چطور بعد رابطه بفهمیم بارداریم

 
helpkade
چطور بعد رابطه بفهمیم بارداریم
چطور بعد رابطه بفهمیم بارداریم

در این مقاله به بررسی جزئی ترین علائم بارداری از هفته اول تا روزهای آتی آن می پردازیم. اگر می خواهید در کمترین زمان ممکن و بلافاصله بعد رابطه از احتمال بارداری و علائم اولیه بارداری خود باخبر شوید، همراه مینت باشید.

شناسایی برخی از نشانه های بارداری، در هفته اول بارداری و بعد از اقدام به بارداری امکان پذیر است. ممکن است در این روز ها متوجه نشوید که باردار هستید؛ اما نشانه های کوچکی وجود دارند که در تشخیص بارداری به شما کمک می کنند. این علائم به این دلیل است که تخمک بارور شده، لانه گزینی کرده است و هورمون های بدنتان در حال تغییر کردن است.

پس از اینکه این مقاله را منتشر کردیم، تعدادی زیادی از کاربران مینت این سوال را داشتند که این علائم کلی است و حتی با بسیاری از علائم قاعدگی مشترک هستند، چگونه بفهمیم که این علائم، از علائم قاعدگی نیستند و حتما به دلیل بارداری این علائم را داریم؟ 

بسیاری نیز این سوال را داشتند که احتمال بارداری در فلان شرایط چقدر است؟ (می توانید نظرات این مطلب را بخوانید!)

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که بارداری به عوامل مختلفی بستگی دارد و برای هرکس این عوامل متفاوت است. یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در بارداری، زمان رابطه با توجه به زمان تخمک گذاری است. پس قدم اول در تشخیص بارداری، شناسایی زمان رابطه با توجه به سیکل قاعدگی است. چرا که در برخی از زمان های سیکل قاعدگی، احتمال بارداری بسیار زیاد است و در برخی اوقات این احتمال بسیار ناچیز است.چطور بعد رابطه بفهمیم بارداریم

از دیگر عوامل تاثیر گذار در تشخیص بارداری و علائم حاملگی، می توان به نوع رابطه، نوع روش جلوگیری از بارداری، مدت زمان به تعویق افتادن پریود، تعداد رابطه، سن، نظم قاعدگی، استرس و در نهایت نوع علائم بارداری می توان اشاره کرد. توجه کنید که با توجه به تمامی این نکات می توان علائم حاملگی را از علائم قاعدگی تشخیص داد و چنانچه تمامی این عوامل را در کنار هم در نظر بگیرید به صورت کاملا حرفه ای می توانید احتمال بارداریتان را تشخیص دهید.

پس از توضیح این نکات نیز، برای تعدادی از مخاطبان مینت، این کار بسیار دشوار به نظر رسید، بنابراین تصمیم گرفتیم که بخشی را به کمک دکتر فائزه شهبازی، تحت عنوان تست بارداری آنلاین به اپلیکیشن مینت اضافه کنیم تا با پاسخ دادن به یک سری از سوالات، بتوانید تمامی عوامل بالا را که توضیح دادیم در نظر بگیرید و احتمال بارداری خود را تشخیص دهید.

 می توانید اپلیکیشن مینت را از طریق لینک زیر دانلود کنید، وارد قسمت دکتر مینت شوید؛ سپس قسمت تست بارداری آنلاین را انتخاب کنید.

نمونه ای از پاسخ های تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت

با دانلود اپلیکیشن مینت و مراجعه به قسمت تست بارداری آنلاین، هر آنچه که به علائم بارداری مربوط است و همچنین شرایط رابطه ای که داشته اید، در قالب چندین سوال دقیق از شما پرسیده می شود و در نهایت با توجه به پاسخ هایتان و منابع پزشکی روز دنیا، احتمال بارداری مشخص خواهد شد.

توجه کنید که چنانچه تشخیص بارداریتان را به زمان استفاده از بی بی چک موکول کنید ( این زمان حدود 10 روز پس از موعد پریود است) و چنانچه قصد بارداری نداشته باشید، در این زمان امکان استفاده از روش های اورژانسی وجود ندارد. اما به کمک تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت بلافاصله بعد از رابطه می توانید بفهمید که احتمال بارداری وجود دارد یا خیر و چنانچه احتمال بارداریتان بالا بود، بتوانید از روش های اورژانسی استفاده و از بارداری ناخواسته جلوگیری کنید. (روش های اورژانسی نهایتا تا 5 روز پس از رابطه تاثیر گذاری دارند.)

 

به توضیحات دکتر فائزه شهبازی در رابطه با مشخص کردن احتمال بارداری توجه کنید:

بسیاری از زنان، هنگامیکه پریودی را جا می اندازند به بارداری مشکوک می شوند. چه اتفاقاتی در روزهای اولیه بارداری برای بدنتان می افتد؟

در این زمان، تخمک از تخمدان ها آزاد شده است (تخمک گذاری) و تخمک به وسیله اسپرم، بارور شده است. رویان یا همان تخمک بارور شده از یک سلول ساده به یک توپ سلولی یا بلاستوسیست تغییر شکل می دهد و در نهایت این توپ سلولی به نطفه تبدیل می شود.

رفته رفته، سلول ها به سرعت تقسیم می شوند و بلاستوسیست به سمت لوله های فالوپ حرکت می کند و در دیواره رحم، لانه گزینی می کند. بدنتان همیشه شرایط بارداری را در هر ماه فراهم می کند و هورمون هایتان در هر سیکل تغییر می کند. اگر تخمک، بارور شد، بدن سایر شرایط بارداری را مهیا می کند که تغییرات هورمونی بزرگی رخ می دهد و بر قسمت های دیگر بدن نیز تاثیر می گذارد.

در این زمان چند نشانه وجود دارد که ممکن است بارداری را نشان دهند. در این قسمت به علائم حاملگی در هفته اول اشاره می کنیم:

به دلیل اینکه لانه گزینی می تواند 6 الی 12 روز پس از باروری رخ دهد، سخت است که بگوییم این علائم به دلیل پریود است یا بارداری. علائم شایع حاملگی در هفته اول که ممکن است با لانه گزنی ظاهر شود، عبارتند از:

برخی از زنان، در این مرحله از بارداری، دلدرد های شدید تر از پریودی را تجربه می کنند. اگر این توپ سلولی که در بالا در مورد آن صحبت کردیم، لانه گزینی کند،رنگ خون قاعدگی ممکن است متفاوت از رنگ معمول باشد. لکه بینی سبک به رنگ صورتی یا قهوه ای کمرنگ که به مدت 3 روز باقی بماند، ممکن است از نشانه های خونریزی لانه گزینی باشد.

تغییر خلق و خو ، یکی از علائم بارداری

این تغییرات خلق و خو نیز ممکن است شبیه علائم سندروم پیش از قاعدگی باشد. باز هم مشکل است که بگوییم این علائم به سیکل قاعدگی مربوط است یا علائم اولیه بارداری. اگر این تغییرات بطور متفاوتی از علائم PMS هستند، می تواند نشانه جدی از بارداری باشد.

بسیاری از بانوان، جدا ازینکه باردار باشند یا خیر، سفتی سینه ها را قبل ازینکه قاعدگی شروع شود؛ تجربه می کنند. اما سفت شدن سینه ها نیز یکی از علائم شایع بارداری است. در مراحل اولیه بارداری، ممکن است احساس کنید که سینه هایتان پر تر و سنگین تر از قبل شده است و سینه درد را تجربه کنید.

حساسیت نوک سینه ها را یک تا دو هفته پس از باروری؛ تجربه می کنید که به دلیل افزایش جریان خون در سینه ها و افزایش سایز آن ها است. بسیاری از زنان، درد نوک سینه ها، مور مور شدن و افزایش حساسیت را به دلیل این تغییرات، گزارش داده اند.

ویار غذایی به همراه حالت تهوع صبحگاهی از نشانه های جدی بارداری هستند. مردم از قدیم فکر می کردند که ویار های عجیب و شدید به همه مواد غذایی از علائم جدی بارداری است. اگر ویار را نسبت به غذاهای خاصی دارید و شدت آن طوری است که عصبی شده اید، حتما تست بارداری بدهید.

در بسیاری از زنان، هنگامیکه هورمون های بدنشان تغییر می کند، سردرد بسیار شایع است. این سردرد های دوره ای به دلیل پاسخ به تغییرات هورمونی در هر سیکل قاعدگی است.

ممکن است در مراحل اولیه بارداری نیز، سردرد را تجربه کنید؛ چرا که در این مراحل نیز تغییرات هورمونی شدیدی دارید. این تغییرات به این دلیل رخ می دهد که بدنتان شروع به تولید بیشتر خون برای تغذیه نوزاد، می کند که در نتیجه حجم خون افزایش پیدا می کند. تغییرات سطح هورمون ها ممکن است به گیجی نیز منجر شود.

متاسفانه بسیاری از این علائم و نشانه هایی را که توضیح دادیم، منحصرا مربوط به بارداری نیستند. برخی از آن ها می توانند نشان دهنده بیماری یا از علائم شروع شدن قاعدگی باشند. همچنین ممکن است باردار باشید و هیچکدام از این علائم را تجربه نکنید.

در هر صورت چنانچه پریود نشده اید و تعدادی از نشانه های بالا را دارید، از تست بارداری استفاده یا به پزشک مراجعه کنید. چنانچه تست باردریتان مثبت است، حتما با پزشک خود ملاقات کنید. هرچه سریع تر بتوانید علائم اولیه بارداری خود را تشخیص دهید، می توانید مراقبت های بارداری را سریع تر و بهتر انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله ” از کجا بفهمیم لقاح صورت گرفته؟ ” مراجعه کنید.

خب، ممکن است تا الان نشانه هایی را از علائم 7 روز اول بارداری داشته باشید. اما آیا اکنون زمان مناسبی برای تست بارداری است؟ این تست چقدر دقیق است؟

بسیاری از سازندگان تست های بارداری خانگی، اذعان داشته اند که اگر این تست ها را در روزی که قرار است پروید شوید و نشده اید، انجام دهید؛ تا 99% دقت دارند. این زمان، حدودی است. اگرچه هر زنی، سیکل 28 روزه ندارد، اما امتحان کردن این تست در این روز، خالی از لطف نیست.

همانطور که در مقاله تخمک گذاری اشاره کردیم، ممکن است چند رو قبل یا بعد از دوران معمول تخمک گذاری، باردار شوید. این نکته به این دلیل است که اسپرم ها تا 5 روز پس از رابطه در واژن زن زنده می مانند. به همین دلیل است که پاسخ دقیق برای ابن سوال که سریع ترین زمان تشخیص بارداری، چه تایمی پس از باروری است، مشکل است و عوامل متعددی تاثیر گذار هستند.

اگر تا 7 روز پس از زمانیکه فکر می کنید باردار شده اید، تست بارداری انجام دادید و پاسخ منفی بود، کمی بیشتر صبر کنید. حتی اگر باردار نیز باشید، ممکن است سطح هورمون HCG برای تشخیص، کافی نباشد.

می توان گفت از اصلی ترین علائم اولیه بارداری در ماه اول ، به تعویق افتادن پریود است. بنابراین چنانچه رابطه محافظت نشده داشته اید و پریودتان به تعویق افتاده است، می توانید به بارداری مشکوک شوید.

بررسی بارداری قبل از اینکه پریود نیز جا بیفتد؛ ممکن است، اما باید علائم آن را به خوبی بشناسید. یکی از اولین علائم بارداری در ماه اول، جا انداختن پریود است که معمولا 15 تا 17 روز پس از تخمک گذاری رخ می دهد. علاوه بر این،سایرعلائمی که در بالا اشاره کردیم  ازعلائم بارداری در هفته سوم نیز هستند.

تغییرات سینه ها یکی از علائم بارداری در هفته سوم

سینه هایتان ممکن است نسبت به قبل سفت تر بشوند. تغییرات اساسی هومونی، تقریبا از هفته سوم بارداری شروع می شوند، پس بروز تغیرات سینه مانند سفت شدن و درد آن در این دوران، می تواند از علائم اصلی بارداری باشد.

از علائم بارداری در ماه اول این است که نوک سینه ها حساس تر شده و هاله اطراف آن ها نیز نیز تیره تر می شود.

همانطور که اشاره کردیم، از همان روزهای نخست بارداری، ممکن است احساس کنید سینه هایتان سنگین و پر شده است. هورمون های استروژن و پروژسترون سبب افزایش تعداد و اندازه مجاری و غدد شیری داخل سینه ها می شوند؛ که این تغییرات سبب می شود سینه ها آب بیشتری نگه دارند، متورم شوند و احساس پری کنید.

هرچقدر در روزهای اولیه بارداری، جلو می روید، سطح هورمون ها افزایش پیدا کرده و سبب افزایش جریان خون داخل سینه ها می شود. همین نکته، سبب تغیبر بافت های سینه می شود و سبب می شود که سینه هایتان حساس تر شوند و احساس مورمور شدن نیز داشته باشید.چطور بعد رابطه بفهمیم بارداریم

در سه ماهه اول بارداری، ممکن است بوی برخی از غذاها، نوشیدنی ها و خوش بو کننده ها قوی تر یا ضعیف تر به مشامتان برسد. این تغییرات به دلیل تغییرات هورمونی بدن، به خصوص هورمون های استروژن و HCG است.

اگرچه زنان باردار در روزهای نخست بارداری، علائم زیادی را تجربه می کنند، اما ممکن است همه این علائم، از علائم بارداری نبوده و تنها به قاعدگیتان مربوط باشد. به خاطر داشته باشید که اگر نتیجه بی بی چک منفی بود، بازهم امکان بارداری وجود دارد و چند روز آتی نیز باید تست را مجددا تکرار کنید. در این جا بازهم علائمی را که ممکن است 17 روز پس از تخمک گذاری تجربه کنید؛ معرفی می کنیم: ( علائم اولیه بارداری در ماه اول ، 17 روز پس از تخمک گذاری)

شدت و مقدار هرکدام از این علائم در زنان متفاوت است. اکثر علائم بارداری در هفته سوم و چهارم ظهور می کنند. تغییرات فیزیکی محرز در این دوران تقریبا ازهفته نهم تا یازدهم شروع می شوند؛ که در این میان می توان به افزایش وزن، جوش و تغییرات سینه اشاره کرد. در سه ماهه دوم، بسیاری از علائم شدید و اولیه بارداری ناپدید می شوند، اما برخی از آن ها ممکن است تا زمان زایمان نیز باقی بمانند. از طرفی دیگر برخی از زنان ممکن است در روز های اولیه بارداری، هیچکدام از این علائم را نداشته باشند و به بارداریشان مشکوک نشوند.

پاسخ بی بی چک در تشخیص بارداری

هورمون HCG هورمونی است که در دوران بارداری توسط جفت آزاد می شود. این هورمون چند روز پس از لانه گزینی، در خون قابل تشخیص است. اگر HCG در خون موجود باشد، تست بارداری مثبت می شود.

تست ادرار، تقریبا 14 تا 15 روز بعد از لانه گزینی، وجود این هورمون را مشخص می کند و در صورت وجود این هورمون، پاسخ تست را مثبت اعلام می کند. 17 روز پس از تخمک گذاری، سطح هورمون HCG تقریبا 132 MIU/ml است و این مقدار ممکن است بین 17 تا 429 متغیر باشد.

علائم اولیه بارداری در ماه اول

تست بارداری حتی قبل از جا انداختن پریود نیز می تواند مثبت باشد و در برخی از زنان علائم بارداری، زودتر ظهور می کنند. اولین نشانه بارداری، معمولا جا انداختن پریود است که تقریبا 15 روز پس از تخمک گذاری رخ می دهد. اگر از بی بی چک استفاده می کنید، می توانید از روز هفتم تست را انجام دهید و چنانچه پاسخ منفی بود؛ دو سه روز بعد دوباره تست را تکرار کنید.

پاسخ ساده سوال ” چند روز پس از تخمک گذاری کافی است تا بدانیم باردار هستیم؟” 7 تا 10 روز است.

17 روز پس از تخمک گذاری، معمولا زمانی است که در هر زنی مشخص می شود باردار است یا خیر.

همچنین چنانچه تست را خیلی زود هم انجام دهید، ممکن است پاسخ تست به اشتباه، منفی باشد.

برخی از زنان نیز تنها پس از لانه گزینی، علائم بارداری را تجربه می کنند.

چنانچه قصد بارداری دارید، شناخت روز باروری بسیار مهم است. چرا که در روز تخمک گذاری تنها 12 تا 24 ساعت فرصت دارید تا قبل از اینکه تخمک آزاد شده از بین برود، رابطه داشته باشید و لقاح صورت گیرد. چنانچه لقاح صورت گیرد، حداکثر 17 روز پس از آن، می توانید پاسخ مثبت بارداری را دریافت کنید.

همانطور که در بالا گفتیم لانه گزینی به معنی لقاح اسپرم و تخمک است که در یکی از لوله های فالوپ رخ می دهد و پس از آن رویان به سمت دیواره رحم حرکت کرده و در آن جا شروع به رشد کردن می کند. اما لانه گزینی چه زمانی رخ می دهد؟ علائم آن چیست؟ در این قسمت از مقاله بیشتر در مورد لانه گزینی که یکی از علائم اصلی بارداری است، صحبت می کنیم.

لانه گزینی تخمک بارور شده، تقریبا 6 الی 10 روز پس از اقدام به بارداری صورت می گیرد. برای یک بارداری موفق، رویان باید به درستی در دیواره رحم که برای این موضوع ضخیم شده است، لانه گزینی کند. هنگامیکه لانه گزینی رخ می دهد، بدن هورمونی به نام hCG ترشح می کند، که تغییراتی را برای آمادگی بارداری در بدن ایجاد می کند. وجود این هورمون، شاخص همه تست های بارداری است.

در برخی از موارد، یکی از علائم بارداری و لانه گزینی، لکه بینی یا خونریزی سبک است. این لکه بینی سبک به عنوان خونریزی لانه گزینی شناخته می شود و هنگامی رخ می دهد که تخمک بارور شده، 6 تا 10 روز پس از اقدام به بارداری به دیواره رحم بچسبد. همه زنان این خونریزی را تجربه نمی کنند.

لانه گزینی ممکن است همراه با دلدرد باشد و دقیقا زمانی رخ می دهد که تخمک بارور شده به دیواره رحم چسبیده باشد.

خونریزی لانه گزینی کاملا طبیعی است. این خونریزی معمولا هنگامی رخ می دهد که انتظار دارید، پریود شوید. توجه کنید که این خونریزی سبک تر از خونریزی قاعدگی است.

خونریزی لانه گزینی سبک است، به درمان نیاز ندارد و خود به خود قطع می شود.

لانه گزینی همچنین ممکن است همراه به دلدرد باشد و این درد لگن و زیر شکم را نیز به خود درگیر کند.

تقریبا می توان گفت از یک هفته پس از تخمک گذاری و لقاح می توان استفاده از بی بی چک را شروع کرد. اما توجه داشته باشید دقت بی بی  چک در این زمان کمتر است و هر چقدر از مدت زمان بارداری بگذرد، دقت آ ن بیشتر است. به همین دلیل ممکن است پاسخ منفی بدهد، در حالیکه باردار هستید. اما در کل می توان گفت دقیقا یکی دوز بعد از موعد پریودی که پریود نشده اید، می توانید از بی بی چک استفاده کنید.

همانطور که در پاسخ سوال بالا نیز گفتیم، بله امکان دارد. در بعضی از مواقع ممکن است از بی بی چک زود تر از موعد استفاده کرده باشید و نتواند بارداری را تشخیص دهد. به همین دلیل بهتر است، یکی دو روز بعد مجددا امتحان کنید. حتی ممکن است که پاسخ بی بی چک مثبت باشد، اما علائم بارداری پوچ را داشته باشید.

در مقاله بارداری با پیشاب به تفصیل در رابطه با این موضوع صحبت کرده ایم. اما اگر بخواهیم پاسخ کوتاهی به این مورد بدهیم، این است که در برخی از مردان، اسپرم در پیشاب آن ها وجود دارد؛ هرچند کم اما احتمال بارداری با پیشاب وجود دارد. به همین دلیل اگر قصد بارداری ندارید، حتما از یکی از روش های جلوگیری از بارداری استفاده کنید.

در این مورد نیز به طور کامل در مقاله بارداری در پریودی صحبت کرده ایم. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برای اینکه باردار شوید، باید اسپرم و تخمک با همدیگر برخورد کنند و رویان را تشکیل دهند. دوران تخمک گذاری معمولا چند روز پس از اتمام قاعدگی شروع می شود. اما نکته ای که در این میان تاثیر گذار است این است که ممکن است سیکل قاعدگی کوتاهی داشته باشید و این نکته بسیار حائز اهمیت است.

از آنجا که اسپرم تا 5 روز می تواند زنده بماند، ( تخمک تا 24 ساعت پس از آزاد سازی می تواند زنده بماند) چنانچه در انتهای قاعدگی رابطه داشته باشید و سیکل کوتاهی نیز داشته باشید، ممکن است در مدت کوتاهی پس از اتمام قاعدگی، تخمک آزاد کنید و اسپرمی که از قبل زنده است؛ با این تخمک رویان تشکیل دهد و باردار شوید. بنابر این در این شرایط، بارداری در پریودی امکان پذیر است.

همچنین در موارد بسیار نادری ممکن است تخمک گذاری در خود دوران قاعدگی رخ دهد و احتمال بارداری را بالا ببرد.

یکی از اصلی ترین علائم بارداری، تاخیر در پریودی است. در بسیاری از موارد زوجینی که قصد بارداری ندارند، ممکن است استرس زیادی داشته باشند و چون یکی از دلایل عقب افتادن پریودی، استرس بالا است؛ این تاخیر در پریودی می تواند ناشی از استرس بالا باشد و هیچ ربطی به علائم بارداری نداشته باشد.

استرس بالا همچین می تواند بر سایر علائم حاملگی نیز تاثیر گذار باشد.

از دیگر مواردی که بر به تعویق افتادن پریود تاثیر گذار هستند:

همانطور که در بالا توضیح دادیم، اپلیکیشن مینت را از طریق وبسایت ما دانلود کنید، سپس به قسمت دکتر مینت و بخش تست بارداری آنلاین مراجعه کنید. سپس به سوالات آن با دقت پاسخ دهید، با پاسخ دادن به این سوالات، شرایطی که در آن قرار دارید، شبیه سازی شده و احتمال بارداریتان را دریافت می کنید. تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت، با توجه به علائم و عوامل موثر در بارداری که در بالا ذکر کردیم، احتمال بارداریتان را تخمین می زند.

علائم بارداری بعد از 48 ساعت نزدیکی مشخص نمی شوند و حداقل یک هفته پس از رابطه زمان لازم است تا علائم بارداری پدیدار شوند.

می توان گفت شروع علائم بارداری تقریبا یک هفته پس از لقاح و با تعویق پریود و خونریزی لانه گزینی رخ می دهد.

 

برای این کار باید دو عامل اساسی را در نظر بگیرید. اول اینکه در چه شرایطی رابطه داشته اید (با توجه به زمان تخمک گذاری) و دوم اینکه چه علائمی دارید. با کمک تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت، می توانید شرایط رابطه‌تان را شبیه سازی کنید و با توجه به منابع پزشکی روز دنیا، احتمال بارداریتان را مشخص کنید.

تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت، با توجه به منابع پزشکی روز دنیا، شرایط رابطه ای را که داشته اید، شبیه سازی می کند و تمامی علائمتان را بررسی کرده و سپس به توجه به علائم و شرایطی که دارید، احتمال بارداریتان را تخمین می زند.

بهترین راه بررسی شرایط رابطه زناشویی و بررسی احتمال بارداری آن است. این کار را تست بارداری آنلاین اپلیکیشن مینت به راحتی انجام می دهد.

حداکثر 72 ساعت پس از رابطه می توانید از قرص اورژانسی استفاده کنید.

این علائم تقریبا از یک هفته پس از لقاح شروع به ظاهر شدن می کنند.

می توان گفت که علائم اولیه بارداری، تقریبا 7 روز پس از تخمک گذاری ظاهر می شوند. مانند خونریزی لانه گزینی

منابع : مایو کلینیک      فلو

دکتر داروساز و فعال در حوزه سلامت بانوان. چند سالی هست که از دانشکده علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شدم و از همان روزهای نخست به فکر ایجاد تحولی بزرگ در زندگی بانوان ایرانی و جامعه سلامت آنلاین بودم. مینت ساخته شده تا بانوان ایرانی در سلامتی کامل به سر ببرند و از زندگی خود بیشتر لذت ببرند.

سلام خانم دکتر عزیز
بنده این ماه میخام برای بارداری اقدام کنم خواستم ازتون بپرسم چه نوع لوبریکانت یا روان کننده ای رو پیشنهاد میدید که به اسپرم و روند باروری آسیب نزنه؟ چون واقعا بدون استفاده از روان کننده رابطه برام بسیار سخته
ممنوم از برنامه ی بسیار خوبتون.

سلام خانم دکتر عزیز
بنده این ماه میخام برای بارداری اقدام کنم خواستم ازتون بپرسم چه نوع لوبریکانت یا روان کننده ای رو پیشنهاد میدید که به اسپرم و روند باروری آسیب نزنه؟ چون واقعا بدون استفاده از روان کننده رابطه برام بسیار سخته
ممنوم از برنامه ی بسیار خوبتون

عالی بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

اپلیکیشن مینت ، اپلیکیشن تخصصی سلامت بانوان و اولین تقویم تخمک گذاری و پریود ترکر ایرانی.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت، نشانه‌های بارداری آن هم یک روز بعد از حاملگی غیرقابل مشاهده است. احتمالا باید تا عقب افتادن پریودتان صبر کنید چون علائمی که حتی در هفته اول بعد از اقدام، به بارداری نسبت می‌دهید، به سادگی ممکن است علامت یک بیماری ساده باشد!
هیچ راه دقیقی وجود ندارد که بتوان بر اساس آن متوجه بارداری یا عدم بارداری یک روز بعد از نزدیکی شد. درست است که با مصرف قرص تا ۷۲ ساعت بعد از رابطه می‌توان از بارداری جلوگیری کرد اما هیچ تست بارداری وجود ندارد که بتوان روز بعد از نزدیکی نشان دهد که شما باردار شده‌اید یا خیر.
بعضی آزمایش‌ها هستند که ادعا می‌کنند بسیار دقیق هستند اما حتما باید حداقل ۴ تا ۶ روز از نزدیکی گذشته باشد تا بتوانند جواب درستی به شما بدهند.
بر اساس آمارهای موجود تا ۸ روز بعد از تخمک گذاری، هیچ علامتی از بارداری وجود ندارد. به طور متوسط ۲۰ روز بعد از تخمک گذاری یا روز ۳۶ سیکل ماهانه، زمانی که پریود حدود یک هفته عقب افتاده، بعضی‌ها علائم بارداری‌شان آغاز می‌شود اما طیف وسیعی از خانم‌ها بعد از روز ۵۲ سیکل‌شان، یعنی زمانی که قاعدگی یک ماه عقب افتاده، علائم بارداری را تجربه می‌کنند.
در ادامه با علائم بارداری آشنا خواهید شد.

قطع پریود

اولین نشانه بارداری بعد از نزدیکی، قطع پریود است. هرچند که ممکن است لکه بینی لانه گزینی را (زمانیکه جنین به رحم متصل می‌شود) با پریود سبک اشتباه بگیرید. در چنین مواردی می‌توانید به میزان تیرگی خون دقت کنید. خونریزی لانه گزینی به اندازه پریود تیره رنگ و شدید نیست.
واضح‌ترین علامت بارداری زمانی است که پریود نمی‌شوید! این علامت مسلم بارداری معمولا علل دیگری هم دارد و همین است که باید بقیه علائم بارداری را هم بشناسید.

احساس خستگی و کسالت

معمولا بارداری باعث احساس خستگی و کسالت می‌شود. اگر احساس خستگی زیادی دارید بدون اینکه هیچ دلیل خاصی داشته باشد، احتمالا به خاطر بارداری‌تان است.چطور بعد رابطه بفهمیم بارداریم

تهوع با یا بدون استفراغ

تهوع صبحگاهی که ممکن است در هر زمانی از روز اتفاق بیفتد، یکی از نشانه‌های کلاسیک بارداری است. بعضی از خانم‌ها، از دو هفته بعد از حاملگی دچار تهوع می‌شوند. همچنین حس بویایی خانم‌های باردار قوی‌تر می‌شود و بوی غذای در حال پخت، عطر و سیگار را شدیدتر از همیشه حس می‌کنند و همین اتفاق می‌تواند باعث بروز تهوع در اوایل بارداری شود.

نشانه‌های دیگر

از جمله دیگر علائم بارداری که ممکن است طی ۲ هفته بعد از نزدیکی و اقدام تجربه کنید، حساس شدن سینه‌ها، تکرر ادرار، نفخ و هوس کردن بعضی غذاها و خوراکی‌های خاص است.
این نشانه‌های بارداری حتی ممکن است بدون اینکه باردار باشید، بروز کند! در واقع اگر منتظر بارداری هستید و از اینکه نکند باردار نشده‌اید، به خودتان تلقین می‌کنید که باردارید، ممکن است این احساسات به صورت کاذب سراغ‌تان بیاید.
به همین خاطر است که استفاده از کیت‌های خانگی تشخیص بارداری (بیبی چک) رایج است. این محصولات می‌توانند بارداری یا عدم آن را تشخیص دهند، اما زمانی قابل اطمینان هستند که در کنارش آزمایش خون بارداری هم بدهید.
با اینکه هیچ علامت قابل تشخیصی از بارداری آن هم تا یکی دو روز بعد از نزدیکی وجود ندارد، می‌توانید با علائم زودهنگام بارداری از حاملگی‌تان مطمئن شوید.
این علائم ممکن است بین یک تا ۴ هفته بعد از نزدیکی بروز کنند. بنابراین اگر احساس می‌کنید باردار هستید، خوب است به پزشک مراجعه کنید.
مهم است که هرچه سریع‌تر خود را آماده حضور فرزندتان کنید. شاید سخت بتوان علائم اولیه بارداری را از بعضی بیماری‌های رایج جدا کرد و کیت‌های خانگی هم به اندازه کافی دقیق و قابل اعتماد نیستند. ضمن اینکه بعضی خانم‌ها تا قبل از هفته ۴ بارداری هیچ علامتی از بارداری ندارند. به همین خاطر مراجعه به پزشک متخصص بیماری‌های زنان و زایمان می‌تواند موثر باشد.
 

باردار شدن به معنای شروع یک دوره جدید و بسیار شیرین و هیجان انگیز در زندگی بانوان است. این دوره معمولا با نشانه ها و علائمی خود را نشان می دهد که شما با دیدن هر یک به یاد خواهید آورد که فرشته کوچکی در شکم شما در حال رشد و نمو است. از جمله مهم ترین سوالات بانوانی که اقدام به بارداری کرده اند این است که چند روز بعد از نزديكي بارداري مشخص مي شود؟ چندروزبعدازلقاح حاملگی مشخص میشود؟ اگر می خواهید بدانید که بعد از چند روز بارداری مشخص می شود و چه زمانی باید تست بارداری بدهید، با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

وقتی زوجینی برای بچه دار شدن و گسترش خانواده خود اقدام کرده اند، بی صبرانه منتظر بروز اولین نشانه ها و علائم بارداری خواهند بود. برای اطلاع از این که چندروز بعدازنزدیکی بارداری مشخص میشود، ابتدا باید مفاهیمی درمورد لقاح و علل بروز نشانه های بارداری برای شما شرح دهیم.

بعد از انجام نزدیکی مایع منی وارد واژن می شود، سپس یک درصد از اسپرم های وارد شده به واژن از سوراخ دهانه رحم عبور کرده و وارد حفره رحم خواهند شد. از آنجا اسپرم ها ضمن انجام واکنش های ظرفیت پذیری، به سمت لوله های رحمی شنا می کنند. این مهاجرت از دهانه رحم به سمت لوله های رحمی در برخی موارد تا 7 ساعت به طول می انجامد. بعد از رسیدن اسپرم ها به لوله های رحمی، مدتی را در محل تنگه لوله توقف کرده و منتظر آزاد سازی تخمک می مانند. چنانچه این زمان مصادف با فرآیند تخمک گذاری شما باشد، تخمک آزاد شده توسط شرابه های لوله های رحمی گرفته شده و به درون لوله وارد می شود. تخمک بعد از ورود به درون لوله فالوپ، مواد شمیایی جذب کننده از خود ترشح می کند که این مواد سبب می شود اسپرم ها مجددا به سمت تخمک شروع به حرکت کنند. معمولا در محل آمپول لوله های رحمی که عریض ترین بخش آن نیز هست، اسپرم و تخمک با یکدیگر ملاقات کرده و لقاح انجام می شود. بعد از انجام لقاح سلول تخم در حین تقسیم شدن به سمت حفره رحم حرکت کرده و طی فرآیندی به نام لانه گزینی در دیواره آن، در درون لایه اندومتر رحم مادر جای می گیرد.

بعد از اتمام لانه گزینی، در لابلای سلول های جفت جزایر خونی ظاهر می شوند. این جزایر با عروق خونی اندومتر رحم مادر ارتباط برقرار می کنند که به این وسیله ارتباط خونی مادر و جنین برقرار خواهد شد. سلول های سنسشیوتروفوبلاست جفت هورمونی به نام βhCG ترزشح می کنند. این هورمون از طریق ارتباط خونی برقرار شده در روز 9ام بعد از لقاح وارد خون مادر شده و سطح آن به حداقل مقدار قابل تشخیص برای تست های خونی آزمایشگاهی می رسد. در روز 14 ام بعد از لقاح این هورمون توسط کلیه های مادر از خون گرفته شده و به درون ادرار مادر ترشح می شود. به این ترتیب می توان وجود آن را با کمک بی بی چک تشخیص داد.چطور بعد رابطه بفهمیم بارداریم

 

بنابراین اگر می پرسید که چند روز بعد از نزديكي بارداري مشخص مي شود، باید به شما بگوییم که برای انجام آزمایش خون باید حداقل تا 10 روز بعد از تخمک گذاری و برای انجام ازمایش ادرار لازم است حداقل تا موعد قاعدگی صبر کنید. اگر می خواهید بدانید که چندروز بعدازنزدیکی علایم بارداری مشخص میشود، فاصله روز نزدیکی خود را تا روز تخمک گذاری به اعداد ذکر شده اضافه کنید. البته اگر بپرسید که چند روز بعد از نزديكي علائم بارداري مشخص مي شود، به شما می گوییم از همان روزهای ابتدایی ورود هورمون مذکور به خون مادر، ممکن است ارگان های مختلف بدن همانند سینه ها، دستگاه گوارش و … به آن واکنش نشان داده و اولین علائم بارداری همچون تهوع، درد سینه ها، خستگی و … خود را نشان دهند.

نکته بسیار مهم این است که انجام تست بارداری در این روزها هرگز توسط پزشکان به مادرها توصیه نمی شود زیرا ممکن است با انجام آن پاسخ منفی کاذب دریافت کنید. 

پاسخ منفی کاذب به این معنی است که شما در حقیقت باردار هستید اما نتیجه تست منفی گزارش می شود. به این علت که به هر دلیل از جمه دیرتر انجام شدن تخمک گذاری و یا دیرتر انجام شدن لقاح، هنوز سطح هورمون βhCG به مقدار قابل تشخیص برای تست های بارداری نرسیده است. بنابراین در جواب این پرسش که چند روز بعد از نزديكي بارداري مشخص مي شود بهتر است به شما بگوییم که برای گرفتن دقیق ترین نتیجه، یک هفته بعد از تاریخ مقرر قاعدگی تست بارداری بدهید.

حال که این متن را مطالعه کرده و دانستید که چند روز بعد از نزديكي بارداري مشخص مي شود، با محاسبه دقیق روزهای خود در یک سیکل ماهانه در زمان درستی آزمایش بارداری بدهید تا بی دلیل نا امید نشوید.

 

مطالعه بیشتر:

1- روش های تشخیص اولین علائم بارداری در طب سنتی

2- تشخیص بارداری یا حاملگی خارج از رحم

3- سریعترین تست بارداری در خانه برای تشخیص حاملگی

 

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

روند بارداری

روند بارداری

روند بارداری

روند بارداری

روند بارداری

روند بارداری

روند بارداری

این بخش در حال طراحی می باشد

علائم بارداری بعد از نزدیکی , در روزهای اول سخت است بتوان متوجه شد باردار هستید.بدن شما علائم ظریفی نشان
می دهد اما می توانید به راحتی خود را گول بزنید که این علائم نشانه بارداری است.

اگر شب قبل نزدیکی داشته اید و می خواهید بدانید باردار هستید یا خیر باید بدانید خیلی زود است
که علائم را ملاحظه کنید.همچنین برای جلوگیری از بارداری دیر نیست زیرا مصرف قرص صبح روز بعد از نزدیکی تا
هفتاد و دو ساعت پس از نزدیکی موثر است.ممکن است بارداری هنوز اتفاق نیفتاده باشد.
اسپرم می تواند تا سه روز داخل واژن بماند بنابراین امکان بارداری است.

آیا می توان پیش از این که قاعدگی قطع شود فهمید باردار هستید؟ شاید.برخی تغییرات در بدن شروع به
اتفاق افتادن می کنند.
خونریزی کم از واژن نشانه خونریزی لانه گزینی است که حدود ده روز پس از باردار شدن اتفاق می
افتد.

توقف خونریزی قاعدگی درد نوک سینه ها حالت تهوع استفراغچطور بعد رابطه بفهمیم بارداریم

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

بسیاری از زوجین جوان از مدت زمان لازم برای باردار شدن اطلاعی ندارند و نمی دانند چه عواملی بر باردار شدن تاثیر گذار است و روند باردار شدن را به تاخیر می اندازد . هیچ کس نمی تواند به طور دقیق بگوید چقدر طول می کشد تا حامله شوید. حاملگی وقت می برد و هیچ وقت نباید برای این کار عجله کرد .

در این بخش از نمناک سوالاتی مانند چقدر طول می کشد باردار شوید؟ چه تعداد از زوج ها برای بارداری به کمک نیاز دارند؟ تاثیر سن بر بارداری چیست؟ آیا می توان سریع تر بچه دار شد؟ پاسخ داده شده است ، با ما همراه شوید.

بسیاری از زوجین در طول سه ماه باردار خواهند شد اما عوامل زیادی مانند بالا رفتن سن مادر، داشتن عادت های غلط مانند سیگار کشیدن و… می تواند شانس بارداری در زوجین را کاهش دهد.

آمار زیر نشان دهنده فاصله زمانی و احتمال بسته شدن نطفه در بیشتر زوج ها است:چطور بعد رابطه بفهمیم بارداریم

اگر بعد از یکسال اقدام به بارداری موفق به بارداری نشدید بهتر است به متخصص ناباروری مراجعه کنید زیرا ممکن است بدون مشکل باشید و با گذشت زمان باردار شوید. اگر برای باروری مشکل دارید، فرصت های خود را هدر ندهید و از متخصصین کمک بگیرید. اگر افراد بالای 35 سال،پس از 6 ماه باردار نشدند ،حتما باید به متخصص زنان مراجعه کنند.

90 درصد از زوجین بدون مشکل و به طور طبیعی و گاهی با داشتن تلاش مستمر و طولانی باردار می شوند اما 10 درصد باقی مانده مشکل باروری دارند.

کلمه ناباروری زمانی بکار می رود که زوجین پس از یکسال اقدام به بارداری ، هیچ نتیجه ای از آن نگرفته باشند و نیاز به کمک دارند. این افراد پس از طی دوره درمان، بچه دار می شوند. اما تعدادی نیز برای بچه دار شدن باید از روش های مانند لقاح مصنوعی یا قبول سرپرستی کودکان بی سرپرست استفاده کنند.

احتمال باردار شدن با بالا رفتن سن پایین می آید. حدود 86 درصد از زنان سالم و بارور 20 تا 30 ساله پس از یکسال تلاش برای بارداری ،باردار می شوند. اما زنانی که در ابتدای دهه 40 سالگی قرار دارند36 درصد شانس بارداریشان کاهش می یابد . اوج باروری زنان 24 سالگی است و از سن 35 تا 40 سالگی شانس باروری کاهش پیدا می کند اما این بدین معنی نیست که زنان بالای 35 سال بارداری ناموفقی دارند.

برای اینکه سریعتر بچه دار شوید بهتر است زمان تخمک گذاری خود را با استفاده از روش هایی مانند تعیین تاریخ شروع پریود ماه بعد و دنبال کردن تغییرات دمایی بدن و تخلیه واژینال شما که کمی زمانبر است ، بدانید زیرا شما زمانی باردار می شوید که در حال تخمک گذاری باشید.

زوج هایی که مقاربت آنها همزمان با دوران تخمک گذاری است سریع تر از زوج های دیگر بچه دار می شوند. دو یا سه روز پیش از تخمک گذاری تا همان روز بهترین زمان برای تشکیل نطفه است.

برای بارداری سلامت تناسلی و تمام ارگان های بدن اهمیت زیادی دارد بنابراین باید برای با خبر شدن از سلامتی قبل از اقدام به بارداری نزد پزشک بروید و چک آپ کنید. رژیم غذایی مناسب و سالم و مواد غذاییمورد نیاز برای باردار شدن را بشناسید تا کمتر با مشکل روبرو شوید. همچنین، باید بدانید اضافه یا کمبود وزن تاثیر زیادی بر بارداری دارند.

تعداد نزدیکی کم

مقاربت کمتر موجب به وجود آمدن تأخیر در لقاح می گردد. بهترین زمان برای باروری در زمان تخمک گذاری است پس تعداد دفعات نزدیکی را به خصوص قبل از تخمک گذاری باید بیشتر کرد.

تعداد نزدیکی بسیار زیاد

مقاربت زیاد باعث کاهش قدرت اسپرم نمی شود اما افراط می تواند باعث مشکل نیز گردد. نزدیکی زیاد زوجین سبب کاهش میل جنسی در زمان تخمک گذاری در نتیجه پایین آمدن شانس باروری می شود.

پوزیشن نادرست

وضعیت سنتی برای لقاح نیز این حالت بهترین حالت برای باردار شدن است زیرا وقتی زن به پشت می خوابد، واژن رو به پایین است و رفتن اسپرم به داخل آن و گذشتن از گردنه رحم و وارد شدن به رحم راحت تر صورت می گیرد.

عدم تشخیص صحیح زمان تخمک گذاری

دانستن زمان دقیق تخمک گذاری کمی دشوار است ، استفاده از کیت های مخصوص برای تخمین زمان تخمک گذاری، گزینه مناسب تری بجای حدس و گمان است.

مقاربت در زمان تخمک گذاری

روز تخمک گذاری مناسب ترین زمان است اما باید بدانید تخمک پس از آزاد شدن تا 24 ساعت قابلیت بارور شدن دارد.

استفاده از مواد روان کننده

استفاده از برخی مواد روان کننده باعث تضعیف قدرت اسپرم ها می شود پس از روان کننده های طبیعی مانند روغن زیتون و روغن مخصوص بچه استفاده کنید.

بی توجهی به سلامت عمومی

عواملی از قبیل وزن، مصرف دخانیات، مصرف دارو و استرس در لقاح بسیار مؤثر است پس زوجین پیش از آن برای معاینه عمومی به پزشک مراجعه کنند .

1. برای اقدام به بارداری ، حین مقاربت از مواد لغزنده کننده و یا بزاق دهان که موجب کشته شدن اسپرم میشوند ، استفاده نکنید.

2. رسیدن به مرحله ارگاسم در مردان ضروری است.

3. کشیدن سیگار جنبندگی و تحرک اسپرمها را کاهش ، مصرف الکل از کیفیت و کمیت اسپرم را کاهش و مصرف مواد مخدر شمار و کیفیت اسپرمها را تا 50 درصد کاهش میدهد پس 6 ماه قبل از حاملگی از استعمال سیگار، الکل، هر گونه مواد مخدر و کافئین جدا خودداری کنید.

4. حداقل از 6 ماه پیش از باردار شدن زنان نباید سیگار، مشروبات الکلی، کافئین و هر گونه مواد مخدر استفاده کنند و باید وزن ایده آل داشته باشند زیرا اضافه وزن و یا کاهش وزن در کیفیت زایمان تاثیر گذار است.

5. پیش از بارداری زن و مرد هر دو می بایست از سلامتی جسمی و روانی برخوردار باشند.

6. زنان باید پیش از بارداری واکسن سرخک وسرخجه، آبله مرغان، یادآور کزاز دیفتری و هپاتیت B را بزنند.

7. پس از دو هفته (10 تا 14 روز) از لقاح با آزمایش ادرار و تعیین سطح hCG خون میتوانید از باردار بودن خود مطمئن گردید.چطور بعد رابطه بفهمیم بارداریم

8. زنان مبتلا به فشار خون بالا، دیابت و صرع باید زیر نظر پزشک باردار شوند.

 

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

ایمیل خود را وارد کنید. لینک نمایش یا بازیابی گذرواژه برای شما ارسال خواهد شد.

بخش ورود

چطور بعد رابطه بفهمیم بارداریم

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

ایمیل خود را وارد کنید. لینک نمایش یا بازیابی گذرواژه برای شما ارسال خواهد شد.

بخش ورود

علائم بارداری قبل از پریود (signs of pregnancy) می‌توانند به بانویی که حامله شده، برای اداره دوران بارداری کمک کند.شروع اولین علائم بارداری در خانم‌ها متفاوت است، ولی شایع‌ترین نشانه حاملگی عقب افتادن عادت ماهانه (پریود) است.و بیشتر برای کسانی است که عادت ماهانه منظم دارند.در صورتی که قبلا باردار شده باشید، ممکن است نشانه های بارداری دوم شما متفاوت از بارداری گذشته باشد.

اولین علائم بارداری یا نشانه های بارداری قبل از موعد پریود ، معمولا تا ۳ هفته بعد از لقاح صورت نمایان می‌شوند.بستگی به سیستم بدن شما، علائم بارداری قبل از پریود در هفته اول بعد از لقاح می تواند متفاوت باشد.گاهی نشانه های بارداری چند روز قبل از پریود خودشان را نشان می‌دهند. و گاهی چند روز بعد از آن.

بارداری برای بعضی از بانوان اتفاقی و غیر منتظره است و برای بعضی هم بسیار هیجان انگیز و لذت بخش.در ادامه به نشانه های اولیه و ریزترین علائم حاملگی بعد از نزدیکی می پردازیم.

مطلب پیشنهادی: همه علائم حاملگی

قبل از هر چیز این را بدانید که برای اطمینان بیشتر بهتر است تا رسیدن زمان پریود صبر کنید.بعضی نشانه های بارداری و علایم بارداری قبل از پریود می تواند ناشی از سلامت و مشکلات جسمی باشد.با این حال این نشانه‌ها نتایج نظرسنجی های خانم های باردار است که می تواند به شما کمک کند. در تصویر زیر برخی از نشانه های بارداری مشخص شده‌است.

توصیه می‌کنیم این کلیپ را خانم‌هایی که برای بارداری اقدام کرده‌اند; و با هیجان در انتظار مشاهده علائم حاملگی هستند، مشاهده کنند.در این کلیپ تصویری کارشناس مامایی به شما کمک می‌کند که به این سوال پاسخ دهید کهآیا من باردارم و یا از کجا بفهمم باردارم؟

در صورتی که ویدئو علائم اولیه باردار شدن را مشاهده نمی‌کنید، روی «کلیپ از کجا بفهمم باردارم یا نه» «آپارات» کلیک کنید.

لکه بینی (spotting )- وقتی لقاح صورت می گیرد تخمک بارور شده به (بلاستوسیست – blastocystis) تبدیل می شود.بعد از چند روز تقسیم سلولی در لوله رحم، تخمک بارور شده (بلاستوسیست) برای لانه گزینی به طرف رحم می رود، تخمک بارور شده به دیواره رحم می چسبد تا بتواند از آن تغذیه کند و به رشد خود ادامه دهد.

درد لانه گزینی خفیف‌تر است و متمرکز مرکز است.اطراف ناحیه شکم و پایین کمر احساس می‌شود.از چند ساعت تا چند روز طول می‌کشد و این درد نباید خیلی دردناک باشد.اگر خیلی دردناک و غیر قابل‌تحمل باشد باید به پزشک خود اطلاع دهید.درد به دنبال لانه گزینی همراه با لکه بینی است.

گاهی قبل از خونریزی قاعدگی شروع می‌شود.و یا برعکس ممکن است لکه بینی به دلیل لانه گزینی بدون درد شبه قاعدگی باشد.خونریزی لانه گزینی خیلی کم و روشن است.گاهی ممکن است وقتی خانم خودش رو بعد از ادرار کردن خشک می‌کند لکه‌های کم رنگ خون یا رگه‌های خونی در روی دستمال مشاهده نماید که این کاملاً عادی می‌باشد.

دل درد اوایل بارداری چگونه است ؟

با توجه به زمان لکه بینی و نوع لکه ها همراه با توضیح بالا می‌توان احتمال داد که این لکه‌ها نشانه حاملگی است.این مراحل معمولا بین شش تا دوازده روز بعد از لقاح صورت می گیرد. به احتمال زیاد علت دل درد و لکه های خون (لکه بینی قبل از پریود نشانه بارداری) همین اتفاق است.

ترشحات قبل از بارداری که معمولا به علت تغییرات هورمونی در بدن خانم‌ها ایجاد می‌شود، گاهی در تمام دوره ماهانه مشاهده می‌شوند، و یکی از علائم حاملگی قبل از پریود است. برای حرکت بهتر اسپرم‌ها در رحم، ترشحات در روزهای تخمک‌گذاری ضخیم‌تر و حالت چسبندگی بیشتری پیدا می‌کنند. معمولا در بارداری ترشح‌های زنانه بیشتر می‌شود.

برای بعضی از خانم‌ها علائم حاملگی قبل از پریود همراه با ترشحات (Leukorrhea) شیری رنگ با غلظت زیاد و بعضی دیگر ترشحات بارداری شفاف است، که تا پایان دوران بارداری می تواند عادی باشد. اما اگر ترشحات همراه با بوی بد و خارش بود باید به پزشک خود مراجعه نمایید. زیرا ممکن است دچار عفونت شده باشید.

افزایش بزاق و آب دهان: این مشکل به گفته بعضی متخصصان احتمال از تغییر و افزایش هورمون های بدن در اوایل بارداری است.همچنین به خاطر حالت تهوع و استفراغ ممکن است عمل هضم به خوبی انجام نشود، در نتیجه بدن برای هضم غذا مرتب بزاق ترشح می کند. که موجب سوزش معده هم می شود. خوشبختانه این مشکل نیز بی خطر است.

اولین نشانه های بارداری قبل از پریود معمولا بین ۲ تا ۳ هفته بعد از لقاح شروع می‌شوند. اما همانطور که در بالا اشاره شد، برای افراد مختلف، تقاوت‌های و نشانه‌های جسمی متفاوت خواهد بود. و صد در صدی نیست. گاهی می‌توان با مشاهده چند نشانه به بارداری پی برد، اما تا قبل از موعد و زمان پریود شدن، آزمایش خون و بعد ادرار از معتبرترین راه‌های تشخیص بارداری هستند

هورمون پروژسترون در اوایل بارداری به شدت افزایش پیدا می کند و باعث خستگی و کِسلی می شود.گاهی ممکن است به صورت ناگهانی خسته شوید و یا احساس خواب آلودگی کنید.خستگی هم که از علائم بارداری در ماه اول قبل از پریود و شروع بارداری می باشد دلایل مختلفی دارد، از جمله اینکه جریان خون برای رشد جنین افزایش پیدا می کند، حتما به اندازه کافی استراحت کنید و از ویتامین های قبل بارداری با مشورت و دستور پزشک استفاده کنید.

تکرر ادرار در شب یکی دیگر از علائم بارداری است و بر خستگی شما در این دوره تاثیرگذار است. در اوایل دوران بارداری جریان خون افزایش یافته و بدن اکسیژن بیشتری مصرف می کند. این روند تا ۳ ماه اول ادامه دارد ولی بعد از آن کاهش پیدا می کند.

افزایش هورمون‌ها باعث حساسیت بیشتر شما در برابر بعضی از بوها می شود، و از علائم بارداری قبل از پریود به حساب می‌آید. سعی کنید از بوهای تند دوری کنید.

خلق و خوی شما تغییر می کند و علاقه‌ی شما به بعضی غذاها (تنفر غذایی) و رفتارها به شدت کاهش پیدا می کند. بهترین کاری که می توانید انجام دهید استراحت است. موسیقی را امتحان کنید البته موسیقی مناسب دوران بارداری باشد بهتر است.برای گوش دادن به موسیقی مناسب روی “آهنگ بارداری” کلیک کنید و مجموعه های آهنگ بارداری را گوش دهید.

یکی دیگر از نشانه ها معمولا وقتی می‌خواهید سوتین خود را ببندید نمایان می شود، احساس خواهید کرد سینه‌هایتان حساستر شده و درد می کنند.

بعد از بارداری خیلی سریع هورمون های شما افزایش پیدا می کنند. این تغییرات در سینه شما تا شیر دادن به نوزاد ادامه خواهد داشت. نوک سینه‌ها سفت تر می شود و سینه‌ها حساس تر شده و رنگ قهوه‌ای آن‌ها پُر رنگ‌تر خواهد شد.

با شروع بارداری پستان‌ها باید برای ۹ ماه بارداری و شیر دادن آماده شوند. ممکن است سینه‌ها ورم کرده و همراه با درد و سوزش باشند که این نشانه های شروع علائم بارداری قبل از پروید هستند.خوشبختانه بعد از چند هفته، درد و سوزش به شدت کاهش پیدا می کند. پیشنهاد می‌کنم مطلب «چکاپ – لیست کامل آزمایشات قبل از بارداری» را مطالعه کنید.

با افزایش تولید پروژسترون در زمان بارداری دمای بدن نیز افزایش می‌یابد.در صورت لانه گزینی تخمک بارور شده بدن زن به طور ناگهانی دچار کاهش دما خواهد شد.بعد از تخمک‌گذاری دمای بدن به طور طبیعی افرایش پیدا می‌کند، این تغییر دما تا زمان پریود شدن ادامه دارد و بعد از آن دما به حالت عادی خود بازخواهد گشت، اما اگر جنین تشکیل شده‌باشد و باردار باشید، دمای بدن بالا خواهد ماند.

برای بعضی خانم‌ها شروع اولین نشانه های لقاح و علایم حاملگی قبل از موعد پریود شدن، حالت تهوع است.معمولا حالت تهوع که همراه با سرگیجه، احساس نیاز به استراحت و گاهی احساس ضعیف است.

زمان شروع این نشانه بارداری متفاوت است، ممکن است برای فردی دقیقا بعد از لقاح شروع شود و فرد دیگر بعد از گذشت چند هفته. مدت زمان آن معمولا تا پایان ۳ ماه اول بارداری ادامه خواهد داشت. هرچند بعضی زنان ادامه داشتن این حالت را تا ۹ ماه گزارش داده‌اند.

این نشانه حامله بودن که به بیماری صبح‌گاهی هم معروف است.با بیشتر شدن هورمون HCG حالت تهوع بیشتر می‌شود.شدت حالت تهوع در اولین بارداری بیشتر است.برای برخی زنان حالت تهوع از صبح تا شب ادامه دارد و بعضی‌ها هم فقط صبح‌ها; اما برای برخی دیگر، در دوران بارداری حتی یک بار هم اتفاق نمی‌افتد.

فشار خون پایین می تواند موجب سردرد و سرگیجه بخصوص در ۱۳ هفته اول بارداری گردد، مشکل فشار خون در سیزده هفته اول باردرای ادامه دارد و بعد از آن به حالت عادی بر می گردد. سرگیجه نیز در سه ماه دوم بارداری کاهش خواهد کرد.

وقتی مدام حالت تهوع داشتید یا استفراغ کرده‌اید به صورت طبیعی اشتهای شما کم می شود.غذاهای کم حجم اما با کالری بالا می تواند برای شما مفید باشد.اگر می خواهید باردار شوید مقاله اقدام به بارداری شامل نکات قبل از بارداری است که می‌تواند برای شما مفید باشد.

یکی دیگر از علائم اولیه بارداری قبل از موعود پریود تکرر ادرار و یبوست می باشد.در روزهای ابتدای بارداری حجم خون خانم باردار به شدت افزایش پیدا می کند.این امر باعث می شود یک مایع اضافی تولید و سپس به مثانه وارد شود.همچنین با بزرگتر شدن رحم و رشد جنین جای مثانه تنگ تر می‌شود، در نتیجه گنجایش آن نیز کاهش می یابدچطور بعد رابطه بفهمیم بارداریم

برای بهبود یبوست سعی کنید کمی بیشتر و همیشه به اندازه کافی آب بنوشید.

در نظر سنجی خانم های باردار بعضی از آنها در ابتدای بارداری سردردهای خفیف و کمردردهای شدید را گزارش داده‌اند.پروژسترون و استروژن‌ها رحم را برای لانه گزینی تخمک آماده می کنند. در این زمان خانم باردار دچار افت قندِ خون می‌شود، مغز تلاش می کند ذخایر قندی مورد نیازش را تامین کند. سردرد یکی دیگر از علامت های حاملگی است. اگر احتمال می‌دهید که باردار هستید، برای سردرد ایبیو بروفن نخورید.

برای تمام کسانی که آرزوی داشتن یک فرشته کوچک را در خانواده خود دارند،سلامتی و رسیدن به این آرزوی زیبا را آرزو می‌کنم، اما شاید خیلی بهتر باشد در باره انواع و دلایل و علائم سقط جنین هم بیشتر بدانید.راهنمای سقط جنین را مطالعه کنید.

کمر درد و یبوست که خود نشانه های بارداری هستند و بخاطر تغییر میزان هورمون‌ها به وجود می آیند، کمردرد باز هم در هفته ۳۰ بارداری به سراغ شما خواهد‌آمد.برای پیشگیری و کاهش درد کمر ورزش می تواند کمک بزرگی به شما کند.برای کسب اطلاعات مفید و انجام صحیح ورزش در دوران بارداری روی “ورزش بارداری” کلیک کنید.

با اینکه هنوز جنین بسیار کوچک است و جای بسیار کمی را در بدن شما گرفته‌است، ولی در اوایل بارداری ممکن است شکم زن بارداری ورم یا باد کند!در هفته‌های بعدی بارداری با بزرگ‌تر شدن جنین و رحم، جا برای معده تنگ شده و هضم غذا سخت می‌شود.

اما در ابتدای بارداری نفخ شکم بیشتر بخاطر افزایش هورمون پروژسترون است. برای مشکل نفخ شکم که با باد شکم همراه است، سعی کنید حجم غذای وعده‌ها را کاهش دهید، و به جای آن وعده های غذایی بیشتری در رژیم غذایی خود جای دهید.

ممکن است یک روز که از خواب بیدار شوید احساس کنید که از بعضی غذاها متنفر شده‌اید. ۸۵٪ از زنان باردار در ۱۲ هفته اول بارداری تنفر غذایی را تجربه می‌کنند. این تنفر به طور معمول تا هفته ۲۵ یا نهایت تا آخر بارداری

برای رشد جنین بدن باید مواد لازم را از طریق خون به جنین برساند، فشار خون افزایش پیدا می‌کند تا بتواند جنین را تغذیه کند، به همین‌خاطر زنِ باردار بیشتر احساس تشنگی می‌کند.برای خانم‌هایی که می‌خواهند باردار شوند مقاله تغذیه قبل از بارداری مفید خواهد بود.

یکی از ریز ترین علائم بارداری احساس مزه‌ي فلز در دهان است.این نشانه فقط برای بعضی‌ها اتفاق می‌افتد.بعد از هفته ۱۲ معمولا از بین می‌رود، و گاهی هم تا آخر بارداری همراه فرد خواهد بود.

همه علامت‌های حامله شدن به خاطر تغییرات بدن برای پذیرایی از یک مهمان دوست‌داشتنی است.بدن مادر وظیفه دارد با خون خود فرزند را تغذیه کند، جنین برای رشد و تکامل علاوه بر مواد مغذی، نیاز به اکسیژن دارد.

همچنین اکسیژن موردنیاز جنین توسط مادر بدن مادر تامین می‌شود. ممکن است گاهی به علت کمبود اکسیژن، مادر احساس تنگی نفس کند. با استراحت و ورزش می‌توانید این مسئله را حل کنید. پیشنهاد می‌کنم با مشورت پزشک ورزش کنید، آموزش ورزش کگل می‌تواند به شما در این رابطه کمک کند.

پیش از بررسی علائم باردار شدن اصلا در شیردهی احتمال بارداری هست؟وقتی مادر به نی نی عزیزش شیر می‌دهد; به دلیل قطع قاعدگی این‌طور تصور می‌شود که بارداری صورت نمی‌گیرد.اینگونه نیست، این تصور اشتباه است.دو تا ۳ ماه بعد زایمان ممکن است تخمک گذاری و قاعدگی برگردد!

ممکن است خانم امنوره یا قطع قاعدگی برای بالا بودن هورمون‌های شیردهی و پروژسترون داشته باشد; اما همزمان تخمک گذاری داشته باشد.لازم است بدانید که در ۶ ماهه‌ی اول زندگی کودک که تغذیه‌ی انحصاری با شیر مادر است، اگر مادر شیردهی مرتب و منظم در روز و شب داشته باشد; و مکرراً شیردهی با شیر مادر باشد، امکان بارداری کمتر است.ممکن است بارداری در شیردهی علایمی را به همراه نداشته باشد.چون مادری که بعد زایمان در حال شیر دادن است;

داشته باشد، با علایم مشکلات بعد زایمان اشتباه گرفته شود.بنابراین مادر عزیز دوران شیردهی هم باید رابطه‌ی محافظت‌شده داشته باشید.خصوصاً بعد از ماه ۶ که تعدیه کودک تنها با شیر مادر نیست.وقتی که غذاهای کمکی به تغذیه نوزاد اضافه می‌شود و کم شدن تعداد دفعات شیردهی; میزان احتمال بارداری را افزایش می‌دهد و برگشت تخمک گذاری صورت می‌گیرد.

تست بارداری را معمولا بعد از دیدن علائم بارداری قبل از پریود نمی‌توان انجام داد. این تست را بعد از گذشت یک روز از زمان عادت ماهانه، می‌توان در خانه و خیلی راحت انجام داد. روش دیگر هم آزمایش خون است.اگر از زمان پریود شما یک یا چند روز گذشته، می‌توانید از تست‌های خانگی استفاده کنید.برای مثال «خانم گل» باید دو روزِ دیگر پریود شود، اگر پریود شد که بارداری منفی خواهد بود.اما اگر در زمان مقرر خانم‌گل پریود نشد، می‌تواند یک تست بی‌بی‌چک تهیه کرده و تست بارداری را در خانه انجام دهد.

بعد از اینکه تخمک بارور شده به دیواره‌ی رحم می‌چسبد، هورمون HCG مخفف (Human chorionic gonadotropin) توسط جفت ساخته می‌شود، این هورمون وظیفه تغذیه جنین را دارد. تست‌های بارداری خانگی معمولا با شناسایی هورمون HCG در شناسایی بارداری به شما کمک می‌کنند. تست‌بارداری بارداری خارج از رحم را تشخیص نمی‌دهد!

روش تست بارداری با بی بی چک بر اساس شرکت تولید کننده می‌تواند کمی متفاوت باشد.روش تست به صورت کلی از یک فرمول استفاده می‌شود، اما روش‌های آزمایش متفاوت است.بعضی از بی‌بی‌چک‌ها آنالوگ و برخی دیجیتالی هستند. بیبی چک‌های آنالوگ به سه گروه زیر تقسیم می‌شوند:

برای این آزمایش باید با استفاده از یک قطره‌چکان (در بسته‌بندی بعضی از شرکت‌‌ها موجود است) چند قطره ادرار در محل مشخص شده بریزید، (تعداد قطره‌ها در برگه توضیحات یا روی خود بی‌بی‌چک درج شده) بعد از مدت زمان مشخص شده نتیجه مشخص خواهد شد.

هورمون HCG معمولا ۱۱ روز بعد از لقاح در خون و بین ۱۲ تا ۱۴ روز در ادرار قابل مشاهده و اندازه‌گیری است.در هفته‌های هشتم تا یازدهم بارداری میزان HCG به اوج خود می‌رسد.این هورمون هر دو روز ۲ برابر افزایش می‌یابد.

برای استفاده از بی‌بی‌چک نواری بهتر است یک لیوان یک‌بار مصرف تهیه کنید و مقداری ادرار (حدود ۱ سانتی‌متر) در آن بریزید.با توجه به توضیحات درون بسته‌بندی بی‌ بی چک را به صورت افقی به مدت زمان ۳ ثانیه داخل لیوان قرار دهید. سعی کنید بیشتر دستگاه را بیشتر از حد مشخص شده «max» در ادرار فرو نکنید،سپس آن را از ظرف بیرون آورده و برای ۳ الی ۵ دقیقه به صروت افقی، بیرون از ظرف قرار دهید.

در بیشتر مواقع خانم‌هایی که برای بارداری اقدام کردند دنبال این سؤال هستند: تفاوت دردهای قاعدگی یا سندروم قبل قاعدگی (PMS) با دردهای شبه قاعدگی یا لانه گزینی در بارداری چیست؟چگونه و از کجا بفهمیم بارداریم ؟ تشخیص این ۲ درد بسیار دشوار است.

اما در نشانه‌های حامله بودن و پریودی تفاوت‌هایی دارد.می‌تواند این دو درد را از هم متمایز کند که ما در ادامه به ان اشاره خواهیم نمود.همه خانم‌هایی که اقدام به بارداری نمودند تجربه‌های متفاوتی را بیان می‌کنند.شایع‌ترین نشانه « دل درد» است.دل درد ممکن است به دنبال شروع قاعدگی باشد یا درد لانه گزینی بارداری باشد.

درد لانه گزینی خفیف‌تر است و متمرکز مرکز است. اطراف ناحیه شکم و پایین کمر احساس می‌شود. از چند ساعت تا چند روز طول می‌کشد و این درد نباید خیلی دردناک باشد. اگر خیلی دردناک و غیر قابل‌تحمل باشد باید به پزشک خود اطلاع دهید. درد به دنبال لانه گزینی همراه با لکه بینی است.

گاهی قبل از خونریزی قاعدگی شروع می‌شود. و یا برعکس ممکن است لکه بینی به دلیل لانه گزینی بدون درد شبه قاعدگی باشد. خونریزی لانه گزینی خیلی کم و روشن است. گاهی ممکن است وقتی خانم خودش رو بعد از ادرار کردن خشک می‌کند لکه‌های کم رنگ خون یا رگه‌های خونی در روی دستمال مشاهده نماید که این کاملاً عادی می‌باشد.

در اغلب موارد دردهای قبل قاعدگی یا PMS با دردهای لانه گزینی به دنبال بارداری اشتباه گرفته می‌شود. به این دلیل که برخی از نشانه های بارداری درزتان بین این ۲ درد مشترک است،تشخیص علت این علائم را دشوار می‌سازد.برخی از این نشانه‌ها عبارتند از:

بیشتر زنان تجربه دردهای قاعدگی را دارند و با خصوصیت این دردها آشنا هستند.اما این دردها در همه زنان یکسان نیستند.در میان زنان، از میزارن خفیف تا شدید علائم بارداری و درد های قبل از پریود یا قعادگی را دیده‌ایم.این دردها معمولاً شدیدتر است و از چند دقیقه تا چند ساعت طول می‌کشد.و از سوی دیگر یک‌طرف شکم و پایین شکم و پشت احساس می‌شود.

اگر شما فردی هستید که معمولاً درد قبل قاعدگی ندارید اگر اخیراً اقدام به بارداری نمودید در صورت احساس دردی خفیف می‌توان به درد لانه گزینی به دلیل بارداری شک کرد و اگر فردی هستید که دردهای قبل پریودی زیادی را هرماه تجربه می‌کنید درد لانه گزینی به دنبال بارداری نباید خیلی شدید باشد و می‌توان به بارداری شک نمود.

لانه گزینی یعنی اتصال و چسبیدن سلول تخم به دیواره رحم. که به دنبال بارداری اتفاق می‌افتد و ۶ تا ۱۰ روز بعد تخمک گذاری،و در صورت بارور شدن سلول تخم رخ می‌دهد. بعد از بارور شدن سلول تخمک ۳ روز در لوله فالوپ رحم می‌ماند.سپس تخمک بارور بارور شده حرکت کرده و خود را به رحم می رساند.و به دیواره رحم می‌چسبد که به این عمل لانه گزینی سلول تخم می‌گویند.همراه با درد و خونریزی مختصر است.

خونریزی لانه گزینی علائم اولیه بارداری است.زمانی اتفاق می‌افتد که نطفه خودش را به دیواره رحم یا آندومتر رحم می‌چسباند.سپس شروع به رشد می‌کند، و لانه گزینی می‌تواند همراه با درد باشد.چون سلول تخم وقتی به داخل دیواره رحم نفوذ می‌کند; یا به تعبیری ساده‌تر به دیواره رحم چنگ میزند، باعث پارگی یکسری رگ‌های ریز رحمی می‌شود.سپس خونریزی مختصر و درد خفیف ایجاد می‌شود.دلایل بالا باعث درد و خونریزی لانه گزینی هستند.

خونریزی به دنبال لانه گزینی رایج است و در بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از زنان اتفاق می‌افتد.

در صورتی که در زمان مناسب نزدیکی کرده باشید و در زمان تخمک گذاری بوده باشد، معمولا ۳ روز بعد از نزدیکی لقاح صورت می گیرد.

بله، اما از آنجایی که علائم بارداری در خانم‌ها متفاوت هستند، در بعضی از خانم‌ها ممکن است در هفته‌های اول هیچ نشانه‌ای از بارداری نمایان نشود.

خیر، میزان ترشح هورمون‌ها در سازگاری بدن برای بارداری در خانم‌ها متفاوت است. بنابراین نشانه‌های بارداری هم یکسان نخواهند بود.

بله، تا حدود زیادی شبیه به هم هستند و گاهی تشخیص این دو بسیار دشوار است.

معمولا ۳ هفته بعد از لقاح اولین علايم بارداری نمایان می‌شوند

بهترین زمان توصیه شده صبح و ابتدای روز «ناشتا» است.

رای تست بارداری بی بی چک بهتر است تا روزی که پریود می شوید صبر کنید. با اینکه بعضی از خانم ها خیلی عجله دارند و مشتاقند که از باردار بودن خود آگاه شوند، با این حال باز هم برای بهتر جواب گرفتن یک یا دو روز بعد از زمان پریود شدن صبر کنید

این درد به دلیل لانه گزینی و از اولین نشانه های بارداری است.احساس درد در پایین شکم یکی از اولین نشانه‌های بارداری در هفته اول و دوم است.و دردهای شبه قاعدگی در اوایل بارداری در هفته‌های ابتدایی احساس می‌شود.

ممکن است با انقباض در رحم و خونریزی کم لکه بینی همراه باشد.علت این درد این است که نطفه به داخل دیواره رحم نفوذ می‌کند.دردهای شبه قاعدگی در اوایل بارداری شایع هستند و کم و قابل تحمل هستند.در صورت شدید شدن حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.اما در اکثر مواقع با استراحت بیشتر بهتر می‌شوند.

با توجه به میزان سازگاری بدن هر زن با تغییرات هورمونی به وجود آمده،در طی بارداری علائم بارداری در هر خانم متفاوت هستند.همه خانم‌ها نشانه های یکسانی ندارند و گاهی ممکن است خانمی علامتی به دنبال بارداری نداشته باشد.ممکن است خانمی همه علائم بارداری را با هم نداشته باشد.یا بالعکس در خانمی علائم بارداری شدید بوده و همه یا اکثر علائم را داشته باشد.که همه این موارد طبیعی می‌باشد.

منابع: توراهی و american pregnancy

نویسنده:

اشتراک در خبرنامه توراهی: مطالب مفید سایت بارداری

ویدئو، عکس و مطالب جذاب در رابطه با سلامت زنان و نوزاد را در شبکه‌های اجتماعی توراهی دنبال کنید.

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

ایمیل خود را وارد کنید. لینک نمایش یا بازیابی گذرواژه برای شما ارسال خواهد شد.

بخش ورود

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید
چطور بعد رابطه بفهمیم بارداریم

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

مطالب پر بازدید

زن و شوهرهایی که تصمیم می گیرند یک عضو جدید به خانواده خود اضافه کنند، تمایل دارند هر چه زودتر نتیجه تست بارداری خود را متوجه شوند. اما برای گرفتن جواب دقیق کمی صبر لازم است.  تست بارداری را باید زمانی انجام دهید که هورمون گنادوتروپین قابل تشخیص باشد.

 زمان مناسب برای انجام تست بارداری به نوع تست بارداری خانگی بستگی دارد. از برخی از برندها پیش از بارداری می توان استفاده کرد و نتیجه دقیقی می دهد. اگر پریود شما منظم باشد باید زمان شروع آن را بدانید. اگر فکر می کنید باردار هستید می توانید از یکی از روش های تست بارداری استفاده کنید.
بیشتر تست ها پس از تاخیر یکی دو روزه پریودیی بهتر است انجام شود. هنگامی که چند روز پریودی شما دیر شود، ادرار مقدار کافی هورمون گنادوتروپین دارد و در تست این هورمون تشخیص داده میشود. اگر در نزدیکی زمان تخمک گذاری نزدیکی جنسی داشته باشید، باید حداقل ده تا چهارده روز بگذرد تا بتوانید تست بارداری خانگی انجام دهید و نتیجه دقیق دریافت کنید.
چطور بعد رابطه بفهمیم بارداریم

معمولا تست بارداری ده تا 14 روز پس از نزدیکی جنسی انجام می شود. تست بارداری خانگی به تشخیص هورمون گنادوتروپین می پردازد. این هورمون پس از بارداری خانم ترشح می شود. اگرچه این هورمون تا دو هفته پس از تخمک گذاری و بارداری به مقدار کافی ترشح نمی شود. اگر پس از نزدیکی جنسی خیلی زود تست بارداری انجام دهید، بخصوص پیش از ده روز بعد از نزدیکی جنسی، نتیجه تست مثبت نخواهد شد.
گاهی اوقات روز دهم تا چهاردهم نیز برای انجام تست و گرفتن نتیجه مثبت زود می باشد. زیرا بارداری چند روز پس از تخمک گذاری و لقاح در رحم انجام می شود. در واقع، اسپرم می تواند در بدن انسان تا پنج روز زنده بماند. اگر چند روز قبل یا بعد از تخمک گذاری نزدیکی جنسی نامطمئن داشتید، به طور قطع در روزی که نزدیکی جنسی داشته اید باردار نشده اید. بارداری احتمالا چند روز پس از آن اتفاق می افتد.
اگر در روز چهاردهم نتیجه تست منفی باشد ولی فکر می کنید باردار هستید بهتر است چند روز پس از آن دوباره تست انجام دهید. اگر نتیجه تست منفی باشد اما پریودی شما دیر شده باشد با پزشک در خصوص آزمایش خون دقیق صحبت کنید.

خانم هایی که پریودی نامنظمی دارند برای تشخیص بارداری مشکل بیشتری دارند. این افراد از زمان تخمک گذاری و بارداری خود نمی توانند استفاده کنند. اگر پریودی شما نامنظم باشد باید بدن خود را تنظیم کنید تا بتوانید تست بارداری انجام دهید. علائم بدن به شما نشان می دهد باردار هستید یا خیر.
اگر دو تا سه هفته پس از نزدیکی جنسی نامطمئن علائم خاصی مشاهده کردید بهتر است به سرعت تست بارداری انجام دهید. برخی علائم اولیه بارداری عبارتند از خستگی، حالت تهوع، سوزش سینه و تکرر ادرار. همچنین اشتهای شما نیز افزایش می یابد. تست بارداری خانگی حضور هورمون گنادوتروپین را بدن تشخیص می دهد حتی اگر پریودی شما نامنظم باشد.
اگر اولین تست چند روز بعد از نزدیکی جنسی منفی باشد، اما پریودی شما آغاز نشده باشد و علائم بارداری را مشاهده کنید باید به پزشک مراجعه کرده و آزمایش خون انجام دهید. آزمایش خون نتایج دقیقی در اختیار شما قرار می دهد و گاهی اوقات برای افرادی که پریودی نامنظم دارند، تنها راه برای تشخیص بارداری می باشد. در واقع این افراد هنگامی که متوجه می شوند باردار هستند چند هفته از بارداریشان گذشته است. با کنترل شرایط بدن می توانید این مشکل را حل کنید و علائم اولیه بارداری را تشخیص دهید.

منبع: اوما

 

مطالب مرتبط

من تست انجام دادم دو خط بود آزمایش هم دادم ۹۹ درسد بود آیا باردار هستن یا نه لطفا زود جوابمو بدین

سلام میخاستم بدونم اگر رابطه بدون کاندوم شده باشه ۱روز پس از نزدیکی چ قرصی میتونه ازبارداری جلوگیری کنه

سلام روز خوش
شما میتونید از قرص اورژانسی استفاده کنید تا 72 ساعت

سلام من ۲بچه ی اولمو با امپول رد کردم.۵ سال قرص زد بارداری استفاده کردم .اما الان ک سعی میکنیم بچه دار بشیم نمیشه.امکان داره دیگه بار دار نشم.

سلام باید به پزشک متخصص زنان مراجعه فرمایید

سلام هفت روز پیش برنامه زناشویی داشتیم به قصد باردار شدن از روز بعد آن زیر دلم درد دارم کمی هم کمرم درد میکند میخواستم بپرسم آیا باردار شدم یا طبیعی هست ؟

سلام لطفا مطلب زیر را مطالعه فرماییدنشانه های آغاز بارداری 

اب منی بیرون واژن ریخت ولی برای اطمینان قرص اورژانسی خوردم پنج ساعت بعدش ،مجدد سیزده ساعت بعد قرص بعدی رو خوردم باز امکان بارداری هست؟

سلام لطفا مطلب زیر را مطالعه فرماییدهمه چیر در مورد قرص جلوگیری از بارداری

سلام من رابطه هدفمندبرای بچه دارشدن داشتم22روزبعدش بیبی چک گزاشتم منفی بود پربودم بهم ریختس اما الان 45روز از پاک شدن قبلیم میگزره و هنوز پریود نشدم.ممکنه حامله باشم و بیبی چک نشون نداده باشه؟؟؟ضمنا من 10روز بعدازپاکی اقدام کردم

سلام وقت بخیر دوست عزیز بهترین راه ازمایش هستش که مطمءن شید

سلام میشہ بگوین دوا خوردن دوای مسکن مہ نہ خاطر درد کمر خود دوا خوردیم سبب پس افتاد پریود میشود

سلام لطفا سوالتان را واضح بگید

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

چطور بعد رابطه بفهمیم بارداریم
چطور بعد رابطه بفهمیم بارداریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *