چطور در خانه صابون درست کنیم

 
helpkade
چطور در خانه صابون درست کنیم
چطور در خانه صابون درست کنیم

تا کنون چه قدر پول صرف خرید لوازم بهداشتی بدن کرده اید؟ صابون دست ساز به راحتی در فروشگاه ها یافت نمی شود و اگر هم پیدا شود ممکن است قیمت بسیار بالایی داشته باشد. به این فکر کنید که شما هم در خانه صابون دست ساز خودتان را با سلیقه خود بسازید. تهیه صابون دست ساز هم بسیار آسان است و هم می تواند فوق العاده مقرون به صرفه باشد. دفعه بعد که به فکر خرید صابون افتادید این مقاله را به یاد آورید. صابون دست ساز می تواند نکات مثبت زیادی را برایتان به همراه داشته باشد. این کار می تواند حتی تبدیل به یک کسب و کار خانگی جالب و متفاوت برای شما شود.

انسان ها در قدیم متکی به دیگران و یا کارخانه های متعدد نبودند که برایشان مواد بهداشتی تهیه کنند. در حقیقت تهیه صابون دست ساز یک وظیفه مهم خانوادگی برای زنان به حساب می آمد. بر اساس افسانه های شفاهی در قدیم هنگامی که حیوانات را قربانی درگاه خدایان می کردند، باران بقایای چربی حیوانی را به رودخانه ها منتقل می کرد. پس از آن زنان متوجه شدند با آن آب لباس هایشان بهتر تمیز می شود و ایده ساخت صابون دست ساز از آنجا گسترش یافت. در سالهای اولیه صابون را از چربی های حیوانی (معمولا بز) می ساختند. در قرن هفتم فرانسوی ها شروع به استفاده از روغن زیتون و رایحه های خوشبو برای تهیه صابون کردند که برای پوست و استحمام مناسب تر بود. سلطنت اروپایی به سرعت صنعت تهیه صابون را در دست گرفت و ملکه الیزابت اول هر چهار هفته یک بار استاندارد جدیدی برای تهیه صابون تنظیم می کرد. امروزه ساخت صابون از قلمرو مردم به کارخانه جات منتقل شده است. اما شما مجبور نیستید این صابون های کارخانه ای را خریداری کنید بلکه با خواند این مقاله به راحتی می آموزید که چطور می توانید صابون دست ساز خود را تهیه نمایید.

اگر فکر می کنید تهیه صابون دست ساز کاری طولانی است باید بگوییم که کاملا در اشتباهید زیرا شما می توانید در عرض کمتر از یک ساعت برای چند ماه خانواده خود صابون دست ساز تهیه کنید و همچنین از طبیعی بودنش مطمئن باشید تا به پوست تان آسیبی وارد نشود به علاوه نصف قیمت خرید فروشگاه ها هزینه کرده باشید. بهترین کار این است که چند بار دستورالعمل ها را انجام دهید تا بتوانید کم کم به سلیقه خود هرچه که می خواهید را تغییر دهید.

حسن ساخت صابون دست ساز این است که شما از مواد تشکیل دهنده آن اطلاع دارید و می توانید با خیال راحت از آن برای پوست تان استفاده نمایید. پوست انسان می تواند به راحتی مواد سمی را جذب کند. هنگامی که پوست خود را در معرض مواد شیمیایی خشن قرار می دهید، سموم موجود در آنها به راحتی به عضلات و بافت بدن تان می رسند و به آرامی تمام سیستم ایمنی بدن را به خطر می اندازند. مواد شیمیایی علاوه بر آلرژی می توانند اثرات بسیار بدی بر سلامت تان بگذارند و باعث عفونت های ویروسی و باکتریایی شوند.چطور در خانه صابون درست کنیم

در واقع هیچیک از صابون های شیمیایی تجاری استثنا نیستند و همه آنها شامل مواد خطرناک زیر هستند:

در واقع این مواد شیمیایی نه تنها مزایای کمی برای سلامتی تان دارند بلکه حتی می توانند برایتان خطرناک هم باشند. اما خوشبختانه می توانید با تهیه یک صابون دست ساز خانگی برای خود از تمام این نگرانی ها خلاص شوید. بدین شکل شما کنترل کاملی بر مواد تشکیل دهنده ای که پوست تان را در معرض آن قرار می دهید خواهید داشت.

اکنون و با مطالعه مطالب بالا حتما علاقه مند شده اید که صابون مورد علاقه خود را بسازید. این عالیست اما قبل از آنکه شروع کنید مهم است که تمام مواد لازم را در اختیار داشته باشید. صابون ها می توانند با طیف گسترده ای از چربی ها و رایحه ها ساخته شوند. روغن نارگیل، کره کاکائو، روغن کرچک، روغن زیتون، کره انبه و روغن آووکادو همگی می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. بسیار مهم است که از محصولاتی با کیفیت بالا استفاده کنید و بهترین راه این است که از مواد ارگانیک بهره ببرید. دیگر لوازم مورد نیاز برای تهیه صابون دست ساز شامل لیوان، کاسه، مخلوط کن، ترازوی اندازه گیری دیجیتال، قالب های صابونی در اشکال دلخواه، بطری بزرگ، سرکه سفید، قابلمه و در برخی از دستورات دستکش و عینک ایمنی را شامل می شود. شما به احتمال زیاد این وسایل را در خانه دارید اما مهم است که ابزاری جداگانه برای تهیه صابون داشته باشید تا این مواد بعدها در آشپزی وارد بدن تان نشوند.

شما می توانید با یادگیری دستورالعمل ها، برخی از موارد را طبق سلیقه خود تغییر دهید. سعی کنید روغن های مناسب برای بدن و گیاهان خشک شده ای همچون اسطخودوس و بابونه و همچنین ترکیبات رنگی مانند آب چغندر و زردچوبه و در نهایت بافت هایی مانند قهوه، بلغور جو دو سر و نمک دریایی را به صابون های خود اضافه کنید که همگی این مواد برای سلامت پوست تان مفید هستند.

دو روش اصلی برای ساخت صابون دست ساز وجود دارد: روش گرم و روش سرد. تفاوت آنها در استفاده از گرماست. در روش گرم شما باید صابون را در عرض چند روز استفاده کنید اما در روش سرد صابون می تواند برای مدت طولانی تری باقی بماند.

بخش چالش برانگیز تهیه صابون همین مخلوط قلیاب است. لازم است پیش از استفاده از این مخلوط حتما به خوبی درباره آن تحقیق کنید زیرا این یک ماده شیمیایی خطرناک است که ممکن است باعث سوختگی شدید شود. اقدامات ایمنی و تهویه مناسب را حتما پیش از شروع کار مهیا نمایید. پس عینک و دستکش را فراموش نکنید و همچنین تمام مواد را به خوبی اندازه گیری نمایید. آب را در یک کاسه شیشه ای یا پلاستیکی بریزید. قلیاب صابون پزی را اندازه گیری کرده و آب را به آن اضافه کنید سپس بقیه آن را در محلی امن نگهداری نمایید. وقتی مواد با هم مخلوط شدند بلافاصله قاشق مورد استفاده تان را با آب بشویید. مخلوط را بپوشانید و در مکانی خنک نگهداری نمایید.

مواد لازم:

1. اطمینان حاصل کنید که محوطه کارتان تمیز است و همچنین کودکان در اطرافتان حضور ندارند زیرا قلیاب صابون پزی که آب و روغن مخلوط شود بویی می دهد که استنشاق آن ممکن است برای کودکان مضر باشد.

2. روغن ها را به شکل مایع اندازه گیری کنید و روی اجاق گاز قرار دهید. به محض اینکه کمی گرم شدند زیر حرارت را کم کنید.

3. برای اندازه گیری از چند لیوان استفاده کنید و روی آنها را برچسب بزنید تا دیگر در آنها نوشیدنی نریزید و فقط مخصوص همین کار باشند. می توانید از لیوان یک بار مصرف هم در این مورد بهره ببرید.

4. سعی کنید از لیوان های بزرگ استفاده کنید تا موادتان از آنها سرریز نشوند.

5. از دستکش و قاشق فلزی یا قاشق چوبی برای جا به جایی مواد استفاده کنید تا بدن تان مستقیم با مواد برخورد نداشته باشند. آب را در لیوان بزرگ ریخته و کم کم قلیاب را با قاشق به آن اضافه کنید.

6. مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

صابونی که با روش گرم تهیه میشود حتما بعد از جدا سازی از قالب به مدت سه یا چهار هفته باید در جای خشک و خنک نگه داری شود و به هیچ عنوان استفاده نشود . در صورت استفاده پوست ممکن است صدمه جدی ببیند.

7. هنگامی که روغن در ظرف گرم شد آن را به مخلوط تان اضافه کنید.

8. اگر مواد تان در سینک یا جایی از آشپزخانه ریخت فورا آن را با آب و سرکه بشویید تا خنثی شود و لکه ای از آن باقی نماند.

9. مواد را روی حرارت کم قرار دهید و هر 15 دقیقه آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آماده شده است و شروع به سفت شدن می کند. بعد از حدود 35 تا 55 دقیقه آماده است.

10. در این مرحله حرارت را خاموش کنید و ظرف را از روی حرارت بردارید. اگر قصد دارید عطر یا روغنی دلخواه را به آن بیفزایید اکنون وقتش است. روغن اسطوخودوس یا پرتقال بدین منظور مناسب هستند.

11. به سرعت و با دقت مواد را در قالب مورد نظر بریزید. از قالب های سیلیکونی، پلاستیکی و حتی مقوایی هم می توانید بهره ببرید.

12. بهتر است از کاغذ پوستی در قالب ها استفاده نمایید و سپس قالب ها را در جایی خشک و خنک نگه دارید.

13. بعد از 24 ساعت صابون را از قالب جدا کنید و فورا مورد استفاده قرار دهید. می توانید رنگ های مجاز را هم در مراحل آخر حرارت به مواد اضافه نمایید.

کمی پایه صابون (گلیسیرین) از داروخانه تهیه کرده و آن ها را به شکل مربع ببرید و در مایکروویو قرار دهید. هر چند ثانیه آنها را هم بزنید و زیر و رو کنید. به محض آب شدن افزودنی های دلخواه خود که شامل رنگ و عطر و بو می شوند را به مواد اضافه کنید. مواد را در قالب بریزید. برای راحت خارج کردن صابون می توانید کف ظرف ها را روغن بزنید. قالب را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. صابون را از ظرف جدا کرده و برش دهید. می توانید از قالب های طرح دار استفاده کنید و یا خودتان صابون ها را با سمباده شکل یا حتی تراش دهید.

دیدگاه شما

نام *

ایمیل *

آدرس وبسایت

سلام
اینجا کلی اطلاعات غلط داده شده!
آنچه به عنوان روش گرم توضیح داده شده در واقع روش سرد هست!
آنچه هم به عنوان روش سرد معرفی شده اصلا صابون سازی نیست و فقط پایه صابون رو ذوب می کنی و چیزای دیگه بهش اضافه می کنی.
لااقل یه چرخی توی اینترنت میزدید بعد مطلب می نوشتید با این درجه از گمراهیچطور در خانه صابون درست کنیم

سلام
اصلا اینجوری صابون نمیشه ساخت

در قسمت تهیه مخلوط سود و اب حتما حتما باید سود را به آب اضافه کرد نه بالعکس. این نکته ای هستش که در تمام منابع صابون سازی بهش اشاره جدی شده چون در حالت عکس بسیار خطرناکه!!

روغن نارگیل از کجا بیارم من؟

از عطاری

عطاری

سلام و وقت بخیر
مطالب بدرد بخوری هستش ،خیلی بدردم خورد،درضمن بعضیا هم الکی بلدن ایراد بگیرن ،آخه یکی نیست بگه کدوم احمقی با یک مطلب ساده و فقط یک مقاله صابون درست کنه که برا پوستش ضرر داشته باشه یا صدمه بزنه !؟
واقعا مطلب خیلی بدرد بخوری هستش ،ممنون

چرا بنزیل استات سرطان زاست ؟
مگه استر عامل بوی گل یاسمن نیست ؟

ما خیلی استر داریم این نوعش خطر داره

سلام.مطلب عالی بود.کاملا”هم درست بود.من تحقیق کردم هم آموزش های خارجی هم ایرانی رو دیدم.مطالب مشابه بود.ممنون.

میشه یک منبع اموزشی دقیق همراه با تصویر یا بهترش همراه با فیلم اموزشی بهم معرفی کنید ؟

چندن هم آسون نیست
یعنی درست کردن همه چیز تو خونه مشکلات داره

سلام پردیس خانم ممنون از تون خیلی مفید بود صابونهای کارخانه ساز درست میفرماید از اتانول وسدیم وغیره برای پوست حساسیت واسیب ایجاد میکنه خیلی خوبه طرز تهیه صابونی که ذکر کردید خیلی مفید وطبیعی هستش ممنون من توشهرمون سنندج اکثر مردم از صابون زیتون صابونهای طبیعی استفاده میکنن پوست وشاداب و نرم وروشن میکنه دستتون درد نکنه میخام طرز ساخت این صابونو که گفتی درست کنم مرسی از ت

با عرض معذرت چه لزومی داره در باره موضوعی که اطلاعات لازم و کافی نداریم ،مطلب بنویسیم و باعث هدر دادن وقت و احیانا ضرر مالی و جانی دیگران بشیم ؟ نویسنده محترم بهتر بود اول خودشان این دستورالعمل را اجرا میکردند بعد از موفقیت به اشتراک میگذاشتند .

دوست عزیز این مقاله نوشته بنده یا نویسندگان دیگر 7 گنج نیست و از منابع معتبر غیر فارسی زبان کلمه به کلمه ترجمه شده و زیر مقاله های انگلیسی زبان هیچگونه کامنت منفی وجود نداشت به همین دلیل و البته اعتبار سایت منبع این موضوع ترجمه شد تا در اختیار هم وطنان قرار بگیره. پیروز باشید.

حق با شماست. حتی در متن در مورد زمان نگهداری و مصرف صابون به روش گرم تناقض وجود دارد.

قلیاب چیه؟ از کجا میشه تهیه کرد؟ توضیحات کافی و روشن نبود…

از عطاری. پایه اصلی صابونه

اصلا متوجه نشدیم چطورصابون درست کنیم توضیحات درباره صابون بیشترلرتوضیحات درنوردیده و صابون بود

مطالب عالی بود…فقط ی سوال داشتم پایه صابون منظورش چیه واینکه صابون سازی اصولی راکجا آموزش میدن..مچکرم ازشما

بنزآلدهید مگ همون بادام نیست؟چرا ضرر داره؟

دوست عزیز اطلاعات شما کافی نیست و با این اطلاعات مردم پوستشون نابود میشه صابونی که با روش گرم تهیه میشه حتما بعد از جدا سازی از قالب به مدت دو تا سه هفته باید در جای خشک و خنک نگه داری بشه و به هیچ عنوان استفاده نشه . در صورت استفاده به علت کامل نشدن واکنش های سود سوز اور پوست صدمه جدی میبینه

اصلا چیزی که اینجا با روش گرم عنوان شده در واقع روش سرد هست! فقط روغن ها مقداری حرارت میبینن تا آب بشن.. پروسه پختن وجود نداره! این یعنی روش سرد! روش دوم که بعنوان روش سرد نوشتن هم اصلا عمل ساخت صابون توش انجام نمیشه که فقط صابون پایه آماده رو میخری آب میکنی مث شکلات با هرچی میخوای قاطی میکنی..

روش گرم هم در واقع روشی هست که اجزای مخلوط شده ساعت های مداور روی حرارت قُل قل میخورن تا ب اصطلاح پخته بشن.. که اون روش خواص درمانی صابون رو کاهش میده اما دیگه نیاز به خابوندن شیش هفته ای نداره و بعد از سفت شدن میشه ازش استفاده کرد.. اون نکته ای که نوشتین پوست صدمه میبینه و صابون نیاز به استراحت داره واسه روش سرد هست نه گرم!
حالا اینهمه اشتباه و گمراهی یا اشتباه تایپی بوده یا اشتباه ترجمه..

مگ بنزآلدهید همون بادام نیست؟چرا مضره؟

The online version of the Iranian daily Hamshahri

اگر به دنبال جایگزین کردن صابون‌های طبیعی با نمونه‌های فروشگاهی آن که پر از مواد مضر برای پوست شما هستند، در خانه دست به کار شوید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، تهیه صابون در خانه یک مهارت لذتبخش برای اوقات فراغت است. تهیه صابون اصلا آنطور که فکر می‌کنید دشوار نیست بلکه بسیار ساده و سرگرم‌کننده است. در این مطلب دو روش متداول ساخت صابون توضیح داده شده است.

صابون نتیجه یک واکنش شیمیایی اساسی بین چربی‌ها یا روغن‌ها و چربی است. فرآیند دستیابی به واکنش شیمیایی ساپونی‌سازی نامیده می‌شود. با انتخاب دقیق ترکیبی از روغن‌های باکیفیت، اضافه کردن رایحه یا روغن‌های ضروری مورد علاقه خود و چرخاندن در یک رنگ پر جنب و جوش، صابون دستساز شما شکلی جذاب و خاص را به خود می‌گیرد.

چهار روش اساسی برای تهیه صابون در خانه وجود دارد. از این بین، مذاب کردن و فرآیند سرما دو روش بسیار متداول ساخت صابون هستند.چطور در خانه صابون درست کنیم

روش ذوب کردن: در این روش لازم است گلیسیرین آماده بدون رنگ و بو، به قطعات کوچک تقسیم و ذوب شود و با افزودن رایحه به آن، آماده شود.

روش فرآیند سرما: فرآیند سرما متداول‌ترین روش تهیه صابون با استفاده از روغن و چربی است.

تهیه صابون با پایه ذوب و ریختن بی‌خطر، آسان و راحت است. این پایگاه قبلاً مراحل فرسایش را طی کرده است، بنابراین نیازی به رسیدگی به چاودار نیست. ابتدا بلوک‌های پیش‌ساخته صابون بدون رنگ و بدون تمرکز را از یک فروشگاه صنایع دستی یا صابون خریداری کنید. پایه صابون در مایکروویو یا یک دیگ دوبل ذوب می‌شود. وقتی صابون کاملاً ذوب شد می‌توانید عطر، رنگ و مواد افزودنی اضافه کنید. مخلوط را درون قالب ریخته و صابون هنگام سخت شدن برای استفاده آماده است.

ساخت صابون به روش مذاب بسیار آسان است و برای افراد تازه‌کار توصیه می‌شود. این روش به مواد اولیه کمتری نیاز دارد و در زمان کوتاهی آماده می‌شود. روش فرآیند سرما کمی دشوارتر و زمانبر است اما نتیجه کار یک محصول کاملا طبیعی بدون هیچ مواد پیش‌ساخته مانند گلیسیرین است.

پایه صابون

ظرف یا قاشق اندازه‌گیری

قالب

رایحه، رنگ یا مواد افزودنی (به دلخواه شما)

محبوب‌ترین پایه‌های صابون گلیسیرین سفید یا شفاف است. برای تهیه یک صابون مجلل‌تر، از پایه‌ای که با شیر بز یا روغن زیتون ساخته شده استفاده می‌کنند. ابتدا پایه صابون را به قسمت‌های کوچک‌تر خرد کنید تا سریع‌تر ذوب شود. اگر برای ذوب قطعات از مایکروویو استفاده می‌کنید، پایه را در یک کاسه ریخته و برای مدت ۳۰ ثانیه حرارت دهید. بیرون بیاورید و هم بزنید در صورتی که نیاز به حرارت مجدد داشت، ۱۵ ثانیه در مایکروویو قرار دهید و مجددا بررسی کنید، پایه را هم بزنید تا مایع یکدستی حاصل شود. سپس رایحه و رنگ مورد علاقه خود را درون مایع بریزید و خوب مخلوط کنید. تمام مراحل را باید با سرعت عمل انجام دهید تا پایه صابون سفت نشود. دیواره قالب را چرب کنید، مخلوط را داخل قالب مورد نظر بریزید و یک روز به آن فرصت دهید تا صابون کاملا ببندد. حالا صابون را از قالب خارج کنید و از داشتن یک صابون خانگی طبیعی بدون مواد مضر برای پوست لذت ببرید.

اگر به دنبال بهترین افزودنی‌ها در صابون دست‌ساز هستید، پودر چوب صندل یا گلبرگ‌های گل تقویم خشک را برای بهترین نتیجه امتحان کنید. برخی از گیاهان با حرارت دیدن، از خود رنگ تولید می‌کنند که می‌توانند گزینه‌های جذابی باشند تا شما دیگر نیازی به افزودن رنگ نداشته باشید. همچنین می‌توانید از پودر میوه خشک‌شده یا پودر شکر برای اسکراب استفاده کنید.

اگر از مواد خشک مانند دانه‌های خشک گل بابونه، لوندر یا شبیه به این استفاده می‌کنید، می‌توانید به مایع کمی فرصت دهید تا به حالت نیمه‌مایع درآید. در این حالت وقتی در قالب ریخته شود، تکه‌های گل ته‌نشین نمی‌شود و در کل صابون معلق می‌ماند. دقت داشته باشید که اگر بیش از اندازه صبر کنید، ممکن است صابون شما در ظرف سفت شود و نتوانید آن را در قالب بریزید.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon

درست کردن صابون را می توان یکی از هنرهای فردی دانست و از طرفی دست ما برای این کار کاملا باز است زیرا می توانیم از مواد مختلفی برای آن استفاده کنیم و تنوع بالایی داریم. استفاده از مواد طبیعی برای شستشوی پوست، روغن های مفید و صابون های دست ساز که از ویتامین ها و مواد معدنی هستند، هرگز باعث خشکی بیش از حد پوست شما نمی شوند و حال اگر شما هم به ساخت صابون های خانگی علاقه دارید، در این قسمت از نمناک با ما همراه باشید.

این یک ماده رایج در اکثر صابون ها و شوینده های بدن است. گلیسیرین یا گلیسرول پوست شما را مرطوب و آبرسانی می کند و برای درمان پوست خشک و لطافت آن بسیار موثر است و ظاهر آن را بهبود می بخشد.

شیر نارگیل دارای خواص آنتی باکتریال است و به اندازه کافی چربی دارد که پوست شما را تمیز کند و سلول های مرده پوست را بر می دارد و همچنین حاوی ویتامین a است که خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ کرده و آفتاب سوختگی را بهبود می بخشد.

چطور در خانه صابون درست کنیم

این روغن ها از گیاهان ساخته می شوند و خواص زیادی برای پوست دارند. نه تنها التهابات را کاهش می دهند ، بلکه رادیکال های آزاد را از روی پوست بر می دارند و دارای خواص ضد پیری نیز هستند.

عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که خشکی پوست را از بین می برد و به عنوان یک ماده ضد باکتری و ضد التهاب و ورم عمل می کند. در نتیجه خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ کرده و به همین دلیل برای خارش پوست آسیب دیده و خشکی های شدید مناسب است و دارای خواص ضد آفتاب سوختگی نیز می باشد.

روغن زیتون اغلب در صابون ها و صابون های بدن برای آبرسانی استفاده می شود ، پوست شما را تقویت می کند و احساس خشکی و ترک را از بین می برد. اگر صابون بدنتان روغن زیتون دارد، مجبور نیستید که بعد از حمام از مرطوب کننده استفاده کنید.

صابون زیتون برای شستشوی بدن استفاده می شود. هیچ ماده شیمیایی اضافه ای در آن وجود ندارد و معمولاً بدون بوی زیاد است.

روغن بادام نه تنها پوست را تقویت می کند، بلکه باعث درخشندگی آن می شود و به پوست شما رطوبت می رساند. سلول های مرده را از بین برده و آن را تمیز می کند. همچنین التهابات پوست را کاهش خواهد داد.

روغن کرچک حاوی اسید چرب امگا 6 و همچنین ویتامین E و دیگر پروتئین هاست که همه آن ها برای پوست مفید هستند. همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است و رطوبت را به پوست برمی گرداند.

شی باتر دارای خواص رطوبت رسانی است. مشکلات پوستی را بهبود می بخشد، آلرژی ها، آفتاب سوختگی و حساسیت های پوستی را از بین می برد و حاوی ویتامین e می باشد که به سلامت پوست کمک می کند. 

ساخت صابون می تواند ترکیبی از چربی های حیوانی و سبزجیات را شامل شود و به این پروسه صابون سازی می گویند که در آن یک واکنش شیمیایی بین دو ماده اتفاق می افتد . پروسه ذوب شدن در ساخت صابون یکی از آسان ترین پروسه ها می باشد که برای ساخت صابون باید آن را روی گاز یا مایکروویو ذوب کنید و مواد را با یکدیگر هم بزنید تا جایی که مواد به شکل دلخواه شما در بیایند و سپس آن ها را در قالب بریزید و اجازه دهید چند ساعتی سرد شوند و زمانی که این ترکیب کاملا سفت شد، آماده استفاده خواهد بود. حال در این قسمت از سلامت پوست و مو در نمناک دستورالعمل های متنوع را برای ساخت صابون به شما معرفی خواهیم کرد:

ابتدا همه مواد را داخل یک کاسه بریزید و به خوبی هم بزنید و سپس آن را داخل بطری بریزید و قبل از استفاده تکان دهید.

خواص: روغن های گیاهی و روغن زیتون معمولاً 2 سال انقضا دارند. گلیسیرین هم به مدت یک سال سالم می ماند و بنابراین می توانید آن را به عنوان صابون بدن استفاده کنید.

همه مواد را داخل بطری بریزید و آن را به خوبی تکان دهید و بعد با اسفنج در حمام استفاده کنید.

خواص :روغن جوجوبا بیشتر شبیه به یک ماده وکس مانند است تا یک روغن. می توانید آن را تا هر زمان که خواستید داخل کابینت نگه دارید.

اول صابون زیتون را داخل بطری بریزید و گلیسیرین را اضافه کنید. سپس روغن طبیعی را به آن اضافه کرده و خوب تکان دهید. البته به جای این روغن ها می توانید از روغن لاوندر یا دانه خیار هم استفاده کنید.

خواص: این صابون بدن به مدت یک سال قابل نگهداری است.

صابون زیتون را داخل یک بطری بریزید و سپس عسل و روغن کرچک و روغن زیتون را اضافه کنید و قبل از استفاده به خوبی تکان دهید.

خواص : روغن کرچک و روغن زیتون در صورت نگهداری در یک محیط خشک و خنک به مدت یک الی دو سال دوام می اورد.

تمام مواد را داخل بطری بریزید و مقداری روغن اضافه کنید و خوب تکان دهید.

خواص: این صابون بدن به مدت یک سال قابل نگهداری است.

تمام مواد را داخل بطری بریزید و خوب هم بزنید. کافی است که کمی بطری را تکان دهید و سپس استفاده کنید.

خواص :اگر این ماده را در محیط خنک و خشک نگه دارید، می تواند یک الی دو سال دوام داشته باشد. گلاب خانگی هم به مدت دو هفته دوام می آورد و روغن بادام شیرین 6 الی 12 ماه دوام خواهد داشت. بنابراین می توانید از این صابون حداقل تا دو هفته بعد هم به راحتی استفاده کنید.

همه مواد را با یکدیگر هم بزنید. آن ها به خوبی تکان دهید و استفاده کنید.

شش ماه تا یک سال می توانید از این ماده استفاده کنید.

شی باتر را داخل ماکروویو قرار دهید. سپس روغن بادام را با آن ترکیب کنید. مقداری صابون زیتون در آن بریزید و سپس آن را داخل یک عدد بطری بریزید و خوب هم بزنید. این صابون بدن خانگی به مدت شش ماه یا یک سال قابل استفاده خواهد بود.

 صابون خانگی بهترین جایگزین برای صابون های شیمیایی است. به راحتی با مرکبات و گیاهان معطری که در خانه دارید می توانید یک صابون خانگی معطر و مفید برای پوست تان درست کنید

صابونی که خود شما با دست‌های خودتان در منزل تهیه کرده‌اید می‌تواند هدیه کوچک اما با ارزشی برای نزدیک‌ترین افراد خانواده یا حتی دوستان‌تان باشد. صابونی که علاوه بر درخشنده‌تر کردن پوست، عطر و رایحه عالی هم داشته باشد. اگر طرفدار مصرف صابون‌های دست‌ساز باشید خودتان به خوبی می‌دانید که این نوع صابون‌ها به هیچ عنوان ارزان‌قیمت نیستند و در حقیقت بعضی اوقات برای خرید یک تکه صابون کوچک باید هزینه نسبتا زیادی پرداخت کنید. خبر خوب این است که در مطلب امروز با شیوه ساخت یک نوع صابون خانگی و دست‌ساز آشنا می‌شوید که تنها با صرف کمی وقت خیلی سریع آماده و قابل استفاده خواهد بود. در حقیقت می‌توانید بسیاری از مواد اولیه آن را در باغچه یا یخچال خانه پیدا کنید. برای داشتن یک انتخاب خوب و مناسب، تنها کافی است تا بوی خوش نعنای تازه و خرد شده را به خاطر آورید تا تصمیم‌گیری برای‌تان راحت‌تر شود و موادی را که دوست دارید سریع‌تر انتخاب کنید.

بیشتر بدانید : ایده هایی برای تزئین صابون حمام

– صابون گلیسیرین بدون بو (قابل تهیه از داروخانه‌ها)- چند نوع گیاه مختلف مثل (نعناع، رزماری، ریحان و یا آویشن)- پوست مرکبات (لیمو یا پرتغال)- کاسه شیشه‌ای یا پیمانه مخصوص اندازه‌گیری- قالب پلاستیکی – اسپری روغنچطور در خانه صابون درست کنیم

_ برای شروع کار ابتدا صابون گلیسیرین را در کاسه شیشه‌ای گذاشته و برای مدت زمان ۳۰ ثانیه در ماکروویو قرار دهید تا آب یا ذوب شود. _ در حالی که صابون در حال آب شدن است، سبزی‌ها را تمیز کرده و با استفاده از یک حوله کاغذی آب اضافه آن‌ها را کاملا بگیرید و به اندازه دلخواه‌تان کمی خرد کنید. سپس پوست لیمو یا پرتغال را بگیرید. دقت داشته باشید به ازای هر فنجان یک قاشق‌غذاخوری افزودنی (شامل همین مواد خوشبوکننده است) نیاز دارید. لازم به ذکر است ترکیب رنگی پرتغال با ریحان سبز لجنی می‌شود که رنگ جذابی نخواهد داشت. _ می‌توانید از فروشگاه‌های عرضه لوازم قنادی یا هر پلاستیک فروشی‌ قالب دلخواه خود را تهیه کنید اما هر نوع ظرف پلاستیکی مثل ظرف شیر هم برای انجام این کار مناسب است. ترجیحا از ظرفی استفاده کنید که تمایلی به نگه داشتن آن ندارید، تمیز کردن این ظرف کار آسانی نخواهد بود. کمی روغن در قالب اسپری کنید و روغن اضافی را پاک کنید._ وقتی صابون آب شد (بگذارید برای چند دقیقه خنک شود) قبل از اینکه خیلی خنک شود افزودنی‌های مورد نظر خود را که شامل گیاهان و مرکبات است به آن اضافه کنید. تمامی مواد را خوب هم بزنید تا ته ظرف ته‌نشین نشود. زمانی که مخلوط به رنگ دلخواه‌تان درآمد، دیگر مواد را هم نزنید (هر چه مواد را بیشتر هم بزنید رنگ صابون تیره‌تر خواهد شد)._ سپس مواد را در قالب بریزید و برای مدت زمان ۱ ساعت در جای ثابت قرار دهید تا کاملا خودش را بگیرد. بعد از گذشت زمان لازم، قالب را در فریزر قرار دهید و بگذارید برای ۱ ساعت یا بیشتر در آن بماند طوری که با کمی فشار صابون از قالب جدا شود. به وسیله یک چاقوی تیز صابون را به قطعات دلخواه برش بزنید و آن را به کسی که دوست دارید هدیه دهید. (صابون دست‌ساز شما برای مدت زمان ۳ ماه قابل استفاده است).

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهترین صابون برای پوست های جوش دار چیست؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کدام صابون برای کدام پوست؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : برای تمیز کردن پوست صابون بهتر است یا کرمهای شستشو؟!

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : salamatism.com

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

ساخت صابون خانگی هم قیمت ارزانی دارد و هم افزودنی های غیر مجاز در آن نیست. صابونی که خودمان درست می کنیم میتواند هدیه کوچکی برای نزدیکانمان هم باشد. صابونی که علاوه بر درخشنده‌تر کردن پوست، عطر و رایحه عالی هم داشته باشد. و بخاطر نداشتن مواد شیمیایی به پوست هم آسیب نمیرساند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که علاقه بسیار زیادی به این رشته دارید می توانید به صورت حرفه ای آن را ادامه دهید و یک شغل خانگی بسیار جذاب برای خود فراهم کنید.  در ادامه اشتباهاتی که ممکن است برای بار اول برای شما رخ دهید را لیست کرده و دلیل رخ دادن این اتفاق را توضیح داده ایم. پس این مقاله را با دقت بخوانید.

کاربرد دیگر صابون های خانگی برای خانم های خانه دار می باشد که وقتی بعد از تهیه یک شام خوشمزه دستشان بوی تند سیر و پیاز بدهد، دیگر اشتهایی برای خوردن غذا باقی نمی ماند. با درست کردن این صابون های خانگی و استفاده از آنها در آشپزخانه دیگر بوی مواد غذایی روی دست شما باقی نمی ماند.

اگر به گلیسیرین علاقه دارید حتما ساخت صابون گلیسیرین را هم تجربه کنید.

مهمترین مزیت صابون های خانگی این است که می توانید آنها را با رایحه مورد علاقه خودتان درست کنید، تنها کافی است تا بوی خوش نعنای تازه و خرد شده را به خاطر آورید تا تصمیم‌گیری برای‌تان راحت‌تر شود و موادی را که دوست دارید سریع‌تر انتخاب کنید. ممکن است فکر کنید تهیه کردن صابون در خانه بسیار مشکل است . ولی کاری بسیار ساده وآسان استچطور در خانه صابون درست کنیم

اصولا همه ما توی خونه قالب های سیلیکونی مختلفی داریم برای درست کردن ژله و یا قالب سیلیکونی تخم مرغی برای تهیه یخ. شما می تونید با هر نوع قالبی صابون خانگی خودتون رو بسازید. اینجا ما با استفاده از قالب سیلیکونی یخ صابون گردو شفاف که یا گل های خشک تزیین شدند و بوی خوشی رو میدن آموزش میدیم.

با ترکیب رنگ ها و رایحه های مختلف می توانید به سادگی صابون خانگی مخصوص خودتان را بسازید. برای ساخت صابون خانگی حتی می توانید از پودر صابون یا صابون آب شده استفاده کنید و با افزودن کمی دانه خشخاش جلوه زیبایی تری به صابون ها بدهید. پس سخت نگیرید و دست به کار شوید.

صابون خانگی رو میتونید به 3 روش درست کنید. راحت ترین روش برای کسانی که میخواهند برای یکبار ساخت صابون را امتحان کنند استفاده از صابون های اماده است که ما اول کار اون رو توضیح میدیم بعد می ریم سراغ روش های دیگه آماده کردن صابون خانگی.

یک قالب صابون گلیسیرین شفاف و بدون بو (توجه کنید شفاف و بدون بو باید باشه چون اگر بو داشته باشه با موادی که دارید شاید بوی خوبی نده)

اسانس‌های روغنی خوش‌بو (از هر اسانسی که دوست دارید میتونید استفاده کنید)

قالب سیلیکونی گرد (من گرد استفاده کردم شما هر شکلی دوست داشتید میتونید درست کنید آخر پست عکس های جذابی گذاشتم)

گل‌های خشک شده (وای که چی میشه این اضافه شدنی البته شما میتونید از هر چیز دیگه ای هم استفاده کنید)

گل های خشک و چیزهایی که دوست دارید در صابون خانگی شما وجود داشته باشد را جمع کنید و داخل قالب سیلیکونی بریزید. می توانید از برگ های استخدوس نیز استفاده کنید.

مقداری از قالب صابون گلیسیرین شفاف را برش داده و و به قطعات ریزتری تقسیم کنید و داخل ظرفی ریخته و به مدت 30 ثانیه در مایکروویو قرار دهید تا کاملا ذوب شود.

حالا اسانس های روغنی خوش بوی مورد علاقه خود را به مخلوط ذوب شده صابون اضافه کنید. می توانید از اسانس استخدوس و مرکبات نیز استفاده کنید. حدود 20-25 قطره برای این مخلوط کافی است. سرعت عمل داشته باشید تا مایع گرمای خود را از دست ندهد.

به دقت مخلوط آب شده‌ی صابون و اسانس را داخل قالب بریزید. سه چهارم هر قالب گرد را پر کنید و سپس رویه‌ی آن‌را بگذارید. اگر میخواهید قالب صابون شما تمام گرد باشد مانند تصویر از سرنگ استفاده نمایید و گل قالب را پر کنید.

حالا اجازه دهید صابون خانگی به مدت یک شب در یک مکان صاف باقی بماند. روز بعد به آرامی قالب را جدا کنید مواظب باشید که زیبایی شکل صابون مهم می باشد. اگر مثل من آدم عجولی هستید می توانید برای مدت زمان ۱ ساعت در جای ثابت قرار دهید تا کاملا خودش را بگیرد. بعد از گذشت زمان لازم، قالب را در فریزر قرار دهید و بگذارید برای ۱ ساعت یا بیشتر در آن بماند طوری که با کمی فشار صابون از قالب جدا شود. (صابون دست‌ساز شما برای مدت زمان ۳ ماه قابل استفاده است).

از این صابون ها می توانید در حمام استفاده کنید تا بوی خوب آن در طول تابستان محیط حمام شما را فرا بگیرد.

مطالب مرتبط : درست کردن صابون لباسشویی خانگی در چند مرحله

اگر میخواهید ساحت صابون را از صفر تا صد خودتان انجام دهید این متد را یاد بگیرید.

برای این کار دو متد وجود دارد متد کلدپروسس (فرایند سرد) و متد هات پروسس (فرایند گرم). در هر دو متد لازم داریم که روغن های مورد علاقه خودمان را با میزان مشخصی از یک نوع قلیاب که در صابون های جامد، سدیم هیدروکسید یا سود سوزاور است ترکیب کنیم.

سود سوز آور سفید رنگ است و اصولا به صورت پودر و یا پرک در بازار موجود می باشد. دقت کنید که خورنده و سوزاننده هستند. پس موقع استفاده از آن باید نکات ایمنی را حتما رعایت کنید.

دقت کنید که اگر با پوست تماس پیدا کنید باعث سوختگی عمیق و در صورتی که با چشم تماس پیدا کند باعث از دست دادن بینایی و خوردن اشتباهی آن باعث مرگ می شود. اول کار توصیه می کنم اگر کودک و یا حیوان خانگی دارید حتما مواظب باشید.

برای اینکه بتوانیم روغن های دلخواه را با سود به راحتی ترکیب کنیم ابتدا بهتر است سود را ذوب کنیم. ذوب کردن سود نکات مهمی دارد که در ادامه بیان می کنیم.

سود را باید در آب مقطر حل کنیم.

دقت کنید که همیشه سود را به آب مقطر باید اضافه کنید و هرگز آب را روی سود نریزید.

در انتخاب ظرف دقت کنید. ظرف مورد نظر باید پیرکس مقاوم به حرارت و یا ظرف پلاستیکی مقاوم باشد.

ابتدا محلول سفید و ابری می باشد اما با گشت پنج دقیقه مایعی کامللا شفاف و بی رنگ به دست می آید.

موقع حل شدن سود در آب بخارات مضر آزاد می شود بهتر است موقع درست کردن در فضای باز و یا با پنجره و تهویه مناسب این کار را انجام دهید.

مزیتی که ساخت صابون در فرایند گرم به ساخت صابون در فرایند گرم دارد این است که بعد از ساخت بلافاصله قابل استفاده می باشد.

اما در روش سرد باید صابون را بعد از گذشت 4 تا شش هفته استفاده کنید.

اگر سراغ ساخت صابون خانگی بروید صد در صد در تجربه اول ممکن است دچار اشتباهاتی شوید و صابون نهایی چیزی که انتظارش را داشتید نشود.

پسس ما اینجا به چند نمونه از خطاهایی که هنگام ساخت صابون رخ میدهد می پردازیم.

مبتدی های عزیز این یکی از اشتباهات رایج در ساخت صابون است. پس اگر برای بار اول این اتفاق برای شما هم رخ داده دلسرد نشید و دوباره امتحان کنید.

جدایی سود سوزآور از روغن باعث این اتفاق هست. اگر زمان رد گذاری را اشتباه متوجه شده باشید دقیقا این اتفاق برای صابون رخ میدهد. اگر در منطقه ای زندگی میکنید که آب و هوای سردی دارد موقع فرایند صابونی شدن روغن های جامد که ذوب شده بودند با سرمای هوا دوباره جامد می شن و مبتدیان احساس می کنند که مخلوط به غلظت مورد نظر رسیده و با ریختن اون در قالب باعث جدا شدن سود سوزاور و روغن می شن.

اگر اسانس مورد استفاده شما دارای الکل باشد، الکل به عنوان کاتالیزور عمل کرده و همین باعث سفت شدن مخلوط می شود.  اگر از اسانس های الکلی استفاده می کنید بهتر است از استیک بلندر استفاده نکنید.

اگر داخل صابون بیش از حد داغ شده باشد صابون برای خارج کردن گرمای اضافه ترک می خورد. یک ترک ریز اشکالی ندارد اما گاهی صابون نهایی چیزی شبیه به آتشفشان می شود و این موقعی رخ می دهد که شما از شیر، پوره میوه و یا عسل که حاوی فروکتوز است و شما بیش از اندازه توصیه شده استفاه کرده باشید.

استفاده از دانه خشخاش در  ساخت صابون خانگی یک لایه برداری خفیف روی پوست دست تان انجام می دهد.

روغن قلم در صابون هم نرمی و لطافت را به پوست تان برمی گرداند.چطور در خانه صابون درست کنیم

رایحه لیمو برای استفاده در آشپزخانه مناسب است و رایحه بادام هم برای پوست های خشک مناسب است.

با تغییر قالب ها می توانید صابون های خانگی در طرح های مختلف بسازید.

در گالری زیر می توانید ایده های ساختنی را برای ساخت صابون گیاهی خانگی در شکل های مختلف را ببینید.

با پودر صابون قالب گیری کردم ولی بعد از خشک شدن کج و کوله و بد فرم میشه و آب می ره و چیزی ازش نمی مونه…. صابون رو پودر کردم به اضافه اسانس

سلام ببخشید حتما باید صابون گلیسترین باشه؟صابون های عادی نمیشه؟

میشه از صابون معمولی هم استفاده کرد، حتی میتونید از اسانس های گلیسیرین هم استفاده کنید، راستی در سایت نحوه ساخت گلسیرین رو هم آموزش دادیم

سلام ببخشید از کجا بخریم پایه صابون رو ؟

سلام بعضی از عطاری ها هم دارن ولی الان فروشگاه های آنلاین برای خرید خب هستند.

من با روشی که شما گفتید درست کردم عالی شد، راستی حتما از گل خشک شده استفاده کنید فوق العاده دیدنی میشه

صابونی که من ساختم کف نکرد نمیدونید چرا

سلام آموزش فوق العاده عالی بود خیلی از صابونی که ساختم راضی هستم مرسی

خواهش میکنم مرسی که تجربه خودتون رو بیان کردید

من که مایکروویو ندارم چیکار کنم. باید برم بخرم؟؟

سلام وقت بخیر میتونید به روش بن ماری هم این کار رو انجام بدین

نه نگاش کن ….

پایه صابون رو از چه مغازه ای باید تهیه کنیم

سلام ببخشین شما آموزش صابون سازی هم میدین ؟

سلام عزیزم سعی میکنم ،نه ولی سعی میکنم مدل های مختلف صابون سازی رو در وب سایت قرار بدم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تمامی حقوق محفوظ است . در گل من و تو ما با ♥ برای شما

چگونه صابون بدن مایع بدون چاودار درست کنیم- چگونه پایه صابون درست کنیم ,چگونه صابون را در خانه تهیه کنیم. چگونه صابون زردچوبه خانگی درست کنیم؟ | مثبت 1. از صابون زردچوبه برای جوان ماندن و روشن شدن پوست صورت استفاده می شود و اگر شما این صابون را در منزل درست کنید به دلیل اینکه از مواد مرغوب تر …چگونه صابون پایه گلیسیرین بسازیم – آکادمی کسب و کار تک ایدهصابون پایه گلیسیرین. ساخت صابون برای بعضی ها ترسناک است بویژه اگر نیاز به مدیریت قلیا داشته باشد اما کار با صابون گلیسرین که تنها نیاز به ذوب و قالب گیری مجدد دارد و زمان زیادی نیاز ندارد بسیار آسان است.

چگونه صابون دست ساز خانگی بسازیم؟ … کمی پایه صابون (گلیسیرین) از داروخانه تهیه کرده و آن ها را به شکل مربع ببرید و در مایکروویو قرار دهید. … اصلا متوجه نشدیم چطورصابون درست کنیم توضیحات …

صابون زردچوبه برای روشن و جوان شدن پوست مفید است. اگر این صابون را در منزل درست کنید چون از مواد مرغوب خانگی استفاده می کنید تاثیر آن بیشتر خواهد بود. همچنین می توانید اسانس های محبوبتان را به آن اضافه کنید.

چگونه یک جدول برنامه ریزی درسی درست کنیم ؟

چگونه صابون گیاهی درست کنیم؟ اگر به طرز تهیه ی صابون گیاهی فکر می کنید, آسان ترین راه و در عین حال خلاقانه ترین راه برای تهیه ی این صابون را می توانید در این مقاله مطالعه کنید. درست کردن صابون گیاهی به شما این امکان را می …چطور در خانه صابون درست کنیم

نت شهر، صابون یکی از مهمترین ابزارهای نظافت و شستشو برای بشر به حساب می رود. بسیاری دوست دارند صابون را در خانه خود به صورت صابون خانگی درست کنند. اما چگونه می توان صابون خانگی دستن کرد؟

چگونه صابون حمام مایع درست کنیم. چگونه در خانه صابون مسافرتی درست کنیم – دیدستان چگونه با استفاده از کاغذ و شوینده های همیشگی، پک های کم حجم و سبک صابون، شامپو و مایع ظرف شویی درست کنیم و در مسافرت ها از آن ها به راحتی …

چگونه صابون دست ساز خانگی درست کنیم؟ 4 روش برای ساخت هر نوع صابون وجود دارد 1- ذوب و قالب گیری …

چه طور شهد حلوا درست کنیم؟ برای تهیه شهد حلوا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. شکر را همراه با آب بر روی حرارت ملایم قرار داده تا ذرات آن به طور کامل در آب حل شوند.

3 شیمی در خانه: چگونه صابون خود را درست کنیم. شیمی صابون سازی: Saponification. واکنش شیمیایی تولید صابون به قدری باستانی و خاص است که نام آن به معنای واقعی کلمه به معنی “تبدیل به صابون” است.

ساخت صابون خانگی فوق العاده قیمت ارزانی دارد. صابون گیاهی را درخانه با موادی که دارید براحتی می توانید درست کنید. در اینجا تصاویر صابون خانگی را قرار داده ایم تا ایده ای برای شما عزیزان باشد.

ساخت صابون خانگی فوق العاده قیمت ارزانی دارد. صابون گیاهی را درخانه با موادی که دارید براحتی می توانید درست کنید. در اینجا تصاویر صابون خانگی را قرار داده ایم تا ایده ای برای شما عزیزان باشد.

چگونه صابون زردچوبه خانگی درست کنیم؟ | مثبت 1. از صابون زردچوبه برای جوان ماندن و روشن شدن پوست صورت استفاده می شود و اگر شما این صابون را در منزل درست کنید به دلیل اینکه از مواد مرغوب تر استفاده می کنید تأثیر آن روی پوست …

اگر دنبال وسیله ای میگردید که با آن بتوانید بچه ها را سرگرم کنید، این فیلم آموزشی را مشاهده کنید. در این فیلم نحوه ساخت حباب های بزرگ به همراه پایه مخصوص آنها برای ساخت حباب نمایش داده شده است. برای ساخت مایع صابون …

صابون دست ساز گیاهی را چگونه درست کنیم. صابون دست ساز گیاهی را چگونه درست کنیم ,:یکی از بهترین کادوهایی که میتونیم به شخصی بدهیم صابون خانگی است که خودمان درست کردیم, چون کمترشخصی میتواند این کار را انجام دهد .

آموزش اسلایم با مایع دستشویی- چگونه صابون حمام مایع درست کنیم ,خیلی عالی من درست کردم به جای ۱ساعت که بذارینش تو فریزر ،۱۵دقیقه بذارین و بعد تا ۲روز تو یخچال باشه،دوستان تو ظرف دربسته نذارین من گذاشتم آب شد ولی الان تند …

صابون دست ساز گیاهی را چگونه درست کنیمصابون دست ساز گیاهی را چگونه درست کنیم ,:یکی از بهترین کادوهایی که میتونیم به شخصی بدهیم صابون خانگی است که خودمان درست کردیم, چون کمترشخصی میتواند این کار را انجام دهدContact Supplier

چگونه صابون گیاهی درست کنیم؟ در اخبار فروردین ۹, ۱۳۹۷ 0 257 نمایش اگر به طرز تهیه ی صابون گیاهی فکر می کنید, آسان ترین راه و در عین حال خلاقانه ترین راه برای تهیه ی این صابون را می توانید در این …

صابون دست ساز گیاهی را چگونه درست کنیمصابون دست ساز گیاهی را چگونه درست کنیم ,:یکی از بهترین کادوهایی که میتونیم به شخصی بدهیم صابون خانگی است که خودمان درست کردیم, چون کمترشخصی میتواند این کار را انجام دهدContact Supplier

چگونه صابون را از ابتدا درست کنیمچگونه در خانه صابون تهیه کنیم- چگونه صابون را از ابتدا درست کنیم ,چگونه صابون تهیه کنیم تهیه صابون با پایه ذوب و ریختن بی خطر ، آسان و راحت استاین پایگاه قبلا مراحل فرسایش را طی کرده است …

چگونه صابون زردچوبه خانگی درست کنیم؟ تحریریه مثبت 1 ارسال یک ایمیل 2020-03-31 0 133 خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد

چگونه صابون گیاهی درست کنیم؟ اگر به طرز تهیه ی صابون گیاهی فکر می کنید, آسان ترین راه و در عین حال خلاقانه ترین راه برای تهیه ی این صابون را می توانید در این مقاله مطالعه کنید. درست کردن صابون گیاهی به شما این امکان را می …

چگونه درست “ماسک” بزنیم؟ + عکس – ایسنا- چگونه صابون دست خود را با دکتر برنر درست کنید ,در صورت ضرورت، دستان خود را با محلول ضدعفونی کننده الکل ۷۰ درصد و یا آب و صابون تمیز کنید.- زمانی که ماسک مرطوب شود، کارایی خود را از دست …

چگونه صابون زردچوبه خانگی درست کنیم؟ | مثبت 1. از صابون زردچوبه برای جوان ماندن و روشن شدن پوست صورت استفاده می شود و اگر شما این صابون را در منزل درست کنید به دلیل اینکه از مواد مرغوب تر استفاده می کنید تأثیر آن روی پوست …

ساخت صابون خانگی فوق العاده قیمت ارزانی دارد. صابون گیاهی را درخانه با موادی که دارید براحتی می توانید درست کنید. در اینجا تصاویر صابون خانگی را قرار داده ایم تا ایده ای برای شما عزیزان باشد.

شاید با خودتون بگید چه کاریه آخه بخوایم صابون درست کنیم. ولی اگه مثل من عاشق درست کردن چیزهای جدید و تجربه کردن باشید، حتما یک بار هم شده امتحانش می کنید. چون خیلی راحت هست و هیچ دردسر خاصی…

شاید با خودتون بگید چه کاریه آخه بخوایم صابون درست کنیم. ولی اگه مثل من عاشق درست کردن صابون و چیزهای جدید و تجربه کردن باشید، حتما یک بار هم شده امتحانش می کنید. چون خیلی راحت هست و هیچ دردسر خاصی نداره و شما می تونید کلی صابون در هر رنگ، هر سایز و هر شکلی که دوست دارید درست کنید و بعد روشویی و حمام تون رو با اونها زیبا کنید. می تونید صابون هایی با رایحه دلخواه خودتون درست کنید و هر دفعه که دست هاتون رو می شورید از بوی اونها لذت ببرید. آخه کجا می تونید این صابون های بامزه رو پیدا کنید؟ فکر کنم باید زودتر خودتون دست به کار شید و تجربه کنید.

آموزش درست کردن صابون

وسایل مورد نیاز برای درست کردن صابون

ابزار خاصی برای خورد کردن صابون وجود داره، ولی اگه شما قرار باشه فقط چند بار برای خودتون صابون درست کنید نیاز به تهیه اون ندارید به راحتی با یک چاقو می تونید این کار و انجام بدید. صابون ها رو به قطعات کوچیک تقسیم کنید تا راحت تر ذوب بشن. بعد همه اونها رو در یک پارچ شیشه ای بریزید.چطور در خانه صابون درست کنیم

خورد کردن صابون

پارچ صابون رو در ماکرویو به مدت 30 ثانیه قرار بدید، اون رو بیرون بیارید و با یک چوب کوچیک اونها رو هم بزنید. اگه نیاز بود دوباره اونها رو برای 30 ثانیه دیگه بذارید تا کاملا مذاب بشن. می تونید برای ذوب کردن از روش بن ماری هم استفاده کنید اونجوری فقط کمی زمان بر تر خواهد بود. در روش بن ماری باید پارچ صابون رو روی بخار آب بذارید و هر از گاهی با یک چوب هم بزنید تا کاملا مذاب بشن.

ذوب کردن صابون ها

خب حالا می رسیم به قسمت هیجان انگیز ماجرا، شما می تونید هر رنگی رو که دوست دارید انتخاب کنید. در یک کاسه کوچیک یک قاشق چایی خوری رنگ رو با یک قاشق سوپ خوری الکل قاطی کنید. بعد اونها رو به صابون های مذاب اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا به صورت یکدست مخلوط بشن. این میزان رنگ برای 250 گرم صابون هست. شما می تونید برای کم رنگ و یا پرنگ تر شدن صابون هاتون میزان رنگ رو تغییر بدید.

اضافه کردن رنگ به صابون

از هر اسانس روغنی با توجه به رایحه ای که دوست دارید می تونید استفاده کنید. برای 250 گرم صابون، 3 میلی لیتر اسانس روغنی اضافه کنید. می تونید از یک قطره چکان برای اندازه گیری و اضافه کردن روغن، کمک بگیرید.

اضافه کردن روغن معطر

خب الان وقتش رسیده که در مورد شکل صابون هاتون تصمیم بگیرید. این روزها قالب های سلیکونی متنوعی در بازار موجود هست که می تونید از اونها استفاده کنید. صابون رو توی قالب مورد نظرتون بریزید. یک مقدار الکل رو در یک بطری اسپری دار بریزید، می تونید از یک آب پاش کوچیک استفاده کنید. بعد از ریختن صابون در قالب ها برای از بین رفتن حباب ها، روی اونها رو الکل اسپری کنید.

ریختن صابون ها در قالب

حالا باید صبر کنید تا صابون ها کاملا خنک و سفت بشن ممکنه بین 2 تا 4 ساعت زمان ببره. بعد از اینکه از آماده شدن اونها مطمئن شدید، اون ها رو به راحتی از قالب ها خارج کنید.

بیرون آوردن صابون ها از قالب

الان شما کلی صابون جذاب و رنگی دارید، با رنگ ها و رایحه های مورد علاقتون، که آدم از دیدنشون کلی ذوق می کنه.

صابون های الماسی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

هدیه مناسب برای روز مادر

ارسال رایگان

چطور در خانه صابون درست کنیم
چطور در خانه صابون درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *