چطور به ترس خود غلبه کنیم

 
helpkade
چطور به ترس خود غلبه کنیم
چطور به ترس خود غلبه کنیم

همانند بدبینی، خوش‌بینی هم همۀ جهان را سیاه و سفید می‌بیند


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه

 

 

 

چطور به ترس خود غلبه کنیم

غلبه برترس

روانشناسان ترس را اینطور معنا می کنند: پدیده ترس هر چند که یک غریزه طبیعی است که در انسان از همان بدو تولد وجود دارد، اما هر گاه به دلیل تغییراتی که در شدت و نوع آن بوجود می‌آید از حالت عادی خارج شود

 

حتما شنیده اید که از قدیم گفتن” از هرچی بدت میاد، سرت میاد”. قانون جاذبه هم که کتاب راز بر اساس آن نوشته شده در واقع تاکیدی دوباره بر همین ضرب المثل قدیمی خودمان است.

 

ما در واقعیت به آن چیزی می رسیم که مدت ها قبل در ذهنمان آن را تجسم کرده ایم. اگرچه “راز” شکل افراط گونه این نگرش است. اما همه کارشناسان اتفاق نظر دارند که ترس ها و افکار مخرب بخشی از انرژی انسان برای انجام فعالیت های مفید روزانه را خواهد گرفت. علاوه بر این اثرات مخرب بیشمار دیگری هم در زمینه سلامتی جسم و روح به اثبات رسیده است.

 

ترس چیست ؟

 

روانشناسان ترس را اینطور معنا می کنند: پدیده ترس هر چند که یک غریزه طبیعی است که در انسان از همان بدو تولد وجود دارد، اما هر گاه به دلیل تغییراتی که در شدت و نوع آن بوجود می‌آید از حالت عادی خارج شود، این ترس‌ها تحت عنوان ترس‌های مرضی شناخته می‌شوند که می تواند فعالیت های روزمره انسان را مختل کند.

 

انواع و اشکال مختلف ترس کدام است؟

 

ترس از بیکاری، ترس از حشرات و حیوانات، تنهایی، بی پولی ، تاریکی ,ارتفاع و… هر یک از ما ترس های خاص خودمان را داریم که از منابع متعددی ریشه می گیرند.

 

چرا می ترسیم؟

 

روانشناسان مجموعه ای از عوامل زیستی و وراثتی در کنار عوامل محیطی و روان شناختی را در شکل گیری ترس ها موثر می دانند. بعضی اوقات ما خودمان به خوبی می دانیم که ترسمان از چه چیزی نشات می گیرد و در پاره ای موارد هم دلیل این ترس را فراموش می کنیم، اما از وجودش رنج می بریم.

 

روانشناسان معتقدند بعضی از بچه ها ذاتا مستعد ترس یا فوبیا هستند و ویژگی های شخصیتی را سخت می توان تغییرداد. اما به نظر می رسد هر یک از ما اگر تنها بخشی از توانایی هایمان را بکار بگیریم قادر به انجام کارهایی هستیم که حتی امروز قادر به تصور آن هم نیستیم. بنابراین غلبه بر ترس های مزمن اگر چه ممکن است سخت باشد اما قابل درمان است.

 

در برخی موارد افراد مجبور به دارو درمانی اند اما در موارد جزئی که حالت بیمار گونه نداشته و به شکل موانع محدود در درون همه ما وجود دارند قادریم با آنها مبارزه کنیم.

 

راه های درمان

 

اشتباه نکن این مقاله قصد ندارد راه های درمان روانشناسانه به شما ارائه بدهد. حتی نمی خواهیم شما را به خواندن کتاب ،دعا و یا یوگا تشویق کنیم.

 

این مقاله تنها تلنگری است برای اینکه به شما پیشنهاد بکنیم ترس های خود را بشناسید و در صورتی که بر شما غلبه دارند توصیه می کنیم برای رفع آن از متخصصان کمک بگیرید.

 

اما توصیه ما به شما این است که برای غلبه بر ترس خودتان را به موقعیت های ترسناک نزدیک کنید، آنوقت خواهید دید چندان هم که فکر می کردید ترسناک نیستند.

منبع : banki.ir

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه

چطور به ترس خود غلبه کنیم


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


انواع جراحی زیبایی سینه


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


مشاوره تلفنی طلاق


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی


حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


جلوگیری از ورود هوای آلوده به خانه!

معتبرترین فروشگاه خرید گیفت کارت در ایران

ناگهان همه چیز به طرز پیش بینی نشده ای خراب می شود. چراغ های نئون حالتی تهاجمی می یابند و گازهایی که از اگزوز ماشین ها خارج می شود خفه کننده و کشنده به نظر می رسد.تعداد ضربان قلب افزایش یافته و تنفس متوقف می شود. گاهی اوقات حتی تا حد از دست دادن هوشیاری به پیش می رود. البته زندگی ادامه خواهد یافت اما از این به بعد ورود به تونل، آسانسور یا هر فضای بسته، غیرممکن خواهد بود… ترس از عنکبوت، سوسک، هواپیما، آتش، دندانپزشک و…امروزه روانکاوان ترس ها را به طرق مختلف طبقه بندی می کنند ترس از فضای بسته، فضاهای بزرگ ترس اجتماعی مثل ترس از صحبت کردن در جمع، ترس از خجالت کشیدن، ترس از تلفن، غذاخوردن در جمع…برای رفع ترس راهکارها و روش های تاثیرگذار بسیار زیادی وجود دارد که در این مطلب با برخی از آن ها آشنا می شویم.یکی از نیازهای اساسی انسان احساس امنیت است. او برای رشد و تعالی به این امنیت نیاز دارد و گاهی اوقات ترس‌های مهار نشده‌ای وجودش را فرامی‌گیرد که نمی‌تواند زندگی خوب و متعادلی داشته باشد. در این مطلب چند راه‌حل ساده برای مهار ترس ارائه شده است.1ـ بودن در کنار افراد مثبت‌اندیشتردیدی نیست که دنیا پر از موضوعات ترسناک است، اما همیشه افراد خوب هم وجود دارند؛ کسانی که می‌توانند دیگران را با انرژی‌های مثبت وجودشان سیراب کنند. وقتی کنار این گونه افراد باشیم معمولا احساس شادتری داریم.بنابراین تا جایی که می‌توانید با کسانی همنشینی کنید که شما را به داشتن تجربه‌های زیبا تشویق می‌کنند. پیام‌های مثبتی که از آنها دریافت می‌کنید، در زندگی‌تان به کار ببرید. این انرژی‌های مثبت، صدای ترس درون وجودتان را خفه کرده و هرگز به آن اجازه نمی‌دهد با انتقادهای آزاردهنده‌اش، شما را بترساند.

چطور به ترس خود غلبه کنیم

2ـ درک ترسبپذیرید که ترس فقط یک احساس است. ممکن است در زندگی افراد اتفاق‌های خیلی بدی رخ دهد، اما یادتان باشد که این اتفاق‌ها قرار نیست برای همه رخ دهد. وقتی به موضوع نگران‌کننده‌ای فکر می‌کنید به احساس‌تان در مورد آن توجه کنید. گاهی مواقع نسبت به موضوعی نگاهی افراطی دارید و بی خود و بی جهت به ترس‌تان دامن می‌زنید. به موضوعات دور و برتان دید اغراق‌آمیز نداشته باشید تا روح و ذهن‌تان بی‌جهت مشوش نشود.3ـ مدیتیشن و دعاهرروز زمانی را اختصاص دهید و افکارتان را به سمت زمان حال و وجود خود معطوف کنید. با این تمرین یاد می‌گیرید نگرانی‌های بی‌موردتان درباره آینده و ناراحتی‌های احتمالی از تجربه‌های گذشته را به فراموشی بسپارید و بی‌دلیل ترس و دلهره به جان خود نیندازید. افرادی که با خالق خود ارتباط قوی و محکم دارند، می‌توانند با ایمان‌شان و دعا و نیایش به احساس آرامش مناسبی دست پیدا کنند. وقتی تصور کنید که خالق هستی به شما و زندگی‌تان توجه دارد، با کمک این نیروی برتر می‌توانید به آرامش برسید. تحقیقات نشان داده است که مدیتیشن و دعا هردو به یک اندازه انسان را از ترس و نگرانی رها می‌کنند.

 

4ـ لذت بردن از لحظه‌های شاد زندگیلحظات شاد زندگی‌تان را یادداشت کنید. هرروز چند دقیقه را به نوشتن خاطرات این لحظه‌های شاد و همچنین برنامه‌هایی که برای آینده دارید، اختصاص دهید. با این کار می‌توانید ساختار‌های مغزتان را به سمت مثبت‌اندیشی تغییر دهید.در حقیقت طبیعت مغزمان به گونه‌ای است که برای حفاظت از ما دائم مراقب جنبه‌های منفی زندگی و محیط اطراف‌مان است و خواه ناخواه به سمت افکار منفی کشیده می‌شویم، اما وقتی لحظات و خاطرات خوب خود را یادداشت کنیم می‌توانیم آن بخش از سیستم عصبی مغزمان را که مسئول پردازش افکار مثبت است، تقویت کرده و آن را وادار کنیم به موضوعات شاد و مثبت توجه کند.

5ـ هر روز یک جشنلازم نیست یک اتفاق فوق‌العاده در زندگی‌تان رخ دهد تا برایش جشن بگیرید. می‌توانید به کوچک‌ترین موفقیت‌هایتان نیز توجه کرده و برای آنها جشن بگیرید. حتی در حد درست کردن غذایی که همیشه دوستش دارید. در ضمن می‌توانید عضو فعالی در اجتماع‌تان بوده و با دیگران معاشرت داشته باشید و از کسانی که موجب شادی‌تان می‌شوند قدردانی کنید.6 ـ لبخند

خندیدن یا لبخندی ساده زدن موجب یک سری واکنش‌های ماهیچه‌ای و هورمونی در بدن می‌شود که می‌تواند روحیه فرد را بسیار بالا ببرد. وقتی دائم لبخند بر لب داشته باشید احساسات منفی برای ماندگاری در وجودتان مجبور است بسیار تلاش کند و معمولا هم به موفقیت چشمگیری دست پیدا نمی‌کند.با خندیدن سیستم ایمنی بدن قوی می‌شود. پس همین الان لبخند بزنید. این کار واقعا حال‌تان را خوب می‌کند.7ـ حواس پرتیهرقدر به افکار منفی و ترسناک فکر کنید و برایش انرژی بگذارید، قدرت‌شان بیشتر می‌شود و می‌تواند افکار مثبت را از میدان به در کند. بنابراین هرگاه موضوعات نگران‌کننده راه‌شان را به وجودتان پیدا کردند، کاری کنید که حواس‌تان معطوف به چیز دیگری شود. مثلا به پیاده‌روی بروید، زمانی را با دوستان، خانواده یا همسایه‌تان بگذرانید. با این روش می‌توانید جلوی افکار نگران‌کننده را بگیرید.8ـ قدرت روحیدنیا مکانی امن نیست و همیشه چیزهایی برای ترسیدن وجود دارد اما قرار نیست با ترس زندگی کنیم؛ بنابراین با شناختن ترس‌هایتان به جنگ آنها رفته و اجازه ندهید ترس، روح و روان‌تان را تضعیف کند.منبع:دلگرم

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه


جلوگیری از ورود هوای آلوده به خانه!

کاملترین درگاه رزرو تورهای داخلی و خارجی


موفقیت شما در کدام رشته تحصیلی است؟


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


درمان اختلالات گفتاری کودکان

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


طراحی و بازسازی فضای داخلی


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

ترس یکی از قدرتمندترین احساسات است و اثر بسیار قوی در ذهن و بدن شما دارد.

ترس می تواند در شرایط اضطراری سیگنال های واکنشی جدی ایجاد کند – به عنوان مثال، اگر در آتش سوزی گرفتار شویم یا مورد حمله قرار بگیریم.

همچنین می تواند زمانی ایجاد شود که با رویدادی غیر خطرناک مانند امتحانات، سخنرانی عمومی، شغل جدید، قرار عاشقانه و یا حتی مهمانی روبرو شوید. این یک پاسخ طبیعی به تهدیدی است که می تواند ذهنی یا واقعی باشد.

اضطراب کلمه ای است که ما برای برخی از انواع ترس ها استفاده می کنیم که معمولاً مربوط به فکر تهدید یا اتفاق ناگواری است که قرار است در آینده اتفاق بیفتد، نه در حال حاضر.

چطور به ترس خود غلبه کنیم

ترس و اضطراب می تواند برای مدت کوتاهی دوام داشته باشد و بعد تمام شود، اما همچنین می توانند بسیار به طول بینجامد و شما را درگیر خود کند. در بعضی موارد زندگی شما را تحت تأثیر خود قرارمی دهند و این امر در توانایی شما در غذا خوردن، خوابیدن، تمرکز، مسافرت، لذت بردن از زندگی یا حتی ترک خانه یا رفتن به محل کار یا مدرسه تأثیر می گذارد. ممکن است شما را از انجام کارهایی که می خواهید یا باید انجام دهید، باز دارد و همچنین بر سلامتی تأثیر دارد.

برخی از افراد بر اثر ترس پریشان شده و می خواهند از موقعیتهایی که ممکن است باعث ترس و اضطراب شود، دوری کنند. شکستن این چرخه می تواند دشوار باشد، اما روش های زیادی برای انجام آن وجود دارد. می توانید بیاموزید که احساس ترس کمتری داشته باشید و با ترس روبرو شوید تا این امر مانع از زندگی شما نشود.

بسیاری از چیزها باعث می شود احساس ترس کنیم. ترس از بعضی چیزها – مانند آتش سوزی – می تواند شما را ایمن نگه دارد. ترس از شکست می تواند باعث تلاش بیشتر شود تا شکست نخورید، اما اگر این احساس بیش از حد قوی باشد، ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.

آنچه از آن می ترسید و چگونگی برخورد با آن در هر فرد متفاوت است. فقط دانستن اینکه چه چیزی و چرا باعث ترس شما می شود، می تواند اولین قدم برای حل مشکلات ترس باشد.

از آنجا که اضطراب نوعی ترس است، مواردی که بالا در مورد ترس توضیح دادیم، در مورد اضطراب نیز صادق است.

کلمه “اضطراب” معمولا برای توصیف نگرانی یا هنگامی که ترس آزار دهنده است و به مرور زمان ادامه می یابد، استفاده می شود. همچنین زمانی به کار می رود که ترس مربوط به یک رویداد در آینده باشد تا زمان حاضر.

اضطراب کلمه ایست که اغلب هنگام توصیف ترس مداوم توسط متخصصان بهداشت استفاده می شود. اشکال احساس ترس و اضطراب بسیار شبیه به هم هستند، زیرا حس اصلی یکسان است.

وقتی احساس ترس و نگرانی شدید می کنید، ذهن و بدن خیلی سریع کار می کنند. اینها بعضی از مواردی است که ممکن است اتفاق بیفتد:

این موارد به این دلیل اتفاق می افتد که بدن با احساس ترس، شما را برای مواقع اضطراری آماده می کند، بنابراین باعث می شود خون به سمت عضلات سرازیر شود، قند خون را افزایش داده و به شما توانایی ذهنی می دهد تا روی چیزهایی که بدن آن را تهدید تلقی می کند، تمرکز کنید.

با اضطراب، در طولانی مدت، ممکن است برخی از علائم فوق و همچنین احساس ترس آزاردهنده داشته باشید و دچار تحریک پذیری، مشکلات خواب، سردرد شوید یا در شروع کار و برنامه ریزی برای آینده مشکل دارید؛ شاید در رابطه جنسی هم به مشکل بربخورید و همچنین اعتماد به نفس خود را از دست دهید.

انسان های اولیه به پاسخ های سریع و قدرتمند ناشی از ترس احتیاج داشتند، زیرا اغلب در شرایط خطر جسمی قرار داشتند. با این حال، ما دیگر در زندگی مدرن با تهدیدهای مشابه روبرو نیستیم.

با این وجود، ذهن و بدن ما هنوز به همان شیوه  اجداد اولیه مان کار می کنند و ما نسبت به نگرانی های مدرن مثل قبوض، مسافرت و موقعیت های اجتماعی واکنش های یکسانی داریم. اما ما نمی توانیم از این مشکلات فرار یا به طور فیزیکی به آن ها حمله کنیم!

احساس فیزیکی ترس به خودی خود می تواند ترسناک باشد – به خصوص اگر آنها را تجربه می کنید و نمی دانید چرا یا اگر متناسب با وضعیت نیستند. به جای هشدار دادن در مورد یک خطر و آماده کردن شما برای پاسخ به آن، ترس یا اضطراب می تواند برای هر گونه تهدید ذهنی، که ممکن است خیالی یا جزئی باشد، ایجاد شود.

هنگامی که با چیزی ناآشنا روبرو هستید، ممکن است ترس یک احساس یک طرفه باشد.

همچنین می تواند یک مشکل طولانی و روزمره باشد – حتی اگر نتوانید دلیل خاصی پیدا کنید. بعضی از افراد بدون هیچ گونه محرک خاصی احساس اضطراب مداوم دارند.

عوامل ترس زیادی در زندگی روزمره وجود دارد و شما همیشه نمی توانید دقیقاً بگویید که چرا ترسیده اید یا احتمال اینکه به شما آسیب برساند، چقدر است. حتی اگر می بینید چه نسبتی از ترس وجود دارد، قسمت عاطفی از مغز سیگنال های خطر را به بدن شما ارسال می کند.

بعضی اوقات برای مقابله با ترس به روش های روحی و جسمی نیاز دارید.

حمله پانیک هنگامی است که ترس روانی و فیزیکی را تجربه می کنید – علائم ذکر شده در زیر “احساس ترس و اضطراب چیست؟” . افرادی که دچار حمله وحشت هستند می گویند که نفس کشیدن برایشان مشکل می شود و ممکن است نگران این باشند که دچار حمله قلبی شده اند یا کنترل بدن خود را از دست دهند. در صورت دریافت راهنمایی در مورد حملات پانیک، به بخش “پشتیبانی و اطلاعات” در پایان این کتابچه مراجعه کنید.

فوبیا ترس شدید از حیوان، شیء، مکان یا موقعیتی خاص است. افراد مبتلا به فوبیا نیاز مبرم دارند تا از تماس با علت خاص اضطراب یا ترس خودداری کنند. فکر برخورد با علت ترس، شما را دچار اضطراب یا ترس و وحشت می کند.

ترس و اضطراب می تواند همه ما را و در هر زمانی تحت تأثیر قرار دهد. فقط وقتی شدید و طولانی مدت است، پزشکان آن را به عنوان یک مشکل سلامت روان طبقه بندی می کنند. اگر چندین هفته احساس اضطراب کردید، یا اگر احساس می کنید ترس زندگی تان را مختل کرده، خوب است که از پزشک خود کمک بخواهید یا یکی از وب سایت ها یا شماره های ذکر شده در پشت این کتابچه را امتحان کنید. اگر فوبیا باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی روزمره شود، یا در صورت بروز حملات وحشت نیز همین مسئله صادق است.

اگر همیشه از موقعیت هایی که باعث ترس شما می شود، دوری می کنید، ممکن است از کارهایی که می خواهید یا باید انجام دهید، دست بکشید. شما نمی دانید که آیا اوضاع همیشه به همان شکلی که انتظار دارید بد است، بنابراین فرصتی را برای دست یافتن به نحوه مدیریت ترس خود و کاهش اضطراب از دست می دهید. اگر این الگو را پیش بگیرید، مشکلات اضطراب افزایش می یابد. قرار گرفتن در معرض ترسهای خود می تواند روشی مؤثر برای غلبه بر این اضطراب باشد.

سعی کنید در مورد ترس یا اضطراب خود بیشتر بدانید. یک دفترچه برای اضطراب و تفکرات داشته و یادداشت کنید که چگونه و چه موقع اتفاق می افتد. می توانید برای مقابله با ترس، اهداف کوچک و قابل دستیابی خود را تعیین کنید. می توانید لیستی از مواردی را که به شما کمک می کند در مواقعی که احتمالاً می ترسیدید یا مضطرب شوید، به همراه دارید. این می تواند یک روش مؤثر برای پرداختن به عقاید اساسی که در اضطراب شما وجود دارد، باشد.

بیشتر ورزش کنید. ورزش نیاز به تمرکز دارد و این می تواند ذهن شما را از ترس و اضطراب دور کند.

یادگیری تکنیک های آرامش بخش می تواند در احساس روحی و جسمی ترس به شما کمک کند. این فقط می تواند به شما کمک کند تا شانه های خود را رها کنید و نفس عمیقی بکشید. یا خود را در مکانی آرامش بخش تصور کنید. همچنین می توانید یادگیری چیزهایی مانند یوگا، مدیتیشن، ماساژ یا گوش دادن به پادکست های سلامتی بنیاد سلامت روان را امتحان کنید.

میوه و سبزیجات زیادی بخورید و از مصرف قند زیاد خودداری کنید. کاهش میزان قند خون باعث ایجاد احساس اضطراب می شود. از نوشیدن زیاد چای و قهوه خودداری کنید، زیرا کافئین می تواند سطح اضطراب را افزایش دهد.

معمولا افراد وقتی عصبی می شوند، مصرف الکل شان بالا می رود. برخی افراد الکل را “شهامت مستی” می نامند، اما عوارض جانبی الکل می تواند باعث ترس و اضطراب شود.

برخی افراد می دانند که روش های درمانی یا درمان های مکمل، مانند تکنیک های آرامش، مدیتیشن، یوگا یا تای چی، به آنها کمک می کند تا با اضطراب خود کنار بیایند.

اگر مذهبی یا روحانی هستید، این مورد می تواند راهی برای احساس ارتباط شما با چیزی بزرگتر از خودتان بدهد. ایمان می تواند راهی برای مقابله با استرس های روزمره فراهم کند و حضور در کلیساها و سایر گروه های ایمان شما را به یک شبکه پشتیبانی ارزشمند متصل می کند.

گفتگو درمانی، مانند مشاوره یا رفتار درمانی شناختی، برای افرادی که مشکلات اضطرابی دارند از جمله رفتار درمانی شناختی رایانه ای، بسیار مؤثر است که شما را از طریق یک سری تمرین های خودیاری روی صفحه می برد. برای اطلاعات بیشتر به روانشناس خود مراجعه کنید.

از داروهای درمانی برای ارائه کمک های کوتاه مدت استفاده می شود تا پرداختن به ریشه مشکلات اضطرابی. داروها ممکن است در صورت ترکیب با سایر درمانها یا پشتیبانی از آنها بسیار مفید باشند.

می توانید در مورد مدیریت اضطراب چیزهای زیادی را با پرسیدن از افراد دیگری که تجربه مشابهی داشته اند، یاد بگیرید. گروههای پشتیبانی محلی یا گروههای خودیاری افراد را با تجربیات مشابه جمع می کنند تا بتوانند داستانهای یکدیگر را بشنوند، نکاتی را به اشتراک گذاشته و یکدیگر را برای امتحان روشهای جدیدی برای مدیریت اضطراب ترغیب کنند. پزشک، کتابخانه یا دفتر مشاوره شهروندان محلی جزئیات مربوط به گروه های پشتیبانی را در اختیار شما قرار می دهد.

چطور به ترس خود غلبه کنیم

 


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

هیچ کسی لایق درد و رنج هیچ بیماری‌ای نیست. مسیر طولانی و سخت دستیابی به سلامتی، نیازمند یار قابل اعتمادی است.

یاری مثل درمانکده که در جستجو و مشاوره آنلاین و حضوری پزشک و روانشناس، تست آنلاین هوشمند و آزمایش در محل کرونا، تلاشی کوچک برای کم کردن موانع راه سلامت، انجام می‌دهد.

اگر به دنبال راهی برای غلبه بر ترس و اضطراب خود میگردید، این مطلب به شما در غلبه بر ترستان کمک میکند و راهی را برای رسیدن به موفقیت نشانتان میدهد.

1- فرضیاتتان را تنظیم کنیدفرضیات شما چیست و آیا این فرضیات خوب هستند یا نه؟ برای مثال، اگر فکر می کنید که اشتباهات فرصت هایی برای یادگیری هستند در این صورت با تمام وجود تمامی فرصت های پیش آمده را دنبال و به اینکه حتی شکست نیز مزایایی دارد اعتماد خواهید کرد؛ در نتیجه به طور موثری عملکردتان بهبود خواهد یافت. از سوی دیگر، اگر باور دارید که شکست خطرناک است و به موفقیت و اعتبار شما صدمه می زند در اینصورت از تمام فرصت هایی که حتی درصد کمی احتمال شکست دارند دوری می کنید. برای غلبه بر ترستان باید مثل قهرمانان فیلم ها باشید و برای قدم گذاشتن در شرایط سخت با اعتماد به اینکه می توانید از پس این شرایط بر بیایید آماده باشید.2- به خاطر داشته باشید که هیچکس واقعا به این که شما چه می کنید، اهمیت نمی دهدیکی از مهم ترین دلایلی که ترس بر عملکرد و در نتیجه موفقیت شما تاثیر می گذارد این است که دائما با خود فکر می کنید مردم در مورد شما چه فکر کرده و چه نظری دارند. این فکر به هیچ عنوان صحیح نیست. ما فکر می کنیم که همه به ما فکر می کنند در حالیکه در واقع همه افراد درگیری ها و مشغله های ذهنی زیادی دارند و بیشتر از هرچیز دیگری درگیر فکر کردن به کارهای خود هستند. با تمام اینها اگر باور داشته باشید که همانقدر که شما به خود فکر می کنید مردم هم به خود و کارهای مربوط به خودشان فکر می کنند آنگاه می توانید از ورود چنین افکار منفی به مغزتان جلوگیری کنید.

3- مسیر تمرکزتان را تغییر دهیداگر دائما به این فکر کنید که «این کار اشتباه است» یا «از نتیجه این کار می ترسم» مغز شما تمام تلاشش را می کند تا به شما بگوید فکری که داشتید صحیح بوده. بنابراین، اگر سمت و سویی جدید برای تمرکزتان انتخاب کنید ترس شما به مرور کم خواهد شد و در نهایت از بین خواهد رفت. برای مثال اگر از سخنرانی کردن می ترسید و هنگام سخنرانی دائما به ترستان تمرکز کنید قطعا سخنرانی خوبی نخواهید داشت. از سویی دیگر اگر به هدفی که از آن سخنرانی دارید تمرکز کنید قطعا مغزتان نیز به بهترین نحو شما را کمک می کند تا سخنرانی خوبی داشته باشید. این به این معناست که باید بیشتر روی اهدافتان متمرکز شوید و نه روی ترستان. به این فکر کنید که هدفتان چیست؟ می خواهید کاری که انجام می دهید به چه چیزی منجر شود؟ با جواب دادن به این سوالات انگیزه و تمایلاتتان سمت و سویی مثبت به مغزتان می دهید تا بر آن تمرکز کند.4- از اینکه خنده دار به نظر برسید، نترسیداینکه از خنده دار دیده شدن بترسید تا حدی مانند ترس از فکر دیگران در مورد خود است. از خود بپرسید آخرین باری که احساس مضحک بودن کردید کی بوده؟ چه حس یا کاری باعث شد چنین احساسی داشته باشید؟ بعد از آن اتفاق چه شد؟ به این نحو شما تصویری از اتفاقاتی که منجر به این ترس شدند برای خود می سازید. درک افکاری که باعث به وجود آمدن ترس می شوند به شما کمک می کنند افکاری جدید برای خود ایجاد کنید که در نتیجه این افکار جدید منجر به اقداماتی جدید نیز خواهند شد.در انتها بد نیست بدانید که ترس بر تمام جنبه های عملکرد شما تاثیر خواهد گذاشت، زیرا شما آموخته اید که به آن باور داشته باشید. ترس تنها در ایمن نگه داشتن ما مفید است. بنابراین وقتی بیش از حد به آن قدرت می دهید به موفقیتتان صدمه خواهد زد. بیاموزید که افکار منفی را به چالش کشیده و متوقف کنید. همیشه به خاطر داشته باشیدکه تنها هدف ترس آسیب رساندن به موفقیت شماست. پس وقت آن رسیده که به چالش بکشیدش.

 



چطور به ترس خود غلبه کنیم
چطور به ترس خود غلبه کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *