چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم

 
helpkade
چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم
چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم

هنگام آشنایی دختر و پسر و ادامه رابطه دوستی آنها دو حالت ایجاد می‌شود: یا مدت دوستی آنها کوتاه است و رابطه دوامی ندارد یا رابطه طولانی می‌شود که در این حالت طرفین بخصوص دختران بیشتر نگران آینده می‌شوند و درصدد تبدیل رابطه دوستی یا آشنایی به ازدواج برمی‌آیند. زیرا دختران علاوه بر محدودیات‌های جامعه، با عبور از یک محدوده سنی ممکن است شانس کمتری برای ازدواج پیدا کنند. پسرها هم دلایل خود را برای تن ندادن به ازدواج دارند، دلایلی چون نبود کار ثابت، شرایط اقتصادی و گاها ترس از پذیرفتن مسئولیت. ولی آیا باید از ازدواج به خاطر این دلایل دست کشید و یا با به کار بستن راهکارهایی ساده و آن را به ازدواج منجر کنیم.

راه های متعددی برای تبدیل رابطه دوستی به ازدواج وجود دارد. با توجه به اینکه بیشتر ارتباط شما با او از راه دور و از طریق موبایل و از طریق نرم افزارهای پیام رسان است پس فرصت مناسبی برای تقویت این رابطه و تبدیل به یک رابطه متعهدانه وجود دارد، استفاده از موبایل برای تقویت رابطه و پیشبرد درست رابطه در جهت ازدواج یک مهارت است که نیاز به آموزش علمی و روانشناسی دارد و به همین منظور ما برای شما دوره‌ای طراحی کردیم به نام دوره جذب عشق با موبایل. در این دوره یادمیگیرد که چطور دوستی خود را به ازدواج تبدیل کنید و اون را شیفته خود نگه دارید و رابطتان را به یک رابطه متعهدانه ختم کنید. برای شرکت در این دوره اینجا کلیک کنید.

[/vc_column_text]

در این مقاله چند راهکار ساده برای تبدیل رابطه دوستی به ازدواج مطرح شده است. علی رغم اینکه این راهکارها می‌تواند در فرآیند تبدیل دوستی به ازدواج مفید باشند، اما نکته اینجاست که شرایط فردی و اجتماعی افراد از جنبه‌های گوناگون باهم فرق می‌کند و باید درصدد راهکارهایی متناسب با شرایط رابطه بود.چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم

 

فهرست مطالب

در این مقاله با 10 راه تبدیل دوستی به ازدواج و تغییرات ساده‌ای آشنا می‌شوید که با ایجاد آنها می‌توانید عشق‌تان را به عشقی پایدار تبدیل کنید.

پیش از هر چیز باید بدانید که جذابیت در هر رابطه‌ای مهم و حیاتی است.  متعهد بودن به رابطه باید اولویت نخستتان باشد، اما اجازه ندهید که این تعهد به بهای بی‌توجهی به خودتان تمام شود. شاید سطحی‌نگرانه به نظرتان برسد، اما واقعیت این است که باید جذابیت خودتان را حفظ کنید تا رابطه‌تان دوام داشته باشد. ورزش کنید، خوب غذا بخورید، برای دیدن دوستان و خانواده‌تان وقت بگذارید و کارهای مورد علاقه‌تان را انجام دهید تا از زندگی لذت ببرید. ذهن‌تان را فعال نگه دارید، از تلاش برای رسیدن به اهداف شغلی و تحصیلی‌تان دست برندارید، از خودتان مراقبت کنید و در کنار حفظ رابطه‌تان، به رشد ذهنی و عاطفی‌تان نیز اهمیت بدهید. اگر در بهترین حال و وضعیت ظاهریتان نباشید، معشوق‌تان متوجه این بدحالی و بی‌توجهی می‌شود و آرزو می‌کند که ای کاش دوباره همان زن جذاب و زیبای قبلی می‌شدید . بنابراین خودتان را نادیده نگیرید و برای خودتان اولویت قائل شوید.

شکی نیست که در روزهای با هم بودن‌تان بارها با هم جرو بحث خواهید کرد، روزهای سختی را پشت سر خواهید گذاشت و اتفاقات ناخوشایند و ناراحت کننده‌ای را در کنار هم تجربه خواهید کرد. معشوق‌تان شریکی فهمیده و همدل می‌خواهد که در روزهای سخت زندگی مشترک یار و همراهش باشد. بنابراین قبل از آن که او را زیر باد ناسزا بگیرید و بر سرش فریاد بزنید، یک نفس عمیق بکشید و خودتان را آرام کنید. اگر احساسات خود را با آرامش توضیح بدهید، فرصت و فضای لازم را برای بهبود رابطه‌تان خواهید داشت. اگر در موردی مقصر بودید، مسئولیت اشتباهتان را بپذیرید و بابت آن عذرخواهی کنید، به این ترتیب به او یاد می‌دهید که در مقابلتان به همین نحو عمل کند. در نتیجه رابطه‌تان محکم‌تر می‌شود و به هم نزدیک‌تر می‌شوید.

اگر می‌دانید که او عاشقتان است، باید به او اعتماد کنید. گاهی اوقات سخت است که بر دلواپسی‌ها و اضطراب خود غلبه کنید و به دیگری اعتماد کنید. اگر می‌خواهید رابطه دوستی‌تان به ازدواج ختم شود و آینده‌تان را با او شریک شوید، باید به محبوبتان نشان دهید که به او اعتماد دارید. به قول‌هایتان عمل کنید و به عهدتان وفادار بمانید تا او نیز همین طور عمل کند. اگر او خوش‌قول و وفادار نبود و به اعتمادتان خیانت کرد، مطمئن باشید که او مرد زندگی‌تان نیست.

همسرتان شما را صبح‌ها بدون آرایش و با فراغ بال خواهد دید. بنابراین خودتان باشید. مطمئن باشید که معشوق‌تان دلواپسی‌ها و بی‌اعتمادی به خودتان را از یک کیلومتری حس خواهد کرد و هیچ مردی نمی‌خواهد با زنی باشد که دائماً در شک و تردید است و مدام خودش را نقد می‌کند. طبیعی باشید، خودتان را دوست داشته باشید، شادی‌تان را نشان دهید و بگویید چقدر خوش‌شانس بوده‌اید که او وارد زندگی‌تان شده است. شما فوق‌العاده‌اید و اگر قبول کنید که همسرش باشید، مرد خوشبختی خواهد شد.

مسلم است که قدردانی و تشکر خود را برای لطف‌های مهمی، مانند هدیه گرفتن ابراز می‌کنید، اما مراقب باشید که لطف‌های کوچک را نادیده نگیرید. اگر عشق‌تان دائماً چیزهای مورد علاقه‌تان را برای شما می‌خرد، از او تشکر کنید. اگر در را برایتان باز نگه می‌دارد، به رویش لبخند بزنید. هر مردی در جستجوی زنی است که این مهربانی‌ها و ژست‌های عاشقانه را ببیند و قدر بداند. به او نشان دهید که بابت تمام کارهای کوچکی که برایتان انجام می‌دهد، سپاسگزارش هستید تا او نیز همین کار را انجام دهد.

عشق‌تان دارد روزهای سختی را می‌گذراند و به شریکی نیاز دارد که او را سر عقل بیاورد و جلوی رفتارهای غیرمنطقی‌اش را بگیرد. هیچ مردی در جستجوی همسری نیست که او را عصبی و مضطرب کند و اگر چنین زنی ببیند، با تمام قوا پا به فرار می‌گذارد. بنابراین در سختی‌ها عاقلانه با عشق و آرامش در کنارش باشید. او متوجه این نیروی مثبت می‌شود و می‌خواهد همواره در کنارش باشید تا از او انسان بهتری بسازید.

اگر می‌خواهید که عشق‌تان به رابطه‌تان متعهد باشد، شما نیز باید نسبت به او متعهد و وفادار باشید. برای رابطه‌تان اولویت قائل شوید، البته منظورمان این نیست که تمام زندگی خود را فدای این رابطه کنید، اما لازم است که وفاداری‌تان را به او نشان دهید. وفاداری لازمه‌ی زندگی زناشویی است، بنابراین اثبات وفاداری یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای ختم شدن رابطه دوستی به ازدواج است، باید به همسر آینده‌تان نشان دهید که ارزش آن را دارید که تا پایان عمر در کنارتان بماند. این تغییرات را پیاده کنید تا پیوندتان را به پیوندی جاودانه تبدیل کنید.

رمز این که دوست پسرتان با علم در راه بودن یک ازدواج قریب‌الوقوع در کنارتان احساس آرامش کند، این است که او را تشویق کنید که با خانواده و دوستان متاهل خود معاشرت کند. رفت و آمد با این زوج‌های خوشبخت او را به ازدواج کردن ترغیب می‌کند. دوستان متاهل به عشق‌تان نشان می‌دهند که ازدواج کردن فراز و نشیب‌های خاص خود را دارد، اما آن چیزی که در پایان روز بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد، وفادار بودن به یکدیگر و دلگرم بودن به هم است. این شگرد به ویژه برای مردانی موثر است که فرزند طلاق بوده‌اند. برخی مردانی که طلاق را در خانواده خود تجربه کرده‌اند، بعد از دیدن جرو بحث‌ها و دل‌شکستگی‌های والدین خود درباره ازدواج محتاط‌تر عمل می‌کنند. کاری که شما باید انجام دهید، این است که این تصورات منفی را با ترسیم کردن یک خانواده شاد و خوشبخت از بین ببرید. بنابراین سعی کنید که با زوج‌های خوشبختی وقت بگذرانید که می‌توانند الگوی مناسبی برای عشق‌تان باشند. به این ترتیب ذهنیت او درباره زندان تاریک زندگی زناشویی رنگ می‌بازد.

تردید بسیاری از آقایان برای ازدواج کردن از ترس آنها از مخارج هنگفت ازدواج و خرید حلقه نشأت می‌گیرد. هزینه‌های سرسام‌آور ازدواج مردان را می‌ترساند، در اینجا باید به او نشان دهید که زن ولخرجی نیستید. اگر منتظرید که عشقتان از شما درخواست ازدواج کند و در عین حال می‌دانید که او نگران مخارج است، به او بفهمانید که اگر حلقه نامزدی کوچکتری را به شما بدهد که زیاد هم گران نیست، خوشحال‌تر خواهید شد. همچنین می‌توانید یک حلقه ارزان‌تر و چیزهای مورد علاقه‌تان را به او نشان بدهید. اگر دوست پسرتان بداند که مجبور نیست برای راضی کردن شما حساب بانکیش را خالی کند، ترغیب می‌شود که با خرید یک حلقه‌ با قیمت مناسب از شما درخواست ازدواج کند. به علاوه در سال‌های بعدی وقتی وضع مالی‌تان بهتر شد، می‌توانید حلقه‌ی بهتری بخرید.

قبل از آن که رابطه‌تان را شروع کنید، یک زندگی اجتماعی بسیار فعال داشتید و آن‌قدر دوست داشتید که تعداشان از دستتان دررفته بود. اما به محض جدی شدن رابطه‌تان تمام برنامه‌هایتان را کنسل کردید و قرارهای هفتگی با بهترین دوستانتان را فراموش کردید. به این ترتیب رفته رفته از یاد دوستانتان محو شدید و دیگر شما را به قرارهای خود دعوت نکردند و حالا تازه به خودتان آمده‌اید و متوجه شده‌اید که ماه‌ها است خبری از آنها ندارید. الان که در انتظار ازدواج هستید، باید بیشتر با دوستانتان وقت بگذرانید. این کار یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای ختم کردن دوستی به ازدواج است. بگذارید عشقتان متوجه شود که به جز این رابطه، زندگی اجتماعی دیگری نیز دارید و به این ترتیب فرصت داشته باشد که شما را در شرایط متفاوتی ببیند. مردان دوست ندارند که تمام زندگی و هست و نیست همسرشان باشند و تمام موضوعات به آنها ختم شود. بنابراین سعی کنید با دوستان وفاداری که قبل از ورود عشقتان به زندگی در روزهای سخت در کنارتان بوده‌اند، دوباره ارتباط برقرار کنید. اگر آنها دوستان واقعی باشند، مطمئناً شما را به خاطر دوری این مدت خواهند بخشید. یادتان نرود که آنها را به جشن عروسی‌تان دعوت کنید، چون به محض آن که به حلقه‌ی دوستانتان برگردید، عشقتان نیز به فکر خریدن حلقه ازدواج خواهد افتاد.

علاقه‌مندی به شخصی و ایجاد رابطه عاشقانه و آشنایی یک چیز است و نتیجه بخش کردن رابطه و تبدیل آن به ازدواج چیز دیگر که البته هر دو مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است در این مقاله با پیش فرض اینکه شما با فرد ایده‌آل خود در رابطه دوستی و آشنایی هستید راهکارهایی برای هدفمندی رابطه و تبدیل آن به ازدواج ارائه شد ولی همانطور که می‌دانید همیشه همه راه‌ها روی همه افراد یک نتیجه نمی‌دهد.

 

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

37 بازدید

47 بازدید

116 بازدید

104 بازدید

چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم

181 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من النازم عشق بچگیم یعنی من ۴ سالم بود اون ۱۶ سالش بود باهم دوست بودیم بد اون منو تو بچگیم ول کردو رفت تو بچگیم منو می دید فرار میکرد اما الان که بزرگ شده منو میبینه لبخند میزنه سر تکون میده بعد میبینه من باهاش حرف نمی زنم اخماشو می ریزه بعد یه روز تو چشام نگاه کرد بعد منم تو چشماش نگاه کردم بعدش که داشتم میرفتم خونمون یه برگشتم نگاش کردم اون لبخند زد فرداش دید که من باهاش حرف نزدم بهم چشم غره رفتم بعدش برای همیشه رفت بعد از اون طرف داداشش زیراب منو برای اون میزنند اما از وقتی رفته من وابستش شدم بعد تو دستش حلقه نامزدی نداره نمی دونم عشقش از روی هوسه یا ازدواج ولی خیلی دوست دارم باهاش ازدواج کنم

سلام دختری هستم ۲۸ ساله با پسری که ۵ ماه ازم بزرگتره حدود ۱۱ ماهه در ارتباطم از طریق فضای مجازی باهم اشنا شدیم و تلفنی و تصویری زیاد باهم حرف زدیم به نظرم مرد پخته ایه ولی موضوع اینه که هیچوقت از اول رابطه از ازدواج حرف نزد و وقتایی که من حرفشو میزدم میگفت قصدش ازدواج نیست یا قولی نمیده که اگه نشد من فرصتام رو از دست بدم ولی خیلی زیاد ابراز علاقه میکنه حرفای جنسی هم اصلا نمیزنه … از رابطه قبلیش برام گفت که سه سال باهم بودن و بعد دوسال که مطمئن شده براش تکراری نمیشه بهش پیشنهاد ازدواج داده ولی یک سال بعدش دختره خیانت میکنه و این اقا رابطه رو تموم میکنه اون اوایل هم بهم میگفت وفاداری براش حرف اول رو میزنه و بشدت رو ارتباط من با مردای دیگه حساسیت نشون میده من الان حس عمیقی بهش پیدا کردم دو بار شهر ما اومده(راه ۶ ساعته است) ولی من بشدت گرایش دارم بغلش کنم و اینکارم میکنم ولی خب بعدش هم عذاب وجدان میگیرم و بهش میگم کاش همو نمیدیدیم بهم میگه نمیخوام اینکارو بکنی که بعد دیگه نخوای بیای همو ببینیم هدفم از گفتن این موضوع اینه که واقعا دوباره هیچ حرکتی نزده و فقط من بودم که دوست داشتم بهش نزدیک شم و سمتش میرفتم نمیدونم تو این رابطه امیدی به ازدواج هست یا نه بین حرفاش وقتی همو دیدیم میگفت اینکه کنار یکی دیگه ببینمت برام غیرقابل تحمله میگه چقدر خوبه که دارمت و از ندیدنم بعد از گذشت یه زمان طولانی احساس دلتنگی میکنه ک املا متوجه میشم به علایقم اهمیت میده و سعی میکنه خوشحالم کنه… یعنی مردی واقعا میتونه به ازدواج با کسی که اینقدر ادعای دوست داشتنش رو داره فکر نکنه یا ابراز علاقش بازی و دروغه

سلام دوست گرامی طرف مقابل شما آسیب جدی از رابطه قبلی خورده و تا وقتی پرونده آن رابطه را نبندد، نمی‌تواند که به شما پیشنهاد ازدواج بدهد. این دوری کردن او نیز همین مساله را تایید می‌کند که نمی‌تواند به این راحتی مجدداً اطمینان کند. شما وظیفه‌ای ندارید که به او کمک کنید تا پرونده گذشته را ببندد چون این مساله را باید خودش دنبال کند. اما می‌توانید با دریافت مشاوره این مساله را یاد بگیرید که چگونه رابطه را به سمت ازدواج هدایت کنید.

سلام خسته نباشید من با آقاپسری دوست شدم ک نزدیک ۵ماه باهمیم وایشون ۲۰سالشونه ۲ماه ازمن کوچیک تره چندروزه دوست دختر قبلی ایشون مزاحمشون میشند و خیلی اصرار دارند ک برگردند به رابطه و دوس پسرم گفت ک بایه نفر تو رابطست و دیگه نمیخواد ک مزاحمش بشه این خانم امشبم رفته دم خونشون و اصلا درو باز نکرده روشون و سریع هم موضوع رو ب من گفت که به قول خودش رو راست باشه خودش میگه من تو انتخاب کردم و من باورش دارم فقط ترسم از این خانمه ک چند روزه آرامش اعصاب منو ازم گرفته حتی دوس پسرم اکانتشم داده دست من و من حتی بهش گفتم ک اعتماد دارم بهش ولی ایشون میگن که دوس دارم خودت ببینی طرف چه پیامایی میده حتی وقتی بلاکش میکنه باز ایشون مزاحم میشن و ایشون گفتن ک میخوان بیان خاستگاریم بعد یک سال فقط یه راهنمایی کنین ک بفهمم مردی ک من عاشقشم و اعتماد دارم بهش واقعا دوسم داره ک حقیقتو میگه و مخفی کاری نمی کنه و یه راه بزارین جلوم که به دوس پسرم بگم چیکارکنه که این خانم ول کن بشه

سلام دوست گرامی قبل از هرچیزی باید اشاره کنیم که سن شما و ایشان پایین است و ممکن است بسیاری از این اتفاقات به دلیل داشتن هیجان باشد. مدیریت و مرزبندی این رابطه برعهده طرف مقابل شماست. اگر واقعاً نمی‌خواهند که طرف قبلی دیگر به او پیامی ندهد، این مسأله را جور دیگری هم می‌شود مدیریت کرد، مثلاً خطش را تغییر دهد و یا او را تهدید به شکایت کند که دیگر مزاحمتی برایش نداشته باشد. چیزی که دست شماست و می‌توانید آن را کنترل کنید، چک کردن راست و دروغ حرف‌های ایشان نیست، بلکه دلیل اصرار طرف قبل را باید متوجه باشید، ممکن است که طرف‌مقابل شما به ایشان هم قول ازدواج داده باشند که حالا دیگر آن خانم دست بردار نیست. اشاره کردید که به شما قول خواستگاری برای سال آینده را دادند، آیا ایشان شرایط مناسبی برای ازدواج در سن 20 سالگی دارند؟ باید تمامس این نکات را در نظر بگیرید و سپس برای این رابطه سرمایه‌گذاری بیشتری کنید.

سلام وقتتون بخیر من 23 ساله از مردی 63ساله خوشم میاد این اقا با من نسبت فامیلی دارن و 30 سال از عمرشون مادرید زندگی کردن و اصلا دنیا و اخلاقیاتشون شبیه هم سن های خودشون در ایران نیست و همین باعث جذب من شده واستایل و موسیقی و شیوه زندگی کاملا متفاوته و حوصله زیادی برای هر کاری داره و رابطه دوستانه باهم داریم و شنونده عالی هست ولی این مرد خیلی وقته تنها زندگی کرده و خودش میگه زندگی من مثل زیتون سیاه و اخرش هیچ و اوایل مهاجرتشون ازدواج کردن با یک دختر اسپانیایی که منجر به طلاق شده من از نظر احساسی نسبت بهش حس دارم و از نظر منطقی و عقل بنظرم راهی که من باید 10 سال با سختی طی کنم و به خواسته هام برسم میتونم با ازدواج با این اقا راحتر بدست بیارم و هیچ چشم داشتی به اموالشون ندارم اون چیزی که من میخوام داشتن اقامت اسپانیاست که با تحصیل در خارج از ایران میخواستم بدست بیارم و با مشکلات و سختی بیشتر .و اینکه مقاله ای در مورد اختلاف سن خوندم و نکات منفی که چک کردم خیلی در این مرد دیده نمیشد و خواستم از شما کمک بگیرم که بهشون بگم احساسمو یا بیشتر فکر کنم و مطالعه کنم ؟؟؟

سلام دوست گرامی اختلاف سنی 40 سال، برای ازدواج اصلاً مناسب نیست. هدف شما مهاجرت است و اینکه سریعتر به برنامه‌های زندگی‌تان برسید. بنابراین نیاز است که یک اولویت بندی برای اهداف آینده خودتان داشته باشید.

سلام من از تقریبا۹ ماه باهم دوستیم و ایشون اوایل خیلی اصرار میکرد ک درباره آینده باهام حرف بزنه بریم بیرون ولی هربار رفتن هیچ حرفی نمی زد و سکوت میکرد این سکوت من کلافه میکرد اویل بعد از دو ماه درباره ازدواج حرف میزد ولی ب مرور سرد شد چون خانوادش هی بهش دختر معرفی میکردن اویل دوستی ک ازم خوشش می اومد گفت من بهشون گفتم خودم انتخاب میکنم ولی الان بی توجه میکنه و سرد شده من چیکار کنم بهش علاقه دارم و دوست دارم به جای برسه نمی دونم چطور مطرح کنم و هدف رابطه مشخص بشه لطف راهنمایی کنید

سلام دوست گرامی جزییاتی از رابطه شما نمی‌دانیم. سن شما دونفر، نحوه آشنایی، چند مدت است که ایشان سرد شده‌اند؟ علت خاصی پشت این سردی هست یا خیر؟ از کدام رفتار در شما گلایه داشتند؟ علت جذابیت ایشان برای شما و بودن در این رابطه چیست؟ این مسائل باید روشن شود تا بتوانیم راهنمای مفیدتری داشته باشیم. اما در کل باید بررسی کنید که آیا واقعاً ایشان رفتار سردی دارند یا شما به او وابسته شده‌اید؟ در واقع سطح توقعات به مرور بالا می‌رود و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که همیشه رابطه گرم بماند و طرف‌مقابل تمام نیازهای ما را برآورد کند. برای راهنمایی و بررسی رابطه‌تان می‌توانید از مشاوران رادیوعشق نوبت مشاوره بگیرید و یا در دوره آموزشی جذب عشق تا ازدواج شرکت کنید.

سلام من چند مدتیه که با یه پسره وارد رابطه شده ام اما احساس میکنم که هدفش از این رابطه برقراری یک رابطه جنسی. اما بعضی از رفتار هاش این احساس منو نفی می کنه چون من 17سالمه و امسال پشت کنکوری هستم خیلی سر درسام حساس وخیلی وقت ها ازم میخواد به جای حرف زدن با اون بشینم و درس بخونم یعنی در رابطه بادرس خیلی از نصیحت هاش مثلا نصیحت های خانواده ام هست که نصیحتم میکنند. و من باخیلی از رفیق هاشم در تلگرام در ارتباطم وحرف میزنم اصلا براش مهم نیست ولی اگه باپسرهای دیگه بغیر اونا حرف بزنم خیلی عصبانی میشه. خیلی از وقتا هم منو همسرم صدا میکنه میگه که تو دیگه همسر منی ممنون میشم اگه کمکم کنید بدونم واقعا هدفش چیه؟؟!!

سلام دوست گرامی با توجه به سن شما، اولویت‌هایی مانند کنکور و درس خواندن برایتان مهم است. به همین دلیل داشتن یک رابطه عاطفی ممکن است شما را از اولویت‌یتان در این سن دور کند. اینکه طرف مقابل شما را تشویق می‌کند تا درس بخوانید ویژگی خوبی است اما تمام ماجرا این نیست، یعنی قرار نیست چون شما را تشویق می‌کند پس الان زمان مناسبی برای داشتن رابطه باشد. از طرف دیگر بکار بردن واژه همسر به معنی جدی بودن رابطه نیست! بلکه باید ایشان و شما انواع بلوغ و مهارت‌های لازم برای ازدواج و همسر شدن را کسب کنید.

سلام و خسته نباشید یک سوال خدمتتون داشتم ممنون میشم پاسخ بدین… من ماه امسال روز اول دانشگاه یک خانمی را دیدم ک واقعا عاشقشون شدم و بعد سه ماه بهشون پیشنهاد دادم ولی ایشون گفت نه من نمیتونم ما باید درس بخونیم…دیگ گذشت تا بهمن ماه 98 ایشون دید ک من رو حرفم موندم اینستاو تلگرام خودشونو بهم دادن ولی ایشون میگفت ما فقط دوستیم و من الان شرایط شروع رابطه ای رو ندارم و هیچ احساسی در وجودم نیست ولی خوب من پافشاری زیادی کردم و هی پیشنهاد و خلاصه رفتار های بچه گونه تا اینکه بعد سه هفته گفت خفم کردی و با هم دعوامون شد و تلگرامش را حذف کرد و خلاصه بهش دسترسی نداشتم تا حدود ی ماه تا اینکه تلگرامشونو پیدا کردم و ی متن عذر خواهی نوشتم ایشون پاسخ دادن ک مشکلی نیست و گذشته ها گذشته خوب بعد یه هفته دوباره بهشون پیام دادم یکم سرسنگین بودن من یکم زده شدم و دیگ پیام ندادم تا اینکه خودشون بعد یه هفته پیام داد و ازم کمک خواست در مورد کلاس مجازی و از اون موقع با هم در ارتباط هستیم ولی نه من و نه ایشون نمیدونیم رابطمون چیه منم جرات نمیکنم پیشنهاد بدم بهشون میترسم دوباره این ارتباطم قطع بشه حالا من سوالم اینه من باید تا کی بهشون پیشنهاد ندم ؟ تا کی باید صبر کنم ؟

سلام دوست گرامی شیوه شما برای ارائه درخواست درست نبوده است. وقتی شما از بروز احساسات متوالی جلوگیری کردید ایشان متوجه عدم حضور شما شدند. اگر ارزش سواد و درس خواندن برای ایشان مهم است، به آن احترام بگذارید و فعلاً ارتباط را در مورد مسائل دانشگاه نگه دارید. هیجانات دوره دانشجویی را نیز درنظر بگیرید. برای بررسی این درخواست می توانید از مشاوره رادیو عشق استفاده کنید.

سلام من ۵ماهه که با پسری آشنا شدم که روز های اول من رو به خانوادش معرفی کرد و گفت قصدش ازدواج است در اوایل رابطه چون من روابط پشت هم داشتم سوگواری رابطه قبلی افتاد توی رابطه جدیدم ک بخشید من را بار دوم یک اشتباه دیگر کردم تا حد ۴بار که دیگر ب من گفت این رابطه ته ندارد ولی ب دلیل علاقه ای ک به من دارد باز هم ماند و گفت درستش میکنیم ولی شاید هم نشود من الان ک تغییر کردم باید چطور ب او ثابت کنم همانم ک میخواهد؟

سلام دوست گرامی ابتدا لازم بود شما از بحران و سوگ روابط قبلی خارج می شدید و سپس رابطه جدیدی را شروع میکردید .با اینحال ان چیزی که نشان میده شما تغییر کردید زمان و رفتار شما هست .پس بهتر هست با رفتارتان ایشان را متوجه تغییرات کنید

سلام وقتتون بخیر خسته نباشید. ممنون میشم جواب سوال منو بدید. من مدتیه از معلم زبانم خوشم اومده، به نظر شما ابراز علاقه به از طرف خانم اشکالی نداره؟؟ من خیلی خجالتی ام البته سعی کردم با نگاهم برسونم ولی نمیدونم موفق شدم یا نه، ایشون کاملا بی اعتنا هستند؟

دوست عزیز سلام

اینکه شما از معلم زبانتون خوشتون اومده هیچ اشکالی نداره، ولی با توجه به چیزی که می‌گید، وقتی فرد مقابلتون بی‌اعتناست، فکر می‌کنید با پیشنهادتون چه جوابی می‌گیرید؟ یادتون باشه، شما همیشه می‌تونید نظر خودتون را اعلام کنید ولی قبلش حتما به این موضوع هم فکر کنید که اگه جواب رد شنیدید چی؟ اون موقع چه احساسی دارید؟ باز هم تکرار می‌کنم ابراز علاقه خانم به آقا هیچ اشکالی نداره، اما به شرطی که شما خودتون را برای شنیدن هر جوابی آماده کنید؛ به‌خصوص در فرهنگ ایرانی که این مساله مورد پذیرش همه نیست.

سلام خدمت شما سوالی که داشتم اینه که بیشتر پسرا هدفشون از وارد رابطه عاشقانه شدن مسائل جنسیه ولی من مخالف این قضیم و اولش طوری وانمود میکنن انگار براشون مهم نیس ولی بعدا بهانه گیری میکنن و سر مسائل جنسی کات میکنم میشه راهنماییم کنین از اول چه طوری بفهمم هدفش چیه؟

سلام دوست گرامی برای اینکه متوجه بشید که در یک رابطه پسر فقط به دنبال رابطه جنسی نیست و هدفی بالاتر دارد باید به موارد زیر توجه کنید: ۱-برای مدت اشنایی زمان تعیین میکند و بلاتکلیف نیست ۲-پس از حداقل شناخت در مدت یک تا دو ماه موصوع را به خانواده اطلاع میدهد ۳-درخواست های نامشروع و جنسی از شما ندارند ۴-به شما اعلام نمیکنند که خانواده شخص دیگری را برای او در نظر گرفته اند ۵-به دنبال بهانه های بیخود مانند سربازی،پس انداز و ..نیست ۶-به شما وعده و قول های واهی نمی دهد ۷-مسئولیت پذیر هست

سلام من ب مدت یک ماه و اندی هس ک با پسری در ارتباطم اما بعد از ی مدت ب سربازی رف ومن ازش خوشم میاد اون پسر خوبیه از هر نطر برای من مناسبه میخواستم بدونم کی باید از جدی بودنش مطمئن شم

سلام دوست گرامی الان رابطه شما بسیار تازه هست اما برای شناخت و فهمین اینکه ایشان به شما راغب هستند میتوانید ببینید چقدر موارد زیر در این صدق می کند: 1–قرارهایش فقط به صرف خوش گذرانی نیست و با هدف با شما دیدار می کند 2-دوست پسر درباره افراد و مسائل خنده دار با شما صحبت می کند،و وارد فاز عمیق شناخت نمی شود 3-دوست پسر اعلام میکند که اصلا قصد ازدواج ندراد و شما هم نمیتونید تصمیم ایاشن را تغییر بدهید 4-شخصی که قصد ازدواج دارد شرایط را کنترل و مدیریت می کند و در مواقع سختی شما را همراهی میکند 5-مردی که به دنبال ازدواج هست در مواقع حساس و بحث ها،با شما منطقی رفتار میکند 6-فردی که قصد ازدواج دراد شما را با خانواده و دوستانش آشنا می کند 7-مردی که قصد ازدواج دارد، به شما احساسا امنیت و ارامش خاطر می دهد

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

هنگام آشنایی دختر و پسر و ادامه رابطه دوستی آنها دو حالت ایجاد می‌شود: یا مدت دوستی آنها کوتاه است و رابطه دوامی ندارد یا رابطه طولانی می‌شود که در این حالت طرفین بخصوص دختران بیشتر نگران آینده می‌شوند و درصدد تبدیل رابطه دوستی یا آشنایی به ازدواج برمی‌آیند. زیرا دختران علاوه بر محدودیات‌های جامعه، با عبور از یک محدوده سنی ممکن است شانس کمتری برای ازدواج پیدا کنند. پسرها هم دلایل خود را برای تن ندادن به ازدواج دارند، دلایلی چون نبود کار ثابت، شرایط اقتصادی و گاها ترس از پذیرفتن مسئولیت. ولی آیا باید از ازدواج به خاطر این دلایل دست کشید و یا با به کار بستن راهکارهایی ساده و آن را به ازدواج منجر کنیم.

راه های متعددی برای تبدیل رابطه دوستی به ازدواج وجود دارد. با توجه به اینکه بیشتر ارتباط شما با او از راه دور و از طریق موبایل و از طریق نرم افزارهای پیام رسان است پس فرصت مناسبی برای تقویت این رابطه و تبدیل به یک رابطه متعهدانه وجود دارد، استفاده از موبایل برای تقویت رابطه و پیشبرد درست رابطه در جهت ازدواج یک مهارت است که نیاز به آموزش علمی و روانشناسی دارد و به همین منظور ما برای شما دوره‌ای طراحی کردیم به نام دوره جذب عشق با موبایل. در این دوره یادمیگیرد که چطور دوستی خود را به ازدواج تبدیل کنید و اون را شیفته خود نگه دارید و رابطتان را به یک رابطه متعهدانه ختم کنید. برای شرکت در این دوره اینجا کلیک کنید.

[/vc_column_text]

در این مقاله چند راهکار ساده برای تبدیل رابطه دوستی به ازدواج مطرح شده است. علی رغم اینکه این راهکارها می‌تواند در فرآیند تبدیل دوستی به ازدواج مفید باشند، اما نکته اینجاست که شرایط فردی و اجتماعی افراد از جنبه‌های گوناگون باهم فرق می‌کند و باید درصدد راهکارهایی متناسب با شرایط رابطه بود.چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم

 

فهرست مطالب

در این مقاله با 10 راه تبدیل دوستی به ازدواج و تغییرات ساده‌ای آشنا می‌شوید که با ایجاد آنها می‌توانید عشق‌تان را به عشقی پایدار تبدیل کنید.

پیش از هر چیز باید بدانید که جذابیت در هر رابطه‌ای مهم و حیاتی است.  متعهد بودن به رابطه باید اولویت نخستتان باشد، اما اجازه ندهید که این تعهد به بهای بی‌توجهی به خودتان تمام شود. شاید سطحی‌نگرانه به نظرتان برسد، اما واقعیت این است که باید جذابیت خودتان را حفظ کنید تا رابطه‌تان دوام داشته باشد. ورزش کنید، خوب غذا بخورید، برای دیدن دوستان و خانواده‌تان وقت بگذارید و کارهای مورد علاقه‌تان را انجام دهید تا از زندگی لذت ببرید. ذهن‌تان را فعال نگه دارید، از تلاش برای رسیدن به اهداف شغلی و تحصیلی‌تان دست برندارید، از خودتان مراقبت کنید و در کنار حفظ رابطه‌تان، به رشد ذهنی و عاطفی‌تان نیز اهمیت بدهید. اگر در بهترین حال و وضعیت ظاهریتان نباشید، معشوق‌تان متوجه این بدحالی و بی‌توجهی می‌شود و آرزو می‌کند که ای کاش دوباره همان زن جذاب و زیبای قبلی می‌شدید . بنابراین خودتان را نادیده نگیرید و برای خودتان اولویت قائل شوید.

شکی نیست که در روزهای با هم بودن‌تان بارها با هم جرو بحث خواهید کرد، روزهای سختی را پشت سر خواهید گذاشت و اتفاقات ناخوشایند و ناراحت کننده‌ای را در کنار هم تجربه خواهید کرد. معشوق‌تان شریکی فهمیده و همدل می‌خواهد که در روزهای سخت زندگی مشترک یار و همراهش باشد. بنابراین قبل از آن که او را زیر باد ناسزا بگیرید و بر سرش فریاد بزنید، یک نفس عمیق بکشید و خودتان را آرام کنید. اگر احساسات خود را با آرامش توضیح بدهید، فرصت و فضای لازم را برای بهبود رابطه‌تان خواهید داشت. اگر در موردی مقصر بودید، مسئولیت اشتباهتان را بپذیرید و بابت آن عذرخواهی کنید، به این ترتیب به او یاد می‌دهید که در مقابلتان به همین نحو عمل کند. در نتیجه رابطه‌تان محکم‌تر می‌شود و به هم نزدیک‌تر می‌شوید.

اگر می‌دانید که او عاشقتان است، باید به او اعتماد کنید. گاهی اوقات سخت است که بر دلواپسی‌ها و اضطراب خود غلبه کنید و به دیگری اعتماد کنید. اگر می‌خواهید رابطه دوستی‌تان به ازدواج ختم شود و آینده‌تان را با او شریک شوید، باید به محبوبتان نشان دهید که به او اعتماد دارید. به قول‌هایتان عمل کنید و به عهدتان وفادار بمانید تا او نیز همین طور عمل کند. اگر او خوش‌قول و وفادار نبود و به اعتمادتان خیانت کرد، مطمئن باشید که او مرد زندگی‌تان نیست.

همسرتان شما را صبح‌ها بدون آرایش و با فراغ بال خواهد دید. بنابراین خودتان باشید. مطمئن باشید که معشوق‌تان دلواپسی‌ها و بی‌اعتمادی به خودتان را از یک کیلومتری حس خواهد کرد و هیچ مردی نمی‌خواهد با زنی باشد که دائماً در شک و تردید است و مدام خودش را نقد می‌کند. طبیعی باشید، خودتان را دوست داشته باشید، شادی‌تان را نشان دهید و بگویید چقدر خوش‌شانس بوده‌اید که او وارد زندگی‌تان شده است. شما فوق‌العاده‌اید و اگر قبول کنید که همسرش باشید، مرد خوشبختی خواهد شد.

مسلم است که قدردانی و تشکر خود را برای لطف‌های مهمی، مانند هدیه گرفتن ابراز می‌کنید، اما مراقب باشید که لطف‌های کوچک را نادیده نگیرید. اگر عشق‌تان دائماً چیزهای مورد علاقه‌تان را برای شما می‌خرد، از او تشکر کنید. اگر در را برایتان باز نگه می‌دارد، به رویش لبخند بزنید. هر مردی در جستجوی زنی است که این مهربانی‌ها و ژست‌های عاشقانه را ببیند و قدر بداند. به او نشان دهید که بابت تمام کارهای کوچکی که برایتان انجام می‌دهد، سپاسگزارش هستید تا او نیز همین کار را انجام دهد.

عشق‌تان دارد روزهای سختی را می‌گذراند و به شریکی نیاز دارد که او را سر عقل بیاورد و جلوی رفتارهای غیرمنطقی‌اش را بگیرد. هیچ مردی در جستجوی همسری نیست که او را عصبی و مضطرب کند و اگر چنین زنی ببیند، با تمام قوا پا به فرار می‌گذارد. بنابراین در سختی‌ها عاقلانه با عشق و آرامش در کنارش باشید. او متوجه این نیروی مثبت می‌شود و می‌خواهد همواره در کنارش باشید تا از او انسان بهتری بسازید.

اگر می‌خواهید که عشق‌تان به رابطه‌تان متعهد باشد، شما نیز باید نسبت به او متعهد و وفادار باشید. برای رابطه‌تان اولویت قائل شوید، البته منظورمان این نیست که تمام زندگی خود را فدای این رابطه کنید، اما لازم است که وفاداری‌تان را به او نشان دهید. وفاداری لازمه‌ی زندگی زناشویی است، بنابراین اثبات وفاداری یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای ختم شدن رابطه دوستی به ازدواج است، باید به همسر آینده‌تان نشان دهید که ارزش آن را دارید که تا پایان عمر در کنارتان بماند. این تغییرات را پیاده کنید تا پیوندتان را به پیوندی جاودانه تبدیل کنید.

رمز این که دوست پسرتان با علم در راه بودن یک ازدواج قریب‌الوقوع در کنارتان احساس آرامش کند، این است که او را تشویق کنید که با خانواده و دوستان متاهل خود معاشرت کند. رفت و آمد با این زوج‌های خوشبخت او را به ازدواج کردن ترغیب می‌کند. دوستان متاهل به عشق‌تان نشان می‌دهند که ازدواج کردن فراز و نشیب‌های خاص خود را دارد، اما آن چیزی که در پایان روز بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد، وفادار بودن به یکدیگر و دلگرم بودن به هم است. این شگرد به ویژه برای مردانی موثر است که فرزند طلاق بوده‌اند. برخی مردانی که طلاق را در خانواده خود تجربه کرده‌اند، بعد از دیدن جرو بحث‌ها و دل‌شکستگی‌های والدین خود درباره ازدواج محتاط‌تر عمل می‌کنند. کاری که شما باید انجام دهید، این است که این تصورات منفی را با ترسیم کردن یک خانواده شاد و خوشبخت از بین ببرید. بنابراین سعی کنید که با زوج‌های خوشبختی وقت بگذرانید که می‌توانند الگوی مناسبی برای عشق‌تان باشند. به این ترتیب ذهنیت او درباره زندان تاریک زندگی زناشویی رنگ می‌بازد.

تردید بسیاری از آقایان برای ازدواج کردن از ترس آنها از مخارج هنگفت ازدواج و خرید حلقه نشأت می‌گیرد. هزینه‌های سرسام‌آور ازدواج مردان را می‌ترساند، در اینجا باید به او نشان دهید که زن ولخرجی نیستید. اگر منتظرید که عشقتان از شما درخواست ازدواج کند و در عین حال می‌دانید که او نگران مخارج است، به او بفهمانید که اگر حلقه نامزدی کوچکتری را به شما بدهد که زیاد هم گران نیست، خوشحال‌تر خواهید شد. همچنین می‌توانید یک حلقه ارزان‌تر و چیزهای مورد علاقه‌تان را به او نشان بدهید. اگر دوست پسرتان بداند که مجبور نیست برای راضی کردن شما حساب بانکیش را خالی کند، ترغیب می‌شود که با خرید یک حلقه‌ با قیمت مناسب از شما درخواست ازدواج کند. به علاوه در سال‌های بعدی وقتی وضع مالی‌تان بهتر شد، می‌توانید حلقه‌ی بهتری بخرید.

قبل از آن که رابطه‌تان را شروع کنید، یک زندگی اجتماعی بسیار فعال داشتید و آن‌قدر دوست داشتید که تعداشان از دستتان دررفته بود. اما به محض جدی شدن رابطه‌تان تمام برنامه‌هایتان را کنسل کردید و قرارهای هفتگی با بهترین دوستانتان را فراموش کردید. به این ترتیب رفته رفته از یاد دوستانتان محو شدید و دیگر شما را به قرارهای خود دعوت نکردند و حالا تازه به خودتان آمده‌اید و متوجه شده‌اید که ماه‌ها است خبری از آنها ندارید. الان که در انتظار ازدواج هستید، باید بیشتر با دوستانتان وقت بگذرانید. این کار یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای ختم کردن دوستی به ازدواج است. بگذارید عشقتان متوجه شود که به جز این رابطه، زندگی اجتماعی دیگری نیز دارید و به این ترتیب فرصت داشته باشد که شما را در شرایط متفاوتی ببیند. مردان دوست ندارند که تمام زندگی و هست و نیست همسرشان باشند و تمام موضوعات به آنها ختم شود. بنابراین سعی کنید با دوستان وفاداری که قبل از ورود عشقتان به زندگی در روزهای سخت در کنارتان بوده‌اند، دوباره ارتباط برقرار کنید. اگر آنها دوستان واقعی باشند، مطمئناً شما را به خاطر دوری این مدت خواهند بخشید. یادتان نرود که آنها را به جشن عروسی‌تان دعوت کنید، چون به محض آن که به حلقه‌ی دوستانتان برگردید، عشقتان نیز به فکر خریدن حلقه ازدواج خواهد افتاد.

علاقه‌مندی به شخصی و ایجاد رابطه عاشقانه و آشنایی یک چیز است و نتیجه بخش کردن رابطه و تبدیل آن به ازدواج چیز دیگر که البته هر دو مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است در این مقاله با پیش فرض اینکه شما با فرد ایده‌آل خود در رابطه دوستی و آشنایی هستید راهکارهایی برای هدفمندی رابطه و تبدیل آن به ازدواج ارائه شد ولی همانطور که می‌دانید همیشه همه راه‌ها روی همه افراد یک نتیجه نمی‌دهد.

 

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

37 بازدید

47 بازدید

116 بازدید

104 بازدید

چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم

181 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من النازم عشق بچگیم یعنی من ۴ سالم بود اون ۱۶ سالش بود باهم دوست بودیم بد اون منو تو بچگیم ول کردو رفت تو بچگیم منو می دید فرار میکرد اما الان که بزرگ شده منو میبینه لبخند میزنه سر تکون میده بعد میبینه من باهاش حرف نمی زنم اخماشو می ریزه بعد یه روز تو چشام نگاه کرد بعد منم تو چشماش نگاه کردم بعدش که داشتم میرفتم خونمون یه برگشتم نگاش کردم اون لبخند زد فرداش دید که من باهاش حرف نزدم بهم چشم غره رفتم بعدش برای همیشه رفت بعد از اون طرف داداشش زیراب منو برای اون میزنند اما از وقتی رفته من وابستش شدم بعد تو دستش حلقه نامزدی نداره نمی دونم عشقش از روی هوسه یا ازدواج ولی خیلی دوست دارم باهاش ازدواج کنم

سلام دختری هستم ۲۸ ساله با پسری که ۵ ماه ازم بزرگتره حدود ۱۱ ماهه در ارتباطم از طریق فضای مجازی باهم اشنا شدیم و تلفنی و تصویری زیاد باهم حرف زدیم به نظرم مرد پخته ایه ولی موضوع اینه که هیچوقت از اول رابطه از ازدواج حرف نزد و وقتایی که من حرفشو میزدم میگفت قصدش ازدواج نیست یا قولی نمیده که اگه نشد من فرصتام رو از دست بدم ولی خیلی زیاد ابراز علاقه میکنه حرفای جنسی هم اصلا نمیزنه … از رابطه قبلیش برام گفت که سه سال باهم بودن و بعد دوسال که مطمئن شده براش تکراری نمیشه بهش پیشنهاد ازدواج داده ولی یک سال بعدش دختره خیانت میکنه و این اقا رابطه رو تموم میکنه اون اوایل هم بهم میگفت وفاداری براش حرف اول رو میزنه و بشدت رو ارتباط من با مردای دیگه حساسیت نشون میده من الان حس عمیقی بهش پیدا کردم دو بار شهر ما اومده(راه ۶ ساعته است) ولی من بشدت گرایش دارم بغلش کنم و اینکارم میکنم ولی خب بعدش هم عذاب وجدان میگیرم و بهش میگم کاش همو نمیدیدیم بهم میگه نمیخوام اینکارو بکنی که بعد دیگه نخوای بیای همو ببینیم هدفم از گفتن این موضوع اینه که واقعا دوباره هیچ حرکتی نزده و فقط من بودم که دوست داشتم بهش نزدیک شم و سمتش میرفتم نمیدونم تو این رابطه امیدی به ازدواج هست یا نه بین حرفاش وقتی همو دیدیم میگفت اینکه کنار یکی دیگه ببینمت برام غیرقابل تحمله میگه چقدر خوبه که دارمت و از ندیدنم بعد از گذشت یه زمان طولانی احساس دلتنگی میکنه ک املا متوجه میشم به علایقم اهمیت میده و سعی میکنه خوشحالم کنه… یعنی مردی واقعا میتونه به ازدواج با کسی که اینقدر ادعای دوست داشتنش رو داره فکر نکنه یا ابراز علاقش بازی و دروغه

سلام دوست گرامی طرف مقابل شما آسیب جدی از رابطه قبلی خورده و تا وقتی پرونده آن رابطه را نبندد، نمی‌تواند که به شما پیشنهاد ازدواج بدهد. این دوری کردن او نیز همین مساله را تایید می‌کند که نمی‌تواند به این راحتی مجدداً اطمینان کند. شما وظیفه‌ای ندارید که به او کمک کنید تا پرونده گذشته را ببندد چون این مساله را باید خودش دنبال کند. اما می‌توانید با دریافت مشاوره این مساله را یاد بگیرید که چگونه رابطه را به سمت ازدواج هدایت کنید.

سلام خسته نباشید من با آقاپسری دوست شدم ک نزدیک ۵ماه باهمیم وایشون ۲۰سالشونه ۲ماه ازمن کوچیک تره چندروزه دوست دختر قبلی ایشون مزاحمشون میشند و خیلی اصرار دارند ک برگردند به رابطه و دوس پسرم گفت ک بایه نفر تو رابطست و دیگه نمیخواد ک مزاحمش بشه این خانم امشبم رفته دم خونشون و اصلا درو باز نکرده روشون و سریع هم موضوع رو ب من گفت که به قول خودش رو راست باشه خودش میگه من تو انتخاب کردم و من باورش دارم فقط ترسم از این خانمه ک چند روزه آرامش اعصاب منو ازم گرفته حتی دوس پسرم اکانتشم داده دست من و من حتی بهش گفتم ک اعتماد دارم بهش ولی ایشون میگن که دوس دارم خودت ببینی طرف چه پیامایی میده حتی وقتی بلاکش میکنه باز ایشون مزاحم میشن و ایشون گفتن ک میخوان بیان خاستگاریم بعد یک سال فقط یه راهنمایی کنین ک بفهمم مردی ک من عاشقشم و اعتماد دارم بهش واقعا دوسم داره ک حقیقتو میگه و مخفی کاری نمی کنه و یه راه بزارین جلوم که به دوس پسرم بگم چیکارکنه که این خانم ول کن بشه

سلام دوست گرامی قبل از هرچیزی باید اشاره کنیم که سن شما و ایشان پایین است و ممکن است بسیاری از این اتفاقات به دلیل داشتن هیجان باشد. مدیریت و مرزبندی این رابطه برعهده طرف مقابل شماست. اگر واقعاً نمی‌خواهند که طرف قبلی دیگر به او پیامی ندهد، این مسأله را جور دیگری هم می‌شود مدیریت کرد، مثلاً خطش را تغییر دهد و یا او را تهدید به شکایت کند که دیگر مزاحمتی برایش نداشته باشد. چیزی که دست شماست و می‌توانید آن را کنترل کنید، چک کردن راست و دروغ حرف‌های ایشان نیست، بلکه دلیل اصرار طرف قبل را باید متوجه باشید، ممکن است که طرف‌مقابل شما به ایشان هم قول ازدواج داده باشند که حالا دیگر آن خانم دست بردار نیست. اشاره کردید که به شما قول خواستگاری برای سال آینده را دادند، آیا ایشان شرایط مناسبی برای ازدواج در سن 20 سالگی دارند؟ باید تمامس این نکات را در نظر بگیرید و سپس برای این رابطه سرمایه‌گذاری بیشتری کنید.

سلام وقتتون بخیر من 23 ساله از مردی 63ساله خوشم میاد این اقا با من نسبت فامیلی دارن و 30 سال از عمرشون مادرید زندگی کردن و اصلا دنیا و اخلاقیاتشون شبیه هم سن های خودشون در ایران نیست و همین باعث جذب من شده واستایل و موسیقی و شیوه زندگی کاملا متفاوته و حوصله زیادی برای هر کاری داره و رابطه دوستانه باهم داریم و شنونده عالی هست ولی این مرد خیلی وقته تنها زندگی کرده و خودش میگه زندگی من مثل زیتون سیاه و اخرش هیچ و اوایل مهاجرتشون ازدواج کردن با یک دختر اسپانیایی که منجر به طلاق شده من از نظر احساسی نسبت بهش حس دارم و از نظر منطقی و عقل بنظرم راهی که من باید 10 سال با سختی طی کنم و به خواسته هام برسم میتونم با ازدواج با این اقا راحتر بدست بیارم و هیچ چشم داشتی به اموالشون ندارم اون چیزی که من میخوام داشتن اقامت اسپانیاست که با تحصیل در خارج از ایران میخواستم بدست بیارم و با مشکلات و سختی بیشتر .و اینکه مقاله ای در مورد اختلاف سن خوندم و نکات منفی که چک کردم خیلی در این مرد دیده نمیشد و خواستم از شما کمک بگیرم که بهشون بگم احساسمو یا بیشتر فکر کنم و مطالعه کنم ؟؟؟

سلام دوست گرامی اختلاف سنی 40 سال، برای ازدواج اصلاً مناسب نیست. هدف شما مهاجرت است و اینکه سریعتر به برنامه‌های زندگی‌تان برسید. بنابراین نیاز است که یک اولویت بندی برای اهداف آینده خودتان داشته باشید.

سلام من از تقریبا۹ ماه باهم دوستیم و ایشون اوایل خیلی اصرار میکرد ک درباره آینده باهام حرف بزنه بریم بیرون ولی هربار رفتن هیچ حرفی نمی زد و سکوت میکرد این سکوت من کلافه میکرد اویل بعد از دو ماه درباره ازدواج حرف میزد ولی ب مرور سرد شد چون خانوادش هی بهش دختر معرفی میکردن اویل دوستی ک ازم خوشش می اومد گفت من بهشون گفتم خودم انتخاب میکنم ولی الان بی توجه میکنه و سرد شده من چیکار کنم بهش علاقه دارم و دوست دارم به جای برسه نمی دونم چطور مطرح کنم و هدف رابطه مشخص بشه لطف راهنمایی کنید

سلام دوست گرامی جزییاتی از رابطه شما نمی‌دانیم. سن شما دونفر، نحوه آشنایی، چند مدت است که ایشان سرد شده‌اند؟ علت خاصی پشت این سردی هست یا خیر؟ از کدام رفتار در شما گلایه داشتند؟ علت جذابیت ایشان برای شما و بودن در این رابطه چیست؟ این مسائل باید روشن شود تا بتوانیم راهنمای مفیدتری داشته باشیم. اما در کل باید بررسی کنید که آیا واقعاً ایشان رفتار سردی دارند یا شما به او وابسته شده‌اید؟ در واقع سطح توقعات به مرور بالا می‌رود و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که همیشه رابطه گرم بماند و طرف‌مقابل تمام نیازهای ما را برآورد کند. برای راهنمایی و بررسی رابطه‌تان می‌توانید از مشاوران رادیوعشق نوبت مشاوره بگیرید و یا در دوره آموزشی جذب عشق تا ازدواج شرکت کنید.

سلام من چند مدتیه که با یه پسره وارد رابطه شده ام اما احساس میکنم که هدفش از این رابطه برقراری یک رابطه جنسی. اما بعضی از رفتار هاش این احساس منو نفی می کنه چون من 17سالمه و امسال پشت کنکوری هستم خیلی سر درسام حساس وخیلی وقت ها ازم میخواد به جای حرف زدن با اون بشینم و درس بخونم یعنی در رابطه بادرس خیلی از نصیحت هاش مثلا نصیحت های خانواده ام هست که نصیحتم میکنند. و من باخیلی از رفیق هاشم در تلگرام در ارتباطم وحرف میزنم اصلا براش مهم نیست ولی اگه باپسرهای دیگه بغیر اونا حرف بزنم خیلی عصبانی میشه. خیلی از وقتا هم منو همسرم صدا میکنه میگه که تو دیگه همسر منی ممنون میشم اگه کمکم کنید بدونم واقعا هدفش چیه؟؟!!

سلام دوست گرامی با توجه به سن شما، اولویت‌هایی مانند کنکور و درس خواندن برایتان مهم است. به همین دلیل داشتن یک رابطه عاطفی ممکن است شما را از اولویت‌یتان در این سن دور کند. اینکه طرف مقابل شما را تشویق می‌کند تا درس بخوانید ویژگی خوبی است اما تمام ماجرا این نیست، یعنی قرار نیست چون شما را تشویق می‌کند پس الان زمان مناسبی برای داشتن رابطه باشد. از طرف دیگر بکار بردن واژه همسر به معنی جدی بودن رابطه نیست! بلکه باید ایشان و شما انواع بلوغ و مهارت‌های لازم برای ازدواج و همسر شدن را کسب کنید.

سلام و خسته نباشید یک سوال خدمتتون داشتم ممنون میشم پاسخ بدین… من ماه امسال روز اول دانشگاه یک خانمی را دیدم ک واقعا عاشقشون شدم و بعد سه ماه بهشون پیشنهاد دادم ولی ایشون گفت نه من نمیتونم ما باید درس بخونیم…دیگ گذشت تا بهمن ماه 98 ایشون دید ک من رو حرفم موندم اینستاو تلگرام خودشونو بهم دادن ولی ایشون میگفت ما فقط دوستیم و من الان شرایط شروع رابطه ای رو ندارم و هیچ احساسی در وجودم نیست ولی خوب من پافشاری زیادی کردم و هی پیشنهاد و خلاصه رفتار های بچه گونه تا اینکه بعد سه هفته گفت خفم کردی و با هم دعوامون شد و تلگرامش را حذف کرد و خلاصه بهش دسترسی نداشتم تا حدود ی ماه تا اینکه تلگرامشونو پیدا کردم و ی متن عذر خواهی نوشتم ایشون پاسخ دادن ک مشکلی نیست و گذشته ها گذشته خوب بعد یه هفته دوباره بهشون پیام دادم یکم سرسنگین بودن من یکم زده شدم و دیگ پیام ندادم تا اینکه خودشون بعد یه هفته پیام داد و ازم کمک خواست در مورد کلاس مجازی و از اون موقع با هم در ارتباط هستیم ولی نه من و نه ایشون نمیدونیم رابطمون چیه منم جرات نمیکنم پیشنهاد بدم بهشون میترسم دوباره این ارتباطم قطع بشه حالا من سوالم اینه من باید تا کی بهشون پیشنهاد ندم ؟ تا کی باید صبر کنم ؟

سلام دوست گرامی شیوه شما برای ارائه درخواست درست نبوده است. وقتی شما از بروز احساسات متوالی جلوگیری کردید ایشان متوجه عدم حضور شما شدند. اگر ارزش سواد و درس خواندن برای ایشان مهم است، به آن احترام بگذارید و فعلاً ارتباط را در مورد مسائل دانشگاه نگه دارید. هیجانات دوره دانشجویی را نیز درنظر بگیرید. برای بررسی این درخواست می توانید از مشاوره رادیو عشق استفاده کنید.

سلام من ۵ماهه که با پسری آشنا شدم که روز های اول من رو به خانوادش معرفی کرد و گفت قصدش ازدواج است در اوایل رابطه چون من روابط پشت هم داشتم سوگواری رابطه قبلی افتاد توی رابطه جدیدم ک بخشید من را بار دوم یک اشتباه دیگر کردم تا حد ۴بار که دیگر ب من گفت این رابطه ته ندارد ولی ب دلیل علاقه ای ک به من دارد باز هم ماند و گفت درستش میکنیم ولی شاید هم نشود من الان ک تغییر کردم باید چطور ب او ثابت کنم همانم ک میخواهد؟

سلام دوست گرامی ابتدا لازم بود شما از بحران و سوگ روابط قبلی خارج می شدید و سپس رابطه جدیدی را شروع میکردید .با اینحال ان چیزی که نشان میده شما تغییر کردید زمان و رفتار شما هست .پس بهتر هست با رفتارتان ایشان را متوجه تغییرات کنید

سلام وقتتون بخیر خسته نباشید. ممنون میشم جواب سوال منو بدید. من مدتیه از معلم زبانم خوشم اومده، به نظر شما ابراز علاقه به از طرف خانم اشکالی نداره؟؟ من خیلی خجالتی ام البته سعی کردم با نگاهم برسونم ولی نمیدونم موفق شدم یا نه، ایشون کاملا بی اعتنا هستند؟

دوست عزیز سلام

اینکه شما از معلم زبانتون خوشتون اومده هیچ اشکالی نداره، ولی با توجه به چیزی که می‌گید، وقتی فرد مقابلتون بی‌اعتناست، فکر می‌کنید با پیشنهادتون چه جوابی می‌گیرید؟ یادتون باشه، شما همیشه می‌تونید نظر خودتون را اعلام کنید ولی قبلش حتما به این موضوع هم فکر کنید که اگه جواب رد شنیدید چی؟ اون موقع چه احساسی دارید؟ باز هم تکرار می‌کنم ابراز علاقه خانم به آقا هیچ اشکالی نداره، اما به شرطی که شما خودتون را برای شنیدن هر جوابی آماده کنید؛ به‌خصوص در فرهنگ ایرانی که این مساله مورد پذیرش همه نیست.

سلام خدمت شما سوالی که داشتم اینه که بیشتر پسرا هدفشون از وارد رابطه عاشقانه شدن مسائل جنسیه ولی من مخالف این قضیم و اولش طوری وانمود میکنن انگار براشون مهم نیس ولی بعدا بهانه گیری میکنن و سر مسائل جنسی کات میکنم میشه راهنماییم کنین از اول چه طوری بفهمم هدفش چیه؟

سلام دوست گرامی برای اینکه متوجه بشید که در یک رابطه پسر فقط به دنبال رابطه جنسی نیست و هدفی بالاتر دارد باید به موارد زیر توجه کنید: ۱-برای مدت اشنایی زمان تعیین میکند و بلاتکلیف نیست ۲-پس از حداقل شناخت در مدت یک تا دو ماه موصوع را به خانواده اطلاع میدهد ۳-درخواست های نامشروع و جنسی از شما ندارند ۴-به شما اعلام نمیکنند که خانواده شخص دیگری را برای او در نظر گرفته اند ۵-به دنبال بهانه های بیخود مانند سربازی،پس انداز و ..نیست ۶-به شما وعده و قول های واهی نمی دهد ۷-مسئولیت پذیر هست

سلام من ب مدت یک ماه و اندی هس ک با پسری در ارتباطم اما بعد از ی مدت ب سربازی رف ومن ازش خوشم میاد اون پسر خوبیه از هر نطر برای من مناسبه میخواستم بدونم کی باید از جدی بودنش مطمئن شم

سلام دوست گرامی الان رابطه شما بسیار تازه هست اما برای شناخت و فهمین اینکه ایشان به شما راغب هستند میتوانید ببینید چقدر موارد زیر در این صدق می کند: 1–قرارهایش فقط به صرف خوش گذرانی نیست و با هدف با شما دیدار می کند 2-دوست پسر درباره افراد و مسائل خنده دار با شما صحبت می کند،و وارد فاز عمیق شناخت نمی شود 3-دوست پسر اعلام میکند که اصلا قصد ازدواج ندراد و شما هم نمیتونید تصمیم ایاشن را تغییر بدهید 4-شخصی که قصد ازدواج دارد شرایط را کنترل و مدیریت می کند و در مواقع سختی شما را همراهی میکند 5-مردی که به دنبال ازدواج هست در مواقع حساس و بحث ها،با شما منطقی رفتار میکند 6-فردی که قصد ازدواج دراد شما را با خانواده و دوستانش آشنا می کند 7-مردی که قصد ازدواج دارد، به شما احساسا امنیت و ارامش خاطر می دهد

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

هنگام آشنایی دختر و پسر و ادامه رابطه دوستی آنها دو حالت ایجاد می‌شود: یا مدت دوستی آنها کوتاه است و رابطه دوامی ندارد یا رابطه طولانی می‌شود که در این حالت طرفین بخصوص دختران بیشتر نگران آینده می‌شوند و درصدد تبدیل رابطه دوستی یا آشنایی به ازدواج برمی‌آیند. زیرا دختران علاوه بر محدودیات‌های جامعه، با عبور از یک محدوده سنی ممکن است شانس کمتری برای ازدواج پیدا کنند. پسرها هم دلایل خود را برای تن ندادن به ازدواج دارند، دلایلی چون نبود کار ثابت، شرایط اقتصادی و گاها ترس از پذیرفتن مسئولیت. ولی آیا باید از ازدواج به خاطر این دلایل دست کشید و یا با به کار بستن راهکارهایی ساده و آن را به ازدواج منجر کنیم.

راه های متعددی برای تبدیل رابطه دوستی به ازدواج وجود دارد. با توجه به اینکه بیشتر ارتباط شما با او از راه دور و از طریق موبایل و از طریق نرم افزارهای پیام رسان است پس فرصت مناسبی برای تقویت این رابطه و تبدیل به یک رابطه متعهدانه وجود دارد، استفاده از موبایل برای تقویت رابطه و پیشبرد درست رابطه در جهت ازدواج یک مهارت است که نیاز به آموزش علمی و روانشناسی دارد و به همین منظور ما برای شما دوره‌ای طراحی کردیم به نام دوره جذب عشق با موبایل. در این دوره یادمیگیرد که چطور دوستی خود را به ازدواج تبدیل کنید و اون را شیفته خود نگه دارید و رابطتان را به یک رابطه متعهدانه ختم کنید. برای شرکت در این دوره اینجا کلیک کنید.

[/vc_column_text]

در این مقاله چند راهکار ساده برای تبدیل رابطه دوستی به ازدواج مطرح شده است. علی رغم اینکه این راهکارها می‌تواند در فرآیند تبدیل دوستی به ازدواج مفید باشند، اما نکته اینجاست که شرایط فردی و اجتماعی افراد از جنبه‌های گوناگون باهم فرق می‌کند و باید درصدد راهکارهایی متناسب با شرایط رابطه بود.چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم

 

فهرست مطالب

در این مقاله با 10 راه تبدیل دوستی به ازدواج و تغییرات ساده‌ای آشنا می‌شوید که با ایجاد آنها می‌توانید عشق‌تان را به عشقی پایدار تبدیل کنید.

پیش از هر چیز باید بدانید که جذابیت در هر رابطه‌ای مهم و حیاتی است.  متعهد بودن به رابطه باید اولویت نخستتان باشد، اما اجازه ندهید که این تعهد به بهای بی‌توجهی به خودتان تمام شود. شاید سطحی‌نگرانه به نظرتان برسد، اما واقعیت این است که باید جذابیت خودتان را حفظ کنید تا رابطه‌تان دوام داشته باشد. ورزش کنید، خوب غذا بخورید، برای دیدن دوستان و خانواده‌تان وقت بگذارید و کارهای مورد علاقه‌تان را انجام دهید تا از زندگی لذت ببرید. ذهن‌تان را فعال نگه دارید، از تلاش برای رسیدن به اهداف شغلی و تحصیلی‌تان دست برندارید، از خودتان مراقبت کنید و در کنار حفظ رابطه‌تان، به رشد ذهنی و عاطفی‌تان نیز اهمیت بدهید. اگر در بهترین حال و وضعیت ظاهریتان نباشید، معشوق‌تان متوجه این بدحالی و بی‌توجهی می‌شود و آرزو می‌کند که ای کاش دوباره همان زن جذاب و زیبای قبلی می‌شدید . بنابراین خودتان را نادیده نگیرید و برای خودتان اولویت قائل شوید.

شکی نیست که در روزهای با هم بودن‌تان بارها با هم جرو بحث خواهید کرد، روزهای سختی را پشت سر خواهید گذاشت و اتفاقات ناخوشایند و ناراحت کننده‌ای را در کنار هم تجربه خواهید کرد. معشوق‌تان شریکی فهمیده و همدل می‌خواهد که در روزهای سخت زندگی مشترک یار و همراهش باشد. بنابراین قبل از آن که او را زیر باد ناسزا بگیرید و بر سرش فریاد بزنید، یک نفس عمیق بکشید و خودتان را آرام کنید. اگر احساسات خود را با آرامش توضیح بدهید، فرصت و فضای لازم را برای بهبود رابطه‌تان خواهید داشت. اگر در موردی مقصر بودید، مسئولیت اشتباهتان را بپذیرید و بابت آن عذرخواهی کنید، به این ترتیب به او یاد می‌دهید که در مقابلتان به همین نحو عمل کند. در نتیجه رابطه‌تان محکم‌تر می‌شود و به هم نزدیک‌تر می‌شوید.

اگر می‌دانید که او عاشقتان است، باید به او اعتماد کنید. گاهی اوقات سخت است که بر دلواپسی‌ها و اضطراب خود غلبه کنید و به دیگری اعتماد کنید. اگر می‌خواهید رابطه دوستی‌تان به ازدواج ختم شود و آینده‌تان را با او شریک شوید، باید به محبوبتان نشان دهید که به او اعتماد دارید. به قول‌هایتان عمل کنید و به عهدتان وفادار بمانید تا او نیز همین طور عمل کند. اگر او خوش‌قول و وفادار نبود و به اعتمادتان خیانت کرد، مطمئن باشید که او مرد زندگی‌تان نیست.

همسرتان شما را صبح‌ها بدون آرایش و با فراغ بال خواهد دید. بنابراین خودتان باشید. مطمئن باشید که معشوق‌تان دلواپسی‌ها و بی‌اعتمادی به خودتان را از یک کیلومتری حس خواهد کرد و هیچ مردی نمی‌خواهد با زنی باشد که دائماً در شک و تردید است و مدام خودش را نقد می‌کند. طبیعی باشید، خودتان را دوست داشته باشید، شادی‌تان را نشان دهید و بگویید چقدر خوش‌شانس بوده‌اید که او وارد زندگی‌تان شده است. شما فوق‌العاده‌اید و اگر قبول کنید که همسرش باشید، مرد خوشبختی خواهد شد.

مسلم است که قدردانی و تشکر خود را برای لطف‌های مهمی، مانند هدیه گرفتن ابراز می‌کنید، اما مراقب باشید که لطف‌های کوچک را نادیده نگیرید. اگر عشق‌تان دائماً چیزهای مورد علاقه‌تان را برای شما می‌خرد، از او تشکر کنید. اگر در را برایتان باز نگه می‌دارد، به رویش لبخند بزنید. هر مردی در جستجوی زنی است که این مهربانی‌ها و ژست‌های عاشقانه را ببیند و قدر بداند. به او نشان دهید که بابت تمام کارهای کوچکی که برایتان انجام می‌دهد، سپاسگزارش هستید تا او نیز همین کار را انجام دهد.

عشق‌تان دارد روزهای سختی را می‌گذراند و به شریکی نیاز دارد که او را سر عقل بیاورد و جلوی رفتارهای غیرمنطقی‌اش را بگیرد. هیچ مردی در جستجوی همسری نیست که او را عصبی و مضطرب کند و اگر چنین زنی ببیند، با تمام قوا پا به فرار می‌گذارد. بنابراین در سختی‌ها عاقلانه با عشق و آرامش در کنارش باشید. او متوجه این نیروی مثبت می‌شود و می‌خواهد همواره در کنارش باشید تا از او انسان بهتری بسازید.

اگر می‌خواهید که عشق‌تان به رابطه‌تان متعهد باشد، شما نیز باید نسبت به او متعهد و وفادار باشید. برای رابطه‌تان اولویت قائل شوید، البته منظورمان این نیست که تمام زندگی خود را فدای این رابطه کنید، اما لازم است که وفاداری‌تان را به او نشان دهید. وفاداری لازمه‌ی زندگی زناشویی است، بنابراین اثبات وفاداری یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای ختم شدن رابطه دوستی به ازدواج است، باید به همسر آینده‌تان نشان دهید که ارزش آن را دارید که تا پایان عمر در کنارتان بماند. این تغییرات را پیاده کنید تا پیوندتان را به پیوندی جاودانه تبدیل کنید.

رمز این که دوست پسرتان با علم در راه بودن یک ازدواج قریب‌الوقوع در کنارتان احساس آرامش کند، این است که او را تشویق کنید که با خانواده و دوستان متاهل خود معاشرت کند. رفت و آمد با این زوج‌های خوشبخت او را به ازدواج کردن ترغیب می‌کند. دوستان متاهل به عشق‌تان نشان می‌دهند که ازدواج کردن فراز و نشیب‌های خاص خود را دارد، اما آن چیزی که در پایان روز بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد، وفادار بودن به یکدیگر و دلگرم بودن به هم است. این شگرد به ویژه برای مردانی موثر است که فرزند طلاق بوده‌اند. برخی مردانی که طلاق را در خانواده خود تجربه کرده‌اند، بعد از دیدن جرو بحث‌ها و دل‌شکستگی‌های والدین خود درباره ازدواج محتاط‌تر عمل می‌کنند. کاری که شما باید انجام دهید، این است که این تصورات منفی را با ترسیم کردن یک خانواده شاد و خوشبخت از بین ببرید. بنابراین سعی کنید که با زوج‌های خوشبختی وقت بگذرانید که می‌توانند الگوی مناسبی برای عشق‌تان باشند. به این ترتیب ذهنیت او درباره زندان تاریک زندگی زناشویی رنگ می‌بازد.

تردید بسیاری از آقایان برای ازدواج کردن از ترس آنها از مخارج هنگفت ازدواج و خرید حلقه نشأت می‌گیرد. هزینه‌های سرسام‌آور ازدواج مردان را می‌ترساند، در اینجا باید به او نشان دهید که زن ولخرجی نیستید. اگر منتظرید که عشقتان از شما درخواست ازدواج کند و در عین حال می‌دانید که او نگران مخارج است، به او بفهمانید که اگر حلقه نامزدی کوچکتری را به شما بدهد که زیاد هم گران نیست، خوشحال‌تر خواهید شد. همچنین می‌توانید یک حلقه ارزان‌تر و چیزهای مورد علاقه‌تان را به او نشان بدهید. اگر دوست پسرتان بداند که مجبور نیست برای راضی کردن شما حساب بانکیش را خالی کند، ترغیب می‌شود که با خرید یک حلقه‌ با قیمت مناسب از شما درخواست ازدواج کند. به علاوه در سال‌های بعدی وقتی وضع مالی‌تان بهتر شد، می‌توانید حلقه‌ی بهتری بخرید.

قبل از آن که رابطه‌تان را شروع کنید، یک زندگی اجتماعی بسیار فعال داشتید و آن‌قدر دوست داشتید که تعداشان از دستتان دررفته بود. اما به محض جدی شدن رابطه‌تان تمام برنامه‌هایتان را کنسل کردید و قرارهای هفتگی با بهترین دوستانتان را فراموش کردید. به این ترتیب رفته رفته از یاد دوستانتان محو شدید و دیگر شما را به قرارهای خود دعوت نکردند و حالا تازه به خودتان آمده‌اید و متوجه شده‌اید که ماه‌ها است خبری از آنها ندارید. الان که در انتظار ازدواج هستید، باید بیشتر با دوستانتان وقت بگذرانید. این کار یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای ختم کردن دوستی به ازدواج است. بگذارید عشقتان متوجه شود که به جز این رابطه، زندگی اجتماعی دیگری نیز دارید و به این ترتیب فرصت داشته باشد که شما را در شرایط متفاوتی ببیند. مردان دوست ندارند که تمام زندگی و هست و نیست همسرشان باشند و تمام موضوعات به آنها ختم شود. بنابراین سعی کنید با دوستان وفاداری که قبل از ورود عشقتان به زندگی در روزهای سخت در کنارتان بوده‌اند، دوباره ارتباط برقرار کنید. اگر آنها دوستان واقعی باشند، مطمئناً شما را به خاطر دوری این مدت خواهند بخشید. یادتان نرود که آنها را به جشن عروسی‌تان دعوت کنید، چون به محض آن که به حلقه‌ی دوستانتان برگردید، عشقتان نیز به فکر خریدن حلقه ازدواج خواهد افتاد.

علاقه‌مندی به شخصی و ایجاد رابطه عاشقانه و آشنایی یک چیز است و نتیجه بخش کردن رابطه و تبدیل آن به ازدواج چیز دیگر که البته هر دو مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است در این مقاله با پیش فرض اینکه شما با فرد ایده‌آل خود در رابطه دوستی و آشنایی هستید راهکارهایی برای هدفمندی رابطه و تبدیل آن به ازدواج ارائه شد ولی همانطور که می‌دانید همیشه همه راه‌ها روی همه افراد یک نتیجه نمی‌دهد.

 

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

37 بازدید

47 بازدید

116 بازدید

104 بازدید

چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم

181 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من النازم عشق بچگیم یعنی من ۴ سالم بود اون ۱۶ سالش بود باهم دوست بودیم بد اون منو تو بچگیم ول کردو رفت تو بچگیم منو می دید فرار میکرد اما الان که بزرگ شده منو میبینه لبخند میزنه سر تکون میده بعد میبینه من باهاش حرف نمی زنم اخماشو می ریزه بعد یه روز تو چشام نگاه کرد بعد منم تو چشماش نگاه کردم بعدش که داشتم میرفتم خونمون یه برگشتم نگاش کردم اون لبخند زد فرداش دید که من باهاش حرف نزدم بهم چشم غره رفتم بعدش برای همیشه رفت بعد از اون طرف داداشش زیراب منو برای اون میزنند اما از وقتی رفته من وابستش شدم بعد تو دستش حلقه نامزدی نداره نمی دونم عشقش از روی هوسه یا ازدواج ولی خیلی دوست دارم باهاش ازدواج کنم

سلام دختری هستم ۲۸ ساله با پسری که ۵ ماه ازم بزرگتره حدود ۱۱ ماهه در ارتباطم از طریق فضای مجازی باهم اشنا شدیم و تلفنی و تصویری زیاد باهم حرف زدیم به نظرم مرد پخته ایه ولی موضوع اینه که هیچوقت از اول رابطه از ازدواج حرف نزد و وقتایی که من حرفشو میزدم میگفت قصدش ازدواج نیست یا قولی نمیده که اگه نشد من فرصتام رو از دست بدم ولی خیلی زیاد ابراز علاقه میکنه حرفای جنسی هم اصلا نمیزنه … از رابطه قبلیش برام گفت که سه سال باهم بودن و بعد دوسال که مطمئن شده براش تکراری نمیشه بهش پیشنهاد ازدواج داده ولی یک سال بعدش دختره خیانت میکنه و این اقا رابطه رو تموم میکنه اون اوایل هم بهم میگفت وفاداری براش حرف اول رو میزنه و بشدت رو ارتباط من با مردای دیگه حساسیت نشون میده من الان حس عمیقی بهش پیدا کردم دو بار شهر ما اومده(راه ۶ ساعته است) ولی من بشدت گرایش دارم بغلش کنم و اینکارم میکنم ولی خب بعدش هم عذاب وجدان میگیرم و بهش میگم کاش همو نمیدیدیم بهم میگه نمیخوام اینکارو بکنی که بعد دیگه نخوای بیای همو ببینیم هدفم از گفتن این موضوع اینه که واقعا دوباره هیچ حرکتی نزده و فقط من بودم که دوست داشتم بهش نزدیک شم و سمتش میرفتم نمیدونم تو این رابطه امیدی به ازدواج هست یا نه بین حرفاش وقتی همو دیدیم میگفت اینکه کنار یکی دیگه ببینمت برام غیرقابل تحمله میگه چقدر خوبه که دارمت و از ندیدنم بعد از گذشت یه زمان طولانی احساس دلتنگی میکنه ک املا متوجه میشم به علایقم اهمیت میده و سعی میکنه خوشحالم کنه… یعنی مردی واقعا میتونه به ازدواج با کسی که اینقدر ادعای دوست داشتنش رو داره فکر نکنه یا ابراز علاقش بازی و دروغه

سلام دوست گرامی طرف مقابل شما آسیب جدی از رابطه قبلی خورده و تا وقتی پرونده آن رابطه را نبندد، نمی‌تواند که به شما پیشنهاد ازدواج بدهد. این دوری کردن او نیز همین مساله را تایید می‌کند که نمی‌تواند به این راحتی مجدداً اطمینان کند. شما وظیفه‌ای ندارید که به او کمک کنید تا پرونده گذشته را ببندد چون این مساله را باید خودش دنبال کند. اما می‌توانید با دریافت مشاوره این مساله را یاد بگیرید که چگونه رابطه را به سمت ازدواج هدایت کنید.

سلام خسته نباشید من با آقاپسری دوست شدم ک نزدیک ۵ماه باهمیم وایشون ۲۰سالشونه ۲ماه ازمن کوچیک تره چندروزه دوست دختر قبلی ایشون مزاحمشون میشند و خیلی اصرار دارند ک برگردند به رابطه و دوس پسرم گفت ک بایه نفر تو رابطست و دیگه نمیخواد ک مزاحمش بشه این خانم امشبم رفته دم خونشون و اصلا درو باز نکرده روشون و سریع هم موضوع رو ب من گفت که به قول خودش رو راست باشه خودش میگه من تو انتخاب کردم و من باورش دارم فقط ترسم از این خانمه ک چند روزه آرامش اعصاب منو ازم گرفته حتی دوس پسرم اکانتشم داده دست من و من حتی بهش گفتم ک اعتماد دارم بهش ولی ایشون میگن که دوس دارم خودت ببینی طرف چه پیامایی میده حتی وقتی بلاکش میکنه باز ایشون مزاحم میشن و ایشون گفتن ک میخوان بیان خاستگاریم بعد یک سال فقط یه راهنمایی کنین ک بفهمم مردی ک من عاشقشم و اعتماد دارم بهش واقعا دوسم داره ک حقیقتو میگه و مخفی کاری نمی کنه و یه راه بزارین جلوم که به دوس پسرم بگم چیکارکنه که این خانم ول کن بشه

سلام دوست گرامی قبل از هرچیزی باید اشاره کنیم که سن شما و ایشان پایین است و ممکن است بسیاری از این اتفاقات به دلیل داشتن هیجان باشد. مدیریت و مرزبندی این رابطه برعهده طرف مقابل شماست. اگر واقعاً نمی‌خواهند که طرف قبلی دیگر به او پیامی ندهد، این مسأله را جور دیگری هم می‌شود مدیریت کرد، مثلاً خطش را تغییر دهد و یا او را تهدید به شکایت کند که دیگر مزاحمتی برایش نداشته باشد. چیزی که دست شماست و می‌توانید آن را کنترل کنید، چک کردن راست و دروغ حرف‌های ایشان نیست، بلکه دلیل اصرار طرف قبل را باید متوجه باشید، ممکن است که طرف‌مقابل شما به ایشان هم قول ازدواج داده باشند که حالا دیگر آن خانم دست بردار نیست. اشاره کردید که به شما قول خواستگاری برای سال آینده را دادند، آیا ایشان شرایط مناسبی برای ازدواج در سن 20 سالگی دارند؟ باید تمامس این نکات را در نظر بگیرید و سپس برای این رابطه سرمایه‌گذاری بیشتری کنید.

سلام وقتتون بخیر من 23 ساله از مردی 63ساله خوشم میاد این اقا با من نسبت فامیلی دارن و 30 سال از عمرشون مادرید زندگی کردن و اصلا دنیا و اخلاقیاتشون شبیه هم سن های خودشون در ایران نیست و همین باعث جذب من شده واستایل و موسیقی و شیوه زندگی کاملا متفاوته و حوصله زیادی برای هر کاری داره و رابطه دوستانه باهم داریم و شنونده عالی هست ولی این مرد خیلی وقته تنها زندگی کرده و خودش میگه زندگی من مثل زیتون سیاه و اخرش هیچ و اوایل مهاجرتشون ازدواج کردن با یک دختر اسپانیایی که منجر به طلاق شده من از نظر احساسی نسبت بهش حس دارم و از نظر منطقی و عقل بنظرم راهی که من باید 10 سال با سختی طی کنم و به خواسته هام برسم میتونم با ازدواج با این اقا راحتر بدست بیارم و هیچ چشم داشتی به اموالشون ندارم اون چیزی که من میخوام داشتن اقامت اسپانیاست که با تحصیل در خارج از ایران میخواستم بدست بیارم و با مشکلات و سختی بیشتر .و اینکه مقاله ای در مورد اختلاف سن خوندم و نکات منفی که چک کردم خیلی در این مرد دیده نمیشد و خواستم از شما کمک بگیرم که بهشون بگم احساسمو یا بیشتر فکر کنم و مطالعه کنم ؟؟؟

سلام دوست گرامی اختلاف سنی 40 سال، برای ازدواج اصلاً مناسب نیست. هدف شما مهاجرت است و اینکه سریعتر به برنامه‌های زندگی‌تان برسید. بنابراین نیاز است که یک اولویت بندی برای اهداف آینده خودتان داشته باشید.

سلام من از تقریبا۹ ماه باهم دوستیم و ایشون اوایل خیلی اصرار میکرد ک درباره آینده باهام حرف بزنه بریم بیرون ولی هربار رفتن هیچ حرفی نمی زد و سکوت میکرد این سکوت من کلافه میکرد اویل بعد از دو ماه درباره ازدواج حرف میزد ولی ب مرور سرد شد چون خانوادش هی بهش دختر معرفی میکردن اویل دوستی ک ازم خوشش می اومد گفت من بهشون گفتم خودم انتخاب میکنم ولی الان بی توجه میکنه و سرد شده من چیکار کنم بهش علاقه دارم و دوست دارم به جای برسه نمی دونم چطور مطرح کنم و هدف رابطه مشخص بشه لطف راهنمایی کنید

سلام دوست گرامی جزییاتی از رابطه شما نمی‌دانیم. سن شما دونفر، نحوه آشنایی، چند مدت است که ایشان سرد شده‌اند؟ علت خاصی پشت این سردی هست یا خیر؟ از کدام رفتار در شما گلایه داشتند؟ علت جذابیت ایشان برای شما و بودن در این رابطه چیست؟ این مسائل باید روشن شود تا بتوانیم راهنمای مفیدتری داشته باشیم. اما در کل باید بررسی کنید که آیا واقعاً ایشان رفتار سردی دارند یا شما به او وابسته شده‌اید؟ در واقع سطح توقعات به مرور بالا می‌رود و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که همیشه رابطه گرم بماند و طرف‌مقابل تمام نیازهای ما را برآورد کند. برای راهنمایی و بررسی رابطه‌تان می‌توانید از مشاوران رادیوعشق نوبت مشاوره بگیرید و یا در دوره آموزشی جذب عشق تا ازدواج شرکت کنید.

سلام من چند مدتیه که با یه پسره وارد رابطه شده ام اما احساس میکنم که هدفش از این رابطه برقراری یک رابطه جنسی. اما بعضی از رفتار هاش این احساس منو نفی می کنه چون من 17سالمه و امسال پشت کنکوری هستم خیلی سر درسام حساس وخیلی وقت ها ازم میخواد به جای حرف زدن با اون بشینم و درس بخونم یعنی در رابطه بادرس خیلی از نصیحت هاش مثلا نصیحت های خانواده ام هست که نصیحتم میکنند. و من باخیلی از رفیق هاشم در تلگرام در ارتباطم وحرف میزنم اصلا براش مهم نیست ولی اگه باپسرهای دیگه بغیر اونا حرف بزنم خیلی عصبانی میشه. خیلی از وقتا هم منو همسرم صدا میکنه میگه که تو دیگه همسر منی ممنون میشم اگه کمکم کنید بدونم واقعا هدفش چیه؟؟!!

سلام دوست گرامی با توجه به سن شما، اولویت‌هایی مانند کنکور و درس خواندن برایتان مهم است. به همین دلیل داشتن یک رابطه عاطفی ممکن است شما را از اولویت‌یتان در این سن دور کند. اینکه طرف مقابل شما را تشویق می‌کند تا درس بخوانید ویژگی خوبی است اما تمام ماجرا این نیست، یعنی قرار نیست چون شما را تشویق می‌کند پس الان زمان مناسبی برای داشتن رابطه باشد. از طرف دیگر بکار بردن واژه همسر به معنی جدی بودن رابطه نیست! بلکه باید ایشان و شما انواع بلوغ و مهارت‌های لازم برای ازدواج و همسر شدن را کسب کنید.

سلام و خسته نباشید یک سوال خدمتتون داشتم ممنون میشم پاسخ بدین… من ماه امسال روز اول دانشگاه یک خانمی را دیدم ک واقعا عاشقشون شدم و بعد سه ماه بهشون پیشنهاد دادم ولی ایشون گفت نه من نمیتونم ما باید درس بخونیم…دیگ گذشت تا بهمن ماه 98 ایشون دید ک من رو حرفم موندم اینستاو تلگرام خودشونو بهم دادن ولی ایشون میگفت ما فقط دوستیم و من الان شرایط شروع رابطه ای رو ندارم و هیچ احساسی در وجودم نیست ولی خوب من پافشاری زیادی کردم و هی پیشنهاد و خلاصه رفتار های بچه گونه تا اینکه بعد سه هفته گفت خفم کردی و با هم دعوامون شد و تلگرامش را حذف کرد و خلاصه بهش دسترسی نداشتم تا حدود ی ماه تا اینکه تلگرامشونو پیدا کردم و ی متن عذر خواهی نوشتم ایشون پاسخ دادن ک مشکلی نیست و گذشته ها گذشته خوب بعد یه هفته دوباره بهشون پیام دادم یکم سرسنگین بودن من یکم زده شدم و دیگ پیام ندادم تا اینکه خودشون بعد یه هفته پیام داد و ازم کمک خواست در مورد کلاس مجازی و از اون موقع با هم در ارتباط هستیم ولی نه من و نه ایشون نمیدونیم رابطمون چیه منم جرات نمیکنم پیشنهاد بدم بهشون میترسم دوباره این ارتباطم قطع بشه حالا من سوالم اینه من باید تا کی بهشون پیشنهاد ندم ؟ تا کی باید صبر کنم ؟

سلام دوست گرامی شیوه شما برای ارائه درخواست درست نبوده است. وقتی شما از بروز احساسات متوالی جلوگیری کردید ایشان متوجه عدم حضور شما شدند. اگر ارزش سواد و درس خواندن برای ایشان مهم است، به آن احترام بگذارید و فعلاً ارتباط را در مورد مسائل دانشگاه نگه دارید. هیجانات دوره دانشجویی را نیز درنظر بگیرید. برای بررسی این درخواست می توانید از مشاوره رادیو عشق استفاده کنید.

سلام من ۵ماهه که با پسری آشنا شدم که روز های اول من رو به خانوادش معرفی کرد و گفت قصدش ازدواج است در اوایل رابطه چون من روابط پشت هم داشتم سوگواری رابطه قبلی افتاد توی رابطه جدیدم ک بخشید من را بار دوم یک اشتباه دیگر کردم تا حد ۴بار که دیگر ب من گفت این رابطه ته ندارد ولی ب دلیل علاقه ای ک به من دارد باز هم ماند و گفت درستش میکنیم ولی شاید هم نشود من الان ک تغییر کردم باید چطور ب او ثابت کنم همانم ک میخواهد؟

سلام دوست گرامی ابتدا لازم بود شما از بحران و سوگ روابط قبلی خارج می شدید و سپس رابطه جدیدی را شروع میکردید .با اینحال ان چیزی که نشان میده شما تغییر کردید زمان و رفتار شما هست .پس بهتر هست با رفتارتان ایشان را متوجه تغییرات کنید

سلام وقتتون بخیر خسته نباشید. ممنون میشم جواب سوال منو بدید. من مدتیه از معلم زبانم خوشم اومده، به نظر شما ابراز علاقه به از طرف خانم اشکالی نداره؟؟ من خیلی خجالتی ام البته سعی کردم با نگاهم برسونم ولی نمیدونم موفق شدم یا نه، ایشون کاملا بی اعتنا هستند؟

دوست عزیز سلام

اینکه شما از معلم زبانتون خوشتون اومده هیچ اشکالی نداره، ولی با توجه به چیزی که می‌گید، وقتی فرد مقابلتون بی‌اعتناست، فکر می‌کنید با پیشنهادتون چه جوابی می‌گیرید؟ یادتون باشه، شما همیشه می‌تونید نظر خودتون را اعلام کنید ولی قبلش حتما به این موضوع هم فکر کنید که اگه جواب رد شنیدید چی؟ اون موقع چه احساسی دارید؟ باز هم تکرار می‌کنم ابراز علاقه خانم به آقا هیچ اشکالی نداره، اما به شرطی که شما خودتون را برای شنیدن هر جوابی آماده کنید؛ به‌خصوص در فرهنگ ایرانی که این مساله مورد پذیرش همه نیست.

سلام خدمت شما سوالی که داشتم اینه که بیشتر پسرا هدفشون از وارد رابطه عاشقانه شدن مسائل جنسیه ولی من مخالف این قضیم و اولش طوری وانمود میکنن انگار براشون مهم نیس ولی بعدا بهانه گیری میکنن و سر مسائل جنسی کات میکنم میشه راهنماییم کنین از اول چه طوری بفهمم هدفش چیه؟

سلام دوست گرامی برای اینکه متوجه بشید که در یک رابطه پسر فقط به دنبال رابطه جنسی نیست و هدفی بالاتر دارد باید به موارد زیر توجه کنید: ۱-برای مدت اشنایی زمان تعیین میکند و بلاتکلیف نیست ۲-پس از حداقل شناخت در مدت یک تا دو ماه موصوع را به خانواده اطلاع میدهد ۳-درخواست های نامشروع و جنسی از شما ندارند ۴-به شما اعلام نمیکنند که خانواده شخص دیگری را برای او در نظر گرفته اند ۵-به دنبال بهانه های بیخود مانند سربازی،پس انداز و ..نیست ۶-به شما وعده و قول های واهی نمی دهد ۷-مسئولیت پذیر هست

سلام من ب مدت یک ماه و اندی هس ک با پسری در ارتباطم اما بعد از ی مدت ب سربازی رف ومن ازش خوشم میاد اون پسر خوبیه از هر نطر برای من مناسبه میخواستم بدونم کی باید از جدی بودنش مطمئن شم

سلام دوست گرامی الان رابطه شما بسیار تازه هست اما برای شناخت و فهمین اینکه ایشان به شما راغب هستند میتوانید ببینید چقدر موارد زیر در این صدق می کند: 1–قرارهایش فقط به صرف خوش گذرانی نیست و با هدف با شما دیدار می کند 2-دوست پسر درباره افراد و مسائل خنده دار با شما صحبت می کند،و وارد فاز عمیق شناخت نمی شود 3-دوست پسر اعلام میکند که اصلا قصد ازدواج ندراد و شما هم نمیتونید تصمیم ایاشن را تغییر بدهید 4-شخصی که قصد ازدواج دارد شرایط را کنترل و مدیریت می کند و در مواقع سختی شما را همراهی میکند 5-مردی که به دنبال ازدواج هست در مواقع حساس و بحث ها،با شما منطقی رفتار میکند 6-فردی که قصد ازدواج دراد شما را با خانواده و دوستانش آشنا می کند 7-مردی که قصد ازدواج دارد، به شما احساسا امنیت و ارامش خاطر می دهد

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

هنگام آشنایی دختر و پسر و ادامه رابطه دوستی آنها دو حالت ایجاد می‌شود: یا مدت دوستی آنها کوتاه است و رابطه دوامی ندارد یا رابطه طولانی می‌شود که در این حالت طرفین بخصوص دختران بیشتر نگران آینده می‌شوند و درصدد تبدیل رابطه دوستی یا آشنایی به ازدواج برمی‌آیند. زیرا دختران علاوه بر محدودیات‌های جامعه، با عبور از یک محدوده سنی ممکن است شانس کمتری برای ازدواج پیدا کنند. پسرها هم دلایل خود را برای تن ندادن به ازدواج دارند، دلایلی چون نبود کار ثابت، شرایط اقتصادی و گاها ترس از پذیرفتن مسئولیت. ولی آیا باید از ازدواج به خاطر این دلایل دست کشید و یا با به کار بستن راهکارهایی ساده و آن را به ازدواج منجر کنیم.

راه های متعددی برای تبدیل رابطه دوستی به ازدواج وجود دارد. با توجه به اینکه بیشتر ارتباط شما با او از راه دور و از طریق موبایل و از طریق نرم افزارهای پیام رسان است پس فرصت مناسبی برای تقویت این رابطه و تبدیل به یک رابطه متعهدانه وجود دارد، استفاده از موبایل برای تقویت رابطه و پیشبرد درست رابطه در جهت ازدواج یک مهارت است که نیاز به آموزش علمی و روانشناسی دارد و به همین منظور ما برای شما دوره‌ای طراحی کردیم به نام دوره جذب عشق با موبایل. در این دوره یادمیگیرد که چطور دوستی خود را به ازدواج تبدیل کنید و اون را شیفته خود نگه دارید و رابطتان را به یک رابطه متعهدانه ختم کنید. برای شرکت در این دوره اینجا کلیک کنید.

[/vc_column_text]

در این مقاله چند راهکار ساده برای تبدیل رابطه دوستی به ازدواج مطرح شده است. علی رغم اینکه این راهکارها می‌تواند در فرآیند تبدیل دوستی به ازدواج مفید باشند، اما نکته اینجاست که شرایط فردی و اجتماعی افراد از جنبه‌های گوناگون باهم فرق می‌کند و باید درصدد راهکارهایی متناسب با شرایط رابطه بود.چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم

 

فهرست مطالب

در این مقاله با 10 راه تبدیل دوستی به ازدواج و تغییرات ساده‌ای آشنا می‌شوید که با ایجاد آنها می‌توانید عشق‌تان را به عشقی پایدار تبدیل کنید.

پیش از هر چیز باید بدانید که جذابیت در هر رابطه‌ای مهم و حیاتی است.  متعهد بودن به رابطه باید اولویت نخستتان باشد، اما اجازه ندهید که این تعهد به بهای بی‌توجهی به خودتان تمام شود. شاید سطحی‌نگرانه به نظرتان برسد، اما واقعیت این است که باید جذابیت خودتان را حفظ کنید تا رابطه‌تان دوام داشته باشد. ورزش کنید، خوب غذا بخورید، برای دیدن دوستان و خانواده‌تان وقت بگذارید و کارهای مورد علاقه‌تان را انجام دهید تا از زندگی لذت ببرید. ذهن‌تان را فعال نگه دارید، از تلاش برای رسیدن به اهداف شغلی و تحصیلی‌تان دست برندارید، از خودتان مراقبت کنید و در کنار حفظ رابطه‌تان، به رشد ذهنی و عاطفی‌تان نیز اهمیت بدهید. اگر در بهترین حال و وضعیت ظاهریتان نباشید، معشوق‌تان متوجه این بدحالی و بی‌توجهی می‌شود و آرزو می‌کند که ای کاش دوباره همان زن جذاب و زیبای قبلی می‌شدید . بنابراین خودتان را نادیده نگیرید و برای خودتان اولویت قائل شوید.

شکی نیست که در روزهای با هم بودن‌تان بارها با هم جرو بحث خواهید کرد، روزهای سختی را پشت سر خواهید گذاشت و اتفاقات ناخوشایند و ناراحت کننده‌ای را در کنار هم تجربه خواهید کرد. معشوق‌تان شریکی فهمیده و همدل می‌خواهد که در روزهای سخت زندگی مشترک یار و همراهش باشد. بنابراین قبل از آن که او را زیر باد ناسزا بگیرید و بر سرش فریاد بزنید، یک نفس عمیق بکشید و خودتان را آرام کنید. اگر احساسات خود را با آرامش توضیح بدهید، فرصت و فضای لازم را برای بهبود رابطه‌تان خواهید داشت. اگر در موردی مقصر بودید، مسئولیت اشتباهتان را بپذیرید و بابت آن عذرخواهی کنید، به این ترتیب به او یاد می‌دهید که در مقابلتان به همین نحو عمل کند. در نتیجه رابطه‌تان محکم‌تر می‌شود و به هم نزدیک‌تر می‌شوید.

اگر می‌دانید که او عاشقتان است، باید به او اعتماد کنید. گاهی اوقات سخت است که بر دلواپسی‌ها و اضطراب خود غلبه کنید و به دیگری اعتماد کنید. اگر می‌خواهید رابطه دوستی‌تان به ازدواج ختم شود و آینده‌تان را با او شریک شوید، باید به محبوبتان نشان دهید که به او اعتماد دارید. به قول‌هایتان عمل کنید و به عهدتان وفادار بمانید تا او نیز همین طور عمل کند. اگر او خوش‌قول و وفادار نبود و به اعتمادتان خیانت کرد، مطمئن باشید که او مرد زندگی‌تان نیست.

همسرتان شما را صبح‌ها بدون آرایش و با فراغ بال خواهد دید. بنابراین خودتان باشید. مطمئن باشید که معشوق‌تان دلواپسی‌ها و بی‌اعتمادی به خودتان را از یک کیلومتری حس خواهد کرد و هیچ مردی نمی‌خواهد با زنی باشد که دائماً در شک و تردید است و مدام خودش را نقد می‌کند. طبیعی باشید، خودتان را دوست داشته باشید، شادی‌تان را نشان دهید و بگویید چقدر خوش‌شانس بوده‌اید که او وارد زندگی‌تان شده است. شما فوق‌العاده‌اید و اگر قبول کنید که همسرش باشید، مرد خوشبختی خواهد شد.

مسلم است که قدردانی و تشکر خود را برای لطف‌های مهمی، مانند هدیه گرفتن ابراز می‌کنید، اما مراقب باشید که لطف‌های کوچک را نادیده نگیرید. اگر عشق‌تان دائماً چیزهای مورد علاقه‌تان را برای شما می‌خرد، از او تشکر کنید. اگر در را برایتان باز نگه می‌دارد، به رویش لبخند بزنید. هر مردی در جستجوی زنی است که این مهربانی‌ها و ژست‌های عاشقانه را ببیند و قدر بداند. به او نشان دهید که بابت تمام کارهای کوچکی که برایتان انجام می‌دهد، سپاسگزارش هستید تا او نیز همین کار را انجام دهد.

عشق‌تان دارد روزهای سختی را می‌گذراند و به شریکی نیاز دارد که او را سر عقل بیاورد و جلوی رفتارهای غیرمنطقی‌اش را بگیرد. هیچ مردی در جستجوی همسری نیست که او را عصبی و مضطرب کند و اگر چنین زنی ببیند، با تمام قوا پا به فرار می‌گذارد. بنابراین در سختی‌ها عاقلانه با عشق و آرامش در کنارش باشید. او متوجه این نیروی مثبت می‌شود و می‌خواهد همواره در کنارش باشید تا از او انسان بهتری بسازید.

اگر می‌خواهید که عشق‌تان به رابطه‌تان متعهد باشد، شما نیز باید نسبت به او متعهد و وفادار باشید. برای رابطه‌تان اولویت قائل شوید، البته منظورمان این نیست که تمام زندگی خود را فدای این رابطه کنید، اما لازم است که وفاداری‌تان را به او نشان دهید. وفاداری لازمه‌ی زندگی زناشویی است، بنابراین اثبات وفاداری یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای ختم شدن رابطه دوستی به ازدواج است، باید به همسر آینده‌تان نشان دهید که ارزش آن را دارید که تا پایان عمر در کنارتان بماند. این تغییرات را پیاده کنید تا پیوندتان را به پیوندی جاودانه تبدیل کنید.

رمز این که دوست پسرتان با علم در راه بودن یک ازدواج قریب‌الوقوع در کنارتان احساس آرامش کند، این است که او را تشویق کنید که با خانواده و دوستان متاهل خود معاشرت کند. رفت و آمد با این زوج‌های خوشبخت او را به ازدواج کردن ترغیب می‌کند. دوستان متاهل به عشق‌تان نشان می‌دهند که ازدواج کردن فراز و نشیب‌های خاص خود را دارد، اما آن چیزی که در پایان روز بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد، وفادار بودن به یکدیگر و دلگرم بودن به هم است. این شگرد به ویژه برای مردانی موثر است که فرزند طلاق بوده‌اند. برخی مردانی که طلاق را در خانواده خود تجربه کرده‌اند، بعد از دیدن جرو بحث‌ها و دل‌شکستگی‌های والدین خود درباره ازدواج محتاط‌تر عمل می‌کنند. کاری که شما باید انجام دهید، این است که این تصورات منفی را با ترسیم کردن یک خانواده شاد و خوشبخت از بین ببرید. بنابراین سعی کنید که با زوج‌های خوشبختی وقت بگذرانید که می‌توانند الگوی مناسبی برای عشق‌تان باشند. به این ترتیب ذهنیت او درباره زندان تاریک زندگی زناشویی رنگ می‌بازد.

تردید بسیاری از آقایان برای ازدواج کردن از ترس آنها از مخارج هنگفت ازدواج و خرید حلقه نشأت می‌گیرد. هزینه‌های سرسام‌آور ازدواج مردان را می‌ترساند، در اینجا باید به او نشان دهید که زن ولخرجی نیستید. اگر منتظرید که عشقتان از شما درخواست ازدواج کند و در عین حال می‌دانید که او نگران مخارج است، به او بفهمانید که اگر حلقه نامزدی کوچکتری را به شما بدهد که زیاد هم گران نیست، خوشحال‌تر خواهید شد. همچنین می‌توانید یک حلقه ارزان‌تر و چیزهای مورد علاقه‌تان را به او نشان بدهید. اگر دوست پسرتان بداند که مجبور نیست برای راضی کردن شما حساب بانکیش را خالی کند، ترغیب می‌شود که با خرید یک حلقه‌ با قیمت مناسب از شما درخواست ازدواج کند. به علاوه در سال‌های بعدی وقتی وضع مالی‌تان بهتر شد، می‌توانید حلقه‌ی بهتری بخرید.

قبل از آن که رابطه‌تان را شروع کنید، یک زندگی اجتماعی بسیار فعال داشتید و آن‌قدر دوست داشتید که تعداشان از دستتان دررفته بود. اما به محض جدی شدن رابطه‌تان تمام برنامه‌هایتان را کنسل کردید و قرارهای هفتگی با بهترین دوستانتان را فراموش کردید. به این ترتیب رفته رفته از یاد دوستانتان محو شدید و دیگر شما را به قرارهای خود دعوت نکردند و حالا تازه به خودتان آمده‌اید و متوجه شده‌اید که ماه‌ها است خبری از آنها ندارید. الان که در انتظار ازدواج هستید، باید بیشتر با دوستانتان وقت بگذرانید. این کار یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای ختم کردن دوستی به ازدواج است. بگذارید عشقتان متوجه شود که به جز این رابطه، زندگی اجتماعی دیگری نیز دارید و به این ترتیب فرصت داشته باشد که شما را در شرایط متفاوتی ببیند. مردان دوست ندارند که تمام زندگی و هست و نیست همسرشان باشند و تمام موضوعات به آنها ختم شود. بنابراین سعی کنید با دوستان وفاداری که قبل از ورود عشقتان به زندگی در روزهای سخت در کنارتان بوده‌اند، دوباره ارتباط برقرار کنید. اگر آنها دوستان واقعی باشند، مطمئناً شما را به خاطر دوری این مدت خواهند بخشید. یادتان نرود که آنها را به جشن عروسی‌تان دعوت کنید، چون به محض آن که به حلقه‌ی دوستانتان برگردید، عشقتان نیز به فکر خریدن حلقه ازدواج خواهد افتاد.

علاقه‌مندی به شخصی و ایجاد رابطه عاشقانه و آشنایی یک چیز است و نتیجه بخش کردن رابطه و تبدیل آن به ازدواج چیز دیگر که البته هر دو مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است در این مقاله با پیش فرض اینکه شما با فرد ایده‌آل خود در رابطه دوستی و آشنایی هستید راهکارهایی برای هدفمندی رابطه و تبدیل آن به ازدواج ارائه شد ولی همانطور که می‌دانید همیشه همه راه‌ها روی همه افراد یک نتیجه نمی‌دهد.

 

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

37 بازدید

47 بازدید

116 بازدید

104 بازدید

چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم

181 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من النازم عشق بچگیم یعنی من ۴ سالم بود اون ۱۶ سالش بود باهم دوست بودیم بد اون منو تو بچگیم ول کردو رفت تو بچگیم منو می دید فرار میکرد اما الان که بزرگ شده منو میبینه لبخند میزنه سر تکون میده بعد میبینه من باهاش حرف نمی زنم اخماشو می ریزه بعد یه روز تو چشام نگاه کرد بعد منم تو چشماش نگاه کردم بعدش که داشتم میرفتم خونمون یه برگشتم نگاش کردم اون لبخند زد فرداش دید که من باهاش حرف نزدم بهم چشم غره رفتم بعدش برای همیشه رفت بعد از اون طرف داداشش زیراب منو برای اون میزنند اما از وقتی رفته من وابستش شدم بعد تو دستش حلقه نامزدی نداره نمی دونم عشقش از روی هوسه یا ازدواج ولی خیلی دوست دارم باهاش ازدواج کنم

سلام دختری هستم ۲۸ ساله با پسری که ۵ ماه ازم بزرگتره حدود ۱۱ ماهه در ارتباطم از طریق فضای مجازی باهم اشنا شدیم و تلفنی و تصویری زیاد باهم حرف زدیم به نظرم مرد پخته ایه ولی موضوع اینه که هیچوقت از اول رابطه از ازدواج حرف نزد و وقتایی که من حرفشو میزدم میگفت قصدش ازدواج نیست یا قولی نمیده که اگه نشد من فرصتام رو از دست بدم ولی خیلی زیاد ابراز علاقه میکنه حرفای جنسی هم اصلا نمیزنه … از رابطه قبلیش برام گفت که سه سال باهم بودن و بعد دوسال که مطمئن شده براش تکراری نمیشه بهش پیشنهاد ازدواج داده ولی یک سال بعدش دختره خیانت میکنه و این اقا رابطه رو تموم میکنه اون اوایل هم بهم میگفت وفاداری براش حرف اول رو میزنه و بشدت رو ارتباط من با مردای دیگه حساسیت نشون میده من الان حس عمیقی بهش پیدا کردم دو بار شهر ما اومده(راه ۶ ساعته است) ولی من بشدت گرایش دارم بغلش کنم و اینکارم میکنم ولی خب بعدش هم عذاب وجدان میگیرم و بهش میگم کاش همو نمیدیدیم بهم میگه نمیخوام اینکارو بکنی که بعد دیگه نخوای بیای همو ببینیم هدفم از گفتن این موضوع اینه که واقعا دوباره هیچ حرکتی نزده و فقط من بودم که دوست داشتم بهش نزدیک شم و سمتش میرفتم نمیدونم تو این رابطه امیدی به ازدواج هست یا نه بین حرفاش وقتی همو دیدیم میگفت اینکه کنار یکی دیگه ببینمت برام غیرقابل تحمله میگه چقدر خوبه که دارمت و از ندیدنم بعد از گذشت یه زمان طولانی احساس دلتنگی میکنه ک املا متوجه میشم به علایقم اهمیت میده و سعی میکنه خوشحالم کنه… یعنی مردی واقعا میتونه به ازدواج با کسی که اینقدر ادعای دوست داشتنش رو داره فکر نکنه یا ابراز علاقش بازی و دروغه

سلام دوست گرامی طرف مقابل شما آسیب جدی از رابطه قبلی خورده و تا وقتی پرونده آن رابطه را نبندد، نمی‌تواند که به شما پیشنهاد ازدواج بدهد. این دوری کردن او نیز همین مساله را تایید می‌کند که نمی‌تواند به این راحتی مجدداً اطمینان کند. شما وظیفه‌ای ندارید که به او کمک کنید تا پرونده گذشته را ببندد چون این مساله را باید خودش دنبال کند. اما می‌توانید با دریافت مشاوره این مساله را یاد بگیرید که چگونه رابطه را به سمت ازدواج هدایت کنید.

سلام خسته نباشید من با آقاپسری دوست شدم ک نزدیک ۵ماه باهمیم وایشون ۲۰سالشونه ۲ماه ازمن کوچیک تره چندروزه دوست دختر قبلی ایشون مزاحمشون میشند و خیلی اصرار دارند ک برگردند به رابطه و دوس پسرم گفت ک بایه نفر تو رابطست و دیگه نمیخواد ک مزاحمش بشه این خانم امشبم رفته دم خونشون و اصلا درو باز نکرده روشون و سریع هم موضوع رو ب من گفت که به قول خودش رو راست باشه خودش میگه من تو انتخاب کردم و من باورش دارم فقط ترسم از این خانمه ک چند روزه آرامش اعصاب منو ازم گرفته حتی دوس پسرم اکانتشم داده دست من و من حتی بهش گفتم ک اعتماد دارم بهش ولی ایشون میگن که دوس دارم خودت ببینی طرف چه پیامایی میده حتی وقتی بلاکش میکنه باز ایشون مزاحم میشن و ایشون گفتن ک میخوان بیان خاستگاریم بعد یک سال فقط یه راهنمایی کنین ک بفهمم مردی ک من عاشقشم و اعتماد دارم بهش واقعا دوسم داره ک حقیقتو میگه و مخفی کاری نمی کنه و یه راه بزارین جلوم که به دوس پسرم بگم چیکارکنه که این خانم ول کن بشه

سلام دوست گرامی قبل از هرچیزی باید اشاره کنیم که سن شما و ایشان پایین است و ممکن است بسیاری از این اتفاقات به دلیل داشتن هیجان باشد. مدیریت و مرزبندی این رابطه برعهده طرف مقابل شماست. اگر واقعاً نمی‌خواهند که طرف قبلی دیگر به او پیامی ندهد، این مسأله را جور دیگری هم می‌شود مدیریت کرد، مثلاً خطش را تغییر دهد و یا او را تهدید به شکایت کند که دیگر مزاحمتی برایش نداشته باشد. چیزی که دست شماست و می‌توانید آن را کنترل کنید، چک کردن راست و دروغ حرف‌های ایشان نیست، بلکه دلیل اصرار طرف قبل را باید متوجه باشید، ممکن است که طرف‌مقابل شما به ایشان هم قول ازدواج داده باشند که حالا دیگر آن خانم دست بردار نیست. اشاره کردید که به شما قول خواستگاری برای سال آینده را دادند، آیا ایشان شرایط مناسبی برای ازدواج در سن 20 سالگی دارند؟ باید تمامس این نکات را در نظر بگیرید و سپس برای این رابطه سرمایه‌گذاری بیشتری کنید.

سلام وقتتون بخیر من 23 ساله از مردی 63ساله خوشم میاد این اقا با من نسبت فامیلی دارن و 30 سال از عمرشون مادرید زندگی کردن و اصلا دنیا و اخلاقیاتشون شبیه هم سن های خودشون در ایران نیست و همین باعث جذب من شده واستایل و موسیقی و شیوه زندگی کاملا متفاوته و حوصله زیادی برای هر کاری داره و رابطه دوستانه باهم داریم و شنونده عالی هست ولی این مرد خیلی وقته تنها زندگی کرده و خودش میگه زندگی من مثل زیتون سیاه و اخرش هیچ و اوایل مهاجرتشون ازدواج کردن با یک دختر اسپانیایی که منجر به طلاق شده من از نظر احساسی نسبت بهش حس دارم و از نظر منطقی و عقل بنظرم راهی که من باید 10 سال با سختی طی کنم و به خواسته هام برسم میتونم با ازدواج با این اقا راحتر بدست بیارم و هیچ چشم داشتی به اموالشون ندارم اون چیزی که من میخوام داشتن اقامت اسپانیاست که با تحصیل در خارج از ایران میخواستم بدست بیارم و با مشکلات و سختی بیشتر .و اینکه مقاله ای در مورد اختلاف سن خوندم و نکات منفی که چک کردم خیلی در این مرد دیده نمیشد و خواستم از شما کمک بگیرم که بهشون بگم احساسمو یا بیشتر فکر کنم و مطالعه کنم ؟؟؟

سلام دوست گرامی اختلاف سنی 40 سال، برای ازدواج اصلاً مناسب نیست. هدف شما مهاجرت است و اینکه سریعتر به برنامه‌های زندگی‌تان برسید. بنابراین نیاز است که یک اولویت بندی برای اهداف آینده خودتان داشته باشید.

سلام من از تقریبا۹ ماه باهم دوستیم و ایشون اوایل خیلی اصرار میکرد ک درباره آینده باهام حرف بزنه بریم بیرون ولی هربار رفتن هیچ حرفی نمی زد و سکوت میکرد این سکوت من کلافه میکرد اویل بعد از دو ماه درباره ازدواج حرف میزد ولی ب مرور سرد شد چون خانوادش هی بهش دختر معرفی میکردن اویل دوستی ک ازم خوشش می اومد گفت من بهشون گفتم خودم انتخاب میکنم ولی الان بی توجه میکنه و سرد شده من چیکار کنم بهش علاقه دارم و دوست دارم به جای برسه نمی دونم چطور مطرح کنم و هدف رابطه مشخص بشه لطف راهنمایی کنید

سلام دوست گرامی جزییاتی از رابطه شما نمی‌دانیم. سن شما دونفر، نحوه آشنایی، چند مدت است که ایشان سرد شده‌اند؟ علت خاصی پشت این سردی هست یا خیر؟ از کدام رفتار در شما گلایه داشتند؟ علت جذابیت ایشان برای شما و بودن در این رابطه چیست؟ این مسائل باید روشن شود تا بتوانیم راهنمای مفیدتری داشته باشیم. اما در کل باید بررسی کنید که آیا واقعاً ایشان رفتار سردی دارند یا شما به او وابسته شده‌اید؟ در واقع سطح توقعات به مرور بالا می‌رود و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که همیشه رابطه گرم بماند و طرف‌مقابل تمام نیازهای ما را برآورد کند. برای راهنمایی و بررسی رابطه‌تان می‌توانید از مشاوران رادیوعشق نوبت مشاوره بگیرید و یا در دوره آموزشی جذب عشق تا ازدواج شرکت کنید.

سلام من چند مدتیه که با یه پسره وارد رابطه شده ام اما احساس میکنم که هدفش از این رابطه برقراری یک رابطه جنسی. اما بعضی از رفتار هاش این احساس منو نفی می کنه چون من 17سالمه و امسال پشت کنکوری هستم خیلی سر درسام حساس وخیلی وقت ها ازم میخواد به جای حرف زدن با اون بشینم و درس بخونم یعنی در رابطه بادرس خیلی از نصیحت هاش مثلا نصیحت های خانواده ام هست که نصیحتم میکنند. و من باخیلی از رفیق هاشم در تلگرام در ارتباطم وحرف میزنم اصلا براش مهم نیست ولی اگه باپسرهای دیگه بغیر اونا حرف بزنم خیلی عصبانی میشه. خیلی از وقتا هم منو همسرم صدا میکنه میگه که تو دیگه همسر منی ممنون میشم اگه کمکم کنید بدونم واقعا هدفش چیه؟؟!!

سلام دوست گرامی با توجه به سن شما، اولویت‌هایی مانند کنکور و درس خواندن برایتان مهم است. به همین دلیل داشتن یک رابطه عاطفی ممکن است شما را از اولویت‌یتان در این سن دور کند. اینکه طرف مقابل شما را تشویق می‌کند تا درس بخوانید ویژگی خوبی است اما تمام ماجرا این نیست، یعنی قرار نیست چون شما را تشویق می‌کند پس الان زمان مناسبی برای داشتن رابطه باشد. از طرف دیگر بکار بردن واژه همسر به معنی جدی بودن رابطه نیست! بلکه باید ایشان و شما انواع بلوغ و مهارت‌های لازم برای ازدواج و همسر شدن را کسب کنید.

سلام و خسته نباشید یک سوال خدمتتون داشتم ممنون میشم پاسخ بدین… من ماه امسال روز اول دانشگاه یک خانمی را دیدم ک واقعا عاشقشون شدم و بعد سه ماه بهشون پیشنهاد دادم ولی ایشون گفت نه من نمیتونم ما باید درس بخونیم…دیگ گذشت تا بهمن ماه 98 ایشون دید ک من رو حرفم موندم اینستاو تلگرام خودشونو بهم دادن ولی ایشون میگفت ما فقط دوستیم و من الان شرایط شروع رابطه ای رو ندارم و هیچ احساسی در وجودم نیست ولی خوب من پافشاری زیادی کردم و هی پیشنهاد و خلاصه رفتار های بچه گونه تا اینکه بعد سه هفته گفت خفم کردی و با هم دعوامون شد و تلگرامش را حذف کرد و خلاصه بهش دسترسی نداشتم تا حدود ی ماه تا اینکه تلگرامشونو پیدا کردم و ی متن عذر خواهی نوشتم ایشون پاسخ دادن ک مشکلی نیست و گذشته ها گذشته خوب بعد یه هفته دوباره بهشون پیام دادم یکم سرسنگین بودن من یکم زده شدم و دیگ پیام ندادم تا اینکه خودشون بعد یه هفته پیام داد و ازم کمک خواست در مورد کلاس مجازی و از اون موقع با هم در ارتباط هستیم ولی نه من و نه ایشون نمیدونیم رابطمون چیه منم جرات نمیکنم پیشنهاد بدم بهشون میترسم دوباره این ارتباطم قطع بشه حالا من سوالم اینه من باید تا کی بهشون پیشنهاد ندم ؟ تا کی باید صبر کنم ؟

سلام دوست گرامی شیوه شما برای ارائه درخواست درست نبوده است. وقتی شما از بروز احساسات متوالی جلوگیری کردید ایشان متوجه عدم حضور شما شدند. اگر ارزش سواد و درس خواندن برای ایشان مهم است، به آن احترام بگذارید و فعلاً ارتباط را در مورد مسائل دانشگاه نگه دارید. هیجانات دوره دانشجویی را نیز درنظر بگیرید. برای بررسی این درخواست می توانید از مشاوره رادیو عشق استفاده کنید.

سلام من ۵ماهه که با پسری آشنا شدم که روز های اول من رو به خانوادش معرفی کرد و گفت قصدش ازدواج است در اوایل رابطه چون من روابط پشت هم داشتم سوگواری رابطه قبلی افتاد توی رابطه جدیدم ک بخشید من را بار دوم یک اشتباه دیگر کردم تا حد ۴بار که دیگر ب من گفت این رابطه ته ندارد ولی ب دلیل علاقه ای ک به من دارد باز هم ماند و گفت درستش میکنیم ولی شاید هم نشود من الان ک تغییر کردم باید چطور ب او ثابت کنم همانم ک میخواهد؟

سلام دوست گرامی ابتدا لازم بود شما از بحران و سوگ روابط قبلی خارج می شدید و سپس رابطه جدیدی را شروع میکردید .با اینحال ان چیزی که نشان میده شما تغییر کردید زمان و رفتار شما هست .پس بهتر هست با رفتارتان ایشان را متوجه تغییرات کنید

سلام وقتتون بخیر خسته نباشید. ممنون میشم جواب سوال منو بدید. من مدتیه از معلم زبانم خوشم اومده، به نظر شما ابراز علاقه به از طرف خانم اشکالی نداره؟؟ من خیلی خجالتی ام البته سعی کردم با نگاهم برسونم ولی نمیدونم موفق شدم یا نه، ایشون کاملا بی اعتنا هستند؟

دوست عزیز سلام

اینکه شما از معلم زبانتون خوشتون اومده هیچ اشکالی نداره، ولی با توجه به چیزی که می‌گید، وقتی فرد مقابلتون بی‌اعتناست، فکر می‌کنید با پیشنهادتون چه جوابی می‌گیرید؟ یادتون باشه، شما همیشه می‌تونید نظر خودتون را اعلام کنید ولی قبلش حتما به این موضوع هم فکر کنید که اگه جواب رد شنیدید چی؟ اون موقع چه احساسی دارید؟ باز هم تکرار می‌کنم ابراز علاقه خانم به آقا هیچ اشکالی نداره، اما به شرطی که شما خودتون را برای شنیدن هر جوابی آماده کنید؛ به‌خصوص در فرهنگ ایرانی که این مساله مورد پذیرش همه نیست.

سلام خدمت شما سوالی که داشتم اینه که بیشتر پسرا هدفشون از وارد رابطه عاشقانه شدن مسائل جنسیه ولی من مخالف این قضیم و اولش طوری وانمود میکنن انگار براشون مهم نیس ولی بعدا بهانه گیری میکنن و سر مسائل جنسی کات میکنم میشه راهنماییم کنین از اول چه طوری بفهمم هدفش چیه؟

سلام دوست گرامی برای اینکه متوجه بشید که در یک رابطه پسر فقط به دنبال رابطه جنسی نیست و هدفی بالاتر دارد باید به موارد زیر توجه کنید: ۱-برای مدت اشنایی زمان تعیین میکند و بلاتکلیف نیست ۲-پس از حداقل شناخت در مدت یک تا دو ماه موصوع را به خانواده اطلاع میدهد ۳-درخواست های نامشروع و جنسی از شما ندارند ۴-به شما اعلام نمیکنند که خانواده شخص دیگری را برای او در نظر گرفته اند ۵-به دنبال بهانه های بیخود مانند سربازی،پس انداز و ..نیست ۶-به شما وعده و قول های واهی نمی دهد ۷-مسئولیت پذیر هست

سلام من ب مدت یک ماه و اندی هس ک با پسری در ارتباطم اما بعد از ی مدت ب سربازی رف ومن ازش خوشم میاد اون پسر خوبیه از هر نطر برای من مناسبه میخواستم بدونم کی باید از جدی بودنش مطمئن شم

سلام دوست گرامی الان رابطه شما بسیار تازه هست اما برای شناخت و فهمین اینکه ایشان به شما راغب هستند میتوانید ببینید چقدر موارد زیر در این صدق می کند: 1–قرارهایش فقط به صرف خوش گذرانی نیست و با هدف با شما دیدار می کند 2-دوست پسر درباره افراد و مسائل خنده دار با شما صحبت می کند،و وارد فاز عمیق شناخت نمی شود 3-دوست پسر اعلام میکند که اصلا قصد ازدواج ندراد و شما هم نمیتونید تصمیم ایاشن را تغییر بدهید 4-شخصی که قصد ازدواج دارد شرایط را کنترل و مدیریت می کند و در مواقع سختی شما را همراهی میکند 5-مردی که به دنبال ازدواج هست در مواقع حساس و بحث ها،با شما منطقی رفتار میکند 6-فردی که قصد ازدواج دراد شما را با خانواده و دوستانش آشنا می کند 7-مردی که قصد ازدواج دارد، به شما احساسا امنیت و ارامش خاطر می دهد

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

بسیاری از جوانان با یک نگاه عاشق و دلباخته جنس مخالف خود می شوند و رابطه ای را شروع می کنند که گاهی این رابطه با شکست روبرو شده و گاهی نیز به ازدواج ختم می شود.

باور داشته باشید که هنوز هم مردهای خوب وجود دارند، مردهایی که بتوانند همسرانی ایده آل برایتان باشند. این مردان ویژگی هایی دارند که آرزوهایتان را تحقق خواهند بخشید و رابطه دوستی را تبدیل به ازدواج می کنند. چطور باید چنین مردهایی را پیدا کرد؟

اگر فردی که با آن رابطه دوستی را برقرار کرده اید ، شما را در مراحل عشق پیش ببرد، ازخودگذشتگی های لازم را بکند و هر چه می خواهید را برایتان فراهم کند، فوق العاده است. این مردها چه شکلی هستند و چه ویژگی هایی دارند:

یک مرد واقعی و یک همسر احتمالی برای آینده شما سرمایه گذاری می کند. پس اگر می خواهید بدانید رابطه دوستی شما منجر به ازدواج می شود کمی روی رفتار فرد موردنظرتان تمرکز کنید و توجه کنید که چه چیزهایی برایتان می خرد؟ چه برنامه هایی برایتان دارد؟ آیا آنطور است که می خواهد امروز خوشحال باشید و هیچ علامت مشخصی وجود ندارد که فردا هم روز فوق العاده ای برایتان بسازد؟ شما را با خود به مهمانی می برد ولی هیچ هدفی برای آینده ندارد؟ هیچ چیز جز چیزهای مصرف شدنی (لباس، کفش، کیف، ساعت و از این قبیل) برای شما سرمایه گذاری نمی کند؟چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم

فردی که به فکر تشکیل زندگی با شماست، بیشتر از مسائل عادی روزمره برای شما انجام می دهد.ایرادهای شما را پیدا کرده و سعی می کند آنها را اصلاح کند. در زمینه های تحصیلی، کاری و همه عرصه ها به پیشرفت تان کمک خواهد کرد.

بسیاری از افرادی که در خیابان با یکدیگر آشنا می شوند ، فکر ازدواج با هم را در سر ندارند و بیشتر هدف آنها از دوستی گذران اوقاتشان و سوء استفاده از طرف مقابلشان است. پس نباید توقع داشته باشید مردی که در خیابان با او آشنا شده اید فکر بزرگ ازدواج کردن با شما را در سر داشته باشد.

مردهایی که با شما در خیابان، رستوران و کافه و از این قبیل آشنا می شوند اکثراً از آنهایی هستند که می آیند، قلبتان را می شکنند و می روند. البته استثناهایی نیز در این رابطه وجود دارد.

فردی که اعتقاد دینی داشته و به خدا ایمان داشته باشد ازدواج را خلاف امر خدا نمی داند و هیچ گاه به غیر از هدف ازدواج با کسی رابطه برقرار نمی کند . پس اگر فرد مقابل شما فردی معتقد است می توانید امیدور باشید که دوستی شما به ازدواج ختم می شود.

اگر مردی که دارای ویژگی های بالا بود را به دست آوردیم چگونه او را ترغیب به ازدواج کنیم ؟ در ادامه چند راهکار ساده برای تبدیل رابطه دوستی به ازدواج مطرح شده است.

اگر می خواهید رابطه دوستی تان به ازدواج ختم شود باید به عهدتان وفادار بمانید وبه محبوبتان نشان دهید که به او اعتماد دارید.گاهی اوقات سخت است که بر دلواپسی ها و اضطراب خود غلبه کنید و به دیگری اعتماد کنید اما اعتماد متقابل سبب پایداری رابطه می شود. اگر او به اعتمادتان خیانت کرد، از او دوری کنید زیرا مناسب ازدواج نیست.

در نمناک بارها گفته ایم که خود واقعی تان باشید و همیشه اعتماد به نفس داشته باشید و دائم خودتان را نقد نکنید و در شک و تردید نباشید. طبیعی باشید، خودتان را دوست داشته باشید، شادی تان را از داشتن او نشان دهید.

 

همه مردان دوست دارند معشوقشان لطف های آنان را ببیند و از آنها تشکر کند پس هنگامی که هدیه و چیزهای مورد علاقه تان را برایتان می خرد ، در را برایتان باز نگه می دارد و بابت تمام کارهای کوچکی که برایتان انجام می دهد، قدردانی و تشکر کنید و به رویش لبخند بزنید زیرا مردان در جستجوی زنی هستند که این مهربانی ها و ژست های عاشقانه را ببیند و قدر بداند.

همه روزهای زندگی توام با شادی نیست پس در روزهای سختی عاقلانه با عشق و آرامش در کنارش باشید و هنگامی که رفتارهای غیرمنطقی داشت و عصبانی بود همواره در کنارش باشید تا از او انسان بهتری بسازید و هیچگاه او را عصبی و مضطرب نکنید.

اگر می خواهید پیوندتان را به پیوندی جاودانه تبدیل کنید وعشق تان به رابطه تان متعهد باشد، وفاداری تان را به او نشان دهید و نسبت به او متعهد و وفادار باشید زیرا وفاداری لازمه ی زندگی مشترک است پس باید به همسر آینده تان نشان دهید که ارزش آن را دارید که تا پایان عمر در کنارتان بماند.

اگر می خواهید رابطه دوستی شما سریعا به ازدواج ختم شود، دوست پسرتان را تشویق کنید که با خانواده و دوستان متاهل خود معاشرت کند زیرا رفت و آمد با این زوج های خوشبخت او را به ازدواج کردن ترغیب می کند.

برخی از مردان به خصوص افرادی که فرزند طلاق بوده اند و طلاق را در خانواده خود تجربه کرده اند، بعد از دیدن جرو بحث ها و دل شکستگی های والدین خود درباره ازدواج محتاط تر عمل می کنند اما رفت و آمد با زوج های خوشبخت باعث می شود که تصورات منفی آنها با ترسیم کردن یک خانواده شاد و خوشبخت از بین برود.

برخی از آقایان به علت ترس از مخارج هنگفت ازدواج و خرید حلقه تن به ازدواج نمی دهند و ترجیح می دهند که رابطه دوستی داشته باشند. برای اینکه این آقایان را ترغیب به ازدواج کنید به او نشان دهید که زن ولخرجی نیستید و به او بفهمانید که اگر حلقه نامزدی تان گران نباشد برایتان مهم نیست و ناراحت نمی شوید و او مجبور نیست برای راضی کردن شما حساب بانکیش را خالی کند. شما می توانید در سال های بعدی که وضع مالی تان بهتر شد، حلقه ی بهتری بخرید. 

بسیاری از خانم ها قبل از ازدواج با دوستان خود رابطه صمیمانه ای برقرار می کردند اما بعد از ازدواج همه برنامه های خود را کنسل می کنند و قرارهای هفتگی با بهترین دوستانشان را فراموش می کنند.

در حالی که مردان دوست ندارند که تمام زندگی و هست و نیست همسرشان باشند و تمام موضوعات به آنها ختم شود پس بگذارید عشقتان متوجه شود که به جز این رابطه، زندگی اجتماعی دیگری نیز دارید پس با دوستان وفاداری که قبل از ورود عشقتان به زندگی در روزهای سخت در کنارتان بوده اند، دوباره ارتباط برقرار کنید.

شما همیشه باید در بهترین حال و وضعیت ظاهریتان باشید، پس ورزش کنید، خوب غذا بخورید، برای دیدن دوستان و خانواده تان وقت بگذارید و کارهای مورد علاقه تان را انجام دهید تا از زندگی لذت ببرید.

ذهن تان را فعال نگه دارید، از تلاش برای رسیدن به اهداف شغلی و تحصیلی تان دست برندارید و در کل جذابیت خودتان را حفظ کنید تا رابطه تان دوام داشته باشد زیرا جذابیت در هر رابطه ای مهم و حیاتی است بنابراین خودتان را نادیده نگیرید و برای خودتان ارزش قائل شوید.

فرد مقابل شما دوست دارد که در روزهای سخت زندگی مشترک یار و همراهش باشید، پس اگر در روزهای سختی دائما با او جرو بحث می کنید و بر سرش فریاد می زنید، رابطه تان دوام نمی آورد و او را فراری خواهید داد.

برای پایدار شدن رابطه قبل از عصبانیت، یک نفس عمیق بکشید و خودتان را آرام کنید و احساسات خود را با آرامش توضیح بدهید تا رابطه تان بهبود یابد. در صورتی که دچار اشتباهی شدید، مسئولیت اشتباهتان را بپذیرید و بابت آن عذرخواهی کنید تا رابطه تان محکم تر شود و به هم نزدیک تر شوید.

چگونه رابطه دوستی را به سمت ازدواج پیش ببریم

سوال های که سخت به دنبال پاسخش میگردید جواب های ساده دارد! ترغیب مرد به ازدواج! چگونه یک مرد را قانع کنیم؟ چگونه آشنایی را به ازدواج برسانیم؟ حالت پسرها هنگام عاشق؟ شدن چیست؟ چگونه مردی را برای ازدواج جذب کنیم؟ چگونه آشنایی مان را به ازدواج ختم کنیم؟ چگونه یک مرد را وادار به خواستگاری کنیم ؟ چگونه رابطه دوستی را به ازدواج ختم کنیم؟ رابطه دوستی منجر به ازدواج!

جدا از روابطی که برای آشنایی های قبل ازدواج شکل میگیرند، اکثر روابط به نیت ازدواج شروع نمیشن و صرفا برای آشنایی و دوستی هستند، اما ممکن هست شما در این روابط به طرف مقابل خود علاقه مند بشوید و تصمیم به ازدواج داشته باشید . در هر دو صورت چیزی که حائز اهمیت هست حفظ رابطه و تبدیل کردن این نوع روابط به یک رابطه پایدار که خطم به ازدواج شود.

اگر رابطه  دوستی خود را با طرف مقابل بر پایه ازدواج پی ریزی کردید باید این موضوع را در نظر داشته باشید که زمان این آشنایی نباید بیشتر از 3 تا 6 ماه باشد چون طولانی شدن این روابط باعث سرد شدن در مرد ها میشود به این دلیل که دیگر چیزی برای اکتشاف مردان وجود ندارد تا هیجان رسیدن به شما را افزایش دهد.چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم

به هیچ عنوان وارد روابط جنسی نشوید، شکل گیری روابط جنسی باعث از بین رفتن جذابیت و جهت گیری رابطه به سمت روابطی که فقط برای دست یافتن به نیاز های جنسی است میشود.

باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشیم

مهارت های ارتباطی خود را افزایش بدهیم

نیاز های ناخود آگاه طرف مقابل را بشناسیم

احساس عشق را در طرف مقابل به وجود بیاوریم

با زبان بدن و فن بیان کلمات آشنایی کامل داشته باشیم

برای اینکه آشنایی را به ازدواج برسانیم نباید مستقیم از طرف مقابل خود درخواست ازدواج کردن کنیم.

سطح نیازها و عواطف طرف مقابل را بشناسید و ایشان را به خود جذب کنید، نباید از خود ضعف نشان بدهید طرف مقابل شما نباید احساس کند میتواند تا مدت طولانی شما را کنار خود داشته باشد، وقتی برای یک مرد جذاب خواهید بود که مانند یک راز باشید دست نیافتنی به هر خواسته ای پاسخ مثبت ندهید تمام خود را به نمایش نگذارید.

نیاز نیست شما از طرف مقابل خود مستقیم درخواست کنید که به خواستگاری شما بیاید، اگر شما مرد مورد علاقه خود را عاشق کرده باشید و خود را با معیار های ایشان مطابقت داده باشید میتواند به صورت غیر مستقیم به این هدف برسید، مهمترین اصل در روابط برطرف کردن نیاز های ناخود آگاه، داشتن مهارت های ارتباطی و با اعتماد به نفس بودن هست.

باید ارزش ‌های آن طرف را به خودش و ارزش‌ های خودتان را به او یادآوری کنید.

درست مثل یک مذاکره.

به طرف مقابل ‌تان ویژگی‌ های خوب رابطه را یادآوری کنید.

البته باید رابطه خیلی شفاف باشد که بشود در مورد این مسائل صحبت کرد.

بعد به این فرد بگویید که ببین سه سال دیگر بس است، بیا کمی جدی‌ تر فکر کنیم.

اما اگر پاسخ طرف مقابل این بود که شما و این رابطه خیلی خوب است اما من فعلا قصد ازدواج کردن ندارم، این فرد را کنار بگذارید تا موقعیت‌ های بعدی را از دست ندهید.

خیلی وقت‌ ها باید کسی را که دوست دارید برای رسیدن به اهدافی بزرگ ‌تر کنار بگذارید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

سایت  آموزشی دکتر سمیه سلطانی به شما کمک می کند که مشکل فعلی خود را پیدا کرده و با راه حل هایی آشنا شوید که به نیاز های شما در ارتباط با روابط عاشقی در مسیر ازدواج و تحصیلی پاسخ بدهد.در صورت تمایل برای گفتگو با یک مشاور با تجربه، می توانید از طریق شماره09913943537 در تلگرام یا واتس آپ هماهنگ بشید همچنین می توانید پرسش های خود را در مورد این مراحل ارسال کنید تا در اسرع وقت پاسخ تان ارسال شود.

برای عضویت در کانال تلگرام روانشناسی دکتر سمیه سلطانی کلیک نمایید.

نشانه‌ی سواستفاده‌ی عاطفی

ازدواج اشتباهی

شماره تماس : 09913943537

آدرس دفتر : تهران- خیابان شریعتی – بالاتر از ملک- پلاک 1 واحد 11

تلفن تماس : 02177653154

تلفن همراه: ۰٩٩١٣٩۴٣۵٣٧

خیلی از دختر خانم ها به دنبال راهی برای پاسخ به سوال هایی از قبیل:
چگونه یک مرد را قانع کنیم؟
چگونه آشنایی را به ازدواج برسانیم؟
حالت پسرها هنگام عاشق؟
دلیل عاشق شدن چیست؟
چگونه مردی را برای ازدواج جذب کنیم؟
چگونه آشناییمان را به ازدواج ختم کنیم؟ چگونه یک مرد را وادار به خواستگاری کنیم ؟
چگونه رابطه دوستی را به ازدواج ختم کنیم؟و …. هستند.
اگر شما هم به دنبال پاسخی برای این سوال ها هستید در این مقاله با ما همراه باشید.

ترغیب مردان به ازدواج نباید با زبان مطرح شود
جدا از روابطی که برای آشنایی های قبل ازدواج شکل می گیرند، اکثر روابط به نیت ازدواج شروع نمی شوند و صرفا برای آشنایی و دوستی هستند، اما ممکن هست شما در این روابط به طرف مقابل خود علاقه مند بشوید و تصمیم به ازدواج داشته باشید . در هر دو صورت چیزی که حائز اهمیت هست حفظ رابطه و تبدیل کردن این نوع روابط به یک رابطه پایدار است ک به ازدواج ختم شود. برای اینکه مرد یا زنی را به ازدواج با خود ترغیب کنیم باید از مهم ترین اصل ازدواج استفاده کنیم، در دنیای امروز دیگر کمتر کسی پیدا می شود که به صورت سنتی ازدواج کند و اکثر ازدواج ها با آشنایی قبلی انجام می شود. مهم ترین اصلی که یک آشنایی را به ازدواج می رساند عشق و میزان وابستگی طرفین است، پس برای ترغیب مردان به ازدواج و یا ترغیب زنان به ازدواج باید او را کاملا وابسته و مطیع خود کنید. شاید با خود بگوید طرف مقابل شما که عاشق هست اما آیا این عشق به حدی است که حتی تصور جدایی از شما برای او امکان پذیر نباشد!؟

موسسه مشاوره رهپویان آرامش در گرگان با همکاری با تیم مجربی از برترین روانشناسان آماده ارائه مشاوره ازدواج،مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی و حل کلیه مشکلات و مسائل روحی و فردی شما میباشد
 

چگونه بفهمی قصد پسر ازدواج است یا دوستی
اینکه ما چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی راه کار های مختلفی دارد اما اگر رابطه خود را با طرف مقابل بر پایه ازدواج پی ریزی کردید باید این موضوع را در نظر داشته باشید که زمان این آشنایی نباید بیشتر از 3 تا 6 ماه باشد چون طولانی شدن این روابط باعث سرد شدن در مردها می شود به این دلیل که دیگر چیزی برای اکتشاف مردان وجود ندارد تا هیجان رسیدن به شما را افزایش دهد.چرا یک رابطه نباید طولانی شود
یک واقعیت محض وجود دارد و آن هم روزمرگی و عادی شدن است، همه چیز برای انسان روزی عادی می شود حتی اگر کسانی که ازدواج کردن را بررسی کنید می بیند که عطش روز های اول را ندارند. اگر رابطه بیش از حد ادامه پیدا کند ممکن است شما برای طرف مقابل خود عادی بشوید چون همه چیز را با شما تجربه کرده است و ممکن است این تفکر به سراغ او بیاید که شاید از شما بهتر را می تواند پیدا کند، در نتیجه همیشه در روابط باید دست نیافتنی باشید.ایجاد روابط جنسی در دوستی
به هیچ عنوان وارد روابط جنسی نشوید، شکل گیری روابط جنسی باعث از بین رفتن جذابیت و جهت گیری رابطه به سمت روابطی که فقط برای دست یافتن به نیاز های جنسی است میشود.چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم

تکلیف‌تان را روشن کنید
اگر می‌خواهید فرد مورد نظرتان را به ازدواج ترغیب کنید، قبل از هرچیز باید بدانید که چه نسبتی با او دارید. آیا او به شما توجه دارد؟ آیا روابط تان از فاز رسمیت همکاری و آشنایی و همکلاسی بودن فراتر رفته اما هنوز به مرحله ای که پیشنهاد بدهد نرسیده؟ آیا حرفی از ازدواج میان شما رد و بدل شده یا برنامه‌ای در این مورد ریخته‌اید؟ باید از خود بپرسید که آیا او آمادگی شروع زندگی مشترک را دارد؟ برای دانستن اینکه آیا او هم علاقه‌ای به ازدواج با شما دارد یا خیر، می‌توانید از کسی که به او نزدیک است کمک بگیرید. دوست صمیمی او یا دوست مشترک‌تان می‌تواند نقش واسطه را ایفا کند. اما یادتان نرود که این واسطه باید بی‌طرف باشد و نسبت به ازدواج شما هم نظری مثبت داشته باشد. پرسش و صحبت در مورد ازدواج یا سۆال کردن در این مورد که آیا برای آینده تصمیمی داری یا نه، از مسئولیت‌های این واسطه است. برایش توضیح دهید که در این گفت‌وگو، نباید اشاره مستقیمی به  شما داشته باشد.
 نیمه رسمی باشید
اگر سراغتان آمد و خواست بیشتر با شما آشنا شود، باید از همان آغاز هدف رابطه را مشخص کنید و برای مطلع کردن خانواده ها برنامه و نقشه داشته باشید. روشن بودن تکلیف هر دوی شما، بسیاری از مشاجراتی که ممکن است در این دوران میان شما فاصله بیندازد را از میان می‌برد و از آنجا که هر دوی شما برای هدفی مشترک انرژی صرف کرده و تلاش می‌کنید، مانع از دلسردی و تردیدتان می‌شود.

از یاد نبرید فشار آوردن و انتظار عجله از طرف مقابل، داشتن جایگاه شما را در چشم او پایین می‌آورد. اگر مردی که به او علاقه‌مند شده‌اید، سعی کرد به شما نزدیک شود و در عین حال از شما مهلتی برای رسیدن به اهدافش خواست و قرار بر این شد که بعد از تحقق برنامه‌هایش به خواستگاری‌تان بیاید، چاره‌ای جز انتظار ندارید. اما این انتظار را در چهارچوبی خانوادگی تا حدودی رسمیت بدهید. در این حد که خانواده ها از حضور فردی به عنوان خواستگار آینده شما مطلع باشند و دورا دور او را بشناسند. در این مدت بهتر است میزان تلاش او برای تحقق وعده‌هایش را زیر ذره‌بین بگذارید. اگر بعد از این مدت هم بهانه‌تراشی و دلایلی را مطرح کرد که از نظر شما و اطرافیان‌تان قابل‌قبول و منطقی نبودند، بدانید که شما در حال ازدست دادن فرصت خود برای ازدواج هستید و بیهوده به این ارتباط دل بسته‌اید. اما اگر توضیحات او قانع‌کننده به نظر رسید و موضوعات مهمی مانند به اتمام نرسیدن تحصیل یا رفتن به خدمت سربازی یا عدم آمادگی اولیه مالی را مطرح کرد، باتوجه به شرایط سنی شما و مقدار زمانی که لازم دارد، تصمیم بگیرید.

رابطه را بی‌دلیل کش ندهید
زمان ازدواج دختر و پسر متفاوت است و بسیاری از دختران با عبور از یک محدوده سنی شانس کمتری برای ازدواج با کسی که سن و شرایط مناسب را داشته باشد پیدا می‌کنند. گذشت زمان طولانی و بیشتر از 1تا 2سال به انتظار خواستگاری رسمی او نشستن، مشکلات بسیاری را در یک رابطه ایجاد می‌کند. بعد از چنین زمانی، احتمال اینکه طرف مقابل شما پشیمان شود یا انتظار خانواده ها سر بیاید و رابطه به تنش کشیده شود زیاد است. اگر با هم قرار ازدواج گذاشته‌اید، می‌توانید بعد از گذشتن مدتی از او بخواهید در جلسات مشاوره پیش از ازدواج شرکت کند.
 

موسسه مشاوره رهپویان آرامش در گرگان با همکاری با تیم مجربی از برترین روانشناسان آماده ارائه مشاوره ازدواج،مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی و حل کلیه مشکلات و مسائل روحی و فردی شما میباشد

 این مرد فریبتان می دهد!
واژه‌هایی را که به زبان می‌آورد زیر ذره‌بین بگذارید. کسی که می‌گوید «من اهل ازدواج نیستم اما چون تو را دوست دارم حاضرم برای همیشه با تو بمانم!» فرد مسئولیت‌پذیری نیست و هدفی جز وقت گذرانی از رابطه با شما ندارد. خیلی سریع و مقتدرانه این رابطه را قطع کنید و به زندگی خود برگردید. موردهای ازدواج را به خاطر چنین مردی از دست ندهید.
کسی که توان پذیرفتن مسئولیت را ندارد، حتی اگر با اصرار شما به خانه مشترک وارد شود، نمی‌تواند زمینه یک زندگی موفق و آرام را فراهم کند. پس گمان نکنید که همه ماجرا به نشستن پای سفره عقد ختم می شود. زندگی با یک فرد بی‌مسئولیت، از انتظار برای به‌دست آوردن او هم زجرآورتر است. به جای نادیده گرفتن نشانه‌ها و امید بستن بی‌دلیل سنگ‌های‌تان را با او وا بکنید. اگر او از دادن جواب صریح به شما طفره می‌رود، بیشتر مراقب باشید! شاید پای یک بازی در میان است و این فرد تنها می‌خواهد زمان بیشتری را در کنار شما صرف کند. برخی از آقایان نه حاضر به پذیرفتن مسئولیت ازدواج هستند و نه حاضرند از طرف مقابل جدا شوند.

ترغیب مرد به ازدواج کردن
برای اینکه آشنایی را به ازدواج برسانیم نباید مستقیم از طرف مقابل خود درخواست ازدواج کردن کنیم. سطح نیازها و عواطف طرف مقابل را بشناسید و ایشان را به خود جذب کنید، نباید از خود ضعف نشان بدهید طرف مقابل شما نباید احساس کند میتواند تا مدت طولانی شما را کنار خود داشته باشد، وقتی برای یک مرد جذاب خواهید بود که مانند یک راز باشید دست نیافتنی به هر خواسته ای پاسخ مثبت ندهید تمام خود را به نمایش نگذارید.چگونه یک مرد را وادار به خواستگاری کنیم
نیاز نیست شما از طرف مقابل خود مستقیم درخواست کنید که به خواستگاری شما بیاید، اگر شما مرد مورد علاقه خود را عاشق کرده باشید و خود را با معیار های ایشان مطابقت داده باشید میتواند بصورت غیر مستقیم به این هدف برسید، مهمترین اصل در روابط برطرف کردن نیاز های ناخود آگاه، داشتن مهارت های ارتباطی و با اعتماد بنفس بودن هست.یک ارتباط خوب را چطور به ازدواج ختم کنید؟
باید ارزش‌های آن طرف را به خودش و ارزش‌های خودتان را به او یادآوری کنید. درست مثل یک مذاکره. به طرف مقابل‌تان ویژگی‌های خوب رابطه را یادآوری کنید. البته باید رابطه خیلی شفاف باشد که بشود در مورد این مسائل صحبت کرد. بعد به این فرد بگویید که ببین سه سال دیگر بس است، بیا کمی جدی‌تر فکر کنیم. اما اگر پاسخ طرف مقابل این بود که شما و این رابطه خیلی خوب است اما من فعلا قصد ازدواج کردن ندارم، این فرد را کنار بگذارید تا موقعیت‌های بعدی را از دست ندهید. خیلی وقت‌ها باید کسی را که دوست دارید برای رسیدن به اهدافی بزرگ‌تر کنار بگذارید.حالت پسرها هنگام عاشق شدن
– هیچ وقت قبل از قطعی شدن علاقه اش و هدفش که همانا ازدواج کردن است وارد فاز احساسات و عشق بلاواسطه نمی شود و اگر هم شد وقتی سخن ازدواج به میان می آید بازهم همان احساسات را به دختر می ورزد.
– هیچ وقت ملاک های شناختی را جایگزین ملاک های احساسی نمی نماید
– هیچ وقت خواستار ادامه رابطه و طولانی تر کردن رابطه بدون مشخص کردن زمان پایانی رابطه نمی شود.
– هیچ گاه موقعیت های مخفی…پنهان و کوچه های خلوت را برای کسب لذت انتخاب نمی کند
– از برخورد مناسب و آشنایی با فامیل ها .و خانواده دختر تفره نمی رود.
– هیچ گاه در روابط خود قبل از اینکه در مورد معیارها و هدف های ازدواج کردن صحبت کند به یکباره سراغ معیارهای عاطفی و جسمی نمی رود
– معمولا هیچ گاه پسری که قصد بدست آوردن کسی را دارد از موقعیت هایی که دختر برایش فراهم کرده سواستفاده نمی کند.
– هیچ گاه مبحث و صحبت کردن در مورد متاهل را بخاطر این جملات به تاخیر نمی اندازد.
    “”بذار سربازیم تموم بشه بعدا تصمیم می گیریم برای ازدواج چیکار کنیم””
    “”من شرایط مالی خوبی ندارم..حالا کو تا شغل پیدا شه..بذار وقتی همه چیز جور شد اقدام می کنیم”

چگونه یک مرد را وادار به خواستگاری کنیم
مشکل همینجا است که شما دنبال راهی برای هستید که به شما بگوید چگونه یک مرد را وادار به خواستگاری کنیم اما وادار کردن مردان به خواستگاری همیشه نتیجه عکس داشته است. مردان در مقابله وادار شدن به خواستگاری مقاومت شدیدی نشان می دهند، چون وقتی شما سعی می کنید یک مرد را وادار به خواستگاری کنید او احساس می کند شما قصد دارید آزادی او را بگیرید شما می خواهید او را اسیر کنید و اگر با شما ازدواج کند شما در همه چیز می خواهید او را وادار به قبول کردن بکنید.

بجای وادار کردن مردان برای راضی شدن به ازدواج باید با سیاست رفتار کنید و نهال ازدواج را در ناخودآگاه او بکارید گویی که ازدواج با شما فکر و خواسته خودش است. از دو طریق می توانید به این هدف برسید با عاشق کردن و وابستگی عاطفی زیاد و با برطررف کردن نیاز های ناخودآگاه، طرف مقابل شما باید به حدی به شما نیازمند شود که نبود شما برای او یک احساس خطر بزرگ ایجاد کند. با  سیاست رفتاری با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن کار را تمام کنید، در این روش شما در زمان مناسب باید این احساس را در شخص ایجاد کنید که اگر برای ازدواج با شما اقدام نکنند شما را از دست خواهند داد.

در گوشی با دخترخانم ها
وقتی می خواهید مردی را به سمت خود جذب کنید چند نکنه مهم را باید به یاد داشته باشید:
تمایل نشان دادن به کسی با آویزان او شدن فرق دارد. در عشقتان درماندگی نشان ندهید. مردان از زنان وابسته و شخصیت های آویزان به شدت می ترسند و احساس خفگی می کنند و خیلی زود از رابطه استعفا می دهند.

طوری رفتار کنید که همه زیر و بم زندگی تان، شخصیتتان و درونیات شما کف دست او نباشد. او باید بداند شما قله های فتح نشده زیادی در شخصیتتان دارید و بهتر است همه صمیمت ها را با او تجربه نکنید تا بداند نیاز دارد شما را بیشتر بشناسد و برای این کار، باید بیشتر و جدی تر به شما نزدیک شود و این تنها از راه ازدواج ممکن است. انگیزه کشف و تصاحب همیشه یک مرد را در مدار یک زن قرار می دهد.

 

موسسه مشاوره رهپویان آرامش در گرگان با همکاری با تیم مجربی از برترین روانشناسان آماده ارائه مشاوره ازدواج،مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی و حل کلیه مشکلات و مسائل روحی و فردی شما میباشد

٠٩٣٥١٧٥٤٥٧٠ – ٠١٧٣٢٣٢٩٤٨١

طراحی فروشگاه اینترنتی
توسط
بانی سایت

خیلی از دختران از صمیم قلب به دوست پسر فعلی خود علاقه مندند و از خدا میخواهند که این مرد همسرشان شود. اما نمیدانند در این راه چگونه باید تلاش کنند.سوربان در این مقاله قصد دارد به معرفی راه های ترغیب دوست پسر به ازدواج بپردازد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.



چرا رابطه‌تان هنوز به ازدواج نرسیده است؟

قبل از اینکه درمورد راه‌های تشویق مرد برای ازدواج صحبت کنیم، شاید بهتر باشد از خودتان این سوال را بپرسید که چرا او تاکنون برای ازدواج پیش قدم نشده و درخواست ازدواج را مطرح نکرده است؟ علت این موضوع ممکن است در هر رابطه‌ای دلایل متفاوتی داشته باشد. پس بهتر است در این مورد خوب فکر کنید.

آیا هدف و دیدگاه مشترکی برای آینده رابطه دارید؟ شما چه نقشی در زندگی دوست پسرتان دارید؟ آیا او به چشم همراه همیشگی زندگیش یه شما نگاه می‌کند یا صرفا برای وقت گذرانی در این رابطه مانده است؟چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم

زیرا اگرچه ممکن است شما از ابتدا، به هدف و قصد شناخت برای ازدواج وارد رابطه دوستی شده باشید، اما برای طرف مقابلتان رابطه تا این حد جدی نباشد و بیشتر نقش یک زنگ تفریح و زمانی برای خوشگذرانی را برای او داشته باشد. در این صورت انتظار نداشته باشید که به راحتی آشنایی به ازدواج ختم شود.


از دغدغه های او با خبر شوید

از یاد نبرید فشار آوردن و انتظار عجله از طرف مقابل، داشتن جایگاه شما را در چشم او پایین می‌آورد. پس به جای اینکه از او بخواهید با سرعت بیشتری به خواستگاری بیاید، دریابید که به چه دلیل آمادگی برداشتن چنین قدمی را ندارد. می‌توانید در این مورد با هم صحبت کنید و دلایلی که آمادگی ازدواج را از او می‌گیرند را جویا شوید. شاید شما بتوانید به او در برطرف کردن‌شان کمک کنید و شاید این دلایل به شما برای صبر بیشتر انگیزه بدهند. بهتر است با همفکری هم، پیش‌نیازهای رسیدن به این اهداف را مشخص کرده و مهلتی را تعیین کنید. اگر مردی که به او علاقه‌مند شده‌اید، از شما مهلتی برای رسیدن به اهدافش خواست و قرار بر این شد که بعد از تحقق برنامه‌هایش به خواستگاری‌تان بیاید، چاره‌ای جز انتظار ندارید. در این مدت بهتر است میزان تلاش او برای تحقق وعده‌هایش را زیر ذره‌بین بگذارید. اگر بعد از این مدت هم بهانه‌تراشی و دلایلی را مطرح کرد که از نظر شما و اطرافیان‌تان قابل‌قبول و منطقی نبودند، بدانید که شما در حال ازدست دادن فرصت خود برای ازدواج هستید و بیهوده به این ارتباط دل بسته‌اید. اما اگر توضیحات او قانع‌کننده به نظر رسید و موضوعات مهمی مانند به اتمام نرسیدن تحصیل یا رفتن به خدمت سربازی یا عدم آمادگی اولیه مالی را مطرح کرد، باتوجه به شرایط سنی شما و مقدار زمانی که لازم دارد، تصمیم بگیرید .شما زمانی که از علت طولانی شدن رابطه مطلع هستید راحت‌تر می‌توانید نگرانی‌های او را کاهش داده و به ازدواج تشویقش کنید. اما موضوع مهم‌تر این است که نگذارید به دلایل غیرموجه رابطه‌تان بلاتکلیف بماند و بهتر است در این مورد اقدامی بکنید.


راه‌های راضی کردن و ترغیب دوست پسر به ازدواج

اکنون زمان آن فرا رسیده است که خودتان دست به کار شوید، برای این که بتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید، با ما همراه باشید تا با توصیه‌های مفیدی آشنا شوید که مرد شما را به ازدواج ترغیب و تشویق می‌کند. با پیاده کردن این شگردهای روانشناختی می‌توانید دوست پسرتان را به ازدواج مجاب کنید و در نهایت او را متقاعد کنید که با خواستگاری از شما رابطه‌تان را پایدار و ابدی کند. این همان رویایی است که سال‌ها برای به واقعیت پیوستن آن منتظر مانده‌اید، درست است؟ پس دیگر نباید حتی یک ثانیه را هدر بدهید. این توصیه‌ها را به کار ببندید تا مرد رویاهایتان را مال خودتان کنید، حلقه ازدواج در انگشتتان بیاندازید و برنامه‌ریزی برای یک جشن عروسی باشکوه را شروع کنید.


نگذارید رابطه بی تعهد عادی شود

اگر فقط بنشینید و منتظر بمانید تا دوست پسرتان از شما خواستگاری کند، مطمئن باشید که تا صد سال دیگر هم مجرد خواهید ماند. در واقع این انتظار خاموش و منفعلانه دوران دوستی‌تان را طولانی‌تر می‌کند. اگر واقعاً می‌خواهید که دوست پسرتان را وادار به ازدواج کنید، باید تکانی به رابطه‌تان بدهید. نگذارید که دوست پسرتان به این رابطه‌ی بی‌تعهد عادت کند و دوستی با شما برایش عادی شود. توصیه‌ی ما این است که کاری کنید او همیشه در حال حدس زدن درباره افکار و احساساتتان باشد و در آرزوی دانستن فکری باشد که در سر دارید و مشتاقانه بخواهد بداند که روزتان را چطور گذرانده‌اید. برای مثال آخر هفته با دوست‌هایتان قرار بگذارید، اما تا شب پنجشنبه هیچ چیزی به او نگویید. به این ترتیب او متوجه اهمیت حضورتان می‌شود و قدرتان را می‌داند. البته مرز باریکی بین متقاعد کردن به ازدواج و ایجاد ناامنی در رابطه وجود دارد، بنابراین هنگام پیاده کردن این توصیه مراقب باشید که زیاده‌روی نکنید.



او را وابسته کنید

اگر وقتی صحبت از ازدواج به میان می‌آید، دوست پسرتان طفره می‌رود و برای خواستگاری دست دست می‌کند، این طفره رفتن به این معنا نیست که جایی در آینده‌اش ندارید. این دست دست کردن به معنای آن است که او نیاز دارد تا از صمیم قلب حس کند که نمی‌تواند بدون شما زندگی کند. برای این که دوست پسرتان را مطمئن کنید که نه فقط شما را می‌خواهد، بلکه به شما نیاز دارد، باید او را به خودتان وابسته کنید. باید به صدای رسای او، بهترین دوستش، همبازی تنیس آخر هفته‌اش و بهترین قنادی تبدیل شوید که خوشمزه‌ترین شیرینی مورد علاقه‌اش را می‌پزد. زمانی که با هم هستید، تمام نگرانی‌هایش باید در لحظه از ذهنش پاک شود. عشقتان باید بداند که در مدتی که کنار شما است، مشکلی برایش به وجود نمی‌آید و می‌تواند ساعاتی را به شادی و خوشی بگذراند. به این ترتیب او برای ساختن خاطرات بیشتر با شما ترغیب می‌شود. در عین حال اگر می‌خواهید، حضورتان برایش حیاتی شود، باید درک کنید که او نیاز دارد تا هر از گاه از شما فاصله بگیرد. شاید نامزدتان بخواهد در تنهایی‌اش کتاب بخواند یا با دوستانش بیرون برود، در هر حال اگر به او فرصت نفس کشیدن بدهید، به خاطر اعتمادی که به او دارید، سپاسگزارتان خواهد شد. به این ترتیب مرد رویاهایتان به تدریج متوجه می‌شود که زندگی در کنار شما به معنای محروم شدن از آزادی نیست و مشتاقانه گام بعدی را برای پیوستن به شما برمی‌دارد.


به خودتان بیشتر توجه داشته باشید

آیا تا به حال احساس کرده‌اید که خودتان را در این رابطه کاملاً گم کرده‌اید؟ شاید سال‌ها است که خودتان را وقف مرد دلخواهتان و تامین خواسته‌های او کرده‌اید. از انجام دادن تمام کارهایی که موجب شادی‌تان می‌شد، دست کشیده‌اید، چون تمام فکر و ذکرتان شاد کردن او بوده است. شاید فکر کنید که توجه کردن به یک نفر و تامین نیازهایش راهی برای ربودن قلبش است، اما باید بدانید که ضرر این ازخود گذشتگی بی‌وقفه بیشتر از سودش است. اگر می‌خواهید دوست پسرتان به ازدواج راضی شود، باید کاری کنید که متوجه ارزش شما بشود، درک کند که شما نیز اهداف و رویاهای خاص خود را دارید و زندگی‌تان در او خلاصه نمی‌شود. واقعاً فکر می‌کنید یک مرد حاضر می‌شود با زنی ازدواج کند که هفت روز هفته ۲۴ ساعته در خدمتش است. شاید این حاضر به خدمت بودن در وهله‌ی نخست جذاب به نظر برسد، اما مطمئن باشید که مردها دیر یا زود از این وضعیت خسته می‌شوند. از همین امروز برنامه‌هایی را برای خودتان در نظر بگیرید که او محور اصلی‌اش نباشد. تفریحات قدیمی خود را دوباره شروع کنید. اگر چند بار در هفته کاری را انجام دهید که خوشحالتان می‌کند، این شادی و استقلال جذابیت شما را در نظر مرد رویاهایتان چندبرابر می‌کند و برای ازدواج کردن با شما ترغیب می‌شود.


با دوستان متاهل معاشرت کنید

یکی از راه‌های تشویق کردن دوست پسرتان به ازدواج این است که او را وادار کنید تا با دوستان متاهل و اعضاء خانواده‌تان بیشتر معاشرت کند. وقتی دوست پسر فراری از ازدواج‌تان با همسرانی رفت و آمد می‌کند که تا پایان عمر به هم متعهد شده‌اند، به تدریج در ذهن خود شروع به رویاپردازی درباره زندگی زناشویی با شما می‌کند. دوستان متاهل‌تان به او نشان می‌دهند که زندگی زناشویی فراز و نشیب‌های خاص خود را دارد، اما در نهایت متعهد ماندن به یکدیگر از همه چیز مهم‌تر است.

این توصیه به ویژه برای مردانی مفید است که فرزند طلاق هستند. برخی مردانی که والدینشان از هم جدا شده‌اند، به دلیل تجربه‌ی تلخی که از فروپاشی خانواده‌شان دارند، محتاطانه‌تر درباره ازدواج برخورد می‌کنند. کار شما این است که تصویرهای ناخوشایند گذشته را با تصاویری از زندگی همسران شاد و خوشبخت جایگزین کنید. بنابراین کاری کنید که با دوستان متاهل و خوشبختی رفت و آمد داشته باشید که می‌توانند الگوی مناسبی برای عشقتان باشند. به این ترتیب تصورات منفی او از ازدواج درهم می‌شکند و برای ازدواج کردن با شما مشتاق می‌شود.


صحبت کردن درباره جدایی و جابجایی

اگر فکر می‌کنید که رابطه‌تان در مسیر درست حرکت نمی‌کند، باید تغییر بزرگی را در زندگی‌تان شروع کنید تا شوکی به رابطه‌تان وارد شود. هر از گاه به این موضوع اشاره کنید که دوست دارید برای تحصیل یا پیدا کردن فرصت‌های جدید شغلی به شهر دیگری نقل مکان کنید.

البته اشاره‌ی زودگذر به این موضوع کافی نیست، باید کاری کنید که او باور کند که شما واقعاً در حال برنامه‌ریزی برای جابجایی هستید. جستجوهایتان را شروع کنید و برای مرد محبوبتان توضیح دهید که کار جدید در یک شهر دیگر چطور باعث پیشرفت‌ شغلی‌تان می‌شود. حتی اگر واقعاً برای مهاجرت برنامه نداشته باشید، فکر جدا شدن از شما او را ترغیب می‌کند که سراسیمه از شما خواستگاری کند تا پایبندتان کند.

بگذارید بداند گزینه‌های ازدواج دیگری نیز دارید

نیازی نیست عشقتان را زهره ترک کنید، فقط اندکی او را بترسانید تا متوجه شد که نمی‌توانید تا ابد به همین شکل کنار او بمانید. دوستتان می‌داند که عاشقانه دوستش دارید و از صمیم قلب به شما اعتماد دارد، اما باید بداند که تنها مرد روی کره زمین نیست و شما انتخاب‌های دیگری هم دارید. برای این که اندکی او را از کوره به در ببرید، به خواستگارانی که در حال حاضر دارید، اشاره کنید. به این ترتیب او متوجه می‌شود که نه تنها شما می‌توانید جذب مردان دیگر شوید، بلکه شما نیز برای مردان دیگر جذابیت دارید. وقتی ترس از دست دادن شما در دلش جوانه بزند، مطمئن باشید که تمام طلافروشی‌های شهر را زیر و رو می‌کند تا حلقه‌ی زیبایی را برای خواستگاری از شما پیدا کند.



عقب نشینی کنید

قبول داریم که انجام دادن این توصیه بسیار دشوار است. وقتی کسی را دوست داشته باشید، از صمیم قلب می‌خواهید که لحظه لحظه‌ی عمرتان را کنار او باشید. اما واقعیت این است که اگر همیشه کنار او باشید، او به حضورتان عادت می‌کند و اقدامی برای ازدواج انجام نمی‌دهد. اگر می‌خواهید دوست پسرتان را به ازدواج راضی کنید، اندکی عقب‌نشینی کنید و از عشق‌تان دورتر شوید تا او ناخودآگاه خودش را به شما نزدیک‌تر کند. زمانی که هم از نظر جسمی و هم عاطفی از دوست پسرتان فاصله بگیرید، هوشمندانه تمام چیزهایی را که او به آنها عادت کرده و مسلم فرض می‌کند، از او می‌گیرید. برای مثال اگر دیگر در پیام‌های صبحگاهی‌تان از شکلک بوسه استفاده نکنید، او متوجه می‌شود و شگفت‌زده از خودش می‌پرسد که چرا دیگر بوسه برایش نمی‌فرستید. دوری جسمی و عاطفی باعث می‌شود که بخواهد لحظات دلنشین گذشته را دوباره زنده کند. او به زودی متوجه می‌شود که اگر می‌خواهد جسم، روح و ذهن شما را کاملاً مال خود کند، چاره‌ای ندارد جز آن که رسماً از شما خواستگاری کند!


بدون اطلاع او یک  تصمیم مهم بگیرید

اگر می‌خواهید دوست پسرتان به طور جدی درباره رابطه‌تان فکر کند و او را به ازدواج ترغیب کنید، بدون هماهنگی با او یک خرید بزرگ انجام دهید. برای مثال بدون اطلاع دادن به او برای خودتان یک موبایل جدید بخرید. این خرید غیرمترقبه باید چیزی باشد که او به هیچ وجه انتظارش را از شما نداشته باشد. فقط مراقب باشید که توانایی خرید آن وسیله را داشته باشید، قرار نیست که خودتان را برای شنیدن پیشنهاد خواستگاری ورشکسته کنید. زمانی که او متوجه شود، چیزی را بدون هماهنگی با او خریده‌اید، این استقلال بی‌سابقه او را متعجب می‌کند و او را به فکر می‌اندازد که مبادا واقعاً به او نیاز نداشته باشید و بودن یا نبودن او تاثیری در زندگی‌تان نداشته باشد. اگر مرد محبوبتان از شما پرسید که چرا قبل از چنین خرید مهمی با او مشورت نکرده‌اید، راحت جواب بدهید که: “خب تو که شوهرم نیستی.” شاید این جواب او را عصبانی کند، اما در نهایت باعث می‌شود که به فکر ازدواج کردن بیفتد.


بیشتر با دوستانتان وقت بگذرانید

قبل از آن که رابطه‌تان شروع شود، زندگی اجتماعی بسیار فعالی داشتید و حتی نمی‌توانستید تعداد دوستانتان را بشمارید. اما به محض آن که رابطه‌ی شما و دوست پسرتان جدی شد، قرارهای دوستانه را کنسل کردید و در دورهمی‌های هفتگی با دوستان صمیمی‌تان حاضر نشدید. در نهایت دوستانتان هم دیگر شما را دعوت نکردند و الان که به خودتان آمده‌اید، متوجه می‌شوید که مدت‌ها است خبری از دوستانتان نشنیده‌اید. وقت‌گذرانی با دوستان یکی از موثرترین و ضروری‌ترین توصیه‌ها برای وادار کردن دوست پسرتان به ازدواج است. به او بفهمانید که زندگی اجتماعی خاص خود را بیرون از این رابطه دارید، این استقلال و موقعیت اجتماعی باعث می‌شود که او جنبه‌ی جدیدی از شخصیت شما را ببیند. مردان دوست ندارند که تمام زندگی دوست دخترشان باشند و همه چیز به آنها ختم شود. بنابراین همین امروز فهرست مخاطبین گوشی‌تان را نگاه کنید و با دوستان وفاداری تماس بگیرید که مدت‌ها قبل از ورود این مرد به زندگی‌تان یار غارتان بوده‌اند. اگر آنها دوستان واقعی باشند، شما را به خاطر بی‌توجهی و غیبت طولانی‌تان خواهند بخشید. فقط حواستان باشد که آنها را به مراسم ازدواجتان دعوت کنید، چون مطمئناً بعد از آن که رفت و آمد با دوستانتان را شروع کردید، مردتان نیز برنامه‌ریزی برای ازدواج را شروع خواهد کرد.


توقعات مالیتان را کاهش دهید

بسیاری از مردان برای خواستگاری کردن و ازدواج مرددند، چون از هزینه‌های عروسی و شروع زندگی مشترک می‌ترسند. اگر می‌خواهید دوست پسرتان را به ازدواج تشویق کنید، و می‌دانید که عشقتان از هزینه‌های سرسام‌آور زندگی مشترک واهمه دارد، به او بفهمانید که برگزاری یک مراسم ساده عروسی نیز رضایتتان را جلب خواهد کرد. چنانچه نامزدتان بداند که مجبور نیست حساب بانکی‌اش را برای راضی کردن شما خالی کند، متمایل می‌شود که درخواست ازدواج بدهد. به علاوه همواره می‌توانید زندگی مشترکتان را در سال‌های آتی و وقتی هر دو موقعیت مالی بهتری پیدا کردید، ارتقاء بدهید.


بدون او به یک سفر بروید

واقعاً می‌گوییم، بدون او به یک سفر بروید، هر جایی که دلتان می‌خواهد. چمدانتان را ببندید و از جلوی چشمان او دور شوید. اگر می‌خواهید دوست پسرتان را مجاب کنید تا از شما خواستگاری کند، با این سفر مجردی می‌توانید توجهش را جلب کنید. چند نفر از دوستانتان را خبر کنید و با آنها به یک سفر بروید یا می‌توانید به تنهایی به سفر بروید. حین سفر او را بی‌خبر نگذارید، اما مکالمات تلفنی‌تان را در حد کوتاه و دوستانه نگه دارید. سرتان گرم سفر است و به سفر آمده‌اید تا مدتی تنها باشید، پس بیشتر از سه دقیقه نمی‌توانید با او حرف بزنید. مطمئن باشید که این سفر مجردی بی‌سابقه او را شوکه خواهد کرد. اگر بعد از گذشت چند هفته تا چند ماه از سفرتان یک خواستگاری عاشقانه شنیدید، از تعجب خشکتان نزند.


درمورد عروسی بیش از اندازه صحبت نکنید

از آنجایی که همیشه درباره‌ی عروسی حرف می‌زنید، می‌داند که می‌خواهید با او ازدواج کنید. شما در مورد مراسم عقد دوستتان با هیجان صحبت می‌کنید، با حالتی رویایی درباره زیبایی دسته گل رز سفید حرف می‌زنید و او با کلافگی شاهد است که چطور تمام پروفایل‌های مرتبط با عروسی را در اینستاگرام دنبال می‌کنید. چرا کار را یکسره نمی‌کنید و یک برچسب به پیشانی‌تان نمی‌چسبانید که “با من ازدواج کن، چرا از من خواستگاری نمی‌کنی؟” اگر می‌خواهید دوست پسرتان را وادار به ازدواج کنید، دیگر هیچ حرفی راجع به عروسی نزنید. تمام این حرف‌های بی‌پایان درباره عروسی جز این که عشقتان را کلافه و مضطرب کند، هیچ فایده دیگری ندارد. خونسرد برخورد کنید. قبلاً به مرد رویاهایتان فهمانده‌اید که می‌خواهید تا پایان عمرتان در کنار او زندگی کنید، لازم نیست تمام جزئیات عروسی رویایی‌تان را تا بعد از خواستگاری رسمی برای او توصیف کنید.


برایش مهلت تعیین کنید

اگر مدت‌ها از شروع رابطه‌تان می‌گذرد و به نظر نمی‌رسد که عشقتان قصد خواستگاری داشته باشد، زمان آن رسیده که برای او مهلت تعیین کنید. قرار نیست به او اولتیماتوم بدهید، صرفاً می‌خواهید به او بفهمانید که برای زندگی‌تان برنامه دارید و او یا می‌تواند برای محقق ساختن این برنامه‌ها به شما بپیوندد یا این که می‌تواند برنامه دیگری را پیشنهاد کند. اگر مدتی است که با هم دوست هستید و آمادگی لازم را برای ازدواج دارید، به دوست پسرتان بگویید که می‌خواهید ظرف X ماه آینده، نامزد کنید. تحت این شرایط دو حالت پیش می‌آید: یا دوست پسرتان می‌گوید که قصد دارد به زودی از شما خواستگاری کند یا این که درخواست مهلت بیشتری می‌کند تا به کارهایش سر و سامان بدهد. از مرد محبوبتان بپرسید که چقدر وقت لازم دارد و اگر وقتی که می‌خواست، معقول بود با این برنامه‌ریزی جدید موافقت کنید. چنانچه دوست پسرتان مطمئن نبود که می‌خواهد با شما ازدواج کند، نوبت شما است که تصمیم بگیرید آیا می‌خواهید با مردی بمانید که هنوز درباره ازدواج دودل است یا خیر.چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم


دیدگاهتان درمورد ازدواج را شفاف بیان کنید

آخرین توصیه ما به شما این است که با صداقت با دوست پسرتان درباره تمایل قلبی‌تان برای ازدواج صحبت کنید. ازدواج برای برخی مردان چندان موضوع مهمی نیست و پیمان ازدواج به نظرشان فقط یک قرارداد است. اما اگر شما در حال مطالعه‌ی این مقاله هستید، به احتمال زیاد ازدواج برایتان مهم است. احتمالاً ازدواج برایتان نشانه‌ی نهایی تعهد است و موجب می‌شود که از ایمنی و پایداری رابطه‌تان مطمئن‌تر شوید، شاید هم می‌خواهید دلگرم باشید که تا پایان عمرتان در کنار مردی خواهید بود که فکر زندگی بدون او برایتان غیرقابل تحمل است. دلایل خود برای ازدواج را با مردی که دوستش دارید، در میان بگذارید. حتی اگر عشقتان تمایلی به ازدواج ندارد، همین که بداند شما چقدر مشتاق شروع زندگی زناشویی هستید، کافی است که او را به ازدواج ترغیب کند. چنانچه او بداند که می‌خواهد تا پایان عمر در کنار شما بداند، راضی می‌شود که برای شاد کردن شما با پیمان ازدواج موافقت کند.


در گوشی با دخترخانم ها

وقتی می خواهید مردی را به سمت خود جذب کنید چند نکنه مهم را باید به یاد داشته باشید:

تمایل نشان دادن به کسی با آویزان او شدن فرق دارد. در عشقتان درماندگی نشان ندهید. مردان از زنان وابسته و شخصیت های آویزان به شدت می ترسند و احساس خفگی می کنند و خیلی زود از رابطه استعفا می دهند.

طوری رفتار کنید که همه زیر و بم زندگی تان، شخصیتتان و درونیات شما کف دست او نباشد. او باید بداند شما قله های فتح نشده زیادی در شخصیتتان دارید و بهتر است همه صمیمت ها را با او تجربه نکنید تا بداند نیاز دارد شما را بیشتر بشناسد و برای این کار، باید بیشتر و جدی تر به شما نزدیک شود و این تنها از راه ازدواج ممکن است. انگیزه کشف و تصاحب همیشه یک مرد را در مدار یک زن قرار می دهد.


منبع: رادیو عشق، تبیان، پایگاه خبری پارسینه

با ما بهترین بازدهی تبلیغات رپورتاژ را تجربه کنید:

سوربان با هدف پاسخگویی به تمامی اطلاعات لازم برای تازه عروس و دامادها شکل گرفته و گستره کاملی از تمامی خدمات عروسی شامل تشریفات عروسی، سالن عقد و دفتر عقد، تالار و باغ عروسی، دسته گل عروس، سفره عقد، مزون عروس، کیک عروسی، آتلیه عروس و … را دربر می گیرد. این سایت تلاش است تا با جمع آوری اطلاعات خدمات عروسی انتخاب را برای زوج های جوان آسان کند.


تمامی حقوق این وبسایت متعلق به سوربان می باشد و هرگونه کپی و نقل قول با لینک مستقیم امکان پذیر است.

 مسئولیت آگهی در سوربان بر عهده آگهی دهنده می باشد.

ازدواج کردن با عشق خود موضوعی است که نباید بیش از حد در آن تاخیر ایجاد شود. سوال های که سخت به دنبال پاسخش میگردید جواب های ساده دارد! ترغیب مرد به ازدواج! چگونه یک مرد را قانع کنیم؟ چگونه آشنایی را به ازدواج برسانیم؟ حالت پسرها هنگام عاشق؟ دلیل عاشق شدن چیست؟ چگونه مردی را برای ازدواج جذب کنیم؟ چگونه آشناییمان را به ازدواج ختم کنیم؟ چگونه یک مرد را وادار به خواستگاری کنیم ؟ چگونه رابطه دوستی را به ازدواج ختم کنیم؟ رابطه دوستی منجر به ازدواج!

جدا از روابطی که برای آشنایی های قبل ازدواج شکل می گیرند، اکثر روابط به نیت ازدواج شروع نمی شوند و صرفا برای آشنایی و دوستی هستند، اما ممکن هست شما در این روابط به طرف مقابل خود علاقه مند بشوید و تصمیم به ازدواج داشته باشید . در هر دو صورت چیزی که حائز اهمیت هست حفظ رابطه و تبدیل کردن این نوع روابط به یک رابطه پایدار است ک به ازدواج ختم شود.

برای اینکه مرد یا زنی را به ازدواج با خود ترغیب کنیم با از مهم ترین اصل ازدواج استفاده کنیم، در دنیای امروز دیگر کمتر کسی پیدا می شود که به صورت سنتی ازدواج کند و اکثر ازدواج ها با آشنایی قبلی انجام می شود. مهم ترین اصلی که یک آشنایی را به ازدواج می رساند عشق و میزان وابستگی طرفین است، پس برای ترغیب مردان به ازدواج و یا ترغیب زنان به ازدواج باید او را کاملا وابسته و مطیع خود کنید. شاید با خود بگوید طرف مقابل شما که عاشق هست اما آیا این عشق به حدی است که حتی تصور جدایی از شما برای او امکان پذیر نباشد!؟

اینکه ما چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی راه کار های مختلفی دارد اما اگر رابطه خود را با طرف مقابل بر پایه ازدواج پی ریزی کردید باید این موضوع را در نظر داشته باشید که زمان این آشنایی نباید بیشتر از ۳ تا ۶ ماه باشد چون طولانی شدن این روابط با عث سرد شدن در مرد ها می شود به این دلیل که دیگر چیزی برای اکتشاف مردان وجود ندارد تا هیجان رسیدن به شما را افزایش دهد.

یک واقعیت محض وجود دارد و آن هم روزمرگی و عادی شدن است، همه چیز برای انسان روزی عادی می شود حتی اگر کسانی که ازدواج کردن را برسی کنید می بیند که عطش روز های اول را ندارند. اگر رابطه بیش از حد ادامه پیدا کند ممکن است شما برای طرف مقابل خود عادی بشوید چون همه چیز را با شما تجربه کرده است و ممکن است این تفکر به سراغ او بیاید که شاید از شما بهتر را می تواند پیدا کند، در نتیجه همیشه در روابط باید دست نیافتنی باشید.چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم

به هیچ عنوان وارد روابط جنسی نشوید، شکل گیری روابط جنسی باعث از بین رفتن جذابیت و جهت گیری رابطه به سمت روابطی که فقط برای دست یافتن به نیاز های جنسی است میشود.

باید اعتماد بنفس بالایی داشته باشیم
مهارت های ارتباطی خود را افزایش بدهیم
نیاز های ناخود آگاه طرف مقابل را بشناسیم
احساس عشق را در طرف مقابل بوجود بیاوریمبا زبان بدن و فن بیان کلمات آشنایی کامل داشته باشیم

برای اینکه آشنایی را به ازدواج برسانیم نباید مستقیم از طرف مقابل خود درخواست ازدواج کردن کنیم.
سطح نیازها و عواطف طرف مقابل را بشناسید و ایشان را به خود جذب کنید، نباید از خود ضعف نشان بدهید طرف مقابل شما نباید احساس کند میتواند تا مدت طولانی شمارا کنار خود داشته باشد، وقتی برای یک مرد جذاب خواهید بود که مانند یک راز باشید دست نیافتنی به هر خواسته ای پاسخ مثبت ندهید تمام خود را به نمایش نگذارید.

نیاز نیست شما از طرف مقابل خود مستقیم درخواست کنید که به خواستگاری شما بیاید، اگر شما مرد مورد علاقه خود را عاشق کرده باشید و خود را با معیار های ایشان مطابقت داده باشید میتواند بصورت غیر مستقیم به این هدف برسید، مهمترین اصل در روابط برطرف کردن نیاز های ناخود آگاه، داشتن مهارت های ارتباطی و با اعتماد بنفس بودن هست.

باید ارزش‌های آن طرف را به خودش و ارزش‌های خودتان را به او یادآوری کنید.
درست مثل یک مذاکره.
به طرف مقابل‌تان ویژگی‌های خوب رابطه را یادآوری کنید.
البته باید رابطه خیلی شفاف باشد که بشود در مورد این مسائل صحبت کرد.
بعد به این فرد بگویید که ببین سه سال دیگر بس است، بیا کمی جدی‌تر فکر کنیم.
اما اگر پاسخ طرف مقابل این بود که شما و این رابطه خیلی خوب است اما من فعلا قصد ازدواج کردن
ندارم، این فرد را کنار بگذارید تا موقعیت‌های بعدی را از دست ندهید.
خیلی وقت‌ها باید کسی را که دوست دارید برای رسیدن به اهدافی بزرگ‌تر کنار بگذارید.

هیچ وقت قبل از قطعی شدن علاقه اش و هدفش که همانا ازدواج کردن است وارد فاز احساسات و عشق بلاواسطه نمی شود و اگر هم شد وقتی سخن ازدواج به میان می آید بازهم همان احساسات را به دختر می ورزد.

هیچ وقت ملاک های شناختی را جایگزین ملاک های احساسی نمی نماید
هیچ وقت خواستار ادامه رابطه و طولانی تر کردن رابطه بدون مشخص کردن زمان پایانی رابطه نمی شود.

هیچ گاه موقعیت های مخفی…پنهان و کوچه های خلوت را برای کسب لذت انتخاب نمی کند
از برخورد مناسب و آشنایی با فامیل ها .و خانواده دختر تفره نمی رود.
هیچ گاه در روابط خود قبل از اینکه در مورد معیارها و هدف های ازدواج کردن صحبت کند به یکباره سراغ معیارهای عاطفی و جسمی نمی رود

معمولا هیچ گاه پسری که قصد بدست آوردن کسی را دارد از موقعیت هایی که دختر برایش فراهم کرده سواستفاده نمی کند.

هیچ گاه مبحث و صحبت کردن در مورد متاهل را بخاطر این جملات به تاخیر نمی اندازد.
“”بذار سربازیم تموم بشه بعدا تصمیم می گیریم برای ازدواج چیکار کنیم””
“”من شرایط مالی خوبی ندارم..حالا کو تا شغل پیدا شه..بذار وقتی همه چیز جور شد اقدام می کنیم”

راضی کردن مردان به ازدواج مراحل خاصی دارد که به سادگی می توانید آن را اجرا کنید، اما برای راه حل چگونه مردان را راضی به ازدواج کنیم نیاز به مهارت های ارتباطی و یادگیری راه های نفوذ به ضمیر ناخودآگاه دیگران است که باید برای این تکنیک ها زمان لازم را صرف کنید.

هیچ وقت نباید از مردی بخواهید که باشما ازدواج کند به هیچ عنوان برای راضی شدن مرد به ازدواج نباید به او فشار وارد کنید تنها نتیجه این کار فرار مرد از شما خواهد بود. باید برای راضی کردن مردان به ازدواج از یک روش درست و علمی استفاده کنید،ما در موسسه سربرگ تازه تمام آموزش های لازم را برای رسیدن شما به اهدافتان در اختیار شما قرار می دهیم، پس با ما باشید.

مشکل همینجا است که شما دنبال راهی برای هستید که به شما بگوید چگونه یک مرد را وادار به خواستگاری کنیم اما وادار کردن مردان به خواستگاری همیشه نتیجه عکس داشته است. مردان در مقابله وادار شدن به خواستگاری مقاومت شدیدی نشان می دهند، چون وقتی شما سعی می کنید یک مرد را وادار به خواستگاری کنید او احساس می کند شما قصد دارید آزادی او را بگیرید شما می خواهید او را اسیر کنید و اگر با شما ازدواج کند شما در همه چیز می خواهید او را وادار به قبول کردن بکنید.

بجای وادار کردن مردان برای راضی شدن به ازدواج باید با سیاست رفتار کنید و نهال ازدواج را در ناخودآگاه او بکارید گویی که ازدواج با شما فکر و خواسته خودش است. از دو طریق می توانید به این هدف برسید با عاشق کردن و وابستگی عاطفی زیاد و با برطررف کردن نیاز های ناخودآگاه، طرف مقابل شما باید به حدی به شما نیاز مند شود که نبود شما برای او یک احساس خطر بزرگ ایجاد کند. باید با تکنیک ها و تکنیک های nlp عشق به این هدف برسید سپس با  سیاست رفتاری با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن کار را تمام کنید در این روش شما در زمان مناسب باید این احساس را در شخص ایجاد کنید که اگر برای ازدواج با شما اقدام نکنند شما را از دست خواهند داد.

در صورت تمایل به  آشنایی بیشتر با این مراحل و تکنیک به شماره ی زیر ( فقط از طریق تلگرام) پیام ارسال کنید  تا ادامه ی مقالات برای تان ارسال شود.

همچنین می توانید پرسش های خود را به صورت رایگان در مورد این مراحل ارسال کنید تا در اسرع وقت پاسخ تان ارسال شود.

تماس فقط از طریق تلگرام یا واتس آپ :

لینک تلگرام: sarbargetaze1

۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

مقالات مرتبط:                                         ارتباط با ما

چگونه رابطه خود را دوباره بسازیم

دینامیک های مرد و زن در روابط عاشقانه

چگونه عشقمان را عاشق خود کنیم

تشخیص خیانت مردان و زنان

لینک کانال تلگرام: sarbargetaze

سربرگ تازه یک سایت خسته کننده و بی هدف نیست، سربرگ تازه یک سایت تخصصی در زمینه ان ال پی و قانون جذب می باشد. من حسین رجب پور نویسنده مقالات سایت و محقق در زمینه قانون جذب و ان ال پی هستم.

فوق العاده بود ممنون از مقالات خوبتون با کمک شما و سایت سربرگ تازه احساس میکنم میتونم عشقم رو به ازدواج با خودم ترغیب کنم و تمایل ازدواج توش زیاد کنم مرسی سربرگ تازه

سلام من النازم عشق بچگیم یعنی من ۴سالم بود با یه پسر ۱۶ساله دوست بودم بعد ولم کرد اینا چند سال بعدش که منو میبینه بهم لبخند میزنه سرتکون میده بعد من به اون محل نمیدم اون بهم چشم غره میره یه روز تو چشام نگاه کرد بعد منم تو چشماش نگاه کردم بعدش که داشتم میرفتم خونمون یه برگشتم نگاش کردم اون لبخند زد نمی‌دونم عشقش هوسه یا ازدواج من خیلی دوست دارم باهاش ازدواج کنم چون خیلی وابستش شدم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

سلام من النازم عشق بچگیم یعنی من ۴سالم بود با یه پسر ۱۶ساله…چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم

سلام شما می تونید به تیم روانشناسی سربرگ تازه در تلگرام یا و…

یک سال بزرگترم است .از هم جدا شدیم ولی همدیگه رو دوست داریم…

سلام دوست عزیز. شما اشاره کردید به این که طرف مقابلتون رو بخ…

آیا حساب کاربری ندارید؟

09129305020

تبدیل رابطه دوستی به ازدواج هر فردی پس از آشنایی با فرد مورد علاقه ی خود تمایل دارد تا همیشه او را در کنار خود حفظ نماید و با او ازدواج نماید هر فرد زمانی که به صورتقاطع تصمیم درستی گرفت و در کمال صحت عقلانی تصمیم به ازدواج با فرد مورد نظر خود داشت و همه ی ویژگی های خوب و ید او را شناخت و تصمیم نهایی خود را برای ازدواج با فرد مورد نظر گرفت خود نیز باید ویژگی ها و نکاتی را رعایت نماید تا طرف مقابل نیز آمادگی خود را برای ازدواج با او اعلام نماید و رابطه به تباهی و اشتباه کشیده نشود و در آینده دچار پشیمانی نشوید

برخی زن ها و یا مرد ها فکر میکنند که اگر دائما به معشوقه ی خود گیر دهند و به اصلاح در هز زمینه با هر تلفن مشکوک شوند و یا در مورد مکان هایی که حضور داشته است سوال های پشت سر هم بپرسند نشان دهنده ی عشق است اما اینطور نیست و فرد پس از مدتی جدایی را ترجیح خواهد داد زیرا محدودیت به شدت در یک رابطه به خصوص برای مردان ترسناک است.

نشان دهنده یوابستگی بیش از حد نیز از
جمله مسائلی است که میتواند فرد را دچار اشتباه نماید و حتی فرد تصمیم به جدایی
بگیرد فردی که عاشق است با این حال که طرف مقابل خود را به شدت دوست دارد اما اول
از هرکاری باید بتواند خود را دوست داشته باشد تا آمادگی دوست داشتن طرف مقابل را
پیدا کند و در این راه موفق باشد و تنها یک حوس ناپایدار نباشد به همین دلیل
هیچگاه از اشک و آه استفاده نکنید طرف را دوست داشته باشید و از خدا بخواهید که
بهترین راه که به صلاح شما باشد را برای شما رقم بزند بنابراین با اعتماد و تکیه
بر خدا قوی باشید و یقین داشته باشید که خدا همراه شماست و بهرین راه را به شما نشان
خواهد داد و فردی که شما را دوست داشته باشد هیچگاه شما را رها نخواهد کرد و به
نفع شماست که با فردی ازدواج کنید که شما را دوست داشته باشد و خواهان شما باشد.

بنابراین حساسات خود را به شدت نترل
کنید حتی میتوانید به فرد فرصت رفتن را نیز بدهید که یقین پیدا کنید که خواهان شما
میباشد یا نه پس با اعتماد به نفس و توکل به خدا و قوت درونی میتوانید موفق شوید و
معشوقه ی شما با دیدن قدرت روحی شما قطعا عاشق شما خواهد شد.

برای خود ارزش قائل شوید و به خودتان اهمیت
دهید

چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم

نشان ندهید که وابسته ی او هستید

عشق خود را مدیریت کنید

جر و بحث نداشته باشید و سعی کنید به
بهترین روش ها و به صورت کاملا منطقی مشکلات و خواسته های خود را ابراز نمایید.

به طرف مقابل ثابت کنید که به او اعتماد
دارید

از دائما گیر دادن و سوال و جواب در زمینه های شخصی پرهیز نمایید.

سعی کنید در هر حالتی خودتان باشید

تشکر کردن از هدایا و یا هر کار کوچکی
که برای شما انجام میدهد غافل نشوید

در زمانی که طرف مقابل شما عصبانی است
سعی کنید آرام باشید ، خونسردی خود را حفظ کنید و همه ی تلاش خود را داشته باشید
که اوضاع را بهبود ببخشید

در یک زندگی مشترک وفاداری اولین و مهم
ترین نکته ای است که باید به آن اهمیت دهید بنابراین نشان دهید که وفادار به او
هستید

سعی کنی از دوستان مشترک که زندگی
متاهلی دارند و از زندگی خود راضی هستند استفاده کنید و با آنها مشترکن ارتباط
برقرار داشته باشید

سعی کنید واقع بین باشید ، قانع باشید و طرف مقابل را برای خودش بخواهید نه مسائل دیگر

با مطالعه ی مطالب فوق میتوانید اقدام به تبدیل رابطه دوستی به ازدواج نمایید و هدایت رابطه به سمت ازدواج را به درستی از جانب خود انجام داده باشید.

با مشاوره میتوانید به طور کامل از دوستی تا ازدواج را کنترل نمایید و تحت نظر مشاوره های حرفه ای و دقیق در کلینیک روانشناسی رویا مسیر درست را انتخاب نمایید.

امروزه رابطه ها معنا خاص خود را از دست داده اند و مرز های مشخصی ندارند اما اگر میخواهید رابطه ای درست و عمیق را تجربه نمایید حتما میتوانید با کمک و نظر یک مشاوره و روانشناس رابطه را اصولی پیش ببرید.

اگر به دنبال کسب رضایت از رابطه خود هستید و قصد دارید آن را اداره نمایید تنها کافیست با یک مشاور و روانشناس در ارتباط باشید تا راهکار های لازم به شما ارائه داده شود بنابراین با کلینیک روانشناسی رویا همراه باشید.

بسیاری از افراد این سوال را دارند که چگونه آشناییمان را به ازدواج ختم کنیم به همین دلیل ما در اندکی از خلاصه توانستیم در قالب این مقاله توضیحاتی مختصر در اختیار شما قرار دهیم برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید به مشاوره حضوری و تعیین وقت اقدام نمایید و یا با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

با سلام ممنون بابت مطالب خوبتون تبدیل رابطه دوستی به ازدواج به خوبی شرح دادید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دیدگاه

54 55 26 32

64 55 26 32

80 90 049 0901

86 86 121 0901

کرج،چهار راه طالقانی ،جنب اداره پست ، ساختمان امید ،طبقه چهارم ، واحد 402

کلینیک روانشناسی رویا در تمام ایام هفته آماده و پذیرای شما برای انواع مشاوره توسط متخصصین و کارشناسان و روانشناسان با تجربه میباشد و توانسته است با بیش از دو دهه خدمت رسانی به متقاضیان عزیز در تمامی حوزه های روانشناسی موفقیت کسب نماید .

مشاوره و روان درمانی

توسط متخصصان و روانشناسان علوم رفتاری

54 55 26 32

64 55 26 32

چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم

80 90 049 0901

86 86 121 0901

کرج،چهار راه طالقانی ،جنب اداره پست ،ساختمان امید ،طبقه چهارم ، واحد 402

آیا دوستی‌های قبل از ازدواج می تواند منجر به شناخت بهتری شود؟ اگر درگیر یک رابطه عاطفی شدیم چگونه عمل کنیم ؟ ما در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد

گاهی برای برخی افراد پیش می آید که درگیر یک رابطه عاطفی می شوند. در دانشگاه یا محل کار و یا هر جای دیگری با یک نگاه عاشق می شوند و تا جایی پیش می روند که دختر و پسر گمان می کنند عشق اول و آخر یکدیگر هستند و با هم عهد می بندند که با هم ازدواج کنند اما سالها می گذرد و خبری از خواستگاری نیست… گاهی برای برخی سوالات مبهمی ایجاد می شود که آیا واقعا عشق در یک نگاه ایجاد می شود ؟ آیا عشقی که با یک نگاه شروع شود را می توان اسمش را عشق واقعی گذاشت؟ آیا دوستی‌های قبل از ازدواج می تواند منجر به شناخت بهتری شود؟ اگر درگیر یک رابطه عاطفی شدیم چگونه عمل کنیم ؟ ما در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

بیشتر بدانید : قبل از ازدواج با دختری ارتباط داشتم، می ترسم همسرم بفهمد!

ممکن است شما دچار این احساس شده باشید که گاهی با نگاه کردن به جنس مخالف یک حس خاصی پیدا می کنید و ناگهان نگاهتان به یکدیگر گره می خورد و آن لحظه احساس می کنید که عاشق شده اید اما آیا یک عشق واقعی و پایدار با یک نگاه به وجود می آید؟چه اتفاقی می افتد که دو نفر به سرعت یک نگاه کردن عاشق یکدیگر  می شوند؟ برخی افراد معتاد عاشق شدن در یک نگاه هستند و البته این افراد عاشق عاشق شدن هستند و اغلب هم این احساس ،وقت و زمان زیادی را از آنها نمی برد. به محض روبرو شدن با یک نفر سریع عاشق او می شوند در حالیکه چیزی از آن شخص نمی دانند و نمی خواهند که بدانند چرا که ممکن است با شناخت او تمام رویاهایشان بر ملا شود لذا باید توجه داشت که عشقی که در یک نگاه آغاز می شودعشق واقعی نیست و بیشتر به نوعی هوسرانی است. کسی که در یک نگاه عاشق می شود در واقع بدون انکه حتی حاضر باشد چیزی از طرف بداند شیفته ی تخیلات ذهنی که از آن فرد ساخته است می شود نه آن آدمی که به راستی می بیند. این افراد اگر با طرف مقابلشان ازدواج کنند ممکن است مانند بقیه افراد با گرفتاری های زندگی رو برو شوند اما چیزی که بعد از ازدواج به آن دست پیدا می کنند این است که از خواب غفلت بیدار می شوند و احساس می کنند دیگر عاشق نیستند لذا عشقی که با یک نگاه اغاز شود از انجا که هیچ پایه و اساس منطقی پشت آن نیست به راحتی از بین خواهد رفت .چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم

همان هایی که در یک نگاه عاشق می شوند با همان یک نگاهشان طرف را درگیر یک رابطه عاشقانه و عاطفی  می‌کنند اما در یک رابطه عاطفی از آنجا که دختران سرشار از احساسات هستند به راحتی به وعده و وعیدهای پسران گوش می دهند و ممکن است سالهای سال درگیر یک رابطه ی عاطفی شوند اما واقعیت این است که در اکثر مواقع پسرانی که شرایط ازدواج را ندارند از طریق روابط آزاد ، پنهانی و احساسی با عواطف یک دختر بازی می کنند و مایلند این خلاء را با یک رابطه دوستانه پر کنند و برای ادامه ی رابطه از دادن قول ازدواج هم ابایی ندارند. این پسرها هر روز یک بهانه برای علنی کردن رابطه دارند و امروز و فردا می کند: درسم تمام شود، سربازی بروم، کار پیدا کنم، پس انداز داشته باشم، موافقت خانواده را جلب کنم و … آنها نمی دانند که دوستت دارم های بی ریشه چه بر سر یک دختر می آورد! و چه فرصت های ازدواجی را از آنان می‌گیرد…زمان ازدواج دختران و پسران متفاوت است و دختران با عبور از یک محدوده ی سنی شانس کمتری برای ازدواج موفق پیدا می کنند. اگر واقعا قصد ازدواج دارید برای آن زمان تعیین کنید و هر چه سریع تر با خانوادتان صحبت کنید تا با دختر مورد علاقه شما آشنا شود و از طریق رسمی به خواستگاری بروند و اگر قصد ازدواج ندارید بینِ زمین و آسمان نگه ندارید آنکه جانش برایتان در می رود را …گاهی خط کش و میزان بگذارید ،زاویه‌ها و گوشه های  گفتار و رفتارتان را اندازه بگیرید…

برخی دختران با وجود احساساتی که دارند اما گاهی از طولانی شدن زمان آشنایی خسته می شوند. مدام می گویند زودتر تکلیف من را روشن کن و به هر نحوی می خواهند طرفشان را برای آمدن به خواستگاری ترغیب کنید. گاهی اصلا دلشان می خواهد پا بگذارند روی تمام قوانین عرفی و خودشان گل و شیرنی بگیرند و به خواستگاری معشوقشان بروند اما عجله نکنید و کمی تامل کنید.هیچ وقت به فرد مورد علاقتان اصرار نکنید که هر چه سریع تر به خواستگاری بیایید چرا که با اصرار شما ممکن است اتفاقات ناخوشایندی بیفتد و با سرانجام گرفتن این وصلت ،بعد ها آن کسی که سرکوفت بخورد شما باشید . شاید بعد ها با یک دعوا این حرف را از همسرتان بشنوید که :”من اصلا نمی خواستم بیام خواستگاری تو منو مجبور کردی…”آنوقت است که انگار تمام دنیا روی سرتان خراب می شود.وقتی دو نفر پس از دوستی با یکدیگر ازدواج می کنند ممکن است که عزت و احترام دختر نزد خانواده همسر کم شود حال اگر این ازدواج با اصرار دختر هم صورت گرفته باشد به مراتب سرزنش ها بیشتر خواهد شد پس عجله نکنید اما در عوض شناختتان را نسبت به طرفتان بیشتر کنید و کمی از احساساتتان فاصله بگیرید.در لابلای حرف ها می توانید برخی از واژه ها را زیر ذربین بگیرید و متوجه شوید که این پسر واقعا قصد ازدواج با شما را داردیا خیر . اگر پسری :- به شما اصرار می کند که کسی از روابط ما خبردار نشود.- هر وقت حرف ازدواج به میان می آید حرف را عوض می کند و علاقه ای به صحبت کردن در این زمینه ندارد.- عفت را زیر پا می گذارد و به جای شناخت منطقی، از شما در خواست های نامشروع دارد و یا با شما درباره مسائل جنسی و تحریک کننده صحبت می کند.- برای آمدن به خواستگاری مدام بهانه جویی می کند و امروز و فردا می کند.- از شما می خواهد که خودتان را بخاطر او تغییر دهید و هر روز یک ایرادی از نوع پوشش و ظاهر شما می‌گیرد.بدانید که این فرد هدفی جز وقت گذرانی ندارد لذا هیچ وقت برای ازدواج با این افراد نه وقتتان را تلف کنید و نه اصرار به ازدواج با آنان کنید چرا که اگرچنین افرادی حتی با اصرار شما به خانه مشترک وارد شوند نمی توانند زمینه یک زندگی ارام و موفق را فراهم کنند. پس خیال نکنید که همه ی ماجرا با نشستن سر سفره عقد تمام می‌شود بلکه بعد از عقد مشکلات تازه ای در انتظار شما خواهد بود .به هر ترتیب هیچ کس منکر این نیست که در همه زندگی های زناشویی مشکلات و اختلاف نظر هایی وجود دارد اما این مشکلات در ازدواج هایی که با دوستی شکل گرفته است به مراتب بیشتر دیده می شود که وقتی دو نفر عاشق می شوند بخاطرآن عشق و محبتی که بین‌شان هست چشم بر همه چیز می ببندند و تنها خوبی های یکدیگر را می بینند اما با رفتن زیر یک سقف تازه پی به مشکلات اساسی یکدیگر می برند و انجاست که تنفر جای عشق را می گیرد پس عاقلانه تصمیم بگیرید و عاشقانه زندگی کنید قبل از انکه عاشق شوید.

بیشتر بدانید : همسرم قبل از ازدواج با مرد متاهلی رابطه داشت!

بیشتر بدانید : در روابط قبل از ازدواج به این نکته ها دقت کنید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 6 شرطی که هر دختر و پسری برای ازدواج باید داشته باشد

اگر می خواهید بیشتر بدانید : دوستی یا عشق ، کدامیک در رابطه زناشویی مثمر ثمرتر هستند؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 13 رازی که دختران قبل از ازدواج باید بدانند!!

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : tebyan.net

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

گاهی دل‌تان می‌خواهد تمام کلیشه‌های را کنار بگذارید و خودتان گل و شیرینی به دست به خانه‌شان وارد شوید اما خواستگاری دختر از پسر چیزی نیست که همیشه جواب بدهد. بنابراین، باید دنبال روش هایی باشید که مرد مورد نظرتان را به ازدواج با خود ترغیب کنید.تکلیف‌تان را روشن کنیداگر می‌خواهید فرد مورد نظرتان را به ازدواج ترغیب کنید، قبل از هرچیز باید بدانید که چه نسبتی با او دارید. آیا او به شما توجه دارد؟ آیا روابط تان از فاز رسمیت همکاری و آشنایی و همکلاسی بودن فراتر رفته اما هنوز به مرحله ای که پیشنهاد بدهد نرسیده؟ آیا حرفی از ازدواج میان شما رد و بدل شده یا برنامه‌ای در این مورد ریخته‌اید؟

باید از خود بپرسید که آیا او آمادگی شروع زندگی مشترک را دارد؟ برای دانستن اینکه آیا او هم علاقه‌ای به ازدواج با شما دارد یا خیر، می‌توانید از کسی که به او نزدیک است کمک بگیرید. دوست صمیمی او یا دوست مشترک‌تان می‌تواند نقش واسطه را ایفا کند. اما یادتان نرود که این واسطه باید بی‌طرف باشد و نسبت به ازدواج شما هم نظری مثبت داشته باشد. پرسش و صحبت در مورد ازدواج یا سۆال کردن در این مورد که آیا برای آینده تصمیمی داری یا نه، از مسئولیت‌های این واسطه است. برایش توضیح دهید که در این گفت‌وگو، نباید اشاره مستقیمی به  شما داشته باشد. نیمه رسمی باشیداگر سراغتان آمد و خواست بیشتر با شما آشنا شود، باید از همان آغاز هدف رابطه را مشخص کنید و برای مطلع کردن خانواده ها برنامه و نقشه داشته باشید. روشن بودن تکلیف هر دوی شما، بسیاری از مشاجراتی که ممکن است در این دوران میان شما فاصله بیندازد را از میان می‌برد و از آنجا که هر دوی شما برای هدفی مشترک انرژی صرف کرده و تلاش می‌کنید، مانع از دلسردی و تردیدتان می‌شود.

از یاد نبرید فشار آوردن و انتظار عجله از طرف مقابل، داشتن جایگاه شما را در چشم او پایین می‌آورد. اگر مردی که به او علاقه‌مند شده‌اید، سعی کرد به شما نزدیک شود و در عین حال از شما مهلتی برای رسیدن به اهدافش خواست و قرار بر این شد که بعد از تحقق برنامه‌هایش به خواستگاری‌تان بیاید، چاره‌ای جز انتظار ندارید. اما این انتظار را در چهارچوبی خانوادگی تا حدودی رسمیت بدهید. در این حد که خانواده ها از حضور فردی به عنوان خواستگار آینده شما مطلع باشند و دورا دور او را بشناسند.

در این مدت بهتر است میزان تلاش او برای تحقق وعده‌هایش را زیر ذره‌بین بگذارید. اگر بعد از این مدت هم بهانه‌تراشی و دلایلی را مطرح کرد که از نظر شما و اطرافیان‌تان قابل‌قبول و منطقی نبودند، بدانید که شما در حال ازدست دادن فرصت خود برای ازدواج هستید و بیهوده به این ارتباط دل بسته‌اید. اما اگر توضیحات او قانع‌کننده به نظر رسید و موضوعات مهمی مانند به اتمام نرسیدن تحصیل یا رفتن به خدمت سربازی یا عدم آمادگی اولیه مالی را مطرح کرد، باتوجه به شرایط سنی شما و مقدار زمانی که لازم دارد، تصمیم بگیرید.شما خواستگاری نکنیدبهتر است به صورت نا محسوس خواسته‌تان را بیان کنید. پیشنهاد مستقیم ازدواج از طرف یک خانم در کشور ما چندان مرسوم نیست و آغازگر مشکلات دیگری در رابطه می شود، اما یک پیشنهاد غیرمستقیم، می‌تواند شما را چند قدمی جلوتر ببرد و تکلیف‌تان را تا اندازه‌ای روشن‌تر کند. اگر شما به یک مرد به صورت مستقیم پیشنهاد ازدواج دهید، معمولا حالات دفاعی به خود می‌گیرد و عقب‌نشینی می‌کند، بنابراین بهتر است زمینه را مهیا کنید و کمی به انتظار بنشینید. برای شروع می‌توانید به ایده‌هایی که در زمینه ازدواج دارید اشاره کنید یا از اینکه ارتباط هدفدار را می‌پسندید صحبت کرده و به عکس‌العمل‌های او خوب توجه کنید. اگر مردی که حرف‌های شما را می‌شنود، صحبت را عوض کرد یا نشان داد که کاملا عکس شما فکر می‌کند، بهتر است وقت خود را تلف نکنید! رابطه را بی‌دلیل کش ندهیدزمان ازدواج دختر و پسر متفاوت است و بسیاری از دختران با عبور از یک محدوده سنی شانس کمتری برای ازدواج با کسی که سن و شرایط مناسب را داشته باشد پیدا می‌کنند. گذشت زمان طولانی و بیشتر از 1تا 2سال به انتظار خواستگاری رسمی او نشستن، مشکلات بسیاری را در یک رابطه ایجاد می‌کند. بعد از چنین زمانی، احتمال اینکه طرف مقابل شما پشیمان شود یا انتظار خانواده ها سر بیاید و رابطه به تنش کشیده شود زیاد است. اگر با هم قرار ازدواج گذاشته‌اید، می‌توانید بعد از گذشتن مدتی از او بخواهید در جلسات مشاوره پیش از ازدواج شرکت کند. این مرد فریبتان می دهد!واژه‌هایی را که به زبان می‌آورد زیر ذره‌بین بگذارید. کسی که می‌گوید «من اهل ازدواج نیستم اما چون تو را دوست دارم حاضرم برای همیشه با تو بمانم!» فرد مسئولیت‌پذیری نیست و هدفی جز وقت گذرانی از رابطه با شما ندارد. خیلی سریع و مقتدرانه این رابطه را قطع کنید و به زندگی خود برگردید. موردهای ازدواج را به خاطر چنین مردی از دست ندهید.کسی که توان پذیرفتن مسئولیت را ندارد، حتی اگر با اصرار شما به خانه مشترک وارد شود، نمی‌تواند زمینه یک زندگی موفق و آرام را فراهم کند. پس گمان نکنید که همه ماجرا به نشستن پای سفره عقد ختم می شود. زندگی با یک فرد بی‌مسئولیت، از انتظار برای به‌دست آوردن او هم زجرآورتر است.چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم

به جای نادیده گرفتن نشانه‌ها و امید بستن  بی‌دلیل سنگ‌های‌تان را با او وا بکنید. اگر او از دادن جواب صریح به شما طفره می‌رود، بیشتر مراقب باشید! شاید پای یک بازی در میان است و این فرد تنها می‌خواهد زمان بیشتری را در کنار شما صرف کند. برخی از آقایان نه حاضر به پذیرفتن مسئولیت ازدواج هستند و نه حاضرند از طرف مقابل جدا شوند. در گوشی با دخترخانم هاوقتی می خواهید مردی را به سمت خود جذب کنید چند نکنه مهم را باید به یاد داشته باشید:تمایل نشان دادن به کسی با آویزان او شدن فرق دارد. در عشقتان درماندگی نشان ندهید. مردان از زنان وابسته و شخصیت های آویزان به شدت می ترسند و احساس خفگی می کنند و خیلی زود از رابطه استعفا می دهند.

طوری رفتار کنید که همه زیر و بم زندگی تان، شخصیتتان و درونیات شما کف دست او نباشد. او باید بداند شما قله های فتح نشده زیادی در شخصیتتان دارید و بهتر است همه صمیمت ها را با او تجربه نکنید تا بداند نیاز دارد شما را بیشتر بشناسد و برای این کار، باید بیشتر و جدی تر به شما نزدیک شود و این تنها از راه ازدواج ممکن است. انگیزه کشف و تصاحب همیشه یک مرد را در مدار یک زن قرار می دهد.منبع : سیب سبز

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!


ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


مشاوره تلفنی طلاق


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید


رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه آشنایی را به ازدواج برسانیم؟

چگونه رابطه دوستی را به ازدواج ختم کنیم؟

دوستی هایی که به ازدواج ختم می شوند چگونه هستند؟

بسیاری تصور می کنند بهترین راه برای ایجاد عشق و علاقه بین دو نفر و تبدیل این عشق به ازدواج برقراری رابطه دوستی است اما این باور کاملا صحیح نیست. اگرچه روابط دوستی بسیاری وجود دارد که به ازدواج منجر شده است اما رابطه دوستی، عشق و وابستگی قبل از ازدواج به صورت کلی می تواند احتمال پایداری رابطه و ازدواج را کاهش دهد.

در مقابل آشنایی قبل از ازدواج می تواند امتیازات مثبتی به همراه داشته باشد.چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم

اگر بخواهیم بفهمیم چطور دوستی را به ازواج برسانیم قبل از هرچیز باید با مفهوم هورمون اکسی توسین آشنا شویم.

هورمون اکسی تسین که به هورمون عشق نیز معروف است در آغاز رابطه عاطفی ترشح بیشتری از خود نشان می دهد که همین امر باعث افزایش احساس علاقه و عشق بین دو جنس مخالف می شود. به مرور از شدت اولیه این ترشحات کاسته خواهد شد و همه چیز به سطح معمولی باز خواهد گشت.

اما مطمئنم همه شما افرادی را می شناسید که حتی سال ها پس از رابطه عشق شان را فراموش نکرده اند. وقتی علمی صحبت می کنیم فرد عاشق فردی است که به دلیل ترشح هورمون اکسی توسین بسیار خوشحال، هیجان زده، شاد و پر انرژی می شود. پس فردی که پس از یک شکست عشقی در حسرت عشق خود هر روز اشک می ریزد و غصه می خورد نمی تواند فرد عاشقی باشد.

در واقع این فرد در آرزوی آن احساس عشقی است که دیگر تجربه نمی کند؛ یعنی همان احساسات خوب، شاد و هیجان انگیز. به عبارت دیگر عشق در هر دو طرف از بین رفته است.

البته روش ها و تکنیک های بسیاری وجود دارد که می توان برای تقویت مجدد ترشح این هورمون و بازگشت عشق به رابطه انجام داد اما بیشتر این روش ها مناسب زوج هایی است که ازدواج کرده اند و زیر یک سقف با یکدیگر زندگی می کنند. ( نگاه کنید به افزایش محبت بین زوج ها).

به جای اینکه اجازه دهیم رابطه از مرحله آشنایی به مرحله دوستی و سپس ازدواج ختم شود بهتر است مستقیم از مرحله آشنایی به سمت ازدواج قدم برداریم ( ( نگاه کنید به آیا دوستی معمولی مرد و زن امکان پذیر است).

البته این بدین معنا نیست که اگر قبلا وارد چنین رابطه ای شده اید هیچ کاری برای رساندن رابطه دوستی به ازدواج نمی توانید انجام دهید اما باید بدانید تبدیل یک رابطه به ازدواج وقتی در مرحله آشناییمان هستیم بسیار ساده تر است نسبت به مراحل بعدی.

پس تنها راه برای حفظ یک رابطه عاشقانه این است که در همان مراحل آغازین ( یعنی مرحله آشنایی)) که در اوج قرار دارید اقدام به ازدواج کنید. اگر این مرحله را رد کردید و دوستی رسیدید باید بدانید هر چقدر زمان بگذرد کارتان سخت تر و رسیدن به ازدواج کاهش پیدا می کند.

در بحث ازدواج یک تفاوت اساسی در بین زنان و مردان وجود دارد. مردان در آغاز رابطه زودتر و ساده تر عاشق می شوند. پس تبدیل یک رابطه آشنایی به ازدواج در آغاز رابطه با یک مرد ساده تر است. در مقابل راضی کردن زنان و عاشق کردن آن ها به تلاش بیشتری و اطمینان سازی نیازی دارد. اما حتی برای مردان نیز تبدیل یک رابطه در مراحل اولیه ساده تر خواهد بود ( نگاه کنید به جذب افراد به ازدواج با ایجاد وابستگی).

قبل از اینکه توضیح دهم چرا آشنایی را می توان به ازدواج ختم کرد لازم است این نکته را بدانید: مردم عاشق کسانی می شوند که امتیازات مشابه و یا بالاتری نسبت به آن ها داشته باشند ( نگاه کنید به روانشناسی عشق).

منظور از این امتیازات همان موارد و معیارهایی است که تعیین می کنند یک شخص می تواند شریک زندگی مناسبی برای شخص دیگری باشد یا خیر.

همچنین هر فردی با توجه به معیارها، تجربیات گذشته و سرگذشت زندگی خود امتیازات متفاوتی را برای انتخاب شریک زندگی اش در نظر می گیرد.(نگاه کنید به چگونه دیگران را عاشق خود کنیم – بر اساس روانشناسی عشق)

اکنون با توجه با این توضیحات می خواهیم توضیح دهیم چرا آشنایی را می توان به ازدواج ختم کرد.

برای عاشق کردن یک فرد لازم است بدانید که چه امتیازاتی برای شریک زندگی اش در نظر گرفته است. تنها راهی که می تواند در به دست آوردن این اطلاعات به شما کمک کند مدتی آشنایی با فرد مورد نظر است. درواقع آشنایی به شما این امکان را می دهد که درباره ی تجربیات گذشته ی طرف مقابلتان اطلاعات بیشتری به دست آورید و در نتیجه بر اساس این اطلاعات از معیارهای موجود در ضمیر ناخودآگاه او آگاه شوید.

همانطور که بارها اشاره کرده ام زمانی که بتوانید خود را با معیارهای موجود در ضمیر ناخودآگاه طرف مقابلتان مطابق نشان دهید به راحتی او را عاشق خود خواهید کرد ( نگاه کنید به عشق و برطرف کردن نیازهای ضمیر ناخودآگاه).

از آنجا که این معیارها و امتیازاتی که هر شخص برای شریک زندگی آینده اش در نظر می گیرد در طول زمان تغییر می کنند، اگر امتیازات خود را بر اساس آنچه در ذهن طرف مقابلتان می گذرد افزایش دهید آشنایی شما و حتی دوستی تان به عشق و در نهایت به ازدواج تبدیل خواهد شد.

وقتی مصمم به ازدواج با فردی می شوید و  در مراحل اولیه آشنایی هستید ممکن است کمی صمیمیت و دوستی بین تان ایجاد شود. این موضوع نشان می دهد هر دو طرف پتانیسل ازدواج و تشکیل خانواده را دارند.

این بدان معنی است که اگر با فردی رابطه ی آشنایی برقرار کنید و تمایل به صمیمیت یا دوستی بیشتر را در طرف مقابل مشاهده کردید تقریبا نصف راه را برای عاشق کردن او پیموده اید. در این لحظه می توان گفت شما در بهترین موقعیت برای تبدیل رابطه خود به ازدواج هستید.

از این مرحله به بعد اگر به درستی رابطه خود را مدیریت نکنید و فقط به یک دوستی ( هرچند صمیمی) قانع شوید پس به جرات می توانم بگویم احتمال تبدیل رابطه دوستی شما به ازدواج در حال کاهش است.

با این وجود هیچ وقت برای تغییر مسیر و اقدام صحیح با توجه به هدف ازدواج دیر نیست و اگر همین امروز هم تصمیم بگیرید می توانید به هدف خود برسید. به شرط اینکه از راه صحیح و علمی وارد شوید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

مخالفت با ازدواج – مدل تایید چند وجهی

قانون جذب عشق

نقش زیبایی چهره در عاشق شدن

آیا دوستم دارد؟

آموزش مهارتهای ارتباطی زوجین

راه ها جذب پسر مورد علاقه در دانشگاه

مدت زمان آشنایی قبل از خواستگاری و ازدواج

می توانید به صورت 24 ساعت از طریق تلگرام یا واتس آپ با تیم نوین بینش در ارتباط باشید :09306135008

برچسب‌ها:ازدواج, زمان آشنایی قبل از ازدواج

انتقادات و شکایات

چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم

shahinzand18@gmail.com

اینستاگرام شاهین زند

     شماره تماس:  03136201013       از ساعت 9 صبح الی 5 عصر

 آدرس: اصفهان، خ ارتش، کوچه 69، ساختمان پیمان، ط 2، واحد11

ارتباط با کارشناس روابط عاطفی از طریق ارسال پیام در تلگرام یا واتس آپ: 09306135008

 

 

.                   قوانین و مقررات

 

چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم
چگونه رابطه ای را به ازدواج ختم کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *