چگونه رابطه نامشروع را ثابت کنیم

 
helpkade
چگونه رابطه نامشروع را ثابت کنیم
چگونه رابطه نامشروع را ثابت کنیم

در این مقاله به بررسی اینکه چه کسانی می توانند از جرم رابطه نامشروع شکایت کنند و هم چنین نحوه شکایت از این جرم در دادسرا و نحوه اثبات آن می پردازیم .

برای مشاوره نحوه شکایت از جرم رابطه نامشروع

برای مشاوره نحوه شکایت از جرم رابطه نامشروع

 

جرم رابطه نامشروع ، یکی از شناخته شده ترین جرم ها در مراجع قضایی و بین مردم است . ار آنجا که این جرم با آبرو و حیثیت افراد سر و کار دارد از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار است . به همین دلیل هم مردم معمولا در پی مخفی نگه داشتن این دسته از جرایم هستند . اما این موضوع و عدم شکایت نسبت به ان باعث می شود افرادی که در پی سود جویی هستند هرگز تنبیه و مجازات نشوند . از این رو قانون در مورد جرایم نام مشروع شرایطی را پیش بینی کرده است که طبق آن می توان این جرایم را از طرق دیگر هم پیگیری کرد و مانع از سوءاستفاده افراد بد ذات شد . از این رو در این مقاله به بررسی اینکه چه کسانی می توانند از جرم رابطه نامشروع شکایت کنند و هم چنین نحوه شکایت از جرم رابطه نامشروع و نحوه اثبات رابطه نامشروع می پردازیم .

چگونه رابطه نامشروع را ثابت کنیم

یکی از سوالات در مورد این جرم این است که چه کسی می تواند از جرم رابطه نامشروع شکایت کند ؟ جرم رابطه نامشروع از آن دسته جرایمی است که نیاز به شکایت شاکی خصوصی ندارد . یعنی بدون اینکه شاکی خصوصی شکایت کند ، نیروی انتظامی یا دادستان می تواند ، رسیدگی به جرم را آغاز کند . البته نیروهای انتظامی در صورتی در این مسائل دخالت می کنند که جرم به صورت مشهود دیده شود . مثلا کسی که اقدام به در آغوش گرفتن زن نامحرم در خیابان می کند ، به صورت مشهود یکی از مصادیق جرم رابطه نامشروع را انجام داده است و اگر پلیس ببیند به راحتی می تواند این نوع جرایم در دسته جرایم غیر قابل گذشت قرار دارند . و اگر با شکایت شاکی خصوصی آغاز شده باشند ، حتی در صورتی که شاکی رضایت بدهد ، رسیدگی به جرم متوقف نخواهد شد . زیرا جرم رابطه نامشروع از جرایمی است که علاوه بر اینکه مخالف شرع است ، موجب جریحه دار شدن وجدان عمومی و بر هم ریختن نظم نیز می شود .

 

رابطه نامشروع یک جرم است . شکایت از جرایم جزء دعاوی کیفری محسوب می شود که مراحل ثبت و رسیدگی به جرم رابطه نامشروع در آیین دادرسی کیفری مشخص شده است . طبق تقسیم بندی قانون آیین دادرسی کیفری شکایت از جرم رابطه نامشروع در شهرستانها و تهران با هم متفاوتند . شکایت از جرم رابطه نامشروع در شهرستانها باید در دادسرای عمومی ثبت شود و در تهران در دادسرای ارشاد تهران ثبت می شود .

یکی دیگر از راه های ثبت شکایت جرم رابطه نامشروع مراجعه به دفاتر خدمات قضایی است که بعد از پرداخت هزینه دادرسی ، شکایت ثبت می شود . بعد از ثبت شکایت رسیدگی و تحقیق درباره جرم آغاز می شود و در صورت احراز جرم ، پرونده به دادگاه ارشاد ارسال می شود .

برای آشنایی بیشتر از جرم رابطه نامشروع در کانال تلگرام حقوق کیفری عضو شوید . 

اثبات جرم رابطه نامشروع به سختی ممکن است . بهترین روش برای اثبات جرم رابطه نامشروع یا این است که خود مرتکب به این کار اقرار کند یعنی مثلا دختری از پسری بابت رابطه نامشروع شکایت می کند ، این خود یک نوع اقرار دختر به داشتن رابطه نامشروع با پسر است . 

راه دیگر برای اثبات چنین پرونده هایی شهادت شاهد است که معمولا اثبات جرم از این طریق بسیار سخت و ناممکن است . راه های بسیار دیگری هم برای اثبات رابطه نامشروع وجود . از جمله این راه ها می توان وجود عکس و فیلم را نام برد . همچنین وجود پیامک یا چت ها در فضاهای مجازی همگی می توانند راهی برای اثبات جرم رابطه نامشروع باشند . همه این موارد در صورتی اثر دارد که باعث شود قاضی به وجود رابطه نامشروع پی ببرد و منجر به اثبات جرم می شود . در این دسته از جرایم علم قاضی و نظر او بسیار مهم و تاثیر گذار است .

 

 

برای مشاوره نحوه شکایت از جرم رابطه نامشروع

برای مشاوره نحوه شکایت از جرم رابطه نامشروع

با سلام در صورتی که شکایت کنید و رابطه نامشروع اثبات شود هر دو متهم هستند و حتی اگر همسرتان پیامک ها را پاک کرده باشند با دستور مقام قضایی می توانید استعلام و پیرینت پیام ها را بگیرید .


درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071667 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری سایت مشاوره دینا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و …. هیچگونه وابستگی ندارد.

جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.


قانون مجازات اسلامی جدیدDownloads-icon


دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییهDownloads-icon


فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییهDownloads-icon


فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستریDownloads-icon


ظرفیت پذیرش آزمون اخذ پروانه مشاوره خانوادهDownloads-icon

یکی از اعمالی که در اکثر قوانین کشورها از جنبه های مختلف جرم انگاری شده و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است، مساله رابطه نامشروع بین دو جنس مخالف است .

این رابطه به طور خاص در قانون مجازات اسلامی و بعضا در سایر قوانین پیش بینی شده است. علیرغم جرم انگاری روابط نامشروع، وجوه و جوانب آن به طور کامل در قانون مشخص نشده و همواره سوالات زیادی را در ذهن افراد ایجاد می کند.

همین الان می توانید به دو طریق مشکل تان درباره رابطه نامشروع و زنا با وکیل مطرح نمایید:

1- مشاوره تلفنی با وکیل

2- مشاوره آنلاین رایگان از طریق پرسش و پاسخ

چگونه رابطه نامشروع را ثابت کنیم

پیش از ورود به تعریف روابط نامشروع، یادآوری چند نکته قابل تامل به نظر می رسد. آنچه که از آن به عنوان رابطه نامشروع یاد می شود با جرم دیگری تحت عنوان زنا متفاوت است.

در بیان تفاوت این دو باید گفت:

1-   جرم زنا در دسته جرایم حدی و جرم روابط نامشروع در دسته جرایم تعزیری قرار می گیرد.

به این صورت که جرایم حدی مثل ارتکاب زنا و شرب خمر(نوشیدن هر نوع مایع مست کننده)، مجازات آن ها توسط شارع مقدس (خداوند متعال) مشخص شده و از طریق متن قرآن کریم به واسطه پیامبر معظم اسلام(ص) ابلاغ شده است.

به عبارت دیگر قانونگذار در تدوین قوانین و تعیین مجازات آن ها حق تغییر، تعیین تکلیف و اعمال مجازات به ابتکار خود را ندارد و باید عینا به نص قرآن کریم عمل کند. در تعریف جرایم حدی، میزان آنها به همراه مجازات کاملا توسط شارع، مشخص شده است.

نقطه مقابل جرایم حدی، جرایم تعزیری است. در تعریف تعزیر می توان گفت مجازاتی است که در شرع نیامده و مبنای جرم انگاری آن مصالح و منافع جامعه است، مانند جرایم راهنمایی و رانندگی و جرایم مربوط به تعزیرات حکومتی و هر جرم دیگری که عنوان حد یا قصاص و دیه بر آن صادق نباشد.

حتی گاها دیده می شود که اشاره ای به جرایم تعزیری در قرآن نیز دیده می شود مانند رشوه، ربا، کلاهبرداری و… اما نحوه و میزان مجازات آن ها به صلاحدید جامعه و به اختیار حکومت واگذار شده است.

2-   بدیهی است زنا از جمله روابط نامشروع است اما هر رابطه نامشروعی زنا نیست.

به بیان ساده تر، در تحقق جرم زنا، برقراری رابطه جنسی بین زن و مرد نامحرم به حدی که در قانون مشخص شده است، شرط اصلی است؛ ولی در جرم رابطه نامشروع لزوما رابطه جنسی برقرار نمی شود و یا میزان رابطه به اندازه ای نیست که عنوان زنا بر آن محقق شود.

ماده 63 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 جرم زنا را تعریف و مجازات آن را نیز مشخص کرده است.

مشاوره تلفنی با وکیل

مشاوره حقوقی آنلاین رایگان  انتخاب بهترین وکیل 

قانون مجازات اسلامی در ماده 632 رابطه نامشروع را به شرح ذیل تعریف می کند:

“هرگاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل (بوسیدن) یا مضاجعه (همبستری و باهم خوابیدن) شوند به شلاق تا 99 ضربه محکوم می شوند و اگر عمل با عنف (زور و اجبار) و اکراه باشد فقط اکراه کننده تعزیر می شود”.

بنابراین چنانچه زن و مردی به یکدیگر محرم شرعی نباشند (اعم از ازدواج دائم یا موقت) و اعمالی را نظیر بوسیدن یکدیگر، گاها دست دادن، همخوابگی و مصادیقی از این قبیل را انجام دهند، به دلیل انجام افعال غیر اخلاقی و متعارض بودن باعفت، نظم، نفع و مصلحت جامعه، مجازات می شوند.

اگر یکی از طرفین رابطه نامشروع به انجام عمل اجبار نماید و با زور و اکراه آن را انجام دهد به طوریکه خارج از اراده و رضایت وی باشد، جرم بر او محقق نیست و فقط شخصی که او را مجبور کرده مجازات می شود.

از آنجایی که هر عمل منافی عفت مادون (کمتر) از زنا در زمره مصادیق رابطه نامشروع تعریف شده است،  تمامی مصادیق جرم رابطه نامشروع در قانون ذکر نشده ، به عبارتی روابط نامشروع به بوسیدن و همبستری مذکور در ماده خلاصه نمی شود و آراء صادره از محاکم دادگستری، رویه یکسانی را در تشخیص و تطبیق موضوع جرم با مصادیق مختلف اعمال نمی کنند.

حتی اداره حقوقی قوه قضاییه که بازوی مشورتی نهاد عدالت کیفری است نظریات پراکنده و متناقضی را در خصوص مصادیق جرم رابطه نامشروع بیان کرده است.

عده ای از کارشناسان، هویت مستقلی برای این دسته از جرایم قائل نیستند و هر عمل کمتر از زنا را مشمول عنوان رابطه نامشروع می دانند.

این دسته معتقدند با گرفتن وحدت ( مطابق با تعریف جرم زنا و تبعیت از تعریف آن در قانون) ملاک از تعریف جرم زنا، لمس و تماس فیزیکی عنصر جدایی ناپذیر تحقق رابطه نامشروع بوده و صرف خلوت کردن، قدم زدن، صحبت کردن و یا تماس و ارسال پیام حاوی مطالب عاشقانه، جرم نیست و مجازات روابط نامشروع بر طرفین اعمال نمی شود.

از جانب دیگر، برخی حقوقدانان قائل به ایجاد هویتی مستقل برای روابط نامشروع بوده و آن را از جرم زنا تفکیک می کنند.

طبق نظر این دسته، هرگونه رابطه غیرقانونی و غیرشرعی بین زن و مرد نامحرم ولو بصورت مجازی نیز واجد وصف مجرمانه بود و مجازات شلاق در پی خواهد داشت.

از طرفی بخش پنجم قانون مجازات اسلامی در فصل هجدهم خود، انجام اعمال زیر برابر مصادیق جرم ارتباط نامشروع دانسته و مجازات در نظر گرفته است:

علی رغم منطق حاکم بر دادرسی کیفری مبنی بر تفسیر مضیق قوانین به نفع متهم و لزوم وجود عنصر قانونی و مادی(منظور این است که همواره باید قوانین را به صورت محدود تفسیر کرد و قاضی نباید ماده قانونی را به گونه ای گسترده تفسیر کند تا به ضرر متهم تمام شود.منظور از عنصر مادی نیز،ارتکاب عملی است که جرم باشد و این جرم پشتوانه حقوقی داشته و قانون آن را ذکر کند.)

اکثر قضات از نظر دوم پیروی کرده و هرگونه رابطه بین زن و مرد نامحرم از جمله نشستن در پارک، تنها بودن در اتومبیل با یکدیگر و یا حتی دست دادن از روی عادت و بدون قصد لذت جنسی را از موارد تحقق جرم روابط نامشروع می دانند.

لذا رعایت حداکثر احتیاط در اینگونه موارد علی الخصوص در اماکن عمومی نظیر پارک ها رستوران ها کوچه ها خیابان ها و…ضروری است.

تحقق جرم زنا و اثبات آن از دو منظر قابل بررسی است.

منظر اول گویای این حقیقت است که عمل مجرمانه به رضایت طرفین و آگاهی به حرمت آن واقع می گردد در این صورت قانون مجازات اسلامی طبق موازین شرع مقدس اسلام اثبات را بر پایه ادله زیر بیان می کند:

 بنابراین طبق قانون، هر گاه مرد یا زنی چهار بار نزد حاکم اقرار به زنا کند، محکوم به حد زنا خواهد شد و اگر کمتر از چهار بار اقرار باشد، تعزیر می‌شود.

مطابق قانون ، زنا با شهادت چهار مرد عادل یا سه مرد عادل و دو زن عادل ثابت می‌شود.

علمی که از طریق متعارف حاصل شود مثلا نظریه پزشک قانونی می تواند برای قاضی علم حاصل کند و طبق آن رای دهد. حتی اگر اقرار شخص به نظر قاضی صحیح نباشد می تواند بر اساس علم خود عمل کند.

وجود فیلم،عکس، پیامک یا تماس می تواند از جمله نشانه هایی باشد که در تکمیل علم قاضی موثر است ولی نمی تواند به تنهایی مستند حکم قرار بگیرد. به عبارت دیگر صرف فیلم و عکس و پیامک و تماس مثبت جرم زنا نخواهد بود.

نکته: جرم زنا با سوگند(قسم خوردن) به هیچ وجه ثابت نمی شود.

در صورتی که شخصی بدون رضایت خود مورد آزار جنسی قرار گیرد، باید حداکثر ظرف ۷۲ ساعت جهت اقامه شکایت به پزشکی قانونی مراجعه کنند و مدارک و اسنادی که نشان دهنده صحت ادعای او است به همراه داشته باشد. 

افرادی که مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند پس از مراجعه به مراجع قضایی و پزشکی قانونی، مورد معاینات لازم قرار می گیرند. گاها لباس افراد یا سایر وسایلی که می توانند جرم را اثبات کنند برای تشخیص آزمایشگاهی فرستاده می شوند.

چگونه رابطه نامشروع را ثابت کنیم

همچنین می توان از روی آثار ضرب و جرح در بدن افرادی که مدعی تجاوز هستند تشخیص داد که مورد تجاوز قرار گرفته اند و یا خیر.

البته همیشه اینگونه نیست که کسانی که مورد تجاوز قرار گرفته اند آثار ضرب و جرح داشته باشند، زیرا ممکن است فرد را ترسانده باشند و بدون ایجاد ضرب و جرح به او تجاوز کرده باشند.

زنانی که مورد تجاوز و رابطه نامشروع واقع شده اند باید ظرف ۷۲ ساعت جهت انجام معاینات به پزشک قانونی مراجعه کنند. همچنین اگر فرد قربانی، دختر باشد از علائم ایجاد شده می توان تا سه هفته اول، زمان تقریبی تجاوز جنسی را تشخیص داد.

راه های زیادی برای اثبات اینگونه روابط وجود دارد مانند کارهایی همچون بررسی مکالمه های بین زن و مرد و همچنین پرینت گرفتن از آنها، پرینت پیامک های بین زن و مرد، وجود تصاویر و یا فیلم، و بررسی رابطه آنها، اقرار، شهادت شهود و علم قاضی قابل اثبات است. 

البته در چنین پرونده هایی علم و دانایی قاضی بسیار مهم است و همچنین پذیرفتن این مسئله به قاضی نیز بستگی خواهد داشت و قاضی باید تمام جوانب و شرایط را در نظر بگیرد و گاهی ممکن است که این موضوع را بپذیرد.

 در حال حاضر، قاضی می‌تواند دستور شنود مكالمات و دریافت پرینت پیامک ها را در این پرونده‌ها بدهد و این موضوعی است كه در رویه فعلی قضایی اتفاق می‌افتد و قضات به مخابرات دستور ارسال متن پیامک های رد و بدل شده بین متهمین و یا پرینت تماس های آن‌ها را می‌دهد كه البته بیشتر در مواردی است که شاکی خصوصی(مثلا همسر) جهت اثبات ادعای خود این موضوع را از قاضی تقاضا می کند.

جرم روابط نامشروع از جمله جرایم غیر قابل گذشت است، بدین معنی که که اگر شاکی خصوصی نیز در این جرایم وجود نداشته و یا پس از شکایت، از اعتراض خود صرف نظر کند، جرم واجد جنبه عمومی است، بدین معنی که نظم، عفت و منفعت عمومی را خدشه دار کرده است و فرد یا افراد خاطی باید در برابر جامعه پاسخگو بوده و مجازات شوند. 

بنابراین نیروی انتظامی یا دادستان به عنوان مدعی العموم و حافظ حقوق عمومی جامعه، در صورت تحقق جرم و مشاهده آن در اماکن و انظار عمومی، موضوع را مورد تحقیق و پی گیری قرار می گیرند.

به موجب ماده ۳۰۶ اصلاحی مصوب 1396 قانون آیین دادرسی کیفری:

«به جرائم زنا و لواط و سایر جرائم منافی عفت به طور مستقیم، در دادگاه صالح رسیدگی میشود. همچنین در ادامه در تبصره می خوانیم:

” منظور از جرائم منافی عفت در این قانون، جرائم جنسی حدی(مثل زنا)، همچنین جرائم رابطه نامشروع تعزیری مانند تقبیل(بوسیدن) و مضاجعه(هم آغوشی) است.”

بنابراین در کلیت باید اظهار کرد بر خلاف عرف رسیدگی به جرایم واجد وصف کیفری که مرحله تحقیق و رسیدگی در دادسرا است، قانونگذار دادسرا را در جرایم منافی عفت مثل روابط نامشروع، صالح ندانسته و به این جرایم مستقیما در دادگاه رسیدگی می شود.

به عبارت دیگر شروع رسیدگی به این جرایم بدون درگیری بازپرس، دادیار و دادستان و بدون نیاز به صدور قرار جلب به دادرسی، مستقیما در شعب دادگاه کیفری رسیدگی می شود.

در این قسمت، ذکر یک نکته قابل تامل به نظر می رسد. همانطور که در ابتدا ذکر شد، تحقق روابط نامشروع لزوما همراه با تماس فیزیکی و جسمانی نیست بلکه طبق رویه قضایی کنونی دادگاه ها، تبادل پیامک یا تماس های نامشروع بین دو جنس مخالف نامحرم نیز در زمره مصادیق روابط نامشروع است.

 لذا نکته تبصره ماده مذکور اینجا است که اگر شاکی مدعی رابطه نامشروع جنسی و جسمانی باشد از قبیل بوسیدن، در آغوش گرفتن، مستقیما در دادگاه و بدون انجام تحقیقات مقدماتی در دادسرا رسیدگی می شود. ولی اگر مدعی رابطه نامشروع غیر جسمانی از طریق پیامک، تلگرام و مشابه آن باشد فارغ از این که در این مورد اختلاف نظر وجود دارد که اساسا جرم می باشد یا خیر، در صلاحیت دادسرای عمومی است و مثل سایر جرایم از طریق دادسرا می بایستی شکایت کرد.

نکته1: رسیدگی به جرائم زنا و لواط به موجب بند «الف» ماده ۳۰۲ قانون در صلاحیت دادگاه کیفری یک است.

نکته2: منظور از سایر جرائم منافی عفت، جرائمی جنسی غیر از زنا و لواط است که در صلاحیت دادگاه کیفری دو قرار دارد و از مصادیق آن می توان به تفخیذ (رابطه دو مرد در حدی کمتر از لواط)، قوادی (واسطه گری در جرم نامشروع) ، مساحقه (رابطه دو زن با یکدیگر) و همجنس گرایی اشاره کرد.

مجازات هر یک از طرفین جرم ارتباط نامشروع و عمل منافی عفت غیر از زنا از یک تا 99 ضربه شلاق است.

البته اختیار تعیین حداقل کیفر (یک ضربه شلاق) یا حداکثر کیفر (۹۹ ضربه شلاق) با دادگاه است و می‌تواند با توجه به شخصیت مرتکبان و اوضاع و احوال مربوط به جرم، مجازات آنان را از یک تا ۹۹ ضربه شلاق تعیین کند. لازم به ذکر است تحت شرایطی می توان مجازات شلاق را به جریمه نقدی تبدیل کرد.

مجازات رابطه نامشروع با اجبار، همان مجازات رابطه نامشروع است . لذا چنانچه اگر یکی از زن یا مرد برای رابطه نامشروع  به زور مجبور به این کار شود ، مجازات فقط نسبت به اکراه کننده اعمال می شود.

برای مثال اگر مردی ، زنی را به اجبار و زور وادار به یکی از مصادیق رابطه نامشروع مثل بوسیدن کند ، تنها مرد محکوم به مجازات جرم رابطه نامشروع یعنی یک تا نود و نه ضربه شلاق خواهد شد.

مجازات زنای محصنه(منظور از محصن،مرد متاهل و منظور از محصنه،زن متاهل می باشد):

در زنای محصنه هریک از مرد و زن که همسر دارند و با او نزدیکی نکرده اند مجازات زن 100 ضربه شلاق و مجازات مرد علاوه بر ۱۰۰ ضربه شلاق تبعید از محل سکونت به مدت ۱ سال و تراشیدن سر است. 

طبق قانون مجازات اسلامی مجازات ، اگر زوجین پیر باشند ۱۰۰ ضربه شلاق و بعد سنگسار است اما اگر زوجین جوان باشند فقط سنگسار است.

اگر مرد مجرد یا متاهلی با اجبار و زور به زنی تجاوز کند و از سوی زن اثبات شود که این نزدیکی مثلا در حالت بیهوشی، خواب یا مستی، به زور و با تهدید صورت گرفته مصداق زنای به عنف است. مجازات این جرم زنای به عنف اعدام است.

هرگاه مرتکبین جرم زنا هر دو مجرد بوده و به اختیار خود ارتباط جنسی با یکدیگر برقرار کنند، مجازات در این مورد برای بار اول 100 ضربه شلاق است اما اگر 4 مرتبه جرم تکرار شود تبدیل به مجازات اعدام می شود.

طبق قانون هرگاه ازاله بکارت دختر با رابطه جنسی یا به هر وسیله دیگری و بدون رضایت وی صورت گیرد موجب استحقاق دختر به مهرالمثل است به علاوه ارش البکاره(خسارت بکارت) است.

درباره مهرالمثل به طور کامل در صفحه مهریه بخوانید.

 هرگاه  ازاله بکارت با نزدیکی و با رضایت دختر انجام گرفته باشد مهرالمثل به او تعلق نمی گیرد.

در خصوص ارش البکاره هر چند  مجنی علیه(دختر) نیز مرتکب زنا شـده اسـت و مهریه به او تعلق نمی گیرد ولی مهریه غیر از ارش بکارت است و دلیلی بر سـقوط ارش بکارت نیست.دیوان عالی کشور نیز اظهار داشته است:

“رضـایت بـه زنـا مسقط مهر المثل بوده ولی مسقط ارش نیست.”

 در رویه قضایی نیز شـاید ایـن نگـرش می باشیم در این خصوص دادستان کل کشور درمورخه ۱۳۷۴/۴/۱۱ مقـرر مـیدارد:

زانیـه(دختر زناکار) در زنـای غیر محصنه(دختر مجرد باشد) مستحق ارش البکـاره اسـت هرچنـد کـه عمـل زنـا بـا رضـایت وی باشـد که در برخی موارد ارش البکاره به میزان 2 درصد دیه کامل تعیین شده .علاوه بر آن چنانچه زنا غیر محصنه بوده یعنی هیچ کدام متاهل نباشند صد ضربه شلاق حدی مجازات دارد.

نکته:چنانچه شخصی که مورد تجاوز قرار می گیرد، دختر نباشد(زن باشد) مهرالمثل به وی تعلق می گیرد و چنانچه با رضایت زن همراه باشد، هیچ خسارتی برای زن متصور نیست.

“در موارد زنای به عنف و در حکم آن، در صورتی که زن باکره باشد مرتکب علاوه بر مجازات مقرر به پرداخت ارش‌ البکاره و مهرالمثل نیز محکوم می‌شود و درصورتی که باکره نباشد، فقط به مجازات و پرداخت مهرالمثل محکوم می‌گردد”.

مشاوره تلفنی با وکیل

مشاوره حقوقی آنلاین رایگان  انتخاب بهترین وکیل 

با توسل به مواد قانونی، زن، در هر صورت، حتی اشتغال و داشتن درآمد مکفی، واجب النفقه زوج بوده و مرد باید به این تکلیف قانونی و شرعی خود عمل نماید.

تنها عاملی که می تواند پرداخت نفقه را معوق کند، عدم تمکین زوجه از انجام وظیفه زناشویی است.

درباره تمکین در این مقاله بخوانید: الزام به تمکین چیست؟

در این صورت زوج ابتدا باید عدم تمکین زن را در دادگاه خانواده اثبات کند و پس از صدور حکم نشوز زن بار پرداخت نفقه تا زمانی که زوجه مجدد اقدام به تمکین نماید،از دوش وی برداشته می شود.

زن ناشزه به معنای زنی است که از ادای فرایض زناشویی اجتناب می کند.

لذا خیانت زن از بستر زنا یا کمتر از آن، به هیچ وجه مسقط حق نفقه زوجه نبوده و تا زمانی که زوجه از همسر خود تمکین می کند، استحقاق دریافت نفقه را دارد.

مضافا، پرداخت اجرت المثل ایام زناشویی با نظر کارشناس قابل محاسبه بوده و خیانت زن در پرداخت آن تاثیری ندارد. لذا پرداخت آن ولو پس از خیانت زن، تکلیف زوج است.

اجرت المثل مبلغی است که زن می تواند در قبال انجام کارهای خانه مثل پختن غذا، شستن ظروف، نظافت منزل و حتی دادن شیر به فرزند خود از زوج دریافت کند.

پس از تصویب قانون لایحه حمایت از خانواده، چند همسری مردان تحت شمول قواعد خاصی قرار گرفت تا حدی که تقریبا می توان گفت ازدواج مجدد زوج بدون اذن همسر اول، امری محال به نظر می رسد.

شرایط گرفتن زن دوم در ماده 16 قانون حمایت از خانواده مصوب سال 1353 آمده است:

«مرد نمی‌تواند با داشتن زن، همسر دوم اختیار کند مگر در موارد زیر:

با توجه به موارد گفته شده، پر واضح است که خیانت زوجه به هیچ روی مجوزی برای ازدواج مجدد زوج نمی باشد و هرگونه ازدواج مجدد با استناد به خیانت زن، فاقد پشتوانه و عنصر قانونی است و چنانچه زوج بدون اثبات موارد فوق اقدام به ازدواج مجدد کند، مرتکب جرم شده و قابل تعقیب کیفری است.

مطابق قانون حق طلاق با مرد است و وی می تواند هر زمان که بخواهد زوجه را مطلقه کند.

البته اختیار زوج در طلاق زن، مطلق نیست بلکه پس از درخواست طلاق و گذراندن مراحل مشاوره و داوری، طلاق زوجه منوط به اخذ گواهی عدم امکان سازش از جانب زوج خواهد بود.

در چنین حالتی وقوع طلاق از جانب مرد، منوط به پرداخت کلیه حقوق مالی زوجه اعم از مهریه، نفقه و اجرت المثل خواهد بود. لذا خیانت زوجه، فی نفسه اجازه طلاق به زوج نمی دهد و مراحل مذکور باید طی شود.

چنانچه زوج نیز، مرتکب جرم رابطه نامشروع شود، زوجه مستقیما نمی تواند به استناد خیانت همسر خود، تقاضای طلاق کند.

طبق ماده 8 قانون حمایت از خانواده محکومیت قطعی هر یک از زوجین در اثر ارتکاب جرمی که‌ مغایر با حیثیت خانوادگی و شئون طرف دیگر باشد به زوجین حق تقاضای طلاق می دهد.

تشخیص اینکه جرمی مغایر با حیثیت و شئون خانوادگی است با توجه به وضع و موقع طرفین و عرف و موازین دیگر با نظر دادگاه مشخص می شود.

لذا حق تقاضای طلاق از جانب زوجه منوط به دریافت گواهی عسر و حرج و اثبات مورد مذکور(جرم روابط نامشروع) در بند قبل می باشد.

مشاوره تلفنی با وکیل

مشاوره حقوقی آنلاین رایگان  انتخاب بهترین وکیل 

کارشناس ارشد حقوق دانشگاه شهیدبهشتی تهران_دانشجوی دکترای حقوق دانشگاه شهید بهشتی تهران،پژوهشگر در حوزه دعاوی حقوق اداری،دعاوی کارگر و کارفرما و دعاوی ثبتی،فعال حقوق بشر

سلام وقت تون بخیر
حدود یک سال پیش از جلو مورد تجاوز جنسی قرار گرفتم ولی به دلیل تهدید به پخش فیلم و عکس هایم برای حفظ آبرو سکوت کردم.
الان برایم خواستگار اومده چند تا سوال داشتم:
1- اگر این قضیه رو کتمان کنم آیا از نظر حقوقی و شرعی عقد ازدواج مون صحیح هست؟
2- آیا اگر خانواده داماد درخواست آزمایش بکارت قبل ازدواج بخواهد مشخص می شود که مورد تجاوز قرار گرفتم؟
3- بعد از گذشت این مدت آیا میشه هنوز هم ازش شکایت کنم؟

با سلام و احترام، ضمن ابراز تاسف بابت مشکل پیش آمده برای شما،
1- اگر به هر دلیلی (اعم از تجاوز) باکره نباشید و مرد نسبت به این موضوع پیش از عقد آگاه نباشد، مرد به محض فهمیدن این موضوع حق فسخ نکاح را پیدا کرده و می تواند ازدواج را خاتمه داده و آن را فسخ کند.
2- بله، اگر باکره نباشید و درخواست گواهی سلامت بکارت داشته باشید، پزشک پس از بررسی و رویت از بین رفتن دوشیزگی، موضوع را در گواهی معاینه منعکس خواهد کرد. بسیار بعید می‌دانم با معاینه‌ی بکارت پس از یکسال، امکان تشخیص تجاوز وجود داشته باشد و معمولاً، پزشکی قانونی مسئله‌ی تجاوز را با نشانه‌های دیگری در زمانی نزدیک به واقعه تشخیص می‌دهد.
3- بله، شما کماکان اگر دلیلی داشته باشید، می‌توانید موضوع تجاوز را اثبات کنید و در این صورت، مجازات شخص مزبور «اعدام» بوده و علاوه بر اعدام، دیه‌ی بکارت نیز از اموال او وصول و به شما پرداخت خواهد شد.

سلام. تو رو خدا کمکم کنید.
با یه پسری دوست بودم. اوایل این دوستی در حد متعارف و گپ و گفت و بیرون رفتن بود.
بعد از حدود یک سالی که با هم آشنا شده بودیم به اصرارش به خونه مجردی اش رفتم. از اونجایی که باکره هستم نمیخواستم از جلو به من نزدیک بشه ولی از طرفی نمیخواستم از دستش بدهم و از من ناراحت بشه، به همین خاطر بهش اجازه دادم از بقیه بدنم لذت ببره و از پشت دخول انجام بده.
الان خونواده ام موضوع رو فهمیدن و بهش میگن باید با من ازدواج کند ولی او میگه نه و انکار ماجرا میشع

اگر خانواده ام شکایت کنند پزشک قانونی میتونه متوجه بشه تجاوزی انجام شده و این تجاوز توسط چه کسی بوده. این رابطه مقعدی حدودا 3 هفته پیش اتفاق افتاده.

ممنون میشم راهنمایی ام کنید.

با سلام و احترام،
نکته اول اینکه هیچ زن و مردی را نمی‌توان بواسطه‌ی زنا، مجبور به ازدواج کرد و این موضوع، جنبه‌ی قانونی ندارد.
نکته دوم، احتمال دارد که موضوع رابطه‌ی جنسی مقعدی به علت پاره شدن برخی مویرگ‌های ناحیه‌ی مقعد توسط کارشناسان پزشکی قانونی قابل تشخیص باشد. البته این موضوع بستگی به عوامل مختلفی دارد که احتمال کشف این رابطه را تقویت کرده یا کاهش می‌دهد.
ضمنا، چنین ارتباطی مفهوم تجاوز نداشته و با رضایت طرفین بوده و مجازات آن هم برای شما و هم برای مرد خواهد بود.

حدود 5 سال پیش از طریق مقعد رابطه داشتم. این رابطه در حد و حدود 3 دقیقه بیشتر نبود چون اصلا نتونستم تحمل کنم و نفس کم اوردم و از شدت درد فریاد میکشیدم.
بعد از برگشتنم به خونه هنوز هم درد داشتم و درست نمیتونستم راه بروم. این موضوع گذشت و از اون به بعد رابطه جنسی از جلو و پشت نداشتم تا اینکه یک خانمی به من و شوهرش تهمت رابطه نامشروع و دخول توی این چند ماه گذشته زده. در حالی که من اصلا هیچ رابطه حتی تلفنی و تلگرامی نداشتم.
این خانمه رفته بهترین وکیل نامشروع در شهر رو برای این موضوع گرفته، حالا یا من رو با کس دیگه ای اشتباه گرفته یا کلا ماجرا یه چیز دیگه هست من نمیدونم ولی حالا اگر این قضیه ادامه پیدا کند و قاضی من رو بفرسته پزشکی قانونی آیا اون رابطه 5 سال پیشم میتونه برای این موضوع مشکل ساز بشه.
جدای این موضوع آیا اون اتفاق هم لو میره چون به غیر از من هیچکی خبر نداره

ممنون میشم کمکم کنید.

با سلام
نظر به گذشت مدت طولانی،به نظر نمی رسد رابطه گذشته قابل تشخیص باشد.چنانچه آسیب به ناحیه پشت محرز گردد،مسبوق بودن رابطه به سال های قبل نیز مشخص می شود و ارتباطی با دعوای واهی علیه شما ندارد.لازم به ذکر است صرف ادعای شخص دیگر مقام قضایی دستور معاینه توسط پزشکی قانونی را نمی دهد و شاکی باید دعوای خود را مستند به دلایل محکمی ارائه کند.از این لحاظ امکان اقامه دعوای متقابل تحت عنوان اعاده حیثیت برای شما محفوظ است و شخص دیگری جز شما در جریان قرار نمی گیرد.
موفق باشید.

پزشکی قانونی رابطه مقعدی خانمی که در سه ماه گذشته آنهم یک بار انجام گرفته را میتواند تشخیص دهد؟

با سلام
به نسبت آسیب وارده مدت زمان تشخیص متفاوت می باشد و گاها تا سه سال هم قابل تشخیص است.
موفق باشید.

سلام
خانم وکیل حدود 3 سال پیش که دانشگاه توی یه شهر دیگه ای بودم با پسری از اون شهر دوست شدم و بعد مدتی من رو با وعده و وعید و هزار تا حرف کشوند به خونه ای که من نمیدونستم 3 تا رفیق دیگه اش هم همونجا هستن و برام نقشه کشیدن، به بدترین وضع ممکن از جلو و پشت مورد تجاوز قرار گرفتم.
گفتن ازم عکس و فیلم گرفته بودن و من رو تهدید کردن که اگه جایی حرفی بزنی اینا رو توی اینستاگرام و کانال های تلگرام پخش میکنیم. منم از ترس ابرو خودم و خانواده ام حرفی نزدم و روز به روز افسرده تر میشدم.
خانم وکیل برای اینکه مشکلی برای بعدا پیش نیاد و کسی نفهمه، جایی پیدا کردم و بکارتم رو ترمیم کردم. اگر بعدا با کسی ازدواج کردم و قرار شد بکارت معاینه بشه آیا میتونن بفهمن ترمیم کردمش؟

ولی هنوز از دست اون نامرد فکر و ذهنم ازاد نیس خانم وکیل
راهی نیس به طریقی ازش شکایت کنم که کسی هم متوجه نشه از خانواده و نزدیکانم تا دختران دیگه رو فریب نده و این بلا رو سرشون نیاره.
هر روز دارم آرزوی مرگ میکنم 🙁
خانم وکیل اگه راهی هم هست آیا بعد از اثباتش باید با اون پست فطرت ازدواج کنم حتما یا نه؟

با سلام
در صورتی که همسر درخواست گواهی سلامت داشته باشد، پس از صدور دستور قضایی، این مساله قابل تشخیص برای پزشکی قانونی است.
امکان شکایت به دلیل افشای حریم خصوصی و اخاذی از شخص وجود دارد اما چنانچه رضایت شما محرز شود خود شما نیز به دلیل رابطه نامشروع در مظان اتهام خواهید بود.
پیشنهاد می شود با مشورت با یک وکیل متخصص تحت عنوان زنای به عنف شکایت خود را ثبت نمایید.
از منظر شرعی و قانونی هیچ اجباری به ازدواج با فرد خاطی نداشته و این باور صرفا یک تصور اشتباهی است که در جامعه تثبیت شده است.
موید باشید

سلام مجدد
اکیدا پیشنهاد می شود از طریق همین سامانه با رزرو مشاوره تلفنی و پس از اخذ نظرات مجرب از وکلای متخصص اقدام نمایید.

با سلام ،
در امر رابطه نامشروع. ايا فقط بيان اتهام از طرف. اقامه كننده دعوا كافي است يا بايد دلايل. كافي هم داشته باشد ،، اسكرين شات. كه احتمالا هم در ان دستكاري هم شده ميتواند دليل محكمه پسند باشد؟
حرف زدن تلفني ان هم. به دليل ي ديگر. و فقط ٣ بار. ملاك ميتواند باشد. هيچ اس ام اس ي وجود ندارد

با سلام
اسکرین شات یا صرف احراز تماس تلفنی،به هیچ جهت نمی تواند مستند رای دادگاه قرار بگیرد.بلکه باید علاوه بر امارات گفته شده دلایل محکم و مستندی نیز در پرونده موجود باشد.
موید باشید.

سلام
تو رو خدا کمکم کنید
خواهرم ۱۵سالشه و با پسری دوست بوده و از روی نا آگاهی و ترس از دست ندادن پسره باهاش به خونه ی پسر عموی پسر میرفته و باهم نزدیکی میکردن و اینو به هیچکی نمیگفته تا اینکه متوجه بزرگ شدن شکمش شدیم و از اون خواستیم تا بگه چیشده احتمالا الآن ۷ماهه بارداره و فقط ۱۵ سالشه. تو رو خدا راهنماییمون کنید چیکار کنیم؟

سلام
یه مشکلی برای براردم پیش اومده اگه میشه لطفا راهنمایی کنید
برادرم حدود دوسال با خانم متاهلی دوست بوده و بارضایت ایشون باهاش رابطه جنسی برقرار کرده الان رابطشون بهم خورده و خانم میخاد برای ادامه دار بودن رابطش ازش شکایت کنه و بااین کار داره تهدیدش میکنه.برادرم باید چیکار کنه ممنون میشم راهنماییم کنید.

سلام
بنده در استان دوری مشغول به کار بودم و زنم در تهران در بیمارستان پرستار هست 3 روز پیش متوجه شدم به صورت پیامکی با شخص که صدایش را شنیدم پسر بود از سکسی که داشتن پیامکی تعریف میکردن و صحبت های عاشقانه میکردن حالا میخوام ازشون شکایت کنم ولی نمیدئنم چیکار کنم میخوام تا ابد سرکار نره و میخوام دیگه هر جا من هستم باشه و میخوام تحت فشارش بذارم بدون مهریه طلاق بگیره چونبه سرکار رفتن خیلی حساسه اول به سکس و رابطه با طرف اقرار کرد حتی پیش روانشناس رفتیم صداشو ضبط کردم ولی پیش خانوادش منکر شد

سلام
من دختری دوست بودم درحد پیام دادن و زنگ زدن بعد از چند روز مادر ختر متوجه شد و ما جدا شدیم دوباره بعد از مدتی دختر به من از طریق واتساپ پیام داد و با خواهش و ایکنه تورو دوست دارم منو فریب داد و به هم پیام های عاشقانه دادیم و من و دختره هم برای هم عکس فرستادیم الان پدر دختر متوجه شده و به من در واتساپ فحاشی ناموسی کرده و منو تهدید کرده.
ایا پدر دختر میتونه از من بخاطر این دوستی شکایت کنه ؟؟؟؟
اگر شکایت کنه ایا من محکوم میشم و باید زندان برم ؟؟؟؟؟

با سلام، دوستم با دختری نامزدی کرده که همان شب نامزدی صیغه محرمیت جاری شد، در مدت نامزدی با وجود خواست دختر مبنی بر نزدیکی، او راضی نشده و می خواسته تا شب زفاف صبر کند اما دختر از این موضوع ناراحت شده بود، در حین دوران نامزدی دختر بارها با پیامک زده بود مبنی بر اینکه بیوه ها بیشتر طالب دارند و پرده هایمن فقط برای ده دقیقه هست،بیا امتحان کنیم اگر دختر نبودم بخانواده ام چیزی نگو و یا اینکه آیا تو تابحال با دختری که باکره نبوده رابطه داشته ای، وقتی که موضع مرا دیدی چطور بود، نظرت در موردش چی هست؟ بارها گفته بود برویم گواهی سلامت بگیریم و مواردی از این قبیل…که البته بعد از گفتن حرفهایش میگفته که شوخی می کنم، لذا بعد از کمتر از دو ماه دختر بصورت ناگهانی و یکطرفه نامزدی را بهم زد طلاها را پس داد، در حالی که دوستم همچنان های و واج بود، دوستم پس از یکی دو ماه از گذشتن پس دادن طلاها وقتی به واتساپ مراجعه کرد،اینک می گوید که دختر ریگی به کفش داشته ولی دختر با وجودی که بسیار ترسیده و گریه و زاری میکند و تهدید به خودکشی می نماید، می گوید بمن تهمت نزن چون من فقط شوخی کرده ام…. حال دوستم میخواهد شکایت کند، آیا می تواند در شکایتش موفق شود و دست دختر را رو کند، لازم به ذکر است که دوستم هنوز بجز من که اطمینان کامل دارم به احدالناسی چیزی در اینمورد نگفته و معتقد به حفظ آبروی دختر بوده اما رفتار دختر بسیار تهاجمی و طلبکارانه می باشد و در هر فرصتی سعی در تخریب دوستم در میان مردم را دارد. ضمن اینکه دختر بعد شنیدن حرفهای دوستم مبادرت به اخذ گواهی سلامت نموده در حالی که قراین و شواهد نشان دهنده اینست که حق با دوستم می باشد. ضمناً این سوال هم برای دوستم مطرح شده که چنانچه بلحاظ شرعی موضوع را افشا کند آیا مرتکب عمل غیر شرعی شده یا خیر؟؟؟ لطفاً هرچه زودتر راهنمایی بفرمایید، با تشکر…

نام و ایمیل من را برای دفعات بعدی ذخیره کن

آیا مایل هستید اعلانات مربوط به گفتگوهای آنلاین خود را روی دستگاه
خود دریافت کنید؟

در پنجره باز شده روی دکمه Allow کلیک کنید…

تمام موضوعات خانواده شامل طلاق، طلاق توافقی، حضانت فرزندان، مهریه، نفقه و بسیار اطلاعات دیگر

موضوعات پیرامون مسائل کیفری مانند جرایم قتل، سرقت و مواد مخدر

شما می‌توانید درخواست ارزیابی حقوقی خود را بطور مستقیم برای ارسال کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از ایشان پاسخ
بگیرید.

چگونه رابطه نامشروع را ثابت کنیم

لطفا دقت داشته باشید، شما در هر روز تنها
می‌توانید ۳
درخواست ارزیابی حقوقی رایگان ویا ارتباط مستقیم با متخصص ثبت نمایید.
همچنین دقت داشته باشید درصورت عدم انتخاب متخصص، پیام شما برای تمامی متخصصان ارسال شده و ایشان
می توانند ارزیابی خود را از درخواست شما مطرح نمایند.

سلام احساس میکنم همسرم دو روز پیش رابطه نا مشروع داخل خانه داشته بنا به دلایلی. چگونه سریع شکایت کنم چون دوربین ساختمان تا ۶ روز ذخیره نگه میداره؟

کیفیت کلیه مشاوره‌ها توسط بنیاد وکلا تضمین می‌شود

با عرض ادب و احترام
با شرح تفصیلی سوال شما سعی می کنم که همه جوانب یک ارتباط خلاف عرف یا شرع بدرستی برای شما توضیح داده شود.
همان طور که از اسم رابطه نامشروع ، معنای آن مشخص است ، عبارت است از ارتباط دو جنس مخالف با یکدیگر . به این شکل که در این ارتباط ، هیچ گونه محرمیتی بین زن و مرد وجود ندارد و آن دو شخص به هم نامحرم محسوب می شوند .
فرق رابطه نامشروع با فعل غیر مشروع چیست ؟
این رابطه به رابطه بین یک مرد و زن نامحرم می گویند که این رابطه مادون زنا محسوب می شود . چراکه اگر رابطه جنسی محقق شده باشد ولی کسی شاهد نبوده باشد یا اقراری صورت نگرفته باشد ، هم چنان رابطه غیر شرعی است و زنا یا فعل نامشروع نیست . به این دلیل که فعل نامشروع همان زنا محسوب می شود و برای اثبات شرایط ویژه ایی دارد ، از جمله اینکه باید چهار شاهد مرد عاقل بالغ شاهد این اتفاق و رویداد باشند . در واقع باید شاهد زنا کردن یا انجام فعل نامشروع مرد و زن نامحرم به هم باشند ، در غیر این صورت این جرم ثابت نمی شود و همین طور علاوه بر اینکه جرم زنا اتفاق نیافتاده است ، علاوه بر آن افترا محسوب می شود و جرم افترا ، مجازات دارد . پس فعل نامشروع با رابطه نامشروع تفاوت دارد ، نامشروع بودن این رابطه ، حتی بیرون رفتن یک زن و مرد نامحرم با هم و همین طور تو یک ماشین نشستن و همین طور تو یک رستوران نشستن و با هم غذا خوردن ، در یک خانه با هم و تنها بودن بدون توجیه قانونی و عرفی ، رابطه نامشروع محسوب می شود و نه فعل نامشروع ، چراکه فعل نامشروع همان زنا است . در واقع در زنا دخول صورت می گیرد و رابطه جنسی منجر به دخول شده است .
نحوه ی ثبت شکایت رابطه نامشروع توسط زوج یا زوجه چگونه است ؟
در مورد نحوه ی ثبت شکایت رابطه مادون زنا این است که ، برای ثبت باید به دفاتر خدمات قضایی الکترونیکی قوه قضاییه مراجعه کنید و شکایت خود را ثبت کنید . برای ثبت شکایت و همچنین برای پیروزی در این دعوی یا حتی در هر دعوایی باید ادله ی مناسب داشته باشید . که این ادله ی مناسب و لازم برای این کار ، شامل عکس و فیلم و صدا و تماس های مکرر تلفنی و ….. می باشد . بدون ادله هیچ پرونده ایی به نتیجه نمی رسد و این پرونده شکایت رابطه نامشروع هم از این قاعده مستثنی نیست . افرادی که در این شکایت طرف دعوی محسوب می شوند ، عموما زن و شوهرها یا به عبارتی دیگر زوج و زوجه می باشند . صرف شک کردن زوجین به هم دیگر برای شکایت رابطه نامشروع کافی نیست . همین طور که زن و شوهر در دعوای رابطه نامشروع می توانند طرف دعوی محسوب شوند ، همان طور هم افرادی دیگر که رابطه های دوستی با هم دارند ، هم می توانند شکایت از هم انجام دهند . پیگیری این شکایت از طریق دادسرا شروع می شود و به دادگاه خاتمه می یابد . مرحله دادسرا با احضار از جانب بازپرس آغاز می شود و بعد در نتیجه ی جرم شناخته شدن در مرحله ی دادسرا به مرحله ی دادگاه کشیده می شود . ممکن است در همین مرحله دادسرا ، شخص برای سوال و جواب ها که از جانب بازپرس انجام می شود ، چندین مرتبه احضار شود . در همین احضارها ممکن است از شخص برای اینکه مبادا در احضار های بعدی فرار نکند یا از دسترسی خارج نشود و یا هر اتفاقی نیفتد تا اینکه حقوق طرف مقابل به عنوان شاکی محفوظ شود ، بازپرس از شخص متهم ( شخصی که از او شکایت شده است ) به جهت حفظ حقوق شاکی ، وثیقه یا کفالت یا فیش حقوقی یا چیزی در همین حدود اخذ می کند .
دادگاه یا دادسرای صلاحیت دار برای طرح دعوی کجاست ؟
دادسرای صلاحیت دار برای طرح دعوی در هر استانی با هم فرق دارد ، به این جهت که در استان تهران ، دادسرای ناحیه ۲۱ ارشاد تشکیل شده است و در این استان ، با مراجعه به این دادسرا و ثبت شکایت ، پرونده در این دادسرا پیگیری می شود . ولی در جایی یا در استانی که این دادسرا تشکیل نشده است ، رسیدگی و پیگیری این پرونده در صلاحیت دادسرا کیفری می باشد که به کلیه جرایم کیفری به استثناء آن مواردی که طبق قانون استثناء شده اند ، رسیدگی می کند ، می باشد . و در نهایت در صورت مجرم شناخته شدن در مرحله دادسرا ، به دادگاه ارجاع می شود و از همان جا پیگیری می شود .
نحوه ی اثبات و ادله برای شکایت چیست ؟
اثبات در دعوای رابطه نامشروع همانند سایر پرونده ها با ادله می باشد . به این شکل که همان طور که در بالا آمده است برای اثبات پرونده باید ادله ارائه بدهیم که البته عکس و فیلم و صدا میتواند اماره بر اثبات جرم باشد. علاوه بر موارد گفته شده تماس های تلفنی مکرر هم می تواند برای اثبات در دعوای رابطه نامشروع استفاده شود ، که تماس های تلفنی مکرر نشان دهنده ی این است که طرفین ارتباطی خارج از عرف و قانون و شرع با هم دارند و این رفتارها توجیهی از هیچ نظر ندارد و جرم محسوب می شود و مجازات برای آن طبق قانون در نظر گرفته شده است .
مجازات رابطه نامشروع و فعل نامشروع چه می باشد ؟
مجازات رابطه نامشروع با فعل نامشروع یا ( زنا ) در میزان مجازات و همین طور در دسته بندی مجازات هایشان متفاوت می باشد . طبق قانون مجازات رابطه نامشروع ، تا نود و نه ضربه شلاق می باشد که می تواند از ۱ ضربه تا ۹۹ ضربه باشد ، و این نشان دهنده ی این است که مجازات تعزیری است . و مجازات تعزیری مجازاتی است که دست قاضی باز است که بین آن مجازاتی که در قانون مقرر شده است ، حکم دهد . مثلا در همین مجازات رابطه نامشروع قاضی می تواند بین ۱ تا ۹۹ ضربه حکم دهد . همچنین در مورد جرم زنا ، زنا از جرایم حدی است و بعضا مجازات آن سلب حیات میباشد.
با نهایت امتنان و تشکر
دکتر حشمدار

سلام می توانید ضمن ارئه مدارک موجود اقدام به طرح شکایت نمایید و تقاضای بازبینی فیلم هارا نمایید
همچنین می توانید ازطریق مسئول ساختمان تقاضا نمایید تا فیلم مربوط به روز مورد نظر را استخراج و در اختیار شما قرار دهد

کیفیت کلیه مشاوره‌ها توسط بنیاد وکلا تضمین می‌شود

میتوانید نسبت به ثبت شکایت روابط نامشروع و درخواست بازبینی فیلمها اقدام نمایید

سلام
سلام می توانید با استناد و ارائه مدارک اقدام به طرح شکایت نمایید و تقاضای بازبینی فیلم هارا مطرح کنید

مشاوره حقوقی تلفنی یکی از سریعترین و بهترین نوع مشاوره است.

مشاوره حقوقی تلفنی در بنیاد وکلا با تضمین کیفیت مشاوره ارائه
می‌شود.

قبل از رزرو مشاوره
حقوقی تلفنی می‌توانید با بررسی
وکیل و متخصصین حقوقی بر
اساس عملکرد و امتیاز فعالیت تخصصی آنها فرد مناسب جهت دریافت مشاوره
حقوقی تلفنی
را انتخاب کنید.

مشاوره حقوقی تلفنی در بنیاد وکلا با
بهترین قیمت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه می‌شود.

تمام حقوق برای بنیاد وکلا محفوظ است.

پاسخگوئی به سوالات حقوقی(رایگان)

 در دنیای امروز و با پیشرفت فناوری دامنه ارتباط‌های انسانی نیز گسترش یافته است. بسیاری از همسران با دیدن تلفن همراه همسرشان و خواندن پیامی‌کوتاه ممکن است نسبت به آنها مشکوک شده و تصور کنند همسر آنها با فردی غیر از او رابطه دارد. اما سوال اینجاست که آیا پیامک می‌تواند دلیلی بر وجود رابطه نامشروع باشد؟

پاسخ به این سوال این گونه است: «در چنین پرونده‌هایی علم قاضی بسیار مهم و موثر است. پذیرفتن این مساله بستگی به نظر قاضی دارد و او شرایط و اوضاع و احوال را در نظر می‌گیرد. ممکن است قاضی چنین مساله‌ای را به عنوان یک اماره بپذیرد و ممکن است قبول نکند.»

 برای شنود تلفن متشاکی یا متهم علاوه بر اجازه قاضی پرونده، نیاز به اجازه قاضی ویژه‌ای نیز هست

 فیلم و عکس نیز از دیگر مواردی است که از نظر برخی افراد ممکن است بتوان با آن رابطه نامشروع را ثابت کرد، «در مورد چنین پرونده‌هایی اغلب شهادت شهود و اقرار به عنوان دلیل ارتکاب جرم مورد پذیرش قرار می‌گیرد و فیلم و عکس ادله اثبات جرم تلقی نمی‌شوند و فقط ممکن است برای قاضی به عنوان اماره و نشانه تقلی شود، زیرا مواردی وجود داشته که فیلم یا عکس ساختگی بوده و مونتاژ شده است تا آبروی فردی ریخته شود. چنین مسائلی نیز با توجه به پیشرفت فناوری براحتی قابل انجام است و به همین سبب قضات به چنین مسائلی توجهی جدی ندارند.»

چگونه رابطه نامشروع را ثابت کنیم

 سوال دیگری که در ذهن اغلب مخاطبان جام‌جم وجود دارد این است که آیا دادسرا در صورت درخواست شاکی، دستوری برای بررسی پرینت پیامک‌های متشاکی خواهد داد؟

 پاسخ به این سوال این است که:«برای شنود تلفن متشاکی یا متهم در مراجع قضایی علاوه بر اجازه قاضی پرونده نیاز به اجازه قاضی ویژه‌ای نیز هست که با عنوان قاضی شنود در دادگاه یا دادسرا حضور دارد. قاضی شنود نیز فردی است که ابلاغ خاص و ویژه‌ای از ریاست قوه‌قضاییه دارد ولی بر اساس دستور مقامات عالی قضایی، روال دادسرا و دادگاه این است که در پرونده‌های مربوط به مسائل اخلاقی قاضی رسیدگی کننده و قاضی ویژه اجازه شنود را نمی‌دهند و به همین دلیل دادگاه در چنین مساله‌ای وارد نمی‌شود.»

مطالب مرتبط

همه چیز درباره قوانین ازدواج موقت در ایران

با توجه به سوء استفاده برخی از وبسایت ها از نام و اعتبار «صدای وکیل»، به کلیه بازدیدکنندگان و کاربران اعلام می کنیم، «صدای وکیل» فعالیت رسمی و قانونی خود را تنها در بستر وبسایت sedayevakil.com انجام می دهد و زیر مجموعه مجموعه حقوقی صدف با نظارت وکیل دادگستری آقای علی مهاجری میباشد.از آنجا که خدمات «صدای وکیل» در این وبسایت رایگان ارائه می شود، از شما عزیزان خواهشمندیم هیچ مبلغی بابت مشاوره به وبسایت های که از نام صدای وکیل استفاده می کنند پرداخت ننمایید.لازم به ذکرست روزانه صدها مراجعه کننده با استفاده از خدمات رایگان ما (پاسخگویی تلفنی به سوالات حقوقی) راهنمایی می شوند و ما بر این باوریم که با راهنمایی خود بتوانیم قدم کوچکی برای رفع مشکلات حقوقی شما در هر نقطه از ایران باشیم.این نوید را هم می دهیم که درصدد تعقیب و پیگرد قضایی سوء استفاده کنندگان و عاملان این موضوع و ایجاد بستری امن برای شما همراهان صدای وکیل هستیم.

 

 

آدرس : تهران میدان انقلاب خیابان جمال زاده جنوبی پلاک39 ساختمان صدف طبقه دوم 

تلفن : (6 خط ویژه) 02166567311                                

وکیل سرپرست : 09352943060  (هزینه مشاوره 120 هزارتومان)

ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت داریدdocument.getElementById(‘cloak8f1974de5b5dbb6c9ef304c209697cb5′).innerHTML=”;var prefix=’ma’+’il’+’to’;var path=’hr’+’ef’+’=’;var addy8f1974de5b5dbb6c9ef304c209697cb5=’info’+’@’;addy8f1974de5b5dbb6c9ef304c209697cb5=addy8f1974de5b5dbb6c9ef304c209697cb5+’Sedayevakil’+’.’+’com’;var addy_text8f1974de5b5dbb6c9ef304c209697cb5=’info’+’@’+’Sedayevakil’+’.’+’com’;document.getElementById(‘cloak8f1974de5b5dbb6c9ef304c209697cb5′).innerHTML+=’‘+addy_text8f1974de5b5dbb6c9ef304c209697cb5+’‘;

صدای وکیل را در صفحات اجتماعی دنبال کنید

کلیه حقوق این وبسایت برای دارندگان آن محفوظ می باشد

طراحي و سئو وب سايت با توسط Razhur.com

آمار بازدید سایت

اگر روابط بین مرد و زنی که به سن بلوغ رسیده‌اند از طریق شرعی آن یعنی جاری شدن صیغه نباشد، رابطه ی نامشروع است که این رابطه شامل کافی شاپ، چای خوردن و قدم زدن در پارک هم  میباشد که البته عموما جوان‌ها از آنان بی اطلاع هستند.

رابطه نامشروع از جمله جرایمی است که قانون مجازات آن را جرم دانسته و برایش مجازات تعیین کرده است، رابطه نامشروع یکی از جرایم منافی عفت میباشد که نیازی به شاکی خصوصی ندارد.

یعنی جرم رابطه نامشروع به دلیل اینکه موجب برهم زدن نظم جامعه میشود، جزء جرایم غیرقابل گذشت میباشد و در صورتیکه شاکی خصوصی نداشته باشد و یا رضایت بدهد، مجازات فرد از بین نمیرود.

مثلا اگر مردی مرتکب رابطه نامشروع شود و همسرش گذشت کند، مجازات مرد ساقط نخواهد شد ولی ممکن است مجازات کمتری در نظر گرفته شود.

انجام کاری که خلاف عفت عمومی و ناسازگار با عفت عمومی باشد نیز جرم است مثلاً پوشش غیراسلامی در کشورهای اروپایی جرم نیست زیرا خلاف رویه جامعه رفتار نشده است اما همین عمل در کشور ما جرم است و با آن برخورد می‌شود زیرا جامعه آن را قبول نمیکند و خلاف عفت عمومی است.

چگونه رابطه نامشروع را ثابت کنیم

به همین دلیل رابطه نامشروع به معنای رابطه جنسی نمیباشد بلکه اگر کاری خلاف عفت عمومی باشد و جامعه آنرا قبول نکند نیز رابطه نامشروع است. مثلا پسر و دختری که میان آنها صیغه محرمیت خوانده نشده باشد و در یک خانه باشند، مرتکب رابطه نامشروع شده اند.

یکی از مواردی که زن میتواند از شوهر خود طلاق بگیرد، اثبات عسر و حرج و یا ازدواج شوهر بدون اجازه زن و یا رابطه نامشروع است.

در بسیاری از موارد مردانی که ازدواج کرده اند، مرتکب رابطه نامشروع میشوند. مثلا آقایی که ازدواج کرده است با یکی از همکاران خود که خانم میباشد، بعد از ترک محل کار خود به کافی شاپ میروند و یا به منزل او میرود و ساعاتی را با او میگذراند.

در صورتیکه زن بتواند این موارد را ثابت کند، حق طلاق خواهد داشت.

 

در بسیاری از موارد اتفاق میفتد که خانمی بعد از اینکه ازدواج کرد، با یکی از همکاران مرد خود رابطه نامشروع برقرار میکند و یا مرتکب عمل زنای محصنه میشود.

در صورتیکه شوهر این خانم بتواند رابطه نامشروع و یا زنا را اثبات کند، ارتباطی با سهم الارث خانم نخواهد داشت.

مثلا مردی از همسر خود به جرم رابطه نامشروع شکایت میکند. بعد از رسیدگی در دادگاه، اثبات میشود که خانم رابطه نامشروع داشته است.

در این میان شوهر فوت میکند و یک خانه و یک ویلا از خود بجا میگذارد. زمانیکه وراث قصد تقسیم ارث را داشته باشند، با وجود اینکه همسر ایشان رابطه نامشروع داشته است ولی از شوهر خود ارث خواهد برد.

زمانیکه مرد و زن عقد میکنند، مهریه در سند ازدواج مشخص میشود. در طول دوران زندگی و یا زمانیکه مرد قصد دارد زن خود را طلاق بدهد، زن میتواند مهریه خود را به صورت کامل دریافت کند.
گاهی اوقات زنان در زندگی مشترک با مردان زیادی در ارتباط هستند و یا رابطه نزدیکی و نامشروع دارند.

مرد تصمیم میگرد که به دلیل اینکه همسرش رابطه ی نامشروع دارد، او را طلاق بدهد.

حتی اگر زنان نیز رابطه ی نامشروع انجام داده باشند و یا حتی رابطه جنسی آنان با مردان دیگر ثابت شود، بازهم مهریه به آنان تعلق میگیرد. یعنی اگر مردی به خاطر رابطه ی نامشروع زنش بخواهد او را طلاق بدهد، باید مهریه او را بدهد.

انجام هرگونه عملی که با عفت عمومی جامعه در تعارض باشد، رابطه ی نامشروع میباشد. مثلا در صورتیکه پسر و دختری با هم دوست باشند و میان آنها با ارسال پیامک، حرف های مبتذل و مستهجن رد و بدل شود، رابطه نامشروع تلقی میگردد.

یعنی رابطه ی نامشروع به معنای رابطه جنسی نیست و معاشرت میان دو نفر نیز ممکن است رابطه ی نامشروع باشد.

ولی زنا، به معنای داشتن رابطه جنسی و عمل دخول میان زن و مرد میباشد و کاملا با رابطه نامشروع تفاوت دارد.

مجازات زنای محصنه صد ضربه شلاق حدی میباشد ولی مجازات رابطه ی نامشروع تا نود و نه ضربه شلاق تعزیری میباشد.

بعضی از افراد گمان میکنند که اگر زنی با مرد غریبه رابطه ی نامشروع داشته باشد، دیگر نمیتواند از شوهر خود نفقه گذشته خود را مطالبه کند.

ولی رابطه ی نامشروع و نفقه هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارد. یعنی حتی اگر شوهر بتواند رابطه نامشروع همسرش را اثبات کند، اگر زن بخواهد، میتواند نفقه گذشته خود را از شوهر مطالبه کند.

در صورتیکه مردی بتواند رابطه ی نامشروع همسر خود را اثبات کند و سپس بخواهد همسر خود را طلاق بدهد، زن از حقوقی مانند اجرت المثل و شرط تنصیف دارایی محروم میماند.

در حالت کلی اگر مرد بخواهد زن خود را بدون دلیل طلاق بدهد، باید تا نصف اموال خود و اجرت المثل را به زن پرداخت کند.

ولی اگر طلاق از طرف مرد به دلیل ناشزه بودن و تخلف زن در زندگی زناشویی باشد، دیگر این دو حق به زن تعلق نمیگیرد.

در موارد بسیاری اتفاق میفتد که زنان شوهردار به دلیل اینکه نمیتوانند از شوهر خود طلاق بگیرند منزل مشترک را ترک میکنند و در منزل دیگری سکونت میکنند و سپس مرتکب رابطه ی نامشروع با مردان دیگری میشوند.

در این موارد مردان میتوانند با اثبات اینکه همسرشان منزل مسکونی را ترک کرده و مرتکب رابطه ی نامشروع شده است، اجازه ازدواج مجدد را از دادگاه بگیرند.

اجازه ازدواجی که در این مورد دادگاه به مردان میدهد، موجب این نخواهد شد که زنان بتوانند به دلیل ازدواج مجدد شوهرشان، طلاق بگیرند.

 

سلام سوال داشتم شواهد رابطه نامشروع مرد اگه صدای ظبط شده توسط برنامه تلفن همراه که توسط زن نصب شده باشد وکاملا به غیر عرف بودن مکالمهتشان وعیاش بودن طرفین اشاره دارد سند قابل قبول ومحکمی میباشد(البته مدارک دیگری نیز هست مثل عکس از صفحه چت که داشتن ) برای گرفتن نصف اموال و مهریه؟زمان بری این شکایت تا گرفتن طلاق و حق وحقوق چقدر است؟بینهایت لطف میکنین راهنماییم کنین.

صدای ضبط شده و عکس دلیل محسوب نمیشود و صرفا اماره است.

سلام کسی میداند ایا میتوان از رابطه نامشروع پدر همسر شاکی شد چون تمام پیامکهای عاشاقانه اش به یک زن شوهر دار را اشتباهی فرستاده بدست من رسیده است

سلام رابطه نامشروع که در حد نشستن در کافی شاپ بوده وجرم آن ۲سال تبعید اجباری و۹۹ ضربه شلاق بوده وشلاق اجرا شده وتبعید بعد از فرار به ۵۰۰هزار تومان جریمه تبدیل شده ،آیاسوپیشینه محسوب میشود؟ممنونم

سلام میخواستم بدونم عکس با زن سرلخت ک در مجلس خانوادگی گرفته شده و شوهر زن هم از عکس خبر داشته رابطه نامشروع محسوب میشود؟نامزد بنده سر اون عکس از من به جرم رابطه نامشروع شکایت کرده شوهر زن و زن حاضرن در دادگاه بگویند ک خودشان اونجا بودن و این عکس گرفته شده

چند سالی است که متوجه رابطه ی نا مشروع شوهرم هستم طوری که وقتی سر کار بودم و یا به منزل خانواده ی خودم می رفتم هنگامی که بر می گشتم متوجه می‌شدم که کسی را به منزل آورده حتی یک بار یک مقدار موی جمع شده ی یک خانم را هم در منزلشان پیدا کردم و پیامک های طرف مقابل که متاسفانه شوهر ایشان دوست صمیمی شوهرم بود را خواندم و از آنها عکس گرفتم که شوهرم متوجه شد و همه را پاک کرد و با ادعای یکی از همسایه ها متوجه شدم که به منزلمان آمدو رفت دارد حتی کلید منزل را هم دارد اما متاسفانه نتوانستم ثابت کنم اما صدای خودم و آن شخص را را که اعتراف کرده ضبط کرده ام ، شوهرم به کل منکر کارهایش شد مانده ام که با دو تا بچه چه کنم اما دلم اصلا با او صاف نمی شود و بهش اطمینان ندارم لطفاً کمکم کنید

سلام اگه فیلمی از زن خودش خبرنداشته باشه بگیرن دررابطه بارابطه نامشروع حکمش چیه ؟نه اس ام اس حرف زده بشه نه فضای مجازی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام

چگونه رابطه نامشروع را ثابت کنیم

ایمیل

وبسایت


ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


با همه گیر شدن استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بدیهی است ارتکاب جرم نیز در آن و از طریق آن، روز افزون خواهد شد یکی از معضلات این روز ها که بنیان خانواده ها را سخت تهدید می کند رابطه نامشروع و خیانت از طریق شبکه های اجتماعی است. به نظر می رسد این شبکه ها خیانت را برای مستفدین تسهیل کرده است به گفته سرپرست دادسرای ارشاد تهران ۶۰ درصد روابط نامشروع از فضای مجازی شروع شده است. در این مختصر فارغ از چرایی شیوع روابط نامشروع در فضای مجازی، فقط از حیث حقوقی جرم نامشروع برای متاهلین از طریق شبکه های اجتماعی و مخابراتی (تلفنی و پیامکی) بررسی می شود.

بر طبق ماده ۶۳۷ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی: « هرگاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل ‌یا مضاجعه شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه‌کننده تعزیر می‌شود.»

این ماده یکی از چالش برانگیزین مواد حقوقی است که منجر به تفسیرهای گوناگون و آراء متناقضی شده است این سوال جدی در مورد این ماده وجود دارد که تعریف رابطه نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا چیست و محدوده آن کجاست؟ مثال های که در ماده مذکور از سوی قانونگذار زده شده است از باب نمونه است و همگی دلالت بر ارتباط فیزیکی و جسمانی زن و مرد دارد. تقبیل به معنای بوسیدن است و مضاحجه به معنی هم آغوشی است.

و منشاء اختلاف این است که عملی که منجر به رابطه نامشروع می شود (عنصر مادی جرم) می بایستی صرفا تماس فیزیکی و جسمانی باشد؟

نظر حقوقدان ها و قضات در این مورد بسیار متناقض و متفاوت است. در جلسه نقد رای دادگاه تجدید نظر استان تهران که در بهمن ۱۳۹۴ تشکیل شده است نظر اکثریت قضات حاضر در جلسه چنین بوده است که با توجه به “یا” که در متن ماده آمده است روابط نامشروع متفاوت از عمل منافی عفت غیر از زنا است و رابطه نا مشروع نیازی به تماس فیزیکی ندارد و هر برقراری ارتباطی که محتوای آن برخلاف شرع باشد بین زن و مرد نامحرم را شامل می شود. اداره حقوقی قوه قضاییه هم در طول سالیان نظرات متفاوتی در مورد مصداق رابطه نامشروع اظهار کرده است مثلا به این که نظر اداره حقوقی توجه کنید که خود گویای همه چیز است.

چگونه رابطه نامشروع را ثابت کنیم

نظریه مشورتی۷/۳۰۲۲ :«صرف تنها بودن زن و مردی در یک جا نمی تواند از مصادیق رابطه نامشروع یا اعمال منافی عفت به شمار آید.»

نظریه مشورتی۷/۳۴۹۲ مورخ ۸۸/۶/۸ :«ارتباط تلفنی از مصادیق رابطه نامشروع دانسته شده و طبق قانون مجازات قابل پیگرد است.»

نظریه مشورتی ۷/۹۳۷ مورخ ۹۲/۵/۲۳ :«صرف در خلوت بودن با نامحرم در قانون جرم شناخته نشده اعم از این که در منزل یا داخل وسیله نقلیه یا هر جای دیگری باشد زیرا به موجب ماده ۶۳۷ رابطه نامشروع یا عمل منافی عفت از قبیل تقبیل و مضاجحه مثال زده شده است.»

اما رویه فعلی بیشتر دادگاه ها در خصوص این ماده این است که رابطه نامشروع محدود به اثبات تماس فیزیکی و جسمانی نیست گرچه هنوز قلیلی از قضات محترم معتقدند که جرم انگاری برای رابطه نامشروع غیر جسمانی بین زن و مرد در فضای مجازی نشده است.

بر طبق ماده ۳۰۶ قانون آیین دادرسی کیفری اصلاحی ۹۴/۳/۲۴ رسیدگی به جرم عمل نامشروع و عمل منافی عفت مستقیما در صلاحیت دادگاه است و نه دادسرا .

ماده ۳۰۶ قانون آیین دادرسی کیفری: « به جرائم زنا و لواط و سایر جرائم منافی عفت به طور مستقیم، در دادگاه صالح رسیدگی میشود.

تبصره- منظور از جرائم منافی عفت در این قانون، جرائم جنسی حدی، همچنین جرائم رابطه نامشروع تعزیری مانند تقبیل و مضاجعه است »

با این وصف اگر کسی از همسرش بابت جرم رابطه نامشروع جنسی و جسملنی (مثل بوسیدن، در آغوش گرفتن و …) شکایت دارد می بایستی مستقیما به دادگاه به جهت اعلام جرم و شکایت مراجعه کند و اگر مدعی رابطه نامشروع غیر جسمانی مثل پیامک تلگرام و … باید به دادسرا مراجعه کند.

بر طبق ماده ۲۴۱ قانون مجازات اسلامی: «در صورت نبود ادله اثبات قانوني بر وقوع جرائم منافي عفت و انکار متهم هرگونه تحقيق و بازجويي جهت کشف امور پنهان و مستور از انظار ممنوع است. موارد احتمال ارتکاب با عنف، اکراه، آزار، ربايش يا اغفال يا مواردي که به موجب اين قانون در حکم ارتکاب به عنف است از شمول اين حكم مستثني است.»

البته باید توجه داشت اگر شکایت شاکی خصوصی مثل همسر وجود با وجود ادله وجود داشته باشد، دادگاه متهم را احضار می کند و برگ اظهارات متهم را که حاوی سوال و جواب های دادگاه در خصوص اتهام انتسابی است را پر می کند.

اگر دلیل رابطه نامشروع ارتباط تلفنی و پیامکی از سوی شاکی اظهار شده باشد دادگاه یا دادسرا می تواند از اپراتور مربوطه تلفن همراه، اطلاعات (داده های) مربوط به تماس های تلفنی و پیامک های متهم را به جهت بررسی اخذ کند.

در این زمینه بسیار سوال می شود که چطور می توان پرینت تلفن همراه همسرم را بگیرم در این خصوص باید گفت که اطلاعات تماس و پیامک همسر اطلاعات شخصی محسوب می شود و فقط به تشخیص دادگاه یا دادسرا برای کشف جرم است که می توان اصطلاحا پرینت آن را از طریق استعلام اخذ نمود.

بر طبق مواد ۶۶۷ و ۶۶۸ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲، اپراتورهای تلفن همراه موظفند اطلاعات را تا ۶ ماه ذخیره کنند بنابراین اطلاعات تماس یا متن پیامک های مربوط به ۶ ماه قبل معمولا نگهداری نمی شود.

توجه داشته باشید که پیامک و تماس های تلفنی اماره برای تشخیص جرم رابطه نامشروع و تقویت علم قاضی برای صدور حکم محکومیت می باشد.

اما در خصوص شبکه های اجتماعی موضوع کمی متفاوت است با این توضیح که داده های شبکه های اجتماعی مثل تلگرام داخلی نیستند که دادگاه بتواند از آن ها استعلام نماید پلیس فتا نیز از طریق هک یا به دست آوردن رمز شخصی یک نفر می تواند اطلاعات مربوط به آن را بدست بیاورد لذا اگر دلیل شخصی برای رابطه نا مشروع همسرش صرفا تلگرام می باشد بدون این که اطلاعات از آن داشته باشد یا اسکرین شات و عکس گرفته باشد در صورت عدم همکاری متهم، اطلاعات رابطه نامشروع از طریق تلگرام او قابل به دست آوردن نیست و محاکم معمولا در این خصوص برای جرم رابطه نامشروع همکاری نمی کنند ولی مواردی دیده شده است که شاکی توانسته به طریقی اسکرین شات و پرینتی از محتوی تلگرام همسر که نشان دهنده رابطه نامشروع او بوده را به دست بیاورد و به دادگاه بدهد و دادگاه نیز متهم (همسر) را احضار کرده است و او با دیدن آن ها تلویحا اقرار کرده است.

برای مشاوره حقوقی با وکیل مجرب در دعاوی رابطه نامشروع با ما تماس بگیرید.

سلام آیا میشود حتی شماره ای از همسر نداشت از او شکایت کرد به جرم ارتباط تلفنی با کسی .همسر در خانه پدرس زندگی کند

سلام؛ جرم رابطه نامشروع نیازمند دلیل است.

اگر خانمی سالها تنها نان آور خانه باشد و.همسرش بدون مشکل جسمی بیکار در خانه باشد و فقط از حقوق همسر برای مخارج زندگی و.فرزنداستفاده کند و در ضمن سلامت جسمی هم برای برقراری روابط زناشویی با همسرش نداشته باشد زن حق دارد خیانت کند یا خیر ؟و چنانچه مرتکب خیانت شود مجازتش چیست ؟

با سلام
در نظر قانون مطالبی که گفتید مجوزی برای خیانت نیست و در صورت ارتکاب جرم و اثبات آن توسط شوهر جرم رابطه نامشروع محقق می شود. اگر زندگی آنچنان برایتان دشوار شده که غیر قابل تحمل است بهتر است که به جدایی فکر کنید تا خیانت
موفق باشید

سلام اگر همسر فقط مال و پولی که شامل مستثنیات دین است داشته باشد و در عقدنامه مهریه عندالاستطاعه ای باشد که بعدا در دفتر ثبت اسناد به عندالمطالبه تصحیح شده باشد مطالبه مهریه به چه صورت خواهد بود؟

سلام؛ به طور کلی چه مهریه عندالاستطاعه باشد و یا عندالمطالبه وصول مهریه از مستثنیات دین ممکن نیست.

سلام.پسری هستم که پنج سال پیش با دخترخانمی آشنا شدم و بهشون گفتم قصدم از این رابطه ازدواج و وابستگی و عشق هست ، بعد از مدتی قبول کرد و قسم خورد تا آخرش باهام بمونه، رابطمون بالا و پایین و خوبی و بدی داشت اما خوشبخت بودیم و تا سه چهار سال اول نگران بود یروزی تنهاش بذارم و برم اما از وقتی که خیالشو راحته راحت کردم که مال خودشم داره اذیتم میکنه و از وقتی که رفت دانشگاه میگه نمیخوامت و ما به درد هم نمیخوریم، درصورتی که من وابستگی شدید بهش دارم و نمیتونم جز این دختر کسیو بخوام.منم بهش گفتم همه چیزو به خونوادت میگم که چجوری با زندگیم بازی کردی و… دیروز بهم گفت رفته به جرم تهدید ازم شکایت کرده. میخواستم بدونم چیکار باید بکنم و شکایت به کجا میرسه؟ آیا منم میتونم به جرم بازی کردن با احساساتم (چون قبلش هیچ دختری توی زندگیم نبود و حتی دستم به نامحرم نخورده بود) ازش شکایت کنم؟ لطفا راهنماییم کنید که چیکار کنم . ممنونم

سلام
حسب قانون هیچ کس را نمی توان اجبار به ازدواج با دیگری کرد حتی اگر تعهد داده باشد. بدیهی است در صورت مزاحمت و تهدید حق شکایت برای ایشان باقیست

سلام اقایی هستم که در یک شرکت از ساعت شش صبح تا هفت غروب کار میکنم تازگی متوجه شدم همسرم از طریق دایرکت اینستاگرام با یکی از اشنایان مرد چت میکنن و اون اقا راهای خودکشی و … جلوی پای همسر من میزاره که از من جدا بشه و همسرهم با اون اقا همکاری میکنه و زندگی رو برای من زهر کرده
من مچشو گرفتم و اینستاشو دیدم و تونستم از دایرکتاشون اسکرین شات بگیرم و همشونو دارم ایا با این اسکرین شات ها میتونم همسرمو به خیانت متهم کنم و ازش جدا بشم؟اگ جدا بشم باید مهریه هم بدم اگ خیانتش ثابت بشه؟
خیلی ممنون

سلام
توجه داشته باشید که اثبات رابطه نامشروع ارتباطی به کاهش یا از بین رفتن مهریه ندارد

سلام چن مدتیه یکی از دوستانم تو فضای مجازی — چت و—– تصویری میکنه ایا مجازاتی هم داره چون متاهله

سلام
بله رابطه نامشروع است

سلام خسته نباشید
مدتی است همسرم منو ترک کرده (قهرکرده) رفته خونه پدرش.
من نه مشکل اعتیاد دارم نه یه خونه اجاره ای هستیم و اجارشو میدیم سرکارم میرم
۱- با این اوصاف زن من میتونه همینطوری منو ترک کنه بره؟
۲-من میتونم به صورت قانونی برشگردونم سر خونه زندگیش؟
۳- باید شکایت کنم؟؟

سلام
دادخواست تمکین بدهید

سلام
همسرم به مدت یک هفته به ماموریت رفت و اجازه ی همراهی من را نداد،بعد از یک هفته که آخر هفته به منزل بازگشت تا باز برگردد متوجه شدم که در چت روم های مختلف با دخترهای بسیاری مکالمه داشته و عکسهای —- آنها در سابقه ی گوگل کروم پیدا کردم میخواستم ببینم جرم ایشان چه میباشد؟

سلام
در صورت اثبات جرم رابطه نامشروع است

با سلام پسری ۱۸ ساله از استان خوزستان هستم بنده دوماهی با دختری دوست بودم و قرار بود تا اخر باهن باشیم قول ازدواج بهم دادیم یکروز او از مدرسه فرار کرد و من او را به خانه اوردم که در اخر پرده بکارت او را پاره کردم ولی خودش هم راضی بود حالا میخام بدونم جرم رابطه نامشروع با رضایت طرفین چجوریه ؟؟چه مجازاتی داره ؟؟؟؟؟

سلام
باتوجه به رضایت دختر رابطه نامشروع است و نه تجاوز.

سلام خسته نباشید من ۶ماهه که عقد کردم بعد الان ۲هفته میشه که با خانومم قهرم و خونه پدرشه و میگ نمیخامت بعد امشب از پیج اینستاگرامش متوجه شدم که دوست پسر سابقشو ک وقتی بامن ازدواج کرد کات کرد باهاش فالو کرده دارن همدیگرو دنبال میکنن ولی دزصورتیه ک هنوز جدانشدیم…من میتونم از اینکع همدیگرو فالو کردنو هنوز زنه منه شکایت کنم؟؟

چگونه رابطه نامشروع را ثابت کنیم

سلام
صرف فالو کردن باعث اثبات رابطه نامشروع نیست.

سلام خسته نباشید
من همسرم قهر کرده بود درخواست تمکین دادم ولی بازم بر نمیگرده خانوادشم حمایتش میکنن نمیزارن بیاد
راه قانونی دیگ ای نیست؟چطوری برگردونم همسرمو؟

سلام وخسته نباشید.
من سالها پیش با دختر خانم دوست بودم بعدش به دلیل خیانت بهم زدیم.
بعدش گاهی اوقات با هم حرف میزدیم حتی بعد از ازدواجش ولی فقط در حد حرف زدن بوده.
اما بعد از مدتی رابطه رو کاملا قطع کردم و هیچ شماره ای از ایشون نداشتم تا ۴ ماه پیش که توی تلگرام بهم پیام داد و گفت داره عروسی میکنه با همون آقا.
دوباره تا ۳ ماه حرف نزدیم و بعد از ائن ۲ دفعه دیگه حرف زدیم بیشتر توی تلگرام و کمی هم اس ام اس.
حالا شوهر این خانوم فهمیده و بهم زنگ زده گفته ازت شکایت میکنم.
من میخوام بدونم با توجه به اینکه اول اون خانوم پیام داده و فقط ۳ بار حرف زدیم و این رابطه یک طرفه نبوده واینکه توی پرینت تلفن مشخصه که ابتدا اون خانوم اس ام اس داده تا چه حد محکوم میشم؟
اصلا میتونه شکایت کنه؟

سلام
در هر صورت اگر شوهر بتواند ارتباط نامشروع شما را در فضای مجازی اثبات کند که البته مشکل است جرم رابطه نامشروع است و فرقی نمی کند چه کسی اول پیام داده.

سلام همسر من حدود چند ماه پیش فرزند یک ماهه من را با قرص سقط کرده
ایا پزشک قانونی میتواند تشخیص بدهد چون برای چند ماه پیش بوده و اگ ثابت بشه حکمش چیه؟

سلام
اگر تعمداً سقط جنین شده باشد جرم است.

باسلام .یک ماه پیش از همسایمون رفتم ابزار برقی بگیرم .ازشون پرسیدم ک شوهرتون خونه هست یا نه گفتن نه .بعدش وسایلو گرفتم دوساعت دگ بهش تحویل دادم.از روز بعدش دیدم شوهرش بهم زنگ زد گفت رفتی دم درمون و به خانومم گفتی اگ شوهرت نباشه بیا شبو باهم باشیم ،بعدش این حرف همه جا پیچید و آبرومو بردن .پدر اون خانوم هم هی زنگ میزنه منو تهدید ب مرگ میکنن .لطفا راهنمایی کنید (البته قبل این ماجرا من میدونستم ک این خانوم با یک نفر رابطه داره ولی به کسی نگفتم و آبروشو نبردم .این خانومه از ترس آبرو رفتنش آبروی منو برد تا زبونم کوتاه باشه)

سلام
اگر داستان آنگونه است که شما تعریف کردید می توانید از طریق تهدید یا افترا شکایت کنید.

سلام
وقت به خیر
ایا پلیس فتا امکان رد یابی اکانت حذف شده رو بر اساس پیام باقی مونده داره ?تلگرام نسخه اصلی نبوده loopy بوده که نسخه خارجی بوده و سرور ایران نیست ,با از بین بردن گوشی چطور تاثیر داره ?

سلام
همانطور که می دانید پلیس فتا دسترسی به سرورهای تلگرام ندارد.

سلام
ببخشید من با شخصی اشنا شدم کگفتن مجردن با هم در تلگرام چت کردیم در حد چند روز ایشون به صراحت چندبار اشاره کردن مجردن،بعد از اکانت دیگه به من پیغام دادن و کلی فحاشی و گفتن همسرشون هستن و به فتا شکایت کردن و پیگیرن،
حالا سوال من این هست با توجه به حذف اکانت از جانب من که فقط ایدی داشت با توجه به پیغام هایی که حذف نکردم و تلگرام من نسخه اصل نبود اما پیام رسان خارجی بودن ک سرور ایران نیست امکان پیدا کردن اکانت من هست ?اگه ای پی من معلوم بشه و علیه من شکایت بشه چطور بهم اطلاع میدن ?با توجه به فحاشی این خانم ک من پیغامهاشون رو فوروارد کردم و دارم میتونم منم شکایت کنم ،ایدی نداره ولی فعلا دلیت نکرده ،بعد این اقا گفتن مجردن میشه علیه ایشون شکایت کرد ?از اقا اسکرین شات دارم

سلام
در همین حد که شما می فرمایید قابلیت اثبات ندارد.

ممنون از پاسخگویی منظورتون این هست که ایدی قابل شناسایی نیست ?چون در بعضی سایتهای همکاران شما نوشته شده اگر تلگرام دلیت بشه ولی پیغام طرف مقابل را داشته باشیم و پیگیری کنیم فتا میتونه ایدی رو پیدا کنه

سلام
شخصی منو تهدید کرده که ازم به فتا شکایت کرده ،میتونم در سیستم ثنا ثبت نام کنم تا احیانا اگر واقعا شکایت کرده بود احضاریه درب منزل نیاد ،نمیخوام خانواده بفهمن،مشکلی پیش نمیاد که بدون داشتن پرونده ثبت نام کنیم ?

سلام
می توانید در ثنا ثبت نام کنید و نیاز به داشتن پرونده جاری نیز ندارد

سلام من همسرم یک ماه که قهر کرده رفته خونه باباش دلیلشم نمیدونم سر یه جر و بهث گزاشت رفت ولی من قبلا متوجه رابطه تلفنی اون با کسی شده بودم بعد چند مدتم تو تلگرام با کسی چت میکرد من میتونم تو داداگاه شکایت کنم چون رفته دادخواست داده

سلام
مهم اثبات رابطه نامشروع است وگرنه صرف شکایت کردن آسان است

سلام من حدودا یکسال قبل بنا به دلایلی تلگرام خانمم را روی گوشیم نصب کردم اما بعد از سه هفته حذفش کردم که فقط از چند پیامش اسکرین شات گرفتم با دوستاش که الان با اختلافاتمان اون اسکرین شاتها رو براش فرستادم از من شکایت کرده که تلگرامشو داشتم عکسهای دوستام داخلش بوده و … ایا میتونه اثبات کنه من تلگرامشو تو گوشیم نصب داشتم

سلام خیر

سلام
تشکر بابت اینکه وقت میزارید و پاسخگو هستید
ببخشید با مطالعه پاسخها به این نتیجه رسیدم که با حذف تلگرام و نسخه های مشابه از نوع خارجی امکان ردیابی وجود ندارد ،اما در سایت دیگری همکارانتون نوشته بودن که با داشتن پیام امکان ردیابی توسط فتا هست ،دلیل این تفاوت چی میتونه باشه ?

سلام
امکان دسترسی به سرور های تلگرام در ایران وجود ندارد.

سلام من با پسری دوست بودم پدر ومادر هردوتامون درجریان رابطمون هستن و واقعا تصمیم به ازدواج داشتیم یه روز تو ماشین کنار هم خوابیدیم پتو رومون بوده امنیت اخلاقی گرفتمون تعهد گرفت الان شناسناممو خواهرم اورده ازادم کردن اما شناسناممو گرفتن گفتن با مادرم باید برم بگیرم من بیست سالمه اون اقا بیستو دوسال خواستم ببینم روزی که مامیریم شناسنامه رو بگیریم دلیل گرفتمونو به خانواده ها میگن یا فقط میخوان ببینند در جریان ارتباطمون بودند یا نه ؟واینکه من چه جوابی باید بگم اگه پرسش کردند ؟ممنون میشم جواب بدید

سلام
احتمال فراوان در حضور خانواده تعهدی از شما برای تکرار نکردن خواهند گرفت.

خسته نباشید میخواستم بدونم اگر در تلگرام اکانت حذف بشود امکان پیگیری پلیس فتا وجود دارد؟

سلام
خیر

سلام امكان برگرداندن چت هايي كه تو واتس آپ شده هست؟

سلام
خیر

سلام وقت بخیر ، من چند وقته متوجه شدم پدرم با زن شوهر داری رابطه دارن ، رابطه تلگرامی ، تلفنی و حضوری.
من از گوشی ایشون فیلم برداری کردم و از صفحه چتشون توی تلگرام فیلم دارم و علاوه بر اون پدرم برای ایشون پول واریز میکنه ، ینی هم فیلم از چت تلگرامشون دارم ، هم میشه پیرینت حساب ازشون گرفت ، حالا با توجه به این داشته ها ،میشه ثابت کرد دارن خیانت میکنن؟!
تنها مشکل اینه که خطی که تلگرام دارن به اسم خودشون نیست ،اما میشه اثبات کرد که دست ایشون بوده ( پدرم) و در پیام های تلگرامی به صراحت گفته شده که چه اتفاقاتی افتاده ، و ایشون سابقه خیانت هم دارن. و اینم قابل گفتنه که ما از ایشون میترسیم ، تا حالا چند بار تهدید به کشتن کردن ، حالا اگر ما شکایت کنیم با توجه به داشته هامون ، ایشون باز داشت میشن ؟! یا خیر ، اگر جواب خیرهست ، ما باید چکار کنیم تا از نظر جانی چیزی ما را تهدید نکند
اگر میشه راهنمایی کنید ، ممنون برای سایت و گروه خوبتون .

سلام
با توجه به تجربه این سالهای وکالت این گونه تهدید های پدر جنبه عملی ندارد. احتمالا در منزل جناح بندی بر علیه پدر شده و فرزندان متمایل به مادر شدن و پدر در منزل به گونه ای تنهاست. بهتر است که فرزندان در دعواهای پدر مادر جانب داری کامل از یک طرف نکنند و در صدد اطلاح بین آنها باشند. یادمان باشد همانطور که فرزندان نیاز به محبت دارند پدر نیز نیاز به محبت دارد. انچه در خصوص تلگرام گفتید کافی برای اثبات رابطه نامشروع نیست

با سلام..
من استخدام یک شرکت شدم و برای کار به شهرستان رفتم الان بعد سه سال متوجه شدم ریس شرکت شماره تماس همسر بنده را از گوشیم ورداشته و به همسرم پیام داده من فلانیم من هوای اقاتون رو دارم که به همه چی برسه شما هوای منو داشته باشین همو ببینیم بیام خونتون و فلان.. خانمم جواب داده که این چه حرفیه شوهرم رفیق شماس نمیشه دیگه از این حرفا نزنید .. در پاسخ حرف همسرم گفتن پس به اقاتون بگید جول و پلاسشو جمع کنه برگرده پیشتون..و مزاحمتهای طولانی و.. الان متوجه شدم.. میخاستم بدونم چه کار میشه کرد..ایا پرینت پیامهای سه سال قبل در میاد.این‌وسط شکایت به کجا میرسه

سلام
بله اگر مزاحمت و یا توهینی و… شده است قابلیت شکایت وجود دارد. پیامک ها تا ۶ماه بیشتر نگهداری نمی شوند.

سلام
با تشکر از پاسخگویی شما …
اگه دختری (مجرد و سالم ) گناه ارتباط نامشروع خانوم دیگر رو که مشکلات جسمی و روانی شدید داشتند و دارند رو به گردن بگیره آیا حتما معاینه برای تایید ارتباط جنسی توسط قانون انجام میشه یا خیر و فقط مجازات میشن؟

سلام
در دادگاه و دادسرا اینگونه نیست که کسی بتواند در اصطلاح جرم دیگری را به گردن بگیرد

سلام
من با دختر عمه ام چند وقتی پیام می‌دادیم البته اون شروع کرده بود و بعد ک نامزدی بود و ازدواج کرد چند وقتی خبری ازش نداشتم تا اینکه بهم پیام داد چند باری ازم خواست بزم خونشون ولی من قبول نکردم ب بهانه هایی پیچوندم و چند باری اس ام اس بهم داد ک اگ بابات و اینا خونه نیستن من بیام خونتون ک من ی بار قبول نکردم و یه بار هم تو پیام ها ب جایی نرسید حرف هامون و تا یک روز ک اینقد اصرار کرد من رفتم خونشون و من و کشوند تو اتاق خواب و همون موقع شوهرش رسید و درگیر شدیم و الان دو ماه میگذره و میخواد شکایت کنه ب نظر شما میتونه چیزی اثبات کنه و اگر میتونه حکم من چیه؟؟؟؟

سلام
آنچه شما نوشتید رابطه نامشروع است و در صورت اثبات تا ۹۹ضربه شلاق تعزیری مجازات آن است.

میشه بگید چجوری میشه مانع از اثبات شد میشه راهنمایی کنید خواهش میکنم چجوری میتونم یجوری اینهارو نقض کنم

سلام من دوروز ی بود با یه دختر ۱۸ ساله چت میکردم وخودمم ۱۸ سالم واون ازم خوشش اومده بود من داخل پیامرسان سروش چت میکردیم که مامانش فهمید میتونه شکایت کنه

سلام
نگران نباشید

سلام سپاس از وقتی که میگذارید
خواهرمن شش ماهیه با شوهرش مشکل داره وشوهرش اونو از خونه بیرون کرده چون زیر سرش بلند شده بود
جدیدا در هفته گذشته خواهرم با پسر مجردی در اینستاگرام چتی بسیار مختصرکرده بود و شوهرش نمیدونم از طریق گوشی قبلی خواهرم که وقتی بیرونش کرده بود ازش گرفته بود یا از طریق هک وارد اینیستلش شده و به این چت دسترسی پیدا کرده ،اسکرین شات اون را بصورت استوری گذاشته روی پیج خواهرم
می خواستم محبت بفرمایید و راهنمایی کنید

سلام
سوال حقوقیاتان چیست؟

با سلام.حکم … چت و ارسال عکس از شبکه های اجتماعی با فرد متاهل درصورت اثبات چیست؟

سلام
جرم رابطه نامشروع

حکم جرم نامشروع از طریق فضای مجازی.فقط ۹۹ ضربه شلاق هستش؟

سلام ،از مردی که با همسرت ارتباط در فضای مجازی داشته،میتونم شکایت کنم،با مدارکی مثل عکس گرفتن از صفحات چت کردنشون،پیامهای تهدید هم به خودم ارسال کرده،

سلام
هم برای تهدید و هم برای رابطه نامشروع از هر دو نفر می توانید شکایت کنید.

سلام خسته نباشین

۸ ماه قبل روی موبایل شوهرم چت با زنان بدکاره رو دیدم و همچنین تعدای عکس نامناسب. می خواستم انها را سیو کنم ولی او فهمید و همه را پاک کرد. اما من باهاش وارد صحبت شدم که من همه این چت ها را دیدم و در همین حال صدای او را بی انکه بفهمد ضبط کردم و او هم در حال عصبانیت اقرار کرد که با زنهای بدکاره ارتباط دارد و همچنین شروع به دادن فحش های رکیک به من کرد. آیا این اقرار ارزش قانونی دارد و میشود علیه او اقدام در دادگاه اقدام کرد. این کار چه جرمی دارد؟
ب

سلام
به نظر ما صرف ضبط صدای شوهر که اقرار به رابطه نامشروع کرده کفایت نمی کند.

سلام.خسته نباشید.من دوشب پیش پیام هایی تو واتساپ و تلگرام شوهرم دیدم پیاما مال ….چت بود‌.تابهش گفتم همه رو پاک کرد و حتی تلگرامشو کلا حذف کرد و گفت ک فقط از سر کنجکاوی بوده ومیخواسته بدونه چجوریه و چیه.من شماره اون خانوم رو دارم حتی ای دی تلگرامشو.میشه راهنماییم کنید که ایا میتونم فقط از اون خانوم ک نمیدونم چندتازندکیو تاحالا بهم ریخته شکایت کنم؟؟!ممنونم

سلام خیر

سلام .من تو فضای مجازی مشغول کار بودم ک با زنی اشنا شدم ک فقط در فضای مجازی صحبت میکردی نه همو دیدیم نه چیز دیگ فقط تو فضای مجازی چت میکردیم ک این خانم از نظر سنی ۲۰ سال از من بزرگتر هست و وقتی داشت ازدواج میکرد دیگ ما ارتباط مجازیمون هم قط شد و بعد از مدتی بهم زنگ زد و گفت شوهرش پیامارو دیده ایا این کاری ک در زمان مجردی این خانم بین ما بود صحبت کردن در فضای مجازی جرم هستش بعد از متاهلی هیچ حرفی بین ما نبود

سلام
خیر نگران نباشید شوهر نمی تواند برای رابطه نامشروع قبل از ازدواج شکایت کند.

سلام
یکی از همکارای خانمم چند وقتی به من پیام میداد ولی نمیگفت متاهله و همه میگفتن جدا شده. بعد مشخص شد که متاهله. ما فقط پیام میدادیم و تلگرام ارتباط داشتیم . خط خانم به اسم شوهرش بوده . اون موقع شوهرش زنگ زد و فحش داد و صدای منو ضبط کرد . من فقط معذرت خواهی کردم و گفتم نمی دونستم متاهله. و نیگفتن جدا شده .بعد شوهره گفت بخشیدم . الان بعد سه سال اومده منو حضوری تهدید کرده و میگه یا باید از محل کارت بری ا میگم بکشنت. من چیکار باید بکنم؟ تو دادگاه من مقصرم‌؟

سلام
آنچه که بین شما اتفاق افتاده رابطه نامشروع است اما اثبات آن بعد از ۳ سال بسیار دشوار است، در ضمن تحدید هم بدیهی است که جرم است و قابلیت پیگرد دارد.

سلام همسر من با خانومی متاهل که گویا از شوهرش جدا زندگی میکنه رابطه تلگرامی داشتند و سالهاست گویا که این رابطه رو دارند .
وقتی من متوجه سدم قول دادند دیگه انجام ندهند اما باز من متوجه شدم رابطه دارند ،من فقط در حد تلگرامشون رو‌میدونم .
و اسکرین شات هم متاسفانه نگرفتم
میشه جوری که پای همسرم گیر نباشه از اون خانوم شکایت کنم ؟؟؟

سلام
خیر

سلام . با خانومی که قبلا” بمدت ۵ سال ارتباط جنسی (اقرار خودشون ) با دوست پسرشون در دانشگاه داشتند آشنا شدم نامبرده با ترفند خاصی شماره همراه من رو در محل کار گرفتندو متاسفانه بعد از مدتی با مزاحمت های شروع شده از طرف ایشون و ترغیب به داشتن ارتباط (تو فضای تلگرام وواتس آپ ) و دادن پیام من رو بسمت خودش جذب کردن . متاسفانه از این حربه تونستند فقط با تماس تلفنی که مبلغ چند میلیون تومنی به خاطرفورس ماژورو مشکلات زندگی بهشون قرض بدم . با این توضیح که فردا سفته بهم بدهند ، که بعد از آن زیر قول خودشون زدن . من هم با دادخواست از ایشون در شورا بردم ، نامبرده هم به پیامک های توی فضای تلگرام اشاره کرده که ما با هم صیغه موقت بودیم.این در حالی است که من روحم خبر از این ماجرا نداشته و نه مدت ونه اقرار من و هیچ و هیچ تاریخی هم وجود نداشته برای مدت صیغه . متاسفانه در شورافقط به استناد اسکرین شات اکتفا نموده و بدتر از همه در حکم صادره، وی رو همسر قانونی من خطاب کرده و اون هم معین نکرده از کی تا کی و پای چه مبلغی گذاشته بدون دلیل و متاسفانه پول اینجانب رو بنا به تشخیص خوده قاضی پای مهریه یا اجرت المثل (نمی دونم ) گذاشته . این در حالیست که تو حکم هم نوشته زوجیت وهم محرمیت ، در حالی که نه صیغه و نه کلمات عربی وفارسی و… بین ما بوده و …. چطور میتونم به پولم که رقم بالایی هست برسم .ممنون. جالبه تو شعبه شورا اجازه دفاع به من ندادن وقتی گفتم حاج آقا فضای مجازی یه نوع نرم افزار و حتی میتونه به بد افزار هم تبدیل بشه و مصداق کلاهبرداری است قبول کرد ولی امان از ادم های بی سواد شورای حل اختلاف که پا تو کار حقوق دان ها می کنند. وزندگی یه خانواده رو با این استدلاهاشون از هم می پاشند. حال بنظر شما در مهلت بیست روزه دفاع بکنم توی دادگاه بدوی رای تغییر می کنه یا نه . ممنون

با سلام من خانمی متاهل هستم .حدود یک سال پیش همراه دوستم برای خرید کفش خارجی به مغازه کفش فروشی اقایی که ادرسشون رو از طریق اکانت اینستاگرامشون که برای مغازه بود پیدا کرده بودیم رفتیم.البته من برای اینکه با پیج خصوصیم پیج مغازه ایشون رو فالو نکرده باشم یه اکانت خالی ایجاد کردم و این قضیه رو هم به همسرم گفتم.وقتی با دوستم رفتیم مغازه ایشون مدل مناسبی رو پسند نکردیم و ایشون از ما شماره تماس خواست که هر موقع بار جدید اومد بهمون اطلاع بده. خط تلفن دوستم به علت عدم پرداخت قبض مسدود بود و برای همین من شماره تماس دادم. چند روز بعد ایشون تماس گرفتن و اعلام کردن که از کفشایی که ما میخواسیم اومده و میتونیم برای انتخاب بریم مغازه شون.بار دوم که به مغازه ایشون رفتم کمی صحبت کردیم و از من راجع به شغلم پرسید و من که گفتم معلم هستم،متوجه شدیم که من معلم یکی از بچه های فامیلشون و همکار دختر عمه شون هستم و ایشون گفتن که اتفاقا برای خواهر زادشون دنبال معلم خصوصی برای پایه بعدی هستن و قرار شد خواهرشون با من برای این قضیه در تماس باشن. خواهرشون چند بار با خط ایشون با من در تماس بودن و من هم همینطور تا بتونیم راجع به ساعات و روزهای جلساتمون هماهنگی داشته باشیم .اما چون پدر شوهر من بسیار مریض حال و در بیمارستان بودن و ما مشغول تردد مکرر به جهت رسیدگی به ایشون در بیمارستان بودیم، اکثر جلسات از طرف من لغو میشد. البته چون تعطیلات بود و من با مدرسه جدیدی قرارداد بسته بودم و چون خواهر زاده ایشون از شاگردای مدرسه فعلی من نبود،بعد از کلی تماس با ایشون و این ور اونور کردن نتونستیم جلسات رو در مدرسه برگزار کنیم. و سر اینکه جلسات در منزل ایشون یا منزل ما برگذار بشه هم به توافق نرسیدیم و بعد از خرید کفش هم توسط من تقریبا تماسها قطع شد. کل این قضایا حدود یک و نیم ماه طول کشید. چند روز بعدش همسرم در گوشیم شماره ایشون و اکانت دوم من در اینستاگرام رو دید و کلی داد و بیداد که تو به من خیانت کردی. اما قبول نکرد که با ایشون تماس بگیریم تا همه چی مشخص بشه.حتی از من پرینت تماس خواست و من گرفتم و دادم بهشون .و بعد دو روز پرینت رو بهم برگردوند و دو تا شرط جلوم گذاشت که من دیگه بهت اعتماد ندارم یا باید مهریه تو ببخشی یا توافقی طلاق بگیریم. من سعی کردم دوباره اعتمادشو جلب کنم و کلی نازشو بکشم که فکر طلاق از سرش بیافته اما از من اصرار و از ایشون انکار. بعد ۸ ماه اواخر اردیبهش تصمیم به طلاق توافقی گرفتم اما ایشون زد زیر همه چی و گفت توافقی نداریم برو شکایت کن. الان هم همه جا با رکیک ترین وضعیت و لحن ممکن داره میشینه و میگه زنم بدوست پسر داره و به من خیانت کرده. میخواستم بدونم با یه پرینت میتونه ادعاشو ثابت کنه و اگهبتونه چه عواقبی برای من داره و اگه نتونه چه عواقبی برای اون داره؟

سلام خسته نباشید یک ماهیه که شماره های ناشناس زنگ میزنن به خانومم وقتی من گوشیو میگیرم میگن اشتباه گرفتیم و حتی پیامهایی دیدم تو فضای مجازی با پسرا رد و بدر میکردن که وقتی دیدم سریع همه رو پاک کرده و الانم میگه دوست ندارم و میخواد طلاق بگیره ایا مهریه بهش تعلق میگیره

سلام
بله

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وکلای مجرب و پایه یک گروه پارسای متخصص در پرونده های طلاق توافقی فوری، انحصار وراثت نامحدود، انحصار وارثت محدود، تقسیم ارث، طلاق از طرف زوج، طلاق به درخواست زوجه، مطالبه مهريه، توقيف اموال، تقسيط مهريه، تمکين، اثبات نسب، اثبات زوجيت، مطالبه نفقه زوجه، مطالبه نفقه فرزندان و فسخ نکاح می باشند . در صورت تمایل به اخذ مشاوره یا اعطای وکالت هموطنان مقیم تهران و کرج و همچنین ایرانیان مقیم خارج از کشور از طریق راه های ارتباطی معرفی شده در سایت با ما تماس حاصل نمایید

آدرس دفتر تهران

تهران فلکه دوم صادقیه بلوار آیت الله کاشانی بعد از بلوار ابوذر نرسیده به خیابان مهران پلاک ۹۱ ساختمان مهر طبقه چهارم واحد ۱۳

آدرس دفتر کرج

کرج سه راه گوهر دشت خیابان شهید بهشتی بین میثم ۸ و ۹ جنب رایتل ساختمان پاسارگاد ط۶ واحد ۱۱

وکیل پایه یک دادگستری استان اصفهان

09133940430

اصفهان روبروی دادگستری کل

خیانت و داشتن رابطه نامشروع یکی از اولین اتهام‌هایی است که همسران هنگام اختلاف یکدیگر را به آن متهم می‌کنند و در قانون نیز شکایتی با عنوان روابط نامشروع به رسمیت شناخته شده و از سوی قضات مورد رسیدگی و صدور حکم قرار می‌گیرد.رابطه نامشروع جزو دعاوی کیفری محسوب میشود.

 

چگونه رابطه نامشروع را ثابت کنیم

قانونگذار در ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی در بخش تعزیرات عنوان داشته : « هرگاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل ‌یا مضاجعه شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه‌کننده تعزیر می‌شود.»

لازم به توضیح است که رابطه نامشروع در موارد غیر از زنا تا ۹۹ ضربه شلاق مجازات مجازات تعزیری دارد، و در مواردی مثل زنا، یا زنا با شخص متاهل مجازات آن تبدیل به حد میشود، یعنی مجازاتی که در شرع بوسیله پیامبر برای مسلمانان آورده شده.

سوالی که ممکن است در اینجا پیش آید این است که محدوده تفسیر اعمال منافی عفت غیر از زنا چیست؟ آیا برای اثبات روابط نامشروع بایدتماس فیزیکی صورت گیرد؟

همانطور که در متن ماده مشاهده می کنید تقبیل (بوسیدن) و مضاجعه (هم آغوشی) است ولی این موارد صرفا به عنوان نمونه آورده شده.

در رویه هم قضات محترم اختلاف نظر هایی دارند که در نظریه های مشورتی که راجع به روابط نامشروع صادر شده در ذیل می بینیم:

نظریه مشورتی ۷/۳۰۲۲ : صرف تنها بودن مرد و زن در جایی نمی تواند از مصادیق روابط نامشروع واعمال منافی عفت باشد.

نظریه مشورتی ۷/۳۴۹۲: ارتباط تلفنی از مصادیق رابطه نا مشروع دانسته شده….

نظریه مشورتی ۷/۹۳۷: صرف در خلوت بودن با نامحرم در قانون جرم شناخته نشده اعم از این که در منزل یا داخل وسیله نقلیه یا هر جای دیگری باشد زیرا به موجب ماده ۶۳۷ رابطه نامشروع یا عمل منافی عفت از قبیل تقبیل و مضاجحه مثال زده شده است.

در حال رویه غالب دادگاه ها براین است که رابطه نامشروع محدود به تماس فیزیکی و جسمی نیست، هرچند که برخی قضات خلاف این قضیه را معتقدند.

شلاق در رابطه نامشروع غیر از زنا به این دلیل که حدی نیست و تعزیری می باشد به عنوان سو پیشینه موثر کیفری محسوب نمی گردد. اما در صورتی که محکوم به شلاق رابطه نامشروع زنا شوید تا دوسال سو پیشینه کیفری برای شما لحاظ می گردد.

چه محکومیت هایی سو پیشینه به حساب می آیند؟ 

بر خلاف تصور رایج باید این موضوع رو بدونید که زوجه بلافاصله بعد از عقد نکاح مالک مهریه می باشد، و تنهادر صورت وقوع تدلیسدر نکاح از جانب ایشان نکاح قابل فسخ است و مهریه تعلق نمی گیرد.

تدلیس در نکاح یعنی چه؟ 

اگر شخص مرتکب رابطه نامشروع قبل از اثبات جرم اقرار و سپس توبه نماید قاضی می تواند از ولی امر تقاضای عفو وی را نماید.

اگر شرایط احصان مهیا باشد ( ۱- داشتن همسر دائمی ۲- وقوع نزدیکی با ایشان ۳- امکان نزدیکی هر زمان که بخواهد ) اگر زنا  با بینه ثابت شده باشد اعدام برای شخص محصن است. مواد ۲۲۵ و ۲۲۶ قانون مجازات اسلامی.

رابطه نامشروع از دو طریق

۱- شهادت شهود

۲- اقرار طرفین

موارد دیگر مانند پرینت پیام ویا اسکرین شات و … صرفا میتواند کمک شما در اثبات این موضوع باشد و هیچ تضمینی نیست که اگر شما تنها به این موارد استناد نمایید بتوانید روابط نامشروع را اثبات نمایید.

به بند قبل مراجعه نمایید با این توضیح که مد نظر داشته باشید که اگر این سوال برایتان پیش آمده که چطور میتوانم پرینت مکالمات همسرم را بگیرم باید بدانید که اپراتور های تلفن همرا تا شش ماه موظفند اطلاعات را  نگهداری نمایند.

اما این نکته را فراموش ننمایید که تنها با دستور قاضی این اپراتور ها اقدام به صدور پرینت می کنند. که در عمل قاضی صرفا با درخواست افراد دستور این کار را نمی دهد.

اگر تصمیم به شکایت گرفتید بهترین کار تماس با وکیل مجرب روابط نامشروع هست، چرا که باید آگاه باشید و توچه کنید که اگر نتوانید پس از شکایت این موضوع را اثبات نمایید شخص مقابل می تواند تحت عنوان افترا از شما شکایت نماید.

پس بهترین کار آگاهانه و عاقلانه عمل کردن می باشد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

اگر به تعاریف قانونی مختص با امور نظامی توجه شود مشخص است مجازات این جرائم نسبت به جرائم عادی بسیار بیشتر است و دلیل آن …

آیا حبس را میتوان خرید؟-خرید حبس : آیا میشود زندان نرفت؟ این سوال کسی است که به دلیل ارتکاب جرم بصورت خواسته یا ناخواسته…

بهترین وکیل تصادفات اصفهان-بهترین وکیل تصادفا ت عواملی مثل خستگی،عدم رعایت مقررات رانندگی و .. منتج به وقوع تصادف میشود …

لواط ،وکیل لواط ،بهترین وکیل لواط در اصفهان،وکیل لواط در اصفهان در جامعه امروزی بدلیل گستردگی رسانه های دیجیتال و سهل بو…

شاید شما هم نام فارکس را شنیده اید و تمایل داشته اید بدانید فارکس چیست؟ آیا فعالیت در فارکس در ایران جرم است؟اگر شخصی …

بهترین وکیل رابطه نامشروع اصفهان-رابطه نامشروع چیست؟ در جامعه کنونی بدلیل وجود انواع پیام رسان ها ، تسهیل ارتباطات و گاه…

اولین موضوع مهم در حقوق این است که جرمی انجام شده است یا موضوع صرفاً جنبه حقوقی دارد. بدین جهت مدعی وقوع این جرم به بهتر…

عواملی همچون نزاع و درگیری ، ناموس پرستی ، شرارت ،انتقام جویی و … باعث وقوع قتل عمد میگردد.برای همین است که هر دو طرف …

چگونه رابطه نامشروع را ثابت کنیم

درحال ارسال…

مشکلی رخ داده است!

نظر شما ارسال شد.پس از تائید مدیریت در سایت منتشر میشود.

نظر شما ارسال شد.پس از تائید مدیریت در سایت منتشر میشود.

وکیل حسین یاوری .کارشناس ارشد حقوق خصوصی 4سال در بانک انصار و میانگین 3سال در شرکت های تجاری دارای سابقه وکالت و مشاوره حقوقی .
انجام بیش از 500 پرونده حقوقی , کیفری , خانواده , ثبتی , امور حسبی و …دارای تجارب ارزنده .

طراحی و اجرا توسعه وب فرتاک

Copyright @2019 , All rights reserved

وکیل رابطه نامشروع در مشهد در چه شرایطی می تواند به شما کمک کند؟!!! به عنوان اولین مقاله از دعاوی کیفری، قصد دارم به داغ ترین نکاتی که در زمینه رابطه نامشروع وجود دارد اشاره کنم. تمام مباحث مطرح شده در این مقاله براساس آخرین به روز رسانی قوانین است.

مباحثی که برای نگارش این مقاله انتخاب کردم، همگی براساس میزان اهمیت و کاربردی است که می تواند برای شما دوست خوبم داشته باشد. باز هم توصیه می کنم وکیل در مشهد را تخصصی انتخاب کنید.

قانون‌گذار روابط نامشروع را در ماده ۶۳۲ قانون مجازات اسلامی بیان نموده که: «هرگاه زن و مردی که بین آن‌ها علقه (رابطه) زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل (بوسیدن) یا مضاجعه (هم‌بستری) شوند، به شلاق تا ۹۹ ضربه محکوم می‌شوند و اگر عمل با عُنف و اکراه باشد، فقط اکراه کننده تعزیر (جرائمی که در شرع برای آن مجازاتی در نظر گرفته نشده اما قانون‌گذار بنا بر مصلحت جامعه برای آن مجازات در نظر گرفته است) می‌شود.

جرم رابطه نامشروع، مجازات عمومی نیز دارد و مدعی‌العموم (دادستان محترم) بدون شکایت شاکی نیز می‌تواند وارد رسیدگی گردد. ما در گروه آسا وکیل، قصد داریم تا شما را با رابطه نامشروع و تأثیر آن بر روابط زن و شوهر و حقوق هریک از آنان آشنا سازیم. مشورت با بهترین وکیل رابطه نامشروع در مشهد می‌تواند تا حد زیادی به شما عزیزان در این موضوع کمک کند.

تذکر: از قسمت (فهرست این مقاله) روی عنوان مورد نظر خود کلیک کنید تا به سرعت به همان بخش هدایت شوید. (امتحان کنید).

چگونه رابطه نامشروع را ثابت کنیم

فهرست این مقاله

رابطه نامشروع یکی از اصلی‌ترین دلایل طلاق زوجین است و می‌توانم بگویم درصد بالایی از آن‌ها به این دلیل قصد جدایی از هم را دارند. حال باید بررسی کنیم تا ببینیم، رابطه نامشروع باعث حق طلاق می‌شود یا نه؟

طبق قانون مدنی، مرد می‌تواند هر زمان که بخواهد، بدون دلیل و با دادن حقوق زن، او را طلاق دهد اما زن برای درخواست طلاق نیاز به دلیل دارد. ازجمله دلایلی که زن می‌تواند برای طلاق از آن‌ها استفاده کند، اعتیاد همسر، گرفتن زن دوم، گرفتن بیماری صعب‌العلاج، محکومیت به ۵ سال حبس و غیره است. زن در این موارد می‌تواند مستقیماً با استناد به آن درخواست طلاق دهد اما رابطه نامشروع، جزء دلایل اصلی ایجاد حق طلاق برای زن نیست و باید از راه‌های دیگری وارد شد.

روابط نامشروع به‌عنوان اتفاقی که ممکن است در طول زندگی چه از طرف مرد و چه از طرف زن رخ دهد، چه تأثیری بر حقوق مالی زن از جمله نفقه دارد؟

همان‌طور که نمی‌توان رابطه نامشروع را با توجه به قوانین، از دلایل اصلی حق طلاق دانست و مستقیماً به آن استناد کرد، این عمل را هم نمی‌توان از بین برنده نفقه زوجه بدانیم.

زوج حتی در صورت احراز رابطه نامشروع زوجه، مکلّف به پرداخت نفقه به او است و صرف احراز رابطه نامشروع زوجه، نشان‌دهنده سرپیچی زن نیست و حق او برای دریافت نفقه در ایام زوجیت را از بین نمی‌برد. در این شرایط استفاده از یک وکیل خوب برای رابطه نامشروع در مشهد می‌تواند حقوق مالی شما را در شرایط مطرح شده، زنده کند.

باید توجه کرد که تعهد مرد به پرداخت مهریه، به فرض داشتن رابطه نامشروع زن با دیگری، ساقط نمی‌شود. فرار از پرداخت مهریه، در مواردی خاصی امکان‌پذیر است که خود قانون آن را معیّن کرده است ازجمله جنون زن در زمان عقد یا تدلیس توسط زوج (گول زدن توسط مرد).

رابطه نامشروع و مهریه

پس صرفاً اثبات رابطه نامشروع زن، نمی‌تواند مرد را از پرداخت مهریه نجات دهد و این تصوری اشتباه است که مردم دارند که در صورت اثبات رابطه نامشروع زن، دیگر نیازی به پرداخت مهریه نیست. طرفین می‌توانند پس از این اتفاق، با یکدیگر توافق کنند و با صلح، از میزان مهریه کم و یا آن را حذف کنند.

به‌طور خلاصه، زن تحت هر شرایطی حتی در صورت اثبات جرم نسبت به همسر، می‌تواند مهریه خودش را درخواست و دریافت کند. وکلای کارکشته آسا وکیل می توانند با ساده ترین روش ممکن، حکم مهریه را برای شما عزیزان دریافت کنند.

مردان در همه شرایط می‌توانند بدون دلیل و با پرداخت حقوق مالی، همسر خودشان را طلاق دهند اما اگر مردی رابطه نامشروع زن خود را ثابت کند، از پرداخت حقوقی مانند اجرت‌المثل و شرط تنصیف دارایی (نصف کردن اموال)، معاف می‌شود.

در حالت عادی، مرد ملزم است تا نصف دارایی خود را به زن بدهد و یا اجرت‌المثل زمان زوجیت را به او بپردازد اما اگر مرد تخلف زن در زندگی زناشویی را ثابت کرد، این حقوق به زن تعلق نخواهد گرفت.

مطابق ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی، هرگاه زن و مردی که بین آن‌ها علقه (رابطه) زوجیت نباشد، مرتکب رابطه نامشروع یا عمل منافی عفت (کارهای نامناسب خلاف عرف و شرع) غیر از زنا شوند، به مجازات شلاق تا ۹۹ ضربه محکوم خواهند شد.

اگر یکی از طرفین مجبور به ایجاد رابطه شده باشد، فقط فرد مجبور کننده تعزیر شده و عموماً تا ۷۵ ضربه شلاق مجازات خواهد شد.

تعزیر ویژه جرائمی است که در شرع برای آن مجازاتی در نظر گرفته نشده امّا قانون‌گذار بنا بر مصلحت جامعه برای آن مجازات در نظر گرفته است.

جرم نامشروع ازجمله جرائم غیرقابل گذشت است که با رضایت زوج، از بین نمی‌رود بلکه در همه حال در صورت ثابت شدن، مجازات به فرد مجرم تحمیل می‌شود.

در این صورت حکم هریک از آن‌ها زنای مُحصنه بوده و برای آن‌ها رجم (سنگسار)، اعدام و یا ۱۰۰ ضربه شلاق در نظر گرفته می‌شود. مگر اینکه طرفین بتوانند اثبات کنند که با توجه به شرایط موجود، دارای همسر دائمی نبوده و یا در صورت داشتن همسر دائمی با آن رابطه زناشویی نداشته‌اند.

حکم قضایی زنای زن شوهردار با مرد متأهل

در صورت اثبات چنین مسئله‌ای، زنای آن‌ها از حالت احصان خارج‌شده و حکم زنای غیر مُحصنه بر آن‌ها وارد خواهد شد.

یکی از مواردی که زن می‌تواند آن را دلیلی برای طلاق از همسر خود قرار دهد، اثبات رابطه نامشروع مرد با فردی دیگر است. همان‌طور که بیان شد، این دلیل نمی‌تواند به‌طور مستقیم مورد استناد قرار بگیرد بلکه باید از راهی غیرمستقیم از آن استفاده کرد. زن می‌تواند پس از اثبات رابطه نامشروع، به دلیل عسر و حرجی (سختی) که برای او پیش‌آمده است، از دادگاه تقاضای صدور حکم طلاق را داشته باشد.

اگر مرد ادعا کند که با آن زن محرم بوده و صیغه محرمیت خوانده‌اند، بازهم جرم بوده و به زن حق طلاق می‌دهد زیرا بر طبق قانون حمایت از خانواده سال ۹۲، مرد حق ندارد بدون اجازه از زن اول خود، زن دیگری را عقد دائم یا موقت کند و در صورت انجام دادن این عمل، برای زن حق طلاق پیش خواهد آمد.

مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار، با توجه به خیانت جنسی زن، متفاوت است و متناسب به نوع عمل انجام شده، مجازات در نظر گرفته می‌شود. هرگونه ارتباط فیزیکی زن شوهردار با مرد نامحرم که از روی شهوت باشد، مصداق بارز رابطه نامشروع غیر زنا با زن شوهردار خواهد بود.

حکم قضایی رابطه نامشروع با زن شوهردار

با توجه به مسائل ذکرشده، مجازات رابطه نامشروع اعم از اینکه زنا باشد یا خیر نیز متفاوت خواهد بود.

۱٫ شلاق: درصورتی‌که رابطه نامشروع زن شوهردار با دیگری، به‌صورت زنا نباشد و تنها تماس فیزیکی و بوسیدن باشد، به مجازات تعزیری درجه ۶ و تا ۹۹ ضربه شلاق در خصوص جرائم منافی عفت (کارهای نامناسب خلاف عرف و شرع) محکوم خواهد شد.

۲٫ اعدام: درصورتی‌که رابطه نامشروع زن شوهردار از جنس زنا باشد، با توجه به شوهردار بودن زن، زنای مُحصنه محسوب شده و مجازات اعدام را به دنبال دارد. اگر مرد هم دارای همسر باشد، به اعدام محکوم می‌شود اما اگر مجرد باشد، ۱۰۰ ضربه شلاق حدی می‌خورد.

۳٫ رجم (سنگسار): هرگاه امکان مجازات رجم (سنگسار) و اعدام وجود نداشته باشد، و یا به هر دلیلی رابطه از احصان خارج شود، مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار، ۱۰۰ ضربه شلاق حدی خواهد شد.

وکیل رابطه نامشروع در مشهد در صورتی که از دانش و تجربه بالایی برخوردار باشد می‌تواند به شما کمک کند تا بجای حکم زنا، حکم به رابطه نامشروع صادر شود، تا در میزان مجازات شما تخفیف اعمال شود.

اثبات جرم رابطه نامشروع، به‌سختی ممکن است. بهترین روش برای اثبات جرم رابطه نامشروع، اقرار مرتکب است. در این روش اثبات جرم به‌راحتی انجام شده و دیگر درگیر جلسات دادگاه نخواهید شد.

مدارک لازم برای اثبات رابطه نامشروع

روش دیگر برای اثبات رابطه نامشروع، وجود شاهد است. این روش معمولاً بسیار سخت بوده زیرا عادل بودن شاهد و همچنین درستی حرف‌های او باید برای دادگاه محرز گردد.

راه‌های بسیار دیگری نیز برای اثبات رابطه نامشروع، ازجمله فیلم، عکس، پیامک و چت وجود دارد. تمامی این موارد باعث می‌شود قاضی به این علم برسد که رابطه نامشروعی شکل گرفته است. در قانون جدید، علم قاضی یکی از ادله اثبات است و با این مسائل می‌توان قاضی را به علم این قضیه رساند. توصیه می کنم در صورت نیاز، از یک وکیل رابطه نامشروع برای اثبات حقانیت خود در نظر قاضی استفاده کنید.

برای ثبت شکایت باید مدارک هویتی از جمله شناسنامه و کارت ملی را به همراه داشت. عقدنامه نیز یکی دیگر از مدارکی است که برای اثبات وجود رابطه زوجیت نیاز است. شما باید دلایل خود را در برگه ثبت شکایت (شکوائیه) نام ببرید و مدارک یا شاهدان خود را معرفی کنید.

رابطه نامشروع جزء جرائم کیفری است و باید بر طبق آیین دادرسی کیفری و در دادسرا یا دادگاه کیفری طرح شود. اگر زوج از همسرش به دلیل رابطه نامشروع جسمانی شکایت داشته باشد باید مستقیماً در دادگاه اعلام جرم کند اما اگر مدعی رابطه نامشروع غیر جسمانی و تنها از طریق پیامک و اینترنت باشد باید به دادسرا رجوع نماید.

در شهرستان‌ها باید برای شکایت درباره رابطه نامشروع به دادسرای عمومی و در تهران به دادسرای ارشاد مراجعه کرد. پس از ثبت شکایت، رسیدگی آغاز شده و در صورت احراز جرم، پرونده به دادگاه کیفری ارجاع داده می‌شود.

چگونه رابطه نامشروع را ثابت کنیم

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و همچنین ارتباط در فضای مجازی، رابطه نامشروع با افزایش چشم‌گیری رو به رو شده است. جرم رابطه نامشروع حتی ممکن است از طریق فضای مجازی رخ دهد و زن و شوهر می‌توانند حتی برای آن شکایت مطرح کنند. اثبات این جرم کمی دشوار است اما غیرممکن نیست.

برای اثبات رابطه نامشروع در شبکه‌های اجتماعی پلیس فتا می‌تواند از طریق هک یا به دست آوردن رمز شخصی فرد، اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورد.

مجازات رابطه نامشروع تلگرامی و تلفنی

اگر دلیل شخصی برای اثبات رابطه نامشروع تنها تلگرام باشد، بدون اینکه اطلاعاتی در مورد آن داشته باشد یا اسکرین شات یا عکسی از آن در دسترس باشد، در صورت عدم همکاری متهم، اطلاعات رابطه نامشروع از طریق تلگرام او قابل به دست آوردن نیست.

محاکم معمولاً در این خصوص برای جرم رابطه نامشروع، همکاری نمی‌کنند اما اگر شاکی بتواند از طریق اسکرین شات و پرینت، از محتوی تلگرام باخبر شود، می‌تواند در دادگاه برای اثبات ادعای خود از آن استفاده کند. وکیل روابط نامشروع در مشهد می‌تواند شما را در اثبات دلایل‌تان یاری دهد.

اگر دلیل رابطه نامشروع ارتباط تلفنی و پیامکی از سوی شاکی اظهار شده باشد، دادسرا یا دادگاه می‌تواند از اپراتور مربوطه، اطلاعات مربوط به تماس‌های تلفنی و پیامک‌های متهم را برای بررسی دریافت کند.

افراد نمی‌توانند مستقیماً برای گرفتن پرینت تلفن همراه همسر خود اقدام کنند بلکه تنها در صورت تشخیص دادگاه، این عمل امکان‌پذیر است. بنا بر مواد ۶۶۷ و ۶۶۸ قانون آیین دادرسی کیفری، اپراتورهای تلفن همراه موظف‌اند اطلاعات مشتری را تا ۶ ماه ذخیره کنند.

مجازاتی که برای زنا با دختر باکره در نظر گرفته شده است، اعدام است و اگر به خواست و رضایت دختری که به سن بلوغ رسیده است رابطه برقرار شود، طرفین حکم زنا خواهند گرفت اما اگر در هر صورت زنا ثابت نشود، شخص مرتکب رابطه نامشروع می‌شود.

بر طبق ماده ۲۴۱ قانون مجازات اسلامی، در صورت نبودن ادله قانونی برای اثبات جرائم منافی عفت و انکار متهم، هرگونه تحقیق و بازجویی جهت کشف امور مخفی ممنوع است. دوست عزیز انتظار آگاهی از موارد بالا تنها از یک وکیل خوب برای رابطه نامشروع در مشهد وجود دارد و شما برای اثبات ادعای خود باید از یک وکیل کمک بگیرید.

مجازاتی که برای تجاوز به عُنف (به‌زور) با دختر باکره در نظر گرفته شده است، اعدام است. اگر این رابطه با رضایت دختر صورت گیرد و دختر به سن بلوغ نیز رسیده باشد، طرفین به مجازات زنا محکوم خواهند شد. اگر به هر دلیلی، زنا ثابت نشود، شخص مرتکب رابطه نامشروع شده و به مجازات رابطه نامشروع با دختر باکره محکوم می‌شود.

دیه پاره کردن عمدی بکارت، مهرالمثل (مهریه نامشخصی که دادگاه بر اساس شرایط خانوادگی، تحصیلی و شخصیتی دختر، برای او در نظر می‌گیرد) است و چون از جهت میزان دیه فرقی بین عمد و غیر عمد نیست، لذا به‌صورت کلی، دیه پرده بکارت چه عمداً چه غیر عمد همان مهرالمثل می‌باشد.

در صورت زنا با دختر باکره، به وی مهرالمثل تعلق ‌گرفته و میزان ارش البکاره (دیه نامعلوم بکارت) در همان مهرالمثل محاسبه خواهد شد و به‌صورت جداگانه تعیین نمی‌شود. ساییدگی، خراشیدگی و پارگی پرده بکارت را که توأم با تورم و خون‌مردگی و جاری شدن خون باشد را اِزاله بکارت می‌گویند.

باید توجه داشت که اگر شخصی پرده بکارت خود را از دست داده باشد و مدت زیادی از این موضوع گذشته باشد، اثبات اینکه چه کسی پرده بکارت وی را پاره کرده و زمان آن کی بوده توسط پزشکی قانونی امکان‌پذیر نخواهد بود.

پس درصورتی‌که دختر مدت زیادی را از دست داده باشد و به پزشک قانونی مراجعه نکرده باشد، باید حتماً شاهد و یا دلیل قانع کننده و یا سند و مدرکی را داشته باشد. اگر ثابت شود که دختر و پسر هر دو راضی به این کار بودن، مصداق زنا شده و هر دو مجازات خواهند شد.

در قانون در مورد رابطه مقعدی به‌طور مشخص صحبتی نشده است اما این عمل زیر مجموعه زنا قرار می‌گیرد. البته اگر قاضی بتواند بر اساس ادله موجود و یا علم به‌دست ‌آمده از مدارک، زنا را ثابت کند، حکم آن بر اساس هر پرونده، اعدام، شلاق و یا رجم (سنگسار) است.

اثبات رابطه مقعدی بر اساس تعداد دفعات آن می‌توان آسان یا سخت باشد. در صورت تکرار این عمل، پزشکی قانونی می‌تواند با توجه به بافت بدن، به‌راحتی وجود رابطه مقعدی را تأیید نماید و دادگاه بر اساس نظر پزشکی قانونی، حکم به رابطه نامشروع و یا زنا دهد. اگر دادگاه نتواند رأی به رابطه مقعدی و زنا دهد، می‌تواند بر اساس ادله موجود حکم به رابطه نامشروع صادر نماید.

رابطه نامشروع به اعمال منافی عفت و اخلاق گفته می‌شود از قبیل مضاجعه (هم‌بستری) و تقبیل (بوسیدن) که بین زن و مردی که هنوز ازدواج ‌نکرده‌اند، رخ می‌دهد. اگر زن و مردی که بین آن‌ها صیغه محرمیتی وجود ندارد، دخول در قبل (واژن) و دبر (مقعد) را انجام دهند، این مسئله مصداق زنا است.

همان‌طور که بیان شد، مجازات رابطه نامشروع ۹۹ ضربه و حکم زنا درصورتی‌که اعدام و رجم (سنگسار) نباشد، ۱۰۰ ضربه شلاق است. دانستن احکام فوق به شما عزیزان در دفاع از خود کمک خواهد کرد و وکیل روابط نامشروع در مشهد در این امر به شما مشورت خواهد داد.

رابطه جنسی غیرمجاز بین زن و مردی که به یکدیگر محرم نیستند، درصورتی‌که یکی از آن‌ها متأهل باشد، مصداق زنای مُحصنه است. در اسلام زنای مُحصنه یا غیر مُحصنه زمانی اتفاق می‌افتد که زن یا مرد متأهل باشد و مشکلی برای برقراری رابطه با همسر خویش نداشته باشد و با این ‌وجود دست به رابطه نامشروع با فرد دیگری بزند، توصیف شده است.

تفاوت زنای محصنه و غیر محصنه

زنای غیر مُحصنه در مواردی است که هردو طرف مجرد باشند و یا اینکه اگر متأهل باشند، مانعی برای رابطه زناشویی برای آنان با همسر شرعی و قانونی‌شان وجود داشته باشد؛ که در این صورت زن یا مرد با اینکه متأهل هستند، اما زنای آن‌ها مُحصنه محسوب نخواهد شد. وکیل برای رابطه نامشروع در مشهد می‌تواند تا حد زیادی در میزان مجازات شما تأثیرگذار باشد. زیرا اثبات احصان می‌تواند شما را در موقعیتی خطرناک قرار دهد.

زنای مُحصنه همانطور که بیان شد، نیاز به وجود رابطه زوجیت دارد، در نتیجه مدعی زنای مُحصنه باید مدارک خود مبنی بر متأهل بودن یکی از طرفین را ارائه نماید. پس از آن، باید وجود رابطه زنا بین زن و مرد را اثبات کند تا بدین طریق دادگاه را مجبور به صدور حکم زنا کند.

ازجمله راه‌های اثبات زنا، اقرار، شهادت و مدارک موجود از قبیل عکس و مدارک پزشکی است. مدارک پزشکی می‌تواند خون، ترشحات فرد، مایع منی و حتی بچه به دنیا آمده باشد.

بر طبق ماده ۲۲۵ قانون مجازات اسلامی سال ۹۲، حد زنا برای زانی (زناکار) محصن و زانی مُحصنه (متأهل)، رجم (سنگسار) است و اگر دادگاه بنا بر مصلحت تشخیص دهد که امکان اجرای مجازات رجم (سنگسار) امکان‌پذیر نیست، می‌تواند حکم به اعدام دهد. اگر به هر دلیلی، امکان اجرای مجازات رجم (سنگسار) و اعدام نباشد، دادگاه می‌تواند مجرم را به ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم کند.

بر طبق ماده ۲۳۰ قانون مجازات اسلامی، حد زنا در مواردی که مرتکب غیر محصن (مجرد و یا متأهل با مانع قانونی) باشد، ۱۰۰ ضربه شلاق است. احصان مرد در صورتی است که همسر دائمی داشته باشد و با وی رابطه برقرار کرده باشد و هر زمان بخواهد نیز بتواند با او رابطه برقرار نماید. احصان زن نیز این است که دارای شوهر باشد و با او رابطه زناشویی برقرار کرده باشد.

همان‌طور که بیان شد، متأهل بودن یکی از طرفین، زنا را برای او مُحصنه خواهد کرد و در این صورت زن بر اساس پرونده به رجم (سنگسار) یا اعدام و یا ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم خواهد شد و برای پسر مجرد مجازات ۱۰۰ ضربه شلاق در نظر گرفته می‌شود.

حکم قضایی زنای زن شوهردار با پسر مجرد

بر طبق ماده ۲۲۷، اموری همچون مسافرت همسر، حبس و بیماری‌های مقاربتی او مانند ایدز و سفلیس موجب می‌شود تا زنای زن شوهردار نیز از حالت احصان خارج شود و در این صورت زن تنها به ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم می‌شود. در این شرایط استفاده از یک وکیل رابطه نامشروع در مشهد به شما کمک خواهد کرد تا از این مخمصه نجات پیدا کنید.

رابطه نامشروع و زنا، مسئله‌ای است که بسیاری از خانواده‌ها را درگیر خود کرده و سؤالاتی را برای آنان به وجود آورده است. وکیل رابطه نامشروع در مشهد می‌تواند به بسیاری از سؤالات شما عزیزان، پاسخ مناسب دهد.

میزان مجازات رابطه نامشروع، در صورت اثبات ۹۹ ضربه شلاق و زنا نیز دارای مجازات رجم (سنگسار)، اعدام و یا ۱۰۰ ضربه شلاق است.
اثبات مُحصنه یا غیر مُحصنه بودن زنا می‌تواند تا حد زیادی در میان مجازات تأثیر داشته باشد. باید توجه داشت که اثبات رابطه نامشروع هیچ تأثیری بر حقوق مالی زن نداشته و زن را از مهریه و یا نفقه محروم نمی‌سازد.

ایجاد رابطه نامشروع در فضای مجازی و یا از طریق پیامک و تلفن نیز امکان‌پذیر است و قانون در صورت اثبات، آن را نیز مصداق رابطه نامشروع دانسته و برای آن مجازات تعیین نموده است.

اثبات رابطه نامشروع و زنا به ‌آسانی ممکن نبوده و بهتر است برای اثبات یا رد آن حتماً از وکیل رابطه نامشروع در مشهد کمک و مشاوره بگیرید.

خب امیدوارم که از این مقاله استفاده کافی را برده باشید. در صورت وجود هرگونه ابهام می توانید با ما تماس بگیرید و یا سوال خود را در پایین همین صفحه بپرسید.

با سلام
اینجانب در ۱۳۹۴/۰۷/۱۵ بمدت یکسال با خانمی مطلقه عقد موقت محضری رسمی انجام دادیم و بعد از ۴ ماه متوجه قباله جدیدی شدم که خانم در تاریخ ۱۳۹۴/۰۲/۲۹ لغایت ۱۳۹۴/۱۱/۲۹ بمدت ۹ ماله عقد موقت قبلی داشته اند.و با اینکه خانم بعد از ۴ ماه از عقدمون‌گذشته است .و می گوید که بابت سفر مطالعاتی و تحقیقاتی بوده و بین مون هم ارتباطی انجام نشده است و نماینده جناب شاهرودی شرعا گفتند بنا به شک بگذارید و زندگی تون را بکنید و مجددا تا سال ۹۸ سال به سال تمدید شده است که چندین ماه پیش با مدارک به نماینده آیت الله سیستانی و رهبری ارسال کردم و گفتند که حرام ابدی هستید و چون شما نمی دانستید گناهی مرتکب نشدید ولی خانم معصیت کرده و هم اینکه گفتند فعل حرام انجام شده است و اگر نگفتند که تدلیس انجام شده است .و الان طبق چه ماده قانونی ای می تونم شکایت کنم و به حق و حقوقم برسم و ضمنا تا به الان بیش از یک میلیارد تومان خرج کردم و الان راهنمایی ام کنید ‌.با تشکر

عرض ادب و احترام خدمت شما کاربر گرامی.

پاسخ سوال شما براتون ایمیل شد.

با احترام – آسا وکیل

با سلام وقت بخیر بنده ۶ ماه با یک دختر در ارتباط بوده لم اما نه رابطه ی جنسی وجود داشته ن بودسیدن و نه همبستری و فقط محدود به بیرون رفتن و پیامک‌ و تماس بوده است اما الان خانواده دختر شاکی شده اند ایا حکم یا تبصره ای برای محکوم کردن بنده وجود دارد

سلام.

با توجه به سوالی که مطرح فرمودید لطفا تماس بگیرید.

با احترام – آسا وکیل

با سلام و عرض ادب
بنده با آقايي چند سال پيش دوست بودم و اشتباه كردم اجازه دادم ايشون منو در كوچه بوسيد و حالا بنده ميترسم كه مبادا سوژه فضاي مجازي شده باشم و كسي قايمكي فيلمي گرفته و انتشار داده باشه،ميخواستم ببينم فيلم تنها در محاكم چه مقدار توان اثباتي داره و آيا باعث علم قاضي ميشه؟ و از انجا كه جرمي غير قابل گذشت هست تقبيل و رابطه نامشروع آيا هر كسي ميتونه به عنوان شاكي اين مسئله رو به دادرسي و اثبات برسونه؟و اينكه من تحصيلات حقوقي دارم و قصد شركت در آزمون دارم،آيا چنين جرمي باعث مجازات هاي تبعي و انفصال موقت يا دائم از شغلي مانند وكالت ميشه ممنون ميشم پاسخ بديد

با سلام.
پاسخ را برای شما ایمیل کردیم.

با احترام – آسا وکیل

سلام وقت بخیر میخواستم بدونم اگر دختر و پسری رو در ماشین بگیرند و هیچ عمل نزدیکی اتفاق نیفتاده باشه، حکمش چیه؟! و اگه صیغه باشند فرقی میکنه حکم یا نه؟!

سلام و وقت بخیر.

جناب صمدی با توجه به حساسیت سوال مطرح شده، پاسخ را برای شما ایمیل کردیم.

با احترام – آسا وکیل

سلام خسته نباشید
من یکساله عقد کردم و بنابه دلایلی میخوام از نامزدم جدا شم وبتازگی متوجه شدم که نامزدم رابطه نامشروع داشته با خانم های غریبه در ارتطبات بوده و مدرک یعنی فیلم هم دارم. از ایشون
شکایت کردم اگر این جرم ایشون اثبات بشه بنده میتونم حق طلاق داشته باشم؟؟؟
ممون میشم سریع پاسخ بدید

با سلام خدمت شما خانم محمدی. محبت کنید تماس بگیرید.
نیاز هست جزئیات بیشتری از شما پرسیده شود.

سلام.خانم من از پیامهای واتساپ گوشیم که توسط دختری که قبلا خواستگارش بودم عکس گرفته و از من و اون خانم شکایت کرده..متن پیامها فقط سلام وعلیک و دوتا عکس شخصی او خانم با حجاب بوده..آیا ما در دادگاه محکوم میشیم؟درضمن اون خانم بعد از اینکه من گفتم متاهلم دیگه پیامی نداده

با سلام خدمت شما کاربر عزیز.

پاسخ را برای شما ایمیل کردیم.

با احترام – آسا وکیل

سلام من اگر بخوام با شما صحبت كنم بايد با چه شماره اي تماس بگيرم ؟ يك سوال خيلي فوري دارم

با سلام و وقت بخیر.

شماره تماس در سایت قرار داده شده است.

سلام وقت
من یکسال و نیم پیش از همسرم به طور توافقی طلاق گرفتم و علت طلاقم رفتار و ناسازگاری ذکر شد و جدا شدیم
و چند ماهی ازدواج کردم ایشون از وقتی متوجه ازدواج
شده برایم مشکل درست کرده
و الان شکایتی مبنی بر اعمال منافی عفت و رابطه نامشروع انجام داده و پیامک شکایت به دستم رسیده..
و میخواهد زتدگی من را به خطر بیندازد…
آیا ایشون این حق را دارد ؟ و باید مدارو ارائه دهد
در صورتی که ادعای ایشون تهمت است
برای زندگی جدیدم نگرانم چه باید بکنم
اصلا بعد طلاق توافقی میشود این ادعا رادقبول کرد
ضمنا ایشون در مخابرات مشغول است
میتواند پرینت تلگرام و مکالمه بگیرد
و اگر وکیل داشته باشد میتواند این کار را انجام دهد ؟
فعلا حد شکایت هست و مرا در دادگاه نخواسته اند
ایا با وجود اینکه دادگاهی تشکیل نشده که از خودم دفاع کنم ایشان میتواند پرینت تلگرام و … را بگیرد
متشکرم

با سلام خدمت شما کاربر محترم.
محبت کنید تماس بگیرید تا توضیحات کاملی خدمت شما ارائه شود.

با احترام – آسا وکیل

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

آسا وکیل حاصل یک تیم حقوقی با تجربه با تفکری تحول گراست. این تیم حقوقی در سال 1397 با هدف ایجاد تحول جدّی در امور وکالت و مشاوره حقوقی پا به عرصه وب نهاد و تا به امروز در مسیر خود ثابت قدم بوده است. هدف تیم بزرگ آسا وکیل این است که در زمینه های مختلف حقوقی انتخاب اول افراد واقع شود.
ارتباط با ما : info@asavakil.ir


 

همواره در کنار شما خواهیم ماند – آسا وکیل

در لیست زیر تمام سوالات حقوقی پرسیده شده در دادراه و پاسخ وکیل یا وکلا به هر پرسش حقوقی در حوزه ” شکایت رابطه نامشروع همسر , پرینت مکالمات برای اثبات رابطه نامشروع , مجازات رابطه نامشروع , شلاق رابطه نامشروع , رابطه نامشروع ” قابل مشاهده است. شما می توانید با کلیک بر روی گزینه مشاهده، مشاوره حقوقی وکلای عضو دادراه را در قالب پرسش و پاسخ حقوقی در حوزه ” شکایت رابطه نامشروع همسر , پرینت مکالمات برای اثبات رابطه نامشروع , مجازات رابطه نامشروع , شلاق رابطه نامشروع , رابطه نامشروع ” مشاهده کنید.

تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4

تلفن: 02188106553

ایمیل: dadrah.ir@gmail.com

ایمیل شکایات: report@dadrah.ir

چگونه رابطه نامشروع را ثابت کنیم

© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.

چگونه رابطه نامشروع را ثابت کنیم
چگونه رابطه نامشروع را ثابت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *