چطور خط خود را 4g کنیم

 
helpkade
چطور خط خود را 4g کنیم
چطور خط خود را 4g کنیم

طی سالهای 2013 و 2014 بود که  اینترنت نسل چهارم معرفی شد. چیزی نگذشت که این تکنولوژی به سرعت فراگیر شده و به ایران رسید اما شرط استفاده از این تکنولوژی تعویض سیم کارت به نسل چهارم است که در ادامه به چگونگی انجام آن خواهیم پرداخت.

قبل از اینکه بخواهیم به توضیح چگونگی تعویض سیم کارت 3G به 4G بپردازیم بد نیست نگاهی به نسل های مختلف اینترنت یعنی 4.5G، 4G، 3G، 2G بیندازیم.

حرف G مخفف کلمه Generation و یا همان نسل می باشد. هر نسل جدید که روی کار می آید قاعدتا مسئله ی سرعت انتقال و پهنای باند را مرتفع می سازد اما همانطور که می دانیم پیشرفت غیرقابل کنترل دنیای تکنولوژی پیوسته نیاز به، به روز کردن پیوسته ی پروتکل ها و سخت افزارهای پایه برای برقراری ارتباط بین کاربران سراسر جهان را دارد. 

در نسل دوم اینترنت یعنی 2G تلفن های همراه وسیله ای برای برقراری تماس و ارسال پیامک به یکدیگر بودند GSM نام یکی از استانداردهای نسل دوم است که سرعت انتقال اطلاعات در GSM، از 14/4 کیلوبایت بر ثانیه بیشتر بود. این سرویس متعلق به دهه 90 بود، مشترکان در این دوره افزایش پیدا کردند و شرکت ها به بهبود کیفیت، افزایش مناطق تحت پوشش و پیشرفت خدمات خود پرداختند.

 

چطور خط خود را 4g کنیم

با شروع قرن جدید مخابرات نیاز به یک انقلاب بزرگ داشت و آن هم نسل سوم شبکه تلفن همراه 3G بود. 3G برخلاف GSM که نسلی برای انتقال صدا و پیام بود، این نسل جدید سرعت بالا برای انتقال فایل های چندرسانه ای را فراهم ساخت. در نسل سوم همه چیز در قالب اطلاعات دیجیتال منتقل شد و امکاناتی از قبیل تماس های تصویری بی سیم، با کیفیت مناسب قابل استفاده گردید.

نسل سوم شبکه های تلفن همراه یا 3G، در سال 2003 به آمریکا وارد شد. با کمترین سرعت اینترنت 144 کیلوبایت بر ثانیه، قرار بود شبکه موبایل با باند پهن را تامین کند؛ اما امروزه به خاطر انواع مختلف 3G، یک کانکشن از این نوع می تواند سرعتی بین 400 کیلوبایت بر ثانیه تا ده برابر بیشتر از آن را برایتان فراهم کند. حداکثر سرعت در 3G به 42 Mbps می رسد ولی در ایران طبق قوانین جمهوری اسلامی این سیستم را حداکثر تا سرعت نیم مگابیت یا 0.5 Mbps ارائه می دهد.

 سیم کارت های مبتنی بر نسل سوم شبکه های تلفن همراه ( 3G) در برخی موارد، سرعت قابل قبولی برای تلفن های هوشمند فراهم می سازند، اما مشکل اینجاست که در برخی مواقع دیگر، سرعت اتصال به اینترنت در این سیم کارت ها به هیچ وجه قابل قیاس با سرعت اینترنت خانگی نیست و در مواقع نیاز، نمی توان چندان روی سرعت آن حساب کرد.

نسل چهارم اینترنت همراه، پاسخ مناسبی برای این نیاز است. در واقع زیرساخت های موجود 3G در بسیاری از کشورها دیگر نمی تواند جوابگوی نیاز روزافزون مشترکان باشد.کارشناسان مخابراتی در طراحی 4G کوشیدند حجم بیشتری از داده های دیجیتال را در سیگنال های رادیویی بگنجانند و به این ترتیب سرعت و کارایی شبکه خود را افزایش دهند.

فزایش حجم داده تبادلی و نیز افزایش توان ارائه خدمات به کاربران، از اصلی ترین ویژگی های 4G است. یکی دیگر از مزیت های 4G، کاهش تاخیر است. این موضوع در بسیاری از کاربردهای تلفن همراه (نظیر بازی های آنلاین) از اهمیت زیادی برخوردار است.

کاهش تاخیر همچنین سبب طبیعی تر جلوه کردن صدا در مکالمات تلفنی و نیز می شود.خوب است بدانیم تاخیر در شبکه های 4G LTE بین 20 تا 40 هزارم ثانیه است. 4G به راحتی و به صورت هوشمندانه می تواند افزایش ناگهانی حجم ترافیک دریافتی را مدیریت و ترافیک اضافه را به دکل های مجاور منتقل کند.

همچنین 4G دارای قابلیت خودترمیمی نیز می باشد. یعنی در صورت بروز مشکل در یکی از دکل ها، این موضوع را به صورت هوشمندانه درک کرده و کاربران را به سایر دکل های فعال اطراف هدایت و متصل می کند.امروزه اکثر گوشی های هوشمند تلفن همراه به اینترنت نسل 4 دسترسی داشته و می توان به سادگی با استفاده از شبکه سیم کارت در آن ها اقدام به فعال کردن اینترنت 4G نمود.

 

نسل 4.5 در واقع واسطی میان نسل 4 مخابراتی و نسل 5 است. در هنگام بحث در رابطه با اینترنت نسل 4.5G، گاها با عباراتی مانند 4G+، LTE-A، LTE-Advanced و یا LTE-Advanced Pro به جای 4.5G مواجه می شویم که صحیح ترین لفظ برای آن 4.5G است؛ چرا که این عبارت به یک نسل ارتباطی اشاره دارد و فناوری ها و تکنیک های ارتباطی دیگر، زیر مجموعه آن هستند.

در واقع به صورت پایه، نسل 4.5 با بهبود ارائه خدمات توسط نسل 4، از چند تکنیک مخابراتی استفاده می کند تا بتوان از یک شبکه نسل 4 و چند ابزار سخت افزاری، به سرعت های به مراتب بالاتری دست یافت.ایده و پایه و اساس اصلی4.5Gبا استفاده از سه تکنولوژی 256 QAM، Massive MIMO و Carrier Aggregation به دست آمده است که با تلفیق آنها توانایی دستیابی به سرعت های تا بیش از 1 گیگابیت بر ثانیه در بستر مخابراتی نسل 4 ممکن می شود.

این تکنولوژی های اضافه شده اساس تفاوت 4G با 4.5 G را تشکیل می دهند. از سوی دیگر باید همه تکنیک های بکار رفته به دستیابی به سرعت بالاتر ارتباطی ختم شود.از این رو مودمی که برای برقراری ارتباط مورد استفاده واقع می شود باید بتواند سرعت های ارسال و دریافت داده در حد استاندارد 1 گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهد.

در این حالت به این نتیجه میرسیم که مودم های مورد استفاده در تکنولوژی 4.5G باید حداقل از کتگوری 6 مخابراتی با سرعت ارسال داده 300 مگابیت بر ثانیه و سرعت دریافت 50 مگابیت بر ثانیه برخوردار باشد، که این یک مورد دیگر از سری تفاوت 4Gبا 4.5G می باشد.

در این حالت با استفاده از تکنیک های مورد اشاره در فوق، می توان به سرعتی بسیار بالاتر از این دو عدد دست یافت. ماکزیمم سرعت تعریف شده برای نسل 4.5نیز 1.2 گیگابیت بر ثانیه است.

گوشی 5G

 برای مشاهده لیست برترین گوشی‌های 5G و بررسی آن‌ها به این صفحه مراجعه کنید.

اینترنت 4G بیشتر برای کسانی که موبایل های هوشمند، تبلت و لپ تاپ دارند مناسب است. کسانی که اغلب وقتی که خارج از محدوده پوشش وای فای هستند نیازمند سرعت بالا برای مرور وب، استفاده از اپلیکیشن ها و کار با ایمیل می باشند.شبکه نسل چهارم باید کاملا مبتنی بر پروتکل اینترنت ip باشد. کاربر باید هنگام تحرک بالا(در ماشین یا قطارهای تندرو) حداقل به اینترنتی با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه دسترسی داشته باشد و هنگام تحرک پایین (هنگام پیاده روی و در منزل) به سرعتی معادل یک گیگابیت بر ثانیه دسترسی داشته  باشد.باید دقت داشت استفاده از عبارت (حداقل) در توصیف نسل چهارم به این معناست که اگر استانداردی بتواند سرعتی بیش از حداقل های تعیین شده را محقق سازد لزوما از نسل چهارم متفاوت نخواهد بود.این بدین معناست که ادعای شرکت هایی که مدعی گذر از نسل چهارم و عرضه نسل پنجم شبکه تلفن همراه هستند، بدون اخذ تاییدیه اتحادیه جهانی مخابرات یک ادعای بی اساس و کذب خواهد بود.چرا که همان طور که در پاراگراف قبلی اشاره شد مرجع تعیین حداقل های نسل پنجم اتحادیه جهانی مخابرات است.

 

نسل چهارم یک راه حل جامع بر مبنای ip برای انتقال صدا، تصویر و داده استفاده میکند. و بر پایه اصل  (هر جا و هر زمان)داده ها را با  سرعتی بسیار بالاتر از نسل های قبل در اختیار کاربر قرار میدهند.یکی از شاخه های فناوری نسل چهارم Lte مخفف long term evolution است. وقتی علامت 4G در بالای صفحه نمایش موبایل به چشم میخورد به این معنا نیست که واقعا از یک شبکه 4G استفاده می کنیم.بلکه زمانی که استاندارد اینترنت نسل چهارم  تصویب شد، بیشتر ارائه دهندگان سرویس موبایل با پول دادن به شرکت های سازنده موبایل 4G را وارد مشخصات پشتیبانی محصول کردند تا روی صفحه نمایش نشان داده شود.همین جا بود که شبکه نسل چهارم از مسیر اصلی خود منحرف شد اما تنظیم کنندگان استانداردهای آمریکا برای تفاوت بین 4G تقلبی از 4G واقعی Lte را تعریف کردند که به معنای تکامل در بلند مدت است.

البته برای استفاده از تکنولوژی 4G صرفا نوع سیم کارت کافی نیست و به دو عامل دیگر یعنی پشتیبانی گوشی، تبلت یا لپ تاپ از این فناوری و محل استفاده بستگی دارد زیرا که منطقه ای که در آن حضور دارید باید از خدمات 4G پشتیبانی کند.میان سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل هرکدام از این اپراتورها تعدادی از شهرها و روستاهای کشور را تحت پوشش اینترنت همراه نسل چهار قرار داده اند.برای مثال اپراتور همراه اول بیش از 30 شهرو روستا، اپراتور ایرانسل بیش از 170 شهرو روستا و رایتل هم بیش از 20 شهرو روستا را تحت پوشش اینترنت همراه 4G قرار داده اند.

 

1. صرفه جویی در مصرف باتری موبایل2. کاهش هزینه ها3. بدون محدودیت مخابراتی4. سرعت بالا(حداقل سرعت آن برابر 100 مگابیت بر ثانیه روی گوشی مویابل است.البته بر اساس تصمیم سازمان اتحادیه رادیویی، اتحادیه بین المللی مخابرات حداکثر سرعت دانلود در حین حرکت باید 100 مگابیت در ثانیه باشد و زمانی که بدون حرکت و ساکن است باید به یک گیگابیت بر ثانیه برسد.)

5. پایداری بالا و پینگ پایین6. استفاده همزمان چند کاربر

در این قسمت به نحوه تبدیل سیم کارت نسل قدیم به نسل چهارم اینترنت همراه در اپراتور همراه اول (usim) می پردازیم. در صورتی که هنوز از سیم کارت همراه اول قدیمی استفاده میکنید و پس از مطمئن شدن از پشتیبانی تلفن همراه خود از نسل چهارم اینترنت همراه به یکی از روش هایی که در ادامه معرفی می‌شود مراجعه کنید.1. سامانه پیامکی 8938 و 990009:کد پستی محل مورد نظر برای دریافت سیم کارت جدید را به یکی از این دو شماره ارسال کنید.سپس طبق دستورالعمل ها پیش بروید.2. شماره گیری کد دستوری #6*10*:پس از شماره گیری این کد دستوری این دو گزینه را مشاهده میکنید،(0-استعلام نسل سیم کارت.)(1-درخواست سیم کارت نسل چهارم.)پس از انتخاب یکی از گزینه ها طبق دستورالعمل مراحل رو انجام بدهید.3. تماس با مرکز تماس همراه اول 9990

4.مراجعه حضوری:مشترکین محترم می توانند با مراجعه به دفاتر همراه اول یا امور مشترکین در سراسر کشور نسبت به دریافت سیم کارت نسل چهارم (usim) اقدام نمایید.

 

تمامی مشترکین دائمی و یا اعتباری که برای بار نخست اقدام به تعویض سیم کارت نسل قدیم خود به نسل چهارم اینترنت همراه می کنند مشمول دریافت هدیه 20 گیگابایت برای مشترکین دائمی و 15 گیگابایت برای مشترکین اعتباری خواهند شد. تعویض سیم کارت برای مشترکینی که برای اولین بار اقدام به تعویض یوسیم نمایند رایگان است.

در این قسمت به طریقه تبدیل سیم کارت نسل قدیم به سیم کارت نسل چهارم اینترنت همراه در اپراتور ایرانسل می پردازیم. ضمن اطمینان از پشتیبانی تلفن همراه از نسل چهارم اینترنت همراه میتوانید یکی از روش های زیر را جهت تعویض سیم کارت خود انتخاب کنید:

پس از دریافت سیم کارت جدید می بایست با شماره گیری کد دستوری #34* و وارد کردن شماره کیت سیم کارت جدید که بر روی پوکه حک شده است فرایند فعالسازی را تکمیل نمایید. پس از انجام فرایند پیامکی مبنی بر تاییدیه تعویض سیم کارت دریافت خواهید کرد.بعد از غیرفعال شدن سیم کارت قدیمی سیم کارت جدید را وارد کرده و با فعال کردن تنظیمات 4G تلفن همراه، از اینترنت نسل چهارم ایرانسل لذت ببرید.

 

مشترکین در صورت پشتیبانی تلفن همراه خود از نسل چهارم اینترنت همراه، 72 ساعت پس از فعالسازی و استفاده از سیم کارت جدید،20 گیگ اینترنت، 200 دقیقه مکالمه ایرانسلی و 2000 پیامک ایرانسلی با اعتبار 20 روز هدیه میگیرند.

توجه داشته باشید که در صورت تعویض سیم کارت به نسل چهار شماره خط تغییری نمیکند و صرفا فناوری سیم کارت تغییر می کند. بسته اینترنت فعلی شما با تعویض یوسیم از بین نخواهد رفت و بسته هدیه تعویض یوسیم برای شما رزرو خواهد شد.مطمئن شوید که قبل از تعویض سیم کارت تمام مخاطبین خود را بر روی حافظه تلفن همراه نسخه برداری (backup) کرده باشید در غیر این صورت احتمال از بین رفتن مخاطبین ذخیره شده بر روی حافظه سیم کارت شما وجود دارد.

 

جهت استفاده از نسل چهارم شبکه تلفن همراه 4G رایتل نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای تعویض سیم کارت یا فعال سازی نخواهید داشت.

چطور خط خود را 4g کنیم

فقط کافیست در منطقه تحت پوشش نسل چهارم 4G رایتل قرار داشته باشید و گزینه 4G/lte را بر روی گوشی یا تبلت خود فعال کنید و بدون نیاز به هر گونه تنظیمات پیچیده و زمانبر از سرعت و کیفیت اینترنت نسل چهارم رایتل لذت ببرید.

شرکت تالیا اولین اپراتور اعتباری کشور موفق به ارتقا شبکه خدمت رسانی خود به 4.5G/lte شده است.هم اکنون  تمامی مناطق شهری و اغلب مناطق روستایی و جاده های کشور تحت پوشش شبکه تالیا بوده و مشترکان محترم می توانند با استفاده از سیم کارت های یوسیم تالیا تجربه لذت بخشی از اینترنت همراه با سرعت بالا داشته باشند. 

اینترنت 5G به ایران رسید

برای مطالعه مزیت‌های اینترنت 5G روی عبارت رنگی بالا کلیک کنید.

 

مشترکین ایرانسل می توانند با شماره گیری 700 با خط ایرانسل و یا شماره گیری 09377000000 از خط ثابت یا دیگر اپراتورها مشکل خود را با پشتیبانی ایرانسل مطرح کنند.مشترکین همراه اول می توانند با شماره گیری 9990 با خط همراه اول و یا شماره گیری 09129990 از خط ثابت یا دیگر اپراتورها مشکل خود را با پشتیبانی ایرانسل مطرح کنند.مشترکین رایتل می توانند با شماره گیری 200 با خط رایتل و یا شماره گیری 09202000000 از خطوط ثابت یا دیگر اپراتورها مشکل خود را با پشتیبانی رایتل مطرح کنند. مشترکین اپراتور تالیا می توانند با شماره گیری 999 از خطوط تالیا و با شماره گیری 09329990000 از خطوط ثابت یا دیگر اپراتورها مشکل خود را با پشتیبانی تالیا مطرح کنند.

آیا موبایل و سیم کارت شما از فناوری 4G پشتیبانی می‌کند؟ 

 امکان ارتقای غیرحضوری سیم‌کارت معمولی به سیم‌کارت نسل چهارم خود با شماره‌گیری کد دستوری را فراهم کرد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، مشترکان این اپراتور که قصد تعویض سیم‌کارت خود به سیم‌کارت یوسیم با قابلیت اتصال به آخرین نسل فناوری اینترنت همراه (4G/LTE) را دارند، می‌توانند بدون نیاز به مراجعه به مراکز خدمات ایرانسل، کد دستوری #1*2*10*555* (ستاره 555 ستاره 10 ستاره 2 ستاره 1 مربع) را از خط ایرانسل خود شماره‌گیری کرده و با تکمیل اطلاعات درخواستی، سیم‌کارت جدید را در نشانی مورد نظر تحویل بگیرند.

برای فعال‌سازی سیم‌کارت جدید، لازم است مشترکان پس از دریافت سیم‌کارت، کد دستوری #2*2*10*555* (ستاره 555 ستاره 10 ستاره 2 ستاره 1 مربع) را مجدداً از همان سیم‌کارتی که با آن درخواست تعویض را داده‌اند شماره‌گیری کنند تا سیم‌کارت جدید فعال شود.

هزینه استفاده از این سرویس برای متقاضیان در حال حاضر 11هزار تومان است.

ایرانسل پیش از این امکان تعویض سیم‌کارت از طریق تماس با شماره 7033 از خطوط ایرانسل و یا شماره 09377033000 از شماره‌های غیرایرانسلی را نیز فراهم کرده بود.

چطور خط خود را 4g کنیم

منبع : روابط عمومی ایرانسل

سلام.من اینکارا رو انجام میدم مینویسه شما قبلا درخخواست تعویض سیمکارت رو داده اید!.
من باید چکار کنم تا دوباره درخواست بدم.

سلام.ببخشید واسه همراه اول چی باید کرد؟

سلام ببخشید کد رو که میزنیم تو اطلاعات ادرس رو از ما نخواسته از کجا ادرس مارو میفهمند

سنجر خیابان ساحلی کوچه کیهان

منم شهرام ولی پور هستم😂😂😂

عه شهرام خودتی ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

رقابت بر سر حفظ حریم خصوصی بین شبکه‌های اجتماعی
https://t.co/L7P991z3To https://t.co/NYptKyiH2q

پیشنهادهای جدید فرهنگستان:
وب کتاب (blook)برای وب‌نوشت‌هایی که به صورت کتاب منتشر می‌شوند. و رایاکتاب (e-book) به… https://t.co/ATkQQv1xgC

افتتاح شعبه دوم فضای کار اشتراکی «کارمانا» در دانشکده برق امیرکبیر https://t.co/QA5akg2YDZ

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان.با پیشرفت کردن تکنولوژی و ظهور ابزار و سیستم های جدید، شاهد گسترش روز به روز فناوری های اینترنت تلفن های همراه هستیم. بعد از ارائه نسل سوم اینترنت گوشی های همراه 3G ، نسل 4 این سرویس نیز در کشورمان شروع به فعالیت کرده است، و اپراتور های مختلف اقدام به راه اندازی این سرویس کرده اند.


برای استفاده از اینترنت پرسرعت نسل چهارم (4G)، باید موبایل شما نیز از
این تکنولوژی پشتیبانی کند. برای پی بردن به این امر کافی است که بر روی
جعبه موبایل خود را نگاه کنید و به دنبال عبارت 4G و یا LTE بگردید. و یا اطلاعات فنی موبایل خود را در سایت سازنده آن مشاهده کنید.


در بعضی از گوشی های اندرویدی که از
تکنولوژی 4G پشتیبانی میکنند، کاربران برای فعال کردن این گزینه با مشکل
روبرو هستند. چرا که در هنگام تنظیم کردن اینترنت گوشی گزینه ای با نام 4G و
یا LTE در تنظیمات گوشی وجود ندارد. اولین فکری که به نظر کاربر میرسد این
است که گوشی از 4G پشتیبانی نمیکند. اما باید بگوییم که در بعضی از گوشی
ها مانند LG و یا Samsung این گزینه در رام گوشی به صورت مخفی قرار داده
شده است، و میتوانید آن را با ترفندی که آموزش خواهیم داد فعال کنید تا در
تنظیمات گوشی نمایان گردد.

چطور خط خود را 4g کنیم


 

از جمله این گوشی ها میتوان به Note 4 سامسونگ اشاره کرد که میتوانید برای فعال کردن LTE از این روش استفاده کنید. 

در ادامه مطلب روش فعال کردن گزینه LTE مخفی شده برای بعضی گوشی های اندرویدی را آموزش خواهیم داد.


ابتدا به مسیر زیر در گوشی همراه خود بروید و گزینه LTE/WCDMA/GSM را انتخاب کنید.



Settings > More networks > Mobile networks > Network Mode > LTE/WCDMA/GSM



اگر این گزینه را در گوشی خود نمیبینید ولی اطمینان دارید که گوشی شما از
4G پشتیبانی میکند، از روش زیر برای فعال سازی آن استفاده کنید:


 


ابتدا باید گوشی خود را روت کنید.

سپس یک برنامه مانند ES File Explorer و یا Solid Explorer که قابلیت دسترسی به فایل های روت سیستمی را دارد نصب کنید.

بعد از باز کردن نرم افزار، اجازه دسترسی روت را فعال کنید. (این اجازه
هنگام باز شدن نرم افزار به صورت خودکار نمایان شده و شما گزینه Grant را
انتخاب میکنید)


 


به آدرس زیر در نرم افزار Explorer بروید:


Root/data/property


 


 



 

 

به دنبال فایل persist.radio.lteon.xml بگردید، بر روی آن کلیک کنید و با نرم افزار ادیتور خود فایل منیجر آن را باز کنید.


 


 


 



 

 

داخل فایل عبارت False نوشته شده است، آن را به True تغییر دهید و فایل را
ذخیره کنید. گوشی خود را ریستارت کنید و دوباره به مسیر اولیه که در بالا
ذکر شد بروید. خواهید دید که گزینه LTE نمایان شده است. حال میتوانید با
استفاده از سیم کارت مخصوص 4G از اینترنت نسل 4 لذت ببرید.


 


 


 
/انتهای پیام/

خبرگزاری
میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما
به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای
منتشر می‌شود.

چطور خط خود را 4g کنیم

ایرانسل امکان ارتقای غیرحضوری سیم‌کارت معمولی به سیم‌کارت نسل چهارم خود را با شماره‌گیری کد دستوری فراهم کرد. ادامه مطلب را حتماً بخوانید.

مشترکان این اپراتور که قصد تعویض سیم‌کارت خود به سیم‌کارت یوسیم با قابلیت اتصال به آخرین نسل فناوری اینترنت همراه (۴G/LTE) را دارند، می‌توانند بدون نیاز به مراجعه به مراکز خدمات ایرانسل، کد دستوری #۱*۲*۱۰*۵۵۵* (ستاره ۵۵۵ ستاره ۱۰ ستاره ۲ ستاره ۱ مربع) را از خط ایرانسل خود شماره‌گیری کرده و با تکمیل اطلاعات درخواستی، سیم‌کارت جدید را در نشانی موردنظر تحویل بگیرند.

برای فعال‌سازی سیم‌کارت جدید، لازم است مشترکان پس از دریافت سیم‌کارت، کد دستوری #۲*۲*۱۰*۵۵۵* (ستاره ۵۵۵ ستاره ۱۰ ستاره ۲ ستاره ۱ مربع) را مجددا از همان سیم‌کارتی که با آن درخواست تعویض را داده‌اند شماره‌گیری کنند تا سیم‌کارت جدید فعال شود. هزینه استفاده از این سرویس برای متقاضیان در حال حاضر ۱۱هزار تومان است.

ایرانسل پیش از این امکان تعویض سیم‌کارت از طریق تماس با شماره ۷۰۳۳ از خطوط ایرانسل و یا شماره ۰۹۳۷۷۰۳۳۰۰۰ از شماره‌های غیرایرانسلی را نیز فراهم کرده بود.

 

منبع: مهر

سلام ببخشید من ارسال کردم کد رو ولی زدش قبلاً درخواست دادید ولی قبلاً درخواست ندادم چی کنم اگه میشه جواب بدید ممنون میشم

  

شهر‌ سخت افزار به عنوان بزرگترین وبسایت سخت افزار و فناوری فارسی‌زبان در تلاش است تا پوشش کاملی از آخرین اخبار و اتفاقات دنیای سخت افزار، موبایل و فناوری را به کاربران خود ارائه دهد.

جدیدترین و داغ‌ترین مطالب را در شبکه‌های اجتماعی شهرسخت‌افزار دنبال کنید.

ورود به شهرسخت‌افزار

لطفا تمامی فیلدهای مورد نیاز را به درستی پر کنید.

فروشنده سخت افزار یا کالاهای تکنولوژی

علاقه مند حوزه سخت افزار و تکنولوژی

متخصص حوزه سخت افزار و تکنولوژی

هیچ کدام

  

با گذشت زمان تکنولوژی پیشرفت کرده است و استفاده از تکنولوژی با تعویض سیم کارت به نسل چهارم است .تمامی اپراتور ها این اقدام را انجام داده اند که در اینجا به آن می پردازیم :

تبدیل سیم کارت 3G به 4G همراه اول :1 . سامانه پیامکی 8962 :کد پستی مکان مورد نظر جهت دریافت سیم کارت جدید خود را ارسال بفرمایید ، از مرکز پستی با شما تماس خواهند گرفت و فرآیند دریافت سیم کارت طی خواهد شد .2 . سامانه پیامکی 990009 :کد پستی مکان مورد نظر جهت دریافت سیم کارت جدید خود را ارسال بفرمایید ، از مرکز پستی با شما تماس خواهند گرفت و فرآیند دریافت سیم کارت طی خواهد شد .3 . پیامک های اطلاع رسانی :در ابتدا پیامکی از سوی اپراتور ها به منظور اطلاع رسانی ارسال می شود در صورت تمایل کاربر و ابراز رضایت از خدمات ، با کاربر تماس خواهد گرفته شد و مراحل ارسال طی خواهد شد .4 . مراجعه حضوری :مشترکین با حضور در دفاتر همراه اول یا امور مشترکین برای دریافت سیم کارت نسل جهارم اقدام نمایند .هزینه تعویض سیم کارت به نسل چهارم رایگان است و مشروط به پشتیبانی تلفن همراه مشترک از نسل جهارم می باشد ولی اگر تلفن شما از نسل چهارم پشتیبانی نکند باید سیم کارت خود را تعویض نمایید که هزینه آن برای مشترکین دائمی 7000 تومان و مشترکین اعتباری 5000 تومان است و با تعویض سیم کارت همراه اول برای مشترکین دائمی 20 گیگ اینترنت رایگان و برای مشترکین اعتباری 15 گیگ اینترنت رایگان به عنوان هدیه در نظر گرفته است .تعویض سیم کارت از 3G  به 4G ایرانسل :1.استفاده از اپلیکیشن “ایرانسل من”2.مراجعه به فروشگاه ایرانسل

مشترکین محترم می توانند با مراجعه به فروشگاه مجازی ایرانسل به آدرس www.shop.irancell.ir نسبت به تعویض سیم کارت خود به نسل چهارم اقدام فرمایند.لازم به ذکر است که این روش فقط برای مشترکینی که تلفن همراه با پشتیبانی از نسل چهارم دارند رایگان می باشد در غیر این صورت هزینه تعویض سیم کارت 8000 تومان خواهد بود.

پس از انجام فرآیند، سیم کارت جدید به صورت پستی ارسال خواهد شد.

چطور خط خود را 4g کنیم

3.شماره گیری کد *555*34#

مشترکین اپراتور ایرانسل میتوانند با شماره گیری کد دستوری *555*34#، (USSD) با خط فعلی خود نسبت به تعویض سیم کارت خود به نسل چهارم اینترنت همراه اقدام نمایند. پس از انجام فرآیند، سیم کارت جدید به صورت پستی ارسال خواهد شد.

این روش نیز فقط برای مشترکینی که تلفن همراه با پشتیبانی از نسل چهارم دارند رایگان خواهد بود.

4.مراجعه بصورت حضوری

در این روش می توانید با مراجعه حضوری به مراکز فروش ایرانسل در سراسر کشور اقدام به تعویض سیم کارت خود به نسل چهارم اینترنت همراه کنید. هزینه تعویض سیم کارت به صورت حضوری 4000 تومان خواهد بود.برای فعال سازی سیم کارت جدید ایرانسل با کد دستوری *34# و وارد کردن شماره کت روی پوکه سیم کارت شما فعال می شود و پس از فعالسازی 14 گیگا بایت اینترنت 14 روزه نیز به شما تعلق می گیرد .تعویض سیم کارت 3G به  4G رایتل :مشترکین رایتل می توانند با مراجعه به مراکز فعال رایتل و نمایندگان فروش مجاز رایتل در سراسر کشور برای خرید سیم کارت رایتل یا اقدام به تعویض سیم کارت خود نمایند . جهت دریافت آدرس فروشگاه های مجاز رایتل میتوانید به آدرس https://www.rightel.ir/dealers مراجعه کنید.

چطور خط خود را 4g کنیم
چطور خط خود را 4g کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *