چطور ترید موفق داشته باشیم

 
helpkade
چطور ترید موفق داشته باشیم
چطور ترید موفق داشته باشیم

پیش از این که چیز جدیدی را شروع کنید، بهتر است با مفاهیم اولیه آن موضوع آشنا شوید. ترید هم از این قاعده مستثنی نیست. برای این که بتوانید تریدر حرفه ای تری باشید، پیشنهاد می کنیم، مقاله چگونه ترید کنیم و تریدر موفق باشیم را از دست ندهید.

پیش از ورود به بازار هدف، بهتر است اطلاعات کاملی درباره آن داشته باشید. جفت زوج ها را بشناسید. با این کار نوعی سرمایه گذاری بر روی زمان انجام می دهید که می تواند شما را به میزان قابل توجهی پول برساند.

طراحی یک نقشه ترید بخش مهمی از یک ترید موفق است. این طرح باید شامل اهداف سودآور، سطح تغییرات ریسک، شناخت روش های گوناگون و معیار های ارزیابی باشد. پس از این که طرح ریزی خود را انجام دادید، مطمئن شوید که هر تریدی که انجام می دهید طبق طرح ریزی تان باشد.

نقشه ترید خود را در بازاری با شرایط واقعی ولی در حالت آزمایشی قرار دهید تا بتوانید طرح ریزی خود را ارزیابی کنید.

از این طریق می توانید ببینید که طرح ریزی شما در مواقع مختلف چه عملکردی دارد بدون این که نیاز باشد هزینه ای پرداخت کنید.چطور ترید موفق داشته باشیم

برخی از وب سایت های فارکس، به شما امکان فعالیت در محیط آزمایشی را می دهند.

تریدر های فاندامنتال تمایل دارند تا بر اساس خبر ها و دیگر داده های سیاسی و اقتصادی ترید کنند. اما تریدر های تکنیکال تمایل دارند تا بر اساس ابزار تحلیل فنی از جمله ابزار اصلاح قیمت فیبوناچی و دیگرشاخصه ها برای پیش بینی حرکت بازار فعالیت کنند.

بیشتر تریدر ها اما از ترکیبی از هر دو روش استفاده می کنند. فرقی نمی کند که روش کاری شما در این رابطه چیست، مهم این است که بتوانید فرصت ها را پیدا کنید.

این نکته هم یکی از نکات مهم در موفقیت های آینده شما به حساب می آید؛ این که بدانید محدودیت هایتان چیست.

این شامل شناخت میزان ریسکی که حاضرید تحمل کنید، تعیین نسبت لوریج مطابق با نیاز هایتان و ریسک نکردن بیشتر از مقداری که می توانید ببازید، می باشد.

شما به اندازه ای وقت ندارید که بشینید و هر دقیقه از روزتان را بشمارید. می توانید عوض آن مدیریت ریسک و حفاظت از سود خود را با تعیین نقاط stop order تضمین کنید و زمانی که مورد معامله شما به یک قیمت مشخصی رسید از بازار خارج شوید.

نقاط stop order نقاطی برای خرید و فروش خودکار هستند که با تعیین آن نقاط در صورتی که قیمت دارایی شما به میزان مورد نظر برسد، به صورت خودکار فروخته یا کالای مورد نظر خریداری می شود.

در برخی مواقع ممکن است بازار طبق پیش بینی های شما حرکت نکند.

ترید انقام جویانه به ندرت پایان خوشی دارد. در ترید انتقام جویانه فرد سعی می کند تا دوباره در بازاری که یک بار شکست خورده و پول خود را از دست داده دوباره پول خود را بازگرداند. سعی کنید احساساتتان باعث نشود که وضع از این که حس بدتر شود.

هنگامی که ترید شما با ضرر همراه شد سعی نکنید که تمام چیزی که دارید را برای بازگرداندن سرمایه خود بگذارید.

بهتر است طبق طرح ریزی خود پیش بروید و با گذشت زمان ضرر خود را باز گردانید تا این که دو بار پشت سر هم ضرر کنید.

یکی از رمز های ترید کردن استمرار است.

همه تریدر ها ضرر داشته اند ولی باید در کار خود پیوستگی داشته باشید تا بتوانید موفق شوند.

اگر کار ها آنطور که فکر می کردید، پیش نمی رود، از این که نقشه خود را بازبینی کنید، ترس نداشته باشید. همین که تجربه شما بیشتر می شود، نیازهایتان هم ممکن است تغییر کند. نقشه شما همیشه باید بازتاب دهنده اهدافتان باشد. اگر هدف یا وضعیت های مالی تان تغییری کرد، بهتر است نقشه تان را نیز تغییر دهید.

جایی که در آن ترید می کنید و در آن شریک های تجاری شما وجود دارند نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

معامله شما می تواند در یک وب سایت فارکس باشد، در یک صرافی رمز ارز باشد یا… مهم این است که محیط معامله بتواند به خوبی نیاز های شما را برآورده کند.

اول پرداخت ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین ویژه دانشجویان، برنامه نویسان، فریلنسرها و سایر کاربران ایرانی است که شامل:

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ، ثبت نام آزمون های دانشجویی ، پرداخت هزینه هاست، شارژ حساب وب مانی،فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود

مجموعه اول پرداخت نظر به استقبال کاربران ایرانی برای خرید و سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال هم چون بیت کوین ، اتریوم و .. و عدم دسترسی آنها به اکسچنجر های بین المللی امکان خرید و فروش این دسته از محصولات را نیر برای کاربران ایرانی فراهم نموده است.

نام من، ایمیل، و وب سایت را در این مرورگر برای دفعه بعد که نظر میدهم ذخیره کنم.

بورس، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار

از پول، پول در می‌آورند.

این دقیقا کاریست که معامله‌گران (به انگلیسی Traders) در بازارهای مالی انجام می‌دهند.

معامله‌گری (به انگلیسی Trading) یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توان آنرا با سرمایه بسیار پایین نیز شروع کرد و به عنوان یک منبع درآمد جانبی در نظر گرفت.

با وجودیکه این کار سختی‌های بسیاری دارد و از مشاغلی است که انرژی زیادی مصرف می‌کند به دلیل مزایایش مورد توجه افراد قرار گرفته است.چطور ترید موفق داشته باشیم

برای پرش به بخش موردنظر کلیک کنید:

ترید یا معامله در بازارهای مالی به معنای خرید دارایی در قیمت پایین و فروش آن در قیمت بالاتر است. البته در برخی بازارها می‌توان ابتدا فروش انجام داد و سپس خرید (به این نوع معاملات Short trading گفته می‌شود).

دارایی که در بازارها خرید و فروش می‌شود می‌تواند هرچیزی باشد: سهام، اختیار معامله (آپشن)، ارز دیجیتال، یک ارز خاص و…

برای هرکدام از این دارایی‌ها بازارهای جداگانه‌ای با ویژگی‌های مختلف وجود دارد که در بخش‌های بعدی این مطلب به توضیح آنها می‌پردازیم.

پس از اینکه اینترنت و نرم‌افزاری خرید و فروش آنلاین دارایی‌ها گسترش یافت، تریدینگ طرفداران زیادی پیدا کرده است.

در زیر به برخی از مزایا و معایب معامله‌گری اشاره می‌کنیم تا این روش کسب درآمد را بهتر بشناسید.

برخی از مزایای معامله‌گری:

برخی از معایب معامله‌گری:

ما معتقدیم معامله‌گری (تریدینگ) و سرمایه‌گذاری با هم تفاوت دارند. سرمایه‌گذار کسی است که یک دارایی را با هدف نگهداری چندماهه یا چندساله خریداری می‌کند و هدفش کسب سود از طریق نوسانات کوتاه‌مدت نیست.

بیشتر بخوانید: آموزش اصول سرمایه گذاری (اینفوگرافیک)

در حالیکه هدف معامله‌گر، کسب سود از نوسانات ریز و درشت سهم در بازه‌های کوتاه‌مدتی مانند روزانه و چندساعت است.

به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن بازارها در کوتاه‌مدت، معامله‌گری نسبت به سرمایه‌گذاری نیازمند دانش و مهارت بیشتر است. زیرا نزولی یا صعودی بودن روندهای کوتاه‌مدت را سخت‌تر می‌توان تشخیص داد.

بطور مثال اگر شما امروز سکه طلا بخرید و یکسال دیگر بفروشید، به احتمال خیلی زیاد سود خواهید کرد. چندان مشکل نیست که صعودی بودن قیمت سکه را در یکسال بتوانید تشخیص دهید.

اما از سمت دیگر، تشخیص روند قیمت سکه در چندساعت آینده یا چند روز آینده مشکل‌ است.

این موضوع در سایر بازارها از جمله سهام، ارزهای دیجیتال، آتی زعفران و کالاهای دیگر صدق می‌کند.

ما در این بخش از بورسینس یک راهنمای جامعی برای معامله‌گری ارائه می‌کنیم و به سرمایه‌گذاری نمی‌پردازیم، با این حال برخی از نکات این مطلب می‌تواند برای سرمایه‌گذاری موفق نیز مفید باشد. می‌توانید راهنمای سرمایه‌گذاری را در این مطلب بخوانید.

وقتی صحبت از ویژگی‌های افراد موفق می‌شود، مطالب زیادی می‌توانید در مورد رازهای موفقیت در کار و زندگی بیابید. اغلب ویژگی‌های عنوان شده شامل تمرکز، اشتیاق، اعتماد به نفس، قابلیت تصمیم‌گیری و موارد اینچنین هستند.

این موارد صحیح است.

ولی در مورد تریدینگ، ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد. بهتر است قبلا از ورود به تریدینگ، بررسی کنید که آیا دارای این ویژگی‌ها هستید؟ و در صورتی که تصمیم قطعی برای ورود به تریدینگ گرفته‌اید چه ویژگی‌هایی را باید در خود رشد دهید؟

انضباط و نظم در معامله‌گری به چه معناست؟ این ویژگی همانند تمیز و مرتب بودن لباس یا داشتن ظاهر و رفتار صحیح و چیزی که در مدارس ابتدایی آموختید نیست.

منضبط بودن در معامله‌گری به معنای این نیست که روزانه 100 درصد زمان را پای کامپیوتر صرف کنید، بلکه معادل رعایت کلیه اصول و قواعد ترید است.

منضبط بودن در معامله‌گری به معنای متعهد بودن به بهبود روزانه در معامله‌گری است. باید به معامله‌گری به عنوان یک فعالیت جدی برای کسب سود بنگرید.

شما نمی‌توانید بگویید در معامله‌گری کمی منضبط هستم. یا شما منضبط هستید یا نیستید. این قضیه مانند حامله بودن یا نبودن خانم‌هاست. یک خانم نمی‌تواند بگوید کمی حامله هستم.

به عبارت دیگر منضبط بودن یا نبودن معادل صفر یا یک بودن است و هیچ حد وسطی وجود ندارد.

بازارها همواره در حال تغییر هستند.

همیشه روندهای جدید، استراتژی‌های متفاوت و ایده‌های تازه در این صنعت شکل می‌گیرد. باید اطمینان حاصل کنید که نسبت به این تغییرات انعطاف‌پذیری و آمادگی مناسب را دارا هستید.

اینترنت، دسترسی به این روندها و تغییرات را بسیار آسان کرده است.

همه معامله‌گران ضرر می‌کنند و شما نیز باید ضرر کردن را به عنوان یک واقعیت بپذیرید. برخی از افراد با توجه به ذهنیتی که از قبل داشته‌اند به هیچ عنوان قادر به هضم زیان مالی نیستند.

پول این افراد همیشه در بانک بوده و با کوچکترین زیان مالی برآشفته می‌شوند. در صورتی که چنین افرادی قصد ورود به حوزه معامله‌گری دارند باید ذهنیت خود را تغییر دهند.

وقتی می‌گوییم “همه ضرر می‌کنند” منظورمان تریدهای موفق نیز هست. اما تفاوت تریدرهایی که موفق می‌شوند با افرادی که از بازار خارج می‌شوند، این است که موفق‌ها در یادگیری از ضررها استاد شده‌اند و ضرر را به عنوان یک جزء از فعالیت‌شان قبول کرده‌اند.

یادگرفتن از ضررهای قبلی، تریدهای موفق را قادر می‌سازد ضررها را کاهش و سودها را افزایش دهند.

تریدهای شما منعکس کننده شخصیت شماست. استراتژی‌های دیگران نیز برای خودشان مناسب است.

نباید کاری که شخص دیگری کرده را دنبال کنید. باید وقتی بگذارید تا بازار را درک کنید، به اهداف شخصی خود در ترید بنگرید و با تمایلی که برای ریسک کردن دارید از ناحیه امن خود خارج شوید.چطور ترید موفق داشته باشیم

از دیگران یاد بگیرید ولی کپی‌کننده محض نباشید.

اگر سبک شخصی خود را در ترید دنبال نکنید، احتمال کمی وجود دارد که در بلندمدت موفق و خوشحال باشید.

باید بتوانید فکر کردن برای خودتان را یاد بگیرید. دنبال کردن خبرها و رویدادها در رسانه‌های مختلف خوب است اما باید اطمینان حاصل کنید تصمیمات شما از خودتان نشات گرفته و تحت تاثیر چیزهایی که خوانده‌اید یا توصیه‌های دیگران گرفته نشده است.

باید آنقدر یاد بگیرید که خودتان بتوانید تصمیمات خرید و فروش را اتخاذ کنید و مسئولیت آن تصمیمات را نیز بر عهده بگیرید.

به عنوان یک تریدر باید درک کنید که احساسات شما بزرگترین دشمن شما هستند. واکنش بیش از اندازه و احساسی به رویدادها می‌تواند بسیار مخرب باشد.

احساسات را نمی‌توان از بین برد. یک تریدر موفق، احساسات خود را می‌پذیرد و آنها را مدیریت می‌کند. تریدر موفق می‌داند چگونه زمانی که ترس یا حس طمع به او دست داده، رویکردی معقولانه در پیش بگیرد.

ترید پیشگیرانه (Proactive) یعنی به جای واکنش نشان دادن به رویدادها، بازار را از طریق دانسته‌های قبلی درک کنید.

فقط یک جنبه از معامله‌گری را فرا نگیرید، می‌توانید به دنبال یادگیری امواج الیوت، الگوهای هارمونیک و بسیاری دیگر از روش‌هایی باشید که در آنها مهارت ندارید.

یادگیری سایر بازارها نیز در حرفه‌ای شدن شما نقش دارد. مثلا اگر در آتی سکه معامله می‌کنید، بازار سهام و ارزهای دیجیتال را نیز به دانش خود بیفزایید.

باید نحوه کارکرد بازارها و تاثیرگذاری آنها بر یکدیگر را درک کنید، به این ترتیب تصمیمات بهتری در خرید و فروش‌ها خواهید گرفت.

یادبگیرید، حتی اگر در ابتدا خیلی سخت باشد و چیزی متوجه نشوید.

گاهی اوقات وسوسه خواهید شد کنار بکشید که این موضوع طبیعی است. اگر تصمیم راسخ برای حرفه‌ای شدن گرفته‌اید باید در هر حال به کار خود ادامه دهید.

یک معامله‌گر حرفه‌ای خیلی سریع ضررهای خود را محدود می‌کند ولی برای سیو سود عجله‌ای ندارد. تازه‌کارها معمولا وقتی یک معامله وارد سود می‌شود فوری آنرا می‌بندند زیرا ترس دارند سودشان از بین برود.

ثروت در چند هفته یا چندماه بدست نمی‌آید، باید بطور آهسته با پیاده‌سازی استراتژی صحیح معاملاتی جمع شود.

بنابراین معامله‌گر حرفه‌ای صبر دارد و علاوه بر مداومت در کار، دست به خرید و فروش عجولانه نمی‌زند.

ممکن است فروتن ماندن در زمانی که موفقیت‌هایی بدست آورده‌اید سخت باشد، اما این ویژگی نیز از جمله ویژگی‌های معامله‌گران موفق است. آنها هیچ‌گاه غرور و تکبر بیش از حد ندارند.

بسیاری از افرادی که به ترید علاقه‌مند می‌شوند ابتدا از طریق سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی با این زمینه آشنا شده‌اند. هدف از سرمایه‌گذاری، ایجاد ثروت در بلندمدت است.

سرمایه‌گذاری بلندمدت اغلب از طریق خرید سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و ETF ها انجام می‌شود. در این  سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران برای گرفتن تصمیمات سرمایه‌گذاری، نوسانات کوتاه‌مدت را نادیده می‌گیرند و به روند بلندمدت می‌نگرند.

پس از سال‌ها و حتی ده‌ها، ارزش مبالغ سرمایه‌گذاری شده در بیشتر مواقع افزایش می‌یابد و بازدهی مثبتی برای سرمایه‌گذار به همراه می‌آورد. بازدهی‌های بلندمدت با اثر سود مرکب که از سود نقدی سهام یا سود پرداختی صندوق‌ها بدست آمده افزایش می‌یابد.

اغلب افراد با این شیوه سرمایه‌گذاری به دنبال ایجاد ثبات و درآمد برای بازنشستگی خود هستند.

سودهایی که از معامله‌گری بدست می‌آید به عنوان درآمد شناخته می‌شود زیرا می‌توان آنرا در بازه‌های زمانی منظم کسب کرد. ولی سود سرمایه‌گذاری را نمی‌توان درآمد دانست، زیرا بازدهی واقعی سرمایه‌گذاری در بلندمدت است.

کسب سود در معامله‌گری از طریق خرید در قیمت پایین‌تر و فروش در قیمت بالاتر بدست می‌آید و خرید و فروش‌ها در زمان نسبتا کوتاهی انجام می‌شود.

بازه زمانی خرید و فروش، متناسب با سبک معامله‌گری می‌تواند از چند ثانیه تا چندماه باشد. در جدول زیر می‌توانید 4 سبک معامله‌گری اصلی و دوره‌های زمانی هرکدام را مشاهده کنید.

.

پوزیشن تریدینگ

این سبک تریدینگ (به انگلیسی Position Trading) شامل طولانی‌ترین دوره زمانی است و تریدها معمولا در دوره ماهانه تا سالانه انجام می‌شود. پوزیشن تریدرها ممکن است از ترکیبی از تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال در خرید و فروش استفاده کنند.

برای تحلیل دوره‌های زمانی طولانی‌مدت در پوزیشن تریدینگ، اغلب از نمودارهای هفتگی در تحلیل تکنیکال استفاده می‌شود.

معمولا در این سبک از معامله‌گری، نوسانات کوتاه‌مدت دارایی مدنظر نادیده گرفته می‌شود و هدف شخص کسب سود از روندهای میان‌مدت و بلند‌مدت‌تر است.

این سبک از معامله‌گری شباهت زیادی به سرمایه‌گذاری دارد. با این حال، سرمایه‌گذاری که شامل خرید و نگهداری طولانی‌مدت دارایی می‌شود فقط شامل کسب سود از روند صعودی بازار است و سرمایه‌گذار از روند نزولی بازار نمی‌تواند سودی کسب کند.

در سبک معاملاتی پوزیشن تریدینگ، کسب سود از بازار نزولی نیز انجام می‌شود (ابتدا فروش انجام می‌شود و سپس خرید، که اینکار را اصطلاحا استراتژی Short trading می‌نامند).

سوینگ تریدینگ

سوینگ تریدینگ (به انگلیسی Swing Trading) یکی از سبک‌های ترید است که در آن، معاملات در دوره‌های زمانی روزانه یا هفتگی انجام می‌شود و هدف تریدر کسب سود از نوسانات کوتاه‌مدت بازار است.

بطور کلی، سوینگ تریدرها روی تحلیل تکنیکال و رفتار قیمت برای تشخیص نقاط پرسود ورود به خروج استفاده می‌کنند. بنابراین در این سبک معاملاتی، معمولا به تحلیل بنیادی توجهی نمی‌شود.

معامله‌گران در این سبک معاملات پس از رسیدن قیمت به یک هدف خاص (براساس درصد یا قیمت مشخص) اقدام به خروج از بازار می‌کنند. این هدف در هر دو جهت بازار – هم منفی و هم مثبت – در نظر گرفته می‌شود.

به دلیل اینکه سوینگ تریدینگ در دوره زمانی چندروز تا چند هفته انجام می‌شود، نیاز به مانیتور و بررسی مداوم بازار ندارد. به همین خاطر، تریدرهایی که وقت کمتری برای بررسی مداوم و لحظه‌ای بازار ندارند معمولا به این سبک معاملاتی گرایش پیدا می‌کنند.

معاملات روزانه

دی تریدینگ (به انگلیسی Day Trading) به سبکی از ترید گفته می‌شود که تریدر در طول یک روز، موقعیت معاملاتی را باز کرده و می‌بندد. به عبارت دیگر در معاملات روزانه، معامله‌گر دارایی خود را برای روز بعد نگه نمی‌دارد و معامله خرید و سپس فروش را در عرض حداکثر چند ساعت انجام می‌دهد.

همه معاملات روزانه با قرار دادن یک حد سود (profit target)، حدضرر (stop loss) یا زمان خروج (time exit) پایان می‌یابد.

تحلیل تکنیکال، روش اصلی تحلیلی در معاملات روزانه است و نمودارهای چنددقیقه‌ای برای یافتن نقاط ورود و خروج مناسب بکار می‌رود.

معاملات روزانه فقط برای چنددقیقه تا چندساعت نگهداری می‌شود و به همین خاطر، در این سبک معاملاتی تحرکات بزرگ قیمت متداول نیست. پس معامله‌گران روی سودهای کوچک تمرکز دارند.

برای اهرم ساختن قدرت خرید، معامله‌گران از اهرم معاملاتی و مارجین استفاده می‌کنند تا با وارد کردن سرمایه بیشتر در یک معامله سود بیشتری بدست آورند.

معامله‌گری روزانه یک شغل تمام وقت است و معامله‌گر معمولا بطور مداوم بازار را تحت نظر دارد. حتی معامله‌گرانی که از نرم‌افزارها و ربات‌های معامله‌گری استفاده می‌کنند اغلب مراقب هستند تا به دلیل قطعی اینترنت یا سایر مشکلات، خللی در کار این ابزارها به وجود نیاید.

اسکالپ تریدینگ

اسکالپ تریدینگ (به انگلیسی Scalp Trading) یک سبک معامله‌گری بسیار فعالانه است که شامل خرید و فروش مداوم در یک دوره معاملاتی می‌شود.

اسکالپ تریدرها کوچکترین دوره زمانی تحرکات قیمت را هدف می‌گیرند و روی کسب سودهای بسیار پایین تمرکز دارند تا با جمع‌ شدن این سودها به درآمد مناسبی برسند.

در این سبک معاملاتی از حد سود و حد ضررها برای مدیریت موقعیت‌های معاملاتی استفاده می‌شود. موقعیت‌های معاملاتی اغلب از چندثانیه تا چنددقیقه متغیر هستند.

به خاطر اینکه سودهای معامله‌گران در اسکالپ تریدینگ بسیار کوچک است، اسکالپ تریدرها ممکن است ده‌ها و حتی صدها ترید را در هر دوره معاملاتی داشته باشند. به دلیل تعداد زیاد معاملات، اسکالپ تریدرها به دنبال کارمزد بسیار پایین برای معاملات می‌گردند زیرا در صورتی که کارمزد معاملات بالا باشد، سودهای آنها حتی ممکن است کفاف کارمزد معاملاتی را نیز ندهد.

اسکالپ تریدینگ از جمله سبک‌های بسیار پرریسک در معاملات است زیرا تریدر باید درصد تریدهای موفق بالایی را بدست آورد. همچنین به خاطر اینکه مقدار سودهای کسب شده معمولا کمتر از مقدار زیان‌هاست، تنها کافیست چند زیان بزرگ به تریدر وارد شود تا کل سودهای بدست آمده از بین برود.

دقت در این سبک معاملاتی بسیار مهم است و توجه مداوم به بازار در اسکالپ تریدینگ اهمیت زیادی دارد.

معاملات پرتعداد

معاملات پرتعداد (به انگلیسی High-Frequency Trading) سبک دیگری از معاملات سریع است که با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده تحلیل بازار و نرم‌افزارهای خاص انجام می‌شود.

تریدها در این سبک معاملاتی براساس شرایط بازار توسط بات‌های معامله‌گری و نرم‌افزارها ارسال می‌شود. 

این سبک معاملاتی توسط شرکت‌های بزرگ در بازارهای مالی بین‌المللی و با صرف هزینه‌های هنگفت انجام می‌شود.

به عنوان شخصی که قصد شروع تریدینگ را دارد باید بررسی کنید کدام سبک برای شما مناسب‌تر است. معیارهایی که باید در نظر بگیرید:

بطور کلی یک رابطه معکوس بین بازه زمانی معاملات و مقدار زمانی که باید برای معامله صرف کنید وجود دارد. به طور مثال، پوزیشن تریدرها ممکن است فقط چند ساعت در هفته برای بررسی و مدیریت معاملات‌شان نیاز داشته باشند ولی اسکالپ تریدرها نیاز باشد کل روز کاری را به شکلی فعالانه برای اینکار اختصاص دهند.

بسیاری از فعالان بازار – چه سرمایه‌گذار باشند و چه معامله‌گر – در یک دسته از این سبک‌های معاملاتی جا نمی‌گیرند. زیرا همواره در حال انجام معاملات در دوره‌های زمانی مختلف هستند.

مثلا ممکن است یک پوزیشن تریدر، دست به معاملاتی بسیار کوتاه‌مدت‌تر در طول روز نیز بزند.

بطور کلی برای تشخیص اینکه کدام سبک معاملاتی برای شما مناسب‌تر است، نیاز به تجربه دارید تا متوجه شوید با کدام سبک راحت‌تر هستید.

نوع بازار نیز در انتخاب سبک معاملاتی تاثیر دارد. مثلا در بازار سهام تهران، اسکالپ تریدینگ به دلیل وجود کارمزد بالا استراتژی چندان سودآوری نیست و این سبک معاملاتی برای بازارهای ارزهای دیجیتال به دلیل وجود پلتفرم‌های معاملاتی با کارمزد بسیار پایین، مناسب‌تر است.

ممکن است فردی که به تازگی قصد شروع ترید داشته باشد نداند از کدام بازار شروع کند.

برای افرادی که در ایران هستند گزینه‌های کمتری برای انتخاب وجود دارد چون با توجه به تحریم، بسیاری از بازارها، ابزارها، کارگزاری‌های بین‌المللی به ایرانیان خدمات ارائه نمی‌دهند.

عدم امکان باز کردن حساب‌های بانکی بین‌المللی نیز یک مشکل بر سر راه افرادیست که قصد دارند در بازارهای بین‌المللی مانند بورس‌های کشورهای مختلف مانند آمریکا، بورس‌های اروپایی و آسیایی به ترید بپردازند.

بازارهایی که تریدرهای ساکن ایران به آن دسترسی دارند را می‌توان به 4 مورد زیر دسته‌بندی کرد:

رشد ارزهای دیجیتال فرصتی مناسب برای ایرانیان مشتاق به معامله‌گری ایجاد کرده زیرا محدودیت‌های بسیار کمتری در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد و یک شخص عادی به سادگی و بدون داشتن شرایط خاص می‌تواند خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام دهد.

با این حال، شروع ترید در این بازار فرایند پیچیده‌تری نسبت به بورس تهران دارد.

اما بعد از آشنایی با بازار، کار تریدر ساده‌تر خواهد بود.

برای شروع ترید در بازار ارزهای دیجیتال، ابتدا شخص باید ریال خود را به بیت‌کوین (یا هر ارز دیجیتال پرطرفدار دیگری که با ریال قابل خرید است) تبدیل کند، سپس بیت‌کوین را در یک پلتفرم معاملاتی مناسب وارد نماید. آنگاه می‌تواند در آن پلتفرم دست به خرید و فروش بزند.

مزایای ترید در ارزهای دیجیتال

معایب ترید در ارزهای دیجیتال

جزییات بیشتر را در مطالب زیر دنبال کنید:

آموزش خرید و فروش ارز در پلتفرم Binance

راهنمای کامل پلتفرم معاملاتی Coinex (توصیه ما)

مارجین تریدینگ در بازار ارزهای دیجیتال

6 اپلیکیشن برتر برای بررسی بازار ارزهای دیجیتال

بات هوشمند معامله‌گری ارزهای دیجیتال

نرم‌افزار معاملات اتوماتیک ارزهای دیجیتال

.

بورس تهران به عنوان یک بازار قانونمندتر و سازمان‌یافته‌تر، گزینه کم‌ریسک‌‌تری نسبت به ارزهای دیجیتال است.

در بورس تهران امکان خرید و فروش انواع اوراق بهادار مانند سهام، ETF ها، حق تقدم و… بصورت آنلاین و لحظه‌ای وجود دارد.

مزایای ترید در بورس تهران

معایب ترید در بورس تهران


جزییات بیشتر را در مطالب زیر دنبال کنید:

آموزش شروع معامله‌گری و سرمایه‌گذاری در بورس

اولین قدم برای خرید سهام چیست؟

نحوه انجام معاملات آنلاین سهام

دریافت کد بورسی آنلاین

.

بازار آتی سکه بازاری است تحت نظارت سازمان بورس که مردم در آن به معامله‌گری سکه طلای تمام بهار آزادی می‌پردازند. معاملات به صورت آنلاین یا تلفنی انجام می‌شود و می‌توان بدون رد و بدل کردن سکه فیزیکی و از خانه یا هرجای دیگر با داشتن اینترنت در این بازار سود یا زیان کرد.

​بازار آپشن یا اختیار معامله نیز یک بازار جذاب در دنیا است که مدتی است در ایران هم به صورت رسمی توسط سازمان بورس شروع به فعالیت کرده است.

ما در حال حاضر می‌توانیم در بازار آپشن سکه و سهام فعالیت کنیم و با چند برابر دارایی خود در این بازار فعالیت کنیم. به این قابلیت اهرم می‌گویند. با اهرم سودها و زیان‌های شما چند برابر می‌شود.

مثلا اگر قیمت سکه 3 برابر شده است و ما به جای سکه، آپشن سکه را خریداری کرده بودیم، اکنون دارایی ما بیش از 12 برابر شده بود.

مزایای ترید در بازار آتی و آپشن

معایب ترید در بازار آتی و آپشن

جزییات بیشتر را در مطالب زیر دنبال کنید:

معاملات آتی سکه طلا چگونه انجام می‌شود؟

سریعترین روش یادگیری بازار آتی و آپشن

.

فارکس اصطلاحی است برگرفته از دو کلمه‌ی Foreign Exchange که به معنی تبادل پول خارجی است. به بیان ساده‌تر، فارکس بازاری برای تبدیل ارزهاست.

بازار فارکس از نظر حجم معامله بزرگ‌ترین بازار است و قابلیت نقدشوندگی بالایی دارد. بنابراین امکان ورود و خروج به آن با هر یک از ارزهای عمده‌ی دنیا در کسری از ثانیه وجود دارد.

غیر از بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ، معامله‌گران خرد بسیاری نیز در این بازار به ترید می‌پردازند تا از حجم عظیم گردش پولی این بازار که روزانه حدود 3 تا 4 تریلیون دلار است سود بدست آورند.

مزایای ترید در فارکس


معایب ترید در فارکس


جزییات بیشتر را در مطالب زیر دنبال کنید:

مقایسه فارکس و بورس تهران (به همراه نظرات سایرین)

افتتاح حساب آزمایشی برای تمرین معاملات (با پشتیبانی فارسی)

افتتاح حساب واقعی در بروکر و شروع معامله (با پشتیبانی فارسی)

.

در جدول زیر معایب و مزایا بازارها را بطور یکجا مشاهده کنید.

 

نمی‌توان تریدری پیدا کرد که از نمودارها برای تحلیل بازار استفاده نکند.

تحلیل تکنیکال که به نام تحلیل نموداری، تکنیکی یا فنی نیز شناخته می‌شود به دلیل قوانین و اصولی که داراست در همه بازارهایی که قیمت دارایی‌ها با عرضه و تقاضا نوسان می‌کند قابل پیاده‌سازی است.

بنابراین تفاوتی ندارد که قصد معاملات سهام، ارز دیجیتال، آپشن و… را داشته باشید، تحلیل تکنیکال اصلی‌ترین مهارتی است که باید کسب کنید.

تحلیل تکنیکال بر سه اصل استوار است:

توضیح جامع این 3 اصل را اینجا بخوانید

.

برای یادگیری سریع و جامع تحلیل تکنیکال می‌توانید این بسته آموزشی را تهیه کنید (برای مشاهده جزییات کلیک کنید)

علاوه بر تحلیل تکنیکال، روانشناسی بازار نیز برای موفقیت در بازارها حیاتی است.

همه توضیحات را خواندید ولی از کجا باید شروع کرد؟ ابتدا باید بررسی کنید که آیا برای معامله‌گری مناسب هستید یا نه؟ شاید تیپ شخصیت شما با تریدینگ سازگار نباشد.

ترید نیاز به زمان کافی، صبر، یادگیری مداوم، یادداشت برداری، اصلاح اشتباه و صرف زمان در پشت کامپیوتر دارد. با وجودیکه ترید را می‌توان از طریق موبایل نیز انجام داد اما اغلب اوقات برای کار با نرم‌افزارها، بررسی بهتر بازار و انجام کارهای دیگر مرتبط با ترید نیاز به کامپیوتر داشته باشید.

پس از آن باید بازار مناسب با شرایط خودتان را انتخاب کنید. در همه بازارها نوسان و فرصت سود وجود دارد، حتی زمانی که بازارها رونقی ندارند، یک تریدر حرفه‌ای می‌تواند به کسب درآمد بپردازد.

پس از انتخاب بازار، باید نقدینگی خودتان را را وارد آن بازار کنید. انجام اینکار در بازارها متفاوت است.

در بورس تهران، آپشن و آتی سکه و فارکس نیاز به کارگزار یا بروکر دارید، در حالیکه در ارزهای دیجیتال با پلتفرم‌های معاملاتی و صرافی‌ها سروکار خواهید داشت.

برای بورس تهران، آپشن و آتی سکه با حساب بانکی خودتان می‌توانید واریز و برداشت را انجام دهید ولی در مورد ارزهای دیجیتال و فارکس، باید ریال را به ارز موردنظر تبدیل کنید.

برای فارکس، روش تبدیل ریال به دلار یا یورو را می‌توانید از بروکر خود جویا شوید. زیرا بروکرهایی که با فارسی‌زبانان کار می‌کنند دارای پشتیبانی فارسی هستند.

در مورد تبدیل ریال به ارزهای دیجیتال، سایت‌هایی وجود دارند که این ارزها را به فروش می‌رسانند اما طبق تجربه، بهتر است بیت‌کوین، اتریوم یا دلار تتر تهیه کنید و سپس با انتقال این ارزها به پلتفرم‌های معاملاتی به ترید بپردازید.

زیرا اینها ارزهای محبوب‌تر و شناخته‌شده‌تر هستند و با قیمت مناسب‌تری می‌تواند آنها را بیابید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تبدیل ریال به ارز دیجیتال، خرید بیت‌کوین از طریق سایت Localbitcoins است.

مطلب مرتبط: روش خرید بیت‌کوین با ریال

اگر برای شروع ترید سردرگم هستید و نمی‌دانید چطور باید دارایی مناسب برای خرید را انتخاب کنید این مطلب را بخوانید: با این 3 گام فرایند ترید را ساده کنید

جواب کوتاه این است: محدودیتی وجود ندارد.

ولی همانطور که پتانسیل کسب سود در معامله‌گری بالاست، احتمال زیان نیز زیاد است. با این حال، اگر محتاطانه، با یادگیری و طبق اصول پیش بروید احتمال زیان سنگین را به میزان زیادی کاهش خواهید داد.

سودی که یک تریدر می‌تواند کسب کند به سرمایه او نیز بستگی دارد. درست است که با سرمایه بسیار پایین نیز می‌شود شروع به ترید کرد ولی هرچقدر سرمایه شخص بالاتر باشد علاوه بر اینکه می‌تواند معاملات بهتری داشته باشد، سود بیشتری نیز کسب می‌کند.

مثلا اختلاف فاحشی بین سود 10 درصدی که با سرمایه 5 میلیونی بدست می‌آید با سود 10 درصدی که با سرمایه 100 میلیون بدست می‌آید وجود دارد.

سود 10 درصدی با 5 میلیون، فقط 500 هزارتومان خواهد بود ولی اگر سرمایه 100 میلیون تومان باشد، 10 درصد سود معادل 10 میلیون تومان است.

به همین ترتیب، زیان نیز می‌تواند بالا باشد و شخصی که با سرمایه بالا زیان می‌کند، مقدار ریالی زیان بیشتر خواهد بود.

‌بسیاری از اوقات تریدرها فقط روی نتیجه کار تمرکز می‌کنند که آیا سودی از ترید بدست آورده‌اند یا نه. مخصوصا زمانی که به عنوان یک تازه‌کار شروع به کار کردید، افتادن در این دام بسیار ساده است.

به عنوان یک تازه‌کار فکر می‌کنید تریدهای شما یا سیاه است یا سفید (حد وسطی وجود ندارد) یا سود می‌کنید یا زیان، یا شکست می‌خورید یا برنده می‌شوند.

مشکل این نوع طرز فکر، در جستجو بودن برای یک ترید بی‌نقص است. بنابراین اشتباه است که بخواهید همیشه برنده باشید. نیازی هم به همیشه برنده بودن نیست، حتی اگر 60 درصد تریدهای شما سود داشته باشند در گذر زمان می‌توانید ثروت بالایی جمع کنید.

بازارها را هیچ‌کس نمی‌تواند دقیقا پیش‌بینی کند. هیچ‌کس کنترلی روی بازارهای بزرگ ندارد.

به همین دلیل، باید ضرر را بخشی از ترید بدانید ولی تعداد ضررها و مقدار آنها را تا حد ممکن کم کنید تا این ضررها سودهای شما را نبلعند.

باید به میانگین سود و زیان‌ها بنگرید و ببینید آیا استراتژی که در پیش گرفته‌اید کارساز است؟

وقتی قصد شروع یک ترید را دارید، هدف‌تان پیاده‌سازی صحیح و کامل استراتژی‌تان باشد و نه صرفا کسب سود. شاید این توصیه برایتان عجیب باشد چون هدف از ترید کردن کسب درآمد است.

وقتی روی پول تمرکز می‌کنید شاید هیجانات بازار شما را از مسیر خارج کند، مثلا خبری خاص را ببینید و با ترس دارایی خود را بفروشید؛ در حالیکه هنوز قیمت به حدضرر شما نرسیده است.

ولی وقتی روی پیاده‌سازی درست و اصولی ترید متمرکز باشید و پول را از یاد ببرید، هیجانات روی شما تاثیر کمتری خواهد گذاشت.

تمرکز روی فرایند ترید و صحت پیاده‌سازی استراتژی یک مزیت دیگر نیز دارد: شما با پیاده‌سازی کامل استراتژی‌تان، نقص‌های آنرا تشخیص خواهید داد و آنرا رفع خواهید کرد.

مقالات مرتبط با آموزش معامله‌گری را اینجا بخوانید

در صورتی که تجربه یا سوالی در مورد ترید دارید در بخش نظرات بنویسید.

 

قصد شروع سرمایه‌گذاری در بورس را دارید؟ اولین قدم این است که افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

درود بر شما
مطالب برای مقدمه بسیار کامل و مفهومی بودند.
راستش من دنبال یک برنامه یا سایت هستم برای تمرین ترید که از پول و ارز غیر واقعی استفاده میشه. میتونید بهترینش رو پیشنهاد بدید؟ ممنون میشم.

سلام و درود، بله یه سایت هست با آدرس testnet.binancefuture.com که میتونید معاملات فیوچرز ارز دیجیتال رو بطور آزمایشی (بدون درگیر شدن پول واقعی) داخلش انجام بدید.
البته باهاش کار نکردم و نمیدونم تا چه حد میتونه کمک کنه.

سلام. خیلی خوب توضیح دادین سپاسگزارم… سربلند باشید

سلام، خواهش میکنم.
ممنون از همراهی شما دوست گرامی.

سلام خسته نباشید
من یه تازه کارم و یه شخص خارجی یه سایت بمن معرفی کرده خواستم نظر شمارو بپرسم ببینم میشه بهش اعتماد کرد یا نه؟
از همون سایت هایی هست که سرمایه میزاری و روزانه یه مقدار بهت سود میده

سلام وقت بخیر
به هیچ عنوان به این پیشنهادات توجه نکنید
در مورد تشخیص کلاهبرداری ها این مطلب میتونه کمک کنه:https://www.bourseiness.com/46477/identify-scams

واااقعا ممنون
بالاخره بعد از مدتهای طولانی یک مقاله فارسی پیدا کردم که ترید رو به زبان خیلی روان و زیبا توضیح داده . واقعا تشکر میکنم و امیدوارم به این کار با انرژی ادامه بدید.
واقعا لذت بردم .

ممنون از انرژی مثبت شما.

سلام میخام صفر تا صد ارزهای دیجیتالی و ترید رو یاد بگیرم ، چیکار کنم ؟

سلام دوست عزیز ممنون از این همه وقتی که میذارید…
راستیتش من هیچ اطلاعاتی در رابطه با تریدینگ شدن و بورس ندارم و اولین بار اطلاعاتی که شما دادین خوندم.بنظرتون ارز دیجیتال خرید کنم خوبه؟و اینکه چطور باید خرید کنم ممنون میشم راهنماییم کنید🙏🏻🙏🏻🙏🏻

سلام وقت بخیر
اگه پیگیرش باشید و یاد بگیرید میتونه یه منبع درآمد باشه
بدون یادگیری فقط سرمایه‌تون رو از دست میدید

سلام ممنون از سایت خوبتان
در نمودار سهام شرکت یک خط قرمز افقی هست.
اگر ممکنه آن را توضیح بدهید ممنون هستم.

سلام برای ورود به مفید تریدر باید لوگین و پسورد را چه چیزی وارد کنیم راهنمایی کنید برای ترید کردن چه کاری باید انجام دهیم

سلام
براي يوزر بايد شماره موبايل و براي پسورد بايد كد ملي زده شود اگر وارد نشد، فراموشى رمز عبور را بزنيد.

موفق باشيد

نظر شما درباره کانال ها یا سایت هایی که در ازای مبلغی اشتراک ماهانه سیگنال ترید توبایننس و بیتمکس میدند چیه؟ شما خودتان پوزیسین ترید را پیدا میکنید یا از جایی سیگنال میگیرید؟ یعضی ها میگند که تریدر حرفه ای حاصل زحمات و تحلیل هاش را نمیفروشه.و این کانال ها و سایت ها فقط هدف شان جذب پول هست و سیگنال هاشون به استاپ میخورند .نظر شما چیه؟

من از کیفیت سیگنال‌هایی که میدن خبر ندارم.
با این حال سیگنال به خودی خود نمی‌تونه باعث سود در بلندمدت بشه. شاید یک یا چندبار سود حاصل شد ولی وقتی شخص اصول و قواعد مدیریت ریسک، کنترل احساسات و… رو بلد نباشه همون سودها رو به ضرر تبدیل میکنه.
به جای خرج کردن برای سیگنال گرفتن بهتره روی یادگیری خرج بشه.
من فعالانه ترید نمی‌کنم که هر روز در حال خرید و فروش باشم، در طول مدتی که بازار منفی هست و قیمت‌ها افت میکنه کم کم ‌میخرم و در بازار صعودی کم کم می‌فروشم.

سلام خسته نباشید نحوه حساب کردن میزان سود آوری در تریدینگ ویو بر حسب دلار چگونه است؟

سلام، منظور شما رو متوجه نشدم. محاسبه درصد فرقی نداره کجا باشه.

درود به شما آقای جهاندیده
میخواستم نظرتون رو در رابطه با سرمایه گذاری در GCG ASIA بدونم اگه امکان داره،

با سپاس فراوان

سلام، چیزی درباره اش نشنیدم.

سلام

میخواستم بدونم الان که بازار فارکس غیر قانونی چه طور میشه حساب بازکرد و شروع به فعالیت کرد توی این بازار؟
ایا کارگذاری هست که بهش مراجعه کنیم ؟

سلام جناب جهاندیده..من یکسالی ارزهای دیجیتال رو زیر نظر دارم و سعی کردم بدون اطلاع وارد نشم..حالا میخوام با سرمایه کم اسکالپ ترید رو شروع کنم..راهنمایی میخواستم بعد از خرید ارز، چون ارزهای مورد نظر من جز ارزهای مطرح نیستن، از کدوم سایت شروع کنم که بیشترین تعداد ارز با کمترین هزینه رو ساپورت میکنه..ممنون از لطف همیشگی و بی منت شما به همه ی دوست داران ارزهای دیجیتال

سلام وقت بخیر
در مورد پلتفرم های معاملاتی، در حال حاضر من بیشتر از kucoin و binance و گاهی coinex استفاده میکنم

افقط کافیه یک بار با IP ایران وارد بشید حساب شما غیر فعال خواهد شد ضمنا جدید برای افتتاح حساب نیاز به مدارک هویتی می باشد. اگر قبلا حساب کاربری درست کردید موقع برداشت از شما مدرک هویتی می خواهند برای واریز به حساب مدرکی نمی خواهند که بتونند ارز دیجتال رو بلوکه کنند.

با عرض سلام خدمت جناب جهاندیده
چنتا سوال دارم
1_ از چه طریق میتونم ریال به ارز دیجیتال تبدیل کنیم و بلعکس؟
2_ایا وقتی ارز دیجیتال طی چند ماه اینده به قیمت بالایی برسد ،برای فروشش به مشکلی برنمیخوریم؟مـلا اینکه کسی نخره
3_نرخ کارمزد سایت های معروف با صرافی های ارز دیجیتال در تهران تفاوت چشمگیری دارد؟

سلام جناب جهاندیده عزیز
قبل از هر چیز میخواستم بگم من تو قسمتهای مختلف سایت از شما راهنمایی های زیادی گرفتم و بخاطرش از شما سپاسگذارم.

استاد من میخوام تو فارکس هم فعالیت داشته باشم، شما چه کارگذاریهایی رو پیشنهاد میدید؟

سلام، وقت بخیر
در مورد فارکس پیشنهاد بروکر خاصی ندارم.

سلام استاد جهاندیده عزیز
خیلی ممنون از مطالب کامل و بی نقصی که میزارین.
و چقدر خوبه که به همه نظرات و سوالات پاسخ میدین.
خسته نباشین و خداخیرتون بده.

سلام و درود
سلامت باشید

سلام استاد جهاندیده.
ببخشید بهترین سایت برای ترید چیه آیا سایت های مختلفی برای ترید وجود داره؟؟؟
و چگونه باید شروع کرد برای یادگیری چند ساعت در روز زمان لازمه؟؟؟
اگه به صورت معمولی یاد بگیریم چقدر طول می‌کشه که یک تریدر حرفه ای بشیم؟؟؟

سلام، بستگی به این داره در چه بازاری میخواید ترید کنید
برای بورس تهران و بازار آتی، کارگزاری آگاه مناسبه
برای ارزهای دیجیتال، بایننس و kucoin
برای ارزهای جهانی من تجربه خاصی ندارم

سلام آقای جهاندیده.
۳ سوال دارم ممنون میشم جواب بدید.
۱. حداقل سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال و فارس چقدره؟؟؟
۲. چند ماه طول می‌کشه یک تریدر حرفه ای بشیم؟؟؟
۳. بازار فارکس از سوی سازمان بورس غیر قانونی اعلام شده آیا کسب درآمد از فارکس حرام است؟؟؟
با تشکر از شما

سلام،
1. حداقل سرمایه برای ترید کردن در هر دو بازار خیلی کم هست و با مبالغ کمی مثل 200 دلار هم میشه ترید کرد
ولی با این پول انتظار زیادی هم نباید داشت
2. چندماهش رو شما باید بگید، چون شمایید که وقت میذارید نه من.
3. غیرقانونی اعلام شده و این راهنما بیشتر برای کسانی هست که مقیم خارج کشور هستن

آقا سلام ترید زدن حلاله یا حروم ؟؟؟ در اصل میشه گفت ما داریم پیش بینی میکنیم دیگه

سلام . من یه کد بورسی برا فرابورس دارم . مثلا چجوری باید شروع ب خرید و فروش کنم . سایت خاصی هست . از طریق سجام هم احراز هویت شدم

سلام، کارگزاری که ازش کد گرفتید باید لینک دسترسی به معاملات رو برای شما ارسال کرده باشه. اگر دریافت نکردید با کارگزارتون تماس بگیرید.

بورسینس چه نوع موسسه و زیرمجموعه کجاست؟بجای مقالات پراکنده بهتر نیست بسته های اموزشی در حوزههای مربوطه ارایه کنید.؟

ما دوره های آنلاین هم داریم، در این صفحه میتونید ببینید: https://market.bourseiness.com

سلام آقای جهاندیده
یه سوال داشتم آیا بعد از چندسال کار در بورس و تقریبا حرفه ای شدن(مثلا 2یا3سال) میشه به عنوان یک شغل به بورس نگاه کرد؟
یه شغل مثل رئیس شرکت بودن یا صاحب بیزنس بودن؟با در آمد بالا؟

سلام و درود
به خیلی چیزها بستگی داره که مهمترینش میزان سرمایه و توانایی شما در کسب سوده
میزان سرمایه رو خود شما باید حساب کنید
برای تشخیص میزان سرمایه، فرض کنید سالیانه 30-40 درصد تورم داریم، هزینه های ماهیانه زندگی تون رو هم دربیارید و ببینید با سرمایه ای که در اختیار دارید باید سالیانه چند درصد در بورس یا هر بازار دیگه ای سود کنید تا همه اینها رو پوشش بده و سرمایه تون هم رشد کنه.
بر فرض مثال، شاید در شهر کوچکی زندگی میکنید و خونه دارید و هزینه ماهیانه شما از 3-2 میلیون تومن بیشتر نباشه
یا شاید در تهران زندگی میکنید، خونه ندارید و هزینه های شما خیلی بیشتر از اینهاست
و…
پس بستگی به میزان سرمایه شما داره و اینکه آیا منبع درآمد دیگه ای دارید که بتونید روش تکیه کنید یا نه.
بطور کلی این سبک زندگی که فقط بخواید با ترید کردن زندگی رو بگذرونید برای همه مناسب نیست چون کسب سود مداوم و پیوسته از بازار واقعا مشکله.
ترید کردن نیاز به آرامش روحی داره، اگه هزینه های زندگی تامین باشه میتونید با خیال راحت ترید کنید.

سلام، به ترید علاقه دارم، دنبال مرجعی به زبان ساده واسه آموزش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال هستم، ممنون میشم راهنمایی کنید.

سلام. برای یادگیری تحلیل تکنیکال این دوره آنلاین رو ببینید

سلام آقای جهاندیده ،من می خوام ترید زعفران رو شروع کنم باید چکار کنم
ممنون میشم اگر راهنمایی های لازم رو بدید.مرسی

سلام، وقت بخیر
در مورد ترید آتی زعفران این مطلب رو بخونید

سلام،
Short Squeeze رو میشه توضیح بدید؟

و اینکه من برای دریافت جواب سوالم باید به همین صفحه مراجعه کنم یا اینکه ایمیل دریافت می‌کنم ، یا هر دو؟
مرسی

سلام
Short کردن به معنای فروش استقراضی هست.
بعضی از پلتفرم های معاملاتی و بروکرها این قابلیت رو دارند
اما در بورس تهران فعلا امکان Short کردن سهام وجود نداره ولی خبرهایی هست که قراره این قابلیت اضافه بشه.
Short Squeeze به طور خلاصه به شرایطی گفته میشه که:
معامله گران زیادی در یک دارایی فروش استقراضی انجام دادند ولی قیمت دارایی شروع به رشد میکنه و Short کننده ها با تحمل ضرر مجبور به بستن موقعیت معاملاتی شون میشن

سلام ،من به همراه دوستم کانال مطمئنی زدیم و با کمپانی بزرگی که تمام سرمایه اش از خرید هستش و در حد چند صد تریلیون می باشد همکاری میکنیم و این قابلیت رو داریم که سوییفت اقدام کنیم د سرتاسر دنیا
برای به روز بودنم میخواستم ازتون خواهش کنم اگر در مورد بانکری اطلاعات خوبی دارید بفرمائید

از مزایای بازار فارکس فرمودید: معاملات 24 ساعته / 7 روز هفته / 365 روز سال، مطمئنی برادر؟

24ساعته و 5روز در هفته هست

سلام من با سرمایه کم ولی اگه بخوام میتونم به خاطر تصادفی که کردم از کار افتاده شدم و کل دارییم یه 150 میلیونی میشه که یک خونه مسکن مهری هستش درامدی هم ندارم میشه لطف کنین و منو راهنمایی کنین ؟

سلام، سوال شمارو متوجه نشدم. اگه میخواید وارد بازار بشید و ترید کنید، بهتره اول از جایی درآمد داشته باشید که کفاف مخارج شمارو تامین کنه.
از این لحاظ عرض میکنم چون اگه بخواید واقعا تریدری حرفه ای بشید که مخارج شما از این راه تامین بشه، زمان زیادی طول میکشه. چون حرفه ای شدن نیاز به زمان داره.

سلام دوست عزیز یک پیشنهاد دارم براتون برید دمبال سایت هایی که براشون که کار میکنید در خونه بهتون پول میدن من تا حالا شنیدم کسی در ماه بیش از هزار دلار از این راه در میاره تازه هیچ سرمایه ای هم لازم نیست ولی بعضی از سایت ها هستن که از شما همون اول پول میگیرن بعد شما شروع به کار میکنید و هرچه قدر شما بیشتر پول بدین بیشتر سود میده برای کاری که کردید ولی این سات ها یکم ریسک داره چون امکان کلاه برداری وجود داره و این ها هم بیشترشون خارجی هستن

سلام امیر حسین جان
داداش منظورت از اون سایت هایی که بصورت رایگان میشه داخلشون کار کرد و درآمد کسب کرد چیه؟ آیا منظورت همون سایت های فاست یا کلیکی اینجور سایت هاست؟ چون من داخل اینا عضوم اما بدون زیرمجموعه درآمد فوق العاده ناچیزی دارند این سایتی که شما فرمودی چه سایتیه و چ کار باید کرد دقیقا؟ من بیماری استئوژنز ایمپرفکتا( اختلال استخوان زایی) دارم و خونه نشینم بیرون از منزل نمیتونم کار کنم متاسفانه تو جامعه ما هم برای معلولین ارزش قائل نمیشن چه برسه به اینکه بخوان کار بدن بهشون ممنون میشم معرفی کنی اگه همچین کاری هست که بشه با موبایل انجام داد این آیدی تلگرام من
Mahdi4340@

ممنون از همه ی مطالب خوبی که اراعه دادید

خوشحالیم که استفاده کردید

سلام و عرض ادب
ببخشید یه سوال داشتم از خدمتتون که خیلی واسم مهمه و تا حالا جوابی وتسش پیدا نکردم لطفا پاسخ بدید تشکر
شما بروکری در فارکس می شناسید که اولا مثل غالب بروکر ها معاملاتش به شکل صوری نباشه و واقعا اون ارز یا سهم را خرید و فروش کنه و ثانیا اینطور نباشه که بروکر از جیب خودش خودش اعتباری به معامله گر نده و بعدا سودشو طلب کنه یا حداقل استفاده از این مورد اختیاری باشه
اصلا همچین بروکری هست و اگه هسا چیه میشه راهنمایی کنید
خیلی لطف میکنید سپاس فراوان

سلام
میشه برای پاسخ این سوال راهنمایی کنید؟
کدامیک از گزینه ها اوراق مشتقه نمی باشد؟
1 ) اختیار خرید
2 ) آتی سهام
3 ) سهام جایزه
4 ) آتی سبد سهام
5 ) حق تقدم

سلام، فکر میکنم گزینه سهام جایزه درست باشه.

سلام
برای یادگیری ترید و بررسی تکنیکال بازار طلا و دلار و سکه داخلی از کجا و به چه ترتیبی باید شروع کنم؟

سلام من میخواستم در صرافی آنلاین ترید کنم یک سایت خوب و مطمئن میخواستم که ایرانی هارم ساپورت کنه

سلام، برای ترید ارزهای دیجیتال بهتره فقط با vpn و پراکسی وصل بشید
ما با سایت های kucoin، بایننس کار میکنیم و مشکلی تا الان نداشتیم
ولی ریسک مسدود شدن حساب یا هک همیشه هست

سلام ميشه يكم اطلاعات در مورده شركت يونيك هم بدين

سلام، اطلاعی ندارم.

به نظر شما توی بازار ارز دیجیتال بهتر هست ترید کنیم یا سایت الیمپ ترید ریسک کدوم کمتره و کدوم رو بهتر و زودتر میشه یاد گرفت و سود کدومش بیشتره؟؟؟
درباره بازار ارز دیجیتال و سایت الیمپ ترید یکم توضیح بدید ممنون میشم.

در هر بازاری میشه سود کرد
با الیمپ ترید آشنایی ندارم
ارزهای دیجیتال رو ترجیح میدم

سلام
من با اندک سرمایه ای که دارم میخوام شروع به سرمایه گذاری کنم. ولی از طرفی زمان آموزش دیدن ترید رو ندارم و از طرفی قدرت ریسک پایین و جسارت کمی جهت سرمایه گذاری در بروکرها دارم.
آیا منبعی وجود داره که صحت و درست بودن بروکرها رو تایید کنه؟
آیا اطلاعی در مورد بروکرهای gelios یا GCG asia دارید؟
اصلا آیا سرمایه گذاری در بروکرها رو صحیح میدونید؟

سلام، سراغ سایتها و بروکرهای متفرقه ای که اسم بردید نرید
با جایی کار کنید که اغلب ایرانیها کار میکنن
pcm broker گزینه بدی نیست

سلام آقای جهان دیده عزیز

بنده میخوام مقداری بیت کوین بخر و بزارم کنار تا سال آینده یا سال های آینده.

کیف پول کاغذی مورد اطمینان هست ؟؟

و آیا با کیف پول کاغذی در آینده در صرافی های مجاز ترکیه میتونم مبلغ دلاریش رو دریافت کنم ؟

سلام، در مورد کیف پول کاغذی بیت کوین اینجا توضیح دادیم
اگه کیف پول رو به شیوه امن بسازید امنیت خوبی داره
برای خارج کردن مبالغ از کیف پول کاغذی باید اون رو در یک کیف پول نرم افزاری مثل coinomi یا هر کیف پول دیگه ای که امکان ایمپورت کلید خصوصی رو داره وارد کنید
بعد میتونید تراکنش رو انجام بدید و بیت کوین رو به صرافی یا هر جایی که میخواید بفرستید

سلام آقای جهان دیده. بروکر PCM فارسی هست؟ آیا مورد اطمینان هست؟ یه راهنمایی کنین

سلام، بله زبان فارسی داره و گزینه بدی نیست.
اطلاعات بیشتر رو در سایتشون بخونید

سلام ایا شما olymptrade را برای کسب دارمد مناسب می دانید

سلام، تجربه ای باهاش ندارم

سلام استاد. من خیلی به اموزش دادن علاقه دارم در حال حاظر 23 سالمه و دوس دارم در اینده کارگزار بورس بشم .چه مسیری رو باید طی کنم ؟

سلام، منظور شما استخدام در کارگزاریه؟
اگه بله باید رشته شما مرتبط با مالی باشه، حداقل لیسانس داشته باشید
یا اینکه مهارت بسیار بالایی در بورس، تحلیلگری، حسابداری و مالی کسب کنید

سلام. ممنون از آموزشهاتون
من چند بار برای افتتاح حساب رایگان و دریافت کد معاملاتی ثبت نام کردم ولی موفق نشدم. به راهنمایی بیشتر نیاز دارم و در صورت امکان تماس تلفنی
با تشکر

سلام، وارد این صفحه بشید و از بخش پیگیری یا تکمیل ثبت نام، وضعیت رو ببینید.
در صورت نیاز به تماس، شماره تماس رو از بخش “تماس با ما” در صفحه اشاره شده بردارید

سلام تشکر از ارائه مطالب ارزنده. بنده کد بورس دارم و توسط درگاه یکی از کارگزاری ها معاملات برخط انجام میدهم. مدت کوتاهی ست که جذب این بازار شدم. خوشحال میشم اگر راهنمایی کنید چگونه میتوانم در بازار فارکس نیز خرید و فروش کنم. تشکر فراوان

سلام، در یک بروکر افتتاح حساب انجام بدید
مثلا PCM
ازشون بخواید منابع آموزشی رو در اختیار شما قرار بدندلینک عضویت حساب دمو

خیلی حال کردم با مطالبت دمت گرم

فدای شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ما در بورسینس به شما کمک می‌کنیم:

• منابع درآمد دیگری برای خودتان بسازید
• کسب‌وکارتان را رشد دهید
• ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
• از سرمایه‌تان برای کسب سود استفاده کنید
• سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بدانید

ایمیل‌تان را وارد کنید تا جدیدترین مطالب به ایمیل‌تان ارسال شود:

بعد از ثبت ایمیل لینک تایید برایتان ارسال می‌شود، لطفا روی آن کلیک کنید

سلب مسئولیت: در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (اوراق بهادار، بازار آتی، طلا و ارز و…) ارزش دارایی‌ها ممکن است به سرعت تغییر کند و ریسک از دست رفتن سرمایه وجود دارد. محتوای موجود در سایت بورسینس صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و نظرات شخصی نویسنده را منعکس می‌کند. بورسینس هیچ منفعت یا مسئولیتی در قبال سود و زیان کاربران ندارد و مسئولیت استفاده از تمامی مطالب و محتوای سایت بر عهده کاربران است.

Copyright © Bourseiness 2013-2019

کپی‌برداری از مطالب این سایت به هرشکل، غیرمجاز و غیرقانونی است.

بورس، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار

از پول، پول در می‌آورند.

این دقیقا کاریست که معامله‌گران (به انگلیسی Traders) در بازارهای مالی انجام می‌دهند.

معامله‌گری (به انگلیسی Trading) یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توان آنرا با سرمایه بسیار پایین نیز شروع کرد و به عنوان یک منبع درآمد جانبی در نظر گرفت.

با وجودیکه این کار سختی‌های بسیاری دارد و از مشاغلی است که انرژی زیادی مصرف می‌کند به دلیل مزایایش مورد توجه افراد قرار گرفته است.چطور ترید موفق داشته باشیم

برای پرش به بخش موردنظر کلیک کنید:

ترید یا معامله در بازارهای مالی به معنای خرید دارایی در قیمت پایین و فروش آن در قیمت بالاتر است. البته در برخی بازارها می‌توان ابتدا فروش انجام داد و سپس خرید (به این نوع معاملات Short trading گفته می‌شود).

دارایی که در بازارها خرید و فروش می‌شود می‌تواند هرچیزی باشد: سهام، اختیار معامله (آپشن)، ارز دیجیتال، یک ارز خاص و…

برای هرکدام از این دارایی‌ها بازارهای جداگانه‌ای با ویژگی‌های مختلف وجود دارد که در بخش‌های بعدی این مطلب به توضیح آنها می‌پردازیم.

پس از اینکه اینترنت و نرم‌افزاری خرید و فروش آنلاین دارایی‌ها گسترش یافت، تریدینگ طرفداران زیادی پیدا کرده است.

در زیر به برخی از مزایا و معایب معامله‌گری اشاره می‌کنیم تا این روش کسب درآمد را بهتر بشناسید.

برخی از مزایای معامله‌گری:

برخی از معایب معامله‌گری:

ما معتقدیم معامله‌گری (تریدینگ) و سرمایه‌گذاری با هم تفاوت دارند. سرمایه‌گذار کسی است که یک دارایی را با هدف نگهداری چندماهه یا چندساله خریداری می‌کند و هدفش کسب سود از طریق نوسانات کوتاه‌مدت نیست.

بیشتر بخوانید: آموزش اصول سرمایه گذاری (اینفوگرافیک)

در حالیکه هدف معامله‌گر، کسب سود از نوسانات ریز و درشت سهم در بازه‌های کوتاه‌مدتی مانند روزانه و چندساعت است.

به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن بازارها در کوتاه‌مدت، معامله‌گری نسبت به سرمایه‌گذاری نیازمند دانش و مهارت بیشتر است. زیرا نزولی یا صعودی بودن روندهای کوتاه‌مدت را سخت‌تر می‌توان تشخیص داد.

بطور مثال اگر شما امروز سکه طلا بخرید و یکسال دیگر بفروشید، به احتمال خیلی زیاد سود خواهید کرد. چندان مشکل نیست که صعودی بودن قیمت سکه را در یکسال بتوانید تشخیص دهید.

اما از سمت دیگر، تشخیص روند قیمت سکه در چندساعت آینده یا چند روز آینده مشکل‌ است.

این موضوع در سایر بازارها از جمله سهام، ارزهای دیجیتال، آتی زعفران و کالاهای دیگر صدق می‌کند.

ما در این بخش از بورسینس یک راهنمای جامعی برای معامله‌گری ارائه می‌کنیم و به سرمایه‌گذاری نمی‌پردازیم، با این حال برخی از نکات این مطلب می‌تواند برای سرمایه‌گذاری موفق نیز مفید باشد. می‌توانید راهنمای سرمایه‌گذاری را در این مطلب بخوانید.

وقتی صحبت از ویژگی‌های افراد موفق می‌شود، مطالب زیادی می‌توانید در مورد رازهای موفقیت در کار و زندگی بیابید. اغلب ویژگی‌های عنوان شده شامل تمرکز، اشتیاق، اعتماد به نفس، قابلیت تصمیم‌گیری و موارد اینچنین هستند.

این موارد صحیح است.

ولی در مورد تریدینگ، ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد. بهتر است قبلا از ورود به تریدینگ، بررسی کنید که آیا دارای این ویژگی‌ها هستید؟ و در صورتی که تصمیم قطعی برای ورود به تریدینگ گرفته‌اید چه ویژگی‌هایی را باید در خود رشد دهید؟

انضباط و نظم در معامله‌گری به چه معناست؟ این ویژگی همانند تمیز و مرتب بودن لباس یا داشتن ظاهر و رفتار صحیح و چیزی که در مدارس ابتدایی آموختید نیست.

منضبط بودن در معامله‌گری به معنای این نیست که روزانه 100 درصد زمان را پای کامپیوتر صرف کنید، بلکه معادل رعایت کلیه اصول و قواعد ترید است.

منضبط بودن در معامله‌گری به معنای متعهد بودن به بهبود روزانه در معامله‌گری است. باید به معامله‌گری به عنوان یک فعالیت جدی برای کسب سود بنگرید.

شما نمی‌توانید بگویید در معامله‌گری کمی منضبط هستم. یا شما منضبط هستید یا نیستید. این قضیه مانند حامله بودن یا نبودن خانم‌هاست. یک خانم نمی‌تواند بگوید کمی حامله هستم.

به عبارت دیگر منضبط بودن یا نبودن معادل صفر یا یک بودن است و هیچ حد وسطی وجود ندارد.

بازارها همواره در حال تغییر هستند.

همیشه روندهای جدید، استراتژی‌های متفاوت و ایده‌های تازه در این صنعت شکل می‌گیرد. باید اطمینان حاصل کنید که نسبت به این تغییرات انعطاف‌پذیری و آمادگی مناسب را دارا هستید.

اینترنت، دسترسی به این روندها و تغییرات را بسیار آسان کرده است.

همه معامله‌گران ضرر می‌کنند و شما نیز باید ضرر کردن را به عنوان یک واقعیت بپذیرید. برخی از افراد با توجه به ذهنیتی که از قبل داشته‌اند به هیچ عنوان قادر به هضم زیان مالی نیستند.

پول این افراد همیشه در بانک بوده و با کوچکترین زیان مالی برآشفته می‌شوند. در صورتی که چنین افرادی قصد ورود به حوزه معامله‌گری دارند باید ذهنیت خود را تغییر دهند.

وقتی می‌گوییم “همه ضرر می‌کنند” منظورمان تریدهای موفق نیز هست. اما تفاوت تریدرهایی که موفق می‌شوند با افرادی که از بازار خارج می‌شوند، این است که موفق‌ها در یادگیری از ضررها استاد شده‌اند و ضرر را به عنوان یک جزء از فعالیت‌شان قبول کرده‌اند.

یادگرفتن از ضررهای قبلی، تریدهای موفق را قادر می‌سازد ضررها را کاهش و سودها را افزایش دهند.

تریدهای شما منعکس کننده شخصیت شماست. استراتژی‌های دیگران نیز برای خودشان مناسب است.

نباید کاری که شخص دیگری کرده را دنبال کنید. باید وقتی بگذارید تا بازار را درک کنید، به اهداف شخصی خود در ترید بنگرید و با تمایلی که برای ریسک کردن دارید از ناحیه امن خود خارج شوید.چطور ترید موفق داشته باشیم

از دیگران یاد بگیرید ولی کپی‌کننده محض نباشید.

اگر سبک شخصی خود را در ترید دنبال نکنید، احتمال کمی وجود دارد که در بلندمدت موفق و خوشحال باشید.

باید بتوانید فکر کردن برای خودتان را یاد بگیرید. دنبال کردن خبرها و رویدادها در رسانه‌های مختلف خوب است اما باید اطمینان حاصل کنید تصمیمات شما از خودتان نشات گرفته و تحت تاثیر چیزهایی که خوانده‌اید یا توصیه‌های دیگران گرفته نشده است.

باید آنقدر یاد بگیرید که خودتان بتوانید تصمیمات خرید و فروش را اتخاذ کنید و مسئولیت آن تصمیمات را نیز بر عهده بگیرید.

به عنوان یک تریدر باید درک کنید که احساسات شما بزرگترین دشمن شما هستند. واکنش بیش از اندازه و احساسی به رویدادها می‌تواند بسیار مخرب باشد.

احساسات را نمی‌توان از بین برد. یک تریدر موفق، احساسات خود را می‌پذیرد و آنها را مدیریت می‌کند. تریدر موفق می‌داند چگونه زمانی که ترس یا حس طمع به او دست داده، رویکردی معقولانه در پیش بگیرد.

ترید پیشگیرانه (Proactive) یعنی به جای واکنش نشان دادن به رویدادها، بازار را از طریق دانسته‌های قبلی درک کنید.

فقط یک جنبه از معامله‌گری را فرا نگیرید، می‌توانید به دنبال یادگیری امواج الیوت، الگوهای هارمونیک و بسیاری دیگر از روش‌هایی باشید که در آنها مهارت ندارید.

یادگیری سایر بازارها نیز در حرفه‌ای شدن شما نقش دارد. مثلا اگر در آتی سکه معامله می‌کنید، بازار سهام و ارزهای دیجیتال را نیز به دانش خود بیفزایید.

باید نحوه کارکرد بازارها و تاثیرگذاری آنها بر یکدیگر را درک کنید، به این ترتیب تصمیمات بهتری در خرید و فروش‌ها خواهید گرفت.

یادبگیرید، حتی اگر در ابتدا خیلی سخت باشد و چیزی متوجه نشوید.

گاهی اوقات وسوسه خواهید شد کنار بکشید که این موضوع طبیعی است. اگر تصمیم راسخ برای حرفه‌ای شدن گرفته‌اید باید در هر حال به کار خود ادامه دهید.

یک معامله‌گر حرفه‌ای خیلی سریع ضررهای خود را محدود می‌کند ولی برای سیو سود عجله‌ای ندارد. تازه‌کارها معمولا وقتی یک معامله وارد سود می‌شود فوری آنرا می‌بندند زیرا ترس دارند سودشان از بین برود.

ثروت در چند هفته یا چندماه بدست نمی‌آید، باید بطور آهسته با پیاده‌سازی استراتژی صحیح معاملاتی جمع شود.

بنابراین معامله‌گر حرفه‌ای صبر دارد و علاوه بر مداومت در کار، دست به خرید و فروش عجولانه نمی‌زند.

ممکن است فروتن ماندن در زمانی که موفقیت‌هایی بدست آورده‌اید سخت باشد، اما این ویژگی نیز از جمله ویژگی‌های معامله‌گران موفق است. آنها هیچ‌گاه غرور و تکبر بیش از حد ندارند.

بسیاری از افرادی که به ترید علاقه‌مند می‌شوند ابتدا از طریق سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی با این زمینه آشنا شده‌اند. هدف از سرمایه‌گذاری، ایجاد ثروت در بلندمدت است.

سرمایه‌گذاری بلندمدت اغلب از طریق خرید سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و ETF ها انجام می‌شود. در این  سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران برای گرفتن تصمیمات سرمایه‌گذاری، نوسانات کوتاه‌مدت را نادیده می‌گیرند و به روند بلندمدت می‌نگرند.

پس از سال‌ها و حتی ده‌ها، ارزش مبالغ سرمایه‌گذاری شده در بیشتر مواقع افزایش می‌یابد و بازدهی مثبتی برای سرمایه‌گذار به همراه می‌آورد. بازدهی‌های بلندمدت با اثر سود مرکب که از سود نقدی سهام یا سود پرداختی صندوق‌ها بدست آمده افزایش می‌یابد.

اغلب افراد با این شیوه سرمایه‌گذاری به دنبال ایجاد ثبات و درآمد برای بازنشستگی خود هستند.

سودهایی که از معامله‌گری بدست می‌آید به عنوان درآمد شناخته می‌شود زیرا می‌توان آنرا در بازه‌های زمانی منظم کسب کرد. ولی سود سرمایه‌گذاری را نمی‌توان درآمد دانست، زیرا بازدهی واقعی سرمایه‌گذاری در بلندمدت است.

کسب سود در معامله‌گری از طریق خرید در قیمت پایین‌تر و فروش در قیمت بالاتر بدست می‌آید و خرید و فروش‌ها در زمان نسبتا کوتاهی انجام می‌شود.

بازه زمانی خرید و فروش، متناسب با سبک معامله‌گری می‌تواند از چند ثانیه تا چندماه باشد. در جدول زیر می‌توانید 4 سبک معامله‌گری اصلی و دوره‌های زمانی هرکدام را مشاهده کنید.

.

پوزیشن تریدینگ

این سبک تریدینگ (به انگلیسی Position Trading) شامل طولانی‌ترین دوره زمانی است و تریدها معمولا در دوره ماهانه تا سالانه انجام می‌شود. پوزیشن تریدرها ممکن است از ترکیبی از تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال در خرید و فروش استفاده کنند.

برای تحلیل دوره‌های زمانی طولانی‌مدت در پوزیشن تریدینگ، اغلب از نمودارهای هفتگی در تحلیل تکنیکال استفاده می‌شود.

معمولا در این سبک از معامله‌گری، نوسانات کوتاه‌مدت دارایی مدنظر نادیده گرفته می‌شود و هدف شخص کسب سود از روندهای میان‌مدت و بلند‌مدت‌تر است.

این سبک از معامله‌گری شباهت زیادی به سرمایه‌گذاری دارد. با این حال، سرمایه‌گذاری که شامل خرید و نگهداری طولانی‌مدت دارایی می‌شود فقط شامل کسب سود از روند صعودی بازار است و سرمایه‌گذار از روند نزولی بازار نمی‌تواند سودی کسب کند.

در سبک معاملاتی پوزیشن تریدینگ، کسب سود از بازار نزولی نیز انجام می‌شود (ابتدا فروش انجام می‌شود و سپس خرید، که اینکار را اصطلاحا استراتژی Short trading می‌نامند).

سوینگ تریدینگ

سوینگ تریدینگ (به انگلیسی Swing Trading) یکی از سبک‌های ترید است که در آن، معاملات در دوره‌های زمانی روزانه یا هفتگی انجام می‌شود و هدف تریدر کسب سود از نوسانات کوتاه‌مدت بازار است.

بطور کلی، سوینگ تریدرها روی تحلیل تکنیکال و رفتار قیمت برای تشخیص نقاط پرسود ورود به خروج استفاده می‌کنند. بنابراین در این سبک معاملاتی، معمولا به تحلیل بنیادی توجهی نمی‌شود.

معامله‌گران در این سبک معاملات پس از رسیدن قیمت به یک هدف خاص (براساس درصد یا قیمت مشخص) اقدام به خروج از بازار می‌کنند. این هدف در هر دو جهت بازار – هم منفی و هم مثبت – در نظر گرفته می‌شود.

به دلیل اینکه سوینگ تریدینگ در دوره زمانی چندروز تا چند هفته انجام می‌شود، نیاز به مانیتور و بررسی مداوم بازار ندارد. به همین خاطر، تریدرهایی که وقت کمتری برای بررسی مداوم و لحظه‌ای بازار ندارند معمولا به این سبک معاملاتی گرایش پیدا می‌کنند.

معاملات روزانه

دی تریدینگ (به انگلیسی Day Trading) به سبکی از ترید گفته می‌شود که تریدر در طول یک روز، موقعیت معاملاتی را باز کرده و می‌بندد. به عبارت دیگر در معاملات روزانه، معامله‌گر دارایی خود را برای روز بعد نگه نمی‌دارد و معامله خرید و سپس فروش را در عرض حداکثر چند ساعت انجام می‌دهد.

همه معاملات روزانه با قرار دادن یک حد سود (profit target)، حدضرر (stop loss) یا زمان خروج (time exit) پایان می‌یابد.

تحلیل تکنیکال، روش اصلی تحلیلی در معاملات روزانه است و نمودارهای چنددقیقه‌ای برای یافتن نقاط ورود و خروج مناسب بکار می‌رود.

معاملات روزانه فقط برای چنددقیقه تا چندساعت نگهداری می‌شود و به همین خاطر، در این سبک معاملاتی تحرکات بزرگ قیمت متداول نیست. پس معامله‌گران روی سودهای کوچک تمرکز دارند.

برای اهرم ساختن قدرت خرید، معامله‌گران از اهرم معاملاتی و مارجین استفاده می‌کنند تا با وارد کردن سرمایه بیشتر در یک معامله سود بیشتری بدست آورند.

معامله‌گری روزانه یک شغل تمام وقت است و معامله‌گر معمولا بطور مداوم بازار را تحت نظر دارد. حتی معامله‌گرانی که از نرم‌افزارها و ربات‌های معامله‌گری استفاده می‌کنند اغلب مراقب هستند تا به دلیل قطعی اینترنت یا سایر مشکلات، خللی در کار این ابزارها به وجود نیاید.

اسکالپ تریدینگ

اسکالپ تریدینگ (به انگلیسی Scalp Trading) یک سبک معامله‌گری بسیار فعالانه است که شامل خرید و فروش مداوم در یک دوره معاملاتی می‌شود.

اسکالپ تریدرها کوچکترین دوره زمانی تحرکات قیمت را هدف می‌گیرند و روی کسب سودهای بسیار پایین تمرکز دارند تا با جمع‌ شدن این سودها به درآمد مناسبی برسند.

در این سبک معاملاتی از حد سود و حد ضررها برای مدیریت موقعیت‌های معاملاتی استفاده می‌شود. موقعیت‌های معاملاتی اغلب از چندثانیه تا چنددقیقه متغیر هستند.

به خاطر اینکه سودهای معامله‌گران در اسکالپ تریدینگ بسیار کوچک است، اسکالپ تریدرها ممکن است ده‌ها و حتی صدها ترید را در هر دوره معاملاتی داشته باشند. به دلیل تعداد زیاد معاملات، اسکالپ تریدرها به دنبال کارمزد بسیار پایین برای معاملات می‌گردند زیرا در صورتی که کارمزد معاملات بالا باشد، سودهای آنها حتی ممکن است کفاف کارمزد معاملاتی را نیز ندهد.

اسکالپ تریدینگ از جمله سبک‌های بسیار پرریسک در معاملات است زیرا تریدر باید درصد تریدهای موفق بالایی را بدست آورد. همچنین به خاطر اینکه مقدار سودهای کسب شده معمولا کمتر از مقدار زیان‌هاست، تنها کافیست چند زیان بزرگ به تریدر وارد شود تا کل سودهای بدست آمده از بین برود.

دقت در این سبک معاملاتی بسیار مهم است و توجه مداوم به بازار در اسکالپ تریدینگ اهمیت زیادی دارد.

معاملات پرتعداد

معاملات پرتعداد (به انگلیسی High-Frequency Trading) سبک دیگری از معاملات سریع است که با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده تحلیل بازار و نرم‌افزارهای خاص انجام می‌شود.

تریدها در این سبک معاملاتی براساس شرایط بازار توسط بات‌های معامله‌گری و نرم‌افزارها ارسال می‌شود. 

این سبک معاملاتی توسط شرکت‌های بزرگ در بازارهای مالی بین‌المللی و با صرف هزینه‌های هنگفت انجام می‌شود.

به عنوان شخصی که قصد شروع تریدینگ را دارد باید بررسی کنید کدام سبک برای شما مناسب‌تر است. معیارهایی که باید در نظر بگیرید:

بطور کلی یک رابطه معکوس بین بازه زمانی معاملات و مقدار زمانی که باید برای معامله صرف کنید وجود دارد. به طور مثال، پوزیشن تریدرها ممکن است فقط چند ساعت در هفته برای بررسی و مدیریت معاملات‌شان نیاز داشته باشند ولی اسکالپ تریدرها نیاز باشد کل روز کاری را به شکلی فعالانه برای اینکار اختصاص دهند.

بسیاری از فعالان بازار – چه سرمایه‌گذار باشند و چه معامله‌گر – در یک دسته از این سبک‌های معاملاتی جا نمی‌گیرند. زیرا همواره در حال انجام معاملات در دوره‌های زمانی مختلف هستند.

مثلا ممکن است یک پوزیشن تریدر، دست به معاملاتی بسیار کوتاه‌مدت‌تر در طول روز نیز بزند.

بطور کلی برای تشخیص اینکه کدام سبک معاملاتی برای شما مناسب‌تر است، نیاز به تجربه دارید تا متوجه شوید با کدام سبک راحت‌تر هستید.

نوع بازار نیز در انتخاب سبک معاملاتی تاثیر دارد. مثلا در بازار سهام تهران، اسکالپ تریدینگ به دلیل وجود کارمزد بالا استراتژی چندان سودآوری نیست و این سبک معاملاتی برای بازارهای ارزهای دیجیتال به دلیل وجود پلتفرم‌های معاملاتی با کارمزد بسیار پایین، مناسب‌تر است.

ممکن است فردی که به تازگی قصد شروع ترید داشته باشد نداند از کدام بازار شروع کند.

برای افرادی که در ایران هستند گزینه‌های کمتری برای انتخاب وجود دارد چون با توجه به تحریم، بسیاری از بازارها، ابزارها، کارگزاری‌های بین‌المللی به ایرانیان خدمات ارائه نمی‌دهند.

عدم امکان باز کردن حساب‌های بانکی بین‌المللی نیز یک مشکل بر سر راه افرادیست که قصد دارند در بازارهای بین‌المللی مانند بورس‌های کشورهای مختلف مانند آمریکا، بورس‌های اروپایی و آسیایی به ترید بپردازند.

بازارهایی که تریدرهای ساکن ایران به آن دسترسی دارند را می‌توان به 4 مورد زیر دسته‌بندی کرد:

رشد ارزهای دیجیتال فرصتی مناسب برای ایرانیان مشتاق به معامله‌گری ایجاد کرده زیرا محدودیت‌های بسیار کمتری در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد و یک شخص عادی به سادگی و بدون داشتن شرایط خاص می‌تواند خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام دهد.

با این حال، شروع ترید در این بازار فرایند پیچیده‌تری نسبت به بورس تهران دارد.

اما بعد از آشنایی با بازار، کار تریدر ساده‌تر خواهد بود.

برای شروع ترید در بازار ارزهای دیجیتال، ابتدا شخص باید ریال خود را به بیت‌کوین (یا هر ارز دیجیتال پرطرفدار دیگری که با ریال قابل خرید است) تبدیل کند، سپس بیت‌کوین را در یک پلتفرم معاملاتی مناسب وارد نماید. آنگاه می‌تواند در آن پلتفرم دست به خرید و فروش بزند.

مزایای ترید در ارزهای دیجیتال

معایب ترید در ارزهای دیجیتال

جزییات بیشتر را در مطالب زیر دنبال کنید:

آموزش خرید و فروش ارز در پلتفرم Binance

راهنمای کامل پلتفرم معاملاتی Coinex (توصیه ما)

مارجین تریدینگ در بازار ارزهای دیجیتال

6 اپلیکیشن برتر برای بررسی بازار ارزهای دیجیتال

بات هوشمند معامله‌گری ارزهای دیجیتال

نرم‌افزار معاملات اتوماتیک ارزهای دیجیتال

.

بورس تهران به عنوان یک بازار قانونمندتر و سازمان‌یافته‌تر، گزینه کم‌ریسک‌‌تری نسبت به ارزهای دیجیتال است.

در بورس تهران امکان خرید و فروش انواع اوراق بهادار مانند سهام، ETF ها، حق تقدم و… بصورت آنلاین و لحظه‌ای وجود دارد.

مزایای ترید در بورس تهران

معایب ترید در بورس تهران


جزییات بیشتر را در مطالب زیر دنبال کنید:

آموزش شروع معامله‌گری و سرمایه‌گذاری در بورس

اولین قدم برای خرید سهام چیست؟

نحوه انجام معاملات آنلاین سهام

دریافت کد بورسی آنلاین

.

بازار آتی سکه بازاری است تحت نظارت سازمان بورس که مردم در آن به معامله‌گری سکه طلای تمام بهار آزادی می‌پردازند. معاملات به صورت آنلاین یا تلفنی انجام می‌شود و می‌توان بدون رد و بدل کردن سکه فیزیکی و از خانه یا هرجای دیگر با داشتن اینترنت در این بازار سود یا زیان کرد.

​بازار آپشن یا اختیار معامله نیز یک بازار جذاب در دنیا است که مدتی است در ایران هم به صورت رسمی توسط سازمان بورس شروع به فعالیت کرده است.

ما در حال حاضر می‌توانیم در بازار آپشن سکه و سهام فعالیت کنیم و با چند برابر دارایی خود در این بازار فعالیت کنیم. به این قابلیت اهرم می‌گویند. با اهرم سودها و زیان‌های شما چند برابر می‌شود.

مثلا اگر قیمت سکه 3 برابر شده است و ما به جای سکه، آپشن سکه را خریداری کرده بودیم، اکنون دارایی ما بیش از 12 برابر شده بود.

مزایای ترید در بازار آتی و آپشن

معایب ترید در بازار آتی و آپشن

جزییات بیشتر را در مطالب زیر دنبال کنید:

معاملات آتی سکه طلا چگونه انجام می‌شود؟

سریعترین روش یادگیری بازار آتی و آپشن

.

فارکس اصطلاحی است برگرفته از دو کلمه‌ی Foreign Exchange که به معنی تبادل پول خارجی است. به بیان ساده‌تر، فارکس بازاری برای تبدیل ارزهاست.

بازار فارکس از نظر حجم معامله بزرگ‌ترین بازار است و قابلیت نقدشوندگی بالایی دارد. بنابراین امکان ورود و خروج به آن با هر یک از ارزهای عمده‌ی دنیا در کسری از ثانیه وجود دارد.

غیر از بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ، معامله‌گران خرد بسیاری نیز در این بازار به ترید می‌پردازند تا از حجم عظیم گردش پولی این بازار که روزانه حدود 3 تا 4 تریلیون دلار است سود بدست آورند.

مزایای ترید در فارکس


معایب ترید در فارکس


جزییات بیشتر را در مطالب زیر دنبال کنید:

مقایسه فارکس و بورس تهران (به همراه نظرات سایرین)

افتتاح حساب آزمایشی برای تمرین معاملات (با پشتیبانی فارسی)

افتتاح حساب واقعی در بروکر و شروع معامله (با پشتیبانی فارسی)

.

در جدول زیر معایب و مزایا بازارها را بطور یکجا مشاهده کنید.

 

نمی‌توان تریدری پیدا کرد که از نمودارها برای تحلیل بازار استفاده نکند.

تحلیل تکنیکال که به نام تحلیل نموداری، تکنیکی یا فنی نیز شناخته می‌شود به دلیل قوانین و اصولی که داراست در همه بازارهایی که قیمت دارایی‌ها با عرضه و تقاضا نوسان می‌کند قابل پیاده‌سازی است.

بنابراین تفاوتی ندارد که قصد معاملات سهام، ارز دیجیتال، آپشن و… را داشته باشید، تحلیل تکنیکال اصلی‌ترین مهارتی است که باید کسب کنید.

تحلیل تکنیکال بر سه اصل استوار است:

توضیح جامع این 3 اصل را اینجا بخوانید

.

برای یادگیری سریع و جامع تحلیل تکنیکال می‌توانید این بسته آموزشی را تهیه کنید (برای مشاهده جزییات کلیک کنید)

علاوه بر تحلیل تکنیکال، روانشناسی بازار نیز برای موفقیت در بازارها حیاتی است.

همه توضیحات را خواندید ولی از کجا باید شروع کرد؟ ابتدا باید بررسی کنید که آیا برای معامله‌گری مناسب هستید یا نه؟ شاید تیپ شخصیت شما با تریدینگ سازگار نباشد.

ترید نیاز به زمان کافی، صبر، یادگیری مداوم، یادداشت برداری، اصلاح اشتباه و صرف زمان در پشت کامپیوتر دارد. با وجودیکه ترید را می‌توان از طریق موبایل نیز انجام داد اما اغلب اوقات برای کار با نرم‌افزارها، بررسی بهتر بازار و انجام کارهای دیگر مرتبط با ترید نیاز به کامپیوتر داشته باشید.

پس از آن باید بازار مناسب با شرایط خودتان را انتخاب کنید. در همه بازارها نوسان و فرصت سود وجود دارد، حتی زمانی که بازارها رونقی ندارند، یک تریدر حرفه‌ای می‌تواند به کسب درآمد بپردازد.

پس از انتخاب بازار، باید نقدینگی خودتان را را وارد آن بازار کنید. انجام اینکار در بازارها متفاوت است.

در بورس تهران، آپشن و آتی سکه و فارکس نیاز به کارگزار یا بروکر دارید، در حالیکه در ارزهای دیجیتال با پلتفرم‌های معاملاتی و صرافی‌ها سروکار خواهید داشت.

برای بورس تهران، آپشن و آتی سکه با حساب بانکی خودتان می‌توانید واریز و برداشت را انجام دهید ولی در مورد ارزهای دیجیتال و فارکس، باید ریال را به ارز موردنظر تبدیل کنید.

برای فارکس، روش تبدیل ریال به دلار یا یورو را می‌توانید از بروکر خود جویا شوید. زیرا بروکرهایی که با فارسی‌زبانان کار می‌کنند دارای پشتیبانی فارسی هستند.

در مورد تبدیل ریال به ارزهای دیجیتال، سایت‌هایی وجود دارند که این ارزها را به فروش می‌رسانند اما طبق تجربه، بهتر است بیت‌کوین، اتریوم یا دلار تتر تهیه کنید و سپس با انتقال این ارزها به پلتفرم‌های معاملاتی به ترید بپردازید.

زیرا اینها ارزهای محبوب‌تر و شناخته‌شده‌تر هستند و با قیمت مناسب‌تری می‌تواند آنها را بیابید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تبدیل ریال به ارز دیجیتال، خرید بیت‌کوین از طریق سایت Localbitcoins است.

مطلب مرتبط: روش خرید بیت‌کوین با ریال

اگر برای شروع ترید سردرگم هستید و نمی‌دانید چطور باید دارایی مناسب برای خرید را انتخاب کنید این مطلب را بخوانید: با این 3 گام فرایند ترید را ساده کنید

جواب کوتاه این است: محدودیتی وجود ندارد.

ولی همانطور که پتانسیل کسب سود در معامله‌گری بالاست، احتمال زیان نیز زیاد است. با این حال، اگر محتاطانه، با یادگیری و طبق اصول پیش بروید احتمال زیان سنگین را به میزان زیادی کاهش خواهید داد.

سودی که یک تریدر می‌تواند کسب کند به سرمایه او نیز بستگی دارد. درست است که با سرمایه بسیار پایین نیز می‌شود شروع به ترید کرد ولی هرچقدر سرمایه شخص بالاتر باشد علاوه بر اینکه می‌تواند معاملات بهتری داشته باشد، سود بیشتری نیز کسب می‌کند.

مثلا اختلاف فاحشی بین سود 10 درصدی که با سرمایه 5 میلیونی بدست می‌آید با سود 10 درصدی که با سرمایه 100 میلیون بدست می‌آید وجود دارد.

سود 10 درصدی با 5 میلیون، فقط 500 هزارتومان خواهد بود ولی اگر سرمایه 100 میلیون تومان باشد، 10 درصد سود معادل 10 میلیون تومان است.

به همین ترتیب، زیان نیز می‌تواند بالا باشد و شخصی که با سرمایه بالا زیان می‌کند، مقدار ریالی زیان بیشتر خواهد بود.

‌بسیاری از اوقات تریدرها فقط روی نتیجه کار تمرکز می‌کنند که آیا سودی از ترید بدست آورده‌اند یا نه. مخصوصا زمانی که به عنوان یک تازه‌کار شروع به کار کردید، افتادن در این دام بسیار ساده است.

به عنوان یک تازه‌کار فکر می‌کنید تریدهای شما یا سیاه است یا سفید (حد وسطی وجود ندارد) یا سود می‌کنید یا زیان، یا شکست می‌خورید یا برنده می‌شوند.

مشکل این نوع طرز فکر، در جستجو بودن برای یک ترید بی‌نقص است. بنابراین اشتباه است که بخواهید همیشه برنده باشید. نیازی هم به همیشه برنده بودن نیست، حتی اگر 60 درصد تریدهای شما سود داشته باشند در گذر زمان می‌توانید ثروت بالایی جمع کنید.

بازارها را هیچ‌کس نمی‌تواند دقیقا پیش‌بینی کند. هیچ‌کس کنترلی روی بازارهای بزرگ ندارد.

به همین دلیل، باید ضرر را بخشی از ترید بدانید ولی تعداد ضررها و مقدار آنها را تا حد ممکن کم کنید تا این ضررها سودهای شما را نبلعند.

باید به میانگین سود و زیان‌ها بنگرید و ببینید آیا استراتژی که در پیش گرفته‌اید کارساز است؟

وقتی قصد شروع یک ترید را دارید، هدف‌تان پیاده‌سازی صحیح و کامل استراتژی‌تان باشد و نه صرفا کسب سود. شاید این توصیه برایتان عجیب باشد چون هدف از ترید کردن کسب درآمد است.

وقتی روی پول تمرکز می‌کنید شاید هیجانات بازار شما را از مسیر خارج کند، مثلا خبری خاص را ببینید و با ترس دارایی خود را بفروشید؛ در حالیکه هنوز قیمت به حدضرر شما نرسیده است.

ولی وقتی روی پیاده‌سازی درست و اصولی ترید متمرکز باشید و پول را از یاد ببرید، هیجانات روی شما تاثیر کمتری خواهد گذاشت.

تمرکز روی فرایند ترید و صحت پیاده‌سازی استراتژی یک مزیت دیگر نیز دارد: شما با پیاده‌سازی کامل استراتژی‌تان، نقص‌های آنرا تشخیص خواهید داد و آنرا رفع خواهید کرد.

مقالات مرتبط با آموزش معامله‌گری را اینجا بخوانید

در صورتی که تجربه یا سوالی در مورد ترید دارید در بخش نظرات بنویسید.

 

قصد شروع سرمایه‌گذاری در بورس را دارید؟ اولین قدم این است که افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

درود بر شما
مطالب برای مقدمه بسیار کامل و مفهومی بودند.
راستش من دنبال یک برنامه یا سایت هستم برای تمرین ترید که از پول و ارز غیر واقعی استفاده میشه. میتونید بهترینش رو پیشنهاد بدید؟ ممنون میشم.

سلام و درود، بله یه سایت هست با آدرس testnet.binancefuture.com که میتونید معاملات فیوچرز ارز دیجیتال رو بطور آزمایشی (بدون درگیر شدن پول واقعی) داخلش انجام بدید.
البته باهاش کار نکردم و نمیدونم تا چه حد میتونه کمک کنه.

سلام. خیلی خوب توضیح دادین سپاسگزارم… سربلند باشید

سلام، خواهش میکنم.
ممنون از همراهی شما دوست گرامی.

سلام خسته نباشید
من یه تازه کارم و یه شخص خارجی یه سایت بمن معرفی کرده خواستم نظر شمارو بپرسم ببینم میشه بهش اعتماد کرد یا نه؟
از همون سایت هایی هست که سرمایه میزاری و روزانه یه مقدار بهت سود میده

سلام وقت بخیر
به هیچ عنوان به این پیشنهادات توجه نکنید
در مورد تشخیص کلاهبرداری ها این مطلب میتونه کمک کنه:https://www.bourseiness.com/46477/identify-scams

واااقعا ممنون
بالاخره بعد از مدتهای طولانی یک مقاله فارسی پیدا کردم که ترید رو به زبان خیلی روان و زیبا توضیح داده . واقعا تشکر میکنم و امیدوارم به این کار با انرژی ادامه بدید.
واقعا لذت بردم .

ممنون از انرژی مثبت شما.

سلام میخام صفر تا صد ارزهای دیجیتالی و ترید رو یاد بگیرم ، چیکار کنم ؟

سلام دوست عزیز ممنون از این همه وقتی که میذارید…
راستیتش من هیچ اطلاعاتی در رابطه با تریدینگ شدن و بورس ندارم و اولین بار اطلاعاتی که شما دادین خوندم.بنظرتون ارز دیجیتال خرید کنم خوبه؟و اینکه چطور باید خرید کنم ممنون میشم راهنماییم کنید🙏🏻🙏🏻🙏🏻

سلام وقت بخیر
اگه پیگیرش باشید و یاد بگیرید میتونه یه منبع درآمد باشه
بدون یادگیری فقط سرمایه‌تون رو از دست میدید

سلام ممنون از سایت خوبتان
در نمودار سهام شرکت یک خط قرمز افقی هست.
اگر ممکنه آن را توضیح بدهید ممنون هستم.

سلام برای ورود به مفید تریدر باید لوگین و پسورد را چه چیزی وارد کنیم راهنمایی کنید برای ترید کردن چه کاری باید انجام دهیم

سلام
براي يوزر بايد شماره موبايل و براي پسورد بايد كد ملي زده شود اگر وارد نشد، فراموشى رمز عبور را بزنيد.

موفق باشيد

نظر شما درباره کانال ها یا سایت هایی که در ازای مبلغی اشتراک ماهانه سیگنال ترید توبایننس و بیتمکس میدند چیه؟ شما خودتان پوزیسین ترید را پیدا میکنید یا از جایی سیگنال میگیرید؟ یعضی ها میگند که تریدر حرفه ای حاصل زحمات و تحلیل هاش را نمیفروشه.و این کانال ها و سایت ها فقط هدف شان جذب پول هست و سیگنال هاشون به استاپ میخورند .نظر شما چیه؟

من از کیفیت سیگنال‌هایی که میدن خبر ندارم.
با این حال سیگنال به خودی خود نمی‌تونه باعث سود در بلندمدت بشه. شاید یک یا چندبار سود حاصل شد ولی وقتی شخص اصول و قواعد مدیریت ریسک، کنترل احساسات و… رو بلد نباشه همون سودها رو به ضرر تبدیل میکنه.
به جای خرج کردن برای سیگنال گرفتن بهتره روی یادگیری خرج بشه.
من فعالانه ترید نمی‌کنم که هر روز در حال خرید و فروش باشم، در طول مدتی که بازار منفی هست و قیمت‌ها افت میکنه کم کم ‌میخرم و در بازار صعودی کم کم می‌فروشم.

سلام خسته نباشید نحوه حساب کردن میزان سود آوری در تریدینگ ویو بر حسب دلار چگونه است؟

سلام، منظور شما رو متوجه نشدم. محاسبه درصد فرقی نداره کجا باشه.

درود به شما آقای جهاندیده
میخواستم نظرتون رو در رابطه با سرمایه گذاری در GCG ASIA بدونم اگه امکان داره،

با سپاس فراوان

سلام، چیزی درباره اش نشنیدم.

سلام

میخواستم بدونم الان که بازار فارکس غیر قانونی چه طور میشه حساب بازکرد و شروع به فعالیت کرد توی این بازار؟
ایا کارگذاری هست که بهش مراجعه کنیم ؟

سلام جناب جهاندیده..من یکسالی ارزهای دیجیتال رو زیر نظر دارم و سعی کردم بدون اطلاع وارد نشم..حالا میخوام با سرمایه کم اسکالپ ترید رو شروع کنم..راهنمایی میخواستم بعد از خرید ارز، چون ارزهای مورد نظر من جز ارزهای مطرح نیستن، از کدوم سایت شروع کنم که بیشترین تعداد ارز با کمترین هزینه رو ساپورت میکنه..ممنون از لطف همیشگی و بی منت شما به همه ی دوست داران ارزهای دیجیتال

سلام وقت بخیر
در مورد پلتفرم های معاملاتی، در حال حاضر من بیشتر از kucoin و binance و گاهی coinex استفاده میکنم

افقط کافیه یک بار با IP ایران وارد بشید حساب شما غیر فعال خواهد شد ضمنا جدید برای افتتاح حساب نیاز به مدارک هویتی می باشد. اگر قبلا حساب کاربری درست کردید موقع برداشت از شما مدرک هویتی می خواهند برای واریز به حساب مدرکی نمی خواهند که بتونند ارز دیجتال رو بلوکه کنند.

با عرض سلام خدمت جناب جهاندیده
چنتا سوال دارم
1_ از چه طریق میتونم ریال به ارز دیجیتال تبدیل کنیم و بلعکس؟
2_ایا وقتی ارز دیجیتال طی چند ماه اینده به قیمت بالایی برسد ،برای فروشش به مشکلی برنمیخوریم؟مـلا اینکه کسی نخره
3_نرخ کارمزد سایت های معروف با صرافی های ارز دیجیتال در تهران تفاوت چشمگیری دارد؟

سلام جناب جهاندیده عزیز
قبل از هر چیز میخواستم بگم من تو قسمتهای مختلف سایت از شما راهنمایی های زیادی گرفتم و بخاطرش از شما سپاسگذارم.

استاد من میخوام تو فارکس هم فعالیت داشته باشم، شما چه کارگذاریهایی رو پیشنهاد میدید؟

سلام، وقت بخیر
در مورد فارکس پیشنهاد بروکر خاصی ندارم.

سلام استاد جهاندیده عزیز
خیلی ممنون از مطالب کامل و بی نقصی که میزارین.
و چقدر خوبه که به همه نظرات و سوالات پاسخ میدین.
خسته نباشین و خداخیرتون بده.

سلام و درود
سلامت باشید

سلام استاد جهاندیده.
ببخشید بهترین سایت برای ترید چیه آیا سایت های مختلفی برای ترید وجود داره؟؟؟
و چگونه باید شروع کرد برای یادگیری چند ساعت در روز زمان لازمه؟؟؟
اگه به صورت معمولی یاد بگیریم چقدر طول می‌کشه که یک تریدر حرفه ای بشیم؟؟؟

سلام، بستگی به این داره در چه بازاری میخواید ترید کنید
برای بورس تهران و بازار آتی، کارگزاری آگاه مناسبه
برای ارزهای دیجیتال، بایننس و kucoin
برای ارزهای جهانی من تجربه خاصی ندارم

سلام آقای جهاندیده.
۳ سوال دارم ممنون میشم جواب بدید.
۱. حداقل سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال و فارس چقدره؟؟؟
۲. چند ماه طول می‌کشه یک تریدر حرفه ای بشیم؟؟؟
۳. بازار فارکس از سوی سازمان بورس غیر قانونی اعلام شده آیا کسب درآمد از فارکس حرام است؟؟؟
با تشکر از شما

سلام،
1. حداقل سرمایه برای ترید کردن در هر دو بازار خیلی کم هست و با مبالغ کمی مثل 200 دلار هم میشه ترید کرد
ولی با این پول انتظار زیادی هم نباید داشت
2. چندماهش رو شما باید بگید، چون شمایید که وقت میذارید نه من.
3. غیرقانونی اعلام شده و این راهنما بیشتر برای کسانی هست که مقیم خارج کشور هستن

آقا سلام ترید زدن حلاله یا حروم ؟؟؟ در اصل میشه گفت ما داریم پیش بینی میکنیم دیگه

سلام . من یه کد بورسی برا فرابورس دارم . مثلا چجوری باید شروع ب خرید و فروش کنم . سایت خاصی هست . از طریق سجام هم احراز هویت شدم

سلام، کارگزاری که ازش کد گرفتید باید لینک دسترسی به معاملات رو برای شما ارسال کرده باشه. اگر دریافت نکردید با کارگزارتون تماس بگیرید.

بورسینس چه نوع موسسه و زیرمجموعه کجاست؟بجای مقالات پراکنده بهتر نیست بسته های اموزشی در حوزههای مربوطه ارایه کنید.؟

ما دوره های آنلاین هم داریم، در این صفحه میتونید ببینید: https://market.bourseiness.com

سلام آقای جهاندیده
یه سوال داشتم آیا بعد از چندسال کار در بورس و تقریبا حرفه ای شدن(مثلا 2یا3سال) میشه به عنوان یک شغل به بورس نگاه کرد؟
یه شغل مثل رئیس شرکت بودن یا صاحب بیزنس بودن؟با در آمد بالا؟

سلام و درود
به خیلی چیزها بستگی داره که مهمترینش میزان سرمایه و توانایی شما در کسب سوده
میزان سرمایه رو خود شما باید حساب کنید
برای تشخیص میزان سرمایه، فرض کنید سالیانه 30-40 درصد تورم داریم، هزینه های ماهیانه زندگی تون رو هم دربیارید و ببینید با سرمایه ای که در اختیار دارید باید سالیانه چند درصد در بورس یا هر بازار دیگه ای سود کنید تا همه اینها رو پوشش بده و سرمایه تون هم رشد کنه.
بر فرض مثال، شاید در شهر کوچکی زندگی میکنید و خونه دارید و هزینه ماهیانه شما از 3-2 میلیون تومن بیشتر نباشه
یا شاید در تهران زندگی میکنید، خونه ندارید و هزینه های شما خیلی بیشتر از اینهاست
و…
پس بستگی به میزان سرمایه شما داره و اینکه آیا منبع درآمد دیگه ای دارید که بتونید روش تکیه کنید یا نه.
بطور کلی این سبک زندگی که فقط بخواید با ترید کردن زندگی رو بگذرونید برای همه مناسب نیست چون کسب سود مداوم و پیوسته از بازار واقعا مشکله.
ترید کردن نیاز به آرامش روحی داره، اگه هزینه های زندگی تامین باشه میتونید با خیال راحت ترید کنید.

سلام، به ترید علاقه دارم، دنبال مرجعی به زبان ساده واسه آموزش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال هستم، ممنون میشم راهنمایی کنید.

سلام. برای یادگیری تحلیل تکنیکال این دوره آنلاین رو ببینید

سلام آقای جهاندیده ،من می خوام ترید زعفران رو شروع کنم باید چکار کنم
ممنون میشم اگر راهنمایی های لازم رو بدید.مرسی

سلام، وقت بخیر
در مورد ترید آتی زعفران این مطلب رو بخونید

سلام،
Short Squeeze رو میشه توضیح بدید؟

و اینکه من برای دریافت جواب سوالم باید به همین صفحه مراجعه کنم یا اینکه ایمیل دریافت می‌کنم ، یا هر دو؟
مرسی

سلام
Short کردن به معنای فروش استقراضی هست.
بعضی از پلتفرم های معاملاتی و بروکرها این قابلیت رو دارند
اما در بورس تهران فعلا امکان Short کردن سهام وجود نداره ولی خبرهایی هست که قراره این قابلیت اضافه بشه.
Short Squeeze به طور خلاصه به شرایطی گفته میشه که:
معامله گران زیادی در یک دارایی فروش استقراضی انجام دادند ولی قیمت دارایی شروع به رشد میکنه و Short کننده ها با تحمل ضرر مجبور به بستن موقعیت معاملاتی شون میشن

سلام ،من به همراه دوستم کانال مطمئنی زدیم و با کمپانی بزرگی که تمام سرمایه اش از خرید هستش و در حد چند صد تریلیون می باشد همکاری میکنیم و این قابلیت رو داریم که سوییفت اقدام کنیم د سرتاسر دنیا
برای به روز بودنم میخواستم ازتون خواهش کنم اگر در مورد بانکری اطلاعات خوبی دارید بفرمائید

از مزایای بازار فارکس فرمودید: معاملات 24 ساعته / 7 روز هفته / 365 روز سال، مطمئنی برادر؟

24ساعته و 5روز در هفته هست

سلام من با سرمایه کم ولی اگه بخوام میتونم به خاطر تصادفی که کردم از کار افتاده شدم و کل دارییم یه 150 میلیونی میشه که یک خونه مسکن مهری هستش درامدی هم ندارم میشه لطف کنین و منو راهنمایی کنین ؟

سلام، سوال شمارو متوجه نشدم. اگه میخواید وارد بازار بشید و ترید کنید، بهتره اول از جایی درآمد داشته باشید که کفاف مخارج شمارو تامین کنه.
از این لحاظ عرض میکنم چون اگه بخواید واقعا تریدری حرفه ای بشید که مخارج شما از این راه تامین بشه، زمان زیادی طول میکشه. چون حرفه ای شدن نیاز به زمان داره.

سلام دوست عزیز یک پیشنهاد دارم براتون برید دمبال سایت هایی که براشون که کار میکنید در خونه بهتون پول میدن من تا حالا شنیدم کسی در ماه بیش از هزار دلار از این راه در میاره تازه هیچ سرمایه ای هم لازم نیست ولی بعضی از سایت ها هستن که از شما همون اول پول میگیرن بعد شما شروع به کار میکنید و هرچه قدر شما بیشتر پول بدین بیشتر سود میده برای کاری که کردید ولی این سات ها یکم ریسک داره چون امکان کلاه برداری وجود داره و این ها هم بیشترشون خارجی هستن

سلام امیر حسین جان
داداش منظورت از اون سایت هایی که بصورت رایگان میشه داخلشون کار کرد و درآمد کسب کرد چیه؟ آیا منظورت همون سایت های فاست یا کلیکی اینجور سایت هاست؟ چون من داخل اینا عضوم اما بدون زیرمجموعه درآمد فوق العاده ناچیزی دارند این سایتی که شما فرمودی چه سایتیه و چ کار باید کرد دقیقا؟ من بیماری استئوژنز ایمپرفکتا( اختلال استخوان زایی) دارم و خونه نشینم بیرون از منزل نمیتونم کار کنم متاسفانه تو جامعه ما هم برای معلولین ارزش قائل نمیشن چه برسه به اینکه بخوان کار بدن بهشون ممنون میشم معرفی کنی اگه همچین کاری هست که بشه با موبایل انجام داد این آیدی تلگرام من
Mahdi4340@

ممنون از همه ی مطالب خوبی که اراعه دادید

خوشحالیم که استفاده کردید

سلام و عرض ادب
ببخشید یه سوال داشتم از خدمتتون که خیلی واسم مهمه و تا حالا جوابی وتسش پیدا نکردم لطفا پاسخ بدید تشکر
شما بروکری در فارکس می شناسید که اولا مثل غالب بروکر ها معاملاتش به شکل صوری نباشه و واقعا اون ارز یا سهم را خرید و فروش کنه و ثانیا اینطور نباشه که بروکر از جیب خودش خودش اعتباری به معامله گر نده و بعدا سودشو طلب کنه یا حداقل استفاده از این مورد اختیاری باشه
اصلا همچین بروکری هست و اگه هسا چیه میشه راهنمایی کنید
خیلی لطف میکنید سپاس فراوان

سلام
میشه برای پاسخ این سوال راهنمایی کنید؟
کدامیک از گزینه ها اوراق مشتقه نمی باشد؟
1 ) اختیار خرید
2 ) آتی سهام
3 ) سهام جایزه
4 ) آتی سبد سهام
5 ) حق تقدم

سلام، فکر میکنم گزینه سهام جایزه درست باشه.

سلام
برای یادگیری ترید و بررسی تکنیکال بازار طلا و دلار و سکه داخلی از کجا و به چه ترتیبی باید شروع کنم؟

سلام من میخواستم در صرافی آنلاین ترید کنم یک سایت خوب و مطمئن میخواستم که ایرانی هارم ساپورت کنه

سلام، برای ترید ارزهای دیجیتال بهتره فقط با vpn و پراکسی وصل بشید
ما با سایت های kucoin، بایننس کار میکنیم و مشکلی تا الان نداشتیم
ولی ریسک مسدود شدن حساب یا هک همیشه هست

سلام ميشه يكم اطلاعات در مورده شركت يونيك هم بدين

سلام، اطلاعی ندارم.

به نظر شما توی بازار ارز دیجیتال بهتر هست ترید کنیم یا سایت الیمپ ترید ریسک کدوم کمتره و کدوم رو بهتر و زودتر میشه یاد گرفت و سود کدومش بیشتره؟؟؟
درباره بازار ارز دیجیتال و سایت الیمپ ترید یکم توضیح بدید ممنون میشم.

در هر بازاری میشه سود کرد
با الیمپ ترید آشنایی ندارم
ارزهای دیجیتال رو ترجیح میدم

سلام
من با اندک سرمایه ای که دارم میخوام شروع به سرمایه گذاری کنم. ولی از طرفی زمان آموزش دیدن ترید رو ندارم و از طرفی قدرت ریسک پایین و جسارت کمی جهت سرمایه گذاری در بروکرها دارم.
آیا منبعی وجود داره که صحت و درست بودن بروکرها رو تایید کنه؟
آیا اطلاعی در مورد بروکرهای gelios یا GCG asia دارید؟
اصلا آیا سرمایه گذاری در بروکرها رو صحیح میدونید؟

سلام، سراغ سایتها و بروکرهای متفرقه ای که اسم بردید نرید
با جایی کار کنید که اغلب ایرانیها کار میکنن
pcm broker گزینه بدی نیست

سلام آقای جهان دیده عزیز

بنده میخوام مقداری بیت کوین بخر و بزارم کنار تا سال آینده یا سال های آینده.

کیف پول کاغذی مورد اطمینان هست ؟؟

و آیا با کیف پول کاغذی در آینده در صرافی های مجاز ترکیه میتونم مبلغ دلاریش رو دریافت کنم ؟

سلام، در مورد کیف پول کاغذی بیت کوین اینجا توضیح دادیم
اگه کیف پول رو به شیوه امن بسازید امنیت خوبی داره
برای خارج کردن مبالغ از کیف پول کاغذی باید اون رو در یک کیف پول نرم افزاری مثل coinomi یا هر کیف پول دیگه ای که امکان ایمپورت کلید خصوصی رو داره وارد کنید
بعد میتونید تراکنش رو انجام بدید و بیت کوین رو به صرافی یا هر جایی که میخواید بفرستید

سلام آقای جهان دیده. بروکر PCM فارسی هست؟ آیا مورد اطمینان هست؟ یه راهنمایی کنین

سلام، بله زبان فارسی داره و گزینه بدی نیست.
اطلاعات بیشتر رو در سایتشون بخونید

سلام ایا شما olymptrade را برای کسب دارمد مناسب می دانید

سلام، تجربه ای باهاش ندارم

سلام استاد. من خیلی به اموزش دادن علاقه دارم در حال حاظر 23 سالمه و دوس دارم در اینده کارگزار بورس بشم .چه مسیری رو باید طی کنم ؟

سلام، منظور شما استخدام در کارگزاریه؟
اگه بله باید رشته شما مرتبط با مالی باشه، حداقل لیسانس داشته باشید
یا اینکه مهارت بسیار بالایی در بورس، تحلیلگری، حسابداری و مالی کسب کنید

سلام. ممنون از آموزشهاتون
من چند بار برای افتتاح حساب رایگان و دریافت کد معاملاتی ثبت نام کردم ولی موفق نشدم. به راهنمایی بیشتر نیاز دارم و در صورت امکان تماس تلفنی
با تشکر

سلام، وارد این صفحه بشید و از بخش پیگیری یا تکمیل ثبت نام، وضعیت رو ببینید.
در صورت نیاز به تماس، شماره تماس رو از بخش “تماس با ما” در صفحه اشاره شده بردارید

سلام تشکر از ارائه مطالب ارزنده. بنده کد بورس دارم و توسط درگاه یکی از کارگزاری ها معاملات برخط انجام میدهم. مدت کوتاهی ست که جذب این بازار شدم. خوشحال میشم اگر راهنمایی کنید چگونه میتوانم در بازار فارکس نیز خرید و فروش کنم. تشکر فراوان

سلام، در یک بروکر افتتاح حساب انجام بدید
مثلا PCM
ازشون بخواید منابع آموزشی رو در اختیار شما قرار بدندلینک عضویت حساب دمو

خیلی حال کردم با مطالبت دمت گرم

فدای شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ما در بورسینس به شما کمک می‌کنیم:

• منابع درآمد دیگری برای خودتان بسازید
• کسب‌وکارتان را رشد دهید
• ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
• از سرمایه‌تان برای کسب سود استفاده کنید
• سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بدانید

ایمیل‌تان را وارد کنید تا جدیدترین مطالب به ایمیل‌تان ارسال شود:

بعد از ثبت ایمیل لینک تایید برایتان ارسال می‌شود، لطفا روی آن کلیک کنید

سلب مسئولیت: در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (اوراق بهادار، بازار آتی، طلا و ارز و…) ارزش دارایی‌ها ممکن است به سرعت تغییر کند و ریسک از دست رفتن سرمایه وجود دارد. محتوای موجود در سایت بورسینس صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و نظرات شخصی نویسنده را منعکس می‌کند. بورسینس هیچ منفعت یا مسئولیتی در قبال سود و زیان کاربران ندارد و مسئولیت استفاده از تمامی مطالب و محتوای سایت بر عهده کاربران است.

Copyright © Bourseiness 2013-2019

کپی‌برداری از مطالب این سایت به هرشکل، غیرمجاز و غیرقانونی است.

بورس، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار

از پول، پول در می‌آورند.

این دقیقا کاریست که معامله‌گران (به انگلیسی Traders) در بازارهای مالی انجام می‌دهند.

معامله‌گری (به انگلیسی Trading) یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توان آنرا با سرمایه بسیار پایین نیز شروع کرد و به عنوان یک منبع درآمد جانبی در نظر گرفت.

با وجودیکه این کار سختی‌های بسیاری دارد و از مشاغلی است که انرژی زیادی مصرف می‌کند به دلیل مزایایش مورد توجه افراد قرار گرفته است.چطور ترید موفق داشته باشیم

برای پرش به بخش موردنظر کلیک کنید:

ترید یا معامله در بازارهای مالی به معنای خرید دارایی در قیمت پایین و فروش آن در قیمت بالاتر است. البته در برخی بازارها می‌توان ابتدا فروش انجام داد و سپس خرید (به این نوع معاملات Short trading گفته می‌شود).

دارایی که در بازارها خرید و فروش می‌شود می‌تواند هرچیزی باشد: سهام، اختیار معامله (آپشن)، ارز دیجیتال، یک ارز خاص و…

برای هرکدام از این دارایی‌ها بازارهای جداگانه‌ای با ویژگی‌های مختلف وجود دارد که در بخش‌های بعدی این مطلب به توضیح آنها می‌پردازیم.

پس از اینکه اینترنت و نرم‌افزاری خرید و فروش آنلاین دارایی‌ها گسترش یافت، تریدینگ طرفداران زیادی پیدا کرده است.

در زیر به برخی از مزایا و معایب معامله‌گری اشاره می‌کنیم تا این روش کسب درآمد را بهتر بشناسید.

برخی از مزایای معامله‌گری:

برخی از معایب معامله‌گری:

ما معتقدیم معامله‌گری (تریدینگ) و سرمایه‌گذاری با هم تفاوت دارند. سرمایه‌گذار کسی است که یک دارایی را با هدف نگهداری چندماهه یا چندساله خریداری می‌کند و هدفش کسب سود از طریق نوسانات کوتاه‌مدت نیست.

بیشتر بخوانید: آموزش اصول سرمایه گذاری (اینفوگرافیک)

در حالیکه هدف معامله‌گر، کسب سود از نوسانات ریز و درشت سهم در بازه‌های کوتاه‌مدتی مانند روزانه و چندساعت است.

به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن بازارها در کوتاه‌مدت، معامله‌گری نسبت به سرمایه‌گذاری نیازمند دانش و مهارت بیشتر است. زیرا نزولی یا صعودی بودن روندهای کوتاه‌مدت را سخت‌تر می‌توان تشخیص داد.

بطور مثال اگر شما امروز سکه طلا بخرید و یکسال دیگر بفروشید، به احتمال خیلی زیاد سود خواهید کرد. چندان مشکل نیست که صعودی بودن قیمت سکه را در یکسال بتوانید تشخیص دهید.

اما از سمت دیگر، تشخیص روند قیمت سکه در چندساعت آینده یا چند روز آینده مشکل‌ است.

این موضوع در سایر بازارها از جمله سهام، ارزهای دیجیتال، آتی زعفران و کالاهای دیگر صدق می‌کند.

ما در این بخش از بورسینس یک راهنمای جامعی برای معامله‌گری ارائه می‌کنیم و به سرمایه‌گذاری نمی‌پردازیم، با این حال برخی از نکات این مطلب می‌تواند برای سرمایه‌گذاری موفق نیز مفید باشد. می‌توانید راهنمای سرمایه‌گذاری را در این مطلب بخوانید.

وقتی صحبت از ویژگی‌های افراد موفق می‌شود، مطالب زیادی می‌توانید در مورد رازهای موفقیت در کار و زندگی بیابید. اغلب ویژگی‌های عنوان شده شامل تمرکز، اشتیاق، اعتماد به نفس، قابلیت تصمیم‌گیری و موارد اینچنین هستند.

این موارد صحیح است.

ولی در مورد تریدینگ، ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد. بهتر است قبلا از ورود به تریدینگ، بررسی کنید که آیا دارای این ویژگی‌ها هستید؟ و در صورتی که تصمیم قطعی برای ورود به تریدینگ گرفته‌اید چه ویژگی‌هایی را باید در خود رشد دهید؟

انضباط و نظم در معامله‌گری به چه معناست؟ این ویژگی همانند تمیز و مرتب بودن لباس یا داشتن ظاهر و رفتار صحیح و چیزی که در مدارس ابتدایی آموختید نیست.

منضبط بودن در معامله‌گری به معنای این نیست که روزانه 100 درصد زمان را پای کامپیوتر صرف کنید، بلکه معادل رعایت کلیه اصول و قواعد ترید است.

منضبط بودن در معامله‌گری به معنای متعهد بودن به بهبود روزانه در معامله‌گری است. باید به معامله‌گری به عنوان یک فعالیت جدی برای کسب سود بنگرید.

شما نمی‌توانید بگویید در معامله‌گری کمی منضبط هستم. یا شما منضبط هستید یا نیستید. این قضیه مانند حامله بودن یا نبودن خانم‌هاست. یک خانم نمی‌تواند بگوید کمی حامله هستم.

به عبارت دیگر منضبط بودن یا نبودن معادل صفر یا یک بودن است و هیچ حد وسطی وجود ندارد.

بازارها همواره در حال تغییر هستند.

همیشه روندهای جدید، استراتژی‌های متفاوت و ایده‌های تازه در این صنعت شکل می‌گیرد. باید اطمینان حاصل کنید که نسبت به این تغییرات انعطاف‌پذیری و آمادگی مناسب را دارا هستید.

اینترنت، دسترسی به این روندها و تغییرات را بسیار آسان کرده است.

همه معامله‌گران ضرر می‌کنند و شما نیز باید ضرر کردن را به عنوان یک واقعیت بپذیرید. برخی از افراد با توجه به ذهنیتی که از قبل داشته‌اند به هیچ عنوان قادر به هضم زیان مالی نیستند.

پول این افراد همیشه در بانک بوده و با کوچکترین زیان مالی برآشفته می‌شوند. در صورتی که چنین افرادی قصد ورود به حوزه معامله‌گری دارند باید ذهنیت خود را تغییر دهند.

وقتی می‌گوییم “همه ضرر می‌کنند” منظورمان تریدهای موفق نیز هست. اما تفاوت تریدرهایی که موفق می‌شوند با افرادی که از بازار خارج می‌شوند، این است که موفق‌ها در یادگیری از ضررها استاد شده‌اند و ضرر را به عنوان یک جزء از فعالیت‌شان قبول کرده‌اند.

یادگرفتن از ضررهای قبلی، تریدهای موفق را قادر می‌سازد ضررها را کاهش و سودها را افزایش دهند.

تریدهای شما منعکس کننده شخصیت شماست. استراتژی‌های دیگران نیز برای خودشان مناسب است.

نباید کاری که شخص دیگری کرده را دنبال کنید. باید وقتی بگذارید تا بازار را درک کنید، به اهداف شخصی خود در ترید بنگرید و با تمایلی که برای ریسک کردن دارید از ناحیه امن خود خارج شوید.چطور ترید موفق داشته باشیم

از دیگران یاد بگیرید ولی کپی‌کننده محض نباشید.

اگر سبک شخصی خود را در ترید دنبال نکنید، احتمال کمی وجود دارد که در بلندمدت موفق و خوشحال باشید.

باید بتوانید فکر کردن برای خودتان را یاد بگیرید. دنبال کردن خبرها و رویدادها در رسانه‌های مختلف خوب است اما باید اطمینان حاصل کنید تصمیمات شما از خودتان نشات گرفته و تحت تاثیر چیزهایی که خوانده‌اید یا توصیه‌های دیگران گرفته نشده است.

باید آنقدر یاد بگیرید که خودتان بتوانید تصمیمات خرید و فروش را اتخاذ کنید و مسئولیت آن تصمیمات را نیز بر عهده بگیرید.

به عنوان یک تریدر باید درک کنید که احساسات شما بزرگترین دشمن شما هستند. واکنش بیش از اندازه و احساسی به رویدادها می‌تواند بسیار مخرب باشد.

احساسات را نمی‌توان از بین برد. یک تریدر موفق، احساسات خود را می‌پذیرد و آنها را مدیریت می‌کند. تریدر موفق می‌داند چگونه زمانی که ترس یا حس طمع به او دست داده، رویکردی معقولانه در پیش بگیرد.

ترید پیشگیرانه (Proactive) یعنی به جای واکنش نشان دادن به رویدادها، بازار را از طریق دانسته‌های قبلی درک کنید.

فقط یک جنبه از معامله‌گری را فرا نگیرید، می‌توانید به دنبال یادگیری امواج الیوت، الگوهای هارمونیک و بسیاری دیگر از روش‌هایی باشید که در آنها مهارت ندارید.

یادگیری سایر بازارها نیز در حرفه‌ای شدن شما نقش دارد. مثلا اگر در آتی سکه معامله می‌کنید، بازار سهام و ارزهای دیجیتال را نیز به دانش خود بیفزایید.

باید نحوه کارکرد بازارها و تاثیرگذاری آنها بر یکدیگر را درک کنید، به این ترتیب تصمیمات بهتری در خرید و فروش‌ها خواهید گرفت.

یادبگیرید، حتی اگر در ابتدا خیلی سخت باشد و چیزی متوجه نشوید.

گاهی اوقات وسوسه خواهید شد کنار بکشید که این موضوع طبیعی است. اگر تصمیم راسخ برای حرفه‌ای شدن گرفته‌اید باید در هر حال به کار خود ادامه دهید.

یک معامله‌گر حرفه‌ای خیلی سریع ضررهای خود را محدود می‌کند ولی برای سیو سود عجله‌ای ندارد. تازه‌کارها معمولا وقتی یک معامله وارد سود می‌شود فوری آنرا می‌بندند زیرا ترس دارند سودشان از بین برود.

ثروت در چند هفته یا چندماه بدست نمی‌آید، باید بطور آهسته با پیاده‌سازی استراتژی صحیح معاملاتی جمع شود.

بنابراین معامله‌گر حرفه‌ای صبر دارد و علاوه بر مداومت در کار، دست به خرید و فروش عجولانه نمی‌زند.

ممکن است فروتن ماندن در زمانی که موفقیت‌هایی بدست آورده‌اید سخت باشد، اما این ویژگی نیز از جمله ویژگی‌های معامله‌گران موفق است. آنها هیچ‌گاه غرور و تکبر بیش از حد ندارند.

بسیاری از افرادی که به ترید علاقه‌مند می‌شوند ابتدا از طریق سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی با این زمینه آشنا شده‌اند. هدف از سرمایه‌گذاری، ایجاد ثروت در بلندمدت است.

سرمایه‌گذاری بلندمدت اغلب از طریق خرید سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و ETF ها انجام می‌شود. در این  سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران برای گرفتن تصمیمات سرمایه‌گذاری، نوسانات کوتاه‌مدت را نادیده می‌گیرند و به روند بلندمدت می‌نگرند.

پس از سال‌ها و حتی ده‌ها، ارزش مبالغ سرمایه‌گذاری شده در بیشتر مواقع افزایش می‌یابد و بازدهی مثبتی برای سرمایه‌گذار به همراه می‌آورد. بازدهی‌های بلندمدت با اثر سود مرکب که از سود نقدی سهام یا سود پرداختی صندوق‌ها بدست آمده افزایش می‌یابد.

اغلب افراد با این شیوه سرمایه‌گذاری به دنبال ایجاد ثبات و درآمد برای بازنشستگی خود هستند.

سودهایی که از معامله‌گری بدست می‌آید به عنوان درآمد شناخته می‌شود زیرا می‌توان آنرا در بازه‌های زمانی منظم کسب کرد. ولی سود سرمایه‌گذاری را نمی‌توان درآمد دانست، زیرا بازدهی واقعی سرمایه‌گذاری در بلندمدت است.

کسب سود در معامله‌گری از طریق خرید در قیمت پایین‌تر و فروش در قیمت بالاتر بدست می‌آید و خرید و فروش‌ها در زمان نسبتا کوتاهی انجام می‌شود.

بازه زمانی خرید و فروش، متناسب با سبک معامله‌گری می‌تواند از چند ثانیه تا چندماه باشد. در جدول زیر می‌توانید 4 سبک معامله‌گری اصلی و دوره‌های زمانی هرکدام را مشاهده کنید.

.

پوزیشن تریدینگ

این سبک تریدینگ (به انگلیسی Position Trading) شامل طولانی‌ترین دوره زمانی است و تریدها معمولا در دوره ماهانه تا سالانه انجام می‌شود. پوزیشن تریدرها ممکن است از ترکیبی از تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال در خرید و فروش استفاده کنند.

برای تحلیل دوره‌های زمانی طولانی‌مدت در پوزیشن تریدینگ، اغلب از نمودارهای هفتگی در تحلیل تکنیکال استفاده می‌شود.

معمولا در این سبک از معامله‌گری، نوسانات کوتاه‌مدت دارایی مدنظر نادیده گرفته می‌شود و هدف شخص کسب سود از روندهای میان‌مدت و بلند‌مدت‌تر است.

این سبک از معامله‌گری شباهت زیادی به سرمایه‌گذاری دارد. با این حال، سرمایه‌گذاری که شامل خرید و نگهداری طولانی‌مدت دارایی می‌شود فقط شامل کسب سود از روند صعودی بازار است و سرمایه‌گذار از روند نزولی بازار نمی‌تواند سودی کسب کند.

در سبک معاملاتی پوزیشن تریدینگ، کسب سود از بازار نزولی نیز انجام می‌شود (ابتدا فروش انجام می‌شود و سپس خرید، که اینکار را اصطلاحا استراتژی Short trading می‌نامند).

سوینگ تریدینگ

سوینگ تریدینگ (به انگلیسی Swing Trading) یکی از سبک‌های ترید است که در آن، معاملات در دوره‌های زمانی روزانه یا هفتگی انجام می‌شود و هدف تریدر کسب سود از نوسانات کوتاه‌مدت بازار است.

بطور کلی، سوینگ تریدرها روی تحلیل تکنیکال و رفتار قیمت برای تشخیص نقاط پرسود ورود به خروج استفاده می‌کنند. بنابراین در این سبک معاملاتی، معمولا به تحلیل بنیادی توجهی نمی‌شود.

معامله‌گران در این سبک معاملات پس از رسیدن قیمت به یک هدف خاص (براساس درصد یا قیمت مشخص) اقدام به خروج از بازار می‌کنند. این هدف در هر دو جهت بازار – هم منفی و هم مثبت – در نظر گرفته می‌شود.

به دلیل اینکه سوینگ تریدینگ در دوره زمانی چندروز تا چند هفته انجام می‌شود، نیاز به مانیتور و بررسی مداوم بازار ندارد. به همین خاطر، تریدرهایی که وقت کمتری برای بررسی مداوم و لحظه‌ای بازار ندارند معمولا به این سبک معاملاتی گرایش پیدا می‌کنند.

معاملات روزانه

دی تریدینگ (به انگلیسی Day Trading) به سبکی از ترید گفته می‌شود که تریدر در طول یک روز، موقعیت معاملاتی را باز کرده و می‌بندد. به عبارت دیگر در معاملات روزانه، معامله‌گر دارایی خود را برای روز بعد نگه نمی‌دارد و معامله خرید و سپس فروش را در عرض حداکثر چند ساعت انجام می‌دهد.

همه معاملات روزانه با قرار دادن یک حد سود (profit target)، حدضرر (stop loss) یا زمان خروج (time exit) پایان می‌یابد.

تحلیل تکنیکال، روش اصلی تحلیلی در معاملات روزانه است و نمودارهای چنددقیقه‌ای برای یافتن نقاط ورود و خروج مناسب بکار می‌رود.

معاملات روزانه فقط برای چنددقیقه تا چندساعت نگهداری می‌شود و به همین خاطر، در این سبک معاملاتی تحرکات بزرگ قیمت متداول نیست. پس معامله‌گران روی سودهای کوچک تمرکز دارند.

برای اهرم ساختن قدرت خرید، معامله‌گران از اهرم معاملاتی و مارجین استفاده می‌کنند تا با وارد کردن سرمایه بیشتر در یک معامله سود بیشتری بدست آورند.

معامله‌گری روزانه یک شغل تمام وقت است و معامله‌گر معمولا بطور مداوم بازار را تحت نظر دارد. حتی معامله‌گرانی که از نرم‌افزارها و ربات‌های معامله‌گری استفاده می‌کنند اغلب مراقب هستند تا به دلیل قطعی اینترنت یا سایر مشکلات، خللی در کار این ابزارها به وجود نیاید.

اسکالپ تریدینگ

اسکالپ تریدینگ (به انگلیسی Scalp Trading) یک سبک معامله‌گری بسیار فعالانه است که شامل خرید و فروش مداوم در یک دوره معاملاتی می‌شود.

اسکالپ تریدرها کوچکترین دوره زمانی تحرکات قیمت را هدف می‌گیرند و روی کسب سودهای بسیار پایین تمرکز دارند تا با جمع‌ شدن این سودها به درآمد مناسبی برسند.

در این سبک معاملاتی از حد سود و حد ضررها برای مدیریت موقعیت‌های معاملاتی استفاده می‌شود. موقعیت‌های معاملاتی اغلب از چندثانیه تا چنددقیقه متغیر هستند.

به خاطر اینکه سودهای معامله‌گران در اسکالپ تریدینگ بسیار کوچک است، اسکالپ تریدرها ممکن است ده‌ها و حتی صدها ترید را در هر دوره معاملاتی داشته باشند. به دلیل تعداد زیاد معاملات، اسکالپ تریدرها به دنبال کارمزد بسیار پایین برای معاملات می‌گردند زیرا در صورتی که کارمزد معاملات بالا باشد، سودهای آنها حتی ممکن است کفاف کارمزد معاملاتی را نیز ندهد.

اسکالپ تریدینگ از جمله سبک‌های بسیار پرریسک در معاملات است زیرا تریدر باید درصد تریدهای موفق بالایی را بدست آورد. همچنین به خاطر اینکه مقدار سودهای کسب شده معمولا کمتر از مقدار زیان‌هاست، تنها کافیست چند زیان بزرگ به تریدر وارد شود تا کل سودهای بدست آمده از بین برود.

دقت در این سبک معاملاتی بسیار مهم است و توجه مداوم به بازار در اسکالپ تریدینگ اهمیت زیادی دارد.

معاملات پرتعداد

معاملات پرتعداد (به انگلیسی High-Frequency Trading) سبک دیگری از معاملات سریع است که با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده تحلیل بازار و نرم‌افزارهای خاص انجام می‌شود.

تریدها در این سبک معاملاتی براساس شرایط بازار توسط بات‌های معامله‌گری و نرم‌افزارها ارسال می‌شود. 

این سبک معاملاتی توسط شرکت‌های بزرگ در بازارهای مالی بین‌المللی و با صرف هزینه‌های هنگفت انجام می‌شود.

به عنوان شخصی که قصد شروع تریدینگ را دارد باید بررسی کنید کدام سبک برای شما مناسب‌تر است. معیارهایی که باید در نظر بگیرید:

بطور کلی یک رابطه معکوس بین بازه زمانی معاملات و مقدار زمانی که باید برای معامله صرف کنید وجود دارد. به طور مثال، پوزیشن تریدرها ممکن است فقط چند ساعت در هفته برای بررسی و مدیریت معاملات‌شان نیاز داشته باشند ولی اسکالپ تریدرها نیاز باشد کل روز کاری را به شکلی فعالانه برای اینکار اختصاص دهند.

بسیاری از فعالان بازار – چه سرمایه‌گذار باشند و چه معامله‌گر – در یک دسته از این سبک‌های معاملاتی جا نمی‌گیرند. زیرا همواره در حال انجام معاملات در دوره‌های زمانی مختلف هستند.

مثلا ممکن است یک پوزیشن تریدر، دست به معاملاتی بسیار کوتاه‌مدت‌تر در طول روز نیز بزند.

بطور کلی برای تشخیص اینکه کدام سبک معاملاتی برای شما مناسب‌تر است، نیاز به تجربه دارید تا متوجه شوید با کدام سبک راحت‌تر هستید.

نوع بازار نیز در انتخاب سبک معاملاتی تاثیر دارد. مثلا در بازار سهام تهران، اسکالپ تریدینگ به دلیل وجود کارمزد بالا استراتژی چندان سودآوری نیست و این سبک معاملاتی برای بازارهای ارزهای دیجیتال به دلیل وجود پلتفرم‌های معاملاتی با کارمزد بسیار پایین، مناسب‌تر است.

ممکن است فردی که به تازگی قصد شروع ترید داشته باشد نداند از کدام بازار شروع کند.

برای افرادی که در ایران هستند گزینه‌های کمتری برای انتخاب وجود دارد چون با توجه به تحریم، بسیاری از بازارها، ابزارها، کارگزاری‌های بین‌المللی به ایرانیان خدمات ارائه نمی‌دهند.

عدم امکان باز کردن حساب‌های بانکی بین‌المللی نیز یک مشکل بر سر راه افرادیست که قصد دارند در بازارهای بین‌المللی مانند بورس‌های کشورهای مختلف مانند آمریکا، بورس‌های اروپایی و آسیایی به ترید بپردازند.

بازارهایی که تریدرهای ساکن ایران به آن دسترسی دارند را می‌توان به 4 مورد زیر دسته‌بندی کرد:

رشد ارزهای دیجیتال فرصتی مناسب برای ایرانیان مشتاق به معامله‌گری ایجاد کرده زیرا محدودیت‌های بسیار کمتری در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد و یک شخص عادی به سادگی و بدون داشتن شرایط خاص می‌تواند خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام دهد.

با این حال، شروع ترید در این بازار فرایند پیچیده‌تری نسبت به بورس تهران دارد.

اما بعد از آشنایی با بازار، کار تریدر ساده‌تر خواهد بود.

برای شروع ترید در بازار ارزهای دیجیتال، ابتدا شخص باید ریال خود را به بیت‌کوین (یا هر ارز دیجیتال پرطرفدار دیگری که با ریال قابل خرید است) تبدیل کند، سپس بیت‌کوین را در یک پلتفرم معاملاتی مناسب وارد نماید. آنگاه می‌تواند در آن پلتفرم دست به خرید و فروش بزند.

مزایای ترید در ارزهای دیجیتال

معایب ترید در ارزهای دیجیتال

جزییات بیشتر را در مطالب زیر دنبال کنید:

آموزش خرید و فروش ارز در پلتفرم Binance

راهنمای کامل پلتفرم معاملاتی Coinex (توصیه ما)

مارجین تریدینگ در بازار ارزهای دیجیتال

6 اپلیکیشن برتر برای بررسی بازار ارزهای دیجیتال

بات هوشمند معامله‌گری ارزهای دیجیتال

نرم‌افزار معاملات اتوماتیک ارزهای دیجیتال

.

بورس تهران به عنوان یک بازار قانونمندتر و سازمان‌یافته‌تر، گزینه کم‌ریسک‌‌تری نسبت به ارزهای دیجیتال است.

در بورس تهران امکان خرید و فروش انواع اوراق بهادار مانند سهام، ETF ها، حق تقدم و… بصورت آنلاین و لحظه‌ای وجود دارد.

مزایای ترید در بورس تهران

معایب ترید در بورس تهران


جزییات بیشتر را در مطالب زیر دنبال کنید:

آموزش شروع معامله‌گری و سرمایه‌گذاری در بورس

اولین قدم برای خرید سهام چیست؟

نحوه انجام معاملات آنلاین سهام

دریافت کد بورسی آنلاین

.

بازار آتی سکه بازاری است تحت نظارت سازمان بورس که مردم در آن به معامله‌گری سکه طلای تمام بهار آزادی می‌پردازند. معاملات به صورت آنلاین یا تلفنی انجام می‌شود و می‌توان بدون رد و بدل کردن سکه فیزیکی و از خانه یا هرجای دیگر با داشتن اینترنت در این بازار سود یا زیان کرد.

​بازار آپشن یا اختیار معامله نیز یک بازار جذاب در دنیا است که مدتی است در ایران هم به صورت رسمی توسط سازمان بورس شروع به فعالیت کرده است.

ما در حال حاضر می‌توانیم در بازار آپشن سکه و سهام فعالیت کنیم و با چند برابر دارایی خود در این بازار فعالیت کنیم. به این قابلیت اهرم می‌گویند. با اهرم سودها و زیان‌های شما چند برابر می‌شود.

مثلا اگر قیمت سکه 3 برابر شده است و ما به جای سکه، آپشن سکه را خریداری کرده بودیم، اکنون دارایی ما بیش از 12 برابر شده بود.

مزایای ترید در بازار آتی و آپشن

معایب ترید در بازار آتی و آپشن

جزییات بیشتر را در مطالب زیر دنبال کنید:

معاملات آتی سکه طلا چگونه انجام می‌شود؟

سریعترین روش یادگیری بازار آتی و آپشن

.

فارکس اصطلاحی است برگرفته از دو کلمه‌ی Foreign Exchange که به معنی تبادل پول خارجی است. به بیان ساده‌تر، فارکس بازاری برای تبدیل ارزهاست.

بازار فارکس از نظر حجم معامله بزرگ‌ترین بازار است و قابلیت نقدشوندگی بالایی دارد. بنابراین امکان ورود و خروج به آن با هر یک از ارزهای عمده‌ی دنیا در کسری از ثانیه وجود دارد.

غیر از بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ، معامله‌گران خرد بسیاری نیز در این بازار به ترید می‌پردازند تا از حجم عظیم گردش پولی این بازار که روزانه حدود 3 تا 4 تریلیون دلار است سود بدست آورند.

مزایای ترید در فارکس


معایب ترید در فارکس


جزییات بیشتر را در مطالب زیر دنبال کنید:

مقایسه فارکس و بورس تهران (به همراه نظرات سایرین)

افتتاح حساب آزمایشی برای تمرین معاملات (با پشتیبانی فارسی)

افتتاح حساب واقعی در بروکر و شروع معامله (با پشتیبانی فارسی)

.

در جدول زیر معایب و مزایا بازارها را بطور یکجا مشاهده کنید.

 

نمی‌توان تریدری پیدا کرد که از نمودارها برای تحلیل بازار استفاده نکند.

تحلیل تکنیکال که به نام تحلیل نموداری، تکنیکی یا فنی نیز شناخته می‌شود به دلیل قوانین و اصولی که داراست در همه بازارهایی که قیمت دارایی‌ها با عرضه و تقاضا نوسان می‌کند قابل پیاده‌سازی است.

بنابراین تفاوتی ندارد که قصد معاملات سهام، ارز دیجیتال، آپشن و… را داشته باشید، تحلیل تکنیکال اصلی‌ترین مهارتی است که باید کسب کنید.

تحلیل تکنیکال بر سه اصل استوار است:

توضیح جامع این 3 اصل را اینجا بخوانید

.

برای یادگیری سریع و جامع تحلیل تکنیکال می‌توانید این بسته آموزشی را تهیه کنید (برای مشاهده جزییات کلیک کنید)

علاوه بر تحلیل تکنیکال، روانشناسی بازار نیز برای موفقیت در بازارها حیاتی است.

همه توضیحات را خواندید ولی از کجا باید شروع کرد؟ ابتدا باید بررسی کنید که آیا برای معامله‌گری مناسب هستید یا نه؟ شاید تیپ شخصیت شما با تریدینگ سازگار نباشد.

ترید نیاز به زمان کافی، صبر، یادگیری مداوم، یادداشت برداری، اصلاح اشتباه و صرف زمان در پشت کامپیوتر دارد. با وجودیکه ترید را می‌توان از طریق موبایل نیز انجام داد اما اغلب اوقات برای کار با نرم‌افزارها، بررسی بهتر بازار و انجام کارهای دیگر مرتبط با ترید نیاز به کامپیوتر داشته باشید.

پس از آن باید بازار مناسب با شرایط خودتان را انتخاب کنید. در همه بازارها نوسان و فرصت سود وجود دارد، حتی زمانی که بازارها رونقی ندارند، یک تریدر حرفه‌ای می‌تواند به کسب درآمد بپردازد.

پس از انتخاب بازار، باید نقدینگی خودتان را را وارد آن بازار کنید. انجام اینکار در بازارها متفاوت است.

در بورس تهران، آپشن و آتی سکه و فارکس نیاز به کارگزار یا بروکر دارید، در حالیکه در ارزهای دیجیتال با پلتفرم‌های معاملاتی و صرافی‌ها سروکار خواهید داشت.

برای بورس تهران، آپشن و آتی سکه با حساب بانکی خودتان می‌توانید واریز و برداشت را انجام دهید ولی در مورد ارزهای دیجیتال و فارکس، باید ریال را به ارز موردنظر تبدیل کنید.

برای فارکس، روش تبدیل ریال به دلار یا یورو را می‌توانید از بروکر خود جویا شوید. زیرا بروکرهایی که با فارسی‌زبانان کار می‌کنند دارای پشتیبانی فارسی هستند.

در مورد تبدیل ریال به ارزهای دیجیتال، سایت‌هایی وجود دارند که این ارزها را به فروش می‌رسانند اما طبق تجربه، بهتر است بیت‌کوین، اتریوم یا دلار تتر تهیه کنید و سپس با انتقال این ارزها به پلتفرم‌های معاملاتی به ترید بپردازید.

زیرا اینها ارزهای محبوب‌تر و شناخته‌شده‌تر هستند و با قیمت مناسب‌تری می‌تواند آنها را بیابید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تبدیل ریال به ارز دیجیتال، خرید بیت‌کوین از طریق سایت Localbitcoins است.

مطلب مرتبط: روش خرید بیت‌کوین با ریال

اگر برای شروع ترید سردرگم هستید و نمی‌دانید چطور باید دارایی مناسب برای خرید را انتخاب کنید این مطلب را بخوانید: با این 3 گام فرایند ترید را ساده کنید

جواب کوتاه این است: محدودیتی وجود ندارد.

ولی همانطور که پتانسیل کسب سود در معامله‌گری بالاست، احتمال زیان نیز زیاد است. با این حال، اگر محتاطانه، با یادگیری و طبق اصول پیش بروید احتمال زیان سنگین را به میزان زیادی کاهش خواهید داد.

سودی که یک تریدر می‌تواند کسب کند به سرمایه او نیز بستگی دارد. درست است که با سرمایه بسیار پایین نیز می‌شود شروع به ترید کرد ولی هرچقدر سرمایه شخص بالاتر باشد علاوه بر اینکه می‌تواند معاملات بهتری داشته باشد، سود بیشتری نیز کسب می‌کند.

مثلا اختلاف فاحشی بین سود 10 درصدی که با سرمایه 5 میلیونی بدست می‌آید با سود 10 درصدی که با سرمایه 100 میلیون بدست می‌آید وجود دارد.

سود 10 درصدی با 5 میلیون، فقط 500 هزارتومان خواهد بود ولی اگر سرمایه 100 میلیون تومان باشد، 10 درصد سود معادل 10 میلیون تومان است.

به همین ترتیب، زیان نیز می‌تواند بالا باشد و شخصی که با سرمایه بالا زیان می‌کند، مقدار ریالی زیان بیشتر خواهد بود.

‌بسیاری از اوقات تریدرها فقط روی نتیجه کار تمرکز می‌کنند که آیا سودی از ترید بدست آورده‌اند یا نه. مخصوصا زمانی که به عنوان یک تازه‌کار شروع به کار کردید، افتادن در این دام بسیار ساده است.

به عنوان یک تازه‌کار فکر می‌کنید تریدهای شما یا سیاه است یا سفید (حد وسطی وجود ندارد) یا سود می‌کنید یا زیان، یا شکست می‌خورید یا برنده می‌شوند.

مشکل این نوع طرز فکر، در جستجو بودن برای یک ترید بی‌نقص است. بنابراین اشتباه است که بخواهید همیشه برنده باشید. نیازی هم به همیشه برنده بودن نیست، حتی اگر 60 درصد تریدهای شما سود داشته باشند در گذر زمان می‌توانید ثروت بالایی جمع کنید.

بازارها را هیچ‌کس نمی‌تواند دقیقا پیش‌بینی کند. هیچ‌کس کنترلی روی بازارهای بزرگ ندارد.

به همین دلیل، باید ضرر را بخشی از ترید بدانید ولی تعداد ضررها و مقدار آنها را تا حد ممکن کم کنید تا این ضررها سودهای شما را نبلعند.

باید به میانگین سود و زیان‌ها بنگرید و ببینید آیا استراتژی که در پیش گرفته‌اید کارساز است؟

وقتی قصد شروع یک ترید را دارید، هدف‌تان پیاده‌سازی صحیح و کامل استراتژی‌تان باشد و نه صرفا کسب سود. شاید این توصیه برایتان عجیب باشد چون هدف از ترید کردن کسب درآمد است.

وقتی روی پول تمرکز می‌کنید شاید هیجانات بازار شما را از مسیر خارج کند، مثلا خبری خاص را ببینید و با ترس دارایی خود را بفروشید؛ در حالیکه هنوز قیمت به حدضرر شما نرسیده است.

ولی وقتی روی پیاده‌سازی درست و اصولی ترید متمرکز باشید و پول را از یاد ببرید، هیجانات روی شما تاثیر کمتری خواهد گذاشت.

تمرکز روی فرایند ترید و صحت پیاده‌سازی استراتژی یک مزیت دیگر نیز دارد: شما با پیاده‌سازی کامل استراتژی‌تان، نقص‌های آنرا تشخیص خواهید داد و آنرا رفع خواهید کرد.

مقالات مرتبط با آموزش معامله‌گری را اینجا بخوانید

در صورتی که تجربه یا سوالی در مورد ترید دارید در بخش نظرات بنویسید.

 

قصد شروع سرمایه‌گذاری در بورس را دارید؟ اولین قدم این است که افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

درود بر شما
مطالب برای مقدمه بسیار کامل و مفهومی بودند.
راستش من دنبال یک برنامه یا سایت هستم برای تمرین ترید که از پول و ارز غیر واقعی استفاده میشه. میتونید بهترینش رو پیشنهاد بدید؟ ممنون میشم.

سلام و درود، بله یه سایت هست با آدرس testnet.binancefuture.com که میتونید معاملات فیوچرز ارز دیجیتال رو بطور آزمایشی (بدون درگیر شدن پول واقعی) داخلش انجام بدید.
البته باهاش کار نکردم و نمیدونم تا چه حد میتونه کمک کنه.

سلام. خیلی خوب توضیح دادین سپاسگزارم… سربلند باشید

سلام، خواهش میکنم.
ممنون از همراهی شما دوست گرامی.

سلام خسته نباشید
من یه تازه کارم و یه شخص خارجی یه سایت بمن معرفی کرده خواستم نظر شمارو بپرسم ببینم میشه بهش اعتماد کرد یا نه؟
از همون سایت هایی هست که سرمایه میزاری و روزانه یه مقدار بهت سود میده

سلام وقت بخیر
به هیچ عنوان به این پیشنهادات توجه نکنید
در مورد تشخیص کلاهبرداری ها این مطلب میتونه کمک کنه:https://www.bourseiness.com/46477/identify-scams

واااقعا ممنون
بالاخره بعد از مدتهای طولانی یک مقاله فارسی پیدا کردم که ترید رو به زبان خیلی روان و زیبا توضیح داده . واقعا تشکر میکنم و امیدوارم به این کار با انرژی ادامه بدید.
واقعا لذت بردم .

ممنون از انرژی مثبت شما.

سلام میخام صفر تا صد ارزهای دیجیتالی و ترید رو یاد بگیرم ، چیکار کنم ؟

سلام دوست عزیز ممنون از این همه وقتی که میذارید…
راستیتش من هیچ اطلاعاتی در رابطه با تریدینگ شدن و بورس ندارم و اولین بار اطلاعاتی که شما دادین خوندم.بنظرتون ارز دیجیتال خرید کنم خوبه؟و اینکه چطور باید خرید کنم ممنون میشم راهنماییم کنید🙏🏻🙏🏻🙏🏻

سلام وقت بخیر
اگه پیگیرش باشید و یاد بگیرید میتونه یه منبع درآمد باشه
بدون یادگیری فقط سرمایه‌تون رو از دست میدید

سلام ممنون از سایت خوبتان
در نمودار سهام شرکت یک خط قرمز افقی هست.
اگر ممکنه آن را توضیح بدهید ممنون هستم.

سلام برای ورود به مفید تریدر باید لوگین و پسورد را چه چیزی وارد کنیم راهنمایی کنید برای ترید کردن چه کاری باید انجام دهیم

سلام
براي يوزر بايد شماره موبايل و براي پسورد بايد كد ملي زده شود اگر وارد نشد، فراموشى رمز عبور را بزنيد.

موفق باشيد

نظر شما درباره کانال ها یا سایت هایی که در ازای مبلغی اشتراک ماهانه سیگنال ترید توبایننس و بیتمکس میدند چیه؟ شما خودتان پوزیسین ترید را پیدا میکنید یا از جایی سیگنال میگیرید؟ یعضی ها میگند که تریدر حرفه ای حاصل زحمات و تحلیل هاش را نمیفروشه.و این کانال ها و سایت ها فقط هدف شان جذب پول هست و سیگنال هاشون به استاپ میخورند .نظر شما چیه؟

من از کیفیت سیگنال‌هایی که میدن خبر ندارم.
با این حال سیگنال به خودی خود نمی‌تونه باعث سود در بلندمدت بشه. شاید یک یا چندبار سود حاصل شد ولی وقتی شخص اصول و قواعد مدیریت ریسک، کنترل احساسات و… رو بلد نباشه همون سودها رو به ضرر تبدیل میکنه.
به جای خرج کردن برای سیگنال گرفتن بهتره روی یادگیری خرج بشه.
من فعالانه ترید نمی‌کنم که هر روز در حال خرید و فروش باشم، در طول مدتی که بازار منفی هست و قیمت‌ها افت میکنه کم کم ‌میخرم و در بازار صعودی کم کم می‌فروشم.

سلام خسته نباشید نحوه حساب کردن میزان سود آوری در تریدینگ ویو بر حسب دلار چگونه است؟

سلام، منظور شما رو متوجه نشدم. محاسبه درصد فرقی نداره کجا باشه.

درود به شما آقای جهاندیده
میخواستم نظرتون رو در رابطه با سرمایه گذاری در GCG ASIA بدونم اگه امکان داره،

با سپاس فراوان

سلام، چیزی درباره اش نشنیدم.

سلام

میخواستم بدونم الان که بازار فارکس غیر قانونی چه طور میشه حساب بازکرد و شروع به فعالیت کرد توی این بازار؟
ایا کارگذاری هست که بهش مراجعه کنیم ؟

سلام جناب جهاندیده..من یکسالی ارزهای دیجیتال رو زیر نظر دارم و سعی کردم بدون اطلاع وارد نشم..حالا میخوام با سرمایه کم اسکالپ ترید رو شروع کنم..راهنمایی میخواستم بعد از خرید ارز، چون ارزهای مورد نظر من جز ارزهای مطرح نیستن، از کدوم سایت شروع کنم که بیشترین تعداد ارز با کمترین هزینه رو ساپورت میکنه..ممنون از لطف همیشگی و بی منت شما به همه ی دوست داران ارزهای دیجیتال

سلام وقت بخیر
در مورد پلتفرم های معاملاتی، در حال حاضر من بیشتر از kucoin و binance و گاهی coinex استفاده میکنم

افقط کافیه یک بار با IP ایران وارد بشید حساب شما غیر فعال خواهد شد ضمنا جدید برای افتتاح حساب نیاز به مدارک هویتی می باشد. اگر قبلا حساب کاربری درست کردید موقع برداشت از شما مدرک هویتی می خواهند برای واریز به حساب مدرکی نمی خواهند که بتونند ارز دیجتال رو بلوکه کنند.

با عرض سلام خدمت جناب جهاندیده
چنتا سوال دارم
1_ از چه طریق میتونم ریال به ارز دیجیتال تبدیل کنیم و بلعکس؟
2_ایا وقتی ارز دیجیتال طی چند ماه اینده به قیمت بالایی برسد ،برای فروشش به مشکلی برنمیخوریم؟مـلا اینکه کسی نخره
3_نرخ کارمزد سایت های معروف با صرافی های ارز دیجیتال در تهران تفاوت چشمگیری دارد؟

سلام جناب جهاندیده عزیز
قبل از هر چیز میخواستم بگم من تو قسمتهای مختلف سایت از شما راهنمایی های زیادی گرفتم و بخاطرش از شما سپاسگذارم.

استاد من میخوام تو فارکس هم فعالیت داشته باشم، شما چه کارگذاریهایی رو پیشنهاد میدید؟

سلام، وقت بخیر
در مورد فارکس پیشنهاد بروکر خاصی ندارم.

سلام استاد جهاندیده عزیز
خیلی ممنون از مطالب کامل و بی نقصی که میزارین.
و چقدر خوبه که به همه نظرات و سوالات پاسخ میدین.
خسته نباشین و خداخیرتون بده.

سلام و درود
سلامت باشید

سلام استاد جهاندیده.
ببخشید بهترین سایت برای ترید چیه آیا سایت های مختلفی برای ترید وجود داره؟؟؟
و چگونه باید شروع کرد برای یادگیری چند ساعت در روز زمان لازمه؟؟؟
اگه به صورت معمولی یاد بگیریم چقدر طول می‌کشه که یک تریدر حرفه ای بشیم؟؟؟

سلام، بستگی به این داره در چه بازاری میخواید ترید کنید
برای بورس تهران و بازار آتی، کارگزاری آگاه مناسبه
برای ارزهای دیجیتال، بایننس و kucoin
برای ارزهای جهانی من تجربه خاصی ندارم

سلام آقای جهاندیده.
۳ سوال دارم ممنون میشم جواب بدید.
۱. حداقل سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال و فارس چقدره؟؟؟
۲. چند ماه طول می‌کشه یک تریدر حرفه ای بشیم؟؟؟
۳. بازار فارکس از سوی سازمان بورس غیر قانونی اعلام شده آیا کسب درآمد از فارکس حرام است؟؟؟
با تشکر از شما

سلام،
1. حداقل سرمایه برای ترید کردن در هر دو بازار خیلی کم هست و با مبالغ کمی مثل 200 دلار هم میشه ترید کرد
ولی با این پول انتظار زیادی هم نباید داشت
2. چندماهش رو شما باید بگید، چون شمایید که وقت میذارید نه من.
3. غیرقانونی اعلام شده و این راهنما بیشتر برای کسانی هست که مقیم خارج کشور هستن

آقا سلام ترید زدن حلاله یا حروم ؟؟؟ در اصل میشه گفت ما داریم پیش بینی میکنیم دیگه

سلام . من یه کد بورسی برا فرابورس دارم . مثلا چجوری باید شروع ب خرید و فروش کنم . سایت خاصی هست . از طریق سجام هم احراز هویت شدم

سلام، کارگزاری که ازش کد گرفتید باید لینک دسترسی به معاملات رو برای شما ارسال کرده باشه. اگر دریافت نکردید با کارگزارتون تماس بگیرید.

بورسینس چه نوع موسسه و زیرمجموعه کجاست؟بجای مقالات پراکنده بهتر نیست بسته های اموزشی در حوزههای مربوطه ارایه کنید.؟

ما دوره های آنلاین هم داریم، در این صفحه میتونید ببینید: https://market.bourseiness.com

سلام آقای جهاندیده
یه سوال داشتم آیا بعد از چندسال کار در بورس و تقریبا حرفه ای شدن(مثلا 2یا3سال) میشه به عنوان یک شغل به بورس نگاه کرد؟
یه شغل مثل رئیس شرکت بودن یا صاحب بیزنس بودن؟با در آمد بالا؟

سلام و درود
به خیلی چیزها بستگی داره که مهمترینش میزان سرمایه و توانایی شما در کسب سوده
میزان سرمایه رو خود شما باید حساب کنید
برای تشخیص میزان سرمایه، فرض کنید سالیانه 30-40 درصد تورم داریم، هزینه های ماهیانه زندگی تون رو هم دربیارید و ببینید با سرمایه ای که در اختیار دارید باید سالیانه چند درصد در بورس یا هر بازار دیگه ای سود کنید تا همه اینها رو پوشش بده و سرمایه تون هم رشد کنه.
بر فرض مثال، شاید در شهر کوچکی زندگی میکنید و خونه دارید و هزینه ماهیانه شما از 3-2 میلیون تومن بیشتر نباشه
یا شاید در تهران زندگی میکنید، خونه ندارید و هزینه های شما خیلی بیشتر از اینهاست
و…
پس بستگی به میزان سرمایه شما داره و اینکه آیا منبع درآمد دیگه ای دارید که بتونید روش تکیه کنید یا نه.
بطور کلی این سبک زندگی که فقط بخواید با ترید کردن زندگی رو بگذرونید برای همه مناسب نیست چون کسب سود مداوم و پیوسته از بازار واقعا مشکله.
ترید کردن نیاز به آرامش روحی داره، اگه هزینه های زندگی تامین باشه میتونید با خیال راحت ترید کنید.

سلام، به ترید علاقه دارم، دنبال مرجعی به زبان ساده واسه آموزش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال هستم، ممنون میشم راهنمایی کنید.

سلام. برای یادگیری تحلیل تکنیکال این دوره آنلاین رو ببینید

سلام آقای جهاندیده ،من می خوام ترید زعفران رو شروع کنم باید چکار کنم
ممنون میشم اگر راهنمایی های لازم رو بدید.مرسی

سلام، وقت بخیر
در مورد ترید آتی زعفران این مطلب رو بخونید

سلام،
Short Squeeze رو میشه توضیح بدید؟

و اینکه من برای دریافت جواب سوالم باید به همین صفحه مراجعه کنم یا اینکه ایمیل دریافت می‌کنم ، یا هر دو؟
مرسی

سلام
Short کردن به معنای فروش استقراضی هست.
بعضی از پلتفرم های معاملاتی و بروکرها این قابلیت رو دارند
اما در بورس تهران فعلا امکان Short کردن سهام وجود نداره ولی خبرهایی هست که قراره این قابلیت اضافه بشه.
Short Squeeze به طور خلاصه به شرایطی گفته میشه که:
معامله گران زیادی در یک دارایی فروش استقراضی انجام دادند ولی قیمت دارایی شروع به رشد میکنه و Short کننده ها با تحمل ضرر مجبور به بستن موقعیت معاملاتی شون میشن

سلام ،من به همراه دوستم کانال مطمئنی زدیم و با کمپانی بزرگی که تمام سرمایه اش از خرید هستش و در حد چند صد تریلیون می باشد همکاری میکنیم و این قابلیت رو داریم که سوییفت اقدام کنیم د سرتاسر دنیا
برای به روز بودنم میخواستم ازتون خواهش کنم اگر در مورد بانکری اطلاعات خوبی دارید بفرمائید

از مزایای بازار فارکس فرمودید: معاملات 24 ساعته / 7 روز هفته / 365 روز سال، مطمئنی برادر؟

24ساعته و 5روز در هفته هست

سلام من با سرمایه کم ولی اگه بخوام میتونم به خاطر تصادفی که کردم از کار افتاده شدم و کل دارییم یه 150 میلیونی میشه که یک خونه مسکن مهری هستش درامدی هم ندارم میشه لطف کنین و منو راهنمایی کنین ؟

سلام، سوال شمارو متوجه نشدم. اگه میخواید وارد بازار بشید و ترید کنید، بهتره اول از جایی درآمد داشته باشید که کفاف مخارج شمارو تامین کنه.
از این لحاظ عرض میکنم چون اگه بخواید واقعا تریدری حرفه ای بشید که مخارج شما از این راه تامین بشه، زمان زیادی طول میکشه. چون حرفه ای شدن نیاز به زمان داره.

سلام دوست عزیز یک پیشنهاد دارم براتون برید دمبال سایت هایی که براشون که کار میکنید در خونه بهتون پول میدن من تا حالا شنیدم کسی در ماه بیش از هزار دلار از این راه در میاره تازه هیچ سرمایه ای هم لازم نیست ولی بعضی از سایت ها هستن که از شما همون اول پول میگیرن بعد شما شروع به کار میکنید و هرچه قدر شما بیشتر پول بدین بیشتر سود میده برای کاری که کردید ولی این سات ها یکم ریسک داره چون امکان کلاه برداری وجود داره و این ها هم بیشترشون خارجی هستن

سلام امیر حسین جان
داداش منظورت از اون سایت هایی که بصورت رایگان میشه داخلشون کار کرد و درآمد کسب کرد چیه؟ آیا منظورت همون سایت های فاست یا کلیکی اینجور سایت هاست؟ چون من داخل اینا عضوم اما بدون زیرمجموعه درآمد فوق العاده ناچیزی دارند این سایتی که شما فرمودی چه سایتیه و چ کار باید کرد دقیقا؟ من بیماری استئوژنز ایمپرفکتا( اختلال استخوان زایی) دارم و خونه نشینم بیرون از منزل نمیتونم کار کنم متاسفانه تو جامعه ما هم برای معلولین ارزش قائل نمیشن چه برسه به اینکه بخوان کار بدن بهشون ممنون میشم معرفی کنی اگه همچین کاری هست که بشه با موبایل انجام داد این آیدی تلگرام من
Mahdi4340@

ممنون از همه ی مطالب خوبی که اراعه دادید

خوشحالیم که استفاده کردید

سلام و عرض ادب
ببخشید یه سوال داشتم از خدمتتون که خیلی واسم مهمه و تا حالا جوابی وتسش پیدا نکردم لطفا پاسخ بدید تشکر
شما بروکری در فارکس می شناسید که اولا مثل غالب بروکر ها معاملاتش به شکل صوری نباشه و واقعا اون ارز یا سهم را خرید و فروش کنه و ثانیا اینطور نباشه که بروکر از جیب خودش خودش اعتباری به معامله گر نده و بعدا سودشو طلب کنه یا حداقل استفاده از این مورد اختیاری باشه
اصلا همچین بروکری هست و اگه هسا چیه میشه راهنمایی کنید
خیلی لطف میکنید سپاس فراوان

سلام
میشه برای پاسخ این سوال راهنمایی کنید؟
کدامیک از گزینه ها اوراق مشتقه نمی باشد؟
1 ) اختیار خرید
2 ) آتی سهام
3 ) سهام جایزه
4 ) آتی سبد سهام
5 ) حق تقدم

سلام، فکر میکنم گزینه سهام جایزه درست باشه.

سلام
برای یادگیری ترید و بررسی تکنیکال بازار طلا و دلار و سکه داخلی از کجا و به چه ترتیبی باید شروع کنم؟

سلام من میخواستم در صرافی آنلاین ترید کنم یک سایت خوب و مطمئن میخواستم که ایرانی هارم ساپورت کنه

سلام، برای ترید ارزهای دیجیتال بهتره فقط با vpn و پراکسی وصل بشید
ما با سایت های kucoin، بایننس کار میکنیم و مشکلی تا الان نداشتیم
ولی ریسک مسدود شدن حساب یا هک همیشه هست

سلام ميشه يكم اطلاعات در مورده شركت يونيك هم بدين

سلام، اطلاعی ندارم.

به نظر شما توی بازار ارز دیجیتال بهتر هست ترید کنیم یا سایت الیمپ ترید ریسک کدوم کمتره و کدوم رو بهتر و زودتر میشه یاد گرفت و سود کدومش بیشتره؟؟؟
درباره بازار ارز دیجیتال و سایت الیمپ ترید یکم توضیح بدید ممنون میشم.

در هر بازاری میشه سود کرد
با الیمپ ترید آشنایی ندارم
ارزهای دیجیتال رو ترجیح میدم

سلام
من با اندک سرمایه ای که دارم میخوام شروع به سرمایه گذاری کنم. ولی از طرفی زمان آموزش دیدن ترید رو ندارم و از طرفی قدرت ریسک پایین و جسارت کمی جهت سرمایه گذاری در بروکرها دارم.
آیا منبعی وجود داره که صحت و درست بودن بروکرها رو تایید کنه؟
آیا اطلاعی در مورد بروکرهای gelios یا GCG asia دارید؟
اصلا آیا سرمایه گذاری در بروکرها رو صحیح میدونید؟

سلام، سراغ سایتها و بروکرهای متفرقه ای که اسم بردید نرید
با جایی کار کنید که اغلب ایرانیها کار میکنن
pcm broker گزینه بدی نیست

سلام آقای جهان دیده عزیز

بنده میخوام مقداری بیت کوین بخر و بزارم کنار تا سال آینده یا سال های آینده.

کیف پول کاغذی مورد اطمینان هست ؟؟

و آیا با کیف پول کاغذی در آینده در صرافی های مجاز ترکیه میتونم مبلغ دلاریش رو دریافت کنم ؟

سلام، در مورد کیف پول کاغذی بیت کوین اینجا توضیح دادیم
اگه کیف پول رو به شیوه امن بسازید امنیت خوبی داره
برای خارج کردن مبالغ از کیف پول کاغذی باید اون رو در یک کیف پول نرم افزاری مثل coinomi یا هر کیف پول دیگه ای که امکان ایمپورت کلید خصوصی رو داره وارد کنید
بعد میتونید تراکنش رو انجام بدید و بیت کوین رو به صرافی یا هر جایی که میخواید بفرستید

سلام آقای جهان دیده. بروکر PCM فارسی هست؟ آیا مورد اطمینان هست؟ یه راهنمایی کنین

سلام، بله زبان فارسی داره و گزینه بدی نیست.
اطلاعات بیشتر رو در سایتشون بخونید

سلام ایا شما olymptrade را برای کسب دارمد مناسب می دانید

سلام، تجربه ای باهاش ندارم

سلام استاد. من خیلی به اموزش دادن علاقه دارم در حال حاظر 23 سالمه و دوس دارم در اینده کارگزار بورس بشم .چه مسیری رو باید طی کنم ؟

سلام، منظور شما استخدام در کارگزاریه؟
اگه بله باید رشته شما مرتبط با مالی باشه، حداقل لیسانس داشته باشید
یا اینکه مهارت بسیار بالایی در بورس، تحلیلگری، حسابداری و مالی کسب کنید

سلام. ممنون از آموزشهاتون
من چند بار برای افتتاح حساب رایگان و دریافت کد معاملاتی ثبت نام کردم ولی موفق نشدم. به راهنمایی بیشتر نیاز دارم و در صورت امکان تماس تلفنی
با تشکر

سلام، وارد این صفحه بشید و از بخش پیگیری یا تکمیل ثبت نام، وضعیت رو ببینید.
در صورت نیاز به تماس، شماره تماس رو از بخش “تماس با ما” در صفحه اشاره شده بردارید

سلام تشکر از ارائه مطالب ارزنده. بنده کد بورس دارم و توسط درگاه یکی از کارگزاری ها معاملات برخط انجام میدهم. مدت کوتاهی ست که جذب این بازار شدم. خوشحال میشم اگر راهنمایی کنید چگونه میتوانم در بازار فارکس نیز خرید و فروش کنم. تشکر فراوان

سلام، در یک بروکر افتتاح حساب انجام بدید
مثلا PCM
ازشون بخواید منابع آموزشی رو در اختیار شما قرار بدندلینک عضویت حساب دمو

خیلی حال کردم با مطالبت دمت گرم

فدای شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ما در بورسینس به شما کمک می‌کنیم:

• منابع درآمد دیگری برای خودتان بسازید
• کسب‌وکارتان را رشد دهید
• ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
• از سرمایه‌تان برای کسب سود استفاده کنید
• سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بدانید

ایمیل‌تان را وارد کنید تا جدیدترین مطالب به ایمیل‌تان ارسال شود:

بعد از ثبت ایمیل لینک تایید برایتان ارسال می‌شود، لطفا روی آن کلیک کنید

سلب مسئولیت: در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (اوراق بهادار، بازار آتی، طلا و ارز و…) ارزش دارایی‌ها ممکن است به سرعت تغییر کند و ریسک از دست رفتن سرمایه وجود دارد. محتوای موجود در سایت بورسینس صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و نظرات شخصی نویسنده را منعکس می‌کند. بورسینس هیچ منفعت یا مسئولیتی در قبال سود و زیان کاربران ندارد و مسئولیت استفاده از تمامی مطالب و محتوای سایت بر عهده کاربران است.

Copyright © Bourseiness 2013-2019

کپی‌برداری از مطالب این سایت به هرشکل، غیرمجاز و غیرقانونی است.

بورس، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار

از پول، پول در می‌آورند.

این دقیقا کاریست که معامله‌گران (به انگلیسی Traders) در بازارهای مالی انجام می‌دهند.

معامله‌گری (به انگلیسی Trading) یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توان آنرا با سرمایه بسیار پایین نیز شروع کرد و به عنوان یک منبع درآمد جانبی در نظر گرفت.

با وجودیکه این کار سختی‌های بسیاری دارد و از مشاغلی است که انرژی زیادی مصرف می‌کند به دلیل مزایایش مورد توجه افراد قرار گرفته است.چطور ترید موفق داشته باشیم

برای پرش به بخش موردنظر کلیک کنید:

ترید یا معامله در بازارهای مالی به معنای خرید دارایی در قیمت پایین و فروش آن در قیمت بالاتر است. البته در برخی بازارها می‌توان ابتدا فروش انجام داد و سپس خرید (به این نوع معاملات Short trading گفته می‌شود).

دارایی که در بازارها خرید و فروش می‌شود می‌تواند هرچیزی باشد: سهام، اختیار معامله (آپشن)، ارز دیجیتال، یک ارز خاص و…

برای هرکدام از این دارایی‌ها بازارهای جداگانه‌ای با ویژگی‌های مختلف وجود دارد که در بخش‌های بعدی این مطلب به توضیح آنها می‌پردازیم.

پس از اینکه اینترنت و نرم‌افزاری خرید و فروش آنلاین دارایی‌ها گسترش یافت، تریدینگ طرفداران زیادی پیدا کرده است.

در زیر به برخی از مزایا و معایب معامله‌گری اشاره می‌کنیم تا این روش کسب درآمد را بهتر بشناسید.

برخی از مزایای معامله‌گری:

برخی از معایب معامله‌گری:

ما معتقدیم معامله‌گری (تریدینگ) و سرمایه‌گذاری با هم تفاوت دارند. سرمایه‌گذار کسی است که یک دارایی را با هدف نگهداری چندماهه یا چندساله خریداری می‌کند و هدفش کسب سود از طریق نوسانات کوتاه‌مدت نیست.

بیشتر بخوانید: آموزش اصول سرمایه گذاری (اینفوگرافیک)

در حالیکه هدف معامله‌گر، کسب سود از نوسانات ریز و درشت سهم در بازه‌های کوتاه‌مدتی مانند روزانه و چندساعت است.

به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن بازارها در کوتاه‌مدت، معامله‌گری نسبت به سرمایه‌گذاری نیازمند دانش و مهارت بیشتر است. زیرا نزولی یا صعودی بودن روندهای کوتاه‌مدت را سخت‌تر می‌توان تشخیص داد.

بطور مثال اگر شما امروز سکه طلا بخرید و یکسال دیگر بفروشید، به احتمال خیلی زیاد سود خواهید کرد. چندان مشکل نیست که صعودی بودن قیمت سکه را در یکسال بتوانید تشخیص دهید.

اما از سمت دیگر، تشخیص روند قیمت سکه در چندساعت آینده یا چند روز آینده مشکل‌ است.

این موضوع در سایر بازارها از جمله سهام، ارزهای دیجیتال، آتی زعفران و کالاهای دیگر صدق می‌کند.

ما در این بخش از بورسینس یک راهنمای جامعی برای معامله‌گری ارائه می‌کنیم و به سرمایه‌گذاری نمی‌پردازیم، با این حال برخی از نکات این مطلب می‌تواند برای سرمایه‌گذاری موفق نیز مفید باشد. می‌توانید راهنمای سرمایه‌گذاری را در این مطلب بخوانید.

وقتی صحبت از ویژگی‌های افراد موفق می‌شود، مطالب زیادی می‌توانید در مورد رازهای موفقیت در کار و زندگی بیابید. اغلب ویژگی‌های عنوان شده شامل تمرکز، اشتیاق، اعتماد به نفس، قابلیت تصمیم‌گیری و موارد اینچنین هستند.

این موارد صحیح است.

ولی در مورد تریدینگ، ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد. بهتر است قبلا از ورود به تریدینگ، بررسی کنید که آیا دارای این ویژگی‌ها هستید؟ و در صورتی که تصمیم قطعی برای ورود به تریدینگ گرفته‌اید چه ویژگی‌هایی را باید در خود رشد دهید؟

انضباط و نظم در معامله‌گری به چه معناست؟ این ویژگی همانند تمیز و مرتب بودن لباس یا داشتن ظاهر و رفتار صحیح و چیزی که در مدارس ابتدایی آموختید نیست.

منضبط بودن در معامله‌گری به معنای این نیست که روزانه 100 درصد زمان را پای کامپیوتر صرف کنید، بلکه معادل رعایت کلیه اصول و قواعد ترید است.

منضبط بودن در معامله‌گری به معنای متعهد بودن به بهبود روزانه در معامله‌گری است. باید به معامله‌گری به عنوان یک فعالیت جدی برای کسب سود بنگرید.

شما نمی‌توانید بگویید در معامله‌گری کمی منضبط هستم. یا شما منضبط هستید یا نیستید. این قضیه مانند حامله بودن یا نبودن خانم‌هاست. یک خانم نمی‌تواند بگوید کمی حامله هستم.

به عبارت دیگر منضبط بودن یا نبودن معادل صفر یا یک بودن است و هیچ حد وسطی وجود ندارد.

بازارها همواره در حال تغییر هستند.

همیشه روندهای جدید، استراتژی‌های متفاوت و ایده‌های تازه در این صنعت شکل می‌گیرد. باید اطمینان حاصل کنید که نسبت به این تغییرات انعطاف‌پذیری و آمادگی مناسب را دارا هستید.

اینترنت، دسترسی به این روندها و تغییرات را بسیار آسان کرده است.

همه معامله‌گران ضرر می‌کنند و شما نیز باید ضرر کردن را به عنوان یک واقعیت بپذیرید. برخی از افراد با توجه به ذهنیتی که از قبل داشته‌اند به هیچ عنوان قادر به هضم زیان مالی نیستند.

پول این افراد همیشه در بانک بوده و با کوچکترین زیان مالی برآشفته می‌شوند. در صورتی که چنین افرادی قصد ورود به حوزه معامله‌گری دارند باید ذهنیت خود را تغییر دهند.

وقتی می‌گوییم “همه ضرر می‌کنند” منظورمان تریدهای موفق نیز هست. اما تفاوت تریدرهایی که موفق می‌شوند با افرادی که از بازار خارج می‌شوند، این است که موفق‌ها در یادگیری از ضررها استاد شده‌اند و ضرر را به عنوان یک جزء از فعالیت‌شان قبول کرده‌اند.

یادگرفتن از ضررهای قبلی، تریدهای موفق را قادر می‌سازد ضررها را کاهش و سودها را افزایش دهند.

تریدهای شما منعکس کننده شخصیت شماست. استراتژی‌های دیگران نیز برای خودشان مناسب است.

نباید کاری که شخص دیگری کرده را دنبال کنید. باید وقتی بگذارید تا بازار را درک کنید، به اهداف شخصی خود در ترید بنگرید و با تمایلی که برای ریسک کردن دارید از ناحیه امن خود خارج شوید.چطور ترید موفق داشته باشیم

از دیگران یاد بگیرید ولی کپی‌کننده محض نباشید.

اگر سبک شخصی خود را در ترید دنبال نکنید، احتمال کمی وجود دارد که در بلندمدت موفق و خوشحال باشید.

باید بتوانید فکر کردن برای خودتان را یاد بگیرید. دنبال کردن خبرها و رویدادها در رسانه‌های مختلف خوب است اما باید اطمینان حاصل کنید تصمیمات شما از خودتان نشات گرفته و تحت تاثیر چیزهایی که خوانده‌اید یا توصیه‌های دیگران گرفته نشده است.

باید آنقدر یاد بگیرید که خودتان بتوانید تصمیمات خرید و فروش را اتخاذ کنید و مسئولیت آن تصمیمات را نیز بر عهده بگیرید.

به عنوان یک تریدر باید درک کنید که احساسات شما بزرگترین دشمن شما هستند. واکنش بیش از اندازه و احساسی به رویدادها می‌تواند بسیار مخرب باشد.

احساسات را نمی‌توان از بین برد. یک تریدر موفق، احساسات خود را می‌پذیرد و آنها را مدیریت می‌کند. تریدر موفق می‌داند چگونه زمانی که ترس یا حس طمع به او دست داده، رویکردی معقولانه در پیش بگیرد.

ترید پیشگیرانه (Proactive) یعنی به جای واکنش نشان دادن به رویدادها، بازار را از طریق دانسته‌های قبلی درک کنید.

فقط یک جنبه از معامله‌گری را فرا نگیرید، می‌توانید به دنبال یادگیری امواج الیوت، الگوهای هارمونیک و بسیاری دیگر از روش‌هایی باشید که در آنها مهارت ندارید.

یادگیری سایر بازارها نیز در حرفه‌ای شدن شما نقش دارد. مثلا اگر در آتی سکه معامله می‌کنید، بازار سهام و ارزهای دیجیتال را نیز به دانش خود بیفزایید.

باید نحوه کارکرد بازارها و تاثیرگذاری آنها بر یکدیگر را درک کنید، به این ترتیب تصمیمات بهتری در خرید و فروش‌ها خواهید گرفت.

یادبگیرید، حتی اگر در ابتدا خیلی سخت باشد و چیزی متوجه نشوید.

گاهی اوقات وسوسه خواهید شد کنار بکشید که این موضوع طبیعی است. اگر تصمیم راسخ برای حرفه‌ای شدن گرفته‌اید باید در هر حال به کار خود ادامه دهید.

یک معامله‌گر حرفه‌ای خیلی سریع ضررهای خود را محدود می‌کند ولی برای سیو سود عجله‌ای ندارد. تازه‌کارها معمولا وقتی یک معامله وارد سود می‌شود فوری آنرا می‌بندند زیرا ترس دارند سودشان از بین برود.

ثروت در چند هفته یا چندماه بدست نمی‌آید، باید بطور آهسته با پیاده‌سازی استراتژی صحیح معاملاتی جمع شود.

بنابراین معامله‌گر حرفه‌ای صبر دارد و علاوه بر مداومت در کار، دست به خرید و فروش عجولانه نمی‌زند.

ممکن است فروتن ماندن در زمانی که موفقیت‌هایی بدست آورده‌اید سخت باشد، اما این ویژگی نیز از جمله ویژگی‌های معامله‌گران موفق است. آنها هیچ‌گاه غرور و تکبر بیش از حد ندارند.

بسیاری از افرادی که به ترید علاقه‌مند می‌شوند ابتدا از طریق سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی با این زمینه آشنا شده‌اند. هدف از سرمایه‌گذاری، ایجاد ثروت در بلندمدت است.

سرمایه‌گذاری بلندمدت اغلب از طریق خرید سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و ETF ها انجام می‌شود. در این  سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران برای گرفتن تصمیمات سرمایه‌گذاری، نوسانات کوتاه‌مدت را نادیده می‌گیرند و به روند بلندمدت می‌نگرند.

پس از سال‌ها و حتی ده‌ها، ارزش مبالغ سرمایه‌گذاری شده در بیشتر مواقع افزایش می‌یابد و بازدهی مثبتی برای سرمایه‌گذار به همراه می‌آورد. بازدهی‌های بلندمدت با اثر سود مرکب که از سود نقدی سهام یا سود پرداختی صندوق‌ها بدست آمده افزایش می‌یابد.

اغلب افراد با این شیوه سرمایه‌گذاری به دنبال ایجاد ثبات و درآمد برای بازنشستگی خود هستند.

سودهایی که از معامله‌گری بدست می‌آید به عنوان درآمد شناخته می‌شود زیرا می‌توان آنرا در بازه‌های زمانی منظم کسب کرد. ولی سود سرمایه‌گذاری را نمی‌توان درآمد دانست، زیرا بازدهی واقعی سرمایه‌گذاری در بلندمدت است.

کسب سود در معامله‌گری از طریق خرید در قیمت پایین‌تر و فروش در قیمت بالاتر بدست می‌آید و خرید و فروش‌ها در زمان نسبتا کوتاهی انجام می‌شود.

بازه زمانی خرید و فروش، متناسب با سبک معامله‌گری می‌تواند از چند ثانیه تا چندماه باشد. در جدول زیر می‌توانید 4 سبک معامله‌گری اصلی و دوره‌های زمانی هرکدام را مشاهده کنید.

.

پوزیشن تریدینگ

این سبک تریدینگ (به انگلیسی Position Trading) شامل طولانی‌ترین دوره زمانی است و تریدها معمولا در دوره ماهانه تا سالانه انجام می‌شود. پوزیشن تریدرها ممکن است از ترکیبی از تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال در خرید و فروش استفاده کنند.

برای تحلیل دوره‌های زمانی طولانی‌مدت در پوزیشن تریدینگ، اغلب از نمودارهای هفتگی در تحلیل تکنیکال استفاده می‌شود.

معمولا در این سبک از معامله‌گری، نوسانات کوتاه‌مدت دارایی مدنظر نادیده گرفته می‌شود و هدف شخص کسب سود از روندهای میان‌مدت و بلند‌مدت‌تر است.

این سبک از معامله‌گری شباهت زیادی به سرمایه‌گذاری دارد. با این حال، سرمایه‌گذاری که شامل خرید و نگهداری طولانی‌مدت دارایی می‌شود فقط شامل کسب سود از روند صعودی بازار است و سرمایه‌گذار از روند نزولی بازار نمی‌تواند سودی کسب کند.

در سبک معاملاتی پوزیشن تریدینگ، کسب سود از بازار نزولی نیز انجام می‌شود (ابتدا فروش انجام می‌شود و سپس خرید، که اینکار را اصطلاحا استراتژی Short trading می‌نامند).

سوینگ تریدینگ

سوینگ تریدینگ (به انگلیسی Swing Trading) یکی از سبک‌های ترید است که در آن، معاملات در دوره‌های زمانی روزانه یا هفتگی انجام می‌شود و هدف تریدر کسب سود از نوسانات کوتاه‌مدت بازار است.

بطور کلی، سوینگ تریدرها روی تحلیل تکنیکال و رفتار قیمت برای تشخیص نقاط پرسود ورود به خروج استفاده می‌کنند. بنابراین در این سبک معاملاتی، معمولا به تحلیل بنیادی توجهی نمی‌شود.

معامله‌گران در این سبک معاملات پس از رسیدن قیمت به یک هدف خاص (براساس درصد یا قیمت مشخص) اقدام به خروج از بازار می‌کنند. این هدف در هر دو جهت بازار – هم منفی و هم مثبت – در نظر گرفته می‌شود.

به دلیل اینکه سوینگ تریدینگ در دوره زمانی چندروز تا چند هفته انجام می‌شود، نیاز به مانیتور و بررسی مداوم بازار ندارد. به همین خاطر، تریدرهایی که وقت کمتری برای بررسی مداوم و لحظه‌ای بازار ندارند معمولا به این سبک معاملاتی گرایش پیدا می‌کنند.

معاملات روزانه

دی تریدینگ (به انگلیسی Day Trading) به سبکی از ترید گفته می‌شود که تریدر در طول یک روز، موقعیت معاملاتی را باز کرده و می‌بندد. به عبارت دیگر در معاملات روزانه، معامله‌گر دارایی خود را برای روز بعد نگه نمی‌دارد و معامله خرید و سپس فروش را در عرض حداکثر چند ساعت انجام می‌دهد.

همه معاملات روزانه با قرار دادن یک حد سود (profit target)، حدضرر (stop loss) یا زمان خروج (time exit) پایان می‌یابد.

تحلیل تکنیکال، روش اصلی تحلیلی در معاملات روزانه است و نمودارهای چنددقیقه‌ای برای یافتن نقاط ورود و خروج مناسب بکار می‌رود.

معاملات روزانه فقط برای چنددقیقه تا چندساعت نگهداری می‌شود و به همین خاطر، در این سبک معاملاتی تحرکات بزرگ قیمت متداول نیست. پس معامله‌گران روی سودهای کوچک تمرکز دارند.

برای اهرم ساختن قدرت خرید، معامله‌گران از اهرم معاملاتی و مارجین استفاده می‌کنند تا با وارد کردن سرمایه بیشتر در یک معامله سود بیشتری بدست آورند.

معامله‌گری روزانه یک شغل تمام وقت است و معامله‌گر معمولا بطور مداوم بازار را تحت نظر دارد. حتی معامله‌گرانی که از نرم‌افزارها و ربات‌های معامله‌گری استفاده می‌کنند اغلب مراقب هستند تا به دلیل قطعی اینترنت یا سایر مشکلات، خللی در کار این ابزارها به وجود نیاید.

اسکالپ تریدینگ

اسکالپ تریدینگ (به انگلیسی Scalp Trading) یک سبک معامله‌گری بسیار فعالانه است که شامل خرید و فروش مداوم در یک دوره معاملاتی می‌شود.

اسکالپ تریدرها کوچکترین دوره زمانی تحرکات قیمت را هدف می‌گیرند و روی کسب سودهای بسیار پایین تمرکز دارند تا با جمع‌ شدن این سودها به درآمد مناسبی برسند.

در این سبک معاملاتی از حد سود و حد ضررها برای مدیریت موقعیت‌های معاملاتی استفاده می‌شود. موقعیت‌های معاملاتی اغلب از چندثانیه تا چنددقیقه متغیر هستند.

به خاطر اینکه سودهای معامله‌گران در اسکالپ تریدینگ بسیار کوچک است، اسکالپ تریدرها ممکن است ده‌ها و حتی صدها ترید را در هر دوره معاملاتی داشته باشند. به دلیل تعداد زیاد معاملات، اسکالپ تریدرها به دنبال کارمزد بسیار پایین برای معاملات می‌گردند زیرا در صورتی که کارمزد معاملات بالا باشد، سودهای آنها حتی ممکن است کفاف کارمزد معاملاتی را نیز ندهد.

اسکالپ تریدینگ از جمله سبک‌های بسیار پرریسک در معاملات است زیرا تریدر باید درصد تریدهای موفق بالایی را بدست آورد. همچنین به خاطر اینکه مقدار سودهای کسب شده معمولا کمتر از مقدار زیان‌هاست، تنها کافیست چند زیان بزرگ به تریدر وارد شود تا کل سودهای بدست آمده از بین برود.

دقت در این سبک معاملاتی بسیار مهم است و توجه مداوم به بازار در اسکالپ تریدینگ اهمیت زیادی دارد.

معاملات پرتعداد

معاملات پرتعداد (به انگلیسی High-Frequency Trading) سبک دیگری از معاملات سریع است که با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده تحلیل بازار و نرم‌افزارهای خاص انجام می‌شود.

تریدها در این سبک معاملاتی براساس شرایط بازار توسط بات‌های معامله‌گری و نرم‌افزارها ارسال می‌شود. 

این سبک معاملاتی توسط شرکت‌های بزرگ در بازارهای مالی بین‌المللی و با صرف هزینه‌های هنگفت انجام می‌شود.

به عنوان شخصی که قصد شروع تریدینگ را دارد باید بررسی کنید کدام سبک برای شما مناسب‌تر است. معیارهایی که باید در نظر بگیرید:

بطور کلی یک رابطه معکوس بین بازه زمانی معاملات و مقدار زمانی که باید برای معامله صرف کنید وجود دارد. به طور مثال، پوزیشن تریدرها ممکن است فقط چند ساعت در هفته برای بررسی و مدیریت معاملات‌شان نیاز داشته باشند ولی اسکالپ تریدرها نیاز باشد کل روز کاری را به شکلی فعالانه برای اینکار اختصاص دهند.

بسیاری از فعالان بازار – چه سرمایه‌گذار باشند و چه معامله‌گر – در یک دسته از این سبک‌های معاملاتی جا نمی‌گیرند. زیرا همواره در حال انجام معاملات در دوره‌های زمانی مختلف هستند.

مثلا ممکن است یک پوزیشن تریدر، دست به معاملاتی بسیار کوتاه‌مدت‌تر در طول روز نیز بزند.

بطور کلی برای تشخیص اینکه کدام سبک معاملاتی برای شما مناسب‌تر است، نیاز به تجربه دارید تا متوجه شوید با کدام سبک راحت‌تر هستید.

نوع بازار نیز در انتخاب سبک معاملاتی تاثیر دارد. مثلا در بازار سهام تهران، اسکالپ تریدینگ به دلیل وجود کارمزد بالا استراتژی چندان سودآوری نیست و این سبک معاملاتی برای بازارهای ارزهای دیجیتال به دلیل وجود پلتفرم‌های معاملاتی با کارمزد بسیار پایین، مناسب‌تر است.

ممکن است فردی که به تازگی قصد شروع ترید داشته باشد نداند از کدام بازار شروع کند.

برای افرادی که در ایران هستند گزینه‌های کمتری برای انتخاب وجود دارد چون با توجه به تحریم، بسیاری از بازارها، ابزارها، کارگزاری‌های بین‌المللی به ایرانیان خدمات ارائه نمی‌دهند.

عدم امکان باز کردن حساب‌های بانکی بین‌المللی نیز یک مشکل بر سر راه افرادیست که قصد دارند در بازارهای بین‌المللی مانند بورس‌های کشورهای مختلف مانند آمریکا، بورس‌های اروپایی و آسیایی به ترید بپردازند.

بازارهایی که تریدرهای ساکن ایران به آن دسترسی دارند را می‌توان به 4 مورد زیر دسته‌بندی کرد:

رشد ارزهای دیجیتال فرصتی مناسب برای ایرانیان مشتاق به معامله‌گری ایجاد کرده زیرا محدودیت‌های بسیار کمتری در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد و یک شخص عادی به سادگی و بدون داشتن شرایط خاص می‌تواند خرید و فروش ارز دیجیتال را انجام دهد.

با این حال، شروع ترید در این بازار فرایند پیچیده‌تری نسبت به بورس تهران دارد.

اما بعد از آشنایی با بازار، کار تریدر ساده‌تر خواهد بود.

برای شروع ترید در بازار ارزهای دیجیتال، ابتدا شخص باید ریال خود را به بیت‌کوین (یا هر ارز دیجیتال پرطرفدار دیگری که با ریال قابل خرید است) تبدیل کند، سپس بیت‌کوین را در یک پلتفرم معاملاتی مناسب وارد نماید. آنگاه می‌تواند در آن پلتفرم دست به خرید و فروش بزند.

مزایای ترید در ارزهای دیجیتال

معایب ترید در ارزهای دیجیتال

جزییات بیشتر را در مطالب زیر دنبال کنید:

آموزش خرید و فروش ارز در پلتفرم Binance

راهنمای کامل پلتفرم معاملاتی Coinex (توصیه ما)

مارجین تریدینگ در بازار ارزهای دیجیتال

6 اپلیکیشن برتر برای بررسی بازار ارزهای دیجیتال

بات هوشمند معامله‌گری ارزهای دیجیتال

نرم‌افزار معاملات اتوماتیک ارزهای دیجیتال

.

بورس تهران به عنوان یک بازار قانونمندتر و سازمان‌یافته‌تر، گزینه کم‌ریسک‌‌تری نسبت به ارزهای دیجیتال است.

در بورس تهران امکان خرید و فروش انواع اوراق بهادار مانند سهام، ETF ها، حق تقدم و… بصورت آنلاین و لحظه‌ای وجود دارد.

مزایای ترید در بورس تهران

معایب ترید در بورس تهران


جزییات بیشتر را در مطالب زیر دنبال کنید:

آموزش شروع معامله‌گری و سرمایه‌گذاری در بورس

اولین قدم برای خرید سهام چیست؟

نحوه انجام معاملات آنلاین سهام

دریافت کد بورسی آنلاین

.

بازار آتی سکه بازاری است تحت نظارت سازمان بورس که مردم در آن به معامله‌گری سکه طلای تمام بهار آزادی می‌پردازند. معاملات به صورت آنلاین یا تلفنی انجام می‌شود و می‌توان بدون رد و بدل کردن سکه فیزیکی و از خانه یا هرجای دیگر با داشتن اینترنت در این بازار سود یا زیان کرد.

​بازار آپشن یا اختیار معامله نیز یک بازار جذاب در دنیا است که مدتی است در ایران هم به صورت رسمی توسط سازمان بورس شروع به فعالیت کرده است.

ما در حال حاضر می‌توانیم در بازار آپشن سکه و سهام فعالیت کنیم و با چند برابر دارایی خود در این بازار فعالیت کنیم. به این قابلیت اهرم می‌گویند. با اهرم سودها و زیان‌های شما چند برابر می‌شود.

مثلا اگر قیمت سکه 3 برابر شده است و ما به جای سکه، آپشن سکه را خریداری کرده بودیم، اکنون دارایی ما بیش از 12 برابر شده بود.

مزایای ترید در بازار آتی و آپشن

معایب ترید در بازار آتی و آپشن

جزییات بیشتر را در مطالب زیر دنبال کنید:

معاملات آتی سکه طلا چگونه انجام می‌شود؟

سریعترین روش یادگیری بازار آتی و آپشن

.

فارکس اصطلاحی است برگرفته از دو کلمه‌ی Foreign Exchange که به معنی تبادل پول خارجی است. به بیان ساده‌تر، فارکس بازاری برای تبدیل ارزهاست.

بازار فارکس از نظر حجم معامله بزرگ‌ترین بازار است و قابلیت نقدشوندگی بالایی دارد. بنابراین امکان ورود و خروج به آن با هر یک از ارزهای عمده‌ی دنیا در کسری از ثانیه وجود دارد.

غیر از بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ، معامله‌گران خرد بسیاری نیز در این بازار به ترید می‌پردازند تا از حجم عظیم گردش پولی این بازار که روزانه حدود 3 تا 4 تریلیون دلار است سود بدست آورند.

مزایای ترید در فارکس


معایب ترید در فارکس


جزییات بیشتر را در مطالب زیر دنبال کنید:

مقایسه فارکس و بورس تهران (به همراه نظرات سایرین)

افتتاح حساب آزمایشی برای تمرین معاملات (با پشتیبانی فارسی)

افتتاح حساب واقعی در بروکر و شروع معامله (با پشتیبانی فارسی)

.

در جدول زیر معایب و مزایا بازارها را بطور یکجا مشاهده کنید.

 

نمی‌توان تریدری پیدا کرد که از نمودارها برای تحلیل بازار استفاده نکند.

تحلیل تکنیکال که به نام تحلیل نموداری، تکنیکی یا فنی نیز شناخته می‌شود به دلیل قوانین و اصولی که داراست در همه بازارهایی که قیمت دارایی‌ها با عرضه و تقاضا نوسان می‌کند قابل پیاده‌سازی است.

بنابراین تفاوتی ندارد که قصد معاملات سهام، ارز دیجیتال، آپشن و… را داشته باشید، تحلیل تکنیکال اصلی‌ترین مهارتی است که باید کسب کنید.

تحلیل تکنیکال بر سه اصل استوار است:

توضیح جامع این 3 اصل را اینجا بخوانید

.

برای یادگیری سریع و جامع تحلیل تکنیکال می‌توانید این بسته آموزشی را تهیه کنید (برای مشاهده جزییات کلیک کنید)

علاوه بر تحلیل تکنیکال، روانشناسی بازار نیز برای موفقیت در بازارها حیاتی است.

همه توضیحات را خواندید ولی از کجا باید شروع کرد؟ ابتدا باید بررسی کنید که آیا برای معامله‌گری مناسب هستید یا نه؟ شاید تیپ شخصیت شما با تریدینگ سازگار نباشد.

ترید نیاز به زمان کافی، صبر، یادگیری مداوم، یادداشت برداری، اصلاح اشتباه و صرف زمان در پشت کامپیوتر دارد. با وجودیکه ترید را می‌توان از طریق موبایل نیز انجام داد اما اغلب اوقات برای کار با نرم‌افزارها، بررسی بهتر بازار و انجام کارهای دیگر مرتبط با ترید نیاز به کامپیوتر داشته باشید.

پس از آن باید بازار مناسب با شرایط خودتان را انتخاب کنید. در همه بازارها نوسان و فرصت سود وجود دارد، حتی زمانی که بازارها رونقی ندارند، یک تریدر حرفه‌ای می‌تواند به کسب درآمد بپردازد.

پس از انتخاب بازار، باید نقدینگی خودتان را را وارد آن بازار کنید. انجام اینکار در بازارها متفاوت است.

در بورس تهران، آپشن و آتی سکه و فارکس نیاز به کارگزار یا بروکر دارید، در حالیکه در ارزهای دیجیتال با پلتفرم‌های معاملاتی و صرافی‌ها سروکار خواهید داشت.

برای بورس تهران، آپشن و آتی سکه با حساب بانکی خودتان می‌توانید واریز و برداشت را انجام دهید ولی در مورد ارزهای دیجیتال و فارکس، باید ریال را به ارز موردنظر تبدیل کنید.

برای فارکس، روش تبدیل ریال به دلار یا یورو را می‌توانید از بروکر خود جویا شوید. زیرا بروکرهایی که با فارسی‌زبانان کار می‌کنند دارای پشتیبانی فارسی هستند.

در مورد تبدیل ریال به ارزهای دیجیتال، سایت‌هایی وجود دارند که این ارزها را به فروش می‌رسانند اما طبق تجربه، بهتر است بیت‌کوین، اتریوم یا دلار تتر تهیه کنید و سپس با انتقال این ارزها به پلتفرم‌های معاملاتی به ترید بپردازید.

زیرا اینها ارزهای محبوب‌تر و شناخته‌شده‌تر هستند و با قیمت مناسب‌تری می‌تواند آنها را بیابید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تبدیل ریال به ارز دیجیتال، خرید بیت‌کوین از طریق سایت Localbitcoins است.

مطلب مرتبط: روش خرید بیت‌کوین با ریال

اگر برای شروع ترید سردرگم هستید و نمی‌دانید چطور باید دارایی مناسب برای خرید را انتخاب کنید این مطلب را بخوانید: با این 3 گام فرایند ترید را ساده کنید

جواب کوتاه این است: محدودیتی وجود ندارد.

ولی همانطور که پتانسیل کسب سود در معامله‌گری بالاست، احتمال زیان نیز زیاد است. با این حال، اگر محتاطانه، با یادگیری و طبق اصول پیش بروید احتمال زیان سنگین را به میزان زیادی کاهش خواهید داد.

سودی که یک تریدر می‌تواند کسب کند به سرمایه او نیز بستگی دارد. درست است که با سرمایه بسیار پایین نیز می‌شود شروع به ترید کرد ولی هرچقدر سرمایه شخص بالاتر باشد علاوه بر اینکه می‌تواند معاملات بهتری داشته باشد، سود بیشتری نیز کسب می‌کند.

مثلا اختلاف فاحشی بین سود 10 درصدی که با سرمایه 5 میلیونی بدست می‌آید با سود 10 درصدی که با سرمایه 100 میلیون بدست می‌آید وجود دارد.

سود 10 درصدی با 5 میلیون، فقط 500 هزارتومان خواهد بود ولی اگر سرمایه 100 میلیون تومان باشد، 10 درصد سود معادل 10 میلیون تومان است.

به همین ترتیب، زیان نیز می‌تواند بالا باشد و شخصی که با سرمایه بالا زیان می‌کند، مقدار ریالی زیان بیشتر خواهد بود.

‌بسیاری از اوقات تریدرها فقط روی نتیجه کار تمرکز می‌کنند که آیا سودی از ترید بدست آورده‌اند یا نه. مخصوصا زمانی که به عنوان یک تازه‌کار شروع به کار کردید، افتادن در این دام بسیار ساده است.

به عنوان یک تازه‌کار فکر می‌کنید تریدهای شما یا سیاه است یا سفید (حد وسطی وجود ندارد) یا سود می‌کنید یا زیان، یا شکست می‌خورید یا برنده می‌شوند.

مشکل این نوع طرز فکر، در جستجو بودن برای یک ترید بی‌نقص است. بنابراین اشتباه است که بخواهید همیشه برنده باشید. نیازی هم به همیشه برنده بودن نیست، حتی اگر 60 درصد تریدهای شما سود داشته باشند در گذر زمان می‌توانید ثروت بالایی جمع کنید.

بازارها را هیچ‌کس نمی‌تواند دقیقا پیش‌بینی کند. هیچ‌کس کنترلی روی بازارهای بزرگ ندارد.

به همین دلیل، باید ضرر را بخشی از ترید بدانید ولی تعداد ضررها و مقدار آنها را تا حد ممکن کم کنید تا این ضررها سودهای شما را نبلعند.

باید به میانگین سود و زیان‌ها بنگرید و ببینید آیا استراتژی که در پیش گرفته‌اید کارساز است؟

وقتی قصد شروع یک ترید را دارید، هدف‌تان پیاده‌سازی صحیح و کامل استراتژی‌تان باشد و نه صرفا کسب سود. شاید این توصیه برایتان عجیب باشد چون هدف از ترید کردن کسب درآمد است.

وقتی روی پول تمرکز می‌کنید شاید هیجانات بازار شما را از مسیر خارج کند، مثلا خبری خاص را ببینید و با ترس دارایی خود را بفروشید؛ در حالیکه هنوز قیمت به حدضرر شما نرسیده است.

ولی وقتی روی پیاده‌سازی درست و اصولی ترید متمرکز باشید و پول را از یاد ببرید، هیجانات روی شما تاثیر کمتری خواهد گذاشت.

تمرکز روی فرایند ترید و صحت پیاده‌سازی استراتژی یک مزیت دیگر نیز دارد: شما با پیاده‌سازی کامل استراتژی‌تان، نقص‌های آنرا تشخیص خواهید داد و آنرا رفع خواهید کرد.

مقالات مرتبط با آموزش معامله‌گری را اینجا بخوانید

در صورتی که تجربه یا سوالی در مورد ترید دارید در بخش نظرات بنویسید.

 

قصد شروع سرمایه‌گذاری در بورس را دارید؟ اولین قدم این است که افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

درود بر شما
مطالب برای مقدمه بسیار کامل و مفهومی بودند.
راستش من دنبال یک برنامه یا سایت هستم برای تمرین ترید که از پول و ارز غیر واقعی استفاده میشه. میتونید بهترینش رو پیشنهاد بدید؟ ممنون میشم.

سلام و درود، بله یه سایت هست با آدرس testnet.binancefuture.com که میتونید معاملات فیوچرز ارز دیجیتال رو بطور آزمایشی (بدون درگیر شدن پول واقعی) داخلش انجام بدید.
البته باهاش کار نکردم و نمیدونم تا چه حد میتونه کمک کنه.

سلام. خیلی خوب توضیح دادین سپاسگزارم… سربلند باشید

سلام، خواهش میکنم.
ممنون از همراهی شما دوست گرامی.

سلام خسته نباشید
من یه تازه کارم و یه شخص خارجی یه سایت بمن معرفی کرده خواستم نظر شمارو بپرسم ببینم میشه بهش اعتماد کرد یا نه؟
از همون سایت هایی هست که سرمایه میزاری و روزانه یه مقدار بهت سود میده

سلام وقت بخیر
به هیچ عنوان به این پیشنهادات توجه نکنید
در مورد تشخیص کلاهبرداری ها این مطلب میتونه کمک کنه:https://www.bourseiness.com/46477/identify-scams

واااقعا ممنون
بالاخره بعد از مدتهای طولانی یک مقاله فارسی پیدا کردم که ترید رو به زبان خیلی روان و زیبا توضیح داده . واقعا تشکر میکنم و امیدوارم به این کار با انرژی ادامه بدید.
واقعا لذت بردم .

ممنون از انرژی مثبت شما.

سلام میخام صفر تا صد ارزهای دیجیتالی و ترید رو یاد بگیرم ، چیکار کنم ؟

سلام دوست عزیز ممنون از این همه وقتی که میذارید…
راستیتش من هیچ اطلاعاتی در رابطه با تریدینگ شدن و بورس ندارم و اولین بار اطلاعاتی که شما دادین خوندم.بنظرتون ارز دیجیتال خرید کنم خوبه؟و اینکه چطور باید خرید کنم ممنون میشم راهنماییم کنید🙏🏻🙏🏻🙏🏻

سلام وقت بخیر
اگه پیگیرش باشید و یاد بگیرید میتونه یه منبع درآمد باشه
بدون یادگیری فقط سرمایه‌تون رو از دست میدید

سلام ممنون از سایت خوبتان
در نمودار سهام شرکت یک خط قرمز افقی هست.
اگر ممکنه آن را توضیح بدهید ممنون هستم.

سلام برای ورود به مفید تریدر باید لوگین و پسورد را چه چیزی وارد کنیم راهنمایی کنید برای ترید کردن چه کاری باید انجام دهیم

سلام
براي يوزر بايد شماره موبايل و براي پسورد بايد كد ملي زده شود اگر وارد نشد، فراموشى رمز عبور را بزنيد.

موفق باشيد

نظر شما درباره کانال ها یا سایت هایی که در ازای مبلغی اشتراک ماهانه سیگنال ترید توبایننس و بیتمکس میدند چیه؟ شما خودتان پوزیسین ترید را پیدا میکنید یا از جایی سیگنال میگیرید؟ یعضی ها میگند که تریدر حرفه ای حاصل زحمات و تحلیل هاش را نمیفروشه.و این کانال ها و سایت ها فقط هدف شان جذب پول هست و سیگنال هاشون به استاپ میخورند .نظر شما چیه؟

من از کیفیت سیگنال‌هایی که میدن خبر ندارم.
با این حال سیگنال به خودی خود نمی‌تونه باعث سود در بلندمدت بشه. شاید یک یا چندبار سود حاصل شد ولی وقتی شخص اصول و قواعد مدیریت ریسک، کنترل احساسات و… رو بلد نباشه همون سودها رو به ضرر تبدیل میکنه.
به جای خرج کردن برای سیگنال گرفتن بهتره روی یادگیری خرج بشه.
من فعالانه ترید نمی‌کنم که هر روز در حال خرید و فروش باشم، در طول مدتی که بازار منفی هست و قیمت‌ها افت میکنه کم کم ‌میخرم و در بازار صعودی کم کم می‌فروشم.

سلام خسته نباشید نحوه حساب کردن میزان سود آوری در تریدینگ ویو بر حسب دلار چگونه است؟

سلام، منظور شما رو متوجه نشدم. محاسبه درصد فرقی نداره کجا باشه.

درود به شما آقای جهاندیده
میخواستم نظرتون رو در رابطه با سرمایه گذاری در GCG ASIA بدونم اگه امکان داره،

با سپاس فراوان

سلام، چیزی درباره اش نشنیدم.

سلام

میخواستم بدونم الان که بازار فارکس غیر قانونی چه طور میشه حساب بازکرد و شروع به فعالیت کرد توی این بازار؟
ایا کارگذاری هست که بهش مراجعه کنیم ؟

سلام جناب جهاندیده..من یکسالی ارزهای دیجیتال رو زیر نظر دارم و سعی کردم بدون اطلاع وارد نشم..حالا میخوام با سرمایه کم اسکالپ ترید رو شروع کنم..راهنمایی میخواستم بعد از خرید ارز، چون ارزهای مورد نظر من جز ارزهای مطرح نیستن، از کدوم سایت شروع کنم که بیشترین تعداد ارز با کمترین هزینه رو ساپورت میکنه..ممنون از لطف همیشگی و بی منت شما به همه ی دوست داران ارزهای دیجیتال

سلام وقت بخیر
در مورد پلتفرم های معاملاتی، در حال حاضر من بیشتر از kucoin و binance و گاهی coinex استفاده میکنم

افقط کافیه یک بار با IP ایران وارد بشید حساب شما غیر فعال خواهد شد ضمنا جدید برای افتتاح حساب نیاز به مدارک هویتی می باشد. اگر قبلا حساب کاربری درست کردید موقع برداشت از شما مدرک هویتی می خواهند برای واریز به حساب مدرکی نمی خواهند که بتونند ارز دیجتال رو بلوکه کنند.

با عرض سلام خدمت جناب جهاندیده
چنتا سوال دارم
1_ از چه طریق میتونم ریال به ارز دیجیتال تبدیل کنیم و بلعکس؟
2_ایا وقتی ارز دیجیتال طی چند ماه اینده به قیمت بالایی برسد ،برای فروشش به مشکلی برنمیخوریم؟مـلا اینکه کسی نخره
3_نرخ کارمزد سایت های معروف با صرافی های ارز دیجیتال در تهران تفاوت چشمگیری دارد؟

سلام جناب جهاندیده عزیز
قبل از هر چیز میخواستم بگم من تو قسمتهای مختلف سایت از شما راهنمایی های زیادی گرفتم و بخاطرش از شما سپاسگذارم.

استاد من میخوام تو فارکس هم فعالیت داشته باشم، شما چه کارگذاریهایی رو پیشنهاد میدید؟

سلام، وقت بخیر
در مورد فارکس پیشنهاد بروکر خاصی ندارم.

سلام استاد جهاندیده عزیز
خیلی ممنون از مطالب کامل و بی نقصی که میزارین.
و چقدر خوبه که به همه نظرات و سوالات پاسخ میدین.
خسته نباشین و خداخیرتون بده.

سلام و درود
سلامت باشید

سلام استاد جهاندیده.
ببخشید بهترین سایت برای ترید چیه آیا سایت های مختلفی برای ترید وجود داره؟؟؟
و چگونه باید شروع کرد برای یادگیری چند ساعت در روز زمان لازمه؟؟؟
اگه به صورت معمولی یاد بگیریم چقدر طول می‌کشه که یک تریدر حرفه ای بشیم؟؟؟

سلام، بستگی به این داره در چه بازاری میخواید ترید کنید
برای بورس تهران و بازار آتی، کارگزاری آگاه مناسبه
برای ارزهای دیجیتال، بایننس و kucoin
برای ارزهای جهانی من تجربه خاصی ندارم

سلام آقای جهاندیده.
۳ سوال دارم ممنون میشم جواب بدید.
۱. حداقل سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال و فارس چقدره؟؟؟
۲. چند ماه طول می‌کشه یک تریدر حرفه ای بشیم؟؟؟
۳. بازار فارکس از سوی سازمان بورس غیر قانونی اعلام شده آیا کسب درآمد از فارکس حرام است؟؟؟
با تشکر از شما

سلام،
1. حداقل سرمایه برای ترید کردن در هر دو بازار خیلی کم هست و با مبالغ کمی مثل 200 دلار هم میشه ترید کرد
ولی با این پول انتظار زیادی هم نباید داشت
2. چندماهش رو شما باید بگید، چون شمایید که وقت میذارید نه من.
3. غیرقانونی اعلام شده و این راهنما بیشتر برای کسانی هست که مقیم خارج کشور هستن

آقا سلام ترید زدن حلاله یا حروم ؟؟؟ در اصل میشه گفت ما داریم پیش بینی میکنیم دیگه

سلام . من یه کد بورسی برا فرابورس دارم . مثلا چجوری باید شروع ب خرید و فروش کنم . سایت خاصی هست . از طریق سجام هم احراز هویت شدم

سلام، کارگزاری که ازش کد گرفتید باید لینک دسترسی به معاملات رو برای شما ارسال کرده باشه. اگر دریافت نکردید با کارگزارتون تماس بگیرید.

بورسینس چه نوع موسسه و زیرمجموعه کجاست؟بجای مقالات پراکنده بهتر نیست بسته های اموزشی در حوزههای مربوطه ارایه کنید.؟

ما دوره های آنلاین هم داریم، در این صفحه میتونید ببینید: https://market.bourseiness.com

سلام آقای جهاندیده
یه سوال داشتم آیا بعد از چندسال کار در بورس و تقریبا حرفه ای شدن(مثلا 2یا3سال) میشه به عنوان یک شغل به بورس نگاه کرد؟
یه شغل مثل رئیس شرکت بودن یا صاحب بیزنس بودن؟با در آمد بالا؟

سلام و درود
به خیلی چیزها بستگی داره که مهمترینش میزان سرمایه و توانایی شما در کسب سوده
میزان سرمایه رو خود شما باید حساب کنید
برای تشخیص میزان سرمایه، فرض کنید سالیانه 30-40 درصد تورم داریم، هزینه های ماهیانه زندگی تون رو هم دربیارید و ببینید با سرمایه ای که در اختیار دارید باید سالیانه چند درصد در بورس یا هر بازار دیگه ای سود کنید تا همه اینها رو پوشش بده و سرمایه تون هم رشد کنه.
بر فرض مثال، شاید در شهر کوچکی زندگی میکنید و خونه دارید و هزینه ماهیانه شما از 3-2 میلیون تومن بیشتر نباشه
یا شاید در تهران زندگی میکنید، خونه ندارید و هزینه های شما خیلی بیشتر از اینهاست
و…
پس بستگی به میزان سرمایه شما داره و اینکه آیا منبع درآمد دیگه ای دارید که بتونید روش تکیه کنید یا نه.
بطور کلی این سبک زندگی که فقط بخواید با ترید کردن زندگی رو بگذرونید برای همه مناسب نیست چون کسب سود مداوم و پیوسته از بازار واقعا مشکله.
ترید کردن نیاز به آرامش روحی داره، اگه هزینه های زندگی تامین باشه میتونید با خیال راحت ترید کنید.

سلام، به ترید علاقه دارم، دنبال مرجعی به زبان ساده واسه آموزش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال هستم، ممنون میشم راهنمایی کنید.

سلام. برای یادگیری تحلیل تکنیکال این دوره آنلاین رو ببینید

سلام آقای جهاندیده ،من می خوام ترید زعفران رو شروع کنم باید چکار کنم
ممنون میشم اگر راهنمایی های لازم رو بدید.مرسی

سلام، وقت بخیر
در مورد ترید آتی زعفران این مطلب رو بخونید

سلام،
Short Squeeze رو میشه توضیح بدید؟

و اینکه من برای دریافت جواب سوالم باید به همین صفحه مراجعه کنم یا اینکه ایمیل دریافت می‌کنم ، یا هر دو؟
مرسی

سلام
Short کردن به معنای فروش استقراضی هست.
بعضی از پلتفرم های معاملاتی و بروکرها این قابلیت رو دارند
اما در بورس تهران فعلا امکان Short کردن سهام وجود نداره ولی خبرهایی هست که قراره این قابلیت اضافه بشه.
Short Squeeze به طور خلاصه به شرایطی گفته میشه که:
معامله گران زیادی در یک دارایی فروش استقراضی انجام دادند ولی قیمت دارایی شروع به رشد میکنه و Short کننده ها با تحمل ضرر مجبور به بستن موقعیت معاملاتی شون میشن

سلام ،من به همراه دوستم کانال مطمئنی زدیم و با کمپانی بزرگی که تمام سرمایه اش از خرید هستش و در حد چند صد تریلیون می باشد همکاری میکنیم و این قابلیت رو داریم که سوییفت اقدام کنیم د سرتاسر دنیا
برای به روز بودنم میخواستم ازتون خواهش کنم اگر در مورد بانکری اطلاعات خوبی دارید بفرمائید

از مزایای بازار فارکس فرمودید: معاملات 24 ساعته / 7 روز هفته / 365 روز سال، مطمئنی برادر؟

24ساعته و 5روز در هفته هست

سلام من با سرمایه کم ولی اگه بخوام میتونم به خاطر تصادفی که کردم از کار افتاده شدم و کل دارییم یه 150 میلیونی میشه که یک خونه مسکن مهری هستش درامدی هم ندارم میشه لطف کنین و منو راهنمایی کنین ؟

سلام، سوال شمارو متوجه نشدم. اگه میخواید وارد بازار بشید و ترید کنید، بهتره اول از جایی درآمد داشته باشید که کفاف مخارج شمارو تامین کنه.
از این لحاظ عرض میکنم چون اگه بخواید واقعا تریدری حرفه ای بشید که مخارج شما از این راه تامین بشه، زمان زیادی طول میکشه. چون حرفه ای شدن نیاز به زمان داره.

سلام دوست عزیز یک پیشنهاد دارم براتون برید دمبال سایت هایی که براشون که کار میکنید در خونه بهتون پول میدن من تا حالا شنیدم کسی در ماه بیش از هزار دلار از این راه در میاره تازه هیچ سرمایه ای هم لازم نیست ولی بعضی از سایت ها هستن که از شما همون اول پول میگیرن بعد شما شروع به کار میکنید و هرچه قدر شما بیشتر پول بدین بیشتر سود میده برای کاری که کردید ولی این سات ها یکم ریسک داره چون امکان کلاه برداری وجود داره و این ها هم بیشترشون خارجی هستن

سلام امیر حسین جان
داداش منظورت از اون سایت هایی که بصورت رایگان میشه داخلشون کار کرد و درآمد کسب کرد چیه؟ آیا منظورت همون سایت های فاست یا کلیکی اینجور سایت هاست؟ چون من داخل اینا عضوم اما بدون زیرمجموعه درآمد فوق العاده ناچیزی دارند این سایتی که شما فرمودی چه سایتیه و چ کار باید کرد دقیقا؟ من بیماری استئوژنز ایمپرفکتا( اختلال استخوان زایی) دارم و خونه نشینم بیرون از منزل نمیتونم کار کنم متاسفانه تو جامعه ما هم برای معلولین ارزش قائل نمیشن چه برسه به اینکه بخوان کار بدن بهشون ممنون میشم معرفی کنی اگه همچین کاری هست که بشه با موبایل انجام داد این آیدی تلگرام من
Mahdi4340@

ممنون از همه ی مطالب خوبی که اراعه دادید

خوشحالیم که استفاده کردید

سلام و عرض ادب
ببخشید یه سوال داشتم از خدمتتون که خیلی واسم مهمه و تا حالا جوابی وتسش پیدا نکردم لطفا پاسخ بدید تشکر
شما بروکری در فارکس می شناسید که اولا مثل غالب بروکر ها معاملاتش به شکل صوری نباشه و واقعا اون ارز یا سهم را خرید و فروش کنه و ثانیا اینطور نباشه که بروکر از جیب خودش خودش اعتباری به معامله گر نده و بعدا سودشو طلب کنه یا حداقل استفاده از این مورد اختیاری باشه
اصلا همچین بروکری هست و اگه هسا چیه میشه راهنمایی کنید
خیلی لطف میکنید سپاس فراوان

سلام
میشه برای پاسخ این سوال راهنمایی کنید؟
کدامیک از گزینه ها اوراق مشتقه نمی باشد؟
1 ) اختیار خرید
2 ) آتی سهام
3 ) سهام جایزه
4 ) آتی سبد سهام
5 ) حق تقدم

سلام، فکر میکنم گزینه سهام جایزه درست باشه.

سلام
برای یادگیری ترید و بررسی تکنیکال بازار طلا و دلار و سکه داخلی از کجا و به چه ترتیبی باید شروع کنم؟

سلام من میخواستم در صرافی آنلاین ترید کنم یک سایت خوب و مطمئن میخواستم که ایرانی هارم ساپورت کنه

سلام، برای ترید ارزهای دیجیتال بهتره فقط با vpn و پراکسی وصل بشید
ما با سایت های kucoin، بایننس کار میکنیم و مشکلی تا الان نداشتیم
ولی ریسک مسدود شدن حساب یا هک همیشه هست

سلام ميشه يكم اطلاعات در مورده شركت يونيك هم بدين

سلام، اطلاعی ندارم.

به نظر شما توی بازار ارز دیجیتال بهتر هست ترید کنیم یا سایت الیمپ ترید ریسک کدوم کمتره و کدوم رو بهتر و زودتر میشه یاد گرفت و سود کدومش بیشتره؟؟؟
درباره بازار ارز دیجیتال و سایت الیمپ ترید یکم توضیح بدید ممنون میشم.

در هر بازاری میشه سود کرد
با الیمپ ترید آشنایی ندارم
ارزهای دیجیتال رو ترجیح میدم

سلام
من با اندک سرمایه ای که دارم میخوام شروع به سرمایه گذاری کنم. ولی از طرفی زمان آموزش دیدن ترید رو ندارم و از طرفی قدرت ریسک پایین و جسارت کمی جهت سرمایه گذاری در بروکرها دارم.
آیا منبعی وجود داره که صحت و درست بودن بروکرها رو تایید کنه؟
آیا اطلاعی در مورد بروکرهای gelios یا GCG asia دارید؟
اصلا آیا سرمایه گذاری در بروکرها رو صحیح میدونید؟

سلام، سراغ سایتها و بروکرهای متفرقه ای که اسم بردید نرید
با جایی کار کنید که اغلب ایرانیها کار میکنن
pcm broker گزینه بدی نیست

سلام آقای جهان دیده عزیز

بنده میخوام مقداری بیت کوین بخر و بزارم کنار تا سال آینده یا سال های آینده.

کیف پول کاغذی مورد اطمینان هست ؟؟

و آیا با کیف پول کاغذی در آینده در صرافی های مجاز ترکیه میتونم مبلغ دلاریش رو دریافت کنم ؟

سلام، در مورد کیف پول کاغذی بیت کوین اینجا توضیح دادیم
اگه کیف پول رو به شیوه امن بسازید امنیت خوبی داره
برای خارج کردن مبالغ از کیف پول کاغذی باید اون رو در یک کیف پول نرم افزاری مثل coinomi یا هر کیف پول دیگه ای که امکان ایمپورت کلید خصوصی رو داره وارد کنید
بعد میتونید تراکنش رو انجام بدید و بیت کوین رو به صرافی یا هر جایی که میخواید بفرستید

سلام آقای جهان دیده. بروکر PCM فارسی هست؟ آیا مورد اطمینان هست؟ یه راهنمایی کنین

سلام، بله زبان فارسی داره و گزینه بدی نیست.
اطلاعات بیشتر رو در سایتشون بخونید

سلام ایا شما olymptrade را برای کسب دارمد مناسب می دانید

سلام، تجربه ای باهاش ندارم

سلام استاد. من خیلی به اموزش دادن علاقه دارم در حال حاظر 23 سالمه و دوس دارم در اینده کارگزار بورس بشم .چه مسیری رو باید طی کنم ؟

سلام، منظور شما استخدام در کارگزاریه؟
اگه بله باید رشته شما مرتبط با مالی باشه، حداقل لیسانس داشته باشید
یا اینکه مهارت بسیار بالایی در بورس، تحلیلگری، حسابداری و مالی کسب کنید

سلام. ممنون از آموزشهاتون
من چند بار برای افتتاح حساب رایگان و دریافت کد معاملاتی ثبت نام کردم ولی موفق نشدم. به راهنمایی بیشتر نیاز دارم و در صورت امکان تماس تلفنی
با تشکر

سلام، وارد این صفحه بشید و از بخش پیگیری یا تکمیل ثبت نام، وضعیت رو ببینید.
در صورت نیاز به تماس، شماره تماس رو از بخش “تماس با ما” در صفحه اشاره شده بردارید

سلام تشکر از ارائه مطالب ارزنده. بنده کد بورس دارم و توسط درگاه یکی از کارگزاری ها معاملات برخط انجام میدهم. مدت کوتاهی ست که جذب این بازار شدم. خوشحال میشم اگر راهنمایی کنید چگونه میتوانم در بازار فارکس نیز خرید و فروش کنم. تشکر فراوان

سلام، در یک بروکر افتتاح حساب انجام بدید
مثلا PCM
ازشون بخواید منابع آموزشی رو در اختیار شما قرار بدندلینک عضویت حساب دمو

خیلی حال کردم با مطالبت دمت گرم

فدای شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ما در بورسینس به شما کمک می‌کنیم:

• منابع درآمد دیگری برای خودتان بسازید
• کسب‌وکارتان را رشد دهید
• ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
• از سرمایه‌تان برای کسب سود استفاده کنید
• سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بدانید

ایمیل‌تان را وارد کنید تا جدیدترین مطالب به ایمیل‌تان ارسال شود:

بعد از ثبت ایمیل لینک تایید برایتان ارسال می‌شود، لطفا روی آن کلیک کنید

سلب مسئولیت: در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (اوراق بهادار، بازار آتی، طلا و ارز و…) ارزش دارایی‌ها ممکن است به سرعت تغییر کند و ریسک از دست رفتن سرمایه وجود دارد. محتوای موجود در سایت بورسینس صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و نظرات شخصی نویسنده را منعکس می‌کند. بورسینس هیچ منفعت یا مسئولیتی در قبال سود و زیان کاربران ندارد و مسئولیت استفاده از تمامی مطالب و محتوای سایت بر عهده کاربران است.

Copyright © Bourseiness 2013-2019

کپی‌برداری از مطالب این سایت به هرشکل، غیرمجاز و غیرقانونی است.

برای دریافت مشاوره در مورد چگونگی عضویت در صندوق و شرایط سبد های مختلف کافیست عدد 2 را به سامانه زیر پیامک کنید.

حتما مطالعه کنید : چگونه به یک بورس باز حرفه ای تبدیل شویم؟

بیشتر بخوانید: 17 توصیه قبل از خرید و فروش سهام در بازار پرتلاتم بورس

بیشتر بخوانید: چگونه در بورس موفق شویم؟

چطور ترید موفق داشته باشیم

حتما مطالعه کنید : توصیه های .ارن بافت برای موفیت در بورس

شرکت سبدگردان هدف در ۱۳۹۱/۱۱/۲۴ تحت شماره ۴۳۵۰۱۵ و شناسه ملی ۱۰۳۲۰۸۵۰۹۷۳ با مجوز رسمی از سازمان بورس و اوراق بهادار، درتهران و همزمان با شماره ۱۱۱۴۰ نزد سازمان بورس اوراق بهادار تاسیس گردید.

دفتر مرکزی: تهران، خیابان میرزای شیرازی، خیابان بهشتی، پلاک 436، طبقه 4، واحد 15

برای دریافت مشاوره در مورد چگونگی عضویت در صندوق و شرایط سبد های مختلف کافیست عدد 2 را به سامانه 10000604 پیامک کنید.

© 1399 سبدگردان هدف تمام حقوق محفوظ است.

حامد نوامبر 27, 2018 6,859 بازدید

فهرست مطالب این صفحه

آیا می توانید تصور کنید که پس از یک دوره یک هفته ای تبدیل به یک جراح مغز بشوید؟ بسیاری از مردم انتظار دارند که در زمان کوتاهی تبدیل به یک تریدر حرفه ای فارکس و باینری آپشن بشوند، در صوریکه هر کاری مستلزم عبور از مراحل مختلف می باشد. اگر این فرصت را داشته باشید که از یک تریدر حرفه ای سئوال کنید که راهش را چگونه پیدا کرده است او درباره سختی ها، شکست ها، ناامیدی ها و مشکلاتی که با آنها روبرو بوده است برای شما خواهد گفت.

تریدر حرفه ای شدن آسان تر از پزشک یا وکیل شدن نیست پس باید آمادگی مواجهه با مشکلات سر راه را داشت.

موفق ترین افراد کسانی هستند که اولین انگیزه برای کارشان، علاقه شخصی آنهاست. اگر شما صرفا و تنها با انگیزه ثروتمند شدن به ترید می پردازید شک دارم که بتوانید جزء ۱۰ درصد برنده ها در بازار باشید. البته پول انگیزه بسیار خوبی برای کار و تلاش بیشتر است. اما اگر علاقه شخصی به کار وجود نداشته باشد این انگیزه با یکی دو بار شکست از بین می رود.چطور ترید موفق داشته باشیم

اگر تاریخچه زندگی مردان و زنان موفق را بررسی کنید در می یابید که همه و همه از مسیری پر پیچ و خم عبور کرده اند تا با سعی و خطاهای بسیار به موفقیت رسیده اند پس چرا ما فکر کنیم که متفاوت هستیم؟ آیا ما از آنها بهتر هستیم؟ همانطور که تبدیل شدن به یک وکیل حرفه ای سالها طول می کشد تبدیل شدن به یک تریدر حرفه ای هم مدتها به طول می انجامد.

اگر تازه کار هستید انتظار نداشته باشید بتوانید در ماه ۸۰ درصد بازده داشته باشید و هرکس هم اینچنین ادعایی بکند باید به عقل او شک کرد.

دو سال اول را در ترید به عنوان دانشجو هستید و بازار دانشگاه شماست. نخست باید خودمان را بشناسیم شخصیت خود را تحلیل کنیم و بفهمیم که با چه سبکی سازگار هستیم، مطالعه کنیم و سئوال بپرسیم.

در واقع باید از صفر شروع کنیم و سیستمی شخصی را بسازیم این قضیه ممکن است ماه ها و یا سالها به طول انجامد. اگر این زمان برای شما خیلی طولانی به نظر می رسد از همین حالا ترید را فراموش کنید راهتان را جدا کنید ، در وقت و پول خودتان صرفه جویی کنید ، به دنبال کاری بروید که برایتان جاذبه دارد و حاضرید زندگیتان را صرف ان کار کنید. اگر تا اینجا با خودتان کنار آمده اید و حاضر هستید که وقتتان را صرف این کار کنید.

به دنبال سیستم مناسب باشید و با انضباط کامل از قوانین خودتان پیروی کنید. در پایان هر روز و هر هفته کاری گزارش کار خودتان را تحلیل کنید. این مساله کمک بسیار زیادی می کند تا اشکالات سیستم را برطرف کنید، هر تغییری که خواستید در سیستم ایجاد کنید تدریجی باشد نه یکباره تا بتوانید همه چیز را تحت کنترل داشته باشید. همیشه سعی کنید بیشتر یاد بگیرید، هیچگاه فکر نکنید که دیگر نیازی به یادگیری ندارید چون بازار در طول زمان تغییر میکند و کسی که نتواند با تغییرات هماهنگ شود بازنده خواهد بود.

حتی تریدرهای بزرگ هم اشتباه میکنند. Jesse Livermore تریدری بود که در اوایل ۱۹۰۰ زندگی می کرد. او یک تریدر بی همتا بود که یک حساب کوچک را تبدیل به میلیون ها دلار کرد اما تمام آن سرمایه را از دست داد. از یک جنبه دیگر او تریدری بود که نتوانست بر احساسش غلبه کند. ممکن است فکر کنید که این تجربه به قدری برای او دردناک بوده که دیگر آن را تکرار نکند. او دوباره شروع کرد و توانست در مدت کوتاهی پول از دست رفته اش را به دست بیاورد. اما همه آن چیزی را که به دست آورده بود در یک ترید از دست داد.

در اینجاست که زنگ خطر برای همه ما به صدا در میاید. هر کسی ممکن است اشتباه کند اما بدترین فاجعه برای کسی رخ می دهد که از اشتباهش درس نگیرد. Livermore در استراتژی خود مدیریت مالی را در نظر نمیگرفت و همین موجب این وضعیت برای او شد. یادمان باشد حتی زمانی که تبدیل به یک حرفه ای شدیم همیشه اشتباه های خطرناک در کمین ما نشسته اند و تنها با مهار احساسات و منضبط بودن می توان از آنها جلو گیری کرد.

“اقتدار یک انسان در این نیست که هیچگاه بر زمین نیافتد بلکه شکوه و اقتدار یک انسان در این است که هر بار که بر زمین افتاد دوباره برخیزد.”

جواب مشخصی برای این سئوال وجود ندارد اما در اینجا خطوط و راه کلی را بررسی میکنیم.

در سال اول خواهید فهمید که آیا واقعا حاضرید برای این کار وقت و هزینه بگذارید و در جستجوی سیستمی هستید که ممکن است نتوانید از آن بازده بگیرید اما با آن راحت هستید.

کتابهای پایه ترید را مطالعه کنید اما اینطور نباشد که کتاب را برای رفع تکلیف بخوانید و با خود بگویید :” خوب بود و کتاب را کنار بگذارید شاید لازم باشد یک کتاب را بارها بخوانید تا بتوانید بفهمید در ذهن نویسنده چه می گذشته است و دقیقا حس کنید که یک تریدر موفق در راه رسیدن به هدفش چند بار شکست خورده است.

در ابتدا از ابزارهای ساده استفاده کنید فقط خوب بازار اشنا شوید و حرکت ها را مشاهده کنید.

با مفاهیم ترید، روشها و سبک های مختلف ترید اشنا شوید.

یک حساب آزمایشی باز کنید و شروع به آزمودن روشها و مهمتر از آن آزمودن خودتان در موقعیت های مختلف کنید.

در پایان سال اول شما باید بدانید که آیا واقعا میخواهید تریدر حرفه ای باشید یا نه؟ اگر پاسخ شما نه بود با آن کنار بیایید به هر حال هر کسی را بَهر کاری ساخته اند و اگر پاسخ آری باشد باید بدانید کدام سیستم با شما سازگار است. از اینجا به بعد است که راه اصلی و جدی شروع می شود. گذراندن این مرحله خیلی مهم است، تریدرهایی را می شناسم که بعد از سالها هنوز در نقطه آغاز هستند چون درست شروع نکرده اند.

بیشتر بخوانید: روش مناسب ترید خود را داشته باشید.

در سال دوم یک حساب کوچک در حد ۱۰۰۰ دلار باز کنید و با سیستم ابتدایی که تا به حال دارید شروع به کار کنید. به یاد داشته باشید که احتمال بسیار بالایی برای از دست رفتن حساب اول هر تریدری وجود دارد. ولی این حق را به خودتان ندهید که به سادگی همه چیز را ببازید به قول راجر واترز : “Don’t give in without a FIGHT”

به مطالعه ادامه دهید در سمینارها شرکت کنید با تریدرهای حرفه ای ملاقات کنید و از تجربیات آنها استفاده کنید.

سیستم خود را کامل کنید، این را بدانید که هر سیستمی در شرایط خاصی از بازار بهترین بازده را دارد اگر دیدید که ۵ ترید موفق پشت سر هم اتفاق افتاد و سپس ۳ ترید ناموفق انها را تحلیل کنید و یک درک عمومی از بازار به دست بیاورید که چه زمانی نباید وارد بازار شوید تا از زیان به دور باشید. به استراتژی و سیستم خود ایمان داشته باشید و دچار این وسوسه نشوید که : ” همین یکبار این قانون را رعایت نمیکنم”.

چون ممکن است در همان یکبار ضربه ای به شما وارد شود که برایتان گران تمام شود.

مدیریت سرمایه را به خاطر داشته باشید و بعد از چند ترید موفق وسوسه نشوید که حجم را بالا ببرید یا بعد از چند ترید ناموفق نا امید نشوید و به یاد داشته باشد که ذات بازار برد و باخت است مهم ایمان شما به استراتژی خودتان است.

بیشتر بخوانید: تفاوت یک معامله گر حرفه ای و مبتدی

خیلی ها فارکس و باینری آپشن را با قمار اشتباه می گیرند قمار یک ریسک کور است که احساسات به شدت در آن دخالت دارند. اگر شما بخواهید با حساب خودتان وارد قمار شوید مطمئن باشید که همیشه بازنده خواهید بود. اگر ببازید در صدد انتقام از بازار بر میایید و باخت بزرگتری را رقم می زنید و اگر ببرید با سودای برد بزرگتر قمار بزرگتری می کنید و این دفعه همه چیز را خواهید باخت.

کار با این حساب کوچک به شما خواهد آموخت که واکنش شما به یک ترید موفق یا ناموفق چگونه است. دخالت هرگونه احساسات و بر هم زدن نظم سیستم به شکست خواهد انجامید. هیچ سیستمی وجود ندارد که ترید ناموفق نداشته باشد. بعضی از معامله گرها در جستجوی یک سیستم جادویی هستند که همیشه به انها سود بدهد و شرکتهای زیادی از این قضیه استفاده می کنند و با وعده ها و گزارش های ساختگی سیستم هایی را با قیمت گزاف به تریدرهای تازه کار می فروشند.

در سال سوم شما سیستم شخصی خودتان را ساخته اید و سودهای کوچکی از بازار می گیرید. اگر در این مدت هنوز احساس میکنید انضباط کامل برای پیروی از استراتژی خود ندارید باید برای برای منظم کردن خودتان وقت بیشتری را اختصاص بدهید.

اگر تا این مدت هنوز به ترید مشغول هستید و از این مراحل گذشته اید در حال حاضر شما سود خوبی از بازار کسب می کنید و به سوی حرفه ای تر شدن قدم بر میدارد و می دانید که برای بهتر شدن چه کاری انجام بدهید. تریدر حرفه ای شدن را به مثابه گرفتن یک مدرک دانشگاهی فرض کنید، آیا حاضر هستید سالهایی از عمر خودتان را وقف این کار بکنید؟ اگر حاضر نیستید زیاد با خوتان کلنجار نروید چون در وسط راه خواهید ماند، اما اگر به این سوال پاسخ آری میدهید باید به راهتان ایمان داشته باشید و همه مشکلاتش را به جان بخرید.

هیچگاه گول سایتها یا افرادی را نخورید که به شما وعده میدهند با خرید فلان سیستم می توانید ماهی ۱۰۰ درصد بازده داشته باشید چون اگر این سیستم ها اینگونه بودند تا حالا همه مردم دنیا ثروتمند بودند.

بیشتر بخوانید:

روانشناسی ترید در بازارهای مالی

پذیرش مسئولیت کامل هر حرکت و تصمیمتان

سیستم مناسب ترید خودتان را بسازید

چگونه به یک تریدر حرفه ای تبدیل شویم

از سیستم ترید خود پیروی کنید

لزوم کنترل استرس و فشار های عصبی برای یک تریدر

همبستگي اصول ارتباطات انساني و بازار

چطور ترید موفق داشته باشیم

منابع:

کتاب آشنایی با فارکس نوشته ی سعید دلیلی و زنده یاد نیشتمان اسراری

https://admiralmarkets.com/education/articles/forex-basics/how-to-become-a-successful-forex-trader

سلام اول از همه ممنونم بابت اطلاعات خوب و منطقی که دادید. سوالیهایی که از شمت دارم: 1. کتاب های مناسب برای باینری و فارکس و اگه میشه معرفی کنید. 2. ایا تو ایران میشه ترید مارکتینگ انجام داد ( بازار بورس خود ایران و نمیگم بازار بورس جهان و میخوام) 3. به نظر شما ترید مارکتینگ بهتره یا باینری یا فارکس (با سرمایه در حد 100 دلار)

سلام. ممنونم 1- در مورد باینری کتابی نیست. زبان اصلیش را pdf گذاشتم در سایت. فارکس هم سایت فراچارت مراجعه کنید. 2- راستش نمی دونم، تجربه ای ندارم. 3- هر کدوم داستان خودش را داره، مطالعه کنید ببینید کدام برای شما بهتره.

باینری آپشن کلاب هیچ شبکه اجتماعی به غیر از کانال تلگرام زیر ندارد!

https://t.me/binaryoptionz

آلپاری

آلپاری

کپیتال اکستند

لایت فارکس

هات فارکس

معمولا تنها یک دلیل وجود دارد که افراد علاقمند به ترید کردن می شوند: پول! هیچ مشکلی با این قضیه نیست. ترید کردن فرصت بزرگی است برای کسب درآمد به صورتی که لازم نیست ساعت ها وقت صرف کنید و شما حتی می توانید معاملات خود را به گونه ای تنظیم کنید که در کنار کار اصلی شما به افزایش درآمد شما منجر شود. تمامی اینها خوب است و پول محرک بهتری نیز برای انگیزه ترید می باشد. اگرچه این مطلب می تواند سریعا به جهت مخالف تغییر کرده وقتی که یک تریدر اهداف مادی خودش را از منظر اشتباهی می بیند. در این مقاله به این سوال می پردازیم که چگونه یک تریدر حرفه ای شویم؟

اگر شما به پول نیاز دارید، شما آن را به دست نخواهید آورد! وقتی که محرک اصلی شما برای ترید پول باشد، معمولا یکی از دو اتفاق زیر می افتد:

زمانی که ما به عنوان یک معامله گر تازه کار شروع به کار می کنیم، این گونه برنامه ریزی می کنیم که فقط چندسال زمان می برد تا بتوانیم چندصددلار و یا چند هزار دلار را به حجم عظیمی از پول تبدیل کنیم و از کار روزانه مان خودمان را بازنشست کنیم. داشتن این گونه توقعات غیر واقعی  در زمانی که آن ها به نتیجه نمی رسند سریعا منجر به ناامیدی در معامله گر می شود. نرخ خروج معامله گران تازه کار رقمی نجومی بوده (40درصد در ماه اول) و یکی از اصلی ترین دلایل خروج همین اهداف و انتظارات نادرست می باشد.

وقتی که تریدر می بیند که ترید کردن ساده و سریع به نتیجه نمی رسد معمولا سه اتفاق می افتد، از بازار خارج می شود، دست به معاملات با ریسک بالا می زند و یا امیدوار می ماند با این اعتقاد که ممکن است سیستمی وجود داشته باشد که بتواند با آن ضررهای گذشته را جبران کند.چطور ترید موفق داشته باشیم

سرمایه گذارانی که بین موقعیت مالی کنونی آنها و سطوح آرزوی آنها اختلاف زیادی وجود دارد، سهام های پرریسک تری را در سبد معاملاتی خودشان نگه می دارند.

انتظارات بالا همانگونه که گفتیم برای رسیدن به هدف، می تواند منجر به ترید بیشتر و به تبع آن افزایش ریسک شود. همانطور که خواهیم دید مقید کردن خودمان برای کسب مقدار X واحد از پول مطمئن ترین راه برای عدم موفقیت در ترید می باشد.

مخصوصا تریدرهایی که حسابهایی با بالانس کم دارند با این قضیه دست و پنجه نرم می کنند چرا که آنها به زودی می فهمند که یک حساب کوچک آنهارا به جایی که در ذهنشان به عنوان هدف می باشد هدایت نخواهد کرد. هرچند ممکن است تعبیر شما این باشد که ترید برروی حساب کوچک فرقی با دیگر تریدها ندارد، و این مطلب درست نیست. ترید با حسابی که بالانس پایینی دارد بسیار بسیار مشکل است. با یک حساب معاملات کوچک، پوزیشن های سودمند شما اغلب با سود ناچیزی بسته می شود که برای شما بی معنی بوده و این باعث ایجاد احساس نیاز برای ترید بیشتر شده که منجر به واردآورد ریسک به معاملاتتان می گردد.

اگر بیخیال معامله گری شده اید شاید این مقاله بتواند کمکتان کند.

زمانی که برای خودتان هدف گذاری می کنید، تعدادی نبایدها وجود دارد و من به شما توضیح خواهم داد که چرا شما باید از این نبایدها دوری کنید اگر که می خواهید تریدر بهتری شوید.

من تریدرهای زیادی را می بینم که می خواهند در هفته 3 تا 5 درصد سود کسب کنند چرا که آنها حساب کرده اند که این مقدار از سود به آنها در جهت رسیدن به اهدافشان در مدت زمان معینی کمک خواهد کرد.

اهداف مادی بدترین اهداف می باشند چرا که باعث ایجاد نیاز به ترید می شوند و این مطلب تریدر را ترغیب می کند که دایم به دنبال سیگنال باشد. 99 درصد اوقات اینگونه تریدرها هرگز به هدفشان دست پیدا نمی کنند و کارشان با ضرر به پایان می رسد چرا که آنها دست به معاملات متوسط می زنند با این امید که تارگت معامله شان را بفهمند.

شما نمی توانید کنترل کنید که بازار چه مقدار حرکت می کند و چقدر می توانید از بازار کسب نمایید. تنها چیزی که در کنترل شماست ریسک هر معامله و نوع آن معامله می باشد. درآمد و نتیجه خارج از اختیار شما می باشد. بعضی هفته ها شما معاملات بهتر و یا سود بیشتری خواهید داشت و برخی اوقات شما فقط باید بیرون از بازار بنشینید. شما باید احساس نیاز به ترید را تا حد ممکن برطرف کنید. (الزام به ترید را به حداقل برسانید.)

به انجمن ها و سایت های مختلف در اینترنت سر بزنید و شما خواهید دید که افراد زیادی به دنبال روشی برای کسب 20 پیپ در روز و یا 100 پیپ در هفته هستند. مجدد آن تریدرها مشکل را در سمت اشتباهی نگه داشته اند و برای یک عملکرد خوب مقدار پیپ را ملاک قرار داده که این نیز بی معنی بوده چرا که شما جنبه ریسک تریدرهای خود را در نظر نگرفته اید.

تریدرهایی که هدف خود را متناسب با مقدار پیپ کسب شده تعیین می کنند به مانند این است که تریدرهای خود را با توجه به رسیدن به هدف زود بسته و خودشان را از کسب سود بیشتر در ادامه روند محروم می کنند و یا ناامیدانه سعی می کنند که پوزیشن های خودرا برای مدت طولانی باز نگه دارند و در آخر با هیچی به پایان می رسانند. همیشه با ذهنی باز در بازار بمانید و مواردی را که در دسترس هست را بگیرید.

 

August 30, 2017

تحلیل ها و مقالات

سلام.وبسایت خیلی خوبی دارید.دست گلتون درد نکنه

خوبه چه خوب

خیلی خوب بود خداییش

مطالب خیلی مفیدی بود امیدوارم همیشه موفق و سر بلند باشید… با تشکر

ممنون سجاد جان لطف داری

سلام.وبسایت جالبی دارید.دست گلتون درد نکنه

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment

Name *

Email *

Website

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

سوالی دارید؟🤔 برای دریافت پاسخ کلیک کنید

سوالی دارید؟🤔 برای دریافت پاسخ کلیک کنید

چطور ترید موفق داشته باشیم

پیش از آنکه بدانید تریدر کیست باید بدانید منظور از تریدینگ چه می باشد. تریدینگ شامل انواع فعالیتهای خریداری و فروش کالا یا مبادله خدمت بین مردم و بنگاههای اقتصادی در سطح بین المللی است. تریدر، شخص یا نهادی در امور مالی می باشد که ابزارهای مالی از قبیل اوراق قرضه، برگه های سهام، کالاها، داراییها و جفت ارزها را خریداری کرده یا به فروش می رساند. قبلا در مقاله ترید ارز دیجیتال نیز به نکاتی که باید هر تریدر در حوزه ارز دیجیتال رعایت کند، پرداخته شد.

با کلیک بر روی هر عنوان، به بخش مربوطه در مقاله منتقل خواهید شد.

اگر در حوزه رمزارز بخواهیم بدانیم تریدر کیست، باید گفت تریدرِ کریپتوکارنسی، که به عنوان معامله گر ارز دیجیتال نیز شناخته می شود، شخصی است که انواع معاملات خریداری و یا فروش خود را بر روی ارزهای خارجی و یا ارزهای دیجیتال انجام می دهد.
تریدر برای معامله انواع دارایی های مالی، در بازارهای سرمایه ای و مالی فعالیت دارد. این معاملات میتواند از طریق شخصی، یا با واسطه شخص دیگر یا توسط یک ارگان یا سازمان مالی انجام پذیرد.

نباید تریدر را با سرمایه گذار اشتباه بگیریم، تفاوت اساسی آنها در دو مورد مشخص می شود:

سرمایه گذاران بیشتر به آینده طولانی می نگرند، در صورتی که تریدرها روی روندهای کوتاه مدت نظر دارند.
تریدر ارز دیجیتال، کسی است که رمزارزهای متنوعی از جمله بیت کوین یا اتریوم را خریداری می کند و یا به فروش می رساند.
تاریخچه و داده های تراکنش های معاملات ارزهای رمزنگاری در شبکه غیرمتمرکزی به نام بلاکچین ثبت میشود که قابل ردگیری و نظارت میباشد. تریدر در دو نوع سرمایه گذاری طولانی مدت و یا کوتاه مدت، میتواند معاملات ارزهای دیجیتال را به انجام رساند.
جهت انجام ترید صحیح که به سوددهی منتهی شود، تریدر باید بتواند حرکت بازار و روند قیمت ها را بررسی کند. دو روش تجزیه و تحلیل که در این زمینه به او کمک می کنند، تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال هستند.

برخی از تریدرهای مبتدی معتقدند که فعالیت ترید به سادگیِ کلیک بر روی یک گزینه در پلتفرم صرافی می باشد. ولی تریدرهای باتجربه می دانند که معاملات پیچیده دارای اعتماد و سوددهی بالاتر است. تریدرها در دو گروه اساسی تریدرهای خصوصی و تریدرهای موسسه ای متمایز می گردند.

اگر معامله گر برای یک ارگان مالی ترید ­کند، برای معاملاتش، سرمایه و اعتبار آن ارگان را به کار می­گیرد. برای اینکار به او دستمزد و پاداش تعلق می گیرد.

معامله گری که به طور شخصی ترید می کند، برای ترید از سرمایه و اعتبار خود کمک می گیرد، به همین دلیل همه سود حاصل از معامله را برای خود ذخیره می کند.

این که بدانید تریدر کیست صرفا شروع راه است و شما باید تحلیل بازار را آموخته و با توجه به موقعیت خود اقدام به سرمایه گذاری و ترید کنید.

معامله روزانه از معمول ترین معاملات در بازار ارز دیجیتال است که daily trading نامیده می شود. مدت زمان لازم برای آن، یک روز است. معامله گران می توانند در هرجایی معامله روزانه را انجام دهند ولی معمولا در صرافی یا بازار بورس انجام پذیر است.

معامله گران روزانه برای تحصیل سود، ابزارهای تریدینگ یعنی تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال را به کار می گیرند و نوسانات بازار را تحلیل می کنند. آنها ارزهایی را که در مدت یک روز، بیشترین نوسان قیمت را دارند دنبال کرده و از آنها برای ترید خود استفاده می کنند.

هر دو سبک تجزیه و تحلیل به اطلاعات خاصی متکی هستند که از طریق منابع خبری، نمودارهای سرمایه گذاری یا سایر داده های تحلیلی در دسترس هستند. سپس معامله گران روزانه از این اطلاعات برای انجام معاملات آگاهانه و سودآور استفاده می کنند.

در هر سبک تجزیه و تحلیل، اطلاعات مورد استفاده توسط معامله گران متفاوت است. در حالیکه معامله گران می توانند از هر دو تحلیل فاندامنتال و تکنیکال استفاده کنند، ولی هر معامله گر یکی از آنها را به عنوان بخشی از استراتژی معاملاتی خود برمی گزیند.

تریدر روزانه اگر دریابد که قیمت در حال پایین آمدن است، ممکن است بخواهد ارز خود را زودتر بفروشد تا سود بگیرد. به هرحال در پایان روز احتمال دارد سود ببرد یا ضرر کند.

معامله نوسانی یا trading swing، یکی از اساسی ترین تریدها در بازار رمزارزها می باشد. در این نوع معامله، مدت زمانِ پوزیشنِ گرفته شده برای ترید، بیشتر از یک روز می باشد.

معامله گران نوسانی اکثرا از تحلیل های فاندامنتال برای تریدهای خود استفاده می کنند. اگر بخواهیم تحلیل فاندامنتال دقیق تری داشته باشیم که احتمال سوددهی را بالاتر ببرد، نیاز است که برای نوسان مناسب قیمت، تحولات بازار را در چند روز تا یک هفته بررسی کنیم.

امکان کنترل نمودارهای قیمت در طول روز کمتر است، برای همین بیشتر تریدرها، شب ها به تحلیل بازار می پردازند تا احتمال تصمیم گیری صحیح بیشتر شود. از آنجا که بالا و پایین رفتن قیمت در مدت زمان یک تا چند روز بالاتر است، تریدرها سود بیشتری دریافت خواهند کرد.

معامله گر لحظه ای یا scalper trader، تریدری است که پوزیشنی را در ابزارهای مالی برای مدت زمان کوتاهی در حد چند لحظه می گیرد تا سودی کسب کند. این تریدرها بایستی بسیار فعال باشند، و ضمن پیگیری اخبار روزانه از نوسانات کوچک قیمت ارز اطلاع پیدا کنند.

سود حاصل برای این تریدرها کم است، اما در عوض می توانند چندین مرتبه در روز ترید کنند. از آنجا که مدت زمان معامله، لحظه کوتاهی است، به عنوان تریدهای کم ریسک شناخته شده است و می تواند سود قطعی برای تریدر به همراه داشته باشد.

تریدرهای بلند مدت یا position trader معامله گرانی هستند که امکان طولانی شدن پوزیشن آنها تا چندین روز، چندین هفته، چند ماه و یا چند سال وجود دارد.

آنها جهت تجزیه و تحلیل بازار، تحلیل بنیادی یا فاندامنتال به کار می برند و می خواهند بدانند جهت بازار چیست. پس اطلاع از اخبار روزانه در تصمیم گیری آنها چندان تاثیری ندارد. آنها دارایی های مالی را می خرند و برای مدت طولانی ذخیره می کنند و سپس در فرصت مناسب می فروشند.

معامله گران طولانی مدت، پیگیر ماکزیمم و مینیمم قیمت یک دارایی مالی هستند و تحصیل سود آنها، از بیشترین یا کمترین قیمت بازار است. با این که تریدرهای بلند مدت دنبال سمت گیری بازارند، اما سعی نمی کنند سطح قیمت را پیش بینی کنند.

کسی که علاقه مند به یادگیری مطالبی در زمینه کریپتوکارنسی ها باشد، به نوعی در تریدینگ شرکت کرده است. همیشه معامله گران جدیدتری می خواهند وارد بازار شوند و سهمی از سود معاملات ارزهای دیجیتال را به دست آورند. بنابراین در مقاله حاضر، برای راهنمایی اینگونه افراد جهت ورود به این بازار هیجان انگیز، به شناساندن مفهوم تریدر کیست پرداخته شد.

اگر شخصی قصد دارد که به یک تریدر ماهر تبدیل شود، باید انواع مختلف معامله گری در ارزهای رمزنگاری که شامل موارد زیر است، را بداند.

برای معامله در بازار کریپتوکارنسی بر خلاف سرمایه گذاری در یک صندوق ذخیرۀ مالی، میتوانید از طریق صرافی عمل کنید یا از یک واسطه کارگزاری با عنوان بروکر استفاده کنید. هر تریدر میتواند بیت کوین یا هر altcoin دیگر را مستقیماً توسط پلتفرم صرافی خریداری کند و یا بفروش برساند.
انجام این معامله با واسطه شخص دیگر، از طریق کارگزاری انجام پذیر است. بروکرها به تریدر کمک می کنند تا در زمان مناسب و در مکان مناسب معامله خود را انجام دهد.

آنچه برای شروع ترید Crypto لازم دارید، در چهار مرحله زیر آورده شده است:
– صرافی را برای ترید خود انتخاب کنید. دقیقاً مانند معاملات مالی فیات، برای سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری به مکانی برای معامله کوین ها نیاز دارید.
– یک کیف پول ارز دیجیتال انتخاب کنید.
– منابع اطلاعاتی لازم را پیدا کنید.
– از تکنیک های صحیح برای افزایش سوددهی و کاهش ریسک استفاده کنید.

با وارد شدن در معاملات رمزارز می توانید سود زیادی ببرید. ولی بهتر است بدانید، کاری بسیار پر ریسک را شروع می کنید. گرچه احتمال دارد، در معامله خود به سرعت سود زیادی کسب کنید ولی احتمال از دست دادن دارایی دخیل در معامله تان نیز هست. به عبارت دیگر تریدر ارز دیجیتال کار هیجان انگیزی دارد ولی باید بتواند در تریدهای توام با نوسانات بازار، آرامش خود را حفظ کند.

منابع:

چطور ترید موفق داشته باشیم

https://blockgeeks.com/https://www.jobmonkey.com/

دانلود نسخه pdf مقاله “تریدر کیست و چطور به یک تریدر موفق تبدیل شویم؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

مشاهده رزومه کامل


ایمیل شما:


به من اطلاع بدهید!

چیزی خاص را وارد کنید:


کد تایید *

چیزی خاص را وارد کنید:


کد تایید *


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟



آدرس ایمیل *


گذرواژه *


ایمیل *


کد تایید *


عضویت


دانلود نسخه pdf مقاله “تریدر کیست و چطور به یک تریدر موفق تبدیل شویم؟”Downloads-icon

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

حداقل یک‌بار در روز این پرسش مطرح می‌شود که من چگونه می‌توانم یک معامله گر منظم باشم. ابتدا بیایید ببینیم اساساً تفکر یک معامله گر منظم چگونه است.

حرفه ای های بازار بورس ویژگی‌ها و مشخصات خاصی دارند. آن‌ها هر کاری که لازم و ضروری است را انجام می‌دهند حالا چه به انجام آن علاقه‌مند باشند چه نباشند. معامله گر موفق کاری که باید را انجام می‌دهد. شاید گاهی تمایلی هم به انجام آن کار نداشته باشند ولی بدون بهانه‌گیری مسیر مطلوب و ضروری خود را طی می‌کنند.

بیایید خصوصیت و ویژگی‌های کلیدی معامله گر موفق را بررسی کنیم:چطور ترید موفق داشته باشیم

» معامله گر منظم کار خود را با رغبت انجام می‌دهند, آن‌ها همواره اولین نفر برای شروع کار و آخرین نفری که کار را ترک می‌کنند.

  “میچالکو: اگر مردم می‌دانستند که برای به دست آوردن مهارت‌های خود, چقدر سخت کار کردم, هرگز آن مهارت‌ها برایشان عجیب نبود.”

 

» معامله گر منظم بهانه‌گیری نمی‌کنند و مسئولیت کارهای خود را می‌پذیرند.

“اپرا وینفری : شما مسئول زندگی خود هستید. شما نمی‌توانید دیگران را مقصر عملکرد ضعیف خود بدانید.”

 

» معامله گر منظم استوار و مطمئن است. هرگز تحت تأثیر افکار و عقاید دیگران قرار نمی‌گیرند.

“مایکل جُردن: هرگز نباید از دیگران انتظاری داشته باشید وقتی خود می‌توانید آن را انجام دهید.”

 

» معامله گر منظم هرگز دنبال راه میان‌بر نیست!

“ست گادین: افرادی که بیشترین تلاش را برای جستجوی راه میانبر انجام می‌دهند اغلب ناامید و ناکام و دارای حداقل میزان موفقیت هستند.”

 

» معامله گر منظم با شکست دلسرد نمی‌شوند, آن‌ها می‌دانند که شکست هم جزئی از سفر زندگی است.

“ناپلئون هیل: هر مشقتی, هر شکستی و هر اندوهی خیر و منفعت مساوی و یا بزرگ‌تر را با خود به همراه دارد.”

 

» معامله گر منظم به تمام جزییات دقت می‌کنند و از هر فرصتی برای بهتر شدن بهره می‌گیرند.

“کانر مک گرگور: هیچ استعداد خاصی وجود ندارد, فقط کار سخت و علاقه وافر وجود دارد. ما همه در نوع بشر باهم برابر هستیم. ما می‌توانیم هر آنچه می‌خواهیم باشیم اگر برای آن زمان صرف کنیم. من مستعد نیستم من مشتاقم.”

 

ما همواره می‌دانیم که کار درست کدام است اما به‌ندرت آن را انجام می‌دهیم. ما می‌دانیم که باید به‌سختی کارکنیم، باید شکست‌ها را بپذیریم، نباید از دیگران و شرایط گله‌مند باشیم و یا می‌دانیم که هیچ راه میان‌بری وجود ندارد.

اگر نمی‌توانید متعهد به انجام کاری باشید پس قادر نخواهید بود که یک تفکر حرفه ایی و درنتیجه یک معامله گر منظم باشید. اگر شما رؤیای بزرگی دارید هیچ راهی وجود ندارد جز این‌که از ناله و شکایت دست‌بردارید و منتظر تحسین و تمجید دیگران نباشید و تنها به‌سوی اهداف معامله‌گری خود رهسپار شوید.

اگر می‌خواهید یک معامله گر منظم باشیم، پس باید رفتار حرفه ایی را آغاز کنیم. اغلب مردم معامله‌گری را یک نوع سرگرمی تلقی می‌کنند و به همین دلیل هرگز وارد این کار نمی‌شوند. معامله گری یک شغل جدی است و باید آن را چنین تلقی نمود.

۹ قدم زیر به ما کمک می‌کند تا اندک‌اندک در مسیر صحیح قرار گیریم و به یک معامله گر حرفه‌ای تبدیل شویم.

۱) معامله گر موفق تنها یک روش دارد. او مدام استراتژی معاملاتی خود را تغییر نمی‌دهد. از امدادهای غیبی کمک نمی‌گیرد! در عوض مدام در حال یادگیری است و روی یک روش مهارت کسب می‌کند.

۲) معامله گر منظم هرگز قمار نمی‌کند. برای مدیریت دارایی خود قوانین سخت‌گیرانه ایی دارد. اگر موجودی حساب معاملاتی شما نوسان‌های شدیدی را تجربه می‌کند, این یعنی شما اصول مدیریت مالی را رعایت نمی‌کنید. یک حرفه ایی ریسک‌هایش را کنترل می‌کند.

۳) معامله گر منظم یک‌روال و طرز فکر خاصی را دنبال می‌کند. شما باید بدانید چه موقع بازار را تحلیل کنید، چطور برای معاملات روزانه و هفتگی آماده شوید، چه موقع چارت‌ها را بررسی کرده و معاملات را مرور کنید. غیرحرفه‌ای ها همواره (بدون هیچ نقشه و طرحی) با تردید عمل می‌کنند.

۴) معامله گر منظم معاملات خود را از پیش طراحی می‌کنند. او طرح‌های معامله را می‌نویسد و سپس منتظر می‌ماند تا زمان انجام معامله فرارسد؛ بجای این‌که معاملات و قیمت‌ها را دنبال کند.

۵) معامله گر موفق همه معاملات و خلاصه اجرای آن‌ها را ثبت می‌کند. اگر شما معاملات را ثبت نکنید, چطور می‌توانید انتظار داشته باشید که از اشتباهات گذشته درس بگیرید؟

۶) معامله گر منظم نقش یک معامله ازدست‌رفته را درک می‌کنند و می‌دانند که آن‌ها نیز یک اتفاق طبیعی همانند معاملات موفق هستند. یک حرفه ایی هرگز بعد از یک شکست نگرش خود را عوض نمی‌کند و یا اعتمادبه‌نفس خود را از دست نمی‌دهد؛ او می‌پذیرد که شکست هم جزئی از بازی است.

۷) معامله گر موفق انتظارات معقولی دارند و می‌دانند که یک معامله او را در مدت کوتاهی میلیونر نمی‌سازد. اگر شما صبور و واقع‌بین باشید آنگاه می‌توانید مانند یک معامله گر تصمیمات درست و اجراهای عالی داشته باشید.

۸) حرفه ایی ها قوانین خاص خود رادارند و به آن احترام می‌گذارند. درحالی‌که غیر حرفه‌ای‌ها کورکورانه و خودسر وارد معامله یا خارج می‌شوند. حرفه ایی ها برای همه جوانب معاملات خود قوانینی دارند.

۹) معامله گر موفق می‌دانند که انجام معامله فقط ورودی‌ها نیستند و می‌دانند که اگر می‌خواهند موفق باشند باید روی همه جنبه‌های معامله تمرکز کنند. اما آماتورها تنها به ورودی‌ها توجه دارند و به اجرای صحیح دیگر جنبه‌های معامله بی‌توجه هستند.

امروز شما می‌توانید یک معامله گر منظم باشید اگر واقعاً می‌خواهید نباید این کار را به هفته یا ماه آینده موکول کنید. امروز هم به همان خوبی روزهای دیگر است. مثل یک حرفه ایی آغاز کنید و ۹ اصل گفته‌شده را دنبال کنید. به‌عبارت‌دیگر: اگر شما همان الگوهای قدیمی را دنبال کنید، همان نتایج قدیمی را بدون شانس موفقیت در سودآوری به دست خواهید آورد.

گرداوری و ترجمه: ابراهیم شمسی

دانلود PDF این مطلب

این مطلب چقدر برایتان مفید بود؟

چطور ترید موفق داشته باشیم

برای امتیاز دادن روی ستاره‌ها کلیک کنید

میانگین امتیاز ۴.۱ / ۵. تعداد آرا: ۱۴

هنوز کسی امتیاز نداده است! شما اولین نفر باشید

سلام و عرض ادب
در بند ۵ فرمودید باید از معاملات خلاصه گیری و ثبتشون کرد.چه رویه و راهکاری پیشنهاد میکنید تا هر چه بهتر و دقیقتر بتوانیم معاملاتمونو ثبت کنیم،و در آخر از خلاصه گیری ها نتیجه گیری دقیق داشته باشیم؟
در ضمن تشکر میکنم بابت مطلب مفیدی که به اشتراک گذاشتید.

درود بر شما
از اکسل استفاده کنید و معاملات را روزنگار کنید
یا الان خیلی از نرم افزارها ریز دقیق معاملات را مستند می کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


تصویر امنیتی
*

مرا با ایمیل از دیدگاه های آتی این نوشته مطلع کن. همچنین می توانید بدون ارسال دیدگاه مشترک شوید.

کارِ اصلی ما آموزش فنون تحلیل گری و سرمایه‌گذاری در بورس است؛ ما به افراد کمک می‌کند تا به‌صورت اصولی و با آموزش صحیح در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنند. خدمات ما شامل محصولات آموزشی، کتاب‌های تالیفی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی است.

تهران، فلکه دوم صادقیه، برج گلدیس، طبقه هفتم، واحد ۷۲۱ (مراجعه حضوری با هماهنگی)

تلفن 91013424-021 تماس 9الی15


دانلود PDF این مطلبDownloads-icon


TOOSFX.COM

دانلود رایگان اندیکاتور و اکسپرت و آموزشهای فارکس


TOOSFX.COM

تبدیل شدن به یک تریدر تمام وقت یا کسی که شغل اصلی آن معامله گری در بازار فارکس می باشد

چیزی است که تقریبا همه آرزوی رسیدن به آن را دارند. اما تعداد کمی می توانند به این هدف دست یابند.چطور ترید موفق داشته باشیم

اگر شما واقعا قصد دارید که یک معامله گر حرفه ای تمام وقت شوید باید نگرش خودتون رو نسبت به بازار

تغییر داده و ذهن بیمارگونه ای که در خصوص انجام معاملات داشته اید را بهبود بخشید.

و یک انضباط معاملاتی برای خود بوجود آورید. همچنین این مهم است که باور کنید هیچگونه گوی سحر

و جادو و یا جام مقدسی در خصوص استراتژی های معاملاتی وجود نخواهد داشت، چیزی که شاید در

سایر وب سایتهایی که در زمینه فارکس فعالیت می کنند خوانده و دیده باشید.

 

باید این نکته را خاطر نشان کنم که هیچ تضمین و گارانتی در مورد سیستمهای معاملاتی وجود نخواهد داشت

که در ماه بعد نیز ۱ میلیون دلار کسب درآمد کنند.

اگر شما تمایل دارید که یک آموزش مختصر و مفید در خصوص کسب درآمد در بازار فارکس به صورت مستمر

و منطقی داشته باشید، مطالبی که در ادامه خواهید خواند برای شما مفید خواهد بود. اما اگر اعتقاد دارید

که این بازار پتانسیل آن را دارد که شما را یکشبه میلیونر کند، بهتر است که از خواندن ادامه مطالب منصرف شوید.

در اینجا برخی از مراحل مهمی که شما به آن نیاز دارید تا یک معامله گر حرفه ای و تمام وقت در بازار فارکس شوید

ذکر گردیده است:

 

 

اولین چیزی که برای رسیدن به یک معامله گر حرفه ای یا تمام وقت در بازار فارکس مورد نیاز می باشد

این است که با خود رو راست و صادق باشید که اندازه حساب معاملاتی شما چقدر است و شما با چه

میزان سرمایه انتظار چه میزان سود را خواهید داشت؟

بعنوان مثال اگر موجودی حساب معاملاتی شما ۲۰۰۰ دلار است (که این تقریبا کم است) شما باید سطح

توقع خود را کمی پایین آورده و فقط با هدف افزایش موجودی حساب معامله نمایید، نه کسب درآمد.

شما باید فورا یاد بگیرید که نمی شود بیشتر از این ریسک کرد و راحت نشست و در هر معامله ضررهای سنگین داد.

و اگر حساب معاملاتی شما نسبتا کوچک است شما مجبورید که حجم معاملات خود را کاهش دهید

تا حسابتان را از نابودی حفظ کنید.

حساب معاملاتی کوچک یعنی اینکه شما باید حتما حجم معاملات کوچکی انتخاب نمایید، تا بتوانید

به درستی رسیک معاملات را مدیریت نمایید، حداقل تا زمانی که حسابتان بتدریج رشد نماید.

بنابراین اولین و ساده ترین قدم برای رسیدن به یک معامله گر حرفه ای و تمام وقت بازار ارز این است

که راحت بنشینید و به خود بگویید: “بسیارخب، من این مقدار پول در حسابم دارم و در صورتی که فلان

مقدار در هر معامله ضرر کنم، احساس استرس و وحشت نخواهم داشت و می توانم این ضرر را براحتی

جبران کنم. بنابراین حجم هر پوزیشن من فلان مقدار خواهد بود” سپس شما یک نقطه شروع بسیار خوبی را

خواهید داشت.

شما نبایست در مورد دیر ثروتمند شدن و یا درآمد کم از بازار نگران باشید.

حفظ تمرکز و خونسردی در ابتدای کار هر تریدر موفق بسیار بسیار مهم است و شما به هیچ عنوانچطور ترید موفق داشته باشیم

نباید نگران کوچکی حسابتان باشید من به شما قول می دهم که با حفظ تمرکز منابع پول به سمت

حساب شما سرازیر خواهند شد.

تریدرهایی که در ابتدای معاملات تاکید زیادی بر میزان پول خود دارند بازنده هستند و در نهایت بازار را با

ضررهای هنگفت ترک خواهند کرد.

 

 

این بخش همیشه از لیست مطالبی که در خصوص آموزش تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای است

نادیده گرفته می شود. تعداد زیادی از معامله گران به من ایمیل می زنند و از اینکه حجم زیادی از پول خود را

در معاملات فارکس از دست داده اند گله مند می باشند.

وقتی از آنها در مورد نحوه معامله کردنشان سئوال می کنم، شگفت زده می شوم که آنها حتی اصول اولیه

معامله کردن در بازار ارز را نمی دانند و با اعتماد به نفس بالایی اقدام به معامله می کنند.

بنابراین مطمئن شوید می دانید که بازار فارکس چیست؟ و چرا بوجود آمده است؟ و سبک تجارت عمومی

در آن را بدانید قبل از آنکه با حساب واقعی کار کنید.

شما می توانید در این خصوص از وب سایتهای آموزشی که در اینترنت فراوان وجود دارند و اصول مقدماتی

ترید کردن را آموزش می دهند استفاده نمایید. بزودی مطالب آموزشی مقدماتی نیز در همین وبسایت قرار

خواهد گرفت.

 

این بخش همیشه از لیست مطالبی که در خصوص آموزش تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای است

نادیده گرفته می شود.

تعداد زیادی از معامله گران به من ایمیل می زنند و از اینکه حجم زیادی از پول خود را در معاملات فارکس از

دست داده اند گله مند می باشند. وقتی از آنها در مورد نحوه معامله کردنشان سئوال می کنم، شگفت زده

می شوم که آنها حتی اصول اولیه معامله کردن در بازار ارز را نمی دانند و با اعتماد به نفس بالایی اقدام به

معامله می کنند.

بنابراین مطمئن شوید می دانید که بازار فارکس چیست؟ و چرا بوجود آمده است؟ و سبک تجارت عمومی

در آن را بدانید قبل از آنکه با حساب واقعی کار کنید. شما می توانید در این خصوص از وب سایتهای آموزشی

که در اینترنت فراوان وجود دارند و اصول مقدماتی ترید کردن را آموزش می دهند استفاده نمایید. بزودی

مطالب آموزشی مقدماتی نیز در همین وبسایت قرار خواهد گرفت.

 

در این مرحله شما نیاز دارید که استاد یک استراتژی موثر معاملاتی شوید. تمرین و ممارست در بازه زمانی

به شما اجازه می دهد که در یک استراتژی استاد شوید. وقتی در یک استراتژی معاملاتی به درجه استادی

رسیدید و مالک آن شدید، سپس می توانید یک استراتژی دیگر را امتحان کرده و در آن نیز استاد شوید.

این میتواند یک فرایند مستمر باشد برای توسعه سیستم معاملاتی نهایی شما.

اولین و بهترین استراتژی که در مرحله نخست می توانید آن را آموزش دیده و در آن به درجه استادی برسید

“پرایس اکشنها” (Price actions) هستند.

اگر به شما می گویم که مجبورید یک استراتژی موفق را یاد بگیرید بخاطر این است که فرد دیگری توانسته آن را

یاد گرفته و در آن به موفقیت برسد. و این سرعت شما را برای رسیدن به موفقیت بالاتر خواهد برد اگر نه شما

می توانید یک استراتژی جدید از راه های بسیار طولانی تر برای خود خلق نمایید.

انسانها همگی با هم متفاوت هستند.

مغز و شخصیت هر انسانی با توجه به خصوصیت خود یک سبک استراتژی را پذیرا است.

سعی کنید استراتژی که با روحیات شما سازگار است را پیدا کرده و در آن به درجه استادی برسید

اگر نه هرگز نخواهید توانست در سایر روشها موفق شوید.

بعنوان مثال برای یافتن کلیات سبکهای معاملاتی اولین تصمیم این است که به سئوال ذیل پاسخ دهید:

آیا شما تمایل دارید که در جهت روند معامله کنید یا در خلاف جهت روند؟ شاید هم هردو؟ به نظر من

بهترین انتخاب در مرحله اول معامله در جهت روند است.

هدف این سایت این است که با معرفی و آموزش اصول اولیه استراتژی های معاملاتی به شما کمک کند

تا استراتژی معاملاتی خود را بهتر پیدا کنید. استراتژی معاملاتی من ترکیبی از چندین استراتژی معاملاتی

موثر است.

 

برای عضویت در کانال ما آیدی ما را در تلگرام جستجو کنید : @ex4forex

یا هم روی عکس زیر کلیک کنید

فعال در بازارهای مالی بورس و فرابورس


See author’s posts

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


In order to pass the CAPTCHA please enable JavaScript

توجه کنید : معرفی یا بنر هیچ بروکری در این سایت دال بر ضمانت آن بروکر نیست پس با مسئولیت خودتان بروکر مورد نظر را انتخاب کنید.

 

 

با عضویت در کانال تلگرام ما

 

فعالیت این سایت برای فارسی زبانان خارج از کشور میباشد

مسئولیت استفاده از هرکدام از خدمات سایت برعهده خود شماست

 

اکسپرت فارکس Hi Macd ویژه بورس و بازار فارکس چندی قبل اندیکاتوری را در سایت معرفی کردیم با نام New Macd که یک اندیکاتور فوق…

آموزش فارکس رایگان یا آموزش فارکس پولی ؟ سلام و خسته نباشید دوستان و همراهان عزیز یکی از سوالاتی که بارها از من پرسیده شده…

در سال 2021 بازار تبادل ارز خارجی – فارکس چگونه خواهد بود ؟ این سوالی است که برای تمامی فعالان در بازار بورس مورد توجه…

طرح کشبک فارکس بروکر ORBEX برای اولین بار توسط سایت تجارت فارکس   در این طرح شما از دو طریق تا لاتی 7.5 دلار کشبک…

سلام و وقت بخیر خدمت همه دوستان و همراهان گرامی  با توجه به نزدیک شدن به آخر سال 2020 و شروع سال جدید میلادی در…

اکسپرت مارتینگل TFX Martingale یک اکسپرت مارتینگل به همراه مدیریت سرمایه در این اکسپرت که برای فارکس و جفت ارزی یورو به فرانک سوئیس EUR/CHF…

چطور ترید موفق داشته باشیم
چطور ترید موفق داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *