چطور به را خشک کنیم

 
helpkade
چطور به را خشک کنیم
چطور به را خشک کنیم

در این بخش آموزش خشک کردن به برای دمنوش را در سایت بارامد برای شما عزیزان قرار میدهیم

برای خشک کردن به برای دمنوش، ابتدا آن را با رنده درشت رنده کنید، سپس آن را خشک کرده و بدون استفاده از روغن تفت دهید. از این به‌های خشک شده برای تهیه دمنوش استفاده کنید.

–دمنوش به یکی از خوش عطر‌ترین و خوش طعم‌ترین دمنوش‌هایی است که می‌توانید آن را در هر فصلی از سال که دوست دارید، دم کرده و میل کنید. به خشک شده را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید، اما برای مطمئن شدن از سالم بودن و کیفیت این دمنوش بهتر است خودتان دست به کار شوید و به را در خانه خشک کنید. برای آموزش خشک کردن به برای دمنوش با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

برای خشک کردن به مراحل زیر را طی کنید:

چطور به را خشک کنیم

ابتدا میوه‌ها را به خوبی بشویید تا پرز‌های روی آن از بین بروند، سپس آن را برش بزنید و هسته‌های به را جدا کنید. اگر پوست به زرد و سالم است نیازی نیست پوست آن‌ را بگیرید.

برای رنده کردن به از یک رنده درشت استفاده کنید. به‌ها بعد از رنده شدن بهتر است طولی برابر با ۳ سانتی متر و قطر ۲ میلی متر داشته باشند. اگر اندازه به‌های رنده شده یکسان باشد، هم زمان خشک می‌شوند و فرآیند خشک کردن آن‌ها آسان‌تر است.نکته: برای رنده کردن به می‌توانید از رنده برقی استفاده و یا با استفاده از غذاساز آن‌ها را رشته رشته کنید

برای خشک کردن به شما به یک حرارت ملایم نیاز دارید؛ بخاری، شوفاژ و فر گزینه‌های مناسبی برای انجام این کار هستند.

مهم‌ترین مرحله خشک کردن به برای دمنوش؛ بو دادن آنهاست. ابتدا ماهیتابه را روی حرارت قرار دهید تا کاملا داغ شود، سپس رشته‌های خشک شده به را داخل ماهیتابه بریزید، مرتب آن‌ها را هم بزنید تا رشته‌های ریز نسوزند، تفت دادن را تا زمانی که این رشته‌ها قهوه‌ای رنگ شوند، ادامه دهید.نکته:

بعد از اینکه به‌ها کاملا قهوه‌ای رنگ شدند، ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود. سپس این رشته‌های خشک شده را داخل یک ظرف شیشه‌ای بریزید، در آن را ببندید و در محیطی بدون رطوبت نگهداری کنید.

برای تهیه دمنوش به، برای هر نفر یک قاشق غذاخوری به خشک شده را به همراه یک لیوان آب جوش داخل قوری بریزید، قوری را به مدت ۲۰ دقیقه روی بخار آب قرار دهید تا دم بکشد. برای طعم بهتر متناسب با ذائقه‌تان می‌توانید قبل از دم کردن مقداری هل یا دارچین هم داخل قوری بریزید و برای خوش رنگ‌تر شدن این دمنوش از مقداری زعفران استفاده کنید.نکته: دمنوش به طعم شیرینی دارد، اما اگر می‌خواهید آن را شیرین‌تر کنید، از نبات استفاده کنید.

منبع:ستاره

بیشتر بخوانید:جوک های جدید و خندار

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام (الزامی)

ایمیل (الزامی)

وب‌سایت

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

همه چیز درباره داروی امام کاظم

چطور موهایمان را خودمان کوتاه کنیم؟

مدل موی باز و صاف

یک اتاق خواب ایده آل!

مدل آینه دسشویی

بارا مد مرجع اطلاع رسانی جدیدترین اخبار مد و پوشاک افتخار دارد با همراهی شما عزیزان در صدد راه اندازی سایت تخصصی در زمینه پوشاک و لوازم آرایشی از متنوع ترین برندهای با کیفیت و برتر ضمن ارائه حق انتخاب وسیعی از محصولات خریدی مطمئن و دلچسب را برای شما به ارمغان آورد.

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این وبسایت محفوظ است.

فرآیند خشک کردن میوه در اصل، روشی مناسب برای محافظت از طعم میوه است. گاهی اوقات میوه خشک شده نسبت به نوع تازه آن به دلیل طعم بهتر، برتری دارد. برخی میوه ها در برخی از فصول سال فراوان تر از دیگر میوه ها هستند . در صورت تمایل به استفاده از میوه ها در فصول مختلف سال لازم است میوه ها را خشک کرده و از آن استفاده کنید .

روش خشک کردن میوه ها بهترین راه برای خراب نشدن میوه های اضافی است . میوه خشک ترد و شیرین و نوعی آب نبات طبیعی است و مواد مغذی موجود در آنها تفاوت چندانی با میوه ی تازه ندارد. از میوه خشک می توان به صورت میان وعده استفاده نمود .

شما برای مصرف انواع میوه ها مجبور نیستید هزینه گزاف برای تهیه نوع آماده و بسته بندی آن بپردازید بلکه می توانید بدون هیچ گونه هزینه ای میوه های اضافی خود را به میوه خشک تبدیل کنید و از خوردن آن لذت ببرید . با چند روش می توانید در خانه به خشک کردن میوه بپردازید . با این بخش از نمناک همراه باشید، تا با روش های مختلف و آسان خشک کردن میوه در خانه آشنا شوید.

معمول ترین و ابتدایی ترین روش خشک کردن میوه استفاده از آفتاب است. در این روش میوه را نصف یا خرد کرده و به مدت چند روز در فضای بیرون و در معرض نور آفتاب قرار می دهند.چطور به را خشک کنیم

یکی دیگر از روش های خشک کردن میوه، خشک کردن با جریان هوا می باشد که ترکیبی از جریان هوا و حرارت کم است، این کار معمولاً در فر انجام می شود. خشک کردن با فر بهترین روشی است که می توانید استفاده کنید، زیرا شکر یا ماده افزودنی دیگری به آن نمی افزایید و تنها چندین ساعت زمان برای این کار نیاز دارید.

فایده انجام این کار در خانه آن است که روی نتیجه کار خود کنترل دارید و میوه ها را به هر اندازه و شکلی که مایل باشید، خشک می کنید.

کیفیت میوه خشک شده به اندازه تکه های میوه و مدت زمان خشک کردن آن بستگی دارد.

فر، کاغذ مومی یا لاینر های سیلیکونی و سینی فر یا توری های گرد مخصوص پیتزا

سیب:6 ساعت؛

انگور:8 تا 10 ساعت؛

پوست مرکبات:8 تا 10 ساعت؛

گیلاس:12 ساعت؛

توت فرنگی:12 ساعت؛

زردآلو:12 ساعت.

آلو:6 ساعت؛

گلابی:6 ساعت؛

هلو:6 ساعت؛

موز:6 ساعت؛

روش سرخ کردن یکی دیگر از بهترین روش ها برای خشک کردن میوه های پر نشاسته و کم رطوبت مثل موز است.

خشک کردن با شکر نوع دیگری از روش خشک کردن میوه است که با خیساندن یا جوشاندن میوه در یک شیره شکری انجام می شود.

استفاده از دستگاه میوه خشک کن، سبب می شود آب میوه به صورت خیلی آرام ، آهسته و با حرارت خیلی کم تبخیر شود.اکثر این دستگاه های میوه خشک کن در کف خود المنت برقی مشبک دارند که روی آن ها هواکش قرار دارد.

بسته به نوع میوه و نوع دستگاه میوه خشک کن، 24 ساعت وقت لازم است تا میوه ها به صورت کامل خشک شوند. اگر قصد خشک کردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات را داشته باشید استفاده از دستگاه های میوه خشک کن یکی از بهترین گزینه هاست.

در پایخ و احترام به درخواست شما کاربران نمناکی مبنی بر طرح نکاتی در رابطه با روش نگهداری و استفاده از میوه های خشک به این بخش میپردازیم.

شما می توانید با استفاده از فر یا دستگاه میوه خشک کن، چیپس های ترد و طلایی رنگ میوه درست کنید. میوه های دارای پوست نازک مانند سیب، آناناس، نارگیل، لیمو و پرتقال مناسب برای چیپس شدن هستند. برای یک دست شدن ورقه میوه ها از ماندولین استفاده کنید، برای جلوگیری از تغییر رنگ میوه ها بر روی آنها آب لیمو بزنید.

سپس با کمی روغن یک سینی فر را چرب کنید، و حلقه های سیب را روی آن بچینید و در پایین ترین طبقه فر قرار دهید و صبر کنید تا میوه ها به مدت دو الی سه ساعت در فر باقی بمانند تا کاملاً خشک شوند . برای تزیین دسر یا سالاد و یا حتی به عنوان اسنک می توانید از این چیپس های میوه ای استفاده کنید.

به ( Quince ) میوه ای زرد که مربای آن طرفداران بسیاری دارد.

میوه به معروف است به سیب طلایی و برای درمان بسیاری از بیماری ها از قبیل افسردگی ، زخم معه و بیماره های قلبی از گذشته تا کنون مورد استفاده بوده است.

به در طب سنتی با نام «سفرجل» آورده شده است. میوه به خام دیرهضم بوده و به کندی از معده عبور کرده ، به موجب یبوست مزاج می‏گردد اما مصرف دمنوش به ، شما را از این عوارض دور نگه می دارد .

دمنوش به یک نوشیدنی مفید خانگی است که برای آرامش و راحتی اعصاب بسیار مفید است.چطور به را خشک کنیم

برای خشک کردن به مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا باید به را تمیز بشوید و با رنده درشت رنده کنید.بعد داخل یک سینی بزرگ بریزید و خشک کنید.

بعد از اینکه به رطوبتش را از دست داد و خشک شد آن را در یک تابه بریزید و روی حرارت کم تفت دهید . به را مدام هم بزنید تا نسوزد و تغییر رنگ دهد و مثل چای شود.

به های حرارت داده را پس از سرد شدن در شیشه های در دار بریزید و هر بار که خواستید از آن استفاده کنید مانند چای معمولی یک قاشق از آن را بردارید و دم کنید. اگر هم دوست داشتید کمی آب لیموی تازه به آن اضافه کنید و نوش جان کنید.


انواع اکسسوری مردانه ویژه هدیه روز پدر


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا

 

طرز تهیه چای به

 

چطور به را خشک کنیم

چای به یکی از چای ها و دمنوش های خوشمزه ای است که در تمام فصول می توانید استفاده کنید. این چای را به راحتی می توانید در فصل پاییز تهیه کنید. در ادامه با روش های خشک کردن به و با طرز تهیه ی چای به آشنا می شوید.

 

برای تهیه ی چای به، ابتدا به ها را بشویید و خشک کنید، سپس با رنده ی درشت رنده کنید. پس از رنده کردن آن ها را داخل سبدی بریزید و در آفتاب قرار بدهید هر چند ساعت آن ها را زیر و رو کنید تا خشک شوند.

 

پس از اینکه به ها خشک شدند آن ها را باید بو بدهید. اگر بو ندهید زمان دم کردن مانند چایی رنگ نمی دهد. به همین دلیل به های رنده شده را داخل تابه بریزید و روی شعله ی ملایم قرار بدهید. و دائم هم بزنید که نسوزند، زیرا به ها خیلی زود می سوزند.

 

تا حدی که رنگ به ها کمی قهوه ای شوند. پس از آن زیر شعله را خاموش کنید. بعد از آن که سرد شدند آن ها را داخل ظرف درداری بریزید و در مکانی خنک نگهداری کنید.

 

راه های خشک کردن میوه ی به

 

برای خشک کردن به از چند روش می توانید استفاده کنید.

• یکی اینکه در بالا به آن اشاره کردیم داخل آفتاب.

 

• یکی اینکه داخل فر خشک کنید، به این صورت که به ها را رنده کنید و داخل سینی فر قرار بدهید شعله ی زیری فر را روشن کنید و روی درجه ی خیلی کم قرار بدهید هر چند دقیقه آن ها را هم بزنید که زیر آن ها نسوزد و قسمت رویی آن خیس باشد.

 

بگذارید یک دست خشک شوند. پس از اینکه خشک شد می توانید آن ها را داخل همان فر بو بدهید به این صورت که پس از خشک شدن باز هم اجازه بدهید به ها داخل فر بماند و آن ها را هم بزنید تا رنگ آن کمی تیره تر شود، دقت کنید که به ها نسوزند.

 

• روشی دیگر برای خشک کردن به این صورت است که پس از رنده کردن آن ها را داخل ظرف فلزی یا سینی فلزی قرار بدهید و روی بخاری بگذارید. در این روش هم مانند داخل فر باید زود به زود هم بزنید تا به ها جا به جا شوند و یکنواخت خشک شوند. سپس آن ها را داخل تابه ای بریزید و تفت بدهید. هنگام تفت دادن دائم هم بزنید که به های زیری نسوزند.

 

پس از سرد شدن داخل ظرف در داری بریزید و در مکانی خنک و تاریک قرار بدهید.

 

گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

 


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


طراحی و بازسازی فضای داخلی


خرید مستقیم فرش از کارخانه


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

دیگه لازم نیست حتماروبه روی تلویزین بشینی!


تخفیف باورنکردنی فرش سورنا|ازدستش نده!


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


راهنمای سفر کم هزینه در ایران

چطور به را خشک کنیم

دیگه غذات نمی سوزه! تايمر ديجيتال شعله ها


مرتب سازی دندان ها با قیمت مناسب

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

صفحه نخست » 👨‍🍳 آموزش آشپزی آسان » 🍷 نوشیدنی ها » طرز تهیه ” دمنوش به ” آرامبخش و نشاط آور • خواص چای به

دمنوش به یکی از نوشیدنی های پرخاصیت و خوش عطر و طعم است که به راحتی آماده می شود. این نوشیدنی گرم برای تمامی فصول بخصوص پاییز و زمستان بسیار مناسب است.

به ( Quince ) میوه ای زرد رنگ است که مربای آن بین ایرانیان که طرفداران بسیاری دارد. به در کتب طب سنتی ایران با نام «سفرجل» آورده شده است. میوه به خام دیرهضم بوده و به کندی از معده عبور کرده و به شدت موجب یبوست مزاج می‏گردد اما دمنوش به و به پخته این عوارض را ندارد.

 

گرچه خشک کردن به برای تهیه دمنوش خانگی کمی زمان بر است ولی کاری دلنشین است که از آن لذت می برید.چطور به را خشک کنیم

برای تهیه دمنوش به نخست باید به رسیده و شیرین ایرانی بخرید. به های وارداتی با اینکه ظاهر هندسی آراسته تری دارند در بیشتر موارد از بو و مزه لازم بی بهره اند و بیشتر برای تزئین ظرف میوه مناسب اند تا کاربرد و فایده طبی.

1- به ها را خوب بشویید تا پرزهای روی آن برود. اگر پوست به  کاملا زرد باشد نیازی به گرفتن آن نیست.

2- پس از شستن به باید آن را با رنده فلزی خلال کنید تا قطعاتی به طول حدوداً ۳ سانتی متر و قطر حدود ۲ میلی متر به دست آورید.

نکته : قطعات ریزتر یا درشت تر ممکن است در مراحل بعدی شما را با مشکل روبرو کنند.

3- سپس به های رنده شده را در سینی پهن کنید و روی وسیله گرمازایی با گرمای ملایم و پیوسته، مانند شوفاژ، قرار دهید.

بسته به رطوبت هوا و دمای گرم کننده بین ۱ تا ۲ روز طول می کشد تا قطعات به خشک شوند.

نکته : در این مرحله، خشکی نباید آنقدر زیاد باشد که خلالها را بتوان مانند چوب کبریت شکست.

4- مرحله پایانی در تهیه دمنوش به ، بو دادن آنهاست که نیاز به کمی مهارت دارد وگرنه ممکن است دمنوش به خوب از کار درنیاید.

برای این کار باید یک ماهی تابه فلزی را روی شعله گاز بگذارید تا ظرف خوبِ خوب داغ شود، به قدری که اگر قطره ای آب در آن ریختید به پرش درآید و زود بخار شود.

سپس خلالهای به خشک شده را یکباره در ماهیتابه ریخته و به سرعت با قاشق چوبی زیر و رو کنید تا حرارت به طور یکسان به همه خلالها برسد.

این کار را تا وقتی که رنگ خلالها به قهوه ای پررنگ برسد ادامه بدهید.  مراقب باشید به هایی که خرد تر هستند زود میسوزند و باید مدام هم بزنید.

کمی دود بلندشدن از این خلالها هیچ عیبی ندارد و حتی به خوش رنگتر شدن دمنوش به هم کمک می کند، بنابراین از برخاستن کمی دود و دم نترسید.

5- پس از تغییر رنگ و بوداده شدن به ها، ماهیتابه را از حرارت دور کنید و بگذارید خنک شود. سپس آن را در ظرف دربسته شیشه ای نگهداری کنید و از رطوبت هم دور نگهدارید.

 

برای تهیه دمنوش به برای هر نفر حدود یک قاشق غذاخوری معمولی از آن را در یک قوری با یک لیوان آب جوش به مدت ۲۰ دقیقه روی بخار، خوب دم کنید و سپس نوش جان کنید.

افزودن مقدار اندکی زعفران آثار قلبی و مغزی آن را تقویت می کند و رنگ و مزه اش را هم ارتقاء می دهد.

اگر میوه به شما کاملا شیرین بوده باشد نیاز چندانی به شیرین کننده ندارید ولی اگر دوست داشتید خوب است که آن را با کمی نبات شیرین کنید و بنوشید.

روشی دیگر 

موقع دم‌کردن دمنوش به، یک قاشق غذاخوری از به خشک‌شده را به همراه هل و دارچین در یک لیوان آب جوش داخل یک قوری چینی بریزید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی بخار آب دم بکشد.

سپس آن را صاف کرده و یک قاشق چایخوری زعفران آب‌کرده به آن اضافه کنید.

در صورت تمایل می‌توانید یک تکه نبات داخل دمنوش ریخته و آن را شیرین میل کنید.

 

 

 

پیشگیری از سرطان :

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در به می‌تواند مواد مضر موجود در بدن به نام رادیکال‌های آزاد را  بی اثر کند. این ویژگی می تواند به تقسیم و تمایز سلول ها در جهت صحیح کمک کند و از سرطانی شدن آنها جلوگیری کند .

کمک به کاهش وزن :

ترکیبات آنتی اکسیدانی این میوه منجر به افزایش متابولیسم انرژی شده و فیبر موجود در آن عملکرد دستگاه گوارش را تقویت کرده و از طرق مختلفی در روند کاهش وزن موثر است.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش :

فیبر رژیمی میوه علاوه بر بهبود عملکرد دستگاه گوارش برای بسیاری از بیماری های دستگاه گوارش از جمله بیماری‌های التهابی روده ( IBD ) ، انواع مختلفی از سرطان‌های گوارشی و دیورتیکولیت مفید است.

خواص به برای پوست :
آنتی اکسیدان‌های موجود در میوه به منجر به حذف بسیاری از عوامل مضر برای سلامت پوست شده و از این طریق در بهبود چین و چروک پوستی ، حذف لکه های پوستی و در محافظت از پوست در برابر اشعه ماورابنفش نقش ایفا می‌کند.

تنظیم فشار خون :

پتاسیم موجود در به با شل کردن عروق  و تنظیم انقباض عروقی به جریان بهتر خون در عروق کمک کرده و فشارخون را تنظیم می‌کند(۹). علاوه بر این به از طریق بهبود سطوح چربی‌های خونی می‌تواند از بسیاری از بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته ، نارسایی احتقانی قلب و بیماری های عروق قلبی جلوگیری کند .

تنظیم سیستم ایمنی :

چطور به را خشک کنیم

از دیر باز میوه به به شکل صورت موضعی برای درمان درماتیت آتوپیک که یک نوع آلرژی با تظاهرات پوستی است استفاده می‌شده است. علاوه بر این مقدار زیاد ویتامین C آن می‌تواند در تنظیم التهاب و عملکرد‌های سیستم ایمنی و تعداد گلبول‌های سفید موثر باشد .

خواص به برای زیبایی مو :
محتوای مواد معدنی به برای خون سازی مفید است. تنظیم خون رسانی به فولیکول های مو از طریق تقویت خون سازی و تنظیم گردش خون به رشد بهتر فولیکول های مو کمک می‌کند .

خواص به در بارداری :
میوه به یکی از میوه های پیشنهادی برای خانم ها است ( به دلیل خواص آن برای زیبایی و سلامت پوست و مو ) ولی میوه به و دمنوش به در طول دوران بارداری و حاملگی هم فواید زیادی دارد. میوه به دارای ویتامین B6 می باشد و بر روی تهوع و استفراغ بارداری ( هیپر امزیس ) موثر است و لذا در بارداری به ویژه بین هفته ۶ تا ۱۴ بارداری ، به پیشنهاد می شود.

خواص به برای جنین :
خواص میوه به برای جنین موجود در شکم خانم باردار در مطالعه های کارآزمایی بالینی ارزیابی شده است. میوه به بر روی میزان IQ نوزاد متولد شده موثر است و کودکان را باهوش می کند. در بعضی مطالعه ها هم بر زیبایی کودک تاثیر گذاشته است اما هنوز به طور نهایی تایید نشده است.

 

منابع:ستاره/بهارسایت/چلچله/ salamat.life

نام:

صفحه نخست » 👨‍🍳 آموزش آشپزی آسان » 🍷 نوشیدنی ها » طرز تهیه ” دمنوش به ” آرامبخش و نشاط آور • خواص چای به

دمنوش به یکی از نوشیدنی های پرخاصیت و خوش عطر و طعم است که به راحتی آماده می شود. این نوشیدنی گرم برای تمامی فصول بخصوص پاییز و زمستان بسیار مناسب است.

به ( Quince ) میوه ای زرد رنگ است که مربای آن بین ایرانیان که طرفداران بسیاری دارد. به در کتب طب سنتی ایران با نام «سفرجل» آورده شده است. میوه به خام دیرهضم بوده و به کندی از معده عبور کرده و به شدت موجب یبوست مزاج می‏گردد اما دمنوش به و به پخته این عوارض را ندارد.

 

گرچه خشک کردن به برای تهیه دمنوش خانگی کمی زمان بر است ولی کاری دلنشین است که از آن لذت می برید.چطور به را خشک کنیم

برای تهیه دمنوش به نخست باید به رسیده و شیرین ایرانی بخرید. به های وارداتی با اینکه ظاهر هندسی آراسته تری دارند در بیشتر موارد از بو و مزه لازم بی بهره اند و بیشتر برای تزئین ظرف میوه مناسب اند تا کاربرد و فایده طبی.

1- به ها را خوب بشویید تا پرزهای روی آن برود. اگر پوست به  کاملا زرد باشد نیازی به گرفتن آن نیست.

2- پس از شستن به باید آن را با رنده فلزی خلال کنید تا قطعاتی به طول حدوداً ۳ سانتی متر و قطر حدود ۲ میلی متر به دست آورید.

نکته : قطعات ریزتر یا درشت تر ممکن است در مراحل بعدی شما را با مشکل روبرو کنند.

3- سپس به های رنده شده را در سینی پهن کنید و روی وسیله گرمازایی با گرمای ملایم و پیوسته، مانند شوفاژ، قرار دهید.

بسته به رطوبت هوا و دمای گرم کننده بین ۱ تا ۲ روز طول می کشد تا قطعات به خشک شوند.

نکته : در این مرحله، خشکی نباید آنقدر زیاد باشد که خلالها را بتوان مانند چوب کبریت شکست.

4- مرحله پایانی در تهیه دمنوش به ، بو دادن آنهاست که نیاز به کمی مهارت دارد وگرنه ممکن است دمنوش به خوب از کار درنیاید.

برای این کار باید یک ماهی تابه فلزی را روی شعله گاز بگذارید تا ظرف خوبِ خوب داغ شود، به قدری که اگر قطره ای آب در آن ریختید به پرش درآید و زود بخار شود.

سپس خلالهای به خشک شده را یکباره در ماهیتابه ریخته و به سرعت با قاشق چوبی زیر و رو کنید تا حرارت به طور یکسان به همه خلالها برسد.

این کار را تا وقتی که رنگ خلالها به قهوه ای پررنگ برسد ادامه بدهید.  مراقب باشید به هایی که خرد تر هستند زود میسوزند و باید مدام هم بزنید.

کمی دود بلندشدن از این خلالها هیچ عیبی ندارد و حتی به خوش رنگتر شدن دمنوش به هم کمک می کند، بنابراین از برخاستن کمی دود و دم نترسید.

5- پس از تغییر رنگ و بوداده شدن به ها، ماهیتابه را از حرارت دور کنید و بگذارید خنک شود. سپس آن را در ظرف دربسته شیشه ای نگهداری کنید و از رطوبت هم دور نگهدارید.

 

برای تهیه دمنوش به برای هر نفر حدود یک قاشق غذاخوری معمولی از آن را در یک قوری با یک لیوان آب جوش به مدت ۲۰ دقیقه روی بخار، خوب دم کنید و سپس نوش جان کنید.

افزودن مقدار اندکی زعفران آثار قلبی و مغزی آن را تقویت می کند و رنگ و مزه اش را هم ارتقاء می دهد.

اگر میوه به شما کاملا شیرین بوده باشد نیاز چندانی به شیرین کننده ندارید ولی اگر دوست داشتید خوب است که آن را با کمی نبات شیرین کنید و بنوشید.

روشی دیگر 

موقع دم‌کردن دمنوش به، یک قاشق غذاخوری از به خشک‌شده را به همراه هل و دارچین در یک لیوان آب جوش داخل یک قوری چینی بریزید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی بخار آب دم بکشد.

سپس آن را صاف کرده و یک قاشق چایخوری زعفران آب‌کرده به آن اضافه کنید.

در صورت تمایل می‌توانید یک تکه نبات داخل دمنوش ریخته و آن را شیرین میل کنید.

 

 

 

پیشگیری از سرطان :

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در به می‌تواند مواد مضر موجود در بدن به نام رادیکال‌های آزاد را  بی اثر کند. این ویژگی می تواند به تقسیم و تمایز سلول ها در جهت صحیح کمک کند و از سرطانی شدن آنها جلوگیری کند .

کمک به کاهش وزن :

ترکیبات آنتی اکسیدانی این میوه منجر به افزایش متابولیسم انرژی شده و فیبر موجود در آن عملکرد دستگاه گوارش را تقویت کرده و از طرق مختلفی در روند کاهش وزن موثر است.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش :

فیبر رژیمی میوه علاوه بر بهبود عملکرد دستگاه گوارش برای بسیاری از بیماری های دستگاه گوارش از جمله بیماری‌های التهابی روده ( IBD ) ، انواع مختلفی از سرطان‌های گوارشی و دیورتیکولیت مفید است.

خواص به برای پوست :
آنتی اکسیدان‌های موجود در میوه به منجر به حذف بسیاری از عوامل مضر برای سلامت پوست شده و از این طریق در بهبود چین و چروک پوستی ، حذف لکه های پوستی و در محافظت از پوست در برابر اشعه ماورابنفش نقش ایفا می‌کند.

تنظیم فشار خون :

پتاسیم موجود در به با شل کردن عروق  و تنظیم انقباض عروقی به جریان بهتر خون در عروق کمک کرده و فشارخون را تنظیم می‌کند(۹). علاوه بر این به از طریق بهبود سطوح چربی‌های خونی می‌تواند از بسیاری از بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته ، نارسایی احتقانی قلب و بیماری های عروق قلبی جلوگیری کند .

تنظیم سیستم ایمنی :

چطور به را خشک کنیم

از دیر باز میوه به به شکل صورت موضعی برای درمان درماتیت آتوپیک که یک نوع آلرژی با تظاهرات پوستی است استفاده می‌شده است. علاوه بر این مقدار زیاد ویتامین C آن می‌تواند در تنظیم التهاب و عملکرد‌های سیستم ایمنی و تعداد گلبول‌های سفید موثر باشد .

خواص به برای زیبایی مو :
محتوای مواد معدنی به برای خون سازی مفید است. تنظیم خون رسانی به فولیکول های مو از طریق تقویت خون سازی و تنظیم گردش خون به رشد بهتر فولیکول های مو کمک می‌کند .

خواص به در بارداری :
میوه به یکی از میوه های پیشنهادی برای خانم ها است ( به دلیل خواص آن برای زیبایی و سلامت پوست و مو ) ولی میوه به و دمنوش به در طول دوران بارداری و حاملگی هم فواید زیادی دارد. میوه به دارای ویتامین B6 می باشد و بر روی تهوع و استفراغ بارداری ( هیپر امزیس ) موثر است و لذا در بارداری به ویژه بین هفته ۶ تا ۱۴ بارداری ، به پیشنهاد می شود.

خواص به برای جنین :
خواص میوه به برای جنین موجود در شکم خانم باردار در مطالعه های کارآزمایی بالینی ارزیابی شده است. میوه به بر روی میزان IQ نوزاد متولد شده موثر است و کودکان را باهوش می کند. در بعضی مطالعه ها هم بر زیبایی کودک تاثیر گذاشته است اما هنوز به طور نهایی تایید نشده است.

 

منابع:ستاره/بهارسایت/چلچله/ salamat.life

نام:

میوه خشک: اگر در آپارتمان‌تان جایی برای خشک کردن میوه‌ها ندارید می‌توانید از فر استفاده کنید. در اینجا چگونگی استفاده از فر اجاق گازی یا برقی برای خشک کردن میوه‌‌ها را توضیح می‌دهیم.

خشک کردن یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای نگهداری میوه‌ها به صورت خشکبار است. دیگر نیازی به خرید بانکه و سایر وسایل نگهداری و حتی یخچال و فریزر نیست. فر اجاق گازی یا فر برقی بدون توجه به اینکه بزرگ یا کوچک است می‌تواند میوه‌ها و خشکبار را در یک مدت زمان خشک کند.

در فصل تابستان، میوه‌های متنوعی از انواع آلوها، زردآلو، هلو، و سیب به وفور و با قیمت مناسب در بازار یافت می‌شود. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید و فضایی مناسب و کافی برای پهن کردن میوه‌ها زیر نور مستقیم خورشید ندارید که در واقع بهترین و کم هزینه‌ترین راه برای خشک کردن است، می‌توانید با کمی دقت و رعایت اصولی اقدام به خشک کردن میوه‌ها و دیگر مواد غذایی نمایید. خشک کردن میوه‌ها نه تنها باعث نگهداری آسان‌تر می‌شود که در این حالت ارزش غذایی حفظ می‌شود.

نکته: البته اگر در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنیم، پهن کردن میوه‌ها در بیرون، در هوای آلوده و گرد و غبار مطمئنا کار درستی نیست.

وسایل لازم برای خشک کردن میوه‌ها و خشکبار در فر اجاق گاز یا برقی خیلی ساده هستند و احتمالاً همه‌ی آن‌ها در آشپزخانه‌تان وجود دارد. شما موارد زیر را لازم دارید:چطور به را خشک کنیم

چگونگی آماده کردن میوه‌ها و خشکبار بسته به چیزی دارد که می‌خواهید خشک کنید. در اینجا چند نکته را توضیح می‌دهیم.

 

دمای فر برای خشک کردن میوه باید صحیح باشد. خیلی داغ باعث سوختن میوه‌ها و خشکبار می‌شود. برای نتیجه بهتر، دمای فر باید زیر ۹۰ درجه (۲۰۰ درجه فارنهایت) باشد. متأسفانه همه فرها گزینه‌های دمایی پایین را ندارند. نگران نباشید. به طور ساده فر را در حالت گرم نگهدار قرار دهید. اگر گزینه‌های دمایی را دارید، ۵۰ تا ۶۰ درجه‌ی سانتی‌گراد (در فرهای با درجه فارنهایت: ۱۲۰ تا ۱۴۰ درجه فارنهایت) بهترین دما هستند.

در شروع پروسه‌ی خشک کردن، برای سرعت بخشیدن می‌توانید دما را از ۶۵ تا ۷۰ درجه سانتی گراد (۱۵۰ تا ۱۶۰ درجه فارنهایت) بالا ببرید تا وقتی که رطوبت سطح تبخیر شود. به محض اینکه سطح میوه‌ها خشک به نظر رسید، دما را بین ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد (۱۲۰ تا ۱۴۰ درجه فارنهایت) تنظیم کنید.

 

نکاتی که باید در حین خشک کردن میوه‌ها در فر به یاد داشته باشید:

۳ مشکل اصلی فر اجاق گاز و چگونه تعمیر کردن آنها

اجاق گاز و فر تازه بخریم یا تعمیر کنیم؟همه چیز درباره اجاق گاز جدید

وقتی فلزات را داخل مایکروفر قرار می‌دهیم واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟

مایکروفر گرم نمی‌کند. عیب یابی و تعمیرات ماکروفر

 

best gril fruit

فر من حداقل دمای 125 درجه سانتیگراد داره.امروز تصمیم دارم در اون میوه خشککنم.فکر می کنم به فصاصله چند دقیقه به چنددقیقه فر رو خاموش و روشن کنم از پخته شدن میوه ها جلوگیری بشه.
شما پیشنهاد مناسبتری دارید؟

سلام
از محفظه پایین فر گرم نگه دار استفاده کنید

خواربار نیست، خشکبار درست هست

با تشکر از حسن توجه و راهنمایی شما، کلمه‌ی خواربار به خشک‌بار تغییر یافت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

دیدگاه

دفتر مرکزی:  ۳۳۱۳۱۰۶۷ ۰۲۱

شمال تهران: ۲۲۸۹۹۲۲۷ ۰۲۱

شرق تهران: ۷۷۴۹۱۵۹۶ ۰۲۱

غرب تهران: ۴۴۸۵۹۰۱۷ ۰۲۱

ساعات کار:

شنبه تا چهارشنبه ۰۸:۳۰ – ۱۸:۰۰

پنج‌شنبه ساعت ۸:۳۰ – ۱۶:۰۰

ایمیل:

info@poshtibanservice.com

تلفن: 33131067-021

چطور به را خشک کنیم

محدوده نمایندگی مرکزی تهران:

منیریه، گمرک، نازی‌آباد، خانی‌آباد، خزانه، کیان‌شهر، بریانک، پیروزی، نیرو هوایی، صفا، افسریه، بهارستان، دروازه شمیران، شکوفه، مشیریه، شهر ری، نازی آباد، میدان خراسان، خاوران

تلفن: 44859017-021

محدوده نمایندگی غرب تهران:

سعادت آباد، شهرک غرب، پونک، جی، باغ فیض، شهران، ستارخان، صادقیه، گیشا، اکباتان، سردارجنگل، کاشانی، المپیک، آزادی، درکه، تهرانسر، شهرآرا، شهرزیبا، مرزداران، فردوس، اوین، ایوانک

تلفن: 22899227-021

محدوده نمایندگی شمال تهران:

نیاوران، دزاشیب، پاسداران، فرمانیه، ازگل، ارتش، تجریش، زعفرانیه، قیطریه، چیذر، اختیاره، قلهک، ظفر، میرداماد، جردن، نوبنیاد، شریعتی، هفت تیر، یوسف آباد، سهروردی، وزرا، الهیه، گاندی

تلفن: 77491596-021

محدوده نمایندگی شرق تهران:

تهرانپارس، حکیمیه، رسالت، هفت حوض، سراج، دلاوران، شمیران نو، هنگام، نارمک، مجیدیه، بهار، سبلان، دردشت، نظام آباد، علم و صنعت، پیروزی، پلیس، کرمان، مدنی، امام حسین، تهران نو

همین حالا تماس بگیرید

021 77 69 23 73

 

چطور به را خشک کنیم

 

میوه ی خشک شده  سرشار از مواد مغذی است و همچنین پر از ویتامین و مواد معدنیست . از طرفی دیگر میزان شکر طبیعی بالایی دارد . شما میتوانید تعداد زیادی از میوه ها را خشک کنید . برای مثال : انواع مختلف انگور ، تکه های سیب ، زردآلو ، گلابی ، انجیر ، هلو ، خرما ، آلو و موز .

 

در این مقاله با ما همراه باشید تا به صورت گام به گام و جامع خشک کردن همه ی این میوه ها را به شما آموزش دهیم  تا بتوانید از محصولات مخصوص تابستان در پاییز  و زمستان هم استفاده کنید !!

 

 

فهرست

انتخاب درست میوه هامیوه هایی که برای خشک شدن مناسبدمیوه ی رسیده را انتخاب کنیدآماده سازی میوه ها برای خشک کردنمیوه ها را بشوریدمیوه ها را به قسمت های کوچک ببریدمیوه ها را بر روی ورق پخت و پز قرار دهیدروش های خشک کردن میوهخشک کردن در فرخشک کردن در هوای آزادخشک کردن با دستگاه خشک کنذخیره سازی و استفاده از میوه خشک شدهنگهداری در مخزن محفوظ از هوااستفاده برای آشپزی

 

 

همه ی میوه ها به خوبی خشک نمیشوند ! پس بر روی میوه هایی کار کنید که پس از خشک شدن نتایج خوبی برایتان به همراه داشته باشد . این میوه ها شامل مواردیست مانند :

1 میوه های شرابی مانند انگور . توجه کنید که انگور انواع مختلفی از میوه ی خشک شده تولید میکند : مویز که از انگور سیاه بدون دانه تولید میشود ، کشمش که از انگور شیرین بدون دانه ( سفید یا سبز ) بوجود می آید و همچنین کشمش هایی که از دانه های بزرگ و شیرین انگور تولید میشوند از جمله مسقط .

2 میوه های درختی از جمله میوه های هسته دار ( زردآلو ، هلو ، آلو و نکتار اینها ) ، انبه ، موز ، سیب ، انجیر ، خرما و گلابی

 

 

مطمئن شوید که میوه ای که انتخاب میکنید سفت و کاملا رشد کرده و رسیده باشد !

 چرا ؟ چون میوه ای که آسیب دیده باشد یا نارس باشد یا زیادی رسیده باشد  مواد مغذی خود را از دست خواهد داد ، خوب خشک نخواهد شد و  میوه خشک شده خوشمزه نخواهد شد ( چون شکر آن در اوج مرحله ی توسعه ی خود قرار ندارد ) .

 

 

میوه ها را زیر آب خنک بشورید . به آرامی و با دقت با انگشتان خود میوه را تمیز کنید به صورتی حتی کوچکترین کثیفی روی آن باقی نماند . سپس با یک دستمال حوله ای تمیز آنها را خشک کنید .برای میوه های کوچک شرابی مانند انواع توت و انگور ، شما میتوانید آنها را در یک صافی قرار داده و بشورید .

 

 

 

 

اکثر میوه های درختی و بوته ای نیاز دارند تا به تکه هایی با ضخامت 3 دهم یا 6 دهم سانتیمتر بریده شوند . اما بسیاری از میوه های شرابی کوچک میتوانند با اندازه ی کاملشان خشک شوند .

انگور ها یا توت هایی که هسته ی داخلی دارند را میتوان نصف کرد یا هسته ی آن ها را جدا کرد .همچنین شما باید در این مرحله میوه ها را از هرگونه برگ یا ساقه جدا و تمیز کنید .

 

تکه های میوه باید بر روی یک لایه قرار گیرند و به هیچ وجه همدیگر را لمس نکنند .

اگر در هوای آزاد قفسه ای برای خشک کردن دارید ، میتوانید از آن بجای ورق پخت و پز استفاده کنید . ( حتی میتوان از سینی های خشک کن مخصوص نیز استفاده کرد )

 

چطور به را خشک کنیم

 

 1 سینی میوه را درون فر قرار دهید . حرارت فر را بر روی پایین ترین میزان خود قرار دهید ( 150 تا 200 فارنهایت یا 50 سانتی گراد ) . شما میخواهید میوه را خشک کنید نه اینکه آن را بپزید ! بعد از تنظیم فر سینی میوه را درون آن قرار دهید .

2 میوه را به مدت 4 تا 8 ساعت خشک کنید .

 

 

 با توجه به نوع میوه ، دمای دقیق فر و ضخامت تکه های میوه پروسه ی خشک شدن میتواند 4 تا 8 ساعت زمان ببرد . بهتر است حواستان به میوه ها باشد تا مطمئن شوید که آنها خشک میشوند و نمیسوزند !

پروسه ی خشک شدن میوه قطعا چندین ساعت زمان نیاز دارد پس سعی نکنید با زیاد کردن حرارت این زمان را کم کنید ! زیرا این کار باعث میشود میوه بسوزد و غیر قابل خوراک شود .

3 زمانی که میوه آب خود را به اندازه ی کافی از دست داد آن را از فر بیرون بیاورید .

 

 

 میوه باید جویدنی شده باشد ، نه اینکه ترد باشد !!

حالا از میوه های خود لذت ببرید

 

 

1 یک روز آفتابی را انتخاب کنید

 

 

 دمای هوا حداقل باید 30 درجه ی سانتی گراد باشد . همچنین در نظر داشته باشید که خشک کردن میوه در هوای ازاد چندین روز زمان میبرد پس باید اطمینان حاصل کنید که تا چند روز دمای هوا پایین نمی آید !

رطوبت هوا در حین خشک کردن باید زیر 60 درجه باشد . به یاد داشته باشید که هوا هم آفتابی و هم خنک و نسیم دار باشد .

2 میوه را بر روی لایه ای توری مانند قرار دهید .

 

 

 فولاد ضد زنگ ، فایبر گلاس پوشش داده شده با تفلون یا پلاستیک را انتخاب کنید و میوه با توری را روی آن قرار دهید .

اکثر سینی های چوبی نیز مناسبند اما از چوب سبز ، کاج ، سدر ، بلوط و چوب قرمز خودداری کنید . همچنین از ظروف فلزی مانند آهن گالوانیزه استفاده نکنید .

3 سینی را زیر نور آفتاب قرار دهید

 

 

سینی میوه را بر روی 2 بلوک قرار دهید تا از سطح زمین فاصله بگیرد  .

با یک پارچه ی نخی نازک روی آن را پوشش دهید ( به صورت آزادانه ) و سپس زیر نور مستقیم آفتاب قرار دهید .

قرار دادن سینی ها دور از زمین مرطوب اهمیت بالایی دارد . همچنین این امر باعث میشود جریان هوا بهتر شود و میوه ها سریعتر خشک شوند .

میتوانید زیر سینی یک ورقه ی نازک آلمینیومی قرار دهید تا بازتاب نور بیشتر شود و سرعت انجام کار بیشتر شود .پوشاندن سینی ها به روشی که بالاتر گفته شد ، آنها را از پرندگان و حشرات نیز در امان میدارد .به دلیل اینکه هوای خنک غروب میتواند به میزانی رطوبت را به میوه ها برگرداند ، شب سینی ها را زیر پناهی قرار دهید .

4 بعد از چند روز میوه ها را جمع آوری کنید .

 

 

 

این پروسه چندین روز به طول می انجامد . چند نوبت در روز به سینی ها سر بزنید و به پروسه نظارت کنید تا زمانی که احساس میکنید میوه ها خشک شده اند و جویدنی هستند .

1 تنظیمات دستگاه خشک کن را به حالت میوه درآورید  .

 

 

 

اگر چنین تنظیماتی برای دستگاه شما وجود ندارد ، به صورت دستی دما را 135 درجه ی فارنهایت تنظیم کنید .

2 میوه ها را به مدت 24 تا 48 ساعت خشک کنید .

میوه ها را درون سینی دستگاه در یک لایه پخش کنید . زمان دقیق خشک شدن میوه ها با توجه به نوع میوه و ضخامت آن متفاوت است  اما معمولا بعد از 1 یا 2 روز آماده می شود .ابتدا پس از 24 ساعت برای اولین بار میوه ها را چک کنید تا بیش از اندازه خشک نشده باشد ( ترد نباشد ولی جویدنی شده باشد ) . سپس پس از آن هر 6 تا 8 ساعت یک بار آنها را چک کنید .

 

3پس از اتمام میوه ها را جمع کنید

 

 

 

پس از اتمام ، میوه ها باید خشک و جویدنی باشند . به آرامی آن را فشار دهید . از آنجایی که رطوبت به صورت کامل از آن بیرون رفته باید تا میزانی سفت باشد .

 

1 میوه ها را در یک مخزن محفوظ از هوا در جایی خنک قرار دهید  .

 

 

 با این روش ، اغلب میوه ها بین 9 تا 12 ماه دوام می آورند . میوه هایی که بسته بندی شده اند پس از باز کردن و شروع استفاده ، بهتر است زودتر استفاده شوند  و ممکن است نیاز باشد تا در کیسه ای در یخچال نگهداری شود تا از خرابی جلوگیری شود .

این مشکل زمانی بیشتر پیش می آید که رطوبت به صورت کامل از میوه خارج نشده باشد ( درست خشک نشده باشد ) .

2 از میوه ها برای آشپزی ، پخت و پز و همینطوری خوردنشان استفاده کنید .

 

 

 

برخی از میوه های خشک شده با بخار خوردن یا خیس خوردن در آب گرم دوباره مرطوب می شوند .

معمولا این روش برای میوه هایی مانند سیب ، زردآلو ، هلو ، آلو و گلابی استفاده میشوند .

انبه و پاپای خشک شده ( پاپا یک درخت استوایی است که بومی آمریکایی میباشد و میوه ای شبیه به خربزه دارد ) را میتوان به مدت 1 ساعت در آب سرد انداخت تا رطوبتش برگردد .

بقیه ی میوه های خشک شده را میتوان با خیساندن در الکل دوباره مرطوب کرد مانند 3 نوع انگور خشک شده که در ابتدای مقاله معرفی شد .

 

 

021 77 80 30 65

0912 760 61 13

طراحی سایت توسط وبزی

021 77 69 23 73

ایمیل یا شماره همراه

کلمه عبور

مرا به خاطر بسپار

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

شماره همراه

کلمه عبور

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

ایمیل یا شماره همراه

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

کد بازیابی

بازگشت به بخش ورود

کد تایید

نام *

نام‌خانوادگی *

کلمه عبور

کلمه عبور جدید

کلمه عبور قدیم

کلمه عبور جدید

جنسیت مردزن

نام *

نام‌خانوادگی *

تلفن همراه *

ایمیل *

کلمه عبور فعلی *

شما هنوز هیچ سفارشی ثبت نکرده‌اید.

چطور به را خشک کنیم
چطور به را خشک کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *