چطور به مرغ عشق حرف زدن یاد بدهیم

 
helpkade
چطور به مرغ عشق حرف زدن یاد بدهیم
چطور به مرغ عشق حرف زدن یاد بدهیم

مرغ عشق یکی از گونه های طوطی سانان می باشد که علاوه بر زیبایی از هوش و ذکاوت بالایی برخوردار است. این پرنده قدرت تقلید صدا و سوت ها و آهنگ ها را دارد. با آموزش و شرطی کردن می توان به مرغ عشق تکرار کلمه و حتی جمله گفتن را یاد داد. مرغ عشقی که توانایی سخنگویی داشته باشد، بسیار با ارزش بوده و حسابی می تواند صاحبش را سرگرم کند. در این نوشته از وب سایت جوجه کشی دات کام به نحوه دستی کردن و آموزش حرف زدن مرغ عشق پرداخته ایم.

اگر مرغ عشق دستی شود به صاحب خویش وابسته میشود و سخنگو کردن او نیز راحت تر خواهد بود. دستی کردن جوجه ها ساده تر از پرنده های بالغ میباشد. مخصوصا اگر جوجه را با سرلاک بزرگ کنید، در ادامه می توانید غذاهای نرم را به صورت دستی به او بدهید. برای دستی کردن جوجه ها به هنگام غذا دادن، آنها را نوازش کنید. جوجه ها معمولا از انسان ها نمی ترسند و تمایل زیادی به دریافت غذا دارند.

بنابراین در هر مرحله غذا دادن با نوازش نمودن آنها می توان ارتباط قوی با پرنده ایجاد نمود. در مورد دستی نمودن مرغ عشق بالغ نیز باید محیطی آرام و ساکت و به دور از ترس و استرس برای آنها فراهم کنید. در زمان غذا دادن هرگز با حرکات ناگهانی دست خود موجب ترس آنها نشوید. در واقع زمانیکه مرغ عشق در کف دست شماست سعی کنید بدون حرکت و یا تکان دادن دست خود بایستید و هیچ واکنشی نشان ندهید.

دستی نمودن مرغ عشق بالغ کمی زمان بر بوده و نیاز به صبر و حوصله دارد. در زمان ارزن دادن به مرغ عشق با دست، ممکن است او دست شما را گاز بگیرد. بنابراین از دستکش استفاده کنید. مرغ عشق ماده نسبت به نر پرخاشگر تر بوده و گاز او محکم تر است. اما با تکرار این کار و غذا دادن با دست، پرنده به این وضعیت عادت میکند و از نوک زدن دست بر می دارد. سپس او به تدریج به شما اعتماد نموده و از دست شما غذا خواهد گرفت.

چطور به مرغ عشق حرف زدن یاد بدهیم

برای دستی نمودن مرغ عشق لازم است که پرهای پرواز پرنده را کوتاه کنید. در غیر اینصورت او فرار خواهد کرد. این کار را فقط یک شخص متخصص و با تجربه می تواند انجام دهد. زیرا احتمال آسیب دیدن و ترسیدن پرنده با این کار بسیار بالاست.

در پاسخ به این سوال باید گفت که هر دو نوع این پرنده یعنی مرغ عشق ماده و یا نر می توانند سخن گفتن را یاد بگیرند. مرغ عشق ماده زودتر می تواند سخنگو شود. او به سرعت با صاحب خود انس و خو می گیرد. اما مرغ عشق نر در سخنوری بهتر از ماده عمل میکند و کلمات را با وضوح بیشتر می تواند تکرار کند. مرغ عشق از جمله پرنده های باهوش بوده که تحت آموزش می تواند چندین کلمه و یا جمله را به حافظه اش بسپارد و صحبت کند. اما برای این کار لازم است که فضای مناسب را ایجاد کنید. فراموش نکنید که برای اینکار نیاز است که شما وقت زیادی با مرغ عشق خود بگذرانید و با او در تعامل باشید.

”برای سخن گو کردن مرغ عشق لازم است که پرنده را به صورت تکی پرورش دهید.“

 مرغ عشق پرنده ای با احساس بوده و در صورتی که به او محبت و توجه نشود، افسرده و پرخاشگر میشود. این پرندگان معمولا به صورت جفت نگه داری میشوند. اما اگر قصد دارید به مرغ عشق سخن گفتن را یاد دهید، لازم است که فقط یکی از این پرنده ها را تهیه کنید. اگر او جفت داشته باشد، به آموزش های شما بی توجه خواهد بود. حتی مرغ عشقی که قبلا با پرنده ای دیگر جفت خورده باشد، تمایل کمتری به یادگیری و سخنوری دارد.

بهتر است که مرغ عشق انتخابی شما کمتر از یک سال سن داشته باشد و به لحاظ جسمانی نیز سالم و سرحال و شاداب باشد. اگر توسط دستگاه جوجه کشی به تکثیر مرغ عشق پرداخته اید و می خواهید به یکی از جوجه های متولد شده سخن گفتن را یاد دهید لازم است تا سن 3 الی 4 ماهگی جوجه ها صبر کنید. بعد از سن 4 ماهگی جوجه ها تقربیا بزرگ شده اند و میتوان آموزش را شروع کرد.

برای مرغ عشق خود یک معلم و آموزش دهنده صبور و مهربان باشید. اگر پرنده در ابتدا هیچ علاقه ای به شما نشان نمیدهد، از دست او عصبانی نشوید. صبر پیشه کنید. غریزه طبیعی آنها حکم می کند تا پرنده ابتدا نسبت به محیط جدید و صاحبش خیلی محتاط رفتار کند و سپس به صاحبش علاقه و یا توجه نشان دهد.

برای آموزش سخن گو کردن مرغ عشق از زبانی استفاده کنید که تسلط کامل به آن دارید. برای آموزش در قدم اول کلمات ساده را انتخاب کنید. بهتر است که برای مرغ عشق خود یک نام انتخاب نمایید و هر بار پرنده را با آن اسم صدا بزنید.

هوش مرغ عشق آن قدر بالا نیست که کار خوب و یا زشت را از هم تشخیص دهد. اگر او خرابکاری کرده و یا مرتکب اشتباه شده، هرگر او را مجازات و یا سرزنش نکنید و بر سر مرغ عشق خود داد و فریاد نکشید. این کار می تواند باعث دلسردی و بی توجه شدن مرغ عشق به حرکات و گفتار شما شود و آموزش سخنگویی را با شکست مواجه میکند.

در زمان آموزش همیشه باید برای پرنده پاداش در نظر گرفته شود. او با این کار او شرطی خواهد شد. برای تشویق و پاداش دادن به مرغ عشق می توانید از مغزهای آجیل و یا تیکه های میوه ای که مرغ عشق به آن علاقه دارد، استفاده کنید.

باید به حرف زدن مرغ عشق آموزش دیده دقت کنید. اینکه او چه زمان اولین کلمه را بر سر زبان می آورد، قابل پیش بینی نیست. در برخی موارد مرغ عشق آموزش دیده در کمتر از 4 ماه و بی سر و صدا، کلمات را تکرار میکند. انتظار نداشته باشید که مرغ عشق سخنگو به وضوع کلمات را بر سر زبان بیاورد. هر چند او قدرت سخنوری دارد اما کلمات را با وضوح 100 درصدی بیان نمی کند.

در زمان آموزش دادن به مرغ عشق از کلمات مثبت و پر انرژی همچون شیرین، زیبا، قوی، خوب و … استفاده کنید. به نظر می رسد که مرغ عشق صدای کودکان و زنان را آسان یاد میگیرد. زیرا صدای مردها خشن تر و زمخت تر از صدای زنان و کودکان می باشد. مرغ عشق با اشخاصی که صدای لطیف تری دارند، بیشتر احساس راحتی میکند.

آموزش دهنده مرغ عشق باید یک نفر باشد تا او سریع بتواند حرف زدن را یاد بگیرید.

می توانید برای مرغ عشق خود داستان و یا کتاب با صدای بلند بخوانید. همچنین می تونید صدای خود را ضبط کنید و یا برای او رادیو و تلویزیون پخش کنید. آنها بدین ترتیب به صدای انسان ها عادت نموده و میتوانند برخی از آنها را درک کنند. حتی ممکن است در حین انجام این کار پرنده یک کلمه از رادیو، یک کلمه از تلویزیون و در موقعیت های زمانی مختلف بالاخره یک کلمه را یاد بگیرد. این کار در طول فرایند یادگیری می تواند سرعت آموزش سخنوری مرغ عشق را بالا ببرد.

فراموش نکنید که تمام سختی کار در گفتن کلمه اول خواهد بود. بعد از آن مرغ عشق در مدت زمان بسیار کوتاهتر قادر به تکرار کلمه جدید و حتی جمله خواهد بود.

مقاله آموزش جفت زدن و جفت گیری مرغ عشق را مطالعه کنید.

نکته اول: باید مرغ عشق به شما اعتماد کند و از شما نترسد. اگر او از رفتارهای شما و یا صدای شما وحشت زده شود، شما هیچ شانسی برای سخنگو کردن او نخواهید داشت. بنابراین در زمان آموزش با صدای تند و حرکات اضافه دست خود، پرنده را نترسانید. این کار فقط باعث ترس و استرس در آنها میشود.

نکته دوم: باید به صورت مکرر کلمه را در حضور مرغ عشق تکرار کنید. البته لازم نیست که حتما یک کلمه را اینقد تکرار کنید که مرغ عشق از دست شما خسته شود. برای تنوع می توانید از جمله ای استفاده کنید که شامل کلمه مورد نظر شما باشد. بعنوان مثال اگر هدف کلمه “سلام” است از جملاتی همچون سلام دوست من، سلام رفیق و جملات مشابه استفاده کنید. در زمان تکرار کلمه یا جمله آن را با صدای ملایم و کاملا واضح بیان کنید. در ضمن هر بار عینا کلمه را با همان لحن و همان تن صدا تکرار کنید.

زمان آموزش سخنگویی نباید بیش تر از 15دقیقه طول بکشد. در روز سعی کنید 4 الی 5 مرتبه و هر سری به مدت یک ربع به پرنده سخن گفتن یاد دهید.

نکته سوم: مرغ عشق قوه درک احساس دارد. او می تواند احساسات مختلف همچون عشق و محبت ورزیدن، ترس، عصبانیت و اندوه را تجربه کند. توضیح اینکه مرغ عشق چطور میتواند این احساسات را درک کند، کمی پیچیده است. اما نوازش و غذا دادن به جفت و رقصیدن برای او از نشانه های ابراز محبت و عشق ورزی این پرنده می باشد. همچنین مرغ عشق در زمان عصبانیت پرخاشگر شده و شروع به نوک زدن طرف مقابل خویش و جیغ زدن بر سر او میکند.

پرواز سریع، بی قراری و فرار نیز از آشکارترین علائم ترس در مرغ عشق می باشد. آنها در معرض صدای های بلند و ناگهانی و حرکات آنی دچار ترس میشوند.

مرغ عشق پرندگان اجتماعی هستند و یکی از دلایلی که این طوطی ها گفتار انسانی را یاد می گیرند این است که در طبیعت، زبان گله را از دیگر اعضای گله یاد می گیرند. در نتیجه آنها از ما یاد می گیرند و یکی از چیزهایی که می آموزند می تواند گفتار انسانی باشد.

نکته چهارم عدم استفاده از اسباب بازی و یا آینه در طول آموزش: استفاده از وسایل سرگرم کننده همچون اسباب بازی و یا آینه در قفس مرغ عشق ممنوع است. در غیر اینصورت مرغ عشق بیشتر وقت خود را با این وسایل سپری میکند. حتی وجود آینه در قفس باعث می شود مرغ عشق با تصویر خود در آینه خو بگیرد و همانند جفت نسبت به او احساس داشته باشد.

نکته پنجم: کلمات را در زمان و مکان مناسب استفاده کنید. بعنوان مثال صبح هنگام زمانیکه پرنده را می بینید و یا کاور قفس او را بر می دارید به او سلام کنید. گفتن خداحافظی در هنگام ترک اتاق، گفتن آفرین بیا غذا بخور در زمان تغذیه و جملاتی از این قبیل باعث میشود پرنده نسبت به آن کلمات شرطی شود. این کلمات ملکه ذهن او خواهند شد و او ذهن خود را درگیر این کلمات خواهد کرد. این امر می تواند به سخنگویی آنها بسیار کمک کند.

به یاد داشته باشید که هر مرغ عشق شخصیت منحصر به فرد خود را دارد و استعداد سخنگویی آنها با هم فرق میکند. برخی از مرغ عشق ها هرگز نمی توانند گفتار انسانی را تقلید کنند اما در تقلید صداها و سوت ها استعداد خوبی دارند. برخی از مرغ عشق ها نیز می توانند بالای چند 100 کلمه و یا گفتار انسانی را یاد گرفته و آن را به زبان بیاورند.

سلام من میخوام بخرم یه جفت میشه یسری نکاتش رو بگین چون دوس ندارم مثلا زود بمیره

با سلام، پرنده های مد نظر شما باید کاملا سرحال و فعال باشند، اشتهای خوبی داشته، پرها مرتب بوده و ژولیده و یا کثیف نباشند. بال ها نباید افتاده باشه، چشم ها باید باز بوده و پرنده کمتر چرت بزند یا خود را پف نکند. برای راهنمایی بیشتر هم توصیه میشود مقالات بخش مرغ عشق را مطالعه کنید.

از چه سنی میشه مرغ عشق را دستی کرد؟

با سلام، مرغ عشق ها سریع رام میشوند از همان سن 2 ماهگی که جوجه ها مستقل میشوند میتوان اونا رو رام کرد.

من تازه دوتا مرغ عشق گرفتم یکیش میتونه پرواز کنه و من پر اونو چسب زدم و یکی دیگش نمیتونه پرواز کنه….و من میخام ب دوتاشون حرف زدن یاد بدم…بعد چند وقت یاد میگیرن اگه ممکنه راهنمایی کنید

با سلام، باید از سن جوجگی به اونا آموزش بدهید. نکات لازم در متن مقاله ذکر شده. اگه پرنده های شما اهلی نیستند سخنگو نخواهند شد.

سلام من یک جوجه یک ماه و نیمه دارم.پای مرغ عشقم یکمی مشکل داره ولی خیلی تنبله.الان دستی شده.برای آموزش سخن به آن ها نمیشه در سن یک یا دو ماهگی به آن ها یاد بدم ؟؟؟

سلام من یه مرغ عشق دارم فک کنم 3 ماه شده یا نه دقیق نمی‌دونم ولی میخواستم بدونم به هر زبانی ک می‌خوام میتونم بهش آموزش بدم یا زبان مشخصی داره و این ک پر ریزیش چه مدت طول می‌کشه و بی دلیل می‌ترسه ولی پر پر میزنم و نوک میزنه درضمن مرغ عشق من تا الان تو قفس نبوده و تو اتاق 4در4 آزاد بوده و برا تشویقی چه آجیلی رو پیش نهاد میکنین

با سلام، باید زبانی رو انتخاب کنید که به آن تسلط دارید. پر ریزی اولیه بستگی به شرایط نگهدارایش داره گاها یکی دو ماده و یا تا سن بلوغ ممکنه ادامه داشته باشه. منشأ ترس پرنده رو باید پیدا کنید. صداهای ناهنجار، گرمای زیاد و … باعث استرس پرنده میشه.

چطور به مرغ عشق حرف زدن یاد بدهیم

سلام ببخشید من نمی تونم از قفس بیرون بیارم فرار می کنند چطور بیرون بیارم؟
نر وماده هستن. بدون هم بیقراری میکنند.لطفا راهنمای کنید

با سلام، در این نوع مواقع میتونید پرهای پرنده هاتون رو کوتاه کنید. ولی کوتاه کردن پرها نیاز به تجربه و مهارت داره. لطفا در صورت انجام این کار حتما از یک فرد متخصص و با تجربه کمک بخواهید.

سلام ببخشید باید از درون قفس به مرغ عشق حرف زدن یا بدیم یا از قفس بیاریمش بیرون و از بیرون بهش یاد دهیم

با سلام، فرقی نمیکند، فقط پرنده شما باید راحت بوده و توجه اش به سمت شما باشد.

سلام دوست من یک مرغ عشق نر دارد کمی کوچک است اما میشه آموزشش داد دوستم می گوید اجیلات به نوک پرنده اسیب میزند می خواستم بدونم این حرف درست است

با سلام، بهتر است تا وقتی که پرنده بالغ نشده و نوکش سفت و محکم نشده صبر کنید. در ضمن برخی آجیل ها همچون گردو و … چربی بالایی داشته و مشکلات کبد چرب در پرندگان ایجاد میکنند. بهتره بیشتر به شکل پاداش و جایزه به آنها آجیل داد.

سلام من میخوام مرغ عشق بگیرم و معمولا مرغ عشق های که میگیرم به دلیل نامعلوم میمیرند و خودم هم شناخت کاملی روی پرندگان دستی ندارم اگر بخواهم یک مرغ عشق را دستی کنم بهتر است چی جنسی را انتخاب کنم ماده باشد یا نر و از کجا توجه بشوم مرغ عشق ماده است یا نر.اگر مرغ عشق رو زیاد نوازش کنیم منجرب مرگ او میشود

با سلام، برای تربیت کردن مرغ عشق، جنسیت فرقی نمیکند. فقط باید سنش کم باشه. مخصوصا جوجه ها رو زودتر میتوان دستی کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پرندگان توصیه میکنم مقالات بخش مرغ عشق رو مطالعه بفرمایید.

سلام مرغ عشق من سه ماهه است و یه چیزی رو تو گلویی میگه که ما نمی‌دونیم اون چیه اما احتمال میدیم که بوس بده باشه اما شما نوشته بودید که نباید آینه داشته باشه. مرغ عشق من فقط موقعی که می‌ره جای آینه اون کلمه رو تکرار می کنه. و اینکه توی یه کلیپی دیدم که می‌گفت باید برقا رو خاموش کنیم تا مرغ عشق فقط صدا ها رو گوش کنه و سطح هوشیاریش بالا بره میخواستم ببینم اگه این کار رو بکنیم نمیترسه؟

پاسخ، خیر نمیترسه. همانطور که شبا تو تاریکی میخوابن. آینه برای پرندگان جذابه و باعث میشه با تصویر خود به گونه ای ارتباط برقرار کنند و تصور کنند جفت دارند. برای همین در زمان آموزش توصیه میکنم جهت جلب توجه پرنده از آینه استفاده نشه.

اما اگه آیینه جلوش نباشه حرف نمیزنه و اگه تمرین نکنه که یاد نمیگیره😩

پرنده شما یه جورایی به آینه عادت کرده و اگه در این شرایط میتونید بهش آموزش بدهید و پرنده به حرفهای شما گوش میکنه مشکلی نیست.

آها ممنون

موفق باشید.

سلام با کمک شما و چند سایت دیگه مرغ عشقم سخنگو شد و الان بدو بدو بدو و بوس بده و بوس بوس و بدو بیا و ای خدا رو میگه خیلی از شما ممنونم

با سلام، از اینکه مطلب این سایت برای شما مفید واقع شده بسیار خرسندیم.
موفق باشید.

مهندس حنیفه : 09125547229

دفتر مرکزی فروش 04432341796 / 04432346612

کارشناسان رسمی فروش

مهندس محمودی : 09143403463

مهندس علیزاده : 09144473924

کارشناس فروش دستگاه جوجه کشی 5000 به بالا :

مهندس قصابی : 09126342262

دستگاه جوجه کشی عموماً با نام های زیادی مانند ماشین جوجه کشی ، دستگاه انکوباسیون تخم نطفه دار ، دستگاه هچر ، دستگاه ستر و… شناخته میشوند که گروه صنعتی اسکندری با پشتوانه ی بیش از 25 سال تولید انواع دستگاه جوجه کشی ارزان ، دستگاه جوجه کشی خانگی ، دستگاه جوجه کشی حرفه ای ، دستگاه جوجه کشی صنعتی ، دستگاه جوجه کشی شترمرغ و … و عرضه انواع دستگاه جوجه کشی خارجی ، به عنوان یکی از بزرگترین کارخانجات تولید دستگاه های جوجه کشی در خاورمیانه شناخته می شود.

اخطار : کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه صنعتی اسکندری و برند ثبت شده ایزی باتور میباشد.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

مرغ عشق ها پرنده های بسیار جدابی برای نگه داری به عنوان حیوان خانگی هستند . آنها بسیار باهوش هستند و خیلی زود همه چیز را یاد میگیرند . مرغ عشق مهارت خیلی زیادی در صحبت کردن دارد البته صحبت کردن اون مقداری وقت گیر هستش و طول میکشه اما باعث میشه که رابطه خوب و بسیار مفرحی رو باهاش داشته باشید .

۱ – قفس مرغ عشق رو جایی بزارید که بیشترین فعالیت روزانه خود را انجام  میدید . مرغ عشق با تقلید کردن چیزهای که میشنوند صحبت کردن رو یاد میگیرند بنابراین جایی رو در خانه انتخاب کنید براش که بتونه صدای شما رو بشنوه مثل توحال .

۲ – داشتن رابطه خوب با پرنده . هرچقدر که رابطه محکمتر و بهتری با پرنده خود داشته باشید اون بهتر و سریعتر با شما صحبت میکنه .

چطور به مرغ عشق حرف زدن یاد بدهیم

۳ – سوا کردن مرغ عشق ها از یکدیگر . اگر چند عدد مرغ عشق در یک قفس دارید حتما آنها را از هم جا کنید چون در اینصورت بیشتر حواس آنها به یکدیگر جلب می شود تا به شما ، اگر شما میخواید همه آنها رو آموزش بدید باید آنها را به صورت تکی و دور از قفس یکدیگر این کار رو انجام بدید .

۱ – یاد بگیرید که چطور با پرنده تون صحبت کنید . وقتی که با پرنده تون صحبت میکنید فقط نباید به اینکه چه چیزی رو دارید میگید توجه کنید بلکه باید به چطور گفتن اون هم توجه کنید . خیلی مهمه که شما با اشتیاق و علاقه باهاش صحبت کنید همین کار باعث میشه که خیلی مشتاق بشه که با شما صحبت کنه .

۲ – لغت های مختلفی رو به پرندتون یاد بدید . اسم لوازمی که در خونه تون هست مانند : صندلی ، میز و … رو بهش یاد بدید همچنین میتونید اسم افراد دیگر و یا حیوانات دیگری که در خانه دارید رو بهش یاد بدید .

۳ – لغات کوتاه و راحت بهش یاد بدید . به غیر از یاد دادن کلمه تکی شما میتونید جملات کوتاه و راحت را نیز به پرنده یاد بدید برای مثال : “پرنده خوب” وقتی که پرنده این کار رو بکنید که پرنده روی دستان شما هستش . شما همچنین میتونید ازش سوال بپرسید وقتی که داره با اسباب بازیهاش بازی میکنه مثل : خوش میگذره ؟

۴ – وقتی که پرنده تون سعی میکنه که صحبت کنه حتما بهش واکنش نشون بدید و جوابش رو بدید . وقتیکه پرنده سعی میکنه که برای اولین بار یک لغت رو بگه ممکن هست که شما نفهمید که چی میگه به خاطر اینکه خیلی من من میکنه ، در این مواقع در صورتی که فهمیدین چه لغتی میخواد بگه اون لغت رو پشت سر هم تکرار کنید .

آبان ۵, ۱۳۹۹ در ۱:۰۶ ب.ظ

سلام من دوتا مرغ عشق دارم با استفاده از این متن تونستم سخنگوش کنم

پاسخ دادن

مهر ۱۸, ۱۳۹۹ در ۱۲:۲۳ ب.ظ

سلام من میخوام یک مرغ عشق بگیرم . و بهش یاد بدم حرف بزنه . تو قفس باشه یا آزاد باشه باید باهاش حرف بزنم؟ یا فرقی نداره؟

پاسخ دادن

مرداد ۵, ۱۳۹۹ در ۵:۳۲ ب.ظ

سلام من یک‌جفت مرغ عشق خریدم ولی نمیدونم که چطور دستی شون کنم

پاسخ دادن

تیر ۲۰, ۱۳۹۹ در ۷:۴۰ ب.ظ

سلام من می خوام مرغ عشق بخرم مرغ عشق اگه تو خونه باشه مریضی به آدما میده

پاسخ دادن

تیر ۲۶, ۱۳۹۹ در ۳:۳۷ ق.ظ

نه اصلا ، من چندین ساله ،شاید حدود ۲۰سال هست که مرغ عشق ، قناری ، فنچ و… داشتم و دارم ، و هیچ موقع تا حالا نه خودم نه هیچ کدوم از اعضای خونوادم ،هیچ مشکل یا بیماری برامون پیش نیومده ، و باید بگم که همیشه هم داخل ساختمون پهلوی خدمون هستند ، حتی یه چند وقتی توی خونه آزاد میچرخیدن (توی قفس نبودند)!!! ، تازه یه چندوقتی هم مرغ و خروس و اردک و بلدرچین و خرگوش و… داشتم ، البته توی حیاط بودند ولی خب خیلی کثیف میکردند و نگه داری میخواست و سر و صداشون همسایه ها رو اذیت میکرد دادمشون رفت!!!🙂😄😇

پاسخ دادن

شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ در ۸:۵۷ ق.ظ

نه کی گفته؟ این صحت نداره.

پاسخ دادن

شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ در ۵:۲۷ ق.ظ

چطور به مرغ عشق حرف زدن یاد بدهیم

نه من سه تا مرغ عشق دارم که توی خونه هست

پاسخ دادن

تیر ۲۰, ۱۳۹۹ در ۷:۱۳ ق.ظ

سلام مطلب مفیدی بود ممنون فقط یه سوال الان من دوتا مرغ عشق نر دارم اگه بخوام حرف زدن یادشون بدم همون‌طور که گفتید باید قفس هاشونو جدا کنم؟ یا این فقط در مورد پرنده‌های جفت گفته میشه؟

پاسخ دادن

خرداد ۱۷, ۱۳۹۹ در ۵:۰۷ ق.ظ

سلام . مرغ عشق من بسیار دستی و وقتی که می شینه روی شانه هایم مرتب به موهایم ور می ره و دیگه از کولم پایین نمیاد. اما وقتی میاد پایین و نیره توی قفس و آب و غذاش میخوره میاد روی قفس می شینه و مرتبآ صدام میکنه . و اگه بهش محل نزارم عصبانی میشه و جیغ میزنه تا بهش بگم سلام طلاخانم چشم اومدم . اما از رستم به هیچ عنوان غذاش و دوم نمیخوره و همچنین وقتیکه میخام بیارم روی شونه‌ام باید به زور بیارم .اصلا از دستم هیچی نمیخوره و روی دستم هم میترسم بیاد . اما وقتی اومبرتو دیگه نیره . تا دوباره روز ازنو و. ‌روزی‌ازنو ممنون و متشکر میشم ازتون اگه راهنمائی کنید . قربان شما: مرتضی کیانی.

پاسخ دادن

اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۸ ق.ظ

ببخشید یعنی اگر دو مرغ عشق تکی بخریم جفت نمیشن؟

پاسخ دادن

فروردین ۲۲, ۱۳۹۹ در ۸:۰۱ ب.ظ

سلام من یک جفت مرغ عشق دارم که جوجه دار شدن الان یکی از اونا نزدیک بیست روزش است و مادرش اونو از لانه بیرون انداخته ولی جوجه هنوز نميتونه دانه بخورد توی قفس نگهش میدارم مادرش اونو بدجوری میزنه پدرش هم که میخواد باهاش جفت گیری کنه من ماندم چکار کنم چطور به این جوجه غذا بدم خواهشا راهنمایی کنید

پاسخ دادن

شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ در ۸:۵۸ ق.ظ

جوجه رو خودت بهش سرلاک بده نر رو رو هم جدا کن

پاسخ دادن

فروردین ۱۳, ۱۳۹۹ در ۸:۳۷ ب.ظ

سلام.من.یه.جفت.مرغ.عشق.دارم.بیشتراز.چهار.ماه.دارم.اما.بچه.دار.نمیشه.جواب.بدید.لطفن

پاسخ دادن

اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۲ ب.ظ

اگه مرغ عشق هاتونو بصورت جفت تهبه نکردید مولد نمیشن

پاسخ دادن

اسفند ۱۸, ۱۳۹۸ در ۸:۳۳ ب.ظ

من مرغ عشق هامون تو خونه پرواز میکنن اما تا حالا نشدعه خیلی رو دستمون بمونه ۹ماه است گرفتیمشون و اینکه حمام خودمون نمیرن مخصوص داره اگ۶ هنم بخواهم یاد بدم حمام خومن رو یاد میگیره و اینکه هر جی اسباب بازی می ذارم نه همش تاب رو بازی نمیکنه راه مار می خواهم

پاسخ دادن

آذر ۲۴, ۱۳۹۸ در ۸:۵۶ ب.ظ

سلام چه مدت طول میکشه مرغ عشق دوماه رام سخن گو بشه

پاسخ دادن

شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ در ۵:۵۶ ب.ظ

سلام من مینا هستم از نظرآباد ابیک هستم خیلی از سایتتون خوشم آمد حالا یاد گرفتم تا بتونم به مرغ عشق خودم حرف زدن یاد بدم خیلی ممنون از سایتتون متشکرم

پاسخ دادن

مهر ۱, ۱۳۹۸ در ۶:۴۷ ق.ظ

سلام ممنون خیلی خوشحالیم که تونستیم در این زمینه به شما کمک کنیم . موفق باشید

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

لرزش بدن سگ علت های مختلفی دارد . بعضی از لرزش ها خوب هستند مانند : تخلیه انرژی ، خشک کردن…

موبایل تمایل زیادی برای جذب میکروب ، ویروس ، باکتری و کثیفی دارد و …

ضدعفونی کردن لباس‌ها یکی از قسمت‌های مهم برای تازه ، تمیز و سالم نگه‌داشتن …

بدن شما از دستگاه‌های مختلفی مانند : سیستم ایمنی ، قلبی و عروقی ، …

آشنایی با سیستم ایمنی بدن سیستم ایمنی قابلیت بدن برای جنگیدن با بیماری‌ها یا …

سیستم ایمنی ، بدن شما را در مقابل عفونت‌ها و بیماری‌ها محافظت می‌کند . …

بسیاری از محصولات تمیزکننده رایج دارای مواد شیمیایی خطرناکی هستند که می‌توانند برای سیستم …

گلبول های سفید خون که به لکوسیت معروف هستند سیستم دفاعی بدن در مقابل …

بسیاری از آفت کش ها و سموم روی میوه ها و سبزی جاتی که …

سلامتی ارزشمندترین چیزی است که در زندگی وجود دارد . خیلی از راهها وجود …

محافظت و سم زدایی از ریه ها خیلی در سلامت بلند مدت شخص تاثیر …

ماساژ سر معجزه میکند !! آن را از دست ندهید . ماساژ سر باعث …

مرغ عشق ها ( همچنین خانواده پاراکیتها ) حیوانات بسیار دوست داشتنی و باهوشی …

بی خوابی به عارضه ای گفته میشود که فرد مبتلا نمیتواند به اندازه کافی …

هرپس سیمپلکس که به نام تب‌خال معروف است ، تاولی است که روی لب‌ها …

آیا لوله فاضلاب یا ظرفشویی شما گرفته است ؟ شما به راحتی میتوانید با …

تب‌خال چیست ؟ تب‌خال یک بیماری ویروسی است که منجر به ایجاد تاول‌های ریز …

با توجه به افزایش روز افزون قیمت بنزین دانستن مصرف سوخت واقعی خودرو کاری …

بعد از مدتی استفاده از استیل ، استیل دیگر آن شفافیت و براق بودن …

نان سیر را میتوان به همراه بسیاری از غذاها مصرف کرد . نان سیر …

انجام اپیلاسیون با مومک یا هر روشی که باشد ممکن است باعث ایجاد قرمزی …

سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان ها در مردان میباشد ، اما به …

دندان عقل چیست ؟ دندان عقل آخرین دندان در هر قوس فک است که …

بعضی از افراد بعد از اصلاح کردن صورت با تیغ مشکلاتی مانند : خارش …

رشد کردن و قوی شدن ناخن‌ها، فرایندی چندمرحله‌ای است. تا زمانی که از ناخن‌های …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

مهر ۱۶, ۱۳۹۷
سالن پرورش مرغ عشق, مرغ عشق

12 نظرها

افرادی هستند که در منزل مرغ عشق نگهداری می کنند. اما شاید تا به امروز از این موضوع خبر نداشتند که مرغ عشق هم می تواند مانند کاسکو و طوطی سانان سخن بگوید. بله دوستان عزیز درست شنیدید، مرغ عشق هم می تواند حرف زدن و اصوات را با آموزش صحیح یاد بگیرد.

 

یکی از زیباترین ویژگی های مرغ عشق، توانایی سخن گویی مرغ عشق می باشد. من به شما آموزش می دهم تا قابلیت سخنگویی مرغ عشق را شکوفا نمائید. بعضی وقت ها با تلاش فراوان ممکن است مرغ عشق سخن نگوید. وقتی مرغ عشق قادر به سخت گفتن نیست شما عزیزان نباید با سردی با مرغ عشق خود رفتار کنید. مرغ عشق دستی تلاش می کنند تا کلمات را از صاحب خود یاد بگیرد و تقلید کند.

 

چطور به مرغ عشق حرف زدن یاد بدهیم

چند تکنیک آموزش سخنگویی به مرغ عشق

اگر می خواهید از مرغ عشق خود یک پرنده سخنگو بسازید تا می توانید در قفس مرغ عشق از انواع اسباب بازی ها و آینه کمتر استفاده کنید. وقتی آینه در قفس باشد، مرغ عشق فکر می کنید تصویر روبه رو، هم قفسی خود می باشد و ذهن مرغ عشق را در گیر خود می کند و سبب کاهش یادگیری کلمات در مرغ عشق می شود و وجود اسباب بازی های مختلف باعث می شود مرغ عشق خود را سرگرم بازی با اسباب بازی ها کند و باعث کاهش فراگیری کلمات در مرغ عشق شود.

 

اگر قصد آموزش سخن گفتن به مرغ عشق خود را دارید، سعی کنید مرغ عشق در قفس تنها باشد. وقتی مرغ عشق به صورت گروهی یا با جفت خود باشد به یادگیری کلمات تمایلی نشان نمی‌دهد، پس تنها بودن مرغ عشق در یادگیری کلمات وقت کمتری را می گیرد و مرغ عشق سعی می کند به سخنان و کلمات شما دوستان دقت بیشتری کند.

 

ببینید دوستان عزیز، خیلی از افراد تلاش می کنند به مرغ عشق خود حرف زدن را یاد بدهند اما مرغ عشقشان آن کلمات آموزش داده شده را یاد نمی گیرند. در اینجا می خواهم به شما عزیزان عرض کنم که سن مرغ عشق در امر یادگیری خیلی مهم می باشد. بهترین زمان جهت آموزش سخنگویی به مرغ عشق از اولین روزهای تولد تا سن یک سالگی می باشد. توانایی یادگیری مرغ عشق جوجه در مقایسه با مرغ عشق بالغ بیشتر می باشد. باید به شما دوستان عرض کنم مرغ عشق نر نسبت به مرغ عشق ماده علاقه بیشتری به یادگیری کلمات از خود نشان می دهد.

 

در ابتدای آموزش یک کلمه یا عبارت کوتاه و ساده (مانند اسم خود مرغ عشق) به کار ببرید و کلمه را آرام و با تأکید برای مرغ عشق ادا کنید تا آن را راحت تر یاد بگیرد. دوستان عزیز از آموزش اصولی برای سخنگویی مرغ عشق خود استفاده کنید. مرغ عشق عبارت یا کلمه ای را که با تأکید خاص گفته می شود، سریع تر یاد می گیرند. سعی کنید موقع آموزش، حس خوبی را در مرغ عشق ایجاد کنید.

مانند: صبح ها با برداشتن کاور قفس به مرغ عشق سلام کنید و هر روز صبح این کار را ادامه دهید تا مرغ عشق بداند صبح ها باید سلام کند و هنگام بیرون رفتن از خانه به مرغ عشق خداحافظی کنید و امثال این ها. اگر آموزش حرف زدن با مرغ عشق با ایجاد یک حس خوب باشد و در کنار آن حس، یک کلمه ویژه به کار ببرید، آموزش سخنگویی کاربردی تر و اصولی تر خواهد بود.

سعی کنید کلمات را بیشتر برای مرغ عشق تکرار کنید و مطمئن باشید که زودتر یاد می گیرد. هر روز از همان کلمه ای استفاده کنید که روز قبل آن را جهت آموزش انتخاب کرده اید. شما می توانید در محیطی آرام و تاریک به مدت ده دقیقه به آموزش مرغ عشق اختصاص دهید و بعد از اتمام آموزش، مرغ عشق را به جایگاه قبلی خود، در میان خانواده برگردانید تا احساس آرامش کند.

وقتی احساس کردید که مرغ عشق از آموزش خسته شده، ادامه آموزش را به ساعت های بعد موکول کنید. توجه داشته باشید در هنگام آموزش به مرغ عشق خود، لبخند زده و خودتان را خوشحال نشان دهید. بعد از اینکه مرغ عشق توانست کلمه ساده را یاد بگیرد، سراغ عبارت های دیگر بروید.

بعضی مرغ عشق ها نمی توانند عبارت یا کلمات انسان ها را بیان کنند اما می توانند صداهایی مثل جارو برقی، زنگ خانه و دیگر لوازم خانه را به راحتی تقلید کنند.

 

در این مقاله سعی کردم، مهارت ها و تکنیک های سخن گویی به مرغ عشق که شامل عدم استفاده از اسباب بازی های رنگارنگ و آینه در قفس، نداشتن جفت در قفس برای مرغ عشق، سن یاد گیری از اولین روز های تولد تا یک سالگی، به کار بردن کلمات و عبارت ساده با تکرار و تاکید کردن آن ها، به شما دوستان گرامی آموزش دهم.

امیدوارم از این مقاله آموزش لازم و کافی را برده باشید.

دوستان عزیز سؤالات، نظرات و تجربیات خود را زیر همین صفحه برایم کامنت کنید.

 

Tags آب بازی مرغ عشق سن مرغ عشق مرغ عشق ایرانی مرغ عشق جوان مرغ عشق زیبا مرغ عشق معروف

آذر ۱۰, ۱۳۹۷

آذر ۷, ۱۳۹۷

آذر ۳, ۱۳۹۷

واقعا مرغ عشق میتونه صحبت کنه خیلی جالب من این موضوع را نمی دانستم .ممنون از راهنمایی شما

سلام خانم اکبری

بله مرغ عشق های توانایی سخن گفتن دارند ولی برخی مرغ عشق ها توانایی بیشتر و برخی مرغ عشق ها این توانایی رو کمتر دارند.

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم موقع یادگیری به مرغ عشق باید مرغ عشق را دور از بقیه مرغ عشق ها بگذاریم؟ تا حرف زدن را زودتر یاد بگیرد؟

سلام‌ پدرام‌ جان‌ ممنون. …بله مرغ عشق باید به صورت تک و دور از مرغ عشق های دیگر باشد.

بله اینطوری زود تر حرف زدن رو یاد می گیره

سلام استادمرغ عشق من ۴سالش میتونم بهش حرف زدن یادش بدم.

خیلی ممنون از راهنمایی هاتون

سلام با یه مرغ عشق ماده برای یاد گرفتن یه کلمه مثل سلام حداقل و حداکثر باید چقد وقت بزارم

سلام خسته نباشید من میخوام دوعدد مرغ عشق بخرم اگه توی قفس های جدا وتوی اتاق های باشن حرف زدن یاد میگیرن

سلام و خسته نباشی روزا برای اموزش بهتره یا شبا؟

سلام خسته نباشید یعنی اگه مرغ عشق ها باهم باشن نمیتونن حرف بزنن یا اینکه کمی بیشتر طول میکشه؟

سلام من یه جفت مرغ عشق دارم یعنی حرف زدن یاد نمیگیرن؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور به مرغ عشق حرف زدن یاد بدهیم

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

سامان خدادوست
۱۳۹۴-۰۲-۱۸
پردونه مرغ عشق , پرندگان خانگی
دیدگاه ۴
13,438 بازدید

آیا زمانی که صاحبان طوطی های سخنگو برای یاد دادن و آموزش به پرندگان خود آن ها را در اتاق های تاریک و در قفس که روی آن پارچه ای انداخته می شد دیده اید؟ آیا زمانی که صاحبان طوطی ها برای آموزش به آنها، نواری برای پرنده گذاشته و چندین بار آن را تکرار می کردند تا پرنده سخنگویی بیاموزد را زیرنظر گرفته اید؟

این ها متدهای قدیمی شده و منسوخ آموزش سخنگویی به پرندگان است. ما دریافته ایم که پرندگانی که کلمات زیادی را می آموزند در خانه ها درکنار صاحبانشان نگهداری می شوند.  به آنها توجه زیادی می شود و روزانه با آن ها تمرین. صاحبانشان وقت زیادی صرف آموزش، تمرین و سرو کله زدن با پرنده ی خود می کردند و با آن ها کلمه به کلمه و شمرده شمرده حرف می زده اند. وقت گذاشتن و وقت صرف کردن با پرنده ی شما عامل بسیار مهمی در سلامت ذهنی و پیشرفت سخنگویی آن خواهد بود. پرندگانی که از طریق متدهای قدیمی آموزش دیده اند علاقه ی خود را از دست می دهند و کلمات کمی را می آموزند در عوض پرندگانی که مخاطب صاحبانشان قرار گرفته اند و با صاحب خود رابطه ی متقابل داشته اند و با آنها روزانه و پیوسته تمرین شده است بهترین سخنگو ها بوده اند.

برای شروع با صحبت کردن با پرنده زمانی که ظروف آب آن را تعویض می کنید و یا زمانی که غذای جدید در اختیار آن قرار می دهید شروع کنید و برای مثال به او بگویید “خوشمزه ست؟” و یا زمانی که دست خود را نگه می دارید تا پرنده روی آن بیاید و او اینکار را انجام می دهد بگویید”آفرین پرنده ی خوب” یا زمانی که با او بازی می کنید و یا او با اسباب بازی های خود سرگرم است به او بگویید”خوش میگذره؟” خواهید دید چگونه یکی کردن کلمات به قدرت سخنگویی وبهتر شدن وضعیت آن کمک خواهد کرد. قدرت یادگیری سریع آنها ممکن است شما را متحیر و هیجان زده کند! این گام ها را با حرکات جدید و کلمات جدید تکرار کنید خواهید دید که پرنده ی شما چقدر سریع قبل از آن که شما بدانید کلمات جدید را خواهد آموخت.

چطور به مرغ عشق حرف زدن یاد بدهیم

 

آیا این اهمیت دارد که مرغ عشق من نر باشد یا ماده؟ پاسخ سوال خیر است.

هر چند به نظر می رسد که پرندگان نر برای سخنگویی بهتر هستند اما پرندگان ماده هم سخنگو می شوند. البته قدرت و وضوح مرغ عشق ماده در ادا کردن کلمات ضعیف تر است. دلیل این مسئله چیست؟ ما اعتقاد داریم که مرغ عشق های نر با صدا و آواز خود از پرندگان ماده خواستگاری می کنند. آنها بیشتر برای سخن گفتن ساخته شده اند تا ماده ها. ماده ها صحبت می کنند اما نه به اندازه ای که نرها سخن می گویند. طبق گفته ها ماده ها هم سخن می گویند و نباید آن ها را به خاطر توانایی ذاتیشان مورد بازخواست قرار داد. به عبارتی دیگر مرغ عشق های ماده قربانی غریزه هستند و نرها  صوت بهتر و واضح تری دارند.

 

پژوهش : عرفان خدابنده

۱۳۹۴-۰۵-۰۸

اصلا جالبب نبود اصلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن مسخرههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

سلام ببخشید چقدر طول می کشه تا مرغ عشق سخنگو بشه ؟؟؟؟؟؟

سلام
خیلی جالب بود
به نظر شما چند مدت میکشه که پرنده بتونه صحبت کنه

خیلی عالی،جامع،ساده و با سعه صدر مطالب رو بیان و به سوالات پاسخ میدهید.متشکرم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ثابت کنید که ربات نیستید، بعد دکمه ارسال را بزنید…

 + 
1
 = 
9

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

واحد نظارت، پشتیبانی و برنامه ریزی:

Pdnazer@gmail.com

هدف اصلی پردونه گردهم آوردن مخاطبان همه نوع پرنده زینتی و خانگی در ایران است. هدف اصلی ما تولید نرم افزارهای کاربردی مفید در قالب سایت و اپلیکیشن است. تولید کتاب های الکترونیک کاربردی درباره مسائل مهم همه نوع پرنده زینتی نیز هدف ما است.

ثابت کنید که ربات نیستید، بعد دکمه ارسال را بزنید…
چهار
 − 
1
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}


کد تایید *

ثابت کنید که ربات نیستید، بعد دکمه ارسال را بزنید…
سه
 + 
هفت
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

چنان چه تنها از یک مرغ عشق نگهداری می نمایید ، جهت آموزش حرف زدن پرنده نیاز به صرف وقت و زمان کمتری دارید . زیرا ، پرندگانی که با جفت خود و یا به صورت گروهی نگهداری می شوند ، علاقه چندانی به یادگیری کلمات آموزش داده شده نشان نمی دهند . فارغ از جنسیت مرغ عشق در صورتی که قصد دارید از مرغ عشق خود یک پرنده سخنگو بسازید ، سعی کنید تا حد امکان در قفس پرنده ، از آینه و انواع اسباب  بازی ها کمتر بهره گیرید . زیرا ، مرغ عشق با مشاهده تصویر خود در آینه ، تصویر مزبور را هم قفسی خویش فرض می نماید . این پدیده ، سبب درگیری ذهنی پرنده می شود . از سوی دیگر ، اسباب بازی های رنگارنگ موجب سرگرمی مرغ عشق و کاهش قدرت فراگیری وی می گردند . سعی کنید جهت آموزش سخنوری ، از جوجه های کم سن و سال استفاده نمایید . طوطی سانان در این سنین ، علاقه و استعداد فراوانی جهت یادگیری کلمات مختلف از خویش بروز می دهند .

جهت شروع آموزش ، از یک عبارت ساده و کوتاه ( همانند نام پرنده ) ، استفاده کنید . عبارت مزبور را به آرامی ادا نمایید تا مرغ عشق آن را فرا گیرد . برخی از صاحبان پرندگان زینتی ، به مرغ عشق خود می آموزند تا یک سری جملات را به شکل سریع و ناواضح ادا نمایند . خوانندگان محترم سعی نمایند تا از شیوه اخیر اجتناب نموده و به آموزش اصولی اقدام فرمایند . همواره عباراتی را که قصد دارید آموزش دهید ، به آرامی و با تاکید زیاد بیان نمایید . پرندگان ، کلماتی را که با تاکید خاصی بیان می شوند ، سریع تر از سایر عبارات می آموزند . تلاش نمایید هنگام آموزش یک عبارت به مرغ عشق ، حس خاصی را در وی برانگیخته کنید . برای نمونه صبح هنگام با برداشتن پوشش قفس ، از عباراتی چون « صبح بخیر » یا « سلام » بهره گیرید . هنگام ترک مکان قرارگیری مرغ عشق نیز ، از عبارت « خداحافظ » استفاده کنید . همواره در موقع قرار دادن ظرف آب یا غذا در قفس پرنده ، از عباراتی چون « غذا می خوری ؟ » یا « آب می نوشی ؟ » بهره جویید . چنان چه همراه با برانگیختن یک حس خاص در پرنده ، از عبارات ویژه نیز استفاده کنید ، آموزش اصولی تر و کاربردی تری خواهید داشت .

هر اندازه که مرغ عشق یک عبارت را بیشتر بشنود ، اطمینان داشته باشید که آن را سریع تر تکرار خواهد نمود . دائما عبارات خاصی را که جهت آموزش استفاده می نمایید ، تغییر ندهید . برای نمونه ، چنان چه یک روز هنگام صبح به پرنده بگویید « صبح بخیر » ، اما روز دیگر از واژه سلام بهره گیرید ، مطمئن باشید پرنده هیچ یک از دو واژه مزبور را نخواهد آموخت . دوره های آموزشی در طول روز بایستی کوتاه بوده و بین 10 تا 15 دقیقه تنظیم گردند . همواره ، در محیطی آرام به آموزش مرغ عشق اهتمام ورزید . در صورت شلوغی منزل یا روشن بودن رادیو و تلویزیون ، ممکن است حواس مرغ عشق پرت شده و فرایند آموزش به درستی محقق نگردد . البته هنگام آموزش حرف زدن به مرغ عشق ، نبایستی پرنده را منزوی کرده و از دسترس سایر اعضای خانواده دور کنید . در صورت جدا نمودن پرنده از دیگر اعضای خانواده ، احساس آرامش را از وی گرفته و بدین ترتیب ، فرآیند آموزش را نیز دچار اختلال خواهید نمود . همواره ، با صبر و آرامش با پرنده خویش رفتار نمایید . چنان چه تصور نمودید ، پرنده از آموزش خسته شده و یا خود احساس بی حوصلگی می نمایید ، بلافاصله دوره آموزشی را متوقف کنید . بدانید که مرغ عشق ، بی حوصلگی شما را درک کرده و خود نیز بدان شیوه رفتار خواهد نمود . لذا تا آن جا که می توانید ، در موقع آموزش و تربیت مرغان عشق لبخند زده و خویش را خوشحال و رضایتمند نشان دهید . اگرچه هیچ گونه تضمینی مبنی بر حرف زدن مرغ عشق وجود ندارد ، اما گاه برخی از این طوطی سانان ، رکوردهای خارق العاده ای در این زمینه از خویش برجای گذاشته اند . برای نمونه ، یک مرغ عشق در کالیفرنیای شمالی آمریکا ، بیشترین دایره واژگان انسانی را در میان تمامی جانداران حائز می باشد . این پرنده به طور تقریبی ، قادر به ادا نمودن 1728 کلمه است . یک مرغ عشق دیگر نیز که در فاصله سال های 1954 تا 1962 میلادی در انگلستان زندگی می کرد ، در دوره خویش حائز چنین رکوردی بود . هنگام مرگ ، پرنده مزبور قادر به ادا کردن 531 کلمه و 383 جمله ترکیبی بود . با ذکر موارد اخیر قصد داشتیم تا بیشتر با قابلیت سخنگویی مرغان عشق آشنا گردید .

پس از آن که مرغ عشق توانست کلمات ساده را بیان نماید ، به آموزش عبارات پیچیده تر اقدام نمایید . در مواقعی که به مکالمه با مرغ عشق نمی پردازید ، به اصوات و سخنان وی گوش فرا دهید . طوطی سانان گاهی اوقات پیش از خواب شبانه ، به تکرار کلمات آموخته شده  برای خویش می پردازند . به سبب آهستگی صدای مرغ عشق ، بایستی با دقت کامل به حرکات و  اصوات تولیدی توجه نمایید . همچنین می توانید جهت آموزش سخنوری به پرندگان مقلد ، از ضبط صدای خویش و تکرار مداوم آن برای پرنده ، بهره گیرید . در هر صورت ، چنان چه نمی توانید به صورت دائمی به آموزش مرغ عشق اقدام فرمایید ، مناسب است با ضبط صدای خویش ( همراه با ادای کلمات به صورت آرام و با تاکید ) و پخش آن در طول روز ، پرنده را یاری نمایید . البته از سویی ، تکرار مداوم صدای شما در طول روز ، موجب خستگی و کسالت پرنده می شود . لذا ، در فواصل معین بایستی صدا قطع شده و به پرنده اجازه تکرار کلمات را داد . در پایان ، در صورتی که آموزش صبورانه و طولانی مدت شما قادر به برانگیختن قابلیت حرف زدن مرغ عشق نگردید ، بایستی دوره آموزشی را متوقف نموده و از خسته نمودن خود و پرنده اجتناب ورزید . گاه به سبب سن بالا ، غیر اجتماعی بودن و یا عدم علاقه مرغان عشق ، آموزش ایشان بی فایده خواهد بود . لذا ، در صورت ان که جهت آموزش سخنوری به پرنده خویش ، وقت فراوانی صرف نموده اید ، اما نتیجه ای نگرفته اید ، پشیمان نگردید . زیرا بدین طریق ، سبب نزدیکی بیشتر مرغ عشق با خود شده و بر اهلیت وی افزوده اید .

چطور به مرغ عشق حرف زدن یاد بدهیم

این روزها نگهداری از پرندگان زینتی از محبوبیت خاصی برخوردار است. در این میان طوطی سانان به دلیل تقلید صدا و سخنگو بودن بسیار جذاب هستند. صاحبان بسیاری از این پرندگا …

انتخاب غذای کبوتر تقریبا برای اکثر افرادی که به نگهداری این پرنده مشغول هستند کار آسانی نیست. البته منظور ما انتخاب اصولی و صحیح دان برای کبوترهاست. در این مقاله قر …

افرادی که اهل نگهداری از پرنده در منزل هستند، می دانند که نگهداری مرغ مینا چقدر سرگرم کننده و هیجان انگیز است. یکی از پرنده های پرشور و بامزه برای نگهداری در منزل، …

تغذیه پرنده ها و رعایت اصول غذایی آنها، یکی از موارد مهم در نگهداری از پرندگان خانگی است. اگر شما مشغول نگهداری و پرورش مرغ مینا هستید، باید با غذای مرغ مینا آشنایی …

کارشناسان شرکت در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود

سلام من سه ماه هست ک مرغ عشق دارم ولی هیچی غیراز ارزن نمیخورن هرچی میوه و سبزیجات میذارم میمونه خورده نمیشه. چیکار کنم؟ درضمن مرغ عشق نر انگاری جوجه هست نه شاهپری داره نه دم و هم اینکه تمام پاهاش سفیده و مثل ماده زرد نشده نوکش هم آسیب پذیرتره. بنظرتون جداشون کنم یا نه ؟

سلام دوست عزیز وقتی 3 ماه پرنده ها را دارید پس به سن بلوغ جسمی رسیده اند و از این جا به بعد اگر شرایط تغذیه و مکان مناسب باشد به بلوغ جنسی خواهند رسید. شما کمی ارزن را سبز کنید و به مرغ عشق ها بدهید تا کم کم به خوردن سبزیجات و مواد غذایی دیگر عادت کنند. احتیاجی به جداسازی مرغ عشق ها نیست.

مرغ عشق من نه عدد تخم گذاشت بعد از چند روز همه ای اونا روخورد .ولی نمیدونم نر خوردش یا ماده. دلیلش چی میتونه باشه

سلام دوست عزیز برای پاسخگویی دقیق به این سوال نیاز هست تا از بعضی موارد مطلع شویم لطفا بگویید چند وقت بعد از تخمگذاری این اتفاق افتاده است؟ آیا مرغ عشق نر و ماده با هم دعوا می کنند؟ برای تغذیه آن ها از چه خوراکی هایی استفاده می کنید؟

عالی خوب بود

بلدرچین دماوند سایر پرندگان آیا مرغ عشق ها می توانند حرف بزنند؟

پیوستن به کانال تلگرام و دنبال کردن صفحه اینستاگرام شرکت بلدرچین دماوند

شماره تماس خود را وارد کنید.کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

شماره همراه خود را وارد نمایید تا کد تایید برایتان ارسال شود

لطفا کد 4 رقمی ارسال شده را وارد نمایید

گروه بلدرچین دماوند در سال 1388 با مشارکت جمعی از متخصصان علوم مختلف در استان تهران تشکیل شد. این شرکت در تولید انواع دستگاه جوجه کشی با کیفیت و قیمت مناسب، لوازم پرورش و تکثیر پرندگان و ارائه مشاوره رایگان در حوزه نگهداری طیور فعالیت دارد.

برای دریافت آخرین اخبار و مقالات ایمیل خود را وارد کنید

تمامی حقوق برای وب سایت محفوظ می باشد .


دفترچه راهنمای جدیدDownloads-icon


دفترچه راهنمای قدیمDownloads-icon

چطور به مرغ عشق حرف زدن یاد بدهیم
چطور به مرغ عشق حرف زدن یاد بدهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *