چطور در تهران خانه بخریم

 
helpkade
چطور در تهران خانه بخریم
چطور در تهران خانه بخریم

نقل و مکان کردن‌های هر ساله، رفتن از این بنگاه املاک به آن بنگاه املاک، چانه زدن با صاحب خانه بر سر اجاره بها، فکر رسیدن به آخر ماه و پرداخت اجاره خانه و غیره از جمله هزاران مشکلات و دغدغه‌هایی است که اجاره نشینان با آن‌ها موجه‌اند. اقشار کم درآمد جامعه و یا جوانانی که به تازگی وارد بازار کار شده‌اند و سرمایه و پس‌انداز کافی برای خرید خانه را ندارند با سوالاتی از این دست رو به رو هستند: چگونه خانه بخریم ؟ آیا می‌شود با کم کردن هزینه‌های اضافی خود و پس‌انداز آن هرچند به مقدار کم صاحب خانه شد؟ کدام بخش از هزینه‌ها اضافی هستند و برای خرید خانه مناسب باید از میزان آن‌ها کاسته شود؟ راه‌های پس‌انداز کردن کدامند؟ از چه راه‌هایی می‌توان خانه دار شد؟ چگونه با پیش خرید خانه صاحب خانه شویم؟

از طرفی علاوه بر دغدغه‌ها و مشکلات فوق، امروزه خرید خانه در ایران به عنوان یک چالش بزرگ مطرح می‌شود. تغییرات سریع قیمت‌ها نه تنها ریسک خرید خانه را افزایش می‌دهد، بلکه اجاره نشین‌ها را نیز با این دغدغه مواجه می‌سازد که آیا خرید خانه در این دوره از زمان مقرون به صرفه خواهد بود یا خیر؟

آمار بالای اجاره نشینی به خصوص در شهرهای بزرگ کارایی روش‌های گذشته برای خرید خانه را به چالش کشیده است. امروزه روش‌های گذشته برای خرید خانه کارایی خود را از دست داده‌اند و نمی‌توانند پاسخگوی سوالات فوق باشند.از این رو می‌توان بیان کرد خرید خانه در ایران با توجه به ریسک بالای آن باید با حسابگری و آینده‌نگری صورت بگیرد و موفقیت در این امر نیازمند مدیریت صحیح منابع مالی، برنامه‌ریزی، پس‌انداز و صبر و شکیبایی فراوانی است.این نوشتار سعی کرده است با بیان نکات کلیدی در زمینه خرید خانه و معرفی روش‌های نوین، اجاره نشینان را تا خرید خانه مناسب و رهایی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های اجاره نشینی همراهی نماید.

در رابطه با خرید خانه وکالتی پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه نمایید.

برای پاسخ به این سوال که چگونه خانه بخریم نیازمند داشتن مبلغ زیادی پول است. مبلغی که با دودوتا چهارتای حقوق کارگری و حقوق کارمندی در مدتی کوتاه قابل جمع شدن نیست.چطور در تهران خانه بخریم

بازار مسکن نیز بی‌توجه به این حسابگری‌ها مسیر خود را طی می‌نماید. بنابراین تنها راه برای دستیابی به این مبلغ، پس‌انداز کردن است. با پس‌انداز کردن طبق ضرب المثل قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود، مبالغ کم که با آن‌ها نمی‌شد صاحب خانه شد، روی هم انباشته می‌شوند و بعد از مدتی به سرمایه‌ای نسبتاً زیاد تبدیل می‌شوند.

چنانچه این مبالغ در حساب‌هایی قرار بگیرند که سود مشارکت به صورت سالانه روی آن‌ها محاسبه می‌شود، دستیابی به مبالغی زیاد در مدتی کوتاه امکان‌پذیر خواهد بود. برای موفقیت در پس‌انداز کردن تعیین هدف، تلاش برای رسیدن به آن و برنامه‌ریزی امری ضروری و لازم است.

از طرفی وجود هزینه‌های جانبی در خرید مسکن همچون پرداخت حق کمیسیون به آژانس‌ املاک، حق باربری، خرید لوازمی که برای خانه جدید لازم است و غیره، مبلغ مورد نیاز برای خرید مسکن را افزایش می‌دهد. برای تأمین چنین هزینه‌هایی بهترین کار، پس‌انداز کردن حدود ۵ تا ۱۰ درصد از درآمد کل و حقوق ماهیانه در هر ماه از سال است. برای جلوگیری از وسوسه‌ی خرج کردن این مبلغ، بهتر است در ابتدای هر ماه این مبلغ از درآمد و یا حقوق کسر شود و به حساب بانکی که بدین منظور افتتاح شده است، واریز شود. از جمله راه‌های دیگری که می‌شود از طریق آن هزینه‌های اضافی یا هزینه‌های جانبی را کاست و پس‌انداز را افزایش داد عبارتند از:

چنانچه فرد برای خرید خانه مبلغ زیادی را پس‌انداز کرده و تنها به مبلغ کمی برای خرید خانه نیاز دارد می‌تواند اقدام به دریافت وام مسکن نماید. دریافت وام مسکن از جمله بهترین جواب‌ها برای این سوال که چگونه خانه بخریم ، است که توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اطمینان از توانایی بازپرداخت وام مسکن در هر ماه یکی از شروط لازم برای اخذ این وام است. بنابراین استفاده از آن زمانی توصیه می‌شود که فرد منبع درآمد تقریباً ثابت و مطمئنی داشته باشد. درآمدی که بتواند علاوه بر تأمین مخارج و هزینه‌های ضروری زندگی، هر ماه مبلغی را به صورت قسط به بانک یا موسسه‌ای که وام از آن دریافت شده است بدهد.

متقاضیان خرید خانه بهتر است با مراجعه به بانک‌ها و موسسات با تسهیلاتی که این بانک‌ها و موسسات در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند و نیز با طرح‌هایی که برای خرید مسکن وجود دارد همچون وام خانه اولی‌ها آشنا شوند تا بهتر بتوانند در مورد اقدام به اخذ وام برای خرید خانه تصمیم‌گیری نمایند. لازم به ذکر است وام‌هایی که در قالب طرح‌های دولت برای خرید خانه به متقاضیان ارائه می‌شود نرخ بهره‌ی پایین‌تری نسبت به سایر وام‌ها دارند.

تخریب خانه‌ قدیمی، فرسوده و نوسازی دوباره آن، روشی دیگر برای خانه دار شدن است. در این روش علاوه بر آنکه اصل سرمایه حفظ می‌شود فرد اطمینان حاصل می‌کند که در آینده بدون وجود هیچ ریسکی صاحب خانه خواهد شد. روشی که در آن متقاضی خود صاحبکار و کارفرما است و می‌تواند مراحل پیشرفت کار را با ذوق و سلیقه خود به پیش ببرد و مدیریت کند. مشورت با یک انبوه ساز و یا متخصص در این زمینه کمک شایانی به فرد خواهد کرد.

روش کار در اینجا، به این شکل است که متقاضی خرید خانه که سرمایه گذار و ناظر نیز هست با کسی که در این زمینه به وی کمک می‌نماید، متخصص یا انبوه ساز قراردادی منعقد می‌کند. طبق این قرارداد متخصص یا انبوه ساز کلیه مراحل ساخت و همچنین تحویل به موقع آن را در قبال دریافت حق‌الزحمه که می‌تواند پول باشد یا چند واحد از خانه در حال ساخت، بر عهده می‌گیرد. در صورت عدم تحویل به موقع که مدت آن در قرارداد ذکر شده است سرمایه گذار می‌تواند اعاده خسارت کند.

پیش خرید خانه‌هایی که ساخت آن‌ها به طور کامل انجام نگرفته است، در واقع پیش خرید خانه‌های نیم ساز که در آینده به خریدار تحویل داده خواهد شد یکی دیگر از راه‌های ارزان، آسان و مطمئن برای خرید خانه محسوب می‌شود.

پیش خریدی که به فرد این اطمینان را می‌دهد که در آینده‌ای نه چندان دور صاحب خانه خواهد شد. پیش خرید خانه برای کسانی که هنوز ازدواج نکرده و یا تشکیل خانواده نداده‌اند مناسبترین روش برای خرید خانه محسوب می‌شود چرا که این افراد نگرانی و دغدغه‌ای برای موعد تحویل آن ندارند و در صورت عدم تحویل به موقع و بدقولی‌های صورت گرفته دچار ضرر و زیان جدی نخواهند شد.

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش کلاهبرداری‌هایی که در این زمینه در ایران صورت گرفته است توصیه می‌شود قبل از هرگونه اقدام به پیش خرید خانه متقاضی از طریق مجاری قانونی نسبت به قانونی بودن فعالیت‌های بنگاه و یا شخص ارائه کننده اطمینان حاصل نماید. برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی در روش پیش خرید خانه بهتر است نکات زیر رعایت شود:

در رهن کامل مستأجر مبلغی را به عنوان ضمانت یا ودیعه به مؤجر یا همان صاحب خانه پرداخت می‌نماید. این مبلغ تا زمانی که مستأجر در آن خانه اقامت می‌کند پیش مؤجر می‌ماند یعنی تا زمان اتمام مهلت قرارداد و تخلیه خانه. زمانی که مهلت قرارداد به پایان رسید مؤجر موظف است کلیه مبلغی که مستأجر در زمان رهن خانه پرداخت کرده است به وی بازگرداند. در واقع در رهن کامل صاحب خانه بنا به دلایلی همچون سرمایه گذاری، بدهی، ورشکستگی و غیره به پول نیاز دارد اما از طرفی مایل نیست که خانه‌اش را بفروشد. در این شرایط به دنبال مستأجری می‌گردد که در قبال پرداخت پول تقریباً زیادی برای مدتی معلوم خانه‌اش را رهن کند. در رهن کامل دیگر نیازی نیست که مستأجر در هر ماه مبلغی پول به عنوان اجاره بها به مؤجر پرداخت نماید.

می‌توان گفت رهن کامل به این شکل است که فرد پول خود را در بانک سرمایه گذاری کرده ولی سود آن را به مؤجر می‌دهد. حال سوال اینجاست که رهن کامل چطور می‌تواند با خرید خانه ارتباط داشته باشد؟

پاسخ کاملاً واضح است. در پایان مهلت قرارداد مستأجر به طور کامل پول خود را که معمولاً مبلغ زیادی نیز هست از مؤجر دریافت می‌کند، ضمن آن که در طول مدت رهن نیز پولی پرداخت نکرده است. با این کار ضمن پس‌انداز پول‌هایی که هر ماه مجبور بود به عنوان اجاره بها پرداخت نماید در پایان مهلت قرارداد پول خود را به طور کامل دریافت کرده و با روی هم گذاشتن این مبالغ به سرمایه‌ای نسبتاً زیاد دسترسی پیدا می‌کند که وی را چند قدم به خرید خانه نزدیکتر می‌نماید.

یکی از فواید رهن کامل این است که فرد با پرداخت مبلغ زیادی به مؤجر پول خود را برای مدتی معلوم پس‌انداز می‌کند، پس‌اندازی که اجازه برداشت و خرج کردن را به فرد نمی‌دهد و از این طریق حیف و میل کردن پول را تقریباً برای فرد غیرممکن می‌سازد.

پیدا کردن پروژه‌های ساختمان سازی و مشارکت در ساخت آن‌ها روشی برای خانه دار شدن است. پروژه‌هایی در محل مورد نظر و یا شهرک‌های جدید التأسیس. از جمله پیش شرط‌های لازم برای مشارکت در ساخت عبارتند از: خوش‌نامی، تخصص و دانش، تجربه، توانایی و تعیین میزان سهم طرفین، زمان تحویل پروژه و نوع مصالح به کار رفته.مشارکت در ساخت در واقع همان تخریب خانه‌های قدیمی و نوسازی آن است که با مشارکت و توافق سرمایه گذار و انبوه ساز و یا متخصص ساختمان سازی صورت می‌گیرد. در این روش هر کدام از طرفین با توجه به آورده خودشان در پروژه شریک می‌شوند. سرمایه گذار به میزان ارزش زمین و یا خانه کلنگی خود و سازنده با توجه به هزینه‌هایی که برای ساخت خانه انجام داده است.

استفاده از مهارت‌ها و استعدادها برای انجام دادن کارهای پاره وقت و از این طریق افزایش درآمد می‌تواند گامی مهم برای خرید خانه باشد. امروزه بسترهای مناسبی در اینترنت برای کسب درآمد وجود دارد که با آشنایی مختصری از آن‌ها می‌توان به درآمدهای بالایی دست یافت. کارهایی که در خانه قابل انجام هستند همچون تهیه انواع ترشی‌ها، مرباها، شیرینی‌های خانگی، غذاهای خانگی، ساخت وسایل تزئینی، تایپ، ساخت پاورپوینت‌های آموزشی و … نیز کمک شایانی به افزایش درآمد خواهد کرد. هر چقدر میزان درآمد افزایش یابد به تبع آن نیز میزان پس‌انداز افزایش پیدا خواهد کرد و افزایش میزان پس‌انداز یعنی یک قدم به خرید خانه نزدیک شدن.

مدیریت مالی یعنی مدیریت اثربخش و کارای وجوه یا منابع مالی برای افزایش سرمایه و چگونگی تخصیص آن. در مدیریت مالی سعی بر کاهش معقول هزینه‌های جانبی و هزینه‌های اضافی و کسب آگاهی از چگونگی گردش مالی فرد است.

ارتباط مدیریت مالی با خرید خانه در این است که با استفاده از روش‌های مختلف مدیریت مالی فرد مخارج و هزینه‌هایی را که در طول یک سال متحمل می‌شود را یادداشت می‌نماید و از طریق ارائه راهکارهایی تلاش می‌کند میزان آن را در طول سال به حداقل برساند.

این روش با ثبت کلیه مخارج و هزینه‌هایی که فرد در طول یک سال متحمل می‌شود هزینه‌های ضروری و هزینه‌های غیرضروری را مشخص کرده و باعث می‌شود فرد در دفعات بعدی با احتیاط بیشتری در مورد خرید یا عدم خرید آنها تصمیم‌گیری نماید.

چنانچه فرد قصد خرید خانه را دارد ولی با کمبود سرمایه مواجه است می‌تواند از طریق اجاره یک آپارتمان کوچکتر و در منطقه‌ای ارزانتر هزینه‌های مربوط به اجاره خانه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. با این کار فرد می‌تواند هر ماه به میزان اختلاف اجاره بهای آپارتمان قبلی با اجاره بهای آپارتمان کوچکتری که به آن نقل مکان کرده است پس‌انداز نماید.

مثلاً اگر اجاره بهای آپارتمان قبلی۲۰۰۰,۰۰۰ تومان در هر ماه بود و اجاره بهای آپارتمان فعلی ۱۵۰۰,۰۰۰ تومان در هر ماه است می‌تواند هر ماه به میزان ۵۰۰,۰۰۰ تومان پس‌انداز داشته باشد که مجموع آن در یک سال به ۶۰۰۰,۰۰۰ تومان می‌رسد که مبلغ قابل توجهی است. هرچند که ممکن است زندگی در یک خانه کوچک سخت و مشکل باشد اما با توجه به این که فرد با انجام این کار هدف بزرگی را دنبال می‌کند و در نهایت می‌داند که زندگی در این شرایط موقتی و گذرا خواهد بود حاضر می‌شود این شرایط سخت و دشوار را برای راحتی در آینده تحمل کند.

برای جواب این سوال که با قیمت مناسب چگونه خانه بخریم لازم است فرد از خانه‌های زیادی که برای فروش گذاشته شده‌اند دیدن کند. اکتفا کردن به بازدید از یک یا دو خانه باعث می‌شود که فرد بدون آگاهی و کسب اطلاعات لازم و همچنین بدون مقایسه دست به انتخاب و تصمیم‌گیری بزند و متحمل هزینه‌های زیادی شود.

یکی از مواردی که ممکن است در خرید خانه مورد بی‌توجهی و غفلت قرار گیرد بررسی تجهیزات خانه است. برای خرید خانه‌ای مناسب لازم است فرد تجهیزات خانه همچون سیم‌کشی برق، خط تلفن، درب‌ها و پنجره‌ها، سرویس بهداشتی، شیرهای آب و غیره مورد بررسی قرار دهد و در صورت بروز مشکل آن را با مشاور املاک در میان بگذارد.

چنانچه فرد توانست با توجه به بودجه و سایر شرایط مورد نظر خود خانه مناسب را پیدا کند باید در مورد محله‌ای که خانه در آن قرار دارد نیز تحقیق نماید چرا که محله زندگی در دوام و ماندگاری وی در خانه جدید تأثیر به سزایی خواهد داشت. امنیت محله، نزدیکی یا دوری به تالارهای عروسی، وضعیت تردد وسایل نقلیه و غیره از جمله عوامل مربوط به محله هستند که می‌توانند در آسایش و راحتی فرد نقش به سزایی ایفا نمایند.در پایان باید خاطر نشان کرد که خانه دار شدن نیاز به اراده‌ای قوی، صبری فراوان، کار بیشتر و عزمی راسخ دارد. باید با تعیین هدف، برنامه‌ریزی دقیق، مدیریت مالی مناسب و کسب آگاهی‌های لازم از شرایط بازار مسکن برای دستیابی به این مهم گام برداشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه خانه بخریم می‌توانید به ویکی‌پدیا مراجعه نمایید. همچنین جهت خرید و فروش ملک خود می‌توانید به وبسایت واسط کالا یا اپلیکیشن واسط کالا مراجعه نمایید.

پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را مطالعه نمایید:

من به امید فردا نمیشینم همه کار میکنم ببین برادر این مطلب برای تازه وارد ها خوبه و در ایران نمیشه پسانداز کرد به قران پدر مان در امد من منبعه درامدم اینه که بایک پاسنداز کوچک یک شغل یا مغازه و……..غیره که بتونم به جز کار درامد دیگری داشته باشم

خیلی مسخره بود این مطلب اصلا واسه ایران نیست
اینجا یکم پول پس انداز کنی واسه خرید خونه سال دیگه مجبوری همونو بدی واسه زیاد شدن اجاره خونه
تازه اگه بتونی با این گرونی پس انداز کنی
ما که مستاجریم و آینده ای نمیبینیم واسه خودمون والا حاضرم بمیرم شاید به اندازه یه قبر سهمم باشه از زمین خدا

خدایا درسته بنده گناهکارت بودم ولی به امیدی این مطلب می نویسم یه خونه ویلایی لاکچری ازت میخوام تو نیاوران سندش هم به نامم باشه اونجا بندگی کنم برات ای مهربان خدا میدونم تو کرمت زیاده چشم انتظارم نزار ای خدا🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

خدا جونم تا کی مستاجری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دیگه خسته شدمممممممممممممم. کمکم کن زودتر صاحب خانه بشیم.

مثل اینکه شما کلا تو ایران زندگی نمیکنی.. صدات از جای گرم بلند میشه.. یک لحظه ام نمی تونی خودت جای مستاجرهای امروزی بزاری… چون خونه برای امثال ما شد رویا… خونه متری 20 میلیون و 30 میلیون هست باید 20سال کار کنی هیچیم نخوری و نپوشی تا بتونی یه خونه 50 متری بخری تازه اگر تا 20 سال دیگه قیمتها همین باشه.

واقعا خرید خونه رویا شده یکسری به قیمتها بزنید اصلا قید خرید خونه رو میزنید تا اخر عمر باید کار کنی وهیچی نخوری ونپوشی که ایا بتونی یانتونی ارزش داره واقعا؟

قبلا ‌با‌ وام ‌میشد‌ مسکن ‌مهر ‌خرید ‌الان ‌حتی ‌یه ‌زیرزمینم‌ رهن ‌نمئ‌دن ‌چکار ‌کنیم‌ با‌ دو‌تا‌ بچه ‌کوچیک‌‌ ای‌خدا‌ خودت‌کمک‌کن‌ من‌ دیگه ‌از ‌این‌ زیرزمینی نمدار .‌خسته ‌شدم

برای پس انداز پول خود فقط طلا نگهداری کنید.پول در حساب بانکی هر روز بخار می شود و در آخر یک مشت کاغذ پاره بی ارزش به اسم پول خواهید داشت.پس انداز فقط سکه یا شمش طلاچطور در تهران خانه بخریم

چگونه یک خانه بخریم که از سند و قیمت مطمن باشیم

چجوری میتونیم یه خونه خوب بخریم؟

چگونه با درامد کم بتونیم یه خونه مناسب پیدا کنیم؟

مشکلات منزل دور تر از محل کار چیست

راه های خانه دار شدن چه چیز هایی است

سلام
اگر مطلب با دقت مطالعه شود، پاسخ را می یابید.
با تشکر

چگونه با در امد کم صاحب خانه شویم؟

مهدی فارسی

بهمن 1, 1398
فیلم های آموزشی, مطالب تصویری

29 نظرها
3,664 بازدید

 

چگونه با ۲۰ میلیون خانه بخریم

چگونه با ۱۰۰ میلیون خانه دار شویم

چگونه با درآمد کم صاحب خانه شویم

چطور در تهران خانه بخریم

سامانه چگونه صاحب خانه شویم

خرید خانه با کمترین پول

سامانه چگونه صاحب خانه شویم بانک مسکن

چگونه با بانک مسکن خانه دار شویم

 

 

اینستاگرام مجله اینترنتی مشاورین املاک ( رایگان آموزش ببینید!!!)

آموزشگاه مشاور املاک

برچسب هاچگونه با 100 میلیون خانه دار شویم چگونه با 20 میلیون خانه بخریم چگونه با بانک مسکن خانه دار شویم چگونه با درآمد کم صاحب خانه شویم خرید خانه با کمترین پول خرید خانه بدون سرمایه سامانه چگونه صاحب خانه شویم سامانه چگونه صاحب خانه شویم بانک مسکن

دی 9, 1399

آبان 23, 1399

آبان 15, 1399

سلام جناب فارسی میتونم الان اقدام به ثبت نام کنم برای کلاس حضوری

سلام وقت تون به خیر دوره غیر حضوری شرکت کنید

الهی روزی تون هزار برابر …

سلام جناب روحانی
ممنون از ‍پاسخگویی دقیق و کارشناسانتون
جناب فارسی اگر بصورت کارشناسی نگاه کنیم درب خانه اگه از حال و پذیرایی باشه چه عیوبی دارد؟؟؟؟
بعضی از مشتری ها از اینکه درب منزل باز کنند وسط حال باشند نمیپسندن

سلام استاد فارسی گرانقدر
جناب فارسی همیشه شما و سایر اساتید در مورد خرید و فروش اینترنتی توصیه کردید
من هم کانال تلگرام و هم اینستاگرام در این ضمینه دارم ولی اصلا زنگ خوری ندارم
میشه در این مورد راهنمایی بفرمایید
محدوده فعالیتم
یوسف اباد منطقه۶ هست
ممنون

سلام وقت تون به خیر
پیج اینستاگرامی باید غنی و فعال باشد و به صرف راه اندازی یک پیج با فالور و فعالیت کم نتیجه ای حاصل نخواهد شد.
اگر قصد فروش ملک به صورت تخصصی در منطقه خود را دارید باید برنامه ای بلند مدت تدوین نمایید و فعالیت های خلاقانه بسیار در پیج خود انجام دهید.
در حال حاضر اینستاگرام را بهتون توصیه می کنم و تلگرام را با توجه به فضای کنونی فراموش کنید.
اگر کانال تلگرامی دارید از اعضای کانال بخواهید که اینستاگرام تان را دنبال کنند و اطلاع رسانی نمایید که ادامه فعالیت هایتان در اینستاگرام خواهد بود
الهی روزی تون هزار برابر …

سلام دوست عزیزم….لوکیشنتو عوض کن…مثلا بزن توانیر…بزن افریقا …امکانش هست که دو سه نفر بهت فحاشی کنن ولی کسایی هستن سوال میکنن چرا اونجا خرده شما میتونی قانعشون کنی با پولتون میتونی تو این منطقه سرمایه گذاری کنی

سلام استاد
ممنون که دقت میذارید پیام ها جواب میدید
جناب فارسی این که همیشه مشاور باید با مالک و خریدار ارتباط خوبی داشته باشه درست
ولی این جمله که گفته میشه در بازار راکد ارزش خریدار به معنای واقعی کلمه پای کار و خریدار واقعی با پول نقد صدها برابر از فایل های گرون و مالک های پرتوقع بیشتره تا چه حد درسته و باهاش موافقین؟؟؟؟؟؟

سلام
منظورتون را متوجه نشدم؟

سلام استاد فارسی در شرایط فعلی
و بازار الان
برای سرمایه گذاری بین ملک و دلار و طلا کدوم بهتره؟؟؟
اگر لطف کنید توضیح بدید ممنون میشم

سلام من ملک می خرم

بهتر بود واسه نقش خانم ارزش بيشتري قائل باشيد
مثلا موقع بيرون اومدن درستش اين بود اجازن بدين خانم اول خارج شه!
كي قراره ملت ايران اين نوع احترام و ارزش براي خانم ها رو متوجه شن.
و اينكه ديالوگ هاتون رو يه كم بيشتر حفظ ميكردين اينجوري مكث نداشتين

سلام
خانم همه جا اول وارد شدند شما نیمه ی پر لیوان را ببین
اگر کار تصویر انجام دادید و برای همکاری آمادگی دارید استقبال می کنیم

الهی روزی تون هزار برابر …

سلام جناب فارسی سلام و عرض ادب
در مورد ارتفاع سقف سوال داشتم
این که گفته میشود ارتفاع سقف ۳/۳۰_۳/۲۰ دقیقا منظور کدام قسمت اپارتمان هست؟؟؟
در ساختمان های جدید معمولا ارتفاع سقف اتاق خواب ها و حال چقدر است؟؟؟،

سلام استاد فارسی
جناب فارسی ممنون بابت کلیپ ها اموزشیتون
اقای فارسی شما و سایر اساتید همیشه توصیه به تبلیغات و فروش از را اینترنتی و شبکه های اجتماعی دارید
من هم پیج فروش اینستاگرام و هم کانال تلگرام برای فروش دارم
ولی زنگ خورم فوق العاده پایینه
اگر زحمت نیست ترفند و اصول اولیه فروش و بازاریابی از را شبکه اجتماعی بفرمایید ممنون میشم

سلام یک اپارتمان انباری و بالکن و پارکینگ دار ۲۰ میلیون تومان

سلام وقت بخیر
سوال داشتم
من اجاره کارم و با اموزش های خوب و مفید شما و دوستان مشتری زیاد دارم
اگر بازدید کننده ای ملکی یا تخلیه است یا مالک در اون ساکن هستش در هنگام بازدید اسیب زد مثلا دستگیره دری یا ایینه ای یا کابینته حتی اگر ملک پسند نکنه میتونه مالک از او تقاضای خسارت کنه؟؟؟؟؟

سلام وقت تون به خیر
بله می تونه شبیه توی خیابان که اگه کسی به خودروی شما آسیب بزنه می تونید در خواست خسارت کنید

سلام استاد فارسی
بعضی از همکار ها در هنگام بازدید ملک از در ورودی ساختمان که وارد میشن اجازه میدن مشتری سوار اسانسور بشه خودشون با اسانسور بعدی میرن
در هنگام ترک ملک همین کار تکرار میکنن
این حرکت اشتباه یا احترام مشاور به حساب میاد

اشتباه هستش

سلام جناب فارسی
استاد سوال داشتم ایا این حرکتی که بعضی همکاران انجام میدن در هنگام بازدید درسته؟؟؟
وارد اپارتمان که قصد بازدید دارند میشن با مشتری
مشتری سوار اسانسور میشه این مشاور با اسانسور بعدی میره
موقع ترک ملک که باز این حرکت تکرار میکنن
این حرکت احترام به مشتری یا اشتباه مشاور؟،؟،چطور در تهران خانه بخریم

سلام شما مشتری تون را هم توی آسانسور همراهی کنید

با تشکر از وویدیو اموزشی این یک نوع پیام رسانی ویدیو ای هست خیلی وقت ها با شما شوخی میکنم اقای فارسی از روی دوست داشتن هست نه هیچ چیز دیگه ای واقا دلسوز هستیدو الان گوشیتون هم ۲۰تو بازار مشتری دار:-)))
بابت همه خوبیات ممنون

سلام آقا مجتبی عزیز
گوشی مون هم قیمت گذاشتی 😁

سپاس از تهیه برنامه آموزشی ..نظر شخصیم رو میگم به عنوان اعضا کوچکی از مشاورین املاک
اگر من جای مشاور ها بودم چند پیشنهاد به خریدار میدادم
۱) واحد پیش فروش از سازنده معتبر منطقه به چه صورت پرداخت وجه کنند
۲) پیشنهاد مشارکت در ساخت بین چند خریدار جوان و فروش ملک کلنگی ( قراداد کاری و نحوه پرداخت بین جوانان)
و خیلی کارهای دیگر

ممنون از پیشنهادات سازنده تون

سلام جناب اقای فارسی
اقای فارسی سوالی برام پیش اومده
ایا تو بازار فعلی سرویس دادن به مشتریان که پول نقد ندارن و باید ملک بفروشن تازه. خارج از منطقه کاری و حتی تهران و حتی وام هم بعدش بگیرن ایا کار عاقلانه ای هست؟؟؟ یا بهتره روی مشتری های با بودجه نقدی حتی اگر بودجشون کمه تمرکز کنیم؟؟؟
با تشکر

سلام کار با مشتریانی که بودجه شون نقده را به شدت به شما توصیه می کنم
در مرحله چندم اگر مشتریانی که می خواهند بفروشند را کار کردید باید به دقت مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرند تا وقت تون را هدر ندهند

سلام آقای فارسی
ممنون از زحمات شما که برای افزایش و ارتقای دانش مشاوران همیشه با موارد جدید و جالب به سراغمون میایید. لطفا به این راه درستتون ادامه بدید.

سلام بسیار بسیار سپاسگذاریم که بهمون انرژی و انگیزه می دید

الهی روزی تون هزار برابر …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

خیلی خوشحالیم که به جمع دوستان ما پیوستید! لطفا ایمیل خود را هر چند روز چک کنید

شرکت در دوره رایگان ۸ جلسه ای ” آموزش فروش حرفه ای ملک و مستغلات “

این‌ روزها که قیمت خانه، مسکن و سایر املاک سر به فلک کشیده، صاحب خانه شدن آرام آرام به یک آرزوی محال تبدیل می‌شود و شاید اشتباه‌ترین راه برای رسیدن به این رویا این باشد که پول‌ها را مدام روی هم بگذاریم و منتظر باشیم تا یک روز با مبلغی که ما جمع کرده‌ایم، ملکی را خریداری کنیم. راهکار معقولانه اینست که فعلا یک خانه ارزان قیمت با بودجه‌ای که دارید، خریداری کنید و یا از وام و قرض استفاده کنید. بدین ترتیب نه تنها صاحب خانه می‌شوید، بلکه این اتفاق خیلی سریع رخ می‌دهد.

اما خرید خانه در چنین شرایطی که مردم به سختی پس‌انداز می‌کنند، واقعا یکی از سخت‌ترین کارها محسوب می‌شود و به راحتی آن‌چه که می‌گوییم نیست. اما راهکارهایی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا به خرید یک ملک نزدیک‌تر شوید.

ارزان بودن به هیچ‌وجه به معنای بی‌کیفیت بودن نیست، بلکه در اکثر موارد معنای مقرون به صرفه را می‌دهد. کالای مقرون به صرفه به کالایی گفته می‌شود که نسبت به هزینه‌اش ارزش بسیار بالایی را در اختیار کاربرش قرار دهد. شما می‌توانید برخی از ویژگی‌ها را فدا کنید و به جای آن یک کالا را با قیمت مناسب‌تری خریداری کنید. در ادامه‌ی این مطلب به بررسی راهکارهایی خواهیم پرداخت که به شما کمک می‌کنند تا سریع‌تر صاحب یک خانه شوید.

لازم نیست خانه‌ی شما در بهترین منطقه‌ی شهر و یا به عبارتی لوکس‌ترین نقطه‌ی شهر باشد، همین که یک خانه‌ی نقلی زیبا و دل‌باز در یک منطقه‌ی متوسط شهر پیدا کنید، می‌تواند رضایت قلبی شما را جلب کند.

پس قبل از هر چیز باید ذهنیت خود را از مناطق مختلف پاک کنید و به جای شایعاتی که در مورد مناطق وجود دارد، به تحقیق و تفحص بپردازید. با بنگاه‌های مختلف حرف بزنید، از ساکنین مناطق مختلف سوال کنید و در نهایت انتخاب خود را از مناطقی انجام دهید که قیمت‌ها در آن‌جا مناسب‌تر است.به یاد داشته باشید که قیمت‌ها هم‌چنان صعودی هستند، شما می‌توانید یک خانه‌ی معمولی خریداری کنید و پس از مدتی که باز هم بودجه داشتید، خانه را به ارزش روز خود که مطمئنا بیشتر از چیزی خواهد بود که خریداری کرده بودید، بفروشید و خانه‌ی بهتری خریداری نمایید.چطور در تهران خانه بخریم

اگر می‌خواهید خانه‌ی ارزان‌تری خریداری کنید، بهتر است به متراژ پایین رضایت بدهید. اگر تعداد اعضای خانواده‌ی شما زیاد نیست، نگران متراژ پایین خانه نباشید. امروزه آپارتمان‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما آسایش کافی را داشته باشید.

اگر از سبک دکوراسیون مدرن و مینیمال استفاده کنید، می‌توانید تمام لوازم ضروری و کاربردی را در یک خانه‌ی کوچک با یک دکوراسیون کوچک بچینید.

اگر بخواهید یک خانه‌ی ارزان‌تر خریداری کنید، باید بی‌خیال آسانسور و پارکینگ شوید. طبیعتا خانه‌هایی که امکانات رفاهی بهتری دارند، از قیمت بالاتری نیز برخوردارند و برعکس. با این حال، در نظر داشته باشید که پارکینگ و آسانسور یکی از مهم‌ترین امکانات رفاهی در املاک مسکونی است.

۷

اگر آپارتمانی که خریداری می‌کنید، بالاتر از طبقه‌ی سوم باشد، خرید آن از ارزش بسیار پایینی برخوردار است، چرا که هر روز باید تعداد زیادی پله را بالا روید تا به منزل خود برسید و یا اگر صاحب ماشین هستید، نداشتن پارکینگ ممکن است برای شما بسیار آزاردهنده و استرس آور باشد.

قبل از انتخاب خرید حتما به این مسائل توجه کنید و به یاد داشته باشید که ممکن است به زودی برای تعویض خانه، آن را به فروش بگذارید، آیا کسی به جز شما خواهان خرید آن خواهد بود؟

گرفتن وام یکی از ساده‌ترین راهکارها برای تامین هزینه‌ی خرید خانه است. طی سال‌های گذشته باچنان تورمی روبرو بودیم که تنها چاره‌ی مردم برای خرید اجناس گران قیمت دریافت وام بود. بانک‌ها برنامه‌های مختلفی برای وام دادن به مردم دارند، اگر شرایط دریافت یکی از آن‌ها را دارید، می‌توانید آن را دریافت کرده و به خرید خانه‌ بپردازید. البته میزان وام‌هایی که بانک‌ها اعطا می‌کنند، بسیار کم است، اما باز هم می‌تواند به شما کمک کند تا یک خانه متناسب با علایق خودتان خریداری کنید.

اکثر کارشناسان حوزه املاک بر این باور هستند که قیمت‌ها هم‌چنان روند صعودی خود را طی خواهند کرد، بنابراین، این وام نه تنها مشکل شما را حل خواهد کرد، بلکه شبیه به یک سرمایه‌گذاری عمل کرده و سودآوری شما را چندین برابر خواهد کرد.

واژه‌ی قول‌نامه از ترکیب دو واژه‌ی قول و نامه تشکیل شده است و از همین دو واژه می‌توان متوجه شد که قولنامه مدرک یا سندی است که در آن تعهد یا قولی یادداشت می‌شود.
به عبارت ساده‌تر، قولنامه قراردادی است که بر اساس آن، دو طرفی که می خواهند در آینده باهم عقد بیع منعقد کنند، متعهد می‌شوند در زمان مشخصی به تعهد خود یعنی انتقال مال به دیگری عمل کنند.

قولنامه قراردادی کاملا قانونی است و اگر طی مدت آن، یکی از طرفین از انجام تعهدات خود سرباز زند و یا مفاد قول‌نامه را آن‌طور که هست اجرا ننماید، طرف مقابل می‌‌تواند در دادگاه علیه او شکایت کند. با این حال، خرید خانه با سند رسمی از اطمینان بیشتری برخودار است و به همین دلیل هم قیمت خانه‌هایی که دارای سند رسمی هستند، بالاتر است.

در برخی از خانه‌ها خصوصا برج‌ها به دلیل برخی مسایل هنوز اسناد رسمی تنظیم نشده است، در چنین وضعیتی معمولا ارزش خانه پایین تر از چیزی که هست، در نظر گرفته می‌شود. شما خانه را به صورت قولنامه‌ای خریداری می‌کنید و هر زمان که موعد دریافت سند رسید، برای دریافت آن اقدام می‌کنید.

برخی از خانه‌ها به صورت اقساطی به فروش می‌رسند و یا وام دارند. خرید چنین خانه‌هایی به شما این امکان را می‌دهند که بدون تلاش برای دریافت وام صاحب بودجه شوید و بتوانید مقداری از هزینه‌ی خانه را بدین شکل تهیه کنید.

چگونه خانه بخریم ؟ و در نهایت این‌که خرید سریع‌تر خانه یکی از تصمیمات اقتصادی حال حاضر است .

ساخت خانه در زمین زراعی ؟ از یک ترس و یک اتفاق مهم صحبت کنیم. حدود […]

اگر به تازگی خانه ای خریداری کرده باشید و قصد از خرید شما اجاره دادن ملک […]

پیدا کردن یک مستاجر خوب کار آسانی نیست. به خصوص اگر چندین بار با افراد بدقول […]

زندگی در آپارتمان های امروزی نیازمند یادگیری و آموزش نوعی جدید از فرهنگ است. فرهنگ آپارتمان […]

بعد از کلی بررسی، به این نتیجه می‌رسید که باید خانه خود را بفروشید. فروختن خانه […]

خانه دار شدن و خریدن خانه یکی از معضلات جوانان امروزی است. اگر شما هم به دنبال راه هایی برای خریدن خانه هستید به شما راه های زیر را پیشنهاد می کنیم

گزارش های تازه از افزایش حجم و تعداد معاملات مسکن خبر می دهد. حسام عقبایی، رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با اشاره به اوضاع بازار مسکن در ماه های اخیر می گوید: «در پنج ماه نخست سال حجم معاملات انجام گرفته مسکن رو به رشد بوده.» وقتی این خبر را می شنویم، بلافاصله گوش های مان تیز می شود و فکر می کنیم کسی می خواهد فریب مان بدهد. واقعیت این است که وقتی از افزایش تعداد و حجم معاملات حرف می زنیم، منظورمان فقط افزایش ناچیز در قراردادهای ثبت شده است و هنوز تا رونق واقعی فاصله داریم. شاید به همین خاطر است که عقبایی بدون مکث و تعلل جمله اش را ادامه می دهد: «اما میزان افزایش به گونه ای نیست که بگوییم بازار مسکن از رکود خارج شده است.»قرار نیست در این نوشته راهکارهایی برای خروج از رکود ارائه دهیم یا دلایل گرانی مسکن را مرور کنیم. نکته اینجاست که عقیده داریم از بعضی جهت فرصت خوبی برای خرید خانه دست داده است. در شرایطی که همه چیز به رکودی سنگین گره خورده، می توان بعضی مالکان را که به پلو احتیاج فوری دارند، برای تخفیف های بیشتر متقاعد کرد. علاوه بر آن بعضی خانه ها هستند که کمتر از معمول قیمت خورده اند. املاکی های حرفه ای فایل هایی از این دست زیر دست شان دارند. به عنوان مثال واحدی 115 متری و سه سال ساخت در محله هنگام با قیمت هر متر مربع یک میلیون و 560 هزار تومان به فروش می رسد در حالی که حداقل قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این محله 2.5 میلیون تومان است؛ چرا؟گاهی اوقات واحدهایی به دلیل نقاط ضعف شان با قیمتی بسیار ارزان تر به فروش می رسند. واحدی هم که هر متر مربع آن یک میلیون و 560 هزار تومان قیمت گذاری شده است دو نقطه ضعف دارد؛ یکی موضوع سند ملک است. این واحد دارای قولنامه است و سند شخصی ندارد. چنین خانه هایی را در میان آگهی های فروش می توان با اسم رمز «سند در دست اقدام» جستجو کرد. موضوع دوم نیز واقع شدن واحد مسکونی در طبقه زیر همکف است که از ارزش ملک می کاهد. واحدهای زیاد دیگری در مناطق مختلف تهران وجود دارند که به دلایل مختلف از جمله قولنامه ای بودن، واقع شدن واحد در طبقه زیر همکف، قدیمی بودن ملک، نیاز فوری مالک به پول و حتی نداشتن پارکینگ یا نورگیر مناسب با قیمتی ارزان تر به فروش می رسند.

بیشتر بدانید : چگونه در زندگی های امروزی صرفه جویی کنیم؟

عوامل زیادی وجود دارند که در قیمت ملک اثرگذار هستند؛ برای مثال واحدهای قولنامه ای بسیار ارزان تر از واحدهای دارای سند شخصی هستند. همچنین داشتن آسانسور، پارکینگ و سایر امکانات اینچنینی در قیمت ملک اثرگذار است اما از دیگر مواردی که سبب کاهش قیمت واحد مسکونی می شود، واقع شدن آن واحد در طبقه زیر همکف است.در میان فایل واحدهای فروشی، واحدهای زیادی وجود دارند که در طبقه زیر همکف یا همان زیرزمین واقع شده اند و از قیمت های پیشنهادی آنها کاملا مشخص است که قرار گرفتن این واحدها در طبقه زیر همکف اثر زیادی در قیمت آنها گذاشته است. برای مثال در میان آگهی های موجود، ارزان ترین واحدی که در طبقه زیر همکف واقع شده، مربوط به واحدی 115 متری و سه سال ساخت در محله هنگام است که این ملک با قیمت هر متر مربع یک میلیون و 560 هزار تومان آگهی شده است که دلیل فاصله قیمتی زیاد این ملک با سایر ملک های واقع شده در این محله، سند قولنامه ای و واقع شدن آن در طبقه زیر همکف است. همچنین در میان آگهی این خانه های زیرزمینی، واحدی 106 متری و نوساز با قیمت هر متر مربع 12 میلیون تومان در محله سعادت آباد از گران ترین ها به شمار می رود.چطور در تهران خانه بخریم

رکود سنگین بازار مسکن در شهر تهران موجب شده که شهرهای جدید هم از رونق بیفتند و خرید و فروش در این شهرها به پایین ترین حد خود برسد. شهرهای جدید اطراف تهران در چند سال گذشته تحت تاثیر رکود بازار مسکن تهران قرار گرفته اند و به شدت در رکود قرار دارند، به طوری که خرید و فروش مسکن در این شهرها با کندی بیشتری انجام می گیرد و حتی می توان گفت متقاضیان کمی هم در این شهرها حضور دارند.این شرایط باعث شده که حتی در میان آگهی های خرید و فروش مسکن، کمتر اثری از واحدهای شهرهای جدید اطراف تهران باشد که نشان می دهد متقاضی خرید و فروش این واحدها وجود ندارد و یا اینکه در حد بنگاه های املاک در سطح شهر باقی مانده است. در حالی که در سال های گذشته پای ثابت آگهی های فروش املاک بود.ایرج رهبر، یکی از اعضای انجمن انبوه سازان استان تهران هم این موضوع را تایید می کند. رکود بازار مسکن در تهران، تاثیر زیادی را در شهرهای جدید گذاشته و کاهش قیمت بسیاری را داشته است. او می گوید در حال حاضر به طور رسمی خرید و فروش مسکن مهر هم انجام نمی شود. البته به صورت غیررسمی در بنگاه های املاک، خرید و فروش می شود اما در مجموع متقاضیان بسیار کمتری نسبت به سال های گذشته برای خرید مسکن در شهرهای جدید وجود دارد. همچنین یکی از مشاوران املاک در این شهر، با بیان اینکه قیمت مسکن در شهر پردیس به شدت کاهش یافته است، می گوید: «قیمت ها نسبت به سال های گذشته، تغییر زیادی داشته، ضمن آن که استقبال از خرید هم کم شده است.» این فعال بازار مسکن با اشاره به اینکه خرید مسکن مهر از واحدی 34 میلین تومان هم وجود دارد می گوید: «قیمت واحدها به شدت کاهش یافته و همین موضوع یکی از نشانه های رکود در بازار شهرهای جدید است.»

بازار مسکن چند سالی است که در رکود به سر می برد. با این حال به گفته بسیاری از مشاوران املاک، هنوز هم خانه های متراژ پایین طرفداران خاص خود را دارد و وام های مسکن بیش از همه برای خرید این خانه ها مصرف می شود. بر اساس فایل های موجود، می توان دریافت که به صورت حدودی قیمت هر متر مربع از واحدهای 40 تا 50 متری نوساز در شهر تهران، با توجه به موقعیت مکانی از دو میلیون تومان شروع شده و تا 13 میلیون تومان ادامه دارد و به طور کلی قیمت کل این واحدها از 85 میلیون تومان شروع می شود و تا 624 میلیون تومان ادامه دارد.ملکی که 85 میلیون تومان آگهی شده، واحدی 40 متری در محله جشنواره است که به دلیل قولنامه ای بودن، ارزان تر از سایر ملک های آن منطقه به فروش می رسد.

در میان واحدهای آگهی شده در منطقه پنج تهران، واحدهای زیادی با قیمت های کمتر از 200 میلیون تومان به فروش می رسند که اکثر آنها دارای متراژی کمتر از 60 متر مربع هستند. در میان این واحدها برخی به دلیل اینکه دارای سند شخصی نیستند، با قیمتی به مراتب پایین تر از سایر واحدهای مشابه خود در آن محله به فروش می رسند؛ برای مثال در محله کن سولقان، واحدی نوساز و 55 متری با قیمت هر متر مربع دو میلیون تومان آگهی شده و این در حالی است که واحدهای مشابه آن با قیمت های بالاتری به فروش می رسند و دلیل ارزان بودن این واحد، قولنامه ای بودن آن است.

در کنار فایل هایی که با شرایط فروش نقدی به بازار مسکن عرضه شده اند، پکیج هایی برای دریافت چند مرحله ای قیمت آپارتمان های فروشی از سوی مالکان و مشاوران املاک به متقاضیان خرید توصیه می شود. در این پکیج ها پرداخت قیمت واحد به شکل پرداخت پولی که بابت رهن آپارتمان از مستاجر دریافت می شود به اضافه وامی که مالک جدید می تواند در زمان خرید واحد از بانک بگیرد، عمده ترین این روش ها است.به این ترتیب می توان با 40 میلیون تومان هم در تهران صاحب خانه شد. قیمت کلی بیشتر سوئیت و تک خوابه های 30 تا 40 متری در بیشتر مناطق تهران بیش از 100 میلیون تومان نیست. برخی از این واحدها نسبت به قیمت شان کیفیت خوبی نیز دارند. اگرچه متراژ این واحدها شاید در نگاه اول مورد پسند زوج ها نباشد اما برای اول زندگی از بهترین گزینه ها محسوب می شوند. مناطق جنوب شهر مملو از واحدهای 30 و 40 متری هستند که برخی از این واحدها حتی یک اتاق کوچک هم دارند. بیشتر این واحدها قدیمی ساز و بازسازی شده اند و برخی از این سوئیت ها دارای پارکینگ هم هستند که قیمت بالایی هم ندارند.مثلا در سبلان، سوئیت 25 متری نوساز در یک آپارتمان چهار طبقه با پارکینگ، خواب، کف پوش، سرامیک و آشپزخانه وجود دارد که با هزینه پارکینگ و نقل و انتقال حدود 90 میلیون تومان خرج بر می دارد و مالک آن در ابتدای معامله تنها 40 میلیون می خواهد.

برای افرادی که سن و سالی از آنها گذشته، آسانسور یکی از مهم ترین فاکتورها در هنگام خرید یا رهن و اجاره یک واحد آپارتمان در طبقات چهارم یا پنجم است؛ ملاکی که حتی برای جوان ترها هم در خرید و فروش آپارتمان در نظر گرفته می شود. مشاوران املاک می گویند افرادی که می توانند از پله ها رفت و آمد کنند و بیماری استخوانی مانند دیسک های مختلف گردن و زانو و … ندارند ، می توانند به قیمت تحمل رنج عبور از پله، با مبلغ کمتری صاحب یک آپارتمان در منطقه مورد نظر خود شوند.اختلاف قیمت در خرید و فروش واحدهای طبقات چهارم و پنجم ساختمان های بدون آسانسور با طبقات اول و دوم در بعضی موارد به متری 500 هزار تومان هم می رسد و شما در این گونه موارد می توانید در خرید یک آپارتمان 70 متری با این شیوه، 35 میلیون تومان صرفه جویی کنید.

بیشتر بدانید : 6 کار خانگی پردرآمد مخصوص خانم های خانه دار

بیشتر بدانید : چگونه برای بچه دار شدن مان برنامه ریزی مالی داشته باشیم؟

بیشتر بدانید : قانون روابط موجر و مستاجر، از فسخ قرارداد تا کمیسیون بنگاه

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : روزنامه هفت صبح

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

در این مقاله خواهید خواند:

خرید خانه و سرمایه گذاری در بازار مسکن از گذشته تا اکنون مورد استقبال افراد زیادی قرار داشته و به عنوان یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری سود آور به شمار می رفته است. اما در حال حاضر به سبب شرایط اقتصادی و جمعیتی کشور این بازار در رکود به سر برده و شاهد کم شدن رونق آن هستیم. با این حال به سبب ضروری بودن نیاز به مسکن و همچنین تدابیر اندیشیده شده از سوی دولت، امید ها برای سامان گرفتن این بازار وجود داشته و می توان با آگاهی از شرایط سرمایه گذاری، به این بازار وارد شد.چطور در تهران خانه بخریم

برای ورود به بازار مسکن علاوه بر سرمایه اولیه داشتن دانش و آگاهی کامل از این بازار نیز ضروری بوده و می تواند به افزایش اندوخته و ارزش ملک مورد نظر منجر شود اما در غیر این صورت، ورود به بازار علاوه بر امکان از دست دادن سرمایه و اندوخته مالی می تواند مشکلاتی قانونی و مسائل پیرامون آن را برای افراد رقم زند. برای بسیاری از افراد که برای اولین بار قصد خرید و یا فروش ملک را دارند و با هدف داشتن سرپناه وارد این بازار می شوند، این موضوع از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و در نتیجه تحقیق و بررسی بیشتری را می طلبد. در کنار این دسته از افراد برخی نیز با هدف سرمایه گذاری و افزایش اندوخته مالی به این بازار ورود کرده و مشغول فعالیت می شوند. برای این افراد هرچند که سرمایه حرف اول را می زند اما بررسی معیار ها و اصول حاکم بر بازار اهمیت بسیاری دارد که بایستی پیش از تصمیمات قطعی آنها را مد نظر داشته و با آگاهی از آنها اقدامات لازم را انجام داد.

اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که خرید خانه و سرمایه گذاری در این بازار، نیاز به زمان دارد تا فرد سرمایه گذار را به هدف خود، یعنی افزایش سرمایه برساند. به عبارتی پیش از ورود به بازار مسکن بایستی با این دید اقدام به خرید خانه و ملک کنیم که سرمایه ما در دراز مدت به سود دهی مناسب خواهد رسید و در غیر این صورت این هدف امکان پذیر نخواهد بود. بازار مسکن طی سال های گذشته به خوبی نشان داده که در مقایسه با بازار های موازی شرایط بهتری داشته و می تواند به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت و مطمئن انتخاب شود.

برای تمامی افرادی که در بازار مسکن هر چند جزئی فعالیت داشته و یا دارند، آینده بازار و مسکن خریداری شده از اهمیت بالایی برخوردار است. در این میان با گزینه هایی مختلفی در بازار روبرو هستیم که بایستی بر اساس اولویت های شخصی و همچنین اصول خرید مناسب بررسی شده و در آخر تصمیم درست را اتخاذ کنیم. در زمان خرید خانه چه معیارهایی را باید در نظر داشت؟ برای خرید بهتر و افزایش سرمایه در بازار مسکن چه کارهایی می توان کرد؟

معیار های انتخاب خانه و تصمیم برای خرید زمین، خانه کلنگی، آپارتمان و یا برج بایستی به درستی بررسی شده و در صورت نیاز با افراد متخصص و با تجربه در این امر مشورت کرد. علاوه بر معیار های شخصی افراد که بسته به شغل، سلایق فردی، تعداد افراد خانواده و سن آنها می تواند متفاوت باشد، بایستی مواردی را به طور کلی بررسی کرده و مد نظر داشت. 

برای بررسی بازار مسکن و شرایط حاکم بر آن می بایست عوامل موثر بر این بازار را شناخته و بر اساس آن ها تصمیمات لازم را اتخاذ کرد. عوامل موثر بر بازار مسکن به گونه ای هستند که رونق و یا رکود بازار و در نتیجه افزایش و یا کاهش قیمت ها را به دنبال دارند. لذا برای سرمایه گذاری و افزایش سرمایه در بازار مسکن می بایست نسبت به این عوامل هوشیار بود و با تغییری در آن ها سمت و سوی تصمیامت را تغییر داد.

همانطور که پیش از این عنوان شد سرمایه گذاری در بازار مسکن برای سود آوری نیاز به زمان داشته و نمی توان تصمیماتی عجولانه برای ورود و یا خروج از آن گرفت. علاوه بر این می بایست ابتدا افراد دیدگاه خود از ورود به این بازار را در نظر داشته و سپس تصمیم گیری کنند چرا که اگر افراد با قصد سرمایه گذاری وارد بازار مسکن شوند گزینه های بسیاری برای آن ها وجود دارد اما برای متقاضیان مصرفی این بازار تنها گزینه موجود خرید خانه و سکونت در آن می باشد.

زمانی که شاخص قیمت مسکن رشدی بیشتر از شاخص قیمت در کل اقتصاد کشور داشته باشد افراد و سرمایه های آن ها به سمت بازار مسکن جذب شده و شاهد رونق بازار خواهیم بود اما در غیر این صورت نه تنها بازار مسکن بلکه به صورت غیرمستقیم کل اقتصاد کشود دچار بحران خواهد بود. عرضه و تقاضا در بازار مسکن به عنوان یکی از موثرترین عوامل بر قیمت های ارائه شده در این بازار می باشد که خود از عوامل جانبی دیگری تاثیر می پذیرد. اما در مجموع می توان پارامتر های زیر را بر قیمت مسکن، شرایط بازار و رونق یا رکود آن تاثیرگذار دانست.

در بخش عرضه مسکن و ارائه آن برای سکونت و یا سرمایه گذاری به افراد و به عبارتی ساخت مسکن عواملی مانند قیمت زمین، هزینه های ساخت و ساز، مالیات مسکن و همچنین طرح ها و سیاست های دولت برای افزایش ساخت ساز موثر می باشد که هر کدام به نوبه خود می توانند افزایش و کاهش قیمت ها را رقم زنند. اما شایان ذکر است تمامی عوامل ذکر شده خود تحت تاثیر بازار های موازی بوده و با شوک های ناشی از بازار هایی مانند طلا و ارز تغییرات بسیاری را برای آن ها شاهد هستیم.

برای تولید و عرضه مسکن اولین عامل موثر قیمت زمین می باشد که می تواند قیمت ملک ارائه شده را افزایش دهد. قیمت زمین تحت تاثیر بازار های موازی و تورم حاکم بر اقتصاد کشور بوده و بر اساس آن تغییر می کند. به طوری که با افزایش قیمت طلا و ارز سرمایه دارارن و زمین داران نسبت به فروش زمین های خود و ارائه آن به سازندگان مقاومت کرده و با قیمت هایی متناسب با شرایط، آن ها را عرضه می کنند و از آنجا که 40 درصد قیمت تمام شده ملک ناشی از قیمت زمین آن می باشد، می توان قیمت زمین را در بخش عرضه مسکن بسیار تاثیر گذار دانست. لذا کمبود زمین مناسب و یا قیمت مناسب در بخش تولید و عرضه مسکن خدشه وارد کرده و با کمبود ساخت و ساز ها، در طولانی مدت رکود بازار را خواهیم داشت.

دومین پارامتری که بر ارائه ملک و چگونگی عرضه آن تاثیر گذار است هزینه های مربوط به ساخت ساز املاک می باشد که بر اساس شاخص نرخ ارز و واردات متغیر بوده و می تواند قیمت تولید مسکن را افزایش دهد. افزایش قیمت تولید مسکن از طرفی و قیمت زمین و کمبود آن از طرف دیگر می تواند شاخص قیمت ملک را افزایش داده و بازار را به رکودی عمیق تر سوق دهد.

بر اساس قوانین کشور سازندگان و انبوه سازان می بایست در ازای ملک تولید شده و درآمد حاصل از آن مبلغی را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کرده و این موضوع خود دلیلی بر عدم کاهش قیمت ها می باشد. چرا که سازندگان به سبب هزینه هایی که برای ساخت و دیگر موراد جانبی متحمل می شوند برای کاهش قیمت مقاومت کرده و شاهد فروش املاک با قیمت هایی بسیار بالاتر از قیمت تمام شده آن ها هستیم.

زمانی که دولت ها برای بهبود شرایط بازار مسکن اقداماتی در جهت ارائه طرح ها و سیاست هایی تشویقی در زمینه تولید و ارائه مسکن  انجام دهند، سازندگان نسبت به ساخت و تولید مسکن تمایل بیشتری نشان داده و شاهد عرضه بیشتر در بازار خواهیم بود که این امر در طولانی مدت و حتی میان مدت تاثیر بسیاری بر رونق بازار و کاهش قیمت ها دارد. اما در حال حاضر شاهد عدم توجه مناسب دولت ها به تولید مسکن و سیاست های لازم برای بهبود اوضاع هستیم که نتیجه آن رکود طولانی مدت و در عین حال افزایش قیمت ها می باشد.چطور در تهران خانه بخریم

از جمله معیارهایی که در زمان خرید از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می تواند به انتخاب درست و به موقع ختم شود، می توان موارد زیر را نام برد:

بازار مسکن تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار دارد که موجب رکود و یا رونق آن می شود. بسته به این موضوع، اوضاع بازار و زمانی که شما اقدام به خرید و یا فروش ملک می کنید تاثیر مستقیمی بر ارزش افزوده ملک داشته و در نتیجه باید مورد توجه قرار گیرد. 

رونق و یا رکود بازار بسته به تصمیم شما و اینکه قصد خرید و یا فروش دارید می تواند شرایط متفاوتی را رقم زند. به طوری که اقدام برای فروش در زمان رکود بازار به سبب کمبود خریدار می تواند به ضرر شما تمام شده و تاثیری منفی بر ملک و سرمایه شما داشته باشد در حالی که در همین زمان اقدام برای خرید ملک گزینه ای معقول و مناسب می باشد. در زمان رکود بازار به سبب کمبود خریدار و در نتیجه زیاد بودن گزینه های مناسب برای شما، توصیه ما اقدام برای خرید ملک می باشد که نتیجه آن، تصمیم بهتر و خرید مناسب تری خواهد بود.

بسته به دیدگاه افراد برای سرمایه گذاری و تصمیم آنها برای خرید ملک و یا ساخت و ساز مناطق مختلف شرایط متفاوتی را دارند. به عبارتی اگر قصد خرید مسکن را داشته باشید بایستی مناطقی خاص و با شرایط مناسب تصمیم خود را انتخاب کنید. در صورتی که تصمیم برای ساخت و ساز باید در مناطقی صورت گیرد که پیشرفت کاملی نداشته و قابلیت رشد داشته باشد. 

به عنوان مثال برای خرید خانه پس از بررسی معیار ها و اولویت های فردی و خانوادگی می توان مناطق 4، 5، 7 و 8 پایتخت را مناسب برای خرید خانه و سرمایه گذاری دانست. این مناطق به ویژه منطقه 4 و 5 به سبب برخورداری از آپارتمان های نوساز و قیمت مناسب شرایط خوبی برای خرید مسکن دارند که می تواند در صورت امکان مورد بررسی قرار گیرد. منطقه 4 که در شرق تهران قرار دارد از نظر فرهنگی و همچنین قیمت املاک ،شرایط مناسبی دارد و در صورت کمبود بودجه برای سرمایه گذاری مناسب هستند. این منطقه در مقایسه با منطقه 5 نیز قیمت های مناسب تری را ارائه داده و می تواند در صورت تایید بودن دیگر شرایط گزینه مناسبی باشد.

منطقه 5 پایتخت به سبب شرایط آب و هوایی، سن ساختمان ها و نوساز بودن آنها، برخورداری از امکانات رفاهی و تفریحی، دور بودن از مناطق شلوغ و اداری شرایط مناسبی برای خرید و سرمایه گذاری داشته و به عنوان پر فروش ترین منطقه پایتخت مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است. 

اگر با هدف ساخت و ساز، مناطق مختلف تهران را بررسی کنیم می توان مناطق فرسوده را برای ساخت و ساز مناسب دانسته و با این قصد اقدام به خرید و سرمایه گذاری کرد. از طرفی دیگرغرب پایتخت و منطقه 22 تهران به عنوان محدوده ای وسیع و رو به رشد شاهد ساخت و سازهای بسیاری بوده و توجه سرمایه گذاران و انبوه سازان زیادی را به خود جلب کرده است. این بخش از پایتخت که دریاچه چیتگر را به عنوان بزرگترین و پرطرفدارترین جاذبه منطقه در خود جای داده است، فرصت رشد بیشتری را نیز دارا بوده و می تواند برای سرمایه گذاری در بازار مسکن گزینه مناسبی باشد.

سرمایه گذاری در منطقه 22 و خرید خانه یا زمین در این منطقه، برای گروه های مختلف شامل انبوه سازان و یا مردم عادی مناسب بوده و شرایط رو به رشدی را تجربه می کند.

علاوه بر مناطق ذکر شده به طور کلی می توان غرب پایتخت را که منطقه ای رو به رشد می باشد را مناسب برای خرید و همچنین سرمایه گذاری دانست. این بخش از پایتخت دارای آپارتمان های نوساز بسیاری می باشد که از نظر قیمت نیز در حدود میانگین قیمت قرار داشته و گزینه ای مناسب برای خرید می باشد. در عین حال در برخی مناطق این محدوده از پایتخت از نظر آب و هویی نیز شرایط مساعدی دارد که می تواند خرید خانه با هدف سکونت را نیز پاسخگو باشد.

خرید ملک و سرمایه گذاری در بازار مسکن همیشه با این پرسش روبرو بوده است که چه نوع ملکی سوددهی بالاتری دارد. برای پاسخ به این سوال باید گفت، اگر تنها با هدف سرمایه گذاری قصد خرید و فروش دارید، خرید زمین همیشه گزینه مناسبی بوده و هست. چرا که همیشه با سود همراه بوده و بر خلاف واحد های نوساز با گذشت زمان کاهش قیمت نخواهد داشت. اگر خرید زمین در مناطقی مانند جنوب تهران که قیمت پایین تری را در حال حاضر دارند انجام شود با طی گذشت مدت زمانی نه چندان زیاد می توان ساخت و ساز لازم و مناسب را انجام داده و در زمان رونق بازار و همچنین رونق منطقه آنرا ارائه کرده و سود خوبی را دریافت کرد. 

برای خرید خانه نیز باید به نکاتی مشابه توجه کرد. چرا که اگر سرمایه کافی در اختیار داشته باشید خرید خانه های کلنگی می تواند ارزش افزوده بالاتری را برای شما رقم زند. با خرید خانه های کلنگی و بازسازی آنها و یا ساخت مجدد آن می توان به سود نسبتا بالایی دست یافت که اگر همین روند در زمان مناسب از نظر شرایط بازار، خریداری و در زمان رونق آن ارائه شود، این سودهی را دو چندان کرده و می تواند گزینه بسیار مناسب برای سرمایه گذاری باشد. 

اما با این حال سرمایه گذاری روی خانه های کوچک و متراژ پایین می تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که سرمایه اندکی داشته و قصد ورود به این بازار را دارند. خانه های متراژ پایین به سبب هزینه کمتر همیشه مورد استقبال بوده و خریداران بسیاری را شامل می شود. این مدل خانه ها براحتی خرید و فروش شده و رکود بازار تاثیر کمتری بر روند فروش آنها دارد. این مورد برای زمان فروش ملک از اهمیت بالایی برخوردار بوده و براحتی امکان بدست آوردن سرمایه را برای مالک فراهم می کند.

منظور از موقعیت مکانی ملک شرایط قرارگیری آن در محله و خیابان مورد نظر می باشد. این مورد که از اهمیت بالایی برخوردار است می تواند تاثیر مستقیمی بر قیمت و همچنین نحوه خرید و فروش ملک داشته باشد. بطوری که موقعیت ملک می تواند شرایطی از جمله دسترسی ملک به راه های ارتباطی، مراکز خرید، مراکز درمانی را بهتر و یا بدتر کند. علاوه بر این موارد دیگری نیز باید مورد بررسی قرار گیرد تا از تمامی جوانب گزینه ناسب انتخاب شده باشد.

در زمان بررسی موقعیت ملک می توان موراد زیر را جزو معایب موقعیت مکانی ملک دانست:

موارد زیر برای بررسی موقعیت ملک به عنوان مزیت به شمار می رود:

در طی چند سال اخیر با توجه به رکود در بازار مسکن، کمتر کسی حاضر به سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن می‌شود، زیرا هیچ کسی از آینده این بازار خبری ندارد، اما با این حال به تازگی امیدهایی برای سروسامان گرفتن این بازار پیش‌بینی شده است، از این رو کسانی که میل به سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن دارند دوست دارند بدانند چه مسکن‌هایی بخرند برنده هستند؟ مسکن‌های کوچک یا بزرگ؟ کلنگی یا آپارتمانی؟ شرق، غرب، شمال یا جنوب تهران؟ پاسخ برخی از مشاوران املاک به این پرسش ها را در زیر بخوانید.

یکی از مشاوران املاک در این مورد گفت: برای کسانی که سرمایه داشته‌ باشند، خانه کلنگی بهتر است، زیرا خریداران این خانه‌ها سود بیشتری می‌کنند، اما کسانی که پول زیادی نداشته‌ باشند از نظر من می‌توانند آپارتمانی کوچک و چند سال ساخت در شرق تهران خریداری کنند، زیرا شرق تهران از لحاظ فرهنگی و موقعیتی بسیار بهتر از جنوب تهران است، همچنین در مقایسه با شمال و برخی از نقاط غرب تهران نیز قیمت مناسب‌تری دارد.

مشاور املاک دیگری بیان کرد: خرید آپارتمان به منظور سرمایه‌گذاری اصلاً کار عقلانی نیست، زیرا واحدهای آپارتمانی هر چه از سن‌شان بگذرد از ارزش‌شان کاسته می‌شود، برای مثال اگر کسی خانه‌ای نوساز خریداری کند، چند روز بعد اگر قصد فروش ملک را داشته باشد، از قیمت آن کم می‌شود. او در ادامه گفت: من به کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش مسکن را دارند، خرید خانه‌های ویلایی و زمین را پیشنهاد می‌کنم زیرا زمین همیشه بیشترین سود را دارد. او در پاسخ به اینکه کدام نقطه از تهران برای سرمایه‌گذاری بهتر است? گفت: غرب تهران به دلیل اینکه بافت جدیدتری دارد برای سرمایه‌گذاری بهتر است.

یکی دیگر از مشاوران املاک اظهار کرد: خانه نوساز به دلیل افت قیمت برای سرمایه‌گذاری اصلاً مناسب نیست، اما همیشه ماده مصرفی که همان ملک کلنگی است برای سرمایه‌گذاری بهترین به حساب می‌آید، اما کسی که ملک کلنگی خریداری می‌کند نباید الان بسازد و باید فعلاً به این ملک دست نزند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، او در ادامه گفت: کسی که ملکی کلنگی خریداری می‌کند اگر بعد از دو سال 60 درصد سود نکند، در واقع ضرر کرده است، زیرا ارزش پول او تا دو سال دیگر کم شده و از طرفی گرفتن جواز و… آنقدر سخت و خسته‌کننده است که اگر 60 درصد سود نکند فایده‌ای ندارد؛ اما با شرایط اکنون فقط دوسال طول می‌کشد که کسی ملکی که ساخته است را بفروشد و یکی دو سال هم طول می‌کشد که آن را بسازد و نهایتاً 50 درصد سود می‌کند، بنابراین اکنون زمانی مناسبی برای ساخت و ساز نیست. او گفت: با توجه به سودهای بانکی مملکت ما مردم را به تن‌پروری کردن عادت داده و نظام بانکی خود کاری می‌کند که مردم سراغ تولید نروند.

ما در این مقاله به دنبال دلایلی هستیم که به صورت منطقی شرایط فعلی بازار مسکن را تحلیل کنیم و برای خریداران راه را روشن کنیم

در این مقاله که به صورت مرتب آپدیت می گردد،پیش بینی کارشناسان مرتبط در حوزه مسکن را قرار می دهیم

و اینکه با پولی که دستمون است چه خانه ای بخریم،در برج بخریم یا ویلایی بخریم،در کدام منطقه از تهران خرید کنیم که سود بیشتری داشته باشه و یا زمین بخریم یا آپارتمان ،همه این ها در مقاله توضیح داده خواهد شد

02144732650 مسکن صدف

سلام حدود ۴۰۰ میلیون پول دارم ابتدا میخواستم در اراک خانه ای بخرم ولی نقدینگی کافی نبود ایا خرید اپارتمان در پیشوا خوب هست ؟ رشد کافی داره یا در اراک زمین بخرم بهتره ؟

سلام اراک ک جز ۵شهر گرون کشور با بودجه شما اطراف اراک مثل شهر امیرکبیر و …

سلام من حدود سه میلیار پول دارم .برای سرمایه گذاری بین خرید اپارتمان در چیتگر ، فاز یک یا دو مهرشهر کرج و یا خربد ویلا باغ در تهراندشت (کردان جنوبی) کدام سوداوری بیشتری دارد؟

سلام ، هر سه گزینه مد نظر شما نیز از سوی اینجانب قبلا برای خرید بررسی شده لذا : 1- منطقه چیتگر فقط برای سرمایه گذاری مناسب است ولی برای سکونت خیر. چون به جهت تراکم خیلی بالایی که توسط تعداد برجهای بسیار زیادی که در حال ساخت است و تصور اینکه تا 3 سال آینده همه این واحدها تکمیل و قابل سکونت گردد تراکم بسیار زیادی را ایجاد خواهد کرد که حتی منجر به ترافیک در خیابانهای چیتگر گردد. الان نباید به خیابانهای آنجا توجه کنید که خلوت است شما باید به چندسال آتی بنگرید که با حجم سکونت این واحدها چه ولوشویی بپا خواهد شد. 2- منطقه کردان را بسیار باید مراقب باشید تا زمینی را که جهت ویلاسازی خریداری میکنید داخل بافت باشد چون زمینهای خارج از بافت اگرچه ویلاسازی هم میشود ولی فاقد آب و برق و گاز قانونی است و هر لحظه احتمال تخریب آن از سوی مراجع قضایی خواهد بود. 3- مهرشهر کرج و یا شهرهای جدید اندیشه ، پرند و … بیشتر مناسب سرمایه گذاری میباشند به جهت اینکه سیل جمعیت زیادی از سوی تهران به سوی این شهرهای جدید در حال مهاجرت میباشند. امیدوارم مطالب بنده مفید فایده جنابعالی و دیگر دوستانی که قصد خرید خانه دارند واقع شده باشد. بدرود

اندیشه فاز ۳ بیا همش ویلایه

سلام میشه لطفا راهنمایی کنید من ی مقداری سرمایه دارم نمیدونم ملک کلنگی از منطقه ۲۲ بخرم یا دوتا اپارتمان کوچک که بتونم وام بگیرم و از ودیعه بیشتری بهره ببرم ؟ کدوم بهتره

اگه پول واحد كلنگي ميدان كلنگي بخر وگرنه واحد با وام ورهن

سلام.میشه راهنمایی کنید با سرمایه ۱۷۰ تومن بهتره زمین خرید یا سکه و طلا؟

سلام به نظر من اپارتمان كوچه در شهرستان بخر با وام زوجين ورهن واحد

سلام.اللن توی این وضعیت خرید زمین بهتره یا طلا و سکه؟

سلام لطفا در مورد زمین های شهرستان و شمال هم مشورت بدهید. پس انداز من صد تومنه. ماشین بخرم یا زمین شمال؟؟ لطفا راهنمایی کنید

سلام من سه واحددرحکیمیه دارم میخوام بفروشم بک واحد درپاسداران برای سکونت بخرم نظرشماچیست

سلام من هزار تومن پول دارم ایا میتونم با این هزار تومن سروتمند بشم

بله

سلام عزیزان توروخدا زود جوابمو بدید من ۲۷مثقال طلا دارم و الان که قیمت طلا بالا رفته میخوام یه امتیاز آپارتمان بخرم ،که واریزیش ۲۰تومنه ومیخواد ۶۵-۷۰تومان به من بفروشه واسه این باید طلا بفروشم وهنوزم معلوم نیست پروژه ساخت آپارتمان کی شروع به کارمیکنه ،به نظرتون این کاروانجام بدم؟؟؟?؟؟؟؟؟؟؟؟

باتشکرازراهنماییتان درموردشهرهای دیگرهم بگویید

سلام من حدود ۶۰۰ میلیون پول نقد دارم جهت سرمایه گذاری پیشنهادتون چی هست مسکن در فازهای ۱۱ یا ۸ پردیس و یا در شرق تهرانکدام در طی ۳-۴ سال آینده پیش بینی رشد بالاتری دارند؟!ممنون

سلام.عزیزم میتونی در ورامین یک کلنگی بخری وبا تغییر دکوراسیون داخلیش به هدفت برسی. البته آپارتمانهای نقش جهان پیشوا نیز مناسب است.

برای خرید آپارتمان به نظر شما لوکیشن رو بیشتر باید مد نظر بگیریم یا متراژ؟؟؟

سلام لوکیشن

سلام.من 500 میلیون پول نقد دارم.محل کارم نزدیک پاسداران هست.بنظر شما با این وجه کجا میتونم خونه بهتری پیدا کنم.ضمنا تا 3 سال میتونم رهن بدن

باسلام با ۴۰۰ میلیون کجا مناسب برا سرمایه گذاری سمت جیحون دامپزشکی واطرافشاندیشه کرجپردیس بنظرتون کیش مناسب چون بااین مبلغ واحد متراژپایین هستسپاس از راهنمایی شما

اندیشه کرج ، پرند و پردیس مناسبتر هستند برای سرمایه گذاری

سلام من یه زمین میخرم متراژ 230وعرضش 8هست، بنظرتون این عرض زمین مناسب ساختن هست.

با سلام ایا خرید یک واحد اپارتمان ۹۰ متری به قیمت ۳۸۰ ت کار عقلانی هست برای دادن اجاره؟

با سلام باید موقعیت و مرغوبیت واحدی که قصد خرید دارید را بررسی کنید. در کل خرید ملک همیشه و در همه جا ارزش افزوده ی خوبی به همراه خواهد داشت.

با عرض سلام و عرض ارادتمن مبلغی پول دارم که با این پول میتونم تو شهر قزوین یک واحد آپارتمان کوچک چندسال ساخت بگیرم یا میتونم با داییم یک خونه کلنگی 20سال ساخت بگیریم(2دانگ از 6دانگ) که انشاا.. یکسال دیگه اقدام کنیم به ساخت و ساز به نظر شما کدوم بهتره؟خواهش میکنم منو راهنمایی کنید

سلام قطعا ساخت و ساز ارزش افزوده بیشتری داره نسبت به واحدهای چندسال ساخت

من یک ویلایی دارم طرح دوبلکس ۳ خوابه که یکیش بالا ست ، میخوام به قیمت بفروشم ، کسی رو میخوام که توانایی خرید داشته باشه و نقد ، میدونم پول نقد کم شده اما من میخوام به قیمت بفروشم ملکمم شخصی سازه ،منطقه کیانپارس اهواز کسی بود بگه

یک سوال دارم از اقای وزیر نما با این حقوق هایی که تو چند سال گذشته دریافت کردید چکار کردین برای رفاه مردم و برای مسکن مردم که نتیجه این شده اگر مشکلات رو دیدید چرا با دولت و مردم درمیان نگذاشتید و برای رفع مشکلات همت نکردید چه کسی پاسخگوی این شرایط مردم هست مسئولیت این کار در چند سال گذشته با شما بوده چطور یک نفر در مدت زمان مدیریت شما 2500 واحد آپارتمانی و یا نفر دوم 700 واحد اپارتمان خریده به چه نیتی خریده چرا مثل شخصی که 52000 قطعه سکه طلا خریداری کرده بود تحت پیگرد قرار ندادید به نطر من استیضاح برای شما کمه باید بازداشت بشید و پاسخگوی مردم باشید

سلام میخواستم راهنمایی بفرمایید در شهرستان ارومیه زمینهای رزمندگان قطعه زمینی بمساحت 135متر دارم که برای ساخت خریده بودم که توان مالی جهت ساخت نداشتم الان افزایش قیمت آپارتمان رو داریم ولی این زمین علاوه بر اینکه رشد قیمتی نسبت به دو سال قبل نداشته کاهش قیمت هم داشته الان مصلحت چیه بفروشم و با وام بدون سپرده آپارتمان بخرم یا نگهش دارم لطفا راهنمایی بفرمایید سپاسگزارم.لطفا جواب رو ایمیل بفرمایید

[…] ساخت، عمده ساخت‌و‌سازهای جدید در شهر تهران روی زمین واحدهای مسکونی کلنگی و قابل تخریب انجام می‌شود.این در حالی است که تنها بخش […]

املاک ویژه

اخبار محبوب هفته

درخواست استخدام

جهت همکاری با مجموعه صدف مشخصات خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود.

درخواست ملک

سپردن ملک

نایب رئیس اتحادیه املاک تهران گفت: توصیه ما به خریداران این است که برای خرید خانه تعلل نکنند و معاملات خود را به روزهای آینده موکول نکنند.

نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت مسکن در نیمه نخست سال مجدد گران خواهد شد؟ گفت: بازار مسکن در رکود تورمی قرار گرفته است. یعنی قیمت‌ مسکن رو به افزایش است و رشد قیمت‌ مسکن روز به روز در شهرهای بزرگ به نرخ تورم نزدیک می‌شود. طبق آمار وزارت راه و شهرسازی میانگین قیمت مسکن در تهران طی اردیبهشت ماه هم حدود دو میلیون تومان افزایش یافته است.

حسام عقبایی با اشاره به میزان معاملات بعد از ماه مبارک رمضان اظهار کرد: میزان تقاضای مردم بعد از ماه مبارک رمضان چه در حوزه خرید و فروش و چه در حوزه رهن و اجاره افزایش یافته است. با توجه به افزایش میزان تقاضا قیمت مسکن هم روند صعودی به خود خواهد گرفت. البته نمی‌گوییم نوسان شدید قیمت خواهد داشت بلکه معتقدیم قیمت مسکن به صورت محدود افزایشی دارد.

او در توصیه‌ای به مردم گفت: توصیه ما به همه خریداران این است که برای خرید مسکن تعلل نکنند و معاملات خود را به روزهای آینده موکول نکنند. اگر خریدار مصرف‌کننده هستند هر چه سریع‌تر در بازار مسکن ورود کنند. خوشبختانه در این ایام مراجعه مردم به مشاوران املاک بیشتر شده و با توجه به کمبود فایل‌ها روند معاملات نیز افزایش یافته است.چطور در تهران خانه بخریم

عقبائی افزود: میزان نرخ تورم را باید مرکز آمار اعلام کند. طبق آمار میزان تورم در فروردین ماه حوالی ۳۰ درصد اعلام شده است. احتمالا قیمت مسکن در شهرهای بزرگ به همین میزان و قیمت مسکن در شهرهای کوچک کمتر از نرخ تورم افزایش خواهد یافت.

فارسی را پاس بداریم
ننویسیم خانه
گران می شود
بنویسیم پول ملی ایران
بی ارزش تر می شود

عجب ادمی این بیشعور پست .چرا امثال اینا
را از این پست پایین نمیکشند عجب ادم سخی
قلبیه .بدبخت ما داریم از گشنگی زجر میکشی
م انشالله خدا جوابتو بده با این مزخرفات
.لابد خودت هم چندین واحد مسکونی زیر سر د
اری

خودتان مافیای ملک هستید باپولهای باداورد
ه میتوانید بخرید

تا این جرثومه های رانت هست مردم نیازی به
دشمن ندارندلذا جنگی نخواهد شد همین ها ع
مر ودسترنج مردم را به یغما می برنامتون م
تری سه میلیونی را متری هجده ملیون ملیون
به مردم قالب می کنن حالا نداری برو اگر م
ی تونی چادر بزن اون هم نمی تونی بمیر خیل
ی از این هم راحترند

چرا باید قیمت خونه هرروز گرون میشه چرا بفکر اقشر کم در آمدو کارمند نیستن آیا با این حقوق و درامد میشه پول مسکن پس انداز بشه

خدا لعنت کنه شما خود فروخته ها را که همش فکر جیب خودتون هستید ..مردم بیچاره با ای تورم با این گرانی ..با این وضعیت حقوق ها از قبر پدرت خونه بخرن ..واسه پول پیش خونشون هم موندن ..داعشی

انشااله هر کسی خونه اضافه داره و گذاشته تا گرون بشه و ما مستاجره رو بدبخت کرده خونش رو سرشون خراب بشه یک زلزله بیاد اینطور آدم ها رو همچنین بکشه که اثری از خودشون و خاندانش نمونه کثافتها ما داریم زیر بار بدبختی و گروهی جون میدیم با این اجاره خونه ها ما چطور می توانیم زندگی کنیم خدا جوابتان رو بده خیر از زندگی نبینید حق الناس دارید می کنید انشااله خدا جوابتان رو بده


98درصد

یه احمقایی مثل اینا هستن که با این حرفاشون بازار مسکن و ماشین و خراب کردم به نفع خودشون حرف میزنن تا جیب خودشون پرکنن به فکر ما بدبخت بیچاره ها که نیستن

لعنت خدا برشما باید که جامعه را به نابود
ی کشاندید مگه ما قصد خرید داریم فقط قصد
خرید یه سیاه چادر داریم وگرنه خونه پیشکش
شما آقازاده ها بی بصیرت خدا نشناس تو یه
سال هر خونه ۲۰۰میلیون تو مسکن مهر که با
باد خرابه میشه گرانتر شد نگران نیستیم خ
دا نشناس لعنت بر عامیلین فتنه وگران فروش
ان

ممنون که یاد آوری کردید
خجالت خوب چیزی که شما نمی‌کشید

شما ها از این یارو بی شعور ترین بدبخت ها
مگر مسولین کورن نمیدونند کسی که در شمال
تهران خونه چند هزار متری هزار میلیاردی
زندگی میکنه چه میدونه کارمند کیه اولاغ
که نیستن مثلا حقوق ها را بیشتر کردن اونه
ایی که سلمند برای خونه هیچ برا تحصیل بچه
اش مونده ولی خودشان به نوعی به کارمندان
میگن دوزدی و رشوه بیگیرن الان درتمام اد
ارجات خدا شاهده پول ندی کارت راه نمیره ب
ه والا خودشان این میدونن اقایان موقعی که
نماینده مجلس و اعضای دولت و مدیران تمام
بخشها و استانها تامین دیگه کار به بقیه
ندارن وای از فساد کارمندانی میشناسم که
یک ساله توان خرید گوشت و لباس برا بچهاش
نداره

بنده ی چند تا جمله به همه مردم ایران تو هر صنف و شغل و….کلا روی صحبت من با ایرانیان هست:تمام این مشکلات:ارزونی،گرانی،مانمیتوانیم،نمیشه،دلالان،گران ،تورم فروشان،اختلاسگران،دزدها،رانت،پولشویی،فقیر،غنی،ندار،دارا،فقط فقط و فقط در دو سه هفته به جای واقعی و درست خودش برمیگرده،فقط فقط و فقط اگه این مسئولین بخواهند،به امریکا هم هیچ ارتباطی نداره،از ماست که بر ماست،ما انقدر کشور غنی داریم که اگر مسئولین بخواهند،همه مردم ایران در دو هفته صاحب خونه و ماشین میشوند،اونهم نه این ماشینها ، اون ماشینهایی که عربها سوار میشن،راه دور نمیریم،همین ماشینهای جزیره کیش .این صحبتها خیلی راحتتر از اب خوردن عملی میشه،به این قران قسم.

مردک همچون نشسته میگه خانه بخرین انگار ا
ز اوضاع ایران بی خبره خودش کیسش پر کرده
دیگه

جناب رئیسی اگه میخواید مردم به شما رای بدن مشکل مسکن رو حل کنید چرا ورود به گرانی مسکن نمیکنید

خدا لعنتشون کنه که فقط به فکر دلالی خودشون هستن واقعا متاسفم برای اینجور آدمها

چرا باید تو یک سال قیمت خونه ده برابر بش
ه واقعا آخر زمانه .باید حسرت خونه دار شد
نو به گور ببریم

ایشان احتمالآ کمیسیونشو میگیره دیروزوددا
ردسوخت وسوز نداردبزودی کمیسیون ازطرف خدا
راهم میگیری بزودی چنان زلزله شدیدی بیادک
ه دیگه روی هیچ ملکی نشه قیمت گزاشت بخاطر
شمادنیاپرستهای حقیرتروخشک باهم میسوزند.ت
ادیرنشده توبه کنیدوبه دادفقرا برسیدمرگ ن
زدیک

خدا لعنتتون کنه،خودشون چند صد دستگاه تو
بهترین مناطق تهران دارند که اینطور مردم
و ساده گیر آورده بخرین.آخه خدا لعنتت کنه
از کجا پول بیاریم بخریم ،ما تو پول پیش
خونمون موندیم ، ۳ سال وام مسکن اولم در ا
ومده نتونستم خونه بخرم فقط پولم بی ارزش
شد،آنقدر بی ارزش شده که به درد کاغذ توا
لت می خوره و پس،۳ سال بچه ی ۶ ساله و ۹ س
اله ام در حسرت یک تیکه گوشت هستند.

خدا باعث و بانی این گرانی و بدبختی را ل
عنت کنه.

یقین بدونین اون زلزله وحشتناک تهران که پ
یامبر گرامی ما در احادیث هم فرمودند،که ا
ز تهران چیزی نمی ماند،طوریکه اگر کسی وار
د شهر شود اصلا شهر را نخواهد شناخت،به زو
دی میاید و اموال بادآورده ی همین حروم خو
رها خاکستر خواهد شد و خودشون هم به درک و
اصل می شوند.
چوب خدادرراه است.

نزدیک 7 ماه از سال 99 گذشت دولت واقعا ن
میخواد کاری انجام بده چون خودش علت گرانی
و تورم هست و سوء مدیریت مدیران و وزرای
دولتی رو مردم باید تاوانش رو بدن ،کی دیگ
ه ؟ کوو ؟ ما که مستاجریم خیری از این دول
ت ندیدیم ، داریم با ابن تورم له میشیم ان
گار نه انگار که مردم مشکل مسکن دارند و
اجاره بهای خانه نسبت به پارسال 4 برابر ش
ده قولنامه ها که ثبت شده فقط کافیه قولنا
مه های پارسال رو با امسال مقایسه کنید حق
وق کارگر 15 درصد اضافه شده کرایه و اجاره
مسکن نزدیک 4 برابر شده چطور ممکنه با نا
ن حلال زندگی کرد تو این شرایط تو چند سا
ل گذشته دولت یه خانه درست نکرده برای مرد
م همش ادعای الکی و وعده های بیخود کسی نی
ست وزیر رو استیضاح کنه و از وزیر توضیح
بخواد بگه چرا مردم به این روز افتادن چر
ا اینقدر بد مدیریت کردند چرا خانه نساخت
ن ؟ چرا گذاشتن دلال های مسکن وارد ساخت م
سکن بشن ؟ چرا خانه ها خالیه چرا اجاره ها
4 برابر شده ؟ چرا کسی تو ایران الان نمی
تونه حتی یه قبر بخره و …….

بی وجدانتراز رییس جمهور ومسئولین ما تو دنیا وجود نداره چرا بازار مسکن انقد باید بالا بره یه کارگر بدبخت دیگه حتی یکمتر هم نمیتونه بخره خدا جوابتونو بده هرپولی ک سر سفره زن وبچهاتون میبرید از زیر چششون بیرون بزنه ب و روز برای همتون از ته دلم آه میکشم ب درد بی درمون گرفتار بشین اول رییس جمهور بعدشم تک تک مسءولین

ای نادرست خائن چرا به قیمت ها مسکن دامن می زنید اگه یه مسول خائن مثل تو مملکت به این روز انداخته خریدار کجاست ۵۰۰میلیون کجا بیارم

چرت و پرت گفته فقط مسکن رو این املاکی ها و دلال های بی وجدان افزایش میدن وگرنه هیچ خریداری نیست خود دلال ها خرید و فروش میکنن

این آدم ها همونایی هستند که دارند پر میکنن تو جیبشون یه روزی بزارن برن زیاد خونتون را جوش نیارید با رفتن اون یکی ها چه آبی از آب تکون خورد که با اینا تکون بخوره بدتر کلفت تر شدند

یه عمر داریم برتی خودمون کار میکنیم تولی
دی داریم الان شوهرم ۴۲ سالشه از ۱۵ سالگز
کار میکنه ۱۲ سال هم هست خانوادا تشکید د
اده هنوز نتونستیم یه متر از این مملکت را
بخریم تا پول جمع میکنیم یه چیز بخریم قی
مت اون دوبله میشه تا دوباره پولمون را به
دوبله میرسونیم نمیخورزم نمیپوشیم نمیگرد
یم تا پول جمع بشه دوباره گرون میشه واقعا
دیگه داریم دیوونه میشیم

سلام .ای آقای عقبایی یک بازنشسته که ۳۰ س
ال سنگرنشین بوده باچندنفرعایله باحقوق نا
چیزباکدام پول واقساط حقوق ومزایادرپایین
ترین محله تهران حتی شهرستانها۶۰۰ الی۱.۲۰
۰ میلیاردودویست میلیاردتومان ازکجابیاورد
که الان خانه بخرد جنابعالی دست اندرکارهس
تیدآهن آلات ومصالح ساختمانی ارزان کنیدتا
سازنده میل ورمق ساخت وسازارزان داشته باش
د

واقعاحق این مردم نیس این گرانیهاخداوندذل
یلشان کندکسانی که باعث وبانی این گرانیها
میشوندواعقامردم ندارن اگرداشته باشن منت
اینارنمیکشن واقعامردم خوب ونجیبی داریم م
سئولین قدراین مملکت ومردم رابدانیدواقعا
ملت شریفی داریم احسنت به مردم

جنگ 7 سال بوده شما 30 سال پشت میز اداره بودی

ان شاله با مجلس جدید و مالیات بر خانه های خالی قیمت مسکن پایین بیاید
با وجود اقای نیکزاد در این دوره ما دلگرمیم که بعد 20سال کارمندی خونه دار شویم

ایراد نداره خونه نداشته باشیم زندگی خوب نداشته باشیم با سختی نان در بیاریم ولی در عوض عمرمون تمام شد میریم بهشت بهشت


بمیر بابا

یه قرون به آش به همین فکر و خیال باش


حتما همینی که میگی میشه!

چطور در تهران خانه بخریم

بدبختی ما ایرانیها اینه که زیادی خوش بین و امیدواریم منتظریم معجزه شه نه قربان مجلس قدیم و جدید نداره اون که رفت مجلس خودبخود فراموشی میگیره که چرا اونجاست

امید واهی 41 ساله به انتظاریم و عمرمون گذشت پدر آقای نیکزاد هم نمی تونه درستش کنه.

آقای رئیسی لطفا دست این دزدهای بی ناموس را قطع کنید که حرف مفت می زنن والایش به جون مردم می اندازند عجل علی ظهور یا مهدی عج

واقعااااااااااااا اینو گذاشتن مسئول املا
ک یکی نیست بهش بگه تو که داری بازار داغی
میکنی از بقیه چه توقع.البته شاید خود ای
ن آقا چندین واحد داره میخواد بفروشه؟؟؟؟؟
؟ مردم ما هم که سریع یورش میارن واسه خری
د

قسمت زیادی از مشکلات کشور بابت اظهار نظر
غیر کارشناسی واحتمالا خیانتکارانه آدمها
یی مانند همین آدم کثیف هست که بجای حل مش
کل مردم به مشکلات بیشتر دامن میزنند.

آقای عقبایی به نظرت با افراد کور و پشت کوهی ظرفی دم به دقیقه میایی نظر میدی مسکن گران میشه مگر ارزان که میخواد گران بشه آخی نکنه به فکر مردند شما دولت مردان نه شما ها فقط تبلیغ می کنید واسه خودتون

نمیدونم واقعا باید به شماها چی گفت. ولی همونقد که خودت میدونی چه آدم کثیفی هستی شاید یه روزی کمکت کنه تا از این منجلاب در بیای. این اظهار نظرها و انتشارش واقعا چه اهدافی میتونه در پشت پرده داشته باشه؟؟

اهای مردم گوشبه اراجیف این از خدا بیخبرا ندین این روش فقط بزا بازار گرمی و فروختن ملاکهایی که رو دستشون باد کرده. این بازی ها قدیمی شده برادر من. کثیف ترین بازی رو راه انداختین تا بازار رو دوباره راه بندازین و هرچی ملک بساز بندازی رو دارین قالب مردم منید؟؟

آقای عقبایی من که می‌دانم هم خودت و هم تمام فک و فامیلت از جمله بردرات همه در ساخت وساز دست اندر کار ساختمان هستید و اکثر همکاران املاکی هم هر کدام خودشان برای خود خرید و فروش می‌کنند هر بدبختی پول لازمه ، همون املاکی ها با هزار کلک حیله خانه را از چنگشان در می‌آوردند
خود شما دلال‌های مسکن هستید باید دامنه به گرانی مسکن بزنید.
خدا کند مجلس جدید اعلام کند که هر کی بیش از دو خانه دارد احتکار کننده است اولین نفر و بزرگترین آن خود شما و فک و فامیلتات هستید. چطور از خدا نمی‌ترسید شاید یه چیزی مثل کرونا هم سراغ شما بیایید از مردم نمی‌ترسید از خدا بترسید زیاد سر بالایی نرید یه روز هم باید اینا رو سرازیر بشید .
بترسید از خدا که چوب خدا صدا ندارد این به همه اونهایی میگم که باعث گرونی و تورم داخل مملکت انداخته اند بترسید بترسید

این گزارشات فقط برای واسطه ها ودلالان خو
ب بازارگرمی میکند

تمام بدبختی و نداری مردم از مسکن گرانه و
اقعا راهی برای راحتی مردم نیست ؟

امثال شماهاست که به گرانی دامن می زنید م
یشه به جرات گفت هماهنگی با مافیا مسکن دا
ریداخر کجای دنیا را سراغ دارید نیاز اولی
ه انسان در عرض دو سه سال به چندین برابر
برسد وجالبه بازهم به گرانی دامن بزنید ح
یف به خون شهدا که رفتن اونها بخاطر چی از
جانشان گذشتند تا امثال شماها سر قدرت با
شید

ممنون عزیز یاداوری کردین.کو پولش متری خد
اتومن

از کشور اسلامی،فقط اسمش مونده،کجاست عدال
ت

خدا ازتان نگذره که قیمتها رو به این شکل
درآوردید

خدابدادمردم ایران برسه چه خبرشده ؟مردم
از کجابیارند بااین تورم چطورزندگی کنیم..
؟چرایه جوانمردی پیدانمیشه جلوی گرانی روب
گیره؟مردم ندارند بخورند خداروخوش نمیاد.م
گه این پولدارا چقدرشکم ومعده دارند که سی
رنمیشن ؟یابرای وارث چقدرمیزارند که فردا
فحش نشنوند، کمی هم بفکراون دنیاباشید بتر
سید ازعذاب الهی.

یکی میگه برای خرید خانه عجله نکنید یکی م
یگه تعلل نکنید خودشون هم تکلیفشان با خود
شان معلوم نیست.

نفست ن ازجای گرم درمیادماکه کارگری وروزمزدچکارکنیم بااین قیمت‌های سرصام اورخوشا به غیرت ریس جمهور که فقط حرف مفت میزنه حیف رای که بهشون دادم مثل… چی پشیمونم


الان می ریم می خریم

متقاضیان زود برید بخرید تا گرون بشه و امثال این سایت به هدفشون برسند .

رییس اتحادیه که خودش دلاله یعنی انتظار د
اره خونه هاش رو گرونتر و نجومی تر و غیرو
اقعی تر از این بفروشه پس حرف دولت رو زیر
پاش گذاشته که میخواهند حجم نقدینگی رو ک
م کنن

چراو به چه گناهی مامردم بایدنتیجه سیاست
های غلط
روباگرانی وفقربیشتربدهیم
تاکجا،آيا فریادرسی نیست

سلام چرا به فکر کار گران بخت بر گشته نی
ستید یه آپارتمان ۵۰ متری ۱۵۰ میلیون توی
دولت آباد منطقه ۲۱ تهران

سلام.یگی ازابردلالان مسکن این اقا است.با
حضور مجلس جدید وجهادی مسکن ارزان خواهد ش
د گول این لیدرهای مسكن را نخورید حالا خو
اهی دید

مردم حرف مفت نزن ما مثل شما دلال نیستیم
مگه قدرت خریدی مونده نابادمون کردی بی شر
ف.

تهران به یک شهر زلزله خیز داره تبدیل میش
ه خرید ساختمان در تهران یعنی نابودی کامل
سرمایه .

سلام واگذارشون میکنم به خدا که بهترین عد
الت گره با خدا کس نتوان کرد

واقعا که. یعنی این آقا بازم دلش میخواد ق
یمت ها را ببره بالا. خدا خودش به حسابشان
برسه

خدا کنه قیمت مسکن بیاد پایین ما که خونه نداری دوسه تا بچه دارییم ومستجر هستم

تو را خدا قیمت مسکن بیاریید پایین نود در
صد مردم مستجرن وبدبخت

اینا دلال هستند و دارن بازار را جو میدن وگرنه مردم که پول ندارن خانه بخرند

واقعا این چه مملکتی است که ما داریم ما م
ستاجرها هرروزداریم بدبخترمیشیم توروخدا ب
ه فکر ما باشیدقدرت خریدنداریم

آمارهای دروغ وغیر کارشناسی چطور کاهش پید
ا کرده که بودجه خانواده نمیرسه یک خانه م
عمولی رو در محله معمولی رهن واجاره کنیم
این آمارها چه دردی از مستاجر فلک زده دوا
میکنه تنها قشری که دیده نمیشه بی خانمانه
ا مستاجرین هستن آهای اوناییکه از جای گرم
مفتون در میاد و آمار میدید و سفارش میکن
ید زودتر خونه بخرید گرون میشه خدا ازتون
دادمان رو بگیره

میگی برا خودت میگی دیگه تاکجا میخواید اف
زایش بدید پس این دولت کجا خوابش برده خست
ه شدیم از بس گرونی گرونی،خدا لعنتتون کنه
دزدای فاسد

خدا ازتون نگذره با دو تا بچه با ی شغل کا
رمندی با مستاجری تو جنوب تهران ، فقط خد
ا بهمون رحم کنه،عاقبتمون چی میخواد بشه

چقدر راحت مسئولین بی مسئولیت میگویند خانه داره گرون میشه خب ترمز این تورم افسار گسیخته دست کیه؟ چرا حال مردم را درک نمیکنید شکایت شمارا کجا ببرم حتی رهبر هم کاری نمیکنه سر خدا را هم کلاه میزارید عدل خدا زیر سؤال رفته کشور به ظاهر اسلامی حرف زدن راحته ولی عمل کردن سخت

لطفا به دروغ بازار مسکن را شلوغ نکنید حت
ما قیمت پایین می آید .
در تهران وه
مه شهر ها آنقدر خانه خالی هست که سودا گر
ان مسکن میخواهند با بالا ترین سود ممکن ب
خرند .
اگراداره مالیات و قوه قضائی
ه از طریق بسیج نواحی شهرداری ها آمار خان
ه های خالی را در بیاورد و برای آنها مالی
ات سنگین صادر کنند کنند قیمت مسکن نصف می
شود .

چرا به جای اینکه امید بدی شایعه مبکنب

روزی راخدا میده شایعه نکنید برا جیب دلال
ی که ازخدا بی خبر و کثیفه

آقای نایب رئیس اتحادیه مسکن
در ا
ین آشفته بازار مسکن به جای اینکه هشدار ب
ه قیمت مسکن و منطقی شدن قیمت مسکن بدهید
، مردم را دچار اضطراب در خرید مسکن می کن
ید که مبادا فروشندگان ودلالان ضرر کنند!!
!!

اقایان مسئول از بهمن ماه ۹۸ تا کنون برای خرید مسکن در تلاش هستم هر آپارتمانی را که پسندیدم در روز معامله افزایش قیمت پیدا کرد ومالکین نفروختند.
و متاسفانه با بی صاحب بودن و بی حساب وکتاب بودن و قیمت های سلیقه ای فروشندگان ، دچار توهم وخود فریبی شدند.

خداخیرتون نده مردموبیچاره کردیدامیدوارم
جنگ جهانی اتمی بشه که شماهم هیچی نخوریدو
جایی هم نداشته باشیدمردم اجاره نمیتونن ب
کنن حرف ازخریدمیزنیدلعنت برهمتون لعنت

خدا همتون رو لعنت کنه که کمر همتتون رو ب
رای نابودی مردم بستید.یه کارگر مثل من با
حقوق بخور نمیر چه جوری خونه دار بشه.پیر
وجوونتون دزد تشریف دارید

این آقا هم مثل سلفش مصطفی قلی همش در حال بازارگرمی هستن

یه پولی هم به ما بدید تا تعلل نکنیم ! نر
خ مسکن اگر اینطور بتازه که فقط عده ای خا
ص میتونن مسکن بخرن درخواست برای رهن واجا
ره که همیشه هست مهندس باید دید چکار میکن
ید برای کنترل قیمت مسکن یا شاید باید مال
کیت مسکن کنترل بشه چه عیبی در این موضوع
هست که هر شخص یک یا دو ملک در هر شهر داش
ته باشه اقا مگه ادمیزاد چندتا سرپناه میخ
واد مسکن که کالای سودجویی نیست اشتباه نک
نم کالای اساسی مردمه اساتیده ملکدار ، ال
بته اونی که سواره خره چه خبر از حال پیاد
ه داره کو دلسوز کو مرد عمل

بالخره چه کسانی را در مسند قدرت مجلس(خان
ه ثروت ملت) ‌نشستند و از امروز می‌برند و
میآورند درست انتخاب کردن و290 نفر نمای
نده درست وفقیر امروز وثروت مند ترین فردا
، آیاهیچ کس هم دیگر نمی‌پرسد درحال حاضر
دارایی یک نماینده اعلام شده؟ وفردا و
پس فردای که پایان 4 سال میشود بر رسی شود
بعد از چند روز دیگرش هم نزدیکانش وهم خ
ودش ثروتمندترین وآن ور آبی می‌شوند. ونها
یتٱ هم استاد والاتر می نشینند . الله واک
بر. آنوقت من بیچاره باز نشسته رفت
م در خانه خدا (مسجد) نشستم آره دیگه
هم خودم راداخل وکفشهایم را هم
از
جلوی درب مسجد واقعٱ دزدیدند باید پا برهن
ه برم خانه خدا برگردم الله واکبر. وحالا
من بعد از 75سال عبادت سر گردان ماندم
واحساس میکنم ازببادرفتگانم. الله و اکبر.

مردم تو اجاره خونه موندن چطور می تونن بخرن؟

خدالعنت کند دست اندر کاران رو که وضع زند
گی مردم رو روزبه‌روز بدتر می‌کند ازخدا ع
اجزانه طلب زلزله ده ریشتری رودارم تاتکلی
ف همه روشن بشه الهی آمین.

این عقبایی ازاول انقلاب اتحادیه املاکه.پدرمردم را اینها درآوردن.پول میگرن ازبنگاه داران میرن مصاحبه میکنند مردم بریدخونه بخرید.تمام گرانی همین عقبایی وامثال اینها هستند.دولت خودش عامل گرانی درهمه حوزه هاست.سال دیگرانشاالله دولت بعدی بیاد ا
یه دولت انقلابی اونوقت میفهمید کارکردن چیه.این دولت دولت سرمایه داریه‌

نمیگفتی خودمون میدونستیم بی خاصیت های کند ذهن بدردنخور

این آقاگفته نرخ مسکن به تورم نزدیک میشه!
یعنی چی سال پیش بیشترین تورم قیمت مسکن
داشته با 120 درصد، آقا ما که ازاین پولا
نداریم شما سرمایه داران عزیز از هم بخرید
و بفروشید، ولی بدانید ارزش واقعی هیچ چی
ز تو مملکت ما واقعی نیست

اقای عقبایی بخاطر اینکه مردم مراجعه به ب
نگاهها را ندارند حرف از افزایش قیمت دارن
د میگه همه ریختن برا خرید،درصورتی که حرف
برعکس میزنند دربازار تنش ایجاد میکنند،ق
یمت مسکن میاد پایین با قیمت گذاری بنیاد
مسکن ،مردم عزیز حرف عقبایی را باور نکنید
اشتباهی حرف میزند بازار گرمی میکند

آخه آقای حسام عقبایی یه جوری حرف میزنی ، با کدوم پول، مردم پول ندارن شکم زن و بچه اشان را سیر کنن آیا دیگه چیزی میمونه برای خرید خونه؟ چرا نمیگی از سال ۹۶ خونه چهار برابر شده و شماو دست اندرکاران جلوی افزایش آنرو نگرفتین بجای اینکه بگید ملک از تورم خیلی جلوتر رفته و دیگه ظرفیتش پره و جلوی دلالی ملک رو بگیرید خودتون به این مسئله دامن میزنید.

تو رو خدا کم رو قیمت مسکن مانور بدین.همین خبرای هر روزه شما قیمت مسکن را بالا می برد.

واقعا احمق هستید که نمیفهمید مردمی که نو
ن خوردن ندارند چطور خونه بخرند مگر در آم
د مردم 30 در صد اضافه شده که با وجود تور
م تشویق به خرید میکنید.
اصلا امکان
دارد؟!!!!

باز هم وقیحانه مینویسید که قیمت مسکن رو به افزایش هست؟واقعا تا کجا قراره افزایش پیدا کنه؟ یعنی امثال من ک کلی تلاش کردن که خونه بخرن حتی نمیتونن ی خونه رهن کنن .. جنوب تهران قیمت خونه شده متری۱۵ تومن دیگه چطوری خونه بخریم

واقعا خاک بر سرتون که نمی توانید کنترول
کنید


واقعا که خیلی ….

امثال شما ها پدر مردم رو دراوردین بعدها مینویسن اختلاس گر بزرگ سال فلان آقای عقبایی. بس کنید ریش تو ریشه مردم رو خشکوند. شیطان در مقابل شما تسلیم شد و سجده کرد. از کجا بیاریم اخه لامصب مگه انسان نیستی تو. خون به دل شدیم هر سال.

به نظر من که این خدا نشناسها ،اصلا به فک
ر مردم بیچاره نیستند که هیچ فقط بلدن جیب
مردم رو خالی کنن. من هم با نظر شما دوست
عزیز کاملا موافقم .ببین اینها درد نکشید
ن تا قدر بدانند خدا به حق علی نیست و نا
بودشون کنه…

این آقاوامثال اینهابااظهارنظرهایی که می
کنندبیشتربه افزایش قیمتهادامن می زنندیکی
ازعوامل همین افزایش قیمتهااملاکی هاهستن
دوتازمانی که دولت درزمینه ی مسکن وقیمت م
سکن ورودنکنه قیمتهاصعودی هستندآقامگه حقو
قهاروچقدرافزایش داده اندکه مردم بتونندخو
نه رهن واجاره بکنند،حالاچه برسه به خریدن
خونه واقعاحرف این قشربی دردخنده دارومضح
که ……

خدا خیرتون نده آی ازخدا بی خبرمسئول املاک تو ازکجاخبرداری باسه میلیون حقوق می تونی خونه، بخری خودتون رو مسخره کنین

تمام این گران کردن مسکن کار املاگیهاست ه
مه آنها بساز بفروش هستند وهی مسکن را گرا
ن میکنند وبه سودهای کم هم راضی نمیشود
خدا خیرشون بده؟؟؟،،،!!!

واقعا خیلی احمق هستین ما که نمی تونیم حق
مون روازشما بگیریم مگرخدا خودش

ما که بدبخت شدیم رفت بچه های ما چکار کنند نه کار است نه مسکن حقوق 2 میلیون ماشین اشغالی 90 میلیون خونه هم که متری…

این واقعا به عقده ای بیشتر شبیهه تا عقبا
یی با این دروغ هاش

یعنی من به داشتن مغز در سر این مدیران از اون بالا تا پایین شک دارم …

متاسفانه مسولیت چون مشکل مسکن ندارند وبس
ا تعدادی خود فروشنده وساخت ساز انجام می
دهند لذا راحت حرف میزنند برای قیمت مسکن
بهترین راهکار تعیین قیمت منطقه ای توسط ک
ارشناس رسمی می باشد وبجای بنگاه املاک در
دفاتر رسمی ثبت و خرید و فروش انجام بشود
دلال بازی هم کنار می رود

کسانی که حتی پول دارند الان نباید آپارتمان بخرند یعنی واقعا مسکن تا چه قیمتی افزایش پیدا میکنه ۸۰ درصد مردم با این سطح قیمتها هرگز نمیتوانند خانه دار شوند چه برسه از این گرونتر بشه انشااله براثر رکود زیاد بازار مسکن نابود بشه و دلالان هم به خاک سیاه بیفتند

مسکن همیشه در حال افزایش قیمته هرکسی هم ریاست را عهده دار باشه فرقی نداره

سلام
من یک سوال دارم از آقای عقبای
ی شما که میگویید مردم عجله کنید برای خری
د آیا یک لحظه هم فکر کرده اید ملتی که 90
درصد با حقوق زیر خط فقر یا معادل آن دار
ند زندگی میکنند چگونه بشتابند چرا با پخش
این خبرها دائم بر تنور گرانی مسکن میدمی
د و آن را شعله ورتر میسازید
از ری
است محترم قوه قضائیه مصرانه میخواهیم به
حوزه مسکن ورود کن و جلو این دلالان از خد
ا بیخبر را بگیرند

خیلی راهکار خوبی دادی .مچکریم .ما خودمون خنگیم منتظر بودیم تو بگی ..شدی مثل همون کارشناسای انرژی که هر سال برای جبران کسری بودجه تنها راه حل شون .افزایش حامل های انرژی هست ..مرد حسابی نون شب گیر مردم نمیاد راحت داری میگی مسکن متری دونیم افزایش داشته بیاین بخرین! هیچ امیدی ب شماها نیست

باید تو این مساله هم خود حضرت آقا ورود ک
نه تا مسکن رو درست کنه آقای خامنه ای اگه
خودشون صلاح بدونن و ورود کنن مسکن هم در
ست میشه و مشکل بیش از ۵۰درصدجامعه حل میش
ه.

فردا برای همین حرفش پست ریاست جمهوری بهش
میدن چون هر قدر آدم کودن تر باشه برای خ
دمت بهتره😅😅😅


بازنشسته

باز نشسته تامین اجتماعی هستم اگر عرضه مم
لکت داری ندارید این مردم را رها کنید و ب
گذارید چند آدم با سواد و تحصیل کرده دلسو
ز ایران بر مردم حاکم شود ورحم به این مل
ت نجیب بکنید زودتر کنار بروید تا دیر نشد
ه

خدا به تمام مسولین لعنت کند که زندگی را
بر ما حرام کردند دروغگویان تاریخ بشریت م
واجب بگیران انگلیس و روس بدبختمان کردید
مردم ساده لوح و طمع کار فریب خوردگ
ان دروغگویان میدونم که پخش نمیکنید


سلام نخرید تا قیمت ها پایین بیاد

خدا لعنتتون کنه که این قدر خون مردم را می مکید،،بسه دیگه، دروغ بسه،،وعده های سر خرمن بسه،،مردن وشب اول قبر مال ما نیست مال شما مسئولین وبالا دستیاست،،، دولت اسلامی ،جمهوری اسلامی،،،خخخخ
ولی عدالت وانصاف هیچی،،کشورایران یعنی حمایت از سرمایه دار،،،فقیر وندارها برند بمیرند.،،مستضعف باید از روی زمین برداشته بشه مثل نود درصد مردم ایران،،والا مردم فقیر آفریقایی از ما ثروتمند ترند خخخ چون حداقل یک خونه چوبی دارند ،،من مدام سر نمازهام مسئولین را نفرین میکنم واز خداوند خواستم که اونجا جواب منو بدهند ، یک خانم با دوفرزند وبدون سرپرست ،،نه خونه دارم ونه ماشین وجوان بیکاروخرج ومخارج مدرسه وحقوق اندک،،تا زنده هستم نفرین میکنم ونفرینهای من میگیره،،،تجربه ثابت کرده،،

همین عقبایی سه سال پیش حرف از رونق بازار مسکن میزد نه تولید مسکن. زیرا با رونق بازار میتونه قیمتها را بالا ببره .عقبایی به فکر پر کردن جبیب خودشه ، فکر مردم که نیست.همین طور هم شد ومسکن را ۵برابر کردند.

باور بفرمائید طی چند وقتی که پیگیر بازار مسکن بودم و هستم . همین شخص باعث افزایش قیمت مسکن شده و میشه .

خدا خیرت بده برادر از وقتی ما یادمون هست
شما رئیس اتحادیه هستید و‌ همش می فرمایی
د داره‌گرون میشه بخرید برادر ما‌تو خرج و
مخارج اولیه زندگی‌موندیم و شرمنده زن و
بچه هستیم الان برای یه سر پناه ۷۰متری با
ید یکمیلیار بدیم‌من اگر فقط پس انداز کنم
و هیچی نخورم و هیچی نپوشم و فقط جمع‌کنم
باید خدا بخواد ۴۰ سال اینده می تونم یه
واحد ۷۰ متری بخرم‌🔐🔐🔐خدا پدر قفل و کلید
ساز را بیامرزه


خااک برسر تون با این کشور داریتون

مقصرخودمون هستیم، این دلالان خوب مامردمو
شناختن، متاسفانه اینجور مواقع خیلی هامو
ن صف خرید میبندیم

لعنت به خودتون و کارشناساتون.مردم به خاک سیاه نشوندین. نخرید تا باد کنه تو دستاشون


بر هر چه مسوول مثل تو هست لعنت

این بابا دستش با دلال های حرام خور توی یک کاسه است.

من یک جوانی 30 ساله هستم 5سال ازد
واج کردم هنوز مستاجر نشینم.
نتونست
م ی خونه 40 متری بخرم.
لطف
ا این پیام مرا به این فرد بی لیاقت برسان
ید.

کاش بجای این همه نظر دادن ها یه کم به مر
دم امید میدان این آقایانی که با شعار دول
ت تدبیر و امید اومدن بالا و مردم رو فریب
دادن خدا ازشون نگره

ایها الناس این مسئولین که به فکر ما نیست
ن لااقل ما خودمون به همدیگه رحم کنیم با
نخریدن میتونیم به قیمت واقعی برسیم و این
قیمتهای کاذب رو از بین ببریم

هر فردی در هر جایگاهی درخصوص اکثر درصد مردم ضعیف نظر غیر معقول میدهند. اگه شماها مغز متفکر هستید که به این مناصب رسیدید چرا برای ارزانی وکاهش قیمتها کاری نمیکنید. فقط از مردم مایه میگذارید. برای افزایش لجام گسیخته. این ملت با معرفت در هزینهای روزمره اشان دچار مشکل هستند آن وقت شما میفرمایید زودتر خانه بخرید. اونی که نداره چه الان چه زمان دیگر. این جملات چرا بدون فکر از زبان ودهان شما بیرون میآید. چرا اینقدر نسبت به جامعه ومردم بی تفاوت هستید. چرا فکر میکنید همه مردم مثل شما هستند. بدونید این مردم خیلی نجیب هستند که با فرمایش بی فکر شما هجوم برای خرید نبرند.

اصلا غیر از مسکن گرانی نتیجه وجود همچین
آدمها و زیاده‌خواهی کسانیکه که نمیشه بهش
ون گفت حیوان چون به هر حیوانی تشبیهشون ک
نی در حق اون حیوان ظلم کردی

لعنت خدا به تو وامثال تو سه ساله همش نمی
خوریم جمع میکنم تا یه خونه کوچیک بخریم
حالا دیگه پولمان به هیچی نمیرسه فکر میکن
ی مردم عادی چند درآمد دارن مثل شما که از
خون مردم پول به دست نمیارن

جناب عقبایی شما اگر نطق نکنی مردم میگن لاله چرا با چرت پرت های الکی سعی با گران کردن قیمت مسکن میکنید البته شما دلال ها و بساز بفروشها به نفع تونه که حرف الکی بزنید و دوست دارید که ملک گران شود چون به نفع تان هست مردم به این اراجبف گوش ندید نه مسکن در رکود و هیچ معامله ای انجام نمیشه بجز تعدادی که پ ل یا مفت دارن و چند نق دلال مسکن تا ارزان نشود خریداری ندارد مسکن نخرید

همه بدبختی های مملکت ما زیرسرشماهاست،بیا
یین سریعترخونه بخرین تا گرونتر نشده 🤔🤔،ی
کی از اصلی ترین گرانی مسکن زیرسرتو و امث
ال توعه،😡😡😡🤮🤮

متاسفانه عده ای ازخدا بی خبربا شایعاتی ک
ه میکنند برای اکثر مردم مشکل آفرین میشون
د.

این حرف یک دلال هست .شواهد نشون میده مسک
ن هم مثل خودرو ارزان میشه عقبایی خودش دل
ال هست

من یک معلم باز نشسته هستم ماهی ۲.۵حقوق ب
اید بگیرم ۱.۵بایت اقساط وام کم می شود.با
همسر معلول و فرزند دانشجو ومستاجری چه با
ید کرد دزدی کنیم از کجا… ای بی شرف ها
واز خدا بی خبر ها… دزد تر و کثیف تر از
شما ها را تاریخ ۱۴۰۰ساله به خود ندیده و
نخواهد دید. فحشا و هرزگی جامع را گرفته
خداوند نسل شما را از روی زمین بکند انشاا
لله. مسکن و شهرسازی وگرفتاری ما از خود ا
ین هاست. چون خودشان سهام داران اصلی هستن
د پس سوره مبارکه الرحمن را بخوانید الفات
حه

خودشون مالکان صدها واحد خونه و برج هستن
حالا میخوان بفروشن دارن تبلیع میکنن علان
آ دارن بی سامانی و افزایش قیمت درست میکن
ن همین اطلاعیه ای که داده و توسعه ایی که
کرده یعنی افزایش قیمت

تاکی میخوایدبامردم اینجوری تاکنیدچقدبیشرفید.چنتاچنتاخونه دادریدبخاطرخودتون قیمت هرجوردلتون میخادبالامیبریدخداازسرتغصیرات شمانگذره مگه چقدمیخای عمرکنی که این همه جم میکنی واسه کی.بعدازتوچه قروساقی هست پس انداختی که راه توروادامه بده

توی تمام صحبتهای این آقای عقبایی یک حرف
منطقی که حد اقل برای یک ماه اعتبار داشته
باشه پیدا نمیکنید . مصاحبه های چند سال
گذشته ایشون و سرچ کنید .
وقتی صحبت
های ایشون و میخونید انگار در حضور دلالها
ی تو مشاور املاک نشستی .

نفرین خدا بر هر کسی که مسبب گران شدن مسک
ن است.
خدا ازتون نگذره
ای از
خدا بی خبرا

به جای اینکه جلو گرانی مسکن گرفته شود و مسولین زیر ربط ریشه یابی کنند تا دلیل گرانی را پیدا کنند و دست دلالان مسکن را قطع کنند بیشتر تبلیغ گران شدن می کنند خیر و خوشی نبینند که باعث میشن یه جوون بدبختی نتونه به خاطر گرانی ازدواج کنه هر چی هم میخورند سیر نمیشن بخدا نفرین می کنند مردم و میگن عاملینش امین
یکی کلی خونه و یکی دریغ از یک اتاق


مخالفم ربطی بریاست نداره گرانی

این عقبایی خودش دلاله و باعث گرونی همینا
هستن که خودشون سود میکنند.نمیدونم چرا ا
ینجور آدمهای بی وجدان و خدا نشناس را در
اتحادیه گذاشتند و اخراجش نمیکنند.بجای ای
نکه طرف مردم بدبخت و بیچاره باشه حرف از
گرونی مسکن میزنه و حمایت میکنه

ازریاست محترم قوه قضاییه درخواست تشکیل س
تاد رسیدگی به این باند های مافیا راکه در
اتحادیه املاک ومسکن لانه کردند را برسی و
به جزای اعمال ننگین را اعلام نماید

دویت عزیز هیچ لانه فسادی نیست هیچ مافیایی در کار نیست
وقتی تامین اجتماعی برای صدور پروانه دنیا پول طلب میکنه ،که حتی شهرداری چنین پولهایی رو میگیره
من سال ۹۸ پروانه گرفتم شده ۳۵۰ میلیون
۶۰ میلیون مازاد تانین اجتماعی گرفته
بدون هیچ خدماتی
، الان نشستیم بیکار ..
مافیا کجاست ساده بگم ،وقتی دو تادسته بیل ساخت داخل با چوب از ۷۰۰۰ تومان شده ۳۷۰۰۰ تومان.
دستمزد نصب یک سرامیک کار از ۱۵ تومان شده ۵۵ تومان
.اصلا مافیایی در کار نیست .


خاک دو عالم بر سرت

انشالله خدا از تنتان دربیاره ای ادمهای
اختاپوس صفت . که اصلا به فکر مردم نیستین
و وجدان ندارید


تف به شرف تومسئول

گسترش نیوز واقعا متاسفم که شما شدی بلند
گوی مافیای مسکن.همه مدیران و متولیان میک
ن کشور صاحب صدها خانه هستند که خود شون ب
ه گرانی ان دامن میزنند

سیاستمداران ریز و درشت این کشور و کلا اف
رادیکه یه جوری به این نظام وصل هستند نمو
نه اش هم همین آقای باشرف در بهترین نقاط
تهران و در خانه های چندصدمتری و یا هزارم
تری زندگی میکنن به درک سایر مردم در چه و
ضعی هستند و به درک وضع مسکن چطوریه ، وزا
رت مسکن داریم ، بنیاد مسکن داریم و هزارت
ا اداره مرتبط دیگه اما مثل تمام بخش‌های
این کشور هردمبیل اداره میشه ، مایه تاسفه
که سرنوشت ما دست تو و امثال تو ، مملکت
رو نابود کردید ، خدا نابودتون کنه


حالش خوبه چون شکمش سیره

آقای دنیایی دنیاپرست
آقای ریسی از
شما خواهش داریم این مسول فاسد را به اعدا
م یا هر حبس ابد محکوم کنید

این دلان مفت خورفکر مردم نیستند ولی متاسفان خود مردم هم فقط به فکر خودشون هستندهرچیزی گرون میشه هجوم می برند ومی خرند این هم خودش خیانته

این داره زر میزنه رئیسی گفت قیمت مسکن پن
جاه درصد باید کاهش پیدا کنه,اینا تنش مین
دازن بین مردم با مغز مردم بازی میکنن

اون داره این حرفارو میزنه که مردم هجوم بیارن به بازار مسکن و تقاضا بالا بره و خود به خود مسکن گرون بشه. امااا.. خریداری وجود نداره و بازار مسکن هم مثل خودرو خود به خود پایین میاد تا به رونق خریدو فروش برسه

یکی به این بی وجدان دلال بگه دهنش رو ببنده … مشاورین املاک خودشون شدن دلال هر بنگاهی میری چندتا دلال با تلفن دارن خرید و فروش میکنن . خودم دیدم یه خونه توی چند روز چند بار دست به دست شد .

بازنشسته تامین اجتماعی باشی نون شب نداری
بخوری چه رسد به خرید خانه

این آقا مثل اینکه از زلزله تهران خبر ندا
ره یا شایدم داره بارش رو میبنده که بره .
.. کدوم آدم عاقل توی شهری که چندتا گسل ع
ظیم داره سرمایه گذاری میکنه …

فاتحه مملکتی را که توی دلال وطن فروش برا
یش نسخه میپیچی باید خواند به خدای واحد ک
ه شما دلال ها باعث تمام بدبختی مردم‌ هست
ید انشالله در محضر حضرت حق روسیاه شوید خ
ودتان و نسل های بعدتان

سلام محضرعزیزان.هرقدر انسان بی وجدان باش
د دلنوشته ها ودرد دلها,, انسان را آتش می
زند( بیش ازچهل سال دفتر املاک دارم) درد
دل بسیار است،، ولیکن قصدم از ارائه این م
تن نقاط ضعف را به رخ بکشیم نه با مالیات
بازدارندگی است (فشارش برقشر آسیب پذیر بر
میگردد)ونه با قیمت کارشناسی دادگستری (چر
ا که با پرداخت وجه به کارشناسی نظر مالک
تامین میشود)ایراد کار در جایست که هرکس ب
ا اعطای جواز ساخت شهرداری سازنده میشود ق
الب افراد که سازنده هستند در رویایشان خا
نه ای می‌سازند از همه بهتر اطاق مستر،،آش
پزخانه فلان….حمام…روف گاردن… جاروب
رقی مرکزی…استخر سونا..سنگ نما وداخلی.‌
فلان فلان….هزینه تمام شده این واحد نسب
ت به سایر واحدهای آن محل بالاتر است.مشتر
یانی هستند متکبر و مغرور برای فخر فروشی
به دیگران اینو واحدها را با هر قیمتی که
پیشنهاد شود میخرند .کل اون محل به تابعیت
این معامله دستخوش افزایش قیمت میشود.حال
مقصرکیست ؟دولت؟شهرداریها سازندها؟خریدار
ان؟املاکیها؟عرض مینمایم.شهرداریها چرا.اگ
رهمانطور که برای استحکام ونما ساختمان از
نظام مهندسی استفاده می‌کنند.در استفاده
از نوع مصالح ساختمانی متناسب منطقه استفا
ده شود.واجازه هزینه های مصالح گران‌قیمت
ووارداتی ندهند ودر قالب پیمانکاران ثبت ش
رکتی کار را واگذار نمایند اگر ایرادی در
آینده به وجود بیایید مسولیت بعهده شرکت س
ازنده است و مصرف کننده نهایی دستش بجایی
بند است وجلوی افزایش افسار گسیخته قیمت گ
رفته میشود وهر ننه قمری قیمت گذاری نمی ن
ماید.ومردم به یکدیگر بدبین نمی‌شوند.

سلام به تمام مردم عزیز سرزمینم این آقایی
که داره این حرفها رو میزنم عروسک خیمه ش
ب بازیه وار یک جایی داره خط میگیره مردم
ایران با توجه به اینکه قیمت پراید رو بال
ا بردن وشما پراید رو تحریم کردین نتیجه‌ا
ش چی شد قیمت ها سقوط کرد و اگه شما این ت
حریم داخلی رو در مورد خانه هم انجام بدین
قیمتها سقوط می‌کنه و حالا خودتون باید ت
صمیم بگیرید.

این چرتو پرتا چیه به حرفاش اهمیت ندید مع
لومه خود این به اصطلاح مسئول دلال تشریف
داره و چون فهمیده قراره مالیات روی خونه
هایی که احتکار کرده ببندند این حرفا رو ز
ده که قبل از اجرای لایحه خونه هاشو بنداز
ه به مردم.خدا جای حق نشسته انشالا همه مح
تکرا نابود بشن

مهم‌نیست‌مردم خونه‌ نداشته‌باشن‌ب ن‌کارت
ن‌خواب‌بشن‌س ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اقایون‌لامت‌تو‌کا
خه ا‌و‌ویلاهاشون‌عشق و‌حال‌میکنن‌مردم‌هم
‌به‌جهنم‌که‌ بدبخت‌شدن‌این‌بود‌ثمره‌ انق
لاب‌همه‌را‌ صاحب‌خانه‌ میکنیم

عزیزان‌هموطن‌‌ همه‌ما‌خوب‌می‌دانیم‌مملکت
‌ مال‌اینهاست. بزرگ‌و‌کوچکشان‌‌هم‌مومن‌خ
دا‌هستند‌و‌هم‌ برگزیدگان‌خدا‌.‌خودتان‌را
‌ خسته‌نکنید‌چپ‌و‌راست‌‌ و‌این‌دولت‌و‌آن
‌ دولت‌‌و‌این‌مجلس‌و‌آن‌مجلس‌ندارد‌. به‌
خدا‌همه‌ اینها‌از‌غریبه‌های‌ دشمن‌مملکت
‌‌.دشمن‌ترندبرای‌ مردم‌و‌ مملکت‌…….

سلام اقای وزیرمسکن الان دیگه کی میتونه م
خصوصاقشرکارگرحونه بخره یک عده ای (بنگاهد
اران ومالکین‌و…..) ازقبل (سه سال )میدو
نستندخانه گران میشه وخودشان امدندتامیتون
ستندخونه خریدندبه‌ قول معروف انبارکردن ب
رای‌روزمبادا.توشهرماکه قبلاازاین‌خبرهانب
ودولی الان خانه ایکه سه سال پیش ۵۰نیلیون
بودالان شده ۵۰۰میلیون تورابخدامن کارگرک
ه درامدم ماهی ۲میلیون تومانه ازکجابیارم
بخرم درضمن‌ فقط قیمت ملک نیست‌ که گران ش
ده اجاره خانه هم صددرصدگران شده خدایا به
دادماکارگران مستاجربرس دیگه‌ به مرزخودک
شی رسیدیم.


خدا لعنتت کنه بی وجدان

مردم عزیز تهرانی به نطر من به هیچ وجه با سرمایه ای که با عرق جبین و به سختی و کار طاقت فرسا طی سالها بدست آوردید در تهران با وجود زلزله های پیاپی مسکن نخرید مخصوصا اینکه
زلزله 7 ریشتری که مسئولین
مرتب اعلام میکنند که در راه است …
پس حتما روی این موضوع خوب فکر کنید و بی گدار مسکن گران وبی ارزش نخرید…

از مسئولیت فقط کت و شلوارشو دارید و بس..
.ای ننگ بر عملکرد زشتتون

فقط میتونم بگم خدا لعنتتون کنه شماها گرگ
هایی هستید که پوست گوسفند به تن کردند

فقط میتونم بگم خدا لعنتتون کنه شماها گرگ
هایی هستید که پوست گوسفند به تن کردند

در عریضه قبلی خود قصد تطهیر مشاوران املا
ک نبود. وجود مسولین اتحادیه وتهیه گزارش
وهرنوع بحثی در مورد مسکن سیاست کلان وزار
ت اقتصاد ویا وزارت مسکن و شهرسازی نیست.ب
لکه برداشت میدانی شخصی همان مسول اتحادیه
املاک می‌باشد و ارتباطی به نظام و دولت
ومسولین ندارد.وجود این مسولین نیز با رای
زنی بین کلیه اعضا،وانتخابات داخلی میشوند
مسول ویک فرد عادی می‌باشند.حال برمیگردی
م به نقاط ضعف دولت اگر وزارت صمت ساز کار
ی را به اطاق اصناف و اتحادیه ها اعلام نم
ایید که مجوز املاک را به جا وهرکس ندهدود
ر خصوص تحصیلات.سوابق،تدین .امانت داری،و.
….فرایندی وسازکاری را فراهم آورد وصرف
اینکه اشتغال به وجود آورند ومعضل بیکاری
را حل کنند هرکسی راجذب ننمایند ودر صورت
جذب افرادوصدور پروانه صنفی ، تخلف در امل
اک را به هیچ عنوان گذشت ننمایند .وبرخورد
شدید شود این‌گونه مردم نسبت به این صنف
بدبین نمی‌شوند .دیروز هشتم خرداد بود ور
وز مشاور املاک، چرا باید عده‌ای قلیل در
این صنف اینگونه دل مردم را برنجانند مگر
مشاورین املاک ازمردم نیستند . کوتاهی دس
تگاه نظارتی را در جمله آخر عرض می‌نماییم
.بعنوان مشاور املاک از تک تک عزیزانی که
درد دل نمودن عذر خواهی میکنم و تقاضا دا
رم که همه این صنف را به این چشم نبینید،،
هستند افرادی که دراین صنف با شادی شما ش
ادند،، وبا غم شما غمگین میشوند .

سلام لعنت به تو مسئول دروغگو ؟ جیب شما پر شده دیگه بفکر قشر فقیرنیستی! الهی عاقبت تو دزد به بیمارستان بکشه زجرکش بشی مال مردم از چشات در بیاد.از فرمایشات رهبرعزیزم پند بگیر مردم را امیدوار کن نه ناامیدشان کنی . 30 سال کار کردم 5 میلیون پول ندارم مستاجرم اونوقت میگی سریعتر برید خونه بخرید گران میشه . خدا ازت نگذره.

تمام این حرفا بخاطر اینه که اقا مجتمع ها
ی خودشو که ساخته به قیمت بالا بفروشه چون
خودش ملاک هست وفوق میلیارد ،،شایعه ای ب
یشتر نیست ..
نخرید ،نخرید،نخرید،،،
رکود ایجاد بشه

چه ادم پستی هست ،خودش عامل گرونیه ،چرا ب
رکنارش نمیکنند این ادم رو

ماکه بعد از 55سال زندگی.فقط زیر سقف.یه خ
انه کلنگی.انهم در روستا .زنده گی.میگذران
یم .ولی ترا بخدا.باید هر ایرانی که در ای
ران متولد شده باید اجاره نشین باشه .چرا
مافیا وسلطان مسکن هم گرفته نمیشه .جریان
چی هست .ولا بلا هر ایرانی باید بهترین مس
کن وبهترین خانه باغ وبهترین حقوق وبهترین
ماشین وبهترین زندگی کند .چون ایران روی
گنج است ولی متاسفانه یه عده از خدا بی خب
ر .مافیای همه چی شدن .وهیچ زحتمی نه در ا
نقلاب ودر دفاع از مهین اسلامی نکشیده وال
ان جهت .بد بین کردن ملت از نظام راحت دست
به هرکاری که بخوان میزنند ودولت باید دس
ت وپای اینها را قطع کند .طرف 2500برج دار
ه .وانیکه دلسوز انقلاب ونظام هست وجان وم
الش .فدا کرده اجاره نشینه ..

خدالعنتتون کنه همه ی این گرونی های مسکن
واجاره بها زیرسرشما دلالها ومشاوراملاکی
های مفت خورهستش پولی که شما درمیارید ازگ
وشت سگ نجس تره.به خاطرچندخط قولنامه نوشت
ن حقوق یکماه یک کارگرومیگیرید.خداهم هست
من که ناراضی ام پولی که باعرق ریختن درمی
ارم بایدبریزم توشکم شمامفت خورای خدانشنا
س‌.همین قبل عیدیه خانم اومدن برااجاره دا
دن خونشون مشاوراملاکیه بهش گفت خانم فلان
ی صبرکن من بعدعیدبرات دوبرابراجارش میدم.

واقعا رهبر و رئیس قوه قضائیه باید وارد ع
مل شوند خسته شدیم به کی پناه ببریم ملت و
مردم رو نابود کردید خدا نسل شمارو نابود
کنه بحق آبروی حضرت زهرا.مگه میشه با این
حقوقها و بی ارزشی پول خونه خرید؟! لعنت
خدا بر شما ای زالو صفتان خدانشناس

به خدا به قران نخرید
این روز ها این حرفها می زنن چون کسی خریدار نیست
اگر می توانست با قیمت خون پدرش می فروخت ودلش برای مردم نمی سوخت .
حالا دلش سوخته مردم راراهنمایی می کند .
ایشالله زلزله بیاد هر چی واحد داری نابود شود و متوجه غضب خدا بشوی
به خدا ده تا مثل این اقا اگر اعدام می شد قصیه مسکن حل می شد .
چرا مالیات برای خانه های خالی و انهایی که چند تا دارن نمی بندند تا قیمت پایین بیاد .
چون این اقایان نمی گذارند .
نخرید نخرید نخرید
تنها راه پایین امدن مسکن

این حرف یه مدیر دلسوز نیست …..
ج
ناب دکتر قالیباف با سلام و ضمن تبریک ریا
ست مجلس یادم افتاد حرف از دفاع ۹۶درصدی ه
ا در برابر ۴درصدی ها میزدید یاعلـــــی م
ــــــــدد بسم الله الان وقت عمل است به
شما و حاج آقا رئیسی امید داریم صبر میکن
یم صبر ولی اول خدا بعد شما …..

البته اظهار نظر درباره قیمت مسکن چه ان زمان که حرف از ارزانی می زدند چه الان که از گرانی می گویند در صلاحیت ایشون و رئیس اتحادیه شون و رئیس سابق اتحادیه و … نیست
ولی اگر از ارزانی خیالی می گفت مورد حمایت قرار می گرفت

در ایران در طول تاریخ مسکن در حال افزایش
بوده حالا هر کی ریاست را عهده دار باشه
فرقی نداره

رئیس اتحادیه تهران یک شخص بنگاه دار و دلاله او داره بازار گرمی و سودجویی میکنه مردم بایستی خرید مسکن سریعا متوقف کنند.


جای‌تاسف‌داره‌

واقعا‌یک‌کارگر‌باید‌چند‌سال‌کار‌
‌کنه‌که‌یک‌اپارتمان‌‌۵۰متری‌
بخره‌‌۴۰۰سال


روی‌حرمله‌را‌سفید‌کردی

خدا لعنتت کن با کدام پول عجله کنیم وقتی
برای پول اجاره موندیم یه کم شرافت هم خوب
چیزیه

کار ايرانيا ازنفرین گذشته وقتی یک مشت دزد خونخوار تمام منصب ها رو اشغال کردن و حقه بازهای شیاد اعلام میکنن بشتابید که تمام شد… معامله ها خداروشکر بدجور رفته به کما.. تازه حق دلالی بنگاه دار ها هم نجومی که هست، دوبرابرش هم کردن… خراب بشه مملکت بی سرو صاحب

ان شا الله با ورود قوه قضاییه و مجلس جدی
د قیمت ها کاهش پیدا کنه و دست دلالان و ص
فته بازها از بازار مسکن کوتاه بشه

امام خمینی گفته بودن نزارید انقلاب به دس
ت نااهلان بیفتد.فقط از خدا میخوام تو و ا
مثال تو که باعث میشید مردم تو سختی و مشق
ت زندگی کنن زودتر به درک واصل بشید.واقعا
حیف این مردم برای شما مسعولین بی لیاقت
.
هر جا نیاز به مردم دارین مثل انت
خابات و راهپیمایی مردم حضور دارند چی میش
ه کمی بفکر مردم باشید .اخر چقدر میخوای ع
مر کنید .یه جایی باید جواب بدهید.امیدوار
م جهنم رو تو همین دنیا ببنید.

جناب استادکه این حرفا رو میگی و باعث بدبختی خیلیها میشی وجدانت کجاست

از برج سازان تهران هستن ایشون و دیگه هر
چی همه گفتن درسته .آخرت پست فطرت هستن و
از زمان ریاست شون به اتحادیه قیمت مسکن س
ه برابر شد و باید اعدام شن انشاله

سلام خانه بشه صد ملیارد مردم واسه امرارم
عاش مشگل دارن برا اجاره دادن مشکل دارند
حال اتحادیه مسکن خانه را بکنه صد میلیارد
5درصد توان خرید دارند


خدایاااااااا

خدا لعنت کنه کسی که اینقدر مردم کم درامد
اذیت می کنه فقط مسپارمش به خدا ،،،خوب
مسکن مثل ماشین چرا نمیارن پایین

مردم نباید گول حرفهای این عقبایی را بخور
ند که بجز دروغ حرف دیگه ای نمی‌زند. همه
می دانند که ۳۰ تا ۵۰٪ قیمت فعلی مسکن حبا
ب و کاذب است ولی این شخص از طرف دلالان و
باندهای مافیایی صحبت می کند که وجدانی د
ر وجودشان نیست. درود به ایران و مردم شری
فش و مرگ بر باندهای مافیایی داخلی و خارج
ی

خداوندا
هر چه زودتر زلزله ۸ ریشتر را نصیب ما کن و همه ما را بکش و راحت کن

الهی آمین، فقط زلزله کارسازه وگرنه کسی جلو دار این همه گرانی مسکن نیست پس بیایید دعا کنیم زلزله 8 ریشتری بیاد انشاالله

اینها واقعیت است که میگه ‌‌مشکل گرانی اینکه.. ،از مهر ۹۷ تا الان آهن بتن آجر بلوک سفال این هفته سیمان گران شده ..اگر خبر ندارین بدانید..تامین اجتماعی برای صدور هر پروانه پول میگیره. مثلا برای ۱۰۰۰ متر پروانه ۶۰ میلیون میگیره.. به بالا
هیچ خدماتی هم ارائه نمیده..
حداقل از پارسال تا الان ۴۵ درصد مصالح گران شده به غیر از لوازم لوکس گران شده که بیشتر افزایش داشته
بالابر ساختمانی آبان پارسال بوده ۴۵۰۰ الان شده ۷۵۰۰ به بالا
پول برق و آب برای کارگاه که ۲۰۰ تومان مثلا بوده الان شده ۸۰۰ به بالا ..
در قیمت ، ملک ۲۶۰ متری ویلایی برای ساخت ،سال ۹۷ خرداد بوده ۲ میلیاردر.سال ۹۸ شد پنج میلیارد الان شده ۷.۵ ..
کلی کار ساختمانی تعطیل و رها شده . کلی بدهکار ..
پروانه ساختمانی از سال ۹۷ تا الان گران شده
فقط فقط آپارتمانهای بالای ۵ میلیارد تا ۳۰ میلیارد و …لوکس خریدار داره ..

تو فکر میکنی همه مثل تو میلیاردرن تو هم
همدست همین زالو صفتائی

از کسی که به ننش رحم نکنه بیشترازاین انت
ظارنداریم

نظر دوستان رو که میخونم تازه متوجه میشم که چرا مسوولان این همه دروغ میگن. دقیقا دو ساله که تمام مسولان از جمله وزیر میگن ملک نخرید، قیمت‌ها کاذبه، و… تو این مدت ملک حداقل سه برابر شد. کسی فحش نداد. حالا این آقا میگه برید بخرید، مسکن گرون میشه همه فحش میدن. حق ماست که به ما دروغ بگن

خاک تو سر زود باورتون کنن.
بعد ۴۱
سال هنوز به امید ارزونی هستید…
ه
مین آخوندا برای شما ملت ابله خوبن.

شما زود باورها را ۴۱۰ سال دیگه میپیچونن
و ازتون سواری میگیرن.
خدایا تفکرم
آرزوست…
اگر ما خرد داشتیم.
کجا این سر انجام بد داشتیم.

فک کنم آقای عقبایی خودش تو تهران ۷۰۰ تا
واحد داره که این حرفای افزایش قیمت میزن
ه ، بابا اگه انرژی مثبت هم بدی بخدا قسم
از گناهات کمتر میشه ، بیشتر مردم بخدا قس
م دیگه خونه براشون آرزو شد،خدا ازتون نگذ
ره

خاک بر سر امسال بی وجدان تو که منتظر گرو
نی هستید و پیرو دولتمردان بی تفاوت دامن
به گرونی میزنید

خدای از شر آدمهای بد به تو پناه می بریم
یا این آدمها را اهلشان کن
یا
با یه زلزله نابودشان کن
دیگه چقدر
صبر کنیم

تا زمانی که امثال توی بی لیاقت بر منصب هستی همینه

با عرض سلام وادب خدمت تمامی مسئولین ودست
اندر کاران در امر مسکن .تمامی صحبتهای ا
قای عقبایی همیشه مطالعه میکنم از صحبتهای
این اقا مشخص وبه نظر می رسه که خودش دار
ه به شایعه پراکنی در خصوص افزایش قیمت مس
کن دامن میزنه .الان برای همه دیگر مشخص ش
ده ومن و تمامی بی سر پناهان خواهشمان از
تمامی مسئولین دلسوز خصوصا جناب آقای ریسی
.ریاست محترم قوه قضاییه وجناب اقای قالیب
اف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی اقدام د
ر برابر سود جویان دلالان مسکن را در دستو
ر کار قرار داده و جهت رفاه حال محرومان و
بی سر پناهان اقدامات لازم را مبذول و علا
وه بر آن در خصوص صحبتها ی اقای عقبایی که
همیشه جو منفی در خصوص مسکن راه می انداز
ند بررسی کامل نمایند .ما محرومان و تمامی
بی سر پناهان اول به خداوند منان سپس به
یار مردم محروم و زحمتکش جناب آقای ریسی ر
یاست محترم قوه قضاییه متکی هستیم جناب آ
قای ریسی.فقط به خون شهدا شما را قسم میده
یم در این خصوص اقدام نمایید .دعای تمای ب
ی سر پناهان بدرقه راه شما و خانواده شما
و تمامی مسئولین دلسوز نظام جمهوری اسلامی

ببند بابا زر مفت نزن آخه تو کی هستی که ت
وصیه بخوای بکنی یک بنگاهیه دلال از خدا ب
ی خبر

نمیشه شمانظرندیدچرابااین حرفاتون قیمت خو
نه روبالا میبرید

مردم واله خونه داره ارزون میشه .وبه نظر
می رسه این اقا خودش سازنده وبساز وبفروش.
انشا اله اگه این جوری .خداوند به حق سوز
دل حضرت زینب انتقام تمامی بی سر پناهان
ازش بگیره.ومطمئن باش خداوند انتقام می گی
ره

خوب مشخص است دلالتها با دلشون گردو می شکنند چون نمایندگان خط وداد ای مردم بی پناه

آبروت رفت بیچاره معلوم شد:
املاک+
اتحادیه+نایب رییس بی وجدان=گرونی مسکن

خدا لعنتشون کنه ۱۲ ساله دارم پول جمع میک
نم و امید داشتم خونه بخرم این اواخر بد
تر شد حالا حتی نمیتونم خونه اجاره کنم

ما از جناب آقای ریسی ریاست محترم قوه قضاییه خواهش می کنیم.در خصوص چنین افرادی که باعث گرانی مسکن و نابودی مردم محروم می شوندبررسیهای لازم را انجام داده و تمامی شایعه پراکنان را به سزای اعمالشان برسانند

دولت اگه بخواد قیمت مسکن رو پایین بیاره خیلی راحت دستور بده تمام ینگاه بسته سایتی رو معین کنه همه برای خرید وفروش مراجعه بعد به دفتر اسناد معرفی شوند بانرخ عادلانه قیمت گذاری بشه

سلام میکنم نگن بی ادب بود من تازه عروسی کردم پول دارم جمع میکنم خونه بخرم من جمع میکنم خونه ده برابر گرون میشه چجوری باید خرید وقتی حقوق بالا نمیره درست خرج زندگی کم نمیشه خدا لعنتتون کنه با این وضعیتی که برای ما ساختین این دنیا فقط جای آقا زاده هاست خبر مرگ همشونو براتون تو یه لحظه بیارن هرکسی که پول این مردمو داره میخوره

واقعا قوه قضائیه و نمایندگان مردم خرشان
از پل گذشت و تا چند سال دیگه به رای این
ملت نیاز ندارن تا عقبای جناب عقبایی نفهم
را به باد بدن امثال اینها با این دک و پ
زی که برای خودشان ساختن هر روز چاق و فرب
ه تر میشون و ملت بد بخت هر روز نحیف تر ا
ین دولت کلیدار کجاست


فقط یه کلمه همتون بمیرید

یعنی کسی تواین کشور پیدا نمیشه به‌ داد ا
ين قشر جوان وکم درآمد برسه نه مجلس نه قو
ه قضائیه نه رئیس جمهور نه رهبر کی باید ج
لوی اين همه گرونی بگیره بعد هم انتظار دا
رین که جوونا ازدواج کنن بچه بیارن که کشو
ر پیر نشه با اين گرونی خانه ها دیگه کسی
نمیتونه اجاره کنه چه برسه به‌ این‌ که‌ ب
خره لطفا شما پاتون از رو گلوی مردم بردار
ید نمیخاد پیشنهاد بدین

الان خیلی وقت بنگاهها تعطیل شدن دیگه قرا
ردادی نیست که برای خرید وفروش تنظیم کنند
.همین اقابازار گرمی می کنه .پناه می بری
م به خداوند از دست این اقای عقبایی .ایا
شما به فکر شب اول قبر نیستی .


مملکت دزد بازاربهتر ازاین نمیشه

مشکل امثال عقبایی ها نیستند ، مشکل خود م
ا مردم هستیم ! وقتی هر به اصطلاح مسئولی
داستان سرایی می کند و ما با دهان باز نگا
هش می کنیم ! از ما مردم این تصور را دارن
د ؟ بع !!!

آقای عقبایی انشالله خرج دارو درمان خانوا
ده بکنین این بازارگرمی که برای مسکن نظرم
یدین دولت عرضه نداره که ازشمااحتکارگروسو
دجونظرمینویسه خدالعنت برشماوامثالتون که
به خاطرسودبیشترخون مردم ومیمکین

از جناب آقای ریسی خواهشمندیم هم چنانکه و
ارد پرونده خودروساز ها شدن ومجرمان اصلی
را پیدا کردن ودر حال انتقام هستند در خصو
ص پیدا کردن مقصرین اصلی گرانی مسکن اقدام
کنند وهم چنین در خصوص این اقای عقبایی ب
ه خاطر گرانی مسکن و شایعه پراکنی او بررس
ی و اقدام کنند

آقای رئیسی لطفا درخصوص مسکن ورودکنیدوالل
ه درناله نفرین طبقه محروم قرارمیگرید


خودتی.

آقایان تاسایت دیوارهست سودجوهاومحتکران م
سکن ازخدابیخبرنهایت بی شرفی میکنن مثل عق
بایی که خودش هرچه گرون میشه سیرنمیشه

آقایانی مثل عقبایی سلطان مسکن وامثال ایش
ون باحکم رئیسی اعدام بایدبشن تاامثال این
عبرت بگیرن

انشا اله به امید اقا امام زمان همین زودی
قیمت مسکن با توجه به جلسات مجلس شورای ا
سلامی و راهکارهای جدید برای خانه دار شدن
بی پناهان قیمتهاریزش خواهد کر ددلالان
و سود جویان واملاکی هایی که از قیمت گران
حمایت کردن پشیمان خواهند شد .این حتمی ا
ست .پس فعلا خانه نخرید ودست نگه دارید.به
خداوند همین زودی انجام خواهد گرفت

برو بابا دلت خوشه مجلسیها خودشون دستشون تو کاره چند تاشون رو بخاطر خودرو انداختن تو زندون

این آدم (اوق بای)لاشی صفت فقط هدفش راه انداختن بازار رکودی مسکن است تا پورسانتش را بگیرد گوش به زر موفتش ندهید


خیلی بدی تو

از چشمهای هیزش پیداس چکاره است این آدم ر
ا باید آفتابه دو لول بهش بدی وازش بخواهی
کون دلال هارا بشویی عقب وجلو

انشالاه کرونا بگیرد که بیخود هی مسکن را
گران میکنید

مجلس جدید باید به فکر مسکن اقشار کم در امد باشد و افرادی را بکار بگذارند که خودشان مردم را تشویق به برهم زدن قیمت ها نباشد و فردی دلسوز به حال مردم باشد وبه فکر دادن قطعه زمین ارزان قیمت و غیر قابل فروش وومصالح یارانه ای و بدون سخت گیری های شهرداری ها ونظام مهندسی.مگر مسجد ایا صوفیه ویا تخت جمشید نظام مهندسی داشتند.

بزرگترین خیانت به مردم همین گرانی سر پنا
ه مردم هست که هیچ کس نیست که به داد این
مردم برسه

ما از جناب آقای ریسی ریاست محترم قوه قضاییه خواهشمندیم وشما را به حق حضرت فا طمه پهلو شکسته قسم می دهیم وارد قضیه گرانی مسکن بشید و اول پرونده همین اقای عقبایی بررسی کنید

فقط قالیباف ازعهده گرانی مسکن برمیاد این
آدم اوق بای با دلال های مسکن هم دسته

اخه اقای عقبایی چرا بلد نیستی راهنمایی ک
نی حرف میزنی نمیخاد دایه مهربانتر از ماد
ر بشی حرف نزنید سنگینترید مثل خودرو های
که پارک‌شده و خون مردم کردن تو شیشه دیو
ونه کروند مردم بیچاره رو برا یه ابو غراز
ه حالا نوبت خونه س میزاریم ب امید خدا مج
لس جدید طرح و قانون بریزه که خونه ها بشن
متری دو میلیون

دلت خوشه ها مجلس جدید مجلس جدید میکنید همه درحال چاپیدنن ن فکر منو شما

آی لعنت خدا بر همتون
از ریز و درشت …
نفرین این مردم روزی گریبونتو خواهد گرفت


عجب

مردم عزیز، هموطنان محترم نخرید نخرید ،اینها فکر کردن که با گاو طرف هستن،خودشان جوسازی میکنن هر چه ملک دزدی دارن به فروش برسونن نگذارید که به مراد دلشان برسن ،دیگه ۴۰سال خر بودن ایرانیها بس است بسسسسس

شمامردم حق تونه.خودتون مقصرین.حالا پشت ب
ه پشت هم برین به این لی صفت هارای بدین.

خدا خفت کنه به حق علی….دزد های پست فطر
ت بازم میخای بازار مسکنو راه بندازی
بی سواد..‌‌……

تنها راه ایجاد کمپین نه به خرید مسکن# می باشد زندگی مردم را سیاه کردن این دلال ها توی یه شهرستان کوچیک که سال گذشته خونه 200متری میدادن 100میلیون امسال شده 600میلیون هیچکس نیست نظارت کنه


مردم شماها حق تونه.

مردم تورو بخدا نخرید یه مدت صبر کنید باز
ار مسکن الان راکد این احمقم این حرفو میز
نه تا باز مردم هجوم ببرن طویله هارو باخد
ات‌ومن بخرن تایه پولی توجیب بزنه انشاله
که مسببینش گوربه گورشن

یکی تو اون مملکت نیست دهن این عقبایی رو
ببنده

اخه آقای با شرف مگه ملت رو گنج خوابیدن
که میگی بخرن شماها همش دروغ میگین ب
ه ملت به نظر من داره قیمتها افت میکنه شم
ا میخاین جو بدین
ملکهاتون رو به ق
یمت بفروشین

والا آدم به داشتن چیزی به نام مغز در سر
مدیران بی کفایت و بی لیاقت این مملکت شک
میکنه.عجله کنید آق عقبایی گفته بخرید تا
گرونتر نشده.همه چیز دست خودتونه و این مر
دم بازیچه شما شدن.خدا لعنتتون کنه.

خودشون خوب میدونند که اسم هر اقلام و امل
اکی را ببرند غیر ممکنه که قیمتها چند برا
بر نشه .ما در حق بچهاموم ظلم کردیم و خون
ه و سر پناهی براشون نگذاشتم خداوند عالمی
ان خانه اخرتمونو را مثل ای دنیای دارا و
ندار نباشه که انجا هم مظلوم واقع بشیم

آقای عقبایی باسلام واحترام .من درمورد وض
عیت خصوصی شما اطلاعی ندارم دراین حصوص اظ
هار نظری نمیکنم چند سالی هم میشه در رادی
و وغیره مستمع صحبتهای شماپیرامون ملک هست
م تاجاییکه من اطلاع دارم ازسال ۶۹ت۹۱قیمت
ملک براساس تورم دوره رونق ورکود داشته،ش
اخص این سالهاهم ۶۹،۷۴،۸۰،۸۶،۹۱ بوده است
وهرکاه دراین سالها رشد قیمتی بودپس از۶ ی
ا۷ ماه بارکود ۵/۶ ساله مواجه میشدودرهردو
ره رکودیک الی۲سال مانده به رشد قیمت بعدی
مصرف کننده میتوانست بابهترین شرایط که ت
عین کننده برای فروشنده بودهمانند قیمت قب
ل رشدمیتوانست خرید خود را انجام دهدحالا
شما اگر تخصص دارید وذره ای صداقت داریدبف
رمایید چرا این دوره یعنی از اوایل ۹۷یکسر
ه تابه امروزبایستی رشد قیمت کذایی ادامه
داشته باشه اگر میزان تنزل ارزش پول ملی ب
ا دیگرارزهای جهانی ازجمله دلار است از ۹۲
تابه امروزحدود ۴/۵ برابر شده درحالیکه آ
پارتمان متری ۲میلیونی در منطقه متوسط رو
به پایین متری ۲۲م کذایی مطرح است حدود ۱۱
برابر .تمام مشگلات زیرسر افرادی مثل شما
دلالان،سفته بازان ،رانت خواران،مافیای س
ازمان یافته،بعضا کارشناسان اقتصادی فاسدد
رون مافیا ،رانت اطلاعاتی متصل،عناصرتکنوک
رات وکارشناسان اقتصادی دولت ،وسیستم بانک
داری،وخصوصادرطی ۱۰ساگذشته که بانکها،موسس
ات وشرکتهای دولتی به بنگاهداری گرایش پید
ا کرده اند مزید برعلت همه مشگلات شده اند
.درواقع سرمایه بانکها وسایرشرکتهای دولتی
وموسسات درغااب ساخت وساز وبنگاهداری امل
اک طی دوره رکود به نقطه انجماد رسیده بود
که با مهیاکردن این شرایط در۲سال اخیروان
فجارقیمتها قوی وقوی ترشدند لیکن قشرضعیف
ومتوسط جامعه اکنون ضعیف وضعیف تروتهیه مس
کن کابوس درزمان دولت قبلی مسکن مهر زیر ۱
۰ مورد تمسخر دولت فعلی بود ومیگفتن بدرد
نمیخورد کسی نمیخرد ،روی دستمان مانده،وضع
یت رو طی این ۲سال چطور مهندسی کردند به ک
جا رساندن که همان آپارتمان مهری رو دلالا
ن خریداری وبه چندصدمیلیون رساندن.بنابرین
آقای عقبایی شما با این افکار بکجا میخوا
هید برسید که این روند ناسالم رو دنبال می
کنیداگه دنبا از انسان باشه ولی جسم وروح
انسان هنوز در نفس اماره مانده باشد جز ظر
ف خالی بیش نیست.دنیا خیلی کوتاه تراز این
ه که فکرکنی والسلام


احسنت خدا حامی و نگهدار شما باشد

آقای عقلایی دست به بغل زدی از نگران شدن
مسکن میگویی آخه یک کارمند ساده چطور می ت
واند با این تورم خانه بخرد


برو بمیر بابا دلال بیسواد.


دلال
خود عقبایی یک دلال بیسواده.

اگه مسولان به فکر مردمی که با این وضع نم
تونن خونه بخرند باید راهکار بدن نه اینکه
تشویق اونایکن که حریص ساختمانای این زمی
نن اونا میدونن که قشر کم درامد نمی تونه
االان یه واحد۴۰ متری را بخره
باید
در جامعه برا ی هر نفر یه سند ملک صادر ب
شه نه بیشتر
او وقت همه صاحب خونه
میشن
نه اینکه مالیات را حرفش بندا
زن قبل از اقدام
صاحب ملکا گرون کن
ن وخیالشان برای ۲۰ سال اینده راحت باش که
هر چقدر هم مالیات اضافه بدن باز چیزی از
اونا کم نمیشه
در اخر میتونم بگم
که وجدان خودتون را با افرادی که نمیتونن
خونه بخرن محاسبه کنیین
که نفرینشا
ن گریبان شما را خواهد گرفت
زمین
این مملکت مال همه افراد هست نه برای عده
ای ظاهر انسان خدا در همه جا حاضر است

انشاا… هر چه زودتر زلزله بیاد 8ریشتر تکلیف مسکن معلوم شود این دولت حراف بی عرضه نمی تونه فقط زلزله

خدا از تمامی کسانی که با این حرفاشون دام
ن به گرونی خونه میزنن نگذره حداقل یه کم
دلتون به حال بدبخت بیچاره ها بسوزه نه هم
ش به فکر این باشید که فقط گرون بشه کاری
بکنید که هیچ کس خونه نخره تا اون دلال که
ده تا خونه خریده که گرون شه چنان ضرر کن
ه تا سکته کنه

خدا از تمامی کسانی که با این حرفاشون دام
ن به گرونی خونه میزنن نگذره حداقل یه کم
دلتون به حال بدبخت بیچاره ها بسوزه نه هم
ش به فکر این باشید که فقط گرون بشه کاری
بکنید که هیچ کس خونه نخره تا اون دلال که
ده تا خونه خریده که گرون شه چنان ضرر کن
ه تا سکته کنه


اگه شرف داشتین این نمیشدوضع مردم


غَسال اون فیگورت رو ببره .

وزیر اصفهانی مسکن وشهرسازی فقط ادعا داری
شک دارم مال خود اصفهان باشی اصفهانی هر
جا باشه زرنگه اولین قدم اینه که اوق بای
را به بعد از سا لیان سال بسوزانی که از ک
رونا بدتره وخاکسترش رابه معتادین بدهی

خدا نعلت تون کنه به حق ناله های دل زینب
که همه چیز از این مملکت و مردم گرفتین
حقوق کارگر دو ملیون بعد خونه رو میلیارد
بدزدین ببرین وطن فروش ای پست عمرمون جو
ونیمون داره حروم میشه خدا نابودتون کنه

انشالاه روزی برسه که از هر تیر برق یکیتون آویزان باشه

تو این کشور ی افرادی دو یا چند خونه، دار
ند و عده ای نه تنها خونه ای ندارند بلکه
امید به صاحب خونه، شدن هم ندارند فقط قا
نونگذار و مجری قانون میتواند مشکل رو حل
کنه یکیش مالیات بر خانه های خالیست دیگر
ی تشویق ساختمان سازی و بسیاری کارهای دیگ
ر

فعلا بازار مسکن در رکود مطلق است. تعداد
معاملات به شدت کاهش یافته‌است. همزمان رو
زانه ۱۰۰ هزار نفر به سهامداران بورس افزو
ده شده‌است. این اطلاعات نشان می‌دهد طبقه
متوسط قدرت حضور در بازار مسکن را از دست
داده و بازارهای جدید را جایگزین کرده‌اس
ت. با این وجود حتی در دوره رکود،‌ بازهم
قیمت مسکن روند صعودی را ادامه داده‌است.

دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد م
سکن وزارت راه و شهرسازی آمارهای جدیدی در
مورد وضعیت بازار مسکن در اردیبهشت ماه م
نتشر کرده که نشان می‌دهد، با وجود رکود ح
اکم بربازار قیمت‌ها به قیاس یکسال قبل بی
ش از ۵ میلیون تومان برای هر متر مربع افز
ایش یافته‌است. خلاصه اطلاعات آماری بازار
مسکن به نقل از وزارت راه و شهرسازی چنین
است: « متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکو
نی در اردیبهشت ماه سال گذشته ۱۲ میلیون و
۷۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان بود که طی یک سال ر
شد ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی در هر متر
داشته است. همچنین تعداد مبایعه‌نامه‌های
صادر شده در بخش مسکن در اردیبهشت امسال ۱
۱ هزار و ۵۶۹ واحد بوده، در حالی که در ار
دیبهشت ماه سال گذشته ۱۲ هزار و ۳۱۷ واحد
مسکونی به فروش رسیده است، بنابراین تعداد
مبایعات در اردیبهشت امسال نسبت به ماه ق
بل (فروردین ۹۹) که هزار و ۶۰۰ واحد معامل
ه شد، معادل ۷۸۹.۹ درصد رشد داشته اما نسب
ت به ماه مشابه سال قبل (اردیبهشت ۹۸) معا
دل منفی ۶.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد. قیمت
مسکن نیز در تهران در اردیبهشت ماه امسال
نسبت به فروردین ماه رشد ۹.۴ درصدی و نسبت
به اردیبهشت ماه سال گذشته رشد ۳۳.۸ درصد
داشته است. گران‌ترین منطقه تهران مانند
یک دهه اخیر، منطقه یک با متوسط قیمت ۳۴ م
یلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۰۰ تومان بود. ارزان‌
ترین منطقه نیز منطقه ۱۸ با متوسط قیمت ۷
میلیون و ۷۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان در نظر گرف
ته شده است. در معاملات مسکن اردیبهشت ماه
۷ منطقه تهران میانگین قیمت زیر متری ۱۰
میلیون تومان داشتند و در ۱۵ منطقه دیگر م
توسط قیمت هر متر مسکن بیش از ۱۱ میلیون ت
ومان اعلام شده است. بیشترین تعداد معاملا
ت به منطقه پنج با یک‌هزار و ۶۰۸ فقره و ک
مترین تعداد معاملات به منطقه ۱۹ با ۶۴ فق
ره معامله اختصاص دارد.» رکود و گرانی بدت
رین اتفاقی است که در بازار مسکن تداوم پی
دا می‌کند.
«قیمت‌ مسکن از
سایت دیوار حذف شد.» این راهکاری است که
دولت برای کنترل وضعیت بازار پیشگرفت ولی
حتی پس از بکارگیری این روش بازهم روند اف
زایش قیمت‌ها ادامه پیدا کرد. اقدامات دول
ت برای کنترل بازار مسکن بیش از آنکه قدمی
اجرایی باشد، به حرکت‌های نمادین تبدیل ش
ده‌است.
هیچ احتمالی در مور
د کاهش احتمالی قیمت مسکن وجود ندارد. حتی
در مورد کاهش سرعت رشدقیمت مسکن هم گزینه
‌ جدی مطرح نشده‌آست. بخصوص اینکه محاسبات
نشان می‌دهد قیمت تمام نهادهای تولید با
رشدی بین ۳۰ تا۵۶ درصدی مواجه بوده‌ است.
همزمان پیش‌بینی می شود نرخ تورم طی ماه‌ه
ای آینده و برخلاف اظهارنظرهای سیاسی رئیس
کل بانک مرکزی کاهش نداشته‌باشد. تنها طی
ماه‌های آینده و به دلیل تحرکات سیاسی چه
ره‌های تکنوکرات و مدیران ارشد کشور برای
حضور در انتخابات ریاست جمهوری، انواع نقل
قول‌های رسانه‌ای در مورد آینده قیمت‌‌ها
و احتمال کاهش تورم صورت گیرد ولی هیچ‌کد
ام از این نظرات در وضعیت واقعی اقتصاد ای
ران انعکاس نمی‌یابد.

این بزرگوار که اول سال میگفت مسکن جهش ند
اره
حالا اونی که به این حرف اکتفا
کرده و نخریده چه کنه
من از ۴ ماه پ
یش که میخواستم بخرم و معامله بهم خورد تا
الان حداقل ۴۰ درصد از کل دسترنج پونزده
ساله ام ضرر کردم
یعنی حاصل ۱۵ سال
نخوردن و پس انداز کردن برای خرید یه سقف
حدودا نصف شد.
جان مادرتون به مسخره
نگیرید
چه میکنید با ما

من موندم از کجا ۱۵میلیون بیارم که صاحبخو
نه بیرونم نکنه آقا میفرمایند خونه بخرید🙄

خدا نگذره ازتون که قیمت مسکن اینقدر بردین با لا
از کجا یه جون نه صد میلیون بیاره یه اپارتمان ۶۰ متری بخره

با این حرفافقط باعث گرانی مسکن میشوند خد
ا ازشون نگذره مسئول بی لیاقت مفتخور

همینا دارن بازار داغی میکنند معلوم نیست
چند تا خونه داره خدا لعنتت کنه چه قدر گر
فتی تا این حرفها را بزنی عقبایی

لعنت امون بر تو باد که میخای قیمت مسکن رو بالاتر ببری که خونه هاتو گرون بفروشی خدا ازت نگذره انشالله به حق پنج تن فلج بشی نتونی از جات تکان بخوری به چه کنم چه کنم بیفتی روزی هزار بار ارزوی مرگ بکنی این حرف خلی هاست همش به فکر جیب خودتون هستید


خدا نگذره ازتون همین

خدا ازت نگذره انشاالاه امام زمان بیاد به
دادمون برسه ماندم با سه تا بچه چکار کنم
خدایا خودت به دادمون برس احمدی نژادو بر
سون تا ایرانو گلستان کنه واینارو که مفت
میخورند بندازه بیرون

خدا لعنتتون کنه دزدای پست فطرت ،یعنی هیچ
جدپم از این مدیران نمیتونن این وضعییتو ک
نترل کنن؟خدا لعنتتون کنه روز به روز مردم
تو فشار بیشتری قرار میگیرن ،شماها کل مل
تم مثل خودتون دزدو کلاهبردار میکنین ،قشر
کم درامد چگونه توی این همه تورم بتونن ز
ندگی کنن؟تا کی این وضعیت بی ثباتی باید ا
دامه داشته باشه ؟

لعنت خدا بر هرچه منافق داعش صفته . به فک
ر قشر پایین جامعه باشید.

بی ناموسو نگاه کن همچین میگه تعلل نکنیدا
نگار الان یدونه جوون کارگر ۶۰۰ میلیون دا
ره که تعلل کنه

خدا لعنتتون کنه ان شاالله امام زمان بیاد
همتون نابود شید یه ذره رحم نمیکنید به ه
م به مستاجرای بدبخت اونا که دارن که چه ف
رقی داره میرن خونه میخرن اونایی که ندارن
باید چکار کنن باعث بانی به خدا واگذار.

پول واسه قبر خریدن ندارن مردم تو چی میگی
ها. اونم متری 18

یه وام میخوام بگیرم از رو معدل حسابم میگن وام گیرنده و ضامنین باید در سامانه ثنا ثبت نام کنن اونم فقط پلیس فتا
کی میاد میره برا هفت میلیون تومن اینهمه وقت میزاره برام اگه شما راست میگین بابک زنجانی و خاوری رو چرا جلوشونو نگرفتین میلیارد میلیارد بودجه رو میدزدن یه ابم روش شماها عیچ گهی نمیخورین فقط کافیه یکی مثل منه کاسب وتم بخوام شماره شرت زنتونم ازم میخواین تخم سگای بیشرف

خدا ازتون نگذره همین شما ها باعث شدید مم
لکت به این روز بیفته

دهن تو ببند.
باعث گرونی مسکن فقط ش
ماهاییدبااونهایی که پشت پرده ان!!!

و…

مردم عزیز نگران نباشید با این حجم از بی
غیرتی که درما وجود داره بالاخره خود خدا
واسمون یه کاری میکنه(واقعا بجز فحش دادن
نمیشه کاری کرد🤔🤔🤔)

با سلام بنده عقیده‌ام آینه آقای عقبایی نظر بدی نداره واقعیت اینه تورم در مملکت بیدا د میکنه ما مردم به پول نفت عادت کرده بودیم ولی آلان دیگر ازآن خبری نیست حالا ایشان راهنمایی میکنه نه بخاطر خودش ولی واقعیت این در مقابل این حجم پول وتورم ملک حتما بالاتر خواهد رفت چه بهترملکی منزلی سده در دهات کوره بخرید

چند تا ازاین آدما با چند تا از روزنامه‌ه
ای بی شرف مزدور این بلا رو سر مسکن و مرد
م آوردن.خدا همشون و نابود کنه .

اینا هم دلال هستند هم چندتا معاملات ملکی
دارند همه سره میخورند خدالعنت کنه که رح
م و وجدان و شرف ندارید.


خدالعنتون کنه بخق امان زمان

دولت اگه می خواست مسکن ارزون بمونه میتون
ست از دستگیری ریگی خاعن از هواپیما سخت
تر نبود

واقعا این حرفا جای خجالت داره خودتون دارید بازار تحریک میکنید وهدایت میکنید به گرانی گرانی یادتون رفته خدایی هم هست خدا ازتون نگذره فقط همین

الملک یبقی مع الکفرولایبقی مع الظلم این
فرمایش امام علی ع است شما که ادعا میکنید
این مملکت اقا امام زمان است خجالتبکشید
از کشورهای اسلامی یک مشت دلال زالو صفت ک
ه معلوم از چه کانالی پست ومقام گرفتند خو
ن مردم را توشیشه گذاشتن حالا میخوان از ر
انت ودلالی مسکن و خودرو پول حرام تو شکم
زن وبچه خود بزارن انشاله هزینه درمان بیم
اری صعب العلاج خانواده هاتون بشه آبروری
ایرانی را در دنیا بردید نامردا اگر چند ن
فر مسول دلسوز و با انصاف هم پیدا بشه که
دلش برای خون شهدا و بیچاره ها بسوزه این
زالو صفتها خرابش میکنند ولی خدا هست ، بت
رسید از روزی که اگرصبر آقا و ریاست جمهور
سراید ودستور بدهند انوقت ملت به شما رحم
نخواهد کرد…

حهت اطلاع هموطنای عرض کنم تا زمانیکه این
احمق ها مثل عقبایی وخسروی وامثالهم توی
این کشور مسئولند هیچ چیز عوض نمیشه این آ
قا خودش دلال بزرگیه چندتا بنگاه املاک دا
ره خجالتم نمیکشه مردم را تشویق به خرید م
لک میکنه آخه با چه پولی مگه درآمد مردم و
کارگر مطابق تورم اضافه شده ؟ اصلا چه کسی
باعث تورم شده جزء مدیران بی کفایتی مثل
شما ها
اون مرتکیه خسروی میگه کمیس
ون یک درصد برای دلالها نا چیز است جاهای
دیگه مثل ترکیه
شش درصده ولی نمیگه
توی اون کشورا خونه ظرف مدت کوتاه چندین
برابر نشده قبلا خونه نوساز بوده متری ۳می
لیون تومان یک درصد کمیسون میگرفتند الان
همون خونه با عمر ۱۰ ساله شده ۳۰میلیون یک
درصد کمیسون میگیرن یعنی ۱۰ برابرکمیسیون
.بازم میگه دلال ها ضرر میکنند معلومه بر
ای خودشون کار میکنند این بی وجدانها.

اینا ی مشت خائن به ایران هستن که تو بحرا
ن که مردم برای روزی خانواده های خودشون م
وندن و در ضمن مسکن روکود کامل با تبلیغات
سعی میکنن دوباره تورم مسکن را بالا و مر
دم را در حول و ولا برای خرید مسکن بنداز
ن و دولت خیانتکار هم چشمای خودشو بروی ای
ن احمقهای از خدا بیخبر بسته. باشد تا ملت
از خواب غفلت بیدار شن!!!

سیر از گشنه خبر نداره تااینکه بفهمد پول
از راه حلال به این راحتی در نمیاد که آدم
های با شرف زیادی داریم که فقط توان آن را
دارند خرج زن و بچه را بدند ویا اجاره دی
گه خونه خریدن پیش کش نظر پرداز لجن

خدالعنتتون کنه بحق پنچ تن نامردا انصاف د
اشته باشین بجای کنترل کردن بازارکاهش قیم
ت ها بدتر پیازداغشوبیشترمیکنن .ماکه نمیگ
ذریم .خدا جوابتونوبدخودتون سیرین به فکرب
دبخت بیچاره هانیستین .

خانه نداریم که نداریم عوضش امنیت داریم😭😭
😭

درودبرایرانی بنظرشماوزیرمسکن نگاهی به نظ
رمردم میندازد؟فکرش نمیکنم عزیزان جوهرگرا
ن بهاتون به سنگ نزنید وخودنان خستع نکنید
وقتی خونه ۳۰۰تومنی سه میلیاردشده وهنوزبه
نظدمدیران امربایدتورم کنه چی میشودگفت .
خموش خموش

خدا برا کسی که این همه مردم بدبخت بیچاره تو عذاب زجر گذاشته نساز مگر مردم چه گناهی کردن مگر هر کسی چند بار میاد دنیا که زندگی کنه این زند گی نیست جهنمی که برا این مردم درست شده کجای دنیا با این درامد کم وحقوق ضعیف انقدر تورم بالاست کسی نه صاحب خا نه میشه نه ماشین دیگه اجاره خا نه هم انقدر بالا رفته خونه هم کسی نمیتونه اجاره کنه پس مردم فقط با ید انتظار مرگ رو بکشن تا راحت بشن از وضعیتی که برامو ن درست کردن

مردیکه اردنگ.توروکی سراین کارگذاشته.باکی
نسبت داری.سوادت چیه؟کارشناس چی هستی
بااین حرفات باعث گرونی وتورم ملک میشی
.
حتمابقول دوستان خودت ونزدیکانت ب
سازبفروشن داری بازارگرمی میکنی.

خدا لعنت کنه این مسئول بی وجدان را که خودش دامن به گرانی مسکن میزنه چه کسی پاسخگوی این همه گرانی مسکن است آیا حکومت عدل علی باید اینگونه باشد مسکن متری ۵ میلیون شده ۲۲ میلیون در تهران کرایه صدبرابر شده آیا حقوق کارمند وکارگر بدبخت هم صدبرابر ومطابق با گرانی شده که کرایه ها وقیمت ها این همه بالا رفته چرا هیچ کس رسیدگی نمیکند آقایان نماینده جناب قالیباف آقای رییسی رهبر عزیز به داد ما مستاجرها وبی خانمان ها برسید دست این دلالهای دزد خون آشام را از بازار مسکن کوتاه کنید عاجزانه ازشما تقاضا دارم خود را یک روز جای من مستاجربا این تورم وکرایه ها بگذارید شاید آن موقع به جای شعار عمل کنید قیمت ها را برگردانیدحداقل به ۳ سال التماستان میکنیم به دادمان برسید

لعنت خدابه شما خداریشه ی این بنگاهدارن را بخشکاندکه مثل زالو افتادن به جون مردم بارها دیدم که به صاحب خانه ها می گن خانه تورا فلان قیمت میخرن یا اینکه می گویند مستجرات راعوض من دوبرابر اجاره میدم خونتو ،که این وسط کمیسیون بگیرند و مستاجر بدبخت هم باید اوره ودربه درخانه شود من خودم مستاجرم وهروقت میخوام به دنبال خونه باشم باورمیکنید که میخوام واردیه بنگاه بشم انگارواردجهنم شدم

خود این آقا داره با این حرفهاش بازار گرم
ی میکنه فکر کنم خودش ملک و املاک برای فر
وش زیاد داره مونده رو دستش چون با این قی
متها دیگه قدرت خرید برای مردم عادی نموده
…..

از مسئولین بالاتر خواهش میکنم با این آقا
ی دلال برخود کنن ممنون میشم

تو مملکت ما هر کس به فکر جیب خودشه کسی
به درد کسی نمیسوزه اونی که نداره باید بس
وزه و بسدزه اونی که داره دارنده تر میشه

خفه شو پوفیوس لعنت خدا بر شما که خون قشر کم در امد را تو شیشه کردی انشالله سرتان گلو بگیرید تا نشه یک لغمه از گلوتون پایین بره لعنت خدا بر عاملین گرانی لعنت خدا بر شما اگه شما هم با من هم دردید یه اه بکشید لعنت بفرستید

اگه یک درصد حرف این راست باشه دیگه خدا ب
دادمون برسه

اول خوشحالم مردم باهوشن دوم اینکه قطعا قیمت زمین و مسکن میاد پایین به حرف این ناجوانمردا توجه نکنید

بدبختی ما اینست ک عده ای وکیل و وزیر بی
تخصص در حوزه‌های مسئلولیت کلیدی وفقط ب م
نافع خودو خانواده شانند وملت پشمه بنگرید
کدام تخصصی در جای خودست فقط هفت خطها

شما خودتان انبوه ساز نیستید؟چرا یه فرد م
سئول باید اینطوری به نفع قشر خاص ۵درصدی
نظر بده…؟نظارتی بر این افراد اصلا وجود
داره؟رانت و دلال به این شفافیت ….خدا
میدونه…..؟؟

واگذارتون میکنم به خدا،نفرین این همه آدم
شریف زحمت کش پشتتونه

سلام این اقای بیشعور نگران مردم بدبخت نی
ست نگران اینه که بازار از رکود دربیاد وا
قعا این مسئولین رو بر چه مبنایی استخدام
میکننمشکل مملکت ما تحریم نیست مشکل بی تد
بیری ونا کارامدی امثال این اقا میباشند ا
گه مهره ها سرجای خود باشند وکاربلد باشن
اینقدر هرج ومرج تو کشور نمیشد

سلام متاسفانه حقیقت تلخ است و همیشه ملت عادت به شنیدن سخن غیر واقعی و عوام فریب شده اندمن خودم ملکی ندارم ولی قبل از اضهار نظر خودتان بیایید و قیمت اجناس از ماسه سیمان گچ وکاشی و وووو محاسبه کنید ببینید چه چیزی میخواد اتفاق بیفتد معلوم ه افزایش قیمت

به نظر من هر چیزی که گران بشود به نفع کش
ورها ی اروپایی میشود وبه نفع امریکاست کش
ور ایران دارد ضرر میکند چون کشورها دوست
دارند اغتشاش بشه پس سعی کنید گول دشمنان
رانخوریم و مردم تحت فشار قرار بگیرند یه
خودت به خودت فکر کن

دروغ میگن خونه نخرید تا بیاد پایین اینا
که میگن بخرید خودشون از دلالای بزرگ خونه
هستند.اگه اینطور نبود مجلس طرح مالیات ب
ر خونه رو اجرا میکرد.بیچاره ملت که میرن
رای میدن.همش…..

بنگاه های معاملات ملکی و دلالان و تمام ب
انکی ها و افراد حریص جامعه و مسئولین بی
کفایت که درد مردم ضعیف و مظلوم را درک نم
یکنند و همینطور بساز و بفروشهای خدانشناس
مسئول این تورم و بدبختیهای مردم برای خر
ید یک آلونک برای اقشار کم درآمد و بیکار
که توان نالی ندارند،هستند،خدا از این افر
اد نگذرد.ان شاءا… هر چقدر باعث اختلاف
خانواده ها وبیکاری و دزدی و فقر شده اند
اول از همه با بیماریهای صعب العلاج همه ی
دارایی هایشون نابود بشود

این آقا به خاطرحرفهایش بایدمحاکمه بشه.

خودپست فطرتت باعث گرونی هستی داری باشایع
ه پراکنی باعث تورم میشی ودولت بی عرضه هم
کاری انجام نمی ده

خدا لعنتت کنه بی وجدان. اخه تا کجا میخوا
د خونه بالا بره مگه سطح درامد مردم چقدر
افزایش پیدد کرده. همیشه خونه چندین سال ت
و رکود بوده و بعدش یه هو یه مقداری افزای
ش داشته الان تو این چند ساله چند بار میخ
واد افزایش بخوره مگه. بی وجدان فکر کنم م
لک زیادی خودش و فامیل هاش خریدن میخواد ا
بشون کنه

شماهم که این مطالب روجاپ میکنیدهمدستشونی
د

چرا خودتون. رو گول می زنین… خدا هیچ جا نیست جز توجیب پولدارا 40 ساله میگن خدا درست میکنه. ما هم خونه دار میشیم 50 سالمه هنوز اندر خم یک کوچه….. خدا کجابود بيشتر از 50سال صبر برا یه واحد 60متری؟؟ هرجا پول باشه خدا همون جاس……

مسکن که یک کیلو سیب زمینی که نیست داری با نرخ تورم افزایش میدی وقتی تورم ۳۰درصد باشه و تو قصد داری با همین نرخ افزایش قیمت مسکن رو کلیک بزنی هیچ وقت دست مصرف کننده واقعی به خونه نمی‌رسه تا امثال شما کلاه گردان معرکه هستند فقط پولدارها صاحب خونه میشن و یا اونهایی که قصد تبدیل به احسنت کردن خانه دارن صحبت یک میلیون و دو میلیون که نیست

سلام،من یک معلم هستم با ۱۷ سال سابقه،شوهرم بیکار هست،یک دختر ۸ ساله دارم،مستاجرم،صاحبخونه به من فشار آورده که خونه اش را باید تخلیه کنیم،هیچ جا خونه گیرم نیامده،واقعا تاسف بار نیست که یک معلم مملکت بی خانمان باشد و فراد ثروتمند در حال معاملات ملکی باشند،چندین ملک شخصی و اپارتمان داشته باشند؟خدا باعث و بانی گرانی ملک و تورم را نیامرزد،ان شاءا… در آتش جهنم هر روز بسوزند،بچه ی ۸ ساله ی من باید دعا کند که تازه من بتوانم دوباره یک جایی را با قیمت مناسب رهن و اجاره کنم.بچه های پولدارها طعم و مزه ی فقر و نداری را تا به حال چشیده اند؟با سن کمشون برای پیدا شدن خونه دعا کرده اند؟باید اسباب و اثاثیه امون را با مامر بیندازند توی خیابون که خونه گیرمون نمیاد؟ یخچالم چند ماه هست که سوخته،۲ سال و خرده ای هست که تلویزیونم سوخته

ان شاءا… هرکسی که چند تاخونه داره و با
ثروت اندوزی و از راه دزدی چندین خانه خر
یده،سرطان و درد بی درمان بگیره،که بعد خو
نه هایش را بفروشد و خرج دوا و درمانش کند
،حالا هر که میخواهد باشد،انسانی که با در
ستی و صداقت زندگی کند که چند تا خونه و آ
پارتمان نمی خرد،دست بدبخت و بیچاره هایی
که توان اجاره نشینی و خرید یک خانه ی کوچ
ک را نداره باید بگیره،نه اینکه بی خیال ا
ز مشکلات دیگران باشد و فکر خوردن لذیذتری
ن غذاها و داشتن املاک لوکس باشدوتا کی با
ید فقر و بیکاری و بی خانمانی ادامه پیدا
کند.الآن آبدارچی هوی بانک که سواد درست و
حسابی ندارند چندین خونه دارند،حالا ببین
ید کارمند و معاون و رییس بانکها چندین خو
نه و مغازه و خودروی شخصی دارند.

آخه من نمیدونم ما چکار آمریکا داریم اینا از هزاران دشمن بدتر لاقل ما دقیق میدونیم آمریکا دشمن مرزبان های عزیزمون مواضب حرکات دشمن هستن کمک هم بخوان ما مردم هستیم حتی جونم ن میدم ولی با دزد های مملکت باید چکار کنیم ایناهارا بگیرد اعدام کنید

چی میگی تو. من تمام سرمایه ام 3سال قبل 70میلیون بودکه درشهر خودم یک واحدکلنگی میشدبخری. ولی الان فقط 10مترزمین.کجای کاری تو….. ملت ازکجابیارن بخرن. تاتوسودکنی وواحدهای زیر سرت روبفروشی. ملت دنبال ارزان شدن ملک که حدود300درصدگران شده هستن واصلانمیخرند.

سلام،چرا نظرات ما بدبخت و بیچاره ها را همون لحظه ای که برای شما ارسال میکنیم،برای دیگران منتشر نمیکنید؟مطالب و لعن و نفرین های مردم بی گناه را ویرایش میکنید که صاحبخونه ها و مسئولین و بانکی ها و پولدارها و ساختمان سازها از دست شما دلخور نشوند؟

چرا باید بعضی از صاحبخانه ها و بانکی ها
و مسئولین و ساختمان سازها و دلالان چندین
ملک داشته باشند،و بعضی ها حتی یک خونه ی
۵۰ متری نداشته باشند؟ کدامیک از بزرگان
دینی ما دنبال تجملات و خرید و فروش و صاح
ب چندین خانه و عمارت بوده اند؟

به جای دادن یارانه ی ماهی ۴۵۵۰۰ تومان در
هرماه به هرنفر،خانه ی ارزان قیمت در اخت
یار سرپرست خانوار بگذارید که بیکار هست و
صورتش را با سیلی سرخ نگه میدارد و زنش ک
ه معلم هست با یک حقوق زیر خط فقر مجبور ب
ه مستاجری هست.تا به کی میخواهید نسبت به
درد و گرفتاری مردم بی خیال باشید،هر خانو
ار باید فقط یک خانه داشته باشد،نه چندین
خانه،یکی به اسم زنش ،دو تا به اسم دخترش،
۴ تابه اسم پسرش و…..

داداش هر کی اینو کدخدای املاک کرده خبر ن
داره که از قدیم گفتن.
کدخدای ده که
مرغابی بود وای بر آن ده که چه غوغای بو
د.
فقط یه راه وجود داره برا مستاجر
ان که خانه دار بشن.اونم اینه که.
خ
ییران گرامی که مسجد و مدرسه میسازن . بعض
ی هاشون برا مستاجران هم خانه بخرن.ثوابش
بیشتر نباشه کمتر نیست.
اگه شد .ما
هم هستیم.


ازماست که برماست

اقا یکی بیاد اقا رو ببره روسشو بکشه موقعی که لفظ میاد نفروشید گرون میشه یعنی ملکهای خودشو باروفقاشو میخاد بفروشه اقای قوه قضاییه لطفا این اقا با همدستاشونو بگیرید اختلال در بازار اعدامش کنید

یک قالتاقیه این مردک پدرسوخته هم خودش هم باباش هم تمام جد و ابادش دلال و املاکی هستن و ازموقعیکه این اشغال رئیس اتحادیه شون شد قیمت ملک سر به فلک کشید چون مافیای ملک هستند حالام که نایب رئیسه کم از اون موقع نداره. بر جدو آبادتون لعنت که با انبوه سازیهاتون ملک رو تو تصرف خودتون گرفتید

معلوم نیست این عوضیها تو اتحادیه چه غلطی
میکنن . یکی نیست به ای اشغالهای مفسد بگ
ه اخه مگه ملک و اپارتمان صادرات و واردا
ت میشه که اینطوری سر به فلک کشیده .اخه پ
در سوخته ها مردم دیگه بریدن پاتون رو از
رو خرخره مردم بردارید نسخ مردم رو کشیدید

خیلی بی انصافی که باز از افزایش قیمت مسک
ن می زنی یعنی مستاجرها دیگه با این وضع خ
واب خانه دار شدن ببینند خدا ازت نگذره

مردم خواهشا خونه نخرید بنده الان میتونم تو شهرم واحد 80تا90متری10سال ساخت بخرم ولی میدونم حباب قیمتهاست نمیخرم تا این حیونهایت آدم نما بدونن که نمیتونن سر همه روکلاه بزارن جو روانی راه بندازنن که کیسه حرومشونو بیشتراز قبل پر کنند خواهشا گول نخورید نخرید

اینجور مالها جمع نمیشوند مگر به حرام .

بگو اخه پدرسوخته بی پدر و مادر ما اگه شما مسعولین اختلاسگر و نخوایم باید چکار کنیم خدا همتون و با خانواده هاتون لعنت کنه که مملکت و غارت کردین و به گند کشوندین

خدا عڌاب این دلال های خونه ها رو زیاد کنه . خدا از این دولت که هیچ نظارتی رو این حجم از گرونی هارو داره نگذره . خدا بحق فاطمه زهرا س اون هایی که ونبال گرونی هستن و از اینکه املاکشون با این اقتصاد بیمار روز به روز گرون بشه خوشحالند به زمین گرم بزنه . من کارمند کی مبتونم یک خونه کوچیک بگیریم. چرا …


خدا نابودشان کنه…

عمرمون جوونیمومن حروم شد انشاالاه روزی ببینم که از هر تیر برق یکیتونا آویزان کرده باشن

متاسفانه خود ما ایرانی ها این شرایط رو ا
یجاد می کنیم حجوم میبریم برای خرید این م
ساله باعث استفاده این سود جو های کثیف می
شه اگه این خونه های بی کیفیت و این ماشین
های اشغال رو خودمون نخریم اینقدر گرون نم
یشه مسولین هم که خوب کسی ازشون باز خواست
نمیکنه مثلا همین اقای ریس جمهور برای هر
کاری موقع انتخابات کلید داشت الان نمیدو
نم چرا کسی ازش نمیپرسه کلیدات کجاست که ه
ر روز داریم بد بختتر میشیم نهادی که باید
مقابله بکنه وجود نداره مگه اقای ریسی یه
فکری برداره با این جور ادمهای دروغگو و
سود طلب مقابله بکنه وگر نه که به فنا رفت
یم

خداوند نابودتون کنه که مسکن رو از همه چی
ز گرونتر کنید، تا میام یک وام بگیرم که ی
ک خونه ۶۰ متری با قرض و رهن بخرم، تصاعدی
میبرید بالا، لعنتیا من خونه، بیمه، ماشی
ن ندارم، من اذیتم، خدا لعنتتون کنه، آه خ
ودم و بچه هام بگیرتون، من سرپرستم، من تو
خونه های مردم زندگی میکنم، تا اومدم پرا
ید قوطی کبریت بخرم کردینش ۱۰۰ میلیون، من
خیلی اذیتم، تو بیابونا زندگی میکنم تا م
حل کارم که یک سالن کوچیک است، روزانه ۴ ک
یلومتر تو این کرونا باید رفت و برگشت برم
، هر چند که مشتری نیست، خجالت بکشید از ا
مام زمان که داره نگاهتان میکنه و قلبش رو
شکستید، آه من و بچه هام و بقیه به دنبال
تونه،

خجالت بکشید از مردم، از زنهای سرپرست، از کارگران، از معلولین، از سالمندان، حقوق ماهانه که ندارم، ۴۹ میلیون تنها دارایی رو گذاشتم بانک که با سودش خودم و بچه هام زندگی کنیم، از اونطرف سودها رو کم کردید، از این طرف باهاش رفتم سکه خریدم که جبران ضررم بشه، سکه رو آوردید پایین، از اونطرف مسکن رو بردید بالا، این پول یعنی پس انداز خرید خانه ام بود، که گذاشتید یک خونه ۶۰ متری بخرم، قیمت خونه و ماشین رو نجومی کردید، آخه به کدوم سازتون باید برقصیم، چرا من و امثال مرا درک نمی کنید

اگر دولت 6 ماه مشاور املاک ها که اکثرا د
لالند رو ببنده و برنامه دیوار و شیپور و.
.قیمت ها رو کلا حذف کنه یا ببنده مطمن با
ش رو قیمت تاثیر داره،،،مشاور املاک ها خو
دشون دلالند،،، هرکسی دلالی کنه ک در کنار
ش باعث افزایش تورم بشه پولش حرام حرام حر
ام هست،،خودتون گول نزنید،، همین وام هم ر
باس،،،قرض دادن و گرفتن سود رباس تمام،،،ح
الا اسمش بزارید بانکداری

نظر ما اینکه اگه میخواهی مادر این سرمایه دارها وزالوهای مسکن رو به آرایشان بشکنی نخر همین

به مسولیت این دوره میگن کرم خونخوار ملت
شریف ایران

منم انقد خونه های مردم کار کردم انقدر زح
مت کشیدم تا پولم به یه خونه ۴۰ متری رسید
یهو خونه کشید بالا الان رهنم نمیتونم بک
نم

خدا ازشون نگدره که ما رو آواره کوچه خیاب
ون کردن

خدا ذلیلشان کنه و اینها به خیالشون دنیارو خریدن و دارن تو این دنیا چندین و چند تا ملک دارن اما غافل از اینکه مرگی در کار هست و اون دنیاشون ویرانه و چیزی جز اتش دوزخ نذاشتن برا خودشون برای یه جوون تشگیل خانواده دیگه ارزو شده خونه ماشین رویا شده خدا از پاشون در بیاره از خدا بترسید کافران و شما خودتون داعشید داری سر مردومو میزنید

فراموش نکنید که دشمن ما همون کسیه که ادعا میکنه دوست ماست

از خدا بترسید شما وقعا مسلمون نیستید شما
چجوری دلتون میاد واقعا مسلمان نیستید که
یه بچه چشممش به دستان پدرش باشه پدر با
این همه گرانی شرمنده خانواده و یه جو
ن شرمنده و خجالت زده خانوادش باشه وا
قعا تف به شرفتون تف به غیر تتون شما خونه
زندگی و خانوادتون رو رو دلهای شکسته و ر
نجیده مردم ساختید مطمعن باشید به زودی اه
مردم دامنتونو میگیره و شما با فرزندتون
و خانوادتون و زندگیون تقاص پس میدید بتر
سید از روزی که با درد بمیرید و تو اتش ج
هنم بسوزید

شما ها خوده داعشید و فقط بزارید امریکاو تحاریم رو مقصر بدونید شماها خوده ترامپ و خوده داعش و خود منافق و خود کافر و ظالم هستید بترسید از داد مردم

خودکشی فرزند کشی از سر نداری رفته بالا انشالله داغ فرزندتان را ببینید

چطور بخریم احمق وقتی هر روز گران و گرانت
ر میشود ….انشاالله به زمین گرم بخرید ک
ه مردم بدبخت کردین

سلام.من فکر میکنم انتخابات بایدن برنده
بشه وضع ملت و مردم ایران بهتر بشه.تب خون
ه هم فروکش کنه.منم سخت دنبال خونه ام ولی
پولم نمیرسه.گذاشتم ببینم انتخابات چی می
شه.نطر شما چیه؟چکار کنم.

ان شالله, به زمین, گرم بخورید ان شالله ه
مه تون مریضی ناعلاج بگیرید خون مارو کردی
د توشیشه دارید ان شالله بمیرید بچه هاتون
بمیرن خیر نبینید

یه عده دلال بی همه چیز دارن ب مردم حکومت
میکنند خدایا خودت نسل اینارو بسوزون

بر پدرت لعنت.وقتی همچین ادمی و کلیه مسولین ونمایندگان مجلس وانگل زاده هاشون دلال مسکن هستند .مردم بدبخت باید مسکن ودها برابر قیمت بخرن.یه تحقیق کلی تو اینترنت واشتراک برق کل کشور بکنید .امروز تعداد واحدهای مسکونی از۴۵میلیون عدد بیشتره

بازدید از آخرین اخبار بورس و اقتصادی ، بانک و بیمه

تمامی حقوق متعلق به پایگاه خبری

” گسترش نیوز”

است.

بهینه سازی توسط

اینتن

 

در فولکلور ایرانی جملات و تشبیهات و ضرب‌المثل‌های بسیاری در رابطه با خانه و خانه‌دار شدن وجود دارد. شغل خانه‌داری در ایران و لزوم رفتن به خانۀ جدید در ابتدای زندگی مشترک، ریشه در عمق باورهای ما به خریدن خانه و خانه‌دار شدن دارد.خانه‌‌دار شدن برای مردان ایرانی در مفهوم آمادگی کامل برای زندگی مشترک دانسته شده ‌است و برای زنان ایرانی، خانه‌دار شدن در مفهوم آغاز زندگی مشترک و رفتن به خانۀ بخت و شروع زندگی بوده‌ است.

خرید خانه اما امروزه در جغرافیای شهری ایرانی با چالش‌های بسیار زیادی روبه‌‌رو است. خرید خانه در جامعۀ امروز ایران خود یک چالش بزرگ است که نیاز به برنامه‌ریزی، مدیریت مالی ، پس‌انداز ، آینده‌نگری و صبر دارد.

اما چگونه در ایران امروز خانه‌‌دار شویم؟ چگونه با مدیریت مالی ، مصرف کمتر و هزینه‌ی کمتر خانه‌دار شویم؟ چگونه پس‌انداز کنیم تا بتوانیم پس از مدتی خانه‌‌دار شویم؟ راه‌های خانه‌دار شدن چیست؟ بهترین روش خرید خانه چیست؟سؤالاتی از این جنس امروز گریبانگیر اقشاری است که به تازگی وارد بازار کار شده‌‌اند و هنوز سرمایه و پس‌انداز کافی برای خرید خانه ندارند.

به خصوص که وضعیت اقتصادی روز ایران آن‌چنان مطلوب نیست که بتوان بر مبنای درآمد و پس‌انداز در کوتاه‌مدت خانه‌دار شد و عموماً خانه‌‌دار شدن فرآیندی طولانی، سخت و سنگین است. آمار بالای اجاره‌نشینان در شهرهای بزرگ حاکی از آن است که روش‌های معمول و شناخته‌شده برای خانه‌دار شدن پاسخ درستی به این پرسش‌ها نیستند.چطور در تهران خانه بخریم

خانه‌‌‌دار شدن در شهرهای بزرگ یک مقوله‌ی متفاوت از خانه‌دار شدن  در شهرهای کوچک است. در ادامۀ این مقاله، نکات کلیدی مهمی برای خانه‌دار شدن می‌گوییم تا به شما در راه دست‌یابی به راه ارزان خانه‌دار شدن کمک کرده ‌باشیم و بهترین روش‌های خرید خانه را بازگو کنیم.

 

 

خانه‌دار شدن نیازمند مداومت، صبر، پس‌انداز و اراده برای تعیین و دست‌یابی به هدف است.

 

برای خرید خانه مبلغ بسیار زیادی پول لازم است. مبلغی که قاعدتاً با حقوق مبنای کارمندی و کارگری و درآمد آزادکاری، در زمانی کوتاه به دست نخواهد آمد اما برای خرید خانه لازم است این مبلغ، با توجه به نوسانات بازار مسکن تعیین و برای آن تلاش شود.قرار دادن مبلغ در حساب‌هایی که به صورت سالانه سود مشارکت روی ‌آن محاسبه می‌شود شاید بهترین روش برای پس‌انداز کردن باشد

اما همۀ مسئلۀ خرید خانه در پس‌انداز نیست. هنگام خرید خانه، جدا از مبلغی که برای ملک می‌پردازید، با هزینه‌های جانبی بسیاری مواجه خواهید شد.

بهترین روش پس‌انداز کردن، کنار گذاشتن ۱۰% کل درآمدتان در هر ماه و در ابتدای روز دریافت حقوق یا درآمد ماهانه است. به خودتان بقبولانید تحت هیچ شرایطی نباید به این مبلغ دست بزنید یا آن را خرج کنید.

برای بهینه ‌شدن این روش حتی می‌توان هر روز ۱۰% از کل مبلغ موجودی را ذخیره کرد. یعنی با توجه به موجودی پول کیفتان، ۱۰% آن را در روز ذخیره کنید.

ذخیره‌سازی و پس‌انداز اما صرفاً مالی نیست. شما می‌‌توانید با آینده‌نگری و مدیریت مالی ، هزینه‌هایی نظیر کرایۀ حمل و نقل را با سحرخیزی و طی طریق پیاده به سرکار کاهش دهید و در عین حال بدنی سالمتر داشته‌باشید تا بعداً مبالغ کمتری برای تأمین سلامتی بپردازید.

 

 

برای پس‌انداز بهتر، تلویزیون کمتر تماشا کنید. به این ترتیب هم در هزینۀ برق صرفه‌جویی می‌کنید و هم کمتر تحت تأثیر تبلیغات قرار خواهید گرفت. شاید باورتان نشود، اما پژوهش‌ها نشان می‌دهند درصد بسیار بالایی از خرید‌های غیرضروری مردم، صرفاً تحت تأثیر تبلیغات صورت می‌‌گیرد.

برای به دست ‌آوردن پول، حتی می‌توانید وسایل غیرضروری خود را بفروشید، سفرهای غیرضروری کمتر بروید و در زمان تصمیم قطعی برای خرید چیزی، «حتماً» آن را به تعویق بیندازید تا اگر خرید آن ضروری بود، اقدام به خرید کنید.اگر وسیلۀ مورد نیاز شما قابلیت ساخته ‌شدن توسط خودتان را دارد و از مهارت کافی برای ساختنش برخوردارید، حتماً شخصاً اقدام به ساختن آن کنید.

در این صورت ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، یک گام بلند به سمت تقویت عزت نفس و همچنین خانه‌دار شدن برداشته‌اید. بعدها که در خانۀ خودتان مستقر شدید، با نگاهی به لوازم دست‌ساز خودتان، هم خاطرات خوش آن روزهای سخت برای رسیدن به این هدف بزرگ برایتان زنده می‌شود و هم قدر آن‌ها را بهتر و بیشتر می‌دانید.

اگر تا رسیدن به مبلغ مورد نظر فاصلۀ اندکی دارید، اقدام به دریافت «وام مسکن» ازجمله بهترین روش‌ها است. اما زمانی باید به این کار اقدام کنید که مطمئن باشید از پس بازپرداخت وام، با سود قابل توجه آن در طی سال‌ها، برخواهید آمد.

به هر حال به صورت ماهانه باید مبالغی از درآمد خود را پس از خانه‌‌دار شدن به بانک یا مؤسسات اعتباری و مالی بدهید. بنابراین این روش صرفاً زمانی پیشنهاد می‌شود که محل درآمدی تقریباً مطمئن و ثابت داشته‌ باشید.

 

 

در همین رابطه بخوانید:

 

یکی دیگر از راه‌های ارزان خانه‌دار شدن «پیش‌خرید» خانه‌های نیم‌سازی است که قرار است در آینده به شما تحویل شوند. این روش برای کسانی که هنوز به تشکیل خانواده اقدام نکرده‌اند، مفیدترین روش است.

چرا که بدون داشتن دغدغه‌ و نگرانی از بدقولی و تحویل دیرتر از موعد خانه (که در بازار ایران بسیار مرسوم است)، می‌توان به آینده چشم دوخت و به انتظار خانه‌‌دار شدن نشست. البته با توجه به کلاهبرداری‌های بسیار زیاد در این مورد، باید قبل از اقدام به پیش‌خرید خانه، حتماً از مجاری قانونی و مبادی رسمی نسبت به استعلام  و حصول اطمینان از قانونی بودن فعالیت‌های شخص یا بنگاه ارائه‌کننده اقدام کنید.

با توجه به گزارش‌های متعدد سوء استفاده در این روش، مواردی وجود دارند که برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی حتماً باید رعایت شوند. مهم ترین مورد به این شرح است:برای تنظیم قرارداد پیش فروش آپارتمان، در ابتدای امر باید مشخصات طرفین از جمله نام و تاریخ تولد و شمارۀ شناسنامه و نشانی و شماره تماس و… قید و همچنین مشخص شود فروشنده چه سمتی دارد و آیا می‌تواند در مورد ملک معامله‌ای انجام دهد.

ممکن است فروشنده مالک زمین و صاحب سند باشد و یا شاید سازندۀ ملک است که بر اساس توافقات سهمی از آپارتمان در حال ساخت را دارد. پس مهمترین مسأله در آغاز کار این است که مشخص شود، آیا فروشنده می‌تواند ملک را منتقل کند یا خیر؟

 

 

گاهی می‌توان پروژه‌هایی را یافت و برای خانه‌‌دار شدن در ساخت آن‌ها مشارکت کرد. این پروژه‌ها می‌توانند در محل موردنظر شما یا شهرها و شهرک‌های جدید باشند. اما به یاد داشته‌باشید صرف ساختن خانه در شهرک‌های جدید، به معنای خانه‌‌دار شدن نیست؛ بلکه سرمایه‌گذاری در جایی تقریباً مطمئنتر از «پیش‌خرید خانه» است.

 

در همین رابطه بخوانید:

 

چطور در تهران خانه بخریم

اگر خانۀ قدیمی والدینتان زندگی می‌کنید، می‌توانید با تخریب و نوسازی خانۀ پدری صاحب‌ خانه شوید. در این حالت هم اصل سرمایۀ شما محافظت می‌شود و هم  می‌توانید از خانه‌‌دار شدن در آینده اطمینان داشته‌باشید. به هر صورت صاحب‌کار و کارفرما خود شما خواهید بود و مراحل پیشرفت و پیشبرد کار را می‌توانید خودتان مدیریت کنید.

در صورتی که این کار برای شما غیرممکن یا سخت است، از یک متخصص و یا انبوه‌ساز کمک بگیرید. خانه‌دار شدن به این روش به این معناست که شما «سرمایه گذار» هستید و آن شخص «تخصص» خودش را با شما به اشتراک می‌گذارد. از این به بعد امورات تخصصی در اختیار اوست و شما صرفاً در مقام ناظر و سرمایه‌گذار پیش می‌روید و پس از مدت تعیین‌شده در قرارداد حتی می‌توانید اعادۀ خسارت کنید.

 

 

البته اساساً رهن کامل خانه به معنای «خانه‌دار شدن» نیست، اما می‌تواند تا حد زیادی نزدیک به تجربۀ خانه‌دار شدن باشد. رهن کامل به معنای این است که مبلغی را به عنوان ودیعه یا ضمانت به مؤجر (صاحب‌خانه) می‌دهید تا در پایان زمان اقامتتان در ملک ایشان، به شما استرداد شود.

 

در همین رابطه بخوانید:

 

اگر از آپارتمان یا واحدی که در آن ساکن شده‌اید، به محلۀ پایینتر یا آپارتمان کوچکتری نقل مکان کنید، هزینه‌های کمتری هم برای اجاره خانه خواهید پرداخت. تصور کنید که صرفاً صرفه‌جویی ۱ میلیون تومانی در ماه در یک سال، مبلغ ۱۲ میلیون تومان برای شما پس‌انداز می‌آورد.

بنابراین بدون توجه به صحبت و حرف‌های دیگران و بدون آشکارکردن هدف‌ بزرگتان که خرید خانۀ مطلوب است، به خصوص اگر مجرد هستید، به یک آپارتمان کوچک نقل‌ مکان کنید. بهینه‌ترین راهکار آن است که حتی به انباری یا اتاق بلااستفادۀ پیلوت خانۀ اقوام نقل‌مکان کنید.

زندگی در یک اتاق کوچک‌ یا حتی انباری برایتان یک دستاورد بسیار بزرگتر هم خواهد داشت: نظم شخصی و انضباط درونی. وقتی بدانید هر چیزی که در محل خودش قرار نگیرد، به سرعت باعث آشفتگی کل محیط می‌شود، نظم در شما به سبب اجبار محیطی، درونی خواهد شد.

 

 

اگر مبلغی به عنوان پاداش دریافت داشته‌اید یا در یک ماه خاص درآمدهای حاصل از کارتان بیشتر از حد معمول است، باید بیاموزید این مبالغ را برای آن هدف بزرگتر ذخیره کنید. تقویت اراده برای خرج نکردن مبالغ و مدیریت مالی منابع‌، از مهمترین مسائل پس از تصمیم به پس‌انداز هستند.

 

 

اگر مهارت خاصی دارید، بسترهای مختلفی در اینترنت وجود دارند که به صورت فریلسنری بتوانید از آن کسب درآمد کنید. حتی می‌توانید با ارتقای سبد مهارت‌ها، میزان درآمد ساعتی خود را از طریق فریلنسری اضافه کرده و این مبالغ را به حساب پس‌انداز خود اضافه کنید. در این صورت شما برای خرید خانه ضمن پس‌انداز از محل شغل ثابت‌، از محل فریلنسری هم درآمد دارید.

برای مدیریت مالی روش‌های مختلفی وجود دارند که شامل کاهش معقول هزینه‌های اضافی و آگاهی از نحوۀ گردش مالی شخص است.

 

برای خانه‌دار شدن روش‌های متعددی وجود دارد که کلیدواژه‌ی همگی آن‌ها مداومت و پشتکار است.

 

 

  یکی از مسائل حقوقی مهم در امر خرید خانه تنظیم قولنامه یا سند موقت ملک است. افرادی که قصد خرید خانه در تهران یا شهرستان‌ها را دارند، پس از […]

  پیدا کردن خانه ایده‌آل، کاری پرزحمت است. سر زدن به بنگاه‌های معاملات املاک، محاسبه هزینه‌ها و بررسی شرایط و انتخاب یکی از موارد، همیشه پر از چالش بوده و […]

  در گوشه و کنار شهر املاکی تحت عنوان اوقافی وجود دارند که به صورت سند اوقافی به فروش می‌رسند. خیلی‌ها نسبت به خرید و فروش این نوع ملک تردید […]

  نام‌های انواع سند ملکی به کرات به گوش شما خورده است؛ اما شاید برای بعضی از افراد ماهیت معنایی و وجودی سند به درستی روشن نشده باشد. آیا ملکی […]

  تعهدات معامله و قول‌نامه ملک و نقل و انتقال اموال و انتقال سند و تنظیم قول‌نامه، همواره پیچیدگی‌ها و دشواری‌هایی داشته است. بسیاری موارد در قراردادها وجود دارد که […]

سلام مطالب جالب بود ولی یه کمی با اوضاع کنونی جور در نمیاد هر چقدر پس انداز کنی ومراعات کنی باز هم با این رشد قیمت مسکن روزانه به جائی نمیرسیم من پارسال رهن کر م پول یک وام مسکن یکم هم گذاشتم بانک ولی حالا که نوبت وامم شده ول معطلم ای کاش پارسال وام آزاد میخریدم

واقعا مطلب مزخرفی بود با این تورم فقط ترجمه هنر نیست

من با کارمندی تونستم بخرم چند نفر هم با توصیه من خریدن راهکار داره

حاجی چرت و پرت میگی …تورم الان رو ببین! هر ماه یک میلیون پس انداز خونه سر سال میشه ۱۲ میلیون، چهل سال باید بگذره که ۴۸۰ میلیون داشته باشی، بعد مگه خونه قیمتش منتظر تو میمونه ، الان متری ۵ تومن توی شهرهای کوچیکه ، ۴۰ سال دیگه میشه متری ۴۰ میلیون

جناب این مطالب با وضع کنونی کشور هم خوانی ندارد متاسفانه راه کارها کاملا بی نتیجه خواهد بود دولت باید به فکر باشد .وگرنه ما جوانها از پس این اوضاع بر نمیایم

من همین کارهایی که میفرمایید رو انجام دادم ولی تا پس انذازم جمع شد قیمت خونه ۲ برابر شد . چرا همش میگین مردم باید درست زندگی کنن چرا نمیگین باید جلوی تورم رو گرفت

سلام مطالب جالبند همیشه ولی باید با شرایط خودمون تطبیق پیدا کنه خدا بزرگه -انشاء اله درست میشه

من مجردم ماه دومیلیون پس اندازکردم درطی دوسال شده ۵۰ میلیون کجا خونه میدن..این تورم راه همه چی رابسته

واقعا متأسفم هیچی باهم جور درنمیاد۱۳ساله مستأجریم هرسال باید یه مبلغی بذاریم روی رهن خونه. چی رو پس انداز کنیم خانه دارشدن باید توی خواب ببینیم چی بسرمون میخادبیاد دیگه

با سلام سالهاست دوست دارم ،خانه داشته باشم،اما نمی دانم چگونه با حقوق نامناسب،کاش متوجه باشند مسولان چه به روز مردم صبور و نجیب ایران آوردن ،به فکر ملت نیستند،با تشکر از صبر و حوصله شما‌

سلام. متاسفانه ظلمی عظیم بر ما جوانان بی خانه روا شده، من در شهرستان کوچک سوسنگرد در ۵۰ کیلومتری اهواز زندگی میکنم. الان بیشتر از یازده سال اجاره نشین هستم و هر وقت خواستم خانه نیمه کاره یا زمین بخرم با تودم شدید بازار مسکن مواجه شدم. دلیل تورم مسکن هم عدم دادن مجوز ساخت به زمین های زیاد اطراف و حومه شهر، احتکار اراضی خالی( در یک منطقه ۳۰۰ هکتاری بیش از ۱۰۰ قطعه زمین خالی وجود دارد که مالکان آنها پولدار هستند و نه میفروشند و نه خانه میسازند و این دلیل اصلی گرانی شدید مسکن است.) آیا دولت اینها را نمیبیند؟ بنظرم دولت کل ملت را در زمینه مسکن رها کرده و نمیداند من با یک خانواده ۴ نفری در چه وضع معیشتی هستیم.

من پول پیش ی خونه رو هم ندارم چ برسه ب خونه خریدن خدا خودش کمکم کنه بتونم پسر سه سالمو زیر ی سقف بزرگ کنم 😭😭😭من فقط پول پیش ی خونه رو میخوام خدایا کمکم کن

منو نامزدم دوساله عقدیم از تمام خوشی ها وهزینه ذهامون داریم می‌زنیم لباس نمیخریم خوراکی دلمون بکشه نمیخریم شارژ نمیخریم که بشه با حقوق کارگری و منی ک وسایل هنری درست میکنم یه خونه دو تا اتاق ساخت بالا سر خونه مادر شوهرم تازه …به خدا نمی‌تونیم نمیکشیم نامزد من بیست سالشه از بس کارگری کرده دستاش مث هشتاد ساله هاست …

سلام کاش به خانه های قولنامه ای هم وام تعلق میگرفت دیگه نمیشه خونه قباله دار خرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تهران، خیابان وزرا، کوچه نهم، پلاک 26 &nbsp&nbsp&nbsp | &nbsp&nbsp&nbsp 02141067000

چطور در تهران خانه بخریم
چطور در تهران خانه بخریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *