چطور دستانی زیبا داشته باشیم

 
helpkade
چطور دستانی زیبا داشته باشیم
چطور دستانی زیبا داشته باشیم

جوان و سالم نگه داشتن پوست دست و کل بدن وقتی مراقبت از پوست را تمرین کنید آسان است اما فاکتورهایی وجود دارد که دست ها را پیرتر نشان می دهند مانند لکه های پیری ، چروک ،پوست نازک ، خشکی پوست ، ناخن های شکننده اما با مراقبت از دست ها ، جلوگیری از تابش خورشید ، تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم می توانید پوست درخشانی داشته باشید.

پوست زبر:

اگر دست های خشک و خشنی دارید از کرم های رتینوید تجویزی استفاده کنید تا بافت را بهبود و رشد کلاژن را تسریع کنید متخصص پوست باید توضیح دهد چگونه و چه زمانی از آن ها استفاده کنید تا به این ترتیب خارش و خشکی پوست را التیام دهید.

رگ های برجسته :

یکی دیگر از علل پیر به نظر رسیدن دست ها رگ های برجسته است.

چطور دستانی زیبا داشته باشیم

لک های ناخن :

اول مشخص کنید چرا ناخن های شما زرد یا قهوه ای شده اند اگر تغییر رنگ ادامه پیدا کند و یا با درد همراه باشد احتمالا عفونت قارچی است که باید با پزشک متخصص در سریع ترین زمان مشورت کنید چیزی که باعث حدود نیمی از تغییر رنگ ناخن می شود.

آب و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، تغییرات آب و هوایی فصلی و حتی ژنتیک می تواند منجر به ترد شدن و شکستن ناخن شود اما مکمل درست می تواند کمک کند. مطالعه ای که در ژورنال پوست زیبایی منتشر شده است می گوید که مصرف 2.5 میلی گرم ویتامین ب تقویت ناخن ها را بهبود می بخشد و شکنندگی را بعد از 6 تا نه ماه کاهش می دهد

اشکال و رنگ های ناخن بطور مداوم در حال تغییر هستند و مراقبت از آن ها روشی ساده برای حفظ ظاهر جوان است در حال حاضر ناخن های کوتاه، نرم هستند ناخن ها را خیلی بلند نکنید.

درمان لک های ناشی از سالخوردگی :

این لک ها که ، لک های کبد نیز نامیده می شوند،بخاطر سن و کبد نیست در واقع، آن ها نواحی هستند که از افزایش تولید ملانین ناشی می شوند که به دلیل قرار گرفتن درمعرض نور روی می دهد. لک های آفتابی را می توان با عامل سفید کنندگی پوست که حاوی هیدروکینون هستند.

کرم های سفیده کننده حاوی اسید گلیکولیک یا اسید کوجیک، ویتامین ث ، شیرین بیان و عصاره قارچی ،لیزر درمانی یا نور درمانی شدید کاهش داد

پوست دست می تواند به دلیل از دست دادن چربی و کلاژن و الاستین چین خورده شود پوست همچنین می تواند ، قرمز و رنگ پریده باشد و بافت یا رشدی ضعیف ایجاد کند. خشکی و ترک نیز می تواند باعث شود دست هایتان پیرتر به نظر برسند. استفاده منظم از مرطوب کننده و استفاده از کرم های ضد چروک می تواند از خشکی و علائم پیری جلوگیری کند.

همیشه بعد از حمام کردن و شستن دست ها، دست هایتان را مرطوب کنید دست خود را خشک کنید و مرطوب کننده مورد علاقه را در حالی که هنوز دست ها مرطوب هستند بزنید.

ماسک دست مرطوب کننده با یک قاشق سوپ خوری آرد جو و یک قاشق سوپ خوری (0.5 گرم) از هریک گلاب و یا بادام، زیتون، نارگیل و یا روغن جوجوبا درست کنید مخلوط را روی اجاق گرم کنید و آن را روی دست بزنید دست را با پوشش پلاستیکی بپوشانید وقتی خنک شد ماسک را با آب بشویید، حدود 10 تا 15 دقیقه.

به دنبال کرم های ضد پیری باشید که شامل ترکیباتی نظیر رتینول، آنتی اکسیدان ها و پپتید هستند.

پوسته پوسته کردن دست :

با از بین بردن سلول های مرده پوست می تواند نرم تر و روشن تر شود و حتی رنگ پوست را تغییر می دهد می توانید با مالیدن دانه های قهوه یا جو، و یا اسیدها ی آلفا – هیدروکسی، ویتامین ث پوست را لایه برداری کنید.دفعه بعد که صورت را لایه برداری می کنید همان محصول را روی دست اعمال کنید.

مقدار کمی روغن زیتون و یا روغن نارگیل را قبل از خوابیدن به دست بمالید تا به مرطوب کردن پوست کمک کنید و گردش خون را بهبود بخشید مقداری شکر را به مخلوط اضافه و در همان زمان پوست را لایه برداری کنید و دست را به آرامی ماساژ دهید .

چنانچه در بخش سلامت پوست در نمناک اشاره شده است اگر از شکر استفاده کردید، وقتی ماساژ را تمام کردید، آن را آبکشی کنید، در غیر این صورت دست چسبناک خواهد شد. پس از شستن دست ها مرطوب کننده استفاده کنید.

مانیکور کنید:

سبک های قدیمی مانیکور، لاک های بی کیفیت ناخن، و بی توجهی به کوتیکول باعث می شود دست هایتان پیر به نظربرسند. در حالی که مانیکور حرفه ای می تواند گران قیمت باشد و حتی در خطر عفونت های قارچی قرار بگیرید

از لوازم آرایش استفاده کنید:

برای ترمیم سریع و موقتی که باعث شود دست هایتان جوان تر به نظر برسند، مقدار کمی از کرم مرطوب کننده مایع را روی پشت دستان بمالید اگرچه این اثر دائمی نیست، این کار به پنهان کردن چین و چروک، پوست ناهموار و بافت، لک های خورشیدی و علائم دیگر پیری کمک خواهد کرد.

زمانی که پیر می شوید چربی دست ها را از دست می دهید و این باعث می شود استخوان ها و رگها برجسته تر به نظر برسند. تزریق چربی و پرکننده به گونه ای طراحی شده اند که دست هایتان را دوباره پر کنند.

درمان های لیزری وجود دارند که می توانید انجام دهید و باعث ارتقای تولید کلاژن شود.

نماندن در معرض نور خورشید :

از آنجا که قرار گرفتن در معرض نور باعث بروز لک می شود، بهترین راه برای جلوگیری از آن حفاظت دستان در برابر نور خورشید است. از کرم ضد آفتاب با اس پی اف 30 تا 50 تمام روز استفاده کنید. و فراموش نکنید که در تمام طول روز، دوباره آن را تمدید کنید سعی کنید تا حد ممکن دست را از نور مستقیم و غیرمستقیم دور نگاه دارید، به خصوص در طول ساعات بین 10 صبح تا 4 بعد از ظهر.

بسیاری از غذاهایی که برای بدن خوب هستند پوست را جوان تر نشان می دهند. داشتن رژیم متعادل که شامل غلات، میوه ها و سبزیجات همه رنگ و چربی های سالم هستند به حفظ پوست کمک خواهند کرد که شاداب و جوان به نظر برسند.

غذاهای ضد چین و چروک را بخورید که غنی از پروتئین، سلنیوم، آنتی اکسیدان ها هستند. این ها شامل غلات، میوه ها و سبزیجات، لوبیا و سبزیجات، قارچ، آجیل، روغن زیتون، روغن کانولا، و روغن کنجد و چای سبز می باشد.

به افزایش کلاژن و الاستین بدن از طریق خوردن غذاهایی که حاوی ویتامین آ، ث و ایی هستند کمک کنید. سبزیجات سبز تیره، ، آوکادو ، پرتقال و سبزیجات، فلفل دلمه ای، و مرکبات را امتحان کنید.

غذاهایی را بخورید که حاوی امگا و بیوتین باشند مقدار زیادی پیاز و هویج را به وعده های خود اضافه کرده، و بذر کتان را در سالاد و غلات بریزید.

مرتب ورزش کنید:

برنامه منظم تناسب اندام برای سلامت ذهنی، جسمی و ظاهر پوست خوب است با بهبود گردش خون و آوردن اکسیژن بیشتر به سلول های خود، ورزش ذهن، بدن و پوست را جوان نگه دارید

باید حداقل نیم ساعت در روز، سه تا شش بار در هفته تمرین کنید. پیاده روی تمرین عالی و کم هزینه است و شنا کردن یک ورزش قلب فوق العاده بدون فشار است زیرا آب فشار ماهیچه ها و مفاصل را می گیرد.

این به این معنی است که آن ها را از مواد شیمیایی، مواد شوینده و عناصر محافظت کنید از صابون های زمخت، مواد شوینده، محصولات تمیز کاری سنگین، و محصولات مبتنی بر الکل اجتناب کنید. از شستن زیاد دستان نیز پرهیز و سعی کنید از صابون های ارائه شده در دستشویی عمومی استفاده نکنید.

بارها در بخش سلامت پوست در نمناک گفته ایم که صابون بدون عطر را برای دستان، صورت و بدن انتخاب کنید به دنبال صابون های آلوئه ورا، روغن های گیاهی مثل زیتون و نارگیل و ترکیبات آرامش بخش مانند اسطوخودوس باشید.

چطور دستانی زیبا داشته باشیم

همیشه دستکش بپوشید. دستکش لایه اضافی حفاظت در برابر مواد شیمیایی بد و عناصر است. برای مناسبت ها و فصل های مختلف دستکش متفاوتی داشته باشید، مانند:

با پزشک در رابطه با نگرانی مشورت کنید. علایم پیری بخشی طبیعی از زندگی هستند. با این حال، بیماری هایی هستند که می تواند موجب مشکلات غیر عادی شود باید نسبت به آنها آگاه باشید. اگر هر گونه نشانه ای را تشخیص دادید با پزشک صحبت کنید.

سیگار نکشید:

سیگار کشیدن نه تنها برای داخل بدن بد است بلکه تاثیراتی روی ظاهر افراد دارد و منجر به خاکستری شدن، رنگ پریدگی پوست می شود

از بوتاکس استفاده نکنید:

روش های درمانی مانند بوتاکس هیچ ارزشی ندارند، زیرا مانع از حرکت ماهیچه ها می شوند، اما تاثیری بر از دست رفتن حجم ندارند.”

جراحی برداشتن پوست :

جراحی برای برداشتن پوست اضافی پشت دست ها، خطرات بیشتری نسبت به مزایای آن دارد.

ژل ضد عفونی کننده دست گیاهی پوست را خشک نمی کند و در واقع به خاطر آلوئه ورا پوست را تغذیه می کند. همچنین به قدری ساده است که کودکان می توانند به شما کمک کنند آن را بسازید.

مواد لازم:

الکل ، 1/2 ق گلیسیرین ، 1/4 فنجان ژل آلوئه ورا ، 10 قطره روغن دارچین ، 10 قطره روغن درخت چای ، آب مقطر

تمام این مواد را با هم ترکیب کنید و روی دست بزنید.

دستان شما بیشتر از بقیه نقاط بدن در معرض دید است پس سعی کنید برای مراقبت از دستان‌تان کوتاهی نکنید.

گاهی ممکن است به دلیل مشغله زیاد فرصتی برای رفتن پیش مانیکوریست نداشته باشیم. ما با دستانمان تایپ می کنیم، غذا درست می کنیم و با کودکانمان بازی می کنیم.

به نظر می رسد دستانمان فرصت استراحت کردن ندارند. اما نگران نباشید، حتی اگر فرصت نکردید برای درست کردن ناخنها پیش مانیکوریست بروید، هنوز هم کارهایی هست که می توانید درخانه انجام دهید تا زیبایی دستانتان را تثبیت کنید.

این کار را می توانید با اسکراب های مخصوص دست انجام دهید یا خودتان با استفاده از عسل و شکر، یک اسکراب خوب برای دست تهیه کنید. یک یا دو بار در هفته از آن استفاده کنید تا از نتیجه آن شگفت زده شوید.

چطور دستانی زیبا داشته باشیم

ترکیب آب داغ و صابون باعث می شود پوست خشک شود و اگر جلوی این خشکی را نگیرید به مرور زمان می بینید که تغییراتی در پوست ایجاد شده و پوست دستتان حالت شکنندگی پیدا کرده است.

هر بار که دستانتان را می شویید یا به هر طریقی دستتان با آب برخورد دارد ، حتما پس از آن از لوسین های مرطوب کننده استفاده کنید. با استفاده از کرم، دستانتان را کمی چرب کنید. بهتر است یک کرم کوچک همیشه در کیفتان داشته باشید.

ناخن های بلند همیشه زیبایی خودشان را دارند اما مراقبتی که نیاز دارند بیشتر است و آلودگی بیشتری نیز جذب می کنند. بنابراین اگر فرصت این را ندارید که دائم به ناخن هایتان برسید بهتر است با ناخن های کوتاه و یک لاک مناسب ناخن کوتاه، دستتان را زیباتر کنید.

اگر زمان کافی ندارید و هنوز رنگ دلخواهتان را انتخاب نکرده اید از رنگ پایه فرنچ یا رنگهای کمرنگ استفاده کنید. حتی شما میتوانید فقط یک لایه برق ناخن روی ناخن هایتان بزنید تا آن را براق و درخشان کند. بعلاوه برخی از این برق ناخن ها باعث می شوند ناخن ها مستحکم شوند و از شکستن آنها جلوگیری می کنند.

اگر عجله داشتید و هنگام لاک زدن کمی از آن به گوشه و کناره های ناخن پخش شد، بهتر است کل ناخن را پاک نکنید و با یک پنبه و مقداری لاک پاک کن به آرامی فقط قسمت هایی که پخش شده را پاک کنید. این کار بهتر است تا کل ناخنتان را پاک کنید و از اول لاک بزنید. با این روش دستان زیبا و ناخنهای مرتبی دارید.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

بیشتر افراد با روش‌های مراقبت از پوست صورت، مو و دندان‌ها آشنا هستند، اما تعداد انگشت شماری می‌دانند که برای مراقبت از دست به طور صحیح باید به چه نکاتی توجه کنند.

بعد از صورت، دستان شما مهم‌ترین عضو بدن است که افراد توجه بیشتری باید به آن داشته باشند. با وجود این، از دست و پا نسبت به دیگر اعضای بدن کم‌تر مراقبت می‌شود.

دستان شما بخشی از بدن شماست که بیشترین استفاده را از آن دارید. دستان شما می‌تواند بیانگر سن شما به دیگران باشد. اگر دست‌هایتان زیبا نباشند، ناخن‌های جذاب و لباس‌های زیبا هم نمی‌تواند آن‌ها را جذاب کند.

دست‌ها به دلیل استفاده‌ی بی رویه، شست و شو و قرار گرفتن در معرض آب و هوای گوناگون، زودتر از قسمت‌های دیگر بدن پیر می‌شوند. اگر به شیوه‌ی مناسب از دست‌های خود مراقبت نکنید، آن‌ها می‌توانند سن شما را بیش از آنچه واقعاً هست نشان دهند.

چطور دستانی زیبا داشته باشیم

پوست پشت دست‌های شما نازک و ظریف است، بنابراین باید به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید. در این مقاله با بهترین روش‌های طبیعی و خانگی برای زیباتر و جوان‌تر شدن دست‌های خود آشنا خواهید شد. پس با ما همراه باشید.

بعد از استفاده از لوسیون دست، می‌توانید یک ماساژ سریع را روی دست‌هایتان داشته باشید. به سادگی از قسمت گوشتی نزدیک به پایین انگشت شست شروع کنید و در ادامه انگشت‌ها را از پایین به بالا ماساژ دهید.

کمبود ویتامین ب سطح ناخن شما را شیاردار می‌کند. کمبود کلسیم هم ناخن‌های شما را شکننده و خشک می‌کند، به گونه‌ای که به راحتی ممکن است بشکنند.

مطمئن شوید که غذای شما حاوی این ویتامین‌ها باشد و در صورت کمبود حاد، به پزشک مراجعه کنید تا مکمل‌های لازم برای داشتن ناخن‌های سالم را برای شما تجویز کند.

ناخن‌ها و کوتیکول آن‌ها (پوست قاعده‌ی ناخن) نیاز به مراقبت دارند. برای ترمیم کوتیکول‌های خشک و پوسته پوسته شده‌ی خود و تقویت ناخن‌ ها از یک روغن سبک مخصوص ناخن استفاده کنید تا آن‌ها بدون لاک و تزیین هم زیبا به نظر برسند.

وقتی زیر دوش هستید یا بعد از زدن روغن به ناخن‌هایتان، کوتیکول‌های ناخن را با یک لیف به سمت عقب فشار دهید. به این ترتیب دیگر نیازی به بریدن کوتیکول ناخن نخواهد بود.

این نکته برای مراقبت از دست شما اهمیت زیادی دارد. برای شست و شوی دائمی و روزانه‌ی دست‌ها، از آب ولرم استفاده کنید.

آب خیلی سرد یا آب خیلی گرم به پوست شما آسیب می‌رساند. به یاد داشته باشید که برای شستن دست خود، هرگز از مایع ظرفشویی استفاده نکنید، چون بسیار قوی است و پوست شما را به راحتی خشک می‌کند.

بهتر است حداقل هفته‌ای یک بار دست‌هایتان را با یک لایه بردار یا اسکرابِ خوب، لایه برداری کنید تا پوست‌های مرده‌ی آن از بین بروند.

شما می‌توانید اسکراب دست را در خانه هم تهیه کنید. کافی است یک قاشق چای خوری روغن زیتون و یک قاشق چای خوری شکر دانه ریز را با هم مخلوط کنید و سپس آب نصف یک لیموترش را به آن اضافه کنید. اسکراب لایه بردارِ خانگی شما آماده است.

نکته: می‌توانید این اسکراب را بدون روغن زیتون هم استفاده کنید. اگر از روغن استفاده کرده اید، دست های خود را با یک صابون ملایم و آب ولرم بشویید. اگر از این اسکراب بدون روغن زیتون استفاده کرده‌اید، تنها کافی است دست‌های خود را با آب ولرم بشویید و به آرامی خشک کنید.

ناخن‌هایتان را در یک جهت سوهان بکشید، نه به صورت رفت و برگشتی؛ چرا که سوهان کشی رفت و برگشتی، لایه‌های ناخن را از هم جدا می‌کند و به این ترتیب ممکن است آب به این لایه‌ها نفوذ کرده و در نهایت منجر به کنده شدن لایه‌هایی از ناخن شود.

پیشنهاد می‌شود که ناخن‌های خود را هر دو هفته یک بار و یا هر زمان که نیاز است کوتاه کنید.

برای مراقبت از دست خود، بهتر است از یک روغن یا کرم کوتیکول با کیفیت خوب استفاده کنید تا مانع از خشک شدن یا زمخت شدن آن‌ها شود.

علاوه بر این پیشنهاد می‌شود زمانی که از لوسیون یا کرم مرطوب کننده برای دست‌هایتان استفاده می‌کنید، آن را به ناخن‌ها و کوتیکول‌ها هم بمالید.

اگر به دنبال یک درمان یا روش خانگی هستید، می‌توانید حداقل دو بار در هفته هنگام شب چند قطره گلیسرین را روی دست‌های خود بمالید و صبح با آب ولرم بشویید. با این روش صبح دست‌های نرم‌تری خواهید داشت.

برای درمان خشکی پوست دست می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

نکات ذکرشده در مورد مراقبت از دست فقط چند دقیقه وقت شما را خواهد گرفت، اما با به کار بردن آن‌ها پوست دست‌های شما مقاوم، نرم، انعطاف پذیر، جوان و زیبا خواهد شد.

اکنون شما به طور کامل با روش‌های مراقبت از دست آشنا شدید. در صورت تمایل می‌توانید سؤالات و نظرات خود را در مورد مشکلات پوست دست و راه‌های مراقبت از آن با ما در میان بگذارید.

منبع:

عالی

3 ساعت قبل

10 ساعت قبل


نام کاربری و یا ایمیل:


رمز عبور:


من را به خاطر بسپار

چطور دستانی زیبا داشته باشیم



کاربر جدید هستم!

2

موضوعات داغ

دست‌ها از مهم‌ترین اعضای بدن می‌باشند که همیشه جلوی چشم هستند و و معیار خوبی برای قضاوت درباره سن افراد هستند. اما جوان‌سازی دست‌ها با روش‌های صحیح و اصولی می‌تواند مانع از لو رفتن سن واقعی شما شود. حتی گاهی عدم مراقبت درست از دست‌ها باعث می‌شود سن دستان از سن واقعی شما نیز بیشتر دیده شود. در این مقاله روش‌هایی برای جوان‌سازی دست‌ها و زیباتر کردن آن‌ها معرفی خواهیم نمود.

لک‌های دست را از بین ببرید: با مرور زمان و افزایش سن لکه‌هایی رنگی روی دست ایجاد می‌شود که برخی معتقدند علت آن نارسایی کبدی است اما این لکه‌ها نه بر اثر پیری و نه بر اثر نارسایی کبدی ایجاد می‌شوند، علت ایجاد این لکه‌ها روی دست تولید رنگدانه‌های اضافی و ملانین است که بر اثر تابش نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش به وجود می‌آیند. با این لکه‌ها باید همانند لکه‌های پوستی صورت رفتار کنید و از کرم‌های روشن کننده، ویتامین سی و در موارد حادتر از درمان‌های لیزری برای کاهش و کمرنگ کردن آن‌ها استفاده کنید تا دستانی جوان و زیبا داشته باشید.

نشانه‌های پیری را از بین ببرید: با افزایش سن و پیری پوست دست چروک می‌شود و انعطاف خود را از دست می‌دهد که علت آن از بین رفتن چربی زیر پوست و توقف تولید کلاژن است که حالت ارتجاعی پوست را از بین برده و آن را شل می‌کند که با تغییر رنگ و بافت پوست نیز همراه است. این خشکی و شل شدن پوست علت اصلی پیر دیده شدن دست است که با مصرف به موقع کرم‌های مرطوب کننده و جوان کننده قابل درمان و پیشگیری است. برای جوان‌سازی دست‌ها به طور مرتب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید و در سنین بالاتر از کرم‌های ضدپیری روی دست خود نیز استفاده کنید. کرم رتینوید که نوعی ماسک کلاژن است نیز به جوان‌سازی دست کمک می‌کند. شما می‌توانید کرم مرطوب کننده مخصوص دست خود را در منزل نیز تهیه کنید، کافی است یک قاشق آرد جو دوسر را با یک قاشق گلاب و یک قاشق روغن بادام یا روغن زیتون یا روغن جوجوبا مخلوط کرده و این مخلوط را گرم کنید و هر شب به دستان خود بمالید و ده تا ۱۵ دقیقه روی آن نگه دارید.

پوست دست را لایه برداری کنید: با از بین بردن سلول‌های مرده از روی سطح پوست دست، فرآیند جوان‌سازی دست سریع‌تر انجام می‌شود. پس لازم است لایه برداری روی پوست دست نیز مرتب انجام شود. کافی است هربار که پوست صورت خود را لایه‌برداری می‌کنید این کار را روی پوست دست هم انجام دهید تا زیبا و جوان داشته باشید.

دست‌ها را ماساژ دهید: پس از استفاده از مرطوب کننده معمول، قبل از خواب کمی روغن زیتون یا نارگیل روی دستان خود بمالید و آن‌ها را ماساژ دهید تا جریان خون روی سطح پوست دست تقویت شده و دستان شما زیباتر شود. می‌توانید کمی شکر به این روغن اضافه کنید تا علاوه بر ماساژ، لایه برداری نیز به صورت ملایم روی سطح پوست انجام شود. البته اگر از شکر استفاده می‌کنید باید قبل از خواب دستان خود را بشویید تا چسبناک نشوند سپس مجددا از مرطوب کننده دست استفاده کنید.

مانیکور کنید: رسیدگی به ناخن‌ها و مانیکور کردن کمک زیادی به زیباتر دیده شدن دستان شما خواهد کرد و آن‌ها را جوان‌تر و جذاب‌تر نشان خواهد داد. برای آموزش کامل کلیه مراحل مانیکور به این مقاله مراجعه کنید.

از مواد آرایشی استفاده کنید: برای برطرف کردن سریع و موقتی آثار پیری از روی دست‌ها می‌توان از لوازم آرایشی مناسب مثل کانسیلر و فونداسیون استفاده کرد که البته این مواد با شستن و پاک کردن دست‌ها از بین می‌روند اما اثر ضدآفتاب آن‌ها باعث حفاظت پوست دست مقابل عوامل آسیب‌زا خواهد شد. در موارد حاد می‌توانید از درمان‌های زیبایی مثل تزریق ژل‌های پرکننده و درمان‌های لیزری تحریک ترشح کلاژن نیز استفاده کنید.

دور از آفتاب بمانید: گفتیم که علت اصلی پیری و آسیب پوست دست تابش اشعه ماوراء بنفش است پس برای پیشگیری از پیری پوست دست و جوان‌سازی دست‌ها لازم است که آن‌ها را در مقابل تابش این اشعه محافظت کنیم. تا حد ممکن از قرار دادن دست‌ها در مقابل تابش مستقیم خورشید اجتناب کنید و در طول روز از کرم ضدآفتاب مناسب با SPF بین ۳۰ تا ۵۰ استفاده کنید و چند ساعت یک بار آن را تجدید کنید. ترجیحا بین ساعات ده صبح تا ۴ بعدازظهر از منزل خارج نشوید چون در این ساعات شدت تابش نور خورشید در بیشترین حد خود قرار دارد و حتی ضدآفتاب هم نمی‌تواند محافظ خوبی برای پوست شما باشد.

تغذیه مناسب داشته باشید: تغذیه نقش مهمی در زیبایی و سلامت پوست دارد و دست‌ها هم از این قاعده مستثن نیستند. داشتن رژیم غذایی متعادل حاوی غلات، میوه‌ها و سبزیجات رنگی و چربی‌های سالم پوست شما را زیبا و درخشان نگه می‌دارد. نوشیدن آب کافی را نیز فراموش نکنید و روزانه بین ۵ تا ۸ لیوان آب بنوشید. غذاهایی بخورید که حاوی مقادیر کافی پروتئین، سلنیوم، آنتی اکسیدان و چربی‌های مفید باشد. این مواد در میوه‌ها، حبوبات، قارچ، دانه‌های روغنی مثل کنجد و چای سبز موجود است. برای افزایش ترشح کلاژن از موادی استفاده کنید که حاوی مقادیر کافی ویتامین سی باشد مثل سبزیجات سبزبرگ و نارنجی‌رنگ مثل هویج و آووکادو و فلفل دلمه‌ای. برای تقویت ناخن‌ها از موادی استفاده کنید که حاوی اومگا و بیوتین باشد.

از دست‌ها محافظت کنید: این نکته به مواد شیمیایی اشاره دارد، یعنی حفاظت دست‌ها در مقابل مواد شوینده قوی مثل مایع ظرفشویی، پودر رختشویی و موادی که ممکن است به هر نحوی به پوست دست آسب برساند. در صورت کار با هر یک از این مواد مضر حتما از دستکش‌های پلاستیکی چندلایه استفاده کنید و از صابون و شوینده‌های دست ملایم که بدون عطر و فاقد الکل باشد استفاده کنید. صابون‌هایی که بر پایه روغن‌های گیاهی تهیه شده باشند بهترین انتخاب هستند.

به پزشک پوست مراجعه کنید: پیر شدن پوست بر اثر گذر زمان فرآیندی طبیعی است که جای نگرانی ندارد و با مراقبت صحیح می‌توان ان را به تعویق انداخت اما اگر نشانه‌های غیرمعمولی روی دستان خود مشاهده کردید مثل جوش و قرمزی، تاول و نقاط برجسته، خارش و خشکی بیش از حد، زگیل و رشد غدد و یا تغییر رنگ و لک روی ناخن مشاهده کردید حتما به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز، شاخه دست و ناخن مطالعه کنید. نظرات خود را در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)

کپی شد

پیشنهاد سردبیر

داغ ترین بحث ها

تازه‌های سلامت

مقالات زیبایی

مقالات سلامت

مقالات آشپزی

مقالات تغذیه

سلامت

۸ بهمن ۱۳۹۹

۸ بهمن ۱۳۹۹

۴ بهمن ۱۳۹۹

دنیای مد

۲۰ دی ۱۳۹۹

۱۶ مهر ۱۳۹۹

۱۸ مرداد ۱۳۹۹

چطور دستانی زیبا داشته باشیم

داغ ترین بحث ها

بیشتر دیده شده

622,742

469,236

441,846

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت مجله قرمز می‌باشد. بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است.

اگر پوست دست‌تان شديدا زبر و خشک‌شده، قبل از خواب به آن كرم بماليد و با دستكش نخی بخوابيد.

چنانچه سهوا بدون استفاده دستكش، كار كرديد و پوست دست شما با مواد پاك‌كننده تماس يافت، اقدامات زير را انجام دهيد. ابتدا دست خود را با آب ليمو ماساژ دهيد؛ سپس به دست‌هاي خود يك كرم كم چربي مرطوب‌كننده بماليد. محلول زير براي اين منظور مناسب است: 30 گرم گليسيرين، به اضافه ‌30 گرم گلاب.

با نمك دريا پوست‌های خسته را جان تازه‌ای ببخشيد.اگر دست‌های شما دچار هرگونه مشكل يا بيماری شد، حتما به پزشک مراجعه كنيد.

دست‌هايتان را ماساژ دهيد.اگر پوست دست‌تان شديدا زبر و خشک‌شده، قبل از خواب به آن كرم بماليد و با دستكش نخی بخوابيد.

چطور دستانی زیبا داشته باشیم

به جاي صابون، بعضي مواقع از كرم پاک‌كننده استفاده نماييد.در روزهای سرد زمستان دست‌های خود را با يک كرم محافظ بپوشانيد.براي زيبايی بيشتر دست‌ها، هميشه آنها را با كرم، چرب كنيد.

برای پاک كردن زير و اطراف ناخن‌ها از محلول زير استفاده كنيد: اسيد سيتريک 5 گرم، گلاب 95 گرم، محلول بالا را با يك پنبه و قلم موی مخصوص به زير ناخن‌ها بماليد. پس از 5 دقيقه دور ناخن را كه نرم شده با كمک يك قلم تيز، برداريد. لكه‌هاي رنگي و تمام اجسام خارجي زير ناخن به سهولت پاک خواهند شد.

از كرم محافظ استفاده كنيد.هرگز دست‌هاي خود را با آب بسيار داغ نشوييد، زيرا كه آب داغ، چربي طبيعی پوست را از بين مي‌برد.

دست‌های ترک‌خورده و خشک‌شده را در آب گرم شستشو دهيد و با وازلين يا مخلوط گليسيرين با آبليمو، چرب كنيد و براي تاثير بيشتر مي‌توانيد پوششي پلاستيكي روي دست‌هاي خود بكشيد.

لكه‌های پيری روی دست‌ها را از بين ببريد.

بر اثر گذشت زمان لک‌ها و خال‌هايی روی پوست به وجود مي‌آيد. براي رفع يا كمرنگ كردن آنها، هفته‌اي يكبار، آب يك عدد ليمو ترش را با مقداری روغن زيتون يا روغن مايع آشپزی مخلوط كنيد و دست‌ها را در آن فرو ببريد، طوری كه تمام دست را بپوشاند.

چنانچه ناخن شما شكننده است، بايد از مواد استحكام بخش ناخن استفاده شود.


ورزش دست‌ها را انجام دهيد.

انجام ورزش دست باعث انعطاف بيشتر آن و بهبود جريان خون پوست دست مي‌شود. ورزش مفيد كه به بهبود گردش خون دست‌ها كمك مي‌كند، مشت كردن دست‌ها و سپس باز كردن و كشيدن انگشتان است. اين كار را چند بار به تناوب انجام دهيد و نيز اين عمل را چندين بار در روز (10 ـ 6 بار) تكرار كنيد.

در زمستان از خيس كردن دست‌ها و به دنبال آن خشك كردن سريع پوست به طور مكرر اجتناب كنيد، زيرا اين كار باعث تشديد ترك‌خوردگي پوست مي‌شود.

هميشه با استفاده از كرم‌ها و لوسيون‌های مرطوب‌كننده دست‌های خود را پس از شستشو يا انجام كارهای خانه مانند ظرف يا لباس شستن، مرطوب كنيد.

از نور شديد آفتاب پرهيز نماييد.

صابون دست را با دقت انتخاب كنيد. بهتر است از صابون‌هاي خنثي يا چرب استفاده كنيد.

بعد از شستشوی دست يا استحمام، هميشه دست‌هايتان را با كرم مرطوب‌كننده و نرم‌كننده، ماساژ دهيد.

در روزهاي آفتابي شديد يا روزهای سرد و برفي سال، از دستكش استفاده كنيد.

به ناخن‌ها، مرطوب‌كننده بزنيد. هنگام مصرف مرطوب‌كننده، ناخن‌ها را فراموش نكنيد.


منبع:عصرایران

برای نظردهی بعدی، نام، ایمیل، و وب سایت خود را در این مرورگر ذخیره کنید.

چطور دستانی زیبا داشته باشیم
چطور دستانی زیبا داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *