چطور در خانه هایلایت کنیم

 
helpkade
چطور در خانه هایلایت کنیم
چطور در خانه هایلایت کنیم

دو راه برای هایلایت کردن موها وجود دارد:

این روش کم دردسر است و خیلی نیاز به مراقبت یا مراجعه  زود به زود به آرایشگاه ندارد. با این روش برای داشتن ظاهری طبیعی تر، می توان نوک موها را روشن تر کرد. به این روش نقاشی مو هم گفته می شود. برای داشتن یک بلوند زیبا، آرایشگر شکل Vرا روی هر قسمت کوچکی از مو در می آورد. از پشت گردن شروع کرده و به سمت جلوی سر می آید. یک حالتV مانند که روی ریشه ها رنگ پایه می گذارد و بتدریج که به سمت انتهای مو می رود روشن می شود. بین هر قسمت هایلایت شده باید حدود ۳ سانت فاصله داشته باشد. برای ایجاد بلوندی روشن تر، می توان شکل W را روی مو در آورد و هایلایت ها را باریک تر گرفت. خط جلوی موها نیز باید هایلایت شود، چون زودتر از قسمت های دیگر از بین می رود.

بیشتر بخوانید: آموزش مرحله به مرحله رنگ مو به روش بالیاژ با تصاویر

هایلایت با فویل بیشتر از تکنیک قبلی خودش را نشان می دهد، مخصوصاً در قسمت ریشه ها و وسط مو. در انتهای موها رنگ محو تر می شود. به مرور زمان بیشتر خودش را نشان می دهد. بالاترین قسمتی که فویل گذاشته می شود، نزدیک پوست سر است که نشان می دهد موها تازه رنگ شده است. اما وقتی مو رشد می کند، مرز آن معلوم می شود.

برای هایلایت کردن موها ابتدا کل مو را به زمینه دلخواه رنگ می کنیم (می توانید روی موهای طبیعی خودتان هم هایلایت را انجام دهید). سپس قسمتهایی از مو را بصورت دلخواه جدا می کنیم. این جداکردن به نوع هایلایتی که می خواهید انجام دهید بستگی دارد:  مش کلاهی یا تکه ای، تکنیک بالیاژ یا فویل.

چطور در خانه هایلایت کنیم

پس از انتخاب روش هایلایت کردن موها، آنها را تقسیم بندی کنید. سپس قسمت های جدا شده را دکلره کنید و در چند مرحله مو را به پایه مورد نظر می رسانیم. توجه کنید که اگر مو ضعیف باشد خیلی زود استحکام خود را از دست داده و از بین می رود. ولی هرچه پایه مو بالاتر رود مو روشنتر شده و در نهایت بی رنگ می شود که در این صورت رنگساژ مورد استفاده خیلی زیباتر بدست می آید.
پس از شستن مواد دکلره از روی مو، پایه رنگ را چک کرده و اگر هنوز به پایه دلخواه نرسیده بود و مو مقاومت داشت باز هم عمل بی رنگ کردن را تکرار می کنیم. در نهایت موها را شسته و نم آنرا می گیریم. رنگساژ مورد نظر را بصورت فرمول های زیر مخلوط کرده و به کل سر می زنیم . این کار را از پشت سر انجام می دهیم. موها را کاملا ماساژ داده و تمام تارهای مو را به رنگ آغشته می کنیم . پس از ۱۵ دقیقه آنرا چک میکنیم اگر رنگ دلخواه بدست آمده بود آنرا با آب ولرم شستشو می دهیم.

– به رنگی که بعد از دکلره کردن روی موها می‌زنیم رنگساژ می‌گوییم.برای تهیه رنگساژ یک‌چهارم از تیوپ رنگ مورد نظر را انتخاب کرده و اکسیدان و آب را به صورت

– یک به یک با رنگ مخلوط کرده تا به شکل ماست خیلی شل در بیاید.

– می‌توانید برای شل‌تر شدن مخلوط آب بیشتری اضافه کنید؛ رنگساژ را روی موی خیس زده و بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه بشویید. اگر رنگساژ در ۵ دقیقه هم جواب داد، می‌توانیم مو را بشوییم. نحوه زدن رنگساژ روی مو مانند شامپو زدن است.

فرمول رنگساژ زیتونی :
رنگ M8 زیتونی ۱/۴ تیوپ (ده سانت) +۳۰ الی ۵۰ CCاکسیدان شماره ۱ بر روی پایه ۸

رنگساژ خاکستری :
رنگ  A8 خاکستری ۱/۴ تیوپ(ده سانت+۳۰ الی ۵۰CC اکسیدان شماره ۱ روی پایه ۹

رنگساژ طلایی :
رنگ G9 طلایی ۱/۴ تیوپ+۱ قرص + ۳۰ الی ۵۰ CC  اکسیدان شماره ۱ روی پایه ۹

رنگساژ کرم (کاهی):
رنگ N9 یا بلوند خیلی روشن +۳۰ الی ۵۰ CC اکسیدان شماره ۱ روی پایه ۹

 

کرم دودی : C8 و ۱۰٫۰ با اکسیدان ۶ روی پایه ی ۹ دکلرهکرم چرک : ۹٫۱۶ مارک ویلا با اکسیدان ۶ روی پایه ی ۹ دکلرهکرم نخودی :۱۰٫۱۳ ویلا با اکسیدان ۶ یــــا N8 با اکسیدان ۶ روی پایه ی ۹

 

نسکافه ای : ۸ شکلاتی با اکسیدان ۶ روی پایه ی ۹ دکلره

 

کنفی : C7 و بژ ۷ با اکسیدان ۶ روی پایه ی ۹ دکلره

 

ماسه ای :۶٫۳۲ با اکسیدان ۶ روی پایه ی ۷ دکلرهخاکی : N7 و کمی شکلاتی ۶ با اکسیدان ۶ رو پایه ی ۸-۹۹ دکلره

 

عروسکی : ۱۲٫۸ پادینا با اکسیدان ۶ روی پایه ی ۹ دکلره

 

پیازی : t10 با اکسیدان ۶ روی پایه ی ۹ دکلره

 

زیتونی دودی :C8 و m7 با اکسیدان ۶ روی پایه ی ۹ دکلره

 

• اگر می‌خواهید که زردی مو را بگیرید از رنگ‌های سری دودی یا نقره‌ای استفاده کنید که زردی مو را خنثی کند.
• اگر زردی مو زیاد است به اندازه یک نخود رنگ بنفش را با رنگ اصلی مخلوط کنید،اگر می‌خواهید موهای‌تان زردی نداشته باشد هیچ‌گاه سری طلایی برای رنگساژ به‌کار نبرید.
• در رنگساژ بسته به حجم مو باید از رنگ روشن در فرمول به اندازه بیشتر و از رنگ‌های تیره به اندازه حداکثر یک نخود استفاده کرد.
• اگر بخواهیم شدت تن زیتونی، طلایی و دودی را زیاد کنیم از واریاسیون‌های مربوط استفاده کنید  (در شماره پیش کامل درباره واریاسیون‌ها توضیح دادیم)

 

 

پودرهای دکلره تنوع زیادی دارند و مارک‌های مختلفی از آنها در بازار موجود است. به طور کلی پودرهای دکلره از هر مارک و برندی که باشند به دو نوع تقسیم می‌شوند:

۱-پودر دکلره سفید که ضعیف‌تر عمل کرده و معمولا برای موهای حساس، نازک و رنگ شده استفاده می‌شود.

۲-پودر دکلره آبی که قوی‌تر از پودر دکلره‌ سفید بوده و برای موهای طبیعی و سالم کاربرد دارد.

معمولا اگر مو مشکی طبیعی ( در کل رنگ تیره ) بود از پودر آبی و اگر رنگ طبیعی مو، روشن بود از دکلره ضعیف استفاده می‌کنیم. یادتان باشد هنگام دکلره به طور مداوم باید مو را کنترل کنید و مقاومت مو را بسنجید؛ اگر تکه‌ای از مو را جدا کردید و کشیدید و کش آمد بلافاصله باید مو را بشویید زیرا مو دیگر مقاومت ندارد و مکث بیشتر باعث سوختگی و پوسیدگی مو می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی برای دکلره کردن مو و روش انجام دکلره

 

۱- ابتدا موها را تقسیم‌بندی کنید. (قسمت جلوی سر ۳ قسمت ٬ پشت سر ۴ قسمت )

۲- با شانه دم باریک قسمت‌های مورد نظر را به صورت زیگزاگی جدا کنید (قطر مو نباید بیشتر از نیم سانتی‌متر باشد).

چطور در خانه هایلایت کنیم

 

۳- کاغذ فویل را به شکل مستطیل به اندازه ۵ سانتی‌متر از طول و عرض موها بیشتر بریده، لبه جلوی کاغذ فویل را برای استحکام بیشتر حدود ۲ سانتی‌متر تا بزنید، سپس موها را روی کاغذ فویل قرار داده و اطراف ریشه‌های مو را با یک لایه نازک پنبه بپوشانید.

۴- مواد دکلره را از نیم سانتی‌متری پوست سر به موها بزنید. مقدار مواد دکلره را زیاد نزدید چون باعث نشتی به موهای زمینه خواهد شد. همچنین از پودرهای مخصوص فویل استفاده کنید، این پودرها کف نمی‌کند ولی در عین حال کار روشن کردن موها را انجام می‌دهند.

۵- سپس کاغذ فویل را روی موها تا کنید.

۶- موها را هر ۱۰ دقیقه یکبار چک کنید؛ یادتان باشد اگر موها کش بیایند یعنی در حال سوختن هستند.

۷- بعد از مکث کافی قسمت‌های دکلره شده مو را که به پایه مورد نظر رسیده، شسته و رنگساژ مورد نظر را روی موها بزنید و در آخر با یک براشینگ خوب کار مش‌تان را به پایان برسانید.

 

پیش از هر چیز نیاز به پودر دکلره دارید، مهم است که دو قلمو نیز در کنار خود داشته باشید، یکی برای زدن دکلره و یکی برای ترکیب کردن، برای ترکیب کردن قلموی ابرو و مژه بهتر است، قلم ریمل غیرقابل استفاده و یا مسواک قدیمی که دیگر به آن نیاز ندارید، می تواند برای این کار مناسب باشد.

پیش از هر چیز نیاز به پودر دکلره دارید، مهم است که دو قلمو نیز در کنار خود داشته باشید، یکی برای زدن دکلره و یکی برای ترکیب کردن، برای ترکیب کردن قلموی ابرو و مژه بهتر است، قلم ریمل غیرقابل استفاده و یا مسواک قدیمی که دیگر به آن نیاز ندارید، می تواند برای این کار مناسب باشد.

مواد لازم برای دکلره و هایلایت کردن مو اعم از پودر دکلره و اکسیدان

قلموهای مورد استفاده

مرحله بعدی برداشتن سنجاق تقسیم است، شنل محافظ را بپوشید و موهای خود را به پشت سر ببندید (مدل زیر موهایش را مانند فرق همیشگی اش تقسیم کرده و باقی موها را جمع کرده است) تا تمرکز تان تنها روی یک تکه از مو باشد.

استفاده از سنجاق تقسیم مو

اکنون تکه موهایی که دقیقا می خواهید هایلایت شوند را انتخاب کنید، بهتر است تکه های کلیدی را انتخاب کنید تا در زمان استایل کردن موها، زیبا جلوه کند. نکته ای که در انتخاب تکه مو باید توجه کنید این است که بهتر است این انتخاب را هنگام استایل کردن مو انتخاب کنید، تا دقیقا بدانید هایلایت مو در کدام نقطه قرار می گیرد. همچنین بهتر است میزان تکه موی انتخابی شما بزرگتر از یک بندکفش معمولی نباشد.

انتخاب تکه مویی که می خواهید هایلایت کنید

به محض انتخاب مو و بستن باقی موها در پشت سر، زمان مخلوط کردن ماده دکلره می رسد. اگر از پک های دکلره استفاده می کنید، طبق دستور مواد را ترکیب کنید. مدل زیر ابتدا نیمی از مواد را برای یک طرف درست کرده و سپس مجددا برای تکه موی بعدی مواد را درست می کند، چرا که در غیر این صورت ماده دکلره اکسید شده و ضعیف می شود.

آماده سازی مواد

اکنون زمان زدن دکلره به موهاست!! همان طور که در تصویر سمت چپ مشاهده می کنید، دکلره را از وسط به سمت انتهای مو بزنید، لطفا به هیچ وجه بالاتر از آن را امتحان نکنید، چرا که ممکن است به مشکل برخورد کنید. تا حد ممکن این کار را ساده و امن نگاه دارید.

زدن مواد از وسط مو تا نوک انتهایی موها

پس از زدن دکلره با قلمو از وسط مو به سمت انتها، از قلموی ریمل و یا مسواک برای ملایم و ترکیب کردن نقطه ای که رنگ از سمت تیره به سمت روشن تغییر می کند، استفاده کنید تا شکل طبیعی تری بگیرد. به گزارش پرشین وی بنابراین به آرامی قلم را در نقطه ی مربوطه بالا و پایین کنید. اکنون تکه موی دکلره شده را با فویل رنگ مو و یا پلاستیک بپوشانید. بهتر است پوشش آن به نحوی باشد که کاملا از برخورد با چشم محافظت شود.

پیچیدن مو با فویل مو

به خاطر داشته باشید، دکلره بسیار متفاوت از رنگ عمل می کند. رنگ مو متوقف می شود ولی دکلره متوقف نشده و مدام به تغییر مو ادامه می دهد، بنابراین باید مرتب آن را چک کنید تا رنگ مورد نظرتان را پیدا کند، سعی کنید به رنگ بلوند پلاتینی (بلوند مایل به سفید) تبدیل نشود. هدف شما تنها کمی روشن تر کردن مو است.

دکلره کردن تکه دیگر مو

مدل زیر به دلیل داشتن موی بسیار تیره و قوی ، توانسته در یک زمان تکه دیگری از مو را نیز دکلره کرده و بپیچد ولی اگر شما موهایی خشک، آسیب دیده و روشن دارید ، بهتر است پس از انتهای یک تکه از مو، تکه بعدی را شروع کنید، چرا که زمان کافی برای توجه و شستشوی سریع باقی نمی ماند.

باید مرتب موها را چک کنید تا رنگ آن بیش از حد روشن و سفید نشود.

مدل زیر هر تکه از مو را ۲۰ دقیقه داخل فویل نگاه داشت ولی موهای او بسیار تیره و ضخیم است ، بنابراین این مدت زمان بستگی به قدرت مو وهمچنین دکلره مصرفی شما دارد. ولی میانگین آن معمولا ۱۵ دقیقه است.

موها را آبکشی کرده و شامپو بزنید

پس از آماده شدن مو، آن را آبکشی کرده و سپس شامپو بزنید. مدل این آموزش بعد از شامپو از تونر مو (تونر نیز تنها به قسمت هایلایت شده، زده می شود و باید بقیه موها پشت سر جمع شود) و سپس از نرم کننده استفاده کرده است.

نتیجه نهایی را پس از خشک شدن مو و کمی فر کردن آنها، ملاحظه می کنید.

نتیجه نهایی هایلایت جزئی مو به صورت آسان و امن در منزل

آموزش هایلایت کردن مو در خانه

فرمول ترکیب ۳۰ رنگ موی پرطرفدار سال + تصاویر

نکات کلیدی برای دکلره کردن مو و روش انجام دکلره

نکاتی برای رنگ کردن موهای سفید در خانه

نکات طلایی برای رنگ کردن حرفه ای مو در خانه

آموزش رنگ کردن ابروها به روش آرایشگران حرفه ای

برای نظردهی بعدی، نام، ایمیل، و وب سایت خود را در این مرورگر ذخیره کنید.

همه ما می دانیم که هایلایت کردن مو در آرایشگاه ها کار بسیار پر هزینه، سخت و البته خطرناکی است. اما اگر روش های هایلایت کردن مو بدون دکلره در خانه را بدانید می توانید در ظاهر یکنواخت، خسته کننده و قدیمی موهایتان بدون صرف هزینه های هنگفت در سالن های زیبایی تغییر خوبی صورت دهید.

پس با تمام این تفاسیر یک سوال باقی می ماند و آن سوال این است: ” چطور یک نفر می تواند بدون اینکه جیبش حسابی خالی و به اصطلاح سوراخ شود تغییری در مدل موهای خود به وجود آورد؟”  پاسخ این سوال به سرعت مثل برق به ذهنم می رسد:”  بله! هایلایت کردن مو بدون دکلره در خانه” . شما می توانید لوازم هایلایت کردن مو در خانه را به راحتی و با قیمتی ارزان از داروخانه ها تهیه کنید. به این ترتیب نیازی به حضور در سالن های زیبایی، رنگ کردن کل موهایتان و آسیب رساندن به موهای خود نخواهید داشت. در واقع ما به شما روشی برنده- برنده را آموزش می دهیم. حتما تا این لحظه از خواندن این مطلب بسیار تعجب کرده اید. اما توصیه ما به شما این است که هر چه زودتر آماده شوید، سری به داروخانه بزنید، لوازم هایلایت مو را تهیه کنید و برای تغییر شکل موهای خودتان آماده شوید. ما در این مطلب ۴ روش هایلایت کردن مو بدون دکلره در خانه که بسیار آسان است را به شما آموزش می دهیم. پس با ما همراه باشید.

هایلایت های فویلی قدیمی ترین نوع هایلایت در خانه به شمار می روند. این روش سال های سال است که توسط آرایشگران و متخصصان رنگ و مش مورد استفاده قرار می گیرد. روش کار به این صورت است که قسمت های هایلایت شده مو با استفاده از نوارهایی فویلی پوشیده و رنگ می شوند. به این ترتیب حرارت و گرما در میان نوار فویلی باقی می ماند و سرعت فرآیند رنگ کردن مو افزایش می یابد. بعلاوه، در این روش مطمئن هستیم که رنگ به موهای اطراف سرایت نمی کند و هایلایتی دقیق و تمیز به دست می آید.

چطور در خانه هایلایت کنیم

بالیاژ یا همان هایلایت دستی در حال حاضر طرفداران بسیار زیادی دارد. در این تکنیک رنگ آنچنان تمیز و بی نظیر با موهای شما ترکیب می شوید که تصور می کنید موهای شما بطور طبیعی به این شکل روییده اند. با این وجود استفاده از تکنیک بالیاژ نیازمند سطح بالایی از مهارت است و تنها متخصصان حرفه ای رنگ و مش از عهده آن بر خواهند آمد. اما در اینجا شما را با ترفندی آشنا می کنیم که با استفاده از آن به راحتی می توانید موهای خود را در خانه بالیاژ کنید.

مطلب مرتبط: هایلایت مو: ۲۵ مدل هایلایت جذاب و شیک ۲۰۱۹ در خانه

در این روش به کلاه مخصوص مشبک یا سوراخ سوراخ نیاز داریم که همین سوراخ ها هایلایت کردن موها را برای ما آسان می کنند. با استفاده از این روش هایلایتی فوق العاده مرتب و یکنواخت به دست می آورید که به زیبایی در موهای خودتان ترکیب و محو می شود.

مطلب مرتبط: مدل ناخن: ۶۰ مدل فرنچ و طراحی ناخن برای ناخن های کوتاه

هایلایت تکه ای برای آن دسته از خانم هایی که طرفدار چهره ای سرزنده و بانشاط و برجسته هستند گزینه مناسبی به شمار می رود. این تکنیک نیز مثل هایلایت معمولی انجام می شود با این تفاوت که در هایلایت تکه ای بخش های ضخیم تری از مو با استفاده از رنگ روشن می شوند. به این ترتیب تضاد محسوس و نمایانی بین رنگ موی طبیعی و رنگ موی هایلایت شده به وجود می آید و سبکی قدیمی تر را در موهای شما به وجود می آورد.

شما می توانید با استفاده از این چهار روش جذابیت و زیبایی بیشتری به موهای خودتان بدهید. روش مورد علاقه شما کدام است؟ نظرات خود را زیر همین مطلب با ما در میان بگذارید.

منبع: stylecraze

برچسب ها رنگ مومدل موهایلایت بدون دکلرههایلایت در خانههایلایت موهایلایت کردن مو

Content in section 1.

یکی از راحت ترین راه ها برای اینکه تغییر خوبی در ظاهر خود بدهید رنگ کردن موهاست .

اما اکثر خانمها از رنگ کردن مرتب ریشه های خود خسته میشوند. پس یک راه حل و تکنیک برای این مشکل وجود دارد. و آن اینست که بدون رنگ کردن ریشه های خود یک رنگ و هایلایت زیبا و خیره کننده داشته باشید که از ریشه رنگ موهای طبیعی خودتان که معمولا تیره است شروع و به شکل سایه گونه ای به رنگ میانی متوسط و در انتها به رنگ بلوند تقریبا روشن می رسیم.

البته این تکنیک مناسب کسانی است که موهایی مشکی قهوه ای قرمز و یا بلوند تیره دارند و کسانی که در ریشه موهای خود رنگ سفید و یا خاکستری دارند این تکنیک مناسب آنها نیست

چطور در خانه هایلایت کنیم

برای قسمت میانی ساقه ها همانطور که در تصویر میبینید سایه رنگی با اختلاف ۲ تا ۳ درجه از ریشه انتخاب کنید مثلا اگر رنگ ریشه شما قهوه ای تیره است در قسمت میانی از بلوند تیره استفاده کنید.

و اگر موهایتان مشکی است برای قسمت میانی از قهوه ای متوسط استفاده کنید تا سایه ی دلخواه و اصطلاحا fade بدرستی انجام شود.

برای انتهای موهای خود سایه روشن تری را انتخاب کنید ترکیب یک سایه روشن تر در انتهای موهای شما جلوه ی طبیعی تر به چهره شما میدهد. پس اگر ریشه طبیعی موهای شما قهوه ای متوسط است میتوانید از fade های بلوند طلایی در انتهای ساقه استفاده کنید.

همانطور که در عکس مشاهده میکنید به این شکل موهای خود را تقسیم کنید و بعد به شکلی افقی از زیر موها خطوط موازی به قطر حدودا ۵ سانتیمتر را از هم جدا کنید کل سر را به همین شکل تقسیم بندی کنید ک برای جدا نگه داشتن لایه ها از هم میتوانید از کلیپسها و یا گیره های مخصوص مش استفاده کنید.

 فویل آلومینیومی مخصوص برای پیچیدن و رنگ کردن قسمتهای انتخاب شده به اندازه قد مو آماده کنید بهتر از از قبل تعدادی را که لازم است بریده باشید تا در حین کار سرعت و نتیجه خوب باشد 

جهت رعایت اصول بهداشتی و تمیز نگه داشتن محیط از روزنامه و یا رومیزی پلاستیکی استفاده کنید دور گردن خود یک پلاستیک بزرگ و یا یک حوله بزرگ بیندازید و یک لباس کهنه که مخصوص رنگ است به تن کنید

دستکش یکبار مصرف بپوشید یک کاسه رنگ و یک برس مخصوص رنگ را آماده کنید و رنگ تیره انتخابی را با اکسیدان ۶ درصد درون کاسه بریزید و خوب هم بزنید 

در این مرحله از یک قسمت سر شروع به رنگ کردن بکنید با فاصله ۵ سانت از ریشه تا قسمت میانی موها را با برس رنگ بزنید و داخل فویل قرار دهید و البته قسمت انتهایی مو را بیرون از فویل بگذارید .

زمانی که کل سر را انجام دادید کاسه و برس رنگ خود را کاملا تمیز بشویید و رنگ روشن مخصوص انتهای ساقه مو  را درست کنید آن قسمتهایی از مو را که بیرون از فویل گذاشته بودید را رنگ کنید و فویل را از پایین به شکلی افقی ۲ با تا بزنید سعی کنید ۲ رنگ روی ساقه با هم مخلوط نشوند (به عکس توجه شود)

بعد از اتمام کار ۲۰ تا ۳۰ دقیقه مکث کنید.

بعد به آهستگی فویلها را از سر جدا کنید .

موهایتان را با شامپو بچه و یا شامپو مخصوص موهای رنگ شده  را با آب گرم بشویید.

و از ماسک و نرم کننده مو استفاده کنید و در انتها یک آبکشی کلی با آب خنک انجام دهید تا کوتیکول های مو کاملا بسته شوند در ضمن به یاد داشته باشید آب خنک موها را براق تر وسالم تر نگه میدارد.

آب مو را با حوله کاملا بگیرید و قبل از خشک کردن با باد ملایم سشوار از محلول های روغنی و تقویتی روی موهای خود استفاده کنید .

{{message}}

Something went wrong. Try again later?

Submission failed

برای به دست آوردن هایلایت خارق‌العاده بدون از دست دادن زمان و پول در آرایشگاه به راحتی با خواندن این مطلب هایلایت خود را در خانه انجام دهید. برای انجام این‌کار وسایل مورد نیاز هایلایت مو را تهیه کنید و با چند تکنیک ساده موهای جذابی برای خودد خلق کنید.

در این مطلب از پین‌ورک با روش هایلایت مو در خانه آشنا می‌شوید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

بهترین متخصص با کمترین قیمت

دریافت رایگان قیمت

اگر موهای کوتاهی دارید و می‌خواهید هایلایت‌ها به طور مساوی و یکدست انجام شود بهتر است از کلاه هایلایت استفاده کنید. کلاه هایلایت را از فروشگاه لوازم آرایشی می‌توانید خریداری کنید. در بسته‌ی کلاه هایلایت یک کلاه با سوراخ و یک قلاب و یک قلم‌مو وجود دارد.

چطور در خانه هایلایت کنیم

برای موهای متوسط و بلند باید همراه با رنگ هایلایت مو مورد نظر٬ دکلره و یک قلم‌مو تهیه کنید. همچنین اکسیدان ۱۰% یا ۲۰% را خریداری کنید. چون برای استفاده در منزل بی‌خطر هستند.

اگر می‌خواهید هایلایتتان طبیعی جلوه دهد بستهٔ هایلایت بلوند را انتخاب کنید که به شما مقدار کمی هایلایت سایه روشن‌تری از موهای طبیعی خودتان بدهد. هایلایت‌های قهوه‌ای مایل به قرمز انتخاب خوبی هستند به خصوص اگر شما موهای قهوه‌ای تیره یا مشکی داشته باشید.

استفاده از دکلره و رنگ کردن روی موهای تمیز می‌تواند به مو آسیب بزند ولی روغن‌های طبیعی مو می‌تواند از پوست سر و موهایتان محافظت کند.

ابزارهایی مثل کلاه٬ قلاب٬ فویل٬ قلم‌مو٬ دکلره و اکسیدان را از ظرف‌شویی حمام خارج کنید. یک پیراهن قدیمی بپوشید و حوله‌های قدیمی را در دست بگیرید تا از سفید شدن محافظت کنید.

اگر بستهٔ خود برای شما دستوری داده بود که پودر دکلره و اکسیدان را مخلوط‌ کنید طبق آن دستور انجام دهید. توجه کنید که ابتدا پلاستیک یا دستکش پلاستیکی پوشیده‌اید. سعی کنید هیچ‌یک از مخلوط‌ها وارد پوست شما نشود. اگر محلول هایلایت وارد پوست شما شد سریعاً با یکپارچه مرطوب آن را تمیز کنید.

یک‌ رشته کوچک در زیر موهای بالایی که به‌ راحتی دیده نشود انتخاب کنید. بقیهٔ مو را از رشته جدا نگه‌دارید و قلم‌مو دکلره را بر روی رشته بکشید سپس آن‌را بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

اگر شما از کلاه استفاده می‌کنید اول موهای خود را شانه بزنید و بعد آن را بپوشید. نگاهی به سوراخ‌ها بیندازید و موهایی که از سوراخ‌های کلاه بیرون می‌آیند هایلایت می‌شوند. با استفاده از قلاب قسمت های کوچکی از موهایتان را بیرون بکشید.  لازم نیست از همه‌ی سوراخ‌ها استفاده کنید. فقط به اندازه‌ای که می‌خواهید بیرون بکشید.

اگر شما از کلاه استفاده نمی‌کنید ابتدا به موهای خود حالت بدهید همان‌گونه که همیشه است. قسمت‌های موی خود را که می‌خواهید هایلایت مو کنید تعیین کنید. بیشتر مردم محل‌هایی در جلو و رشته‌های روی لایه بالایی موهایشان را برای هایلایت کردن انتخاب می‌کنند زیرا در اینجا نور خورشید به‌طور طبیعی بیشتر موها را روشن‌تر می‌کند.

با استفاده از قلم‌مو قسمت‌هایی از موهایتان را که از کلاه بیرون آمده‌اند یا با گیره نگه داشته شده‌اند را رنگ کنید.

برای موهای بلند درحالی‌که شما دکلره را روی رشته‌های موی سر رنگ می‌کنید یک فویل آلومینیومی زیر بخشی از موی خود که هایلایت می‌کنید بگذارید فویل آلومینیومی را تا کنید تا رشته را از موهای هایلایت نشده جدا کنید درحالی‌که دکلره رو موهایتان است. همان‌طور که پیش می‌روید فویل‌های آلومینیومی را در اطراف هر بخش از موی هایلایت شده قرار دهید.

اکثر بسته‌ها دستور می‌دهند حداکثر ۲۰ دقیقه وقت لازم است تا دکلره روی سر شما بماند. شما می‌توانید هر ۵ دقیقه موهایتان را چک کنید و اگر احساس می‌کنید به آن اندازه‌ای که می‌خواهید روشن‌شده زودتر آن را بشویید. مطمئن شوید که از دستورالعمل بسته خود دنبال می‌کنید. برداشتن طولانی‌مدت دکلره باعث می‌شود که به موهایتان آسیب برسد یا بشکند

فویل‌های آلومینیومی را اگر از آن‌ها استفاده کردید دور بیاندازید سپس سرتان را زیرآب سرد بشوید تا زمانی که تمام دکلره شسته شود. اگر از کلاه سوراخ‌دار استفاده کردید اول رشته هارا با آب سرد بشویید و سپس کلاهتان را بردارید

اگر شما رنگ سبز بنفش صورتی یا هر رنگ دیگر بجای بلوند می‌خواهید اول موهایتان را کاملاً خشک‌کنید سپس رشته‌های مش شده را جدا کنید و روی هر یک را رنگ کنید. رشته‌های رنگ‌شده را در فویل‌های آلومینیومی بسته‌بندی کنید تا از پخش شدن رنگ به سایر قسمت‌های مو جلوگیری کند.

شامپو و نرم‌کننده برای بهسازی موی رنگ‌شده ساخته‌شده است که از خشکی مو جلوگیری می‌کند اگر بستهٔ هایلایت مو خود نرم‌کننده یا کرم شستشو دارد از آن بجای نرم‌کننده خود استفاده کنید

بسته رنگ ساژ یک انگشت پلاستیکی دارد که اعمال کمی ازمحلول هایلایت مو به طور مستقیم روی ریشه‌هایتان را آسان می‌کند دستورعمل را دنبال کنید و محلول رنگ ساژ را فقط روی ریشه‌هایتان و قسمت‌هایی که دوستدارید هایلایت اضافه کنید بمالید.

حالا شما موهای رنگ‌شده دارید شما باید از استفاده از سولفات‌هایی که به دلیل خشک شدن و آسیب رساندن موها شناخته‌شده‌اند، جلوگیری کنید. بخصوص که برای بهسازی رنگ هستند. برچسب روی شامپو نرم‌کننده اسپری مو ژل یا کرم‌های حالت‌دهنده بررسی کنید تا مطمئن شوید حاوی سولفات نیستند.

مقالات مرتبط :

در این مطلب از پین‌ورک با روش هایلایت مو در منزل آشنا شدید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید باشد.

چطور در خانه هایلایت کنیم

7 ماه پیش ملیحه احمدی

سلام. من ملیحه احمدی به عنوان یه عضو کوچک از پین ورک در کنار شما هستم تا بتونم مطالب متنوع و جالبی رو با شما به اشتراک بذارم. یکی از ویژگی‌هایی که منو به نوشتن محتواهای جدید ترغیب می‌کنه، روحیه‌ی بالا برای یادگیری مطالب جدید و بکارگیری خلاقیت در نوشته‌هام هست. امیدوارم این مطالب به اندازه کافی براتون جذاب و به دلتون نشسته باشه 🙂

6 ماه پیش

6 ماه پیش

6 ماه پیش

6 ماه پیش

6 ماه پیش

6 ماه پیش

6 ماه پیش

6 ماه پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ارائه خدمت در محل و منزل

دریافت رایگان قیمت

یافتن بهترین متخصص نزدیک شما

یافتن بهترین متخصص نزدیک شما

تمامی حقوق برای پین ورک محفوظ است



در متد هایلایت، تقسیم بندی موها به روش آمبره می باشد. بدین صورت که جلوی موها را از قسمت شکستگی ابروها به صورت مربعی جدا کرده و دو طرف پشت گوش را نیز به همین ترتیب دسته بندی می کنیم. موهای قسمت پشت سر را نیز به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

هر چه لایه های مو را نازک تر جدا کنید، هایلایت پر تری خواهید داشت. بنا به سلیقه مشتری، لایه هایی از مو را جدا کرده و هر لایه را دوباره به دو قسمت تقسیم می کنیم. یکی از لایه ها را به روش زیگزاگی جدا کرده و فویل را زیر آن قرار می دهیم. سپس موادگذاری کرده و پس از به پایه رسیدن موها، آن را آبکشی می کنیم. در مرحله بعد نیز موها را رنگساژ می کنیم. 

آموزش کامل هایلایت مو را می توانید در ویدئوی ذیل مشاهده کنید. جهت شرکت در کلاس های خانم زهرا کریمی با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید.

برای نمایش ویدئو باید جاوا اسکریپت شما فعال باشد

چطور در خانه هایلایت کنیم


221465
12:41
نظر دهید
دانلود

توضیحات: در این ویدئو با نحوه رنگ کردن مو به روش هایلایت آشنا خواهید شد.

زهرا کریمی

تگ:
هایلایت مو در منزل  
هایلایت مو  
موی هایلایت  
رنگ مو  
آموزش رنگ کردن مو  
کار با مواد  
هایلایت کردن مو  
بهترین مدرس رنگ و مش  
کلاس های آموزش رنگ کردن مو  
کلاس آموزشی کار با مواد  
مدرس رنگ و مش خانم زهرا کریمی  

تبلیغات


نظرات

واقعا فوق العاده بود

تارا
– 12/27/2020

اسم شونه چی بود؟


rasta1
– 03/17/2018

بسیار زیبا


نداموسوی
– 03/17/2018

عالی


zinatD
– 03/11/2018

ارسال نظر

فیلم های پیشنهادی

آموزش رنگ و مش

خانم بحری

آموزش گام به گام هایلایت روی موی تیره

خانم بحری

آموزش هایلایت کردن مو

سالن زیبایی کیمیا

آموزش هایلایت مو | رنگ و مش تخصصی شمال تهران | ترمیم هایلایت مو

فتانه هوشمند

چطور در خانه هایلایت کنیم

آموزش هایلایت کلاسیک و کار با اولاپلکس

مریم صدوق

آموزش تصویری رنگ مو

ادمین ارشد رژلب

آموزش هایلایت سایه

رمیسا میرزایی

هایلایت مو

خانم بحری

رنگ ریشه مو | آموزش هایلایت مو | مرکز تخصصی رنگ و مش نیاوران

فتانه هوشمند

دسته بندی فیلم ها

آرایش دائم

رنگ و مش

کوتاهی مو

آموزش بافت مو

آموزش شینیون و موآرایی

گریم و آرایش

کاشت و طراحی ناخن

اکستنشن مو

کاشت و اکستنشن مژه

مراقبتهای پوست و مو

لیفت و لمینت و اکستنشن ابرو

معرفی برترین‌های آرایش

محصولات آرایشی

کراتین و احیا مو



در متد هایلایت، تقسیم بندی موها به روش آمبره می باشد. بدین صورت که جلوی موها را از قسمت شکستگی ابروها به صورت مربعی جدا کرده و دو طرف پشت گوش را نیز به همین ترتیب دسته بندی می کنیم. موهای قسمت پشت سر را نیز به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

هر چه لایه های مو را نازک تر جدا کنید، هایلایت پر تری خواهید داشت. بنا به سلیقه مشتری، لایه هایی از مو را جدا کرده و هر لایه را دوباره به دو قسمت تقسیم می کنیم. یکی از لایه ها را به روش زیگزاگی جدا کرده و فویل را زیر آن قرار می دهیم. سپس موادگذاری کرده و پس از به پایه رسیدن موها، آن را آبکشی می کنیم. در مرحله بعد نیز موها را رنگساژ می کنیم. 

آموزش کامل هایلایت مو را می توانید در ویدئوی ذیل مشاهده کنید. جهت شرکت در کلاس های خانم زهرا کریمی با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید.

برای نمایش ویدئو باید جاوا اسکریپت شما فعال باشد

چطور در خانه هایلایت کنیم


221467
12:41
نظر دهید
دانلود

توضیحات: در این ویدئو با نحوه رنگ کردن مو به روش هایلایت آشنا خواهید شد.

زهرا کریمی

تگ:
هایلایت مو در منزل  
هایلایت مو  
موی هایلایت  
رنگ مو  
آموزش رنگ کردن مو  
کار با مواد  
هایلایت کردن مو  
بهترین مدرس رنگ و مش  
کلاس های آموزش رنگ کردن مو  
کلاس آموزشی کار با مواد  
مدرس رنگ و مش خانم زهرا کریمی  

تبلیغات


نظرات

واقعا فوق العاده بود

تارا
– 12/27/2020

اسم شونه چی بود؟


rasta1
– 03/17/2018

بسیار زیبا


نداموسوی
– 03/17/2018

عالی


zinatD
– 03/11/2018

ارسال نظر

فیلم های پیشنهادی

آموزش رنگ و مش

خانم بحری

آموزش گام به گام هایلایت روی موی تیره

خانم بحری

آموزش هایلایت کردن مو

سالن زیبایی کیمیا

آموزش هایلایت مو | رنگ و مش تخصصی شمال تهران | ترمیم هایلایت مو

فتانه هوشمند

چطور در خانه هایلایت کنیم

آموزش هایلایت کلاسیک و کار با اولاپلکس

مریم صدوق

آموزش تصویری رنگ مو

ادمین ارشد رژلب

آموزش هایلایت سایه

رمیسا میرزایی

هایلایت مو

خانم بحری

رنگ ریشه مو | آموزش هایلایت مو | مرکز تخصصی رنگ و مش نیاوران

فتانه هوشمند

دسته بندی فیلم ها

آرایش دائم

رنگ و مش

کوتاهی مو

آموزش بافت مو

آموزش شینیون و موآرایی

گریم و آرایش

کاشت و طراحی ناخن

اکستنشن مو

کاشت و اکستنشن مژه

مراقبتهای پوست و مو

لیفت و لمینت و اکستنشن ابرو

معرفی برترین‌های آرایش

محصولات آرایشی

کراتین و احیا مو


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


راز های داشتن لبخند زیبا چیست؟

آموزش هایلایت مو

 

هایلایت کردن مو

چطور در خانه هایلایت کنیم

هایلایت مو چیست ؟

هایلایت کردن به معنای ایجاد رگه های روشن مو، در لا به لای موهای تیره ی سر است. هایلایت مو با یک آرایش ساده می تواند چهره ی شما را زیباتر بکند. البته باید توجه داشته باشید که هایلایت یک کار تخصصی است و اگر آرایشگر شما خلاقیت داشته باشد و مدل های جدید و متنوعی به شما پیشنهاد بکند، قطعا نتیجه ی کار بهتر خواهد بود.

 

روش های انجام هایلایت کردن مو:

هایلایت با فویل

هایلایت با کلاه

بالیاژ

 

آموزش هایلایت با فویل

آرایشگر فویل ها را به شکل مستطیل و کمی بلند تر از طول موها برش می زند سپس تکه هایی که قصد روشن کردنشان را داریم پس از رنگ کردن درون فویل ها گذاشته می شوند .این مدل از هایلایت مناسب موهای رنگ شده با پایه 6 به بالا می باشد . 

 

– ابتدا موها را تقسیم‌بندی کنید. (قسمت جلوی سر ۳ قسمت ٬ پشت سر ۴ قسمت )

 

– با شانه دم باریک قسمت‌های مورد نظر را به صورت زیگزاگی جدا کنید (قطر مو نباید بیشتر از نیم سانتی‌متر باشد).

 

– کاغذ فویل را به شکل مستطیل به اندازه ۵ سانتی‌متر از طول و عرض موها بیشتر بریده، لبه جلوی کاغذ فویل را برای استحکام بیشتر حدود ۲ سانتی‌متر تا بزنید، سپس موها را روی کاغذ فویل قرار داده و اطراف ریشه‌های مو را با یک لایه نازک پنبه بپوشانید.

 

– مواد دکلره را از نیم سانتی‌متری پوست سر به موها بزنید. مقدار مواد دکلره را زیاد نزدید چون باعث نشتی به موهای زمینه خواهد شد. همچنین از پودرهای مخصوص فویل استفاده کنید، این پودرها کف نمی‌کند ولی در عین حال کار روشن کردن موها را انجام می‌دهند.

 

– سپس کاغذ فویل را روی موها تا کنید.

 

– موها را هر ۱۰ دقیقه یکبار چک کنید؛ یادتان باشد اگر موها کش بیایند یعنی در حال سوختن هستند.

 

– بعد از مکث کافی قسمت‌های دکلره شده مو را که به پایه مورد نظر رسیده، شسته و رنگساژ مورد نظر را روی موها بزنید و در آخر با یک براشینگ خوب کار مش‌تان را به پایان برسانید.

 

در این روش پس از برداشتن فویل ها تکه های روشن مو به شکلی کاملا منظم و خط کشی شده می باشد.

 

هایلایت مو با فویل

 

هایلایت با کلاه

در روش کلاه برای ایجاد تکه روشن در بین موها رشته های نازک مو از روزنه های کلاه بیرون آورده شده و توسط رنگ مو مورد نظر مشتری مو رنگ می شود. سپس این رنگ ها پاک شده و کلاه برداشته می شود و بدین ترتیب موهای هایلایت شده به صورت نامنظم و زیبا در لابه لای موهای تیره خودنمایی خواهند کرد.

 

 هایلایت مو با کلاه

 

روش بالیاژ

چطور در خانه هایلایت کنیم

این اصطلاح از کلمه فرانسوی “balayer” گرفته شده است که به معنی جارو کردن است. این اصطلاحی است که به نحوه استفاده از رنگ اشاره می کند ، نه خود رنگ. 

 

بالیاژ تکنیک رنگ کردن موها به صورت آزادانه و با دست است. در این روش غالبا موها از محور وسط تا پایین و نوک موها رنگ میشوند. یکی دیگر از ویژگیهای بر جسته بالیاژ ، نحوه رنگ آمیزی موهاست. در این روش،ابتدا پایین ترین بخش موها در نزدیکی گردن، سپس قسمت میانی و بعد بخش بالایی موها رنگ می شوند. بین هر لایه مو , یک کاغذ سلفون قرار می گیرد.

 

در نهایت کار ، بالیاژ هم شبیه هایلایت می شود. با این تفاوت که بالیاژتیره تر بوده و رنگ روشن موهای بالیاژشده ، خیلی روشن تر از رنگ پایه نیست. بالیاژ یک رنگ طبیعی تر به موها میدهد.

 

بالیاژ

 

نکات مهم قبل از هایلایت مو:

-قبل از هایلایت موهایتان از ژل، ماسک های گیاهی یا شیمیایی و سرم های تقویت کننده، براق کننده و …. استفاده نکنید.

-موهایتان قبل از انجام هایلایت باید تمیز باشند. به طور معمول اغلب سالن های زیبایی، قبل از انجام هر عملیاتی روی مو، کار شستشوی مو را انجام می دهند. البته اگر موهایتان تمیز باشند، صرفا از نرم کننده استفاده خواهند کرد.

-سعی کنید رنگ مورد نظرتان را پیش از مراجعه به سالن زیبایی، انخاب کنید. چون در این صورت کارتان زود تر انجام می شود. چون دیدن انبوهی از رنگ ها در ژورنال هایی که به شما داده می شود، کار انتخاب را سخت تر می کند. البته مشورت کردن با آرایشگر حتما می تواند شما را به انتخاب درست تری برساند.

-اگر قصد کوتاه کردن موهایتان را دارید حتما قبل از هایلایت و رنگ به آرایشگرتان اطلاع دهید.

 

نکته سفیدی مو

سفیدی موهای خود را در ترکیبات رنگی نادیده نگیرید. از طرفی هم زیبایی لایتهای روشن را فدای پوشش ۱۰۰ درصدی موهای سفید خود ننمایید. اگر مشکلی با دوبار رنگ نمودن ندارید. در ضمن موهای سفید بسیاری دارید. ابتدا موها را با رنگهای مورد نظر روشن نمایید. سپس با اکسیدان ۶ درصد و یک رنگ روشن پایه مناسب میتوانید یا ریشه گیری نمایید. یا کل موها را با زمان مکث کوتاهتری دوباره رنگ نمایید.

 

نگهداری و مراقبت از موهای هایلایت شده:

موهای رنگ شده و موهای هایلات شده، نیاز به مراقبت های بهداشتی خاصی دارند. عموما در سالن های زیبایی توصیه های لازم در این خصوص به افراد داده می شود. استفاده از شامپوها و نرم کننده ها مخصوص، استفاده از مرطوب کننده هایی که سولفات پایینی دارند، از جمله ی این توصیه هاست.

البته استفاده از نرم کننده ها نباید به صورت روزانه انجام شود؛ بلکه باید هفته ای یک مرتبه از نرم کننده استفاده کرد.

روغن نارگیل برای موهای هایلات شده بسیار مناسب است. می توانید یک قاشق از روغن نارگیل را گرم کرده و به موهایتان بمالید و ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه آبکشی کنید.

قبل از رفتن به استخر از روغن های محافظت کننده استفاده کنید. چرا که کلر موجود در آب استخر می تواند تاثیر مخربی روی موهای رنگ شده داشته باشد.

 

رنگساژهایی برای هایلایت

فرمول رنگساژ زیتونی:رنگ M8 زیتونی ۱/۴ تیوپ (ده سانت) +۳۰ الی ۵۰ CCاکسیدان شماره ۱ بر روی پایه ۸رنگساژ خاکستری:رنگ  A8 خاکستری ۱/۴ تیوپ(ده سانت+۳۰ الی ۵۰CC اکسیدان شماره ۱ روی پایه ۹رنگساژ طلایی:رنگ G9 طلایی ۱/۴ تیوپ+۱ قرص + ۳۰ الی ۵۰ CC  اکسیدان شماره ۱ روی پایه ۹رنگساژ کرم (کاهی):رنگ N9 یا بلوند خیلی روشن +۳۰ الی ۵۰ CC اکسیدان شماره ۱ روی پایه ۹

 

گردآوری : بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

 

زیبایی خود را دوچندان کنید


فروش قطعات انواع سشوار اتو مو و بابلیس


انواع جراحی زیبایی سینه


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی

نوبت دهی آنلاین دندانپزشک های برتر تهران


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور


قاعدگی دردناک زنان و دختران


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!


اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان


طراحی و بازسازی فضای داخلی

سفارش جدیدترین تم های تولد وبادکنک آرایی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چه موهای تیره، قهوه ای، بلوند و یا قرمز داشته باشید، فرآیند روشن کردن طبیعی وجود دارد. نشستن زیر نور خورشید روشی آسان و موثر برای روشن کردن مو است، اما اگر می خواهید روند را طولانی کنید، راه های طبیعی دیگری برای افزایش رنگ های طلایی موها وجود دارد ، با دنبال کردن این بخش از دنیای مد نمناک هایلایت طبیعی مو را یاد بگیرید که چطور از انواع مواد طبیعی و خانگی برای رسیدن به رنگ دلخواه استفاده کنید.

روش اول:

روش دوم :

چطور در خانه هایلایت کنیم

روش سوم:

روش چهارم

موهای خود را بشویید و نرم کننده بزنید. ترکیب عصاره لیمو را از موی خود به طور کامل آبکشی کنید. سپس آن را بشویید و نرم کننده بزنید. آب لیمو موها را خشک می کند ، بنابراین یک نرم کننده عالی ضروری است. زمانی که موهایتان خشک شد می توانید هایلایت ها را ببینید.

 

اصولا خانم ها علی رقم علاقه ای که به رنگ موهای روشن و هایلایت های زیبای مو دارند زیاد تمایل به این سبک رنگ موها نشان نمی دهند چرا که آسیب زیادی به موها وارد می شود اما برای این راه هم یک راه حل طبیعی وجود دارد و انهم هایلایت کردن مو در خانه با آبلیمو است.

آیا می دانستید که می توانید در منزل و با روش طبیعی موهایتان را هایلایت کنید؟

 شما می توانید با استفاده از آبلیمو این کار را انجام دهید.آب لیمو نه تنها برای مو و پوست مفید است بلکه برای روشن کردن مو و ایجاد هایلایت هایی بر روی آن نیز استفاده می شود.نتیجه ی این عمل به رنگ طبیعی موهایتان بستگی دارد.اگر شما موهای تیره ای دارید پس ممکن است بعد از اولین بار استفاده، تغییر زیادی به چشمتان نیاید.قسمت جالب کار این است که نتیجه شما را سورپرایز خواهد کرد و شما نمی دانید که چه رنگی در انتظارتان است.

 اول شما باید تصمیم بگیرید که کدام قسمت موهایتان می خواهید روشن تر باشد.آیا می خواهید کل موهایتان را روشن کنید یا فقط بخشی از آن را به صورت سایه روشن در آورید؟مقدار آبلیمو بستگی به مقدار موهایی دارد که شما می خواهید روشن کنید.

 

چطور در خانه هایلایت کنیم

لیمو را در ظرفی بفشارید،سپس آبلیمو را داخل بطری اسپری داری بریزید تا راحت تر بتوانید از آن استفاده کنید.سپس اگر می خواهید سایه روشن های طبیعی بر روی موهایتان داشته باشید، آن را به همه ی مو اسپری کنید و اگر قسمتی از موهایتان را می خواهید روشن کنید،آن قسمت را جدا کرده و در دستانتان بگیرید و سپس آبلیمو را بر روی آن اسپری کنید.این کار باعث خواهد شد شما هایلایت هایی طبیعی بر روی موهایتان داشته باشید.

 بعد از این که آبلیمو را به روی موهایتان پاشیدید،بیرون رفته و در معرض آفتاب قرار بگیرید.اسید سیتریک موجود در لیمو کوتیکول مو را باز می کند و با اشعه ی فرابنفش خورشید ترکیب می شود و اکسیژن شروع به روشن کردن مو می کند.پس 30 الی 60 دقیقه زیر نور آفتاب قرار بگیرید.بعد از این که آفتاب گرفتید،دوش بگیرید و سپس موهای خود را با یک نرم کننده ی خوب بشویید.در معرض مستقیم خورشید بودن ممکن است موهایتان را خشک کند به همین دلیل توصیه می شود از نرم کننده استفاده شود.

 اگر با اولین بار به نتیجه ی دلخواهتان نرسیدید،باز هم این کار را انجام دهید البته نه بیشتر از 3-2 بار در هفته.

چطور در خانه هایلایت کنیم
چطور در خانه هایلایت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *