چگونه در خانه گاز هلیوم تولید کنیم

 
helpkade
چگونه در خانه گاز هلیوم تولید کنیم
چگونه در خانه گاز هلیوم تولید کنیم

برخی از مقالات و ویدئو ها در دنیای وب تبلیغ تولید گاز هلیوم در منزل را می کنند. اما آیا واقعا تولید گاز هلیوم در خانه امکان پذیر هست ؟

تمام جستجو های شما مبنی بر تولید گاز هلیوم به فرمول سرکه و جوش شیرین می رسد (که در مدرسه برای ساخت کوه آتشفشان استفاده می شود)، به همراه یک بطری، قیف و بادکنک! در واقع این شیوه به جای هلیوم به شما کربن دی اکسید می دهد!

واکنش بین سرکه و جوش شیرین گاز CO2 تولید می کند که از بطری به سمت بادکنک فرار می کنند. باید ببینیم که آیا این گاز بادکنک را شناور می کند؟

کربن دی اکسید از هوا سنگین تر است. بادکنکی که با این گاز پر شود، سریع تر از بادکنکی که با بازدم پر شده است به سمت زمین سقوط می کند. زیرا بازدم انسان مخلوطی از گاز کربن دی اکسید و گاز های دیگر است و گاز حاصل از این واکنش کربن دی اکسید بیشتری دارد و به دلیل سنگینی امکان شناور بودن در هوا را ندارد. برای شناور شدن بادکنک در هوا لازم است حتماً گاز درون آن از هوا سبک تر باشد. به همین دلیل است که برای داشتن بادکنک های شناور باید گاز هلیوم داشته باشید.

هلیوم حاصل فرآیندی بسیار کند بر اتم های رادیو اکتیو مانند اورانیوم است. ذرات آلفا که از تخریب پیوند اتم های رادیو اکتیو با الکترون های آزاد در دل زمین تشکیل می شوند، اتم های هلیوم را می سازند. در حال حاضر این فرآیند طبیعی و طولانی تنها راه استحصال هلیوم روی زمین است و حتی نمی توان آن را از جو استحصال کرد.

چگونه در خانه گاز هلیوم تولید کنیم

به بیان دیگر امکان تولید کپسول گاز هلیوم در خانه وجود ندارد!

برای شناورر شدن بادکنک ها لازم است گاز درون آن از هوا کمی سبک تر باشد. به جز هلیوم، گاز هیدروژن نیز نسبت به هوا سبک تر است و اگر راهی برای پر کردن بادکنک با گاز هیدروژن وجود داشته باشد می توان بادکنک های شناور داشت.

برخی از واکنش های شیمیایی خطرناک مثلا واکنش روی با هیدرو کلریک اسید منجر به تولید گاز هیدروژن می شوند. البته هیدروژن گاز قابل احتراق است و به دلیل خطرناک بودن بهتر است از مصرف آن برای پر کردن بادکنک اجتناب کرد. گاز هیدروژن مسبب فاجعه بار ترین حوادث هوایی در تمام دوران هاست.

البته در فضای وب پر کردن بادکنک با این گاز معرفی و نشان داده شده است. اما بیشتر جنبه ی سرگرمی دارد تا آموزشی و بهتر است ابداً از چنین راهکار هایی استفاده نکنید.

ساده ترین راه خرید یک کپسول هلیوم است. زیرا جستجو برای راه تولید گاز هلیوم در منزل عواقب خوشی ندارد.

منبع : askzephyr

درباره مقاله های سرزمین هلیوم

در اینجا مقالاتی علمی درباره گاز هلیوم و مصارف هلیوم در صنایع ساختماتی ، پزشکی و بادکنک های هلیومی برای شما جمع آوری شده امیدوایم مورد پسند قرار بگیرد

برای ساخت بادکنک معلق مقداری پودر لباس شویی رو با مقداری آب و ورق آلمینیوم در یک شیشه مخلوط کنید و بادکنک رو ببندید سرش بدون هیچگونه خطر

پس فروشندگان کپسول هلیوم رو چطور پر می کنند نکند از حاصل فرآیند بسیار کند بر اتم های رادیو اکتیو ؟!!!

فک کنم تو ایران هلیم رو نمیتونن از گاز طبیعی جدا کنن و تو هوا میسوزوننش کشور هایی مثل روسیه و امریکا که میتونن هلیم رو از گاز طبیعی جدا کنند به کشور های دیگه میفروشن مثل کشور چین بعد اونا میان کپسولش میکنن بعد به کشورهایی مثل ایران صادر میشه و یه سری کپسول های بزرگ تر برای پر کردن کپسول های کوچک تر نیز ساخته میشه و به کشور عزیزمان صادر میشه😞

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

هلیوم لند با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه واردات گاز هلیوم ، وارد کننده عمده گاز هلیوم از کشور امارات میباشد. سرزمین هلیوم آمادگی خود را جهت فروش گاز هلیوم گرید 5  و گاز هلیوم گرید 6 در سیلندرهای مختلف را اعلام میدارد. فروش گاز هلیوم در سیلندر 50 لیتری با فشار 200 بار ، فروش گاز هلیوم در سیلندر 20 لیتری با فشار 100 بار ، فروش گاز هلیوم در سیلندر 10 لیتری با فشار 100 بار. همچنین شارژ گاز هلیوم در سیلندرهای مشتری نیز انجام میپذیرد

 

طراحی وب سایت و سئو ریراکو

تقریبا هر کسی بادکنک را به ویژه آنهایی که پرواز می کنند را دوست دارند. اما بادکنک با گازهلیوم در حال حاضر دوست داشتنی تر هستند بنابراین مردم اغلب تعجب می کنند که آیا شما می توانید بادکنک هلیومی را در خانه درست کنید. این مقاله به ما کمک می کند تا کشف کنیم که آیا می توانیم این کار را انجام دهیم یا خیر.

گازهلیوم یک گاز غیر سمی و تک اتم است که جایگاه دوم را در جدول تناوبی مندلیف از عناصر دارد. گازهلیوم بدون رنگ و بوی است و همچنین بسیار سبکتر از اکسیژن و دی اکسید کربن است. توده مولکولی گازهلیوم چهار است در حالی که سی و دو درصد اکسیژن و چهل و چهار درصد دی اکسید کربن است. این به ما اجازه می دهد تا نتیجه بگیریم که نور گازهلیوم چگونه است. بنابراين بادکنکهای پر از گاز هلیوم می توانند پرواز کنند در حالی که مخلوطی از اکسیژن و دی اکسید کربن وزن بادکنک را افزایش می دهد. هرچه محتوای بادکنکها سبک تر باشد احتمال بیشتری خواهد بود که پرواز کنند.

در ساخت بادکنک هلیومی از گازهلیوم استفاده می شود که توسط روش انجماد  گازهای طبیعی به دست می آید. بادکنک هلیومی در سیرک ها و فروشگاه های تخصصی فروخته می شود. اگر شما نیاز به یک بادکنک هلیومی دارید و می خواهید آن را در خانه درست کنید باید یک کپسول هلیوم بخرید شما می توانید در مورد قیمت در اینترنت جستجو کنید. متاسفانه با آزمایش شیمیایی در خانه درست کردن گاز هلیوم غیرممکن است بنابراین برای بالا بردن بادکنک به میزان قابل توجهی گازهلیوم نیاز خواهید داشت. اما بسیاری از آزمایش های جالب دیگری نیز وجود دارد که می توانید با بادکنک انجام دهید که به شما کمک می کند چیزهای جدیدی در مورد شیمی به دست آورید.

چگونه در خانه گاز هلیوم تولید کنیم

یک واقعیت جالب شیمیایی این است که از واکنش سودا و سرکه مقدار زیادی از دی اکسید کربن آزاد می شود. البته بادکنک پر از دی اکسید کربن به دلیل وزن بالای اتمی این گاز نمی تواند پرواز کند اما آزمایشی جالب است و راه حل را می توان در خانه تهیه کرد. این ترفند برای بچه ها برای علاقه مندان به شیمی فرآیند انفجار بادکنک با یک بطری را نمایش میدهد و آنها را در مورد علم کنجکاو می کند .آنچه شما نیاز داریداسید استیک، که می تواند در هر آشپزخانه پیدا شود. سرکه های مختلفی وجود دارد اما تقریبا هر کدام از آنها می توانند انجام دهندنوشابهیک بطری خالی یک و پنج دهم لیتر یا یک فلاسکدستکشبادکنکاین امر که در خانه انجام شود بسیار ساده است حتی یک کودک می تواند آن را انجام دهد. اما یک شرط وجود دارد استفاده از دستکش لاستیکی برای کار با سرکه به خصوص سرکه قوی اثر ناخوشایند بر پوست دارد ممکن است باعث سوختگی شود. اگر این اتفاق بیافتد باید بدانید که نوشابه یا صابون اسید را خنثی می کند. بنابراین کودکان باید تمام آزمایشات مربوط به مواد شیمیایی خطرناک را با بزرگسال انجام دهند تا به آنها کمک کند.دو قاشق چایخوری نوشابه در هر بادکنک اضافه کنید و نصف لیوان اسید استیک را داخل بطری قرار دهید. نوشابه زیاد اضافه نکنید. بادکنک را روی بطری قرار دهید واکنش شدید با انتشار دی اکسید  کربن شروع می شود و بادکنک شما باد می شود. اگر واکنش ضعیف است و بادکنک را باد نمیکند باید سرکه و نمک بیشتری اضافه کنید. این روش مناسب است.

این روش به شما نشان می دهد چگونه یک بادکنک پرواز میکند. اگر چه این آزمایش کار می کند و خطر آتش سوزی وجود دارد بنابراین این کار را خارج از منزل انجام دهید. شما باید عینک ایمنی یک لباس آزمایشگاهی و دستکش که حفاظت را فراهم می کند در اختیار داشته باشید.

برای آزمایش شما به وسایل زیر نیاز داریدفویل آلومینیومآب در دمای اتاقیک بادکنکهیدروکسید سدیم خالصیک فلاسک شیشه ایشما همچنین ممکن است به کسی نیاز داشته باشید که به شما کمک کند. هیدروکسید سدیم خالص در فروشگاه های سخت افزاری فروخته می شود به عنوان مثال مایع تمیز میستر موزر که ترکیب خاصی دارد برای آزمایش شما این ماده را به شکل خالص نیاز دارید. سعی کنید از مواد دیگر با ترکیب مشابه نیز استفاده کنید. ابتدا فویل را بردارید و ده توپ کوچک را از آن خارج کنید که به گردن فلک وارد می شود. مواد پاک کننده را به داخل فلاسک ریخته و آب اضافه کنید. برای یک بسته شما نصف لیتر آب نیاز دارید. سپس تمام توپهایی را که با آب و عامل ساخته شده است به بطری اضافه کنید. بطری را تکان ندهید زیرا یک واکنش قوی وجود خواهد داشت بادکنک باد خواهد شد اما مایع از تبخیر گاز در آن باقی خواهد ماند و آن به بادکنک وزن خواهد داد. بنابراین بادکنک پرواز نخواهد کرد. اگر بطری را تکان ندهید واکنش به آرامی صورت می گیرد اما می توانید کمی بیشتر صبر کنید به طوری که تراکم داخل بادکنک به داخل فلاسک باز می گردد. بنابراین برای اطمینان از این که آزمایش انجام می شود شما نیاز به توجه و صبر دارید. نتیجه آن طولانی نخواهد شد بادکنک شما فقط به عنوان یک بادکنک گازی پرواز خواهد کرد.بنابراین ما ماده مورد نیاز را به دست خواهیم آورد. ماده آزاد شده از محلول حاوی گاز هیدروژن است که منفجره است. بنابراین نه تنها باید این آزمایش را در خارج از خانه انجام داد بلکه باید بادکنک را هم درخارج از خانه نگه دارید اگر هیدروژن با یک جرقه تماس بگیرد منفجر خواهد شد. پس بهتر است برای درست کردن بادکنک هلیومی بجای گاز هیدروژن از گاز هلیوم استفاده کرد زیرا گاز هلیوم یکی از گاز های بی خطری است که میتوان استفاده کرد.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

بالا بردن بادکنک بدون گاز هلیوم موضوع مورد بحث ماست. تا به حال بارها و بارها بادکنک هایی را دیده اید که روی زمین نمی مانند و اگر رهایشان بکنید مستقیم بالا می روند.

معمولا این بادکنک ها را با کپسول هایی مخصوص باد می کنند، اما آیا می دانستید خودتان هم می توانید این کار را در خانه انجام دهید ؟

برای معرفی جایگزین گاز هلیوم برای بادکنک ابتدا باید بفهمیم که بادکنک ها چگونه در هوا شناور می شوند ؟ قانون پایه برای شناوری این است که گاز سبک تر درون گاز سنگین تر شناور می شود.

این در حالی است که زندگی ما حول محور هوا، که مخلوطی از گازهای مختلف با وزن ها و نسبت های مختلف است در جریان است. در نتیجه به منظور پیدا کردن جایگزینی برای گاز هلیوم در پر کردن بادکنک ها باید به دنبال عاملی بود که بتواند در هوا شناور شود.

چگونه در خانه گاز هلیوم تولید کنیم

وسایل لازم برای بادکردن بادکنک بدون گاز هلیوم:

نحوه باد کردن بادکنک با مایع لوله باز کن:

ابتدا مقداری از مایع لوله باز کن را داخل شیشه می ریزید، سپس چند فویل را به صورت توپ های کوچک گرد در می آورید و داخل شیشه می اندازید.

سپس مدخل بادکنک را روی شیشه می کشید. فقط باید بسیار مواظب باشید چون گازی که از آلومینیوم و مایع لوله باز کن متساعد می شود بسیار آتش زا است.

این گازی که تولید می شود موجب باد شدن بادکنک می شود. در آخر می توانید بادکنک را از روی شیشه خارج کرده و آن را با نخ ببندید.

مواد لازم برای باد کردن بادکنک با گاز هیدروژن:

نحوه باد کردن بادکنک با گاز هیدروژن:

یک بطری را از مخلوط آلومینیوم و سدیم هیدروکسید پر کنید. سپس درون آن آب بریزید. حالا زمان آن رسیده است که یک بادکنک را روی بطری متصل کنید.

مخلوط موجود در بطری به طور خودکار گاز هیدروژن تولید می کند و این گاز بادکنک را پر خواهد کرد. وقتی بادکنک به طور کامل پر شد می توانید انتهای آن را محکم ببندید و از شناوری بادکنک خود لذت ببرید.

مواد لازم برای باد کردن بادکنک با جوش شیرین و سرکه:

نحوه باد کردن بادکنک با جوش شیرین و سرکه:

انجام دادن این حقه در منزل بسیار ساده می باشد حتی کودکان می توانند اینکار را انجام دهند. اما فقط یک شرط دارد: دستکش لاستیکی بپوشید، بخاطر اینکه سرکه مخصوصا انواع غلیظ آن اثرات نامطلوبی بر روی پوست دارند و مخصوصا ممکن است سبب سوختگی یا سوزش شوند.

اگر این اتفاق افتاد باید بدانید که جوش شیرین یا صابون اسید را خنثی می کنند. پس کودکان باید همه آزمایشات دارای مواد شیمیایی خطرناک را تحت نظارت بزرگسالان انجام دهند.

جوش شیرین را به داخل بادکنک بریزید (دو قاشق چایخوری برای هر بادکنک) و نصف لیوان اسید استیک را داخل بطری بریزید. توجه کنید مقدار زیادی جوش شیرین اضافه نکنید.

بادکنک را بر روی دهانه شیشه قرار دهید. جوش شیرین از درون بادکنک به داخل بطری می ریزد و واکنش شدید با رها شدن دی اکسید کربن شروع می شود و بادکنک ها را باد می کند.

اگر واکنش ضعیف بود, و بادکنک باد نشد می بایست سرکه بیشتر و نمک اضافه کنید اما محلول را تکان ندهید. همچنین اگر باد کردن بادکنک برایتان سخت است، این روش راه حل راحت و مناسبی است.

آموزش ساخت لیوان بادکنکی کاردستی جذاب برای کودکان

 

این روزا با بالارفتن قیمت گاز هلیوم، بادکنک هلیومی هم قیمت بالایی پیدا کرده است. ما در فروشگاه هپی پیک می خواهیم به شما یاد بدیم تا چگونه بادکنک هلیومی درست کنیم تا بدین صورت بتوانیم در هزینه های جشن تولد شما صرفه جویی کنیم .

این روش ساخت بادکنک هلیومی برای بادکنک های هلیومی است که به سقف چسبیده می شوند. با این روش ساخت بادکنک هلیومی می توانید تنها با داشتن چسب بادکنک و خود بادکنک،  هر چقدر یادکنک هلیومی خواستید بسازید و فضای جشن تولد خود را از این رو به اون رو کنید.

در ابتدای مراحل اینکه چگونه بادکنک هلیومی درست کنیم؟ شما نیاز به مواد اولیه ارزان مانند بادکنک  و چسب بادکنک دارید. در مراحل اخر کار به ربان بادکنک هم برای تزیین بادکنک ها نیاز پیدا خواهید کرد.

چگونه در خانه گاز هلیوم تولید کنیم

در مرحله دوم با استفاده از تلبمه بادکنک و یا دهان بادکنک ها را باد کرده و ته آن را گره بزنید تا وارد مرحله بعدی چگونه بادکنک هلیومی درست کنیم شویم.

بیشتر بخوانید: آموزش گره زدن بادکنک

در مرحله سوم ساخت بادکنک هلیومی چسب بادکنک را مطابق تصاویر زیر بر روی قسمت بالایی بادکنک که نقطه تیره رنگی می باشد و سپس با نوک ناخن چسب را روی بادکنک ماساژ داده تا به بادکنک چسبیده شود و بعد به آرامی نوار چسب را از روی آن جدا کنید تا تکه چسب از روی نوار جدا شده و به بادکنک بچسبد.

 

دقت داشته باشید برای اینکه جای چسب بادکنک رو دیوار نماند، بادکنک را به آرامی به دیوار بچسبانید و زیاد فشار وارد نکنید. برای اطمینان بهتر میتوانید یک چسب بادکنک را به آرامی بر روی دیوار خود بچسبانید و سپس آن را جدا کنید تا مطمئن شوید آسیبی به دیوار وارد نمی کند.

بعد از چسباندن چسب بادکنک در مرحله بعدی رنگ ربان خود را انتخاب کرده و سپس به قسمت انتهایی بادکنک گره بزنید و هر چقدر که دوست دارید تا ربان آویزان باشد آن را قیچی کنید.

بعد از بستن ربان، بادکنک ما آماده برای هلیومی شدن است. کافی است بادکنک را از قسمت بالایی آن به سقف بچسبانید و ربان آن را تا زمین ادامه دهید و سپس قیچی کنید. بدین صورت با یه هزینه مناسب یک جشن با کلی بادکنک هلیومی و ربان های رنگی خواهید داشت.

بیش تر بخوانید: ۵ ترفند برای ماندگاری بیش تر بادکنک هلیومی

چسب بادکنک چندتاداره داخلش

رو کارتن چسب بادکنک اطلاعات دقیقی نوشته نشده

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

نام*

ایمیل*

وبسایت

نظر

تلفن :  ۰۹۱۲۵۰۶۹۲۱۲ – ۰۹۲۱۲۳۶۴۷۵۰

ایمیل : happypeyk@gmail.com

نشانی : تهران- بزرگراه شهید زین الدین – بلوار پناهی نیا- خیابان صفر رنجبر – خیابان طالقانی – کوچه صالحی ( قبل از حضور هماهنگ شود)

خرید تم تولد – فروش لوازم تولد

راهنمای خرید

قوانین

درباره ما

تماس با ما

فرم رسیدگی

چگونه در خانه گاز هلیوم تولید کنیم

وبلاگ

ویدئو آموزشی

فروشگاه هپی پیک مرکز خرید اینترنتی لوازم تولد، فروشگاه تم تولد در تهران ، فروش لوازم تولد ، فروش اینترنتی تم تولد این امکان را برای شما فراهم می آورد که در خانه و یا محیط کار به دور از استرس و شلوغی شهر لوازم جشن تولد، وسایل تم تولد و لوازم تولد خود را خیلی راحت طبق سلیقه خود انتخاب نموده و آن را به سرعت در تمام مناطق تهران و سراسر ایران درب منزل تحویل بگیرید.شما با خرید پکیج تولد ، خرید بادکنک هلیومی ، خرید تم تولد ، سفارش تم تولد، بادکنک تولد لاتکس ، بادکنک فویلی و خرید وسایل تم تولد خیلی راحت و به سرعت در چند دقیقه تدارک جشن تولد و تشریفات تولد خود را انجام داده اید و دیگر آماده هستید تا به تزیین تولد خود برسید. همچنین میتوانید با خرید آنلاین تم تولد ، خرید تم تولد دخترانه ، خرید تم تولد پسرانه و خرید تم تولد بزرگسال هر کدام که برای برگزاری جشن تولد شما مناسب تر است را انتخاب کنید و سپس تزیین تولد و بادکنک آرایی مناسب با آن را انتخاب کنید. فروشگاه هپی پیک فروش لوازم تولد در تهران و ارسال لوازم جشن تولد به تمامی شهرهای ایران

ساعت کاری:

همه روزه از ساعت ۹:۰۰ الی ۲۱:۰۰

طراحی فروشگاه اینترنتی مرسا

© ۲۰۱۶کپی رایت. تمامی حقوقو سایت برای فروشگاه محفوظ است.

 اگر در صرف هزینه و پول برای تولید گازهلیوم مشکلی نباشد، شما نیازمند تجهیزات خاصی برای عملیات تولید هلیوم در منزل می باشید. در اتمسفر وجود هلیوم با مقدار کم ثابت شده است. شما می توانید با فشرده سازی و خنک سازی هوا این عملیات را انجام دهید. برای شروع، مقداری هوا داشته باشید و اقدام به خنک سازی و فشرده سازی آن نمایید.

به موازات افزایش فشار و کاهش درجه ی حرارت، برخی از گاز ها شروع به تغییر از حالت گاز به مایع می کنند. در این تغییر عنصر آب مقام اول را دارد، سپس عنصر دی اکسید کربن سپس نیتروژن و اکسیژن ( تقریبا در ۷۸درجه ی کلوین اگر اتمسفر شما هنوز ۱ اتمسفر باشد) و بعد عنصر آرگون چنانکه شما به صفر مطلق نزدیک شده باشید. در اتمسفر ۱ نقطه­ی جوش هلیوم  ۴٫۲ کلوین میباشد . اگر فشار بیشتر شود سپس هلیوم به صورت مایع در دمای بالاتر بوجود می آید. شما حتما به راهی برای جداسازی مایع از گاز نیاز خواهید داشت. اگر هزینه عملیات برای شما مشکل است،  گاز مورد نظر خود را از دایان گاز خرید نمایید.

سلام رنگ استاندارد سیلندر گاز هلیوم چیست؟

رنگ استاندارد گاز هلیوم قهوه ای کم رنگ می باشد. برخی از شرکت ها سیلندر هلیوم را با رنگ طوسی و گلویی قهوه ای ارائه می نمایند. جهت اطلاع از رنگ استاندارد سیلندرها اینجا کلیک نمایید.

چگونگی تهیه گاز هلیوم از دایان گاز رو لطفاً درج کنید،آدرس قیمت؟

چگونه در خانه گاز هلیوم تولید کنیم

گاز هلیوم مشابه الباقی گازهای به صورت معمول در انبار دایان گاز موجود می باشد. از اینرو جهت کسب اطلاعات بیشتر جهت دریافت قیمت و نحوه خرید با واحد فروش شرکت دایان گاز لطفا تماس حاصل فرمایید. در حال حاضر شرایط گاز هلیوم در شرایط پایداری نمی باشد به همین جهت قیمت و شرایط تحویل آن چندان با ثبات نمی باشد.

قیمت یک سیلندر ۵۰ لیتری گاز هلیوم چقدر است ؟

در حال حاضر قیمت یک سیلندر ۵۰ لیتری گاز هلیوم گرید ۵/۰ با فشار ۲۰۰ بار حدود ۴،۴۰۰،۰۰۰ تومان می باشد. با توجه به اینکه قیمت کالاهای وارداتی بسته به قیمت ارز و بسیاری موراد دیگر به صورت به روز مشخص می گردد جهت کسب اطلاعات دقیق از قیمت روز محصولات، با واحد فروش شرکت دایان گاز تماس حاصل نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

هلدینگ دایان تأمین روان کار دایان دایان ماشین محسن حیدر درویش

نحوه واکنش بادکنک پر شده با گاز شهری، گاز هیدروژن، اکسیژن و هلیوم

این فیلم در سال 1390 تهیه شده است. هدف از تدوین این فیلم، آموزش و ارتقای سطح اطلاعات هموطنان عزیز در برابر سودجویانی است که مسایل انسانی و ایمنی را رعایت نمی کنند.

** لطفا همیشه این نکته را به خاطر بسپارید که هیچگاه قیمت پایین تضمین کننده کیفیت نمی باشد.***


 

لطفا برای بالا رفتن و شناور ماندن بادکنک در هوا، از کپسول ها و گازهایی با نام های زیر استفاده نکنید.

چگونه در خانه گاز هلیوم تولید کنیم

-گاز بادکنک که به تازگی وارد بازار شده است.  (با گاز هلیوم اشتباه گرفته نشود)


– گاز هیدروژن


– گاز کربید

این گازها آتش زا هستند. فروشندگان این گازها یا اطلاعی در این زمینه ندارند و یا به فکر سود بیشتر هستند. چراکه گاز هلیوم یک گاز وارداتی می باشد در حال حاضر که این متن مجددا به روزرسانی می شود (آبان 1394) گاز هلیوم در داخل کشورمان تولید نمی شود. همه کپسول ها وارداتی هستند و به همین دلیل هزینه تمام شده آن نسبت به گازهای ذکر شده در بالا، بیشتر خواهد بود. به همین دلیل گازهای خطرناک فوق با توجه به عملکرد مشابه و قیمت پایین تر، تقاضای بیشتری پیدا کرده اند.

می توانید در فیلم، نحوه واکنش سریع گاز ها در برابر شعله را مشاهده فرمایید.

در این فیلم نحوه واکنش بادکنک پر شده با گاز شهری، گاز هیدروژن، اکسیژن و هلیوم نشان داده است.

گاز شهری، گاز متان هست و اشتعال پذیر!!!!. ممکن است که در نگاه اول خیلی بصرفه و راحت به نظر بیاد و همان کارایی گاز هلیوم را داشته باشه ولی ممکن است در اثر یک بی احتیاطی مثلا برخورد با شعله شمع، برخورد با سیگار، جرقه های پی در پی فشفشه یا  شعله اتفاق ناگواری پیش بیاد که حتی تصورش هم نمیشه کرد.برای بادکنک باید از گازهای بی اثر مانند گاز هلیوم استفاده کنید.گاز هلیوم گازی بی اثر، بی خطر، بدون اشتعال پذیری و بدون اثر شیمایی است. ( گاز هلیوم اولین سری از گازهای نجیب است)


 


 

با توجه به سوء استفاده افرادی سودجو و فروش کپسول هایی تحت نام گاز هلیوم با سایر گازهای سبک و آتش زا، ما خودمان را ملزم میدانیم که این کپسول ها را مورد تست و آزمایش قرار دهیم تا از وجود گاز هلیوم مخصوص بادکنک که غیر آتش زا، غیر سمی و بی بو می باشد، اطمینان حاصل نماییم. گاز این کپسول تحت تست آتش گیری قرار گرفت است که نتیجه آزمایش منفی بوده است.


 


 


 

با توجه وجود و ظهور برخی افراد سودجو و پر کردن کپسولهای گاز هلیوم با گازهای هیدورژن و یا گازهای آتش زای دیگر، ما مجبور به تست کپسول های خریداری شده می باشیم. 


اجرای آزمایش : توسط مجموعه پارس فستیوال

انفجار بادکنک های پر شده با گاز هیدروژن و بروز حادثه


اجرای آزمایش : توسط مجموعه پارس فستیوال


قابلیت گاز هلیوم دارد.


 نحوه تحویل بدون باد (گاز)

برای مشاهده نمونه باد شده، روی محصول و یا اینجا کلیک نمایید.


جنس کاغذی. سایز 2.5 اینچ. طول : 6 سانت عرض 5 سانت

توجه : این محصول به صورت ریسه نمی باشد ولی میتوانید با دوختن آنها بر روی روبان ساتن، ریسه 1 یا 3 بعدی درست کنید.

نمونه دکوراسیون اجرایی با رنگ های قرمز، طلایی و مشکی


 


لوستر کاغذی مخصوص دکوراسیون

گل کاغذی سبز روشن (سبز سیب ترش)  Apple Green (پام پام-POM POM) – قطر 30 سانت  

بادکنک آرایی با ترکیب زیبای طلایی و فیروزه ای


طول : 32 cm /  عرض : 11 cm / ارتفاع : 25 cm


گل کاغذی نارنجی (پام پام-POM POM) – قطر 15 سانت  


قابلیت گاز هلیوم ندارد


نمونه دکور کار شده با تم فروزن


نمونه کار شده با بادکنک های فویلی عددی


 


آرک بادکنک


ترکیب بادکنک طلایی و قهوه ای روشن

چگونه در خانه گاز هلیوم تولید کنیم

نحوه درست کردن کیف هدیه با روسری – بسیار زیبا و کاربردی

نمونه 93 – آلبوم های عکس شناور با بادکنک های هلیومی


قابلیت گاز هلیوم ندارد


 دسته بادکنک هلیومی رنگارنگ


بادکنک آرایی ریسه نامنظم


 دکور و بک بادکنک آرایی همراه با گل های کاغذی


رومیزی دختر توت فرنگی – طرح 03

فروشگاه اینترنتی پارس فستیوال – عرضه کننده متنوع ترین وسایل جشن تولد دارای نماد اعتماد – تماس با ما 



– خرید آنلاین انواع تم تولد

– خرید آنلاین انواع بادکنک و وسایل جانبی بادکنک


– خرید آنلاین وسایل دکوراسیون و تزئینات تولد

– فیلم های آموزشی بادکنک آرایی، دکوراسیون و لوازم دکوری


 

داروهای ضد تب برای کودکان توسط پزشک متخصص اطفال تجویز می شود. اما شرایط اضطراری با تب وجود دارد ، هنگامی که کودک باید فوراً به او دارو داده شود. سپس والدین مسئولیت خود را به عهده گرفته و از داروهای ضد تب استفاده می کنند. چه چیزی برای دادن شیرخوار مجاز است؟ چگونه می توانید در کودکان بزرگتر دما را پایین بیاورید؟ کدام داروها بی خطرترین هستند؟

آیا آرزو می کنید که خانه را برای جشن جشن با بالن های پرنده تزئین کنید؟

ما پیشنهاد نمی کنیم یک سیلندر هلیوم گران قیمت بخریم. ما به راه دیگری خواهیم رفت!

شرکت کودکان در این مشاغل به ویژه جالب خواهد بود ، بنابراین احساس رایگان کنید که آنها را به این فرآیند وصل کنید!

فراموش نکنید که قبل از شروع آزمایش ، پیش بند و دستکش لاستیکی را روی آنها قرار دهید: همه اجزای آن ساده است ، اما هیچ کس نکات ایمنی را لغو نکرد!

چگونه در خانه گاز هلیوم تولید کنیم

1. سرکه را حدود یک سوم درون بطری بریزید.

2. 2-3 قاشق غذاخوری را از طریق یک قیف درون یک بادکنک بریزید سودا

3. توپ را روی گردن بطری بگذارید. در نتیجه تعامل سودا و سرکه ، دی اکسید کربن آزاد می شود که شناخته شده از هوا سنگین تر است.

یک توپ پر از کربن نمی تواند بلند شود.

4. برای اینکه بادکنک به سقف بچسبد ، آن را روی هر ماده مصنوعی مالیده و سپس آن را به سقف بچسبانید.

به لطف الکتریسیته ساکن ، توپ تا 5 ساعت در این حالت ماندگار خواهد شد.

بعضی اوقات ، برای ایجاد یک معجزه ، به خیلی کمی احتیاج دارید … علم به شما امکان می دهد ترفندهای سرگرم کننده ای را انجام دهید!

بادکنک ها بخشی جدایی ناپذیر از هر رویداد تشریفاتی هستند. توپ های رنگارنگ که در هوا شناور می شوند لحظات جادویی کودکی و بی دقتی را به وجود می آورند. چنین جواهرات کودکان و بزرگسالان را به خود جلب می کند. امروز غیر واقعی ترین شکل ها و سایه های توپ وجود دارد. آنها می توانند با نقشه ها ، کتیبه های اصلی ، عناصر تزئینی باشند ، به طوری که ظاهر آنها بیشتر می شود جذاب.

بالن ها می توانند یک آپارتمان یا یک اتاق را برای جشن یک جشن تزئین کنند. این یک نوع دکوراسیون جهانی و پرطرفدار است ، زیرا کاملاً به هر داخلی تزئین شده و برای بیشتر تعطیلات مناسب است. توپ های سبک پر از هلیوم محبوبیت زیادی کسب کردند. برای پر کردن این گاز به تجهیزات ویژه لازم است ، اما همه آن را ندارند. بنابراین ، بسیاری تعجب می کنند که چگونه شخصاً  هلیوم درست کنید این کار نیاز به تلاش دارد ، اما پس از آن ترکیب بادکنک ها شما را خوشحال می کند و مهمانان را برای مدت طولانی دعوت می کند. راه هایی برای پر کردن بادکنک با هوا در نظر بگیرید.

این ساده ترین راه برای بدست آوردن توپ های پرواز است. به لطف یک واکنش شیمیایی ابتدایی ، باد کردن توپ بدون تلاش زیاد امکان پذیر است. برای این کار به سرکه ، آب ، یک قاشق ، یک فلاسک 2 لیتری احتیاج دارید. برای سبک شدن توپ ، باید بطری را با نصف سرکه پر کنید. در مرحله بعد ، یک قاشق مرباخوری سودا اضافه کرده و نوار لاستیکی را به داخل گلدان وصل کنید. سپس به آرامی تلنگر بزنید. هنگامی که سودا وارد سرکه می شود ، یک فرایند شیمیایی خشن رخ می دهد ، که شبیه فوران آتشفشانی است. پس از آن ، توپ به تدریج با هوا پر می شود ، اما خاموش نمی شود ، زیرا واکنش باعث تولید دی اکسید کربن می شود و شناخته شده است که از هوا سنگین تر است. اما با وجود این ، توپ معلوم می شود جذاب  و هوا

راه بعدی برای بدست آوردن توپ های پرواز استفاده از قلیایی با آلومینیوم است.

همچنین می توانید با استفاده از یک بالون معمولی ، توپ را با هلیوم باد کنید. برای انجام این کار ، توپ را روی لوله استوانه قرار دهید ، به دنبال سفت شدن ، سپس شیر را به آرامی بچرخانید و تماشا کنید که چگونه توپ متورم می شود ، پس از اتصال. این روش ساده است ، تنها چیزی که برای آن لازم است پیدا کردن استوانه است.

اگر می خواهید با این مواد توپ ها را باد کنید ، در صورت نبود توپ برای کودکان ، می توانید این کار را انجام دهید. این امر به این دلیل است که واکنش اکسیژن تولید می کند ، که برای سلامتی مضر است. برای تهیه ، 2 ماده را در یک بطری قرار دهید و یک توپ را روی گلوی آن بگذارید. منظره به همان اندازه هلیوم بسیار زیبا و سبک خواهد بود. توپ های پرواز فضای جادویی ایجاد می کنند و روحیه ای شاد را به شما می دهند. بنابراین ، می توانید یک مهمانی را به درستی ترتیب دهید و آن را روشن تر و غنی تر کنید.

بالن ها قادر به تزیین هر تعطیلات هستند و فضای بی نظیری را در اتاق ایجاد می کنند.

همه چیز برای تزئین تعطیلات کودکان با بادکنک را می توان در وب سایت sharik.ua یافت.

طراحی Aero ، این نام برای ایجاد آهنگسازی از بادکنک هاست ، محبوبیت بیشتری پیدا می کند. بسیاری از شرکت ها خدمات خود را در دکوراسیون اتاق ها برای تعطیلات ، ساخت دسته گل و هدیه از بادکنک ارائه می دهند.

برای باد کردن توپ امروز استفاده کنید:

اغلب هنگام ایجاد قوس های بزرگ از بادکنک ها ، بالن ها به طور همزمان استفاده می شوند ، با هوا و هلیوم متورم می شوند. بالن های هلیوم ساختار را بالا می برند ، در حالی که بالن ها به عنوان نوعی ماده وزنه برداری عمل می کنند و قوس را به پایین می کشند. در نتیجه این محله می توان آهنگسازی جالب و خارق العاده ای به دست آورد.

برای باد کردن بادکنک ها با هلیوم از تجهیزات مخصوص گاز استفاده می شود. هلیوم در فشار زیاد استوانه است. و اگرچه هلیوم یک گاز قابل اشتعال نیست ، اگر سیلندر محکم نباشد یا سایر تجهیزات نتواند نشت گاز ایجاد کند. نیرویی که با آن گاز به بیرون فرار می کند ، می تواند سیلندر را واژگون کند ، که می تواند باعث آسیب دیدگی به افراد در این نزدیکی شود.

اغلب در فیلم های بلند ، می بینید که چگونه قهرمانان هلیوم را از بادکنک استنشاق می کنند و با صدای خنده دار شروع به صحبت می کنند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید این کار را به تنهایی تکرار کنید ، باید بدانید که هلیوم برای انسان خطرناک است. اگر مقادیر زیادی از این گاز وارد ریه ها شود ، ممکن است مرگ رخ دهد.

با رعایت قوانین ایمنی ابتدایی ، کار با تجهیزات برای باد کردن بادکنک بسیار ساده است.

نحوه باد کردن بادکنک (آموزش تصویری):

بالن ها یک ویژگی اساسی از رویدادهای جشن است. بنابراین ، در این ماده می گوییم چگونه بادکنک بدون هلیوم را باد کنیم. برای پرواز باید در خانه از یکی از روشهای زیر استفاده کنید.

از آنجا که بدون بادکنک امکان باد کردن یک توپ با هلیوم غیرممکن است ، توصیه می کنیم یک جایگزین را انتخاب کنید. در خانه ، این نکته بسیار ساده است که با بررسی مشکلات زندگی ما را بررسی کرده ایم.

برای انجام دستکاری با روش هیدروژن لازم است:

1. آب را درون قابلمه بریزید تا ظرف fill پر شود. فویل برش داده شده را به داخل قطعات کوچک بفرستید.

2. 3 قاشق غذاخوری سودا را اندازه بگیرید و بریزید. حالا بدون تاخیر ، توپ را روی گردن گلدان بکشید.

3. ظرف را تکان دهید تا فویل با هیدروکسید سدیم واکنش خود را شروع کند. توپ را توسط الاستیک نگه دارید ؛ نباید بلغزد.

4- وقتی تکه های فویل حل شد و بادکنک به نیازهای شما متورم شد ، آن را برداشته و گره بزنید.

حالا می دانید چگونه یک توپ ژل را در خانه درست کنید.

چگونه در خانه گاز هلیوم تولید کنیم

موارد زیر را تهیه کنید:

قبل از باد کردن بادکنک بدون هلیوم ، با محافظت از چشم ، دستگاه تنفسی و پوست از خود محافظت کنید. برای پرواز او ، بهتر است دستورالعمل های گام به گام در خانه را دنبال کنید.

1. آب را درون حوضچه بریزید تا مایع حدود ½ ظرف را پر کند. حالا یک بطری پلاستیکی 1 بگیرید ، آن را با الکترولیت پر کنید ، و پشت آن را 3 سانتی متر از گردن پشت کنید.

2. توپ را به سمت بالا بکشید. حالا با قرار دادن الکترود در داخل آنها ، سوراخ های بسیار محکم در پایین بطری ایجاد کنید. دستگاه باید به اندازه کافی محکم باشد که وارد شود تا ترکیب نشت نکند.

3. همین کار را با بطری هم انجام دهید. اکنون این ظروف را در حوضچه نصب کنید ، یک باتری را در نزدیکی الکترودهای متصل به آن قرار دهید (به + ، – قطبیت) وصل کنید.

4- باتری را به شبکه وصل کنید ، روند را نظارت کنید. یک توپ بر روی بطری با قطبیت “-” کشیده شده از آب و هیدروژن پر خواهد شد ، و دوم پر از اکسیژن می شود ، اما پرواز نخواهد کرد.

قبل از باد کردن بادکنک بدون هلیوم ، باید از قبل آماده کنید:

برای پرواز ، دستورالعمل های ساده در خانه را دنبال کنید. دستان خود را با دستکش محافظت کرده و برای محافظت از عینک بپوشید.

1. از یک تکه فویل 20 * 20 سانتی متر باید نوارهای سفارش 5 میلی متر را برش دهید. روبان های تمام شده را به یک بطری شیشه ای بفرستید.

2. 85 گرم را در همان ظرف بریزید. نمک و 75 گرم. ویتریول بلافاصله گردن را ببندید. به دلیل اکسیژن ، واکنش شروع می شود.

3. بدون دستیار نمی توانید انجام دهید ، بنابراین سریع عمل کنید. 0.45 لیتر را داخل بطری بریزید. آب تصفیه شده توپ را بلافاصله روی گردن قرار دهید.

4. آن را نگه دارید ، در غیر این صورت پرواز خاموش خواهد شد. واکنش بلافاصله آغاز می شود. شما می توانید چند بادکنک باد کنید ، بنابراین گاز را هدر ندهید.

شما نیاز دارید

دفترچه راهنما

ما به طور صحیح و با اطمینان از سیلندر گاز با هلیوم نصب می کنیم. هنگام باد کردن بادکنک ها با هلیوم ، بادکنک باید به گونه ای نصب شود که از ریزش آن ، برآمدگی و هرگونه حرکتی جلوگیری کند. سیلندرهای بزرگ (40 L) در حالت ایستاده قرار دارند. سیلندرهای کوچک (10 لیتر) را می توان به صورت افقی قرار داد به شرط آنکه محکم روی میز یا کف ثابت باشد.

ما بند را آماده می کنیم. برای گره زدن بالن های هلیوم ، به طور معمول ، از قطعات باریک 1.5 متر طول استفاده می شود .بعد مورد نیاز انتهای بند (به تعداد بالن ها) را با قیچی برش می دهیم. برای مهمانی های کودکان ، انتهای بندها طولانی تر می شوند: 2.0-2.5 متر – تا کودکان بتوانند آنها را بگیرند. نکته اصلی این است که تمام انتهای بند باید از طول مساوی برخوردار باشد.

ما یک موقعیت ایمن نسبت به استوانه را می پذیریم. شخصی که بادکنک های هلیوم را باد می کند باید پشت بادکنک باشد و در جهت خلاف جهت جریان گاز که از بادکنک خارج می شود ، باشد. اگر توپ تورم متوقف شود ، این موقعیت در حد امکان برای انسان ایمن است.

قرار دادن توپ روی شیر استوانه. گردن توپ با انگشتان کشیده شده و روی قسمت نخ شیر دریچه استوانه کشیده می شود.

بادکنک چرخ فلك سوپاپ هموار در جهت خلاف چرخش جهت عقربه هاي ساعت مي چرخد u200bu200b- باز مي شود ، و گاز شروع به گردش به داخل توپ مي كند. در این حالت ، انگشتان دست دیگر ، گردن توپ را در مقابل قسمت نخ شده دریچه فشار می دهد. پس از اینکه توپ کاملاً باد کرد ، شیر در جهت مخالف می چرخد u200bu200b- بسته می شود.

اندازه بادکنک باد شده را کنترل کنید. بادکنک لاتکس از یک بادکنک و گردن تشکیل شده است. بادکنک برای باد کردن و گردن – برای گره خوردن استفاده می شود. بنابراین ، پس از بادکنک به طور کامل ، تورم توپ متوقف می شود. نشانه اینکه بادکنک کاملاً باد کرده باشد این است که گردن توپ شروع به باد می کند. اگر جلوی تورم را بگیرید ، گردن توپ شروع به باد می کند و در غیر این صورت می گوید: “پا در توپ شروع به رشد می کند.” این جایز نیست.

گره خوردن یک توپ تورم. یک توپ تورم با چرخاندن گردن از شیر از سیلندر خارج می شود. شما نمی توانید فقط گردن را از شیر جدا کنید ، زیرا این ممکن است به مواد توپ آسیب برساند. روند اتصال گردن توپ به طور همزمان با بند ، در فیلم به تفصیل نشان داده شده است.

فیلم های مرتبط


توجه کنید

به توپ های هلیوم توصیه می شود که به طور مستقیم در محل استفاده آنها باد کند. در حین حمل و نقل یا حمل و نقل آنها ، توپها لزوماً آسیب دیده ، که یا منجر به ترکیدن توپ ها می شوند یا به این واقعیت منجر می شوند که مدت زمان زندگی آنها کاهش می یابد.

مشاوره مفید

برای صرفه جویی در هلیوم ، توصیه می شود که همه توپ ها قبل از اینکه با هلیوم هف شوند هلیوم متورم شوند. با این کار توپ های معیوب شناسایی می شود و تا حدود 15٪ هلیوم ذخیره می شود. بالن ها را می توان با استفاده از پمپ دستی یا کمپرسور برقی با هوا باد کرد. برای افزایش طول عمر بادکنک های هلیوم ، توصیه می شود پیش از درمان آنها با سلام-فلو (پیش بینی) استفاده کنید. با این کار زمان زندگی از 6-8 ساعت به 2-3 هفته افزایش می یابد.

منابع:

نورمن لاکیر دانشمندی است که هلیوم را در جهان کشف کرده است. از این گذشته ، او بود که در سال 1868 ، با مطالعه نور ساطع شده اتمها در برجسته های خورشید ، متوجه تعدادی از خطوط طیفی ناشناخته شد. تلاشهای بیشمار برای دستیابی به چنین خطوط در آزمایشگاه موفقیتی حاصل نکرد ، از این رو لاکایر نتیجه گرفت که وی عنصر جدیدی را که او آن را هلیوم می نامید ، از یونانی کشف کرده است. هلیوس – خورشید. نخستین بار هلیوم در سال 1895 توسط ویلیام رامسی از Cleveite مواد معدنی رادیواکتیو روی زمین جدا شد.

دفترچه راهنما

نیمی از همه چیز در پوسته زمین به ویژه در پوسته گرانیتی واقع شده است. بنابراین ، اگر به هلیوم احتیاج دارید ، به معدن ، نزدیک به لایه های گرانیتی بروید ، یک زن و شوهر را با خود ببرید و آن را از تجمع رایگان گازهای طبیعی یا از گازهای چشمه های اورانیوم پمپ کنید. راه رسیدن به هلیوم در غیرممکن است ، حتی اگر تجهیزات ویژه ، عناصر لازم ، کاتالیزور و ویژه را خریداری کنید ، هنوز موفق نخواهید شد. کتاب و کتابچه راهنما یک مدرسه در مورد چگونگی خود هلیم نیست. برای این کار ، گیاهان ویژه ای برای فرآوری و تولید آن وجود دارد.

به هلیوم از گازهای حاوی هلیوم. با توجه به اینکه تمام گازهای دیگر با سرعت بیشتری نسبت به هلیوم مایع می شوند ، می توان هلیوم را از گازهای دیگر جدا کرد ، زیرا کمترین دمای تبدیل مایع -269 درجه سانتیگراد است بنابراین یک استوانه گاز طبیعی و دستگاه پالس (یک محفظه ویژه برای خنک کننده و گاز) بگیرید. اکنون ظروف نیمه بسته را بطور متناوب با گاز تهیه شده از نازل ها پر کنید. هنگام گرم کردن گاز ، گرمای تولید شده به داخل خنک کننده منتقل می شود و گاز تشکیل شده را از حالت بسته در داخل محیط خنک کننده رها می کند و دوباره و دوباره تا زمانی که گاز به دمای معینی خنک شود و تا زمانی که تمام گازهای دیگر از داخل اتاقک ها خارج نشوند و فقط هلیوم باقی می ماند.

به همین روش می توان هلیوم مایع درست کرد. در دمای بحرانی 5.2 کیلوگرم به دست می آید شایان ذکر است هلیوم مایع تنها مایع است که در دمای معمولی یخ نمی زند ، یعنی در کمترین دما آن را سخت نمی کند ، اما هنگامی که فشار تغییر می کند ، به عنوان مثال ، به 25 اتمسفر می رسد. می تواند حالت تجمع خود را تغییر دهد.

هلیوم  – گازی موناتومی بی اثر که رنگ ، طعم و بو ندارد. یکی از عناصر رایج در جهان ، دوم پس از هیدروژن. هلیوم این ماده با فرآیند جداسازی دمای پایین – به اصطلاح تقطیر کسری – از گاز طبیعی استخراج می شود.

دفترچه راهنما

هسته اتم هلیوم از دو پروتون و (معمولاً) دو نوترون تشکیل شده است ، دو در اطراف آن. یک اتم هلیوم نسبت به یک اتم بزرگتر با یک پروتون و یک الکترون از اندازه کوچکتر است ، زیرا نیروی بزرگ هسته هلیوم الکترون ها را به هم نزدیک می کند. گرچه فرض بر این است که الکترونها به شکلی دایره ای در اطراف هسته می چرخند و “” ، محل محتمل ترین ترتیب الکترون ها را تشکیل می دهند. ایزوتوپ های هلیوم حاوی 2 پروتون و 2 الکترون می توانند حاوی 1 تا 4 نوترون باشند.

اول ، پرتاب کردن انجام می شود ، که در چند مرحله انجام می شود. در طی این فرآیند ، هلیوم از دی اکسید کربن و سایر هیدروکربن ها خالص می شود. نتیجه آن ترکیبی از هلیوم ، هیدروژن و نئون است. مخلوط حاصل شده هلیوم خام نامیده می شود. مقدار هلیوم موجود در مخلوط از 70 تا 90٪ است.

علاوه بر این ، تصفیه نهایی هلیوم با خنک کردن مخلوط باقیمانده ، جوشاندن نیتروژن در زیر خلا و جذب بعدی ناخالصی های موجود بر روی کربن فعال در جاذب ها ، که توسط نیتروژن نیز خنک می شوند ، حاصل می شود. به طور معمول ، هلیوم در دو نوع به دست می آید: خلوص فنی (محتوای هلیوم 99.80٪) و خلوص بالا (محتوای هلیوم 99.985٪).

توجه کنید

سعی نکنید هلیوم را در خانه بگیرید. تولید هلیوم نیاز به تجهیزات صنعتی خاص و کنترل دقیق فرایند تولید دارد.

مشاوره مفید

هلیوم یک گاز بی رنگ و غیر قابل احتراق و بدون بو است. این ماده در بادکنک های هواشناسی ، در جوشکاری ، در مخلوط های “هوای مصنوعی” برای غواصان در اعماق دریا ، در ساخت نیمه هادی ها ، ساخت لیزرها مورد استفاده قرار می گیرد و در متالورژی و صنایع دیگر نیز کاربرد دارد.

محیط خانه همانطور که معلوم شد ، نه تنها ممکن است ، بلکه همچنین بدون تلاش و هزینه زیادی هم ممکن است. بنابراین ، آنچه برای این کار لازم است.

احتمالاً در آشپزخانه خود سرکه و نوشابه دارید و حتی بیشتر از آن بطری و لیوان وجود دارد. در میان وسایل آشپزخانه می توانید یک قیف را پیدا کنید و در یخچال یکی از قفسه ها به احتمال زیاد یک لیمو نیز وجود دارد ، در غیر این صورت هر آنچه که از دست رفته است را خریداری کنید. علاوه بر این ، به نوار برقی نیز احتیاج خواهید داشت. مطلوب است که خیلی گسترده یا خیلی باریک نباشد. یکی از ترکیبات اصلی آب است. برای خود بالن ها ، هنوز باید خانه را ترک کنید و به فروشگاه بروید.

بنابراین ، برای ساخت توپ های هلیوم ، که به زودی منبع خلق و خوی خوبی برای شما عزیزان خواهد بود ، باید اجزای زیر را داشته باشید: – جوش شیرین – 5 قاشق غذاخوری؛ – آب نیم لیمو؛ – سرکه – 3 قاشق غذاخوری؛ – بادکنک؛ – نوار برقی؛ – 1 لیوان آب؛ – 1 بطری کوچک؛ – 1 قیف.

برای اینکه همه چیز به نتیجه برسد ، تمام مراحل را دنبال کنید و وقت خود را بگیرید. چه کاری انجام شود:

با استفاده از قیف ، یک لیوان آب را درون یک بطری کوچک بریزید. 1 قاشق چایخوری سودا اضافه کنید. در هر ظرف مناسب (کاسه ، بشقاب عمیق ، قابلمه کوچک) ، آب لیمو را با 3 قاشق غذاخوری سرکه مخلوط کنید.

به آرامی این مخلوط را درون قیف درون آب داخل بطری بریزید. سپس ، در خود بادکنک ، سودا بریزید. این کار همچنین می تواند با استفاده از قیف ، بعد از شستشو و پاک کردن آن انجام شود. توپ اول 3 قاشق غذاخوری نوشابه می رود ، در آینده می توانید کمی کمتر اضافه کنید. سریع توپ را روی گردن بطری بکشید تا سودا نباشد ، سپس آن را با نوار برقی محکم حل کنید.

انجام شد! اکنون ، هنگامی که سودا با سرکه در تعامل است ، گاز آزاد می شود و در نتیجه توپ هلیوم متورم می شود. آخرین لحظه – توپ را گره بزنید و آن را از گردن بطری جدا کنید.

این روش برای توپ های با باد سخت و همچنین به عنوان یک آزمایش شیمیایی ساده برای آزمایش کنندگان جوان بسیار عالی است.

منابع:

 

 

 

© 2019. ما در خانه راحتی و گرما ایجاد می کنیم. پرتال ساختمان

چگونه در خانه گاز هلیوم تولید کنیم
چگونه در خانه گاز هلیوم تولید کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *