چطور در خانه کراتینه کنیم

 
helpkade
چطور در خانه کراتینه کنیم
چطور در خانه کراتینه کنیم

کراتینه کردن مو در منزل با استفاده از مواد طبیعی و گیاهی به طبع خطرات صاف کردن موها با مواد شیمیایی را نخواهد داشت. کافیست سری به کابینت و یخچال آشپزخانه منزلتان بزنید و مواد لازم را تهیه کنید.

کراتینه کردن مو فولیکول های آسیب دیده ی مو را ترمیم می کند و موجب نرم و صاف شدن موها می شوند اما باید بدانید که خیلی از محصولات صاف کننده ی مو حاوی فرمالدهید هستند که عوارض فراوانی را برای سلامتی دارد بنابراین روش کراتینه کردن مو توصیه نمی شود و خیلی از کشور ها این درمان ها را ممنوع کرده اند .

اگر می خواهید از عوارض کراتینه مو در امان بمانید بهتر است خودتان در منزل با مواد طبیعی و یک هزینه اندک موهای خود را صاف و لخت کنید تا سلامت و استحکام انها نیز حفظ شود.در این بخش از دنیای مد نمناک روش های ساده برای کراتینه کردن موها در خانه را برایتان آورده ایم.

ماسک روغن نارگیل و تخم مرغ

چطور در خانه کراتینه کنیم

یک قاشق غذاخوری پر مایونز یا نصف استکان شیر پرچرب، یک عدد موز، دو قاشق غذاخوری عسل، یک عدد زرده ی تخم مرغ و یک قاشق روغن نارگیل را با یکدیگر مخلوط کنید برای مخلوط کردن بهتر است مواد را توی مخلوط کن بریزید تا مواد کاملا با یکدیگر ترکیب شود و یک مخلوط نرم تهیه شود . این مخلوط را قبل از حمام کردن روی موهای خود بگذارید و 20 دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را با شامپو بشویید . برای صاف شدن مو لازم است از این ترکیب دو الی سه بار در هفته استفاده کنید.

ماسک تخم مرغ، عسل و روغن زیتون

2 قاشق غذاخوری عسل ، 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب کنید و قبل از حمام به موهایتان بمالید و بعد از گذشت 15 دقیقه ، مو های خود را آبکشی کنید. شما می توانید به این ترکیب یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یا 2 قاشق غذاخوری از پودر دارچین اضافه کنید تا اثر بخشی آن بهتر شود .

ماسک تخم مرغ و روغن زیتون

5 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 عدد تخم مرغ را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید. سپس همه ماسک مو را به مو های خود بزنید و 15 دقیقه صبر کنید و بعد مو های خود را بشویید.

ماسک تخم مرغ و ماست

1 عدد تخم مرغ ، 4/1 لیوان ماست ، 4/1لیوان سس مایونز را آنقدر با هم بزنید تا مخلوطی یک دست به دست آید و کف کند. سپس این ماسک را به موهای خود بمالید و پوست سر را مالش دهید و با یک پلاستیک بپوشانید و یک ساعت صبر کنید . بعد از گذشت یک ساعت موهای خود را با یک شامپوی ملایم با آب سرد بشویید . برای کراتینه طبیعی مو حداقل هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک موز و تخم مرغ

موز له شده ، تخم مرغ ،2قاشق غذا خوری شیر ، 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 و نیم قاشق روغن زیتون را با یک همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست شود به طوری که تکه های موز در آن دیده نشود.سپس ماسک را روی مو و پوست سر خود به مدت یک ساعت قرار دهید. سپس موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید. برای نرم شدن موهای خود این ماسک را یکبار در هفته استفاده کنید.

ماسک روغن نارگیل ، زیتون و نشاسته ذرت

چهار قاشق چایخوری آب لیمو، یک فنجان روغن نارگیل، دو قاشق چایخوری روغن زیتون، سه قاشق چایخوری نشاسته ذرت را درون ظرفی بریزید و بر روی دمای ملایم با هم ترکیب کنید تا حالت خمیری به دست آید. سپس آن را بر روی موی خود بمالید و با پلاستیک به مدت یک الی دو ساعت بپوشانید .

ماسک آووکادو و روغن زیتون

یک آووکادو رسیده را له کرده و با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید ، سپس این مخلوط را روی موهای خود بگذارید و با یک کلاه موها را نیم ساعت بپوشانید و سپس موهای خود را با یک شامپو ملایم شستشو دهید.

ماسک آووکادو و روغن بادام و موز

یک آووکادو رسیده ،یک موز رسیده ، نصف قاشق غذاخوری روغن بادام را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را بر روی پوست سر خوب ماساژ دهید و نیم ساعت صبر کنید، سپس با آب ولرم موها را شامپو کنید، این روش را یک یا دو بار در هفته، برای صاف شدن مو بکار ببرید.

خطر سرطان:

کراتین مو حاوی ماده ای به نام فرمالدئید است که سرطان زا می باشد . اگر چه تعداد کمی از محصولات کراتینه که فاقد فرمالدئید هستند وجود دارند اما این مواد قدرت صاف کنندگی موها را ندارند.

ریزش مو:

یکی دیگر از عوارض کراتینه ریزش مو است که پس از اولین شستشو آغاز می شود. علاوه بر ریزش مو، نازک شدن مو نیز از عوارض کراتینه است که نیاز به درمان دارویی دارد.

واکنش های حساسیتی:

کراتینه کردن مو سبب بروز واکنش های آلرژیک مانند خارش و بروز دانه های قرمز رنگ می شود پس اگر زمینه آلرژی دارید، این روش را که دوماه بیشتر نمی تواند دوام بیاورد را انتخاب نکنید.

تخریب ساختمان مو:

موها پس از کراتینه کردن، براق و درخشنده می شوند اما 3-2 هفته پس از کراتینه کردن، قوام و بافت مو تغییر خواهد کرد و موها خشک و شکننده می شوند .

بسیاری از خانم ها برای صاف کردن و براق شدن موقتی موهایشان به آرایشگاه ها مراجعه می کنند و موهای خود را کراتینه می کنند تا از شر موهای آسیب دیده و وز راحت شوند.درست است کراتینه کردن مو روشی موثر برای درمان موهای آسیب دیده است و زیبایی دو چندانی به موها می خشد اما این کار خطرات جدی برای سلامتی دارد. بهتر است قبل از اینکه به کراتینه کردن موهایتان اقدام کنید این بخش از دنیای مد نمناک را مطالعه کنید ، با ما همراه شوید.

کراتینه مو روشی برزیلی و نیمه دائمی برای صاف کردن ونرم کردن فولیکول های موی آسیب دیده است به طوریکه مو ها به طور موقت با مخلوط مایع کراتین پوشش داده می شوند. درست است کراتینه مو سبب زیبایی موها می شود اما باید بدانید که محصولات کراتینه مقدار زیادی فرمالدهید دارند . وجود فرمالدهید در این محصولات علاوه بر مضر بودن برای مصرف کننده برای اطرافیان نیز مضر است و به همین علت از سوی اتحادیه اروپا و کانادا منع مصرف دارند اما در آمریکا ممنوعیتی برای انجام این کار وجود ندارد اما بسیار درباره عوارض آن هشدار داده اند. با توجه به هزینه بالای کراتینه مو ، بهتر است برای نرم شدن مو از مواد طبیعی استفاده کنیم.

فرمالدهید می تواند با نام های دیگری مثل متانال که نام سیستماتیک این ترکیب شیمیایی است و یا همچنین نام هایی مثل متیل آلدهید، متیلن گلایکول و یا متیلن اکسید شناخته شود. اگرچه فرمالدهید در دمای اتاق به صورت گاز است اما به شکل محلول برای محافظت از گونه های بیولوژیکی و همچنین به عنوان ماده ضدعفونی کننده استفاده می شود.چطور در خانه کراتینه کنیم

نام فرمالین را در کنار فرمالدهید زیاد می شنویم. این دو در واقع یک ماده هستند اما در دو شکل مختلف. فرمالین، محلولیست که حاوی 37 درصد فرمالدهید می باشد. فرمالین ها گاهی حاوی ترکیباتی مثل متانول نیز می باشند.

پارافرمالدهید یا PFA شکل پلیمریزه شده فرمالدهید خالص است که به شکل جامد درآمده است. فرمالدهید در همه شکلی می تواند برای بدن خطرناک باشد. زیرا سمی و فرار است و FDA این ماده را سرطانزا شناخته است. تنفس بخارات و خوردن این ماده موجب ایجاد سرطان می شود.

در بدن انسان و حیوانات کراتین وجود دارد که در انسان ها در مو، پوست و ناخن ها و در حیوانات در پشم، شاخ، پر و سم است .تنظیم تولید پروتئین و رشد سلولی از فعالیت های برخی از انواع کراتین است .

کراتین در بدن انسان در مو، پوست و ناخن ها وجود دارد و در حیوانات علاوه بر این در پشم، شاخ، پر و سم آن ها وجود دارد. برخی از انواع کراتین فعالیت های حیاتی سلول ها مثل تولید پروتئین و رشد سلولی را تنظیم می کنند.

دو نوع پروتئین کراتین به نام های آلفا کراتین و بتا کراتین وجود دارد که آلفا کراتین ، کراتین موجود در پوست و موی انسان است. کراتین در مو به دلیل وجود سیستئین، نوعی آمینو اسید حاوی گوگرد، شناخته می شود.

کراتینه مو روشی موقت برای براق کردن و صاف نمودن موهای آسیب دیده و وز است که در آرایشگاه ها به مدت 90 دقیقه انجام می شود و به علت وجود فرمالدهید عوارض مختلفی برای فردی که کراتینه انجام می دهد وآرایشگر و افرادی که در آنجا حضور دارند ، دارد و سلامتی آن ها را به خطر می اندازد. فرمالدهید موجود در برخی از محصولات کراتینه سرطان زاست و برای سلامت آرایشگران بسیار خطرناک است.

آزاد سازی فرمالدهید تنها در آرایشگاه نیست

باید بدانیدعوارض کراتینه مو در زمان انجام این کار و حضور در آرایشگاه نیست بلکه تا زمانی که این مواد روی مو های شما باشند با هر بار استفاده از سشوار یا اتوی مو در فضای اطراف شما پخش خواهند شد و اثر تدریجی بر سلامت شما خواهد داشت.

محصولات بدون فرمالدهید کراتینه مو نیز همیشه سالم نیستند

حقیقت این است که کیفیت موهای طبیعی خودمان بهترین است ولی متاسفانه در بسیاری از موارد خودمان موهای مان را نابود می کنیم. با رنگ کردن های متعدد، استفاده از مواد شیمیایی مختلف روی مو، اتو کردن ها، سشوار کشیدن های زیاد و. . . همواره در حال نابود کردن موهای مان هستیم و بعد از آن به دنبال راهکاری برای ترمیم تمام این آسیب ها می گردیم. شاید بتوان گفت کراتین کردن مو فقط برای عده ای توصیه می شود که موهای بسیار وز آنها اصلا قابل شانه شدن نیست.

با علم و آگاهی به خطرات ناشی از فرمالدئید یا مشتقات آن باید توجه کنید که نتایج درمان های کراتینه مو بین استفاده کنند ه ها کاملا متفاوت است. در بعضی ها همان انتظاری را که از قبل دارند برآورده می شود و ماه ها موهای شان صاف و لخت باقی می ماند ولی در بعضی دیگر رضایتمندی کمتر است و بعد از چند هفته موها به حالت اولیه بازمی گردد.

همانطور که قبلا گفتیم برای نرم شدن موها حتما نباید از روش کراتینه کردن استفاده کرد و می توان از روش های عالی طبیعی و تغذیه برای بهبود ظاهر مو استفاده کرد . برخی از این روش ها در زیر معرفی شده اند:

رژیم غذایی خود را بهبود دهید

برای حفظ سلامت موها دقت در رژیم غذایی بسیار موثر است زیرا سلامت مو ها از داخل بدن آغاز می شود. برای زیبایی و سلامت موها مصرف مواد غذایی دارای پروتئین و ویتامین به حفظ سلامت مو ها کمک می کند. آهن، ویتامین ای، مواد معدنی مانند سلنیوم، مس، منیزیم بسیار مفید است و مصرف روزانه یک عددتخم مرغ و میوه و سبزیجات کافی تا حدودی در تأمین مواد مغذی مورد نیاز بدنکمک کننده می باشد.

استفاده از محصولات طبیعی حاوی کراتین

برای نرم شدن موها استفاده از شامپو ها و ماسک های طبیعی حاوی کراتین موثر می باشد.

ماسک مو خانگی

استفاده از روغن در زمان خواب

برای تاثیر گذاری بیشتر روغن بر روی موهایتان شب زمان بسیار مناسبی است . شما می توانید برای نرمی موهایتان 10 قطره روغن آرگان بر روی آن ها بریزید و برای جلوگیری از چرب شدن بالش از کلاه استفاده کنید .این کار را هفته ای یکبارو در صورت داشتن شوره و پوست سر خشک، هفته ای دوبار امتحان کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل از مو در برابر آسیب های حرارتی محافظت می کند و موجب ترمیم موهای آسیب دیده می شود همچنین برای جلوگیری از موخوره نوک مو هایتان را با روغن نارگیل چرب کنید.

برای در امان ماندن از عوارض خطرناک کراتینه ، از این روش کوتاه مدت صرف نظرکنید و از روش های طبیعی برای صاف و نرم شدن مو استفاده کنید هر چند این روش ها مانند کراتینه تاثیر زیادی در بهبود ظاهر مو ندارند اما در عوض مانند آن سلامتی را به خطر نمی اندازند.

 

وقتی به چین و چروک فکر می کنید، ممکن است به بوتاکس هم فکر کنید، یک داروی تجویزی معمولی که برخی از مردم برای چین و چروکشان استفاده می کنند اما درباره بوتاکس برای مو چه موی سر شما، به اندازه پوست صورت نیز پری و الاستیسیته خود را از دست می دهد.محصولات جدید مو به عنوان بوتاکس برای مو عمل می کنند چون قرار است به پر کردن مو کمک کنند، آن را صاف کنند، و وزی اش را کاهش دهند.

چنانچه دراین بخش از دنیای مد نمناک توضیح خواهیم داد بوتاکس مو یک درمان مویی است که ادعا می کند به حذف وزی مو کمک می کند.درمان ضد پیری مو یک درمان شیمیایی نیست، بلکه یک درمان نرم کنندگی عمیقی است که به بازسازی موی شما کمک می کند، با استفاده از مواد اولیه ای مثل پروتئین ها، آمینو اسیدها، ویتامین ها و لیپیدها.

در اصل، مو باید بازسازی شود و هر گونه شکاف در الیاف مو را پر کند و آن را ابریشمی، براق و زیباتر جلوه دهد.در بوتاکس های خوب ادعا می شود که از ترکیباتی انحصاری با این مواد استفاده می کنند:

مجموعه ای از کلاژن ها، که “بوتاکس” را یک درمان می کند.چطور در خانه کراتینه کنیم

اگر این موارد را دارید می توانید از بوتاکس استفاده کنید:

آیا دوست دارید موهایتان صاف باشد:

به طور کلی، بوتاکس، برای هر نوع مویی ایمن تلقی می شود.

بوتاکس، به موی شما تزریق نمی شود. در عوض، یک عامل نرم کنندگی است که مستقیماً به رشته های مو اعمال می شود.شما می توانید به سالن آرایشگاه بروید تا درمان را انجام دهید و یا محصولات را خریداری کنید تا در خانه انجام دهید.

این درمان با شامپو آغاز می شود تا موها را تمیز کرده و گره های مو را باز کند و آن را برای نرم کنندگی آماده کند سپس بوتاکس با مالش دادن محصول از روی ریشه تا نوک مو، روی رشته ها اعمال می شود.باید برای مدت 20 تا 90 دقیقه روی موهای خیس باقی بمانند.

برخی از سبک شناسان ممکن است قبل از خشک کردن موهایتان را با یک اتو داغ، اتو کنند. دیگر متخصصین ممکن است این محصول را در موهای شما رها کنند تا خودش خشک شود و تا موهای شما را صاف می کنند، بیشتر به رشته های موی شما نفوذ کنند.

شما نتایج روش بوتاکس را بلافاصله پس از خشک شدن موهای خود خواهید دید.

این محصول برای استفاده ایمن است، اگر چه مانند هر گونه عملیاتی روی مو، خطر خارش پوست و یا واکنش آلرژیک وجود دارد.برای کاهش خطر آسیب عوارض جانبی، درمان نباید با پوست سر شما تماس پیدا کند.

بسیاری از کراتین ها شامل مواد شیمیایی (معمولا فرمالدیید) هستند که می توانند بوی نسبتاً ناخوشایندی تولید کنند و گاهی موجب خارش برای کسانی می شوند که پوست حساسی دارند.با این حال، همانطور که قبلاً گفتیم، بوتاکس مو یک درمان شیمیایی نیست – بنابراین، شما می توانید کم تر در معرض حساسیت های قوی یا حساسیت های پوست سر قرار بگیرید.

بوتاکس مو، عاری از مواد شیمیایی شدید است و در نظر گرفته می شود که یک درمان نرم کننده عمیق است که به تعمیر موی آسیب دیده کمک می کند به بیان ساده تر:کاملاً بعید است که هیچ گونه عوارض جانبی زننده ای داشته باشد با این حال، مانند اکثر چیزها:میانه روی کلید مهمی است بنابراین پیشنهاد می کنیم که در یک سالن معتبر مشاوره بگیرید و درمان را با یک متخصص آموزش دیده انجام دهید.

خبر عالی درباره بوتاکس مو این است که برای همه انواع مو بسیار مناسب است با این حال، اگر شما از موهای خشک، مجعد، کدر و خشک رنج می برید، احتمالاً بیشتر از این مزایا استفاده خواهید کرد بنابراین، اگر موهای بد و آسیب دیده دارید و می خواهید موهایتان را زیبا کنید، این درمان مو را به طور حتم باید در نظر بگیرید خب، پس بیشتر در مورد این فرآیند به من بگویید.

به طور معمول، موی شما با یک شامپو خوب تمیز می شود تا کاملا پاک و تمیز شود.پس از آن، درمان بوتاکس مو به مدت حدود 54 دقیقه اعمال خواهد شد و قبل از این که با یک شامپو ملایم، کم یا بدون سولفات – شستشو شود، با سشوار خشک و صاف می شود.

به طور معمول اثرات مو بین 2-4 ماه طول می کشد ؛ همانند درمان های کراتینی، توصیه می شود که از یک شامپو ملایم یا بدون سولفات برای کمک به حفظ منافع درمان استفاده کنید. 

 


نام کاربری یا ایمیل *


رمز عبور *


ورود


نام کاربری یا ایمیل *


رمز عبور *

چطور در خانه کراتینه کنیم


ورود

کراتینه کردن مو امروزه یکی از روشهای رایج برای صاف نمودن و در عین حال احیاء موهای آسیب دیده است. در این مقاله به آموزش کراتینه مو خواهیم پرداخت. قبل از خرید ماسک مو و یا هر گونه محصول مراقبت موی دیگر پیشنهاد می کنیم. این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. زیرا بسیاری از آرایشگران و مشتریان سایت رخ نگار در مورد آن از ما سوال داشتند. روش كراتينه كردن مو در خانه نیز در این مقاله آموزش داده می شود.

کراتینه مو چیست

کراتین یکی از پروتئین های طبیعی است. این آمینو اسید طبیعی در بدن جانداران و نیز طبیعت یافت می شود. سپس با نفوذ در ساقه مو سبب احیا و رفع خشکی موها می گردد. درضمن سبب ترمیم ساختار کوتیکول مو می شود.

کراتینه مو چیست

اگر با مقالات رخ نگار در زمینه مراقبت مو همراه بوده اید. حتما متوجه شده اید. در واقع یکی از علل پاک شدن سریع رنگ موهایتان به آسیب ساقه موها برمی گردد. پس, خرید ماسک موی خوب میتواند تاحدی مشکلات موهایتان را حل نماید. ولی اگر به دنبال راه اساسی تر برای رفع مشکل موی خود هستید. آموزش کراتینه مو در منزل و یا آرایشگاه را که در ادامه مطرح می شود. به طور کامل به جزییات این کار می پردازد. 

کراتین مو در حقیقت یک پلی پپتید است. مجموعه ای از آمینو اسیدهای لازم و ضروری را شامل می شود. برای مثال : آلانین, لوسئین, آرژنین و سیستئین. این آمینو اسیدها داخل فیبر مو نیز موجود است. آمینو اسیدها دیمر و سپس پلیمر می شوند. با پیوندهای سولفیدی S-S به یکدیگر متصل می شوند. این زنجیره طبیعی کراتین نام دارد.

کراتینه مو چیست – مجموعه آمینو اسیدها

کراتینه مو چیست – اتصال آمینو اسیدها با پیوند سولفیدی

در این مقاله به شما روش کراتینه مو را به صورت گام به گام  آموزش می دهیم. شما با رعایت و دقت به این موارد نتیجه عالی و فوق العاده می گیرید.

کراتینه مو چیست 

نحوه کراتینه مو بسیار با دقت و با حوصله باید انجام گیرد. در نتیجه فواید این ماده حیاتی به خوبی بر روی موهایتان ظاهر می شود. از فواید کراتینه کردن مو میتوان به موارد پایین اشاره نمود.

کراتینه مو چیست

۱. رفع آسیب و خشکی موها.

۲. ضد وزی موها.

۳. احیا و ترمیم کوتیکول موها.

۴. صافی موهای مجعد.

۵. صاف و لخت کننده موها و به خصوص موهای موج دار و مجعد.

۶. رفع آسیب های جدی و ساختاری موها.

بهترین مارک کراتینه مو :

 

 

اینکه بهترین مارک کراتینه مو چیست. به تعدادی عامل بستگی دارد. کراتینه های موجود در بازار از برندهای گوناگون موجود است. ولی بهترین مارک موجود در بازار را با کمی تحقیق می توانید پیدا کنید. در خرید کراتین باید به دو نکته توجه کنید.

مورد اول میزان فرمالدوئید در آنها است. فرمالین گاز محلول در آب است. به سرعت در هوا پخش می شود. بسیار فرار است. پس سریعا جذب سیستم تنفسی و خون می گردد. فرمالین به شدت مو را صاف می کند. این ماده در نسل اول کراتین ها که وارد کشور شدند. به صورت غیر استاندارد و زیاد وجود داشت.

اگر مقدار فرمالین در کراتین نسیتا زیاد باشد. به دستگاه تنفسی افراد وارد آسیب می زند. طرز تشخیص درصد فرمالین چندین گونه است.

در روی بطری کراتین درصد فرمالین را می نویسند.

حتی اگر با دستکش با ماده دارای فرمالین کار کنید. پوست انگشت دستتان به حالت پیری موقت می گراید. البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی این مشکل به حداقل رسیده است.

 

چطور در خانه کراتینه کنیم

 کراتینه کردن مو

شناخت و خرید کراتین اصلی و معتبر مساله مهمی است. اگر در این مورد مطمئن نیستید. می توانید در صورت نیاز از صفحه خرید کراتین مو که شامل انواع مواد صافی و احیا مو است , خرید مواد کراتین خود را با اطمینان انجام دهید. علاوه بر این برخی کراتین ها فقط مخصوص احیا هستند. برخی هم فقط مخصوص صافی مو هستند. منتها اکثر کراتین مو موجود در بازار هم صافی مو و هم بازسازی مو را انجام می دهد. البته درصد صافی و احیا در مارک های مختلف متفاوت است. معمولا اطلاعات جزئی مدل کراتین معمولا در بروشور آن نوشته شده است. در ادامه در توضیحات محصول نیز آمده است.

 

کراتینه کردن مو عملی تخصصی است. برای نتیجه بهتر حتما از یک دوست و یا دستیار در کنارتان کمک گیرید. با این کار کراتینه مو در منزل را درست انجام دهید. ولی قبل از آن به این نکات توجه کنید.

۱. هرگونه خرید پودر دکلره و یا خرید رنگ مو را که در نظر دارید. ابتدا و در کمال آرامش انجام دهید. در ضمن عملیات رنگ و دکلره را قبل از کراتینه انجام دهید. اگر هم که صرفا عمل کراتینه را تمایل دارید, دیگر نیازی به این مرحله نیست.

ولی این را در نظر داشته باشید. پس از رنگ کردن و یا دکلره کردن موها باید 10 روز به موها زمان مکث دهید. سپس آنها را کراتینه کنید.

 

۲. پس از عمل کراتین رنگ موهایتان دو درجه روشن تر می شود. پس اگر دوست دارید رنگ جذابی داشته باشید. پیشنهاد می کنیم در نظر بگیرید. پس از دو درجه روشنایی چه رنگی روی مویتان در می آید. مثلا اگر موهایتان را قهوه ای تیره نمایید. با دو درجه روشنایی قهو ای متوسط می گردد. رنگ قرمز تیره, مسی قرمز می گردد. پس سعی کنید یا رنگهای بلوند روشن را انتخاب کنید. می توانید از رنگهای دودی – دودی قهوه ای و شرابی خیلی تیره هم استفاده نمایید. سعی کنید رنگ انتخابی از خانواده قرمز- مسی نباشد. در ضمن رنگ مشکی هم بهترین انتخاب است. چون بعد از کراتین خیلی زیبا می شود.

کراتینه مو چیست – ترمیم مشکلات ناشی از خشکی – دکلره و وزی

۳. تا 15 روز بعد از کراتین, موها نباید رنگ یا دکلره شوند. در ضمن معمولا بهترین راه این است که موهایتان را قبل از کراتین یا خیلی تیره و یا خیلی روشن نمایید. مهم ترین نکته در مورد کراتین تراپی این است کسانی که اهل رنگ و مش مداوم است. نباید بعد از کراتین سریع به سراغ رنگ و مش بروند. چون رنگ و اکسیدان دارای مواد قلیایی است. پس فلس های مو باز می شود. در نتیجه کراتین از مو خارج می شود. در ضمن حتما از محصولات رنگ و اکسیدان مرغوب استفاده نمایید. از قطره آنتی دمیج و روغن آرگان داخل مواد رنگ و دکلره بهره ببرید.  اگر می خواهید از هر حیث موها دچار آسیب نشوند. از اولاپلکس در ترکیبات رنگ و مش خود استفاده کنید .

خرید اولاپلکس مرغوب

 

۴. برای دوام بیشتر مواد بهتر است. بعد از کراتین نمودن موها در روزهای بعد از عملیات کراتینه از شامپوی مخصوص موهای کراتین شده استفاده نمایید. در داخل حمام از ماسک های کراتینه استفاده نمایید. مراقبت های بعد از کراتین بسیار ضروری است. ماسک موی بعد از حمام دارای کراتین- سرم دوفاز مخصوص کراتینه و روغن آرگان همگی جزو مراقبت های بعد از حمام است. 

 

خرید شامپو بدون سولفات

 

۵. حتما مطمئن باشید که به مواد شیمیایی آلرژی نداشته باشید. در ضمن موهایتان را تا چندین روز بعد از عمل کراتین مو اصلا نبندید. سعی کنید بیشتر در هوای آزاد باشید. تا بوی کراتین در محیط بسته پخش نشود.

اموزش كراتين كردن مو جهت موهایی جذاب

 

۶. از ماسکهای فیلتردار برای خود و اطرافیان در زمان کراتینه کردن موها استفاده نمایید. این کار برای سلامتی خودتان و اطرافیانتان مفید است.

کراتینه مو و صافی

۷. حتما در محیط باز و محیطی که گردش هوا به خوبی انجام می شود. عمل کراتینه کردن مو را انجام دهید.

کراتینه مو و صافی

۸. اگر مو و یا پوست سرتان دچار آسیب جدی است. قبل از هر کاری با دکتر و یا یک آرایشگر ماهر مشورت نمایید.

۹. مراحلی زیر را به دقت اجرا نمایید. زمان های قرنطینه را به دقت اجرا نمایید. نکته ای که باید توجه کنید. این است که در برخی مدل های کراتین مدت زمان قرنطینه حذف می شود. این مدلها به کراتینه بدون قرنطینه معروف هستند.

کراتینه مو و صافی

با ادامه آموزش کراتین مو همراه ما باشید.

کراتینه مو و صافی

قبل از ادامه آموزش تصویری کراتینه مو در خانه بهتر است بدانید. معمولا کراتینه کردن موها با سه ماده انجام می گیرد. هنگام خرید, فروشنده معمولا هر سه ماده را تحویل شما می دهد. البته در برخی از انواع کراتین شامپوی قبل و بعد وجود ندارد. پس تنها ماده کراتین به شما تحویل داده می شود. در توضیحات محصول این موضوع قید می شود. طریقه کراتینه کردن مو یک امر بسیار مهم برای شما است.

خرید محصولات کراتین

به طور کلی این سه ماده شامل:

– شامپوی قبل از کراتین که ماده ای قلیایی است. پس فولیکول های مو را باز می کند. در ضمن بطری شماره ۱ است.

– مواد اصلی کراتین- بطری دوم است.

– شامپوی بعد از کراتین ماده ای اسیدی است. پس به بسته شدن کوتیکول های موهایتان کمک می کند. این شامپو را باید ۳ تا ۵ روز پس از عمل کراتینه مو در حمام به موهایتان بزنید.

مرحله اول آموزش کراتینه مو:

موهایتان را ابتدا با شامپوی قبل از کراتین به خوبی بشویید. سپس آبکشی نمایید.

کراتینه مو و صافی

مرحله دوم آموزش کراتینه مو در منزل:

موها را کاملا خشک نکنید. سعی کنید تا 20 درصد رطوبت در موها باقی بماند.

مرحله سوم:

موها را کاملا تقسیم بندی کنید. برای تقسیم بندی موها از مقاله آموزش رنگ کردن موها در منزل کمک بگیرید.

طرز كراتينه كردن مو

کراتین را داخل کاسه رنگ بریزید. از یک فرچه نرم و نازک و با کیفیت برای افزودن کراتین به مو بهره ببرید. سپس موها را لایه به لایه به مواد کراتین آغشته کنید. باید مواد تقریبا از یک بند انگشت مانده به ریشه با موها آغشته شود. لایه های انتخابی مو باید بسیار نازک باشند. اصلا مواد کراتین را به ریشه و پوست سر نزنید.

کراتینه مو چیست – احیا کننده و صافی همزمان مو

در این مرحله باید 20 دقیقه صبر کنید. تا مواد کراتین فرایند خود را بر روی ساقه موهایتان انجام دهد.

این مرحله بسیار مهم است. رابطه مستقیم با نتیجه عمل کراتینه شما خواهد داشت. در آموزش گام به گام کراتینه مو , اتوکشی اصولی موها بسیار حائز اهمیت است. در نحوه کراتینه کردن, موها را همانطور لایه به لایه در دست بگیرید. سپس کاملا با یک اتوی سرامیکی خوب و با حرارت 200 الی 210 درجه موها را به دقت و با حوصله اتوکشی نمایید. هربار که اتوکشی را انجام می دهید. بخاری از موها بلند می شود. این اتفاق طبیعی است. 

بنا به تجربه بسیاری از آرایشگران, اتوکشی هر لایه از موها را تا جایی ادامه دهید. که دیگر بخاری از موها بلند نشود. 

نحوه کراتینه کردن مو

روش كراتينه كردن مو در خانه

کراتینه مو و صافی

روش كراتينه كردن مو در خانه

سه روز قرنطینه

در كراتينه كردن مو به مرحله ای مهم می رسیم. شاید برای بسیاری از خانم ها این مرحله خوشایند نباشد. در این مرحله نباید به مدت سه روز حمام بروند. این سه روز به سه روز قرنطینه معروف است. در ضمن موها را نبندید. اگر می توانید خارج از منزل نروید تا مجبور نشوید روسری روی موهایتان بگذارید اجازه دهید موها کاملا آزاد باشند. این مرحله روش كراتينه كردن مو در خانه  نیز بسیار مهم است.

این مرحله در برخی از مواد کراتین جدید حذف شده است.

در این سه روز موها را گاهی با حرارت ملایم اتوکشی نمایید. در ضمن هیچ ماده اضافی همچون سرم – تافت و .. به موها نزنید.

بعد از 3 روز موهایتان را با شامپوی بعد از کراتین بشویید. در این روش کراتینه مو در خانه  در نظر داشته باشید. در روزهای آینده اگر از شامپوی بعد از کراتین هنوز هم باقی بود. میتوانید هر بار در حمام استفاده نمایید.

روش كراتينه كردن موي سر

برای خرید شامپوی بدون سولفات می توانید از شامپوهای بدون سولفات موجود در سایت رخ نگار نیز بهره ببرید. در حجم های کوچک و بزرگ برای مصارف روزانه قابل کاربرد است.

خرید شامپو بدون سولفات بولونی

 

حداقل تا 15 روز نباید برای خرید رنگ مو به فروشگاهی بروید. چون هر لحظه با دیدن رنگ مو می خواهید که موهایتان را رنگ کنید. باید حداقل تا 15 روز موها را رنگ یا دکلره ننمایید. حتما از ماسکهای کراتینه داخل حمام و شامپو مخصوص موهای کراتین شده استفاده کنید. این کار به ثبات بالای کراتین بر روی موهایتان کمک خواهد نمود.

آموزش گام به گام کراتینه مو و صافی جهت زیبایی موهای شما

 

طريقه كراتينه كردن موي سر – جهت براقیت رنگ موی شما

در اموزش كراتينه كردن مو در منزل توجه کنید. داشتن یک دوست یا همکار در کنار خودتان به کیفیت کراتینه کردن موها کمک بسیاری خواهد نمود. اصلا این کار را تنهایی انجام ندهید. زیرا کراتینه کردن موها همچون رنگ کردن موها نیست. در ضمن نیاز به تفکیک کردن دسته های مو و اتوکشی دارد. در قسمت های پشت سر نیز كراتينه كردن مو بسیار سخت تر است. پس باید توسط فرد دیگری به دقت و با ظرافت انجام شود. البته روش کراتینه کردن مو با توجه به هر مارکی متفاوت است. شما بایستی در بروشور کراتین, مراحل کراتینه کردن مو مخصوص را مطالعه بفرمایید.

متاسفانه در حال حاضر بسیاری از مارکهای تقلبی نیز وارد بازار شدند. لذا خرید از مراجع معتبر و مارک های شناخته شده بسیار ضروری است. انواع کراتین در فروشگاه رخ نگار به فروش می رسد. هر کدام کارکرد مختلفی دارند.

اگر موهایی آسیب دیده و در عین حال خشک دارید. در ضمن ظاهری وز و شاخه شاخه دارند. کراتین برزیلی کادیو گزینه خوبی است. این محصول به همراه 30 میل شامپو قبل و 60 میل ماسک مو بعد عرضه می شود.

در خرید حجم های بالای کراتین کادیو, از شامپوی قبل و ماسک موی بعد با حجم های به مراتب بالاتری بهره مند شوید.

کراتین موی کادیو به کراتین برزیلی نیز معروف است. قدرت صاف کنندگی 70 درصد و احیا کنندگی 30 درصد را دارا می باشد. در عین حال که موهایتان حال شلاقی و صاف پیدا می کند. احیا نیز می شود. پس هم ظاهر مویتان جذاب و لاکچری شده است. هم مویتان احیا شده شده است. این کراتین یکی از بهترین کراتین ها هم جهت احیا و هم جهت صافی مو است.

خرید کراتین مو کادیو – خرید کراتین برزیلی

جهت خرید کراتین کاکائو برزیل (کادیو) توجه نمایید. کراتین ها را باید با دقت و با مهارت به کار ببرید. به نحوه صحیح مصرف و مخصوصا اتوکشی در نتیجه کار شما بسیار موثر خواهد بود. داشتن مواد کراتین خوب تنها نیمی از راه است. در عین حال نیاز به اجرای خوب بر روی موهایتان دارد.

اگر موهایی خشک, وز و مجعد دارید. در عین حال ظاهری آشفته و فر دارند. اکنون می توانید از کراتین گلد مدل سیلور با کیفیت اصلی و صافی فوق العاده (به اصطلاح موهایی شلاقی)  بهره مند شوید. این محصول شامپوی قبل و بعد ندارد. در این محصول باید زمان قرنطینه (مکث 3 روز) رعایت شود.

خرید کراتین گلد سیلور GOLD (اصل) صافی قوی مو

کراتین گلد سیلور برای افرادی که موهایی سالم دارند. ولی از وزی و مجعد بودن موهایشان رنج می برند. بسیار به کار می آید. هم به صورت میلی و هم به صورت پک کامل به فروش می رسد . در صورتی که موهایتان آسیب دیده است. از این محصول نمی توانید استفاده نمایید. زیرا درصد احیاء این محصول پایین و مقدار صافی آن بالاست. پس فقط برای موهای سالم کاربرد دارد. جهت خرید کراتین سیلور گلد توجه نمایید. کراتین ها باید با دقت به کار برده شوند. نحوه صحیح مصرف و مخصوصا اتوکشی در نتیجه کار شما بسیار موثر خواهد بود. 

افرادی که موهایی آسیب دیده و خشک دارند. بایستی حتما ترمیم مو را در اولویت قرار دهند. محصول کراتین نانو گلد برای بازسازی و احیا موهای آسیب دیده بسیار مناسب است. این محصول شامپو قبل و بعد ندارد. زمان قرنطینه (مکث سه روز) ضروری است. البته لازم به ذکر است شامپو قبل و بعد کراتین در فروشگاه رخ نگار موجود است. شما به راحتی با خرید شامپو  و ماسک به مقدار لازم, این کراتین را تهیه نمایید. پس جای نگرانی برای این موارد وجود ندارد. زیرا در صورت وجود شامپو مخصوص قلیایی (ماده شماره 1) و شامپو بعد کراتین با پی اچ اسیدی و بدون سولفات (ماده شماره 3) از مارک دیگر نیز عمل کراتین به راحتی انجام می شود. 

خرید کراتین نانو گلد GOLD (اصل) ترمیم کننده قوی مو

کراتین نانو گلد برای خانم هایی که دارای موهایی آسیب دیده هستند. در عین حال از وزی و خشک بودن موهایشان رنج می برند کاربرد دارد. به صورت میلی و همچنین پک کامل (ا لیتری) به فروش می رسد. 

آقایان نیز موهای خود را می توانند کراتینه نمایند. فقط ترجیحا حرارت اتو کمتر از 200 باشد. زیرا مقاومت موی آقایان کمتر از خانمها است. اما به هر حال کراتینه مو مردانه چهره شما را بسیار تغییر خواهد داد. در ضمن مراقبت های بعد از کراتین را فراموش نکنید.

 ممکن است کراتینه مو با سس مایونز یا کراتینه مو با ژلاتین را شنیده اید. اما این مسایل اصلا پایه علمی ندارد. همانطور که ملاحظه کردید. کراتین یک پلی پپتید شامل انواع آمینو اسید است. منتها این مواد طبیعی شامل روغن و سایر افزودنیهای چرب هستند. این مواد به موهای شما آسیب زیادی خواهد زد. پس حتما این توصیه های غیر علمی را فراموش کنید.

 

تبریک, شما کراتینه مو در خانه را انجام دادید. اگر آرایشگر هستید. آموزش گام به گام کراتینه مو یکی از مهمترین آموزش ها برای شما به شمار می رود. از این پس برای مشتریان خود این کار را انجام خواهید داد.

اجرای صحیح عمل کراتینه و مراقبت با شامپو و ماسک مخصوص کراتینه بسیار مهم است. این موارد باید رعایت شوند. تا همواره موهایی شاداب و با طراوت داشته باشید.

برای تهیه کراتین حتما به فروشگاه های معتبر آرایشی مراجعه فرمایید. تا از اصالت کالا مطمئن باشد. محصولات اورجینال کراتین با قیمت کاملا مناسب در فروشگاه رخ نگار به فروش می رسد.

برای خرید محصولات کراتین تراپی کلیک نمایید. 

یا

با شماره 66899349-021 تماس بگیرید.

و یا 

در تلگرام یا واتس آپ با شماره 09305892692 پیام دهید.

 

 

امیدواریم روش كراتينه كردن مو در خانه برای شما راهگشا باشد. لطفا با نظرات خود در پایین این صفحه و امتیاز دهی, ما را یاری کنید.

مراقب خودتون باشید. منتظر مقاله های آرایش موی رخ نگار باشید.

خلاصه

کراتینه کردن مو یکی از روشهای رایج برای صاف نمودن و در عین حال احیاء موهای آسیب دیده است. در این مقاله آموزش کراتینه مو جامع موجود است.

سلام مت خانومم کراتین کردموهاشودر آرایشگاه وبه من گفت مو بایدباروطبتی که داره اتوکشی کرد من همین کارو برای دوستم انجام دادم ولی خب ساف نشداز یه آرایگر پرسیدم گفت قبل از اتوکشی باید خوشک میکردی

سلام
بهتره موها قبل از کراتین خشک باشند ولی ممکته موهایی که کراتین کردید خیلی خیس بوده.

سلام. ممنون از مطالب مفیدتون

سلام
خیلی ممنون از نظر شما

سلام
خیلی از لطف شما ممنونیم – موفق باشید.

ببخشید کراتینه برای موهای چرب مشکل ایجاد میکنه؟؟؟یعنی میزان چربی مو رو بیشتر یا کمتر می‌کنه یا اینکه تفاوتی نداره؟؟

سلام
تاثیر خاصی در این رابطه مشاهده نشده.
چربی موها به خاطر ترشح غدد چربی پوست سر هست و به موها ارتباطی نداره.

سلام بعد از کراتینه کردن آرایشگر موهامو شستشو کرد و یه ماسک زد بعد دوباره شستشو دادموها صاف شده یه ماسک هم داد درحمام بزنم بعد بشورم بعد گفت تا3روز موهامو نشورم شستشودر آرایشگاه درست بود

سلام
هر کراتینی نحوه ی استفاده از خود را دارد. برخی از کراتین ها نیاز به قرنطینه نداشته و موها بعد از اتوکشی بلافاصله شسته می شوند.

سلام میخوام کراتینه از فروشگاهتون بخرم از کجا بدونم باید چند میل بخرم موهام تا کمرمه

با سلام
بهتر است حداقل 250 میل کراتین بخرید – برای اطلاعات بیشتر لطفا در واتس آپ با شماره 09305892692 پیام بگذارید یا با شماره 02166899349 تماس بگیرید.

سلام وقتتون بخیر.مقاله رو خوندم اما یه جایی رومتوجه نشدم این سوال هم یکی از دوستان پرسیدن ارجاع دادید به مقاله. اینکه بعد از زدن مواد کراتین دیگه شستشو داده نمیشه و بعدازبیست دقیقه اتوکشیده میشه؟

سلام
مرحله 5 در همین خصوص هستش.

نخیرموآبکشی نمیشه.بعداز۳روز اتوکشی میتوانسدباشامپوی بعدکراتینه موهاتونو بشورید

سلام کراتینه ریو کابلو آمریکایی.روی دستور مصرف نوشته بعد از اتو کشی آبکشی شود دوباره سشوار و اتو شود.بع نظرتون این روش کراتینه درست هست؟؟

سلام
دستورات مصرفی که روی پک محصولات نوشته شده در اولویت هستند.

سلام خسته نباشید برای اتو کشی حتما باید از اتو مخصوص کراتین استفاده کرد؟

سلام
بله البته

سلام من مویی کراتینه کردم که دو روز قبل رنگ کرده بو ، بعد از ۳ روز با شامپو کراتینه شستن ولی موها باز مثل اول شد
امکان داره از چی باشه از رنگ یا موادش ممنون میشم اگه راهنماییم کنی

سلام
اگر از نحوه اجرا و تاریخ انقضای مواد اطمینان داشتید و با توجه به اینکه مکث سه روزه هم رعایت شده میتوان گفت , آسیب دیدگی بعضی از موها به حدی هست که مواد رو در خود نگه نمیداره و دلیل عمده همین است.

موهاتون سوخته توی رنگ و دکلره کردن.مواد و نمیگیره.باید احیا بشه.بوتاکس کنین اوکی میشه

درود بر شما،
🔴سوال اولم اینکه بعد از اینکه مواد کراتینه روی موهای دسته بندی شده زده شد و به خوبی اتو کشیده شد، اگه مشتری از اینکه مواد شیمیایی روی سرش هست و گفت میخواهم سرم را بشورم باید مانعش شوم؟ مثلا بگه بوی مواد آزارم میده، یا شب هنگام خواب احساس چرب بودن موهایم را دارم و بالش زیر سرم کثیف میشه و…، چون قاعدتا کل کار با شستشوی مو بهم میخوره
🔴سوال دومم اینکه در اون مدت سه روز قرنطینه خود مشتری هر روز باید موهای خود را دوباره اُتو بزند؟
🔴سوال سوم بعد از اتمام قرنطینه ی حمام نرفتن، وقتی مشتری رفت حمام و سر خود را با شامپوی تقویتی شست، حالا با موهای کاملا صاف و شلاقی روبرو هست؟ و این صافی مو را نفرمودید تا چند ماه واقعا دوام میاره؟ آیا باید کار خاصی کرد تا عمر کراتینه کردن مو بیشتر دوام بیاره؟
خواهشی هم داشتم این بود که یک میانگین قیمت خرید یک محصول نسبتاً خوب با بازدهی خوب را بفرمایید چقدر میشه؟
در آخر بسیار ممنونم بابت اینکه همه چیز را قدم به قدم اینقدر خوب توضیح دادید و خداییش وقت میذارید و پاسخ کامنت ها را میدید، بسیار زیاد سپاسگذاریم

سلام
در خصوص سوال اول : اگر کراتین بدون قرنطینه بوده , شستشو مشکلی نداره ولی برای کراتین قرنطینه دار مشکل ساز خواهد شد و نتیجه نهایی زیاد جالب نخواهد بود. در مورد سوال دوم هم اگر کراتین از نوع با قرنطینه هست مشکلی در اتو کشی با حرارت ملایم و تا یک زمان کوتاه در این سه روز نخواهد بود. پاسخ سوال سوم هم اینکه باید حتما موها از این به بعد با شامپو و ماسک بدون سولفات شسته شود و نتیجه نهایی کار علاوه بر کیفیت مواد و درصد صافی بالا بستگی به نحوه صحیح اجرای عملیات کراتین توسط آرایشگر خواهد بود. و دوام کراتینها هم اگر نگه داری درست صورت بگیره و در عین حال موها زیر دکلره و رنگ نرود, زیاد خواهد بود. تقریبا 9 ماه تا یکسال و اینکه برای رنگ نمودن موها از این پس باید از رنگ و اکسیدان بدون آمونیاک استفاده بشه. و برای درخواست آخر شما هم اینکه اینجا قیمت دقیقی به شما نمیتوانیم بگوییم چرا که قیمتها چند وقت به چند وقت تغییر خواهند داشت و میتوانید جهت اطلاع از محصولات صافی و احیا و قیمتهای آنها به صفحه صافی و احیا مو در همین سایت مراجعه نمایید. و در آخر مرسی از اینکه رخ نگار را دنبال میکنید. موفق باشید.

سلام ممنون بابت مطلب خوبتون. خیلی عالی بود رخ نگار عزیز. من میخام برای موهام کراتین خوب بخرم. بهم سایت زلفان رو معرفی کردن برای خرید کراتین مرغوب. رفتم اونجا هنوز هیچ محصولی نداشت. نمی دونم کسی اصلا این سایت رو می شناسه. اصلا معتبر هست؟ لطفا راهنماییم کنین

سلام
مرسی از شما دوست عزیز که رخ نگار رو دنبال میکنید. برای خرید کراتین میتوانید به صفحه صافی و احیا مو در همین سایت مراجعه کنید و محصول مورد نظر خودتون را انتخاب و ثبت سفارش کنید. در مورد سایر سایتها نظری نداریم و خودتون میتونید با تحقیق و بررسی, بهترین رو انتخاب کنید.

سلام میشه بجای اتوی سرامیکی از برس حرارتی که تادرجه دویست و هشتاد داره استفاده کرد؟

سلام
این مورد زیاد پیشنهاد نمیشه.

سلام.من قبلا موهام را در ارایشگاه کراتین کردم.
زمان خیلی زیاد و هزینه زیادی داشت.
الان میخوام خودم تو خونه این کار را انجام بدم.
دفعه اول که کراتینه کردن برام بعد از پایان تمام مراحل موهام موج موج بود ارایشگر گفتن مواد براس موی شما مناسب نبوده است
بعداز دوهفته دوباره با مواد نارنجی رنگ برام انجام دادن و عالی بود.
میخواستم بدونم اسم این مواد کراتینه چیه که خودم بگیرم و تو خونه انجام بدم
ممنون

سلام
در حال حاضر از مواد گروه صافی و احیا که داریم , محصولی که نارنجی رنگ باشه پروتئین مو A هستش.

سلام ببخشید یه مارک خوب کراتینه بدون عوارض و درحد عالی رو چی معرفی میکنید که بدون در نظر گرفتن قیمت باشه؟؟
ممنون از راهنمایتون

سلام این سوال خیلی از مشتریان حضوری و مجازی رخ نگار هست که جا داره اینجا بیشتر توضیح داده بشه:

سه تا نکته ای که باید حتما در نظر بگیرید اینه که اول موهاتون رو خوب بررسی کنید که آیا انقدر توان داره که هر دسته از موها با حرارت 220 تا 230 درجه چندین بار اتوکشی سرامیکی بشن؟ و دومین نکته اینکه کیفیت مواد صافی و احیای مو یک طرف قضیه هست و اجرای صحیح و اصولی عملیات صافی و احیا هم طرف دیگه قضیه است که باید حتما درست انجام بشه به طور مثال برخی محصولات جدید زمان قرنطینه ندارند و اگر این زمان قرنطینه 3 روزه به موها داده بشه به احتمال خیلی زیاد , مو آسیب خواهد دید. و نکته آخر اینکه برای دوام بیشتر کراتین یا بوتاکس ویا اولاپلکس و به طور کلی محصولات صافی و احیا باید از این پس از شامپوی بدون سولفات, ماسک بدون سولفات استفاده کنید و موهارو مدام دکلره نکنید و از رنگهای بدون آمونیاک استفاده کنید.
از صفحه خرید محصولات صافی و احیا مو میتوانید تعدادی از کراتین هایی که تست خوبی داشتند رو مشاهده کنید با توضیحاتشون.

سلام من موهام مشکی وتا حالا رنگ نشده فقط یکم موج دارن با موخوره و خشک هسن ایا کراتین کنم خوب میشن یا؟

سلام
شما میتوانید از کراتین با احیا بالا استفاده کنید و یا اگر موها توان اتوکشی ندارن از اولاپلکس تراپی استفاده کنید.

خیلی ممنونم از صبر و شکیبایی شما برای پاسخ به سوالات و سایت خوبتون انشالله همیشه سالم وسرحال و موفق باشید

سلام و ممنون از شما دوست عزیز

سلام من میخوام کراتینه مو انجام بدم ولی از عوارضش می ترسم
حالا واقعا کراتینه عوارض زیادی داره؟

سلام
اگر با محصولات درست عمل کنید مشکلی نخواهد بود تمامی این محصولات از سطح استاندارد خوبی برخوردار هستند.

سلام من موهامو دکلره کردم آرایشگر پیشنهاد کراتین داد فقط میترسم میگن عوارض ریزش مو ونازکی مو داره در ضمن دکلره خیلی خوب انجام شده

سلام
به چه دلیل میخواهید کراتین کنید؟
آیا میخواهید فقط موها احیا بشه یا صافی خیلی زیاد مد نظرتون هست؟
اگر احیا بالا و بدون اتو کشی میخواهید بهتره سراغ اولاپلکس برید که براتون مقرون به صرفه تر و انجامش راحتتر هستش و نیاز به دکلره نداره ولی اگر صافی زیاد مد نظرتونه باید سراغ بوتاکس یا کراتین برید.

سلام، من میخوام کراتین کردن مو رو یاد بگیرم و کار کنم. به نظر شما صفر تا صد کار رو میتونم خودم تو خونه از طریق نت یاد بگیرم یا بهتره برم از کسی که کارش اینه آموزش ببینم؟ استعدادم تو یاد گیری خوبه، ناگفته نماند که هزینه های آموزش بالاس.

سلام
خودتون ابتدا با دیدن فیلمهای مرتبط و خواندن مقاله های آموزشی استاندارد میتونید اطلاعات تئوری خودتون رو بالا ببرید و بعد برای کسب مهارت عملی با توجه به چیزهایی که یاد گرفتید میتونید بر روی مدل های داوطلب یا سرمانکن تمرین کنید.

سلام خسته نباشین
من امروز کراتین خریدم، همراهش شامپو و ماسک داره.
حالا نمیدونم ماسک رو کی استفاده کنم.آیا بعد از کراتینه کردن مو باید فورا ماسک رو بزنم یا وایسم تا بعد قرنطینه و حمام کردم بعد ماسکو بزنم؟
ممنونم اگه راهنمایی کنید

سلام
بستگی به نوع کراتین شما داره
اگر کراتین مو با قرنطینه تهیه کردید باید بعد از سه روز از ماسک استفاده کنید در غیراینصورت میتونید بعد از کراتین و هنگام شستشوی موها از ماسک بعد از کراتین استفاده کنید.
در هر صورت از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید.

سلام آیا اتو کشی باید همون موقع که مواد رو مو هست انجام بشه یا باید کراتین شسته بشه بعد اتو کشی بشه؟؟؟ یا بعد ۲۰ دقیقه مکث روی مواد اتو گذاری بشه؟

سلام
روش کار در صفحه محصولات کراتین و همین مقاله توضیح داده شده . لطفا با دقت مطالعه بفرمایید.

سلام وقتتون بخیر کراتینه آمازون نیاز به قرنطینه داره؟ اگه داره چند روز

سلام
نسل قدیم این مارک کراتین نیاز به قرنطینه داشت.

سلام خسته نباشید، شما چه کراتینی دارید

سلام
لطفا به صفحه خرید کراتین مراجعه کنید.

سلام وقتتون بخیر، برای انجام کراتینه کاسه و فرچه رنگ مو تو خونه ندارم میشه مواد رو مثه شامپو روی مو ماساژ بدم؟

سلام
خیر
هر مرحله باید جداگانه موادگذاری بشه و اتوکشی بشه.

یه سوال
بعد کراتین همیشه در حمام باید از شامپوهای بعد کراتین استفاده کرد؟یعنی اصلا نباید از شامپوهای معمولی روزانه استفاده شه؟

سلام
باید همیشه از شامپوهای بدون سولفات و ماسکهای بدون سولفات استفاده کنید

سلام میتونید از شامپو های معمولی استفاده کنید فقط شامپو ی معمولی به خاطر سولفات و پارابنی که داری از مدت ماندگاری کراتینه کم میکنه

سلام موهام وز هستن دوست دارم صاف شون پول ندارم زیاد هزینه کنم چطور میتونم موهامو خودم کراتینه کنم

سلام
میتوانید مواد کراتین را از همین سایت تهیه کنید و به کمک یکی از آشنایان خود عمل اتوکشی را در منزل انجام دهید ولی نیاز به صبر و دقت زیادی دارد.

سلام ببخشید خواستم بدونم اتو کشی بعد از کراتین حتما باید ضربه ای باشه؟یا مثل اتوکشی معمولی هست

سلام
اتوکشی معمولی با حرارت 200 تا 220 درجه سانتیگراد و توسط اتوی سرامیکی مخصوص کراتین

سلام
بعد از گذاشتن کراتین روی مو و مکث ۲۰ دقیقه ایی قبل از اتو نباید موها را با باد سرد سشوار خشک کرد بعد اتو کرد؟؟؟؟؟

سلام
در جزییات عملیات کراتین , روشها متفاوته ولی بهتره باد سرد در زمانی که گفتید انجام نشه چونکه برای مرحله اتوکشی اصلی ممکنه موها خشک بشن و اتوکشی به ساختار موها آسیب بزنه.

سلام مشتری داشتم خیلی عجلەداشت وموادمن باقرنطینه بودمجبورشدم بعداززدن موادوتایم طی شده وسشواربابادملایم وسپس اتوکشیدن وبعدشستن باشامپووماسک کراتینه مراحل روبه اتمام برسانم امایه کم موج میبینم میتونم به ایشون بگم دوباره برگرده واسه اتوی موی قسمتهای مواج ممنونم اگرراهنمایی بفرمایید

سلام
بهتر بود اگر مواد نیاز به قرنطینه داشت این تایم رو مکث انجام میدادید و یا از مواد بدون قرنطینه استفاده میکردید.
میتونید اتوکشی مجدد و با دقت رو امتحان کنید.

سلام خسته نباشید
من یه سوالی داشتم
کراتین مو را می شه با اسپری به موها زد چون من تنها زندگی می کنم و نمی تونم آرایشگاه برم می خواستم بدونم اگه مواد کراتین رو بخرم و با توی شیشه های اسپری بریزم و به موهام بزنم تا جاهایی که راحت دسترسی بهشون ندارم هم کراتین رو بگیره مشکلی پیش نمی یاد

سلام
کراتین باید به موها با فرچه رنگ مو زده بشه و هر دسته مو توسط اتو به خوبی اتو کشی بشه.

سلام خسته نباشید
امکانش هست عوارض جانبی بعد کراتینه رو ذکر کنید!؟مثل سوزش چشم و گلو و…

سلام
این حساسیتهایی که بعضی دچارش میشن خیلی شایع نیست ولی بله آبریزش چشم و بینی و سرفه و عطسه در هنگام کار با این مواد و در موارد نادر مشاهده شده.

سلام من امروز موهاما كراتين كردم بعد آتوكي نيم ساعت استراحت دادم و بهد با شامپوي بعد كراتين شئتم يادم نبود بايد ٣ روز صبر كنم حالا موهام ديگه خوب نميشه ديگه اتو كشي نكنم

سلام
اگر کراتین شما با قرنطینه بوده میباست سه روز مکث میکردید.
اول مطمئن شوید که مارک کراتین شما با قرنطینه بوده یا نه

سلام خسته نباشید من امروز موهامو کراتین کردم،البته ارایشگر کراتین کرد موهاموشست وکاملا خشک کرد و مواد کراتین به موهام زد حتی به ریسه و کف سرم حدودا۴۰ مین این مواد رو سرم بود بعد موهامو سشوار میخواست بکشه موهام به سختی سشوار میشد و اتوام کرد پایین موهام یکم دکلره بود همش سوخت و پودر شد و من دیدم اینجوری داره میشه ارایشگر موهامو شست ،بعد سشوار کشید و الان موهام دوتیکه شده از وسط شکسته و خشک خشک شده موهام و رختم نشده ،و کف سرمم خیلی میسوزه،چیکار باید کنم الان.

سلام
آسیب دیدگی موهای شما بالاست
بهتره در این شرایط اولاپلکس رو امتحان کنید . شاید که جواب بده در غیر اینصورت قسمتهای آسیب دیده کوتاه بشن بهتره.

سلام وقتتون بخیر من دو روز کراتینه کردم ولی الان جلو موهام یکم حالت فر گرفته چیکارکنم؟

سلام
دلایل مختلفی میتونه داشته باشه
ولی میتونید همین قسمت رو دوباره شارژ کنید ولی خوب اتوکشی کنید.

سلام وقت بخیر کراتنه روی ساقه مو اصلی تاثیر بهتری داره یا رنگ شده اخه میخوام قبل کراتینه دکلره کنم

سلام
بهتره قبل از کراتین عملیات رنگ و دکلره انجام بشه و بعد از دو الی سه هفته عملیات کراتین رو انجام بدید.

سلام ممنون خیلی عالی وخوب توضیح داده شده

ممنون از شما دوست عزیز

سلام شما گفتید یه بند انگشت بالای ریشه مو پس ریشه ی مو چی اونجا رو کلا نزنیم ینی ؟ بعد اینکه اگه بعد از کراتین از ماسک و شامپو مخصوص بدون سولفات استنفاده نکنیم چی میشه؟مثه اولش میشه ینی؟ در اخر ممنونم از متن خوب و کاملتون 🌹

سلام
ممنون از شما
قاعدتا زمانی موها رو کراتین میکنید که اونها آسیب دیده و خشک باشن و یا توسط مواد شیمیایی مثل رنگ و دکلره به مرور خشک شده باشند. ریشه مویی که تازه دراومده دچار این آسیب دیدگی نیست پس نیازی به کراتین کردن هم نداره. شامپو و ماسک بدون سولفات استفاده میکنیم که ماندگاری کراتین در ساقه موها بیشتر بشه و موها دوباره دچار آسیب دیدگی نشه خب طبیعی هستش که اگه از این محصولات مراقبتی بعد از کراتین استفاده نشه ماندگاری و دوام کراتین ساقه موها کمتر میشه.
پیشنهاد می شود مقاله آموزش کراتینه کردن مو را مطالعه کنید.

ممنون از مطالب مفیدتون .خیلی کامل و جامع بود

ممنون از شما دوست عزیز

سلام خسته نباشید من کراتین موی ریچ گرفتم،برای موهای مجعد،وپیش ارایشکرزدمش،ولی بعدازشستشو2باره مثل قبل شد،شامپو بعدوقبل هم زدم 3قرنطینه داشت اتوکشی هم عالی بود،به نظرتان مشکل کجا بوده ؟؟؟

با سلام
از نانو بوتاکس برند ریچی در سایت رخ نگار موجود هست و استقبال خوبی از آن شده ولی فعلا کراتین این برند رو امتحان نکردیم ولی این مورد خیلی عجیبه و حتما به طریقه مصرف و جنس موها توجه داشته باشید . قطعا جایی از کار را اشتباه پیش رفتید. از فرووشنده در مورد تاریخ انقضای محصول نیز سوال کنید.

سلام شما خودتون کراتین میفروشین ؟ برا موهام میخام تا سر شونه

سلام
بله ما در واقع فروشگاه هستیم که مطالب آموزشی ارایه میکنیم.
از صفحه خرید کراتین بوتاکس و اولاپلکس واقع در منوی سایت میتوانید محصولات صافی و احیا و توضیحات آنها را ببینید و در صورت نیاز ثبت سفارش کنید. همچنین میتوانید از طریق شماره واتساپ : 09305892692 با ما در ارتباط باشید و محصول مناسب موهایتان را خریداری نمایید.

سلام خسته نباشی سوال من اینه بعد از کراتینه کردن باید همیشه موها را اتو کنیم یا نه

با سلام
دفعات اول اتو کردن موها بسیار مهم بوده ولی این امر بعدها و گهگاهی با حرارت ملایم باعث تجدید صافی و لختی موها خواهد شد. مهمترین عامل بعد از عملیات صافی و احیا استفاده مداوم از شامپو و ماسکهای بدون سولفات است.

با سلام ببخشید مواد کراتین مثل مواد گلت یا صافی مو نیست که احتمال سوختن موها باشه و اینکه برا موهای که چندین مرحله دکلره شده و دمج شده خوبه

سلام
هرماده صافی و احیایی که میخواهید استفاده کنید بهتره زیر نظر آرایشگر باشه و قبلش موها بررسی بشه . تمام مواد تا حدی عوارض خودشون رو دارند و باید توسط فرد ماهر استفاده بشن.

سلام خانم خسته نباشید.من موهای فردرشت دارم وزمینه اصلی موی من خرمایی هستش ورنگ بعدی زیتونی بوده ولی حالا قهوه ایی شده وحالا دوست دارم رنگ زیتون روشن بزنم چکار باید بکنم ممنونم ازراهنماییتون

سلام
لطفا سوالتون رو در مقالات مربوط به رنگ مو مطرح کنید اینجا مبحث کراتین هست.
ممنون

من موهامو ۴ روز پیش کراتین کردم و امروز شستم موهامو با شامپو کراتینه ولی الان ک خشک شده صافیه قبل شستنو نداره موج داره علتش چیه

سلام
اگر میزان صافی کراتین بالاست باید اتوکشی را به خوبی انجام دهید

سلام خسته نباشید من بعد از ۴ روز کراتینه موهامو شستم شامپو نزدم و
لی بعد از حمام ماسک زدم باید اتو هم بکشم

سلام
یک اتوکشی با حرارت ملایم خالی از لطف نیست.

اگه ماده بدون قرنطینه زیاد روی مو بمونه چی میشه؟

بهتره که طبق دستور العمل همان زمان سه روز باقی بمونه.

ممنون از راهنمایی بسیار عالیتون سپاس و دورد فراوان ب شما

سلام و ممنون از شما

سلام شتمپوی بعد از دکلره حتما باید مارک کاتین نوع خودش باشه

سلام
اگر منظورتون شامپوی بعد از کراتینه
نه لزومی نداره از یک برند باشن

خیلی ممنون از توضیحات جامع و بی نقصتون🙏💐

ممنون از شما دوست عزیز

با سلام عزیزم کدوم مارک شما توصیه میکنید که خوبه؟

با سلام
تمام کراتین های موجود در سایت جزء کراتین های با سابقه خوب هستن که میتونید با توجه به بودجه خودتون از اینجا انتخاب کنید.

سلام .ممنون از توضیحات خوبتون .فقط میخواستم بدونم برای کراتینه کردن ریش بلند هم از همین روش میشود استفاده کرد ؟ باتشکر
عباس از بندر عباس

سلام
ممنون از شما
به طور کلی برای موی طبیعی این روش موثر هستش حالا میتونه موی ریش باشه و هیچ فرقی نمیکنه.

سلام .امروزه مواد کراتین به صورت میلی توی فروشگاهای ارایشی بهداشتی موجوده که میشه خرید کرد ولی شامپوی قبل و بعد موجود نیست.میشه محصولی رو معرفی کنید که بشه بجای این شامپو ها استفاده کرد؟

سلام
بله میتونید از منوی خرید کراتین بوتاکس و اولاپلکس تمام اینگونه شامپوها رو مشاهده کنید و اطلاعاتش رو مطالعه و در صورت نیاز از همین سایت خرید کنید.

سلام ببخشید قیمت این کراتین مو چنده میشه بگید و از کجا باید بخرم و بعد کراتینه کردن مو بعد چند ماه ایا از بین میره این کراتینه مو

سلام
ازخرید کراتین مو میتونید وارد بخش محصولات کراتین – بوتاکس و اولاپلکس بشید توضیحات هر کدوم رو مطالعه کنید و در صورت نیاز, از همونجا اینترنتی خرید کنید.
دوام کراتین مو بسنگی به نحوه مراقبت شما در شستشو داره به همین خاطر بهتره از شامپوهای بدون سولفات برای شستشوی موها استفاده کنید که اون هم در همین سایت موجوده و میتونید تهیه کنید.

من این مرحله اتوکشی رو خیلی با وسواس انجام دادم. نتیجه عالی بود. بابت توضیحات انتخاب رنگ هم خیلی ممنون

با سلام
مرسی از دیدگاه مثبت شما
خوشحالیم که راضی هستید
اتوکشی خوب مهمترین کار در عملیات کراتین هستش.

سلام
بعد از شستشو با شامپوی مخصوص وکراتینه کردن و سشوار و اتو
موها رو رد اخر بشوریم ؟؟

سلام
اگر مدل مواد کراتینه شما با قرنطینه است باید سه روز موها رو نشورید ولی اگر از مواد کراتینه نسل جدید و بدون قرنطینه است میتوانید موها را با شامپو بعد کراتین و یا شامپو بدون سولفات بشورید.

سلام با هر اتو مویی میشه این کار رو انجام داد همراه با نکات

سپاس فراوان بسیار عالی وآموزنده بود مطالبتون

ممنون از شما دوست عزیز

سلام پس اول شامپو بعد مواد کراتینه واتو کشی بع هم باید بشوریم بعد از اتو واتو تمام شود چه کار کنیم

ببینید بستگی به نوع کراتین داره
اگر شاپوی قبل و بعد داره و در توضیحات محصول گفتن نیاز به آبکشی بله لازمه
ولی اگر شامپو نداشتید صرفا با نم دار کردن موها میتونید کراتین رو شروع کنید و بعدش هم نیازی به شستن نداره. فقط اینکه موهارو نبندید

سلام خسته نباشید
یه سوال
مو ها رو که مواد کراتین بهش زدیم بیست دقیقه گذاشتیم روی مو موند باید مو رو اب بکشیم بعد اتو بکشیم یا با همون مواد کراتینه روش اتوکشی کنیم؟

سلام
اگر بخواهید به صورت استاندارد عمل کنید باید بعد اینکه موها را آغشته به مواد کراتین نمودید بدون هیچگونه آبکشی, اتوکشی را آغاز کنید و دسته های باریک از مو را برای اتوکشی انتخاب کنید و اینکه به دقت و با حوصله موها را یا اتوی سرامیکی مخصوص کراتین اتوکشی نمایید.

ببخشید من امروز کراتینه انجام دادم الان یه خورده بارون به جلوی موهام خورد سریع با سشوار خشک کردم بعد با اتو درجه ۳۰۰ جلوی موهامو اتو زدم میخواستم بدونم اتفاقی واسم موهام نمیفته؟؟؟

سلام
مسئله ای نیست. نباید مشکل خاصی پیش بیاد.

نه عزیزم اگر اتو کشی کردید هیچ اتفاق نمی افتد

بسیار سپاس از این مقاله کامل و کاربردی
یه سوال…موها همون‌طور که رطوبت مواد را دارد باید اتو بشه؟ماشکال ندارن موی خیس اتو بشه

سلام
ممنون از شما
پس از شامپوی اول و شستشوی موها, خیسی موها را با حوله بگیرید
میتوانید روی مویی که کمی نم دار است کراتین را بزنید و اتوکشی را آغاز کنید

سلام سپاسگذارم توضیحات بسیارکامل بود

سلام
ممنون از نظر مثبت شما دوست عزیز

سلام به ادمین ،کسی که اینقد با حوصله و کامل به سوالات جواب میده واقعا یه شخصه بی نظیره ماشالله به شما واقعا الگویید خیلی صبورید خوشحالم که با این سایت اشنا شدم دمتون گرم ماشالله👌🏼👌🏼👌🏼👏🏼👏🏼👏🏼🌹

سلام و ممنون از این کامنت پر انرژی
ممنون از همه شماهایی که رخ نگار رو دنبال میکنید و بازخوردهای دلگرم کننده به تیم رخ نگار میدید.
ماشالله به شما دوستان

سلام ؛بنظر من عالي بود ممنون بخاطر توضيحات دقيقتون

سلام
ممنون از شما

خیلی عالی بود ممنون

ببخشید مرحله سشوار کشی قبل از اتو رو چیزی دربارش نگفتید؟لازم نیست سشوار کشی مگه؟

سلام
آبگیری موها توسط حوله و یا سشوار مشکلی نداشته ولی چیزی که باید توجه بشه وجود 10 الی 20 درصد رطوبت روی موها قبل از مرحله اتو کشی هست.

سلام ببخشید اگر مواد بدون قرنطینه باشه بدون ابکشی موهارو اتو می‌کنیم بعد چن ساعت بد میشوریم و اینکه شامپوی بعد کراتین رو حتما باید استفاده کنیم

سلام خسته نباشید
سوالم اینه که برای موادی که گفتین شامپو قبل و بعد نداره نیاز نیست یا اونها رو باید جدا تهیه کنیم؟
دیگه اینکه برای موهای من که حدود پنج انگشت پایینتر از سرشانه هس چن میل لازمه؟

سلام
اگر از شامپوهای قبل و بعد استفاده بشه نتیجه نهایی کاملتر و بهتر خواهد بود که در برخی محصولات کراتین موجود نیست و باید جدا تهیه بشه که برای دیدن تمام محصولات صافی و احیا از جمله کراتین ها به صفحه خرید کراتین مراجعه و محصولات رو مشاهده کنید. برای اندازه موهای شما که البته نمیدونیم پر پشت هست یا کم پشت ولی به طور متوسط برای موهای تا میانه کمر تقریبا 400 میلی لیتر کراتین لازم است.

ن عزیزم حتما نباید سشوار نکشید

خیلی عالی بود
مرسی

کراتینه هزینه های زیادی داره ولی واقعا موهای آدم رو از اینرو به اونرو میکنه

ببخشید میتونیم کراتین رو از شما خریداری کنیم ؟ ارسالش به چه صورت هست؟

بله میتونید از فروشگاه رخ نگار به صورت اینترنتی و یا حضوری کراتین رو خریداری کنید
و ارسال برای تهران به صورت پیک و یا پستی و برای شهرستان به صورت پستی و پیشتاز هستش
میتونید از قسمت پایین همین صفحه وارد قسمت حمل و نقل بشید و نحوه ارسال رو مطالعه کنید.

خیلی ممنون بابت مقاله های خوبتون

وقتتون بخیر
مرسی از رخ نگار به خاطر این مقاله کاربردی و عالی

دیدگاه یا سوال شما پس از تایید مدیر , نمایش داده خواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

هر آنچه برای زیبایی موهایتان باید بدانید یا تهیه کنید اینجا میابید..

روی شماره زیر کلیک کنید:

09305892692

 

در این شبکه ها به ما بپیوندید و مارا دنبال کنید..

فقط همین هفته

به مناسبت روز مادر

یک دو سه خریدتو انجام بده!!! 

123 هزار تومان تخفیف نقدی برای خریدهای پانصد هزار تومان به بالا

یک میلیون تومان خرید کنید

بدون قرعه کشی, اولاپلکس هدیه بگیرید.

* توضیحات بیشتر – اینجا کلیک کنید *

فروشگاه سایان سنتر و تیم فنی و پشتیبانی سایان سنتر با تلاش شبانه روزی و گرد آوری جدیدترین و بهترین آموزش ها و مطالب سعی در ایجاد یک پل ارتباطی بین شما و دنیایی آموزشی محصولات زیبایی و جوانسازی نمایید . لذا ما با افتخار اعلام می کنیم که فروشگاه سایان سنتر همواره فراتر از یک فروشگاه خواهد بود .

کراتینه مو یکی از روش هایی است که به کمک آن موی افراد صاف و درخشان تر می شود. شما با کراتینه مو در منزل می توانید استحکام و جذابیت موهای خود را تقویت کنید. در این مطلب به طور کامل به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

اگر بخواهیم به طور دقیق و علمی به مبحث کراتینه مو بپردازیم، لازم است در ابتدا بدانیم کراتینه مو چیست؟ کراتین، در واقع پروتئینی است که به صورت طبیعی در موی افراد وجود دارد و به واسطه آن موها درخشان و صاف دیده می شوند. این پروتئین در موهای فر و به اصطلاح وِز وجود نداشته و افرادی که از این نوع مو برخوردار هستند، با تزریق کراتین به موهای خود آن را صاف و درخشان می کنند. روش کراتینه کردن مو جزو روش های رایجی است که امروزه در میان خانم ها و آقایان استفاده می شود.

چگونه در خانه موهای خود را کراتینه کنیم

کراتینه مو در منزل فواید زیادی دارد. انجام عمل کراتینه با استفاده مواد طبیعی در منزل باعث می شود از خطرات مواد شیمیایی دور بوده و از ایجاد آسیب های احتمالی پس از کراتینه به روش شیمیایی جلوگیری کنید. علاوه بر این شما می توانید بجای استفاده از مواد طبیعی، از ماده اصلی پروتئین کراتین به طور مستقیم استفاده کنید. استفاده از پروتئین کراتین بجای مواد طبیعی، ممکن است در مواردی به موی شما آسیب برساند اما نتیجه دهی آن زودتر و بهتر از سایر مواد است. در ادامه کراتینه مو در منزل را با استفاده از مواد طبیعی و کراتین توضیح خواهیم داد.چطور در خانه کراتینه کنیم

ترکیب های مختلفی از مواد طبیعی وجود دارد که می تواند سطح خوبی از پروتئین را به موی شما تزریق کند. ترکیباتی مثل تخم مرغ و عسل و روغن زیتون، تخم مرغ و ماست، موز و تخم مرغ، آووکادو و روغن زیتون و … ترکیبات خوبی هستند که می توانید از آن ها برای تقویت موهایتان استفاده نمایید. ماسک تقویت مو

ماده کراتین به عنوان رایج ترین ماده برای کراتینه مو در منزل استفاده می شود. برای کراتینه با کمک این ماده، ابتدا موهای خود را به خوبی شست و شو داده تا سطح آن از هرگونه چربی و کثیفی پاکیزه شود. سپس موهای خود را خشک کرده و آن را به 3 یا 4 قسمت تقسیم کنید. با تقسیم موهای سر می توانید عمل کراتینه مو در منزل را با دقت و کیفیت بیشتری انجام دهید. پس از تقسیم بندی موها، از یک قسمت شروع کنید و با فاصله 1 تا 1.5 سانتی متر از پوست سر، دسته ای از موها را به ماده کراتین آغشته نمائید.

سپس با کمک یک قلم مو یا شانه مناسب، سعی کنید تمام سطح قسمت مشخص شده را با این ماده پوشش دهید تا کراتین به تمام لایه های مو برسد. این فرآیند را در قسمت های دیگر نیز اجرا کنید تا تمام سطح موهای شما به ماده کراتین آغشته شود. سپس، می توانید از سرپوش های پلاستیکی مخصوص استفاده کنید تا سطح سر شما مرطوب باشد و عمل جذب کراتین بهتر صورت پذیرد.

در آخر، لازم است با سشوار موهای خود را خشک کرده و با اتو مو سطح موی خود را اتو کرده تا کاملا صاف شود. پس از انجام این فرآیند حداقل تا 3 روز موهای خود را شست و شو نداده تا اثر کراتین ماندگار شود. پیشنهاد می کنیم اگر آشنایی کامل با عمل کراتینه مو در منزل ندارید، این کار را حتما به متخصصین این زمینه بسپارید تا موهای شما دچار مشکل نشود.

فواید کراتینه کردن مو

استفاده از روش کراتینه فواید زیادی را برای افراد به همراه دارد. اگر بخواهیم به طور خلاصه به مهم ترین فواید این کار اشاره کنیم، خواهیم داشت:

صاف و یکنواخت کردن مو: افراد زیادی هستند که دارای موهای صاف و بدون موج هستند اما موی آن ها یکنواخت و یکدست نیست. شما با کمک فرآیند کراتینه مو می توانید موهایی یکنواخت داشته باشید.

بازگردانی کراتین از بین رفته: همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم، وجود پروتئین کراتین است که باعث شادابی مو، درخشانی و صاف شدن آن می شود. انجام کارهایی مثل استفاده از سشوار، اتو مو، شست و شوی نامناسب مو و مواردی از این دست می تواند این پروتئین را در موی شما از بین برده و به نوعی به ساختار موهای شما آسیب برساند. در روش کراتینه، کراتین از بین رفته موهای شما دوباره برمی گردد و همین موضوع باعث جذابیت هرچه بیشتر موی شما خواهد شد.

ترمیم موهای آسیب دیده: موهای آسیب دیده به موهایی گفته می شود که بر اثر اتفاقات مختلف ضعیف شده و هر لحظه ممکن است ریزش کند. ریزش مو یکی از بدترین اتفاقاتی است که می تواند زیبایی تان را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو شما می توانید با کراتینه کردن موهای خود، علاوه بر صافی و درخشان شدن مویتان شاهد افزایش استحکام پیاز مو و در نتیجه عدم ریزش موهایتان شوید.

درخشان کردن موها: داشتن موهایی سالم و درخشان آرزوی هر کسی است. شما هم اگر جزو کسانی هستید که دوست دارید موهایتان درخشان و براق باشد، با انجام عمل کراتینه به آن خواهید رسید.

کراتینه مو فرآیندی است که تنها برای صاف کردن مو انجام نمی شود و اگر شما دارای موهای صاف هستید می توانید با استفاده از این روش پروتئین را به ساقه مو خود رسانده و آن را درخشان، براق و مستحکم تر از قبل کنید. مدت زمان ماندگاری اثر کراتینه روی مو به نوع نگهداری شما از موهایتان پس از تزریق کراتین بستگی دارد. به طوری که اگر به خوبی از موهای خود مراقبت کنید، بین 3 تا 6 ماه اثرات کراتینه باقی خواهد ماند و اگر شیوه مراقبت خوبی را به کار نگیرید، این زمان به 1 تا 3 ماه خواهد رسید.

یکی از دلایل مهم و تاثیرگذار در فرآیند کراتینه مو، محصول کراتینی است که استفاده می کنید. در بازار این محصول برندهای مختلفی وجود دارند و این تنوع برند، افرادی را که قصد خرید کراتین مو دارند را دچار سردرگمی می کند و گاهی موجب می شود افراد از محصولات بی کیفیت کراتین استفاده کرده و با مشکلات جدی روبرو شوند. فروشگاه اینترنتی سایان سنتر یکی از مراکز معتبر در زمینه فروش محصولات کراتین مو در برندهای معتبر داخلی و خارجی است. برخی از محصولات نمونه کراتین مو که در فروشگاه سایان سنتر موجود می باشند:

کراتین و پروتئینه مو 800 •• کراتین 1000 میل بیو •• GLOBAL KERATIN •• کپسول کراتینه مو KING

شما می توانید با مراجعه به صفحه مخصوص کراتین مو در سایان سنتر، از برندهای باکیفیت، معتبر و اورجینال این محصول دیدن نمایید و در صورت نیاز به صورت کاملا آنلاین سفارش خود را ثبت و درب منزل دریافت نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه سایان سنتر و تیم فنی و پشتیبانی سایان سنتر با تلاش شبانه روزی و گرد آوری جدیدترین و بهترین آموزش ها و مطالب سعی در ایجاد یک پل ارتباطی بین شما و دنیایی آموزشی محصولات زیبایی و جوانسازی نمایید . لذا ما با افتخار اعلام می کنیم که فروشگاه سایان سنتر همواره فراتر از یک فروشگاه خواهد بود .


طراحی و بازسازی فضای داخلی


تردید و دو دلی قبل از ازدواج

کراتینه مو میتواند آسیب های جدی به زیبایی پوست و موی شما بزند

 

چطور در خانه کراتینه کنیم

با روش های طبیعی می‌توانید موهای خود را تقویت کنید و زیبایی را به موهایتان باز گردانید.مهمترین عوارض کراتینه مو با مواد شیمایی :– خطر سرطان:فرمالدئید، یک ماده سرطانزاست که تقریبا در اغلب محصولات کراتینه مو یافت می‌شود. حتی نوع مشهور کراتین مو به نام نوع برزیلی حاوی فرمالدئید است. اگر چه بیشتر سالنهای زیبایی از ماسکهای مو برای پاک کردن فرمالدئید استفاده می‌کنند ولی هیچ روشی وجود ندارد که از جذب مقدار بسیار کم فرمالدئید از سطح پوست پیشگیری کند و فرمالدئید خاصیت بالقوه شدیدی برای بروز کانسر دارد. اگر چه تعداد کمی‌از محصولات کراتینه که فاقد فرمالدئید هستند وجود دارند ولی این مواد نتایج دلخواه را ندارند چرا که قدرت صاف کنندگی موها به دلیل وجود فرمالدئید است.– ریزش مو:مشکل بزرگ دیگر ریزش مو در تعدادی از مصرف کنندگان این روش است. دیده شده که موها پس از اولین شستشو از ریشه شروع به ریزش می‌کنند حتی اگر از محصولات مراقبت مو که در سالنها توصیه می‌شود، استفاده کنند.بعلاوه غیر از ریزش مو، نازک شدن مو هم طی چند هفته پس از کراتینه مو دیده شده است.در این شرایط مراجعه به پزشک متخصص برای بررسی علت ریزش مو ضروری است و ممکن است نیاز به مصرف داروهای ضد ریزش مو باشد.– واکنشهای حساسیتی:مثل سایر مواردیکه برای مو انجام می‌شود، کراتینه کردن مو نیز با بروز واکنشهای آلرژیک در تعدادی از افراد همراه بوده است. این علائم شامل خارش و دانه‌های قرمز رنگ است که علائم معمول آلرژی محسوب می‌شوند باید توجه داشته باشید اگر زمینه آلرژی دارید، در انتخاب این روش کمی‌تامل کنید.عوارض جانبی ناشی از کراتینه کردن مو غالبا شدید است. شما ممکن است از فرم فریا وز موهای خود خسته شده باشید ولی باید دقت کنید که کراتینه کردن مو و به دنبال آن صاف شدن مو معمولا بیشتر از ۲ ماه دوام نمی‌آورد.

 

 

– تخریب ساختمان مو:ممکن است موها بلافاصله پس از کراتینه کردن، براق و درخشنده شوند ولی این اتفاق دوام زیادی ندارد و ۳-۲ هفته پس از کراتینه کردن، قوام و بافت مو تغییر خواهد کرد. موها خشک و شکننده می‌شوند ولی فرم فر یا وز مو تغییر کرده و صاف شده است و بنابراین ممکن است توقعی که شما از صاف شدن مو در نظر داشتید پس از ۲ یا ۳ بار شستن تامین نشود.کراتینه کردن مو در منزل و صاف کردن موهای فر در خانه را تا حد امکان با استفاده از مواد طبیعی انجام دهید تا علاوه بر صاف و لخت شدن موهایتان ، سلامت و استحکام انها نیز حفظ شود. در این بخش روشی ساده برای کراتینه کردن موها در خانه را برایتان آورده ایم.کراتینه مو با مواد طبیعی- یک قاشق غذاخوری پر مایونز یا نصف استکان شیر پرچرب، یک عدد موز، دو قاشق غذاخوری عسل، یک عدد زرده ی تخم مرغ و یک قاشق روغن نارگیل مواد و توی مخلوط کن بریزید و اونقدر هم به خوره که یک مخلوط یک دست و نرم و شل به دست به یادبیست دقیقه قبل از حموم روی موهاتون به مونه و بعد با شامپو بشورید. فوق العاده برای موهای خشک و آسیب دیده و موخوره مفید هست (دو الی سه بار در هفته).در افرادیکه موهای فر یا وز دارند، این پروتئین به میزان کافی جهت نرم کردن ساختمان مو وجود ندارد. کراتینه کردن مو عمدتاً با جایگزین کردن محتوای کراتین مو عمل می کند.- ماسک تخم مرغ، عسل، روغن زیتون:قبل از انجام هرکاری باید بدانید که اگر می‌خواهید به نتیجه مطلوبی برسید نباید از موارد گفته شده به مقدار زیاد استفاده کنید بلکه طبق دستور و با توجه به اندازه موهایتان، قدم به قدم تمامی مراحل را انجام دهید.

 

روش اول: 5 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 عدد تخم مرغ را با یکدیگر مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا یک مخلوط یکدست به دست آید. تمام ماسک مو را به موهای خود بزنید و پس از گذشت 15 دقیقه، موهای خود را بشویید.

 

کراتینه کردن مو و صاف کردن موهای فر را تا حد امکان با استفاده از مواد طبیعی انجام دهید

 

روش دوم: مخلوط عسل و روغن زیتون نیز روشی بسیار مناسب برای احیای مو است. می توانید 2 قاشق غذاخوری عسل و 3 قاشق غذاخوری روغن یتون را با یکدیگر مخلوط کنید و به موهایتان بمالید. مانند روش قبل پس از گذشت 15 دقیقه روی موهایتان، موهای خود را آبکشی کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر می‌توانید یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یا 2 قاشق غذاخوری از پودر دارچین را به مخلوط ماسک خود اضافه کنید.

روغن زیتون بهترین ماده برای رشد و سلامت موست. استفاده از روغن زیتون در موهای خشک، مانند یک معجزه عمل می‌کند. رطوبتی که روغن زیتون ایجاد می‌کند، جنس مو را لطیف تر و پوست سر را محکم تر می‌کند. ماسک مو ترکیب روغن زیتون با عسل، روشی 100% تضمینی برای از بین بردن خشکی و زبری مو است.عسل طبیعی شامل ویتامین ها، مواد معدنی و مرطوب کننده طبیعی است.روغن زیتون رطوبت طبیعی به موهای شما می‌دهد.

آنزیم در سفید تخم مرغ باعث پاک کردن طبیعی مو و پوست سر از باکتری ها و روغن اضافی می‌کند.- 1 عدد تخم مرغ را با ¼ لیوان ماست و ¼ لیوان سس مایونز با یکدیگر مخلوط کنید. این مواد را آنقدر با یکدیگر هم بزنید تا مخلوطی یک دست به دست آید و کف کند. ماسک آماده شده را به تمام موهای خود بمالید و با انگشتان هر دو دستتان به خوبی پوست سر را مالش دهید. سر خود را با یک پلاستیک ببندید و پس از یک ساعت توسط شامپو ملایمی موهای خود را با آب سرد بشویید.

 

ترکیب تخم مرغ و ماست تا به حال یکی از بهترین ماسک‌های مو برای موهای آسیب دیده و یا تقویت کننده فوق العاده برای انواع جنس مو بوده است. پروتئین موجود در تخم مرغ و چربی طبیعی در ماست که مهم ترین آن اسیدلاکتیک است، باعث ایجاد یک تقویت کننده قوی برای مو می‌شود که رشد مو را به حداکثر می‌رساند. این ماسک می‌تواند یکی از بهترین نرم کننده‌های مو برای موهای رنگ شده و آسیب دیده باشد. البته برای گرفتن بهترین نتیجه بهتر است از این ماسک مو در طولانی مدت استفاده شود تا از تاثیرات بسیار آن مطلع شوید.اسید لاکتیک ماست، باعث رشد سریع تر موها می‌شود.نکته: توجه داشته باشید که از آب گرم استفاده نکیند چون تخم مرغ با حرارت کم می‌تواند پخته شود. حداقل هفته ای یکبار این ماسک را به مدت یک ساعت روی سر خود بگذارید.این توصیه‌ها را  جدی بگیرید-  بد نیست به جای کراتینه کردن موها به شیوه های شیمیایی این پروتئین از دست رفته را از طریق مواد سالم و طبیعی تری در منزل به موهای خود برگردانید.- بهتر است قبل از هر کاری ابتدا با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید تا با شرح وضعیت موهای‌تان از تصمیم خود مطمئن شوید.- پیش از انتخاب سالن زیبایی مورد‌‌ نظر از چند نفر که تجربه کراتینه کردن در همان سالن را داشته‌اند در‌مورد خوب و بد این کار و مراقبت‌های لازم پرس‌وجو کنید.- بد نیست نسبت به کسی که قرار است موهای خود را به او بسپارید حساسیت بیشتری به خرج دهید و از اصل بودن مواد کراتینه از او بپرسید و مطمئن شوید.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

منابع:تک رژمجله سیب سبز

زیبایی خود را دوچندان کنید

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت


به همسرت اعتماد نداری؟

تدارکات جشن ازسفارش غذاتااجاره میز وصندلی


قاعدگی دردناک زنان و دختران


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!


16 روش زیبایی دندان ها

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


واسه همه چی جا هست!


اصلاح طرح لبخند با کمک ارتودنسی


جراحی زیبایی سینه و شکم

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

آیا دوست دارید در خانه همان قدر حرفه‌ای که در سالن‌ها موها را کراتینه می‌کنند، موهایتان را کراتینه کنید ولی هزینه کمتری پرداخت نمایید؟ و مطمئن باشید که این کار را به درستی انجام داده اید و به موهایتان آسیب نمی‌زنید؟ با استفاده از روش صحیح کراتینه مو در منزل می توانید به راحتی این کار را انجام دهید!

در این مقاله روش کراتینه مو در منزل با 7 مرحله آسان و همچنین روش‌های طبیعی آن را به شما آموزش می‌دهیم.

ما معمولاً برای گرفتن خدمات این‌چنینی به سالن‌های آرایشی می‌رویم. اگر بتوانیم این کار را در خانه خودمان انجام دهیم از نظر اقتصادی بسیار به‌صرفه‌تر است. بخصوص در مواقعی که وقت نداریم ساعت‌ها در سالن منتظر بنشینیم و یا سرمان خیلی شلوغ است و می‌خواهیم موهایمان را تقویت کنیم.

از طرفی بسیاری از روش‌های درمانی کراتینه در سالن‌های مختلف که ادعا می‌کنند با انجام کراتینه موهای شما به مدت طولانی نرم و براق می‌ماند جوابگو نیستند؛ یعنی با گذشت اندکی زمان موهای شما دوباره حالت آسیب‌دیده به خود می‌گیرد و حتی ممکن است حالت آن بدتر از قبل از کراتینه شود؛ زیرا بیشتر سالن‌ها برای آن که در همان هفته اول موهایتان زیبا به نظر برسد به‌شدت از مواد شیمیایی مضر استفاده می‌کنند.

کراتین‌های سالن‌ها اکثراً مملو از مواد جایگزین شیمیایی و مصنوعی هستند که مصرف آن‌ها در طولانی‌مدت به ضرر موهای شما تمام می‌شود. به‌علاوه شما مجبور هستید برای اینکه زیبایی موهایتان بازگردد دائماً این کار را انجام دهید و همین امر بیشتر به موهای شما آسیب می‌زند و هزینه بیشتری را باید تقبل کنید؛ بنابراین اگر بتوانید از درمان‌های طبیعی برای کراتینه کردن مو استفاده کنید مطمئن باشید بعد از 4 الی 6 ماه نتیجه فوق‌العاده آن را خواهید دید.چطور در خانه کراتینه کنیم

البته بلافاصله هم نتایج مشخص می‌شوند، اما در این مدت‌زمان موهای شما کاملاً احیا خواهند شد. این روش‌ها کاملاً بی‌خطر بوده و طبیعی هستند. بااین‌وجود ما در این مقاله هم نحوه انجام کراتینه مو با مواد سالنی را برایتان توضیح می‌دهیم و هم روش‌های طبیعی کراتینه مو در منزل را برایتان خواهیم گفت. تصمیم نهایی برای انتخاب روش با شما خواهد بود.

درمان کراتین به ترمیم آسیب‌های موهای شما کمک می‌کند. کراتین یکی از مهم‌ترین اجزای سازنده مو محسوب می‌شود. به مرور زمان و به دلایل مختلف مانند استفاده دائم از انواع رنگ و دکلره، کمبودهای برخی از مواد غذایی، استفاده بیش‌ازحد از وسایل گرمایشی و یا شیمی‌درمانی، کراتین یا مواد پروتئینی موی شما از بین می‌روند. با توجه به اینکه کراتین نقش ایجاد قوام بیشتر و خوش حالتی را در موهایتان به عهده دارد با کاهش کراتین موهایتان آسیب دیده و حالت وز یا موخوره پیدا می‌کند.

اما شما می‌توانید با کراتینه کردن مو تا حدودی این پروتئین از دست رفته را بازسازی کرده و مناطق آسیب‌دیده را مجدداً احیا کنید تا موهایی درخشان‌تر و خوش‌حالت‌تر داشته باشید. کراتین همچنین موهای شما را آب‌رسانی کرده و باعث نرم شدن موهایتان می‌شود و موهای محکم‌تری را برای شما ایجاد می‌کند.

تصور غلطی که در حال حاضر در مورد کراتینه مو وجود دارد این است که کراتین روشی برای صاف کردن مو می‌باشد؛ اما باید بدانید کراتینه کردن مو یک روش درمانی است و اصلاً موهای شما را صاف نمی‌کند. منتها می‌تواند آن را نرم و خوش‌حالت کند. درواقع به دلیل وجود کراتین بیشتر موها صاف‌تر به نظر می‌رسند. علت این صافی نیز گرمای واردشده به موها برای ثبات کراتین در مو می‌باشد.

متأسفانه کراتین در هیچ ماده غذایی به‌صورت مستقیم یافت نمی‌شود. بدن ما پروتئین و ویتامین‌های مصرف‌شده را می‌شکند و آن‌ها را به کراتین تبدیل می‌کند. برای کمک به بدن در ساخت کراتین بیشتر در بدن می‌توانید از غذاهای سرشار از پروتئین ، غذاهای حاوی اسید آمینه، غذاهای غنی از بیوتین و ویتامین A استفاده کنید.

اگر نمی‌توانید کراتین کردن مو را در سالن انجام دهیدt بهتر است در خانه طبق مراحل زیر این کار را انجام دهید. در ادامه در 7 هفت مرحله ساده به شما آموزش می‌دهیم که چگونه به راحتی در منزل موهایتان را کراتینه کنید:

مراحل انجام کراتینه مو در منزل به شکل زیر می‌باشد:

1. موهای خود را شامپو کنید.

زمانی که موهایتان را شامپو می‌کنید، به آرامی و کمی با حوصله پوست سر خود را با نوک انگشتان (و نه ناخن‌هایتان!) ماساژ دهید. شما باید موها را با یک شامپوی کراتین خوب و مناسب با نوع موهایتان بشویید تا بتوانید از ترکیبات مفید آن استفاده نمایید. اگر موهای صاف دارید، دو بار بشویید. اگر موهای شما بیش از حد مجعد استt باید حداقل سه بار موهایتان را برای انجام کراتین بشویید. مطمئن شوید همه قسمت‌های مو کاملاً شسته شده باشند.

2. زدن مواد کراتین بر روی موها

مواد کراتینه را با توجه به دستورالعمل خاص روی جعبه آن به روی موها بزنید. توجه کنید با توجه به تفاوت فرمولاسیون هر کارخانه سازنده، دستور مصرف آن می‌تواند متفاوت باشد. در مرحله بعد رطوبت موهایتان را  با یک حوله تمیز بگیرید، طوری که کاملاً آن را خشک نکنید. این کار به شما کمک می‌کند تا مواد کراتین به‌راحتی جذب موهایتان شود. باید تمام نقاط موهای خود را به طور کامل با مواد کراتینه آغشته کنید. اما دقت داشته باشید که نزدیک ریشه یعنی حدود 1 الی 2 سانتیمتر را اصلا مواد نزنید.

بعد به آرامی موهای خود را با مواد ماساژ دهید. می‌توانید موها را خشک نکنید و بلافاصله بعد از زدن مواد شروع به ماساژ کنید.

3. شانه کردن موها

همچنان که مواد روی موهایتان هست با یک شانه دندانه درشت موهایتان را به‌آرامی شانه بزنید.

4. زمان ماندن مواد کراتینه روی موها

مواد کراتینه باید 30 دقیقه روی سرتان بماند.

5. مرحله شست و شوی موها

موهای خود را به‌آرامی با آب ولرم بشویید و مطمئن شوید اثری از مواد کراتینه روی موهایتان باقی نمانده است؛ زیرا در صورت ماندن مواد کراتینه روی سرتان ممکن است دچار شوره سر شوید.

6. موهای خود را خشک کرده و اتو کنید.

حالا باید موهایتان را به طور کامل خشک کرده و به چند دسته کوچک و مساوی تقسیم کنید. سپس با یک اتوی قدرتمند هر دسته از موها را اتو بکشید. باید در این مرحله دقت داشته باشید که حرارت به طور یکسان به تمام قسمت‌های مو بخورد. این کار باعث می‌شود مواد مفید کراتین در داخل مو ذخیره شوند.

7. مرحله دوم شست و شوی موها

برای اینکه مواد کراتینه به خوبی جذب موهایتان شود، نباید تا 48 ساعت بعد موهایتان را بشویید. همچنین دقت داشته باشید در این فاصله زمانی به‌هیچ‌وجه نباید موهایتان را پشت گوش‌هایتان بگذارید و یا آن‌ها را ببندید. در صورت انجام این کارها موهایتان حالت غیرقابل تغییری به خود می‌گیرد. موها باید به حالت باز و صاف به سمت پایین باشند.

8. موها را با شامپو و نرم‌کننده بشویید.

بعد از 48 ساعت موهایتان را با یک شامپوی ملایم و نرم‌کننده باکیفیت بشویید و سپس خشک کنید. در این مرحله می‌توانید دوباره با اتوی مو یا سشوار معمولی موهایتان را خشک کنید و از نتیجه کار لذت ببرید.

انجام کراتینه مو با مواد طبیعی مزایای بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. با این روش هم هزینه کمتری صرف می‌کنید و هم نگران آسیب زدن به موهایتان نیستید. از طرفی موهایتان به‌خوبی تغذیه می‌شود. به‌علاوه موهایتان درخشان شده و موخوره نیز درمان خواهد شد؛ بنابراین مشاوران سفیر زیبایی پیشنهاد می‌کنند که حتماً این روش‌ها را در خانه امتحان کنید.

این ماسک زرده تخم‌مرغ خانگی با عسل یک درمان کراتینه عالی برای موهای مات آسیب‌دیده است. شما می‌توانید در این ماسک از روغن بادام معمولی برای تأثیر بیشتر آن استفاده کنید. این روش کاملاً طبیعی و کارآمد بوده و هیچ گونه عوارضی برای شما ندارد.

سلطان اصلی این ماسک مو زرده تخم‌مرغ است. زرده تخم‌مرغ غنی از پروتئین و اسید چرب است که بر روی فولیکول‌های مو قرار می‌گیرد و آسیب‌های ایجادشده در پوست سر شما را ترمیم می‌کند. روغن‌های طبیعی به دلیل ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار شناخته شده‌اند و عسل نیز رطوبت رشته‌های موی شما را قفل می‌کند. درنتیجه استفاده از این روش پوست سر شما را تقویت کرده و به رشد موهای ضخیم و زیبا کمک خواهد کرد.

با ترکیب مناسب این ماسک مو، شما می‌توانید کراتین موجود در پوست سر خود را افزایش دهید و به طور طبیعی موهای صاف و براقی به دست آورید.

مواد لازم برای ساخت این ماسک:

طرز تهیه و استفاده از ماسک:

هنگامی‌که کراتین طبیعی پوست سر شما کاهش‌یافته یا آسیب می‌بیند، شما باید پروتئین کاهش یافته در فولیکول‌های خود را اضافه کنید تا موهای شما دوباره قوی و صاف شوند.

موز سرشار از یک اسیدآمینه است که به شما کمک می‌کند تا آسیب ناشی از کمبود پروتئین موجود در پوست سر شما را از بین ببرد.  آووکادو سرشار از ویتامین‌های ضروری مانند ویتامین C و E است. این ماسک موی شگفت‌انگیز به‌خوبی بر روی ریشه‌ها کار می‌کند و از پوسیدگی و کدر شدن آن‌ها بخصوص در شرایط بد آب و هوایی مانند مناطق شرجی جلوگیری می‌کند.

این ماسک سرشار از آنتی‌اکسیدان است و نه تنها موهای خشک مات شما را ترمیم می‌کند بلکه موهای شما را نیز همانند درمان‌های سالنی کراتینه صاف و خوش‌حالت می‌کند. این  درمان خانگی با پروتئین برای رشد مو نیز مفید است.چطور در خانه کراتینه کنیم

مواد لازم برای ساخت این ماسک:

طرز تهیه و استفاده از ماسک:

این ماسک مو را هر هفته یک بار تکرار کنید و در کمترین زمان نتایج شگفت‌انگیز آن را مشاهده نمایید.

بسیاری از خانم‌ها در کشورهای خارجی حاضرند هزار دلار در برخی از سالن‌ها صرف کنند تا درمان کراتین انجام دهند، بدون اینکه متوجه باشند که در آینده چه آسیبی به موهای آن‌ها زده می‌شود. بهتر است همه آن محصولات شیمیایی فاخر را دور بریزید و یک بطری مایونز و آووکادو آماده کنید تا نتایج جادویی را روی موهای خود ببینید.

سیستئین و تخمک موجود در سس مایونز به همراه پروتئین‌هایی که پوست سر شما را تغذیه می‌کند، موها را نرم و براق خواهد کرد. آووکادو نیز منبع بزرگی از اسید چرب است که به پوست سر شما کمک می‌کند تا کراتین بیشتری تولید کرده و موهایی براق، صاف و ضخیم رشد کند.

مواد لازم برای ساخت این ماسک:

طرز تهیه و استفاده از ماسک:

از این روش طبیعی شگفت‌انگیز استفاده کنید تا در کمترین زمان موهای خود را به‌طور طبیعی براق و صاف مشاهده کنید. این ماسک موی کراتینه بهترین ماسک موی پروتئینی است که می‌تواند برای موهای شما معجزه کند. این ماسک موی پروتئینی را هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید.

روش سریع دیگر کراتین مو در منزل استفاده از این سه ماده می‌باشد. در بیشتر اوقات، پروتئین کافی به پوست سر شما می‌رسد، اما موها را به‌خوبی تمیز نمی‌کنید. به همین دلیل پروتئین به‌طور مساوی توزیع نمی‌شود؛ اما ماست و خامه به‌خوبی می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند و پروتئین تخم‌مرغ را به‌صورت یکسان در تمام قسمت‌ها پخش خواهند کرد.

مواد لازم برای ساخت این ماسک:

طرز تهیه و استفاده از ماسک:

توجه توجه: اگر پوست سرتان چرب است از این ماسک مو استفاده نکنید یا خامه را حذف کنید. با حذف خامه نتایج کمتر می‌شود اما باز هم مفید خواهد بود.

آووکادو یک ماده عالی در درمان موی خشک و آسیب‌دیده است؛ زیرا سرشار از اسیدهای آمینه چرب و ویتامینA، B6، D، و E می‌باشد. به‌طورکلی آووکادو و نارگیل دو ماده عالی برای ایجاد سلامت پوست سر و رشد مجدد موها با قدرت و درخشش بسیار زیبا هستند. علاوه بر تغذیه مناسبی که با این مواد انجام می‌شود، موهایتان به‌خوبی آب‌رسانی خواهند شد.

شیر نارگیل به عمق پوست سر شما نفوذ می‌کند و آن را تغذیه خواهد کرد و آووکادو منبع بزرگی از اسید چرب است که به شما کمک می‌کند تا پوست سر شما با پروتئین‌های مورد نیاز تغذیه شود و موهای شما ضخیم و بلند می‌شوند.

این ماسک موی سالم را حداقل یک بار در هفته و به مدت 2 ماه تکرار کنید. مطمئناً در کمترین زمان نتایج خوبی در وضعیت موهای خود خواهید دید.

مواد لازم برای ساخت این ماسک:

طرز تهیه و استفاده از ماسک:

این روش یکی از آسان‌ترین و مؤثرترین روش‌های درمان کراتین است، زیرا شیر نارگیل و آووکادو هر دو منبع عالی پروتئین برای پوست سر هستند.

در قسمت قبل توضیح دادیم که شیر نارگیل چه فوایدی برای موهای ما ایجاد می‌کند. شیر نارگیل سرشار از پروتئین است که باعث سلامت مو می‌شود. گیاه Hibiscus یا گل مینا سرشار از اسیدهای آمینه است که باعث تغذیه مو و تقویت ریشه آن خواهد شد. همچنین باعث رشد مجدد مو از فولیکول‌های به خواب رفته و پوشش مجدد لکه‌های طاسی می‌شود. درواقع این گیاه به‌خوبی به ضخیم شدن مو و افزایش حجم آن کمک می‌کند.

مواد لازم برای ساخت این ماسک:

طرز تهیه و استفاده از ماسک:

این ماسک موی کراتینه به رفع خشکی، ترمیم موهای شکننده و جلوگیری از شکستگی و شکافتن موها کمک می‌کند.

باقیمانده حاصل از فرآوری بذر خردل برای استخراج روغن آن را کیک خردل می‌نامند. شما شگفت‌زده می‌شوید اگر بدانید این کیک روغن خردل تقریباً 35٪ تا 38٪ پروتئین دارد. بنابراین، در هند، بسیاری از مردم از کیک خردل برای مو و پاک‌کننده‌های مو استفاده می‌کنند. از این کیک به‌عنوان کود گیاهان نیز استفاده می‌شود.

مواد لازم برای ساخت این ماسک:

طرز تهیه و استفاده از ماسک:

می‌توانید از قسمت شامپو صرف نظر کنید، زیرا کیک روغن خردل خودش یک پاک‌کننده مو نیز محسوب می‌شود.

از بذر کتان می‌توان به‌عنوان ژل موی خانگی استفاده کرد. این ماده موهای صاف و ابریشمی برای شما ایجاد می‌کند. بذر کتان یا Alsi توانایی صاف کردن مو را نیز دارد. بنابراین، ماسک موی بذر کتان می‌تواند به‌عنوان یک درمان خانگی کراتین عالی و ارزان عمل کند.

مواد لازم برای ساخت این ماسک:

طرز تهیه و استفاده از ماسک:

زندگی در یک محیط آلوده و سبک زندگی پر استرس، مشکلات مو را روز به روز افزایش می‌دهد. این‌ها ممکن است ساده‌ترین مشکلاتی باشد که شما با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنید و به جای اینکه دائماً ماسک‌های موی گران‌قیمت و انواع شامپوها را امتحان کنید، سعی کنید از این روش‌های درمانی طبیعی استفاده کنید. این روش‌ها مقرون‌به‌صرفه هستند و همچنین در بازگرداندن رشد و درخشش موهای شما مؤثر خواهند بود.

کراتینه کردن مو چه در منزل باشد و چه در سالن‌های آرایشی، اگر با مواد طبیعی انجام شود عارضه خاصی ایجاد نمی‌کند. تنها در برخی موارد نادر ممکن است کمی آلرژی ایجاد شود که در این صورت می‌توانید ماسک کراتینه خود را طبق دستورالعمل‌های گفته‌شده تغییر دهید؛ اما درصورتی‌که از مواد شیمیایی استفاده کنید ممکن است دچار برخی عوارض شوید که عبارت‌اند از:

ترکیبات شیمیایی موجود در مواد کراتینه می‌تواند برای شما حساسیت‌های مختلفی ایجاد کند. متداول‌ترین این حساسیت‌ها شامل قرمزی و خارش پوست سر می‌باشد؛ بنابراین اگر نسبت به آلرژی با استفاده از مواد جدید مستعد هستید، در انجام این کار کمی بیشتر تأمل کنید.

برخی از مصرف‌کنندگان مواد کراتین می‌گویند بعد از انجام این کار دچار ریزش مو شده‌اند. درواقع مواد شیمیایی موجود در کراتینه های بازاری می‌تواند موهای شما را به‌شدت نازک کند که درنتیجه باعث ریزش مو خواهد شد.

بااینکه بلافاصله بعد از انجام کراتین در سالن‌ها یا منزل موهایتان بسیار براق و درخشان می‌شود، اما این حالت دوام زیادی نخواهد داشت. تنها 2 الی 3 هفته بعد از انجام کراتین متوجه می‌شوید که موهایتان چقدر ضعیف و شکننده‌تر شده است؛ بنابراین باز هم تأکید می‌کنیم که بهتر است از مواد طبیعی برای کراتین کردن مو استفاده کنید.

یکی از ترکیبات اصلی مواد کراتینه بازاری و شیمیایی فرمالدئید می‌باشد. این ترکیب یکی از مواد سرطان‌زا و خطرناک برای سلامت بدن است. بسیاری از سالن‌ها از برخی ماسک موها برای پاک کردن کامل فرمالدئید از روی موها استفاده می‌کنند. بااین‌حال مقداری از آن در پوست جذب‌شده و وارد بدن می‌شود. موادی هم که ادعا دارند فرمالدئید ندارند نمی‌توانند نتیجه خوبی ایجاد کنند؛ زیرا علت اصلی نتیجه سریع صاف شدن موها با این نوع کراتین‌ها وجود فرمالدئید است.

بهترین درمان پروتئین خانگی برای مو چیست؟

درمان کراتینه خانگی همان درمان پروتئین خانگی است. هیچ غذای خاصی وجود ندارد که حاوی کراتین باشد. بدن ما پروتئین و ویتامین‌های مصرف‌شده را می‌شکند و آن را به کراتین تغییر می‌دهد. بنابراین، درمان کراتینه خانگی ذکرشده در این مقاله، بهترین درمان پروتئین خانگی برای مو است.

چگونه می‌توانم پروتئین موهایم را بهبود بخشم؟

خوردن غذاهای غنی از پروتئین و ویتامین‌های خوب باعث ایجاد کراتین یا همان پروتئین مو در بدن ما می‌شود. همچنین بهتر است یکی از ماسک‌های گفته‌شده را انتخاب کرده و هفته‌ای یک مرتبه روی موهایتان بزنید. توجه داشته باشید که استفاده از یک ماسک برای حداقل 4 ماه نتیجه بهتری از استفاده از انواع ماسک‌ها در هر هفته ایجاد خواهد کرد.

چگونه موخوره را از بین ببرم؟

درمان کراتینه مو در منزل بهترین راه‌حل برای از بین بردن موهای وز شده و دارای موخوره است.

تحقیقات نشان می دهد روش کراتینه کردن مو در منزل یا سالن‌ها بصورت شیمیایی یا طبیعی یک راه حل عالی برای احیای مو و افزایش پروتئین های ازدست رفته مو است و موهای شما را  بسیار نرم و خوش حالت می‌کند. اما بهتر است از روش طبیعی برای این کار استفاده کنید. با روش‌های طبیعی علاوه بر زیبایی ظاهری، بافت مو بازسازی شده و آسیب های ناشی از آلودگی‌های محیطی یا استفاده دائم از رنگ و دکلره بسیار کاهش پیدا می کند. امیدواریم بتوانید روش‌های گفته شده را امتحان کنید و نتایج فوق العاده آن را ببینید. شما نیز اگر روش خاصی را می‌شناسید برای ما در پایین همین صفحه بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

عوارض جانبی کراتینه کردن مو با اولین شستشوی مو که معمولا ۷۲ ساعت پس از انجام درمان است، دیده می شود.مهمترین عوارض آن عبارتند  از خطر ریزش مو، نازک شدن مو،تخریب ساختمان مو،واکنش های حساسیتی مثل خارش و دانه های قرمز رنگ…که البته برای حساسیت با یک تست میتوان از آن جلوگیری کرد.

رای کراتینه کردن لازم است ابتدا موها را با شامپو به خوبی بشورید.

بعد از شستن ،موها را کاملا خشک کنید.

در این مرحله موها را به  سه یا چهار قسمت تقسیم کرده (از جلو و وسط فرق باز کنید تا تاج که میشود دو قسمت و قسمت سوم پشت سر است یا پشت سر را هم ۲ قسمت میکنیم)؛از سمت راست و پایین کار را شروع کرده البته با فاصله ی ۱/۵ سانتی از پوست سر یک لایه از موها را برداشته و کمی مواد زده و به سمت پایین میکشیم.چطور در خانه کراتینه کنیم

مواد را با دست یا قلم مو و یا شانه روی موها پخش میکنیم دقت کنید که مواد کاملا بر روی ی موها پخش شوند و کاملا با هر لایه از موها تماس برقرار کنند.مواد کراتینه به انتخاب خودتان است میتوانید برزیلی تهیه کنید مارکهای BBO یا Brazilian Blowout یا Kerastraight و یا Salon Favorite Keratin  و ….

با کمک گرفتن از یک شانه میتوانید موها را صاف کنید (به زاویه ی قرار گرفتن شانه دقیت کنید) در واقع با پیشانی شانه باید روی موها کشیده شود.

میتوانید موها را در یک کلاه نایلونی قرار دهید تا مواد مرطوبیت خودشون را حفظ کنند و راحتتر به فولیکول ها وارد بشوند و بعد ازآن موها را با سشوار خشک کنید و با اتوی مو با درجه ی ۴۵۰ صاف کنید.کار به اتمام میرسد توصیه میشود تا ۳ روز موهایتان را با شامپو نشورید.

و در آخر چند سوال رایج در مورد کراتینه کردن

ساختار شیمیایی کراتین چیست؟ کراتین توسط کراتینوسیت ها (که سلول های زنده ای هستند) ساخته شده و قسمت بزرگی از بدن شامل پوست، مو و ناخن ها را تشکیل می دهد. این سلول ها به آهستگی از بالای غشای پایه به سمت بیرون حرکت می کنند و نهایتا دچار مرگ شده و لایه محافظ را تشکیل می دهند. هزاران هزار سلول کراتینوسیت همه روزه دچار ریزش می شوند و این فرآیند در برخی بیماری ها مانند پسوریازیس تسریع می گردد. آسیب لایه خارجی کراتین می تواند پوست، مو یا ناخن را بیمار و پوسته دار کند.

تا چه میزان کراتینه کردن مو ها نتیجه دارد؟ نتایج درمان های کراتینه کردن مو بین استفاده کننده ها متفاوت است. در بعضی ها همان انتظاری که از قبل دارند، برآورده می شود و ماه ها موهای شان صاف و لخت باقی می ماند ولی در بعضی دیگر رضایت مندی کمتر است و فقط تا چند هفته موها به حالت اولیه باقی می ماند. بسیاری از افراد نگران کاربرد فرمالدئید در فرآورده های کراتینه کردن موها هستند و تصمیم می گیرند در مراتب بعد از فرآورده های فاقد فرمالدئید استفاده کنند. حقیقت این است که هر چند تب کراتینه کردن موها در سالن زیبایی و آرایشگاه ها بالا گرفته اما افراد باید از خطرات آن آگاه باشند.

می توان با خوراکی ها این لایه کراتین را روی سطح مو تقویت کرد؟ بله؛ با مصرف غذاهایی مثل ژلاتین و مرطوب نگاه داشتن مو و ناخن، کراتین می تواند تا اندازه ای به رشد خود ادامه دهد. به طور کلی، هر چه لایه کراتین مو یا ناخن ضخیم تر باشد، آن ها سالم تر خواهند بود؛ زیرا سلول های مرده خارجی، سلول های زنده داخلی را محافظت خواهند کرد. مرطوب نگه داشتن لایه خارجی کراتین نیز موجب سلامت آن و جلوگیری از ترک برداشتن و قطعه قطعه شدن آن می شود.

کراتینه کردن برای چه کسانی مناسب است؟ به طور کلی دو نوع کراتینه وجود دارد . یک نوع کراتینه فقط موهای آسیب دیده ناشی از دکلره و سایر مواد شیمیایی را احیاء می کند. این نوع کراتینه بسته به میزان آسیب دیدگی مو معمولا باید در چند نوبت انجام شود تا عمل احیاء به خوبی انجام شود .این نوع کراتینه مانند ویتامینه کردن می باشد و البته اثر آن از ویتامینه محسوس تر می باشد. نوع دیگری از کراتینه وجود دارد که علاوه بر احیاء موهای سوخته و آسیب دیده ، خاصیت صاف کنندگی نیز دارد. به این نوع کراتینه اصطلاحا کراتینه برزیلی و گاهی نانوکراتین نیز گفته می شود. اگر شما تنها می خواهید آسیب دیدگی موهای خود را رفع کنید و خواهان موهای صاف و لخت نیستید کراتینه نوع اول یعنی کراتینه احیاء گزینه مناسب شما می باشد. اما اگر خواهان احیاء مو به علاوه صاف و ابریشمی کردن آن می باشید ، کراتین برزیلی انتخاب مناسب شما خواهد بود .

آیا کراتینه موهای آسیب دیده در اثر حرارت را نیز احیا می کند؟ اگر این آسیب جزئی و در حد خشک و شکننده شدن مو باشد کراتینه می تواند آن را بهبود دهد اما سوختگی شدید در اثر حرارت معمولا با کراتین بهبود نمی یابد. کراتین بیشتر برای سوختگی مو در اثر مواد شیمیایی مفید می باشد.

آیا می توانم خودم در منزل موهای خود را کراتینه کنم؟

بله ، در صورتی که فردی با مهارت کافی در دسترس دارید می توانید اینکار را خودتان نیز در منزل انجام دهید. در پروسه کراتینه نیاز به آغشته کردن مو به کراتین تا حدود یک و نیم سانتیمتری ریشه مو می باشد و فرد مورد نظر باید موهای شما را به خوبی به محلول کراتینه آغشته کند و بتوان آن را به قسمت های کوچک تقسیم کرده به طور همزمان اتو و شانه کند. مهمترین بخش کار ، اتو کردن مو می باشد چرا که در اصل ، پروسه کراتینه در این زمان انجام می شود. برای کراتینه کردن در منزل به این مواد و وسایل نیاز دارید : محلول کراتین ، سرم احیاء مو ، شامپوی خنثی برای موهای آسیب دیده ، اتوی مو  ،دستکش پلاستیکی ، ماسک و عینک محافظ . البته اگر کراتینه برزیلی مورد نیاز نباشد و تنها می خواهید کراتینه احیاء انجام دهید ، نوع محلول کراتین شما تغییر می یابد ، دیگر نیازی به استفاده از ماسک و عینک نیست و تکه های مو را باید پس از جدا کردن داخل فویل قرار دهید و آن را با فویل اتو کنید و یا اینکه مواد را به موها زده با شانه لایه به لایه ی موها را گرفته و صاف میکنیم و بعد از شستن اتو میکشیم.

آیا پس از انجام کراتینه برزیلی باید از شامپو ها و کاندیشنر های خاصی استفاده کنیم ؟ بله ، مهمترین نکته در مورد شامپویی که بعد از کراتینه مو در شستشوی موهای خود باید در نظر داشته باشید آنست که از شامپوهای بدون نمک (کلرید سدیم) و خنثی استفاده کنید. چرا که سدیم موجود در ترکیب کلرید سدیم می تواند اثر کراتین را روی مو کم کند. یک نمونه ساده از شامپوهای بدون نمک شامپو بچه می باشد. اگر می خواهید از شامپوهای با کیفیت تر استفاده کنید ، من شامپوی Label.m Treatment Shampoo را به شما پیشنهاد می کنم. که یک مارک حرفه ای و مطمئن است.

اثر کراتینه برزیلی موقت است یا دائمی ؟ کراتینه برزیلی همانطور که قبلا گفته شد دو اثر مهم دارد ، اولا رفع سوختگی و آسیب مو در اثر مواد شیمیایی دوما اثر صاف کنندگی . اثر اول آن دائمی است و مو های ترمیم شده دوباره به حالت آسیب دیده باز نمی گردند ، اما خاصیت صاف کنندگی آن موقتی است و معمولا تا ۴ ماه دوام می آورد.

برای موهای خیلی مجعد و فرفری ، آیا کراتینه آن را کاملا صاف می کند؟ واقعیت اینست که خیر ، کاملا صاف نمی کند. اگر موهای شما آسیب دیدگی ندارد ، من به شما پیشنهاد می کنم به جای کراتینه برزیلی از صاف کننده دائم استفاده کنید. که خاصیت صاف کنندگی آن ، بیشتر و دائمی است. البته اگر موهای شما خیلی فرفری باشد باید ریشه های موی خود را هر ۴ ماه یکبار صاف کنید تا موها یکدست بماند. چرا که موهای جدیدی که رشد می کنند طبیعتا صاف نخواهند بود و باید صاف شوند. اگر موهای شما آسیب دیده باشد باید آن را به یک آرایشگر ماهر نشان دهید تا تشخیص دهد آیا می توان با کراتینه برزیلی به علاوه صاف کننده دائم موهای شما را صاف کرد.

آیا می توانم همزمان با کراتینه مو های خود را رنگ کنم ؟ در صورتی که آسیب دیدگی موهای شما خیلی شدید نباشد و امکان رنگ کردن مو وجود داشته باشد ، می توانید قبل از کراتینه در همان روزی که کراتینه می کنید موهایتان را رنگ کنید. فقط باید یک نکته را در نظر داشته باشید که کراتینه برزیلی پس از اتو شدن مو ، باعث می شود که موها کمی روشنتر شوند. بنابر این برای داشتن رنگ دلخواهتان ، باید موها را کمی تیره تر کنید تا بعد از روشن تر شدن در اثر کراتینه ، به رنگ موی دلخواهتان برسید.

آیا می توانم مو های کراتینه شده خود را رنگ یا دکلره کنم ؟ بستگی به میزان آسیب دیدگی موهایتان دارد. اگر آسیب دیدگی خیلی شدید نباشد ، می توانید از ده روز بعد از کراتینه کردن موهای خود را رنگ کنید. اما اگر آسیب دیدگی زیاد باشد نباید اینکار انجام شود. مخصوصا دکلره کردن که باعث شکننده شدن مو می گردد.

آیا می توانم با موی کراتینه شده به استخر یا دریا بروم و شنا کنم ؟ رفتن به استخر با موی کراتینه شده مشکل زیادی ایجاد نخواهد کرد. مخصوصا اگر کمتر از یک ساعت و نیم در آب باشید. اما شنا کردن در دریا به علت وجود نمک در آب می تواند اثر نامطلوب بیشتری روی کراتینه داشته باشد .اما اگر می خواهید از کراتین موهایتان بیشتر محافظت کنید ، سرم های مخصوصی برای قبل از رفتن در آب وجود دارد که از موها محافظت می کند.

چطور کراتین موی طبیعی بسازیم؟

در سالن‌های زیبایی از کراتینه کردن مو به منظور بهبود وضعیت و افزایش استحکام مو و همچنین درخشندگی مو از کراتین استفاده می‌شود. اما کراتین مو می‌تواند خطرناک باشد و برای اینکار بهتر است از روش‌های خانگی استفاده کنید. در این مطلب چند ماسک مو معرفی کرده‌ایم که با استفاده از آنها می‌توانید برای خودتان کراتین موی طبیعی بسازید.

امروزه با وجود مواد و دستگاه‌هایی که در سالن‌های زیبایی وجود دارد لخت بودن موهایتان دیگر آرزوی دست نیافتنی نیست. کراتینه کردن مو معروف به صاف کردن مو به روش برزیلی اغلب مردم وقتی تأثیر و تصاویر قبل و بعد از کراتینه کردن مو را می‌بینند، آن را به عنوان روشی مؤثر برای درمان مو تصور می‌کنند. درحالیکه کراتین مو برای چند ماه تأثیر پایدار دارد، خالی از خطرات جدی برای سلامتی نیست.

چطور در خانه کراتینه کنیم

با استفاده از مواد طبیعی می‌توانید برای خود کراتین مو بسازید تا علاوه بر صاف و لخت شدن موهایتان، سلامت و استحکام آنها نیز حفظ شود. کراتینه کردن مو در منزل با استفاده از مواد طبیعی به طبع خطرات صاف کردن موها با مواد شیمیایی را نخواهد داشت.

مواد لازم:

موز را به کمک چنگال بخوبی له کرده و زرده تخم مرغ به آن اضافه کنید. مخلوط را بخوبی بهم بزنید و آنگاه معجون بدست آمده را به موها (از ریشه تا نوک مو) بمالید. موها را با کلاه پلاستیکی بپوشانید و 3 ساعت صبر کنید. آنگاه مو را با آب گرم و شامپو شستشو دهید. هفته‌ای یکبار از این کراتین مو استفاده کنید و شاهد تغییری که در طبیعت موی شما پدید خواهد آمد، باشید.

مواد لازم:

سس مایونز و آووکادوی له شده را آنقدر هم بزنید تا کاملا نرم و روشن شود. سپس میکس به دست آمده را به موهایتان مالیده و حدودا 30 دقیقه صبر کنید. آنگاه موهایتان را با آب خنک آبکشی کرده و پس از آن با یک شامپوی ملایم شست‌وشو دهید.

پس از استحمام، چند قطره سرم مو به موهایتان مالیده و سشوار بکشید.از این ترکیب طبیعی جذاب استفاده کنید و نتیجه آنرا بلافاصله مشاهده کنید! این ماسک کراتینه می‌تواند در نگهداری از موها، شما را شگفت‌زده کند. می‌توانید از این ماسک مو، هفته‌ای ۱ بار استفاده کنید.

مواد لازم:

تمام مواد بالا را در یک کاسه ریخته و حدود ۲ تا ۳ دقیقه به خوبی باهم ترکیب کنید. سپس ماسک را به موهایتان مالیده و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. پس از آن موهایتان را با آب خنک آبکشی کرده و با یک شامپوی نرمال شست‌وشو دهید. تقریبا هر ۱ تا ۲ هفته یک‌بار باید این درمان را تکرار کنید.

مواد لازم:

آب و ژلاتین را در یک ظرف بریزید و هم بزنید. مخلوط آب و ژلاتین را روی اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید مخلوط گرم شود تا بخار از قابلمه بلند شود، که تقریباً باید 5 تا 8 دقیقه طول بکشد. قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید 5 دقیقه خنک شود. بعد سرکه سیب و عسل را به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا تمام مواد کاملاً ترکیب شوند.

ماسک را روی موهای خود بمالید و اجازه دهید ماسک به مدت 10 تا 30 دقیقه روی موهای شما بماند. سپس ماسک را کاملاً با آب بشویید. زمان برداشتن ماسک از آب ولرم استفاده کنید و اجازه دهید موهایتان خشک شود.

مواد لازم:

مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و قبل از حمام به موهایتان بمالید و بعد از گذشت 15 دقیقه، موهای خود را آبکشی کنید. شما می‌توانید به این ترکیب یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یا 2 قاشق غذاخوری از پودر دارچین اضافه کنید تا اثر بخشی آن بهتر شود.

مواد لازم:

زرده و ماست را با هم مخلوط کنید. سپس ماسک را به موهای خود بزنید و اجازه دهید ماسک تقریباً 20 دقیقه روی موهای شما بماند تا مواد بتوانند نفوذ کنند. برای اینکه موهای شما پروتئین را بهتر جذب کند، با یک حوله موهای خود را بپوشانید.

هنگامی که ماسک را از روی موهای خود شستشو می‌دهید، از آب خنک استفاده کنید. در مرحله بعد، از شامپو و نرم کننده برای شستن موهای خود استفاده کنید.

مواد لازم:

ترکیباتی که در بالا گفته شد را باهم میکس کنید تا یک خمیر ساخته شود. سپس این مخلوط را به موهایتان مالیده و ۴۵ دقیقه صبر کنید. پس از آن، موهای خود را با آب خنک آبکشی کرده، سپس شامپو بزنید.برای دریافت نتیجه‌ی بهتر، هفته‌ای یک بار این ماسک را استفاده کنید. فراموش نکنید که این ماسک برای افرادی که پوست سرشان معمولا چرب است مناسب نیست.

نکته: استفاده از این ماسک مو، برای افرادی که پوست سرشان معمولا چرب است مناسب نیست.

حرف پایانی

برای اینکه پوست و موهایتان سالم باشد، در کنار زندگی آرام و بی‌دغدغه و هچنین خواب کافی و با کیفیت، بدن شما به مواد مغذی و انواع ویتامین‌ها هم نیاز دارد. کراتین، یکی از آن پروتئین‌های ضروری است که با موهای شما ترکیب شده و آسیب‌ها و همچنین بافت وز دار موها را ترمیم می‌کند.

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

برای حمایت از محتوایی که می‌پسندید، لطفاً به اشتراک بگذارید:

سلام، در این مطلب چند ماسک موی پروتئین معرفی شده که به تقویت موهای آسیب دیده کمک می‌کنه و لینک منبع هم در پایان درج شده.

سلام، شما وقتی که از مواد طبیعی استفاده می‌کنید دغدغه نداشته باشید، چون عوارض ندارد و اگر 1 درصد به نتیجه دلخواه نرسیدید، کار اشتباهی نکردید و حداقل به سلامت موها کمک کردید.

این یک روش برای ساخت کراتین طبیعی است و احتمالاً برای موهای شما مناسب باشد. می‌توانید هفته‌ای یکبار از این روش استفاده کنید.

سلام من موهام صافه و تاحالا از مواد شیمیایی و رنگ هم استفاده نکردم چند وقتیه موهام شکننده و زبر شده و زودبه زود موخوره میزاره نمیدونم کراتینه کنم خوبه یا نه

آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید.

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

ورود کاربران

چطور در خانه کراتینه کنیم
چطور در خانه کراتینه کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *