چطور دفتر خود را زیبا کنیم

 
helpkade
چطور دفتر خود را زیبا کنیم
چطور دفتر خود را زیبا کنیم

محصولی وجود ندارد

قیمت ها با مالیات می باشد

مشاهده سبد و نهایی کردن سفارش

تمام آن چیزی که برای تزئین دفتر خود احتیاج دارید وسایل کاردستی، کمی وقت و خلاقیت است. می توانید با کاغذ، رنگ یا پارچه یک جلد زیبا برای دفترتان درست کنید و یا با عکس و استیکر روی جلد دفترتان کلاژ کنید. می توانید دفترتان را با هر چیزی که به شما انگیزه استفاده از آن را می دهد، تزئین کنید. از وسایل تزئینی پر زرق و برق گرفته تا دکمه. فراموش نکنید این دفتر اختصاصی شماست. هر طور که دلتان می خواهد تزئینش کنید. پیش از این نیز آموزش ساخت دفتر شخصی را به شما آموزش داده ایم.

چطور دفتر خود را زیبا کنیم

گزینه های بسیاری برای ساختن یک جلد دفتر جذاب و سرگرم کننده وجود دارد. وسایل خود را قبل از شروع جلد کردن انتخاب کنید تا برنامه کارتان مشخص باشد. چیزی را انتخاب کنید که بیانگر شما باشد.

ـ می توانید از مقوا، کاغذ دیواری یا نقشه های قدیمی استفاده کنید.

ـ می توانید تصویر موردنظر خود را از اینترنت پیدا کرده و پرینت کنید. از این تصویر می توانید برای جلد کردن کل دفتر استفاده کنید.

ـ می توانید از پارچه هایی مانند کرباس، جین و یا تی شرت های قدیمی خود استفاده کنید.

ـ می توانید روی یک کاغذ جداگانه نقاشی کنید و آن را روی جلد بچسبانید.

ـ می توانید از نوار چسب های تزئینی استفاده کنید و آن را روی جلد بچسبانید.

دفتر خود را روی جلدی که انتخاب کرده اید، قرار دهید. جلد انتخابی می تواند یک کاغذ دیگر باشد یا یک تکه پارچه. لبه های دفتر را با مداد یا قلم روی جلد علامت بزنید. این اندازه تخمینی بوده و تنها برای این است که بدانید کجای جلد را برش بزنید.

می توانید یک جلد برای رو و یک جلد برای پشت را به طور جداگانه ببرید یا اندازه ای را انتخاب کنید که هم رو و هم پشت جلد را در یک تکه پوشش دهد. اگر جلد یک تکه انتخاب کردید، دقت کنید که حتما کتابتان را صاف قرار داده باشید.

با یک قیچی خطوطی که کشیده اید را برش بزنید تا جلد جدا شود. حال پوشش را روی دفتر خود قرار دهید تا از صحت اندازه آن اطمینان حاصل کنید.

ـ اگر روکش خیلی بزرگ است، آن را کوچک کنید تا متناسب با اندازه دفتر شما باشد.

ـ اگر خیلی کوچک است، می توانید جلد دیگری آماده کنید یا با سایر لوازم تزئینی مثل روبان یا برچسب قسمت های خالی را پر کنید.

ـ اگر برای جلد دفتر از پارچه استفاده می کنید، از یک قیچی پارچه ای تیز برای داشتن برش های مرتب و صاف استفاده کنید.

در این مرحله می توانید از چسب های مانند چسب چوب، چسب مایع یا چسب حرارتی استفاده کنید. یک لایه چسب نازک و یکنواخت را روی قسمت پشتی متریالی (مقوا، کاغذ یا پارچه) که به عنوان پوشش جلد انتخاب کرده اید، قرار دهید. دقت کنید حتما لبه های دفتر را با جلد بپوشانید تا به مرور زمان جدا نشود.

ـ از استفاده بیش از حد چسب روی جلد خود خودداری کنید. در غیر این صورت خشک شدن بسیار طولانی خواهد بود و یک پوشش کثیف و نامرتب ایجاد می شود. سعی کنید از لایه‌های نازک و هموار استفاده کنید.

از بالای دفتر شروع کنید و لبه جلد را با لبه بالایی دفتر فیکس کنید. سپس گوشه های پایین را به خوبی تنظیم کنید.

از کنار دست یا کف دست خود استفاده کرده و تمام سطح جلد را که چسب کاری کرده اید، فشار دهید تا به دفتر بچسبد. به کمک نوک انگشتان خود لبه های دفتر را نیز فشار دهید تا مطمئن شوید همه جای جلد خوب چسبیده است.

ـ اگر لبه کاملا نچسبیده بود، یک لایه خیلی کوچک و نازک چسب را بین جلد و دفتر خود قرار دهید و هر دو لایه را با هم مالش دهید.

ـ می توانید چندین بار تمام سطح جلد را فشار دهید تا مطمئن شوید که به خوبی به یکدیگر چسبیده اند.

چند دقیقه دفتر خود را کنار بگذارید تا جلد کاملا به دفتر متصل و خشک شود. حدود 1 تا 3 دقیقه صبر کنید و دفتر را لمس کنید تا مطمئن شوید خشک شده است.

ـ چسب مایع برای خشک شدن بیشتر زمان برده و در حدود 2 ساعت طول خواهد کشید. اما توصیه می شود 24 ساعت صبر کنید تا کاملا خشک شود. چسب های حرارتی اما سریعتر خشک می شوند و فقط حدود 1 الی 2 دقیقه طول می کشد.

ـ اگر جلد دفتر خود را رنگ کرده اید، ممکن است خشک شدن رنگ جلد تا 1 ساعت طول بکشد.

از یک خودکار، ماژیک یا مدادرنگی استفاده کنید تا دفتر خود را نام گذاری کنید. می توانید نام، نام کلاس خود و یا هر اطلاعات مرتبط دیگری را بنویسید.

تصاویری که دوست دارید مثل حیوانات، ابرقهرمانان یا شخصیت های کارتونی را پیدا کنید. همچنین می توانید از عکس های دوستان یا خانواده خود استفاده کنید. می توانید تصاویر دلخواهتان را از مجلات جدا کنید یا از اینترنت چاپ کنید. مقدار کمی چسب روی عکس بمالید و آن را به جلد دفتر خود بچسبانید.

ـ می توانید از چسب مایع یا چسب چوب استفاده کنید.

می توانید قبل از شروع جلد کردن در مورد استیکرهای دفتر تصمیم بگیرید و طراحی جلد دفتر خود را برنامه ریزی کنید. برچسب ها را در اندازه های مختلف انتخاب کنید. این استیکرها نشان دهنده علایق و سلیقه شما است.

ـ می توانید تصاویری که روی جلد چسبانده اید را تا حدی پوشانده و از تکنیک لایه لایه استفاده کنید.چطور دفتر خود را زیبا کنیم

ـ همچنین می توانید برچسب خود را بسازید و آنها را روی دفتر بچسبانید. سعی کنید از برچسب های 3 بعدی استفاده کنید.

اگر هنوز فضای خالی روی جلد دفتر خود دارید، برای پر کردن آن از نقاشی قلب، ستاره، گل، درخت، ایموجی و هر چیزی که دوست دارید، استفاده کنید.

بعد از اینکه کولاژ را ایجاد کردید، با اضافه کردن یک حاشیه به دفتر خود، آن را تمام کنید. هنگام استفاده از نوارهایی نظیر پارچه یا روبان می توانید زیر آن چسب بزنید.

ـ اگر از پارچه استفاده می کنید، روی جلد دفتر خود چسب بمالید و پس از آن پارچه را روی نقاط چسب خورده قرار دهید. برای این کار استفاده از چسب حرارتی یا چسب پارچه ای توصیه می شود.

با چسباندن دکمه های مختلف جلد دفتر خود را تزئین و محل قرارگیری دکمه ها را متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید. از چسب حرارتی استفاده کنید تا کمی از دکمه نیز ذوب و در چسب حل شود. حال دکمه را روی جلد دفتر خود بچسبانید.

مقداری چسب مایع روی دفتر خود بمالید سپس اکلیل را با آرامش روی قسمت های چسب کاری شده بریزید. در پایان با تکان دادن دفتر اکلیل های اضافه را دور بریزید.

ـ می توانید کل جلد و یا قسمت هایی مانند اطراف نام خود را با اکلیل تزئین کنید.

ـ بین 3 تا 5 دقیقه برای خشک شدن کامل چسب و اکلیل ها زمان در نظر بگیرید.

برای اضافه کردن جزییات بیشتر به دفتر خود می توانید از لاک ناخن استفاده کرده و رنگ آمیزی کنید. مثل آن که می خواهید با یک برس و اکریلیک رنگ کنید، نقاشی کنید. می توانید اشکالی مانند خط، نقطه یا مربع ایجاد کنید.

ـ شما می توانید با ترسیم خط با فرچه لاک خود، حاشیه ای اطراف نام و یا لبه دفتر خود ایجاد کنید.

ـ با قلم موی لاک خود چندین خط بکشید. شما می توانید آنها را مستقیم، منحنی یا زیگزاگ رسم کنید.

ـ همچنین از چند رنگ مختلف لاک استفاده کنید تا جلوه ی آن چند برابر شود.

روی یک تکه نمد اشکالی مانند دایره، مربع، مثلث یا حروف رسم کرده و برش دهید. سپس با استفاده از چسب چوب یا چسب حرارتی قطعات نمد را روی دفتر خود بچسبانید.

ـ در صورت تمایل می توانید پوشش جلد را نیز از نمد تهیه کنید.

ربان ها در انواع رنگ و طرح عرضه می شوند، از رنگ سبز نئون گرفته تا طرح کراوات. پس طرح و رنگ مورد علاقه خود را پیدا کنید و از آن برای دفتر خود استفاده کنید.

ـ می توانید این نوارها را تقریبا در تمام نقاط دفتر خود استفاده کنید. روی جلد، پشت جلد، داخل جلدها و یا حتی صفحات داخلی.

دفتر شما وسیله شخصی شما است، بنابراین آن را با هرچه می خواهید تزئین کنید. برای شخصی سازی دفتر خود، وسایل تزئینی دیگر را با چسب بچسبانید. لوازم مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. بنابراین از آزمایش و امتحان کردن لوازم مختلف نترسید.

ـ اشکال اریگامی، نوار جعبه شیرینی یا کارت های بازرگانی را امتحان کنید.

امیدواریم از این پست لذت برده باشید. شما نیز اگر راهکاری می دانید یا روش جذابی بلدید، در بخش نظرات به ما و سایر مخاطبان آموزش دهید.

چگونه یک دفتر بسازیم؟

اگر وسایل مناسب، خلاقیت و کمی حوصله دارید، می توانید یک دفتر با برند خودتان برای استفاده داشته باشید.

تزیین دفتر مشق

با باز شدن مدارس یکی دیگر از دغدغه های والدین تزئین دفتر مشق فرزندان برای انگیزه دادن به آنهاست! با خواندن این مطلب…

آموزش ساخت جلد دفتر با چند روش ساده!

اگر دفتری دارید که جلد اصلی آن خراب شده است یا ظاهر آن را دوست ندارید، این مطلب را بخوانید تا با نحوه ساخت جلد دفتر…

پلنر خاصت رو خودت بساز…

بی شک برای همه ما داشتن یک پلنر جذابیت های خاص خودش را دارد. این که برای هر روز گام های از پیش تعیین شده داشته باشیم…

دفتر فارسی طرح دار 100 برگ

دفتر 130 برگ آکادمیک 2

دفتر پرونوت یک خط 100 برگ

دفتر وزیری جلد سخت 100 برگ

گروه مقالات

شرکت تولیدی و صنعتی پارسا پلاستیک با نام تجاری پاپکو در سال 1363 با توجه به نیاز اقشار فرهنگی جامعه به منظور مدیریت اسناد و مدارک علمی و آموزشی و با هدف تولید انواع لوازم التحریر اداری، سمیناری، مدیریتی و دانشجویی تاسیس گردید.

پاپکو با سرلوحه قراردادن کیفیت عالی، قیمت مناسب و رضایت مشتری هم اکنون به عنوان یکی از تولید کنندگان مورد اعتماد ایرانی در میان سازمانها، وزارتخانه ها، شرکت ها و مراکز علمی و فرهنگی به شمار آمده و از محبوبیت خاصی برخوردار است.

محصولی وجود ندارد

با احتساب مالیات

مشاهده و تکمیل سبد خرید

بعضی حرف ها هستند که خیلی شخصی ، خیلی با ارزش و خیلی با اهمیت هستند و دلمان میخواهد در یک دفتر چه یادداشت زیبا نوشته شوند و به یادگار بمانند ، چه بهتر این که این دفتر چه یادداشت دست ساز هم باشد ، آموزش ساخت دفترچه یادداشت دست ساز موضوع این نوشته از دلبرانه است که میتواند جایی برای نوشتن دل نوشته های شخصی و یادداشت های زیبای شما باشد .

درست کردن دفتر با جلد پارچه ای , در این کاردستی ایده ای برای نو کردن دفترهای یادداشت برایتان داریم : دفتر با جلد پارچه ای .

درست کردن دفتر با جلد پارچه ای , با دفتر یادداشت های قدیمی و رنگ و رو رفته تان چکار می کنید؟ با لباس های قدیمی تان چطور؟ در این کاردستی ایده ای برای نو کردن دفترهای یادداشت برایتان داریم : دفتر با جلد پارچه ای .چطور دفتر خود را زیبا کنیم

اگر دفتر یادداشتی دارید که از ظاهرش خوششتان نمی آید یا می خواهید جلوه تازه ای به دفتر خاطرات قدیمی تان بدهید، این کاردستی به دردتان می خورد.

با این کاردستی می توانید تقریباً بدون صرف هزینه صاحب یک دفترچه یادداشت جدید شوید که علاوه بر ظاهر زیبا، دوام بسیار زیادی هم دارد و به همین راحتی ها خراب نمی شود.

 

بریدن پارچه ابتدا یک تکه از پارچه ای که انتخاب کرده اید را ببرید و سپس دفتر یادداشت تان را روی آن بگذارید. برای بریدن پارچه باید ۲٫۵ سانتیمتر را به عنوان حاشیه در نظر بگیرید. به این ترتیب ابعاد پارچه ای که می برید از هر چهار طرف ۲٫۵ سانتیمتر ابعاد دفتر یادداشت است.

حالا دفتر را درست وسط پارچه بگذارید؛ دقت کنید دفتر کاملاً وسط پارچه قرار بگیرد. همانطور که در تصویر دوم می بینید، یک تکه از پارچه را از وسط ببرید. دقت کنید که نباید پارچه را جدا کنید. همین کار را برای طرف دیگر هم تکرار کنید.

همچنین بخوانید : کاردستی کدو تنبل جالب و بسیار راحت با الیاف +تصاویر کاردستی با پارچه دو تکه پارچه ای که بریده اید را به سمت داخل تا کنید و با چسب آن را ثابت کنید. این ایده بهتر از بریدن پارچه هاست.

چسباندن پارچه به دفتر یادداشت دفترچه را دوباره وسط جلد پارچه ای قرار دهید. دقت کنید که لبه های بالا و پایین عطف دفترچه باید دقیقاً همتراز با برش های بالا و پایین دفترچه باشد.

محل قرار گرفتن لبه های جلد پارچه ای روی دفترچه را با چسب بپوشانید. حالا لبه های دفترچه را روی جلد بخوابانید و قسمت های اضافی آن را ببرید. لبه عمودی را هم روی دفترچه بخوابانید.

حالا روی لبه جلد پارچه ای را با چسب بپوشانید. آخرین صفحه دفترچه را روی جلد دفتر برگردانید تا به آن بچسبد. همین مراحل را برای طرف دیگر دفتر یادداشت تکرار کنید. می توانید یک وزنه روی دفتر بگذارید تا چسب زودتر خشک شود.

اضافه کردن بند و مهره تزئینی بند تزیینی یا ربانی که انتخاب کرده اید را بردارید و آن را دو بار دور دفتر یادداشت بپیچانید. کمی هم دنباله برای آن در نظر بگیرید و سپس بند را ببرید. یکی از مهره ها را بردارید و آن را از بند رد کنید و ته آن را گره بزنید. مهره دیگر را هم سر دیگر بند قرار دهید و ته بند را گره بزنید.

بند را دور دفتر یادداشت ببندید و از دفتر جدیدتان با جلد پارچه ای لذت ببرید.درست کردن دفتر با جلد پارچه ای

در ادامه نظر شما را به دیدن تصاویری از مدل های مختلف خوشگل سازی جلد دفترچه یادداشت ها و دفترچه خاطرات های رنگی رنگی و گل گلی شاد و خلاقانه جلب میکنیم . مهم ترین ویژگی یک دفترچه یادداشت دست ساز شخصی بودن آن است پس هر چیز که مربوط به خصوصی ترین علایق شما میشود میتواند برای تزیین جلد دفتر چه استفاده شود ، دست به کار شوید و دفتر چه مخصوص خود را بسازید .

بهینه سازی : دلبرانه

اللــهم صــل علــی محــمد و آل محــمد و عجل فرجهــم کلیه حقوق برای این سایت محفوظ است و کپی برداری فقط باذکر منبع با لینک مربوطه بلامانع است Copyright delbaraneh.com © 2019- Allrights Reserved.

 

امروز انواع روشهای جالب و جذاب برای جلد کردن دفتر را جمع آوری کرده ایم. از یک سو چند روزی از بازگشایی مدارس می گذرد و فصل کتاب و دفتر شروع شده ودر این زمان هم همه ی دوست دارند خاص و لاکچری باشند و از سوی دیگر هم مـا همیشه در خانه نیز از دفتر استفاده می‌کنیم، خاطره مینویسیم، دل نوشته هاي مان را می‌نویسیم، یادداشت هاي کاری و… خوب اسـت تا دفترهای مان را جلد بگیریم!

جلد کردن دفتر با پارچه یکی از این روش‌ها اسـت کـه با استفاده از پارچه‌هاي اضافی و چند ترفند ساده قابل انجام اسـت. دراین مقاله، مـا بشما آموزش خواهیم داد کـه جلد کردن دفتر را چطور با پارچه انجام دهید تا برای سال تحصیلی جدید دفترهای کلاسوری خوشرنگ و زیبا داشته باشید.چطور دفتر خود را زیبا کنیم

 

= دفتر

= پارچه

= چسب ماتیکی

= چسب مایع

= قیچی

= مقدار کمی مقوای رنگی در سه یا چهار رنگ

= یک روش جالب برای جلد کردن دفتر با استفاده از پارچه‌هاي اضافی

 

برای شروع کار دفتر مورد نظرتان را بردارید و باز کنید و روی پارچه قرار دهید. قیچی را بردارید و دور تا دور پارچه رابا دو سانتی‌متر فاصله از لبه دفتر قیچی کنید، مراقب باشید کـه بخود دفتر آسيب نزنید.

حال روی یک طرف جلد دفتر را تماما چسب مایع بزنید و پارچه را روی آن بکشید. دفتر رابا دستتان بطور عمودی خم کنید تا این حباب‌ها از بین بروند. دقت کنید کـه هیچ حباب هوایی بین پارچه و جلد دفتر باقی نماند چون پس از خشک شدن چسب نمیتوان حباب‌ها را از بین برد.

با طرف دیگر جلد دفتر نیز همین کار را انجام دهید. سپس قیچی را بردارید و لبه پارچه را مانند تصویر قیچی کنید تا بخود دفتر برسید، دقیقا مشابه همان کاری کـه در جلد کردن معمولی با جلد نایلونی انجام می‌دادیم. اینکار رابا هردو قسمت بالا و پایین دفتر انجام دهید.

حال دفتر را باز کنید و لبه‌هاي پارچه را روی خود پارچه برگردانید و چسب بزنید «یعنی حدود یک سانتی‌متر» سپس این لبه تا شده را روی دفتر تا کنید و چسب بزنید. اینکار برای این انجام میشود کـه لبه پارچه تمیز باشد و نخ پس ندهد. دقت کنید کـه این تاها را کاملا متقارن انجام دهید و چسب را محکم و کامل روی آن بزنید.

دور تا دور جلد پارچه‌اي دفتر رابه همین روش تا بزنید و تمیزکاری کنید. برای احتیاط بهتر اسـت ابتدا قسمت جلوی جلد را تا کنید و پس از خشک شدن طرف دیگر را چسب بزنید. هنگام خشک شدن دفتر را باز بگذارید تا جلد و صفحات دفتر بـه هم نچسبند.

حال کار جلد کردن دفتر شـما با پارچه بـه اتمام رسیده اسـت و بهتر اسـت آنرا زیر یک جسم صاف و سنگین «مثلاً زیر فرش» قرار دهید تا کاملا صاف شود. پس ازآن می توانید از این دفتر استفاده کنید اما برای زیباتر شدن و کاربردی‌تر شدن دفتر می توانید یک کار جالب دیگر هم انجام دهید کـه در ادامه بـه آن می پردازیم.

گاهی پیش می آید کـه بخواهیم از یک دفتر برای چند منظور استفاده کنیم «بـه خصوص برای دفترهای با تعداد صفحه بالا» و یا بخواهیم علامت گذاری‌هاي خاصی را در آن انجام دهیم تا بعداً آسان‌تر بـه آن صفحه دسترسی داشته باشیم. کاغذهای چسبدار برای این منظور طراحی شده‌اند اما کار کردن با این کاغذها چندان ساده نیست.

 

چسب این کاغذها چندان قوی نیست و صاف کردن آن روی دفتر تقریباً غیرممکن اسـت. بهمین دلیل بهتر اسـت خودتان با استفاده از مقوای رنگی و کمی چسب ماتیکی علامت گذاری‌ها را در فواصل مشخص در دفتر انجام دهید. برای اینکار سه یا چهار تکه مقوا را «بسته بـه این‌کـه چند کاربرد برای این دفتر درنظر گرفته‌اید» در رنگ‌هاي متفاوت در اندازه ۲ در ۵ سانتی‌متر برش دهید.

 

ابتدا تعداد صفحات دفتر رابه تعداد این کاغذها بـه اضافه یک تقسیم کنید مثلاً اگر یک دفتر ۲۰۰ برگ دارید و سه قطعه مقوایی برش داده‌اید هر ۵۰ صفحه یک‌بار باید صفحات دفتر را علامت بزنید. از نخستین صفحه دفتر عبور کنید و سراغ نخستین صفحه علامت زده شده بعدی بروید، دو سانتی‌متر انتهایی مقوای رنگی را چسب بزنید و بـه بالای صفحه دفتر بچسبانید.

سپس سراغ صفحه علامت زده شده بعدی بروید و مقوای بعدی را کمی پایینتر بـه کاغذ بچسبانید و همینطور تا آخر ادامه دهید. بـه این ترتیب دفتر کلاسوری شـما آماده استفاده اسـت و می توانید نام هر درس را روی مقوای رنگی بنویسید ودر سال تحصیلی جدید و یا برای کارهای اداری و روزمره خود ازآن استفاده کنید.

 

 

چند روش متفاوت جلد کردن دفتر رابه شـما آموزش می دهیم تا از انها ایده بگیرید و پوشش‌هایي جدید بر تن دفاتر بچه‌ها کنید. مطمئنا دانش‌آموزی کـه می بیند بزرگ‌ترها برایش وقت گذاشته‌اند و آثار هنری خلق کرده‌اند، بـه درس و مدرسه بیشتر دل میدهد و او هم بـه نوبه خود سعی میکند فرزند افتخارآفرینی شود. پس بـه شیوه‌هایي کـه دراین صفحه بشما آموزش می دهیم:

 

گونی‌ هاي اضافی

اگر با گونی‌دوزی آشنا باشید، بخوبی میدانید کـه با این پارچه ساده و ارزانقیمت چـه هنرنمایی‌هاي بی‌نظیری می توان انجام داد.

چطور دفتر خود را زیبا کنیم

دفتر رابا گونی جلد کنید و برای زیبا شدن کار، روی آن تور بدوزید یا با گل‌هاي پارچه‌ اي، روبانی یا دکمه‌هاي جالب تزئینش کنید. طرحی ساده و قشنگ اسـت.

 

پارچه‌ هاي دورریز

شاید تا کنون بـه ذهنت ان نرسیده باشد کـه برای جلد کردن دفتر از پارچه استفاده کنید، اما بشما پیشنهاد میدهیم روی آن فکر کنید و گاهی اوقات با تکه‌پارچه‌هاي باقیمانده از دوخت و دوزهایتان، پوششی برای دفتر بچه‌ها درست کنید. سبک نقش و نگار پارچه‌ها با کاغذکادو متفاوت اسـت. همین باعث میشود جلد دفتر، ظاهری ویژه بخود بگیرد.

پارچه مانند کاغذ تا نمیخورد و ایستا نمی ایستد؛ بهمین دلیل، باید آنرا بخوبی بچسبانید و روی آن نایلون بکشید تا ایستایی بیشتری داشته باشد و تمیز باقی بماند. اگر می خواهید هنرنمایی رابه اوج برسانید، مانند این نمونه جلد چهل‌ تکه بسازید. تکه‌پارچه‌هاي مختلف رابا رعایت هماهنگی رنگ‌ها بـه‌هم وصل کنید تا طرحی جالب‌تر شکل بگیرد.

سپس مثل تمام جلدها، با نوار چسب و نایلون کار را تکمیل کنید. اگر میخواهید نمونه‌اي مانند این عکس داشته باشید، ابتدا پوشش جلد رابا پارچه بلندتر از حد معمول درست کنید تا قسمتی برای بستن این جلد باقی بماند. سپس آن رابا چسباندن لایی، فوم یا آستر ضخیم تر و محفوظ‌تر کنید و بعد ازآن بـه جلد دفتر وصل کنید. در قسمت اضافه انتهای جلد از داخل دکمه قابلمه‌اي بدوزید.

 

پارچه و گونی

دورنگ شدن جلد دفتر، ازآن طرح بکرتری می‌سازد. اگر تکه‌ پارچه‌ هایي دارید کـه اندازه‌شان برای جلد کردن دفتر کافی نیست، میتوانید تکه‌ اي گونی بـه آنها بدوزید تا کامل‌تر شوند.

با این تلفیق پارچه و گونی دفتر را جلد کنید. دفترها ظاهری هنرمندانه بخود می گیرند و از پیچش‌ هاي هنری آفريننده خود خبر میدهند.

 

قلاب‌ بافی

آفرین بـه شمایی کـه هنر قلاب‌ بافی بلدید. این هنر زیبا انواع و اقسام کاربردها را دارد. از رومیزی و شال و اشارپ گرفته تا شال و ژاکت و بلوز، اما شاید تا کنون بـه این فکر نکرده‌ اید کـه همین قلاب‌ بافی‌ها می توانند در جلد کردن دفتر بچه‌ ها هم نقش‌ آفرینی کنند.

دفتر رابا پارچه جلد کنید و قلاب‌بافی زیبایتان را روی آن بچسبانید. می توانید جلد رابا روبان یا دکمه کامل‌تر کنید. این نوع جلد کردن برای آلبوم یا دفترهایی کـه برایتان ارزش دارند و می خواهید تا سال هـای سال در زندگیتان ماندگار باشند گزینه خوبی اسـت.

 

دوچرخه گلدوزی شده

احتمالا فرزند دوچرخه‌سوار شـما عاشقش میشود. شاید می‌پرسید این دوچرخه چگونه روی جلد دفتر شکل گرفته؟ این‌کـه ظاهرش بـه نقاشی نمی خورد، پس چیست؟ حدستان درست اسـت چون این نقاشی نیست. البته طرح اولیه‌اش با مداد کشیده شده، اما ادامه کار با مداد انجام نشده.

این طرح روی مقوای جلد دفتر گلدوزی شده اسـت. شـما می توانید هر طرح مناسبی را روی مقوای جلد دفتر بکشید و روی آن رابا نخ‌هاي رنگی بـه صورت شلالی گلدوزی کنید. بـه این ترتیب، جلد دفتر فرزندتان را خودتان طراحی کرده اید در حالی‌کـه بجای مدادرنگی، از نخ و سوزن کمک گرفته‌اید.

 

کیف

بازهم یک طرح بکر و بی‌نظیر. اگر کمی با خیاطی آشنا هستید میتوانید این جلد را برای دفتر بچه‌ها درست کنید. ابتدا دفتر پوشش بدوزید و سپس، دسته‌هاي کیف رابه شکل دو نوار باریک از همان پارچه درست کنید و بـه دوطرف‌اش وصل کنید. اگر پوشش دفتر رابه شکلی بدوزید کـه نیاز بـه چسباندن آن نباشد و قابل درآوردن از جلد دفتر باشد، میتوانید آنرا درسال‌هاي بعد هم استفاده کنید.

 

نمد

خوشا بحال کودکی کـه بزرگ‌ترهایش با نمددوزی آشنایند. دنیای کارهای نمدی انتها ندارد و هر چیز زیبایی را براحتی در خود جای می دهد. شـما می توانید از این هنر ظریف و جالب برای جلد دفتر بچه‌ها هم استفاده کنید.

روی تکه‌اي نمد اندازه جلد، گل، پروانه یا هر طرح زیبای دیگری را بدوزید و حتی برای کامل‌تر شدن کار، می توانید تکه‌اي مستطیلی روی جلد وصل کنید تا فرزند تان بتواند مداد یا خودکارش را در آن قرار دهد. دنیای رنگی و جذاب نمددوزی فوق‌العاده وسیع و متنوع اسـت و بهمین دلیل، شـما می توانید هرکدام از دفترها رابه شکلی متفاوت از دیگری درآورید.

 

پارچه‌ هاي جین

خیلی چیزها بعد از کهنه شدن براحتی قابل بازیافت و استفاده مجددند. یکی از چیزهایی کـه بیشترین تنوع را در بازیافت دارد، بلوز یا شلوار جین اسـت. دفتر رابا پارچه جین جلد کنید و آن رابا روبان یا گل‌هاي توری و پارچه‌اي تزئین کنید. اگر بتوانید جیب بلوز یا شلوار را هم دراین قسمت بگنجانید.

بسیار عالی اسـت، چون فرزندتان می تواند مداد یا خودکارش را در آن قرار دهد. امتیاز پارچه جین، مقاوم بودن آن اسـت. روی آن نایلون بکشید تا از کثیف شدن در امان بماند. حتی اگر دوست داشته باشید، میتوانید مانند این نمونه آنرا بدهید تا برایتان سیمی کنند؛ طرحی بکر و بی‌نظیر اسـت.

 

کاغذ رنگی

شـما می توانید هر دفتر فرزندتان رابا یک رنگ کاغذ جلد کنید تا او بـه اسانی آنرا پیدا کند و هم چنین دیدن هر رنگ، بـه شکلی مختلف فرزندتان رابه‌ وجد بیاورد.

کاغذ رنگی ارزان اسـت و عکس‌ برگردان‌ ها و برچسب‌ها روی آن بهتر خودنمایی میکنند. پس با فرزندتان صحبت کنید و اگر احساس کردید از اینکار خوشش می آید امسال دفترهایش رابا کاغذ رنگی جلد کنید.

 

اگر به سفر و در عین حال عکاسی علاقه داشته باشید، هیچ شکی نیست که عکسهای بسیار زیادی از زندگی روزمره و سفرهایتان را ثبت می کنید. این یک امر بدیهی است که همه دلشان می خواهد که اوقات خوش زندگی را به طریقی ثبت کنند. یکی از بهترین روشها برای بیاد آوردن یک سفر یا تعطیلات خاص، این است که دفتر خاطرات سفر را خلق و آن را با چیزهایی مثل نقشه راه، بلیط های مختلف، تکه های خاطرات و عکس های بیادماندنی پر کنیم یا همان تزیین دفتر خاطرات سفر با خلاقیت های جالب. اگر هرگز این کار را انجام نداده باشیم، ممکن است ندانیم که چطور دفتر خاطرات سفر را جذاب کنیم یا از روش های خلاقانه برای ثبت خاطرات سفر آگاهی نداشته باشیم.

اگر شما انجام آن را تجربه کرده باشید، امکان دارد دلتان بخواهد نکته های مفیدی درباره آن بدانید و کسی در مورد چگونگی بهتر کردن دفتر خاطرات سفر راهنماییتان کند. در هر حال، در این نوشتار قصد داریم در مورد اهمیت دفتر خاطرات سفر که بهترین روش برای ثبت رویداد و خاطره ها بشمار می رود و چگونه بهتر کردن آن، بنویسیم. پس، همراه ما بمانید.

ممکن است اولین چیزی که به ذهن برسد این باشد که چرا باید دفتر تصویری خاطرات داشته باشیم و چرا نباید به جای آن از یک آلبوم عکس استفاده کنیم. تهیه یک آلبوم عکس هیچ اشکالی ندارد و اتفاقا در دنیای دیجیتال امروز، کاری جالب برای آینده خواهد بود. اما، دفتر تصویری خاطرات به شما این امکان را می دهد که خلاق تر باشید، از خلاقیت خود استفاده کنید و چیزهای دیگری غیر از عکس را به هر کدام از صفحات بیافزایید. شروع کردن هر صفحه از این دفتر و پر کردنش، مانند شروع هر سفر و مملو کردن آن از خاطرات است.

شما می توانید به تخیلات و خلاقیت خود اجازه دهید به درجه های بالاتر از قبل برسند و شما را در خلق دفتر خاطرات سفر یاری دهند. همیشه وقتی بعد از چند مدت یا چند سال به دفتر خاطرات سفر خود نگاه می کنید؛ و انبوه کلاژها، تزئینات، یادداشت و عکسهای مختلف را می بینید، احساس فوق العاده ای پیدا می کنید. همه این عناصر با یکدیگر ترکیب می شوند تا خاطرات سفرهایتان را به یادتان بیاورند.

اصلا فکرش را هم نکنید که هر دفتری می تواند برای خلق دفتر خاطرات سفر مناسب باشد. براساس مقاله چطور دفتر خاطرات سفر را جذاب کنیم، اولین نکته مهم این است که دفتر نباید خط دار باشد، چرا که این خط ها از جلوه عکس هایی که در آن می چسبانید، خواهد کاست. دوم اینکه می بایست دفتری را انتخاب کنید که در صورت چسباندن عکس ها، نقشه ها، کاغذها و چیزهای خاطره انگیز دیگر در میان ورق هایش، باز هم قابل بسته شدن باشد. در حقیقت، می بایست دفتری را تهیه کنید که برای ضخامت دو برابر یا حتی بیشتر، فضا داشته باشد.چطور دفتر خود را زیبا کنیم

دفترهای سیمی معمولا فضای کافی برای ضخامت بیشتر دارند و یکی از بهترین ها برای خلق دفتر خاطرات سفر بشمار می روند. جلد دفتر هم اهمیت بسیار زیادی دارد. قطعا هیچکس نمی خواهد جلد دفترش زشت و غیر قابل تحمل باشد؛ حتی اگر به ضرب المثل “از روی جلد هیچ کتابی، در مورد آن کتاب قضاوت نکنید” اعتقاد داشته باشید. اگر نتوانسته اید دفتری با جلد هنری پیدا کنید، بهترین راه براساس طریقه تزیین دفتر خاطرات سفر با خلاقیت های جالب این است که دفتری با جلد ساده و یک رنگ بخرید و سپس؛ به سلیقه خودتان آن را تزئین کنید. به این ترتیب، می توانید به تخیلات خود اجازه دهید پرواز کنند و از خلاقیت خود استفاده کنید تا آنچه که می پسندید بر روی جلد دفتر خاطرات سفر شکل بگیرد.

یکی از اولین قدمها برای شروع یک پروژه خلاق این است که از جایی و بگونه ای الهام بگیریم. این منبع الهام بخش می تواند به شکل صفحه های یک مجله، صفحه های اینترنتی، متن یک شعر یا آواز، جعبه مخصوص وسایل نقاشی و رنگ آمیزی یا هر چیزی که شما به آن علاقه دارید، روی شما تاثیر بگذارد. براساس مقاله چطور دفتر خاطرات سفر را جذاب کنیم باید بدانید که مطمئنا شما دلتان می خواهد دفتر تصویری خاطرات چیزی بیشتر از یک آلبوم دو بعدی مملو از عکس و خالی از هر چیز دیگر باشد. اگر قرار هست چنین چیزی را خلق کنید، می توانید یک آلبوم عکس بخرید. اما به جای آن، بهتر است در سایتهای اینترنتی مانند پینترست Pinterest جستجو و تحقیق کنید تا ببینید دیگران در انجام این پروژه تا چه حد خلاق بوده و چه خلاقیت هایی به خرج داده اند.

اگر نمونه های خلق شده توسط دیگران را ببینید، متوجه انواع کولاژها، طرح ها، یادداشت های نوشته شده از خاطرات، خطاطی، و تزئیناتی مانند گل های خشک شده، برچسب ها، تمبرها و سایر موارد خواهید شد. وقتی سخن از خلاقیت به میان می آید، هیچ محدودیتی برای هیچکس وجود ندارد و می توانید تا هرجا که دلتان می خواهد، پیش بروید. قدم بعدی در الهام گرفتن این است که عکس و ایده ها را جایی در ذهن خود یا حافظه کامپیوترتان ثبت کنید تا بتوانید به آسانی به آنها دسترسی داشته باشید. سپس، وقتی که ایده هایتان به اتمام می رسند یا می خواهید چیزی الهام بخش ببینید، می توانید به این عکس و ایده ها نگاه کنید و الهام بگیرید.

وقتی به سفر یا تعطیلات می روید، عکس گرفتن آسان ترین بخش کار است؛ بخصوص اگر عکاس باشید. اما، آیا تاکنون به این فکر کرده اید که در مورد اتفاقات و رویدادهای سفرتان بنویسید و این یادداشت ها را نگاه دارید تا در دفتر تصویری خاطرات خود ثبت کنید؟! برخی علاقه دارند متنهای کوتاه یا شعرهای جالبی در کنار عکس هایشان بنویسند یا حتی یادداشت های طولانی برای توضیح عکسهایشان درج کنند. نوشتن در مورد کارهایی که هر روز انجام می دهید یا چیزهای جالبی که در طول سفر برایتان اتفاق می افتند، یک روش عالی برای حفظ رویدادهای خاطره انگیز است.

براساس مقاله چطور دفتر خاطرات سفر را جذاب کنیم باید بدانید که از این طریق می توانید هر زمان که دفتر تصویری خاطرات خود را می خوانید، به آن رویدادها بازگردید و آنها را به خاطر بیاورید. اصلا لازم نیست این دفتر به دفترهای خاطرات استاندارد شباهت داشته باشد. نکته کلیدی این است که بتوانید کاری کنید از لحاظ تصویری خوشایند و جالب باشد. به آن فکر کنید که انگار قرار است شاهکار هنری شما باشد. بنابراین، می توانید با کلمات و حرف ها هر اندازه که دلتان می خواهد بازی کنید و در استفاده از آنها خلاقیت به خرج دهید. یعنی، می توانید کاری کنید که دفترتان تا آنجا که امکان دارد منحصر بفرد باشد..

زمانیکه سفر می کنید، چیزهای کوچکی که هر روز به دستتان می رسند یا با آنها روبرو می شوید را فراموش نکنید. این چیزهای کوچک می توانند بلیط قطار شما باشند یا بروشور یک مکان گردشگری یا بسته بندی جالب خوراکی یا غذایی که می خورید یا نقشه ای که برای پیدا کردن مقصد مورد نظرتان از آن استفاده می کنید. وقتی تصمیم می گیرید از این چیزها در دفتر تصویری خاطرات خود بهره ببرید، ابتدا فکر کنید که آیا آنها چیز جالبی به آن اضافه می کنند یا شما را به یاد خاطره جالبی می اندازند یا خیر. آنگاه می توانید آنها را به برگهای دفترتان بچسبانید. آنها به تزیین دفتر خاطرات سفر با خلاقیت های جالب کمک کرده و آن را رنگارنگ تر می کنند.

شی فوق العاده دیگری که می توانید بهمراه خود به سفر ببرید، یک دوربین پولاروید است. براساس مقاله روش های خلاقانه برای ثبت خاطرات سفر باید بدانید که این نوع دوربین ها معمولا قیمت بالایی ندارند و بسیار محبوب هستند. این دوربین ها از این جهت عالی هستند که می توانید بلافاصله عکس گرفته شده را پرینت کرده و در دفترتان بچسبانید. در نهایت، شما علاوه بر چیزهایی که به سفرتان ارتباط دارند، می توانید موارد تزئینی دیگر مانند کاغذهای زیبا، مقواهای رنگی، برچسب های جالب یا هر چیزی که دلتان می خواهد جمع کنید و برای تزئین دفترتان بکار ببرید.

وقتی تمامی عکس ها، چیزهای خاطره انگیز، موارد مهم و چیزهای تزئینی دیگر را جمع کردید، زمان آن می رسد که آنها را درون صفحات دفتر تصویری خاطرات خود قرار دهید. براساس مقاله روش های خلاقانه برای ثبت خاطرات سفر، روش ایده آل در این موقعیت این است که طراحی های مختلف و رنگ آمیزی های متفاوت را آزمایش کنید، با طرحهای ذهنتان بازی کرده و قبل از اینکه همه آنها را در دفترتان بچسبانید، امتحان کنید تا ببینید نتیجه کار چگونه خواهد شد.

بدین صورت مطمئن می شوید که هر ورق آن دقیقا همانگونه که دلتان می خواهد بشود و با عجله کاری انجام نمی دهید که باعث شود از نشان دادن محصولی که تولید کرده اید به دیگران، افتخار نکنید. بعضی عناصر وقتی در کنار هم قرار می گیرند، زیبا به نظر می رسند و برخی دیگر در کنار هم اصلا زیبا و جالب نیستند. بنابراین، می بایست قبل از ثبت کردن آنها، امتحان و بررسی کنید البته، هیچگونه روش درست یا نادرستی وجود ندارد و همه چیز به چشمان خلاق شما و علایق و ترجیحاتتان باز می گردد.

برای اینکه دفتر تصویری خاطراتتان جالب و غافلگیر کننده باشد، می بایست همه چیز را به طور غیر منتظره و غافلگیر کننده ای با هم ترکیب کنید و از انجام کارهای تکراری بپرهیزید. یکی از روش های خلاقانه برای ثبت خاطرات سفر این است که پاکت هایی در رنگ و اندازه های مختلف در برخی از صفحه های آن بچسبانید و یادداشت، نظرات و یادگاری های جالبتان را درون این پاکت ها قرار دهید. این کار باعث می شود دفتر تصویری خاطرات شما به تجربه ای فوق العاده تاثیر گذار تبدیل شود، چرا که شما یا هرکس دیگری که آن را ورق می زند، مجبور است برای دیدن بخشهایی از آن یا متوجه شدن برخی عناصر، دست به کار خاصی مانند باز کردن پاکت و بررسی کردن محتویات آن بزند.

شما می توانید قبل از چسباندن برخی چیزها، آنها را تا کنید. البته، بطوریکه بتوان تای آن را باز کرد و محتویاتش را دید. بعلاوه، می توانید فقط لبه های یک عکس یا کاغذ را بچسبانید تا بتوان آن عکس یا کاغذ را مانند یک درب باز و بسته و پشت و روی آن را مشاهده کرد. به روشهای دیگر برای جذاب تر کردن و غافلگیر کننده کردن دفتر تصویری خاطراتتان فکر کنید و بیاد داشته باشید، اگر نیاز به ایده های جدید دارید، کافیست به موارد الهام بخشی که در قسمت های قبل به آنها اشاره شد، مراجعه نمایید.

از اینکه به وسیله یک مداد، قلم یا خودکار، یک اثر هنری خلق کنید، نترسید. مثلا، شاید بتازگی در سفر یک غذای عالی خورده اید و می خواهید آن را به طریقی در دفتر تصویری خاطرات خود ثبت کنید. در این صورت، آسانترین کار این است که از آن عکس بگیرید. اما، راه بهتر این است که یک تکه کاغذ بردارید و شکل غذای خود را بکشید. این کار به جالبتر شدن دفترتان هم کمک می کند. بعلاوه، طراحی یا نقاشی کردن در این دفتر کمک می کند تا چیزهایی که در موردشان نوشته اید را بتوانید به طور تصویری توضیح دهید. این باعث می شود تا دفتر تصویری خاطرات شما به یک اثر هنری کاملا شخصی تبدیل شود.

برای اینکه بتوانید اثری هنری و خلاقانه خلق کنید، نیاز به موارد تزئینی خاصی که در قسمتهای قبل نیز ذکر شد، خواهید داشت؛ چیزهایی مثل رنگ، مقواهای رنگی، کاغذهای شکل دار، برچسب ها و سایر چیزهای تزئینی و جالب دیگر. برخی از این عناصر را می توانید از چیزهایی که از قبل به دستتان رسید، مثل کاغذ کادوی هدیه ای که دریافت کرده اید، کارت زیبایی که هدیه گرفته اید یا کارت پستال جالبی که در طول سفرتان خریده اید، تهیه کنید. همچنین، می توانید برخی از آنها را در طول سفر بخرید؛ چه از فروشگاه ها و چه به صورت آنلاین. بعلاوه فروشگاه های خاصی موجود هستند که در فروش موارد تزئینی تخصص دارند. البته، به شما هشدار می دهیم: اگر از عاشقان لوازم التحریر هستید، بهتر است جلوی خود را بگیرید و از هر چیزی که در این فروشگاه ها خوشتان می آید، نخرید.

اگر از علاقمندان استفاده از قیچی و کاغذ و چسب نیستید و حوصله خلاقیت به خرج دادن ندارید، گزینه های دیگری برای انتخاب شما موجود هستند. یکی از این روشها این است که از یک سایت خدمات کتاب عکس استفاده کرده و همه چیز را به طور آنلاین در صفحه خود بچینید. سپس، سفارش دهید که از آنها پرینت بگیرند و آنها را برایتان ارسال کنند. البته، در این صورت تمامی بخشهای جالب و تجربیات عالی ذکر شده در بخشهای قبلی را از دست خواهید داد. اما، اگر متنهای کوتاه هم به صفحات خود اضافه کنید، باز هم یک دفتر تصویری خاطرات خواهید داشت و نه تنها یک آلبوم عکس.

با ما در مقاله روش های درست کردن دفتر خاطرات سفر همراه شوید تا از راه های درست کردن دفتر خاطرات سفر برایتان بیشتر بگوییم.

شرکت سامانه سفیران مهر همگردی با سایت همگردی؛ به عنوان اولین سایت گردشگری ایران با قابلیت های مشارکت کاربران خود، دارای اطلاعات جامع و کاملی در خصوص ایرانگردی و جهانگردی است. همگردی شامل اطلاعات جامعی در خصوص جاذبه های گردشگری ایران و جهان، راهنمای حرفه ای ایرانگردی و جهانگردی و اخبار و مقالات کاربردی حوزه گردشگری است. همگردی به شما این امکان را می دهد تا اوقات فراغت خود را برای یک برنامه گردشگری درون شهری یا برون شهری به خوبی برنامه ریزی کنید، برای سفر خود بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس تهیه کنید، هتل رزرو کنید و یک راهنمای سفر کاربردی داشته باشید. اطلاعات همگردی توسط گردشگران و مخاطبان سایت تهیه می شود و شما نیز این امکان را دارید تا به عنوان یک گردشگر حرفه ای یا غیر حرفه ای تجربیات، رویدادها و مکان های دیدنی شهر و مقاصد سفرتان را به دیگر گردشگران معرفی کنید و به گسترش فرهنگ گردشگری کمک کنید.

چطور دفتر خود را زیبا کنیم
چطور دفتر خود را زیبا کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *