چگونه هروئین را تشخیص دهیم

 
helpkade
چگونه هروئین را تشخیص دهیم
چگونه هروئین را تشخیص دهیم

هروئین یکی از انواع مواد مخدر است که در رنگ‌های سفید تا قهوه‌ای دیده می‌شود. هروئین به شکل‌های مختلف (تزریق، استنشاق و دود کردن) مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشتر افراد برای فرار و رهایی از دردهای جسمی و عاطفی خود به مصرف هروئین روی می‌آورند. علائم اعتیاد به هروئین را می‌توان از طریق نشانه‌های جسمی و رفتاری فرد تشخیص داد. در صورت تشخیص به موقع از بروز بسیاری از عوارض و پیامدهای اعتیاد به هروئین در طولانی مدت جلوگیری می‌شود. به دلیل لذت ناشی از مصرف هروئین و وابستگی جسمانی شدیدی که به همراه دارد، ترک این ماده یکی از سخت‌ترین درمان‌های اعتیاد است؛ اما غیر ممکن نیست و با استفاده از روش‌های جدید با سهولت بیشتری انجام می‌شود. برای دریافت مشاوره آنلاین می‌توانید در کانال مشاوره ترک اعتیاد حامی هنر زندگی عضو شوید.

هروئین یکی از انواع مواد مخدر است که از گیاه خشخاش به دست می‌آید. این ماده بسته به فرآیند تولید و این که چه موادی به آن اضافه شده باشد، رنگ و شکل متفاوتی دارد و به صورت پودر سفید مایل به خاکستری، زرد یا حتی قهوه‌ای به صورت دانه دانه یا یک صمغ تیره چسبنده قهوه‌ای در دسترس افراد قرار می‌گیرد. میزان خلوص هروئین متفاوت است و از ۲ تا ۹۸ درصد متغیر می‌باشد. هروئین خالص به‌صورت پودر بلوری سفید، تلخ‌مزه‌ و قابل حل در آب است. هروئین معمولاً به شکل تزریق وریدی، عضلانی و یا استنشاق به مصرف می‌رسد.

 

برخی افزودنی‌ها مانند شکر، نشاسته یا شیر خشک برای افزایش وزن هروئین هنگام خرده‌فروشی به کار می‌روند. برخی از داروها نیز ممکن است برای افزایش اثرات هروئین به آن افزوده شود. طی آزمایش‌های به‌ عمل‌ آمده، بیش از 90 درصد ترکیبات هروئین‌هایی که در حال حاضر در بازار قاچاق کشور ما وجود دارند، شامل انواع قرص‌های روان‌گردان مثل خواب‌آور، ضدافسردگی، آرام‌بخش و غیره هستند. مصرف این نوع هروئین ناخالص عوارض بسیار بیشتری به همراه دارد؛ چرا که فرد هم‌زمان به همه مواد موجود در آن، اعتیاد پیدا می‌کند.چگونه هروئین را تشخیص دهیم

 

هروئین یکی از قوی‌ترین و مخرب‌ترین مواد مخدر است. هروئین به خانواده داروهای شبه‌افیونی (اوپیوئیدها) تعلق دارد. خانواده دارویی شبه افیونی شامل داروهایی مانند مورفین، کدئین، متادون و دمرول می‌شود که مشتقات طبیعی تریاک هستند. هروئین یک ماده مخدر نیمه صنعتی است که با تبدیل شیمیایی از مورفین ساخته می‌شود و اثر قدرتمندتر و سریع‌تری بر مغز می‌گذارد. با وجود اثرات مخرب بسیار قوی که این ماده بر جسم و روان فرد می‌گذارد افراد زیادی به دلایل مختلف به مصرف هروئین روی می‌آورند. از جمله مهم‌ترین این دلایل، مشکلات خانوادگی و درون روانی است. در حقیقت بسیاری از مصرف کنندگان برای فرار از مشکلات خود به مصرف هروئین پناه می‌برند و ناآگاهانه مشکلات خود را چندین برابر می‌کنند. برای اطلاع از علل گرایش به اعتیاد کلیک کنید.

 

هروئین معمولاً به شکل‌های زیر مصرف می‌شود:

ـ تزریق به داخل رگ‌ها، یا به داخل عضله یا زیر پوستـ  استنشاق یا بالا کشیدن از راه بینیـ دودکردن (در این روش هروئین را روی یک زر ورق آلومینیومی حرارت می‌دهند و بعد دود و بخار حاصل را با یک لوله استنشاق می‌کنند)

معتادان به هروئین بیشتر روش تزریق را انتخاب می‌کنند، زیرا این روش بیشترین و فوری‌ترین اثر را با کمترین مقدار ماده مخدر ایجاد می‌کند. به دلیل تأثیرات بسیار شدید هروئین به واسطه تزریق، احتمال اور دوز و مرگ با آن نسبت به سایر روش‌ها بیش‌تر است. هم‌چنین سرنگ‌های آلوده خطر انتقال بیماری‌هایی نظیر ایدز را بیشتر می‌کند.

7 تا 8 ثانیه پس از وارد شدن هروئین به رگ‌ها حالتی از سرخوشی به فرد دست می‌دهد، این حالت حدوداً ۴۵ ثانیه تا چند دقیقه طول می‌کشد. در صورتی که هروئین از بینی بالا کشیده شود یا دود شود، لذت چندان شدید نیست.

به دنبال سرخوشی شدید اولیه، دوره‌ای از تسکین و آرامش نیز به دنبال آن می‌آید که ممکن است تا یک ساعت به طول انجامد. هنگامی که هروئین زیرپوست یا داخل عضله تزریق می‌شود، این اثر با آهستگی بیشتر و در مدت زمان پنج تا هشت دقیقه اتفاق می‌افتد.

 

اعتیاد به هروئین، موجب بروز نشانه‌های جسمی و رفتاری در افراد می‌شود که به تشخیص اعتیاد کمک می‌کند. به خصوص والدین می‌توانند با تشخیص زود هنگام اعتیاد از بسیاری از عوارض و پیامدهای بعدی آن جلوگیری نمایند، به دنبال راه حلی برای درمان اعتیاد فرزندشان باشند و از پیش روی این مشکل جلوگیری کنند. البته توجه داشته باشید که هرگز با دیدن این علائم سریعاً به فرد برچسب اعتیاد نزنید و پیش از هر اقدامی به یک روانشناس متخصص در حوزه اعتیاد مراجعه کنید. ممکن است در برخی شرایط لازم شود که از تست اعتیاد استفاده کنید. این یک روش مرسوم برای تشخیص اعتیاد است. تشخیص اعتیاد به هروئین توسط کیت‌ها و روش‌های مختلفی تحت عنوان تست اعتیاد به هروئین در آزمایشگاه یا در خانه انجام می‌شود.

 

همانطور که گفته شد علائم جسمانی و رفتاری پس از مصرف هروئین در فرد ایجاد می شوند، در ادامه در ابتدا به علائم جسمی و سپس علائم رفتاری و محیطی پرداخته‌ایم.

–  تنگی نفس و کندی آن 

– خشکی دهان 

– ریز شدن مردمک ها

–  ساکت شدن دردهای جسمانی که قبلا از آن شکایت می کرد

–  تعرق زیاد و بوی نامطبوع

– آبریزش بینی

– احساس خارش شدید در بدن

مصرف هروئین باعث تغییراتی در خلق و رفتار نیز می‌شود. ممکن است افراد بعد از مصرف هروئین سر به ‌راه و مطیع شده و هنگام دوری از هروئین تحریک‌پذیر و پرخاشگر شوند. علاوه بر این پس از مدتی، مصرف هروئین به جز رفع نیاز، اثرات اولیه را ندارد و مکانیسم وابستگی، ریتم تزریق و مقدار مصرف را رفته رفته افزایش می‌دهد به این ترتیب با گذشت زمان علائم رفتاری نیز تشدید می‌شوند. علائم رفتاری مصرف هروئین موارد زیر را در بر می‌گیرد:

– دروغ گفتن برای پنهان کردن اعتیاد

– چرت زدن زیاد حتی در زمان های نامناسب در میان بحث

–  مشارکت کردن از حضور در فعالیت ها

– اجتناب کردن از سرگرمی و ورزش

– بی میلی در برقراری ارتباط با دوستان و یا افراد جدید

–  غیبت های مکرر از مدرسه یا خانه

– افت تحصیلی و از دست دادن علاقه نسبت به امور مدرسه

– تحریک پذیری و واکنش های شدید در مقابل انتقاد

– تقاضای مکرر برای پول

– تغییر رفتار ناگهانی

– عدم توجه به وضعیت ظاهری

– از دست دادن توجه و تمرکز

توجه: هیچ کدام از نشانه‌ها و علائم اعتیاد به هروئین که در بالا ذکر شد، به طور قطع اعتیاد فرد را تأیید نمی‌کنند. بسیار ضروری است که در صورت مشاهده این علائم با یک متخصص در زمینه اعتیاد صحبت کنید تا از صحت و سقم شک خود مطلع شوید. به والدین در صورت مشاهده نشانه‌های بالا توصیه می‌شود تا برای فرزندان خود نقش حامی را ایفا نمایند و از تغییر رفتار ناگهانی جدا خودداری کنند. لازم به ذکر است بعضی از وسایل در محیط نیز می‌تواند در تشخیص اعتیاد به هروئین به شما کمک کنند.

_ سرنگ

_ نوار پلاستیکی که برای بستن رگ استفاده می شود

چگونه هروئین را تشخیص دهیم

_ بادکنک های کوچکی که دو سر آن بسته شده است (برای حمل هروئین)

_ کیسه های کوچک نایلونی که ته مانده هروئین به آنها چسبیده است

_ تکه‌های کوچک زرورق سوخته و یا دستمال کاغذی لوله شده که سوخته شده باشد ( این وسایل برای کشیدن و استعمال هروئین به کار می‌روند)

_ اسکناس‌های لوله شده که برای مصرف هروئین به کار می‌رود.

_ تکه‌های باریک مقوایی که ممکن است برای حرارت دهی به هروئین مورد استفاده قرار گرفته شده باشد.

_ قرص‌های ویتامین c، پودر جوهر لیمو یا آبلیمو که برای تهیه محلول تزریق هروئین استفاده می‌شوند. 

 

مصرف هروئین دارای عوارض و پیامدهای زیادی است که زندگی فرد را تحت الشعاع قرار می‌دهد. از جمله این پیامدها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

–  یبوست

– تضعیف عملکرد جنسی 

– مختل شدن چرخه قاعدگی در زنان

– اختلالات کبدی

– مشکلات قبلی

– بیماری های روماتوئیدی

–  پایین آمدن توانایی سیستم ایمنی و از بین رفتن مقاوت بدن در مقابل بیماری های عفونی

– به هم ریختن ساعت بیولوژیکی بدن ( بی خوابی در شب و خواب آلودگی در روز)

– زخم های چرکی

و….

 

اثرات مصرف هروئین در افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد. میزان تاثیرگذاری این ماده به عوامل مختلفی بستگی دارد:

ـ سن فرد

ـ مقدار ماده مصرفی و دوره تناوب مصرف آن

ـ روشی که فرد دارو را مصرف می‌کنند

ـ محیطی که در آن حضور دارد

– این که آیا فرد دچار بیماری جسمی یا روانی قبلی هست یا نه

– اینکه فرد الکل یا سایر داروهای غیرمجاز یا مجاز را هم زمان با هروئین مصرف کند یا خیر.

 

نشئگی هروئین در مقایسه با تریاک از دوام، ماندگاری و طول عمر کمتری برخوردار است. مصرف کنندگان هروئین تنها چند دقیقه و در روش تزریق حتی پس از چند ثانیه به اوج نشئگی می‌رسند، اما باگذشت یکی دو ساعت دوباره میزان نشئگی پایین می‌آید و مصرف‌کننده خمار می‌شود و باید دوباره به استعمال این ماده مخدر بپردازد، به همین دلیل معتادان به هرویین، از ادامه روند زندگی عادی عاجز هستند و تمامی وقت خود را صرف تهیه و مصرف هرویین می‌کنند. زندگی آن‌ها به سرعت از هم می‌پاشد و سر از خرابه‌ها و خیابان درمی‌آورند. در حالی که مصرف کنندگان تریاک معمولاً به دلیل بالا بودن دوام نشئگی آن قادر هستند در طول شبانه روز به زندگی و امورات خود رسیدگی کنند و مشکلات آن‌ها قابل مقایسه با مصرف کنندگان هروئین نیست. 

 

یکی از سؤالاتی که بسیار از ما پرسیده می‌شود این است که آیا اعتیاد به هروئین قابل و ترک هروئین امکان‌پذیر است؟ ترک اعتیاد به هروئین چند روز طول می‌کشد؟ در پاسخ باید گفت که علی‌رغم اینکه اعتیاد یکی از پیچیده‌ترین بیماری‌هاست ولی چنانچه فرد تصمیم واقعی برای ترک هروئین داشته باشد و با روش درست جلو برود قطعاً جواب‌گو خواهد بود. در صورتی که بیمار به تشخیص درستی نرسیده باشد، به عمق مشکلات و عوارض ناشی از اعتیاد خود به هروئین واقف نباشد ترک هروئین سخت می‌شود. درمان‌های دارویی و روان درمانی که امروزه در ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند درمان را بسیار آسان‌تر از قبل کرده‌اند. در این روش‌ها فرد کمتر با علائم جسمانی ناشی از ترک هروئین مواجه خواهد شد.

اگر تصمیم جدی برای ترک دارید، توصیه می‌کنیم که مقاله ما را در مورد ترک هروئین مطالعه نمایید یا می‌توانید با مشاوران مرکز هنر زندگی در هرجایی که هستید تماس بگیرید تا در این مسیر شما را یاری نمایند.

 

 برای مشاوره ترک اعتیاد و علائم اعتیاد به هروئین می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی با موبایل با شماره 02122018502 و از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

تست هروئین و یا دیگر مواد مخدر معمولا پیش از ازدواج و استخدام در برخی موسسات انجام می شود. ماده هروئین در کنار تریاک و شیشه یکی از شایع‌ترین مواد مصرفی در ایران است. جواب منفی تست اعتیاد هیچگاه به معنی قطعی اعتیاد داشتن و یا نداشتن فرد نیست و برای تشخیص درست آن موارد زیادی باید در نظر گرفته شوند. با افزایش آمار اعتیاد حتی در بین قشر مرفه جامعه بسیاری از خانواده‌ها پیش از ازدواج نگران مصرف مواد توسط همسر آینده فرزند خود هستند. هم چنین بسیاری از والدین به دنبال نگرانی از اعتیاد فرزندشان او را مجبور به انجام تست اعتیاد می کنند. در حالی که می توان با کمک گرفتن از  مشاوره خانواده از روش های بهتری برای حل این مشکل استفاده کنند.

ماده هروئین (دی استیل مورفین) نوعی ماده مخدر یا افیونی (اپیوئیدی) از خانواده تریاک است. مصرف هروئین باعث حالاتی شبیه به مصرف دیگر مشتقات تریاک می‌شود با این تفاوت که به شدت قوی‌تر است. در نتیجه احساس لذت آنی بیشتری به فرد می دهد و عوارض بسیار مخرب تری نسبت به سایر مواد مخدر دارد. همراه با مصرف طولانی‌مدت این ماده تمام حالات لذت‌بخش آن از بین می‌روند و فرد مجبور است برای باقی ماندن در حالت طبیعی خود دوزهای بالاتری از هروئین را مصرف کند. از آنجایی که هروئین بسیار سریع و با شدت زیادی بر فرد تاثیر می‌گذارد مصرف زیاد آن با خطر اوردوز و مرگ همراه خواهد بود. 

 

هروئین به خاطر فرمول شیمیایی نزدیک به مورفین با تست مورفین که معمول‌ترین آزمایش اعتیاد پیش از ازدواج و یا در موارد استخدامی قابل سنجش است. اصلی‌ترین موادی که با این تست‌ها قابل تشخیص هستند موادی مانند تریاک، شیره، هروئین، کراک هروئین، مورفین و حتی کدئین است. بنابراین می‌توان گفت هرکجا که تست اعتیاد گرفته می‌شود، مصرف ماده هروئین قابل تشخیص است. در حالی که برای تشخیص مصرف مواد دیگری مانند مواد محرک (نظیر شیشه و کوکائین) نیاز به آزمایش‌های ویژه‌تری است.چگونه هروئین را تشخیص دهیم

 

توجه کنید که تست اعتیاد برای مچ‌گیری نیست. استفاده از تست به عنوان وسیله ای برای مچ گیری می‌تواند اثرات مخربی به همراه داشته باشد و موجب لجبازی و مصرف دوباره مواد توسط فرد بهبود یافته شود. خانواده ها اغلب فکر می کنند با اثبات اعتیاد می توانند بیمار را مجبور به ترک مواد کنند؛ در حالی که شناسایی و از بین بردن علل گرایش به اعتیاد مهم ترین کاری است که شما می توانید انجام دهید. اعتیاد امروزه به عنوان بیماری در نظر گرفته می شود و معمولا ناشی از مشکلات درون روانی یا بین فردی است. به طور کل افرادی که از نظر سلامت روان و حمایت اجتماعی وضعیت خوبی ندارند بیشتر به مصرف مواد گرایش پیدا می کنند؛ در نتیجه اولین قدم این است که شما به یک روان شناس متخصص در حوزه اعتیاد مراجعه کنید و بتوانید برای بهبود سلامت روان فرد کاری انجام دهید.

 

تست هروئین از راه آزمایش نمونه خون، بزاق، ادرار و مو قابل اجرا است. استفاده از نمونه خون و بزاق به خاطر آن که تنها تا چند ساعت پس از مصرف می‌تواند وجود مواد را نشان دهد معمولا استفاده نمی‌شود.

معمول‌ترین روش تست هروئین استفاده از نمونه ادرار است که حدود 3 تا 4 روز پس از مصرف، می‌تواند وجود مواد را نشان دهد. نمونه ادرار معمولا به وسیلۀ تست نواری و تست کروماتوگرافی سنجش می شود. تست نواری به صورت کاست پلاستیکی در مطب یا حتی خانه در زمان کوتاه قابل انجام است.

تست کروماتوگرافی (TLC) لایه نازکی است که به تجزیه مواد داخل ادرار حتی در کمترین مقادیر می‌پردازد و دقت بالاتری دارد. دقیق‌ترین روش استفاده از نمونه مو است که تا حدود 6 ماه پس از مصرف، مقدار دقیق مصرف، زمان مصرف و نوع مواد را تشخیص می‌دهد. اما به دلیل گران بودن و نبودن امکانات، اجرای آن در همه شهرستان‌ها میسر نیست. نمونه مو از هر جای بدن می تواند گرفته شود.

 

بله! مصرف آنتی‌بیوتیک‌هایی خاص مثل آموکسی‌سیلین و مصرف مسکن‌های حاوی کدئین می‌تواند در جواب تست اعتیاد به مورفین تداخل ایجاد کند. همچنین داروهایی مانند دیکلوفناک و دتای‌نوولاک نیز می‌توانند منجر به مثبت شدن جواب آزمایش مورفین شود. به همین دلیل معمولا قبل از آزمایش از فرد درباره داروهای مصرف شده سوال می شود. پس از مثبت شدن جواب تست، آزمایش‌های تکمیلی و تفکیکی را مثل آزمایش TLC می‌توان انجام داد که بین کدئین و دیگر مواد شبیه به مورفین تفکیک قائل می‌شود.

 

بسیاری از افرادی که مصرف هروئین یا دیگر مواد مخدر دارند نگران جواب تست اعتیادشان هستند و راه‌هایی را برای دستکاری در نتیجه تست انجام می‌دهند. اکثر این ترفندها با تست‌های تکمیلی قابل تشخیص هستند که در ادامه توضیح می‌دهیم.

داروهایی که به عنوان داروی نگهدارنده در ترک مواد مخدر رواج دارند به این دلیل که در تست مورفین نشان داده نمی‌شوند معمولا پیش از آزمایش مورفین مورد استفاده قرار می‌گیرند. بوپرنورفین یا قرص B2 و متادون شایع‌ترین این مواد هستند. این داروها توسط کلینیک‌های درمان اعتیاد که با روش درمان نگهدارنده فعالیت می‌کنند جایگزین مواد مخدر می‌شوند. در این ترفند فرد مصرف‌کننده مواد حدود یک هفته پیش از آزمایش، B2 یا متادون را جایگزین هروئین می‌کند و با این روش علاوه بر آن که جواب تست مورفین منفی می‌شود علائم ترک و خماری نیز به وجود نمی‌آید. اما باید توجه داشت که مصرف این داروها بدون تجویز پزشک خود می‌تواند اعتیاد به ماده‌ای جدید را به همراه داشته باشد.

توجه کنید که این دو ماده خود دارای تست مخصوص هستند و اگر درخواست تست تکمیلی مربوط به این مواد را داشته باشید می‌توانید از مصرف آن‌ها اطلاع پیدا کنید.

ریختن ادرار فرد دیگر یا ادرار مصنوعی داخل ظرف نمونه یا عوض کردن نمونه با نمونه فرد دیگر ساده‌ترین روش این کار است. این روش معمولا به خاطر مراقبت مسئولان مرکز نمونه گیری به وسیله آینه روبروی محل نمونه‌گیری و دوربین‌های مداربسته چندان قابل استفاده نیست.

رقیق کردن نمونه هم مانند روش بالا با وارد کردن آب یا موادی دیگر به نمونه انجام می‌شود و علاوه بر آن که به خاطر کنترل محل نمونه‌گیری قابل اجرا نیست با آزمایش دقیق‌تر مشخص می‌شود.

با ریختن موادی مانند بزاق، منی، اشک، آبلیمو، ناخن، خون و یا چیزهای دیگر به نمونه PH آن تغییر می‌کند و نمونه اعتبار خودش را از دست می‌دهد. اما این ترفند نیز با آزمایش دقیق‌تر قابل تشخیص است و راهی مناسب به نظر نمی‌رسد. در اجرای هر کدام از این سه ترفند در صورتی که نمونه ادرار مختل شده باشد و آزمایشگاه به نتیجه آزمایش مشکوک شود، تست تکمیلی TLC اجرا می‌شود که بسیار دقیق‌تر است و دیگر راهی برای کتمان و تقلب باقی نمی‌ماند. خوردن قرص‌های ضدبارداری نیز همین اثر را بر روی نمونه می‌گذارد.

همانطور که گفته شد هروئین پس از چند ساعت از سیستم بزاق و خون خارج می‌شود و به صورت طبیعی پس از حدود سه تا چهار روز از سیستم ادرار نیز دفع خواهد شد. طولانی‌ترین قسمت دفعی سیستم بدن موها هستند که تا حدود 3 ماه پس از مصرف، وجود هروئین و زمان مصرف آن را نشان می‌دهند و نیاز به سم‌زدایی طولانی‌تری دارند.

 

از آنجایی که امکان دارد فرد مصرف کننده با ترفندهای گفته شده درنتیجه آزمایش اختلال ایجاد کند، بسیاری از خانواده ها پس از گرفتن تست اعتیاد، نگرانیشان بر طرف نمی شود و باز هم به فرد مشکوک هستند. در این شرایط حتما از مشاوره اعتیاد استفاده کنید.

روانشناس با انجام یک ارزیابی روانی دقیق، بررسی علائم اعتیاد در فرد و برگزاری جلسات خانواده درمانی می تواند کمک بسیاری به شما و عزیزتان بکند. در صورت وجود اعتیاد درمانگر شما را با آسان ترین روش های ترک هروئین آشنا می‌کند و با انجام روش هایی نظیر مصاحبه انگیزشی، انگیزه های لازم را در فرد برای ترک اعتیاد ایجاد خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله ترک اعتیاد را مطالعه نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تست هروئین می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی با موبایل با شماره 02122018502 و از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

هروئین (به انگلیسی: Heroin) که در پزشکی به آن دیامرفین یا دی‌استیل مرفین گفته می‌شود؛ ماده مخدری برگرفته از مرفین و شدیداً اعتیادآور است که همواره به شکل پودری سفید رنگ و قهوه‌ای روشن یا تیره دیده می‌شود.[۴][۵] این مادهٔ مخدر بیشتر با انگیزه‌های تفریحی غیرقانونی و گاهی نیز در پزشکی با اهداف درمانی و کاهش درد مورد استفاده قرار می‌گیرد. خرید، فروش، و نگهداری این ماده کمابیش در همه کشورهای جهان غیرقانونی و دارای کیفر است.[۶]

هروئین یکی از برگرفته‌های مرفین به‌شمار می‌رود که با انجام تقطیر از مرفین تهیه می‌گردد و از یک کیلوگرم مرفین تنها حدود ۹۰۰ گرم هرویین به دست می‌آید. نام این ماده از واژه یونانی هیرو به معنی قهرمان گرفته شده‌است که در ایران به اسامی عامیانهٔ گرد و دَوا هم خوانده می‌شود.

از هروئین به شیوه‌های تزریق، دود کردن، و استنشاق کردن استفاده می‌شود. مصرف پیاپی هروئین با اثر بر گیرنده‌های اوپیوئیدی مغز در مدت کمی موجب بیماری اعتیاد و تحمل دارویی به این ماده می‌شود. اعتیاد به هروئین در دراز مدت به‌گونه‌ای گسترده بدن و زندگی فرد مصرف‌کننده را درگیر می‌کند و دارای پیامدهای بسیار ازجمله اختلالات گوناگون جنسی و روانی، مشکلات گوارشی، مشکلات کبدی و کلیوی، و آسیب به قلب و عروق، و مغز است. به‌کاربردن میزان زیاد آن می‌تواند موجب کما و ایست قلبی و تنفسی شود و برای درمان اوردوز از نالوکسان استفاده می‌گردد. تنها در سال ۲۰۱۵ مخدرهای قوی رایج و در درجه نخست آن هروئین، موجب مرگ ۱۲۲۰۰۰ نفر در جهان شده‌اند.[۷] دی‌استیل مرفین در برخی کشورها برای رفع سرفه و دردهای شدید تجویز می‌شود.

هروئین آگونیست را بر گیرنده‌های دستگاه عصبی مرکزی (CNS) شامل مو (μ)، کاپا (κ) و دلتا (δ) اعمال می‌کند. اثرات هر دو گیرندهٔ مو (μ۱ و μ۲) اثرات ضد درد، μ۲ اختلال تنفسی و μ۱ سرخوشی است. فعال شدن گیرندهٔ μ۲ علاوه بر این موجب تنگ شدن مردمک چشم، کاهش تحرک دستگاه گوارش (GI) (و در نتیجه آن یبوست) و وابستگی فیزیولوژیکی می‌شود. فعال شدن گیرندهٔ کاپا (κ) نیز به خوبی باعث آرام‌بخشی و تخفیف درد شدید شده و گیرندهٔ دلتا (δ) بیشتر درگیر درد در ستون فقرات است.

در CNS بافت‌های محیطی هروئین را به ۶-مونوآستیل مرفین و سپس به مرفین متابولیزه می‌کنند. هنگامی که به صورت خوراکی مصرف می‌شود، هروئین به وسیله دی-اسلیتیل شدن در متابولیز اولیه به مرفین متابولیزه می‌شود؛ بنابراین برخلاف تزریق وریدی، مصرف خوراکی باعث شروع سریع اثرات نمی‌شود و برای مصرف‌کنندگان مطلوب نیست. فرآورده‌های مرفین در بدن (۶-مونوآستیل مرفین و مرفین) گیرنده‌های اوپیوئید را فعال می‌کنند، به ویژه گیرندهٔ μ۲.[۱۰] هروئین در بدن سریع متابولیزه شده و متابولیت‌های آن نیز به‌سرعت از طریق ادرار دفع می‌شود.[۱۱] نیمهٔ عمر آن در هر فرد بستگی به عوامل مختلفی دارد و معمولاً کمتر از نیم‌ساعت است؛ اگرچه برخی مطالعات نیز نیمهٔ عمر هروئین را در صورت تزریق وریدی ۳ تا ۸ دقیقه نشان می‌دهند.[۱۲]چگونه هروئین را تشخیص دهیم

اولین نوبت مصرف هروئین باعث ایجاد حالت تهوع یا استفراغ می‌شود؛ ولی به تدریج و با مصرف بیشتر، این عوارض از بین می‌روند. مصرف میزان زیاد هروئین (اوردوز) باعث بروز بی‌حسی شدید، کما، و ایست قلبی یا تنفسی می‌شود که برای درمان آن از نالوکسان استفاده می‌کنند.[۱۳]

پس از مصرف هروئین، حالتی به نام راش (Rush) در فرد مصرف‌کننده به وجود می‌آید، که شدت آن به شیوهٔ مصرف و مقدار هروئین مصرفی بستگی دارد و به گیرنده‌های اوپیوئید مربوط می‌شود. راش معمولاً خشکی دهان، سرخوشی (نشئگی)، احساس کرختی در اندام‌های بدن، بی‌اشتهایی، تهوع و خارش را به‌همراه دارد. پس از اثرات اولیه مصرف‌کننده به‌طور معمول چند ساعت به خواب فرو می‌رود. عملکرد ذهنی مختل شده، ضربان قلب کند و تنفس به شدت کاهش می‌یابد، به گونه‌ای که برای زندگی فرد تهدیدکننده است و می‌تواند به کم‌کاری و آسیب دائمی مغز منجر شود. هروئین از طریق متوقف کردن پیام‌های درد که از طناب نخاعی به بدن منتقل می‌شود، موجب تسکین درد می‌گردد.[۱۴]

یبوست ناشی از مصرف هروئین اغلب با تداوم مصرف در معتادان هروئین منجر به هموروئید می‌شود. سوء مصرف هروئین می‌تواند موجب بی‌خوابی، اختلال‌های جنسی زودانزالی یا کاهش میل جنسی در مردان، عفونت دریچه‌های قلب، عفونت شش‌ها و آسیب‌های کبدی و کلیوی شود. مصرف دراز مدت هروئین باعث ابتلا به اختلالات روانی افسردگی و اختلال شخصیت می‌شود. بروز اختلال و بی‌نظمی در عادت‌های ماهانه زنان از دیگر عوارض آن است. در افرادی که آن را تدخین کنند، می‌تواند مشکلات ریوی نظیر برونشیت مزمن را به‌وجود آورد و از سوی دیگر آن دسته از افرادی که هروئین را استنشاق کنند، باعث آسیب به بافت داخل بینی و تیغهٔ بینی آنان می‌شود.[۱۵][۱۶][۱۷]

هروئین خیابانی اغلب حاوی مواد افزودنی مانند شکر، نشاسته یا شیرِ پودری است که احتمال دارد رگ‌های خونی را که منتهی به ریه‌ها، کبد، کلیه‌ها یا مغز می‌شود، ببندد و باعث بیماری‌های مختلف و آسیب دائمی شود.[۱۸]

سوء مصرف هروئین به دلیل کاهش فعالیت دستگاه عصبی مرکزی، عملکردهای طبیعی زیادی را در بدن سرکوب می‌کند. این عملکرد بر فعالیت ارگان‌ها و سیستم‌های مختلف بدن تأثیر می گذارد و اغلب منجر به سرکوب غده هیپوفیز می‌شود که در تولید و تنظیم هورمون‌های بدن بسیار مهم است. سوء مصرف هروئین با کاهش فعالیت دستگاه گوارش و کاهش هورمون‌های مؤثر بر تنظیم اشتها، موجب کمبود چشمگیر اشتها و وزن بدن در افراد مصرف‌کننده می‌شود. این روند همچنین در مدت طولانی اتمام ذخایر بدن (مقادیر گلوکز) مصرف کنندگان را به همراه دارد. با این وجود در برخی مصرف‌کنندگان، سو مصرف این ماده طی مدتی متابولیسم بدن را کاهش داده و در نتیجه آن باعث افزایش وزن می‌شود. مصرف این ماده می‌تواند سیگنال‌های دستگاه گوارش مبنی بر اینکه فرد هنگام خوردن غذا سیر است را سرکوب کند و فرد به احساس سیری دست پیدا نکند که این باعث پرخوری و تورم بدن آنان می‌شود.[۱۹]

پژوهش‌ها با استفاده از اسکن‌های مغزی نشان داده‌اند که سوء مصرف درازمدت و مداوم هروئین به تغییراتی در ساختار فیزیولوژیکی و عملکرد مغز می‌انجامد و باعث ایجاد عدم تعادل در سیستم‌های نورونی و هورمونی می‌شود که به آسانی قابل برگشت نیست. مطالعات نشان داده‌اند که سوء مصرف طولانی مدت هروئین موجب کاهش ماده سفید مغز می‌گردد که این ماده در توانایی تصمیم‌گیری، توانایی تنظیم رفتار و پاسخ به شرایط استرس‌زا نقش دارد.[۲۰] با این وجود پژوهشی نشان داده که ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها پس از قطع مصرف هروئین به طول بینجامد تا مغز به کارکرد طبیعی‌اش بازگردد.[۲۱]

بسیاری از ناراحتی‌های دیگر ناشی از هروئین در واقع به دلیل آلودگی‌های موجود در منابع غیرمجاز یا روش‌های استفاده از این ماده است؛ همچون زمانی‌که معتادان به صورت مشترک، همگی برای تزریق از یک سرنگ استفاده می‌کنند. این عادت در میان معتادان بیماری‌های گوناگونی را ایجاد می‌کند که دامنه آن از هپاتیت تا ایدز (سندرُم نقص ایمنی بدن) کشیده می‌شود. با این حال محققان دریافته‌اند که در تزریق کنندگان نوعی از هروئین که «قیر سیاه» (Black tar) نام دارد خطر ابتلا به عفونت بوتولیسم (Botulism) در محل تزریق افزایش می‌یابد و در این مورد میزان بهداشتی بودن وسایل و روش‌های مورد استفاده اهمیتی ندارد. تزریق کنندگان هر نوعی از هروئین بسیار مستعد آلودگی به همه نوع از انواع عفونت‌ها هستند.

برخی از محققان بر این باورند که هروئین سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند. استنشاق بخارات حاصل از هروئین در معرض حرارت به سرعت و به اندازه‌ای که برای فلج کردن یک فرد کافی باشد می‌تواند صدمه مغزی ایجاد کند، هرچند، چندین گزارش موردی نشان می‌دهد که دست‌یابی به بهبودی نسبی امکان‌پذیر است. استنشاق بخارات ذکر شده یا استنشاق پودر هروئین، هر دو روش باعث بروز مشکلات تنفسی می‌شود و تزریق هروئین می‌تواند باعث تجمع سریع مایع در ریه‌ها گردد.

یک مطالعه نشان می‌دهد که در مصرف‌کنندگان مردی که مدت‌های طولانی هروئین مصرف کرده‌اند، تراکم استخوان کاهش می‌یابد و به این ترتیب احتمال شکستگی استخوان در این افراد افزایش پیدا می‌کند. محققان گمان می‌کنند که این مشکل ناشی از پایین بودن سطح تستوسترون در بدن این افراد است که در نتیجهٔ مصرف هروئین به‌وجود می‌آید (پایین بودن تستوسترون از تأثیرات هروئین است که باعث کاهش میل جنسی در مردان می‌شود). ظاهراً مشکلات مربوط به تراکم استخوان و کمبود تستوسترون پس از قطع مصرف هروئین برطرف می‌شوند.

با اینکه بروز سکته مغزی از نتایج غیرمعمول استفاده از هروئین به شمار می‌رود، بررسی‌های انجام شده از کالبدشکافی مغز صد نفر از معتادان به هروئین نشان می‌دهد که ۵٪ تا ۱۰٪ از معتادان تزریقی به سکته‌های مغزی کوچکی دچار می‌شوند که ممکن است نیازی به درمان پزشکی نداشته باشند، اما پس از آن شاید بر رفتار این افراد اثر بگذارند. آزمایش دیگری بر روی معتادان، اثر ناخواسته دیگری را نشان داد: بیشتر این افراد رنگ‌ها را تا حدودی متفاوت از افرادی می‌بینند که هروئین مصرف نمی‌کنند.[۲۲]

یک مطالعه ۳۳ ساله بر روی ۵۸۱ نفر از معتادان هروئینی مرد بستری در کالیفرنیا که به واسطه یک برنامه درمانی اجباری برای مجرمان وابسته به هروئین در طول سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۴ بستری شده بودند، اثرات درازمدت مصرف این ماده را بر روی بهداشت فردی، سلامت روان، اشتغال، بزه‌کاری و میزان مرگ و میر این افراد بررسی کرد که نتایج این مطالعه تداوم مصرف را در برخی معتادان پس از اولین دوره مصرف نشان می‌دادند، به‌طوری که اعتیاد به یک وضعیت مادام‌العمر به همراه پیامدهای شدید سلامتی و اجتماعی تبدیل شده بود. برای بسیاری چرخه بهبودی و از سرگیری مصرف، وضعیتی عذاب آور و مداوم شده بود و آمار بالایی از مشکلات سلامت، اختلالات روانی، مشکلات در زندگی اجتماعی معتادان همچون عدم اشتغال و درگیری با سیستم عدالت کیفری را در میان این گروه نشان داد. همچنین میزان مرگ و میر در میان آنان به‌طور مداوم با گذشت زمان افزایش یافته بود.[۲۳]

مصرف‌کنندگان هروئین به دنبال اختلالات ناشی از مصرف این ماده مانند افسردگی، انگیزه‌ای برای انجام فعالیت‌های روزمره خودمراقبتی و بهداشتی از جمله تغذیه و شستشو ندارند و برخی از آنان به دلیل استفاده از منابع مالی خود برای خرید این ماده مخدر، ممکن است حتی توانایی تهیه مواد غذایی و وسائل بهداشتی مناسب را نداشته باشند.[۱۹]

پژوهش‌ها نشان می‌دهند مصرف هروئین توسط زنان در زمان بارداری خطر بروز عفونت‌های حاد، اعتیاد، سندرم اختلال و علائمی از قبیل تحریک پذیری، کمبود وزن، تب، لرزش، اسهال، استفراغ و تشنج در نوزادان را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهد.[۲۴][۲۵][۲۶]

هروئین بر گیرنده‌های اپیوئیدی مغز تأثیر می‌گذارد و باعث آزاد شدن زیاد پیام‌رسان عصبی دوپامین می‌شود که مهم‌ترین نقش را در سیستم لذت و پاداش مغز دارد،[۲۷] بنابراین معمولاً احساسات خوشایندی همچون آرامش جسمی و روانی، سرخوشی و تسکین را در بدن پدید می‌آورد و فرد را پس از مصرف اولیه، به مصرف مجدد آن ترغیب می‌کند. فرد مصرف‌کننده برای دست‌یابی به این حالت ممکن است به‌طور مکرر و بی‌اختیار به مصرف آن روی بیاورد که پس از مدت کوتاهی (در کمتر از ۲۱ روز) به دلیل اثرات سریع و قوی هروئین بر روی مغز، وابستگی شدید و تحمل دارویی (tolerance) ایجاد می‌شود. در این صورت مصرف‌کننده به دلیل عدم مواجهه با علائم ناخوشایند قطع مصرف مجبور است به مصرف مجدد این مخدر روی بیاورد و برای دست‌یابی به حالت سرخوشی اولیه، به تدریج دوز مصرفی خود را افزایش دهد.[۲۸][۲۹]

تحقیقات حاکی از آن است که عمدتاً دلایل گرایش افراد به هروئین با عدم سلامت روانی آنان در ارتباط است. تحقیقی در دانشگاه ایلینوی نشان می‌دهد که حدود ۷۵ درصد مصرف‌کنندگان هروئین بر اثر اختلالات اضطراب، افسردگی، اختلال دوقطبی و اختلال کم‌توجهی – بیش‌فعالی به مصرف آن روی آورده بودند.[۳۰]

پس از ایجاد وابستگی و تحمل دارویی به هروئین، قطع مصرف آن با عوارض جسمی و روانی (سندرم ترک) همراه است.

و سیخ شدن موهای بدن

اوج سندرم ترک بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از آخرین مصرف است و پس از یک هفته به‌طور چشمگیری از شدت آن کاسته می‌شود. البته شدت و دامنهٔ زمانی سندرم ترک بسته به عواملی مانند سن، جنسیت، میزان و مدت مصرف و… در افراد مختلف تفاوت دارد و در بعضی معتادان هروئین، مواردی از این علائم تا چند ماه پس از ترک مصرف ادامه می‌یابد.[۳۱][۳۲][۳۳]

ترک اعتیاد هروئین سخت‌ترین نوع ترک در میان مواد مخدر است. روش‌هایی کلی برای ترک آن وجود دارد که از مهم‌ترین و مٶثرترین این روش‌ها ترک هروئین با استفاده از درمان دارویی همانند درمان نگهدارنده با متادون یا بوپرنورفین و نیز رفتاردرمانی است که بنابر تشخیص و زیر نظر روانپزشک و روان‌شناس مشاور صورت می‌گیرند.[۳۴][۳۵][۳۶]

برای بسیاری از افرادی که به بیماری‌های لاعلاج مبتلا هستند، تنها یک چیز می‌تواند اندکی به زندگی آنان کیفیت دهد: دی‌استیل مرفین؛ نامی که پزشکان متخصص برای این دارو استفاده می‌کنند، ولی مردم عادی آن را به نام هروئین می‌شناسند.[۳۷] بسته به فرایند تولید و روشی که از هروئین استفاده می‌شود، تأثیرات اندازه‌گیری شده آن بین ۱٫۵ تا ۸ برابر قوی‌تر از مرفین است. از هروئین در مصارف پزشکی برای جلوگیری از سرفهٔ حاد و کاهش درد شدید در کودکان و بزرگسالان استفاده می‌کنند. یک مطالعه دربارهٔ تسکین درد، هروئین را با داروی استاندارد Hydromorphone که برای مبارزه با دردهای شدید تجویز می‌شود، قابل مقایسه دانست.

هروئینی که برای مصارف پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اغلب به صورت قرص مصرف شده یا به صورت محلول تزریق می‌شود. تعدادی از افیون‌های صنعتی از خانواده مرفین (اپیوییدها) که برای مصارف پزشکی و دارویی تولید می‌شوند، خواصی مشابه هروئین دارند. از جملهٔ این مواد می‌توان به دی‌هیدرو کدئین، پتیدین (که اغلب برای کاهش درد زایمان استفاده می‌شود)، دیکونال (دیپیپانون)، پالفیوم، ترامادول، و متادون (که اغلب در برنامه‌های درمانی به عنوان جایگزینی برای اعتیاد به هروئین تجویز می‌شود) اشاره نمود.[۳۸]

پزشکان تشخیص داده‌اند که هروئین یک بیهوش‌کنندهٔ ایمن برای استفاده در زمان زایمان است که هیچ سؤ اثر آشکاری بر مادر یا کودک ندارد. از این دارو در برخی موارد برای درمان پورفیری استفاده می‌کنند؛ پورفیری اختلال در فرایندهای شیمیایی بدن افراد است که در آن‌ها نسبت به نور حساسیت ایجاد می‌کند و گاهی اوقات نیز باعث ایجاد خشونت در آن‌ها می‌شود. مصرف‌کنندگان هروئین از هر دوجنس (مرد و زن) گزارش داده‌اند که در آغاز مصرف فعالیت جنسی در آن‌ها افزایش می‌یابد، اما با ادامه مصرف، این فعالیت‌ها کاهش پیدا می‌کند. (چنانچه گفته شد، هروئین دارای تأثیرات هورمونی است که در درازمدت فعالیت جنسی مردان را کاهش می‌دهد). این دارو در ابتدا اضطراب روانی را کاهش می‌دهد اما این اثر به تدریج تبدیل به بی‌تفاوتی نسبت به دنیای اطراف می‌شود.[۳۹]

از هروئین معمولاً به سه شیوهٔ تدخین کردن، تزریق کردن و بالا کشیدن از سوراخ بینی یا استنشاق کردن (Sniffing) استفاده می‌شود. تزریق داخل وریدی هروئین با شروع اثر ۷ یا ۸ ثانیه پس از تزریق، شدیدترین و سریع‌ترین اثر را از میان شیوه‌های مصرف دارا است، به همین دلیل در معتادان مزمن هروئینی شایع شده‌است. درحالیکه تأثیر تزریق ماهیچه‌ای پس از ۵ تا ۸ دقیقه نسبتاً آرام شروع می‌شود. هنگامی‌که هروئین تدخین یا استنشاق می‌شود، اثرات آن به‌طور معمول در عرض ۱۰ الی ۱۵ دقیقه احساس می‌شود. اگرچه تدخین و استنشاق‌کردن به سرعت و شدتِ تزریق داخل وریدی اثربخشی ندارند اما پژوهشگران «مٶسسه ملی سوءاستفاده از دارو» آمریکا تأیید کرده‌اند که هر سه نوع روش مصرف هروئین اعتیادآور است.[۴۰]

انواع هروئین از لحاظ کیفیت یا مقدار مرفین به چهار دسته تقسیم می‌شود:

هروئین شماره چهار: پودر سفید رنگی که خالص‌ترین نوع هروئین محسوب می‌شود که به آسانی قابل حل بوده و همچنین قابلیت تزریق را برای تأثیر بهتر و سریع‌تر دارد. (بالاترین درصد مرفین را دارد، یعنی حدوداً ۷۵ درصد)

هروئین شماره سه: پودری به رنگ قهوه‌ای زنگی است که بعد از پودر سفید رنگ بیشترین درصد مرفین را دارا است. (حداکثر ۳۰ درصد مرفین)

هروئین شماره دو و یک: پودر قهوه‌ای کم‌رنگی است که هنوز به صورت خام است و فرآوری لازم بر روی آن صورت نگرفته‌است.[نیازمند منبع]

برای تزریق شکل پودری هروئین، مرحله آماده سازی انجام می‌گیرد.

برداشت هروئین از سرنگ برای شیاف آن

پودر هروئین

The online version of the Iranian daily Hamshahri

همشهری آنلاین:
هروئین یک داروی خطرناک و غیرقانونی است که پتانسیل بالای اعتیاد دارد

هروئین به خانواده‌ داروهای شبه‌افیونی (اوپیوئیدها) تعلق دارد. این خانواده دارویی شامل داروهای مانند مرفین و کدئین است، که مشتقات طبیعی تریاک محسوب می‌شوند؛ و نیز شبه‌افیونی‌‌های “صناعی”‌ از جمله شامل دمرول و متادون  که به طور شیمیایی ساخته می‌شوند. هروئین یک شبه‌افیونی “نیمه‌صناعی” است؛ هروئین با پردازش شیمیایی از مرفین ساخته می‌شود و دارای اثر قدرتمندتر و فوری‌تری از آن است. هروئین در مغز به مرفین تبدیل می‌شود.

 هنگامی که هروئین برای اولین بار در انتهای قرن نوزدهم عرضه شد، به عنوان یک مسکن و مهارکننده سرفه تبلیغ می‌شد. در اوائل قرن بیستم خطرات هروئین شناسایی شد. قوانینی در اروپا و آمریکا برای محدود کردن تولید، توزیع و استفاده از آن تدوین شد.

 برای مثال در انگلیس دکترها می‌توانند در مواردی هروئین را برای درد شدید تجویز  کنند. این درمان تنها برای بیمارانی که دچار بیماری لاعلاج هستند، قابل تجویز است. چگونه هروئین را تشخیص دهیم

 در انگلیس، هلند و سوئیس شمار اندکی از معتادان به هروئین که به درمان‌های دیگر پاسخ نمی‌دهند، در برنامه‌های نگهدارنده به دقت تحت نظارت هروئین را با نسخه دریافت می‌کنند.

هروئین از کجا می‌‌آید؟

اغلب هروئین جهان در آسیا و آمریکای لاتین تولید می‌شود که خشخاش در آنها کشت می‌شود. مرفین در آزمایشگاه‌های نزدیک این مزارع از صمغ تریاک استخراج می‌شود، و بعد در آزمایشگاه‌های درون یا مجاور کشور تولیدکننده به هروئین بدل می‌شود.

هروئین به چه شکلی است؟

 هروئین در شکل خالص به صورتی پودر بلوری سفید و تلخ‌مزه‌ای است که در آب حل می‌شود. هنگامی که هروئین در خیابان فروخته می‌شود، بسته به فرآیند تولید و اینکه چه موادی به آن اضافه شده باشد، رنگ و قوام متفاوتی پیدا می‌کند.

 هروئین خیابانی ممکن است به شکل پودری سفید، یک ماده قهوه‌ای‌ دانه‌دانه یا یک صمغ تیره چسبنده قهوه‌ای تیره باشد. خلوص هروئین خیابانی  از بسته‌ای  به بسته‌ای دیگر متفاوت است، و ممکن است از دو تا ۹۸ درصد متفاوت باشد.

برخی افزودنی‌ها مانند شکر، نشاسته یا شیر خشک برای افزایش وزن جنس هنگام خرده‌فروشی به کار می‌روند و سایر داروها ممکن است برای افزایش اثرات هروئین به آن افزوده شوند. کینین ممکن است برای تقلید مزه تلخ هروئین به آن اضافه شود تا تعیین خلوص آن را با چشیدن مشکل کند.

 هروئین چگونه استفاده می‌‌شود؟

رایج‌ترین راه‌های مصرف هروئین اینها هستند:

معتادان به هروئین ممکن است روش تزریق را انتخاب کنند، زیرا این روش بیشترین و فوری‌ترین اثر را با کمترین مقدار دارو ایجاد می‌کند. افرادی که به هروئین وابسته هستند، ممکن است دو تا چهار بار در روز آن را تزریق کنند. هنگامی که هروئین با خلوص بالا در دست است یا در مورد مصرف‌کنندگان گاهگاهی که ترجیح می‌دهند، تزریق انجام ندهند، با احتمال بیشتر هروئین با بالاکشیدن از راه بینی یا دود کردن مصرف می‌شود.

مصرف هروئین چه احساسی ایچاد می کند؟

تاثیری که هروئین یا هر داروی روانگردان غیرمجاز دیگر در فرد ایجاد می‌کند. بسته به عوامل مختلفی دارد، از جمله:

هنگامی که هروئین به داخل ورید تزریق می‌شود، باعث اوج‌‌گیری حالتی از سرشوخی       (rush) می‌شود. این اثر پس از  هفت تا هشت ثانیه احساس می‌شود، و از ۴۵ ثانیه تا چند دقیقه به طول می‌انجامد. این اثر در صورتی که هروئین از بینی بالا کشیده شود یا دود شود، اینقدر شدید نیست.

به دنبال این سرخوشی شدید اولیه، دوره‌ای از تسکین و آرامش به دنبال می‌آید (being on the node) که ممکن است تا یکساعت به طول انجامد. هنگامی که هروئین زیرپوست یا داخل عضله تزریق می‌شود، این اثر با آهستگی بیشتر در طول پنج تا هشت دقیقه رخ می‌‌دهد.

کسانی که به تازگی مصرف هروئین را آغاز کرده‌اند، ممکن است دچار تهوع و استفراغ شوند. اثرات مطلوبی که مصرف‌کننده به دنبال آنهاست شامل جدایی از درد جسمی و عاطفی و احساس خوشی است. سایر اثرات شامل کندشدن تنفس، تنگ‌شدن مردمک‌ها، خارش و عرق کردن. مصرف مرتب هروئین به یبوست، از دست دادن میل جنسی، و متوقف‌شدن یا نامنظم‌شدن چرخه قاعدگی.

مصرف هروئین باعث تغییراتی در خلق و رفتار می‌شود. افرادی که به هروئین وابسته هستند، ممکن است بعد از مصرف هروئین سربه‌راه و مطیع شوند، و در حین دوره دوری از هروئین تحریک‌پذیر و پرخاشگر می‌شوند.

 تاثیر هروئین چقدر طول می‌کشد؟

اثرات هروئین بدون توجه به نحوه استفاده آن، بسته به میزان مصرفی، به طور معمول سه تا پنج ساعت طول می‌کشد.

افرادی که وابسته به هروئین هستند، باید هر شش تا ۱۲ ساعت هروئین مصرف کنند، تا از بروز نشانه‌های ترک جلوگیری کند. علائم اولیه شدید هستند، و شامل آبریزش بینی، عطسه کردن، اسهال، استفراغ، بیقراری و  اشتیاق مداوم برای هروئین است.

همچنین در هنگام ترک هروئین  راست‌شدن مو‌های پوست (دانه‌دانه‌شدن پوست) و حرکات غیرارادی پا رخ می‌دهد. علائم ترک هروئین در طول چند روز به اوج خود می‌رسد و معمولا در پنج تا ۱۰ روز برطرف می‌شود. سایر علائم ترک شامل بیخوابی، اضطراب و  تمنای شدید دارو  ممکن است برای مدت بیشتری طول بکشد. ترک هروئین مرگبار نیست، اما ممکن است بسیار ناراحت‌‌کننده باشد.

آیا هروئین خطرناک است؟

بله، استفاده مداوم از هروئین چه به صورت تزریقی، استنشاقی یا دود کردن، می‌تواند در طول دو تا سه هفته به وابستگی جسمی و روانی منتهی شود.

 البته همه افرادی که هروئین را تجربه می‌کنند، وابسته نمی‌شوند. برخی افراد تنها به طور گاهگاهی مثلا در آخرهفته‌ها مصرف می‌کنند، بدون اینکه دوز مصرفی‌شان افزایش یابد. ما با مصرف مداوم هروئین، تحمل نسبت به اثرات دارو به وجود می‌آید، و هروئین بیشتر و بیشتری برای رسیدن به اثر مطلوب لازم است. مصرف مداوم مقادیر فزاینده هروئین نهایتا به وابستگی ختم می‌شود.

هنگامی که وابستگی به هروئین تثبیت شد، متوقف کردن مصرف آن ممکن است بسیار مشکل باشد. افرادی که برای مدت طولانی از هروئین استفاده کرده‌اند، ممکن است اظهار کنند که دیگر از از این دارو لذتی نمی‌برند. آنها تنها برای اجتنناب از علائم ترک و کنترل تمنای شدید برای دارو به مصرف هروئین ادامه می‌دهند.

تمنا برای هروئین ممکن است تا مدت‌ها پس از قطع مصرف آن باقی بماند، عود کند، یا به مصرف دوباره هروئین منجر شود، و اجتناب از دارو را مشکل کند.

اثرات درازمدت هروئین چیست؟

وابستگی به هروئین، و عوارض پزشکی، اجتماعی و قانونی که از مصرف هروئین ناشی می‌شود، ممکن است برای زندگی‌ افراد مصرف‌کننده آن، مصیبت‌بار باشد.

پژوهش‌ها با استفاده از اسکن‌های مغزی نشان داده است که مصرف درازمدت و مدواوم هروئین به تغییراتی در نحوه عمل مغز می‌انجامد. در حالیکه اثر این تغییرات به درستی درک نشده است، این پژوهش نشان داده است که ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها پس از قطع مصرف هروئین به طول بینجامد تا مغز به کارکرد طبیعی‌اش بازگردد.

 درمان نگهدارنده متادون، که از بروز علائم ترک هروئین جلوگیری می‌کند و تمنا برای آن را کاهش می‌دهد یا برطرف می‌کند، موثرترین درمان در دسترس در حال حاضر برای درمان وابستگی به هروئین است.

Camh.net 

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon



مواد مخدر پدیده ای است که تمام کشورهای دنیا با آن درگیر هستند. بسیاری از دولت ها با این معضل به مبارزه می پردازند و سعی دارند سردسته باندها و قاچاق چیان را برای همیشه نابود سازند. در سال های نه چندان دور مصرف کنندگان بیشتر از مواد سنتی استفاده می کردند، در حالی که امروزه مواد خطرناکی مانند کراک و فلاکا رواج پیدا کرده است. با این حال یک ماده از روزهای گذشته تا به حال همواره مورد توجه قرار داشته: هروئین.

هروئین یکی از گران ترین و مضر ترین مواد مخدر جهان به شمار می رود و مصرف آن آسیب های جدی به همراه خواهد داشت. علی رغم آنکه این ماده تا به حال از جنبه های بسیاری مورد بررسی قرار گرفته، اما حقایقی درباره آن وجود دارد که کمتر کسی آن ها را شنیده است. ما در این مقاله قصد داریم ۱۸ حقیقت تکان دهنده درباره هروئین را به شما اطلاع دهیم. تا پایان همراه باشید.

پس از جمع آوری شیره گل خشخاش و پالایش آن، مرفین حاصل می شود. پس از ترکیب مرفین با «استیک انیدرید» (همان ماده ای که برای ساخت آسپرین استفاده می شود) واکنش رخ می دهد و به این ترتیب هروئین حاصل می گردد.

هروئین به صورت تزریق، دود کردن و یا استشمام، ماده ای بسیار اعتیاد آور به شمار می رود. روش مصرف آن تاثیری در موضوع ندارد و این ماده به سرعت وارد مغز خواهد شد. به علاوه مصرف مستمر هروئین باعث می شود که بدن مقدار بیشتری از آن را بطلبد و پس از گذشت مدت کوتاهی از شروع، میزان زیاد تری از آن را برای ایجاد همان تاثیر درخواست نماید. این امر به اعتیاد منجر می گردد.چگونه هروئین را تشخیص دهیم

هنگامی که هروئین در سال ۱۸۹۸ میلادی توسط شرکت آلمانی بایِر به صورت اولیه تولید گشت، به عنوان دارویی برای درمان اعتیاد به مرفین و مبارزه با بیماری سل فروخته شد.

این پودر یکی از گران ترین مواد مخدر جهان به شمار می رود. هزینه مصرف متوسط و روزانه یک شخص می تواند به ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار (۵۶۰ تا ۹۴۰ هزار تومان) برسد.

تقریبا ده سال پیش، قیمت خیابانی یک بسته استاندارد هروئین حدودا ۵۰ تا ۱۵۰ دلار برای خلوص ۲ تا ۳ درصدی بود. در سال ۲۰۱۴ قیمت یک بسته با خلوص ۷ تا ۱۰ درصدی ۱۰ دلار برآورد می شد. هرچه خلوص هروئین بیشتر باشد، راه مصرف آن ساده تر خواهد بود. در خلوص پایین تنها راه برای تاثیر گذاری بیشتر تزریق است.

معتادانی که در شهر های ساحل شرقی آمریکا مانند نیویورک و فیلادلفیا حضور داشتند، به علت خرید و فروش آهن های بدون استفاده به «به درد نخورها» معروف شده بودند.

جالب است بدانید که هاینریش درسر شیمی دان آلمانی که در راس پروژه هروئین قرار داشت، به این ماده اعتیاد پیدا کرد. دارویی که او انتخاب نمود سرانجام به مرگ خودش منجر گشت.

از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۲ میلادی، تعداد نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله ای که به مصرف این ماده روی آوردند، ۳۰۰ درصد افزایش یافت.

ترکیبی از هروئین سیاه مکزیکی و ماده ای به نام «Tylenol PM»، هروئین پنیری را به وجود می آورد. این ماده بسیار گران و البته خطرناک است. مصرف آن عملکردهای حیاتی بدن مانند تنفس و ضربان قلب را کند می کند و در نهایت به مرگ منجر می شود.

تنها ۱۲ هفته پس از مصرف، فرد به صورت کامل اعتیاد پیدا می کند. دقیقا همین مدت نیز طول می کشد تا مصرف کننده بتواند این ماده را کنار بگذارد. علائم ترک پس از سه روز به اوج خود می رسند.

خارش، تهوع، استفراغ، خشکی دهان، آهسته شدن تنفس، ظاهر کسل و خواب آلودگی، از نشانه های اعتیاد به هروئین هستند. همچنین مردمک چشم مصرف کننده به مرور کوچک تر می شود.

هروئین ماده ای مسکن است و می تواند مصرف کننده را به حالت خواب ببرد. خواب عمیق ناشی از مصرف در برخی موارد به قدری عمیق است که نمی توان فرد را بیدار کرد. شاید خیلی از معتادها دوست داشته باشند به این حالت برسند، اما این مرحله آغاز مصرف بیش از حد خواهد بود.

یکی از عوارض شایع مصرف هروئین، خارش بیش از حد بدن است. مواد مخدر می تواند در بدن التهاب ایجاد نماید و باعث شود که ماده هیستامین تولید گردد. این ترکیب در واقع واکنش بدن به حساسیت است و سوزش پوست را به همراه خواهد داشت. بسیاری گمان می کنند که خارش در اثر ناخالصی ماده به وجود می آید، در صورتی که قضیه کاملا برعکس است و این امر از خلوص هروئین حکایت دارد.

در سال های نه چندان دور، جنبشی شکل گرفت که در آن مدل های مشهور خودشان را به شکل یک معتاد در می آوردند. رنگ پریدگی و دایره های سیاه دور چشم ها، از نشانه های آن ها به شمار می رفت. این جنبش هنگامی فراگیر شد که نوع ارزان تر هروئین از کشور کلمبیا وارد خاک آمریکا گشت. همین امر تعداد مصرف کنندگان را به شدت افزایش داد.

یکی از راه هایی که همواره برای قاچاق این ماده مورد استفاده قرار گرفته، پنهان کردن آن در بدن است. این کار توسط شخصی که به «پِیک» ملقب شده بود، انجام می گرفت.

پژوهش ها نشان داده که اگر نوزاد در شکم مادر در معرض هروئین قرار داشته باشد، این احتمال وجود دارد که بچه به صورت معتاد به دنیا بیاید.

اگر کسی تصمیم به ترک این ماده داشته باشد، ۷۲ ساعت طول خواهد کشید که نشانه های اولیه و نقطه اوج ناشی از این کار ظاهر گردد. پس از این مرحله باید چند ماه بگذرد تا فرد به طور کامل پاک شود.

فردی که به طور مداوم این ماده را مصرف کند، به تدریج حواس خود را از دست داده و بدنش نیز بی حس می گردد. حس بویایی و چشایی تقریبا از بین رفته و قوای دیگر بدن نیز تحلیل می رود.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 3 / 5. تعداد رای: 18

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

خدایا هیچ کسی و هیچ خانواده ای رو درگیر اعتیاد به این ماده لعنتی نکن

زنده باد خدا از دهنت بشنوه و برادرخواهرای معتادم رو نجات بده.

کاش یکی بود هم کمک من میکرد

کاش هرویین مصرف میکردم متادون نمیخوردم ازچاله به چاه

من ۳۰سالمه ۸ساله ازدواج کردم یه دختر ۲ساله دارم. باورش برای خودم سخت شده اما من الان ۱۴ساله هروئین مصرف میکنم بقدری از این کارم خسته شدم که عاجز شدم واقعا احتیاج به کمک عزیزام دارم بتونم این لعنتی پرزور و پوزه شو به خاک بمالم. تازه بعد از ۱۴سال از مصرف فهمیدم هرویین دلیل اصلی سردردهای شدیدمه. سردردهایی که بعضی اوقات با دیدن ذره ای نور چراغ بیچارم میکنه. من آدمم انسانم زنم و دخترم و عاشقانه دوست دارم فقط خدا میدونه درددل من چقدر بزرگه. این مشکل مالی لعنتی هم برای ترک کردن شده معضل که نتونم حالاحالاها ترک کنم. خوشحال شدم مطالب خوبتون و خوندم و لطفا برام دعا کنید بتونم از زندگیم بیرونش کنم و از این سردردهای دردآلود و مانع از کسب درامد خلاص شم. کوچیک همه شما امروز ۱۱/۶/۹۷

دیدگاه شما… سلام برادر مراجعه کن به جمعیت انسانی کنگره۶۰حتما نتیجه میگیری

دقیقا درمان تدریجی فقط با کنگره شصت و اقای دژاکام

متادون بخور روزی نیم سی سی کم کن من ۱۰۰بارترک کردم خواستی ز بزن ۰۹۱۸۹۰۰۲۰۹۱فقط کمپ نری

چرا کمپ نره؟مگ کمپ خوب نیست؟

چگونه هروئین را تشخیص دهیم

پیام بده کمکت میکنم راحت شی خیلی زود

من حقیقآخسته شدم دیگه از زندگی سیرم کمپ نمیخوام برم، چطور میتونم از شر این لعنتی خلاص بشم، ممنون میشم کمک کنید

تاکمپ نری نمی تونی ترک کنی بی خوردی خودتو توجیه نکن که ازبین میبری خودتو

Lotfan rahi dari bego

دیدگاه شما…سلام خانم من اعتیاد دارم میخوام ترکش کنم ولی تواناییشو ندارم میخوام کمکم کنی امکانش هست ممنون
۰۹۳۹۱۰۷۴۰۶۴

واقعا ترکش انگیزه میخواد

چجوری؟.دکتری

۲سال مصرف دارم چکنم،کمکم کن

رویا

به من هم کمک میکنید فاطمه خانوم

کمکم کنید

سلام. فاطمه خانم من هم اعتیاد دارم اما توانایی ترک ندارم و اینکه واقعا خسته شدم

خیلی آموزنده و کاربردیه

برو کنگره شصت رایگان کمک میکنن

کنگره شصت کجاست شوهرم معتاد شده نمیدونم چیکار کنم

منم معتاد بودم ولی خدا رو شکر میکنم ۱۵ سال ترک کردم متاسفانه پسرم درگیر هرویین شده از خدا میخوام کمکش کنه از شما هم میخوام براش دعا کنید ترک کنه فقط به نظر من انجمن معتادان گمنام خیلی کمک میکنه به شرطی که تمایل داشته باشی

سلام دوست عزیز ، لطفاً به کنگره ۶۰ برید و درمان شید ، ۱۱ ماه طول می‌کشه ولی من دیدم کسانی رو که اعتیاد شدید به هرویین و شیشه داشتن که تو اونجا درمان شدن… به خاطره دختره گلتونم که شده حتما یه سر بزن .

سلام،شرمنده منم هرویین مصرف میکنم و چند ماهه که موادا خراب شدن سردرد خیلی بد دارم مخصوصا پشت سرم مور مور میشه و درد میگره و احساسه تپش دارم و معدم داغون شده میخواستم ببینم برای موادایه خرابه یا من مریضی و مشکل دارم مرسی

۲۸ساله هرویین مصرف کردم اومدم ترک کنم ازچاله به چاه افتادم,بامتادون متادون,ترک نداره کاش همان هرویین مصرف میکردم

سلام من قبلابه‌متادون وشیشه اعتیادداشتم ولی الان هرویین مصرف میکنم ودیگه شیشه ومتادون مصرف ندارم چطورمیتونم ترکش کنم

سلام،دوست عزیز فقط برو کنگره ۶۰.قطعا درمان میشی.

فقط کنگره ۶۰ درمانتون می‌کنه دوست عزیز.

من حقیقآخسته شدم دیگه از زندگی سیرم کمپ نمیخوام برم، چطور میتونم از شر این لعنتی خلاص بشم، ممنون میشم کمک کنید

برو کنگره شصت رایگان کمک میکنن ترک کنی

سلام ب دوستان خوبم منم سال ۸۷تا ۸۹شیشه کشیدم ولی بدون هیچی ترک کردم الان یک ساله گرفتا دواء شدم همه چیم رفت دختر ۲ساله ام زنم ماشینم خلاصه همه چی…الان خداروشکر سه روزه پاکم ون قرص میخورم ن شربت فقط ی چیزی دوستان شخص باید خودش بخواد وواقعا خسته شده باشه وتسلیمش باشین ب امید خدا همتون پاک میشین ….

سلام چطور میگید رایگان کنگره ۶۰ از هر جای دیگه بیشتر پول میگیره‌ اما روش پول گرفتنش فرق داره

کاملا درسته . فقط کنگره ۶۰

سلام
میشه لطفا یکی راهنماییم کنه؟
مدتی بود رفتار سرد و بی احساس نامزدم ازارم میداد. بعضی ها میگفتن احتمالا معتاده. حتی ازش در مورد سیاهی زیر چشمش پرسیدم گفت از بیخوابیه. البته ایشون ورزشکاره و عضلات محکم و رگهای برجسته ای داره. ولی من یک روز اتفاقی تو سطل اشغال خونش یه سرنگ باریک دیدم. ( شبیه سرنگ انسولین) بعد چند دقیقه رفتم یه اتاق دیگه و وقتی برگشتم دیدم دیگه تو سطل اشغال نیستش‌ . قایمش کرده بود. .. نمیدونم مواد تزریق میکنه یانه؟ و اگه بله، چی میتونه باشه؟ ( من مواد تزریقی رو نمیشناسم)
اینم بگم که رو بازوهاش اصلا جای تزریق نیست. حتی سیگارم نمیکشه!
ممکنه معتاد باشه؟ یا دارم اشتباه میکنم؟؟؟

دوستان عزیزم متادون داروی خوبیه.اما مصرف بدون برنامه اون خیلی خطرناکه.برای ترک با متادون باید برنامه بسیار دقیقی داشت اگه این دارو رو با هدف ترک کردن استفاده کنی موفق میشی که با طرح یه جدول باید روزانه از مقدار مصرف اون کم کرد.ولی اگه هدف جایگزین کردن باشه از چاله به چاه افتادنه.با آرزوی موفقیت برای شما.

درود دوست گرامی تا اطمینان پیدا نکردی قضاوت نکن کنجکاوی بکن ولی قضاوت نه لاغری و سیاهی زیر چشم از دیابت هم میشه از ناراحتی کبدم میشه من خودم یه بیمار کنسر کبدی هستم( سرطان) اوایل شروع بیماریم حالتوکسل و رنگ زرد و چشمانم روز بروز تو گودتر و کبود میشد دوستام و نامزدم علنی میگفتن معتادی حتی آزمایش عدم اعتیاد بدون هماهنگی و یهووی بردنم منفی بود از زندگی و اینهمه بی اعتمادی خسته شدم و هیچ چیز واسم اهمیت نداشت و خودم که یه حالت گوشه گیری و انزوا پیدا کرده بودم و اطرافیانم فقط این حالت را نشان اعتیاد میدونستن و چون اطلاعات کاملی نداشتن یا شایدم…. دنبال دلیل و علت نبودن و بعد از چند ماه که پیشرفت کرد و نشانه های بیماری بیشتر شد متوجه شدیم باهاش کنار اومدم هر کسی یه سرنوشتی داره و تایم عمری ولی نمیتونم فراموش کنم که چطور به دید خودشون قضاوت کردن….. خواهشا بدون آگاهی قضاوت نکنید… تن و جانتون سالم و لبتون خندون باشه

به احتمال زیاد از آمپول های هورمونی بدنسازی استفاده میکنه اعتیاد آور نیست ولی عوارض زیادی داره از جمله روی دستگاه جنسیشون

احتمالا اگر باشگاهی باشن و بدتسازی کارکنن شایدسرنگ برای تزریق هورمون رشد عضلانی باشه . و دلیل قایم کردنشم اینه ک پسرا دوست ندارن ک کسی بفهمه با اینجور چیزا عضله سازی میکنن دوست دارن طبیعی جلوه بدن

۵سال این لعنتی رو مصرف کردم
هست و نیستم رو به باد داد
زن و بچم خیلی زجر کشیدن به دام
ولی
ولی
برای بار ۱۹۸ که اقدام به ترک کردم موفق شدم پوزشو به خاک بمالم و زندگی و زن و بچم رو حفظ کنم،اونم توی غربت
هیچ کاری،هیچ کاری نَــــــشُـــــد نداره
خواستن تَـــواٰنِـــــســـتَـــــنِ
۹ماه پاکی

آرزوی دیدن روزهای پاکی و صحت و سلامت برا تمام همدردهام
چه دوست
چه دشمن

مشکل همه اینه که میخوان بدون درد ترک کنن ولی تا تقاص اون لذتای نشئه بودنتو تو مدت زمان ترک ندی هیچ وقت تکرار میکنم هیچچچچچ وقت ترک نمیکند پس هر موقع عزمت جزم شد بزاریش کنار آماده عذاب کشیدن باش و مطمئن شو که این وضعیت زجر کشی موقته ولی پاکیت اگه قدرشو بدونی شاید همیشگیه و همین دردات باعث میشه سرت به سنگ بخوره

برادر من ی چیزی استفاده میکنه ک با فایل داخل فویل هم سیاهه فک کنم هرویینه لاغر شده سردرد داره عرق میکنه صورتش .شنیدم هرویین و هیشکی نمیتونه ترک کنه اخرش جرگه . توروخدا بگیر چکار کنم

روی صحبتم با اوناییه که دیدشون در مورد مصرف مواد فیلمهای سینمایی و تلویزیونی هستش.
رفقا بخدای احد و واحد این تصاویری که از اعتیاد و معتاد تو فیلمها میبینید همش دروغه. نشون میدن طرف معتاده بعد یذره لباش سیاه شده و دندوناش زرد شده و یذره لباسهاش چرک شده و همین. به قران محمد قسم مواد بلایی به روزگار مصرف کنندش میاره که ارزوی مرگ کنه. رفقا شمارو بخدا یذره در مورد مواد مطالعه کنید. بذارید بچه هاتون باهاتون رفیق باشن. بذارید نزدیکتون باشن. بذارید فیلمهای در مورد مواد رو ببینن. من بشدت توصیه میکتم فیلم « مرثیه ای برای یک رویا» ساخته ارنوفسکی رو حتما ببینید و بذارید بچه هاتون ببینن.
عزیزان مواد چیزی نیست که بگید حالا میزنم دیدم بده ول میکنم. میدونی چرا؟ چون اون ولت نمیکنه بقران. این اشغالارو جوری درست میکنند که یکبار مصرف کار رو تمام میکنه مخصوصاً هرویین لعنتی. چنان دماری از روزگارت درمیاره که مرگ میشه برات حاجت روا شدن.
من نمیدونم در جهان خدایی وجود داره یا نه ولی شک ندارم که مواد همون ابلیسیه که همه ازش حرف میزنن. چنان بلایی به سرت میاره که ارزوی مرگ کنی. ارزوی مرگ که نه ، اصلا ارزو کتی کاش زاییده نشده بودی

سلام میشه کمکم کنید

سلام
من بیشتر از ۱۵ ساله به این درد مبتلام و خدا شاهده که زندگیم هر لحظه سخت تر و غیرقابل تحمل تر میشه..خانواده ام خیلی بابت این معضل من آسیب دیدن و زجر کشیدن..خدا خودش شاهده که بارها خودمو خلاص کردم ولی با یه درد اضافه تر از قبل موندم..بخاطر مسمومیت خودکشی الان میدم مشکل داره و کمر و پا م ناقص شدن و تا زانو پلاتین گذاشتن مهره های کمرم جابجا شده و به محض اینکه دوسه ساعت از مصرفم میگذره شروع میکنن به دردی که خدا نصیب دشمنمم نکنه….تازگی هم تومور مارکت خونم بالا رفته و یه ضائده سر شانه ام پیدا شده…چه کارکنم که بخاطر جنسیتم بیشتر و بیشتر از هر معتاد مردی تو فشار و عذابم…..کسی هست مرا یاری کند؟ به خدا پناه میبرم و از همه التماس دعا دارم

سلام دوست عزیز ، لطفاً برید کنگره ۶۰ ، اونجا راه درمان شماست ، به امید رهایی از دام ابلیس

کمکت میکنم

سلام
این مواد مخدر رو نمیتوان ترک کرد ۱۰ سال که پاک باشی باز هم میری سمتش چون تک تک سلول های مغزت پر از مواد شده بالاخره امیدوارم بقیه ترک کنن

پاک شدن با درمان فرق می‌کنه ، لطفاً برید کنگره ۶۰ و درمان شید. راه درمان داره ?

اتفاقا یکی از دلایل ترک نکردن وحشت از دردش است.مانند دوستی که گفت با مصرف برنامه ریزی شده دارو و متادون و با انگیزه و پشتیبانی فامیل و بدون سرکوفتوزدن راحت میشه ترک کرد.به قول سویدی ها مهم اینه که میخوای ترک کنی مهم این نیست که چند بار ترک و شکست خوردی میگن همیشه بگو ایندفعه موفق میشی.به امید ترک تمامی بیماران اعتیادی

سلام. احتمال داره که استرویید باشه چون میگی ورزشکاره احتمالا بدنسازی کار میکنه چون اکثر کسایی که بدنسازی کار میکنن مکمل و استرویید استفاده میکنن ولی اگر میخواهید مطمئن شوید یکبارببریدش ازمایش و خیلی صادقانه بهش بگید.

سلام,من هروئین مصرف داشتم۲سال قبلش ترامادون میخوردم،آخرین بار شربت متادون خوردم برا ترک هروئین ۱سال خوردم،الان ۳ماه پاک پاکم ولی خیلی عذاب دارم می کشم ،(لرز دارم همش عرق سرد میکنم بیخودی همینطوری) ۳ماهه دارم عذاب می کشم از چی هست کسی میتونه بگه خیلی اذیتم میکنه هیچ کاری نمیتونم بکنم ۳ماه زیر پتوهم ?

ترک هروئین از متادون خیلی راحت تره.این عرق و بد حالی بخاطره خماریه متادون و مدتش خیلی طولانیه که متادون از بدنت بیرون بیاد،شما از قرص ب۲ که برای ترک هست کمک بگیر و بخور ولی طریقه مصرف خیلی فرق داره و باید فقط یک چهارم قرصو زیره زبونی مصرف کنی،ب۲ میتونی از عطاری یا کیلینک های سرپایی ترک اعتیاد تهیه کنی و مصرفشو بپرسی

کاش یکی بود هم کمک من میکرد

کمپ نرید کنگره شصدم خودتونو الاف میکنید فقط ne

تفکر معتاد پر از بهانه است اگر میخواید ترک کنید هر بهانه و هر دلیل حتی واقعی رو باید نابود کنید و ندیده بگیرید

انشالله خدا کمک هممون کنه ماهم هوای همو داشته باشیم

سلام.من ۸ساله اعتیاد به هرویین دارم و چندماهی هست که موادا خراب شده من معده ام داغون شده و ورم معده گرفتم و چند روزیه که پشت سرم گز گز میکنه و درد میگیره و سرم درد میکنه بعده اینکه شروع به مصرف مواد میکنم،میخواستم ببینم برای مواداست که خراب شده یا من مریضی پیدا کردم و مشکل از خودمه،کسی هست اینجوری شده باشه؟حالم خیلی بده کمکم کنید.مرسی

۱۳۹۸. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ
است.

امروز روی حرف مرکز بستری ترک اعتیاد نگین با مصرف کنندگان هروئین نیست؛ چرا که فرد مصرف کننده هروئین از همه بهتر خبر دارد که هروئین مصرف می کند. امروز ما قصد داریم نشانه ها و علائمی را به شما بگوییم که در فرد مصرف کننده هروئین پدید می آید. خواندن این مطلب به والدین و خانواده ها توصیه می شود، چرا که بعد از آگاهی از این موارد شما می توانید فرد مصرف کننده را تشخیص دهید و برای ترک هروئین فرد اقدامات لازم را انجام دهید. 

به یاد داشته باشید که همانطور که موارد بالا نشانه های مصرف هروئین هستند، ممکن است به دلایل دیگری نیز در فرد ایجاد شده باشند، بهترین کار در زمان مشاهده ی این موارد این است که با یک پزشک متخصص ارتباط برقرار کرده و با او صحبت کنید تا در شک خود را در این مورد برطرف سازید. یکی از موارد بسیار ضروری این است که اگر فرزند یا یکی از آشنایان شما به هروئین اعتیاد داشت، رفتار ناگهانی از خود بروز ندهید و به او کمک کنید تا بتواند اعتیاد خود به هروئین را ترک کند.

افرادی که به مصرف هروئین روی می آورند، از دردها و سختی های محیط اطراف خود فرار کرده و به سرخوشی بعد از استفاده از هروئین پناه می برند. مصرف هروئین دارای عوارض و پیامد های بسیاری است که همین موارد ترک اعتیاد هروئین را برای فرد سخت می کنند.

اعتیاد به هروئین تاثیرات خیلی زیادی روی رفتار افراد می گذارد، به گونه ای که بعد از مصرف فرد آرام، خوشحال، سر به راه است و در زمان نبود هروئین سرکش، پرخاشگر و به شدت تحریک پذیر می شود. علاوه بر این مصرف هروئین بعد از مدتی دیگر تاثیرات اولیه را ندارد و کم کم فرد مجبور می شود که به مصرف خود اضافه کند و روش های جدید را برای مصرف هروئین به کار ببرد.چگونه هروئین را تشخیص دهیم

مصرف هروئین در چهره و جسم افراد تاثیرگذار خواهد بود. عکس هایی که در این قسمت برای شما ارائه شده ممکن است درد آور باشد اما به یاد داشته باشید ترک اعتیاد هروئین یک اقدام کاملا عملی است.

عکس بالا مربوط به فردی است که به مدت 10 سال به هروئین اعتیاد داشته است.

در عکس زیر شما فردی را میبینید که بعد از ترک اعتیاد به حالت جسمی سالم خود بازگشته است. پس هیچگاه از تلاش برای ترک هروئین دست برندارید.روش های صحیح ترک هروئین را مطالعه کنید.  

بیشتر تاثیرات جسمی اعتیاد به هروئین درونی است (بیماری اعضای بدن ، رگهای فروریخته و آسیب مغزی). هرچند هروئین میتواند روی جسم افراد علائم زیر را بر جا بگذارد.

علائم و تاثیراتی که مصرف هروئین روی فرد می گذارد عبارتند از:

سن و سال مصرف کننده

تعداد دفعات و مقدار مصرف

طریقه مصرف هروئین

محیطی که مصرف کننده در آن قرار دارد

بیماری های قبلی مصرف کننده مانند سابقه بیماری عصبی و روانی

استفاده دیگر مواد مخدر همزمان با هروئین یا قبل از آن

امیدواریم که به شما دوستان عزیز در تشخیص این بلای خانمان سوز کمک کرده باشیم. نکته ای که باید به یاد داشته باشید این است که از انجام کارهای خودسرانه و ناآگاهانه خودداری کنید و سعی کنید برای ترک اعتیاد فرزندان یا آشنایان خود در مرحله اول با یک مشاور مشورت کنید مرکز بستری ترک اعتیاد نگین 09034827420

 09134120677

دیجیتال مارکتینگ پونه مدیا

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، از هر ۱۰۰ معتاد تنها سه نفر قیافه تابلو دارند؛ اما این مسئله دلیل بر نداشتن عوارض نیست.

از فردی که سال‌ها در زمینه اعتیاد فعالیت دارد پرسیدیم چگونه فرد شیشه‌ای را تشخیص دهیم که در ادامه می‌خوانید.

دکتر سعید صفاتیان رئیس موسسه و مدیر کل درمان سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: امکان تشخیص افرادی که ۶ ماه یا یک سال مواد مخدری مانند شیشه مصرف می‌کنند، از ظاهر آن‌ها وجود ندارد و این امر فقط برای افرادی که سال‌های متمادی زیادی این مواد مخدر را مصرف می‌کنند؛ قابل بیان است.

وی افزود: برای تشخیص این نوع اعتیاد، باید به مجموعه رفتار و حرکات شخص دقت کرد و تنها با دیدن چهره افراد، این امر میسر نیست.چگونه هروئین را تشخیص دهیم

صفاتیان درباره ویژگی‌هایی که شخص معتاد به شیشه دارد، ادامه داد: این افراد خود را زیادی می‌خارانند، و به موضوعات کم اهمیت به شدت متمرکز می‌شوند. همچنین یک حرف را مرتبا تکرار کنند.

مدیر کل درمان سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره ویژگی‌های ظاهری این افراد اظهار کرد: دور لب و چشم‌ها سیاه می‌شود، مردمک چشم بزرگ می‌شود، همچنین مداوم آبریزش بینی دارند.

وی گفت: با دقت در این مجموعه رفتار‌ها و حرکات می‌توان شخص معتاد را تشخیص داد.

انتهای پیام/

اگر فکر می‌کنید یکی از عزیزانتان در دام سوءمصرف مواد مخدر گرفتار شده است، لازم است با نشانه‌های اعتیاد به مواد مخدر آشنا باشید تا متوجه شوید که چه دارو یا ماده مخدری سلامت عزیزتان را مختل کرده است. پس قطعاً باید با نشانه ها و علائم اعتیاد آشنا شویم تا یاد بگیریم که چگونه فرد معتاد را بشناسیم، و برای بهبودی نزدیکان خود هرچه سریعتر اقدام کنیم.

اگر از نشانه‌های اعتیاد اطلاع نداشته باشید، تشخیص دادن اعتیاد به مواد مخدر یا الکل دشوار می‌شود. سوءمصرف مواد مخدر ظاهر و چگونگی رفتار و احساس مصرف‌کننده را تغییر می‌دهد. علائم سوءمصرف مواد مخدر می‌تواند ماهیت جسمی، رفتاری یا روانی داشته باشد.

شاید از خودتان بپرسید معتاد کیست؟ چگونه افراد معتاد را بشناسیم؟ خوشبختانه اعتیاد ویژگی‌های قابل تشخیص واضحی دارد و مصرف بسیاری از گونه‌های مواد مخدر نشانه‌ها و علائم مشترکی را به دنبال دارد. اگر نگران وضعیت یکی از دوستان یا اعضاء خانواده‌تان هستید، با کمی مطالعه درباره این نشانه‌ها و علائم می‌توانید اعتیاد را تشخیص دهید و فردی را که با این اختلال دست و پنجه نرم می‌کند، سریع‌تر نجات دهید. در ادامه همراه کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی باشید تا نکاتی را برای شناسایی افراد معتاد بیاموزید.

هر چند تشخیص اعتیاد در ابتدای دوران مصرف، دشوار است، اما اعتیاد با چند نشانه هشداردهنده اولیه همراه است که شناسایی این بلای خانمان‌سوز را آسان‌تر می‌سازد. علائم اولیه شایع اعتیاد می‌تواند ظاهری، شخصیتی یا روانی باشد. از جمله نشانه‌های ظاهری می‌توان به تغییر در ظاهر یا بهداشت فردی اشاره کرد. نوسانات خلقی مکرر یا بی‌توجه شدن به اولویت‌ها از جمله نشانه‌های شایع شخصیتی است، بی‌انگیزگی و ابتلا به بیماری‌های روانی نیز نمونه‌هایی از نشانه‌های روانی اعتیاد است.

سوءمصرف الکل یا مواد مخدر نشانه ها و علائم ظاهری فراوانی دارد. بعضی از این نشانه‌ها کاملاً واضح و شماری دیگر پنهان است و یا مصرف کننده سعی بر مخفی کردن آن‌ها دارد.چگونه هروئین را تشخیص دهیم

از جمله شایع‌ترین علائم ظاهری فرد معتاد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

الکل و مواد مخدر عوارض مختلفی را به بدن تحمیل می‌کنند که از این میان، تأثیر گذاشتن بر چشم‌ها تقریباً یکی از عوارض همیشگی سوءمصرف الکل و مواد مخدر است. برای مثال از نشانه های اعتیاد به متادون می‌توان به تنگ شدن مردمک‌ها یا اصطلاحاً میوزیس اشاره کرد و سرخ شدن چشم‌ها یکی از علائم شایع مصرف ماری جوانا است.

نوسانات وزن یکی از عوارض شایع سوءمصرف مواد مخدر و الکل است، البته نوع و میزان تغییر وزن کاملاً به نوع ماده مخدر مصرفی بستگی دارد. بعضی مواد مخدر مانند ماری جوانا اشتهای مصرف‌کننده را افزایش می‌دهد و او را وادار به پرخوری بیشتر از حد معمول می‌کند. بالعکس فردی که با اعتیاد به روان‌گردان‌ها و محرک‌هایی مانند کوکائین، آدرال، متامفتامین یا اکستازی دست و پنجه نرم می‌کند، به سرعت لاغر می‌شود.

بیماران دچار اختلال سوءمصرف مواد مخدر با اختلال در الگوهای خواب، بی‌خوابی یا خوابیدن بیش از اندازه روبه‌رو می‌شوند. همچنین ممکن است بیمار معتاد نتواند برنامه خواب ثابت و منظمی را رعایت کند، در ساعات غیرعادی از روز به خواب برود یا شب‌ نتواند بخوابد. این علامت ناراحت‌کننده اعتیاد را می‌توان هنگام درمان در مراکز بازپروری و ترک اعتیاد کنترل کرد.

مصرف مکرر مواد مخدر موجب تغییراتی در رنگ پوست می‌شود، برای مثال رنگ پوست برخی مصرف‌کنندگان زرد یا تیره می‌شود، برخی رنگ پریده می‌شوند و روی پوست عده‌ای نیز جوش و آکنه ایجاد می‌شود. به علاوه روی پوست افرادی که ماده مخدر را تزریق می‌کنند، نشانه‌هایی مانند زخم، پوسته پوسته شدن یا کبودی نیز دیده می‌شود؛ همچنین عبور ماده مخدر در عروق، به آن‌ها آسیب می‌زند که گاهی اوقات این آسیب از روی پوست قابل مشاهده است.

بی‌توجهی به ظاهر و رسیدگی نکردن به خود، یکی از علائم شایع اعتیاد به مواد مخدر یا الکل است. رعایت بهداشت دهان و دندان، استحمام و پاکیزگی جسم، در صدر اولویت‌های فردی نیست که به تازگی ماده مخدر مصرف کرده است یا از سردرد بعد از مستی رنج می‌برد.

مصرف مواد مخدر علاوه بر این که باعث ایجاد تغییراتی در ظاهر فرد می‌شود، او را به رفتارهایی غیرمتعارف و حتی ناهنجار وادار می‌کند. نشانه‌های رفتاری و ویژگی‌های شخصیتی افراد معتاد، مانند علائم جسمی بسیار متنوع است. مهم‌ترین نشانه‌های شخصیتی اعتیاد به شرح زیر است:

رفتار مرموز از میان نشانه‌های رفتاری سوءمصرف مواد مخدر، یکی از شایع‌ترین و آشکارترین نشانه‌ها است. فرد گرفتار در دام اعتیاد، هر روز بیشتر از عزیزانش فاصله می‌گیرد و غالباً در جستجوی مکان خلوتی برای تهیه یا مصرف مواد است. بیماران معتاد فکر می‌کنند که باید اختلال سوءمصرف الکل یا مواد مخدر را از دیگران پنهان نگه دارند و به همین دلیل درباره کارهایی که انجام می‌دهند و مکان‌هایی که می‌روند، دروغ می‌گویند.

انزوای اجتماعی، عاطفی و ذهنی از جمله نشانه‌های شایعی است که گرفتار شدن فرد گوشه‌گیر را در باتلاق اعتیاد مواد مخدر یا الکل به اطرافیانش هشدار می‌دهد و لزوم کمک به او را به آنان اعلام می‌کند. بیماری که با اختلال سوءمصرف مواد مخدر دست و پنجه نرم می‌کند، از والدین، دوستان یا اعضاء خانواده‌اش کناره‌گیری می‌کند تا راز اعتیادش را مخفی نگه دارد و مجبور نشود به سؤالات آنان درباره تغییرات ظاهری مانند لک‌های روی پوست، لاغری یا رفتارهای عجیبش پاسخ دهد.

اگر فردی مدام در حال مصرف مواد مخدر یا تحت تأثیر الکل باشد، ممکن است مسئولیت‌های روزانه‌اش، مانند حاضر شدن در محل کار یا تحصیل، انجام دادن کارهای خانه یا مراقبت از فرزندان را نادیده بگیرد. چنین فردی قرارهای مهمش را تحت تأثیر الکل و مواد مخدر از یاد می‌برد یا ضرب‌‍الاجل‌ها یا تعهدات دشوار را بی‌شرمانه پشت گوش می‌اندازد.

اعتیاد به مواد مخدر، بسته به ماده مصرفی می‌تواند بسیار پرهزینه باشد؛ به همین دلیل مصرف‌کننده دائماً در حال درخواست پول از دوستان یا اعضاء خانواده‌اش است یا اموال خود را برای تهیه مواد می‌فروشد. چنانچه به موقع به بیمار معتاد کمک نشود، ممکن است تحت فشار مالی شدید قرار بگیرد و در نهایت ورشکسته شود.

سوءمصرف مشروبات الکلی یا مواد مخدر باعث می‌شود که ظاهر و رفتار فرد غیرمتعارف شود، همچنین افکار و احساسات بیمار معتاد متفاوت از همیشه می‌شود. نشانه‌های روانی سوءمصرف مواد مخدر شامل تغییر در الگوهای تفکر فردی، نگرش‌ها، باورها و اولویت‌ها می‌شود.

شایع‌ترین نشانه‌های روانی اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی عبارت است از:

نوسانات خلقی غیرقابل توضیح یا به ظاهر بدون محرک، در زمره شایع‌ترین نشانه‌های هشدار ابتلا به اعتیاد قرار می‌گیرد. فردی که به تازگی ماده مخدر مصرف کرده است، بیش‌فعال، مهربان یا هیجان‌زده است. اما به محض آن که اثر ماده مخدر از بین می‌رود و علائم ناشی از دریافت نکردن مواد شروع می‌شود، بیمار معتاد خشمگین، تحریک‌پذیر یا حتی بددهن و پرخاشگر می‌شود.

پارانویا یا افکار بدبینانه و بدگمانی، در میان افرادی که با اختلال سوءمصرف مواد مخدر و الکل دست و پنجه نرم می‌کنند، شایع است. افرادی که به سوءمصرف مواد مخدر روی آورده‌اند، به اطرافیانشان بی‌اعتماد می‌شوند، به شدت به خانواده و دوستانشان مشکوک می‌شوند یا انگیزه‌هایی غیرمنطقی را به کارهای دیگران نسبت می‌دهند. متخصصین در طول فرایند درمان اعتیاد سعی می‌کنند که توهمات بدبینانه را با روش‌های مشاوره مانند رفتاردرمانی شناختی از بین ببرند.

فردی که با اختلال سوءمصرف مواد مخدر دست و پنجه نرم می‌کند، احساس می‌کند که بنده و غلام حلقه به گوش این بیماری شده است و حتی با وجود آگاهی از عوارض مخرب اعتیاد و علی‌رغم تلاش برای ترک اعتیاد نمی‌تواند مصرف مواد مخدر را به تنهایی متوقف کند. احساس ناامیدی و درماندگی در کنار علائم ناشی از ترک اعتیاد، مانند بی‌حالی و گیجی شدید موجب می‌شود که بیمار توان یا انگیزه‌اش را برای غلبه بر اعتیاد از دست بدهد.

تغییرات خلقی شدید همراه با تحریک‌پذیری تشدید شده، حساسیت و زودرنجی بیش از حد، یکی دیگر از نشانه‌های شایع اعتیاد هستند. در صورتی که شما با علائم فرد معتاد آشنا باشید، می توانید با او در مراحل درمان درد عضلانی بعد از ترک اعتیاد همراهی و همدلی کنید. بیماری که از علائم جسمی دردناک ناشی از قطع مصرف مواد مخدر رنج می‌برد، به شدت تحریک‌پذیر می‌شود و با خشمی دور از انتظار به اطرافیانش رفتار می‌کند. مشاور، تحریک‌پذیری را نیز مانند دیگر تغییرات خلقی ناشی از اعتیاد به روش مشاوره فردی درمان می‌کند.

اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی یک بیماری است که خوشبختانه قابل درمان است. درمان اعتیاد در کلینیک‌های سم‌زدایی، مراکز سرپایی و کمپ‌های ترک اعتیاد شبانه‌روزی ارائه می‌شود، البته کیفیت درمان در مراکز مختلف تفاوت‌های قابل توجهی با هم دارد.

درمان ایده‌آل ترک اعتیاد ترکیبی از مشاوره فردی و مراقبت بالینی است که هر دو از جمله مؤلفه‌های اصلی درمان در اکثر برنامه‌های بازپروری و ترک اعتیاد به شمار می‌آید. اگر به دنبال بهترین کلینیک ترک اعتیاد هستید، ما در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی، طیف گسترده‌ای از برنامه‌های درمانی را به مراجعین خود ارائه می‌دهیم تا آنها با آهنگی تدریجی و پیوسته به یک زندگی سالم و پربار برگردند.

شما می‌توانید برای اطلاع از بهترین روش‌های ترک اعتیاد با کلینیک پیام تندرستی به شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید و همکاران ما به سوالات شما عزیزان پاسخ خواهند دهند.

بر اساس گزارشات رسمی اعلام شده، تریاک و مشتقات آن ۶۵ درصد از [ … ]

اعتیاد به الکل یکی از شایع ترین انواع اعتیاد است که در بیشتر [ … ]

در مباحث گسترده روانشناسی مقوله مهمی به نام اختلال شخصیت وجو [ … ]

متادون داروی مخدر صنعتی است که غالباً به عنوان داروی نگهدارن [ … ]

قرص b2 یا Buprenorphine دارویی است که برای درمان اعتیاد به م [ … ]

همین حالا با متخصصین ترک اعتیاد در کلینیک پیام تندرستی تماس گرفته و علاوه بر بهره‌مندی از مشاوره رایگان، از بهترین روش های درمانی، مناسب خود و یا عزیزانتان اطلاع یابید.

پیام تندرستی چگونه بفهمیم شخصی معتاد است؟

اعتیاد یک انتخاب نیست بلکه یک بیماری است، اما درمان یک انتخاب به معنای زندگی است. ما در کلینیک ترک اعتیاد پیام جدیدترین تکنولوژی‌ها و روش‌های درمانی جامع و به روز را برای کمک به بیماران و خانواده آن‌ها به کار می‌بریم.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی می‌باشد. تیم فناوری اطلاعات و مدیریت سایت با شرکت خدمات شبکه رایکانت

چگونه هروئین را تشخیص دهیم
چگونه هروئین را تشخیص دهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *