چطور در ترکیه خانه بخریم

 
helpkade
چطور در ترکیه خانه بخریم
چطور در ترکیه خانه بخریم

چگونه در خارج از کشور کار پیدا کنیم و مهاجرت کاری داشته باشیم

راهنمای جامع انواع روشهای اخذ اقامت در خارج از کشور با بیانی شیوا توسط استاد ملکپور

مجموعه اي از توضيحات و نکاتي که بايد براي موفقيت در زندگي به آنها توجه ويژه اي داشت

محصولی بی نظیر برای کسانی که میخواهند زندگی رویایی خود را بسازند

آموزش دقيق و مرحله به مرحله دريافت اپلاي و ويزاي تحصيلي در اتريش، نکات کاربردي و جامع

چطور در ترکیه خانه بخریم

مجموعه اي از آموزش ها و توضيحات کامل پيرامون نحوه و شرايط مهاجرت کاري به کشور کانادا

پکيج آموزش زبان آلماني با تکنيک منحصر به فرد استاد ملکپور به صورت آسان

پکيج دوم آموزش زبان آلماني با تکنيک منحصر به فرد استاد ملکپور

يادگيري آسان زبان با متد منحصر به فرد و مبتکرانه توسط استاد ملکپور

پکیج دوم يادگيري زبان با متد منحصر به فرد و مبتکرانه توسط استاد ملکپور

خرید ملک در ترکیه و اجاره خانه در ترکیه، میزان سرمایه مورد نیاز جهت خرید ملک و به طور کلی اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک و یا اجاره ملک در این نوشتار مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. سوالی که بسیاری از علاقه مندان به سرمایه گذاری با آن مواجه هستند این است که آیا خرید ملک در ترکیه می تواند سرمایه گذاری مناسبی تلقی شود؟ و اینکه چه اشخاص و افرادی واجد شرایط خرید ملک در ترکیه می باشند؟ آیا لزوما برای خرید ملک در ترکیه نیاز به وکیل می باشد؟ خرید ملک در ترکیه شامل چه مراحلی می باشد؟ متقاضیان برای خرید خانه در استانبول نیاز به تائیدیه از چه ارگان هایی خواهند داشت؟ در ادامه این نوشتار به پاسخ گویی به این سوالات و شرح تمامی مسائل پیرامون خرید ملک در کشور ترکیه می پردازیم. شما عزیزان می توانید در صورت نیاز به کسب اطلاعات تکمیلی در باب خرید ملک در ترکیه با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نمایید و از مشاوره تلفنی به صورت رایگان بهره مند شوید.

در بخش دیدگاه ها نیز می توانید سوالات خود را مطرح نمایید و در زمانی کوتاه پاسخ بگیرید.

در این لینک می توانید پروژه های ملکی در ترکیه و شرایط خرید آن ها را مشاهده کنید. 


شما می توانید از طریق لینک روبرو با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.


ترکیه به عنوان یک کشور با تاریخ غنی، میراث فرهنگی چشمگیر و جذاب، آب و هوای مطلوب و سواحلی زیبا شناخته شده است. مکان های جذاب این کشور، به خصوص در شهرهایی همچون استانبول، آنتالیا، بدروم و فتحه هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از سراسر دنیاست. خرید ملک در ترکیه یکی از روش های سرمایه گذاری و اخذ اقامت و تابعیت در این این کشور می باشد. خرید آپارتمان در ترکیه یکی از سریع ترین راه ها برای کسب یکی از قدرتمند ترین پاسپورت های دنیا است. اجاره ملک در ترکیه نیز می تواند سبب اخذ اقامت موقت در ترکیه شود، البته قوانین مربوط به این روش در سال 2020 تغییر یافته است، که در ادامه بررسی خواهد شد.

فایل تصویری موسسه ملک پور در زمینه خرید ملک در ترکیه



سرمایه گذاران بین المللی بیشتر تمایل دارند برای تعطیلات خود و بسته به سبک زندگی اقدام به خرید ملک در ترکیه نمایند. به ویژه سرمایه گذاران از خاورمیانه بیتشر تمایل دارند در آپارتمان ها و ویلا های مدرن اقدام به سرمایه گذاری کنند. برای این موضوع بیشتر آنتالیا، فتحیه، دالیان، کالکان و استانبول مورد توجه آنان می باشد.

بر اساس آیین نامه جدید افراد و سرمایه گذاران خارجی در ترکیه می توانند به ارزش 250،000 دلار آمریکا صاحب املاک و مستغلات در ترکیه شوند و طبق قانون ترکیه قادر خواهند بود در خواست خود را مبنی بر اخذ تابعیت ترکیه اعلام نمایند. از طرفی دیگر، سرمایه گذاران خارجی برای حفظ شهروندی خود به عنوان اتباع ترک باید معیار های مورد نظر کشور ترکیه را حفظ کنند. در این راستا افراد باید به مدت 3 سال ملک خریداری شده را حفظ کنند و اجازه فروش ملک را در این مدت ندارند. پروسه اخذ پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک معمولا طی 65 تا 80 روز انجام می شود. 

البته شما با خرید ملک به ارزش حداقل 60،000 دلار نیز می توانید اقامت ترکیه را کسب کنید. در این روش اقامت 3 ساله اعطا می شود که از نوع توریستی می باشد؛ بدین معنا که شما اجازه کار در ترکیه را ندارید. البته در صورتی که بتوانید در این کشور استخدام شوید و بیمه بپردازید، یا اینکه شرکتی تاسیس کنید و 5 نفر از شهروندان این کشور را استخدام کنید، اجازه کار در این کشور به شما اعطا می شود. این اقامت 3 ساله توریستی تا 10 سال قابل تمدید است. 


بنابراین شرایط مورد نیاز برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه به شرح زیر می باشد.

حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای اخذ پاسپورت 250،000 دلار آمریکا است. 

برای حفظ پاسپورت ترکیه ملک خریداری شده به مدت 3 سال نباید فروخته شود. 

با خرید ملک به ارزش حداقل 60،000 دلار آمریکا نیز می توان اقامت توریستی 3 ساله این کشور را کسب نمود. 

همانطور که در قسمت قبل بیان شد، با خرید ملک به ارزش 250 هزار دلار آمریکا این امکان وجود دارد که تابعیت کشور ترکیه را اخذ نمود، اما بسیاری از افراد مایلند بدانند آیا با مبالغ کمتر از این میزان نیز امکان اخذ پاسپورت ترکیه وجود دارد یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید گفت خوشبختانه بله این امکان وجود دارد. این امکان توسط موسسه ملک پور فراهم شده است که در پروژه های مخصوصی در کشور ترکیه، با سرمایه گذاری به مبلغ 150 هزار دلار می توانید ملکی را به ارزش 250 هزار دلار خریداری کنید و مابقی سرمایه لازم یعنی 100 هزار دلار آمریکا توسط فروشنده به دولت پرداخت خواهد شد. بازپرداخت این 100 هزار دلار نیز به این صورت است که ملک خریداری شده تا 4 سال با قرارداد رسمی نزد فروشنده باقی خواهد ماند و از سود آن این مبلغ پرداخت خواهد شد و سود این امر تضمینی خواهد بود. پس از اتمام 4 سال سرمایه گذار (خریدار) می تواند ملک خود را به ارزش 250 هزار دلار یا بیشتر بفروشد یا اجاره دهد.

از مزایای دیگر این طرح این است که در حین 4 سالی که ملک در اجاره فروشنده می باشد، خریدار این امکان را دارد که سالی 1 ماه به ترکیه سفر کند و از ملک خود استفاده کند یا ماهی 1000 تا 2000 دلار سود دریافت نماید.

از طریق اجاره خانه در ترکیه نیز می توان اقامت موقت این کشور را به دست آورد. این اقامت از نوع توریستی می باشد، به این معنا که فرد اجازه کار یا تحصیل در کشور ترکیه ندارد و برای کار و تحصیل در ترکیه باید مجوز دریافت کند و نوع اقامت خود را تغییر دهد. پیش از سال 2020 اقامت توریستی ترکیه از طریق اجاره ملک به صورت دو ساله اعطا می شد که قابلیت تمدید نیز داشت. اما در قوانین جدید که از ابتدای سال 2020 و در سال 2021 نیز اجرا شده است، این اقامت به صورت یک ساله اعطا می شود و پس از پایان یک سال قابلیت تمدید ندارد. برای تمدید این نوع اقامت باید حداقل یک سال از پایان اقامت قبلی گذشته باشد.

کشور ترکیه به تمام سرمایه گذاران خارجی بر اساس و اصل تقابل اجازه می دهد که بتوانند در ترکیه ملک خریداری نمایند. این موضوع بدین معنا است که، کشورهایی که به شهروندان ترکیه اجازه خرید ملک در آن کشور را می دهند بر اصل تقابل شهروندان آن کشور نیز قادر خواهند بود در ترکیه اقدام به خرید ملک کنند. در این راستا تمام شهروندان اتحادیه اروپا به جز (بلژیک، قبرس، کشور چک و اسلواکی) ایالات متحده، کانادا و سایر کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین می توانند آزادانه در ترکیه ملک خریداری نمایند.

این امکان نیز برای شهروندان ایرانی وجود دارد که در ترکیه اقدام به خرید ملک یا اجاره خانه نمایند.

سرمایه گذاران خارجی باید دقت داشته باشند که در راستای سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه، محدودیت هایی از سمت دولت ترکیه برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته شده است که مراتب را به شرح زیر خدمتتان ارائه می دهیم.

اشخاص حقیقی خارجی مجاز خواهند بود در مناطقی که از سمت دولت ترکیه مجاز به خرید ملک خصوصی (اقامت، محل کار، زمین، مزرعه و … ) می باشند اقدام به سرمایه گذاری نمایند. در راستای سرمایه گذاری و خرید زمین هیچ سازه ای وجود نداشته باشد، مالک حال حاضر مجاز می باشد که طی دو سال اقدام به راه اندازی یک پروژه در آن منطقه کنند. البته راه اندازی این پروژه بسته به شرایط منطقه اعلام می گردد.

به طور کلی اشخاص حقیقی امکان خرید ملک در مناطق نظامی را نخواهند داشت و این موضوع دارای ممنوعیت برای افراد خارجی می باشد.

سرمایه گذاران زمانی که آپارتمان و یا خانه مورد نظر خود را انتخاب کردند می توانند با جزئیات قرار داد و شرایط خرید ملک در ترکیه و بررسی توافق نامه اقدام به انعقاد قرار داد نمایند. سرمایه گذاران خارجی قادر خواهند بود در مدت زمان حضور خود در ترکیه از وجود یک مترجم حقوقی که توسط دفاتر اسناد رسمی دولت منصوب شده است راهنمایی دریافت کنند. همینطور افراد می توانند برای این امر از وکیل خبره ای که با قوانین خرید ملک در ترکیه آشنا می باشد، استفاده نمایند. در مرحله بعدی افراد می بایست گذرنامه خود را برای ترجمه به دفتر اسناد رسمی ببرند. این کار برای ضریب امنیتی بالا از الزامات دولت ترکیه می باشد. سپس طرفین قرارداد که از سمت ترکیه مشخص گردیده می توانند قرار داد مورد نظر را امضا کنند. در این مرحله متقاضیان می توانند مبلغ مورد توافق را به حساب فروشنده واریز نمایند. پس از آن شخصی که وکالت شما را بر عهده دارد می تواند قرار داد را بر اساس شرایط و مکان مشخص شده ملک خریدار، اطلاعات تکمیلی همچون تعداد طبقات، شرایط اسکان و همینطور گذرنامه خریدار را برای تبدیل به یک سند رسمی به مراجع ذی ربط نشان دهند تا فرایند برا اساس قوانین ترکیه صورت گیرد و سند رسمی اعطا شود.

این سند TAPU نام دارد که شامل عکس مالک و یک تمبر و امضای رسمی خریدار می باشد. این موضوع بسیار مهم می باشد که افراد با بررسی درج اطلاعات، اطمینان خاطر پیدا کنند.

چطور در ترکیه خانه بخریم

پس از اتمام این مرحله اداره مالیات محلی باید برای افراد یک حساب بانکی در ترکیه باز کند و این موضوع جهت خرید ملک در ترکیه الزامی است. پس از افتتاح حساب بانکی، یک شماره مالیات اختصاصی به سرمایه گذاران اعطا می شود که باید آن را در شهرداری محلی و منطقه ثبت کنند.

در مرحله انتقال سند به خریداران ملک در ترکیه 4٪ از ارزش ملک را به عنوان مالیات و عوارض از افراد دریافت می کنند، که به طور مساوی بین خریدار و فروشنده تقسیم می شود. 

بهترین روش چند برابر کردن سرمایه

از سال 2016، قیمت خانه در ترکیه روند افزایشی داشته است. عوامل مختلفی بر قیمت آپارتمان در ترکیه تأثیر می گذارد:

دوری از دریا منطقه انتخاب شده زیر ساخت نوع مسکن – ثانویه یا در یک ساختمان جدید

افرادی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند باید توجه داشته باشند که استانبول یکی از گران ترین و بزرگترین شهر های ترکیه است و در بین ۹۴ شهر دنیا در مقام ۳۹ قرار گرفته است. قیمت ملک در ترکیه در شهر های مهم آن، به خصوص استانبول به ترتیب ذیل می باشد.

سرمایه گذاری در خارج از کشور

نکته بسیار مهم جهت خرید ملک در ترکیه اشاره به این موضوع می باشد که متقاضیان و سرمایه گذاران خارجی برای خرید ملک در ترکیه نیاز به مجوز نظامی در این کشور داشتند که خود این موضوع باعث ایجاد تاخیر در روند خرید ملک در ترکیه می شد و راهی برای تعجیل در روند خرید ملک وجود نداشت و گاها زمان بر بودن این موضوع سبب می شد تا ملک مورد نظر متقاضیان دیگر موجود نباشد و دلسردی در خرید ملک به وفور مشاهده می شد. اما قوانین ترکیه از آگوست 2018 تغییر کرد و جهت خرید ملک در 16 استان ترکیه دیگر نیازی به تائیدیه نظامی وجود نخواهد داشت و متقاضیان پس از تائید تمام مستندات خود قادر خواهند بود مبلغ مورد نظر خود را به فروشنده پرداخت کنند و ملک مورد نظر خود را تهیه نمایند.

گاها تغییر قوانین در یک کشور و عدم اطلاع از آن می تواند سبب سردرگمی سرمایه گذاران خارجی شود و حتی بی اطلاعی از اینکه قانون جدید در کدام یک از استان ها سبب تسریع در روند خرید ملک خواهد شد در ادامه مسیر و سرمایه گذاری درست تاثیر گذار خواهد بود.

از دیگر قوانین ترکیه که شاید از دیدگاه سرمایه گذاران خارجی پنهان باشد. الزام و اجبار حضور دو طرف قرار داد (فروشنده و خریدار) در هنگام ثبت قرار داد و انتقال سرمایه مورد نظر می باشد. در کل می توان گفت سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در یک کشور باید به موارد بسیاری چه از حیث سرمایه گذاری و چه از حیث قوانین کشور مورد نظر باید با دقت هر چه تمام تر اقدام نمایند که در این راستا حضور یک وکیل خبره که به امور خرید ملک در ترکیه واقف باشد می تواند به متقاضیان کمک شایانی باشد.

موسسه حقوقی ملک پور برای تمام سرمایه گذاران و متقاضیانی که قصد خرید ملک در ترکیه را داشته باشند و از این طریق بخواهند اقامت خود و خانواده خود را به دست آورند خدماتی را فراهم آورده تا شما عزیزان بتوانید با خیال آسوده تری در باب بررسی قوانین و شرایط مهاجرت به ترکیه گام بر دارید. استفاده از خدمات یک موسسه حقوقی در راستای خرید ملک در ترکیه می تواند ضریب امنیت این پروسه را افزایش دهد. همانطور که اشاره گردید اخذ یک وکیل می تواند کمک شایانی به افراد جهت خرید ملک در ترکیه نماید و قدم های مناسب را در این زمینه بردارد. موسسه حقوقی ملک پور قبل از عقد قرار داد در زمینه خرید ملک با برگزاری جلسات متعدد در راستای سرمایه گذاری در ترکیه و بررسی شرایط و استاندارد های سرمایه گذاری در کشور ترکیه و مقایسه آن با دیگر کشورهای دنیا آماده ارائه خدمات می باشد. به همین جهت متقاضیان می توانند با شرکت در جلسات مشاوره تخصصی تمامی جوانب، خطرات، مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه را بررسی نمایند و با کسب اطلاعات دقیق و در صورت نیاز با مقایسه با سایر کشورهای دیگر با اطمینان خاطر هر چه بیشتر اقدام به خرید و سرمایه گذاری نمایند. همواره برگزاری جلسات تخصصی با کارشناسان ارشد و وکلای موسسه حقوقی ملک پور می تواند متقاضیان را در مسیر مطمئن قرار دهد. در صورت تصمیم گیری برای خرید ملک در ترکیه، تمامی مراحل خرید ملک و اخذ اقامت و تابعیت توسط موسسه MIE انجام می شود. 

✅ آیا با خرید خانه در ترکیه می توان پاسپورت این کشور را گرفت؟

در صورت خرید ملک در ترکیه به ارزش حداقل 250،000 دلار آمریکا می توانید پاسپورت این کشور را کسب کنید.

✅ حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای اقامت چقدر است؟

با خرید ملک به ارزش حداقل 60،000 دلار آمریکا می توان اقامت ترکیه را گرفت.

✅ آیا اقامت ترکیه با اجاره خانه قابل کسب است؟

در صورت اجاره خانه در ترکیه اقامت توریستی 1 ساله به شما تعلق می گیرد که قابل تمدید نیست.

✅ آیا مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک کار درستی است؟

خرید ملک در ترکیه می تواند یکی از راه های سریع برای اخذ تابعیت یک کشور دیگر باشد. 

خرید ملک در ترکیه و شرایط اخذ اقامت و تابعیت در این کشور به تفصیل بررسی شد. علاوه بر خرید ملک شما می توانید از طریق اجاره خانه در ترکیه نیز اقامت موقت این کشور را به دست آورید. برای کسب اطلاعات کامل می توانید با کارشناسان مؤسسه MIE اتریش تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید. در بخش دیدگاه ها و بخش سوالات مهاجرت نیز می توانید سوالات خود را مطرح نمایید و در زمانی کوتاه پاسخ بگیرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وب‌ سایت

Notify me via e-mail if anyone answers my comment.

دیدگاه

سلام
آیا اگر در ترکیه ملکی به ارزش بالای ۶۰ هزار دلار خریداری کنیم، امکان اقدام برای وقت سفارت آلمان نیز امکان‌پذیر می‌شود؟

سلام دوستان عزیز شما با خرید ملک به مبلغ مذکور می توانید بهرام توریستی ترکیه را داشته باشید بله امکان پذیر است

سلام
ایا با خرید ملک زیر ۲۵۰هزلر دلار
مثلا در حد ۵۰هزار دلار بطور شریکی سه دنگ سه دنگ ، می توان از اقامت توریستی برای هر شریک اقدام کرد ؟ و آیا با خرید مشارکتی نیز مورد قبول میباشد؟
ممنون از شما

سلام و عرض ادب برای خرید ملک در ترکیه اسم تمامی متقاضیان باید در سند ملکی آورده شود امکان خرید ملک با مبلغ ۵۰ هزار دلار وجود دارد اما برای یک زوج. در غیر اینصورت ممکن است بر ملک خریداری شده نتوانید اقامت دریافت کنید.

با سلام و وقت بخیر
بله با اخذ اقامت کشور ترکیه این امکان را خواهید داشت.

سلام و عرض ادب
میشه با لیر هم که پول ترکیه هست خانه بخریم

سلام دوست عزیز بله چرا که نه شما به واحد پول رسمی کشور ترکیه هم میتوانید ملکتان را خریداری کنید تفاوتی نداره

با سلام
به من گفته شده که در سال ۲۰۲۱ خرید ملک در ترکیه برای اخذ اقامت با محدودیت مواجه شده ، بدین صورت که در بعضی مناطق استانبول مانند فاتح نمیتوان ملک خرید و اقامت اخذ کرد ، آیا این موضوع صحت دارد؟

سلام و عرض ادب
بله

سلام.
با مبلغ ۱میلیارد تومن میشه در ترکیه خونه خرید؟

سلام و عرض ادب

دوست عزیز بسته به منطقه بله ممکن است این امکان وجود داشته باشد.

سلام خدمت اقای محترم ملک پور، یک سوال داشتم در مورد این که راجب ملک 60 هزار دلاری، در اون 4 سالی که کار ها درست میشه سودش اون جوری هست که بشه تا 4 سال به 250 هزار دلار رسوندش و یک مقداریشو برای گذروندن زندگی استفاده کرد؟؟؟؟؟ لطفا به این سوالم پاسخ بدین خیلی مهمه

سلام و عرض ادب دوست گرامی سود املاک بسته به منطقه ملک و شرایط آن دارد که بایستی به صورت تخصصی بررسی گردد اما این حجم از سرمایه کمی بعید است

قیمت خونه در ترکیه رو میخواستم

با سلام و وقت بخیر
دوست عزیز برای خرید پاسپورت 250.000 دلار است اما با مبالغ کمتر می توانید اقامت اخذ نمایید.

سلام خدمت موسسه فوق العاده ام ای ای
ببخشید یک سوال داشتم این که اگر ملکی به قیمت 60 هزار دلار خریداری کنیم اجازه داریم کل اون 4 سالی که نیازه تا کار ها ردیف بشه، میتونیم به طور متوالی در اون ملک زندگی کنیم؟؟؟؟

با سلام و وقت بخیر
دوست عزیز در صورتی که ملک خریداری شده شما کمتر از 250 هزار دلار ارزش داشته باشد، به اندازه ارزش ملک شما اقامت 2 تا 3 ساله دریافت میکنید که میتوانید در ملک خود اقامت داشته باشید.. شما باید در این مدت کارفرما پیدا نموده و اقامت کاری داشته باشید و در نهایت با 5 سال کار کردن و پرداخت مالیات اقامت دائم اخد کنید و یا بتوانید ملک با ارزش بالاتر خریداری کنید تا پاسپورت دریافت کنید.

با سلام و وقت بخیر
دوست عزیز برای خرید ملک بسته به منطقه و هدفی که دارید، مبالغ متفاوت خواهد بود. به طور مثال اگر هدف اخذ تابعیت این کشور می باشد شما باید 250 هزار دلار سرمایه گذاری نمایید. اما با مبالغ کمتر می توانید اقامت نیز داشته باشید.

امکان خرید خانه مشترک به اسم مادر و دختر وجود دارد ؟

سلام و عرض ادب
بله میتوانید ملک را به صورت اشتراکی خریداری بفرمایید

چطری میتونم ترکیه ملک بخرم

سلام و عرض ادب
میتوانید با مشاورین موسسه در این خصوص تماس بگیرید

با سلام و وقت بخیر
دوست عزیز در صورتی که بودجه کافی برای خرید ملک دارید می توانید با موسسه ملک پور تماس داشته باشید تا با کمک تیم مشاوره ایی و حقوقی خرید مطمعن و سوداوری داشته باشید

سلام من مشکل سربازی دارم راهی هست که اقامت بگیرم برای خرید ملک مشکلی ندارم

سلام دوست عزیز شما جهت خرید ملک نیز باید اجازه قانونی خروج از کشور را داشته باشید تا بتوانید حتی وکالت بدهید یا اینکه کارت اقامت یا پاسپورت تان را درون کشور دریافت کنید

با مبلغ 6 میلیارد میشه با خرید ملک اقامت دائم زیر شش ماه گرفت ؟؟ (ترکیه)

سلام و عرض ادب
با خرید ملک به ارزش ۲۵۰ هزار دلار میتوانید پاسپورت این کشور را هم اخذ نمایید

وقتی اپارتمان در ترکیه خریداری شودملک دایمی برای خریدار میشود

سلام دوست عزیز شما با خرید ملک در ترکیه به صورت قانونی، می توانید تمامیت ملک را به نام خود کنید. مالکیت ۱۰۰ درصد ملک برای شما خواهید بود. حال با توجه به قیمت ملک آثار اقامتی متفاوت برای شما خواهد داشت.

آیا با خرید ملک بقیمت ۳۰الی۴۰ دلار هم میتوان اقامت ترکیه را بدست اورد

سلام دوست عزیز با خرید ملک با قیمتی زیر ۲۵۰ هزار دلار صرفاً اقامت توریستی اخذ می نمایید. البته املاکی با قیمت پیشنهادی شما سخت پیدا می شود.

سلام، شرکت های آمریکایی برای احراز هویت مدارک هویتی و آدرس و… میخوان. به خاطر تحریم ها با مدارک ایرانی نمیشه احراز هویت انجام داد. اگه اقامت موقت ترکیه با خرید ملک 100 هزار دلاری داشته باشیم، مدرک هویتی خواهیم داشت که بتونیم احراز هویت باهاش انجام بدیم یا همچنان مدارکمون ایرانی خواهد بود؟

با سلام
در صورتی که 250 هزار دلار ملک خریداری نمایید پاسپورت ترکیه دریافت کرده و می توانید اقدام کنید در غیر این صورت خیر.

باسلام و درود
ببخشید برای یک خانواده چهار نفره با یک میلیارد و پونصد تومان میشه یک خونه در آنتالیا گرفت؟ و اقامت دائم رو بگیریم؟؟؟؟
ممنون میشم پاسخگو باشید🙏

با سلام
دوست عزیز برای خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت حداقل 100 دلار نیاز دارید.

من برای این که اقامت بگیرم در ترکیه خونه ای که باید بخرم باید چند متر باشد؟

با سلام
متراژ اهمیتی نداره و حداقل باید 70 الی 100 هزار دلار ارزش داشته باشه

سلام من مشکل سربازی دارم راهی هست که اقامت بگیرم برای خرید ملک مشکلی ندارم

سلام دوست عزیز شما جهت خرید ملک نیز باید اجازه قانونی خروج از کشور را داشته باشید تا بتوانید حتی وکالت بدهید یا اینکه کارت اقامت یا پاسپورت تون رو درون کشور دریافت کنید

سلام من ممنوع الخروجم ميتونم از طريق وكيل اقدام به خريد ملك درتركيه كنم

با سلام
امکان سرمایه گذاری خواهید داشت اما برای اخذ اقامت باید بحث خروج شما بلامانع باشد.

ملک بخرم چند

سلام و عرض ادب

امکان خرید ملک‌یا قیمت های مختلف وجود دارد

باسلام میخواستم بدونم امکان خرید آپارتمان درترکیه واجاره دادن آپارتمانها هست ؟ البته قصدمهاجرت ندارم فقط سرمایه گذاری

با سلام
بله می توانید با حداقل 100 هزار دلار ملک خریداری نمایید. با مبلغ 250 هزار دلار خرید ملک می توانید حتی پاسپورت دریافت کنید. اگر هدف تنها سرمایه گذاری است پیشنهاد می کنم برای کشورهای امن تر اروپایی اقدام داشته باشید. نظیر پرتغال، اسپانیا…

با سلام
آیا امکان خرید ملک با 30000 دلار در ترکیه هست ؟
البته توجه شدم که اقامت نمیدهند ولی برای
از لحاظ حفظ سرمیایه و ارزش پول و فروش راحت ؟

سلام و عرض ادب
بله امکان این امر وجود دارد

من تازه لیسانسم رو گرفتم از دانشگاه تهران تو رشته مهندسی شهرسازی با معدل هجده و سی صدم…. قصد مهاجرت از طریق ادامه تحصیل رو دارم…. با این قیمت ارز، کشورهای جهان اولی مثل کانادا که نمیشه رفت و حداقل هفتصد میلیون برای خرج شهریه دانشگاه و زندگی باید کنار بذارم که در توانم نیست!!!!!!! بنابراین دارم راضی میشم به جایی مثل ترکیه که البته میدونم چقدر اوضاع اشتغال توش خرابه حتی بدتر از ایران…. به نظرتون کجا برم که مثل ترکیه ارزون باشه هزینه دانشگاه و اینا و از طرفی بعد اتمام مقطع ارشدم مشکل کار نداشته باشم؟!؟!؟؟؟؟؟

با سلام
دوست عزیز در صورتی که سطح زبان خوبی داشته باشید میتوانید تحصیل رایگان در نروژ کشور تراز اول اروپا داشته باشید. تحصیل ارزان در هلند هم پیشنهاد دوم خواهد بود. به زبان المانی هم در المان و اتریش تحصیل رایگان ممکن است.

سلام و خسته نباشید . ببخشید یک سوال اگر بنده بخواهم با سرمایه گذاری بر خانه ویزا بگیرم نیازی به مدرک تحصیلی خاصی نیست؟ ممنون

با سلام
در روش سرمایه گذاری بر اساس خرید ملک سن، مدرک تحصیلی، سطح زبان شما مهن نیست تنها سرمایه کافی لازم است.

با سلام
من مجرد هستم میخوام به استانبول برای کار کردن و زندگی کردن برم ایا با سرماییه ۱۰۰ میلیون به پول ایران اونجا میشه خونه رهن کامل کرد برای ۱ سال تا گرفتن اقامت دا‌‌ئم

سلام و درود
امکان اجاره ملک با این مبلغ و زندگی توی ترکیه هست ولی اقامت دائمی به شما تعلق نمیگیره و خیلی مهاجرت با این سرمایه ریسکی هست.

با سلام میخواستم ببینم راهی هست از ترکیه بری المان من پسرم ۵ سال پیش به المان پناهنده شده و من و همسرم و پسر بزرگترم میخواهیم از ترکیه بریم المان ممنون از شما

با سلام
دوست عزیز با توجه به ریسک ها و خطرات این روش، موسسه حقوقی ملک پور هیچ گونه خدماتی در این زمینه ارائه نمی کند. این مقاله صرفا جهت اگاهی بخشیدن به شما از خطرات و مشکلات این روش میباشد.

با سلام
اگر به عنوان مثال ملکی به ارزش مثلا 150 هزار دلار خریداری کنیم ( کمتر از 250 هزار دلار ) ، در ائن صورت اجازه کار بهمون داده میشه ؟ یعنی اقامت موقت ولی با اجازه کار داده میشه ؟؟ یا برای گرفتن اجازه کار حتما باید ملک بالای 250 هزار دلار باشه ؟؟

با سلام و احترام
متقاضی گرامی در صورت خرید ملک در ترکیه با ارزش کمتر از 250 هزار دلار به شما یک ویزای توریستی یک ساله داده می شود که اجازه کار و تحصیل را به همراه نخواهد داشت.

با سلام
ببخشید من زیاد خوب متوجه نشوم یعنی با خرید ملک به ارزش 250 هزار دلار میتوان اقامت دائمی این کشور را داشت

سلام و درود فراوان به علی با خرید ملک به ارزش ۲۵۰ هزار دلار می توانید اقامت و پاسپورت کشور ترکیه را دریافت نمایید تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید

سلام وعرض ادب خدمت شما،
یک سوال داشتم، ایا افغانها میتوانند با خرید خانه قبولی ترکیه را بگیرن و دوم با چی مقدار پول؟ ایا بعد قبولی فقط برای یک نفر میدن یا تمام فامیل؟
اگر جواب منو بدی خوشحال میشم
تشکر
نوید عظیمی

درود بر شما دوست عزیز شما قادر خواهید بود با خرید ملک به ارزش ۲۵۰ هزار دلار اقامت کشور ترکیه را دریافت نمایید پیشنهاد می شود جهت دریافت مشاوره رایگان روی خطوط موسسه تماس بگیرید

با عرض سلام
چند سوال از خدمتتان داشتم که لطفا با ذکر شماره پاسخ بفرمایید :
1- آیا با خرید ملک بالای 500000 دلار در ترکیه شرایط اخذ اقامت و گرفتن پاسپورت ترکیه سهل تر و بهتر خواهد بود؟
2- آیا خرید ملک با این مبلغ و بالاتر ایا شرط حضور دو سوم از سال در ترکیه بازهم لحاظ میشود و شامل ما هم میگردد ؟
3- زمان دریافت پاسپورت در این پروسه چند وقت خواهد بود ؟
4- دفتر شما کل کارازصفرتا صد را انجام میدهند ؟
با احترام

سلام و عرض درود دوست عزیز امکان پاسخ به این تعداد سوال در چند خط ممکن نیست به صورت کلی با خرید ملک در کشور ترکیه می توانید اقامت و پاسپورت را دریافت نمایید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان تماس حاصل نمایید

سلام.ایا با ثبت شرکت در ترکیه.میتونم بعد از چند سال که اقامت موقت روگرفتیم.اقامت دایم روبگیرم.البته در تهران هم شرکت داریم با کارت بازرگانی فعال.

سلام و عرض احترام در صورتی که بیمه و مالیات پرداخت کنید برای آن فردی که بیمه و مالیات را پرداخت نموده است بله امکان پذیر است است جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید

آیا با ۵۰۰ ملیون ایران میشه در ترکیه خونه بخریم و شهروند بشیم

سلام و عرض ادب دوست عزیز با خرید ملک ارزش ۵۰۰ میلیون می توانید اقامت موقت را دریافت نمایید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پرونده خود تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان بهره مند شوید

سلام
آيا امكان خريد ملك كشاورزي به ارزش ٢٥٠ هزار دلار يا بيشتر در تركيه وجود دارد و در صورتي كه اين امكان وجود داشته باشد ميشود با اين سرمايه گذاري پاسپورت تركيه را گرفت؟

با سلام دوست گرامی امکان خرید اراضی کشاورزی در ترکیه وجود ندارد و شما می توانید در این کشور ملک خریداری نمایید.

ميشود يك خانه ى ٨٠ مترى ٢خوابه در تركيه به من معرفى كنيد؟
قيمت را لطفاً هم به لير تركيه بفرماييد هم به ريال ايران☺️

سلام و عرض ادب،

دوست عزیز شما می توانید با کارشناسان موسسه تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

برای خرید خانه در ترکیه خیلی کوچیک برای دونفر به مبلغ 300میلیون هست ؟

درود بر شما دوست عزیز برای گرفتن اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه افراد باید حداقل ۲۵۰ هزار دلار در این کشور سرمایه‌گذاری نمایند پیشنهاد می شود جهت دریافت مشاوره رایگان روی خطوط موسسه تماس حاصل نمایید

سلام آیا با خرید ملک به ارزش ۲۵۰ هزار دلار میشه برای ۲ خانواده درجه بک‌پاسپورت‌ترکیه کمتر از یکماه گرفت؟
و آیا پرداخت پول جهت خرید باید حتمی رسمی باشد؟
آیا می‌شود بصورت اقساط خریداری کرد ؟

با سلام
متقاضی گرامی طبق قوانین کشور ترکیه تنها یک خانواده با خرید ملک به ارزش نامبرده می تواند درخواست شهروندی خود را اعلام نماید

با سلام با خرید ملک زیر ۲۵۰هزار دلار چطور میشه برای دو سه سال بعد هم اقامت گرفت ، بعد از اتمام یکسال اقامت چه اقداماتی باید انجام بدیم تا دوباره تمدید کنند.
با تشکر

با سلام
متقاضی گرامی شما می توانید با خرید ملک برای طبق قوانین مهاجرتی ترکیه سالیانه اقامت خود را تمدید نمایید

سلام
وقتی که ما اقامت توریستی سه ساله رو دریافت نماییم امکان تمدیدش هست یا نه؟ و اینکه میتونیم طی این سال تو ترکیه مشغول کار پاره وقت شویم یا نه؟

با سلام و احترام
متقاضی گرامی به جز موارد خیلی خاص امکان تمدید وجود ندارد و امکان کار و تحصیل با ویزای توریستی وجود ندارد.

سلام
شما در جواب یکی از سوالها گفتید ک با مبلغهای کمتر از خرید خانه برای اقامت ترکیه میتوان در کشورهای بهتری با شرایط اقتصادی بهتر برای اقامت اقدام کرد
میشه چند مورد رو توضیح بدید با ذکر مثال؟؟؟

دوست عزیز سلام
متقاضی گرامی جهت پاسخ به این سوال شرایط متعددی باید مورد بررسی قرار گیرد و توضیح آن در چند سطر امکان پذیر نیست.
پیشنهاد می گردد در این زمینه با کارشناسان ما در ارتباط باشید

سلام.توی کامنت ها خوندم که نوشتید با صد هزار دلار میشه اقامت دایم کانادا رو بدست اورد.از چه طریقی؟ممکنه توضیح بدید.و اگر لینکی در مورد توضیحاتش تو وب سایتتون هست برام بزارید .ممنونم

دوست عزیز سلام
روش های سرمایه گذاری متنوعی برای اخذ اقامت کانادا وجود دارد که از نظر میزان سرمایه مورد نیاز و محل سرمایه گذاری متغیر می باشند. یکی از بهترین روش های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری، برنامه سرمایه گذاری صد هزار دلاری در کانادا می باشدhttps://malekpourmie.com/%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B5%D8%AF-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%A7/

سلام .شنیدم قانونی هست که واسه خرید ملک به نام شخص حقیقی باید ۴۰۰کیلومتر از. مرز ترکیه فاصله داشته باشین.یعنی نمیشه سند رو به نام شخص حقیقی اتباع خارجی زد و باید. یه شرکت داشته باشی و. به ثبت برسونی و بعد. آن ملک رو به نام شرکت با شخص حقوقی ثبت کرد .درسته؟ در. ضمن. درسته که میشه بعداز ۵سال اقامت موقت ،اقامت دایم گرفت ؟ با اینکه ملکی به قیمت بالای ۲۵۰ هزار دلار. هم نداشته باشی؟

با سلام. دوست عزیز ترکیه اخیراً برای تمدید اقامت خارجی ها سخت گیری میکنه. شرایط اخذ اقامت ار طریق خرید ملک در ترکیه این هستش که باید ملک شما بالای 250 هزار دلار قیمتیش باشه و اجازه فروشش رو هم ندارین وگرنه اقامتتون باطل میشه.
برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان در ارتباط باشید.

سلام خدمت شما. در مورد خرید ملک در ترکیه ایا میشه چند ملک خرید که مجموعا به ارزش ۲۵۰ هزار دلار بشه یا باید فقط یک‌ ملک خرید به این مبلغ؟ و سوال دوم اینکه میشه در ترکیه حضور نداشت اما ملک رو به اجاره داد؟؟

سلام. خیر. یک ملک ملاک هستش. شرط حضور هم داره.

سلام مخاطب گرامی
باید یک ملک به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار دلار خریداری شود. نکته بعدی اینکه علاوه بر ارزش ملک، شرط حضور در این کشور نیز مورد نیاز است.

سلام وقت بخیر
ایا بعد از خرید ملک کمتر از 250000 دلار میشه ( چیزی حدود 270 هزار لیر ) میشه اقامت رو بدون هیج مشکلی تمدید کرد هر سال تا اقامت دایم رو بگیرم؟
و اینکه با سپرده 1 میلیارد تومان در ایران میشه از سود ماهیاته ای که در بانک ایران دارم ماهانه پول به حساب ترکیه واریز کنم ؟ مشکلی پیش نمیاد ؟

سلام.. حداقل مبلغ ملکی که در ترکیه میخرین باید بالای ۲۵۰۰۰۰ دلار باشه تا اقامت ترکیه رو بگیرین. اگه در ترکیه حساب بانکی باز کنین میتونین پول رو انتقال بدین از ایران به ترکیه

با سلام و وقت بخیر
دوست عزیز شما برای اخذ پاسپورت ترکیه باید ملکی به ارزش حداقل 250 هزار دلار امریکا خریداری نمایید. در صورت اجاره ملک طبق قانون جدید ترکیه فقط 1 سال اقامت خواهید داشت به شکل توریستی و نمی توانید آن را تمدید کنید.

سلام وقت بخیر
درمورد اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه سوال دارم
ایا بعد از خرید ملک به ارزش ۳۰۰۰۰۰ لیر و بالاتر باید حتما ۵ سال از ۸ سال رو حتما در ترکیه سکونت داشته باشیم و باید حضورِ فیزیکی داشته باشیم یا میشود در تردد بود بین ایران و ترکیه؟

سلام. شما با خرید ملک در ترکیه اقامت ترکیه رو دریافت میکنین و لزومی نداره که تمام روزهای سال رو اونجا باشید و فقط اینکه دو سوم ماه های سال رو بصورت متناوب اونجا حضور داشته باشید کافی هستش. ولی هر زمانی که ملک رو بفروشید و پاسپورت ترکیه رو نداشته باشید اقامتتون باطل میشه.

سلام وقتتون بخير
خواستم بپرسم اقامتي كه با خريد ملك كمتر از ٢٥٠ هزار دلار در تركيه داده ميشود،طي چند سال منجر به اخذ اقامت دائم ميشود يا تا زماني كه ملك وجود دارد به طور موقت تمديد ميشود و قابليت كسب اقامت دائم را ندارد؟
با تشكر

سلام. قیمتش حتما باید بالای 250 هزار دلار باشه تا بهتون اقامت بدن و اگه بفروشینش هم اقامتتون باطل میشه.

سلام خسته نباشید،من قصدخریدملک دارم کمتراز۲۵۰هزاردلار،ولی اقامت نیازندارم میخوام طوری باشه که ملک واجاره بدم ایاچنین امکانی وجودداره؟؟؟

دوست عزیز سلام
بله امکان پذیر است و شما می توانید ملک را خریداری و سود اجاره را دریافت نمایید
جهت کسب اطلاعات بیشت با کارشناسان در ارتباط باشید.

سلام
من ایرانی هستمم ..همسرم پاکستانی ..به نام خودم در ترکیه میخوام ملک بخرم-آیا همسرم هم میتونه از مزایای من استفاده کنه ؟
آیا میتونیم در زمانهایی که نیستیم ملک رو اجاره بدیم؟ آیادر مدت حضورمون میتونیم کارهای موقت با نیمه وقت انجام بدیم ؟ میخواستیم علاوه بر این آپارتمان که میخریم یه فضای کوچیک اما تجاری رو برای به هاستل یا کافه اجاره کنیم و کار کنیم توش ..آیا امکانش هست ?بودجه ما ۲۵۰،۰۰۰ دلار نیست و تا جایی که میدونم محدودیتی برای خرید ملک وجود نداره ..
من در منطقه آسیایی یک آپارتمان میخوام ..
پروسه خرید ملک رو از ابتدا تا انتها برام توضیح بدید و اینکه کل پروسه چند وقت زمان میبره و هزینه اش به چه صورتی هست؟

با سلام. با خرید ملک در ترکیه می توانید همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به همراه ببرید. ولی اجازه کار در این کشور را با خرید ملک نخواهید داشت. برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک نیز قیمت آن می بایست بالای 250 هزار دلار باشد وگرنه منجر به اقامت برای شما نخواهد شد. جهت اطلاع از پروسه خرید نیز با دفاتر ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید. شماره تماس ما: 02149196000

شما همچنین می توانید فرم ارزیابی را از لینک زیر تکمیل کنید تا کارشناسان ما از طریق واتس اپ با شما تماس بگیرند.https://malekpour.ir/contact-us/

سلام من با دخترم زندگی میکنم و قصد خرید ملک دارم در ترکیه.ایا بعد از خرید اپارتمان امکان تحصیل دخترم در ترکیه هست؟او الان ۷ساله هست.ایا خودم مستوانم دانشگاه بروم؟ایا برای کسی که اپارتمان خریداری کرده برای هزینه های تحصیل مزایایی قائل میشوند؟ شخصی معتبر اینطورمطرح میکردن که خرید ملک باید همراه با یک بیمه باشد در غیر این صورت مسله اقامت قانونا منتفی هست.این بیمه چیست و ایا درست هست این صحبت؟خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید.تشکر

با سلام و عرض ادب. شما می توانید با خرید ملک به ارزش 250 هزار دلار در ترکیه برای خود و خانواده اقامت بگیرید و در این صورت می توانید در ترکیه تحصیل کنند. با مطالعه مقاله زیر می تواند از شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک و سرمایه گذاری مطلع شوید.

https://malekpour.ir/سرمایه-گذاری-در-کشور-ترکیه

اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که شما می توانید با هزینه ای بسیار اندک در حدود 50 هزار یورو اقامت اروپا را اخذ نمایید و یا با مبلغ 100 هزار دلار اقامت دائم کانادا را به دست آورید.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانید با دفاتر ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان بهره مند شوید. شماره تماس ما: 02149196000

شما همچنین می توانید فرم ارزیابی را از لینک زیر تکمیل کنید تا کارشناسان ما از طریق واتس اپ با شما تماس بگیرند.

https://malekpour.ir/contact-us/

سلام آیا با واقعا با ۵۰،۰۰۰ بورو یا ۱۰۰،۰۰۰ دلار مبشه توی اروپا یا کانادا اقامت دایم گرفت؟
میشه لطفا کمی توضیح بدین؟

با سلام. بله در صورت داشتن شرایط اولیه این امکان برای شما وجود خواهد داشت. ولی بیان جزئیات آن تنها از طریق تماس تلفنی رایگان با کارشناسان ما میسر خواهد بود. شماره تماس ما: 02149196000

شما همچنین می توانید فرم ارزیابی را از لینک زیر تکمیل کنید تا کارشناسان ما از طریق واتس اپ با شما تماس بگیرند.https://malekpour.ir/contact-us/

سلام خدمت اقای محترم ملک پور، یک سوال داشتم در مورد این که راجب ملک 60 هزار دلاری، در اون 4 سالی که کار ها درست میشه سودش اون جوری هست که بشه تا 4 سال به 250 هزار دلار رسوندش و یک مقداریشو برای گذروندن زندگی استفاده کرد؟؟؟؟؟ لطفا به این سوالم پاسخ بدین خیلی مهمه

سلام و عرض ادب
بستگی به شهر و منطقه ای که ملک را خریداری می کنید دارد. در بعضی از مناطق شما می توانید از طریق اجاره کوتاه مدت ملک سود قابل توجهی به دست آورید ولی تضمینی برای اینکه این مبلغ به ۲۵۰ هزار دلار برسد وجود ندارد.

با عرض سلام و درود حضور محترم جناب اقای دکتر ملک پور ،

ما (شوهرم فوق لیسانسIt و ۴۶ساله و ۲۵سال سابقه مدیریتIT
و زبان در حد pre intermediate و خودم فوق دیپلم شیمی و آیلتس ۵ و ۱۰سال سابقه مدریریت آموزشگاه و همچنین یک پسر ۱۴ ساله با زبان انگلیسی در حد intermediate و سرمایه زیر یک میلیارد )برای مهاجرت به کانادا اقدام کردیم ولی موفق نشدیم اکنون برای ترکیه نیاز به یک سری اطلاعات داریم ممنون میشم راهنمایی فرمایید ،کدام شهر ترکیه برای کار وزندگی و همچنین برای تحصیل و …‌اینده ی خوبی داره ؟ (البته شوهرم نگران شغل خودش در زمینه ITهست )
و سوال دیگرم برای اخذ مجوز صرافی چه مدارکی نیازه و کجا باید بریم و چقدر طول میکشه مراحل ان ؟؟

با سلام و عرض ادب و احترام به جهت آنکه توضیح مسائل حقوقی در این بخش امری دشوار میباشد و ممکن است باعث سوء تفاهم گردد و برای مشاوره بهتر ممکن است لازم باشد به سوالات مشاور پاسخ دهید و این بطور همزمان در مشاوره تلفنی امکانپذیر خواهد بود ، برای آنکه بتوانیم خدمت شما پاسخ درست ارائه نماییم و پاسخگوی تعداد کثیر ایمیل های ارسال شده از عزیزانی که به ما لطف دارند با سرعت بیشتری باشیم ، خواهشمندیم با دفاتر ما از طریق شماره ۴۹۱۹۶۰۰۰ (۰۲۱) ارتباط بگیرید
و یا با شماره 021-49076 تماس بگیرید.




موسسه مشاوره ای MIE اتریش

وب سایت حقوقی malekpourlaw

وب سایت پذیرش تحصیلی miestudy

وب سایت officialmalekpour

وب سایت miemalekpour

این وبسایت به لحاظ محتوا در جهان و در خصوص امر مهاجرت بی اغراق برترین سایت مهاجرتی حقوقی فارسی است . در بالای صفحه اگر گزینه مهاجرت به کشورها را انتخاب کنید ، نام کشورهای مورد خدمات ما ظاهر میشود ، به سادگی هر کشور را که مایلید انتخاب کنید و در صفحه کشور مذکور شش تقسیم بندی اصلی دارید . تقسیم بندی های مهاجرتی و اقامتی شامل…
ادامه مطلب

malekpourlaw.com

miemohajerat.com

miestudy.com

miemalekpour.com

officialmalekpour.com

mielanguage.com

miesuccess.com


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon

خرید ملک در ترکیه در سال های گذشته رونق بسیار خوبی داشته است، چرا که دولت کشور ترکیه برای خرید ملک در ترکیه تسهیلات و امکانات جدید و ویژه ای را در نظر گرفته است. و باید بدانید خرید ملک در ترکیه هم یکسری قوانین مختص خود را دارد که شما باید حتما قبل از اقدام به این کار از این شرایط و ضوابط آگاه باشید و همچنین پیشنهاد ما به شما این است که در این مسیر از مشاوره و راهنمایی یک وکیل با تجربه در این زمینه استفاده کنید. در این نوشته این شرایط و ضوابط را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد. همچنین اخذ اقامت ترکیه از راه خرید ملک در ترکیه را نیز توضیح خواهیم داد.

این مقاله برای سال ۲۰۲۰ بروز رسانی شده و دارای آخرین تغییرات برای خرید ملک در ترکیه ۲۰۲۰ می باشد.

ترکیه یکی از کشور هایی است که در خاورمیانه رشد اقتصادی چشمگیری داشته است و با وجود تاریخ و فرهنگ غنی و طبیعت بی نظیر، مقصد خیلی از سرمایه گذاران خارجی شده است. البته باید بدانید یکسری محدودیت ها برای اینکار وجود دارد مانند آنکه اجازه خرید ملک در بافت های روستایی و اطراف مناطق روستایی داده نمی شود اما این مشکلی نیست که سرمایه گذاران را سر در گم کند چرا که اکثرا این افراد در مناطقی که دارای آپارتمان های لوکس و ویلا های مدرن است سرمایه گذاری می کنند، شما حتما می دانید که با خرید ملک در ترکیه و یا اجاره ملک در ترکیه می توانید اقدام به اخذ اقامت ترکیه کنید که البته قوانین این امر دستخوش تغییراتی بوده که در ادامه بررسی می کنیم.

خرید ملک در ترکیه در سال ۲۰۲۰ برای اتباع خارجی سال پنجم خود را سپری می کند، افراد با خرید خانه و یا مستغلات به ارزش مجموعا ۲۵۰ هزار دلار می توانند برای خود و خانواده خود اقامت ترکیه را بگیرند، بدین صورت که شما با خرید ملک در ترکیه هم سرمایه گذاری سودآوری در بستری امن کرده اید و هم برای خانواده خود آینده جدیدی را خریده اید.

البته این تنها راه ممکن نیست، شما همچنین می توانید با خرید ملک در ترکیه به ارزش ۶۵۰ هزار لیر و یا بیشتر سه سال اقامت ترکیه برای خود و خانواده خود دریافت کنید که با تمدید پنج ساله این اقامت به راحتی می توانید تابعیت دائم ترکیه را اخذ کنید، نکته ای که باید در نظر داشته باشید که در این پنج سال فقط یک سال اجازه زندگی در خارج از ترکیه را دارید در غیر اینصورت این قانون شامل حال شما نمی شود.

چطور در ترکیه خانه بخریم

افراد خارجی که در ترکیه ملک خریداری می کنند می توانند مجوز اقامت کشور ترکیه را دریافت کنند به شرط آن که در دوره های معینی تمدید شود ، آنها همچنین حق دریافت اجازه اقامت برای خانواده های خود را دارند. با استفاده از این اجازه اقامت ، کودکان خارجی می توانند در ترکیه تحصیل کنند. پیدا کردن شغل برای اتباع خارجی که دارای اجازه اقامت در ترکیه هستند به مراتب راحت تر می باشد ،گرفتن مجوز کار از طریق شرکت های قانونی در ترکیه نیز برای این افراد آسان می باشد.

افرادی که اقدام به اجاره ملک در ترکیه می کنند باید بدانند که به آنها اقامت توریستی یک ساله اعطا می شود بدین معنا که با این نوع اقامت شما حق تحصیل و یا کار ندارید و برای این دو کار باید نوع اقامت خود را تغییر دهید، همچنین در گذشته شما می توانستید با تمدید سالانه به مدت پنج سال اقامت توریستی خود اخذ اقامت ترکیه کنید اما با توجه به قوانین جدید خرید ملک در ترکیه ۲۰۲۰ این امکان دیگر وجود ندارد و شما تنها یک سال اقامت توریستی ترکیه دریافت می کنید و قابل تمدید نیست مگر آنکه از آخرین روز اقامت توریستی شما یک سال گذشته باشد.

به دلیل اینکه سرمایه گذاری در ترکیه سود آور است و همچنین دولت امتیاز های ویژه ای برای خریدان ملک در ترکیه در نظر گرفته است، مثل اعطای حق شهروندی ترکیه، باعث شده است که شهروندان کشور های مجاور علاقه دو چندانی به خرید ملک در ترکیه پیدا کنید.

در بین این کشور های، کشور های عراق ، ایران و کویت در صدر لیست هستند، جالب است بدانید که در گذشته مثل روسیه ، آلمان و لهستان بوده اند که بیشترین سرمایه گذاری را در کشور ترکیه انجام میدادند اما به علت افت قیمت واحد پولی کشور های خاورمیانه از جمله ریال، این کشور های خاورمیانه بوده اند که رشد چشمگیری در خرید ملک در ترکیه داشتند.

خرید ملک در ترکیه به خصوص خرید خانه در ترکیه در طی ماه اکتبر در سال ۲۰۱۸ با افزایش ۱۳۴.۴ درصدی نسبت به ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ به شدت رشد صعودی را پیمود. می توان گفت خرید ملک در ماه اکتبر در سال ۲۰۱۸ در ترکیه به عدد ۶۲۷۶ واحد رسید. البته این افزایش خرید خانه در ترکیه فقط مختص شهروندان کشورهای خارجی نبود بلکه خرید ملک توسط شهروندان ترکیه نیز با افزایش ۱۹.۲ درصدی همراه بود. به طور کلی اگر بخواهیم آمار جامعی در خصوص خرید خانه در ترکیه دهیم باید بگوییم که در طی اکتبر ماه در سراسر ترکیه آمار خرید ملک به عدد ۱۴۶ هزار و ۵۳۶ واحد مسکونی رسیده است.
البته آمار خرید و فروش ملک در ترکیه در برخی از شهرها به نسبت شهرهای دیگر بسیار بالاتر است. مثلا بیشترین درصد خرید و فروش به ترتیب در شهرهای استانبول، آنکارا و ازمیر، آنتالیا، بورسا و یالووا بوده است. در نظر داشته باشید که بیش از نصف خانه و املاکی که معامله شده است خانه های نوساز بوده است.

باید بدانید که هیچ محدودیتی از نظر قانونی وجود ندارد برای سرمایه گذاری در ترکیه اما خب شما احتیاج دارید بدانید حداقل به چه میزان سرمایه برای خرید ملک در ترکیه نیاز است، قیمت یک خانه در ترکیه به خیلی جنبه ها بستگی دارد، از جمله این جنبه ها می شود به متراژ، منطقه، پروژه و سن بنا اشاره کرد اما خب حدودا هر متر خانه در ترکیه بین ۳ هزار لیر الی ۵ هزار لیر است و شما برای خرید یک خانه معمولی و کوچک ( ۵۰ متر ) به ۱۵۰ هزار لیر به بالا احتیاج دارید.

باید در نظر داشت که قیمت ملک در ترکیه به پول ما، بستگی به ارزش تومان نسبت به لیر دارد اما اگر هر لیر را ۲۲۰۰ تا ۲۵۰۰ در نظر بگیریم، بنابراین برای خرید ملک در ترکیه که ۱۵۰ هزار لیری باشد به ۳۳۰ تا ۳۷۵ میلیون تومان احتیاج دارید.

نکته حائز اهمیت آن است که شما برای خرید یک خانه بسیار معمولی و ساده در تهران به حداقل ۷۵۰ میلیون تومان احتیاج دارید و در هیچ کجای تهران خانه ای مناسب از این مبلغ کمتر پیدا نمی کنید و با این میزان سرمایه می توانید اقدام به خرید ملک ترکیه کنید و آینده ای ویژه ای را برای خود و خانواده خود رقم بزنید.

ما برای اینکه به این سوال پاسخ بدیم رجوع میکنیم به آمار های رسمی در مورد خرید ملک در ترکیه، بر اساس گزارش سرمایه گذاری جهانی ( UNCTA) در سال ۲۰۱۹، کشور ترکیه توانست در آسیا به عنوان دومین دریافت کننده بزرگ FDI یا سرمایه گذاری خارجی شناخته شود. به نحوی که میزان سرمایه ورودی مستقیم توسط سرمایه گذاران خارجی در سال ۲۰۱۸ به ۱۲٫۹۴ میلیارد دلار رسیده است در حالی که درست یک سال قبل تر یعنی در سال ۲۰۱۷، میزان سرمایه ورودی توسط سرمایه گذار خارجی ۱۱٫۴۸ میلیارد دلار می باشد. برخی از کشورهای اتحادیه اروپا به طور سنتی از بزرگترین سرمایه گذاران بزرگ در ترکیه هستند. جالب است بدانید ایالات متحده امریکا بعد از کشور هلند، دومین سرمایه گذار بزرگ در کشور ترکیه هستند. هلند با سرمایه گذاری به ارزش ۱۵٫۸ ٪ از کل سرمایه گذاری های خارجی به عنوان صدر نشین جهت سرمایه گذاری در ترکیه را به خود اختصاص داده است. پس از آن ایالات متحده با ۷٫۶ ٪ و کشور انگلیس با ۶٫۹٪ بر اساس داده های اولیه وزارت صنعت و فناوری ترکیه به عنوان بزرگترین سرمایه گذاران در ترکیه شناخته شده اند.

ترکیه برای تسهیل در راستای پذیرش سرمایه گذاران خارجی، اقدام به ایجاد آژانس پشتیبانی و ارتقا سرمایه گذاری ترکیه (Investment Support and Promotion Agency of Turkey (ISPAT) ) کرده است و با ایجاد یکسری از اصلاحات قانونی توانسته سرمایه گذاران خارجی را به خود جذب نماید.

شما باید در نظر داشته باشید که به عنوان یک اتباع خارجی در ترکیه از تمامی قوانین و شرایط خرید ملک در ترکیه مطلع نیستید و ضمن اینکه این شرایط و قوانین مدام در حال تغییر و بروز رسانی می باشد بنابراین شرط عقل حکم می کند در مسیر خرید ملک در ترکیه از وکیل یا موسسات مهاجرتی کمک بگیرید.

بر اساس تبصره ۳۵ قانون املاک و اراضی ترکیه به شماره تصویب ۲۶۴۴ در ۱۸ می سال ۲۰۱۲ اتباع کشورهای خارجی(مگر کشورهایی که اتباع آن ها از خرید و فروش منع شده اند) می توانند با در نظر گرفتن و رعایت قوانین مربوطه نسبت به خرید ملک در ترکیه اقدام نمایند. در خصوص این که کدام کشورها در لیست ممنوعه قرار دارند می توانید به سایت سازمان ثبت و نقشه برداری اراضی ترکیه مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که اتباع کشورهای خارجی می توانند اقدام به خرید انواع ملک با استعلام از مراجع مربوطه اعم از تجاری؛ اداری؛ اراضی؛ مسکونی و … با هر مبلغی نمایند. و در این مورد هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. البته در صورتی که اتباع خارجی زمینی خریداری نمایند و خواستار ساخت و ساز در آن باشند می بایستی طی دو سال اقدام به شروع ساخت پروژه نمایند.

این فرآیند آسان است و ظرف مدت کمی انجام می شود به قرار زیر است:

باید بدانید که به غیر از هزینه خرید ملک در ترکیه هزینه های دیگری هم باید بپردازید که این قبیل هزینه ها در کشور ایران هم وجود دارد و اجتناب ناپذیر است، این هزینه ها به قرار زیر است:

متاسفانه با افزایش خرید ملک در ترکیه و انباشت سرمایه زیاد در این بازار عده ای سود جو از این فرصت استفاده کرده اند و اقدام به کلاه برداری از سرمایه گذاران می کنند، بنابراین رعایت یکسری نکات در این زمینه حائز اهمیت است:

در مجموع پیشنهاد ما این است که در این مسیر از کمک یک وکیل با تجربه استفاده کنید چرا که این مطمئن ترین کار ممکن است.

استانبول وسعتی هفت برابر تهران دارد و چهارمین شهر توریستی جهان می باشد. به دلیل توریستی بودن آن اقتصاد فوق العاده ای دارد. ضمنا به راحتی می توانید شغل را در کنار محل زندگی خود پیدا کنید، و همچنین شهر بسیار خوبی برای تفریح نیز می باشد. البته طبیعتا به همین میزان هم ملک در این شهر قیمت بالایی دارد. زندگی در آن یک نواخت نیست و جنگل ، دریا ، ساحل و غیره را دارد.

می توان گفت این شهر شبانه روزی است و شهری است که در هنگام شب نیز به اندازه روز زندگی در آن جریان دارد و می توانید هر زمان از شبانه روز یک رستوران با یک غذای عالی در آن پیدا کنید.

در شهر استانبول تعداد زیادی پروژه ملکی مناسب و به صرفه وجود دارد که نظر خیلی از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است و از بین این پروژه ها، حتما اسم شرکت باباجان هلدینگ در تبلیغ های تلویزیونی به گوش شما خورده است.

ازمیر دارای مکان های تاریخی زیبایی است، شهری بسیار زیبا و همچنین مدرن که در ترکیه بخاطر مهمان نوازی و فرهنگ شان زبانزد هستند. ازمیر بعد از استانبول و آنکارا سومین شهر بزرگ ترکیه می باشد این در حالی است که ازمیر دومین شهر بعد از استانبول در ترکیه است که توجه بسیاری از اتباع خارجی که به دنبال اقامت در ترکیه و یا خرید ملک در ترکیه هستند را به خود جلب کرده است. ازمیر را می توان قطب صنعتی و کشاورزی و توریستی در غرب استانبول به شمار آورد. بر اساس نظرسنجی ها و آمارها ازمیر با دارا بودن استانداردهای بالا برای زندگی در سطح جهانی توانسته است نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. از نظر آب و هوای معتدل ازمیر، طبیعت زیبا و بکر آن سبب شده است تا بسیاری از اتباع خارجی درصدد اقامت در این شهر باشند. ازمیر شهر خلوتی می باشد و شما دیگر نیازی نیست ساعت ها ترافیک  شلوغی به مانند استانبول را تحمل کنید.

با نگاهی به آمارها متوجه می شویم که سال گذشته بالغ بر ۸۰۰۰ ملک در ازمیر به اتباع کشورهای خارجی فروخته شده است. قیمت ملک در ازمیر به نسبت استانبول بسیار مناسب تر است مثلا در محله های متوسط به بالای ازمیر شما می توانید یک خانه ۱۰۰ متری را با مبلغی در حدود ۳۰۰ هزار لیر خریداری کنید البته برخی از منطقه های ازمیر بسیار پرطرفدار و گران قیمت هستند. البته در نظر داشته باشید که موراد متعددی می تواند بر قیمت ملک تاثیر داشته باشد.

ما نمایندگی بیش از چندین پروژه ملکی در ترکیه را داریم و بدون گرفتن هزینه از شما و اضافه کردن هزینه خرید ملک در ترکیه، می توانیم شما را به سمت این پروژه ها راهنمایی کنیم و همچنین در مجموع کارشناسان با تجربه ما در تمام این مسیر همراه شما هستند که بتوانید در شرایطی مطمئن و آسوده اقدام به خرید ملک در ترکیه کنید.

بلاگ

ژانویه 6, 2021

خواندن

by Trust Global Support

0 Comments15 Minutes

بلاگ

دسامبر 8, 2020

خواندن

چطور در ترکیه خانه بخریم

by Trust Global Support

0 Comments16 Minutes

اخبار

دسامبر 1, 2020

خواندن

by Trust Global Support

0 Comments3 Minutes

موسسه حقوقی، مشاوره و سرمایه گذاری تراست گلوبال هر ساله مفتخر است به تعدادی زیادی از ایرانیان ساکن ایران، ترکیه و سایر نقاط دنیا خدمات حقوقی و تجاری در کشور ترکیه مانند گرفتن اقامت ترکیه، مهاجرت به ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، تحصیل در ترکیه و… را عرضه کند.

اطلاعات بیشتر

© 2020 کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه حقوقی و تجاری تراست گلوبال می‌باشد. طراحی سایت توسط سایت یک

خرید ملک در ترکیه ، مهاجرت به کشور ترکیه از طریق سرمایه گذاری در زمینه املاک و مستغلات و اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. حداقل مبلغ خرید ملک در ترکیه برای اقامت و پاسپورت ترکیه چقدر است؟ آیا سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک مطمئن است؟ آیا ایرانیان با خرید ملک در ترکیه می توانند اقامت و تابعیت ترکیه را بدست آورند؟ قوانین و مقررات خرید ملک در ترکیه در سال 2021 برای افراد و اتباع خارجی چیست؟ مراحل خرید ملک در کشور ترکیه چگونه است؟ آیا خرید خانه در ترکیه با وام بانکی امکان پذیر است؟ کلید دستیابی به پاسخ این قبیل سوالات و دیگر نکات مربوط به سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک در مطالعه این مقاله که به قلم متخصصان و کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور ( MIE اتریش ) به نگارش درآمده ، نهفته است. پس از مطالعه این مقاله در صورت هر گونه سوال یا ابهام بمنظور رفع پرسش و دستیابی به پاسخ قادر خواهید بود که با دفاتر ما تماس حاصل کرده و بصورت کاملا رایگان از مشاوره تلفنی بهره مند شوید. در ادامه مباحث زیر را دنبال و بررسی خواهیم کرد:

شما می توانید از طریق دریافت مشاوره رایگان شرایط و اطلاعات تماس خود را وارد کرده تا مشاوران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند و شرایط شما را برای مهاجرت بررسی کنند.

.

آیا می دانستید که با 150 هزار دلار نیز می توانید برای اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک اقدام کنید؟ توضیحات بیشتر را از جناب آقای ملک پور مدیریت موسسه MIE ببینید و بشنوید :

ترکیه کشوری است در همسایگی شمال غربی ایران و قرابت بسیار نزدیکی از لحاظ فرهنگی و تا حدودی مذهبی با مردم ایران دارد، کشوری پر از اماکن ویژه و دیدنی در شهرهای مختلف همچون استانبول ، ازمیر ، آنتالیا و … با آب و هوایی مطبوع و سواحلی زیبا است که صنعت گردشگری و توریسم آن در سطح جهان بر سر زبان ها افتاده است. تعداد قابل توجهی از ایرانیان بدلیل همسایگی ترکیه با کشور عزیزمان و همچنین نه چندان دور بودن ارزش پولی این کشور با ریال ایران قصد اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک را دارند. تعداد تماس هایی که با دفاتر موسسه حقوقی ملک پور گرفته می شود و مشتریان عزیز در آن شرایط خرید املاک و مستغلات در ترکیه و اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک را جویا می شوند بسیار زیاد است؛ از همین رو ما این مقاله را به نظر شما عزیزان می رسانیم تا به خوبی با شرایط ، قوانین و هزینه های مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه آشنا گردید. همچنین به جهت آشنایی با راههای دستیابی به اقامت دائم این کشور می توانید به مقاله « اقامت ترکیه » رجوع بفرمایید.

چطور در ترکیه خانه بخریم

از جمله روشهای سرمایه گذاری در ترکیه ، خرید املاک و مستغلات است که اگر این خرید ملک مطابق قوانین و شرایطی که در ادامه ذکر می شود باشد، می تواند منجر به اخذ اقامت ترکیه گردد. شاید اولین و مهمترین نکته ای که در زمینه خرید ملک در ترکیه باید به آن توجه شود ، این است که اتباع خارجی امکان و اجازه خریداری املاک در مناطق روستایی نشین ، دهکده ها و بویژه در حوالی و اطراف مناطق نظامی ترکیه را ندارند و تنها مجوز خرید آپارتمانها و عراضی تعیین شده از طرف دولت ترکیه به اتباع خارجی داده می شود.


با توجه به موقعیت استراتژیک کشور ترکیه ( چه برای تجارت و چه برای تفریح و سیاحت ) بسیاری از سرمایه داران یا سرمایه گذاران تمایل دارند تعطیلات یا حتی قرارهای کاری یا تجاری شان را در کشور ترکیه به انجام برسانند، به همین دلیل خرید ملک در ترکیه جزء گزینه ها یا اهداف آنهاست. لذا سرمایه گذاران ایرانی و سرمایه گذاران در سایر کشورهای خاورمیانه تمایل به خریداری آپارتمان ها و ویلاهای مدرن در آنتالیا، استانبول ، دالیان، کالکان و فتحیه و … ترکیه را دارند. با این وجود با توجه به شرایط اقتصادی نه چندان دلچسب یا نا مساعدی که در سالهای اخیر با توجه به کاهش ارزش لیر برای ترکیه بوجود آمده است، باور افراد بر این است که خرید ملک در ترکیه سود چندانی نخواهد داشت که در بخش های بعدی مقاله صحت یا کذب این مطلب را با ارائه نمودارهای به روز و علمی بررسی خواهیم نمود همچنین به بررسی جدیدترین شرایط و قوانین اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک در سال 2021 خواهیم پرداخت. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

مطابق جدیدترین آیین نامه ، اتباع و سرمایه داران خارجی قادر خواهند بود با خرید ملکی با حداقل سرمایه 250 هزار دلار آمریکا در ترکیه واجد صلاحیت بمنظور ارائه درخواست مبنی بر اخذ تابعیت یا شهروندی ترکیه گردند. پروسه اخذ پاسپورت و شهروندی ترکیه با مبلغ مذکور بین 2 الی نهایتا 3 ماه صورت می پذیرد. از جمله شرایطی که این اتباع و سرمایه داران بیگانه بخواهند تابعیت یا Citizenship یا پاسپورت ترکیه را برای خود حفظ نمایند این است که ملک تصاحب شده را به مدت 3 سال به نام خود حفظ نموده و آن را به فروش نرسانند.

شایان ذکر است که اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک با مبالغ کمتر از 250 هزار دلار آمریکا نیز ممکن است. بنابرین شما با خریداری ملکی به ارزش 60 هزار دلار آمریکا نیز قادر خواهید بود تا اقامت 3 ساله ترکیه از نوع توریستی که قابل تمدید تا 10 سال نیز هست را بدست آورید. اما به یاد داشته باشید که در این نوع اقامت توریستی 3 ساله شما اجازه کار نخواهید داشت.

لازم به ذکر است که اگر شما بعنوان یک سرمایه گذار خارجی قادر باشید ملکی به ارزش 500 هزار دلار آمریکا را بخرید، بمنظور ارائه درخواست جهت اخذ اقامت دائم و تابعیت و شهروندی ترکیه دیگر نیازی به اثبات شرایط مذکور و حفظ ملک خود به مدت 3 سال نخواهید داشت.

لذا شرایط اولیه مورد نیاز به جهت اخذ اقامت و تابعیت ترکیه از طریق خرید املاک و مستغلات به شرح زیر است :

نکته جالب و دلچسپ این است که امکان اخذ اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه نیز برای متقاضیان و اتباع خارجی وجود دارد، اما گفتنی است اتباع خارجی که اقدام به اخذ اقامت ترکیه از طریق اجاره ملک می نمایند مجوز کار یا تحصیل در ترکیه را نخواهند داشت و به این منظور می بایست مجوز جداگانه دریافت نموده و نوع اقامت خود را به اصطلاح Change نمایند.

قوانین اقامتی ترکیه در زمینه خرید ملک تا پیش از شروع سال 2020 به این صورت بود که شما بعنوان توریست می توانستید با اجاره خانه یا ملک در ترکیه به مدت 2 سال اقامت موقت دریافت نمایید که این اقامت از قابلیت تمدید نیز برخوردار بود اما مطابق قوانین اقامتی ترکیه که از ابتدای ژانویه سال 2020 به اجرا درآمده است، اقامت مذکور بصورت 1 ساله به متقاضی داده می شود. همچنین پس از اتمام اقامت یکساله فاقد قابلیت تمدید می باشد و برای اینکه بخواهید مجدد این نوع اقامت را تمدید کنید، می بایست حداقل 1 سال از اتمام اقامت قبلی زمان گذشته باشد.

شایان ذکر است که در صورت پیش خرید ملک در حال ساخت ، اجازه خرید ملک به صورت قسطی به متقاضیان داده می شود اما امکان گرفتن وام بر روی خرید ملک وجود ندارد.

پیش از اقدام به هر نوع سرمایه گذاری در یک کشور خارجی می بایست ابتدا دست به عصا اقدام کرد و با آنالیز کامل شرایط تصمیم به عملی نمودن پلن خود نمود. شما باید بعنوان یک سرمایه گذار خارجی از شاخص ها و استانداردهای ریسک و امنیت سرمایه گذاری در درجه اول آشنا شوید. اولین استانداردی که باید آنالیز شود، نرخ مصادره ( سلب مالکیت ) اموال یا Expropriation Risk سرمایه گذاران خارجی توسط دولت کشور مقصد می باشد. مصادره اموال سرمایه گذاران خارجی توسط دولت یک کشور می تواند هم به صورت مستقیم و هم بصورت غیر مستقیم با اعمال سیاستها و مقررات محدود کننده انجام گیرد. مطابق گزارش های بانک جهانی شاخص مصادره اموال در بازه عددی بین 1 تا 7 معرفی می گردد که یک نشاندهنده کمترین ریسک و هفت بیانگر بیشینه ریسک سرمایه گذاری در آن کشور است.

یکی دیگر از استانداردهایی که برای سرمایه گذاری خارجی باید بررسی گردد، شاخص میزان کنترل فساد در کشور مورد نظر است. هر چه دادگاههای قضایی و دولتی یک کشور دچار فساد باشند و هیچ نظارت و کنترلی بر روی فسادش نباشد، سرمایه گذاری در آن کشور خطرناک تر است، زیرا در صورت بروز نزاع بین شما با یک تبعه یا سرمایه گذاری ترکی دیگر، با رانت و پارتی حق شما به راحتی خورده می شود. شاخص کنترل فساد در بازه منفی 2.5 تا مثبت 2.5 مورد بررسی قرار می گیرد ( که منفی 2.5 نشاندهنده کمترین میزان کنترل بر روی فساد و مثبت 2.5 به معنای بیشترین میزان بر روی کنترل فساد می باشد ).

سوای بررسی استانداردهای بین المللی سرمایه گذاری، بررسی شاخصهای اقتصادی داخلی کشور مورد نظر نیز پیش از اقدام جهت سرمایه گذاری می بایست مد نظر قرار گیرد. شاخصهای اقتصادی نظیر مالیات ، نرخ بیکاری ، نرخ تولید ناخالص داخلی، نرخ تورم ، نرخ بهره بانکی قطعا در سرمایه گذاری شما دخیل است.

مالیات انواع مختلفی دارد که شامل : مالیات بر درآمد افراد، مالیات بر درآمد شرکتها، مالیات بر فروش، مالیات بر خدمات و کالاها، مالیات بر امور تجارت بین الملل، مالیات بر سود. پرداختن دقیق به تمامی این نوع مالیات ها در حوصله این مقاله نمی گنجد، اما مهمترین نوع مالیاتها که در زمینه خرید ملک در ترکیه می تواند اثر گذار باشد، مالیات بر فروش و مالیات بر خدمات و کالاها می باشد که در زیر بصورت نمودار ارائه شده اند :

نمودار نرخ مالیات بر خدمات و کالا در کشور ترکیه

نمودار نرخ مالیات بر فروش ترکیه

از دیگر شاخصه های اقتصادی نرخ تورم می باشد؛ نرخ تورم نشاندهنده رونق یا رکود اقتصاد و قدرت خرید مردم در طول زمان است. پر واضح است که هر چه نرخ تورم بالاتر باشد، اگر درآمد افراد متناسب با تورم رشد نکند، قدرت خرید پایین خواهد آمد. همچنین پایداری میزان تورم نیز بسیار مسئله مهمی است که در بازه خاصی نوسان داشته باشد و هرچه دامنه نوسانات تورم زیاد باشد، اصطلاحا اقتصاد stability‌ ندارد. در نمودار زیر مشاهده می کنید که نوسانات تورم در کشور ترکیه چقدر است و تا چه میزان اقتصاد این کشور ناآرام و ناپایدار است :

وضعیت کشور ترکیه در خصوص سرمایه گذاری و خرید ملک این است که این کشور چندان مطلوب نیست اما با توجه به مناسباتی که بین دو دولت ایران و ترکیه وجود دارد، می توان ترکیه را گزینه مناسبی جهت سرمایه گذاری از طریق خرید ملک بر شمرد؛ البته بهتر است اینگونه بگوئیم که می توان از ترکیه می توان بعنوان یک سکوی پرتاب جهت مهاجرت و سرمایه گذاری در کشورهای مترقی تر و top‌ تر با استانداردها و شاخصهای اقتصادی بسیار مناسب یاد نمود.

به جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آنالیز سرمایه گذاری در کشور ترکیه و دیگر پلن های سرمایه گذاری نظیر ثبت شرکت، کارآفرینی ، خرید سهام و … در این کشور پیشنهاد می شود به مقاله ای با عنوان « سرمایه گذاری در ترکیه » رجوع بفرمایید.

یکی از سوالاتی که در زمینه خرید ملک در ترکیه ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد این است که آیا ایرانیان می توانند در ترکیه ملک بخرند و اقامت کسب کنند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که موضع کشور ترکیه در اعطای اقامت از طریق خرید ملک بر اساس اصل تقابل بنا شده است. توضیح بیشتر آنکه اگر دولت کشوری به شهروندان و اتباع ترکیه اجازه خرید ملک در کشور خود را داده باشد، دولت ترکیه نیز متقابلا به اتباع و شهروندان آن کشور مجوز خرید املاک و مستغلات در ترکیه را خواهد داد و اگر دولت کشوری این اجازه به شهروندان ترکیه نداده باشد، مطابق اصل تقابل دولت ترکیه نیز به شهروندان و اتباع آن کشور مجوز خرید ملک اعطاء‌ نمی نماید.


بر همین اساس شهروندان کشورهای آمریکا، کانادا، آمریکای جنوبی و آسیا ( از جمله ایران ) مجاز و واجد الشرایط خرید املاک و مستغلات و اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک خواهند بود. شایان ذکر است که بمنظور خرید ملک در ترکیه برای شهروندان تمام کشورهای اتحادیه اروپا بغیر از قبرس، بلژیک، جمهوری چک و اسلواکی نیز منعی وجود ندارد.

چطور در ترکیه خانه بخریم


محدودیت هایی که دولت ترکیه در زمینه خرید املاک و مستغلات وضع نموده است به شرح ذیل است :

مسئله دیگری که ذهن متقاضیان اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه را به خود مشغول می نماید این است که برای این امر چه مراحل قانونی را می بایست به انجام برسانند؟ در این راستا متقاضیان می توانند با بررسی جزئیات قرار داد و شرایط توافق نامه قرارداد خرید ملک در ترکیه را منعقد نمایند. نکته مثبت در این باب این است که متقاضیان مجوز دارند که در مدت زمان حضورشان در خاک ترکیه از وجود یک مترجم حقوقی که از طریق دفاتر ثبت اسناد رسمی دولتی ترکیه مورد تأیید و منصوب شده است، بهرمند شده و از وی دستور العمل ها، راهنمایی ها و خط مشی های لازم را دریافت کنند. بعلاوه متقاضیان قادر خواهند بود که از یک وکیل مجرب که به زیر و زبر قوانین خرید ملک در ترکیه مشرف است، بهره مند گردند.

سرمایه داران خارجی می بایست با ارائه پاسپورت شان به جهت ترجمه در یکی از دفاتر ثبت اسناد رسمی ترکیه گام بعدی را به انجام برسانند. ارائه ترجمه پاسپورت به جهت تضمین ضریب امنیتی بالا بوده و از الزامات و قوانین وضع شده توسط دولت ترکیه می باشد. آنگاه وکیل شما خواهد توانست قرارداد خرید را بر اساس شاخصه هایی چون شرایط و موقعیت جغرافیایی ملک و دیگر اطلاعات تکمیلی نظیر ( وضعیت اسکان یا تعداد طبقات و … ) به انضمام سند ترجمه پاسپورت شما منعقد نموده و ترتیبی اتخاد می نماید تا سایر امور قرارداد منعقد شده منجر به اخذ سند رسمی ملک برای شما گردد.

در سند خرید ملک که به TAPU موسوم است اطلاعاتی چون تصویر صاحب ملک، یک تمبر و امضای رسمی مالک وجود دارد. مهم ترین موضوع در این مرحله این است که متقاضیان و خریداران ملک در ترکیه این است که با بررسی اطلاعات درج شده در TAPU از صحت و سقم سند خود اطمینان یابند.

از دیگر مراحلی که در زمینه خرید ملک در ترکیه الزامی است این است که اداره مالیات محلی قطعا برای مالک جدید یک حساب بانکی باز می نماید و با تخصیص یک شماره مالیات به مالک جدید ، وی را ملزم می سازند که آن را در شهرداری منطقه به ثبت برسانند.

شایان ذکر است که در هر مرحله قانونی اداره مالیات 3 درصد از  ارزش ملک را بعنوان عوارض اخذ می نماید. از جمله هزینه های دیگر که به متقاضیان خرید ملک در ترکیه تحمیل می شود پرداخت ۳ درصد از ارزش خرید ملک بعنوان هزینه تمر می باشد.

طبعا علاوه بر قیمت ملک ، هزینه های جانبی از جمله وکیل ، دفتر اسناد رسمی ، مالیات و … نیز در پروسه خرید ملک در ترکیه وجود دارد. هزینه های وکیل و مترجم بسته به اینکه شما چه کسی را انتخاب می کنید می تواند متفاوت باشد. مطابق گفته های دولت ترکیه ، هزینه های خرید خانه باید تقریباً 8.5 تا 9 درصد باشد.




نکته جالب در خصوص خرید املاک و مستغلات در ترکیه این بود که متقاضیان و سرمایه داران خارجی بدون استثناء ملزم به اخذ مجوزهای امنیتی و نظامی بودند و همین امر موجب بروز تعویق و تأخیر قابل توجهی در پروسه خرید ملک در ترکیه و در بیشتر موارد سبب ایجاد دلسری و حتی انصراف متقاضیان می شد. اما در ماه اوت سال 2018 در قوانین خرید املاک و مستغلات برای متقاضیان خارجی در ترکیه تغییر ایجاد شد و متقاضیان به جهت خرید در شانزده استان از استانهای این کشور دیگر ملزم به اخذ تأییدات و مجوزهای نظامی و امنیتی نیستند؛ در حال حاضر سرمایه داران خارجی متقاضی خرید املاک و مستغلات در ترکیه پس از تأیید کلیه مستنداتشان این مجوز را دارند که مبلغ و فی ملک مورد نظرشان را به فروشنده پرداخت نموده و ملک یا املاک مطلوبشان را به سند 6 دانگ به نام خودشان تصاحب نمایند.

پاره ای از اوقات ایجاد تغییرات در قوانین وضع شده در یک زمینه در یک کشور و همچنین عدم آگاهی از این تغییرات قانونی موجب سردرگمی در متقاضیان و سرمایه داران خارجی خواهد شد. یکی از قوانین و الزامات خرید ملک در ترکیه که ممکن است از دید بسیاری از متقاضیان مخفی مانده و در جایی بازگو نشده باشد، این است که در هنگام ثبت قرارداد و پرداخت تمام و کمال حقوق و قیمت ملک حضور دو طرف ( فروشنده و مشتری خریدار ) از الزامات است.

پر واضح است که قوانین سرمایه گذاری در کشورها در بازه های زمانی مختلف دچار تغییراتی خواهند شد که عدم آگاهی از این تغییرات موجب به انجام نرسیدن امور مربوط به سرمایه گذاری و حتی در اکثر اوقات سبب وارد شدن خسارات و زیان های متعددی به متقاضی و سرمایه دار خارجی خواهد شد. این جاست که نقش وکیل در امور سرمایه گذاری از جمله وکیل امور ملک برجسته تر خواهد شد و بهره مندی از مشورتهای یک وکیل خبره و مجرب می توان راهگشای متقاضیان باشد.

یکی از موسسات مطمئن و بدون اغراق قًدًر در زمینه مهاجرت برای ایرانیان موسسه حقوقی ملک پور با برند تجاری MIE اتریش است و با افتخار برای متقاضیانی که تمایل به اخذ اقامت و تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک دارند آماده ارائه خدمات است تا به پشتوانه نام این موسسه متقاضیان با خیالی راحت و آسوده در خصوص تغییرات قوانین سرمایه گذاری در ترکیه بویژه در زمینه خرید ملک اقدام به این مهم نمایند. لذا استفاده از خدمات یک وکیل خبره یا موسسه حقوقی نظیر موسسه حقوقی ملک پور ضریب ریسک پروسه را پایین و ضریب امنیت آن را بالا تر خواهد برد. متخصصان این موسسه پیش از عقد قرارداد در خصوص خرید ملک با برگزاری تعداد قابل ملاحظه ای جلسات با موکل و همچنین آنالیز شرایط و استانداردهای Investment‌ در کشور ترکیه و قیاس آن با موقعیت های مختلف و بررسی مزایا و معایب و میزان سود دهی ملک مورد نظر در آینده آماده ارائه خدمات می باشند. لذا اکیدا پیشنهاد می کنیم از دانش به روز و اشراف متخصصان این موسسه در زمینه خرید ملک در ترکیه با تماس با تماس با شماره های ارتباطی آن بهرمند شوید.

مطابق تبصره ای که بر ماده 35 قانون املاک و اراضی کشور ترکیه در تاریخ هجدهم ماه می در سال 2012 به تصویب رسیده است اتباع خارجی از تمامی کشورها مجاز به خریداری اراضی و املاک در این کشور نخواهند بود و لیست کشورهایی که شهروندان و اتباع آن مجاز به خرید املاک در ترکیه هستند توسط کنسولگری ترکیه ارائه گردیده است. ذکر این نکته و توصیه حقوقی نیز ضروری است که شهروندان بیگانه تنها قادر خواهند بود که تا سقف 30 هکتار را خریداری نموده و صاحب شوند. مقررات و قوانین ترکیه در زمینه خریداری املاک و مستغلات همانند مقررات کشور ایران بوده و انتقال مالکیت تنها و تنها از کریدر اوراق رسمی که در دفاتر رسمی ثبت اسناد و املاک به ثبت رسیده باشد، ممکن می باشد. به جهت بیمه نمودن ملک خود در برابر زلزله نیز می توانید از بیمه ای تحت عنوان DASK نیز استفاده کنید که بصورت سالانه قابل تمدید خواهد بود.


✅ آیا می توان با خرید خانه یا آپارتمان اقامت ترکیه را گرفت؟

بله.


✅ آیا خرید آپارتمان قسطی در ترکیه مجاز است؟

بله هیچ منعی برای این امر وجود ندارد.


✅ شرایط خرید ملک در ترکیه توسط ایرانیان چگونه است؟

مطابق اصل تقابل ، شهروندان ایرانی مجازند که در کشور ترکیه به خرید و فروش املاک بپردازند.


✅ آیا با خرید خانه در ترکیه با 100 میلیون تومان می توان اقامت این کشور را بدست آورد؟

خیر! با توجه به کاهش واحد پولی کشورمان با این مبلغ نمی توان به اقامت ترکیه از طریق خرید خانه و آپارتمان دست یافت.


✅ حداقل سرمایه مورد نیاز برای اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید خانه و آپارتمان چقدر است؟

حداقل 250 هزار دلار آمریکا برای اخذ پاسپورت و شهروندی ترکیه نیاز است؛ اما با مبالغ کمتر یعنی حتی 60 هزار دلار نیز می توان اقامت توریستی 3 ساله ترکیه را نیز بدست آورد.


✅ هزینه های خرید ملک در ترکیه شامل چه مواردی است؟

هزینه های وکالت ، ترجمه اسناد رسمی و ثبت شده ، هزینه نمایندگی املاک ، هزینه مالیات بر نقل و انتقال ملک ، بیمه ، هزینه ثبت نام در Tapu ، هزینه بررسی های امنیتی و … .


✅ قیمت خانه ارزان در ترکیه چقدر است؟

بسته به شهری که قصد دارید در آنجا خانه بخرید و اینکه خانه مورد نظر شما در کدام منطقه در آن شهر باشد متفاوت است.


✅ مراحل خرید ملک در ترکیه چیست؟

تمامی مراحل خرید ملک در ترکیه در این مقاله تحت همین زیر عنوان به خوبی بیان شده است.

خرید ملک در ترکیه ، شرایط ، سرمایه مورد نیاز و تمامی جوانب برای اخذ اقامت و تابعیت از طریق خرید ملک در ترکیه مقاله فوق مورد بررسی واقع شد. گفتیم که شما می توانید با 250 هزار دلار آمریکا یک ملک بخرید و به مدت سه سال به نام خود نگه دارید، آنگاه واجد الشرایط اخذ اقامت و تابعیت ترکیه خواهید شد. همچنین شما بوسیله اجاره یا Rent ملک در ترکیه نیز قادر خواهید بود که اقامت موقت کشور ترکیه را بدست آورید. در کل می توان ترکیه را گزینه مناسبی جهت خرید ملک دانست، زیرا با یک میزان سرمایه معقول و در طی مدت زمانی نه چندان طولانی پاسپورت یک کشور اروپایی را بدست بیاورید و محدودیت هایی را که با پاس ایرانی دارید، تا حد زیادی مرتفع نمایید. همچنین ترکیه می تواند یک سکوی پرتاب برای اقامت و مهاجرت کشورهای مترقی تر باشد. با این وجود چنانچه قصد دارید اقامت کشورهای top جهان را از طریق خرید ملک بدست آورید، پیشنهاد ما این است که به کشورهای یونان ، قبرس اروپایی ، اسپانیا، پرتغال و … نیز بیندیشید، زیرا هر کدام از این کشورها هم شرایط اقتصادی بهتری نسبت به ترکیه دارند و هم پلن های سرمایه گذاری شان می تواند برای شما جالب تر باشد. شما عزیزان در صورت هر گونه ابهام یا پرسشی همواره قادر خواهید بود از طرق مختلف نظیر تماس با موسسه ، طرح پرسش از طریق کامنت های این مقاله و همچنین طرح پرسش در بخش فروم مهاجرتی این وبسایت به پاسخ سوالات و ابهامات خود دست یابید. همچنین بسیار خوشحال و مشتاق می شویم اگر در صورت رضایت از این مطلب به ما 5 ستاره ، امتیاز بدهید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Notify me via e-mail if anyone answers my comment.

دیدگاه

با سلام خدمت شما ، اگر خانواده ای فرزند بالای سن قانونی مجرد داشته باشه به عنوان مثال ۳۴ سال راهکارتون چیه برای دریافت پاسپورت اون شخص به همراه خانواده؟ ممنون از شما

سلام. در هر صورت برای اون شخص راه های مهاجرت جدا بای اقدام کرد و شرایط شخص را باید بررسی نمود که بهترین راهکار را بشه ارائه داد

با سلام
آیا میتوان با خریدملک تجاری مانند مغازه به ارزش ۲۵۰ هزار دلار اقامت دائم دریافت کرد یا حتما باید املاک از نوع خانه باشد؟
و اینکه آیا بعد از کسب اقامت دائم، لازم هست که سالانه مدتی را در خاک ترکیه حضور داشته باشیم تا اقامت حفظ شود؟
با تشکر

سلام دوست عزیز
شما با مبلغ ۲۵۰ هزار دلار می توانید تابعیت ترکیه را در نمایید.
شما برای کسب اطلاع از جزئیات این امر با مشاورین ما صحبت نمایید.

سلام، شرکت های آمریکایی برای احراز هویت مدارک هویتی و آدرس و… میخوان. به خاطر تحریم ها با مدارک ایرانی نمیشه احراز هویت انجام داد. اگه اقامت موقت ترکیه با خرید ملک 100 هزار دلاری داشته باشیم، مدرک هویتی خواهیم داشت که بتونیم احراز هویت باهاش انجام بدیم یا همچنان مدارکمون ایرانی خواهد بود؟

سلام. اگر اقامت دریافت کنید با مدار ترکی می تونید اقدام کنید

سلامِ. با خرید ملک درترکیه چه راهی وجود دارد که فرزند دختر بالای 21 سال هم با والدین بتواند پاسپورت بگیرد؟

سلام دوست عزیز
در این خصوص با مشاورین ما ارتباط برقرار نمایید تا تمام موارد کیس را تحلیل نمایند.

سلامِ. با خرید ملک درترکیه چه راهی وجود دارد که فرزند دختر بالای 21 سال هم با والدین بتواند پاسپورت بگیرد؟

سلام دوست عزیز
در این خصوص با مشاورین ما ارتباط برقرار نمایید تا تمام موارد کیس را تحلیل نمایند.

با سلام و احترام

من یه خونه به مبلغ ۲۶۵۰۰۰ لیر خریدم. تصمیم دارم برم ترکیه زندگی کنم. اما می خوام بدونم با این خونه ای که خریدم بعد از ۵ سال زندگی بدون کار برای پاسپورت می تونم اقدام کنم؟
سوال دوم اینکه با خرید این ملک من اجازه کار ندارم؟ چون برام مهم بود که بتونم کار کنم و اموراتم رو بگذرونم.
چون اگر نتونم کار کنم قطعا نمی تونم زندگی کنم توی ترکیه.

سلام. در صورتی می توان درخواست اقامت داد که ارزش ملک بالاتر از 70 هزار دلار باشد. اجازه کار وجود دارد

ببخشید آیا با 1میلیون لیر خانه خرید پاسپورت گرفت

سلام.
خیر، برای خریدن ملک و پاسپورت ترکیه در حال حاضر نیاز به 2 میلیون لیر معادل 250 هزار دلار دارید.

سلام وقتتون بخیر
من در حال حاضر خدمت سربازی نرفتم و یوتوبر هستم
برنامه ای دارم برای خرید ملک در ترکیه و اقامت
بودجه ای هم که دارم حدود ۷۰ هزارتا هست
چه راهکاری دارید؟
و اینکه
میخوام بدونم میتونم بعد از ۳ سال اقامت توریستی ملک بالای ۲۵۰ هزارتا بخرم و اقامت کامل بگیرم یا نه ؟
ممنون از شما 🙏

سلام. با مبلغ 70 هزار دلار شاید به صورت محدود و سخت بشه اقامت دریافت کرد. اما با 250 هزار دلار برای پاسپورت می تونید اقدام کنید

سلام اگر از طریق خرید ملک ترکیه پاسپورت بگیریم میتونیم از طریق سرمایه گذاری بریم امریکا و اقامت و پاسپورت امریکا گرفت؟ یا امریکا پاسپورت سوم نمیده؟

سلام. بله می تونید اقدام کنید

من اگر خودم خانه در ترکیه بگیرم به همسرم هم تابعیت داده می شود و اگر در اینده فرزندی را در خارج از ترکیه مانند کانادا بدنیا خوردیم مشکلی پیش نمیاد

سلام و عرض ادب
با خرید ملک در ترکیه بله شامل حال همسر هم میشود.
فقط باید بررسی شود بر طبق قوانین ترکیه مبلغی که برای خرید ملک پرداخت میکنید آیاشامل حال اخذ تابعیت در این کشور میشود یاخیر.
برای اخذ اطلاعات بیشتر برای اخذ اقامت کانادا میتوانید مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.https://malekpourmie.com/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%A6%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%A7/

سلام وقت بخیر
شرایط خرید با گرفتن وام چطوره؟ با چقدر پول نقد و چقدر وام میشه برای اقامت ملک خرید؟

سلام. در خصوص چگونگی گرفتن وام و نحوه گرفتن وام مسکن حتما باید با یک مشاور متخصص و یا یک وکیل صحبت نمایید

سلام باخرید خانه درترکیه به کلیه خانواده اقامت داده میشودما4نفر هستیم شامل همسر وپسر ودخترم
فرزندانم بالا18سال هستند تبعیت داده میشودیانه

سلام. به همسر و فرزندان تا 18 سال مشمول اخذ اقامت می شوند

ایا می توان از طریق خرید ملک بالای 250000دلار،اقامت و پاسپورت برای فرزندان بالای ۱۸سال گرفت؟

سلام. تا چه سنی؟ شاید نهایت تا سن 21 سال راه وجود داشته باشه

سلام و خسته نباشید
در فایل صوتی فرمودین که اخذ پاسپورت در ازای خرید ملک برای بالاتر از ارزش 250/000 دلار ممکن هست. اگر ارزش ملک کمتر از این رقم باشه میشه اقامت دریافت کرد ؟ آیا حداقلی وجود دارد برای این مبلغ ؟
با تشکر

سلام دوست عزیز با مبلغ کمتر از این مقدار تنها اقامت داده میشود ، معمولا قیمت املاک بالای 60 هزار دلار هست

سلام
۱-از زمان خرید تا دریافت پاسپورت چقدر طول می کشه؟
۲- کل هزینه ها غیر از ۲۵۰/۰۰۰ دلار شامل شماو بقیه جقدر است؟

سلام دوست عزیز لطفا با موسسه تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

سلام.ببخشید برای اقامت دایم ترکیه میتوان خانه یا ویلایی ب واحد پول ترکیه خریداری کنیم؟
و اینکه برای یک فردی که در حوزه موسیقی فعالیت میکند برای ویزای کاری و مهاجرت میشود اقدام کرد؟چه فاکتور هایی دارد؟

سلام دوست عزیز. رای اخذ اقامت با خزید ملک از 60 هزار دلار به بالا می تونید اقامت هم دریافت کنید. در این حوزه برای کار باید بتوانید یک پیشنهاد شغلی از این کشور دریافت کنید

سلام و عرض ادب. آیا اجاره ملک در ترکیه همانند خرید ملک ترکیه منجر به اخذ اقامت میشود؟

سلام خیر این نوع اقامت موقت است

با سلام خدمت شما ، به غیر از ترکیه چه کشوری میشه با ۲۵۰ هزار دلار ملک خرید و پاسپورت دریافت کرد؟ با سپاس از شما

سلام با مبلغ 250 هزار یورو در یونان امکان دارد

ببخشید یه سوال دیگه ، بعد از دریافت تابعیت و پاسپورت ترکیه امکان تحصیل در ترکیه بدون آزمون YOS هست؟ و آیا گپ تحصیلی زیاد مشکلی ایجاد نمیکنه و دیپلم ۱۱ ساله داشته باشم میتونم برای تحصیل اقدام کنم؟ با سپاس از شما

سلام خیر این آزمون برای همه است، خیر به دیپلم نیاز است

درود بر شما
الان در جواب دوستمون كه اقاي دكتر فرمودند ٥٠٠ ميليون تومان دارند
و سرمايه ٢ ميليارد الان واقعا با اين شرايط بغير از تركيه اقا دكتر كجا رو معرفي ميفرمايند تا منجر به اخذ اقامت از طريق خريد ملك بشود ؟
ممنون هستم بابت راهنمايي موفق و پيروز باشيد

سلام دوست عزیز. مبلغ 2 میلیارد کمتر از 100 هزار یورو می شود و نمی توان از این طریق اقامت کشوری را به واسطه خرید ملک به دست آورد

سلام
ممنونم از مقاله خوبتون
خرید ملک در ترکیه تنها زمانی امکان داره که خرید ملک بالای ۲۵۰ هزار دلار باشه درسته؟

سلام برای دریافت اقامت بله

درود برشما. وقت بخیر. با خرید ملک در ترکیه فرزندان تا چند سال می توانند به همراه پدر و مادر اقامت بگیرند؟

سلام معمولا فرزندان زیر 18 سال ، اما اگر زیر 24 سال و وابسته به شما باشند امکان دارد برای آنها هم اقامت گرفت

سلام ممنون از مقاله مفید و پر بارتون
توی مقاله نوشتید که میزان کنترل دولت بر فساد در ترکیه منفی هست .پس به جای خرید ملک ترکیه چه گزینه دیگه ایی رو پیشنهاد میدید ؟در کشور ترکیه یا غیر اون

سلام دوست عزیز.باید شرایط مالی را نیز در نظر گرفت که شما اشاره ایی به پشتوانه مالی نکردید. اما در صورت کلی می تونید برای خرید ملک کشورهای اروپایی مانند پرتغال، قبرس، اسپانیا و.. اقدام کنید. ادر این صورت شما می توانید اقامت و پاسپورت اروپا را داشته باشید و به بسیاری از کشورها بدون ویزا رفت و آمد کنید. موفق باشید

سلام خسته نباشید
اگر من از روش خرید ملک در ترکیه مهاجرت کنم بچه هام میتونن اونجا مجانی درس بخونن؟

سلام و عرض ادب. اگر پاسپورت دریافت بفرمایید در مدارس دولتی به رایگان می تونن درس بخونند.

سلام. با خرید ملک در ترکیه برای چه کسانی می توان اقامت گرفت؟

سلام و عرض ادب ، برای کل خانواده و فرزندان وابسته به شما

سلام برای خرید ملک در ترکیه از کجا باید عرصه و اعیان بودنشو رو متوجه بشیم؟ شما میتونید به ما کمک کنید؟

سلام دوست عزیز. در خصوص خرید ملک ترکیه موسسه می تواند خدمات کامل ارائه دهد و در این خصوص شما رو راهنمایی کند

سلام ببخشید برای خرید ملک در ترکیه باید حساب در ترکیه داشت؟ یا میشه از ایران مبلغ خرید رو انتقال داد ممنونم

سلام وقت بخير
براي خريد ملك در تركيه مي بايست در اين كشور حساب بانكي باز كنيد و پس از انتقال سرمايه، به خريد ملك بپردازيد

سلام خسته نباشید. با چه مبلغی میشه از طریق خرید ملک در ترکیه پاسپورت دریافت کرد؟

سلام و عرض ادب
دوست عزیز شما با خرید ملک حداقل به مبلغ ۲۵۰۰۰۰دلار می توان برای اخذ پاسپورت ترکیه اقدام نمایید

سلام پروسه خرید ملک در ترکیه چقد طول میکشه

سلام دوست عزيز
پروسه خريد ملك چندان طولاني نيست
و از دوماه تا ٤ ماه انجام پذير خواهد بود

سلام
خیلی ممنون از مقاله خوبتون
بهترین جای ترکیه برای خرید ملک کجاست؟ چه شهری رو پیشنهاد می دید؟

با سلام .ایا من میتونم ملکی ذر استانبول بخرم و اقامت موقت بگیرم ولی در شهر ئیگری سکونت کنم؟

سلام دوست عزیز بله امکان پذیر است

 

 

 

 

 

تماس با ما

خط ویژه :۴۹۱۹۶۰۰۰ـ (۰۲۱)

خط ویژه:  49076ـ (۰۲۱)

دسترسی سریع

فرم درخواست تماس مشاوران با شما

تماس با ما

فروشگاه

موسسه مشاوره ای MIE

دفتر مشاوره و امور اقامت سرمایه گذاری، تحصیلی و کاری

شایان ذکر است همه دفاتر به صورت یکپارچه تحت نظر دفتر مرکزی وین و شخص جناب استاد ملک پور فعالیت می نمایند.

وب سایت های ما

malekpourmie.com

miemohajerat.com

miestudy.com

miemalekpour.com

officialmalekpour.com

mielanguage.com

miesuccess.com

miejobs.com


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon

در این پست میخواهیم نحوه ی خرید ملک در ترکیه (Turkey) و صفر تا صد آن را توضیح دهیم.

 

در سال های اخیر خرید خانه و ملک توسط ایرانیان در ترکیه افزایش پیدا کرده است.

 نزدیکی ترکیه به ایران و فاصله پروازی ۳ ساعته ایران و ترکیه بسیاری از افراد را علاقه مند به خرید ملک در این کشور کرده است.

با توجه به قیمت بسیار مناسب خانه در ترکیه نسبت به ایران خرید خانه برای حفظ ارزش پول و همچنین گذراندن اوقات تفریحی گزینه بسیار مناسبی به نظر می رسد.

چطور در ترکیه خانه بخریم

همچنین با خرید خانه در ترکیه اقامت این کشور را برای خود و خانواده دریافت می کنید و حتی میتوانید تحت شرایطی که در ادامه توضیح می دهیم شهروندی ترکیه را نیز اخذ نمایید.

پاسپورت ترکیه دارای رتبه ۳۹ در جهان است و با پاسپورت ترکیه می توانید به ۷۱ کشور جهان بدون ویزا سفر کنید.

با ما همراه باشید تا شرایط خرید ملک در ترکیه در سال ۲۰۲۰ را توضیح دهیم

 

قیمت خرید خانه در ترکیه به پول ایران از ۳۰۰ میلیون تومان شروع میشود.

شاید با خود فک کنید چون این مبلغ پایین است خانه در شهرهای دور افتاده ترکیه میشود خرید.

در صورتی که اینگونه نیست و شما در شهر استانبول و در مناطق متوسط می توانید با این پول خانه خریداری کنید.

این میزان پول برای خرید خانه۵۰ متری است.به عنوان مثال در غرب استانبول یک خانه ۷۰ متری و یک خواب قیمت حدودی ۳۰۰ هزار لیر یعنی ۷۰۰ میلیون تومان را دارد.

قیمت در شهرهای دیگر به عنوان مثال در شهر سامسون حدود متری ۲ هزار لیر و در اسکی شهر حدود ۲۵۰۰ لیر می باشد.

در شهر توریستی آنتالیا این قیمت در حدود ۴ هزار لیر است.

همچنین در شهر دیگر ترکیه ازمیر حدود قیمت خانه برای هر متر مربع حدود ۳۵۰۰ لیر در سال ۲۰۲۰ برآورد شده است.

نکته مهم این است که چه ویژگی هایی در کشور ترکیه هست که فرد را به خرید خانه جذب میکند؟

در بسیاری از کشور ها به راحتی شهروندی نمی دهند و حتی رفتار انسان دوستانه با مخاطب ندارند. اما نزدیک بودن فرهنگ مردم ترکیه با ایرانیان، خرید ملک در ترکیه را راحت کرده است. برای خرید ملک در ترکیه میتوانید با گروه ما همراه باشید و بهترین انتخاب و پیشنهاد را دریافت کنید.

 

 

 

در ترکیه حداقل قیمت برای خانه های کوچک و بدون اتاق خواب که سوئیت نامیده می شوند در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۷۰ هزار لیر میباشد.

قیمت خرید ملک در ترکیه در شهرهای کوچک تر نیز کمتر است.

شما با مبلغ ۱۵۰ هزار لیر نیز میتوانید در ترکیه ملک خریداری کنید.

در ادامه فایل های مربوط به خرید ملک در استانبول را معرفی می کنیم.

 خرید ملک یکی از بهترین روش سرمایه گذاری محسوب می شود.

در ترکیه ملک های ارزان زیادی وجود دارد که فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری در این کشور به وجود آورده است.

قیمت ملک های ارزان در ترکیه از حدود ۴۰۰ میلیون تومان شروع می شوند.

این ملک های ارزان حتی در شهرهایی مانند استانبول نیز هستند.

همچنین شما میتوانید بسیاری از خانه ها را پیش خرید کنید.

پیش خرید خانه هم یکی از روش های آسان برای خانه دار شدن در ترکیه است.

ابتدا باید انتخاب کنید در چه شهری میخواهید ساکن شوید؟ در استانبول، ازمیر، آنتالیا، آنکارا یا آنالیا کدام شهر را میخواهید انتخاب کنید؟ شرایط هر شهر + هزینه هایی که لازم است داشته باشید متفاوت است. مثلا اقامت در استانبول هزینه بیشتری نسبت به آنتالیا از شما میگیرد.

این قضیه بسیار مهم است و لازم است دقت عمل را به خرج دهید. گرچه قوانین و سیستم های مشخصی در ترکیه برای این موضوع هست که اگر به خوبی استفاده کنید دچار مشکل نخواهید شد. اما همیشه باید احتیاط کرد. برای رفع این مشکل و مشکلات مشابه، باید از سیستم تاپوتاکس استفاده کنید که در ادامه توضیح داده ایم.

 

 

چطور در ترکیه خانه بخریم

در سال ۲۰۲۰ با خرید هر ملکی در ترکیه می توانید اقامت ترکیه را بگیرید.

الیته تنها راه اخذ اقامت ترکیه خرید ملک نمی باشد

در پست ۷ راه برای اخذ اقامت ترکیه به بررسی راه های دیگر پرداختیم

لازم به ذکر است این اقامت به خود و افراد خانوادتان تعلق میگیرد

اما اگر ملک را شریکی می خرید باید در سند خانه یا همان تاپو اسامی ذی نفعان درج شود تا بتوان برای اقامت اقدام کرد.

 

اگر ارزش ملک خریداری شده بالای ۲۵۰ هزار دلار باشد به شما شهروندی ترکیه تعلق میگیرد.

این شهروندی به همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال نیز تعلق میگیرد.

اما اخذ شهروندی شرایطی دارد که در زیر به آن اشاره میکنیم:

 

۱- خانه به صورت نقد خریداری شود

۲- تا سه دست قبلی به دست افراد خارجی نرسیده باشد.

در صورت وجود این شرایط می توانید پاسپورت ترکیه را زیر ۲ ماه دریافت کنید.

البته ترکیه هلپر شرایطی فراهم کرده است که با حدود ۲۰۰ هزار دلار بتوانید شهروندی ترکیه را دریافت کنید

به این صورت که قیمت کارشناسی ملک همان ۲۵۰ هزار دلار درج می شود و شما نیز همان ۲۵۰ هزار دلار را پرداخت میکنید اما تحت ضمانت مبلغ ۵۰ هزار دلار به شما بازگشت داده می شود.

لازم است بدانید که ملک خریداری شده برای شهروندی تا ۳ سال حق فروش آن را ندارید.

نکته قابل توجه این است که لازم نیست شما حتما یک ملک خریداری کنید. میتوانید شما چند ملک که در مجموع ۲۵۰ هزار دلار ارزش دارند خریداری کنید.

بسیاری از مشتریان نسبت به خرید چند ملک اقدام می کنند و با سکونت در یکی از واحدها و اجاره واحدهای دیگر به درآمد خوبی برای زندگی در ترکیه می رسند.

البته به غیر از خرید ملک در ترکیه راه های دیگر نیز برای دریافت شهروندی مانند سپرده گذاری در بانک های ترکیه و کار در این کشور وجود دارد.

توصیه میکنیم پست راه های اخذ شهروندی ترکیه در این خصوص را مطالعه کنید.

در ترکیه در سال های اخیر قیمت مسکن به طور قابل توجهی رشد نشان داده است.

در نمودار زیر این رشد قیمت را برای شهر استانبول مشاهده می کنید:

 

بهترین شهر ترکیه برای خرید خانه با توجه به امکانات شهری و زیرساخت های حمل و نقل عمومی شهر استانبول می باشد و رشد قیمت خانه در این شهر بسیار بیشتر از سایر شهرهای دیگر است.

استانبول به دلیل وجود جاذبه های زیاد و توریستی بودن آن همواره گزینه اول در شهرهای ترکیه برای خرید ملک بوده است.

همچنین با توجه به تقاضایی که در این شهر برای خرید ملک وجود دارد شما به راحتی می توانید ملک خود را در صورت نیاز به فروش برسانید.

اما به غیر از استانبول شهرهایی مانند آنتالیا و ازمیر و بدروم نیز به دلایل وجود جاذبه های توریستی می توانند گزینه مناسبی باشد.

در زیر چند نمونه از فایل های واقعی و موجود قرار داده شده است.

برای مشاهده همه فایل های خرید خانه در استانبول می توانید از لینک مشخص شده خانه ها را ببینید.

 

 

 

بر اساس آمار و ارقام میزان خرید املاک ترکیه توسط اتباع خارجی روزبه روز در حال افزایش است. اتباع خارجی به ترکیه بعنوان محلی مطمئن برای سرمایه گذاری در زمینه‌ی ملک و املاک نگاه می‌کنند.در این بخش از نوشته می خواهیم بررسی کنیم که خرید ملک در ترکیه بیشتر در کدام شهرهای این کشور رونق پیدا کرده است.شرایط خرید ملک و مدارک لازم و محدودیت‌های موجود برای تمامی شهرهای این کشور کمابیش یکسان و مطابق آنچه در بندهای قبلی ذکر شد؛ است.

بر اساس آمار و ارقام ارائه شده توسط سازمان آمار ترکیه، ۵ شهرهای استانبول، آنتالیا، بورسا، آنکارا و یالووا تمرکز سرمایه گذاران خارجی ملک و املاک را بیشتر از سایر شهرهای این کشور به خود جلب کرده است. از علل اصلی این موضوع خاصیت توریست پذیری این شهرهاست. خرید ملک توسط اتباع خارجی در سالهای اخیر رکورد جدیدی در فروش ملک به خارجی‌ها در تاریخ ترکیه ثبت کرده است.در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ میزان فروش املاک در ترکیه از مرز ۱۰هزار فروش عبور کرد.این آمار بر اساس داده های مرکز آمارگیری ترکیه هر سال اعلام می‌شود.

در بسیاری از پروژه های شهرک سازی ترکیه می توان به صورت اقساطی و با وام بانکی منزل خرید.

وام بانکی مسکن در ترکیه میتواند حتی تا معادل ۸۰ درصد مبلغ خانه از بانک دریافت کرد.

و بازپرداخت وام به بانک صورت می گیرد و سند خانه در رهن بانک می ماند.

بهره ی این وام ها بسیار کم و در حدود ۲ درصد است.

بسیاری از پروژه های مسکونی نیز از مشتری سودی دریافت نمی کنند.

وام ها بانکی برای خرید خانه در ترکیه معمولا ۵ ساله هستند.

همچنین بدون اخذ وام نیز میتوانید در بسیاری از پروژه ها ملک را خریداری کنید و سپس به دفتر پروژه اقساط پرداخت شود.

 

باید بدانید که خرید ملک در ترکیه حق کار کردن برای شما ایجاد نمی کند

و تنها با خریدن خانه در ترکیه اجازه کار کردن در ترکیه را نخواهید داشت.

اما اگر کار مناسب پیدا کنید میتوانید اجازه کار را نیز دریافت کنید. ( مطلب: کار در ترکیه را بخوانید)

 

فرد خریدار ایرانی باید قوانین و تبصره های لازم در این موضوع را بداند. طبق تبصره موجود در قوانین ترکیه به شماره ۳۵ قانون املاک و اراضی به شماره ۲۶۴۴ فقط بخشی از مهاجران خارجی امکان خرید ملک در ترکیه دارند که ایران جزء این کشور هاست. مهاجران خارجی میتوانند تا ۳۰ هکتار در ترکیه خرید کنند. ضمن اینکه کسی که زمین میخرد تا ملک بسازد، باید طی ۲ سال این کار را انجام دهد. در هر ناحیه تنها ۱۰% از زمین را مهاجران خارجی میتوانند خرید کنند. ضمن اینکه خرید هر گونه ملکی اعم از خانه، تجاری و زمین برای ایرانیان مقدور است. برای هیچ ایرانی مهاجرت کننده به ترکیه و هیچ سازمانی محدودیتی در خرید ملک نیست. لازم به ذکر است اتباع خارجی اجازه خرید ملک در نواحی نظامی و امنیتی کشور ترکیه را ندارند.

 

شاید برای شما هم سوال پیش آمده که برای سرمایه گذاری در خرید ملک کدام یک از این دو کشور را انتخاب کنیم

کشور گرجستان حدود دو سال گذشته قانونی تصویب کرد که برای دریافت اقامت حتما باید ملک بالای ۱۵۰ هزار دلار خریداری کنید. خود همین مساله خریداران را به خرید خانه در ترکیه ترغیب میکند.

اما در ترکیه همچین قانونی وجود ندارد و شما با خرید هر ملکی در ترکیه می توانید اقامت کشور ترکیه را دریافت کنید

 در پایان به سوالات شما جواب می دهیم. در صورت داشتن هرگونه سوال میتوانید در بخش نظرات از ما بپرسید.

خرید ملک در ترکیه یکی از روش های حفظ ارزش پول با بازدهی مناسب می باشد.

با توجه به رشد قیمت ملک در ترکیه در سال های اخیر میتواند گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری در ترکیه باشد.

اما خرید ملک در ترکیه تنها روش سرمایه گذاری در این کشور نیست.

اگر علاقه مند به سرمایه گذاری در ترکیه هستید مطلب روش های سرمایه گذاری در ترکیه را از دست ندهید.

در نظر داشته باشید که شما بعنوان یک خارجی باید در هنگام خرید ملک در ترکیه بسیار دقت کنید. البته لازم است از قبل اطلاعات جامعی نسبت به خرید ملک کسب کنید و از مشاورین حرفه‌ای در این زمینه بهره بگیرید. در ادامه فهرستی از مهمترین این نکات را برای شما جمع‌آوری ‌کرده‌ایم:

 

چگونه از ایران برای خرید خانه و انتقال پول اقدام کنم؟

۱- سفر به ترکیه و افتتاح حساب بانکی در ترکیه به نام خودتان که قبلا در پست لینک شده آموزش آن را دادیم

۲- پرداخت پول ملک معادل تومان آن به صرافی در ایران

برای خرید خانه در ترکیه چقدر پول لازم است؟

-همانطور که در متن گفته شد حداقل مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان لازم است.

مدارک لازم جهت خرید ملک در ترکیه چه هستند؟

شما با داشتن پاسپورت میتوانید ملک را خریداری کنید. البته اگر حساب بانکی در ترکیه داشته باشید برای انتقال پول بسیار امن تر است. مقاله نحوه افتتاح حساب بانکی در ترکیه را ببینید.-

حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای اخذ اقامت چقدر می باشد؟

حداقل مبلغی برای اخذ اقامت وجود ندارد و شما با هر مبلغی می توانید برای اقامت خود اقدام کنید.

خرید ملک در کدام شهر ترکیه بهتر است؟

با توجه به رشد قیمت و بازار مناسب خرید و فروش شهر استانبول از سایر شهرها بهتر است.

آیا با خرید ملک ۲۵۰ هزار دلاری شهروندی به تمام فرزندان تعلق میگیرد؟

خیر، شهروندی و پاسپورت ترکیه با خرید ملک فقط به همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال تعلق میگیرد

به این مطلب امتیاز دهید

بر روی ستاره ها بزنید!

متوسط امتیاز ۳.۸ / ۵. تعداد آرا: ۳۵۲

No votes so far! Be the first to rate this post.

 

سلام منظورتون اقامت باخرید ملک چیه ؟این اقامت چه مزایایی بجز سرمایه گذاری برای فرد داره؟

سلام. اقامت از طریق خرید ملک اگر بالای ۲۵۰ هزار دلار باشد به شما شهروندی و پاسپورت ترکیه تعلق میگیرد و به شما بیمه عمومی رایگان و تمام امتیازات یک فرد ترک تعلق میگیرد. برای آشنایی بیشتر برای دریافت پاسپورت ترکیه مقاله شهروندی ترکیه را مطالعه کنید. اگر زیر ۲۵۰ هزار دلار ارزش ملک باشد فقط اقامت سالیانه ترکیه (اقامت توریستی) به فرد تعلق میگیرد. برای آشنایی با امتیازات این نوع اقامت مقاله اقامت ترکیه را بخوانید.

راهنمایی بیشتر را چطور دریافت کنم

با سلام. برای مشاوره اختصاصی از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان ما در ارتباط باشید

سلام با مبلغ ۱میلیارد تومن میشه در استانبول یه خونه جمع و جور خریداری کرد؟

با سلام. جواب سوال شما بستکی به قیمت لیر در ایران دارد و با توجه به نوسانات ارز در ایران می توان گفت حداقل قیمت خرید خانه در استانبول حدود ۲۷ هزار دلار می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

تهران،خیابان مدنی شمالی ، خیابان شهید شجاع الدین داودی ، کوچه سبزه ، پلاک ۱۰

  تلفن تماس:‌ ۹۱۳۰۰۳۵۹-۰۲۱

استانبول- مجدیه کوی – جنب برج ترامپ – ساختمان جلیل ایش مرکزی – طبقه اول

  تلفن ثابت ۲۱۱۰۸۱۴-۰۲۱۲

1398 © تمامی حقوق برای وبسایت ترکیه هلپر محفوظ است. کپی به هرشکل غیرمجاز و غیرقانونی است.


الو اپلای
» ترکیه
» خرید خانه

خرید ملک در ترکیه قوانین خاص خود را دارد. اگر به دنبال خرید خانه در ترکیه هستید می بایستی قوانین لازم در خصوص خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی را بدانید. زیرا که بر اساس قوانین جدید خرید خانه در ترکیه شهروندان برخی از کشورها اجازه خرید و فروش ملک در ترکیه را ندارند. البته لازم به ذکر است که ایرانیان می توانند به راحتی اقدام به خرید و فروش ملک در ترکیه نمایند.

در برخی از شهرهای ترکیه مانند استانبول و آلانیا ، سرمایه گذاری در پروژه های ساختمانی بسیار زیادی صورت گرفته است که با سرعت در حال پیش روی هستند که این امر موجب رشد منطقه شده است و میتوان گفت چهره شهر را به صورت کلی عوض کرده اند.

یکی از دلایل عمده موفق بودن ساخت و ساز در ترکیه ، ارزان بودن آن می باشد .به عنوان مثال قیمت خرید ملک در ترکیه نسبت به ایران بسیار بسیار ارزان تر است . اگر قصد خرید آپارتمان در ترکیه را دارید ، با قیمت بسیار مناسب خواهید توانست در استانبول ، آلانیا و آنتالیا آپارتمان مورد نظر خود را خریداری کنید که قیمت آن در مقایسه با موارد مشابه با ایران بسیار ارزان تر خواهد بود.

چطور در ترکیه خانه بخریم

تقریبا می توان گفت نزدیک به 4 سال می باشد که شهروندان کشورهای دیگر می توانند با خرید خانه در ترکیه موفق به گرفتن اقامت این کشور شوند. البته در اخذ اقامت بلند مدت ترکیه خرید ملک الزامی می باشد مگر در صورتی که فرد موفق به اخذ اقامت یکساله ترکیه شود و بعد از حداقل پنج سال اقامت ممتد در ترکیه برای دریافت اقامت دایم اقدام نماید.

همان طور که ممکن است مطلع باشید اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید خانه برای خارجی هایی ممکن است که املاک و مستغلاتی را در ترکیه به حداقل مبلغ 250 هزار دلار خریداری کرده باشند. که این افراد می توانند برای خود و خانواده شان در مدت شش ماه حق تابعیت ترکیه را اخذ کنند. به عبارت دیگر ، شما می توانید با خرید ملک در ترکیه ، یک سرمایه گذاری سودآور داشته باشید و شهروند ترکیه شوید.

علاوه بر این ، شما می توانید با خرید ملک به مبلغ 650 هزار لیر ترکیه و یا بیشتر ، 3 سال اجازه اقامت برای خود و خانواده خود دریافت کنید و در صورتی که به مدت 5 سال در ترکیه به طور بی وقفه در ملک خود زندگی کنید ، می توانید حق تقاضای تابعیت ترکیه را داشته باشید.

افراد خارجی که در ترکیه ملک خریداری می کنند می توانند مجوز اقامت کشور ترکیه را دریافت کنند به شرط آن که در دوره های معینی تمدید شود ، آنها همچنین حق دریافت اجازه اقامت برای خانواده های خود را دارند. با استفاده از این اجازه اقامت ، کودکان خارجی می توانند در ترکیه تحصیل کنند. پیدا کردن شغل برای اتباع خارجی که دارای اجازه اقامت در ترکیه هستند به مراتب راحت تر می باشد ،گرفتن مجوز کار از طریق شرکت های قانونی در ترکیه نیز برای این افراد آسان می باشد.

به دلیل شرایط ویژه ای که دولت ترکیه برای خرید املاک در ترکیه در نظر گرفته است به مانند اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید خانه در ترکیه، شهروندان بسیاری از کشورهای همجوار ترکیه به دنبال اخذ شهروندی ترکیه و اخذ پاسپورت ترکیه به دنبال خرید خانه در ترکیه بوده اند. در این میان شهروندان ایرانی علاوه بر اخذ شهروندی در ترکیه به دنبال سرمایه گذاری در خارج از ایران به دلیل افت ارزش ریال بوده اند.

با نگاهی به آمار خرید و فروش ملک در ترکیه متوجه می شویم که شهروندان کشور عراق با خرید ۱۴۳۹ واحد مسکونی در ترکیه رتبه اول را به خود اختصاص داده اند . بعد از اتباع کشور عراق، شهروندان کشور ایران با خرید ۵۵۷ واحد مسکونی و بعد از ایران شهروندان کویت با خرید ۳۷۸ خانه و سپس آلمان با ۳۴۱ و روسیه ۳۳۶ واحد مسکونی رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

آماری که در بالا ذکر گردید مربوط به سال ۲۰۱۸ میلادی می گردد در حالی در سال ۲۰۱۹ این آمار به حداقل چند برابر رسیده است. مثلا در سال ۲۰۱۹ فقط بالغ بر ۸ هزار ایرانی در ازمیر ترکیه اقدام به خرید خانه کرده اند.

خرید ملک در ترکیه به خصوص خرید خانه در ترکیه در طی ماه اکتبر در سال ۲۰۱۸ با افزایش ۱۳۴.۴ درصدی نسبت به ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ به شدت رشد صعودی را پیمود. می توان گفت خرید ملک در ماه اکتبر در سال ۲۰۱۸ در ترکیه به عدد ۶۲۷۶ واحد رسید. البته این افزایش خرید خانه در ترکیه فقط مختص شهروندان کشورهای خارجی نبود بلکه خرید ملک توسط شهروندان ترکیه نیز با افزایش ۱۹.۲ درصدی همراه بود.

به طور کلی اگر بخواهیم آمار جامعی در خصوص خرید خانه در ترکیه دهیم باید بگوییم که در طی اکتبر ماه در سراسر ترکیه آمار خرید ملک به عدد ۱۴۶ هزار و ۵۳۶ واحد مسکونی رسیده است. البته آمار خرید و فروش ملک در ترکیه در برخی از شهرها به نسبت شهرهای دیگر بسیار بالاتر است. مثلا بیشترین درصد خرید و فروش به ترتیب در شهرهای استانبول، آنکارا و ازمیر، آنتالیا، بورسا و یالووا بوده است. در نظر داشته باشید که بیش از نصف خانه و املاکی که معامله شده است خانه های نوساز بوده است.

ترکیه کشور سر سبز و خوش آب و هوایی می باشد. این که ترجیح و هدف اتباع کشورهای خارجی در مورد خرید املاک در ترکیه چه باشد می تواند مکان خرید املاک نیز تغییر پیدا کند. البته در سال های گذشته شاهد افزایش خرید ملک در شهرهای ساحلی به مانند آلانیا، آنتالیا، ازمیر و کوش آداسی و همچنین در شهر استانبول برای ایرانیان بودیم . البته شهرهای دیگر ترکیه نیز طرفداران خاص خود را دارند به خصوص منطقه کارا دنیز به دلیل سرسبزی و آب و هوای خوب می تواند جایی باشد که افراد ترجیح دهند بازنشستگی خود را در آن جا بگذرانند.

در صورتی که به دنبال خرید خانه با قیمت ارزان در ترکیه هستید باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. که در استانبول به نسبت شهرهای دیگر استانبول قیمت خرید خانه بالا می باشد البته در صورتی که در خود شهر استانبول تمایل به خرید داشته باشید می توانید از مناطقی که از مرکز استانبول به دور هستند به مانند بیلیک دوزو و یا است یورت استفاده کنید زیرا در این مناطق شما می توانید با هزینه های معقول و کم خانه های نوساز آپارتمانی با قیمت ارزان پیدا کنید.

مثلا در این مناطق حداقل مبلغ لازم برای خرید خانه 200 هزار لیر ترکیه می باشد. ولی در شهرهایی به مانند آنکارا و ازمیر نیز شما می توانید با هزینه های کمتر از استانبول موفق به خرید خانه شوید. البته در نظر داشته باشید. فاکتورهای بسیاری در خرید ملک در ترکیه می تواند بر قیمت خانه تاثیر داشته باشد به مانند: دوری و یا نزدیکی به مرکز شهر، دوری و یا نزدیکی به وسایط حمل و نقل عمومی، نزدیکی و دوری به مراکز خرید، نوساز بودن و یا قدیمی بودن ملک، در برج بودن و یا آپارتمان بودن و …

در صورتی که بخواهید در زمینه خرید ملک در ترکیه و ایران مقایسه ای داشته باشید باید اعلام کنیم که خرید املاک و مستغلات در ترکیه بسیار ارزان تر از ایران می باشد. همچنین در ترکیه شما با هر بودجه ای می توانید اقدام به خرید ملک نمایید. مثلا در شهرهای کوچک تر ترکیه شما به پول ایران می توانید با حدود مبلغ 400 میلیون تومان اقدام به خرید خانه نمایید و یا حتی در شهر استانبول در محله های متوسط به بالا به مانند کادحانه, متقاضیان می توانند یک خانه 100 متری دو خوابه نوساز را با مبلغ یک میلیارد تومان خریداری کنند.
این در حالی است که در صورتی که شما بخواهید در محله متوسط تهران اقدام به خرید خانه ای به همان مساحت و شراط کنید حداقل مبلغی که باید پرداخت کنید بالای دو میلیارد خواهد بود.

همچنین سرمایه گذاری در ترکیه به دلیل نوسانات ارزی در ایران بسیار باصرفه تر می باشد زیرا که ارزش پول شما پایین نمی آید و  رشد می یابد. در حال حاضر سرمایه گذاری  از طریق خرید ملک در ترکیه برای اخذ شهروندی ترکیه برای ایرانیان می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. در سال اخیر ایرانیان رتبه یک خرید ملک در ترکیه برای اخذ شهروندی در ترکیه را داشتند که در واقع می توان به راحتی گفت که با استقبال خوبی از سمت ایرانیان مواجه شده است.

ازمیر بعد از استانبول و آنکارا سومین شهر بزرگ ترکیه می باشد این در حالی است که ازمیر دومین شهر بعد از استانبول در ترکیه است که توجه بسیاری از اتباع خارجی که به دنبال اقامت در ترکیه و یا خرید ملک در ترکیه هستند را به خود جلب کرده است. ازمیر را می توان قطب صنعتی و کشاورزی و توریستی در غرب استانبول به شمار آورد. بر اساس نظرسنجی ها و آمارها ازمیر با دارا بودن استانداردهای بالا برای زندگی در سطح جهانی توانسته است نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. از نظر آب و هوای معتدل ازمیر، طبیعت زیبا و بکر آن سبب شده است تا بسیاری از اتباع خارجی درصدد اقامت در این شهر باشند. ازمیر شهر خلوتی می باشد و شما دیگر نیازی نیست ساعت ها ترافیک شلوغی به مانند استانبول را تحمل کنید.

با نگاهی به آمارها متوجه می شویم که سال گذشته بالغ بر 8000 ملک در ازمیر به اتباع کشورهای خارجی فروخته شده است. قیمت ملک در ازمیر به نسبت استانبول بسیار مناسب تر است مثلا در محله های متوسط به بالای ازمیر شما می توانید یک خانه 100 متری را با مبلغی در حدود 300 هزار لیر خریداری کنید البته برخی از منطقه های ازمیر بسیار پرطرفدار و گران قیمت هستند. البته در نظر داشته باشید که موراد متعددی می تواند بر قیمت ملک تاثیر داشته باشد.

در صورتی که قصد خرید آپارتمان در ترکیه را دارید به شما پیشنهاد می شود در صورت امکان از آپارتمان های نوساز و دست اول استفاده کنید. زیرا در استانبول آپارتمان های دست دوم در بسیاری از موارد بسیار کهنه و قدیمی می باشند. مثلا در نظر داشته باشید که در مرکز شهر استانبول اکثر خانه ها و املاک ساخت و ساز قدیمی دارند. البته در تمام محله ها در اسانبول شما می توانید شاهد ساخت و سازهای بسیاری باشید. برج ها و آپارتمان های بسیار زیبا و پر از امکانات. مثلا در صورتی که بخواهیم برای شما مثال بزنیم می توانیم در منطقه کادحانه مجتمع مسکونی ورا استانبول را مثال بزنیم.

در این مجتمع مسکونی بسیار زیبا شما می توانید یک خانه 70 متری دست اول را به مبلغ پانصد  و پنجاه هزار لیر خریداری کنید در حالی که همان خانه دست دوم به مبلغ چهارصد و هفتاد هزار لیر به فروش می رسد. در حالت کلی بین قیمت آپارتمان دست اول و دست دوم حداقل مبلغ 100 هازر لیر تفاوت وجود دارد. البته در نظر داشته باشید که در زمان خرید ملک دست دوم تمام بدهی ها و وام های مالک قبلی تسویه شده باشند. همچنین مالک قبلی باید تمام هزینه های شارژ، قبوض آب و برق و گاز را پرداخت کرده باشد یعنی به اصطلاح سند خانه هیچ مشکلی نداشته باشد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می شود که حتما از یک موسسه مهاجرت ترکیه معتبر در این زمینه استفاده کنید.

شما به عنوان تبعه کشور خارجی در صورتی که قصد خرید املاک و مستغلات در ترکیه را دارید حتما در نظر داشته باشید که از قوانین کشور ترکیه در زمینه فروش ملک به اتباع خارجی اطلاع ندارید به همین دلیل به شما توصیه می شود از وکیل خرید ملک در ترکیه و یا موسسه مهاجرتی ترکیه استفاده کنید. بسیاری از قوانین خرید ملک برای اتباع خارجی در حال تغییر می باشند به همین جهت لازم و ضروری می باشد قبل از هر نوع اقدامی با یک وکیل در ترکیه مشورت کنید تا دچار مشکل نشوید.

بر اساس قوانین خرید ملک در ترکیه؛ انتقال سند مالکیت تنها از طریق اوراق رسمی و ثبتی که توسط وکلای رسمی و یا خود شخص در دفاتر رسمی ثبت اسناد ملکی به امضاء رسیده باشد ممکن می گردد.

باید توجه داشته باشید که عقد قولنامه رسمی بین طرفین در دفتر مشاورین رسمی مقدور می باشد اما قبل از این که در دفتر اسناد رسمی؛ سازمان ثبت اسناد و املاک؛ ثبت گردد شما نمی توانید مالک ۱۰۰٪ ملک خریداری شده باشید. لذا به شما توصیه می شود در این خصوص دقت لازم را داشته باشید.

اگر به زبان ترکی و یا انگلیسی تسلط دارید می توانید قوانین خرید و فروش ملک در ترکیه برای اتباع خارجی را در سایت وزارت خارجه ترکیه مطالعه نمایید. البته توجه داشته باشید که با توجه به تغییر قوانین حتما از آخرین نسخه آن ها بازدید داشته باشید.

بر اساس تبصره ۳۵ قانون املاک و اراضی ترکیه به شماره تصویب ۲۶۴۴ در ۱۸ می سال ۲۰۱۲ اتباع کشورهای خارجی(مگر کشورهایی که اتباع آن ها از خرید و فروش منع شده اند) می توانند با در نظر گرفتن و رعایت قوانین مربوطه نسبت به خرید خانه در ترکیه اقدام نمایند. در خصوص این که کدام کشورها در لیست ممنوعه قرار دارند می توانید به سایت سازمان ثبت و نقشه برداری اراضی ترکیه مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که اتباع کشورهای خارجی می توانند اقدام به خرید انواع ملک با استعلام از مراجع مربوطه اعم از تجاری؛ اداری؛ اراضی؛ مسکونی و … با هر مبلغی نمایند. و در این مورد هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.
البته در صورتی که اتباع خارجی زمینی خریداری نمایند و خواستار ساخت و ساز در آن باشند می بایستی طی دو سال اقدام به شروع ساخت پروژه نمایند.

در صورتی که قصد دارید که با استفاده از وام اقدام به خرید خانه در ترکیه بنمایید می بایستی با شرایط این کار آشنا باشید. به دلیل این که اعطای وام بانکی برای خرید ملک در کشور ترکیه شرایط خاص خود را دارد. زیرا که سیاست های کشور ترکیه برای اعطای وام جهت خرید خانه در ترکیه برای اتباع خارجی از طریق بانک های عامل متفاوت می باشد. مثلا میزان وام بسته به گردش مالی، ارزش ملک خریداری شده، نوع کسب و کار، میزان حقوق دریافتی و …  دارد. به همین دلیل بانک عامل پس از بررسی شرایط شما ۷۵٪ از ارزش ملک شما را می تواند تسهیلات ارایه نماید. بازپرداخت این تسهیلات متفاوت است و تا حداکثر ۱۰ سال هم قابل پرداخت است.

همچنین بر اساس قوانین ترکیه زمانی که شما اقدام به خرید ملک در ترکیه با استفاده از وام می نمایید لازم است که سن شما ما بین ۲۵ الی ۷۰ سال باشد. اگر به صورت مشارکتی اقدام به خرید ملک با استفاده از وام در ترکیه می نمایید می بایستی در هنگام پر کردن فرم های بانکی هر دو نفر نسبت به ثبت آن ها اقدام نمایند.

باید در نظر داشته باشید که حداکثر مبلغی که می توانید به عنوان وام از بانک درخواست نمایید ۷۵٪ از ارزش کل ملکی است که قصد خرید آن را دارید.

در خصوص مبلغ بازپرداخت شما؛ حداکثر مبلغی که برای اقساط در نظر می گیرند معادل ۵۰٪ از حقوق یا درآمد ماهیانه شما می باشد. و مدت زمان بازپرداخت نیز در همان زمان گرفتن وام مشخص می گردد. البته شما می توانید بازپرداخت این وام را به صورت ارزی نیز انجام دهید. و به جای لیر از یورو، دلار یا پوند استفاده نمایید.لازم به ذکر است در صورت انصراف و تسویه مبلغ وام بانک های ترکیه مبلغی را به عنوان جریمه از شما دریافت خواهند کرد. بر اساس این قانون در صورتی که مابقی اقساط مانده شما کمتر از ۳۶ قسط باشد شما می بایستی ۱٪ از کل مبلغ وام را به عنوان جریمه به بانک پرداخت نمایید و اگر تعداد اقساط شما بیشتر از ۳۶ قسط باشد ۲٪  کل مبلغ وام را به عنوان جریمه بعلاوه اقساط باقی مانده از شما دریافت خواهند کرد.

البته شما می توانید از پروژه های در حال ساخت نیز برای خرید ملک در ترکیه استفاده نمایید . در این حالت شما قسمتی از مبلغ را به عنوان پیش پرداخت ارایه می کنید و بقیه مبلغ را نیز در زمان های مشخص شده پرداخت می نمایید.

اگر به دنبال خرید خانه در ترکیه هستید به شما پیشنهاد می گردد تا از پروژه هایی برای خریداری ملک اقدام نمایید, که از قبل شهروندان خارجی دیگری نیز در آن ساختمان و ناحیه ملک خریداری کرده باشند. زیرا که در این املاک تمام مراحل استعلام از ادارات مربوطه انجام شده است و نیازی به صرف زمان و هزینه برای شما نخواهد بود.

همچنین اگر شما در نظر دارید که مبلغ کمتری را برای خرید ملک در ترکیه در نظر بگیرید می توانید از پروژه های در حال ساخت، خانه بخرید. در پروژه های در حال اتمام شما می توانید اقدام به خرید خانه با اقساط ۵ ساله کنید. البته لازم به یادآوری است که سند ملک بعد از تسویه کامل به شما اعطاء خواهد شد. در این مورد شرایط پرداخت به صورت توافقی با فروشنده و شما خواهد بود. در این بین به شما پیشنهاد می گردد که از افراد و موسسات مطمن اقدام به پیش خرید خانه در ترکیه کنید و شرایط را کاملا به صورت رسمی و قانونی جلو ببرید.

قبل از این که آخرین مرحله پرداخت و تسویه حساب کامل را انجام دهید, یک کپی از اصل سند را درخواست کنید به اداره اسناد منطقه خود مراجعه نمایید. به دلیل یکپارچه بودن سیستم ادارات ترکیه تنها در عرض چند دقیقه شما می توانید نسبت به استعلام ملک خود و اطلاع یافتن از تمام جزیات آن اقدام نمایید.

تمام مراحل ثبت سند به نام شما و خرید شما در اداره اسناد انجام خواهد گرفت و در یک روز هم به اتمام خواهد رسید. در طی این مراحل شما نیاز به یک مترجم رسمی دارید تا کلیه این مراحل را به انگلیسی و ترکی ترجمه نماید. البته تمام این مراحل شامل پروژه های اتمام شده می باشد. و در ارتباط به پروژه های در حال ساخت شما باید به قوانین مربوط به آنها مراجعه کنید. بعد از به اتمام رسیدن پروسه های ادارای و اخذ سند می توانید به اداره امنیت مراجعه نمایید و نسبت به اخذ اقامت خود اقدام نمایید.

چطور در ترکیه خانه بخریم

علاوه بر تسهیلات ویژه که دولت ترکیه برای سرمایه گذاران خارجی در نظر دارد به مانند معافیت های مالیاتی، اعطای شهروندی ترکیه، اعطای پاسپورت ترکیه و … .

یکی دیگر از دلایل دیگر می تواند بحث اقامت در ترکیه باشد. اتباع خارجی با خرید خانه حتی با قیمت پایین در ترکیه می توانند اقامت کشور ترکیه را اخذ نمایند. اگر مبلغ ملک خریداری شده ۲۵ هزار دلار باشد که خریدار خواهد توانست برای خود و اعظای خانواده اش پاسپورت کشور ترکیه را اخذ نماید.

از طرف دیگر ساخت و سازهای با کیفیت بالا و قیمت های مناسب، اعطای وام و تسهیلات ویژه به خریداران، جاذبه های شهرهای ترکیه و … نیز به اشتیاق اتباع کشورهای خارجی برای خرید ملک در ترکیه افزوده است.

همان طور که در بالا ذکر گردید خریدار ملک می بایستی تابعیت یکی از کشورهای مجاز خرید املاک در ترکیه باشد. ( اتباع ایرانی مجاز به خرید و فروش ملک در ترکیه هستند)

اگر قصد اعطای وکالتنامه به شخص دیگر را جهت خرید خانه در ترکیه دارید قبل از اعطای وکالت نامه پیشنهاد می گردد به مطالب زیر توجه نمایید:

هزینه خرید ملک ، علاوه بر هزینه خود مالک شامل هزینه های انتقال سند، مالیات و غیره نیز می شود. در زیر سعی شده است به برخی از آنها اشاره گردد:

 

بله، با خرید خانه به ارزش 250 هزار دلار می‌توان شهروندی و پاسپورت ترکیه را گرفت و با خرید خانه با مبلغ کمتر از 250 هزار دلار می‌توانید اقامت ترکیه را دریافت نمایید.

شما می‌توانید در ترکیه حتی با 350 میلیون تومان هم خانه بخرید.

خیر، با خرید ملک فقط همسر و فرزندان زیر 18 سال می‌توانند اقامت ترکیه را اخذ کنند.

بله، اتباع خارجی می‌توانند در ترکیه اقدام به خرید ملک اقساطی نمایند.

بله، با خرید ملک اقساطی نیز می‌توتنید در ترکیه اقامت بگیرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


نظرها

با سلام
لطفا هزینه های بعد از خرید را توضیح و راهنمایی فرمایید
1- عوارض
2- سند و نقل و انتقال و کلیه استعلامات
3- مالیات
4- شارز ساختمان
5- فیش ای . برق گاز
6 -مالیات سالیانه
7- مالیات خالی بودن اپارتمان
8- افتتاح حساب
تجهیز اولیه اپارتمان
و غیره

سلام
1. هزینه تاپو 1 درصد
2. مالیات بر خرید ملک 4 درصد
3. فیش ها بستگی به مصرف شما داره
4.تجهیزات بستگی به سلیقه شما داره
5. افتتاح حساب متفاوت هست حضوری باشه یا غیر حضوری

تفاوت اقامت با شهروندی توی چیه؟

سلام
در شهروندی شما تابعیت یک کشور را کسب می کند و پاسپورت آن کشور را می گیرید ولی در اقامت فقط اجازه زندگی در آن کشور را برای مدت مشخصی دارید. از این مقاله می توانید اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید.https://www.aloapply.com/difference-of-residence-with-citizenship-in-turkey/

وام خرید خانه هم میدن؟

سلام
در صورتی که تابعیت نداشته باشید یه کم سخت می شه

با سلام ، من خونه مورده نظرم رو پیدا کردم ، چطورمیتونم برای طی مراحل اداری از همراهیتنون استفاده کنم ؟ممنون.

سلام
وقتتون بخیر
با شماره تماس 02188884645 تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم رو خدمتتون انجام بدند.

سلام.توی کامنت ها خوندم که نوشتید با صد هزار دلار میشه اقامت دایم ترکیه رو بدست اورد.از چه طریقی؟ممکنه توضیح بدید.و اگر لینکی در مورد توضیحاتش تو وب سایتتون هست برام بزارید .ممنونم

سلام
بله با خرید ملک به ارزش زیر 250 هزار دلار شما می توانید اقامت بگیرید ولی پاسپورت و شهروندی نمی تونید بگیرید. اقامت با شهروندی فرق داره.

سلام وقت بخیر
درمورد اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه سوال دارم
ایا بعد از خرید ملک به ارزش ۳۰۰۰۰۰ لیر و بالاتر باید حتما ۵ سال از ۸ سال رو حتما در ترکیه سکونت داشته باشیم و باید حضورِ فیزیکی داشته باشیم یا میشود در تردد بود بین ایران و ترکیه؟

سلام
در طی 8 سال باید 7 سال در خاک ترکیه حضور داشته باشید. حتی اگر تردد هم کنید در مجموع 8 سال نباید بیشتر از یکسال غیر ممتد خارج از ترکیه باشید.

سلام آیا با خرید ملک به ارزش ۲۵۰ هزار دلار میشه برای ۲ خانواده درجه بک‌پاسپورت‌ترکیه کمتر از یکماه گرفت؟

سلام
با خرید ملک به ارزش 250 هزار دلار برای والدین و فرزندان زیر 18 سال می توان پاسپورت گرفت حداقل زمان 3 ماه خواهد بود.

سلام خسته نباشید من با ۸۰۰ میلیون میتونم یه خونه با امکانات خوب در محله نسبتا خوب بخرم؟

سلام
در کدوم شهر ترکیه؟

سلام خدمت شما. در مورد خرید ملک در ترکیه ایا میشه چند ملک خرید که مجموعا به ارزش 300 هزار دلار بشه یا باید فقط یک‌ ملک خرید به این مبلغ؟

سلام
بله یک ملک و یا مجموعه ای از املاک به ارزش حداقل 250 هزار دلار

باسلام برای خرید اپارتمان در استانبول برای اخذ شهروندی خانه ای متوسط چقدر پول لازم است و چقدر زمان میبره تا اخذ شهروندی ترکیه رو بتونیم بگیریم؟

سلام
برای اخذ شهروندی از طریق خرید ملک شما می بایستی خریدتون حداقل به مبلغ 250 هزار دلار باشه و به صورت نقد.
مدت زمان اخذ پاسپورتتون توسط وکلای الواپلای 3 ماه بیشتر نیست

سلام. یه سوال داشتم با حدود ۵۰۰ میلیون تومان کدوم شهر ترکیه رو برای سکونت و خرید ملک انتخاب کنیم بهتر هست؟

سلام
غرب استانبول سمت بیلیک دوزو و اسن یورت می تونید در شهرهای کوچک هم می توانید خرید داشته باشید.

هزینه های زندگی در مقایسه با انگلستان و ایرلند چگونه است؟

سلام
در ترکیه چون به لیر دارید هزینه می کنید به مراتب پایین تر می باشد.

آیا امکان اینکه بشه اقامت یک ساله توریستی با استفاده از اجاره نامه گرفت و قبل از اتمام یک سال در آنجا خانه خرید و اقامت رو تمدید کرد

سلام
بله می تونید همزمان که اقامت توریستی دارید برای خرید خونه هم اقدام کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان، این فرم را تکمیل کنید تا کارشناسان الو اپلای در
سریعترین زمان، با شما تماس بگیرند

آدرس: تهران, میدان ونک, خیابان گاندی جنوبی, خیابان بیست و پنجم پلاک
۲۴
طبقه
2

از 8 الی 21

الو اپلای با هدف ارائه خدمات مهاجرتی و اقامتی برای
ایرانیان در کشور ترکیه آغاز به فعالیت نموده است و در زمینه اقامت در
ترکیه, تحصیل در
ترکیه, سرمایه
گذاری در ترکیه, خرید
ملک در ترکیه, ثبت
شرکت در ترکیه, برگزاری
مراسم عروسی در ترکیه, مهاجرت
به ترکیه و اخذ
شهروندی ترکیه فعال می باشد.

ترکیه از دیدنی‌ترین شهرهای دنیا و مقصدی جذاب برای توریست‌ها است. بسیاری از گردشگران پس از بازدید از استانبول دو مرتبه به این شهر برمی‌گردند و تمایل دارند این شهر را به عنوان محل زندگی دائمی خود انتخاب کنند. دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه در استانبول امری ممکن است. با توجه به قوانین جدیدی که ترکیه برای اعطای اقامت ترکیه اعلام کرده است امکان دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه در استانبول امکان پذیر شده است.

مهم‌ترین اهرمی که اقتصاد ترکیه را به جریان می‌اندازد صنعت گردشگری و توریسم است. دولت ترکیه با هدف اضافه کردن نیروهای مالی و سرمایه‌گذاری‌های موثر در زمینه‌های مختلف از اتباع خارجی دعوت می‌کند تا در ازای خرید خانه یا سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های گوناگون اقامت موقت کشور ترکیه را دریافت کنند. این اقامت قابل تمدید است و پس از مدتی مطابق با قوانین مصوب دولت ترکیه می‌تواند به اقامت دائم تبدیل شود. خرید خانه در استانبول شروعی برای دریافت اقامت ترکیه است. این اقامت در ابتدا به صورت موقت به مالکین یا سرمایه‌گذاران داده می‌شود و پس از آن می‌توان آن را تمدید و تبدیل به اقامت دائم کرد.

ورود به خاک ترکیه نیاز به ویزا ندارد اما این مساله برای مدت محدودی است. ایرانیان می‌توانند با پاسپورت ایرانی به کشور ترکیه سفر کنند و به مدت 90 روز در خاک ترکیه بمانند. دولت ترکیه برای ورود افراد ایرانی به خاک ترکیه برای مدت زمان 90 روز هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. این نوع از ویزا که برای ایرانیان رایگان است با نام ویزای توریستی ترکیه شناخته می‌شود.

اگر فردی به زمان بیشتری نیاز داشته باشد می‌تواند با مراجعه به کنسولگری ترکیه درخواست خود را مطرح نماید و دولت ترکیه با دریافت هزینه‌ای، ویزای توریستی را تا 6 ماه تمدید می‌کند.

افرادی که اقامت ترکیه دارند و این اقامت موقت را با خرید خانه در ترکیه به دست آورده‌اند، می‌توانند به مدت دو سال در خاک ترکیه زندگی کنند. دولت ترکیه در صورتی که این افراد حق بیمه پرداخت کنند، اقامت آن‌ها را بعد از دو سال تمدید خواهد کرد. این افراد ممنوعیتی در ورود و خروج به ترکیه نخواهند داشت و می‌توانند مانند یک شهروند ترکیه‌ای به خاک ترکیه وارد شوند.

چطور در ترکیه خانه بخریم

در سال 2013 ترکیه با تصویب یک قانون و ایجاد چند تبصره امکان خرید ملک، زمین یا اراضی با مقاصد مختلف را برای اتباع خارجی قانونی اعلام کرد. بر همین اساس افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری داشتند می‌توانستند با خرید زمین و ملک در ترکیه سرمایه‌گذاری کنند. به این قانون چند تبصره دیگر اضافه شد و در حال حاضر افراد خارجی که اقدام به خرید ملک در ترکیه کنند می‌توانند اقامت موقت ترکیه را دریافت کنند.

تا پیش از سال 2017 دولت ترکیه به اتباع خارجی که نسبت به خرید خانه در ترکیه اقدام می‌کردند یک سال اقامت موقت می‌داد. بعد از سال 2017 با تصویب تبصره جدید مدت اقامت موقت ترکیه با خرید خانه در استانبول یا شهرهای دیگر ترکیه به دو سال افزایش پیدا کرد. در طول این دو سال فرد می‌تواند از مرزهای ترکیه خارج شود و دوباره برگردد و هیچ منع قانونی برای افراد وجود ندارد مگر در صورتی که عملی، خلاف قانون ترکیه صورت گیرد.

خرید خانه در ترکیه شروعی برای گرفتن اقامت دائم است. اگر تمایل دارید در استانبول زندگی کنید و دارای اقامت ترکیه با خرید خانه در استانبول باشید باید مسیر طولانی و 5 ساله را طی کنید.

افرادی که تمایل به دریافت اقامت دائم ترکیه دارند باید به مدت 5 سال مداوم در خاک ترکیه حضور داشته باشند. دولت ترکیه برای موارد خاص و افرادی که نیاز به رفت و آمد دارند مدت زمان 8 سال را در نظر گرفته است. این افراد باید در طول این مدت هزینه بیمه سالانه خود را پرداخت کرده باشند تا واجد شرایط دریافت اقامت دائم ترکیه شوند. علاوه بر این شهروندان خارجی که تمایل به دریافت اقامت دائم دارند نیاز دارند بایدها و نبایدهایی را بدانند:

قرار نیست تنها با خرید خانه، پاسپورت جدید ترکیه‌ای خود را تحویل بگیرید! در واقع کشور ترکیه شرایط خاصی را برای متقاضیان در نظر گرفته است. در گذشته قیمت ملکی که خریداری می‌شد باید بیشتر از یک میلیون دلار می‌بود اما در حال حاضر کشور ترکیه برای تسهیل سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه، این رقم را به 250 هزار دلار کاهش داده است.

با این حساب برای دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه در استانبول یا هر شهر دیگری از کشور ترکیه باید به قیمت ملک توجه داشت. قیمت ملک معامله شده نباید از 250 هزار دلار کمتر باشد.

زندگی در ترکیه با توجه به فرهنگ نزدیکی که به فرهنگ ایرانی دارد، تجربه‌ای جالب خواهد بود. از مزیت‌های دیگر این انتخاب نزدیکی ترکیه به ایران و داشتن مرزهای زمینی با ایران است. ترکیه کشور بزرگی است و تنوع آب و هوایی در شهرهای مختلف آن دیده می‌شود. جدای از این امر در بعضی از نقاط ترکیه، شهرها یا ناحیه‌ها به بخش‌های آسیایی و اروپایی تقسیم می‌شوند که این مساله در فرهنگ و نوع زندگی اهالی آن منطقه تاثیر می‌گذارد.

پیش از اینکه به دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه فکر کنید نیاز دارید شهرهای ترکیه را بشناسید و شرایط هر کدام را برای خرید خانه در نظر بگیرید. سه شهر بزرگ استانبول، ازمیر و آنکارا، از مهم‌ترین شهرهای ترکیه هستند و افراد بیشتری به دنبال خرید خانه در این شهرها هستند. شرایط دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه در استانبول، ازمیر یا آنکارا هیچ تفاوتی ندارد. تمامی این شهرها از یک قانون پیروی می‌کنند و مدارک مورد نیاز برای اقدام قانونی در تمام این شهرها یکسان است.

مهم‌ترین مساله این است که شما تمایل دارید برای حداقل دو سال آینده در کدام شهر زندگی کنید و اقامت در کدام شهر برای شما جذاب‌تر است. شهرهای استانبول و ازمیر به نسبت آنکارا، شهرهای توریستی‌تری محسوب می‌شوند. سالانه تعداد زیادی گردشگر به استانبول سفر می‌کند و جذابیت‌های رفاهی بیشتری به نسبت آنکارا دارند.

آنکارا شهر آرام‌تری به نسبت دو شهر دیگر است، از آن جا که آنکارا مقصد گردشگران نیست و بیشتر دانشگاه‌های مهم ترکیه در آن قرار دارد، یکی از بهترین شهرها برای زندگی در ترکیه است. این شما هستید که تصمیم می‌گیرید اقامت ترکیه را با خرید خانه در استانبول، آنکارا یا ازمیر به دست بیاورید.

نکته مهمی که در این مورد باید به خاطر داشته باشید این است که خرید خانه شروعی برای گرفتن اقامت ترکیه است. ارزان بودن خانه امری مهم است اما شما باید بدانید برای دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه در استانبول، آنکارا یا هر شهر دیگری، امکانات شهر مورد نظر را بشناسید و آن را دوست داشته باشید. دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه در استانبول یا شهرهای دیگر ترکیه یک قدم بزرگ در سرمایه‌گذاری است. انتخاب شما باید انتخاب درستی باشد تا سرمایه شما در طی سال‌های آینده حفظ شود.

داشتن اقامت ترکیه یک مزیت است اما باید با توجه به قوانین دولت ترکیه برنامه زندگی خود را برای حداقل 5 سال آینده برنامه‌ریزی کنید و سپس اقدام به خرید خانه در استانبول یا شهرهای دیگر ترکیه کنید. خرید خانه بدون در نظر گرفتن شرایط مورد قبول دولت ترکیه به هیچ عنوان شما را به دریافت اقامت دائم نزدیک نمی‌کند. در طول این مدت باید در خاک ترکیه اقامت داشته باشید و هزینه‌های بیمه خود را پرداخت کنید.

خرید خانه در استانبول می‌تواند تغییر بزرگی در زندگی هر فرد باشد. مهاجرت امر پیچیده‌ای است و دشواری‌های خود را دارد اما زندگی در استانبول شهری که به زیبایی خاص خود معروف است امری است که نمی‌توان نادیده گرفت. دریافت اقامت ترکیه با خرید خانه در استانبول یک سرمایه‌گذاری بزرگ است. حتی اگر به دنبال گرفتن اقامت ترکیه نباشید این سرمایه‌گذاری می‌تواند چشم‌انداز دیگری در کسب و کار و منابع درآمد شما باشد. اجاره دادن خانه به گردشگران در استانبول از اموری است که می‌تواند به عنوان منبع درآمد در نظر گرفته شود و از آن جا که استانبول شهری پر رفت و آمد است همیشه می‌توان گردشگرانی را پیدا کرد که به دنبال خانه برای اجاره هستند.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

Istanbul Office:
Şişli/Mecidiyeköy, Naci Kasım Sk. Hikmet Ismerkezi ,No 3, Daire 6
Phone: +90 (212) 237 08 05

Antalya Office:
ALTINKUM MAH. ATATÜRK BLV. ÖZERK APT. NO: 141 B İÇ KAPI NO: 1 KONYAALTI/ ANTALYA
Phone: +90 (542) 898 12 28
info@turkishmag.com

نام و نام خانوادگی (الزامی)

آدرس ایمیل (الزامی)

شماره تماس (الزامی) Please leave this field empty. متن درخواست


تمامی حقوق برای ترکیش‌مگ محفوظ است.


امتیاز کاربران

اگر این مقاله را می‌‌خوانید یعنی احتمالاً مدتی ترکیه بوده‌اید و حالا قصد ماندن یا سرمایه گذاری دارید و می خواهید یک خانه بخرید. این راهنما برای کسانی است که هنوز نمی‌دانند که آیا خرید خانه برای آن‌ها انتخاب مناسبی است یا خیر. مسائل مختلفی وجود دارند که قبل از خرید خانه در ترکیه باید به آن‌ها خوب فکر کنید. پیش فرض این مقاله این است که خرید خانه را به عنوان سرمایه گذاری در نظر ندارید و قصد اقامت در ترکیه و در خانه‌ای که می خرید دارید. در این مقاله سعی می کنیم به سه سوال اصلی پاسخ دهیم.

آیا خرید خانه در ترکیه مناسب من است؟

چه زمانی خانه بخرم؟

کجا خانه بخرم؟

چطور در ترکیه خانه بخریم

آیا خرید خانه انتخاب درستی برای شماست؟

بیایید خرید خانه را با اجاره کردن خانه مقایسه کنیم. با اجاره خانه شرایطتتان انعطاف بیشتری دارد اما پولی را که برای اجاره می‌پردازید در حقیقت از جیبتان می‌رود و جایی ذخیره نمی‌شود. از طرفی خرید‌خانه از لحاظ مالی به صرفه‌تر است اما جابه‌جایی را خیلی مشکلتر می‌کند. برای مقایسه می‌توان هزینه ماهانه را در نظر گرفت. اگر هزینه ماهانه‌ای که برای اجاره می‌پردازید بیشتر یا مساوی هزینه ماهانه‌آی است که برای بازپرداخت وام و هزینه‌های ماهانه منزل شخصی‌تان است،‌ بهتر است اقدام به خرید خانه کنید.

سایتهای زیادی مانند hurriyet emlak  و Sahibinden.com هستند که از آن‌ها می‌توانید قیمت‌ خانه‌ها و اجاره‌ها را مقایسه کنید. اجاره متوسط یک خانه ۱۰۰ متر مربعی در استانبول در سال ۲۰۱۷ برابر ۲۲۰۰ لیر بوده است. به این مبلغ باید هزینه شارژ ساختمان را نیز اضافه کنید. هزینه شارژ نسبت به نوع آپارتمان متفاوت است. قیمت متوسط یک منزل مسکونی با همین شرایط ۴۸۰۰۰۰ لیر است که برابر ۱۸ سال اجاره همان خانه است.

تا آن جا که می‌دانیم تا ۸۰ درصد مبلغ یک منزل مسکونی را می‌توان وام گرفت که برای مبلغ بالا ۳۸۴۰۰۰ لیر می شود که اگر بازپرداخت ده ساله را برای این خانه در نظربگیریم مقدار بازپرداخت وام برای هر ماه حدود ۶۰۰۰ لیر می‌شود که نسبت به اجاره پرداختی مبلغ قابل توجهی است.

بنابراین سوال آیا خانه بخرم را می‌توان به این صورت هم مطرح کرد که آیا داشتن یک منزل مسکونی در استانبول و امنیتی که به ارمغان می‌آورد ارزش دو برابر کردن هزینه ماهانه‌ام را دارد؟

چه زمانی خانه بخرم؟

زمان خرید خانه برای شما بیش از هرچیزی به شرایط مالی‌تان و برنامه‌ریزی درازمدتتان بستگی دارد. اما باید شرایط بازار را هم در نظر اشد. قیمت ملک هم مانند دگیر اجناس در بعضی زمان‌ها بالاتر و در بعضی زمان‌ها پایین‌تر است. اگر قصد نگاه داشتن خانه را داشته باشید شاید کمی اضافه شدن قیمت روی انتخابتان تاثیری نگذارد اما اگر خانه را برای سرمایه گذاری می خرید و می‌خواهید ۵ یا ۱۰ سال دیگر بفروشید احتمالاً تغییرات قیمت ملک برایتان مهم باشد. قطعاً‌ نمی‌خواهید پنج سال دیگر خانه‌تان را ارزانتر از مبلغی که اکنون برایش داده‌اید بفروشید.

از طرف دیگر از سال ۲۰۱۰ به این طرف قیمت خانه‌ها رو به افزایش بوده است و این دوره‌های افزایشی گاهی تا ۱۸ سال هم ادامه پیدا می‌کند. مساله دیگری هم که باید در نظر داشت نرخ سود تسهیلات است. این نرخ که توسط دولت تعیین می‌شود بازپرداخت وام شما را تعیین می‌کند. زمانی که اقتصاد قوی و در حال رشد است نرخ‌ها بالاست و سخت تر وام داده می‌شود اما زمانی که اقتصاد ضعیف‌تر و روبه افول است نرخ سود سپرده‌ها پایین آورده می‌شود تا افراد بیشتری ترغیب به خرید خانه شوند.

کجا خانه بخرم؟

همه ما می‌خواهیم نزدیک به محل کار یا دانشگاه‌مان زندگی کنیم. یا اینکه در مناطق بالای شهر منزل داشته باشیم. اما همواره باید تمام انتخاب‌ها را قبل از تصمیم‌ نهایی در نظر داشت. مثلاً اگر یک خانه نزدیک مترو داشته باشید ممکن است از لحاظ اقتصادی از خانه‌ای که در منطقه پر ترافیک و دور از ایستگاه‌های مترو است باشد. یا اینکه اگر اتوموبیل دارید شاید یک خانه که در منطقه‌ای دور از مترو است هم مناسبتان باشد. گاهی قیمت‌های خانه‌های نزدیک مترو نسبت به مزیتی که مترو ایجاد می‌کند خیلی بالاست.

محله هم در قیمت منزل خیلی تاثیر دارد. فرهنگ مردمی که در یک محله زندگی می کنند،‌ امکانات محله، دسترسی و جمعیت آن روی قیمت خانه‌های آن محله تاثیر به سزایی دارند.

 

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

آدرس سایت

تصویر امنیتی جدید

برای ثبت رایگان آگهی لازم است به حساب کاربری خود وارد شوید یا اگر حساب کاربری ندارید در سایت ثبت نام کنید.

موردی که احتمالا این روزها زیاد به گوشتان خورده، سرمایه‌گذاری در کشور موفق و در حال پیشرفت ترکیه به منظور دریافت اقامت، حقوق شهروندی و پاسپورت این کشور است!

همان طور که پیش‌تر در مطلب شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در ترکیه به این موضوع به طور مفصل پرداختیم، به طور معمول ایرانیان می‌توانند بدون ویزا به مدت 3 ماه در یک بازه 180 روزه در ترکیه اقامت داشته باشند. این دانشجویان در صورت تحصیل در این کشور، با استفاده از کارت اقامت یکساله، تا زمان فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های ترکیه، مجاز به اقامت در این کشور هستند.

بنابر اخبار euronews، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشور ترکیه با تصویب قانونی جدید، مبلغ سرمایه‌گذاری برای دریافت حق شهروندی در ترکیه را از یک میلیون دلار به 250 هزار دلار کاهش داده است.

این بدین معنی است که شما می‌توانید با خرید ملکی با حداقل ارزش 250 هزار دلار آمریکا در ترکیه، نسبت به دریافت کارت اقامت، حقوق شهروندی و پاسپورت این کشور اقدام کنید.

چطور در ترکیه خانه بخریم

حال باید دید که خرید ملک و سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه به چه اندازه می‌تواند برای شما مفید باشد؟ بگذارید از چند جنبه به این سوال متداول پاسخ دهیم:

در عین حال خرید ملک در مناطقی نظیر بیلیکدوز استانبول با قیمت تقریبی متری 2646 لیر ( 6.5 میلیون) و یا شهرهای دیگر این کشور نظیر آنکارا با میانگین قیمت 1861 لیر (4.3 میلیون) هزینه کمتری برای شما در پی خواهد داشت.

دارنده پاسپورت ترکیه همچنین امکان ورود به کشورهایی نظیر کویت، بحرین، لبنان و اکثر کشورهای آفریقایی را با صدور ویزای فرودگاهی خواهد داشت و در عین حال امکان دریافت ویزای آنلاین برای ورود به کشورهایی نظیر استرالیا و عمان را دارد.

در کنار این موارد باید به این موضوع اشاره کنیم که اعتبار پاسپورت ترکیه از پاسپورت ایرانی بالاتر بوده و پروسه دریافت ویزای سایر کشورهای دنیا نظیر ویزای شینگن با حق شهروندی و پاسپورت ترکیه به مراتب نسبت به پاسپورت ایرانی آسان‌تر است.

البته بد نیست به این موضوع نیز اشاره کنیم که کشور ترکیه در تلاش برای پیوستن به اتحادیه اروپا و حوزه شینگن است و در صورت موفقیت در این امر، پاسپورت این کشور با جهشی باورنکردنی، از اعتبار بسیار بالاتری نسبت به حال حاضر برخوردار شده و امکان ورود بدون محدودیت به 26 کشور حوزه شینگن برای دارنده پاسپورت ترکیه وجود خواهد داشت.

زمانی که شما موفق به خرید ملک قانونی در ترکیه به ارزش حداقل 250 هزار دلار آمریکا شوید، باید به اداره ثبت زمین و املاک این کشور (Tapu) رفته و درخواست تقاضای حقوق شهروندی ترکیه را ارائه دهید.

پس از آماده‌سازی و ارائه مدارک و فرم درخواست به Tapu، آن‌ها گزارش ارزیابی مدارک و اسناد انتقال وجه بانکی خرید ملک شما را مورد بررسی قرار می‌دهند.

اداره Tapu پس از گذشت 3 تا 7 روز کاری و بررسی مدارک، نامه تاییدیه حق شهروندی ترکیه را به متقاضی ارائه می‌دهد. سپس فرد باید با در دست داشتن این نامه به دفتر مهاجرت ترکیه مراجعه کرده و برای مجوز اقامت درخواست دهد.

با دریافت مجوز اقامت و تاییدیه حق شهروندی، فرد بایستی برای نهایی‌سازی درخواست خود به اداره کل جمعیت و شهروندی ترکیه مراجعه نماید. لازم به ذکر است که پس از گذراندن پروسه درخواست سازمان Tapu، همه مراحل در دفتر مخصوص اطلاعات شهروندی Citizenship Information Office مستقر در استانبول و آنکارا دنبال می‌شود و پروسه دریافت حق شهروندی این کشور تا حداکثر 30 روز کاری به اتمام می‌رسد.

نحوه اخذ اقامت توریستی ترکیه از ابتدای سال 2020 میلادی دچار تغییراتی خواهد شد. بر این اساس، اتباع خارجی به مدت یک سال اجازه اقامت توریستی در ترکیه را خواهند داشت. البته شهروندان اتحادیه اروپا، جمهوری خلق چین، فدراسیون روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری توسعه اقتصادی مانند ژاپن، کانادا، آمریکا و… از این قانون مستثنی خواهند بود.

شهروندان ایرانی نیز بعد از یک سال اقامت توریستی در ترکیه امکان تمدید اقامت خود را نداشته و باید حداقل یک سال از زمان به پایان رسیدن این نوع اقامت گذشته باشد تا بتوانند مجددا برای اخذ آن اقدام نمایند. بنابراین افرادی که از اقامت توریستی برای حضور در کشور ترکیه استفاده می‌کنند بعد از پایان یافتن مدت اقامت خود باید روش‌های دیگری را برای اخذ اقامت پیدا کنند. از جمله این روش‌ها می‌توان به گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه و خرید ملک در این کشور اشاره داشت.

 

همان‌طور که گفته شد با خرید یک ملک با حداقل قیمت 250هزار دلار می‌توانید شهروندی کشور ترکیه را دریافت کنید. اما بسیاری از افراد هستند که یا چنین سرمایه‌ای را نداشته و یا تمایلی به این میزان سرمایه‌گذاری ندارند. آن‌ها این امکان را خواهند داشت تا با خرید یک ملک در ترکیه به هر قیمتی، اقامت این کشور را به دست بیاورند. بنابراین در صورتی که تنها اقامت در ترکیه برای شما اهمیت داشته و قصد اخذ شهروندی و پاسپورت این کشور را ندارید می‌توانید با سرمایه کمتر از 250هزار دلار صاحب خانه شده و اقامت ترکیه را نیز به دست آورید.

تاکید دولت ترکیه بر این موضوع است که حداقل ارزش ملک خریداری‌شده توسط اتباع خارجی کمتر از 250 هزار دلار آمریکا نباشد. از این رو فرد باید با استفاده از مشاوره وکیل و کارشناسان ملکی معتبر و قابل اطمینان، پیش از اقدام به خرید ملک در ترکیه به ارزیابی قیمت آن به صورت تخصصی بپردازد.

اما شما می‌توانید با استفاده از خدمات جدید مشاوره و خرید ملک گروه شرکت‌های نیلگام، از ارزیابی موقعیت و صحت قیمت کارشناسان نیلگام برخوردار شده و بدون نگرانی با تخفیف 10 تا 20 درصدی، ملک موردنظر خود را خریداری نمایید.

این بدین معنی است که با خرید ملکی به ارزش 250 هزار دلار در ترکیه

در مدت زمان کمی، از تمامی مزایای پاسپورت و حقوق شهروندی این کشور برخوردار می‌شوید.

هرچند می‌شود بخشی از فرآیند انتخاب و خرید ملک را به صورت غیرحضوری و با وکالت انجام داد، اما پیشنهاد می‌شود پس از عقد قرارداد با گروه شرکت‌های نیلگام، به صورت حضوری به کشور ترکیه آمده و از نزدیک گزینه‌های موجود را مشاهده و ارزیابی کنید. به طور کلی پروسه خرید ملک با خدمات گروه شرکت‌های نیلگام به شرح زیر است:

عموما گذراندن مراحل قانونی دریافت حقوق شهروندی و پاسپورت ترکیه، پس از خرید ملک واجد شرایط در این کشور حدود 2 ماه زمان خواهد برد. اما ‌می‌توان با دریافت فرم تاییدیه ملک از طرف دولت ترکیه، پیش از دریافت حقوق شهروندی، نسبت به دریافت مجوز اقامت برای خود و خانواد‌ه‌تان اقدام کنید.

ممکن است این سوال مهم در ذهن شما هم نقش ببندد که آیا با دریافت حق شهروندی ترکیه ملزم به گذراندن دوره اجباری خدمت سربازی در این کشور هستم؟

پاسخ‌های مختلفی برای این سوال وجود دارد. چنانچه فرزند شما زیر 18 سال باشد، با رسیدن به سن قانونی در این کشور هم‌چون سایر شهروندان ترکیه ملزم به گذراندن این دوره خواهد بود. اما قوانینی برای شهروندانی با دو تابعیت وجود دارد، که باید از طریق وکیل از آن‌ها اطلاع پیدا کنید.

چنان چه از قبل خدمت سربازی را در کشور خود به پایان رسانده‌اید، ملزم به ارائه اسناد و مدارک برای اثبات آن به دولت ترکیه هستید و در صورتی که سن شما بیشتر از 22 سال است باید با مراجعه به اداره کل جمعیت و شهروندی کشور ترکیه، نسبت به قوانین موجود و استثنائات این دوره برای توابع خارجی اطلاع کسب کنید.

شما می‌توانید به جای خرید یک ملک در ترکیه، چند ملک در این کشور با ارزش پایین‌تر خریداری کنید که در مجموع به حداقل ارزش 250 هزار دلار آمریکا برسد. اما برای دریافت حق شهروندی باید برای تمامی ملک‌ها به طور همزمان درخواست دهید. اداره Tapu در صورتی که یک ملک و یا چند ملک در مجموع با ارزش حداقل 250 هزار دلار باشد، درخواست حق‌شهروندی شما را مورد پذیرش قرار می‌دهد.

قانون حق شهروندی ترکیه برای افرادی که از قبل صاحب ملک در این کشور هستند، شرایطی را پیش‌بینی کرده است. معاملات ملکی و درخواست‌های حق مالکیت ثبت‌شده در اداره Tapu پس از تاریخ 18.09.2018 شامل قانون اخذ دریافت حقوق شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری هستند. اما اگر شما پیش از این تاریخ ملکی را در ترکیه با حداقل مبلغ ذکر‌شده خریداری کرده باشید و برای ثبت درخواست حق شهروندی ترکیه در سازمان Tapu درخواست خود را ثبت نکرده باشید، تنها در صورتی که اقساط شما تا پس از 19 سپتامبر 2018 ادامه داشته باشد مشمول درخواست حق شهروندی این کشور خواهید شد.

وزارت محیط‌زیست و شهرسازی ترکیه مسئول ارزیابی و سنجش صحت قیمت اعلام‌شده ملک در درخواست متقاضی دریافت حق شهروندی ترکیه است (ارزش ملک بیش از 250 هزار دلار باشد). لازم به ذکر است که تمامی مبلغ ملک موردنظر باید از طریق درگاه بانکی و یا کارت اعتباری بین‌المللی به حساب فروشنده انتقال داده شود.

برای دریافت حق شهروندی از طریق خرید ملک واجد شرایط در ترکیه (Title Deed) تنها یک نفر می‌تواند با در دست داشتن مدارک خانواده درجه یک خود، مسئول پیگیری کارها و امور دریافت حق شهروندی ترکیه شود.

با انجام خرید، همسر و تمامی فرزندان زیر 18 سال شما در زمان ارائه درخواست، مجاز به دریافت حق شهروندی و پاسپورت ترکیه هستند.

لازم به ذکر است که شما مجاز به فروش ملک خود برای حداقل 3 سال نخواهید بود.

شما مجبور نیستید یک میلیونر باشید تا از سبک زندگی مدیترانه ای لذت ببرید. کافی‌ست به کشوری مثل ترکیه فکر کنید. واضح است که خرید ملک در هر شهری، نشان‌دهنده‌ی تعلق خاطر فرد خریدار به آن شهر است. ما با توجه به نیازهایمان ممکن است مهاجرت کنیم، در کشورهای دیگر ملک بخریم و زندگی تازه ای بسازیم. اما خوب است قبل از هر اقدامی اطلاعاتمان در خصوص خرید ملک در کشوری دیگر کامل باشد.

ترکیه شاید در میان تمام مقاصد دنیا، در نظر ما ایرانی‌ها محبوب‌ترین باشد و مناسب‌ترین قیمت را داشته باشد. ما زندگی کردن در کشوری را که به فرهنگمان نزدیک باشد و مردمش را شبیه به خودمان بدانیم، دوست داریم! ما هم نشینی دریا و جنگل و بناهای تاریخی را در شهر دوست داریم. ما از سرزمینی می‌آییم که نقش سنت و عرف در آن پررنگ است بنابراین  خیلی از ما دوست داریم به شهری برویم که در آن احساس راحتی کنیم و با خیال راحت بگوییم این شهر، شهر من است.

در کنار همه ی دلایل مهم برای خرید ملک، باتوجه به نوسانات ارز، ترکیه  هنوز مناسب ترین قیمت را برای خرید خانه دارد. شاید در حال حاضر، فکر خرید یک دستگاه آپارتمان در سواحل اسپانیا یا جزایر سنت موریس دیگر در ذهن کسی جایی نداشته باشد اما خرید ملک در ترکیه با توجه به نرخ ارز رایج این کشور باز هم تصمیم معقولی است.

چطور در ترکیه خانه بخریم

ترکیه طبق قوانین داخلی مصوب ۲۰۱۸ شرایطی را فراهم کرده است که افراد با خرید یک ملک به ارزش ۲۵۰ هزار دلار بتوانند برای دریافت اقامت شهروندی و دریافت پاسپورت این کشور اقدام کنند. برخلاف اکثر کشورهای اروپایی که منشأ پول، برایشان امری مهم است، در ترکیه این برنامه یک فرآیند درخواست ساده بدون هیچ تعهد برای اعلام دارایی‌ها یا درآمد به دست آمده در کشورهای دیگر است … چه خرید ملک به عنوان محل اقامت دوم، یا به عنوان یک سرمایه‌گذاری منسجم باشد، طیف گسترده‌ای از آپارتمان‌های مدرن و ویلاهای کنار دریا، همه در قیمت‌های بسیار رقابتی وجود دارد. سرمایه گذاران می‌توانند در ترکیه ملک بخرند و سپس از  اجاره  آن، به عنوان منبع درآمدی همیشگی برای خود بهره‌مند شوند و پس از ۳ سال هم  ملک خود را بفروشند.

خوب است بدانید پس از خرید ملک و دریافت پاسپورت این کشور، مسیرهای ساده‌ای برای مهاجرت به انگلستان یا ایالات متحده پیش روی شما قرار دارد. سرمایه گذاران ممکن است از طریق ویزا  businessperson  ترکیه به انگلستان نقل‌مکان کنند و اقدامات مفیدی را در جهت دریافت شهروندی بریتانیا آغاز کنند. علاوه بر این، یک گزینه برای اقامت در ایالات‌متحده به عنوان برنامه‌ سرمایه‌گذاری E – ۲ وجود دارد.

با توجه به  قوانین مصوب شهروندی برای خرید خانه در ترکیه، اتباع خارجی برای خرید ملک در هر جایی در ترکیه بجز مناطق نظامی، آزاد هستند.  نکته‌ی قابل توجه این است که افراد خارجی که املاک و مستغلات در ترکیه را به ارزش ۲۵۰  هزار دلار می‌خرند و خانواده‌های آن‌ها می‌توانند فورا شهروندی ترک را به دست بیاورند.

در سال‌های اخیر با توجه به پیشرفت اقتصادی و افزایش درخواست برای خرید ملک در ترکیه، بازار این نوع خرید و فروش برای افراد جالب توجه شده است. برای این‌که  از سرمایه گذاری خود صد در صد راضی باشید، باید با تحقیق و یا به کمک یک کارشناس، ابتدا میزان بازگشت سرمایه‌تان را در هر شهر بررسی کنید و در مرحله ی بعد در مناطقی خانه بخرید که رشد اقتصادی و آینده‌ی خوبی پیش رو دارند. بررسی میزان رشد منطقه‌ای که تصمیم دارید در آن ملک بخرید به شما کمک زیادی خواهد کرد.

 ماده ۳۵ قانون اداره ثبت زمین شماره ۲۶۴۴ می گوید:  افراد با ملیت خارجی می‌توانند در این کشور ویلا، آپارتمان، ملک و زمین بخرند و این، امریقانونی است. این موضوع از این جهت حائز اهمیت است که در بعضی کشورها از جمله ایران به دلیل حساسیت مسایل مربوط به حفظ تمامیت ارضی،   اتباع خارجی اجازه ی خرید و فروش مستغلات را ندارند.

به نقل از  وزارت دارایی و خزانه‌داری ترکیه، در حال حاضر، صاحبان ملک مالیات سالیانه‌ای را به ارزش یک دهم درصد ارزش ملک می پردازند.

تقاضای افراد خارجی برای خرید ملک در ترکیه در ۲ سال گذشته به طور قابل‌توجهی افزایش‌یافته است و دلایل متعددی برای آن وجود دارد:

محبوب‌ترین شهرهای این کشور برای خرید خانه در بین خارجی‌ها عبارتند از استانبول با ۴۴.۳ درصد از سرمایه‌گذاری خارجی که در املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری می‌کنند و آنتالیا با ۲۱.۲ درصد از سهم که از کل به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس گزارش‌های خبرگزاری‌های داخلی ترکیه، ۴۱۹۲ ملک در ژوئیه ۲۰۱۹ به خارجی‌ها فروخته شد. در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۴۶ درصدی هستیم. رکورد فروش در سال ۲۰۱۸،  ۱۹۰۳ فروش بود که این نشان دهنده‌ی بازار مستعد و روبه رشد املاک در این کشور است.

شهرهایی که بالاترین قیمت را برای هر متر مربع  آپارتمان دارند؛ به ترتیب موگلا، استانبول، ازمیر، Canakkale چاناک کاله(چناق قلعه) و Balikesir  بالیکسیر هستند. بنابر گزارش وب‌سایت‌های تخصصی اطلاعات زیر در خصوص خرید املاک در ترکیه به دست می‌آید:

شما می‌توانید یک آپارتمان صد متری را به قیمت ۶۳ هزار تا ۷۰ هزار یورو خریداری کنید.  البته توجه کنید که این قیمت برای خانه‌ای بسیار معمولی در حومه شهر یا مناطق جدید در حال توسعه در مجاورت فرودگاه جدید استانبول است و البته قوانین مربوط به  فرصت طلایی دریافت پاسپورت را رعایت نمی‌کند. ملیت‌های مختلفی علاقه به سرمایه‌گذاری در شهر استانبول دارند. بریتانیایی‌ها، یونانی‌ها، اتریشی‌ها و ایتالیاییها جزو اروپایی‌های علاثمند به خرید ملک در ترکیه هستند.

سرمایه گذاران باید تصمیم بگیرند که کدام مقصد را ترجیح می‌دهند؛ شهره‌ای شلوغ یا شهرهای ساحلی. شهرهای ساحلی فرصت کسب درآمد و اجاره ی مرتب را در فصل‌های گرم دارند و شهرهای شلوغ انتخاب مناسبی برای زندگی پیدا کردن کارو به دست آوردن دیدگاهی درست نسبت به زندگی ترک‌ها را برای شخص مهاجر فراهم می کنند.

برای خرید با قیمت مناسب در بهترین نقاط ترکیه می توانید از مشاوران پین تاتی کمک بگیرید.

پین تاتی می تواند شما را در انتخابی درست و به صرفه همراهی کند.

۲۱۲۱

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

شستن بالشتک‌های مبل باید با دقت انجام شود وگرنه مبل از ریخت می‌افتد و مجبور می‌شوید که مبلتان را نو کنید.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

چطور در ترکیه خانه بخریم
چطور در ترکیه خانه بخریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *