چطور بفهمیم سیم کارت به نام کیه

 
helpkade
چطور بفهمیم سیم کارت به نام کیه
چطور بفهمیم سیم کارت به نام کیه

بیش از دو دهه است که تلفن‌های همراه به کشور وارد شده و در طول این زمان، استقبال از آن روز به روز بیشتر شده است تا جایی که استفاده از آن در همه امور روزمره امری اجتناب ناپذیر به شمار می‌رود. راه‌های ارتباطی از طریق تلفن همراه‌ها در عصر حاضر کمک بسیاری در زمینه‌های مختلف به افراد می‌کنند.

اما ممکن است این راه‌های ارتباطی در برخی موارد مشکلات جبران ناپذیری به بار آورند. برخی افراد بنا به دلایلی مجبور به استفاده از چندین سیم کارت هستند. اما احتمال اینکه سیم کارت‌ها جعلی باشند و یا توسط افراد سودجو مورد سواستفاده قرار گیرند، نگرانی‌ها و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

خرید سیم کارت همراه اول

با مراجعه به بخش فروش سیم کارت همراه اول فروشگاه مای رند، سیم کارت رند با قیمت مناسب بخرید!

چطور بفهمیم سیم کارت به نام کیه

برای اینکه افراد بدانند سیم کارت‌هایی که خریداری می‌کنند به نام خودشان است یا خیر، و یا این که در کدام یک از اپراتورهای 4 گانه کشور به نام آن‌ها ثبت شده و اصلا چه تعداد سیم کارتی در حال حاضر به نام آن‌ها فعال است روش‌هایی وجود دارد که در مورد آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ارزان بودن سیم کارت‌های اعتباری در برخی موارد باعث شده تا افراد در نگه‌داری سیم کارت‌های خود دقت کافی نداشته باشند و یا در زمان گم کردن و مفقود شدن سیم کارت، یادشان برود که سیم کارت را غیر فعال کنند و به خرید یک سیم کارت دیگر بسنده کنند.

 

 

این وقایع باعث می‌شود که افراد ندانند این سیم کارت‌های به نام آنها، کجا و در دسترس چه کسی است. همین موارد بود که باعث شد برای جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی، طرح احراز هویتی که وجود نداشت توسط رگولاتوری به وجود بیاید تا مالکیت سیم کارت‌ها مشخص شود.

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که علاقه ندارید که سیم کارت کاری و سیم کارت شخصی تنها یک سیم کارت باشد، یقینا دو یا چند سیم کارت را به نام خود خریداری کرده‌اید و در تایم‌های کاری سیم کارت‌های کاری خود را روشن می‌کنید تا مشتریان شما با این سیم کارت‌ ها تماس بگیرند و شب هنگام هم خاموش خواهید کرد تا مزاحمتی صورت نگیرد.

اما گاها ممکن است تعداد سیم کارت‌های بسیار زیادی به صورت خواسته یا ناخواسته به نام شما ثبت شوند و در نهایت حتی با احتمال یک درصد نیز برای شما دردسر ساز شوند و این در صورتی است که شاید اصلا کار خاصی انجام نداده باشید و سیم کارتی که به نام شما است، در گوشی فرد دیگری فعال باشد وبا استفاده از آن سو استفاده کنند. 

یکی از مهمترین مسائلی که در رابطه با مالکیت سیم کارت باید دانست این است که بر اساس قانون، در صورت هرگونه ایجاد مزاحمت و یا ارتکاب اعمال مجرمانه از طریق سیم کارت، تا زمانی که مجرم اصلی شناسایی شود، مالک اصلی مقصر هرگونه سوء استفاده احتمالی از سیم کارت است.

همچنین باید خود مالک سیم کارت در محاکم قضایی پاسخگو باشد. این مسئله اهمیت آگاه بودن از سیم کارت‌هایی که به نام ما ثبت شده را نشان می‌دهد. 

یکی از آسان ترین راه‌ها برای احراز هویت سیم کارت روش استعلام از طریق سامانه پیامکی است. افراد می‌توانند از مالکیت سیم کارت خود از این طریق مطلع شوند.

به این صورت که مشترکان می‌توانند با ارسال شماره کد ملی خود به سرشماره 3000504901 یا به سرشماره 3000150 به اطلاعات اپراتوری سیم کارت خود دست یابند.

همچنین دریافت استعلام مالکیت سیم کارت توسط مشترکان با پیامک هر 10روز یکبار امکان پذیر است. اگر مغایرتی در اطلاعات به دست آمده به وجود بیاید مشترکان می‌توانند با کارت ملی خود به دفاتر اپراتورهای تلفن همراه مراجعه کرده و اطلاعاتی در خصوص سیم کارت خود به دست آورند.

 

 

در صورتی که تعداد سیم کارت‌های اعلام شده  بیشتر از آن باشد که فرد خریداری کرده است، امکان دارد بدون رعایت مقررات تغییر نام به افراد دیگر واگذار کرده باشد یا حتی بدون اطلاع خود فرد چندین سیم کارت به نام وی در بانک اطلاعاتی اپراتورها ثبت گردیده باشد. اگر تعداد سیم کارت کمتر از انتظار وی باشد، امکان دارد مالکیت سیم کارت‌های خریداری شده به نام وی ثبت نگردیده باشد.

این سامانه برای استعلام تعداد سیم کارت مشترکین تلفن همراه روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فعال است. مشترکین می‌توانند با مراجعه کردن به سایت ‌‌mobilecount از تعداد سیم کارت‌هایی که با شماره ملی آن‌ها ثبت شده است اطلاع یابند.

تمامی مشترکین چهار اپراتور اصلی کشور می‌توانند در این سامانه به این اطلاعات خود دسترسی داشته باشند. همچنین دریافت استعلام مالکیت سیم کارت از این سامانه مانند روش سامانه پیامکی، هر 10 روز یکبار امکان دارد که می‌توان گفت یکی از نقاط ضعف سامانه به شمار می‌رود.

برای این کار پس از ورود به سایت باید با قوانین سایت موافقت کرده و به صفحه بعد بروید و در این صفحه به درج اطلاعات خود اقدام نمایید، اطلاعاتی که نوشتن برخی از آنها اجباری است (مانند کد ملی و حداقل یک شماره همراه که مطمئن هستید به نام خودتان است.)

 

 

پس از درج اطلاعات خواسته شده پیامی از سوی سایت داده می‌شود مبنی بر اینکه در صورت صحت اطلاعات، پیامکی از سمت رگولاتوری برای مشترک ارسال خواهد شد و در آن تعداد سیم کارت‌هایی که به نام مشترک است ذکر خواهد شد.

روش‌های استعلام که در رابطه با مالکیت سیم کارت، تنها نشان دهنده‌ی تعداد سیم کارت‌هایی است که به نام افراد ثبت شده است و شماره‌های خطوط را نمایش نمی‌دهند.

برای اطلاع یافتن از شماره‌های خطوط ثبت شده، اگر مشترک اپراتور ایرانسلی باشید می‌توانید با نصب رایگان اپلیکیشن ایرانسل من علاوه بر تعداد خطوط ثبت شده از شماره‌های ثبت شده نیز مطلع شوید.

نحوه استفاده از این اپلیکیشن نیز به این صورت می‌باشد که بعد از نصب آن بر روی سیستم خود، صفحه‌ی باز شده سمت راست را بکشید و گزینه پرونده را انتخاب کنید.

سپس با انتخاب کردن اطلاعات حساب و با انتخاب کردن سیم کارت های ثبت شده، تمامی شماره‌های ثبت شده به نام خود را مشاهده کنید. در صورتی که مشترک اپراتور همراه اول می‌باشید با نصب اپلیکیشن همراه اول من، با روش‌های گفته شده و همچنین مشترکین ایرانسل در اپلیکیشن ایرانسل من از تعداد شماره‌های ثبت شده به نام خودتان مطلع می‌شوید. 

طبق دستورات نیروی انتظامی و قضایی اپراتورهای تلفن همراه وظیفه حفظ اطلاعات و اطلاع یافتن از مشخصات صاحبان خطوط را دارند. همچنین سیم کارت‌هایی که بدون مالک حقیقی هستند را بیرون از شبکه اپراتوری قرار دهند.

بنابراین اپراتورها چند سال پیش تصمیم گرفتند تا خطوطی را که کد ملی صاحبشان در پرونده موجود نباشد را سلب مالکیت کنند. بنابراین مالکیت سیم کارت اشخاص بدون وجود شماره کد ملی امکان ندارد.

به این صورت که افراد برای جلوگیری از سلب مالکیت سیم کارت خود، سیم کارتهای همراه اول شماره کد ملی خود را می‌توانند به 8980 و صاحبان سیم‌های ایرانسل کد ملی خود را به 272 پیامک کنند.

 

 

این طرح لغو مالکیت سیم کارت در بهمن ماه سال 1393 راه اندازی شد و مالکیت سیم کارت‌های بدون کد ملی به طور کامل سلب شد.

افراد با خریداری سیم کارت‌های بی هویت مزاحمت‌های تلفنی برای اشخاص و از همه مهمتر به سازمان‌هایی مانند آتش نشانی یا اورژانس‌ها و غیره ایجاد می‌کنند که سبب بروز مشکلات فراوانی می‌شوند.

غالبا خریدار چنین سیم کارت‌هایی افراد خلافکار مانند مواد فروش‌ها یا قاچاقچیان می‌باشند که سیم کارت به نام خودشان ثبت نشده است. بیشتر کلاهبرداری‌های بانکی و یا غیره توسط چنین افرادی که مالکیت سیم کارت‌های بی هویت را دارند ایجاد می‌شود.

در نهایت این که مالکیت سیم کارت‌های بی هویت، عوارض جبران ناپذیری دارد و در صورت اطلاع یافتن نیروهای امنیتی برخوردهای جدی با این افراد می‌شود.

چطور بفهمیم سیم کارت به نام کیه

مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات اشاره کرده است که هر کاربر اپراتور می‌تواند مالکیت 9 سیم کارت را داشته باشد. زیرا در صورت بروز هرگونه مشکل و سوءاستفاده به عهده خود مالک سیم کارت می‌باشد.

متاسفانه در جامعه امروزی افراد سودجو و خلافکار با راه‌های زیادی برای مردم و دولت مشکلاتی ایجاد می‌کنند. اما اپراتورها و رگولاتوری‌های تلفن همراه برای جلوگیری از این مشکلات راه کارهایی را تنظیم کردند.

 

 

پیشنهاد می‌کنیم که حتما با روش‌هایی که ارائه دادیم. مالکیت سیم کارت خود را استعلام کنید تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرید. 

نکته مهم: در صورتی که متوجه شدید سیم کارتی بدون اطلاع شما و به نام شما ثبت شده است، سریعا همراه با مدارک هویتی خود به دفاتر فروش اپراتور مربوطه  اقدام به قطع آن سیم کارت نمایید.

مشترکین همراه اول می‌توانند با ورود به اپلیکیشن همراه من‌، نام مالک اصلی سیم کارت فعال روی گوشی خود را مشاهده نمایند. مشترکین رایتل هم جهت استعلام مالکیت سیم کارت می‌توانند کد دستوری #211* را شماره گیری نمایند.

 

 

آیا تا به حال چنین مشکلی برای شما پیش آمده؟ آخرین باری که مالکیت سیم کارت‌های خود را استعلام کردید چه زمانی بوده است؟

متاسفانه در جامعه امروزی افراد سود جو و خلاف کار، با راه های زیادی برای مردم و دولت مشکلاتی ایجاد می کنند.اما اپراتوررها و رگولاتوری های تلفن همراه برای جلوگیری از این مشکلات راه کار هایی را تنظیم کردند.

شاید برای شما هم مهم باشد، که بدانید چند سیم‌کارت به نامتان است و یا چطور می‌شود فهمید که سیم‌کارت شما به‌نام چه‌کسی ثبت شده است.

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

چطور بفهمیم سیم کارت به نام کیه

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

در صورتی که مایل به خرید یا فروش غیر حضوری هستید شما را به نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت معرفی می کنیم تا به نمایندگی از طرف ما خرید یا فروش را انجام دهند

و یا با شماره 88888921 تماس بگیرید.


بعد از فروش سیم کارت های ارزان قیمت ، در برخی موارد باعث شده تا افراد در نگه‌داری سیم‌کارت‌های خود دقت کافی نداشته باشند و یا در زمان گم کردن و مفقود شدن سیم‌کارت، یادشان برود که سیم‌کارت را غیرفعال کنند و به خرید یک سیم‌کارت دیگر بسنده کنند.  این وقایع باعث می‌شود که افراد ندانند این سیم‌کارت‌های به نام آنها، کجا و در دسترس چه کسی است.

همین موارد بود که باعث شد برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، طرح احراز هویت سیم‌کارت‌های تلفن همراه برای اینکه دیگر در ایران سیم‌کارت بدون هویتی وجود نداشته باشد توسط رگولاتوری به وجود بیاید.

تمامی مشترکان می‌توانند با مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در بخش خدمات الکترونیک و یا در نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir به این سامانه مراجعه کرده و از تعداد سیم‌کارت‌هایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، مطلع شوند.

چطور بفهمیم سیم کارت به نام کیه

برای این کار پس از ورود به سایت باید با قوانین سایت موافقت کرده و به صفحه بعد بروید و در این صفحه به درج اطلاعات خود اقدام نمایید؛ اطلاعاتی که نوشتن برخی از آنها اجباری است (مانند کد ملی و حداقل یک شماره همراه که مطمئن هستید به نام خودتان است).

پس از درج اطلاعات خواسته شده، پیامی از سوی سایت داده می‌شود مبنی بر اینکه در صورت صحت اطلاعات، پیامکی از سمت رگولاتوری برای مشترک ارسال خواهد شد و در آن تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نام مشترک است، ذکر خواهد شد.

ناگفته نماند برای آن دسته افرادی که دسترسی راحتی به اینترنت ندارند، سرویس استعلام سیم‌کارت ثبت شده از طریق پیامک نیز راه‌اندازی شده است. در واقع کاربران می‌توانند علاوه بر استفاده از سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، با ارسال کد ملی مالک خط به شماره ۳۰۰۰۱۵۰ از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد خطوط ثبت‌شده به نام خود اقدام نمایند.

مشترکین تلفن همراه درصورت مشاهده هرگونه مغایرت در تعداد خطوط ثبت‌شده به نام خودشان می‌توانند برای جلوگیری از هر نوع سوءاستفاده احتمالی، شخصا به دفاتر خدمات مشترکین اپراتورها مراجعه کنند و با ارائه کارت ملی از تمامی خطوط به نامشان که ممکن است بدون اطلاع مشترک به نام وی ثبت شده باشد، آگاه شده و برای قطع هر یک از سیم‌کارت‌ها اقدام کنند.

در نهایت تاکید می‌شود افراد باید بدانند که کلیه مسئولیت‌های حقوقی و کیفری اعمال انجام شده از طریق سیم کارت بر عهده صاحبان آنها است؛ مگر آنکه بتوانند ثابت کنند سیم کارت‌شان را جهت استفاده در اختیار دیگری قرار داده اند یا از ثبت سیم کارت اطلاع نداشته اند. ناگفته نماند مواردی مانند مفقودی یا سرقت سیم کارت نیز به اثبات نیاز دارد.

 

تهران، خ مطهری ، خ فجر (جم) ، ابتدای مدائن ، پلاک 21 ، طبقه همکف

88 88 89 21

88 32 57 57

info@jamsimkart.com

جهت اطلاع از شرایط خرید و فروش در محل (غیر حضوری) لطفا با شماره های زیر تماس بگیرید:

021 88 88 89 21

021 88 32 57 57

کلیه حقوق این سایت متعلق به مشترکین جم می باشد

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که علاقه ندارید که سیم کارت کاری و سیم کارت شخصی تنها یک سیم کارت باشد، یقینا دو یا چند سیم کارت را به نام خود خریداری کرده اید و در تایم های کاری سیم کارت های کاری خود را روشن می کنید تا مشتریان شما به این سیم کارت ها تماس بگیرند و شب هنگام هم خاموش خواهید کرد تا مزاحمتی صورت نگیرد.

اما گاها ممکن است تعداد سیم کارت های بسیار زیادی به صورت خواسته یا ناخواسته به نام شما ثبت شوند و در نهایت حتی با احتمال یک درصد نیز برای شما دردسر ساز شوند و این در صورتی است که شاید اصلا شما کار خاصی انجام نداده باشید و سیم کارتی که به نام شما است، در گوشی فرد دیگری فعال باشد و با استفاده از آن سوء استفاده کنند.

این در حالی است که در سال 95 حدودا 900 هزار سیم کارت بی هویت در کشور ثبت شده است که خوشبختانه با ایجاد سامانه استعلام سیم کارت در کشور، تعداد چشمگیری از سیم کارت های بی هویت که شاید در حال و یا حتی در شرف کلاهبرداری بودند، غیر فعال شدند که در جهت جلوگیری از خسارت های میلیاردی انجام شدند.

از این رو روش های مختلفی برای استعلام سیم کارت های ثبت شده به نام وجود دارند که در این زمینه می توانند به شما کمک کنند که چه سیم کارت هایی به اسم شما هستند که در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک قصد داریم شما را با روش های استعلام تعداد سیم کارت آشنا سازیم. همراه ما باشید.

چطور بفهمیم سیم کارت به نام کیه

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای استعلام سیم کارت های ثبت شده به نام، وب سایتی را ایجاد کرده است که عموم مردم می توانند به آن مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات درخواست شده اقدام به دریافت لیست سیم کارت هایی که به نام آنها ثبت شده است نمایند. این کار بسیار آسان است و شما با کلیک بر روی لینک ذیل به سایت ذکر شده منتقل خواهید شد؛

سامانه اینترنتی استعلام سیم کارت

یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید با استفاده از آن اقدام به استعلام مالکیت سیم کارت کنید، استفاده از سامانه پیامکی می باشد که عموم مشترکان اپراتورهای مختلف می توانند از این سامانه پیامکی استفاده کنند. برای استفاده از این سامانه تنها کافی است که کد ملی خود را به سامانه پیامکی 3000150 یا شماره 3000504901 ارسال کنید و منتظر دریافت لیست سیم کارت های به نام خود باشید.

در سال های اولیه افتتاح این سامانه پیامکی، هر کاربر می توانست 10 روز یکبار به این سامانه پیام ارسال کند که این یک ضعف بود که این روزها نیز کماکان وجود دارد و امیدواریم این مشکل سریعتر رفع شود تا تکلیف سیم کارت های بی هویت که این روزها نسبت به سال های گذشته با کاهش چشمگیری روبرو شده اند، شناسایی و قطع شوند.

سوال : هر شخص چند سیم کارت می تواند داشته باشد؟

پاسخ : هر شخص طبق گزارش های انجام شده می تواند به تعداد 9 سیم کارت را که تعداد حداکثر هست را به نام خود کند که اگر این تعداد بیشتر باشد، سیم کارت سلب مالکیت خواهد شد و در اختیار اپراتورهای مختلف برای فروش قرار خواهد گرفت.

خوشبختانه اپراتورهای کشور برای استعلام سیم کارت هر شخص در طی اقدامی جالب و خاص قدم برداشتند و شما می توانید با نصب برنامه های کاربردی این اپراتورها اقدام به استعلام سیم کارت های ثبت شده به نام خودتان کنید. استعلام سیم کارت همراه اول و استعلام سیم کارت ایرانسل، بدون نیاز به نصب برنامه هایی که هویت آنها مشخص نیست، امکان پذیر است و شما باید برنامه هایی که متعلق به این دو اپراتور هستند را دانلود و نصب کنید تا هر چه بهتر بتوانید اقدام کنید.

برای استعلام سیم کارت اپراتورهای همراه اول باید برنامه کاربردی «همراه من» را نصب و ثبت نام کنید و سپس با فشردن آیکون پروفایل در قسمت بالا سمت راست برنامه، لیست شماره هایی که به نام شما هستند را مشاهده کنید. در ایرانسل هم باید برنامه «ایرانسل من» را نصب و ثبت نام کنید و سپس از منو گزینه پرونده را انتخاب کنید و سپس لیست سیم کارت های ثبت شده به نامنتان را استعلام کنید. به همین سادگی! در ادامه لینک های دانلود برنامه های ذکر شده قرار داده شده اند؛

دانلود برنامه همراه من

دانلود برنامه ایرانسل من

بر اساس قانون، در صورت هرگونه ایجاد مزاحمت و یا ارتکاب اعمال مجرمانه از طریق سیم‌کارت، تا زمانی که مجرم اصلی شناسایی شود، مالک اصلی مقصر هرگونه سوء‌استفاده احتمالی از سیم‌کارت است و باید شخص خود او در محاکم قضایی پاسخگو باشد.این مساله اهمیت آگاه بودن از سیم کارت‌هایی که به نام ما ثبت شده را نشان می‌دهد؛ اما چطور بفهمیم چند سیم کارت به نام ما در کشور وجود دارد و آیا ممکن است کسی با اطلاعات ما توانسته باشد سیم‌کارتی را در شبکه فعال کرده باشد؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ارزان بودن قیمت سیم‌کارت‌های اعتباری در برخی موارد باعث شده تا افراد در نگه‌داری سیم‌کارت‌های خود دقت کافی نداشته باشند و یا در زمان گم کردن و مفقود شدن سیم‌کارت، یادشان برود که سیم‌کارت را غیرفعال کنند و به خرید یک سیم‌کارت دیگر بسنده کنند.  این وقایع باعث می‌شود که افراد ندانند این سیم‌کارت‌های به نام آنها، کجا و در دسترس چه کسی است.

همین موارد بود که باعث شد برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، طرح احراز هویت سیم‌کارت‌های تلفن همراه برای اینکه دیگر در ایران سیم‌کارت بدون هویتی وجود نداشته باشد توسط رگولاتوری به وجود بیاید.

برای این کار پس از ورود به سایت باید با قوانین سایت موافقت کرده و به صفحه بعد بروید و در این صفحه به درج اطلاعات خود اقدام نمایید؛ اطلاعاتی که نوشتن برخی از آنها اجباری است (مانند کد ملی و حداقل یک شماره همراه که مطمئن هستید به نام خودتان است).

چطور بفهمیم سیم کارت به نام کیه

پس از درج اطلاعات خواسته شده، پیامی از سوی سایت داده می‌شود مبنی بر اینکه در صورت صحت اطلاعات، پیامکی از سمت رگولاتوری برای مشترک ارسال خواهد شد و در آن تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نام مشترک است، ذکر خواهد شد.

مشترکین تلفن همراه درصورت مشاهده هرگونه مغایرت در تعداد خطوط ثبت‌شده به نام خودشان می‌توانند برای جلوگیری از هر نوع سوءاستفاده احتمالی، شخصا به دفاتر خدمات مشترکین اپراتورها مراجعه کنند و با ارائه کارت ملی از تمامی خطوط به نامشان که ممکن است بدون اطلاع مشترک به نام وی ثبت شده باشد، آگاه شده و برای قطع هر یک از سیم‌کارت‌ها اقدام کنند.

در نهایت تاکید می‌شود افراد باید بدانند که کلیه مسئولیت‌های حقوقی و کیفری اعمال انجام شده از طریق سیم کارت بر عهده صاحبان آنها است؛ مگر آنکه بتوانند ثابت کنند سیم کارت‌شان را جهت استفاده در اختیار دیگری قرار داده اند یا از ثبت سیم کارت اطلاع نداشته اند. ناگفته نماند مواردی مانند مفقودی یا سرقت سیم کارت نیز به اثبات نیاز دارد.

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

 

 

 

همیاب ۲۴، سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ)

 

چطور بفهمیم سیم کارت به نام کیه

 

 

همیاب ۲۴، سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ)

فهرست عناوین در این مطلب:

در صورتی که از تعداد سیم کارت‌هایی که به نام شما در شبکه مخابرات کشور ثبت شده است اطلاع ندارید، با مراجعه به سامانه استعلام تعداد سیم کارت از این موضوع مطلع شوید و در صورتی‌که بدون اطلاع شما خطی به نامتان ثبت‌ شده است، نسبت به مسدود کردن سیم کارت اقدام کنید.

با توجه به این مساله که تخلفات و جرم های صورت گرفته از طریق سیم کارت به عهده مالک می باشد، لذا در صورتی که سیم کارت غیر قابل استفاده ای در شبکه مخابراتی دارید حتما باید از طریق “استعلام سیم کارت” با کد ملی یا استعلام شماره موبایل از تعداد سیم‌کارت‌های فعال خود مطلع شوید و نسبت به غیرفعال کردن سیم کارت های غیر قابل استفاده اقدام نمایید.

حتما بخوانید: شماره یاب | پیدا کردن مشخصات مزاحم تلفنی از روی شماره موبایل

در این مطلب نحوه استعلام سیم کارت ایرانسل، استعلام سیم کارت همراه اول و استعلام سیم کارت رایتل را به صورت تصویری آموزش می دهیم.

جهت استعلام سیم کارت و اطلاع از تعداد خطوط ثبت شده به نام شما به نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir مراجعه و از تعداد سیم کارت هایی که با کد ملی شما ثبت ‌شده آگاه شوید و نسبت به غیرفعال کردن خطوطی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، اقدام نمایید.

با ارسال کد ملی به یکی از شماره‌های ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد سیم کارت ثبت ‌شده به نام خود اقدام نمایید.

۱- مشترکین ایرانسل می توانند با ورود به اپلیکیشن ایرانسل من، نام مالک اصلی سیم کارت فعال روی گوشی خود را مشاهده نمایند و یا از کد دستوری #۸۰* استفاده کنند.۲- مشترکین همراه اول می توانند با ورود به اپلیکیشن همراه من، نام مالک اصلی سیم کارت فعال روی گوشی خود را مشاهده نمایند.۳- مشترکین رایتل جهت استعلام سیم کارت می توانند کد دستوری #۲۱۱* را شماره گیری نمایند.

حتما بخوانید: استعلام سیم‌کارت با اپلیکیشن ایرانسل‌ من، همراه من و رایتل من

توجه داشته باشید که جهت استعلام تعداد سیم کارت حداقل بایستی در یکی از اپراتورهای تلفن همراه؛ یک سیم کارت با کد ملی (شناسه هویتی) شما ثبت شده باشد.

۱- جهت استعلام تعداد سیم کارت ابتدا وارد سامانه استعلام سیم کارت به آدرس mobilecount.cra.ir شوید.

۲- در قسمت پایین صفحه قوانین سامانه استعلام سرویس های مشترکین را تأیید و دکمه مرحله بعد را انتخاب نمایید.

۳- در این مرحله ابتدا نوع شناسه هویتی خود شامل: کدملی، شماره گذرنامه، کد آزمایش، کد پناهندگی یا کد هویت را انتخاب نمایید و سایر اطلاعات هویتی و شماره موبایل خود را وارد نموده و به مرحله بعد بروید.

۴- پس از تکمیل اطلاعات پیامک تعداد سیم کارت های ثبت شده به نام شما از طریق پیامک با نام CRA.ir برای شما ارسال خواهد شد. در صورت عدم دریافت پیامک و یا وجود هرگونه مغایرت به دلایل زیر برای رفع مشکل به اپراتورهای مربوطه مراجعه نمایید.

نکته:۱- استعلام تعداد سیم کارت تنها بعد از گذشت ۱۰ روز از استعلام قبلی امکان پذیر می باشد.۲- در صورت مشاهده سیم کارت هایی که به نام شما ثبت شده اما از آن اطلاعی ندارید، جهت سوزاندن سیم کارت اقدام نمایید.

برای سوزاندن سیم کارت با توجه به نوع سیم کارت خود به یکی از لینک های زیر بروید:

جهت اعلام سرقت و ردیابی گوشی، تبلت و لپ تاپ به سامانه همیاب ۲۴ مراجعه کنید و یا از طریق لینک های زیر اپلیکیشن همیاب۲۴ را دانلود نمایید:

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید…

تولید محتوا، بازاریابی محتوا، سئو و مدیریت شبکه های اجتماعی

باسلام خدمت شما عزیز و گرامی : ازسایت شما استفاده کردم و خیلی مفید بود ممنون .

با سلام دوست عزیز تشکر از لطف شما خوشحالیم که مطلب برای شما کاربردی بوده. همیاب۲۴ سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالای دیجیتال سرقتی/مفقودی

سلام من یکی از شماره های ایرانسلم رو میدونم ولی دست پدرمه از اینترنتش استفاده میکنه یعنی خودم دسترسی به سیم کارت ایرانسلی در حال حاضر ندارم ولی میدونم باز هم شماره ایرانسلی هست که به نام من باشه، میخام شماره های ایرانسلی خودم رو بدونم و اینکه اصلا فعال هستند یا نه‌؟ خودِ سیم کارت‌ها هم گم شدن و شماره هاشونم یادم نیست با کد ملی میتونم شماره های به ناممو بفهمم؟ ۰۹۱۹۵۹۲۹۲۵۲

با سلام دوست عزیز مطلب آموزشی زیر احتمالا به شما کمک خواهد کرد.https://hamyab24.ir/blog/inquiry-of-sim-card-with-my-irancell-application-my-mci-and-my-rightel/

سلام، من در تاریخ سوم بهمن ماه از طرح ویژه رانندگان اسنپ، سیم کارت دائمی ایرانسل رو از اپلیکیشن رانندگان اسنپ با تخفیف به قیمت ۶۰ هزار تومان خریدم، امروز با مراجعه به دفتری که انتخاب کرده بودم هیچ اطلاعی از سیم کارت من نداشتند. ضمنا هیچ پیامکی هم برام نیومد، شماره ای هم که خریدم رو به خاطر ندارم. لطفاً بفرمایید چه باید بکنم؟ با تشکر و سپاس.

با سلام دوست عزیز با پشتیبانی اپراتور مورد نظر تماس گرفته و مشکل خود را مطرح بفرمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

شماره موبایل

چطور بفهمیم سیم کارت به نام کیه

 

برای استعلام تعداد سیم‌کارت‌های به نام در شبکه اپراتورهای تلفن همراه قبلا نحوه استعلام سیم‌کارت از طریق سامانه استعلام خطوط را آموزش داده‌ایم. در این…

همیاب ۲۴، سامانه ردیابی گوشی، تبلت و لپ تاپ ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که، شخصی از طریق شماره موبایلی مزاحمتان شود و…

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب تنها با درج نام و لینک همیاب ۲۴ امکان‌پذیر است.

تصور کنید سالهاست از یک سیم‌کارت استفاده می‌کنید، حالا شمارۀ این سیم‌کارت شمارۀ اصلی و کاری شماست که اپلیکیشن‌های مختلفی را با این شماره نصب کردید. یک‌روز که برای ثبت اطلاعاتی خاص به وب‌سایتی مراجعه ‌کنید، هنگام ثبت‌نام از شما شماره تلفن همراهی خواسته می‌شود که به نام خودتان است. وقتی شماره همراه‌تان را وارد می‌کنید، با این پیغام مواجه می‌شوید که مالک این سیم‌کارت نیستید. مطمئنم که شوکه می‌شوید! پس مالک خط تلفن همراه‌تان کیست؟ این سیم‌کارت سال‌ها دست شما بوده، پس چطور به اسم شما نیست؟

معمولاً مشترکان تلفن همراه در مواجهه با این قضیه سردرگم و عصبانی می‌شوند و در بسیاری موارد اپراتور تلفن همراه‌شان را مقصر می‌دانند، ولی حالت‌های مختلفی برای این قضیه وجود دارد:

برای اینکه با چنین شرایطی مواجه نشوید، بهتر است که قوانین مالکیت خطوط تلفن همراه را که در ادامه برایتان آوردیم، به‌خوبی بدانید:

قانون اول: مالکیت خط تلفن همراه، اطلاعاتی محرمانه است و نمی‌توانید از اپراتورهای تلفن همراه درخواست کنید که نام مالک را در اختیار شما بگذارند. پس بهتر است برای این کار وقت هدر ندهید.

قانون دوم: همۀ اپراتورها ترفندهایی را برای تعیین مالکیت خطوط تلفن همراه قرار دادند ولی تمام این ترفندها مستلزم این است که شما خط تلفن همراه مورد نظر را در دسترس داشته باشید و آن خط فعال باشد. (یعنی سیم‌کارت نسوخته باشد)

چطور بفهمیم سیم کارت به نام کیه

قانون سوم: راه‌هایی برای تغییر مالکیت سیم‌کارت وجود دارد که می‌توانید به‌راحتی سیم‌کارت فعالی را که سال‌هاست از آن استفاده می‌کنید و مالک آن نیستید، به نام خودتان ثبت کنید. پس اگر مالک سیم‌کارت نیستید و سیم‌کارت‌تان هنوز نسوخته است، نگران نباشید. به مراکز خدمات اپراتورتان بروید و راهنمایی بخواهید.

قانون چهارم: اگر شماره‌ای مزاحمت برای‌تان ایجاد می‌کند، بهترین راه فهمیدن مالک سیم‌کارت، شکایت قضایی است. اپراتورها بدون دستور قضایی نمی‌توانند اطلاعات اشخاص را اختیارتان قرار دهند و این اطلاعات فقط به مرجع قضایی ارائه می‌شود.

برای اینکه از وضعیت مالکیت سیمکارت ایرانسل‌ مطلع شوید می‌توانید از اپلیکیشن ایرانسل من نسخه اندروید، ایرانسل من نسخه IOS یا ایرانسل من تحت وب استفاده کنید.

پس از نصب برنامه یا ورود به وب‌سایت ایرانسل من، از شما درخواست می‌شود تا شماره خط مورد نظرتان را وارد کنید.

بعد از وارد کردن شماره، پیامک کد ورود به برنامه برایتان ارسال خواهد شد که با وارد کردن آن وارد صفحۀ اصلی برنامه “ایرانسل من” می‌شوید.

در اپلیکیشن ایرانسل من در بخش بالایی صفحه اصلی، نام و نام خانوادگی مالک سیم‌کارت نوشته شده است.

در نسخه تحت وب ایرانسل من لازم است وارد اطلاعات پرونده شوید تا نام مالک نمایش داده شود.

برای خط همراه اول هم می‌توانید از اپلیکیشن همراه من نسخه اندروید، نسخه IOS یا همراه من تحت وب استفاده کنید.

پس از نصب برنامه یا وارد شدن به وب‌سایت همراه من لازم است تا ثبت‌نام کنید.

با کلیک روی بخش ثبت‌نام، ازشما درخواست می‌شود که شماره خط را وارد کنید و کد ورود به همان شماره ارسال می‌شود.

بعد از وارد کردن کد ورود، لازم است تا یک رمز ورود که ترکیبی از عدد و حروف انگلیسی است و حداقل هشت کاراکتر دارد را برای خودتان تعیین کنید. بعد از تایید رمز ورود، به صفحه اصلی برنامه وارد خواهید شد.

در اپلیکیشن همراه من در بخش بالایی سمت چپ اطلاعات پروفایل وجود دارد که با کلیک روی آن نام مالکیت سیمکارت برای‌تان نمایش داده می‌شود.

در وب‌سایت همراه من با وارد شدن به صفحه اصلی، نام مالک سیم‌کارت در بخش بالایی سمت چپ نوشته شده است.

یک روش نسبی هم برای پیدا کردن نام و نام‌خانوادگی مالک سیم‌کارت همراه اول وجود دارد. برای این کار لازم است شماره #۱۲۳* را از خود سیم‌کارت شماره‌گیری کنید. در صورتی‌که در سرویس جرینگ ثبت‌نام کرده باشید، مشخصات مالک در مرحله ثبت‌نام نمایش داده می‌شود.

برای رایتل هم می‌توانید از سامانه مدیریت حساب رایتل و اپلیکیشن رایتل من استفاده کنید.

در نسخه تحت وب رایتل من ابتدا وارد وب‌سایت شوید و ثبت‌نام انجام دهید.

سپس وارد سامانه شوید تا بتوانید مشخصات کامل مالک سیم‌کارت را ببینید.

در اپلیکیشن رایتل من هم بعد از ثبت‌نام و ورود به صفحۀ اصلی برنامه، وارد بخش مدیریت سیم‌کارت‌ها شوید. در بخش اطلاعات پرونده نام و نام خانوادگی مالک را می‌توانید ببینید.

مخابرات هم در مورد مالکیت سیمکارت از اپراتورهای تلفن همراه عقب نیست و برای ارائه خدمات اینترنتی نسخه وب مخابرات من را در اختیار مشترکان قرار داده است.

با ورود به مخابرات من و ثبت‌نام در این وب‌سایت می‌توانید از خدمات مختلف تلفن ثابت بهره بگیرید. و اگر می‌خواهید از مالکیت خط ثابت خودتان مطمئن شوید، کافیست به بخش جزییات قبض بروید و تصویر قبض را مشاهده کنید که داخل آن اسم مالک نوشته شده است.

همان‌طور که قبلاً گفتیم بهترین راه برای شناختن مالک خطی که مزاحمت برای‌تان ایجاد می‌کنند، مراجعه به مراکز قضایی و شکایت است. ولی می‌توانید از روش آزمون و خطا هم استفاده کنید. کافی است شماره را در گوشی ذخیره کنید در صورتی‌که آن شخص از شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام و واتساپ استفاده ‌کند، می‌توانید اسم و یا عکس آن شخص را در آن برنامه ببینید.

روش دوم هم استفاده از سایت‌هایی مانند  truecaller است که البته درستی اطلاعات آن صددرصد نیست و ممکن است خطا هم داشته باشد.

اگر در مورد مالکیت سیم‌کارت‌ مطمئن نیستید، مخصوصاٌ برای سیمکارت‌های کاری لازم است هرچه زودتر پیگیری‌های لازم را انجام دهید. مثلاً اگر سیم‌کارت بسوزد و مالک خط نباشید، دردسرهای زیادی برای دوباره گرفتن همان شماره خواهید داشت. حتی شاید مجبور شوید کلاً شماره‌تان را عوض کنید. برای همین قبل از هرگونه مشکلی به فکر استعلام مالکیت سیمکارت و تغییر مالکیت خط به اسم خودتان باشید.

اپلیکیشن‌های اپراتورهای مختلف در این مورد کمک بسیار بزرگی هستند. اگر مالک را می شناسید در اسرع وقت نسبت به تغییر مالکیت خط به اسم خودتان اقدام کنید. اگر هم مالک را نمی‌شناسید، از راه‌هایی که اپراتور برای تغییر مالکیت قانونی سیم‌کارت‌ دارد‌، استفاده کنید. حواس‌تان باشد که این روش‌ها تا زمانی کاربرد دارند که سیم‌کارت فعال دارید و درصورت سوختن خط تقریباً دیگر کاری از دستتان برنمی‌آید. اگر همچنان نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، حتماً با اپراتوری که سیمکارت را از آنجا تهیه کردید، تماس بگیرید.

سلام، تشکر میکنم از عوامل این برنامه، خیلی کاربردی داره. عالی

چطور بفهمیم سیم کارت به نام کیه
چطور بفهمیم سیم کارت به نام کیه
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *