چطور به کودکم نقاشی یاد بدم

 
helpkade
چطور به کودکم نقاشی یاد بدم
چطور به کودکم نقاشی یاد بدم

من هم بعنوان یک پدر، دوست دارم بدانم که بهترین روش های علمی آموزش نقاشی به کودکم چیست؟ در این پست به خلاصه مقاله جدید Spramani Elaun (متخصص ویژه هنر کودکان) می پردازیم ببینیم چطور نقاشی را به کودکان ۳ تا ۹ ساله بطور جذاب تر و اصولی تری آموزش دهیم.

معرفی و آموزش نقاشی به کودکان یک تجربه فوق العاده به یادماندنی و مهم در زندگی آنهاست. خود من یکی از خاطرات شیرین زندگی ام، زمانی بود که برای دفعات اول شروع به خط کشیدن و نقاشی روی کاغذ کردم. کودکان آموزش نقاشی را با خط خطی کردن شروع می‌کنند. حدود ۲ سالگی این خط خطی‌ها کنترل‌شده‌تر و تکراری می‌شوند و کودک رفته رفته می‌آموزد مداد شمعی و ماژیک را با انگشت شست بگیرد و بیشتر روی آن کنترل داشته باشد.

نقاشی در عین حال که به پرورش قدرت تجسم، خلاقیت و فکر کودک کمک فراوانی می کند، می تواند در او اشتیاق یا دلزدگی ایجاد کند! اما چگونه نقاشی را به فعالیتی لذت بخش برای کودک تبدیل کنیم؟

وقتی می خواهید به کودک آموزش نقاشی دهید به خودتان و کودک تان لباس های کهنه یا قدیمی یا هر نوع لباس ارزانی بپوشید که بون روی آنها کشید. لباسی شبیه به سرآشپزها که عالی می شود.

چطور به کودکم نقاشی یاد بدم

یک فضا برای این کار در نظر بگیرید و آماده کنید. فضایی که پنجره و تهویه مناسب داشته باشد. حتی می توانید در فضای باز این کار را انجام دهید که چه بهتر. اگر نزدیک حمام باشد که چه بهتر (سریعتر لباس های کثیف شده را برای بار بعد می شویید). به کودک بگویید که فقط کجا نقاشی کند.

این مطلب مهم را ازدست ندهید: چگونه هنرهای مختلف را خیلی ساده به کودکان آموزش دهیم؟

 

مثل ویدیوی بالا، خیلی راحت ولی سرگرم کننده نقاشی را به او یاد بدهید. بعضی از آبرنگ ها حاوی ترکیبات شیمیایی سمی هستند یا مدادرنگی های استاندارد خریداری کنید. دقت کنید که هر وسیله نقاشی که می خرید، مخصوص گروه سنی کودکان باشد نه بزرگسالان.

نقاشی و یادگیری پتانسیل هایش کمی وقت گیر است. سعی کنید برای نقاشی به کودک موضوع بدهید. مثلا موضوع پروژه امروز، نقاشی یک خانه با یک پدر، مادر برادر و خواهر خوشحال است.

این دو جزو بهترین ابزار نقاشی کودکان هستند به هزاران دلیل که از حوصله این مقاله خارج است. بهتر است با آنها بر روی کاغذ، بورد نقاشی یا کاغذ آبرنگ نقاشی کنند.

کودکان همیشه جذب رنگ‌های غلیظ می‌شوند. آنها تمایلی به ترکیب ندارند و می‌توانند سطح سفید کاغذ را با غلظت بالای رنگی بپوشانند. بنابراین ابزار رنگی کودکان باید دارای غلظت رنگی مناسب باشد.

بین نقش رنگ و زندگی کودک یک حالت متواری است. ۳ تا ۶ سالگی کودک تحت تاثیر فشارهای درونی است و علاقه وافری به رنگ دارد و استفاده از رنگ بر شکل ظاهری مقدم است. هر چه سن بالاتر می‌رود، وابستگی بر رنگ، کم و توجه بر شکل و ظاهر آن بیشتر می‌شود. هر قدر کودک کوچک‌تر باشد از رنگ‌های زنده‌تر استفاده می‌کند. کودکانی که در کودکستان هستند، بیشتر از رنگ‌های گرم و تند استفاده می‌کنند. برخلاف کودکانی که در خانه نقاشی می‌کنند و از رنگ‌های سرد استفاده می‌کنند که به علت مشکلات عاطفی و روانی است.

بهترین سن برای شروع آموزش به کودکان از پایان ۴‌سالگی است. البته این موضوع برای همه صدق نمی‌کند. بعضی امکان ماندن در یک جای مشخص تحت عنوان کلاس به مدت نسبتا طولانی را ندارند یا اینکه آمادگی پذیرش آموزش در ‌آنها شکل نگرفته یا بعضی‌ها در ۳ سالگی امکان آموزش درونشان شکل گرفته است

بعد از اتمام نقاشی، شروع به تمیز کردن محل به کمک خود کودک کنید. سپس کارهای او را به دیگران نشان دهید تا او را تحسین کنند.

حتما بسته آموزشی پرورش خلاقیت کودکان را ببینید

اگر تجربه ای در این زمینه دارید با بهترین کودک در قسمت نظرات همراه باشید.

ممنون خیلی کامل مفید……..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

سلام آقای دکتر..پسرم روز تولد وزنش دو کیلو و پانصد و هفتاد ب…

سلام من یه پسر ۱۳ یاله و یه دختر ۴ ساله دارم خواستم ببینم شر…

سلام بچم دوماهشه ساکته گشنش باشه گریه میکنه شیرمیخوره میخواب…

سلام آقای دکتر. دخترم دوسال دوماه هست .. اصلا شیر و ماست و ب…

سلام خیر مشکلی نیست. مورد زودتر به حرف اومدن کودک را در سایت…

افزایش اعتماد به نفس

روشهای موفقیت

طرز تهیه کیک و شیرینی

طرز تهیه انواع قهوه

آموزش فتوشاپ برای تصاویر کودکان

آموزش برنامه نویسی برای همه سنین

طرز تهیه دسر و گلاسه

مرکز کاشت مو

مرکز کاشت ابرو

چطور به کودکم نقاشی یاد بدم

جراحی سینه و شکم

جراحی لیفت صورت و گردن

جراحی لیپوساکشن

جراحی بینی

شرکت لوتوس

با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات تربیتی، تنها به کیفیت و سلامت خانواده ایرانی می اندیشیم !

تبلیغــات  تماس با ما

شماره تماس  09191210008

ایمیل Maxer.ir@gmail.com

در این مطلب قصد داریم تا نحوه آموزش دادن نقاشی به کودکان از 12 ماهگی تا 4 سالگی را به شما آموزش دهید، ابتدا از آموزش نقاشی به کودکان 4 ساله شروع می‌کنیم و سپس به 12 ماهگی کودک می‌رسیم.

 

 

پیش از این که مطالعه این مقاله را آغاز کنید، برای شما یک پیشنهاد خیلی خوب داریم، ابتدا روی این لینک  کلیک کنید و مقاله تحلیل نقاشی کودک  را مطالعه کنید، اطلاعات بسیار حامعی در مورد این که چطور به کودک خود نقاشی را یاد بدهید کسب خواهید کرد، پس از مطالعه آن مقاله، حتما مقالات زیر را هم مطالعه کنید:

خودت و نقاشی کن!

چطور به کودکم نقاشی یاد بدم

راه هایی جهت تشویق کودکان به نقاشی کشیدن

 اگر روی لینک‌های بالا کلیک کردید و آن مطالب را هم خواندید حالا وقتش رسیده که مطلب این صفحه را مطالعه کنید، پس برویم سراغ ادامه مطلب:

یادگرفتن نقاشی در عین حال که یک فعالیت تفریحی است، آموزشی نیز می باشد و کمک می کند که کودک مهارت های حرکتی ظریف (حركاتي كه مستلزم هماهنگي عضلات به هنگام انجام اعمال دقيق و ظريف است) و مهارت های تفکر خلاقانه خود را تقویت کند. از آنجاییکه مهارت های حرکتی ظریف کودک در سال اول زندگی اش پیشرفت می کند، احتمالا آن ها می توانند در 12 ماهگی یک ماژیک یا مداد را در دست بگیرند و نقاشی بکشند ولی اگر کودک شما این توانایی را دیرتر به دست آورد نیز مشکلی نیست چراکه کودکان با روند متفاوتی رشد می کنند.

نقاشی کشیدن یکی از مهارت های مهمی است که بهتر است کودک شما در سنین پایین یاد بگیرد و به کودک تان کمک می کند که مهارت های تفکر خلاقانه، خواندن، نوشتن و حتی ریاضایت را تقویت کند. شما باید به کودکتان کمک کنید تا مهارت هایش را تقویت کند اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که گاهی باید به آنها اجازه دهید بدون هیچ محدودیت و کنترلی هر ؛آنچه که دوست دارند را نقاشی کنند. آموزش به کودک مهم است پس بهتر است آن را به کاری جذاب و لذت بخش تبدیلش کنید و نه یک کار اجباری.

 

در این سن کودک 4 ساله می توانید از کودکتان بخواهید که شکل های اولیه مثل دایره، مثلث و مربع را نقاشی کند. ابتدا خودتان آن شکل را بکشید سپس از کودکتان بخواهید که آن را کپی کند. به زودی کودکتان یاد می گیرد که چگونه به تنهایی بدون کمک و راهنمایی شما این شکل ها را بکشد. شما می توانید نقاشی کشیدن را با آموزش ترکیب کنید مثلا از کودک تان بخواهید تعداد گوشه های هر شکل را بشمارد و به این ترتیب شمارش را با کودک تان تمرین کنید. کودکتان از رنگ کردن شکل هایی که با هم کشیدید لذت خواهد برد. همچنین در این سن برخی از کودکان می توانند بعضی از حروف الفبا را نیز بکشند یا بنویسند. معمولا در این سن کودکان  در کشیدن تصویر افراد دقیق هستند در نتیجه شما می توانید با کشیدن تصویر یک آدمک ساده شروع کنید و کودکتان به مرور جزئیات آن را کامل کند.

توجه داشته باشید که نکاتی که در بالا ذکر شد تنها در جهت پیشنهاد راه هایی برای آموزش نقاشی است و شما می توانید با استفاده از ایده و خلاقیت خود راه های دیگری را نیز امتحان کنید و موفق شوید. در صورتی که تجربه ای دارید می توانید آن را در بخش نظرات با سایر والدین به اشتراک بگذارید.

 

 این مطلب را از دست ندهید: خودت و نقاشی کن!

 

زمانی که کودکتان 2 و نیم ساله شد می تواند به راحتی مداد را در دست بگیرد. کودکان در این سن می توانند زاویه هایی مثل عدد ” ۷” را بکشند که بسیار سخت از کشیدن یک خط صاف است. همچنین کودک شما توانایی کشیدن اشکال دایره ای را نیز خواهد داشت و حتی ممکن است بتواند برخی حروف را نیز بنویسد اما اگر کودکتان در این سطح نیست ناراحت و نگران نباشید؛ صبر کنید تا زمانی که خودشان آمادگی اش را داشته باشند و این کار برایشان جذاب و هیجان انگیز باشد. کودک شما در زمان مناسب خود نقاشی کشیدن را شروع و پیشرفت خواهد کرد پس جای هیچ گونه نگرانی نیست. از کودکتان بخواهید که در مورد هر خطی در نقاشی اش توضیح دهد، ممکن است از نظر شما یک خط یا انحنای ساده باشد ولی از نظر آنها معنای زیادی داشته باشد.

در این سن کودکتان زمان بیشتری صرف نقاشی کشیدن می کند فقط حواس تان به کودکتان باشد تا این کار را روی دیوار خانه و مبلمان و هر چیزی که می تواند به عنوان صفحه نقاشی استفاده کند، انجام ندهد!

 

 این مطلب را از دست ندهید: راه هایی جهت تشویق کودکان به نقاشی کشیدن

 

تعدادی ماژیک و کاغذ آماده کنید و با کودکتان توضیح دهید که می خواهید با او نقاشی بکشید. یک خط بکشید و از کودکتان بخواهید یک رنگ را انتخاب کند و از جایی که شما خط را به پایان رساندید ادامه دهد. از کودکتان بخواهید هنگام انتخاب هر رنگ، نام آن را بلند بگوید؛ وقتی نوبت شما شد نیز همین کار را انجام دهید.به صورت نوبتی این کار را انجام دهید و خط های مستقیم و منحنی بکشید تا جایی که کاغذ پر از خط های شما شود. حالا می توانید شکل هایی که از خط های به هم چسبیده شما ایجاد شده را رنگ کنید و اگر شکل واضحی یافتید نامش را بلند بگویید.

اگر کودک شما می تواند در این سن خطوط عمودی یا افقی بکشد او را بسیار تشویق کنید. نقاشی کشیدن با مداد یا ماژیک مهارت های حرکتی ظریف، قدرت بینایی و خلاقیت کودک و همچنین اعتماد به نفس او را تقویت می کند. همیشه در مورد تصویری که همراه با کودکتان می کشید با او صحبت کنید و پس از اتمام کار آن را جایی آویزان کنید تا هم شما و هم کودکتان از دیدن آن لذت ببرید.

توجه داشته باشید که کودکان نارس زمان بیشتری نیاز دارند تا به این مرحله برسند. همچنین بسیاری از کودکان تا قبل از سن 15 یا 16 ماهگی شروع به نقاشی (خط خطی کردن) نمی کنند اما وقتی که شروع کردند پیشرفت خوبی دارند.

 

 پیشنهاد می‌کنم مطالب زیر را هم مطالعه کنید چون حتما به موضوع آموزش نقاشی به کودکان علاقه دارید:

– خودت و نقاشی کن!

– نقاشی همراه با تاب بازی در مهدکودک و خانه

– راه هایی جهت تشویق کودکان به نقاشی کشیدن

– کارگاه تفسیر نقاشی کودک (آزمون آدمک و آدمک رنگین)

– تحلیل نقاشی کودک

برچسب ها

تا کنون 6 نظر ثبت شده است (شما هم نظر خود را ثبت کنید)

۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۵

سلام. اداره بهزیستی یک فراخوان در رابطه با تاسیس مهدکودک خصوصی زده. من تماس گرفتم و گفتم که مدرک موسس مهدکودک را دارم ولی رشته تحصیلیم مدیریت هست و رشته تحصیلی دوستم که میخواستم به عنوان مسئول فنی معرفی کنم علوم تربیتی هست به من گفتن که چون رشته من مرتبط نیست نمیتوانم مهدکودک تاسیس کنم. پس من با این مدرک موسس مهد ک از اداره بهزیستی و جهاد دانشگاهی گرفتم چکار میتونم بکنم؟


به این نظر پاسخ بدهید

۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۷

شما می تونید مهد تاسیس کنید و مجوز به نامتون باشه اما باید مسئول فنی استخدام کنید.


به این نظر پاسخ بدهید

۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۲

سلام ببخشید من پول واریز کردم ولی نمیتونم دانلود کنم

چطور به کودکم نقاشی یاد بدم


به این نظر پاسخ بدهید

۶ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۹

لطفا به آیدید @sitesupp در تلگرام پیام دهید تا برایتان ارسال شود


به این نظر پاسخ بدهید

۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۸

با سلام مبلغ را واریز کردم ولی لینک دانلد غیر فعال است؟؟؟؟


به این نظر پاسخ بدهید

۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۲

سلام لطفا به آیدی sitesupp در تلگرام پیام دهید


به این نظر پاسخ بدهید

افزودن نظر (نظر یا سوالی در مورد این مطلب دارید ؟ با پر کردن فرم زیر می‌توانید نظر خود را ارسال کنید)

به روزترین مهد کودک ها

آخرین نظرات

هرگونه کپی برداری از مطالب مهدیاب تنها با ذکر منبع و لینک به آن مجاز می باشد. ۱۳۹۰-۱۳۹۷ 


دانستنی های سلامت واژن


اسلایس براونی آلبالو

 

 

چطور به کودکم نقاشی یاد بدم

 

راه‌هاي بسيار متفاوتي براي آموزش نقاشي كودكان وجود دارد. بهترين كار در قدم اول تفكيك گروه‌هاي سني است. زيراتفاوت سن يعني تغيير باورها، خيال‌ها و روياها. مثلا باور و شناخت يك كودك 6 ساله از دنيا، با يك كودك 11 ساله متفاوت است.

راه‌هاي بسيار متفاوتي براي آموزش نقاشي كودكان وجود دارد. بهترين كار در قدم اول تفكيك گروه‌هاي سني است. زيرا تفاوت سن يعني تغيير باورها، خيال‌ها و روياها. مثلا باور و شناخت يك كودك 6 ساله از دنيا، با يك كودك 11 ساله متفاوت است.

 

آموزش نقاشي به كودكان زير 6 سال

در اين دوره كودك از كمترين اطلاعات علمي برخوردار است. بنابراين بسياري از باورهايشان ساخته و پرداخته ذهن و خيال كودكانه‌شان است. اكثر فضاهايي را كه مي‌سازند، تخيلي بوده و قابل لمس و رويت ما نيست. اولين گام براي آموزش به اين گروه سني باور دنياي خيالي آنها است. همه چيز در دنياي آنها براي ما توصيف شده نيست. بهترين و گوياترين زبان براي شناخت اين دنيا زبان خود آنها است. براي كشف آ‌نها تغيير فضا امكان‌پذير نيست؛ چون آنها را از خيال‌هاي تكرارنشدني دور نگه مي‌داريم. پس اولين گام جهت آموزش، كشف دنياي فردي هر كودك است و رسيدن به تخيل آنها.

 

بهترين سن آموزش نقاشي

بهترين سن براي شروع آموزش به كودكان از پايان 4‌سالگي است. البته اين موضوع براي همه صدق نمي‌كند. بعضي امكان ماندن در يك جاي مشخص تحت عنوان كلاس به مدت نسبتا طولاني را ندارند يا اينكه آمادگي پذيرش آموزش در ‌آنها شكل نگرفته يا بعضي‌ها در 3 سالگي امكان آموزش درونشان شكل گرفته است( كه اين مورد بيشتر در دختربچه‌ها به چشم مي‌خورد) بايد توجه داشت آموزش نقاشي به كودكان بايد به روش غيرمستقيم باشد. يك مربي بايد از موسيقي، تاتر، بازي، ‌قصه،‌ شعر و … استفاده كند و فضايي به وجود آورد تا هنرجوي خردسال خود را با زبان تصويري آشنا سازد. نقاشي يك زبان بين‌المللي است. زباني براي گفتن ناگفته‌هاي خود.

 

 

 

بهترين ابزار نقاشي براي كودك

اولين گام براي آموزش درست، شناخت ابزار مناسب است؛ ابزاري متناسب با روحيات و توانايي‌هاي فيزيكي.

اين گروه سني جذب رنگ‌هاي غليظ مي‌شوند. آنها تمايلي به تركيب ندارند و مي‌توانند سطح سفيد كاغذ را با غلظت بالاي رنگي بپوشانند. بنابراين ابزار رنگي كودكان بايد داراي غلظت رنگي مناسب باشد.

 

پاستل

يكي از مناسب‌ترين ابزار براي اين سن پاستل روغني است البته با كاغذ مناسب. كاغذ پاستل بايد زبر باشد. توجه داشته باشيد كه بافت بسيار درشت و زبر توصيه نمي‌شود، به خصوص براي كودكان. چون كنترل وسيله روي بافت درشت مقوا راحت نيست. پاستل:

1- نوك پهني دارد و غلظت بالاي رنگي

2- به علت جرمي كه دارد مي‌توان به راحتي در نقاشي بافت ايجاد كرد.

3- به علت جرمي كه دارد، اصطكاك آن با كاغذ كم مي‌شود و حركت آن روي كاغذ راحت‌تر است. كودك نيازي به فشار دست ندارد و دست او خسته نمي‌شود.

 

گواش

دومين وسيله‌اي كه براي كودكان پيشنهاد مي‌شود گواش است. گواش از غلظت رنگي بالايي برخوردار است. دقت بايد داشت تنها گواش مخصوص كودكان مناسب اين گروه سني است كه احتياج به تركيب كردن آن با آب نيست و مستقيما مي‌توانند قلمو را به داخل رنگ برده و روي كاغذ بكشند. ابعاد كاغذ و كادر براي اين گروه بسيار مهم است. كاغذ يا مقوا نبايد آنقدر كوچك باشد كه كودك براي كشيدن نقاشي دچار مشكل شود(چون كشيدن اجسام كوچك و ظريف براي اين گروه سني مشكل است) و نه آنقدر بزرگ باشد كه كودك از كشيدن خسته شده و دچار ياس شود. ابعاد كاغذ بايد متناسب با نوك ابزار باشد.

نقاشي مانند خواب و رويا، كودك خود را از ممنوعيت‌ها رها كرده و ناخواسته و ناخودآگاه درباره مشكلات، كشفيات و دلهره‌هايش صحبت مي‌كند. براي آموزش صحيح نقاشي به كودك، بايد كمترين كپي‌برداري را از مدلي انجام دهيم؛‌ مثلا در نقاشي كودكان خطي بر روي صورت برادر، حذف كردن شخصي، به كارگيري رنگي خاص يا بزرگ كشيدن بيش از حد يك اتفاق همه اينها تعبير دارد.

كودك 1 ساله مداد را در دست مي‌گيرد ولي به سهولت نمي‌تواند ‌آن را بر كاغذ بكشد. فقط با مداد بر روي كاغذ ضربه مي‌زند و سرانجام كاغذ پاره مي‌شود.

(كشيدن خط افقي قبل از خط‌هاي عمودي ظاهر مي‌شود.) 18 تا 20 ماهه موفق به كشيدن خط مي‌شود.

در 2 سالگي خط‌ها دايره‌وار و زاويه‌دار مي‌شوند.

در 5/2 سالگي به علت قدرت عضلاني قادر به تعقيب خط با چشم است كه از محدوده كادر خارج نشود.

چطور به کودکم نقاشی یاد بدم

در 3 سالگي فقط لذت بردن از كشيدن خط روي كاغذ نيست، بلكه مايل است احساسات دروني خود را از زندگي كوتاهش بيان كنند. در اين سن خط‌هاي عمودي را بيشتر از خط‌هاي افقي رسم مي‌كند. خط عمودي نشانه اظهار وجود كودك است.

در اواخر 3 سالگي شروع به كشيدن خانه و خورشيد مي‌كند.

در 4 سالگي خط‌نگاري‌هاي او جمع شده و براي بزرگ‌ترها معني پيدا مي‌كند.

در 5 تا 6 سالگي امكان يادگيري كودك به نوشتن و حروف الفبا پيدا مي‌شود.

 

رنگ‌ها

بين نقش رنگ و زندگي كودك يك حالت متواري است. 3 تا 6 سالگي كودك تحت تاثير فشارهاي دروني است و علاقه وافري به رنگ دارد و استفاده از رنگ بر شكل ظاهري مقدم است. هر چه سن بالاتر مي‌رود، وابستگي بر رنگ، كم و توجه بر شكل و ظاهر آن بيشتر مي‌شود. هر قدر كودك كوچك‌تر باشد از رنگ‌هاي زنده‌تر استفاده مي‌كند. كودكاني كه در كودكستان هستند، بيشتر از رنگ‌هاي گرم و تند استفاده مي‌كنند. برخلاف كودكاني كه در خانه نقاشي مي‌كنند و از رنگ‌هاي سرد استفاده مي‌كنند كه به علت مشكلات عاطفي و رواني است.

فقدان رنگ در قسمت‌ يا تمامي نقاشي دليل بر خلاء عاطفي يا گرايش‌هاي ضد اجتماعي است. كودكان سازگار در نقاشي خود به طورمتوسط از 5 رنگ استفاده مي‌كنند. كودكان گوشه‌گير 1 يا 2 رنگ به كار مي‌برند. كودك براي انتخاب رنگ‌ها فقط تحت تاثير احساسات و علايق خود قرار دارد؛ مثلا ممكن است چمن را بنفش بكشد چون هم رنگ بنفش را دوست دارد و هم چمن را كشيده است.

نماد رنگ‌ها

رنگ‌ها تحت تاثير عوامل جسمي و رواني، معاني مختلفي دارد. رنگ‌ها به دو دسته رنگ‌هاي گرم(زرد، نارنجي و قرمز) و رنگ‌هاي سرد(آبي، سبز و بنفش) است. رنگ‌هاي گرم حالت تحريك‌دهنده و سبب فعاليت و جنب و جوش، حس روشني،‌ شادي، مولد و … است ولي رنگ‌هاي سرد،‌ حس انفعالي يعني سكون و بي‌حركتي و … دارد. رنگ‌هاي خنثي(خاكستري) مبين درونگري، آغشته‌سازي، استدلال، خودمختاري و … است. سياه نشانه ترس، اضطراب و تشويش است. قرمز معناي تحرك را در بردارد. نارنجي بيانگر آرامش و خوشي است. سبز، گوياي زندگي و آبي و بنفش نشانه داشتن تمايلات درهم برهم است. رنگ‌هاي گرم در كل نشانه علاقه و صميميت است و رنگ‌هاي سرد و تند، نشانه كودكاني است كه نظارت شديد در خانه داشته و مشكلات رواني و عاطفي دارند.

 

 

 

موضوع نقاشي كودكان

كودك با تمام وجود و شخصيت ذهني و عاطفي خود نقاشي مي‌كشد. آدم، خانه،‌ درخت، ماه، خورشيد و حيوانات را مي‌كشند.

 

آدمك

نقاشي كودكان اگر در حد معمولي باشد، مي‌توان گفت كودكي سازگار است. آدمك كوچك و كنار صفحه نشانه خجالتي و گوشه‌گير بودن، كم‌بها و بي‌ارزش دانستن خود است.

آدمك‌هاي بزرگ نشانه كودكاني است كه اختلالات عاطفي دارند.

فقدان دست يا بازو نشانه بي‌اهميت بودن خود است.

 

خانه

نماد پناهگاه و دسته اصلي گرمي خانواده است كه ممكن است به خانه علاقمند يا از آن متنفر باشد.

خانه دلباز مشخصه خانه سعادتمند يعني باغچه پر از گل، درهاي بلند، پنجره و دودكش است. اگر خانه بدون در ورودي در نقاشي‌هاي 5 تا 8 سال ديده شد، نشانه خجالتي بودن كودك و وابستگي شديد به مادر است. بعد از 8 سالگي احساس خودكوچك‌بيني و تنهايي كودك، در نوجواني نشانه شرم و حيا بيش از حد و احساسات رقيق است.

 

خانه به صورت قصر، پناهگاه مطلوبي براي كودك است.

خانه كوچك به شكل زندان، نشانه ناسازگاري و مشكلات دروني خانواده است. خانه با دو در يا دري 2 تكه، نشانه پدر و مادري است كه از هم جدا شده‌اند كه بخش اول نشانه يك زندگي مطلوب و خانوادگي و دومي نشانه زندگي تحميل شده است.

افراد خيال‌پرداز بيشتر به كشيدن دريا و امواج آن و پرندگان مي‌پردازند.

 

درخت

به سه قسمت ريشه، تنه و ساقه و برگ تقسيم مي‌شود.

در زير 6 سالگي تنه درخت، بلند كشيده مي‌شود ولي بعد از اين سن نشانه عقب‌افتادگي فكري يا بيماري عصبي است.

درخت كوتاه و صاف، نشانه جاه‌طلبي و بلندپروازي كودك است. درخت با تنه كج، عدم ثبات و درخت با تنه صاف نشانه ثبات و رشد و يادگيري و برگ‌هاي درهم فرورفته، نشانه كودكي خجالتي و منزوي است.

درختي با شاخه‌هاي به هر سو كشيده شده، نشانه كودكي است كه مسايل را به سادگي درك مي‌كند و سازگار است.

 

 

 

خورشيد و ماه

خورشيد نشانه امنيت، گرما، خوشحالي و قدرت و پدر است.

خورشيد به طور كامل و درخشنده نشان‌دهنده كودكي است كه با پدر خود رابطه خوبي دارد.

خورشيد در پشت كوه، نمايانگر رابطه نامطلوب بين كودك و پدر است.

خورشيد با رنگ قرمز تند يا سياه، نشانه ترس و اضطراب و دلهره و تشويش است.

ماه، نشانگر سستي است. زماني ماه درمي‌آيد كه خورشيد، يعني منبع زندگي رفته است. ماه اغلب در كنار قبر يا قبرستان ظاهر مي‌شود.

 

اتومبيل

قدرت، جامعه بيرون از خانه و خانواده. كودكي كه خود يا پدر را در حال رانندگي مي‌كشد، نشانگر اين است كه اين كودك، احساس مسئوليت داشته و از زندگي خارج از خانواده رضايت دارد.

 

آسمان و زمين

آسمان، الهام پاكي و زمين نشانه ثبات و قدرت است.

 

حيوانات

كارهاي اشتباه خود را در غالب حيوانات مي‌كشند. كودكي كه حيواني درنده مي‌كشد،‌ نشانه تندخويي يا عدم مهر و محبت در خانواده است.

كودك به كمك نقاشي،‌ كشمكش‌ها و دلهره‌هايش را بيان مي‌كند.

 

خط

خط ممكن است ضخيم، نازك، خط و نقطه، خط مداوم، عمودي، افقي، زاويه‌دار و مارپيچ باشد. از روي خط مي‌توان به غم و شادي، عصبانيت و اطمينان كودك پي برد.

در خوشحالي و راحتي، خط بارزتر و بلندتر، در ضعف و عصبانيت خط فشرده‌تر و كوتاه‌‌تر مي‌شود. در هنگام پرخاشگري، خط‌ها قطعه قطعه و پيچيده مي‌شوند. اگر كودك جوش و خروش كم و ناتواني داشته باشد، خطوط با پررنگي و نيروي زياد شروع مي‌شود و با بي‌رنگي تمام مي‌شود.

اگر در قسمت‌هايي از تركيب نقاشي خط‌خطي وجود داشته باشد، نشان از وجود مشكلات عاطفي و دلهره است.

 

فضاي نقاشي

فضا در نقاشي اهميت زيادي دارد. كودكاني كه متناسب با كاغذ نقاشي مي‌كنند، كودكاني هستند كه آرامش دارند. اگر نقاشي از كادر يا كاغذ خارج شود، 3 حالت دارد:

1- كودكاني كه عقب‌افتادگي دارند؛ يعني ضعف عضلاني دارند.

2- كودكاني كه به خود بي‌اعتماد هستند.

3- كودكاني كه كمبود محبت دارند.

اگر كودك در گوشه كاغذ نقاشي بكشد، يعني كم‌رو و خجالتي است.

نقاشي اگر در بالاي كاغذ كشيده شود، نشانه ارزش‌گذاري به خود و اعتماد به نفس است.

اگر او تمايل دارد كه در پايين كاغذ نقاشي بكشد، به اين معنا است كه كمتر شيفته شوند.

اگر كودك شما چپ دست نباشد و تمايل دارد كه در گوشه چپ كاغذ نقاشي بكشد، نشانه غم و اندوه و گوشه‌گيري او است.

 

آنچه والدین باید بدانند

خریدمستقیم جدیدترین مدلهای میزاتو ازتولیدی

پیشرفته ترین روش درمان نازایی زنان و مردان


تخفیف باورنکردنی فرش سورنا|ازدستش نده!


تعیین جنسیت پیش از بارداری


لاغری موضعی با لیزر


خرید لباس ژورنالی نوزاد با تخفیف یلدا

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان


سمعک وایرلس دار و ضدآب/خرید اقساط


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر

هرآنچه لازم است ازقرص های سقط جنین بدانید!

درمان رفتار آسیب زاوبهبوداحساس نسبت به خود


فروشگاه سیسمونی آنلاین

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 

چطور به کودکم نقاشی یاد بدم

نقاشی کردن یکی از اصول هاي هر فرزند هست و پدران و مادران باید به انها آموزش بدهند .

 

هنرمند و کودک وقتی نقاشی میکنند، چیزها را چنان که در حقیقت بیرونی وجود دارد، نشان نمی دهند، بلکه به گونه‌اي که آنها را در ذهن میبینند و به نظرشان می رسد ،بیان می کنند و بدین ترتیب چشم‌انداز دنیای درون خود را نمایان می‌سازند.

 

اگر زبان نقاشیهای کودکانه را بدانیم متوجه میشویم که در ورای شکل و ساختمان نقاشیها، چیزهایی از شخصیت کودک نهفته هست.

 

درک و فهم نقاشیهای کودکان و چیزی که او می خواهد بیان کند، برای والدین و مربیان بسیار لازم هست، آنهم نه فقط بعنوان کنجکاوی خشک و خالی، بلکه بدین علت که شناخت آن باعث بهتر شدن روابط بین بزرگسالان و کودکان میشود و به پیشرفت و تکامل کودک کمک شایانی می کند.

بزرگسالان می توانند با برقرار کردن روابطی دوستانه و معنوی با کودک، از او بخواهند برایشان درخت، حیوان، منزل، یک شخص، یک خانواده، خودش و یا هرچه راکه مورد علاقه‌اش هست و یا ازآن می‌ترسد یا یک رؤیا را ترسیم کند، گرچه بی‌آنکه چیزی را به او تحمیل کنند.

 

گذشته از آغاز تجزیه و تحلیل برخی از موضوع‌ها که بیشتر مورد استفادة کودکان قرار میگیرد، یادآور میشویم که برای آنکه تعبیر نقاشی‌هاي یک کودک دارای کیفیت بهتری باشد، باید از تعداد هرچه بیشتری از نقاشی‌ها و اطلاعات دقیقی از زندگی خود آن کودک کمک گرفت.

 

شکل آدم
کودک وقتی که شکل آدمی را می کشد، گذشته از هر چیز شکل خود و یا درکی راکه از بدن و تمایلاتش دارد، بیان میکند. در واقع بین برخی خطوط آدمک نقاشی شده و خصوصیات روانی و جسمی کودکی که آن را کشیده، ارتباط‌هاي مشخصی وجود دارد.

 

اگر آدمک در مجموع هماهنگ باشد، احتمال بسیاری وجود دارد که کودک کاملاً سازگار باشد. اگر برعکس آدمک مثلاً در اندازه‌اي خیلی کوچک و یا در گوشه‌اي از کاغذ کشیده شده باشد به معنای این هست که کودک خود را کم ارزش و از دیگران پایین‌تر می داند.

 

ار این کم بها دادن به خود، در چندین نقاشی کودک ادامه پیدا کرده باشد، نشانگر خجالتی بودن اوست که ممکن هست تا حد تمایل به ناپدیدشدن نیز پیش برود. در نقاشی فقدان دست و بازو نیز علامت کم بها دادن به خود و عدم امنیت هست.

 

زیرا دست و بازو که در نقاشی کشیده نشده‌اند، همان وسایلی میباشند که امکان عمل در محیط پیرامون کودک را فراهم می‌آورند.

 

کودکانی که خود را بالاتر از بقیه میدانند، آدمکهایی با اندازه بزرگ عرف میکنند. این نوع نقاشیمخصوص کودکانی هست که اختلال دماغی دارند و یا بطور معمول کودکانی میباشند زودرنج و حساس که همۀ وقت فکر میکنند مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند وجود این نوع آدمک‌هاي بزرگ در نقاشی کودکان آنها را در قضاوتهایشان آشتی‌ناپذیر و سخت‌جلوه می دهد.

 

بنابراین شکل ساده یک آدمک خواه تنها و یا در بین آلبوم‌اي از چیزهای دیگر بیان کننده مشخصات جالبی از شخصیت کودک هست.

 

در اینگونه نقاشیها، کودک خود را با آدمکی که نقاشی کرده، شبیه می داند و به همین علت «ماشوور»، نقاشیآدمک را بعنوان آزمایش برون‌افکنی مورد بهرهگیری قرار داده هست.

 

روش ماشوور به این ترتیب هست که از کودک می خواهد پشت سر هم دو شخص راکه دومی از نظر جنسیت مخالف اولی باشد، ترسیم کند.این دانشمند عقیده دارد که شخص اولی خود کودک و شخص دوم دیگران را نشان می دهد.

 

بررسی و مطالعه «ماشوور» به طور کلی در مورد نمادهای اندام‌ها و از نظر فرعی، بر جزئیات لباس و پوشاک انجام میگیرد. او به بررسی شکل و تولید در نقاشی «اندازه، خط، ترکیبات» که کمتر در معرض تغییرات هست و شالودة سبک نقاشی را در برمی‌گیرد، اهمیت وافری می دهد.

در زیر به‌طور خلاصه نمادهای اصلی اندامها را نام میبریم:

 

سر:

معرف مرکز شخصیت و قدرت فکری و هوشی و عامل اصلی بازرسی فشارهای درونی هست. کودکانهمیشه سرهای بزرگ ترسیم می کنند ولی اگر سر چندان بزرگ باشد، نشانگر آن هست که «من» کودک بیش از حد طبیعی هست.

 

چطور به کودکم نقاشی یاد بدم

صورت:

چون بسیار اهمیت دارد اغلب تنها کشیده میشود. کودکان پرخاشگر جزئیات آن را به حد اغراق‌آمیزی بزرگ ترسیم میکنند، در حالی که کودکان خجالتی، جزئیات را از نظر می اندازند و فقط دایره صورت را ترسیم می کنند و به ندرت صورت را از نیمرخ می کشند.

 

دهان و دندان‌ها:

ممکن هست معنی نیاز به مواد غذایی را نمایان سازد و هم به معنی پرخاشگری باشد. لبها که بسته باشند، نشان دهنده تنش و فشار هست و چانه، نماد قدرت مردانگی هست.

 

چشمها:

دنیای درون نقاش و اجتماعی بودن وی را نشان میدهند. کودکان خردسال چشمها را با حالت‌هاي درنده و وحشی می کشند.

 

دستها و بازوها :

که در دوران نخست زندگی کودک برای شناخت محیط اطراف چندان به کار میرود، در مرحله بعدی بعنوان پیشرفت «من» و سازگاری اجتماعی به کار می آید. کودکان ضعیف و درون‌گرا اغلب برای آدمک پا نمیگذارند و یا وی را به حالت نشسته نقاشی میکنند.

 

بالا تنه:

اگر باریک و لاغر کشیده شود مشخص کننده این هست که کودک از اندام خود ناراضی هست و یا از چاق شدن و بزرگ شدن می‌ترسد، در مواردی دیگر، بالاتنه لاغر ممکن هست نشان دهنده ضعف جسمانی واقعی باشد.

 

سایه زدن:

در برخی قسمت‌هاي بدن همۀ وقت نشانه آن هست که مسائل و مشکلاتی در قسمت‌هاي سایه زده وجود دارد.

 

اگر کودک از نقص جسمی رنج ببرد، عضوی که دارای نقیصه هست همۀ وقت به طور واضح مشخص میشود. مثلاً کودک ناشنوا، همۀ وقت گوش را به طور واضح و درست و با دقت ترسیم میکند.

 

با ظاهر شدن سن بلوغ نقاشی پیکر آدمکها کم‌کم فرق میکند و نقاشی‌هاي نوجوانان در اندازه‌هاي اخیر «کوچکتر شدن نسبی سر و رشد شانه‌ها» و نیز با سلیقه‌تر شدن جزئیات لباس پیکر آدمک‌ها نمایان میشود.

 

برای بررسی و قضاوت درمورد نقاشی‌هاي آدمک‌ها ـ مثل هر موضوع دیگر ـ همۀ وقت باید وابستگی فرهنگی کودک را مشخص کرد. زیرا ممکن هست امری که در یک محیط فرهنگی، کاملاً عادی هست و در محیطی دیگر نشانه‌اي از یک مشکل باشد.

 

نشان دادن حرکت در نقاشی معرف هوش کودک هست، ولی نقاشی‌هایي که در آن پیکر انسان نمایانده میشود، دارای معنی عاطفی نیز هست و امنیت و سازگاری اجتماعی کودکان را نشان میدهد.

 

پیکرهای صاف و خشک معمولاً توسط کوچکترها یا بچه‌هاي خجالتی و پرخاشگر که برای ارتباط با دیگران با مشکل روبرو می شوند، کشیده می شود.

 

بچه‌هاي محزون، اوضاع آدمک‌ها را کاملاً دقیق می کشند و تناسب اندام‌هاي گوناگون را کاملاً رعایت میکنند. کودکانی که دارای تخیلات پرحاصلی میباشند و دقت زیادی به بدن خود دارند، اندام‌هاي گوناگون آدمک را به حالتی زنده و خوشحال ترسیم میکنند.

 

در نقاشی‌هایي که فرد مورد نظر در حال انجام کاری هست، اغلب قسمتی از بدن که آن کار را انجام می دهد، بیشتر مورد دقت کودک واقع میشود و دیگر قسمت‌ها کم اهمیت نشان داده می شود.

 

یک نوع نقاشی از پیکر آدم، کشیدن عکس خود هست و این نوع با نقاشی‌هایي که از دیگران کشیده میشود، همسان هست، ولی فرقش این هست که در نوع اول کودک کاملاً به این موضوع آگاه هست که در حال کشیدن عکس خویش هست.

 

این آگاهی ممکن هست نیروی مکانیسم دفاع از خود را تقویت کند و نقاش تصویری از خود ارائه دهد که کمال مطلوب او باشد و نه عکس واقعی او.

 

کشیدن شکل پادشاه بعنوان «پدر مطلوب»، ملکه بعنوان «مادر مطلوب»، جادوگر «مادربد»، شاهزاده «خودش» و شخصیت‌هاي دیگری مثل فضانورد و کارآگاه و دزد و …

 

برترین وسیله برای شناخت نمادها برای کودک این هست که از او بخواهیم خواب و رؤیایی را به صورت نقاشی بکشد و سپس آنرا توضیح دهدنقاشی گروهی از بچه‌هاي هم سن و سال یکی از انواع نقاشی‌هاي آدمک جهت بررسی شخصیت و سازگاری کودک تصویری هست که کودک از خود و کودکان هم سن و سال خود باهم میکشد.

 

بیشتر اوقات، گروه بچه‌ها در حال بازی کردن نشان داده می شوند. زمانی که کودک این نوع نقاشی را میکشد خواهی نخواهی موقعیت واقعی خود و نیز ارتباط خود با دیگران را در گروه مشخص میکند. اگر کودک در بین گروه و یا در کنار دایره کشیده شده باشد، معانی مختلفی پیدا می کند.

 

ناسازگارها اغلب در محدودة خارجی گروه و یا به طور تنها کشیده می شوند. برای تشویق کودکان به این نوع نقاشی می توان به آنها گفت به همبازی‌هایي که دوست داری با آنها بازی کنی فکر کن و شکل همۀ را در حال بازی کردن بکش.

کودکی که شخصی را در حال انجام کاری و یا در محیط خاصی عرف می کند، در واقع به نوعی تمایلات خود را ارضاء می کند و یا موقعیت‌هایي راکه باعث هراس او شده، به صورت نقاشی بیرون می‌ریزد.

 

کودک خودش نمی داند که تمایلات و ترسهایش را بدین وسیله بیرون می‌ریزد، ولی او درست مثل مواقعی که بازی می کند، با تصور موقعیت‌هاي تعارضی خود، در واقع مشکل خود را از فشار درونی و عاطفی آزاد می کند.

 

کودک در نقاشی‌هایش به طور دلخواه و اختیاری با روشی خاص و شگفت‌انگیز چیزهایی را در نقاشی‌هاي خود نشان می دهد که دوست دارد یا مورد علاقه اوست و یا از آن می‌ترسد، ولی غالباً وقتی دلهرة او چندان باشد یا هنگامی که احساس گناه کند از شخصیت‌هاي حکایت‌ها و قصه‌هایي که می‌شناسد بهرهگیری میکند

 

ـ مثلاً کشیدن شکل پادشاه بعنوان «پدر مطلوب»، ملکه بعنوان «مادر مطلوب»، جادوگر «مادربد»، شاهزاده «خودش» و شخصیت‌هاي دیگری مثل فضانورد و کارآگاه و دزد و …

 

برترین وسیله برای شناخت نمادها برای کودک این هست که از او بخواهیم خواب و رؤیایی را به صورت نقاشی بکشد و سپس آنرا توضیح دهد.

 

اینکار را کودک به راحتی انجام میدهد، زیرا مسأله مربوط به خواب و رؤیاست و کودک خود را مسئول نمیداند. نقاشی خواب و رؤیا ممکن هست ترسها و تمایلات کودک را ظاهر سازد. مثلاً تمایل به قدرت که سرچشمه آن در احساسات خود کوچک‌بینی کودک نسبت به بزرگترهاست، با خواب و رؤیا به راحتی بیان می شود.

 

منبع :irandoc.ac.ir

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

کسی میتونه راهنماییم کنه کتابی فیلمی چیزی هست راهنمایبم کنه

عزيم بچه چندساله؟

تري خونه؟مهد؟يا مدرسه؟

چطور به کودکم نقاشی یاد بدم

عزیزم حدودا 5ساله توی مهد هستم قراره از شنبه اموزش نقاشی هم بدم

به نظر من رنگ ها رو كار كنيد ممكنه بعضي از رنگ ها رو نشناسن!سه چهارتا رنگ سرد و گرم معرفي كنيد 

تركيب دو سه تا رنگ رو مثل زرد+ابي

زرد+قرمز 

بعد اشكال رو ياد بديد مربع مثلت دايره بيضي 

مستطيل 

و با اين اشكال يك نقاشي هايي رو بكشين مثلا كوه،خورشيد،خونه…و بخواين اونها هم بكشن …

خلاقيتشونو از بين نبرين مثلااگر خورشيدو آبي كردند…

توي اين سن بيشتر نقاشي بر پايه حس و احساساتشون به دنياست خيلي دنبال اصرل نباشبد و سعي كنيد خلاقيتشونو زياد كنيد.!و با رنگ ها حالشونو خرب كنيد!

مثلا با اثر انگشتشون رو كاغذ شكل بسازن 

آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

مدلهاي نقاشي اماده دانلود كنيد كپي بگيريد بدين رنگ كنن روي مهارتهاي رنگ آميزيشون كار كنيد به يك جهت رنگ كنند،روي فشار وارده به مداد،بيرون نزدن 

بعد تمرين بدين بهشون بالا و پايين صفحه نقطه گذاري كنيد براسون نقطه هلي بالا رو تا جاييكه ميشه صاف به پاييني ها وصل كنند براي تقويت رسم خط صاف 

تشويق يادتون نره 

و تمرين ديگه اينكه تو ورق هرچقدر ميتونن دايره بكشن و سياه كنن ورقو از دايره براي تقويت دست و چسم در رسم دايره 

عزیزم چقدر راهنماییهات عالی بوووود ممنونم ازت

انواع رنگ كردن هم خوبه مثلا رنگهاي انگشتي يا با چيزاي مختلف رنگ كنند قلم موهاش بزرگ ، برس ، بادكنك باد شده ، ليوان يه بار مصرف رو لبه شو بزنن تو رنگ دايره درست كنند  يجوري ياد ميگيرن كه خلاقيت داشته باشن و فقط به مداد و ماژيك و قلم مو اكتفا نكنن

رنگ مخصوص  رو برداريد و كف دستشون رو أغشته كنن و بزنن رو كاغذ و باهاش شكل درست كنن و اونو تزئين كنن  مثلا پرنده، 

اينجا خيلي از اين كارا ميكنن الان دم دست چيزي ندارم وگرنه عكس ميفرستادم برات

نقاشی با اعداد هم عالیه عزیزم

من به پسرم که 6سالشه اینجوری نقاشی اموزش میدم تونت سرچ کن میاره برات

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

 

 

چرا کودکان باید نقاشی کردن را یاد بگیرند؟

چطور به کودکم نقاشی یاد بدم

 

اولین دلیل این است که هنر به کودکان کمک می کند لذّت خلق کردن را کشف کنند. ما امروزه در دنیای تکنولوژی زندگی می کنیم، دنیایی که کودکان بیشتر وقتشان را در مقابل کامپیوتر، تلویزیون و بازی های کامپیوتری صرف می کنند. آنها بیشتر تمایل دارند بنشینند و تماشا کنند. با این وجود، ما خلق شده ایم که خلق کنیم، و امروزه مخصوصاً کودکانِ ما نیاز به فرصت هایی دارند که قدرت تصوراتشان را برانگیخته و بیدار کند.

دلیل دوم این است که وقتی شما به کودکِ خود کمک می کنید نقاشی کردن را یاد بگیرد، شما در واقع کمک به شکل گیری اعتماد به نفس او می کنید. چه احساس فوق العاده ای به کودک دست می دهد وقتی با افتخار می گوید: “نگاه کن من چه کشیده ام!” و یا “من می توانم آن را بکشم!”

امّا چطور می توانیم کودکان خود را وارد هنر کنیم؟ واضح ترین جواب شاید کلاس های هنر به نظر برسد. اما اگر از نظر زمان و یا هزینه کلاس ها مشکل دارید، نگران نباشید. سایت ما می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

منبع: mosmeri.com

با ما همراه باشید.

چطور به کودکم نقاشی یاد بدم
چطور به کودکم نقاشی یاد بدم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *