چطور بفهمیم کارت صدا سوخته

 
helpkade
چطور بفهمیم کارت صدا سوخته
چطور بفهمیم کارت صدا سوخته

در صورت مفید بودن این مقاله حتما نظر خودتان را در پایین مطلب برای ما ارسال کنید

بعضی ازمواقع به طور غیر عمدی دستتان بر روی کلید Mute کیبورد که علامت یک بلندگو همراه با خط مورب کشیده شده بر روی آن می باشد ، می خورد !!! صدا قطع می شود وبدلیل غیر فعال بودن آیکون نوار وظیفه هر کاری می کنیم صدای کامپیوتر وصل نمی شود . یا کلید مات فعال است و صدا از طریق این گزینه قطع نیست ، وارد کنترل پنل و تتنظیمات صدا هم که می شویم مشاهده می کنیم که از نظر سخت افزاری کارت صدا کار می کند ولی از اسپیکر صدا پخش نمی شود  ، راه حل چیست ؟ من در ادامه به تمام این پرسش ها پاسخ میدهم تا راحت تر بتوانید متوجه شوید مشکل از کجا نشات گرفته است .

 1. اولین کار برای چک کردن کار صدا کلید mute اسپیکر می باشد . مطمئن شوید که این گزینه فعال نشده باشد و برای فهمیدن کافیست بر روی آیکون نوار وظیفه کلیک کنید .

چطور بفهمیم کارت صدا سوخته

2. از طریق کنترل پنل ببینید کارت صدا پاک یا حذف نشده باشد . ممکن است بدلیل ویروسی شدن این اتفاق بیافتد . برای وارد شدن به دیوایس منیجر کافیست دستور Device manager را در کادر جستجو Search کنید یا بر روی Computer کلیک راست کرده و گزینه Properties و در پایان دیوایس منیجر . هر دو روش به صورت تصویر در ادامه قرار داده شده است . اگر یک علامت سوال زرد رنگ بر روی بلندگو بود ، یعنی به درستی کارت صدا نصب نشده . درایور مادربرد را داخلی دی وی دی رایتر قرار داده و اجازه بدهید به صورت اتوران درایورها نصب شود . یا به صورت دستی اینکار را از طریق کلیک راست کردن بر روی آیکون بلندگو و انتخاب گزینه Update Driver انجام بدهید . اگر درایور کارت صدا (همان علامت بلندگو) هیچ آیکونی بر روی آن نمایش داده نشده بود و باز صدای کامپیوتر پخش نمیشد می توانید با کلیک راست و انتخاب گزینه Unistall یکبار درایور را حذف و نصب کنید .

3.یکی دیگر از مواردی که باعث قطع صدای اسپیکر می شود ، Disable کردن کارت صدا از طریق کنترل پنل است که در بیشتر مواقع به صورت اتوماتیک و خودکار انجام می شود . وارد کنترل پنل شده و بر روی آیکون Sound دابل کلیک کنید تا پنجره تنظیمات باز شود . سپس در همان قسمت Playback ببینید آیکون کارت صدا شما یک تیک سبز رنگ داشته باشد . اگر غیر فعال بود بر روی آن کلیک راست و انتخاب گزینه Enable .

4. کابل های اسپیکر را بررسی کنید بدرستی نصب شده باشد . قطعی نداشته باشد . می توانید اسپیکر را به یک نوت بوک اگردسترسی دارید متصل کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید .

5. در صورتیکه موارد بالا را انجام داید و باز کارت صدای شما نصب نشد 2 راه حل پایانی وجود دارد . ابتدا نصب مجدد ویندوز که ممکن است بدلیل تغییرات سیستمی این اتفاق افتاده باشد و راه حل دوم خرید یک کارت صدای اکسترنال که قیمتی در حدود 7 تا 20 هزار تومان دارد . (خرید کارت صدا)

امیدوارم این آموزش بتواند مشکل کارت صدای شما را برطرف کند

14 دی, 1398 آموزش

14 دی, 1398 نرخ: 5.00

16 بهمن, 1396 نرخ: 3.00

13 بهمن, 1396 نرخ: 4.00


سعید صبح خیزDownloads-icon


Downloads-icon


راهنمای نصب و انتخاب نسخه ویندوز سرور 2016Downloads-icon


آموزشDownloads-icon



آموزش YouTube
Downloads-icon



آموزش تلگرام
Downloads-icon



آموزش تلگرام برای ویندوز
Downloads-icon



آموزش تلگرام برای کامپیوتر
Downloads-icon



آموزش تلگرام فارسی
Downloads-icon



آموزش تلگرام ویندوز
Downloads-icon



آموزش طراحی کارت ویزیت
Downloads-icon



آموزش فتوشاپ
Downloads-icon



آموزش موبایل
Downloads-icon



آموزش ویندوز 10
Downloads-icon



آنتی ویروس
Downloads-icon



آنتی ویروس ایست
Downloads-icon



تلگرام
Downloads-icon



تلگرام فارسی
Downloads-icon



دانشنامه
Downloads-icon



سخت افزار
Downloads-icon



طراحی کارت ویزیت
Downloads-icon



طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ
Downloads-icon



طراحی کارت ویزیت با کورل
Downloads-icon



طراحی کارت ویزیت حرفه ای
Downloads-icon



طراحی کارت ویزیت لایه باز
Downloads-icon



فایل های خراب ویندوز
Downloads-icon



فتوشاپ
Downloads-icon



موبایل
Downloads-icon



نرم افزارهای کاربردی موبایل
Downloads-icon



نرم افزارهای کاربردی ویندوز
Downloads-icon



ویندوز 10
Downloads-icon



کارت ویزیت خلاقانه
Downloads-icon



کارت ویزیت لایه باز
Downloads-icon



یوتیوب
Downloads-icon


Downloads-icon


راهنمای نصب و انتخاب نسخه ویندوز سرور 20…Downloads-icon



آموزش طراحی کارت ویزیت
Downloads-icon



طراحی کارت ویزیت
Downloads-icon



طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ
Downloads-icon



طراحی کارت ویزیت حرفه ای
Downloads-icon



طراحی کارت ویزیت لایه باز
Downloads-icon



کارت ویزیت خلاقانه
Downloads-icon



کارت ویزیت لایه باز
Downloads-icon


Downloads-icon

کارت صدای مادربرد یکی از عناصر سخت افزاری رایانه‌ است که باعث پخش و ضبط صدا می شود. قطعه ای است که صدای دیجیتال را به آنالوگ تبدیل می کند. وظیفه کارت صدا در مادربرد آماده سازی سیگنال ها برای پخش، دریافت سیگنال ورودی صدا از طریق میکروفن برای ضبط و ذخیره سازی صدا در کامپیوتر است. کارت صدای Motherboard از حساس ترین قطعات مادربرد است. خرابی آن باعث می شود که صدای دستگاه قطع شود و عملا هیچ  صدایی از دستگاه پخش نشود.

وظیفه کارت صدای Motherboard تولید بهترین و با کیفیت ترین صدا است. کارت صدا ممکن است به صورت Onboard (خارجی) و از طریق USB به سیستم متصل شود. وجود نویز و شکست صدا باعث کاهش کیفیت کارت های صدا می شود. به همین دلیل است که برای تعمیر کارت صدای مادربرد نه تنها به تخصص و تجربه مرتبط نیاز است، بلکه ابزار های حرفه ای و مدرن نیز برای اجرای بهترین خدمات تعمیراتی این بخش از مادربرد مورد احتیاج است.

در واحد تعمیرات کارت صدای مادربرد ایرادات ظاهری، قلع مردگی و سولفاته شدن مورد بررسی قرار می گیرد و رفع می شود؛ به علاوه اگر کارت صدا توسط ویندوز شناسایی نمی شود یا در پخش صدا ایرادات و اشکالاتی وجود دارد، باید با بررسی دقیق و موشکافانه، ریشه یابی و تعمیر شود. تعمیر و تعویض جک های ورودی و خروجی میکروفن نیز در مرکز تعمیرات کارت صدای مادربرد انجام می شود. این مرکز تضمین می دهد تمامی مشکلات کارت صدا را با دقت و وسواس بالا شناسایی می کند و با استفاده از ابزار و دستگاه های پیشرفته برای تعمیر آن وارد عمل می شود.

اولین کار برای چک کردن سلامت کارت صدای مادربرد کلید mute اسپیکر است. این گزینه نباید فعال باشد. در گام بعدی از طریق کنترل پنل بررسی کنید که کارت صدا پاک یا حذف نشده باشد. گاهی ویروس ها باعث حذف یا پاک شدن کارت صدا می شوند. Disable شدن کارت صدا از طریق کنترل پنل نیز زمینه ساز اختلال در کارت صدا می شود.

این اتفاق معمولا اتوماتیک و خودکار رخ می دهد. گاهی ممکن است علت پخش نشدن صدا، کارت صدای Motherboard نباشد و مربوط به کابل های اسپیکر باشد، این کابل ها را به درستی بررسی کنید که خوب نصب شده باشد. اگر با چک کردن این موارد مشکل شما برطرف نشد، اقدام به نصب مجدد ویندوز کنید، زیرا ممکن است به دلیل تغییرات سیستمی، کارت صدا قطع می شود. برای تعمیر کارت صدای مادربرد حتما از یک متخصص کمک بگیرید.چطور بفهمیم کارت صدا سوخته

مادربرد یکی از اصلی ترین اجزا و قطعات دستگاه های کامپیوتری است که وظیفه ای سنگین و مهم بر عهده دارد. در نمایندگی اصلی فروش و تعمیرات مادربرد همه آنچه را که در زمینه فروش و دریافت خدمات پس از فروش نیاز باشد، دریافت خواهید کرد. این نمایندگی انواع و اقسام مادربرد ها را در برند های مختلف برای کاربران فراهم می کند.

در نمایندگی مادربرد می توانید با استفاده از  امکانات و تسهیلات بسیار منحصر به فرد و استثنایی، خریدی مطمئن و ایده آل داشته باشید. کارشناسان در تنها نمایندگی مادربرد در ایران در کنار شما هستند تا انتخابی درست و اصولی داشته باشید. شما را یاری می کنند تا با در نظر گرفتن مهمترین فاکتور ها برای خرید یک مادربرد، انتخابی بهینه و سازگار با دستگاه خود داشته باشید. بهره مندی از پکیج استثنایی این نمایندگی به معنای بیمه شدن خرید شما برای همیشه است. برای دریافت اطلاعات بیشتر لطفا تماس بگیرید.

آخرین مقالات

محبوب ترین مقالات

شعبه امیرآباد ( اکسپرس ) : اتوبان جلال ال احمد – روبروی دانشگاه تربیت مدرس – نرسیده به چمران شمال – خیابان پروانه – کوچه چهارم – پلاک 9

شعبه مرکزی : ستارخان – بین شادمهر و بهبودی – کوچه نجاری – پلاک ۱۸ – طبقه همکف

شعبه سعادت آباد: بلوار اصلی سعادت آباد – نبش خیابان 31 و 33 – پلاک 2 – طبقه دوم

شعبه فرجام (دارای پارکینگ) : خیابان فرجام غربی – بین اتوبان باقری و سراج – پلاک 201 -ساختمان مرکز سخت افزار ایران

شعبه میرداماد ( پارکینگ در پلاک 45 ) : بلوار میرداماد – میدان مادر – خیابان شاه نظری – کوچه دوم – پلاک ۳۵ – واحد ۲

شعبه تجریش(کلیک برای پارکینگ):میدان تجریش–ابتدای خیابان ولیعصر–جنب بانک سپه–پلاک۳۰۹۴(ساختمان ولیعصر)–طبقه۴–واحد۲۰

شعبه پیروزی: خیابان پیروزی – سه راه سلیمانیه – خیابان شاه آبادی – رو به روی مسجد یاسین – پلاک۳۵۵

شعبه ولیعصر: میدان ولیعصر – نبش کوچه شقایق – ورودی اداری A مجتمع ایرانیان – طبقه اول – واحد ۱۹

شعبه کرج: کرج – شاهین ویلا – خیابان نهم غربی – نبش کوچه قنات – ساختمان زاگرس – طبقه چهارم


مشاهده تگ‌ها

قوانین فروم

تبدیل تاریخ شمسی و میلادیتبدیل کد HTML به Java, PHP, ASPتبدیل واحد ها

بازگشت به دسته بندی مقالات

چطور بفهمیم کارت صدا سوخته

چطور بفهمیم کارت صدا سوخته

مهم است بدانید که مدل دستگاه های نصب شده در کامپیوتر، زیرا دیر یا زود این اطلاعات قطعا مفید خواهد بود. در این مواد، ما به برنامه ها و اجزای سیستم نگاه می کنیم که می توانند نام یک دستگاه صوتی را که در یک رایانه نصب شده است شناسایی کند که به اکثر مشکلات مربوط به کار خود کمک می کند یا دلیل آن را برای در دسترس بودن تجهیزات بین دوستان به ارمغان می آورد. بیایید شروع کنیم

محتوا

شما می توانید نام کارت صدا را در رایانه خود با استفاده از ابزارهایی مانند برنامه AIDA64، اجزای ساخته شده در «ابزار DirectX Diagnostic Tool» و همچنین «مدیر دستگاه» نام ببرید. در پایین یک راهنمای گام به گام برای تعیین نام یک کارت صدا در دستگاهی است که علاقه مند به اجرای سیستم عامل ویندوز است.

AIDA64 – این یک ابزار قدرتمند برای نظارت بر انواع سنسورها و قطعات سخت افزاری کامپیوتر است. پس از اتمام مراحل زیر، می توانید نام کارت صدا که در داخل کامپیوتر استفاده می شود یا پیدا کنید پیدا کنید. چطور بفهمیم کارت صدا سوخته

اجرای برنامه در برگه که در سمت چپ پنجره قرار دارد، روی “Multimedia” کلیک کنید، سپس “Audio PCI / PnP” . پس از این دستکاری های ساده، یک جدول در بخش اصلی پنجره اطلاعات ظاهر می شود. این شامل تمام کارت های صوتی تشخیص داده شده توسط سیستم همراه با نام و نام حافظه اشغال شده بر روی مادربرد خواهد بود. همچنین در ستون بعدی می توان نشان داد اتوبوس ای که در آن دستگاه نصب شده است، حاوی کارت صدا است.

به عنوان مثال، برنامه های دیگری برای حل مشکل در نظر گرفته شده وجود دارد PC جادوگر قبلا در سایت ما بررسی شده است.

همچنین ببینید: نحوه استفاده از AIDA64

این ابزار سیستم اجازه می دهد تا شما را به مشاهده تمام دستگاه های نصب شده (همچنین کار نادرست) بر روی کامپیوتر خود، همراه با نام خود را.

این روش تنها چند کلیک موس و چند کلیک را انجام می دهد. “ابزار تشخیصی DirectX” همراه نام دستگاه اطلاعات زیادی را نشان می دهد که در موارد خاص بسیار مفید می باشد.

برنامه Run را با فشار دادن کلید ترکیبی “Win + R” باز کنید . در قسمت “Open”، نام فایل اجرایی زیر را وارد کنید:

dxdiag.exe

در پنجره ای که باز می شود، بر روی زبانه “صدا” کلیک کنید. شما می توانید نام دستگاه را در ستون “نام” ببینید .

این مقاله سه روش برای مشاهده نام کارت صدا که در رایانه نصب شده است مورد بررسی قرار گرفت. با کمک یک برنامه از یک توسعه دهنده شخص ثالث AIDA64 یا هر یک از دو سیستم عامل ویندوز، شما می توانید به سرعت و به آسانی اطلاعات مورد نظرتان را بیابید. ما امیدواریم که این مطالب مفید باشد و شما توانستید مشکل خود را حل کنید.

مهم است بدانید که مدل دستگاه های نصب شده در کامپیوتر، زیرا دیر یا زود این اطلاعات قطعا مفید خواهد بود. در این مواد، ما به برنامه ها و اجزای سیستم نگاه می کنیم که می توانند نام یک دستگاه صوتی را که در یک رایانه نصب شده است شناسایی کند که به اکثر مشکلات مربوط به کار خود کمک می کند یا دلیل آن را برای در دسترس بودن تجهیزات بین دوستان به ارمغان می آورد. بیایید شروع کنیم

محتوا

شما می توانید نام کارت صدا را در رایانه خود با استفاده از ابزارهایی مانند برنامه AIDA64، اجزای ساخته شده در «ابزار DirectX Diagnostic Tool» و همچنین «مدیر دستگاه» نام ببرید. در پایین یک راهنمای گام به گام برای تعیین نام یک کارت صدا در دستگاهی است که علاقه مند به اجرای سیستم عامل ویندوز است.

AIDA64 – این یک ابزار قدرتمند برای نظارت بر انواع سنسورها و قطعات سخت افزاری کامپیوتر است. پس از اتمام مراحل زیر، می توانید نام کارت صدا که در داخل کامپیوتر استفاده می شود یا پیدا کنید پیدا کنید. چطور بفهمیم کارت صدا سوخته

اجرای برنامه در برگه که در سمت چپ پنجره قرار دارد، روی “Multimedia” کلیک کنید، سپس “Audio PCI / PnP” . پس از این دستکاری های ساده، یک جدول در بخش اصلی پنجره اطلاعات ظاهر می شود. این شامل تمام کارت های صوتی تشخیص داده شده توسط سیستم همراه با نام و نام حافظه اشغال شده بر روی مادربرد خواهد بود. همچنین در ستون بعدی می توان نشان داد اتوبوس ای که در آن دستگاه نصب شده است، حاوی کارت صدا است.

به عنوان مثال، برنامه های دیگری برای حل مشکل در نظر گرفته شده وجود دارد PC جادوگر قبلا در سایت ما بررسی شده است.

همچنین ببینید: نحوه استفاده از AIDA64

این ابزار سیستم اجازه می دهد تا شما را به مشاهده تمام دستگاه های نصب شده (همچنین کار نادرست) بر روی کامپیوتر خود، همراه با نام خود را.

این روش تنها چند کلیک موس و چند کلیک را انجام می دهد. “ابزار تشخیصی DirectX” همراه نام دستگاه اطلاعات زیادی را نشان می دهد که در موارد خاص بسیار مفید می باشد.

برنامه Run را با فشار دادن کلید ترکیبی “Win + R” باز کنید . در قسمت “Open”، نام فایل اجرایی زیر را وارد کنید:

dxdiag.exe

در پنجره ای که باز می شود، بر روی زبانه “صدا” کلیک کنید. شما می توانید نام دستگاه را در ستون “نام” ببینید .

این مقاله سه روش برای مشاهده نام کارت صدا که در رایانه نصب شده است مورد بررسی قرار گرفت. با کمک یک برنامه از یک توسعه دهنده شخص ثالث AIDA64 یا هر یک از دو سیستم عامل ویندوز، شما می توانید به سرعت و به آسانی اطلاعات مورد نظرتان را بیابید. ما امیدواریم که این مطالب مفید باشد و شما توانستید مشکل خود را حل کنید.

مهم است بدانید که مدل دستگاه های نصب شده در کامپیوتر، زیرا دیر یا زود این اطلاعات قطعا مفید خواهد بود. در این مواد، ما به برنامه ها و اجزای سیستم نگاه می کنیم که می توانند نام یک دستگاه صوتی را که در یک رایانه نصب شده است شناسایی کند که به اکثر مشکلات مربوط به کار خود کمک می کند یا دلیل آن را برای در دسترس بودن تجهیزات بین دوستان به ارمغان می آورد. بیایید شروع کنیم

محتوا

شما می توانید نام کارت صدا را در رایانه خود با استفاده از ابزارهایی مانند برنامه AIDA64، اجزای ساخته شده در «ابزار DirectX Diagnostic Tool» و همچنین «مدیر دستگاه» نام ببرید. در پایین یک راهنمای گام به گام برای تعیین نام یک کارت صدا در دستگاهی است که علاقه مند به اجرای سیستم عامل ویندوز است.

AIDA64 – این یک ابزار قدرتمند برای نظارت بر انواع سنسورها و قطعات سخت افزاری کامپیوتر است. پس از اتمام مراحل زیر، می توانید نام کارت صدا که در داخل کامپیوتر استفاده می شود یا پیدا کنید پیدا کنید. چطور بفهمیم کارت صدا سوخته

اجرای برنامه در برگه که در سمت چپ پنجره قرار دارد، روی “Multimedia” کلیک کنید، سپس “Audio PCI / PnP” . پس از این دستکاری های ساده، یک جدول در بخش اصلی پنجره اطلاعات ظاهر می شود. این شامل تمام کارت های صوتی تشخیص داده شده توسط سیستم همراه با نام و نام حافظه اشغال شده بر روی مادربرد خواهد بود. همچنین در ستون بعدی می توان نشان داد اتوبوس ای که در آن دستگاه نصب شده است، حاوی کارت صدا است.

به عنوان مثال، برنامه های دیگری برای حل مشکل در نظر گرفته شده وجود دارد PC جادوگر قبلا در سایت ما بررسی شده است.

همچنین ببینید: نحوه استفاده از AIDA64

این ابزار سیستم اجازه می دهد تا شما را به مشاهده تمام دستگاه های نصب شده (همچنین کار نادرست) بر روی کامپیوتر خود، همراه با نام خود را.

این روش تنها چند کلیک موس و چند کلیک را انجام می دهد. “ابزار تشخیصی DirectX” همراه نام دستگاه اطلاعات زیادی را نشان می دهد که در موارد خاص بسیار مفید می باشد.

برنامه Run را با فشار دادن کلید ترکیبی “Win + R” باز کنید . در قسمت “Open”، نام فایل اجرایی زیر را وارد کنید:

dxdiag.exe

در پنجره ای که باز می شود، بر روی زبانه “صدا” کلیک کنید. شما می توانید نام دستگاه را در ستون “نام” ببینید .

این مقاله سه روش برای مشاهده نام کارت صدا که در رایانه نصب شده است مورد بررسی قرار گرفت. با کمک یک برنامه از یک توسعه دهنده شخص ثالث AIDA64 یا هر یک از دو سیستم عامل ویندوز، شما می توانید به سرعت و به آسانی اطلاعات مورد نظرتان را بیابید. ما امیدواریم که این مطالب مفید باشد و شما توانستید مشکل خود را حل کنید.

مهم است بدانید که مدل دستگاه های نصب شده در کامپیوتر، زیرا دیر یا زود این اطلاعات قطعا مفید خواهد بود. در این مواد، ما به برنامه ها و اجزای سیستم نگاه می کنیم که می توانند نام یک دستگاه صوتی را که در یک رایانه نصب شده است شناسایی کند که به اکثر مشکلات مربوط به کار خود کمک می کند یا دلیل آن را برای در دسترس بودن تجهیزات بین دوستان به ارمغان می آورد. بیایید شروع کنیم

محتوا

شما می توانید نام کارت صدا را در رایانه خود با استفاده از ابزارهایی مانند برنامه AIDA64، اجزای ساخته شده در «ابزار DirectX Diagnostic Tool» و همچنین «مدیر دستگاه» نام ببرید. در پایین یک راهنمای گام به گام برای تعیین نام یک کارت صدا در دستگاهی است که علاقه مند به اجرای سیستم عامل ویندوز است.

AIDA64 – این یک ابزار قدرتمند برای نظارت بر انواع سنسورها و قطعات سخت افزاری کامپیوتر است. پس از اتمام مراحل زیر، می توانید نام کارت صدا که در داخل کامپیوتر استفاده می شود یا پیدا کنید پیدا کنید. چطور بفهمیم کارت صدا سوخته

اجرای برنامه در برگه که در سمت چپ پنجره قرار دارد، روی “Multimedia” کلیک کنید، سپس “Audio PCI / PnP” . پس از این دستکاری های ساده، یک جدول در بخش اصلی پنجره اطلاعات ظاهر می شود. این شامل تمام کارت های صوتی تشخیص داده شده توسط سیستم همراه با نام و نام حافظه اشغال شده بر روی مادربرد خواهد بود. همچنین در ستون بعدی می توان نشان داد اتوبوس ای که در آن دستگاه نصب شده است، حاوی کارت صدا است.

به عنوان مثال، برنامه های دیگری برای حل مشکل در نظر گرفته شده وجود دارد PC جادوگر قبلا در سایت ما بررسی شده است.

همچنین ببینید: نحوه استفاده از AIDA64

این ابزار سیستم اجازه می دهد تا شما را به مشاهده تمام دستگاه های نصب شده (همچنین کار نادرست) بر روی کامپیوتر خود، همراه با نام خود را.

این روش تنها چند کلیک موس و چند کلیک را انجام می دهد. “ابزار تشخیصی DirectX” همراه نام دستگاه اطلاعات زیادی را نشان می دهد که در موارد خاص بسیار مفید می باشد.

برنامه Run را با فشار دادن کلید ترکیبی “Win + R” باز کنید . در قسمت “Open”، نام فایل اجرایی زیر را وارد کنید:

dxdiag.exe

در پنجره ای که باز می شود، بر روی زبانه “صدا” کلیک کنید. شما می توانید نام دستگاه را در ستون “نام” ببینید .

این مقاله سه روش برای مشاهده نام کارت صدا که در رایانه نصب شده است مورد بررسی قرار گرفت. با کمک یک برنامه از یک توسعه دهنده شخص ثالث AIDA64 یا هر یک از دو سیستم عامل ویندوز، شما می توانید به سرعت و به آسانی اطلاعات مورد نظرتان را بیابید. ما امیدواریم که این مطالب مفید باشد و شما توانستید مشکل خود را حل کنید.

یکی از مشکلات در کامپیوتر و لپ تاپ عمل نکردن کارت صوت می باشد که در واقع یکی از مشکلات شایع در بین کاربران به شمار می آید مثلا لپ تاپ جدیدی خریدید اما صدایی از آن خارج نمی شود و یا مادربرد جدیدی خریدید منتهی کارت صوتش کار نمی کند پس معلوم شد در مورد چه چیزی می خواهم صحبت کنم البته روشهایی غیر از مواردی که ذکر می کنم وجود دارد که همیشه جوابگو نیست.

همچنین ببینید:

رفع مشکل NTLDR is missing با دیسک نجات

اسکن و رفع خطای هارد دیسک و افزایش سرعت کامپیوتر

آموزش 5 روش رفع مشکل کارت صدا در ویندوز

چطور بفهمیم کارت صدا سوخته

اگر کابلهای مخصوص صدا در اسپیکر را بررسی کردید و یا درایور صوت را بروزرسانی کردید و راه حل های دیگر را انجام دادید و باز مشکل برطرف نشده پس این مطلب حتما می تواند به شما کمک کند.

فعال کردن Windows Audio

گاهی اوقات سرویس Windows Audio غیر فعال می شود که در واقع وظیفه ی اجراء صوت در ویندوز را دارد دلیلش زیاد معلوم نمی شود ناگهان این اتفاق می افتد لذا در صدا نیز تاثیر گذاشته و هیچ صدایی از کامپیوتر خارج نمی شود برای برطرف کردن این مشکل با کلید ویندوز روی کیبورد و حرف R ، پنجره Run را باز کرده و دستور services.msc را بنویسید و Enter بزنید تا صفحه Services باز شود به دنبال Windows Audio بگردید روی آن کلیک راست کرده و Restart را انتخاب کنید با این کار مشکل صوت رفع می شود.

نصب دوباره درایور صوت

از Control Panel اقدام به باز کردن Device Manager کرده و در پایین Sound, video and game.. به دنبال درایور صوت باشید روی آن کلیک راست کرده و Uninstall را بزنید حذف شدن درایور را تایید کرده و بعد از آن ویندوز را Restart کنید.

بعد از اجراء به طور خودکار ویندوز باید درایور مخصوص صوت را نصب کند بعدش می توانید مطمئن شوید که صدا کار می کند یا نه اگر کار نکرد پس درایور رسمی کارت صوت را روی کامپیوتر نصب کنید. برای اینکه از مارک و مدل مخصوص سیستم خود اطلاع پیدا کنید به My Computer رفته و Properties را بزنید و یا در موتور جستجوی گوگل نام و برند سیستم را جستجو کرده تا وارد سایت رسمی سازنده شوید.

استفاده از ابزار عیب یابی ویندوز

در ویندوز ابزارهای کاربردی بسیاری وجود دارد که اگر مطلع شویم خیلی بهتر می توانیم از ویندوز استفاده کنیم یکی از این ابزارها Troubleshooting یا همان ابزار عیب یابی ویندوز است که در رفع مشکل کارت صوت می تواند به ما کمک کند ، به کنترل پنل Control Panel رفته و به دنبال Troubleshooting می گردیم بعد از اینکه پیدا کردیم روی گزینه ی Troubleshoot audio playback می زنیم که بخشی از ابزارهای عیب یابی و برطرف کردن مشکل است در پنجره ایی که باز می شود تیک Apply repairs automatically را زده و Next کنید تا جستجو شروع شده و به طور خودکار مشکل برطرف شود.

همچنین ببینید:

رفع مشکلات ویندوز با دیسک نجات Redo Backup

نرم افزار حل مشکلات ویندوز در ریجستری و تسک منیجر و درایو و فولدر

استفاده از USB Audio

اگر هیچ یک از راه های فوق تاثیری نداشت در مرحله چهارم بهترین کار را انجام می دهیم یعنی از یک USB Audio یا به عبارتی usb sound استفاده میکنیم مثل یک کارت صوت خارجی عمل می کند که می توان به هر یک از ورودی های کامپیوتر و یا لپ تاپ وصل کرد و از دو خروجی که پشت فلش قرار گرفته کابل صوت و میکروفن را وارد کرده و بدون مشکل می توان صدای کامپیوتر را گوش داد قیمت این یو اس بی USB Audio چیزی حدود ۲ دلار است.

استفاده از گوشی اندروید

روش دیگر این است که از طریق وای فای Wi-Fi گوشی اندروید خود را به اسپیکری برای کامپیوتر تبدیل کنیم که این کار با برنامه SoundWire (برای گوشی)ممکن است نه تنها به اسپیکر و بلندگو تبدیل می کند بلکه میکروفن نیز می شود اما علاوه بر نصب SoundWire (برای کامپیوتر) روی گوشی باید همین برنامه را روی کامپیوتر نیز نصب کرد ، بعد از اجراء برنامه در کامپیوتر آدرس IP در مقابل Server Address ظاهر می شود در فیلد Server که در برنامه یافت می شود می نویسیم و روی کلید اجراء می زنیم به این صورت گوشی و کامپیوتر جفت می شوند که می توان فایلهای صوتی اجراء کرد و از طریق گوشی موبایل گوش داد.

یکی از اعضای تحریریه سایت که در بخش های مختلف ویندوز 10، نرم افزار، سخت افزار و اینترنت ترفندسیتی فعالیت دارم …

امروز قصد دارم با ترفندی مشکلی از مشکلات شما کاربران محترم ترفند سیتی را حل کنم و حتما شما هم …

در خلال رویدادی که در سال 2019 برگزار شد مایکروسافت از Windows 10X برای اولین بار با خصوصیات نسخه سبکی …

فتوشاپ معروف ترین نرم افزار در زمینه طراحی محسوب می شود که حتی برای یکسری از کارها علاوه بر کاربران …

در ایران خودرو اگر تا به حال ثبت نام نکرده اید می توانید با انجام مراحل زیر ثبت نام خود …

یکی از ویژگی های جالب و مفید هر برنامه ای احراز هویت دو مرحله ای است که در واقع برای …

دلایل زیادی برای از دست دادن اطلاعات وجود دارد مانند حذف ناگهانی و اشتباه ، ریست فکتوری، آسیب دیدن گوشی، …

در این بخش از سایت می خواهیم راجع به ریکاوری گلکسی A20 صحبت کنیم بنابراین اگر میخواهید وارد حالت ریکاوری …

در پلی استیشن PS4 هم ممکن است با قطع ناگهانی برق یا اتصال به سرور، فایل های گیم و بازی …

خیلی از کاربران در مورد آنلاین یا آفلاین استفاده کردن پلی استیشن 4 می پرسند، و می خواهند بدانند که …

قبلا در مطلبی تحت عنوان “افزایش کیفیت عکس با سایت آنلاین” سایت هایی را برای افزایش کیفیت عکس معرفی کردیم …

تاثیر نقص جدید Docker Container Escape بر Microsoft Azure
امروز محقق امنیت سایبری پال لیتواک، یک آسیب‌پذیری unpatched در Microsoft Azure Functions را …

اپل روز سه‌شنبه بروزرسانی‌هایی را برای iOS ،iPadOS و tvOS با رفع سه آسیب‌پذیری امنیتی منتشر کرد که به گفته …

امروز قصد دارم با ترفندی مشکلی از مشکلات شما کاربران محترم ترفند سیتی را حل کنم و حتما شما هم …

هشدار: پخش بدافزار جدید از طریق WhatsApp
​مشخص شده است که یک بدافزار اندرویدی تازه کشف شده از طریق پیام WhatsApp …

احتمال افشاء اطلاعات و شماره کاربران با نقص TikTok​
محققان امنیت سایبری روز سه‌شنبه یک نقص امنیتی در TikTok را برطرف …

SonicWall با استفاده از نقص 0-Day در VPN خود هک شد
SonicWall ارائه دهنده محبوب امنیت اینترنت و محصولات فایروال و …

آسیب‌پذیری با قابلیت اکسپلویت شدن ریموت در ویندوز
​ جزئیات بیشتر درباره آسیب‌پذیری بای‌پس ویژگی امنیتی در (Windows NT LAN Manager (NTLM …

در خلال رویدادی که در سال 2019 برگزار شد مایکروسافت از Windows 10X برای اولین بار با خصوصیات نسخه سبکی …

سرنخ‌های جدید درمورد حملات زنجیره‌ای SolarWinds
​ مایکروسافت روز چهارشنبه جزئیات بیشتری در مورد تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و رویه‌هایی را که توسط مهاجمان …

چطور بفهمیم کارت صدا سوخته

​ نفوذ هکرهای SolarWinds به شرکت امنیت سایبری Malwarebytes
Malwarebytes روز سه شنبه گفت که توسط همان گروهی که برای دسترسی …

با روش شما درست نشد ولی خودم درستش کردم ممنون.💖

شیر مادرت حلالت باشه. چند روز بود اعصابم خورد شده بود. با استفاده از sound wire مشکلم حل شد

سلام. من کامیپوترم یه چند وقتی بود مشکلات خیلی جدی داشت از قبیل آبی شدن صفحه و… . ویندوز رو عوض کردم و یکمی حل شد . الان توی ویندوز 7 وقتی ویندوز مدیا پلیر رو اجرا میکنم، صدا خش داره و خود برنامه درست اجرا نمیشه. برای چنتا دیگه برنامه ها هم اتفاق افتاده. بنظرتون مشکل از چیه؟ باتشکر از زحماتتون

سپاس از راهنمایی شما.

ممنون از شما دوست عزیز

سلام عالی بود

سلام ممنون از راهنمایی شما. با ترفند اول و دوم کارم رو حل کردم. متشکرم.

تشکر از راهنمایی تون بااین روش Troubleshooting یا همان ابزار عیب یابی ویندوز است که در رفع مشکل کارت صوت می باشد مشکل حل شد مرسسسسسسی

بسیار بسیار متشکرم از راهنماییتون بسیار مفید بود

سلام.تشکر از راهنمایی شما.با طریقه اولی را اجرا کردن مشکل درست شد

جهت عضویت در خبرنامه و دریافت ترفندهای جدید ایمیل خود را وارد کنید

اين وبسايت متعلق به ترفند سیتی ميباشد و تمامی حقوق آن محفوظ ميباشد .

طراحی سایت توسط تیم طراحی سایت درناوب

سلام
خودتون نصب کردید ؟
نصب کنید و روی یک سیستم ضعیف نه سیستم های خودتون سیستمی مثل سیستم …

شماره سیم کارت

سلام با همون ایمیل و رمزی ک قبلا گذاشتی باید وارد بشی.

عزیزان اینو بگم که بضیامیگن رایگانه بضیامیگن نمیاره منم قبول دارم ویترین و روبینوش نمیاره و …

راه کاری بهت یادم نگاه کن دکمه خاموش روشن رو نگهدار بعد30ثانیه خودش خاموش میشه گوشی خودم هم این …

بعضی وقتا پیش اومده که اگر چند هارد به سیستم وصل باشه باید همه هارد هارو ب جز هارد ssd m2 رو …

گوشیه من a20sهستش اجرا میشه

سلام گوشیه من a20sهستش میشه اجرا

برا گوشی نمیشه

سلام روبیکامن یک هفته هست هیچی پیام برام نمیاد نه میتونم با دوستانم چت کنم نه میتونم عکس بفرستم …

داداش حداقل مانیتورتو پاک می کردی هنوز تو بلد نیستی عکس بگیری از مانیتورت بعد اودی سایت زدی …

عزیزم بستگی به مدل گوشیت داره. هرچی مدلش بالاتر باشه ،کیفیتشم بهتره

سلام دوست عزیز روی گوشی سامسونگ s9 اجرا میشه و میتونم روان بازی کنم

سلام.من جدیدا از اینستاگرام ویدیو ارسال میکنم به تلگرام فقط به صورت عکس ارسال میشه.میشه …

سلام فورتنایت روی گوشی هواوی وای ۷ اجرا میشه ؟

پشتیبانی محصولات

مشاهده منو

خانه » آموزش کامپیوتر به شیوه ای سریع و آسان – برترین مطالب آموزش کامپیوتر » حل مشکل صدا کامپیوتر هنگامی که بلندگو کار نمی کند

چگونه می توانیم مشکل صدا کامپیوتر را حل کنیم هنگامی که بلندگو آن کار نمی کند؟ خواندن این مقاله از فرازسافت راه را به شما نشان خواهد داد.

حل مشکل صدا کامپیوتر هنگامی که بلندگو کار نمی کندچطور بفهمیم کارت صدا سوخته

آیا این تجربه را داشته اید که لپ تاپ یا کامپیوتر خود را بوت و یا آن را از حالت خواب خارج کرده باشید اما به هر دلیلی هنگامی که ویندوز آن بالا می آید و یا موزیک و ویدیویی را پخش می کنید صدایی آن پخش نشود؟ این سوال ذهن شما را درگیر خواهد کرد که مشکل چیست؟ در جواب باید گفت این مشکل می تواند مربوط به تنظیمات صوتی یا بلندگو سیستم باشد و یا اینکه اگر از هدست استفاده می کنید احتمال دارد که مشکل مربوط به آن است.

در این مقاله از فرازسافت ما قصد داریم به آموزش حل مشکل صدا کامپیوتر هنگامی که بلندگو کار نمی کند بپردازیم. با ما همراه باشید تا با راه حل های ارائه داده شده آشنا شوید و بتوانید به راحتی مشکل صدا کامپیوتر خود را حل کنید.

همچنین بخوانید: آموزش خاموش کردن صداهای اضافی و پیش فرض ویندوز

استفاده از رایانه ای که هیچ صدایی از آن پخش نمی شود کمی عجیب و غریب به نظر می رسد! شما متوجه این امر مهم نخواهید شد تا زمانی که صدای کامپیوترتان به صورت ناگهانی قطع شود.

در حقیقت با قطع شدن صدا در کامپیوتر ، یک بخش اساسی از آن را از دست می دهید که بیشتر در هنگام تماشای فیلم ، بازی کردن و پخش موزیک به این امر پی خواهید برد.

برای این کار چندین مورد را می توان بررسی کرد. اگر صدا بطور تصادفی صامت شد احتمال دارد که نقص از بلندگو سیستم باشد. یا ممکن است که شما به یک هدست متصل شده باشید که آن را فراموش کرده اید. گاهی اوقات به ریستارت کردن کامپیوترتان مشکل حل خواهد شد اما برخی از مشکلات با راه اندازی مجدد سیستم نیز باز هم حل نخواهند شد. در ادامه راه حل هایی را برای حل مشکل صدا کامپیوتر هنگامی که بلندگو کار نمی کند را به شما نشان خواهیم داد پس همچنان با ما همراه باشید.

یکی از محتمل ترین حالت هایی که برای قطع صدای کامیپوتر وجود دارد این است که به صورت اتفاقی صدا آن را خاموش کرده باشید. این اتفاق می تواند به راحتی با فشار دادن یک دکمه و یا یک کلید میانبر در صفحه کلید افتاده باشد و یا حتی ممکن است به دلیل کاهش بسیار زیاد صدای سیستم رخ داده باشد.

برای خارج کردن صدای سیستم از حالت صامت یا بی صدا ، شما باید کار خود را از پخش یک فایل صوتی یا تصویری شروع کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا صدا کامپیوتر شما مجددا راه انداز شود و دوباره کار کند.

روش دیگر این است که کلید قطع صدا را در صفحه کلید خود شناسایی کنید و سپس آن را فشار دهید. در یک صفحه کلید به سبک چند رسانه ای (multimedia) ، این کلید در ردیف بالا  در کنار سایر کنترل های پخش دیگر قرار دارد. در صفحه کلید لپ تاپ معمولا این کلید با فشار دادن یکی از کلیدهای Fn اعمال خواهد شد.

یکی از راه حل های دیگر این است که جک بلندگو کامپیوتر سیستم خود را بررسی کنید.

جک بلندگو کامپیوتر را بررسی کنید

در حالی که شما از هدفون های سیمی و یا مجموعه ای از بلندگوهای خود با رایانه کار می کنید ، همه آن ها به یک جک ۳٫۵ میلی متری مرسوم به کامپیوتر وصل می شوند و این باید به سوکت صوتی وصل شود که به درستی جک را به پورت صحیح متصل می کند و برای برخی از صداهای خارجی سیستم شما حیاتی است.

در سیستم های قدیمی تر ، یک پورت میکروفون می تواند در کنار سوکت بلندگو/ هدفون یافت شود. به این ترتیب ، زمان لازم است تا اطمینان حاصل شود که بلندگو شما مانند یک میکروفون غول پیکر عمل نمی کند.

 در سیستم های مدرن ، به خصوص لپ تاپ­ ها ، میکروفون ها و هدست ها همان پورت چند منظوره را به اشتراک می گذارند.

در دسکتاپ رایانه های رومیزی مجهز به کارت صدا که با مادربورد سازگار نیستند، شما باید بررسی کنید که آیا این دستگاه به درستی جایگزین شده است یا نه. این به معنای باز کردن کیس و شناسایی کارت صدا است. می توانید آن را در شکاف های PCI یا PCI-e پیدا کنید.

اگر کارت مادربورد به درستی وصل شده باشد ، چراغ پاور آن روشن می شود زمانی که کامپیوتر خاموش است. به این حال ، اگر از جک صوتی بر روی کیس کامپیوتر خود استفاده می کنید ، در داخل به کارت صدا متصل است و شما باید آن را بررسی کنید.

اگر از بلندگوهای خارجی استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که این دستگاه ها روشن هستند. چراغ های سبز یا قرمز LED نشان دهنده اتصال بلندگوها به برق هستند.

اگر همه چیز رو به راه است اما هنوز صدایی وجود ندارد ، ممکن است مشکل از پورت های اتصال باشد. فقط تا زمانی که یک پورت مناسب داشته باشید ، شما قادر خواهید بود بلندگوها را به کامپیوتر یا تلفن خود متصل کنید.

برخی از صفحه نمایش های HD کابل HDMI  را پشتیبانی نمی کنند. به این ترتیب ، ممکن یک سناریو وجود داشته که در آن نمایشگر HDMI را استفاده کنید که صدا را پخش نمی کند. راه حل این کار این است که یک کابل صوتی را از کامپیوتر به نمایشگر اجرا کنید. اطمینان حاصل کنید که جک صوتی به صدا صوتی در پورت وصل شده است.

شما همچنین باید در ویندوز تایید کنید که HDMI صوتی انتخاب شده است. برای انجام این کار به این صورت عمل کنید ، ابتدا بخش Settings را باز کنید می توانید از کلید میانبر Win + I استفاده کنید. سپس:

Ease of access> Audio> Change other sound settings and selecting the Playback tab.

اگر یک دستگاه صوتی HDMI به کامپیوتر شما متصل است ، شما باید گزینه Digital Output Device (HDMI) را ببینید. خب حالا آن را انتخاب کرده و در پایین پنجره بر روی گزینه Set Default کلیک کنید. اکنون باید صدا آن آزاد و پخش شود.

اگر تمام بخش های سخت افزاری سیستم خود را بررسی کردید اما هنوز مشکل صدا کامپیوتر برطرف نشده است ، شما باید نگاهی به راه حل های قسمت نرم افزاری سیستم خود داشته باشد.

آپدیت کردن ویندوز می تواند منجر به خراب شدن درایورهای کارت صدا سیستم شما شود. راه حل این است که شما یا باید درایورهای خود را آپدیت کنید و یا باید به تنظیمات قبلی بازگردید.

برای دسترسی به این قسمت سخت افزاری باید از طریق Device Manager عمل کنید. ابتدا بر روی منو Start راست کلیک کرده و گزینه Device Manager را انتخاب کنید. سپس ، در بخش Expand Sound, video and game controllers  دستگاه صوتی خود را شناسایی کنید. معمولا گزینه Intel(R) Display Audio نشان دهنده دستگاه صوتی است.

خب اکنون بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Update driver را انتخاب کنید. پس از آپدیت درایور باید آن را نصب کنید. اگر نمی خواهید آن را نصب کنید ، شما ابتدا باید از گزینه Uninstall device استفاده کنید. سپس بر روی گزینه Action کلیک کرده و در نهایت Scan را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که اگر از یک هدست USB یا کارت صدا USB استفاده می کنید ، از همین تنظیمات می توانید برای آپدیت USB drivers استفاده کنید.

هنگامی که یک کابل را به کامپیوتر خود متصل می کنید ، واضح است که یک دستگاه به سیستم شما متصل است. اما با بلوتوث احتمال فراموشی آن وجود دارد. برای مثال هنگامی که یک هدفون را به لپ تاپ خود متصل می کنید ، این را همیشه به یاد داشته باشید که که دستگاه پخش را تعویض نکنید. چرا که نتیجه این خواهد شد که به جای اینکه صدا از بلندگو سیستم پخش شود از هدفون یا هدست پخش خواهد شد.

بنابراین اگر شما از بلوتوث هدست استفاده می کنید ، به یاد داشته باشید که وقتی دستگاه استفاده نمی کنید ، آن را خاموش و از کامپیوتر خود جدا کنید. همچنین بر روی آیکون صدا در نوار وظیفه ویندوز کلیک کرده و یک خروجی صدا متفاوت را انتخاب کنید.

 

در صورتی که همانند تصویر بالا بر روی آیکون صدا علامت ضربدر وجود دارد این به مشکل به احتمال زیاد از عدم شناسایی کارت صدا سیستم می باشد.

معمولا از این دور روش زیر می توانید این مشکل را مرتفع کنید البته ناگفته نماند که برخی از روش هایی که در بالا گفته شد هم می توانند این مشکل را برطرف کنند.چطور بفهمیم کارت صدا سوخته

اگر سی دی که درایوهای سیستم را نصب می کند را دارید می توانید افدام به نصب مجددا کارت صدا و یا همه درایوهای دیگر کنید. در غیر اینصورت می توانید از درایو پک استفاده کنید. می توانید نرم افزار درایو پک را از اینترنت دانلود کرده و نصب کنید.

 

برای این کار ابتدا به کنترل پنل مراجعه کرده و در صورتی که دو نرم افزار زیر را پیدا کردید حذف کنید :

 

 

پس از حذف دو نرم افزار بالا سیستم را ریستارت کرده و Device Manager را باز کنید.

 

پس از باز کردن این بخش بر روی گزینه Scan for hardware changes کلیک کنید

بعد از انجام این مراحل می بایست سیستم شما بصورت اتوماتیک مشکل علامت قرمز آیکون صدا را برطرف کند.

 

اگر تمام راه­ حل های بالا را بررسی کردید و مشکل صدا کامپیوتر حل نشده است ، احتمال دارد که بلندگو شما معیوب شده باشد و باید آن را تعمیر و یا حتی تعویض کنید.

در این مقاله آموزشی از فرازسافت به آموزش حل مشکل صدا کامپیوتر هنگامی که بلندگو کار نمی کند پرداختیم. در این آموزش به معرفی راه هایی برای حل مشکل صدا کامپیوتر پرداختیم و به توضیح آن ها پرداختیم. امیدواریم که این آموزش نیز مورد توجه شما واقع شده باشد. با دیگر آموزش ها و محصولات ما در فرازسافت همراه باشید.

کاملترین نرم افزار آموزش تایپ ده انگشتی رو همین حالا امتحان کن !


اطلاعات بیشتر

ممنون از مطالب مفیدتون

دمتون گرم با روش اخر جواب داد

سلام با روش آخر درست شد خیلی ممنون

خوشحال شدیم، پاینده باشید

چطور کارت صدارا دانلود کنم

سلام من هندزفری مو به کیس وصل کردم ولی هیچ علامتی نداره که وصلش کردم و نمیتونم از هندزفریم استفاده کنم مشکلش چیه؟

سلام من قبل از اینکه وارد بازی بشم صدا درست بود ولی رفتم توی بازی صدا نبود. حتی فیلم ها و موزیک ها هم صدا نداشتن. چکار کنم؟

با سلام و احترام
خروجی صدا رو بررسی بفرمایید و حتی الامکان سیستم رو بروزرسانی بفرمایید

اقا دمت گرم کارمونو را انداختی

خیلی ممنون صدا از اولشم بهتر شد خیلی ممنون.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

تایپ ده انگشتی را قورت بده !هم اکنون این کتاب ارزشمند را دانلود کنید

گاوصندوق محافظ قدرتمند فایل‌هانرم افزاری قدرتمند برای محافظت از فایل‌های ارزشمند شما در برابر سرقت، هک شدن، کپی شدن، حذف، مشاهده و سایر دسترسی‌های غیر مجاز. با این نرم افزار کامپیوتر خود را به یک گاوصندوق مجهز کنید

یکی از گلایه‌های کاربران –به ویژه پس از خرید سیستمی نو و یا اِعمال تغییرات در برخی از اجزای سیستم مورد استفاده-‌، مواجه شدن با اشکالاتی در بخش صدای سیستم است. برای مثال کاربری لپ تاپی نو خریده است اما پس از روشن کردن آن متوجه می‌شود که هیچ صدایی از آن خارج نمی‌شود؛ و یا در موقعیتی دیگر، کاربری که مادربردی جدید خریده است پس از نصب، متوجه کار نکردن کارت صدای دستگاه خود می‌گردد.خوشبختانه رفع مشکلات کارت صدای کامپیوتر ، در غالب موارد، با اِعمال تغییراتی اندک در بخش نرم افزاری، قابل انجام است.

اگر شما نیز جزو آندسته از کاربرانی هستید که طی روزهای اخیر متوجه بروز اشکال در این بخش از دستگاه خود شده‌اید، می‌توانید از راهکارهای ارائه شده در بخش‌ زیر، جهت رفع مشکلات صدای کامپیوتر استفاده نمایید.

در این بخش برآنیم تا 5 روش موثر و کارامد جهت رفع مشکلات کارت صدای کامپیوتر را با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم. پیش از بکارگیری روش‌های درج شده در بخش زیر، مواردی چون داگر کابلهای مخصوص صدا در اسپیکر و به‌روز بودن درایور صدا را بررسی کنید.

در صورت اطمینان از این موارد به بخش‌های بعدی رفته و آنها را بکارگیرید. در صورت استفاده از روش‌های زیر و تداوم اشکال پیش آمده در بخش صدا، می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیر کامپیوتر دل تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

در برخی موقعیت‌ها سرویس Windows Audio به صورت خودکار و بی‌هیچ دلیل مشخصی غیرفعال می‌گردد. بنابراین در صورت مواجهه با اشکالی دربخش صدا توصیه می‌شود فعال بودن یا نبودن این بخش از دستگاه خود را چک نمایید. غیرفعال بودن سرویس Windows Audio سبب بروز اشکالاتی در بخش صدای کامپیوتر شده و موجب می‌گردد تا هیچ صدایی از کامپیوتر خارج نشود.چطور بفهمیم کارت صدا سوخته

در این شرایط برای رفع مشکلات کارت صدای کامپیوتر از طریق کلید ویندوز روی کیبورد و حرف R، پنجره Run را باز کرده و دستور services.msc را تایپ نمایید. پس از تایپ این دستور، دکمه Enter را فشار دهید تا صفحه Services باز شود. با باز شدن این صفحه به دنبال Windows Audio بگردید.

برروی این آیتم کلیک راست کرده و Restart را انتخاب کنید. با انجام این کار احتمالاً مشکل صدای ویندوز شما رفع گردد. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر با کارشناسان ما در نمایندگی دل تماس بگیرید.

خوشبختانه سیستم عامل ویندوز ابزارهایی را در اختیار دارد که در صورت استفاده از آنها، کاربر می‌تواند نوع اشکال پیش آمده در دستگاه را متوجه شود. یکی از این ابزراهای کاربردی که برای رفع مشکلات کارت صدای کامپیوتر نیز قابل استفاده است Troubleshooting است.

برای استفاده از این ابزار، به کنترل پنل Control Panel مراجعه کنید و Troubleshooting را جستجو کنید. پس از پیدا کردن این ابزار، روی گزینه ی Troubleshoot audio playback کلیک کنید تا برخی از ابزار عیب‌یابی در پنجره‌ای برای شما نمایش داده شود. با باز شدن این پنجره تیک Apply repairs automatically را زده و Next کنید تا جستجو شروع شده و رفع مشکلات کارت صدای کامپیوتر به طور خودکار انجام شود.

راهکار دیگری که برای رفع مشکلات کارت صدای کامپیوتر قابل استفاده است، بکارگیری USB Audio است. در این شرایط از یک USB Audio یا به عبارتی usb sound استفاده می‌کنیم.

وسیله‌ی استفاده شده مثل یک کارت صوت خارجی عمل می‌کند که می‌تواند به هر یک از ورودی های کامپیوتر و یا لپ تاپ وصل گردد. ابزار usb sound از دو خروجی برخوردار است که معمولا در پشت آن قرار گرفته‌اند. کاربر می‌تواند کابل صوت و میکروفن خود را وارد یکی از این دو خروجی کرده و بدون مشکل صدای کامپیوتر را بشنود.

یکی از اصلی‌ترین علل پیش آمدن اشکال در کارت صدای کامپیوتر، نصب نبودن درایور صدا و یا بروز اشکال در آن است. برای اطمینان از درستی عملکرد درایور صدا، مراحل روبرو را دنبال نمایید. از طریق Control Panel، بخش Device Manager را باز نمایید. در پایین Sound, video and game به دنبال درایور صدا بگردید.

بر روی آن کلیک راست کرده و Uninstall را بزنید. نیاز به حذف شدن درایور را تأیید کرده و بعد از آن ویندوز را Restart کنید. پس از اجرای ریسارت و روشن و خاموش شدن کامپیوتر، ویندوز به صورت خودکار اقدام به نصب درایور صدا خواهد کرد. پس از طی این مراحل، صدای کامپیوتر را چک کنید. در صورتی که مشکلات صدای کامپیوتر همچنان پابرجا بود، درایور رسمی کارت صوت را روی کامپیوتر نصب کنید.

برای اینکه از مارک و مدل مخصوص سیستم خود اطلاع پیدا کنید به My Computer رفته و Properties را بزنید و یا در موتور جستجوی گوگل نام و برند سیستم را جستجو کرده تا وارد سایت رسمی سازنده شوید. این کار به رفع مشکلات کارت صدای کامپیوتر شما کمک خواهد کرد. در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات دل تماس بگیرید.

روش دیگر پیشنهادی برای رفع مشکلات کارت صدای کامپیوتر بسیار جالب است. در این روش می‌بایست با کمک وای فای Wi-Fi گوشی اندروید خود را به اسپیکری برای کامپیوتر تبدیل کرد. انجام این کار نیاز به استفاده از برنامه SoundWire (برای گوشی) دارد. در این روش، گوشی نه تنها ممکن است به اسپیکر و بلندگو تبدیل شود بلکه جایگزین میکروفن نیز می‌گردد.

البته باید توجه داشت که علاوه بر نصب SoundWire در کامپیوتر، این برنامه می‌بایست بر روی گوشی نیز نصب شود. پس از اجراء برنامه در کامپیوتر، آدرس IP در مقابل Server Address ظاهر می‌شود. در فیلد Server که در برنامه یافت می‌شود، آدرس را می نویسیم و کلید اجرا را فشار می‌دهیم.

با این کار گوشی و کامپیوتر جفت شده و فایل های صوتی آنها قابل اجرا می‌گردد. در صورت بکارگیری روش‌های درج شده در بخش فوق و تداوم اشکالات مربوط به بخش صدا می‌توانید با مرکز تعمیرات کامپیوتر دل تماس گرفته و از راهنمایی‌های ارائه شده توسط کارشناسان این مجموعه برخوردار گردید.

مطالب مرتبط

شعبه امیرآباد ( اکسپرس ) : اتوبان جلال ال احمد – روبروی دانشگاه تربیت مدرس – نرسیده به چمران شمال – خیابان پروانه – کوچه چهارم – پلاک 9

شعبه مرکزی : ستارخان – بین شادمهر و بهبودی – کوچه نجاری – پلاک ۱۸ – طبقه همکف

شعبه سعادت آباد: بلوار اصلی سعادت آباد _ بین خیابان 31 و 33 _ پلاک 2 _ طبقه دوم

شعبه فرجام (دارای پارکینگ) : خیابان فرجام غربی – بین اتوبان باقری و سراج – پلاک 201 -ساختمان مرکز سخت افزار ایران

شعبه میرداماد ( پارکینگ در پلاک 45 ) : بلوار میرداماد – میدان مادر – خیابان شاه نظری – کوچه دوم – پلاک ۳۵ – واحد ۲

شعبه تجریش(کلیک برای پارکینگ):میدان تجریش–ابتدای خیابان ولیعصر–جنب بانک سپه–پلاک۳۰۹۴(ساختمان ولیعصر)–طبقه۴–واحد۲۰

شعبه پیروزی: خیابان پیروزی – سه راه سلیمانیه – خیابان شاه آبادی – رو به روی مسجد یاسین – پلاک۳۵۵

شعبه ولیعصر: میدان ولیعصر – نبش کوچه شقایق – ورودی اداری A مجتمع ایرانیان – طبقه اول – واحد ۱۹

شعبه کرج: کرج – شاهین ویلا – خیابان نهم غربی – نبش کوچه قنات – ساختمان زاگرس – طبقه چهارم


انتخاب سریع یک انجمن 


نمایش برچسب‌ها

مشاهده قوانین انجمن


نام کاربری

چطور بفهمیم کارت صدا سوخته


رمز عبور

با عضویت در خبرنامه‌ی سایت، جدیدترین ترفندها، نقد و بررسی‌ها و مطالب مدرسه فناوری به طور خودکار به ایمیل شما ارسال می‌شود. بعد از کلیک بر روی دکمه‌ی «مشترک شوید»، بایستی کد داخل تصویر را وارد کرده، سپس به صندوق ایمیل خود مراجعه کنید و روی لینک تأیید کلیک کنید تا اشتراک شما نهایی شود.

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت ترفندستان است. برداشت مطالب و تصاویر تنها با ذکر نام ترفندستان مجاز است.

چطور بفهمیم کارت صدا سوخته
چطور بفهمیم کارت صدا سوخته
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *