چطور بفهمیم چقدر جریمه داریم

 
helpkade
چطور بفهمیم چقدر جریمه داریم
چطور بفهمیم چقدر جریمه داریم

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

برای استعلام خلافی روش‌های مختلفی مانند مراجعه حضوری یا استفاده از خدمات غیرحضوری مانند سایت خلافی خودرو و تلفن وجود دارد.اگر می‌خواهید بلافاصله پس از اطلاع از خلافی نسبت به پرداخت آن اقدام کنید، پیشنهاد ما به شما ابزار استعلام خلافی خودرو همراه مکانیک است.

برای بسیاری از ما پیش آمده است که زمانی که قصد پرداخت جریمه خودرو یا فروش خودرو را داریم، با لیست بلندبالایی از جریمه‌های مواجه می‌شویم که روحمان هم از آن‌ها خبر ندارد. جریمه‌هایی که قطره‌قطره روی هم جمع شده و حالا تبدیل به دریایی شده‌اند که پرداخت آن‌ها کار چندان آسانی نیست. به همین دلیل لازم است که پیش از غرق شدن در این دریا، ریزه‌ریزه آب جمع شده در قایقمان را خالی کنیم. به این معنا که استعلام خلافی خودرو خود را هرچه زودتر و با فواصل زمانی کمتر بگیریم. همراه مکانیک برای برآورده کردن این هدف امکانی را برای شما فراهم کرده است که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی به ریز جریمه خودرو خود دسترسی پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم ابزار استعلام جریمه خودرو در صفحه https://www.hamrah-mechanic.com/mag/traffic-infringement-history/ و نحوه استفاده از آن را نیز معرفی کنیم.

چرا باید جریمه‌های پرداخت‌نشده را استعلام کرد؟

برای پرداخت جریمه‌ها تا 60 روز پس از صدور جریمه فرصت دارید. در غیر این صورت مبلغ جریمه دو برابر شده و در ریز خلافی‌های شما ثبت خواهد شد. هر زمان که اقدام به فروش خودرو کنید، باید خلافی خودرو را صفر کنید. حال اگر به موقع از صدور جریمه اطلاع حاصل نکرده باشید، ناچار خواهید بود مبلغ زیادی را به عنوان جریمه خودرو به پلیس راهور بپردازید. به همین دلیل لازم است که در دورهای زمانی کوتاه برای استعلام خلافی خودرو اقدام کنید. اگر امکان مراجعه به دفاتر پلیس 10+ را ندارید، نمی‌خواهید بابت دریافت پیامک خلافی هزینه‌ای پرداخت کنید و یا می‌خواهید بلافاصله پس از اطلاع از خلافی نسبت به پرداخت آن اقدام کنید، پیشنهاد ما به شما ابزار استعلام خلافی خودرو همراه مکانیک است. این ابزار همه این امکانات را در کسری از ثانیه و بدون دریافت هیچ هزینه‌ای برای شما فراهم خواهد کرد.

چطور بفهمیم چقدر جریمه داریم

انواع جریمه خودرو

پلیس راهنمایی رانندگی به چهار شکل رانندگان متخلف را جریمه می‌کند. این چهار شیوه بسته به نوع برگ جریمه و حضور یا عدم حضور راننده در صحنه متفاوت بوده و به نام‌های تسلیمی، الصاقی، دوربینی و دو برگی شناخته می‌شوند. در جریمه‌های تسلیمی، راننده به فرمان ایست پلیس توجه کرده و می‌ایستد. در این حالت پلیس پس از مشاهده مدارک لازم مانند گواهی‌نامه، تخلف را به راننده توضیح داده و جریمه متناسب با آن را صادر می‌کند. در نهایت برگ جریمه خودرو به راننده تسلیم می‌شود.

در روش الصاقی، راننده خودرو خود را در یک مکان ممنوع مانند ایستگاه اتوبوس پارک کرده و رفته است. در این روش پلیس جریمه متناسب با تخلف انجام‌شده را صادر کرده و آن را در جایی که در دید راننده قرار بگیرد، مانند برف‌پاک‌کن، الصاق می‌کند. جریمه دوربینی نیز همان‌طور که از نامش برمی‌آید، توسط دوربین ثبت و ضبط می‌شود. این نوع از جریمه‌ها بیشترین سهم را در زمان استعلام خلافی به خود اختصاص می‌دهند. در نهایت جریمه‌های دو برگی هستند که به دلیل عدم توجه به فرمان ایست پلیس صادر می‌شوند. این نوع جریمه‌ها نیز یکی از رایج‌ترین جریمه‌های ذکرشده در زمان استعلام ریز جریمه خودرو هستند.

با چه روش‌هایی می‌توان از خلافی خودرو اطلاع حاصل کرد؟

برای استعلام خلافی روش‌های مختلفی مانند مراجعه حضوری یا استفاده از خدمات غیرحضوری مانند سایت خلافی خودرو و تلفن وجود دارد. در مراجعه حضوری باید به دفاتر پلیس 10+ مراجعه کنید. این دفاتر در قبال دریافت هزینه‌ای برای استعلام، جریمه‌های قابل اعتراض و پرینت صفحات این کار را برای شما انجام می‌دهند. البته دفاتر پلیس 10+ تنها به افرادی ارائه خدمت می‌کنند که جریمه خودرو آن‌ها از یک میلیون تومان کمتر باشد.

یکی دیگر از روش‌های گرفتن غیرحضوری جریمه‌های پرداخت‌نشده و پرداخت آن‌ها، استفاده از روش‌های پیامکی است. شما می‌توانید با ارسال کد VIN که بر روی کارت خودرو درج شده است، به شماره 110202020 فهرست تخلفات خود را در قالب پیامک دریافت کنید. ارسال این پیامک‌ها رایگان نیست. همچنین برای دریافت پیامک‌ها می‌توانید کد #110* را شماره‌گیری کرده و با وارد کردن کد VIN، درخواست دریافت جریمه‌های خودرو از طریق پیامک را ارسال کنید.

استعلام خلافی خودرو با همراه مکانیک

معمولا مراجعه به سایت سازمان‌های عمومی و پیدا کردن خدمت مورد نظر برای کاربرانی که با فضای اینترنت آشنایی ندارند، کار دشواری است. سایت پلیس راهور نیز از این قاعده مستثنا نیست. در اینجا است که همراه مکانیک به عنوان یک واسطه مطمئن و باتجربه قدم به میدان می‌گذارد. استعلام خلافی خودرو در همراه مکانیک کاملا رایگان بوده و به سادگی و در کمترین زمان قابل‌انجام است.

برای دسترسی به این خدمت کافی است روی این لینک: جریمه خودرو کلیک کنید. پس از باز کردن اولین لینک، کافی است در کادر ظاهرشده بارکد پستی 8 رقمی را که بر روی کارت خودرو درج شده، وارد کنید. این شماره در قسمت پشتی کارت، سمت چپ کارت‌های قدیمی و سمت راست کارت‌های جدید در زیر علامت‌های بارکد نوشته شده است. پس از این کار بر روی گزینه استعلام خلافی کلیک کرده و تا اتصال به سایت راهور صبر کنید. پس از اتصال به سایت پلیس راهور و دریافت اطلاعات، فهرست جریمه‌های پرداخت‌نشده شما بر روی صفحه ظاهر خواهد شد. اگر جریمه‌ای برای خودرو شما ثبت نشده باشد، پیغام “هیچ جریمه‌ای برای بارکد واردشده در سیستم راهور ثبت نشده است” نمایش داده می‌شود. در پایین فهرست نیز امکان پرداخت جریمه‌ خودرو برای شما فراهم شده است.

پس همین الان وارد سایت همراه مکانیک شوید و از جریمه‌های پرداخت نشده خودرو اطلاع حاصل کنید، مبادا حواستان نباشد و از 1 میلیون تومان گذشته باشند!!

 


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

ممنون از مطلب خوبتون. ولی یه نکته ای که مبهم موند این بود که خلافی خودرو رو میشه اعتراض کرد یا نه. شنیده بودم امکانش هست ولی توی این مطلب ندیدم درباره ی نحوه ی این اعتراض چیزی گفته بشه. امیدوارم در مطالب بعدی این مورد رو هم حتما ذکر کنید.

آب در کوزه و ما تشنه لبان می‌گردیم! چه خوب که میشه خلافی خودرو رو به صورت غیرحضوری هم استعلام کرد.

میشه درباره اینکه چطوری به خلافی خودرو باید اعتراض کنیم هم اشاره کنید؟ توی این مطلب ذکر نشده.

این مقاله برای من خیلی مفید بود چون فهمیدم گرفتن خلافی خودرو، اون قدرها هم سخت و پیچیده نیست. بازم مطالب مفید این چنینی توی سایتتون قرار بدید. ممنون

مطلب خوب و آموزنده ای درباب استعلام خلافی خودرو در سایت قرار دادید. ممنون می شوم اگر درباره نحوه اعتراض به خلافی خودرو نیز مطلبی منتشر کنید. سپاسگزارم.

قبلا که گرفتن خلافی خودرو با مراجعه حضوری بود چجوری زندگی می کردیم؟! اینکه آنلاین شده و می شه راحت استعلام گرفت، مخصوصا توی وضعیت فعلی کرونا، خیلی بهتره. دم باعث و بانیش گرم.

خلافی خودرو رو تونستم خیلی راحت بگیرم. عالی بود

خیلی دنبال یه مطلب خوب بودن برای گرفتن خلافی خودرو همش از این سایت به اون سایت اما هیچکدوم به این خوبی و کاملی نبودن. خیلی راحت تونستم با ابزاری که گذاشته بودین استعلام خلافی خودرو پدرمو بگیرم. ممنون

من یه سوال داشتم. خلافی خودرو به نوع خودرو هم مربوط میشه؟

خلافی خودرو خودم و همسرم و با لینکی که گذاشتین گرفتم باورم نمیشد انقدر باشه. ممنون که اطلاع رسانی کردید

کامران ندری، اقتصاددان در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید اینکه بانک‌ها وارد بازار دلالی و سوداگری شده‌اند، تقصیر بانک‌ها نیست. مشکل از اقتصادی است که در آن بیشترین بازدهی و سودآوری مربوط به سفته‌بازی بازارهاست و نه تولید. ندری می‌گوید دولت فرصتی را برای کسب سود در بازارها ایجاد کرده، همه را به آن دعوت کرده

صورت مالی ۹ ماهه امسال بانک شهر حاکی از آن است که زیان انباشته این بانک به رقمی حدودا معادل کل درآمد نفتی کشور در هفت ماهه ابتدایی امسال رسیده و اختلاف بدهی و دارایی آن از ۲۰ هزار میلیارد تومان هم گذشته است.

از مرداد تاکنون بورس روزهای قرمز زیادی را تجربه کرده و سهامداران بسیاری این بازار را ترک کرده‌اند. اما برخی از مشاهدات می‌گوید افرادی جدیدا وارد بازار سرمایه شده‌اند. آنها امیدوارند که بورس تا ۲۲ بهمن مثبت شود. دلیل این افراد برای حضور در بورس چیست؟

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

برخی رانندگان اینطور ایراد گرفته‌اند چرا پلیس راهور جریمه‌های رانندگی تخلفاتی که با دوربین ثبت می‌شود را درست اطلاع‌رسانی نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین اطلاع یافتن از تخلفات رانندگی که برای آن جریمه در نظر گرفته می شود، یکی از حقوق اصلی رانندگان است. با این حال برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم عنوان کرده اند برای اطلاع گرفتن از این تخلفات، با مشکل مواجهند. یکی از مخاطبان در این باره نوشته: اگر راست میگویی این نوشته را با اصلاحاتی که خودتون می دانید منعکس کنید. قانون رسیدگی به جرایم رانندگی در بند چهارش می گوید تخلفاتیکه توسط دوربین به ثبت می رسد راهنمایی رانندهگی باید به نحو مقتضی صاحب خودرو را اگاه کند . اکنون این کار انجام نمی گیرد ورانندگانی که اگاهی نسبت به یک تخلف ندارند بارها از طریق دوربین جریمه می شوند بدون انکه بدانند . تا زمانی که جریمه هایش ملیونی می شود انوقت یک پیامک برایت با این مضمون که شما دارای تخلفات بالاتر از یک ملیون هستید می رسد که در جا میخکوب می شوید. اگر هدف از جریمه کردن اصلاح فرهنگ رانندگی و کاهش ترافیک وتصادفات باشد چرا راننده را از تخلف خودش اگه نمی کنند چرا خودشون قانون را اجرا نمی کنند. مگر اینکه هدفتان فقط اقزایش در امد باشد نه اصلاح امور ترافیک

در این باره، بد نیست نگاهی به ماده4 قانون اخذ جرایم رانندگی داشته باشیم. در این ماده عنوان شده: به مأموران موضوع ماده (2) این قانون اجازه داده می‌شود متخلفین از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را پس از تشخیص تخلف و انطباق آن با میزان جرائم متوقف نمایند و مشخصات وسیله نقلیه و راننده، زمان و محل وقوع تخلف و نوع آن و نیز مشخصات خود را در قبض جریمه درج و به راننده متخلف تسلیم نمایند. در صورتی‌که متخلف از دریافت قبض جریمه خودداری نماید قبض صادر شده به منزله ابلاغ قانونی تلقی شده و ضمیمه سوابق نزد اداره راهنمایی و رانندگی مربوطه نگهداری می‌شود. چنانچه وسیله نقلیه در محل غیر مجاز متوقف باشد یا در صورت عدم حضور متخلف، قبض جریمه به بدنه خودرو الصاق می‌شود. در صورتی‌که متوقف ساختن وسیله نقلیه مقدور نباشد یا تخلف توسط تجهیزات الکترونیکی ثبت شده باشد مراتب به نحو مقتضی به اطلاع دارنده وسیله نقلیه می‌رسد.

همچنین در تبصره ماده8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب1389 نیز اینطور عنوان شده بود: درصورتیکه مبلغ جریمه خودرویی به ده میلیون ریال10.000.000برسد، پلیس راهنمایی ورانندگی موظف است مراتب رابه مالک خودرواعلام وچنانچه ظرف مدت یکماه ازتاریخ ابلاغ ،مالک خودرونسبت به پرداخت جریمه یااعتراض به واحدمندرج درماده5این قانون اقدام ننماید ،راهنمایی ورانندگی مکلف به توقیف خودروتاپرداخت جریمه می باشد.درصورت اعتراض ،واحدمزبورموظف است درخصوص این مواردظرف یک هفته تعیین تکلیف نماید.لذا به نظر می رسد پلیس در هر دو صورت یعنی در صورت ثبت تخلف با تجهیزات الکترونیک و افزایش جریمه ها به بیش از یک میلیون تومان، باید راننده خودرو را آگاه کند، ولی مشکل اینجاست که در بسیاری موارد، راننده خودرو با شخص دارنده پلاک، یک نفر نیستند. به بیان دیگر، پلاک به نام شخص دیگری (مالک رسمی) است و راننده یا مالک فعلی برای سیستم پلیس شناخته شده نیست. اینجاست که باید راننده یا مالک خودرو برای پلیس راهور احراز هویت شود.

اطلاع رسانی از جریمه های دوربینی با موبایلیکی از امکاناتی که یکی دو سال است راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی راه اندازی کرده، ارسال تخلفات ثبت شده با دوربین‌های پلیس از طریق پیامک است. اما سوال اینجاست که چطور تخلفات ثبت شده با دوربین‌های پلیس برای ما پیامک خواهد شد؟

چطور بفهمیم چقدر جریمه داریم

برای ثبت تخلفات باید ابتدا کد VIN خودروی مورد نظر را داشته باشید. این کد یک رشته ۱۷ کاراکتری است که در سمت راست پشت کارت خودرو ثبت شده است. این کد با IR شروع شده و دارای حروف انگلیسی و عدد است.

VIN کارت خودرو

حالا شماره VIN خود را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰ پیامک کنید. پس از اینکه کد شما تایید شد از شماره ۱۱۰۱۰ یا ۹۸۱۱۰۱۰ پیامکی حاوی متن زیر به شماره موبایل‌تان ارسال می‌شود.

 

46231

 

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

فرض کنید، کودکی گرسنه است، احتمالا انتخاب‌های متعددی برای غذای مورد علاقه او دارید، اما اگر کودکان به بیماری‌ای مبتلا باشد که همیشه گرسنگی را تحمل کند، چه می‌کنید و چه حسی دارید؟ این شرایطی که مادران و پدران کودکان مبتلا به  فنیل کتونوری (PKU) هر لحظه تجربه می‌کنند و به اندازه کودکشان رنج می‌کشند. بیماران مبتلا به فنیل کتونوری (پی کی یو) نه از سر نداری، بلکه به خاطر محدودیت هایی که بیماری به آنها تحمیل کرده از خوردن انواع غذاهای پروتئین دار محروم هستند و همواره از گرسنگی رنج می برند.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

می‌توان گفت تمام افرادی که اقدام به خرید و فروش خودرو نموده اند با استعلام خلافی خودرو آشنایی دارند. پلیس راهور ناجا چند روش برای استعلام خلافی خودرو و اعتراض به جرایم در نظر گرفته است که بیشتر آنها به صورت الکترونیک هستند و دیگر نیازی به مراجعه‌ی حضوری برای دریافت برگه خلافی و پرداخت قبض جریمه نیست.

برای دسترسی سریع‌تر به مطالب مورد نظر، بر روی باکس دلخواه کلیک کنید.

دریافت خلافی خودرو با مراجعه به دفتر پلیس +10

اعتراض به جرایم بالای یک میلیون تومان

چطور بفهمیم چقدر جریمه داریم

دریافت خلافی خودرو از طریق وب‌سایت راهور ناجا

دریافت خلافی خودرو از طریق پیامک

در گذشته پروسه دریافت برگه خلافی خورو وقت‌گیری بود و فرد باید به پلیس +10 و یا راهنمایی و رانندگی مراجعه می‌کرد. ولی هم اکنون می‌توان به راحتی از طریق اینترنت برگه خلافی را دریافت و میزان جریمه را به صورت آنلاین پرداخت نمود.

در این مقاله قصد داریم شما را با راه‌های استعلام خلافی خودرو آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

با مراجعه به وب‌سایت پلیس راهور اقدام به دریافت برگه خلافی خودروی خود نمایید.

به این صورت که در صفحه‌ی اصلی این سایت و از منوی سمت راست بر روی بخش مربوط به خدمات کلیک نمایید.

خدمات پلیس راهور ناجا

از منوی خدمات الکترونیک پلیس راهور می‌توان استعلام خلافی خودرو ، نمره منفی و تصادفات رانندگی را دریافت نمود. در همین منو بخشی هم برای پراخت آنلاین جرایم رانندگی درنظر گرفته شده است.

استعلام میزان تخلفات رانندگی

پس از انتخاب و کلیک بر روی گزینه استعلام میزان تخلفات رانندگی به صفحه استعلام خلافی وارد می‌شوید.

طبق اطلاعاتی که در این صفحه درج شده است تمام اطلاعات موجود در این سایت آفلاین است و به سرورهای پلیس راهور متصل نیست؛ و بانک اطلاعاتی این سایت به صورت هفتگی آپدیت می‌شود. از مهمترین دلایل آفلاین بودن این بخش تأمین امنیت اطلاعات سامانه پلیس راهور است.

تخلفات خودرو

پس از مراجعه به این وبسایت شما باید کد 8 رقمی درج شده پشت کارت ماشین خود، و همچنین کد امنیتی درج شده برای جلوگیری از ورود ربات‌ها را نیز وارد نمایید؛ و بروی دکمه جستجو کلیک کنید تا نتایج به شما نشان داده شود.

کد 8 رقمی درج شده بر روی کارت ماشین

بارکد کارت خودرو

پس انجام این پروسه، میزان خلافی خودروی شما به شما نشان داده خواهد شد و به کمک شناسه قبض و شناسه پرداختی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، می‌توانید قبض جریمه خود را پرداخت نمایید.

در این راه، برای این که بتوانیم میزان خلافی خودرو را به صورت پیامکی دریافت کنیم؛ کافی‌ست که کد 17 رقمی VIN  که بر روی سند و یا کارت ماشین درج شده را به شماره‌ زیر پیامک نماییم:

شماره: 1101202020

سپس میزان خلافی شما به همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت برای شما ارسال خواهد شد که با استفاده از آن می‌توانید قبض جریمه را پرداخت نمایید.

کد VIN روی سند خودرو

شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه

کد VIN بر روی کارت خودرو

نمونه کارت خودرو

برای دریافت برگه خلافی به این روش باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه نمایید و با پرداخت مبلغ 30 هزار تومان به عنوان تعرفه رسیدگی غیر حضوری  اجرائیات، اقدام به استعلام خلافی نمایید.

توجه داشته باشید که تنها رانندگانی می‌توانند از این روش استفاده نمایند که مجموع خلافی خودروی آنها کمتر از یک میلیون تومان باشد. و برای رانندگانی که جرایم رانندگی آنها بیشتر از این مقدار باشد باید به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه نمایند.

فرایند اعتراض به تخلفات رانندگی (برای جریمه دوربین ثبت تخلف رانندگی و ثبت نمره‌های منفی تخلفات رانندگی) مربوط به خودروهای دارای جرایم بالای یک میلیون تومان نیازمند طی پروسه و مدارکی است که در قسمت به آن‌ها می‌پردازیم:

در صورتی‌که مبلغ جریمه خودرویی به ده میلیون ریال 10.000.000 برسد، پلیس راهنمایی و رانندگی موظف است؛ این امر را به مالک خودرو اطلاع دهد؛ و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه یا اعتراض به واحد مربوطه اقدام ننماید، راهنمایی و رانندگی مکلف به توقیف خودرو تا پرداخت جریمه می‌باشد. در صورت اعتراض به جرایم ، این واحد موظف است در خصوص این موارد ظرف یک هفته تعیین تکلیف نماید.

پلیس+10

به منظور رسیدگی اعتراض به جرایم مربوط به قبض جریمه و همچنین وضعیت جرایم و تخلفات رانندگی مراحلی باید طی شود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

1) مراجعه معترضین به واحدهای اجرائیات در سراسر کشور

2) ارائه اعتراض با ذکر دلایل

3) درصورتی که شخص دیگری غیر از مالک خودرو مرتکب تخلف شده و معترض می‌باشد؛ حضور وی الزامی است.

4) چنانچه معترض پس از دریافت نتیجه رسیدگی اصرار بر رسیدگی مجدد داشته باشد، مراتب را به واحد اجرائیات اعلام نماید تا به نزدیکترین واحد رسیدگی معرفی شود.

5) معترض با همراه داشتن معرفی نامه در مهلت مقرر به واحد رسیدگی مراجعه نماید.

مهلت مقرر عبارت است از شصت روز از تاریخ مندرج در قبض جریمه یا تاریخ ابلاغ شده در قبض جریمه ای که به اطلاع متخلف می‌رسد.

چطور بفهمیم چقدر جریمه داریم

6) در صورت راه اندازی سامانه الکترونیکی بجای معرفی نامه، شماره پیگیری کافی است.

7) واحد رسیدگی اقدام به بررسی اعتراض و صدور رأی درقالب فرم مربوطه نموده و ضمن ابلاغ به معترض، نتیجه را توسط نماینده پلیس راهور درسامانه اجرائیات ثبت می‌نماید.

باسلام من سال ٩٥ معاينه فني گرفتم اقاي كه برچسب رو به من تحويل داد گفت تا اخر ٩٦ معاينه داريد متاسفانه من باخيال راحت رانندگي مي كردم هـيچ پليسي هم من به خاطر معاينه جريمه نكرد ولي متاسفانه دروبين ١٢ بار من رو جريم كرده و هـيچ پيامكي هم نيامده براي من حالا من و امثال من بايد چكار كنيم چون مراجعه كردم به اجرائيات گفتند شهرداري پيامك ها را قطع كرده مردم بايد جريمه بدهند

سلام وقت شما بخیر طبق قوانین مربوط به بررسی لایحه هوای پاک با ماده (6): دوره معافیت انجام معاینه فنی، از زمان تولید، برای وسایل نقلیه شخصی و دولتی 4 سال و برای وسایل نقلیه عمومی 1 سال است. و شما میتونین به صورت آنلاین و یا حضوری نسبت به این مسئله اعتراض کنین.

سلام من موتورم خلافی داشت بعد دیدم نوشته تسلیمی بعد من گفتم که پلیسی من رو متوقف نکرده که جریمه کند بعد معلوم شد که این خلافی برای یک نفر دیگس که افسر به اشتباه شماره پلاک من رو ثبت کرده باید چه جوری ثابت کنم

سلام وقت شما بخیر مدارکی که ثابت کنه جریمه متعلق به شما نیست رو به پلیس + 10 ببرین و خود افسری که اشتباها جریمه رو ثبت کرده هم میتونه جزو شهود باشه ( البته اگر قبول کنن که حضور داشته باشن)

سلام خسته نباشید. من یک شب با سرعت عادی از چهار راهی گذشتم که ثانیه شمار حدو 13 ثایه را نشان میداد. به محض رسیدن من به چهارراه چراغ قرمز شد و من فرصتی برای توقف پیدا نکردم و دوربین عکس انداخت.چطور میتونم به این ماجرا و خرابی ثانیه شمار اون چهارراه اعتراض کنم؟

سلام وقت شما بخیر به دلیل بروز این مشکلات قرار هست در آینده تایمر ثانیه شمار از سیستم چراغ ها حذف بشه. و متاسفانه تخلفات ثبت شده با دوربین در چنین مواردی قابل اعتراض نیست

سلام وقت بخیر

در یک زمان و در یک مکان هم توسط پلیس و هم دوربین جریمه شدم لطفا راهنمایی بفرمایید چطوری می تونم اعتراض کنم

سلام وقت شما بخیر در صورتی که در بروزرسانی بعدی سایت پلیس راهور یکی از این جریمه ها پاک نشده بود برای اعتراض به دفاتر پلیس + 10 مراجعه بفرمایید.

سلام پيامي مبني بر: مالک محترم خودرو به شماره …. از سامانه دوربين قبل از دانشگاه آزاد-120/5 در تاريخ 1397/02/07-09:24 تخلف تجاوز از سرعت تا 30 کيلومتر دريافت و در حال بررسي و ثبت مي باشد. پليس راهور ناجا دريافت نموده ام در صورتيكه اصلاً در زمان مذكور خودرو خاموش و پارك بوده است. لطفاً جهت پيگيري راهنمايي فرماييد.

سلام وقت شما بخیر با مدارک: اصل کارت شناسایی و اصل سند مالکیت خودرو تکمیل فرم درخواست کارت شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه یا وکیل قانونی وی به پلیس + 10 مراجعه کنین و فرم درخواست رسیدگی به تخلفات ثبت شده با دوربین رو پر کنین. تا یک هفته رسیدگی میشه.

سلام —– فوری در لیست خلافی من یک جریمه هست که قابل پرداخت نیست و در قسمت پرداخت یک ضربدر زده شده است که نه قابل حذف است و نه قابل پرداخت. با توجه به اینکه مجبورن ظرف یک هفته تعویض پلاک کنم لطفا راهنمایی بفرمایید چه باید کرد؟؟

سلام وقت شما بخیر در صورتی که امکان پرداخت نداره و مطمئن هستین که طی 72 ساعت گذشته پرداخت نشده باید به صورت حضوری به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنین و اعتراض بفرمایین.

خیلی متشکر و ممنون

خواهش میکنم . انجام وظیفه‌س

سلام. من 4.600 خلافی دارم . باید واسه اعتراض به پلیس +10 مراجعه کنم؟

سلام وقت شما بخیر بله برای اعتراض با مدارک شخصی و مدارک خودرو به پلیس+10 مراجعه بفرمایید.

سلام درلیست تخلفات خودرو من یک قبض پرداخت نشده بمبلغ 300000ریال میباشد.مربوط به سال 92 میباشد درحالیکه من خودرو خودرااسفند 96 خریده وپلاک جدیدکردم.

سلام وقت شما بخیر جزو خطاهای سیستمی هست و اصلاح میشه در صورت تداول و پاک نشدن به یکی از دفاتر پلیس+10 مراجعه کنین. مشکل مهمی نیست و عدم پرداختش براتون مشکای ایجاد نمیکنه.

با سلام در آذر 96 در جاده نطنز به علت تجاوز از سرعت مجاز بیش از 30کیلومتر قبضی به مبلغ 200هزار تومان صادر گردیده . بنده به هیچ وجه در اون مسیر تردد ننموده ام ابتدا دوربین تصویر برداری نموده سپس پلیس جریمه نموده و برگ جریمه را تسلیم نموده . بنده خلافی که گرفتم مشخص شده که راننده شخص دیگری است استعلام نمودند . حدود یک ماه هست که جواب نیامده به راهنمایی و رانندگی مراجعه کردم گفتند باید منتظر بمانیم شخص دیگری گفت راهی ندارد باید پرداخت نمود .لطفا راهنمایی فرمایند .

سلام وقت شما بخیر صبور باشید، جریمه‌ای که متعلق به شما نباشه قطعا رسیدگی میشه. مقداری زمان میبره اما جرایم اینچنینی از سیستم حذف میشوند.

ا سلام و احترام دیشب اقدام به پرداخت خلافی خودرو از طریق اینترنت کردم. آیا از این طریق بعد از 48 ساعت، خلافی خودرو صفر میشه یا حتما باید 72 ساعت بگذره؟ آیا امکان داره بعد از 72 ساعت هم صفر نشه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

سلام وقت شما بخیر همانطور که اطلاع دارید و در سایت پلیس راهور هم اعلام شده: «محتویات بخش خلافی خودرو و بخش پرداخت ازسایت آفلاین بوده وبه هیچ وجه به بانک اطلاعاتی پلیس راهورمتصل نمی باشد و یک نسخه بروزرسانی شده با تاریخ مندرج در سایت اجرائیات پلیس راهور است» بنابراین اطلاعات این صفحات همونطورکه در سایت راهور اعلام شده «با تاخیر 72 ساعت در سامانه مرکزی پلیس راهور درج خواهد شد»

با سلام و احترم و سپاس فراوان از شما از پاسخگویی تون بینهایت سپاسگزارم بیش از 72 ساعت از پرداخت اینترنتی خلافی گذشته، اما همچنان خلافی صفر نشده. ممنون میشم راهنمایی بفرمائید که چه کاری باید انجام بدم؟ ماشنین به نام خواهرم هستش که عازم خارج از کشوره و چندوقت دست خودم بوده و تخلفاتی که ثبت شده توسط خودم انجام شده. این هفته باید برای تعویض پلاک خودرو اقدام کنیم و تصمیم داریم ماشین رو به نام من بزنیم و پلاک خودم روش نصب بشه. چون خواهرم عازم خارج از کشور هستن و محدودیت زمانی داریم ممنون میشم راهنمایی کنید که چه کاری انجام بدیم. با توجه به گذشت بیش از 72 ساعت، آیا پرینت پرداخت، که شماره پیگیری دارم رو ارائه بدم، اقدام به صفر کردن خلافی میکنن؟ با تشکر فراوان

سلام وقت شما بخیر به دلیل اینکه قسمت مربوط به خلافی خودرو در سایت پلیس راهور به صورت آفلاین هست و هر 72 ساعت بروزرسانی میشه و اطلاعات توسط کاربر انسانی وارد میشه و اتوماتیک نیست احتمال خطا و اشتباه ویا تاخیر در بروزرسانی وجود داره. برای شما که عجله دارین بهترین راه استعلام از طریق دفاتر پلیس+10 هست که به‌روزتر هستن. فقط برای دریافت برگه مربوط به خلافی هزینه باید پرداخت بشه ( البته دقیق مبلغ رو نمیدونم ولی فکر نمیکنم بیشتر از 10 هزارتومن باشه) . موفق باشین

با سلام واحترام از راهنمایی تون بینهایت سپاسگزارم. سایت راهور بصورت هفتگی بروزرسانی میشه نه 72 ساعته و به همین خاطر پس از گذشت 72 ساعت هنوز خلافی صفر نشده بود! بهرحال راهنمایی تون کمک بزرگی بهمون کرد. در پناه حق

سلام.وقت بخیر.من هرهفته خلافی میگیرم.داخل استعلامم خلافی نداشتم۳/۱۰خلافی گرفتم دوباره که واسم خلافی زدن ۳۰تومن الصاقی به علت دوبل که اصلامن آنروزآن ساعت سرکاربودم.وبعدشم الصاقی بوده بایدبرگ جریمه پشت شیشه باشه.چکاربایدبکنم الان؟

سلام وقت شما بخیر معمولا این خطاها در سایت پلیس راهور رخ میده و با ثبت و اعلام اعتراض به راحتی قابل حل شدن هست و جای نگرانی نیست.

سلام من میخوام خلافی بگیرم پیغام میده اطلاعات مربوط به تخلف خوروی شما تا این تاریخ در سایت راهور 120 یافت نگردیده است: میشه پاسخ بدید چرا اینجوری شده

سلام وقت شما بخیر سایت پلیس راهور در بخش خلافی به صورت آفلاین هست و هر 72 ساعت بروزرسانی میشه، ممکنه گاهی این زمان بیشتر از 72 ساعت هم طول بکشه به همین دلیل ممکنه خلافی شما ثبت نشده باشه . هر زمان که برای معامله خودرو و یا هر مورد دیگه ای نیاز به استعلام خلافی خودرو باشه حتما باید در همان روز خلافی رو استعلام بفرمایین. البته راه دقیق‌تر استعلام و گرفتن برگه خلافی از دفاتر پلیس+10 هست.

سلام. اواسط اردیبهشت در کنارگذر انزلی-رضوانشهر جریمه شدم و مبلغ جریمه که به صورت حضوری تحویل من شده با توجه به نوع تخلف شصت هزار تومن است. پس از استعلام از سایت راهور مبلغ جریمه یکصد و بیست هزار تومان ثبت شده و با توجه به اینکه من هفته پیش جریمه را با توجه به شناسه پرداخت قبض تسلیمی پلیس پرداخت کردم، مجددا استعلام کردم و در سایت راهور الان شصت هزار تومان خلافی مربوط به همان محل، ساعت و تاریخ وجود دارد! وقتی قبض پلیس به صورت تسلیمی موجود است چرا در سایت راهور دوبل یادداشت شده؟ فکر نمیکنید ظلم است که الان من برای رفع این خطای انسانی یا سیستمی به پلیس به اضافه ده یا اجراییات مراجعه کنم؟

سلام وقت شما بخیر کاملا حق با شماست. البته اول صبر کنین سایت آپدیت بشه بعد اگر همچنان باقی بود، اعتراض تنها راه هست.

سلام با گرفتن استعلام الکترونیکی متوجه شدم دوربین من رو جریمه کرده ولی قبض صادر شده دارای شناسه پرداخت نمیباشد پس چطور قابل پرداخته؟و جالب اینکه شماره بارکد قبض جدید و قبض جریمه قبلی یک شماره میباشد لطفا راهنمای بفرماید. در ضمن بفرمایید چطور میشه نسبت به جریمه دوربین معترض شد؟

سلام وقت شما بخیر اطلاعاتی که در سامانه الکترونیکی راهور ناجا ثبت میشه به صورت آفلاین و معمولا هر 72 ساعت یا به صورت هفتگی آپدیت و بروزرسانی میشه. امکان خطا و ثبت جریمه اشتباه بسیار شایع هست و خیلی دیده شده . به همین دلیل اگر شما برای الان برای اعتراض مراجعه کنین هم بهتون گفته میشه تا بروزرسانی بعدی صبر کنید اگر این تخلف از سیستم حذف نشد میتونین از طریق پلیس +10 شکایت کنین.

سلام و عرض ادب در 97.3.1 صبح ساعت 8 در پلیس راه دوبار جریمه شدم؛ یکی 60 تومان به خاطر نبستن کمربند و یکی 40 تومان بخ خاطر عدم توجه به اخطار پلیس؛ در صورتی که من روحمم خبر نداره که به من ایست دادن و مطمئنم که همیشه کمربند رو میبندم به خصوص تو پلیس راه! و اینکه تا ده روز پیش این خلافیا ثبت نشده بود الان یهویی اومده!! اگه اعتراض کنم پاک میشه یا نه!؟ و از کجا باید اعتراض کنم؟ پلیس 10+؟؟

سلام وقت شما بخیر اگر این جرایم تا ده روز آینده و بروزرسانی مجدد بخش تخلفات پاک نشد از طریق پلیس +10 میتونین اعتراض کنین. معمولا در 99 درصد مواقع جرایمی که اشتباه ثبت شده باشن در بروزرسانی بعدی پاک میشن.

عرض ادب مجدد تخلفات مورد ذکر در بروز رسانی پاک نشد؛ ضمن اینکه افسر مورد نظر اعلام میکنه این کد برا منه ولی من جریمه براتون ننوشتم؛ معلوم نیست برا من کی جریمه نوشته؛ برا اعتراض هم پلیس 10+ هم اعلام میکنه همچین اختیاری نداریم که به جریمه اعتراض کنیم؛ کلا میگن چاره ای نیست حتما باید پرداخت کنین؛ واقعا عجیبه! یعنی هیچ قانونی و راهی نیست برا اعتراض؟؟

سلام لطفا راهنمایی بفرمایید که قبض جریمه‌ای صادر شده مبتنی بر تجاوز به چپ به مبلغ 750.000ریال ، و دو برگی ثبت شده . در صورتی که بنده در زمان ثبت شده در آن مسیر نبودم.

سلام وقت شما بخیر جرایم در سیستم تخلفات راهور ناجا به صورت دستی وارد میشه و هر چند وقت یکبار (بین 72 ساعت تا 10 روز) بروزرسانی میشه. اگر این جرایم تا ده روز آینده و بروزرسانی مجدد بخش تخلفات پاک نشد از طریق پلیس +۱۰ میتونین اعتراض کنین. معمولا در ۹۹ درصد مواقع جرایمی که اشتباه ثبت شده باشن در بروزرسانی بعدی پاک میشن.

برای اعتراض به جرایم اشتباهی سایت یا روش غیر حضوری وجود ندارد؟من هر ماه از طریق سایت راهور کنترل میکردم ولی امروز استعلام گرفتم دوبار در یه جاده فرعی در شهریار در۱۲ اردیبهشت جریمه شده ام در صورتی که من ۸ ماهه ساکن بابلسر هستم وتا بحال شهریار نرفتم.باتوجه به اینکه از ۱۲ اردیبهشت ۶۰ روز گذشته ایا فرصت اعتراض هست؟

سلام وقت شما بخیر تاریخ ثبت جریمه بر روی سایت رو چک بفرمایین اگر ده روز از اون تاریخ گذشته تنها راه اعتراض به جریمه بهه صورت حضوری هست و در هر یک از دفاتر پلیس+10 میشه اعتراض کرد.

ممنون از پاسخگویی تون .برای اعتراض به جرایم باید هزینه ای پرداخت؟

انجام وظیفه‌ست، برای اعتراض به جرایم بیشتر از 1 میلیون ده هزارتومن هزینه برای فرم ها و ثبت اعتراض دریافت میکنن. دقیقا اطلاع ندارم که برای سایر اعتراضات هم همینقدر هست یا کمتره . امیدوارم مشکلتون هر چه زودتر حل بشه.

با سلام سئوالی دارم و گله آیا واقعا ورودی رمپ بزرگراه صدر مسیر پائین پل به بالای پل (ورودی فرمانیه) بایستی چراغ نصب شود نه چهار راهی هست و نه تقاطعی بنده هم طبق معمول همه رمپ های ورودی این مسیر رو رفتم که متاسفانه 2/000/000 ریال توسط دوربین جریمه شدم اینجانب همیشه به قوانین احترام گذاشته و رعایت مینمایم حال من بازنشسته و این رقم سنگین و تازه نمره منفی هم گرفتم چه باید بکنم لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر

سلام وقت شما بخیر قطعا طبقه دوم پل صدر یکی از قانونمندترین بزرگراه ها در تهران هست. وچراغ های قرمزی که در ورودی‌های اون تعبیه شده برای کنترل ورودی و ترافیک در این بزرگراه هست. در تمام ساعات روز فعال نیستند و صرفا در ساعات شلوغی و به صورت اتوماتیک و بسته به حجم ترافیک روی پل فعال میشن. اگر این مسیر همیشه شما باشه قطعا با بودن این چراغ ها موافق خواهید بود. اما باید تابلوهایی تعبیه بشه تا مردم رو از وجود این چراغ ها مطلع کنه. متاسفانه راهی برای اعتراض به جریمه این چراغ قرمزها وجود نداره چون با دوربین هم ثبت میشن.

سلام من هر چند ماه یکبار اقدام به استعلام خلافی خودرو میکنم و جالب اینکه اغلب موارد ثبت تخلف با دوربین به علت عبور یا توقف در محل غیر مجاز ذکر شده که من خیلی از این موارد در ان محل حضور نداشتم و چون مبلغ آن هر مورد 20000 تومان است، اعتراض هم نمیشه کرد و مدرکی که مربوط به ثبت دوربین هست هم قابل دسترس نیست.تکلیف چیست؟ چون زیر یک میلیون تومان هست قابل پیگیری نیست؟

سلام وقت شما بخیر تمام تخلفاتی که برای شما ثبت میشه قابل پیگیری هست. اگر ثبت تخلف با دوربین ذکر شده حتما باید مدارکش (یعنی عکس تخلف برای شما ارسال بشه) در غیر اینصورت اگر تا 10 روز از لیست خلافی شما خارج نشد از طریق مراجعه به پلیس+10 قابل پیگیری و اعتراض هست.

مالک محترم خودرو به شماره 93-615س93، از سامانه دوربين هفت باغ در تاريخ 1397/05/05-21:24 تخلف تجاوز از سرعت تا 30 کيلومتر دريافت و در حال بررسي و ثبت مي باشد. پليس راهور ناجا با سلام ،این پیامک امروز برام اومده، ولی من دیشب تو اون مسیر اسپید لیمیتر ماشین روشن بوده و بیش از حد مجاز سرعت نداشتم چطور میتونم اعتراض کنم؟آیا در حال بررسی و‌ثبت به معنای ثبت نهایی هست؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام وقت شما بخیر در حال بررسی بودن به معنای ثبت نهایی نیست . اما اگر ثبت تخلف به همراه تصویر دوربین ثبت سرعت باشه متاسفانه قابل اعتراض نیست.

سلام عبارت شکایت دارد در برگه خلافی چیست ؟ آیا خلافی بالای یک میلیون که چند ماه گذشته این عبارت درج میشود ؟ منون میشم پاسخ بدهید

سلام وقت شما بخیر وقتی میزان خلافی خودرو بیشتر از 1 میلیون باشد و یا تخلفات حادثه‌ساز برای خودرو ثبت شده باشد، مرجع قانونی به عنوان مدعی‌العموم اجازه توقف خودرو را صادر میکند. این به معنی شکایت داشتن در برگه خلافی است.

ممنون از راهنمایی شما

با سلام. سایت راهور رو چک کردم. 15 روز پیش جریمه 60 تومنی سرعت غیر مجاز و بعنوان دو برگی، بدون شناسه واریزی اومده. چطور میتونم ثابت کنم که خلافی مرتکب نشدم؟

سلام وقت شما بخیر تخلفات یا باید با دوربین ثبت شده باشن یا گزارش افسر ناجا داشته باشن، اگر هیچ کدوم رو نداره از طریق پلیس +10 قابل پیگیری هست.

ماشین من مدل 96 هست ولی برای خلافی برای سال 95 صادر شده می خواهم ببینم که آیا چنین چیزی امکان داره ؟ اگره داره چطوری قبل از تولید ماشین من سوار اون شده و خلاف کرده ام؟ چطوری میتونم اعتراض کنم ؟ اون افسر گرانقدر کی بوده که من براش اعتراض بکنم

سلام وقتتون بخیر اشتباه سیستمی هست و حل میشه و در آپدیت این تخلفات پاک میشه

سلام دو ماه دوتا قبض 20 تومان یه 40 تومان رو از سایت راهور پرداخت کردم یعنی کلا 18 مورد دارم هر روزم چک کردم ببینم کم میشه یا نه متاسفانه فقط یه 20 تومان کم شده و اون یکی ها هست یکیش زمان و تاریخش همونه ولی شناسه پرداخت و شناسه قبض ش عوض شده اون یکی هم مبلغش شده 90 تاریخش همونه ولی قیمتو ش پرداخت وش قبض عوض شده نه شرکت سداد زیر بار میره نه راهنمایی رانندگی لطفا راهنمایی کنید

با عرض سلام من در97/6/3 با دوربین جریمه شدم در استان فارس – شیراز ولی همان روز و همان ساعت بنده در سر کارم استان گلستان – گرگان بودم. بعد مراجعه به اجراییات راهور گفتن اشتباه شده ثبت نمیشه ولی در تاریخ 97/6/14 در سامانه راهور برای من تخلف ثبت شد. بعد مراجعه گفتن برو پلیس +10 ثبن شکایت کن ( با هزینه مورد نظر – آش نخورده دهن سوخته) با صحبت کردن با مسئولشون خودشان ثبت شکایت کردن تا الان که جوابی نیومده و خلافی پاک نشده. واقعا برای راهور متأسفم آگه نمیتونن درست مدیریت کنن پس دوربین ها رو جمعش کنن.

سلام وقت شما بخیر نگران این سبک اشتباهات نباشین. سیستم راهور ناجا به صورت دستی و در یک بازه بین 1 هفته تا یک ماه به‌روزرسانی میشه و اشتباهات از سیستم پاک میشه

سلام.من روبخاطر سرعت غیرمجاز بالای ۳۰ ، ۶۰تومن جریمه کرده،بعدزده عدم بستن کمربند که امکان نداره نبسته باشم باز۶۰تومن، بعدزده ۴۰تومن عدم توجه به توقف پلیس ،اما من بهیچ وجه پلیسی مشاهده نکردم که دستور توقف بدهد، فکرمیکنم ایشان ازروی عمود ولجبازی بستن کمربند وعدم توجه به ایست رو قید کردن ، اکنون آیا بااعتراض راه به حایی خواهم برد؟

سلام وقت شما بخیر در صورتی که بتونین اثبات کنین ، البته اگر شکایت کنین مامور راهور هم باید بتونه ثابت کنه دستور ایست داده و شما توقف نکردین! در این حالت به ادله و رای دادگاه بستگی خواهد داشت

سلام در تاریخ 9 دی 1396 اعلام شد که دوربین طرح زوج و فرد بزرگراه کردستان خاموش شد:https://www.isna.ir/news/96100904853/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%B2%D9%88%D8%AC-%D9%88-%D9%81%D8%B1%D8%AF-%D9%BE%D9%84-%D9%87%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B4-%D8%B4%D8%AF بعد از آن من از این مسیر عبور می کردم و از تاریخ 96/11/10 تا 96/12/13 برای من 8 مورد جریمه 20 هزارتومنی از دوربین زوج و فرد کردستان پایین پل همت ثبت شده!!! الان با گذشت بیش از 6 ماه از سامانه پاک نشده، چطور میتونم به این مورد اعتراض کنم؟ ضمناً در حال حاضر بیش از یک میلیون تومان جریمه دارم! پیشاپیش از راهنمائیتون ممنونم

سلام وقت شما بخیر به همراه مدارک خودرو و یک کپی از همین خبر به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید و به این جرایم اعتراض کنید

سلام روزتون بخیر من کارم با موتورسیکلته که متاسفانه توسط پلیس توقیف شد بعد از اینکه رفتم پلیس + ۱۰ متوجه شدم مقدار تخلفات حدود یه تومنه راهی برای کم کردنش هست؟ پلیس + ۱۰ باید برم یا شورای حل اختلاف؟ و اینکه شورای حل اختلاف شهر محل سند موتور یا محل تخلف ؟ ممنون از راهنماییتون

سلام من منزلم داخل طرح ترافیک هستش متاسفانه هربار که از طرح خارج شدم دوربین ازم عکس گرفته و الان یک میلیون و پونصد برام جریمه اومده در صورتی که اصلا ورود نداشتم برای اعتراض باید به پلیس +10 مراجعه کنم؟

سلام وقت شما بخیر برای تردد افرادی که در محدوده طرح ترافیک سکونت دارند تمهیدات خاصی وجود داره. به پلیس + 10 مراجعه بفرمایید.

سلام برای ماشین سراتوی بنده مبلغ 50هزار تومان جریمه بجهت نداشتن معاینه فنی در لیست خلافی آمده در حالیکه تا دو سه سال بعد ماشین من از داشتن معاینه فنی معاف است رفت و آمد برای اعتراض هم آنقدر هزینه بر است و وقت آزاد می خواهد که غالبا افراد را از اعتراض منصرف کرده و فرد حاضر به پرداخت پول زور می شود که قانونا نباید مشمول جریمه باشد . چکار باید کرد لطفا به ایمیل بنده پاسخ فرمایید .

سلام وقت شما بخیر به صورت قانونی خودروهای صفر تا 4 سال نیاز به معاینه فنی ندارند مگر در شرایط خیلی خاص که مواردی مثل آلایندگی یا مشکلات دیگه در خودرو مشاهده بشه. در صورتی که هیچکدوم از مشکلات وجود نداشته باشه و خودروی شما همچنان از معاینه فنی معاف باشه، جریمه درج شده وجاهت قانونی نداره و خود به خود از سیستم باید حذف بشه. مراحل پیگیری جرایم اینچنینی از طذیق پلیس + 10 هست و باید فرم مخصوص پر بشه و هزینه رسیدگی پرونده رو پرداخت کنین!! اما دورباره عرض میکنم مادامی که خودروی شما نیاز به معاینه فنی نداره جریمه درج شده وجاهت قانونی نداره.

سلام من رو بخاطر استفاده از تلفن حین رانندگی در جاده پلیس مبلغ۱۰۰تومن جریمه کرد سپس بعد از ۳۰ روز که خلافی گرفتم دیدم جریمه دیگه در همان تاریخ همون پلیس در همون زمان با یه شناسه مبلغ ۶۰تومن بعلت نبستن کمربندبعد اینکه من رفتم جریمه کرده آیا پلیس میتونه منیکه بخاطر یه خلاف استفاده از تلفن منو یه بار جریمه کرده مجدد به نامردی همون لحظه جریمه دیگه که انجام ندادم بزنه?

سلام وقت شما بخیر اگر هم زمان دو خلاف داشتین پلیس میتونه هر دو مورد رو ثبت کنه

سلام جرائم ثبت با دوربین به واسطه نداشتن معاینه فنی برای تاکسی ها آنهم از سالهای گذشته میبایست بخشوده میشدند ،الان چرا در جرائم آمده تا برای حذف آن مجبور باشیم ده جا مراجعه کنیم ، با این وضعیت ترافیک خیابانهای تهران ،با به موقع عمل کردن از آلود گی ها کم کنیم سزاوار تر است .ارادتمند تاکسی دار

سلام وقت بخیر… رمپ های خروجی پل صدر سرعت مجاز چنده؟ ۳۰ یا ۵۰؟

سلام وقت شما بخیر در حال حاضر 50 کیلومتر هست

سلام خلافی خودرویی که خریدم ۳ میلیون میباشد اگر از سایت پلیس راهور۱۲۰ یکی دوتا خلافی پرداخت کنم و اصطلاحا قسطی روز بعد افسر راهنمایی جلومو گرفت استعلام خلافی کرد به خاطر پرداخت از طریق راهور۱۲۰ و قسطی شدن چه اتفاقی میوفته آیا اصلا متوجه نمیشه و ماشین به پارکینگ میره ممنون میشم توضیح دهید

سلامو خسته نباشید میخواستم بدونم برای تخلفات کد 14 و 15 راهی هست که بفهمیم این تخلفات پاک شده؟ به طور کلی چطور میشه از پاک شدن یا صدور این تخلفات آگاه شد.

سلام وقت شما بخیر در صورتی که نمیخواین به صورت حضوری و یا آنلاین خلافی رو چک کنین کد VIN یا همان شماره ۱۷ رقمی که پشت کارت ماشین که به صورت عمودی نوشته شده رو به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کنید. خلافی خودرو براتون ارسال میشه . اگر صفر باشه خلافی شما پاک شده.

با سلام و تحیت اخیرا” برای اخذ عدم خلافی به پلیس + ۱۰ مراجعه و پرینتی به بنده دادند که جمعا” از تاریخ سال ۹۲ یک میلیون ۴۵۰ هزار تومان جریمه نشان می دهد.پس از کنترل موارد ، متوجه شدم بسیاری از مواردی را که دوربین ثبت کرده اشتباه است و خلافی صورت نگرفته و تصویر خودرو و پلاک هم برای اینجانب درب منزل پست نشده و الان پرداخت این مبلغ برای یک نفر بازنشسته مثل بنده بسیار سنگین و غیر ممکن است.لطفا” بفرمایید این مشکل را با کدام مراجع باید مطرح نمود و چگونه می توان به صحت عملکرد دوربین ها مطمئن شد و به جمع صحیح جرائم رسید.

سلام وقت شما بخیر از طریق پلیس + 10 میتونید اقدام کنید و با پ کردن فرم اعتراض به جرایم بالای 1 میلیون و ارائه مدارک و مستندات نسبت به جرایم اعتراض بفرمایید.

سلام:ببخشید من طی بخشنامه سال ۹۶که تا آذر همان سال هم وقت داشت که بخشودگی جرائم دو برابر شده و موارد دیگر،، به جزء(جریمه های تسلیمی و الصاقی که باید پرداخت میشدند)من آبان همان سال قبل اتمام مهلت پرداخت کردم که صفر کردم الان یه خلافی گرفتم میبینم اون مبلغی که دادم رو کم کرده ولی بخشودگی رو عمل نکرده یعنی همش باقی مونده..من الان دقیقاً متوجه نشدم برای اعتراض سامانه اینترنتی دارن؟یا باید رفت پلیس+۱۰ فرم پر کرد؟ویا مستقیم به اجرائیات راهور باید رفت؟یا هر ۳مورد؟متشکرم

سلام وقت شما بخیر راه اعتراض مراجعه به مركز اجرائيات راهنمايی و رانندگی در شهرك آزمايش و یا مراجعه به پلیس + 10 و پر کردن فرم اعتراض هست. اما در مورد کیس شما که قبلا پرداخت داشتین دقیقا نمیدونم باید چه کاری انجام داد!!

سلام امروزماشین من توسط افسرراهنمایی توقیف وبه پارکینگ برده شدوقتی دلیلش جویاشدم گفتن که شکایتیه وگفت برم ناجاازطرف دیگه بابنده خدایی که نگهبان پارکینگ بودصحبت کردم میگه حتماجریمه هات بالاس خودراهوردستوبه توقیف خودروت کرده البته اینم بگم که خلافی ماشینم ۱میلیون و۲۰۰هزارتومنه ازکجابدونم که شکایت دقیقادرموردچی بوده؟؟؟

سلام وقت شما بخیر وقتی گفته شده برای اطلاع از دلیل توقیف خودرو به ناجا مراجعه کنین قطعا بهترین راه همین هست.

سلام و خسته نباشيد مورخ 29 آبان در پليس راه اصفهان شهركرد بدون هيچ گونه خلافي متوقف شدم كمي جلوتر پارك كردم و كيف حاوي مدارك رو واسشون بردم كه گواهينامه ام تو كيف نبود ازشون خواستم برم از تو ماشين بيارم كه گفتن حتما همراهت نيست و شايدم نداري و سريعا نسبت به جريمه همراه نداشتن گواهينامه اقدام كردن و به درخواستهاي من مبني بر اينكه حتما تو ماشين افتاده اهميتي ندادن (گواهينامه رو كه اوردم گفتن ديگه فايده اي نداره )به مافوقشون هم كه اعتراض كردم از همكارشون دفاع كرده و در جواب گفتن همون موقع كه مدارك خواسته شده شما ارائه نداديد لذا با توجه به اينكه جايي خوندم توقف خودرو بدون مشاهده تخلف ممنوع مي باشد اينكارشون رو چطور و به كي گزارش ميشه كرد سامانه 197 هم وقت وقت ميگيره بدون اينكه به كارشناس وصل بشه دوم جريمه ناحقم رو چطوري ميتونم بدون دردسر رفع كنم از هر طريقي حساب كردم بايد دو سه برابر مبلغ هزينه كنم حالا آيا بشه يا كه نشه ؟

سلام وقت شما بخیر برای شکایت از تخلفات پلیس علاوه بر سامانه 197 از طریق سامانه 110 و 713 هم میتونین اقدام کنین. و اگر تخلف پلیس ثابت بشه جریمه شما خود به خود صفر میشه

سلام ماشین من به اشتباه بابت مزاحمت نوامیس در شهر شیراز ثبت شده در حالی که اصلا ماشین شیراز نرفته و در تاریخ ثبت شده تهران بوده چطور میشه این مشکل شود .

سلام وقت شما بخیر از طریق پلیس + 10 میتونین اعتراض کنین . البته میتونین تا بروزرسانی بعدی سامانه صبر کنین و اگر در بروزرسانی پاک نشد اونوقت اقدام کنین

سلام. مبلغ جریمه در سایت راهور در مدت زمانی که شامل بخشودگی است( برای نمونه امسال تا پایان آذر شامل بخشودگی جرایم دو برابری است) به صورت نصف شده می باشد یا با همان میزان دو برابری است؟ با تشکر

سلام وقت شما بخیر جرایمی که دئبرابر شده‌اند به جریمه عادی تبدیل میشوند و در صورتی که تا پایان مهلت بخشش جرایم پرداخت نشود مجددا دوبرابر (یعنی با جریمه 100 درصدی) محاسبه خواهد شد.

سلام من امروز قصد عبور از چهار راه داشتم که چهار ثانیه مونده بود اما با توجه به اینکه خودرو سمت راست من قصد عبور به سمت چپ را داشت و عملا جلوی بنده پیچید چراغ قرمز شد و من به عقب برگشنم که پیام اومده به دلیل توقف روی خط عابر پیاده جریمه شدید در اینگونه موارد چیکار می شه کرد

سلام وقت شما بخیر به وسیله فیلم دوربین چهارراه مورد نظر میشه اثبات کرد . اما اینکه در این مورد با شما همکاری کافی بشه یا خیر یه مسئله کاملا مجهوله.

سلام خسته نباشيد امروز بنده رو بخاطر شيشه دودي مبلغ ٥٠ هزار تومان جريمه كردند در صورتيكه ميزان دودي بودن شيشه ها ٣٠٪؜ درصد هست و از ٣ متري داخل خودرو قابل رويت هستش.ايا امكان اعتراض هست؟

با سلام بله میتونید اعتراض کنید.

سلام من رفتم عدم خلافی بگیرم سه جریمه تردد در شهر مشهد برای من ثبت شده در حالی که تا کنون با این خودرو به مشهد سفر نکردم باید چکار کن متشکرم

ابتدا باید به پلیس +10 مراجعه کنید و اعتراض خودتون رو نسبت به وضعیت خلافی اعلام کنید تا توسط مرکز اجراییات کل کشور رسیدگی بشه. اگر بعد از اعلام نتیجه از طرف پلیس +10 بازهم قانع نشدید میتونید به واحد رسیدگی پلیس راهور مراجعه کنید. در این مرکز قاضی به همراه کارشناس تخلفات رانندگی شکایت شما رو بررسی میکنند و حکم نهایی صادر میشه. البته نسبت به حکم قطعی که توسط قاضی صادر میشه نمیتونید اعتراض کنید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.

راه‌های ارتباطی

آدرس: تهران، خیابان وزرا، خیابان هفتم، پلاک 7 (ساختمان ماموت)

پست الکترونیکی: info@azki.com

تلفن پشتیبانی: ۰۲۱-۵۴۸۶۴

اطلاعات بیشتر

همکاری با ازکی

شرایط و قوانین

درباره ازکی

تماس با ازکی

بیمه‌ها در ازکی

بیمه شخص ثالث

بیمه بدنه

بیمه موتور سیکلت

بیمه آتش ‌سوزی

بیمه زلزله

بیمه عمر

بیمه مسافرتی

بیمه تکمیلی

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

جریمه رانندگی یکی از مواردی است که بیش از 90 درصد رانندگان تا به حال با آن برخورد داشته و آن را تجربه کرده اند.

متاسفانه برخی اوقات حین رانندگی از افراد تخلفاتی صورت می گیرد که شاید اگر بدانند چه عاقبتی در انتظارشان است دیگر دست به چنین کاری نخواهند زد.

لازم به ذکر است که طی 2 روز گذشته رییس پلیس راهور ناجا به مناسبت هفته ولایت از اجرایی شدن دوباره طرح پرداخت اقساطی جرایم راهنمایی و رانندگی خبر داد.

احتمالا در حیابان و کوچه هایی که از دوربین های راهنمایی و رانندگی برخوردارند مشاهده کرده اید که برخی افراد قبل از اینکه مرتکب تخلف شوند دست به پنهان کردن یا مخدوش کردن پلاک خودرو خود می زنند در همین راستا بد نیست بدانید که هرگونه تغییر و دستکاری در پلاک وسایل نقلیه، علاوه بر جریمه از سوی پلیس، بدلیل داشتن تبعات اجتماعی، منجر به برخورد قضایی با فرد متخلف نیز می‌شود. به همین دلیل نیز تغییر در اعداد پلاک، تغییر در حروف پلاک، ناخوانا کردن پلاک، استفاده از پلاک سایر وسایل نقلیه و حتی پوشاندن پلاک، علاوه بر جریمه نقدی و توقفی وسیله نقلیه، محکومیت قضایی معادل شش ماه تا یکسال حبس نیز دارد.

چطور بفهمیم چقدر جریمه داریم

همانطور که می دانید در صورت مردود شدن وسیله نقلیه در آزمون‌های معاینه فنی خودرو، 14 روز فرصت دارید تا برای رفع نقص خودرو اقدام کنید لازم به ذکر است که این مهلت 14 روزه، صرفا برای جلوگیری از تشکیل دوباره پرونده و همچنین جلوگیری از هزینه مجدد مالکان خودروهاست.

اما ظاهرا برخی از افراد تصور می‌کنند که در این فرصت 14 روزه، امکان تردد در سطح شهر را دارند ولی اینطور نیست و در صورت رصد خودروی آنها توسط دوربین‌های پلیس، به علت نداشتن معاینه فنی، جریمه می‌شوند.

اما شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که چگونه می توان از جریمه های رانندگی‌ تان باخبر شوید، یا چطور می توان جریمه های خودرو را با استفاه از شیوه مختلف انجام داد.در این مقاله قصد داریم تا به این سوالات پاسخ دهیم .

یکی از ابتدایی ترین شیوه ها برای باخبر کردن از ثبت تخلف دریافت پیامک تخلف بوده به این ترتیب که بعد از ثبت تخلف وسیله نقلیه، پیامکی برای مالک خودرو ارسال شده و او را از اعمال جریمه، باخبر می‌کند.

اما اکثر پیامک‌های ارسالی پلیس، در انتهای‌شان عبارت «درحال بررسی» قید شده است؛ به این معنی که هنوز، اطلاعات خودرو یا جریمه آن، به تایید پلیس نرسیده است. در این مرحله همچنان باید منتظر بمانید و ببینید که آیا پیامک دوم هم برای‌تان ارسال می‌شود یا خیر.

اگر جریمه خودرو به تایید پلیس برسد، (معمولا در کمتر از یک هفته بعد از پیامک اول) پیامک دوم هم برای مالک خودرو ارسال می‌شود.

در این پیامک، شناسه قبض و شناسه پرداخت جریمه، نیز درج می شود که یعنی، جریمه برای‌تان قطعی شده است. حال اگر به این جریمه، اعتراض دارید باید هرچه سریع‌تر با داشتن مستندات لازم، به مراکز اجراییات پلیس راهور بروید.

برخی اوقات این امکان وجود دارد که خودرو خود را در جایی پارک کنید و بروید اما باز می گردید اثری از خودرو نیست. اکثر مواقع نخستین فرضیه که به ذهنمان خطور می کند به سرقت رفتن خودرو است.

در چنین شرایطی قبل از هر چیز، اول باید موبایل‌تان را چک کنید! چراکه اگر خودرو شما توسط پلیس راهور، به پارکینگ منتقل شده باشد، حتما پیامک «انتقال به پارکینگ» برای‌ مالک خودرو ارسال می‌شود. البته در 2 حالت زیر، پیامکی بدست نمی رسد:

در غیر این صورت اگر پیامکی بدست‌ تان نرسید، بلافاصله با پلیس 110 تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا خودروی‌تان به پارکینگ رفته است یا خیر؟

اگر پاسخ پلیس 110 منفی بود، یعنی اگر خودروی‌تان به پارکینگ منتقل نشده بود، به 110 اطلاع دهید که خودروی‌تان دزدیده شده است.

سپس منتظر بمانید تا گشت پلیس به محل شما برسد. گشت پلیس، گزارش دزدی را تهیه کرده و یک برگه آنرا به شما می‌دهد. حال باید با داشتن این برگه و همچنین در دست داشتن مدارک شناسایی و مدارک خودرو، به کلانتری محل سرقت خودرو بروید و گزارش سرقت خودرو را تنظیم کنید.

کروکی پلیس تنها زمانی الزامی است که در یکی از حالت های زیر، تصادف کرده باشید:

در این بخش، روش‌های مختلف استعلام خلافی و جریمه و مراحل مختلف پرداخت جریمه رانندگی را به شما توضیح می‌دهیم.

برای استعلام خلافی می‌توانید از طریق یکی از 4 روش زیر اقدام کنید:

رایج‌ترین روش‌ استعلام خلافی خودرو، مراجعه به سایت راهور120 به نشانی rahvar120.ir است.

بعد از مراجعه به این سایت، به بخش «خدمات» رفته و قسمت «استعلام تخلفات رانندگی» را انتخاب کنید. سپس با استفاده از بارکد 8 یا 9 رقمی مندرج در پشت کارت خودرو، خلافی‌تان را استعلام و پرداخت کنید.

هرچند مراجعه به سایت راهور 120، متداول‌ترین روش استعلام جریمه است اما قبل از استفاده از این سایت، باید به نکات مهم زیر توجه داشته باشید:

بدلیل آمار بالای مراجعین، ممکن است خدمات این سایت در ساعاتی از شبانه روز، در دسترس نباشد.

داده‌های این سایت بصورت آفلاین است لذا حتما به «تاریخ بروزرسانی» مندرج در صفحه استعلام تخلفات رانندگی، توجه کنید.

ساده‌ترین راه برای استعلام خلافی، تماس با شماره تلفن 88288888-021 و انتخاب گزینه استعلام تخلفات رانندگی است. بعد از این کار منتظر بمانید تا به اپراتور وصل شوید. سپس با اعلام شماره پلاک‌تان، از آخرین وضعیت خلافی‌ مطلع شوید.

استعلام خلافی با موبایل به سه روش زیر امکان پذیر است:

روش اول: کد دستوری #110* (ستاره 110 مربع) را شماره گیری کنید. سپس قسمت خدمات را انتخاب کنید و کد VIN را بفرستید.

روش دوم: کد VIN را به شماره 1101202020 پیامک کنید تا SMS خلافی برای‌تان ارسال شود.

روش سوم: با موبایل‌تان به سایت epolice.ir بروید و آخرین نسخه اپلیکیشن پلیس+10 را دانلود کنید. به کمک این اپ، می‌توانید انواع خدمات الکترونیکی انتظامی، ازجمله صدور خلافی، را انجام دهید.

برای استعلام خلافی خودرو بصورت حضوری، باید با داشتن مدارک زیر، به مراکز اجراییات پلیس یا دفاتر پلیس+10 مراجعه کنید

مالکان موتورسیکلت برای استعلام جریمه های‌شان، سه روش دارند:

برای استعلام نمره منفی گواهینامه، یکی از دو روش زیر را انتخاب کنید.

1- روش اول: به سایت rahvar120.ir بروید. در قسمت خدمات، گزینه استعلام نمره منفی را انتخاب کنید. حال شماره گواهینامه‌تان را در کادر موردنظر وارد کنید.

بدلیل آمار بالای مراجعین، ممکن است خدمات این سایت در ساعاتی از شبانه روز، در دسترس نباشد.

داده‌های این سایت بصورت آفلاین است لذا حتما به «تاریخ بروزرسانی» مندرج در این صفحه، توجه کنید.

2- روش دوم: شماره گواهینامه‌تان را به شماره 1101202020 پیامک کنید.

در این بخش، روش‌های مختلف پرداخت جریمه رانندگی را توضیح و به مهم‌ترین سوالات مرتبط با پرداخت خلافی، جواب می‌دهیم.

برای پرداخت آنلاین جریمه رانندگی، یکی از آسان‌ترین روش‌ها، مراجعه به سایت rahvar120.ir است. سپس از قسمت خدمات، گزینه پرداخت الکترونیکی جرایم را انتخاب کنید.

در صورت پرداخت جریمه از طریق سایت راهور 120، اطلاعات پرداختی شما پس از 72 ساعت در سایت مرکزی پلیس، بروزرسانی می‌شود. بنابراین اگر برای پرداخت خلافی‌تان عجله دارید، از این روش استفاده نکنید.

چطور بفهمیم چقدر جریمه داریم

شرط پرداخت جریمه از طریق سایت راهور، داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت است. اگر این دو مورد را در اختیار ندارید، از قسمت خدمات، ابتدا گزینه «استعلام میزان تخلفات رانندگی» را انتخاب کنید. بعد از آنکه شناسه قبض و پرداخت را مشاهده کردید، برای پرداخت آنلاین، اقدام کنید.

بله! البته برای انجام این کار حتما باید شناسه قبض جریمه‌تان را داشته باشید.

ساده‌ترین راه برای گرفتن شناسه قبض، همان استعلام پیامکی است؛ یعنی کد VIN را به شماره 1101202020 پیامک کنید تا SMS خلافی (حاوی شناسه قبض و مبلغ جریمه) برای‌تان ارسال شود.

جریمه «تسلیمی» و جریمه «الصاقی» تنها تا 60 روز فرصت پرداخت دارند. اما جریمه «دوبرگی» و جریمه «دوربینی» مشمول این فرصت 60 روزه نیستند. برای آشنایی با انواع جریمه‌های رانندگی، بخش چهارم این مقاله را بخوانید.

اگر مبلغ خلافی‌تان بیشتر از «یک میلیون تومان» باشد، پلیس راهور اجازه توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ را دارد.

سردار هادیانفر در نخستین نشست خبری خود در تیرماه 98، از چگونگی پرداخت اقساطی جرایم راهنمایی و رانندگی خبر داده است.

طبق گفته‌های هادیانفر، هم اکنون بیش از 81 هزار خودرو و 72 هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌های سراسر کشور بدلیل جریمه بالای یک میلیون تومان توقیف هستند. ولی حالا شرایطی بوجود آمده که مالکان آنها می‌توانند خلافی‌شان را بصورت اقساطی پرداخت کنند. اگر شما هم وسیله‌ای توقیف شده با جریمه بالای یک میلیون تومان دارید، باید بدانید که:

اولین شرط اعتراض به جریمه رانندگی، این است که «نباید 60 روز از تاریخ ثبت جریمه» گذشته باشد. اگر این شرط را دارید، نحوه اعتراض به جریمه، سه حالت مختلف دارد:

کارت و سند وسیله نقلیه
کارت شناسایی مالک وسیله نقلیه
حضور مالک (یا وکیل قانونی)؛ همچنین اگر شخص دیگری غیر از مالک، مرتکب تخلف شده، حضور وی نیز الزامی است.
بعد از ثبت درخواست اعتراض‌تان، معمولا در کمتر از 24 ساعت، جوابیه اعتراض از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.

اگر جوابیه اعتراض برای شما قانع کننده نبود و همچنان به اعتراض‌تان اصرار دارید، دوباره باید (به مرکز اجراییات یا پلیس+10) مراجعه کنید تا این‌بار شما را به نزدیک‌ترین «واحد رسیدگی پلیس راهور» بفرستند.

در واحد رسیدگی باید در حضور افسر کارشناس و نماینده یا قاضی تخلفات، دلیل اعتراض‌تان را توضیح دهید. سپس قاضی، رای نهایی را اعلام می‌کند. توجه داشته باشید که:

صدور رای نهایی، حداکثر تا یک هفته ممکن است طول بکشد.
رای نهایی صادر شده توسط واحد رسیدگی، قطعی بوده و دیگر جای اعتراضی ندارد.
اگر طبق رای نهایی، اعتراض‌تان مورد قبول واقع نشده بود، حداکثر تا 20 روز باید مبلغ جریمه‌ را پرداخت کنید. چراکه درغیراینصورت، مبلغ جریمه‌تان دو برابر می‌شود.

منطقه 3 پلیس: بزرگراه حقانی، روبروی پارک

منطقه 11 پلیس: خیابان قزوین (ویژه جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا)

منطقه 16 پلیس: بزرگراه بعثت

منطقه 20 پلیس: شهر ری

منطقه 21 پلیس: تهرانسر، بلوار یاس

منطقه 22 پلیس: شهرک گلستان

در این بخش، از آخرین و مهم‌ترین نرخ جریمه های رانندگی سال 1398 مطلع می‌شوید.

هر قبض جریمه، ممکن است به یکی از چهار روش زیر، ثبت شده باشد. توجه داشته باشید که روش‌های 1 و 2 فرصت پرداخت 60 روزه دارند و در غیراینصورت، مبلغ جریمه آنها، دو برابر می‌شود:

1- جریمه تسلیمی: اگر پلیس، قبض جریمه را بصورت حضوری به شما تحویل دهده، قبض جریمه از نوع تسلیمی خواهد بود. پرداخت جریمه تسلیمی تنها 60 روز فرصت دارد.

اگر به هر دلیلی، از دریافت قبض جریمه خودداری کنید، بازهم برای پرداخت آن 60 روز فرصت دارید.

2- جریمه الصاقی: اگر در زمان ثبت تخلف، در صحنه حضور نداشته باشید، پلیس برگ جریمه را روی خودرو می‌گذارد یا اصطلاحا آنرا الصاق می‌کند. پرداخت جریمه الصاقی تنها 60 روز فرصت دارد.

اگر به هر دلیلی متوجه وجود قبض جریمه نشوید (مثلا زمانیکه برگه جریمه از روی خودرو افتاده باشد)، بازهم برای پرداخت آن 60 روز فرصت دارید.

3- جریمه دوبرگی: اگر در زمان ثبت تخلف، پلیس جریمه را ثبت کرده اما برگه آنرا جدا نکند، قبض جریمه از نوع دوبرگی خواهد بود. پرداخت جریمه دوبرگی، فرصت 60 روزه ندارد.

این حالت زمانی رخ می‌دهد که بنا به تشخیص پلیس، امکان رساندن برگ جریمه بدست راننده وجود ندارد؛ مثلا زمانیکه راننده -عمدا یا سهوا- به دستور توقف پلیس، اعتنایی نمی‌کند.

4- جریمه دوربینی: همانطور که از اسمش پیداست، این نوع جریمه در زمانی است که تخلف توسط دوربین‌های کنترلی پلیس، ثبت شده باشد. پرداخت جریمه دوربینی، فرصت 60 روزه ندارد.

در جدول تخلفات رانندگی، برای یکسری از جرایم خاص، علاوه بر جریمه نقدی، قانون، مجازات‌های دیگری هم درنظر گرفته است. به این تخلفات، جرایم ستاره دار می‌گویند:

1- جریمه تک ستاره: اگر 2 مورد از تخلفات زیر را بصورت همزمان انجام دهید، خودروی‌تان به مدت 3 روز (72 ساعت) توقیف می‌شود:

2- جریمه دو ستاره: اگر در حالت مستی یا مصرف داروهای روان‌گردان رانندگی کنید، هم گواهینامه‌تان 6 ماه توقیف می‌شود و هم خودتان به دادگاه کیفری معرفی می‌شوید.

3- جریمه سه ستاره: اگر بیمه شخص ثالث نداشته باشید یا دارید ولی اعتبارش منقضی شده، خودروی‌تان توقیف می‌شود. در این حالت، تنها شرط برای ترخیص خودرو از پارکینگ، ارائه بیمه نامه معتبر است.

طبق قانون، دو نرخ جریمه برای بوق زدن ذکر شده؛ طبق بند 2124 بوق زدن در مکان‌های ممنوعه یا بوق زدن غیرضروری (مثلا در پشت چراغ یا ترافیک و …) 30 هزار تومان جریمه نقدی دارد؛ هرچند که پلیس در این مورد معمولا سختگیری نمی‌کند!

همچنین طبق بند 2125 استفاده از بوق‌های شیپوری یا تولید صدای نامتعارف از سیستم صوتی یا اگزوز خودرو، برای بار اول 100 هزار تومان، برای بار دوم 200 هزار تومان و برای بار سوم نیز 300 هزار تومان جریمه نقدی دارد. در این مورد تخلف، پلیس مجاز به توقیف این وسایل نقلیه است.

طبق قانون، خودرویی که دارای شیشه دودی است، در هر شرایط آب و هوایی باید بتوان از فاصله 3 متری، سرنشینان و داخل خودرو را مشاهده کرد و در غیر اینصورت مشمول جریمه 50 هزار تومان است.

در صورت خرید و فروش خودرو، باید بلافاصله به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید چراکه تمامی تخلفات رانندگی و همچنین نمرات منفی، برای «مالک پلاک» صادر می‌شود و ارتباطی به «مالک خودرو» ندارد.

استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، 100 هزار تومان جریمه نقدی دارد. همچنین اگر سرعت خودرو بالای 60 کیلومتر برساعت باشد، علاوه بر جریمه نقدی، نمره منفی نیز برای راننده لحاظ می‌شود.

هر گونه وسیله نقلیه‌ای -اعم از موتورسیکلت یا خودروهای سبک و سنگین- در صورت نداشتن معاینه فنی ، روزانه 50 هزار تومان جریمه می‌شوند.

میزان جریمه عوارض آزادراهی، وابسته به نوع خودرو بوده و برای سال 99 مطابق جدول زیر محاسبه می شود:

سواری،وانت،کامیونت،مینی بوس 40 هزار تومان

اتوبوس، کامیون دو محور 50 هزار تومان

کامیون سه محور، تریلی، نفتکش 90 هزار تومان

هرگونه تغییر ظاهری در پلاک خودرو و موتورسیکلت، در مرحله اول با مجازات نقدی همراه است.

جریمه ناخوانا بودن پلاک، طبق قانون معادل 60 هزار تومان است. البته اگر پلاک خودرو یا موتورسیکلتی دارای ارقام مخدوش شده یا حتی دارای تغییر و دستکاری در ارقام باشد، علاوه بر جریمه نقدی، وسیله نقلیه به پارکینگ منتقل شده و فرد متخلف نیز به مراج قضایی معرفی می شود.

طبق ماده 20 قانون تخلفات رانندگی، ارتکاب هر کدام از موارد نه‌گانه زیر منجر به توقیف موتورسیکلت خواهد شد. این توقیف اگر برای بار اول باشد به مدت یک هفته و در غیر اینصورت به مدت یک ماه ادامه دارد:

انتهای پیام/ منبع: باما



یک
 + 
پنج
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

به عنوان یک شهروند ، کدام روش را برای سفرهای درون شهری خود انتخاب می کنید؟(حداکثر 3 گزینه)

مشاهده نتایج

دریافت خلافی،نمره منفی، اطلاع از جابه جایی اتومبیل به پارکینگ پلیس، اطلاع وضعیت راه بین دو شهر خاص از طریق پیامک

به گزارش دنیای خودرو ، شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید خلافی خودرو خود را گرفته و آن را پرداخت کنید. مسلما برای این کار باید وقت زیادی را صرف کنید چون ابتدا باید به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنید و با پرداخت مبلغی خلافی خودرو را دریافت کنید، و تازه پس از آن باید مبلغ خلافی را پس از سپری کردن مدتی در صف یکی از شعب بانک ملی یا دستگاه های خودپرداز پرداخت نمایید. اما اگر به شیوه های  زیر عمل کنید می توانید به راحتی و به سرعت و بدون اینکه از خانه خارج شوید خلافی خودرو را پرداخت نمایید:

بدین منظور به آدرس سایت پلیس راهور به نسانی (http://rahvar120.ir)  مراجعه کرده شماره بارکد پستی مندرج در پشت کارت (مطابق با عکس زیر ) خودرو را در قسمت توضیح داده شده وارد کنید 

چطور بفهمیم چقدر جریمه داریم

بدین منظور :

ابتدا پشت کارت ماشین خود را ملاحظه کنید. در پشت این کارت ، یک کد ۱۷ رقمی به شکل عمودی حک شده است. این کد با IR شروع میشود.

اکنون شما میبایست این کد را به شماره  ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰   از طریق SMS ارسال کنید.

حدودا بعد از چهل ثانیه مقدار جریمه ماشین و تعداد دفعات آن برای شما ارسال میشود. در تکمیل اخذ صورت وضعیت خلافی خودرو از طریق پیامک:

  برابر اعلام معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با توجه به فعال بودن سیستم دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت، صورت وضعیت خلافی خودرو از طریق ارسال VIN مندرج در پشت کارت خودرو و درج یک کراکتر ستاره در آخر آن به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ و امکان الکترونیکی قبوض بدون مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی میسر شد.

( رئیس پلیس مرکز اجرائیات راهور ناجا  اعلام کرد :  سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۱۵۱ و ۱۱۰۰۰۵۱۵۱  از دسترس خارج شده و مالکان خودرو از این پس برای اطلاع از میزان خلافی خود می‌بایست شماره VIN خودرو را به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنند ) 

هموطنان می توانند بدون این که از منزل و یا محل کار خود خارج شوند فقط با گرفتن شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ از میزان جرائم و تخلفات وسیله نقلیه خود مطلع شوند.

دریافت نمره منفی هر راننده از طریق پیامک ( پیام کوتاه SMS )

بدین منظور : به گفته سردار اسکندر مومنی، رانندگان می توانند با ارسال شماره گواهینامه خود به به پیامک ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ از نمره منفی و کارنامه رانندگی خود مطلع شوند

اطلاع از جابه جایی اتومبیل به پارکینگ پلیس از طریق پیامک ( پیام کوتاه SMS )

از این پس می توانید از طریق اس ام اس با ارسال (اعداد شماره پلاک خودرو) به شماره ۳۰۰۰۵۳۵۳ از جا به جایی خودرو در محل های پارک ممنوع توسط پلیس مطلع شوید

برای نمونه : شماره پلاک |ایران۴۴|۳۴۵ ج ۱۲| را باید به این شکل بفرستید : ۱۲۳۴۵۴۴ اطلاع وضعیت راه بین دو شهر خاص از طریق پیامک ( پیام کوتاه SMS )

هموطنان می‌توانند در هر نقطه از کشور با ارسال پیش شماره‌ تلفن شهر مبدا و مقصد، اطلاعات مسیر مورد نظر خود را دریافت کنند.

بدین صورت که بایستی ابتدا کد تلفن شهر مبدا و پس از قراردادن فاصله ، کد شهر مقصد را از طریق سرویس پیامک تلفن همراه به شماره ۳۰۰۰۱۴۱ ارسال کرد ، تا در اسرع وقت مسافت بین دو شهر و آخرین وضعیت مسیر درخواستی از طریق پیام کوتاه اعلام شود. به طور مثال ، برای دریافت اطلاعات مسیر تهران قزوین ، باید یک پیامک با ساختار ۰۲۸۱ ۰۲۱ به شماره ۳۰۰۰۱۴۱ ارسال شود.

برای مشاهده خلافی اینجا کلیک کنید

پاسخ سایت: سلام باید به پلیس + 10 مراجعه کنید از روی کد ملی به شما می گن

پاسخ سایت: سلام 00 را یزنید

پاسخ سایت: سلام با تاخیر حذف می شه

تمامی حقوق این سایت برای اخبار خودرو محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

رئیس پلیس راهور گفت: صاحبان خودرو جهت اطلاع از آخرین مبلغ خلافی خودروی خود می‌توانند به سایت اینترنتی راهور به نشانی http://rahvar120.ir/ مراجعه کنند.

به گزارش دنیای خودرو رئیس پلیس مرکز اجرائیات راهور ناجا از مشاهده میزان خلافی خودرو از طریق سایت اینترنتی راهور خبر داد. سرهنگ کرمی گفت:

صاحبان خودرو جهت اطلاع از آخرین مبلغ خلافی خودرو ی خود می‌توانند به سایت اینترنتی راهور به نشانی زیر مراجعه کنند.

به گزارش دنیای خودرو ، وی در خاتمه نیز به تغییر شماره سامانه پیامکی برای اطلاع از خلافی خودرو اشاره کرد و افزود: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۱۵۱ و ۱۱۰۰۰۵۱۵۱   از دسترس خارج شداند و مالکان خودرو از این پس برای اطلاع از میزان خلافی خود می‌بایست شماره VIN خودرو را به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کنند.

در صورتی که همراه با VIN خودرو یک علامت ستاره نیز اضافه شود، علاوه بر دریافت صورت وضعیت و میزان خلافی، شناسه قبض و شناسه پرداخت نیز به آنها نمایش داده می شود.

چطور بفهمیم چقدر جریمه داریم

تمامی حقوق این سایت برای اخبار خودرو محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

چطور بفهمیم چقدر جریمه داریم
چطور بفهمیم چقدر جریمه داریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *