چطور خودمان را زیبا کنیم

 
helpkade
چطور خودمان را زیبا کنیم
چطور خودمان را زیبا کنیم

این روزها طبیعی بودن بیش از هر چیز دیگری طرفدار دارد و کمیاب شده است . بسیاری از دختران سعی دارند که زمان زیادی را صرف آرایش کردن کنند اما بدانید که هیچ گاه صورت آرایش کرده شما به اندازه صورت طبیعی زیبا نخواهد بود اما سوال اینجاست که چگونه بدون استفاده از لوازم آرایش زیبا باشیم ؟

در این قسمت از دنیای مد نمناک 14 راهکار ساده را به شما معرفی می کنیم که بدون آرایش هم زیبا باشید. 

1. ابروهای خود را زیبا کنید

ابروها در صورت بدون آرایش بودن بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار می گیرند. پس باید حالت ابروهایتان را متناسب کنید. اگر نیاز است کمی با حنا یا رنگ ابرو، آن را جلوه دهید. هنگام انتخاب رنگ مناسب حتماً باید به تناسب پوست خود دقت داشته باشید که رنگ ابرو برای پوست شما مناسب باشد. اگر ابروهای ضخیمی ندارید، بهتر است که روزانه روغن کرچک و ویتامین آ به ابروهای خود بزنید تا آنها را پرپشت تر کنید. بعد از چند هفته می توانید تغییرات قابل ملاحظه ای را در ابروهایتان مشاهده کنید. 

باید سعی کنید که چشمان خود را درشت نشان دهید. پس برای این کار می توانید موهای ان را با فرمژه فر کنید. سپس کمی ژل مخصوص به مژه بزنید و همچنین می توانید اکستنشن مژه انجام دهید تا لکه ها و تیرگی های زیر چشم را از بین ببرید.

چطور خودمان را زیبا کنیم

اول از همه باید رژیم غذایی خود را تصحیح کنید. این سیاهی زیر چشم به دلیل کمبود آهن و ویتامین ب در بدن است. جگر و گوشت قرمز حاوی مقدار زیادی از این دو ماده می باشد. از کرم چشم برای روشن سازی زیر آن استفاده کنید که حاوی کمپرس سرد با نعناع یا چای سبز نیز کارآمد خواهد بود. 

یک لبخند زیبا می تواند امتیاز شما را تا حد زیادی بالا ببرد. بنابراین با زیباسازی آن ها به جذابیت خود اضافه کنید و از خمیر دندان های سفید کننده استفاده کنید. از مصرف بیش از حد قهوه پرهیز کنید . به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از خمیر دندان نیز می تواند به دندان های شما آسیب بزند. اگر دندان های شما در حالت طبیعی و سالم رنگ تیره و یا زردی دارند، حتماً باید از سفیدکننده های دندان پزشکی استفاده کنید. 

4. لب های خود را فراموش نکنید. 

تقویت کردن ، رطوبت رسانی و لایه برداری منظم به اندازه، برای لب های شما اهمیت بسیار زیادی دارد. از بالم های لب استفاده کنید و در صورت دسترسی نداشتن به آن ها روغن زیتون و روغن های طبیعی را جایگزین کنید. یک بار در هفته لب های خود را با خمیر دندان نرم یا انگشتتان ماساژ دهید. همچنین آن ها را مرطوب کنید و از لایه برداری لب با استفاده از شکر استفاده کنید.  

رنگ موهای زشت یا موهای خشک و شکننده اثر منفی روی زیبایی بدون آرایش شما دارد و حتماً از استایل ساده اما شیک مو استفاده کنید. رنگ های طبیعی تر به کار بگیرید یا اصلا موهای خود را رنگ نکنید و به دنبال ظاهر کاملاً طبیعی باشید.

می توانید انتهای موی خود را کمی فر کنید و حالت دهید. از محصولاتی استفاده کنید که موی شما را در برابر گرمای سشوار، گرمای آفتاب و یا اتوی مو محفوظ نگه می دارد . بیش از حد از محصولات داغ و حالت دهنده مو استفاده نکنید.

روغن زیتون براقیت زیادی به موهای شما می دهد. همچنین با شوره، خشکی و دیگر مشکلات مبارزه می کند. ازعصاره های گیاهی جوشانده شده مثل بلوط برای موهای مشکی یا خرمایی و بابونه برای موهای بلوند استفاده کنید تا موهای براق تری داشته باشید.

6. عطر و رایحه مناسب انتخاب کنید:

از عطر و رایحه ای ملایم با خط بو استفاده کنید تا در طول روز روی لباستان بماند و حس خوشایندی را برای شما به وجود بیاورد. هرچه خودتا را دوست داشته باشید و سرشار از حس لذت، از بیرون هم زیبا و دل نشین به نظر خواهید رسید. 

7. ضدآفتاب بزنید.

اشعات مضر خورشید تأثیرات زیادی روی پوست شما می گذارند و باعث ایجاد چین و چروک ها می گردند و پیری زود رس را موجب می شوند. همچنین عاملی برای سرطان های پوستی می باشند ، به همین دلیل باید از ضد آفتاب با اس پی اف بالا استفاده کنید تا از پوست خود مراقبت کرده باشید. 

بسیاری از زیباشناسان بر سلامت پوست تأکید زیادی دارند و تاکید دارند که بیش از 2 بار در روز صورت خود را نشویید. بهتر است که این کار را قبل از خواب انجام دهید و همچنین صبح ها نیز می توانید با استفاده از شیر یا لوسیون صورت خود را بشویید.

مهم ترین نکته این است که با پوست خود خشن رفتار نکنید . از محصولات آرایشی ملایم استفاده کنید.

ماسک های صورت مثل ماسک رس سفید را فراموش نکنید. ماسک های تقویتی را یک بار در هفته استفاده کنید. اگر پوست حساسی ندارید، می توانید با اسکراب های مختلف لایه برداری را انجام دهید. 

9. از کرم BB استفاده نمایید:

BB کرم ترکیبی از کرم ضدآفتاب، مرطوب کننده و یک کرم پایه است که نقش بسیار موثری در افزایش زیبایی صورت دارد. این کرم ها علاوه بر محافظت از پوست باعث می شوند تا ظاهری صاف و یکدست داشته و نیازی به آرایش نباشد. 

10. به اندازه کافی بخوابید. 

خواب مناسب حداقل 7 تا 9 ساعت برای سالم نگه داشتن پوست ضروری می باشد. پس از ساعت 11 شب به رختخواب بروید زیرا بعد از گذشتن نیمه شب بدن شما شروع به تولید هورمون های اصلی زیبایی می کند که یکی از آن ها ملاتونین است. روی کمر خود بخوابید تا مشکلاتی مثل چین و چروک روی صورت شما به وجود نیاید. 

11. اعتماد به نفستان را بیشتر کنید :

خودتان را دوست داشته باشید و عشق بورزید و برای تحسین زیبایی خود به آرایش عادت نکنید. برای کشف زیبایی واقعی و طبیعی خود تلاش کنید تا اعتماد به نفستان افزایش یابد. 

12. به رژیم غذایی خود بیشتر دقت کنید.

مطالعات نشان می دهد که زیبایی پوست رابطه تنگاتنگی با مواد غذایی مورد استفاده ما دارد. ماهی، روغن سبزیجات و دانه های گیاهی و آجیل های طبیعی برای پوست مناسب هستند زیرا منبع غنی از اسید چرب ، ویتامین و کاروتن می باشند که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و محصولات لبنی نیز می توانند کلید زیبایی پوست شما باشند.

13. از اسکراب استفاده کنید: 

برای رفع بی روحی و خستگی پوست صورت باید از یک اسکراب طبیعی استفاده نمایید تا سلول های مرده و آلودگی ها را از بین ببرید و باعث شادابی پوستتان شوید. 

حتماً باید رنگ مناسب لباس های خود را بدانید که در زیبا به نظر رسیدن پوست شما و پوشاندن عیب ها موثر است. پوست بدون فونداسیون و کرم پودر و پنکیک، رنگ پریده به نظر می رسد. به همین دلیل نباید این رنگ پریدگی را با رنگ های لباس بیش از حد تیره افزایش دهید و همچنین رنگ های سرد نیز ممکن است کار را بدتر کند. سفید نیز گزینه مناسبی نمی باشد. بهترین گزینه استفاده از رنگ های ملایم روشن مثل آبی یا هلویی می باشد ، البته باید رنگی را انتخاب کنید که به پوست شما بیاید و از علم رنگ شناسی کمک بگیرید.

راههای ساده ای برای زیبا شدن وجود دارد که بسادگی می‌توان بوسیله لوازمی که در منزل در دسترس است به آن دست یافت. می‌توانید بوسیله چیزهای که در آشپزخانه دارید و بدون صرف هزینه روشهای زیر را امتحان کنید

همه ما دوست داریم بهترین باشیم و تا آنجا که می‌توانیم زیبا به نظر برسیم. اغلب افراد پول زیادی برای خرید محصولات آرایشی و زیبایی و تزئینات خانگی می‌پردازند. راههای ساده ای برای زیبا شدن وجود دارد که بسادگی می‌توان بوسیله لوازمی که در منزل در دسترس است به آن دست یافت. می‌توانید بوسیله چیزهای که در آشپزخانه دارید و بدون صرف هزینه روشهای زیر را امتحان کنید.

بیشتر بدانید : 4 راه زیبایی صورت با روشهای طبیعی

بیشتر بدانید : روش های طبیعی را برای زیباتر شدن انتخاب کنید!!

چطور خودمان را زیبا کنیم

بیشتر بدانید : با طب سنتی جوان و زیبا بمانید!!

بیشتر بدانید : روش های زیبا شدن، این بار بدون مواد شیمیایی!!

بیشتر بدانید : 7 راه جدید برای زیباتر کردن چشم

بیشتر بدانید : زیبایی صورت تان را با 10 روش طبیعی برای همیشه حفظ کنید

گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع:ashena.ir 

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

The online version of the Iranian daily Hamshahri

رژیم غذایی‌، سبک زندگی و روند مراقبت از پوست اگر نامتناسب تغییر کنند، تاثیر آن به شکل اجتناب‌ناپذیر روی سلامتی و ظاهر نمایان می‌شود. در این مطلب راهکارهایی به شما ارائه می‌دهیم که با به‌کارگیری آنها بدون داشتن آرایش هم زیبا می‌مانید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هاوکن‌یو، آیا می‌توان بدون آرایش زیبا به نظر رسید؟ آرایش کردن روش جالبی برای نشان دادن هرچه بیشتر زیبایی‌هاست، اما لازم نیست مثل یک عصا به آن تکیه کنید و برای تعریف زیبایی‌تان به آن وابسته باشید. خب، آیا می‌شود به مدت چند روز عادت آرایش‌کردن هر روز صبحتان را کنار بگذارید و باز هم به شکل فوق‌العاده‌ای جذاب به نظر برسید؟ جواب این سوال یک «بله» بدون چون‌وچراست. ما راهکارهایی را در اینجا به شما ارائه می‌دهیم که اجازه می‌دهند در حین این‌که آرایشی ندارید باز هم زیبا باشید.

صادقانه بگوییم، همه‌چیز از درون شما و این‌که چگونه از خودتان مراقبت می‌کنید نشأت می‌گیرد. بله! شما باید از ابعاد ضروری رژیم غذایی‌تان، عادت‌ها، سبک زندگی و روند مراقبت از پوستتان آگاه باشید. حتی اگر یکی از این عناصر از نظم دربیایند، تاثیر آن به شکل اجتناب‌ناپذیری روی سلامتی و ظاهر کلی شما نمایان می‌شود. بیایید نگاهی به نکات زیر بیندازیم.

۱- خوراکی‌هایی در وعده‌های غذایی خود داشته باشید که پوست را شفاف‌ می‌کند

چطور خودمان را زیبا کنیم

هیچ‌چیز درست‌تر از این عبارت نیست که «شما همان چیزی هستید که می‌خورید». یک رژیم مغذی روشی بدون خطا برای دست‌یافتن به یک پوست سالم است. مطمئن شوید که میوه‌ها و سبزیجات را به مصرف روزانه‌تان افزوده‌اید. وجود غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ مانند دانۀ کتان و گردو، و غذاهای سرشار از ویتامین مانند پرتقال، سیب‌زمینی شیرین و کدو در رژیم غذایی‌تان ضروری است. همچنین غذاهایی که میزان بالای پروتئین را دارند، از جمله تخم مرغ، مرغ، لوبیا قرمز، عدس، نخودفرنگی و پنیر خامه‌ای را در رژیم روزانه‌تان بگنجانید. یک رژیم غذایی سالم که تمام آنچه را بدن شما به آن نیاز دارد از درون برای آن تامین می‌کند، به‌تنهایی برای سلامت و درخشندگی شما کافی است.

۲- هرچه می‌توانید آب بنوشید

هرچقدر هم بر اهمیت آب تاکید شود باز هم کم است. هر سیستم و عملکردی در بدن به وجود آب وابسته است. هر کجا که می‌روید یک بطری آب همراه خود ببرید و در طول روز آب بدنتان را حفظ کنید. خوردن حداقل ۸ لیوان آب در روز یا بیشتر سموم را از بدنتان دفع می‌کند و از این رو پوستتان شاداب‌ به نظر می‌رسد. همچنین مانع ایجاد چین و چروک در پوستتان می‌شود.

بهترین راه برای مصرف آب این است که یک بطری را با خیار، لیمو، کدو سبز، برگ‌های نعنا و سبزیجات رنگ روشن دیگر پر کنید و آب سم‌زدایتان را دائماً بنوشید. انجام این کار مواد مغذی و همچنین آب‌رسانی به بدن را برای شما به ارمغان می‌آورد که به بدنتان در استفاده و نگهداری آب به صورت موثرتر کمک می‌کند.

۳- در آرامش بخوابید

یک خواب شبانۀ خوب با ظاهر و احساس شما رابطۀ مستقیم دارد. خواب خوب ضروری است، زیرا بدنتان در طول خواب خودش را بازسازی می‌کند. درست همان‌طور که لازم است گوشی‌تان را شارژ کنید، بدنتان هم لازم دارد خودش را شارژ کند. در غیر این صورت نتیجه‌ای جز آسیب و ناکارآمدی وجود نخواهد داشت. ۶-۸ ساعت خواب با کیفیت برای داشتن حس بیدار شدن و عالی به نظر رسیدن، ضروری است. با انجام این کار شما چهره‌ای درخشان خواهید داشت، دایره‌های تیرۀ کمتری زیر چشمانتان وجود خواهد داشت و روند پیری شما کند می‌شود. هنگام خواب، پوست کلاژن‌های جدید تولید می‌کند. نگذارید هیچ‌چیز در دنیا مزاحم شما و خواب زیبایتان شود.

۴- برای داشتن پوست سالم ورزش کنید

فعالیت‌های فیزیکی هم برای سلامتی فیزیکی و هم برای سلامتی روانتان بسیار ضروری هستند. کاری انجام دهید، هرچه می‌خواهد باشد، می‌تواند رفتن به باشگاه باشد، یا دویدن، یا انجام یوگا یا رفتن به استخر شنا. از نظر علمی ثابت شده است که ورزش کردن برای پوستتان خوب است و حال روحی‌تان را تقویت می‌کند. حداقل ۳ ساعت فعالیت بدنی در طول هفته باعث بهبود در وضعیت سلامتی‌تان می‌شود. این کار گردش خون را تقویت می‌کند، به زدودن سموم از بدن کمک می‌کند. میزان اکسیژنی را که به پوست می‌رسد افزایش می‌دهد، به افزایش اندورفین که هورمون کاهش استرس است کمک می‌کند و کل بدن، از جمله پوستتان را آرام می‌کند. با این حال اگر در فضای باز ورزش می‌کنید؛ استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

۵- یک روال مراقبت از پوست ثابت داشته باشید

شما باید نوع پوستتان را بدانید و یک روال مراقبت از پوست را بیابید. روال CTM که عبارت است از پاک‌سازی، سفت‌کردن و مرطوب نگه‌داشتن برای مراقبت از پوست الزامی است. نوع محصولاتی که برای CTM به کار می‌برید به نوع پوستتان بستگی دارد. از یک روال ثابت صبحگاهی و شبانه پیروی کنید و ما تضمین می‌کنیم که شاهد بهبود چشمگیری در ظاهر پوستتان خواهید بود. در ضمن تحت هیچ شرایطی بدون پاک‌سازی پوست به رختخواب نروید. در این صورت کوهی از مسائل و مشکلات برای پوستتان را فرا می‌خوانید. از کرم دست و لوسیون بدن برای دست‌ها و پاهایتان استفاده کنید.

۶- خودتان را ملزم به استفاده از کرم ضد آفتاب کنید

استفاده از کرم ضد آفتاب اختیاری نیست. اشعه‌های UVA، UVB و UVC خورشید علت اصلی پیری زودهنگام پوست هستند. اگر این گام ساده را بردارید، در آینده از خودتان سپاسگزار خواهید بود. این کار در پیشگیری از لکه‌های تیره و جمع شدن رنگدانه‌ها در پوست جلوگیری می‌کند. SPF مخفف فاکتور محافظت پوست است و میزان محافظت کرم ضد آفتاب از پوست را تعیین می‌کند. متخصصان پوست توصیه می‌کنند که قبل از بیرون رفتن از کرم‌های ضد آفتاب با حداقل SPF ۳۰ استفاده کنید.

۷- استرس را شکست دهید

در دنیای مدرن امروزی همۀ ما برنامه‌های دیوانه‌کننده‌ای داریم و استرس به طور طبیعی به سراغمان می‌آید. با این حال استرس کنترل نشده می‌تواند به مشکلاتی همچون سردرد و فشارخون منجر شود. همچنین می‌تواند منجر به ایجاد آکنه، ریزش مو و سفید شدن مو شود. اینها تنها تعداد کمی از پیامدهای استرس شدید هستند. بنابراین اگرچه نمی‌توانید به طور کامل از قبض‌های پرداختی، کار، زندگی و تمام استرس‌های ناشی از آن اجتناب کنید اما باید راهی برای مدیریت آن پیدا کنید. مدیتیشن کنید، یک فنجان چای داغ بنوشید، به موسیقی گوش کنید یا اوقاتی را به انجام هر کاری که عاشقش هستید اختصاص دهید.

۸- صورتتان را ماساژ دهید

این یک راز خودساخته است که متخصصان پوست به آن اهمیت ویژه می‌دهند. یک ماساژ خوب روزانه روی صورت می‌تواند خطوط ریز روی پوست را کاهش دهد، پوست را سفت کند و باعث شود که پوست درخشان به نظر برسد. به علاوه باعث می‌شود احساس رهایی از استرس و جوان شدن دوباره داشته باشید. چینی‌ها این تکنیک را با هدف قرار دادن نقاط فشار خاص روی صورت انجام می‌دهند. شما می‌توانید از لوسیون یا روغن نارگیل استفاده کنید، بنابراین در حین ماساژ دادن پوستتان را هم مرطوب کرده اید.

۹- ساقه مویتان را تقویت کنید

موی نرم و درخشان نشان‌دهندۀ سلامت مو است. فراهم کردن مراقبت مناسب از موها با استفاده از مواد مغذی برای موها الزامی است. شما می‌توانید این کار را با چرب کردن موهایتان با استفاده از روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن بادام، حداقل یک‌بار در هفته، انجام دهید. درمان‌های آبگرم مو هم ضروری است زیرا چرب‌کردن به‌تنهایی مواد مورد نیاز کافی برای مو را فراهم نمی‌کند. از محصولات مویی استفاده کنید که در آنها سولفات و ترکیبات شیمیایی مضر نباشد. از استفاده از حرارت روی موهایتان خودداری کنید و سعی کنید تا جایی که می‌توانید از ابزارهای مدل دادن به مو که به آن آسیب می‌رساند دوری کنید و موهایتان را در حالت طبیعی‌شان بگذارید. در عوض سرم‌های تقویتی یا نرم‌کننده‌های با کیفیت بخرید که سرشار از روغن آرگان هستند. با این کار، درخشندگی به صورت کاملا طبیعی به سراغ موهای شما می‌آید.

۱۰- لباس‌های مناسب بپوشید

آنچه می‌پوشید بر این‌که چگونه خود را نمایش می‌دهید تاثیر می‌گذارد. مطمئن شوید تمام لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید کاملا متناسب با شما هستند. کمد لباس‌هایتان را با لباس‌هایی پر کنید که شما را کامل می‌کنند و در تنتان زیبا به نظر می‌رسند. پوشیدن لباس‌هایی که خیلی تنگ یا خیلی گشاد هستند راحت نیست و می‌توانند جثۀ شما را بزرگ‌تر نشان دهند. موقع خرید جنسی را بخرید که برازندۀ شما باشد و در عین حال احساس راحتی به شما بدهد.

۱۱- چای سبز بنوشید

این‌که چای سبز در بین علاقه‌مندان به سلامتی آن‌قدر پرطرفدار است علتی دارد. می‌توان گفت چای سبز سالم‌ترین نوشیدنی موجود است که سرشار از مواد مغذّی و آنتی‌اکسیدان است. این موادها به طور باور نکردنی برای بدن مفیدند. این نوشیدنی حاوی کاتچین است شکلی از آنتی‌اکسیدان‌هاست و از آسیب رسیدن به سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند. چای سبز گردش خون را تقویت کرده و کلسترول و فشارخون را پایین می‌آورد و همچنین سلامت پوست را تقویت می‌کند. مادۀ EGCC که در این چای دیده شده نیز با کاهش جذب چربی به کاهش وزن کمک می‌کند. نوشیدن این چای را برای خودتان تبدیل به یک عادت کنید.

۱۲- مراقب لبخندتان باشید

دندان‌های سفید شما به مراقبت نیاز دارند و بهداشت دهان شما چیزهای زیادی در مورد شما می‌گوید. به طور منظم هر ۶ ماه یک بار به دندان‌پزشک مراجعه کنید و روال منظمی را برای مراقبت از دندان‌هایتان دنبال کنید، مثلا حداقل دوبار در روز با خمیردندان فلورایدی با کیفیت مسواک بزنید. هر روز نخ دندان بکشید. از دهان‌شویه استفاده کنید و سلامت و زیبایی لبخندتان را حفظ کنید. مسواک مناسب را انتخاب کنید و دندان‌هایتان را با روش درست مسواک کنید به شکل دورانی در دایره‌های فرضی کوچک بالا و پایین بروید. یک لبخند زیبا مزیت‌های زیادی را به شما ارزانی می‌دارد و اعتماد به نفستان را نیز تا سطح جدید و قابل توجهی بالا می‌برد. 

۱۳- با جوش‌های مزاحم درست برخورد کنید

شیوع این جوش‌ها کاملا طبیعی است و هر کسی کم‌وبیش این شرایط را تجربه می‌کند. با این حال نیازی نیست اذیت شوید. بدترین چیزی که می‌توانید در مورد این دوست جدیدتان انجام دهید این است که بخواهید با ترکاندن از شر آن راحت شوید. تحت هیچ شرایطی به جوش‌هایتان دست نزنید و سعی نکنید آنها را فشار دهید. با این کار فقط شرایط را بدتر می‌کنید. در عوض به دنبال روشی باشید که این جوش مزاحم را درمان کند و بگذارید بدون ایجاد هیچ زخمی از بین بروند. می‌توانید کمی روغن درخت چای روی جوشتان بمالید و صبر کنید تا خشک شود. همچنین می‌توانید از رتینول یا بنزوئیل پراکسید برای خلاص شدن از شر آنها استفاده کنید. از ژل شست‌وشوی صورت با درصد اسید سالیسیلیک استفاده کنید و با این کار می‌توانید تا حد زیادی از شیوع جوش‌ها جلوگیری کنید.

۱۴- از ماسک‌های صورت دست‌ساز خودتان استفاده کنید

آرامش‌بخش به نظر می‌رسد، درست است؟ درست کردن این ماسک‌ها در خانه و با استفاده از موادی که در آشپزخانه‌تان دارید، فوق راحت به نظر می‌رسد. یک روال ماسک هفتگی می‌تواند به پوست شما در دریافت مراقبت و توجه اضافه کمک کند و آن را پرانرژی و جوان نگه دارد. بر اساس نوع پوستتان ماسکش را آماده کنید که مناسب نیازهای شما باشد، آن را روی صورتتان بگذارید و استراحت کنید! می‌توانید از موادی مانند عسل، آلوئه‌ورا، آرد نخود، ماست، بلغور جوی دو سر و میوه‌ها استفاده کنید، زیرا این مواد گزینه‌های رایج و پرطرفداری برای ماسک‌های خانگی هستند.

۱۵- در فعالیت‌هایی شرکت کنید که شما را شاد می‌کنند

در کنار تمام عوامل بیرونی این نکته بسیار مهم است که خودتان را ذاتاً شاد نگه دارید. استرس و یکنواختی زندگی روزمره بعضا باعث اضطراب و ناراحتی ما می‌شود. مطمئن شوید زمانی را به خودتان اختصاص داده‌اید تا در فعالیت‌هایی شرکت کنید که برایتان شادی را به همراه دارند، این فعالیت‌ها می‌توانند شامل نقاشی‌کشیدن، دوچرخه‌سواری، گوش‌کردن به موسیقی یا آشپزی باشند. حتی اگر تنها چیزی که شما را خوشحال می‌کند قهوۀ صبحگاهتان است برای آن قهوه زندگی کنید و آن را به یک چیز شگفت‌انگیز تبدیل کنید. اوقاتی را بیرون از خانه برای خودتان بگذرانید و روی بخش‌های بی‌نظیر و جادویی زندگی‌تان متمرکز شوید.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon

بسیاری از افراد دوست دارند تا به جذابیت و زیبایی دست پیدا کنند. جذاب و زیبا بودن دو عامل بسیار مهم در هر ارتباطی است که برای دستیابی به آن باید راهکارهایی را مد نظر داشته باشید. جذابیت و زیبایی تعاریف مختلفی دارد. یکی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از توانایی فرد در استفاده از زبان بدن، فن بیان قوی، و رسیدگی و مراقبت از صورت و اندام. در صورتیکه افراد بتوانند این مهارت‌ها را به درستی کسب کنند می‌توانند روابط اجتماعی موثرتری با دیگران داشته باشند و بدنبال افزایش اعتماد به نفس ناشی از این روابط می‌توانند به رشد فردی زیادی دست پیدا کنند. البته جذابیت و زیبایی همیشه مربوط به ظاهر نیست و شما می‌توانید در کنار داشتن صورتی زیبا، سیرتی جذاب و زیبا نیز داشته باشید. به همین منظور در این مقاله ما اصول دستیابی به جذابیت و زیبایی را مرحله به مرحله برای شما توضیح می‌دهیم.

فهرست مطالب

حفظ سلامتی بخش مهمی از جذابیت است. یکی از نکات طلایی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم این است که در طول روز آب فراوان بنوشید؛ اکثر پزشکان توصیه می‌کنند که در روز حداقل هشت لیوان آب بنوشید. میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی روزمره‌تان بگنجانید. اگر به گوشت قرمز علاقه دارید، سعی کنید پروتئین بدون چربی، مانند مرغ، ماهی و بوقلمون مصرف کنید. البته ایرادی ندارد که هر از گاه ناپرهیزی کنید، اما سعی کنید حتی‌الامکان غذاهای سالم میل کنید. همچنین در صورت امکان سودا و نوشابه را از برنامه غذایی‌تان حذف کنید.

میزان سحرخیز بودنتان بستگی به این دارد که آماده شدنتان چقدر وقت می‌برد. بعضی بیست دقیقه برایشان کافی است و بعضی آماده شدنشان یک ساعت کامل وقت می‌برد. زمان کافی برای مسواک زدن دندان‌ها، دوش گرفتن، لباس پوشیدن، مرتب کردن موها و آرایش کردن در نظر بگیرید.

چطور خودمان را زیبا کنیم

ورزش نه تنها کمک می‌کند تا اندامی متناسب پیدا کنید، باعث می‌شود شادتر شوید و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید. در حالت ایده‌آل باید تمرین‌های کاردیو را 5 بار در هفته، به مدت حداقل سی دقیقه در روز انجام بدهید. برای این که به برنامه ورزشیتان وفادار بمانید، ورزشی مانند دو، شنا یا رقص را که از آن لذت می‌برید، انتخاب کنید.

تمیز بودن و داشتن لبخندی زیبا بخشی از جذابیت است. دندان‌هایتان را حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و هر روز نخ دندان بکشید. هر روز دوش بگیرید و موهایتان را با بهترین فرآورده‌های مراقبت از مو بشویید.

داشتن پوستی سالم که آب و رطوبت کافی دریافت کرده باشد، یکی از راهکارهای ساده افزایش جذابیت است. مرطوب کننده، ضدآفتاب، لایه‌بردار و پاک کننده صورتی را انتخاب کنید که برای نوع پوستتان مناسب باشد. اگر مطمئن نیستید که چه نوع محصولی برای پوستتان مناسب است، می‌توانید با متخصص پوست مشورت کنید.

حتما بخوانید: هنر زن بودن (تکنیک های شگفت انگیز زنانگی و جذابیت زنانه) 

هر روز دوش بگیرید و خودتان را با آب و صابون کاملاً بشویید. میزان شستن موها  به نوع موهایتان بستگی دارد، اما بدنتان را باید حداقل روزی یک بار بشویید.

حتی اگر پوستتان چرب است، هر روز به پوست صورت و بدنتان مرطوب کننده بزنید؛ مرطوب کننده اجازه نمی‌دهد که پوستتان چربی‌های خاص خودش را تولید کند. از هر نوع مرطوب کننده‌ای می‌توانید استفاده کنید، اما بهتر است برچسب محصولات را بررسی کنید تا بهترین مرطوب کننده را متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید.

با نوشیدن آب کافی می‌توانید آب مورد نیاز بدن را تامین کنید تا به این ترتیب در اثر پاک شدن پوست، ارتقاء سلامت مو و ناخن و حفظ سلامت بدن زیباتر و جذاب‌تر شوید. اگر بیشتر آب میوه، قهوه و نوشابه می‌خورید، بهتر است این نوشیدنی‌ها را تا حدی با آب جایگزین کنید تا میزان آب مصرفیتان به حداقل 8 لیوان (1900 میلی‌لیتر) در روز برسد.

بعضی مدل موها به بعضی صورت‌ها بیشتر می‌آید، اما در نهایت بهترین مدل مو مدلی است که باعث شود، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید. مهم نیست چه مدلی را ترجیح می‌دهید، کوتاه، متوسط یا بلند، مهم این است که این مدل به شما بیاید و باعث شود احساس جذابیت بیشتری بکنید. اگر رنگ کردن موهایتان کمک می‌کند تا اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید، حتماً این رنگ دلفریب را امتحان کنید.

هر سبک لباسی می‌تواند جذاب باشد، به شرطی که از پوشیدن آن احساس خوبی داشته باشید. پس کمی وقت بگذارید تا سبک شخصی خودتان را پیدا کنید. اگر لباس‌هایی بپوشید که احساس خوبی را در شما ایجاد کند، این احساس خوب در زبان بدن و روحیه‌تان هم نمود پیدا می‌کند.

حتما بخوانید: 16 نشانه مردان جذاب که خانم ها آن ها را دوست دارند.  

بوی خوب بخشی ضروری از یک ظاهر فریبنده است. حتماً هر روز از دئودورانت استفاده کنید. همچنین می‌توانید به خودتان عطر بزنید، بسیاری از مردم عطر خاص خودشان را دارند و از چند قدمی می‌توانید متوجه حضورشان بشوید. اگر رایحه‌های سنگین یا شیرین را دوست ندارید، می‌توانید رایحه‌های گلی یا میوه‌ای ملایم را امتحان کنید. درهر حال مراقب باشید که در استفاده از عطر زیاده‌روی نکنید.

هرچند می‌توانید هر لباسی که دوست دارید، به تن کنید، اما اگر لباس به تنتان زار بزند و بیش از حد گشاد یا تنگ باشد، مسلماً ظاهر جذابی پیدا نخواهید کرد. شلواری بپوشید که دور کمرش اندازه باشد و کمرتان را به خوبی در میان بگیرد، و دقت کنید که پیراهنتان نیز دقیقاً بالای کمرتان قرار بگیرد. در مجموع سعی کنید لباسی بپوشید که خطوط دلفریب و فریبندگی‌های اندامتان را پنهان نکند.

حتماً یک دست کت و شلوار شیک یا یک مانتوی مجلسی در کمد لباستان داشته باشید تا در موقعیت‌های رسمی ظاهر مناسبی داشته باشید. حتی اگر این مناسبت یک شام ساده باشد، خوش‌لباس بودن کمک می‌کند تا در میان جمع بدرخشید.

پوشیدن لباس‌های چروک یا لک شده باعث می‌شود که آشفته، به هم ریخته یا حتی کثیف به نظر برسید. لباس‌هایتان را قبل از آن که بپوشید، اتو کنید و از تمیز بودنشان مطمئن شوید.

مجلات یا وبلاگ‌های مد را بخوانید و از مد روز پیروی کنید. سعی کنید کمد لباس‌هایتان با مد روزی که دوست دارید، مطابقت داشته باشد. اگر نمی‌توانید لباس جدید بخرید، لباس‌های قدیمیتان را با اکسسوری‌هایی مانند کمربند، دستمال گردن و روسری به روز کنید.

لباس‌هایتان هر چقدر هم که زیبا باشد، اگر چروک و کثیف باشد، جلوه‌ای نخواهد داشت. دقت کنید، هر تکه از لباسی که می‌پوشید صاف، بدون لکه و مرتب باشد؛ مثلاً نصف پیراهنتان داخل شلوار و نصفش بیرون نباشد.

همواره این شجاعت را داشته باشید که کاری را که قلبتان به شما می‌گوید درست است، انجام بدهید، به خصوص اگر پای رفاه و خوشبختی دیگری در میان باشد. وقتی می‌دانیم که در حال انجام دادن کار اشتباه هستیم، در سطحی بنیادین به خودمان آسیب می‌زنیم، به این ترتیب روحیه‌مان تخریب می‌شود و انرژی منفی‌ای از ما ساطع می‌شود که دیگران را فراری می‌دهد. بالعکس اگر اخلاق‌مدار رفتار کنیم و مسئول باشیم، دیگران با حس ششم‌شان متوجه می‌شوند که می‌توانند به ما اعتماد کنند.

اگر دائماً سرتان را گرم قضاوت کردن دیگران و غیبت درباره آنها بکنید، از بسیاری از نکات پرمغزتر و رضایت‌بخش‌تر زندگیتان غافل خواهید شد. بالعکس اگر روی موضوعات پرمعناتر تمرکز کنید و به تبادل ایده‌های ارزشمند بپردازید، دیگران جذب ذهنیت مثبت و نگرش مودبانه‌تان می‌شوند.

اگر به اطرافیانتان کمک کنید تا به بهترین خصوصیات خود پی ببرند و استعدادهایشان را پرورش بدهند، دیگران شما را به عنوان انسانی دلسوز و مهربان خواهند شناخت که حضوری جذاب و درخشان دارد. جهان چنان مملو از افکار منفی است که رویکرد مثبت و حمایت کننده در آن به گوهری نایاب می‌ماند که همه قدر آن را می‌دانند.

خصوصیات غیرعادی و منحصربه فردتان را پنهان نکنید، مطمئن باشید که از میزان جذابیت جنبه‌های پنهان وجودتان تعجب خواهید کرد. به علاوه وقتی خودتان را قبول داشته باشید و تمام خصوصیاتتان را بپذیرید، دیگران به سمت اصالت وجودیتان کشیده می‌شوند. اگر خودتان را همین‌طور که هست، قبول داشته باشید، احتمالاً متوجه خواهید شد که چه موهبت‌های بی‌شماری در وجودتان به ودیعه گذاشته شده است که می‌توانید جهانی را از آنها بهره‌مند سازید، موهبت‌هایی که هیچ کس دیگری در جهان از آنها برخوردار نیست.

وقتی روزهایتان را فقط از سر وظیفه یا تعهد به شب برسانید، احساس می‌کنید که فقط زنده‌اید و زندگی نمی‌کنید. اگر می‌خواهید از آن دسته آدم‌های جذابی باشید که مانند آهنربا همه را به خود جذب می‌کند، باید زندگیتان را سرشار از شور و اشتیاق کنید و خوش بگذرانید. به ندای قلبتان گوش کنید، انگیزه برای ادامه زندگی پیدا کنید و از میل قلبی‌تان پیروی کنید. به زودی معاشرینی با روحیه مشابه پیدا می‌کنید که به همسفران پرشور زندگیتان تبدیل خواهند شد.

فوق‌العاده است که اعتقاد راسخی به باورهایتان داشته باشید و در مقابل افرادی که می‌خواهند ایمانتان را متزلزل کنند، محکم پای عقایدتان بمانید؛ اما اگر نتوانید قبول کنید که همیشه حق با شما نیست، انسان تلخ و عبوسی خواهید شد که دیگران را فراری می‌دهد. به علاوه از یاد نبرید که آنچه برای شما مناسب است، لزوماً برای دیگران مناسب نیست. وقتی دیگران درباره شیوه دلخواه زندگی خود نظر می‌دهند، بدون تعصب و با آرامش به حرف‌هایشان گوش بدهید.

وقتی زندگی چالش یا مانعی را سر راهتان قرار می‌دهد، به دنبال روش‌های خلاقانه و جدیدی برای دور زدن این مانع یا از میان برداشتن آن بگردید. انعطاف‌پذیری در مقابل مشکلات باعث می‌شود که همگام با تغییرات رشد کنید، نه آن که با هر تغییری از پا دربیایید و شکست بخورید. از این گذشته مثبت‌اندیش بودن بی‌نهایت جذاب و فریبنده است، افراد مصممی که همواره راهی را برای یادگیری و تکامل پیدا می‌کنند، دیگران را جذب خودشان می‌کنند. اگر این خصوصیات را در خودتان تقویت کنید، فردی که دوستش دارید هم متوجه شخصیت منحصربه فردتان می‌شود و ایمان پیدا می‌کند که شما به حفظ و بهبود رابطه عاشقانه‌تان کمک خواهید کرد و اجازه نمی‌دهید که رابطه‌تان دچار یکنواختی شود.

اگر رویاهایتان را باور داشته باشید و آنها را جدی بگیرید، یک قدم به تبدیل کردن آنها به واقعیت نزدیک‌تر خواهید شد. بگذارید آینده برایتان هیجان‌انگیز بشود. به این ترتیب زندگی روزمره‌تان بهتر و لذت‌بخش‌تر می‌شود و جذابیت غیرقابل مقاومت و الهام‌بخشی برای دیگران پیدا می‌کنید.

وقتی نیمی از ذهنتان در گذشته گیر کرده باشد و دائم در حسرت روزهایی باشید که تغییر دادن آنها غیرممکن است، جذب کردن افراد جدید برایتان دشوار می‎شود. اگر می‌خواهید دیگران را مسحور فریبندگی و جذابیت‌تان کنید، باید روش‌هایی را برای متصل کردن خودتان به زمان حال پیدا کنید. شکی نیست که باید تجربیات گذشته‌ را جدی بگیرید و از اشتباه‌هایتان درس عبرت بگیرید. نوشتن خاطرات یا تکرار باورهای مثبت کمک می‌کند که از احساس گناه یا حسرت رها شوید.

باورهای محدود کننده یا حرف‌های بی‌رحمانه‌ای که در دوران کودکی به شما گفته شده است، در بسیاری از موارد باعث می‌شود که خودتان را زیبا و شایسته دریافت عشق ندانید. در نهایت فقط تردیدها و اضطراب‌های خودتان است که اجازه نمی‌دهد جذابیت درونیتان نمود پیدا کند. پس بهترین ویژگی‌هایتان را بشناسید، آنها را مدام به خودتان یادآوری کنید و این باور را در خودتان ایجاد کنید که دیگران می‌توانند زیبایی‌هایتان را ببینند.

چطور خودمان را زیبا کنیم

جذابیت و زیبایی همواره یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در روابط اجتماعی است. به غیر از داشتن ظاهری زیبا افراد باید برای داشتن ذهنی زیبا نیز تلاش کنند. راه‌های زیادی برای دستیابی به این جذابیت و زیبایی وجود دارد که شما با انجام دادن مرحله به مرحله آن‌ها می‌توانید نتیجه مطلوب را بدست آورید. اول از همه باید به داشتن تغذیه مناسب، خواب کافی و ورزش مرتب توجه کنید. بهداشت فردی را رعایت کنید. به پوست خود رسیدگی کنید و تا حد امکان هر روز یا یک روز درمیان حمام بروید. از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید و روزانه 8 لیوان آب بنوشید. به آرایش موهای خود دقت کنید. لباس‌هایی بپوشید که متناسب با اندام شما باشد. از مد روز باخبر باشید و لباس‌های خوشرنگ و اتو کشیده تن کنید. در کنار تمام این مراحل، بهتر است برای داشتن ذهنی آرام و در عین حال جذاب به انجام کارهایی بپردازید که فکر می‌کنید درست است. از حواشی گروه‌های اجتماعی دوری کنید. به رشد روحی دیگران کمک کنید. سعی کنید ویژگی‌های مثبت خود را شناسایی و آن‌ها را رشد دهید. شاد باشید و به تفریحات خود اهمیت دهید. یادتان باشد که قرار نیست همیشه همه کارها را درست انجام دهید. به رویاهایتان ایمان داشته باشید و از گذشته درس بگیرید اما در آن گیر نکنید. شما همیشه جذاب هستید پس با اعتماد بنفس حرکت کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

391 بازدید

456 بازدید

421 بازدید

424 بازدید

424 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


انواع جراحی زیبایی سینه

چگونه آرایش ساده کنیم

 

شما نیاز به آرایشی دارید که لک ها و معایب صورتتان را پنهان کند، و در عین حال قسمت‌های زیبای چهره تان را برجسته نماید. با کم کردن بار آرایشتان همچنین در هزینه ای که صرف آرایش خود می نمایید نیز صرفه جویی خواهید کرد.

چطور خودمان را زیبا کنیم

 

چگونه آرایش کنیم که زیبا به نظر برسیم:

1 – استفاده از آینه کوچک بزرگ نمابرای آرایش کردن از یک آینه کوچک بزرگ نما استفاده کنید. سعی کنید از یک مرطوب کننده خوب برای زیرسازی آرایش خود استفاده کنید. این کار کمک خواهد کرد تا از به وجودآمدن چین و چروک جلوگیری شود.

 

2 – زیر سازی کنید

از یک فونداسیون مایع همرنگ پوستتان یا حتی کمی روشن تر استفاده کنید. از فونداسیون برای یک رنگ کردن رنگ پوستتان استفاده کرده، لکه ها را بپوشانید و صورتتان را صاف تر کنید.

 

3 – رژ گونه بزنید

اگر فرصت داشته و دوست دارید از رژ گونه ای ملایم همرنگ رژ لبتان بزنید و همچین در منزل برای انرژی بیشتر از رژ لب های رنگ شاد و روشن استفاده کنید .

 

یک رژ گونه ی صورتی کم رنگ، برنز یا هلویی، طبیعی تر از دیگر رنگ‌ها بنظر می‌رسند. فقط چندبار رفت و برگشت قلم موی بزرگی از رژ گونه کافیست تا چهره تان را بشاش، جوان و فوق‌العاده کند. این کار فقط کمی به صورت شما رنگ و لعاب میدهد اما گام بزرگی در آرایش صورت خواهد بود.

 

4 – مژه های خود را فر کنید

از یک فرمژه استفاده نمایید تا مژه های زیبایتان، بدون اینکه بهم چسبیده باشد یا ریمل از آن چکه کند به چشم بیاید. برای آرایش سبک تر باید دور ریمل را نیز خط بکشید.

 

5 – سایه چشم بزنید

یک سایه چشم صورتی کم‌رنگ، هلویی یا برنز بزنید. کمی هم پودر سایه را به پلکتان بزنید.

 

6 – رژ لب ملایم استفاده کنیدبرای لب هایتان از رژ لب ملایم استفاده کنید که درخششی به لب هایتان بدهد.

 

چگونه زیبا به نظر برسیم

 

بدون آرایش چگونه زیبا به نظر برسیم؟

– استراحت کافی

هر شب به مقدار کافی بخوابید. این مقدار بین 6 الی 8 ساعت در نظر گرفته شده است. به اندازه کافی آب بنوشید. از نوشیدنی‌های الکلی و قندی پرهیز کنید تا بتوانید پوست خوب و جذابی داشته باشید.

 

– ابروهای‌تان را مرتب کنید

ابرو یکی از مهمترین بخش‌های صورت است و تاثیر زیادی بر صورت دارد. اندازه و فرم آن را می‌توانید در یک آرایشگاه خوب، تغییر دهید.

 

–  به صورت و بدن‌تان مرطوب‌کننده بزنید

هر روز از یک مرطوب‌کننده خوب بر صورت و بدن‌تان استفاده کنید. سعی کنید کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید. حتی در روزهای بارانی از کرم ضدآفتاب استفاده شود و شب‌ها سعی کنید از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید که پوست‌تان نرم و زیبا شود.

 

–  لب های خود را مرطوب کنید

اگر لب های شما پوسته پوسته شده اند و به قدری دلربایی بیشتر نیاز دارند ولی به بالم یا برق لب دسترسی ندارید، با استفاده از هر پاک کننده یا روغنی که می بینید تا حد ممکن لب های خود را مرطوب کنید. می توانید با یک بار استفاده خشکی را درمان کرده و کاری کنید که لب های شما بدرخشند. 

 

چطور خودمان را زیبا کنیم

چگونه ارایش زیبا کنیم

 

– رژیم غذایی

مصرف میوه و سبزیجات باعث شادابی پوست می‌شود. سعی کنید قبل از غذا از میوه استفاده کنید تا پوستی شاداب و زیبا داشته باشید.

 

– موهای سالم

برای موهای‌تان از شامپوهایی که مناسب نوع موی شما است، استفاده کنید. بیشتر خانم‌ها هر روز که از شامپو استفاده می‌کنند، از نرم‌کننده هم استفاده می‌کنند. این امر باعث می‌شود مو چرب و روغنی به نظر برسد.

 

– مژه های خود را با انگشت حالت دهید

متخصصین یک نکته و راهنمایی عالی و ارزان دیگر برای زیبا بودن بدون آرایش دارند. این کار باعث می شود چشم ها هشیار و درخشان بنظر بیایند و به شما اجازه می دهد زمانی که لوازم مخصوص آن را ندارید، از یکی از انگشتان خود استفاده کنید. برای این کار انگشت اشاره ی خود را کمی خیس کرده و مژه ها را با استفاده از آن به بالا خم کنید. انگشتان شما می توانند تقریبا به شکل نوعی فرم دهنده یا فر مژه عمل کنند. می توانید انگشت خود را با کمی لیس زدن یا نگاه داشتن زیر شیر آب خیس کنید و کار خود را انجام دهید.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

 

زیبایی خود را دوچندان کنید


این ست نوزادی رو برای یلدا باتخفیف بخر


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


خرید فرش تا 25میلیون بدون سود و ضامن

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


جراحی زیبایی سینه و شکم


فروشگاه سیسمونی آنلاین

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


دانستنی های سلامت واژن


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


خرید لباس ژورنالی نوزاد با تخفیف یلدا

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

زیبا شدن و داشتن چهره‌ای جذاب، از دغدغه‌های همه خانم‌ها و آقایان است ولی واقعا چطور باید به آن رسید؟ با زیبامون همراه باشید تا راه زیبا شدن بدون هزینه را نشانتان دهد.

همه ما در روز با کلی تبلیغات روبرو می‌شویم که وعده می‌دهند ما را زیباتر خواهند کرد، اما همه آن‌ها با صرف هزینه‌های زیاد و دست بردن در ساختار چهره همراه هستند که اصلا کار جالبی نیست، تزریق ژل، اعمال جراحی گوناگون و… که هم هزینه زیادی می‌خواهند و هم ریسک بالایی دارند و ممکن است زیبایی خودمان را هم از ما بگیرند. پس بهتر است دنبال روش‌های زیبا شدن بدون هزینه و به صورت طبیعی باشیم.

چگونه بدون آرایش هم زیبا باشیم

 

هیچ کار کم هزینه‌تر از خوابیدن به زیباتر شدنتان کمک نخواهد کرد. پوست شما در زمان خواب شبانه، فرصت ترمیم و تعمیر خود را به دست می‌آورد و تمام مشکلاتش را حل می‌کند، به این شرط که 7 تا 8 ساعت خواب شبانه از ساعت 10 – 11 شب تا 6 – 7 صبح داشته باشید. این را هم بگوییم که خواب خارج از این زمان، تاثیر چندانی نخواهد داشت، زیرا بدن بسیار هوشمندانه عمل می‌کند.

چطور خودمان را زیبا کنیم

 

بله درست است، باید آب بنوشید تا زیباتر شوید. پوست هیدراته دارای بیشترین حجم سلولی است و این یعنی کاهش شل شدن، افتادگی، تیرگی و چین و چروک در آن. ضمن اینکه با نوشیدن آب، متابولیسم بدن افزایش می‌یابد و کالری بیشتری می‌سوزانید که در نتیجه به زیبایی اندام هم دست پیدا خواهید کرد، پس با یک تیر 2 نشان بزنید و هر روز 8 تا 12 لیوان آب بنوشید.

 

حتما از این پرسش و پاسخ تعجب کردید، اما باید از توضیح آن ناراحت شوید نه متعجب! پوست شما نیاز به نفس کشیدن دارد، درست مانند خودتان. این پوست را ساعت‌ها زیر مواد آرایشی نگهداری می‌کنید و در نتیجه هر روز جوش و لک و… بیشتر که زیبایی را از شما دور می‌کند. کمتر آرایش کنید و بیشتر به فکر پاکسازی آن باشید.

ضمن اینکه باید سعی کنید همیشه از دود و دم ترافیک و آلودگی شهری هم دور باشید. اگر به بیرون می‌روید، حتما بعد از بازگشت به خانه با یک پاک کننده مناسب، پوستتان را تمیز کنید. همیشه سعی کنید در روز چندین بار پشت سرهم نفس عمیق بکشید.

 

 

هر چقدر هم که زیبا و جذاب باشید و لباس‌هایی گران قیمت و فاخر بپوشید، باز هم این طرز راه رافتن، نشستن، حرکات بدن و… است که نشان می‌دهد شما چقدر باکلاس و شیک هستید. شل نباشید لطفا! استایل محکم (نه سیخ و خشک شده) و شیکی به خود بگیرید تا جذابیتتان بیشتر شود، این مورد تاثیر زیادی دارد، آن را جدی بگیرید.

 

خودتان را به ورزش کردن عادت دهید تا تاثیر آن را در زیبایی پوست، مو و اندامتان ببینید. ورزش باعث بهتر شدن جریان خون در بدن و در نتیجه درخشش و زیبایی پوست و مو می‌شود و همچنین در افزایش اعتماد به نفس که عامل مهمی در ایجاد جذابیت در اشخاص است، تاثیر مهمی دارد. همچنین از عوارض و نشانه‌های پیری هم دور خواهید شد و جوانی را تا مدت بیشتری تمدید می‌کنید.

 

افرادی که لبخند می‌زنند، 2 برابر بیشتر در نظر دیگران جذاب و زیباتر هستند، پس با این تمرین ساده و بدون هزینه، به سوال چجوری زیبا شویم خود پاسخ دهید.

 

 

همیشه سعی کنید لباس شیک و مرتب به تن داشته باشید. این اصلا به معنی خرید لباس گران قیمت و جدید نیست، سلیقه‌تان را تغییر دهید و از این پس هر وقت خواستید لباس بخرید، سعی کنید مدل‌های ساده و کلاسیک را انتخاب کنید. این باعث می‌شود که استایل و تیپ شما همیشه مرتب و جذاب باشد و از مد نیفتد. 

 

به جای دیدن دماغ بزرگ، ابروهای نازک، چشم ریز یا هر نقص دیگری که در چهره دارید، روی نقطه قوت چهره‌تان تمرکز کنید. برای مثال اگر دماغ بزرگ و پوست صاف و زیبایی دارید، روی زیبایی پوستتان تمرکز کنید تا گله کردن از بزرگی بینی یا انجام آرایش غلیظ و غلط برای کاهش آن!

 

یک خانم با زیبایی معمولی ( و حتی کم) اعتماد به نفس بالا، بسیار جذاب‌تر از هر خانمی بدون اعتماد به نفس و زیباست. پس روی این مسئله هم برای چگونه زیبا شدنتان تمرکز کنید.

 

چه کنیم تا زیبا شویم

چگونه جذاب باشیم؟

چگونه صورت زیباتری داشته باشیم؟

بچه ها همه دارای پوستی صاف، لبخندی زیبا و هر کدام به نوبه خود جذابیت هایی دارند. اینکه ما در بزرگسالی جذابیت های کودکی خود را نداریم، شاید مهم ترین علت آن به نحوه مراقبت از پوست، رژیم غذایی، عادات و سبک زندگی ماست. که زیبایی ما را تحت تاثیر قرار داده. پس برای اینکه به سلامتیمان و زیبایمان کمک کنیم، به نکاتی که در ادامه خواهم گفت توجه کنید. این نکات به ما می آموزد چطور بدون آرایش زیبا باشیم و زیبا بمانیم.

با داشتن یک رژیم غذایی خوب پوست خودتان را به بهترین نحو تغذیه کنید. برای داشتن پوست سالم و شفاف و بدون جوش و لکه، وجود یک تغذیه درست و مناسب ضروری است. تغذیه مناسب علاوه بر اینکه پوست شما را زیبا می کند، اندام شما را هم زیبا نگه می دارد، که تاثیر زیادی در زیبایی طبیعی شما دارد.

برای داشتن تغذیه سالم پیشنهاد می کنم دو پست راهکارهای آهسته غذا خوردن و ۹ راه مؤثر و سالم برای کاهش وزن را نیز مطالعه کنید.

چطور خودمان را زیبا کنیم

با نوشیدن آب کافی به پوستتان شادابی می دهید. آب کافی پوست را مرطوب نگه می دارد و موجب کاهش چین و چروک در پوست می شود و چهره شما را شاداب تر نشان می دهد. روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید. در همه جا بطری آب همراهتان باشد و بطور منظم آب بنوشید.

نوشیدن آب کافی علاوه بر اینکه تاثیر مستقیم روی زیبایی و سلامت پوست شما دارد، موجب کاهش استرس و تنش می شود که خود عامل ایجاد آرامش در چهره شما و زیباتر نشان دادن شماست. انسان های آرام همیشه از انسان های پر از استرس جذاب تر هستند.

برای تأثیر بیشتر نوشیدن آب، می توانید آب خود را با مواد عالی برای پوست طعم دار کنید. موادی مانند: نعنا، لیمو و خیار

با یک مثال ساده این موضوع را توضیح می دهم. همانطور که گوشی موبایل شما برای کار کردن نیاز به شارژ شدن دارد. بدن شما هم برای درست کار کردن نیاز به شارژ شدن دارد و این شارژ شدن یعنی خواب خوب و باکیفیت؛

بدن در خواب خودش را ترمیم می کند. در خواب پوست کلاژن های جدید تولید می کند و خودش را بازسازی می کند. خواب خوب باعث می شود شما چشمان زیباتری داشته باشید. پف و سیاهی زیر چشم ها را کاهش می دهد. این را بدانید هیچ آدمی با چشم های خسته و قرمز زیبا به نظر نمی رسد.

برای آشنایی با نکات داشتن خواب کامل و با کیفیت مطالعه پست ۴ نکته برای داشتن خواب باکیفیت را به هیچ وجه از دست ندهید.

آیا می دانستید پوست شما ۶۰ درصد از موادی که روی آن قرار می گیرد را جذب می کند! بنابراین مراقب زیبایی خودتان باشید و همیشه در انتخاب کرم ها و لوازم آرایشی خودتان دقت کنید. مواد آرایشی که داری پارابن و سولفات هستند، موجب تحریک پوست، خشکی، کدر شدن و حتی ایجاد جوش و لک در صورت شما هستند.

سعی کنید از مواد آرایشی با کیفیت و تا حد ممکن طبیعی برای پوست خود استفاده کنید.

داشتن فعالیت بدنی منظم و همیشگی هم برای سلامت روح مفید است و هم جسم؛ سعی کنید حداقل ۳ بار در هفته ورزش کنید؛ یوگا، شنا، آیروبیک، پیاده روی و … ورزش مورد علاقه خود را انتخاب کنید و شروع کنید.

تحقیقات نشان می دهد ورزش کردن تأثیر زیادی در سلامت پوست دارد:

حتماً بخوانید: ۱۵ راهکار ایجاد انگیزه برای ورزش کردن

اول از همه نوع پوست خود را بشناسید و با توجه به آن یک روال ثابت و منظم برای مراقبت از پوست خود داشته باشید. سعی کنید هر صبح و شب به پوست خود رسیدگی کنید.

مراحل پاکسازی، تقویت و مرطوب کردن را برای پوست خود هر روز انجام دهید. با تکرار منظم آن حتماً به نتایج خوبی خواهید رسید.

هیچ وقت شب با آرایش به رختخواب نروید. اینکار صدمات زیادی به پوستتان می زند، منافذ پوست را مسدود می کند و شادابی را از پوستتان می گیرد.

به پوست بدن و دست خودهم توجه کنید و از کرم و لوسین مناسب برای دست و بدن خود استفاده کنید.

حتما بخوانید: ۲ دستور عالی برای درست کردن پاک کننده آرایش طبیعی

پرتوهای UVA ، UVB و UVC در خورشید دلیل اصلی پیر شدن زودرس پوست هستند. آفتاب موجب ایجاد لکه های قهوه ای و کک و مک رو پوست می شود. بنابراین همیشه وقتی در جلوی آفتاب قرار می گیرید، ضدآفتاب بزنید.

برای ایران بهترین SPF  برای ضد آفتاب SPF  بالای ۶۰ است. همچنین در انتخاب ضد آفتاب به چرب یا خشک بودن پوستتان هم توجه کنید که ضد آفتاب متناسب با پوستتان را انتخاب کنید.

لایه برداری یا اسکراب پوست را حتما برای مراقبت از پوست خود در نظر بگیرید. در روی پوست هر روز سلول هایی می میرند و سلول های تازه و سالم جایگزین آن ها می شوند. اگر این سلول های مرده روی پوست بمانند ممکن است موجب جوش سر سیاه و گرفتگی منافذ پوست شوند.

بنابراین سعی کنید حداکثر هفته ای ۲ بار پوست خود را ترجیحاً با مواد طبیعی مانند شکر، و پودر قهوه لایه برداری کنید. اینکار موجب روشن تر شدن و نرم تر شدن پوستتان می شود. بعلاوه اسکراب پوست باعث جلوگیری از ایجاد جوش نیز می شود.

با توجه به سبک زندگی امروز و مشغله های آن شاید استرس یک جز جدایی ناپذیر از زندگی ما شده. اما استرس بالا این اثرات را به دنبال دارد:

درست است نمی توانیم بطور کامل استرس را از زندگی و کار خود دور کنیم؛ اما می توانیم تا حد زیادی آن را مدیریت و کنترل کنیم. برای مثال در هنگام استرس یک لیوان چای بنوشید، به آهنگ دوست داشتنی خودتان گوش بدهید. کمی ورزش کنید یا به هر کاری که شما را خوشحال می کند بپردازید.

در هرجا سخن از زیبایی و خوش اندامی باشد، نام چای سبز را هم می بینیم. سعی کنید عادت کنید این چای را برای خودتان دم کنید. چای سبز:

همه اینها موجب می شود چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی ها برای داشتن پوست زیبا باشد.

امروز علم هم می پذیرد که ماساژ صورت موجب می شود پوست بهتر و جوان تری داشته باشیم. چینی ها سال ها از این راز برای داشتن پوستی جوان استفاده می کنند. ماساژ صورت، پوست را محکم و درخشان می کند، استرس را کاهش می دهد، موجب از بین رفتن چروک های ریز و جوان شدن پوست می شود.

بهتر است در کنار ماساژ خود از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل استفاده کنید تا پوستتان علاوه بر ماساژ مرطوب هم بشود. در پستی جداگانه مورد فواید ماساژ و اموزش ماساژ صورت نوشتم که آن را بخوانید و حتما هر روز صورتتان را برای یک الی دو دقیقه ماساژ دهید.

قطعا برای اینکه چه با آرایش و چه بدون آرایش زیبا باشیم باید به زیبایی و درخشان بودن موهای خود توجه ویژه داشته باشیم. برای داشتن موهای شاداب و درخشان حداقل هفته ای یکبار با روغن نارگیل، زیتون یا کرچک موهای خود را تقویت کنید. از شستن موهای خود با آب گرم بپرهیزید. و حتما پست ۱۷ راهکار برای داشت موهای سالم برای همیشه را بخوانید.

یکی دیگه از نکات مهم برای اینکه بدون آرایش زیبا باشیم این است که : به نحوه پوشش خود، نوع، رنگ و شکل لباسی که می پوشیم توجه کنیم. در انتخاب لباسی که مناسب باشد وسواس داشته باشید.

لباس های خیلی تنگ شما را چاق نشان می دهد و لباس های گشاد شما را شلخته می کند.

چطور خودمان را زیبا کنیم

شلختگی و نامرتب بودن از جذابیت شما می کاهد. همیشه ظاهر و لباس های تمیز و مرتب داشته باشید. به طور مرتب ابروها و موهای زائد بدن خود را اصلاح کنید. به شکل ابروها و اینکه چه ابرویی به قاب صورتتان می آید توجه کنید.

هر روز دوش بگیرید و عطرهای خوش بو و لطیف برای خوش بو کردن خودتان استفاده کنید.

داشتن دندان های سفید و زیبا تأثیر فوق العاده ای در زیبایی و جذابیت شما دارد. بنابراین به سلامت دهان و دندان خود توجه کنید. هر ۶ ماه به داندان پزشک مراجعه کنید. حداقل روزی ۲ بار با مسواک و خمیر دندان با کیفیت، مسواک بزنید.

به طور مرتب از نخ دندان استفاده کنید و برای سفید شدن دندان هایتان از خمیر دندان های سفید کننده و جوش شیرین بهره بگیرید. بعد از نوشیدن قهوه و چای دهان خود را بشویید تا دندان هایتان تیره و زردرنگ نشود.

اصلاح کردن موها موجب زیباتر شدن، پر پشت تر و مرتب نشان دادن بیشتر آنها می شود که خب تاثیر مستقیم روی زیبایی شما دارد. حداقل هر ۲ ماه یکبار موهای خود را اصلاح کنید. حتی در کمترین حالت، سر موهای خود را که حالت ناصاف و بهم ریخته دارند، با قیچی بزنید.

این را به یاد داشته باشید که موهای تمیز و سالم بهتر و بیشتر رشد می کنند.

در راه مقابله با جوش های صورت بدترین کار این است که بخواهید خیلی سریع از دست آنها خلاص شوید و آنها را بکنید یا فشار دهید. در این صورت جای این جوش ها برای همیشه روی صورتتان ماندگار می شود و در نهایت شما یک پوست ناصاف و پر از لک خواهید داشت.

همه ما جوش زدن را تجربه می کنیم. حالا یکی کم تر و یکی بیشتر؛ مهم این است که برای خلاص شدن از آنها صبور باشیم. با استفاده از مواد طبیعی مانند روغن درخت چای و همچنین از کمک گرفتن از یک متخصص پوست حرفه ای جوش های صورت خود را درمان کنید.

هر ۶ ماه آزمایش بدهید. اگر بدنتان دچار کمبود ویتامینی یا مواد معدنی است با مشورت با پزشک خود مکمل های غذایی دریافت کنید. ویتامین هایی مانند: A, E , B12, D و مواد معدنی لازم یعنی: آهن، روی، زینک و … که در سلامت پوست، مو و ناختن تاثیر زیادی دارند.

اما برای دریافت مکمل حتما با پزشک خودتون مشورت کنید. چون همان اندازه که مصرف آنها در هنگام کمبود بدن ما مفید است، مصرف بیش از حد آنها می تواند آسیب رسان و خطرناک باشد.

کرم شب کمک می کند صبح با پوست بهتر و چهره شاداب تری بیدار شوید. در روز آلودگی موجود در هوا، آفتاب، دود، رادیکال های آزاد به پوست استرس وارد می کنند و باعث پیری زودرس می شود.

استفاده از یک کرم شب با کیفیت و متناسب با پوست شما همراه با خواب کافی در شب کمک می کند در شب پوست ترمیم شود و رطوبت و مواد لازم آن تأمین شود و صبح روز بعد پوست ما شاداب تر و زیباتر باشد.

به نحوه نشستن راه رفتن و ایستادن خوب توجه کنید. سعی کنید در همه این حالات کمر خود را صاف و مناسب نگه دارید. قوز کردن علاوه بر اینکه به کمر آسیب می زند، در دراز مدت موجب قوز دائمی هر چند کم می شود که در زیبایی شما تأثیر جدی دارد.

پوست یکی از مهم ترین عواملی است که در زیبا بودن تأثیر مستقیم دارد. بنابراین اگر بخواهیم بدون آرایش زیبا باشیم باید پوست شفاف، سالم، بدون لک و جوش داشته باشیم. یکی از راهکارهای اساسی برای مراقبت از پوست و نگهداری از آن استفاده از ماسک های طبیعی است.

بهتر است چند ماسک متاسب با پوست خود را انتخاب کنید و لااقل هفته ای یکبار پوست خود را تقویت کنید. برای درست کردن ماسک می توانید از عسل، زردچوبه، آلوئه ورا، شیر و میوه ها استفاده کنید.

حتما بخوانید: خواص ماسک زردچوبه و ۴ ماسک عالی زردچوبه برای صورت

چشم های خسته، گود، پف کرده هیچ وقت زیبا نیستند. بنابراین به چشمان خود اهمیت بدهید تا چهره زیباتری داشته باشید.

ابروهای منظم و پرپشت همیشه زیباتر هستند. همیشه دور ابروهای خود را تمیز کنید. با توجه به قاب صورتتان ابروهای خود را مدلی اصلاح کنید که چهره تان را جذاب تر می کند و برای پر پشت شدن مژه و ابروهای خودتان از روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل و کرچک استفاده کنید.

چند قطره از روغن نارگیل یا کرچک را روی ابروها و مژه های خود بزنید و شب تا صبح بماند بعد ابروهای خود را با آب گرم بشویید.

اگر پوست چرب دارید ممکن است روغن باعث جوش زدن پوستتان شود. بنابراین بعد از ۳۰ دقیقه از زدن روغن روی ابروها، صورت خود را با صابون بشویید. هفته ای ۲ بار از روغن کرچک یا نارگیل برای تقویت ابروها و مژه هایتان استفاده کنید.

لب های خشک و پوسته پوسته ظاهر زیبایی ندارند و شادابی را از چهره شما می گیرند. از کرم های تقویت کننده و چرب کننده لب یا حتی ها روغن های طبیعی برای داشتن لب ها نرم  و زیبا بهره بگیرید.

آبلیمو کمک می کند پوست نرم و لب های بدون ترک داشته باشید. بنابراین لیمو بخورید و بعنوان ماسک روی لب هایتان استفاده کنید.

لازم است هر روز وقتی به خودتان اختصاص دهید. در آن وقت به کارهایی بپردازید که دوست دارید و شما را خوشحال می کند.

احساس رضایت و خوشحالی استرس و تنش ها را از شما دور می کند و شما را به یک فرد آرام تبدیل می کند که می تواند لبخند بزند. و این ظاهر آرام و خوشحال شما را جذاب تر و دوست داشتنی تر می کند.

این یک نصحیت نیست بلکه یک واقعیت است. همه ما نقص هایی داریم یکی در ظاهر و یکی در باطن؛ اما آنچه ما را در دل ها ماندگار تر می کند ظاهر ما نیست بلکه باطن و اخلاق زیبای ماست که موجب می شود دیگران از مصاحبت با ما حس خوبی داشته باشند.

بنابراین سعی کنیم اکر نقصی در ظاهر داریم با زیبایی درونمان آن نقص را کم رنگ و حتی پنهان کنیم.

لطفا راهکارهایی که برای زیبا بودن بدون آرایش رعایت می کنید و بنظرتان خیلی مؤثر است را برای ما هم بنویسید. برایمان در مورد ماسک و مواد طبیعی که برای پوستتان استفاده کردید و راضی بودید هم بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

منو هر وقت به دیگاهم پاسخ داده شد از طریق ایمیلم آگاه کن. شما میتوانید بدون نظردادن، دیدگاه‌های این پست را دنبال کنید. از اینجا مشترک شوید.

عضویت در خبرنامه چاره‌دان: جدیدترین مطالب چاره‌دان را برای من هم بفرست.

سلام محبت دارید 🙂 ممنون از شما بابت این پیام سرشار از انرژی…

راحیل عزیز ممنون که لطف کردی و وقت گذاشتی در مورد تجربت نوشت…

سلام خیلی تبریک میگم بابت توانایی شما در نوشتن مقاله ای به ا…

*سرکه و مایع ظرفشویی* من این روش رو امتحان کردم،و کاملا لکه…

من خودم همیشه برای پیتزا و ساندویج از این سس با روش اول استف…

به نظرم بخری بهتره مزش هم بهتره درست کردم زیاد خوب نبود…

چاره دان از 1396 تا 1399 فعال بوده است و تمام حقوق محفوظ است.

کپی کردن و نقل مطالب چاره دان به هر شیوه و با هر عنوان، حتی با ذکر منبع مجاز نیست.

سلام محبت دارید 🙂 ممنون از شما بابت این پیام سرشار از انرژی…

راحیل عزیز ممنون که لطف کردی و وقت گذاشتی در مورد تجربت نوشت…

سلام خیلی تبریک میگم بابت توانایی شما در نوشتن مقاله ای به ا…

*سرکه و مایع ظرفشویی* من این روش رو امتحان کردم،و کاملا لکه…

من خودم همیشه برای پیتزا و ساندویج از این سس با روش اول استف…

به نظرم بخری بهتره مزش هم بهتره درست کردم زیاد خوب نبود…

سلام ممنون از دعای بسیار زیبای شما چشم حتما من ایشون رو عضو…

خواستم دعوتت کنم چاره دان رو دنبال کنی و تازه‌ترین مطالب ما در زمینه آشپزی، خانه‌داری و ترفندهای کاربردی دیگه رو هرهفته داغ در ایمیلت بخوانی…

ایمیل ندارید! از اینستاگرام ما را دنبال کنید.(کلیک کنید) 

خانم هایی که دوست دارن خوشگل تر از همیشه باشن و جلوه کنن این مطلب رو تا انتها بخونن …

 

اول از همه اینکه، زیبایی همیشه از درون افراد نشات می گیرد. بهترین راه برای زیبا شدن، طبیعی به نظر آمدن است اما ایده ها و راه هایی هم هست که به آن کمک می کند. لازم نیست برای زیبا دیده شدن حتماً چشمتان را در سایه و گونه هایتان را در رژگونه غرق کنید. این مقاله به شما نشان می دهد که چطور سایه ها و شکل های طبیعی صورتتان را زیباتر نشان دهید تا هم اعتماد به نفستان بالا رود و هم زیبایی طبیعی داشته باشید. اعتماد به نفس زیباترین ویژگی در دنیاست. اندامتان را صاف و سرتان را بالا نگه دارید چون این حالت احساسی در شما ایجاد میکند که بدانید که هستید، چه می خواهید و چطور باید از زندگی لذت ببرید.

 

چطور خودمان را زیبا کنیم

مراحل1. لبخند بزنید. اگر هر از گاهی لبخند بزنید، باعث می شود هم احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید و به دیگران این احساس مثبت را منتقل کنید. حتی می توانید جلوی آینه لبخند زدن را تمرین کنید. این می تواند شروع بسیار خوبی برای روزتان باشد و حال و هوایتان را بهتر کند. اما همیشه به یاد داشته باشید که برای تکمیل زیبایی لبخندتان باید دندانهایتان را خوب مسواک کنید.

 

2. مراقب پوستتان باشید. با یک کرم مرطوب کننده که SPF آن حداقل 15 باشد، پوستتان را پاکیزه و مرطوب نگه دارید. بیشتر از سه بار در هفته روی صورتتان لیف نکشید چون ممکن است پوستتان را اذیت کند مخصوصاً اگر روی پوستتان جوش داشته باشید. برای آنها که پوست مرطوب دارند، استفاده از ماسک می تواند به از بین بردن روغن اضافی پوست کمک کند. البته این ماسک ها را هم بیشتر از یکبار در هفته استفاده نکنید.

 

3. لایه برداری پوست، یعنی برداشتن لایه کهنه و مرده پوست، می تواند کمک کننده باشد. لایه برداری می تواند آسیب های ناشی از جوش و آکنه پوست را کاهش دهد اما اگر روی پوستتان جوش دارید، بهتر است که از متخصص پوست هم کمک بگیرید.

 

4. با کمتر کردن آرایش صورتتان، زیبایی طبیعی تابستانی را به پوستتان ببخشید. آرایش برای تقویت شکل و ترکیب صورت شماست نه برای پوشانیدن آن. برای چشمانتان حتماً از خط چشم استفاده کنید چون به چشمانتان شکل می دهد. برای روز از رنگ ها و سایه های جیغ استفاده نکنید اما استفاده از این رنگ ها برای شب اشکالی ندارد. اگر روی صورتتان جوش دارید، برای درمان آن از محصولاتی که پوستتان را بیش از حد خشک می کند استفاده نکنید.

 

لباسهایی انتخاب کنید که اندامتان را متناسب تر نشان دهد. پوشیدن لباسهای خیلی لختی هم همیشه خوب نیست چون باعث می شود دیگران فکر زیاد خوبی درموردتان نکنند. می توانید لباسهایی انتخاب کنید که هم جذاب و در عین حال سنگین به نظر بیایید. یک شلوار جین یا دامن با یک بلوز زیبا بسیار متناسب به نظر خواهد آمد. البته دقت کنید که کفشهایتان هم حتماً باید با لباستان ست باشد.

 

5. با لوازم جانبی و زینتی ظاهرتان را چشمگیرتر کنید. اما دقت کنید که زیاد هم در این زمینه افراط نکنید. یک هدبند، تل یا گردن بند کافی است. یادتان باشد هرچه کمتر، بهتر. لباسهایی بخرید که اندامتان را لاغرتر و متناسب تر نشان دهد.

 

6. مراقب موهایتان باشید. به طور منظم موهایتان را کوپ کنید و همیشه دنبال مدل ها و رنگ هایی برای موهایتان باشید که به شکل صورت و نوع موهایتان بیاید. همیشه موهایتان را شانه کنید اما نه بیش از اندازه. مدل موی صاف و فر هر دو را برای خود امتحان کنید. اگر قصد رنگ کردن موهایتان را دارید، دقت کنید که رنگ مورد نظرتان حتماً به رنگ پوستتان بیاید. سعی کنید فقط تا یک تا دو سایه روشنتر یا تیره تر از رنگ طبیعی موهایتان پیش روید.

 

7. صاف بایستید. اینکار نشان می دهد که به خودتان احترام می گذارید و همه هم دنبالتان خواهند بود. علاوه بر این برآمدگی های اضافی بدنتان را هم کمتر نشان می دهد. طرز ایستادن و نشستن اهمیت زیادی دارد و می تواند به جذابیتتان اضافه کند.

 

8. اهمیت زیبایی درونتان را درک کنید. آدم های زیبا در دنیا زیاد هستند اما زیبایی خیلی متداول است. بعد از حرف زدن با چند نفر از آنها متوجه می شوید که این آدم ها زیاد هم زیبا نیستند. رفتار بد با دیگران ممکن است درون آنها را خیلی زشت هم نشان دهد و باعث شود دیگران دیگر اهمیت چندانی به زیبایی بیرونشان هم نشان ندهند. پس یادتان باشد اگر با دیگران بد رفتار کنید، همه آرایشهای دنیا هم نخواهد توانست زیبا نشانتان دهد. به خودتان و دیگران احترام بگذارید و خواهید دید که چه حس خوبی پیدا میکنید.

 

9.  احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. وقتی حستان به خودتان خوب باشد، ظاهرتان هم خوب خواهد شد. پس اعتماد به نفس داشته باشید. مردم به سمت کسانیکه به خودشان احترام می گذارند جذب می شوند و با آنها راحت هستند. دوست داشتن و احترام گذاشتن به خودتان به معنی خودخواهی و خودبینی شما نیست. فقط به دیگران نشان می دهد که از ظاهر خودتان راضی و خوشحال هستید. خودتان باشید، با دیگران گرم و دوستانه برخورد کنید و احساس خوبی پیدا کنید. مطمئن باشید که خیلی زود همه این را متوجه می شوند.

 

10. اگر دوستانتان تحسینتان کردند، سعی نکنید آنها را منفی کنید، تحسین و تمجید اطرافیان را بپذیرید و از آن برای بالا بردن اعتماد به نفستان استفاده کنید. یک تشکر کردن مودبانه خیلی بهتر از پایین آوردن خودتان است.

 

11. ورزش کنید. همه کسی را که به خودش احترام می گذارد و مراقب بدن خود است را دوست دارند. خوب به نظر رسیدن فقط به آرایش و لباس محدود نمی شود، سالم بودن و داشتن احساسی خوب نسبت به خود هم بخشی از آن است. حداقل نیم تا یک ساعت در روز وقتتان را به ورزش اختصاص دهید و روزانه 8 لیوان آب بنوشید. آب درخشش زیبایی به پوستتان می دهد.

اگر وقت برای باشگاه رفتن ندارید، حداقل 40 دقیقه در روز –در فواصل استراحت های 20 دقیقه ای بین کار هم که شده—را به پیاده روی تند اختصاص دهید. هر ورزشی که دوست داشته باشید خوب است اگر هم ورزشی را تابه حال امتحان نکرده اید، یکی را انتخاب کنید که با شرایطتان جور باشد.

 

12. خواب کافی داشته باشید. این به شما کمک می کند همیشه بهترین ظاهر را داشته باشید و داشتن یک الگوی منظم برای خواب باعث می شود هر روز سرحال و سرزنده از خواب بیدار شوید و روز خوبی داشته باشید.

 

13. هر روز بدنتان را برس بکشید. یک برس با موی پلاستیکی یا موی طبیعی برداشته و دایره وار روی بدنتان بکشید. از پاها شروع کنید و بالا تا سینه پیش روید. اینکار پوستتان را سفت کرده، سلولیت را برطرف نموده و پوست های مرده را از بین برده و درخشش خوبی به پوستتان می دهد. بهتر است اینکار را صبحها انجام دهید چون سرحال ترتان می کند. یادتان باشد اینکار را حتماً روی پوست خشک انجام دهید.

 

14. بهداشتن دندانها را رعایت کنید. بعد از هر غذا دندانهایتان را مسواک کنید و روزی دوبار از نخ دندان استفاده کنید و یادتان باشد هرچه بیشتر مسواک بزنید، بهتر است. البته دقت کنید که مسواک را سفت روی دندانها نکشید. ممکن است فکر کنید اینطوری دندانهایتان بهتر تمیز می شوند اما فقط به آنها آسیب می رساند.

حتماً بعد از گذشت 10 دقیقه از خوردن غذا مسواک کنید چون باعث می شود به مینای دندان آسیب برسد و اگر وقت برای صبر کردن ندارید، فقط دهانتان را با آب خالی بشویید. دندانهایتان را سفید کنید. همه با دندانهای سفید و تمیز زیباتر به نظر می رسند. و خرید سفیدکننده های دندان هم چندان برایتان گران تمام نمی شود. همچنین موقع مسواک کردن دندانها حتماً لثه ها، زبان و سقف دهانتان را هم مسواک بکشید.

 

15. شاخص حجم بدن (BMI) خود را اندازه گیری کنید. اینکار به شما کمک می کند وزن سالم خود را بدانید و دیگر وزن خود را با دیگران مقایسه نکنید.

 

16. موهای زائد بدن و صورت را از بین ببرید. موهای زائد بدن و صورتتان را به طور منظم با هر روشی که برایتان مقدور است، از بین ببرید.

چطور خودمان را زیبا کنیم

 

17. با چشمانتان هم لبخند بزنید. چشمها دریچه روح هستند. پس وقتی با چشمانتان بخندید مردم بلافاصله جذبتان می شوند.

 

18. با محصولات خاص، موهایتان را براق و درخشان نگه دارید.

 

نکات جالب و حواندنیبه مقدار کافی آب بنوشید. از موادغذایی سالم و مغذی مثل ماهی، میوه ها و سبزیجات و غلات کامل استفاده کنید. این مواد به درخشندگی پوستتان کمک می کنند. اگر پوستتان مستعد جوش است از بخار روغن درخت چای استفاده کنید. این بخار منافذ پوستتان را باز کرده و این روغن به از بین بردن جوش ها کمک می کند.

 

بعد از استفاده از بخورهای صورت یا سونا از تمیزکننده پوستی مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. پس از شستشوی پوستتان، یک مرطوب کننده بدون روغن روی آن بمالید. بااینکه ممکن است به خاطر سن پایینتان به نظرتان مسخره بیاید از کرم های ضد چروک استفاده کنید. این کرم ها به پوستتان درخشندگی خاصی می دهد و استفاده مداوم از آن از بروز چروک جلوگیری می کند.

 

استفاده از مومک برای برداشتن موهای بدن بهترین روش است. بهتر است اینکار را در سالن های آرایشی انجام دهید اما به هیچ وجه برای پوست صورتتان از این روش بهره نگیرید. چون پوست صورت بسیار حساس است. بند انداختن برای پوست صورت بهترین روش است. از اسپری، دئودورانت یا لوسیون برای پوستتان استفاده کنید. بااینکه جای دوش گرفتن را نمی گیرد اما باعث می شود دیگران از کنار شما بودن لذت ببرند.

 

یک آرایشگر خوب برای خودتان انتخاب کنید. ممکن است مجبور شوید پول بیشتری بپردازید اما ارزشش را دارد. اگر مطمئن نیستید که چه مدل مویی به شما بیشتر می آید، از آرایشگرتان کمک بگیرید.

 

روی رژلبتان برق لب بزنید.ناخن هایتان را همیشه زیبا و مرتب نگه دارید. حداقل هفته ای دوبار نزد مانیکوریست بروید و اگر از عهده هزینه آن برنمی آیید، خودتان اینکار را یاد بگیرید. انجام فرنچ مانیکور آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. ناخن های پاها را هم فراموش نکنید.

 

همیشه موهایتان را تمیز نگه دارید. بااستفاده از شامپوی مناسب موهایتان را درخشان و سالم نگهدارید. اگر موهایتان وز دارد، حتماً از نرم کننده و حالت دهنده و ضد وز برای موهایتان ساتفاده کنید. اگر وقت ندارید که هر روز صبح موهایتان را بشویید، شب قبل آنها را شسته و کار درست کردن را برای صبح بگذارید.

 

وقتی شب موهایتان را می شویید، در همان حالت که خیس هستند آنها را ببافید. اینکار باعث می شود صبح که موهایتان را باز کنید، حالت زیبایی پیدا کند و درست کردن آن آسانتر شود. مدل هایی را برای درست کردن موهایتان انتخاب کنید که با شکل و فرم صورتتان جور باشد.

 

از عطری استفاده کنید که بهترین احساس را در شما ایجاد میکند. همچنین می توانید از لوسیون بدن استفاده کنید. البته دقت کنید که بیش از اندازه عطر به خودتان نزنید. کمی از عطرتان را روی یکی از مچ ها زده، آن مچ را به مچ دیگرتان بمالید و بعد روی بازوها و گردنتان بمالید.

 

مراقب لبهایتان باشید. از رژ لب های خوب و حتماً از برق لب استفاده کنید.

 

به خودتان در آینه نگاه کنید. بهترین ویژگیتان چیست؟ پاها؟ موها؟ دهانتان؟ شانه هایتان؟ ببینید چطور می توانید این ویژگی را برجسته تر کنید. مثلاً اگر موهای زیبایی دارید، هر یک روز در میان آنرا بشویید تا براقتر و زیباتر به نظر برسند.

 

آنها که پاهای بلند و زیبایی دارند، حتماً به دقت همیشه آنها را اپیلاسیون کنند تا بتوانند با پوشیدن دامن یا شلوارکهای زیبا آنها را برجسته تر نشان دهند. آنها که شانه ها و استخوان بندی زیبایی دارند می توانند از تاپ ها و بلوزهایی استفاده کنند که زیبایی اندامشان را بیشتر جلوه گر کند.

 

هر شب یک حمام طولانی اما نه خیلی داغ بکنید. اینکار به ریلکس کردنتان کمک می کند.

 

هروقت که از وضعیت ظاهرتان ناراحت و غصه دار شدید، با چند نفر از دوستانتان برای شام بیرون بروید و با آنها دردودل کنید.

 

اگر از درون شاد و خوشحال باشید، به بیرونتان هم منتقل خواهد شد. کارهایی انجام دهید که از آن لذت می برید، به کنسرت بروید، کفش بنفش بپوشید، با حیوانات بازی کنید و ….

 

اعتماد به نفس یکی از جذابترین ترین چیزها در دنیاست. جسور باشید. پشتتان را صاف و سرتان را بالا نگه دارید. این حالت نشان می دهد که می دانید که هستید، چه می خواهید و کجا می روید. برای چشمهایتان از سایه های متفاوت و متنوع استفاده کنید. دکوراسیون اتاقتان را هر از گاهی تغییر دهید. با غریبه ها حرف بزنید. پر رو باشید اما نه بی ادب، محدوده خود را بشناسید. مطمئن باشید که زیبایید.

 

خودتان باشید. بر حسادت خود و مقایسه کردن خود با دیگران غلبه کنید. ببینید چه چیز باعث می شود که دیگران اینقدر خوب به نظر برسند. ببینید چطور می توانند حواس همه را به نقاط مثبت خود جلب کنند و با این روش نقاط منفی خود را بپوشانند.

 

اگر پوستتان بی عیب و هیکلتان زیبا نیست نگران نباشید. زیبایی به شکل ها و اندازه های مختلف می آید. و یادتان باشد زیبایی واقعی همان زیبایی درونی است.

 

ابروهایی که شکل طبیعی داشته باشند همیشه زیباتر هستند اما دقت کنید که ابروهایتان را حتماً دست یک متخصص خبره بسپارید.

 

گر سنتان پایین است، از رنگ های شادتر استفاده کنید.

 

وانمود نکنید کسی هسیتید که واقعاً نیستید. خودتان بودن همیشه بهترین کار است. وقتی به خودتان در آینه نگاه میکنید، ببینید که چقدر زیبا هستید. اینکار اعتماد به نفس بیشتری به شما می دهد.

 

زیبا بودن در درون همه دخترهاست. این شمایید که باید آمادگی نشان دادن آن را داشته باشید.

 

همچنین یادتان باشد که باید همیشه زیبا به نظر برسید، نه فقط برای پسرها.

 

هشدارها

 

در آرایش کردن افراط نکنید. آرایش نکردن به شما نشان می دهد که بدون آن هم زیبا هستید و چندان به آن نیاز ندارید.

 

یادتان باشد که یک لبخند زیبا بهترین دارایی شماست، پس مراقب دندانهایتان باشید و مرتب نزد دندانپزشک بروید.

 

همیشه درمورد اینکه آیا لازم است در همه قسمت های صورت آرایش داشته باشید یا نه خوب فکر کنید.

 

هیچوقت به خاطر ظاهرتان کارهایی که از آن لذت می برید را کنار نگذارید. لزومی ندارد چون هر روز موهایتان را صاف میکنید دیگر شیرینی نپزید.

 

هیچوقت موی بالای لبتان را با تیغ اصلاح نکنید. بند انداختن یا استفاده از موبر برای آن بهتر است.

 

مصرف مشروبات الکلی یا موادمخدر به هیچ وجه به زیباتر کردن شما کمک نمی کند. درواقع در طول زمان، دقیقاً نتیجه عکس روی شما خواهد داشت.

 

اینکه مثل زن های هرزه به نظر برسید زیبایتان نمی کند. فقط شان شما را تا حد آن افراد پایین می آورد. بنا بر سنتان لباس بپوشید. هات و ی بودن همه چیز زندگی نیست.

 

به توجه مردان سن بالا ارزش بگذارید اما محتاط باشید. یادتان باشد که آنها تجربه بیشتری دارند، خودشان را می شناسند و اعتماد به نفسشان بالاست. از طرف دیگر، بهتر هم می توانند از شما سوء استفاده کنند پس حسابی مراقب باشید.زیبایی یک نفر، یک هنر ساده مثل نقاشی یا مجسمه سازی نیست. اگر انسانیت، شجاعت، اعتماد به نفس و شوخ طبعی در چشمانتان بدرخشد، زیباتر به نظر خواهید آمد. پس قلب پاک، روح دلیر و همه خصوصیات مثبت خود را به نمایش بگذارید.

 

هیچوقت خودتان را به پسرها نیندازید (آویزان آنها نشوید).

 

چیزهایی که به آن نیاز دارید:

 

یک کرم مرطوب کننده مناسب با پوستتان

 

یک شامپو و نرم کننده مناسب با نوع موهایتان

 

محصولات مربوط به مو برای از بین بردن وز کردن مو، خشکی مو و امثال این.

 

موچین و قیچی

 

مو بر

 

لیف یا محصولات مخصوص لایه برداری پوست

 

محصولات مربوط به مراقبت از پوست مناسب با نوع پوستتان

 

اعتماد به نفس

 

میوه و سبزیجات روزانه

 

لباسهای زیبا

 

ریمل

 

برق لب

 

لبخند

 

 

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز

چطور خودمان را زیبا کنیم
چطور خودمان را زیبا کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *