چطور در خانه شمع درست کنیم

 
helpkade
چطور در خانه شمع درست کنیم
چطور در خانه شمع درست کنیم

شمع سازی یکی از هنرهایی است که اکثر خانم ها به آن علاقه دارند شما به روشی ساده می توانید شمع سازی را در خانه انجام دهید. نقش شمع در زیبایی و دکوراسیون خانه بسیار پر رنگ است . با کمک انواع شمع های شیک و جالب شما می توانید تزیینات خاص و متفاوتی را در دکوراسیون بخش های مختلف منزل خود ایجاد نمایید.

اگر به تزئین منزلتان با شمع علاقه دارید بهتر است شمع های مورد نیازتان را خودتان بسازید. در این بخش از دنیای مد نمناک آموزش مرحله به مرحله شمع سازی را برایتان آورده ایم پس با آموزش کامل و مهیج شمع سازی در خانه همراهمان باشید.

برای یک شمع ساز حرفه ای لوازم زیادی برای ساخت شمع نیاز است این لوازم عبارتند از :انواع قالب ها، انواع رنگ ها، انواع عطر ها و … . اما افرادی که می خوهند به تازگی طریقه شمع سازی را بیاموزند و مبتدی هستند به وسایل کمی نیاز دارند و این همه تدارک لازم نیست. وسایل مورد نیاز برای شمع سازی عبارتند از :

چطور در خانه شمع درست کنیم

1. در ظرفی که زیاد مورد استفاده شما نیست مقداری پارافین می ریزیم و آن را با چاقو خرد کرده و بر روی حرارت غیر مستقیم می گذاریم تا پارافین آب شود . اگر پارافین را برای ذوب شدن روی حرارت مستقیم قرار دهیم پارافین خراب شده و می سوزد .

حرارت غیر مستقیم را اینگونه ایجاد می کنیم که ظرفی را پر از آب کرده و روی حرارت می گذاریم تا به جوش آید سپس ظرفی را که درون آن پارافین ریخته ایم را بر روی آب در حال جوش می گذاریم تا کم کم ذوب شود .

دقت کنید که چنانچه در دنیای مد نمناک گفته ایم هنگام ذوب شدن پارافین باید مراقب باشیم که دمای آن بالاتر از 90 تا 100 درجه سانتی گراد نرود برای این کار داخل ظرف پارافین دماسنج قرار داده و دما را اندازه گیری می کنیم . در صورتی که دمای پارافین زیاد تر از این حد گردد شمعی که میخوایم بدست نمی آید. پارافین در حال ذوب را با قاشقی هم بزنید و به محض اینکه کاملا ذوب شد از روی حرارت بردارید.

2. شیشه مورد نظر خود را از قبل می شوییم و پاک کرده و کاملا خشک می کنیم . شیشه را اندازه می گیریم و دو برابر قد شیشه فیتیله را می بریم و با یک تکه چسب کاغذی کوچک و یا چسب حرارتی کف قالب فیکس می کنیم تابعد از ریختن پارافین تکان نخورد.

شما برای تکان نخوردن فیتیله می توانید آن را به یک تکه فلز کوچک ببندید و ته ظرف بیاندازید تا جابجا نشود. بالای فیتیله هم باید در قسمت وسط فیکس شود. برای این کار می توان از چوب بستنی که در وسط آن سوراخی ایجاد کرده ایم استفاده کرد و فیتیله را از سوراخ عبور داد تا کاملا فیکس شود.

3. بعد از برداشتن پارافین از روی حرارت 2 دقیقه صبر کنید تا دمای آن کمی پایین آید. سپس پارافین مایع را به آرامی و با احتیاط داخل قالب بریزید و منتظر بمانید تا پارافین خنک شود . هیچ گاه برای خنک کردن پارافین از یخچال و فریزر استفاده نکنید زیرا این کار موجب ترک خوردن شمع خواهد شد.

4. پس از خشک شدن و خنک شدن کامل پارافین اضافه فیتیله را با یک قیچی ببرید . به همین راحتی شمع ما آماده است. شما می توانید با این روش شمع های مختلفی درست کنید و آنها را به سلیقه خود بیارایید .

نکته :

توجه داشته باشید این نوع شمع از درون قالب جدا نمی شود. اگر برای شمع سازی از قالب های دیگر استفاده نمودید، حتما قالب را قبل از ریختن پارافین چرب کنید تا شمع راحت از درون آن خارج شود.

طریقه ساختن شمع رنگی نیز به همین شیوه است تنها با این تفاوت که هنگامی که پارافین را ذوب می کنیم مقداری مداد شمعی خرد شده به آن اضافه می کنیم و داخل پارافین می ریزیم .

 

لذتی که در هنر شمع سازی وجود دارد هر فردی را علاقه مند به انجام آن کار می کند چراکه انرژی مثبتی که در شمع روشن کردن وجود دارد باعث گرمی و صمیمیت خانه می شود شما می توانید با کمترین هزینه اقدام به ساخت شمع های رویایی و رمانتیک بکنید و آن ها را به عنوان هدیه به دوستان و آشنایان خود تقدیم کنید و یا حتی می توانید به عنوان یک اشیای تزیینی در دکوراسیون خود جای دهید تا زیبایی چشم نوازی به دیزاین خانه خود داده باشید و البته می توانید شمع هایی که خودتان می سازید را بفروشید و با آن کسب درآمد کنید.

چنانچه استعدادی در شمع سازی دارید مطمئناً این نکته را می دانید که یخ شکل و بافت خاصی به شمع می بخشد و اگر بخواهید با استفاده از یخ شمع بسازید اثر بسیار زیبایی می توانید خلق کنید.

روش های مختلفی برای ساخت یک شمع یخی وجود دارد که ما در بخش دنیای مد نمناک یک آموزش بسیار ساده انتخاب کرده و در اختیارتان قرار داده ایم این آموزش ابزار خاص و پیچیده ای نیاز ندارد از این رو ساخت این شمع با لوازم دور ریختنی یا مصرف شده انجام شده است که در گوشه کنار خانه تان بلا استفاده باقی مانده است.

در این آموزش یاد میگیرید که یخ های خردشده را چنان با موم داخل قالب بریزید که نتیجه کار یک شمع زیبا با بافت جذاب و شیک شود.

ابزارهایی که لازم است:

چطور در خانه شمع درست کنیم

 

مرحله دوم = آماده کردن قالب

همانطور که پیش از این اشاره کردیم شما می توانید از هر چیزی به عنوان یک قالب به کار ببرید و چنانچه در تصویر ملاحظه می کنید ما به جای قالب در ساخت این شمع یخی زیبا از یک قوطی کاغذی شیر به کار برده ایم.

در این مرحله شمع استوانه ای را کنار قوطی قرار داده و طول آن را اندازه بگیرید و پس از اندازه گیری آن را علامت زده و به این نکته توجه داشته باشید که ارتفاع قالبی که آماده کرده اید کمی بیشتر از شمع باشد برای این کار ابتدا قسمت بالای قوطی را برش دهید و سپس اندازه آن را تنظیم کنید.

اندازه نهایی که برای شمع در نظر گرفته شده است به اندازه همین شمع است پس چنانچه می خواهید شمع کوچک تری درست کنید می توانید از قالب های آماده استفاده کنید چراکه تنوع بیشتری دارند.

مرحله سوم = تنظیم شمع در داخل قالب

در اکثر شمع سازی ها فیتیله های آماده به کار برده می شود ولی در مورد این شمع کار با فیتیله مقداری مشکل است چراکه در حین ساخت فیتیله کج می شود و بایستی روش های خاصی را برای ثابت نگه داشتن آن امتحان کرد. پس ساده ترین روش این است که یک شمع را بدون دردسر در مرکز قالب قرار دهیم و از فتیله آن استفاده کنیم.

با این کار دیگر در اطراف فیتیله شمع یخی فضای خالی ایجاد نمی شود و فیتیله هم به طور کامل صاف باقی می ماند.

حالا برای اینکه شمع را در مرکز قالب قرار دهید آن را به گونه ای بگذارید که به ته قالب بچسبد تا زمانی که یخ را به دور آن میریزید به هیچ عنوان تکان نخورد بالای شمع را میتوان با دست نگه داشت ولی توجه داشته باشید که انتهای آن باید به کف قالب چسبیده شود.

قبل از هر چیزی انتهای شمع را کمی برش دهید تا اطمینان پیدا کنید که به طور کامل صاف است و سپس از بیرون کف قالب منگنه را گذاشته و با استفاده از آن شمع را به کف کارتن بچسبانید.

چنانچه قالب دیگری برای درست کردن شمع یخی استفاده کردید بایستی برای ثابت نگه داشتن شمع در داخل آن از روش های دیگری استفاده کنید.

 

مرحله چهارم = ذوب کردن پارافین

مناسبترین و بهترین راه برای اینکه پارافین را ذوب کنید روش بن ماری و یا استفاده از ابزار مخصوص ذوب کردن موم است حتماً به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان موم را به طور مستقیم روی شعله ذوب نکنید. چرا که خطرناک ترین قسمت ساخت شمع همین ذوب کردن موم است بنابراین با احتیاط هر چه تمام این کار را انجام دهید.

چنانچه از روش بن ماری برای آب کردن موم استفاده کنید این روش اجازه نمی دهد تا دمای پارافین بیشتر از دمای آب در حال جوش شود.

در این مرحله یک قابلمه یا ظرف بزرگی را که پر از آب است روی شعله قرار دهید تا به جوش بیاید و بعد ظرف کوچکتری که ارتفاع آن بیش از عمق آب است درون آب جوش بگذارید سپس موم های تکه تکه شده را داخل آن ظرف کوچک ریخته و در حین ذوب شدن مرتب بهم بزنید.

چنانچه تمایل دارید شمع رنگی بسازید در این مرحله بایستی رنگ معمولی یا مداد شمعی را به موم داغ بیافزاید. در نهایت زمانی که مشاهده کردید موم کاملاً ذوب شده است و بافت یک دستی به خود گرفته است ساخت شمع یخی را می توانید شروع کنید.

مرحله پنجم = پر کردن یخ داخل قالب

در این مرحله شروع به خرد کردن یخ ها در اندازه هایی که در تصویر مشخص است بکنید و پس از این که آنها را خرد کردید توجه داشته باشید که تنها یخ هایی که در اندازه های مناسب هستند را داخل قالب بریزید و این نکته را نیز بدانید که به کاربردن یخ های خیلی بزرگ دوام شمع را پایین آورده و همچنین زیبایی آن را کمتر می کند بنابراین تکه هایی با طول یک تا 2 سانتی متری مناسب ترین انتخاب هستند. پس از انتخاب یخ ها با دست خود سر شمع را صاف نگه دارید و شروع به ریختن یخ ها به اطراف آن بکنید.

مرحله ششم = اضافه کردن موم به قالب

پس از اینکه موم را آب کردید رنگ مورد نظرتان را به آن اضافه کرده اید شروع به ریختن آن داخل قالب بکنید سعی کنید آن را از نزدیک شمع و وسط قالب بریزید چرا که با این کار تراکم مرکز شمع هم بیشتر شده و هم میزان یخ آب شده در اطراف آن کم می شود.

حال منتظر باشید تا موم مقداری سفت شود این را متذکر شویم که شمع آماده داخل قالب موجب تسریع سفت شدن موم میشود برای این کار 10 دقیقه زمان نیاز است و این زمان در مورد قالب های بزرگتر متغیر است و زمان بیشتری احتیاج می باشد.

 

مرحله هفتم = خالی کردن آب داخل قالب

زمانی که ملاحظه کردید موم سرد شده و کمی شکل گرفته اقدام به خالی کردن آب یخ هایی که ذوب شده اند بکنید حتی می توانید قالب تان را وارونه نگه دارید تا تمام آب درون آن خارج شود.

مرحله هشتم = پاره کردن قالب کاغذی

یک مزیتی که قالب کاغذی دارد این است که به راحتی می توان آن را از شمع جدا کرد و تنها کافی است اقدام به بریدن یک گوشه از کاغذ بکنید تا گوشه های دیگر را به همین منوال نیز از شمع جدا کرده باشید.در نهایت به همین راحتی شمع یخی زیبایی که انتظار داشتید آماده است.

شما می توانید با به کارگیری این تکنیک ارزان و ساده شمع های بسیار زیبای دیگری را نیز بسازید تا بتوانید زیبایی خیره کننده ای به دکوراسیون منزل خود بدهید همانطور که مشاهده کردید این شمع با کمترین هزینه ساخته شد و نیازی برای خرید لوازم جانبی آنچنانی نداشت.

برای شمع آرایی روش های مختلفی مانند تزیین شمع با مروارید، روبان، تور، گل خشک و… وجود دارد که هر یک زیبایی و جذابیت فوق العاده ایی به شمع ها می بخشند.

اگر در خانه خود شمع های ساده ای دارید که از آنها خسته شده اید، می توانید با ایده آسانی که در این بخش از نمناک ارائه می کنیم این شمع ساده را به یک شمع زیبا و تزئینی تبدیل کنید و از هنر خود لذت ببرید . ساختن یک شمع زیبا با گل های خشک سخت و زمانبر نیست ، کافی است تنها با ادامه این بخش از دنیای مد نمناک همراه شوید.

یکی از بهترین روش ها برای تزیین شمع دکوپاژ شمع با گل های خشک است که می توان آن را به شکل های مختلف انجام داد.برای این کار به وسایل زیر نیاز دارید :

طریقه درست کردن :

چطور در خانه شمع درست کنیم

برای درست کردن شمع با گل های خشک به مواد زیر نیازمندید :

طریقه درست کردن :

 

امروز چند آموزش جالب و جذاب برای ساخت و بازسازی شمع هاي کهنه خانه را برای شـما آورده ایم. وجود شمع ها در خانه می‌تواند آرامشی ایده آل را برای شـما بـه ارمغان آورد، کافی اسـت یک‌بار امتحان کنید و بجای لامپ هاي متعدد خانه خود چند شمع روشن کنید و لحظاتی رابا روشنی نور شمع سپری کنید، در ادامه با پارس ناز همراه باشید تا ساخت شمع رابه شـما آموزش دهیم.

 

شمع‌ هاي استفاده شده را گرد آوری کنید.

چطور در خانه شمع درست کنیم

شمع‌هاي ارزان قیمت و تخفیف دار را هم خریداری نمایید. درصورت تمایل شمع‌ها را براساس رنگ و رایحه مجزا کنید. با پیچ گوشتی یا چاقوی آشپزخانه موم رابه تکه‌هاي کوچک تقسیم کنید.

موم رابا قاشق از شیشه و جا شمعی خارج کرده و فتیله آن‌ها را خارج کنید. موم‌ها را در ظرف دربسته قرار دهید تا زمانی کـه بخواهید آن‌ها را بازیافت کنید.


ابزار و لوازم مورد نیاز دیگر را خریداری کنید.

فتیله، رایحه و رنگ‌هاي مورد نیاز در فروشگاه‌ها قابل خریداری هستند. از شیشه‌ها، لیوان‌ها یا حتی بطری‌هاي باریک هم میتوانید بعنوان بطری استفاده کنید. حتی می توانید با کمک قالب‌ها شمع‌هاي بدون فتیله و تزئینی داشته باشید.

 

یک قابلمه بزرگ بردارید تا تمام موم در آن جای بگیرد.

از قابلمه‌اي استفاده کنید کـه برای آشپزی بکار نمیرود یا قابلمه دست دوم خریداری نمایید. بهتر اسـت از قابلمه دهانه دار استفاده کنید تا بتوانید موم داغ رابه داخل جا شمعی بریزید.

 

قابلمه را روی شعلۀ کم اجاق گاز قرار دهید.

پیش از افزودن موم اجازه دهید قابلمه داغ شود. شعله را در درجه کم بگذارید تا موم نسوزد. هراز گاهی موم را هم بزنید تا ذرات آن بـه هم نچسبند. این فرایند حدود 40دقیقه طول میکشد.

 

در حین ذوب شدن موم جاشمعی را آماده کنید.

طول فتیله موردنیاز را اندازه گیری کنید و آنرا طوری در ظرف قرار دهید تا انتهای آن در کف ظرف قرار گرفته و فتیله هم سرپا بماند. میتوانید فتیله را اطراف یک مداد ببندید تا در مرکز جاشمعی سرپا بماند.

 

موم را بررسی کرده وآنقدر هم بزنید تا تکه‌ هاي موم آب شود.

با افزودن رنگ و رایحه، رنگ و بوی شمع را بهتر کنید. برای نتیجه بهتر دستور العمل روی بستۀ رایحه و رنگ را بخوانید.

 

با استفاده از یک صافی موم داغ رابه درون ظرف دیگر بریزید.

استفاده از صافی مانع باقی ماندن خرده و ذرات موم می شود.

 

موم داغ رابه داخل جا شمعی بریزید.

اگر قابلمه‌ تان دهانه ندارد از یک ملاقۀ کوچک استفاده کنید. در این مرحله از دستکش فر استفاده کنید تا قطرات موم شـما را نسوزاند.

 

ودر آخر نیز:

جاشمعی و قالب‌ ها را دریک مکان مسطح، دورتر از محل معاشرت قرار دهید تا موم خشک شود. درصورت نیاز سطح شمع‌ ها را بالا و پایین بیاورید تا خوب خشک شوند.

چطور در خانه شمع درست کنیم

 

 

ساخت شمع درخانه یکی از هنرهای زیبا و پرکاربرد اسـت کـه تاثیر زیادی در زیبایی منزل و تزیینات آن دارد. در صورتی کـه بتوانید شمع هاي مورد نیاز را خودتان تهیه کنید.

علاوه بر صرفه جویی اقتصادی می‌توان مناسب با فضای منزل وآنچه کـه نیاز دارید شمع هاي مختلفی تهیه کنید و از انها نهایت استفاده را ببرید.

 

= شمع هاي قدیمی

= البته بجای شمع قدیمی میتوانید از پارافین نیز استفاده نمایید

= فتیله مخصوص شمع

= رنگ مخصوص شمع سازی

= قالب شمع

= شمع سازی

 

برای شروع ساخت شمع همه شمع هاي کهنه و قدیمی کـه در منزل دارید را خرد کرده فتیلۀ آنرا خارج کنید ودر ظرف فلزی ریخته و روی حرارت غیر مستقیم «روش بن ماری» آنرا ذوب کنید. درحین ذوب کردن می توانید بـه آرامی آنرا هم بزنید.

بعد از ذوب شدن کامل رنگ رابه آن اضافه نمایید. برای ساخت شمع باید از رنگ هاي مخصوص شمع سازی استفاده نمایید تا بـه نتیجۀ مطلوب برسید.

فتیلۀ شمع را در سایز مناسب با قالب برش زده و بـه کمک چسب بـه قالب بچسبانید. در این جا از لیوان شیشه ایی بجای قالب استفاده شده اسـت کـه شمع در قالب باقی می‌ماند و ازآن جدا نمیشود. در صورتی کـه می‌خواهید شمع را از قالب خارج کنید حتماً قالب را چرب نمایید.

در این مرحله از ساخت شمع با این روش، شمع هاي ذوب شده رابه آهستگی داخل قالب ریخته و با دست فتیله را تنظیم کنید و وسط شمع قرار دهید. بعد از این کار قالب را در فضای اتاق و خارج از یخچال و فریزر قرار دهید تا شمع بـه حالت جامد در آید. در ادامه نیز می توانید چند مدل زیبا و متنوع از انواع شمع کـه با همین روش ساخته شده اند ببینید.

آموزش ساخت و بازیافت شمع در خانه بـه همراه ایده هاي جذاب ساخت شمع

 

اگر از دوستداران دکور محیط زندگی با شمع هستید حتما در خانه شمع‌های نیمه سوخته یا قدیمی دارید که به نظرتان زیبا خود را از دست داده‌اند و باید جایگزین شوند، در این گزارش با ساخت چند مدل ساده شمع آشنا می‌شویم.

شمع‌ها در کنار زیبایی و جلوه‌ای که به محیط می‌دهند، بسیار آرامش‌بخش هستند و می‌توانند انرژی‌های منفی را از خانه دور کنند. این روزها زمان خوبی برای خرید نیست و ما این فرصت را داریم تا با استفاده از وسایل و امکانات محدود در خانه، دست به خلاقیت و ساخت بزنیم. در اینجا این فرصت برای شما به فراهم شده تا با چند وسیله ساده یا حتی دور انداختنی، شمع‎های زیبایی برای سرویس بهداشتی، روی میز آرایش یا هرجای دیگری که دوست داشته باشید درست کنید.

وسایلی که نیاز داریم

برای این کار نیاز به ظرفی به عنوان قالب دارید، این ظرف می‌تواند هر چیزی که فکرش را می‌کنید باشد؛ قالب‌های سلیکونی کوچک با شکل‌های متنوع، شیشه‌ مربا، شکلات صبحانه، ظروف پلاستیکی یا یکبار مصرف‌های دور ریختنی. اگر می‌خواهید از شمع‌های موجود در خانه استفاده کنید لازم است ابتدا شمع‌ها را بشکنید و نخ فیقیله آن را بیرون بیاورید و در جایی نگهدارید چون برای ساخت شمع جدید به آن احتیاج پیدا می‌کنید.

شمع را ذوب کنیم

چطور در خانه شمع درست کنیم

از یک ظرف برای آب کردن شمع‌ها استفاده کنید. شمع‌ها به طریقه روش بن ماری باید ذوب شوند. اگر این روش را  نمی‌شناسید باید بگویم که لازم است یک ظرف بزرگتر از ظرف ذوب شمع روی حرارت قرار دهید و داخل آن آب بریزید تا به جوش بیاید. حالا ظرف شمع را داخل آب جوش بگذارید تا شمع به آرامی ذوب شود.

به شمع رنگ بدهیم

چون قرار است از شمع‌های قدیمی داخل خانه استفاده کنیم، اگر شمع سفید است می‌توانید با ریختن تکه‌های مداد شمعی هنگام ذوب شدن شمع، رنگ دل‌خواه را به آن بدهید. اما اگر شمع رنگی باشد پیشنهاد می‌دهم تغییر رنگ ندهید یا از مداد شمعی با همان رنگ استفاده کنید.

شمع را در قالب بریزیم

زمان ریختن شمع در قالب است. یک سر نخ فیتیله را با چسب شیشه‌ای با حرارتی در کف قالب، مرکز آن بچسبانید و سر دیگر آن را دور مداد یا سیخ چوبی یا چیزی شبیه به این بچسبانید و روی در قالب قرار دهید. طوری که فیتیله صاف در مرکز قالب قرار بگیرد. حالا شمع مذاب را در قالب بریزید و بدون آنکه آن را تکان دهید، اجازه دهید تا خنک شود. هرگز ار یخچال یا فریزر برای خنک شدن استفاده نکنید چرا که شمع ترک بر می‌دارد.

اگر می‌خواهید شمع را بعد از خشک شدن از قالب بیرون بیاورید باید حتما قالب را پیش از ریختن شمع با روغن چرب کنید.

شمع‌ رنگین کمانی بسازیم

به دو طریق می‌توانید شمع رنگین کمانی بسازید. اگر چند شمع با رنگ‌های مختلف دارید، آنها را جداگانه ذوب کنید. به ترتیبی که دلتان می‌خواهد در قالب بریزید. فقط به خاطر داشته باشید که باید شمع ریخته شده در قال کاملا خشک شده باشد تا شمع بدی را به آن اضافه کنید. همین کار را می‌توانید با رنگی کردن شمع‌ها به کمک مداد شمعی انجام دهید.

قرار نیست برای کارهای غیر ضروری از خانه بیرون بریم، اگر کودک‌تان از بازی با وسایل قدیمی خسته…

روزهای خانه‌نشینی کرونا ما را بیشتر از همیشه به هوس انداخته است؛ هوس خوراکی‌هایی که به‌خاطر…

گاهی وقت‌ها دیگر نمی‌دانیم باید چه غذایی باید درست کنیم و از همه غذاهای تکراری کلافه می‌شویم؛…

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!

آموزش شمع سازی

 

اگر پرشور هستید و واقعاً از شمع سازی لذت می برید، مطمئناً با راه اندازی مشاغل ساخت شمع خود می توانید دنبال کردن این سرگرمی هیجان انگیز به عنوان شغل تمام وقت در نظر بگیرید.

چطور در خانه شمع درست کنیم

 

طرز تهیه شمع

 

وسایل لازم برای درست كردن شمع در خانه با موم سویا :

یک بسته موم سویا ساخت شمع

یک بسته از فتیله های شمع بزرگ

یک بطری روغن عطر

یک خلال

یک ظرف ضد حرارت

یک دیگ دوتایی

یک دماسنج

یک جفت خردکن یا مداد

 

طرز درست كردن شمع در خانه :

مرحله ی 1: موم را اندازه بگیرید

برای درست کردن شمع ابتدا موم را اندازه بگیرید.

قبل از شروع کار ساخت شمع، حتماً یک سطح صاف و صاف برای کار روی آن داشته باشید.

 

همچنین می توانید با حوله های روزنامه ای یا کاغذی از منطقه محافظت کنید.

 

اندازه موم مورد نیاز خود را برای پر کردن ظرف خود اندازه گیری کنید، سپس آن را دو برابر کنید. این اندازه ی موم برای ذوب شدن است.

 

ساخت شمع

 

مرحله 2: موم را ذوب کنید

موم را درون دیگ دوتایی خود بریزید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه ذوب شود، به طور مرتب هم بزنید.

 

اموزش شمع سازی

 

مرحله 3: روغن های رایحه را اضافه کنید

وقتی موم شمع شما ذوب شد، وقت آن رسیده که روغن های معطر اضافه کنید. دستورالعمل های موجود در بسته موم خود را دنبال کنید تا چه مقدار اضافه کنید. به سادگی آن را درون موم ذوب شده خود بریزید و چند ثانیه هم بزنید. در حالی که این مرحله اختیاری است، ما قطعاً آن را برای بوی دوست داشتنی گل توصیه می کنیم.

 

 

درست کردن شمع

 

چطور در خانه شمع درست کنیم

مرحله 4: فتیله را وصل کنید

قبل از ریختن موم باید فتیله به قسمت زیر ظرف شما وصل شود. می توانید با فرو بردن فتیله در موم ذوب، به سرعت در انتهای ظرف بچسبانید. بگذارید موم پنج دقیقه بنشیند تا سفت شود. از طرف دیگر، می توانید آن را بسیار زیاد کنید.

 

شمع سازی در منزل

 

مرحله 5: موم را بریزید

قبل از اینکه موم را درون ظرف خود بریزید، بگذارید چند دقیقه خنک شود. هنگامی که درجه حرارت آن 140 درجه شد، زمان ریختن آن است.

 

سپس، به آرامی موم را درون ظرف خود بریزید. فتیله را در جای خود نگه دارید، اما آن را نکشید. مقدار کمی موم را در دیگ بخار بگذارید تا شمع خود را بسازید.

 

طرز درست كردن شمع در خانه

 

مرحله ششم: فتیله را ایمن کنید

برای جلوگیری از تکان دادن حصیر در موم ملودی، باید آن را در جای خود ثابت کنید. دو عدد چوب را در قسمت بالای ظرف بچسبانید. فتیله را در بین آن ها قرار دهید تا در حالی که موم سخت می شود، در مرکز آن بماند.

 

اجازه دهید موم به مدت چهار ساعت در دمای اتاق تنظیم شود.

 

طرز درست کردن شمع

 

 

مرحله 7: موم بیشتری اضافه کنید

اگر یک قسمت شمع شما به صورت ناخوشایند سفت شده باشد (فکر کنید ترک یا سوراخ است) آن را به راحتی گرم کنید و موم باقی مانده خود را اضافه کنید. بگذارید سفت شود.

 

نحوه ساخت شمع

 

مرحله 8: فتیله را برش دهید.

فتیله شمع شما باید کمتر از نیم اینچ (1/5 سانت) باشد. اگر شمع را روشن کنید، شمع شعله ای بلند دارد، فتیله را صاف کنید.

 

اصولی برای ساخت شمع

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 

 

مهارت های خانه داری


درخواست وکیل ملکی با مشاوره رایگان


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


انواع دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی


بهبود مشکلات رفتاری کودک با بازی درمانی

دلت کیک خونگی میخواد،فرصت درست کردن نداری؟


تخفیف یلدایی محصولات نوزاد و کودک


راهنمای سفر کم هزینه در ایران

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی

مراکز فیزیوتراپی با به روز ترین دستگاه ها


بهترین پیشنهادهای خرید برای کتاب کودک


کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

شمع سازی از اون دسته هنر هاست که همه خوششون میاد. به نظر من هم یک سرگرمی عالیه و هم یک هنر زیبا و ماندگاره. البته من به اینکه بتونم هرچیزی رو خودم بسازم برام خیلی جذابه و باهاش انرژی…

شمع سازی از اون دسته هنر هاست که همه خوششون میاد. به نظر من هم یک سرگرمی عالیه و هم یک هنر زیبا و ماندگاره. البته من به اینکه بتونم هرچیزی رو خودم بسازم برام خیلی جذابه و باهاش انرژی زیادی میگیرم. از امروز انشاالله شمع سازی هم به لیست دست ساز ها اضافه میکنیم. در این مطلب آموزش ساده ترین و راحت ترین مدلی که در شمع سازی وجود داره قرار میدم و انشاالله با هم مرحله به مرحله پیشرفت میکنیم و مدل های پیچیده ترش رو هم یاد میگیریم. البته بسته به علاقه شما داره. اگر منت بذارید و دنبال کنید حتما ادامش میدیم.

عکس شمع لیوانی

لوازمی که برای شمع سازی استفاده میشه خیلی گسترده اس. انواع قالب ها، انواع رنگ ها، انواع عطر ها و لوازم دیگه ای که میشه در شمع سازی به کار برد.

برای ماهایی که تازه میخوایم شمع سازی رو شروع کنیم این همه تدارک لازم نیست. کافیه تنها مقداری پارافین جامد یا مات داشته باشیم و فیتیله شمع.

چطور در خانه شمع درست کنیم

در این مدل از شمع به جای قالب از انواع شیشه هاییی که در بازاره میشه استفاده کرد. از شیشه سس و مربا و شکلات صبحانه گرفته تا حتی بطری های کوچک آب میوه.

لوازم مورد نیاز برای ساخت شمع

برای آب کردن پارافین از یک ظرف که دوسش ندارید یا خیلی مورد استفادتون نیست استفاده کنید. چرا که دیگه نمیشه توش غذا ریخت. برای گرم کردن پارافین هم باید از حرارت غیر مستقیم استفاده بشه. حرارت زیاد و مستقیم پارافین رو میسوزونه و یا حداقل ممکنه که پارافین رو خراب کنه. پس یک ظرف رو پر از آب میکنیم و روی حرارت میذاریم تا به جوش بیاد. بعد ظرفی رو که توش پارافین ریختیم رو میذاریم روی آب در حال جوش تا کم کم ذوب بشه.

گرم کردن پارافین به روش بن ماری

برای راحت تر ذوب شدن پارافین، بهتره که از قبل پارافین رو با چاقو یا کاتر خرد کنیم.

ذوب کردن پارافین به روش بن ماری برای شمع

در آموزش های شمع سازی تاکید شده که داخل پارافین در حال ذوب دماسنج بذاریم و مراقب باشیم که دماش بالاتر از 90 تا 100 درجه سانتی گراد نره. چرا که پارافین رو خراب میکنه و اون شمعی که میخوایم بدست نمیاد.

البته اگر مراقب باشید و پارافین در حال ذوب رو با قاشقی هم بزنیم و مراقب باشیم این اتفاق نمیفته. توصیه هم اینه که به محض اینکه پارافین کاملا ذوب شد اون رو از روی حرارت برداریم.

ذوب شدن پارافین

شیشه مورد نظر رو که از قبل شستیم و پاک کردیم و خشک شده برمیداریم. فیتیله رو به اندازه دو برابر قد شیشه میبریم.

فیتیله باید یه طوری کف قالب فیکس بشه و بعد از ریختن پارافین تکون نخوره. برای اینکار میتونید از چسب حرارتی استفاده کنید و پارافین رو در ظرف بچسبونید. حتی میشه از یه تیکه چسب کاغذی کوچیک هم استفاده کرد و یا فیتیله رو به یک تکه فلز کوچک بست و ته ظرف انداخت. خلاصه هر کاری که میکنید فیتیله نباید تکون بخوره و جابجا بشه.

بالای فیتیله هم باید در قسمت وسط فیکس بشه. اینجا از چوب بستنی استفاده شده که وسطش سوراخ شده و فیتیله رو از سوراخ رد کردن. میشه دو تا چوب یا اصلا دو تا قاشق رو با کش به هم ببندیم و فیتیله رو با اون محکم کنیم.

قرار دادن فیتیله برای ساخت شمع

پارافین رو که از روی حرارت برداشتیم یکی دو دقیقه ای صبر میکنیم تا دماش کمی پایین بیاد. بعد به آرومی اون رو در شیشه ای که آماده کردیم میریزیم و منتظر خنک شدنش میمونیم. سعی نکنید شمع رو به زور یخچال و فریزر خنک کنید. چون ممکنه بهش شک وارد بشه و ترک بخوره.

ریختن پارافین در قالب شمع

ساخت شمع لیوانی

بعد از خشک شدن اضافه فیتیله رو با قیچی میبریم. شمعمون به همین راحتی آماده اس.

آموزش ساخت شمع

شمع لیوانی

حتما امتحانش کنید. نمیدوند چه لذتی داره وقتی چیزی رو که دوست دارید میتونید با دست خودتون درست کنید.

شمع لیوانی زیبا

عکس شمع زیبا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

هدیه مناسب برای روز مادر

ارسال رایگان

چطور در خانه شمع درست کنیم
چطور در خانه شمع درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *