چطور خود را تغییر دهیم

 
helpkade
چطور خود را تغییر دهیم
چطور خود را تغییر دهیم

سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه

 

 

چطور خود را تغییر دهیم

 

اگر می خواهید زندگی تان تغییر کند باید طرز فکرتان را تغییر دهید.«همین امروز طرزتفکرتان را عوض  کنید.»

 

البته در کلام خیلی ساده است: «طرز تفکرت را عوض کن تا زندگی ات تغییر کند.» ولی چطور می توان این کار را انجام داد وقتی نمی دانیم باید چه کار کنیم؟ و مهم تر از همه اگر تغییر دادن طرزتفکر تا این حد آسان است، چرا خیلی از افراد این کار را انجام نمی دهند؟ مخصوصا اگر بتوانند با این کار موفق تر باشند و بیشتر از زندگی لذت ببرند؟

 

جواب این سوال ها را نمی دانیم ولی می دانیم که تغییر دادن طرز تفکر آسان نیست اما ممکن است. همه آنچه شما نیاز دارید این است که محکم و استوار این تکنیک ها را به کار ببرید؛ البته اگر از ته دل می خواهید موفق باشید.

 

۱) همان طور فکر کنید که دوست دارید باشید. اگر در دنیای ذهنتان خود را آدم خوشحال یا موفقی ندانید که می تواند از زندگی لذت ببرد، خیلی سخت می توانید در دنیای واقعی چنین آدمی باشید. پس پیش از هر کار در رویاهایتان هم خود را فردی خوشحال، موفق و روبه رشد تصور کنید.

 

۲) لبخند بزنید. نتایج تحقیقات نشان داده است لبخند زدن هم اثر جسمی دارد و هم اثر روانی. پس یک لبخند روی لبانتان بنشانید و در مسیر تغییر طرزتفکر قدم بگذارید. در ابتدا، این کار فقط یک عمل فیزیکی بدون روح است اما کم کم جزو صورت شما می شود.

 

۳) خودتان را غرق مطالعه و موسیقی کنید. کتاب ها، مقاله ها و مجله هایی بخوانید که به شما کمک کنند بتوانید افکارتان را تغییر و درکتان را افزایش دهید. فیلم ببینید یا به موسیقی هایی گوش کنید که برای شما الهام بخش باشند و برای تغییر تشویقتان کنند.

 

۴) کردارتان را تغییر دهید. وقتی کارهایتان را به همان شیوه قدیمی انجام می دهید، نمی توانید در افکارتان تغییری به وجود آورید. کارها را به شیوه ای متفاوت انجام دهید تا بتوانید متفاوت بیندیشید.

 

۵) محیط تان را تغییر دهید. محیط اطرافتان را با توجه به طرزتفکر مورد علاقه تان بسازید. فضایی را خلق کنید که شما را به سمت تغییر سوق دهد. یک گلدان به اتاقتان اضافه کنید، رنگ دیوارها را تغییر دهید، یک کتابخانه یا میز کوچک برای خودتان بخرید.

 

۶) از موفق ها تقلید کنید. از تجربه و نظرهای کسانی که عاشق طرزتفکرشان هستید و آرزو دارید مثل آنها باشید، استفاده کنید. اگر زنده هستند که این کار بسیار ساده است و اگر در قید حیات نیستند می توانید از آثارشان بهره بگیرید.

 

۷) به دیگران کمک کنید (و به خودتان هم) یکی از سریع ترین راه هایی که می تواند طرزتفکر شما را عوض کند، این است که به دیگران توجه و به آنها کمک کنید. مواظب باشید از آن طرف بام نیفتید یعنی نه غرق در خودتان شوید و نه شیفته و دلباخته دیگران.

 

۸) کمی از دوستانتان کمک بگیرید. دیگران را از تصمیمتان باخبر کنید و از آنها کمک بخواهید و نظراتشان را بشنوید. هر چقدر کمک دیگران را بیشتر احساس کنید، بیشتر به موفقیت نزدیک می شوید.

 

۹) حرفه ای شوید. اگر دلتان می خواهد به فردی بزرگ تبدیل شوید به مشاوره و نصیحت افراد بزرگ گوش دهید. انسان های حرفه ای در مدت زمان کوتاهی می توانند بهترین راه حل ها و نظرات و عقاید جدید را در اختیار شما بگذارند. البته به شرطی که واقعا در کار خود خبره باشند و فقط اسم و رسم بی پایه و پنهان به هم نزده باشند.

 

۱۰) صبور باشید. آگاه باشید که بیشترین تغییرات در مدت زمانی طولانی و به آرامی صورت می گیرند به شرط اینکه تکرار شوند. پس اگر فورا در مسیر موفقیت نتیجه نگرفتید، تعجب نکنید و مهم تر اینکه تسلیم نشوید. کارتان را ادامه دهید و مطمئن باشید جواب می گیرید.

 

● چطور راه تغییر را ادامه دهیم؟

 

گاهی بعد از اینکه نگرش مان را تغییر دادیم و به سوی هدفی تازه رفتیم، نمی دانیم چگونه باید راهمان را بدون خستگی و درنگ ادامه دهیم؟ این نکته ها دست شما را برای طی بقیه مسیر تغییر می گیرد.

 

۱) با واقعیت روبرو شوید. ممکن است مانعی که در مسیر رسیدن به هدف از سرعت شما می کاهد، خودتان باشید.

 

وقتی در راه رسیدن به هدفتان به مشکل هایی برمی خورید، اول از همه به دقت بررسی کنید آیا منشاء مشکل خودتان هستید یا خیر؟

 

چطور خود را تغییر دهیم

۲) شما هرکاری که بخواهید، می توانید انجام دهید اگرچه شاید نتوانید همه کارهایی را که دوست دارید، انجام دهید. بیشتر اوقات برای رسیدن به هدف چند کار را با هم انجام می دهید ولی حتی با وجود تلاش زیاد، در آخر به کمترین نتیجه می رسید. باید بدانید توجه و تمرکز روی ۱ یا حداکثر ۲ پروژه در یک زمان، شانس شما را برای رسیدن به نتیجه مطلوب افزایش خواهد داد.

 

۳) برای اینکه تصویر واضحی از نتیجه کار داشته باشید، تمرکز کنید. اول اینکه روی پروژه هایی که برعهده گرفته اید، کاملا تمرکز داشته باشید تا بتوانید تشخیص دهید واقعا چه کارهایی باید انجام گیرد. برنامه ای گام به گام برای کارهایی که باید در زمان های مشخص انجام دهید، بنویسید.

 

۴) آنچه روی کاغذ است، برنامه است و آنچه در ذهن شماست، خیال! بیشتر افراد علاقه ای به نوشتن برنامه هایشان روی کاغذ ندارند. نوشتن برنامه روی کاغذ اولین قدم برای حرکت رو به جلوست. خیلی ها بدون برنامه پروژه هایشان را شروع می کنند ولی خیلی زود گیج می شوند زیرا مشکلات فرعی زیادی سر راهشان به وجود می آید.

 

۵) حرکت، به این معنی نیست که پیشرفت کرده اید. بعضی از افراد با اینکه به سختی کار می کنند، به هدفشان نزدیک تر نمی شوند. این یکی از نتایج بی برنامگی است. برای پیشروی باید فعالیت های مناسبی در زمان های مناسب انجام دهید.

 

۶) انتخاب نکردن، یک انتخاب است. زیاد فکرکردن درباره آنچه انتخاب می کنیم، مانع دیگری است که ما خودمان سر راهمان قرار می دهیم و باعث رکودمان می شود. «من می توانم A، B یا C را انجام دهم ولی بهتر است بیشتر فکر کنم» و شروع می کنیم به ارزیابی کردن… ولی در واقع هیچ وقت نمی توانیم تصمیم بگیریم و کاری که انجام می دهیم، در حقیقت تصمیم می گیریم هیچ کاری نکنیم؟ ولی اگر کاری نکنید به چیزی نمی رسید.

 

۷) روی آنچه به نتیجه می رسد، تمرکز کنید. خیلی از افراد در پیداکردن راه هایی که به نتیجه نمی رسند، استادند و به همین دلیل هیچ تلاشی هم نمی کنند. انرژی منفی را در خود انباشته نکنید. انرژی های مثبتتان را افزایش دهید و روی چیزهایی تمرکز کنید که به درد شما می خورند و به نتیجه می رسند.

 

۸) اگر اقدامی به نتیجه نمی رسد، متوقفش کنید. یک اقدام احمقانه: «کاری را بارها و بارها با یک شیوه انجام دهید و انتظار داشته باشید که به نتیجه ای متفاوت برسید.»

 

خیلی ها به دلیل غرور، لجاجت یا تعصب، شیوه ای را تکرار می کنند که به نتیجه نمی رسد. شعاری جدید برای خود انتخاب کنید و دیگر کارتان را به شیوه قبلی انجام ندهید. وقتی روش هایی موثر نیستند انجام دادنشان را متوقف کنید.

 

۹) وقتی نمی دانید، کمک بخواهید. ما نمی توانیم همه چیز را بدانیم. نمی توانیم همه مشکلات را حل کنیم. وقتی به مشکلی برمی خورید، از دیگران کمک بخواهید. از یک تاجر، مشاور، وکیل یا مربی مشاوره بگیرید.

 

۱۰) اگر کاری شما را خوشحال نمی کند، انجامش ندهید. برای اینکه به هدفتان برسید، باید سختی هایی را بپذیرید و ممکن است هر لحظه نتوانید از کارتان لذت ببرید ولی در کل باید کارتان را دوست داشته و از انجام آن خوشحال باشید.

 

در غیر این صورت اهدافتان را ارزیابی و راهی را پیدا کنید که از پیمودن آن لذت ببرید.

منبع: Success Article

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


مشاوره تلفنی طلاق


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی


تست شنوایی و درمان وزوز گوش


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

اگر از شخصیت فعلی خود راضی نیستید و میخواهید آنرا تغییر دهید شاید بهتر باشد که در ادامه این مقاله با آلامتو همراه شوید.

آیا واقعا این امکان وجود دارد که شخصیت خود را تغییر دهیم یا الگوهای اصلی شخصیت ما در طول عمر ثابت خواهند ماند؟ در حالی که کتاب‌ ها و وب سایت ‌هایی هستند که دنبال کردن برنامه هایی را برای تغییر عادات و رفتارهای ما پیشنهاد می کنند، اما این باور پایدار وجود دارد که شخصیت اساسی ما در برابر تغییر مقاوم است.

زیگموند فروید روانکاو اتریشی، معتقد است که شخصیت تا حد زیادی در سن 5 سالگی شکل می گیرد. حتی بسیاری از روانشناسان مدرن نیز، ثابت و پایدار بودن شخصیت کلی فرد در تمام طول زندگی را تایید می کنند.

اما اگر می خواهید شخصیت خود را تغییر دهید چه کاری باید انجام دهید؟ آیا برخورد صحیح و سخت کوشی می تواند به تغییر شخصیت واقعی منجر شود یا اینکه چسبیدن به صفات نامطلوب ما را از رسیدن به اهداف خود باز می دارد؟

چطور خود را تغییر دهیم

تمایل به تغییر شخصیت موضوع غیر معمولی نیست. ممکن است افراد خجالتی آرزو کنند که “کاش می توانستم کمی در جمع صحبت کنم”. یا افراد تند خو ممکن است با خود بگویند که “کاش می توانستم در وضعیت های حساس از لحاظ احساسی کمی خونسردی ام را حفظ کنم. “

ممکن است در بسیاری از نقاط زندگی متوجه شوید که جنبه های خاصی از شخصیت شما وجود دارد که همیشه تمایل به تغییر آن دارید. حتی ممکن است اهدافی را تعیین کرده و بر روی مقابله با این صفات بالقوه مشکل ساز کار کنید.

به عنوان مثال، معمول است که هر فرد هنگام شروع سال جدید بر روی تغییر قسمت های شخصیت مثل تبدیل شدن به فردی بخشنده، مهربان، صبور، یا اجتماعی تمرکز داشته باشد.

به طور کلی، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که ایجاد تغییرات واقعی و پایدار برای صفات گسترده می ‌تواند بسیار دشوار باشد. بنابراین اگر از جنبه‌ های خاصی از شخصیت خود ناراضی هستید، آیا واقعا راهی وجود دارد که شما بتوانید برای تغییر آن انجام دهید؟

برخی از متخصصان، از جمله روانشناس کارول دوک، معتقدند که تغییر الگوهای رفتاری، عادات و اعتقادات نهفته در زیر صفات گسترده (به عنوان مثال، درونگرایی و یا سازگاری) کلید اصلی تغییر شخصیت هستند.

برای اینکه ببینیم آیا می توان شخصیت را تغییر داد یا نه، در ابتدا باید بفهمیم که دقیقا چه چیزی شخصیت یک فرد را شکل می دهد. آیا شخصیت به واسطه ژنتیک (طبیعت) ما یا با تربیت، تجربیات و محیط ما شکل می گیرد؟

در گذشته، نظریه ‌پردازان و فلاسفه غالباً رویکردی یکسان داشتند و از اهمیت طبیعت یا تربیت حمایت می کردند، اما امروزه بیشتر متفکران معتقدند که ترکیبی از این دو نیرو است که در نهایت شخصیت ما را شکل می دهد. نه تنها این، بلکه تعامل مداوم بین ژنتیک و محیط می تواند به شکل دهی شخصیت کمک کند.

به عنوان مثال، شما ممکن است از نظر ژنتیکی مستعد دوستانه بودن و کنار آمدن باشید، اما کار کردن در یک محیط پر فشار می تواند باعث شود که شما نسبت به آنچه ممکن است در یک شرایط متفاوت قرار بگیرید، شخصیت متفاوتی داشته باشید.

دوک داستانی از پسران دوقلوی یکسان که پس از تولد از هم جدا شده اند نقل می کند. به عنوان دو فرد بزرگسالان، این دو مرد با زنانی با همین شرایط ازدواج کردند، مشاهده شد که این افراد سرگرمی‌ های مشابهی دارند، و سطوح مشابهی از ویژگی‌ های خاصی داشتند که براساس ارزیابی‌ های شخصیت اندازه‌ گیری شد.

این موارد نمونه هایی هستند که پایه و اساس این ایده را فراهم می کند که شخصیت ما تا حد زیادی از کنترل ما خارج هستند. این دو مطالعه به این موضوع اشاره دارد که شخصیت ما به جای اینکه توسط محیط و تجربه‌ های منحصر به فرد ما شکل بگیرند، بیشتر تحت تاثیر ژنتیک ما شکل می گیرد.

ژنتیک قطعا اهمیت بسیار زیادی در شکل گیری شخصیت دارد، اما مطالعات دیگر نشان می ‌دهند که تربیت و حتی فرهنگ ما با طرح ژنتیکی ما برای شکل دادن شخصیت ما تعامل دارد.

اما دوک اظهار داشت که تغییر شخصیت هنوز هم امکان پذیر است. شاید صفات اصلی در طول زندگی پایدار و غیر قابل تغییر باشد، اما دوک معتقد است که خصوصیاتی که در زیرمجموعه صفات اصلی قرار می گیرند قابل تغییر است. به اعتقاد او، این خصوصیات “میانی” می تواند تغییر کند.

بنابراین حال این سوال پیش می آید که دقیقاً این خصوصیاتی که عنوان “میانی” می گیرند چه هستند؟

دوک پیشنهاد می کند که باورها و سیستم های اعتقادی نقش مهمی در شکل گیری شخصیت زیر سطح صفات گسترده بازی می کنند. در حالی که تغییر برخی جنبه‌ های شخصیت شما ممکن است چالش برانگیز باشد، می ‌توانید به طور واقع ‌بینانه با تغییر برخی از باورهای زیربنایی که به شکل و کنترل نحوه بیان شخصیت شما کمک می‌کنند، مقابله کنید.

نظریه پردازان دیگر نیز بیان کرده‌ اند که عواملی مانند اهداف و استراتژی ‌های مقابله نقش اصلی در تعیین شخصیت ایفا می‌ کنند. برای مثال، در حالی که ممکن است شما بیشتر تیپ شخصیتی A داشته باشید، می ‌توانید مهارت ‌های مقابله ای جدید و تکنیک ‌های مدیریت استرس که به شما کمک می ‌کنند فرد آرام تری شوید، را یاد بگیرید.

دوک در یک مقاله در سال ۲۰۰۸ اینگونه توضیح داد : “عقاید مردم شامل نمایش ذهنی آن‌ ها از طبیعت و عملکرد خود، روابط و دنیای آنهاست. انسان ‌ها از کودکی این باورها و نمایش آن ها را توسعه می‌ دهند و بسیاری از نظریه پردازان برجسته شخصیت معتقدند که این باورها بخش بنیادی شخصیت هستند.”

چرا تمرکز بر روی اعتقادات؟ با اینکه تغییر باورها و اعتقادات لزوما آسان نیست، اما می تواند نقطه شروع خوبی را ارایه ‌دهد. باورهای ما خیلی از جهات زندگی ما را شکل می دهند، از این که چگونه خودمان و دیگران را می ‌بینیم، چگونه در زندگی روزمره عمل می‌ کنیم، چگونه با چالش‌ های زندگی برخورد می ‌کنیم و چگونه با افراد دیگر ارتباط برقرار می ‌کنیم، تمامی این ها تحث تاثیر باورهای ما است.

اگر بتوانیم تغییرات واقعی را در باورهای خود ایجاد کنیم، این چیزی است که ممکن است تاثیر زیادی بر رفتارها و احتمالا در برخی جنبه‌ های شخصیت ما داشته باشد.

به عنوان مثال، اعتقادات مربوط به خود از جمله ویژگی ها یا خصوصیات شخصی ثابت یا انعطاف پذیر را در نظر بگیرید. اگر فکر می ‌کنید که فهم شما در سطح ثابتی قرار دارد، پس برای عمیق‌ تر کردن تفکر خود قدم بردارید. اگر این ویژگی‌ ها را قابل ‌تغییر در نظر بگیرید، به احتمال زیاد تلاش بیشتری خواهید کرد تا خود را به چالش بکشید و ذهن خود را وسعت دهید.

بدیهی است که اعتقادات مربوط به خود در هر فرد، نقش اساسی در نحوه عملکرد افراد دارد، اما محققان دریافتند که افراد می توانند باورهای خود را تغییر دهند تا رویکردی منعطف تر نسبت به ویژگی های خود داشته باشند.

تحقیقات دوک نشان داده است که چگونه ستایش بچه ها می تواند بر باورهای آن ها نسبت به خودشان تأثیر بگذارد. بچه هایی که به خاطر هوش شان مورد تحسین و ستایش قرار می‌ گیرند، تمایل دارند باورهای تئوری ثابتی را در مورد ویژگی‌ های شخصی خود حفظ کنند. این کودکان به هوش خود به عنوان یک ویژگی تغییر ناپذیر نگاه می ‌کنند؛ از سوی دیگر، کودکانی که به خاطر تلاش ‌هایشان، تحسین می شوند، به طور معمول هوش شان را انعطاف ‌پذیر تلقی می ‌کنند. دوک یافته ‌است که این کودکان در مواجهه با مشکل پافشاری می ‌کنند و اشتیاق بیشتری برای یادگیری دارند.

با این تفاسیر یک سوال مطرح می شود که “برای تغییر شخصیت خود واقعاً چه کاری می توانیم انجام دهیم؟”

تغییر از یک فرد درون ‌گرا به فردی برون‌ گرا ممکن است شدیدا دشوار (یا حتی غیرممکن) باشد، اما متخصصان بر این باورند که راه هایی وجود دارد که شما می ‌توانید با استفاده از آن تغییرات واقعی و پایدار در جنبه‌ های شخصیت خود ایجاد کنید.

درست است که تغییر شخصیت کار راحتی نیست و تغییر برخی ویژگی‌ های گسترده ممکن است هرگز به طور کامل امکان پذیر نباشد. اما محققان بر این باورند که کارهایی وجود دارند که می ‌توانید انجام دهید تا قسمت‌ های خاصی از شخصیت خود، جنبه ‌هایی که در زیر سطح آن ویژگی‌ های گسترده وجود دارند را تغییر دهید. روشی که شما عمل می ‌کنید، فکر می کنید و در زندگی روزمره خود اعمال می کند، می تواند موجب تغییرات واقعی شود.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

اگر زندگی شما دچار یکنواتی شده است و انرژی و انگیزه شما کم شده است، باید به فکر تغییر زندگی باشید. در این مطل روش هایی برای تغییر زندگی به شما معرفی می کنیم.

به گزارش تاپ ناز و به نقل از آی بانو؛ اگر همیشه کاری را انجام می‌دهید که همیشه انجام داده‌اید، همیشه آن چیزی را به دست خواهید آورد که همیشه به دست آورده‌اید.(هنری فورد)

احساسی آشنا: ساعت ۱۰ صبح، عصبی از خوردن سومین فنجان قهوه و ذهنتان همچون چسب شده است. از نظر فیزیکی، عاطفی و احساسی تحلیل رفته‌اید و از همه چیزهایی که روزی برایتان لذت‌بخش بود، ناامید شده‌اید. انگیزه؟ فراموشش کنید. تحریک‌پذیری؟ سر زندگیتان شرط می‌بندم که ندارید. توجه به سلامت شخصی و آرامش؟ عمراً.

اغلب، به نظر می‌رسد که خستگی مفرط و موفقیت دست در دست یکدیگرند. اما استیصال و درماندگی از علائم موفقیت نیست: بدن شما به طریقی می‌گوید که از سرعت خود بکاهید.

چطور خود را تغییر دهیم

اگر چه آن دو فنجان قهوه اسپرسو و دو لایه کرم پودر ممکن است شما را شاداب نشان دهد، اما تغییر عمیق و ریشه‌ایی به زمان نیاز دارد. سرمایه یک عمر زندگی است و باید به گونه‌ایی منحصر به فرد با آن رفتار کرد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا ۱۲ روش مقتدرانه برای تغییر سرنوشت و بهبود زندگیتان در اختیار شما قرار دهیم.

بدن شما یک ماشین است. ماشینی زیبا، دقیق و به طرزی دیوانه‌وار پیچیده که به مراقبت و استراحت نیاز دارد. دقیقاً همچون کامپیوترتان که در انتهای روز خاموش می‌کنید، شما نیز باید بدن و ذهن خود را در انتهای روز مجدداً شارژ کنید. مطالعات حاکی از آن است که خواب کافی شبانه اساساً ذهن را از سمومی که در طول روز جذب نموده پاک می‌کند، به همین دلیل هفت تا هشت ساعت خواب برای سلامت فیزیکی و روحی شما حیاتیست. هشت ساعت کامل بخوابید و فقط نیم ساعت به زمان خواب کنونی خود بیافزائید، خواه این خواب شبانه باشد یا چرت نیم‌روزی.

خوردن متفکرانه مستلزم تمرین است. تمرین بسیار. به ویژه اگر در زمره افرادی هستید که با یک دست ناهار می‌خورید و با دست دیگر به ایمیل‌ها و تلفن جواب می‌دهید. خوردن متفکرانه شما را به چالش می‌کشد تا ضرورت هر آنچه می‌خورید اعم از اینکه، که از کجا آمده، از چه ارزشی برای بدن شما برخوردار است و چگونه به بشقاب شما رسیده است، را مدنظر بگیرید. خوردن متفکرانه به شما کمک می‌کند تا رابطه‌ایی سالم و مناسب با غذا برقرار کنید که فراتر از رفع گرسنگی محض است. و مطالعات دال بر آن است که خوردن متفکرانه می‌تواند حال شما را بهبود بخشد، استرس را کاهش دهد و منجر به کاهش وزن و رفتار تغذیه‌ایی سالم شود.

کافئین محرکی است که مستقیماً بر سیستم عصب مرکزی تاثیر می‌گذارد. بدین ترتیب مصرف کافئین ضربان قلب را بالا برده و به مغز صدمه می‌زند. چنانچه همواره احساس اضطراب، استرس یا درماندگی دارید، دو فنجان قهوه اسپرسو چاره کار در دراز مدت نیست. در عوض، به راه‌حل‌های طبیعی، طولانی همچون ورزش و مدیتیشن بیاندیشید که انرژی‌زا هستند. اگر تصور زندگی بدون قهوه صبحگاهی برایتان غیرممکن است، رابطه‌ایی عاقلانه‌تر با قهوه برقرار کنید. عطر غلیظ و طعم آن را از فنجان مورد علاقه خود استنشاق کنید. به مرور در می‌یابید که بیش از خود قهوه به این تشریفات نیاز دارید.

تحرک عامل حال خوب و کاهش استرس است و مطالعات نشان می‌دهد که از حافظه و مهارت تفکر محافظت می‌کند. خواه روی دوچرخه خود بپرید یا به سراغ دویدنی کوتاه بروید یا چند دقیقه یوگا انجام دهید، بدانید که تحرک می‌تواند استرس را کاهش دهد. ورزش صبحگاهی ضامن موفقیت روز شماست و تمرکز شما را بهبود می‌بخشد. گذشته از این، لازم است بدانید که افراد بسیار موفق حتماً روزانه ورزش می‌کنند. روزانه فقط ۱۰ دقیقه از زمان خود را به انجام فعالیت‌های ورزشی اختصاص دهید و به مرور تا ۳۰ دقیقه در روز افزایش دهید.

بله، می‌دانیم. در هر مقاله‌ایی که درباره زندگی باشد از مزایای مدیتیشن صحبت می‌شود، اما فقط به این دلیل است که واقعاً موثر است. ۸۰٪ از ویزیت‌های پزشکان ناشی از مشکلات مرتبط با استرس است. صرف هزینه و زمان برای چنین مشکلاتی قطعاً اگر با کمی مدیتیشن از خودمان مراقبت کنیم، کاهش خواهد یافت. مدیتیشن استرس را کاهش می‌دهد،سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، منجر به خواب بهتر و احتمالاً افزایش شادی در فرد می‌گردد. حتی فقط ۵۵ دقیقه مدیتیشن می‌تواند روز شما را روشن سازد. علاوه بر این، افرادی که مدیتیشن می‌کنند در مواقعی که با چالشی مواجه می‌شوند، بیشتر از دیگران منطقی رفتار می‌کنند و کمتر عصبی می‌شوند.

پوستی شاداب ناشی از شادابی درون است. و همچون چیزای دیگر، پیروی از عادت‌های پوستی سالم مستلزم زمان است. یک مثل قدیمی می‌گوید که، شکل‌گیری هر عادتی ۲۱ روز طول می‌کشد. بیائید فقط مرور کنیم که تکرار و پذیرش عادات جدید بیش از ورق زدن بیهوده تقویم به موفقیت و پوست شما کمک خواهد کرد. شاید یک لایه کرم‌پودر بیشتر بتواند چاره موقت چشمان خسته شما باشد، اما تغییرات اساسی پوستی سرمایه‌‌گذاری است که در طول زمان به بار می‌نشیند. به دنبال محصولات و غذاهایی باشید که برای پوستتان تغذیه خوبی محسوب می‌شوند. از محصولات مراقبتی روزانه وشبانه استفاده کنید که موجب شادابی و زیبایی پوست می‌شوند تا به مرور زمان تغییرات را روی پوست و البته خلق و خوی خود مشاهده نمائید.

این مورد بسیار ساده است: کارهایی را انجام دهید که موجب شادی شما می‌شوند. فقط به این دلیل که موضوعی حس موفقیت به شما می‌دهد، نمی‌تواند عامل شادی و لذت شما نیز باشد. قطعاً، کارکردن تا دیر وقت شاید سودبخش باشد، اما نیرویی که صرف آن می‌شود گاهی با هیچ استراحت یا آرامشی جبران‌ نمی‌شود. کفش‌هایی که چشمتان دنبالش است را برای خودتان بخرید، برای خودتان بستنی بخرید یا تمام آخر هفته را فیلم‌های کلاسیک تماشا کنید. هر آنچه که دوست دارید، انتخاب ‌کنید، زیرا موجب شادی روح شما می‌شود، و بدین ترتیب مجبور نیستید فقط به کارهای واجب لیست خود پردازید.

در هنگام اتخاذ تصمیمات بزرگ حس درونیتان چیست؟ به آن گوش فرا دهید. اغلب اوقات بدن ما حقیقت امر را برای ما روشن می‌کند. در هنگام خستگی چرتی بزنید. هنگامی که احساس درماندگی می‌کنید به سفر بروید. از خودتان بپرسید چرا اوضاع روبه راه نیست. اگر فردی فوق‌العاده شهودی هستید، گوش دادن به صدای درونتان مستلزم تمرین است. از آنچه شما را به چالش می‌کشد، پرهیز کنید، نفس بکشید و با خودتان صادق باشید. در صورت لزوم تغییراتی ایجاد کنید، و شنیدن ندای درون را کم کنید.

برهم زدن عادت‌ها یکی از بهترین روش‌های درمانی برای رفع احساس درماندگی است. هفته‌ایی یک بار خود را با انجام اقدامی کاملاً جدید به چالش بکشید یا اگر واقعاً احساس خستگی مفرط دارید، روزی یک بار. به مرور آن اقدام جدید همچون قدم زدن ساده خواهد شد. تجربیات جدید ذهن شما را به سوی افق‌های جدید در تفکر و درک باز خواهد نمود که در نهایت منجر به شادی شما در زندگی خواهد شد.

پی‌ریزی روابط سالم ناشی از رفتار عاقلانه با اطرافیان و آنچه در اطراف خود جمع نموده‌اید، می‌باشد. گاهی تغییر روابط مسمومی که در آن غرق هستید، خواه با دوستان، خانواده، غذا، کار یا حتی خودتان، ترسناک به نظر می‌رسد. روابط خود را بازبینی کنید و درباره ارزش آنچه به زندگی شما می‌افزایند دوباره بیاندیشید. علاوه بر این، افراد متفکر و عاقل در روابط خود، بر قضاوت‌های خود اعتماد دارند.

یادگیری موجب شادی می‌گردد. همچنین کمک می‌کند تا طولانی‌تر، روشنفکرانه‌تر و مفیدتر زندگی کنید. اگر درصدد اقدامی کوچک هستید، از کارهای کوچک همچون یادگیری بافت با تماشای کلیپ‌های آموزشی آغاز کنید. اگر اقدامی بزرگ در سر می‌پرورانید، به دوره‌های طراحی وب بپیوندید. هر آنچه که بیاموزید فرقی ندارد، مغز شما بابت حفظ هوش و البته جوانی آن از شما سپاس‌گذار خواهد بود.

مطالعات حاکی از آن است که نوشتن خاطرات موجب کاهش استرس، افزایش درک، جرقه‌های خلاقیت، پایه‌ریزی اعتماد به نفس و تشویق افراد در به ثمر رساندن اهداف می‌گردد. همه این موارد از مزایای درمانی همین اقدام ساده است. اما هر روز خود را تحت فشار نوشتن تمام جزئیات قرار ندهید. روند نوشتن به خودی خود از تعداد دفعاتی که می‌نویسید بسیار مهم‌تر است. یک زمان‌سنج آماده کنید، به خودتان ضرب‌العجل بدهید و با خود فکر کنید که می‌خواهم امروزم چگونه باشد؟ و هر آنچه به ذهنتان می‌رسد را یادداشت کنید. چند بار در هفته به سراغ دفتر خاطرات بروید و جلسات ثبت خاطرات را با اشتیاق پیش ببرید.

تغییر شخصیت به هر دلیلی که باشد سخت و چالش بر انگیز است. در ابتدا به چرایی تغییر شخصیت باید پرداخت و اینکه چرا تصمیم گرفتید به دنبال شخصیت دیگر و جدیدی باشید و بعد اینکه چگونه شخصیت خود را تغییر دهید. با ما همراه باشید تا 5 روش کاربردی برای تغییر شخصیت را با شما کاربران مرور کنیم.

شخصیت، مجموعه ای از الگوهاست _ تفکر، رفتار و احساس_ که چیزی که شما هستید را شکل می دهد. می دانید نکتۀ جالبش کجاست؟ الگوها می توانند تغییر کنند. کار می برد، اما اگر واقعا خود را وقف این ایده کنید هر چیزی می تواند اتفاق بیفتد. اما به یاد داشته باشید زمانی که عقاید و تفکرات با استفاده از تجربیات زندگی در حال شکل گیری هستند، احتمالاً شخصیت قبلی مان مرتباً نمایان می شود.

چگونه شخصیت قوی و محکمی داشته باشیم؟ ( ۱۱ ویژگی افراد قدرتمند)

چگونه شخصیت افراد را تشخیص دهیم ؟

چطور خود را تغییر دهیم

چگونه شخصیت مستقل داشته باشیم؟

این یک عمل دو گانه است: چیزی که به دنبال تغییر دادنش هستید، و چیزی که به دنبال تبدیل شدن به آن هستید. نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید. رسیدن به آن نیازمند یک تلاش بسیار بزرگ است؛ باید قبل از شروع مبارزه بدانید چه مبارزه ای را انتخاب می کنید.

بخشی از دلیل موفق بودن یک شخص گمنام معتاد به الکل به این علت بیان شده که شما چیزی را دارید که معمولاً دربارۀ آن صحبت نمی کنید و سپس آن را در معرض عموم قرار می دهید. به این ترتیب داشتن کسی که شما را مسئول بداند و روی شما حساب کند به شما یک انگیزۀ بیرونی می دهد که در وضعیتی غیر از اعلام عمومی فکرتان، از آن برخوردار نبوده اید.

این تشویق می تواند “هیچ چیز” باشد. درست است، هیچ چیز. این جایزه می تواند به کوچکی جابجا کردن تیله ها از یک جیب به جیب دیگر یا به بزرگی رفتن به تعطیلات باشد. هر چه که هست برای آن ارزش قائل شوید.

اگر این روش برایتان مفید است پس یک پایه و اساس ایجاد کنید.

وقتی به خودتان به عنوان یک انسان خجالتی یا محتاط فکر می کنید، از آن به عنوان یک عصای زیر بغل استفاده می کنید. چرا به مهمانی شب جمعه نمی روید؟…دقیقاً. هیچ دلیلی ندارید. وقتی از فکر کردن به خودتان به یک روش خاص دست بر می دارید و روش دیگری را امتحان می کنید، درهای دنیا به رویتان باز می شوند.

در راستای همان برچسب ها، تفکر سیاه و سفید را متوقف کنید. پسر ها ترسو نیستند، قدرت فاسد نیست، کتاب های درسی هم کاربرد خودشان را دارند. وقتی متوجه شوید که این ادراک شما از چیز های مختلف است که مفهوم آنها را برای شما تعیین می کند، شاهد احتمالات بیشتر و در نتیجه گزینه های بیشتری برای رفتارتان هستید.

زیبایی مغز شما این است که بخشی از شماست و در نتیجه می توانید کنترلش کنید.  اگر دیدید در حال فکر کردن هستید و می گویید “وای خدای من، من نمیتونم، من نمیتونم، من نمیتونم، من نمیتونم، من نمیتونم،” احتمال دارد که نتوانید آن کار را انجام دهید. وقتی این صدا شروع می شود، آن را متوقف کنید. این صدا اصلا برای شما خوب نیست.

اگر این روش برایتان مفید بود سعی کنید الگوهای دیگرتان را تغییر دهید.

 

به قول “ذن” در بودیسم راه خروجی از طریق در است. اگر می خواهید کمتر خجالتی باشید، بیرون رفتن با افراد و صحبت کردن با آن ها را تمرین کنید. اگر افرادی که خیلی مطالعه دارند را تحسین می کنید، شروع به خواندن و مطالعه کردن کنید. فقط وارد ماجرا شوید. افراد عادات بدی پیدا می کنند و راه هایی برای تغییر یافتنشان وجود دارد.

بسیار خب، پس فرو رفتن در غالب یک نقش مورد سرزنش قرار گرفته است، اما اگر این کار را داستین هافمن انجام داده باشد ممکن است تشویق هم شده باشد. با این روش، شما خودتان را کاملاً در یک نفر دیگر غرق می کنید. شما دیگر خودتان نیستید، بلکه موجود جدیدی هستید که سعی می کنید به آن تبدیل شوید.

 گفتن اینکه چیزی که هستید را کاملاً رها کنید و صرفا با قدرت تفکر و عادت ها شخصیت جدیدی اتخاذ کنید، خیلی سخت است. هیچ راهی نیست که بتوانید 24 ساعت 7 روز هفته را به این روش بگذرانید. بنابراین یک برنامۀ زمانی به خودتان بدهید تا بتوانید طبق خواسته تان احساس کنید.

اگر این روش برایتان مفید است پس سعی کنید الگوی احساستان را تغییر دهید.

در واقع فقط با اضافه کردن چیز جدیدی به زندگی تان است که می توانید شاهد تغییر در خودتان باشید. برای انجام این کار باید رفتار جدید، افراد جدید، و فعالیت های جدیدی را انتخاب کنید. نمی شود یک کار را بارها و بارها انجام دهید و انتظار نتیجۀ متفاوتی را داشته باشید.

برای ادامه مسیر در راستای تغییر شخصیت و متمرکز ماندن بر هدف، به خودآگاهی کاملاً شدید نیاز دارید. داشتن یک دفتر وقایع روزانه به شما کمک می کند تا افکارتان را در جایی ذخیره کنید و سپس تجزیه و تحلیل کنید که این تغییر را چگونه کنترل کرده اید. بنویسید که چه چیز به خوبی کار می کند و چه چیزی متناسب با روشتان درست کار نمی کند.

اگر قرار گرفتن در موقعیت جدید برایتان سخت است، اینگونه به آن فکر کنید: به از دست دادن موقعیت ها خاتمه بدهید. اگر نشانه ای را می بینید مبنی بر اینکه پیریِ شما نه چندان جالب تصور می شود، نگاه مجددی به آن بیندازید. اگر دوستی از شما بخواهد کاری را انجام دهید که هیچ چیز در موردش نمی دانید، موافقت کنید. شما برای این کار خیلی بهتر هستید.

اگر این روش را مفید دیدید، الگوهای رفتاری تان را تغییر دهید.

درست است. لباس زیبا نشان آدمیت نیست. اما لباس هم می تواند کمک کند تا شما در مسیر ذهنی درست قرار بگیرید. اگر چه این به تنهایی شخصیتتان را تغییر نمی هد اما می تواند در یادآوری به شما درمورد اینکه قرار است به چه شخصی تبدیل شوید مفید باشد.

الگوهای فکری و لباس کافی نیستند. به این فکر کنید که این شخص جدید چه کارهایی را انجام می دهد، و آن ها را انجام دهید. آیا به دنبال تعاملات اجتماعی است؟ از رسانه های اجتماعی دوری می کند؟ علم اقتصاد می خواند؟ هر چیزی که انجام می دهد، همان را انجام دهید.

لارم نیست که کارهای خیلی بزرگی انجام دهید—چیزهای کوچک هم کار می کنند. آیا آن شخص به دنبال کیف دستی صورتی است؟ آیا دوست دارد به آهنگ های گروه خاصی گوش دهد؟ تا جایی که ممکن است وارد آن شخصیت شوید.

حالا که این عادت ها و احتمالاً این دوست های جدید و روال کاری را برگزیده اید، ممکن است کمی احساس خستگی کنید. چیزی که حالا مهم است این است که خودتان را به آغوش بکشید، هر چیزی که هستید و هر کجا که هستید مهم نیست. محکم سر جایتان بایستید و تصمیم به ماندن بگیرید.

آیا واقعا به چیزی که می خواستید برسید، رسیدید؟ حالا که متفاوت لباس می پوشید و رفتار می کنید، دیگران حس مثبت تری به شما دارند؟ آیا می خواهید خودتان را قربانی تقلید ساختگی از فرد مطلوبتان کنید؟

چگونه با افراد مغرور برخورد کنیم؟

چگونه شخصیت افراد را تشخیص دهیم ؟

چگونه شخصیت قوی و محکمی داشته باشیم؟ ( ۱۱ ویژگی افراد قدرتمند)

برای ارسال دیدگاه خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

Its great i can express my thanks and regards here. Thanks alot , stay blessed

برای دریافت اخبار جدید ایمیل خود را وارد نمایید

کپی کردن قسمت یا تمامی مقاله از “هاو کن یو” تنها با
کسب مجوز امکان پذیر است

در این مطلب قصد داریم راه های تغییر زندگی را به شما نشان دهیم ، اگر می خواهید زندگی تان را تغییر دهید، بدانید فشار زیادی را تجربه خواهید کرد.

کاهش وزن یا ورود به شغلی جدید یا سرمایه گذاری تجاری همه اینها شاید تغییراتی باشند که به شدت علاقه مند به انجام شان هستید اما شروع به تغییر سخت است.ما می توانیم زندگی را تغییر دهیم و آنچه را می خواهیم به دست آوریم ولی به اندازه ای شجاعت و اعتمادبه نفس نیاز داریم که بتوانیم زود خسته نشویم و دست از تلاش برنداریم. به علاوه باید به خودمان احترام بگذاریم و باور کنیم ما شایسته آنیم که به اندازه دیگران از زندگی بهره بگیریم.

گاهی خود را کمتر از دیگران می دانیم زیرا آنها این احساس را به ما می دهند که کمتر از آنچه باید باشیم، هستیم. این یکی از دلایل نداشتن شجاعت و اعتمادبه نفس است.اما فراموش نکنید که همه ما به اندازه کافی اهمیت داریم. بنابراین هدف خود را مشخص کنید و در جهت رسیدن به آن گام بردارید. ذهنیت حاکی از ناتوانی مانع از آن می شود که زندگی معناداری داشته باشیم.حال با رعایت نکات ساده می توانیم از امروز تغییرات کوچیکی در زندگی ایجاد کنیم.

آیا می خواهید پول پس انداز کنید یا غذای سالم بخورید؟ آیا از اینکه نیمی از زمان ناهارتان را در انتظار تحویل سفارش غذای تان می گذرانید خسته شده اید و به ستوه آمده اید؟ پس ناهار خودتان را از خانه با خود ببرید

هرگز 24 ساعت زمان شبانه روز برای کسی که قصد شروع چیزهای جدیدی را دارد کافی نیست. خیلی وقت ها هنگامی که می خواهید دست به تغییر و شروع دوباره بزنید زمان کم می آورید. پس چطور است به جای اینکه تلاش کنید برنامه های تان را اصلاح کنید و تغییر دهید یا دستاوردهای عظیمی داشته باشید، زنگ هشدار ساعت تان را فقط نیم ساعت زودتر کوک کنید؟ فقط نیم ساعت زمان بیشتر در اول صبح و پیش از رفتن به سر کار می تواند فرصتی باشد که تغییرات زیادی در زندگی تان ایجاد کنید.

چطور خود را تغییر دهیم

حال چرا ما باید این کارها را انجام دهیم،طبق تحقیقات مشخص شده است، آنهایی که احساس ارزشمند بودن در زندگی می کنند و احساس می کنند که در زندگی به دنبال هدفی هستند کمتر می میرند. محققین می گویند زندگی هدفمند و معنادار می تواند احساس خوشبختی را بیشتر کند و این احساس از طریق مکانیسم های مختلف مانند تاثیرات هورمونی یا کاهش فشار خون می تواند موجب سلامتی بیشتر و افزایش طول عمر شود. آنها می گویند کسانی که هدفی را در زندگی دنبال می کنند تمایل دارند تا زندگی کنند و باشند تا کار را به سرانجام برسانند و این به آنها قدرت زندگی کردن می دهد.

تماشای تلویزیون هیچ اشکالی ندارد اما برای بسیاری از ما تماشای تلویزیون تبدیل به یک فعالیت پیش فرض شده است. این خیلی راحت است که به خانه بروید، روی مبل لم بدهید و مستقیم و بدون هیچ فکری تلویزیون را روشن کنید. اگر این کار عادتی است که سعی به ترک آن دارید، کنترل تلویزیون را جای دیگری بگذارید وجای آن را با کتاب پر کنید.

حتما شنیده اید که هر فرد به صورت میانگین روزانه باید 6 تا 8 لیوان آب بنوشد، اما آیا واقعا به این توصیه عمل می کنید؟ آیا پس از اینکه صبح یا بعدازظهر بدن تان از کم آبی رنج می برد، هنگامی که تشنه بودید آب خوردید؟یکی از ساده ترین ترفندهای ساده این است که یک بطری آب روی میز کارتان یا هر جایی که هستید (مانند ماشین) در دسترس خود قرار دهید زیرا اگر آب نوشیدنی در دسترس تان باشد راحت تر می توانید به صورت مرتب آب بنوشید.

آیا می خواهید پول پس انداز کنید یا غذای سالم بخورید؟ آیا از اینکه نیمی از زمان ناهارتان را در انتظار تحویل سفارش غذای تان می گذرانید خسته شده اید و به ستوه آمده اید؟ پس ناهار خودتان را از خانه با خود ببرید. اینکه غذا را در منزل درست کنید هم هزینه کمتری برایتان دارد و هم زمان کمتری از وقت شما را می گیرد و از کیفیت غذا مطمئن می شوید.

آیا از عدم سازگاری تان با محیط زیست رنج می برید؟ بسیاری از ما می خواهیم سهم هر چند کوچکی در حفظ محیط زیست سیاره مان داشته باشیم اما شاید ندانید که باید از کجا شروع کنید.یکی از ساده ترین قدم ها این است که از لامپ های استاندارد و کم مصرف استفاده کنید که با این کار در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. استفاده از این لامپ ها نه تنها برای محیط زیست بهتر است بلکه به این طریق در صورت حساب قبض برق تان نیز صرفه جویی کرده اید.اگر قبلا از لامپ های کم مصرف استفاده کردید و به دلیل قیمت یا نور ضعیفی که داشتند از آنها راضی نبودید، یک بار دیگر امتحان کنید چرا که تکنولوژی به صورت چشمگیری در حال پیشرفت است.

این رفتار چیز کوچکی است که شاید فکر کنید بسیار سخت است و ارزش انجام دادن را ندارد اما باور کنید این رفتار ارزش زیادی دارد. هر روز از یک نفر تشکر کنید خواه آن فرد همکارتان باشد، یا یک دوست یا عضوی از افراد خانواده. این شیوه رفتار تغییر مثبت و بزرگی در روابط و همچنین احساس خوشحالی شخصی شما ایجاد می کند.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

اگر دوست دارید بدانید که چگونه خودمان را تغییر دهیم و به دنبال آن وضع زندگی و سرنوشت و آینده خودمان را تغییر دهیم دراین مقاله با ما همراه شوید.

اولا اینکه بدانید تغییر خود,تغییر شخصیت یک کار تدریجی است.یعنی به مرور زمان تغییر می کند.

اگر می خواهید شخصیت شما  از تتبل به فعال و تلاشگر بودن تغییر کند,مرحله مرحله این اتفاق می افتد.

چطور خود را تغییر دهیم

یعنی چه؟

یعنی به مرور زمان که شما تصمیم به تغییر گرفته اید و روش فکری و خط و مشی خودتان را تغییر داده اید,هرروز بهتر از دیروز می شوید.

ولی خبر خوب اینجاست که درطی مسیر ,از رشد شخصیتی خودتان لذت می برید.

مثل کودکی که دریک آن ,به قد صد و شصت سانتی متر نمی رسد.

اما چون درمسیر رشد قراردارد ,هر ماه از ماه قبل کمی بلند تر شده و این رویداد خوشایندی است.

بنابراین ,برای اینکه با راهکارهای چگونه خودمان را تغییر دهیم آشنا شویم دو نکته را لازم است بدانیم :

۱ – تغییر زمان می برد.

۲- درطول زمان تغییر,از رشد شخصیتی خودمان لذت می بریم و هرروز بهتر از قبل می شویم.

تغییر شخصیت با  تا “ع ” آغاز می شود :

چه بدانید و چه ندانید.چه قبول داشته باشید و چه قبول نداشته باشید ,عقاید و باورهای شما شخصیت شما را شکل می دهند.

اگر عقیده داشته باشید که دیگران باید تلاش کنند تا شما خوشبخت باشید.

اگر عقیده داشته باشید که عده ای هستند درزندگی شما که به شما ظلم کرده اند.

اگر عقیده داشته باشید که درزندگی قربانی شده اید.

همه ی اینها به خودتان مربوط می شود و کسی نه حق دارد و نه توانایی این را دارد که به باورهای شما دست ببرد.

ولی بدانید همین  عقاید و باورها هستند که  شخصیت و به تبع آن زندگی شما را دردست گرفته اند.

برای اطلاعاتی کامل درمورباورها حتما مقاله بالابردن اعتمادبه نفس باباورهای مثبت را مطالعه کنید.

اگر عقیده دارید که فردی دوست داشتنی هستید.

اگر عقیده دارید که توانایی رسیدن به اهداف خودتان را دارید.

اگر عقیده دارید که لایق ثروتمند شدن هستید.

اگر عقیده دارید که برای شادی و لذت آفریده شده اید.

باز هم این عقاید به خود شما مربوط می شود.

ولی همین عقاید هستند که شخصیت شما و به تبع ان زندگی شما را شکل داده اند.

این را هم بدانید که اینها صرفا یک باور هستند و درست و غلطش مهم نیست.

مهم این است که شما آنها را باور کرده اید.

به قول هنری فورد:

چه بگویید می توانم و چه بگویید نمی توانم ,درهردوصورت حق با شماست.

 

عادات شما درزندگی به خود شمامربط می شود.خاصه شخصیت شماست. خاصه سرنوشت و زندگی شماست.

ولی همین عادت ها هستند که زندگی شما را شکل داده اند.

برای اینکه بدانیم چگونه خودمان را تغییر دهیم باید عادات خودمان را تغییر دهیم.

اگر عادت کرده اید که ساعت ها پای گوشی و شبکه های اجتماعی باشید.

اگر عادت کرده اید که برای هیچ کاری تلاش نکنید و تنبلی را عادت خودتان کرده اید.

اگر عادت کرده اید که مدام غر بزنید که همیشه گلایه و شکایت کنید.

همه ی این عادات به خودشما مربوط می شود.ولی همین ها هستند که شخصیت شما را شکل داده اند.

چطور خود را تغییر دهیم

برای اینکه بتوانیم عادت های خوب و موثر درخودمان ایجاد کنیم باید کاری کنیم که رفتارهای خوب برای ما حکم تفریح و لذت  را داشته باشد.

دراینصورت ربه عادت ما تبدیل می شود.

اگر ما عادت به مطالعه نداریم چون درمغز ما “مطالعه” به معنی “رنج” تعریف شده است.

حال برای تبدیل مطالعه به عادت روزانه باید “مطالعه” را تبدیل به “لذت” کنیم.

حتما مقاله اهرم رنج و لذت را مطالعه کنید.

 

عناد ها یعنی مسائل و چیزهایی که از آنها بدتان می آید و متنفر هستید.

معمولا باید سعی کنیم درزندگی عناد خاصی نداشته باشیم و بیشتر به دنبال هدف مثبتی باشیم.

همه شما و ما افرادی را می شناسیم که درزندگی براساس عناد رفتار می کنند.

چرا فلانی,این حرف را زد؟

چرا فلانی ,این لباس مسخره را پوشیده.؟

جرا فلان رویداد و فلان مراسم اینقدر بدردنخور و مضحک است.؟

این فرد مرتب درحال عناد است.

از همه چیز بدش می آید.

از رفتار همه آزرده خاطر است.

البته که باز هم تاکید می کنم این عنادها به خودش مربوط می شود.

ولی همین عناد ها هستند که شخصیت مارا شکل می دهند.

 

علایق شما هم به خود شما مربوط می شود.

ولی همین علایق هستند که شخصیت شما را شکل می دهند.

اگر علاقه به سیگارکشید دارید.

اگر علاقه به اتلاف وقت دارید.

اگر علاقه به خوراکی های ناسالم دارید.

اگر علاقه به ورزش دارید.

اگر علاقه به خلق ثروت دارید.

اگر علاقه به ادامه تحصیل دارید.

اگر علاقه به تنهایی دارید.

اگر علاقه به جنگ و جدل دارید.

اگر علاقه به ادب و احترام دارید.

همه اینها به خود شما مربوط می شود.

ولی همه این ها شخصیت و زندگی شما را شکل می دهند.

و خبر خوب اینجاست که همه این موارد قابل تغییر هستند.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

تایید شد.اگر جلسه اول به پوشه inbox شما نیامده است ,پوشه promotion را چک کنید.با تشکر.موفق باشید.

سایت آبنوس‌یار،آموزشی هست.

با مدیریت خانم حدیثه آبنوسی اداره می‌گردد.

تایید شد.اگر جلسه اول به پوشه inbox شما نیامده است ,پوشه promotion را چک کنید.با تشکر.موفق باشید.


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟


نام کاربری *


آدرس ایمیل *


گذرواژه *

اطلاعات شخصی شما برای پردازش سفارش شما استفاده می‌شود، و پشتیبانی از تجربه شما در این وبسایت، و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی توضیح داده شده است.


عضویت

چگونه زندگی خود را در یک روز تغییر دهیم؟

در حالی که بسیاری از اتفاقات مانند دیدار با عشق زندگیتان یا برنده شدن در قرعه کشی، ممکن است به عنوان نشانه هایی از سرنوشت، تلقی شوند و چیزهایی باشند که کنترل زیادی روی آن نداریم. اما چیزهای زیادی وجود دارد که میتوانیم آنها را در طی روز انجام دهید تا مسیر و سبک زندگی برای همیشه تغییر کند. امروز میتوانید، زندگی خود را با این 10 نکته تغییر دهد.

آیا بخاطر نبود هدف و احساس در مسیر زندگی خود، احساس فرسودگی میکنید؟ زندگی روتین خود را با در نظر گرفتن زمان و اینکه چه چیزی باعث خوشحالی و رضایت شما میشود، تغییر دهید.

چه چیزی میتواند باعث شود که صبح از رختخواب برخیزید؟ چه چیزی میتواند به شما، احساس سرزندگی بدهد؟ فکر کنید که چه فعالیت هایی وجود دارند که این حس را به شما میدهند. حتی اگر مجبور باشید کاری که در زمان کودکی انجام نداده اید، را انجام دهید!

سفر هزار مایلی با برداشتن یک قدم شروع میشود. لائوتسه (Lao Tzu)

چطور خود را تغییر دهیم

مهم نیست که چقدر جاه طلبی های شما، طاقت فرسا به نظر برسد. اما تا زمانی که اولین قدم را برندارید و شروع نکنید، به هیچ چیز دست نخواهید یافت. اینکه آیا میخواهید یک رمان بنویسید، در مسابقه ی دوی ماراتن شرکت کنید، یا یک زبان جدید را یاد بگیرید، امروز همان روزی است که به دنبال رویاهای خود خواهید رفت، پس امروز را به یاد داشته باشید.

بدلیل کمبود زمان، انرژی یا انگیزه، ممکن است اهداف یا رویاهایمان را به یک روز دیگر موکول کنیم و ممکن است آن روز، هیچ وقت فرا نرسد. برای کمک به تقویت انگیزه، به کاری که میخواهید امروزتان را تغییر دهد، متعهد باشید.

مثلا اگر میخواهید برای انجام یک کار داوطلبانه ثبت نام کنید یا میخواهید در یک رویداد ورزشی چالش برانگیز شرکت کنید یا حتی میخواهید در یک دوره آموزشی آنلاین ثبت نام کنید، به انجام اینکارها متعهد باشید. با نوشتن تعهد خود بصورت کتبی، شما احساس مسئولیت بیشتری نسبت به انجام برنامه های خود، خواهید داشت.

روابط و افرادی که اطراف ما وجود دارند، تاثیر زیادی بر خوشبختی و کیفیت زندگی ما دارند. بنابراین، از هر فرصتی که در اختیار شما استفاده کنید و دایره ی دوستان خود را گسترش دهید و جای برای افراد جدید باز کنید. هرگز ، قبل از اینکه فردی وارد زندگیتان شود، تاثیر او  را بر زندگی خود نخواهید فهمید.

ممکن است این فرد، بهترین دوست جدید شما باشد، شما را به عشق زندگیتان معرفی کند یا اینکه ممکن است شما را فردی حرفه ای در یک شغل تبدیل کند. امروز در زندگی خود تغییر ایجاد کنید و با فرد جدید گپ بزنید.

اگر مدتی است که یک تصمیم بزرگ در زندگی خود را به تاخیر انداخته اید. امروز، روزی است که میتوانید آینده ی خود را تحت کنترل خود درآورید و تصمیم بگیرید. به خود تا پایان روز مهلت دهید و زمانی را بصورت جدی، صرف تفکر در مورد انتخاب خود کنید.

پیامدهای هر انتخاب را در نظر بگیرید و جوانب مثبت و منفی را بسنجید، نظریات دیگر را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید تصمیمات درستی بگیرید. سپس زمانی که مهلتتان به اتمام رسید، تصمیم خود را بگیرید و برای مسیری که انتخاب کرده اید، برنامه ریزی کنید.

زندگی ما، پر از ناهنجاری است و این ناهنجاری ها هم واقعی و هم استعاری هستند. برای اینکه جا برای چیزهای مثبت و جدید در زندگیتان باز شود، سعی کنید که ناهنجاری هایی که زندگی شما را پر کرده است را از بین ببرید.

اول اینکه خانه ی خود را تمیز کنید و از شر تمام چیزهایی که نیازی به آنها ندارید، خلاص شوید. اینکار نه تنها جا برای چیزهای بهتر را باز میکند، بلکه سلامت روانی شما را نیز افزایش میدهد. دوم اینکه، در مورد تمام موانع که در زندگی خود ایجاد کرده اید، فکر کنید. شاید نیاز باشد که آنها را از بین ببرید، این موانع میتواند روابط ناخوشایند یا کاری بیهوده باشد. سوم اینکه، سعی کنید ذهن خود را از تمام احساسات منفی که در آن وجود دارد، خالی کنید.

برای اینکه ذهنتان تمیز شود، باید تصمیمات آگاهانه ای بگیرید تا عواطف منفی مانند خشم یا پشیمانی، یا هر گونه نارضایتی که در شما وجود دارد، را از بین ببرید. این کار، کار آسانی نیست و باید به یاد داشته باشید که یادآوری اینکارها، گذشته را تغییر نخواهد داد، و تنها بر حال فعلی شما، تاثیر میگذارد و حالتان را خراب میکند.

اگر فکر میکنید که این چیزی است که نیاز به مبارزه و کشمکش دارد، ممکن است نیاز به مشاور داشته باشید. همچنین، تصمیم بگیرید که از امروز به بعد، چشم انداز مثبت تری را اتخاذ کنید. سعی کنید که “دفتر خاطرات شادی” ایجاد کنید، و اتفاقات مثبت هر روز را، صرف نظر از میزان کوچکی آن، را در آن یادداشت کنید.

در حالی که بیش از یک روز، طول میکشد که عادات بد از بین برود، اما اغلب، شروع کنار گذاشتن این عادات بد، سخت ترین کار است. اگر به خودتان قول بدهید که عادت بد خود را برای مدتی از بین ببرید. امروز، همان روزی است که میتوانید شروع کنید و عادت بد خود را از بین ببرید.

یک هدف مشخص و قابل سنجش برای خود تعیین کنید و بنویسید که چگونه میتوانید به آن برسید، و سپس برای رسیدن به آن، گام های کوچکی را تعیین کنید. سپس، به این فکر کنید که در مورد هدف خود، با کسی صحبت کنید. به اشتراک گذاشتن هدفتان، میتواند باعث شود که واقعی تر به نظر برسد، و انگیزه یتان برای رسیدن به آن، افزایش یابد.

زمانی که تصمیم گرفتید برای تغییر زندگی خود اقدام کنید، و اولین قدم های خود برای رسیدن به تغییر بردارید، مهم است که آن را یادداشت کنید. داشتن طرح های مبهم در سر، بسیار خوب و عالی است، اما نوشتن آن بر روی کاغذ باعث میشود که برنامه ی روشنی برای رسیدن به آن داشته باشید.

این کار به شما کمک میکند که احساس کنید که در حال حاضر، در حال رسیدن به چیزی هستید. آنچه که امروز یادداشت میکنید، چیزی است که در نهایت میتوانید آن را بسازید و از این طریق میتوانید در زندگی به آنچه که میخواهید برسید.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اغلب انجام میدهیم، تکیه بر چیزهای خارجی است تا ما را خوشحال کند، این به این معنی است که شادی خود را در درست سرنوشت یا افراد دیگر قرار میدهیم. امروز تصمیم به تغییر زندگی بگیرید، تا یاد بگیرید با خودتان شاد باشید، صرف نظر از اینکه در چه موقعیتی هستید.

فهرستی از تمام ویژگی های خوب خود و تمام دلایلی که شما را فردی کاملا دوست داشتنی می سازد، تهیه کنید. سپس این لیست را در جایی نگهداری کنید که هر زمان که به تقویت روحیه نیاز داشتید، آن را ببینید و روحیه بگیرید.

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

برای حمایت از محتوایی که می‌پسندید، لطفاً به اشتراک بگذارید:

آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید.

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

ورود کاربران

چطور خود را تغییر دهیم
چطور خود را تغییر دهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *