چطور در خانه واتر اسلایم درست کنیم

 
helpkade
چطور در خانه واتر اسلایم درست کنیم
چطور در خانه واتر اسلایم درست کنیم

آموزش ساخت واتر اسلایم بسیار آسان است و اصلا به دست نمی چسبد. شما می توانید با مقداری آب و چسب و چند ماده دیگر واتر اسلایم درست کنید.

بساز و بفروش (B&B) | بساز – اسلایم ها از جمله وسایل سرگرمی پرطرفدار هستند که می توانید آن ها را به صورت آماده تهیه کنید یا انواع اسلایم ها از جمله اسلایم با چسب چوب، اسلایم با شامپو را با دستورالعمل های مختلف و ساده در منزل درست کنید. حتی اگر نگران استفاده از بوراکس هستید می توانید اسلایم بدون بوراکس تهیه کنید. یکی از جدیدترین انواع اسلایم، واتر اسلایم است. واتر اسلایم برخلاف بقیه اسلایم ها حالت آبکی دارد و بازی با آن بسیار هیجان انگیزتر و جذابتر از اسلایم های معمولی است. برای همین تصمیم گرفتیم تا آموزش ساخت واتر اسلایم را برای شما قرار دهیم. این آموزش توسط آقای محمدصادق توکلی تهیه شده که خودش این کاره است و در ساخت انواع اسلایم سررشته دارد. 

در اولین مرحله باید محلول آب و بوراکس را تهیه کنید. برای ساخت این محلول به مواد زیر نیاز دارید:

چطور در خانه واتر اسلایم درست کنیم

آب جوش را در ظرف بریزید و بعد بوراکس را به آب اضافه کنید و آن را هم بزنید تا در آب حل شود.

چسب شفاف را داخل ظرفی بریزید.

آب را به چسب اضافه کرده و خوب هم بزنید.

بعد از اینکه چسب و آب با هم مخلوط شدند، رنگ خوراکی را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

محلول آب و بوراکس را کم کم به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

وقتی واتر اسلایم کمی سفت شد، باقیمانده محلول آب و بوراکس را به آن اضافه کرده و با دست هایتان اسلایم را ورز بدهید.

در این مرحله از آموزش ساخت واتر اسلایم باید آن را به مدت ۲ تا ۳ روز در ظرف درب دار نگهداری کنید و در طول این مدت اصلاً با آن بازی نکنید تا حباب های درون آن از بین برود و کاملا شفاف شود.

امیدواریم استفاده کافی را از این آموزش کرده باشید و رضایت شما را جلب کرده باشیم. اگر انتقاد یا پیشنهادی دارید یا درباره آموزش ساخت واتر اسلایم مشکلی داشتید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

[one_half][/one_half][one_half_last][/one_half_last]

با سلام
ببخشید این چسب شفاف مخصوص اسلایم چیه؟

سلام به آن چسب PVA هم می گویند.

سلام چسب شفاف رو از کجا میشه تهیه کرد؟!

سلام از فروشگاه هایی که خودشون اسلایم تولید میکنن یا میتونید داخل اینترنت سرچ کنید خرید کنید

سلام بوراکس چی هست و از کجا تهیه کنیم؟

ذخیره نام، ایمیل و سایت توسط مرورگر برای ارسال دیدگاه در زمانی دیگر.

واتر اسلایم برخلاف سایر اسلایم ها حالت شل و آبکی دارد و بازی با آن بسیار جذاب است. شما میتوانید با رعایت چند مرحله ساده، واتر اسلایمی درست کنید که دقیقاً مانند آب، کریستالی و شفاف به نظر برسد. برای ساخت واتر اسلایم در این آموزش با ما باشید.

چسب شفاف مخصوص اسلایم: نصف فنجان (۱۲۰ میلی لیتر)
آب: نصف فنجان (۱۲۰ میلی لیتر) (برای مخلوط کردن با چسب)
رنگ خوراکی: یک تا سه قطره
آب گرم: نصف فنجان (۱۲۰ میلی لیتر) (برای مخلوط کردن با پودر بوراکس)
پودر بوراکس: یک چهارم قاشق چای خوری (۱.۴ گرم)

آب و چسب شفاف را درون یک کاسه بریزید و با قاشق هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند.

چطور در خانه واتر اسلایم درست کنیم

توجه داشته باشید که فقط از چسب شفاف استفاده کنید زیرا ماده اصلی در درست کردن واتر اسلایم است.

اگر می خواهید واتر اسلایم آبی رنگ درست کنید، یک تا سه قطره رنگ خوراکی آبی به مخلوط اضافه کنید. اگر چه آب بی رنگ است بنابراین اگر میخواهید اسلایمتان به رنگ آبی دریا باشد باید کمی رنگ آبی به آن اضافه کنید. در این صورت دیگر اسلایمتان شفاف و بی رنگ نخواهد بود و به رنگ آبی درخواهد آمد. اگر رنگ آبی ندارید، به جای آن یک تا سه قطره آبرنگ مایع به موادتان اضافه کنید. توجه داشته باشید که از رنگ اکریلیک استفاده نکنید، زیرا اسلایمتان به هیچ وجه به رنگ آبی دریا در نخواهد بود.

برای تهیه محلول بوراکس، آب گرم را درون یک ظرف تمیز بریزید و به آن بوراکس ار اضافه کنید. سپس ترکیب را با هم مخلوط کنید تا بوراکس کاملاً حل شود.

توجه داشته باشید که حتما از آب گرم استفاده کنید. اگر از آب با دمای اتاق استفاده کنید، بوراکس حل نمی شود.

محلول بوراکس را درون کاسه محلول چسب بریزید و خوب هم بزنید. دو محلول را با یک قاشق مخلوط کنید تا مخلوط شروع به غلیظ شدن کند. آنقدر ترکیب را مخلوط کنید و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط از لبه های کاسه دور شده و در وسط جمع شود. به هنگام هم زدن مواد، با قاشق به اسلایم ضربه نزده و تند تند هم نزنید، زیرا این کار باعث ایجاد حباب هوا در اسلایمتان میشود. حباب های هوا باعث می شوند که ظاهر شفاف اسلایمتان خراب شود.

اسلایم را از کاسه بیرون آورده و با دستانتان آن را ورز دهید. آنقدر اسلایمتان را ورز دهید تا شکل بگیرد. هر چه بیشتر ورز دهید، اسلایمتان سفت تر و چسبنده تر می شود. باید حدود سه دقیقه اسلایمتان را ورز دهید.

در صورت وجود حباب در اسلایمتان، اجازه دهید که اسلایم چند ساعت در ظرف پلاستیکی درب دار باقی بماند زیرا این حبابها به مرور زمان ناپدید میشوند.

شما می توانید با استفاده از ترکیب رنگها، رنگ دلخواه خود را پیدا کنید. به عنوان مثال ، می توانید یک قطره رنگ خوراکی سبز و دو قطره رنگ خوراکی آبی را به اسلایم اضافه کنید تا یک رنگ آبی زیبا داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که بوراکس می تواند باعث سوزش پوست ، چشم و ریه شود. بنابراین پودر را به دقت حل کرده و آن را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

زمانی که نمی خواهید با اسلایمتان بازی کنید آن را درون یک ظرف پلاستیکی دربدار یا پلاستیک فریزر در دمای اتاق نگهداری کنید.

قبل از بازی با اسلایم، دستان خود را بشویید تا اسلایم کدر نشود.

اگر از اسلایمتان به خوبی نگهداری کنید، میتوانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید. این نوع اسلایم باید حداقل یک هفته قابل استفاده باشد.

اگر به ساخت اسلایم علاقمند هستید از آموزش های زیر استفاده کنید:

آموزش ساخت اسلایم در خانه

آموزش ساخت اسلایم بدون بوراکس به دو روش مختلف

آموزش ساخت اسلایم با چسب چوب

تالیف: مجله زندگیمنبع: wikihow.com

ذخیره نام، ایمیل و سایت توسط مرورگر برای ارسال دیدگاه در زمانی دیگر.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

امروز در این مقاله به سراغ یکی از سرگرمی های بسیار بسیار جذاب کودکان، جوانان و بزگسالان رفته ایم!درست حدس زدید و آن چیزی نیست جز طرز تهیه واتر اسلایم بدون چسب و بوراکس!

با این که اسلایم قدمتی طولانی دارد اما تازه سه چهار سالی است که وارد ایران شده است.جالب است در این مدت کوتاه، به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفته است به طوری که به یکی از محصولات پر فروش و سود آور در بازار تبدیل شده است و تعداد زیادی آنلاین شاپ و صفحات تجاری اینستا جهت فروش یا اموزش ساخت اسلایم و واتر اسلایم وجود دارد.

و اما برویم سراغ جذاب ترین وسیله سرگرمی این روز ها یعنی واتر اسلایم!

چطور در خانه واتر اسلایم درست کنیم

واتر اسلایم که با نام واتر اسلایم ژله ای هم شناخته می شود نوعی اسلایم است که حالت آبی (شل و ول) دارد.هنگامی که با آن بازی میکنید احساس می کنید که درون آنها پر از آب است و هر لحظه ممکن است بترکد! اما در واقع اینگونه نیست و خوشبختانه هیچ اتفاقی نمی‌افتد. هنگام ورز دادن آن ها صدایی شبیه به بادکنک پر از آب می شنوید که بسیار لذتبخش و همچنین وسوسه برانگیز است.

حقیقتا واتر اسلایم وسیله سرگرمی بسیار جالبی است. از جنس عجیب و غریب آن گرفته تا بوی بی نظیرش و البته صدای وسوسه انگیزی که هر انسان با ذوقی را به سمت خرید آن روانه بازار می کند.

حتما می دانید که ماده اصلی سازنده اسلایم و واتر اسلایم چسب آب و بوراکس است.

طبق تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده اند استفاده از بوراکس در اسلایم ها میتوانند برای پوست آسیب زا باشد و طبق گفته پژوهشگران این ماده که در سم حشرات نیز استفاده می شود می تواند برای انسان سرطان زا باشد.

از این رو ما در این مقاله به سراغ طرز تهیه واتر اسلایم های بسیار جذاب رفته ایم البته بدون مواد اولیه چسب و بوراکس !با ما همراه باشید.

راستی اگر اسلایم پفکی هم دوست دارید برای دیدن آموزش طرز تهیه و ساخت اسلایم پفکی اینجا کلیک کنید.

مواد مورد نیاز: آب خمیر ندان مایع ظرفشویی مایع ضد عفونی کننده

روش ساخت:به مقدار لازم آب و خمیردندان درونی ظرفی بریزید سپس آنها را هم بزنید تا خوب مخلوط شوند .در مرحله بعد مقداری مایع ضد عفونی کننده بریزید و باز هم مخلوط کنید.اکنون ماده بدست آمده را برای 3 تا 5 روز درون یخچال بگذارید.واتر اسلایم شما آماده است.

مواد مورد نیاز:آب یخ، شامپو یا مایع ظرفشویی شفاف (clear) ، جوش شیرین، نمک، رنگ

روش ساخت:مایع ظرفشویی که از قبل درون یخچال گذاشتیم و خنک است را داخلی ظرفی ریخته سپس جوش شیرین را اضافه کرده و هم می زنیم.در مرحله بعد نمک را اضافه می کنیم.زمانی که همه مواد حل شدند آب یخ را درون محلول میریزیم و همچنین رنگ را اضافه میکنیم.آن را در دمای محیط میگذاریم تا با واکنش هایی که جوش شیرین انجام میدهد واتر اسلایممان خودش را بگیرد سپس واتر اسلایم شما آماده است!(یادتان باشد مقدار نمک از جوش شیرین باید کمتر باشد).

مواد مورد نیاز:آب، پودر صعلب، اکتیوتر(مخلوطی از جوش شیرین و پودر ماشین لباسشویی پرسیل و آب)، رنگ غذا

روش ساخت:درون ظرفی به مقدار لازم آب بریزید سپس یک قاشق مرباخوری سرخالی پودر صعلب اضافه کنید(تا جایی اضافه کنید که آب مات بشود).سپس خوب مخلوط کنید.در این مرحله بهتر است تا محلول بدست آمده را از صافی رد کنید تا گلوله ها از بین برود و واتر اسلایم حرفه ای تری بسازید.رنگ خوراکی را اضافه کنید و در مرحله بعد اکتیوتر را به مقدار لازم اضافه نماییدودر این مرحله واتر اسلایم باید شروع کند خودش را بگیرد.اکتیوتر تا جایی اضافه کنید که واتر اسلایم حالت سفتی بگیرد.اکنون آن را با دست ورز دهید تا همه مواد یکدست بشود.واتر اسلایم بدون بوراکس شما آماده است!

مواد مورد نیاز:کرم نرم کننده دست،شامپو،رنگ، مایع ظرفشویی پرسیل(در صورت نیاز)

روش ساخت:کرم نرم کننده دست و به همان نسبت شامپو را درون ظرفی بریزید سپس آنقدر آن را هم بزنید تا یکدست بشود.در این مرحله رنگ دلخواه را اضافه کنید و باز مخلوط کنید.آن را 5 روز در فریزر بگذارید سپس واتر اسلایم شما آماده است!

(این واتر اسلایم خوب کش می آید و بسیار قلنج دارد و کمی به دست میچسبد).

نکته:اگر واتر اسلایم تان سفت بود مایع ظرفشویی پرسیل به آن اضافه کنید.

مواد مورد نیاز:آب گرم،صافی،اکتیوتر،رنگ،پودر واتر اسلایم

به مقدار لازم آب گرم داخل کاسه ای بریزید سپس پودر واتر اسلایم را کم کم اضافه کنید (الک کنید) و آن را هم بزنید.در این مرحله در آب باید گلوله گلوله هایی وجود داشته باشد.کمی دیگر از پودر را اضافه کنید و باز هم بزنید.زمانی که مواد خوب مخلوط شدند رنگ دلخواه با میزان دلخواهتان را اضافه کنید.

درون ظرفی دیگر ودر اکتیوتر و آب گرم را مخلوط کنید و به محلول قبلی که رنگ گرفته است اضافه می کنیم (زیاد نریزید تا سفت نشود).محلول را هم بزنید و سپس آن را با دست ورز بدهید.آن را برای 5 تا 10 دقیقه داخل یخچال بگذارید تا بدست نچسبد.(در صورتی که به دست چسبید کمی به دستتان بوراکس بزنید تا مشکل رفع شود).سپس واتر اسلایم بدون چسب و بوراکس شما آماده است.

مواد مورد نیاز:آب، نمک، شامپو بچه فیروز

طرز ساخت:برای تهیه واتر اسلایم بدون چسب و بوراکس شامپو بچه را درون ظرفی بریزید و نمک را به آن اضافه کنید و هم بزنید.آب(2 یا 3 قطره) را اضافه کرده و باز محلول را هم بزنید.اکنون آن را در فریزر بگذارید و 2 روز بگذارید آنجا باقی بماند.سپس آن را در یخچال بگذارید و هر چند مدت به آن سر بزنید.زمانی که حالت ژله پیدا کرد آن را از یخچال در بیاورید.واتر اسلایم شما آماده است!

(این واتر اسلایم به دلیل داشتن شامپو بچه درون خود خوشبو است.)

نکته:آب را بیش از حد اضافه نکنید تا چسبنده نباشد.

اگر با این مشکل مواجه شدید میتوانید قطره های مخصوص واتر اسلایم که برای اینکار ساخته شده اند را تهیه و به واتر اسلایم اضافه کنید.اگر می خواهید قطره ارزان و خوب بخرید روی اینجا کلیک کنید.

واتر اسلایم باید همواره در جای خنک نگهداری شود و قبل از هر بار بازی دست ها شسته شده باشند تا واتر اسلایمتان عمر بیشتری داشته باشد.حواستان باشد که بر روی سطوحی مثل فرش و موکت از اسلایم استفاده نکنید زیرا به مرور کیفیت آن از بین رفته و دیگر به دردتان نمی‌خورد.پیشنهاد ما این است که از یک سطح شیشه یا یک ظرف بزرگ(کاسه) شیشه ای، هنگام استفاده از واتر اسلایم استفاده کنید. در صورت نگهداری مناسب می توانید از ژل واتر اسلایم به مدت 3 الی 4 ماه استفاده کنید.

راستی بچه ها فروشگاه اینترنتی لاکچری تویز بهترین واتر اسلایم ها را در سایز های مختلف و همه رنگ ها به فروش می رساند

که بی شک می شود گفت یکی از بهترین واتر اسلایم ها در کل ایران هست که نه تنها اصلا به دست نمی چسبد

بلکه حتی به پارچه و فرش هم تا مدتی اصلا نمیچسبد و در مدت خیلی زیادی سالم می ماند و خراب نمی شود.

برای راحتی شما هر کدام را جدا آورده ایم اگر هر کدم از سایز های دیگر واتر اسلایم های زیر را دوست دارید روی اسم ان ها کلیک کنید تا به صفحه خریدشان بروید

چطور در خانه واتر اسلایم درست کنیم

واتر اسلایم یک کیلویی         واتر اسلایم ۳۰۰ گرمی        واتر اسلایم ۸۰ گرمی واتر اسلایم نیم کیلویی    

در پایان امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و با استفاده از آن بتوانید اسلایم های جذاب و سرگرم کننده با کیفیت بالا و البته سالم و بدون چسب و بوراکس بسازید.ممنون که با ما همراه بودید!




7 روز هفته 24 ساعته پاسخگو سوالات شما از واتساپ و تلگرام و پیامک هستیم :))

فروشگاه اینترنتی لاکچری تویز در آستانه تولد 3 سالگی خود با بزرگ ترین شرکت و ها و کارگاه های خرید و فروش بهترین  اسلایم ها با بهترین قیمت و کیفیت و ارزان مثل اسلایم برفی و اسلایم کهکشانی و گلکسی و اسلایم پفکی و اسلایم خامه ای و شفاف و مات و پک های مختلف و اسلایم کره ای و واتر اسلایم و یخی و دونه برفی و متالیک که خیلی آرامش بخش و لذت بخش هست.

اسلایم ها برای دوری از استرس و سرگرمی و رفع درد های دست و دوری از غم و غصه ها فوق العاده است. همچنین انواع لگو نینجا و لگو مارول و موروکو و فیجت بال و میش بال و توپ های ضد استرس و انواع اسکوییشی مثل اسکوییشی یونیکورن و اسکوییشی میوه ای و اسکوییشی پاندا و دونات و اسکوییشی اسب تک شاخ و بستنی و البته اسلایم خور و مینیون پروازی و جینگلیلی و له شو های مختلف مثل له شو لامپ و له شو گوجه و له شو پرتقال و له شو تخم مرغ هم درمدل های مختلف در لاکچری تویز تولید و به فروش می رسد و حتی بین مغازه ها پخش می شود.

حتی فیجت کیوب و انواع دستبند و عینک بلک لایت و شبرنگ هم از محصولات فوق العاده لاکچری تویز هستند. ما در حال حضور فروش اینترنتی فقط داریم باز هم برای اطلاعات بیشتر درباره محصولات میتونید به سایت هم مراجعه کنید

لاکچری تویز دارای سریع ترین ارسال به تمام نقاط ایران و بهترین اسلایم و وسایل سرگرمی

اسلایم سرگرمی ساده اما مفرحی است که در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده، به ویژه که بازی با آن را به خاطر بافت روان و انعطاف پذیرش در کاهش اضطراب مؤثر می دانند. حالا انواع مختلفی از اسلایم در رنگ های متنوع در بازار وجود دارد. اما آیا می دانستید که می توانید اسلایم خودتان را با مواد و لوازم ساده ای درست کنید؟

در این بخش از مجله اینترنتی سبز شمال شما را با ژل بازی اسلایم بیشتر آشنا میکنیم

آنچه در این مقاله باهم خواهیم دید :

 ژل بازی اسلایم خمیری است که حالت ژلاتینی دارد وازآن برای بازی کودکان و رشد خلاقیت آن‌ها استفاده میشود. در اینجا فواید، عوارض و روش‌های نگهداری این خمیر بازی بررسی شده است. خمیر اسلایم که به خمیرجادویی معروف است، یک وسیله بازی برای کودکان می باشد که می توانند با آن به راحتی اشکال و اجسام را درست کنند بدون اینکه کثیف کاری و ریخت و پاش داشته باشد.

گفته می شود بازی با خمیر اسلایم یا خمیرجادویی برای افزایش مهارت وخلاقیت کودک نقش موثری را ایفا می کند.

چطور در خانه واتر اسلایم درست کنیم

خمیربازی اسلایم یا خمیرجادویی نوعی خمیریا ژله است که آنرا به علت سهولت شکل دادن خمیرجادویی نام نهاده اند که کودک ازبازی با آن لذت می برد و با آن می تواند هر شکلی را که بخواهد درست کند و با تبلیغ های بسیاری که برای این بازی می شود،خیلی ازوالدین به خرید آن تمایل پیدا می کنند.

اسلایم ژله ای است بر پایه پلیمرهای کاملاً بهداشتی که به علت روان بودن و انعطاف پذیری می توان با فشردن آن استرس خود را تخلیه و از صداهایی که از حبس هوا در بین لایه های آن ایجاد می شود لذت برد. انعطاف پذیری اسلایم طوری است که می توان اشکال خلاقانه ای با آن ایجاد کرد .

(بوراکس پودری سفید رنگ و متشکل از کریستالهای نرم بیرنگ است که به راحتی در آب حل میشود)

 باید یادآورشد که با وجودهمه تبلیغاتی که برای اسلایم میشود،ضررها و خطراتی برای کودکان داردومواردی ازاین ضررها ثبت شده است.

یک کاسه بردارید، مقداری آرد ذرت یا نشاسته ذرت را داخل آن بریزید، سپس شروع به اضافه کردن آب کنید و آنها را مخلوط کنید.درجه غلظت خمیر باید به شکلی باشد که خیلی شل یا خیلی سفت نشود.اگر آب خمیر زیاد شد، یا غلیظ شد، با اضافه کردن آب یا آرد ذرت، غلظت آن را تنظیم کنید.برای رنگ دادن به خمیر مقداری رنگ خوراکی به آن اضافه کنید.

یک دستور خیلی راحت که بتونید خیلی سریع در خانه اسلایم مورد علاقتون رو درست کنید

باید دقت داشته باشید که ابتدا خمیر شما کمی حالت چسبناک دارد اما پس از اضافه کردن مایع لباسشویی و ورز دادن آن حالت چسبناک خودش را از دست میدهد

۴-در این قسمت رنگی که میخواهید را به خمیر اضافه میکنید و آن را مخلوط کنید 

(این نکته رو بگم شما میتونید هرچیزی مثل اکلیل و … را مثل رنگ  به اسلایمتون اضافه کنید و اسلایم جذاب تری داشته باشید )

اسلایم شما آمادست و میتوانید از صدا و بازی با آن لذت ببرید

 نکته: همچنین می توانید  ژل بازی اسلایم را بدون بوراکس نیز بسازید.

در اولین مرحله باید محلول آب و بوراکس را تهیه کنید. برای ساخت این محلول به مواد زیر نیاز دارید:

آب جوش را در ظرف بریزید و بعد بوراکس را به آب اضافه کنید و آن را هم بزنید تا در آب حل شود.

چسب شفاف را داخل ظرفی بریزید.

آب را به چسب اضافه کرده و خوب هم بزنید.

بعد از اینکه چسب و آب با هم مخلوط شدند، رنگ خوراکی را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

محلول آب و بوراکس را کم کم به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

وقتی واتر اسلایم کمی سفت شد، باقیمانده محلول آب و بوراکس را به آن اضافه کرده و با دست هایتان اسلایم را ورز بدهید.

در این مرحله از آموزش ساخت واتر اسلایم باید آن را به مدت ۲ تا ۳ روز در ظرف درب دار نگهداری کنید و در طول این مدت اصلاً با آن بازی نکنید تا حباب های درون آن از بین برود و کاملا شفاف شود.

امیدواریم استفاده کافی را از این آموزش کرده باشید و رضایت شما را جلب کرده باشیم.

تحقیقاتی که درباره خمیر اسلایم یا خمیرجادویی انجام شده، نشان میدهد مقدارزیادی سم درآن وجودارد و مساله مهم تر! ماده اصلی تشکیل دهنده این خمیر پودری است که برای کشتن سوسک و انواع حشرات موذی مورد استفاده قرار می گیرد و به اسید بوریک معروف است.اسید بوریک از خطرناک ترین انواع سم است و به همین دلیل برای کشتن حشرات مورد استفاده قرار می گیرد.برخی ازمراکزعلمی درکشورهای حوزه خلیج فارس به طوررسمی درباره این بازی هشدارداده وخواستارجمع آوری آن از بازار شده اند.

خمیربازی اسلایم به تازگی درمیان کودکان بسیاری ازکشورها رواج یافته وبعضی از گل‌های رُس مخصوص بازی کودکان،حاوی اسید بوریک هستند. به‌علاوه، دپارتمان سلامت کانادا نسبت به استفاده از اسید بوریک در تولید آفت‌کش‌های خانگی هم هشدار می‌دهد.اسید بوریک که با نام بور یا بوراکس هم شناخته می‌شود، در محیط زندگی مردم تمام دنیا از جمله کانادا و ایران وجود دارد و مردم به‌طور طبیعی مدام، از طریق موادغذایی مانند میوه‌ها وسبزی‌ها وآب آشامیدنی، در معرض تماس با این ماده قرارمی‌گیرند.علاوه بر این، ممکن است که افراد از طریق محصولات مختلف دیگری نیز با اسید بوریک تماس پیدا کنند مانند:

اما آیا بوراکس که این همه با زندگی ما عجین شده، ماده‌ای بی‌خطر است؟

ارزیابی وزارت بهداشت کانادا درباره خطرات اسید بوریک نشان میدهد که تماس بیش ازحدبااسید بوریک، برسلامت باروری وساختار تکامل افراد، تاثیرمنفی میگذارد.از آنجایی که کانادایی‌ها و بیشتر مردم جهان در حال حاضر به‌طور طبیعی از طریق مواد غذایی و آب آشامیدنی در معرض تماس با اسید بوریک قرار دارند، دپارتمان سلامت کانادا توصیه میکند که تماس مردم کاناداخصوصا کودکان و زنان باردارحداقل با منابع دیگرحاوی این ماده باید تا حدامکان کاهش یابد.نگرانی اصلی دپارتمان سلامت کانادا به تک‌تک محصولات حاوی اسید بوریک معطوف نیست،بلکه تماس چندگانه با این ماده از طریق منابع متعدد مورد نظر آنهاست.این دپارتمان اخطار کرده که تاییدیه بعضی از لوازم بازی کودکان مانند خمیرهای بازی یا آفت‌کش‌ها و حشره‌کش‌هایی که حاوی اسید بوریک هستند و عمدتا هم مصارف خانگی دارند،‌ به ‌زودی لغو خواهد شد واین محصولات درآینده از بازار فروش نیز خارج می‌شوند.در حالی که این روزها با خمیرهای اسلایم حاوی بوراکس که دراشکال بسیارجذابی در فروشگاه‌ها واسباب‌بازی‌فروشی‌ها عرضه می‌شوندمواجه هستیم.مسوولان کانادایی همچنین تاکید کرده‌اند که برای تمامی محصولات آفت‌کشی که قصد دارند در آینده روند تاییدیه و ثبت محصول را بگذرانند، دستورالعمل‌های محافظتی جدید و دقیق‌تری در نظر خواهد گرفت.

همه افراد می‌توانند تماس با منابع حاوی اسید بوریک، صرف‌نظر از مواد غذایی و آب آشامیدنی،‌ را به حداقل برسانند.

اسلایم یک ماده خمیری است که حالت ژلاتینی دارد و به شکل‌های گوناگونی درمی‌آید. این خمیر یک وسیله بازی برای کودکان است و با آن می‌توانند اشکال و اجسام دلخواهشان را درست کنند.

در صورتی که این خمیر از مواد بی‌خطری تهیه شده باشد،می‌تواند درزمینه افرایش خلاقیت و مهارت‌های فردی کودکان بسیار موثر باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چطور در خانه واتر اسلایم درست کنیم

چطور در خانه واتر اسلایم درست کنیم
چطور در خانه واتر اسلایم درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *