چطور در خانه گوجه فرنگی بکاریم

 
helpkade
چطور در خانه گوجه فرنگی بکاریم
چطور در خانه گوجه فرنگی بکاریم

بهترین رشد در چه آب و هوایی و چه زمانی است؟ کاشت و پیوند زدن، مراقبت از محصول، آفات و بیماری ها ( از جمله آسیب گوجه فرنگی و شته ها ) چه مواردی است؟ پاسخ را در این بخش از نمناک خواهید خواند.

بسیاری از گوجه های تولید شده تجاری نیز در محیط های بدون خاک با استفاده از یک محلول کود مصنوعی پرورش داده می شود و قبل از این که برسند چیده می شوند؛ هر دو این روش ها منجر می شود ظاهر گوجه فرنگی خوب به نظر رسد اما مزه خوبی نداشته باشد . تحقیقات همچنین نشان داده اند که گوجه فرنگی های ارگانیک و داخلی ، ترکیبات شیمی پیچیده تری نسبت به میوه ها تولید شده تجاری دارند و طعم بهتری دارند، بلکه به احتمال زیاد گوجه فرنگی سطوح بالاتری از رنگدانه های لی کوپن دارند نشان داده شده است که به باز شدن رگ های مسدود کمک می کند و تصور می شود یکی از دلایلی که رژیم غذایی مدیترانه ای بسیار سالم همین است.

1. از بذر آغاز کنید

بذر گوجه فرنگی بخرید :

چطور در خانه گوجه فرنگی بکاریم

می توانید دانه ها را بصورت آنلاین در محل های مبادله بذر، از محل و یا ازمکان های دیگر بخرید. همچنین می توانید دانه ها را از بخش باغ یک فروشگاه بخرید. اگر می خواهید دانه های گیاه را جمع کنید، به حداقل یک گوجه فرنگی نیاز خواهید داشت. اطمینان حاصل کنید گوجه فرنگی از گیاه موروثی یا با دانه های گرد افشانی است اگر گوجه فرنگی را از یک گیاه پیوندی با دانه های کنترل شده به طور شیمیایی انتخاب کنید، نتایج ممکن است چشمگیر نباشد.

یک گیاه گوجه فرنگی می تواند به صورت زیر طبقه بندی شود:

موروثی یا دورگه:

موروثی ها گوجه فرنگی هایی هستند که به طور ژنتیکی برای چندین نسل بدون زاد و ولد مجدد تکثیر شده اند. آن ها اساسا گوجه خالص هستند. گوجه های دورگه ترکیبی بین دو نوع هستند.

گوجه فرنگی شناخته شده و ناشناس برای شما :

این روش طبقه بندی طول زمانی را توصیف می کند که یک گیاه میوه تولید می کند. گیاهان شناخته شده چند هفته میوه تولید می کنند در حالی که گیاهان این دترمینت یعنی ناشناخته برای شما در کل فصل میوه تولید می کنند تا اینکه شرایط آب و هوایی خیلی سرد شود.

شکل:

گوجه فرنگی به چهار دسته از نظر شکل تقسیم می شود:

کروی، کبابی، خمیری و گیلاسی. کروی بهترین شکل آن است، کبابی بزرگ ترین و خمیری برای تهیه سس به کار می رود و گوجه های گیلاسی کوچک اند و اغلب در سالاد استفاده می شود.

2. گوجه فرنگی را نصف کنید و داخل ظرف پلاستیکی بریزید:

یک ظرف با درپوش گشاد برای چند روزمیخواهید . یک لایه از قارچ روی دانه ها ظاهر خواهد شد. این فرآیند می تواند بسیاری از بیماری های ناشی از بذر را از بین ببرد که می تواند بر تولید بعدی گیاهان تاثیر بگذارد.

3.بر روی ظرف برچسب بزنید:

اگر چندین نوع مختلف از دانه ها را می کارید، مطمئن شوید که روی ظرف برچسب بزنید تا از هر گونه اشتباهی جلوگیری کنید. درپوش را روی ظرف قرار دهید اما آن را نبندید تا اکسیژن به آن برسد.

4.خمیر را در مکانی گرم دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید:

فرآیند تخمیر می تواند ظاهر و بوی ناخوشایند ی را به همراه داشته باشد ، بنابراین ظرف را کنار بگذارید. به عنوان مثال، می توانید ظرف را زیر یک دستشویی قرار دهید، یا در گاراژ ( تا زمانی که به اندازه کافی گرم باشد ).

5.ظرف را هر روز به هم بزنید تا یک لایه سفید روی سطح شکل بگیرد:

معمولا دو یا سه روز طول می کشد تا قارچ شکل بگیرد. دقت کنید که دانه ها را کمی بعد از تشکیل قارچ برداشت تا دانه ها در ظرف جوانه نزنند.

6.برداشت محصول:

با استفاده از دستکش لایه ی قارچی را بردارید. دانه ها در کف ظرف فرو خواهند رفت.

7.آب را در ظرف بریزید و مخلوط را رقیق کنید :

اجازه دهید دانه ها در کف ظرف حل شوند و به ریختن بخش های ناخواسته محلول روی صافی ادامه دهید. مراقب باشید دانه ها را دور نیندازید. بعد از این که تمام دانه ها را درصافی جمع کردید، آن ها را به طور کامل با آب بشویید.

8.دانه ها را روی یک سطح نچسب پخش کنید و به آن ها اجازه دهید تا چندین روز خشک شوند:

یک ظرف شیشه ای و یا کاشی سرامیک، ورق، تکه ای تخته یا یک پنجره تمام کارها را به خوبی انجام می دهد . برداشتن دانه های خشک از روی کاغذ یا پارچه می تواند بسیار دشوار باشد. زمانی که خشک می شوند ، می توانید آن ها را در یک کیسه پلاستیکی بسته بندی کنید تا زمانی که برای کاشت آماده باشید. دقت کنید که انواع دانه ها را در ظرف برچسب بزنید.

9.بذر ها را در مکانی خنک و تاریک نگه دارید:

همچنین می توانید آن ها را در یک ظرف محفوظ از هوا در یخچال بگذارید تا آب و هوای زمستانی را شبیه سازی کنید. بذر ها را در فریزر قرار ندهید، این کار به آن ها آسیب خواهد رساند.

1.کاشت گیاهان گوجه فرنگی را 6 تا 8 هفته قبل از آخرین یخ بندان، از داخل شروع کنید:

برای آماده کردن گیاهان گوجه فرنگی برای انتقال به فضای باز، کاشت آن را از داخل خانه شروع کنید در حالی که هنوز بیرون سرد است. دمای سرد در اوایل بهار می تواند باعث رشد یا حتی کشتن نهال های جوان شود . کشت بذر ها را در داخل خانه شروع کنید تا شانس تولید را بهبود بخشید .

2.گلدان های پلاستیکی یا قابلمه های کوچک مشابه برای کاشت بذر خریداری کنید:

می توانید این گلدان ها را در اتاق یا فروشگاه لوازم باغ پیدا کنید.

3.ظرف را با مخلوط مرطوب خاک پر کنید:

برای مثال، یک مخلوط را می توان بااستفاده از خزه 1 / 3 و 1 / 3 کمپوست فقط قبل از این که بذر را بکارید به آن آب بدهید. 2 یا3 دانه در 1 / 4 اینچی حدود 10/4 سانتی متر عمق خاک در هر گلدان فرو کنید. با خاک بپوشانید.چطور در خانه گوجه فرنگی بکاریم

است آب پاشی ریشه ها را به حد کافی خیس نکند.

4.گلدان را هر روز بررسی کنید:

زمانی که گیاهان به بیرون از خاک آورده می شوند، به سرعت رشد خواهند کرد.

1. توجه داشته باشید گیاهان حداقل 6 اینچ ( 15.2 سانتی متر ) رشد کرده اند.

زمانی که خطر سرما زدگی در فضای باز وجود ندارد ، آن ها آماده انتقال به فضای باز هستند.

2. خو گرفتن گیاه با محیط جدید :

حدود یک هفته پیش از اینکه قصد انتقال گیاهان را در بیرون از منزل داشته باشید، باید به تدریج آن ها را با درجه حرارت در هوای آزاد تطبیق دهید. به تدریج گیاهان را در معرض نور خورشید ، و منطقه ای نسبتا سایه قرار دهید به آرامی ساعاتی که گیاهان بیرون از منزل باقی می مانند را افزایش دهید. با یک ساعت یا کم تر در روز شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید.

3. فضای باغ را آماده کنید:

می خواهید از خاک خوب آبکشی شده با مقدار خوبی از مواد ارگانیک استفاده کنید. استفاده از خزه در خاک زهکشی را بهبود می بخشد هم چنین می توانید در برگ یا کمپوست ترکیب کنید ؛ برای استفاده از خزه بیش از نیمی از خاک را برداشته و خاک را با نسبت برابر خزه نارس مخلوط کنید، مخلوط خزه و خاک نارس را با هم مخلوط کنید و به محل کاشت بریزید.

4. سطح پ هاش خاک را آزمایش کنید:

گوجه فرنگی زمانی که در خاک کاشته می شود بین پ هاش 6 و 7 رشد می کند.

دفتر توسعه کشاورزی محلی شما باید فرم های آزمایش خاک، کیسه ها و دستورالعمل های موجود را داشته باشد. پس از ایجاد تنظیمات در خاک، دوباره سطح پ هاش را آزمایش کنید. اگر سطح پ هاش کم تر از 6 باشد ، آهک دولومیت را به خاک اضافه کنید تا سطح پ هاش افزایش یابد . اگر پ هاش خاک از 7 بالاتر باشد، دانه های سولفور را مخلوط تا سطح پ هاش کاهش یابد .

5. حفره ای در حدود 2 فوت ( 0.6 m ) عمق حفر کنید:

لازم است که به اندازه کافی عمیق باشد که بتوانید نهال را بکارید و تنها 1 / 4 از این گیاه از زمین خارج شود. یک قاشق از مواد آلی مثل کمپوست داخل حفره بریزید. این کار باعث افزایش بیشتر گیاه خواهد شد و همچنین به جلوگیری از پیوند زدن گیاه کمک خواهد کرد.

6. گیاهان را با دقت بردارید و آن ها را در زمین قرار دهید.

سعی کنید ریشه ها را در طول روند پیوند زدن آسیب نبیند . پیوند را به اندازه کافی عمیق تنظیم کنید تا خاک اولین مجموعه برگ های جدید را هنگامی که گیاه را با خاک می پوشانید ، لمس کند. دقت کنید تمام برگ هایی را که در سطح پایین خاک قرار دارند ، بردارید. گوجه فرنگی می تواند بیماری هایی را از برگ ها بگیرد که با خاک ارتباط دارد.

7. حاصل خیز کردن گیاه :

می توانید گیاهان را با ، کود مرغ، یا یک کود گیاهی کم نیتروژن با غلظت بالا فسفر حاصلخیز کنید. سپس، گیاهان را به طور کامل آبیاری کنید. باید هر ماه فرآیند کود دهی را تکرار کنید.

8. در کنار گیاهان چوب قرار دهید.

این کار به گیاهان کمک می کند تا به هنگام رشد، محکم باشند و میوه را از درخت راحت تر بکنند. مراقب باشید که به ریشه ها آسیب نزنید.

رشد گیاهان :

1. اغلب به گیاهان تان غذا و آب بدهید:

آب دادن به پایه گیاه برای جلوگیری از گسترش کپک روی برگ ها. گیاهان را با جلبک دریایی مایع و کود گیاهی را مستقیما روی خاک اطراف گیاه قرار دهید. این کار را هفتگی انجام دهید تا تولید میوه را افزایش دهید .

2. کندن شاخه ها از گیاهان :

اگر می خواهید رشد میوه بیشتری داشته باشید،شاخه ها را از گیاه گوجه فرنگی بکنید و زمانی که آنها را دیدید از انگشتان خود استفاده کنید. شاخه ها بین ساقه کناری و ساقه اصلی رشد می کنند.

3. برداشت میوه از توک بوته :

میوه باید حدود 60 روز پس از پیوند زدن ، دیده شود. زمانی که شروع به رسیدن می کند هر روز این گیاهان را بررسی کنید. به آرامی میوه ها را پیچ دهید و از کشیدن آن خود داری کنید.

 

در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه کاشت صحیح و اصولی انواع گوجه فرنگی و گوجه گیلاسی در گلدان و خانه یا آپارتمان آشنا کنیم.

برای کاشت گوجه شما به بذر مرغوب نیاز دارید که می توانید آن را از فروشگاه های لوازم کشاورزی، گلخانه ها یا حتی گوجه ای که خودتان خریداری کرده اید تهیه کنید.

معمولا برای کاشت انواع بذرها، افراد حرفه ای و گلخانه داران بدین صورت عمل می کنند که بذرها را جداگانه داخل گلدان های خیلی کوچک یا سبد نشاء می کارند تا وقتی بذرها با موفقیت جوانه زدند آنها را به مکان اصلی کشت منتقل کنند.

نشاء در واقع جوانه بذر کاشته شده می باشد که پس از بزرگتر شدن آن را به مکان کشت که می تواند گلدان یا گلخانه باشد منتقل می کنند.

برای پرورش گوجه در منزل پیشنهاد ما این است که از بذر گوجه گیلاسی یا گوجه چری استفاده کنید. این نژاد گوجه کوچکتر می باشد و شما محصول بیشتری می توانید برداشت کنید. البته گوجه های معمولی درشت هم می توانید پرورش دهید و این کاملا سلیقه ای می باشد.چطور در خانه گوجه فرنگی بکاریم

یک گلدان کوچک را با خاک مناسب برای کشت بذر که معمولا از مخلوط کوکوپیت و پرلیت استفاده می شود پر کنید و بذر گوجه را در آن بکارید. روی بذر را با 1 سانتی متر خاک بپوشانید و آن را آبیاری کنید و در جایی پر نور قرار دهید.

برای آشنایی بیشتر با خاک های مخصوص کشت بذر و گیاهان آپارتمانی روی لینک زیر کلیک کنید

خاک های باغبانی کوکوپیت، پیت ماس، پرلیت و پوکه صنعتی چیستند؟

توجه : برای کاشت بذرها شما می توانید از ظروف یکبار مصرف کاغذی یا پلاستیکی و یا حتی گلدان های کاغذی مخصوص این کار استفاده کنید. در واقع بذر فقط مکانی را برای جوانه زنی می خواهد و نیازی نیست حتما از گلدان برای این کار استفاده کنید.

برای کاشت گوجه در تعداد زیادتر و درون باغچه نیز پیشنهاد ما استفاده از سبد کشت بذر می باشد که قیمت ارزانی دارند و می توانید از فروشگاه های باغبانی آنها را تهیه کنید.

برای اینکه رطوبت خاک بذر ها حفظ شود می توانید آنها را درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. روزانه نیز مکان کاشت بذرها را چک کنید تا از مرطوب بودن خاک گلدان مطمئن شوید.

با گذشت 5-10 روز بذر شما جوانه می زند. پس از جوانه زدن آنها را به جایی منتقل کنید که نور آفتاب بر روی جوانه ها بتابد. سپس باید صبر کنید تا حداقل 2 ردیف برگ به جوانه شما اضافه شده و ریشه نشاء به اندازه کافی برای منتقل شدن آماده شود.

برای انتقال جوانه گوجه به مکان اصلی کشت، به آرامی آن را با خاک اطراف ریشه اش به یک گلدان بزرگتر که حداقل دارای قطر 12 سانتی متر باشد منتقل کنید. عمق گلدان هم بهتر است حداقل 20-25 سانتی متر باشد.

توجه داشته باشید که در هر گلدان فقط یک نشاء کاشته شود. برای کاشت در باغچه نیز فاصله هر نشاء از یکدیگر 40-60 سانتی متر باشد.

خاک گلدان : بهتر است مخلوطی از خاک باغچه و کوکوپیت باشد. خاک گوجه باید سبک باشد و به خوبی آب را از خود عبور دهد.

آبیاری : گوجه را فقط زمانی آبیاری کنید که خاک گلدان رو به خشک شدن می رود. گوجه با آبیاری بیش از اندازه خراب می شود. همچنین بهتر است گوجه را در طول روز آبیاری کنید.

نور : مهمترین عامل در رشد گوجه فرنگی یا گوجه گیلاسی نور فراوان و مستقیم آفتاب می باشد که در طول روز حداقل به 6-10 ساعت نور آفتاب نیازمند است. بنابراین گلدان شما باید حتما در پشت پنجره یا مکانی قرار گیرد که نور مستقیم آفتاب به آن بتابد.

کود دهی : کمی که گیاه بزرگتر شد (مثلا دو هفته پس از جوانه زنی) تا هنگامی که گل دهد می توانید هفته ای یکبار کود مایع شامل : فسفر، پتاسیم و ازت به آن بدهید. هنگامی که گیاه شما به گل دهی رسید از دادن کود به آن خود داری کنید.

کمک به گرده افشانی : زمانی که شما گیاهی را در باغچه و فضای باز می کارید به کمک زنبورها، پروانه ها و باد عمل گرده افشانی در طبیعت انجام می شود که به پربار شدن گیاه کمک فراوانی می کند. در داخل منزل شما می توانید این کار را با تکان دادن ساقه گیاه و زدن ضربات آرام به آن انجام دهید تا گرده افشانی به خوبی انجام شود و محصول بیشتری برداشت کنید.

دمای مناسب : بهترین دما برای رشد گوجه فرنگی در روز بین 20-25 درجه و در طب بین 17-19 درجه می باشد.

بهترین زمان کاشت : بهترین زمان برای کاشت گوجه معمولا فصل بهار می باشد اما اگر شما گوجه را در گلدان و محیط خانه بکارید فقط کافیست شرایط پرورش گوجه در دمای 20 درجه را تامین کنید.

برداشت گوجه : معمولا بین 60-80 روز طول میکشد تا گوجه به میوه دهی برسد. بوته گوجه شما می تواند در تمامی فصول سال به میوه دهی ادامه دهد کافیست آن را به خوبی هرس کنید و با تغذیه مناسب شرایط باردهی را فراهم کنید.

هرس گوجه : بهتر است برگ های پایینی گیاه را هرس کنید تا انرژی گیاه صرف رشد ساقه و قوی تر شدن آن شود. از آنجا که گوجه به صورت بوته ای رشد می کند و ساقه بلندی دارد بهتر است آن را با طناب به جایی آویزان کنید یا برای آویزان شدن آن آمادگی داشته باشید.

 

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مراقبت از باغ در برابر خشکی

پرورش گل کلم

تاثیر نمک بر گیاهان

آبیاری گیاهان

چطور در خانه گوجه فرنگی بکاریم

09358504040

دیدن به بار نشستن بوته ای که به دست خودتان از یک بذر پرورش داده اید بسیار لذت بخش است.

اگر شما هم چنین عقیده و علاقه به گوجه فرنگی دارید بعد از خواندن این مطلب دست به کار شوید و بعد از مدت کوتاهی از نوش جان کردن گوجه فرنگی های پرورشی خودتان لذت ببرید

توجه به نیازهای خاک به سلامت گیاه کمک می کند.گوجه فرنگی در خاک کمی اسیدی رشد می کند.برای داشتن خاک مناسب کاشت اینجا کلیک کنید.

ابزار باغبان

وسایل باغبانی

پر کردن سینی نشاء

سینی نشا را با خاک تا لبه پر کنید

برای خرید خاک کلیک کنید

پرکردن سینی نشاء با بذر گوجه فرنگی

از یک چوب کوچک برای ایجاد سوراخ به عمق ½ سانتی متر در خاک هر خانه سینی استفاده کنید. چند دانه در هر سوراخ قرار دهید. سوراخ را با خاک بپوشانید.

برای خرید انواع بذر گوچه فرنگی (بذر گوجه گیلاسی بزرگ، بذر گوجه فرنگی آس 55 ، بذر گوجه فرنگی روم، بذر گوجه فرنگی چف ، بذر گوجه فرنگی زرد گلابی و ده ها مدل دیگر) اینجا کلیک کنید

آب به بذر

خاک را به طور کامل در سینی آب بشویید. برچسب سینی را به منظور تشخیص آن از دیگر دانه های جوانه زده بچسبانید.

پوشاندن سینی نشاء به وسیله پلاستیک

اطمینان حاصل کنید که قسمت روشن ورقه به روی خاک باشد

و قسمت تاریک ورق باید در معرض دید قرار گیرد.
گوجه فرنگی نور خورشید را دوست دارد، اما نه در طول فرآیند جوانه زنی.

ورق پلاستیکی مقدار نور در حال رسیدن به دانه و درجه حرارت را بررسی می کند.

پس از جوانه زدن، ورقه پلاستیکی را بردارید.

نشاء گوجه فرنگی

بهترین محدوده دما برای تسهیل جوانه زنی 75 تا 90 درجه فارنهایت است، اما محدوده پایین تر در طی جوانه زدن ممکن است به 60 درجه فارنهایت برسد.

برای ظهور اولین جوانه یک هفته زمان لازم است.

هنگامی که اولین جوانه ظاهر شد، سینی جوانه زنی را به یک نقطه آفتابی منتقل کنید.
در این مرحله، نهال ها در حدود 3 هفته برای پیوند زایی بالغ میشوند. خاک را در طول رشد نهال نگه دارید.

آماده سازی خاک برای گلدان

گوجه فرنگی ترجیح می دهد در یک خاک بارور وغنی از مواد آلی با زهکشی خوب پرورش یابد. بهترین انتخاب خاک لومی شنی است.

مطلع شوید که گوجه فرنگی ها کمی خاک اسیدی با PH 6 تا 6.8 را تحمل میکنند، اما می توانند به میزان pH زیر 5/5 اسیدیته در خاک عادت کنند.
2 قسمت خاک بارور را با 3 قسمت کمپوست را ترکیب کنید. خاک را با دست های خود مخلوط کنید.

قراردادن سنگ در کف گلدان

گلدان بزرگی را انتخاب کنید که زهکشی خوب را تسهیل کند. سوراخ هایی را که در انتهای گلدان وجود دارد با چند سنگ ببندید.

پر کردن گلدان با خاک

گلدان را با خاک آماده کنید، 1 تا 2 اینچ از لبه را پر کنید تا گلدان شما پس از آبیاری سرریز نگردد.

جدا کردن نشاء

با استفاده از یک چوب و با دقت جوانه ها را از سینی جوانه زنی جدا کنید.

چوب را در زیر ریشه بگذارید، سپس به آرامی به سمت بالا فشار دهید تا ریشه ها را تحت تأثیر قرار ندهید.چطور در خانه گوجه فرنگی بکاریم

قراردادن نشاء گوجه فرنگی در خاک

یک سوراخ عمیق در خاک در گلدان ایجاد کنید. نهال را به آرامی داخل سوراخ قرار دهید.

حفره را با خاک پر کنید، ریشه ها و ساقه های پایین را پر کنید.

اطمینان حاصل کنید که نهال شما در موقعیتی صحیح قرار گرفته است، اگر نمی خواهید آن را مانند “برج پیزا” کج رشد دهید!

آب دادن به نشاء گوجه فرنگی

دو فاکتوری که گوجه فرنگی دوست دارد خورشید و آب زیادی است. اما هیچ گیاهی بستر خاکی را از خیس از آب نکنید.
نهال خود را آزادانه آبیاری کنید، گوجه فرنگی با رطوبت سازگار است.

برچسب گیاه برای راحتی شما است تا بعدا تاریخ کاشت گوجه فرنگی خود را فراموش نکنید.

نشاء گوجه فرنگی 26 روزه

گوجه فرنگی ها روزانه به 8 ساعت آفتاب نیاز دارند، بنابراین مطمئن شوید که گلدان خود را به یک منطقه که نور خورشید را بیشتر دریافت می کند حرکت دهید.

وقتی گوجه فرنگی شروع به رشد می کند، گوجه فرنگی را تکان دهید.

نشاء گوجه فرنگی 104 روزه

پس از اینکه نهال، شکوفه های زرد داد، به مراقبت ویژه احتیاج دارد.

تغییرات دما برای داشتن یک میوه سالم بسیار حیاتی است.

اکثر بیماری ها (پوسیدگی شکوفه) و مشکلات مانند آن می تواند توسط آبیاری متعادل کنترل شود.

در حال آبیاری، شاخ و برگ گیاهان آسیب دیده مرطوب نکنید.

نشاء گوجه فرنگی 124 روزه

هنگامی که میوه های سبز کوچک ظاهر می شوند، کرم های سبزو تخم حشرات و دستکاری غیر ماهرانه آفت گیاه میشوند.

گوجه فرنگی رسیده

تغییر رنگ، شاخصی برجسته از رسیدن میوه است.ساقه رادریک دست ومیوه درطرف دیگرنگه داریدوساقه را به آرامی جداکنید.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی های ریز باید لمس شوند، اما نه خیلی سخت و نه خیلی نرم.
از بین بردن گوجه فرنگی های رسیده گیاه را از استرس نیز رهایی می دهد و باعث می شود که میوه ها باقی مانده شانس بیشتری داشته باشند.

برای خرید بذر و  فروش بذر می توانید از این لینک استفاده کنید.

در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

عالی هستید شما خدا خیرتون بده

خیلی خوب توضیح داده بودید بسیار ممنونم

من نشا گوجه و خیار گرفتم تو یه گلدون کاشتم چه مراقبت هایی بکنم تا به بار بشینه و چند روز یکبار بهشون کود سه ۲۰ رو بدم؟آیا کود ریشه زایی هم لازم هست بدم؟

برای نشاء گوجه فرنگی حتما باید از گلدان با عمق بیشتر از 25 سانتیمتر استفاده بکنید تا بتوانید بار خوبی بگیرید کود ریشه زایی برای نشاء گوجه فرنگی لازم نیست ولی کود NPK 20 20 20 را میتوانید 20 روز یکبار استفاده کنید

سلام آیا مشکلی نداره بذر گوجه در هما گلدان که کاشتیم بمونه و جابه جا نکنیم و درهمان محل به رشت خود ادامه دهد؟

نه مشکلی نداره بهتره نشا گوجه فرنگی در همان گلدان بماند

سایز گلدان برای گوجه فرنگی چقدر مناسبه من از شما بذر خریدم همشون جونه زدن ماشالا و تقریبا چند روز دیگه آماده انتقال میشن

سایز گلدان مناسب برای نشا گوجه فرنگی عمق بیشتر از 25 سانتیمتر است تا نشا گوجه فرنگی بتواند بار دهد.

سلام من میخوام نشاء پرورش بدم حدودا یک ماه دیگه تو زمین کشاورزى بکارم
چکار کنم ک تلفات نده و خوب رشد کنه
ممنون میشم از راهنمایتون
هرمزگانم و هوا خیلی گرمه

برای نشاء گوجه فرنگی بهتر است از سینی نشا استفاده کنید ،خاک مناسب و البته مکانی که گرمای شدیدنداشته باشید و زمان انتقال از زمانهای خنک استفاده کنید

سلام کود سه ۲۰ رو باید محلولپاشی کنیم یاباخاک؟…‌‌‌‌‌‌‌‌‌برای باردهی بیشتر چکار باید بکنیم. ممنون

کود npk 20 20 20 رو باید محلول پاشی استفاده کنید.

سلام کود 20.20.20رو هم می نوانید محلول پاشی و هم تزریق کنید بهترین روش محلول پاشی هس (اسپری)

خیلی جالب بود خدا خیرتون بده

باسلام،من میخوام یک هکتار گوجه بکارم،،،ایا در کشت پاییزه نیاز به کود مرغی هست؟شهرستان دهلران استان ایلام هستیم،دمای هوا واسه نشا مضر نیست؟

کود مرغی تاثیر بسیار خوبی بر گوجه فرنگی دارد و موجب بالاتر رفتن باردهی میشود مصرف هم 20 تن در هکتار مناسب است .برای نشا گوجه فرنگی دمای مناسب بین 23 تا 28 درجه سانتی گراد است

با درود : بهترین نسبت کوکوپیت و بیدماس برای کشت بذر گوجه در سینی چقدر است .و لازم است مواد دیگری اضافه کنم یا خیر . زمان و دمای تاریک خانه را لطفا بفرمائید . سپاس

بهترین نسبت برای پر کردن سینی نشاء برای بذر گوجه فرنگی نسبت 60 به 40 است که در بعضی مواقع از پرلیت هم استفاده میکنند تا هوادهی به ریشه بهتر انجام شود دمای مناسب برای جوانه زنی بذر گوجه فرنگی 25 درجه سانتیگراد است .

با سلام و تشکر از راهنمای شما نسبت پرلیت با کوکوپیت و بیدماس چقدر است و چطور استفاده کنم .ضمنا بید ماس را هم در حوض اب همراه با کوکوپیت بریزم ؟

در این نسبت نظر شخصی من 60 به 30 است و 10 درصد هم از پرلیت استفاده کنید .نه به نظر من پیت ماس را نریزید.

سلام برادر من دوهکتارگوجه می‌خوام بکارم هواسرده زیر پلاستیک تابرج یک بایدزیرپلاستیک باشندحالاتخم بکارم وجابجانکنم یان نشابکارم چقدرکودمرغ نیازه به دوهکتارممنون ازراهنمایتون بعد چه نمونه تخم خوبه برای گذاشتن متین خوبه

بهتره 50 تا 60 روز قبل از کاشت بذر ها را نشا کنید بعدنشاء ها را به زمین اصلی منتقل کنید می توانید از گلخانه پلاستیکی هم استفاده کنید

بهتره اول کوکوپیت هارو خیس کنید بعد در هر محل یک یا دوتا دونه از بذر بزارین بعد از سبز شدن هر موقه که خواستین بکارین با کوکوپیتدش بکارینش.

درودبشما.استاد من میخام اول برج دو۹۹ نشا بزنم توی زمین خواستم ببینم دقیقا چن روز قبلش بایدبذربکارم.وبرای جوانه زنی چنددرجه بهتره باشه زیر پلاستیکی میکاریم.

شما حدود دو ماه زمان برای جوانه زنی نشا لازم دارید برای جوانه زنی دمای 20 تا 30 درجه عالی است.

عالی بود ممنون از سایت خوبتون

سلام.من کرمانشاه هستم می خوام اندازه یک هکتار بذر تو سینی نشا کشت بکنم بعد به زمین انتقال بدم هوای اینجا نزدیک صفر هست زیر پلاستیک بلندی ۵۰ سانتیمتر میتونم پرورش بدم؟با آبپاش دستی میتونم آبیاری انجام بدم؟

بله زیر پلاستیک میتوانید بکارید و با آبپاش آب دهید .

ممنون از سایت شما

سلام علیکم . مطالب عالی بود.

سلام بزرگوار
من استان بوشهر هستم، میخام یک هکتار گوجه بکارم، بهترین زمان واسه کاشت گوجه چ موقه هستش؟

بهترین زمان برای کاشت گوجه فرنگی بهار است .

ممنون از شما ،سایت بسیار خوبی دارید، نشا من ۳۰ روزه هست و ۴ برگ هستند و ارتفاع ۸ سانت، آیا رشد مناسب هست یا کند هست؟

رشد نشاء گوجه فرنگی شما خوب است.

سلام ایا میشه نهال گوجه را فقط در کود ورمی کمپوست خالی کاشت با تشکر از شما

نه ورمی کمپوست باید با خاک مخلوط شود

سلام من در هر نشا ۳بذر ریختم و هر ۳ جوانه زده .خواستم بدونم زمان انتقال به گلدان باید هر ۳ رو با هم بکارم یا تو گلدان جداگانه؟

نه می توانید هر کدام را جدا بکارید.

عالی عالی توضیح دادین خدا خیرتون بده

سلام من بذر گوجه‌فرنگی داخل گلدان کاشتم بعد از دو هفته خیلی خوب بودن ولی آلان که تقریباً 7الی8سانت رشد کردن از ریشه ضعیف میشن و بعدش خشک میشن میشه علتشو بفرمایید… ممنون

آیا نور کافی به نشاء گوجه فرنگی شما میرسد.

سلام من به جای سینی نشاء از یک شانه تخم مرغ استفاده کردم همشونم رشد کردن 😅😅😅 ممنون از سایتتون

سلام من گوجه کاشتم وصل هم داد خیلی زیاد ولی گلها همه میسوختند.منم همه رو کندم. در اهواز هستم. در اول برج 2 میتونم نشا بکارم یا دیر شده؟ ممنونم مهندس

نه دیر شده است

چندروزبه‌چند‌روز‌بهش‌آب‌بدیم؟؟

بسته به گلدان و یا داخل زمین بودن دارد یک روز در میان کافی است.

باعرض سلام وخسته نباشی
ببخشید بنده در زمینه ی کشت آلوئه ورا داخل گلخانه فعالیت می کنم.الان حدودا ۱۰روزی است به صورت امتحانی داخل گلخانه شروع به کشت نشا گوجه وخیار سبز کردم حالا سدالی که دارن ابنه گوجه تا بوته هاش خوب وسرحال هستن وبرگ های جدید کردن ورنگشون هم سبز پر رنگ است والبته هر کدام چند تا گل داده است ولی هنوز طولشون ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر از رو زمین بیشتر نیست البته بکم ساقشون رو زمان کشت داخل خاک کرذم حالا به نظر شما استاد چه زمانی باید بوته ها به نخ ببندم وایا الان هرس می خواهد یعنی گل های زرد رنگشون رو گیاه باشه یا هرس کنم ممنون میشم یه راهنمایی بکنید باکمال تشکر

زمانی که گیاه حدود 50 سانت شد می توانید نخ ببندید و اینکه هرس گوجه فرنگی مقداری زود است و لازم به بزرگ شدن بیشتر دارد.

سلام
آیا باکاشت گوجه فرنگی گیلاسی یا معمولی درمنزل میشه چندبارمحصول بگیریم؟علاقمند شدم نشاگوجه بخرم
متاسفانه فوت و فن نمیدونم ی راهنمایی می‌کنند ممنون

بله می توانید از نشاء گوجه فرنگی چندین بار محصول بگیرید.

سلام من میخام تو منطق قروه سنندج گوجه بکارم چ رقمی بخرم از فروشگاه کدومش بخرم

گوجه فرنگی سوپر چف و کینگ استون برای منطقه سنندج جوابگو است .

ببخشید گوجه هایی که کاشتم خیلی بزرگ شده ولی در هر بوته ۱گوجه هست باید چکار کنم گوحه زیادی بدهد؟

باید ببینید گل داده نشا های گوجه فرنگی شما و یا فقط یک گل داده

سلام
با تشکر از مطالب مفیدتون
در هر گلدان سینی نشا چند جوانه باهم بیرون زده، مشکلی نداره باهم کاشته بشه یا باید در هر گلدان یک جوانه باشه و بقیه رو قیچی کرد؟

نه اگر در هر گلدان چند تا جوانه باشد میتوانید بعد از اینکه بزرگ شدند جدا کنید

با سلام، در مورد روش کشت هیدرو پونیک هم میشه توضیحی بدهید. ممنون خواهم بود.

می توانید از این مقاله استفاده کنید تولید گوجه فرنگی به روش هیدروپونیک

سلام … گلدون من حدود 15 سانت هست باید جوانه ها رو جا به جا کنم?
توی هر گلدان باید یک عدد نشا بکارم؟
من یک گوجه رو ورقه ای برش دادم و کاشتم تو گدون …
الان کلی جوانه زده و سبز شدن ….

میتونن داخل گلدون باشند یا جاشون و عوض کنم ؟
مثلاً تو باغچه بکارم یا گلدون ۲۵ سانتی ؟

بعد از اینکه نشا های گوجه فرنگی به 20 سانت رسیدند باید جابجا کنید و یا در هر گلدان یک نشا بکارید و یا در باغچه به فاصله 35 سانت بکارید

سلام من تو گلدون گوجه فرنگی کاشتم ابیاریش باید به چه صورت باشه ممنونم راهنماییم کنید

بستگی به خشک شده خاک گلدان نشا گوجه فرنگی دارد یا یک روز در میان و یا هر روز

سلام
من گوجه فرنگی کاشتم اما وقتی به حدود 10 سانت رسیدند خم شدند و از بین رفتند
هر روز با اسپری سطح خاک را مرطوب میکردم
از ترکیب کوکوپیت + پیت ماس+ پرلیت+ ورمی کمپوست استفاده کردم
نمیدانم مشکل از کجا هست ؟

در کجا کاشته بودید آیا آفتاب کافی به نشاء گوجه فرنگی میرسید.

سلام . من رفتم نشاء خریدم توی باغچه حیاط بکارم ولی فروشنده گفت که باید جوی مانند دو طرف نشاء درست کنی که ابیاری بشه . بعد 2هفته که نشاء کاشتی خوب رشد کردند باید بخوابونی توی خاک که بار بده آیا درست گفته یا مراحلی که شما توضیح دادید انجام بدم .

برای نشا گوجه فرنگی از مراحلی که در مقاله توضیح داده ایم استفاده کنید

سلام و خسته نباشد من توگلدون بذرکاشتم و مراحلشو عالی رشد کرده اما جوانه ها کنار هم درومده بنظرتون باید انتقالش بدم یا نه درضمن از زیرگلدون جوانه هاش پیداس بنظرتون باید گلدونم عوض کنم خواهش میکنم راهنمایی کنید؟

بعد از اینکه نشا گوجه فرنگی بین 15 تا 20 سانت شد باید به گلدان و یا زمین اصلی منتقل گردد.

سلام
ممنون از سایت عالیتون
حدودا ده روز پیش نشا آماده گوجه را تو باغ کاشتم
همون طور که گفتید یه حفره کوچک کندم و نشا رو کاشتم
اما یکی از باغدارها میگه باید گوجه رو کنار جوب بکاری تا زیاد آب نخوره، میوه اش خراب میشه
آیا حرفش درسته؟
میتونم با چوب براش پایه درست کنم که روی زمین نیفته؟

کنار جوب بکارید که زیاد آب میخوره ؟

سلام ابتدا از سایت بسیار خوب شما سپاسگزارم در مواد لازم برای کشت گوجه فرنگی هم کمپوست نیاز است و هم کود؟ اگرکود نیاز است ممنون میشم بفرمائید چه نوع کودی؟ سری به سایتتون زدم ولی نمی دونم از کدام نوع کود باید بخرم؟

برای کود گوجه فرنگی از هیومیک اسید تا قبل از 7 تا8 برگ استفاده کنید بعد از آن از کود پتاس بالا استفاده کنید

سلام من الان حدود یک ماه است که بذر های گوجه مو داخل گلدان گاشتم بعضی از برگ های اصلی شون کم رنگ یا سفید رنگ شده و رگه های مشکی داخلشون هست علت چیست ؟؟؟

باید توضیح دهید بوته ها در فضای باز هستند و یا در هوای بسته مقدار آفتاب چقدر است ؟

سلام مهندس جان، مرسی از سایت خوبتون
برای محلول پاشی گوجه فرنگی با کود ۲۰ ۲۰ ۲۰ چند مرحله باید محلول پاشی کنیم؟ و اینکه با چه فواصلی؟ و تو چه دوره ای از کشت گیاه اینکارو کنیم؟

هر 20 روز یکبار بعد از گلدهی به تو های گوجه فرنگی

با سلام من نشا گوجه فرنگی کاشتم تقریبا روز ۳۵ میباشد هفته چند بار بهش و چه مقدار اب بدهم در ضمن چه کودی به ان باید اضافه کنم ممنون

هفته ای 2 تا 3 بار بستگی به مکان از نظر سایه و آفتاب دارد از هیومیک اسید می توانید استفاده کنید تا قبل از گلدهی

سلام من گوجه کویین کاشتم و الان گل هم داده ولی ساقه هر گل که دارد خشک شده و تا الان چن تا از گل هاش هم افتاده هم آهنشو میدادم و هم کود 202020 اما هنوز خرابه در روز هم یه بار عصر و یه بار صبح آبیاریش میکردم ولی نشد.
یه سوال دیگه هم دارم اینکه از از زمان میوه دادن گوجه چری و رسیدن به سایز ایده آل چه قدر طول میکشد که میوه قرمز و آماده برداشت شود.

برای جواب سئوال شما لطفا از یک بوته چند عکس واضح بگیرید و برای شما 09358504040 واتس اپ کنید تا بتوانیم بهتر راهنمایی کنیم زماند لازم برای رشد گوجه چری بستگی به نژاد آن دارد معمولا 60 تا 65روز زمان میبرد از زمانی که از خزانه بیرون می آید.

با سلام آیا میشه گوجه فرنگی بدون کود و ارگانیک‌داشت ؟ راحت و پر بار!!؟؟ میشه راهنمایی بفرمایید متشکرم

با استفاده از کود هربان میتوانید گوجه فرنگی ارگانیک پرورش دهید و همانطور که می خواهید پر بار و راحت باشد

سلام.ما توی حیاط خونه در گلدان 30×40 سانتی متری گوجه کاشتیم.(حدود10 گلدان) گوجه ها به حد30 تا 40 سانتیمتر رسیدن.چه میزان کود سه 20 در یک لیتر برای کودپاشی استفاده کنم؟ممنون

هر 1.5 لیتر آب حدود 1 قاشق چایخوری کود npk رابا آب مخلوط کنید و خوب تکان دهید تا حل شود سپس به هر گلدان بدهید

سلام علت ریزش گل در گوجه فرنگی چیست باید چکار کنیم

سلام ببخشید میشه از تخم گوجه ی تازه به عنوان بذر استفاده کرد؟

باید بزارید بذر خشک شود و بعد میتوانید بذر گوجه فرنگی را بکارید .

درود
با عرض خسته نباشید
میخواستم بدونم بعد چند روز بعد گل دادن میوه در میاورد؟

بذر گوجه فرنگی بعد از 6 شروع میشه گلدهی .

سلام ممنون از سایت خوبتون
من دو ماه و ۸ روزه که نشا گوجه هام رو در گلدون کاشتم.ارتفاع گیاه حدود ۳۰ سانت هست یکسری از برگهای پایینی گیاه خشک وزرد شدند .علت این مسئله و زمان پیدا شدن گوجه ها را میخواستم بدونم ؛ و اینکه بجز آبدهی حتما باید کود بهشون بدم ؟

برا اطلاعات بیشتر به شماره تماس 09358504040 در واتس آپ و یا تلگرام پیغام دهید .

سلام.گوجه های من گل زیاد میده.ولی گلها خشک میشن و میوفتن(البته نه از گلوگاه)(خود گلها میوفتن).باید چکار کنم؟

آبیاری را هر 3 روز یکبار انجام دهید درست میشود .

سلام.وقتتون بخیر باشه.
من گوجه فرنگی کاشتم الان در مرحله شکوفه هست ولی داخل شکوفه هاش گل زرد نیست.یعنی گیاه مشکل داره؟؟

برای اطلاع بیشتر به شماره تماس 09358504040 در واتس آپ و یا تلگرام پیغام دهید.

بوته های گوجه ی من ۵ ماهه هست ولی حتی ۱ گل هم نداده چیکار کنم؟خیلی سرحال هستند ولی خبری از بار نیست؟!!نور خوب هم دارند

باید ببینید شما از چه بذری استفاده کردید برای کاشت گوجه فرنگی ممکن است از بذر گوجه فرنگی تازه هیبرید استفاده کرده باشید که خوب مشخص است بار دهی برای سری دوم ندارند

سلام . من تهران هستم . بذر گوجه فرنگی را کاشتم و سبز شدند و حدود 30 سانتیمتر رشد کردند . در حیاط گذاشتم و شبها روی آنها نایلون میکشم . آیا بخاطر سرمای شب نایلون کشیدن روی آنها کافی هست ؟ و اینکه بعد از چقدر گل میدهند ؟

اگر هوا تا 10 درجه بالای صفر باشد نایلون کشیدن بر روی نشاء گوجه فرنگی مشکلی ندارد ولی اگر سردتر شد انتقال به جای گرم تر لازم است .

نشاهایی که در سینی نشا و در خاک خنثی کاشته شده آیا احتیاج به کود دارند قبل از انتقال؟

خیر نیازی به کود ندارند چون در سینی نشا کاشته اید .

سلام
مهندس جان خداقوت من ی تعداد نشا گوجه کاشتم تو سینی هستش تو گلخونه پلاستیکی الان نزدیک ب ۴۰ روزی میشه و رنگ پریدگی دارن زرد شدن و هیچ کودی تا حالا ندادم لطفا راهنمایی م کنید
ممنونم از شما

نشاء گوجه فرنگی های شما نیاز به نور دارند باید نور بیشتری به گیاه برسد.

سلام ببخشید گوجه ای میکاری در میاد باز گوجه میده یا نه باید یکی دیگه بکاریم ؟

بستگی به نوع بذر دارد اگر بذر ارگانیک باشد بله مجدد همان گوجه در می آید ولی اگر بذر هیبرید و یا تراریخته باشد مجددا همان گوجه در نمی آید.

سلام.قصد دارم در یک گلخانه کوچک شروع به کاشت گوجه بکنم.ترجیحا به روش هیدروپونیک.اما هیچی بلد نیستم.چطوری میتونم از شما آموزش بگیرم؟

برای اطلاعات بیشتر به شماره تماس 09358504040 در واتس آپ و یا تلگرام پیغام دهید .

خیلی عالی بود من یه سوال دارم گوجه را باید چه ماهی بکاریم لطفن جواب بدین

فصل کاشت گوجه فرنگی بهار است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

راههای ارتباطی با ما

مقاله های جدید

مراقبت از باغ در برابر خشکی

پرورش گل کلم

تاثیر نمک بر گیاهان

آبیاری گیاهان

نحوه کاشت آزالیا

محصولات جدید

محبوب ترین محصولات

ارسال با پست 72 ساعته

کلیه کارت های شتاب

از ساعت 8 تا 16:30

فقط 7 روز

بالای سیصد هزار تومان خرید

(فقط تا وزن 200 گرم)

poponik Email address:

شما در حال حاضر دسترسی به اینترنت ندارید.


نام کاربری یا ایمیل *


گذرواژه *

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:


ورود


Downloads-icon

گوجه فرنگی یکی از گیاهان دوستداشتنیه که شما هم می توانید در خانه آن را کشت کنید. اگر در منزل خود باغچه ندارید نگران نباشید چون گوجه را می توان داخل گلدان نیز پرورش داد. قطعا سالادی که با گوجه خانگی تهیه می شود بسیار دلچسب تر خواهد بود.طریقه کاشتن گوجه فرنگی در گلدان را در پرشین وی ببینید.

گوجه فرنگی در گلدان هیچ چیز قشنگ تر از داشتن یک گلدان گوجه فرنگی در منزل نیست هر زمان
که بخواهید می توانید از گوجه های سالمی که خود کاشته اید استفاده کنید.
بهار فصل کاشتن گوجه فرنگی است.

برای پرورش گوجه شما فقط به آفتاب و گرمای مناسب نیاز دارید.
برای این کار گلدانی را در نظر گرفته و بذرها را در آن می کاریم.
فاصله هر دانه باید ۳۵ تا ۶۰ سانتیمتر باشد و یا اگر در بالکن میخواهیم داشته باشیم بهتر است اول
بذرها را در گلدان کوچک کاشته و وقتی به ۲۰ تا ۳۰ سانت رسید تک تک به گلدان
بزرگ منتقل کنیم. این گوجه فرنگیها را تمام تابستان و پائیز دارید.

به دو طریق می توانید گوجه فرنگی پرورش دهید؛ اولی کاشت نشاء و دومی کاشت بذر است.
معمولا در این فصل در فروشگاه های لوازم کشاورزی نشای گوجه فرنگی پیدا می شود.

اگر برای باردهی گوجه عجله دارید می توانید نشای آن را تهیه کرده و آن را در باکس، گلدان بزرگ جعبه میوه یا باغچه منزل بکارید.چطور در خانه گوجه فرنگی بکاریم

هنگام کاشتن به اندازه کافی ریشه را زیر خاک قرار دهید و تقریبا فقط برگ ها را بیرون بگذارید. اما اگر به اندازه کافی
صبر و حوصله دارید و علاقه مندید تک تک مراحل رشد بوته گوجه فرنگی تان را مشاهده کنید این مراحل را انجام دهید:

نخست گلدان یا باکس را پر از خاک مرغوب کنید. سپس کمی شیار داخل خاک ایجادکنید و بذرها
را با کمی فاصله داخل آن بپاشید. اگر فضای کمی دارید زیاد بذر نپاشید چون هریک از اینها به صورت
خزنده بزرگ شده و رشد می کند. به اندازه دوبرابر حجم بذر، روی آن خاک بریزید.

هر روز به آن آب بدهید. در این مرحله، بذر در شرایط حساسی قرار دارد، پس آبیاری باید با آبپاش
انجام شود تا بذر جابه جا نشود. خاک گوجه فرنگی باید همیشه مرطوب باشد، اما بیش از حد
آن را خیس نکنید. گوجه فرنگی به نور آفتاب هم احتیاج دارد. آن را در فضای نورگیر قراردهید.

بعد از سه هفته دانه ها جوانه می زنند و شما شاهد رشد روزانه نشاء خواهید بود. بعد از گذشت
حدود دو ماه بوته ابتدا گل های ریز سفیدرنگ می دهد و بعد از آن گوجه های سبزرنگ ریز شکل می گیرند.

بتدریج گوجه ها بزرگ می شوند درحالی که همچنان سبزرنگ اند. هنگامی که گوجه فرنگی رشد
لازم را پیداکرد کم کم رنگ آن از سبز به قرمز تغییر می کند. بالاخره آن قدر قرمز می شود که شما
متوجه می شوید کاملا رسیده و آبدار و هنگام چیدن آن است.

هروقت گوجه فرنگی تان به این حد رسید آن را بچینید و با آن سالادی خوشمزه برای اعضای خانواده درست کنید.

وب شاد

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .




سبد خرید من

سبد خرید شما خالی است!

چطور در خانه گوجه فرنگی بکاریم

آموزش ثبت نام و خريد از سايت بذرام

جهت ارتباط از طریق تلگرام با کارشناس فروش کلیک کنید.

اگر این مطلب مفید است، شاید یکی از دوستان شما نیز به آن احتیاج داشته باشد. آن را به اشتراک بگذارید.

8,000تومان

6,500تومان

750تومان

6,900تومان

5,800تومان

8,600تومان

مشاوره : سوالی دارید؟ (کلیک کنید)

   

بذرام در لغت به معنی جای خرم و با طراوت است. در
بذرام یک اصل بسیار مهم وجود دارد، اینکه باغ، باغچه یا حتی گل آپارتمانی شما حس
طراوت و شادی را داشته باشد. بدون شک یک گل پژمرده یا گیاه ناسالم آراسته و زیبا
نخواهد بود. در بذرام بذر سبزیجات، بذر
صیفی جات و بذر درختان میوه عرضه می‌شود تا با تولید محصولات کشاورزی سالم،
سلامتی جسمی خود و خانواده‌تان را تضمین کنید. همچنین کاشت بذر گیاهان دارویی که سبب افزایش سطح سلامتی خواهد شد. اما در
دکوراسیون فضای سبز همیشه کاشت انواع گل و چمن ضروری است. لذا بذر چمن و بذر گل در
فروشگاه بذرام عرضه می‌شود. لوازم باغبانی، کود
و سموم ارگانیک، انواع خاک و گلدان و دیگر ملزومات
باغبانی که شاید تهیه آن
برایتان کمی دشوار باشد، با تنوع و کیفیت بالا در فروشگاه بذرام وجود دارند.

USDA یا وزارت کشاورزی ایالات متحده یک سازمان در سطح کابینه است که بر صنعت کشاورزی آمریکا نظارت دارد. وظایف وزارت کشاورزی ایالات متحده کمک به کشاورزان با پرداخت یارانه و حمایت از قیمت تولیدات آن هاست و همچنین با بازرسی محصولات کشاوزی سلامت مردم آمریکا را تضمین می کند. تاییدیه گرفتن از این سازمان به مفهوم رعایت تمام استانداردهای صنعت کشاورزی ایالات متحده آمریکا است.

چطور در خانه گوجه فرنگی بکاریم
چطور در خانه گوجه فرنگی بکاریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *