چطور به طوطی حرف زدن بیاموزیم؟

 
helpkade
چطور به طوطی حرف زدن بیاموزیم؟
چطور به طوطی حرف زدن بیاموزیم؟


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


مشاوره تحصیلی و انتخاب شغل

 

زمان های سرحالی طوطی را بشناسید و آن زمان را برای آموزش انتخاب کنید

چطور به طوطی حرف زدن بیاموزیم؟

 

چگونه به طوطی حرف زدن بیاموزیم کاسکو و طوطی سخنگو برای هر کسی بامزه است. همه از اداها و تقلید صدای آنها لذت می برند. اما گاهی آموزش آنها دشوار است. اول از همه باید در انتخاب گونه ی پرنده دقت کنید. برخی گونه ها دیرتر و برخی زودتر حرف می زنند. برخی دیگر اصلا سخنگو نیستند. این مسئله اکثرا با قیمت پرداختی برای پرنده رابطه ای مستقیم دارد. قبل از خرید طوطی به امید حرف زدن این نکته را در نظر بگیرید.

 

• برای آموزش طوطی یا کاسکو به زمان و حوصله ی زیادی نیاز است. اما زمانی که طوطی یادگیری را شروع کند ادامه ی روند چندان دشوار نیست. در تمام مدت روز حرف زدن با او را از یاد نبرید. آموزش باید مداوم و مرتب باشد. برخی از صاحبان پرنده، حوصله ی تعامل طولانی مدت با آنها را ندارند. به همین دلیل یک سی دی از حرف های مورد نظر خود را ضبط می کنند و برای پرنده دائما پخش می کنند. فراموش نکنید که طوطی پرنده ای اجتماعی است و به توجه و محبت شما نیاز دارد. هر چند استفاده از سی دی در یادگیری حرف زدن تاثیر دارد، اما بهتر است او این کلمات را از شما بشنود.

 

• زمان های سرحالی طوطی را بشناسید. طوطی ها هم مانند انسان ها برخی ساعات روز حوصله ی حرف زدن یا تعامل ندارند. زمان هایی که او شادتر و سرحال تر است و در زمان عادی بیشتر تولید صدا می کند را برای آموزش انتخاب کنید. در اغلب گونه های طوطی ساعت اولیه ی روز و پیش از غروب آفتاب برای یادگیری بهترین ساعت ها هستند.

 

• طوطی های وحشی باید به شما اطمینان کنند. آنها باید به شما عشق بورزند و بدانند شما برای آنها اهمیت قائل هستید. اگر طوطی شما را دوست داشته باشد بیشتر به شما توجه می کند و سریع تر یاد میگیرد. در این صورت طوطی در تلاش برای گرفتن محبت از شما یا جلب توجه حتما شروع به تولید صدا خواهد کرد. یکی از راه های جلب اطمینان طوطی آزاد گذاشتن او است. روزی دو ساعت اجازه دهید آزاد باشد و در فضای خانه پرواز کند. البته در لوس کردن او و محبت به وی افراط نکنید. طوطی هایی که محبت زیاد دریافت می کنند و دستی شده اند، به دلیل دریافت توجه و آزادی کافی تلاشی برای حرف زدن نمی کنند.

 

• به صحبت هایتان تنوع بدهید. برای آموزش یک کلمه آن را با تون های مختلف تکرار کنید. همچنین شکل آن را به او نشان دهید. برای مثال تخمه را در دست بگرید و به او نشان بدهید. به او بگویید «تخمه می خواهی؟»، «تخمه دوست داری؟». در این صورت طوطی راحت تر می فهمد که در مورد چه چیزی صحبت می کند. کلمات را رسا و واضح و بلند بیان کنید. سعی کنید پس از تکرار کلمه در بار اول، آن را در جمله به کار ببرید.

 

• برای آموزش حرف زدن توجه طوطی را جلب کنید. سعی کنید فاصله ی مناسبی با قفس داشته باشید و به او استرس وارد نکنید. کلمات را بارها و بارها تکرار کنید و با او خوش برخورد باشید.

 

• حیوانات هم مانند انسان ها خلقیات متفاوتی دارند. برخی طوطی ها به حرف زدن علاقه دارند. زود یادمی گیرند. اما برخی دیگر با حرف زدن میانه ای ندارند و زمان نسبتا طولانی تری می طلبد تا به حرف زدن بیوفتند. برای آغاز آموزش سعی کنید از کلمات رایج در خانه و جملات امری کوتاه استفاده کنید. مثلا تخمه بده، بوس بده، بیا، سلام، حالت خوبه؟ بیا پیشم، جملات خوبی برای شروع هستند. در ادامه می توانید جملات کوتاه را با هم ترکیب کنید و جملات طولانی تری برای او بسازید. برای کلمات پرتکرار در خانه به تلاش چندانی نیاز ندارید. معمولا طوطی اسم صاحب و سایر اعضای خانواده را در اثر تکرار خوب به ذهن می سپارد و تکرار می کند.

 

 

• از خرید اسباب بازی برای او غافل نشوید. یک تاب و چند گلوله ی رنگی در اختیارش بگذارید. طوطی های شادتر سریع تر یاد می گیرند. بعد از تکرار یک کلمه به او تخمه یا آجیل جایزه بدهید. در صورتی که طوطی شما حرف زشتی یاد گرفته است، از تنبیه او غافل نشوید. رفتارهای زشت طوطی از قیمت او می کاهد. اگر به صورت تصادفی حرف زشتی را از تلویزیون یا یکی از اعضای خانواده یادگرفته است، با هر بار تکرار روی قفس او پارچه ی سیاه بکشید. از مدت زمان کم شروع کنید و در صورتی که تکرار کرد به مدت تنبیه بیافزایید.

 

منبع : wikihow.com


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


واسه همه چی جا هست!


رزرواسیون آنلاین هتل/تضمین کمترین قیمت


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید


حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


طراحی و بازسازی فضای داخلی


کسب درآمد با سرمایه کم در خانه


مطمئن ترین درگاه خرید لپ تاپ های استوک


پرداخت سریع هزینه بلیط با کارت عضو شتاب


ارزان ترین راه سفر به نقاط مختلف داخلی

درمان قطعی وزوز گوش باروش نوین کلینیک نجوا

پکیجی که شما را به هدف تحصیلی‌تان میرساند


مطمئن ترین درگاه خرید لپ تاپ های استوک

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

بسیاری از مردم طوطی را به عنوان حیوان خانگی می گیرند، زیرا امیدوارند که سطح سرگرم کننده ای از تعامل گفتاری با این موجودات یکتا و هوشمند داشته باشند. درک مردم از رفتار گفتاری این پرنده می تواند از درک ویژگی سرگرم کننده تا گفتار انسانی تا این باور که آن ها می توانند مکالمه ای با حیوان خانگی خود داشته باشند، متفاوت باشد.

در حالی که ما سطح تعاملات در این بخش از سرگرمی نمناک مورد بحث قرار نخواهیم داد، اما اگر می خواهید طوطی خانگی تان صحبت کند، باید بدانید چه کاری می توانید برای کمک به این نوع رفتار انجام دهید؟

1. گونه و نوع طوطی خود را بشناسید

از لحاظ تئوری همه گونه های طوطی باید قادر به یادگیری زبان انسان باشند، اما برخی از آن ها در “صحبت کردن” نسبت به بقیه مهارت کمتری دارند. طوطی های خاکستری آفریقا، طوطی های آمازون، کاکل سفیدها و کوکاتیل ها شاید شناخته شده ترین – معروف نوع آن هستند، اما حتی طوطی های کوچک نظیر باجریگار (معروف به پاراکیت یا باجگی)، طوطی کواکر و لاوبرد می توانند در طول زمان نیز یاد بگیرند.

این گونه ها به قدری باهوش هستند که می توانند زبان، عبارات و حتی جملات قابل تشخیص را یاد بگیرند. اگر اولویت شما داشتن یک طوطی است، بهتر است با یکی از گونه هایی که به خاطر توانایی صحبت کردن مشهور است، آشنا شوید.

چطور به طوطی حرف زدن بیاموزیم؟

گونه های دیگری که به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شوند، مانند ماکائو، کیاکو، طوطی های سنگال، هم چنین می توانند یاد بگیرند که برخی کلمات را بیان کنند اما به طور معمول کم حرف تر هستند.

2. شروع ساده:

صرف نظر از نوع پرنده ای که با او تمرین می کنید، بهتر است با یک یا دو کلمه ساده شروع کنید، مانند “سلام”، “خداحافظ” یا “پرنده”. این طوری است که بسیاری از طوطی ها همه آهنگ ها را با اضافه کردن دانه دانه کلمات در یک زمان یاد می گیرند.

3. خودتان نیز تکرار کنید:

پرندگان یاد می گیرند که کلمات را با بارها بارها شنیدن تقلید کنند تا قبل از اینکه پرنده شما آن را نگفته، چند بار تکرار کند. به این معنی است که بسیاری از پرندگان یاد می گیرند از صداهای محیطی نظیر زنگ در، مایکروویو و یا تلفن، بدون اینکه صاحبانشان به آن ها درس بدهند، تقلید کنند.

چنانچه در نمناک اشاره شده است طوطی ها، قبل از این که شروع به تقلید صدایی کنند، به آنها گوش می دهند. این خصوصا در طوطی های خاکستری آفریقایی رایج است ، که می تواند بهترین سخنگویان باشند اما اغلب پس از یک سالگی صحبت نمی کنند.بنابراین اگر طوطی آنچه که شما می گویید را تکرار نکرد، دلسرد نشوید.

4. واضح صحبت کنید:

طوطی ها به بهترین شکل یاد می گیرند زمانی که کلماتی که می شنوند همیشه به وضوح باشد, پس به طور واضح کلماتتان را تلفظ کنید. مهم است که معلم (مالک) کلماتش را زمزمه نکند, بلکه به طور مستقیم به طوطی اش بگوید و هر بار با یک همان لحن صحبت کند.

استفاده از یک لحن به معنی استفاده از همان کلمه برای هر بار که شما می گویید است, و تاکید بر روی همان هجاها در یک کلمه به یک روش در هر زمان مهم است. به نظر می رسد که پرندگان هنگامی که یک کلمه با صدای بلند و مشتاقانه برای آن ها تکرار می شود, سریع تر یاد می گیرند. کلید تقلید در پرندگان, تکرار واضح است.

5. پاداش زیاد:

بهترین راه برای تشویق یک پرنده برای یادگیری یک کلمه استفاده از اصول تقویتی مثبت است. در ابتدا هر بار که کلمه جدید را به طوطی می گویید، یک پاداشی کوچک به او بدهید که در طی آن فقط در طول تمرین دریافت می کند. مواد غذایی کوچک مثل یک تکه بادام، دانه گل آفتابگردان یا بخشی از یک انگور، بسته به ترجیحات پرنده شما.

باید چیزی باشد که پرنده شما بیشتر از همه دوست دارد و این مورد را فقط در طول تمرین باید بدهید و بلافاصله پس از آن که کار مورد نظر را انجام می دهد، به پرنده تان پاداش دهید. در ابتدا، هر بار که کلمه ای را می گویید، به او خوراکی را بدهید. وقتی که پرنده متوجه می شود که وقتی این کلمه را می گویید، صبر می کنید تا به شما نگاه کند بعد از گفتن کلمه به او پاداش دهید.

در نهایت صبر کنید تا پرنده شروع به گفتن کلمه قبل از دادن پاسخ کند، حتی اگر صدا درست بخشی از کلمه باشد.هنگامی که پرنده شروع به تلاش برای گفتن کلمه به طور مرتب می کند، صبر کنید تا زمانی که پرنده تلاشی را برای گفتن کلمه کند. در نهایت، پرنده را خواهد دید که با او برخورد می کنید و ممکن است کلمه را بدون نیاز به گرفتن پاداش به شما بگوید.

6. صبور باشید:

درست همانطور که افراد مختلف در سن های متفاوتی یاد می گیرند، بنابراین پرندگان نیز متفاوت هستند. برخی از پرندگان در عرض چند ماه قادر به یاد گرفتن هزاران کلمه هستند، در حالی که برخی دیگر تنها چند کلمه را یاد می گیرند.

در بخشی، سرعتی که یک پرنده یاد می گیرد ، بستگی به این دارد که شما چقدر با او تمرین می کنید؛ با این حال، برخی از پرنده ها بدون توجه به اینکه چقدر سعی می کنید به آن ها آموزش دهید، چیزی را یاد نمی گیرند. صبر کنید، صبور باشید، انتظارات منطقی داشته باشید و زود شروع کنید.

در حالی که اغلب طوطی ها چه چیزی را بعد از چند روز گوش دادن تکرار نخواهند کرد، اما آن ها هنوز مشغول جذب و پردازش چیزهایی هستند ، که شما می گویید.بنابراین، هرچه بیشتر با آن ها صحبت کنید زودتر شروع به صحبت کردن با شما خواهند کرد.

7. استراحت بدهید:

پرندگان از طریق تقلید یاد می گیرند و شما باید یک کلمه را تکرار کرده و آن را با یک روش بارها و بارها تکرار کنید، تا واژگان جدید را به طوطی خود آموزش دهید.با این حال، بهتر است که تعداد زیادی از تکرارها را در یک دوره آموزشی تمرین نکنید.

پنج یا شش کلمه کافی است که هر یک با یک زمان منحصر به پرنده کوچکتان بگویید و برای بیشتر پرنده ها چند بار در روز مناسب است.بیش از آن ممکن است برای طوطی خسته کننده باشد، و ممکن است علاقه اش را به آموزش از دست بدهد.

8. فشار نیاورید:

درست مثل این که مردم روزهای خوب و بدی دارند، وقتی نوبت یادگیری می شود، برای پرندگان هم همین اتفاق رخ می دهد. بعضی روزها، پرنده شما ممکن است بیش از حد خسته و یا حواس پرت باشد.

اگر به نظر می رسد که پرنده شما در یک زمان خاصی بی علاقه به نظر می رسد، یک روز استراحت کنید و یک بار دیگر مجدد امتحان کنید. سعی کنید ناامید نشوید. همه ما حالات مختلفی داریم و بنابراین طوطی های خود را نیز همینگونه ببینید.بیش از حد به آنها فشار نیاورید.

9. محدودیت ها را قبول کنید:

برخی از پرندگان یک کلمه جدید را کامل می گویند، در حالی که پرندگان دیگر تنها در ابتدا بخشی از کلمه را دریافت می کنند. چنانچه در بخش سرگرمی نمناک توضیح داده ایم بعضی از پرندگان هرگز نمی توانند یک کلمه را به روشنی یک انسان بیان کنند.

کلید آموزش پرنده، می تواند دادن پاداش به طور مداوم برای طوطی باشد که سعی می کند حتی بخشی از کلمه را بگوید، و این کار سپس تلاش می کند تا پرنده را کمی بالا ببرد تا بتواند کلمه را به طور کامل ادا کند.

با این حال، همه طوطی ها را نمی توان آموزش داد. بسیاری از آن ها در پاسخ به رفتارهای انسانی، مانند تلاش برای خداحافظی، هر بار که در باز می شود خداحافظی می کنند. با این حال، نسخه پرنده برای “خدانگهدار” ممکن است به جای کلمه واقعی، اعتراض یا صدای جیر جیر در باشد تا خود اصل کلمه خداحافظی.زبان و ارتباطات برای هر پرنده متفاوت است. از تلاش های این پرندگان برای راضی کردن و تعامل با شما حتی اگر کامل نباشند، تشکر کنید.

10. عشق بدون توجه:

صحبت کردن با کلمات انسانی تنها یکی از چیزهای شگفت انگیز است که طوطی ها به عنوان حیوانات خانگی ارائه می کنند.برخی از طوطی ها به خوبی صحبت نمی کنند، اما می توانید به آن ها یاد بدهید که فنون باور نکردنی را اجرا کنند، در حالی که دیگران اجرا نمی کنند، و بعضی ها ترجیح می دهند که آن ها را در آغوش گرفته و نوازش کنند. طوطی ها به دلایل مختلف می توانند به حیوانات خانگی خوبی تبدیل شوند.

اگر تلاش های طوطی شما خوب به نظر نمی رسد، به خاطر داشته باشید که هنوز آنها حیوانات خانگی تان هستند و آنها را دوست داشته باشید.

11.رابطه ای را با پرنده خود را ایجاد کنید.

پرندگانی که قادر به صحبت کردن هستند، حیوانات اجتماعی هستند. توسعه یک رابطه با صحبت کردن با آن ها بسیار مهم است، به طوری که به شما اعتماد کرده و به صدایتان عادت می کنند. توصیه می شود که در چند ماه اول وقت خود را با این پرنده سپری کنید و با صدای آرام با او صحبت کنید.

چطور به طوطی حرف زدن بیاموزیم؟

12.حتماً هر روز با پرنده خود بازی کنید.

این پرندگان در طبیعت هر روز تعاملات زیادی دارند و بسیاری از محرک ها را درگیر می کنند.برای زندگی گروهی، این پرندگان دوست دارند به خوبی معاشرت کنند.صرف زمان زیاد همراه با پرنده به شما کمک خواهد کرد تا رابطه خوبی را باهم برقرار کنید.

13.برنامه روتین خود را برنامه ریزی کنید.

مانند آموزش هر حیوان دیگری، صحبت کردن درباره پرندگان نیازمند جلسات آموزشی کوتاه، مکرر و منظم است. دقت کنید برنامه ای بسازید ، که بتوانید زمان و توجه خود را به آن معطوف کنید تا پتانسیل یادگیری او را به حداکثر برسانید.

یک برنامه تهیه کنید.جلسات تمرین را به مدت پنج دقیقه و دو تا پنج بار در روز محدود کنید. برای کار کردن با طوطی خود چندین بار در روز برنامه ریزی کنید.

14.وقتی که آموزش می دهید، پرنده را جلوی دهان خود نگه دارید.

این کار شما را مطمئن خواهد کرد که توجه پرنده را به خود جلب کرده اید.نزدیکی به ایجاد رابطه بین شما و طوطی تان کمک خواهد کرد، همچنین به تمرکز بر روی صداهایی که می خواهید ایجاد کنید نیز کمک می کند.

15.مطمئن شوید که پرنده تان لذت می برد.

مانند یک کودک، پرندگان هنگامی که یک حس خوب و جالب می بینند لذت می برند. با دادن پاداش ها، مانند رفتارهای خوب، و درگیر شدن با پرنده به روش هیجان زده، پرنده را تشویق کنید که از این بازی جدید زبانی لذت ببرد.

پس از اجرا، به این رفتار باید پاداش داده شود. این کار به پرنده کمک می کند که بداند که کار درستی انجام می دهد.از پاداش دادن به پرنده در هنگام صحبت کردن خودداری کنید. این کار اشتیاق او برای اجرایش را تقویت می کند.

16 . به صحبت هایتان تنوع بدهید.

به پرنده خود انواعی از صداها را بدهید، نه تنها باید مطمئن شوید که آن ها سرگرم می شوند، بلکه تمایل طبیعی مغزشان را برای یادگیری با چیزهای جدید تحریک می کنید.برای آموزش یک کلمه آن را با تون های مختلف تکرار کنید مثلا با نشان دادن تخمه به او بگویید «تخمه می خواهی؟»، «تخمه دوست داری؟» تا طوطی راحت تر بفهمد در مورد چه چیزی صحبت می کنید.

کلمات را رسا و واضح و بلند بیان کنید و پس از تکرار کلمه در بار اول، آن را در جمله به کار ببرید. آزمایش کنید. شاید پرنده شما کم تر از یه سلام و چند کلمه را می گوید. اگر پرنده تان به خوبی پاسخ نمی ده،د یک چیز دیگر را امتحان کنید.

17. زمان های سرحالی طوطی را بشناسید.

طوطی ها نیز مانند انسان برخی ساعات روز حوصله ی حرف زدن یا تعامل ندارند. پس حرف زدن را به او در زمان هایی که شادتر و سرحال تر است آموزش دهید زیرا در این زمان طوطی بیشتر تولید صدا می کند. بهترین ساعت ها برای یادگیری در اغلب گونه های طوطی ساعت اولیه ی روز و پیش از غروب آفتاب هستند.

18. طوطی های وحشی باید به شما اطمینان کنند.

اگر طوطی شما بداند که شما برایش اهمیت قائل هستید ، طوطی نیز شما را دوست می دارد و به شما توجه می کند درنتیجه سریع تر یاد میگیرد زیرا برای دریافت و توجه بیشتر از شما طوطی تلاش می کند صدای بیشتری تولید کند.

برای جلب اطمینان طوطی روزی دو ساعت اجازه دهید آزاد باشد و در فضای خانه پرواز کند. البته طوطی را لوس نکنید و به او افراطی محبت نکنید زیرا به دلیل دریافت توجه و آزادی زیاد طوطی هایی که محبت زیاد دریافت می کنند تلاشی برای حرف زدن نمی کنند.

19. برای آموزش حرف زدن توجه طوطی را جلب کنید.

فاصله تان با قفس را حفظ کنید تا به طوطی استرس وارد نشود. بارها و بارها کلمات را تکرار کنید و با طوطی خوش برخورد باشید.

20. برای طوطی خود اسباب بازی بخرید.

برای شاد کردن طوطی یک تاب و چند گلوله ی رنگی در اختیارش بگذارید تا سریع تر یادگیری را آغاز کند . اگر طوطی شما حرف زشتی یاد گرفت او را تنبیه کنید پس اگر حرف زشتی را یاد گرفت با هر بار تکراراین حرف روی قفس پارچه ی سیاه بکشید. از مدت زمان کم شروع کنید و در صورتی که تکرار کرد به مدت تنبیه بیافزایید.

 

طوطی یک پرنده نجیبی است که جز زیبایی های خلقت بحساب می آید که با روش هایی می توان حرف زدن را به طوطی آموخت.

خداوند بزرگ در دنیای ما انسان ها علاوه برآفرنیش آدم که اشرف مخلوقات است حیوانات  گوناگونی نیز آفریده است که در گونه های مختلف می باشند از جمله دوزیستان، پرندگان ،ماهی ها، پستانداران، خزندگان و… میباشند که هر کدام زیبایی ها و خطر ها و فواید خودشان را دارند در این میان حیوانات زیبایی هستند که در خانه می توان از آن ها استفاده کرد و جای داد مثل پرنده طوطی که بسیار زیبا و اگر طریقه صحبت کردن به آن بیاموزید قادر به حرف زدن است در تربیت این حیوان باید مراحلی را پیش بگیرید.

ترفند های حرف زدن طوطی

 

با طوطی خود طوری صحبت کنید که انگار با یک بچه عاقل حرف میزنید ولی اصلا از زبان کودکانه استفاده نکنید، به این دلیل که این‌ها همان چیزی است که پرنده یاد می‌گیرد. اولین تلاشهای پرنده در راستای صحبت‌کردن ممکن است صداهایی مانند صداهای بچه‌ای باشد که تازه می‌خواهد شروع به حرف زدن کند. درنهایت این صداهای بی‌معنی به تدریج واضح‌تر شده و به شکل کلمات و صداهای مختلف در می‌آید.

چطور به طوطی حرف زدن بیاموزیم؟

طوطی ها هم مانند نوع بشر از سطوح مختلف یادگیری برخوردارند. بعضی از این پرندگان پرحرف اند و برخی به سختی حرف می زنند. با گذر زمان، مهارت سخن گفتن طوطی ها بهتر می شود. ممکن است یک کلمه را نادرست تلفظ کند؛ اما به مرور زمان، تلفظ او بهبود می یابد؛ برای نمونه، شاید به جای کلمه پشه بگوید، بشه یا به جای کلمه اَپل بگوید اَبل؛ کلمه را برای او تصحیح کرده و دوباره تکرار کنید.

برای آموزش حرف زدن توجه طوطی را جلب کنید. سعی کنید فاصله ی مناسبی با قفس داشته باشید و به او استرس وارد نکنید. کلمات را بارها و بارها تکرار کنید و با او خوش برخورد باشید.

یکی از سوالات رایج این است: ایا پرنده من توانایی حرف زدن دارد؟

زیبایی طوطی ها

 

از هزار کاسکو هر هزار تا توانایی حرف زدن و یادگیری دارند اما بعضی از کاسکوها دارای صاحب های بهتری هستند که بهتر بهشان اموزش می دهند و ضمنا استعداد بعضی کاسکوها هم زیاد و کم است اما معمولا همه تقلید صدا را بلد هستند. برای آموزش حرف زدن به طوطی به این نکات توجه کنید.

۱_ نوع طوطی خود را بشناسید.

از نظر تئوری همه گونه های طوطیان قادر به یادگیری زبان انسان ها هستند. فقط تعدادی از آن ها مهارت کمتری در صحبت کردن دارند.

شاید کاسکو (طوطی خاکستری افریقایی)، طوطی آمازون، طوطی کاکلی(کاکاتو) و عروس هلندی به عنوان بهترین گونه‌های سخنگو شناخته شده باشند اما حتی گونه های کوچک مانند مرغ عشق (باجریگار یا پاراکیت معمولی) ، طوطی کواکر (مونک)، طوطی کوتوله برزیلی نیز می‌توانند در طول زمان حرف زدن یاد بگیرند. این گونه‌ها به اندازه‌ای باهوش هستند که می‌توانند لغات، عبارات و یا حتی جملات واضح و قابل فهم را بگویند. اگر اولویت شما این است که طوطی‌ تان حرف بزند به دنبال گونه‌هایی بروید که به توانایی بیشتر در حرف زدن معروف هستند بروید.

۲_از لغات ساده شروع کنید.

استفاده از لغات و کلمات ساده در تربیت پرندگان

فارغ از اینکه چه نوع طوطی را پرورش می‌دهید بهتر است که با یک تا دو لغت ساده شروع کنید

. مانند “سلام” یا “بای-بای” زمانیکه پرنده این لغات را یاد گرفت می توانید لغات دیگری را اضافه کنید تا عبارت یا حتی یک جمله بسازید.

بدین گونه است که بعضی طوطی ها یک آهنگ را یاد می‌گیرند: با اضافه کردن تعداد کمی لغت در هربار. بارها خودتان تکرار کنید. پرندگان با شنیدن مداوم لغات یاد می‌گیرند که آن‌ها را تقلید کنند.

در نتیجه آماده باشید.

که یک لغت را بارها و بارها تکرار کنید تا زمانیکه پرنده‌تان آن را یاد بگیرد. این روش تکرار، همان راهی است

که بسیاری از طوطی ها صداهای اطراف مانند زنگ در، صدای مایکرویو یا تلفن را بدون اینکه صاحبانشان به آن ها آموزش دهند یاد می‌گیرند.

طوطی ها صدا ها را قبل از آنکه آن‌ها را بلند تقلید کنند، می‌شنوند و در یادشان نگه می‌دارند. این کار به خصوص در کاسکو ها بسیار رایج است که می‌توانند سخنگوهای عالی باشند اما اغلب تا قبل از یک سالگی حرف نمی‌زنند. در نتیجه از اینکه طوطی شما بلافاصله بعد از آموزش‌های شما سخن نمی‌گوید ناامید نشوید. آموزش حرف زدن به طوطی نیازمند تکرار زیاد است.

۳_ واضح صحبت کنید.

طوطی ها زمانیکه لغت را کاملا واضح ادا می‌کنید بهترین یادگیری را دارند. پس بسیار مهم است که مربی یا صاحب حیوان، لغات را زیرلبی، جویده یا نصفه و نیمه ادا نکنند.

به طوطی مستقیما نگاه کنید و لغت را عینا و با همان لحن و بلندی تکرار کنید. منظور از لحن یکسان همان آهنگ تلفظ یکسان بخش‌های کلمه در هر بار است.

به نظر می‌رسد طوطی ها زمانیکه یک لغت را با صدای بلند و و پر شور تلفظ می‌کنید سریع‌تر یاد می‌گیرند. پس در آموزش حرف زدن به طوطی حتما واضح و شفاف لغت یا صدای مورد نظرتان را ادا کنید.

۴_ اغلب اوقات تشویقی بدهید.

بهترین راه برای تشویق پرنده به صحبت کردن دادن تشویقی است.

مواد غذایی کوچک مانند خلال بادام، دانه آفتاب گردان و یا تکه‌ای از انگور با توجه به ترجیح پرنده‌تان به عنوان تشویقی بسیار خوب هستند. نکته اینجاست که تشویقی که پرنده‌تان بیش از همه دوست دارد را بدهید. در ابتدا، هر بار که لغت جدید را به طوطی می‌گویید یک تکه بسیار کوچک به او تشویقی‌ را بدهید که فقط مخصوص زمان تمرین است. نباید در زمان‌های دیگر غیر از زمان تمرین، از آن نوع تشویقی دریافت کند. وقتی طوطی متوجه شد که زمانیکه شما آن لغت را تلفظ می‌کنید او تشویقی می‌گیرد، صبر کنید تا بعد از ادای کلمه ، به شما نگاه کند و سپس به او تشویقی بدهید. نهایتا صبر کنید تا پرنده بعد از تلفظ شما برای ادای لغت تلاش کند و سپس حتی اگر فقط بخشی از آن را گفت، به او تشویقی بدهید.

۵_ صبور باشید.

یادگیری پرندگان مختلف درست مانند انسان های مختلف که با درجات مختلف یاد می‌گیرند، متفاوت است. بعضی از پزنده‌ها می‌توانند بیش از صدها لغت در عرض چند ماه یاد بگیرند در حالیکه برخی فقط تعدادی را یاد می‌گیرند. به ویژه، سرعت یادگیری پرنده بستگی به میزان تمرین شما با او دارد.

طوطی خوش سخن

 

اگر چه بعضی از پرندگان فارغ از اینکه شما چند بار یک لغت را تکرار کنید، توانایی یاد گیری آن را ندارند. آرام پیش بروید، صبور باشید، انتظارات معقول داشته باشید و زود شروع کنید. پرنده را بیش از حد خسته نکنید.

پرندگان از طریق تقلید صدا یاد می‌گیرند و لازم است که یک لغت را همراه با تشویقی تکرار کنید و این کار را بارها و بارها ادامه دهید تا به طوطی‌تان یک لغت جدید را آموزش دهید.

با این حال بهتر است که در هر جلسه تمرین بیش از حد یک لغت را تکرار نکنید . پنج تا شش بار تکرار هر لغت به همراه تشویقی در هر جلسه و دو جلسه تمرین در هر روز برای اغلب طوطی‌ها کافی است.

۶_ به او فشار نیاورید.

دقیقا مانند انسان ها که در طول یادگیری روزهای بد و خوبی دارند،طوطی ها نیز اینگونه اند. بعضی از روزها پرنده شما ممکن است خیلی خسته یا پریشان باشد و نتواند تمرکز کند.اگر پرنده شما در هرباری که به او تشویقی می‌دهید بی علاقه به نظر می‌رسد به او استراحت بدهید و تمرین را در روز دیگری ادامه دهید.نا امید نشوید. همه ما حالات روحی مختلف را تجربه می‌کنیم.

۷_ محدودیت‌ها را بپذیرید.

چطور به طوطی حرف زدن بیاموزیم؟

بعضی از پرندگان یک لغت جدید را بلافاصله و به طور کامل یاد می‌گیرند در حالیکه برخی دیگر تنها بخشی از یک کلمه رادر ابتدا می‌توانند تلفظ کنند. بعضی از پرنده‌ها ممکن است هرگز به واضحی انسان‌ها سخن نگویند. کلید آموزش حرف زدن به طوطی ، تشویقی دادن بلافاصله بعد از هرگونه تلاش طوطی برای حرف زدن است. حتی اگر لغت را نصفه ادا کرد و سپس ذره ذره سختگیر شدن در دادن تشویقی تا زمانیکه به طور کام لغت را بگوید.

همه طوطی ها قادر به سخن گفتن نیستند.

بسیاری از آن‌ها تنها صداهای معینی در جواب به رفتارهای انسان‌ها می‌دهند. مانند تلاشی که برای رساندن مفهوم “ خداحافظ” در پاسخ به خداحافظ صاحبشان در هربار خروج از درب می‌کنند. گرچه که ممکن است این مفهوم را به جای ادای لغت با صداهایی مانند قدقد یا جیک جیک پرندگان برسانند. زبان و ارتباطات برای هر پرنده ای متفاوت است . قدردان تلاش‌هایی که پرنده‌تان برای رضایت شما و تعامل با شما می‌کند باشید؛ حتی اگر در آن فوق العاده نیستند. بدون قید و شرط آن‌ها را دوست داشته باشید.

۸_با واژه های کوتاه شروع کنید

نخستین گام برای آموزش سخن گفتن به طوطی این است که از واژگان و کلمات کوتاه شروع کنید. طوطی باید روبه روی شما باشد. می توانید او را روی میزی در مقابل خود قرار دهید و به او نگاه کنید

. این کار نقش زیادی در جلب توجه پرنده دارد. با کلمات کوتاه و ساده مثل «سلام» و یا اسم خود طوطی شروع کنید. در روز چند بار این کلمه را در خانه تکرار کنید تا طوطی بشنود.

کلمه مورد نظر را با صدای نامتعارف، غیر معمول، مشتاق و شاد تکرار کنید. طوطی ها این گونه صداها را خیلی دوست دارند.

۹_از «اسم ها» استفاده کنید

وقتی شما می خواهید به این پرندگان حرف زدن یاد بدهید، از شرایط و فضای مثبت تقویت کننده بهره بگیرید؛ برای مثال، وقتی به طوطی غذا و خوراکی می دهید که از آن لذت می برد، در این زمان نام غذا و خوراکی را برای او تکرار کنید. طوطی با خوراکی و اسم آن همزمان ارتباط برقرار می کند و وقتی باز هم از آن خوراکی بخواهد، اسمش را خواهد گفت، یا وقتی که روی قفس او را در شب کاور می کنید و می پوشانید از این شرایط استفاده کرده و کلمه «بخواب» را برای او تکرار کنید.

۱۰_این پرندگان را نسبت به کلمات زشت و بی ادبانه دلسرد کنید

گاهی این پرندگان کلمات زشت و دور از ادب یاد می گیرند. شاید گاهی اوقات این طوطی ها جالب و بامزه برسند، به خصوص وقتی در فیلم ها نمونه هایی از آنها را می بینیم. با وجود این، هیچ کس دوست ندارد یک طوطی بی ادب در خانه داشته باشد. اگر طوطی تان حرف زشت و بی ادبانه ای یاد گرفت ، به او واکنشی نشان ندهید. تنها کاری که باید بکنید این است که اجازه ندهید کسی آن کلمه زشت را برای طوطی تکرار کند. وقتی آن کلمه تکرار نشود، جذابیتش برای طوطی از دست خواهد رفت و سرانجام آن را رها خواهد کرد.

۱۱_از صدای ضبط شده استفاده کنید

این پرندگان با «تکرار» می آموزند و شما می توانید وقتی فرصت تمرین حضوری با طوطی ندارید،صدای ضبط شده را برای او play کنید. با وجود این، هیچ چیز جای یک ارتباط فیزیکی مستقیم را نخواهد گرفت، زیرا طوطی ها پرندگانی ا جتماعی هستند و اگر شخصا کلمه را برایشان تکرار کنید، نتیجه بهتری خواهید دید.

tanama.ads@gmail.com:تبلیغات

All Rights Reserved © Tanama 2020

tanama.ads@gmail.com:تبلیغات

All Rights Reserved © Tanama 2020


طوطی ها پرندگان خاصی هستند، آنها خصوصیات منحصربه فردی دارند که رابطه مستقیمی با اجتماعی بودنشان دارد. از زندگی جمعی لذت می برند و تعامل با سایر پرندگان و موجودات اطرافشان را دوست دارند. یکی از راه هایی که برای برقراری ارتباط انتخاب می کنند و توانایی اش را دارند، تولید صدا و گونه ای صحبت کردن است. این موجودات زیبا برای برقراری ارتباط منتظر پرنده دیگری نمی شوند و اگر در خانه ای باشند، افراد خانواده را برای خود دوست تلقی کرده و سعی می کنند تا با صحبت کردن ارتباط برقرار کنند. امروزه عده ای از دانشمندان عقیده دارند که طوطی ها تنها صدای انسان و صداهای محیط اطراف را تقلید می کنند، اما برخی هم نظرشان این است که بین احساس و کلام طوطی رابطه ای وجود دارد. ما در این مطلب نکاتی را برای آموزش حرف زدن به طوطی بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

طوطی اگر احساس ترس کند یا خشمگین و ناراحت باشد، سکوت می کند و اگر برای مدت طولانی تنها بماند، شروع به جیغ زدن می کند.

برخی از دانشمندان تصور می کنند که توانایی حرف زدن طوطی به ساختار زبانش مربوط است، اما این تنها یک نظریه است. بسیاری از طوطی ها می توانند سوت هم بزنند.

صحبت کردن و تقلید صدا برای طوطی ها جنبه جلب توجه دارد. در واقع او با این کارهایش می خواهد به صاحبش بگوید که به من هم توجه کن! یا با من بازی کن!

چطور به طوطی حرف زدن بیاموزیم؟

باید بدانید که تمامی گونه های این دسته از پرندگان قادر به صحبت کردن نیستند، پس اگر بابت این توانایی طوطی قصد خرید دارید، از قبل در مورد انواع سخنگوی آنها تحقیق کافی بکنید. به عنوان مثال مرغ عشق در سن پایین تا ۶ ماهگی صحبت کردن را یاد می گیرد، کاسکو ممکن است از ۹ ماهگی تا حتی یک سالگی شروع به حرف زدن کند، یا مثلا طوطی آمازونی اگر در جوانی حرف زدن را یاد نگیرد ممکن است دیگر هیچ وقت این توانایی را پیدا نکند. اما چگونه به طوطی حرف زدن یاد بدهیم؟

برای آموزش حرف زدن به طوطی باید نکاتی را در نظر بگیرید. در این مطلب برخی از آنها را با هم مرور می کنیم.


 



تعلیم بازی به طوطی ها 

در آخر محدودیت های طوطی تان را بپذیرید. برخی از طوطی ها بسیار سریع قادرند کلمات را خیلی واضح بیان کنند، اما عده ای دیگر آموزششان بسیار طول می کشد و شاید هرگز نتوانند به وضوح و با صدایی رسا صحبت کنند. در هر حال، شما باید از او بابت تلاشی که می کند قدردانی کنید و همواره پرنده تان را بی قید و شرط دوست داشته باشید.


منبع: پرشین پت مگ


  

با فروشگاه حیوانات پرشین پت شاپ ، خرید آنلاین لوازم سگ و لوازم گربه را تنها با یک کلیک تجربه کنید.


از سال ۱۳۸۰ در شرکت های تحقیقات آماری مشغول به کار شده و با سازمان آمار همکاری داشته است. رشته تحصیلی او مترجمی است و هم اکنون در این زمینه فعالیت می کند. علاقه ای به نگهداری از حیوانات خانگی ندارد، اما با تحقیق و مطالعه در مورد خصوصیات حیوانات به شناخت بیشتر آنها علاقه پیدا کرده است.

سلام عروس هلندی دارم ۳ ماهشه یه بچه گربه اسکاتیش تازه اومده خونمون ۲ ماهشه میترسم با هم رو براشون کنم چیکار کنم؟؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

استفاده از مطالب پرشین پت مگ فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کليه حقوق اين سايت به شرکت اطلس حیوانات پارسیان (فروشگاه آنلاین لوازم حیوانات خانگی پرشین پت شاپ) تعلق دارد.

بسیاری از مردم طوطی را به عنوان حیوان خانگی خود انتخاب می‌کنند زیرا از تعامل کلامی با این حیوان منحصر‌ به‌ فرد و هوشمند لذت می‌برند. اگر شما دوست دارید که طوطی‌تان صحبت کند در اینجا نکات آموزش حرف زدن به طوطی را برای شما آورده‌ایم.

از نظر تئوری همه گونه های طوطیان قادر به یادگیری زبان انسان ها هستند. فقط تعدادی از آن ها مهارت کمتری در صحبت کردن دارند.

شاید کاسکو (طوطی خاکستری افریقایی)، طوطی آمازون، طوطی کاکلی(کاکاتو) و عروس هلندی به عنوان بهترین گونه‌های سخنگو شناخته شده باشند اما حتی گونه های کوچک مانند مرغ عشق(باجریگار یا پاراکیت معمولی) ، طوطی کواکر (مونک)، طوطی کوتوله برزیلی نیز می‌توانند در طول زمان حرف زدن یاد بگیرند. این گونه‌ها به اندازه‌ای باهوش هستند که می‌توانند لغات، عبارات و یا حتی جملات واضح و قابل فهم را بگویند. اگر اولویت شما این است که طوطی‌ تان حرف بزند به دنبال گونه‌هایی بروید که به توانایی بیشتر در حرف زدن معروف هستند بروید. سایر گونه هایی که به طور رایج به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شوند مانند مکائو، کایک سر سیاه، پاینس سر آبی و طوطی سنگال نیز ممکن است بتوانند تعدادی لغت یاد بگیرند اما خوب است بدانید که آن‌ها خیلی سخنگوهای خوبی نیستند.

فارغ از اینکه چه نوع طوطی را پرورش می‌دهید بهتر است که با یک تا دو لغت ساده شروع کنید. مانند “سلام” یا “بای-بای”  زمانیکه پرنده این لغات را یاد گرفت می توانید لغات دیگری را اضافه کنید تا عبارت یا حتی یک جمله بسازید. بدین گونه است که بعضی طوطی ها یک آهنگ را یاد می‌گیرند: با اضافه کردن تعداد کمی لغت در هربار.

پرندگان با شنیدن مداوم لغات یاد می‌گیرند که آن‌ها را تقلید کنند. در نتیجه آماده باشید که یک لغت را بارها و بارها تکرار کنید تا زمانیکه پرنده‌تان آن را یاد بگیرد. این روش تکرار، همان راهی است که بسیاری از طوطی ها صداهای اطراف مانند زنگ در، صدای مایکرویو یا تلفن را بدون اینکه صاحبانشان به آن ها آموزش دهند یاد می‌گیرند.

چطور به طوطی حرف زدن بیاموزیم؟

طوطی ها صدا ها را قبل از آنکه آن‌ها را بلند تقلید کنند، می‌شنوند و در یادشان نگه می‌دارند. این کار به خصوص در کاسکو ها بسیار رایج است که می‌توانند سخنگوهای عالی باشند اما اغلب تا قبل از یک سالگی حرف نمی‌زنند. در نتیجه از اینکه طوطی شما بلافاصله بعد از آموزش‌های شما سخن نمی‌گوید ناامید نشوید. آموزش حرف زدن به طوطی نیازمند تکرار زیاد است.

طوطی ها زمانیکه لغت را کاملا واضح ادا می‌کنید بهترین یادگیری را دارند. پس بسیار مهم است که مربی یا صاحب حیوان، لغات را زیرلبی، جویده یا نصفه و نیمه ادا نکنند. به طوطی مستقیما نگاه کنید و لغت را عینا و با همان لحن و بلندی تکرار کنید. منظور از لحن یکسان همان آهنگ تلفظ یکسان بخش‌های کلمه در هر بار است. به نظر می‌رسد طوطی ها زمانیکه یک لغت را با صدای بلند و و پر شور تلفظ می‌کنید سریع‌تر یاد می‌گیرند. پس در آموزش حرف زدن به طوطی حتما واضح و شفاف لغت یا صدای مورد نظرتان را ادا کنید.

بهترین راه برای تشویق پرنده به صحبت کردن دادن تشویقی است. مواد غذایی کوچک مانند خلال بادام، دانه آفتاب گردان و یا تکه‌ای از انگور با توجه به ترجیح پرنده‌تان به عنوان تشویقی بسیار خوب هستند. نکته اینجاست که تشویقی که پرنده‌تان بیش از همه دوست دارد را بدهید. در ابتدا، هر بار که لغت جدید را به طوطی می‌گویید یک تکه بسیار کوچک به او تشویقی‌ را بدهید که فقط مخصوص زمان تمرین است. نباید در زمان‌های دیگر غیر از زمان تمرین، از آن نوع تشویقی دریافت کند. وقتی طوطی متوجه شد که زمانیکه شما آن لغت را تلفظ می‌کنید او تشویقی می‌گیرد، صبر کنید تا بعد از ادای کلمه، به شما نگاه کند و سپس به او تشویقی بدهید. نهایتا صبر کنید تا پرنده بعد از تلفظ شما برای ادای لغت تلاش کند و سپس حتی اگر فقط بخشی از آن را گفت، به او تشویقی بدهید. زمانیکه طوطی به طور منظم شروع به گفتن لغت کرد صبر کنید تا لغت را تقریبا بهتر و نزدیک‌تر به اصل کلمه تلفظ کند و سپس تشویقی بدهید. در پایان پرنده با دیدن تشویقی در دست شما شروع به گفتن کلمه خواهد کرد بدون آنکه نیاز باشد بی‌درنگ به او تشویقی بدهید.

یادگیری پرندگان مختلف درست مانند انسان های مختلف که با درجات مختلف یاد می‌گیرند، متفاوت است. بعضی از پزنده‌ها می‌توانند بیش از صدها لغت در عرض چند ماه یاد بگیرند در حالیکه برخی فقط تعدادی را یاد می‌گیرند. به ویژه، سرعت یادگیری پرنده بستگی به میزان تمرین شما با او دارد. اگر چه بعضی از پرندگان فارغ از اینکه شما چند بار یک لغت را تکرار کنید، توانایی یاد گیری آن را ندارند. آرام پیش بروید، صبور باشید، انتظارات معقول داشته باشید و زود شروع کنید. اگر چه بیشتر طوطی ها روزها تا هفته‌ها، لغتی را که بارها شنیده اند و شما با آن‌ها تمرین کرده اید را تکرار نمی‌کنند اما آن‌ها در طول آن مدت آنچه شما می‌گویید را می‌شنوند و پردازش می‌کنند. پس در آموزش حرف زدن به طوطی صبور باشید و بدانید هر چه زودتر با آن‌ها شروع به صحبت کردن کنید احتمالا آن‌ها زودتر تکرار خواهند کرد.

پرندگان از طریق تقلید صدا یاد می‌گیرند و لازم است که یک لغت را همراه با تشویقی تکرار کنید و این کار را بارها و بارها ادامه دهید تا به طوطی‌تان یک لغت جدید را آموزش دهید. با این حال بهتر است که در هر جلسه تمرین بیش از حد یک لغت را تکرار نکنید. پنج تا شش بار تکرار هر لغت به همراه تشویقی در هر جلسه و دو جلسه تمرین در هر روز برای اغلب طوطی‌ها کافی است.آموزش حرف زدن به طوطی بیش از این مقدار، برای یک طوطی خسته کننده و بی نتیجه خواهد بود و ممکن است علاقه او نسبت به یادگیری از بین برود.

دقیقا مانند انسان ها که در طول یادگیری روزهای بد و خوبی دارند، طوطی ها نیز اینگونه اند. بعضی از روزها پرنده شما ممکن است خیلی خسته یا پریشان باشد و نتواند تمرکز کند. اگر پرنده شما در هرباری که به او تشویقی می‌دهید بی علاقه به نظر می‌رسد به او استراحت بدهید و تمرین را در روز دیگری ادامه دهید. نا امید نشوید. همه ما حالات روحی مختلف را تجربه می‌کنیم. طوطی‌ها نیز خلق و خو و احساساتشان در روزهای مختلف، متفاوت است. خیلی به او فشار نیاورید.

بعضی از پرندگان یک لغت جدید را بلافاصله و به طور کامل یاد می‌گیرند در حالیکه برخی دیگر تنها بخشی از یک کلمه رادر ابتدا می‌توانند تلفظ کنند. بعضی از پرنده‌ها ممکن است هرگز به واضحی انسان‌ها سخن نگویند. کلید آموزش حرف زدن به طوطی ، تشویقی دادن بلافاصله بعد از هرگونه تلاش طوطی برای حرف زدن است. حتی اگر لغت را نصفه ادا کرد و سپس ذره ذره سختگیر شدن در دادن تشویقی تا زمانیکه به طور کام لغت را بگوید.

همه طوطی ها قادر به سخن گفتن نیستند. بسیاری از آن‌ها تنها صداهای معینی در جواب به رفتارهای انسان‌ها می‌دهند. مانند تلاشی که برای رساندن مفهوم “خداحافظ” در پاسخ به خداحافظ صاحبشان در هربار خروج از درب می‌کنند. اگرچه که ممکن است این مفهوم را به جای ادای لغت با صداهایی مانند قدقد یا جیک جیک پرندگان برسانند. زبان و ارتباطات برای هر پرنده ای متفاوت است. قدردان تلاش‌هایی که پرنده‌تان برای رضایت شما و تعامل با شما می‌کند باشید؛ حتی اگر در آن فوق العاده نیستند.

گفتن لغات انسان‌ها تنها یکی از آن همه چیز جالبی است که یک طوطی با خود به خانه‌هایمان می‌آورد. بعضی از طوطی‌ها خوب صحبت نمی‌کنند اما می‌توانند شیرین کاری ‌های باور نکردنی‌ای انجام دهند. بعضی از آن‌ها نیز شیرین کار های خوبی نیستند و ترجیح می‌دهند در آغوش بیایند و غلغلک داده شوند. طوطی‌ها، به دلایل زیادی حیوانات خانگی خارق‌العاده ای هستند. اگر طوطی سخنگو آن چیزی است که شما می‌خواهید، نژاد مناسب را انتخاب کنید و برای آموزش و تمرین او زمان صرف کنید. اما اگر تلاش های طوطی تان به دادن صداهای رایج پرندگان ختم شد، فقط به یاد داشته باشید که باز هم حیوان خانگی خود را برای همه دلایل دیگر که از طوطی یک همراه فوق العاده می‌سازد دوست داشته باشید.

سلام.خاستم چندتا سوال بپرسم.اگ میشه شمارتون رو واسم اس کنید خیلی ممنون میشم.

با سلام و عرض ادب
پت مگز مجموعه آن لاین است و امکان مطرح کردن سوال از طریق تماس تلفنی متاسفانه وجود ندارد
لطفا سوال خود را از طریق فرمhttps://petmagz.ir/page/%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%aa-%d9%85%da%af%d8%b2/
به اشتراک بگذارید. در اسرع وقت به آن پاسخ داده می‌شود

من با عروس هولندي أم حرف مي زمن اما اون هيچ أكسل عمل نداره

عکس العمل

من با عروس هلندي حرف ميزنم اما اون با من حرف نمي زنه

عروس هلندی نمی تواند درست و واضح حرف بزند فقط در حد جیک جیک

اگر برای عروس هلندی خود جفت بگیریم دیگر حرف نمی زند

سلام من یه طوطی برزیلی دارم که یکم وحشیه از همه میترسه دست میبری بگیریش فرار میکنه میخواستم بپرسم با این وحشی بودنش میتونه حرف بزنه

با سلام آموزش به طوطی که هنوز به انسان اعتماد ندارد بسیار دشوار و گاهی نشدنی است. پرنده ابتدا باید بتواند با انسان ارتباط بگیرد.

سلام من ی گرینچیک دارم رامم هست ولی میاد بیرون همش به فکر بازی گوشیه یا همش میپره اینور اونور اصلا وقتی باهاش صحبت میکنی توجه نمیکنه

سلام من یک طوطی ملنگو هفت ماهه دارم بهش یاد دادم از دست غذا بگیره ولی با همسرم جوره میخواستم بپرسم میونه حرف بزنه و چگونه

با سلام بله جزء پرندگانی است که این قابلیت را دارد. البته توجه داشته باشید پرندگان مانند انسان‌ها منحصر بفرد هستند و سطح استعداد متفاوت دارند.

چجوری یاد دادی از دست غذا بگیره؟ من نتونستم

سلام ببخشید فندق من ۴ ماهش است و رامه و اگه عصبانی بشه گاز میگیره دست دادن هم بلده به نظر شما برای حرف زدن زود است یا دیر؟ در ضمن به اسم ماده به من فروخته شده است

با تشکر

سلام چه نژادی هست؟

اول از همه طوطی از چه نوع است ؟اگه از گازش می ترسید با دست به اون غذا ندید چون میفهمه گاز میگیره صبر کنید تا یکم رام بشه و عادت کنه و ترس خودتون هم بریزه بعد یک دانه از غذایی را که براش میدید و دوست داره نک انگشت بگیرید و به هش نشون بدید صبز کنید تا بخوره هر روز این کار را تکرار کنید تا یاد بگیره

سلام، من یک کاسکوی بالغ وفوق العاده با هوش دارم که در خانه ازاده و همه چیز میفهمد و میگوید ولی متاسفانه همه جا چلغوز میکند. ایا راهی هست که بتوانم از اینکار جلوگیری کرد ؟ ممنون

با سلام در مواقع نامناسبی که سخن می گوید او را نادیده بگیرید و هیچ گونه توجهی به او نشان ندهید حتی دعوا کردن و توجه منفی نیز برای آن ها توجه به حساب می اید. در عوض در مواقع مطلوب به او تشویقی بدهید و به او توجه نشان بدهید.

سلام
طوطی ملنگو ماده می‌تونه حرف زدن یاد بگیره؟

سلام این نژاد طوطی یکی از بهترین سخن گو هاست و می تواند تا 250 کلمه را یاد بگیرد. اما تفاوت های فردی جاندارن را فراموش نکنید. گاهی بعضی از پرندگانی که از نژادهای سخنگو هستند حتی یک کلمه نیز یاد نمیگیرند و کاملا بسته به پرنده و استعدادهایش دارد. توجه داشته باشید در صورت تمرین کافی و عدم پیشرفت او رابطه خود را با او خراب نکنید (مثلا با صدای بلند با او حرف نزنید یا حرکت تندی که باعث ترس او شود انجام ندهید)

سلام من یه طوطی عروس هلندی دارم هفت ماهشه هرچی باش حرف میزنم حرف نمی زنه رام نیس ولی بهش یاد دادم گاز نگیره ولی از من میترسه چیکار کنم؟

با سلام همه پرندگان لزوما راحت به حرف نمی افتند یا حرف نمی زنند. برای او یک ضبط بخرید تا حتی مواقعی که خانه نیستید لغتی را برای او پشت هم تکرار کند. معمولا عروس هلندی نر بیشتر از ماده تمایل به حرف زدن دارد. از مقاله آموزش حرف زدن به پرنده و طوطی استفاده نمایید.

سلام طوطی من رو دست میاد ولی خیلی ترسو هستش وقتی هم که بیرون میارمش بودو بودو میره رو قفسش.۱۱روزی میشه که تو خونمه

سلام خسته نباشید من یه شاه طوطی نر خریداری کردم نزدیکه یه ماه خریدمش ۷ ماهش هست هر کاری میکنم صحبت نمیکنه وقتیم میزاریمش،روی قفس دیگه نمی خواد بیاد پایین همش گاز میگیره ولی وقتی میاد رودس دیگه اروم میشه اگه میشه،کمکم کنید برای سخنگویی

سلام از راهنمایی مقاله آموزش حرف زدن به طوطی استفاده نمایید. اولا عجله نداشته باشید تا طوطی به شما و محیط چدیدش عادت کند. دوما لزوما تمام پرندگان حتی از نژادهایی که معروف به سخنگویی هستند حرف نمیزنند و استعداد های متفاوتی دارند. اما شما بعد از برقراری ارتباط خوب با او به آموزش او بپردازید.

چطور به طوطی حرف زدن بیاموزیم؟

سلام من دو روزه دو تا طوطی برزیلی خریدم خیلی شیطونه هنوز جنسیتش معلم نیست چطوری بهش حرف یاد بدم سبزه ؟؟؟ 😞

سلام از مقاله آموزش حرف زدن به پرنده استفاده کنید.

سلام
من طوطی ملنگو ۶ ماهه دارم و نر هستش.
یه هفته هست که دارمش.
میخوام بهش حرف یاد بدم.
نکته قابل توجه اینجاس که طوطیم خیلی کم صر و صدا هستش و نمیدونم خوش حال باشم یا ناراحت.
کمکم کنید ممنونم.
.

سلام استعداد یادگیری حرف زدن در پرندگان مختلف منحصر به فرد هست و ممکن است گاهی یک پرنده هرگز حرف نزند. با در نظر داشتن این مسئله از مقاله آموزش حرف زدن به پرنده جهت آموزش استفاده نمایید و بدانید مهم ترین اصل تکرار و صبر است. ضمن اینکه در طول آموزش نباید با پرنده رفتار بدی داشته باشید تا رابطه تان خراب نشود. مثلا سر او داد نزنید او را محکم نگیرید و …

سلام
من یه هفته ای میشه که یهک عدد طوطی ملنگو نر ۶ ماهه خریدم.
اسمش طلا.
رودست میاد و میزاره مازیش کنم و به هیچکس هم گاز نمیگیره .
نکته قابل توجه اینجاس که طلا خیلی کم سر و صداس و تت حالا جزء یک جیغ و چندین صدای اروم ازش نشنیدم و نمیدونم خوش حال باشم یا ناراحت.
میخواستم بهش حرف یاد بدم.
اگه کمکم کنید ممنون میشم.

سلام استعداد یادگیری حرف زدن در پرندگان مختلف منحصر به فرد هست و ممکن است گاهی یک پرنده هرگز حرف نزند. با در نظر داشتن این مسئله از مقاله آموزش حرف زدن به پرنده جهت آموزش استفاده نمایید و بدانید مهم ترین اصل تکرار و صبر است. ضمن اینکه در طول آموزش نباید با پرنده رفتار بدی داشته باشید تا رابطه تان خراب نشود. مثلا سر او داد نزنید او را محکم نگیرید و …

میخواستم بگم که خیلی بازیگوشه.
از قفس میاد بیرون و دور خونه تاب میخوره.
دلیل کم صدا بودنش چیه؟
آیا هنوز به محیط خونه آدت نکرده؟
یا…..

با سلام سکوتش میتواند به خاطر عوض شدن جایش و احساس ترسش باشد. معمولا در طبیعت پرنده ها برای اینکه حیوانات شکارچی را از وجود خود باخبر نکنند کمتر صدا میدهند و ساکت میشوند. لذا احساس ترس و ساکت شدن او اکنون طبیعی است.

سلام من طوطی ۶ ماهه خریدم میخوام بهش حرف یاد بدم طوطیم خیلی کم صداس اما خیلی دستیه ممنون کمکم کنید و ببخشید اینقدر نوشتم داستان داره.

با سلام لطفا از مقاله آموزش حرف زدن به پرنده استفاده نمایید. کم صدا بودن او به خاطر محیط جدید است و اینکه در این محیط هنور احساس امنیت ندارد. در این موارد پرنده در طبیعت ساکت است تا خطر (حیوان شکارچی) را به سمت خود نکشاند.

سلام
من یک ملنگو دارم که دستی یم هست رو دستم و شونم براحتی میشینه تا دستمو میارم جلوش زود میشینه رودستم،خیلی باهاش تمرین میکنم ولی بحرف نیومده چکارکنم؟؟در ضمن طوق گردنش الان خاکستریه…راهنماییم کنین ممنون

سلام صبور باشید و از مقاله “آموزش حرف زدن به پرندگان” استفاده نمایید.

بابا من صبورم فقط میخام بدونم دلمون خوش باشه که از آخر به صحبت میاد یا ه ما این همه خودمونو داریم اذیت میکنیم

سلام البته که پرنده ها هم مانند سایر موجودات استعدادهایشان منحصر بفرد است یک طوطی بیشتر یاد میگیرد و یک طوطی ممکن است هرگز نیاموزد اما به طور کلی طوطی ملنگو به حرف زدن مشهور است و یکی از توانا ترین طوطی هاست به طوریکه میتواند تا 250 کلمه را بیاموزد. لذا این آموزش را به صورت اصولی و از طریق مقاله آموزش حرف زدن به طوطی انجام دهید.

سلام میشه لطفا جواب بدین من ی طوطی ملنگو دارم اسمش میتو یه بهش میگم میتو سلام روشو بر میگردونه و جیغ میکشه. دلیلش چیه میخام بهش حرف زدن یاد بدم اما اینطوری میکنه

سلام ابتدا باید بتوانید با او ارتباط بگیرید و یک مدتی در کنار شما باشد بعد اقدام به آموزش کنید.

با سلام ترخدا جواب منو بدید من. یه طوطی ملنگو نر دوسال 3 ماهه دارم. تازه خریدمش میخام بدونم آیا ب حرف میاد اگه خیلی سر ب سرش بزارم. یا. نه.

سلام سنش زیاد شده اما ممکن است یاد بگیرد.

سلام خسته نباشید من یه طوطی گیرینچیک 3 ماهه دارم 4 روزه خریدمش الان ازدستم غذا میخوره ولی وقتی دستمومیزارم رو قفس گازمیگیره چیکارکنم که کاز نگیره وازچه زمانی شروع کنم بهش حرف زدن یاد بدم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام دستتون رو داخل قفس نکنید قفس برای او به منزله قلمروی خودش است و در واقع تنها دارد از خانه اش دفاع میکند لذا به قفسش دست نزنید. از همین الان شروع کنید به او حرف زدن یاد بدهید. میتوانید از مقاله آموزش حرف زدن به پرندگان استفاده کنید.

سلام من یه طوطی برزیلی دارم تازه دو سه روزه گرفتمش.خیلی میترسه اصن وقتی می ری جلوش خودشو میزنه به درو دیوار قفس می خواستم ببینم چیکار میتونم بکنم

سلام به خاطر تغییر محیط استرس دارد و شما را نیز اصلا نمیشناسد. سعی کنید جز موارد ضروری به قفسش نزدیک نشوید و در روزهای اول فقط با او با مهربانی صحبت کنید. رفته رفته به شما و حضور شما عادت میکند.

سلام من یه طوطی برزیلی دارم که تکه منظورم از تک یعنی جفت نداره تازه دو سه روزه گرفتمش.خیلی میترسه اصن وقتی می ری جلوش خودشو میزنه به درو دیوار قفس می خواستم ببینم چیکار میتونم بکنم

سلام به خاطر تغییر محیط استرس دارد و شما را نیز اصلا نمیشناسد. سعی کنید جز موارد ضروری به قفسش نزدیک نشوید و در روزهای اول فقط با او با مهربانی صحبت کنید. رفته رفته به شما و حضور شما عادت میکند.

سلام خسته نباشید من یه طوطی ملنگو نر یه ساله دارم سه روزه خریدمش از دستم غذا میخوره ولی وقتی می‌خوام بهش دست بزنم اجازه نمیده باید چیکار کنم؟

سلام برای دست زدن خیلی زود است. بعضی طوطی ها اصلا دوست ندارند لمس شوند. اما کلا هم طوطی ای مه با تازگی خریده اید اصلا انقدر ها به شما اعتماد ندارد که بگذارد به او دست بزنید. او را مجبور نکنید با او با مهربانی صحبت کنید تا به مرور زمان اعتمادش به شما و محیط خانه تان جلب شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

درباره پت‌مگز بخوانید

بلاگ: مجله الکترونیکی و خواندن درباره حیوانات خانگی

ارتباط با پت مگز: ارسال سوال

ارتباط با پت مگز: ارسال فایل چند رسانه ای

پت مگز اولین و جامع‌ترین مجله الکترونیکی با موضوع حیوانات خانگی در ایران است. گردانندگان این مجله از علاقه‌مندان طبیعت و حیوانات‌اند و وابستگی‌ای به هیچ سازمان و گروهی ندارند. استفاده از مطالب این وب سایت رایگان است و رایگان باقی خواهد ماند. لطفا حقوق کپی رایت و حق مولف را رعایت بفرمایید.
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد…

بهترین ساعت ها برای حرف یاد دادن به کاسکو

از ۶ تا ۹ صبح

و ۶ عصر تا ۸ شب

این ساعت ها بهترین زمان ها هستند اما فراموش نکنید تمامی ساعت ها عالی هستند و حتما تاثیر گذار

متاسفانه خیلی ها نوار و سی دی می گذارند برای کاسکو اما به نظر من با انکه این هم روش بدی نیست اما با ارزش نیست چون به نظر من کاسکوها جانورانی اجتماعی هستند و دوست دارند کلمات را از صاحبشان یاد بگیرند نه از رادیو و تلویزیون.

چطور به طوطی حرف زدن بیاموزیم؟

همیشه به اروپا نگاه کنید انها برای حیوانات خانگی خود زحمت می کشند به انها اموزش می دهند شیرین کاری یاد می دهند و مهم تر از همه به پرندگان سخنگو یاد می دهند که چگونه و چه زمانی از کلمات استفاده کنند حالا به خودمون نگاه کنید یک دستگاه سی دی کنار کاسکو ! فقط می خواهیم حرف بزنه ! یک مشت چرت و پرت …. ما وقت نمی گذاریم تا یک طوطی بار بیاوریم که با افتخار به دیگران نشانش بدهیم.

اگر می خواهید پرنده شما سخنگو باشد می بایست مانند یک مربی با پرنده تان رفتار کنید، این کار کمی وقت گیر و دشوار است زیرا احتیاج به صبر و حصله دارد. عده ای به خاطر انکه مثلا ۳۰۰ هزار تومان پول داده اند و یک پرنده خریداری کرده اند توقع دارند پرندشان سخنگو باشد و کلی حرف بزند یا بلافاصله جملات و کلمات را یاد بگیرد !!. شما اگر وقت و حصله کافی ندارید و دوست دارید از ابتدا یک طوطی سخنگو در خانه داشته باشید، باید بالای ۱ میلیون تومان خرج کنید. اما در عوض پرنده ای که بالای ۱ میلیون تومان قیمت دارد بیش از کلمات زیادی را اموخته و حتی ممکنه جمله بگوید و شعر بخواند. البته قیمتها بسیار متفاوت هستند.

یکی از سوالات رایج این است: ایا پرنده من توانایی حرف زدن دارد؟

از هزار کاسکو هر هزار تا توانایی حرف زدن و یادگیری دارند اما بعضی از کاسکوها دارای صاحب های بهتری هستند که بهتر بهشان اموزش می دهند و ضمنا استعداد بعضی کاسکوها هم زیاد و کم است اما معمولا همه تقلید صدا را بلد هستند.

اگر می خواهید پرنده شما یک عبارت خاص را تکرار نماید.به شکل های مختلف این عبارت را بیان کنید،یک بار با صدای بلند یکبار با صدای کم و یکبار با صدای کودک و یا هر صدای دیگر و موقع آموزش مستقیما به پرنده نگاه کنید به این صورت پرنده می فهد که شما می خواهید او این لغت را تکرار کند. برای این‌که پرنده اسم یک شئ (مثلاً بیسکوئیت) را یاد بگیرد آن‌را در دست بگیرید و به کاسکو نشانش بدهید، سپس کلمه را به‌وضوح ادا کنید. کلمه را در یک جمله به‌کار برید مثلاً بگویید دوست داری؟ بعد بیسکوئیت را به او نشان داده و بگوئید بیسکوئیت. اجازه دهید پرنده بفهمد در مورد چه صحبت می‌کنید. همیشه یک صاحب مسوولیت‌پذیر باشید و به پرنده لغات اشتباه یاد ندهید

حتی پرنده شما اگر وحشی باشد ،اگر حصله داشته باشید و با ارامش با طوطی خود برخورد کنید. بالاخره روزی (شاید حتی پس از ۱ سال) به حرف می ایند . فقط کافیه به شما اطمینان کامل پیدا کنند و شما درست بهش حرف زدن را اموزش دهید.

کاسکوهایی که هنوز صحبت کردن یاد نگرفته اند و شما انها را با قیمتهایی پایین تر خریداری کرده اید هم تقریبا همان استعداد را برای یادگیری دارند فقط نیاز به تمرین و اموزش صحیح دارند. اگر کاسکوی شما قدری وحشی است ناراحت نباشید زیرا بالاخره روزی مطمئن میشود که شما دوست و صاحب او هستید پس از انکه اطمینان کامل به شما پیدا کرد یعنی امادگی کامل برای یادگیری کلمات را  دارد. اما یک راه دیگر هم هست انهم این که طوطی خود را فقط ۲ ساعت در روز از قفس بیرون بیاورید و اجازه دهید از قفس خارج شود به این صورت  کاسکو برای جلب توجه کردن به تقلید صداها روی می اورد اما در عوض طوطیی که فقط ۲ ساعت در روز تحرک داشته باشد زودتر از سایر کاسکوهای در اسارت مبتلا به مریضی های گوناگون شده و شما کاسکو را خیلی زودتر از دست خوهید داد. درسته که در طبیعت ۱۰۰ سال عمر می کنند اما در اسارت حداکثر ۳۵ تا ۴۰ سال انهم در شرایط خیلی خیلی خوب با تحرک کافی و غذاهای مناسب. اما پیشنهاد می کنم مثل خود من باشید یعنی از وجود یک جفت کاسکوی کنار هم لذت ببرید و یک کاسکو را تنها نگهداری نکنید درسته که کمتر حرف یاد می گیرند اما در عوض لذت بخش تر است دیدن یک جفت کاسکو کنار هم برای پیدا کردن جفت مناسب با من تماس بگیرید. و به پرنده هایتان به مقدار کافی در روز ازادی بدهید.

جالب است بدانید که حتی طوطی های بسیار کوچکی مانند مرغ عشق ها هم توانایی یادگیری چند کلمه را دارند. اما بهتره این پرندگان کوچک مثل عروس هلندی را به صورت جفت نگهداری کنید. چون ارزش سرو کله زدن برای یادگیری کلمات رو ندارند.

کاسکوها همیشه حصله حرف یاد گرفتن ندارند شما باید بدانید که کاسکوتون چه زمانی سروحال است. بهترین زمان صبح و عصر است کاسکوها در طبیعت هم صبح ها و عصرها در دسته ها و گروه های کوچک به جستجوی غذا می روند و ان هنگام خیلی سرو صدا می کنند. اما ساعات ظهر و شب بیشتر ساکت هستند البته گاه وقتی می بینند شما برق ها را خاموش نمی کنید انها هم خواب از سرشان می افتد و شرع به سرو صدا کردن می کنند.

شما باید بدانید چه موقع کاسکو حواسش به شماست ان هنگام باید باهاش شروع به حرف زدن بکنید مثلا بگویید: سلام عزیزم . فاصله شما نباید زیاد نزدیک باشه به قفس یا محلی که کاسکو در انجاست تا کاسکو بدون هیچ استرسی و با حواس جمع به حرف شما گوش دهد شما باید یک جمله یا کلمه را بارها و با صدای دلنشین تکرار کنید، همان کلمه یا جمله را به اشکال مختلف بگویید مثلا یکبار ارام یک بار ارامتر و یا با صدای بلنتر و مهربانانه.

یادتون باشه که کاسکوها مانند انسانها رفتارها و اخلاق های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند، اینجانب یک کاسکو داشتم که فوق الاده رام و اهلی و حرف گوش کن بود اما علاقه چندانی به حرف زدن نداشت ، اما من با این وجود بسیار دوستش داشتم،اما متاسفانه یک روز بد پنجره باز بوده و هنگامی که من خانه نبودم رفت… کاسکوهایی را دیدم که اجازه نمی دهند کسی بهشان دست بزند اما چندین کلام صحبت می کنند و جمله های زیادی می گویند ! پس به این نتیجه می رسیم که حرف زدن در پرنده ها ربط خیلی زیادی به رام بودن و اهلی بودن انها ندارد. گفتنی است مرغ میناهای سخنگو هم  گاه با انکه بیش از ۵۰ کلمه را یاد گرفته اند اما باز وحشی هستند و اگر کسی انگشت دستش را به انها نزدیک کند ضربات نسبتا دردناکی وارد می کنند!

اصطلاحا به کاسکویی که زیاد رام و دستی شده اما حرف نمی زند می گویند لوس شده یعنی دلیلی نمی بینه که بخواد با سخن گفتن جلب توجه کنه.

عده ای  صداهای از قبل پر شده بر روی نوار کاست یا سی دی را برای پرنده می گذارند راه بدی نیست اما پرنده سخنگوی شما کاسکو باشد یا مرغ مینا و یا…. دوست دارد از خود شما کلمات را بیاموزد.

پرنده های سخنگو چه کلماتی را زودتر یاد می گیرند؟

تا جایی که من دیدم و شنیدم همه پرنده های سخنگو هر واژه ای را که بخواهند می توانند یاد بگیرند. اما شما برای شروع از این کلمات استفاده کنید:

بیا ، بدو بیا ! ، بابا ، بیا بابا ، بوس بده! ، سلام ، کاسکو جان ، عزیزم ، الو ، حالت خوبه ، و…… پس از یادگیری می توانید چند کلمه را با هم ترکیب کنید  جمله ای مانند : سلام عزیزم بیا بوس بده بابا !! را تمرین کنید، پرنده شما بعد از یادگیری کلمات با کمی تلاش جمله را هم با موفقیت خواهد گفت. در این میان کلماتی هم که در خانه زیاد تکرار می شوند مانند نام صاحب خود و نامهای اعضای خانواده را هم به خوبی به خاطر می سپارد. البته دلیلی نداره جمله را کلمه کلمه اموزش دهید و می توانید یک شعر را بارها تکرار کنید و پرنده هم یاد بگیرد.

استعداد انواع طوطی ها در تقلیدصدا و سخن گفتن

کاکادوها:

بطور کلی در کتاب های تخصصی عقیده بر ان است که کاکادوها استعداد مثلا انواع

امازون یا کاسکو را در حرف زدن ندارند.کاکادوی چشم برهنه بایستی بالاترین استعداد

را در یادگیری کلمات در خانواده خود دارا باشد.برخی از انواع کاکادو جیغ های بلندی

کشیده و قادر به تقلید هر نوع صدایی بوده و سوت زدن می اموزد.

 

لوری ها:

در پاسیو تماس زیادی با نگهدارنده خود داشته باشند به او خو گرفته و حرف زدن نیز

خواهند اموخت.برخی از لوریها به ندرت استعداد حرف زدن دارند.صدای طبیعی انها

را سوت ممتد تشکیل میدهد.

 

مرغ عشق ها:

برخی از انواع ان قادرند که کلمات محدودی را تلفظ نمایند ولی این به منزله ان نیست

که انها استعداد حرف زدن را کاملا دارا میباشند.

 

طوطی بزرگ اسکندر(در ایران به شاه طوطی معروف است):

طوطیان اصیل از استعدادخوبی برای حرف زدن برخوردارند.چنین برمی اید که نرها در این

زمینه از ماده ها با استعداد ترند.صدای طبیعی انان نیز مطبوع است.

چطور به طوطی حرف زدن بیاموزیم؟

 

طوطی کوچک اسکندر(ملنگو):

این طوطی توانایی یادگیری کلمات را دارد

 

طوطیان جدایی ناپذیر:

انها از استعداد ضعیفی برای حرف زدن برخوردار بوده و یا اصولا توانایی انرا ندارند.اما

صدای طبیعی انها مطبوع است.

 

طوطی امازون:

درباره استعداد یادگیری کلمات از جانب امازونها عقاید متفاوتی وجود دارد.برخی مثالها

گویای انند که امازونها نیز شبیه طوطیهای خاکستری(کاسکو ها) قادر به یادگیری کلمات

بوده و از کلمات اموخته شده در جای خود و به گونه ای منطقی استفاده می نمایند.

جیغ های طبیعی امازونها در انواع اهلی زمانی مشاهده میشود که حیوان احساس

کم حوصلگی کند.در حالت ترس نیز صدای مخصوصی در می اورد.

 

طوطی خاکستری(کاسکو):

هیچ یک از انواع طوطیها استعداد انواع خاکستری را در حرف زدن ندارند. تنها امازونها

در این خصیصه با انها رقابت دارند.البته نباید فراموش کرد که استعداد حرف زدن خصیصه

ای کم و بیش فردی است.طوطی خاکستری اهلی هر نوع صدایی نظیر صدای سگ و

صدای پرندگان وحشی و صدای تلفن و صدای دریا و سرفه را قادر به تقلید میباشد.انان

تمامی یک اواز را سوت زده و صدای انسانهای اطراف خود را تقلید نموده و کلماتی را

که اموخته اند بطور منطقی و بسته به موقعیت خاص خود به کار میبرند.در صورتیکه

پرنده به طریق مطلوبی نگهداری شود صدای جیغ بلند طبیعیش را به ندرت خواهید

شنید.در عوض صدای ارامی در اورده و می غرد.

 

طوطی ارا:

اراها خصوصا انواعی که از جوانی در مجاورت انسان بزرگ شده باشند برخی کلمات

را خواهند اموخت. اما تنها قادر به تلفظ بعضی کلمات بوده و نمی توانند جمله ای را

ادا نمایند. صدای طبیعی انها جیغ گوش خراشی است که در جانوران اهلی تنها به

هنگام ترس شنیده میشود. منبع :

http://filmjadid.parsfa.com/post-156091.html


دانلود فرهنگ های لغت به زبان های مختلفDownloads-icon


مبانی گویندگیDownloads-icon


چگونه فوق العاده صحبت کنیم ؟Downloads-icon

چطور به طوطی حرف زدن بیاموزیم؟
چطور به طوطی حرف زدن بیاموزیم؟
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *