چگونه رابطه لانگ دیستنس را مدیریت کنیم

 
helpkade
چگونه رابطه لانگ دیستنس را مدیریت کنیم
چگونه رابطه لانگ دیستنس را مدیریت کنیم

رابطه عاطفی از راه دور (Long-distance relationship) یا همون لانگ دیستنس، خیلی اعصاب خرد کنه و دردسر های خاص خودشو داره، مخصوصا وقتی پرسش هایی از این قبیل بیاد تو ذهن آدم:

میفهمم، خودم هم تو این شرایط بودم. روابط از راه دور واقعا خیلی اعصاب و روان آدم رو داغون می کنه. جز استثناها که از رابطه لانگ دیستنس شون راضی هستن، تا حالا نشده کسی رو ببینم که بگه دوست پسر یا دوست دختر من 8 ساعت با من فاصله داره و رابطه مون عالیه!
برعکس، همه افرادی که این مدل رابطه رو تجربه کردن، حس دردناکش رو میفهمن. همون حسی که انگار دارن قلبت رو با چاقوی کره خوری، از سینه ات بیرون میکشن و به جاش، تماس های ویدئو کال و صفحات چت میذارن!

به هر حال اگه تو همچین رابطه ای دلتون گیر کرده و راه فراری ازش ندارین، حداقل اجازه بدین بهتون کمک کنم تا این رابطه رو به خوبی مدیریت کنید. لطفا این مطلب رو مطالعه کنید تا بدونید چطور رابطه لانگ دیستنس تون رو مدیریت کنید!

چیزی که روابط از راه دور رو نابود می کنه، حس لعنتی ابهامه. این فکر که واقعا این رابطه ارزشش رو داره؟ هنوز طرف من رو مثل سابق دوست داره؟ نکنه پشت سر من با یه دختر دیگه رابطه داشته باشه؟ نکنه دارم خودم رو در مورد این رابطه گول می زنم؟ شاید اصلا به درد هم نمی خوریم و من هنوز نمی دونم؟ هر چه مدت طولانی تری از هم دور بمونید، این ابهامات بیشتر میشن، چرک می کنن و در نهایت تبدیل به بحران های اساسی و واقعی میشن.

به همين دليله که اگه می خواین رابطه از راه دوری جواب بده، باید یه قراری در کار باشه که هر دوتون منتظرش باشید. معمولا این قرار، اولين فرصتی هست که هر دوتون می تونید همدیگه رو ببينيد. قرارتون این باشه که یکی از شماها در اولین فرصت برای یه گرفتن شغل يا ادامه تحصيل يا مهاجرت تصمیم دارید به شهر محل زندگی طرف مقابل برید. با هم در مورد دیدن هم و راه های رسیدن بهم و کنار هم بودن حرف بزنید و برنامه ریزی کنید.
اگه قراری مداری برای دیدن و به رسیدن بين شماها هماهنگ نشده باشه، حفظ اشتیاق نسبت به همدیگه و رابطه، سخت میشه. یه قانونی در مورد همه روابط عاطفی حاکمه که میگه:

چگونه رابطه لانگ دیستنس را مدیریت کنیم

اگه تو رابطه احساس نکنی که داری رشد می کنی، پس داره از بین میره. این قضیه در مورد روابط از راه دور، اهمیت بیشتری هم داره. شما باید به سمت چیزی در حرکت باشید. باید هدفی روبه روتون باشه که با هم به سمتش برید. یک دلیل و محرک، باید همیشه شما رو به هم پیوند بده. خط سير شما، یک جایی بالاخره باید به هم برسه. در غیر این صورت، جدایی، اجتناب ناپذیر خواهد بود.

وقتی ما آدمها از هم دوریم و نمی تونیم همدیگه رو به شکل واقعی و حقیقی ببينيم، شروع می کنیم به قضاوت کردن و حدس زدن هایی که معمولا اغراق شده یا نادرست هستن. این مسئله می تونه خودش رو به اشکال مختلفی نشون بده. در بعضی موارد، افراد حسادت های عجیب و غریب از خودشون بروز میدن ویا خیلی غیرمنطقی نسبت به پارتنرشون مالكيت طلب میشن، چون هر برخورد اجتماعی و بیرون رفتن پارتنرشون رو به شکل تهدیدی بالقوه برای رابطه میبینند. مثلا توهم میزنن: بهزاد کيه؟؟ به من بگو این پسره بهزاد کیه و چرا برای عکس اینستاگرامت کامنت گذاشته؟ عه، برادر ناتنيته؟ نمیدونستم برادر ناتنی داری! چرا به من نگفته بودی برادر ناتنی داری؟ داری چیزی رو ازم مخفی می کنی؟ باشه حالا شاید وقتی بهم گفتی حواسم نبوده، ولی بازم دلم نمی خواد با این بهزاده بگردی.

یه عده دیگه هستن که نسبت به هر اتفاق کوچیکی که توی رابطه می افته، بيش از حد بدبین و عصبی برخورد می کنن و فکر می کنن رابطه تموم شده. مثلا اگه برق بره و پارتنرشون نتونه سرساعت همیشگی برای تماس ویدئویی آنلاین بشه، ميشينن با خودشون فکر میکنن:
خب دیگه تموم شد، منویادش رفت! بقیه افراد از اونور بوم می افتن و از پارترشون بت می سازن. بهتره حواستون باشه که وقتی پارتنر شما، یک سره جلوی چشمتون نباشه، خیلی راحت میشه نقاط ضعف شخصيتش که در حقیقت برای شما ناراحت کننده اس رو از یاد ببرید. میشه به راحتی ایرادات و خطاهاشون رو نادیده بگیرید. نه فقط این، بلکه، دقيقا این تصویر که یک شخصیت بی نقص، اون بیرون منتظر شماست و موقعیت و شرايطه که شما رو از هم دور نگه داشته، به شدت حس خوبی به آدم میده.

زمانی که شما در یک رابطه از راه دور قرار گرفتید، باید به میزان زیادی نسبت به قضاوت ها و نتیجه گیری هاتون بی اعتماد باشید. بهترین کاری که در هر لحظه ای می تونید بکنید اینه که در مورد احساساتتون حرف بزنید. هم احساسات خودتون و هم طرف مقابل.
تماس گرفتن باید اختیاری باشه اینقدر بدم میاد از این زوجهایی که قانون میذارن مثلا روزی x بار باید به هم زنگ بزنن، یا اینکه هر شب سر ساعت مقرری باید تماس بگیرن. حتی مقالاتی هم تو اینترنت وجود داره که این رفتارها رو توصیه میکنه! شاید این روش برای بعضی ها جواب بده، ولی به نظر من تماس گرفتن با همدیگه باید بدون قید و شرط و کاملا طبیعی و اختياری اتفاق بیفته. یعنی وقتی دلتون میخواد با هم حرف بزنید بهم زنگ بزنید نه وقتی که مجبورید.

اگه 2-3 روز بگذره و به هم زنگ نزنيد، خب چه اشکالی داره؟ مگه آيه پروردگار نقض میشه؟ خیلی نرماله که هر کسی سرش شلوغ باشه و یا اینکه هر چند وقت یکبار، زمانی رو طرف بخواد به خودش اختصاص بده، پس زورکی بهم زنگ نزدن وتحميل نکردن تماس به همدیگه رفتار بسیار سالم تريه.

باز هم خدمتتون تأکید می کنم: بهم اجازه بدین برقراری ارتباط، دل بخواهی باشه. هر دوتون اجازه دارید هر زمانی، به هم زنگ نزنید!
نکته اینجاست که این زنک نزدن ها روشخصی نکنید. چون پارتنرتون برده شما نیست. اگه هفته شلوغی داشته یا احتیاج به تنهایی داره، تصميم كاملا به عهده خودشه. در این مواقع بهتره بجای اینکه سریع هیجانی بشید، یکم هوشمندانه شرایط رو ارزیابی کنید. در این مواقع شما باید از اشتیاق خودتون و پارتنرتون به عنوان مقياسی برای سنجيدن وضعيت رابطه استفاده کنید.
مثلا اگه طرف مقابل شما، ناخودآگاه ترجیح میده به جای چند بار در روز، چند بار در هفته، با شما صحبت بكنه، این نشون میده احساس صمیمیت چندانی نمی کنه. در این مواقع ارزشش رو داره که در این مورد باهاش حرف بزنيد و دلیل این سرد شدن رو جویا بشید. نه اینکه سرش داد بزنید که چرا بیشتر تلفن نمی زنه، صادقانه در موردش صحبت کنید.

یک رابطه از راه دور، بدون امید نمیمونه و برای اینکه امید در کار باشه، باید احتمال اینکه شما دو نفر یک روز بالاخره در کنار هم باشید و تا آخر عمر با خوبی و خوشی زندگی کنید، وجود داشته باشه.
بدون این تصویر مشترک با هم بودن در آینده، همه چیزهای دیگه، به سرعت بی معنا میشه. یادتون باشه که عشق کافی نیست. شما به ارزش ها، علایق مشترک و تصاویری از زندگی نیاز دارید که هم تراز باشن. اگه خانم یک قرار داد 10 ساله با دولت سنگاپور داره و آقا تو مناطق قطبی سورتمه سواری میکنه، پس معلومه که هر چقدر هم که عاشق باشن، امید چندانی به این رابطه نیست. نه تنها باید یک تصور مشترک از آینده برای شما وجود داشته باشه، بلکه لازمه هر دوتون به سمت این تصویر در تلاش و حرکت باشید.

مثلا شما برای کار مدتی به شمال کشور رفتيد و اونجا با شخصی آشنا شديد و حالا مجبورید به تهران برگردید، باید مکالمه ای در مورد اینکه آینده قراره براتون چه شکلی باشه، هرچقدر هم که سخت، بین شما دونفر صورت بگیره. یعنی اگر این احتمال وجود نداره که شما دو نفر، روزی دوباره بتونید همراه هم، در یک شهر زندگی کنید، (مثلا تا یک سال آینده)، دلیلی برای ادامه رابطه وجود نداره.

میخوام بگم لازمه هر دوی شما، تصمیماتی منطقی بگیرید و برای با هم بودن، متعهدانه زندگیتون رو دوباره بچینید و برنامه ریزی کنید. یعنی به شکل کاملا متناقضی، در روابط از راه دور، با اینکه شما خیلی خیلی کمتر در معرض هم هستين، باید تعهد بیشتری نسبت به هم داشته باشید، مثل این میمونه که فقط با دیدن عکس یک ماشین، اون رو خریداری کنید.

از طرفی، بله. چون حتی اگر رابطه به جایی نرسه، شما همراه این تجربه، درس های زیادی در مورد صمیمیت، تعهد و خودتون، یاد خواهید گرفت. از طرف دیگه، نمیشه مطمئن جواب داد. چون وقتی شما درگیر یک رابطه از راه دور هستید، یعنی طرفتون رو واقعا نمیشناسید.
شما یک تصور نصفه و نیمه، و مبهمی از با اون شخص بودن داريد. قطعا شخصیت و ویژگی های جذابش رو میشناسید، ولی واقعیت رو نميدونيد. از تیک های هم خبر ندارید. اینکه وقتی ناراحته، تو چشم کسی نگاه نمیکنه، اینکه همیشه دیر میرسه سرقرار رو ندیدید، اینکه رفتارهای نادرست مادرش رو توجیه میکنه، اینکه وسط فیلم دیدن بلند بلند حرف میزنه، یا اگه از ظاهرش یه ایراد کوچیک بگیری کلی بهش بر میخوره رو نمی دونید. شما خیلی از چیزها رو در موردش نمی دونید! شما حتی نمی دونید که وضعیت نفخ اش چه جوريه!

در هر رابطه ای ممکن است بنا بر دلایل مختلفی اعم از کاری و.. باید زوجین مدتی از یکدیگر دور باشند. رابطه عاشقانه راه دور دشواری و سختی های خاص خود دارد و برخی از مردم بر این باورند که رابطه از راه دور راه به جایی نمی برد و نباید به این نوع رابطه وارد شد.

اما فاصله ساده ترین چیزها را شیرین و جذاب می کند و حفظ این رابطه آسان است، اگر برخی از نکات زیر را که در این بخش از نمناک آورده ایم را رعایت کنید. در ادامه به معرفی راه هایی برای نزدیک تر شدن به یکدیگر و حفظ رابطه عاشقانه از راه دور خواهیم پرداخت.

مخاطب خود را تمجید کنید:

یکی از موارد بسیار مهم برای حفظ رابطه عاشقانه از راه دور این است در همسر خود این حس را ایجاد کنید که ازدواج با او یکی از اتفاقات قشنگ زندگی شما بوده است و همه توان خود را در جهت حفظ رابطه با او به کار می برید.

چگونه رابطه لانگ دیستنس را مدیریت کنیم

مراوده های منظم و خلاقانه داشته باشید:

از رخدادهای پیش پاافتاده زندگی تان صحبت کنید و هر روز به یکدیگر «صبح به خیر» و «شب بخیر » بگویید و برای یکدیگر عکس، پیام های صوتی و ویدئویی ارسال کنید تا طرف مقابل بتواند محبت و توجه شما رادریابد.

شیطنت آمیز و تحریک کننده صحبت کنید:

در رابطه هر زوج زندگی جنسی نقش ویژه ای دارد و رابطه جنسی موجب جذب زوج ها به یکدیگر و در نتیجه ارتباط عاطفی بیشتر آنها با یکدیگر می شود. پس با فرستادن پیام های کنایه آمیز و تحریک کننده و جک های شهوت انگیز آتش رابطه را روشن نگه دارید.

راحت صحبت کنید:

تنها راه ارتباطی شما در رابطه فاصله دار ، صحبت طولانی با فرد مورد نظرتان پشت تلفن است . شما باید در گفتگوی تلفنی خود درباره وقایع جالب در زندگیتان و اتفاقات ایام کودکی خود صحبت کنید تا مخاطب شما بتواند درباره تان به شناخت بیشتری برسد و شما را بهتر بشناسد .

با هم کاری انجام دهید:

رابطه مداوم تلفنی سبب می شود که رابطه شما به سمت یک رابطه کسالت آور پیش برود . پس بهتر است مانند افرادی که به یکدیگر نزدیک هستند ،کارهای یکسانی انجام دهید مثلا یک برنامه ی تلویزیونی را تماشا کنید و درباره ی آن حرف بزنید و با این کارفاصله ها را بشکنید.

از هدیه دادن غافل نشوید:

اگر در دوران عقد قرار دارید و مجبور هستید که از یکدیگر دور باشید با خرید هدیه های کم خرج و جالب او را همواره به یاد خود بیاندازید و از عشقتان سرشار کنید .

توجه کنید که هدیه شما حتما نباید گران قیمت مانند جواهر، کیف چرم و… باشد ، شما می توانید کلیپی از عکس هایتان تهیه کنید و آهنگی عاشقانه روی آن قرار دهید و برایش ایمیل کنید و یا یک جعبه شکلات مورد علاقه برایش بفرستید یا سفارش گل بدهید و برایش ارسال کنید. اگر نقاشی بلدید ، عکس او را بکشید .

از یکدیگر حمایت کنید:

در زمان هایی که عشقتان به شما نیاز دارد مانند زمان هایی که با یک مشکل مهم روبروست و یا بیمار است ، در کنارش باشید و او را تنها نگذارید چون اگر او بتواند به تنهایی کارهایش را انجام دهد، دیگر احتیاجی به شما نخواهد داشت.

دلتنگی هایتان را نادیده نگیرید: 

زمان هایی که دلگیر و دلتنگ هستید با همسرتان صحبت کنید و ساده از این لحظات نگذرید و آنها را نادیده نگیرید.

یادگاری بدهید: 

به عشقتان هنگامی که با یکدیگر روبرو هستید وسیله ای را به عنوان یادگاری بدهید تا هنگام دوری از شما و به وقت دلتنگی به آن نگاه کند و آرامش پیدا کند.

برای دیدارها برنامه ریزی کنید:

هر چقدر هم برای داشتن ارتباط موثر با همسرتان تلاش کنید چیزی جای دیدار با او را نمی گیرد . درست است برایتان مشکل است اما گاهی ناگهانی به دیدار او بروید و او را غافلگیر و هیجان زده سازید.

برنامه ی دیداری با خانواده داشته باشید:

اغلب خانواده ها فکر می کنند رابطه ی فاصله دار رابطه ی ناسالمی است. در رابطه فاصله داربه جز شناخت یکدیگر خانواده ها نیز باید به شناخت مختصری از شما برسند . بهتر است روزی را در کنار خانواده خود و طرف مقابلتان بگذرانید تا آنها بیشتر با شما آشنا گردند .

مثبت باشید:

اگر در یک رابطه فاصله دار فقط به فاصله و دوری از یکدیگر و سختی های شناخت فکر کنید، بیشتر از یکدیگر دور می شوید اما اگر در این رابطه دید و تفکر مثبت داشته باشید و فقط جنبه های خوب رابطه را در نظر بگیرید ، موجب حفظ سلامت و شادابی رابطه می گردد.

رسیدن به اهداف شخصی و رشد و بالندگی سریع تر از مزیت های رابطه ی فاصله دار است. در رابطه فاصله دار زوجین به این علت که از یکدیگر دورند قدر یکدیگر را بیشتر می دانند و بیشتر برای با هم بودن تلاش می کنند.

اگر به فاصله میان خود و همسرتان به عنوان یک مشکل موقت دقت کنید ، می توانید استوار باشید و چنین حسی را به همسرتان منتقل کنید.

از برنامه ی زمانی یکدیگر آگاه باشید:

با دانستن برنامه زمانی یکدیگرمی توانید در وقت آزاد طرف مقابلتان برای او پیام بفرستید و تلفن بزنید و در زمان کاری مزاحمتی برای طرف مقابل ایجاد نکنید.

در شبکه های مجازی فعالیت یکدیگر را دنبال کنید:

چگونه رابطه لانگ دیستنس را مدیریت کنیم

در یوتیوب و اینستاگرام عکس و پست های یکدیگر را لایک کنید و برای یکدیگر کامنت بگذارید . زیر نظر داشتن یکدیگر و دنبال کردن فعالیت یکدیگر در شبکه های مجازی می تواند جذاب و هیجان انگیز باشد.

تماس ویدئویی برقرار کنید:

هنگام برقراری تماس ویدئویی می توانید به چشمان یکدیگر نگاه کنید و احساساتتان را ابراز کنید و بدین طریق حس خوبی بینتان ایجاد می شود. 

حفظ رابطه عاطفی از راه دور چگونه امکان پذیر است؟ آیا داشتن رابطه عاطفی آن هم از راه دور می‌تواند رابطه‌ای ایده آل باشد؟ گاهی اوقات بین زوجین به دلایلی مانند تحصیل، شغل و محل سکونت خانواده‌ها فاصله می‌افتد. این اتفاق ممکن است در هر نوع رابطه‌ای مانند ازدواج، دوستی و حتی دوره نامزی و عقد نیز رخ دهد اما آنچه که اهمیت دارد این است که بتوانیم روابط خود را مدیریت کنیم و کیفیت سلامت رابطه خود را حتی از راه دور افزایش بدهیم. ممکن است شما هم در یک رابطه عاطفی باشید که از شریکتان فاصله زیادی داشته‌اید. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا با ارائه نکاتی بتوانید رابطه عاطفی خود را مدیریت و حفظ کنید.

رابطه عاطفی از راه دور به نوعی از رابطه گفته می‌شود که زوجین از لحاظ مصافتی دور از یکدیگر قرار دارند. این دوری ممکن است به دلایل مختلفی مانند سکونت خانم یا آقا در شهرهای دیگر ایجاد شده باشد. در برخی دیگر بعد از یک دوره عادی به خاطر مسائل شغلی، تحصیلی و … یکی از طرفین به شهر دیگر می‌رود. این مسئله می‌تواند موقتی و یا دائم باشد.

 

اولین موضوعی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که آیا رابطه شما تحت این شرایط می‌تواند ادامه پیدا کند؟ ادامه رابطه به عوامل زیادی بستگی دارد که با رعایت کردن نکاتی که خواهیم گفت می‌توانید به هدفتان نزدیک شوید. دوری و فاصله زیاد ممکن است باعث سردی طرفین شود. از آنجایی که در ارتباط بودن طرفین با هم کم می‌شود، ممکن است این امر موجب دوری عاطفی گردد.

چگونه رابطه لانگ دیستنس را مدیریت کنیم

از دیگر نگرانی‌هایی که افراد دارند، نگرانی در مورد این است که شریکشان به سمت رابطه‌های موازی کشیده شود. با دوری جسمانی، اگر دو طرف در افزایش صمیمیت خود نکوشند، احتمال وارد شدن به رابطه‌ای دیگر زیاد می‌شود که ممکن است نشانه هایی از خیانت همسرتان باعث دلسرد شدن شما شود. اما آیا واقعا می‌توان تنها عدم پایبندی به عهدتان را دلیل بر جدایی بدانید؟ دریافت مشاوره خیانت در این زمان می‌تواند زوجین را در حل این مسأله یاری کند.برای دریافت مشاوره خیانت و اطلاع از نشانه های از خیانت همسر خود کلیک کنید.

 

با پیشرفت تکنولوژی ایجاد ارتباط آسان‌تر شده است. اما تکنولوژی تضمین نمی‌کند که شما بتوانید رابطه‌تان را ادامه دهید. این امر به عوامل دیگری می‌تواند بستگی داشته باشد اما به طور کلی این که رابطه‌تان قابل ادامه دادن باشد یا نه، کاملا بستگی به شما و شریکتان دارد. اولین کاری که باید بکنید این است که شرایط را برای خودتان و شریکتان روشن کنید. اوضاع قرار است چطور پیش برود و اینکه برنامه‌تان برای آینده چیست؟ این دوری قرار است چه مدت ادامه یابد؟ آیا هر دوی شما قلبا راضی به پذیرش این دوری هستید؟

برخی افراد در این شرایط تصمیم می‌گیرند رابطه را تمام کنند. دومین قدم این است که بر سر مسائل توافق کنید. باید بدانید تمامی روابط انسانی، مثل ازدواج یا دوستی، قراردادهایی اجتماعی هستند. در هر قراردادی نیاز به توافق و رضایت طرفین می‌باشد. سعی کنید گفتگو کنید و راجع به نگرانی‌ها و انتظاراتتان با یکدیگر صحبت کنید. پیشنهاد می کنیم مقالههای اهمیت خانواده و ابراز عشق در خانواده را مطالعه نمایید.

 

اگر با دو قدم ذکر شده انتظاراتتان از هم روشن شد و هر دو پذیرفتید که رابطه‌تان را تحت شرایط مشخص ادامه دهید نیاز به کارهایی دارید که در زمان دوری بتوانید رابطه‌تان را حفظ و مدیریت کنید.

برای اینکه مطمئن شوید حال رابطه شما علیرغم فاصله زیاد از یکدیگر خوب است، نشانه‌هایی وجود دارد که شامل موارد زیر است.

اگرچه فاصله چیزی نیست که بین زوجین مطلوب ادراک شود، اما می‌توانید به آن، به چشم فرصتی برای رشد کردن، پرورش رابطه، محک زدن خود، رسیدن به پیشرفت‌هایی که لازم دارید و… نگاه کنید. اگر به حفظ رابطه عاطفی از راه دور اهمیت می‌دهید و می‌خواهید رابطه تان ادامه پیدا کند، باید هر دو بکوشید تا بر موانع فاصله چیره شوید. میل جنسی و سلامت روان شما در این نوع رابطه ممکن است دستخوش تغییراتی شود. برای آن که بتوانید مدیریت بهتری داشته باشید، دریافت مشاوره خانواده ضروری است. 

برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

ممکن است افراد زیادی شما را به قطع این رابطه تشویق کنند اما هیج کس جز خود شما از صدای قلبتان آگاه نیست. بنابراین با نصیحت‌های آن‌ها شک به دل‌تان راه ندهید. درصورتی که بازهم حس کردید به نظر یک متخصص نیاز دارید، مشاوره روانشناسی می‌تواند به شما کمک کننده باشد.

عدم ارتباط کافی میان زوجین، سردی و فاصله عاطفی، نداشتن ارتباط جنسی کافی یا عدم رضایت از رابطه جنسی دلایلی برای خیانت می‌باشد اما باید هشیار باشید و با توجه به مطالبی که گفته شد سعی کنید ارتباط کافی با همسر خود را حفظ کنید و نگذارید بین شما و همسرتان فاصله عاطفی بیفتد. در هنگامی که همسرتان را می‌بینید تلاش کنید رابطه‌ جنسی خوب و پر از عشق و علاقه‌ای را برقرار کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روابط عاطفی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

لانگ دیستنس یا رابطه از راه دور (Long Distance Relationship) گونه‌ای از روابط احساسی یا عاشقانه است که میان دو فرد که از نظر فیزیکی نسبت به هم دور هستند یا تمایلی به دیدار حضوری با  هم ندارند پدید می‌آید. در این رابطه افراد امکان دیدار حضوری با یک‌دیگر را ندارند و به کمک راه‌های ارتباطی مانند نامه‌نگاری، چت کردن، شبکه‌های اجتماعی و … با هم در ارتباط هستند. لانگ دیستنس یا رابطهٔ از راه دور همیشه به صورت رابطه‌ی عاشقانه نیست. برای نمونه فرزندی که برای ادامه‌ی تحصیل به کشوری دیگر رفته است با پدر و مادرش رابطه‌ی لانگ دیستنس دارد. پس نباید لانگ دیستنس را محدود به روابط عاشقانه بدانیم اما مردم از لانگ دیستنس بیش‌تر به عنوان رابطه‌ی عاشقانه از راه دور یاد می‌کنند. برخی از مردم بر این باورند که رابطه‌های از راه دور پوچ و بی‌ارزشند و برخی نیز این روابط را سودمند و بهتر از روابط نزدیک می‌دانند. در این نوشته به بررسی روابط عاشقانه از راه دور می‌پردازم.

مردم به دلایل گوناگونی به جای ارتباط حضوری به رابطهٔ از راه دور روی می‌آورند این دلایل ارتباط تنگاتنگی با کم‌توانی فرد در برقراری روابط میان‌فردی دارد. کسانی که نمی‌توانند در زندگی روزمره با دیگران ارتباط عاطفی برقرار کنند و دیگران را از احساساتشان آگاه کنند بیش از دیگران به لانگ دیستنس گرایش دارند. این افراد می‌گویند که ابراز احساسات به صورت غیرحضوری و با نوشتن برایشان بسیار آسان‌تر است ریشه‌ی این مسئله در بیش‌تر موارد اعتماد به نفس پایین در افراد است. یکی دیگر از دلایلی که افراد در اینترنت و بدون شناخت از پیش یک لانگ دیستنس را آغاز می‌کنند کاستی در شناخت طرف مقابل است. در بیش‌تر موارد افراد با دیدن چند عکس و یا ویژگی‌های مثبت ظاهری و اخلاقی به طرف مقابل علاقه‌مند می‌شوند. در چنین روابطی افراد تنها بر روی ویژگی‌های مثبت توجه دارند و به دلیل دوری نمی‌توانند به شناخت درستی از ویژگی‌های طرف مقابل دست پیدا کنند.

یکی از نیازهای بنیادین انسان، میل به دوست داشتن و دوست داشته شدن است. کسانی که بر هر دلیلی نمی‌توانند معشوقی را در کنارشان داشته باشند با کمک رابطهٔ از راه دور می‌توانند نیاز به عشق و دلبستگی را تا اندازه‌ای برطرف کنند. روابط از راه دور را می‌توانیم تمرینی برای پدید آوردن روابط پایدار بدانیم. افراد در روابط از راه دور می‌توانند به بیان آزادانه‌تر احساسات و افکارشان بپردازند افراد در رابطهٔ از راه دور می‌توانند اعتماد به نفس خود را بازیابی کنند. بسیاری از روابطی که از راه دور آغاز می‌شوند با گذر زمان شکل خود را از دست می‌دهند و به صورت روابط نزدیک و حضوری در می‌آیند. پس روابط از راه دور می‌توانند به روابط نزدیک‌تر منجر شوند. برخی از هواداران رابطه‌ٔ از راه دور می‌گویند روابط از راه دور هزینه و زمان کم‌تری نیاز دارند و احتمال سو استفاده و آزار جسمی کم است. نیاز نیست که فرد زمان بگذارد تا با معشوقش به سینما یا گردش برود و هم‌زمان با انجام کارهای روزانه‌اش می‌تواند با او در ارتباط باشد.

در زبان پارسی دو ضرب المثل داریم که مخالف هم هستند: «دوری و دوستی» و «از دل برود هر آن‌که از دیده برفت». هر دو ضرب‌المثل را می‌توانیم درست بدانیم. لانگ دیستنس در آغاز بسیار خوب و شادی‌بخش است اما با گذر زمان می‌تواند به جدایی بیانجامد. ناخشنودی از کیفیت رابطه دلیل اصلی پایان دادن به بیش‌تر لانگ دیستنس‌هاست. افرادی که لانگ دیستنس را تجربه می‌کنند نمی‌توانند از حضور معشوقش در کنار خود بهره‌مند شوند پس با دیدن کسانی که روابط نزدیک و فیزیکی را تجربه می‌کنند احساس کمبود و کاستی می‌کنند. این احساس نیاز می‌تواند زمینه را برای پایان دادن به لانگ دیستنس فراهم کند.

چگونه رابطه لانگ دیستنس را مدیریت کنیم

یکی دیگر از مشکلات روابط از راه دور این است که افراد احساس نگرانی می‌کنند و گاه به این می‌اندیشند که شاید طرف مقابلشان نسبت به آن‌ها تعهد و وفاداری نداشته باشد. این افکار می‌تواند تا جایی پیش برود که فرد دچار OCD شود و افکار وسواسی آزاردهنده زندگی او را مختل کند. در چنین شرایطی بدبینی نسبت به طرف مقابل افزایش می‌یابد و کشمکش‌ میان افراد را به دنبال خواهد داشت.

پیش‌تر در نوشته‌ای گفته شد که مشکلات را در اینترنت و با چت کردن حل نکنید چون احتمال برداشت نادرست از گفته‌های طرف مقابل افزایش پیدا می‌کند اما در لانگ دیستنس امکان حل مسائل به صورت حضوری و چهره به چهره فراهم نیست و به همین دلیل ممکن است مشکلات عمیق‌تر شوند.

در این نوشته تلاش بر این شد که سودها و زیان‌های لانگ دیستنس گفته شود. خوب و بد بودن برای رابطهٔ از راه دور ۲ روی یک سکه هستند. رابطه از راه دور همان اندازه که می‌تواند خوب باشد بد نیز هست. اما به طور خلاصه رابطهٔ از راه دور برای یک دوره‌ی زمانی کوتاه بسیار خوب است و بهتر است با هدف تغییر شکل آن به رابطهٔ نزدیک و چهره به چهره آغاز شود در غیر این صورت پایدار نخواهد ماند.

پیشنهاد خواندن: چگونه یک لانگ دیستنس ریلیشن شیپ موفق داشته باشیم؟

سلام و خسته نباشید خدمت شما.
می خواستم بدونم به طور مثال این مطلب و مطالب دیگر سایت از چه منابعی هستند ؟

ما از هیچ سایتی کپی‌برداری نمی‌کنیم و نوشته‌های ما یکتا هستند
در زمینه‌ی نوشته‌هایی که پیرامون اختلالات روان‌شناختی هستند سرچشمه (منبع) ما DSM 5 هست

سلام سوشیانت، الان این مطلب رو خوندم خیلی خوب بود و مفید. مچکرم

درود خوشحالم که خوشت اومد

سلام. من الان یه مدته که با یه دختری اهل NY دوست شدم و خیلی با هم چت میکنیم و فیس تایم میریم ولی خب من هنوز نمیدونم باید چی کار کنم یا اصلا این رابطه دووم داره یا ن.
الان نزدیک ۴ماهه ک دوستیم.

من یک ساله با پسری دوست شدم اون شیرازه و من اصفهان … یک بار دیدمش دوسش دارم بهش وابسته شدم اونم خیلی میگه اما من فک می کنم قلبی نیست… نمیدونم چیکار کنم…

سلام بسیار زیبا و کامل بود ممنون از زحماتتون

سلام من با پسری از یک شهر دیگ ۱ سالو نیمه دوستم خیلی همو عاشقانه دوس داریم و ب شدت بهم وفاداریم و تقزیبا تمام لحظه های روزو داریم چت میکنیم تا الانم سیزده یا چارده بار همو دیدیم و از هم رازیعیم رابطمونم خیلی نزدیکه خیلیم تفاهمامون زیاده اونم داره کار پیدا میکنه و کاراش درست ش و سربازی بره بعد بیاد خاستگاری و ب خاطر اینکه شهرش جداس من مشهدم اون خراسان جنوبی هر چند ماه یکی دوبار میبینیم همو ..
ب نظرتون رابطمون پایداره و باهم ازدواج میکنیم و خوشبخت میشیم ؟

نمیشه قطعی نظر داد. براتون آرزوی خوشبختی دارم

سلام
بسیار زیباو آموزنده بود
استفاده کردیم?

اگر قراره دابطه ی لانگ دیستنس ب ازدواج منجر بشه بهتره قبلش یه مسافرت خانوادگی باهم برین…این تنها راهیه ک اطمینان بخشه و میتونین ب نتیجش اعتماد کنید.حتی تحقیقات محلی و شناخت شخصی نمیتونه کمک کنه.فقط سفر خانوادگی

سلام
کسی که دوسش دارم حدود هفت‌‌ ماهه که از ایران رفته کانادا و تا سه سال دیگه هم شرایط برگشتن نداره … در حال حاضر رابطمون لانگ دیستنسه و خب خیلی برامون سخته که نمیتونیم هم دیگه رو ببینیم و خب کیفیت رابطه به خاطر اختلاف ساعت و شلوغی سر هردوتامون خیلی پایین اومده … اما واقعا هم دیگه رو دوست داریم
چه پیشنهادی دارین؟!

در نوشته توضیح داده شده

من به کسی علاقه دارم که یه شهر دیگه‌ زندگی میکنه و تا با حال ندیدمش و چند سال هست که این رابطه ادامه‌پیدا کرده هرچند صرفا دوست نبودیم‌ ولی علاقه همیشه بوده و امکان اینو نداریم که همو ببینیم و این هرروز مثل خوره تمام وجودمو میخوره ، خیلی دوسش دارم

سلام .من حدود دو ساله با ی دختر تو اینستا اشنا شدم بعد ی مدت خیلی بهم وابسته شدیم جوری ک از دوری هم گریه میکردیم ولی ی روز دختر بهم خیانت کرد ولی من بازم دوسش داشتم و باهاش موندم اونم اصلاح شد اون شماله من جنوب .خانوادش ی مشکلی دارن بعد دختره اول راضی بود هر جا من هستم اونم بیاد ولی الان شرایطشو نداره بخاطر خانوادش منم وضع مالیم فعلا خوب نیست ک بتونم ازدواج کنم و مهارجت کنم و ی جای دیگه کار کنم و الان ی شدید حالم بده اگه کسی میتونه راهنماییم کنه خییییلی ممنون میشم

حمید جان پیشنهاد میکنم قبل از فکر کردن به حل مشکلات اول به این فکر کنید که به شما یه بار خیانت کرده تضمینی هست که دوباره اتفاق نیفته؟ با احساسات تصمیم نگیرید با منطق تصمیم بگیرید کسی که از چیزی رضایت داره از چیز دیگه ای بجای اون استفاده نمیکنه ولی نمیتونیم بگیم کسی که خیانت کرده نمیتونه اصلاح شه به هرحال به عنوان یک دوست نیاز دیدم نظرمو باهات درمیون بزارم امیدوارم بیشتر برای اعتماد کردن وقت بذاری مکفق باشی عزیز خدانگهدار

من راضی ام . چون پسرا از نزدیک خواسته های زیادی دارن و انتظار دارن همش ملاقات باشه ک هم وابستگی مياره هم ممکنه سواستفاده شه و پس زده شی و یه آدم سرخورده باشی. اما از راه دور مطمعني ک وقتی که برای طرف مقابلت ميذاري تمرکزش روی شناخت بیشتر . نه مسائلی که باعث میشه رابطه ای که هنوز شکل نگرفته از دهن بيوفته و بدون شناخت وارد حریم های هم شن . کنترل بیشتره خلاصه. و یه خوبی ديگش اینه که دستت بازه ادماي زیادی هستن که میتونی انتخاب کنی و سلیقه بخرج بدی از اون کسایی ک اطرافت هستن مورد های بهتری پیدا میکنی. سوم اینکه قدر خیلی چیزا رو آدم میدونه مثل بوسه بغل دست گرفتن نگاه های بی قرار …. چون کم پیش میاد و هميشگيه . فقط آدم باید درست انتخاب کنه . فقط هم مخصوص ادماي نیس ک اعتماد ب نفس کمی دارن یا نمیتونن احساساتشون راحت بگن؛مختص ادماي سخت پسند هم میشه

اقا من یه ادم فوق العاده پر توقعم و خب اطرافم هنوووز کسی رو ندیدم ک بتونه منو قانع کنه… ولی با ی نفر ۴ سال تو رابطه بودم و هنوز هم با این ک ۱ سال با هم حرف نزدیم باز ب فکر همدیگه ایم و تماااام توقعاتم رو برطرف میکنه و حتی من توقعات اون رو!! و خب مشکلی اجتماعی ندارم ک بگم نمیتونم با یکی ک نزدیکم باشه دوست شم نه بحث اون نیست واقعا کسایی ک دیدم راضیم نمیکنن!! ولی خب الان دچار سردرگمی شدیدیم… اخه اون مشهده و من کرمان .. هزار تا بدبختی!!

من پنج سالی هست عاشقی یکی هستم اون خارجی من ایرانی نه میتونم ازش بگذرم نه باهاش زندگی کنم اونم مشابه من نمیدونم چکار باید بکنم زندگیم کنج خونه وبا مجازی داره سپری میشه

تو رو خدا چنین رابطه ای رو شروع نکنید
چیزی به جز درد و اعصاب خرابی نداره
مظلومانه ترین حالت ممکنه این ارتباط
بیایین بیرون از این ارتباط سمی
تجربه اش رو داشتم و چیزی به جز حال خرابی نداره

دیدگاه

نام

ایمیل

نام ، ایمیل و وب سایت خود را برای بار دیگر که اظهار نظر می کنم در این مرورگر ذخیره کنید.


 


 


 

چگونه رابطه لانگ دیستنس را مدیریت کنیم


 

کلینیک روانشناسی آقای روانشناس در تهران آماده خدمات روانشناسی و مشاوره آنلاین و حضوری به شماست. برای رزرو مشاوره در تهران با ما تماس بگیرید

© Copyright Mr Psychologist

Publisher –

عشق فاصله ها را کم می کند، اما این که شما بخواهید زمان و فاصله را در رابطه هایت نادیده بگیری، نشان از عشق و تعهد واقعی دارد.

حضور در یک رابطه دو نفره از راه دور با وجود مسافت طولانی در حقیقت از هر کسی بر نمی آید.  رابطه سالم از راه دور هم هنر زوج هایی است که دارای روح بزرگ و مسئولیت پذیر و متعهد هستند.

در رابطه هایی که با وجود راه دور شکل می گیرند،  و یا بعد از نشان کردن و نامزدی، برای یکی فرصتی پیش می آید که باید از هم دور باشند از خود گذشتگی زیادی می خواهد.

معمولا برخی توان تحمل این دوری ها را ندارند اما برخی در این رابطه ها رشد می کنند و خود را رشد می دهند و به شریک شان عشق می دهند و در تلاشند تا رشد کنند.

چگونه رابطه لانگ دیستنس را مدیریت کنیم

در این مطلب می خواهم به نشانه هایی از عشق واقعی و درست از راه دور بپردازم و بگویم که رابطه سالم از راه دور چه ویژگی هایی دارد ! با من همراه هستی؟

 

وقتی که بین دو نفر فاصله مکانی وجود دارد، مطمئنا به یکدیگر به صورت نزدیک دسترسی ندارند.

حضور دو نفر در نزدیک هم، به صورت مادی، می تواند مسبب رفتارهای جذاب و شیرینی باشد که به رابطه انرژی و جذابیت می دهد. اما اگر طرفین بتوانند بدور از هم، این جذابیت ها را حفظ کنند و رفتارهای خاص را انجام دهند می توان گفت که این دو در رابطه بسیار درگیر هم هستند و یک رابطه درست را ایجاد کرده اند که از روزمرگی به دور است.

 

وقتی که دو نفر در راه دور هستند و با هم در ارتباطند، با وجود هم اصلا احساس تنهایی ندارند چرا که دائما در حال دریافت انرژی مثبت از یکدیگر هستند.

گاهی حتی، این رابطه انقدر قوی است که وقتی یکی از این دو قصد دارد به مسافرت برود، طرف دوم احساس تنهایی می کند. این می تواند نشانی از این باشد که فاصله این دو را در کنار هم نگه داشته حتی اگر فرسنگ ها و صد ها کیلومتر باشد.

 

وقتی که دو طرف ساعت ها از هم فاصله دارند، فرقی ندارد که این فاصله چند کیلومتر است و چند ساعت به طول می انجامد، طرفین بر این باور و عقیده اند که اولین فرصتی که پیش بیاد، خودشان را به هم می رسانند تا بتوانند از هم بهره ببرند و از حضور فیزیکی لذت ببرند.

اگر فرصتی پیش بیاد، که یکی از طرفین فرصت کافی داشته باشد، فرد مورد نظر، تلاش میکند تا از آن برای شادی و توجه به شریکش استفاده کند و آن فرصت را صرف کارهای دیگر نمی کند.

 

زندگی با شریکی که در فاصله طولانی از شما است، دارای دلهره ها و استرس ها و اضطراب هایی دو سه برابر حالت عادی است. مرد یا زنی که قول های روی آب نمی دهند و به حفظ حرمت ها توجه دارند، بسیار متعهد هستند.

اگر در رابطه ای زیر قول ها زده می شود و به بهانه این که در راه دور هستند، هیچ آسیبی متوجه فرد خاطی نمی شود، می تواند نشان از این داشته باشد که این رابطه از راه دور از درستی و صحت و اعتبار کافی برخوردار نیست.

 

وقتی که رابطه ای در راه دور شکل می گیرد، قضاوت بسیار سخت تر می شود. حتی در مورد مسیج هایی که داده می شود، باید توجه بیشتری داشت و هر حرف و عبارتی را به خواست دل، تعبیر نکرد.

باید توجه داشت که احساسی بودن افراطی، حساسیت به خرج دادن و قضاوت های نا درست موجب می شود که کشمکش هایی رخ دهد که روز به روز، رابطه را به سمی بودن سوق دهد.

 

هر چند که دو نفر که در رابطه دور هستند، به هم تعهداتی دارند، اما این بدین معنی نیست که این رابطه ها به معنی این است که، شما در زندان هستید و باید طبق اصول و قواعد شخص دیگر، زندگی کنید.

شما یک سر این رابطه هستید، و حق دارید برای خود شادی کنید، آزادانه زندگی کنید و البته به تعهدات خود نیز وفادار باشید. البته برای شریک خود نیز باید این آزادی و شادی و استقلال را به رسمیت بشناسید.

 

زندگی شما در این رابطه، یک روی از زندگی است و هر کدام از شما باید به جهات دیگر زندگی خود نیز برسند. در رابطه هایی که صرفا برای ارتباط دو سویه و البته مدام و مستمر، شکل می گیرند، و دست و بال یکی از افراد برای رسیدگی به اهداف شخصی بسته می شود، نمی توان نشانی از رابطه سالم از راه دور دید.

 

اگر در یک رابطه از راه دور، طرفین یا حتی یکی از افراد حاضر در این رابطه، از دیگری گزارش کار می خواهد، یا اینکه می خواهد بداند که هر لحظه کجاست و چه می کند، می توان فهمید که فرد مورد نظر بر اساس شک و سو ظن در رابطه است و چون حضور فیزیکی ندارد، کنترل کامل بر فرد مقابل دارد.

چنین احساسات و حرف هایی، نمی تواند، برای شروع یک زندگی خوب، نشانه های مثبتی باشد.

 

دو نفر که در راه دور هستند و با هم رابطه عاطفی دارند، در تلاشند که هم دیگر را شاد کنند. دوری و فاصله ها نمی تواند جلوی این کارها را بگیرد.

این دو نفر حتی با عمل و بدون گفتار، به طور هیجان انگیز و ناگهانی از عشق خود می گویند و طرف مقابل را سر شار از عشق و انرژی می کنند. گاهی گرفتن یک قطعه فیلم، یا عکس، یا هر رفتار و کار و نشانه ای که گویای عشق و علاقه باشد، واقعا می تواند رفرش کننده رابطه ها باشد.

 

دو نفر که در رابطه دور هستند، همیشه نمی توانند در دسترس هم باشند تا در مورد برخی مسائل مشورت کنند. بنابراین شاید یکی از طرفین بخواهد تصمیمی بگیرد، که بدون مشورت با فرد مقابل اقدام به این کار کند.

در چنین حالتی فرد مقابل، به تصمیم او احترام می گذارد و آن را به رسمیت می شناسد. از طرفی، انقدر به شریکش اعتماد دارد که نیاز به قضاوت، تند خویی و رفتارهای شکننده اینچنینی ندارد.

 

بیشتر ارتباطاتی که این روزها شکل می گیرد بر پایه اهداف کوتاه مدت است و اغلب همه به دنبال نفع خود هستند. اما اگر دو طرف انقدر رابطه عمیق و سازنده ای دارند که به آینده نیز فکر می کنند و به هم تعهد دارند، می توان حدس زد چیزی خارق العاده رخ می دهد

معمولا عشق واقعی درخانه هر دختر و پسری را می زند، اما اگر زن و مردی با وجود رابطه از راه دور پای تعهدات خود بمانند، مسلما می توانند در معیت هم، و در کنار هم، با حضور فیزیکی کن فیکون کنند  این از بهترین چیزهایی است که روزانه شاهد آن هستیم.

از زمانی که متولد شده ام، سعی کرده ام برای بنده های خوب خدا، مفید باشم. هر چه آموخته ام، تجربه کرده ام، و احساس کرده ام را با تو در میان خواهم گذاشت.

چگونه رابطه لانگ دیستنس را مدیریت کنیم

Prev Post

17 نشانه همسر الهی و مردی که خدا برای شما می فرستد

Next Post

15 نشانه عجیب دختران حسود در یک رابطه عشقی و عاطفی

9 حرکت رمانتیک برای افزایش صمیمیت رابطه

با چه کاری توی بگو مگو ها و دعوا عزیز تر شوم

وقتی پسری میگه دوستت دارم چطور برخورد کنم

بعد از اولین دعوا با شریک عاطفی این 15 کار را کن

Your email address will not be published.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

هفت × 6 =

هرگونه استفاده از محتوای شادزیستی در شبکه های اجتماعی ، وب سایت ها و کانال ها، موجب بدهکاری شرعی و عرفی است و پیگرد قانونی دارد. به تلاش های یکدیگر احترام بگذاریم.

پر بحث ترین ها

13 نشانه پسر یا دختری که دیگر تو را نمی خواهد

از کجا بدانم عشق سابقم هنوز دوستم دارد؟ ( 13 نشانه بازگشت معشوق)

تمام ترفندهای جذب مرد و وابسته کردن مردان به خود

49 نشانه تنفر پسر از دختر که مستقیما به زبان نمی آورد

Welcome, Login to your account.

8 − شش =

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

چهار × = 16

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

چگونه رابطه لانگ دیستنس را مدیریت کنیم
چگونه رابطه لانگ دیستنس را مدیریت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *