چگونه رابطه ای را قطع کنیم

 
helpkade
چگونه رابطه ای را قطع کنیم
چگونه رابطه ای را قطع کنیم

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

در یک رابطه عاشقانه ممکن است به هر دلیلی به این نتیجه برسید که دیگر این رابطه آخر و عاقبت خوبی برایتان ندارد و برای به‌هم زدن  مصمم شوید اما سخت ترین مرحله این است که چطور این موضوع را با طرف مقابل مطرح کنید زیرا کات کردن نه تنها برای شما بلکه برای شریک عاطفیان نیز ممکن است صدمات روحی شدیدی به‌دنبال داشته باشد. به‌هر حال این امر غیر قابل انکار است که در یک رابطه هر دو طرف بعد از مدتی به‌هم وابسته می‌شوند و ترک این وابستگی کار دردناکی است. اما همیشه در زندگی باید واقع بین بود، اگر به این نتیجه رسیدید که باید این رابطه را پایان دهید ما به شما راهکارهایی ارائه می‌دهم تا با استفاده از آن بتوانید به‌طور مسالمت آمیز و با کمترین تنش این کار را انجام دهید.

فهرست مطالب

قبل از هر چیز، از پایان دادن ارتباط مطمئن شوید. به تمام دلایل خود برای قطع ارتباط خوب فکر کنید؛ سعی کنید هم با منطق و هم احساستان تصمیم بگیرید و از تصمیم‌های عجولانه و صرفا احساسی دوری کنید. این مرحله بسیار اساسی است، زیرا در صورتی که در اینجا نتوانید خوب خودتان را قانع کنید، بعدا دچار مشکل می‌شوید.

 سعی کنید زمانی که آشفته هستید یا هفته بسیار بدی داشته­اید رابطه را به پایان نرسانید. بلافاصله بعد از دعوا و مشاجره نیز به فکر تمام کردن رابطه نیفتید زیرا طبیعی است که در حین بحث حرف‌هایی گفته می‌شود که از ته قلب نیست.

 پس از تصمیم‌گیری قطعی برای پایان دادن به رابطه، زمان و مکان مناسبی را برای مطرح کردن تصمیم خود انتخاب کنید. به هیچ عنوان زمانی که فرد آشفته و عصبی است و یا  هنگامی که می‌خواهد سرکار برود مسئله را با او در میان نگذارید. همچنین، در مکان‌هایی که احساس خوبی به آن‌ها دارید این کار را انجام ندهید. سعی کنید در  موقعیتی بی­طرف و خنثی در مورد این موضوع صحبت کنید.

چگونه رابطه ای را قطع کنیم

برای احترام به طرف مقابل، بهتر است رابطه را در حضور خود شخص به پایان برسانید. فقط زمانی می‌توان به صورت غیر حضوری این‌کار را انجام داد که طرف مقابل دور از شما باشد و بدانید تا مدت زیادی او را نخواهید دید. یا اینکه شخصیتی پرخاشگر و عصبی دارد و ممکن است به شما آسیب برساند. در این شرایط بهترین راه تمام کردن رابطه، از راه دور و به شکل تلفنی خواهد بود.

با گفتن جملاتی مثل” تو هم به من علاقه نداری“، ” تو دیگر مرا دوست نداری“، ” تو به من توجه نمیکنی” مسئولیت را به گردن او نیندازید و خود از پذیرش مسئولیت پایان رابطه شانه خالی نکنید . در غیر این صورت، طرف مقابل را درگیر کرده­اید و باعث می شوید احساس بی ارزشی کند و اعتماد به نفسش را در رابطه‌های بعدی و در زندگی خود از دست بدهد.

 برای اتمام رابطه به طرف مقابل نگویید “من به درد زندگی با تو نمیخورم” “من برای تو مناسب نیستم” “بهتر از من می­تونی پیدا کنی“. این حرف‌ها بسیار کلیشه‌ای است و به غرور طرف مقابل توهین می‌کند. سعی کنید صادق باشید و به راحتی مشکلات خود را مطرح کنید.

 به طرف مقابل نگویید دوست معمولی هستیم و دیدارهایمان را ادامه می‌دهیم. یا اینکه از این به بعد خواهر و برادریم، این حرف‌ها باعث می‌شود فرد احساس کند، هیچ ارزشی برای رابطه قائل نیستید و احساس سرخوردگی شدیدی کند. در نتیجه، وقتی که تصمیم جدی برای قطع رابطه گرفتید ارتباط و دیدارهایتان را به طور کامل قطع کنید.

 شما وظیفه دارید صادقانه مشکلات را با او در میان بگذارید. ولی از زدن بعضی از حرف‌هایی که باعث شود عزت نفس و اعتماد به نفس طرف مقابل آسیب ببیند پرهیز کنید. برای مثال اگر از نحوه حرف زدن او بدتان می آید لازم نیست آن‌را بیان کنید. فقط سعی کنید به او بفهمانید شخص مناسبی برای یکدیگر نیستید “همین“

 به خوبی‌ها و نکات مثبت طرف مقابل اقرار کنید و لحظات خوبی که با هم داشتید را یادآوری کنید. این کار باعث می‌شود که او احساس ارزشمندی نماید.

اگر بتوانید خودتان را به جای طرف مقابل بگذارید بهتر می­توانید او را درک کنید و به نحوی رابطه را به پایان برسانید که شخص آسیب جدی نبیند.

شما لازم نیست ده‌ها دلیل برای قطع ارتباط عنوان کنید، زیرا ممکن است فرد مقابل از بین این دلایل ضعیف‌ترینشان را انتخاب کند و برای آن دلیل نقض بیاورد. این مساله، شما را وارد یک گفت‌گوی پیچیده می‌کند که ممکن است دلخوری‌هایی را پیش بیاورد.

پیشنهاد قطع ارتباط از طرف شما به اندازه کافی بار هیجانی منفی دارد، به همین دلیل سعی نکنید با آوردن جملات و کنایه‌های مختلف، حس‌های منفی‌تری در فرد مقابل ایجاد کنید. سعی کنید خودتان را جای فرد مقابل بگذارید و ببینید که اگر خودتان بودید از شنیدن این جملات چه احساسی داشتید.

گاهی برخی از افراد سعی می‌کنند در عین بر هم زدن رابطه، همچنان فرد مقابل را به خود علاقه‌مند نگه دارند. این یکی از بدترین کارهایی است که در حق فرد مقابل انجام می‌دهید، زیرا، عبور از این مرحله و پذیرش قطع رابطه را برایش سخت‌تر می‌کنید. شما او را با یک تناقض عجیب خواستن و نخواستن، مواجه می‌کنید که فرد را در یک برزخ احساسی قرار می‌دهد.

بسیار طبیعی است که فرد مقابل بخواهد با حرف‌هایش نظر شما را برگرداند. اما اگر قبلا تصمیم نهایی خود را گرفته‌اید، حتما سر حرف خود بایستید، زیرا، به دلیل احساسی بودن شرایط، برگشتن از نظر اصلا به نفع شما نیست و احتمالا داستان مشکلات قبلی با شدت بیشتری ادامه پیدا خواهند کرد.

بعضی از افراد بدون توجه به آسیب‌هایی که هم به خودشان و هم به دیگران می‌زنند، برای ادامه رابطه با طرف مقابل به ابراز خشم و تهدید کردن می­پردازند. در این شرایط چند راهکار مقابله ای برای فرد وجود دارد:

بسیاری از افراد به خصوص زنان به دلیل مسائل عاطفی در این شرایط سعی می‌کنند تصمیم خود را تغییر داده و رابطه را هرچند برایشان ناسالم و غیر قابل تحمل است ادامه دهند در اینجا راهکارهایی برای این وضعیت ارائه می شود:

تمام کردن یک رابطه عاشقانه برای هردو طرف بسیار سخت و ناراحت کننده است. و مشکلات روانشناختی بسیاری برای بیشتر افراد ایجاد می کند. با این حال،  بسیاری از افراد ممکن است تصمیم به قطع رابطه بگیرند. برای این اشخاص راه هایی وجود دارد که بتوانند رابطه­ی خود را با آسیب و ناراحتی کمتری به پایان برسانند. برخی از این روش ها عبارتند از: تصمیم گیری قطعی درمورد اتمام رابطه، لیست کردن مشکلات و دلایل برای پایان دادن به رابطه، مشورت گرفتن از خانواده و دوستان مورد اعتماد، مطرح کردن تصمیم در زمان و مکان مناسب، و مطرح کردن دلایل برای اتمام رابطه به صورت واضح و مشخص برای طرف مقابل. همچنین برای اینکه به طرف مقابل آسیب جدی وارد نشود باید ،سعی کنید خود را در جایگاه طرف مقابل قرار دهید، برای اتمام رابطه فقط روی نکات منفی و مشکلات تاکید نکنید، به اعتماد به نفس طرف مقابل آسیب نرسانید، رابطه را با قطعیت به پایان برسانید، کلیشه ها را کنار بگذارید، و مسئولیت پایان رابطه را بپذیرید.

 

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

37 بازدید

272 بازدید

298 بازدید

251 بازدید

449 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

چگونه رابطه ای را قطع کنیم

سلام من دختری28ساله هستم.دوس پسرم نمیخواداین رابطه روادامه بده.ورابطمون قطع شده.امامن نمیتونم ازش دورباشنم اذیت میشم فکرم مشغوله وشباخوابم نمیبره دوس دارم بهش پیام بدم.ولی چون اون دیگه نمیخوادسردشده منم نمیخوام ادامه بدم ولی سخته نمیتونم.باید چکارکنم که سمتش نرم؟

سلام دوست گرامی نیاز است تا برای بررسی کیفیت این رابطه، با مشاور صحبت کنید و علت این عدم تمایل از جانب طرف مقابل‌تان بررسی شود. همچنین این نکته را بخاطر داشته باشید، اگر او واقعاً قصد ماندن در رابطه را نداشته باشد، ماندن و ادامه دادن از سمت شما، کار بیهوده‌ای است. اما جون سوال‌تان مختصر است، حتما تمامی حوان باین رابطه باید بررسی شود تا راهنمایی دقیق‌تری به شما ارائه شود.

با سلام و وقت بخیر من ی پسر ۳۰ ساله هستم و به مدت یکساله با خانومی که کمی بزرگتر از خودم و مطلقه هستن و فرزند دارن آشنا شدم بخاطر مسائل شرعی بین ما صیغه موقت جاری شد ، من همون اوایل گوشزد کرده بودم من تا قبل ازدواج دائم ادامه میدم و … با توجه به الان ک خانواده فشار آوردن برای ازدواج چطوری با این خانوم کات کنم ک ضربه روحی نخورن ، چون بشدت به من وابسته شدن و از این موضوع بسیار نگرانم .

سلام دوست گرامی دلیل اینکه می‌خواهید کات کنید، به خاطر شرایط اوست؟ درست است که از ابتدا گفتید که ادامه دادن این ارتباط تا قبل از ازدواج دائم است؛ اما به مساله عاطفه و وابستگی بین خودتان و او توجه نکردید. نیاز است که حتماً مشاوره دریافت کنید تا بتوانید مدیریت بهتری در روابط خود داشته باشید.

سلام . من داخل رابطه ای هستم که واقعا ازش راضیم هم از نظر خونواده هم از نظر اخلاق و همه چیز . میدونم انتخابی که کردم لیاقت خونوادم داره ولی متاسفانه یه مشکل وجود داره اون بهم نیاز داره دوست داشتنش و عشقش بهم ثابت شده چون ویژگی های مثبت زیادی داره و همیشه کمکم کرده یه مدت زمان کوتاه دیگه رو که صبر کنیم میتونیم با خانواده هامون صحبت کنیم ولی نمیدونم نیازش رو چیکار کنم راستش من رابطه قبل از ازدواج رو دوست ندارم اونم ازم رابطه کامل نمیخواد ولی واقعا سختمه . میشه لطفا راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. اگر شرایط او خوب است، به چه دلیل برای ازدواج اقدامی نمی‌کند؟

سلام.من پسری ۳۵ ساله هستم که مدت ۷ساله با یه خانم که شوهرش فوت کرده و دوتا دختر دارن در رابطه ام.دلم میخواد با دخترش اولش که ده سال از بنده کوچکتره ازدواج کنم.لطفا راهنمایی کنید این کار صحیح هست یا نه؟دخترشون از رابطه من ومادرش بی اطلاع هستن ه

سلام دوست گرامی بنظر می‌رسد از واقعیت فاصله گرفته باشید. شما با مادر او در ارتباط بودید و حال قصد ازدواج با دختر را دارید؟ این مساله قطعا شما را در آینده دچار مشکل خواهد کرد. بنابراین پیش از هرگونه تصمیم، با مشاور صحبت داشته باشید.

سلام من دختری هستم که با یه پسر ۱۸ ساله دوستم چند بار خواستم باهاش کات کنم ولی با گریه و التماس و خواهش و حتی خودکشی من رو نگه داشت من مطمعن هستم که منو برای خودم میخواد و واقعا دوستم داره ولی خیلی اختلاف داریم از همه لحاظ و این دلیلیه که میخوام ادامه ندم ولی نمیدونم چیکار کنم اون خیلی جدیه و میترسم بازم دست به این کار بزنه

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید. تهدید به خودکشیف گریه و التماس و… به معنای دوست داشتن نیست. بلکه به معنی ضعیف بودن طرف مقابل است. شما مسئولیتی در قبال ایشان ندارید، چون با این تهدیدها کنترل شما را در دست گرفته است. بهتر است با او صحبت کنید و دلایل اینکه نمی‌خواهید با او ادامه دهید را بگوئید.

با سلام. من نزدیک به سه سال هست که با پسری در ارتباط هستم. و دراین مدت متوجه بازیگوشی هایش شدم و بهش گوشزد کردم و بدلیل پنهان کاری هایش فضولی کردم توی گوشیش و متوجه شدم صحبت میکند و طی این مدت خیلی به مشکلات برخوردیم و من بی اعتماد بودم و چون اون شخص همیشه عوض اینکه راه چاره ای پیدا کنه حرف نزنه با اشخاص دیگه عوضش پنهان کاری هاش بیشتر میشد هرچقدر راه کار میدادم بیشتر پنهان کاری میکرد و خیانت هاش در حد چت بود دیگه دیدار نمیدونم و ما ارتباطمون بیشتر شد و نزدیک تر شدیم و ماپشیمون شدیم ولی بازم ادامه دادیم بعد خیلی اذیت کردیم همو و اون ترکم کرد به مدت سه ماه و من متوجه شدم با شخصی در ارتباط هست تو این سه ماه و طبق ملاک های ازدواجش هست ولی هیچوقت از من نخواست باهاش ازدواج کنم و بعد موقعی که اومد شهر من بدلیل دانشگاهش دوباره ارتباط داشتیم تا به امروز و الان که کلا دیگه کاراش تموم شده میخواد بره میگه ما نمیسازیم ولی بازم یه مدت میخواد باهم باشیم ببینیم این رابطه ادامه دار خواهد بود یا نه و بعدش اگر دیدیم نشد تموم کنیم … ایشون اهل یه شهر دیگه هستن که خیلی دورن نزدیک ۱۰ ساعت فاصله س و به واسطه دانشگاه باهم آشنا شدیم … من خیلی بهش وابسته م و از طرفی نمیدونم کسی توی زندگیش هست یا نه قبلا هم پرسیده بودم میگفت نه ولی بودن کسایی و روراست نبود در این مورد برای همین میترسم اما ادم صادقی هست فقط توی این مورد حس میکنم نمیخواد من آسیب ببینم که بهم نمیگه نمیدونم واقعا و الان شرایط ازدواج نداره و باید بره سربازی و از طرفی اگر از اینجا بره من بی اعتماد میشم همش نگران میشم نکنه با کس دیگه ای آشنا بشه و شغلشم بیشتر با خانم ها درارتباطه و چه میدونم حس میکنم تمایلی به ادامه دادن با من نداره و میخوام قبل رفتنش اگر قراره تموم کنیم تموم کنم رودر رو بهتره چون نمیخوام دعوایی بشه نامرد تو اون سه ماهی که ولم کرد نذاشت به هفته بگذره زود کسیو پیدا کرد باهاش گرم بگیره ولی خب به اصرار من دوباره برگشت و متاسفانه من دیر متوجه شدم که تو اون سه ماه با شخصی در ارتباط بوده ( اینم از طریقی فهمیدم که خودش نمیدونه میدونم و باز هم ازش میپرسم کسی تو زندگیت بود تو اون سه ماه میگه نه ) از طرفی میترسم ترکم کنه و من چون دیگه دختر نیستم کسی منو قبول نکنه از طرفی نمیخوام برم جراحی کنم کسیو گول بزنم چون این میشه خیانت به شخصی که تو آینده وارد زندگیم میشه واقعا موندم تو دوراهی باهاش ادامه بدم یا نه. اگر میبینین نمیتونین کمکی کنین لااقل بگین من برم مشاور تا این هفته سه شنبه شهر ماست دیگه میره منم میخواستم زود به نتیجه برسم که آیا بمونم بهتره ببینیم چی میشه یا تموم کنیم …. نمیدونم با توجه به شرایط خاص من چیکار کنم لطفا جواب بدین و نظر من رو حتی اگر نذاشتین لااقل از طریق ایمیلی که گذاشتم کمکی کنین

سلام دوست گرامی پرسش شما بسیار طولانی است. لطفا خلاصه بنویسید.

سلام 19 ساله هستم. من راسش من دو سالی فکر میکردم خیلی به دختر ها علاقه مند هستم یعنی (همجنسگرا )و بعد با دختری در شبکه مجازی دوست شدم اولا خیلی عاشقش بودم و به مرور احساس کردم حسم داره کمتر از همیشه میشه و اونم 21 سال سن داره خیلی قربون صدقع میرفت و خیلی گیر میداد و این باعث میشد حسم بهش کم بشه ولی با حرفاش احساس میکردم نباید ناراحت بکنمش و منم مثل خودش خیلی بهش ابراز علاقه کنم اما این رابطه احساس کردم بهم داره اسیب میزنه چون حس میکردم وقتمو دارم تو شبکه مجازی با دختریی که خیلی ازم دوره هدر میدم و اون همیشه از اینده حرف میزد که باهم چیکار میکنیم میدونم اشتباه کردم ولی منم برا اینکه ناراحت نشه از ایندمون میگفتم تا اینکه واقعا زد به سرم که باهاش تموم کنم و از اونجاایی که میدونم با دختر و اینکه خیلی از هم دوریم اینده ایی نداریم باهاش کات کردم ولی خیلی بهم وابستس و پشت تلفن التماس میکرد و میترسم بلایی سر خودش بیاره و بهم گفتش که من خودمو میکشک و بدجوری عذاب وجدان دارم

سلام دوست گرامی کشش و جاذبه‌ای که برای شما نسبت به هم‌جنس‌تان بوجود آمده است، نیاز به بررسی بیشتری دارد. علت‌های زیادی می‌تواند برای این علاقه وجود داشته باشد. مثلاً نارضایتی شما از هویت جنسیتی‌تان می‌تواند باعث شده باشد که در برابر ایشان آسیب‌پذیر و منفعل باشید. اینکه از لحاظ منطقی پذیرفتید که با او اینده مشترکی ندارید، نکته مهمی است اما از نظر هیجانی نیز باید به این نتیجه برسید تا بتوانید در برابر تهدید خودش به خودکشی پایدار باشید و تن به رابطه اشتباه ندهید. اما به صورت کلی وضعیت شما باید توسط یک روانشناس بررسی شود، پس هرچه سریع‌تر نوبت مشاوره خود را از رادیو عشق رزرو کنید.

سلام و خسته نباشید. من دختری 18 ساله هستم که درحال حاضر با یک مرد 30 ساله در رابطه هستم. رابطمون جدی نیست و بیشتر جفتمون برای سرگرمی و برطرف کردن نیاز جنسی همو میخوایم. اینشکلی هم نیست که هیچ احساسی بهم نداشته باشیم. من وقتی توی چیزای مختلف مشکل داشته باشم اون کمکم میکنه و اونم وقتی مشکلی داشته باشه من کمکش میکنم و من درس های زیادی ازش یاد میگیرم. جفتمون از رابطه سود میبریم. من خودم رابطه ی جنسیمونو دوست دارم ولی هرچی بیشتر پیش میره میبینم که به ایشون علاقه چندانی ندارم. بیشتر بخاطر رابطه ی جنسی بهشون کشش پیدا کردم. رابطمون صمیمیه و خیلی هم با هم حرف میزنیم و اخلاقامونم میخوره بهم دیگه و انگار که این یک رابطه ی عالی باید باشه چون خود من هم به مرد های سن بالا و مثل اون علاقه دارم. ولی نمیدونم چرا هرچی بیشتر میگذره انگار که زیاد قلب من باهاش نیست. یعنی حتی در حد دوست معمولی هم به ایشون حس ندارم فقط کشش جنسی دارم. سعی میکنم که دوسش داشته باشم چون از هر لحاظ که بهش نگاه میکنم بیشتر ارزش های منو داره توی خودش و این رابطه بر طبق الگوهای ارزشی من باید خوب و درست پیش بره ولی چرا من عاشقش نمیشم؟

ایشون هم تنها کسی نبودن که حسم بهشون اینشکلی بود. نفر قبلی هم همینشکلی شد با اینکه سنش پایین تر از ایشون بود فقط کشش جنسی داشتم و هرچی تلاش میکردم عاشق طرفم نمیشدم با اینکه اون هم در نوع خودش خوب بود.

میخوام که با ایشون تموم کنم و اینکارو میکنم اما بازم مشکلی رفع نمیشه چون صورت مسئله رو برای خودم دارم پاک میکنم. من چرا نمیتونم عاشق کسی بشم؟

سلام دوست گرامی اختلاف سنی 12 ساله و رابطه‌ای که صرفاً روی رابطه جنسی بنا نهاده شده باشد، نمی‌تواند رابطه ادامه داری باشد.در رابطه سه عنصر بسیار مهم است: تعهد، کشش جنسی، صمیمت. اگ ردر رابطه صرفاً کشش جنسی باشد، رابطه خوبی نخواهد بود. درباره سوال مهمی که پرسیدید، نیاز به بررسی بیشتری وجود دارد که مشاور شما بداند دقیقا انتظارتان از عاشق شدن چیست؟ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم پیش از هرگونه تصمیم، حتما با مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره داشته باشید.

سلام من ی دختر ۱۶ساله هستم مدتی هست که با یه اقا پسری دوست شدم. اولش خیلی باهم صمیمی بودیم و مطمئن به ادامه رابطه بودیم. اما از یک جایی به بعد رفتارش سرد شد و شروع کرد از حرف زدن راجب عشق اولش و… اما حالا میگه دوست معمولی باشیم و این حرفا . لطفا کمکم کنید چجوری این رابطه رو ب پایان برسونم؟!

سلام دوست گرامی سنی که شما در آن قرار دارید سن حساسی است و ممکن بود اگر خلاف این موضوع تصمیم می‌گرفتید، نتیجه مناسبی نمی‌گرفتید. بنابراین راه شما برای تمام کردن این رابطه و تصمیم برای آن درست است. اما در مورد چگونگی تمام کردن آن، باید تمامی راه های ارتباطی خودتان را با ایشان ببنیدید. هر یادگاری از او دارید، یا پس بدهید یا از جلوی چشمان خودتان بردارید. حرفی که ایشان زده که با شما فقط دوست معمولی باشد امکان پذیر نیست و رابطه‌ها رشد می‌کنند. برای دریافت راهنمایی بیشتر از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

ممنونم از راهنماییتون🙏

ممنونم حرفاتون باعث شد قانع بشم و بتونم ی تصمیم درست و قاطع بگیرم با تشکر 🙂

سلام من 19 سالمه و امسال هم کنکور دارمم ی چن وقت پیش میخاستم ب یکی از دوستام ی پیام بفرستم که شماره رو اشتباه زدم رفت واسه این عاقا که هی پیام دادو اینا از اونجایی که من کنکور دارم و اصن وقتی واسه این کارا ندارم و کاملا هم مخالفم با رابطه در زمان کنکورم و خیلی هم درس خوندم هر وقت بهش میگم پیام نده بعدش حس میکنم ناراحت شده و همش تو فکرشم سریع میرم بهش پیام میدم .من بهشم گفته وقت ندارم اونم گفت ماهی 2 یا 3 بار فقط پیام میدیم که منم مخالفم اینجوری .خیلی هم پسر خوبیه و کاری هست با اینکه میدونم از هم دوریم با اینکه میدونم اصن بدرد من نمیخوره ولی سعی دارم نگهش دارم واقعا نمیدونم چرا و چیکار کنم الان که باید درسمامو جمع کنم بخاطر این موضوع اصن نمیتونم درس بخونم تروخدا اگه میشه هرچه زودتر کمکم کنید

سلام دوست گرامی وقتی شما تصمیم گرفتید که فعلاً روی درس‌تان تمرکز کنید، و هرچیزی که ذهن‌تان را مشغول کند را کنار می‌گذارید، پس بهتر است پای این تصمیم بمانید. چون شما انتخاب کرده‌اید که فعلاً درس بخوانید. درس و رابطه تداخلی باهم ندارند اما گویا برای شما مدیریت این مساله که همزمان بخواهید به هر دو موضوع که مهم هستند فکر کنید، دشوار است. اشاره کردید که «خیلی هم پسرخوبیه»؛ به نظر شما با ارسال یک پیام اشتباهی به فردی که او را نمی‌شناسید و ماهی 2 یا 3 پیام ردوبدل می‌شود، می‌وشد همچین قضاوتی کرد که او پسر خوبی است؟؟ هر تصمیمی که می‌خواهید بگیرید سود و زیان ناشی از آن را بررسی کنید تا کمترین آسیب را ببینید.

ممنونم حرفاتون باعث شد قانع بشم و بتونم ی تصمیم درست و قاطع بگیرم با تشکر 🙂

سلام روز بخیر،دختری ۲۱ساله هستم بعد از چهار سال سینگلی با کسی دوست شدم ک از خودم شش سال بزرگتر هست.اوایل میگف ک ۱۰۰درصد دوسم داره،الان ک سه ماه و نیم از رابطه گذشته،میگه ۵۰ درصد دوسم داره و ۵۰ درصد باقی بستگی ب بدنم داره😂😂😂و ب نظر من این نوع دوست داشتن ب درد عمه ش میخوره.ب نظرم درستش اینه ک کات کنم. بعضی از دوستانم میگن ک این ی امر طبیعیه و داشتن رابطه جنسی قبل ازدواج ی امر طبیعیه.اما من قبل از شروع دوستی بهش گفته بودم ک هیچ گونه رابطه جنسی قبل ازدواج نمیخوام داشته باشم. ب نظر شما دلیل کات کردنم قانع کننده ست؟دلیل اول:حرفاش یادش رفت دلیل دوم:دوست داشتنش ب بدن من بستگی داره

سلام دوست گرامی یکی از مضراتی که رابطه جنسی پیش از ازدواج دارد این است که وابستگی جسمانی و روانی دونفر، بخصوص دختر بیشتر می‌شود. این وابستگی به مرور باعث می‌شود که اگر رابطه به سرانجام نرسد، بیرون آمدن از ان بسیار دشوار باشد و ضربه‌ها و آسیب‌های روانی زیادی به فرد وارد شود. تصمیم شما درست و منطقی است بخصوص اینکه از ابتدا رابطه این مرز را برای خودتان گذاشته بودید. بهتر است در این مواقع به جای مشورت با دوستان، حتما از مشاوره تخصصی ازدواج بهره‌مند شوید.

ممنونم از راهنماییتون🙏

سلام دختری ۱۴ ساله هستم من ی چند هفته ای هست که با ی پسر رابطع دارم و خیلی دوستش دارم ولی من نمیدونم اون منو دوست داره یا نه خودش که میگه دوست دارم ولی احساس میکنم دوسم نداره عصبی میشم دوست دارم باهاش کات کنم ولی نمیتونم و نمیدونم چطوری وقتی اسم از کات میارم میگه دستمو با تیغ میزنم خودش هم همیشه دستشو با تیغ میزنه و چند بار هم بلاکش کردم گفت که اگه از بلاکی درم نیاری دستمو با تیغ میزنم و خیلی دلیل های دیگه لطفا هر چه زودترکمکم کنید

سلام دوست گرامی سن شما اوج سن بلوغ و داشتن هیجانات مختلف است و مطئمنا زمان مناسبی برای انتخاب شریک عاطفی نیست. در این زمان نوجوانان به شیوه‌های مختلفی عصبانیت، خشم و شادی خود را بروز می‌دهند. شیوه بروز هیجان در طرف‌مقابل شما شیوه سالمی نیست و سعی دارد برای جلب توجه کردن به خودش آسیب بزند. پس شما مسئول رفتارهای ایشان نیستید و بهتر است روی این رابطه سرمایه‌گذاری نکنید. به او بگویید دوست ندارید با او در ارتباط باشید. در ضمن رابطه شما چندهفته است که به وجود آمده است و این رفتارهای ناسالم از طرف مقابل، نشان می‌دهد او شخصیت وابسته‌ای دارد.

ممنونم دوست دارم باهاش تمام کنم ولی خودمم دوسش دارم

سلام خسته نباشید من به مدت ۵ ماهه با اقایی برای ازدواج دوستم ک قبلا مشکلات خاصی مانند اعتیاد داشته ولی الان ۲ ساله پاکه ،قضیع تفاوت شخصیت های ماست و اون اصلا توانایی نه شنیدن رو نداره ، راهنمای خودش گفته این دختر باعث مصرف دوباره تو خواهد شد تو بهتره با یه دختر سنتی ازدواج کنی ، در ضمن وقتی عصبی میشه هر چیزی از دهنش درمیاد میگه ولی بعد اروم شدن گریه میکنه و عذرخاهی میکنه ،خیلی خیلی ب من وابستس و اونروز حرف از جدایی زدم گفت بری خودمو میکشم و از این بابت مطمعنم چون سابقه خودکشی داشته . چیکار کنم من بخدا خیلی افکار ناراحتی دارم .من خودم یکسال و نیمه افسردگی شدید دارم ، و الان بیس روزه فهمیدیم بابام سرطان بدخیم داره ،ازدواج خاهرم درست پیش نمیره(قسمت نمیشه) مادرم قبلا سرطان داشت خوب شده الان مشکلات جسمی دیگه ای پیدا کرده ،پدربزرگم فوت شده…در ضمن این شخص فامیلمونه

سلام دوست گرامی شما در وضعیت سختی قرار گرفته اید و نیاز هست حتما با مشاور صحبت کنید. وابستگی ایشان به شما، سابقه خودکشی،سابقه اعتیاد، افسردگی شدید شما و خانواده آشفته، همه می توانند شما را از گرفتن تصمیم درست دور کنند. پس بهتر است بجای تمرکز بر طرف مقابل، ابتدا برای درمان افسردگی خود از مشاوران رادیو عشق ، وقت مشاوره تلفنی یا آنلاین دریافت کنید.

سلام، دختری 26 ساله هستم، 9 سال با آقایی در رابطه بودم، به قصد ازدواج، با مشکلات بسیاااار ولی به خاطر علاقه و عشق بینمون رابطمون رو ادامه دادیم، ولی هیچ تلاشی برای به دست آوردن من نمیکنه و اصلا به حرفام توجه نمیکنه، حتی وقتی حرفی از خاستگاری و ازدواج میزنم یهو غیب میشه و آفلاین میشه، و وقتی که بهش میگم باید رابطمون رو تموم کنیم منو تهدید میکنه که خودکشی میکنم و… خیلی پسر خوب و کاری هست ولی نمیدونم چرا وقتی حرفی از ازدواج پیش میکشم فرار میکنه ولی حاضر به جدایی هم نیست و میگه خودکشی میکنم تو رو خدا کمکم کنید، چطوری باید رفتار کنم باهاش چطوری میتونم رابطه رو بدون دردسر تموم کنم؟!

سلام دوست گرامی رابطه شما مدت زمان زیادی طول کشیده است و خیلی پیش تر از این باید تکلیف آن روشن می شد ایشان با تهدید به خودکشی در حال کنترل شما هستند و نمی خواهند مسئولیت این رابطه را بپذیرند. شما می توانید از او به صورت مستقیم بخواهید تکلیف رابطه را مشخص کند و اگر نکرد بدون هیچ واهمه ای او را ترک کنید. این رابطه رابطه سالمی نیست و بهتر است برای بررسی بیشتر آن با مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی یا آنلاین دریافت کنید.

سلام من مهتابم و 19 سالمه..دو ماه پیش برای اولین بار با پسری دوست شدم ک فکر میکردم میتونه اولین و اخرین انتخابم باشه..اما این احساس عشق و عاشقی و علاقه من ب اونفقط تا ی ماه دووم اورد..مشکل اینجاست که طرف مقابل هیچ تقصیری نداره و خیلی هم ادم خوبیه و اینا همش بخاطر اینه ک احساسات من یهوویی تغییر کردن و این تغییر همراه بوده با حسی از تنفر نسبت ب خودم و اینکه از خودم بدم بیاد که این زابطه رو شروع کردم…نمیدونم چطوری موضوعو مطرح کنم..من س ماه دیگه کنکور دارم..و با وضع کرونا هم همدیگه رو نشده ک ببینیم..نمیدونم الان تمومش کنم یا بزارم بعد امتحانم..یا اصلا غیرحضوری بگم بهش؟ اینکه ازش بخوام عکسهامونو پاک کنه معقوله؟

سلام دوست گرامی هیجان دوستی با جنس مخخالف و کنجکاوی برای آشنایی با ایشان می تواند به دلیل سن پایین شما باشد و یا نیاز به حضور یک همراه. تغییر در احساسات اگر اختلال خاصی پشت آن نباشد، مساله خاصی نیست اما بهتر است برای بررسی بیشتر با مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

سلام دختری ۱۸ ساله هستم که به مدت چهار سال با یک نفر در ارتباط بودم و اون رابطه بالاخره با خوبیاش و بدیاش تموم شده و من خیلی اذیت شدم و الان یک اقا پسر نوزده ساله با اخلاق خیلی خوب و وضع مالی خوب که دوست همان فرد قبلی است به من وابسته شده و قصد این اقا جدی است و حتی با مامانمم صحبت کردن که مامانم جواب نه دادن و گفتن که معلوم نیست اینده چی بشه و نمیشه قولی داد و منم با نظر مامانم موافقم و اصلا علاقه ای به اون ندارم و اصلا حوصله ی کسیو هم ندارم ولی اون خیلی وابسته شده و نمیدونم چجوری تموم کنم رابطه رو که اذیتش نکنم و ما از هم دور هم هستیم .اگه میشه بگید چجوری بهش بگم که کمتر اذیت بشه و تموم شه این رابطه ؟

سلام طبیعیه که نخواهید این رابطه رو ادامه بدید چون با وجود ویژگی‌های مثبت ایشون، علاقه لازم در شما وجود نداره و به نظر میرسه هنوز نتونستید با جدایی قبلی‌تون کنار بیایید. بنابراین لازمه قاطع و محکم به ایشون بگید که الان اصلا آمادگی داشتن رابطه رو ندارید. در حین صحبت به ویژگی‌های مثبتش اشاره کنید و بهش بگید که جواب منفی شما به خاطر شرایط خودتونه نه ایشون. لازمه بعدش روی حرف خودتون باشید و همین‌طور محکم برخورد کنید. حتما ایشون اصرار میکنه ولی وقتی قاطع بودن شما رو ببینه و دیگه شما رابطه رو باهاش قطع کنید با موضوع کنار میاد

سلام دختری ۲۰ ساله هستم به مدت ۵ سال با اقایی دوست بودم در این مدت مشکلات زیادی داشتیم اما به خاطر علاقه به هم رابطه رو تموم نمیکردیم تا اینکه یک خاستگار برای من اومد و من بعد از دعوا با اون اقا از سر لجبازی خاستگار رو قبول کردم و حالا چند ماهه که با اون خاستگار در ارتباطم برای شناخت بیشتر اما حالا پشیمونم این اقا خیلی به من وابسته شده و به من خیلی علاقه داره اما من بهش مایل نیستم و حتی از ته دل راضی به صحبت تلفنی ام نیستم باهاش اما نمیدونم چطور باید بهش بگم تا آسیب نبینه و برای خودم هم توی خانواده بد نشه خاهش میکنم راهنمایی کنید

سلام دوست گرامی. اشاره کردید 5 سال با طرف قبل در ارتباط بودید یعنی از 15 سالگی. زمانی که برای انتخاب همسر سن مناسبی نیست. اگر از خواستگارتان خوشتان نمی آید، می توانید صریح این مساله را به ایشان بگویید تا بیشتز از این وابسته نشوند اما اگر علت پشیمانی شما از قبول خواستگارتان، دلتنگی برای فرد گذشته بوده و می خواهید به ارتباط با او برگردید پیش از این تصمیم حتما از مشاوره استفاده کنید.

با سلام. پسر ۲۰ ساله هستم. حدود یک ساله که یه دختر با حجاب و با خانواده با من علاقه مند شده ولی من در شرایط ازدواج نیستم اولا ، دوما حاضر به رابطه خارج از ازدواج هم نیستم همچنین قصد ازدواج تا سن ۲۸،۲۹ سالگی را ندارم. از طرفی هر چقدر سعی میکنم ایشون رو از خودم برونم نمیتونم. حتی یه بازه سه ماهه گوشیمو خاموش کردم، ولی ایشون نمیدونم به چه طریق شماره یکی از بستگان من رو پیدا کرده بود و به ایشون التماس میکرد پیامشو به من برسونه. حالا من از شما یه راهکار میخوام تا بتونم ایشون رو از خودم جدا کنم و بره دنبال زندگیش. هر چه سریعتر اگه پاسخ بدین ممنون میشم. تشکر

سلام مهم‌ترین کاری که باید بکنید اینه که کاملا قاطعانه برخورد کنید. یک بار دیگه بهش بگید که به دلیل شرایط خاص خودتون به هیچ‌وجه الان نمی‌خواهید در هیچ رابطه‌ای باشید و در عین حال نمی‌خواهید اونم اذیت بشه. به همین خاطر دیگه جواب پیام‌ها یا تماس‌هاشو نمیدین و واقعا هم دیگه جوابی بهش ندین. بهتره پیاماش رو هم نخونید که این امید در دلش نباشه که ممکنه جواب بدید. یادتون باشه قاطعیت با احترام منافاتی نداره. شما می‌تونید کاملا جدی و قاطعانه و در عین حال محترمانه عمل کنید که ایشون هم کمتر اذیت بشه.

سلام من مدت شیش ماهه با پسری آشنا شدم ما با هم دوستیم البته ایشون قصده ازدواج دارن اما در حال حاضر شرایط مالیش رو ندارن روانشناسشون هم گفته که شرایط روحی و امادگیش رو ندارن من هر چقدر ایشون و از خودم میرونم بخاطره ترسی که از اینده باهاشون دارم توجهی نمیکنن و باز بسمت من میان من واقعا گیج شدم و واقعا نمی دونم باید چیکار کنم اما بیشتر تصمیم به تموم شدن رابطمون دارم بدون اینکه طرف مقابلم ناراحت بشه و خاطره بدی از من داشته باشه من ترجیح میدم ریسکی برای اینده انجام ندم چون خیلی میترسم اما از ایشون مطمینم که سالمن و قصدشونم خیره و همه حتی مادرم تاییدشون میکنن

دوست عزیز سلام همون‌طور که خودتون گفتید ایشون هم ویژگی‌های مثبتی دارند و هم مشکلاتی از جمله مشکل مالی و شرایط روحی نامساعد. شما قبل از هر کاری باید به تصمیم قطعی برسید. دو مشکلی که بیان کردید جدی هستند، یعنی اگر شما تصمیم بگیرید با ایشون بمونید، باید صبر کنید شرایط مالیش فراهم بشه. آیا می‌تونید صبر کنید؟ فکر می‌کنید طرف مقابل‌تون بتونه در آینده انتظارات‌تون رو برآورده کنه؟ ضمن اینکه عدم آمادگی روحی ایشون باید مشخص بشه. آیا اختلالی دارن و مشکل‌شون جدیه یا به دلیل یه شرایط بحرانی ایجاد شده؟ بنابراین شما با درنظر گرفتن این دو موضوع مهم در کنار ویژگی‌های مثبت ایشون باید سودها و ضررهای ماندنتون رو دقیقا بررسی کنید و به تصمیم نهایی و قطعی‌تون برسید. وقتی تصمیم‌تون قطعی شد باید با آرامش و در عین قاطعیت دلایل واقعی‌تون رو بگید و دیگه رابطه رو دوباره شروع نکنید.

سلام و عرض ادب،۳۸سالمه مدت ۶ماه با آقایی۳۵ساله از طریق فضای مجازی به قصد ازدواج آشنا شدم،همدیگرو دوست داریم اما ایشون بعد از ۶ماه پیام دادن و گفتن مشکلی دارن که فعلا تا چند سال نمیتونن ازدواج کنن و هر کاری کردم نگفتن چیه مشکل اما گفت همیشه به یادمه و آرزوشه باهام ازدواج کنه ولی گفت منو از ذهن و قلبت بیرون کن و برو دنبال زندگیت،در جوابش چی بگم؟

سلام دوست گرامی وقتی پارتنر شما توان مدیریت مشکلات رو ندارد و نمیتواند مجزا از هم مسائل رو مدیریت کند بهترین کار این هست که رابطه را تمام کنید. در پاسخ هم برای ایشان ارزوی موفقیت کنید

سلام من 19 سال دارم و 3 سال پیش از سر دلسوزی با دختری دوست شده ام که بسیار زندگی سختی داشته پدرش بیمار و خواهر کوچکش را از دست داده به گفته خودش خیلی هم تونستم بهش کمک کنم. هر ماه با هم بیرون میریم خیلی طول نکشید که وابستگی شدیدی به من پیدا کرد واکنون خیلی با من راحت شده و شوخی های +18 که کم کم حس میکنم داره جدی میشه یکم احساس ترس دارم که نکنه به رابطه و گناه کشیده بشه شاید اینقدر راحت شدنش با من به صلاح نباشه از طرفی هم میترسم که با کات کردنم به هم بریزه و کار دست خودش بده بسیار هم احساساتی است ممنون میشم جواب بدهید که چکار کنم

سلام دوست گرامی کمک کردن و حمایت شما از دوست‌تان بسیار مفید و موثر بوده و تاثیر زیادی در بهبود حال او داشته است. اما این وابستگی به نوعی خطرناک نیز هست و نگرانی شما به حق است. برای اینکه این وابستگی کمتر شود به او کمک کنید که استقلال خود را پیدا کند مثلا سرگرم کاری شود و یا هنری یاد بگیرد. و زمانی که با شما شوخی های بیش از اندازه انجام داد، مستقیما به او بگویید که از شنیدن این حرفها ناراحت می‌شوید و نمی‌خواهید که مجددا او از این حرفها بزند. اگر نگران حال او هستید که او بهم بریزد، بهتر است به او پیشنهاد بدهید که با مشاور صحبت کند.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمی‌خوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

در یک رابطه عاشقانه ممکن است به هر دلیلی به این نتیجه برسید که دیگر این رابطه آخر و عاقبت خوبی برایتان ندارد و برای به‌هم زدن  مصمم شوید اما سخت ترین مرحله این است که چطور این موضوع را با طرف مقابل مطرح کنید زیرا کات کردن نه تنها برای شما بلکه برای شریک عاطفیان نیز ممکن است صدمات روحی شدیدی به‌دنبال داشته باشد. به‌هر حال این امر غیر قابل انکار است که در یک رابطه هر دو طرف بعد از مدتی به‌هم وابسته می‌شوند و ترک این وابستگی کار دردناکی است. اما همیشه در زندگی باید واقع بین بود، اگر به این نتیجه رسیدید که باید این رابطه را پایان دهید ما به شما راهکارهایی ارائه می‌دهم تا با استفاده از آن بتوانید به‌طور مسالمت آمیز و با کمترین تنش این کار را انجام دهید.

فهرست مطالب

قبل از هر چیز، از پایان دادن ارتباط مطمئن شوید. به تمام دلایل خود برای قطع ارتباط خوب فکر کنید؛ سعی کنید هم با منطق و هم احساستان تصمیم بگیرید و از تصمیم‌های عجولانه و صرفا احساسی دوری کنید. این مرحله بسیار اساسی است، زیرا در صورتی که در اینجا نتوانید خوب خودتان را قانع کنید، بعدا دچار مشکل می‌شوید.

 سعی کنید زمانی که آشفته هستید یا هفته بسیار بدی داشته­اید رابطه را به پایان نرسانید. بلافاصله بعد از دعوا و مشاجره نیز به فکر تمام کردن رابطه نیفتید زیرا طبیعی است که در حین بحث حرف‌هایی گفته می‌شود که از ته قلب نیست.

 پس از تصمیم‌گیری قطعی برای پایان دادن به رابطه، زمان و مکان مناسبی را برای مطرح کردن تصمیم خود انتخاب کنید. به هیچ عنوان زمانی که فرد آشفته و عصبی است و یا  هنگامی که می‌خواهد سرکار برود مسئله را با او در میان نگذارید. همچنین، در مکان‌هایی که احساس خوبی به آن‌ها دارید این کار را انجام ندهید. سعی کنید در  موقعیتی بی­طرف و خنثی در مورد این موضوع صحبت کنید.

چگونه رابطه ای را قطع کنیم

برای احترام به طرف مقابل، بهتر است رابطه را در حضور خود شخص به پایان برسانید. فقط زمانی می‌توان به صورت غیر حضوری این‌کار را انجام داد که طرف مقابل دور از شما باشد و بدانید تا مدت زیادی او را نخواهید دید. یا اینکه شخصیتی پرخاشگر و عصبی دارد و ممکن است به شما آسیب برساند. در این شرایط بهترین راه تمام کردن رابطه، از راه دور و به شکل تلفنی خواهد بود.

با گفتن جملاتی مثل” تو هم به من علاقه نداری“، ” تو دیگر مرا دوست نداری“، ” تو به من توجه نمیکنی” مسئولیت را به گردن او نیندازید و خود از پذیرش مسئولیت پایان رابطه شانه خالی نکنید . در غیر این صورت، طرف مقابل را درگیر کرده­اید و باعث می شوید احساس بی ارزشی کند و اعتماد به نفسش را در رابطه‌های بعدی و در زندگی خود از دست بدهد.

 برای اتمام رابطه به طرف مقابل نگویید “من به درد زندگی با تو نمیخورم” “من برای تو مناسب نیستم” “بهتر از من می­تونی پیدا کنی“. این حرف‌ها بسیار کلیشه‌ای است و به غرور طرف مقابل توهین می‌کند. سعی کنید صادق باشید و به راحتی مشکلات خود را مطرح کنید.

 به طرف مقابل نگویید دوست معمولی هستیم و دیدارهایمان را ادامه می‌دهیم. یا اینکه از این به بعد خواهر و برادریم، این حرف‌ها باعث می‌شود فرد احساس کند، هیچ ارزشی برای رابطه قائل نیستید و احساس سرخوردگی شدیدی کند. در نتیجه، وقتی که تصمیم جدی برای قطع رابطه گرفتید ارتباط و دیدارهایتان را به طور کامل قطع کنید.

 شما وظیفه دارید صادقانه مشکلات را با او در میان بگذارید. ولی از زدن بعضی از حرف‌هایی که باعث شود عزت نفس و اعتماد به نفس طرف مقابل آسیب ببیند پرهیز کنید. برای مثال اگر از نحوه حرف زدن او بدتان می آید لازم نیست آن‌را بیان کنید. فقط سعی کنید به او بفهمانید شخص مناسبی برای یکدیگر نیستید “همین“

 به خوبی‌ها و نکات مثبت طرف مقابل اقرار کنید و لحظات خوبی که با هم داشتید را یادآوری کنید. این کار باعث می‌شود که او احساس ارزشمندی نماید.

اگر بتوانید خودتان را به جای طرف مقابل بگذارید بهتر می­توانید او را درک کنید و به نحوی رابطه را به پایان برسانید که شخص آسیب جدی نبیند.

شما لازم نیست ده‌ها دلیل برای قطع ارتباط عنوان کنید، زیرا ممکن است فرد مقابل از بین این دلایل ضعیف‌ترینشان را انتخاب کند و برای آن دلیل نقض بیاورد. این مساله، شما را وارد یک گفت‌گوی پیچیده می‌کند که ممکن است دلخوری‌هایی را پیش بیاورد.

پیشنهاد قطع ارتباط از طرف شما به اندازه کافی بار هیجانی منفی دارد، به همین دلیل سعی نکنید با آوردن جملات و کنایه‌های مختلف، حس‌های منفی‌تری در فرد مقابل ایجاد کنید. سعی کنید خودتان را جای فرد مقابل بگذارید و ببینید که اگر خودتان بودید از شنیدن این جملات چه احساسی داشتید.

گاهی برخی از افراد سعی می‌کنند در عین بر هم زدن رابطه، همچنان فرد مقابل را به خود علاقه‌مند نگه دارند. این یکی از بدترین کارهایی است که در حق فرد مقابل انجام می‌دهید، زیرا، عبور از این مرحله و پذیرش قطع رابطه را برایش سخت‌تر می‌کنید. شما او را با یک تناقض عجیب خواستن و نخواستن، مواجه می‌کنید که فرد را در یک برزخ احساسی قرار می‌دهد.

بسیار طبیعی است که فرد مقابل بخواهد با حرف‌هایش نظر شما را برگرداند. اما اگر قبلا تصمیم نهایی خود را گرفته‌اید، حتما سر حرف خود بایستید، زیرا، به دلیل احساسی بودن شرایط، برگشتن از نظر اصلا به نفع شما نیست و احتمالا داستان مشکلات قبلی با شدت بیشتری ادامه پیدا خواهند کرد.

بعضی از افراد بدون توجه به آسیب‌هایی که هم به خودشان و هم به دیگران می‌زنند، برای ادامه رابطه با طرف مقابل به ابراز خشم و تهدید کردن می­پردازند. در این شرایط چند راهکار مقابله ای برای فرد وجود دارد:

بسیاری از افراد به خصوص زنان به دلیل مسائل عاطفی در این شرایط سعی می‌کنند تصمیم خود را تغییر داده و رابطه را هرچند برایشان ناسالم و غیر قابل تحمل است ادامه دهند در اینجا راهکارهایی برای این وضعیت ارائه می شود:

تمام کردن یک رابطه عاشقانه برای هردو طرف بسیار سخت و ناراحت کننده است. و مشکلات روانشناختی بسیاری برای بیشتر افراد ایجاد می کند. با این حال،  بسیاری از افراد ممکن است تصمیم به قطع رابطه بگیرند. برای این اشخاص راه هایی وجود دارد که بتوانند رابطه­ی خود را با آسیب و ناراحتی کمتری به پایان برسانند. برخی از این روش ها عبارتند از: تصمیم گیری قطعی درمورد اتمام رابطه، لیست کردن مشکلات و دلایل برای پایان دادن به رابطه، مشورت گرفتن از خانواده و دوستان مورد اعتماد، مطرح کردن تصمیم در زمان و مکان مناسب، و مطرح کردن دلایل برای اتمام رابطه به صورت واضح و مشخص برای طرف مقابل. همچنین برای اینکه به طرف مقابل آسیب جدی وارد نشود باید ،سعی کنید خود را در جایگاه طرف مقابل قرار دهید، برای اتمام رابطه فقط روی نکات منفی و مشکلات تاکید نکنید، به اعتماد به نفس طرف مقابل آسیب نرسانید، رابطه را با قطعیت به پایان برسانید، کلیشه ها را کنار بگذارید، و مسئولیت پایان رابطه را بپذیرید.

 

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

37 بازدید

272 بازدید

298 بازدید

251 بازدید

449 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

چگونه رابطه ای را قطع کنیم

سلام من دختری28ساله هستم.دوس پسرم نمیخواداین رابطه روادامه بده.ورابطمون قطع شده.امامن نمیتونم ازش دورباشنم اذیت میشم فکرم مشغوله وشباخوابم نمیبره دوس دارم بهش پیام بدم.ولی چون اون دیگه نمیخوادسردشده منم نمیخوام ادامه بدم ولی سخته نمیتونم.باید چکارکنم که سمتش نرم؟

سلام دوست گرامی نیاز است تا برای بررسی کیفیت این رابطه، با مشاور صحبت کنید و علت این عدم تمایل از جانب طرف مقابل‌تان بررسی شود. همچنین این نکته را بخاطر داشته باشید، اگر او واقعاً قصد ماندن در رابطه را نداشته باشد، ماندن و ادامه دادن از سمت شما، کار بیهوده‌ای است. اما جون سوال‌تان مختصر است، حتما تمامی حوان باین رابطه باید بررسی شود تا راهنمایی دقیق‌تری به شما ارائه شود.

با سلام و وقت بخیر من ی پسر ۳۰ ساله هستم و به مدت یکساله با خانومی که کمی بزرگتر از خودم و مطلقه هستن و فرزند دارن آشنا شدم بخاطر مسائل شرعی بین ما صیغه موقت جاری شد ، من همون اوایل گوشزد کرده بودم من تا قبل ازدواج دائم ادامه میدم و … با توجه به الان ک خانواده فشار آوردن برای ازدواج چطوری با این خانوم کات کنم ک ضربه روحی نخورن ، چون بشدت به من وابسته شدن و از این موضوع بسیار نگرانم .

سلام دوست گرامی دلیل اینکه می‌خواهید کات کنید، به خاطر شرایط اوست؟ درست است که از ابتدا گفتید که ادامه دادن این ارتباط تا قبل از ازدواج دائم است؛ اما به مساله عاطفه و وابستگی بین خودتان و او توجه نکردید. نیاز است که حتماً مشاوره دریافت کنید تا بتوانید مدیریت بهتری در روابط خود داشته باشید.

سلام . من داخل رابطه ای هستم که واقعا ازش راضیم هم از نظر خونواده هم از نظر اخلاق و همه چیز . میدونم انتخابی که کردم لیاقت خونوادم داره ولی متاسفانه یه مشکل وجود داره اون بهم نیاز داره دوست داشتنش و عشقش بهم ثابت شده چون ویژگی های مثبت زیادی داره و همیشه کمکم کرده یه مدت زمان کوتاه دیگه رو که صبر کنیم میتونیم با خانواده هامون صحبت کنیم ولی نمیدونم نیازش رو چیکار کنم راستش من رابطه قبل از ازدواج رو دوست ندارم اونم ازم رابطه کامل نمیخواد ولی واقعا سختمه . میشه لطفا راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. اگر شرایط او خوب است، به چه دلیل برای ازدواج اقدامی نمی‌کند؟

سلام.من پسری ۳۵ ساله هستم که مدت ۷ساله با یه خانم که شوهرش فوت کرده و دوتا دختر دارن در رابطه ام.دلم میخواد با دخترش اولش که ده سال از بنده کوچکتره ازدواج کنم.لطفا راهنمایی کنید این کار صحیح هست یا نه؟دخترشون از رابطه من ومادرش بی اطلاع هستن ه

سلام دوست گرامی بنظر می‌رسد از واقعیت فاصله گرفته باشید. شما با مادر او در ارتباط بودید و حال قصد ازدواج با دختر را دارید؟ این مساله قطعا شما را در آینده دچار مشکل خواهد کرد. بنابراین پیش از هرگونه تصمیم، با مشاور صحبت داشته باشید.

سلام من دختری هستم که با یه پسر ۱۸ ساله دوستم چند بار خواستم باهاش کات کنم ولی با گریه و التماس و خواهش و حتی خودکشی من رو نگه داشت من مطمعن هستم که منو برای خودم میخواد و واقعا دوستم داره ولی خیلی اختلاف داریم از همه لحاظ و این دلیلیه که میخوام ادامه ندم ولی نمیدونم چیکار کنم اون خیلی جدیه و میترسم بازم دست به این کار بزنه

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید. تهدید به خودکشیف گریه و التماس و… به معنای دوست داشتن نیست. بلکه به معنی ضعیف بودن طرف مقابل است. شما مسئولیتی در قبال ایشان ندارید، چون با این تهدیدها کنترل شما را در دست گرفته است. بهتر است با او صحبت کنید و دلایل اینکه نمی‌خواهید با او ادامه دهید را بگوئید.

با سلام. من نزدیک به سه سال هست که با پسری در ارتباط هستم. و دراین مدت متوجه بازیگوشی هایش شدم و بهش گوشزد کردم و بدلیل پنهان کاری هایش فضولی کردم توی گوشیش و متوجه شدم صحبت میکند و طی این مدت خیلی به مشکلات برخوردیم و من بی اعتماد بودم و چون اون شخص همیشه عوض اینکه راه چاره ای پیدا کنه حرف نزنه با اشخاص دیگه عوضش پنهان کاری هاش بیشتر میشد هرچقدر راه کار میدادم بیشتر پنهان کاری میکرد و خیانت هاش در حد چت بود دیگه دیدار نمیدونم و ما ارتباطمون بیشتر شد و نزدیک تر شدیم و ماپشیمون شدیم ولی بازم ادامه دادیم بعد خیلی اذیت کردیم همو و اون ترکم کرد به مدت سه ماه و من متوجه شدم با شخصی در ارتباط هست تو این سه ماه و طبق ملاک های ازدواجش هست ولی هیچوقت از من نخواست باهاش ازدواج کنم و بعد موقعی که اومد شهر من بدلیل دانشگاهش دوباره ارتباط داشتیم تا به امروز و الان که کلا دیگه کاراش تموم شده میخواد بره میگه ما نمیسازیم ولی بازم یه مدت میخواد باهم باشیم ببینیم این رابطه ادامه دار خواهد بود یا نه و بعدش اگر دیدیم نشد تموم کنیم … ایشون اهل یه شهر دیگه هستن که خیلی دورن نزدیک ۱۰ ساعت فاصله س و به واسطه دانشگاه باهم آشنا شدیم … من خیلی بهش وابسته م و از طرفی نمیدونم کسی توی زندگیش هست یا نه قبلا هم پرسیده بودم میگفت نه ولی بودن کسایی و روراست نبود در این مورد برای همین میترسم اما ادم صادقی هست فقط توی این مورد حس میکنم نمیخواد من آسیب ببینم که بهم نمیگه نمیدونم واقعا و الان شرایط ازدواج نداره و باید بره سربازی و از طرفی اگر از اینجا بره من بی اعتماد میشم همش نگران میشم نکنه با کس دیگه ای آشنا بشه و شغلشم بیشتر با خانم ها درارتباطه و چه میدونم حس میکنم تمایلی به ادامه دادن با من نداره و میخوام قبل رفتنش اگر قراره تموم کنیم تموم کنم رودر رو بهتره چون نمیخوام دعوایی بشه نامرد تو اون سه ماهی که ولم کرد نذاشت به هفته بگذره زود کسیو پیدا کرد باهاش گرم بگیره ولی خب به اصرار من دوباره برگشت و متاسفانه من دیر متوجه شدم که تو اون سه ماه با شخصی در ارتباط بوده ( اینم از طریقی فهمیدم که خودش نمیدونه میدونم و باز هم ازش میپرسم کسی تو زندگیت بود تو اون سه ماه میگه نه ) از طرفی میترسم ترکم کنه و من چون دیگه دختر نیستم کسی منو قبول نکنه از طرفی نمیخوام برم جراحی کنم کسیو گول بزنم چون این میشه خیانت به شخصی که تو آینده وارد زندگیم میشه واقعا موندم تو دوراهی باهاش ادامه بدم یا نه. اگر میبینین نمیتونین کمکی کنین لااقل بگین من برم مشاور تا این هفته سه شنبه شهر ماست دیگه میره منم میخواستم زود به نتیجه برسم که آیا بمونم بهتره ببینیم چی میشه یا تموم کنیم …. نمیدونم با توجه به شرایط خاص من چیکار کنم لطفا جواب بدین و نظر من رو حتی اگر نذاشتین لااقل از طریق ایمیلی که گذاشتم کمکی کنین

سلام دوست گرامی پرسش شما بسیار طولانی است. لطفا خلاصه بنویسید.

سلام 19 ساله هستم. من راسش من دو سالی فکر میکردم خیلی به دختر ها علاقه مند هستم یعنی (همجنسگرا )و بعد با دختری در شبکه مجازی دوست شدم اولا خیلی عاشقش بودم و به مرور احساس کردم حسم داره کمتر از همیشه میشه و اونم 21 سال سن داره خیلی قربون صدقع میرفت و خیلی گیر میداد و این باعث میشد حسم بهش کم بشه ولی با حرفاش احساس میکردم نباید ناراحت بکنمش و منم مثل خودش خیلی بهش ابراز علاقه کنم اما این رابطه احساس کردم بهم داره اسیب میزنه چون حس میکردم وقتمو دارم تو شبکه مجازی با دختریی که خیلی ازم دوره هدر میدم و اون همیشه از اینده حرف میزد که باهم چیکار میکنیم میدونم اشتباه کردم ولی منم برا اینکه ناراحت نشه از ایندمون میگفتم تا اینکه واقعا زد به سرم که باهاش تموم کنم و از اونجاایی که میدونم با دختر و اینکه خیلی از هم دوریم اینده ایی نداریم باهاش کات کردم ولی خیلی بهم وابستس و پشت تلفن التماس میکرد و میترسم بلایی سر خودش بیاره و بهم گفتش که من خودمو میکشک و بدجوری عذاب وجدان دارم

سلام دوست گرامی کشش و جاذبه‌ای که برای شما نسبت به هم‌جنس‌تان بوجود آمده است، نیاز به بررسی بیشتری دارد. علت‌های زیادی می‌تواند برای این علاقه وجود داشته باشد. مثلاً نارضایتی شما از هویت جنسیتی‌تان می‌تواند باعث شده باشد که در برابر ایشان آسیب‌پذیر و منفعل باشید. اینکه از لحاظ منطقی پذیرفتید که با او اینده مشترکی ندارید، نکته مهمی است اما از نظر هیجانی نیز باید به این نتیجه برسید تا بتوانید در برابر تهدید خودش به خودکشی پایدار باشید و تن به رابطه اشتباه ندهید. اما به صورت کلی وضعیت شما باید توسط یک روانشناس بررسی شود، پس هرچه سریع‌تر نوبت مشاوره خود را از رادیو عشق رزرو کنید.

سلام و خسته نباشید. من دختری 18 ساله هستم که درحال حاضر با یک مرد 30 ساله در رابطه هستم. رابطمون جدی نیست و بیشتر جفتمون برای سرگرمی و برطرف کردن نیاز جنسی همو میخوایم. اینشکلی هم نیست که هیچ احساسی بهم نداشته باشیم. من وقتی توی چیزای مختلف مشکل داشته باشم اون کمکم میکنه و اونم وقتی مشکلی داشته باشه من کمکش میکنم و من درس های زیادی ازش یاد میگیرم. جفتمون از رابطه سود میبریم. من خودم رابطه ی جنسیمونو دوست دارم ولی هرچی بیشتر پیش میره میبینم که به ایشون علاقه چندانی ندارم. بیشتر بخاطر رابطه ی جنسی بهشون کشش پیدا کردم. رابطمون صمیمیه و خیلی هم با هم حرف میزنیم و اخلاقامونم میخوره بهم دیگه و انگار که این یک رابطه ی عالی باید باشه چون خود من هم به مرد های سن بالا و مثل اون علاقه دارم. ولی نمیدونم چرا هرچی بیشتر میگذره انگار که زیاد قلب من باهاش نیست. یعنی حتی در حد دوست معمولی هم به ایشون حس ندارم فقط کشش جنسی دارم. سعی میکنم که دوسش داشته باشم چون از هر لحاظ که بهش نگاه میکنم بیشتر ارزش های منو داره توی خودش و این رابطه بر طبق الگوهای ارزشی من باید خوب و درست پیش بره ولی چرا من عاشقش نمیشم؟

ایشون هم تنها کسی نبودن که حسم بهشون اینشکلی بود. نفر قبلی هم همینشکلی شد با اینکه سنش پایین تر از ایشون بود فقط کشش جنسی داشتم و هرچی تلاش میکردم عاشق طرفم نمیشدم با اینکه اون هم در نوع خودش خوب بود.

میخوام که با ایشون تموم کنم و اینکارو میکنم اما بازم مشکلی رفع نمیشه چون صورت مسئله رو برای خودم دارم پاک میکنم. من چرا نمیتونم عاشق کسی بشم؟

سلام دوست گرامی اختلاف سنی 12 ساله و رابطه‌ای که صرفاً روی رابطه جنسی بنا نهاده شده باشد، نمی‌تواند رابطه ادامه داری باشد.در رابطه سه عنصر بسیار مهم است: تعهد، کشش جنسی، صمیمت. اگ ردر رابطه صرفاً کشش جنسی باشد، رابطه خوبی نخواهد بود. درباره سوال مهمی که پرسیدید، نیاز به بررسی بیشتری وجود دارد که مشاور شما بداند دقیقا انتظارتان از عاشق شدن چیست؟ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم پیش از هرگونه تصمیم، حتما با مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره داشته باشید.

سلام من ی دختر ۱۶ساله هستم مدتی هست که با یه اقا پسری دوست شدم. اولش خیلی باهم صمیمی بودیم و مطمئن به ادامه رابطه بودیم. اما از یک جایی به بعد رفتارش سرد شد و شروع کرد از حرف زدن راجب عشق اولش و… اما حالا میگه دوست معمولی باشیم و این حرفا . لطفا کمکم کنید چجوری این رابطه رو ب پایان برسونم؟!

سلام دوست گرامی سنی که شما در آن قرار دارید سن حساسی است و ممکن بود اگر خلاف این موضوع تصمیم می‌گرفتید، نتیجه مناسبی نمی‌گرفتید. بنابراین راه شما برای تمام کردن این رابطه و تصمیم برای آن درست است. اما در مورد چگونگی تمام کردن آن، باید تمامی راه های ارتباطی خودتان را با ایشان ببنیدید. هر یادگاری از او دارید، یا پس بدهید یا از جلوی چشمان خودتان بردارید. حرفی که ایشان زده که با شما فقط دوست معمولی باشد امکان پذیر نیست و رابطه‌ها رشد می‌کنند. برای دریافت راهنمایی بیشتر از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

ممنونم از راهنماییتون🙏

ممنونم حرفاتون باعث شد قانع بشم و بتونم ی تصمیم درست و قاطع بگیرم با تشکر 🙂

سلام من 19 سالمه و امسال هم کنکور دارمم ی چن وقت پیش میخاستم ب یکی از دوستام ی پیام بفرستم که شماره رو اشتباه زدم رفت واسه این عاقا که هی پیام دادو اینا از اونجایی که من کنکور دارم و اصن وقتی واسه این کارا ندارم و کاملا هم مخالفم با رابطه در زمان کنکورم و خیلی هم درس خوندم هر وقت بهش میگم پیام نده بعدش حس میکنم ناراحت شده و همش تو فکرشم سریع میرم بهش پیام میدم .من بهشم گفته وقت ندارم اونم گفت ماهی 2 یا 3 بار فقط پیام میدیم که منم مخالفم اینجوری .خیلی هم پسر خوبیه و کاری هست با اینکه میدونم از هم دوریم با اینکه میدونم اصن بدرد من نمیخوره ولی سعی دارم نگهش دارم واقعا نمیدونم چرا و چیکار کنم الان که باید درسمامو جمع کنم بخاطر این موضوع اصن نمیتونم درس بخونم تروخدا اگه میشه هرچه زودتر کمکم کنید

سلام دوست گرامی وقتی شما تصمیم گرفتید که فعلاً روی درس‌تان تمرکز کنید، و هرچیزی که ذهن‌تان را مشغول کند را کنار می‌گذارید، پس بهتر است پای این تصمیم بمانید. چون شما انتخاب کرده‌اید که فعلاً درس بخوانید. درس و رابطه تداخلی باهم ندارند اما گویا برای شما مدیریت این مساله که همزمان بخواهید به هر دو موضوع که مهم هستند فکر کنید، دشوار است. اشاره کردید که «خیلی هم پسرخوبیه»؛ به نظر شما با ارسال یک پیام اشتباهی به فردی که او را نمی‌شناسید و ماهی 2 یا 3 پیام ردوبدل می‌شود، می‌وشد همچین قضاوتی کرد که او پسر خوبی است؟؟ هر تصمیمی که می‌خواهید بگیرید سود و زیان ناشی از آن را بررسی کنید تا کمترین آسیب را ببینید.

ممنونم حرفاتون باعث شد قانع بشم و بتونم ی تصمیم درست و قاطع بگیرم با تشکر 🙂

سلام روز بخیر،دختری ۲۱ساله هستم بعد از چهار سال سینگلی با کسی دوست شدم ک از خودم شش سال بزرگتر هست.اوایل میگف ک ۱۰۰درصد دوسم داره،الان ک سه ماه و نیم از رابطه گذشته،میگه ۵۰ درصد دوسم داره و ۵۰ درصد باقی بستگی ب بدنم داره😂😂😂و ب نظر من این نوع دوست داشتن ب درد عمه ش میخوره.ب نظرم درستش اینه ک کات کنم. بعضی از دوستانم میگن ک این ی امر طبیعیه و داشتن رابطه جنسی قبل ازدواج ی امر طبیعیه.اما من قبل از شروع دوستی بهش گفته بودم ک هیچ گونه رابطه جنسی قبل ازدواج نمیخوام داشته باشم. ب نظر شما دلیل کات کردنم قانع کننده ست؟دلیل اول:حرفاش یادش رفت دلیل دوم:دوست داشتنش ب بدن من بستگی داره

سلام دوست گرامی یکی از مضراتی که رابطه جنسی پیش از ازدواج دارد این است که وابستگی جسمانی و روانی دونفر، بخصوص دختر بیشتر می‌شود. این وابستگی به مرور باعث می‌شود که اگر رابطه به سرانجام نرسد، بیرون آمدن از ان بسیار دشوار باشد و ضربه‌ها و آسیب‌های روانی زیادی به فرد وارد شود. تصمیم شما درست و منطقی است بخصوص اینکه از ابتدا رابطه این مرز را برای خودتان گذاشته بودید. بهتر است در این مواقع به جای مشورت با دوستان، حتما از مشاوره تخصصی ازدواج بهره‌مند شوید.

ممنونم از راهنماییتون🙏

سلام دختری ۱۴ ساله هستم من ی چند هفته ای هست که با ی پسر رابطع دارم و خیلی دوستش دارم ولی من نمیدونم اون منو دوست داره یا نه خودش که میگه دوست دارم ولی احساس میکنم دوسم نداره عصبی میشم دوست دارم باهاش کات کنم ولی نمیتونم و نمیدونم چطوری وقتی اسم از کات میارم میگه دستمو با تیغ میزنم خودش هم همیشه دستشو با تیغ میزنه و چند بار هم بلاکش کردم گفت که اگه از بلاکی درم نیاری دستمو با تیغ میزنم و خیلی دلیل های دیگه لطفا هر چه زودترکمکم کنید

سلام دوست گرامی سن شما اوج سن بلوغ و داشتن هیجانات مختلف است و مطئمنا زمان مناسبی برای انتخاب شریک عاطفی نیست. در این زمان نوجوانان به شیوه‌های مختلفی عصبانیت، خشم و شادی خود را بروز می‌دهند. شیوه بروز هیجان در طرف‌مقابل شما شیوه سالمی نیست و سعی دارد برای جلب توجه کردن به خودش آسیب بزند. پس شما مسئول رفتارهای ایشان نیستید و بهتر است روی این رابطه سرمایه‌گذاری نکنید. به او بگویید دوست ندارید با او در ارتباط باشید. در ضمن رابطه شما چندهفته است که به وجود آمده است و این رفتارهای ناسالم از طرف مقابل، نشان می‌دهد او شخصیت وابسته‌ای دارد.

ممنونم دوست دارم باهاش تمام کنم ولی خودمم دوسش دارم

سلام خسته نباشید من به مدت ۵ ماهه با اقایی برای ازدواج دوستم ک قبلا مشکلات خاصی مانند اعتیاد داشته ولی الان ۲ ساله پاکه ،قضیع تفاوت شخصیت های ماست و اون اصلا توانایی نه شنیدن رو نداره ، راهنمای خودش گفته این دختر باعث مصرف دوباره تو خواهد شد تو بهتره با یه دختر سنتی ازدواج کنی ، در ضمن وقتی عصبی میشه هر چیزی از دهنش درمیاد میگه ولی بعد اروم شدن گریه میکنه و عذرخاهی میکنه ،خیلی خیلی ب من وابستس و اونروز حرف از جدایی زدم گفت بری خودمو میکشم و از این بابت مطمعنم چون سابقه خودکشی داشته . چیکار کنم من بخدا خیلی افکار ناراحتی دارم .من خودم یکسال و نیمه افسردگی شدید دارم ، و الان بیس روزه فهمیدیم بابام سرطان بدخیم داره ،ازدواج خاهرم درست پیش نمیره(قسمت نمیشه) مادرم قبلا سرطان داشت خوب شده الان مشکلات جسمی دیگه ای پیدا کرده ،پدربزرگم فوت شده…در ضمن این شخص فامیلمونه

سلام دوست گرامی شما در وضعیت سختی قرار گرفته اید و نیاز هست حتما با مشاور صحبت کنید. وابستگی ایشان به شما، سابقه خودکشی،سابقه اعتیاد، افسردگی شدید شما و خانواده آشفته، همه می توانند شما را از گرفتن تصمیم درست دور کنند. پس بهتر است بجای تمرکز بر طرف مقابل، ابتدا برای درمان افسردگی خود از مشاوران رادیو عشق ، وقت مشاوره تلفنی یا آنلاین دریافت کنید.

سلام، دختری 26 ساله هستم، 9 سال با آقایی در رابطه بودم، به قصد ازدواج، با مشکلات بسیاااار ولی به خاطر علاقه و عشق بینمون رابطمون رو ادامه دادیم، ولی هیچ تلاشی برای به دست آوردن من نمیکنه و اصلا به حرفام توجه نمیکنه، حتی وقتی حرفی از خاستگاری و ازدواج میزنم یهو غیب میشه و آفلاین میشه، و وقتی که بهش میگم باید رابطمون رو تموم کنیم منو تهدید میکنه که خودکشی میکنم و… خیلی پسر خوب و کاری هست ولی نمیدونم چرا وقتی حرفی از ازدواج پیش میکشم فرار میکنه ولی حاضر به جدایی هم نیست و میگه خودکشی میکنم تو رو خدا کمکم کنید، چطوری باید رفتار کنم باهاش چطوری میتونم رابطه رو بدون دردسر تموم کنم؟!

سلام دوست گرامی رابطه شما مدت زمان زیادی طول کشیده است و خیلی پیش تر از این باید تکلیف آن روشن می شد ایشان با تهدید به خودکشی در حال کنترل شما هستند و نمی خواهند مسئولیت این رابطه را بپذیرند. شما می توانید از او به صورت مستقیم بخواهید تکلیف رابطه را مشخص کند و اگر نکرد بدون هیچ واهمه ای او را ترک کنید. این رابطه رابطه سالمی نیست و بهتر است برای بررسی بیشتر آن با مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی یا آنلاین دریافت کنید.

سلام من مهتابم و 19 سالمه..دو ماه پیش برای اولین بار با پسری دوست شدم ک فکر میکردم میتونه اولین و اخرین انتخابم باشه..اما این احساس عشق و عاشقی و علاقه من ب اونفقط تا ی ماه دووم اورد..مشکل اینجاست که طرف مقابل هیچ تقصیری نداره و خیلی هم ادم خوبیه و اینا همش بخاطر اینه ک احساسات من یهوویی تغییر کردن و این تغییر همراه بوده با حسی از تنفر نسبت ب خودم و اینکه از خودم بدم بیاد که این زابطه رو شروع کردم…نمیدونم چطوری موضوعو مطرح کنم..من س ماه دیگه کنکور دارم..و با وضع کرونا هم همدیگه رو نشده ک ببینیم..نمیدونم الان تمومش کنم یا بزارم بعد امتحانم..یا اصلا غیرحضوری بگم بهش؟ اینکه ازش بخوام عکسهامونو پاک کنه معقوله؟

سلام دوست گرامی هیجان دوستی با جنس مخخالف و کنجکاوی برای آشنایی با ایشان می تواند به دلیل سن پایین شما باشد و یا نیاز به حضور یک همراه. تغییر در احساسات اگر اختلال خاصی پشت آن نباشد، مساله خاصی نیست اما بهتر است برای بررسی بیشتر با مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

سلام دختری ۱۸ ساله هستم که به مدت چهار سال با یک نفر در ارتباط بودم و اون رابطه بالاخره با خوبیاش و بدیاش تموم شده و من خیلی اذیت شدم و الان یک اقا پسر نوزده ساله با اخلاق خیلی خوب و وضع مالی خوب که دوست همان فرد قبلی است به من وابسته شده و قصد این اقا جدی است و حتی با مامانمم صحبت کردن که مامانم جواب نه دادن و گفتن که معلوم نیست اینده چی بشه و نمیشه قولی داد و منم با نظر مامانم موافقم و اصلا علاقه ای به اون ندارم و اصلا حوصله ی کسیو هم ندارم ولی اون خیلی وابسته شده و نمیدونم چجوری تموم کنم رابطه رو که اذیتش نکنم و ما از هم دور هم هستیم .اگه میشه بگید چجوری بهش بگم که کمتر اذیت بشه و تموم شه این رابطه ؟

سلام طبیعیه که نخواهید این رابطه رو ادامه بدید چون با وجود ویژگی‌های مثبت ایشون، علاقه لازم در شما وجود نداره و به نظر میرسه هنوز نتونستید با جدایی قبلی‌تون کنار بیایید. بنابراین لازمه قاطع و محکم به ایشون بگید که الان اصلا آمادگی داشتن رابطه رو ندارید. در حین صحبت به ویژگی‌های مثبتش اشاره کنید و بهش بگید که جواب منفی شما به خاطر شرایط خودتونه نه ایشون. لازمه بعدش روی حرف خودتون باشید و همین‌طور محکم برخورد کنید. حتما ایشون اصرار میکنه ولی وقتی قاطع بودن شما رو ببینه و دیگه شما رابطه رو باهاش قطع کنید با موضوع کنار میاد

سلام دختری ۲۰ ساله هستم به مدت ۵ سال با اقایی دوست بودم در این مدت مشکلات زیادی داشتیم اما به خاطر علاقه به هم رابطه رو تموم نمیکردیم تا اینکه یک خاستگار برای من اومد و من بعد از دعوا با اون اقا از سر لجبازی خاستگار رو قبول کردم و حالا چند ماهه که با اون خاستگار در ارتباطم برای شناخت بیشتر اما حالا پشیمونم این اقا خیلی به من وابسته شده و به من خیلی علاقه داره اما من بهش مایل نیستم و حتی از ته دل راضی به صحبت تلفنی ام نیستم باهاش اما نمیدونم چطور باید بهش بگم تا آسیب نبینه و برای خودم هم توی خانواده بد نشه خاهش میکنم راهنمایی کنید

سلام دوست گرامی. اشاره کردید 5 سال با طرف قبل در ارتباط بودید یعنی از 15 سالگی. زمانی که برای انتخاب همسر سن مناسبی نیست. اگر از خواستگارتان خوشتان نمی آید، می توانید صریح این مساله را به ایشان بگویید تا بیشتز از این وابسته نشوند اما اگر علت پشیمانی شما از قبول خواستگارتان، دلتنگی برای فرد گذشته بوده و می خواهید به ارتباط با او برگردید پیش از این تصمیم حتما از مشاوره استفاده کنید.

با سلام. پسر ۲۰ ساله هستم. حدود یک ساله که یه دختر با حجاب و با خانواده با من علاقه مند شده ولی من در شرایط ازدواج نیستم اولا ، دوما حاضر به رابطه خارج از ازدواج هم نیستم همچنین قصد ازدواج تا سن ۲۸،۲۹ سالگی را ندارم. از طرفی هر چقدر سعی میکنم ایشون رو از خودم برونم نمیتونم. حتی یه بازه سه ماهه گوشیمو خاموش کردم، ولی ایشون نمیدونم به چه طریق شماره یکی از بستگان من رو پیدا کرده بود و به ایشون التماس میکرد پیامشو به من برسونه. حالا من از شما یه راهکار میخوام تا بتونم ایشون رو از خودم جدا کنم و بره دنبال زندگیش. هر چه سریعتر اگه پاسخ بدین ممنون میشم. تشکر

سلام مهم‌ترین کاری که باید بکنید اینه که کاملا قاطعانه برخورد کنید. یک بار دیگه بهش بگید که به دلیل شرایط خاص خودتون به هیچ‌وجه الان نمی‌خواهید در هیچ رابطه‌ای باشید و در عین حال نمی‌خواهید اونم اذیت بشه. به همین خاطر دیگه جواب پیام‌ها یا تماس‌هاشو نمیدین و واقعا هم دیگه جوابی بهش ندین. بهتره پیاماش رو هم نخونید که این امید در دلش نباشه که ممکنه جواب بدید. یادتون باشه قاطعیت با احترام منافاتی نداره. شما می‌تونید کاملا جدی و قاطعانه و در عین حال محترمانه عمل کنید که ایشون هم کمتر اذیت بشه.

سلام من مدت شیش ماهه با پسری آشنا شدم ما با هم دوستیم البته ایشون قصده ازدواج دارن اما در حال حاضر شرایط مالیش رو ندارن روانشناسشون هم گفته که شرایط روحی و امادگیش رو ندارن من هر چقدر ایشون و از خودم میرونم بخاطره ترسی که از اینده باهاشون دارم توجهی نمیکنن و باز بسمت من میان من واقعا گیج شدم و واقعا نمی دونم باید چیکار کنم اما بیشتر تصمیم به تموم شدن رابطمون دارم بدون اینکه طرف مقابلم ناراحت بشه و خاطره بدی از من داشته باشه من ترجیح میدم ریسکی برای اینده انجام ندم چون خیلی میترسم اما از ایشون مطمینم که سالمن و قصدشونم خیره و همه حتی مادرم تاییدشون میکنن

دوست عزیز سلام همون‌طور که خودتون گفتید ایشون هم ویژگی‌های مثبتی دارند و هم مشکلاتی از جمله مشکل مالی و شرایط روحی نامساعد. شما قبل از هر کاری باید به تصمیم قطعی برسید. دو مشکلی که بیان کردید جدی هستند، یعنی اگر شما تصمیم بگیرید با ایشون بمونید، باید صبر کنید شرایط مالیش فراهم بشه. آیا می‌تونید صبر کنید؟ فکر می‌کنید طرف مقابل‌تون بتونه در آینده انتظارات‌تون رو برآورده کنه؟ ضمن اینکه عدم آمادگی روحی ایشون باید مشخص بشه. آیا اختلالی دارن و مشکل‌شون جدیه یا به دلیل یه شرایط بحرانی ایجاد شده؟ بنابراین شما با درنظر گرفتن این دو موضوع مهم در کنار ویژگی‌های مثبت ایشون باید سودها و ضررهای ماندنتون رو دقیقا بررسی کنید و به تصمیم نهایی و قطعی‌تون برسید. وقتی تصمیم‌تون قطعی شد باید با آرامش و در عین قاطعیت دلایل واقعی‌تون رو بگید و دیگه رابطه رو دوباره شروع نکنید.

سلام و عرض ادب،۳۸سالمه مدت ۶ماه با آقایی۳۵ساله از طریق فضای مجازی به قصد ازدواج آشنا شدم،همدیگرو دوست داریم اما ایشون بعد از ۶ماه پیام دادن و گفتن مشکلی دارن که فعلا تا چند سال نمیتونن ازدواج کنن و هر کاری کردم نگفتن چیه مشکل اما گفت همیشه به یادمه و آرزوشه باهام ازدواج کنه ولی گفت منو از ذهن و قلبت بیرون کن و برو دنبال زندگیت،در جوابش چی بگم؟

سلام دوست گرامی وقتی پارتنر شما توان مدیریت مشکلات رو ندارد و نمیتواند مجزا از هم مسائل رو مدیریت کند بهترین کار این هست که رابطه را تمام کنید. در پاسخ هم برای ایشان ارزوی موفقیت کنید

سلام من 19 سال دارم و 3 سال پیش از سر دلسوزی با دختری دوست شده ام که بسیار زندگی سختی داشته پدرش بیمار و خواهر کوچکش را از دست داده به گفته خودش خیلی هم تونستم بهش کمک کنم. هر ماه با هم بیرون میریم خیلی طول نکشید که وابستگی شدیدی به من پیدا کرد واکنون خیلی با من راحت شده و شوخی های +18 که کم کم حس میکنم داره جدی میشه یکم احساس ترس دارم که نکنه به رابطه و گناه کشیده بشه شاید اینقدر راحت شدنش با من به صلاح نباشه از طرفی هم میترسم که با کات کردنم به هم بریزه و کار دست خودش بده بسیار هم احساساتی است ممنون میشم جواب بدهید که چکار کنم

سلام دوست گرامی کمک کردن و حمایت شما از دوست‌تان بسیار مفید و موثر بوده و تاثیر زیادی در بهبود حال او داشته است. اما این وابستگی به نوعی خطرناک نیز هست و نگرانی شما به حق است. برای اینکه این وابستگی کمتر شود به او کمک کنید که استقلال خود را پیدا کند مثلا سرگرم کاری شود و یا هنری یاد بگیرد. و زمانی که با شما شوخی های بیش از اندازه انجام داد، مستقیما به او بگویید که از شنیدن این حرفها ناراحت می‌شوید و نمی‌خواهید که مجددا او از این حرفها بزند. اگر نگران حال او هستید که او بهم بریزد، بهتر است به او پیشنهاد بدهید که با مشاور صحبت کند.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمی‌خوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

در یک رابطه عاشقانه ممکن است به هر دلیلی به این نتیجه برسید که دیگر این رابطه آخر و عاقبت خوبی برایتان ندارد و برای به‌هم زدن  مصمم شوید اما سخت ترین مرحله این است که چطور این موضوع را با طرف مقابل مطرح کنید زیرا کات کردن نه تنها برای شما بلکه برای شریک عاطفیان نیز ممکن است صدمات روحی شدیدی به‌دنبال داشته باشد. به‌هر حال این امر غیر قابل انکار است که در یک رابطه هر دو طرف بعد از مدتی به‌هم وابسته می‌شوند و ترک این وابستگی کار دردناکی است. اما همیشه در زندگی باید واقع بین بود، اگر به این نتیجه رسیدید که باید این رابطه را پایان دهید ما به شما راهکارهایی ارائه می‌دهم تا با استفاده از آن بتوانید به‌طور مسالمت آمیز و با کمترین تنش این کار را انجام دهید.

فهرست مطالب

قبل از هر چیز، از پایان دادن ارتباط مطمئن شوید. به تمام دلایل خود برای قطع ارتباط خوب فکر کنید؛ سعی کنید هم با منطق و هم احساستان تصمیم بگیرید و از تصمیم‌های عجولانه و صرفا احساسی دوری کنید. این مرحله بسیار اساسی است، زیرا در صورتی که در اینجا نتوانید خوب خودتان را قانع کنید، بعدا دچار مشکل می‌شوید.

 سعی کنید زمانی که آشفته هستید یا هفته بسیار بدی داشته­اید رابطه را به پایان نرسانید. بلافاصله بعد از دعوا و مشاجره نیز به فکر تمام کردن رابطه نیفتید زیرا طبیعی است که در حین بحث حرف‌هایی گفته می‌شود که از ته قلب نیست.

 پس از تصمیم‌گیری قطعی برای پایان دادن به رابطه، زمان و مکان مناسبی را برای مطرح کردن تصمیم خود انتخاب کنید. به هیچ عنوان زمانی که فرد آشفته و عصبی است و یا  هنگامی که می‌خواهد سرکار برود مسئله را با او در میان نگذارید. همچنین، در مکان‌هایی که احساس خوبی به آن‌ها دارید این کار را انجام ندهید. سعی کنید در  موقعیتی بی­طرف و خنثی در مورد این موضوع صحبت کنید.

چگونه رابطه ای را قطع کنیم

برای احترام به طرف مقابل، بهتر است رابطه را در حضور خود شخص به پایان برسانید. فقط زمانی می‌توان به صورت غیر حضوری این‌کار را انجام داد که طرف مقابل دور از شما باشد و بدانید تا مدت زیادی او را نخواهید دید. یا اینکه شخصیتی پرخاشگر و عصبی دارد و ممکن است به شما آسیب برساند. در این شرایط بهترین راه تمام کردن رابطه، از راه دور و به شکل تلفنی خواهد بود.

با گفتن جملاتی مثل” تو هم به من علاقه نداری“، ” تو دیگر مرا دوست نداری“، ” تو به من توجه نمیکنی” مسئولیت را به گردن او نیندازید و خود از پذیرش مسئولیت پایان رابطه شانه خالی نکنید . در غیر این صورت، طرف مقابل را درگیر کرده­اید و باعث می شوید احساس بی ارزشی کند و اعتماد به نفسش را در رابطه‌های بعدی و در زندگی خود از دست بدهد.

 برای اتمام رابطه به طرف مقابل نگویید “من به درد زندگی با تو نمیخورم” “من برای تو مناسب نیستم” “بهتر از من می­تونی پیدا کنی“. این حرف‌ها بسیار کلیشه‌ای است و به غرور طرف مقابل توهین می‌کند. سعی کنید صادق باشید و به راحتی مشکلات خود را مطرح کنید.

 به طرف مقابل نگویید دوست معمولی هستیم و دیدارهایمان را ادامه می‌دهیم. یا اینکه از این به بعد خواهر و برادریم، این حرف‌ها باعث می‌شود فرد احساس کند، هیچ ارزشی برای رابطه قائل نیستید و احساس سرخوردگی شدیدی کند. در نتیجه، وقتی که تصمیم جدی برای قطع رابطه گرفتید ارتباط و دیدارهایتان را به طور کامل قطع کنید.

 شما وظیفه دارید صادقانه مشکلات را با او در میان بگذارید. ولی از زدن بعضی از حرف‌هایی که باعث شود عزت نفس و اعتماد به نفس طرف مقابل آسیب ببیند پرهیز کنید. برای مثال اگر از نحوه حرف زدن او بدتان می آید لازم نیست آن‌را بیان کنید. فقط سعی کنید به او بفهمانید شخص مناسبی برای یکدیگر نیستید “همین“

 به خوبی‌ها و نکات مثبت طرف مقابل اقرار کنید و لحظات خوبی که با هم داشتید را یادآوری کنید. این کار باعث می‌شود که او احساس ارزشمندی نماید.

اگر بتوانید خودتان را به جای طرف مقابل بگذارید بهتر می­توانید او را درک کنید و به نحوی رابطه را به پایان برسانید که شخص آسیب جدی نبیند.

شما لازم نیست ده‌ها دلیل برای قطع ارتباط عنوان کنید، زیرا ممکن است فرد مقابل از بین این دلایل ضعیف‌ترینشان را انتخاب کند و برای آن دلیل نقض بیاورد. این مساله، شما را وارد یک گفت‌گوی پیچیده می‌کند که ممکن است دلخوری‌هایی را پیش بیاورد.

پیشنهاد قطع ارتباط از طرف شما به اندازه کافی بار هیجانی منفی دارد، به همین دلیل سعی نکنید با آوردن جملات و کنایه‌های مختلف، حس‌های منفی‌تری در فرد مقابل ایجاد کنید. سعی کنید خودتان را جای فرد مقابل بگذارید و ببینید که اگر خودتان بودید از شنیدن این جملات چه احساسی داشتید.

گاهی برخی از افراد سعی می‌کنند در عین بر هم زدن رابطه، همچنان فرد مقابل را به خود علاقه‌مند نگه دارند. این یکی از بدترین کارهایی است که در حق فرد مقابل انجام می‌دهید، زیرا، عبور از این مرحله و پذیرش قطع رابطه را برایش سخت‌تر می‌کنید. شما او را با یک تناقض عجیب خواستن و نخواستن، مواجه می‌کنید که فرد را در یک برزخ احساسی قرار می‌دهد.

بسیار طبیعی است که فرد مقابل بخواهد با حرف‌هایش نظر شما را برگرداند. اما اگر قبلا تصمیم نهایی خود را گرفته‌اید، حتما سر حرف خود بایستید، زیرا، به دلیل احساسی بودن شرایط، برگشتن از نظر اصلا به نفع شما نیست و احتمالا داستان مشکلات قبلی با شدت بیشتری ادامه پیدا خواهند کرد.

بعضی از افراد بدون توجه به آسیب‌هایی که هم به خودشان و هم به دیگران می‌زنند، برای ادامه رابطه با طرف مقابل به ابراز خشم و تهدید کردن می­پردازند. در این شرایط چند راهکار مقابله ای برای فرد وجود دارد:

بسیاری از افراد به خصوص زنان به دلیل مسائل عاطفی در این شرایط سعی می‌کنند تصمیم خود را تغییر داده و رابطه را هرچند برایشان ناسالم و غیر قابل تحمل است ادامه دهند در اینجا راهکارهایی برای این وضعیت ارائه می شود:

تمام کردن یک رابطه عاشقانه برای هردو طرف بسیار سخت و ناراحت کننده است. و مشکلات روانشناختی بسیاری برای بیشتر افراد ایجاد می کند. با این حال،  بسیاری از افراد ممکن است تصمیم به قطع رابطه بگیرند. برای این اشخاص راه هایی وجود دارد که بتوانند رابطه­ی خود را با آسیب و ناراحتی کمتری به پایان برسانند. برخی از این روش ها عبارتند از: تصمیم گیری قطعی درمورد اتمام رابطه، لیست کردن مشکلات و دلایل برای پایان دادن به رابطه، مشورت گرفتن از خانواده و دوستان مورد اعتماد، مطرح کردن تصمیم در زمان و مکان مناسب، و مطرح کردن دلایل برای اتمام رابطه به صورت واضح و مشخص برای طرف مقابل. همچنین برای اینکه به طرف مقابل آسیب جدی وارد نشود باید ،سعی کنید خود را در جایگاه طرف مقابل قرار دهید، برای اتمام رابطه فقط روی نکات منفی و مشکلات تاکید نکنید، به اعتماد به نفس طرف مقابل آسیب نرسانید، رابطه را با قطعیت به پایان برسانید، کلیشه ها را کنار بگذارید، و مسئولیت پایان رابطه را بپذیرید.

 

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

37 بازدید

272 بازدید

298 بازدید

251 بازدید

449 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

چگونه رابطه ای را قطع کنیم

سلام من دختری28ساله هستم.دوس پسرم نمیخواداین رابطه روادامه بده.ورابطمون قطع شده.امامن نمیتونم ازش دورباشنم اذیت میشم فکرم مشغوله وشباخوابم نمیبره دوس دارم بهش پیام بدم.ولی چون اون دیگه نمیخوادسردشده منم نمیخوام ادامه بدم ولی سخته نمیتونم.باید چکارکنم که سمتش نرم؟

سلام دوست گرامی نیاز است تا برای بررسی کیفیت این رابطه، با مشاور صحبت کنید و علت این عدم تمایل از جانب طرف مقابل‌تان بررسی شود. همچنین این نکته را بخاطر داشته باشید، اگر او واقعاً قصد ماندن در رابطه را نداشته باشد، ماندن و ادامه دادن از سمت شما، کار بیهوده‌ای است. اما جون سوال‌تان مختصر است، حتما تمامی حوان باین رابطه باید بررسی شود تا راهنمایی دقیق‌تری به شما ارائه شود.

با سلام و وقت بخیر من ی پسر ۳۰ ساله هستم و به مدت یکساله با خانومی که کمی بزرگتر از خودم و مطلقه هستن و فرزند دارن آشنا شدم بخاطر مسائل شرعی بین ما صیغه موقت جاری شد ، من همون اوایل گوشزد کرده بودم من تا قبل ازدواج دائم ادامه میدم و … با توجه به الان ک خانواده فشار آوردن برای ازدواج چطوری با این خانوم کات کنم ک ضربه روحی نخورن ، چون بشدت به من وابسته شدن و از این موضوع بسیار نگرانم .

سلام دوست گرامی دلیل اینکه می‌خواهید کات کنید، به خاطر شرایط اوست؟ درست است که از ابتدا گفتید که ادامه دادن این ارتباط تا قبل از ازدواج دائم است؛ اما به مساله عاطفه و وابستگی بین خودتان و او توجه نکردید. نیاز است که حتماً مشاوره دریافت کنید تا بتوانید مدیریت بهتری در روابط خود داشته باشید.

سلام . من داخل رابطه ای هستم که واقعا ازش راضیم هم از نظر خونواده هم از نظر اخلاق و همه چیز . میدونم انتخابی که کردم لیاقت خونوادم داره ولی متاسفانه یه مشکل وجود داره اون بهم نیاز داره دوست داشتنش و عشقش بهم ثابت شده چون ویژگی های مثبت زیادی داره و همیشه کمکم کرده یه مدت زمان کوتاه دیگه رو که صبر کنیم میتونیم با خانواده هامون صحبت کنیم ولی نمیدونم نیازش رو چیکار کنم راستش من رابطه قبل از ازدواج رو دوست ندارم اونم ازم رابطه کامل نمیخواد ولی واقعا سختمه . میشه لطفا راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. اگر شرایط او خوب است، به چه دلیل برای ازدواج اقدامی نمی‌کند؟

سلام.من پسری ۳۵ ساله هستم که مدت ۷ساله با یه خانم که شوهرش فوت کرده و دوتا دختر دارن در رابطه ام.دلم میخواد با دخترش اولش که ده سال از بنده کوچکتره ازدواج کنم.لطفا راهنمایی کنید این کار صحیح هست یا نه؟دخترشون از رابطه من ومادرش بی اطلاع هستن ه

سلام دوست گرامی بنظر می‌رسد از واقعیت فاصله گرفته باشید. شما با مادر او در ارتباط بودید و حال قصد ازدواج با دختر را دارید؟ این مساله قطعا شما را در آینده دچار مشکل خواهد کرد. بنابراین پیش از هرگونه تصمیم، با مشاور صحبت داشته باشید.

سلام من دختری هستم که با یه پسر ۱۸ ساله دوستم چند بار خواستم باهاش کات کنم ولی با گریه و التماس و خواهش و حتی خودکشی من رو نگه داشت من مطمعن هستم که منو برای خودم میخواد و واقعا دوستم داره ولی خیلی اختلاف داریم از همه لحاظ و این دلیلیه که میخوام ادامه ندم ولی نمیدونم چیکار کنم اون خیلی جدیه و میترسم بازم دست به این کار بزنه

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره نکردید. تهدید به خودکشیف گریه و التماس و… به معنای دوست داشتن نیست. بلکه به معنی ضعیف بودن طرف مقابل است. شما مسئولیتی در قبال ایشان ندارید، چون با این تهدیدها کنترل شما را در دست گرفته است. بهتر است با او صحبت کنید و دلایل اینکه نمی‌خواهید با او ادامه دهید را بگوئید.

با سلام. من نزدیک به سه سال هست که با پسری در ارتباط هستم. و دراین مدت متوجه بازیگوشی هایش شدم و بهش گوشزد کردم و بدلیل پنهان کاری هایش فضولی کردم توی گوشیش و متوجه شدم صحبت میکند و طی این مدت خیلی به مشکلات برخوردیم و من بی اعتماد بودم و چون اون شخص همیشه عوض اینکه راه چاره ای پیدا کنه حرف نزنه با اشخاص دیگه عوضش پنهان کاری هاش بیشتر میشد هرچقدر راه کار میدادم بیشتر پنهان کاری میکرد و خیانت هاش در حد چت بود دیگه دیدار نمیدونم و ما ارتباطمون بیشتر شد و نزدیک تر شدیم و ماپشیمون شدیم ولی بازم ادامه دادیم بعد خیلی اذیت کردیم همو و اون ترکم کرد به مدت سه ماه و من متوجه شدم با شخصی در ارتباط هست تو این سه ماه و طبق ملاک های ازدواجش هست ولی هیچوقت از من نخواست باهاش ازدواج کنم و بعد موقعی که اومد شهر من بدلیل دانشگاهش دوباره ارتباط داشتیم تا به امروز و الان که کلا دیگه کاراش تموم شده میخواد بره میگه ما نمیسازیم ولی بازم یه مدت میخواد باهم باشیم ببینیم این رابطه ادامه دار خواهد بود یا نه و بعدش اگر دیدیم نشد تموم کنیم … ایشون اهل یه شهر دیگه هستن که خیلی دورن نزدیک ۱۰ ساعت فاصله س و به واسطه دانشگاه باهم آشنا شدیم … من خیلی بهش وابسته م و از طرفی نمیدونم کسی توی زندگیش هست یا نه قبلا هم پرسیده بودم میگفت نه ولی بودن کسایی و روراست نبود در این مورد برای همین میترسم اما ادم صادقی هست فقط توی این مورد حس میکنم نمیخواد من آسیب ببینم که بهم نمیگه نمیدونم واقعا و الان شرایط ازدواج نداره و باید بره سربازی و از طرفی اگر از اینجا بره من بی اعتماد میشم همش نگران میشم نکنه با کس دیگه ای آشنا بشه و شغلشم بیشتر با خانم ها درارتباطه و چه میدونم حس میکنم تمایلی به ادامه دادن با من نداره و میخوام قبل رفتنش اگر قراره تموم کنیم تموم کنم رودر رو بهتره چون نمیخوام دعوایی بشه نامرد تو اون سه ماهی که ولم کرد نذاشت به هفته بگذره زود کسیو پیدا کرد باهاش گرم بگیره ولی خب به اصرار من دوباره برگشت و متاسفانه من دیر متوجه شدم که تو اون سه ماه با شخصی در ارتباط بوده ( اینم از طریقی فهمیدم که خودش نمیدونه میدونم و باز هم ازش میپرسم کسی تو زندگیت بود تو اون سه ماه میگه نه ) از طرفی میترسم ترکم کنه و من چون دیگه دختر نیستم کسی منو قبول نکنه از طرفی نمیخوام برم جراحی کنم کسیو گول بزنم چون این میشه خیانت به شخصی که تو آینده وارد زندگیم میشه واقعا موندم تو دوراهی باهاش ادامه بدم یا نه. اگر میبینین نمیتونین کمکی کنین لااقل بگین من برم مشاور تا این هفته سه شنبه شهر ماست دیگه میره منم میخواستم زود به نتیجه برسم که آیا بمونم بهتره ببینیم چی میشه یا تموم کنیم …. نمیدونم با توجه به شرایط خاص من چیکار کنم لطفا جواب بدین و نظر من رو حتی اگر نذاشتین لااقل از طریق ایمیلی که گذاشتم کمکی کنین

سلام دوست گرامی پرسش شما بسیار طولانی است. لطفا خلاصه بنویسید.

سلام 19 ساله هستم. من راسش من دو سالی فکر میکردم خیلی به دختر ها علاقه مند هستم یعنی (همجنسگرا )و بعد با دختری در شبکه مجازی دوست شدم اولا خیلی عاشقش بودم و به مرور احساس کردم حسم داره کمتر از همیشه میشه و اونم 21 سال سن داره خیلی قربون صدقع میرفت و خیلی گیر میداد و این باعث میشد حسم بهش کم بشه ولی با حرفاش احساس میکردم نباید ناراحت بکنمش و منم مثل خودش خیلی بهش ابراز علاقه کنم اما این رابطه احساس کردم بهم داره اسیب میزنه چون حس میکردم وقتمو دارم تو شبکه مجازی با دختریی که خیلی ازم دوره هدر میدم و اون همیشه از اینده حرف میزد که باهم چیکار میکنیم میدونم اشتباه کردم ولی منم برا اینکه ناراحت نشه از ایندمون میگفتم تا اینکه واقعا زد به سرم که باهاش تموم کنم و از اونجاایی که میدونم با دختر و اینکه خیلی از هم دوریم اینده ایی نداریم باهاش کات کردم ولی خیلی بهم وابستس و پشت تلفن التماس میکرد و میترسم بلایی سر خودش بیاره و بهم گفتش که من خودمو میکشک و بدجوری عذاب وجدان دارم

سلام دوست گرامی کشش و جاذبه‌ای که برای شما نسبت به هم‌جنس‌تان بوجود آمده است، نیاز به بررسی بیشتری دارد. علت‌های زیادی می‌تواند برای این علاقه وجود داشته باشد. مثلاً نارضایتی شما از هویت جنسیتی‌تان می‌تواند باعث شده باشد که در برابر ایشان آسیب‌پذیر و منفعل باشید. اینکه از لحاظ منطقی پذیرفتید که با او اینده مشترکی ندارید، نکته مهمی است اما از نظر هیجانی نیز باید به این نتیجه برسید تا بتوانید در برابر تهدید خودش به خودکشی پایدار باشید و تن به رابطه اشتباه ندهید. اما به صورت کلی وضعیت شما باید توسط یک روانشناس بررسی شود، پس هرچه سریع‌تر نوبت مشاوره خود را از رادیو عشق رزرو کنید.

سلام و خسته نباشید. من دختری 18 ساله هستم که درحال حاضر با یک مرد 30 ساله در رابطه هستم. رابطمون جدی نیست و بیشتر جفتمون برای سرگرمی و برطرف کردن نیاز جنسی همو میخوایم. اینشکلی هم نیست که هیچ احساسی بهم نداشته باشیم. من وقتی توی چیزای مختلف مشکل داشته باشم اون کمکم میکنه و اونم وقتی مشکلی داشته باشه من کمکش میکنم و من درس های زیادی ازش یاد میگیرم. جفتمون از رابطه سود میبریم. من خودم رابطه ی جنسیمونو دوست دارم ولی هرچی بیشتر پیش میره میبینم که به ایشون علاقه چندانی ندارم. بیشتر بخاطر رابطه ی جنسی بهشون کشش پیدا کردم. رابطمون صمیمیه و خیلی هم با هم حرف میزنیم و اخلاقامونم میخوره بهم دیگه و انگار که این یک رابطه ی عالی باید باشه چون خود من هم به مرد های سن بالا و مثل اون علاقه دارم. ولی نمیدونم چرا هرچی بیشتر میگذره انگار که زیاد قلب من باهاش نیست. یعنی حتی در حد دوست معمولی هم به ایشون حس ندارم فقط کشش جنسی دارم. سعی میکنم که دوسش داشته باشم چون از هر لحاظ که بهش نگاه میکنم بیشتر ارزش های منو داره توی خودش و این رابطه بر طبق الگوهای ارزشی من باید خوب و درست پیش بره ولی چرا من عاشقش نمیشم؟

ایشون هم تنها کسی نبودن که حسم بهشون اینشکلی بود. نفر قبلی هم همینشکلی شد با اینکه سنش پایین تر از ایشون بود فقط کشش جنسی داشتم و هرچی تلاش میکردم عاشق طرفم نمیشدم با اینکه اون هم در نوع خودش خوب بود.

میخوام که با ایشون تموم کنم و اینکارو میکنم اما بازم مشکلی رفع نمیشه چون صورت مسئله رو برای خودم دارم پاک میکنم. من چرا نمیتونم عاشق کسی بشم؟

سلام دوست گرامی اختلاف سنی 12 ساله و رابطه‌ای که صرفاً روی رابطه جنسی بنا نهاده شده باشد، نمی‌تواند رابطه ادامه داری باشد.در رابطه سه عنصر بسیار مهم است: تعهد، کشش جنسی، صمیمت. اگ ردر رابطه صرفاً کشش جنسی باشد، رابطه خوبی نخواهد بود. درباره سوال مهمی که پرسیدید، نیاز به بررسی بیشتری وجود دارد که مشاور شما بداند دقیقا انتظارتان از عاشق شدن چیست؟ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم پیش از هرگونه تصمیم، حتما با مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره داشته باشید.

سلام من ی دختر ۱۶ساله هستم مدتی هست که با یه اقا پسری دوست شدم. اولش خیلی باهم صمیمی بودیم و مطمئن به ادامه رابطه بودیم. اما از یک جایی به بعد رفتارش سرد شد و شروع کرد از حرف زدن راجب عشق اولش و… اما حالا میگه دوست معمولی باشیم و این حرفا . لطفا کمکم کنید چجوری این رابطه رو ب پایان برسونم؟!

سلام دوست گرامی سنی که شما در آن قرار دارید سن حساسی است و ممکن بود اگر خلاف این موضوع تصمیم می‌گرفتید، نتیجه مناسبی نمی‌گرفتید. بنابراین راه شما برای تمام کردن این رابطه و تصمیم برای آن درست است. اما در مورد چگونگی تمام کردن آن، باید تمامی راه های ارتباطی خودتان را با ایشان ببنیدید. هر یادگاری از او دارید، یا پس بدهید یا از جلوی چشمان خودتان بردارید. حرفی که ایشان زده که با شما فقط دوست معمولی باشد امکان پذیر نیست و رابطه‌ها رشد می‌کنند. برای دریافت راهنمایی بیشتر از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

ممنونم از راهنماییتون🙏

ممنونم حرفاتون باعث شد قانع بشم و بتونم ی تصمیم درست و قاطع بگیرم با تشکر 🙂

سلام من 19 سالمه و امسال هم کنکور دارمم ی چن وقت پیش میخاستم ب یکی از دوستام ی پیام بفرستم که شماره رو اشتباه زدم رفت واسه این عاقا که هی پیام دادو اینا از اونجایی که من کنکور دارم و اصن وقتی واسه این کارا ندارم و کاملا هم مخالفم با رابطه در زمان کنکورم و خیلی هم درس خوندم هر وقت بهش میگم پیام نده بعدش حس میکنم ناراحت شده و همش تو فکرشم سریع میرم بهش پیام میدم .من بهشم گفته وقت ندارم اونم گفت ماهی 2 یا 3 بار فقط پیام میدیم که منم مخالفم اینجوری .خیلی هم پسر خوبیه و کاری هست با اینکه میدونم از هم دوریم با اینکه میدونم اصن بدرد من نمیخوره ولی سعی دارم نگهش دارم واقعا نمیدونم چرا و چیکار کنم الان که باید درسمامو جمع کنم بخاطر این موضوع اصن نمیتونم درس بخونم تروخدا اگه میشه هرچه زودتر کمکم کنید

سلام دوست گرامی وقتی شما تصمیم گرفتید که فعلاً روی درس‌تان تمرکز کنید، و هرچیزی که ذهن‌تان را مشغول کند را کنار می‌گذارید، پس بهتر است پای این تصمیم بمانید. چون شما انتخاب کرده‌اید که فعلاً درس بخوانید. درس و رابطه تداخلی باهم ندارند اما گویا برای شما مدیریت این مساله که همزمان بخواهید به هر دو موضوع که مهم هستند فکر کنید، دشوار است. اشاره کردید که «خیلی هم پسرخوبیه»؛ به نظر شما با ارسال یک پیام اشتباهی به فردی که او را نمی‌شناسید و ماهی 2 یا 3 پیام ردوبدل می‌شود، می‌وشد همچین قضاوتی کرد که او پسر خوبی است؟؟ هر تصمیمی که می‌خواهید بگیرید سود و زیان ناشی از آن را بررسی کنید تا کمترین آسیب را ببینید.

ممنونم حرفاتون باعث شد قانع بشم و بتونم ی تصمیم درست و قاطع بگیرم با تشکر 🙂

سلام روز بخیر،دختری ۲۱ساله هستم بعد از چهار سال سینگلی با کسی دوست شدم ک از خودم شش سال بزرگتر هست.اوایل میگف ک ۱۰۰درصد دوسم داره،الان ک سه ماه و نیم از رابطه گذشته،میگه ۵۰ درصد دوسم داره و ۵۰ درصد باقی بستگی ب بدنم داره😂😂😂و ب نظر من این نوع دوست داشتن ب درد عمه ش میخوره.ب نظرم درستش اینه ک کات کنم. بعضی از دوستانم میگن ک این ی امر طبیعیه و داشتن رابطه جنسی قبل ازدواج ی امر طبیعیه.اما من قبل از شروع دوستی بهش گفته بودم ک هیچ گونه رابطه جنسی قبل ازدواج نمیخوام داشته باشم. ب نظر شما دلیل کات کردنم قانع کننده ست؟دلیل اول:حرفاش یادش رفت دلیل دوم:دوست داشتنش ب بدن من بستگی داره

سلام دوست گرامی یکی از مضراتی که رابطه جنسی پیش از ازدواج دارد این است که وابستگی جسمانی و روانی دونفر، بخصوص دختر بیشتر می‌شود. این وابستگی به مرور باعث می‌شود که اگر رابطه به سرانجام نرسد، بیرون آمدن از ان بسیار دشوار باشد و ضربه‌ها و آسیب‌های روانی زیادی به فرد وارد شود. تصمیم شما درست و منطقی است بخصوص اینکه از ابتدا رابطه این مرز را برای خودتان گذاشته بودید. بهتر است در این مواقع به جای مشورت با دوستان، حتما از مشاوره تخصصی ازدواج بهره‌مند شوید.

ممنونم از راهنماییتون🙏

سلام دختری ۱۴ ساله هستم من ی چند هفته ای هست که با ی پسر رابطع دارم و خیلی دوستش دارم ولی من نمیدونم اون منو دوست داره یا نه خودش که میگه دوست دارم ولی احساس میکنم دوسم نداره عصبی میشم دوست دارم باهاش کات کنم ولی نمیتونم و نمیدونم چطوری وقتی اسم از کات میارم میگه دستمو با تیغ میزنم خودش هم همیشه دستشو با تیغ میزنه و چند بار هم بلاکش کردم گفت که اگه از بلاکی درم نیاری دستمو با تیغ میزنم و خیلی دلیل های دیگه لطفا هر چه زودترکمکم کنید

سلام دوست گرامی سن شما اوج سن بلوغ و داشتن هیجانات مختلف است و مطئمنا زمان مناسبی برای انتخاب شریک عاطفی نیست. در این زمان نوجوانان به شیوه‌های مختلفی عصبانیت، خشم و شادی خود را بروز می‌دهند. شیوه بروز هیجان در طرف‌مقابل شما شیوه سالمی نیست و سعی دارد برای جلب توجه کردن به خودش آسیب بزند. پس شما مسئول رفتارهای ایشان نیستید و بهتر است روی این رابطه سرمایه‌گذاری نکنید. به او بگویید دوست ندارید با او در ارتباط باشید. در ضمن رابطه شما چندهفته است که به وجود آمده است و این رفتارهای ناسالم از طرف مقابل، نشان می‌دهد او شخصیت وابسته‌ای دارد.

ممنونم دوست دارم باهاش تمام کنم ولی خودمم دوسش دارم

سلام خسته نباشید من به مدت ۵ ماهه با اقایی برای ازدواج دوستم ک قبلا مشکلات خاصی مانند اعتیاد داشته ولی الان ۲ ساله پاکه ،قضیع تفاوت شخصیت های ماست و اون اصلا توانایی نه شنیدن رو نداره ، راهنمای خودش گفته این دختر باعث مصرف دوباره تو خواهد شد تو بهتره با یه دختر سنتی ازدواج کنی ، در ضمن وقتی عصبی میشه هر چیزی از دهنش درمیاد میگه ولی بعد اروم شدن گریه میکنه و عذرخاهی میکنه ،خیلی خیلی ب من وابستس و اونروز حرف از جدایی زدم گفت بری خودمو میکشم و از این بابت مطمعنم چون سابقه خودکشی داشته . چیکار کنم من بخدا خیلی افکار ناراحتی دارم .من خودم یکسال و نیمه افسردگی شدید دارم ، و الان بیس روزه فهمیدیم بابام سرطان بدخیم داره ،ازدواج خاهرم درست پیش نمیره(قسمت نمیشه) مادرم قبلا سرطان داشت خوب شده الان مشکلات جسمی دیگه ای پیدا کرده ،پدربزرگم فوت شده…در ضمن این شخص فامیلمونه

سلام دوست گرامی شما در وضعیت سختی قرار گرفته اید و نیاز هست حتما با مشاور صحبت کنید. وابستگی ایشان به شما، سابقه خودکشی،سابقه اعتیاد، افسردگی شدید شما و خانواده آشفته، همه می توانند شما را از گرفتن تصمیم درست دور کنند. پس بهتر است بجای تمرکز بر طرف مقابل، ابتدا برای درمان افسردگی خود از مشاوران رادیو عشق ، وقت مشاوره تلفنی یا آنلاین دریافت کنید.

سلام، دختری 26 ساله هستم، 9 سال با آقایی در رابطه بودم، به قصد ازدواج، با مشکلات بسیاااار ولی به خاطر علاقه و عشق بینمون رابطمون رو ادامه دادیم، ولی هیچ تلاشی برای به دست آوردن من نمیکنه و اصلا به حرفام توجه نمیکنه، حتی وقتی حرفی از خاستگاری و ازدواج میزنم یهو غیب میشه و آفلاین میشه، و وقتی که بهش میگم باید رابطمون رو تموم کنیم منو تهدید میکنه که خودکشی میکنم و… خیلی پسر خوب و کاری هست ولی نمیدونم چرا وقتی حرفی از ازدواج پیش میکشم فرار میکنه ولی حاضر به جدایی هم نیست و میگه خودکشی میکنم تو رو خدا کمکم کنید، چطوری باید رفتار کنم باهاش چطوری میتونم رابطه رو بدون دردسر تموم کنم؟!

سلام دوست گرامی رابطه شما مدت زمان زیادی طول کشیده است و خیلی پیش تر از این باید تکلیف آن روشن می شد ایشان با تهدید به خودکشی در حال کنترل شما هستند و نمی خواهند مسئولیت این رابطه را بپذیرند. شما می توانید از او به صورت مستقیم بخواهید تکلیف رابطه را مشخص کند و اگر نکرد بدون هیچ واهمه ای او را ترک کنید. این رابطه رابطه سالمی نیست و بهتر است برای بررسی بیشتر آن با مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی یا آنلاین دریافت کنید.

سلام من مهتابم و 19 سالمه..دو ماه پیش برای اولین بار با پسری دوست شدم ک فکر میکردم میتونه اولین و اخرین انتخابم باشه..اما این احساس عشق و عاشقی و علاقه من ب اونفقط تا ی ماه دووم اورد..مشکل اینجاست که طرف مقابل هیچ تقصیری نداره و خیلی هم ادم خوبیه و اینا همش بخاطر اینه ک احساسات من یهوویی تغییر کردن و این تغییر همراه بوده با حسی از تنفر نسبت ب خودم و اینکه از خودم بدم بیاد که این زابطه رو شروع کردم…نمیدونم چطوری موضوعو مطرح کنم..من س ماه دیگه کنکور دارم..و با وضع کرونا هم همدیگه رو نشده ک ببینیم..نمیدونم الان تمومش کنم یا بزارم بعد امتحانم..یا اصلا غیرحضوری بگم بهش؟ اینکه ازش بخوام عکسهامونو پاک کنه معقوله؟

سلام دوست گرامی هیجان دوستی با جنس مخخالف و کنجکاوی برای آشنایی با ایشان می تواند به دلیل سن پایین شما باشد و یا نیاز به حضور یک همراه. تغییر در احساسات اگر اختلال خاصی پشت آن نباشد، مساله خاصی نیست اما بهتر است برای بررسی بیشتر با مشاوران رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

سلام دختری ۱۸ ساله هستم که به مدت چهار سال با یک نفر در ارتباط بودم و اون رابطه بالاخره با خوبیاش و بدیاش تموم شده و من خیلی اذیت شدم و الان یک اقا پسر نوزده ساله با اخلاق خیلی خوب و وضع مالی خوب که دوست همان فرد قبلی است به من وابسته شده و قصد این اقا جدی است و حتی با مامانمم صحبت کردن که مامانم جواب نه دادن و گفتن که معلوم نیست اینده چی بشه و نمیشه قولی داد و منم با نظر مامانم موافقم و اصلا علاقه ای به اون ندارم و اصلا حوصله ی کسیو هم ندارم ولی اون خیلی وابسته شده و نمیدونم چجوری تموم کنم رابطه رو که اذیتش نکنم و ما از هم دور هم هستیم .اگه میشه بگید چجوری بهش بگم که کمتر اذیت بشه و تموم شه این رابطه ؟

سلام طبیعیه که نخواهید این رابطه رو ادامه بدید چون با وجود ویژگی‌های مثبت ایشون، علاقه لازم در شما وجود نداره و به نظر میرسه هنوز نتونستید با جدایی قبلی‌تون کنار بیایید. بنابراین لازمه قاطع و محکم به ایشون بگید که الان اصلا آمادگی داشتن رابطه رو ندارید. در حین صحبت به ویژگی‌های مثبتش اشاره کنید و بهش بگید که جواب منفی شما به خاطر شرایط خودتونه نه ایشون. لازمه بعدش روی حرف خودتون باشید و همین‌طور محکم برخورد کنید. حتما ایشون اصرار میکنه ولی وقتی قاطع بودن شما رو ببینه و دیگه شما رابطه رو باهاش قطع کنید با موضوع کنار میاد

سلام دختری ۲۰ ساله هستم به مدت ۵ سال با اقایی دوست بودم در این مدت مشکلات زیادی داشتیم اما به خاطر علاقه به هم رابطه رو تموم نمیکردیم تا اینکه یک خاستگار برای من اومد و من بعد از دعوا با اون اقا از سر لجبازی خاستگار رو قبول کردم و حالا چند ماهه که با اون خاستگار در ارتباطم برای شناخت بیشتر اما حالا پشیمونم این اقا خیلی به من وابسته شده و به من خیلی علاقه داره اما من بهش مایل نیستم و حتی از ته دل راضی به صحبت تلفنی ام نیستم باهاش اما نمیدونم چطور باید بهش بگم تا آسیب نبینه و برای خودم هم توی خانواده بد نشه خاهش میکنم راهنمایی کنید

سلام دوست گرامی. اشاره کردید 5 سال با طرف قبل در ارتباط بودید یعنی از 15 سالگی. زمانی که برای انتخاب همسر سن مناسبی نیست. اگر از خواستگارتان خوشتان نمی آید، می توانید صریح این مساله را به ایشان بگویید تا بیشتز از این وابسته نشوند اما اگر علت پشیمانی شما از قبول خواستگارتان، دلتنگی برای فرد گذشته بوده و می خواهید به ارتباط با او برگردید پیش از این تصمیم حتما از مشاوره استفاده کنید.

با سلام. پسر ۲۰ ساله هستم. حدود یک ساله که یه دختر با حجاب و با خانواده با من علاقه مند شده ولی من در شرایط ازدواج نیستم اولا ، دوما حاضر به رابطه خارج از ازدواج هم نیستم همچنین قصد ازدواج تا سن ۲۸،۲۹ سالگی را ندارم. از طرفی هر چقدر سعی میکنم ایشون رو از خودم برونم نمیتونم. حتی یه بازه سه ماهه گوشیمو خاموش کردم، ولی ایشون نمیدونم به چه طریق شماره یکی از بستگان من رو پیدا کرده بود و به ایشون التماس میکرد پیامشو به من برسونه. حالا من از شما یه راهکار میخوام تا بتونم ایشون رو از خودم جدا کنم و بره دنبال زندگیش. هر چه سریعتر اگه پاسخ بدین ممنون میشم. تشکر

سلام مهم‌ترین کاری که باید بکنید اینه که کاملا قاطعانه برخورد کنید. یک بار دیگه بهش بگید که به دلیل شرایط خاص خودتون به هیچ‌وجه الان نمی‌خواهید در هیچ رابطه‌ای باشید و در عین حال نمی‌خواهید اونم اذیت بشه. به همین خاطر دیگه جواب پیام‌ها یا تماس‌هاشو نمیدین و واقعا هم دیگه جوابی بهش ندین. بهتره پیاماش رو هم نخونید که این امید در دلش نباشه که ممکنه جواب بدید. یادتون باشه قاطعیت با احترام منافاتی نداره. شما می‌تونید کاملا جدی و قاطعانه و در عین حال محترمانه عمل کنید که ایشون هم کمتر اذیت بشه.

سلام من مدت شیش ماهه با پسری آشنا شدم ما با هم دوستیم البته ایشون قصده ازدواج دارن اما در حال حاضر شرایط مالیش رو ندارن روانشناسشون هم گفته که شرایط روحی و امادگیش رو ندارن من هر چقدر ایشون و از خودم میرونم بخاطره ترسی که از اینده باهاشون دارم توجهی نمیکنن و باز بسمت من میان من واقعا گیج شدم و واقعا نمی دونم باید چیکار کنم اما بیشتر تصمیم به تموم شدن رابطمون دارم بدون اینکه طرف مقابلم ناراحت بشه و خاطره بدی از من داشته باشه من ترجیح میدم ریسکی برای اینده انجام ندم چون خیلی میترسم اما از ایشون مطمینم که سالمن و قصدشونم خیره و همه حتی مادرم تاییدشون میکنن

دوست عزیز سلام همون‌طور که خودتون گفتید ایشون هم ویژگی‌های مثبتی دارند و هم مشکلاتی از جمله مشکل مالی و شرایط روحی نامساعد. شما قبل از هر کاری باید به تصمیم قطعی برسید. دو مشکلی که بیان کردید جدی هستند، یعنی اگر شما تصمیم بگیرید با ایشون بمونید، باید صبر کنید شرایط مالیش فراهم بشه. آیا می‌تونید صبر کنید؟ فکر می‌کنید طرف مقابل‌تون بتونه در آینده انتظارات‌تون رو برآورده کنه؟ ضمن اینکه عدم آمادگی روحی ایشون باید مشخص بشه. آیا اختلالی دارن و مشکل‌شون جدیه یا به دلیل یه شرایط بحرانی ایجاد شده؟ بنابراین شما با درنظر گرفتن این دو موضوع مهم در کنار ویژگی‌های مثبت ایشون باید سودها و ضررهای ماندنتون رو دقیقا بررسی کنید و به تصمیم نهایی و قطعی‌تون برسید. وقتی تصمیم‌تون قطعی شد باید با آرامش و در عین قاطعیت دلایل واقعی‌تون رو بگید و دیگه رابطه رو دوباره شروع نکنید.

سلام و عرض ادب،۳۸سالمه مدت ۶ماه با آقایی۳۵ساله از طریق فضای مجازی به قصد ازدواج آشنا شدم،همدیگرو دوست داریم اما ایشون بعد از ۶ماه پیام دادن و گفتن مشکلی دارن که فعلا تا چند سال نمیتونن ازدواج کنن و هر کاری کردم نگفتن چیه مشکل اما گفت همیشه به یادمه و آرزوشه باهام ازدواج کنه ولی گفت منو از ذهن و قلبت بیرون کن و برو دنبال زندگیت،در جوابش چی بگم؟

سلام دوست گرامی وقتی پارتنر شما توان مدیریت مشکلات رو ندارد و نمیتواند مجزا از هم مسائل رو مدیریت کند بهترین کار این هست که رابطه را تمام کنید. در پاسخ هم برای ایشان ارزوی موفقیت کنید

سلام من 19 سال دارم و 3 سال پیش از سر دلسوزی با دختری دوست شده ام که بسیار زندگی سختی داشته پدرش بیمار و خواهر کوچکش را از دست داده به گفته خودش خیلی هم تونستم بهش کمک کنم. هر ماه با هم بیرون میریم خیلی طول نکشید که وابستگی شدیدی به من پیدا کرد واکنون خیلی با من راحت شده و شوخی های +18 که کم کم حس میکنم داره جدی میشه یکم احساس ترس دارم که نکنه به رابطه و گناه کشیده بشه شاید اینقدر راحت شدنش با من به صلاح نباشه از طرفی هم میترسم که با کات کردنم به هم بریزه و کار دست خودش بده بسیار هم احساساتی است ممنون میشم جواب بدهید که چکار کنم

سلام دوست گرامی کمک کردن و حمایت شما از دوست‌تان بسیار مفید و موثر بوده و تاثیر زیادی در بهبود حال او داشته است. اما این وابستگی به نوعی خطرناک نیز هست و نگرانی شما به حق است. برای اینکه این وابستگی کمتر شود به او کمک کنید که استقلال خود را پیدا کند مثلا سرگرم کاری شود و یا هنری یاد بگیرد. و زمانی که با شما شوخی های بیش از اندازه انجام داد، مستقیما به او بگویید که از شنیدن این حرفها ناراحت می‌شوید و نمی‌خواهید که مجددا او از این حرفها بزند. اگر نگران حال او هستید که او بهم بریزد، بهتر است به او پیشنهاد بدهید که با مشاور صحبت کند.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمی‌خوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

تصمیم گیری برای پایان دادن به رابطه عاشقانه می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ممکن است شما و شریک عاطفی‌تان به مرور زمان متوجه شوید که علایق، ایده‌ها، احساسات و ارزش‌های متفاوتی دارید. در واقع ممکن است همه چیز آن طور که روز اول رابطه فکر می‌کردید پیش نرود و تفاوت‌ها میان شما و طرف مقابلتان آن قدر زیاد شود که جدایی را به با هم بودن ترجیح دهید. اما در هر صورت به هم خوردن رابطه عاشقانه می‌تواند بسیار دردناک باشد. اگر افراد در این شرایط اصولی عمل نکنند ممکن است آسیب‌های بسیار جدی به احساسات و سلامت روان یکدیگر وارد کنند. اگر قصد پایان دادن به رابطه خود را دارید ما در ادامه مقاله به توضیحات بیشتری در این باره اشاره کرده‌ایم که مطالعه آن‌ها می‌تواند برای شما سودمند باشد.

تمام کردن یک رابطه عاشقانه تصمیم سختی در زندگی است. شما به طور طبیعی هنگام تصمیم گیری در این باره با افکار و احساسات گوناگونی مواجه خواهید شد. ممکن است بترسید که بعدها از این تصمیم پشیمان شوید و یا به این فکر کنید که ممکن است اوضاع بهتر شود یا خیر. رسیدن به یک تصمیم درست در میان حجم انبوهی از افکار و احساسات متفاوت نیازمند این است که زمان کافی را برای فکر کردن اختصاص دهید و اگر نمی‌توانید به تنهایی اوضاع را مدیریت کنید از یک مشاور روان شناس کمک بگیرید. 

دشواری پایان دادن به رابطه عاشقانه تنها به تصمیم‌گیری در مورد آن محدود نمی‌شود. در واقع حتی اگر شما در این باره مطمئن باشید و بدانید که حتماً این رابطه باید تمام شود بازهم ممکن است با مشکلات و ناراحتی‌هایی رو به رو شوید. به هم زدن رابطه از جانب شما می‌تواند منجر به این شود که شخص مقابل دچار نا امیدی، خشم و غمگینی شود و احساس کند که صدمه دیده است. در این شرایط لازم است که گفت وگوی سالمی با او داشته باشید و به عواطف او احترام بگذارید. انجام این کارها در موقعیت واقعی زندگی همیشه آسان نیست و می‌تواند فشارهای زیادی را به افراد وارد کند. 

خواندن مقاله ما با عنوان چه رابطه هایی را باید تمام کرد می‌تواند در تصمیم‌گیری بهتر به شما کمک کند. برای مطالعه آن کلیک کنید. 

چگونه رابطه ای را قطع کنیم

 

به هم زدن هر رابطه عاشقانه‌ای دشواری‌های مربوط به خود را دارد و نمی‌توان هیچ نسخه‌ای را برای همه تجویز کرد. با این حال برخی اصول کلی وجود دارند که هنگام بحث برای پایان دادن رابطه عاطفی می‌توانند به شما کمک کنند. در ادامه تحت عنوان بایدها و نبایدها به این اصول اشاره کرده‌ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روابط دختر و پسر کلیک کنید. 

– به آنچه که می‌خواهید بگویید و دلایل آن فکر کنید. برای این کار وقت بگذارید و احساسات و دلایل خود را بیشتر بشناسید. هم چنین به واکنش‌های طرف مقابل نیز فکر کنید و برای رو به رو شدن با آن آمادگی داشته باشید. اگر از قبل به واکنش‌ها و حساسیت‌های طرف مقابل خود فکر کرده باشید می‌توانید برخورد معقولانه‌تری داشته باشید و در آن لحظه بهتر عمل کنید. 

–  به شریکتان نشان دهید که با وجود تصمیم‌گیری برای پایان دادن به رابطه برای او هم چنان ارزش و احترام قائل هستید و احساساتش را درک می‌کنید. 

– برای اینکه گفت و گو را درست پیش ببرید دائماً بر نقاط ضعف فرد مقابل و مشکلات رابطه تأکید نکنید. ابتدا از ویژگی‌های مثبتی که باعث شد این رابطه را شروع کنید بگویید و سپس صادقانه دلایل خود را برای به هم زدن بیان کنید. هنگامی که می‌خواهید صادقانه دلایل خود را مطرح کنید به نحوه بیان خود دقت داشته باشید. 

– اگر هنگام بحث و گفت و گو نمی‌توانید هیجانات خود را به درستی مدیریت کنید و یا در مورد تصمیم خود شک دارید حتماً از یک متخصص روانشناس کمک بگیرید. روانشناس به شما کمک خواهد کرد تا به گونه‌ای رفتار کنید که هم خودتان و هم شریکتان آسیب کم‌تری ببینید.

– از مکالمه و گفت و گو درباره تمام کردن رابطه اجتناب نکنید. هر چقدر که فرایند اتمام رابطه بیشتر طول بکشد افراد آسیب بیشتری خواهند دید.

– بحث در مورد اتمام رابطه را بدون فکر قبلی آغاز نکنید. در این شرایط ممکن است چیزی بگویید که به احتمال زیاد بعداً در مورد آن پشیمان شوید.

نحوه‌ای که شما رابطه خود را پایان می‌دهید می‌تواند روابط بعدی زندگی‌تان را تحت تأثیر قرار دهد. اگر نتوانید از این مرحله به درستی عبور کنید، ممکن است در آینده نیز در انتخاب و پیشبرد روابط عاشقانه دچار مشکل شوید. اگر پس از اتمام رابطه احساس شکست شدیدی می‌کنید و با گذشت زمان هم چنان حس می‌کنید که نمی‌توانید با شرایط سازگار شوید حتماً برای ارتقای سلامت روان خود و پیشگیری از مشکلات بعدی به یک روانشناس مراجعه کنید. برای فراموش کردن عشق از دست رفته کلیک کنید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شکست عشقی و رابطه سالم کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه پایان دادن به رابطه عاشقانه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

بر هم خوردن رابطه هیچوقت آسان نیست اما بعضی وقت‌ها چاره دیگری ندارید. اگر دوست دارید بدانید چطور می‌توانید به بهترین روش ممکن رابطه‌تان با کسی که دوست دارید را پایان دهید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید رابطه ای که تاریخ انقضای آن به پایان رسیده است را به اتمام برسانید؟ تا به حال شده است خود را مجبور به ماندن در چنین شرایطی کرده باشید؟ اگر چنین است در این مقاله همراه ما باشید.

به گزارش آلامتو به نقل از success؛ بیشتر افراد در قطع روابط خود با دیگران با چالش مواجه هستند حتی اگر این روابط زیاد مستحکم نباشد، دلیل این امر بسیار ساده است.

پایان دادن به یک رابطه دشوار است و این موضوع تنها در روابط عاشقانه دیده نمی شود. پایان دادن به هر رابطه ای که برای تشکیل آن زمان، انرژی عاطفی، هویت و سایر موارد سرمایه گذاری شده است بسیار دشوار خواهد بود.

چگونه رابطه ای را قطع کنیم

به همین خاطر است که بیشتر افراد در قطع چنین روابطی عذر و بهانه می آورند و سعی می کنند با امید واهی به روابط خود ادامه دهند.

با اینکه دستور جادویی برای قطع یک رابطه وجود ندارد اما به کمک مراحلی که در ادامه بیان خواهیم کرد می توانید بدون آسیب زدن به خود و طرف مقابل، رابطه موجود را به پایان برسانید.

ما به عنوان یک انسان به دنبال ارتباط با دیگران هستیم و در برخی از موارد حس تعلق به روابط خود داریم. در چنین شرایطی اتمام رابطه نیازمند تشویق و رغبت زیادی است زیرا می تواند با شکست مواجه شود.

به همین خاطر قبل از اینکه تصمیم بگیرید رابطه موجود را به پایان برسانید، در مورد چرایی نماندن در این رابطه خوب فکر کنید و ببینید چرا دیگر نمی خواهید با چنین فردی ارتباط داشته باشید.

از خودتان بپرسید به دنبال چه چیزی هستم و ایا این رابطه می تواند مرا به سمت جلو هدایت کند؟ نوشتن احساسات در یک دفترچه یادداشت می تواند به روشن شدن افکارتان کمک کند.

اگر نتوانید حس ناراحتی حاصل از قطع رابطه را تحمل کنید، قادر نخواهید بود این رابطه را برای همیشه کنار بگذارید. چیزی که بیشتر ما اغلب می خواهیم نیازمند دور شدن از مواد اشنا و پذیرفتن خطر مواردی همچون ناراحتی روحی و روانی است.

همه انسان ها به طور ذاتی به دنبال حس آرامش و دوری از درد و ناراحتی هستند و به همین خاطر در رابطه ای که هیچ احساسی به آن ندارند برای مدت زمان طولانی می مانند. با اینحال، مهم ترین نکته ای که باید مدنظر قرار گیرد این است که انسان ها بیشتر از حس آرامش و راحتی در برخی از موارد به اسیب پذیر بودن نیاز دارند.

از منطقه امن خود خارج شوید. از خودتان بپرسید اگر ترس خود را کنار بگذارم و این رابطه را قطع کنم چه اتفاقی روی می دهد؟

زمانی که رابطه شما به مراحل پایانی خود می رسد، به طور طبیعی دوست دارید سایرین را سرزنش کنید.

در این شرایط خودتان را قربانی رابطه موجود می دانید. اما مسئولیت پذیر بودن در این شرایط می تواند باعث بهبود روابط بعدی شما در اینده شود. پس 100 درصد مسئولیت کاری که انجام داده اید را بپذیرید و خودتان را برای بهبود وضعیت موجود آماده کنید.

شاید قبلا خیلی زود به دیگران اعتماد می کردید. شاید نتوانسته اید فرد قابل اعتمادی برای دیگران باشید. شاید مشکلاتی داشته اید که شما را به قطع رابطه مجبور کرده است.

شاید به سخنان دیگران خوب گوش نکرده اید و احساسات طرف مقابل را نادیده گرفته اید. اما حتی اگر احساس می کنید همه وظایف خود را در رابطه موجود به درستی انجام داده اید، باز هم باید مسئولیت کارهای خود را بپذیرید و بر اساس آن رفتار کنید.

محبت داشتن نسبت به فردی که دیگر نمی خواهید با او ارتباط داشته باشید، نشانه ضعف شما نیست. اینکار باعث می شود شما خودتان را جای طرف مقابل قرار دهید و ببینید چه چیزی را مشاهده می کند و چه احساسی دارد. اینکار باعث بهبود شرایط می شود.

یک تغییر ساده در تن صدا یا ایمیل می تواند به کاهش تنش کمک کند یا باعث ایجاد یک درگیری بزرگ گردد. به خاطر داشته باشید وقتی افراد رفتار و اقدام ضعیفی از خود نشان می دهند حس خوبی نسبت به خودشان ندارند. این موضوع بدین خاطر است که اسیب دیده اند و ترسیده اند و نمی دانند چه رفتاری باید از خود نشان دهند.

اگر چنین بود با آن ها مهربان باشید. از خودتان بپرسید چگونه می توانم خود را جای طرف مقابل بگذارم؟ این فرد چه داستانی در زندگی خود دارد؟

زمانی که رابطه ای را به اتمام می رسانید، ممکن است با موارد زیادی دست و پنجه نرم کنید. یکی از این موارد حس گناه است. در این شرایط مدام با خود تکرار می کنید اگر این رابطه را تمام کنم چه اتفاقی برای او می افتد؟ ممکن است به خودش اسیب بزند؟ در این شرایط با خودتان صادق باشید.

اگر دلیل ماندن شما در یک رابطه به جای خواست قلبی و واقعی تان، حس اجبار و الزام باشد، از خودتان بپرسید از ماندن در این رابطه چه نفعی می برم؟ اگر این رابطه را به اتمام برسانم چه مزایایی خواهم داشت؟ ماندن در رابطه ممکن است مزایا و پاداش های زیادی برای شما داشته باشد اما نمی توان هزینه و انرژی که بر روی این روابط صرف می شود را نادیده گرفت.

در برخی از شرایط افراد به جای اینکه به دستاوردهای یک اتفاق تمرکز کنند بر روی مواردی تمرکز می کنند که ممکن است بعد از قطع رابطه از دست بدهند.

در این شرایط احتمال دارد بر روی چیزی که در گذشته داشته اند تمرکز نمایند و اینده را نادیده بگیرند. همیشه لازم نیست به گذشته فکر کنید.

از خودتان بپرسید رابطه جدیدی را می توانم با عشق بسازم؟ من باید با چه کسی رابطه داشته باشم؟ در آینده چه شرایطی خواهم داشت و چگونه می توانم اینده را بر اساس نیازهای خود بسازم؟ گذشته دیگر وجود ندارد.

از آن درس بگیرید و سپس بر روی زمان و انرژی خود برای اینده تمرکز کنید. سعی کنید مواردی که دوست دارید بدان دست یابید را یادداشت کنید و قدم به قدم برای ایجاد آن حرکت کنید.

روابط بلند مدت و ازدواج به دلایل بسیاری و گاهی بدون هیچ دلیلی تمام می‌شوند. اگر دلایل روشن در هر دو طرف قابل درک نباشد (مخصوصا هنگامی که یکی از دو طرف تصمیم به ترک بگیرد)، کینه و بیزاری و احساس گناه خاطرات خوب را از بین می‌برد. قطع رابطه بد می‌تواند بر رابطه آینده تاثیر منفی بگذارد.

اگر شما به فکر ترک یک رابطه طولانی مدت هستید، راه‌های برای انجام این کار وجود دارد که می‌تواند خسارت‌های ناخواسته را کاهش دهد. مطالب زیر بر اساس تجارب شخصی و مقالات روانشناسان معروف در مورد پایان دادن سالم روابط گردآوری شده است.

در تلاش برای تغییر دادن شریک زندگی خود او را تهدید به ترک نکنید. مطمئن باشید که واقعا فقدان عشق، احترام و یا شادی وجود دارد که آن را نمی‌توانید احیا کنید. اگر هنوز امید وجود دارد، از مشاوره برای تعیین یک راه برای نجات رابطه استفاده کنید. بهتر است هنگامی که شما خداحافظی را انتخاب می‌کنید احساس قعطی و نه عصبانیت داشته باشید.

آنچه که ما دوست داریم، امیدواری و پشت سر گذاشتن تغییرات در مراحل زندگی خود است. هنگامی دو شریک می‌خواهند از هم جدا شوند این می‌تواند باعث ایجاد سردرگمی، ناامیدی و خشم شود. در مورد این تغییرات با شریک زندگی خود بحث کنید.

روند تلاش برای به اشتراک گذاشتن افکار خود بسیار حیاتی است ، حتی اگر شما در بیان آنچه احساس می کنید مشکل دارید.

ما می‌دانیم که به اشتراک گذاری احساسات منفی می‌تواند مخاطره آمیز باشد و شریک زندگی شما ممکن است در مقابل شما جبهه بگیرد، به همین دلیل عاقلانه آن است که برای کمک به تسهیل گفتگو با یک مشاور خانواده صحبت کنید.

سرزنش، انتقاد، تهمت، شکایت کردن و رازها ممکن است شما را به پایان مورد نظر برساند، اما این روندی غیرضروری و دردناک خواهد بود. در تلاش برای پوشش دادن گناه خود برای تمایل به ترک، تقصیر را گردن شریک زندگی خود نیندازید.

مسئولیت انتخاب خود را قبول کنید. آنچه را که شما از یک شریک و از یک زندگی می‌خواهید را مشخص کنید و اگر شما مطمئن هستید که نمی‌توانید آن را در رابطه فعلی خود را پیدا کنید، رابطه خود را پایان دهید.

بسیاری از روابط تا زمانی که انرژی تخلیه شود برای سال‌ها ادامه می‌یابد. پس از این فرسایش آهسته، چیزی اتفاق می‌افتد و یکی از شریک‌ها “از خواب بیدار” می‌شود که چگونه احساس نارضایتی می‌کند.

شما معمولا می‌توانید رد یک مسیر از شکایت، بی‌احترامی و بی‌توجهی که منجر به این بیداری می‌شود را پیدا کنید. قبل از کشتن رابطه سعی کنید متوجه این علائم شوید و در مورد آنها بحث کنید. هنگامی که احترام ازبین می‌رود، رابطه بعید است احیا شود.

شریک زندگی خود را برای انسان بودن ببخشید. خود را برای انتخاب به ترک ببخشید. اگر شما این کار را انجام دادید، شما هنوز ممکن است قادر به یک قطع رابطه ساده نباشید، اما احتمال تحمیل آسیب کمتری وجود دارد.

از گفت و گو فرار نکنید مگر اینکه شما از طغیان خشونت ترس داشته باشید. محلی خصوصی را برای به اشتراک گذاشتن تصمیم خود با شریک زندگی‌تان انتخاب کنید. سپس اگر پاسخ او همراه خشم یا رفتار فریبکارانه بود آمادگی حفظ آرامش خود را داشته باشید.

چگونه رابطه ای را قطع کنیم

اگر مراحل قبل را انجام داده باشید پس یک پیش زمینه ذهنی را ایجاد نموده‌اید، بنابرین شریک زندگی شما احساس شوکه نمی‌کند. اما هنوز هم امکان یک واکنش احساسی وجود دارد.

سعی نکنید شریک خود را آرام کنید. صادق باشید. سوالات را با مهربانی جواب دهید. برای دردی که او را احساس می‌کند عذرخواهی کنید، اما نه برای تصمیم خود. سپس می‌توانید زمانی را برای تعین اموال و هزینه‌ها پیدا کنید.

شما هنوز هم ممکن است با یک قطع رابطه دشوار مواجه شوید. شما احتمالا دیگر با هم دوست نیستید. اما سعی کنید برای شخصی که زمانی او را دوست داشته‌اید و هنوز هم ممکن است او شما را عمیقا دوست بدارد احترام نشان دهید.

هنگامی که شما فرآیند جداسازی را آغاز کرده‌اید، مرزهای خود را معلوم کنید: اگر شما دلایل خود را برای ترک توضیح داده‌اید، لازم نیست که آن را دوباره توضیح دهید.

شما ممکن است بعدا یک دوستی ایجاد کنید اما شما نیاز به زمان دارید تا دوباره خود را آماده کنید. به علاوه، شما ممکن است نیاز به پیدا کردن راه‌هایی برای کنار آمدن با تنهایی و تسکین خود پس از قطع رابطه داشته باشید.

در نهایت، از خود بپرسید که از آن تجربه چه چیزی را آموخته‌اید. پاسخ خود را بنویسید، بنابراین شما اغلب می‌توانید با کمک آن‌ها به عنوان یک حرکت روبه جلو دسترسی داشته باشید.

شما به یک دلیل رابطه را ترک کردید. اطمینان حاصل کنید که آن کمک می‌کند تا رابطه بعدی خود را مشخص کنید و از خط خارج نشوید.

منم دقیقا شرایط تور و دارم

چی شد بعد از چند سال؟

می‌خوام رابطمو با کسیکه هفت سال دوست بودم تموم کنم چون آینده ای نداره، اون نمی‌ذاره جدا شیم ولی هیچ اقدامی هم برای ازدواج نمیکنه هنوزم اما و اگر زیاد میاره ولی دیگه تصمیممو گرفتم ، بجایی رسیدم ک هیچ وقت فکرش هم نمی‌کردم تموم کننده من باشم

سلام من مدت طولانیی میشه که با یکی دوست شدم و کم کم همو دوست داشتیم اون الان عاشقمه ولی من هر چی فکر میکنم میبینم نمیتونم باهاش ادامه بدم به هزار و یک دلیل و اینکه از نظر فرهنگ و‌… باهامون فرق دارن تصمیم گرفتم باهاش کات کنم فقد دعا کنید بتونم کاش بتونم فقط نمیخوام عذابش بدم نمیدونم چکار کنم ولی اگه این رابطه قطع بشه به نفع هر دوی ماست اگه باهام بمونه ضربه میخوره

عمل کردن به به اینکه دلمون چی میگه و قلبمون چی میگه سخته و تموم کردن رابطه از همه سخت تره چون ادما به گربه توو خونه شون هم وابسته میشن و جدایی سخت چه برسه به کسی ک یکی رو عاشقانه دوس داشته باشه اما من اعتقاد دارم که ادما به هرچی میخوان میرسن و همیشه از خدا میخوام ک ایشالا همه سر یه دو راهی باشن اونم بین الحرمین میان حرم امام حسین و حضرت عباس واسه منم دعا کنید چون دقیقا همین جوریم

مننونم از مطالب مفيدتون ولي واقعن خيلي سخته كسي كه دوستش داري به اين شيوه ها بخواي ازش جداشي

واقعا سخته میدونی که این رابطه به هیچ جا نمیرسه ولی بازم نمیشه جدا شد امیدوارم با راهکار شما بتونم

توی یک رابطه ی عاطفی هستم و عاشق طرفم هستم و یکسال میگذره ولی رتبطه ام هیچ آینده ای نداره از منی که قراره آسیب ببینم به شماها نصیحت به هیج عنوان از تنهایی با کسی وارد رابطه نشد

منم می خوام از کسی که واقعا عاشقش هستم جدا بشم چون یه عشق یک طرفه است و او هیچ عشقی به من نداره.

ایشاالله خدا کمکتون کنه سعی کنین تو این کارا انگیزه به زندگیتون و رو بالا ببرید تا راحت تر کات کنین من تا حالا توهمچین مشکلاتی نبودم ولی می فهمم چی میگین خدا کمکتون کنه

من کسی رو دوست دارم که خیلی عاشقشم…ولی عین روز برام روشنه که هیچ آینده ای باهاش ندارم…لطفا کمکم کنید….نمیدونم چیکار کنم…نمیتونم خداااااا

من کسی رو دوست دارم که خیلی عاشقشم…ولی عین روز برام روشنه که هیچ آینده ای باهاش ندارم…لطفا کمکم کنید

خیلی خوب بود.منم دارم باکسی ک دوسش دارم تموم کنم البته واسه دومین بار ایندفه سخت تره چون هنوز یه هفته از دفعه اول ک باهم بودیم و تموم کردیم میگذره اصلا تو رابطمون خوشحال نبودم همیشه استرس و همیشه ترس ایندفعه میخوام بدون دعوا تموم شه کاش بتونم کاش..

بخدا منم بدجور گیر افتادم چیکار کنم آخه؟؟

مطالب خوبی بود باکسی ام که اینده اهداف خودش هر روز براش روشن تر میشه تامن حس میکنم تموم کردن منطقی این رابطه برای من اینده بهتری داره یا بدتر ولی از این حس کناره بودن الاف بودن رها میشم

ممنون از نوشته ها و مطالب خوبتون

امیدوارم همیشه صداقت تو هر رابطه ای باشه و رابطه ی بدون صداقت محکوم به فناست و همون بهتر که تمام بشه

ممنون از نوشته ها و مطالب خوبتون من باید بگم خودم بخاطر هنرمند بودنم خیلی احساساتی و شکننده هستم ، اما وقتی فکر میکنم و میبینم که طرف مقابلم بارها و بارها دل منو شکسته و مرتب رنگ عوض میکنه و اونطوری که باید و شاید کنار من نیست و همیشه بهانه ای برای نبودنش داره و خیلی دروغها به من گفته که یکی یکی مشخص شدن برام احساس میکنم کل ماجرای رابطه ی من با اون فقط براورده کردن میل جنسی اون بوده و منو بازیچه قرار داده و این باعث میشه دلزده بشم از هر گونه رابطه ای و دلسرد من خیلی بهش علاقه نشون دادم و سعی کردم هر کاری که میتونم براش بکنم ولی درعوض اون فرایندی که میخواستم دستگیرم نشد و خودم به نوعی میخوام پیش قدم بشم برای تمام کردن رابطه ی بی احساس که یکباره اتفاق افتاد و بی دلیل البته از طرف ایشون امیدوارم همیشه صداقت تو هر رابطه ای باشه و رابطه ی بدون صداقت محکوم به فناست و همون بهتر که تمام بشه

خوبه نوشته هاتون ولی عمل کردن بهش سخته من تو ی رابطه م که همسرم رو دوست دادم ولی میدونم که باهاش هیچ آینده ای ندارم موندم چه کنم

منم با کسی که دوستش داشتم، خداحافظی کردم. الانم حالم بده

من باید ب اصراره خانوادم ازدواج کنم و از کسی ک واقعا دوسش دارم باید جدا بشم از سره اجبار…خیلی سخته ازدواجه اجباری.. خدا کمکم کنه…

منم تو یه رابطه بد گیر افتادم و میخوام تمومش کنم ولی نمیتونم…واسم دعا کنید بتونم…

همه این حرفا نوشتنش و خوندنش راحت بود..عمل کردن بهش خیلی سخته

خیلی خوب بود…دقیقا حال منه! میخوام با کسی که دوسش دارم تموم کنم چون خوشحال نیستم…اما هنوز دو دلم:(

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

بر هم خوردن رابطه هیچوقت آسان نیست اما بعضی وقت‌ها چاره دیگری ندارید. اگر دوست دارید بدانید چطور می‌توانید به بهترین روش ممکن رابطه‌تان با کسی که دوست دارید را پایان دهید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید رابطه ای که تاریخ انقضای آن به پایان رسیده است را به اتمام برسانید؟ تا به حال شده است خود را مجبور به ماندن در چنین شرایطی کرده باشید؟ اگر چنین است در این مقاله همراه ما باشید.

به گزارش آلامتو به نقل از success؛ بیشتر افراد در قطع روابط خود با دیگران با چالش مواجه هستند حتی اگر این روابط زیاد مستحکم نباشد، دلیل این امر بسیار ساده است.

پایان دادن به یک رابطه دشوار است و این موضوع تنها در روابط عاشقانه دیده نمی شود. پایان دادن به هر رابطه ای که برای تشکیل آن زمان، انرژی عاطفی، هویت و سایر موارد سرمایه گذاری شده است بسیار دشوار خواهد بود.

چگونه رابطه ای را قطع کنیم

به همین خاطر است که بیشتر افراد در قطع چنین روابطی عذر و بهانه می آورند و سعی می کنند با امید واهی به روابط خود ادامه دهند.

با اینکه دستور جادویی برای قطع یک رابطه وجود ندارد اما به کمک مراحلی که در ادامه بیان خواهیم کرد می توانید بدون آسیب زدن به خود و طرف مقابل، رابطه موجود را به پایان برسانید.

ما به عنوان یک انسان به دنبال ارتباط با دیگران هستیم و در برخی از موارد حس تعلق به روابط خود داریم. در چنین شرایطی اتمام رابطه نیازمند تشویق و رغبت زیادی است زیرا می تواند با شکست مواجه شود.

به همین خاطر قبل از اینکه تصمیم بگیرید رابطه موجود را به پایان برسانید، در مورد چرایی نماندن در این رابطه خوب فکر کنید و ببینید چرا دیگر نمی خواهید با چنین فردی ارتباط داشته باشید.

از خودتان بپرسید به دنبال چه چیزی هستم و ایا این رابطه می تواند مرا به سمت جلو هدایت کند؟ نوشتن احساسات در یک دفترچه یادداشت می تواند به روشن شدن افکارتان کمک کند.

اگر نتوانید حس ناراحتی حاصل از قطع رابطه را تحمل کنید، قادر نخواهید بود این رابطه را برای همیشه کنار بگذارید. چیزی که بیشتر ما اغلب می خواهیم نیازمند دور شدن از مواد اشنا و پذیرفتن خطر مواردی همچون ناراحتی روحی و روانی است.

همه انسان ها به طور ذاتی به دنبال حس آرامش و دوری از درد و ناراحتی هستند و به همین خاطر در رابطه ای که هیچ احساسی به آن ندارند برای مدت زمان طولانی می مانند. با اینحال، مهم ترین نکته ای که باید مدنظر قرار گیرد این است که انسان ها بیشتر از حس آرامش و راحتی در برخی از موارد به اسیب پذیر بودن نیاز دارند.

از منطقه امن خود خارج شوید. از خودتان بپرسید اگر ترس خود را کنار بگذارم و این رابطه را قطع کنم چه اتفاقی روی می دهد؟

زمانی که رابطه شما به مراحل پایانی خود می رسد، به طور طبیعی دوست دارید سایرین را سرزنش کنید.

در این شرایط خودتان را قربانی رابطه موجود می دانید. اما مسئولیت پذیر بودن در این شرایط می تواند باعث بهبود روابط بعدی شما در اینده شود. پس 100 درصد مسئولیت کاری که انجام داده اید را بپذیرید و خودتان را برای بهبود وضعیت موجود آماده کنید.

شاید قبلا خیلی زود به دیگران اعتماد می کردید. شاید نتوانسته اید فرد قابل اعتمادی برای دیگران باشید. شاید مشکلاتی داشته اید که شما را به قطع رابطه مجبور کرده است.

شاید به سخنان دیگران خوب گوش نکرده اید و احساسات طرف مقابل را نادیده گرفته اید. اما حتی اگر احساس می کنید همه وظایف خود را در رابطه موجود به درستی انجام داده اید، باز هم باید مسئولیت کارهای خود را بپذیرید و بر اساس آن رفتار کنید.

محبت داشتن نسبت به فردی که دیگر نمی خواهید با او ارتباط داشته باشید، نشانه ضعف شما نیست. اینکار باعث می شود شما خودتان را جای طرف مقابل قرار دهید و ببینید چه چیزی را مشاهده می کند و چه احساسی دارد. اینکار باعث بهبود شرایط می شود.

یک تغییر ساده در تن صدا یا ایمیل می تواند به کاهش تنش کمک کند یا باعث ایجاد یک درگیری بزرگ گردد. به خاطر داشته باشید وقتی افراد رفتار و اقدام ضعیفی از خود نشان می دهند حس خوبی نسبت به خودشان ندارند. این موضوع بدین خاطر است که اسیب دیده اند و ترسیده اند و نمی دانند چه رفتاری باید از خود نشان دهند.

اگر چنین بود با آن ها مهربان باشید. از خودتان بپرسید چگونه می توانم خود را جای طرف مقابل بگذارم؟ این فرد چه داستانی در زندگی خود دارد؟

زمانی که رابطه ای را به اتمام می رسانید، ممکن است با موارد زیادی دست و پنجه نرم کنید. یکی از این موارد حس گناه است. در این شرایط مدام با خود تکرار می کنید اگر این رابطه را تمام کنم چه اتفاقی برای او می افتد؟ ممکن است به خودش اسیب بزند؟ در این شرایط با خودتان صادق باشید.

اگر دلیل ماندن شما در یک رابطه به جای خواست قلبی و واقعی تان، حس اجبار و الزام باشد، از خودتان بپرسید از ماندن در این رابطه چه نفعی می برم؟ اگر این رابطه را به اتمام برسانم چه مزایایی خواهم داشت؟ ماندن در رابطه ممکن است مزایا و پاداش های زیادی برای شما داشته باشد اما نمی توان هزینه و انرژی که بر روی این روابط صرف می شود را نادیده گرفت.

در برخی از شرایط افراد به جای اینکه به دستاوردهای یک اتفاق تمرکز کنند بر روی مواردی تمرکز می کنند که ممکن است بعد از قطع رابطه از دست بدهند.

در این شرایط احتمال دارد بر روی چیزی که در گذشته داشته اند تمرکز نمایند و اینده را نادیده بگیرند. همیشه لازم نیست به گذشته فکر کنید.

از خودتان بپرسید رابطه جدیدی را می توانم با عشق بسازم؟ من باید با چه کسی رابطه داشته باشم؟ در آینده چه شرایطی خواهم داشت و چگونه می توانم اینده را بر اساس نیازهای خود بسازم؟ گذشته دیگر وجود ندارد.

از آن درس بگیرید و سپس بر روی زمان و انرژی خود برای اینده تمرکز کنید. سعی کنید مواردی که دوست دارید بدان دست یابید را یادداشت کنید و قدم به قدم برای ایجاد آن حرکت کنید.

روابط بلند مدت و ازدواج به دلایل بسیاری و گاهی بدون هیچ دلیلی تمام می‌شوند. اگر دلایل روشن در هر دو طرف قابل درک نباشد (مخصوصا هنگامی که یکی از دو طرف تصمیم به ترک بگیرد)، کینه و بیزاری و احساس گناه خاطرات خوب را از بین می‌برد. قطع رابطه بد می‌تواند بر رابطه آینده تاثیر منفی بگذارد.

اگر شما به فکر ترک یک رابطه طولانی مدت هستید، راه‌های برای انجام این کار وجود دارد که می‌تواند خسارت‌های ناخواسته را کاهش دهد. مطالب زیر بر اساس تجارب شخصی و مقالات روانشناسان معروف در مورد پایان دادن سالم روابط گردآوری شده است.

در تلاش برای تغییر دادن شریک زندگی خود او را تهدید به ترک نکنید. مطمئن باشید که واقعا فقدان عشق، احترام و یا شادی وجود دارد که آن را نمی‌توانید احیا کنید. اگر هنوز امید وجود دارد، از مشاوره برای تعیین یک راه برای نجات رابطه استفاده کنید. بهتر است هنگامی که شما خداحافظی را انتخاب می‌کنید احساس قعطی و نه عصبانیت داشته باشید.

آنچه که ما دوست داریم، امیدواری و پشت سر گذاشتن تغییرات در مراحل زندگی خود است. هنگامی دو شریک می‌خواهند از هم جدا شوند این می‌تواند باعث ایجاد سردرگمی، ناامیدی و خشم شود. در مورد این تغییرات با شریک زندگی خود بحث کنید.

روند تلاش برای به اشتراک گذاشتن افکار خود بسیار حیاتی است ، حتی اگر شما در بیان آنچه احساس می کنید مشکل دارید.

ما می‌دانیم که به اشتراک گذاری احساسات منفی می‌تواند مخاطره آمیز باشد و شریک زندگی شما ممکن است در مقابل شما جبهه بگیرد، به همین دلیل عاقلانه آن است که برای کمک به تسهیل گفتگو با یک مشاور خانواده صحبت کنید.

سرزنش، انتقاد، تهمت، شکایت کردن و رازها ممکن است شما را به پایان مورد نظر برساند، اما این روندی غیرضروری و دردناک خواهد بود. در تلاش برای پوشش دادن گناه خود برای تمایل به ترک، تقصیر را گردن شریک زندگی خود نیندازید.

مسئولیت انتخاب خود را قبول کنید. آنچه را که شما از یک شریک و از یک زندگی می‌خواهید را مشخص کنید و اگر شما مطمئن هستید که نمی‌توانید آن را در رابطه فعلی خود را پیدا کنید، رابطه خود را پایان دهید.

بسیاری از روابط تا زمانی که انرژی تخلیه شود برای سال‌ها ادامه می‌یابد. پس از این فرسایش آهسته، چیزی اتفاق می‌افتد و یکی از شریک‌ها “از خواب بیدار” می‌شود که چگونه احساس نارضایتی می‌کند.

شما معمولا می‌توانید رد یک مسیر از شکایت، بی‌احترامی و بی‌توجهی که منجر به این بیداری می‌شود را پیدا کنید. قبل از کشتن رابطه سعی کنید متوجه این علائم شوید و در مورد آنها بحث کنید. هنگامی که احترام ازبین می‌رود، رابطه بعید است احیا شود.

شریک زندگی خود را برای انسان بودن ببخشید. خود را برای انتخاب به ترک ببخشید. اگر شما این کار را انجام دادید، شما هنوز ممکن است قادر به یک قطع رابطه ساده نباشید، اما احتمال تحمیل آسیب کمتری وجود دارد.

از گفت و گو فرار نکنید مگر اینکه شما از طغیان خشونت ترس داشته باشید. محلی خصوصی را برای به اشتراک گذاشتن تصمیم خود با شریک زندگی‌تان انتخاب کنید. سپس اگر پاسخ او همراه خشم یا رفتار فریبکارانه بود آمادگی حفظ آرامش خود را داشته باشید.

چگونه رابطه ای را قطع کنیم

اگر مراحل قبل را انجام داده باشید پس یک پیش زمینه ذهنی را ایجاد نموده‌اید، بنابرین شریک زندگی شما احساس شوکه نمی‌کند. اما هنوز هم امکان یک واکنش احساسی وجود دارد.

سعی نکنید شریک خود را آرام کنید. صادق باشید. سوالات را با مهربانی جواب دهید. برای دردی که او را احساس می‌کند عذرخواهی کنید، اما نه برای تصمیم خود. سپس می‌توانید زمانی را برای تعین اموال و هزینه‌ها پیدا کنید.

شما هنوز هم ممکن است با یک قطع رابطه دشوار مواجه شوید. شما احتمالا دیگر با هم دوست نیستید. اما سعی کنید برای شخصی که زمانی او را دوست داشته‌اید و هنوز هم ممکن است او شما را عمیقا دوست بدارد احترام نشان دهید.

هنگامی که شما فرآیند جداسازی را آغاز کرده‌اید، مرزهای خود را معلوم کنید: اگر شما دلایل خود را برای ترک توضیح داده‌اید، لازم نیست که آن را دوباره توضیح دهید.

شما ممکن است بعدا یک دوستی ایجاد کنید اما شما نیاز به زمان دارید تا دوباره خود را آماده کنید. به علاوه، شما ممکن است نیاز به پیدا کردن راه‌هایی برای کنار آمدن با تنهایی و تسکین خود پس از قطع رابطه داشته باشید.

در نهایت، از خود بپرسید که از آن تجربه چه چیزی را آموخته‌اید. پاسخ خود را بنویسید، بنابراین شما اغلب می‌توانید با کمک آن‌ها به عنوان یک حرکت روبه جلو دسترسی داشته باشید.

شما به یک دلیل رابطه را ترک کردید. اطمینان حاصل کنید که آن کمک می‌کند تا رابطه بعدی خود را مشخص کنید و از خط خارج نشوید.

منم دقیقا شرایط تور و دارم

چی شد بعد از چند سال؟

می‌خوام رابطمو با کسیکه هفت سال دوست بودم تموم کنم چون آینده ای نداره، اون نمی‌ذاره جدا شیم ولی هیچ اقدامی هم برای ازدواج نمیکنه هنوزم اما و اگر زیاد میاره ولی دیگه تصمیممو گرفتم ، بجایی رسیدم ک هیچ وقت فکرش هم نمی‌کردم تموم کننده من باشم

سلام من مدت طولانیی میشه که با یکی دوست شدم و کم کم همو دوست داشتیم اون الان عاشقمه ولی من هر چی فکر میکنم میبینم نمیتونم باهاش ادامه بدم به هزار و یک دلیل و اینکه از نظر فرهنگ و‌… باهامون فرق دارن تصمیم گرفتم باهاش کات کنم فقد دعا کنید بتونم کاش بتونم فقط نمیخوام عذابش بدم نمیدونم چکار کنم ولی اگه این رابطه قطع بشه به نفع هر دوی ماست اگه باهام بمونه ضربه میخوره

عمل کردن به به اینکه دلمون چی میگه و قلبمون چی میگه سخته و تموم کردن رابطه از همه سخت تره چون ادما به گربه توو خونه شون هم وابسته میشن و جدایی سخت چه برسه به کسی ک یکی رو عاشقانه دوس داشته باشه اما من اعتقاد دارم که ادما به هرچی میخوان میرسن و همیشه از خدا میخوام ک ایشالا همه سر یه دو راهی باشن اونم بین الحرمین میان حرم امام حسین و حضرت عباس واسه منم دعا کنید چون دقیقا همین جوریم

مننونم از مطالب مفيدتون ولي واقعن خيلي سخته كسي كه دوستش داري به اين شيوه ها بخواي ازش جداشي

واقعا سخته میدونی که این رابطه به هیچ جا نمیرسه ولی بازم نمیشه جدا شد امیدوارم با راهکار شما بتونم

توی یک رابطه ی عاطفی هستم و عاشق طرفم هستم و یکسال میگذره ولی رتبطه ام هیچ آینده ای نداره از منی که قراره آسیب ببینم به شماها نصیحت به هیج عنوان از تنهایی با کسی وارد رابطه نشد

منم می خوام از کسی که واقعا عاشقش هستم جدا بشم چون یه عشق یک طرفه است و او هیچ عشقی به من نداره.

ایشاالله خدا کمکتون کنه سعی کنین تو این کارا انگیزه به زندگیتون و رو بالا ببرید تا راحت تر کات کنین من تا حالا توهمچین مشکلاتی نبودم ولی می فهمم چی میگین خدا کمکتون کنه

من کسی رو دوست دارم که خیلی عاشقشم…ولی عین روز برام روشنه که هیچ آینده ای باهاش ندارم…لطفا کمکم کنید….نمیدونم چیکار کنم…نمیتونم خداااااا

من کسی رو دوست دارم که خیلی عاشقشم…ولی عین روز برام روشنه که هیچ آینده ای باهاش ندارم…لطفا کمکم کنید

خیلی خوب بود.منم دارم باکسی ک دوسش دارم تموم کنم البته واسه دومین بار ایندفه سخت تره چون هنوز یه هفته از دفعه اول ک باهم بودیم و تموم کردیم میگذره اصلا تو رابطمون خوشحال نبودم همیشه استرس و همیشه ترس ایندفعه میخوام بدون دعوا تموم شه کاش بتونم کاش..

بخدا منم بدجور گیر افتادم چیکار کنم آخه؟؟

مطالب خوبی بود باکسی ام که اینده اهداف خودش هر روز براش روشن تر میشه تامن حس میکنم تموم کردن منطقی این رابطه برای من اینده بهتری داره یا بدتر ولی از این حس کناره بودن الاف بودن رها میشم

ممنون از نوشته ها و مطالب خوبتون

امیدوارم همیشه صداقت تو هر رابطه ای باشه و رابطه ی بدون صداقت محکوم به فناست و همون بهتر که تمام بشه

ممنون از نوشته ها و مطالب خوبتون من باید بگم خودم بخاطر هنرمند بودنم خیلی احساساتی و شکننده هستم ، اما وقتی فکر میکنم و میبینم که طرف مقابلم بارها و بارها دل منو شکسته و مرتب رنگ عوض میکنه و اونطوری که باید و شاید کنار من نیست و همیشه بهانه ای برای نبودنش داره و خیلی دروغها به من گفته که یکی یکی مشخص شدن برام احساس میکنم کل ماجرای رابطه ی من با اون فقط براورده کردن میل جنسی اون بوده و منو بازیچه قرار داده و این باعث میشه دلزده بشم از هر گونه رابطه ای و دلسرد من خیلی بهش علاقه نشون دادم و سعی کردم هر کاری که میتونم براش بکنم ولی درعوض اون فرایندی که میخواستم دستگیرم نشد و خودم به نوعی میخوام پیش قدم بشم برای تمام کردن رابطه ی بی احساس که یکباره اتفاق افتاد و بی دلیل البته از طرف ایشون امیدوارم همیشه صداقت تو هر رابطه ای باشه و رابطه ی بدون صداقت محکوم به فناست و همون بهتر که تمام بشه

خوبه نوشته هاتون ولی عمل کردن بهش سخته من تو ی رابطه م که همسرم رو دوست دادم ولی میدونم که باهاش هیچ آینده ای ندارم موندم چه کنم

منم با کسی که دوستش داشتم، خداحافظی کردم. الانم حالم بده

من باید ب اصراره خانوادم ازدواج کنم و از کسی ک واقعا دوسش دارم باید جدا بشم از سره اجبار…خیلی سخته ازدواجه اجباری.. خدا کمکم کنه…

منم تو یه رابطه بد گیر افتادم و میخوام تمومش کنم ولی نمیتونم…واسم دعا کنید بتونم…

همه این حرفا نوشتنش و خوندنش راحت بود..عمل کردن بهش خیلی سخته

خیلی خوب بود…دقیقا حال منه! میخوام با کسی که دوسش دارم تموم کنم چون خوشحال نیستم…اما هنوز دو دلم:(

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

گاهی اینجا نوشته هام رو باهاتون به اشتراک میذارم.

رابطه عاطفی و احساسی معمولا در زندگی همه مردم شکل می گیرد و این موضوع یکی از مهم‌ترین قسمت های زندگی تمام انسان‌هاست. با این حال، گاهی اوقات یک رابطه عاطفی به دلایل مختلف به پایان می‌رسد و باید با آن کنار آمد! اما نوع و مدل به پایان رساندن یک رابطه نکته‌ای است که باید به آن دقت کنید، هرچند که شاید تصور کنید تمام کردن یک رابطه به راحتی شروع کردن آن است، در حالی که در واقعیت اینطور نیست و گاهی در حین تمام کردن یک رابطه احساسی به افراد صدمات جبران ناپذیری می‌خورد که مانند یک زخم بر روی روح و احساس افراد باقی می‌ماند!

بسیاری از مردم، نحوه تمام کردن یک رابطه عاطفی را بلد نیستند و این موضوع به هیچ وجه به سن و سال و میزان دانش شما بستگی ندارد! از همین رو دانستن اینکه چطور یک رابطه عاطفی را به درستی و به شکل عادلانه تمام کنید، بسیار مهم است، چرا که اگر اشتباهی کنید، یا به خودتان صدمه می‌زنید یا به طرف مقابل‌تان و گاهی نیز صدمات به هردو طرف می رسد و در نهایت به سختی می توان از رنجی که برایتان باقی میگذارد، رها شوید.

نسخه انگلیسی این مطلب من در وب سایت مدیوم

در این مطلب قصد دارم به شما بگویم چگونه یک رابطه عاطفی را به خوبی و عادلانه تمام کنید تا نه خودتان دچار آسیب شوید و نه به طرف مقابلتان آسیب برسانید. گاهی در زمان تمام کردن یک رابطه فکرتان کار نمی کند و ممکن است کارهایی انجام دهید که بعدها به این نتیجه برسید که اشتباه کرد‌ه‌اید و به دنبال فرصت جبران باشید تا به شکل دیگری رفتار کنید و رابطه خود را به اتمام برسانید، در حالی که دیگر زمان به گذشته برنمی‌گردد و مجبور خواهید شد، با این عذاب وجدان خود کنار بیایید!

چگونه رابطه ای را قطع کنیم

بیشتر بخوانید: 6 نشانه دردناک که شما در یک رابطه و عشق یک طرفه گرفتار شده‌اید!

قبل از شروع راهنمایی، این موضوع را نیز باید بیان کنیم که تمام کردن یک رابطه عاطفی شاید دردناک و سخت باشد، اما ماندن در آن نیز و گول زدن خودتان، سخت‌تر است. گاهی برخی از مردم به بهانه های مختلف از جمله دلسوزی، ترس و … یک رابطه را در بدترین حالت حفظ می‌کنند که معمولا کار اشتباهی است. پس یادبگیرید چگونه یک رابطه را در بهترین حالت ممکن تمام کنید.

اگر در اوایل شروع رابطه عاطفی افکار دیگری داشته‌اید و بعد نظرتان تغییر کرده است، با خودتان رو راست باشید و اعتراف کنید. دنبال بهانه نباشید تا به این طریق رابطه تان را تمام کنید.

اگر می دانید رابطه تان را به هر دلیلی نمی‌خواهید، خودتان پا پیش گذاشته و این موضوع را بگویید و طوری رفتار نکنید که باعث شود شریکتان از شما دل زده شود و به شما بگویید: «بس است دیگر نمی خواهم یا نمی توانم». به دلیل اینکه شما جرات گفتن دلیل قطع رابطه را ندارید، ممکن است کاری کنید که طرف مقابلتان از شما روبرگرداند. مثلا بی احساس برخورد کنید، سرد شوید یا رفتار عجیب و غریب از خودتان نشان دهید.

راسل فریدمن، مدیر مرکز مشاوره بهبودی از غم کالیفرنیا می گوید:

این کار شما باعث می شود که او در رابطه‌های بعدی هم فلج شود، بله قرار نیست که تا اخر عمر به فکر شما باشد و برای شما گریه و زاری کند. بنابراین، دیگر نمی تواند به از خودگذشتگی یا شایستگی نفر بعدی اطمینان کند و شما مقصر این موضوع خواهید بود!

احتمالا خودتان یه این موضوع پی برده‌اید که در ارتباطات رو در رو، افراد درک بیشتری از یک دیگر دارند. اگر قصد تمام کردن رابطه‌تان را دارید حتما این کار را به صورت رو در رو و حضوری انجام دهید. اگر رابطه عاطفی خود را حضوری تمام نکنید، این پیام را به طرف مقابل می‌رسانید: «تو برایم اهمیتی نداری»! این موضوع باعث می شود طرفتان دچار استرس شوید و حالات عصبی و غیر قابل پیشبینی از خودش نشان دهد.

ممکن است فکر کنید با پیامک فرستادن، پیامی در واتس اپ و تلگرام و ..می توانند از تلخی اعلام قطع رابطه کم کنید و یا ترس و شرم باعث شود که حضوری طرف مقابلتان را ملاقات نکنید، اما این روش های از راه دور به شخصی که خبر قطع رابطه را دریافت کرده چنان ضربه‌ای وارد می کند که اثراتش در رابطه‌های بعدی او بر جای خواهد ماند و شاید شخص مقابلتان هرگز نتواند با این موضوع کنار بیاید و از خود مدام بپرسد: چرا؟ فرصتی ایجاد کنید و یکدیگر را ببنید و به صورت حضوری دلایلتان را برای پایان رساندن رابطه بیان کنید.

الزون می گوید:

جان کاکیبو، عصب شناس دانشگاه شیکاگو نیز می گوید:

سوزان نولن، استاد روانشناسی دانشگاه ییل هم معتقد است:

جالب است بدانید که وقتی از راه دور قطع رابطه می کنید، دیر یا زود دچار عذاب وجدان خواهید شد، روزی بالاخره می فهمید که چطور به طرف مقابلتان ضربه زده‌اید و با تمام گفته‌هایتان در طول رابطه که او ادم مهمی است، چقدر کم نگران حال و اوضاعش بوده‌اید.

جان پورتمن، استاد درس فلسفه اخلاق در دانشگاه ویرجینیا می گوید:

ممکن است روزی عاشق طرف مقابلتان بوده‌اید، اما حالا نیستید، شما به راحتی می توانید به او بگویید که دیگر عاشقت نیستم و نمی توانم ادامه دهم، اما نباید غرور طرف مقابلتان را با صداقت بیش از حد و گفتن همه چیز خورد کنید. مثلا به طرفتان نگویید «حالم ازت بهم میخوره»!

جان پورتمن، استاد دانشگاه ویرجینیا می گوید:

با این حال، در مورد دلایل به پایان رساندن رابطه‌تان توضیح دهید. اگر اوایل رابطه قول هایی داده‌اید یا حتی صحبت هایی در مورد اینده و .. کرده‌اید و حال می خواهید زیر قول ها و حرف های‌تان بزنید، به صورت صادقانه بگویید.

شما قصد دارید رابطه خود را با طرف مقابلتان به دلایل گوناگون تمام کنید، پس چه فایده ای که حالا دوست باشید یا مدل رابطه تان را تغییر دهید؟ برای اینکه جلوی ضربه را بگیرید، نباید رابطه تان را به اشکال گوناگون ادامه دهید، مثلا بگویید از این به بعد دوست معمولی باشیم، یا رابطه ما در حد دوستی از راه دور باشد! حتی اگر طرف مقابلتان این درخواست را از شما داشت.

روی بامیستر می گوید:

به اعتقاد فریدمن، روزنامه نگار آمریکایی، خیلی خوب است که هنگام خداحافظی، دوران خوبی که بایکدگیر داشته‌اید را مورد قدردانی قرار دهید و حس ناراحتی تان را بروز دهید و بگویید که مثلا حیف شد رابطه به جدایی کشید و حتی قطره‌ای اشک بریزید. این کار به طرف مقابل شما ثابت می‌کند که او بسیار با ارزش بوده است و از ناراحتی‌های بعدی و حس سرخوردگی جلوگیری می‌شود.

این موضوع فقط انرژی خودتان را تلف می کند و باعث می شود متوجه نشوید که رابطه‌تان به آخر رسیده است، نقشه‌ی انتقام را کنار بگذارید، چون باعث می شود که طرف مقابل بیشتر از قبل در تفکرات شما حضور داشته باشد و این یعنی عقب افتادن روند بهبود! وقتی طرف مقابلتان شما را نمی‌خواهد، انتقام هم فایده‌ای ندارد. این فکر را از خود دور کنید.

وقتی کسی را دوست دارید و عاشق آن هستید، تصور می کنید که فقط او مناسب شماست و حتی چشم های‌تان را به روی نقاط ضعف وی می‌بندید. به همین دلیل، از طرف مقابلتان یک فرد خاص در ذهن خود می‌سازید!

روی بامیستر می گوید:

کافی است فکر کنید که میلیاردها انسان بر روی زمین زندگی می‌کند و قطعا کسی وجود خواهد داشت که با او سازگاری بیشتری داشته باشید. البته همیشه نقاط ضعف و عدم تفاهم در بخش هایی از یک رابطه وجود دارد و این کاملا طبیعی است.

اگر شما نیز تجربه یک رابطه عاطفی را دارید، نظر خود را حتما با دیگر کاربران در میان بگذارید

مهارت‌های زندگی نگاهی جدید است به…

گاهی اینجا نوشته هام رو باهاتون به اشتراک میذارم.

مهارت‌های زندگی نگاهی جدید است به مهارت‌هایی که برای زندگی بهتر و موفقیت نیاز داریم. خوب زیستن نیاز به نگاه جدید و یاد گرفتن مهارت‌ها دارد در غیر این صورت باید هزینه سنگین‌تری داد تا روزگار یادمان بدهد.

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

مشاوره تلفنی و خصوصی

آدرس مطب و برنامه هفتگی

مشاورۀ خانواده و ازدواج

استخدام پرستار

مرکز تخصصی مشاوره خانواد

چگونه رابطه ای را قطع کنیم

درمان اعتیاد

مطالب ویـژه

نوروفیدبک

نشانهای جسمی روانپزشکی

روان پریشیها

خواب

اختلالات خلقی

شناخت شخصیت افراد

اعتیاد

اختلالات اضطرابی

اختلالات جنسی

اختلالات رفتاری کودکان

مطالب و مقالات

اکثر ما زمانی در رابطه عاطفی خود به نقطه‌ای رسیده‌ایم که به‌خود می‌گوییم اگر چه او را دوست می‌دارم، ولکن این رابطه‌ای نیست که به درد من بخورد. گروهی دیگر از ما ناگهان در روابط عاطفی خود ترک و طرد شده‌ایم و نمی‌دانیم بعد از کات چه کنیم. گروهی دیگر نیز دائماً در یک رابطه عاطفی رفت و آمد می‌کنیم و هربار به‌خود می‌گوییم این آخرین بار است که او را می‌پذیرم، ولی باز رابطه با او را به بهانه و دلیلی این بار جدیدتر از قبل از سر می‌گیریم.

پادکست را بشنوید  👇🏻

 

گاه با خود می‌گوییم رابطه عاطفی من نباید تمام می‌شد، اما تمام شد. گاه از خود می‌پرسیم ارزشش را دارد؟ چگونه با نبودن او کنار بیایم؟ آیا داروی معجزه‌آسایی یا تکنیک روانشناختی وجود دارد که کمک کند زودتر او و رابطه عاطفی خود را فراموش کنم؟

چگونه رابطه ای را قطع کنیم

در همین ابتدا باید بگویم هیچ روش معجزه‌آسایی برای التیام درد جدایی وجود ندارد. جدایی واقعاً سخت و دردناک است. درد جدایی نه تنها عاطفی بلکه فیزیولوژیکی است. چه‌که مراحل پس از قطع رابطه عاطفی اولاً همانند مراحل ترک یک ماده‌مخدر است، زیرا ارتباط باعث وابستگی فیزیکی می‌شود. همچنین زمانی‌که رابطه عاطفی قطع می‌شود بدن واکنش‌های زیستی- رفتاری از خود نشان می‌دهد و دچار استرس و اضطراب می‌شود. هورمون کورتیزول و آدرنالین در بدن ترشح می‌شود که فرد را از حالت آرامش درآورده و در حالت آماده باش قرار می‌دهد. و ثانیاً مراکزی از مغز که تولید درد می‌کنند، در هنگام شکست رابطه عاطفی فعال می‌شوند.

درد جدایی و ترک، دردی حقیقی است. اسکن مغزی نشان می‌دهد زمانی که شما طرد می‌شوید یا رابطه عاطفی‌تان تمام می‌شود، همان مراکزی از مغز فعال می‌شوند که در هنگام یک جراحت شدید فیزیکی فعال می‌شوند. هرقدر احساس طرد شدیدتر باشد، درد بیشتری احساس می‌کنید.

بشر برای ادامه حیاتش نیازمند حمایت اجتماعی گروه و قبیله‌اش بوده است. بشر برای تامین نیازهای حیاتی مانند آب، غذا و سرپناه به‌دیگران و حمایت اجتماعی‌شان متکی بوده و به‌تنهایی قادر به بقا نبوده است. طرد اجتماعی برای او به‌مفهوم حکم اعدام بوده است، بنابراین درد ناشی از طردشدن پیغام مغز است برای آنکه به‌شما بگوید اگر تنها بمانید، در خطر مرگ قرار می‌گیرید. پس برای بقایتان کاری کنید تا مجدداً مورد پذیرش قرار بگیرید. این تئوری، دلیل بسیاری از رفتارها و دست ‌و پا زدن‌های ما برای بازگرداندن یک رابطه عاطفی پس از قطع آن است. اکنون می‌دانیم پس از قطع یک رابطه عاطفی نمی‌میریم، ولی مغز بر اساس نحوه تکاملش در طول سالیان، همان پیام‌ها و واکنش‌ها را نشان می‌دهد.

بنابراین روان و جسم باید سیکل طبیعی خود را طی کند تا به آرامش برسد. هرقدر شدت و مدت رابطه عاطفی بیشتر باشد و زمان بیشتری را در کنار یکدیکر سپری کرده باشید، زمان بیشتری برای بهبود و رسیدن به آرامش نیاز دارید. ولکن رعایت بعضی امور کمک می‌کند تا فرد هرچه زودتر این مرحله انتقال را سپری کرده و به آرامش برسد. در کنار عامل زمان، قدرت اراده نیز در روند بهبود بسیار تاثیرگذار است. اراده خود را هرچه بیشتر به‌کار گیرید تا این مرحله گذار را سریعتر طی کنید و ضمناً باید آگاه بود که رشد و تعالی انسان در درد و رنج حاصل می‌شود. پس این زمان را برای رشد و تعالی خود از دست ندهید.

در ادامه، سعی شده است تا با بیان اصول و نکاتی به فرد کمک کند تا این دوران گذار را سریعتر طی کرده و در عین حال حداکثر بهره را از این دوران ببرد.

این مهمترین قانون برای رسیدن هرچه سریعتر به آرامش است. هرگونه تماسی به‌هر صورت و به‌هر بهانه‌ای تنها دوره بهبودتان را به‌تاخیر می‌اندازد. هربار تماس با او مانند آن است که زخم خود را مجدداً بشکافید. طبق تحقیقات انجام‌شده، اسکن مغزی نشان می‌دهد نگاه کردن به عکس او، مراکز مرتبط با درد را در مغزتان فعال می‌کند. پس می‌توان حدس زد که تماس مستقیم با او چقدر ایجاد درد و ناراحتی می‌کند.

ندیدن، صحبت نکردن و تماس نداشتن با کسی‌که مدت‌ها او را عاشقانه دوست داشته‌اید، دشوار است. کسی‌که همه جزییات زندگیتان را با او در میان می‌گذاشتید و خاطرات بسیاری با او دارید. به‌همین دلیل گمان می‌کنید تنها راه ساکت کردن دردتان، تماس برقرار کردن با اوست، درحالیکه این کار تنها زمان بهبودتان را به‌تاخیر می‌اندازد.

گاهی فکر می‌کنیم باید با او روبرو شویم تا چیزهایی را درباره خود و رابطه‌مان بفهمیم، دلایل قطع رابطه از سمت او را متوجه شویم، نقص‌های خود را دریابیم و یا آنکه از خود دفاع کنیم. اما مشکل آنجاست که معمولاً تماس ما با او آنگونه که فکر می‌کنیم، پیش نمی‌رود و تحت کنترل ما نیست. ممکن است جواب ما را ندهد، به‌سردی با ما برخورد کند یا چیزهایی که می‌خواهیم از او بشنویم را به ما نگوید. همه این موارد باعث می‌شود تا آزردگی بیشتری در قلب خود احساس کنیم و احساس بی‌ارزشی که در نتیجه قطع ارتباط در ما به‌وجود آمده است، تشدید گردد و در نتیجه خود را سرزنش کرده و مورد انتقاد قرار دهیم.

مطمئن باشید که هیچ پاسخی از سوی او باعث آرام‌تر شدن شما نخواهد شد. شما باید تنها بر روی خودتان تمرکز کنید و آرامش را در درون خودتان پیدا کنید.

بهیچوجه او را در موقعیتی قرار ندهید که درباره شخصیت شما قضاوت کند. اینکار به‌شدت احساسات شما را جریحه‌دار می‌کند.

مطمئن باشید که هر چقدر هم از او درباره قطع ارتباط عاطفی‌اش با شما سوال کنید، بازهم سوالات جدیدی به‌ذهنتان می‌رسد. پس بپذیرید که قرار نیست هیچ زمانی جواب سوالات خود را بدانید. ضمن آنکه هیچگاه نمی‌توانید درباره دلایل و گفته‌های او مطمئن شوید.

مقاله مرتبط: ۱۰ راه جهت درمان وابستگی عاطفی به همسر

بلافاصله پس از آنکه او رابطه را با شما تمام کرد، هر چقدر شما بیشتر در مرحله چانه زدن و خواهش کردن بمانید، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا به آرامش برسید؛ زیرا در این خلال عزت نفس شما و حس ارزشمندی‌تان زیر سوال می‌رود و در نتیجه احترام کمتری برای خود قائل می‌شوید.

خودتان را گول نزنید. بهانه برای تماس با او برای خود نسازید. قطع تماس از سمت شما تکنیکی برای بازگرداندن او به رابطه عاطفی با شما نیست و اینگونه شما متوجه نخواهید شد که بعد از کات چه کنیم، زیرا تنها چیزی که مهم است بهبود شما است. شما تنها به‌دنبال آرامش خود هستید. تنها بر روی بهبود خود تمرکز کنید. پس با خودتان بازی نکنید.

در صورتی‌که او با شما تماس گرفت تا حالتان را بپرسد و یا بگوید دلش می‌خواهد با یکدیگر دوست معمولی باقی بمانید یا با همفکری یکدیگر به نتیجه‌ای برسید، پاسخش را ندهید. زیرا تا زمانی که بهبود کامل پیدا نکرده‌اید و آرامش نیافته‌اید، دوستی معمولی برای شما ممکن نیست. شما تنها در صورتی جواب تماس‌های او را می‌دهید که به‌طور روشن و واضحی خواهان ارتباط مجدد با شما است و از قطع تماس با شما اظهار پشیمانی می‌کند. اینکه دلش برای شما تنگ شده است، احوالپرسی و یا پیام‌های عاشقانه هیچکدام دلیل موجهی برای پاسخ دادن به او و آغاز مجدد رابطه عاطفی نمی‌باشد.

اگر فکر می‌کنید به‌جهت احترام پاسخی بدهید، تنها به یک پاسخ غیرشخصی مانند ممنون و سپاسگذارم اکتفا کنید. بهیچوجه سوالی مطرح نکنید. ممکن است او از جملاتی استفاده کند که قصدش تحریک شما برای آغاز گفتگو است. بهیچوجه وارد بازی او نشوید. به‌خودتان بلند بگویید که هیچکدام از این جملات نشانه بازگشت و پشیمانی او نیست. این متاسفانه اشتباهی است که اکثر افراد انجام می‌دهند. تنها نشانه بازگشت او زمانی است که او به‌طور روشن تقاضای بازگشت رابطه را کند، اظهار کند که می‌فهمد شما چه رنجی را متحمل شده‌اید و چه آسیبی به شما رسانده است.

تماس‌های او می‌تواند ناشی از احساس گناهش باشد و به این ترتیب می‌خواهد بار گناه خود را کم کند. پاسخ دادن به او تنها زمان بهبود شما را به تاخیر می‌اندازد. بازگشت موقت او همچنین می‌تواند به‌دلیل نیاز جنسی باشد. و یا آنکه در رابطه عاطفی جدیدش با مشکل مواجه شده و شما را برای پُرکردن خلا درونی‌اش می‌خواهد. یا آنکه می‌خواهد از شما استفاده کند تا دوران انتقالی را هرچه راحت‌تر طی کند.

در درجه اول تمام سعیتان را به‌کار گیرید تا مکان‌هایی که ممکن است او حضور داشته باشد را پیش‌بینی کرده و از آن احتراز کنید. به جلسات و میتینگ‌هایی که حدس می‌زنید ممکن است او در آنجا باشد، نروید. خودتان را با جملاتی مانند: «اگر نروم نشانه ضعف من است» و یا «دیدن او هیچ تأثیری بر روی من ندارد» گول نزنید.

با همه مراقبت‌هایی که برای مواجه نشدن با او کرده‌اید، اگر در جایی او را ملاقات کردید به‌سرعت از آن مکان خارج شوید. نگویید او پیش خودش چه فکری می‌کند. هر فکری بکند مهم نیست. آنچه مهم است بهبود و آرامش شما است. یک گفتگو ویا حتی نگاه کوتاه می‌تواند ذهنتان را برای مدت‌ها مشغول کند و به‌دنبال تجزیه و تحلیل آن باشد. پس تمام تلاشتان را به‌کار گیرید تا از هرگونه برخوردی با او احتراز جویید.

هدایا، عکس‌ها، ایمیل‌ها، لباس‌هایی که شما با او خریدید و بالشی که شما را به یاد او می‌اندازد، همگی چیزهایی هستند که باید از دستشان خلاص شوید. همانطور که بیان شد اسکن مغزی نشان می‌دهد چیزهایی که یادآور او می‌باشد، همان نقاطی را که فعال کننده درد فیزیکی است، در مغز فعال می‌کند. بنابراین، نگه داشتن هر یک از موارد فوق و به‌یاد آوردن خاطرات تنها باعث طولانی شدن روند بهبود می‌شود. هر نشانه‌ای از او باعث آزرده شدن شما می‌گردد، پس از دست همه آنها خود را خلاص کنید.

هرگونه فایل کامپیوتری، ایمیل، شماره تلفن و ویدیو را از روی کامپیوتر خود حذف کنید. اگر فکر می‌کنید شاید به بعضی از آنها در آینده نیاز دارید (شاید او در گذشته همکار شما بوده است)، آنها را در یک فلش کپی کرده و به دوستتان بدهید و به او بگویید به هیچوجه آنها را حداقل تا یکسال بعد به شما ندهد.

اگر مواردی مانند لباس و وسایل شخصی از او وجود دارد که باید آن را عودت دهید، بهیچوجه با او تماس نگیرید. به یک دوست مشترک آنها را بدهید تا به او بدهد. از دوستتان بخواهید هیچ خبری از او به شما ندهد و یا هیچ سخنی از او به شما منتقل نکند.

شما نباید مدت زیادی را در تنهایی بسر ببرید و مدام با خود فکر کنید بعد از کات چه کنیم، زیرا تنهایی باعث نشخوار فکری در شما می‌شود. خود را در جمع دوستان و بستگان قرار دهید و از حمایت اجتماعی آنها برخوردار شوید. در ابتدای قطع رابطه عاطفی، شما تمایل زیادی به صحبت درباره او و رابطه‌تان دارید. یک دوست خوب مشتاقانه به حرف‌های شما گوش می‌دهد، ولکن سعی کنید همیشه تنها با یک دوست حرف نزنید. زیرا شما آنقدر حرف برای گفتن دارید که هر دوستی را خسته می‌کند، پس با دوستان متفاوتی صحبت کنید. اما در عین حال باید متوجه باشید که بیش از حد صحبت کردن درباره او و رابطه عاطفی‌تان، به شما کمک نمی‌کند. پس از گذشت مدتی از قطع رابطه عاطفی برای خودتان حد مشخص کنید تا این گفتگوها تبدیل به نشخوار فکری نشود و تنها بیان احساسات باشد.

مطمئناً همه دوستانتان نصایحی آماده برای شما در کشکولشان دارند. خیلی اوقات نیز نادانسته شما را مورد قضاوت قرار می‌دهند. نصایح آنها را بشنوید، ولی تحت‌تأثیر آنها قرار نگیرید. آنها تنها یک دوست هستند و نه یک متخصص رابطه عاطفی.

ساعاتی در طول روز که برای شما یادآور او است را در کنار دوستانتان بگذرانید تا تمرکزتان از روی او برداشته شده و احساس غم کمتری کنید.

اکنون فرصت مناسبی است تا بر رشد روانی و ذهنی خود تمرکز کنید. فعالیت‌هایی که پیش از این فرصت آن را نداشتید، شروع کنید. شاید از کودکی آرزو داشته‌اید پیانو فرا بگیرید، اکنون زمان آن است. روی خودتان و آینده‌تان تمرکز کنید، به کارهای عقب‌افتاده‌تان سر و سامان بدهید، سرگرمی‌ها و فعالیت‌های جدیدی برای خود بیابید. هیچ زمان خالی برای خود باقی نگذارید و دست از تفکر در مورد جدایی بردارید.

احتمالاً می‌گویید: «کی حال و حوصله این کارها را دارد». اشتباه ما آن است که فکر می‌کنیم باید حس کاری وجود داشته باشد تا آن کار را انجام دهیم. ولی واقعیت آن است که ما عمل می‌کنیم تا انگیزه و اشتیاق انجام آن کار در ما ایجاد شود. ما منتظر نمی‌مانیم که حس و انگیزه انجام کار در ما ایجاد شود، بلکه اقدام می‌کنیم و به تبع آن انگیزه در ما ایجاد می‌شود.

باید فعالیت‌های خود را بیش از پیش از سر بگیرید. در این دوره بر کار و تحصیل خود به‌طور جدی تمرکز کنید. ورزش، سفر، تفریح و سرگرمی و خرید کردن را فراموش نکنید و برای آنها برنامه‌ریزی کنید. در کلاس موسیقی و رقص و کلوب‌های ورزشی ثبت‌نام کنید.

لیست فعالیت‌ها را نوشته و برای آن یک برنامه هفتگی بنویسید. پیش و پس از انجام هر فعالیت میزان غم، اضطراب و ترس خود را برآورد کنید. پس از انجام آن فعالیت نیز آنها را بسنجید تا بدین ترتیب میزان اثر هر فعالیت را روی خود دریابید.

ورزش: در هنگام استرس، بدن شما به‌مقدار زیادی کورتیزول ترشح می‌کند. ورزش سطح کورتیزول را در بدن پایین می‌آورد و باعث می‌شود خواب بهتری داشته باشید. ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی، دومیدانی و شنا باعث می‌شوند در بدنتان هورمون اندروفین و سروتونین ترشح شود که گیرنده‌های درد را مسدود می‌کنند و احساس خوشی و سرحالی به شما می‌دهند. اگر به‌تنهایی رغبت کمتری برای ورزش دارید، سعی کنید در گروه‌های ورزشی عضو شوید تا انگیزه بیشتری برای فعالیت پیدا کنید.

خواب: دوران پس از اتمام رابطه عاطفی به‌طور معمول خواب فرد را دچار مشکل می‌کند و بی‌خوابی به‌نوبه خود باعث اضطراب بیشتر و بی‌قراری می‌شود و به این ترتیب فرد در یک سیکل معیوب قرار می‌گیرد. برای تنظیم خوابتان به مقاله ۴ روش برای داشتن خوابی آرامتر رجوع کنید.

تغذیه: اکثر افراد پس از قطع رابطه عاطفی در غذا خوردن خود دچار مشکل می‌شوند. گروهی چیزی نمی‌خورند و گروهی دیگر بیش از حد می‌خورند. مراقب سلامت خود باشید. سعی کنید غذاهای مقوی و سالم بخورید. نه زیاد بخورید و نه کم. به همان منوال گذشته غذا بخورید. این توصیه‌ها به‌نظر واضح‌اند، ولی زمانی‌که درد جدایی را تحمل می‌کنید توجه به این امور از حوزه تمرکزتان خارج می‌شود. برای اطلاعات بیشتر به مقاله اضطراب چیست، بخش تغذیه صحیح، مراجعه کنید.

به‌خودتان دروغ نگویید. او آنقدرها هم خوب نبود. لااقل برای شما فرد مناسبی نبود. رابطه‌تان هم چندان چنگی به دل نمی‌زد. بی‌جهت لحظه‌های خوب ارتباطتان را بزرگ نکنید. شما لحظه‌های بد با او بسیار داشته‌اید. سعی کنید همه وقایع را درباره او ببینید. ویژگی‌های منفی او را آگاهانه به‌یاد بیاورید. زیرا در این دوران ذهن فرد تمایل دارد ویژگی‌های مثبت و لحظات خوب رابطه را بارها مرور کند. پس آگاهانه ویژگی‌های منفی و لحظات نازیبای رابطه‌تان را به‌خاطر بیاورید.

از خودتان سوال کنید طی این رابطه عاطفی او چقدر باعث آرامشتان می‌شد و چقدر علت غم و ناراحتی‌تان بود؟ چندبار در طول رابطه به‌خودتان امید دادید که اوضاع بهتر می‌شود؟ چه مقدار نسبت به یکدیگر صادق و وفادار بودید؟ چقدر پیش دیگران از دست او و رابطه عاطفی‌تان شکایت کردید؟

شاید نتوانید همه آنچه در ذهنتان می‌گذرد را برای دیگران تعریف کنید. پس هر چه را در ذهنتان می‌آید، بنویسید. درباره احساس غم، خشم، عشق و نفرت خود بنویسید. این کار باعث می‌شود تا این احساسات از شما خارج شده و اندک اندک بیرونی شوند. در عین حال نوشتن به شما کمک می‌کند تا خطاهای شناختی خود را بشناسید. خطاهایی چون:

چگونه رابطه ای را قطع کنیم

فاجعه‌سازی: دیگر بدون او نمی‌توانم زندگی کنم. زندگی بدون او مانند جهنم است. این بدترین اتفاقی است که می‌توانست برای من بیفتد.

تفکر دو قطبی (همیشه یا هرگز): اگر او را به‌دست نیاوری یعنی یک بازنده هستی. حال که او تو را ترک کرد هیچوقت نمی‌توانی رابطه خوبی ایجاد کنی.

معمولاً افراد پس از خارج شدن از رابطه همچنان از واژه‌های همسر، نامزد و دوست پسر/ دختر من استفاده می‌کنند. و یا در جملات خود به‌جای استفاده از زمان گذشته، از زمان حال استفاده می‌کنند. این نشانگر آن است که فرد نمی‌خواهد واقعیت را بپذیرد.

طبق اصول ان ال پی (NLP)، استفاده از واژه‌های درست بر روی ذهن بسیار تاثیرگذار است. پس بگویید همسر، نامزد و دوست پسر/ دختر سابق من. نگویید ما معمولاً جمعه‌ها به کوه می‌رویم، بگویید ما جمعه‌ها کوه می‌رفتیم.

در این دوران دچار نشخوار فکری می‌گردید و به یاد زمان‌های خوبی می‌افتید که با او داشتید و طبیعتاً درباره تصمیمات خود دائماً دچار دودلی و تردید می‌شوید. تکنیک توقف فکر (توضیح آن در مقاله اضطراب چیست؟ آمده است) به شما کمک می‌کند تا خود را از نشخوار فکری برهانید.

مقاله مرتبط: چرا در رابطه عاطفی خود احساس طردشدگی دارم؟

همه افرادی که ترک و طرد شده‌اند، آرزوی بازگشت طرف مقابل را دارند و دائماً به آن می‌اندیشند. آنها در امید بازگشت او راهکارهای متفاوتی را اختیار می‌کنند تا به هر ترتیبی او و رابطه عاطفی‌شان را به حالت قبل بازگردانند. ایشان حتی در جلسات مشاوره نیز خواهان راهکارهای معجزه‌گونه‌ای هستند تا نه تنها او را برگردانند، بلکه به‌دنبال تکنیکی هستند تا او را متوجه اشتباهش کرده و او را وادارند بیش از پیش به او عشق بورزد. خواسته‌هایی که هیچگاه محقق نخواهند شد.

مجدداً تأکید می‌کنم که هرگونه اقدام جهت بازگشت، باید از طرف کسی باشد که رابطه را تمام کرده است. شما نباید در این زمینه بهیچوجه اقدامی کنید. او باید برای برقرای رابطه اقدام کند، دلایل رفتارش را توضیح دهد، به جهت آسیبی که به شما زده است عذرخواهی کرده و خواهان بازگشت رابطه شود.

یقین داشته باشید که اقدام شما برای ارتباط مجدد، خواهش کردن، سوال از او که به چه دلیل رابطه را ترک کرده است و چگونه شما می‌توانید خودتان و یا شرایط را تغییر دهید و بعد از کات چه کنیم … هیچ‌یک کمکی به بازگشت رابطه عاطفی‌تان نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود ارزش خودتان را نزد او پایین بیاورید.

باید از همان ابتدا بدانید که دیر یا زود، او وارد رابطه عاطفی جدیدی خواهد شد. تا زمانی که کاملاً بهبود پیدا نکرده‌اید به هیچ خبری در رابطه با او و یا ارتباطات او گوش فرا ندهید. اگر شخصی درباره او حرف می‌زند، حرفش را قطع کنید و یا آنکه آن محل را ترک کنید. هرجایی، مانند فیسبوک، اینستاگرام و … که پیش از این با او در تماس بوده‌اید و اطلاعاتی از او به‌دست می‌آوردید را حذف کنید. هر خبری، چه بد و چه خوب از او، شما را از مسیر بهبودی دور می‌کند.

اگر شنیدید که او با شخص جدیدی رابطه پیدا کرده، از کنکاش درباره شخص مقابل و شناخت او خودداری کنید. این کار باعث می‌شود خودتان را با او مقایسه کنید و این کار احساس بدی را در شما ایجاد می‌کند. تفاوتی نمی‌کند که آن شخص زشت است یا زیبا، فقیر است یا ثروتمند. اگر از نظر شما زیبا باشد (اگرچه شک دارم در این دوران بتوان به قوای شناختی شما اعتماد کرد)، احساس حقارت و بی‌ارزشی به شما دست می‌دهد. اگر در نظرتان شما زیباتر هستید، باز هم حسرت می‌خورید و به‌جهت عدم توانایی خود در حفظ این رابطه عاطفی خود را سرزنش می‌کنید. اگر بشنوید که با کس جدیدی هنوز وارد رابطه نشده است، امیدوار می‌شوید که می‌توانید او را به رابطه بازگردانید. بنابراین در هر دو صورت بهبود خود را به تاخیر می‌اندازید.

بدانید که قرار نیست او تا آخر عمر تنها بماند، پس اگر به‌طور غیرمنتظره‌ای شنیدید که او وارد رابطه عاطفی جدیدی شده است، شوکه نشوید. دیر یا زود این اتفاق بایستی می‌افتاد.

پس از اتمام یک رابطه عاطفی، معمولاً افراد گمان می‌کنند که دیگر کسی را مانند او پیدا نخواهند کرد و یا آنکه فکر می‌کنند تا آخر عمر تنها می‌مانند. مطمئن باشید تنها نخواهید ماند. زندگی همانند همیشه در جریان خواهد بود. او نیز بهترین کسی نبوده که می‌توانستید با او زندگی کنید، زیرا در اینصورت رابطه شما به این نقطه نمی‌رسید. دردِ ترک و طرد باعث می‌شود شناخت‌های فرد از کار بیفتد و تمام تلاش خود را به‌کار گیرد تا او را به رابطه بازگرداند، هر چند که در گوشه‌ای از ذهن خود می‌داند که او فرد شایسته و مناسبی برای ارتباط و ازدواج نیست. در این حالت، ویژگی‌های او و رابطه را ایده‌آلیزه کرده و نسبت به مشکلات او و رابطه کور می‌شود. در این حالت تمام تمرکز او بازگرداندن او است و توجهی به محیط اطراف و انتخاب‌ها و امکانات دیگر زندگی ندارد.

اما باید آگاه باشید که نباید در دوران بهبود وارد رابطه عاطفی دیگری شوید. نباید رابطه عاطفی جدیدی را به‌خاطر بی‌حس کردن خود و فرار از درد رابطه قبلی شروع کنید. این کار باعث می‌شود مشکلات‌تان لاینحل باقی بماند و عزت‌نفس و احساس ارزشمندی‌تان وابسته به ارتباط داشتن با دیگران گردد. درک نمی‌کنید که بدون رابطه عاطفی نیز می‌توان از زندگی لذت برد و خودتان می‌توانید بهترین همراه برای خودتان باشید. ارتباط در این دوران باعث می‌شود همان اشتباهاتی که در رابطه عاطفی قبلی کردید را در رابطه عاطفی جدیدتان نیز تکرار کنید. ضمن آنکه در این ارتباط جدیدتان صداقت ندارید، زیرا هنوز از ارتباط عاطفی قبلی‌تان به‌طور کامل خارج نشده‌اید و این ارتباط را تنها برای بی‌حس کردن خود شروع کرده‌اید و این سوءاستفاده از دیگران است که بهیچوجه اخلاقی نمی‌باشد. معمولاً این روابط سرانجامی نیز ندارند و به دو طرف آسیب وارد می‌کنند.

بعضی افراد برای بی‌حس کردن خود به الکل و مواد پناه می‌برند. الکل و مواد مشکل را حل نمی‌کند و شما از این طریق زندگی بهتری را تجربه نخواهید کرد، بلکه غم و اندوه در جای خود به‌قوت باقی بوده و شما تنها زمان بهبودتان را به تاخیر انداخته‌اید. داروهای روانپزشکی نیز به دلیل اثرات جانبی آن تا زمانی که لازم نیست و می‌توان از طرق دیگر بر مشکل غلبه کرد، بهتر است مصرف نشوند. ولی اگر شرایط بسیار بغرنج است و به تنهایی از پس موضوع بر نمی‌آیید، خوابتان دچار مشکل است و یا اضطرابتان را نمی‌توانید کنترل کنید، با یک روانپزشک مشورت کرده و دارو بگیرید.

– http://breakuprecoveryguide.com/NoContact

– https://www.jordangrayconsulting.com/2015/11/how-to-harness-and-heal-the-pain-of-a-breakup

– http://www.relrules.com/13-steps-to-heal-after-a-break-up.

سلام آقای دکتر من ده سال پیش با یه دختری که خیلی دوستش داشتم دوست شدم و قصدم هم ازدواج بود متاسفانه بعد یکسال متوجه شدم که ایشون با یه نفر دیگه هم دوست شده و منو ول کرد و رفت. خیلی بهم ضربه خورد تو این مدت جدایی به ندرت حال همو میپرسیدیم و همو میدیدیم. تا اینکه شش ماه پیش بازم رابطمون شروع شد اونم به قصد اینکه آشنا شیم و ازدواج کنیم و بهم گفت که من الان ۳۵ سالمه و میخوام یکی حمایتم کنه و بهش تکیه کنم من چون دوستش داشتم بخشیدمش و قبول کردم . این خانوم تو شهرستان زندگی میکنه و هی میومد شهر ما، میبردمش دکتر و بیرون و در مورد اینکه آینده میخوام براش چکار کنم و اینا بهش میگفتم ولی به سه ماه نرسیده بود گفت که من یکی دیگه رو دوست دارم و نمیخوامت . خیلی ناراحت شدم و بهش گفتم که تو که دفعه قبل این کار رو کردی و منو ول کردی به خاطر یکی دیگه دیدی که چقدر ناراحت شدم و بهم ریختم پس چرا این دفعه بازم اینکارو کردی .بهش گفتم که منم واقعا خسته شدم دیگه خداحافظ برای همیشه. تو این مدت ده سال جداییمون هم من خیلی کار و تلاش کرده بودم از همه چیز خودمو محروم کرده بودم تا تو کارم که مربوط به ساخت و ساز هستش پیشرفت کنم و خوب بود نسبتا وضع و اوضاع مالی. در ضمن من خیلی آدم خوش اخلاقی هم هستم . دو سه ماه از جداییمون نگذشته بود که پیام تبریک تولد واسم فرستاد . بعد تبریک یلدا و اینا. یه روز خیلی فکرم مشغول بود از این موضوع ،داشتم به یه نفر زنگ میزدم اشتباهی شماره ایشون رو گرفتم تک زنگ افتاد بهش ،برگشت بهم زنگ زد و بعدش چند روز دیگه گفت زانوم درد میکنه و گفتم بزار واست شماره بگیرم از دکتر. گرفتم اومد باهم رفتیم دکتر و فرداش بهش کادوی تولدشو دادم ولی بهم گفت که قبلا با یه نفر دوست بوده و اونو میخواد و اونم انگار هی بهش وعده سر خرمن میده الانم خانوم ۳۶ سالشه .منم گفتم چرا میای منو میبینی من آخه اذیت میشم گفت خودمم نمیدونم گفتم میخوای باهم ازدواج کنی بازم گفت نمیدونم. به خدا نمیدونم چیکار کنم دیگه نه تموم میکنه نه ولم میکنه . منم دوستش دارم ولی دیگه خستم کرده با کارهاش و حرفهاش . خیلی درمونده شدم انگار روحم رو به اسارت گرفته. والا به خدا از لحاظ مالی و قیافه و تیپ خوبم خانوادم ازش سرتره ولی موندم که چیکار کنم

بهیچوجه رابطه را با ایشان ادامه ندهید. ایشان را کاملا بلاک کنید. شما باید حتما به یک رواندرمانگر مراجعه کنید تا متوجه بشوید چرا در چنین رابطه مریضی گیر کرده اید. شما تله ایثار دارید . مقاله مربوط را در سایت مطالعه کنید

با سلام. هشت سال پیش از طریق یکی از دوستان با آقایی آشنا شدم به قصد ازدواج اون موقع ایشون شرایط مالی خوبی نداشتن به همین خاطر گفتن نمی تونن تشکیل زندگی بدن به همین خاطر کات کردیم پنج ماه پیش دوباره بهم پیام دادن گفتن زندگیم روبه راه شده و می خوان بیشتر آشنا بشیم اولش راضی نبودم اما با اصرار ایشون ادامه دادم از نظر رفتاری با هم هماهنگ بودیم ایشون به چهره خیلی اهمیت می دادن و کلا نکته سنج بودن اومدن خواستگاری و همه چیز خوب پیش رفت در این فاصله من جهت زیبایی پوست صورتم رو لیزر کردم که متاسفانه آثار کمی از این کار روی صورتم موند ایشون روز آزمایش متوجه شدن و خیلی ناراحت شدن گفتن چرا برای انجام این کار با من مشورت نکردی باید بری دکتر و تا زمان خوب شدن صبر می کنیم من رفتم دکتر برای رفع اثر کامل چند ماهی نیاز به زمان داشت تو این مدت دلخوری های هم بینمان پیش اومد من خیلی حساس شده بودم و زود رنج ایشون گفتن من یک همراه قوی می خوام منم سعی می کردم صبوری کنم ولی بعضی وقتا ناراحت می شدم. تو این فاصله پدرشون هم بهشون فشار آوردن و حتی از خونه خودشون طردشون کردن ایشون خونه مجزا داشتن.از زمانی که با پدرشون بحثشون شد روابطشون با من هم سرد شد ی روز پیام دادن دیگه نمی تونن ادامه بدن گفتن معلوم نیست صورتت خوب بشه از طرفی پدرمم دیگه تو این مسیر همراهیم نمی کنه و برو دنبال زندگیت من اون موقع خیلی شوکه شدم آخه قرار بود صبر کنند خیلی اصرار کردم که فقط دو ماه دیگه صبر کنند تا همه چیز خوب بشه اما اصرار فایده ایی نداشت. الان سه هفته از جدایی ما می گذره حالا صورت من خوب شده به نظر شما با وجود این ایشون قاطعآنه رفتن بهشون پیام بدم که مشکل حل شده؟ این رو هم بگم که ما هر دو ۳۷ سال داریم

سلام. من اصلا صلاح نمی بینم با اشان مجدد وارد رابطه بشوید. ایشان مشکلات شخصیتی دارند.

ای کاش ۶ سال پیش یه نفر این اطلاعات رو بهم میداد. وقتی یادم میاد که چقدر طول کشید تا حالم خوب بشه و چه رنج هایی رو نادانسته خودم به خودم تحمیل کردم، دلم برای اون دختر ۱۹ ساله که بودم میسوزه

مهم اینده است

اقای دکتر اینکه گفتید به احتمال زیاد دچار طرحواره طرد هستند من خیلی زیاد در این مورد تحقیق و مطالعه کردم و تقریبا٩٠ درصد از علایم رو ایشون دارن و با فرض اینکه درست باشه این قضیه رها کردن این ادم کمی منصفانه نیست و طوری که فهمیدم پس از اینکه همه تلاش هاشو کرده باشه برای خواسته ش ( که برای پارتنر من تقریبا یک سال و اندی طول کشید ) اگر رها شوند هیچ مقاومت و تلاشی نمیکنن.اقای دکتر به نظرتون رها کردن این ادم تو این مرحله کار درستیه؟؟ من بهش علاقه مندم ولی با گذشت این یک ماه و نیم به ترک کردنش راحت تر فکر میکنم.لطفا راهنمایی کنید .

با یک مشاور مشورت کنید تا در جریان همه جوانب قرار بگیرن و بتوانند نظر دقیق بدهند.

عذر خواهی میکنم اقای دکتر من داشتم به حرفای شما فکر میکردم موردیو گفتین که اصلا تا بحال بهش قکر نکرده بودم اینکه خشم از رفتارهای گذشته من!!!چون یکی دوبار دیگه هم همین کارو کرد و سکوت کرد این اواخر کاری که من اوایل در مشکلات مدام میکردم و ایشون کلی تلاش کرد برای رفع این کار من.اما ایشون چند دفعه این کارو به مدت کوتاه کرد و این اخرین بار که ازش پرسیدم تو خودت اصرار به حرف و حل مشکلات داشتی حالا چی شده؟گفت جامون عوض شده.و کاملا ادای اون روزای منو در میاورد فقط نگاه میکرد به اطراف به من و….. دقیقا مثه من واقعا میتونه این باشه اونم بعد از گذشت ١سالو نیم؟؟؟؟؟ چرا حالا !

عذرخواهی میکنم اقای دکتر ولی مسله ی دیگه اینکه ایشون هنوز تو این وضعیت هم هر زمانی که خواستم تنهایی بیرون یا جایی برم با حرفایی مثه اینکه برنامه تو ریختی دیگه ، یا حتما کاری واجبی داری و…. تیکه پرانی میکنن و گویا ناراحت میشن که من تنها میخای جایی برم چون توی این دوسال هم کار و هم همه شرایط باهم بودیم و از همان ابتدا با اینکه من ادم مستقلی بودم و تنهاییم و استقلالم مهم بود برام و ایشون میدونست ولی بازم همه جا با من بود .هنوزم این حسو داره . ولی من نمی دونم در جواب این تیکه پرانی ها بی تفاوت راه نودمو برم و این کمک میکنه به همون فاصله ای که باید بینمون باشه؟؟؟ یا نه منصرف شم و به اصطلاح اتیش بیار معرکه نباشم !بازم ممنون از راهنماییتون

احتمال زیاد ایشان طرحواره طرد و رهایی دارد( مقاله درباره انرا در سایت بخوانید) که از طرفی صمیمیت می ترسد و از سویی نگران ان است که رهایش کنند و بروند

با سلام .اقای دکتر عزیز من مطالعه کرد طرحواره ی طرد رو و فکر میکنم درست باشه .اما مسله اینجاس که الان من باید چه کنم؟؟؟

ممنون اقای دکتر عزیز درواقع نمی تونم دلیل این قهر طولانیو بفهمم فقط تنها فکرم اینه که شاید بدلیل شرایط بحرانی مالی و کاری منتظر روبراه شدن اوضاس و ترجیح میده تا اون زمان شاید دوباره از طریق احساسی وارد احساس مسولیت نشه تنها استرسم از اینه که نکنه این دلیل کنار اومدن با خودش برای قطع رابطه باشه و تو این مدت داره با خودش کنار میاد که اگه این طورباشه من نمی خوام قربانی باشم و دوما اینکه با نظر شما در اینکه شاید هلاقه به سخت بدست اومدن داشته باشه و من هم رفتارمو مثه قدیم سرد کردم .نمی دونم چی میخواد بشه اما از شما بخاطر راهنمایی قشنگ و پاسخ سریعتون خیلیییی سپاسگزارم

قرار نیستقرار نیست شما رفتار سرد نشان بدهید. چون نباید وارد یک باری غلط بشوید. زیرا در اینصورت تا کی در زندگی می خواهید این بازی را انجام دهید. باید ببینید در یک بازی سالم او می تواند بماند یا نه

ناگفته نماند اقای دکتر تو این یک ماه و نیم من به هر طریقی با ایشون راه اوندم ده پانزده روز به حال خودش گذاشتم که شاید نیاز به غار تنهایی داره .و منم روال عادی زندگی.هیچ صحبتی نکرد.با جدیت خواستم بی نتیجه بود با احساسات بی نتیجه بود و صحبتی نکرد تنها یک جمله های کوتاه که تو فقط به فکر خودتی من و رابطه برات مهم نی هر کسی هر چیزی برات از رابطه بیشتر اولویت داره و …..همین . و اخر سر در حال حاضره که روال خودشو تا این لحظه دارم پیش میبرم .این سردی برای مردان با این تایم طولانی پایان رابطه ست؟؟؟

نه لزوما

سلام اقای دکتر وقت بخیر من خارج از ایران هستم به مدن دوسال است که وارد رابطه ای شده ام که البته بعد از ٨/٩ ماه مقاومت من و اصرار و تلاش ایشون این رابطه متعهد و خوب به وجود امد .همه چیز خوب بود و تر دو شدیدا علاقه مند وعالی .من ادم مستقلی بودم ولی ایشون تماما اصرا داشت با هم هم خانه باشیم و خلاصه این شد هردر دوران کرونا و شرایط اینچنینی من راضی به این قضیه شدم .ما با هم فعالیت کاری هم شریکی شروع کریم اما وضعیت کرونا اقتصاد رو کاملا خراب کرد.ایشون ادم مهربان و پرتلاشی بودند برای نگه داشتن رابطه. ناگفته نماند ک از زمان وضعیت کرونا خواهر و داماد من هم بخاطر وضعیت اقتصادی بد تو مملکت غریب با ما بودند .طبیعیه که فشار باشه روی هممون اما هیچوقت چیز زیادی به زبان نیاوردند تا اینکه تقریبا یک ماه و نیم پیش بی دلیل سر موضوع کوچیکی بحثمون شد خیلی بی اهمیت ولی از اون لحظه دیگه ایشون همون ادم قبل نبودند .خیلی تلاش کردم مشکل را بگه طبق معمول حل کنیم اما بی فاییده ست.خواهر و دامادم از پیش ما رفتند اما این رفتار ایشون همچنان مثه قبل نشد.نه اینکه قهر باشه صحبت میکنه با هم وقت میگذرونیم و تمام مدت با هم هستیم ولی نه مثه قبل مثه دوتا دوست عادی هم خونه یا….. راه درست برای من چیه به نظرتون به پاییان رابطه از سمت خودم فکر کنم و اقدام کنم؟این رفتار سرد و این رابطه برای ایشون به همین منوال که میگذره میخاد باشه؟ لطفا راهنماییم کنید حال خوبی ندارم

درود. واقعا نمی شود دلیل رفتار ایشان را با این توضیحات حداقلی فهمید. شاید هنوز از اوایل رابطه و اصرار ایشان و رد شدن توسط شما خشم درونی دارند و به اینصورت بروز می کند. شاید اصولا فردی است که رابطه تا زمانی برای او جذاب است که بدست نیامده است. شاید شما واقعا رفتارهای مناسبی نداشتید. اما به هر دلیل حال نیمه قهر ۱ ماهه ایشان معنای خوبی ندارد. (قهر معنای دیگر خشم است. خشمی منتقمانه و زیرکانه. یعنی می گوید من که کاری نکردم. ولی در حال انتقام است فرد اما بطریقی که بهانه ای دست دیگری ندهد.) . اگر این رفتار قهر کردن در ایشان اینقدر طولانی شده و دلیل انرا نیز ذکر نمی کند احتمالا ویژگی قهر کردن از خصوصیات اوست و شما باید به رابطه خود پیش رفتن در ان جدی تر فکر کنید زیرا می تواند سر هر موضوع دیگری تکرار شود

میشه بگید چرا بابام درباره پول حرف زده اخه خودش میگ پول مهمش نی.تنها باری ک حرف از پول زد پیششون بعد اینک منو از شهر اون پسر اوردن خونه بود ک گفته بود ما کسی میخوایم ک بتونه پول سرویس طلا بده قبلا همچین حرفی بشون نزده بود و هر بار ک خاستگاری کرده بودن خیلی قشنگ جوابشون رو داده بود و گفته بود ن.البته ب خانوادش درباره درسو اینام گفته بود و سرکارو ی دفعه ب خودم گفته بود دخترم باید سوار شاسی بلند شه ن موتور

سلام خدا قوت ممنون از مطالب خوبتون اگ میشه منم مثل بقیه راهنمایی کنید خیلی ممنون میشم.خدا خیرتون بده و همیشه کمکتون کنه و پشت پناهتون باشه من ۲۰سالمه و ۴ سال با اقایی در ارتباط بودم ک ۹ ماه از خودم بزرگتر بودن.فامیل هستیم ولی شهرامون متفاوته و از نظر خانوادگی هیچ جوره بهم نمیخوریم و منم وقتی هنوز رابطمون شروع نشده بود این چیزا رو بشون گفته بودم ولی بازم میخواستن با من رابطه داشته باشن.هنوز یه سال از رابطه گذشته بود ولی خانواده اون همه از رابطه ما خبر داشتن و منم مادرم میدونستن ولی پدرم نه.بش گفته بودم برای خانواده ما فقط درس خوندن مهمه و سرکار رفتن و پول اصلا مهم نیس.چون خودمون خداروشکر پول داریم اگ مثلا کسی همسر من بشه و معیار هامونو داشته باشه ولی پول نداشته باشه خود پدرم کمکمش میکنه ولی اون اقا خیلی وقتا رابطه را با هر بهونه ای کات کرد و دلیلشم این بود ک پول نداشتن.با اینک پول نداشتن ولی خودش سر یه کار نمیموند و دایم ول میکرد.وضعشون جوری بود ک دوتا خواهر کوچیک ترش لباسای بقیه ک استفاده شده بودن و بشون میدادن رو میپوشیدن ولی اون با دیدن این چیزا بازم مرتب سرکار نمیرفت.۱۸ سالگی سربازی رف و خودکشی کرد .میگف دلیلش این بوده ک من باهاش ارتباط زیادی نداشتم و دلیلشم این بود ک قبل سربازی یهویی رف و خیانت کردم و چون هی کات میکرد من دیگ خجالت میکشیدم جلو مادرم مث قبل باش رابطه بگیرم .بعد خودکشی مشاور ها بش میگفتن اره باباش راضی نمیشه و جداشین ولی من نمیتونستم جداشم و دوباره مث قبل جلو مادرمم باش حرف میزدم.تو ۲ سال سربازیش یک بار نیومد دیدن من و کات کردنمون ب هفته ای یکبار رسیده بود.من گریه میکردم ولی اگ میرف دیگ سراغشو نمیگرفتم و خودش میومد.چن ماه بعد من خودکشی کردم هم برا این بود ک رتبم تو دانشگاه خوب نشد و هم برای اون اقا بود و جریانو ب بابام گفتم ک میخوامش چرا خاستگاری میکنن میگی ن گف هنو کار نداره و دانشگاهو ول کرده و این باید ب خودش برسه و یک ماه بعد خودکشیم ولم کرد.باز اومد گف دوس معمولی باشیم گفتم ن ولی با بهونه ای دوباره منو ب رابطه برگردوند.ی دفعه گف اگ منو دوست داری ب بابات بگو منم گفتم ما هنو سنی نداریم .۱۹ سال داشتیم و اون هنوز سرباز بود اما من گفتم.پدرم خیلی ناراحت شدن و گفتن ن هیچی نداره و اینا اگ بفکر بودن ب فکر خانواده خودشون بودن و یسری حرفا درباره پول گف.بعد این ماجرا خیلی شدید تر وابسته شدم و اصن با پدرم چن ماه قهر بودم و بعد فرار کردم و ب شهرشون رفتم ولی سر بیس چار ساعت من اومدم شهر خودمون ینی مادر پدرم اومدم دنبالم و اون اقا هیچ کار خاصی نکرد ک بابامو راضی کنه.رابطه جنسیم داشتیم.بعد بابام ب خانوادش زنگ زد و گف دیگ خاستگاری نکنین و ما جوابمون ن هست و ب داییشم حرفایی از پول زده بود ولی نمیدونم چرا؟ اخه خودش میگ پول مهم نیس یک ماه بعدش برا اولین بار اومد شهرمون و منو دید و بازم رابطه جنسی داشتیم و ی ماه بعدش سرد شد و دوماه بعد اخرین دیدارمون زن گرفت.تقریبا ۶ ماه از جدایی گذشته ولی من هنوزم ناراحتم.البته ۶ ماه پیش ۴ سال کمه ولی اذیت میشم.میگم مگه چی براش کم گذاشته بودم.چقد باش چت میکردم چقد قایمکی باش حرف میزدم.وقتایی ک گوشی نداشتم با تلفن خونه جلو مادرم حرف میزدیم.مدرسه میرفتم از مدرسه یا تلفن همگانی زنگش میزدم.با خانوادش صحبت کردم.پیش همه گفتن ما همه میخوایم و من گفتم چرا ولی بعدش گفتم وللش ما ک همو میخوایم.فرار کردم.با خانوادم قهر کردم.تو سختیا پیشش بودم البته کنارش نبودم .تا جایی ک تونسم کمکش کردم.اونم دوسم داشت یادمه گریه میکرد ولی خب چی شد.من بش شرایط گفته بودم خودش نخواس از راهش بده.کلا گیجم.میگم نکنه من کم گذاشتم .لطفا کمکم کنید

سلام عزیزم. شما حتما باید پیش یک مشاور بری و برای مشکلات روحیت که ربطی به رابطه شما نداره و مربوط به کودکی است کمک بگیری. شما اگر از نظر روحی بهبود پیدا نکنی دوباره جذب ادمی میشی مثل همیت اقا که تعادل روانی ندارد و مشکلات زیادی از نظر روحی دارد. موضوع شما پول نبود. شما مشکلات زیاد دیگری داشتید. خودکشی، فرار کردن، رابطه جنسی و…همگی نشان دهنده مشکلات شدید در شما و او است. موضوع کم یا زیاد گذاشتن نیست. اگر تمام وجودتم می زاشتید ربطی به تمام شدن رابطه نداشت. حتما پیش مشاور بروید وگرنه بازهم خودتان را در یک رابطه غلط دیگر گیر می اندازید.

با عرض سلام و ادب. دکتر من یه آدم فوق العاده حساسم. تحمل ندارم یکی بهم بگه بالای چشمت ابروعه، دست خودم نیست. حس میکنم یه بچه ای درونم بغض میکنه، کز میکنه و یه گوشه میشینه و دلش نمیخواد با هیشکی حرف بزنه. همیشه همین شکلی بودم. از قضا یه خونواده بی فرهنگی هم دارم که هیچوقت مراعات حال نکرده و همه حرف ریز و درشتی اتفاقا میزنن و منم با اون روحیه، مدام جنگ دارم باهاشون یا قهرم. خیلی هم کینه ای ام. الان دلم میخواد پوست کلفت تر شم. دوست دارم این آدمای بی ارزش دورم نتونن اعصابمو بهم بریزن، دوست دارم بگذرم ولی نمیتونم. چه کنم؟؟؟؟ چطوری حساس نباشم؟ بعضی وقتا فکر میکنم این یه راه بوده برای قدرتمند نشون دادن خودم که وقتی یکی یچیزی بهم گفت سربع گارد بگیرن سریع عصبانی شم تا بفهمه من کم قدرت نیستم!!! البته ناخودآگاه بوده ها

سلام. مقاله زیر را مطالعه کنید. حساس بودن شما نشانه عزت نفس پایین شما است. این دو مقاله را بخوانید و تمرینات انرا انجام دهید.https://dr-sanaie.com/%D8%B7%D8%B1%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%86%D9%82%D8%B5-%D9%88-%D8%B4%D8%B1%D9%85/

https://dr-sanaie.com/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B9%D8%B2%D8%AA-%D9%86%D9%81%D8%B3/

سلام دکتر. من خونواده ای دارم که بشذت رو همه کارای من میخوان کنترل داشته باشن. من حق ندارم یه فیلم سینمایی تنها ببینم، ۲۰ سالمه سال ۲ دانشگاهم. وقتی خودمو با دوستام مقایسه میکنم و میبینم چقدر آزادی عمل دارن خیلی غصه میخورم. تنها راه آزاد شدنم بصورت عملی شوهر کردنه که ازونم الان خوشم نمیاد. میترسم از چاله بیفتم تو چاه. تو شهر خودمم دانشگاه قبول شدم. هر شب که میخوابم با آرزوی به آزادی رسیدن و خیالبافی خوابم میبره. راهکار عملی شما چیه؟ من چکار کنم؟

عزیزم این کنترل زیاد خانواده نشانه اضطزاب اونها است. والدین شما همیشه به وقایع منفی فکر می کنند. بهتر است در صورت موافقت با هم نزد مشاور برید. کاملا درست فکر می کنید که نباید از چاله به چاه بیفتی. بهتره با والدینت در یک فضای صمیمانه صحبت کنی و نشان بدی که خودت حواست به خودت هست و مراقب چارچوبها هستی

سلام اقای دکتر من ۲۰ سالمه مدت ۶ ماه با استاد دانشگام دوست شدم صیغه خوندیم ایشون ۴۸ سالشونه ولی خب بخاطر ظاهر و روحیه جوانشون علاقه پیش اومد. اولای رابطه ایشون خیلی مشتاق بود ولی کم کم رابطه به جایی رسید که هر روز دعوا و بحث و قهر بود من هر کاری میکردم رابطه تموم نشه بحث پیش نیاد ولی انگار نمیشد اصلا نمیفهمیدم چی شد که باز دلخور شد ازم. الان ۳ روزه کات کردیم بهم گفت تو مریضی ازت متنفرم و کات کرده جوابمم نمیده. در طول رابطه همیشه منو سرزنش میکرد میگف اخلاقت بده امیدی ب خوب شدن رابطه ندارم . من چیکار کنم بتونم فراموشش کنم

شما حتما باید به یک روانشناس مراجعه کنید تا متوجه شوید چه چیز شما را به چنین رابطه ای کشاند. در مقاله قدمهایی که کمک می کند شما راحت تر این مسیر را طی کنید به تفصیل شرح داده شده است.

میتونم با خودتون صحبت کنم؟ ایشون استادمم بود

با ۰۹۰۳۴۷۳۳۰۰۹ جهت تعیین وقت هماهنگ کنید

سلام ، من ۳۱سالمه وقتی به عنوان مسئول ازمایشگاه وارد یه شرکت غذایی شدم یکی از دختران کارخانه که کارگر بود به کمک یک مرد زن و بچه دار به من نزدیک شد و کم کم منو وابسته خودش کرد و می گفت قصد ازدواج دارد منم قبول کردم و شرایطم را گفتم ، گفتم که باید با هم کار کنیم و… اون هم قبول کرد وقتی کارگر ها متوجه شدن با من درباره رابطه این دختر با بقیه مردها حرف های زیادی زدن چند بار هم خودم دیدم با مرد ها بگو بخند دارد و با یکی از آنها که خیلی صمیمی هست همه راز های زندگی مان را میگوید و آن مرد برای زندگی ما تصمیم گیری میکند ، بارها ازش خواستم برایم توضیح دهد با هم چه میگویند دلیل این همه ارتباط تلفنی پیامکی حضوری و… چست می گفت ازم حمایت میکنه هیچ چیزی درباره مون نیست که به این مرد نگویم ، بهش گفتم که باید با این مرد قطع رابطه کند یا حرف هایی که رد و بدل می شود برایم بگوید اما اون خانم قبول نکرد میگفت شکاک هستی ، این خانم و این مرد با هم ارتباط نزدیک دارند و آن مرد در زندگی ما دخالت میکند ، مثلا به من میگفت باید قبل عقد خانه بخوره به نام دختر ، ماشینت بفروشی براش طلا بخری و…. من ارتباطم راقطع کردم اما چون توی یک کارخانه کار میکنیم با هر بهانه ای به من نزدیک میشود حالا واقعا نمیدانم من شکاک هستم یا واقعا چنین ارتباط هایی غلط است ؟؟

این ارتباط به سن و سال آن مرد و زن و بچخ دار بودن و نوع رابطه بستگی دارد. در هر صورت شما ناراحتی خود را از این رابطه انها ابراز کرده بودید. دخالت ایشان در کارهای شما نشانه خوبی نیست. ایشان نمی تواند همچنان تحت تاثیر ایشان باشد و در عین حال خواهان ادامه رابطه با شما.

من هجده ساله ازدواج کردم و یک دختر چهارده ساله دارم با تمام فراز و فرودهای زندگی ،الان شوهرم میخواد جداشه ،میگه ما حرف همو نمیفهمیم ، میگه آشپزیت هنوز اونجوری که من میخوام نیست یه روز خوبه یه روز بد ،در حالیکه دو سالی میشه دارم تلاش خودمو میکنم عالی درست کنم ،میگه هیچ وقت لباسام اتو نکردی، میگه قبلن مادر خوبی برای بچه ام نبودی البته اوتم برمیگرده به افسردگی بعد زایمان که تاچند سالی خودم ازش خبر نداشتم ، میگه ازت بدم میاد و لعنت به روزی که دیدمت ، خلاصه من در زندگی بودم که عشق فقط از طرف من بود من چشم پوشی میکردم و کوتاه میامدم او همیشه در حال تغییر من بود ،میگه هر از گاهی دوباره به اصل خودت برمیگردی ،جلو دخترم به من توهین میکنه و دعواهیمان را جلو دخترم میکنه ، میخواد اونجوری بشم که میخواد تا الان سعی خودمو کردم ولی او با یه اشتباه کوچک از طرف من دوباره خشمگین و عصبانی میشه ، این چند سال اخیر بدتر هم شده ، در ضمن هفته ای چند بار هم تریاک با دوستاش میکشه ، الان به دخترم گفته دنبال خونه هست که بره ، دو سال پیش هم گفت ولی من با گریه و التماس برش گردوندم ،دوست داره دخترم رو برعلیه من بشورونه ، منم ایرادتای دارم ولی مهم اینه که معایبم رو شناختم و دارم درستش میکنم ،ولی اون خودشو بیگناه میدونه و بیقصیر و میگه فقط تو باعث تمام بدبختیها هسی بهش میگم دخترم در سن بدیه ،میگه خودت مقصری هر چی بشه از چشم تو میبینم ، خلاصه این شده زندگی من در این سه هفته گذشته ، چکار کنم ؟ منو لطفن راهنمایی میکنید؟

بنظر شما وابستگی شدیدی به ایشان دارید. وابستگی شما میتونه مالی- عاطفی و یا روانی باشد. مطمئنا قسمت زیادی از رفتارهای شما بدلیل ضعف و وابستگی شما به ایشان است. سعی کنید با مشورت با یک روانشناس و یا مطالعه در جهت درمان وابستگی خود گام بردارید. مسلما این شرایط تنها از ضعف، ناتوانی و ناگاهی شما ناشی می شود.

سلام اقای دکتر وقت تون بخیر،من حدود ۶سال با یه پسری دوس بودم،ایشون قصد شون بود که از ایران برن،الان تقریبا کارهاشون درست شده تا چند وقت دیگه میرن،ما ۴سال تو‌دوران دانشجویی که دو سال اخر کارشناسی و دوسال ارشد بود کنار هم بودیم بعد که من برگشتم شهر خودم برای دکترا بخونم همدیگه رو‌نمیدیدم ولی باهم از طریق تلفن…در ارتباط بودیم،خیلی برنامه برای اینده داشتیم درباره همه چی حرف زده بودیم حتی تربیت بچه ها …بعد یه مدتی عوض شدن خیلی تماس ها کمتر شد منم چون درگیر نتایج کنکور بودم استرس نتایج داشتم خیلی پیگیر نبودم تا اینکه چند روز پیش گفتن چیزی به رفتن شون نمونده و ترجیه میدن دوست معمولی با من باشن ولی من خیلی از نظر عاطفی درگیرم نمیتونم فکر کنم کسی که تا ۴ماه پیش قول قرار ازدواج با من میذاشت حالا بخواد دوست معمولی من باشم حتی بلاکش کردم چند روز خیلی اصرار داره که مثل یه دوست عادی با من در ارتباط باشه و دعوا میکنه با من که ار تباط تو با من قطع نکن شاید کمک احتیاج داشتم من و اون بتونه به من کمک کنه چند تو این ۶سال هم خیلی به من کمک کردن،اصلا نمیدونم چی کنم ارتباط مو کامل باهاشون قطع کنم یا اینکه دوس عادی باشیم؟ بعد یکی از دوستام میگه حتما تو این مدتی که سرد شدن یکی وارد زندگیش شده که نسبت به این دوستی اینقدر سرد شده،نمیدونم چقدر حرف دوستم درسته؟مرسی بابات راهنمایی تون

شما بهیجوجه نباید ارتباط با ایشان داشته باشید. شما زخمی دارید که با عدم ارتباط رو به بهبود می رود ولی هر بار خبر و یا دیدار و یا گفتگو این زخم را دوباره تازه می کند. ایشان بجهت خود می گوید که ارتباط داشته باشیم. نهایت خودخواهی ایشان است.

خیلی ممنون بابت پاسخ گویی تون اقای دکتر،ولی یه سوالی که برام پیش میاد اینه که چرا انقدر اصرار دارن که ارتباط شون با من حفظ کنن،یعنی فقط به خاطر کمک به منه یا به نظر شما دلیل دیگه ای داره؟

پاسخ قبلی را با دقت تر بخوانید

سلام من ۱۳ سال سن دارم و دوستی دارم که از مهد کودک و پیش دبستانی باهم بودیم و همو دوست داریم و زمانی که پیش هم هستیم خیلی شادیم و میخندیدم اما جدیدا در فضای مجازی باهم دعوا میکنیم و فشار روانی روی هم وارد میکنیم و بعدش یادمون میره اما دیگه دیدیم ناراحت کردن همدیگه فایده ایی نداره و باز هم دعوا میکنیم و دوستیمون تموم شده مدت کمی هست که دوستیمون رو تموم کردیم من چطوری میتونم دوستیمون رو بر گردونم

لطفا جواب بدید هرچه سریعتر

عزیزم او مجددا با شما تماس میگیرد. اینبار سعی کنید با هم دعوا نکنید.

سلام من با دوستم ۹ ساله دوست هستم ولی از زمانی که کرونا اومد همواره باهم دعوا میکنیم ولی زمانی که حضوری همدیگه رو میبینیم خیلی باهم خوش خنده و شاد هستیم.ما همدیگه رو دوست داریم ولی بهم میگه اخلاقات و حرکاتی که انجام میدیدم همدیگه رو ناراحت میکنیم ولی باز هم باهم دوست میشیم ، اما جدیدا میگه خسته شدم! بهش میگه تو منو دوست داری؟ میگه آره ولی دوستیمون تموم شده و دوستیمون رو بهم زد و مادرش میگه دوستی شون خیلی وقته تموم شده و فشار روانی وارد میشه رو هردوشون (یعنی من و دوستم) به نظر شما اگه یه موقع گفت بیا دوستیمون رو یه بار دیگه شروع کنیم آیا شروع کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اگر رابطه ارزشمند بود و ایشان فرد مناسبی بودند باقید شرایطی شروع کنید. باید مطمئن بشید که مجددا از رابطه خسته نمی‌شن و متعهد هستند. زیرا هر رابطه‌ای چالش دارد. اگر نخواهید چالش‌ها را قبول کنید رابطه مجددا تمام می‌شود.

سلام اقای دختر,من حدود ۶ ماه با یه دختر همسن خودم بودم,من ۱۹ سالمه,ما با هم خوب بودیم همدیگرو دوست داشتیم,گاهی اوقاتم بحث و دعوا بود ولی حل میشد.تا اینکه یه سری اتفاقات شخصی براش افتاد و اعصابش بهم ریخت.من متوجه بودم که حالش خوب نیس ولی خب یه سری دعواها پیش اومد و بالا گرفت ,یواش یواش سرد شد تا اینکه یک شب اومدو گفت ک تو احساس داری من سردم,برو با کسی ک لایقت باشه و نمیدونم پرونده من برخلاف تو سیاهه و ازین حرفا,منم هرچی گفتم فایده نداشت.قبلن دوسه باری رابطه داشت برای همین یکم بی احساس شده بود.بعد ازون قضیه با هم حرف میزدیم ولی کم و به شدت اون معتقد بود ک دیگ دوست معمولی هستیم که این منو خیلی اذیت میکرد.خلاصه اقای دکتر الان چند وقتی هست که دیگه حرف نمیزنیم ولی راستش با تمام بی توجهی ها و اذیتاش هنوزم دوستش دارم.میدونم بهترین نبوده میدونم بازهم بعدها وارد رابطه میشم و…همرو میدونم ولی بازم نمیتونم از فکرش در بیام.بنظرتون یه تلاش دیگه بعدها بکنم یا کلا بیخیال بشم؟ممنون

سلام. با توجه به مطالبی که گفتید بهتر است که رابطه را تمام شده بدانید. شما او را دوست ندارید بلکه احساس نیاز بخاطر تنهایی خود به او می کنید. این دو با هم متفاوت است. مواردی که در مقاله ۹ قدم بعد از قطع رابطه عاطفی ذکر شده است را با دقت بخوانید و اجرا کنید.

سلام آقای دکتر خسته نباشید من ۲۷ سالمه و راستش رو بخواید با دختر خانومی که چندسال بود همو داخل فضای مجازی میشناختیم وارد رابطه شدم جا داره بگم قصد ما فقط دوستی بود از قبل هم طی کرده بودیم ولی این رابطه به دلایل شکهای من نسبت به خانوم ۲ ماه بیشتر دووم نیاورد فقطم بخاطر اینکه قبل من با آقایی دوست بودن که با من رفیق هستن مقصر من بودم که هی درمورد رابطه گذشته ایشون با افراد دیگه کنکاش میکردم متأسفانه سر همین اخلاقای من که بهشون شک داشتم با من کات کردن و انقدر اصرار کردم که بمونن و اینا زنگ میزدم تو واتساپ ویس میفرستادم پیام میدادم ولی فایده نداشت و ایشون بیشتر از من زده شدن در آخرم نمیخواستن منو از واتساپ بلاک کنن به قول خودشون میخواستن احترامم رو نگه دارن ولی با اصرار خود بنده که بلاکم کنن تصمیم گرفتن بلاک کنن و قبلش گقتن که میخوان دیگه تنها بمونن و هرگز مزاحمشون نشم سوال من از شما اینه که من میتونم ایشون رو طی چند هفته دیگه به رابطمون برگردونم یا اصلا امکانش نیست؟ممنون

سلام. بعد از کات کردن و قطع رابطه عاطفی امکان بازگشت به رابطه وجود دارد ولکن اگر شما همچنان همتن فرد سابق باشید حتی در صورت برگشت نیز فایده ای از برگشت رابطه نخواهید برد زیرا مجددا پس از مدتی هر چه تلاش کنید شکها و سوالات برخواهد گشت به ذهنتان. اگر سوال نکنید خودتان اذیت می شوید اگر بکنید او اذیت می شود. مگر انکه بفکر درمان خود باشید و دلایل ریشه ای شکهای خود را در کودکی بیابید. بهبودی بعد از تمام شدن رابطه عاطفی بسیار دشوار است. شما بهتر است مدتی بسراغ ایشان نروید و تنها پس از یکماه حال ایشان را بپرسید و در صورت مساعد بودن حال ایشان در ارتباط با شما به اهستگی قدمهای بیشتری بردارید

ممنون از پاسختون بله من زیاد اشتباه کردم ایشون هم شخصیت مغروری دارن و اینکه طبق گفته خودشون نمیتونن زیاد با من در ارتباط باشن چون بیشتر منزل تشریف دارن و از طرف مادرشون کنترل میشن اما وقتی بیرون میرن هم ارتباط برقرار نمیکنن علتش رو پرسیدم و گفتن به دلیل اینکه ساعتهایی رو دوست دارن تنها باشن و یا با دوستانشون باشن حتی به جون عزیزشون هم قسم خوردن که با کسی نیستن و نمیخوان که من نگران باشم ولی بعد مدتی عصبی شدن چون زیاد پیگیر بودم و گیر میدادم رفتم چند جا مطالعه کردم نوشته بودن شخصیتهای مغرور خیلی دوست دارن مورد توجه قرار بگیرن اما باید گاهی دوری کرد تا خود ایشان از شما خبر بگیرن اینکار را انجام دادم و تمام ارتباطم رو قطع کردم خوشبختانه الان ایشون دوباره برگشتن با اینکه از من گلایه کردن و گفتن که امیدوارن که تکرار نکنم مثل گذشته گفتن از اول شرایط رو به بنده توضیح داده بودن راست هم میگفتن حتی گفتن نمیخواستن که من رو بلاک کنن بخاطر اصرار خودم بلاک کردن و عذاب وجدان گرفته بودن.سوال من اینه آقای دکتر چون من تا حالا با جنس مخالف وارد رابطه ای نشده بودم چه دوستی چه جنسی ولی ایشون چون فقط دوستی داشتن و رابطه جنسی نداشتن حساس شدم و فکر میکنم که بجز من با کس دیگه ای هم هستن؟ و اینکه اون توجهی که بنده فکر میکردم در رابطه ها هست وجود نداره دیگه مثلا سکس چت نیست یا خبر نمیگیرن که ببین من کجام که نیستم از طرفی قبلنا فقط در سکس چتها میگفتن که دوست دارم بعدشم میگفتن که اگر دوست نداشتم که باهات چت نمیکردم اما اونم الان از بین رفته احساس میکنم از سر ترحم و عذاب وجدانشون برگشتن و هیچوقت مثل قبل نخواهد شد نظرتون امکانش هست مثل سبق بشه؟ ممنون

اجازه بدهید تا زمان مسائل را درست کند. ضمنا تصور شما از دوست داشتن و عشق غیر واقعی است. باید اصلاح بشود. تمرین رابطه کمک می کند تفسیر واقعی تری از دوست داشتن داشته باشید

سلام من ۳ ماهی هست که با دختری دوستم . در رابطه قبلی مشکل خاصی با طرف مقابل نداشتم ولی با این که رابطه جدیدم رو بیشتر دوست دارم خیلی بحث داریم و تقریبا با هر بحث کات میکنیم البته از طرف ایشون و هر بار هم که میگم بحث باشه ایراد نداره ولی چرا باید هر بار بلاک کنی فایده نداره میخواستم بپرسم چکار باید بکنم بمونم و سعی کنم خودمو تغییر بدم یا تموم کنم اخه خیلی دوست داروم که حفظ کنم رابطه رو

سلام. عزیزم احتمالا یک دلیل که شما این رابطه رو دوست دارید تازگی آن است و اینکه مطمئن از بدست آوردن ایشان نیستی. بعبارت دیگر همینکه او سریع قهر می کند تو را بیشتر جذب می کند. مقاله طرحواره طرد شدگی را در سایت مطالعه کنید تا بیشتر با خود اشنا شوید

سلام دکتر.واقعا ممنون ک همچین مقاله ی کانل و عالی ای گذاشتین تا همه رو کمک کنین.مقاله ب کاملی مثل این رو تا ب الان نخونده بودم .تشکر فراوان دارم

خوشحالم که مورد توجه قرار گرفت.

سلام من حدود یک سال هست که با پسر عمم در ارتباط هستم و ایشون ادعا میکرد ک از قبل از رابطه هم به من علاقه داشته و حتی من از یک نفر از فامیل مشترکمون شنیدم ک ادعا میکرده برای ازدواج منو دوست داره البته اینا مال قبل رابطمون بود در زمان ارتباطمون طوری برخورد میکرد ک انگار قضیه قطعی هست و ازدواجمون جدی هست تا اسفند ک چن روز بعد از اینکه همو دیدیم هرچی بهش زنگ زدم و تکست دادم جواب نداد بعد خودش اینستا تکست داد ک تو فقط فامیلمی و ما نمیتونیم بهم برسیم تو این ۴یا ۵ ماه چهار بار من تماس گرفتم یا تکست دادم ولی جواب درستی نمیده فقط میگه برووو دیگ دوسم نداشته باش بنظرم خیلی ادم عجیب و غریبی شده و من نمیفهمم دلیل رفتارشو از یطرف همه چیو تموم میکنه ازیطرف وقتی میبینمش در جمع فامیل یطوری بهم زل میزنه ک انگار عاشقمه چنبار جامو عوض کردم تا جلو دیدش نباشم اما باز یطوری تنظیم میکنه ک ببینه منو ولی حتی بعد مهمونی وقتی تکست میدم بهش میگ بروو نباش اگر ممکنه راه حل بگید چون من کنکوریم و ذهنم خیلی درگیر این قضیس و اینو بگم ک ما تو رابطه هیچوقت مشکلی نداشتیم تا موقعی ک پسرعموی ایشون بمن پیشنهاد ارتباط داد و بعد تمام تکست هارو ب خودش نشون داده بود با این ک من ردش کردم ولی خیلی ناراحت شد از دستم چون نسبت ب اون پسر عموش حساسه ولی من بخاطر این اتفاق کاملن ازش عذر خواهی کردم و اونم بخشید و جدایی ما چن ماه بعد این موضوع بود و ایشون بعد این اتفاق هیچوقت حرفی از اشتباه من نزد یا شکایتی نکرد

سلام عزیزم. ایشان چه بدلیل قضیه پسرعمو باشد و یا هر دلیل دیگری در هر صورت شخصیت سالمی ندارد و عدن ثبات رفتار ایشان حتی اگر ازدواج نیز بکنید ادامه خواهد داشت و شما نمی توانید همیشه از او معذرت خواهی برای کاری که اشتباه از سمت شما نبوده بکنید. کاملا رابطه را قطع کنید و هیچگونه تماسی با او نداشته باشید. بعد از اینکار احتمالا او با شما تماس می گیرد ولکن بهیچوجه پاسخ ندهید.

سلام وقت بخیر من و اقایی یکسال و نیمه باهمیم.دوران دانشگاه باهم اشنا شدیم و ایشون به من ابرازعلاقه کردو بهم گفات دوسالی بهم فرصت بده تا یکم به لحاظ مالی اوکی بشم و بیام جلو.رابطه ما شروع شد و همه چی عالی بود.ایشون خیلی برای من و خوشحالیم تلاش میکردن.مسیرهامون دور بود بعد کار خسته میومدن پیش من ک همو ببینیم.کلی امکانات برام فراهم کردن ک راحت تر زندگی کنم.و متوجه علاقه زیادش به خودم میشدم.چون خانواده هم بعنوان یه همکلاسی میشناختنشون،برای اینکه خودشو مطرح کنه تو خونواده من دوسال برای همشون عیدی میخرید میفرستاد.کنار همه خوشی ها بالاخره بحث و ناراحتی هم بود.اما حل میشد.ی بار بحثمون شد ب من گفت تو مثل قبل نیستی و من دیگه دوستت ندارم و فقط چون قول دادم بهت سر حرفم وایمیستم و…کلی باهاش حرف زدم و گفتم اگه مقصرمنم من وایمیستم و درستش میکنم.گفت میترسم از ازدواج و مسئولیت.دست خودم نیست.با خودم میگه این که همون دختر ایده الیه ک من میخواستم باز ته دلم یه جوری ام.اشوبم و یهو یی چشماش پره اشک شد گفت زندگیتو خراب کردم .و…. من نیمخوام برم مرد ها اگه برن یه جا خوندم پشیمون میشن از رفتنشون گفت بیا دربارش حرف نزنیم تا خودش حل بشه. خلاصه من از فرداش کارهای موردعلاقه اش رو انجام دادم و همه چی اوکی شد خوب شد.ی روز بهم گفت خداکنه دیگه خر نشم (منظورش همون حرفایی بود ک زده بود)دو هفته ای همچه عالی شد مثل قبل دعوا ی روز با ذوق اومد گفت این پول رو بگیر بریم با هم از الان انگشتر نشون رو بخر بعدا خونوادم اومدن خواستگاریت نشونی رو بیارن که خودت خریدی به سلیقه خودت. ی روز رفتیم خرید یه وسیله ای،سر اسنپ گرفتن بحثمون شد.به من گفت با اسنپ برو من قبول نکردم . بینمون ناراحتی پیش اومد.و کلا دیگه باهام حرف نزد.یکم ک گذشت برگشتم بهش گفتم از چی ناراحتی من عذرمیخوام ناراحتت کردم مگه چیشده ک اینجوری بهم میریزی ی بحث بوده دیگه چرا حرف نمیزنی؟وسط حرف من گوشیش رو براشت و زنگ زد با رفیقاش حرف زدن،من چیزی نگفتم حرفش تموم شد دوباره بهش گفتم عزیزم چرا اینجوری میکنی من ک کاری نکردم گفت ولم کن حوصله ندارم و دوباره وسط حرف من گوشیش رو برداشت با دوست دیگش حرف زد منم خیلی بهم برخورد و دلم شکست بلند گفت الان حوصله همه رو داری الا من؟بهش برخورد که چرا طوری گفتی اونور خط بشنون.گفتم مثل خودت ک میگی توی عصبانیت ادم بدی میشی و بیرحم میشی فرض کن منم اینبار مثل خودت فکر کن نتونستم خودمو کنترل کنم(البته من هیچوقت توی دعوا و بحث باهاش لج نکردم اولین بار بود)از اون روز دیگه ن پیشم اومد نه پیامی داد و حضورش بود.ی روز ک حالم بد بود زنگ زدم اومد منو برد دکتر(مجردی زندگی میکنم)توی راه کلی باهاش حرف زدم گفتم ما باهم کلی داریم پس انداز میکنیم تلاش میکنیم پا ب پای هم چیشده اینجوری ریخته بهم منم ی سر این رابطه ام حقمه بدونم بخاطر چی این اتفاق برا رابطمون افتاده.هیچی حرف نزد تا شاید یکساعت.بعدش گفت الان بگم چیه دیگه ول میکنی؟من ی کاری کردم موندم توش.زود بوده برام تعهد بدم.هیچ ربطی هم به تو نداره.مشکل خودمه مشکلم درونیه من با مامانمم نمیتونم ارتباط بگیرم.بهش گفتم چی سخت کرده شرایط رو؟من کمک میکنم بهت ک ازش بگذریم.ی فرصت بده کنار هم ازین بحران عبور کنیم.گفت چیزی نشده که تو نگرانی من سرقولم هستم من بوقتش میام خواستگاریت و…گفتم اینا مهم نیست الان مهمه ک اینجوری بهم ریخته است همه چی.اگه دوستم داری بمون نه بخاطر قولت.اصلا دیگه جواب نداد.ولی بین حرفاش انگار از من شاکی بود.اینجوری حس کردم.بهش گفتم چجوری میشه تا دو روز پیش هممممه چی عالی بود یهو عوض شدی گفت دست خودم نیست نمیتونم خودمو جمع کنم.هرچقدر دیگه باهاش حرف زدم انگار ن انگار.بهشون زنگ میزد حالشونو میپرسیدم.بهش گفتم به اینده فکر نکن از طرف من فشاری روی خودت حس نکن هروقت امادگی داشتی درباره ازدواج حرف میزنیم الان حال تو مهمه ب ذهنت ارامش بده اگه من کار بدی کردم من حاضرم جبران کنم بهم بگو مشکل چیه حلش کنیم کنار هم.اونجوری باهاش حرفزدم /دوباره از موضع شکایت باهاش حرف زدم ک منم حقی دارم تو ب من قول ارامش دادی من بخاطرت کلی تلاش کردم تو چرا پشت منو خالی میکنی،اینجوری هم باز حرف زدم باهاش/هر جوری ک فکر کنید من باهاش صحبت کردم اما.اما جوابش به من فقط پشت خط این بود سلام ممنون کاری داشتی زنگ زدی؟ و فقط حرفای منو گوش میداد و هیچ جوابی نمیداد تا من بگم خدافظ.اخرین بارم ک کلا وسط حرفم ک بقول خودش تکراری بود قطع کرد رفت.به گفت الان مشکلت چیه من ک سر حرفم هستم مگه من کاری بهت دارم ک میگی ناراحتت میکنم من اصلا زنگی میزنم؟خودت زنگ میزنی خودت میخوای باهات اینجوری رفتاربشه من کاریت ندارم.بهت گفتم بوقتش میام خواستگاریت رو حرفمم هستم الانم هیچ کاری از دستم برات برنمیاد درباره دوستی قولی بهت ندادم.شرایطش رو ندارم کنارت باشم.گفتم من دوس دارم کمک کنم و…اصلا گوشش بدهکار نیست.الان پنج روزه دیگه ن زنگ زدم نه پیام دادم از اونم خبری نیست (حتی با دوستامونم بیرون نمیاد و خبری ازش نیست) ی استوری گذاشت ک زندگی خیلی سخت میگذره… من الان باید چکار کنم؟من مقصرم یعنی؟ادمی ک گوشش رو میائرد نزدیک صورت من ک بقول خودش صدای خنده هامو خوب بشنوه و ذوق کنه ادمی که کل پول هاشو میداد من جمع کنم برای پس انداز ایندمون..با ذوق از سرکار میومد پیش من کلی با انگیزه بود با ذوق برایخونه خریدنمون برنامه ریزی میکردیم.چطوری در عرض ی هفته یهو اینجوری میشه(خدش ک میگفت شیش هفت ماهه ک ذهنم مشغوله)بهم میگفت من دبیرستان از نمونه اومدم بیرون رفتم فنی/الان زندگیم خوبه عالیه کارم خوبه راضی ام اما بعد بیست سال هنوز بعضی وقتا یادم میفته ک پشیمونم ک چرا رفتم فنی چرا همون رو ادامه ندادم.الانم بیست سال بگذره درباره خودمونم همین حس رو دارم دست خودم نیست همش میگم چرا من اینکارو کردم؟ همه اش هم میگه تقصیر تو نیست مشکل من درونیه چکارکنم من….. خیلی اوضاعم بده و خراب

این مورد هم بگم ی بار ک بحثمون شده بود دیدم داشت با همکارش که خانومه چت میکرد.قبلا بهم گفته بود شوخی زیاد دارن باهم توی محل کار همه شون.حس کردم با دستش جلوی گوشیش رو گرفته نبینم بعد ک خوابید کنجکاو شدم دست خودم نبود اصلاهم ازی عادت ها ندارم اما گوشیش رو برداشتم دیدم بله توی چت هاشون اون خانومه گفته بود شب جمعه ست مجردها بیچاره اند و این حرفا .دوست منم نوشته بود من ک پتومو بغل کردم اون نوشته بود منو کی بغل کنه اینم نوشته بود ایشالا نت با کلی استیکر خنده و … اونم نوشته بود برو تورت رو جای دیگه پهن کن اینم نوشته بود من تور نمیکنم گول میزنم و بعدش خدافظی.بهش گفتم اینا چیه گفتید گفت اون همسن خواهربزرگه منه تو مگه به من شک داری گفتم شک ندارم میگم دلیلی نداره همچین حرفایی بین شما رد و بدل بشه گفت من بهت گفته بودم شوخی خرکی داریم گفتم من خوشک نمیاد چرا پاکش کردی بعدش ک خوندم گفت چون نیای داستان درست کنی دیگه شاکی شد حسابی که چرا گوشی منو چک کردی لابد دفعه های پیشم اینکارو کردی من ازین کارا کردم ک تو کردی؟ازت ناراحتم و… خلاصه بعدش ک اشتی کردیم گفت فقط تو مهمی من شوخی نمیکنم قرار نیست توروناراحت کنم و …. این تنها مورد بدی بود ک از دیدم بقش همش عشق و محبت بود و توجه .این کارو هم زمانی انجام داد ک من داشتم کنارش گریه میکردم میگفتم من حالم خوب نیست چرا اینقدر عوض شدی و سخت بود برای من دیدن اون حرفا. بعدا ک دوباره گفتم من این حرفا از تو ذهنم بیرون نمیره گفتم من مردم فرق دارم / دوباره گفتم یعنی چی مگه مرد و زن داره گفت بخدا شوخی کردم گفتی اجام نده منم انجام نمیدم دیگه قول.

تصحیح میکنم در جواب پیام ایشون نوشته بود: ایشالا من

سلام. ایشان بجهت احساس گناه پیش شما مانده و بروشنی و آشکارا رابطه را تمام نمی کند. در واقع می خواهد جوری رابطه تمام شود که مقصر نباشد. چیزی نیز که شما در گوشی ایشان دیدید می بایست تیر خلاص برای شما باشد اما متاسفانه بدلیل وابستگی تان اقدام به ترک نکردید. بگونه ای که ایشان طلبکار شما شدند. هر چه زودتر پیش از آنکه عزت نفس شما بیشتر اسیب ببیند رابطه را ترک کنید.

اونهمه عشق و علاقه در حدی ک خونواده من فهمیدن منو میخواد همش الکی بوده؟ چطوری عوض میشه ادم اینقدر زود؟؟ من کار بدی کردم؟؟؟ من ک بهش گفتم من حاضرم جبران کنم

هیچ ارتباطی به شما ندارد. انسانها طبق شرایط تغییر می کنند. مهم ان است که شما از این رابطه مسموم بسرعت بیرون بیایید

خیلی سخته خیلی/چقدر تلاش کردیم دوتایی….چقدر با ذوق برنامه ریختیم… خودش چقدر تلاش کرد همین دو هفته پیش پول داد گفت برو حلقه تو بخر به سلیقه خودت…. فکرنمیکردم به این نتیجه برسم….که بخوام به جدایی فکر کنم سخته اصلا قابل باور نیست کارم هرشب گریه ست

سلام دکتر من دوسال با یه پسر دوست بودم.اون اوایل من فقط به چشم یه دوست معمولی می دیدمش و اصلا به فکر ازدواج یا آینده باهاش نبودم اما اون بعد چند ماه از شروع رابطمون بهم ابراز علاقه کرد و خیلی بهم وابسته شده بود و همیشه درباره آینده و ازدواج با من حرف میزد و این باعث شد که منم بهش وابسته شم و بهش علاقه پیدا کنم همه چیز خیلی خوب پیش میرفت و اون حتی گفته بود که منو به همه خانوادش معرفی کرده و همه میدونن که فقط من توی زندگیشم.هیچ مشکلی باهم نداشتیم و اون هیچ وقت از علاقش نسبت به من کم نشد همیشه زندگی کردن بدون من رو پوچ و بیهوده میدونست ولی یه روز منو از اینستاگرام بلاک کرد و بعد از پیگیری های زیاد فهمیدم که با یه دختر دیگه هم درارتباطه این قضیه منو خیلی داغون کرد و بدتر از اون اینکه وقتی ازش توضیح میخواستم یا دلیل کارشو ازش میپرسیدم یا دروغ میگفت یا جواب سربالا میداد خیلی ضربه روحی بدی خوردم چون اون همه عشق و علاقه چطوری میتونه بی دلیل تموم بشه؟من ارتباطمو باهاش قطع کردم ولی واقعا فراموش کردنش برام سخته و من تو این دوسال جز عشق و علاقه ازش چیزی ندیدم و خودمم صادقانه دوستش داشتم حالا باید چیکارکنم ؟

سلام. ایشان بطور مشخص صفت تعهد و وفاداری را ندارند. این اتفاق می توانست بعد از ازدواج بیفتد. ارتباط خود را بطور کامل با ایشان قطع کنید. متاسفانه به حرفهای ایشان بهیچوجه نمی توان اطمینان کرد. حتی اگر مجددا عذر خواهی کند و دوباره برگردد امکان دوباره این اتفاق زیاد است. هرگونه ارتباط را قطع کنید.

سلام …من یبار جدا شدم و پس از ۸ سال وارد یه رابطه شدم که بناش از اول ازدواج بود اما به دلیل جدا شدنم خانواده ی آقا مخالف هستند و اعلام کردند به هیچ وجه رضایت نمیدهند. در حال حاضر خیلی حال بدی دارم و نمیدتنم چه کنم نیاز به کمک و راهنمایی دارم خواهش میکنم کسی کمکم کنه….

سلام آقای دکتر نمیدونم چرا رابطه های من همیشه بی سرانجامند؟ هفت ماه به یه آقایی ذوست بودم که متوجه شدم ایشون یه دوست دختر چند ساله دارند که با هر دوی ما برای ازدواج برنامه میریزن!!!!! من این رابطه رو دیروز تموم کردم، اما رابطه های قبلیم هم هر بار به یه دلیلی بهم خورده علی رغم اینکه از نظر کاری و اجتماعی دختر بسیار موفقی هستم، مقاله ی تله ی طرد شدگی رو خوندم انگار دچار این تله هستم اما دلایلی که برای ایجادش ذکر شده بود هیچکدوم در مورد من صادق نیست، حالا برای رها شدن از این تله باید چیکار کنم؟ چطوری به خودم کمک کنم؟

کتاب رهایی از غم جدایی و زندگی خود را دوباره بیافرینید را تهیه بفرمایید و مطالعه کنید

سلام دکتر من همونیم که هفته پیش به همین اسم مشکلمو ب اتون توضیح دادم و جواب شما در مورد این که در یه رابطه این که صرفا خوب باشی دلیل بر این نیست طرف مقابل بمونه برام بسیار قانع کننده بود .ولی خب دقیقا فردای همین روزی که شما جوابمو دادی همون شخص یدفعه بهم داد و سلام و احوال پرسی کرد و شرایطمو پرسید و وسط بحث یهویی گفتش که حلالم کن گفتم اخه چرا گفتش اذیتت کردم خیلی و از این حرفا منم چون تو اون لحظه احساسی شده بودم گفتم من هیچ وقت نمیتونم ازت دست تو ناراحت باشم …گفت تو این دوماه کا از هم جدا شدیم هی میخواستم احوالتو بپرسم ولی خجالت میکشیدم منم همینو گفتم و اون گفتش که درسته که من و ت. تو رابطه به جایی نرسیدیم ولی من برات احترام زیادی قائلم و تو مهربونی و ذاتت پاکه و از این حرفا …هیچی دیگه اون روز تا موقع خواب با هم حرف زدیم راجب همه چی نمیدونم چرا موقع حرف زدن باهاش اروم شده بودم میخواستم روزای بعدشم باهاش حرب بزنم یه حس امیدی داشتم ولی خب فرداش هر چی با خودم منطقی فکر میکردم به این نتیجه رسیدم که اون فقط دلش به حالم سوخته و بخاطر عذاب وجدانی که داره بهم پیام داده …کاش پیام نمیداد بهم اگه هدفش این بوده باشه ظلم بزرگی در حق من کرده ..به نظر شما آی دکتر پیام دادنش یهو بعد دو ماه و این صحبتاش چ نشونه ای داره ؟

خیلی وقتها نشانه عذاب وجدان است. همچنین می تواند نشانه ان باشد که برای مدت کوتاهی احساس تنهایی کرده و فقط می خواسته تنهایی خود را پر کند. در هر حال ادامه رابطه به صلاح نمی باشد.

حتی حرف زدن عادی؟اون روز راجب کرونا میگفت و این که میترسه بگیرهو از این حرفا …بله درسته منم تا حدودی همین فکر میکنم هم عذاب وجدان هم تنهایی موقت پس بنظر شما هر گونه رابطه ای به صلاح نیست

بهیچوجه صلاح نیست. فقط خودتان را اذیت می کنید.

دیگه هیچی نمیتونه منو خوشحال کنه آی دکتر ..این روزا انگیزه هیچی نمونده برام …دو ماهه دارم عذاب میکشم عذاب دلتنگی عذاب طرد شدن و تنها شدن …هنوز نمیدونم مشکلم چی بود اونم دوست داشت منو برام کادو میگرفت یادگاری میخرید موقعی که میرفتم اموزشی خیلی ناراحت بود و قتی برگشتم از اموزشی و گوشیمو چک کردم دیدم ار شب برام پی ام میذاشته که دلتنگمه چیکار کنم تو رو خدا ..هی بعضی وقتا میخوام پی ام بدم که برگرده ولی از طرد شدن دوباره میترسم چون بار آخر گفتش که این رابطه چه الان چه یه سال دیگا بالاخره تموم میشد تو سرد و خنثایی و من هیجانی وقت این جملاتو تو ذهنم مرور میکنم ناامید میشم از امکان برگشتنش …رفت و دیگه خبری نشد هر چند تو اینستا منو هنوز فالورای خودش دارخ و منم تا حالا به استوریاش نگاهم نکردم این که فامیلم هستیم و امکان دیدن و خبر شنید ازش همچنان هست خیلی بده طرد شدن از یه رابطه یه ساله که دلیل خوشحالی و زندگیته

۲نظر شما در انتظار تایید مدیریت است دیگه هیچی نمیتونه منو خوشحال کنه آی دکتر ..این روزا انگیزه هیچی نمونده برام …دو ماهه دارم عذاب میکشم عذاب دلتنگی عذاب طرد شدن و تنها شدن …هنوز نمیدونم مشکلم چی بود اونم دوست داشت منو برام کادو میگرفت یادگاری میخرید موقعی که میرفتم اموزشی خیلی ناراحت بود و قتی برگشتم از اموزشی و گوشیمو چک کردم دیدم ار شب برام پی ام میذاشته که دلتنگمه چیکار کنم تو رو خدا ..هی بعضی وقتا میخوام پی ام بدم که برگرده ولی از طرد شدن دوباره میترسم چون بار آخر گفتش که این رابطه چه الان چه یه سال دیگا بالاخره تموم میشد تو سرد و خنثایی و من هیجانی وقت این جملاتو تو ذهنم مرور میکنم ناامید میشم از امکان برگشتنش …رفت و دیگه خبری نشد هر چند تو اینستا منو هنوز فالورای خودش دارخ و منم تا حالا به استوریاش نگاهم نکردم این که فامیلم هستیم و امکان دیدن و خبر شنید ازش همچنان هست خیلی بده طرد شدن از یه رابطه یه ساله که دلیل خوشحالی و زندگیته افسرده شدم ولی فک کنم اون خوشحال باشه اخرین جملش این بود :گفت ببخش منو باور کن برای منم جدایی سخته ولی دیگه نمیتونم میخوام فکر و ذهنم اسوده بشه

قطع هر رابطه دلیلش عملکرد بد شما نیست. بیجهت خود را مقصر ندانید.

سلام دکتر . انقد غم و غصه هام زیاده که نمیدونم از کجا شروع کنم من چهار سال پیش برای اولین بار عاشق یکی شدم و بعد دوماه از من جدا شد و من دچار افسردگی شدیدی شدم و بعدشم دچار یک سوختگی شدید از ناحیه دست شدم .از همه لحاظ داغون شدم یه جوری شده بود که وارد هر رابطه ای میشدم تحت تاثیر رابطه قبلیم بودم تا این که پارسال وارد رابطه با دختری شدم که از قضا فامیلم هستیم و پدر ایشون و من پسر دایی دختر عمه هستن ..این رابطه و بودن با اون باعث شد غم و غصه های قدیمی فراموش کنم ..کلا شده بود دلیل خوشحالی و انگیزه من برای زندگی .اولاش از من یه قول گرفت و گفت که هیچ کس از فامیل نباید بفهما ما باهم در ارتباطیم تا وقتی که زمانش برسه منم قبول کردم ..همه چی در طول رابطه خیلی خوب بود ..هر بار یواشکی میرفتیم بیرون و طبیعت و باهم حرف میزدیم و من هر بار که به دیدنش میرفتم براس یه شاخه گل رز میگرفتم به خاطر علاقم اونم خوشحال میشد همو بغل میکردیم درباره همه چی حرف مزدیم تا این که ماه اخر خیلی سرد شده بود باهاش منم یه شب ازش پرسیدم دلیلش چیه گفت که خسته شدم گفتم چرا گفت تو یه پسر سردی و من یه دختر هیجانیم نمیتوننم باهات ادامه بدم گفتم منظورت از هیجان چیه م که رابطمون خیلی محدود بود باید چیکار میکردم هیجانی باشم گفتش که بعدا خودت میفهمی ..گفتم مگه این همه محبت نکردم گفت که رابطه فقط محبت نیس و خودم بیشتر وقتا حالم بد میشد از قربون صدقه رفتنات منم گفتم اخه چیکار باید میکردیم ما که رابطمون و قرارامون و پنهونی بود فقط گفت که کاوان تو رابطه های بعدیت با بقیه خوب باش اذیتشون نکن …منم فقط زبونم بند اومده بود داغون شدم منی که تمام دلخوشیم اون بود و تمام تلاشم این بود خوشحالش کنم هیچی ..اخه یه بار م تو سومین ماه رابطه همچین چیزی پیش اومده بود و دعوا کرد باهام که تو سرد و خنثایی و فلان و بعد یه هفته تودش برگشت و گفت بدون تو نمیتونم رابطه ادامه داشت تا همین دو ماه پیش که دو باره مطرح شد گفت دفعا پیشم اصرار کردی و گرنه همون موقع تموم میکردم میگفت این رابطه الانم نه یه سال دیگه تموم میشد منی که تمام تلاشمو کردم داغونم الان تو این دوماه افسرده شدم دل و دماغ هیچی ندارم همه ی جای شهر مون شده خاطره برام عذاب میکشم نمیدونم چرا اینجوری شد داغونم تودمو مقصر میدونم با این که تمام تلاشمو کردم برای موندن و خوشحال بودنش کسی نیست به دادم برسه اران دو ماهه کارم شده گریه ارزوی مرگ سربازم هستم ای دکتر دیگه هیچی نمونده برام تنهام .خیلی سعی داشتم این اواخر که سرد شده رود رو در رو ببینمش که نشد و تو تلگرام تموم شد دفعه پیش که این مشکل پیش اومده بود و بعدش خودش برگشت تو قرار اول گفتم بابت همه چی معذرت میخوام اون گفتش منم زیاده روی کردم خودتو مقصر نکن واقعا داغونم نباید تموم میشد الانم موندم چیکار کنم بعضی وقتد میخوام بهش پی ام میدم ولی جرات طرد شدن دوباره ندارم فک نکنم راهی باشه دیگه

سلام. عزیزم چرا فکر می کنی اگر در رابطه خوب عمل کنی طرف مقابل میمونه؟ خیلی از رابطه ها اتفاقا بدلیل خوب عمل کردن و محبت کردن از بین می رود. خیلی رابطه ها از ابتدا بدلیل سرگرمی بعضی بدلیل تنوع و …شروع می شود و بنابراین تمام شدن انها ریطی بع عملکرد تو ندارد. در ضمن شما تا زمانی که ازدواج کنی ممکن است با ۱۰ نفر دیگر اشنا شوی. پس تمام شدن یک رابطه نباید تو را ناراحت کند. ایجاد رابطه بخاطر اشنایی است تا درک کنید مناسب هم هستید یا خیر. حتی اگر شما بهترین ادم زمین هم باشی شاید برای فردی مناسب نباشی. پس ناراحت نباش. زندگی ادامه دارد.

سلام دکترجان بنده اوایل دانشجویی با خانمی آشنا شدم بعد یک مقداری آشنایی کلی و شناخت همون اوایل با خانوادم در میون گذاشتم و از طریق یکی از اساتیدمون خواستگاری کردم ولی پاسخ منفی گرفتم ، بعد از اون ماجرا یک مدت چند ماهه ارتباطی نداشتیم ولی باز به علت هم کلاسی بودن و اینکه همو میدیدیم و من میدیدم تو شهر غریب خیلی تنهاست و حس میکردم نیاز به کمک داره ، همیشه سعی کردم کمکش کنم ، تو تمام این مدت محبت که میکردم کم و بیش پاسخشو میگرفتم ، خلاصه گاهی بعضی شبا خیلی اذیت میشدم ولی بازم عی به خودم میگفتم به خاطر خدا باید چشم و گوشمو ببندم و بهش کمک کنم چون اینجا کسی رو نداره ، من آدم اجتماعی هستم این رفتاراش خیلی نتونست تو ارتباطم با دوستام و روند کارام اختلالی ایجاد کنه ، چون هر دفعه سعی میکردم با کارای مختلف خودمو سرگرم کنم ، فقط یک مقدار رابطم با خانوادم مشکل دار شده بود . ما رشتمون ۶ سالست ، الان بیش از ۵ سال گذشته و ایشون وارد رابطه با یک پسری شدن که میان برای من تعریف میکنن هر چیزی بهم میگن رو ، ما خیلی باهم صمیمی هستیم هنوزم ولی اینکارشون اذیتم میکنه ، طوری که بهش گفتم چرا به من یک فرصت دیگه نمیدی ، میگه تو ۵ سال فرصت داشتی ولی همیشه حال من بد بوده تو این سالها ، بهش میگم حال آدما به خودشون ربط داره ، خلاصه بعد کلی کش و قوس بهم گفت قبل از من یکی رو دوست داشته و به دلایلی بهم نرسیدن ، از اونجا دیگه نتونسته به ارتباط ازدواج با کسی فک کنه ولی الان بعد این همه سال یک پسری اومده که ازش خوشش اومده ، ایشون نشانه های افسردگی رو داره ، بارها هم از خودکشی با من حرف زده ، طبق تعاریفش از رابطه ی جدیدش حس می کنم پسره اذیتش میکنه و اینم غرورشو میشکنه باز به پسره پیام میده ، نه میتونم تنهاش بذارم چون میدونم زمان وارد شدنش به رابطه نبوده و بعدش اگه کسی پیشش نباشه شاید دست به کار بدی بزنه ، حتی اگه بخوامم ترکش کنم کل زندگیه ما به هم گره خورده ، پایان نامه هامون ، کارای دانشگامون ، کلی چیزای دیگه و ۶ ماه از دانشگاهمون مونده و اگ بخوامم باهاش بمونم و کنارش باشم، هی برام از اون رابطه جدیدش تعریف میکنه تا خلا های عاطفیش تو اون رابطه رو با دوست داشتن های من جبران کنه و من هر دفعه اذیت میشم ، به نظر باید چیکار کنم ؟ من هیچ رابطه ای هم چند ساله نمتونم شروع کنم ، چون ایشون هست ، هر چند بارها بهم گفته من و تو بدرد هم نمیخوریم تو به زندگی عاطفی خودت برس ،تو برام مثه یک دوست صمیمی هستی مثه داداشم ، میخوامم ترکش کنم با کارا و حرفاش دلمو میسوزونه ،از رفتاراش و کاراشم با من احساس عذاب وجدان میکنه ، من بهش میگم منو رها کن ، من هر کاری کردم خودم از پس خودم برمیام ، تو عذاب وجدان منو نداشته باش ، دیگ واقعا برام سواله باید چیکار کنم ؟

سلام. عزیزم با قاطعیت از ایشان بخواه که برای شما از دوست دیگرش تعریف نکند. اگر تعریف کرد صحبتش را قطع کنید و بگویید نمی خواهم بشنوم. از تعاریف شما بر می آید ایشان طرحواره طرد و ترک دارند. مقاله زیر را بخوانید. هر قدر کسی به او محبت بیشتری کند ایشان کمتر از او خوشش خواهد آمد و هر شخصی بیشتر بی توجهی کند جذب او می شود.https://dr-sanaie.com/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%B9%D8%A7%D8%B7%D9%81%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%B3-%D8%B7%D8%B1%D8%AF-%D8%B4%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%A7/

سلام دکترجان بنده اوایل دانشجویی با خانمی آشنا شدم بعد یک مقداری آشنایی کلی و شناخت همون اوایل با خانوادم در میون گذاشتم و از طریق یکی از اساتیدمون خواستگاری کردم ولی پاسخ منفی گرفتم ، بعد از اون ماجرا یک مدت چند ماهه ارتباطی نداشتیم ولی باز به علت هم کلاسی بودن و اینکه همو میدیدیم و من میدیدم تو شهر غریب خیلی تنهاست و حس میکردم نیاز به کمک داره ، همیشه سعی کردم کمکش کنم ، تو تمام این مدت محبت که میکردم کم و بیش پاسخشو میگرفتم ، خلاصه گاهی بعضی شبا خیلی اذیت میشدم ولی بازم عی به خودم میگفتم به خاطر خدا باید چشم و گوشمو ببندم و بهش کمک کنم چون اینجا کسی رو نداره ، من آدم اجتماعی هستم این رفتاراش خیلی نتونست تو ارتباطم با دوستام و روند کارام اختلالی ایجاد کنه ، چون هر دفعه سعی میکردم با کارای مختلف خودمو سرگرم کنم ، فقط یک مقدار رابطم با خانوادم مشکل دار شده بود . ما رشتمون ۶ سالست ، الان بیش از ۵ سال گذشته و ایشون وارد رابطه با یک پسری شدن که میان برای من تعریف میکنن هر چیزی بهم میگن رو ، ما خیلی باهم صمیمی هستیم هنوزم ولی اینکارشون اذیتم میکنه ، طوری که بهش گفتم چرا به من یک فرصت دیگه نمیدی ، میگه تو ۵ سال فرصت داشتی ولی همیشه حال من بد بوده تو این سالها ، بهش میگم حال آدما به خودشون ربط داره ، خلاصه بعد کلی کش و قوس بهم گفت قبل از من یکی رو دوست داشته و به دلایلی بهم نرسیدن ، از اونجا دیگه نتونسته به ارتباط ازدواج با کسی فک کنه ولی الان بعد این همه سال یک پسری اومده که ازش خوشش اومده ، ایشون نشانه های افسردگی رو داره ، بارها هم از خودکشی با من حرف زده ، طبق تعاریفش از رابطه ی جدیدش حس می کنم پسره اذیتش میکنه و اینم غرورشو میشکنه باز به پسره پیام میده ، نه میتونم تنهاش بذارم چون میدونم زمان وارد شدنش به رابطه نبوده و بعدش اگه کسی پیشش نباشه شاید دست به کار بدی بزنه ، حتی اگه بخوامم ترکش کنم کل زندگیه ما به هم گره خورده ، پایان نامه هامون ، کارای دانشگامون ، کلی چیزای دیگه و ۶ ماه از دانشگاهمون مونده و اگ بخوامم باهاش بمونم و کنارش باشم، هی برام از اون رابطه جدیدش تعریف میکنه تا خلا های عاطفیش تو اون رابطه رو با دوست داشتن های من جبران کنه و من هر دفعه اذیت میشم ، به نظر باید چیکار کنم ؟ من هیچ رابطه ای هم چند ساله نمتونم شروع کنم ، چون ایشون هست ، هر چند بارها بهم گفته من و تو بدرد هم نمیخوریم تو به زندگی عاطفی خودت برس ،تو برام مثه یک دوست صمیمی هستی مثه داداشم ، میخوامم ترکش کنم با کارا و حرفاش دلمو میسوزونه

سلام و عرض خسته نباشید خدمت ادمین های محترم سایت خوبتون. من گذشته یک رابطه عاطفی که ۳ ساله شکست خورده در بیست سالگی داشتم که تو این مدت دانشجو بودم و امسال سال سوم دانشگاه بنده هست. و بعد از کنار اومدن با رابطه سابق دیگ سمت دختری نرفتم.

بعد یک سال با یک دختر که هم سن هستیم ، آشنا شدم. رابطه ما فقط دوستی یا رفاقت بود. این دختر متاسفانه در دوران کودکی بار سنگین آسیب روحی مرگ پدر رو داشته و من همیشه هوای این دختر رو داشتم. (در هر شرایطی چه مالی چه عاطفی چه از نظر وقتی که صرف میکردم وبه خاطرش دچار افت تحصیلی شدم ، که زیاد برام مهم نیست) و فاصله تماس ها و پیغام های ما بیشتر از یک روز نمیشد که بیشتر از طرف اون بود. بعد از نزدیک یک سال این دختر به من وابسته شد ، با این که برای هم مشخص کردیم که رابطه ، تنها رابطه دوستیه. نه که من این دختر رو دوست نداشته باشم تا جلوتر هم بریم تو این رابطه . من حس وابستگی یک دختر رو میفهمم برای همین هم خود این دختر هم نمیخاست که حسی به هم داشته باشیم جز دوستی.

اما بخاطر این که این دختر خواه یا ناخواه به من حس پیدا کرده بود. و از این وابستگی میترسید. با رفیق صمیمی من تماس گرفت و طوری بهش گفت که من به اون حس دارم. ولی اون اینطور نیست ، کاملا برعکس.

من از این که اینجوری آبرو و غرورم جلو بهترین رفیقم ریخته بود. خیلی عصبانی شدم و دو روز نه با این دختر تماس گرفتم و نه پیغامی دادم.

بعد دو روز با من تماس گرفت و معذرت خواهی که ، چاره ای نداشته ، اعتراف کرد که وابستگی و ایحاد حس از سمت خودش بوده. همچنین که من چیزی کم نزاشتم برای اون ولی خودش نمیتونست ادامه بده و غیره. من هم با شکایت بهش که چرا چنین چیزی که راز بوده بین ما رو، بین رفیقم افشا کرده و باعث سرخوردگی من شده، قطع رابطه کردم. اوایل احساس فقدان چیزی تو زندگیم شدم ولی چون تجربه چنین چیزایی رو داشتم کنار اومدم و هیچ گونه تماس و پیغام با ایشون نداشتم. تمام راه های ارتباطی بین خودم و اون رو مسدود و همه عکس های مشترکمون رو پاک کردم.

بعد دو هفته با من تماس گرفت و گفت که بعد این ماجرا سوء تغذیه و گریه مداوم و ضعف بدنی داشته. چون دیگه تحملش سخت بود به من تماس گرفته. من سعی کردم محترمانه جوری که ناراحت نشه تماس رو تموم کنم.

به خطر وضعیتی که دچار شده احساس گناه میکنم. با این که من هرطور و از هر زاویه نگاه میکنم هیچ کار اشتباهی انجام ندادم.

لطفا اگر میشه به من کمک کنین تا بفهمم واقعا باید چیکار کنم. چون من این دختر رو دوست دارم، حتی اگر قرار باشه رابطه جدی تر بشه هم با کمال میل قبول میکنم. فقط نمیخام بیشتر این دختر سختی بکشه. مرسی ممنون

سلام. در ردجه اول باید بدونید رابطه شما نباید بر اساس احساس گناه و ترس از ناراحت کردن باشه. اگر رابطه خوبی بوده و از لحاظ منطقی به همدیگه میخوردید جلو برید و ادامه بدید. در غیر اینصورت بهتره که ایشان امروز ناراحت بشه تا اینکه با تنیدگی بیشتر و در نتیجه مشکلات بیشتر ارتباط تموم بشه. اگر مناسب ازدواج هستن دلیل شما برای قطع ارتباط معقول نیست. حالا به دوستتون گفته. دلیل بر این که یک رابطه منطقی و خوب رو تمام کنید نیست. اگر رابطه منطقی نیست کو قصد جدی ندارید بهتره تمام بشه و وابستگی بیشتر ایجاد نکنید.

سلام علیکم داکتر محترم مشکل من خیلی پیچیده تر از این است بهتر است توضیح بدهم. من یک دختر ۱۹ ساله هستم و دانشگاه میخوانم. تقریبا ۸ ماه میشه که عاشق یک مردی هستم اما ۱ ماه میشه که ازش جدا شدم و در حالت بد روحی قرار دارم نمیتوانم احساساتم را کنترول کنم گاهی خنده گاهی گریه و بعضی اوقات هم هیچ حسی ندارم و در تزلزل احساسی قرار دارم. پیچیده بودن اش در این است که او با وجود که یک خانم داشت و تقریبا ۴ ماه شده بود که عروسی کرده بود اما عاشق من شده بود و من هم با وجود که میفهمیدم او متاهل است با او رابطه برقرار کردم. خیلی احساسات ما به همدیگر شدید بود و دیوانه وار همدیگر را دوست داشتیم ولی من همیشه احساس گناه میکردم که چرا با وجود خانم اش من این کار را میکنم و خیلی به هم نزدیک شده بودیم. بخاطر همین من این رابطه را قطع کردم تا هیچ کس ضرر نبیند زیرا چندین بار خواستیم با هم حرف نزنیم اما نشد رابطه نزدیک تر شد بلآخره یک ماه قبل برایش گفتم که من یکی دیگر را دوست دارم و نمیخواهم با تو باشم برای همین برایش دروغ گفتم تا هر دوی ما از این رنج آزاد شویم. اما حالا وضع من هر روز بد تر میشود هیچ کاری انجام داده نمیتوانم بعضی اوقات بیخود گریه میکنم و زیاد دل تنگ اش میشوم البته بیشتر شب ها . در روز بیشتر احساس بی ارزشی دارم و تنبلی میکنم. حالا من باید چی کار کنم وضعیت ام بد تر میشه کمکم کنید.

سلام. شما بدلیل ویژگیهای روانی تان عاشق مردی شدید که در یک رابطه دیگر بود. برای اشنایی با خود مقالات زیر را مطالعه کنید. مسلما انجام کار درست با تلاش ممکن است. شما راه درست را انتخاب کردید و باید رنج ناشی از ان جهت رشد را تحمل کنید. شما مانند معتادی هستید که پیشتر اشتباه کرده و اکنون قصد خروج از اشتباه خود را دارد. طبعا باید درد ناشی از ترک را تحمل کنید و یا انکه روان و روح خود را از بین ببرید.https://dr-sanaie.com/%D8%AA%D9%84%D9%87-%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%B4%D8%AF%DA%AF%DB%8C/

https://dr-sanaie.com/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%B9%D8%A7%D8%B7%D9%81%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%B3-%D8%B7%D8%B1%D8%AF-%D8%B4%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%A7/

سلام ممنون از مطالب مفید تان واقعا همینطور بود. کوشش میکنم عمل کنم تا خوب شوم.

خوشحالم مورد پسند قرار گرفت

ممنون مطالب تان عالی بود

سلام من با دختری ۶ سال در ارتباط بودم به شدت عاشق هم بودیم و در این ۶ سال و خرده ای نهایتا ۸ ساعت وقفه بین تماس میوفتاد.من ۳۱ و ایشون ۲۴ سالشونه.و در سن پایین اصطلاحا با هم بزرگ شدیم.این یکسال اخر بخاطر گرفتاری کاریمون خیلی کمتر همو میدیدیم مثلا ۲ هفته یکبار ولی تماس تلفنی حفظ میشد هروز و تا اخرین لحظه برای اینده و ازدواج برنامه ریزی می کردیم. کاملا بهش وفادار بودم و همه وجودمو در این رابطه گذاشتم. یک سال اخر دچار حمله های قلبی و عصبی شده بود بخاطر شرایط کاری و زندگیش. ماه پیش سر موضوعی بی اهمیت جر و بحث شدیدی کردیم.تا شب زنگ زد عذرخواهی کنه من جواب ندادم. از فرداش محو شد و تمام…فقط بعد تماسام مادرش ویسی ۴۰ ثانیه ای داد که این رابطه اشتباه بوده دیگه نمیتونم مریضی دخترمو ببینم برو دنبال زندگیت و ۶ سال رابطه عاشقانه رو با یه ویس سر و تهش رو هم اورد. خود دختر هم تماسی با من نگرفت و کامنتی نداد.در دو هفته اول دوبار رفتم دیدن دختر یکبار محل کارش یکبار دم خانه اش که هردوبار منو دید بدون کوچکترین حرفی راهشو گرفت و رفت انگار وجود ندارم در صورتی که تا همین دیروزش منو از دور میدید جوری سمتم میدوید که نزدیک بود زیر ماشین بره…ادم بسیار مغروری هم هستم که این مساله بیشتر مرا شکست.دوبار هم نامه کوتاهی مبنی بر عذرخواهی و شروع دوباره نوشتم رو ماشینش گذاشتم (چون همه جا بلاکم کرد و شماره شو عوض کرد)که جواب نداد. در عذاب بدیم احساس شکست دارم ۴۰ روزه و اصلا درست نمیتونم زندگی کنم بیشتر بخاطر اینکه چرا حتی برای تمام کردن خودش تماسی نگرفت.حتی یک کلمه خداحافظی نکرد بعد ۷ سال… هیچ دسترسی بهش ندارم جز شماره منزلش.آیا تماس گرفتن با خونه اش و صحبت با مادرش کار اشتباهیه؟ لطفا راهنمایی کنید میترسم دیر شه.اینم بگم هیچ ارتباطی در این ۶ سال با خانواده اش جز یکی دو تماس نداشتم ولی اون با خانواده من اشنا بود.قصد ما ازدواج بود و هرگز هیچ دعوای جدی یا مشکلی نداشتیم برای همین برام سنگینه

سلام. قطعا این حق شماست که دلیل کار ایشان را بدانید. ۶ سال مدت زمان کمی نیست و احساس ناراحتی شما طبیعی است. شما به روشهای مودبانه ولی پیگیرانه از ایشان بخواهید تا دلیل قطع ارتباط با شما را مشخص کند. در صورتیکه ایشان پاسخگو نبودند هرگونه راه ارتباط با ایشان را قطع کنید تا کمتر احساس غم کرده و زودتر به زندگی عادی برگردید. برای اینکه ایشان پاسخ شما را بدهند ۱ ماه فرصت بدهید و در صورت هر نتیجه ای هرگونه ارتباط با وی را قطع کنید

سلام.خسته نباشید.من از شما خیلی عذر میخوام متنم کمی شاید خسته کننده بچه گانه و طولانی شده.چون خواستم کامل توضیح بدهم ریز و درشت مسئله را. من یک سال و چهار ماه پیش با دختری آشنا شدم.ایشون تو شهر دیگری زندگی میکنه ولی شهرها دور نیست.یک ساعت فاصله بین شهر ها هست.ایشون پنج سال تو شهر من درس خونده و اینجا زندگی کرده و یک خانه در اینجا دارن.به همین دلیل دو سه هفته یک بار میامدن اینجا.من تقریبا ۲۸ سال سن دارم و ایشون تقریبا ۲۷ سال.ما از لحاظ اخلاقی خیلی سازگار بودیم.تقریبا میشه گفت تو اکثر مسائل هم نظر بودیم.ما از طریق فضای مجازی با هم آشنا شدیم و گفته بودیم تا سه ماه حرف بزنیم اگر با هم اکی بودیم همدیگرو ببینیم.ایشون فقط میگفتن من بیشتر از یک سال نمیخواهم با کسی دوست بمانم مگر در شرایط خاص که بعد ها رابطه مارو جزو خواص ها میدونست و میگفت سن ازدواج هم برایش اصلا اهمیتی ندارد و من هم میگفتم بعد از سی سالگی ازدواج خواهم کرد.من هم گفته بودم بعد از دفاع پایان نامه ام خانواده ام را در مورد رابطمون درجریان میذارم که ایشون هم استقبال کردن که البته بنا به دلایلی هنوز نتونستم دفاع کنم.البته هم خواهر من و هم خواهران ایشون در جریان هستن.هم من و هم ایشون خواهرانمان ازدواج کردن و تنها هستیم.ما تو دو سه ماه اول به این نتیجه رسیدیم که اکی هستیم ولی ۹ ماه طول کشید همدیگرو ببینیم.و بعد ۹ ماه که همو دیدیم بیشتر به هم وابسته شدیم و همدیگرو دوست داشتیم.ایشون یکی از خواهرهاشون تو شهر ما کار میکنه و در خانه ای که اینجا دارن زندگی میکنن.خواهر ایشون سال گذشته ازدواج کردن ولی هنوز نامزد هستن.۶ ۷ ماه پیش با همسرشون اختلاف پیدا کردن.این اختلاف باعث شد خانمی که من باهاش ارتباط دارم با شوهر خواهر و خواهرش اختلاف پیدا بکند بنا به اختلاف خواهرو شوهر خواهرش.این باعث شد ایشون کمتر بیان شهر ما که طوری شد ما دو ماه و نیم هم را ندیدیم.من میگفتم چرا نمیای دلیل اختلافش با خواهرش را میاورد.میگفتم من بیایم شهر شما میگفت نه یکم صبر کن خودم میام.مدام هم گله میکرد چرا نمیتونیم همو ببینیم و بشدت دلتنگ شده بودن و این دلتنگی یکم عصبیش کرده بود.بعد از دو ماه نیم که آخر شهریور بود ایشون اومدن اینجا که همو دیدیم و خیلی هم دیدار خوبی داشتیم.بعد از یکی دو هفته ایشون گفتن در روز ما خیلی صحبت میکنیم کمتر کنیم تا بهتر به کارامون برسیم.منم قبول کردم.بعد ایشون کمی احساس میکردم عصبی هستش ولی به روی خودش نمی آورد.اواخر مهر بود که ایشون صبح زود ساعت ۵ پیام زده بودن که بیدار شدی باید باهات حرف بزنم.با هم حرف زدیم بعدا که گفت من دیگه نمیتونم ادامه بدم تمومش کنیم.من بشدت ناراحت شدم دلیلش را پرسیدم اما هیچ دلیلی نگفت.میگفت خوشم میاد ازت ولی نمی تونم و…من هم اون روز دیگه آنلاین نبودم که ساعت یک شب بود پیام زد چرا آنلاین نیستم و نگران بود که گفتم حال ندارم.ایشون فردا صبحش امتحان علایم رانندگی داشتن بخاطر مسائلی که پیش اومده بود نتونسته بودن مطالعه کنند.من گفتم بیا مشکلات و سوالاتتو بپرس توضیح بدم که تا ساعت چهار صبح طول کشید و کلی از من تشکر کرد بصورت عاطفی و مثل گذشته.من هم بخاطر امتحانی که داشت هیچ موضوعی در مورد اتفاقی که افتاده را باز نکردم.فردا صبحش فکر کنم درجا بعد امتحان پیام زد که قبول شده و از من تشکر کرد.بعد شب همان روز پیام زد گفت چکار کنیم.منم گفتم قطع نکنیم رابطه را و ایشون هم گفتن باشه یک مدت از هم فاصله بگیریم که منم قبول کردم.متاسفانه من چون بشدت عاطفی هستم یک هفته بعد پیام زدم حرف زدیم کمی ولی زیاد گرم نبودن و من ناراحتیمو بهش گفتم و اون هم ناراحت بود که میگفت امروز حالم بهتر شده کمی.بعد چند روز بعد پیام زدم نسباتا گرم برخورد کردن.و بعد از آن دوباره پیام زدم خیلی سرد برخورد کردن و کمی توهین آمیز برخورد کردن که من به قولم عمل نکردم و دیگه نیازی به این فاصله نیست و الآن دیگه رابطمون تمام شد.من بشدت از این موضوع ناراحت شدم و به من برخورد و گفتم باعث این اتفاقات تو بودی.فردای آن روز صبح من به ایشون پیام زدم و عذر خواهی کردم بابت این حرف و ازش خداحافظی کردم.من برای ایشون چند مدت قبل به درخواست خودشون کاکتوس آماده کرده بودم و گفتم با تاکسی میفرستم دم خونتون خواهرشون تحویل بگیره که گفت نه من خودم میایم و از خودت میگیرم.بعد از اون من دیگه به ایشون پیام نزدم فقط در حد لایک کردن پست هاشون.ایشون هم همینطور. من از شما خواهشی که داشتم این بود مرا کمک کنید که چکار باید بکنم.چون از لحاظ روحی خوب نیستم و واقعا به ایشان علاقه دارم.قبلا هم ایشان به من داشتن و الآن را نمیدونم.ایشون تا شب قبل همان روز که گفتن تمام کنیم با من عاطفی برخورد میکرد و… ممنون میشم مرا کمک کنید.یک دنیا ممنونم

سلام. ایشان هیچ توضیحی متاسانه درباره دلیل ترک رابطه بیان نکردن. بنابراین هیچ حدسی نمی توان زد. شاید ایشان در روابط عاطفی ثبات کافی ندارن و هر چه رابطه صمیمانه تر و عاطفی تر شود ایشان مهارت ادامه نداشته باشند. دلایل دیگری را نیز می توان تصور کرد ولکن بهترین کار پرسش از خود ایشان است. شما بایستی پیش از اتمام با تاکید دلیل ترک رابطه را می پرسیدید. اگر دلیل غیر منطقی است و شما کاری نمی توانید بکنید بهتر است با تمام وجود از رابطه خارج شوید زیرا مطمئنا باز هم تکرار خواهد شد.

خیلی ممنونم بابت پاسختان. هر چه قدر گفتم که بگه مشکل چیه میگفت خودم هم نمیدونم.پاسخش همین بود.میگف دوست دارم ولی اون حسی را که باید بگیرم را نمیتونم بگیرم. میشه نظرتون را در مورد مدتی فاصله گرفتن را از شما بپرسم؟آیا درسته یا نه؟ یکی هم که گفتن میان خودشون منو ببینن و کاکتوس را بگیرن آیا میشه امیدوار بود؟ باز هم ممنونم

شما اینبار که دیدیدش باید تصمیم قطعی رو بگیری. او هم باید بفهمه که شما می خوای تصمیم نهای رو بر اساس صحبت های او بگیری. سوالات خودت واضح بپرس و اگر دلیل منطقی نداره بهتره کاملا رابطه از سمت تو قطع بشه. اگر از سمت تو کاملا قطع بشه رابطه اتفاقا میتوانی امید داشته باشی سر عقل بیاد. مگر انکه دلیلش محکم باشه برای رفتن

سلام من دچار تله محرومیت هیجانی هستم و اکسم پاسخ تله من بود و همه این حس هارو در من چندین برابر کرد ولی من همچنان به صورت ناخوداگاه به سمتش کشیده میشم لطفا کمکم کنبن

سلام. دو مقاله طرحواره محرومیت هیجانی و طرحواره طرد را در سایت مطالعه کنید.

سلام. من ۲۶ سالمه و بعد ۵ سال زندگی مشترک درخواست طلاق دادم به دلیل اعتیاد شوهرم. یک پسر دو ساله دارم و الان پیش همسرمه. تو این دو سه هفته که خونه رو ترک کردم از طریق جاریم از احوال پسرم با خبر بودم. وقتی ازش خبر میگیرم حالم بد میشه و همه خاطراتش میاد جلو چشمم. ولی طاقت نمیارم از پسرم بی خبر باشم. من تهرانم و اونا مشهد. امکان ملاقات های هفتگی رو ندارم. نمیدونم چطور میتونم به پسرم کمک کنم که کمترین آسیب رو ببینه. همینطور خودم. البته پسرم بی تابی منو نمیکنه و راحت فراموشم کرده

سلام. نمیدونم رابطه شما با پسر چطور بوده که طبق گفته شما دلبستگی کمی داره به شما. تماسهای تصویری منظم می تواند به او کمک کند. به جای محبت صادقانه به او رشوه ندهید و کمبود حضور خود را با دادن چیزهای غیر ضروری جبران نکنید. تنها برای او وقت بگذارید و و در هنگام تماس با وی با تمام وجود در کنار او باشید.

البته این هم بگم که بعد این مورد نمیتونم بهشون اعتماد کنم دوباره و درواقع اعتمادمم بهش دچار تزلزل شده و بهشونم گفتم جدیدا و شاید منتظرم که ایشون اعتماد منو دوباره به دست بیاره نمیدونم واقعا دارم چیکار میکنم

این عدم اعتماد دلیلش نه ایشان بلکه ناشی از ارتباط غیر امن با افراد نزدیک خودتان در کودکی است که بالتبع باعث می شود نسبت به همه بی اعتماد باشید

سلام آقای دکتر من با اقایی ۳سال هست که رابطه دارم ، رابطه جدی که خونواده ها کم و بیشکم ممطلع هستند، بالاخره بالا پایین هایی بوده توو این سه سال که خب چیز بزرگی نبوده برامون و پشت سر گذاشتیمش و رشد کردیم،حدودا ۶ماه هست که بعد از دعوایی که داشتیم که شاید زیاد بزرگ نبوده باشه و حل شده باشه ،من نمیتونم فراموشش کنم و کلا حال روحیم خوب نیست (چون ی سری مشکلات زندگی در گذشته هم خیلی دارم من ) و اینکه احساس میکنم از حسم بهش کم شده و حتی ایشون به من ، و حدود سه ماه پیش هم ی بحث کوچیکی که داشتیم و اون شب یهو گفت بیا فردا همو ببینیم تمومش کنیم و من شوک بودم و تموم شده دیدم برای خودم رابطه انگار این رابطه رو ، ولی ازش دلیل خواستم و ایشون گفت که تو خوبی من مشکل دارم ( همون کلیشه همیشه ) ولی من همچنان و پیگیر و حرف زدیم اون شب ، بعد متوجه شدم که تحت شرایط روانی و خانوادگی سختی بودن اون شب و خب بحث کوچیکی که داشتیم رو نتونستن تحمل کنن و این حرف رو زدن و حتی آخر شب هم گفت اشتباه شد و هنوز همه چی خراب نشده ، و خب منم قبول کردم ، ولی همچنان باهاش سردم و اون گرمای سابق رو دیگه تجربه نکردم از سمت خودم ، نمیدونم مشکلم چیه میشه کمکم کنید

سلام عزیزم. موضوعی که مطرح کردید خیلی کلیه و نمیشه با این اطلاعات مختصر اظهار نظر کرد. چندین دلیل می تواند داشته باشد مشکلات بین شما. می تواند مشکل بین فردی باشد و یا ناشی از شخصیت هر کدام از شما باشد. ولی اینکه شما نمی توانید از یک ناراحتی کوچک از ایشان گذر کنید مطمئنا نشان از گذشته پر اسیب شما دارد. یک بحث و اختلاف نباید باعث شود شما اینگونه احساستان تغییر کند. این تغییر نشان از مشکلی است که باید انرا درمان کنید. در غیر اینصورت با هر کس دیگر نیز با کمی اختلاف نظر که طبیعی هر رابطه ای است دچار مشکل می شوید.

سلام با خانومی سه سال دوست بودم اما چند ماه پیش به دلیل مشغله ی بالا و عدم تمرکز فکری دوطرف ارتباطمون به هم خورد تا این که ایشون مدتی پیش با من تماس گرفتن و ازم خواستن همدیگرو ببینیم ملاقات ها انجام شد و حس عاطفی و خوشبختی که مدت ها در کنار هم داشتیم برگشت اما به فاصله ی چند هفته ایشون ازدواج کرد و الان من از لحاظ روحی خیلی عذاب میکشم اونم کلی گریه و عذر خواهی کرد و اقرار کرد که قصد اذیت و ازار من رو با ایجاد رابطه ی مجدد نداشته و جریان ازدواجش خیلی سریع اتفاق افتاده الان من یک هفته ی میشه که دارم با خودم کلنجار میرم تا مثل قبل بشم اما متاسفانه هر روز حالم بد تر میشه اگر ایشون مجددا با من تماس نمیگرفت و رابطه ی دوباره شکل نمیگرفت و من بعد ها متوجه میشدم که ازدواج کرده شاید اصلا اذیت نمیشدم چون شش ماهی میشد که کات کرده بودم باهاش اما الان شرایط فرق میکنه همه ی عکس ها چت ها و وسایلی که منو یادش میندازه از بین بردم اما حالم بهتر نمیشه لطفا اگر کمی از دستتون برمیاد کمکم کنید

سلام. شما به زمان برای سوگواری احتیاج دارید. موضوع این نیست که ایشان دوباره برگشت. شما حتی زمانی که کات بودید احساس از دست دادن او را نداشتید. ولی ازدواج او احساس از دست دادن به شما داده است. کارهایی را که در مقاله تئضیح داده ام انجام دهید. زمان طرف شما است. با گذشت زمان و انجام کارهایی که گفتم حال شما بهبود می یابد. از دست دادن همیشه برای انسان دردناک است و به زمان برای کنار امدن احتیاج دارد. این اتفاق را برای خود تجربه ای برای درک یکی از بزرگترین و عمومی ترین تجربه انسانی بدانید و از ان برای قوی تر شدن خود کمک بگیرید.

سلام .من ۳ سال با پسر داییم تو رابطه بودم خیلی دوسش داشت و حس ارامش داشتم اونم داشت البته به گفته خودش همیشه خداروشکر میکرد مثل همه رابطه ها بحث هم بود ولی بی احترامی اصلا .ازم خواستگاری کرد منم قبول کردم قرار شد هر وقت من شرایطشو داشتم بیاد رسمی کنه .شرایط ایجاد شد ما به خانواده ها گفتیم رفتیم خرید و خرید نامزدی انجام دادیم که ناگهان با من بهم زد و تمام وسایل روپس داد و دیگه جوابمو نداد و گفت از ازدواج پشیمون شده و منو با کی درد و رنج و اضطراب تنها گذاشت من در حال دست و پنجه نرم کردن با این حال خراب بودم که خبر ازدواجش با یکی دیگه اومد بیشتر شکستم و خورد شدم .اون به من گفت قصد نداره حتی با کسی دوست بشه و شرایط ازدواج رو نداره لطفا به من کمک کنید من تو شبکه اجتماعی دختری که با اون ازدواج کرده رو پیدا کردم و از دیدن عکس های دوتایشون و لب خندونشون رنج میبرم خورد شدم…چیزی بگید اروم شم

عزیزم کسی که وفاداری به عهد ندارد بعد از ازدواج هم دچار مشکل میشدی. او مسلما بعد از ارتباط با تو با او اشنا شده . این اتفاق می توانست حتی پس از بچه دار شدن تو بیفتد. بنابراین خدا روشکر کن که این ازدواج با او سر نگرفت. البته می فهمم که اینکار او به هر کسی ضربه بدی می زند. بهیچوجه هیچ خبری از او نگیر. عکسهاش دنبال نکن. هر قدر بیشتر پیگیر بشی دیرتر بهبود پیدا می کنی

سلام دقیقا سر من هم چنین بلایی اومد … خواسنگارم با یکی نامزد بود و بدلایلی بهم خورد و برای بهبود حال روحیش اومدن خواستگاری یک نفر دیگه که من باشم …. من هم نمیدونستم هنوز تو اون حال و هواست و حالش خوب نیست یعنی اینطور وانمود میکرد و بعد از اینکه بهش دلبسته شدم و نامزد شدیم گفت حالش خوب نیست و در کنار من احساس آرامش نمیکنه و بعد چند جلسه مشاوره نامزدی ما هم بهم خورد و من هم قربانی حال بد اون شدم و ضربه روحی خوردم……… الان هم من یکی هستم مثل اون بی حوصله و بی انگیزه به زندگی و ازدواج

سلام. بله. نباید بهیچوجه بلافاصله بعد از جدایی وارد رابطه دیگری شد

من شاغل هستم و از لحاظ خانوادگی در وضعیت مالی خوبی هستیم .زیاد آدم پرتوقعی نیستم .من ۲۸ و اون ۳۰ سالشه .رابطمون خیلی خوب بود تا اینکه تصمیم گرفت همه چیز تموم شه .میگفت خیلی تو شرایط بدی قرار دارم و حالا حالاها قرار نیست چیزی درس شه !!من حتی ازش خواهش کردم که ببینیم همدیگرو ، ولی قبول نکرد .الانم دیگه جوابمو نمیده…

سلام. بهتره پیگیری نکنید ایشان را. زیرا حال شما را بدتر می کند.

سلام خسته نباشید .حدود سه سال توی رابطه با فردی هستم که خانوادش مشکلات شدید مالی دارن .برادرش ورشکست شده و همه ی خونواده باید کار کنن تا چکاش پاس واز زندان آزاد شه .اوایل رابطمون همه ی شرایطشو بهم گفت و چون رابطمون فقط یه دوستیه معمولی بود من اهمیتی نمی دادم!.اما روز به روز علاقه و وابستگیمون بیشتر شد .قصدمون ازدواج بود ،پسره خانواده دوست و بامسئولیت و مهربون و متعهد و عاقلیه و از لحاظ اخلاقی خیلی با هم تفاهم داریم .فقط مشکل مالی داره ،خونواده هامون از رابطمون باخبر بودن . این اواخر دیگه صبرم تموم شده بود ،زیاد دعوامون میشد ولی دوباره رابطمون خوب میشد .چند ماه پیش بهش گفتم یه مدت از هم دور باشیم تا تو شرایطتتو اوکی کنی .میخواست مغازه بگیره ؛به هیچ وجه قبول نکرد گفت تو باید کنارم باشی و پیشرفتمو ببینی و من باید هر روز ازت خبرداشته باشم .با هم خوب بودیم تا اینکه سه ماه پیش دوباره دعوامون شد و تا چند روز بهم زنگ نزد .بعده چند روز من زنگ زدم و خواستم ببینمش بهم گفت من دارم فشار زیادی روی منه ،واقعاً نمی تونم شرایطم داره روز به روز بدتر میشه ؛پولِ مغازه جور نمیشه .تو منتظرم بمون من کارام درس شد میام من قبول نکردم .خیلی گریه کردم گفتم نمی تونم دوریتو طاقت بیارم گفت باید تحمل کنی .یک ماه صبر کردم بهم زنگ نزد دوباره باهاش تماس گرفتم خواستم ببینمش ولی قبول نکرد .خیلی سرد شده بود گفت شرایطم جور نمیشه گفتم با همدیگه کار می کنیم و خونواده ی منم حمایتمون میکنه و شراطیتمون اوکی میشه ،قبول نکرد .بهش گفتم شرایطتت همیشه همین بود ولی از رفتن حرفی نمی زدی گفت اگه بهم اعتماد داری صبر کن و سعی کن شاد باشی تا من کارام درس شه . من باز طاقت نیاوردم و دوباره بهش زنگ زدم اونم گفت تو باید بری دنبال زندگیت قبول نکردم و گفتم من میخوام پیشت باشم اما زیره بار نرفت .می گفت تا کی میخوای این شرایطو تحمل کنی !!؟؟منم عصبی شدمو با لحن بد باهاش حرف زدم اونم گفت کاری نکن گوشیمو خاموش کنم بعدشم بهم گفت فقط میتونم بهت بگم نشد …دوری ازش واقعا برام سخته دیشبم بهش پیام دادم ولی جوابمو نداد ‌.به نظرتون چی کار کنم ؟نمی خوام از دستش بدم ..

سلام. من نمیدونم شرایط مالی ایشان تا چه حد جدی است. ایشان و شما چند ساله هستین. وضعیت مالی شما چطور است؟ میزان صبوری شما در برابر موضوعات مالی چقدر است و ایا شما تجربه کار دارید ؟ ایا ایشان تنها مساله مالی دارند و یا خود رابطه نیز برای او مساله است و خیلی موارد دیگر. زیرا همه این موارد تاثیر گذار است. اگر فقط موضوع مالی مطرح است می توان با همدیگر و در صورتی که صبوری داشته و توقعات معقولی از زندگی داشته باشید انها را حل کرد.

سلام خسته نباشید .حدود سه سال توی رابطه با فردی ام که خانوادش مشکلات شدید مالی دارن .برادرش ورشکست شده و همه ی خونواده باید کار کنن تا چکاش پاس واز زندان آزاد شه .اوایل رابطمون همه ی شرایطشو بهم گفت و چون رابطمون فقط یه دوستیه معمولی بود من اهمیتی نمی دادم! اما روز به روز علاقه و وابستگیمون بیشتر شد .قصدمون ازدواجه ،پسره خانواده دوست و بامسئولیت و متعهد و مهربونیه؛از لحاظ اخلاقیه هم خیلی با هم تفاهم داریم .فقط مشکل مالی داره.خونواده هامون از رابطمون باخبرن . این اواخر دیگه صبرم تموم شده بود ،زیاد دعوامون میشد ولی باز رابطمون خوب میشد .چند ماه پیش بهش گفتم یه مدت از هم دور باشیم تا تو شرایطتتو اوکی کنی .میخواست مغازه بگیره ؛به هیچ وجه قبول نکرد گفت تو باید کنارم باشی و پیشرفتمو ببینی و من باید هر روز ازت خبرداشته باشم .با هم خوب بودیم تا اینکه سه ماه پیش دوباره بحثمون شد ؛من خیلی بهانه گیر شده بودم و سریع قهر می کردم، تا چند روز ازش بی خبر بودم بعده چند روز بهش زنگ زدم وهمدیگرو دیدیم بهم گفت من دیگه نمی تونم خسته شدم ، فشار زیادی رو دارم تحمل می کنم شرایطم داره روز به روز بدتر میشه ؛پولِ مغازه جور نمیشه .تو منتظرم بمون من کارام درس شد میام من قبول نکردم .خیلی گریه کردم گفتم نمی تونم دوریتو طاقت بیارم گفت باید تحمل کنی ،اگه بهم اعتماد داری باید صبور باشی .یک ماه صبر کردم بهم زنگ نزد طاقت نیاوردم و دوباره باهاش تماس گرفتم خواستم ببینمش ولی قبول نکرد .خیلی سرد شده بود گفت شرایطم جور نمیشه بهش گفتم با همدیگه کار می کنیم و خونواده ی منم حمایتمون میکنه و شراطیتمون اوکی میشه ،قبول نکرد ،اصلا نمی تونستم جلوی اشکامو بگیرم .بهش گفتم شرایطتت همیشه همین بود ولی هیچ وقت از رفتن حرفی نمی زدی گفت تو باید بری دنبال زندگیت قبول نکردم و گفتم من میخوام پیشت باشم اما زیره بار نرفت .می گفت تا کی میخوای این شرایطو تحمل کنی !!؟؟من خیلی عصبی شده بودم و با لحن بد باهاش حرف زدم اونم بهم گفت فقط میتونم بهت بگم نشد …دوری ازش واقعا برام سخته دیشبم بهش پیام دادم ولی جوابمو نداد ‌.به نظرتون چی کار کنم ؟خیلی همدیگرو دوست داشتیم حتی یه روزم از هم بی خبر نبودیم !!!

سلام خسته نباشید .حدود سه سال توی رابطه با فردی بودم که مشکلات شدید مالی داشت .برادرش ورشکست شده بود و همه ی خونواده باید کار کنن تا چکاش پاس واز زندان آزاد شه .اوایل رابطمون همه ی شرایطشو بهم گفت و چون رابطمون فقط یه دوستیه معمولی بود من اهمیتی نمی دادم!.اما روز به روز علاقه و وابستگیمون بیشتر میشد .قصدمون ازدواج شده بود ،پسره خانواده دوست و بامسئولیت و مهربون و متعهدی بود فقط مشکل مالی داشت ،خونواده هامون از رابطمون باخبر بودن .ولی این اواخر دیگه صبرم تموم شده بود ،زیاد دعوامون میشد ولی باز آشتی می کردیم .چند ماه پیش بهش گفتم یه مدت از هم دور باشیم تا تو شرایطتتو اوکی کنی .میخواست مغازه بگیره ؛به هیچ وجه قبول نکرد گفت تو باید کنارم باشی و پیشرفتمو ببینی و من باید هر روز ازت خبرداشته باشم .با هم خوب بودیم تا اینکه سه ماه پیش سره یه بحثِ دیگه جوابمو نداد .بعده چند روز بهم گفت من دیگه نمی تونم شرایطم داره روز به روز بدتر میشه ؛پولِ مغازه جور نمیشه .تو منتظرم بمون من کارام درس شد میام من قبول نکردم .خیلی گریه کردم گفتم نمی تونم دوریتو طاقت بیارم گفت باید تحمل کنی .یک ماه صبر کردم بهم زنگ نزد دوباره باهاش تماس گرفتم خواستم ببینمش ولی قبول نکرد .خیلی سرد شده بود گفت شرایطم جور نمیشه گفتم با همدیگه کار می کنیم و خونواده ی منم حمایتمون میکنه و شراطیتمون اوکی میشه ،قبول نکرد .بهش گفتم شرایطتت همیشه همین بود ولی از رفتن حرفی نمی زدی گفت تو باید بری دنبال زندگیت قبول نکردم و گفتم من میخوام پیشت باشم اما زیره بار نرفت .می گفت تا کی میخوای این شرایطو تحمل کنی !!؟؟دوری ازش واقعا برام سخته دشبم بهش پیام دادم ولی جوابمو نداد ‌.به نظرتون چی کار کنم ؟

ممنون از مطالب مفیدتون واقعا برای آدمایی این اتفاق پیش میاد اینجور فضاها امنه که بدون قضاوت بتونم مشکلشون رو بگن و راهنمایی بگیرین من بعد از ۱۰سال دوستی با آقایی جدا شدم تو این مدت خیلی تلاش کردم ایشون رفتارشون درست بشه و نسبت به قبل بهتر شده بود ولی نه کامل که بشه گفت رفتار نرماله چون که به یه وقتی به شدت پرخاشگر میشدن افسرده بودن و تخت درمان بودن اکثر اوقات بی حوصله و بی انگیزه بودن و بی ثبات ولی خوب یه سری اخلاقای خوب هم داشتن که من بخاطر همین این ۱۰ سال تلاش کردم همه چی خوب بشه متعهد و پاک بودن و راستگو و با وجود اختلاف های فکری که داشتیم من سعی کردم خواسته هام رو با ایشون تطبیق بدم ولی بعد از این همه تلاش من اخرین بار ایشون سر یک مسئله خیلی بی اهمیت دوباره به شدت پرخاش کرد به حدی که من رو از ماشین پرت کرد پایین و ابروریزی کرد و بعد هم منو برد تو یه بیابون تاریک وگفت میخوام به پدرت بگم اینجا بیاد دنبالت و کلی هم به پدرم فحاشی کردالبته چند دقیقه بعد پشیمون شد و منو برگردوند سمت خونه مون و همین کار اخر باعث شد من دیگه از، تصمیم جدایی مطمین بشم. نظر شما چیه؟ الان باید چیکار کنم؟

سلام. باید بدونید این رفتار ایشان در زندگی تکرار خواهد شد. علاوه بر تکرار شدن شدت ان نیز بیشتر می شود. با یک روانشناس مشورت کنید تا دقیق به موضوع شما اگاه شود و پس از ان اظهار نظر کند

سلام من ۲ سال پیش مدتی با پسری که از خودم کوچیکتر بود و از نظر مالی و درسی بهم نمیخورد متاسفانه وارد رابطه شدم. قرارمون ازدواج بود اما اون اهمیت نمیداد. ی رابطه اشتباه ک تا الان بالغ بر ۳۰ بار کات کردیم چون من میدونم خانوادم موافقت نمیکنن و اونم بیشتر قصدش سو استفادس تا ازدواج!! اما بعد ی مدت همش برمیگرده میگ اشتباه کردم دوستت دارم و… از اونجایییم ک من بهش علاقه داشتم حرفاش باور میکنم اما تا ب خواسته هاش نه میگم همه چی بهم میریزه. نمیدونم چیکار کنم تا میام فراموشش کنم هی میاد سراغم. شبیه بازی شده. اصلا میترسم رابطه جدیدی با کسی دیگ شروع کنم چون احساس میکنم از دست این خلاصی ندارم.عادت کرده بره هی بیاد. نه آدم درست حسابیه ک بمونه با من نه میره. شرایطش اصلا بامن قابل قیاس نیس اما کم نمیاره. هر دفعه هم برا برگشتنش ی دلیل میاره. اخرین بار گفت خانوادم میخواستن دختر داییمو بگیرن برا همین من نمیموندم پیشت اما حل شد!!!! پولاشم همش خرج قیافش میکنه جمع نمیکنه واسه ایندمون. میدونم مرد زندگی نمیشه برام.چجوری نذارم باهام بازی کنه خسته شدم از این وضعیت.

سلام جانم. راه حل شما را کاملا در مقاله توضیح دادم. شما باید با مشاوره به روانشناس متوجه بشوید چه نیاز روانی در شما وجود دارد که نمی توانید نه بگویید. اینکه من نمی توانم با وجود مناسب نبودن طرف مقابل و سواستفاده از من رابطه را ترک کنم نشان از وجود مشکلی در شما است.ایا شما رابطه را تنها در سرویس دادن می بینید؟ ایا عزت نفس شما کم است؟ مقاله های زیر را مطالعه کنیدhttps://dr-sanaie.com/%D8%B7%D8%B1%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%AB%D8%A7%D8%B1/https://dr-sanaie.com/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B9%D8%B2%D8%AA-%D9%86%D9%81%D8%B3/

سلام اقای دکتر من یکی از دوستام به یه دختر علاقمند شده بود که حتی تاریخ عقد هم مشخص شد ولی متاسفانه اون خانم به دوستم خیانت کرد و رفت با دوس پسر قبلیش.الان دوستم خیلی افسرده هست و همش دنبال دلیل اینکار هست فک میکنه بدون اون خانم نمیتونه ادامه زندگی بده در ضمن دوستم تله رها شدگی داره بنظرتون چجوری میشه به دوستم کمک کنم؟

سلام. رعایت موارد این مقاله خیلی به او کمک می کنه. در ضمن مقاله زیر نیز به او کمک شایانی می کند.https://dr-sanaie.com/تله-رها-شدگی/

اقای دکتر مقاله تله رهاشدگیتونو خودش برام فرستاد ولی اصلا نمیخواد قبول کنه که رابطه تموم شده با این مقالات تا دو روز حالش خوبه بعد دوباره افسرده میشه الان دو روز پیش مامان اون خانم بلاکش کرده همش دنبال دلیلشه فک میکنه اون میخاد برگرده

ایشان قطعا به زمان نیاز دارد. در طی زمان حال ایشان بهتر می شود.

با سلام من به مدت ۷ ماه با پسری در ارتباط بودم که به ایشان علاقمند شدم در ابتدا کاملا دو طرفه بود ولی چون به دلایلی مجبور شدم در شهر دیگری زندگی کنم همین مساله باعث اختلاف شد و رابطه به تنش کشیده شد و چند باری کات شد و دوباره از سر گرفته شد راستش بیشتر هم از طرف من ، حتی اخرین بار هم که قرار شد همو ببینیم ایشون نیومدند و گفتند نمیتونم بیام بیشتر بهانه اورد ، به نظرتون واقعا همین مساله باعث سردی شده؟ با توجه به اینکه ایشون در چند روز اینده قصد خروج از کشور رو دارند و در این مدت هیچ خبری از ایشون ندارم به نظرتون رابطه رو دیگه کاملا تموم شده بدونم ؟ خیلی درگیری فکری دارم ممنون میشم کمکم کنید

سلام. با اطلاعات اندک شما نمی توان نظر قطعی داد. اما بنظر می اید رابطه برای ایشان چندان جدی نبوده بالاخص اگر خروج ایشان دائمی و برای اقامت باشد نشان می دهد از زمانهای پیشتر ایشان اهدافش متفاوت با شما بوده

ممنونم از پاسخگویتان راستش از مدت ها قبل بحث ازدواج پیش امد و صحبت شد که با هم بریم ولی به گفته ایشون من همش تردید داشتم در انتخاب ایشون حالا نمیدونم این حرف بهونه بود یا نه ، اگر رابطه ای واقعی باشه نباید به خاطر اشتباهات کوچک از جانب من به قول گفته ایشون تموم بشه حتی چند باری هم بعد از کات من پیش قدم شدم و اینکه بعد از اینکه به شهر دیگری رفتم ایشون حتی یکبار هم برای دیدن من نیامدند وهمش من میرفتم حالا به خاطر کلاس و چیز های دیگه ولی هیچ وقت ایشون بهانه ای نیاوردند تا بیایند و من را ببینند درحالیکه همش این حس رو به من منتقل میکردند که اگه این رابطه به خاطر همین دوری ها تموم بشه به خاطر تو بوده ، دائما حس خود سرزنشی رو به من القا میکردند ، بله خروجشون حداقل برای چند سالی هست ممنون از شما

بنظر می اید قبلا هم ایشان تردید و دودلی داشتند. رابطه مسلما بیشتر از جانب شما حفظ شده بود . ایشان با بهانه تراشی تنها می خواست عذاب وجدان خود را کم کند

با سلام همان پسر بعد از دو ماه به من پیام دادند لی من گفتم به دلیل اینکه اعتماد ندارم مایل به برقراری ارتباط مجدد نیستم به نظرتان فکر کردن دوباره به این ارتباط ارزش وقت و احساس را دارد یا اینکه همه چیز را تمام شده بدانم ضمنا ایشان فقط یک بار پیام دادن و بعد از صحبت های من مبنی بر بی اعتمادی نسبت ایشان پیگیری نکردند بهترین واکنش چیست به نظر شما جنای دکتر سنایی؟

سلام. صلاح شما بر عدم ارتباط مجدد است زیرا ارتباط دوباره زخمی را که تازه رو به بهبود است باز می کند و این دور باطل مجددا تکرار شده و پس از مدتی باز به همین نقطه کنونی می رسید.

من با آقایی یکسال در ارتباط بودم که اختلال شخصیت مرزی داشت به هیچ وجه ثبات روحی نداشت یک لحظه از بودن کنار من خوشبخت ترین بود یک لحظه با یه اشتباه کوچیک مثل نیم ساعت دیر جواب دادن موبایل من براش منفور ترین موجود می شدم با اینکه میدونم جدایی ما کار درستی بود اما در روز هزار بار پروفایلش چک میکنم دارم خل میشم اصلا تحمل دوری ندارم

همانطور که در مقاله گفته شده این مرحله طبیعی است و باید زمان بگذرد. هر ارتباطی از جمله چک مردن پروفایل او را قطع کنید تا زودتر حالتان بهبود بیابد

عجب مقاله ای بود!چقدر تاثیر گذار!چقدر آنالیز شده از زوایای مختلف!ممنونم ازتون ممنونم

سلام. خوشحالم که مورد توجه شما قرار گرفت.

سلام .ممنون ک پاسخگو هستید من یک ترنس اف تو ام هستم و هنوز چنچ نکردم و ۱۹ سالمه اول دبیرستان ک بودم ی دختری ب من علاقه مند شد و جوری بود ک عملا مشخصش نمیکرد ولی خب من میفمیدم ولی درون خودش بود بعد از اون ب دلیل عوض کردن مدرسه از هم جدا شدیم. پارسال من بهش پیام دادم و بهش گفتم ترنسم چون خیلی ادم با درک و فهمی بود گفتم شاید کمکم کنه تو مسیر خودم و بتونم ی دوستی داشته باشم ک باش حرف بزنم . اما اون همچنان منو خیلی دوست داشت و بعد ی مدتی ما باهم وارد ی رابطه ی عاطفی شدیم در حالی که من قبلش ب شدت افسرده بودم و طی اون زمان ک وارد رابطه شدیم قرص مصرف میکردم و انگار ی جورایی قرص ها ریلکسم کرده بودن ک اره اوکیه تورابطه باش درصورتی ک قبلش بخاطر جندر دیسفوریاهای شدید و بی نهایت زیاد اصلا نمیتونسم به بودن کنار کسی فکر کنم اردیبهشت بود ک وارد شدیم و بعد اوایل تیر من دوره ی قرصام تموم شد و روانپزشکم توصیه کرد ادامه بدم ولی من خودم مشکلاتی دارم ک اصلا قابل حل شدنی نیست و اونم خودش موافق بود باید فکرتو عوض کنی باید انتظار نداشته باشی! میدونم کلا ۱ نفرم نیس ک بفهمه چی بگم ولی حالا بحث بحث این بدختیه ک منو میخاد کسی ک حتی بدن خودشم نداره.. بعد ۴ ماه به اون شخص گفتم ک دیگ نمیخام ب عنوان ی دوس پسر کنارت باشم فقط ب عنوان ی دوست مثل همون ۴ ماه قبل چون مثل قبل ک افسرده بودم شدم و دیگ ب هیچ عنوان نمیتونم شرایط خودمو تحمل کنم و نمیخام تورو هم ب دنبال خودم بکشونم.. چون من حتی خانوادم خبر ندارن وقتی قصد عمل تو این کشور ندارم وقتی هنوز خودمو نپذیرفتم وقتی…….. ب عشقش باور دارم ولی ایا همه چیز عشقه؟ تا کی میخاست با من باشه که بعد حالا اون شدیدا افسرده است .. نگرانشم.با اینک از تصمیم خودم منصرف نشدم و نمیشم اما دوس دارم زود عادی شه براش اصن دوس دارم دوس داشتن من براش ی چیز مسخره بشه بره با پسرای دیگه . همش بم میگف از ازدواج با بقیه پسرا متنفره 🙁 نمیدونم چرا .. چیکار کنم. من خودم تو خودم موندم مث خررر الان اینم مثل ی گوشت فقط افتاده گوشه خونشون واقعا کشش این همع سختی رو ندارم. بعد بهش گفتم حرف نزنیم ی کچند وقت گفت تضمین نمیکنم ک بعدش چ اتفاقی برام بیوفته اگ بذاری و بری همینجوری منو بحال خودم .منم با اینک نترسیدم اما خوشم نمیاد این حرفارم بزنه. حالت بچه بازیه این حرفا .خداایا اصن چی میگم

سلام. عزیزم خیلی خوشحالم که از نظر اخلاقی به فکر دیگری هستی و نمی خوای اذیت بشه. کلماتت نشون میده خیلی بزرگتر از سنت (۱۹ سالگی)می فهمی و رشد اخلاقی خوبی نیز داری. بهتره که کاملا ارتباط را با او قطع کنی. تو هیچ کمکی به او نمی تونی بکنی. هر قدر بیشتر بخوای توجیحش کنی کمتر موفق می شی و او رو بیشتر اذیت می کنی. برای شما دو نفر امکان اینکه به رابطه معمولی برگردید نیست و هر دو اذیت می شوید. هرگونه تماسی رو قطع کن تا او زودتر به حالت عادی برگرده و بتونه تمتم شدن رابطه را بپذیرد.

سلام بسیار ممنون از مقاله خوبتون. عذرخواهی میکنم اگر طولانیه دکتر من ۲۲ سالمه یک سال و نیم هست که با دختری تو رابطه بودم. لزبین نیستم قبل ایشون حتی در دانشگاه با اقایی در رابطه بودیم که بعدا جدا شدیم اما با ایشون که دختر هستن مدت طولانی در محل کار همکار بودیم. بهم علاقه مند شدیم و شروع رابطه هم حتی با ایشون بود که ۲۰ سالشه. انقد به من نزدیک شد و محبت کرد که منم علاقه مند شدم. یک سال و نیم کلی خاطره ها باهم ساختیم عاشقش شدم. و به اینکه عشقش واقعی بود و واقعا دوستم داشت اصلا شک ندارم. من با اینکه با دختر وارد رابطه شدم ولی عقاید مذهبی دارم و احساس گناه میکردم و ایشون هم میدونست. بعد از یک سال و چند ماه ، ماه پیش دعوامون شده بود یهو گفت پشت تلفن کات کنیم دیگه این رابطه رو نمیخوام و…یه شبه اینجور گفت و انقد سرد شد که من تو شوک بودم تا صبح درد داشتم و گریه میکردم. گفتم فردا حضوری میبینمت فرداش که حضوری دیدیم همو اشکامو دید خودش به گریه افتاد بیشتر از من گریه میکرد میگفت وقتی دیدم از بودن با من احساس گناه میکنی و هنوز بعد یکسال عذاب میکشی خواستم زندگیتو بهت برگدونم و….. خلاصه حال منو که دید و بش گفتم انقد عاشقتم که بی تو نمیتونم زندگی کنم اونم همینو گفت و دوباره برگشتیم بهم و قول داد جبران کنه کاری که کرده رو . ولی نکرد یک ماه از اون روز میگذره تو این یک ماه محبت اضافی هم حتی نکرد که جبران کنه و یه بار که دعوامون شد دوباره سرد شد و حرف از تموم شدن زد بهونشم این بود که جدیدا همش دعوا میکنیم و فلان…در ضمن افسردگی گرفته چند وقته خودشم میگفت که از فشار اطرافیانش و بی هدفی و.. حوصله هیچیو نداره. تو این یک ماه بعد دعوای دوم با اینکه بازم میگفت دوستم داره یه بار گفت وقتی سرد میشه یهو میگه کات کنیم بخاطر این میگه ک این روزا بیشتر به اینده فک میکنه به این باور رسیده تهش هیچی نیست و آیند ای تو این جامعه نمیتونیم داشته باشیم و اگه زودتر تموم شه من کمتر درد میکشم و اینجوری دل میشکنه که من نسبت بش دلسرد شم!!!!بعد از اون تا یکی دوهفته باز حرف میزدیم و حتی میگفت دوسم داره هر چند خیلی کم میگفت ولی مشخص بود حوصله هیچیو نداره و سرده تا چند روز پیش که قهر کردم گفتم نمیشه من هی برای این رابطه تلاش کنم تو سرد باشی و… که یهو دوباره از این رو به اون شد گفت اکی کات کنیم!! هر چی التماسش کردم که تو تا دیروز میگفتی دوستت دارم قول و قرار میذاشتیم با هم و…. دوباره زد زیر همه چی که من دیگه حوصله خودمم ندارم چه برسه به رابطه…دوباره دلمو شکوند و من بعد کلی التماس اخرین پیامم بش این بود که میدونم حرف دلت این نیست و مثل دفعه قبل بخاطر خودم فیلم بازی میکنی چون محاله تویی که تا دوروز پیش حرف از ایندمون میزدیم یه دفعه از این رو به اون رو شی… یه مدت تنها باش هر وقت به نتیجه دلت رسیدی بیا بگو.(انقد دوسش دارم که مثلا اینجوری در رو براش باز گذاشتم که شاید برگرده) توی این چند من نفسم هم بالا نمیاد نه غذا خیلی میتونم بخورم نه هیچ کار دیگه ای میتونم بکنم بسیار داغونم خیلی زیاد. ادمی که میدونم واقعا عاشقم بود ولی این یه ماه اینجوری کرد و اخر رفت . با اینکه بعد از اون دفعه اول که گفت کات کنیم خودش کلی گریه کرد و گفت جبران میکنه ولی باز اینکارو کرد. دکتر من از این سوالای بی جواب که چرایهو دوباره اینجوری کرد و یه شبه سنگ شد و همه خاطراتمونو له کرد و از این جدایی به شدت زیادی در عذابم. خاطراتمون منو میکشه. نمیدونم برای بهبودم دیگه چه کنم هیییچ فعالیت روزانه ای نمیتونم بکنم تمام ذهنمو تحلیل و تجزیه این رابطه و سوال که چرا اینجور شد و علاقم بهش داره منو میکشه. خواهشا کمکم کنید .

سلام. عزیزم راههای بهبودی که در مقاله نوشتم برای شما هم هست. اونها را انجام دهید تا بهبود پیدا کنید.

سلام منو عشقم بعد از این که اومد خواستگاریم به صورت توافقی کات کردیم ولی هنوز یه رابطه کوچیک از راه دور داریم. میخواستم بدونم که هنوز دوستم داره یا نه؟ رابطمون بیشتر محدود به اینستا و کامت گذاشتن برا پستا هستش که بعد از اون یه بحثی رو تو دایرکت ادامه میده..همیشه جوابمو میده و هیچ وقت بی احترامی نمیکنه..با این که تو یه شهر دیگست چندبار که اومده گفته بیا ببینمت ولی شرایطش پیش نیومد که ببینمش..از عکسایی که میزارم هم خیلی تعریف میکنه..خیلی کم پیش میاد که از کارایی که میکنه بهم اطلاع بده..ولی کلا دوستانه برخورد میکنه..البته من هم کم پیش میاد اطلاعات بهش بدم..کلا ارتباط محدوده ولی وجود داره…ولی اصلا ابراز علاقه وجود نداره برا هردو.. یه حالتی که انگار هیچ کدوم به روی خودمون درمورد گذشته نمیاریم و انگار اصلا وجود نداشته

توضیح ندادید دلیل کات کردن چه بود بعد از خواستگاری؟

به خاطر یک سری اختلاف در مسائل فرهنگی .. خانواده اونا نسبت به ما خیلی اپن تر بودن البته ما هم مذهبی سخت نیستیم من با خانواده اونا مشکلی نداشتم ولی به خاطر خانوادم توافقی و کاملا دوستانه بهم خورد

باید هدف رابطه خود را مشخص کنید. اگر هنوز قصد دارید برای ازدواج تلاش کنید بهتر است این موضوع را روشن بیان کنید. در غیر اینصورت رابطه کج دار و مریز انرژی و توان هردو شما را می گیرد و بهتر است این رابطه تمام شود.

آقای دکتر ممنون از راهنماییتون … مسئله ای که هست اینه که من چون ایشون حرفی از ازدواج و برگشت به رابطه نمیزنن و اصلا قصدشون رو بیان نمیکنن نمیتونم این بحثو پیش بکشم چون خیلی دوستانه برخورد میکنن و اگر این موضوع در نظرشون نباشه به شخصیت من بر میخوره. من اگر بدونم به فکر رابطه جدید برای ازدواج با من نیستن ارتباط را قطع میکنم ولی مطمئن نیستم و ازطرفی هم نمیتونم بپرسم. به نظر شما علت رفتاری که در حال حاضر دارن چیزی به غیر ازدواجه؟ چه دلیلی میتونه داشته باشه… ایشون نزدیک ۳۷ سال سن دارن . به نظرتون علترفتارشون دوست داشتن یا نه؟

نه لزومام دلایل بسیاری می تواند داشته باشد. بهتر است شما رابطه را با ذکر این دلیل که من اگر رابطه ای هدفمند نباشد ادامه نمی دهم قطع کنید تا ایشان متوجه شوند اگر قصدی دارند باید باقدام و یا حداقل بیان کنند.

بعد از گذشت ۲ از پایان یک رابطه، رابطه جدیدی را شروع کردم همه چیز خوب بود تا زمانی ( حدودا ۳ ماه) ایشون ب بهانه های متعددی بمن فشار میاورد تا برای عقد اقدام کنیم. من ایشون را از طریق یکی از دوستان از نظر تعهد و پای بندی ازمایش کردم که متاسفانه ایشان مردود شد. باز به ایشان فرصت مجدد دادم ولی بار دوم پس از تموم کردن یک رابطه اونم بعد ۱ هفته ب سرعت رابطه جدیدی را شروع کرد. و بعد ها متوجه شدم ایشون در زمانی که بامن در رابطه بودن با کسانی در مرحل کار رابطه داشته… روی صحبتم بشما دوستان هست، از تموم شدن رابطه نترسید شاید لطف خدا بوده. معیار های خود را برای اننخاب مشخص کنید و هرگز کوتاه نیائید. همچنین بکسی که خیانت کرده فرصت مجدد ندهید . از آزمایش فرد مقابل نترسید و انجام بدهید

ممنون از نظر شما

من مدت ۶ ماه با اقایی در ارتباط بودم و از اول هم مشکل داشتیم و من بهشون میگفتن که نمیخوام باهاشون ازدواج منم حتی جواب منفی به مادرشون دادم اما ایشون مدام من و تهدید میکنند و با این که کلی شماره ازشون بلاک کردم به روش های جدیدی سعی میکنند ارتباط برقرار کنند و مدام میگن ١ ساعت حرف بزنیم رو در رو صحبت کنیم و … در این شرایط من باید چی کار کنم؟ همینطوری به لاک و بی محلی ادامه بدم یا نه ؟!؟

سلام. شما به هیچ عنوان نباید پاسخ او را بدهید. حتی جواب منفی دادن به ایشان باعث می شود مشکل ادامه پیدا کند. بنابراین هیچ پاسخی به او ندهید و هیچگونه ارتباطی با وی نداشته باشید.

سلام . خداقوت

سپاس از شما

سلام جناب دکتر. من حدود دوسال پیش یه دانشجوهای دانشگاه محل کارم عاشقم شد. یه بی تابی شب و روز. سماجت . حرفهای منطقی و… حدود سه ماه طول کشید تا من باایشون وارد رابطه شدم. من کامل بودم ولی ایشون نقایصی از جمله خدمت سربازی شغل ، پایان تحصیل داشتن . رابطمون خوب بود تااینکه شروع کردن نقطه ضعف گرفتن و ایرادگرفتن به روابط اجتماعی من. تا حدودی هم حق باهاشون بود ولی من تمام و کمال خواسته ایشون رو برآورده کردم. از قطع ارتباط با دوستانم تا حصارکشیدن دورخودم توی محل کار. الان ایشون ۹ ماهه سربازن وبعد ازین مدت دوباره افتادن توفکر اون ایرادات من در گذشتم. خیلی منزوی و گوشه گیر شدن. لطفا منو راهنمایی کنید

سلام. دوران آشنایی محض شناخت است و نه دوران عاشقی. متاسفانه گاهی زمانبندی را رعایت نمی کنیم و مانند ان است که اول کفش بپوشیم و سپس قصد کنیم جوراب به پا کنیم. در نتیجه دچار مشکل می شویم. شما اکنون خود را گیر انداخته اید. از سویی رابطه را مناسب نمی دانید و از سویی فکر می کنید نمی توانید تنهایی و جدایی را تحمل کنید.

سلام من ۴ سال تویه رابطه ای بودم که قصدمون ازدواج بود ویه مشکلی پیش اومد که باعث شد طرف مقابلم درکم نکنه و بهانه تراشی کنه وبخوادرابطه روتموم کنه بعدازاینکه رابطه تموم شدبعدیک ماه برگشت وخواست که اشتباهشوببخشم وبرگرده امامن تایک سالنتونستم باخودم کناربیام هربارکه زنگ میزدوازم میخواست باهاش حرف بزنم بهش اجازه نمیدادم تااینکه حالم بهترشد وبعدیک سال راضی شدم باهاش حرف بزنم وقبول داشتم خودمم اشتباه کردم واشتباه اون بیشتربوده واعتمادی بهش نداشتم چون اعتمادم بارفتارش ازبین رفته بود واینکه خواس ازنوهمه چیوشروع کنیم ولی من قبول نکردم رابطه دوباره رو چون میدونستم بزرگترین اشتباهه وفقط ازم خواست که رابطه ای بینمون نباشه فقط اینکه اگه مشکلی داشت کمکش کنم چیزایی که توزندگیش ازدست داده من بتونم کمکش کنم که برگردونه ومن فقط بخاطرکمک کردنش قبول کردم مشکلی داشت باهام درمیون بزاره ورابطه ای نباشه و مثل دوتاغریبه باهم حرف میزنیم به نظرتون کاردرستیه ومن روخودم خیلی کارکردم که به هیچ وجه خودموناراحت نکنم واذیت نشم وبهش هیچ حسی پیدانکنم به نظرتون کاردرستیه؟

بقول غربی ها no friendship after relationship. این کار نه درست و نه ممکن است و حتما کنترل آن از دست شما در خواهد آمد.

سلام من مدتی با خانمی در رابطه هستم و با گذشت زمان و شناخت هم بینمون علاقه شکل گرفت.اما هردو میدونیم که عقاید و فرهنگ قومیتی خانواده هامون باهم متفاوته و اگر مطرح کنیم خانواده هیچکدوم به راحتی قبول نمیکنن آیا ادامه این رابطه درسته؟

سلام. یکی از عوامل ارامش بین دو نفر پس از ازدواج رضایت و حمایت خانواده ها می باشد. در صورتی که قرار است نزدیک خانواده خود و یا خانواده ایشان زندگی کنید و یا هرگونه ارتباط و یا وابستگی مالی داشته باشید و یا آنکه اصولا افرادی وابسته به خانواده هستید بهتر است ارتباط را ادامه ندهید. حتما با یم روانشناس مشورت کنید تا ویژگی ها شخصیتی شما را برای شما آشکار کند. زیرا ممکن است علاقمند شدن به فردی که می دانید خانواده مخالفت می کنند دلایل روانی مشخصی داشته باشد که در این صورت دچار مشکل خواهید شد.

عالی بود واقعا انجام این نکاتی که فرمودید کمک کنندست بهتر بگم نجات دهندست، با اجازتون خوندنش رو به همه عزیزان توصیه میکنم و تشکر میکنم بخصوص بابت وقتی که برای پاسخ به کامنتها میزارید چون اکثرشون حاوی نکات جدیدن. موفق باشید

خوشحالم که مورد پسند واقع شد

سلام.من یک سال و ۸ ماه توی رابطه بودم.دوست من واقعا خوب بود حتی یک نکته منفی هم نداشت..اخلاقش..رفتارش.نگرشش.ظاهرش..سنش و…همه چیزش واقعا خوب بود و همون چیزی بود که من می خواستم..ولی مشکل اینجا بود که میگفت تا اخرش دوست بمونیم و نمی خوام ازدواج کنم..و درک این مسئله واقعا برای من سخته..من دیروز باهاش حرف زدم و گفتم نمی خوام یک رابطه اینجوری داشته باشم…و از طرفی خیللللی بهش وابسته هستم..می ترسم نتونم دوام بیارم و برگردم به رابطه ای که قرار نیست هیچ نتیجه ای برای زندگی من داشته باشه لطفا کمکم کنید

متاسفانه مشکلی که در بسیار از روابط وجود دارد آن است که افراد با هم برای مدت طولانی هم مسیر می شوند بدون آنکه مقصد را از یکدیگر در ابتدا سوال کنند. عزیزم شما مقصد و هدفتان با یکدیگر متفاوت است و بالاخره در جایی مجبور هستید از یکدیگر جدا شوید. هرقدر زودتر اینکار را بکنید دشواری کمتری دارید. اینکه می فرمایید ایشان نکته منفی نداشت ولی نمی خواهد ازدواج کند مثل آن است که بگویید من تشنه هستم و نیازمند اب. این اب صاف، بی بو و شفاف است ولی تشنگی مرا برطرف نمی کند زیرا شور است. با کمک راه های مقاله هر چه سریعتر رابطه را تمام کنید.

پاسخ شما در اینستا داده شد.

سلام مشاوره انلاین برقرا هست در پیجتون ک من وقت رزو کنم ؟

سلام. متاسفانه بجهت مشکلات تکنیکی فعلا خیر. برای تعیین وقت به واتس آپ یا تلگرام ۰۰۹۸۹۰۳۴۷۳۳۰۰۹ هماهنگ بفرمایید و یا در صورتی که ایران هستید به همین شماره زنگ بزنید

سلام من ۶ ساله با ی دختری رابطه دارم و هنوزم دارم.اینک خیلی دوسشم دارم بهش وابستگی دارم دیوونشم خلاصه بدون اون نمیتونم زندگی کنم.میخواستم بدونم اگ من در اینده باهاش ازدواج کنم مشکلی برامون پیش میاد یا ن؟؟ من مشهد زندگی میکنم اونم مشهدی بوده اما ب دلیل شغل داداشش ک پلیسه انتقالی گرفتن رفتن تهران ی ساله ازم دوره نصف شبا حدودا ۳ ساعت باهاش تلفنی صحبت میکنم.قربون صدقه هم زیاد میریم.ت این ۶ سال ازش خطایی ندیدم حتی شده بعضی وقتا ب خاطر من با داداشش دعوا کنه.نمیدونم دارم کار درستی میکنم یا ن.من فقط قصدم ازدواج باهاشه ن راضیم ب بازی دادنش ن عشقم از روی هوسه بهش وعده دادم ک ت سن ۲۲ سالگی میام خواستگاریش تا الان سر چیزی باهم اختلاف نداشتیم.هرچی گفته و گفتم حرف همو گوش کردیم اینا رو گفتم ک منتی رو عشق بقیه نباشه فقط خواستم بگم با این همه عشق و علاقه ای ک بین من و اونه در اینده ب مشکل میخوریم یا ن لطفا جواب بدین جوابو جیمیلم بفرستید ممنون

سلام. خیلی خوبه که شما در کنار هم احساس خوبی دارید. مطلبی که مهم است بدانید ان است که حتی بهترین رابطه ها نیز بعد از ازدواج دچار مشکلاتی می شوند. دیدگاه درست ان است که شما خود را برای همه مشکلات احتمالی اماده کنید. نباید از ازدواج دیدی رویایی و غیر واقع بینانه داشته باشید. ازدواج و در کنار هم قرار گرفتن در کنار خوبیهایی که دارد مشکلاتی نیز خواهد داشت. مهم ان است که هر دو قصد داشته باشید با این مشکلات مبارزه کنید.

من هم در حال گذراندن رابطه ای که طرد شدم هستم . دقیقا خیلی از مطالب این مقاله رو تجربه کردم و اینکه از یه جایی احترام و ارزش قائل شدن برای خود آدم از همه چی مهمتره . درد سخته امیدوارم کسی تجربه نکنه .

ممنون از نظر شما

سلام بنده یه مدت با یه دختر رابطه داشتم و هدف ازدواج داشتیم تا اینکه باهم به اختلاف خوردیم و دعوا شد هم دیگه رو خیلی دوست داشتیم الان فهمیدم بعداز دعوا حالش بهم خورده بیهوش شده بردنش بیمارستان بنظرتون الان اگه من برم و حالش رو بپرسم یا باهاش تماس بگیرم براش بد هست یا نه؟چون داریم هم دیگه رو فراموش میکنیم بنظرتون زنگ بزنم بهش یا نه؟

اگر مدت زمانی از رابطه شما گذشته است و کم کم از ذهن او فراموش شده اید بهتر است دیگر ارتباط برقرار نکنید و اگر تازه این اتفاق افتاده است می توانید خبر او را بگیرید.

سلام من۴ سال تو یه رابطه بودم که اولین عشقم بود و تواین ۴ سال فقط فکر ساختن برای آینده بودم و از خودم گذشتم تا آینده خوبی درکنار اون آقا داشته باشم ولی بخاطر اختلافات قومیتی نشد که تو این مدت بهم برسیم و همش امید داشتم که درست میشه ایشون به همه چیز من گیر میداد و حساس بود یه شب با دوستام بیرون بودم و عکس از اون مکان تو فضای مجازی منتشر کردم که باعث اختلاف و حرف بین خانوادش شد و تا ۱ هفته قهر بودیم بعد از ۱ هفته دوباره همه چیز خوب بود تا یک شب که فهمیدم اعتیاد پیدا کرده و باز بخشیدم و شب بعدش فهمیدم که از سمت خانوادش با یه دختر دیگه آشنا شده و باعث جدایمون شد و مدت ها با درد نبودنش سر کردم تا زمانی که دوباره برگشت و این دفعه من اون حس رو بهش نداشتم و تردش کردم ولی یه شب که پشیمون شدم و بهش زنگ زدم فهمیدم که نامزد کرد و توی دوران خواستگاری تا عقدش همش باهام رابطه داشت و میگفت ک من این رو تمام میکنم و حتی بارها من صدای پدر و مادرشو میشنیدم ک میگفتن ما این کارو تمام میکنیم و همش بهم امید میداد تا اینکه یک هفته بعد از عقدش بهم گفت من نمیتونم این رابطه رو تمام کنم و زنم رو دوس دارم و خیلی راحت بازیم داد الان من موندم و یک دنیا غم که نمیدونم چیکار کنم و همش خود خوری میکنم که اگه تردش نمیکردم الان کنارم بود …واااقعا حالم بده و نمیتونم خودمو آروم کنم کمکم کنید

سلام. این فردی که شما گفتید اعتیاد داشته و اختلافهای زیادی با او داشتید مسلما نمی توانست فرد مناسبی برای شما باشد. شما انسان تنهایی هستید و بهمین دلیل او را نمی توانید فراموش کنید و خود را اذیت می کنید. دلیل ناراحتی شما تنهایی است و نه انکه فرد مقابل لزوما فرد مناسبی برای شما بوده است. این دوران ناراحتی البته طبیعی است و بعد از مدتی برطرف می شود. اجازه دهید این دوران سپری شود. به احتمال زیاد او بعد از مدتی مجددا با شما تماس می گیرد که بدترین کار جواب دادن به او است.

من یه مدت حدود ۵ سال با یه آقایی رابطه داشتم و کاملا هم جدی و برای ازدواج بوده حتی تمام خانواده ی اون اقا در جریان بودن به خاطر اخلاقای خاصشون هر دفعه ای بحث و دعوا پیش میومد که باعث میشد ۱هفته تا۱۰ روز از هم جدا بشیم بعد با اصرار ایشون برمیگشتم و قول میداد که اخلاقاش بهتر بشه و عوض بشه تا اینکه یه مدت واقعا سرد و بی تفاوت شده بود هرچقد میگفتم خب چیه مشکل چیه میگفت خودت خواستی من نمیتونم با کسی باشم و روش حساس نباشم واسه همین دیگه خودمو زدم به بیخیالی منم یه مدت تحمل کردم اما چندماهه پیش بهش گفتم که من اینجوری نمیتونم و ازش جداشدم. چیزی نگذشت که پشیمون شدم همش فکرمیکردم که ایندفعه هم میاد دنبالم اما دیگه نیومد تا اینکه بعد ۱ماه و نیم من رفتم طرفش ازش خواستم تا برگرده اما دیگه حاضر نیست برگرده خیلی واسم سخت میگذره چون خودم این رابطه رونابود کردم و الان راه برگشتی ندارم

سلام. شرح حال شما نشان میده که برخلاف انچه فکر می کنید شما رابطه را خراب نکردید و تنها انچه او نمی توانست بیان کند را مجال ظهور دادید. شما یک رابطه ناسالم را تمام کردید. ایشان به هر دلیلی که از جمله طولانی بودن زمان دوستی می تواند یکی از دلایل ان باشد انگیزه لازم برای ادامه را نداشت.

سلام ممنون از توضیحات زیباتون. من سال ۹۰ ازدواج کردم. سال ۹۵ منزل مشترک رو ترک کردم و ۹۷ رسما جدا شدم. طلاق خیلی خیلی بد. اما من از روزی که ازدواج کردم رسما خوشی های زندگی بر من حرام شد. از بی ادبی و هتاکی از سمت اون گرفته تا قطع کامل ارتباط خانوادگی… واقعا به معنای واقعی اون ۵ سال زندگی مشترک اتلاف عمر بود و همیشه بهانه جویی میکردم که درست میشه اما لا تبدیل لخلق الله… درسته که سخت گذشت اما همه سختی ها در مسیر کمال و رشد. هزاران بار شاکر خدا هستم که تمام شد. زندگی با عزت و احترام و نون خشک میگذره… اما با بی حرمتی و جسارت مطلقا… فک نکنید یکی رفت و اومد دنیا تمام شده… محکم باشید به خودتون احترام بزارید و عبور کنید… در مسیر عفت بمونید تا خدا قشنگی های زندگی رو به کامتان شیرین کنه… من الان خیلی شاد و خوشحالم. خدا رو شکر… آرزوی حسن عاقبت برا همه دارم

ممنون از اینکه تجربه خود را با دیگران به اشتراک گذاشتید.

سلام دکترجان من تابستان ۹۶ با دختر خانمی تو مجازی اشنا شدم خودم ساکن بندرعباس و دخترخانم ساکن شیراز کلا اوایلش خیلی بی اعصاب بود همش قهر میکرد ولی با این وجود نازش میکشیدم تا بعد از سه ماه یهو سردیش شروع شد و بهم گفت که با رابطه مجازی نمیتونم کنار بیام هر وقت اومدی شیراز بهم خبر بده منم بعد از دو ماه بهش پیام دادم گفت اومدی گفتم نه با چه انگیزه ای بیام خلاصه یکم چت کردیم بعدش خودش بهم پیام داد که چرا دیگه سراغم نمیگیری باز رابطه شروع شد تا اینکه بعد از پایان ترم دانشگاهم رفت شیراز صبح حرکت دیدم یه اقایی بهم زنگ زد گفت من داداش خانم فلانی هستم اون نامزد داره چیزهایی هم که براش گرفتی نیار من به خود دختره زنگ زدم گفت احتمالا داداشم پیام هارو دیده الکی گفته خلاصه من توجهی نکردم رفتم ۵روز شیراز موندم ولی اون گفت داداشم نمیذاره بیام بیرون که من برگشتم بعد از امتحانات ترم بعدی بازم رفتم که بازم بهونه اورد گفت نمیتونم که برگشتم باز چندماه دیگشم رفتم که گفت مامانم مریضه بازم سال بعدش رفتم که خودش مریض بود فقط میگفت حلالم کن این همه اومدی نشد اومدم باهاش تموم کنم ولی نمیتونم این همه تلاش بخدا قسم فقط دلم میخواد یبار ببینمش تموم دیگه نمیخوامش الانم نزدیک دوماه هستش که سرد شده خیلی وقتی هم که بهش میگی با کسی هستی عصبی میشه میکه نه میگم اگه من نمیخوای حداقل بهم بگو میگه مگه کرم داشتم باهات موندم میگم کی بیام شیراز میگه فعلا تا این کرونا یکم کمتر بشه واقعا موندم چیکار کنم اصن یچیز پیچیده ای شده که فک نکنم تا حالا نظیر داشته باشه بخدا اسکول نیستم خیلی هم سعی کردم فراموشش کنم با دختر دیکه ای برم که کنارم باشه نزدیک ولی اصن نمیتونم الانم که موندم فقط فقط یکی فقط ببینمش یکی هم دنبال حقیقتم کمکم کنید چیکار کنم

عزیزم موضوع خیلی پیچیده است. مطمئنا چیزهایی وجود دارد که شما بیخبر هستید از آن. چون این اتفاقات را نمی توان به تصادف نسبت داد. ببینید چه چیزی وجود دارد. شاید مثلا ایشان مشکل جسمی دارند و یا در شیراز ترجیح نمی دهند با شما دیده شوند و یا…از نظر زوانی نیز ایشان بنظر خلق ثابتی ندارند. بهتر است هر چه سریعتر تکلیف خود را مشخص کنید در این رابطه.

سلام جناب اقای دکتر. من بعد از ۷ سال رابطه با یه خانم و بعد از اینکه خواستگاری رفتم و همه چیز خوب پیش میرفت ناگهان یک شبه دچار استرس و اضطراب وحشتناکی شدم و باعث شد حمله پنیک بهم دست بده. اضطرابم از این بود که ترسیدم از ازدواج با اون خانم چون بعضی مواقع ظاهرش منو ارضا نمیکرد. خلاصه بعد از دو سه ماه استرس و اضطراب و مراجعه به روانپزشک و مشاور تصمیم به جدایی گرفتیم. من اوایل خیلی حالم خوب بود چون تمام فشاری که روم بود برداشته شد ولی بعد از گذشت سه چهار ماه از جدایی و اینکه فهمیذم این اضطراب برا من یه حالت وسواسی بوده و رفتم دنبال درمان تصمیم گرفتم برگردم و اشتباهمو جبران کنم ولی هر چقدر اصرار کردم نشد که نشد و اون خانم همش میگفت ترسیدم. تو این مدت من میدیذم که هر چند وقت یکبار با لباسا و کادوهای من عکس میگرفت ولی برنگشت به رابطه. من هم دیگه حقیقتا احساس حقارت کردم و دیگه بهش پیام و زنگ نزدم چون حس کردم داره تلافی میکنه و غرورمو له میکنه. ولی الان واقعا خودمو نمیتونم قانع کنم که چرا من نتونستم تو اون شرایط اضطراب خودمو کنترل کنم و صبر کنم تا مشکلم خل بشه و اون ادمو از دست ندم. و این برام عذاب وجدان ایجاد کرده چون من بودم ک تموم کردم رابطه رو و واقعا پشیمونم و ننیتونم خودمو قانع کنم. البتع من تمام موارد داخل مقاله شمارو خوندم و رعایت میکنم ولی الان حدود یک ساله حال جالبی ندارم. اصلا هم به فکر رابطه جدید نیستم چون میدونم برام ضرر داره و به یه نفر دیگه هم میتونه اسیب بزنه. شما بگید من چیکار کنم با این حس عذاب وجدان و احساس گناه؟ این مقاله ای که شما نوشتید خوندش برا من بیشتر حس گناه ایجاد میکنه چون من در جایگاه شخصی هستم که رابطه رو تموم کرده و این مقاله طرف کسانی هست که خودشون باعث تموم شدن نبودن. هرجا سرچ میکنم حس میکنم سایتا مطالبشون علیه منه چون من ظالم بودم و اون خانم مظلوم. پ اینکه واقعا اون خانم از خیلی لحاظ ها و ویژگیا برام خوب بود و الان میترسم شاید نتونم کسی دیگه با اون ویژگی هارو پیدا کنم. یه راهی جلو پام بزارید. ممنون

سلام. پاسخ خود را می توانید در مقاله زیر پیدا کنید.https://dr-sanaie.com/%D9%81%D9%88%D8%A8%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B9%D9%87%D8%AF-%D9%88-%D8%A7%D8%B6%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/

سلام آقای دکتر . من مدتی قبل با یه پسر دوست بودم . بعد از مدتی ولش کردم و رفتم سراغ زندگیم . بعد از یه مدت اون برگشت طرف من باهم بودیم یه مدت همش حرف ازدواج رو میزد . با این که من خودم ولش کرده بودم ولی حس کردم دارم عاشقش میشم . حس کردم منو بخشیده بخاطر همین آنقدرخوبه روابطش با من . یه مدت گذشت و من شدیدا بهش علاقه مند شدم و بهش گفتم که بهش علاقه دارم و دلم میخاد باهاش ازدواج کنم . گفتم از گذشته ها پشیمونم و برای جبرانش وقت میخام . ولی همین که فهمید من بهش علاقه مند شدم گفت من مثل قبل بهت علاقه ندارم و دلم میخاد رابطمون فقط در حد دوتا دوست باشه نه بیشتر . منم به مدت تحمل کردم چون واقعا بهش وابسته شده بودم و امید داشتم که درست بشه . ولی دیدم نه نمیشه . و تموم کرد همه چیزو . ولی درد وابستگی منو از پا در آورده . کمکم کنید

سلام. این مقاله دقیقا برای افرادی مانند شما نوشته شده. می توانسد با رعایت موارد آن از این احساس بد رها شوید. مردان معمولا وقتی از مورد قبول قرار گرفتن خود مطمئن می شوند شور و علاقه ابتدایی خود را از دست می دهند. بنابراین مهم است که چه زمانی چه گامی را در رابطه بر میدارید.

حدود شش سال توی رابطه با فردی بودم که مشکلات عمیقی داشت شامل وابستگی خانوادگی و ورشکستگی و اخراج از دانشگاه و …. که همه رو بعدها تیکه تیکه بهم گفت، وقتی که دیگه از موندن و حس من بهش مطمین شده بود. اما در مقابل بسیار بسیار متعهد و عاطفی بود و هیچ کم و کسر احساسی و حتی مادی واسم نمیذاشت . متاسفانه بخاطر تصمیمات بد کاری و بدهی بالا اوردن‌های بیشتر شرایط ازدواج ایجاد نمیشد و مدام عقب میافتاد تا اینکه تسلیم فشارهای خانواده و نا‌امیدی از بهبود شرایط شدم و من رابطه رو تموم کردم. طی یک سال بعدش گاهی تلفنی در ارتباط بودیم تا من با کسی که شرایط مناسبی داشت و ادعا میکرد بسیار احساسی هست آشنا و وارد رابطه شدم. کمتر از چند ماه فهمیدم من نسبت به ایشون پرشور‌تر و عاطفی‌ترم و با مقایسه رفتار و احساسی که توی رابطه قبلیم باهام میشد احساس پشیمونی زیادی داشتم اما تا الان که یک سال گذشته از این رابطه تازه ننونستم ازش جدا شم، هربار خواستم، خواهش کرد و منم نتونستم رد کنم … پارتنر قبلیم از طرفی تمام مشکلات رو توی این یک سال و به شکل معجزه‌آسایی برطرف کرده و تقاضای برگشت داره …. خانواده‌م اصلا قبولش نمیکنن و از طرفی خودم رو با اون خوشحال‌تر میبینم هرچند عذاب وجدان تموم کردن رابطه فعلی هم واسم کشنده‌س خصوصا که پارتنرم خیلی تلاش میکنه و میدونم دوستم داره … واقعا موندم چیکار کنم، رواندرمانی هم تا حالا کمکم نکرده …. لطفا نظرتون رو بگین

سلام. وقتی رابطه ای را باید شروع کنید که رابطه قبلی کاملا در ذهن و روان تمام شده باشد. متاسفانه رابطه جدید شما تا حدی بخاطر فراموش کردن احساسات بد تمام شدن رابطه قبل بود. وقتی رابطه قبل تمام نشود اگر حتی نفر بعد فرد مناسبی نیز باشد مقایسه ذهن شما رابطه را تخریب می کند و نمی توانید کاملا وارد رابطه شوید. در این شرایط حتی نمی توان گفت فرد جدید احساسی نبوده است کما اینکه اکنون نیز شما را از رفتن باز می دارد. اکنون رابطه با فرد قدیمی را بالکل تمام کنید و مدت حداقل ۶ ماه با فرد جدید در رابطه بمانید تا بفهمید ایا واقعا مناسب شما است یا خیر.

سلام دکتر لطفا راهنماییم کنید من ۴ سال با یه پسر رابطه داشتم و دوسال اول به شدت به هم علاقمند بودیم اما دو سال بعد همش دعوا و جنگ اعصاب و علاقمون تقریبا از بین رفت فقط به خاطر اینکه عشق اول بود و ۴ سال باهاش بودم نمیخواستم رابطمون تمام بشه اما الان فکر میکنم این رابطه به جایی نمیرسه و چند وقتیه تموم کردیم..یه خواستگار دارم و میخوام ازدواج کنم فقط میترسم ازینکه مشکل پیش بیادبه خاطر رابطه ی قبلم..میشه راهنماییم کنید ممنونم…

قبل از اقدام برای رابطه جدید باید بخود حتما فرصتی ۶ ماهه تا یکساله بدهید تا دچار مشکل نشوید. باید کاملا این فرد از ذهن شما خارج شود و بعد وارد هر رابطه دیگری شوید زیرا در غیر اینصورت رابطه جدید خود را حتی اگر فرد مناسبی باشد خراب می کنید. او را با قبلی مقایسه می کنید و ضمن انکه با تمام شور و شوق وارد رابطه نمی توانید بشوید. بنابراین به خود فرصت بدهید و در حال حاضر وارد رابطه نشوید.

با سلام .بیست سال پیش عاشق دختر عموم شدم . ولی اصلا روم نشد بش بگم ،یک سال همدیگر دوست داشتیم کم کم عشق من بیشتر و مال اون کمتر شد. تا اینکه سال ۸۰ بطور کلی بام کات کرد و گفت دوسم نداره .. هر کاری کردم نتونستم راضیش کنم . سال ۱۳۸۳ ازدواج کرده .. منم ۱۳۸۶ ازدواج کردم … ولی تو مدت این بیست سال هفته ای ۵ شب خواش میبنم. وقتی میبینمش ضربان قلبم هزار میشه .. هنوز به اندازه جونم دوستش دارم ..افسردگی گرفتم .. داغون شدم .. آرزوی مرگ دارم .تورو به قرآن قسم اقای دکتر کمکم کن … دو بچه دارم ولی مثل بچه ها گریه میکنم.. کمکم کن یه عمر مدیونم بهت

سلام. در درجه اول باید بدانید که اگر با دختر عمو ازدواج می کردید الان همین حس و حالات را نسبت به زن دیگری داشتید. این تعریف ذهن شما از عشق است که مشخص می کند عاشق چه کسی شوید. در ذهن شما عشق یعنی چیزی که دست یافتنی نیست و دور از دسترس می باشد بنابراین حال که دختر عمو را بدست نیاوردید همچنان دهن شما درگیر اوست. این اصلا به معنای واقعی بودن عشق نیست. شما تعریف غلطی از عشث و دوست داشتن بر اساس تجربیات کودکی خود دارید. با یک درمانگر مشاوره کنید . دو مفاله زیر را نیز بخوانید

https://dr-sanaie.com/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%B9%D8%A7%D8%B7%D9%81%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%B3-%D8%B7%D8%B1%D8%AF-%D8%B4%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%A7/https://dr-sanaie.com/%D8%AA%D9%84%D9%87-%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%B4%D8%AF%DA%AF%DB%8C/

عالی بود خیلی به دردن خورد ممنون از شما

سلام. ممنون از حسن نظر شما

توی وضعیت افسردگی تصمیم به ازدواج با کسی گرفتم که دوازده سال از خودم بزرگ تر بود و یه بارم نامزد کرده بود. من فقط شونزده سالم بود. دائم گوشیمو چک می‌کرد و حتی وقتی بیرون میرفتیم شیشه ماشینو چند باری داد بالا تا کسی منو نبینه. چون دیدم نمیتونم با اخلاقش کنار بیام نامزدی رو بهم زدم. حالا بعد از یک سال دائم دارم خودخوری میکنم که چرا از اول توی سن کم قبول کردمو… با اینکه هیچ علاقه ای بهش ندارم ولی حس میکنم ازدواج اون منو زجر میده و یا من دیگه نمیتونم به ازدواج فکر کنم. به نظرتون این حس من طبیعیه

سلام جانم. اولا راهکارهای مقاله بالا را بکار ببندید و هیچ خبر و اطلاعی از اون شخص نگیرید. این حسی که گفتید برای مدت کوتاهی بعد از جدایی ممکنه سراغ شما بیاد ولی اگر باقی بمونه یا بدلیل ان است که شما همچنان او را دنبال می کنید و رها نکرده اید و یا اینکه شما در کودکی توجه و محبت کافی دریافت نکرده اید. احتمال دیگر آن است که شما طرحواره و الگوی طرد دارید که می توانید درباره آن در مقاله زیر اطلاع بیشتر یپیدا کنید.https://dr-sanaie.com/%D8%AA%D9%84%D9%87-%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%B4%D8%AF%DA%AF%DB%8C/

سلام دکتر ممونم بابت این مقاله خوبتون واقعا خیلی به من کمک کرد.اصلا باورم نمیشد که بتونم بدون اون رابطه زندگی کنم.تشکر میکنم ازتون

خوشحالم که توانستید توانایی های خود را کشف کنید.

سلام ..من حدود ۳ سال تو رابطه بودم یک سال اخیر خونواده هم تو جریان بودن و قرار بود ازدواج کنیم ولی هر بار مشکلاتی پیش میومد که به جلسه خاستگاری نکشید …الان حدود ۱۵ روز میشه تموم شده همه چی ..من همیشه ترید داشتم که این ادم به دردم میخوره یا نه ولی رو حساب علاقه خیلی چیزارو نادیده میگرفتم …الان که تموم شده زندگی خیلی سخت میگذره برام به شدت دلتنگم ولی برای موندنش نه التماس کردم نه چونه زدم یه جوریم برخورد کردم که انگار خیلی برام راحت بوده هرچند واقعا برام سخت بود …امیدوارم این دوران سخت بگذره

خوشحالم که می توانید خود را مدیریت کنید.

من با یکی از دنبال کننده های اینستام صحبت کردم و از نظر نامزدم خیانت تلقی میشه هرچقدر ازش فرصت میخوام ک جبران کنم همش میگه بی فایدس و تو درست نمیشی خیلی خوردم کرده تو این مدت چیکار کنم بنظر شما بمونم خودمو ثابت کنم یا تموم کنم و با تهمت خیانت و عذاب وجدان زندگیمو ادامه بدم؟!

سلام. دقت کنید که موضوع شما ابدا این نیست که شما خود را ثابت کنید و یا نکنید. موضوع شما این است که آیا می خواهید با یک مرد شکاک و بد دل تا آخر عمر صحبت کنید یا نه. باید حتما یا یک روانشناس بررسی کنید که آیا نشانه های دیگری از شکاکی هم در ایشان دیده می شود؟ البته همه این ها در صورتی است که شما با فالوور خود چه صحبت هایی کرده اید؟ ایا صحبت های جنسی بوده و یا غیر جنسی. عاشقانه بوده و یا روزمره؟ اگر صحبت ها غیر جنسی و غیر عاشقانه بوده است حتما به یک روانشناس مراجعه کنید تا درباره ماندن یا رفتن تصمیم بگیرید. شاید این اتفاق شانس زندگی شما بوده باشد تا با یک شخص غلط ازدواج نکنید.

ممنون از مطالب مفیدتون الان ٢ ماه نامزدم به خاطر عصبانیت های بی مورد من و دعواهامون که ٨٠٪؜ من مقصر بودم رابطه رو ترک کرده در حالی که سه ماه دیگه عروسیمون بود و ٢ سال نامزد بودیم و در کل ٣ سال تو رابطه الان ٢ ماه توی خونم و همش پشیمونم، ٢-٣ باری به بهانه های مختلف زنگ زد که حالم رو بپرسه و نشون داد داره از جدایی رنج میبره و اوضاع خوبی نداره ولی بویی از پشیمونی از جدایی به مشام نمیرسید من هنوز امیدوارم برای یک فرصت دیگه ولی نمیدونم تا کی؟ و اصلا این امید کاذب است یا نه ممنون میشم نظر شما کارشناس محترم رو بدونم

اگر شما در اکثر موقعیت ها مسبب و مقصر بوده اید آیا اقدامی روشن بجهت اینکه نشان دهید از رفتار خود پشیمان هستید انجام داده اید؟ در غیر اینصورت چطور انتظار دارید او اقدامی انجام دهد. متاسفانه باور غلط فرهنگی ما آن است که اگر اقدام کنم، ارزش و منزلت من کم می شود. یا اینکه او مرد است و شما انتظار دارید رابطه را او پیش ببرد. اینها باورهای پوسیده ای است که باید تکلیفشان را با خودتان روشن کنید. آیا می خواهید همیشه وقایع، شما را به سویی ببرد و یا شما خود جهت وقایع را تعیین کنید؟؟؟

من همون اوایل که جدا شد بارها و بارها رفتم دم در خونشون و بهش گفتم پشیمونم از رفتارهام حتی هفته پیش که زنگ زد، گفتم که پیش مشاوره میرم و مقاله میخونم و اشتباهلتم رو فهمیدم و میخوام اصلاح کنم ولی متاسفانه میگه دیره و من از این رابطه بریدم با اینکه دارم از این جدایی رنج میبرم

خوب عزیزم به نظر رابطه کمی پیچیده شده. باید فهمید موضوعی که ایشان را نگران میکنه چیست. او قطعا از تکرار بعضی اتفاقات نگران است.

ممنون آقای دکتر بابت لینک ولی واقعا سخته یکیو با تمام وجود دوست داشته باشی و در اخر بفهمی تو براش ی آدم معمولی بودی در حدی ک شمارشم نمیتونی داشته باشی کاش آدما میفهمیدن کی چقد دوسشون داره سخته بعد از یسال و۷ ماه بخوای فراموش کنی

عزیزم همیشه دنیا به همین منوال بوده. شما کسی را دوست داری و او کس دیگری را و کسی دیگر شما را. بله سخته فراموش کردن.

از تردیدهای زیادی برای تماس باهاش نجاتم داد سپاس

خوشحالم مطالب مفید واقع شد.

سلام بابت این مقاله کامل و جامع و بسیار مفید ازتون بینهایت تشکر میکنم. اولین مقاله ای بود که خوندم و احساس نکردم که یه ترجمه از مقاله هاییه ک بدون در نظر گرفتن فرهنگ وملاحظات اون نشر پیدا کرده و چقدر حالم رو بهترکرد. از صمیم قلب موفقیت های روز افزون آرزو میکنم که برای حال خوب آدمها دغدغه مند و مسئولانه تلاش میکنید.

سلام. خیلی خوشحالم که مطالب مقاله مفید بوده و مورد توجه شما قرار گرفت.

من خیلی درگیر این بودم که بخوام طرفم رو حداقل یک بار دیگر ببینمش ولی با اولین نکته شما کاملا فراموش کردم این و که بخوام ببینمش و ازش سوال بپرسم

خوشحالم که مقاله مفید فایده قرار گرفت .انشالله در اینده تجربیات خوب و دلنشینی داشته باشید.

سلام خدمت شما جناب آقای دکتر سنایی یکی از دوستان دختر من بعد از دوسال رابطه خودشون رو تموم کردن و من در جریان تمام اتفاقات این رابطه بود سوالی که داشتم اینکه چجوری میتونم با دوستم صحبت کنم و دلداریشون بدم که کمکش کنم زودتر به زندگی عادی برگرده ممنونم میشم سوالم رو پاسخ بدید

سلام. در ابتدا باید بدانید که قرار نیست سریعا حال ایشان خوب شود. بهبود حال او مستلزم زمان است. زیرا پروسه یهیودی رشد بهمراه دارد. قدمهایی که در مقاله ذکر شده است بجهت آن است که بار اضافی و زخم بیجهت بر خود نزنیم. نکات مقاله را مراعات کنند تا این پروسه در روند طبیعی خود جریان بیابد

با سلام و احترام. تا انتهای مقاله را با دقت و علاقه مطالعه کردم و لینک را برای دوستانم هم ارسال میکنم. بسیار زیبا و عالی بود. سپاس از شما

سلام. ممنون از حسن نظر شما. خوشحالم که مفید فایده بود.

یه رابطه ای رو تموم کردم ک واقعا حس میکردم اسیب میبینم مطالب خیلی کمک کردند ممنون اقای دکتر

عزیزم خیلی خوشحالم که مفید حال واقع شد.

عالی بود ممنون.

ممنون از لطف شما

با سلام و تشکر از مطالب خوبتون آقای دکتر من ۴سال درگیر یه رابطه به شدت مسموم بودم و پارسال با خوندن این مقاله تونستم تمومش کنم و از این جهت واقعا و از صمیم قلب ازتون ممنونم. فقط یه موضوعی نگرانم میکنه اونم اینه که بعد از ۱سال هنوز بعد اینکه چیزی درباره اون شخص میگن یا اتفاقی پروفایلشو میبینم یه مقدار حالم بد میشه(نه به شدت قبل ولی کمی)میخواستم بدونم زمان بیشتری لازمه؟ و اینکه از اون موقع یه مقدار علائم افسردگی داشتم مثلا خیلی منفعل و تنبل شدم و خیلی بی انرژیم گاهی اوقات…به نظرتون مشاوره نیاز دارم؟چون قبلا خیلی فعال و اکتیو بودم تو کارام بازم ممنون از این مطلبتون چون هیچکس نتونست مثل این کمکم کنه

سلام. ۴ سال مدتی است که به زمان بیشتری برای ترمیم نیاز است. ضمن انکه باید بدانید قرار نیست حال شما خوب شود و احساسات و هیجانات مثبت سراغتان بیاید تا فعال شوید بلکه برعکس باید فعال شوید تا احساسات خوب داشته باشید. این نکته در بهبود بسیار مهم است

فوق العاده بود تشکر.

ممنون از لطف شما

به نظر من مطالب جامع و کامل بود …مثل همیشه دکتر سنایی عزیز

ممنون از محبت و بذل توجه شما.

سلام در مورد نشخوار فکری مطلبی وجود نداشت اگه لطف بفرمائید مطلب بزارید ممنون میشم

سلام. چشم. مقاله درمان خطاهای شناختی در حال حاضر می تواند مفید برای شما باشد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

سایز الت تناسلی شما از نرم طبیعی نیز بزرگتر است. ضمن انکه با…

سایز قطعی را نمی توان گفت ولی تا 18 و 19 سالگی امکان رشد وجو…

سلام ۱۶ سالمه و … ۱۴ سانت میخواستم بدونم تا ۱۸ سالگی به ۱۷…

سلام من 16سالمه و تازه 12روزه رفتم 17سالگی قدم 180 و وزنم 62…

سوزان اندرسون بنیاد فرهنگ زندگی…

میشه لطفا بگین نویسنده کتاب رهایی از غم جدایی کیست که بتونم…

درمان قطعی زود انزالی

درمان افسردگی بدون دارو

عشق بازی

سریعترین درمان افسردگی

دکتر کامیار سنایی

عشق بازی با زن+تحریک جنسی

ترک اعتیاد به دیدن فیلم پورن

تعریف اضطراب

درمان اضطراب شدید بدون دارو

درمان اضطراب اجتماعی

نقاط حساس بدن زنان

درمان قطعی وسواس فکری شدید

جملات پایان رابطه

درمان قطعی اختلال دوقطبی

درمان دیر انزالی

دکتر روانشناس ایرانی درالمان

روانشناس ایرانی در کویت

روانشناس در انگلستان

روانشناس در دبی

روانشناس در استرالیا

روانشناس ایرانی در تورنتو

روانشناس در گرگان

روانشناس ایرانی در سوئد

روانشناس در غرب تهران

روانشناس در لس انجلس

بهترین روانشناس

دکتر روانشناس خوب

سایز الت تناسلی شما از نرم طبیعی نیز بزرگتر است. ضمن انکه با…

سایز قطعی را نمی توان گفت ولی تا 18 و 19 سالگی امکان رشد وجو…

سلام ۱۶ سالمه و … ۱۴ سانت میخواستم بدونم تا ۱۸ سالگی به ۱۷…

سلام من 16سالمه و تازه 12روزه رفتم 17سالگی قدم 180 و وزنم 62…

سوزان اندرسون بنیاد فرهنگ زندگی…

میشه لطفا بگین نویسنده کتاب رهایی از غم جدایی کیست که بتونم…


https://dr-sanaie.com/wp-content/uploads/2020/09/podcast-behboodi-pas-az-rabeteh-atefi.mp3Downloads-icon

یکی از سخت ترین کار هایی که در طول زندگی با آن مواجه هستیم این است که چگونه یک رابطه را قطع کنیم هیچ وقت روش آسانی برای گفتن “من دیگر نمی خواهم این رابطه را ادامه دهم” وجود ندارد.

اکثر شما زمانی که می خواهید این جمله را به زبان آورید، سعی می کنید بیشتر فکر کرده یا خود را مجبور به تغییر آن می کنید.

 اما بعضی مواقع که تمام تلاش هایتان برای حل مشکلات رابطه جوابگو نیست، بنابراین بهتر است خوشبختی خود را در اولویت قرار دهید.

اما چگونه به رابطه عاطفی خود پایان دهیم؟ در واقع تمام کردن رابطه به این معنی نیست که شما بیشتر از طرف مقابل آسیب خواهید دید یا بلعکس.

برای جدایی از دوست پسر یا دوست دختر خود لازم است درک، دلسوزی و همدلی را بیاموزید و تمرین کنید.

چگونه رابطه ای را قطع کنیم

با خواندن این مطلب راه های ترک دوستی را در آرام ترین شرایط خواهید آموخت. برای قطع رابطه بهتر است، روش های صحیح آن را بیاموزید که آسیب کمتری به خود و کسی که دوستش داشتید، وارد شود.

عشق یک چیز جادویی است. زمانی که اتفاق می افتد شما دلیلش را نمی فهمید.

 فقط احساس می کنید، عاشق شده اید. عشق با نیروی شگفت انگیزی که دارد، می تواند کل زندگی شما را تغییر دهد.

هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها زندگی فوق العاده ای تجربه می کنید.

 اما یک روز متوجه می شوید، متوقف شده است.

دیگر احساسی درون خود پیدا نمی کنید.

 این اتفاق حتی بدون علائم واضح رخ می دهد.

 روابط به آرامی از هم می پاشد و شادی از بین می رود.

چگونه یک رابطه را قطع کنیم اولین چیزی است که به ذهنتان می رسد.

 اما ممکن است بعد از تصمیم گیری پشیمان شوید. زیرا نمی توانید بپذیرید چگونه امکان دارد از آن عشق آتشین چیزی نمانده باشد.

 اما لازم است، بدانید حتی بهترین روابط هم می تواند از هم پاشیده شود.

زمانی که شما از تمام کردن رابطه خود اطمینان یافته اید، لازم نیست دنبال دلایل از بین رفتن عشق باشید. بهتر است راه های ترک دوستی و جدایی از دوست دختر یا دوست پسر را بیاموزید.

 شما دو فرد بالغ هستید و هر یک لازم است با کمترین آسیب عاطفی بتواند زندگی خود را ادامه دهد. پس می توانید یکدیگر را در مسیر اینکه چگونه یک رابطه را قطع کنیم کمک کنید.

اگر شما هم تجربه جدایی از شریک زندگی خود را داشته باشید، احتمالاً می دانید هیچ احساسی وحشتناک تر از آن نیست که هر روز با دانستن این موضوع بیدار شوید، اینکه می خواهید به رابطه تان پایان دهید.

هنوز احساس می کنید او را دوست دارید و نمی خواهید صدمه ای به او وارد کنید. با این حال به طور ناخودآگاه درصدد صدمه زدن به او قرار دارید.

 شما دوست دارید بهترین اتفاق ها برای شریک زندگی تان بیفتد، اما نمی خواهید جزیی از آن اتفاقات باشید. معمولاً افراد زمان قطع کردن رابطه احساس می کنند، باید یک عمل جراحی عاطفی را از سر بگذرانند و ممکن است، یکی از آن ها نتواند این عمل جراحی را با موفقیت پشت سر بگذارد.

در بیشتر موارد افراد تصور می کنند، روش های ظریف تر که مستقیم به دوست پسر یا دوست دختر نگویند، بهتر جواب می دهد. اما حقیقت این است که چنین نیست. ادامه دادن یک رابطه با سردی صدمات بسیار بیشتری از قطع کردن رابطه خواهد داشت.

دلایلی زیادی وجود دارد که افراد جسارت تمام کردن رابطه را ندارند و نمی دانند که چگونه به رابطه عاطفی خود پایان دهند و درون یک رابطه گیر می کنند. در این جا به چند مورد از آن ها اشاره خواهد شد:

حلقه سمی زمانی ایجاد می شود که هنگام قطع کردن رابطه یکی از طرفین جسارت روبرو شدن با این موضوع را ندارد.

این فرد تمام تلاش خود را می کند که مکالمه و صحبتی در رابطه با این موضوع صورت نگیرد.

 حتی ممکن است، شریک خود را تهدید کند و بگوید بدون او خودکشی خواهد کرد.

در این شرایط طرف مقابل مجبور می شود، رابطه را ادامه دهد و به طور اجباری محبت کند.

بازی انتظار در واقع نوع تکامل یافته حلقه سمی است. در این حالت هر دو فرد نا امیدی خود را بین یکدیگر به اشتراک می گذارند.

هر دو طرف می خواهند رابطه را تمام کنند، اما هیچ کدام نمی خواهد اولین نفری باشد که از آن حرف می زند. چرا که نمی خواهند مسئولیتی در قبال آن احساس کنند.

در شرایط بازی انتظار هیچ صحبتی بین طرفین وجود ندارد. هر دو به ظاهر رابطه را ادامه می دهند و منتظر کوچک ترین درگیری یا بهانه می مانند که طرف مقابل را راضی به پایان دادن رابطه کنند.

در این سناریو از قطع کردن رابطه طرفین به جای فهم درست و داشتن عملکردی صحیح برای کات کردن، از روش تهاجمی استفاده می کنند. آن ها یکدیگر را برای هر چیز کوچکی سرزنش می کنند و هریک می خواهد دیگری را مقصر این رابطه ناخوشایند بداند.

این شرایط باعث احساس خشم و عصبانیت برای مدت طولانی در دو طرف می شود. آن ها ممکن است با خشونت رابطه خود را تمام کنند اما از هر موقعیتی برای خالی کردن خشم درونشان استفاده می کنند.

این اتفاق در واقع به این دلیل می افتد که هیچ یک از دو فرد فرصتی برای پایان دادن صحیح به رابطه ایجاد نمی کند.

تصمیم گیری برای بهترین زمان قطع کردن رابطه یک فرآیند خطی و ثابت نیست.

 زمانی که در یک رابطه عاطفی قرار دارید و روزها را طی می کنید، مواقع زیادی تصور می کنید در درست ترین جای ممکن هستید و بهترین رابطه را دارید.

 در حالی که این احساس برای چند روز کارساز است و سرانجام جای خود را به احساس قطعی جدایی از رابطه می دهد.

پس چه زمانی می توان متوجه شد، زمان پایان دادن به رابطه عاطفی فرا رسیده است؟ پاسخ این سوال بستگی به احساس شما دارد.

به رابطه تان چه احساسی دارید؟! آیا از آن فقط راضی هستید یا از داشتن شریک زندگی تان خوشحالید؟

اگر احساس می کنید، رابطه تان شباهتی به چیزی که می خواستید، ندارد و در دام یک رابطه گرفتار شده اید، زمان قطع کردن آن رسیده است.

چگونه رابطه ای را قطع کنیم

اما فراموش نکنید که احساسات شریک زندگی تان هم در نظر بگیرید. بسیار مهم است که یک رابطه با احترام متقابل و به طور صحیح پایان پذیرد.

این که چگونه یک رابطه را قطع کنیم همیشه جواب مشکلات رابطه نیست. اگر شما شریک زندگی تان را دوست دارید، تلاش کنید رابطه خود را نجات دهید. در اینجا مواردی که نشان دهنده پایان یک رابطه است، آورده شده اند. اما فراموش نکنید، هیچ چیز قطعی در رابطه با انسان ها وجود ندارد.

وقتی شکست عشقی ایجاد میشود و یک رابطه با شکست مواجه میشود، احترام آخرین ستونی است که شکسته می شود. زمانی که به این نقطه رسیدید و هیچ احترامی بین شما وجود ندارد به مرحله قطع کردن رابطه نزدیک شده اید.

زمانی که لحظات پاک و عاشقانه شما مانند سابق نیست، مثلاً در زمان بوسیدن یکدیگر به جای احساس لذت، احساس ناراحتی می کنید، بهتر است دلایل آن را پیدا کنید.

اگر زمانی که شریک زندگی تان می خواهد زمان بیشتری با هم باشید و شما احساس ناراحتی می کنید یا در طول رابطه جنسی ترجیح می دهید، تنهایی لذت ببرید و کارهای کوچک عاشقانه سابق را انجام نمی دهید بهتر است، جدی تر فکر کنید و تصمیم بگیرید.

اگر با شروع هر بحثی مثلاً انتخاب یک رستوران مناسب برای نهار یا تصمیم های اقتصادی زندگی، مکالمه شما به دعوا بدل می شود، بهتر است به دنبال راه حلی جدی باشید.

 لازم است به مشاور مراجعه کرده و مشکلات رابطه را حل کنید.

اگر با شریک زندگی خود حرف نمی زنید، چون می ترسید هر گفت و گویی به دعوا تبدیل شود به زمان قطع کردن رابطه تان نزدیک شده اید.

 اگر بحث های شما درباره این است که مقصر رابطه کدام یکی از شماست، بهتر است تصمیمی جدی بگیرید.

زمانی که هیچ کدام از تلاش های شما برای حل مشکلات و از نو ساختن رابطه تان نتیجه ای نداشت، بهتر است روشی را برای این که چگونه یک رابطه را قطع کنیم انتخاب کنید که کمترین صدمه را به خود و شریک زندگی تان وارد کند.

قبل از تمام کردن رابطه ضروری است برای حل مشکلات به مشاوره مراجعه کنید و آخرین تلاش های خود را انجام دهید. اما موقعی که تصمیم شما برای قطع کردن رابطه جدی است، موارد زیر را رعایت کنید:

زمانی که احساس کردید هیچ چیز مانند سابق نیست و هیچ احساسی به دوست دختر یا دوست پسر خود ندارید، اولین فرصت را برای بیان آن در نظر بگیرید.

 اگر رابطه را بدون داشتن احساسی ادامه دهید درگیر بازی انتظار خواهید شد. پس بهتر است اولین فرصتی که می توانید با یکدیگر صحبت کنید.

فراموش نکنید، بهتر است در یک مکان عمومی قرار نگذارید. زیرا لازم است فرد مقابل یک واکنش عاطفی صادقانه را تجربه کند. پس این اتفاق باید در مکانی امن و حداقل نیمه خصوصی رخ دهد.

برای تمام کردن رابطه لازم است به صورت حضوری با یکدیگر صحبت کنید.

 حضور فیزیکی شما نشان می دهد، طرف مقابل و رابطه چقدر برای شما ارزشمند است.

امروزه بیشتر افراد ترجیح می دهند، رابطه را با یک پیغام کوتاه تمام کنند.

اما این روش به شدت به طرف مقابل آسیب می زند.

 در واقع صدمه می تواند فرد را درگیر انتقام جویی کند که در نهایت به شما آسیب بزند.

راجع به احساسات خود صادق باشید.

اگر راجع به مسئله قطع کردن رابطه احساسات واقعی و درستی دارید، بیان کنید.

 بیان نکردن آن ها باعث سردرگمی بیشتر طرف مقابل می شود.

همچنین امید کاذب به طرف مقابل ندهید.

 اگر نسبت به تمام کردن رابطه اطمینان دارید، لازم نیست خوش بینانه درباره شرایط صحبت کنید.

قبل از تصمیم برای جدایی از دوست پسر یا دوست دختر خود، دلایل تمام کردن رابطه تان را پیدا کنید و درباره آن ها فکر کنید.

 زمانیکه راجع به دلایل خود مطمئنید، لازم نیست از جملات پیچیده و مبهم استفاده کنید. برای احترام به شریک زندگی تان لازم است، صریح و ساده دلایل را بازگو کنید.

مسئولیت تصمیم خود را بر عهده بگیرید. به جای سرزنش کردن شریک زندگی، لازم است بدانید این چیزی است که شما می خواهید.

در زمان قطع کردن رابطه بدون دفاع به صحبت های طرف مقابل گوش دهید.

 برای پایان دادن به رابطه باید سوالات طرف مقابل را پاسخ دهید. جواب ندادن به سوالات فرد را دچار سردرگمی می کند و آسیب روحی زیادی به فرد وارد می کند.

بعد از قطع کردن رابطه، بهتر است تا مدتی با دوست دختر یا دوست پسر خود رابطه ای نداشته باشید.

 این کار برای احترام به احساسات او ضروری است.

رابطه نداشتن نشان می دهد که شرایط تغییر کرده است و باعث می شود فرد بهتر با آن کنار بیاید.

بهتر است، سعی نکنید رابطه عاشقانه تان را به رابطه دوستی تبدیل کنید. این روش شاید برای خنثی کردن واکنش عاطفی طرف مقابل به کار رود، اما در واقع باعث عدم اطمینان فرد می شود و احتمال صدمه بیشتری برای فرد خواهد داشت.

بگذارید شریک زندگی تان به رابطه عاشقانه به عنوان رابطه ای با کیفیت نگاه کند و ارزش آن را پایین نیاورید.

زمانی که یک رابطه تمام می شود دو طرف آسیب می بینند.

 شوک ناگهانی از دست رفتن رابطه تجربه خواهد شد.

 بهتر است برای پایان دادن به یک رابطه در درجه اول دلایل کافی داشته باشید.

 قبل از تصمیم گیری برای قطع کردن رابطه با مراجعه به مشاور یا گرفتن مشاوره تلفنی سعی کنید، مشکلات را حل کنید.

اما زمانی که مطمئن شدید دیگر قادر به ادامه دادن رابطه نیستید، سعی نکنید با درست کردن موقعیتی خشونت بار رابطه را پایان دهید.

تمام کردن رابطه بهتر است به روش صحیح اتفاق بیفتد.

قطع کردن رابطه با رعایت خونسردی و تا حد ممکن آرام، آسیب های جدایی را کمتر خواهد کرد. با در نظر گرفتن مطالب گفته شده می توانید رابطه خود را به درستی تمام کنید.

حرف آخر اینکه برای هر کسی با توجه به شرایط آن ممکن است رفتار و برخورد متفاوتی وجود داشته باشد به همین دلیل اگر به دنبال مشاوره هستید با در رابطه با مقاله چگونه یک رابطه را قطع کنیم سوال دارید با مشاوران ما در نوا مشاور تماس بگیرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

نام خود را وارد کنید

موضوع مشاوره

شماره تماس

نوع مشاوره درخواستی خود را مشخص کنیدمشاوره تلفنیمشاوره حضوری

ارتباط تلفنی با مشاوران درسی و تحصیلی “الو سلام مشاور” از طریق این دو شماره ۰۲۱-۶۶۰۸۱۲۰۰ ۰۹۹۳۱۲۰۰۴۰۰

چگونه رابطه ای را قطع کنیم
چگونه رابطه ای را قطع کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *