چگونه عشق شکست خورده را فراموش کنیم

 
helpkade
چگونه عشق شکست خورده را فراموش کنیم
چگونه عشق شکست خورده را فراموش کنیم

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

شاید شما هم طعم شکست عشقی را چشیده باشید. وقتی که شیفته‌ی کسی هستید و به هر دلیلی رابطه‌تان باید به پایان برسد. در هر صورت باید واقعیت را بپذیرید و با آن کنار بیایید. با یوکن همراه باشید تا به شما کمک کنیم با وجود شکست عشقی دوام بیاورید.

وقتی به این نتیجه می‌رسید آینده‌ی درخشانی در انتظارتان نیست، باید به رابطه‌ی عاطفی‌تان پایان دهید. زیرا حفظ خاطرات و احساسات، نداشتن اعتماد به نفس کافی، غم و غصه باعث می‌شود حال خوبی نداشته باشید و نتوانید رابطه‌ای را با فرد دیگری که تفاهم و سازگاری بیشتری با شما دارد، آغاز کنید. اما قبل از اینکه خودتان را به خاطر فراموش نکردن رابطه‌ی عاشقانه‌ای که چند ماه یا حتی چند سال پیش به پایان رسیده، ملامت کنید، باید بدانید شما تنها کسی نیستید که نمی‌داند چطور باید شکست عشقی را فراموش کند.

خیلی‌ها وارد رابطه‌ای می‌شوند که شانس زیادی برای دوام و ماندگاری آنها وجود ندارد. اکنون قصد داریم تکنیک‌ها و توصیه‌هایی را ارائه دهیم که با استفاده از آنها می‌توانید به سرعت عشق‌تان را فراموش کنید و با شکست عشقی خود کنار بیایید.

نیاز نیست همانند انسان‌های قوی وانمود کنید و بگویید اجازه نمی‌دهید احساسات کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرد. چراکه هرچه بیشتر احساسات خود را انکار کنید، کمتر از آنها رها می‌شوید. راه بهتر و عاقلانه‌تر این است که درمورد احساساتِ در حال تغییرتان صداقت داشته باشید و احساسات درونی‌تان را بروز دهید. یک راه فوق‌العاده برای پذیرش شکست عشقی این است که دل شکستگی خود را بپذیرید و گریه کنید تا قلب‌تان تسکین یابد و بهتر بتوانید شکست عشقی خود را فراموش کنید.

چگونه عشق شکست خورده را فراموش کنیم

شاید چند ماهی با عشق‌تان خداحافظی کرده‌اید و با این شکست کنار آمده‌اید. اکنون هیچ احساس ناراحتی ندارید و درمورد عشق گذشته‌تان احساس غم و اندوه نمی‌کنید. اما به یک‌باره به صفحه‌ی اجتماعی او می‌روید و تمام خاطرات در ذهن‌تان تداعی می‌شود. همین نگاه گذرا به حساب کاربری او آتش عشق را در وجودتان شعله‌ور می‌کند.

با دیدن صفحه‌ی اجتماعی او احساس غم و ناراحتی می‌کنید و با خود می‌گویید چقدر خوب توانسته با این مساله کنار بیاید یا عشق دیگری پیدا کرده است. ممکن است فرضیه شما درست باشد، اما باز هم به چیزهایی که در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید اعتماد نکنید. خصوصا این مساله نباید هیچ اهمیتی برای شما داشته باشد. شما وقتی می‌توانید شکست عشقی‌تان را بپذیرید و برای همیشه با این رابطه خداحافظی کنید که تمام راه‌های ارتباطی‌تان را قطع کنید.

شبکه‌های اجتماعی پذیرفتن شکست عشقی را بسیار سخت کرده‌اند. تی اونی کولمن (روان‌درمانگر و متخصص روابط) می‌گوید: 

حذف کردن عشق قبلی‌تان از لیست دوستان، حداقل تا زمانی است که او را فراموش کرده یا به این درک رسیده‌اید که صفحه‌ی اجتماعی او را دنبال نکنید. حتی باید مراقب صفحات اجتماعی دوستان مشترک‌تان هم باشید. زیرا ممکن است در این صفحات تصاویری از عشق قبلی‌تان را ببینید، با نظرات او مواجه شوید یا حتی از رابطه‌ی عاشقانه‌ی جدیدش مطلع شوید.

گاهی به این دلیل نمی‌توانید عشق قبلی‌تان را فراموش کنید که او هنوز هم بهترین دوست شماست یا هنوز به فکرش هستید. نیازی نیست همچنان با او دوست بمانید و برایش وقت بگذارید. مثلا وقتی برنامه‌ی موردعلاقه‌اش پخش می‌شود، برایش پیامک نزنید. بهترین و بی‌خطرترین راه برای پذیرفتن شکست عشقی و فراموش کردن فرد موردنظر این است که مرزهای مشخصی برای ارتباط با او داشته باشید. ایجاد فاصله‌ی آگاهانه بین شما، کنار آمدن با شکست عشقی و فراموش کردن عشق قبلی‌تان را آسان‌تر می‌کند.

برای اینکه بهتر عشق گذشته‌تان را فراموش کنید، تمام چیزهایی که او را یادتان می‌اندازد، دور بریزید. تمام هدیه‌ها و عکس‌هایی که در اتاق‌تان هست را دور بریزید. از او نخواهید وسایل‌تان را به شما برگرداند و اصلا لباس‌ها و وسایلش را در خانه نگه ندارید. گریه کنید تا احساسات‌تان بیرون ریخته شود و بدون وجود هر چیزی که شما را به یاد او می‌اندازد، از نو شروع کنید. تمام یادگاری‌های کوچک، نامه‌ها، کارت‌پستال‌ها و لباس‌هایی که برای اوست، باید دور از چشم‌تان باشد و تا جای ممکن دور ریخته شود. کولمن معتقد است:

تمام این وسایل یادگاری‌هایی است که احساسات و خاطراتی را در ذهن‌تان تداعی می‌کند و در نهایت منجر به عقده‌های روحی می‌شود.

یکی از کارهایی که باید برای فراموش کردن شکست عشقی‌تان انجام دهید، پذیرفتن این تصمیم است. تفاوتی ندارد که جدایی تصمیم شما بوده یا او، در هر صورت نباید تصمیمی را که گرفته شده، تجزیه و تحلیل کنید. هیچ نیازی نیست که رابطه‌تان را از اول ارزیابی کنید و فکرتان را مشغول کارهایی کنید که باید انجام می‌دادید. پس اصلا به دنبال علت جدایی نباشید و سعی کنید به جای افسوس خوردن، تصمیم جدایی را بپذیرید و با آن کنار بیایید.

این که تمام روز روی تخت دراز بکشید، تنها باعث می‌شود به یاد عشق گذشته‌تان بیفتید و از خود بیزار شوید. اگر کیسه بوکس در خانه دارید، حتما از آن استفاده کنید. نباید بگذارید جدایی، توجیهی برای تنبلی و سستی‌تان باشد. با انجام فعالیت‌های فیزیکی، افکار منفی و ناامیدکننده را از خود دور کنید. برای مثال: در باشگاه ثبت نام کنید، در یک تیم ورزشی عضو شوید یا در پارک نزدیک خانه‌تان والیبال یا فوتبال بازی کنید. پیاده‌روی هم به بهبود وضعیت جسمی و روحی‌تان کمک می‌کند. اگر فکرتان خسته است، بیرون بروید و هوای تازه را استشمام کنید.

حالا که تنها هستید و وقت بیشتری دارید، از زمان و آزادی خود استفاده کنید. از وقتی با شریک عاطفی‌تان بوده‌اید، چه چیزهایی را از دست داده‌اید؟ اکنون با دوستان‌تان قرار بگذارید و با هم خوش باشید. در کلاس‌های مختلف ثبت نام کنید، زمان بیشتری را به خانواده‌تان اختصاص دهید و از انجام کارهایی که قبلا فرصتی برای آنها نداشتید، لذت ببرید. از راهکارهای فوق‌العاده برای فراموش کردن شکست عشقی این است که در حوزه‌های مختلف زندگی به دنبال شادی و خوشبختی باشید. به آینده‌تان نگاه تازه‌ای کنید. به زندگی‌تان سروسامان دهید. خودتان را در بین علاقه‌مندی‌هایتان رها کنید. به رویاها و کارهایی که همیشه آرزوی انجام‌شان را داشتید فکر کنید و به دنبال آنها بروید.

شاید مرور کردن اشتباهات و خطاهای عشق قبلی‌تان، خیلی خوشایند نباشد، اما اگر می‌خواهید زودتر با شکست عشقی‌تان کنار بیایید، حتما این تکنیک را هم پیاده کنید. وقتی خاطرات را به یاد می‌آورید، همه‌چیز برایتان گنگ می‌شود. زمانی که احساساتی می‌شوید و به عشق گذشته‌تان به صورت رویایی نگاه می‌کنید، خیلی از خاطرات مهم را نادیده می‌گیرید. اما اگر لیستی از حقایق را روی کاغذ بیاورید، تمام حرف‌هایی که زده یا رفتارهایی که با شما داشته است، در نهایت به این نتیجه می‌رسید که چرا باید در مورد کسی که رفتارهای بدی با من داشته این طور احساساتی فکر کنم؟

مجسم کردن رابطه‌ی شکست خورده، راهکاری برای فراموش کردن آن است. تمرین تجسم یا آویزان کردن تصاویر باعث ایجاد انگیزه برای تغییر می‌شود. حتی می‌توانید تابوتی را در ذهن‌تان تجسم کنید که درون قبری گذاشته می‌شود و به خودتان بگویید که عشق قبلی‌تان را درون آن تابوت قرار داده‌اید. راهکار دیگر این است که تصویر یک اسکلت را کنار میزکار یا تخت خواب‌تان قرار دهید. این نوع تجسم کردن رابطه‌‌ی مرده به شما کمک می‌کند برای تغییر آماده شوید و انگیزه‌ی بیشتری برای ادامه‌ی زندگی داشته باشید.

با وقت‌گذرانی با دوستان و وارد شدن به جمع‌های دوستانه بهتر می‌توانید شکست عشقی‌تان را فراموش کنید. پس با دوستان‌تان تماس بگیرید و برنامه‌ی تفریحی ترتیب دهید. حتی اگر دلتان نمی‌خواهد بیرون بروید باز هم با آنها در تماس باشید. با این کار فرصتی به دست می‌آورید که با دوستان صمیمی‌تان وقت بگذرانید، شاد باشید و به این احساس برسید که همه چیز عادی و طبیعی شده است. وقتی خاطرات گذشته در ذهن‌تان تداعی می‌شود و حال خیلی بدی دارید، دوستان صمیمی‌تان می‌توانند به شما کمک کنند و حامی‌تان باشند. می‌توانید درباره‌ی رابطه قبلی و جدایی‌تان با آنها صحبت کنید و از راهنمایی‌هایشان بهره ببرید. براون می‌گوید:

از دوستان‌تان بخواهید شما را تشویق کنند تا بتوانید زخم‌هایتان را التیام دهید و برای شروع دوباره زندگی آماده شوید.

وقتی فکرهای منفی به سراغ‌تان می‌آید و حال خیلی بدی دارید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که برای بهبود سلامت جسم و روح خود تلاش کنید. برنامه غذایی جدیدی را شروع کنید تا به احساس بهتری درمورد وضعیت سلامتی‌تان دست یابید. در کلاس‌های جدیدی در دانشگاه شرکت کنید تا با افراد بیشتری آشنا شوید و دیدتان گسترده‌تر شود. به مسافرت بروید. کارهایی انجام دهید که باعث می‌شود احساس بهتری نسبت به خود پیدا کنید. فعال بودن، به شما کمک می‌کند به عزت‌نفس و اعتماد به نفس بیشتری دست یابید. وقتی چشم‌انداز جدیدی از زندگی داشته باشید، بهتر می‌توانید گذشته را فراموش کنید و ادامه‌ی حرکت برایتان آسان‌تر خواهد شد.

ضرب‌المثل معروفی می‌گوید: «وقتی دری بسته می‌شود، در دیگری باز می‌شود.» شاید این نوع جملات خیلی التیام‌بخش نباشد، اما می‌تواند مفید باشد. وقتی از ارتباط با فردی دست کشیده‌اید، شاید دیگری که حتی ممکن است برایتان مناسب‌تر از قبلی باشد، در اطراف‌تان باشد. حتما با خود فکر می‌کنید عشق قبلی‌تان فوق‌العاده بود، اما به این فکر کنید شاید کسی وارد زندگی‌تان شود که از او هم بهتر باشد. پس به جای اینکه افسوس گذشته را بخورید، زمانی را صرف رویاپردازی در مورد آنچه پیش رویتان قرار دارد، کنید.

درست است، فراموش کردن عشق قبلی، خیلی آسان نیست. فراموش کردن گذشته بدین معناست که قلب‌تان را به روی فرد جدیدی باز کنید. پس در هر فرصتی، منتظر پیدا کردن عشق جدیدی باشید. حرکت به سوی جلو و پیش‌بینی آینده باعث می‌شود دست از افسوس خوردن بکشید و گذشته را فراموش کنید. رابطه عاشقانه جدید می‌تواند در هر زمانی و هر جایی به سراغ‌تان بیاید. پس برای مواجهه با آن آماده باشید و گذشته را رها کنید تا فرصت‌های بهتر را دریابید.

این نکته بسیار مهم و در عین حال ساده است. دکتر گری براون، متخصص حوزه روابط عاطفی می‌گوید:

بهترین راه برای فراموش کردن عشق قبلی این است که تمام راه‌های ارتباطی، از جمله ملاقات‌های شخصی را قطع کنید.

پس به فکر بحث و مشاجره با عشق قبلی‌تان نباشید. اگر هنوز هم او را در کافی‌شاپ، دانشگاه یا باشگاه ورزشی می‌بینید، شاید بهتر باشد برنامه‌تان را تغییر دهید تا دور از چشم‌تان باشد.

وقتی عشق قبلی‌تان را برای همیشه فراموش کنید و از غصه خوردن برای ترک کردن او دست بکشید، زندگی برایتان لذت‌بخش‌تر خواهد شد. دکتر گری براون می‌گوید:

هرچقدر جزئیات بیشتری را در ذهن‌تان مرور کنید، احتمال اینکه به رویاهایتان جان ببخشید بیشتر خواهد بود.

اگر برایتان ممکن است، تابلوی آرزوهایتان را به دیوار اتاق‌تان بزنید و روی آن تصاویر و نوشته‌هایی قرار دهید که رویاها و آرزوهایتان را توصیف می‌کند.

برای تماس نگرفتن‌تان قانون وضع کنید و تا وقتی که همه‌‌چیز را فراموش کردید و پذیرفتید رابطه‌تان تمام شده است، به این قانون پایبند باشید. کولمن می‌گوید:

تا وقتی پیش خود فکر می‌کنید که شاید عشق قبلی‌تان (همسر سابق‌تان) هنوز نسبت به شما احساسی دارد، نگران این است که چه کاری می‌کنید یا حتی می‌خواهد بداند زندگی‌تان چه وضعیتی دارد، هرگز نمی‌توانید شرایط را تغییر دهید و از فکر کردن به او دست بکشید.

آمیکا گربر، متخصص روابط عاطفی، در گفت‌و‌گو با وب‌سایت TruthFinder گفت:

وقتی جدایی سختی پیش‌رو دارید، فکر می‌کنید به هر جایی که وارد می‌شوید، یادآوری رابطه‌ای است که از دست داده‌اید.

او در ادامه می‌گوید:

بهترین راه‌حل برای ترک یک عادت بد (پذیرش شرایط جدید) این است که شرایط متفاوتی را تجربه کنید. برای مثال، به سفری که همیشه آرزویش را داشتید بروید. با دوستان صمیمی‌تان همراه شوید یا به تنهایی سفر کنید. هیچ‌چیز بهتر و آزادتر از سفر تنهایی نیست. زیرا این ذهنیت را در شما بوجود می‌آورد که مجرد بودن چه حس خوبی دارد.

گربر می‌گوید اگر با همسر سابق‌تان در یک خانه زندگی می‌کردید، هر چیزی در خانه می‌تواند شما را به یاد او بیندازد و خاطرات‌تان را زنده کند.

چگونه عشق شکست خورده را فراموش کنیم

اگر زمان قرارداد خانه فرا رسیده است، به فکر نقل مکان به شهر یا محله‌ی دیگری باشید تا بتوانید زندگی جدیدی را شروع کنید. یا حداقل به فکر تغییر دکوراسیون و لوازم منزل باشید تا زندگی‌تان رنگ و بوی تازه‌ای به خود بگیرد.

صحبت کردن با فردی متخصص می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. براون می‌گوید، اگر مدت زیادی از جدایی‌تان سپری می‌شود اما هنوز هم به او فکر می‌کنید به‌طوری‌که حضور موثری در جامعه، خانواده، محل کار و دانشگاه ندارید، شاید بهتر باشد به سراغ فردی متخصص بروید و با او صحبت کنید. کمک گرفتن از مشاوره بسیار مفید است. تنها چیزی که مهم است این است که از وابستگی و فکر کردن به شریک عاطفی قبلی‌تان دست بکشید.

شاید با شکست عشقی، فکر کنید دنیا به آخر رسیده و دیگر نمی‌توانید عشق سابق‌‌تان را فراموش کنید، اما در اشتباه هستید. گربر پیشنهاد می‌کند لیستی از تمام کارهایی که دوست دارید انجام دهید و باعث آرامش‌تان می‌شود تهیه کنید و تمام آنها را انجام دهید. او می‌گوید:

خیلی از افراد چند بار ازدواج می‌کنند، روابط عاطفی زیادی را تجربه می‌کنند و بارها عاشق می‌شوند. پس تمام کردن یک رابطه‌ی عاطفی به معنای آن نیست که دنیا به پایان رسیده است.

 

منبع: thisisinsider

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟




مجله موفقیت یوکن، مجله ای است ویدیویی که تلاش می کند هر آنچه انسان های موفق درباره موفقیت از دیروز تا به امروز تجربه کسب کرده اند را به آسان ترین شکل ممکن در اختیار شما بگذارد. هدف ما در یوکن گردآوری بروزترین روش های موفقیت فردی، سازمانی و تجاری است تا مرجع کاملی باشیم برای مخاطبین و افرادی که سعی دارند موفق شوند.

فراموش کردن عشق گذشته که مطمئن بودید تا ابد دوام می‌آورد و از یاد بردن فردی که او را عشق زندگی‌تان می‌دانستید، واقعاً دردناک است. در عین حال در شرایطی که رابطه به بن‌بست رسیده است و از خود می‌پرسید چطور بهش فکر نکنم؟ فراموشی عشق عاقلانه‌ترین کاری است که کمک می‌کند تا وقار و قدرت خود را حفظ کنید. عشق ورزیدن به دیگری به خودی خود یک درس ارزشمند است. اما اگر رابطه عاشقانه طبق انتظار پیش نرود، فراموش کردن و پذیرفتن شرایط غیرقابل تغییر، مهارتی حیاتی است. در روند این فراموشی تلخ می‌آموزید که درباره حد و مرزها و الگوهای مخرب رابطه بیشتر فکر کنید، قاطعانه‌تر عمل کنید یا برای قطع رابطه با افراد مسموم یا اشخاصی که به نحوی به شما آسیب می‌زنند، اقدام کنید. آموختن این نکته که نمی‌توانید دیگران را مجبور به انجام دادن کاری کنید یا دیگری را وادار به عشق ورزیدن به خود کنید، آزادی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

فهرست مطالب

فراموش کردن رابطه قبلی مانند سوگواری برای از دست دادن یکی از عزیزان است. قبل از آن که بتوانید معشوق قبلی خود را فراموش کنید، باید مراحل انکار، عصبانیت، دلیل‌تراشی، نشخوار فکری درباره رابطه شکست خورده و معشوق از دست داده و مراحل دیگر را طی کنید تا در نهایت بتوانید واقعیت را بپذیرید. در ادامه ده راهکار برای پشت سر گذاشتن این دوران و فراموش کردن عشق و رابطه قبلی به شما پیشنهاد داده می‌شود:

پذیرش اتمام رابطه سخت‌ترین و مهم‌ترین مرحله برای فراموش کردن رابطه قبلی است. اگر این واقعیت را باور نداشته باشید و نپذیرید که همه چیز تمام شده است، نمی‌توانید بر غم و اندوه خود غلبه کنید. برای کنار آمدن با درد خود و درک احساساتتان به زمان نیاز دارید. پذیرش اتمام رابطه مانند بستن دری است که رو به سوی شکست و اندوه باز می‌شود، بنابراین پذیرش برای پشت سر گذاشتن رابطه قبلی حیاتی است. مدیتیشن با حضور ذهن نیز مفید است. انجام دادن کارهای هنری در این مدت، روی آوردن به عادت‌های مورد علاقه و وقت‌گذرانی با دوستان نیز می‌تواند مایه تسلای خاطرتان باشد.

ناراحت بودن برای رابطه‌ای که به بن‌بست رسیده است، هیچ اشکالی ندارد. برای رابطه از دست رفته خود سوگواری کنید و بگذارید که غم و درد و ناراحتی‌تان تخلیه شود. نگذارید احساسات بدتان بعد از این شکست عاطفی تلنبار شود و ابراز احساسا‌ت‌تان فرار نکنید. فراموش کردن نیاز به زمان دارد و قرص و دارویی وجود ندارد که بخورید و بلافاصله حالتان خوب شود، بنابراین شکیبا باشید به خودتان فرصت دهید.

چگونه عشق شکست خورده را فراموش کنیم

کنفوسیوس می‌گوید: “قبل از آن که در راه انتقام قرار بگیری، دو قبر آماده کن.” اگر قلب‌تان شکسته است، مطمئن باشید که انتقام گرفتن کمکی به شما نخواهد کرد. شاید آن‌قدر رنج کشیده‌اید و سردرگم شده‌اید که می‌خواهید دیگری نیز مانند شما رنج بکشد و این سختی‌ها را تجربه کند، در این بین برخی نیز شما را به انتقام گرفتن تشویق می‌کنند. اما باید بدانید که بازی انتقام برنده ندارد. از روی ناراحتی به دیگری آزار رساندن بچگانه، خطرناک و کاری بیهوده است. اگر خود را سرگرم انتقام گرفتن بکنید، فرصتی برای تسلی دادن خود و التیام یافتن زخم‌ها نخواهید داشت. از دنبال کردن معشوق سابق‌تان در فضای مجازی و زندگی واقعی دست بردارید. مطمئناً آخرین چیزی که می‌خواهید ببینید، این است که او شما را فراموش کرده و مشغول خوش‌گذرانی است یا رابطه جدیدی را شروع کرده است. به علاوه خواندن پست‌های او ممکن است امید واهی به شما بدهد.

اصرار داشتن برای برقراری یک دوستی افلاطونی بلافاصله پس از به اتمام رساندن یک رابطه عاشقانه اصراری نابجا و زودهنگام است. روابط را نمی‌توان با فشردن یک دکمه کنترل کرد. انجام دادن این کار از طرف شما یا دوست سابق‌تان علامت وجود یک مشکل عاطفی است که برای درمان آن باید از متخصص کمک بگیرید. این نکته را آویزه گوش‌تان کنید که شما نمی‌توانید دیگری را اصلاح کنید، تغییر دهید یا به جای او زجر بکشید. تبدیل شتابزده‌ی یک رابطه‌ی عاشقانه به دوستانه هیچ کمکی به فراموش کردن عشق ناکام نمی‌کند. اگر طرف مقابل شما را مجبور به دوستی و تماس دائم می‌کند، این اصرار می‎تواند علامت دل نکندن او از رابطه شکست‌خورده یا ضعف او در کنترل رفتار یا حفظ حد و مرزش باشد. همچنین گاهی طرف مقابل برای فرار از احساس گناه به دلیل قطع رابطه، برای داشتن رابطه دوستانه اصرار می‌کند. باور کنید که هیچ اجباری برای دوست ماندن یا در تماس بودن با عشق قبلی خود ندارید. اگر هر دو طرف با قطع رابطه موافق بوده‌اید، می‌توانید پس از مدتی برای حفظ دوستی خود تلاش کنید، اما ابتدا باید به خودتان زمان بدهید تا از سلامتی و سودمندی این دوستی مطمئن شوید. به خاطر داشته باشید که برخی را باید از دور دوست داشت و گاهی دوری و دوستی بهتر است.

این نکته برای برخی کاملاً واضح است، اما بسیاری از عشاق جدا شده به رابطه بدون عشق ادامه می‌دهند. یک نفر با شما به هم زده است، اما شما موافقت می‌کنید که نزدیکی با او را ادامه دهید؛ این کار غیرعاقلانه و غیرمنصفانه است. این رابطه‌ی نادرست باعث می‌شود که در یک رابطه به بن‌بست رسیده گیر کنید و این امید واهی را به خود القاء کنید که او هنوز هم شما را می‌خواهد و عشق‌تان دوباره شعله‌ور خواهد شد. اما ممکن است طرف مقابل فقط به فکر این باشد که تا زمان پیدا کردن فرد مناسب خود را با شما سرگرم کند. چنین ظلمی منجر به شکستن دل فردی می‌شود که عشق خود را ماورای مسائل جنسی می‌داند. ادامه دادن رابطه با فردی که عشق شما را پس زده است، اجازه نمی‌دهد تا خود را از قیدوبندهای این عشق شکست خورده رها کنید. مطمئن باشید که دوباره عشق را تجربه خواهید کرد، این بار فردی که خود را در قبال شما متعهد می‌داند و می‌خواهد تا پایان عمر با شما به خوبی و خوشی زندگی کند، عاشق‌تان خواهد شد. بنابراین تسلیم خواسته‌های ناعادلانه نشوید.

دوباره به دوستان و اعضاء خانواده خود نزدیک شوید و کارهایی را که دوست دارید، انجام دهید. کاری را شروع کنید که همواره از انجام دادن آن می‌ترسیده‌اید. انرژی خود را به مسیر جدیدی هدایت کنید. احتمالاً آن‌قدر خودتان را وقف رابطه قبلی‌تان کرده‌اید، که خودتان و علاقه‌مندی‌هایتان را نادیده گرفته‌اید. بهتر است بدانید که در این دوران آسیب‌پذیراید، بنابراین خودتان را برای گریه کردن‌های گاه و بی‌گاه آماده کنید. این ضعف‌ها هیچ اشکالی ندارد. فهرستی از رویاها و اهداف خود در سال آینده تهیه کنید و برای رسیدن به آنها برنامه‌ریزی کنید. در کارهای داوطلبانه شرکت کنید، یک سفر جاده‌ای داشته باشید، کوهنوردی کنید، به دامان طبیعت پناه ببرید، شعر بنویسید، کتاب بخوانید، در سکوت بنشینید، در کلاس‌های مختلف شرکت کنید، روی کارتان تمرکز کنید، ادامه تحصیل بدهید و … هزار و یک کار دیگری را که دوست دارید، شروع کنید. آنی بشوید که همواره آرزویش را داشته‌اید. خصوصیاتی را که به داشتن آنها می‌بالید، روی کاغذ بنویسید و هرگاه احساس شکست و سرافکندگی کردید، به آن نگاه کنید. در طول مسیر پذیرش و عاشق خود شدن دوستان جدیدی پیدا خواهید کرد که خود واقعی‌تان را تحسین خواهند کرد.

پس از آن که مرحله اندوه و پذیرش را پشت سر گذاشتید، می‌توانید شرایط را با فکر باز بررسی کنید. ممکن است هنگام بازنگری رابطه قبلی خودتان متوجه خطوط قرمز یا اشتباهاتی بشوید که به شکست رابطه‌تان انجامیده است. از این اشتباهات درس بگیرید و تمام روابط خود، عاشقانه و غیره را بهبود بدهید. شاید شما یا طرف مقابل به اختلال شخصیت منفعل ـ متهاجم، ناسازگار ـ اجتنابی، هم‌وابستگی یا خوشایند همه رفتار کردن مبتلا باشید. یک پایان گاهی اوقات مقدمه یک شروع شگفت انگیز است.

برخی می‌خواهند رابطه قبلی خود را به سرعت جایگزین کنند تا احساس شکست، تنهایی یا درد آزارشان ندهد. عده‌ای همواره فرد دیگری را در صف انتظار نگه می‌دارند تا هیچ وقت تنها نمانند. اجازه ندهید که کسی شما را در لیست انتظار خود نگه دارد و خودتان نیز دیگری را سر ندوانید. استفاده کردن از دیگران برای فراموش کردن عشق قبلی خود ناعادلانه است. متاسفانه دل شکستن یک بازی نیست که بلافاصله قلب‌تان ترمیم شود و بتوانید با قلب سالم وارد یک رابطه جدید شوید. اگر این‌طور بود، هیچ وقت هیچ کس مقاله‌ای درباره روش‌های فراموش کردن عشق قبلی و شروع یک رابطه جدید نمی‌خواند. هر گاه وقت‌اش برسد، متوجه می‌شوید. به مرور زمان و با فاصله گرفتن از رابطه قبلی می‌توانید از سلامتی و مثبت بودن رابطه جدید مطمئن شوید.

اگر هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، عکس‌ها و نامه‌های عشق سابق‌تان را ببینید، نمی‌توانید او را فراموش کنید. زنده شدن این خاطرات باعث خیال‌پردازی‌های عاشقانه می‌شود و شروع به رویاپردازی درباره رابطه‌ای می‌کند که آن‌قدرها هم خوب نبوده است. بهتر است عکس‌ها، نامه‌ها و هدایا را در یک جعبه بگذارید و در آن را قفل کنید. اگر باز هم برای باز کردن جعبه وسوسه می‌شوید، یا آن فرد فکرتان را مسموم کرده است، می‌توانید تمام گنجینه‌تان را بسوزانید تا خاکستر شدن خاطرات نمادی از رها شدن شما از انرژی منفی باشد. همچنین می‌توانید از این اشیاء استفاده دیگری بکنید و آنها را به اثرهای هنری‌ای تبدیل کنید. اهدا کردن یا بازیافت این اشیاء نیز راه دیگری است.

برخی افراد مدت کوتاهی پا به زندگی‌مان می‌گذارند تا درسی به ما بدهند یا شیوه فکر کردن و زندگی کردن‌مان را متحول کنند. تازمانی که از گذشته عبرت نگیریم، اشتباهات یکسانی را مدام تکرار خواهیم کرد. درست است که فردی را در گذشته از دل و جان دوست داشته‌اید، اما احتمالاً او تنها فردی نیست که می‌تواند در قلب‌تان جا بگیرد. قرار نیست که پس از شکست خوردن یک رابطه تا ابد تنها بمانید، لازم نیست که عشق و توجه را از دیگری گدایی کنید. از فرصت‌هایی که در زندگی مقابل‌تان قرار می‌گیرد، استفاده کنید تا این پایان شروع تجربه‌ای بهتر باشد.

نه سال قبل قلب‌ام به میلیون‌ها تکه‌ای خرد شده بود که هر یک یادآور هزاران حسرت و اندوه بود. نخستین رابطه جدی‌ام را در دانشکده شروع کردم، در زمانی که تمام تزلزل‌ها و شک و تردیدها به حد اعلای خود رسید و به بحرانی جدی دامن زد. دوست پسر سابق‌ام مجبور بود که چند نقش، از مشاور تا مشوق و پرستار بچه را به عهده بگیرد. تمام رابطه ما صرف دلداری دادن و تقویت روحیه من می‌شد. پس از به اتمام رسیدن رابطه‌مان متوجه شدم که به مدت سه سال از دیگری انتظار داشتم که مرا دوست داشته باشد، آن هم در حالی که خودم را دوست نداشتم. شرمساری و احساس گناه باعث شد که تقریباً ده سال تنها بمانم. البته در این مدت با اشخاص جدیدی ملاقات کردم، اما رابطه‌مان هیچ‌گاه جدی نشد؛ به دیگران نزدیک می‌شدم، اما بعد راهی برای خراب کردن رابطه‌مان پیدا می‌کردم. تا مدت‌ها پس از قطع رابطه با آن مرد، احساسات‌ این رابطه به اتمام رسیده مانع به آرامش رسیدن و شاد زندگی کردنم می‌شد. از آسیب‌پذیر بودن و آسیب دیدن می‌ترسیدم. هرچند بیشتر بیم آن را داشتم که دوباره دیگری را آزار بدهم و مجبور باشم که با این عذاب وجدان زندگی کنم. در واقع من هنوز خود را از رابطه قبلی رها نکرده بودم و مسائلی حل نشده از آن اتفاق در وجود من بود که امکان داشتن یک زندگی شاد و پیدا کردن شخصی که بتوانم عاشقانه روزهایم را کنارش بگذرانم از من گرفته بود. اینجا بود که بالاخره تصمیم گرفتم به مشاور مراجعه کنم و برای اولین بار با یکی از مشاورین در این زمینه تماس بر قرار کردم. او پس از شنیدن داستان من، با ارائه راهکارهای مرحله به مرحله و تجویز تمرینات مؤثر به من کمک کرد تا به تدریج از رابطه ده سال پیش، خود را خلاص کنم، زندگی را از نو بسازم و کم کم خود را برای برقراری ارتباط با افراد جدید آماده سازم.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

35 بازدید

270 بازدید

296 بازدید

250 بازدید

446 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام خسته نباشین ،من دختری۲۸ساله هستم که علاقه شدید پیدا کردم به همسایمون ایشون متاسفانه متاهل و دخترشون همسن من هست لحظه ای از فکرش درنمیام وقتی یکروز نبینمش کلافه میشم و بغضم میگیره انگار یه چیزی گم کردم حتی از طریق پیامک ابراز احساسات کردم با ایشون، اون هم گاهی رفتاری نشون میده که احساس میکنم منو دوست داره گاهی هم از رفتارش تنفر نسبت به خودم برداشت میکنم در کل با احساساتم بازی کرده میدونم کارم اشتباهه و کمک میخوام لطفا راهنماییم کنید.

سلام دوست گرامی احساسات‌تان را درک می‌کنیم، اما باید از خودتان بپرسید دلیل این علاقمندی چیست؟ چه چیزی در ایشان وجود دارد که شما را راضی کرده تا به او به عنوان یک عشق نگاه کنید و فکر کنید؟ او با احساسات شما بازی نکرده است، بلکه شما واقعیت موجود را انکار می‌کنید که او خانواده‌ای دارد و سالها پیش ازدواج کرده است. احساسات شما در حد علاقه قلبی هم باقی نمانده و حتی به او پیامک ابرازعلاقه ارسال کردید، این مساله به این معنی است که انکار در شما بسیار قوی است و واقعیت موجود را نادیده می‌گیرید. دوست عزیز نیاز است تا حتما با مشاور صحبت کنید تا بتوانید به صورت ریشه‌ای علت این علاقمندی را کشف کنید تا کشف کنید که به علت چه کمبودی این علاقه تا این حد شدید است.

سلام وقتتون بخیر. مرسی بابت راهنمایی هاتون.من یه خاستگاری دارم 30 سالشه 7 سال با ی خانومی دوست بودن عاشق ایشون بودن الانم میگن من حسرتشو میخورم که واسه ازدواج باهاش اقدام نکردم ازدواج کرد!همه ویژگی هاشون خوبه ولی میترسم گذشتش تو اینده تاثیر داشته باشه.چیکار کنم؟!!!

دوست عزیز سلام

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد شروع رابطه جدید وجود داره، همین مساله‌ای هست که شما هم به خوبی بهش اشاره کردید؛ همه آدم‌ها گذشته‌ای دارن، بنابراین کند و کاو کردن در اون درست نیست مگر اینکه گذشته تاثیرش را روی رابطه فعلی بزاره. مثل مورد شما. به همین دلیل بهتون می‌گم ترستون کاملا درسته! در مورد این موضوع باهاشون صحبت کنید. اگر واقعا بهشون علاقه دارید، پیشنهاد بدید که برای درمان حتما به روان‌شناس مراجعه کنند و تا کاملا این موضوع حل نشده، رابطه‌ای با هم شروع نکنید. حتما حتما یادتون باشه، قبل از بسته شدن پرونده گذشته، شروع رابطه حتی به صورت معمولی اشتباهه! چون، ممکنه شما به ایشون علاقه‌مند‌تر بشید ولی ایشون هیچ تغییری نکنند.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

چگونه عشق شکست خورده را فراموش کنیم

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمی‌خوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم


https://lovesradio.com/wp-content/uploads/Why-Take-Time-and-Invest1.mp3Downloads-icon


https://lovesradio.com/wp-content/uploads/How-does-this-course-help.mp3Downloads-icon

برای بسیاری از ما اتفاق افتاده که در عشق و عاشقی به بن بست خورده ایم و مجبور شده ایم بنا به دلایلی از کسی که عاشقش بودیم دل بکنیم ، این کار بسیار مشکل است اما این پایان راه نیست و نباید همه زندگی را تمام شده دانست، بلکه باید برای فصلی تازه از زندگی آماده شد و و دوباره به زندگی عادی برگشت. مسلما این کار راحت نیست ولی می توان با راهکارهایی که در نمناک ارائه می کنیم با یک نگاه واقع بینانه و بدون آسیب روانی زیاد زندگی جدیدی را آغاز کرد .

چگونه عشق شکست خورده را فراموش کنیم

1.به جای فکر کردن به خاطرات زیبایی که با معشوق گذرانده اید کمی عاقلانه به رفتارهایش بیاندیشید . به رفتارهایی که خاطر شما را آزرده و به چهره واقعی مردی نگاه کنید که این همه سال شما را فریب داده است .2.واقع بین باشید و بپذیرید رابطه ای که بر اساس عشق واقعی ، صمیمیت، صداقت و تعهد نیست دیر یا زود فرو می ریزد بنابراین وسوسه نشوید و در برابر وسوسه بازگشتن مقاومت نمایید.

3.خود را جای زن و فرزند او قرار دهید آیا خوشتان می آید دیگری به فکر همسرتان باشد و شما تنها مالک قلب و وجود همسر خود نباشید .

4.مدام به فردی که عاشقش بودید فکر نکنید و برای فراموشی حقیقی او بیشتر به فکر خودتان باشید .

5.خودتان را باور داشته باشید . فکر نکنید فقط او مناسب شما بود و شما دیگر عاشق نمی شوید بلکه به این فکر کنید که مردان شایسته زیادی در سر راه ازدواج شما قرار خواهند گرفت.

6.خوشبین باشید و به این فکر کنید که الان مجرد هستید و باید با آدم های زیادی آشنا شوید . خوشبین بودن موجب می شود شما زودتر عشق از دست رفته تان را فراموش کنید.

7.به این نیاندیشید که چون جذاب و دوست داشتنی نبوده عشق قبلیتان رهایتان کرده است به این فکر کنید که این امر فرصت دوباره ای به شما می دهد تا فرد مورد نظر خود را بیابید فردی که همانقدر که شما دوستش دارید او نیز شما را دوست خواهد داشت.

8.مردی که به احساسات شما توجه نمی کند و نسبت به شما و رنج هایتان بی تفاوت و منفعل است، به هیچ عنوان شایسته عشق ورزی نیست. اگر عشق و احترام در یک رابطه باید متقابل باشند نتیجه ای جز سرخوردگی ندارد.

9.زمان هایتان را به تنهایی بگذرانید و همیشه برای پر کردن اوقاتتان به دیگران متوسل نشوید . از تنها بودن و مستقل شدنتان شاد باشید و بیاموزید بدون وابستگی به دیگران شاد باشید زیرا فرد زندگی آینده تان به شادی نیاز دارد.

10.هر چیزی که او به شما داده و مربوط به او است را جمع کنید و در جایی خارج از دید قرار دهید . این کار سبب می شود روحیه تان بهتر شود .

 

فراموش کردن عشق از دست رفته چطور باید باشد؟ این سؤالی است که اکثر افرادی که رابطه‌شان به پایان رسیده از مشاوران می‌پرسند. اما جواب درست چیست؟ آیا راه‌حل‌های علمی و منطقی برای این قضیه وجود دارد؟ ما در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا با وجود شکست و بحران‌هایی که در رابطه عاشقانه تجربه کرده‌اید، بتوانید دوباره زندگی را از سر بگیرید و به عملکرد سابق خود بازگردید. پس برای دریافت سؤال‌های خود تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. 

شكست عشقی نوعی هیجان شدید است كه در صورتی كه درمان نشود می‌تواند به اختلالات روحی مزمنی بیانجامد. درمان شكست عشقی به معنای فراموش كردن آن نیست بلكه به معنای پذیرش موقعیت و بررسی موضوع به صورتی واقع بینانه و در فضای غیر احساسی است. در برخورد با شكست عشقی فرد انرژی روانی بسیاری كه برای ابراز عشق به زوج مورد نظر خود ذخیره كرده است را در خود نگه می‌دارد و به‌صورت اندوه و افسردگی شدید نشان می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر به مقاله شکست عشقی مراجعه کنید. 

برای اینکه بتوانید از این فضا خارج شوید لازم است که به خود زمان بدهید و در مسیر پذیرش مشکل پیش آمده پیش بروید. توجه کنید که هرچقدر تلاش کنید از چیزهایی که یادآور معشوق است دوری کنید پذیرفتن این مسئله برای شما دشوارتر خواهد شد. در نتیجه تلاش کنید با این موضوع مواجه شوید و احساساتتان را سرکوب نکنید. 

البته این امر همیشه آسان نیست. برای مثال ممکن است احساس وابستگی شدید به شریک قبلی باعث شود که شما دائماً دستخوش هیجانات گوناگونی نظیر خشم، غم و اضطراب شوید. در این موقعیت رسیدن به پذیرش و حل منطقی اوضاع بسیار دشوار خواهد شد. به همین دلیل در این شرایط به شخصی نیاز دارید که با نگاهی عاری از قضاوت بتواند به شما کمک کند هیجاناتتان را مدیریت کنید و خودتان را برای فردای پیش رو آماده کنید. روانشناسان با برگزاری جلسات روان درمانی در این زمینه می‌توانند به شما کمک بسیاری نمایند. 

چگونه عشق شکست خورده را فراموش کنیم

برای آگاهی بیشتر از جلسات روان درمانی کلیک کنید.

 

اکثر افراد پس از گذشت مدت زمانی در حدود 6 ماه پس از جدایی از شریک عاطفی خود کم کم به روال عادی زندگی برمی‌گردند. اما برخی دیگر هم چنان اندوه شدیدی را در خورد احساس می‌کنند و بیشتر زمان روزشان صرف مرور خاطرات خوشایند گذشته می‌شود. در این شرایط است که افراد از خود می‌پرسند چرا نمی‌توانم این مسئله را فراموش کنم و به زندگی برگردم. 

جواب این سؤال این است که میزان آسیب‌پذیری و ظرفیت روانی افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. به همین خاطر کسانی که آسیب‌پذیری بیشتری دارند در مواجهه به شکست عشقی ممکن است دچار مشکلات روحی دیگری شوند که آن‌ها را دائماً در معرض نشخوار فکری در مورد آینده قرار دهد. به همین خاطر اگر پس از تجربه شکست در رابطه عاطفی هیجانات بسیار شدیدی را تجربه می‌کنید و یا برای مدتی طولانی درگیر این موضوع هستید، بسیار ضروری است که برای درمان اقدام کنید تا هرچه زودتر سلامت روان خود را بازیابید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه توصیه می‌کنیم مقاله ما با عنوان  درمان شکست عشقی بدون رنج کشیدن  را مطالعه نمایید.

 

درمان شكست عشقی و کلاً هر ضایعه عاطفی مانند مرگ عزیزان، اصولاً دارای ماهیت بلند مدت است. در این روش اساس كار بر عبور طبیعی انرژی هنگفت عاطفی ذخیره شده در فرد به‌صورت پایدار است.  رسیدن به توازن در احساسات و هیجانات به سرعت انجام نمی‌شود. به همین دلیل امكان درمان كوتاه مدت اصولاً دور از انتظار است. پس چگونه شکست عشقی را فراموش کنیم و از یاد ببریم؟ یکی از راه‌های پیش روی شما این است که جلسات درمانی خود را با روانشناس زودتر آغاز کنید و به طور منظمی به آن‌ها بپردازید. 

هدف مشاور، راهنمایی فرد به سمت رسیدن به یک ادراک مناسب از زندگی است؛ به گونه‌ای كه بتواند شكست را به عنوان بخشی از حیات خود قبول كند و از آن برای افزایش ظرفیت روانی خود و انجام یک انتخاب بهتر كمک بگیرد. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

 

در اینجا چند اصل برای درمان و فراموش کردن تدریجی شکست عشقی را به شرح زیر معرفی می‌کنیم:- از سركوب عواطف و احساسات خود در مواجه با شكست عشقی خودداری كنید.- شكست عشقی را به عنوان یك تجربه سخت قلمداد كرده و از آن برای انتخاب بهتر در آینده استفاده كنید.- بیاموزید كه رنج‌ها شما را برای زندگی بهتر آماده و قوی می‌کند.- فردی را كه شما را ترك گفته ببخشید و برای او هم به عنوان یك انسان شادی طلب كنید.- برای آنكه شما را ترك گفته نیز حق انتخاب قائل شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان شکست عشقی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید. 

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

عشق چیزی نیست که یکی دو روزه به وجود آید و اگر هم روزی به هر دلیلی به پایان برسد یک دو روزه فراموش نخواهد شد و آسیب های روحی فراوانی بر فرد متحمل می گردد کسی که بعد از شکست روحی دچار افول روحی گردد باید سعی کند با راهکارهایی نقش آن را در زندگیش کمرنگ کند و به زندگی جدید برگردد ما در این مطلب از پرشین وی به شما خواهیم گفت که چگونه فراموش کردن یک رابطه را امکان پذیر کنید

برای شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید یا قبلا اتفاق افتاده یا ممکن است در آینده بیفتد که
در یک ارتباط عاشقانه به بن بست بر خورد کنید.
و همیشه قدم بعدی یک توقف، آغاز جدید است.
این افراد برای یک شروع جدید، احتیاج به فراموشی اتفاق‌های قدیم و قبلی دارند.
شکل گیری یک رابطه جدید عاطفی در حالی که هنوز از اثرات رابطه قبلی رنج می‌برید، اشتباه محض است.

جالب است که بدانید در یک تحقیقات جدید علمی ثابت شده است که وقتی دچار شکست یا سرخوردگی عاطفی می
شوید، قسمتی از مغز فعال می‌شود که در مقابل هیچ گونه محرک دیگر واکنش نشان نمی‌دهد.
و این می‌تواند به این ربط داشته باشد که گاهی درد ناشی از نپذیرفته شدن ممکن است بهبود نیابد! پس
با این درد «نا درمان» چه می‌شود کرد؟ می‌شود آن را تبدیل کرد به یک فیلم ماندنی و هر از
گاهی به عقب فلش بکش کرد.

می‌شود آنالیزش کرد و اشتباهات را پیدا کرد.
می‌شود آن را تبدیل به یک داستان تلخ رمانتیک کرد و برای کسانی که دچار موقعیت مشترک می‌شوند بازگویش کرد.
اما آنچه که نباید با آن کرد: این که همیشه سر دلتان بماند و از گوشه کنار مغزتان پاک نشود.
این که مدام مرورش کنید و تقصیر‌ها ر ا با متانت کامل برعهده بگیرید.
و این که اثر معجزه‌آسای «زمان» را فراموش کنید.
درد سرخوردگی تنها دردی است که با گذشت زمان بدتر نمی‌شود! روزهای اول؛ مقابله با عادت به اولین روز «خود
ساختگی» خوش آمدید.

می‌دانیم که درد زیادی روی دل شما سنگینی می‌کند روز اول: می‌دانیم که انگار به شما شوک بزرگی وارد شده
است و حسی کودکی را دارید که خانه رویایی با دست ساخته‌اش یک‌هو نابود و فنا شده است.
طبیعی است که حس «خود گم گشتگی» پیدا کرده باشید و به عبارتی دیگر اعتماد به نفس خود را از
دست داده‌اید.

چگونه عشق شکست خورده را فراموش کنیم

نگران نباشید، این حس همیشگی نیست.
با کمی صبر و کمی هم تفکر دوباره خودتان خواهید شد.
فقط کافی است که به آن کمی زمان بدهید.
روز دوم: در این مواقع است که ارزش داشتن یک دوست خوب مشخص می‌شود.
حداقل داشتن دو نفر دوست همدل که پذیرای شنیدن حرف‌های شما باشند لازم و ضروری است.
هر گاه دستان شما به طرف تلفن رفت که به همسر سابق زنگ بزنید، ‌با دست دیگر محکم جلوی آن
را بگیرید.

در عوض به دوستان خود زنگ زده و ترتیب یک قرار دوستانه را بدهید.
هیچ چیز مفیدتر از دو گوش شنوا برای شما در این شرایط بهتر نیست.
روز سوم: روز سوم روز سرنوشت سازی است.
از این جهت که شما قرار است تمام اثرات این دوست یا همسر سابق را از زندگی خود پاک کنید.
پاک کردن شامل پاک کردن شماره تلفنش، پاک کردن آدرس منزلش، پاک کردن شماره تماس تمام دوستان دور و نزدیکش،
و در آخر پاک کردن هر گونه نشانه‌ای

از او در منزل و حتی اگر مجبور به عوض کردن دکوراسیون
منزل شوید، این کار را بکنید.
تماس شما و هر گونه موردی که باعث یادآوری او به شما شود باید از صفحه زندگی‌تان پاک شود.
در نتیجه این است دست آورد روز سوم «روح زدایی» شما: تلفن ممنوع! ناگهانی سر کار یا دم در منزلش
رفتن ممنوع! به دوستانش تلفن زدن به منظور خبر گرفتن از او ممنوع! اگر به هر دلیلی مجبور شدید که
با او تماس بگیرید، تماس باید کوتاه، مختصر، و سر راست باشد.

می‌دانید خوبی ماجرا در چیست؟ این کار نه تنها به شما در «پاکسازی» کمک می‌کند،‌باعث می‌شود کمی او به خاطر
عدم توجه شما «دیوانه» شود! روز چهارم: امروز روز دفترچه خاطرات است.
صفحه اول، دفتر امروز قراراست پر شود.
در نهایت آرامش، لیست تمام عواملی که از نظر شما باعث بهم خوردن رابطه شما شده را تهیه کنید.
در نهایت آرامش و صد البته صداقت این لیست را تکمیل کنید.
این لیست فقط و فقط برای شما قرار است نوشته شود.
و به هیچ کس دیگر هم نشان نخواهد داده شد.

پس از کوچکترین تا بزرگ‌ترین عامل جدایی را بر روی کاغذ بیاورید.
دوباره یاد آوری می‌کنیم این لیست برای شما و از طرف شما نوشته می‌شود.
پس از آن که کامل شد، یک بار دیگر آن را مرور کنید.
یادتان باشد، همه این‌ها در نهایت آرامش قرار است انجام شود.
روز پنجم: امروز روز وقت صرف کردن با خانواده است.
سعی کنید که از تک تک دقایق «با خانواده» بودن استفاده کنید.
آنها بهترین تکیه گاهی هستند که هر زنی دارد.

روز ششم: یک تقویت روحیه برای خود بسازید.
مثلا یک «پلی لیست» از ترانه‌هایی تهیه کنید که با شنیدن آن‌ها حس خوبی به شما دست دهد.
سعی کنید روزی چند بار به آن گوش کنید.
روز هفتم: امروز اولین باری است که باید تلقین «تمام شدن رابطه» به خود را شروع کنید.
اگر نمی‌توانید ما به شما این را تلقین می‌کنیم: «رابطه شما تمام شده است».
چه برای عذر خواهی برگشته چه بر نگشته، لیاقت داشتن شما را به عنوان همسر و همدم در کنار خود
نداشته است.

یک هفته گذشت و نمردید! بله واقعا راحت نیست، اما باید تمرین کرد و تن به سختی داد…
پیروزی نزدیک است روز هشتم: امروز روز آخر پاک کردن تمام اثرات او از زندگی شماست.
اگر احیانا عکسی، نامه ای، هدیه ای، یا هر چیزی دیگری از قلم افتاده بوده است، اکنون قرار است به
طور کلی حذف شوند.
اگر جرات پاک کردن تمام عکس هایش را ندارید، آن‌ها را در یک فولدر جداگانه با نام «هرگز آن را
نبین» قرار دهید.

باور کنیدء هر گونه کاری که منجر به یاد آوری دوباره او برای شما شود، به منزله یک سم مهلک
برای شما خواهد بود.
پس از الان جواب این سوالات را می‌دانید: آیا دوست دارید که از او خبر داشته باشید؟ «خیر»! آیا دوست
دارید که او از شما خبر داشته باشد؟ «صد البته خیر!» روز نهم: پس از پاک کردن کامل او از
زندگی خود، حالا نوبت این است که بدانید چگونه با او رفتار کنید.

اگر مجبور شدید، یادتان باشد که شما دوست ندارید که با او در تماس باشید و تماس شما فقط در
صورت اجبار خواهد بود، مکالمه هایتان کوتاه، مختصر، و سر راست خواهد بود.
یادتان باشد که این که وقتی او را دیدید پشت دوستانتان پنهان شوید و یا آن که وانمود کنید که
او را ندیده اید ، این طرز تصور را به او می‌دهد که هنوز به او فکر می‌کنید.

پس از الان خود را آماده کنید که اگر با او برخورد کردید، شوکه نشوید.
اگر شده حتی می‌توانید جلوی آینه هم تمرین کنید! روز دهم: امروز روز شماست.
هر چه که فکر می‌کنید و یا می‌گویید باید از شما باشد.

اگر دارید راجع به دلایل شکست عاطفی فکر می‌کنید، راجع به این که او چه کرد، فکر نکنید.
روز یازدهم: لیستی از اهداف جدید خود را به صورت مکتوب بنویسید.

به خاطر داشته باشید که این مدت بهترین فرصت برای این است که خودتان را در یابید.
روز دوازدهم: اما الان نوبت تغییر دکوراسیون است.
اول نوبت منزل است.لازم نیست حتما تمام مبلمان را عوض کنید.
این تغییر می‌تواند به کوچکی عوض کردن یک تابلو یا تغییر عکس قاب‌های بالای تلویزیون باشد.

روز سیزدهم: امروز همان روز مرگ یک بار، شیون یک بار است.
امروز اجازه دارید که سراغ آن فولدر عکس‌ها یا اس ام اس‌هایی بروید که پنهان کرده بودید.
اجازه دارید که ترانه مشترکتان را گوش دهید و زار زار گریه کنید.
می‌توانید در تمام روز فقط «شکلات تراپی» داشته باشید و تا آن جا که می‌توانید پشت سر او حرف بزنید.
از دوستانتان بخواهید به حرف‌های شما فقط گوش بدهند.
با صدای بلند این را تکرار کنید «من زمان احتیاج دارم که در غم از دست دادن علاقه ام ناراحتی
کنم.
من می‌توانم برای آخرین بار گریه کنم».
و بعد از آن دیگر پلی برای بازگشت به گذشته وجود نخواهد داشت.
اعتماد به نفس باز می گردد تبریک می گوییم، باید به خودتان پاداش بدهید…

روز چهاردهم: باورتان می‌شود که ۱۴ روز گذشته است؟ ۱۴ روز از زمانی که شما «تصمیم کبری» خودتان را گرفتید
گذشته است و حتی اگر هم به ما نگویید ما مطمئن هستیم که نسبت به ۱۴ روز گذشته تغییرات روحی
زیادی در شما رخ داده است.
کافی است که از دوستان خود بپرسید.به پاس این وفاداری به تصمیم تان، باید به خودتان پاداش بدهید.
بهترین زمان برای خرید لباس مورد علاقه، کفش مهمانی، و یا حتی یک بسته شکلات همین الان است.

روز پانزدهم: خب یادتان است که به شما گفتیم خودتان را برای رویارویی با او آماده کنید؟ یادتان باشد که
برای شما مهم نیست و نباید باشد که حال او چه طور است.
یک مکالمه کوتاه، مختصر و سرراست.
به طور مثال: «وقتی او را دیدید، به چشمانش نگاه می‌کنید، سلام می‌کنید،‌ مودبانه یک لبخند می‌زنید، بعد سرتان را
پایین می‌اندازید و سعی می‌کنید هر چه زود تر آن جا را ترک کنید» حالا بلند شوید و جلوی آینه
بروید، و همین‌ها را تمرین کنید.

روز شانزدهم: خب، دیگر در خانه ماندن بس است.
برای یک پیاده روی حاضر شوید فراموش کردن یک رابطه.
سعی کنید به جایی بروید که تا حالا نرفتید.
مثلا یک پارک یا خیابان جدید را برای پیاده روی انتخاب کنید.
از بودن در هوای آزاد لذت ببرید فراموش کردن یک رابطه.

شما همان آدمی هستید که قبل از ملاقات با همسر قبلی تان بودید.
همانی که اعتماد به نفسش به هیچ مردی اجازه نمی‌داد که به او ضربه‌ای وارد کند.
زیبایی و پاکی در درون شما نهادینه شده است فراموش کردن یک رابطه.
اگر شریک سابق شما آن را ندیده گرفته است، به خاطر کمبود شما نبوده است.
به «خود»تان یاد بدهید که از تک تک لحظاتی که در پیش رو دارید نهایت استفاده را بکنید.

روز هفدهم: خب، اما امروز باید کمی صحبت جدی با هم داشته باشیم.
شما برای از بین بردن ناراحتی پس از جدایی چه نوع تراپی را انتخاب کرده اید: سایکو تراپی مثل رفتن
به یک روانشناس یا مدیتیشن، فراموش کردن یک رابطه شیرینی تراپی مانند پناه بردن به شکلات و شیرینی و نقل و نبات، خواب تراپی،
سیگار تراپی، و…

! حالا از شما می‌خواهیم که بنشینید و به‌طور جدی به این فکر کنید که چگونه می‌خواهید روح خود را
درمان کنید.
آیا این روش‌های درمانی که تا حالا انجام داده‌اید،فراموش کردن یک رابطه برای شما کارساز بوده است؟ یادتان باشد که تغییرات درونی بدون
پاکسازی بیرونی زیاد کار ساز نخواهد بود.

روز هجدهم: به سراغ دفترچه خاطرات خود بروید.
و نگاهی به لیست دلایلی که باعث جدایی شما شده است بیندازید.
اکنون با گذشت ۱۸ روز ، نظری منصفانه‌تر به ماجرا خواهید داشت.
اگر لازم هست تغییراتی در لیست خود بدهیدفراموش کردن یک رابطه .

روز نوزدهم: امروز؛ روز کشف استعداد است.
به موسیقی علاقه دارید؟ همیشه می‌خواستید یک زبان دیگر یاد بگیرید؟
عاشق شیرینی پزی هستید؟ لحظه‌ای درنگ نکنید فراموش کردن یک رابطه .
پشتکار داشته باشید و مطمئن باشید که بهترین نتیجه را خواهید دید.

روز بیستم: زمان، زمان چیدن یک برنامه جدید برای زندگی است.
لیستی که از اهداف زندگی تهیه کرده بودید را اکنون احتیاج دارید فراموش کردن یک رابطه .
با دقت آن را مرور کرده و از همین دقیقه برا ی رسیدن به اهداف جدید برنامه‌ریزی کنید.
یادتان باشد که این کاری است که برای آن باید حسابی فکر و زمان صرف کنید و چه زمانی بهتر
از الان که فکر شما آماده پذیرش هر گونه تغییری است.

روز بیست و یکم: سه هفته گذشت، هوراااااا! چه حسی دارید؟ آن را در دفترچه خاطرات‌تان بنویسید.
شما کاری را شروع و به نیمه رساندید که از عهده هر کسی بر نمی‌آید.

این یعنی یک شمای نو! ما هم در تبریک گفتن به شما شریک می‌شویم! «مبارکه!»

روز بیست و دوم: یک
صحبت در گوشی: ممکن است هنوز هم گهگاهی به او فکر‌کنید.
به جای افسوس خوردن این که چرا رابطه شما بهم خورده است و تمام تقصیر‌ها را سر خود بگذارید، یک
کار دیگر بکنید و آن این است که با آن که ممکن است تمام تقصیر‌ها از او نباشد، اما برای
این قسمت «روح زدایی»، سعی کنید که او را مقصر بدانید تا بتوانید زودتر فراموشش کنید.
تا زمانی که شما خود را برای وقایع اتفاق افتاده سرزنش می‌کنید، ‌نمی توانید به طور کامل او را از
ذهن خود بیرون بیندازید فراموش کردن یک رابطه.
از ما بشنوید: کمی بی منطقی در این جا واجب است! هر کاری می‌توانید بکنید که عصبانیت شما از او
به حد زیادی برسید.
آن جاست که شما به راحتی حتی حاضر نخواهید بود که اسمش را بیاورید چه برسد به اینکه به او
فکر کنید.

روز بیست و سوم: درد فراق دیگر نباید برای شما مسئله باشد.
یادتان باشد که برای خوشحالی شما وجود شخص دومی نیاز نیست.
شما مسئولیت کامل برای ناراحتی، خوشحالی و خوشبختی خود دارید.
سعی کنید این طرز تفکر را در خود پرورش دهید چرا که در تمام مراحل زندگی برای شما مفید خواهد
بود.

خیلی زود به آخرش رسیدیم شما از شر یادآوری خلاص شده‌اید…
روز بیست و چهارم: عطر خود را عوض کنید فراموش کردن یک رابطه.
به ویژه اگر عطر قبلی شما یک هدیه از طرف همسر سابق بوده باشد! عطر جدید، بوی جدید، زندگی جدید!

۱ – بفهمید که هنوز ممکن است این فرد را دوست داشته باشید

اگر تصور می‌کنید نمی‌توانید فراموشش کنید، احتمالاً دلیلی دارد.
شما اوقات فوق‌العاده‌ای را با هم گذرانده‌اید و بخش مهمی از قلبتان
را به او داده‌اید. حالا که تصمیم گرفته‌اید فراموشش کنید،
دیگر به آن فرد طوری که دوست دارید باشد نگاه نکنید و سعی کنید خودِ واقعی‌اش را ببینید.

 

_ اگر به شما دروغ می‌گوید یا فریبتان می‌دهد و یا احساسش نسبت
به شما عوض شده است باید بفهمید که این رابطه اصلاً رابطه سالمی
برای شما به حساب نمی‌آید. ممکن است برایتان سوءتفاهم شود یا
عصبانی شوید. فراموش کردن این فرد ممکن است خیلی سخت باشد
اما به این معنی نیست که نمی توانید فراموشش کرده و زندگی‌تان را پیش ببرید.

 

_ همچنین درک کنید که فراموش کردن به این معنی نیست که دیگر
نمی‌توانید آن فرد را دوست داشته باشید. فقط به این معنی است که
عشق شما به او تغییر کرده است. هنوز می‌توانید او را ببینید، بهترین
آرزوها را برایش داشته باشید و دعا کنید که خوشبخت شود. فراموش کردن
به این معنی نیست که باید به طور کل نادیده‌اش بگیرید؛ یعنی باید بیشتر به فکر خودتان باشید.

 

_ به خودتان باور داشته باشید. شما چیزهای زیادی دارید. عشق یعنی
فهمیدن بیشتر درمورد خودتان از طریق دیگران. با تجربه عشق‌های بیشتر،
اطلاعات بیشتری درمورد خودتان به دست می‌آورید. اگر خودتان،
خودتان را باور نداشته باشید، عشق بعدی‌تان چطور می‌تواند باورتان کند؟

چگونه عشق شکست خورده را فراموش کنیم

 

 

www.aryapdf.com / مردمان

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

 

در زندگی هر کسی ممکن است یک بار شکست عشقی رخ دهد یا شخصی عشقش را به کسی نگفته باشد و شاهد از دست دادن آن باشد یا بعد از مدتی ناچار به جدایی از عشق خود شود. اگر شما هم درگیر چنین مسئله‌ای هستید ما به کمک‌تان آمده‌ایم.

 

در زندگی هر کسی ممکن است یک بار شکست عشقی رخ دهد یا شخصی عشقش را به کسی نگفته باشد و شاهد از دست دادن آن باشد یا بعد از مدتی ناچار به جدایی از عشق خود شود. اگر شما هم درگیر چنین مسئله‌ای هستید ما به کمک‌تان آمده‌ایم.

چگونه عشق شکست خورده را فراموش کنیم

 

ایجاد ارتباط عاطفی خیلی آسان است، اما بیرون آمدن از آن رابطه و التیام یافتن در آن خیلی سخت است. به نظر می‌رسد به هر جا که نگاه می‌کنید، ازدواج‌های بسیار بـادوامــی را می‌بینید که در حال فروپاشی است. در واقع می‌توان گفت قطع رابطه کردن به راستی یکی از کارهای دشوار و دردناک است. هر اندازه هم که به عقیده شما صـحـیح و روا باشد، باز سخت است به خصوص اگر به او دلبستگی عاطفی پیدا کرده‌اید، شاید حتی بتوان گفت چنین کاری یعنی دل‌کندن از کسی که دوستش دارید سخت‌ترین کار دنیاست، اما کار نشد ندارد، اگر در چنین مرحله‌ای هستید شاید توصیه‌های ما به کارتان بیاید.

 

1. همه چیز را به خاطر بیاورید

به همه چیز کامل فکر کنید البته نه خیلی با وسواس. اولین روزهای آشنایی و ازدواج‌تان را به یاد بیاورید و تمام ناآرامی‌ها و تنش‌هایی که برایتان به وجود می‌آورد را به خاطر بیاورید. سعی کنید بفهمید چرا شما 2 نفر مجبور شدید که ازدواج‌تان را قطع کنید، علت‌ها را پیدا كرده، با خود فکر کنید درست است که با هم خاطرات خوش فراوانی داشتید اما در نهایت دیر یا زود این جدایی اتفاق می‌افتاد. وقتی روی دلایل جدایی تمرکز کنید می‌توانید اشتباه‌های خود و همسرتان را متوجه شوید تا در آینده و در رابطه‌های دیگر، چنین مشکلاتی پیش نیاید.

 

2.وقتی تمام شد تمام شده

دائم به تصمیمی که گرفته‌اید فکر نکنید، اگر تصمیم به قطع این ازدواج یا نامزدی گرفته‌اید به یاد داشته ‌باشید که فکر کردن به خاطرات خوب می‌تواند تمام دلایل منطقی را از ذهن شما پاک کند و در نتیجه دوباره به همان رابطه مسموم بازگردید. خیلی طبیعی است که مغزتان شروع به خیالبافی کند و شما را قانع کند که این رابطه آنقدرها هم که فکر می‌کردید بد نبوده ‌است یا حتی خیالاتی به ذهن‌تان بیاید که زندگی بدون نامزد قبلی‌تان ممکن نخواهد بود اما باید به مغزتان فرمان توقف بدهید، حتی هستند کسانی که درصدد برمی‌آیند احساسات خود را با نامزدشان در میان بگذارند تا شاید او را تحت تاثیر قرار داده و مجبور به بازگشت کنند، اما این راهش نیست، موقعیت را بپذیرید و سعی کنید به سمت آینده حرکت کنید نه گذشته.

 

3. به این مکان‌ها نروید

از تمام محیط‌هایی که ممکن است شما را به یاد نامزدتان بیندازند پرهیز کنید. حتی اگر دوستان مشترکی داشتید برای مدتی از آنها دوری کنید، به هیچ وجه به اعضای خانواده او نزدیک نشوید حتی سعی کنید با ایمیل یا تلفن هم با او تماس نگیرید و برایش پیامک نفرستید، به هیچ وجه به محیط‌هایی که احتمال حضور او وجود دارد، نروید. اگر او تلاش می‌کند که با شما صحبت کند قبل از صحبت با او به نتیجه این صحبت خوب فکر کنید. اگر برای برگرداندن کادوها یا امانت‌ها مجبورید همدیگر را ببینید در فضای کاملا رسمی و کوتاه همه چیز را تمام کنید. در این روزها باید بیش از هر زمان روی خودتان کار کنید.

 

4. مسئولیت تصمیم خود را بپذیرید

سعی کنید با درد ناشی از جدایی کنار بیایید، طبیعی است که بعد از جدایی احساس خلأ و گیجی کنید اما باید مسئولیت تصمیم و اشتباه‌ خود را بپذیرید و امید داشته ‌باشید که تندرستی به زودی به شما بازخواهد گشت. از طرف دیگر فراموش نکنید که شما در این ازدواج نهایت تلاش خود را کردید و تنها کسی نبوده‌اید که در این ازدواج مرتکب اشتباه شده‌است. البته حواستان باشد که مرحله انکار بعد از همه قطع رابطه‌ها حتما پیش می‌آید و تنها راه پذیرش موقعیت فعلی و استقامت روی تصمیمی است که گرفته‌اید.

 

5. نگذارید نفرت جای عشق بنشیند

بعد از مدت کوتاهی وارد مرحله نفرت می‌شوید و فقط دوست دارید فریاد بزنید تا احساسات خود را خالی کنید، به شدت از همه چیز خشمگین هستید و هرقدر فرایند جدایی بیشتر طول بکشد این خشم بیشتر خواهد شد. هم از خودتان عصبانی هستید هم از نامزد قبلی‌تان اما بعد از مدتی به این نتیجه خواهید رسید که این جدایی اجتناب‌ناپذیر بوده ‌است. در واقع این خشم و غلیان احساسات خیلی طولانی نخواهد بود، سعی کنید کارهای مثبت انجام دهیدتا از آنها انرژی بگیرید، سعی نکنید نفرت را جایگزین عشق به نامزد قبلی‌تان کنید، چون خود همین نفرت در شما احساسات متناقضی را به وجود می‌آورد که می‌تواند برایتان دردسر ساز شود.

 

6. یک شبکه بسازید

بعد از یک جدایی سخت شما به کسانی نیاز دارید که دوست‌تان داشته‌ باشند و شما را درک کنند، چنین افرادی می‌توانند به شما احساسات خوبی تزریق کنند. سعی کنید بیشتر در جمع دوستان و اقوام دلسوزتان باشید، آنها به شما کمک می‌کنند خود را یک فرد ارزشمند بدانید و بتوانید زودتر خودتان را پیدا کنید و روی پای خود بایستید، یک شبکه آرام‌بخش از دوستان بیش از هر چیز می‌تواند از دردها و آلام شما کم کند.

 

7. شما می‌توانید نویسنده شوید

سعی کنید آنچه درون‌تان وجود دارد را روی کاغذ پیاده کنید، البته حواستان باشد که باید کاملا با خود صادق باشید و خودتان را سانسور نکنید. یکی از مهم‌ترین فواید نوشتن این است که شما وقتی قلم به دست بگیرید ناگهان احساساتی روی کاغذ می‌آید که خودتان از دیدن آنها شگفت‌زده شده و در نتیجه به یک بینش و شناخت عمیق‌تر از خود می‌رسید و همین شناخت عمیق باعث می‌شود که رابطه‌های بعدی خود را بهتر مدیریت کنید تا دیگر مجبور به جدایی نشوید. علاوه بر همه اینها نوشتن از بار غم‌ها کم می‌کند و دیگر احساس خفگی نخواهید کرد چون احساس می‌کنید مغزتان خالی شده‌است.

 

 

8. تابلوهای یادآور نصب کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای فراموش کردن نامزد قبلی‌تان این است که فهرستی از تمام دلایلی تهیه کنید که می‌گویند چرا او برای شما فرد مناسبی نبوده ‌است. ظالم و صریح تمام دلایل را بنویسید، اینجا جایی نیست که بخواهید چیزی را ببخشید. از تمام وقایعی بدی که بین شما اتفاق افتاده احتمالا نشانه‌ای دارید، آن نشانه را به همراه احساسی که در آن لحظه داشتید کنار هم بگذارید و زیر آن یادداشت کنید که دیگر نمی‌خواهید آن احساسات را تجربه کنید، حالا این تصاویر و یادداشت‌ها را در جایی بچسبانید که هر روز بتوانید ببینید. به خصوص اگر زمانی دلتان هوای نامزد قبلی را کرد سراغ این یادآوری‌کننده‌ها بروید و با خود بگویید حقیقت ماجرای ما چنین بود، چرا من می‌خواهم به عقب برگردم و دوباره خود را شکنجه کنم؟! اگر هم جزو کسانی هستید که اعتمادبه‌نفس کمی دارید و گمان می‌کنید همه چیز تقصیر خودتان است، خودتان را جای یکی از دوستانتان بگذارید و به خود بگویید: از این رابطه دور باش، زیرا نمی‌تواند برای تو خوب باشد.

 

9. چیزهای جدید پیدا کنید

یک جدایی می‌تواند شروع یک زندگی دوباره باشد، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم دکور اتاقتان را تغییر دهید، وسایل شخصی‌تان را دوباره سامان دهید و کمی جا برای چیزهای نو باز کنید؛ حتی سعی کنید احساسات‌تان را هم تازه کنید. آشفتگی و کهنگی می‌تواند شما را افسرده کند و فقط استرس‌ها و اضطراب‌های شما را افزایش دهد. وقتی سعی کنید همه چیز را دوباره سامان دهید و مرتب کنید، مغزتان این آمادگی را پیدا می‌کند که خود را از درد جدا کند، کارهایی انجام دهید که ذهنتان را مشغول می‌کنند و به شما انرژی می‌دهند. اتاقتان را تمیز کنید، چند تا پوستر جدید به دیوارها بزنید، فایل‌های اضافه کامپیوترتان را پاک کنید، حتی موسیقی‌های آرامش‌بخش را هم جایگزین آهنگ‌های غمگین قبلی کنید.

 

10. چیزهایی که باید دور بریزید

تمام چیزهایی که ممکن است شما را به یاد نامزد یا همسر قبلی‌تان بیندازد را دور بریزید، مثل‌ آهنگ‌ها، بوها، صداها، وسیله‌ها و… در این زمان كه درگیر قطع رابطه عاطفی هستید باید از هر چیزی که برایتان یادآور خاطره‌ای است دوری کنید، حتی چیزهایی وجود دارند که به طور ناخودآگاه وقایع گذشته را به شما یادآوری می‌کنند، باید حواستان به آنها هم باشد. یک جعبه دستتان بگیرید و در اتاق بچرخید و هر چه را احتمال می‌دهید شما را به یاد او بیندازد در آن بگذارید حتی اگر خیلی کوچک باشد. بعد این جعبه را تا جایی که می‌توانید از خود دور کنید، بهترین راه این است که آن را دور بیندازید اما اگر چیزهایی دارید که نمی‌خواهید بیرون ریخته شوند، پیشنهاد می‌كنیم در انباری خانه یا در جایی قرار دهید که به راحتی در دسترس نباشد.

 

چگونه عشق شکست خورده را فراموش کنیم

11. خوشبختی را در جاهای دیگر پیدا کنید

شاد و خوشبخت بودن را تجربه کنید یعنی سعی کنید همراه با دوستان و اقوام‌تان زمان بیشتری به تفریح بپردازید، حتما در کلاس‌های آموزشی که همیشه آرزوی رفتن به آنها را داشتید ثبت‌نام کنید یا اینکه یک کتاب داستان خیلی خوب بگیرید. با خود فکر کنید که رابطه تنها یک بخش از زندگی شما بوده‌است و اگر تنها باشید زندگی باز هم جنبه‌های زیادی برای لذت بردن دارد و شما می‌توانید به تنهایی برای خود تفریحات لذتبخش پیدا کنید. تا جایی که می‌توانید در شاد بودن افراط کنید. یادتان باشد بهترین انتقامی که می‌توانید از نامزد قبلی خود بگیرید این است که خوب زندگی کنید.

 

12. تا می‌توانید ورزش کنید

تا جایی که می‌توانید سراغ ورزش و فعالیت‌های بدنی بروید چرا که حال شما را عوض می‌کند و افسردگی را از بین می‌برد. علاوه بر اینها ورزش ذهن شما را از موقعیت فعلی‌تان دور می‌کند، صبح‌ها پیاده‌‌روی کنید، به باشگاه ورزشی بروید یا حتی با دوست خود پیاده‌روی کنید. با خود قرار بگذارید که با هر قدم احساسات بد را دور بریزید. ورزش کردن را واقعا جدی بگیرید چون در این حالت جسمتان نیز به کمک ذهنتان می‌آید تا بتوانید بر درد‌های خود غلبه کنید و دوباره به زندگی سالم بازگردید.

 

13. این بار حق دارید به منفی‌ها فکر کنید

به هر صورت فردی که شما از او بریده‌‌اید خصوصیات منفی‌ هم داشته که ازدواج یا نامزدی شما را خراب کرده‌است؛ وقتی به یاد او افتادید ویژگی‌های منفی‌اش را نیز به یاد بیاورید مثلا اینکه دلنشینی کافی نداشته‌است یا اخلاقش تند بوده‌است یا غرور زیادی داشته‌است. وقتی او به یادتان می‌آید به جای اینکه سعی کنید از او احساس نفرت کنید ویژگی‌های بدش را به یاد بیاورید.

 

14. این منفی‌ها را دور بریزید

باید بدانید که احساسات بد و افسوس هیچ دردی را دوا نمی‌کند، اینکه در وجودتان احساس حسرت و نفرت کنید هیچ سودی ندارد. به یاد داشته ‌باشید که این روزها طی می‌شوند، اگر رابطه شما با نامزد قبلی‌تان خیلی ویژه بوده‌است ولی باید قبول کنید که همه چیز تمام شده‌است. شما باید به خود تبریک بگویید که این شجاعت را داشتید که رابطه را قطع و بر احساسات خود غلبه کنید، به قلب خود گوشزد کنید که هرچند ممکن است هنوز عشقی وجود داشته‌ باشد اما در این زمان دیگر عشق نمی‌تواند مشکلات را حل کند و آینده را تغییر دهد.

 

منبع:سایت برترین ها

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


خرید ماست ساز پونته


رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


واسه همه چی جا هست!


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


آموزش زبان را با یک جلسه رایگان شروع کن

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


با تشک خوشخواب لذت خوابت روچند برابرکن!


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

شکست عشقی از مسائل ناگواری است که ممکن است برای هر زن و مردی رخ دهد. عشق یک طرفه، شتاب زدگی قبل از وارد شدن به روابط عاشقانه، فرار از تنهایی و غیره همگی از عوامل شکست عشقی می باشد که ممکن است قبل یا بعد از ازدواج دختر و پسر اتفاق بیفتد.

فراگیر شدن این مسئله در شبکه های اجتماعی با مشاهده انواع عکس نوشته غمگین در پروفایل افراد کاملا محسوس است. این افراد سعی می کنند با استفاده از پست ها و عکس نوشته عاشقانه غمگین یا تیکه دار اندوه خود را کاهش داده یا به طور غیرمستقیم پیام خاصی را به طرف مقابل انتقال دهند.

اگر چه آثار شکست عشقی در زندگی افراد مختلف، متفاوت است اما اکثر آن ها حس می کنند دنیا به پایان رسیده، دست از علایق خود می کشند، نسبت به کار یا تحصیل بی تفاوت می شوند، از دوستان و خانواده گوشه گیری و خود را در افسردگی غرق می کنند.

آیا شما هم از جمله افرادی هستید که اخیرا به رابطه عاطفی خود پایان داده یا عشق تان شما را ترک کرده است؟ بدون شک دوران سختی را می گذرانید اما با گذشت زمان و کمی تلاش، می توانید بر غم و اندوه غلبه کرده و از زندگی لذت ببرید.

اولین چیزی که بعد از جدایی، افراد به آن تاکید می‌کنند، «فراموش کردن» است. اما واقعیت این است که در روان ما چیزی به عنوان فراموش کردن وجود ندارد. در واقع ناخودآگاه ما، مسئولیت افکار و خاطراتی که به گمان خودمان فراموش‌شان می‌کنیم را برعهده می‌گیرد و آنها را در خود نگه می‌دارد. پس اگر می‌خواهید دوری از او شما را آزار ندهد، به «فراموش کردن» رو نیاورید. چرا که تلاش برای از بین بردن موضوعات به‌ خصوص موضوعات ناراحت کننده تنها به انکار و سرکوبی منجر می‌شود و می‌تواند تا پایان عمر ما را آزار دهد.

چگونه عشق شکست خورده را فراموش کنیم

نکاتی که کمک می کند تا با کمترین آسیبی این دوره را پشت سر بگذارید:

قبل از اینکه ژست انسانی قوی را به خود بگیرید و ادعا کنید که نمی‌گذارید احساسات بر شما غلبه کنند، فراموش نکنید که هر چه بیشتر احساسات خود را انکار کنید، کمتر از آن‌ها رها می‌شوید. راه سالم‌تر، عاقلانه‌تر و مسئولانه‌تر این است که در مورد احساساتِ همواره درحال تغییرتان صداقت داشته باشید (ابراز احساسات). یکی از راه‌های کنار آمدن با شکست عشقی این است که دل‌شکستگی خود را بپذیرید و فراموش نکنید که گریه کردن به درمان قلب شکسته و فراموش کردن شکست عشقی کمک می‌کند.

اگر سوگواری شما برای این از دست دادن بیش از اندازه طول کشیده است، باید به دنبال دلیل این اتفاق در خودتان بگردید. آن فرد چه ویژگی‌هایی داشت که نمی‌توانید از او بگذرید و در آن رابطه چه چیز‌هایی را به دست می‌آوردید که نمی‌توانید از آنها بگذرید؟ در هر رابطه‌ای احتمال از دست رفتن هم هست. اما اگر شما یک نفر را نمی‌توانید فراموش کنید و خاطراتش را رها کنید باید برای خودتان به دنبال دلیل این اتفاق بگردید. احتمالا در این رابطه نیازی از شما ارضا می‌شده و تا به دنبال راهی تازه برای پاسخ‌گویی به آن نیاز نگردید، نمی‌توانید برای زندگی‌تان قدم تازه‌ای بردارید.

حتما بخوانید : علائم افسردگی – ۱۰ نشانه که نباید از کنار آنها ساده گذشت

بعد از شناختن نیازهایی که در آن رابطه ارضا میشديد، باید به دنبال راهی دیگر برای برطرف کردن آن نیازها بگردید. اگر آن نیازها واقعی بوده است، باید در جای دیگری راهی برای پاسخ گفتن به آنها را جست‌وجو کنید و اگر کاذب بوده است، باید در خودتان دلیل این نیازهای غیرمنطقی و تغيير را جست‌و‌جو کنید. 

گاهی در کنار آمدن با شکست عشقی خود خوب پیش رفته‌اید، برای مدتی دیگر به آن فکر نکرده‌اید و در مورد شور و عشق گذشته‌تان احساس غم و اندوه ندارید، ولی نگاهی سریع به حساب کاربری طرف مقابل در رسانه‌های اجتماعی شما را ماه‌ها به عقب برمیگرداند. با دیدن حساب او فورا احساس ناراحتی می‌کنید یا به خودتان می‌گویید که او شادتر از شماست یا توانسته فرد دیگری را پیدا کند. اگر چه این ممکن است درست باشد، ولی نباید به چیزهایی که در رسانه‌های اجتماعی می‌بینید اعتماد کنید؛ به‌علاوه، این مسئله نباید برای شما اهمیتی داشته باشد. شما تنها زمانی واقعا به رابطه‌ی قبلی‌تان پایان می‌دهید و شکست عشقی خود را فراموش می‌کنید که تمام ارتبا‌ط‌هایتان با او را در تمام جنبه‌ها، ازجمله رسانه‌های دیجیتالی قطع کنید.

رسانه‌های اجتماعی نادیده‌ گرفتن رابطه‌ی عاشقانه‌ی قبلی را بسیار دشوار کرده‌اند. بنابراین اولین چیزی که تی اونی کولمن (روان‌درمانگر و مربی روابط) توصیه می‌کند، حذف کردن طرف مقابل از فهرست دوستان و تماس‌ها، دست‌کم تا زمانی است که او را فراموش کرده‌ یا پذیرفته‌اید که صفحه‌ی او را بررسی نکنید. «به‌علاوه، باید مراقب صفحات یا پست‌های دوستان مشترک‌تان نیز باشید، چون ممکن است که در این صفحه‌ها تصاویری از شریک سابق‌تان را ببینید، از خبرهای مربوط به او مطلع شوید یا از رابطه‌ی عاشقانه‌ی جدید او باخبر شوید.»

حتما بخوانید: نقش دارو در جلوگیری از افسردگی و استرس پس از سانحه

گاهی به این دلیل نمی‌توانید همسر قبلی‌تان را فراموش کنید که او هنوز هم بهترین دوست شماست یا هنوز هم همیشه در فکرش هستید. شما نباید همچنان با او وقت بگذرانید و دوست باشید. مثلا وقتی برنامه‌ی مورد علاقه‌اش در تلویزیون پخش می‌شود، برایش پیامک نفرستید. راحت‌ترین و سالم‌ترین راه برای فراموش کردن یک فرد این است که مرزهای مشخصی را با او ایجاد کنید. گرچه درست است “هر که از دیده برود لزوما از دل نمی‌رود”، ایجاد فاصله‌ای آگاهانه و تعمدی میان شما، بدون شک فرایند کنار آمدن با شکست عشقی و فراموش کردن طرف مقابل را ساده‌تر می‌کند.

برای اینکه به‌ سرعت کسی را فراموش کنید، تمام چیزهایی که او را به‌ یاد شما می‌اندازد، دور بریزید. مجله‌ها و مسواک او را که هنوز در گوشه‌وکنار خانه‌تان مانده دور بریزید. از او نخواهید که وسایل‌تان را به شما برگرداند. از تشویق کردن تیم او دست‌ بردارید. لباس‌ها و وسایل او را در خانه نگه ندارید. گریه کنید و بدون وجود هر چیزی که شما را به‌ یاد گذشته می‌اندازد، دوباره از نو شروع کنید. هر چیزی مانند هدیه‌ها و یادگاری‌های کوچک و ارزان‌قیمت، کارت‌پستال‌ها یا نامه‌ها و حتی لباس‌هایی که زمانی به او تعلق داشته‌اند، باید دور ریخته شوند. کولمن می‌گوید: «همه‌ی اینها یادگاری‌هایی هستند که احساساتی شدید و خاطراتی را در ذهن‌تان ایجاد می‌کنند که منتهی‌ به عقده‌های روحی می‌شوند.»

اگر میپرسید که چطور می‌توانید شکست عشقی خود را فراموش کنید، یکی از مهم‌ترین گام‌هایی که باید بردارید، پذیرش تصمیمِ گرفته‌ شده است. فرقی نمی‌کند که شما جدایی را انتخاب کرده‌اید یا او، در هر صورت نباید تصمیمی را که گرفته شده، تجزیه‌وتحلیل و ارزیابی کنید. دیگر لحظه‌به‌لحظه‌ی رابطه‌تان را ارزیابی و نقد نکنید و فکرتان را به کارهایی که می‌توانستید یا باید انجام می‌دادید، مشغول نکنید. دیگر به‌ دنبال دلیل و توضیح نباشید و یاد بگیرید که قطعیت جدایی خود را بپذیرید.

هیچ چیزی مانند ورزش کردن ذهن تان را از مشکلات دور نمی کند. (حتی اگر هر قدمی که می دوید بگویید “من از ورزش متنفرم, من از ورزش متنفرم.”) هر موقع بعد از ظهر که از سر کار به خانه بر گشتید برای پیاده روی یا ورزش بیرون بروید. یا قبل از اینکه صبح ها به سر کار بروید باشگاه بروید. اگر باشگاه بروید, بدنتان خوش فرم تر می شود, و شانس اینکه با فرد جدیدی آشنا بشوید بالاتر می رود (البته وقتیکه کاملا دوباره آمادگی اش را داشتید)!کیسه بوکس باشگاه را به‌یاد می‌آورید؟ بهتر است از آن استفاده کنید. این که روزها روی تخت بخوابید، فقط باعث می‌شود که از خودتان نفرت داشته باشید. اجازه ندهید که این جدایی، سستی و تنبلی شما را توجیه کند. با انجام فعالیت‌های فیزیکی، افکار ناخوشایند را دور بریزید. برای نمونه، به گروه فعالی بپیوندید، در تیم ورزشی عضو شوید یا در پارک نزدیک خانه‌تان بسکتبال بازی کنید. حتی پیاده روی هم برای جسم و روح‌تان خوب است. وقتی فکرتان درگیر و قلب‌تان خسته است، کمی هوای تازه می‌تواند اثر زیادی داشته باشد.

حالا که مجرد هستید، از زمان و آزادی بیشتری که این موقعیت برای‌تان ایجاد کرده، استفاده کنید. از زمانی که با نامزدتان بوده‌اید، چه چیزهایی را از دست داده‌اید؟ با دوستان‌تان بیرون بروید، در کلاسی شرکت کنید، وقت بیشتری را با خانواده‌تان بگذرانید و از انجام کارهایی که قبلا نمی‌توانستید انجام بدهید، لذت ببرید. یکی از راه‌حل‌های تأثیرگذار فراموش کردن شکست عشقی این است که شادی و خوشبختی را در حوزه‌های دیگری جست‌وجو کنید. به فصل جدید زندگی‌تان به چشم شروع تازه‌ای نگاه کنید. نظم و ترتیبی به زندگی‌تان بدهید. خودتان را رها کنید. به رؤیاها، اولویت‌ها و مواردی که همیشه آرزوی انجام‌شان را داشته‌اید فکر کنید و آنها را دنبال کنید.

به این دلیل که با شریک زندگی سابق تان زیاد وقت صرف می کردید, ممکن است علاقمندی تان به حاشیه رفته باشد. می توانید شب ها در رختخواب بجای صحبت هایی که با شریک زندگی سابق تان داشتید کتاب خواندن را جایگزین کنید. از این فرصت برای کشف علاقه مندی هایتان و تبدیل شدن به کسی که قبلا بودید استفاده کنید.

البته ممکن است که این مورد، ناخوشایند و بی‌رحمانه به‌نظر برسد، ولی اگر می‌خواهید فقط یکی از روش‌های فهرست‌ شده در اینجا را انجام بدهید، آن یک روش حتما همین مورد باشد. وقتی خاطرات در سرتان می‌چرخند، همه‌چیز گیج‌کننده می‌شود. وقتی احساساتی می‌شوید و به رابطه‌ی قدیمی‌تان حالتی رؤیایی و آرمان‌گرایانه می‌دهید، بسیاری از خاطرات مهم را نادیده می‌گیرید. ولی اگر فهرستی از حقایق را بنویسید، شامل چیزهایی که گفته است یا رفتارهایی که با شما داشته است، به جایی می‌رسید که با خودتان فکر کنید، چرا در مورد کسی که چنین رفتارهای وحشتناکی با من داشته این‌طور رمانتیک فکر می‌کنم؟

صرفنظر از اینکه در رابطه تان چه اتفاقی افتاده است, هیچ کینه ای در دلتان نگه ندارید. همه ما اشتباه می کنیم, و وقتیکه شدت این احساسات خیلی زیاد است, افراد صدمه می بینند. نفرتی نسبت به طرف مقابل در دلتان نگه ندارید و از بدی های شریک سابق زندگی تان با دیگران صحبت نکنید. دیگر هیچ موقع اجازه ندهید شریک سابق زندگی تان بروی شما اینچنین تاثیر داشته باشد. اجازه بدهید تا این احساسات منفی از بین بروند و در عوض فرصت عشق در آینده و شادی را در آغوش بگیرید.

مجسم کردن رابطه‌ی مرده‌ی خود، تاکتیکی برای فراموش کردن شکست عشقی است. تمرین‌های تجسم یا حتی آویزان کردن تصاویر به برانگیختن تلنگری ذهنی که موجب ایجاد انگیزه برای تغییر می‌شود، کمک کند. می‌توانید تابوتی را مجسم کنید که درون قبری گذاشته می‌شود و به خودتان بگویید که رابطه‌ی قدیمی‌تان داخل آن تابوت قرار دارد. یا تصویر نعش‌کش یا اسکلت را در دفتر کار یا کنار تخت‌خواب‌تان آویزان کنید. قراردادن این نمادها در اطراف‌تان باعث ایجاد انگیزه برای تغییر می‌شود.

با برقراری ارتباط با دوستان و برگشتن به جمع‌های اجتماعی‌تان راحت‌تر می‌توانید رابطه‌ی قدیمی‌تان را فراموش کنید. دوباره با دوستان‌تان تماس بگیرید و برنامه‌هایی با آنها بریزید؛ حتی اگر تمایلی ندارید که با آنها جایی بروید. با انجام این کار فرصتی پیدا می‌کنید که دوباره با دوستان صمیمی‌تان وقت بگذرانید، کمی شاد باشید و احساس کنید که طبیعی و عادی‌تر شده‌اید. وقتی احساس خیلی بدی دارید، دوستان‌تان می‌توانند حمایتگر شما باشند. همچنین می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید درمورد جزئیات رابطه و جدایی‌تان با آنها صحبت کنید و از بازخوردها و نظرات آنها استفاده کنید. براون می‌گوید: «از دوستان‌تان بخواهید شما را تشویق کنند که بر زخم‌هایتان غلبه کنید و برای شروع دوباره زندگی گام‌هایی بردارید.»

دقیقا به همان سادگی که خودتان را بواسطه یک رابطه شکست خورده از دست دادید, خیلی راحت است که ارتباط تان را با دوستانتان هم از دست بدهید. زن و شوهر بودن یعنی اینکه زمان زیادی را با هم سپری می کنید, و هر چقدر با شریک زندگی لذت بیشتری ببرید ممکن است زمان کمتری را با دوستانتان سپری کنید. مجرد بودن هم به این معناست که می توانید اوقات بیشتری را با دوستانتان سپری کنید. از این فرصت پیش آمده برای بدگویی از شریک زندگی سابق تان استفاده نکنید, یا حتی از زمان رابطه و یا جدایی تان هم حرفی نزنید. از این زمان برای تعامل سازنده و لذت بردن استفاده بکنید.

وقتی احساس خیلی بدی دارید، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام بدهید این است که برای بهبود سلامتی روحی و جسمی خود تلاش کنید. رژیم‌ غذایی سالم و جدیدی را شروع کنید تا احساس بهتری در مورد سلامتی‌تان داشته باشید. در کلاس‌های جدیدی در دانشگاه‌تان شرکت کنید تا بتوانید افراد جدیدی را ملاقات کنید و افق دیدتان را گسترده‌تر کنید. به سفر بروید. کارهایی را انجام بدهید که باعث می‌شود احساس بهتری نسبت‌ به خودتان پیدا کنید. فعال بودن، روش بسیار خوبی برای سرعت بخشیدن به ایجاد و تقویت عزت نفس و نیز افزایش اعتماد به نفس دوباره است. با داشتن چشم‌اندازی جدید، ادامه‌ی حرکت بسیار آسان‌تر می‌شود.

چیز عجیبی نیست که ماهیت فردی تان را در یک رابطه از دست بدهید, وقتیکه بجای “من” باید “ما” باشید. این نوع فروپاشی یعنی اینکه باید زمان کافی بدهید تا خودتان را مجددا پیدا کنید. شوی تلویزیونی مورد علاقه تان را نگاه کنید, غذای مورد علاقه تان که شریک زندگی سابق تان بدش می آمد درست کنید. این نوع وقت گذراندن بهترین فرصت است که خود قبلی تان را کم کم یادتان بیاید, با در کنار شریک زندگی سابق تان بودن چه شخصیتی داشتید, می خواهید در آینده چه کسی بشوید. حالا دیگر مجرد هستید و دارید یک رابطه شکست خورده را پشت سر می گذارید؛ این تمام چیزی است که در مورد شما وجود دارد!

به قول معروف: «وقتی دری بسته می‌شود، در دیگری باز می‌شود.» معمولا این گفته‌های کلیشه‌ای کمک زیادی به درمان قلبی مجروح نمی‌کنند، ولی این یکی می‌تواند مفید باشد. حتی اگر فرد عزیزی را از دست‌ داده‌اید، شاید فرد دیگری که حتی ممکن است بیشتر از او برای شما مناسب باشد، درست در اطراف‌تان باشد. درست است، شاید فرد سابق زندگی شما فوق‌العاده بوده است، ولی شاید کسی که در آینده وارد زندگی‌تان خواهد شد، حتی از او هم عالی‌تر باشد. به‌ جای اینکه در مورد گذشته‌تان افسوس بخورید، وقت زیادی را برای رؤیاپردازی در مورد آنچه پیش رویتان قرار دارد، صرف کنید. گذشتن و فراموش کردن رابطه‌ای قدیمی، آسان نیست.

فراموش کردن گذشته به این معنی است که باید قلب‌تان را به روی فرد تازه‌ای باز کنید. باید در هر لحظه‌ای، انتظار پیدا کردن عشقی جدید را داشته باشید. به جلو پیش رفتن و پیش‌بینی کردن آینده باعث می‌شود که نگاه به گذشته و افسوس خوردن را کنار بگذارید. رابطه‌ی عاشقانه می‌تواند در هر جایی و هر زمانی ظاهر شود. وظیفه‌ی شما این است که وقتی با آن مواجه می‌شوید، خوشحال و آماده باشید، نه اینکه همچنان در گذشته‌تان گیر کرده باشید.

می‌دانم که این مورد نسبتا ساده به‌ نظر می‌رسد، ولی توجه به آن بسیار مهم است. دکتر گری براون، متخصص روابط عاطفی می‌گوید: «بهترین راه برای فراموش کردن این است که تمام راه‌های تماس، از جمله ملاقات‌های شخصی را حذف کنید.» یعنی به فکر مشاجره و درگیری در کافی‌شاپ یا باشگاه ورزشی محل زندگی‌تان نباشید. اگر هنوز هم در مکان‌هایی او را ملاقات می‌کنید، شاید لازم باشد که برنامه‌هایتان را تغییر بدهید.

چگونه عشق شکست خورده را فراموش کنیم

تصور کنید که وقتی از غصه خوردن برای از دست دادن همسر سابق‌تان دست بردارید، زندگی‌تان چقدر خوب خواهد شد. دکتر گری براون می‌گوید: «هرچه جزئیات بیشتری را مجسم کنید، احتمال اینکه به رؤیای جدیدتان جان ببخشید نیز بیشتر خواهد بود.» اگر برایتان مفید است، جایی را به تابلوی آرزوهایتان اختصاص دهید، یعنی مثلا روی قسمتی از یک دیوار، عکس‌ها و نوشته‌هایی قرار دهید که رویاها و آرزوهای‌ شما را توصیف می‌کنند.

این یکی بسیار مهم است. قانون تماس نگرفتن را شروع کنید و تا زمانی‌که از غصه خوردن دست‌ برداشته‌اید و به جایی رسیده‌اید که پذیرفته‌اید همه‌ چیز تمام شده است، آن را ادامه بدهید. کولمن می‌گوید: «تا زمانی‌که پیش خود استدلال می‌کنید که احتمال کمی وجود دارد که همسر سابق‌تان هنوز هم نسبت‌ به شما احساسی داشته باشد، نگران این باشد که چه کار می‌کنید یا بخواهد بداند که در زندگی‌تان چه می‌گذرد، نمی‌توانید چرخه‌ی دل‌مشغولی و همیشه فکر کردن به او را قطع کنید.»

آمیکا گربر، متخصص روابط بلندمدت، برای وبسایت TruthFinder توضیح می‌دهد: وقتی با جدایی سختی روبه‌رو هستید، حس می‌کنید جایی که در آن زندگی می‌کنید، یادآوری همیشگی و ثابتی از رابطه‌ای است که از دست‌ داده‌اید. «گاهی بهترین راه برای رهایی از عادتی آزاردهنده (ترک عادت بد) این است که چیزی به‌شدت متفاوت را امتحان کنید. به سفری که همیشه آرزویش را داشته‌اید بروید. برای همراهی با خود بهترین دوستان‌تان را دعوت کنید یا بهتر از آن، به‌ تنهایی سفر کنید. هیچ چیزی آزادتر و رهاتر از سفر کردن به‌ تنهایی نیست و باعث می‌شود به‌ یاد بیاورید که مجرد بودن چه حس خوبی دارد.»

گربر می‌گوید اگر با شریک سابق‌تان در یک جا زندگی می‌کردید، هر چیزی در خانه‌تان شما را به‌ یاد او می‌اندازد و فراموش کردن او سخت است. «اگر مدت قرارداد اجاره‌تان تقریبا تمام شده است، به فکر نقل‌مکان به محله‌ی جدیدی در شهرتان باشید تا شروع تازه‌ای داشته باشید. یا دست‌کم بعضی از اسباب و لوازم خانه را جابه‌جا و دیوارها را رنگ کنید.»

صحبت کردن با فردی متخصص می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. براون می‌گوید، اگر ماه‌ها گذشته است و شما هنوز هم به او فکر می‌کنید تا جایی که نمی‌توانید به‌ خوبی در اجتماع، خانه، محل کار و احتمالا دانشگاه عمل کنید، شاید وقت آن رسیده است که به فردی متخصص مراجعه کنید. کمک گرفتن از متخصصان هیچ اشکالی ندارد. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که از فکر کردن و وابستگی به شریک سابق‌تان دست‌ بردارید.

گرچه ممکن است فکر کنید که دنیا به پایان رسیده و هرگز نمی‌توانید شریک سابق‌تان را فراموش کنید، ولی اشتباه می‌کنید. گربر توصیه می‌کند که فهرستی از کارهایی را که دوست دارید و آرام‌تان می‌کند تهیه کنید و آنها را انجام بدهید. او می‌گوید: «بیشتر مردم چند بار ازدواج می‌کنند، روابط فراوانی را تجربه می‌کنند و بارها عاشق می‌شوند. پایان رابطه عاطفی شما به این معنی نیست که دنیا هم به‌پایان رسیده است.

این واقعیت را فراموش نکنید که ما قرار است در جریان زندگی‌مان خیلی افراد را از دست بدهیم. انسان از زمانی که به دنیا می‌آید تا زمانی که از دنیا می‌رود، قرار است بسیاری از نزدیکانش را از دست بدهد و روند طبیعی زندگی است. اما اگر این روند، شما را بیش از اندازه عذاب می‌دهد، باید از خود بپرسید «چرا من نمی‌توانم این از دست دادن را فراموش کنم و از سوگواری بیرون بیایم؟» طبیعی است که شما تا مدتی برای این فقدان ناراحت و پریشان باشید اما سوگواری طولانی مدت، آرام آرام تبدیل به افسردگی می‌شود و همه زندگی شما را در بر می‌گیرد.

این نکته از همه نکات مهم تر است. شاید رابطه تان به پایان رسیده باشد, اما بخاطر این امر بازنده محسوب نمی شوید. هر کسی داستانی برای روابط شکست خورده اش دارد, و همه این مرحله را پشت سر گذاشته اند. فقط به یاد داشته باشید که شما یک فرد منحصر بفرد و شگفت انگیز هستید. یک رابطه نمی تواند خدشه ای به این امر وارد کند, انسان های زیادی بیرون هستند که دلشان می خواهد با فردی مثل شما ارتباط برقرار کنند. برای این فرصت پیش آمده هیجان زده داشته باشید!

منبع: پارسینه | چطور

کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “مرکز مشاوره روانشناسی و روانشناس خوب در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : marketing@jameesalamat.com

ارسال نظرات: info@jameesalamat.com

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

چگونه عشق شکست خورده را فراموش کنیم
چگونه عشق شکست خورده را فراموش کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *