چطور به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کنیم

 
helpkade
چطور به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کنیم
چطور به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کنیم

با گسترش ضریب نفوذ اینترنت در ایران یکی دو سالی است که تقریباً این امکان ایجاد شده که می‌توان هرگونه کالا یا خدماتی را به صورت آنلاین تهیه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، با گسترش ضریب نفوذ اینترنت در ایران یکی دو سالی است که تقریباً این امکان به وجود آمده که می‌توان هر گونه کالا یا خدماتی را به صورت آنلاین تهیه کرد. از لباس و کفش گرفته تا اجناس خاص و تخصصی در زمینه‌های گوناگون همه و همه به فاصله فشردن چند دکمه کیبورد در خدمت کاربران اینترنت است.

بنابراین در فضای پرمشغله امروز که خرید به صورت سنتی را بسیار وقت گیر می‌کند، استفاده از ظرفیت فروشگاه‌های اینترنتی می‌تواند راهکار بسیار مناسبی برای صرفه‌جویی در وقت، هزینه و همچنین کاهش آلودگی هوای شهرمان باشد.

البته با گسترش اقبال به سمت فضای آنلاین برای خرید و آشنایی بیشتر هم‌میهنان عزیزمان با این مقوله، عدهای دست به کارهای ناعادلان‌های می‌زنند و با به راه انداختن سایت‌های فروش اینترنتی به صورت قارچی اقدام به رساندن ضرر و زیان به خریداران کرده‌اید. همین کلاهبرداری‌های واقعی در فضای مجازی باعث شده است که اعتماد بسیاری نسبت به خرید اینترنتی خدشه‌دار شود. بنابراین در این نوشته سعی می‌کنیم که با ارائه راهکارهایی برای خوانندگان تشریح کنیم که چگونه می‌توانند به یک فروشگاه اینترنتی اعتماد کنند.

نماد اعتماد الکترونیک یک ستاره

چطور به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کنیم

نشانه‌ای نمادین است که منحصراً توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر شده و به کسب و کارهای  اینترنتی مجاز با هدف ساماندهی، احراز هویت و صلاحیت آنها اعطا می‌شود؛ این نماد پس از بررسی درگاه‌ (وب‌سایت) و احراز هویت و صلاحیت مالک (حقیقی یا حقوقی) آن برای مدت یک سال، صادر می‌شود. ساماندهی فروشگاه‌های اینترنتی از وظایف اصلی وزارت صنعت و معدن و تجارت هستند و در همین راستا نیز مرکز توسعه تجارت الکترونیک، مسئولیت اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی را دارد.

فروشگاه‌هایی که موفق به اخذ نماد از این وزارت صنعت و معدن و تجارت شده‌اند، موظف هستند اگر شما در خریدتان با مشکلی مواجه شدید پاسخگوی سؤالات و مشکلات شما باشند. در غیر این صورت نماد اعتماد الکترونیک فروشگاه مربوطه، ملغی خواهد شد.

هدف از اعطای نماد اعتماد الکترونیکی، اعتمادسازی و رسـمیتدهـی بـه فعالیـت کسب و کارهای اینترنتی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی در ابعاد مختلف اعم از امنیت، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را به عهده دارد. به همین علت است که پلیس فتا به متقاضیان خرید اینترنتی توصیه می‌کند هنگام خرید به‌وجود این نماد در وب سایت فروشگاه توجه کرده و با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان حاصل کند.

پس از کلیک روی نماد اعتماد الکترونیک هر فروشگاه حتما آدرس (URL) سایت فروشگاه با آدرسی که در این صفحه معرفی می‌شود، یکسان باشد. صفحه‌ای که مشاهده می‌کنید، صفحه اصلی مرورگر شما باید باشد و نه یک عکس و تصویر از یک مرورگر؛ از این امر اطمینان حاصل کنید.

نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره

فرآیند اعطای نماد دائم دو ستاره از لحاظ معیارهای ارزیابی کاملاً مطابق با نماد اعتماد تک ستاره است. تنها تفاوت الزام فروشگاه برای نصب گواهی امنیت SSL در وب سایت فروشگاه است. وب سایت‌هایی که دارای دو ستاره بوده و از پروتکل امنیتی SSL  بهره می‌برند، آدرس وب سایت آنها با (https://) آغاز شده و همچنین در گوشه پایین سمت راست پنجره مرورگر یک قفل (Padlock) سبز رنگ نمایش داده می‌شود.

در حال حاضر در ایران فروشگاه‌های اینترنتی زیادی شروع به فعالیت کرده‌اند که اکثر آنها با یک ستاره در نماد الکترونیکی اعتماد ادامه فعالیت می‌دهند و تنها درصد کمی از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد دو ستاره هستند. از جمله ی این فروشگاه‌های اینترنتی می‌توان از دیجی‌کالا، راستین بازار و جانبی نام برد که برای جلب اعتماد بیشتر بازدیدکنندگان اقدام به انجام مراحل اخذ نماد دو ستاره کرده‌اند.

پاسخگویی تلفنی و محتوای به‌روز

یک فروشگاه اینترنتی معتبر می‌بایست بتواند در اسرع وقت پاسخگوی تلفنی مشتریان خود باشد که در اصطلاح از خدمات پس از فروش مشتریان به خوبی برخوردار شود. همچنین چنین فروشگاه معتبری، به دلیل بهره‌مندی از تیم‌های مختلف همیشه محتوای به روزی دارد. به عنوان مثال پس از ورود به یک سایت فروش اینترنتی بررسی کنید که این وبسایت به صورت مرتبط به روز شده و تاریخ مطالب موجود روی وب سایت به چندین ماه قبل برنگردد.

نظرات مشتریان قبلی

قطعاً بخش نظرات یک وبسایت فروش اینترنتی اطلاعات بسیار مفیدی را راجع به یک وب سایت ارائه می‌کند. بنابراین سعی کنید قبل از خرید یک محصول از یک فروشگاه اینترنتی بخش نظرات مشتریانی که آن کالا را قبلاً خریداری کرده‌اند را تا حد ممکن مطالعه کنید. یک فروشگاه اینترنتی معتبر در بخش نظرات خود معمولاً دارای پرسش و پاسخ بوده و نظرات مشتریان ناراضی را نیز منتشر می‌کند.

البته اکثر فروشگاه‌های اینترنتی در بخش پرسش و پاسخ پاسخگوی سوالات مشتریان نیستند و این وظیفه به گردن سایر بازدیدکنندگان است. به عنوان مثال فروشگاه اینترنتی راستین بازار جزو معدود وبسایت‌های فروش اینترنتی است که تک تک نظرات بازدیدکنندگان را منتشر و به آنها به تفضیل پاسخ می‌دهد. لذا با رجوع به بخش نظرات یک وبسایت نه تنها می‌توانید از کیفیت محصول مورد نظر خود اطمینان حاصل کرده بلکه می‌توانید اعتبار یک فروشگاه اینترنتی را نیز با آن بسنجید.

امکان پرداخت وجه کالا در هنگام تحویل کالا:

یکی از راهکارهای اطمینان به یک فروشگاه اینترنتی، امکان پرداخت وجه پس از تحویل کالا در سراسر ایران بوده زیرا معمولاً پیش‌بینی چنین زیرساختی برای یک فروشگاه اینترنتی بسیار پرخرج است. از این‌رو فروشگاه‌های قارچی اینترنتی بدون مجوز قادر به ارائه این سرویس نخواهند بود. در این سرویس فروشگاه‌ها با ارائه تعهد برای ارسال چندین هزار سفارش در سال با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، قرار داد همکاری منعقد کرده و به عنوان یک نقطه پستی محسوب خواهند شد.

علاوه بر این بسیاری از متقاضیان خرید اینترنتی با انتخاب این روش می‌توانند از اصالت کالای خریداری شده، اطمینان پیدا کرده و سپس پول را پرداخت کنند. در حال حاضر در ایران تنها فروشگاه‌های اینترنتی راستین بازار و بامیلو به عنوان دو فروشگاه معتبر موجود در فضای آنلاین به خاطر نوع قرارداد با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران می‌توانند در تمامی شهرها و حتی توابع آنها به مشترک سرویس پرداخت در محل را ارائه کنند. 

کپی شد

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

چگونه به فروشگاه اینترنتی اعتماد کنیم ؟ تا مدتی پیش، همه مردم برای خرید محصولات مورد نیاز خود به فروشگاه ها و یا بازار مراجعه می کردند و مدتی را برای خرید کالای مورد نظرشان در فروشگاه های مختلف سپری می کردند. عدم دسترسی به همه فروشگاه ها، دور بودن فروشگاه ها از یکدیگر، صرف زمان زیاد برای رفتن و گشتن در پی کالای مورد نظر و… از معایب خریدهای حضوری بود و به همین دلیل برخی افراد برای رفتن به فروشگاه و خرید کردن انرژی کافی نداشتند.

اما با گذشت زمان و ظهور فروشگاه های اینترنتی، امکان خرید آنلاین برای مردم فراهم شد و امروزه افراد می توانند به راحتی بدون صرف وقت و هزینه و به سادگی کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند. در واقع شما می توانید به راحتی و در حالی که در اتاق خود استراحت می کنید با استفاده از گوشی موبایل، تبلت و یا کامپیوتر خود، به خرید اینترنتی بپردازید.

اما مسئله این است که چگونه به فروشگاه اینترنتی اعتماد کنیم ؟ اعتماد به فروشگاه های اینترنتی شاید تنها مسئله ای باشد که مردم را در خرید آنلاین دچار تردید می کند. اما اگر اصول و قواعدی را در نظر بگیرید می توانید به سادگی نسبت به معتبر بودن و یا عدم اعتبار یک فروشگاه اینترنتی مطمئن شوید. در این مطلب نکات مهمی را درباره چگونگی اعتماد به فروشگاه های اینترنتی بیان می کنیم و شما می توانید با مطالعه این مطلب پاسخ سوال ” چگونه به فروشگاه اینترنتی اعتماد کنیم ؟” را دریابید. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.چطور به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کنیم

فروشگاه آنلاینی که قصد خرید از آن را دارید، باید مولفه هایی را داشته باشد تا بتوانید به آن اعتماد کنید. فاکتورهایی که برای اعتماد به فروشگاه های اینترنتی باید در نظر بگیرید، به شرح زیر است:

خرید از سایت های شناخته شده و معتبر می تواند ریسک خرید آنلاین را کم کند. توجه کنید هر سایتی که در صفحه نتایج جستجو نشان داده می شود، معتبر نیست. با این حال وب سایت هایی که در صفحه اول SERP یا همان صفحه اول نتایج جستجوی گوگل نشان داده می شوند، اعتبار بیشتری دارند. به عنوان مثال خرید از فروشگاه آمازون چندین برابر مطمئن تر از فروشگاه های دیگر است و احتمال خطا در آن بسیار کم است.

یکی از فاکتورهای اعتماد به فروشگاه های اینترنتی وجود SSL در سایت است. هرگز از سایت هایی که پروتکل آن ها http  است و از SSL برای امنیت وب سایتشان استفاده نمی کنند، خرید نکنید. در https لایه امنیتی SSL به شما در یک خرید ایمن کمک می کند. وب سایت هایی که مجهز به SSL هستند در کنار URL آن ها یک آیکون قفل نمایش داده می شود.  علاوه بر اینکه وب سایت های فروشگاهی بدون پروتکل https فاقد اعتبار هستند، وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، حریم خصوصی شما را به خطر می اندازد.

چگونه به فروشگاه اینترنتی اعتماد کنیم ؟ وجود نماد الکترونیک در سایت، اعتبار آن را افزایش می دهد. چرا که این نماد توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک ارائه می شود و کاربران می توانند با کلیک بر روی آن به اطلاعاتی درباره وب سایت و مالک آن به دست آورند. وب سایت هایی که دارای این نماد هستند وظیفه دارند به شکایات و مشکلات مشتریان خود نسبت به خرید آنلاین رسیدگی کنند، در غیر این صورت نماد الکترونیک آن ها لغو خواهد شد. نکته مهم در بررسی این نماد این است که پس از کلیک بر روی نماد آن به یکسان بودن URL آن و آدرس وب سایت دقت کنید. همچنین توجه کنید که صفحه باز شده یک صفحه وب در مرورگر شما باشد، نه یک عکس!!

قبل از اینکه هر کالایی را از فروشگاه های اینترنتی خریداری کنید، به قسمت نظرات مراجعه کرده و نظرات مثبت و منفی مشتریان سابق را درباره آن محصول مطالعه کنید. اگرچه این کار، روشی قطعی برای اعتماد به فروشگاه های اینترنتی نیست، اما می توان با کمی دقت از این روش استفاده کرد.

وب سایت های فروشگاهی معتبر، چند راه ارتباطی برای کاربران فراهم می کنند و شما می توانید در صورت لزوم با آن ها تماس گرفته و سوالات و مشکلات خود را با پشتیبانی آن ها مطرح کنید. بنابراین وجود آدرس شبکه های اجتماعی، شماره تماس و سایر راه های ارتباطی در سایت یکی از نشانه های اعتبار وب سایت است. حتی وب سایت های فروشگاهی می توانند آدرس فروشگاه های حقیقی خود را در بخش فوتر سایت درج کنند.

چگونه به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کنیم ؟ یکی دیگر از نکات مهم در اعتماد به فروشگاه های اینترنتی ، بررسی نحوه دریافت مبلغ است. فروشگاه هایی که امکان پرداخت در محل را برای مشتریان خود در نظر گرفته اند، از اعتبار بیشتری برخوردارند و می توانید راحت تر به آن ها اعتماد کنید. اگر چه مسائلی مثل عودت کالا توسط مشتری و… باعث شده فروشندگان آنلاین رغبت کمتری نسبت به پرداخت در محل داشته باشند، اما همچنان برخی از فروشگاه های اینترنتی این امکان را در اختبار مشتریان خود قرار می دهند.

اگر وب سایت مورد نظر شما، به فروش عمده نیز می پردازد، باید بیشتر دقت کرده و تمام مسائلی مانند روش های تسویه، روش های ارسال بار و… را بررسی کنید. به عنوان مثال برای خرید عمده لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل ، دقت کنید که سفارش شما در طول چند روز و از چه طریقی به دست شما خواهد رسید. همچنین بررسی کنید روش های پرداخت این محصولات به چه شکل است.

از نحوه ذخیره اطلاعات وارد شده در سایت و سیاست حفظ حریم خصوصی وب سایت فروشگاهی مورد نظر اطمینان حاصل کنید. این امر بسیار مهم است چرا که در صورت به سرقت رفتن و سو استفاده از اطلاعات، فروشگاه آنلاین مورد نظر مسئولیتی به عهده ندارد.

اگرچه فروشگاه های اینترنتی برای ارسال کالای مورد نظر شما، نیاز به برخی اطلاعات شخصی شما دارند، اما در هنگام ثبت سفارش باید توجه کنید که اطلاعات شخصی و غیر ضروری خود را وارد نکنید. میزان درآمد ، شماره تلفن های اضافی ، شغل و هرگونه اطلاعاتی که در خرید شما تاثیر ندارد، در اختیار وب سایت های فروشگاهی قرار ندهید.

بنابراین هنگام خرید آنلاین از فروشگاه های اینترنتی نکات بالا را در نظر بگیرید تا با اطمینان خاطر و بدون نگرانی بتوانید به صورت اینترنتی خرید کنید.

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

بورس، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار

شاید تا به حال بارها از خود پرسیده باشید که چگونه می‌توان به یک سایت اعتماد کرد؟ کدام سایت معتبرتر است؟

آیا می‌توانم با اطمینان کامل از یک سایت فروشگاهی خرید کنم؟

چگونه می‌توانم با خیالی آسوده، منابع به اشتراک گذاشته شده یک سایت را دریافت و دانلود کنم؟

آیا از سرویس‌های ارائه شده در یک سایت می‌توان بدون نگرانی استفاده کرد؟چطور به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کنیم

چگونه از جعلی بودن یک سایت آگاه شویم؟

اگر در ذهن شما چنین سؤالاتی وجود دارد این مطلب از بورسینس می‌تواند شما را در پاسخگویی به این سؤالات یاری کند.

گسترش فضای اینترنت و خرید اینترنتی باعث شده تا اهمیت این موضوع نیز افزایش یابد. جدای از خرید حتی در برخی موارد اطمینان به نوشته‌های یک سایت نیز بسیار مهم است. به ویژه مطالبی که مربوط به سلامتی، تکنولوژی، آموزش و… هستند.

مطلب مرتبط: تجارت الکترونیک (Electronic commerce) چیست؟

برای این موضوع نیاز نیست حتما سواد سایبری داشته باشید.

با برخی راهکارهای ساده می‌توان به مطمئن یا غیر مطمئن بودن سایت پی برد. البته برخی موارد ممکن است تخصصی بوده و نیاز به دانش در مورد فضای اینترنت داشته باشد.

اگر می‌خواهید از یک سایت فروشگاهی محصولی را خریداری نمایید باید به این نکته توجه داشته باشید که قبل از خرید از معتبر بودن آن سایت اطمینان کسب کنید تا بتوانید در خرید به آن سایت اعتماد نمایید.

مطلب مرتبط: مجوزهای لازم برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

علت این امر این است که شما در خرید اینترنتی لازم است اطلاعات مهمی همانند آدرس محل سکونت، شماره تماس، آدرس ایمیل و … را در سایت ثبت کنید. علاوه بر این قرار است برای خرید محصول نیز هزینه‌ای پرداخت کنید.

بنابراین به منظور جلوگیری از کلاه‌برداری و همچنین سوء استفاده از اطلاعات ضروری است که قبل از خرید، سایت مورد نظر را از لحاظ امنیتی و اعتبار بررسی کنید.

پس برای این که خریدی مطمئن داشته باشید کافی است معیارهایی را در نظر بگیرید تا با خیالی آسوده محصولی خریداری کنید.

علاوه بر خرید همانطور که گفته شد، در برخی مواقع نیاز داریم تا از معتبر بودن مطالب و توصیه‌های سایت اطمینان پیدا کنیم. همچنین برخی سایت‌ها برای ارائه آموزش، از ما اطلاعات مختلفی مثل شماره تماس و.. می‌خواهند که باعث تکمیل بانک اطلاعاتی آن‌ها می‌شود.

هرچند این کار سخت تر از مشخص شدن اعتبار یک سایت فروشگاهی است اما امکان پذیر است.

در ادامه بیشتر به پی بردن به اصالت و مورد اطمینان بودن یک سایت فروشگاهی اشاره کرده ایم.

نماد اعتماد الکترونیک یکی از مهم‌ترین معیارها در معتبر بودن یک سایت است. این نماد تنها به فروشگاه‌های حقوقی و حقیقی داده می‌شود که کسب و کار آن‌ها به وسیله سیستم‌های دولتی تائید شده باشند.

برای بررسی صحت نماد الکترونیک کافی است روی لوگو نماد الکترونیک را که معمولاً در صفحه اصلی قرار می‌گیرد، کلیک کنید تا پاپ آپی حاوی اطلاعات صاحب امتیاز، نمایش داده شود.

روش دیگری برای ارزیابی نماد الکترونیک، رفتن به سایت enamad.ir است. در این سایت شما می‌توانید با کلیک بر روی استعلام، سایت را بررسی کنید.

پس از این که بر روی استعلام کلیک کردید صفحه‌ای باز می‌شود که در آن باید دامنه سایت مورد نظر خود را وارد کنید. در مرحله آخر بر روی جستجو کلیک کنید تا اطلاعات مربوط به صاحب امتیاز برای شما نمایان شود.

رتبه بالا در وب سایت alexa یکی دیگر از معیارها برای ارزیابی سایت فروشگاهی است.

یکی از معروف‌ترین وب سایت‌ها برای ارزیابی تعداد بازدیدکنندگان سایت الکسا است. هرچند این معیار نمی تواند معیار مناسبی باشد اما الکسا رتبه سایت‌ها را بر اساس بازدیدها بررسی می‌کند.

در این پلتفرم، هر سایتی تعداد بازدید بیشتری داشته باشد در رتبه بهتری قرار می‌گیرد.

جالب است بدانید بالاترین رتبه الکسا یعنی رتبه یک مربوط به موتور جستجوی گوگل است. دومین رتبه نیز متعلق به یکی از سرویس اشتراک ویدیو است.

دقت کنید که برای بررسی معتبر بودن یک سایت فروشگاهی نیاز نیست بالاترین رتبه الکسا را دارا باشد بلکه کافیست رتبه سایت مشخص شده و عدد الکسای ایران آن کم باشد. هر چه بازدیدکنندگان سایت بیشتر باشد و کاربران بیشتری با آن تعامل داشته باشند می‌توان گفت به نوعی معتبر است.

برای بررسی رتبه الکسا شما می‌توانید از افزونه Alexa در مرورگر کروم استفاده نمایید. همچنین می‌توانید با وارد کردن دامنه سایت در قسمت siteinfo  الکسا، این کار را انجام دهید.

توجه داشته باشید، ما با استفاده از رتبه الکسا پی می‌بریم که تعداد زیادی از افراد از این سایت استفاده می‌کنند؛ در نتیجه به احتمال زیاد سایت معتبری است. با این حال نیم توان گفت که سایت مد نظر تا چه میزان معتبر بوده چون ممکن است با روش‌های غیر حرفه ای کاربران را به سمت خود جذب کرده باشد.

یکی دیگر از معیارها در بررسی اعتبار سایت‌ها نظیر سایت‌های فروشگاهی و دانلودی، وجود صفحه تماس با ما و داشتن اطلاعاتی نظیر شماره تلفن ثابت، آدرس فروشگاه، شماره همراه و .. است. معمولاً این اطلاعات برای ارتباط برقرار کردن مشتریان با صاحبان فروشگاه مورد نیاز است.

فروشگاه‌هایی که به امنیت اطلاعات خود و مشتریان اهمیت می‌دهند، برای ارتباط امن بین سایت و کاربران از گواهینامه SSL استفاده می‌کنند.

وجود این گواهینامه یکی از معیارهایی است که نشان می‌دهد سایت فروشگاهی معتبر است؛ چراکه برای حفظ اطلاعات مشتریان ارزش قائل شده است. به منظور اطمینان از داشتن گواهینامه SSL شما باید از طریق HTTPS  به سایت دسترسی داشته باشید‌.

اغلب اوقات فروشگاه‌های اینترنتی معتبر از ظاهری زیبا و با کیفیتی برخوردارند اما علاوه بر ظاهر، سرعت دسترسی به سایت نیز از ویژگی‌هایی است که حاکی از معتبر بودن یک سایت دارد‌.

هرچند این معیاری نیست که به صورت قطع بتوان در مورد معتبر بودن سایت یا عدم اعتبار آن نظر داد. با این حال بد نیست به این موضوع هم توجه کنید.

این فاکتور یکی از مهم‌ترین موارد برای ارزیابی معتبر بودن یک سایت است. فروشگاه‌های اینترنتی و سایت‌هایی که دارای شبکه‌های اجتماعی پویایی، هستند قابل اعتماد ترند.

بنابراین اگر قصد دارید از فعال بودن و اعتبار یک سایت آگاه شوید بهتر است بدانید که فعال بودن کارآفرینان  در شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام، لینکدین و اینستاگرام یکی از معیارهای مهم است.

شاید برخی از افراد فقط به اعتبار سایت‌های فروشگاهی اهمیت دهند و از ارزیابی اعتبار سایت‌های دانلود یا اشتراک منابع غافل باشند.

سایت‌های اشتراک منابع و دانلودی همانند سایت‌های فروشگاهی از اهمیت خاصی برخوردارند که قبل از دانلود کردن از این سایت‌ها ضروری است که از معتبر بودن آن‌ها اطمینان کسب کنید.

یکی از عواملی که نشان دهنده اعتبار سایت‌های اشتراک منابع است، شهرت آن است. هرچه عملکرد سایت مناسب باشد احتمالا آن سایت مشهورتر است. برای معتبر بودن این‌گونه سایت‌ها نیز می‌توان از رتبه الکسا بهره گرفت‌.چطور به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کنیم

نکته قابل توجه این است که از سایت‌هایی دانلود خود را انجام دهید که دارای گواهینامه SSL باشند تا امنیت بین وب و مرورگر برقرار باشد.

به منظور جلوگیری از ورود ویروس به سیستم از طریق این سایت‌ها، می‌توانید از یک آنتی ویروس قوی استفاده نمایید تا نرم افزارهای آلوده و بدافزارها به سیستم شما وارد نشوند.

جملات نامفهوم و خطا یک معیار برای ارزیابی اعتبار سایت‌ها است. شما اگر در سایتی با کلیک بر روی لینکی پیام خطا دریافت کردید یا به صفحه ۴۰۴ منتقل شدید، باید به معتبر بودن این سایت شک کنید. اگر این سایت معتبر باشد برای مشتریان و کاربران خود ارزش قائل می‌شود و سعی می‌کند از هر گونه خطایی پیشگیری کند و در صورت مشاهده خطا آن‌ها را از بین می‌برد. ای موضوع بر روی برندسازی سایت نیز تأثیر عمده دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مطمئن بودن سایت، پویا بودن آن است. سایتی که به صورت مداوم در حال تولید محتوا است و بیش‌تر از یک هفته از انتشار آخرین مطلبش نمی‌گذرد‌. در سایت‌های معتبر معمولاً بازدیدکنندگان بازخورد و نظرات خود را اعلام می‌کنند.

نشانه بعدی برای پاسخ به ارزیابی معتبر بودن یک سایت، سرعت آن است. این مورد برای بسیاری از افراد دید منفی ایجاد می‌کند و در اکثر اوقات وقتی با سرعت لود پایین سایت مواجه می‌شوند سریع آن سایت را می‌بندند.

از سوی دیگر، سرعت پایین سایت نقش مهمی در رتبه سایت دارد به گونه‌ای که فاکتور بسیار منفی برای گوگل محسوب می‌شود به طوری که پس از مدتی رتبه سایت را کاهش می‌دهد؛ زیرا رضایت مشتریان برای گوگل مهم است.

در پایان بهتر است به برخی نکات مهم که در هنگام خرید اینترنتی باید به آن توجه کنید اشاره کنیم

اگر در هنگام خرید اینترنتی متوجه شدید که بالای نوار آدرس مرورگرتان علامت  ” https ” به رنگ قرمز است نباید از این سایت خریدی انجام دهید زیرا این علامت ناامن بودن درگاه خرید است.

تا می‌توانید برای خرید آنلاین از رایانه و گوشی شخصی خود استفاده کنید و از خریدهای آنلاین در کافی نت و با دستگاه‌های دیگران خودداری کنید. در صورت ضرورت بهتر است از کیبورد مجازی سیستم و در هنگام پرداخت اینترنتی از کیبورد مجازی مربوط به بانک استفاده کنید.

هنگامی که خریدتان تکمیل شد سایت، شما را به درگاه‌های الکترونیکی انتقال می‌دهد. در این زمان دقت کنید که آدرس درگاه انتقالی باید با آدرس اصلی بانک یکسان بوده و علامت https نباید قرمز رنگ باشد.

سعی کنید به هر سایتی اعتماد نکنید. دقت کنید و با دید باز اطلاعات شخصی و بانکی خود را در اختیار سایت‌ها قرار دهید. تنها در این صورت است که می‌توانید با خیال راحت از فضای اینترنت برای خرید یا فعالیت استفاده کنید.

قصد شروع سرمایه‌گذاری در بورس را دارید؟ اولین قدم این است که افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

تشکر بابت مطالب مفیدتون

سلامت باشین. ممنون از همراهی تون دوست گرامی

سلام خسته نباشین
میخواستم بدونم شرکت بازرگانی کلاسفور واقعی هست
برای کار در این شرکت که دور کاری و کار در منزل هست(بسته بندی)باید برای ثبت نام یک مبلغی رو هم پرداخت کرد
میخواستم از واقعی بودن این شرکت و اینکه کلاهبرداری نباشه اطمینان حاصل کنم

سلام خسته نباشید یه سایتی به نام (توسط بورسینس جذف گردید) هست که در اون شغل های غیر مجازی به شما میده ولی برای ثبت نام باید اینترنتی پی دی اف ثبت نام رو دانلود کنید که مبلغی باید اراعه کنیم میخواستم بپرسم این سایت ها قابل اعتماد هستند؟؟

سلام خانم مریم گرامی ، زنده باشید.

تصمیمش با شماست چون ما شناختی نداریم اما اگر نماد الکترونیک داشته باشن و بازخورد های مثبتی توی اینترنت ازشون باشه احتمالا میشه.

سلام یک نفر هس به نام سالار قربان زادع تو اینترنت سرچ کنید میاد من نمیدونم الان قابل اعتماد هس یا نه بی زحمت یک سر بزنید

بسیار ممنونم

خواهش میکنم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ما در بورسینس به شما کمک می‌کنیم:

• منابع درآمد دیگری برای خودتان بسازید
• کسب‌وکارتان را رشد دهید
• ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
• از سرمایه‌تان برای کسب سود استفاده کنید
• سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بدانید

ایمیل‌تان را وارد کنید تا جدیدترین مطالب به ایمیل‌تان ارسال شود:

بعد از ثبت ایمیل لینک تایید برایتان ارسال می‌شود، لطفا روی آن کلیک کنید

سلب مسئولیت: در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (اوراق بهادار، بازار آتی، طلا و ارز و…) ارزش دارایی‌ها ممکن است به سرعت تغییر کند و ریسک از دست رفتن سرمایه وجود دارد. محتوای موجود در سایت بورسینس صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و نظرات شخصی نویسنده را منعکس می‌کند. بورسینس هیچ منفعت یا مسئولیتی در قبال سود و زیان کاربران ندارد و مسئولیت استفاده از تمامی مطالب و محتوای سایت بر عهده کاربران است.

Copyright © Bourseiness 2013-2019

کپی‌برداری از مطالب این سایت به هرشکل، غیرمجاز و غیرقانونی است.

احتمالا تاکنون خیلی اوقات پیش آمده که بخواهید خرید اینترنتی انجام دهید و پول پرداخت کنید اما نگران امنیت خرید و پولی که پرداخت می‌کنید باشید. در این مطلب، به ۷ مورد مهم اشاره می‌کنیم که چطورهنگام خرید، به یک فروشگاه اینترنتی اعتماد کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از برندس خرید اینترنتی این روزها رواج بسیاری دارد اما نکته‌ی مهم و شاید نگران کننده برای افراد هنگام خرید اینترنتی بحث امنیت است، در این مطلب می‌خواهیم موارد حائز اهمیت در یک خرید اینترنتی را بررسی کنیم.

۱. اولین و مهم‌ترین مورد برای اطمینان به فروشگاه اینترنتی موردنظر، نماد اعتماد آن است. برای مطلع‌شدن از اعتبار نماد اعتماد روی آن کلیک کنید و تمام جزئیات آن را با دقت مطالعه کنید، همچنین در این صفحه می‌توانید اطلاعات دقیق صاحب فروشگاه مانند آدرس، شماره تماس و … را هم مشاهده کنید.

۲. به آدرس شعبه‌های فروشگاه، تلفن‌های تماس و راه‌های ارتباطی فروشگاه دقت کنید و از صحت آنها کاملاً مطمئن شوید. برای اطمینان از صحت آدرس نوشته شده در نماد اعتماد، کافی است آدرس را در اپلیکیشن‌های مسیریاب مانندgoogle map جست و جو کنید و یا نام و شهر فروشگاه را در گوگل جست و جو کنید تا جزئیات فروشگاه از جمله تلفن تماس، آدرس و وبسایت فروشگاه برای شما نمایش داده شود.چطور به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کنیم

۳. امنیت وبسایت را بررسی کنید. این کار به سادگی امکان‌پذیر است. آیا در کنار آدرس سایتی که در حال خرید از آن هستید یک آیکون قفل کوچک هم قرار دارد؟ این قفل به شما می‌گوید، سایتی که در حال بازدید از آن هستید، سیستم محافظت از حریم خصوصی را نصب کرده است. این وبسایت ها اطلاعاتی مانند رمز عبور و اطلاعات مالی را به صورت کاملاً ایمن انتقال می‌دهند.

۴. مورد بعدی که باید از آن مطمئن شوید این است که آیا کالاها با گارانتی رسمی به مشتری‌ها ارائه می‌شوند یا خیر؟ دارا بودن گارانتی معتبر و رسمی، اعتبار فروشنده را تا حدودی تضمین می‌کند و همین طور شما می‌توانید مطمئن شوید که کالا اصل است و هیچ تقلبی در کار نیست. اگر در صفحه‌ی کالای موردنظر اطلاعاتی مربوط به گارانتی یافت نکردید، از پشتیبانی سایت کمک بگیرید و از او بخواهید اطلاعات لازم را به شما بدهد و در صورت دارا بودن گارانتی کالای مورد نظر شما را مطمئن کند.

۵. روش‌های پرداخت سایت را بررسی کنید. آیا روش‌های پرداخت متنوعی پیش‌روی شماست؟ آیا فروشگاه اینترنتی مورد نظر از درگاه‌های بانکی معتبر استفاده می‌کند؟ فراموش نکنید حتماً هنگامی که به صفحه پرداخت بانک متصل می‌شوید به نوار آدرس بالا توجه کنید تا آدرس نوشته شده دقیقاً مطابق این تصاویر باشند.

۶. سرعت و نحوه پاسخگویی تلفنی را بسنجید. آیا سوالات شما به درستی و با حوصله پاسخ داده می‌شوند؟ آیا سایت مورد نظر، پشتیبان آنلاین هم دارد که بتوانید با آنها در فضای سایت چت کنید؟ آیا پاسخ سوالات شما شفاف و بدون پیچیدگی داده می‌شوند؟ طرز گفت و گو و پاسخ دادن سوالات مشتریان از جانب پشتیبانی سایت تأثیر بسیار زیادی در اطمینان خاطر مشتریان دارد. اگر پشتیبانی سایت با دقت و حوصله تمام با شما صحبت کرد و اطلاعات کافی به همراه جزئیات در اختیار شما قرار داد، می‌توانید تا حدودی آسوده خاطر شوید.

۷. آخرین موردی که باید به آن توجه کنید، به روز بودن محتوای داخل سایت است. دقت کنید، آخرین باری که از نظر محصولات یا ظاهر، در سایت تغییری ایجاد شده چه زمانی بوده؟ به تاریخ مقالات و درج محصولات سایت توجه کنید، اگر کالایی را پسندیدید و قصد خرید آن را داشتید حتماً به تاریخ درج آن محصول دقت کنید.

اگر تک تک این گزینه‌ها را بررسی کردید، وبسایت Brandes.ir برای شما خریدی عالی و مطمئن را برای شما آرزو می‌کند.

انتهای رپرتاژ خبری

چطور به سایت فروشگاه اینترنتی اعتماد کنیم؟

چطور از سایت فروشگاه اینترنتی خرید مطمعن و امن داشته باشم ؟ چطور در اینترنت به خرده فروشان اعتماد کنیم و در دام دسیسه های کلاهبرداری نیافتیم؟ هر روز میلیون ها نفر بدون هیچ گونه مشکلی در اینترنت خرید می کنند. با داشتن کمی شجاعت و دانش، شما می توانید از ایجاد مشکلات مربوط به تجارت الکترونیکی جلوگیری نمائید.
اگر می‌خواهید از یک سایت فروشگاه اینترنتی محصولی را خریداری نمایید باید به این نکته توجه داشته باشید که قبل از خرید از معتبر بودن آن سایت فروشگاهی اطمینان کسب کنید تا بتوانید در خرید به آن سایت اعتماد نمایید.

با فروشندگان مطمئن و معروف فروشگاه اینترنتی معامله کنید:

• فروشندگان اینترنتی – فروشگاه اینترنتی دارای اعتبار را انتخاب کنید. مخصوصاً زمانی که از اشخاص خاصی خرید می کنید.
• در جستجوی مدارک واقعی مانند جزئیات آدرس و شماره تلفن برای برقراری ارتباط باشید.
• فقط با بازدید از وب سایت افراد یا شرکت ها در مورد آنها قضاوت نکنید.
• وقتی که در حال خرید از شرکت های خارجی هستید، به طور خاص خیلی حساس باشید.
• سیاست فروشندگان در حفظ حریم شخصی و بازپرداخت مبلغ کالا را بررسی نمائید.
• از روش های مناسب و ایمن برای پرداخت پول در اینترنت استفاده کنید تا در صورت عدم تحویل کالا از اطلاعات مالی و بانکی شما تا حدی محافظت شود.

از یک وب سایت فروشگاه اینترنتی مطمئن استفاده کنید.چطور به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کنیم

ای نماد و اعتبار فروشگاه اینترنتی

نماد اعتماد الکترونیک یکی از مهم‌ترین معیارها در معتبر بودن یک سایت است. این نماد تنها به فروشگاه‌های اینترنتی حقوقی و حقیقی داده می‌شود که کسب و کار آن‌ها به وسیله سیستم‌های دولتی تائید شده باشند.
برای بررسی صحت نماد الکترونیک کافی است روی لوگو نماد الکترونیک را که معمولاً در صفحه اصلی قرار می‌گیرد، کلیک کنید تا پاپ آپی حاوی اطلاعات صاحب امتیاز، نمایش داده شود.
روش دیگری برای ارزیابی نماد الکترونیک، رفتن به سایت enamad.ir است. در این سایت شما می‌توانید با کلیک بر روی استعلام، سایت را بررسی کنید.
پس از این که بر روی استعلام کلیک کردید صفحه‌ای باز می‌شود که در آن باید دامنه سایت مورد نظر خود را وارد کنید. در مرحله آخر بر روی جستجو کلیک کنید تا اطلاعات مربوط به صاحب امتیاز برای شما نمایان شود.

داشتن بالاترین رتبه در الکسا

رتبه بالا در وب سایت alexa یکی دیگر از معیارها برای ارزیابی سایت فروشگاه اینترنتی است.
یکی از معروف‌ترین وب سایت‌ها برای ارزیابی تعداد بازدیدکنندگان سایت الکسا است. هرچند این معیار نمی تواند معیار مناسبی باشد اما الکسا رتبه سایت‌ها را بر اساس بازدیدها بررسی می‌کند.
در این پلتفرم، هر سایتی تعداد بازدید بیشتری داشته باشد در رتبه بهتری قرار می‌گیرد.
جالب است بدانید بالاترین رتبه الکسا یعنی رتبه یک مربوط به موتور جستجوی گوگل است. دومین رتبه نیز متعلق به یکی از سرویس اشتراک ویدیو است.
دقت کنید که برای بررسی معتبر بودن یک سایت فروشگاهی نیاز نیست بالاترین رتبه الکسا را دارا باشد بلکه کافیست رتبه سایت مشخص شده و عدد الکسای ایران آن کم باشد. هر چه بازدیدکنندگان سایت بیشتر باشد و کاربران بیشتری با آن تعامل داشته باشند می‌توان گفت به نوعی معتبر است.
برای بررسی رتبه الکسا شما می‌توانید از افزونه Alexa در مرورگر کروم استفاده نمایید. همچنین می‌توانید با وارد کردن دامنه سایت در قسمت siteinfo الکسا، این کار را انجام دهید.
توجه داشته باشید، ما با استفاده از رتبه الکسا پی می‌بریم که تعداد زیادی از افراد از این سایت استفاده می‌کنند؛ در نتیجه به احتمال زیاد سایت معتبری است. با این حال نیم توان گفت که سایت مد نظر تا چه میزان معتبر بوده چون ممکن است با روش‌های غیر حرفه ای کاربران را به سمت خود جذب کرده باشد.

یکی دیگر از معیارها در بررسی اعتبار سایت‌ها نظیر سایت‌های فروشگاهی و فروشگاهای اینترنتی و دانلودی، وجود صفحه تماس با ما و داشتن اطلاعاتی نظیر شماره تلفن ثابت، آدرس فروشگاه، شماره همراه و .. است. معمولاً این اطلاعات برای ارتباط برقرار کردن مشتریان با صاحبان فروشگاه مورد نیاز است.

گواهینامه SSL و اعتبار سایت فروشگاه اینترنتی

فروشگاه‌هایی اینترنتی که به امنیت اطلاعات خود و مشتریان اهمیت می‌دهند، برای ارتباط امن بین سایت و کاربران از گواهینامه SSL استفاده می‌کنند.
وجود این گواهینامه یکی از معیارهایی است که نشان می‌دهد سایت فروشگاهی اینترنتی معتبر است؛ چراکه برای حفظ اطلاعات مشتریان ارزش قائل شده است. به منظور اطمینان از داشتن گواهینامه SSL شما باید از طریق HTTPS به سایت دسترسی داشته باشید‌.

اغلب اوقات فروشگاه‌های اینترنتی معتبر از ظاهری زیبا و با کیفیتی برخوردارند اما علاوه بر ظاهر، سرعت دسترسی به سایت نیز از ویژگی‌هایی است که حاکی از معتبر بودن یک سایت دارد‌.
هرچند این معیاری نیست که به صورت قطع بتوان در مورد معتبر بودن سایت یا عدم اعتبار آن نظر داد. با این حال بد نیست به این موضوع هم توجه کنید.

فروشگاه اینترنتی و شبکه های اجتماعی

این فاکتور یکی از مهم‌ترین موارد برای ارزیابی معتبر بودن یک سایت است. فروشگاه‌های اینترنتی و سایت‌هایی که دارای شبکه‌های اجتماعی پویایی، هستند قابل اعتماد ترند.
بنابراین اگر قصد دارید از فعال بودن و اعتبار یک سایت آگاه شوید بهتر است بدانید که فعال بودن کارآفرینان در شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام، لینکدین و اینستاگرام یکی از معیارهای مهم است.

• اطمینان حاصل کنید که از یک وب سایت مطمئن برای وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری خود استفاده می کنید. در گوشه پایین سمت راست پنجره مرورگر خود به دنبال نشانه ای از قفل (Padlock) باشید و اطمینان حاصل کنید که آدرس وب سایت با (https://) آغاز می شود.
• اگر شما از آخرین نسخه مرورگر خود استفاده می کنید و وب سایت اینترنتی فروشگاه از جدیدترین تکنولوژی امنیتی مانند نسخه جدید و معتبر شناسه امنیتی SSL استفاده می کند، ممکن است وقتی که از یک وب سایت مطمئن بازدید می کنید، نوار آدرس شما سبز شود.
• اگر اخطاری در ارتباط با شناسه امنیتی سایت دریافت کردید، خیلی حساس و محتاط باشید. در هر حال، قفل (Padlock) نشانه ای دقیق از وجود امنیت در سایت نیست و هیچ ارتباطی با اصول اخلاقی مورد استفاده صاحبان سایت ندارد.
• بر روی قفل (Padlock) کلیک کنید تا بتوانید ادعای فروشنده در مورد هویتش را ببینید و بررسی کنید که آیا شناسه امنیتی آنها در آدرس درست و واقعی ثبت شده است یا خیر.
• اطلاعاتی که توسط قفل (Padlock) روی صفحه ظاهر می شود، نباید شما را فریب دهد. برای صاحبان اصلی سایت کپی کردن تصویر یک قفل (Padlock) کار آسانی است. شما باید به دنبال قفلی (Padlock) باشید که در پنجره اصلی خود مرورگر وجود دارد.

از دسیسه  کلاهبرداران اینترنتی بر حذر باشید

 

از دسیسه  کلاهبرداران اینترنتی بر حذر باشید

• اگر شرایط (یک معامله) خیلی بیشتر از حد واقعی ،عالی به نظر برسد، احتمالاً حقه ای در کار است. در اینترنت به بررسی اطلاعات راجع به این شرکت بپردازدید و بررسی کنید که آیا شخصی قبلاً با این مشکل مواجه شده است.
• از طرح های کار در خانه که وعده می دهند به راحتی می توانید درآمد کسب کنید و هیچ وقت هزینه ای نپردازید، اجتناب کنید.
• از شرکت های معتبر خرید کنید.
• به شدت از هر چیزی که در پیام های ناخواسته یا هرزنامه ها (Spam) ارائه و تبلیغ می شود، اجتناب و دوری کنید.

فروشگاه آنلاین – فروشگاه اینترنتی

اگر شما شرکتی دارید که بخش فروش آنلاین دارد،:
• مشتریان و عرضه کنندگان جدید را از طریق اطلاعات منتشر شده در مورد آنها (مانند شماره تلفن یا آدرس) شناسایی کنید.
• قبل از ارسال هر نوع کالایی به صورت نسیه، گزارشی از وضعیت اعتباری مشتریان خود تهیه کنید.
• شرکت های تجارت الکترونیک در قبال هر نوع کلاهبرداری از کارت های اعتباری مسئول هستند. (مگر آن که آنها از خدمات Verified by Visa (شرکت های تایید شده توسط Visa) یا MastercardSercurecode (کد امنیتی Mastercard) استفاده کنند. این سیستم ها از شرکت ها در برابر اتهامات کلاهبرداری، حمایت می کنند.)
• استفاده از سیستم های بررسی هویت و اعتبار آدرس (AVS) و شماره امنیتی کارت (CSC) می تواند به گونه ای موثر خطرات تقلب و کلاهبرداری در تجارت الکترونیک را کاهش دهد.

سعی کنید به هر سایتی اعتماد نکنید. دقت کنید و با دید باز اطلاعات شخصی و بانکی خود را در اختیار سایت‌ها قرار دهید. تنها در این صورت است که می‌توانید با خیال راحت از فضای اینترنت برای خرید یا فعالیت استفاده کنید.

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

واقعا مطلب درست درمونی بود مرسی از این آگاهی که در مورد اعتبار یه سایت فروشگاه اینترنتی دادید

خورسندیم از اینکه مطلبمون تونسته برای شما مثمر ثمر باشه آقای مجتبی

https://www.instagram.com/farcom.co/

گروه نرم افزاري فرکام يکي از تخصصي ترين شرکت هاي طراحی و برنامه نویسی در زمینه محصولات اینترنتی، خدمات طراحی، بهینه سازی و پشتیبانی وب سایت است

در حال حاضر یکی از کار‌هایی که با استفاده از اینترنت تا حد زیادی آسان شده‌ است، خرید اینترنتی می‌باشد. شاید فروشگاه‌های اینترنتی در کشور ما آنچنان که باید و شاید مورد استقبال نیستند ولی قطعاً روز به روز ایرادات بر طرف می‌شود . کاربران بیشتری علاقه‌مند هستند که خرید‌های اینترنتی را انجام بدهند. در کشور‌های دیگر که سال‌هاست فروشگاه‌های اینترنتی بوجود آمده‌اند مشکلات بزرگ و قابل توجه دیگر حل شده است و مردم به راحتی خرید‌های خود را با استفاده از اینترنت انجام می‌دهند به‌خصوص که در بسیاری از موارد این خرید‌ها نسبت به خرید‌های سنتی، به صرفه‌تر نیز می‌باشند.

برای اینکه در کشور ما هم خرید‌های اینترنت بیشتر شوند نیاز است که فرهنگ سازی‌هایی صورت بگیرد. کاملاً بدیهیست که برای این فرهنگ سازی‌ها، ابتدا نیاز به ایجاد اعتماد در کاربران و مشتریان بالقوه داریم. البته این دغدغه‌ای است که صاحبان مشاغل آنلاین باید درگیر آن باشند. ولی چگونه به عنوان یک کاربر باید به فروشگاه‌ها اعتماد کرده و از آن‌ها خرید کنیم؟

باید صادقانه بگوییم که فروشگاه های آنلاین در کشور ما نوپا و تازه‌کار هستند و در بین بسیاری از فروشگاه‌های معتبر، عده‌ای سودجو نیز، وجود دارند که در غالب فروشگاه های اینترنتی فعالیت کرده و تجربه بدی را برای کاربران بوجود می‌آورند.

حالا ما در این مطلب می‌خواهیم ببینیم چگونه می‌توانیم به فروشگاه‌های اینترنتی اعتماد کرده و از آن‌ها خرید کنیم. برای اعتماد به فروشگاه های اینترنتی چندین نکته ثابت و قانون وجود دارد که در کشور ما صدق می‌کند. به علاوه ما قصد داریم به صورت گام به گام توضیح بدهیم که چگونه می‌توانیم فروشگاه آنلاین معتبر و کلاهبردار را از هم تشخیص بدهیم. در انتهای مطلب شما اطلاعات و آگاهی‌هایی خواهید داشت که با خیال راحت می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین خرید کرده و از مزایای این تکنولوژی سودمند، استفاده کنید. پس با ما همراه باشید.

برای اینکه با خیال راحت از یک فروشگاه اینترنتی خرید کنید لازم است چند نکته را در نظر بگیرید. اجازه بدهید به صورت مرحله به مرحله و گام به گام این کار‌ها را انجام دهیم:چطور به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کنیم

 

 

اگر می‌خواهید برای اولین بار خرید اینترنتی را تجربه کنید پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده بروید و آن‌هایی را انتخاب کنید که قدرتمند‌تر هستند. برای مثال می‌توانید از تجربه اطرافیان و دوستان خود استفاده کنید. پرس و جو کنید و ببینید دوستان شما از چه فروشگاه هایی و چه اجناسی را خریداری کرده اند. آیا اجناسی را که سفارش داده‌اند در زمان معقول تحویل گرفته‌اند؟ آیا کالایی که به آن‌ها تحویل داده شده دقیقاً همانی است که سفارش داده‌اند؟ آیا کالا کاملاً صحیح و سالم به دستشان رسیده است؟ با در نظر گرفتن مجموع این پاسخ‌ها و استفاده از تجربیات دوستان خود می‌توانید متوجه شوید که کدام فروشگاه برای خرید چه کالایی مناسب است.

توجه داشته باشید که در حال حاضر در کشور ما با یک صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرام و با درج چند عکس می‌توانید کانال ارتباطی خود را راه اندازی کنید و درآمد فروشگاه اینترنتی خود را افزایش کمک کنید. ممکن است بسیاری از این کسب و کارها قابل اعتماد باشند و بسیاری دیگر نه. در این مواقع می‌توانید به تعداد فالوئر‌ها و نظرات کاربران توجه کنید و ببینید تجربیات آن‌ها به چه شکل بوده است. در ضمن ما پیشنهاد می‌کنیم که کالا‌های اساسی یا گران قیمت را از فروشگاه های معتبر و شناخته شده بخرید و خرید‌های کوچک را از فروشگاه های جدید و کوچک انجام دهید.

 

 

چند سالی است که سامانه نماد الکترونیک، امکانی را برای فروشگاه‌های معتبر بوجود آورده است که با بررسی شماره ثبت و دیگر مدارک و اسناد این شرکت‌ها، به آن‌ها نماد اعتماد الکترونیک اعطا می‌کند. وقتی این نماد در وب سایتی وجود داشته باشد به این معنیست که چند و چون کسب و کار توسط یک سازمان دولتی نظارت شده و مورد تأیید است. ولی در این مرحله هم باید توجه داشته باشید که کپی کردن یک آیکون در سایت هم کار سختی نیست پس بهتر است برای اطمینان بیشتر به سایت www.enamad.ir مراجعه کرده و در لیست جستجو، نام فروشگاه اینترنتی مورد نظر خود را جستجو کرده و از مورد تأیید بودن آن اطمینان حاصل کنید.

 

توجه داشته باشید که تقریباً تمام فروشگاه اینترنتی برای عملیات پرداخت، با تعدادی از بانک‌های معتبر کشور قرارداد دارند. پس وقتی که می‌خواهید برای کالایی که خریده‌اید مبلغی را پرداخت کنید به درگاه بانکی توجه داشته باشید. این درگاه‌های بانکی و عملیات با استفاده از پروتکل های SSL امنیت خود را تأمین می‌کنند. اگر تمام این موارد را در نظر گرفتید پیشنهاد می‌کنیم که خرید‌های اینترنتی را در کافی نت‌ها یا سیستم‌های مدرسه‌ها و دانشگاه‌ و اداره ها انجام ندهید بلکه تنها با سیستم شخصی خود در منزل خرید نمایید. اگر در وب سایت فروشگاه اینترنتی دیدید که برای پرداخت از شماره‌ حساب‌های شخصی استفاده شده است بهتر است خرید را انجام ندهید.

 

 

تقریباً تمام فروشگاه های اینترنتی سیستمی برای پشتیبانی و اطلاع از وضعیت کالای سفارشی، دارند. غالباً چندین شماره تماس و یا پیگیری‌های آنلاین وجود دارند که به شما اطلاع می‌دهند که سفارش در چه وضعیتی است. یک فروشگاه معتبر جهت بالا بردن اعتماد مشتریان قطعاً از این‌گونه امکانات برای کاربران فراهم می کند.

 

تمام فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، دارای قسمت بلاگ هستند که در آن محتوای به روز و مفیدی در رابطه با محصولات درج شده است. غیر از این، اطلاعات مربوط به محصولات موجود و حتی ناموجود هم باید به روز و دقیق باشد. وب سایتی که با حساسیت و دقت این اطلاعات را به روز رسانی می‌کند، می‌تواند فروشگاه معتبری باشد.

 

 

قطعاً تمام مشتریان و کاربران، تخصص لازم برای تشخیص یک سایت معتبر از سایت‌های دیگر را ندارند. ولی برای مثال می‌توانید به ظاهر سایت دقت کنید و اگر در مقایسه با سایت‌ها معتبر دیگر آن‌ها را استاندارد یافتید، نشان دهنده این است که فروشگاه اینترنتی مد نظر شما، سرمایه‌گذاری کرده و کسب و کار معتبری می‌باشد. با این حال تنها به خاطر ظاهر پر زرق و برق و فریبنده سایت نباید گول آن را بخورید و تمامی مواردی را که تا اینجا نام بردیم، در خاطر داشته باشید.

 

خب تا اینجای مطلب دانستیم که با چه روش‌هایی می‌توانیم از معتبر بودن فروشگاه اینترنتی تا حدی مطمئن شویم. حال اگر به هر ترتیبی خرید را انجام دادیم ولی کالای مد نظر به دست ما نرسید باید بتوانیم از فروشگاه اینترنتی متخلف شکایت کنیم.

 

 

اگر فروشگاهی که از آن خرید کرده‌اید دارای نماد اعتماد الکترونیکی است می‌توانید به سایت enamad مراجعه کرده و شکایت خود را اعلام کنید. اگر فروشگاه دارای نماد الکترونیک نبود بایستی به پلیس فتا مراجعه کرده و شکایت خود را طرح نمایید. چنانچه شعبه‌ای از پلیس فتا در شهرستان شما وجود نداشت، باید به دادگستری منظقه مراجعه کرده و در بخش جرائم رایانه‌ای شکایت خود را طرح و پیگیری نمایید.

 

 

– دیجی کالا‌

– خانومی

– دیجی استایل

– مدیسه

– آلیار

چطور به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کنیم

– کیمیا آنلاین

 

– اتما

– تهران کالا‌

– فینال

– و…

 

 

در این مطلب سعی کردیم راه و روش‌های معمول برای شناخت و تشخیص فروشگاه‌های اینترنتی را نام ببریم. در حال حاضر فروشگاه های اینترنتی برای فرهنگسازی و جا افتادن بین مردم، راه بسیار طولانی در پیش دارند. توصیه ما هم به شما به عنوان یک مشتری این است که تمام نکاتی را که نام بردم در نظر داشته باشید مخصوصاً اگر قرار است کالایی گرانقیمت بخرید.

info@poonehmedia.com

24×7 online support

03136631641

8am-17pm

خیابان میر،جنب بانک کار آفرین

ساختمان مهندسین، واحد 503


کاتالوگ فروشگاه اینترنتی

Downloads-icon

یکی از مهمترین دغدغه های خرید اینترنتی مسلما بحث اعتماد به فروشنده یا همان وب سایت هایی هستند که به اسم فروشگاه اینترنتی شناخته میشوند.

مسلما برای شما هم سوال هایی مشابه موارد زیر پیش آمده است:

اگر بخواهیم راحت تر صحبت کنیم و سریعتر به مغز موضوع برسیم در تمام مواقعی که قرار است ما کالا یا خدمتی را به صورت پرداخت آنلاین از وب سایتی خرید و دریافت کنیم یعنی اول مبلغ سفارش را پرداخت کنیم و بعد آن خدمت یا کالا را تحویل بگیریم یک سوال بزرگ در ذهن همه ی ما نقش می بندد که آنقدر پر رنگ و همه گیر است که مسلما حداقل هر کسی که یکبار تجربه خرید آنلاین داشته باشد چند دقیقه ای به آن فکر کرده و بعد از درنگی کوتاه یا تصمیم قطعی را گرفته و خرید را تکمیل کرده یا به خاطر همین دغدغه همگانی از خریدش منصرف شده است. جای دوری نرویم علت حضور شما در این صفحه نیز همین است!
  آن سوال یا دغدغه مهم چیزی نیست جز:

 اگر بعد از تکمیل سفارش و پرداخت آنلاین متوجه شدیم وب سایت مربوطه معتبر نبوده یا به هر صورتی سفارش برای ما ارسال نشد باید چه اقدامی انجام بدهیم؟ چه ارگان یا سازمانی پاسخگوست؟ چطور فرق بین یک فروشگاه معتبر و سالم را از فروشگاه های دروغین یا تقلبی تشخیص دهیم؟ با ما در ادامه همراه باشید تا مرحله به مرحله پاسخ سوالات بالا را دریافت کنید.

در ادامه این نوشتار ما برای شما چندین مورد از تفاوت های وب سایت های فروشگاهی معتبر و متعهد و قابل اعتماد را با وب سایت های نه چندان قابل اعتماد و مشکوک شرح میدهیم. تا بتونید براحتی این وب سایت ها را تشخیص بدید، در دام سودجویان گرفتار نشوید و با خیال راحت خرید کنید.چطور به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کنیم

1.نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) دو ستاره و معتبر

 

بهتره بدونید که گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی که به اختصار اینماد نوشته و خوانده میشه در مرحله اول (تک ستاره) مستلزم ارسال کلی مدرک و سند و اثبات موجودیت و فعالیت رسمی و قانونی یک فروشگاهه که پروسه ای حدودا سه ماهه در بهترین شرایط زمان لازمه تا اینماد تایید و اهدا بشه اونم به فروشگاهی که تمام شرایط رو داشته باشه یعنی در بسیاری از موارد اینماد به خیلی از سایت ها واگذار نمیشه. بعد از احراز هویت کامل و انجام تمام مراحل و ثبت نام ها و واگذاری تمامی مدارک از طرف سازمان صنعت معدن و تجارت به یک کسب و کار نماد اعتماد داده میشه که از اسمش مشخصه که کاراییش چیه… یعنی این فروشگاه قابل اعتماده و زیر نظر یک ارگان رسمی و دولتی فعالیت میکنه و اگر از موارد قرار داد فی مابین تخطی کنه جریمه میشه که اکثر این مفاد قرار داد هم مربوط به رعایت حق و حقوق مشتری میشه … حالا نماد دو ستاره یعنی چی؟ و چه فرقی با یک ستاره داره؟!

اول از همه بهتره بدونید نماد اعتماد کلا دو درجه داره تک ستاره و دو ستاره

و الباقی درجات هنوز تعریف نشدند.در واقع فروشگاه ها یا نماد یک ستاره دارند یا در حالت بهتر دو ستاره و ستاره های بیشتر در حال حاضر برای تمامی وب سایت ها غیر فعال هستند.

ستاره دوم زمانی به یک فروشگاه یا همون کسب و کار اینترنتی داده میشه که سایتش رو مجهز به درگاه امن SSL کرده باشه که به زبون خودمونی یعنی تمامی ارتباطات بین مشتری و سایت مثل زمانی که ثبت نام میکنید یا اطلاعات کارت بانکیتون رو وارد میکنید در بالاترین درجه ممکن از امنیت رد و بدل میشه و هیچ کس به اونها دسترسی نداره . برای اینکه این مورد رو متوجه بشید کنار آدرس وب سایت ها در مرورگر طبق تصویر زیر چک کنید.

همون طور که در تصویر مشخصه وب سایت هایی که از این گواهی امنیتی استفاده میکنند آدرسشون با https شروع میشه برخلاف وب سایت های معمولی که با http شروع میشه…

 

این نماد رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وب سایت ها اعطا میکنه و این یعنی مالک وب سایت روی محتوای منتشر شده و اطلاعاتی که داره در اختیار مخاطبانش قرار میده نظارت کامل و صد درصدی داره به عبارتی اون وب سایت توسط افرادی قابل اعتماد و متعهد در حال اداره شدن است و هویت صاحب رسانه ( مالک سایت ) توسط این سازمان تایید شده و به رسمیت شناخته شده است.

یکی از روش های تشخیصِ کاربردیِ اعتبارِ یک فروشگاه اینترنتی حضور یک وب سایت فروشگاهی در وب سایت های مرجع هست.

حالا این مساله یعنی چی و چطور میشه تشخیصش داد ؟

رفرال ها یا همون سایت های مرجع فروشگاهی وب سایت هایی هستند که فروشگاه های اینترنتی رو بر اساس قیمت یا مثلا اعتبار و محبوبیت دسته بندی میکنند و شما میتونید قیمت یا شرایط فروش یک کالا رو بین انبوهی از فروشگاه ها که اون کالا رو میفروشند در کنار هم مقایسه کنید و بعد از مقایسه بهترین و ارزان فروش ترین و معتبر ترین سایت رو از بین بقیه انتخاب و در صورت داشتن بقیه شرایط از اون سایت خرید کنید.

در حال حاضر کاربردی ترین و مشهورترین و پربازدیدترین مثال برای این مورد وب سایت های ترب، ایمالز و موبایل ایران(فقط مرجع موبایل و سیم کارت) هستند. فروشگاه هایی که حداقل در یک یا چند تا از این وب سایت ها حضور فعال و پر رنگ داشته باشند امکان فیک بودن یا تقلبی بودنشون خیلی خیلی میاد پایین چون برای حضور در این وب سایت ها باید ماهیانه بین 2 تا چندین میلیون تومان هزینه کرد. این توان رقابتی فقط از عهده فروشگاه هایی بر میاد که در حال رقابت سالم و پایدار هستند و برای فروش و ماندن در بازار رقابت بودجه های تبلیغاتی سنگینی در نظر میگیرند نه فروشگاه های تقلبی که برای مدت کوتاهی و فقط به قصد سو استفاده ایجاد میشوند. در حال حاضر مفتخریم که در هر سه سایت بالا حضور پر رنگ و فعال داریم.

 

 

 

حضور در مرجع موبایل ایران

یکی از مواردی که میشه خیلی راحت متوجه شد یک وبسایت در واقع چقدر معتبره وب سایت الکسا هست.الکسا در سایت خود اعلام کرده که رتبه وب‌سایت‌ها را بر اساس تعداد بازدیدکنندگان و متوسط تعداد صفحاتی که هر نفر در سایت بازدید کرده محاسبه می‌کند.

البته در گزارش الکسا پارامترهای دیگری مانند نرخ بانس و متوسط مدت زمان حضور کاربران در سایت هم ارائه می‌شود، اما این پارامترها در محاسبه‌ی رتبه سایت‌‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. ناگفته نماند رتبه الکسا یک معیار نسبیه و ممکنه وب سایتی تازه شروع به کار کرده باشه و رتبه خوبی نداشته باشه ولی معتبر باشه یا بر عکس فروشگاه خوبی با رتبه عالی به تازگی تعطیل شده یا واگذار شده باشه  بهترین مقایسه در رابطه با الکسا بررسی نمودار رشد یک وبسایته که شما بدونید آیا در حال رشد هست یا نه و طی چند ماه اخیر کیفیت فعالیتش چطور بوده. معمولا وب سایت هایی با رتبه زیر 150.000جهانی یا 5000 ایران قابل اعتماد هستند. (توجه فرمایید در آخرین آپدیت این محتوا به تاریخ مهر ماه 1398 رتبه سایت به 1700 ایران کاهش پیدا کرده و رتبه جهانی 55.000 میباشد که این رشد خود بیانگر توضیحات ارائه شده بوده و تصویر زیر مربوط به زمان نگارش این محتوا و کمی قدیمی تر است )

 

نرم افزار ها، سایت ها و افزونه های بسیاری برای چک کردن بازدید یک سایت وجود داره که نشون دهنده تعداد مخاطب یک وب سایته. وب سایت های تقلبی و غیر قابل اعتماد مخاطب زیادی ندارند و یا اصلا مخاطب ندارند شما با استفاده از سایت یا افزونه ی similarweb  خیلی راحت میتونید آمار بازدید و حتی حجم بازدید گوگل یا تبلیغات یک سایت رو متوجه بشید. تقریبا میشه گفت بازدید بالای 20.000 در ماه برای یک فروشگاه رقم قابل قبولیه و آمار کمتر از این عدد یه مقدار شک بر انگیزه و نمیشه براحتی اعتماد کرد .

امکان پرداخت در محل جزو مواردیه که اگر یک فروشگاه داشته باشه حتی اگر فقط مربوط به شهر خودش باشه خیلی میتونه برای جلب اعتماد به شما کمک کنه تا اینکه اصلا پرداخت در محل نداشته باشه.در واقع خیال شما راحتتره و میدونید این قابلیت وجود داره از اون به بعدش دیگه تصمیم با شماست چون معمولا وب سایت ها برای تشویق مشتریان به پرداخت آنلاین تخفیفات و امتیازاتی در نظر میگیرند.مثلا در وب سایت ما پرداخت در محل فقط برای مشهد امکان پذیره و ارسال آن رایگان نیست در صورتیکه اگر پرداخت آنلاین را انتخاب نمایید ارسال رایگان بوده و در اسرع وقت انجام میشود.

یکی از مواردی که خیلی مهمه اینه که آدرس و شماره تلفن ثابت و تلفن پاسخگویی به مشتریان همیشه در دسترس و قابل استناد و دستیابی باشه. اینطوری ما میدونیم با یکسری افراد واقعی سر و کار داریم. مواردی از قبیل منشی مجازی، تلفن گویا بدون اپراتور، نبود آدرس ثابت یا نداشتن تلفن ثابت شک بر انگیزه و باید احتیاط کنید .

عمر دامنه مثل رتبه الکسا یه میزان نسبیه و نمیشه گفت وب سایتی که تازه فعالیتشو شروع کرده قابل اعتماد نیست به هر حال هر وب سایت خوبی یه روز در نقطه شروع فعالیت بوده ولی اینو بدونید که وبسایت های خوب و درجه یک قدیمی ترند یا به عبارت دیگر وب سایت هایی موفق هستند و در رقابت باقی میمانند که مورد اعتماد باشند و این فرآیند باعث میشه اکثر وب سایت های خوب و درجه یک عمری بالاتر از یکسال داشته باشند. این مورد رو هم میتونید از طریق سایت زیر متوجه بشید :

http://www.analytics.upseo.ir/domain-age-checker

وب سایت خاص باکس در بیشتر شبکه های اجتماعی حضور پررنگ و فعال دارد به طوریکه در مجموع حدود 60.000 مخاطب و دنبال کننده با ما در ارتباط هستند که هر روز در حال افزایش است. این مورد نیز میتواند ملاکی برای تشخیص باشد هیچ وب سایت غیر قابل اعتمادی نمیتواند حضور فراگیر و منسجم در شبکه های اجتماعی داشته باشد و همچنین پاسخگوی سوالات کثیری که هر روز افراد دارند نیز باشد زیرا این مورد نیازمند زمان، هزینه، انرژی و استراتژی هدفمند و بلند مدت بوده که فقط در توان فروشگاه های بزرگ و معتمد است.

10.وجود خبرنامه یا وبلاگ آموزشی

 در وبسایت خاص باکس تا به امروز حدود 100 راهنمای تخصصی و 200 راهنمای عمومی برای خرید کالاهایی مثل لپ تاپ، موبایل، پاوربانک، باتری تلفن همراه و یا حتی محصولات مربوط به سلامتی نوشته شده که همگی در صفحه اول گوگل حضور دارند . این مورد نشان دهنده اهمیت بالای مشتریان و مخاطبان برای یک وب سایت است. هیچ وب سایتی نمیتواند در مباحثی که مستقیما ارتباطی به فروش و سود دهی ندارند به این میزان هزینه و سرمایه گذاری داشته باشد مگر وب سایت های درجه یک و معتبر . تمام وب سایت های فروشگاهی مطرح و قابل اعتماد خبرنامه قوی یا وبلاگ برای انتشار این نوع محتوا ها دارند.و به مباحث آموزشی ، خبری و اطلاع رسانی اهمیت ویژه ای میدهند.

11.وجود پشتیبانی آنلاین پاسخگو

چطور به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کنیم

ما در شبکه های اجتماعیِ اینستاگرام، تلگرام، واتس آپ و حتی چت آنلاین سایت همه روزه از ساعت 9 صبح تا 17  در خدمت شما عزیزان

چطور به سایت خاص باکس اعتماد کنیم؟

تمام موارد ذکر شده در این مقاله برای تشخیص وب سایت فروشگاهی قابل اعتماد در وب سایت خاص باکس رعایت شده است. ضمنا شما تا 15 روز مهلت تست و امکان تعویض کالای خریداری شده را دارید که در اکثر وب سایت ها این زمان هفت روزه است.

پس با خیال راحت خرید کنید.

فروش آغاز تعهد ماست و شما سرمایه اصلی ما هستید.

انتقادات و پیشنهادات خود را برای ارائه خدماتی بهتر و با کیفیت تر که قطعا شایسته شماست با ما در میان بگذارید.

فروشگاه های اینترنتی روز به روز در حال گسترش هستند و تمایل مردم به خرید اینترنتی نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته است. به دلایل متنوعی نظیر صرفه‌جویی در وقت، امکان خرید در هر زمان از شبانه روز، امکان مقایسه محصولات، خدمات پس از فروش مناسب و چندین و چند دلیل دیگر، بسیاری از افراد خرید اینترنتی را به خرید فیزیکی ترجیح می‌دهند. با این وجود مساله‌ای که همواره در میان خریداران اینترنتی مطرح است، بحث اعتماد به فروشگاه های اینترنتی و خرید امن از این فروشگاه‌هاست.

همانطور که می‌دانید در فروشگاه های اینترنتی خریداران باید مبلغ موردنظر را در زمان خرید و پیش از دریافت محصول واریز کنند. به همین دلیل عده‌ای از افراد به دنبال راهی برای سنجش اعتبار سایت فروشگاهی پیش از پرداخت وجه هستند. درواقع می‌توان گفت که اعتبارسنجی فروشگاه های اینترنتی حق مسلم خریداران است و با تعریف ساز و کار مناسبی برای این منظور، می‌توان اعتماد به فروشگاه های اینترنتی را در میان عموم مردم افزایش داد تا افراد بیشتری بتوانند از مزایای خرید اینترنتی بهره‌مند شود.

اعتبارسنجی سایت های فرشگاهی چندان کار پیچیده و دشواری نیست و به آسانی با بررسی چند نکته ساده می‌توان نسبت به اعتبار وب سایت فروشگاهی، مطمئن شد. در این مقاله قصد داریم به بیان پنج مورد از مهمترین نکاتی در ارزیابی اعتبار فروشگاه های اینترنتی اهمیت ویژه‌ای دارند، بپردازیم. با درنظر گرفتن این نکات ساده می‌توانید با خیال راحت و در امنیت کامل خرید اینترنتی انجام دهید.

اولین و مهم‌ترین قدم برای بررسی اعتبار یک فروشگاه اینترنتی، نماد اعتماد الکترونیکی آن است. نماد اعتماد الکترونیکی یا ای نماد، نشانی است که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است، به عنوان تاییدیه به فروشگاه‌های اینترنتی اعطا می‌شود. درواقع می‌توان گفت نماد اعتماد الکترونیکی یک شاخص مهم به منظور جلب اعتماد کاربران در هنگام خرید از فروشگاه های اینترنتی به شمار می‌رود. جهت بررسی اعتبار نماد اعتماد الکترونیکی کافیست روی آن کلیک کرده و تمام جزئیات آن را به دقت مطالعه کنید. در این صفحه اطلاعات دقیق صاحب فروشگاه نظیر آدرس، شماره تماس و … قابل مشاهده است.چطور به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کنیم

SSL یک تکنولوژی امنیتی است که از آن برای رمزگذاری اطلاعات بین دستگاه شما و سرور استفاده می‌شود. SSL تضمین می‌کند که اطلاعات شما در طول مسیر انتقال، امن خواهد بود. هم‌اکنون گواهینامه‌های SSL توسط میلیون‌ها وب سایت و فروشگاه آنلاین استفاده می‌شود تا جلوی خطرات تهدیدکننده مانند سرقت یا دستکاری اطلاعات حساس (شماره کارت اعتباری، نام کاربری، رمز عبور، ایمیل و غیره) توسط هکرها را بگیرد. فروشگاه‌هایی که به امنیت اطلاعات خود و مشتریان اهمیت می‌دهند، برای ارتباط امن بین سایت و کاربران از گواهینامه SSL استفاده می‌کنند؛ بنابراین وجود این گواهینامه یکی از معیارهایی است که نشان می‌دهد سایت فروشگاهی معتبر است؛ چراکه برای حفظ اطلاعات مشتریان ارزش قائل شده است.

به منظور اطمینان از داشتن گواهینامه SSL شما باید نوار بالای مرورگرتان را چک کنید. در صورتی که قبل از آدرس سایت عبارت https نوشته شده باشد به معنی این است که سایت امن است و از SSL استفاده می‌کند. در غیر این صورت پیشوند آدرس با عبارت http نوشته شده است. همچنین در صورتی که سایت از SSL استفاده کند قفلی قبل از آدرس سایت وجود دارد که با کلیک روی آن می‌توانید جزئیات اطلاعات گواهی SSL سایت را مشاهده کنید.

فروشگاه های اینترنتی برای خریدهای آنلاین از درگاه‌های متصل به بانک‌های طرف قرارداد استفاده می‌کنند. پس در همین ابتدا باید توجه داشته باشید که هرگز به فروشگاهی که برای انتقال وجه از شماره کارت شخصی استفاده می‌کند اعتماد نکنید. پیش از وارد کردن اطلاعات کارتتان در صفحه درگاه بانکی نیز لازم است اعتبار صفحه پرداخت را بررسی نمایید. برای این منظور در ابتدا از استفاده پروتکل‌های امن SSL اطمینان حاصل کنید و پس از آن آدرس URL درگاه بانکی را به دقت بررسی نمایید. آدرس صفحه پرداخت می‌بایست صرفا آدرس یکی از درگاه‌های پرداخت مورد تایید و تحت دامنه شاپرک باشد؛ پس حتما عبارت shaparak.ir باید در URL درگاه بانکی وجود داشته باشد.

در ادامه آدرس درگاه‌های مورد تایید شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت ذکر شده است. توجه کنید که آدرس درگاه پرداخت حتما باید یکی از آدرس‌های زیر باشد:

یکی از روش‌هایی که از طریق آن می‌توان سابقه فروشگاه اینترنتی را ارزیابی کرد، بررسی آخرین بروزرسانی محصولات و مقالات آن است. سایت های فروشگاهی معتبر معمولا به صورت روزانه اطلاعات محصولاتشان را بروزرسانی می‌کنند. برای بررسی این مورد می‌توانید تاریخ آخرین مقاله بارگذاری شده در سایت را مشاهده کنید و یا اینکه قیمت‌های درج شده برای محصولات را با قیمت‌های بروز آن‌ها مقایسه کنید. 

علاوه بر این، برسی نظرات کاربران نیز می‌تواند در این مورد مفید باشد. قبل از اینکه هر کالایی را از فروشگاه های اینترنتی خریداری کنید، به قسمت نظرات مراجعه کرده و نظرات مثبت و منفی مشتریان سابق را درباره آن محصول مطالعه کنید.

الکسا Alexa یک سرویس بررسی ترافیک سایت است که اقدام به رتبه بندی سایت ها بر اساس معیارهای مختلف می‌کند. رتبه بالای وبسایت فروشگاهی در رتبه بندی الکسا بیان‌گر مقبولیت و اعتبار بیشتر سایت در میان کاربران است. یکی از اصلی‌ترین معیارهای رتبه‌بندی سایت‌ها توسط الکسا، آمار بازدید سایت است، بنابراین فروشگاه اینترنتی که رتبه الکسای خوبی دارد، آمار بازدید و مشتریان بیشتری نیز دارد. البته اگر رتبه سایتی در الکسا چندان بالا نبود، نشان‌گر جعلی بودن سایت نیست، به این دلیل که ممکن است سایت مورد نظر تازه تاسیس بوده و هنوز آمار بازدید سایت رشد چندانی پیدا نکرده است. پس نباید رتبه الکسای سایت را به عنوان معیار اصلی اعتماد به فروشگاه اینترنتی درنظر گرفت.

طراحی صفحه محصول

صفحه فرود یا لندینگ پیج landing page

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

چهار  +   =  شش .hide-if-no-js {
display: none !important;
}

شرکت طراحی سایت آلماتک انواع طراحی وب سایت در زمینه‌های گوناگون مانند طراحی سایت فروشگاهی ، طراحی سایت پزشکی ، طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت خلاقانه را انجام می دهد و مفتخر است که عنوان بهترین شرکت طراحی سایت تهران را از مشتریان خود دریافت نموده است.

گروه نرم افزاری آلماتک متعهد به ایجاد بالاترین کیفیت در روند تولید کارهای خود می‌باشد.

برای انواع پروژه‌های طراحی سایت ، طراحی وب سایت فروشگاهی ، ساخت وب سایت خلاقانه و همه محصولاتی که در آلماتک انجام می‌دهیم انرژی و دقت فوق‌العاده‌ای صرف می‌کنیم.

دسته بندی خدمات طراحی سایت

آدرس: تهران، ستارخان، خیابان شادمهر، پلاک 195، واحد یک

تلفن: ۰۲۱۶۶۰۹۰۱۹۰

موبایل: ۰۹۱۲۸۱۳۹۰۶۰ / ۰۹۱۲۹۰۵۲۱۱۰

ایمیل: info[@]almaatech.ir

با گروه نرم افزاری آلماتک بیشتر آشنا شوید

چطور به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کنیم
چطور به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *