چطور به ثروت برسیم

 
helpkade
چطور به ثروت برسیم
چطور به ثروت برسیم

«من در خانواده‌ی فقیری زندگی می کردم که همه چیز به سختی به دست می آمد. وقتی توانستم هزینه‌ی کلاس‌های کسب و کار م را بپردازم، با مخالفت همسرم مواجه شدم و او از خانه بیرونم کرد. آخرین سرمایه گذاری پر ریسکی که انجام دادم، شکست خورد و مجبور شدم برای تأمین هزینه‌ی مدرسه فرزندم خانه‌ام را بفروشم. با خود فکر کردم چه زمانی این اتفاقات بد تمام می شود؟ بالاخره کی میلیونر می شوم؟» این داستان‌ها را مشتری‌ام برایم تعریف کرد. با یوکن همراه باشید تا چند قانون برای جذب ثروت معرفی کنیم.

من در پاسخ به صحبت‌های مشتری‌ام گفتم: “شما برای چیزهایی که ندارید کار زیادی انجام می دهید. وقتی روی نداشته های خود تمرکز کنید، تنها باعث می شود بیشتر آن را نداشته باشید. این قانون جذب است، روی هر چیزی متمرکز شوید، گسترش بیشتری پیدا می کند. پس اگر می خواهید تغییری در زندگی‌تان به وجود آورید و چیزی را کنار بگذارید، روی آن تمرکز نکنید.”

او به من گفت: «پس چطور وضعیت مالی‌ام را نادیده بگیرم، در حالی که همواره با آن مواجه هستم؟»

در پاسخ گفتم: “تو نمی‌توانی چنین کاری انجام دهی، زیرا این قدرتمندترین فکری است که در ذهنت پرورش می دهی. پس تلاش نکن آن را نادیده بگیری، بلکه سعی کن آن را با فکرهای دیگری جایگزین کنی. اگر فکری باعث می شود به احساس بدی نسبت به خود و زندگی‌ات برسی، آن را با اندیشه‌ی دیگری جایگزین کن که باعث دست یابی به احساس بهتری می شود.”

او گفت: “از من می خواهید همانند فردی ثروتمند رفتار کنم؟ آیا چنین چیزی ممکن است؟”

چطور به ثروت برسیم

با لبخند به او گفتم: “حقیقت همین است. با این طرز فکر یاد می گیری چطور در زندگی موفق شوی. تنها باید قوانین بازی زندگی را یاد بگیری.”

چند قانون جذب ثروت

سخت کوشی یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت است، اما این به تنهایی کافی نیست، باید به سمتی حرکت کنید که تلاشتان به نتیجه برسد. شما باید خود را در مسیر دست یابی به رویاهایتان قرار دهید و برای رسیدن به آن‌ها سخت تلاش کنید. تلاش بخش اصلی معادله ی زندگی است، اما تمام آن نیست. پس نه تنها باید برای درآمد بالا سخت کار کنید، بلکه باید این احساس را در خود به وجود آورید که شایسته‌ی رسیدن به آن هم هستید.

معمولاً بیشتر افراد درباره‌ی توانایی‌های خود تردید دارند. پس نه تنها باید سخت کار کنید، بلکه باید هوشمندانه کار کنید و به خود، مهارت‌ها و توانایی‌هایتان اعتماد داشته باشید. خیلی‌ها به این مسئله دقت نمی کنند و وارد نبردی سخت با خود می شوند، اما وقتی خودتان را باور داشته باشید، می توانید زندگی شیرین و رویایی برای خود بسازید و در بازی زندگی برنده شوید.

دنیا تمام کلمات، افکار و اعمال شما را کپی می کند و در تجربه‌های بعدی به خودتان باز می گرداند.

به رفتار خود دقت کنید. تفکرتان به چه صورت است؟ گفتار و عملکردتان چگونه است؟ تمام انرژی و افکاری که از شما در دنیا پخش می شود، در آخر به خودتان برمی گردد. وقتی روی مشکلات تمرکز کنید، احتمال بیشتر شدن آن افزایش خواهد یافت.

این مورد مستقل از قانون مورفی است. اگر این احتمال وجود دارد که چیزی درست پیش نرود، این اتفاق فقط یک احتمال نیست بلکه چیزی در دسترس است، زیرا شما تکانه‌ای پشت این تفکر که اتفاق بدی رخ خواهد داد، قرار داده اید؛ پس در نهایت چنین اتفاقی می افتد. یادتان باشد همیشه چیزی که به آن فکر کنید را به دست می آورید، چه بخواهید و چه نخواهید.

در نهایت به چیزی می رسید که روی آن تمرکز کرده‌اید، پس چرا به جای ترس‌ها، افکار خود را روی چیزهایی که می خواهید، متمرکز نمی کنید؟ شرایطی را برای خود تجسم کنید که تمام چیزهایی که می خواهید را به دست آورده‌اید. اگر روی چیزهایی که به دنبالشان هستید تمرکز کنید، در نهایت تکانه‌ای در پس این افکار ایجاد می کنید.

من از او سؤال کردم: “فکر می کنم تو به دنبال ثروت و آزادی‌ای هستی که به دنبالش می آید، درست است؟”

او در جواب گفت: “بله درست است، آیا همه همین طور نیستند؟”

با لبخند گفتم: “تو شخصیتی منطقی داری، پس چرا روی چیزهایی تمرکز می کنی که خلاف آن را برایت به ارمغان می آورد؟”

در دنیایی زندگی می کنیم که در آن چیزهای مشابه همدیگر را جذب می کنند

“تو در شرایطی قرار داری که به خاطر وضعیت مالی‌ات متأسف هستی و تمام این قضایا به دوران کودکی‌ات برمی گردد. جهان به سادگی تمام این افکار، کلمات و رفتارها را به آینده‌ات می رساند و تو تعجب می کنی که چرا شرایط آن طور که می خواهی، تغییر نمی کند. نمی دانی چرا در جذب ثروت موفق نیستی و در جایگاه موردعلاقه‌ات قرار نداری.”

اگر در زندگی به دستاوردی می رسی به این خاطر نیست که لیاقت آن را داری، بلکه به این دلیل است که با آن متناسب هستی.

من به او گفتم: “تو خیلی می ترسی نتوانی به قدر کافی پول دربیاوری. این طرز تفکر به قدری قوی است که توانسته ذهنیت فقر را در تو به وجود آورد. این باوری قوی است که هیچ وقت نمی توانی به رفاه مالی برسی. دوران کودکی‌ات سبب شده این ذهنیت در تو به وجود آید و مدام در ذهنت تکرار شود. این همان چیزی است که دنیا از تو می شنود، پس جلوی آن را بگیر.”

از او پرسیدم: “آیا دوست داری نوار تکرار را متوقف کنی و داستان جدیدی برای زندگی‌ات بنویسی؟”

هر زمان توانستی به جنگ و جدال با خودت پایان دهی، زندگی‌ات وارد دوران تازه‌ای می‌شود

«مهم نیست به پول برسی یا نه این که درباره خودت و زندگی‌ات چطور فکر می کنی، زندگی آینده‌ات را می سازد. آیا فکر می کنی می توانی آن را به اتمام برسانی؟ آیا احساس خوشبختی و رضایت داری؟ آیا در زندگی شخصی و شغلی‌ات به موفقیت‌های بزرگ دست یافته‌ای؟ آیا از روابط عاطفی‌ات احساس رضایت می کنی؟ آیا خود را به خوبی می شناسی؟ آیا باور داری لایق تمام چیزهایی که داری، هستی؟»

روی سلامتی و توانایی‌های خود تمرکز کنید، زیرا این همان چیزی است که شما را برای تمام چیزهایی که می خواهید آماده می کند و باعث کسب ثروت می شود. ثروت به این خاطر که کار خاصی انجام داده‌اید به دست نمی آید، بلکه به این دلیل جذب می شود که به خود اجازه دادید، احساس ثروتمند بودن کنید. اکنون سه کاری را معرفی می کنیم که به شما کمک می کند به کسب موفقیت و جذب ثروت بپردازید.

در این دنیا به چیزی می رسید که روی آن تمرکز می کنید. پس هرگز روی شکست خوردن تمرکز نکنید. وقتی به ثروت رسیدید، هیجان زده شوید و روی کارهایی که می خواهید انجام دهید تمرکز کنید.

البته تمرکز روی افکار منفی آسان‌تر است، اما شما را به چیزی که می خواهید نمی رساند. اگر فکری باعث ناراحتی‌تان می شود، آن را با افکار دیگری که سبب می شود احساس بهتری داشته باشید جایگزین کنید. اندیشه‌ی جدید نباید موضوع اندیشه‌ی قبلی را داشته باشد. بلکه باید اندیشه‌ی بهتری باشد. هدف این است با افکار جدید، دست به حرکت جدیدی بزنید. بدین ترتیب به نتایج بهتری دست خواهید یافت.

یادتان باشد شما نباید باعث وقوع اتفاقی شوید، بلکه باید شرایط را برای وقوع آن‌ها فراهم کنید. همواره احساسات خوبی در خود ایجاد کنید. وقتی حس خوبی دارید، می توانید تحرک بیشتری از خود نشان دهید، با افراد بهتری معاشرت کنید و در جذب موقعیت‌های موفقیت آمیز، موفق‌تر عمل کنید. با این استراتژی نه تنها به ثروت می رسید، بلکه شادی و عشق واقعی را تجربه خواهید کرد.

 

منبع: observer

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

به خوبی ترجمه نشده بود







مجله موفقیت یوکن، مجله ای است ویدیویی که تلاش می کند هر آنچه انسان های موفق درباره موفقیت از دیروز تا به امروز تجربه کسب کرده اند را به آسان ترین شکل ممکن در اختیار شما بگذارد. هدف ما در یوکن گردآوری بروزترین روش های موفقیت فردی، سازمانی و تجاری است تا مرجع کاملی باشیم برای مخاطبین و افرادی که سعی دارند موفق شوند.

خانه » مجله موفقیت » 8 مرحله برای رسیدن به ثروت

کمتر کسی است که شب هنگام خواب به پولدار شدن و رسیدن به ثروت زیاد فکر نکند و در این رویا خوابش نبرد. شاید برایتان جالب باشد که کلماتی مثل چگونه به ثروت برسیم ، راز بدست آوردن ثروت ، راه های تولید ثروت و چگونه ثروتمند بشویم از پرجستجو ترین کلمات ایرانی ها در گوگل می باشند . خب همه افراد دوست دارند که ثروتمند باشند.

 

رویای رسیدن به ثروت ان قدر شیرین است که محال است حتی تصورش آن حس مثت را در ما به وجود نیاورد ولی باید بدانید که تنها فکر کردن کافی نیست!شما باید بلند شوید، حرکت کنید و به دست بیاورید.

چطور به ثروت برسیم

 

خیل عظیمی از ما فرمول‌ های خاصی را برای رسیدن به ثروت درنظر داریم که بعضی از آن‌ ها تحقق یافتنی و بعضی دیگر اصلا قابل اجرا نیستند.

 

به جز موارد استثنا، هرگز کسی خود به خود پولدار نشده و کسانی که یک شبه به ثروت رسیده اند یا والدین ثروتمند داشته اند، یا این که عقلشان در سرمایه گذاری خوب کار می کرد و یا این که از راه اشتباه و خلاف توانسته به ثروت دست پیدا کنند.

 

شاید به خودتان می گویید ما روز شب در حال تلاش هستیم، کارهای سخت می کنیم و ساعات بسیاری از وقتمان در محل کار می گذرد.

 

باید بگوییم اگر با وجود تلاش های بسیار باز هم از وضع مالی خود راضی نیستید، راه پولدار شدن را بلد نیستید، هنر خرج کردن را نیاموخته اید و مدام برای خود بدهی می تراشید. احتمالا مهارت پس انداز کردن را هم ندارید.

 

با همه این ها باز هم می گوییم کسی با دعا کردن و فکر کردن پولدار نمی شود و بارها هم بر این جمله تاکید می کنیم تا بدانید گنج شما خود شما هستید!

اگر به سرتان زده که واقعا پولدار شوید، با لرن پارسی همراه شوید تا ۸ مرحله اصلی برای رسیدن به ثروت را به شما بگوییم.

اولین مرحله برای رسیدن به ثروت این است که همه هزینه هایی که در یک هفته یا نهایت یک ماه می کنید را دقیق ثبت کنید، چقدر در طول یک هفته یا در یک ماه هزینه اجاره یا بدهی خانه می کنید؟ چقدر پول برای بلیط مترو یا اتوبوس پرداخت می کنید و چقدر هزینه برای تاکسی می پردازید؟ در طول یک هفته یا یک ماه چقدر از حقوقتان را خرج خورد و خوراکتان می کنید و اگر شخص ولخرجی هستید، در طول یک ماه چقدر از پولتان را برای خرید وسایلی که لازم ندارید هدر می دهید؟

 

این هزینه ها را یادداشت کنید و روی آن ها زمان بگذارید تا تقریبا آن ها را دقیق محاسبه کنید.

 

این مرحله به شما کمک می کند مقدار پولی که برای گذران زندگی خود در یک واحد مشخص نیاز دارید را به دست بیاورید و نیازهای مالی خود را بهتر بشناسید.

در مرحله قبلی شما یاد گرفتید مقدار هزینه های ضروری خود را محاسبه کنید و متوجه شوید چقدر از پولتان را برای خرج های اضافه هدر می دهید.

 

شما در مرحله دوم نیاز دارید یاد بگیرید چگونه از مخارج غیر ضروری فاصله بگیرید.

 

مخارج غیر ضروری شامل هزینه هایی می شوند که انجام ندادن آن ها هیچ ضرری برای شما ندارد و حتی به خرج نشدن پول هایتان کمک می کند.

 

قبول داریم این مرحله کمی سخت است ولی باور کنید که آخر هر سختی شیبرینی است و کیفش را خودتان می برید!

 

آیا هزینه زیادی هر ماه بابت اینترنت و تماس تلفن همراه خود پرداخت می کنید و این هزینه تبدیل به یک عادت شده است؟ قبل از خواب سعی کنید کتاب بخوانید، تلویزیون ببینید تا به سراغ شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام که مثل خوره به جان حجم اینترنت می افتند کم تر بروید.

 

آیا عادت کرده اید هر ماه یک لباس جدید که واقعا به آن نیاز ندارید خریداری کنید؟ به یاد داشته باشید این کار اسراف است و می توانید لباس های قبلی خود را متنوع بپوشید!

 

شابد از آن دسته آدم هایی هستید که باید هر ماه یا حتی هر هفته به رستوران بروید و کلی از پولتان را با خرید غذاهایی که شاید در خانه می توانید با هزینه کم تر درست کنید خرج کنید؟ این عادتتان را برای مدتی ترک کنید، به محض این که نتایجش را دیدید، کمتر به رستوران می روید!

 

با وسوسه خریدن غذا از فروشگاه‌ های بزرگ و لوكس مبارزه کنید، قیمت‌ ها در چنین فروشگاه‌ هایی از سوپرماركت‌ های معمولی، بیشتر بوده و حتی شما گاهی به اشتباه به خرید چیزهایی می پردازید که ظاهر و بسته بندی قشنگتری دارند، نه چیزی که صرفا نیاز دارید. خرید غذا از چنین فروشگاه‌ هایی را فقط به مواقع اضطراری اختصاص بدهید.

 

چطور به ثروت برسیم

آیا مسیری که می توانید با مترو یا اتوبوس طی کنید با کرایه گران تر تاکسی می روید؟ باور کنید با مترو و اتوبوس به محیط زیست هم کمک زیادی می کنید!

 

متوجه شدید که منطورمان چیست؟ خرج کردن هر شخص با شخص دیگری متفاوت است پس خودتان مخارج غیر ضروری را بشناسید و از آن ها فاصله بگیرید.

 

یادتان باشد قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود، حتی جلوگیری از یک مقدار خرج اضافه کم می تواند کلی برای شما مفید باشد.

شما در مراحل قبل یاد گرفتید خرج های ضروری خود را بشناسید و با شناخت خرج های غیر ضروری پول بیشتری برای خود ذخیره کنید.

 

حالا تنها کافیست در برابر وسوسه شدن برای خرج کردن پول پس انداز شده مقاوت کنید و همه مقدار پولی که دارید را جمع کنید.

 

این مرحله هم به خاطر مصرفی شدن جامعه و عادت لذت بردن از خرج كردن به جای پس‌ انداز می تواند سخت باشد ولی باید یاد بگیرید پس انداز را به صفت رفتاری تبدیل کنید تا بتوانید هر چه زودتر طعم ثروتمند شدن را بچشید.

 

بزرگ‌ ترین اشتباه در پس‌ انداز كردن این است كه بعضی از افراد خیال می‌ كنند باید حتما این كار را با مبلغی زیاد شروع كنند. منکر این نمی شویم كه هرچه مبلغ پولی كه پس‌ انداز می‌ كنید بیشتر باشد، بهتر است. ولی اگر پس‌ اندازتان را با هزار تومان هم شروع كنید، بهتر از این است که پس‌ اندازی نداشته باشید.

تا الآن شما یاد گرفته اید پس انداز کنید ولی پس انداز تنها کافی نیست!

 

برای رسیدن به ثروت نیاز دارید مهارت های سرمایه گذاری را یاد بگیرید تا بتوانید پس انداز خود را چند برابر کنید.

 

ولی منظورمان ریسک کردن نیست! فقط به راه های مطمئن فکر کنید!

 

ساده ترین و راحت ترین راه ها این است که می توانید در بانک ها روی پول خود را سرمایه گذاری کنید و ماهیانه سودی از بانک دریافت کنید، یا این که هر از گاهی با پس انداز خود برای حفظ ارزش پول، طلا و سکه خریداری کنید.

 

در کشور ما، مردم پول خود را به شکل‌ های مختلف سرمایه گذاری می‌ کنند. از خرید ملک و ارز و سهام تا پس انداز در حساب های بلندمدت و خرید کالاهای با دوام. گزینه‌ های سرمایه گذاری بسیار متعدد هستند و نگرانی‌ های اقتصادی هم ما را به تصمیم گیری سریع در این زمینه ترغیب می‌ کنند.

 

کافیست مهارت های سرمایه گذاری را یاد بگیرید و با شناسایی توان های خود، به چند برابر شدن پس اندازتان کمک کنید.

اصلا اهمیتی ندارد درآمد شما چقدر است، مهارت و میزان تجربه‌ شما در بازار بورس تا چه اندازه می باشد. همه‌ می‌ توانند سرمایه‌ گذاری موفقی داشته باشند. ولی متأسفانه همواره فرصت‌ های عالی با ریسک‌ های بزرگ همراه است.

 

 

بعد از این که مهارت های سرمایه گذاری را یاد گرفتید و متوجه شدید کدام نوع سرمایه گذاری برای شما مناسب تر است بعد از تحقیق پس انداز خود را سرمایه گذاری کنید و منتظر خبرهای خوب درباره افزایش ثروتتان باشید.

شما با سرمایه گذاری پس اندازتان، قاعدتا با توجه به مقداری که سرمایه گذاری کرده اید، پولی به دست می آورید. به یاد داشته باشید این سود هم سرمایه شماست و شما باید باز هم با مهارت های جمع کردن پس انداز، آن ها را پس انداز و مجدد سرمایه گذاری کنید.

 

کافیست مدتی درگیر این قضایا باشید تا دیگر دلتان نخواهد به راحتی از این سرمایه گذاری ها بیرون بروید!

وقتی همه مراحل را طی کردید و به موفقیت رسیدید، باید با نگاهی مثبت به توانایی های خودتان افتخار کنید!

 

نوبت آن رسیده که از ثروت به دست آمده خود بهره برداری کنید و به درآمدهای جدیدی که با سرمایه خود می توانید راه اندازی کنید فکر کنید.

 

شما باید مهارت ها و استعداد هایتان را شناسایی کنید درباره درآمد زایی آن ها تحقیق کنید.

 

اگر در نواختن سازی هنرمند هستید چرا یک آموزشگاه تاسیس نمی کنید؟ اگر نقاشی کردن هنر شماست، همین حالا این هنرتان را با برگذاری نمایشگاه ها نشان دهید. اگر شما دوست دارید به سفر بروید، یا سرمایه خود می توانید یک کمپ مسافرتی راه اندازی کنید!

 

چم چاره این مرحله حسابی دست خودتان است، حتی اگر هنر خاصی ندارید، باز هم می توانید با راه اندازی یک کسی و کار اینترنتی سرمایه خود را دو چندان کنید.

اگر به سلامت از مراحل بالا گذشتید، باید بگوییم که شما توانسته اید با تکیه بر قدرت پشتکار و اراده خود به ثروت دستیابی پیدا کنید و با دیدی منطقی به آن چه سال ها فکر می کردید برسید.

 

حالا نوبت آن رسیده است با درامد خود به لذت بردن از زنذگی مشغول شوید و تجربیاتتان را با بقیه تقسیم کنید.

 

 

ما در این مقاله مختصرا به مراحلی که شما را به ثروت می رساند اشاره کردیم. نوبت شماست که برخیزید و از تنها فکر کردن و تصور کردن فاصله بگیرید.

 

موفقیت در همین نزدیکی ها منتطر شماست، به شرطی که واقعا به دنبالش بروید.

با عضویت در خبرنامه لرن پارسی از جدیدترین مقالات و آموزشها در ایمیل تان باخبر شوید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای لرن پارسی محفوظ است .

طراحی سایت : ایران تمز

دوره کسب سود به شیوه نخبگان بورس (رایگان برای ۱۰۰۰ نفر اول)

رایگان ثبت نام کنید

خانه سرمایه – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

پول پول میاره یک ضرب‌المثل عامیانه و پرکاربرد است که اغلب ما زمانی که قصد سرمایه‌گذاری و یا شروع کسب و کار جدید را داریم، از آن استفاده می‌کنیم؛ اما آیا تا به حال به مفهوم پول پول میاره فکر کرده‌اید؟ آیا شما هم اعتقاد دارید با پول می‌توانید پول بیش‌تری به‌دست آورید؟ اگر می‌خواهید با مفهوم پول پول میاره آشنا شوید و مطمئن شوید که با داشتن سرمایه‌ی هرچند اندک، می‌توانید به فرد ثروتمندی تبدیل شوید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

فهرست عناوین

چطور به ثروت برسیم

مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود هر روز کاربرد عبارت پول پول میاره بیش‌تر شود، امکان سرمایه‌گذاری با پول است. اگر شما سرمایه‌ای اندک داشته باشید، می‌توانید با آن یک کسب و کار راه‌اندازی کنید. سپس از طریق آن سود بیش‌تری کسب می‌کنید. برای مثال فردی که اکنون ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه دارد، می‌تواند با آن یک فروشگاه راه‌اندازی کند. سپس محصولات دست‌ساز خود و یا دیگران را در آن عرضه کند. همچنین می‌تواند با این مقدار پول مواد اولیه برای ساخت یک محصول را تهیه کند. سپس محصول را در منزل بسازد و با قیمت قابل قبول در بازار بفروشد.

شما اگر بدون پول و سرمایه باشید، برای تأمین نیازهای خود مجبور به دریافت وام با بهره‌ی بالا هستید. بعد از این‌که پول به‌دست آمد باید وام خود را همراه با بهره‌ی آن پرداخت کنید. اگر با آن وام کسب و کار راه‌اندازی کنید، به سود می‌رسید؛ اما اگر وام را برای مصارفی غیر از کسب و کار صرف کنید، پول فعلی خود را نیز از دست می‌دهید. برای مثال فردی که قادر نیست هزینه‌ی بیماری خود را پرداخت کند، مجبور به دریافت بدهی یا وام است. او برای دریافت پول مجبور است پول بیش‌تری به‌عنوان بهره پرداخت کند. اما شرایطی را تصور کنید که فرد سرمایه‌ی کافی برای پرداخت هزینه‌های درمان خود را دارد. در این صورت نه تنها به وام نیاز ندارد، بلکه می‌تواند با تهیه‌ی بیمه‌ی درمان و قبل از پیشرفت بیماری در بیمارستان بستری شود و هزینه‌ی کمتری برای درمان خود پرداخت کند. درواقع پول به شما امکان خرید بیمه، امکانات و شرایط بهتر را می‌دهد. برخی از فرصت‌ها تنها از طریق پول تهیه می‌شوند. فردی که پولی برای تهیه‌ی بیمه ندارد، باید هزینه‌ی زیادی برای درمان پرداخت کند. یک مثال ساده در این مورد کسانی هستند که قادر به پرداخت هزینه‌ی ترمیم دندان خود نیستند. اگر در همان مراحل اولیه‌ که دندان آسیب دیده است، آن را ترمیم کنند، مجبور نیستند بعدها هزینه‌ی کاشت یا ایمپلنت دندان پرداخت کنند. داشتن پول می‌تواند شما را از هزینه‌های اضافه رها کند.

وقتی گفته می‌شود پول پول میاره به این معنا نیست که اگر فردی پول داشته باشد، حتماً در آینده ثروتمندتر خواهد شد. در همین راستا نیز اگر کسی امروز پول ندارد، نمی‌توان با قطعیت گفت که او در آینده نیز مثل وضعیت امروز و شاید بدتر شود. بلکه در کنار عبارت معروف پول پول میاره باید گفت که هوش مالی و اراده‌ی افراد در ثروتمند شدن یا فقر آن‌ها نقش و اهمیت زیادی دارد.

شاید سرگذشت بسیاری از افراد موفق و ثروتمند را خوانده باشید. همیشه از بین افراد ثروتمند و موفق تنها تعداد کمی از ابتدا ثروتمند بوده‌اند. بسیاری از آن‌ها کار خود را از صفر شروع کرده‌اند. به زندگی افرادی مثل مارک زاکربرگ و یا استیو جابز نگاه کنید. آن‌ها از ابتدا ثروتمند نبوده‌اند. حتی افرادی مثل جک ما و وارن بافت از ابتدا صاحب ثروت‌های افسانه‌ای نبوده‌اند. بلکه هوش مالی و تلاش باعث شد‌ه است تا آن‌ها اکنون در ردیف ثروتمندترین افراد دنیا قرار بگیرند. اگر می‌خواهید عبارت پول پول میاره را اجرا کنید و به نتیجه برسید، ابتدا باید راه‌های ثروتمند شدن را پیدا کنید. افراد زیادی وجود دارند که ثروت‌ زیادی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد؛ اما به دلیل نداشتن هوش مالی و ولخرجی، به مرور زمان ثروت خود را از دست می‌دهند. شاید در نزدیکی شما کسانی باشند که در خانواده‌های ثروتمند زندگی می‌کنند. به آن‌ها ثروت زیادی به ارث می‌رسد؛ اما به دلیل این‌که توانایی جذب سرمایه و استعداد استفاده‌ی درست از پول را ندارند، بعد از مدتی سرمایه‌ی خود را از دست می‌دهند. اگر می‌خواهید بدانید که پول پول میاره چه زمانی از شعار به واقعیت تبدیل می‌شود، می‌توانید توصیه‌های زیر را به‌کار ببندید.

بدون شک در هر فردی مجموعه‌ای از مهارت‌ها و استعدادها وجود دارد؛ اما برخی قادر به کشف این مهارت نیستند و به همین دلیل است که خود را بی‌هنر تصور می‌کنند. اگر در یک کار خاص مثل تجارت مهارت دارید، به دنبال توسعه‌ی آن باشید. علم تجارت را با تکنیک‌های روز دنیا یاد بگیرید. سپس از مهارت خود برای افزایش سرمایه‌ی موجود استفاده کنید. در اینجا به شما توصیه می‌کنیم در یک زمینه‌ی خاص در صدر قرار بگیرید. اهمیتی ندارد که مهارت شما در چه حیطه‌ای است. ممکن است شما در پرورش طیور و یا زنبورداری هم فرد توانمندی باشید. نوع و موضوع مهارت مهم نیست. بلکه میزان مهارت و کیفیت خدمات و محصول شما اهمیت دارد. باید در کار خود بهترین باشید تا بتوانید پول خود را چند برابر کنید.

یکی دیگر از توصیه‌های مهم برای تبدیل پول به پول بیش‌تر، پس‌انداز است. اگر تابه‌حال به فکر پس‌انداز نبوده‌اید، از همین حالا شروع کنید. حتی اگر پول شما اندک و ناچیز است، آن را پس انداز کنید. وجود پس‌انداز (هرچند اندک) شما را برای صرفه‌جویی و پس‌انداز بیش‌تر ترغیب می‌کند. با داشتن یک حساب بانکی انگیزه‌ی شما برای پس‌انداز افزایش می‌یابد. پول کم امروز، پایه‌ی سرمایه‌ی شما در آینده است. این پایه را از هم‌اکنون بسازید. البته ممکن است که در بانک سود زیادی عاید شما نشود؛ اما همین‌که پول در بانک پس‌انداز می‌شود ذهن شما به سمت خرج کردن آن نمی‌رود. از سوی دیگر برای افزایش میزان پس‌انداز خود رغبت بیشتری دارید. حتی اگر در یک ماه میزان سود داشته‌ی شما ۱% باشد، با گذشت زمان متوجه تغییرات می‌شود. این مقدار سود به‌ظاهر ناچیز است؛ اما بعد از گذشت چند سال می‌توانید با میزان پس‌انداز خود یک ملک خریداری کنید.

یکی از دلایل شکست بسیاری از افراد، اهمیت دادن بیش از حد به پول است. به طوری که فکر پول تمامی ذهن آن‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. این گروه به دلیل این‌که برای پول ارزش زیادی قائل‌اند، خدمات و محصولات آن‌ها تحت تأثیر سود و زیان مالی قرار می‌گیرد و رضایت مشتریان اهمیتی ندارد. در این صورت اگر پای پول زیادی در میان باشد، خدمات باکیفیت ارائه‌ می‌دهند؛ اما اگر بدانند که قرار نیست سود زیادی عایدشان شود، از کیفیت کار خود می‌کاهند. شاید در کوتاه‌مدت این گروه پول و سود زیادی به‌دست آورند؛ اما به دلیل عدم رضایت مشتریان، در بلندمدت سودی عایدشان نمی‌شود. پس برای این گروه پول پول میاره به عرصه‌ی عمل نمی‌رسد.

یکی دیگر از راه‌هایی که از طریق آن می‌توانید میزان دارایی خود را افزایش دهید، توسعه‌ی دارایی‌هاست. اگر اکنون در یک خانه‌ با متراژ ۱۰۰ متر زندگی می‌کنید، تلاش کنید تا خانه‌ی دیگری با متراژ ۱۵۰ متر و در یک محله‌ی بهتر خریداری کنید. برای توسعه‌ی دارایی‌های خود می‌توانید روی وام‌های بانکی حساب باز کنید. برای مثال شما از بانک ۲۰۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کنید. سپس ملک فعلی خود را با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان می‌فروشید. ۱۵۰ میلیون حاصل از فروش خانه و ۲۰۰ میلیون وام را با‌هم ترکیب کرده و با مجموع آن یک ملک دیگر به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان خریداری می‌کنید. سپس با مقدار اندکی سرمایه، ملک جدید را تعمیر کنید و آن را با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان بفروشید. با این تکنیک سرمایه‌ی شما ۱۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد. البته برای خرید و فروش ملک باید به شرایط بازار و وضعیت اقتصادی نیز توجه داشته باشید. بدون تحقیق و اطلاعات درست ممکن است متضرر شوید.

یکی از راه‌های دیگری که مصداق بارز پول پول میاره است، سرمایه‌گذاری مداوم در سهام است. سپس سود سهام را مجدداً سرمایه‌گذاری می‌کنید و با آن ثروت زیادی را به‌دست خواهید آورد. مطمئناً اگر سهام با پیشرفت زیادی روبه‌رو شود، پول شما چند برابر می‌شود. البته برخی از کسانی که در انتخاب سبد سهام مهارت ندارند، ممکن است سرمایه‌ی خود را نیز از دست بدهند. سهام در طولانی‌مدت سود زیادی را به دنبال دارد و با نقدینگی بیش‌تری همراه است. سقوط بازار بورس به معنای فرصت خرید برای کسانی است که پول نقد و اعصاب قوی دارند.

اگر مقداری پول دارید و می‌خواهید این مقدار پول را برای کسب و کار استفاده کنید، به فکر راه‌اندازی یک استارت آپ باشید. این روزها استارت‌آپ‌ها رونق زیادی گرفته‌اند. با این روش پتانسیل زیادی برای موفقیت و پول‌دار شدن دارید. برای مثال می‌توانید یک اپلیکیشن سرویس‌دهی برای غذا راه‌اندازی کنید. در این صورت کاربران می‌توانند در اپلیکیشن شما ثبت‌نام کنند و از منوی برنامه‌، غذای خود را به رستوران‌ها اعلام کنند. فروشگاه‌ اینترنتی نیز یکی دیگر از روش‌هایی است که از طریق آن می‌توانید یک محصول را بفروشید. تجارت از طریق اینترنت فرصت زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در عین حال به اجاره‌ی ساختمان، پرداخت مالیات، پرداخت هزینه‌ی آب، برق و … نیاز ندارید.

یکی از اشتباهات رایج بسیاری از افرادی که قادر نیستند با پول خود، پول بیش‌تری به‌دست آورند، پرداخت هزینه‌های زیاد است. اگر شما هزینه‌های زیادی داشته باشید، حتی اگر پول کافی هم وجود داشته باشد، به دلیل بالا بودن هزینه قادر به سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کار جدید نیستید. در نتیجه پول شما فقط برای پرداخت نیازهای امروز صرف می‌شود. اما یک راه عالی برای این‌که بتوانید میزان دارایی خود را چند برابر کنید، اکتفا به داشته‌هاست. اگر به آنچه که دارید، قانع باشید نیاز نیست تا هزینه‌ی زیادی را صرف موارد غیرضروری کنید. در مقابل پول خود را برای به‌دست آوردن پول بیش‌تر مصرف می‌کنید. برای این‌که بدانید هر ماه چقدر هزینه کرده و چقدر درآمد داشته‌اید، یک صفحه‌ی Excel بسازید و سپس در قسمتی از آن میزان دارایی و در قسمت دیگر آن میزان هزینه‌ها را یادداشت کنید. به‌تدریج برخی از هزینه‌های غیر لازم را کنار بگذارید. برای مثال این ماه از خرید وسایلی مثل عطر، لباس اضافه و کفش صرف‌نظر کنید. در مقابل مقدار پولی را که از این راه صرفه جویی می‌شود، یادداشت کنید. هر ماه مقداری از هزینه‌های خود را کم کنید. در انتهای یک سال بخش زیادی از هزینه های اضافه کم و در مقابل پس‌انداز بیش‌تری خواهید داشت. حال با این پس‌انداز می‌توانید یک کسب و کار داشته باشید.

سرمایه‌گذاری یک ریسک است؛ اما اگر به‌درستی انجام شود می‌تواند به یک فرصت بزرگ تبدیل شود. برای مثال شما بر روی یک هنرمند توانمند اما بی‌پول، سرمایه‌گذاری می‌کنید. بعد از این‌که او به موفقیت نسبی دست پیدا کرد، سود حاصل از کار را با شما تقسیم می‌کند؛ اما اگر این فرد به هر دلیلی در کار خود موفق نشود، سرمایه‌ی شما از دست می‌رود و هیچ سودی هم عاید شما نمی‌شود؛ بنابراین باید در انتخاب محل سرمایه‌گذاری، دقیق‌ عمل کنید و همه‌ی جوانب را بسنجید. برای این‌که شانس خود را در سرمایه‌گذاری افزایش دهید، با متخصصان و مشاوران مالی صحبت کنید. وارن بافت یکی از ثروتمندان و سرمایه‌گذاران موفق است که پیشنهاد می‌دهد:

«کسانی که برای اولین بار وارد عرصه‌ی سرمایه‌گذاری می‌شوند نباید به یک‌باره تمامی سرمایه‌ی خود را در یک بخش دخیل کنند. بلکه بهتر است تنها ۳۰% از وجه نقد خود را برای خرید اوراق قرضه‌ی کوتاه‌مدت و ۷۰ درصد از آن را برای یک کار دیگر صرف کنید. درصورتی‌که در مورد اول ضرر کنید، تنها ۳۰ درصد از سرمایه‌ی شما به باد رفته است. اگر در مورد دوم خسارتی به شما وارد شود، ۳۰ درصد پس‌انداز دارید».

پول پول میاره زمانی به شکل واقعی اجرا می‌شود که بتوانید با پول زمان را نیز بخرید. به این معنا که از طریق دادن دستمزد بیش‌تر به متخصصان، سرعت‌ کار خود را افزایش دهید. برای مثال یک کارگاه تولیدی کوچک که با نیروی انسانی و دستگاه‌های قدیمی کار می‌کند؛ اما این کارگاه به دلیل قدیمی بودن تجهیزات، محصولات کمی را به بازار عرضه کند؛ زیرا زمان و نیروی کافی برای تولید محصول بیش‌تر را ندارد؛ اما اگر مدیران همین کارگاه، تجهیزات و دستگاه‌های مدرن خریداری کنند، می‌توانند سرعت تولید محصولات خود را افزایش دهند. افزایش محصولات بیش‌تر در مدت‌زمان کمتر به معنای خرید زمان است. اگر فرض بگیریم این کارگاه با وجود دستگاه‌های قدیمی در طی یک هفته ۱۰ تن محصول تولید می‌کند، اکنون با وجود دستگاه‌های پیشرفته می‌تواند در یک روز ۱۰ تن محصول تولید کند؛ بنابراین در ازای هر یک روز، ۹ روز زمان خریداری کرده است. خریداری زمان با وجود پول و سرمایه‌گذاری ممکن است. پس مصداق بارز پول پول میاره را می‌توان در اینجا به‌راحتی شرح داد.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 4.2 / 5. تعداد امتیاز: 6

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

چطور به ثروت برسیم

دوره کسب سود به شیوه نخبگان بورس (رایگان برای ۱۰۰۰ نفر اول)

رایگان ثبت نام کنید

خانه سرمایه – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

پول پول میاره یک ضرب‌المثل عامیانه و پرکاربرد است که اغلب ما زمانی که قصد سرمایه‌گذاری و یا شروع کسب و کار جدید را داریم، از آن استفاده می‌کنیم؛ اما آیا تا به حال به مفهوم پول پول میاره فکر کرده‌اید؟ آیا شما هم اعتقاد دارید با پول می‌توانید پول بیش‌تری به‌دست آورید؟ اگر می‌خواهید با مفهوم پول پول میاره آشنا شوید و مطمئن شوید که با داشتن سرمایه‌ی هرچند اندک، می‌توانید به فرد ثروتمندی تبدیل شوید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

فهرست عناوین

چطور به ثروت برسیم

مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود هر روز کاربرد عبارت پول پول میاره بیش‌تر شود، امکان سرمایه‌گذاری با پول است. اگر شما سرمایه‌ای اندک داشته باشید، می‌توانید با آن یک کسب و کار راه‌اندازی کنید. سپس از طریق آن سود بیش‌تری کسب می‌کنید. برای مثال فردی که اکنون ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه دارد، می‌تواند با آن یک فروشگاه راه‌اندازی کند. سپس محصولات دست‌ساز خود و یا دیگران را در آن عرضه کند. همچنین می‌تواند با این مقدار پول مواد اولیه برای ساخت یک محصول را تهیه کند. سپس محصول را در منزل بسازد و با قیمت قابل قبول در بازار بفروشد.

شما اگر بدون پول و سرمایه باشید، برای تأمین نیازهای خود مجبور به دریافت وام با بهره‌ی بالا هستید. بعد از این‌که پول به‌دست آمد باید وام خود را همراه با بهره‌ی آن پرداخت کنید. اگر با آن وام کسب و کار راه‌اندازی کنید، به سود می‌رسید؛ اما اگر وام را برای مصارفی غیر از کسب و کار صرف کنید، پول فعلی خود را نیز از دست می‌دهید. برای مثال فردی که قادر نیست هزینه‌ی بیماری خود را پرداخت کند، مجبور به دریافت بدهی یا وام است. او برای دریافت پول مجبور است پول بیش‌تری به‌عنوان بهره پرداخت کند. اما شرایطی را تصور کنید که فرد سرمایه‌ی کافی برای پرداخت هزینه‌های درمان خود را دارد. در این صورت نه تنها به وام نیاز ندارد، بلکه می‌تواند با تهیه‌ی بیمه‌ی درمان و قبل از پیشرفت بیماری در بیمارستان بستری شود و هزینه‌ی کمتری برای درمان خود پرداخت کند. درواقع پول به شما امکان خرید بیمه، امکانات و شرایط بهتر را می‌دهد. برخی از فرصت‌ها تنها از طریق پول تهیه می‌شوند. فردی که پولی برای تهیه‌ی بیمه ندارد، باید هزینه‌ی زیادی برای درمان پرداخت کند. یک مثال ساده در این مورد کسانی هستند که قادر به پرداخت هزینه‌ی ترمیم دندان خود نیستند. اگر در همان مراحل اولیه‌ که دندان آسیب دیده است، آن را ترمیم کنند، مجبور نیستند بعدها هزینه‌ی کاشت یا ایمپلنت دندان پرداخت کنند. داشتن پول می‌تواند شما را از هزینه‌های اضافه رها کند.

وقتی گفته می‌شود پول پول میاره به این معنا نیست که اگر فردی پول داشته باشد، حتماً در آینده ثروتمندتر خواهد شد. در همین راستا نیز اگر کسی امروز پول ندارد، نمی‌توان با قطعیت گفت که او در آینده نیز مثل وضعیت امروز و شاید بدتر شود. بلکه در کنار عبارت معروف پول پول میاره باید گفت که هوش مالی و اراده‌ی افراد در ثروتمند شدن یا فقر آن‌ها نقش و اهمیت زیادی دارد.

شاید سرگذشت بسیاری از افراد موفق و ثروتمند را خوانده باشید. همیشه از بین افراد ثروتمند و موفق تنها تعداد کمی از ابتدا ثروتمند بوده‌اند. بسیاری از آن‌ها کار خود را از صفر شروع کرده‌اند. به زندگی افرادی مثل مارک زاکربرگ و یا استیو جابز نگاه کنید. آن‌ها از ابتدا ثروتمند نبوده‌اند. حتی افرادی مثل جک ما و وارن بافت از ابتدا صاحب ثروت‌های افسانه‌ای نبوده‌اند. بلکه هوش مالی و تلاش باعث شد‌ه است تا آن‌ها اکنون در ردیف ثروتمندترین افراد دنیا قرار بگیرند. اگر می‌خواهید عبارت پول پول میاره را اجرا کنید و به نتیجه برسید، ابتدا باید راه‌های ثروتمند شدن را پیدا کنید. افراد زیادی وجود دارند که ثروت‌ زیادی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد؛ اما به دلیل نداشتن هوش مالی و ولخرجی، به مرور زمان ثروت خود را از دست می‌دهند. شاید در نزدیکی شما کسانی باشند که در خانواده‌های ثروتمند زندگی می‌کنند. به آن‌ها ثروت زیادی به ارث می‌رسد؛ اما به دلیل این‌که توانایی جذب سرمایه و استعداد استفاده‌ی درست از پول را ندارند، بعد از مدتی سرمایه‌ی خود را از دست می‌دهند. اگر می‌خواهید بدانید که پول پول میاره چه زمانی از شعار به واقعیت تبدیل می‌شود، می‌توانید توصیه‌های زیر را به‌کار ببندید.

بدون شک در هر فردی مجموعه‌ای از مهارت‌ها و استعدادها وجود دارد؛ اما برخی قادر به کشف این مهارت نیستند و به همین دلیل است که خود را بی‌هنر تصور می‌کنند. اگر در یک کار خاص مثل تجارت مهارت دارید، به دنبال توسعه‌ی آن باشید. علم تجارت را با تکنیک‌های روز دنیا یاد بگیرید. سپس از مهارت خود برای افزایش سرمایه‌ی موجود استفاده کنید. در اینجا به شما توصیه می‌کنیم در یک زمینه‌ی خاص در صدر قرار بگیرید. اهمیتی ندارد که مهارت شما در چه حیطه‌ای است. ممکن است شما در پرورش طیور و یا زنبورداری هم فرد توانمندی باشید. نوع و موضوع مهارت مهم نیست. بلکه میزان مهارت و کیفیت خدمات و محصول شما اهمیت دارد. باید در کار خود بهترین باشید تا بتوانید پول خود را چند برابر کنید.

یکی دیگر از توصیه‌های مهم برای تبدیل پول به پول بیش‌تر، پس‌انداز است. اگر تابه‌حال به فکر پس‌انداز نبوده‌اید، از همین حالا شروع کنید. حتی اگر پول شما اندک و ناچیز است، آن را پس انداز کنید. وجود پس‌انداز (هرچند اندک) شما را برای صرفه‌جویی و پس‌انداز بیش‌تر ترغیب می‌کند. با داشتن یک حساب بانکی انگیزه‌ی شما برای پس‌انداز افزایش می‌یابد. پول کم امروز، پایه‌ی سرمایه‌ی شما در آینده است. این پایه را از هم‌اکنون بسازید. البته ممکن است که در بانک سود زیادی عاید شما نشود؛ اما همین‌که پول در بانک پس‌انداز می‌شود ذهن شما به سمت خرج کردن آن نمی‌رود. از سوی دیگر برای افزایش میزان پس‌انداز خود رغبت بیشتری دارید. حتی اگر در یک ماه میزان سود داشته‌ی شما ۱% باشد، با گذشت زمان متوجه تغییرات می‌شود. این مقدار سود به‌ظاهر ناچیز است؛ اما بعد از گذشت چند سال می‌توانید با میزان پس‌انداز خود یک ملک خریداری کنید.

یکی از دلایل شکست بسیاری از افراد، اهمیت دادن بیش از حد به پول است. به طوری که فکر پول تمامی ذهن آن‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. این گروه به دلیل این‌که برای پول ارزش زیادی قائل‌اند، خدمات و محصولات آن‌ها تحت تأثیر سود و زیان مالی قرار می‌گیرد و رضایت مشتریان اهمیتی ندارد. در این صورت اگر پای پول زیادی در میان باشد، خدمات باکیفیت ارائه‌ می‌دهند؛ اما اگر بدانند که قرار نیست سود زیادی عایدشان شود، از کیفیت کار خود می‌کاهند. شاید در کوتاه‌مدت این گروه پول و سود زیادی به‌دست آورند؛ اما به دلیل عدم رضایت مشتریان، در بلندمدت سودی عایدشان نمی‌شود. پس برای این گروه پول پول میاره به عرصه‌ی عمل نمی‌رسد.

یکی دیگر از راه‌هایی که از طریق آن می‌توانید میزان دارایی خود را افزایش دهید، توسعه‌ی دارایی‌هاست. اگر اکنون در یک خانه‌ با متراژ ۱۰۰ متر زندگی می‌کنید، تلاش کنید تا خانه‌ی دیگری با متراژ ۱۵۰ متر و در یک محله‌ی بهتر خریداری کنید. برای توسعه‌ی دارایی‌های خود می‌توانید روی وام‌های بانکی حساب باز کنید. برای مثال شما از بانک ۲۰۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کنید. سپس ملک فعلی خود را با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان می‌فروشید. ۱۵۰ میلیون حاصل از فروش خانه و ۲۰۰ میلیون وام را با‌هم ترکیب کرده و با مجموع آن یک ملک دیگر به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان خریداری می‌کنید. سپس با مقدار اندکی سرمایه، ملک جدید را تعمیر کنید و آن را با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان بفروشید. با این تکنیک سرمایه‌ی شما ۱۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد. البته برای خرید و فروش ملک باید به شرایط بازار و وضعیت اقتصادی نیز توجه داشته باشید. بدون تحقیق و اطلاعات درست ممکن است متضرر شوید.

یکی از راه‌های دیگری که مصداق بارز پول پول میاره است، سرمایه‌گذاری مداوم در سهام است. سپس سود سهام را مجدداً سرمایه‌گذاری می‌کنید و با آن ثروت زیادی را به‌دست خواهید آورد. مطمئناً اگر سهام با پیشرفت زیادی روبه‌رو شود، پول شما چند برابر می‌شود. البته برخی از کسانی که در انتخاب سبد سهام مهارت ندارند، ممکن است سرمایه‌ی خود را نیز از دست بدهند. سهام در طولانی‌مدت سود زیادی را به دنبال دارد و با نقدینگی بیش‌تری همراه است. سقوط بازار بورس به معنای فرصت خرید برای کسانی است که پول نقد و اعصاب قوی دارند.

اگر مقداری پول دارید و می‌خواهید این مقدار پول را برای کسب و کار استفاده کنید، به فکر راه‌اندازی یک استارت آپ باشید. این روزها استارت‌آپ‌ها رونق زیادی گرفته‌اند. با این روش پتانسیل زیادی برای موفقیت و پول‌دار شدن دارید. برای مثال می‌توانید یک اپلیکیشن سرویس‌دهی برای غذا راه‌اندازی کنید. در این صورت کاربران می‌توانند در اپلیکیشن شما ثبت‌نام کنند و از منوی برنامه‌، غذای خود را به رستوران‌ها اعلام کنند. فروشگاه‌ اینترنتی نیز یکی دیگر از روش‌هایی است که از طریق آن می‌توانید یک محصول را بفروشید. تجارت از طریق اینترنت فرصت زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در عین حال به اجاره‌ی ساختمان، پرداخت مالیات، پرداخت هزینه‌ی آب، برق و … نیاز ندارید.

یکی از اشتباهات رایج بسیاری از افرادی که قادر نیستند با پول خود، پول بیش‌تری به‌دست آورند، پرداخت هزینه‌های زیاد است. اگر شما هزینه‌های زیادی داشته باشید، حتی اگر پول کافی هم وجود داشته باشد، به دلیل بالا بودن هزینه قادر به سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کار جدید نیستید. در نتیجه پول شما فقط برای پرداخت نیازهای امروز صرف می‌شود. اما یک راه عالی برای این‌که بتوانید میزان دارایی خود را چند برابر کنید، اکتفا به داشته‌هاست. اگر به آنچه که دارید، قانع باشید نیاز نیست تا هزینه‌ی زیادی را صرف موارد غیرضروری کنید. در مقابل پول خود را برای به‌دست آوردن پول بیش‌تر مصرف می‌کنید. برای این‌که بدانید هر ماه چقدر هزینه کرده و چقدر درآمد داشته‌اید، یک صفحه‌ی Excel بسازید و سپس در قسمتی از آن میزان دارایی و در قسمت دیگر آن میزان هزینه‌ها را یادداشت کنید. به‌تدریج برخی از هزینه‌های غیر لازم را کنار بگذارید. برای مثال این ماه از خرید وسایلی مثل عطر، لباس اضافه و کفش صرف‌نظر کنید. در مقابل مقدار پولی را که از این راه صرفه جویی می‌شود، یادداشت کنید. هر ماه مقداری از هزینه‌های خود را کم کنید. در انتهای یک سال بخش زیادی از هزینه های اضافه کم و در مقابل پس‌انداز بیش‌تری خواهید داشت. حال با این پس‌انداز می‌توانید یک کسب و کار داشته باشید.

سرمایه‌گذاری یک ریسک است؛ اما اگر به‌درستی انجام شود می‌تواند به یک فرصت بزرگ تبدیل شود. برای مثال شما بر روی یک هنرمند توانمند اما بی‌پول، سرمایه‌گذاری می‌کنید. بعد از این‌که او به موفقیت نسبی دست پیدا کرد، سود حاصل از کار را با شما تقسیم می‌کند؛ اما اگر این فرد به هر دلیلی در کار خود موفق نشود، سرمایه‌ی شما از دست می‌رود و هیچ سودی هم عاید شما نمی‌شود؛ بنابراین باید در انتخاب محل سرمایه‌گذاری، دقیق‌ عمل کنید و همه‌ی جوانب را بسنجید. برای این‌که شانس خود را در سرمایه‌گذاری افزایش دهید، با متخصصان و مشاوران مالی صحبت کنید. وارن بافت یکی از ثروتمندان و سرمایه‌گذاران موفق است که پیشنهاد می‌دهد:

«کسانی که برای اولین بار وارد عرصه‌ی سرمایه‌گذاری می‌شوند نباید به یک‌باره تمامی سرمایه‌ی خود را در یک بخش دخیل کنند. بلکه بهتر است تنها ۳۰% از وجه نقد خود را برای خرید اوراق قرضه‌ی کوتاه‌مدت و ۷۰ درصد از آن را برای یک کار دیگر صرف کنید. درصورتی‌که در مورد اول ضرر کنید، تنها ۳۰ درصد از سرمایه‌ی شما به باد رفته است. اگر در مورد دوم خسارتی به شما وارد شود، ۳۰ درصد پس‌انداز دارید».

پول پول میاره زمانی به شکل واقعی اجرا می‌شود که بتوانید با پول زمان را نیز بخرید. به این معنا که از طریق دادن دستمزد بیش‌تر به متخصصان، سرعت‌ کار خود را افزایش دهید. برای مثال یک کارگاه تولیدی کوچک که با نیروی انسانی و دستگاه‌های قدیمی کار می‌کند؛ اما این کارگاه به دلیل قدیمی بودن تجهیزات، محصولات کمی را به بازار عرضه کند؛ زیرا زمان و نیروی کافی برای تولید محصول بیش‌تر را ندارد؛ اما اگر مدیران همین کارگاه، تجهیزات و دستگاه‌های مدرن خریداری کنند، می‌توانند سرعت تولید محصولات خود را افزایش دهند. افزایش محصولات بیش‌تر در مدت‌زمان کمتر به معنای خرید زمان است. اگر فرض بگیریم این کارگاه با وجود دستگاه‌های قدیمی در طی یک هفته ۱۰ تن محصول تولید می‌کند، اکنون با وجود دستگاه‌های پیشرفته می‌تواند در یک روز ۱۰ تن محصول تولید کند؛ بنابراین در ازای هر یک روز، ۹ روز زمان خریداری کرده است. خریداری زمان با وجود پول و سرمایه‌گذاری ممکن است. پس مصداق بارز پول پول میاره را می‌توان در اینجا به‌راحتی شرح داد.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 4.2 / 5. تعداد امتیاز: 6

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

چطور به ثروت برسیم

دوره کسب سود به شیوه نخبگان بورس (رایگان برای ۱۰۰۰ نفر اول)

رایگان ثبت نام کنید

خانه سرمایه – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

پول پول میاره یک ضرب‌المثل عامیانه و پرکاربرد است که اغلب ما زمانی که قصد سرمایه‌گذاری و یا شروع کسب و کار جدید را داریم، از آن استفاده می‌کنیم؛ اما آیا تا به حال به مفهوم پول پول میاره فکر کرده‌اید؟ آیا شما هم اعتقاد دارید با پول می‌توانید پول بیش‌تری به‌دست آورید؟ اگر می‌خواهید با مفهوم پول پول میاره آشنا شوید و مطمئن شوید که با داشتن سرمایه‌ی هرچند اندک، می‌توانید به فرد ثروتمندی تبدیل شوید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

فهرست عناوین

چطور به ثروت برسیم

مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود هر روز کاربرد عبارت پول پول میاره بیش‌تر شود، امکان سرمایه‌گذاری با پول است. اگر شما سرمایه‌ای اندک داشته باشید، می‌توانید با آن یک کسب و کار راه‌اندازی کنید. سپس از طریق آن سود بیش‌تری کسب می‌کنید. برای مثال فردی که اکنون ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه دارد، می‌تواند با آن یک فروشگاه راه‌اندازی کند. سپس محصولات دست‌ساز خود و یا دیگران را در آن عرضه کند. همچنین می‌تواند با این مقدار پول مواد اولیه برای ساخت یک محصول را تهیه کند. سپس محصول را در منزل بسازد و با قیمت قابل قبول در بازار بفروشد.

شما اگر بدون پول و سرمایه باشید، برای تأمین نیازهای خود مجبور به دریافت وام با بهره‌ی بالا هستید. بعد از این‌که پول به‌دست آمد باید وام خود را همراه با بهره‌ی آن پرداخت کنید. اگر با آن وام کسب و کار راه‌اندازی کنید، به سود می‌رسید؛ اما اگر وام را برای مصارفی غیر از کسب و کار صرف کنید، پول فعلی خود را نیز از دست می‌دهید. برای مثال فردی که قادر نیست هزینه‌ی بیماری خود را پرداخت کند، مجبور به دریافت بدهی یا وام است. او برای دریافت پول مجبور است پول بیش‌تری به‌عنوان بهره پرداخت کند. اما شرایطی را تصور کنید که فرد سرمایه‌ی کافی برای پرداخت هزینه‌های درمان خود را دارد. در این صورت نه تنها به وام نیاز ندارد، بلکه می‌تواند با تهیه‌ی بیمه‌ی درمان و قبل از پیشرفت بیماری در بیمارستان بستری شود و هزینه‌ی کمتری برای درمان خود پرداخت کند. درواقع پول به شما امکان خرید بیمه، امکانات و شرایط بهتر را می‌دهد. برخی از فرصت‌ها تنها از طریق پول تهیه می‌شوند. فردی که پولی برای تهیه‌ی بیمه ندارد، باید هزینه‌ی زیادی برای درمان پرداخت کند. یک مثال ساده در این مورد کسانی هستند که قادر به پرداخت هزینه‌ی ترمیم دندان خود نیستند. اگر در همان مراحل اولیه‌ که دندان آسیب دیده است، آن را ترمیم کنند، مجبور نیستند بعدها هزینه‌ی کاشت یا ایمپلنت دندان پرداخت کنند. داشتن پول می‌تواند شما را از هزینه‌های اضافه رها کند.

وقتی گفته می‌شود پول پول میاره به این معنا نیست که اگر فردی پول داشته باشد، حتماً در آینده ثروتمندتر خواهد شد. در همین راستا نیز اگر کسی امروز پول ندارد، نمی‌توان با قطعیت گفت که او در آینده نیز مثل وضعیت امروز و شاید بدتر شود. بلکه در کنار عبارت معروف پول پول میاره باید گفت که هوش مالی و اراده‌ی افراد در ثروتمند شدن یا فقر آن‌ها نقش و اهمیت زیادی دارد.

شاید سرگذشت بسیاری از افراد موفق و ثروتمند را خوانده باشید. همیشه از بین افراد ثروتمند و موفق تنها تعداد کمی از ابتدا ثروتمند بوده‌اند. بسیاری از آن‌ها کار خود را از صفر شروع کرده‌اند. به زندگی افرادی مثل مارک زاکربرگ و یا استیو جابز نگاه کنید. آن‌ها از ابتدا ثروتمند نبوده‌اند. حتی افرادی مثل جک ما و وارن بافت از ابتدا صاحب ثروت‌های افسانه‌ای نبوده‌اند. بلکه هوش مالی و تلاش باعث شد‌ه است تا آن‌ها اکنون در ردیف ثروتمندترین افراد دنیا قرار بگیرند. اگر می‌خواهید عبارت پول پول میاره را اجرا کنید و به نتیجه برسید، ابتدا باید راه‌های ثروتمند شدن را پیدا کنید. افراد زیادی وجود دارند که ثروت‌ زیادی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد؛ اما به دلیل نداشتن هوش مالی و ولخرجی، به مرور زمان ثروت خود را از دست می‌دهند. شاید در نزدیکی شما کسانی باشند که در خانواده‌های ثروتمند زندگی می‌کنند. به آن‌ها ثروت زیادی به ارث می‌رسد؛ اما به دلیل این‌که توانایی جذب سرمایه و استعداد استفاده‌ی درست از پول را ندارند، بعد از مدتی سرمایه‌ی خود را از دست می‌دهند. اگر می‌خواهید بدانید که پول پول میاره چه زمانی از شعار به واقعیت تبدیل می‌شود، می‌توانید توصیه‌های زیر را به‌کار ببندید.

بدون شک در هر فردی مجموعه‌ای از مهارت‌ها و استعدادها وجود دارد؛ اما برخی قادر به کشف این مهارت نیستند و به همین دلیل است که خود را بی‌هنر تصور می‌کنند. اگر در یک کار خاص مثل تجارت مهارت دارید، به دنبال توسعه‌ی آن باشید. علم تجارت را با تکنیک‌های روز دنیا یاد بگیرید. سپس از مهارت خود برای افزایش سرمایه‌ی موجود استفاده کنید. در اینجا به شما توصیه می‌کنیم در یک زمینه‌ی خاص در صدر قرار بگیرید. اهمیتی ندارد که مهارت شما در چه حیطه‌ای است. ممکن است شما در پرورش طیور و یا زنبورداری هم فرد توانمندی باشید. نوع و موضوع مهارت مهم نیست. بلکه میزان مهارت و کیفیت خدمات و محصول شما اهمیت دارد. باید در کار خود بهترین باشید تا بتوانید پول خود را چند برابر کنید.

یکی دیگر از توصیه‌های مهم برای تبدیل پول به پول بیش‌تر، پس‌انداز است. اگر تابه‌حال به فکر پس‌انداز نبوده‌اید، از همین حالا شروع کنید. حتی اگر پول شما اندک و ناچیز است، آن را پس انداز کنید. وجود پس‌انداز (هرچند اندک) شما را برای صرفه‌جویی و پس‌انداز بیش‌تر ترغیب می‌کند. با داشتن یک حساب بانکی انگیزه‌ی شما برای پس‌انداز افزایش می‌یابد. پول کم امروز، پایه‌ی سرمایه‌ی شما در آینده است. این پایه را از هم‌اکنون بسازید. البته ممکن است که در بانک سود زیادی عاید شما نشود؛ اما همین‌که پول در بانک پس‌انداز می‌شود ذهن شما به سمت خرج کردن آن نمی‌رود. از سوی دیگر برای افزایش میزان پس‌انداز خود رغبت بیشتری دارید. حتی اگر در یک ماه میزان سود داشته‌ی شما ۱% باشد، با گذشت زمان متوجه تغییرات می‌شود. این مقدار سود به‌ظاهر ناچیز است؛ اما بعد از گذشت چند سال می‌توانید با میزان پس‌انداز خود یک ملک خریداری کنید.

یکی از دلایل شکست بسیاری از افراد، اهمیت دادن بیش از حد به پول است. به طوری که فکر پول تمامی ذهن آن‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. این گروه به دلیل این‌که برای پول ارزش زیادی قائل‌اند، خدمات و محصولات آن‌ها تحت تأثیر سود و زیان مالی قرار می‌گیرد و رضایت مشتریان اهمیتی ندارد. در این صورت اگر پای پول زیادی در میان باشد، خدمات باکیفیت ارائه‌ می‌دهند؛ اما اگر بدانند که قرار نیست سود زیادی عایدشان شود، از کیفیت کار خود می‌کاهند. شاید در کوتاه‌مدت این گروه پول و سود زیادی به‌دست آورند؛ اما به دلیل عدم رضایت مشتریان، در بلندمدت سودی عایدشان نمی‌شود. پس برای این گروه پول پول میاره به عرصه‌ی عمل نمی‌رسد.

یکی دیگر از راه‌هایی که از طریق آن می‌توانید میزان دارایی خود را افزایش دهید، توسعه‌ی دارایی‌هاست. اگر اکنون در یک خانه‌ با متراژ ۱۰۰ متر زندگی می‌کنید، تلاش کنید تا خانه‌ی دیگری با متراژ ۱۵۰ متر و در یک محله‌ی بهتر خریداری کنید. برای توسعه‌ی دارایی‌های خود می‌توانید روی وام‌های بانکی حساب باز کنید. برای مثال شما از بانک ۲۰۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کنید. سپس ملک فعلی خود را با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان می‌فروشید. ۱۵۰ میلیون حاصل از فروش خانه و ۲۰۰ میلیون وام را با‌هم ترکیب کرده و با مجموع آن یک ملک دیگر به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان خریداری می‌کنید. سپس با مقدار اندکی سرمایه، ملک جدید را تعمیر کنید و آن را با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان بفروشید. با این تکنیک سرمایه‌ی شما ۱۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد. البته برای خرید و فروش ملک باید به شرایط بازار و وضعیت اقتصادی نیز توجه داشته باشید. بدون تحقیق و اطلاعات درست ممکن است متضرر شوید.

یکی از راه‌های دیگری که مصداق بارز پول پول میاره است، سرمایه‌گذاری مداوم در سهام است. سپس سود سهام را مجدداً سرمایه‌گذاری می‌کنید و با آن ثروت زیادی را به‌دست خواهید آورد. مطمئناً اگر سهام با پیشرفت زیادی روبه‌رو شود، پول شما چند برابر می‌شود. البته برخی از کسانی که در انتخاب سبد سهام مهارت ندارند، ممکن است سرمایه‌ی خود را نیز از دست بدهند. سهام در طولانی‌مدت سود زیادی را به دنبال دارد و با نقدینگی بیش‌تری همراه است. سقوط بازار بورس به معنای فرصت خرید برای کسانی است که پول نقد و اعصاب قوی دارند.

اگر مقداری پول دارید و می‌خواهید این مقدار پول را برای کسب و کار استفاده کنید، به فکر راه‌اندازی یک استارت آپ باشید. این روزها استارت‌آپ‌ها رونق زیادی گرفته‌اند. با این روش پتانسیل زیادی برای موفقیت و پول‌دار شدن دارید. برای مثال می‌توانید یک اپلیکیشن سرویس‌دهی برای غذا راه‌اندازی کنید. در این صورت کاربران می‌توانند در اپلیکیشن شما ثبت‌نام کنند و از منوی برنامه‌، غذای خود را به رستوران‌ها اعلام کنند. فروشگاه‌ اینترنتی نیز یکی دیگر از روش‌هایی است که از طریق آن می‌توانید یک محصول را بفروشید. تجارت از طریق اینترنت فرصت زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در عین حال به اجاره‌ی ساختمان، پرداخت مالیات، پرداخت هزینه‌ی آب، برق و … نیاز ندارید.

یکی از اشتباهات رایج بسیاری از افرادی که قادر نیستند با پول خود، پول بیش‌تری به‌دست آورند، پرداخت هزینه‌های زیاد است. اگر شما هزینه‌های زیادی داشته باشید، حتی اگر پول کافی هم وجود داشته باشد، به دلیل بالا بودن هزینه قادر به سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کار جدید نیستید. در نتیجه پول شما فقط برای پرداخت نیازهای امروز صرف می‌شود. اما یک راه عالی برای این‌که بتوانید میزان دارایی خود را چند برابر کنید، اکتفا به داشته‌هاست. اگر به آنچه که دارید، قانع باشید نیاز نیست تا هزینه‌ی زیادی را صرف موارد غیرضروری کنید. در مقابل پول خود را برای به‌دست آوردن پول بیش‌تر مصرف می‌کنید. برای این‌که بدانید هر ماه چقدر هزینه کرده و چقدر درآمد داشته‌اید، یک صفحه‌ی Excel بسازید و سپس در قسمتی از آن میزان دارایی و در قسمت دیگر آن میزان هزینه‌ها را یادداشت کنید. به‌تدریج برخی از هزینه‌های غیر لازم را کنار بگذارید. برای مثال این ماه از خرید وسایلی مثل عطر، لباس اضافه و کفش صرف‌نظر کنید. در مقابل مقدار پولی را که از این راه صرفه جویی می‌شود، یادداشت کنید. هر ماه مقداری از هزینه‌های خود را کم کنید. در انتهای یک سال بخش زیادی از هزینه های اضافه کم و در مقابل پس‌انداز بیش‌تری خواهید داشت. حال با این پس‌انداز می‌توانید یک کسب و کار داشته باشید.

سرمایه‌گذاری یک ریسک است؛ اما اگر به‌درستی انجام شود می‌تواند به یک فرصت بزرگ تبدیل شود. برای مثال شما بر روی یک هنرمند توانمند اما بی‌پول، سرمایه‌گذاری می‌کنید. بعد از این‌که او به موفقیت نسبی دست پیدا کرد، سود حاصل از کار را با شما تقسیم می‌کند؛ اما اگر این فرد به هر دلیلی در کار خود موفق نشود، سرمایه‌ی شما از دست می‌رود و هیچ سودی هم عاید شما نمی‌شود؛ بنابراین باید در انتخاب محل سرمایه‌گذاری، دقیق‌ عمل کنید و همه‌ی جوانب را بسنجید. برای این‌که شانس خود را در سرمایه‌گذاری افزایش دهید، با متخصصان و مشاوران مالی صحبت کنید. وارن بافت یکی از ثروتمندان و سرمایه‌گذاران موفق است که پیشنهاد می‌دهد:

«کسانی که برای اولین بار وارد عرصه‌ی سرمایه‌گذاری می‌شوند نباید به یک‌باره تمامی سرمایه‌ی خود را در یک بخش دخیل کنند. بلکه بهتر است تنها ۳۰% از وجه نقد خود را برای خرید اوراق قرضه‌ی کوتاه‌مدت و ۷۰ درصد از آن را برای یک کار دیگر صرف کنید. درصورتی‌که در مورد اول ضرر کنید، تنها ۳۰ درصد از سرمایه‌ی شما به باد رفته است. اگر در مورد دوم خسارتی به شما وارد شود، ۳۰ درصد پس‌انداز دارید».

پول پول میاره زمانی به شکل واقعی اجرا می‌شود که بتوانید با پول زمان را نیز بخرید. به این معنا که از طریق دادن دستمزد بیش‌تر به متخصصان، سرعت‌ کار خود را افزایش دهید. برای مثال یک کارگاه تولیدی کوچک که با نیروی انسانی و دستگاه‌های قدیمی کار می‌کند؛ اما این کارگاه به دلیل قدیمی بودن تجهیزات، محصولات کمی را به بازار عرضه کند؛ زیرا زمان و نیروی کافی برای تولید محصول بیش‌تر را ندارد؛ اما اگر مدیران همین کارگاه، تجهیزات و دستگاه‌های مدرن خریداری کنند، می‌توانند سرعت تولید محصولات خود را افزایش دهند. افزایش محصولات بیش‌تر در مدت‌زمان کمتر به معنای خرید زمان است. اگر فرض بگیریم این کارگاه با وجود دستگاه‌های قدیمی در طی یک هفته ۱۰ تن محصول تولید می‌کند، اکنون با وجود دستگاه‌های پیشرفته می‌تواند در یک روز ۱۰ تن محصول تولید کند؛ بنابراین در ازای هر یک روز، ۹ روز زمان خریداری کرده است. خریداری زمان با وجود پول و سرمایه‌گذاری ممکن است. پس مصداق بارز پول پول میاره را می‌توان در اینجا به‌راحتی شرح داد.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 4.2 / 5. تعداد امتیاز: 6

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

چطور به ثروت برسیم

دوره کسب سود به شیوه نخبگان بورس (رایگان برای ۱۰۰۰ نفر اول)

رایگان ثبت نام کنید

خانه سرمایه – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

پول پول میاره یک ضرب‌المثل عامیانه و پرکاربرد است که اغلب ما زمانی که قصد سرمایه‌گذاری و یا شروع کسب و کار جدید را داریم، از آن استفاده می‌کنیم؛ اما آیا تا به حال به مفهوم پول پول میاره فکر کرده‌اید؟ آیا شما هم اعتقاد دارید با پول می‌توانید پول بیش‌تری به‌دست آورید؟ اگر می‌خواهید با مفهوم پول پول میاره آشنا شوید و مطمئن شوید که با داشتن سرمایه‌ی هرچند اندک، می‌توانید به فرد ثروتمندی تبدیل شوید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

فهرست عناوین

چطور به ثروت برسیم

مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود هر روز کاربرد عبارت پول پول میاره بیش‌تر شود، امکان سرمایه‌گذاری با پول است. اگر شما سرمایه‌ای اندک داشته باشید، می‌توانید با آن یک کسب و کار راه‌اندازی کنید. سپس از طریق آن سود بیش‌تری کسب می‌کنید. برای مثال فردی که اکنون ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه دارد، می‌تواند با آن یک فروشگاه راه‌اندازی کند. سپس محصولات دست‌ساز خود و یا دیگران را در آن عرضه کند. همچنین می‌تواند با این مقدار پول مواد اولیه برای ساخت یک محصول را تهیه کند. سپس محصول را در منزل بسازد و با قیمت قابل قبول در بازار بفروشد.

شما اگر بدون پول و سرمایه باشید، برای تأمین نیازهای خود مجبور به دریافت وام با بهره‌ی بالا هستید. بعد از این‌که پول به‌دست آمد باید وام خود را همراه با بهره‌ی آن پرداخت کنید. اگر با آن وام کسب و کار راه‌اندازی کنید، به سود می‌رسید؛ اما اگر وام را برای مصارفی غیر از کسب و کار صرف کنید، پول فعلی خود را نیز از دست می‌دهید. برای مثال فردی که قادر نیست هزینه‌ی بیماری خود را پرداخت کند، مجبور به دریافت بدهی یا وام است. او برای دریافت پول مجبور است پول بیش‌تری به‌عنوان بهره پرداخت کند. اما شرایطی را تصور کنید که فرد سرمایه‌ی کافی برای پرداخت هزینه‌های درمان خود را دارد. در این صورت نه تنها به وام نیاز ندارد، بلکه می‌تواند با تهیه‌ی بیمه‌ی درمان و قبل از پیشرفت بیماری در بیمارستان بستری شود و هزینه‌ی کمتری برای درمان خود پرداخت کند. درواقع پول به شما امکان خرید بیمه، امکانات و شرایط بهتر را می‌دهد. برخی از فرصت‌ها تنها از طریق پول تهیه می‌شوند. فردی که پولی برای تهیه‌ی بیمه ندارد، باید هزینه‌ی زیادی برای درمان پرداخت کند. یک مثال ساده در این مورد کسانی هستند که قادر به پرداخت هزینه‌ی ترمیم دندان خود نیستند. اگر در همان مراحل اولیه‌ که دندان آسیب دیده است، آن را ترمیم کنند، مجبور نیستند بعدها هزینه‌ی کاشت یا ایمپلنت دندان پرداخت کنند. داشتن پول می‌تواند شما را از هزینه‌های اضافه رها کند.

وقتی گفته می‌شود پول پول میاره به این معنا نیست که اگر فردی پول داشته باشد، حتماً در آینده ثروتمندتر خواهد شد. در همین راستا نیز اگر کسی امروز پول ندارد، نمی‌توان با قطعیت گفت که او در آینده نیز مثل وضعیت امروز و شاید بدتر شود. بلکه در کنار عبارت معروف پول پول میاره باید گفت که هوش مالی و اراده‌ی افراد در ثروتمند شدن یا فقر آن‌ها نقش و اهمیت زیادی دارد.

شاید سرگذشت بسیاری از افراد موفق و ثروتمند را خوانده باشید. همیشه از بین افراد ثروتمند و موفق تنها تعداد کمی از ابتدا ثروتمند بوده‌اند. بسیاری از آن‌ها کار خود را از صفر شروع کرده‌اند. به زندگی افرادی مثل مارک زاکربرگ و یا استیو جابز نگاه کنید. آن‌ها از ابتدا ثروتمند نبوده‌اند. حتی افرادی مثل جک ما و وارن بافت از ابتدا صاحب ثروت‌های افسانه‌ای نبوده‌اند. بلکه هوش مالی و تلاش باعث شد‌ه است تا آن‌ها اکنون در ردیف ثروتمندترین افراد دنیا قرار بگیرند. اگر می‌خواهید عبارت پول پول میاره را اجرا کنید و به نتیجه برسید، ابتدا باید راه‌های ثروتمند شدن را پیدا کنید. افراد زیادی وجود دارند که ثروت‌ زیادی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد؛ اما به دلیل نداشتن هوش مالی و ولخرجی، به مرور زمان ثروت خود را از دست می‌دهند. شاید در نزدیکی شما کسانی باشند که در خانواده‌های ثروتمند زندگی می‌کنند. به آن‌ها ثروت زیادی به ارث می‌رسد؛ اما به دلیل این‌که توانایی جذب سرمایه و استعداد استفاده‌ی درست از پول را ندارند، بعد از مدتی سرمایه‌ی خود را از دست می‌دهند. اگر می‌خواهید بدانید که پول پول میاره چه زمانی از شعار به واقعیت تبدیل می‌شود، می‌توانید توصیه‌های زیر را به‌کار ببندید.

بدون شک در هر فردی مجموعه‌ای از مهارت‌ها و استعدادها وجود دارد؛ اما برخی قادر به کشف این مهارت نیستند و به همین دلیل است که خود را بی‌هنر تصور می‌کنند. اگر در یک کار خاص مثل تجارت مهارت دارید، به دنبال توسعه‌ی آن باشید. علم تجارت را با تکنیک‌های روز دنیا یاد بگیرید. سپس از مهارت خود برای افزایش سرمایه‌ی موجود استفاده کنید. در اینجا به شما توصیه می‌کنیم در یک زمینه‌ی خاص در صدر قرار بگیرید. اهمیتی ندارد که مهارت شما در چه حیطه‌ای است. ممکن است شما در پرورش طیور و یا زنبورداری هم فرد توانمندی باشید. نوع و موضوع مهارت مهم نیست. بلکه میزان مهارت و کیفیت خدمات و محصول شما اهمیت دارد. باید در کار خود بهترین باشید تا بتوانید پول خود را چند برابر کنید.

یکی دیگر از توصیه‌های مهم برای تبدیل پول به پول بیش‌تر، پس‌انداز است. اگر تابه‌حال به فکر پس‌انداز نبوده‌اید، از همین حالا شروع کنید. حتی اگر پول شما اندک و ناچیز است، آن را پس انداز کنید. وجود پس‌انداز (هرچند اندک) شما را برای صرفه‌جویی و پس‌انداز بیش‌تر ترغیب می‌کند. با داشتن یک حساب بانکی انگیزه‌ی شما برای پس‌انداز افزایش می‌یابد. پول کم امروز، پایه‌ی سرمایه‌ی شما در آینده است. این پایه را از هم‌اکنون بسازید. البته ممکن است که در بانک سود زیادی عاید شما نشود؛ اما همین‌که پول در بانک پس‌انداز می‌شود ذهن شما به سمت خرج کردن آن نمی‌رود. از سوی دیگر برای افزایش میزان پس‌انداز خود رغبت بیشتری دارید. حتی اگر در یک ماه میزان سود داشته‌ی شما ۱% باشد، با گذشت زمان متوجه تغییرات می‌شود. این مقدار سود به‌ظاهر ناچیز است؛ اما بعد از گذشت چند سال می‌توانید با میزان پس‌انداز خود یک ملک خریداری کنید.

یکی از دلایل شکست بسیاری از افراد، اهمیت دادن بیش از حد به پول است. به طوری که فکر پول تمامی ذهن آن‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. این گروه به دلیل این‌که برای پول ارزش زیادی قائل‌اند، خدمات و محصولات آن‌ها تحت تأثیر سود و زیان مالی قرار می‌گیرد و رضایت مشتریان اهمیتی ندارد. در این صورت اگر پای پول زیادی در میان باشد، خدمات باکیفیت ارائه‌ می‌دهند؛ اما اگر بدانند که قرار نیست سود زیادی عایدشان شود، از کیفیت کار خود می‌کاهند. شاید در کوتاه‌مدت این گروه پول و سود زیادی به‌دست آورند؛ اما به دلیل عدم رضایت مشتریان، در بلندمدت سودی عایدشان نمی‌شود. پس برای این گروه پول پول میاره به عرصه‌ی عمل نمی‌رسد.

یکی دیگر از راه‌هایی که از طریق آن می‌توانید میزان دارایی خود را افزایش دهید، توسعه‌ی دارایی‌هاست. اگر اکنون در یک خانه‌ با متراژ ۱۰۰ متر زندگی می‌کنید، تلاش کنید تا خانه‌ی دیگری با متراژ ۱۵۰ متر و در یک محله‌ی بهتر خریداری کنید. برای توسعه‌ی دارایی‌های خود می‌توانید روی وام‌های بانکی حساب باز کنید. برای مثال شما از بانک ۲۰۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کنید. سپس ملک فعلی خود را با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان می‌فروشید. ۱۵۰ میلیون حاصل از فروش خانه و ۲۰۰ میلیون وام را با‌هم ترکیب کرده و با مجموع آن یک ملک دیگر به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان خریداری می‌کنید. سپس با مقدار اندکی سرمایه، ملک جدید را تعمیر کنید و آن را با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان بفروشید. با این تکنیک سرمایه‌ی شما ۱۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد. البته برای خرید و فروش ملک باید به شرایط بازار و وضعیت اقتصادی نیز توجه داشته باشید. بدون تحقیق و اطلاعات درست ممکن است متضرر شوید.

یکی از راه‌های دیگری که مصداق بارز پول پول میاره است، سرمایه‌گذاری مداوم در سهام است. سپس سود سهام را مجدداً سرمایه‌گذاری می‌کنید و با آن ثروت زیادی را به‌دست خواهید آورد. مطمئناً اگر سهام با پیشرفت زیادی روبه‌رو شود، پول شما چند برابر می‌شود. البته برخی از کسانی که در انتخاب سبد سهام مهارت ندارند، ممکن است سرمایه‌ی خود را نیز از دست بدهند. سهام در طولانی‌مدت سود زیادی را به دنبال دارد و با نقدینگی بیش‌تری همراه است. سقوط بازار بورس به معنای فرصت خرید برای کسانی است که پول نقد و اعصاب قوی دارند.

اگر مقداری پول دارید و می‌خواهید این مقدار پول را برای کسب و کار استفاده کنید، به فکر راه‌اندازی یک استارت آپ باشید. این روزها استارت‌آپ‌ها رونق زیادی گرفته‌اند. با این روش پتانسیل زیادی برای موفقیت و پول‌دار شدن دارید. برای مثال می‌توانید یک اپلیکیشن سرویس‌دهی برای غذا راه‌اندازی کنید. در این صورت کاربران می‌توانند در اپلیکیشن شما ثبت‌نام کنند و از منوی برنامه‌، غذای خود را به رستوران‌ها اعلام کنند. فروشگاه‌ اینترنتی نیز یکی دیگر از روش‌هایی است که از طریق آن می‌توانید یک محصول را بفروشید. تجارت از طریق اینترنت فرصت زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در عین حال به اجاره‌ی ساختمان، پرداخت مالیات، پرداخت هزینه‌ی آب، برق و … نیاز ندارید.

یکی از اشتباهات رایج بسیاری از افرادی که قادر نیستند با پول خود، پول بیش‌تری به‌دست آورند، پرداخت هزینه‌های زیاد است. اگر شما هزینه‌های زیادی داشته باشید، حتی اگر پول کافی هم وجود داشته باشد، به دلیل بالا بودن هزینه قادر به سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کار جدید نیستید. در نتیجه پول شما فقط برای پرداخت نیازهای امروز صرف می‌شود. اما یک راه عالی برای این‌که بتوانید میزان دارایی خود را چند برابر کنید، اکتفا به داشته‌هاست. اگر به آنچه که دارید، قانع باشید نیاز نیست تا هزینه‌ی زیادی را صرف موارد غیرضروری کنید. در مقابل پول خود را برای به‌دست آوردن پول بیش‌تر مصرف می‌کنید. برای این‌که بدانید هر ماه چقدر هزینه کرده و چقدر درآمد داشته‌اید، یک صفحه‌ی Excel بسازید و سپس در قسمتی از آن میزان دارایی و در قسمت دیگر آن میزان هزینه‌ها را یادداشت کنید. به‌تدریج برخی از هزینه‌های غیر لازم را کنار بگذارید. برای مثال این ماه از خرید وسایلی مثل عطر، لباس اضافه و کفش صرف‌نظر کنید. در مقابل مقدار پولی را که از این راه صرفه جویی می‌شود، یادداشت کنید. هر ماه مقداری از هزینه‌های خود را کم کنید. در انتهای یک سال بخش زیادی از هزینه های اضافه کم و در مقابل پس‌انداز بیش‌تری خواهید داشت. حال با این پس‌انداز می‌توانید یک کسب و کار داشته باشید.

سرمایه‌گذاری یک ریسک است؛ اما اگر به‌درستی انجام شود می‌تواند به یک فرصت بزرگ تبدیل شود. برای مثال شما بر روی یک هنرمند توانمند اما بی‌پول، سرمایه‌گذاری می‌کنید. بعد از این‌که او به موفقیت نسبی دست پیدا کرد، سود حاصل از کار را با شما تقسیم می‌کند؛ اما اگر این فرد به هر دلیلی در کار خود موفق نشود، سرمایه‌ی شما از دست می‌رود و هیچ سودی هم عاید شما نمی‌شود؛ بنابراین باید در انتخاب محل سرمایه‌گذاری، دقیق‌ عمل کنید و همه‌ی جوانب را بسنجید. برای این‌که شانس خود را در سرمایه‌گذاری افزایش دهید، با متخصصان و مشاوران مالی صحبت کنید. وارن بافت یکی از ثروتمندان و سرمایه‌گذاران موفق است که پیشنهاد می‌دهد:

«کسانی که برای اولین بار وارد عرصه‌ی سرمایه‌گذاری می‌شوند نباید به یک‌باره تمامی سرمایه‌ی خود را در یک بخش دخیل کنند. بلکه بهتر است تنها ۳۰% از وجه نقد خود را برای خرید اوراق قرضه‌ی کوتاه‌مدت و ۷۰ درصد از آن را برای یک کار دیگر صرف کنید. درصورتی‌که در مورد اول ضرر کنید، تنها ۳۰ درصد از سرمایه‌ی شما به باد رفته است. اگر در مورد دوم خسارتی به شما وارد شود، ۳۰ درصد پس‌انداز دارید».

پول پول میاره زمانی به شکل واقعی اجرا می‌شود که بتوانید با پول زمان را نیز بخرید. به این معنا که از طریق دادن دستمزد بیش‌تر به متخصصان، سرعت‌ کار خود را افزایش دهید. برای مثال یک کارگاه تولیدی کوچک که با نیروی انسانی و دستگاه‌های قدیمی کار می‌کند؛ اما این کارگاه به دلیل قدیمی بودن تجهیزات، محصولات کمی را به بازار عرضه کند؛ زیرا زمان و نیروی کافی برای تولید محصول بیش‌تر را ندارد؛ اما اگر مدیران همین کارگاه، تجهیزات و دستگاه‌های مدرن خریداری کنند، می‌توانند سرعت تولید محصولات خود را افزایش دهند. افزایش محصولات بیش‌تر در مدت‌زمان کمتر به معنای خرید زمان است. اگر فرض بگیریم این کارگاه با وجود دستگاه‌های قدیمی در طی یک هفته ۱۰ تن محصول تولید می‌کند، اکنون با وجود دستگاه‌های پیشرفته می‌تواند در یک روز ۱۰ تن محصول تولید کند؛ بنابراین در ازای هر یک روز، ۹ روز زمان خریداری کرده است. خریداری زمان با وجود پول و سرمایه‌گذاری ممکن است. پس مصداق بارز پول پول میاره را می‌توان در اینجا به‌راحتی شرح داد.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 4.2 / 5. تعداد امتیاز: 6

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

چطور به ثروت برسیم

میلیاردر شدن بختی است که شما می خواهید آن را به دست آورید و هرگز ربطی به این موضوع ندارد که سرنوشت برای شما چه چیزی را قرار داده است.

همان گونه برای کاهش وزن نیاز به باشگاه رفتن و یادگیری از تجربه های دیگر بهره می برید ثروتمند شدن را می توان آموخت.

گاهی ما گام های ساده ای را که برای رسیدن به ثروت نیاز داریم نادیده می گیریم و بر این باوریم که برای رسیدن به ثروت های کلان باید پا در راههای پیچیده ای گذاشت و همین موضوع سبب می شود بسیاری هرگز ثروتمند نشود.

با وجود همه دانش هایی که در زمینه ثروتمندشدن وجود دارد اما با این حال هنوز عده ای زیادی به این می اندیشند که حقوق سر ماه خود را بگیرند و به آن هم راضی هستند و دچار چرخه نارسی شده اند که هرگز از آن بیرون نخواهند آمد.

اگر دست کم ده درصد از دارایی های خود را روی بهبود بازدهی خود سرمایه گذاری کنید صد برابر پاداش این کار را خواهید گرفت.

چطور به ثروت برسیم

اگر می خواهید موفق شوید اطرافتان را از آدم های کاردان و کارآزموده پر کنید زیرا این الگوها کمک می کنند تا ذهن شما به جریان بیفتد.

باید بخشی از دارایی های خود را در این راه بگذارید که از آدم های موفق یاد بگیرید و از این کار نهراسید.

شاید بگویید من سرمایه لازم را ندارم که آن را برای مشاوره به افراد کارشناس بپردازم.

پاسخ این است که شما دست کم برای خرید یک کتاب آموزشی پول دارید پس از همین جا کار خود را آغاز کنید.

بهتر است کمی از هزینه های گزافی که برای تفریح و پوشاک و دیگر چیزهایی که بودن و نبودنشان تفاوتی ندارد بکاهید و پولش را صرف ثروتمندشدن و تجربه اندوزی کنید.

اگر الویت شما ثروتمندشدن است مشکلی در این راه نخواهید داشت.

هشتاد درصد زمانی که در هنگام بیکاری شماست باید صرف یادگیری شود. اگر به روز و شب خود نگاه کنید می بینید ساعت ها مشغول گردش در فضای مجازی هستید بدون آنکه چیزی به داشته های مالی و ذهنی شما افزوده شود.

بهتر است سرگرمی شما در راستای یادگیری شما باشد یعنی اگر قرار است اینترنت گردی کنید در زمینه هایی باشد که بتواند شما را آگاه تر کرده و دانشتان را افزون کند.

کسانی که تنها برای پول کار می کنند هرگز به آن نمی رسند این در حالی است کسانی که کارکردن را برای بهبود دانش و توانایی های خود انجام می دهند به پول هم می رسند.

شما باید به صد در صد برسید یعنی اگر قرار است کاری کنید و با همه وجود خود را صرف آن نکنید بهتر است اصلا وارد آن کار نشوید.

نگذارید حاشیه های های میان راه شما را از پشت سر گذاشتن مسیر باز دارد تا بتوانید کاری را ارئه دهید که در نتیجه نسبت به دیگران از کیفیت و بازدهی بالاتری برخوردار باشد.

عصر کنونی به دلیل همه گیر بودن داده ها کمک می کند تا ما بتوانیم هر آنچه را که که در هر زمینه ای می خواهیم در بازه زمانی بسیار کوتاه یاد بگیریم و هیچ داده و اطلاعاتی نیست که نتوان در آن زمینه توانمندی پیدا کرد.

مهم این است که این داده ها را در مسیر بهره وری قرار دهیم وگرنه تبدیل به مشتی دانسته می شود که هیچ ارزشی ندارند.

ماشین های پولسازی در همه جا هستند و خرید آنها ساده است ؛ از ملک و گرفته تا طلا و سکه ارز بخشی از این ماشین پولسازی هستند.

به خودتان بگویید که من نیمی از ثروتم را از راه درآمد ثابت به دست می آورم و باید نیم دیگر را از راه سرمایه گذاری به دست آورم. با این کار چندیدن برابر آنچه که پیشتر داشتید به ثروت می رسید.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه سمینار ماشین پول سازی اثر کوین ترودو را مشاهده نمایید :

تمرکز خودتان را  از روی این موضوع بردارید که من همیشه باید دست بگیر داشته باشیم بلکه لذت راستین در این است که همان گونه که به دست می آورید به همان شیوه بخشنده باشید زیرا حس بخشش که در شما رشد می کند شوق پیشرفت را در شما زنده نگه می دارد.

بخشندگی سبب می شود شما با مشارکت های اجتماعی دایره ی زیستی خود را گسترده تر کند

آنچه روشن است این است که همه انسانها برای انجام کارهایشان نیاز به یار و یاور و همراه دارند.

هرگز نباید چنین اندیشید که من اگر از یاری دیگری بهره می برم پس انسانی ناتوان هستم بلکه می توانیم آن را نشانه ای از توانمندی و قدرت بدانیم.

رابطه های شما یکی از دارایی های شماست که ارزش بالایی دارد پس باید قدر آن را بدانید و روز به روز آن را ژرف تر و عمیق تر کنید.

قدردانی خودتان را نسبت به کسانی که پشتیبان و یاور شما هستند ابراز بدارید.

رابطه مانند یک حساب بانکی است که یک سویه بودن آن سبب می شود که این حساب که یک نفر آن را پر می کند و نفر دیگر از آن می کاهد و تنها برداشت کننده است از میان برود.

همکاری با دیگران شرایط کاری شما را منحصر به فرد می کند و جایگاه شما را بالاتر می برد.

آغاز کردن همکاری های دو سر برد سبب ایجاد رابطه های ارزشمند می شود.

باید بفهمید که همکاری با چه کسانی می تواند زنجیره ثروت و قدرت شما را فزون تر کند و چگونه می توانید سرمایه های دیگران را در راستای پیشرفت خود قرار دهید.

برای کارهایی که می خواهید انجام دهید برنامه ریزی کنید و خودتان را در موقعیتی قرار دهید که شهامت و قدرت خود را بسنجید. به دنبال انجام کارهایی که بروید که جسارت شما را فزون تر می کند و به شما کمک میکند هدف های بزرگتری را پیگیری کنید.

افراد توانمند و با انگیزه را دور خود جمع کنید و با آن ها رفت و آمد کنید زیرا می توانند تا اندازه زیادی روی شما تاثیر بگذارند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

دوره و سمینار

مقالات برتر

کلیپ انگیزشی

زندگینامه بزرگان

موفقیت 98 برترین شبکه انگیزشی و مرجع سمینار و کتاب های موفقیت ، قانون جذب و کسب ثروت در ایران می باشد . هدف اصلی این سایت ارائه محتوای کامل ، با کیفیت عالی و قیمت مناسب می‌باشد ، تا تمام هم میهنان ما در سرار دنیا از این اطلاعات برای رشد خودشان استفاده کنند .

چطور به ثروت برسیم

© هر گونه کپی برداری ، تکثیر و انتشار محصولات سایت غیر مجاز است ! بازنشر مقالات با ذکر منبع بلامانع است .

 بسیاری از افرادی که به درآمد و ثروت بالا رسیده‌اند از یک انضباط شخصی برخوردارند که بر اساس آن، خود را متعهد به انجام کارهای درست می‌کنند. این کارهای درست به آنها این امکان را می‌دهد تا ثروت خود را جمع کنند و در بسیاری از موارد در سن جوانی دیگر نیازی به کار کردن نداشته باشند. افرادی که موفق هستند و از لحاظ مالی مسئولانه رفتار می‌کنند، ثروت خود را یک شبه یا تصادفی به دست نیاورده‌اند. ثروتمند شدن نیاز به اراده قوی و آینده‌نگری بلندمدت دارد.

آیا رسیدن به استقلال مالی یکی از اهداف اصلی شما است؟ مطمئناً هر فردی که شغلی دارد و از درآمد ثابتی برخوردار است، باز هم نیاز دارد به گونه‌ای کسب درآمد کند که وابسته به زمان و مکان نباشد. بسیاری از افرادی که به درآمد و ثروت بالا رسیده‌اند از یک انضباط شخصی برخوردارند که بر اساس آن، خود را متعهد به انجام کارهای درست می‌کنند.

این کارهای درست به آنها این امکان را می‌دهد تا ثروت خود را جمع کنند و در بسیاری از موارد در سن جوانی دیگر نیازی به کار کردن نداشته باشند. افرادی که موفق هستند و از لحاظ مالی مسئولانه رفتار می‌کنند، ثروت خود را یک شبه یا تصادفی به دست نیاورده‌اند. ثروتمند شدن نیاز به اراده قوی و آینده‌نگری بلندمدت دارد.اگر هدف شما رسیدن به استقلال مالی است، باید بتوانید از راحتی اکنون خود برای آینده بگذرید و عاداتی را در خود پرورش دهید که به برنده شدن شما می‌انجامند. هیچ روش مطمئنی برای رسیدن به ثروت وجود ندارد. اما به جای اینکه درگوشه‌ای بنشینید و در مورد درآمد میلیونی رؤیاپردازی کنید، می‌توانید از ایده‌های زیر کمک بگیرید تا ثروتمند شوید.

اگر به دنبال کسب ثروت هستید، باید برای خود برنامه داشته باشید. شما باید بودجه خود را به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که بتوانید در بلندمدت از آن استفاده کنید. نکته کلیدی در مورد بودجه این است که همیشه کمتر از درآمد خود و آگاهانه خرج کنید. این نکته در راه رسیدن به ثروت از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین اگر قرض یا وامی دارید که باید پرداخت کنید، داشتن یک بودجه ماهیانه می‌تواند به شما کمک کند تا قرض خود را بازپرداخت نمایید. بودجه شما باید به گونه‌ای باشد که مخارج ماهانه شما را پوشش داده و به شما کمک کند به اندازه‌ای پس انداز کنید که مخارج غیرمنتظره شما را نیز پوشش دهد.

اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، باید در مسیر حرفه‌ای خود تصمیماتی اتخاذ کنید که به شما کمک کنند درآمد بیشتری کسب کنید. یافتن راههایی برای افزایش درآمد یک بخش اساسی در فرایند ثروتمند شدن است. اگر زمان مناسبی باشد، می‌توانید از کارفرمای خود درخواست افزایش حقوق کنید. یا اینکه به دنبال موقعیت‌های شغلی باشید که درآمد بیشتری نسبت به شغل کنونی شما دارند. از خود بپرسید که آیا با کسب یک مدرک یا گواهی حرفه‌ای، می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید؟ چه کاری می‌توانید انجام دهید تا پتانسیل درآمد خود را افزایش دهید؟ همچنین کاری که در حال انجام آن هستید را با تمام وجود انجام دهید و تمامی تلاش خود را در آن به کار گیرید.

چطور به ثروت برسیم

شما هرگز نمی‌توانید با یک منبع درآمد ثروتمند شوید. اگر حقیقتاً به دنبال کسب ثروت هستید، باید چندین منبع درآمد داشته باشید. این منبع درآمد می‌تواند یک شغل پاره وقت یا شغل جانبی باشد. می‌توانید محصولی را به فروش برسانید یا خدماتی را ارائه دهید. می‌توانید یک کسب و کار خانگی راه اندازی کنید و کاری که به آن علاقه دارید را انجام دهید. آیا ایده‌ای برای تولید یک محصول دارید که می‌توانید از آن کسب درآمد کنید؟ می‌توانید آنها را در سایت‌های مختلف به فروش برسانید. خلاق باشید و به روش‌های جدید فکر کنید.

درآمد غیرفعال به آن دسته درآمدهایی گفته می‌شود که شما برای دریافت آنها هیچ کاری انجام نمی‌دهید یا اینکه کمترین کار ممکن را انجام می‌دهید. درآمد غیرفعال می‌تواند از جایی به شما برسد که قبلاً در آن کار می‌کرده‌اید اما دیگر کار نمی‌کنید. این نوع درآمد منبع بسیار خوبی برای کسب درآمد اتوماتیک و رسیدن به ثروت در طول زمان است. به عنوان مثال فردی که کتابی نوشته است از حق نشر آن درآمد کسب می‌کند، فروش تبلیغات در وبلاگ یا وبسایت، فروش محصولات دیجیتال مانند کتاب، دوره‌های آموزشی آنلاین، کارگاه‌های آنلاین یا ویدیوهای آموزشی. یک منبع دیگر درآمد غیرفعال، خرید سهام است. یک راه دیگر این است که یک اتاق از منزل خود را اجاره دهید یا یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید.

برای کسب ثروت، باید یاد بگیرید که اقتصادی زندگی کنید. بسیاری از افراد ثروتمند اتوموبیل‌های گران قیمت یا خانه‌های بزرگ رویایی ندارند. آنها هزینه‌های زندگی خود را تا حدی پایین نگه می‌دارند که بتوانند از بقیه درآمد خود برای سرمایه‌گذاری در موقعیت‌های ثروت‌زا استفاده کنند. هرچه بیشتر پول خود را سرمایه‌گذاری کنید، سریع‌تر می‌توانید ثروت خود را افزایش دهید. هزینه خرید اقلامی که برای شما فایده‌ای ندارند را کاهش دهید. به دنبال راه‌هایی برای کاهش صورت حساب‌ها و قبض‌ها باشید. حتی می‌توانید در صورت امکان از اتومبیل شخصی خود استفاده نکنید و از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

اگر به دنبال کسب ثروت هستید، باید به دنبال موقعیت‌های ثروت آفرینی باشید که زودتر از سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت به سوددهی می‌رسند. یکی از بهترین راهها برای رسیدن به این هدف این است که وارد کارآفرینی شوید و برای خود یک بیزینس راه اندازی کنید. وقتی شما یک بیزینس داشته باشید، پتانسیل نامحدودی برای کسب درآمد دارید هرچند ممکن است ریسک بیشتری را نیز متحمل شوید. داشتن یک بیزینس می‌تواند مزایای بسیار زیادی نسبت به کار کردن برای دیگران داشته باشد. در نظر بگیرید که در کدام حوزه‌ها بهترین هستید و یا دوست دارید در کدام زمینه‌ها بیشتر یاد بگیرید. سپس به دنبال موقعیت‌هایی برای راه اندازی یک بیزینس بگردید.

اگر حقیقتاً به دنبال کسب ثروت هستید باید از منطقه امن ذهنی خود خارج شوید و بدانید که لازمه موفقیت، عدم قطعیت آینده است. راههای سنتی مانند داشتن یک شغل و حقوق ثابت مسلماً امن‌تر هستند اما ثروت معمولاً از ریسک‌های حساب شده ایجاد می‌شود. اجازه ندهید ترسهایتان مانع شما شوند. اگر رویای بزرگی در سر دارید، یاد بگیرید که احتمالات مختلف را در نظر بگیرید.

ساده‌ترین راه برای افزایش ثروت این است که کاری کنید که نیاز نداشته باشید همیشه در حال فکر کردن به پولتان باشید. برای جلوگیری از پیچیده شدن کارها، بهتر است که مسائل مالی خود را اتوماتیک سازی کنید. به عنوان مثال زمانی که حقوق خود را دریافت می‌کنید، به طور اتوماتیک بخشی از آن را به حساب پس انداز خود منتقل کنید.

نکته‌ای که در مورد پس اندازکردن وجود دارد این است که اکثر مردم پس از محاسبه تمامی مخارج، هرآنچه که از حقوق باقی مانده است را پس انداز می‌کنند. در حالیکه افراد ثروتمند ابتدا درصدی از حقوق خود را پس انداز می‌کنند و سپس با باقیمانده آن، مخارج خود را تنظیم می‌کنند. می‌توانید با استفاده از اپلیکیشین های موبایل، کاری کنید که این مبالغ به طور اتوماتیک از حساب شما کسر شوند. همچنین، پرداخت قبوض و صورتحسابها را نیز می‌توانید اتوماتیک‌سازی کنید.

مسیر موفقیت و ثروت پر از ریسک و چالش است که به ویژه اگر سن شما کم باشد، دشوارتر می‌شود. یک استاد یا راهنما می‌تواند به شما راهنمایی‌های خوبی ارائه دهد و وقتی بر سر دوراهی قرار می‌گیرید یا شکستی را تجربه می‌کنید می‌توانید به او مراجعه کنید

عقاید و رویکردهایی که در مورد پول دارید بر توانایی شما برای دستیابی و نگهداری ثروت اثر می‌گذارند. فلسفه شما در رابطه با پول چیست؟ در مورد پس‌انداز و پرداخت بدهی‌ها چه عقیده‌ای دارید؟ چه نوع سبک زندگی را دنبال می‌کنید؟ اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، باید ذهنیت درستی در مورد پول داشته باشید. شما نه تنها باید به دنبال استقلال مالی باشید و بخواهید که برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید، بلکه باید باور داشته باشید که می‌توانید ثروتمند شوید و سزاوار آن هستید.

شما مهمترین و بهترین منبع موفقیت خود هستید. برای افزایش تعداد گزینه‌های پیش رو و کشف بهترین موقعیتها، شما باید روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید. این یعنی نگاهی به استعدادها، علایق و مهارتهای خود بیندازید و بهترین راه برای بالا بردن توانایی‌های خود را در نظر بگیرید. ممکن است نیاز داشته باشید هزینه و زمانی را صرف آموزش خود کنید تا مهارتهای خود را بالا ببرید. شما باید توانایی‌های خود را گسترش دهید، ذهن خود را توسعه ببخشید و با دیگران ارتباط برقرار کنید. باید تجربه کسب کنید و به دنبال موقعیت‌هایی باشید که به شما کمک می‌کنند از لحاظ مالی قدرتمند شوید.

شما وقتی جوان هستید و دنیا را از دریچه چشم خود می‌بینید یک مزیت بزرگ دارید: می‌توانید موقعیت‌هایی را ببینید که دیگران نادیده می‌گیرند. از ذهن خلاق خود استفاده کنید و نبوغ خود را آزاد کنید. چیزهایی را ببینید که از خود شما بزرگتر هستند. ذهن شما انعطاف پذیر و چابک است. راه خود را به سمت بزرگی و ثروت پیدا کنید. همچنین باید بدانید که در طول مسیر به مشکلات و شکست‌هایی هم بر می‌خورید. باید این حقیقت را بپذیرید. شکست‌ها را بپذیرید تا بتوانید موفقیت را از آن خود کنید. و به یاد داشته باشید که همیشه خود را مجبور به رویاپردازی کنید.

روابط ما اثرات مهمی بر شخصیت ما دارند. دوستی‌های ما نه تنها بر زندگی شخصی و حرفه‌ای ما اثر می‌گذارند، بلکه میان دوستان شما و سطح ثروت شما نیز یک رابطه مستقیم وجود دارد. اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، باید دوستانی داشته باشید که موفق و ثروتمند باشند. گذراندن وقت با افراد موفق می‌تواند به شما کمک کند یک ذهنیت ثروتمند را در خود پرورش دهید. ارتباط با افراد ثروتمند می‌تواند درهایی را به روی شما بگشاید که شما را به سمت رسیدن به اهدافتان هدایت کنند.

افراد ثروتمند و موفق زیاد کتاب می‌خوانند و همیشه خود را به چالش می‌کشند تا چیزهای جدید را یاد بگیرند. آنها همیشه ذهن خود را به روز رسانی می‌کنند و اطلاعات، دانش، مهارت‌ها و بینش‌های جدیدی کسب می‌کنند.

احتمال اینکه فردی به طور ناگهانی و شانسی ثروتمند شود بسیار پایین است. هر چند ممکن است به نظر برسد که بسیاری از داستان‌های موفقیت که می‌شنویم بر اساس شانس شکل گرفته باشند، اما این حقیقت ندارد. ممکن است کمی شانس و اقبال نقش داشته باشد اما اکثر افراد ثروتمند با برنامه‌ریزی دقیق و انضباط به ثروت بالا رسیده‌اند. شما باید برای هر مرحله از کار خود برنامه داشته باشید و بدانید پس از طی هر مرحله و کسب موفقیت، قصد دارید در مرحله بعد چه کاری انجام دهید.

بسیار مهم است که پس از این موفقیت‌ها مغرور نشوید و نهایت تلاش خود را به کار گیرید تا به راه خود ادامه دهید. داشتن برنامه به شما کمک می‌کند بدون هدر دادن وقت، به مسیر خود ادامه دهید. طراحی یک بودجه و پیش رفتن بر اساس آن نیز یکی از مهمترین بخش‌های بیزینس است.

رسیدن به ثروت نیازمند صرف زمان، تلاش و تعهد است. اما تداوم یادگیری و رشد به شما کمک می‌کند با تغییرات سازگار شوید و تصمیمات مالی بلند مدت و عاقلانه‌ای بگیرید که ثروتمند شدن شما را تضمین کنند.

منبع:سایت عزت خواه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

بورس، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار

در گذشته پولدارشدن محدود به مردان و زنان میانسال بود.

در دهه‌های پیش اگر کسی در جوانی پولدار می‌شد بسیاری از افراد تعجب می‌کردند.

اما امروزه نسل جوان نیز داستان موفقیت‌های بزرگ خود را دارند.

ثروتمند شدن جوانان را می‌توان به عصر انفجار اطلاعات و تکنولوژی امروز نسبت داد.

چطور به ثروت برسیم

هرکس بیشتر بیاموزد، شانس موفقیت خود را رقم می‌زند و اینترنت نقش بزرگی در این زمینه دارد. این بیشتر آموختن و تشنه رشد بودن، ریشه برتری افراد موفق در مقایسه با نسل‌های قبل است.

پولدار شدن نتیجه جانبی موفقیت در یک حوزه است ولی واقعا اینکار چگونه انجام می‌شود؟

راه انداختن هر کار تازه‌ای سرمایه می‌خواهد اما نه سرمایه میلیاردی، سرمایه اصلی افرادی که این روزها به اسم موفق و سرمایه دار می‌شناسیمشان هوش مالی، زمان‌سنجی، ابتکار و ریسک‌پذیری‌شان است.

وقتی حرف از راه انداختن یک شغل جدید و یک کسب و کار می شود، در افراد سنتی یک مغازه، دفتر کار شیک، کلی کارمند و برو بیا شکل می‌گیرد که حداقل چند ده میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز دارد.

اما این روزها که اطلاعات بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف در اینترنت وجود دارد، می‌توان با سرمایه ناچیز نیز کاری را شروع کرد و پولدار شد.

ما در این مطلب از سایت بورسینس برای پولدار شدن بدون سرمایه به شما ایده می‌دهیم.

این شما هستید که باید توانایی‌هایتان را بسنجید و با این ایده‌ها کسب و کار خودتان را راه بیندازید. اینترنت به عنوان یک فرصت بزرگ کسب ثروت در جیب‌های تک تک شماست و باید از این فرصت استفاده کنید.

عوامل و رویکردهای فراوانی برای کسب ثروت وجود دارد و ما اینجاییم تا در مورد برخی از این رویکردها و رفتارهای خوب که می‌توانند در رسیدن به این هدف کمک‌تان کنند، بحث کنیم.

در ادامه این مطلب از سایت بورسینس، چند مورد از راه‌های پولدارشدن را با هم بررسی می‌کنیم.

 

.

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

 

.

بیایید روراست باشیم.

پولدار شدن از طریق یک حرفه، چندان راحت است. وقتی دنبال شغلی خوب هستیم اغلب آرزوهایی داریم که در همان ابتدا به حقیقت نمی‌پیوندد.

واقعیت این است که در ابتدای کار نمی‌توان پول و اشتیاق را با هم داشت.

امروز شما می‌توانید از بسیاری از منابع رایگان برای داشتن تصویری روشن‌تر از وضعیت اقتصادی کنونی و چشم‌اندازهای شغلی کمک بگیرید و بنابراین وقتی که در جستجوی شغلی خوب هستید، آسوده‌تر خواهید بود.

اطمینان پیدا کنید که تصمیمات خود را براساس چیزهایی اتخاذ می‌کنید که می‌دانید واقعیت دارند و اگر برنامه‌ای منسجم ندارید، اجازه ندهید احساسات‌تان بر شما غلبه کنند.

دانش آکادمیک فرا بگیرید

مهم نیست که دانش شما در رشته مورد نظر با تحصیل در مقطع دوره فوق لیسانس دانشگاه صنعتی شریف حاصل شده باشد یا اینکه از طریق ثبت نام در یک دوره آموزشی بدان دست یافته باشید.

بلکه باید دانش فیلد مطلوب کاری خود را در حد قابل قبولی داشته باشید.

حتی مواردی که رویکرد کاملا تئوریک دارند، در بعضی مواقع در پروژه‌های واقعی به کمک شما آمده و باعث تمایز شما از سایر همکاران‌تان می‌شود. در ضمن، هنگام استخدام نیز رزومه علمی شما تاثیر بهتری از سوابق نامعلوم و حتی غیرمعتبر کاری در نزد کار فرما خواهد داشت.

حرفه آینده‌تان را درست انتخاب کنید

اگر اولویت اول شما کسب ثروت و زندگی راحت در آینده است، خیلی دنباله رو علاقه خود به رشته خاصی نباشید.

به نتایج تحقیقاتی که در مورد متوسط درآمد مشاغل مختلف انجام شده، نگاه کنید تا ببینید در کدام رشته‌ها که به علایق شما نزدیک ترند، احتمال ثروتمند شدن بیشتر است.

به طور مثال احتمال ثروتمند شدن شما در نقش یک مهندس مالی بیشتر از یک استاد دانشگاه خواهد بود.

مکان درستی را برای فعالیت شغلی انتخاب کنید

به جایی بروید که شغل های بهتر و بیشتری وجود دارد.

مثلا به عنوان کارشناس مسائل مالی و بورس، زمینه کاری بهتر و امکان رشد بیشتری در تهران برای شما وجود خواهد داشت تا در یک شهرستان کوچک.

ابتدا شغلی برای کسب تجربه پیدا کنید

تا می‌توانید برای جاهای مختلف درخواست کار بفرستید و مصاحبه بروید.

هنگامی که کار مورد نظر را یافتید آن را نگه دارید و سعی کنید تجارب لازم برای موفقیت‌های آینده را کسب کنید. تا پیدا شدن یک کار مناسب نیز می‌توانید در یک شرکت معتبر کارآموزی کنید و تجربه کسب کنید.

شغل و کارفرمایتان را تغییر دهید

چطور به ثروت برسیم

گاهی بهتر است یکجا ساکن نباشید.

با این کار می‌توانید دستمزد خود را افزایش داده، تجارب کاری و غیرکاری مختلف به دست آورده و ریسک بیکاری آینده به دلیل تک بعدی بودن را کاهش دهید.

از اینکه این کار را بارها انجام دهید واهمه نداشته باشید.

اگر شما کارمند با ارزشی باشید، حتی ممکن است کارفرمای فعلی تان برای نگه داشتن شما، افزایش حقوق و سایر مزایا را در نظر بگیرد.

ممکن است وابستگی به شرایط فعلی، ترس از محیط و کار جدید یا وفاداری شغلی، شما را در این اقدام سست کند، اما به یاد داشته باشید برای پیشرفت باید مدام در حرکت باشید، بنابراین برای یافتن موقعیت‌های تازه گوش به زنگ باشید.

تجارت شخصی راه‌اندازی کنید

بیشتر افراد موفق یک درآمد جانبی به جز حقوق ثابت ماهانه دارند که گاهی از این کارهای جانبی درآمد بیشتری عایدشان می شود.

این کار تمرکز و وقت زیادی می طلبد و استرس زیادی به شما وارد می کند، اما بعد از چند وقت که به سوددهی رسید، شما می توانید نتیجه آن را ببینید.

علاوه بر درآمد بیشتر، شما این مزیت را خواهید داشت که رئیس خود باشید و زمان‌های کاری خودتان را تنظیم کنید. پیشنهاد می‌کنیم پس از کسب تجربه در یک زمینه خاص و به دست آوردن دانش جنبه‌های مختلف آن، تجارت خود را شروع کنید.

 

سرمایه‌گذاری، فقط سرمایه‌گذاری پول و طلا و دارایی‌های مشابه نیست.

سرمایه‌گذاری کردن در تحصیل

حتی اگر موفق نشدید از طریق کنکور وارد دانشگاه شوید، با هزینه شخصی به دانشگاه بروید.

مطمئن باشید با انتخاب رشته صحیح بعدها چند برابر هزینه سرمایه گذاری شده برای تحصیل خود را به دست خواهید آورد.

برای مثال اگر شخصی که به تجارت علاقه‌مند است، مدرک MBA بگیرد، هزینه تحصیل خود را بعدها در مدت کوتاهی جبران خواهد کرد.

در بازارهای مالی سرمایه‌گذاری کنید

بازارهای مالی محل مناسبی برای چند برابر کردن پول شما هستند.

اگر خود را به دانش لازم مجهز کنید و فرد فرصت​شناسی باشید قادر خواهید بود چند برابر درآمد سالانه خود را از این طریق به دست آورید.

خرید و فروش سهام شرکت‌های معتبر و اوراق قرضه راهی مطمئن برای ایجاد درآمد فرعی است.

برای افراد ریسک پذیرتر، سرمایه‌گذاری در بازار بورس، سود بیشتری به دنبال خواهد داشت. در کنار اینها نباید از سرمایه گذاری روی طلا و ارز غافل شد. این بازارها در بحران‌های اقتصادی داخلی یا جهانی، به طرز شگفت‌آوری سودآوری دارند.

مطلب مرتبط : 3 قدم شروع سرمایه‌گذاری در بورس

بطور مثال این نمودار، رشد قیمت سهام یک شرکت غذایی را نمایش می‌دهد: (شرکت مارگارین، تولیدکننده روغن‌های خوراکی)

اگر با دقت نگاه کنید، متوجه می‌شوید قیمت سهام این شرکت در 6 آبان 97 (محدوده 2) حدودا 200 تومان بوده است.

اما اکنون قیمت سهام آن به چه رقمی رسیده؟ در زمان نگارش این مطلب که اواخر فروردین 98 است، قیمت سهام این شرکت به بیش از 500 تومان رسیده و رشدی حدود 150 درصد داشته است.

به عبارتی اگر شخصی در آبان ماه 97 سهام به مقدار 5 میلیون تومان، سهام این شرکت را خریداری می‌کرد و در قیمت 500 تومان می‌فروخت سرمایه او تقریبا به 12.5 میلیون تومان افزایش می‌یافت.

اما از طرف دیگر اگر شخصی به اشتباه سهام را در محدوده 1 که سقف قیمت است با تصور اینکه قیمت همچنان رشد خواهد کرد خریداری می‌کرد چه اتفاقی می‌افتاد؟ قیمت سهام در محدوده 1 تقریبا 375 تومان بوده ولی بعد از آن در محدوده 2 به 200 تومان هم رسیده است! چنین افت بزرگی می‌تواند زیان سنگینی برای سرمایه‌گذار به همراه داشته باشد.

به همین دلیل است که افرادی در بورس متحمل زیان‌های سنگین می‌شوند. بنابراین در بورس نیز مانند هر کاری هم سود بزرگ وجود دارد و هم زیان و باید راه و چاه را آموخت.

این نمودار فقط یک مثال بود تا بدانید در بورس می‌توان سودهای هنگفت و همچنین ضررهای کمرشکن را تجربه کرد.

اگه به بورس علاقه‌مند شدید این راهنمای اولیه را برای شروع سرمایه‌گذاری بخوانید.

در مستغلات سرمایه گذاری کنید

خرید املاک استیجاری یا زمین در مکان های رو به رشد، سرمایه گذاری است که شما همواره برنده آن خواهید بود.

با توجه به افزایش جمعیت و در نتیجه بالا رفتن تقاضا برای مسکن و همچنین املاک تجاری، می توانید انتظار یک سود تضمین شده را داشته باشید.

اگر فرد ریسک پذیری نیستید می توانید با خرید یک واحد استیجاری، نه تنها از افزایش سرمایه خود مطمئن شوید، بلکه از اجاره ماهانه آن استفاده کنید.

اگر هم وقت و انرژی کافی دارید و به دنبال سود بالا هستید، پیشنهاد می شود به صورت فردی یا مشارکتی اقدام به ساخت وساز کنید.

وقت خود را سرمایه بدانید

به جای اینکه چند ساعت در روز را به بطالت صرف کنید، سعی کنید برای کل روزتان برنامه ریزی داشته باشید.

از هر زمانی برای یادگیری مطالبی مانند ساز و کارهای اقتصادی، عملکرد شرکت های بورس، مدل های ریاضی ساده و پیشرفته تحلیل مالی و … استفاده کنید.

از خریدهایی که ارزش آنها در آینده پایین خواهد آمد، اجتناب کنید

به طور مثال خرید یک ماشین گران قیمت، اقدام جالبی از لحاظ اقتصادی به شمار نمی آید، زیرا صرف نظر از میزان کاری که از آن می کشید، بعد از ۵ سال، ارزش آن به میزان زیادی افول خواهد کرد.

مطلب مرتبط: روش محاسبه سود سرمایه گذاری

ثروت خود را حفظ کنید

ثروتمند شدن سخت است، اما ثروتمند ماندن حتی از آن هم سخت تر است.

دارایی شما همواره از بازار تاثیر می‌پذیرد و بازار هم که پستی و بلندی های خود را دارد.

اگر شما در زمانی که بازار در شرایط خوبی به سر می‌برد، بی خیال باشید و استفاده حداکثر را نبرید، در زمان رکود محکوم به شکست و بازگشت به پله نخست خواهید بود.

اگر ارتقایی در حقوق خود داشتید یا سهامتان سوددهی خوبی داشت، این مبلغ اضافه را پس انداز یا سرمایه گذاری کنید، زیرا قریب به یقین با روزهای سخت مواجه خواهید شد.

این گونه است که جوان‌ها می توانند پولدار شوند.

دوران انباشتن پول و نگهداری آنها در حساب پس انداز به منظور افزایش آن، گذشته است.

اگر پول را صرفا در بانک نگهدارید، رفته رفته ارزش آن کم می‌شود، زیرا تورم قدرت خرید پول‌تان را کاهش می‌دهد.

پس‌انداز به تنهایی ممکن است مانع رشد کاری شما شود. پس‌انداز باید صرفا یک اقدام اولیه برای بدست آوردن سرمایه برای سرمایه‌گذاری یا شروع کار باشد.

خواباندن پول در بانک کسی را ثروتمند نمی‌کند.

پس انداز برای سرمایه گذاری تنها چیزی است که معنی می‌دهد. شما باید با سرمایه گذاری در امور جدید، پول خود را برای پولسازی بیشتر به کار اندازید.

مطلب مرتبط : 3 نوع حساب پس‌انداز که همین الان باید داشته باشید

چند حساب پس‌انداز باز کنید

بهتر است هر فردی بیش از یک حساب پس انداز داشته باشد تا با ریختن مقداری از درآمد ماهانه در حساب‌های دیگر از خرج های اضافی جلوگیری کند.

به طور مثال، بهتر است هر زمان که حقوق خود را دریافت کردید و همان ابتدا درصدی از پولتان را در حساب مخصوصی بریزید و کارت آن را همیشه در منزل نگه دارید.

یک حساب مخصوص خرج منزل و یک حساب هم برای تفریحات ماهانه داشته باشید.

بودجه‌بندی کنید

یک بودجه ماهانه که تمامی هزینه‌های اولیه شما را پوشش دهد، مقرر کرده و مقدار کمی را هم برای تفریح و سرگرمی کنار بگذارید.

در بودجه‌تان آنقدرها هم سفت و محکم نباشید و انعطاف‌پذیر باشید.

به ماشین و منزل سطح پایین رضایت دهید اما قانع نباشید

معمولا انتظاری را که از یک منزل ویلایی دارید، یک آپارتمان هم برآورده می‌سازد.

آپارتمان را می‌توان با یک نفر دیگر شریک شد و به یک ماشین دست دوم رضایت داد.

در یک کلام تجمل‌گرا نباشید.

با این کار ماهانه مقدار زیادی پول پس انداز خواهید کرد تا اینکه روزی برسد که بتوانید بهترین منزل و ماشین را بخرید بدون اینکه چیزی از درآمدزایی شما کم شود.

اینکه کسب‌وکار خودکاری راه‌اندازی کنید که پیامک‌های واریز پول مرتب به موبایل‌تان ارسال شود چیز جذابی است. بسیاری از افراد رویای پولدار شدن با اینترنت را دارند ولی آیا برای آن وقت می‌گذارند و تلاش می‌کنند آنرا فرا بگیرند؟

راه انداختن یک سایت چندان هم پول نمی‌خواهد و بدون سرمایه هم می‌توان شروع کرد، به شرط اینکه ابتکار داشته، وارد حوزه‌ای بشوید که تخصص آنرا را داشته باشید، می‌توانید از آن کسب درآمد کنید.

کلید کار در ترکیب ایده‌ها و مهارت‌هاست. اگر قبلا در کابینت‌سازی مهارت داشته‌اید، مهارت قبلی خود را وارد اینترنت کنید و خدمات یا محصولاتی را از طریق اینترنت به افراد بیشتر ارائه دهید.

کسب و کار اینترنتی، بازاریابی موثر و فعالانه نیاز دارد، مخصوصا در ابتدای کار.

اما همه مهارت‌ها قابل آموختن هستند و منابع متعددی برای یادگیری وجود دارد.

اینترنت منبع درآمد خیلی خوبی محسوب می‌شود به شرط اینکه سعی کنید از زیر و بم آن اطلاعات بدست بیاورید و هر روز به دانش‌تان بیفزایید.

مطلب مرتبط: اولین گام‌ها برای کسب و اینترنتی چیست؟

هنر همیشه بازار دارد به شرط آنکه نیازسنجی کنید.

همیشه افراد پولداری هستند که بیشتر از سایرین خرج می‌کنند.

بدانید چه چیزی در چه زمانی و برای چه کسانی جذابیت دارد آن وقت است که به راحتی می‌توانید هنر دست خودتان را به بالاترین قیمت بفروشید و کلی سود کنید.

خیلی از افراد از نقاشی، مجسمه‌سازی، معرق کاری، کار با شیشه و فلز و .. درآمد کسب می‌کنند.

می‌توانید با حضور در نمایشگاه‌های محلی و بین المللی فروش فوق‌العاده ای داشته باشید. امکان فروش اینترنتی هم می‌تواند فروش شما را چندین برابر کند.

هرکاری که در زمینه صنایع دستی و هنری می‌توانید انجام دهید با خلاقیت می‌تواند برای شما پولساز باشد.

با آموزش‌های فشرده این هنر را یاد بگیرید و اقدام کنید چرا که با مدرن شدن زندگی‌ها دلتنگی‌ها برای صنایع دستی بیشتر احساس خواهد شد.

صنایع دستی و هنری شما باید خلاقانه باشد و کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشد.

هر محصولی تولید می‌کنید را در بازار هدف تبلیغ و اقدام به فروش کنید. صنایع دستی که مربوط به دکوراسیون منزل می‌شود٬ خریداران زیادی دارد.

توجه: علاوه بر فروش حضوری و فیزیکی، می‌توانید با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ( تلگرام و اینستاگرام و .. ) فروش‌تان را رویایی کنید.

خوردنی همیشه بازار دارد.

به شرط اینکه مبتکر باشید و سبک ارائه محصولات‌تان متفاوت باشد.

جالب است بدانید گرفتن مجوز فعالیت از اتحادیه‌های مختلف مرتبط به صنایع غذایی خیلی هم دشوار نیست به شرط آنکه اهل نظافت باشید.

هنوز هم در ایران و البته بیشتر از قبل از غذاهای آماده استقبال می‌شود زیرا کسی نه وقت این کارها را دارد نه حوصله‌اش را.

اگر در تهیه یک نوع خوراکی و مواد غذایی به شیوه‌ای خاص مهارت دارید، چرا این کار را نکنید؟

حتی می‌توانید با فروشگاه‌های اینترنتی محصولتان را بفروشید. در اینترنت تبلیغ کنید و یا در گروه‌ها و صفحات مجازی برای محصول خانگی‌تان مشتری جذب کنید.

حوزه خدمات این روزها بازار خوبی دارد به شرط آنکه ابتدا موقعیت‌سنجی کنید که در چه منطقه‌ای و چه حوزه‌ای، چه خدمتی کم و یا محدود است.

سنگ بزرگ برندارید و در سطح توان خودتان وارد عرصه شوید.

به مرور خدمات‌تان را توسعه و بهبود بخشید و به فکر گسترش کارتان در حد یک شرکت بزرگ باشید.

مثال 1 : بیشتر شرکت‌ها و سازمان‌ها نیازمند خدمات برون سازمانی و سرویس‌های بازاریاب تلفنی و پیگیری‌های مکرر هستند.

می‌توانید یک سرویس ارائه خدمات بازاریابی را با دریافت حق عضویت به مشتریان ارائه کنید.

مثال 2 : با راه‌اندازی یک مرکز مشاوره زبان در کشور خود به صورت بین‌المللی برای انجام مکالمات در امور بازرگانی برای صادرات و واردات در کشور خود ار طریق یک وب‌سایت بپردازید و به صورت پاره‌وقت به امور ترجمه یا مکالمات بپردازید.

مثال 3 : در عرصه‌ی جدید تکنولوژی وجود یک وب‌سایت برای هر کسب و کاری واجب است. کافی است که بتوانیم مقالاتی در این زمینه بنویسیم که چقدر راحت در خانه و بدون پرداخت هزینه‌ی بالا هر فردی می‌تواند یک کسب و کار داشته باشد و این فرهنگ را که برای داشتن درامد حتما باید استخدام شویم را از بین ببریم و به رشد و شکوفایی خلاقیت‌های ذهنی مردم کمک کنیم.

شما با گذراندن چند دوره‌ی کوتاه مدت آکادمیک و گذراندن دوره‌های برنامه نویسی می‌توانید به مهارت ساخت وب‌سایت دست پیدا کنید و از این طریق درآمد کسب کنید.

هر چقدر زودتر اقدام به یادگیری کنید تجربه‌ی بیشتری خواهید داشت.

اگر بدون سرمایه هستید حتما لازم نیست خودتان تولیدکننده باشید.

می‌توانید محصولات دیگران را بفروشید و پورسانت بگیرید. سایت سکوآنلاین یکی از سایت‌هایی است که می‌توان در آن محصولات آموزشی سایرین را به فروش رساند و پورسانت گرفت: sakko.online

بازاریابی اینترنتی یکی از پرسودترین و پردرآمدترین کارهاست.

همه کسب و کارها به دنبال مشتری بیشتر هستند.

آیا کسب و کاری می‌شناسید که بگوید من مشتری جدید نیاز ندارم؟

اگر بتوانید برای دیگران مشتری و بازارهای تازه پیدا کنید اطمینان داشته باشید که سود خوبی خواهد داشت. خیلی‌ها هستند که تولیدات خوبی دارند اما راه فروشش را نمی‌دانند.

تولیدات و محصولات خوب را شناسایی کنید و با یک روش یا موقعیت جغرافیایی دیگر عرضه کنید.

یک ایده این است که محصولات و خدماتی که در خارج از فضای مجازی عرضه می‌شود را در قالب اینترنت به طیف گسترده‌تری از افراد معرفی کنید.

در نوجوانی انرژی زیادی وجود دارد و با شروع حرفه بازاریابی در نوجوانی می‌توان آینده روشنی را در انتظار داشت، زیرا اگر مهارت فروش و بازاریابی را کسب کنید، در هر کسب و کاری کمک می‌کند پول بیشتری بدست آورید.

1- ارتباطات کمک زیادی می‌کند

از این توصیه برداشت اشتباه نکنید.

حرف من این نیست که فقط با افراد پولدار معاشرت داشته باشید، بلکه شما باید ارتباطاتی تشکیل دهید از افرادی که مثل خودتان دنبال همین هدف هستند.

احتمال تحقق اهداف توسط جمعی از افرادی که هدف مشترک دارند بسیار بیشتر از انجام آن توسط یک فرد تنهاست.

راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارند.

یکی از بارزترین آنها استفاده از شبکه‌های اجتماعی است؛ ولی شما باید این کار را در دنیای واقعی هم انجام دهید.

هیچ پل ارتباطی را قطع نکنید و با همکلاسی‌هایتان در تماس باشید.

همکاران قدیمی و کنونی، شرکای تجاری و … سعی کنید ارتباطی تخصصی و تقویت شده را با آنان برقرار کنید.

حتی اگر یک ارتباط در آن زمان خاص به نظر بی‌ربط برسد، چه کسی می‌داند که در طول مسیر چه اتفاقی خواهد افتاد؟

2- با غریزه مصرف‌گرای خود بجنگید

بیشتر والدین ما در صرفه‌جویی رشد کردند و به تدریج آن را پذیرفتند.

نسل ما کمی متفاوت است. ما در جامعه‌ای که غرق در مصرف‌گرایی بود متولد شدیم و بخش بزرگی از نسل ما نیاموختند که چگونه با آن دست و پنجه نرم کنند.

نوجوانان و حتی برخی جوانان و بزرگسالان معمولا با تبلیغات رنگارنگ به هر سو کشیده می‌شوند و اگر با آخرین مدها هماهنگ نباشند، افسرده می‌شوند.

پولدارها چیزهایی می‌خرند که آنها را پولدارتر می‌کند اما افراد فقیر چیزهایی را می‌خرند که افراد پولدار را پولدارتر می‌کنند. همین برای درگیری با غریزه مصرف‌گرایی‌تان کافی است.

بیشتر بخوانید: چرا ثروتمندان ثروتمندتر می‌شوند؟

3- از افرادی که قبلا این کار را انجام داده‌اند، تحقیق کنید

این گونه است که جوان‌ها می‌توانند پولدار شوند.

خیلی‌ها هستند که در جوانی می‌خواستند میلیاردر شوند و حتی تعداد بیشتری وجود دارند که اکنون میلیونر هستند. شاید داستان خالق واتس‌اپ را خیلی‌ها بدانند؛ چون از این رسانه استقبال زیادی شد.

در مورد این افراد تحقیق کنید.

افراد موفق را در ایران بشناسید و ببینید آنها از چه روند فکری استفاده کردند تا به جایی که اکنون قرار دارند برسند. چه چیزی الهام‌بخش آنان برای رسیدن به اهدافی بود که داشتند و چگونه به این موفقیت بزرگ دست یافته‌اند.

خلاقیت و الهام بهترین متحدانی هستند که می‌توانید در محیط کسب و کار داشته باشید و وقتی با سختی مواجه می‌شوید، در حفظ انگیزه به شما کمک می‌کنند.

4- اهداف باعث ماندن شما در مسیر پیشروی می‌شوند

به راحتی ممکن است در طول راه حواس‌تان پرت شود و چشم از اهداف‌تان بردارید.

به علاوه، هر روز فکر‌کردن به اینکه «چگونه آرزو کنم که میلیونر باشم» چیزی نیست که بتوان نام آن را هدف داشتن گذاشت.

باید تعیین کنید که در زندگی چه می‌خواهید.

تنها آن زمان است که برای رسیدن به آن اهداف برنامه‌ریزی می‌کنید.

هنوز هم تکیه بر این هدف اصلی در زندگی به منظور ایجاد انگیزه کافی نیست.

وقتی که برنامه‌ریزی می‌کنید، انگیزه را از درون اهداف کوتاه مدت خود بیرون بکشید تا شما را در مسیر نگه دارند؛ اما همیشه مقصد نهایی‌تان را در ذهن داشته باشید.

5- دنیای اینترنت طلاست

با اینترنت جوانان نیز می‌توانند پولدار شوند.

اطمینان دارم که بسیاری از جوانان امروز به خوبی آگاهند که اینترنت چه عظمتی دارد و هنوز زمینه‌های رشد آن به پایان نرسیده است.

مخصوصا در ایران، پتانسیل بزرگی برای ایجاد کسب و کار اینترنتی وجود دارد

هرجا که باشید، اهداف کسب و کاری شما هر چه که باشند، اینترنت می‌تواند در برخی راه‌ها به شما کمک کند.

نمی‌توان اینترنت را نادیده گرفت.

البته به شرطی که بتوانید راه خود را در آن بیابید و می‌دانیم که خیلی از جوانان می‌توانند.

برای ایجاد ارتباط، بازاریابی، موقعیت‌های تجاری، سرمایه‌گذاری، تحقیقات بازار، تحقیقات رقابتی و هر چیزی که فکرش را بکنید، می توان راهی یافت تا به صورت آنلاین انجام شوند.

6- به سمتش بروید!

فکرکردن به آینده‌تان یک چیز است، انجام کار و دست به عمل زدن یک چیز دیگر.

برای رسیدن به اهدافی که برای خود تعیین می‌کنید، باید اقدام کنید.

اگر به ساعات کاری میلیونرها و میلیاردرهای جوان بنگرید، خواهید دید که بسیاری از آنان 10 تا 12 ساعت در روز کار می‌کنند و از انجام آن شادمانند.

شما نیاز جوانی خود دارید تا خود را ثابت کنید و به نتایجی که برای پیشرفت نیاز دارید، برسید.

جوانی خود را تیغ برنده خود کنید، این گونه است که جوان‌ها می‌توانند پولدار شوند.

به طور حتم افراد جوان مورد انتقاد و تایید نشدن از سوی تاجران و کاسبان قدیمی‌تر قرار می‌گیرند؛ اما نباید اجازه دهید که این امر شما را مایوس کند.

آنها بیشتر از شما تجربه دارند؛ اما شما نظم دنیای جدید را بسیار بهتر از آنان درک می‌کنید و علاوه بر آن می‌توانید 15 ساعت در روز کار کنید.

5 تا 6 ساعت بخوابید و سپس بازگردید و باز هم 15 ساعت کار کنید.

بسیاری کارها هستند که جوانان بهتر از افراد مسن‌تر می‌توانند انجام دهند؛ یکی از آنها داشتن ابتکار بیشتر در سازگاری با چیزهای جدید است.

به جوانی خود تکیه کنید تا از تجربیات آنان بیاموزید و نظرات تجاری جدید به دست آورید و درک بهتری از شغل خود داشته باشید و اجازه ندهید که از انتقادهای آنان ترسی به دل راه دهید یا هر چیزی دیگری نظیر آن.

مطلب مرتبط : 8 توصیه برای بازنشسته شدن به سبک ثروتمندان

7- ترس دشمن شماست

بعضی چیزها هستند که شانس شما برای پولدار شدن را ویران می‌کنند و در این بین می‌توان به ترس اشاره کرد. رایج‌ترین آنها این است که «من خیلی جوانم» و این مورد بدترین آنهاست.

تنها به این دلیل که جوان هستید به این معنی نیست که نمی‌توانید کسب و کاری عالی داشته باشید و خیلی‌ها هستندکه با کسب و کار موفق‌شان این را به اثبات رسانده‌اند.

اگر خود را جدی نگیرید، هیچ کس دیگری این کار را نخواهد کرد. از ترس خود به عنوان علامت هوشیاری استفاده کنید اما خجالت نکشید که از موقعیت‌هایی که ناشی از ترس نامعقول هستند خود را دور کنید.

جوانی پر از پتانسیل است و بهترین سازمان‌دهنده تغییرات محسوب می‌شود. شما نباید هرگز به خود اجازه دهید که باور کنید پتانسیل رسیدن به چیزی را ندارید.

بیشتر بخوانید: ثروتمندان بر این ترس‌ها غلبه کردند

برای پولدار شدن شما به دانشی بیش از دانش کنونی‌تان نیاز دارید. باید رشد کنید و یک شخص بهتر شوید و اینکار با خواندن کتاب، خواندن مقالات، تمرین و استمرار در این کارها ممکن است.

دو نوع دانش و منابع نیاز دارید:

1 – دانش موفقیت که پایه و اساس کار است، مانند باورها، روانشناسی موفقیت، هدف‌گذاری، افزایش بهره‌وری

2 – دانشی که ما به آن دانش فنی و نحوه انجام کار می‌گویم. مانند بازاریابی، فروش و بازاریابی اینترنتی، تولید محتوا و سایر مسائل مرتبط با کسب‌وکار

در ادامه چند کتاب برای یادگیری نوع اول دانش پولدارشدن و موفقیت معرفی می‌کنیم.

کتاب «اسرار ذهن ثروتمند» نوشته‌ی «تی. هارو اکر» و ترجمه‌ی «مرتضی ذوالانوار» با موضوع «ثروتمند فکر کنید تا ثروتمند شوید» و «در بازی ثروت درون خود استاد شوید» نگاشته شده است.

تی هارو اکر با استفاده از اصول و قواعدی که به دیگران می‌آموزد، توانست تنها در عرض 2 سال و نیم به یک میلیونر تبدیل شود. او از نام تجاری و منحصر به فرد ” فروشنده زبل” استفاده می‌کند.

هارو اکر در این کتاب در بخش اول به طرح اولیه پول در ذهن می پردازد و بررسی می‌کند که هر فرد چه ذهنیتی نسبت به پول دارد و این ذهنیت را از کجا دریافت کرده است.

سعی او در این بخش این است که به خواننده نشان دهد اغلب باورهایی که در مورد پول در ذهن شکل گرفته است نادرست است و باید این ذهنیت را تغییر داد.

در بخش دوم کتاب اسرار ذهن ثروتمند نویسنده به پرونده های ثروت می‌پردازد که ۱۷ تفاوت فکری بین افراد ثروتمند و افراد فقیر را شرح می‌دهد.

در هر کدام از این پرونده‌ها موضوع مد نظر شکافته می‌شود و در مورد آن توضیحات کاملی ارائه می‌شود. در نهایت هر پرونده با تاکیدات و تمرینات بسته می‌شود.

.

کتاب «دیوانگان ثروت ساز» نوشته دارن هاردی و ترجمه شادی حسن‌پور است.

کتابی که پیش رو دارید جدیدترین اثر نویسنده‌ی کتاب مشهور اثر مرکب است.

این اثر راهنمای خوبی برای کارمندان و کارآفرینان است و در آن «دارن هاردی» تمام پیچ‌وخم‌های زندگی امروز جامعه‌ی بشری را معرفی می‌کند و به شما مهارت‌ها و اصول زندگی را می‌آموزد.

در قسمتی از متن این کتاب می‌خوانید: «کتاب دیوانگان ثروت ساز اصول زندگی در دوران جدید است. دورانی که در آن از عصر انبوه‌سازی صنعتی خبری نیست و وعده‌ای داده نشده که برای اشخاص، امنیت شغلی و به‌تبع آن امنیت زندگی فراهم آورد.

به‌نوعی بازگشته‌ایم به یک قرن قبل که در آن نه‌چندان از استخدام‌های انبوه و جامعه‌ی حقوق‌بگیر خبری بود و نه از کار بدون ریسک با حقوق سرماه. مسئولیت زندگی به معنای واقعی و عیان بر دوش خودمان قرارگرفته و این ماییم که باید گلیم زندگی‌مان را از آب بیرون بکشیم.

باید نه مثل پدران بلکه مثل پدربزرگانمان و ای‌بسا پدران پدربزرگانمان زندگی کنیم که در آن هر فرد، خودش یک کارفرما و کارافرین بود و امنیت زندگی خود و خانواده‌اش را بر عهده داشت.

تکنولوژی، بار دیگر ما را به همان عصر کشانده و از حباب عصر صنعتی فاصله‌مان داده. در این میان تنها کسانی موفق خواهند بود که فنون زندگی در عصر جدید را بدانند و به کار ببندند و فکر نکنند که آسمان همیشه این رنگی ست…»

این کتاب توسط انتشارات شریف منتشرشده است.

این کتاب با نام “قطار کارآفرینی” نیز منتشر شده است.

توصیه: کتاب دیوانگان ثروت‌ساز را از این لینک تهیه کرده و مطالعه کنید!

.

کتاب «راز جذب پول در ایران» نوشته‌ی «علی اکبری» و در زمینه‌ی پولدار شدن در بازار کنونی ایران با صد اسکناس هزارتومانی نگاشته شده است.

این کتاب از در دو بخش اصلی و 11 فصل تدوین شده است. «باورت در مورد خودت چیه؟»،‌ «وسعت فکری خودتونو گسترش بدین!»، «شوهر بی‌خاصیت من» و «همیشه باید خوب بود و از هر فرصتی استفاده کرد!» عنوان برخی از این فصل‌ها است.

نویسنده در نخستین فصل کتاب، با نثری روان آورده است: «وقتی من باور و ایمان ندارم که صد متر رو می‌تونم توی نه ثانیه و حتی کمتر از اون بدوم،‌ بدون شک نمی‌تونم و هرگز هم به خودم زحمت دویدنش رو نمی‌دم! چرا؟ می‌دونم که نمی‌تونم بدوم.»

وی در ادامه این فصل کوشیده با ارایه راه‌حل‌هایی مانند «تبدیل نمی‌توانم به می‌توانم!» مخاطب را در درک بهتر مطالب کتاب یاری دهد.

بخش دوم کتاب حاوی سه بخش شامل «چرا اکثر فعالیت‌های اقتصادی من و شما سرانجام نافرجامی دارن؟»، «با بازی پول همین لحظه و همین الان در ایران می‌تونی پولدار بشی» و «یاد بگیر چطوری کار کنی تا پولدار بشی!» است. این کتاب را نشر «بهارسبز» منتشر کرده است.

.

این کتاب را چندین بار بخوانید. کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» اثر «ناپلئون هیل» و ترجمه‌ی «مهین خالصی» است.

این کتاب شامل پانزده فصل و از نخستین و جامع‌ترین کتاب‌هایی است که در قرن بیستم به معرفی روش‌های موفقیت در زندگی و کسب و کار پرداخته و این روش‌ها را که تا آن زمان تنها در اختیار معدود افراد موفق بوده، همگانی کرده است.

این کتاب که پیشنهاد اولیه آن از سوی اندرو کارنگی، موسس و صاحب غول فولاد امریکا و دومین نفر در لیست ثروتمندترین افراد تاریخ به ناپلئون هیل ارایه شد و خود حاصل مصاحبه نویسنده با نزدیک به پانصد فرد موفق آن دوره از جمله فورد، ادیسون و … است و اولین بار هفت دهه قبل و در سال ۱۹۳۷ منتشر گردید. این کتاب را نشر «نسل نواندیش» منتشر کرده است.

کتاب شامل پانزده فصل می‌باشد که به این شرح هستند: اندیشه ثروت است اشتیاق، نقطه شروع همه موفقیت‌ها ایمان تلقین به خود، راه نفوذ بر ذهن نیمه هوشیار دانش تخصصی تخیل، کارگاه ذهن برنامه‌ریزی سازمان یافته ابرام قدرت همکاران کیمیاگری احساس جنسی ذهن نیمه هوشیار مغز، ایستگاه گیرنده و فرستنده اندیشه حس ششم، قلعه درایت شش شبح ترس

از نکات جالب توجه برای کسانی که هم این کتاب را خوانده‌اند و هم فیلم راز را دیده‌اند، نزدیکی مفاهیم این دو به یکدیگر است. همچنین بیاندیشید و ثروتمند شوید، یکی از سه کتابی است که رندی گیج در درس رشد شخصی خود از آن نام می‌برد.

توصیه: کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» را از اینجا تهیه کرده و مطالعه کنید!

.

از جهاتی، کتاب «اثر مرکب» نوشته‌ی دارن هاردی را می‌توان جان کلام کتاب‌هایی دانست که در دهه‌های گذشته در زمینه‌ی توانمندسازی و رسیدن به موفقیت منتشر شده‌اند.

شاید به همین خاطر باشد که شماری از نام‌آورترین اساتید جهانی این رشته، نظرشان را در مورد این کتاب نوشته‌اند و همگان را به مطالعه‌ی دقیق و حتا چندباره‌ی آن دعوت کرده‌اند.

فلسفه و تفکر پشت این کتاب می‌تواند به حدی اثرگذار شود و تحول ایجاد کند که هیچ بعید نیست در سال‌های آینده گروه‌هایی در فضاهای آنلاین و آفلاین شکل بگیرند که حامل اندیشه‌ی اثر مرکب باشند.

این کتاب را باید آمیخته با جان کنیم و در اکنون‌مان جاری سازیم و نتایج‌اش را هم در مقیاس یک عمر متشکل از امروزها و این لحظه‌ها ببینیم و بسنجیم که گفت: «زندگی، آبتنی کردن در حوضچه‌ی اکنون است.»

آنچه خواندید نظر حسین یاغچی ویراستار مجموعه‌ی «ثروتمندان خودساخته» است که درباره کتاب اثر مرکب اظهار نموده است.

کتاب اثر مرکب و مضمون و هدف گذاری آن به نحوی است که مدیر، کارمند، مرد، زن، پیر، جوان و هر مخاطبی در هر قشر و سن و شغل و حرفه ای بتواند به فراخور نیازش از آن بهرمند شود و برای موفقیت و تداوم موفقیت به آن نیازمند باشد.

تا آنجا که نویسنده در مقدمه کتاب ادعایی بزرگ می‌کند و می‌گوید: مهم نیست چه چیزی یاد می گیرید یا از چه استراتژی و تاکتیکی استفاده می کنید، موفقیت در نتیجه اثر مرکب به دست می آید.

توصیه: کتاب «اثر مرکب» را از اینجا تهیه کرده و مطالعه کنید!

.

کتاب رابرت کیوساکی با موضوع «چهارراه پولسازی» و در قالب داستانِ «پدر پولدار و پدر بی‌پول»، از ما دعوت می‌کند که با گفتن این حرفِ کلیشه‌ای که فقط انسان‌های بد به ثروت می‌رسند و انسان‌های خوب، فقیر باقی می‌مانند؛ بیش‌تر از این خودمان را فریب ندهیم!

چون قرنِ ۲۱ قرنی است که انسان‌های بسیار زیادی چه در کشورهای پیشرفته و چه در کشورهای جهان سوم, به‌خصوص با استفاده از امکانات اینترنت و فضای دیجیتال؛ در مدت کمی به ثروت‌های قابل‌توجهی رسیده‌اند و می‌رسند.

امروزه راهِ دستیابی به ثروت در مدت‌زمان معقول، داشتن سواد مالی است، یعنی به‌کارگیریِ مجموعه روش‌هایی که هرکسی در هر سطح تحصیلی و با هر شرایطی می‌تواند آن را در مدت بسیار کوتاهی با گوش دادن به آموزش‌های رابرت کیوساکی یاد بگیرد و وضعیت زندگی خود را با استفاده از تکنیک‌های فوق‌العاده کاربردیِ او؛ به نحو چشمگیری بهبود بخشد.

شما با کتاب صوتی چهارراه نقدی پول؛ طرز ثروتمند شدن را عملاً آموخته و در حقیقت، گواهینامه‌ی رانندگی به‌سوی ثروت را اخذ خواهید کرد!

توصیه: کتاب «چهارراه پول‌سازی» را از اینجا تهیه کرده و مطالعه کنید!

 

.

راه‌های مختلف بسیاری برای ثروتمند شدن وجود دارد.

برنده شدن در قرعه‌کشی یا یک مسابقه تلویزیونی فقط ۲ نمونه از راه‌های‌شانسی هستند.

شما می‌توانی همچنین با کم خرج کردن، کلاهبرداری، یا حتی دزدی ثروتمند شوید، اما همانطور که می‌دانید حفظ و توسعه پول از بدست آوردن پول مهم‌تر است و صد البته کسی که مهارت سرمایه‌گذاری ندارد همه‌ی ثروت خود را در آنی می‌بازد.

کتاب «راهنمایی پدر پولدار» برای سرمایه گذاری» نوشته‌ی «رابرت کیوساکی» و ترجمه‌ی «ناهید سپهرپور» و از مجموعه کتاب «پدر پولدار» است.

این کتاب ترجمه‌ای است از 2000، Rich dad’s guide to investing: what the rich invest in that the poor and middle class do not. موضوع اصلی این کتاب امور مالی شخصی است.

رابرت کیوساکی یک اقتصاددان پیشرو و صاحب تئوری‌های نوآورانه اقتصادی در دنیاست.

وی با نوشتن تفکرات ناب و دست اول اقتصادی در کتاب خود با نام پدر پولدار، پدر بی‌پول تمامی علاقه‌مندان به مباحث اقتصادی و مالی را مبهوت خود کرده است. میلیون‌ها نفر با پیروی از نظرات خلاقانه رابرت کیوساکی توانسته‌اند به موقعیت‌های مالی و اجتماعی خیره‌کننده‌ای در جهان دست یابند.

از جمله ویژگی‌های بارز تفکرات و نظریات کیوساکی می‌توان به کاربردی بودن آنها و ارتباط فوق العاده این نظریات با زندگی واقعی افراد جامعه است. شاخص‌های متعدد رابرت کیوساکی و کتاب‌های پر فروش وی توانسته است تحسین بزرگانی چون آنتی رابینز و دونالد ترامپ را برانگیزد.

رابرت تی. کیوساکی نویسنده کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول، صاحب پرفروش‌ترین کتاب سال در طول شش سال اخیر شده است. این کتاب را انتشارات «آوین» منتشر کرده است.

توصیه: کتاب «راهنمای پدر پولدار برای سرمایه‌گذاری» را از اینجا دانلود کرده و گوش دهید!

.

ما آموزش‌های وارن بافت را فقط به خاطر ثروتی که دارد به شما توصیه نمی‌کنیم.

او سوای ثروتش، یک مغز متفکر اقتصادی است که همه‌ی ما می‌توانیم زندگی خود را با استفاده از شیوه‌های او بهبود بخشیم.

حتی اگر وارن بافت خود یک میلیاردر نبود، بازهم تجربیات او در بسیاری موارد قابل‌استفاده بود، او می‌گوید:

«وال‌استریت» (بازار بورس نیویورک) جایی است که مردم با ماشین‌های لوکسِ «رولز رویس» به آنجا می‌آیند تا از کسی راهنمایی بگیرند که با مترو به آنجا آمده است!»

جالب اینجاست که آموزش‌های وارن بافت برای یک سرمایه‌گذار و کسی که می‌خواهد رشد اقتصادی خود را از نقطه‌ی صفر آغاز کند؛ به یک‌میزان مفید است!

وارن بافت می‌گوید: من فکر می‌کنم اگر شما کارهایی را انجام بدهید که دوست ندارید، نشانه‌ی این است که دیوانه شده‌اید! این کار، شبیهِ این است که ازدواج کردن را برای دوران پیری نگه‌داریم!»

از این کتاب، مهم‌ترین مهارت‌ها و ویژگی‌هایی را خواهید آموخت که باعث شدند وارن بافت تبدیل به بهترین سرمایه‌گذار تاریخ شود.

توصیه: کتاب «125 اصل موفقیت وارن بافت» را از اینجا تهیه کرده و و به توصیه‌های آن گوش دهید!

.

سایر منابع برای یادگیری را اینجا ببینید!

حتی با وجود ترس، نبود همراه و تنهایی باز هم دست به عمل بزنید، شما می‌توانید دنیای خودتان را تغییر دهید. موفق باشید و انگیزه‌تان روز‌به‌روز افزون باد!

 

قصد شروع سرمایه‌گذاری در بورس را دارید؟ اولین قدم این است که افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

در بورسینس با مقالات آموزشی، دوره‌های آنلاین و کتاب‌ها و… به شما کمک می‌کنیم درآمد بیشتری داشته باشید و سود بیشتری از سرمایه‌گذاری کسب کنید.
در توئیتر فالو کنید:
https://twitter.com/jahandide

سلام دوست عزیز یه سوال ازتون داشتم من میخوام وارد بورس شم میخواستم بپرسم بورس خوابیده؟یا هنوز میشه ازش یه چیزی گیر اورد

سلام وقت بخیر
بورس فعال هست و اتفاقا حجم معاملاتش به نسبت خوبه.

با سلام و عرض ادب

پا بزار روی ترست و فقط روبه جلو پیش برو چون هدف تو منتظر توست از وقتی که داری استفاده کن چون تو الان قدرت داری خودت رو در اینده که دوست داری که بشه تصویر سازی کن و در راستاش تلاش کن.

موفق باشد

چطوری توی ۱۴ سالگی با این کرونا پول دربیارم اهتیاج شدید دارم میشه کمک کنید؟؟؟
لطفا لطفا لطفا بگید

من اثر مرکب رو خوندم و واقعا خیلی خوب توضیح داده. اینکه موفقیت یک شبه حاصل نمیشه و زمان میبره خیلی خوب بیان کرده. خصوا تو مثال سه تا دوستی که اول کتاب زده

باپول اندک نمی شود ارزوهای بزرک کرد.ولی میشود سرمایه گذاری کرد.(مثال.دربورس.بیمه عمر.مشارکتی خریدن خانه،ماشین

ممنون خوب بود.

سلام دوستای گلم خیلی خوشحالم که میتونم ببینم هنوز کسایی هستند که دیوانه وار پشت هدف و برنامه ریزی زندگیشون هستند
امیدوارم و برای تک تکتون آرزوی سعادت و خوشبختی دارم
هر کسی که اصالت داره حتما یک رسالت هم داره
که فقط خودش در درونش میتونه این شعله رو روشن نگه داره تا بتونه هدفهایی که داره نه تنها برای رشد خودش بلکه برای ایجاد ارزش و الگو بین انسانهایی که به کمک فکری و مالی نیاز دارند کمک کنند تا هممون سهم زیبا و قشنگ تری از پیرامونمون پیدا کنیم و داشته باشیم .
اگر فکری تو رو به وجد آورد و با حیجان از جات بلند شدی نتونستی خندت رو کنترل کنی
مطمعن باش بهترین و بهترین و بهترین حس دنیا رو تجربه کردی و باید به خودت افتخار کنی
چون اون فکر ابتدای راه خوشبختی شما هستش
و این شعله رو باید همیشه روشن نگهش داری تا بتونی بهش برسی
اون ( استعداد تو هستش )
اون ( همه چیز تو میشه )
اون ( مثل ناموسته )
پس ازش محافظت کن و اولین قدم رو در راهش بردار
تا چشم به هم بزنی نصف راه رو رفتی
امیدوارم این حس درون همتون به وجود بیاد

سلام محمد جان. مطلب تو از خود متن اصلی هم بهتر بود.سپاس

من یک ساعت پیش اون حسو پیدا کردم و حالا با خوندن این متن و پیام تو مطمعنم ک این حس همون راه خوشبختیه ک همه ی ما باید با تلاش خودمون بهش برسیم و با هر شکستی سر خم نکنیم

کسی میدونه در بورس چکونه سرمایه گذاری میشه کرد و ۲_اینکه سرمایه اولیش چقدره و ۳_چقد زمان میبره تا بازده داشته باشه۴_چقد زمان میبره تا چم و خمشو بلد شی

مقدمات سرمایه گذاری در بورس رو اینجا بخونید

خدا میدونه که تمام مشکلات وغصه هام از بی پولی بوده

سلام آقای جهاندیده
من زیر مجموعه شما در باشگاه آگاه هستم
مدت یکسال و نیم تو بورس فعالیت میکنم کلی مطالعه کرده و کلاس رفتم و چندتا سمینار شرکت کردم و هر استراتژی که می تونستم استفاده کردم و با توجه به رشد شاخص من رشد نکردم چکار کنم دیگه خسته شدم لطفا کمکم کنید

سلام وقت بخیر
حقیقت اینه که سرمایه گذاری مستقیم در بورس برای همه افراد مناسب نیست
پیشنهاد میکنم پولتون رو بذارید در یک صندوق سرمایه گذاری در سهام، تا از رشد بورس عقب نمونید
اگه بازم اصرار دارید خودتون معامله کنید و به دنبال سیگنال گرفتن و مشاوره هست میتونید از سایت hamfekran.com سیگنال بگیرید

برای پولدار شدن تنها راه سعادت راه خلاف است.
و من تصمیم به این امر زیبا گرفتم.

تو دنیا هشت میلیارد ادم هس اگه هر کدوم هرکدوم یه یه تومنی بهم بدن که اصن پولی نیس من میلیاردر میشم

راز موفقیت من ارزش خوندن رو داره
شما هم میتونین شانستون رو امتحان کنید
من دانش آموز رشته دهم تجربی هستم و سخت تلاش میکنم تا رشته دندان پزشکی امرا قبول شوم حتی اگر لازم باشد با درامدی که خودم راه انداختم پول دانشگاهم را میدهم
من در بورس سرمایه گذاری کردم و تقریبا چیز های زیادی با مطالعه از بورس فرا گرفتم و تا یک سال آینده یعنی سال ۱۴۰۰ که شاخص کل بورس مثبت میباشد درامد من در ماه تا ۱۵ میلیون در ماه می رسد و من مطمعنم تا پنج سال دیگر یک میلیونر جوان هستم راز موفقیتم را در پنج چیز میدانم
۱ مطالعه روزانه کتاز های برایان تریسی
مطالعه روزانه کتاب های دارن هاردی (اثر مرکب)
۲ مطالعه در مورد کسب و کارم ( بورس )
۳ مطالعه در مورد درسم روزی ۴ الی ۵ ساعت
۴ برنامه ریزی روزانه و هفته گی و سالانه
۵ شکر گذاری و نوشتن اهدافم رو ی برگه کاغذ هر روز
۶ نماز اول وقت ( ربطی به اسلام نداره یک تحقیق در مورد ارتباط نماز اول وقت و انرژی موفییت بکنید برمیگرده به بوداییان هندی )

موفق باشید زیرا ارزش هر انسان به ارزش های اون انسانه و ارزش های اون انسانه که اون رو موفق خواهد کرد

ازدواج کردین????????

خیلی خوب بود بخصوص اون حرف که تنها به این دلیل که جوان هستید به این معنی نیست که نمیتوانید کسب کار عالی داشته باشید

داداش من برای امتحان نوبت دوم کلاس نهمم هر درس کلا نیم ساعت خوندم در مجموع ۵ ساعت شد بعد تو روزی ۵ ساعت میخونی دمت گرم
ولی اینم بگم با همین نیم ساعت خوندن معدلم ۱۹.۵ شد????????????

سلام من می‌خوام پولی فقط به اندازه نیاز خودم داشته باشم یک ماشین و خونه زنمو قسطی خریدم

وای من خیلی دوست دارم پولدار بشم
علاقم و نمیتونم پیدا کنم خسته شدم از بس هر روز فک کردم که چه کار کنم و از چه راهی رشد کنم….

سلام شما به دنبال چیزی میگردی که نفسن نمیخوای نخوا که درو از پاشنه دراری برو درون خودترو حلاجی کن ببین نفسن به چی نیاز داری و در جهتش تلاش کن خیلی از ماها زندگی بیرونی مردمرو میبینیم و چون اون با شرایطش خوشه فکر میکنیم که ماهم هم میتونیم خوش باشم. به صدای قلبت گوش بده.بای

پول 1/10 زندگی انسان را تشکیل می دهد و نه همه ی آنرا. لطفاً به انسانیت هم بها دهید.

سلام تو ثبت نام نوشته شماره تلفن محل سکونت .من تلفن منزل ندارم .تواین مرحله دچار مشکل شدم .چیکار کنم پس اونم اجباریه

سلام. راهی نیست و باید یک شماره ثابت ارائه بدید. شماره یکی از نزدیکان رو وارد کنید.

ممنون از مطالب مفیدتون. لطفا اگر در مورد دیجیتال بیزینس درسوشیال مدیا مطلبی میدونید راهنمایی کنید.چون شنیدم که شغل خوب و در عین حال پردرآمد است. البته آموزش زیادی میخواد که هزینه زیادی هم داره.

من کار تایپ انجام میدم اماده همکاری با همه جا هستم..اگه کار تایپ دارید از طریق تلگرام تماس بگیرید
arshida_2020

یعنی میشه منم یروز پولدار شم☺

به امید خدا – حتما

کاش میشد از تمام پول های دنیا داشتم
کاش میشد انقدر پول داشتم تا هرچی میخوام فراهم کنم
کاش میشد تصوراتم و به حقیقت پیوند بزنم
کاش میشد هواپیما و کشتی شخصی داشتم
کاش میشد انواع ماشین لوکس و راننده داشتم
کاش میشد صدای تو گوش سرمایه دارها بپیچ

ینی خااااااک بر سر دشمنت…چرا آرزو نمیکنی منو داشته باشی😉

خیلی خوبه ارزوهای بزرگی داری این نصف کاره و نصف دیگش اقدامه
اگه بتونی کار و حرفه خوبی پیدا کنی که یکی دو سال بدون توقف کار کنی میتونی به اکثر چیزایی که میخوای برسی
اندازه اروزهات تلاش کن
تلاش کن طلاش کن

اگه پیدا نکردی و کمک خواستی منم میتونم چند تا پیشنهاد کاری عالی بهت بدم
ایدی تلگراممه
*******8

پبشنهاد کاری به ما هم میدید

سلام آقا احسان من به چندتا پیشنهاد کاری نیاز دارم امثال وارد دانشگاه میشم

کاش میتونستی باشی

شعر نو بود یا نه؟

ممنون از مطلب مفیدتون

از شما ممنونم که با مطالب مفیدتون به دیگران کمک می کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ما در بورسینس به شما کمک می‌کنیم:

• منابع درآمد دیگری برای خودتان بسازید
• کسب‌وکارتان را رشد دهید
• ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
• از سرمایه‌تان برای کسب سود استفاده کنید
• سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بدانید

ایمیل‌تان را وارد کنید تا جدیدترین مطالب به ایمیل‌تان ارسال شود:

بعد از ثبت ایمیل لینک تایید برایتان ارسال می‌شود، لطفا روی آن کلیک کنید

سلب مسئولیت: در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (اوراق بهادار، بازار آتی، طلا و ارز و…) ارزش دارایی‌ها ممکن است به سرعت تغییر کند و ریسک از دست رفتن سرمایه وجود دارد. محتوای موجود در سایت بورسینس صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و نظرات شخصی نویسنده را منعکس می‌کند. بورسینس هیچ منفعت یا مسئولیتی در قبال سود و زیان کاربران ندارد و مسئولیت استفاده از تمامی مطالب و محتوای سایت بر عهده کاربران است.

Copyright © Bourseiness 2013-2019

کپی‌برداری از مطالب این سایت به هرشکل، غیرمجاز و غیرقانونی است.

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پرورش افکار – رسیدن به موفقیت قطعی از طریق آموزش و یادگیری قانون جذب توسط دوره کارشناس جذب شوید استاد شریفی

چطور به ثروت برسیم

چگونه با قانون جذب پولدار شویم

نحوه جذب ثروت مبحثی است که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم. تاکنون با انسان های زیادی روبه رو شده ایم که دائم می گویند: از زمانی که به یاد دارم هرگز پولدار نبوده ام! حتی زمانی که در کنار خانواده ام زندگی می کردم، همیشه از بی پولی رنج می بردم و به سختی زندگی خود را سپری می کردم! یا می گویند: زمانی که موفق شدم هزینه های کسب و کار خود را پرداخت کنم، همسرم از من جدا شد! یا این که در یکی از سرمایه گذاری های اخیرا با ضرر زیادی کردم و به شدت شکست خوردم! به راستی چه زمانی قرار است از این وضعیت بد رهایی پیدا کنم؟!

مهم ترین چیزی که باید به آن ها بگوییم این است که شما بیشترین تمرکز خود را روی نداشته هایتان قرار داده اید! و همین مطلب باعث می شود بیشتر از قبل با فقر و مشکلات دست و پنجه نرم کنید. چون طبق قانون جذب انسان ها به هر چیزی که فکر کنند و تمرکز خود را روی آن بگذارند خواهند رسید. حالا اگر قرار باشد شما دائما به مشکلات خود فکر کنید و همیشه به این بیندیشید که چه کاستی هایی در زندگی تان وجود دارد، قطعا قادر نخواهید بود به چیزهایی خوب و ثروت برسید.

سعی کنید موارد منفی را نادیده بگیرید

پس اولین کاری که باید انجام دهید این است که روی وضعیت بدی که اکنون دارید به هیچ وجه تمرکز نکنید و تنها آن را نادیده بگیرید. شاید این کار و نادیده گرفتن آن بسیار سخت باشد، چون ذهن شما عادت کرده است که دائما به آن بیندیشد ولی در عوض می توانید مسیر آن را با فکرهای دیگری عوض کنید و به موارد خوب بیندیشید.

اگر الان فکر بدی به ذهنتان آمده که باعث می شود احساس بدی داشته باشید، باید سریعا آن را با فکر بهتری جایگزین کنید. در این صورت قطعا احساس بهتری پیدا خواهید کرد و احساس قبلی تان دیگر وجود نخواهد داشت. دقیقا کاری که در این زمان باید انجام دهید این است که وانمود کنید فردی ثروتمندی هستید و آن نقش را بازی کنید. بر اساس قانون جذب زمانی که به بازیگری در این نقش بپردازید، بعد از مدتی خواهید دید که واقعا زندگی تان تغییر کرده است و تمام ثروت دنیا را می توانید به سمت خود جذب کنید.

درواقع این همان چیزی است که قانون جذب به ما می گوید «بخواهید و به آن فکر کنید تا به دستش آورید». حتی اگر چیز بدی هم باشد آن را به دست خواهید آورد چون ذهنتان در حال تلاش به دستیابی آن است، و در این راه تمام کائنات نیز به کمک شما خواهند آمد.

دوستان عزیز سایت پرورش افکار در این مقاله به شرح قوانینی می پردازیم که باعث می شود پول و ثروت زیادی جذب کنید. با ما همراه باشید.

باید سخت کوش و مصمم باشید، ولی این فقط نیمی از راه است!

برای این که بتوانید به موفقیت برسید، باید داری ویژگی های مختلفی باشید و خصوصیات مثبت زیادی داشته باشید. قطعا اگر درباره ی این خصوصیات از فردی سوال کنید سخت کوشی جزو اولین پاسخ های او خواهد بود. چون قطعا یکی از مهم ترین دلایل موفقیت می تواند سخت کوشی باشد. ولی باید بدانید سخت کوشی به تنهایی کافی نیست و شما برای دستیابی به موفقیت باید کاری کنید که سخت کوشی تان به خوبی جواب دهد.

این وظیفه ی شماست که سخت کوش باشید و برای پول درآوردن و جذب ثروت تلاش کنید. ولی زمانی این تلاش به خوبی اثرات خود را نشان می دهد که احساس موفقیت و شایستگی را در خود تقویت کنید و در هرلحظه از زندگی تان به خود بقبولانید که می توانید و به خوبی از پس این کار و موفقیت هایی که خواهان آن هستید برمی آیید. شما باید این را از ته قلب خود حس کنید و این باور را به تک تک سلول های بدن خود منتقل کنید که شما انسانی شایسته و توانا هستید.

بسیاری از افراد به خودشان ایمان ندارند و نسبت به توانایی هایشان احساس تردید می کنند و مطمئن نیستند که می توانند از پس هر کاری بربیایند یا خیر! نکته ی مهم این نیست که فقط کار کنید، مهم این است که بتوانید هوشمندانه کار کنید و به خودتان، تجربیاتتان و چیزهایی که دارید اعتماد کامل داشته باشید.

بسیاری از افراد فکر می کنند زمانی قادر هستند به موفقیت برسند که با خودشان بجنگند و با سختی کار کنند ولی به هیچ وجه این طور نیست. تنها کافی است که خودتان را باور داشته باشید و روزبه روز به باورها و زندگی رویایی که قصد ساختن آن را دارید نزدیک تر شوید، هیچ چیز بهتر از آن نیست که خود را مستحق بهترین چیزها در زندگی بدانید.

دنیا نقاش بزرگی است

مهم ترین قانونی که باید در مورد زندگی بدانید این است که زندگی نقاش بزرگی است همین و بس! زمانی که بتوانید این را به خوبی درک کنید خواهید دید که زندگی تان به طور کلی تغییر خواهد کرد و شاهد موفقیت هایی روز افزونی خواهید بود. ولی آیا معنی این قانون را می دانید؟!

تنها کافی است بدانید که زندگی از افکار شما به عنوان رنگ و مرکب استفاده می کند و به هر چیزی که فکر کنید با استفاده از آن زندگی تان را به تصویر می کشد. اگر روی چیزی تمرکز کنید و آن را در ذهن خود بپرورانید که رسیدن به آن را دوست نداشته باشید، در حقیقت عکس این عمل رخ می دهد.

شما روز به روز به آن اتفاق بد نزدیک تر خواهید شد و زندگی به راحتی آن را به تصویر می کشد ولی اگر تمام تمرکز خود را بر روی اتفاقات خوب بگذارید و تمام فکر و ذهن خود را با این افکار پرکنید، قطعا زندگی با استفاده از این ها می تواند تمام ثروت های روی زمین را در اختیار شما قرار داده و آن ها را به تصویر بکشد. این گونه می توانید هرروز موفقیتتان را بیشتر از روز قبل حس کنید.

اگر انرژی تان را صرف چیزهایی کنید که زندگی تان را تباه کند …

یکی از اتفاقاتی که می تواند برای شما به راحتی رخ دهد، این است که در کل طول روز فقط انرژی خود را صرف چیزهایی کنید که زندگی تان را تباه می کند. یعنی شما زمان و انرژی خود را ناخواسته در راه رسیدن به تباهی صرف می کنید. این واقعا می تواند عجیب باشد ولی درست است.

وقتی که از رخ دادن اتفاقی بترسید و دائم به آن فکر کنید این احتمال به صورت قطع وجود دارد که شما بعد از مدتی با آن دست و پنجه نرم کنید، پس بهتر است فکر خود را درگیر چیزی هایی کنید که دوست دارید به دست آورید.

تصور کنید به تمام آرزوهایتان دست یافته اید

اگر فکر کردن به چیزهای بد می تواند آن ها را برای شما رقم بزند، پس قطعا فکر کردن به چیزهای خوب بیشتر از آن می تواند رخ دهد. پس باید مطمئن باشید که به موفقیت دست پیدا خواهید کرد. تنها کافی است تصور کنید تمام چیزهایی که آرزوی آن را داشته اید، اکنون در اختیارتان است و شما در همان شرایطی زندگی می کنید که انتظار آن را دارید.

در جهانی که زندگی می کنیم چیزهای شبیه به هم، یکدیگر را جذب می کنند

زمانی که دائما به خاطر وضعیتی که در آن قرار گرفته اید تاسف می خورید، نباید انتظار آن را داشته باشید که به هر چه می خواهید دست پیدا کنید. این تاسف خوردن ممکن است به رفتار اطرافیانتان در دوران کودکی شما برگردد. به هرحال نتیجه این می شود که تمام افکار و تاسفی که از حال خود دارید را به صورت خودکار به آینده خود پیوند می زنید، و جهان به راحتی آن ها را در زندگی تان اجرا خواهد کرد. در این صورت دائم از خود می پرسید که چرا نمی توانید ثروتمند شوید و ثروت را به سمت خود جذب کنید.

مشکلات به قانون جذب مربوط می شود نه تلاش!

زمانی که هر کاری می کنید و به موفقیت در زندگی دست پیدا نمی کنید، باید بدانید که یک جای کار به شدت مشکل دارد و این قسمتی است که به افکار شما پیوند خورده است. درواقع بسیاری از انسان ها از زمان کودکی خود این گونه تصور می کنند که هیچ گاه نمی توانند به ثروت زیادی دست پیدا کنند و همیشه در فقر دست و پنجه خواهند زد.

این طرز فکر به تنهایی می تواند ثروت را از شما دور کند و باعث شود هرگز به آن چیزی که می خواهید نرسید! چون تنها یاد گرفته اید که نمی شود و گوشتان از این افکار منفی پر است. این در صورتی است که شاید بسیار تلاش کنید و به شدت با خود بر سر موفقیت کلنجار بروید ولی تا زمانی که افکارتان را تغییر ندهید، هیچ اتفاق مثبتی در زندگی تان رخ نخواهد داد.

سرازیر کردن خوشبختی، ثروت و شادمانی در زندگی کار چندان دشواری نیست اگر تنها یک بار برای آن زمان صرف کنید. در حقیقت، بهترین روش برای رسیدن به نتیجه شروع با یک چیز است. در اینجا هشت راهکار وجود دارد که به شما در نهادینه‌کردن و جذب خوشبختی کمک می‌کند و می‌تواند ثروت و شادمانی بیشتری را به زندگی شما تزریق کند. آیا شما آماده‌ی شروع هستید؟ به یاد داشته باشید که استفاده از قانون جذب برای سرازیر کردن ثروت در زندگی شما راه‌حل چندان سریعی نیست. علاوه براین کلید دستیابی به موفقیت در هر روشی، صبوری کردن و تداوم است. اگر شما پرتلاش نباشید و هر روز برای رسیدن به اهداف خود تلاش نکنید، بعید است موفق شوید. اگرچه، افراد پرتلاش و پشتکار شکست را گزینه‌ای می‌دانند که در نهایت منجر به موفقیت آن‌ها می‌وشد.

قانون جذب چیست؟ چشمهایتان را بر روی جهانی با احتمالات…

چطور به ثروت برسیم


قانون جذب و شناختن فرصت‌های ارسالی

۱۱ چیزی که باید در مورد قانون جذب و چگونگی استفاده از آن…

۹ روش از قانون جذب که می تواند زندگی شما را بهبود ببخشد.

۹ تکنیک تجلی قانون جاذب که باید بلد باشید

۷ راه برای اینکه زندگی موفق و بدون محدودیتی داشته باشید

اگر به شما بگویند که شما فرد رویاپردازی هستید و قدرت ماوراءالطبیعه‌ای دارید که هر چیزی که می‌خواهید را برای شما به بار می‌آورد چه خواهید کرد. مشخص می‌شود که این رویا دیگر فصله‌ی چندانی از موفقیت ندارد. در حقیقت، این مفهوم کاملا جدید به واقعیت و روش‌های آن مربوط می‌شود. این همان قانون جذب است.

بر اساس این قانون جذب، شما می توانید هر چیزی که بخواهید را داشته باشید، تا زمانی که این را در ذهن خود بپرورانید. مردم عمدتا از قانون جذب برای جذب ثروت استفاده می‌کنند و بسیاری از مردم توانستند وضعیت مالی خود را بهبود ببخشند. در اینجا هفت راز رسیدن به موفقیت با استفاده از این قانون جذب برای رسیدن به پول بیان می‌شود.

رسیدن به شفافیت

باید دقیقا مشخص کنید که چه چیزی می خواهید. شما باید اهداف مشخصی داشته باشید تا بتوانید سریع‌تر کار کنید. شما باید مقاصد خود در رابطه با میزان پولی که می خواهید دریافت کنید را مشخص کنید. 

از تکینک‌های تصویرسازی کمک بگیرید.

برای جذب ثروت از این تکنیک استفاده کنید. تصویرسازی یکی از روش‌های قدرتمند انگیزش و ایجاد تغییر در وضعیت ذهنی و هیجانی شماست. بر اساس علم فیزیک، هر مقدار انرژی که صرف می‌کنید، به شما بر می‌گردد. زمانی که شما چیزهایی که می‌خواهید دریافت کنید را تصور کنید، آن را در واقعیت‌های هر روز خود جذب می‌کنید. بگذارید بگوییم که شما نیازمند حجم بالایی از پول و آزادی مالی هستید.شما باید خود را در این شکل جدید از هستی تصور کنید، اگر همه‌ی پولی که نیاز داشتید و یا حتی بیشتر از آن را در اختیار داشتید، چه احساسی می‌کردید؟ تصور کنید که شما این پول را دارید ، به خانه‌ی جدید خود نقل مکان کرده‌اید، در ماشین رویایی خود در حال رانندگی هستید و یا اینکه در حال سفر به یک مقصد خارجی هستید. شما حتی می‌توانید از تکنیک بو کردن پول برای حس کردن داشتن پول استفاده کنید.

ریشه‌کن کردن عقاید محدودکنندگی

زمانی که صحبت از پول می‌شود، بیشتر افراد مجموعه‌ای از ارزش‌های منفی را در ذهن خود دارند. زیرا پول یکی از موانع مهم برای بشریت است، بنابراین موضوعی است که انگاره‌های منفی زیادی را به دنبال دارد. شما نمی‌توانید چیزی که دیدگاه منفی نسبت به آن دارید را جذب کنید. این درست است که شما در ابتدا با دشواری‌هایی روبرو می‌شوید،‌ولی به عقاید خود در رابطه با پول توجه کنید. آیا واکنش شما نسبت به افراد ثروتمند منفی است و یا انتظارات منفی در رابطه با پول دارید؟ شما می‌توانید از تکنیک‌های تصویر سازی برای شفاف‌سازی الگوهای قدیمی و جاری کردن ثروت در زندگی خود استفاده کنید.

تمرکز بر روی فراوانی

هرچقدر بر روی یک موضوع بیشتر تمرکز کنید، فراوانی آن در زندگی شما بیشتر می‌شود. تمرکز بر روی فراوانی که هم‌اکنون دارید را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. شما باید قدردان پول، خودرو، خانه‌ی فعلی و تمامی راحتی‌های زندگی روزانه‌ی خود باشید. فکر کنید که شما ثروتمند هستید و در گذر روزها، ثروتمندتر هم می شوید.

غلبه‌کردن بر روی نقاد درونی خود

از دیگر روش های جذب ثروت همین است. زمانی که چیزها به اندازه‌ای که فکر می‌کنیم سخت نیستند، عقاید ما سبب تخریب خود ما می‌شوند. هر زمانی که تلاش می کنید تا فراوانی را به زندگی خود سرازیر کنید، صدای درونی شما به شما می گوید که شایستگی آن را ندارید. این صحبت منفی از خود شما سرچشمه نمی گیرد، این بازتابی از والدین و شرایط تحمیل شده بر روی پول از طرف جامعه است. هر زمان که منتقد درونی شما یک تفکر و یا پول شاد را نقض می کند، می‌توانید از تکنیک‌های تصویر سازی مانند تابلوی علامت توقف و یا X بزرگ استفاده کنید و یا شما حتی می‌توانید عبارتی در تضاد با انتقاد بیان کنید. این عبارت می‌تواند این باشد «پول درآوردن کار آسانی است و همه لیاقت ثروتمندتر شدن را دارند.»

بیشتر به سمت احساسات خود متمایل شوید

ثروتمند بودن باید احساس خاصی را در شما ایجاد کند. چه احساسی خواهید داشت اگر هر چیزی که می خواستید را داشتید؟ باید این احساس خاص را در سرتاسر روز حفظ کنید. بسیاری از افراد دوست دارند ثروتمند و شاد باشند. با این وجود، عکس این موضوع اتفاق خواهد افتاد. گویی این در آموزه‌های مذهبی دنیا به شما آموزش داده شده است، ایمان فراتر از واقعیت است. با خود مهربان باشید و تا می‌توانید به سمت احساسات خود متمایل شوید. هر چقدر احساس بهتری داشته باشید، عملکرد شما در هر جنبه از زندگی خوب خواهد بود.

از فکر کردن زیاد دست بردارید

برای جذب ثروت از فکر کردن زیاد دست بردارید. چیزی که واقعا بر تخریب و محدود کردن قانون جذب تاثیر دارد فکر کردن زیاد درباره‌ی چیزی است که می خواهید. این سبب ایجاد حس تنش و مقاومت می‌شود. باید نسبت به وضعیت احساسی خود آگاه باشید و بدانید که چیزی که واقعا خواستار آن هستید در راه رسیدن به شماست. از فکر کردن به آن دست بردارید، خدا و دنیا پشت شما هستند.

اهداف بلند-مدت خود را یادداشت کنید.

باب پراکتور و دیگر معلمان توسعه‌ی شخصی معتقدند که یکی از مهم‌ترین چیزهایی که می‌توانید انجام دهید نوشتن اهداف بر روی تکه‌ای کاغذ و مرور کردن روزانه‌ی آن است. شما می‌توانید آن را بر روی یک استیکی نوت نوشته و آن را بر روی آینه‌ی دستشویی و یا کیف پول خود قرار دهید. هرکاری می خواهید انجام دهید،  ولی باید اطمینان کسب کنید که هر روز به آن مراجعه کرده و آن را مرور می کنید. با این کار، شما تمایل خود برای رسیدن به اهداف را در جهان اشاعه کرده و در گذر زمان، دنیا آن را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

از جملات مثبت و تاکیدی استفاده کنید.

برای جذب ثروت از جملات مثبت استفاده کنید. عبارات ثروت، موفقیت، لذت، خوشی، خنده، پول و یا هر کلمه‌ی دیگری که خواستار آن هستید را بنویسید. این کلمات باید برای مشا مثبت و واقعی باشند. پیش از رفتن به تخت خواب، حداقل ۵ دقیقه بلند بلند این عبارات را با خود بگویید. در طول زمان، ذهن ناخودآگاه شما به سمت عمل کردن رفته  و جست‌و‌جو برای بهترین روش برای رسیدن به اهداف را آغاز می کند. انتظار دیدن نتایج آنی از این جملات مثبت را نداشته باشید، ولی در عوض در طول زمان شاهد این بهبودهای تدریجی باشید. در نهایت، این ایده‌ها به ماهیت ثانویه‌ی شما تبدیل شده و تغییرات بدن هیچ تلاش و تقلایی در زندگی شما نمایان می‌شوند.

هرگز قدردانی را فراموش نکنید.

موفقیت به سراغ افراد قدردانی می‌آید که به خاطر همه چیز شکرگزار هستند. بخاطر اینکه جهان به شما روی آورده و همه چیز را در اختیار شما قرار داده است، نسبت به آن شکرگزار باشید. تمرکز خود را بر روی چیزهایی بگذارید که هر روز بخاطر آن از خدا تشکر می‌کنید. برای چیزهایی ارزش قائل شوید که می‌خواهید بیشتر شوند. از افرادی تشکر کنید که به شما ایمان دارند، افرادی که همواره از شما حمایت کرده و بدنی که برای شخص شما در حال کار کردن است. خود را در محاصره‌‌ی افرادی قرار دهید که به رویا و بینش شما اعتقاد راسخ دارند. ممکن است سخت به نظر برسد ولی باید از افرادی که رویاهای شما را خراب می‌کنند و خلاقیت شما را با موانع زیادی روبرو می‌کنند، دوری کنید. حقیقت این است که بیشتر افراد در الگوهای منفی گیر افتاده و قادر به دیدن دنیایی که در آن موفق هستند، نیستند. در حقیقت، باب پراکتور معتقد است باید از افرادی که انرژی منفی دارد دوری کرد. دلیل این کار این است که خواه دوست داشته باشید یا خیر، این ارتعاش منفی تاثیر منفی بر روی شما خواهد داشت. همواره شکرگزار باشید تا دنیا نیز به شما رو کند.

احساسات مثبت را تایید کرده و احساسات منفی را تکذیب کنید.

برای اینکه بتوانید همواره ارتعاشات مثبت را به سمت خود جذب کنید، باید احساسات مثبت را به خود راه داده و احساسات منفی را از خود دور کنید. تفکر بر روی ناخودآگاه شما بیشترین تاثیر را دارد. احساسات منفی باید بررسی شده و درک شوند، ولی هیچ گاه نباید به آن‌ها اجازه دهید تا بر روی وضعیت و حال شما تاثیر بگذارند. در حقیقت، وضعیت روانی شما تنها در صورتی تحت کترل خواهد بود که آن را انتخاب کنید. این بدان معناست که شما دیگر نمی توانید بهانه بیاورید که دنیای بیرون بر شما تاثیرگذار است و در عوض باید انتخاب کنید تا شاد و مثبت زندگی کنید. این دنیا پر از شادمانی و اعجاب است و این بستگی به شما دارد که به نیمه‌ی خالی لیوان نگاه کنید یا نیمه‌ی پر آن. این احساس مثبت به محیط رفته و افراد با تفکر مشابه را جذب یکدیگر خواهد کرد. با قرار گرفتن در یک وضعیت روانی منفی، شما افراد منفی مشابه خود را جذب خواهید کرد. به خاطر داشته باشید که تفکر شما سرنوشت شما را کنترل می کند پس باید به دقت فکر کنید.

مشارکت در اقدامات مثبت

مشارکت در کارهایی که بدن، ذهن و روح شما را به آرامش می‌رساند از اهمیت زیادی برخوردار است. به یاد داشته باشید که ماهیت شما کاملا وحشی است و باید خود را از شهر دور نگه دارید و بیشتر در طبیعت زندگی کنید. شما باید از رایانه‌ی خود دوری جسته و برای پیاده روی به جنگل بروید. طبیعت بهترین ارتعاش را دارد و باید بیشترین اوقات خود را حتی الامکان در مزرعه بگذرانید. زمانی که در بیرون از خانه مشغول انجام کاری می‌شوید، ذهن خود را درگیر تاریخ‌ها ، فهرست‌های انجام کار و مسائل کاری نکنید. در عوض، به بررسی موضوعات اصلی و یا تصویر کلی زندگی خود در رویاها و اهداف خود بپردازید. هم‌چنین باید مدت زمان معینی را صرف تمرکز بر روی تنفس عمیق کنید. یکی از دلایل انجام این کار این است که زمانی که بر روی تنفس عمیق تمرکز می کنید، دیگر نمی‌توانید به چیز دیگری فکر کنید. در فعالیت‌هایی شرکت کنید که احساس خوبی به شما دست می‌دهد. مطالعات انجام شده نشان می دهند که شرکت در این فعالیت‌ها سبب رو آمدن غرایز شما می‌شود و احساس سرزندگی و شادابی به شما می‌دهد.

تعرق زیاد

تعرق یکی از روش‌های خوب ترشح هورمون اندورفین است و حال شما را بهتر می‌کند. من ترجیح می‌دهم در فعالیت‌های فیزیکی شرکت کنم که از آن‌ها لذت می‌برم، بنابراین کار می‌کنم و از آن لذت می‌برم. البته کارهایی مانند دویدن، دوچرخه سواری، کوهنوردی، پیک‌نیک رفتن و یا هر کار دیگر قطعا به بهتر شدن ال شما کمک می‌کند. هم‌چنین می توانید وش آب گرم، سونا، حمام آب گرم و اتاق‌های بخار را برای عرق کردن امتحان کنید. هرکاری که دوست دارید انجام دهید، نکته‌ ی مهم این است که شما باید هم بدن فیزیکی و هم بدن روحانی خود را درگیر کنید. زمانی که شما هر دوی این بدن‌ها را به طور همزمان درگیر می‌کنید، می‌توانید سلامت جسم و جان خود را بهبود ببخشید. 

شادی کردن برای موفقیت دیگران

یکی از کارهای مثبتی که می‌توانید انجام دهید این است که برای موفقیت دیگران شادمانی کنید. تمامی رهبران بزرگ معتقدند که پیشرفت زمانی اتفاق می‌افتد که شما از رقابتی بودن به خلاق بودن تغییر جهت دید. اگر شما از موفقیت دیگران خوشحال نشوید نمی‌توانید خلاق باشید و در حقیقت، شما باید بتوانید دیگران موفق اطراف خود را دوست داشته باشید. یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید «وقتی جزر و مد بالا می‌آید همه‌ی کشتی‌ها نیز بالا می‌آیند.» و این ضرب‌المثل برای تمامی موفقیت‌های زندگی و کاری کاربرد دارد. برای موفقیت دیگران شاد باشید و همین سبب بار آوردن موفقیت بیشتری برای شما می‌شود. شما باید در بیشتر اوقات در زندگی خود مثبت بیاندیشید. شما باید در کار خود اعتماد به نفس داشته باشید و از پیروزی اطرافیان خود خوشحال شوید. در عوض، آن‌ها نیز زمانی که شما به هدف، رویا و تمایلات خود دست پیدا می‌کنید، برای شما خوشحال می‌شوند.

فراموش نکنید که به یادگیری خود ادامه دهید

مهم نیست که فکر می‌کنید چقدر باهوش هستید، همیشه چیزهای زیادی وجود دارند که می‌توانیم از شادمانی، و موفقیت فرا بگیریم. هزاران معلم در بیرون هستند که هر یک دیدگاه خاص خود را دارند. زمانی که در حال یادگیری چیز جدیدی هستم، حتما باید چیزی را یاد بگیرید که با شما هم‌خوانی دارد نه چیزی که درست نیست. شما نمی‌توانید ۱۰۰ درصد با هر معلم موافق باشید تا بتوانید چیزی را از آن‌ها فرا بگیرید. در عوض، تنها یک یا دو ناگت قدیمی که مناسب شما باشد را برداشته و باقی را نادیده بگیرید.

افکار نهایی

شما می توانید از قانون جذب برای هرچیزی استفاده کنید. تنها چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که این سفر یک سفر لذت بخش است و نیازمند گذراندن سختی‌ها نیست. در حقیقت، هر چه زندگی را راحت‌تر بگیرید، قانون جذب نیز برای شما سریع‌تر و کارآمد تر خواهد بود. 

 

مطلب قبلی

ویدیو انگیزشی ارزش تو

مطلب بعدی

ویدیو انگیزشی درس هایی که می توان از شیر آموخت

10 دلیلی که چرا ترک عادات بد خیلی سخت و مشکل است

راهنمای اساسی برای روتین های صبحگاهی

چالش 21 روزه: برنامه قانون‌ جذب برای تجلی شادی

چرا تفکر مثبت میتواند سلامت جسمی را بهبود بخشد

شکست را به موفقیت تبدیل کنید: استفاده از قانون جذب برای غلبه…

موفقیت به معنای اتخاذ یک انتخاب بزرگ نیست، بلکه به معنای…

چگونه شروع به استفاده از قانون جذب کنیم؟ 8 موردی که همین…

برای چت کردن با ما روی آیکون مشاور فروش کلیک کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

هیچوقت برای پس انداز کردن و سرمایه گذاری کردن زود نیست. افراد جوانی که از سنین پایین پس انداز کردن را شروع می کنند، میتوانند این رفتار را به یک عادت همیشگی تبدیل کنند. هرچه زودتر به سرمایه گذاری کردن روی بیاورند پول بیشتری در زندگی نصیب شان می شود. برای جمع کردن پول اضافی مناسب برای سمایه گذاری باید کسب و کار خود را آغاز کرد. هر شخصی که عادت های مصرف روزانه اش را بررسی کند و آن ها را تغییر دهد می تواند پول مورد نیاز برای سرمایه گذاری را تهیه کند.

اگر میخواهید ثروت اندوزی کنید، زمان مهمترین عامل است. هرچه زمان پس انداز و سرمایه گذاری کردن بیشتر باشد مقدار مال اندوخته شده هم بیشتر میشود.

·         در بلند مدت مبلغ هنگفتی میتوان برای سرمایه گذاری کنار گذاشت تا در کوتاه مدت. شاید خیلی واضح به نظر بیاید اما خیلی ها تأثیر زمان را جدی نمی گیرند.

·         برای مثال، اگر از 5 سالگی ماهی 50 دلار کنار بگذارید در 65 سالگی 36،000 دلار خواهید داشت. این مبلغ را نمیتوان برای سرمایه گذاری در نظر گرفت.

·         اگر در 50 سالگی شروع کنید و ماهی 200 دلار کنار بگذارید در همان 65 سالگی به مبلغ 36،000 دلار می رسید.

چطور به ثروت برسیم

·         اگر در سنین پایین شروع کنید زمان بیشتری برای جبران کردن ضررها خواهید داشت. اما در سنین بالا زمان کمتری دارید.

تداوم روتین کنارگذاشتن پول (هفتگی، ماهیانه یا سالیانه) تأثیر بسزایی در موفقیت بلند مدت شما دارد. اگر در بخاطر آوردن زمان افزودن به حساب خود مشکل داشتید، سعی کنید یک انتقال خودکار ماهیانه برای حسابتان فعال کنید.

·         پس انداز یعنی انتقال پول به یک حساب جداگانه. باید بین حساب شخصی و حساب پس انداز تفاوتی باشد.

·         این روش باعث می شود که پول های اضافی را خرج نکنید. بعد ها می توانید موجودی حساب پس انداز خود را در سهام یا اوراق قرضه وارد کنید.

·         کنار گذاشتن با برنامۀ قبلی پول به این معناست که می توانید هر سری مقدار کمتری به آن اضافه کنید. با این کار ذخیره کردن پول بسیار راحت تر می شود.

وقتی بودجه شما در پس انداز است ، هرچه سریعتر این وجوه را به یک سرمایه گذاری منتقل کنید. بازده بیشتری را از یک سرمایه گذاری کسب خواهید کرد. وقتی پول را از پس انداز به سرمایه گذاری منتقل می کنید، از تکنیک ترکیبی استفاده کرده اید.

·         ترکیب باعث می شود سرمایۀ شما سریع تر رشد کند مانند یک گوله برف که از بالای کوه قل می خورد. هرچه بیشتر قل بخورد، بزرگ تر می شود.

·         زمانی که از ترکیب استفاده می کنید در واقع سود روی سود می آورید. با گذشت زمان، شما هم روی پول اولیۀ خود سود برده اید و هم سود های قبلی به شما سود داده اند.

ارزش شاخص هر سرمایه گذاری ممکن است در هر سال معین بالا یا پایین شود. با این حال، با گذشت زمان، این شاخص میانگین بازده حدوداً 10 درصدی در سال دارد. می توانید از میانگین هزینه های دلار برای بهره مند شدن از کاهش های کوتاه مدت در ارزش یک سرمایه گذاری استفاده کنید.

·         زمانی که از قیمت دلار استفاده می کنید، هر ماه همان قدار مشخ را به حساب خود اضافه می کنید.

·         میانگین هزینه های دلار به طور معمول با سرمایه گذاری سهام و صندوق متقابل استفاده می شود. هر دو این سرمایه گذاری در سهام خریداری می شوند.

·         اگر قیمت سهام پایین بکشد، شما سهام های بیشتری می خرید. برای مثال، شما هر ماه 500 دلار به حساب خود اضافه می کند. اگر قیمت هر واحد بورس 50 دلار باشد شما 10 واحد می خرید. اگر قیمت هر واحد تا 25 دلار کاهش یابد ماه بعد شما با 500 دلار می توانید 20 واحد خریداری کنید.

اگر در اوراق قرضه سرمایه گذاری کنید، ضرب سود در سود سرمایه را چند برابر می کند. برای بورس، چندبرابر شدن یعنی افزایش درآمد ها. در هر دو صورت، شما باید سود حاصل را دوباره سرماه گذاری کنید.

·         دفعات و زمان هم مهم هستند. تعدد دفعات به این معنا است که سود حاصل را دوباره سرمایه گذاری کنید. هر چه بیشتر این اتفاق طول بکشد ثروت شما بیشتر می شود.

·         برای مثال، اگر در 25 سالگی ماهی 100 دلار پس انداز کنید و با 6 درصد سود تا 65 سالگی 48 هزار دلار به حساب سپردۀ خود اضافه کرده اید. حال اگر هر ماه سود حاصل را هم سرمایه گذاری کنید در آن 40 سال 200،000 دلار در حساب دارید.

·         در مقابل، اگر از 40 سالگی حساب سپرده گذاری افتتاح کنید با ماهی 200 دلار و سود 6 درصد تا 65 سالگی 60 هزار دلار در حساب خود دارید. البته فرصت کافی برای چندبرابر کردن ندارید.

حساب سپده گذاری اجازۀ دسترسی به پول را در هر زمانی وبا خطر کم تر به شما میدهد. این انتخاب نرخ سود کمی دارد. گواهی سپرده بازده بهتری را به ارمغان می آورد اما انعطاف پذیری کم تری دارد. باید پول را برای مدت زمان زیادی در بانک بگذارید که ممکن است از چندماه تا چندسال طول بکشد.

·         این نوع سرمایه گذاری ها سودهای متعددی دارد. راه اندازی آن ها آسان تر است، و معمولاً تا 250000 دلار اعتبار دارند. یعنی امن هستند.

·         نکتۀ منفی این حساب سود کم آن است. بدون سود، سرمایۀ شما چندبرابر نمی شود. در نتیجه گواهی سپرده و حساب های سپرده گذاری برای نگ داشتن کوتاه مدت پول مناسب هستند.

·         بانک های کوچکتر و مؤسسه ها گاهی نرخ سود بالاتری پیشنهاد می دهند که برای جذب مشتری است.

زمانی که اوراق قرضه می خرید به دولت یا شهرداری ها پول قرض می دهید. حتی می توانید در اوراق قرضۀ مشارکتی سرمایه گذاری کنید.

·         سود سالیانۀ اوراق قرضه ثابت است. همچنین می توانید همان سود را برای خرید اوراق بیشتر مصرف کنید و پول خود را دوبرابر کنید.

·         بازپرداخت سرمایۀ اولیۀ شما و سود آن طبق نرخ دولت است. ضمانت این اوراق معمولاً با مالیات است و آن ها کم خطر هستند.

·         بازپرداخت اوراق مشارکتی بر اساس ارزش مشارکت است.

·         این اورا را از بانک ها می توان تهیه کرد.

·         نکتۀ منفی این روش در این است که سود پایین بازپرداخت کم هم دارد. حتی با سود بالا هم به نسبت بورس بازپرداخت کمی دارد. البته خطر اوراق بهادار از بورس کم تر است.

·         میانگین سود بازدهی اوراق بهادار از 1928 سالیانه 6.7 درصد است که همین مورد در بورس 10 درصد است.

وقتی سهام می خرید از صاحبان آن شرکت می شوید. سهام داران سهام می خرند تا از سود افزایش قیمت آن سهام بهره ببرند.

·         میانگین سود بورس بهتر از دیگر سرمایه گذاری ها است. با اینکه بورس بازپرداخت بیشتری دارد خطر بیشتری هم دارد. هرچه بیشتر در بورس باشید بیشتر فرصت دارید ضرر حاصل از کاهش قیمت ارزش سهام را جبران کنید.

·         اگر شرکت به سود بالا برسد ممکن است سهم سهامداران را بخرند.

بودجۀ مشارکتی یک استخر پر از پول اصطلاحی است برای چندین سرمایه گذار. بودجه ها با روش های امن مانند اوراق قرضه و بورس سرمایه گذاری می شوند.

·         حساب های بودجۀ مشارکتی به راحتی افتتاح می شوند. سرمایه داران هزینه ای برای مدیریت حساب ها پرداخت می کنند. اگر بخواهید می توانید به سرمایۀ خود بیافزاید یا دوباره سود خود را سرمایه گذاری کنید.

چطور به ثروت برسیم

ETF نوعی امنیت در بازار است که مانند تقاطع بین یک بودجۀ مشارکتی و سهام عمل می کند. شما می توانید ETF را از طریق یک کارگزار یا یک مشاور الکترونیکی ، مانند Betterment ، تجارت کنید. ETFs این مزیت را دارند که هزینه کمتری داشته باشند و نسبت به سهام فردی از نظر مالیاتی کارآمدتر باشند.

·         چندی از معروف ترین ETF ها شامل SPDR S&P 500 ، SPDR Dow Jones

 اگر شغل شما طرح بازنشستگی ارائه می دهد ، دریابید که آیا پیشنهاد کارفرمای شما با حساب بازنشستگی شما مطابقت دارد یا خیر. اگر چنین است ، این یک روش عالی برای پس انداز کردن پول و ایجاد سریع ثروت است.

·         اگر حساب بازنشستگی داشته باشید خیلی راحت تر مطابقت پیدا می کنند.

·         شاید کارفرمای شما به ازای هر دلار در حساب شما یک لار دیگر به آن بیفزاید.

شاید گزینه های دیگری هم داشته باشید. کمی تحقیق کنید و راه های سرمایه گذاری که بازپرداخت خوبی دارند را انتخاب کنید. چند نمونۀ خوب:

·         وام فرد به فرد. از پلتفرم هایی مانند Club  یا Prosper استفاده کنید و به اشخاصی که نمی توانند از بانک وام بگیرند وام بدهید. می توانید از نرخ سود 6 دصدی استفاده کنید.

·         املاک. اگر پول هنگفتی برای خرید املاک مستقل ندارید از شرکت های سرمایه گذار استفاده کنید که با مقدار پول کم یکی از صاحبان ملکی شوید.

 برخی از سرمایه گذاری ها ممکن است با هزینه های زیادی همراه باشند که می تواند به میزان قابل توجهی بازده شما را کاهش دهد. قبل از هرگونه سرمایه گذاری، با مشاور مالی خود صحبت کنید (در صورت داشتن یکی) در مورد انواع هزینه هایی که می توانید انتظار پرداخت آن را داشته باشید. برخی از انواع متداول هزینه ها عبارتند از:

·         هزینه های بودجۀ مشارکتی

·         مدیریت بودجه یا مشاور

·         هزینه های انتقال برای فروش یا خرید سهام و اوراق قرضه

·         هزینه های سالیانۀ حساب

اگر شغل تمام وقت دارید میتوانید سرمایۀ خود را با راه اندازی یک شغل نیمه وقت افزایش دهید. از بخش اضافی حقوق خود برای افزایش سپرده گذاری هایتان استفاده کنید. با افزایش سرمایه، سریعتر ثروتمند شوید.

·         یک شغل کوچک داشته باشید. یک شغل جدید یعنی نیاز به استخدام مردم برای انجام کارهای خاص. برای مثال، یک شخص برای بررسی رزومه ها.

·         شاید در این شغل به جایی برسید که به شغل تمام وقت شما تبدیل شود.

اگر برای یک سرگرمی اشتیاق خاصی دارید آن را به شغل خود تبدیل کنید. برای مثال از موج سوای لذت می برید به حدی از تجربه در این عرصه برسید که بتوانید راهی برای حل مشکلات افرادی که موج سواری را دوست دارند پیدا کنید. شاید یک نوع تختۀ خاص طراحی کنید.

·         شغل های موفق مشکلات مصرف کننده را رفع می کنند. از دیگر افرادی که کوج سواری می کنند بپرسید که چه مشکلاتی دارند شاید بتوانید راهی برای حل آن ها پیدا کنید.

اگر برای هزینه های خود بودجه تعیین نمی کنید قطعاً پول خود را هدر می دهید. برای تمامی هزینه های خود بودجۀ مشخصی تعیین کنید و بر اساس آن خرج کنید.

·         هزینه های ماهیانۀ خود را بررسی کنید. بعضی از آن ها مانند اقساط ثابت هستند. بعضی دیگر مانند بنزین یا تفریح هزینه های متغییر هستند.

·         حتماً برای هزینه های ثابت خود یک بودجۀ ثابت در نظر بگیرید.

·         هزینه های جانبی را بازبینی کنید و در صورت امکان آن ها را اصلاح کنید و مقدار مصرف را کاهش دهید.

·         به نسبت شرایط خود شاید بتوانید هزینه های اجارۀ منزل را هم کاهش دهید.


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

 بله، من را به لیست خبرنامه اضافه کنید

شما به خبرنامه پول پدیا پیوستید 🙂

مرجعی برای مقالات تخصصی اقتصادی و راهنمایی برای سرمایه گذاری و تجارت

پول پدیا از فعالان اقتصادی، نویسندگان و مترجمان حوزه بورس، استارت آپ ها، مشاوران سرمایه گذاری و تجارت دعوت به همکاری می‌کند.
ایمیل: contact@poolpedia.com

با عضویت در خبرنامه پول پدیا از این پس بهترین های بازار پول و سرمایه و صدها مطالب مرتبط دیگر را به صورت هفتگی روی ایمیل خود دریافت خواهید کرد



چطور به ثروت برسیم
چطور به ثروت برسیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *