چطور در خانه کالری بسوزانیم

 
helpkade
چطور در خانه کالری بسوزانیم
چطور در خانه کالری بسوزانیم

کاهش وزن یک معادله ساده سوزاندن کالری است، این که بیشتر از کالری که مصرف می کنید را بسوزانید . .به طور مثال برای از دست دادن 450 گرم چربی باید 3500 کالری بسوزانید که باید آن را در طی 7 روز توزیع کنید و روزانه 500 کالری بسوزانید اما مشکل دقیقا از همین جا شروع می شود .

اگر یک برنامه شلوغ روزانه داشته باشید و فقط بتوانید 30 دقیقه را برای ورزش اختصاص دهید چه می شود ؟! در این قسمت از بخش ورزش و تناسب اندام نمناک 10 تمرین برای سوزاندن 500 کالری در عرض 30 دقیقه وجود دارد که به شما در کاهش وزن، احساس انرژی و شاداب بودن کمک خواهد کرد .

1. دویدن :

دویدن در صدر این لیست قرار دارد زیرا این تمرین ساده است و بدون هیچ گونه تجهیزات انجام می شود و بسته به وزن بدنتان ، مسافت طی شده و سرعت و زمان می توانید بیشتر از 500 کالری را بسوزانید .

مثلاً اگر 54 کیلوگرم وزن دارید و با سرعت 19 ساعت در ساعت می دوید ،می توانید در 30 دقیقه حدود 545 کالری را بسوزانید اما با این حال شما احتمالا نمی توانید در روزهای اول با این سرعت بدوید ما پیشنهاد می کنیم که در مراحل اولیه سرعت خود را از 12 کیلومتر در ساعت شروع کنید و بعد به مدت 10 ثانیه مجددا بشترین سرعت خود را داشته باشید و همین روال را تا 30 دقیقه ادامه دهید .

چطور در خانه کالری بسوزانیم

توجه داشته باشید که در بین مدت 30 دقیقه دو زمان استراحت 30 ثانیه ای داشه باشید و با سرعت خیلی کم فقط قدم بزنید .

2. تمرینات بدنسازی:

تمرینات ورزشی همراه با وزنه می تواند کالری سوزی بالایی داشته باشد البته تعجب نکنید که برای بعضی از این تمرین ها نیاز به هیچ تجهیزاتی ندارید . می توانید از حرکاتی پایه در بدنسازی استفاده کنید که هیچ وزنه ای هم در آن دخیل نباشد. مثل اسکات، پلانک، پوش آپ، برپی، کراس اوور و غیره . اگر این تمرینات را به مدت 30 دقیقه در منزل انجام دهید، تا 500 کالری خواهید سوزاند .

3. زومبا:

زومبا یکی از ورزش های گروهی پر هیجان می باشد .افراد با 30 دقیقه انجام زومبا می توانند حدود 400 تا 500 کالری بسوزانند و البته که افراد حرفه ای در زومبا نیازی به 30 دقیقه ندارند و می توانند این مقدار کالری را تنها در 10 دقیقه بسوزانند . میزان کالری سوزی آن ها بستگی به شدت تمرین ها دارد و این ورزش می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس نیز بشود .

4. دویدن و بالا رفتن از پله ها :

بالا رفتن از پله ها یک تمرین برای چربی سوزی و تقویت عضلات پا است، پس اگر می خواهید در عرض 30 دقیقه 500 کالری بسوزانید، این تمرین را نادیده نگیرید .بالا رفتن از پله ها همچنین اکسیژن رسانی را درون شش ها، قلب ، ماهیچه ها و استخوان ها افزایش می دهد ، شما عرق می کنید و چربی ها دفع می شوند و همچنین تعادل و هماهنگی بدن را نیز بهبود می بخشد .

5. شنا کردن :

شنا یک تمرین عالی برای سوزاندن چربی و ساختن بدن ، بدون عرق کردن است .اگر مثلا 58 کیلوگرم وزن داشته باشید و با سرعت متوسط شنا انجام دهید در مدت 30 دقیقه حدود 445 کالری می سوزانید . با انجام حرکات مختلف شنا و حرکت دست و پا در کمترین زمان ممکن به ایده آل ترین فرم بدنی خود برسید .

6. تمرینات شدتی:

یکی از تمرین های مهم با شدت بالا تمرینات غیر هوازی می باشند ، یعنی تمرین هایی که از اکسیژن استفاده نمی کنند اما چربی سوز هستند. ورزش و تناسب اندام نمناک عنوان کرده است که اگر این تمرینات را با شدت بالا و به طور حرفه ای انجام دهید ، می توانید در حدود 30 دقیقه 500 کالری بسوزانید .

این تمرینات را می توان با اسکات ها مثال زد و فقط کافیست 12 حرکت اسکات را با شدت بالا انجام دهید و 30 ثانیه استراحت کنید و دو ست دیگر آن را تکرار کنید ، خواهید دید که کالری سوزی شما تا چه حد بالا می رود .

7. دویدن روی شن:

این تمرین باعث افزایش استقامت در افراد می شود . همین استقامت بالا کالری سوزی را سریع تر می کند و این تمرین به شما کمک می کند که چربی های اضافه در ساق پا و پایین تنه تان سوزانده شود . پس دوی ساحلی یک تمرین موثر برای عضله سازی و همچنین سوزاندن 500 کالری در 30 دقیقه می باشد .

8. دوچرخه سواری:

دوچرخه را می توانید بیرون یا داخل منزل انجام دهید . دوچرخه سواری در 30 دقیقه می تواند حدود 500 کالری بسوزاند . دوچرخه سواری سریع نیز کالری سوزی بسیار بالایی دارد و اگر هنوز استقامت شما به حد بالایی نرسیده، می توانید ست های خود را با استراحت های 60 ثانیه انجام دهید .قطعاً به 500 کالری سوزی در 30 دقیقه خواهید رسید.

9. طناب زدن:

طناب زدن می تواند جزء تمرین های گرم کردن محسوب شود . طناب زدن با شدت بالا به مدت 30 دقیقه می تواند 500 کالری بسوزاند .هنگام طناب زدن کفش های مناسب بپوشید تا زانوهای شما آسیب نبیند .در طول 30 دقیقه حتماً باید چند استراحت داشته باشید .

10. ورزش های بیرون از منزل:

اسکی، اسکیت روی یخ، فوتبال، بسکتبال، بدمینتون و تنیس جز ورزش هایی می باشد که در طول 30 دقیقه می تواند 500 کالری بسوزاند . در طول این ورزش سروتونین و آدرنالین فرد بالا می رود که به افزایش حافظه، کاهش استرس و بالا بردن کیفیت خواب کمک می کند و این ورزش می تواند آرزوی سوزاندن 500 کالری در 30 دقیقه را برای شما بر آورده کند .

آیا سوزاندن 500 کالری در روز برای کاهش وزن کافی است ؟ بله! سوزاندن 500 کالری در روز می تواند کاهش وزن دلخواه را برای شما به ارمغان بیاورد یعنی با این کار می توانید در هفته 3500 کالری بسوزانید .

یعنی این که 450 گرم از چربی شما کاسته خواهد شد. اگر همراه با این ورزش ها رژیم غذایی مناسب را نیز رعایت کنید ، در مدت زمان کوتاهی به کاهش وزن دلخواه تان خواهید رسید .

تمیز کردن خانه :

می توانید با گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود فعالیت کردن خود را در تمیز کردن خانه بالا ببرید و کالری سوزی داشته باشید .

باغبانی کردن :

پیش از این هم در بحث سوزاندن کالری در ورزش و تناسب اندام نمناک توضیح دادیم که می توانید در وقت اضافه خود باغبانی کنید که باغبانی کردن کالری سوزی را افزایش می دهد .

بازی با راکت همراه با دوستتان :

این بازی به مدت 45 دقیقه در روز می تواند کالری سوزی خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

یاد گرفتن و نواختن یک آلت موسیقی :

این کار هم ذهن و هم جسم شما را درگیر می کند و باعث کالری سوزی می شود .

خندیدن :

چطور در خانه کالری بسوزانیم

بله! خندیدن هم می تواند کالری بسوزاند.

نباید به تمرین کردن به چشم یک مجازات نگاه کنید . می توانید تمرین و ورزش ها را انجام دهید و سرشار از شادی و خوشحالی باشید و همچنین بهتر است که ورزش های قدرتی و سرعتی را با یکدیگر ترکیب کنید و از انجام آن خسته نشوید . رژیم غذایی سالم نیز در کنار ورزش مفید می تواند باعث کاهش استرس و تغییراتی در کوتاه مدت شود .

با زندگی شلوغ و پلوغی که مردم این دوره و زمانه دارند، تناسب اندام و سلامتی معمولا در حاشیه قرار می‌گیرد. بهانه‌ی رایجی که اشخاص می‌آورند، این است که تمام روز را در محل کارشان سر می‌کنند و وقتی به خانه بر می‌گردند باید کارهای خانه را انجام دهند. پس کی و کجا وقتی پیدا کنند تا به باشگاه بروند؟

در حقیقت حتی ۱۵ دقیقه پیاده روی، هنگامی‌که ایمیلی دارید که هنوز نفرستاده‌اید یا کاری دارید که باید انجامش دهید، بنظر وقت تلف کنی خواهد آمد. پس دقیقا برای کاهش وزنتان باید چه کنید؟ جواب این است که باید هوشمند باشید. جواب در این است که کارهای بیرون از خانه را خودتان انتخاب کنید تا به جهت انجام آنها کمی‌هم کالری بسوزانید.

بله درست است، یک مستخدم یا هر مدل نیروی کمکی دیگر در کارهای خانه همیشه قدمش روی چشم است، اما شما هم می‌توانید برخی از آن فعالیت‌ها را خودتان انجام دهید تا کمی‌وزن کم کنید. در این مطلب با برخی از کارهای روزمره که کمک می‌کنند تا وزن کم کنید، آشنا خواهید شد.

یک ساعت غبار روبی در خانه، نه تنها شامل کوتاه بلند کردن اجسام خواهد بود، بلکه باعث خواهد شد کلی سر پا بایستید و کلی دست‌هایتان را تکان دهید. بنابراین در این فرایند، بسیاری از عضلاتتان درگیر خواهند بود. تر و تمیز کردن با دستمال همیشه بهتر از این است که توسط ابزارهای برقی این کار را انجام دهید. در نهایت کلی کالری خواهید سوزاند.

چطور در خانه کالری بسوزانیم

با سگتان به پارک بروید و لذت ببرید. بگذارید تا حیوان دوست داشتنی تان کمی‌هوای تازه بخورد. شما هم کمی‌حال و هوایتان از بیرون رفتن عوض می‌شود و با دویدن حیوانتان مجبورید دنبال او بدوید و کالری بسوزانید.

این کار یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در صبح‌ها یا عصرها انجام دهید، و آنقدر هم که فکر می‌کنید وقت نمی‌گیرد. همچنین می‌توانید در روزهای تعطیل با او فریزبی بازی کنید تا کمی‌بیشتر کالری بسوزانید.

آن همه لباس کثیفی که گوشه‌ی حمام کپه شده، علامتی برای شروع فعالیت شماست. فرایند کلی شستشوی لباس‌ها، شامل فعالیت‌هایی همچون پهن کردنشان برای خشک شدن، و کارهای دیگر مرتبط با آن همچون چلاندن، راه رفتن و کش آمدن عضلاتتان است. این کار، قطعا راهی عالی برای کاهش وزن است.

در حقیقت، می‌توانید این کار را به یک روتین روزانه تبدیل کنید تا بصورت خودکار در طی چند هفته تغییر را احساس کنید! همچنین، شتسشوی لباس‌ها با دست، نسبت به اینکه آنها را در ماشین لباسشویی بریزید تا شسته و سپس خشک شود، خیلی بیشتر کالری خواهد سوزاند.

خالی کردن کمدها، جدا کردن تمام لباس‌ها و سپس تا کردنشان، و دوباره درون کمد چیدنشان بصورت منظم، راهی عالی برای سوزاندن کلی کالری است. حتی می‌توانید محتویات کابینت‌های آشپزخانه تان را نیز دوباره بچینید.

اغلب زمان‌ها، هنگام انجام این کارها می‌ایستید. بعلاوه، با توجه به اینکه بطور مداوم چیزها را بیرون می‌آورید و دوباره برشان می‌گردانید، کلی فعالیت خواهید کرد. این کارها زمان زیادی نخواهد گرفت، اما راه هایی راحت برای کاهش وزن هستند.

کوتاه کردن چمن‌ها یا شمشادها یا هرس گیاهانتان یک فعالیت سخت به حساب می‌آید و قطعا به شما کمک می‌کند که وزن کم کنید. بعلاوه زمانی که آن کارها را انجام می‌دهید، خواهید دید که به نفس نفس افتاده اید! بهمین دلیل باغبانی یا رسیدگی به گل و گیاه‌ها، یکی از آن کارهاییست که باعث خواهد شد کلی وزن کم کنید.

این فعالیت، نسبت به کارهای دیگر خانه، کالری بیشتری می‌سوزاند، و همچنین یک فعالیت آخر هفته‌ی خوب هم به حساب می‌آید و حوصله‌تان سر نمی‌رود.

دیوارها را رنگ کنید یا مبلمانتان را جابجا کنید و تغییر دکوراسیون دهید تا به خانه‌تان ظاهر و حسی جدید بدهید. این فعالیت‌ها قطعا کمک خواهند کرد تا کلی کالری بسوزانید. معمولا چنین کارهایی وقت زیادی می‌گیرند، پس برایتان مانند یک جلسه‌ی تمرینی می‌مانند!

این کار، یکی از آن فعالیت‌هایی است که بواسطه‌ی ایستادن و رفتن به اینطرف و آنطرف، کلی کالری می‌سوزاند. انجام هر روزه‌ی اینکار به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه شما را مطمئن خواهد ساخت که هدف تناسب اندام روزانه تان را به سرانجام رسانده اید، بدون اینکه زمان خاصی را در باشگاه صرف کنید.

هنگام انجام این کار می‌توانید موسیقی هم گوش بدهید و کمی‌هم با آن برقصید، اینطوری حوصله تان هم سر نمی‌رود.

در این کار برای اینکه نیاز است هر سوراخ سمبه‌ای را جارو بکشید، خیلی عضلات شما را درگیر کرده و آنها را کش می‌آورد. این فعالیت، برای صبح‌ها عالی است، چرا که جارو کشیدن نه تنها خانه تان را تر و تمیز می‌کند، بلکه با به حرکت در آوردن عضلاتتان باعث خواهد شد سرحال بیایید. همچنین شما با بلند کردن و جابجا کردن جاروبرقی نیز خیلی کالری خواهید سوزاند.

بله، از ماشین ظرفشویی دوری کنید و خودتان ظرف‌ها را بشویید! هنگام انجام این کار سر پا خواهید ایستاد و همین کار کمک خواهد کرد تا کالری زیادی بسوزانید. هنگامی‌که بشقاب‌ها و ظروف کثیف را می‌شویید و آنها را می‌چینید، کلی انرژی مصرف خواهید کرد.

اگر بخواهیم منطقی فکر کنیم، تمام این کارها آنقدری وقت شما را نمی‌گیرند. شاید اوایل در مورد تاثیرشان شک داشته باشید. شاید فکر کنید که چطور این کارهای ساده می‌توانند به شما کمک کنند تا وزن کم کنید.

اما از نظر علمی‌اثبات شده است که انجام کارهای خانه در زمانی کوتاه کلی کالری می‌سوزانند. پس معطل نکنید، فعال تر باشید، تمیزتر باشید، و بیشتر وزن کم کنید!

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

در اینجا یک برنامه کاهش وزن را برایتان معرفی کرده ایم. برنامه ای که با کمک آن می توانید در روز 500 کالری بسوزانید و در نهایت هر هفته 1 کیلو وزن خود را کم کنید

یکی از اساسی ترین روش ها برای کم کردن وزن این است که کالری بیشتری بسوزانید که این به کمک یک رژیم غذایی ممکن است. اما واقعا چگونه می توان به یک نتیجه قابل قبول دست یافت؟این کار بسیارآسان است : شما می توانید با کم کردن 500 کالری در روز توسط روش هایی که در زیر برایتان گفته ایم در نهایت هر هفته مقدار1 کیلو وزن خود را کاهش دهید. در حقیقت ، هر زن و شوهری روی هم می توانند 10 کیلو در 5 هفته کم کنند. با کمک گرفتن از این 25 ترفند و روشی که در زیر برایتان آورده ایم می توانید به این نتایج  زیبا دست پیدا کنید.در اینجا یک برنامه کاهش وزن را برایتان معرفی کرده ایم. برنامه ای که با کمک آن می توانید در روز 500 کالری بسوزانید و در نهایت هرهفته 1 کیلو وزن خود را کم کنید.

بیشتر بدانید : رابطه جنسی چقدر کالری می سوزاند؟

به احتمال زیاد دوستان باریک اندام و لاغری که شما دارید ، روزانه فقط با جنب و جوش داشتن و فشار وارد کردن به پاهایشان موفق به سوزاندن حداکثر 350 کالری هستند.حتی به مدت چند روز هم که شده این روش را امتحان کنید. قدم زدن در خانه به هنگام انجام دادن کارهایتان. مثلا در حالی که شما با تلفن صحبت می کنید مدام راه بروید، و یا اینکه به آهنگ گوش می دهید ثابت ننشینید و تحرک داشته باشید.

چطور در خانه کالری بسوزانیم

محققان دانشگاه می گویند از خوردن زیاد انواع آجیل ها خودداری کنید به خصوص اگر آنها را در یک کاسه بزرگ بریزیم باعث می شود ، که بیشتر هم خورده شوند. آجیل برای سلامت قلب بسیار مفید می باشند، اما آنها کالری بالایی دارند، مقدار انگشت شماری ( حدود 1 مشت) از آجیل بو داده دارای 175 کالری ، و 3 مشت آن چیزی حدود 525 کالری دارد. به این ترتیب بهتر است آجیل در دسترس نباشد تا بتوان از جمع شدن بیش تر از 500 کالری در بدن جلوگیری کرد.خوردن پسته: هر 2 مشت پسته مقدار 159 کالری دارد .بر اساس تحقیقات دانشگاه ماساچوست خوردن آجیل در هنگام تماشای تلویزیون باعث خواهد شد تا مقدار 288 کالری در بدن ذخیره شود. اما جالب است بدانید که خوردن آجیل در هنگام پیاده روی به سوزاندن کالری کمک خواهد کرد.

یک ظرف سالاد بزرگ ممکن است به نظر برای سلامتی مناسب باشد، اما مواد روی آن ممکن است حتی بیشتر از یک تکه لازانیا یا یک تکه پنیر چرب ، آجیل ، میوه خشک و … کالری داشته باشد.با ریختن مواد پر کالری مانند انواع ذرت ها و … بر روی سالادتان ممکن است باعث افزایش بیشتر از 500 کالری شوید ، اما با کمک موادی چون ( فلفل بو داده ، پیاز کبابی ، قارچ ) و با استفاده از آب گوجه فرنگی به عنوان سس روی آن می توانید کالری بیشتری از دست بدهید .

بیشتر بدانید : سالاد خیار و شوید رژیمی، یک شام عالی برای شب های تابستان

محققان می گویند که برای خوردن غذا باید از ظرف غذای کوچک استفاده کنید. بهتر است بشقاب بزرگ غذای خود را با یک بشقاب کوچکتر جایگزین کنید. و به این ترتیب با کمتر خوردن و صرفه جویی کردن می توانید تا 500 کالری در روز از دست بدهبد.

دسرهایی مانند قهوه می توانند منجر به دریافت 670 کالری شوند، و یا خوردن مواد غذایی چون خامه ، شیر پرچرب ، وانواع شربت ها باعث افزایش مقدار کالری خواهد شد._ هنگام وسوسه شدن برای خوردن انواع دسرها چه باید کرد ؟ سعی کنید به جای آنها از سبزیجات بخارپز شده استفاده کنید  تا فقط مقدار 30 کالری ذخیره کنید.

بیشتر بدانید : دسر شکلاتی برزیلی، یک دسر تابستانی خوشمزه

یک بسته بزرگ چیبس چیزی حدود 1260 کالری دارد و هر چقدر مقدار آن کم تر باشد کالری آن هم کمتر است. اما در هر صورت مقدار کالری که در چیبس ذخیره شده است بسیار زیاد می باشد و به جرات می توان گفت خوردن چیبس به عنوان یک میان وعده باعث ذخیره شدن کالری زیادی در بدن خواهد شد. در مجموع می توان گفت با نخوردن آن می توان از جمع شدن حدودا 1120 کالری در بدن جلوگیری کرد.

در بسیاری از خانواده ها سبک غذا خوردن به این صورت است که غذا را در دیس بزرگی می ریزند و آن را روی میز می گذارند و هر کسی ممکن است بارها غذا بکشد. برای جلوگیری از این کار بهتر است غذای هر کسی از قبل و در آشپزخانه در بشقاب ریخته شود و بعد به میز غذا یا سفره آورده شود. با این کار کالری کمتری را ذخیره خواهید کرد.

شربت ها، آب میوه های شیرین ، و خامه اضافی روی دسرها، همه اینها می توانند باعث جمع شدن 500 کالری در بدن شوند.مصرف نوشیدنی های رژیمی ، آب های مقوی و نیرو بخش، خوردن مرکبات و … کمک خواهد کرد تا از ذخیره شدن کالری جلوگیری شود.

با توجه به تحقیقات دانشگاه نیویورک خوردن یک کاسه ماکارونی فقط 220 کالری دارد. اما به عنوان یک شام کامل و معمولی در رستورانها می تواند تا 480%  کالری بیشتری را نسبت به یک کاسه در بدن ذحیره کند. حتی اگر شما عادت به خوردن 2 کاسه ماکارونی هم دارید باز هم خوب است، چرا که باز هم توانسته اید از ذخیره شدن چیزی در حدود 616 کالری در بدن جلوگیری کنید.

بیشتر بدانید : پاستا با مرغ و سس آلفردو

برایان وانسینک ، دکترا و نویسنده رژیم غذایی می گوید: غذا خوردن با هفت یا چند مهمان می تواند شما را وادار به خوردن مواد غذایی بیشتری کند و ممکن است تا 96٪ به افزایش کالری منجرشود. به این ترتیب بهتر است برای شام کمتر مهمانی دهید و یا به مهمانی بروید.

جیمز هیل، دکترا، نویسنده رژیم غذایی می گوید: در هر وعده غذا در حدود 25 درصد از اندازه بشقاب در آن غذا بکشید تا با خوردن غذای کمتر کالری کمتری را هم در بدن ذخیره کنید. و هر آنچه که از غذا باقی مانده است را برای نهار روز بعد در نظر بگیرید. به این ترتیب اگر شما به طور معمول حدود 2000 کالری یا بیشتر در هر روز در بدن خود ذخیره می کردید با این روش حداقل می توانید از ذخیره شدن  500 کالری آن جلوگیری کنید.

هنگام نگاه کردن به منوها سعی کنید دسرهای با حجم کوچک انتخاب کنید ، بنابراین شما با این کار می توانید کالری کمتری ذخیره کنید . پژوهشکده علوم غدد گفته است که بهتر است برای آخرین چیزی که قرار است میل کنید و بعد از آن بخوابید از چیزهای شیرین میل کنید. خوردن یک چیز شیرین در شب باعث خواهد شد تا کالری بیشتری را تاصبح بسوزانیم.

خوردن چربی زیاد می تواند 800 کالری یا حتی مقداربیشتری کالری داشته باشد. در عوض ، سعی کنید کالری کمتری را با خوردن بلغور جو و یا شکر قهوه ای و برش هایی از موز و یک فنجان قهوه سیاه ذخیره کنید.

تحقیقات غذایی دانشگاه کورنل و نام تجاری روی کالا کمک خواهد کرد تا از سلامت غذای مصرفی اطمینان داشته باشید و با این کار دست کم تا% 35 کالری کمتری را در بدن ذخیره کنید.برخی نوشیدنی های  و دسرها حتی تا 131 درصد کالری بیشتری را در بدن ذخیره میکند .اما زمانی که شما یک غذای سالم و کامل را به عنوان یک وعده غذایی میل کنید کالری کمتری را نسبت به خوردن انواع تنقلات یا چیبس و ….در بدن ذخیره خواهید کرد.

تا آنجایی که ممکن است برای پختن مواد غذایی کمتر از روغن استفاده کنید. منظور این است که بیشتر از غذاهای بخارپز و یا آب پز شده استفاده کنید. به این ترتیب شما در هر قاشق غذاخوری بدون روغن می توانید از ذخیره شدن حداقل 124 کالری در بدن خود جلوگیری کنید. همچنین، آشپزخانه را از روغن هایی مثل روغن ریحان یا روغن پیازچه یا روغن کنجد، پر کنید که در هر قاشق آنها کالری کمتری وجود دارد.

بیشتر بدانید : کدام روغن برای مصرف روزانه بهتر است؟

 تحقیقات جدید از دانشگاه شیکاگو نشان می دهد برای آنکه بدن برای از دست دادن کالری آمادگی داشته باشد باید خواب کافی داشته باشد. مردمانی که فقط 5 /1 تا 2 ساعت در طول روز می خوابند نمی توانند در سوزاندن کالری موفق باشند چرا که چرت زدن باعث ذخیره شدن چیزی در حدود 1087 کالری خواهد شد. 

برای خرید مواد غذایی به مدت 1 ساعت وقت بگذارید، مواد غذایی را که لازم ندارید تهیه نکنید ، برای درست کردن غذایی خوشمزه صرفا 2 ساعت را به پخت و پز اختصاص دهید ، میز غذا را به زیبایی بچینید و در نهایت از سرو غذا لذت ببرید. به این ترتیب خودتان توانسته اید روی غذایی که آماده می کنید مدیریت داشته باشید.در مهمانی می توانید نوشیدنی های کم کالری سرو کنید.

یک نوشیدنی سالم در حدود 150 تا 180 کالری دارد اما اگر شما آن را دو یا سه بار در طول روز مصرف کنید ، شما در حال دریافت مقدار زیادی از کالری اضافی خواهید بود.  اطفا عطش خود را با آب برطرف کنید و با نخوردن نوشابه از ذخیره شدن  540 کالری در بدن جلوگیری کنید.

برای صبحانه، خوردن 2 تخم مرغ آب پز سفارش می شود. ( شما احساس می کنید کاملا سیر شده اید اما در حدود 416 کالری کمتری را نسبت به روزهای دیگر در بدن خود ذخیره کرده اید)قبل از ناهار و شام ، 1 فنجان سوپ بخورید تا معده ی شما کمی پر شود و با این کار می توانید حدود 134 کالری کمتری در هر وعده غذایی ذخیره کنید و در نهایت در کل روز 684 کالری کمتری را ذخیره کرده اید.

خوردن یک پیاله پاپ کورن بزرگ مقدار 1005 کالری بیشتری را در بدن ذخیره می کند. به این ترتیب حداقل می توانید با ریختن کره ی کمتر روی آن از ذخیره شدن کالری بیشتر در بدن جلوگیری کنید.

هنگام غذا خوردن تمام توجه خود را به غذا بدهید چرا که در غیر این صورت بدون آنکه متوجه باشید غذای بیشتری خواهید خورد. بهتر است غذا را با چنگال بخورید و اولین بار که احساس کردید سیر شده اید از خوردن غذا دست بکشید. اگر هنگام غذا خوردن به جای آنکه مدام به بشقاب خود نگاه کنید به هیکل خود نگاه کنید مطمئنا خواهید توانست روزانه از ذخیره شدن چیزی حدود 500 کالری در بدن جلوگیری کنید.

خوردن یک فنجان چای میوه ای می تواند منجر به ذخیره شدن 400 کالری در بدن شود. خوردن چای شیرین حتی بهتر از خوردن نوشابه هم نیست : یک بطری کوچک چای غلیظ شیرین ، حدود 180 کالری دارد، و در نهایت سه بطری از آن 540 کالری خواهد داشت. به این ترتیب بهترین کار آن است که نوشیدنی های  بدون قند میل کنید.

مثلا هنگامی که مقداری برنج و میگو سرخ شده سفارش می دهید و یا خودتان آماده می کنید ممکن است با خوردن آن تنها تا 350 کالری در هر وعده ذخیره کنید،اما آنچه مهم است آن است که اگر این غذا برای 4 نفر درست شده است و آنرا با سه نفر تقسیم می کنیم  ، آنگاه باعث ذخیره بیش از 1050 کالری در بدن خواهیم شد. به این ترتیب هر چقدر تعداد نفراتی که از یک مقدار غذا سرو می کنند بیشتر باشد ناخوداگاه کالری کمتری را هم در بدن ذخیره خواهیم کرد.

اگر به جای خوردن یک بستنی بزرگ یک بستنی کوچک تر بخورید نه تنها میان وعده مورد علاقه خود را خورده اید بلکه از ذخیره شدن چیزی حدود 550 کالری هم جلوگیری کرده اید.

بیشتر بدانید : چگونه روزی 500 کالری بخوریم؟

بیشتر بدانید : 7 راه برای کاهش وزن 4/5 کیلویی در عرض 1 هفته!!

بیشتر بدانید : کالری سوزی بیشتر برای کاهش وزن با 3 تغییر ساده!!

بیشتر بدانید : کالری سوزی واقعی تردمیل، دوچرخه ثابت، شنا و وزنه زدن چقدر است؟

بیشتر بدانید : کالری سوزی در 15 دقیقه با چند حرکت ساده!

بیشتر بدانید : این غذاها تنها 200 کالری دارند

بیشتر بدانید : کالری سوزی این ورزش ها برای لاغری از همه بیشتر است

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleاختصاصی سیمرغ

چطور در خانه کالری بسوزانیم

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

۲۰ هزار تومان تخفیف ویژه رژیم غذایی ورزشی

0

0


سلام کاربر میهمان


ورود و عضویت

چطور در خانه کالری بسوزانیم

به گفته متخصصان تغذیه و ورزش، برای رسیدن به بیشترین کالری‌سوزی و در نهایت کاهش وزن تضمینی، بدونِ آسیب، باید تمرینات ورزشی اصولی انجام دهید و در کنار ورزش، رژیم غذاییِ سالم و کم‌کالری داشته باشید.

اما در کنار این روش قطعی برای رسیدن به بیشترین کالری‌سوزی و لاغری، انجام خیلی از کارها و فعالیت‌های روزمره مثل نظافت منزل که حسابی عرقتان را درمی‌آورد، می‌تواند باعث بیشترین میزان کالری‌سوزی شود.

جالب است بدانید که بعضی راهکارها هم وجود دارند که بدون زحمت زیاد و عرق ریختن، باعث بیشترین کالری‌سوزی و کاهش وزن می‌شوند. اگر فکر می‌کنید این گفته عجیب و غیرممکن است، تا پایان این مطلب با فیتامین همراه باشید.

کالری‌سوزی با بوسه؟! شاید هیچ‌وقت به فکر کسی خطور نکند که با بوسیدن هم می‌توان کالری‌سوزی چشمگیری داشت! جالب است بدانید که شما با هر دقیقه بوسیدن ۲ تا ۶ کالری می‌سوزانید. پس بگذارید این خبر خوش را به شما بدهیم که اگر یک ساعت در روز اطرافیانتان را ببوسید حدود ۶۰ کالری خواهید سوزاند.

شما هم با فروشگاه‌‌گردی و خرید کردن حالتان خوب می‌شود؟ پس یادتان باشد که راه‌رفتن در فروشگاه یا خیابان و تماشای مغازه‌ها باعث بیشترین کالری‌سوزی در خیابان‌گردی‌هایتان می‌شود.

ایستادن در صف‌های طولانی مثل صف گوشت، در همان نیم ساعت اول، استارت لاغری با سوزاندنِ ۴۷ کالری زده می‌شود. همچنین دیگر لازم نیست آقایان از حمل پاکت‌های زیاد خرید حرص بخورند، چون همین حمل وسایل ۱۷۹ کالری به یغما می‌برد.

قطعاً با فشاردادنِ دکمه ارسال ایمیل به بیشترین کالری‌سوزی نمی‌رسید، اما اگر به شیوه قدیم، نامه بنویسید و پست کنید چطور؟ یعنی قدیم‌ها با این کار نوستالژی و شیرین، کالری می‌سوزاندیم و خبر نداشتیم؟!

همین حالا شروع کنید و با عشق، نامه‌ای برای همسرتان و یا یک دوست بنویسید، بعد هم به یاد گذشته‌ها تمبر را خیس کرده و روی پاکت نامه بچسبانید.

حالا به سمت نزدیک‌ترین صندوق پست بروید و نامه را در صندوق بیندازید. اگر مسیر بازگشت تا خانه را پیاده‌ برگردید و بدوید که دیگر حستان فوق‌العاده‌تر و کالری‌سوزی‌تان هم بیشتر خواهد شد.

جالب است بدانید که تحقیقات نشان داده، نامه نوشتن علاوه‌بر کالری‌سوزی، هم شما و هم فرزندانتان را باهوش‌تر می‌کند!

شما آدامس را با چه قصدی می‌جوید؟ قطعاً اکثر افراد یا به امید هضم غذا و یا برای کم‌شدنِ استرس و یا تفریح و درست‌کردن بادکنک چسبناک، سراغ آدمس می‌روند، نه به امید تجربه بیشترین کالری‌سوزی!

اگر از معتادان آدامس هستید، جالب است بدانید که هرساعت آدامس جویدن ۱۱ کالری می‌سوزاند؛ البته آدامسی که انتخاب می‌کنید باید بدون شکر باشد. همچنین آدامس جویدن جلوی ریزه‌خوری در طول روز را می‌گیرد، که یک امتیاز برای لاغری است.

نه اشتباه نکنید نمی‌خواهیم با صحبت از فوتبال، شما را یاد غم فراق برنامه ۹۰ و عادل فردوسی‌پور بیندازیم؛ برعکس می‌خواستیم به پاس سال‌ها تماشای فوتبال و برنامه نود به شما بگوییم که هر ۹۰ دقیقه فوتبالی که تا الان با هیجان زیاد شاهد آن بوده‌اید، ۱۰۰ کالری از شما سوزانده است.

به‌نظرتان کسی پیدا می‌شود که تا الان زیر دوش تست صدا نداده باشد؟ قطعاً شما هم بارها آهنگ مورد علاقه‌تان را زیر دوش، موقع ریختنِ آب روی سرتان، زمزمه کرده‌اید.

امروزه دیگر همه می‌دانند که آواز خواندن، آن هم زیر دوش، برای روح و روان مفید است. آواز خواندن زیر دوش باعث ترشح اندورفین و کاهش کورتیزول موجود در خون می‌شود، و شدت استرس را تا حد زیادی کم می‌کند.

همچنین آواز خواندن در حمام، سیستم تنفسی و ماهیچه‌های شکمی را درگیر می‌کند. شاید باورتان نشود که هر ساعت آواز خواندن در حمام ۱۳۶ کالری می‌سوزاند!

بله، می‌دانیم که خیلی‌ها هیچ‌وقت دلشان با کرفس صاف نخواهد شد، اما نمی‌توانیم از این سبزی پرخاصیت غافل بشویم و نگوییم که کرفس به‌خاطر کالری کمی که دارد، در بین افرادی‌که رژیم گرفته‌اند، پرطرفدار است.

حتی می‌توان گفت که کرفس دارای «کالری منفی» است، یعنی مقدار کالری کرفس کمتر از میزان کالری‌ای است که باید صرف جویدن آن کنید! پیشنهاد می‌کنیم خیلی زود با این سبزی آشتی کنید.

مقاله مرتبط: (فیتامین: مدرک دکترای افتخاری کالری‌سوزی بگیرید!)

اعتیادتان به اینستاگرام‌گردی صدای همه اهل خانه را درآورده؟ اگر حالا حالاها نمی‌توانید این اعتیادتان را ترک کنید برایتان پیشنهادی داریم.

به جای این‌که هرروز در اینستاگرام بچرخید و عکس غذاهای رنگارنگ را ببینید و معده‌تان را زجرکش کنید، همین حالا بلند شوید و غذا بپزید و حداقل عکس غذای خودتان را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید.

تحقیقات نشان‌داده که ثبت عکس وعده‌های غذایی باعث می‌شود در طول روز کمتر غذا میل کنید و کالری بسوزانید. البته این نکته را یادتان نرود که گوشی دست‌گرفتن هنگام غذاخوردن هیچ‌وقت توصیه نمی‌شود.

عشق‌بازی و برقراری رابطه جنسی علاوه‌بر لذتی که دارد کالری‌ زیادی هم می‌سوزاند. کالری‌سوزی رابطه جنسی در حدی است که حتی آن را با کالری‌سوزیِ ورزش کشتی مقایسه می‌کنند. در حین رابطه جنسی، افراد کالری زیادی از دست می‌دهند. به‌طور متوسط در هر بار رابطه، مردان حدود ۱۰۰ کالری و زنان ۶۹ کالری می‌سوزانند.

می‌دانیم که وقت‌نشناس‌بودن واقعاً خصوصیت بد و اعصاب‌خردکنی‌ست. برای این‌که بیش از این حرص نخورید، خبری برایتان داریم آن هم این‌که بی‌قرار بودن باعث می‌شود حتی وقتی سرجایتان نشسته‌اید هم ۳۵۰ کالری بیشتر از کسی‌که بدقولی‌اش اعصابتان را خرد کرده، بسوزانید.

دائماً فرم نشستن خود را عوض کنید، پاهایتان را به زمین بکوبید و تکان دهید. شاید بعد از مدتی اعصاب بقیه را به‌هم بریزد، اما تکنیک خوبی برای بالا بردنِ سطح سوخت‌وسازتان است.

همیشه و همه جا به حیاتی‌بودنِ نوشیدن آب اشاره شده و گفته‌شده که نوشیدنِ ۸ لیوان آب برای بدن واجب است و فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما هیچ‌وقت درباره کالری‌سوزیِ آب صحبت نشده است.

نوشیدنِ آب سرد در افزایش سوخت‌وساز بدن تأثیر به‌سزایی دارد، زیرا باعث می‌شود که بدن حدود ۷۰ تا ۱۲۵ کالری بسوزاند تا آب را متناسب با دمای بدن گرم کند.

چطور در خانه کالری بسوزانیم

اگر از طرفدارانِ غذاهای تند و فلفلی هستید به شما تبریک می‌گوییم، ‌چون این ذائقه شما به کالری‌سوزی‌تان منجر می‌شود. با اضافه‌کردنِ نصف قاشق چای‌خوری فلفل به غذاهایتان، نسبت به دیگران، ۶۰ کالری کمتر از غذا دریافت خواهید کرد.

اگر دقت کرده باشید می‌بینید که معمولاً بیشتر هندی‌ها لاغر هستند. دلیل آن هم به‌خاطر خوردن فلفل زیاد است که باعث افزایش سوخت‌وساز بدنشان می‌شود.

اگر عاشق گل هستید و از تماشای گلدان‌های رنگی‌رنگی لذت می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم از این به بعد خودتان گل‌های مورد علاقه‌تان را در گلدان و یا باغچه بکارید.

شما با این کار هم لذت دوچندانی از تماشای گل می‌برید و هم سرعت کاهش وزنتان را بیشتر می‌کنید! بله، بدون‌ِشک هیچ‌کسی به‌خاطر لاغرشدن باغبانی نمی‌کند.

اما شاید باورتان نشود که هرساعت باغبانی ۲۵۰ کالری می‌سوزاند. پس دیگر وقت آن رسیده که حتی به‌خاطر لاغرتر شدنتان هم که شده در باغچه منزل خود گل و گیاه بکارید.

مقاله مرتبط: (۲۰ نکته فوق حرفه‌ای برای کاهش وزن فوری)

وقتی صحبت از مدیتیشن می‌شود، اکثراً یاد افرادی می‌افتیم که چشم‌بسته در یک جا چهارزانو نشسته‌اند و روزه سکوت گرفته‌اند. اما به‌نظر شما مدیتیشن می‌تواند به جز آرامش روان تأثیری هم در کالری‌سوزی داشته باشد؟

اصلاً آیا می‌توان با یک‌جا نشستن هم چربی سوزاند؟ بله، بر طبق مطالعات صورت گرفته انجام مدیتیشن و تمرینات ذهنی باعث می‌شود تا دیگر تمایلی به خوردنِ غذاهایی با کالریِ بالا نداشته باشید و لاغر شوید.

درست است که غذا خوردن یکی از بهترین لذت‌های دنیاست، اما نمی‌شود از لذت آشپزی و پختنِ غذاهای جدید و متنوع هم به همین راحتی‌ها گذشت.

غذا پختن معمولاً شامل خُرد کردن، تکه‌کردن، مخلوط‌کردن و سرخ‌کردن مواد غذایی می‌شود. اگر  شما  به مدت ۴۰ دقیقه این کارها را انجام دهید حدود ۱۲۸ کالری می‌سوزانید.

این مقدار کالری فقط برای درست‌کردن غذا بود؛ وقت سرو کردنِ غذا حتماً مقدار بیشتری کالری خواهید سوزاند. البته از کالری‌سوزیِ نظافت آشپزخانه بعد از آشپزی هم غافل نشوید.

خوابیدن به‌خصوص در اتاق سرد می‌تواند تفاوت جزئی در مقدار کالری مصرفی روزانه‌تان داشته باشد. جالب است بدانید بدنتان برای این‌که در سرمای اتاق شما را گرم نگه دارد، حتی در خواب هم کالری می‌سوزاند.

به جای این‌که تعجب کنید، همین الان یک فیلم ترسناک ببینید تا دکمه کالری‌سوزی‌تان فعال بشود. شما با تماشای یک فیلم ترسناک در مدت زمان یک ساعت، ۱۱۳ کالری خواهید سوزاند!

تماشایِ فیلم‌های ترسناک باعث ترشح و بالا رفتنِ سطح آدرنالین در خون و تسریع در جریان خون می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کنیم که استرس ناشی از نتیجه تماشای فیلم ترسناک هم در لاغرشدن شما بی‌تأثیر نخواهد بود.

 

شاید در مورد خواص مصرف سرکه مطالب زیادی خوانده باشید. این ماده مفید علاوه‌بر سلامت قلب و کنترل قند خون باعث افزایش حس سیری و کاهش کالری دریافتی از غذا و درنهایت موجب چربی‌سوزی می‌شود.

 

شما هم برای خرید و رفتن سرکار و یا مهمانی به جای خط ۱۱ فقط سوار ماشین می‌شوید؟ پیشنهاد می‌کنیم که این‌بار ماشینتان را کمی دورتر از محل کار و فروشگاه مورد نظرتان پارک کنید. این کار ساده به تسریع در کاهش وزنتان کمک زیادی خواهد کرد.

این‌که به فکر بدنتان هستید و می‌خواهید سراغ بدنسازی یا فیتنس بروید، خیلی عالی است. اما قبل از این‌که بدانید بدنسازی برایتان بهتر است یا فیتنس، راهش این است که …

این برنامه یک روزه برای کاهش وزن شامل حرکات ورزشی و غذاهایی است که در طول روز باید بخورید تا لاغر شوید.

برای اینکه به هدف خود برسید و بتوانید وزن خود …

حفظ قدرت عضلانی در ماه مبارک رمضان، به نظر کار سختی است. در ادامه این مطلب، به بررسی این موضوع و اشتباه های رایج در ماه رمضان خواهیم پرداخت.
تعریف ماه …

تمام تلاش های خود را با این اشتباهات بعد از تمرین به هدر ندهید.

شرکت در کلاس اسپین و وادار کردن خود به اجرای تناوب های سخت بخش اصلی برنامه تناسب …

اگر فقط دو هفته ورزش را متوقف کنید، می تواند باعث حس خستگی، و عصبانیت شود

چاق شدن تنها اتفاق بدی نیست که با متوقف کردن ورزش، رخ می دهد.

به گفته …

در برنامه ورزشی خود، بیشتر تمرینات هوازی را انجام می‌دهید یا قدرتی؟ شاید همه از این قضیه آگاه نباشند که بیشتر تمریناتی که ما در هنگام ورزش‌های روزانه خود انجام …

تای چی رانینگ

هزاران بار شنیده اید که باید آرامش بیشتری داشته باشید، و اگر کمی نرم تر حرکت کنید، برای سلامتی تان بهتر است. همین طور است، این کار به …

آیا ورزش در ماه رمضان برای ورزشکارانِ روزه‌دار مفید است؟ شاید بگویید ورزش در ماه رمضان آن هم با ۱۷ ساعت روزه‌داری و نخوردن غذا و آب؟ ورزشکار چطور می‌تواند …

آیا رابطه جنسی بر عملکرد ورزشی و عضله‌سازی تأثیر دارد؟ اگر شما هم به این موضوع فکر کرده‌اید، بدانید که تنها نیستید. بسیاری از بدنسازان بر این باورند که روابط …

تنها هنگام والیبال بازی کردن نیست که باید مراقب باشید که آسیب نبینید. کارهایی که ورزشکاران قبل و بعد از بازی در زمین انجام می دهند می تواند مانع از …

اگر اهل ورزش باشید، احتمالاً تاکنون آسیب‌های ورزشی را تجربه کرده‌اید. هدف شما از ورزش هرچه که باشد، مطمئناً دلتان نمی‌خواهد آسیب ببینید، اما طبق تحقیقی که در دانشگاه آرکانزاس …

یکساعت ورزش خطراتی که سلامت شما را تهدید می کند کاهش می دهد
طبق نتایجی که اخیرا از تحقیقات به دست آمده، اگر روزی هشت ساعت پشت سر هم یکجا بنشینید، …

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


پشتیبانی 12 ساعته مشتریان : 02122863740

info@fitamin.ir

برنامه بدنسازی و ورزشی فیتامین با کمک بهترین مربیان ورزشی و کارشناس تغذیه شما رو تا رسیدن به استایل بدنی و کاهش وزن دلخواهتون همراهی می‌کنند.
با رژيم غذایی و بدنسازی در باشگاه یا منزل می‌تونید همراه با مربی به سلامتی و تناسب اندام خودتون برسید. همچنین با استفاده از برنامه تردمیل و برنامه غذایی می‌تونید سریع‌تر عضله سازی کنید و چربی بسوزونید.

© کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به فیتامین می‌باشد.

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!


نام کاربری یا ایمیل *


رمزعبور *


ورود


نام کاربری یا ایمیل *


رمزعبور *

چطور در خانه کالری بسوزانیم


ورود

چطور با کار منزل کالری بسوزانیم؟

کالری سوزی با کار منزل و تمیز کاری

اگر فردی هستید که تمایلی به انجام ورزش های سنگین یا رژیم غذایی روزمره ندارید

خوب است بدانید که انجام کارهای منزل برای کاهش وزن بسیار مفید است

چاقی نه تنها جذابیت فرد را میگیرد بلکه باعث ایجاد بیماریهای مختلف

از جمله درد مفاصل و گرفتگی شریانها میشود

پس کالری سوزی و کاهش وزن علاوه بر جنبه ظاهری جنبه سلامتی نیز دارد

برای اینکه با انجام کارهای خانه چربی سوزی بالایی داشته باشید

قبل از شروع به نظافت خانه از ژل هات چیلی استفاده کنید

ژل هات چیلی چربی سوزی گیاهی است که باعث میشود

میزان کم کردن وزن شما سرعت بیشتری پیدا کند

و در مدت زمان کوتاهی به نتیجه دلخواهتان برسید

میزان چربی سوزی کارهای خانه

جارو برقی کشیدن : با جارو برقی کشیدن به مدت ۳۰ دقیقه ۹۴ الی ۱۱۱ کالری بسوزانید

گردگیری کردن : گردگیری کنید و ۳۰ دقیقه زمان بگذارید تا ۵۷ الی ۶۶ کالری بسوزانید

شست و شوی ظروف : ظروف خود را با دست بشوئید

تا روزانه ۴۹ الی ۵۸ کالری بسوزانید

البته میزان کالری سوزی به مقدار ظروف هم بستگی دارد

جمع و جور کردن اتاق : با جمع و جور کردن کل اتاق خود میتوانید

بین ۱۸۹ تا ۲۲۳ کالری بسوزانید البته به نوع و شدت تمیز کردن هم بستگی دارد

جرم زدایی حمام : شستن و تمیز کردن حمام ، توالت و وان حمام

بین ۱۰۶ تا ۱۲۴ کالری در مدت ۳۰ دقیقه میسوزاند

شستشوی ماشین : اگر ماشین خود را بشوئید

و یا پنجره های منزلتان را تمیز کنید بین ۱۲۶ تا ۱۴۹ کالری میسوزانید

کدامیک از کارهای منزل باعث کالری سوزی بیشتری میشود ؟

رنگ کردن اتاق :

رنگ کردن خانه از جمله کارهایی است که برای بسیاری از افراد

جذاب و سرگرم کننده میباشد با رنگ کردن خانه ، شما حدود ۳۰۶ کالری میسوزانید

پس اگر فردی خلاق هستید این کار را خودتان انجام دهید

تا ضمن اینکه کالری میسوزانید اتاق شما همان میشود که

خودتان میخواهید زمانی که شما داخل خانه را رنگ میکنید

بدن و عضله های شما کاملا درگیر میشوند

رنگ کردن به مدت یک ساعت تمرین کافی خواهد بود

برای اینکه عضلات بازو وشکم شما درگیر میشوند و باعث تقویت مرکز بدن میشود

چطور در خانه کالری بسوزانیم

آشپزی کردن :

یکی از مهمترین روشهای کم کردن وزن رژیم لاغری مناسب میباشد

خوردن غذاهای سالم کمک زیادی به شما در کاهش سایز میکند

خیلی خوب است که خودتان آشپزی کنید تا زودتر به هدف خود برسید

آشپزی کردن فعالیتهایی را میطلبد از جمله جمع آوری مواد غذایی برای آشپزی

راه رفتن در طول آشپزی کردن ، پوست کندن ، خرد کردن و کارهای دیگر

و در نهایت شستن ظروف که در واقع یکی از بهترین راهها

برای سوزاندن کالری میباشد چرا که این کار به دست ها و عضلات شما کمک میکند

که درگیر شوند پس برای کاهش سایز خود سعی کنید ماشین ظرفشویی را حذف کنید

مراقبت از کودک :

مراقبت از کودک یکی از کارهایی است که هر مادری آن را تجربه کرده است

مادرها باید خدمات زیادی را در طول روز به بچه ارئه بدهند

و کودکانی که فعالیت بیشتری دارند بیشتر مادر را درگیر میکنند چرا

که مادر مجبور است مدام پشت سر کودک خود راه برود

و او را کنترل کند خوب است بدانید هر ساعت مراقبت از کودک ۳۰ کالری را میسوزاند

بغل کردن کودک ۴۰۰ کالری و علاوه بر اینها

در هر ساعت بازی با کودک حدود ۵۰۰ کالری بسوزانید

جارو برقی کشیدن :

جارو برقی کشیدن یکی از کارهایی است که معمولا خانمها آن را نادیده میگیرند

و از انجامش فراری هستند اما جارو برقی کشیدن باعث میشود

که روزانه میزان کالری بالایی بسوزانید

انجام این کار به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه باعث میشود

عضلات پایین تنه تان قدرت پیدا کند و شاید در مدت زمان کوتاهی احساس خستگی زیاد کنید

و این موضوع بدین معناست که کالری زیادی را سوزانده اید

پس میتوانید جاربرقی کشیدن را به یک روتین ورزشی روزانه تبدیل کنید

و در روز ۱۵ تا ۲۰ دقیقه جاروبرقی بکشید

با انجام کارهای روتین روزانه که به ظاهر فقط انجام کارهای معمولیه خانه به حساب می آیند

میتوانید کالری بسوزانید و سایز کم کنید

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

ادامه مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

فروشگاه سلامتی و زیبایی نماینده رسمی از برترین برندهای روز دنیا بوده و مفتخر است به ارائه برندهایی چون بایوفل کانادا، سمپیر مینرالز انگلستان و فلورسان روسیه به صورت انحصاری در ایران امارات متحده عربی و خاورمیانه.

برای اطلاع از آخرین قیمت ها و شرایط فروش ایمیل خود را وارد کنید


Email address:



4.6k سوال


6.2k پاسخ


52 دیدگاه


816 کاربر

چطور در خانه کالری بسوزانیم
چطور در خانه کالری بسوزانیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *