چطور در خانه تفریح کنیم

 
helpkade
چطور در خانه تفریح کنیم
چطور در خانه تفریح کنیم

منبع تصویر، Getty Images

شیوع کرونا و اعلام قرنطینه محدودیت‌های بی‌سابقه‌ای را در بسیاری از کشورهای جهان از جمله بریتانیا به وجود آورد؛ محدودیت‌هایی که در عمل سبک معمول زندگی بسیاری را دگرگون ساخت، بویژه خانواده‌هایی که فرزند مدرسه‌رو داشتند.

بچه‌ها ناگهان خانه‌نشین شدند. در بریتانیا کودکان از هشت و نیم صبح تا سه و نیم بعدازظهر در مدرسه هستند. یعنی هفت ساعت. حالا با تعطیلی مدارس وظیفه پر کردن این ساعت‌ها، سرگرم کردن و بخش بزرگی از آموزش به عهده والدین است؛ والدینی که خود باید یا از خانه کار کنند یا بیرون از خانه.

مدارس برنامه‌های درسی را از طریق پست، اپلیکیشن و وبسایت‌های آموزشی برای بچه‌ها می‌فرستند، معلم‌ها روز به روز تکالیف را در اپلیکیشن یا سایت مدرسه می‌گذارند و توقع دارند مادر و پدری که خود هزار کار دارند همه کارها را رها کرده و فقط به درس و مشق فرزندشان بپردازند. هر از چند گاهی هم نامه یا ای‌میلی مبنی براینکه شوخی در کار نیست و همه چیز اجباری است به دست والدین می‌رسد؛ درواقع اینها هنوز شاگرد مدرسه‌اند در حالی خبری از خود مدرسه نیست.

قدمی سخت؛ تعطیلات در کار نیست، خانه مدرسه است

چطور در خانه تفریح کنیم

اولین و سخت‌ترین قدم این است که به بچه، حتی در سن بالاتر از دبستان بفهمانید خبری از تعطیلات نیست و هنوز باید هم درس بخواند هم مشق شب بنویسد هم به معلمش نشان دهد که شاگرد خوبی است.

منبع تصویر، Getty Images

قبل از هر چیز یک جدول زمانی و یک برنامه روزانه تنظیم کنید. جدول را به دیوار بزنید و تلاش کنید همه چیز مطابق برنامه پیش برود. جدول نباید تنها به تکالیف مدرسه ختم شود. سعی کنید یادگیری را به تفریح تبدیل کنید. به همین خاطر آشپزی، نقاشی و رفتن به حیاط (البته اگر در آپارتمان زندگ نمی‌کنید) و باغبانی برای سرنرفتن حوصله از ضروریات است. با بچه‌ها صحبت کنید و شرایط جدید را توضیح دهید و تاکید کنید این شرایط موقت است و برای عبور از آن همه باید به هم کمک کنیم. به او بگویید کار کردن در خانه برای شما هم سخت است و به کمک او احتیاج دارید؛ مثلا زمانی که در جلسه هستید خانه آرام باشد.

استفاده از تبلت، تلفن و تلویزیون را محدود کنی. نشستن طولانی مقابل صفحه مانیتور هم عوارض جسمانی دارد هم به سلامت ذهن “آسیب” می‌زند و می‌تواند خواب را هم “مختل” کند.

کلید موفقیت در تنوع است. تمرین‌های ورزشی، خواندن یک کتاب خوب و یاد گرفتن مهارت جدید همگی راههای مناسبی برای جلوگیری از مدام جلوی تلویزیون و کامپیوتر بودن است.

شاید برای پدر و مادرهایی که این روزها از شرایط موجود کلافه شده‌اند این حرف خنده‌دار باشد که از اینکه می‌توانید بیشتر با هم باشید لذت ببرید. اما بالاخره راه‌هایی هست. با هم کارهای هنری انجام دهید. آشپزی کنید، شیرینی بپزید. پازل درست کنید. شعر بنویسید. قصه تخیلی بنویسید. روزنامه دیواری درست کنید. از فرزندتان بخواهید خاطرات این روزها را بنویسد و خودتان هم کمکش کنید. گُل‌کاری و باغبانی و گِل‌بازی را تقریبا همه بچه‌ها دوست دارند. با هم از طبیعت چیزهای جدید یاد بگیرید.

بی‌بی‌سی هم چند راه حل برای سرگرم کردن بچه‌ها در خانه پیشنهاد می‌دهد.

منبع تصویر، Getty Images

نقشه‌ای بکشید و چند شی جذاب را جایی از خانه پنهان کنید و از کودکتان بخواهید با کمک نقشه آنها را پیدا کند. می‌توانید از کودک هم بخواهید دقیقا مثل شما نقشه‌ای بکشد و چیزهایی را در اتاقی پنهان کند تا شما پیدا کنید. برای جذاب شدن بازی می‌توانید لباس دزدان دریایی را هم به فرزندتان بپوشانید.

انجام آزمایش‌های ساده علمی در خانه یکی از راه‌های جذاب برای سرگرم کردن کودکان و خوراک خوبی برای حس کنجکاوی آنها است. با بازی‌های علمی ساده به کودکتان اجازه دهید خلاقیت‌هایش را ابراز کند و از دنیای اطراف بیاموزد. این آزمایش‌ها به مهارت‌های زبانی و برقراری رابطه هم کمک می‌کنند، به بچه‌ها پشتکار و اعتماد به نفس یاد می‌دهند و به آنها می‌آموزند قرار نیست هر چیزی بار اول درست از آب درآید.

منبع تصویر، Getty Images

کودکان عاشق تجربه با حس لامسه و درهم و برهم ریختن هستند. کار هنری یکی از بهترین راه‌ها و ابزار برای بچه‌ها در هر سنی است که خودشان را بیان کنند و خلاق باشند. کار هنری به رشد مغز و سلامت روان کودکان هم کمک می‌کند. با هم خمیر بازی کنید. تا می‌توانید با بچه‌ها نقاشی بکشید و لذت رنگ‌آمیزی را به آنها بیاموزید. اجازه دهید سطوح مختلف و اشیای مختلف را رنگ کنند. تشویقشان کنید با اشیا به درد نخور کلاژهای جورواجور درست کنند.

همه ما به یاد داریم که در بچگی عاشق درست کردن اتاقی با پارچه و ملافه بودیم که در آن قایم شویم و یا خلوت کنیم. حالا وقت مناسبی است که با استفاده از بالش‌ها، کوسن‌ها و میز و صندلی‌ها درست کردن این کنج خلوت را به بچه‌هایمان هم یاد دهیم.

منبع تصویر، Getty Images

یکی از هیجان‌انگیزترین راه‌های سرگرم کردن بچه‌ها شیرینی پزی است. چرا؟ چون تا می‌توانند همه چیز را مخلوط می‌کنند و آشپزخانه را به هم می‌ریزند و در آخر چیزی را که تولید می‌کنند با عشق و ولع می‌خورند. همه بچه‌ها عاشق شیرینی هستند و چه بهتر از این که به آنها شیرینی‌پزی یاد بدهیم؟

با عروسک و اسباب‌بازی‌های محبوب کودکتان یک شوی تلویزیونی بسازید. می‌توانید از خودتان فیلمبرداری کنید و بعد در تلویزیون پخش کنید و لذت ببرید. حتی می‌توانید از فرزندتان بخواهید شخصیت محبوبش را با چیزهای ریز و درشت مثل جوراب و دکمه و مهره بسازد و با آن شو اجرا کند.

منبع تصویر، Getty Images

این روزها خیلی از ما خریدهایمان را آنلاین انجام می‌دهیم. کارتون‌ها را دور نریزیم. کودکان می‌توانند از کارتون‌ها به عنوان قطار، ماشین، هواپیما و حتی کشتی دزدان دریایی استفاده کنند، آنها را رنگ آمیزی کنند و ساعت‌ها سرگرم شوند.

قابلمه‌ها، ماهیتابه‌ها و ملاقه‌ها تنها برای آشپزی نیستند، می‌توانند دم و دستگاه عریض و طویلی برای اجرای یک کنسرت پرسر و صدای خانگی باشند. می‌توانید با هم آواز بخوانید و یا موسیقی هیجان‌انگیزی بگذارید و برقصید. فقط با مواظبت از اعصاب همسایه‌ها.

وقتی محیط شاد و امنی برای فرزندتان فراهم کنید راحت‌تر می‌توانید او را برای انجام تکالیف مدرسه پشت میز بکشانید. بالاخره قرنطینه تمام خواهد شد و کودکان به مدرسه برمی‌گردند. هر چند این روزها سخت است و سرکله زدن با بچه‌هایی که بمب انرژی هستند کار ساده‌ای نیست ولی شاید تنها فرصت برای بیشتر در کنار هم بودن هم باشد. پس سعی کنید تا می‌توانید با راه‌های خلاق هم خودتان لذت ببرید هم دنیای ترسناک این روزها را برای کودکتان شاد کنید.

© 2021 بی بی سی. بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست. سیاست ما درباره لینک دادن به سایت های دیگر.

گسترش ویروس کرونا در جهان تقریبا زندگی بیرون از خانه را برای همه سلب کرده است. احتمالا اگر مدت زمان طولانی در خانه بمانید حوصله‌تان سر می‌رود؛ در این مدت برای سرگرم شدن تنها به کمک اینترنت کارهای بسیاری می‌توانید انجام دهید.

با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و در ایران بسیاری از افراد برای مراقبت از خود و اطرافیان‌شان و جلوگیری از انتشار گسترده‌تر ویروس به توصیه‌های متخصصان و پزشکان تقریبا تمام مدت روز را در خانه می‌مانند و تنها در موارد ضروری بیرون می‌روند. بسیاری از مشاغل به دورکاری مشغول یا به طور موقت تعطیل شده‌اند. تا پایان تعطیلات نوروزی هم تمام مدارس و دانشگاه‌های کشور تعطیل شده است.

این اقدامات مراقبتی برای کنترل کرونا لازم هستند اما در سوی دیگر شکل زندگی انسان‌ها با چالش‌های جدیدی رو به رو شده است. این روزهای طولانی را چگونه باید گذراند تا حوصله افراد سر نرود؟ در دورانی که انسان ها به اصطلاح خود را در خانه قرنطینه می‌کنند، زمان خود را چطور می‌توانند سپری کنند و سرگرم شوند؟

می‌خواهیم راهکارهایی برای روزهای در خانه به شما ارائه کنیم. اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره هستند. این روزها در فضای مجازی می‌توانید خود را به خوبی سرگرم کنید:

چطور در خانه تفریح کنیم

دسته جمعی کتاب بخوانید

کتاب خواندن یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های روزمره در زندگی انسان است. حالا فکر کنید جمع خوانی یک شاهکار ادبی، نمایشنامه یا یک کتاب تاثیرگذار تا چه اندازه لذت بخش و جذاب است! برای این کار می‌توانید یک گروه در شبکه‌های اجتماعی با حضور خانواده، دوستان یا جمعی از افراد علاقمند به مطالعه بسازید و کتابی را برای خواندن انتخاب و به صورت آن را به چندین بخش تقسیم کنید. در طول روز همگی بخش تعیین شده کتاب را می‌خوانند، بعد به صورت دسته جمعی درباره چیزهایی که خوانده‌اید صحبت کنید و نظر و دیدگاه‌هایتان را با هم به اشتراک بگذارید.

فیلم و سریال معرفی کنید

به لطف ظهور شبکه‌های اجتماعی همه می‌توانند تجربیات، علاقه مندی ها و افکار خود را به گوش انسان‌های بی شماری در سراسر جهان برسانند. شما هم فیلم و سریال‌هایی که دیده‌اید یا می‌شناسید را در صفحات خود برای دیگران بنویسید، نظرتان را درباره آن بگویید و دیدن یا ندیدن فیلم و سریال مورد نظرتان را به  دیگران توصیه کنید. اینطور می‌توانید از پیشنهادهای دیگران هم برای دیدن فیلم یا سریال استفاده کنید و چیزهای جدیدی ببینید. در این صورت به هزاران نفر دیگر هم برای پیدا کردن فیلم و سریال کمک کرده‌اید.

درس و مشق هرگز تعطیل نمی شود

با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در سراسر کشور میلیون‌ها دانش آموز و دانشجو حداقل یک ماه از درس‌هایشان فاصله می‌گیرند. زمانی که در خانه هستید اگر معلم باشید می‌توانید با ضبط ویدئوهای آموزشی از خودتان کمک کنید تا دانش‌آموزان بخاطر تعطیلات طولانی مدت از نظر آموزشی آسیب نبینند و ویدئوهای آموزشی را در کانال‌ها و صفحات مرتبط منتشر کنید. اساتید دانشگاه یا دانشجویان هم می‌توانند به همین شکل به کمک شاگردان و همکلاسی‌های خود برسند.

هیجان بازی‌های آنلاین را فراموش نکنید

بازی‌های آنلاین برای بسیاری از جوانان و نوجوانان به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شده است. با کمک بازی‌های آنلاین می‌توانید به همراه دوستان یا خانواده به صورت دو نفره یا چند نفره با هم آنلاین بازی کنید. در انتخاب بازی هم با گزینه‌های بسیار زیادی رو به رو هستید، از شطرنج و مارپله آنلاین تا بازی‌های استراتژیکی را می‌توانید برای سرگرمی انتخاب کنید و ساعت‌ها با دوستان‌تان بازی کنید یا از طریق همین بازی‌های آنلاین با کاربرانی در نقاط دیگر دنیا بازی کنید و با یکدیگر آشنا شوید.

وقت خانه تکانی مجازی است

برای این روزها که در خانه هستید می‌توانید جدا ازخانه تکانی عیدانه‌ای که در خانه انجام می‌دهید به یک خانه تکانی مجازی اساسی هم دست بزنید. اگر به ایمیل‌تان سری بزنید احتمالا با صندوق دریافت بسیار نامنظم و شلوغی رو به رو می‌شوید و در این فرصت می‌توانید از خبرنامه‌هایی که پیگیر آنها نیستید خارج شوید و صندوق دریافت ایمیل‌هایتان را پاکسازی کنید. در شبکه‌های اجتماعی هم صفحات و کانال‌هایی را که دنبال می‌کنید بازبینی کنید و از صفحاتی که جذابیت برایتان ندارد یا محتوایشان را پیگیر نیستید خارج شوید. با این کار هم ساعات زیادی سرگرم می‌شوید و هم حساب‌های کاربریتان را منظم می‌کنید.

با تورهای مجازی زمین و آسمان را بگردید

یکی از تبعات اصلی گسترش ویروس کرونا لغو سفرهای تفریحی و تعطیلی بسیاری از مراکز گردشگری در سراسر جهان بوده، در کشور ما این اتفاق با تعطیلات نوروزی که برای بسیاری از مردم ما اصلی‌ترین فرصت برای گردش و سفر است همزمان شده و سفرهای نوروزی لغو شده‌اند. اما نگران نباشید، می‌توانید به کمک اینترنت و سرویس‌هایی که تورهای مجازی ارائه می‌دهند نقاط مختلف جهان را زنده یا به صورت شبیه ساز سه بعدی از طریق گوگل بگردید. با کمک تورهای مجازی می‌توانید به نقاطی سر بزنید و آنها را بگردید که شاید هرگز امکان سفر به آنجا را در ذهن خود متصور نبوده‌اید. از گشت و گذار زنده در فضا و خیابان‌های کشورهای مختلف تا سواحل مدیترانه‌ای و نقاط مختلف ایران.

مهارت‌های موردعلاقه‌تان را یاد بگیرید

بسیاری از مهارت‌ها هستند که به آنها علاقمند هستید اما زندگی روزمره و مشغله‌های کاری یا هزینه‌های سرسام‌آور فرصت فراگیری و آموزش آنها را از شما گرفته است. حالا بهترین فرصت برای یادگیری چنین مهارت‌هایی است. از آشپزی و زبان‌های خارجی تا موسیقی را می‌توانید به صورت آنلاین و بدون صرف هیچ هزینه‌ای به صورت خودآموز یاد بگیرید. مثلا شما یک گیتار دارید اما نواختن صحیح آن را بلد نیستید یا یک آهنگ خاص را می‌خواهید با آن بنوازید؛ برای یادگیری کافی است که سری به اینترنت بزنید و از طریق ویدئوهایی که در سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدئویی مانند یوتیوب و آپارات و … به شکل گسترده وجود دارند مشغول یادگیری شوید. شما در این حالت با گزینه‌های متعدد و متفاوتی رو به رو هستید و هر آنچه بخواهید یاد بگیرید را به آسانی می‌توانید پیدا کنید و از طریق آموزش‌های این ویدئوها و تمرین، به یک نوازنده خوب تبدیل شوید.

برای هیچکس دل تنگ نمی‌شوید

تعطیلات نوروزی نزدیک است و امسال بسیاری از مردم نمی‌توانند برای دید و بازدیدهای مرسوم نوروز به همدیگر سر بزنند و دیدار تازه کنند. با کمک تکنولوژی این مشکل نیز به آسانی قابل حل است. اگر می‌خواهید با دوستان و همکلاسی‌هایتان دور هم جمع شوید یا به بستگان و آشنایان سر بزنید نیازی نیست که حتما از خانه خارج شوید. به راحتی می‌توانید در لحظه تحویل سال با یک تماس ویدئویی در کنار خانواده حضور داشته باشید و رو در رو به هم تبریک بگویید یا اگر دلتان برای دوستان تنگ شده است از طریق سرویس‌های پرشماری که خدمات تماس‌های تصویری ارائه می‌دهند ترتیب یک تماس تصویری دستهجمعی به شکل کنفرانس را بدهید و همه از این دورهمی و گپ و گفت دست جمعی لذت ببرید! با کمک تماس تصویری دلتنگ یکدیگر نخواهیم شد.

برای گذراندن اوقات فراغت در خانواده می‌توانید سرگرمی‌ها و کارهای ساده‌ای را انتخاب کنید که…

به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران، در فروشگاه‌های منتخب هوآوی تمهیدات ویژه‌ای جهت آسایش خاطر…

ما نمی‌خواهیم در نگاه دیگران ضعیف به نظر برسیم و احتمال زیاد احساساتمان را نادیده می‌گیریم…

کنگره جهانی موبایل در سال ۲۰۲۰ یکی از مهم‌ترین رویدادهایی بود که جهت جلوگیری از گسترش ویروس…

برای مهم‌ترین وعده غذایی‌تان وقت بگذارید! آوردن بهانه‌هایی مثل وقت ندارم، باید زود به کار برسم،…

هوآوی از طریق ایجاد و راه‌اندازی شبکه پرسرعت نسل پنجم (5G) و همچنین اعزام نیروی متخصص به نواحی…

در مطلب گذشته در مورد تفریح های ارزان خارج از خانه گفتیم که هدف از تفریح بالا بردن سطح سلامتی و انرژی درونی و کاهش خستگی جسمی و روحی و غم و اندوه است. برای اکثر افراد، تفریح در قالب بیرون رفتن از فضای خانه تعریف شده اما خیلی اوقات شرایط به صورتی است که تفریح خارج از منزل ممکن نیست. بخصوص وضعیت آلودگی هوا در فصول سرد سال و شیوع بیماری های مختلف، خارج شدن از منزل و تفریح در محیط بیرون را کمی سخت می کند. اما خب بیکار ماندن در خانه هم باعث کاهش انرژی مثبت و خستگی مفرط اعضای خانواده می شود. در این مطلب به ایده هایی برای شاد کردن فضای خانه و کلا تفریحات خانگی می پردازیم.

حتما ایده پخت خانوادگی یک غذا یا کیک و شیرینی را امتحان کنید؛ به خصوص پخت شیرینی یا کوکی. مرحله بازی با خمیرهای شیرینی و قالب زدن آنها شاید جذاب ترین بخش آن برای کودکانتان باشد. حداقل تجربه من به عنوان یک مادر، بارها اثبات کرده که شیرینی پزی یکی از راه های جلب همکاری کودکان و توسعه خلاقیت آنها و ترفندی برای آرام نگهداشتن آنها در روزهای کسل کننده تعطیلات است!

دعوت از آشنایان و فامیل و دوستان و برگزاری مهمانی در منزل هم یکی از بهترین روش های تفریح در خانه است. اگر مهمان شما فرزندانی همسن و سال کودکانتان داشته باشد که دیگر نور علی نور است. برگزاری یک مهمانی ساده دوستانه یا خانوادگی اوقات خوشی برایتان به ارمغان خواهد آورد. البته حتما باید برای مهمانی هایی که با حضور کودکان برگزار می شود، برنامه ریزی، مدیریت و خلاقیت داشته باشید تا در محیط محدود آپارتمان های امروزی دچار مشکل نشوید.

یکی دیگر از راهکارهای تفریح خانگی، تدارک دیدن بازی های دسته جمعی به صورت نشسته است. مثلا بازی هایی مثل اسم فامیل، منچ، مارپله، دوز، بازی با کلمات، گل یا پوچ گروهی، نقطه بازی، یه قل دوقل و پانتومیم که می توانند بسیار مفرح و هیجان انگیز باشند. باور کنید این بازی ها قدیمی نشده و هنوز هم قدرتمند است. مخصوصا در زمانه ای که بزرگ و کوچک سر خود را در موبایل و تبلت فرو می برند، لذت این بازی های دسته جمعی دوچندان می شود. فقط کافی است امتحان کنید و فضای سرشار از شادی و انرژی را نظاره کنید. چیزی که موبایل و تبلت هرگز به افراد خانواده شما نمی دهد.

چطور در خانه تفریح کنیم

فعالیت های هنری یکی دیگر از روش های تفریح در خانه هستند. مثلا نقاشی گروهی، ساختن کاردستی، اجرای نمایش و پانتومیم، خواندن کتاب داستان برای جمع خانواده و … اوقات فراغت اعضای خانواده را با شادمانی سپری خواهد کرد.

حتما به فکر پرورش گل و گیاه در خانه خود باشید. پرورش گیاه، بسیار آرامش بخش و سرشار از انرژی های مثبت است. اگر گلدان های کوچکی را در اختیار اعضای خانواده بخصوص فرزندانتان قرار دهید و آنها مسئولیت کاشت و مراقبت از گیاهی را برعهده بگیرند، تجربه ای بسیار عمیق و لذت بخش را برایشان به همراه می آورد. اگر بتوانید سبزی و گیاهان خوراکی بکارید، مطمئن باشید که جذابیت این تجربه دوچندان خواهد بود!

داشتن حیوانات خانگی می تواند بسیار مفید و جذاب باشد. اختصاص دادن فضایی در خانه به حیواناتی مثل ماهی، لاک پشت، پرنده های مختلف، کرم ابریشم، جوجه، همستر یا خرگوش می تواند بسیار جالب باشد. از طرفی مراقبت از حیوانات حس مسئولیت پذیری فرزندانتان را هم افزایش خواهد داد. البته بدیهی است که مواجهه با تجربه تلخ مرگ حیوان خانگی هم برای کودکان اجتناب ناپذیر خواهد بود که این هم می تواند آموزه های زیادی برای کودکان به همراه داشته باشد.

تماشای دسته جمعی یک برنامه تلویزیونی یا فیلم، کارتون یا سریال های موجود در شبکه خانگی نیز می توانند اوقات خوشی برای خانواده فراهم کنند. می توان این کار را با هدفمندی بیشتری انجام داد و با انتخاب مناسب فیلم ها و ترتیب دادن گفتگویی خانوادگی در مورد فیلم، ضمن گرم تر شدن روابط خانوادگی، زمینه آموزش و یادگیری را نیز فراهم کرد.

تغییر دکوراسیون خانه، تعمیر وسایل خراب، استفاده بهینه از وسایل خانه و یا تغییر کاربری آنها هم می تواند کمک زیادی به افزایش سطح همفکری و صمیمیت و خلاقیت اعضای خانواده کند.

شوخی ها و لطیفه هایی که در جمع های خانوادگی طرح می شوند هم راهی دیگر برای تفریحات خانگی به شمار می آیند. البته به شرط آن که از دایره ادب خارج نشوند. این کار فضای خانه و خانواده را شاد و صمیمی نگه می دارد.

یکی دیگر از راه های تفریح خانگی، گوش دادن به موسیقی است، البته به شرطی که سلایق مختلف اعضای خانواده مد نظر قرار گیرد و باعث ایجاد آرامش شود نه جار و جنجال بر سر آهنگ های مورد علاقه هر یک از اعضای خانواده!

شما چه پیشنهادات دیگری به ذهنتان خطور می کند؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید!

برای اطلاع و استفاده از سایر مطالب ما، به کانال تلگرام خانه ما بپیوندید:

سلام توی این روزای قرنطینه می تونیم چیکار کنیم

ممنون از پیشنهاداتتون برای تفریح در خانه. ولی این کارها خیلی تکرارین. بجز بازی های گل یا پوچ و غیره.

خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخیکی ترین مطلبی بود که تا حالا خوانده م

سلام.جدا از برنامه ی عالی تون،ایده هاتون هم خیلی خوبن.من که کلی استفاده کردم.

سلام.جدا از برنامه ی بی نظیرتون،ایده هاتون هم عالیه.من برای تفریحات خیلی گشتم.ایده های شما خیلی مفید بود. *-*

خونواده من همش توی خونه هستند.هر وقت میگیم بابا پاشید بریم بیرون بهونه های تکراری میارن. واقعا کلافه شدم.

اینا رو که همه بلند
تازه اینا به نظر من تفریح نیستند
مثلا فیلم و سریال
پوووف

سلام برای زن باردار چه تفریحی لازم است

وای مردم چرا به جای ماه به نوک انگشت آدم نگاه میکنن عکس خارجی عکس خارجی بابا اصل مطلبو بگیرید ماه و ببینید نه نوک انگشت آدمو

با سلام برنامه خانه ما عااالیه…اگر میشه لطفاً از شبکه نسیم هم پخش بشه چون بیننده هاش بیشتر هست و فکر میکنم این برنامه ها بیشتر دیده میشه

عکس خارجی ! این دیگه چه نظریه
قشنگ بودن عکس مهمتر از ایرانی و خارجی بودنشه
کارتون عالیه همینطور ادامه بدید

سلام.
چرا در مطالب از عکس های خارجی استفاده میکنید؟؟!!!
بهتر نیست از عکس های ایرانی استفاده کنید؟

اگر موجود باشد و اجازه استفاده داشته باشیم، قطعا بهتر است.

با سلام ، برنامه تون فوق العاده عالیه ، میخواستم بپرسم چرا دیشب (5 اسفند)قسمت چهارم مسابقه پخش نشد؟؟؟

سلام
همانطور که در سایت و در پیج اینستاگرام و کانال تلگرام خانه ما اطلاعرسانی شد، این هفته بعلت برنامه های ویژه انتخابات، مسابقه خانه ما از شبکه یک پخش نمی شود.

شما هم نظرات خود را برای خانه ما ارسال کنید.

اپلیکیشن حسابداری خانه ما

تمام حقوق این سایت متعلق به استودیو نوبین می باشد.

توسط مهتا مجدی · ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ · ۲۵ تیر ۱۳۹۹
· ۱۸

در این روزهای کرونایی امکان تفریحات بیرون از منزل وجود ندارد در نتیجه فقط برای کارهای ضروری از خانه بیرون می‌رویم. اما وقت خود را در خانه چگونه پر کنیم؟ در این مطلب قصد داریم تا یک لیست کامل از سرگرمی در خانه که می‌توانید انجام دهید را در اختیارتان قرار دهیم. در واقع همه‌ی خانم‌ها و آقایان با هر گروه سنی‌ مختلفی می‌توانند از این لیست بهره ببرند و خود را در خانه سرگرم کنند. امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد. اگر مواردی از لیست جا مانده می‌توانید در بخش نظرات این موارد را با ما به اشتراک بگذارید.

۱) انجام نرمش‌ها و حرکات کششی یوگا

۲) انجام مدیتیشن

چطور در خانه تفریح کنیم

۳) یادگیری آلات موسیقی به صورت خودآموز و از طریق ویدیوها و نرم‌افزارهای آموزشی

۴) آشپزی و پخت غذاهای جدید و متنوع

۵) ورزش و بدنسازی با کمک مربی‌ها یا از طریق ویدیوهای آموزشی

۶) پخت کیک و شیرینی

۷) یادگیری رقص‌های مختلف

۸) عکاسی از غذاها و میز غذا

۹) سرمایه‌گذاری‌های آنلاین

۱۰) مطالعه کتاب و گشت و گذار در مجلات قدیمی

۱۱) ساخت موسیقی از طریق نرم‌افزارهای کامپیوتری

۱۲) یادگیری زبان‌های مختلف

۱۳) وبلاگ‌نویسی و تولید محتویات مختلف در شبکه‌های اجتماعی یا وبلاگ شخصی

۱۴) یادگیری ترفندهای جادوگری و شعبده‌بازی

۱۵) چیدن پازل‌های چندصد یا چندهزار تکه

۱۶) تمرین هدف‌گیری و بازی دارت

۱۷) تمرین بوکس

۱۸) ساخت اوریگامی‌های کاغذی

۱۹) ساخت لگوهای جذاب در ابعاد مختلف

۲۰) یادگیری بافت‌های مختلف با نخ و کاموا

۲۱) بازی‌های تخته‌ای و فکری

۲۲) بازی‌های کامپیوتری و آنلاین

۲۳) یادگیری نقاشی، طراحی و رنگ‌آمیزی

۲۴) یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف به صورت خودآموز و از طریق ویدیوهای آموزشی

۲۵) یادگیری مجسمه‌سازی

۲۶) یادگیری نجاری و ساخت تجهیزات کوچک چوبی

۲۷) یادگیری و تمرین کاراته

۲۸) ساخت یک کانال یوتیوب و ساخت ویدیوهای بامزه و جذاب

۲۹) بازدید از موزه‌ها و مراکز هنر مجازی

۳۰) طراحی داخلی منزل و تغییر دکوراسیون

۳۱) حل کردن معماها و شرکت در رقابت‌های معمایی

۳۲) یادگیری چرم‌دوزی

۳۳) شرکت در بازی‌های آنلاین

۳۴) یادگیری ساخت روبات از طریق ویدیوهای آموزشی

۳۵) یادگیری تعمیرات ماشین

۳۶) مربی‌گری و مشاوره آنلاین

۳۷) یادگیری نویسندگی و تمرین نوشتن یک داستان یا شعر

چطور در خانه تفریح کنیم

۳۸) تماشای فیلم و سریال

۳۹) باغبانی و کشاورزی و پرورش و گل و گیاه در خانه

۴۰) سفالگری و ساخت اجسام کوچک سفالی

برچسب‌ها: قرنطینه

نوشته شده توسط مهتا مجدی

ایمیل: [email protected]

توسط لیلا میرزاخان · ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ · ۲۵ تیر ۱۳۹۹

توسط لیلا میرزاخان · ۲ خرداد ۱۳۹۹ · ۲۵ تیر ۱۳۹۹

توسط مهتا مجدی · ۹ فروردین ۱۳۹۹ · ۲۵ تیر ۱۳۹۹

مسلما اونچه که در حال حاضر باعث میشه به40مورد بالا نپردازیم صرفا پول یا زمان یا حرام بودنشون نیست بلکه انگیزه است!همه ی ما در ناخودآگاه خودمون خلاق هستیم چیزهای فوق العاده ای که در زیر انبوهی خاک پنهان شده و برای خاکزدایی نایی نداریم…

چرا الکی میگین. الان یادگیری برنامه نویسی و داستان نویسی و …. واقعا پر هزینه هستش؟ آره بعضی از کارهایی که پیشنهاد داده کمی هزینه میخواد، اما همشون که پر هزینه نیست. اگه نمیخوایین کاری کنین و دوست دارین همش بخورین و بخوابین چرا بهونه میارین. در ضمن در مورد کسایی که گفتن فلان کار حروم هستش فکر کنم عمدا چنین نظری دادن تا بحث رو به اون سمت ببرن چون یک عده دوست دارن همه چیز رو سیاسی و دینی کنن. والا کسی نگفته تو خونه برای خودت برقصی حرومه، اگه تو میگی هست پس این نظر مال تویه نه نظر دین.

مگه رقصیدن آدم برای دل خودش حرامه؟!!!

اره تو خونه فقط باید بزنی تو سرت عربده مصیبت بکشی تا رستگار شوی :))

مرسی ازت واقعاااا سرگرمی های خوبیه و آدمو شاد و سرحال میکنه من خودم روزی 1 ساعت رو میرقصم ولی هیچ کار دیگه ای نداشتم برای انجام دادن ولی الان سایتتو که دیدم کلی ایده های خفن اومد تو ذهنم ممنون ازت👌✌

خیلی بی فرهنگید رقص و موسیقی و….‌
واقعا برای تون متاسفام 😠
می خواستید ۴۱ – …
استغفرالله!!!!!

کوته فکر

😂😂😂وای باورم نمیشه انقدر آدمای کوته فکر تو این دنیا وجود دارن😂😂

دوست عزیز درسته که این کار ها گناه محسوب میشه و باید امر به معروف انجام بدیم
اما این راهش نیست
با این طرز صحبت هیچکس به فکر نمیفته که شاید واقعا رقص و موسیقی اشکال داشته باشه
شما میتونین به جای رفتن به کلاس موسیقی به کلاس انلاین امر به معروف و نهی از منکر برین

داری شوخی میکنی یا جدی انتحاری هستی :))

بی فرهنگ تویی ابلح

سلام

خدایی اینا همشون پول زیادی می خوان
پدر مادرهای ایرانی پول تو جیبی مدرسه رفتن برای اینکه یک تیتابُ ساندیسی بگیرن بوخورن یا یه چیپسی بخرن بوخورن به بزور و با منت میدن بعد اینا بشه سرگرمی
ما که بچه بودیم کیفمون خاک بازیُ شن بازیُ با کرم خاکی ور رفتنُ بالا بلندیُ فایموشکُ اینجور چیزا بود یه اسباب بازی هم از فامیل هدیه بهم می رسید نگاه چپ چپ خانواده و تحقیر آمیزشون شروع میشد هی می گفتن نگا نگا ندید پدید تا سمت اسباب بازی میرفتم بازی کنم اینجوری میشد تا یمدت که واسه همه عادی بشه
فقط ما اینجوری نبودیم پدر مادرهای قدیم همشون اینجور بودن بعضی از معلماهم شیری که حکومت می دادُ بعضی روزا تمامشو با خودشون می بردن نمی ذاشتن یک کیکی باهاش بوخوریم یکاری هم می کردن شیر اضافه به کلاسشون برسه تمامشو برمی داشتن یک روز برمی داشت چند روز که نیاز نداشتن می دادن به بچه ها
توی جشن تولد هم اگه ذوقُ شوق می گرفتم کتک می خوردم جلوی جمع
توی مدرسه بهمون می گفتن ده صفحه بنویسید الف 40 صفحه بنویسید ب پیک بهاری که به هیچ دردی نمی خوری باهاش روزهای تعطیلمونُ خراب می کردن به جمعه که می رسید به اندازه کل روز مشق می گفتن آخرشم بدون هیچ مهارتی فقط سنمون رفت بالا حالا هم که تو این وضعیت جهنمی ایران گیر افتادیم همه میگن به ما چه

اینا واسه خارجکی هاست و پول می خواد نه واسه ما ایرانی ها البته دارم میبینم پدر مادرهای امروزی تغییر کردن پدر مادرا با سوادتر شدن و سرگرمی بچه ها از دورانی که تازه راه می افتن سرگرمی هاشون یه چیزی در حد همین مقاله هست و از همون ابتدا به بچه زبان دومی هم یاد میدن و حدأقل با یک مهارت بدرد بوخور بزرگش می کنن و مدرسه هاهم دیگه مثله قبلا نیست و 20 صفحه مشق نمیدن یا اصلا مشق نمیدن درسا از همون ابتدا کاربردی تر شده و ذهن بچرو تماما با چرندیات بدرد نخور پر نمی کنن از بین نرفته ولی کمتر شده

ربات سازی و کلا کار الکترونیک یکی از چیزهایی که خیلی دوست داشتم یک اتاق کاری با تجهیزات لازم در اختیارم می بود که ایده هامو میساختم ولی به گور میره البته رفته
به فیلم های این شکلی هم علاقه داشتم فیلم هایی که مثلا پسر بچه یک اتاق کار شخصی با هر تجهیزاتی که لازم کار هستُ داره و یک ماشین دو کاره چوبی ساخته هم هواپیما هم قایق
اما بجاش یه چیزیُ باز می کردم ببینم چطور کار می کنه و سوال می کردم بجاش فحش می خوردم

پدر مادرهای قدیم همشون اینطور بودن
من ده هفتادیم از هر هفتادی سوال کنید پدر مادرتون چطوری بودن یه همچین چیزاییُ میگن اما این درست هست که فرمان پذیریمون کمتر از ده شصتی ها بوده
وضعیت دهه شصتی ها یا قبل تر بدتر از این حرفاست اینا دیگه بطور کامل با سرکوب دوران بچگیشونُ گذروندن نتیجش هم شده یک جامعه ی بیماری و مریضی که تمام سران و قدرتمنداشو اینا پر کردن و وضعیت شده این

آقا جان اون کارگاه و این چیزا که می گی برا فیلماس(اونم فیلمای خارجی) که بچه ها دلشون خوش باشه. خیلی ناراحت نباش

اینا که‌همشون پول میخوان ودل خوش

از نظر من این وبلاگ عالیه من تمام بخش ها را خواندم بازی ها را بیشتر دوست داشتم

اینا که نصفشون حرومن :)) بهتر ین کار اینه که برین تو فلان جا کامنت بذارین پول بگیرین

عالی

چرم سازی کار خییییییییییییییییییییییییییییییییلی بدی هست و نباید سرگرمی واقع بشه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

واکسن ایرانی کرونا وارد مرحله‌ی تست انسانی شد!

۹ دی ۱۳۹۹

آیا جنیفر لوپز به صورتش بوتاکس تزریق می‌کند؟

۱ بهمن ۱۳۹۹

آیا جرد لتو برای نقش جانی دپ به تیم « دزدان دریایی کارائیب » ملحق خواهد شد؟

۱۴ دی ۱۳۹۹

معرفی سه انیمیشن احساسی و تاثیرگذار که حتما باید ببینید!

۲ بهمن ۱۳۹۹

تابلوی آیدین آغداشلو با قیمت 12 میلیارد تومان حواشی حراج بزرگ تهران را رقم زد!

۲۹ دی ۱۳۹۹

اعترافات حمید هیراد در راستای پلی بک در کنسرت و سرقت ادبی ترانه‌ها

معرفی سه انیمیشن احساسی و تاثیرگذار که حتما باید ببینید!

۲ بهمن ۱۳۹۹

روش‌های خانگی برای مدیریت استرس در کودکان

۱ بهمن ۱۳۹۹

آیا جنیفر لوپز به صورتش بوتاکس تزریق می‌کند؟

۱ بهمن ۱۳۹۹

تابلوی آیدین آغداشلو با قیمت 12 میلیارد تومان حواشی حراج بزرگ تهران را رقم زد!

۲۹ دی ۱۳۹۹

ادغام پژو و فیات – کرایسلر سرانجام نهایی و استلانتیس شماره 4 جهان شد

۲۸ دی ۱۳۹۹

© 2020 Dinu.ir. All rights reserved.

صفحه نخست » سرگرمی » ۴۰ سرگرمی در خانه : فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای که می‌توانید در خانه انجام دهید


نام کاربری


رمز عبور


مرا به خاطر بسپار


نام


نام خانوادگی


نام کاربری


ایمیل


رمز عبور


تکرار رمز عبور



نام کاربری یا نشانی ایمیل


تو این روزهای کرونا زده که مجبوریم و بهتره توی خونه باشیم، کارهای زیادی هست که انجام بدیم تا حوصلمون سر نره و سرگرم بمونیم. تو بخش سرگرمی در خانه تمام تفریحات دوران کرونا رو بهتون معرفی می‌کنیم. از بهترین فیلم‌ها و گیم‌ها گرفته تا بازی‌های دورهمی و خانوادگی.

سبکی قدیمی اما خاطره‌انگیز

چطور در خانه تفریح کنیم

معرفی یک فیلم به روز و یک فیلم برتر در همه ژانرها

رد پای کتاب‌ها در سراسر سینما

انتخابی چالش‌برانگیز برای سازندگان

کمتر دیده شده‌ها، برای همه سلیقه‌ها!

ماجراهای جالب ازدواج بازیگران از زبان خودشان

براساس نمرات راتن تومیتوز

مجموعه رازماز به فکر فاصله اجتماعی شماست

یک بازی درون یک بازی دیگر!

فستیوال نئون و دایناسور و اسید

احیای یکی از محبوب‌ترین کارتون‌های نوستالژیک به بهترین شکل ممکن

اگر دیوید فینچر کمیک می‌نوشت

آخرالزمان در دو بعد

به این دنیای مرموز خوش آمدید

می‌خواهم فراموشت کنم…

رها از غم، در مسیر آرامش

فکر کنم ساعت مچی‌ام رو داخل بدن مریض جا گذاشتم

برای وقت‌هایی که حوصله کاری جز چت کردن ندارید

سینما در کنار سربازان

عجیب، متفاوت و تاثیرگذار

سینما در کنار سربازان

یک دنیا سکوت

اقیانوس آرامش‌بخش

یکی از بهترین نمونه‌های رئالیسم جادویی در دنیای بازی

چه آنلاین، چه آفلاین

اگر البته واقعیت داشته باشد

روایت خانه‌ای وحشتناک در گوشه‌ای از این جهان

آرزویی که شاید به زودی تبدیل به واقعیت شود

بازی با کودکان

این روزها در پی شیوع ویروس کرونا در قرنطینه خانگی هستیم و جز برای موارد ضروری از خانه خارج نمی شویم. این قرنطینه و خانه نشینی را می توان نوعی مسئولیت پذیری دانست. ما خودمان را نه فقط در برابر خودمان، که در برابر اطرافیان و همه مردم مسئول می دانیم و نمی خواهیم بی مبالاتی ما، جان دیگران را به خطر اندازد. اما این روزها را می توان حتی مفیدتر از گذشته سپری کرد. سرگرمی ها و فعالیت هایی هستند که برای این مدت می توانند بهترین اتفاق باشند. همراه اقامت ۲۴ باشید تا بیشتر به آن فکر کنیم و ایده های جدیدتری بیابیم.

در چین پس از شیوع ویروس
کرونا، یک زوج ورزشکار اقدام به انتشار ویدئوی بازی پینگ پنگ در خانه شان
کردند. این ویدئو در شبکه های مجازی در مدت ۴ روز توسط ۶۰ میلیون نفر مورد توجه
قرار گرفت. مردم
چین پس از انتشار سریع ویروس کرونا، داوطلبانه وارد قرنطینه خانگی شدند تا
از شیوع بیشتر ویروس جلوگیری کنند.

تاثیر کنترل استرس
بر پیشگیری از کرونا

روز جهانی کتاب و
قرنطینه خانگی برای مبارزه با کرونا

چطور در خانه تفریح کنیم

تاثیر کنترل استرس
بر پیشگیری از کرونا

تقویت سیستم ایمنی |
چه با کرونا و چه بی کرونا

همه چیز درباره
کرونا، پیشگیری، علائم، سفر

استفاده مفید از اوقات فراغت و خانه نشینی می تواند حتی موجب افزایش انگیزه و خلاقیت شما باشد. احساس مفید بودن با افزایش سطح رضایتمندی از خود، می تواند سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کند. این زمان فرصت خوبی است تا استعدادهای خود را کشف کنید و تجربه‌ های جدیدی به دست آورید. اما چه باید کرد؟

خب شاید همه ما اولین کارهایی که انجام می دهیم، مطالعه و دیدن فیلم و گوش دادن به موزیک و کارهایی از این دست باشد، که البته خیلی هم خوب است. اما این ها مواردی هستند که می دانیم. قصد داریم موارد دیگری را هم به شما معرفی کنیم. شاید این معرفی، جرقه ای باشد برای ایده های بیشتر.

به عنوان اولین قدم تعریف مشخصی از
کار مفید داشته باشید. برای هر تصمیمی ابتدا لازم است فکر کنید و گزینه ها را پیدا
کنید. لازم است واضح و شفاف موارد مختلف را بنویسید. مدتی را با خود خلوت کنید.
کارهایی که هنوز در لیست انتظار هستند به یاد بیاورید و اولویت بندی کنید. برنامه
ریزی می تواند تاثیر عمیقی در بهره وری شما داشته باشد.

با برنامه ریزی و مشغول شدن به کارهای
لذت بخش، می توانید ذهن آرام تری داشته باشید و به این ترتیب بدن شما هم در شرایط
بهتری به لحاظ ایمنی قرار می گیرد.

شاید فعالیت هایی باشند که به ذهنتان نرسیده و یا با آن ها آشنایی ندارید. بنابراین بیشتر جستجو کنید و کمی ماجراجو و کنجکاو باشید. حتما ایده های جدید خواهید یافت. در قرنطینه خانگی، به اندازه کافی زمان خواهید داشت تا سرچ کنید.

این مدت، زمان خوبی برای جمع و جور کردن و خلوت کردن خانه است. وسایل اضافی را بیرون بریزید و برای همیشه از دستشان راحت شوید. اکنون همان زمان موعود است برای مرتب کردن و نظم دادن به وسایلتان. این فرصت را از دست ندهید. با توجه به این که نزدیک عید نوروز است و زمان خانه تکانی، این موضوع را هم در میان کارهایی که باید انجام شود قرار دهید. اگر در میان وسایل غیر ضروری خود، چیزهایی یافتید که سالم و قابل استفاده هستند، کنار بگذارید تا سر فرصت به افرادی که می توانند از آن ها استفاده کنند بدهید.

آشپزی
از جمله فعالیت های خوشایندی است که بر روحیه شما تاثیر مثبت می گذارد. سرگرم شدن
با خوراکی ها و ادویه های رنگارنگ، موجب می شود برای مدتی از استرس ها و نگرانی
هایتان فاصله بگیرید و با انواع طعم ها و مزه ها مشغول شوید.

تحرک
داشتن حتی در داخل خانه هم می تواند تاثیرات مثبت فراوانی بر روی جسم و روان شما
داشته باشد. می توانید از اپلیکیشن ها و ویدئوهایی که برای این موضوع در دسترس
هستند استفاده کنید. رقصیدن و حرکات موزون هم فعالیت مفرح دیگری است که موجب می
شود خوش روحیه تر و شاداب تر باشید. بنابراین از تحرک غافل نشوید.

وقتی
در قرنطینه خانگی هستید، زمان آزادتری دارید و بنابراین تمرکز و آرامش بیشتری
خواهید داشت. پیشنهاد می کنیم از این زمان استفاده کنید تا بتوانید بیشتر بر ذهن
خود تسلط داشته باشید و افکار مزاحم و منفی را از خود دور کنید. تصویرسازی و تمرکز
بر دم و بازدم از فعالیت هایی است که می توانید با استفاده از آن ذهن خود را آرام
کنید. با جستجویی کوتاه در اینترنت، می توانید اصول علمی مدیتیشن را یاد بگیرید.

بازی کردن همیشه راهی بوده برای فرار از استرس. به ویژه اگر بازی جمعی باشد تاثیر مثبت بیشتری بر آرامش شما خواهد داشت. سعی کنید با اعضای خانواده خود بازی کنید. به این ترتیب روحیه جمعی تان هم بهبود خواهد یافت و شما را به هم نزدیک تر خواهد کرد. بازی موجب می شود تجربه بهتری از در کنار هم بودن به دست آورید. به ویژه اگر کودکی در منزل دارید می توانید به جبران روزهایی که فرصت نداشتید با آن ها بازی کنید، زمانی را به آن ها اختصاص دهید.

کودکان
سرشار از انرژی هستند و در زمان حال زندگی می کنند. کنارشان باشید و از حرف ها و
حرکاتشان لذت ببرید. بازی کردن با کودکان تاثیرات مثبتی هم بر روی شما و هم بر روی
کودکان دارد و ارتباط بهتری میانتان به وجود خواهد آورد.

منبع:
وبلاگ اقامت ۲۴

کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی هستم و علاقه مند به سئو و دیجیتال مارکتینگ… همیشه چیزای زیادی برای یاد گرفتن هست!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب درج شده در آن متعلق به سایت اقامت ۲۴ است.

چطور در خانه تفریح کنیم
چطور در خانه تفریح کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *