چطور رابطه دوستی برقرار کنیم

 
helpkade
چطور رابطه دوستی برقرار کنیم
چطور رابطه دوستی برقرار کنیم

ارتباط با یک دختر دغدغه‌ای سالم و جذاب برای پسران جوان و حتی مردان بزرگ است. بسیاری از پسرها، به دلایلی مثل نداشتن اعتماد به نفس و یا تجربه‌های منفی، نمی‌توانند مهارت‌های ارتباطی با جنس مخالف‌شان را به درستی فرا گرفته و بکار بگیرند. همین مسئله زمینه ساز بسیاری از مشکلات در آینده است. ارتباط با دختر تنها منوط به ارتباط عاطفی نیست، یک دوستی ساده نیز می‌تواند به جوانان برای شناخت جنس مخالف کمک کند. تفکیک جنسیتی و برخی سبک‌های تربیتی تا حدودی مانع این شناخت می‌شود. در این مطلب اصول و نکاتی برای ارتباط با دختران بدانید را مطرح کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تفکیک جنسیتی کلیک کنید.

در یک کلام باید تکلیف خود را مشخص کنید. آیا صرفا قصدتان از ارتباط با دختری، یک ارتباط ساده‌ی دوستی است و یا تمایل به ایجاد رابطه عاطفی دارید؟ قصد و نیت شما می‌تواند در جریان رابطه و آشنایی‌های شما تاثیرگذار باشد. اما نکته مهم در این مرحله، صادق بودن شما با خودتان است. شاید بتوانید فرد دیگری را فریب دهید، اما آیا می‌توانید خودتان را گول بزنید؟ پس برای آن که بتوانید برای شروع رابطه قدم‌های مطمئن بردارید، پیش از هر چیز قصد خود را از رابطه مشخص کنید.

مسئله مهم دیگر، این است که شما باید ملاک‌هایی را برای خود از فرد ایده آل یا فردی که دوست دارید با او معاشرت کنید را مشخص کرده و آن‌ها را جدی بگیرید. عموم پسران، نمی‌دانند از رابطه و از دختران چه می‌خواهند و چه دختری دوست دارند. ملاک‌هایی مثل چهره ظاهری، قد، تحصیلات، لحن صحبت کردن، مدل خنده‌ها، علایق هنری، تفریحات و حتی مدل مو و به طور کلی هر چیزی که در یک انسان وجود دارد، می‌تواند جزء ملاک‌های انتخاب باشد. برای اطلاع از درستی معیارهای خود برای انتخاب یک دختر خوب برای ازدواج کلیک کنید.چطور رابطه دوستی برقرار کنیم

علاوه بر ملاک‌های فردی دختر، ملاک‌های فردی شما نیز مهم است. اینکه شما در رابطه دوست دارید چگونه باشید، چگونه با شما صحبت شود، چه جایگاهی داشته باشید و چگونه فهمیده شوید. طبیعتا این مرحله سخت‌تر از مرحله قبلی می‌باشد. پس لازم است که پسران به سطح متعادلی از خودشناسی برسند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودشناسی کلیک کنید.

خیلی از پسرها، نمی‌توانند یا تمایل ندارند به دختر مورد علاقه شان نزدیک شده و با او به صحبت بپردازند. مهارت‌های ارتباطی، متاسفانه به ندرت توسط سیستم آموزشی یا خانواده‌ها جدی گرفته می‌شود. اما به طور کلی، همه چیز می‌تواند با یک سلام و یک معرفی ساده شروع شود. سپس برای ادامه رابطه باید به نکاتی که در ادامه شرح داده‌ایم، توجه بکنید.

اصلی‌ترین نکته برای شروع ارتباط، پیدا کردن یک نقطه مشترک برای آغاز گفتگوست. این اشتراکات می‌تواند هرچیزی باشد، از صحبت درباره علایق یا ورزش تا سیاست و فرهنگ می‌تواند موضوعی برای شروع صحبت باشد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله شناخت زنان را مطالعه کنید.

مهم‌ترین مسئله در شروع ارتباط داشتن صداقت و اصیل بودن، می‌باشد. اصیل بودن، یعنی ظاهر و باطن شما یکی باشد و برای خوشایند دیگری، خود و ارزش هایتان را فراموش نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصیل بودن کلیک کنید.

دختران بسیار به توجه نیاز دارند و اگر از کسی توجه مثبت نامشروطی دریافت کنند، شدیدا برایشان ارزشمند است. باید دقت کنید که حرف‌ها یا خاطرات آن‌ها را به خاطر سپرده و به آن‌ها یادآوری کنید. این مساله نشان دهنده این است که شما توجه بالایی به او و صحبت هایش دارید.

وقتی به نظرات و علایق او توجه نشان داده و از آن‌ها تعریف کنید، می‌توانید نظر مثبتش را به خود جلب کنید. بهتر است در این راه دختران را خوب بشناسید و از تفاوت‌های زنان و مردان آگاهی کسب کنید. برای اطلاع از تفاوت زن و مرد کلیک کنید.

طنز پردازی، یک مهارت بسیار جذاب برای دختران است. دختران معمولا پسرانی که شوخ طبع و گرم و گیرا هستند را دوست دارند و از بودن کنار آنها حس خوبی لذت می‌برند. البته برخی دختران نیز بنابر سلیقه خود پسران سنگین و موقر و خشک را دوست دارند، اما شوخی کردن چیزی است که محبوب است، تا جایی که در مکان و زمان خودش باشد و شامل بی احترامی نشود.

اگر قصد رابطه جنسی یا سوءاستفاده دارید و می‌خواهید با چرب زبانی، کسی را به خود نزدیک و وابسته کنید، باید بدانید که اولین و بزرگترین ضربه این بی اخلاقی را خودتان می‌خورید و در آینده ای که خیلی دور نیست، با احساساتی رنج آور رو به رو خواهید شد.

با احترام صحبت کردن و احترام گذاشتن به تفاوت‌ها، یکی از نشانه‌های پختگی و بلوغ است. کسی که با بی ادبی و رکیک صحبت کردن می‌خواهد جلب توجه کرده یا حرف خود را ثابت کند، فرد سالمی نیست.

از صحبت کردن در مورد مسائل تنش‌زا و بسیار شخصی در اوایل رابطه بپرهیزید. در مورد شکست عشقی و روابط شکست خورده‌ی قبلی خود، عزیزانی که فوت کرده‌اند و جوادث ناخوشایندی که باعث ناراحتی دختر مقابلتان می‌شود صحبت نکنید و به موضوعات خوشحال کننده و بی‌ضرر بپردازید. لازم نیست در همان گفتگوی اولیه همدیگر را به خوبی بشناسید و یا تمام زندگیتان را برای او شرح دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شروع ارتباط با دختران می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

تو رو خدا دختردار نشید شما که لیاقتشو ندارید. دختر داشتن لیاقت میخاد بخدا

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

مشکل در عملکرد سیستم


بازگشت به صفحه اصلی

دختر خوب برای ازدواج دارای چه ویژگی‌هایی است؟ مردانی که تصمیم به ازدواج دارند معمولا معیار و ویژگی‌هایی را برای خود تعیین می‌کنند که این ویژگی‌ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما به طور کلی یک سری از ویژگی‌ها میان افراد مشترک است و باید حتما به آن توجه شود. ما در ادامه مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی‌های دختر خوب برای ازدواج بپردازیم. در صورتی که قصد ازدواج دارید بهتر است تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

 

دختر خوب و زن مناسب در مرحله اول کسی است که شما او را دوست دارید. اما در مراحل بعدی لازم است با شناخت دقیق خود و دختر مورد علاقه تان، انتخاب آگاهانه و هوشمندانه‌ای داشته باشید. هر کسی ممکن است افراد نامناسب برای ازدواج را برای همسری برگزیند، اما با تعیین معیارهای مناسب در انتخاب همسر آینده خود باید دقیق‌تر عمل کنید. در این مطلب 23 ویژگی زن مناسب برای ازدواج را خواهید خواند.

برای اطلاع از ویژگی مردان مناسب برای ازدواج کلیک کنید.چطور رابطه دوستی برقرار کنیم

اولین قدم در آمادگی زنان برای ازدواج شناخت خود است. زن باید بداند از زندگی خودش چه می‌خواهد و چه چیزهایی را دوست دارد. خودش و بدنش و جنسیتش را پذیرفته و از آن راضی است. به دنبال مکملی برای خود است و سعی نمی‌کند خودش را از نو یک آدم دیگه بکند. 

برای آگاهی بیشتر در زمینه خودشناسی کلیک کنید.

زن و شوهر لازم است حداقل در سلیقه و علاقه‌های خود به تفاهم نسبی برسند و به علایق هم احترام بگذارند. در بلند مدت عدم شباهت در سلایق زوجین، می‌تواند زمینه درگیری و ناراحتی‌های زیادی را فراهم کند. همچنین تفاهم در تیپ‌ها و ویژگی‌های شخصیتی موضوعی است که با دریافت مشاوره قبل از ازدواج میسر می‌باشد.

برای شناخت بیشتر در زمینه مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

زنی که قصد ازدواج دارد می‌داند که از زندگی چه می‌خواهد. اگر قصدش جدی باشد، این را صریحا اعلام کرده و عمر خود را پای روابط بی‌هدف تلف نمی‌کند. با شما صادق است و اگر قصد ازدواج نداشته باشد رابطه را ادامه نخواهد داد. او از حرف ازدواج و رویاپردازی‌هایش لذت می‌برد. زنی که قصد ازدواج نداشته باشد هیچ شرایط و محدودیتی برای طرف مقابلش قائل نمی‌شود و هیچ انتظاری از او ندارد.

هنگامی که شما به دنبال یک شریک برای زندگی هستید از این مطمئن شوید که او باهوش است. حتی باهوش‌تر از شما. یک زن باهوش می‌تواند جزئیات زندگی شما را زیر نظر داشته باشد و در آینده شما را از زوال عقل نجات خواهد داد. 

برای اطلاعات بیشتر در زمینه افراد نامناسب برای ازدواج کلیک کنید.

زنی که آمادگی ازدواج دارد می‌پذیرد که باید تفاوت‌هایی را در خود و زندگی‌اش به وجود بیاورد. برای روابط دوستی خود با شما مشورت می‌کند و تمایل دارد که به یک نقطه مشترک برسید. رفتارش در میان عموم بالغانه و محترمانه و کنار شما صمیمی و مهربان است و خود واقعی‌اش را به نمایش می‌گذارد.

زن بد دهن، بی‌ادب و بداخلاق اصلا برای ازدواج مناسب نیست. زن شما در آینده مادر فرزندان شماست. اگر او بداخلاق و بد دهن باشد هرگز نمی‌تواند فرزند خود را به خوبی تربیت کند. صبر، ادب، لطافت در کلام و رفتار، بخشش و گذشت، فداکاری، وفاداری و پشتکار برخی از ویژگی‌هایی است که زن لازم است برای داشتن آن‌ها تلاش کند تا بتواند به فرزندان خود آموزش دهد.

زنی که می‌خواهید با او ازدواج کنید باید از نظر شما فوق العاده به نظر برسد. به قول معروف باید حس کنید که برایش می‌میرید و نمی‌توانید بدون او زندگی کنید. از نظر شما جذاب و زیبا و دوست داشتنی است و حاضر نیستید او را با کسی عوض کنید.

برای آشنایی بیشتر در زمینه انتخاب همسر مناسب کلیک کنید.

زنی که خارج از رابطه با شما، از زندگی‌اش رضایت و دوست داشته باشد، می‌تواند شما را نیز دوست داشته باشد. زنی که به شما و احساستان نیاز داشته باشد برای ازدواج مناسب نیست، بلکه او با عزت نفس کامل از شما می‌خواهد عاشقش باشید و به او توجه کنید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دختر خوب و زن مناسب برای ازدواج، داشتن صداقت است. هیچ چیز مثل دروغ گویی و پنهان کاری نمی‌تواند باعث فروپاشی بنای یک زندگی شود. پس از این مورد مطمئن شوید و شما هم سعی کنید با صداقت خود، اهمیت این ویژگی را برای همسر آینده خود روشن کنید.

زن زندگی، نسبت به آینده و پیشرفت خوش بین است. او از اهداف شما حمایت می‌کند و نگران آینده است. برای پیشرفت شما و خودش تلاش می‌کند و به شما کمک می‌کند تا تمام پتانسیل‌های خود را ارائه دهید و بهترین خود باشید.

زنی که برای ازدواج آمادگی دارد، لج باز و یک دنده نیست. او قادر است در شرایط بحرانی، برای بهبود زندگی از برخی تمایلات خود بگذرد و با شرایط متفاوت کنار بیاید. اگر به اجبار از چیزی که دوست دارد محروم شود، زمین و زمان را به هم نمی‌دوزد و سعی می‌کند با موقعیت جدید سازگار شود.

زنی که آمادگی ازدواج دارد، بخشنده و مهربان است. به نیازهای دیگران اهمیت داده و نفع جمعی برایش مهم است. نیازهای زندگی خود را می‌داند و می‌تواند شرایط مناسب را برای کارهای خیر و عام‌المنفعه تشخیص دهد. خسیس و خودخواه نیست و به درد هم نوعان خود اهمیت می‌دهد.

دختر خوب و مناسب برای ازدواج، شما را با تمام معایب و ناتوانی‌هایتان می‌پذیرد و در صورت امکان برای اصلاح آن‌ها تلاش می‌کند. در این مورد لازم است مرد نیز معایب خود را بپذیرد و در این مسیر رو به روی همسر خود قرار نگیرد. اصلاح خصلت‌های بد شما و بهبود روابط زناشویی برایش مهم است و تسلیم نمی‌شود. کسی که برای بهتر شدن شما تلاش می‌کند، قطعا شما را دوست دارد.

زنی که توانایی مراقبت از دیگران را داشته باشد، یکی از ویژگی‌های مهم زنانه را دارد. او باید راه‌های مراقبت از خودش و خانواده‌اش را در هنگام بیماری بداند و نسبت به آن حساس باشد.

زنی که برای ازدواج آماده باشد، می‌تواند در هنگام مشاجرات آرامش خود را حفظ کند و برای یافتن آرامش شما تلاش کند. اگر عصبانی است، خشم خود را کنترل می‌کند و هنگام عصبانیت شما، همراهیتان نمی‌کند و سعی می‌کند آرامش را به محیط برگرداند.

برای اطلاع از راه‌های کنترل خشم کلیک کنید.

زنی که به وضعیت مالی شما اهمیت نمی‌دهد و هیچ انتظار مالی ندارد، به احتمال زیاد شما را دوست ندارد. منظور توقع زیاد یا پول پرستی نیست. بلکه زن لازم است نسبت به پیشرفت مالی شما حساس باشد و از شما بخواهد تا درآمد خود را افزایش دهید و توانایی مدیریت مالی خودش و شما را داشته باشد.

زنی که می خواهید با او ازدواج کنید باید کاملا مورد اعتماد شما باشد. اگر به دختر مورد نظرتان شک دارید، باید شک را برطرف کرده و به یک اعتماد متقابل برسید. هیچ رابطه‌ای با شک و بی‌اعتمادی پایدار نخواهد بود.

برای شناخت بیشتر در زمینه دوستی های قبل از ازدواج کلیک کنید.

زن، به دلیل طبیعت فیزیکی و توانایی فرزند آوری، لازم است که از نظر جسمانی در وضعیت مناسبی باشد و نسبت به سلامت خود و شما بسیار حساس باشد. به بهداشت و تناسب اندام خود اهمیت دهد. همچنین همسر شما باید از نظر روانی در وضعیت مناسبی باشد. افسردگی، اضطراب یا وسواس از اختلالات بسیار عمده‌ای هستند. اگر همسر مورد نظر شما در دوره‌ای این مشکلات را تجربه کرده است، بدانید که طبیعی است.

دختر خوب و مناسب ازدواج به خانواده خود احترام می‌گذارد و نسبت به آن‌ها عاطفه و تعلق خاطر دارد. زنی که بتواند از خانواده‌اش دست بکشد، حتی بخاطر شما، او نسبت به بنیان خانواده تعلقی ندارد و ممکن است در آینده با شما نیز به مشکلات متعددی بر بخورد.

دختر آماده ازدواج به بچه‌ها علاقمند و با آن‌ها خوش رفتاری می‌کند. البته قبل از آن باید در مورد داشتن فرزند و حتی تعداد آن با طرف مقابل خود به توافق برسید و در مورد عدم تفاهم، درباره ازدواج جدی‌تر فکر کنید.

یکی از دلایل اصلی طلاق، نارضایتی و عدم تفاهم زوجین از روابط جنسی و توانایی‌های جنسی همسر است. لازم است که درباره علایق جنسی خود به تفاهم برسید.

زن، برده شما نیست که بی‌چون و چرا از شما تبعیت کند. زن خوب اعتماد به نفس دارد و شما را برای تصمیم‌ها، رفتار و درخواست‌های اشتباهتان به چالش می‌کشد. البته اینکه لازم است از همسر خود حرف شنوی داشته باشد قابل انکار نیست، اما زن خوب به هویت مستقل خود دست پیدا کرده و زندگی زناشویی را از یک رابطه ارباب برده‌ای متمایز می‌کند. زنی که در هر حال از شما پیروی و اطاعت می‌کند، نمی‌تواند در مواقع بحرانی زندگی خود را نجات دهد.

زن در صورت شاغل نبودن، نباید تا 12 ظهر بخوابد. او لازم است که توانایی مدیریت منزل و انجام کارهای خانه را آموخته باشد. او باید آشپزی را در حد مناسبی بلد باشد. البته لازم است که شوهر نیز در کارهای خانه و آشپزی دستی داشته باشد و همه مسئولیت ها را گردن همسر خود نیاندازد، مخصوصا اگر زن شاغل باشد، نیاز است که کارهای منزل به صورت حداکثر اشتراک انجام شود.

سن مناسب برای ازدواج واقعا محدود به یک عدد خاص نمی‌شود. ممکن است 20 سالگی واقعا زمان مناسب برای ازدواج یک فرد باشد در حالی که فردی دیگر حتی در 35 یا 40 سالگی نتواند ازدواج کند. اصل تفاوت‌های فردی می‌گوید که سن و زمان مناسب برای ازدواج برای هر فرد چه زمانی است.

برای آشنایی بیشتر در زمینه سن ازدواج کلیک کنید.چطور رابطه دوستی برقرار کنیم

آشنایی با ویژگی‌‌های رفتاری در ازدواج به شما کمک می‌کند که بتوانید در زندگی مشترک خود اختلافات و تعارضات کمتری را تجربه کنید. مهم ترین ویژگی‌های رفتاری شامل صداقت، درک و احترام متفابل، مسئولیت پذیری، توانایی کنترل هیجانی و میزان وابستگی است. 

برای اطلاعات بیشتر در زمینه ویژگی های رفتاری در ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره ازدواج می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

خودشناسی از جمله مفاهیمی است که برای تمامی انسان‌ها در مراحل مختلف رشدی مطرح می‌شود. اغلب افراد گمان می‌کنند به صورت کامل خود را می‌شناسند. اما زمانی که از آن‌ها درباره اهداف، ارزش‌های زندگی‌شان و دیگر مسائل پرسیده می‌شود، به خود نیز نمی‌توانند پاسخی مناسب دهند. باورها، علایق، احساسات، نیازها و بسیاری از چیزهای دیگر در طول زندگی تغییر می‌کند. اما آیا این تغییرات همیشه باعث شادکامی و رشد افراد می‌شوند؟ چگونه می‌توانیم مسیر زندگی خود را به سمت ترقی و پیشرفت و رسیدن به خوشحالی پیش ببرم؟ در این مقاله درباره خودشناسی، مزایا و معایب خودشناسی صحبت خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله خودآگاهی را نیز مطالعه کنید.

خودشناسی یعنی تلاش انسان برای یافتن بهترین مسیر زندگی، تلاشی که عوامل ارثی و محیطی در آن تأثیرگذار هستند. همه افراد به دنبال رسیدن به  سعادت و کمال هستند، اما خودشناسی به افراد کمک می‌کند تا جست و جو را به شکلی سنجیده و آگاهانه دنبال کنند. شناخت خود یعنی شناختن قدرت‌ها و ضعف‌ها، علایق و ترس‌ها، خواسته‌ها و آرزوها که در نهایت به شناخت هدف در زندگی منجر می‌شود. از طرفی خودشناسی به ما کمک می‌کند تمام الگوهای فکری مخرب و عادت‌های ناسالم خود را بشناسیم و آن‌ها را اصلاح کنیم. با تقویت این مهارت، می‌توانید در زندگی تصمیمات بهتری بگیرید و درموقعیت‌های گوناگون، واکنش‌های رفتاری عاقلانه‌تری نشان دهید. مطالعه کتاب‌های خودشناسی به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و عمیق‌تر در مورد خود بیندیشید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله کتاب های خودشناسی را مطالعه کنید.

با خودشناسی می‌توانیم سلامت زندگی فردی و اجتماعی خود را ارتقا بدهیم. زمانی که متوجه شویم رفتارها و عواطف ما تا چه حدی به باور‌های ما وابسته است، خودشناسی اهمیت می‌یابد. در واقع احساس ما نسبت به دنیا و آدم‌ها براساس نگرش و باور خاص ماست. به عنوان مثال از دروغ گفتن دیگران دلخور می‌شویم به این دلیل که طبق قضاوت ما کار ناپسندی است. با استفاده از خودشناسی می‌توانید رفتارهای ناپسند خود را تغییر دهید. برای کسب اطلاعات در زمینه تغییر رفتار کلیک کنید.

جالب اینجاست که ما درباره خودمان هم براساس این ارزش‌ها قضاوت می‌کنیم و نسبت به خود احساس غرور و رضایت یا برعکس احساس سرافکندگی یا سرزنش می‌کنیم. روشن است که احساسات ما نقش بزرگی در سلامت روان و روحی ما بازی می‌کند. طرز فکر انسان، مهم‌ترین عامل ارادی تعیین کننده در سرنوشت اوست. برای کسب اطلاعات در زمینه سلامت روان کلیک کنید.چطور رابطه دوستی برقرار کنیم

انسان خودشناس، فردی آگاه است که خود را از بند تعصبات و تحمیل‌های محیطی آزاد می‌کند و مسیری آگاهانه را برای زندگی خود انتخاب می‌کند. بی شک چنین انسانی در سطح اجتماع نیز با روشن بینی و شناخت صحیح از رفتار‌های خویش به انتخاب‌هایی خردمندانه و دوراندیشانه دست می‌زند.

چند عامل کلیدی برای رسیدن به خود شناسی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

سعی کنید به احساسات، سرگرمی‌ها و هر چیزی که توجه شما را به خودش جلب می‌کند توجه داشته باشید. مردم ترجیح می‌دهند در حوزه ای بیش‌تر فعالیت کنند که به آن علاقه بیش‌تری دارند. هر چه شما از علایق خود بیش‌تر آگاهی داشته باشید بهتر می‌توانید مسیر زندگی خود را مشخص کنید و به موفقیت‌های شغلی و تحصیلی دست یابید.

مشخص کردن ارزش‌ها می‌تواند راهنمای ما در تصمیم گیری و ایجاد انگیزه برای حرکت در مسیر اهداف باشد. داشتن ارزش‌ها باعث می‌شود گام‌های درست تری در زندگی خود برداریم. همچنین به ما کمک می‌کند تا بتوانیم سختی‌های موجود در راه رسیدن به خواسته‌های خود را تحمل کنیم و با قدرت و انگیزه بیش تری به سوی اهداف خود در زندگی حرکت کنیم.

وقتی با خصوصیات فردی خود آشنا باشید حرکت شما به سمت شکوفایی بیشتر استعدادها و توانایی هایتان تسهیل می‌یابد. اگر شخصیت خود را بشناسید، می‌توانید به راحتی نقاط قوت خود را بهبود ببخشید و نقاط ضعف خود را مدیریت کنید. با درک نقاط قوت و استعدادهای خود می‌توانید به موفقیت‌های بیشتری دست یابید هیچ‌کس کامل و بی‌نقص نیست. همه‌ ما به خوبی از دیگران انتقاد می‌کنیم، اما نقص‌های خود را نمی‌بینیم. خودشناسی به ما کمک می‌کند تا عیب‌های خود را ببینیم و اشتباهات خود را بپذیریم.

تعیین اهداف به صورت درست، اصولی و واقع بینانه از اهمیت زیادی برخوردار است. هدف گذاری‌ها و رویاهای اشتباه، عزت نفس ما را خدشه دار می‌کند. خودشناسی به افراد کمک می‌کند که اهداف خود را بر پایه باور‌های درست و شناختی که از نقاط قوت و ضعف خود دارند تعیین کنند.

از شرایط و سبک زندگی خود آگاه باشید. به اثراتی که بر روی شما ایجاد می‌کنند توجه داشته باشید. به عنوان مثال توجه کنید در چه ساعاتی از شبانه روز انرژی و بازدهی بیش تری دارید. شناسایی این عوامل و نحوه تاثیر گذاری آن، می‌تواند شما را در رسیدن به هدف هایتان هدایت کند.

خودشناسی به شما برای حرکت به سوی تحقق آرزوهایتان کمک می‌کند. در واقع هر چه بیشتر خود را بشناسید تصویر روشن تری از آرزوهای خود خواهید داشت. و با آگاهی ببیش تری در این مسیر حرکت خواهید کرد. از طرفی وقتی رفتار شما با احساسات، ارزش‌ها و باورهای شما تطابق داشته باشند، با تضاد و چالش کمتری مواجه خواهید شد. پس آرامش و شادی بیشتری را در زندگی تجربه خواهید کرد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله آرامش را بخوانید.

وقتی خودتان را بهتر بشناسید چهارچوب‌هایی برای زندگی خود مشخص می‌کنید و مطابق با آن اصول عمل می‌کنید که به شما در تصمیم گیری مناسب و حل مشکلات زندگی کمک می‌کند.

خودشناسی باعث می‌شود که نقاط ضعف و قوت خود را بهتر بشناسید. پس سعی می‌کنید نقاط ضعف خود را کاهش دهید و نقاط قوت خود را تقویت کنید. به گونه ای که بتوانید بر عادت‌های بد خود غلبه کرده و با آگاهی در جهت رفع محدودیت‌ها و مشکلات خود قدم بردارید.

همۀ ما، در خانواده و تحت شرایط محیطی به خصوصی متولد می‌شویم و رشد می‌کنیم. در واقع انسان در هر کجا که رشد کرده باشد تحت تأثیر مجموعه ای از آموزش‌های آن محیط بخصوص است. که بر تفکر و رفتار ما تاثیر می‌گذارد و آن را شکل می‌دهد. خیلی اوقات تصمیم‌هایی می‌گیریم که ناخودآگاه تحت تاثیر محیطی که در آن رشد کرده ایم است. خودشناسی فرایندی ست که به هر انسانی که خواهان دست یافتن به انتخاب آگاهانه است کمک می‌کند. هنگامی که شما ارزش‌ها و اولویت‌های خود را در زندگی مشخص کنید برای انجام کاری که تمایلی برای پذیرش آن ندارید کمتر تحت تاثیر فشار‌های اجتماعی قرار می‌گیرید.

خود شناسی در ازدواج نیز اهمیت زیادی دارد، بسیاری از افراد نمی توانند خودشان به چنین آگاهی برسند، به همین دلیل مشاوره ازدواج همیشه توصیه می شود.

برای اینکه بتوانید به موفقیت‌های بزرگ و دستاورهای پایدار برسید لازم است که به برخی از لذت‌ها و خوشی‌های زودگذر نه بگویید. نه گفتن به خود یک مهارت است و مانند بسیار از مهارت‌های دیگر با تمرین کردن تقویت می‌شود. هرچه بیشتر در برابر امور کوچک به خود نه بگویید، قوی‌تر شده و در مقابل وسوسه‌های بزرگ مقاومت بیشتری نشان می‌دهید.

تماشای فیلم، رسانه‌های اجتماعی و فعالیت‌های مجازی از کارهای بسیار لذت بخشی است که روزانه وقت بسیار زیادی از افراد می‌گیرد و اجازه نمی‌دهند که افراد به کارهای دیگر خود بپردازند. البته استفاده از این امکانات اشتباه نیست اما لازم است که زمان پرداختن به آن‌ها را کمی محدود کنید تا وقت بیشتری برای کارهای مهم خود داشته باشید.

تقویت خودشناسی باعث می‌شود که افراد در موقعیت‌های مختلف واکنش‌های عاقلانه ای از خود نشان دهند. افرادی که به خودشناسی نرسیده‌اند در شرایط بحرانی واکنش‌های عجولانه ای می‌دهند که منجر به بدتر شدن شرایط می‌شود. در شرایط استرس زا که خشمگین هستید یا احساس سرخوردگی می‌کنید، یک نفس عمیق بکشید تا آرام شوید. در این صورت می‌توانید شرایط را ارزیابی کنید و مناسب‌ترین برخورد را داشته باشید.

همه‌ی انسان‌ها عیب‌هایی دارند و هیچ کس کامل نیست. اینکه افراد عیب‌های خود را بدانند ولی مسئولیت آن‌ها را قبول نکنند هیچ فایده ای نخواهد داشت. اکثر مردم به دیگران انتقاد می‌کنند اما از عیب‌های خود چشم پوشی می‌کنند. مهارت خودشناسی کمک می‌کند که افراد عیب‌های خود را بپذیرند. با پذیرش عیب‌ها می‌توانید در جهت بهبود آن‌ها تلاش کنید.

افکاری که به ذهن انسان وارد می‌شود همواره مثبت نیست. بسیاری از این افکار منفی هستند و به راحتی می‌توانند زمینه افسردگی و استرس را در انسان ایجاد کنند. واکنش‌هایی که نسبت به پیروزی، شکست و سایر اتفاقات زندگی تان می‌دهید بر ذهن شما تاثیر می‌گذارد. سعی کنید که نسبت به خود مهربان‌تر باشید. اشتباهات را ببخشید و برای پیروزی‌ها به خود جایزه دهید.

زبان بدن بر افکار و حال روحی شما تاثیر زیادی می‌گذارد. برای درک بهتر حرکات بدنی می‌توانید از خود فیلم بگیرید و خود را تماشا کنید. افرادی که خمیده راه می‌روند و آهسته و نامفهوم صحبت می‌کنند، سطح کورتیزول در بدن شان افزایش می‌یابد و اعتماد به نفس آن‌ها کاهش می‌یابد. در مقابل کسانی که با صدای بلند حرف می‌زنند و راست می‌ایستند اعتماد به نفس بیشتری دارند. این رفتارها باعث افزایش ترشح هورمون تستسترون در بدن شده و به بهبود کارایی فرد کمک می‌کند.

سخنرانی‌های افراد بزرگ را ببینید و به زبان بدن و نحوه برخورد آن‌ها توجه کرده و از این طریق مهارت‌های خود را تقویت کنید.

به عقاید و نظرات دیگران گوش دهید و در مورد آن‌ها فکر کنید. این کار به شما کمک می‌کند که باورهای خود را بررسی کنید. البته منظور این نیست که باورهای شما اشتباه و باورهای دیگران درست و منطقی است. تبادل نظر و فکر کردن به عقاید دیگران ذهن شما را باز می‌کند. به این صورت می‎‌توانید تصمیم بگیرید که کدام باور درست و کدام باور غلط است.

هر کسی ممکن است باورهای اشتباه داشته باشد. برای برطرف کردن این اشتباهات بهتر است که دیدگاه تک بعدی خود را کنار بگذارید و از نظرات اطرافیان استفاده کنید. البته بهتر است که برای این کار به سراغ افراد صاحب نظر بروید. مربیان و اساتید کسانی هستند که شما را درک کرده و می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

مدیتیشن یک تمرین بسیار مهم و تاثیرگذار برای رسیدن به خودشناسی است. در هنگام مدیتیشن بر شیوه تنفس خود متمرکز می‌شوید و به این صورت افکار منفی از شما دور می‌شود. برای افراد مبتدی، یک جلسه ده دقیقه ای کافی است. در یک مکان ساکت بنشینید. از بینی نفس بکشید و از دهان خارج کنید.‌ تعداد نفس‌های خود را بشمارید و بر روی آن تمرکز کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدیتیشن کلیک کنید.

افرادی که مهارت خودشناسی را در خود تقویت نمی‌کنند، در موقعیت‌های گوناگون نمی‌توانند رفتار عاقلانه‌ای داشته باشند. آن‌ها به سرعت عصبانی می‌شوند و واکنش‌هایی بر اساس هیجان از خود نشان می‌دهند. در صورتی که فردی که با خودشناسی و آگاهی عمل می‌کند شرایط را ارزیابی می‌کند تا بهترین واکنش را نشان دهد.

خودشناسی محدود به جامعه، ملیت یا آیین خاصی نیست. اگرچه جامعه تاثیر زیادی در شیوه نگرش و احساس فرد دارد ولی یکی از چالش‌های مهم انسان در هر کجای دنیا، تعیین مسیری شفاف برای زندگی  به دور از هر تعصبی است. تا بتواند بر پایه آگاهی، شناخت و برنامه ریزی سرنوشت خود را تعیین کند. برای رسیدن به خودشناسی و کشف استعدادها و علاقه‌مندی‌های خود می‌توانید از مشاوره روانشناسی کمک بگیرید.

خودشناسی یک فرآیند سیستماتیک است که به شیوه‌ای روشن و با هدفی مشخص صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر، خودشناسی بستری ضروری برای خودشکوفایی است. بدون خودشناسی، تلاش‌های انسان بی هدف خواهد بود. ولی هر کس با شناخت خویش و نیازها و قابلیت‌های خود می‌تواند در مسیری روشن گام بردارد. آزمون‌های روانشناسی و روانکاوی به افراد کمک می‌کند تا خود را بهتر بشناسند. هر روانشناسی با استفاده از روش‌های خاص خود به افراد کمک می‌کند تا در مسیر رشد قدم بردارد. برای کسب اطلاعات در زمینه روانکاوی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودشناسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

سبک زندگی سالم

سبک زندگی سالم

چند نفر از ما یاد گرفتیم که یک رابطه عاشقانه بسازیم؟ کجا یاد گرفتیم؟ در خانه؟ در مدرسه؟ در واقع توانایی برقرار کردن ارتباط قوی یک هنر و علم محسوب میشه. نکات ضروری و مهم ذکر شده در این مطلب با ذهنیتی رمانتیک و عاشقانه نگاشته شده اند ولی به گونه ای هستند که با کمی تغییرات میتونید اونها رو برای دوستان، خانواده و حتی روابط کاری تعمیم بدید .

در این مطلب قصد داریم تکنیکهایی را با شما درمیان بگذاریم که میتوانند به شما در برقرار کردن روابط با دیگران کمک کنند.

هرگز سخن کسی رو قطع نکنید ، حتی اگه شده با گذاشتن دستتون روی دهانتون جلوی خودتون رو بگیرید . یاد بگیرید که به صورت جوانمردانه مبارزه کنید! طرف مقابلتون رو تهدید نکنید ، در جایی که اشتباه کردید و میدونید که تقصیر کار هستید ( حتی تا حدودی ) معذرت خواهی کنید . اگر اینقدر عصبانی هستید که واقعا نمیتونید به حرف همسرتون گوش بدید ، بحث رو مودبانه متوقف کنید و به اتاق دیگری برید . کمی قدم بزنید ، نفس عمیق بکشید و خودتون رو آروم کنید .چطور رابطه دوستی برقرار کنیم

به یاد داشته باشید : همسر شما دشمن نیست !

 

چه عقاید و احساساتی در این نزاع به سمت ذهن شما شناور شدند؟ از خودتون بپرسید : آیا اتفاقی از گذشته روی من تاثیر گذاشته و باعث شده من به این ماجرا با این دید نگاه کنم ؟ سوال انتقادی ای که باید از خودتون بپرسید این هست که : آیا عامل اصلی همسرم بوده یا کسی که باعث مشکل شده خودم هستم ؟ واقعا مشکل چیه ؟

هنگامی که شما به این توانایی برسید که حقیقت رو از احساس جدا کنید ، اونوقت میتونید همسرتون رو واضح تر ببینید و درک کنید و در آرامش مشکلاتتون رو با هم حل کنید .

 

هرکدام از ما یک ساز جدا نیستیم که تنها یک صدای مشخصی از ما ایجاد بشه . هرکدام از ما بیشتر شبیه یک ارکستر هستیم که نواهای متفاوتی رو ایجاد میکنیم . ذهنتون چی میگه ؟ قلبتون چی به شما میگه ؟ بدنتون چطور ؟ برای درک بهتر مثال میزنیم : فکرم میگه ” قطعا باید ترکش کنی ” ، ولی در دلم این نوا رو میشنوم که میگه ” واقعا دوستش دارم ” . اجازه بدید بخش های مختلف وجود چندگانه ی شما با شما ارتباط برقرار کنند و این صداها رو بشنوید . یکجانبه قضاوت نکنید . در این صورت تصمیمی که اتخاذ میکنید نشات گرفته از تمام وجود شماست که قاعدتا تلفیقی از احساسات و عقل و شعور هست .

 

مشاهده کردن رفتارهای خودتون و همسرتون رو بدون اینکه در موردش قضاوت کنید ، تمرین کنید . منظور از مشاهده کردن این نیست که صبح تا غروب بشینید و همدیگر رو تماشا کنید ، بلکه رفتارها رو زیر نظر داشته باشید و در موردشون فکر کنید و از اندیشتون استفاده کنید . ممکنه در برخی جاها قضاوت کنید ولی نباید این قضاوت ها رو ملاک قرار بدید . قضاوت کردن ، درها رو بر روی شما خواهند بست . در مقابل قضاوت کردن ، مهربانی قرار میگیره ، وقتی شما مهربان هستید ، گشاده رو خواهید بود ، قدرت بیشتری برای برقراری ارتباط دارید و از همه مهمتر برای مکالمه ی محترمانه با همسرتون آمادگی بیشتری خواهید داشت .

وقتی یاد بگیرید که با دید مثبت و مهربانی همسرتون رو ببینید ، اونوقت هست که قدرت و توان بیشتری برای پاسخ دادن دارید تا اینکه فقط عکس العمل نشون بدید و فاصله ها رو بیشتر کنید .

 

بنا و پیش زمینه ی پیشرفت ، رشد و حمایت متقابل در یک رابطه این هست که مستقل باشید و متصل . در این جور روابط ، هر فرد بخشی از خودش رو برای فرد دیگه فداکاری میکنه و در نهایت یک رابطه کامل ساخته میشه . وقتی شما مستقل باشید ولی عین حال به فرد دیگری متصل باشید ، هر “من” در ساختن یک “ما” که قوی تر از خودش هست شریک میشه . تفاوتهایی که بین شما و شریکتون هست نکات منفی نیستند . شما لازم نیست با کسی باشید که تمام علایق و دیدگاه هاش با شما مشابه و در یک راستا باشه .

بعضی وقت ها این تفاوت ها باعث ایجاد ترس میشه که نکنه اینها به معنی عدم وجود تفاهم باشه ، ولی در حقیقت ، این عوامل ، همونهایی هستند که باعث میشن یک رابطه جان بگیره و مستمر باقی بمونه . اگه به خاطر داشته باشید یکی از راه های جذب دیگران که در مقاله ای به اون پرداخته بودیم هم همین مساله بود .

 

انتظار نداشته باشید که همسرتون کمبودهای عاطفی شما رو پر کنه و شما هم برای اینکار تلاش نکنید . نهایتا هر کدام از ما این قابلیت رو داریم که خودمون رو ترمیم کنیم . گرچه همسر شما ، میتونه نقش حمایتی در کنار شما داشته باشه و به شما در ترمیم نقاط ضعف و خلا احساساتتون کمک کنه . در حقیقت ، وجود داشتن یک رابطه عاشقانه در زندگی ، خودش به خودی خود ، نقش التیام آوری رو ایفا میکنه و باعث ترمیم وجود شما خواهد شد .

در اکثر موارد ، ما پیش قضاوت میکنیم و داستانی که خودمون میسازیم رو ملاک رفتار همسرمون قرار میدیم . مثلا ” او دوست نداره در آغوش بگیرمش ، حتما واقعا من رو دوست نداره ” . اگر سوال بپرسید و جواب رو گوش کنید قضاوت اشتباه نخواهید داشت و همچنین همونطور که در قسمت اول هم گفتیم به تمام نداهای درونی خودتون توجه کنید _ ندای ذهن ، قلب و جوارح _ زود قضاوت نکنید .

 

مهم نیست شما کی هستید و شغلتون چیه ، شما باید به رابطه ای که دارید برسید . اطمینان حاصل کنید که زمان کافی و برنامه ریزی مناسبی برای اینکار دارید. این میتونه شامل بیرون رفتن ، گذراندن وقت شام در یک رستوران و یا هرچیز دیگه باشه . به طور مرتب چنین فضاهایی رو ایجاد کنید و تا جای ممکن از تکنولوژی و دنیای دیجیتال در این زمانها فاصله بگیرید و به همدیگه توجه کنید .

هرچه بیشتر به رابطه ای که دارید تمایل نشون بدید ، این رابطه بیشتر رشد خواهد کرد و کاملتر خواهد شد .

 

در مورد مسائل سختی که نمیتونید در مورد اونها صحبت کنید آگاه و دقیق باشید . چه احساسی به شما میده ؟ مهم نیست در موقعیتی که قرار دارید چه احساسی دارید ، مسیری برای احساسات خودتون ایجاد کنید و از این طریق به صورت سازنده و در مسیر درست ، مسائلی رو که بیان اونها برای شما سخت هست رو بیان کنید .

همین . با خودتون مهربان باشید و به خاطر داشته باشید : تغییرات به زمان نیاز داره و هر قدمی که برمیدارید حساب میشه .

آیا شما خودتون نکته ای برای برقراری ارتباط خوب و مناسب می شناسید ؟ حتما در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید

Dr.Lynda Klau

بازگردانی به فارسی : عصرعلم . کام

سلام… من یک دختر ١٩ساله ام … قبلا با یک نفر رابطه داشتم … اون خیلی مهربون و خوش اخلاق بود … همیشه به حرفام گوش میکرد و بهم ارامش میداد … حدود ٢سال باهاش رابطه داشتم … اون واقعا یک مرد واقعی بود …همه ی خوصوصیات یک مرد خوب رو یک جا داشت … بعدا از حدود یک سال و نیم که باهاش رابطه داشتم یک روز بهم گفت بیا توی کافی شاپ …برام چیز عجیبی نبود چونکه ما هر روز باهم میرفتیم کافی شاپ …اون روز هم اومد سر کوچمون تا باهم بریم کافی شاپ … ما رفتیم داخل کافی شاپ و بهمون خیلی خوش گذشت … وقتی که داشتیم با هم دیگه از داخل کافی شاپ بیرون می امدیم یک هو پسر عموم رو دیدم که داشت از دور به سمت کافی شاپ می اومد …من فقط سریع خودمو به ماشین دوست پسرم رسوندم و بهش گفتم فقط زود باش وگرنه اون منو با تو میبینه … خلاصه اون روزم گذشت تا اینکه دو هفته بعد پسر عموم به خونمون اومد …من خیلی ترسیدم گفتم نکنه همه چیزو دیده باشه و بره بگه با مامان بابام بگه… براش چایی و میوه اوردم …بهم گفت :(بشین!کارت دارم. نشستم پیشش بهم گفت :اون روز تو کافی شاپ اون پسره کی بود پیشت ! خودم رو زدم به اون راه … بهش گفتم :نمیدونم در باره ی چه چیزی حرف میزنه ! اومد کنارم و دستم رو گذاشت تو دستش خدا خدا میکردم که مامانم از سر کار نیاد و بابام هم کارش طول بکشه … دستم رو از توی دستش کشیدم … بهش گفتم که از خونمون بره بیرون … ولی هر کاری کردم نرفت .فقط بهم میگفت بشینم و به حرفاش گوش بدم … منم که دیدم چاره ای ندارم نشستم ،اومد کنارم نشست و دوباره دستم رو گرفت بهم گفت :خیلی سال هست که عاشقمه و منو دوست داره ولی حرفاش برام بی معنی بود چونکه اگه اون واقعا منو دوست داشته چرا این همه سال حسش رو بهم نگفته بوده … به دوست پسرم زنگ زدم و بهش گفتم فقط خودشو سریع به خونه من برسونه … اون اومد … پسر عموم که اونو دید فریاد کشید :این چرا این جاس ؟ بهش گفتم من این مرد رو دوست دارم نه تو رو بعدشم رفتم توی بغل دوست پسرم و هر چی تونستم گریه کردم ! پسر عموم رفت … یک لحظه روی ساعت رو نگاه کردم دیدم ساعت ۶بعد از ظهر است …همون ساعتی که پدر و مادرم کارشون تموم میشه… دوست پسرم هنوز توی خونمون بود … گفت که باید بره چونکه خانوادم اگر منو با اون ببینن هم برای من بد میشه و هم برای اون … بهش گفتم نره! ولی اون می خواست بره! بهش گفتم منم باهاش میرم …گفت نمیتونه منو با خودش ببره… داشتم با دوستم داخل خونه حرف میزدم که یک هو مامانم درو باز کرد و اومد توی خونه ! منو با دوست پسرم دید خیلی ترسیده بودم … دوست پسرم گفت :دیگه کار از کار گذشت فقط توی اون لحظه دست دوست پسرم رو گرفتم و از خونه رفتم بیرون چند شب باهاش توی یکی از خونه های باباش توی تهران موندیم ! خانواده ی دوستمم کم کم داشتن شک میکردن تا یک روز پدر دوستم اومد توی اون خونه منو با پسرش دید که همو بغل کرده بودیم و خوابیده بودیم … داد زد و گفت :این دختره کیه ؟چرا اینجاس؟چرا تو بغلش کردی؟ خلاصه ییچاره شدیم … پدر دوستم می خواست به پلیس زنگ بزنه ولی دوستم جولوش رو گرفت و نگذاشت! پدر دوستم ادم فهمیده ای بود ،به حرفای من و پسرش گوش داد بالاخره قانع شد که من و پسرش هم دیگه رو دوست داریم … الانم که من دارم داستان زندگیم رو مینویسم اون دوست پسرم شوهرم هست و زندگی خوبی رو باهم داریم … 😀 😀 😀 😀 😀

عشق من ادم مغروریه . عشقی که بین اون و منه اونقدر پنهانی که هیچکس نفهمیده جز خودم و خودش. یکی دو بار چیزایی که جا گذاشته بودم برام اورد این اخریه رو من روم نشد بهش همونجا بگم وسیلمو بده اخه تو جمعی بود که من خجالت می کشیدم واردش شم بعد فکر کردم برام میاره دیدم نیاورد فکر کنم دچار سوع تفاهم شده بود که بگه مثلا من چقدر پر رو هستم خودش بهم گفت وسیلت اونجاست ولی برام نیاورد کلا همینجوریه دوستت داره و میخواد باهاش باشی بعد که یکم بهش محبت می کنی مثلا میخواد بگه براش مهم نیستی و بهت بی محلی می کنه

سلام من با پسری دوست شدم ک قصد ازدواج داریم و خانواده ها هم در جریان هستند وقتی که باهاش از طریق تلفن صحبت میکنم ازم میخواد حرف بزنم من ساکت میمونم نمیدونم چی بگم این موضوع منو خیلی ناراحت میکنه شنوه خوبی هستم اما گوینده خوبی نیستم کمکم کنید چجوری باهاش حرف بزنم چه چیزی بگم بهش ک گوینده خوبی باشم

سلام یکی از دلایلی که فرد نمیتونه صحبت کنه، درست گوش نکردنه. شما فرمودید که شنونده‌ی خوبی هستید. سوال من اینه که آیا فقط شنونده هستید یا گوش هم میدید؟ یعنی بر روی مواردی که با شما میشه تمرکز هم میکنید؟ به نظرم شما میتونید در مورد مسایلی که برای شما اهمیت دارند صحبت کنید و نظر طرف مقابل رو هم بخواهید، هنگام گوش دادن فقط به مطلبی که به شما گفته میشه تمرکز کنید نه بر روی پاسخ و اجازه ندید حواستون پرت بشه (خیالپردازی حین شنونده بودن موضوع شایعی است) به زودی در این خصوص مطلبی در سایت منتشر خواهیم کرد.

سلام.پسری۱۹ساله هستم. تاامروز باهیچ دختری دوس نبودم.چه مجازی چه واقعی به هرکی ابراز دوستی کردم.گفتن اه اه چقد زشتی .رفتن.فقط یکی بود بهش گفتم من اینجوریم. باهام دوس شد موقه منودید گفت بیش از اینی واسم.خوشگلم. بعد چندوقت دیگه رفت نمی دونم چه کنم که باهام دوس شن .کمکم کنید

فراموشش کن بهترین حله

منتظر نصیحت شما هستم خیلی دلم گرفته ونمیدونم چکار کنم

س من دختری ۱۹سالمه که با پسر عموم رابطه داشتم عاشق همدیگه بودیم ولی خونوادمون اعتراض کردن وازهمدیگه جدا شدیم ولی تاالان همدیگه رو دوست داریم ومنو به پسر عموی دومیم دادن ازدواج اجباری نامزدم هم بایکی دیگه دوست بود ولی الان میگه که فراموشش کرده ومنو دوست داره ولی من باورش نمیکنم چون من هنوز عشق اولیمو فراموش نکردم عشقم غریبه نیست که فراموشش کنم پسر عمومه همیشه جلو چشمام هست نصیحتم کنین چکارکنم که فراموشش کنم نمیتونم ازته دل عاشق نامزدم بشم ودو هفته دیگه به عروسیم مونده خیلی دلم برا عشقم تنگ شده

سلام با عرض خسته نباشید میخواستم بگم یکم مشکلاتم پیچیده اس داستاناتی پیش اومده که مفصله من فقط به یکی از اونها اشارتی میکنم اقایی با وضع مالی خوب ویزیتور شرکت دارویی و من تکنسین داروخانه هستم ایشون سی ساله من بیست و چهار ساله ایشون هفته ای یکبار برای ویزیت به داروخانه تشریف میارن اوایل خیلی سر سنگین میامدن خیلی خیلی حواسشون به کارشون بود سریع سرشنو میانداختن پایین و میرفتن من از این طرز برخورد خیلی سنگین خوشم اومد تا اینکه یک روز بحث کاری شد رودر رو شدیم با هم صحبت کردیم چیز خاصی هم نبود من ناخداگاه نگاه عمیقی به ایشون کردم ایشون یه جورایی همیکارو کردن ایشون از اون موقع تا حالا فکر میکنم بخاطر دوروبرم که همکارام هستن اینکارو نمیکنه که بیاد به اصطلاح دوست شه یا یک رابطه دوستی برقرار کنه حالا باز هست که مفصل تر حرف بزنم ولی قاصرم خواستم بگم میتونین به من بگین با وجود این که عشق به نظرم یک طرفه است و من شمارشو دارم چیکار میتونم انجام بدم که ایا ایشون منو دوست داره یا خیر؟چطور رابطه دوستی برقرار کنیم

سلام من ۲۰سالمه شماره پسری رو دارم که منو نمیشناسه ولی من میشناسمش دوسش دارم ولی اصلا نمیدونم چطور باهاش دوست شم و رفتار کنم چون تا به حالا اصلا با کسی دوس نبودم راهنمایی کنید ممنون

سلام. من ۱۲سالمه و میخوام یک دوست دختر داشته باشم ولی هر دختری رو میبینم میترسم و. خجالت میکشم بهش بگم دوست میشی مثلا پریشب تو عروسی از یک دختر خوشم اومد فامیل همسایمونه خیلی دوسش دارم ولی نمیدونم چجوری باهاش ارتباط برقرار کنم لطفت کمکم کنید?

با سلام خسته نباشین من ۱۸سالمه من با یک دختری اشنا شدم باهاش ۲ سال دوستی کردم ولی بعدش عاشق یکی دیکه شد الان هم هردم زنگ میزنم و یا تو فضای مجازی باهاش میحرفم میخوام دوباره برگرده مثل روز های قبل باشه الان باهام میحرفه ولی سرد شده یک راه بگوییند من به عشقم برسم من خیلی دوسش داررم

سلام من تازه یه رابط دوستی شروع کردم ولی همش نگرانم

سلام من با یه دختری تو نت اشنا شدم که من خیلی دوستش دارم ومیخوامکه بیشتر بشناسمش ولی هرچه سعی میکنم نمیدونم چجور اونم عاشق خودم کنم …..ا لطفا منرا راهنمای کنید …….

سلام من توی یکی از مدارس ترکیه تحصیل میکنم اونجا از دختری خوشم موده و به شدت دلم میخواد یه رابطه دوستی بینمون باشه ولی از اونجایی که اون دختر خیلی مغرور من خودم هم خیلی مغرورم میترسم با گفتن حقیقت به اون پس زده بشم ولی یه حسم میگه اونم تو رو دوست داره به نظرتون چطور میتونم با هاش دوست بشم

سلام من میخوام رابطه ای رو شروع کنم که طرفم شاغله و من محصل بعد گفتش که من سرکارم و فلان نمیدونه شرایط عاشقی و رابطرو داره یا نه من بهش گفتم که هر وقتی میتونی چت کنی من اوکی ام و واس قرار مون مشکلی نیست تایم داریم ولی چون میره مغازه و شاغله فک میکنه نمیتونه من بهش گفتم من کمکت میکنم ی رابطرو بسازیم زمان میبرر و نباید زود تسلیم شه و سخت بگیره به نظرتو چکارایی باید انجام بدم و چه چیزایی بگم لطف کنید سریع تر پاسخ بدین ممنون میشم

سلام،من دختر ۲۷ساله هستم،به مدت دو روز با دوسته برادرم چت میکردم ولی اون بخاطر برادرم نخواست بامن باشه بااینکه ازمن خیلی خوشش اومد خیلی هم اشتیاق داشت،چطور میتونم دوباره نظر این اقارو جلب کنم و دوباره باهاش رابطه داشته باشم؟

مه در فيس بوك عاشق دختري شديم و او هم مرا خوش كردي مه ١٩ سالمه و اون ١٧ سالشه .چگونه بفهمانمش كه عاشق اش هستم و با من رابطه دايمي داشته باشه اون هم كشورم است ولي ده ده خارج و من ده كشورم هستم … منتظر جوابتون هستم تشكر

سلام خانمي ۳۱ساله هستم.اوايل با رابطه عاشقانه باهمسرم بوديم و به ازدواج ختم شد.از همون ساله ازدواج تا حالاكه ۱۰سال ميگذره و دو فرزند دارم وعلاقه به تكرار و دوري و فاصله تبديل شده.ورابطه عاطفي ما كمرنگ شده راهنمايي كنيد چطور خلأ هاي گذشته رو جبران كنم.بي احترامي ها و كوچيك كردنهايي كه الان غرور وشناخت اون و قبول نداشتناش تمامه ديدم رو محدود كرده و و و نميدونم بخاطر بچه هام دوست دارم زندگيم پر از محبت بشه.بي مخري اونهم بهم فشار روحي مياره.راهنماييم كنيد.ممنون

باید نشون بدین هنوز زنده ای باید هدفهایی داشته باشین مثلن زیبایی تا اخر عمر و مثلن یادگیری ی زبان باید ی هدفه بامزه داشته باشین وقتی رفتین دنبال هدفاتون و در کنارش شاد و عشق ورز شدین همه دوستتون دارن همیشه خودتون باشین الان وقتشه که لذت ببرین و لذت بدین تا خواهن شما باشن

بکوش عظمت در نگاه تو باشد، نه به چیزی که به آن می نگری

سلام دختری ۲۳ساله ام و ۱سال هست با اقا پسری اشنا شدم اوایل به قصد دوستی والان به قصد ازدواج باهمیم،من ۷ماه است بکارتمو از دست دادم،اوایل هیچ مشکلی با هم نداشتیم ولی حالا ایشون وقتی عصبانی میشن روی من دست بلند میکنند،جلوی هرکسی که باشه فرق نداره،ولی بعدش کلی ازم عذزخواهی میکنه ومیگه که خیلی منو دوست داره و ببخشمش،من دیگه حق بیرون رفتن،دیدن یا صحبت کردن و آرایش و… ندارم،اگر هم برخلاف میلش انجام بدم با ضربات دست اون روبه رو میشم،الان چند ماهه فقط به دلیل آبروم با این آقا هستم و واقعا خسته شدم واقعا دیگه تحملش واسم سخت شده،بین منو ایشون هیچ تعهدی نیست برای همین از جدایی و بی آبرو شدن میترسم

سلام ممنون از راهنمای هاتون پسری هستم ۲۸ساله مجرد.تا این سن که رسیدم تنها با یک دختر دوست بودم و هم رو میخواستیم اما بعد مدتی فهمیدیم که بدرد هم نمیخوریم.و بعد مدتی از طریق نت با یه دختر خانوم اشنا شدم و از همون روز اول همه چیز رو صادقانه بهش گفتم و گفتم که من قصدم ازدواجه و اونم خدایی صادقانه تا الان بهم چیزهایی گفته ولی بعضی مواقع که جواب نمیده یا مثلا سرکارم بعد از چند ساعت که از هم خبر نداریم یا مثلا بیرون میره همش پیش خودم فکر منفی میکنم که نکنه میره با یکی دیگه بیرون یا نکنه دانشگاه کس دیگه ای رو داره یا معذرت میخوام نکنه مثلا ……باشه و بخواد که خودشو خوب جلوه بده.خلاصه کلی فکر منفی میاد تو ذهنم.اما همش ندای درونم میگه مثبت نگر باش.ازتون میخوام کمکم کنید که بتونم بهتر بشناسمش و تصمیم درستی بگیرم و بتونم ی رابطه درست برقرار کنم.ممنون میشم از راهنمایتون

سلام بزودی در این خصوص مطلبی منتشر خواهیم کرد.

سلام ممنون از گذاشتن این صحفه واقعا ممنون تونستم ازش استفاده کنم ولی یه سوال من مدتی هست که با اتوبوس به مدرسه میرم و در اتوبوس افرادی با من هم مسیر هستن در این مسیر یه تعداد پسرانی هستن که یکی از انها حواسه منرا بسیار به خود جلب کرده است به گونه ایی که احساس میکنم یک حسی در بین ما وجود دارد اما تازگیا شنیده ام که ایشان دوسته دختر دارند و من از این قضیه بسیار ناراحتم و نمیدانم که چه کنم چون این حس وقتی که ایشان را میبینم باز وجود دارد لطفا منرا راهننمایی کنید ممنون و تشکر بدرود /.

سلام ساعت استفاده از اتوبوس را تغییر دهید. شما در سنی قرار دارید که احساسات و عواطف شدید هستند و بر قدرت عقل غلبه دارند. باید احساسات کنترل بشوند چرا که در سن شما و هم سن و سالان شما بیشترین موارد سو استفاده رخ میدهد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام*

ایمیل*

وبگاه

من را از طریق ایمیل مطلع کن: مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

© از ۱۳۸۸، تمامی حقوق مادی و معنوی نزد سایت عصرعلم محفوظ می‌باشد.

پسران جوان و مردان بزرگ دوست دارند که با یک دختر ارتباطی سالم داشته باشند. عدم اعتماد به نفس و تجربه های منفی باعث خواهد شد تا پسران جوان در زمینه ارتباط با دختران، مهارت های ارتباط موثر را فرا نگرفته و از این مهارت ها در برقراری ارتباط استفاده نکنند. این مسئله زمینه ساز بسیاری از مشکلات در آینده خواهد بود. ارتباط عاطفی با دختر تنها مسئله نبوده بلکه با دوستی ساده با دختر نیز می توان جنس مخالف را به بهترین نحو ممکن شناخت. برخی سبک های تربیتی به یادگار مانده از دوران گذشته و تفکیک جنسیتی به این مسئله دامن می زند. در این مطلب نحوه ارتباط با دختران مجرد آموزش داده می شود.

مشخص کردن تکلیف به رابطه شما کمک خواهد کرد. به طور مثال باید دامنه ارتباط خود را با دختر مشخص کرده و مشخص کنید که آیا فقط به قصد دوستی با دختر ارتباط برقرار می کنید یا دوست دارید که تا مرحله ارتباط عاطفی هم پیش بروید. قصد و نیت شما در ادامه روابط شما با دختر تاثیرگذار خواهد بود. به چه اندازه با خودتان صادق هستید. هرگز خودتان را گول نزنید، فریب خود یکی از مهم ترین موانع شما در درست ارتباط برقرار کردن است. با مشخص کردن نیت می توانید رابطه خودتان را محکم تر ایجاد کنید.

سوال چگونه با دختران ارتباط برقرار کنیم؟ شاید به نظر مضحک به نظر برسد ولی در زمینه ارتباط دختران و پسران بسیار تعیین کننده است.

مشخص سازی ملاک های ارتباط دومین نکته برای جواب به سوال چگونه با دختران ارتباط برقرار کنیم؟

مشخص کردن ملاک های خود نسبت به فرد ایده آل می تواند به ارتباط موثر شما کمک کند. شما باید همه ملاک های خود را جدی بگیرید. اکثر پسران هنوز ملاک های خود را در رابطه مشخص نکرده اند و هنوز به درستی نمی دانند که چه دختری را دوست دارند. ملاک ها و معیارهایی مانند قد، تحصیلات، چهره ظاهری، لحن صحبت، نوع خنده، تفریحات و علایق هنری ، مدل مو جزء ملاک های یک انسان به شمار می رود. صفحه ویژگی های دختر خوب برای ازدواج می تواند به شناسایی معیارهای شما کمک کند.چطور رابطه دوستی برقرار کنیم

چگونه با دختران مجرد ارتباط برقرار کنیم؟ مهم ترین سوال پسران مجرد است. آگاهی نسبت به ملاک های فردی خود و دختر به تداوم رابطه شما کمک خواهد کرد. این که دوست دارید که دختر شما را به چه صورت شناسایی کند، چگونه با شما صحبت کند و میزان احترام و درک دختر از شما چگونه باشد، جزء مهم ترین ملاک ها است. این چنین مرحله ای نسبت به مرحله قبل دشوار است. پسران باید در ابتدا خود را بشناسند و بعد از آن با دختر ارتباط برقرار کنند.  باید به سوال چگونه با دختران مجرد ارتباط برقرار کنیم؟ بعد از خودشناسی جواب دهیم.

متاسفانه برخی پسرها در برقراری ارتباط موثر با دختران خام و بی تجربه بوده و به نحوه ارتباط موثر با دختران آگاه نیستند. سیستم آموزشی یا خانواده در آموزش نحوه برقراری ارتباط موثر کوتاهی کرده و نحوه ارتباط موثر را به درستی آموزش نداده اند. شما با یک سلام و معرفی کوتاه و ساده می توانید خود را به دختر معرفی کنید. توجه به نکات ذیل به تداوم رابطه کمک خواهد کرد.

 

 

برای پاسخگویی به سوال چگونه با دختران ارتباط برقرار کنیم؟ جستجو و پیدا کردن یک نکته مشترک می تواند به ارتباط شما با دختر کمک کند. صحبت درباره علایق یا مسابقات ورزشی، فرهنگ و سیاست می تواند به شروع رابطه شما با دختر کمک کند.

صداقت داشت و حفظ اصالت در شروع و تداوم رابطه یک نکته فراموش نشدنی است. یکی بودن ظاهر و باطن همان اصالت است و عدم فراموشی ارزش های خود بخاطر خوشایند دیگری نیز نوع دیگری از اصالت بوده که به تداوم رابطه کمک درخور توجهی می کند.

توجه به  علایق و نظرات دختر باعث خواهد شد تا او هم نسبت به شما نظر مثبتی داشته باشد.

دختران به طنزپردازی اهمیت می دهند. دختران به طور معمول پسران شوخ طبع را دوست دارند و از بودن کنار آن ها حس خوبی خواهند داشت و دوست دارند تا مدت های طولانی کنار آن ها باشند. البته برخی دختران، پسران موقر را دوست دارند ولی در هر حال ، شوخی باید در زمان و مکان مناسب بوده و بی احترامی پسندیده نیست.

هرگز به فکر رابطه جنسی یا سوء استفاده نباشید، وابسته کردن دختر به خود نتایج خوشایندی نخواهد داشت. شما اولین کسی هستید که از این چنین رابطه ای آسیب خواهد دید و در آینده نزدیک نیز عذاب وجدان خواهید داشت.

رعایت احترام و صحبت مودبانه نشانه بلوغ و باتجربه بودن شماست. صحبت های غیر مودبانه و رکیک در جهت جلب توجه، اخلاق پسندیده نیست و نشان می دهد که فرد ناسالم بوده و با این رفتار سعی در جلب توجه دارد که در کل روش شکست خورده ای است.

سوال چگونه با دختران ارتباط برقرار كنيم؟ را جدی بگیرید و می توانید در برخی مواقع با روان شناسان نیز مشاوره کنید.

سوالات رایج:

1.برای ارتباط با دختران باید چه مهارت هایی فراگرفت؟

روی مهارت های شخصی مثل اداب اجتماعی خود کارکنید.

2.چگونه متوجه نکات مشترک خود با طرف مقابل شویم؟

با صحبت ردن راجع به علایق خود می توانید نکات مشترک خود را کشف کنید.

3.موانع برقراری ارتباط با دختران چیست؟

ممکن است رفتارهای ناشایست موانع امر شود.

 

مشاوره رابطه عاشقانه

مشاوره رابطه عاطفی

درمان شکست عشقی

از کلینیک روانشناسی روان آرام

کلینیک روان آرام با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه های مختلف روانشناسی عرضه میگردد.

تهران، میدان ونک خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی نبش کوچه شهریار پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

ravanaramvanak@gmail.com

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روان آرام
کلینیک می باشد
طراحی و سئو توسط لومین


پاسخگوی شما 9 صبح الی 12 شب

هر فرد در برخورد با دیگران باید بداند که چگونه رفتار کند و چه رفتاری درست است و چه رفتاری غلط. رفتار هر شخصی نشان دهنده شخصیت اوست. در ارتباط با جنسی مخالف نیز باید مردان رفتار مناسب داشته باشند.

راه های گوناگونی برا ارتباط با جنسی مخالف وجود دارد که در چارچوب های فرهنگی هر کشوری فرق دارد.

در این مطلب در مورد نحوه ارتباط با جنسی مخالف و نکاتی که باعث رابطه ای موفق می شوند می خوانید.

 

چطور رابطه دوستی برقرار کنیم

دوستی با جنس مخالف

هنگام ارتباط با شخصی دیگر باید جوری برخورد کنید که ارزش شما حفظ شود و زمانی که شما به شان و ارزش های خود احترام می گذارید، دیگران نیز در ارتباط با شما این حدود و حرمت ها را حفظ می کنند. پس طوری روابط خود را تنظیم کنید که به خودتان احترام بگذارید. انسان هایی که به نیاز های روانی سطوح بالا در خود توجه می کنند در ارتباط با دیگران احترام را حفظ می کنند و از اهداف سودجویانه دوری می کنند.

رابطه با جنس مخالف

میان شرم و حیا تفاوت وجود دارد. شرم به معنی خجالت و کم رویی در افراد است این نوع برخورد در روابط اجتماعی فرد را دچار مشکل می کند و مانع برقراری روابط اجتماعی بالا می شود اما اصطلاح حیا یک ویژگی اخلاقی و شخصیتی مناسب در فرد می باشد که نشان دهنده ی خویشتنداری و رعایت مسائل عرفی در انسان است.

 

 

 

حیا در فرد یک ویژگی مثبت و توانایی در او محسوب می گردد در حالیکه شرم می تواند موجب محدودیت هایی در برقراری روابط فرد با دیگران شود و یک ضعف در او باشد.

چطور با جنس مخالف وارد رابطه شویم؟

کسانی که در روابط با جنس مخالف دچار شرم و خجالت زدگی می شوند نمی توانند برخورد اجتماعی مناسبی داشته باشند و در ارتباط با جنس مخالف تفاوت قائل می شوند اینگونه افراد در ارابطه با جنس مخالف دچار حالت های نامتعادل و به اصطلاح دست پاچگی می شوند که این مورد موجب ضعف اینگونه افراد در برقراری این نوع روابط می شود.

آن دسته از افرادی که در برخورد با جنس مخالف به اصطلاح حیا دارند در حین رعایت شئون و مسائل دیگر می تواندد رابطه ای سالم و اجتماعی برقرار کنند.

عده ای از افراد در برخورد با جنس مخالف دچار اضطراب های غیر قابل کنترل می شوند که این اضطراب در رفتار آن ها مشخص خواهد شد این هیجانات به شکل های مختلفی در فرد دیده می شود حالت هایی همچون: دست پاچگی، ترس، نگرانی و بالا رفتن ضربان قلب.

عاشق جنس مخالف شدن

شما در روابط خود باید سعی کنید این اضطراب ها و هیجانات را کنترل کرده و بر آن ها غلبه کنید. روان شناسان در ارتباط با جنس مخالف توصیه می کنند که اضطراب خود را کنترل نمایید و خونسردتر برخورد کنید این امر موجب تصمیم گیری درست و بروز رفتار صحیح در شما می شود.

بعضی از رفتارهایی که در میان جامعه وجود دارد و در ارتباط با جنس مخالف است رفتارهایی است پرخاشگرانه که موجب آزار و اذیت هایی در جامعه برای جنس مخالف می شود. به عنوان مثال: رفتارهای ناهنجار یک پسر نوجوان در برخورد با یک دختر، رفتاری نادرست است که عواقبی را در جامعه در پی دارد.

نوجوانانی که در خانواده هایی با فرهنگ هایی به نسبت باز بزرگ شده اند در برخورد با جنس مخالف به مسائل شرعی و عرفی توجهی نمی کنند که این می تواند موجب بروز مشکلاتی در میان جامعه و برای خود افراد شود.

شرکت در مراسم های جشن تولد مختلط یا سایر جشن هایی که خانواده ها با حضور فرزندان در آن مشکلی ندارند محل شکل گیری بسیاری از این روابط نادرست می باشد.

در این مقاله با چگونگی برخورد صحیح و موفق با جنس مخالف آشنا شدید. در جامعه ی امروزه که روابط میان دختر و پسر گسترده شده و در محیط های مختلف کاری و آموزشی با این نوع روابط سرو کار دارید باید چارچوب ها و اصول برقراری این گونه روابط را نیز بدانید.

منبع آرگا

همچنین بخوانید :

شرکت در آزمون معتبر روانشناسی پیشرفته نئو


سفارش آنلاین کیک تازه خانگی

لایل لوندس، مشاور ارتباطات، 46 فن مختلف را آموزش می دهد که می توانید برای ایجاد احساس خوب نسبت به خود در دیگران از آنها استفاده کنید و اغلب این احساس وقتی به دست می آید که کاری کنید آنها احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند.

 

چطور رابطه دوستی برقرار کنیم

این تکنیک ها به خوبی کار می کنند، البته وقتی که خالصانه اجرا شوند، نه با اشتیاق ساختگی. هدف شما تملق گویی نیست، بلکه باید در آنها نظر مثبت به وجود آورید.

 

بر دیگران تمرکز کنید تا بر شما تمرکز کنند

تکنیک های موثر ارتباطات و تدابیر هوشمندانه به شما امکان می دهد تا اعتمادسازی کنید، به راحتی با دیگران سخن بگویید و با هر کسی که ملاقات می کنید، ارتباط مثبتی ایجاد کنید. این تکنیک ها شما را قادر می سازد تا احساس عزت نفس مردم را افزایش دهید و باعث شوید احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند و شما را تحسین کنند.

 

برای رسیدن به این مرحله از جذابیت شخصی، توانایی های خود در زمینه «پیش بینی احساسی» را افزایش دهید تا دریابید مردم چگونه به اعمال و رفتار شما عکس العمل نشان خواهند داد. برای بهبود این توانایی از نکات زیر استفاده کنید.

 

اثرگذاری مثبت

در این بخش روش هایی ارائه کرده ایم تا بتوانید به سرعت کاری کنید که دیگران احساس خوبی نسبت به شما پیدا کنند:

 

– چگونه هنگام ملاقات با مردم اعتماد به نفس خود را حفظ کنید. وقتی شخص جدیدی را ملاقات می کنید، لباسی را که به تازگی خریده اید نپوشید، زیرا نمی دانید که در این لباس چه احساسی دارید و چگونه به نظر می رسید. ابتدا لباس خود را در خانه بپوشید و امتحان کنید و اگر با آن راحت بودید، آن را هنگام ملاقات بپوشید.

 

– چگونه کاری کنید که همه آرزومند شنیدن نظرات شما باشند. رمز موفقیت آن است که وقتی دیگران در حال صحبت هستندصحبت آنها را قطع نکنید. به جای آن ساکت باشید، به دقت به سخنان دیگران توجه کنید. آرام و خونسرد باقی بمانید. سرانجام وقتی نوبت صحبت شما رسید، مردم به دقت به سخنان شما یعنی یک ناظر باملاحظه توجه می کنند.

 

سلام و خداحافظی

روش ملاقات شما با افراد و روش ترک کردن آنها، شما را متمایز می کند. برای ورود و خروج فوق العاده از این نکات پیروی کنید:

 

– چگونه کارت ویزیت خود را با تشخص به دیگران بدهید و کارت آنها را بگیرید. وقتی کسی کارت ویزیتی به شما می دهد، آن کارت برایش بسیار ارزشمند است. آن را سریعا در جیب خود نگذارید. در عوض آن را با دو دست بگیرید و با دقت به آن نگاه کنید گویی به یک شاهکار هنری نگاه می کنید که قیتی برای آن متصور نیست. سپس آن را پایین تر بگیرید و هر چند لحظه یک بار نگاهی به آن بیندازید.

 

وقتی کارت خود را به کسی می دهید، آن را از یک جای کارت بسیار شیک خارج کنید، به صورت افقی بالا آورده، روبروی فرد بگیرید و به او بدهید. این کار نشان می دهد که کارت شما و در نتیجه شغل و کسب و کارتان برایتان بسیار مهم است. دیگران نیز به همان ترتیب به شما عکس العمل نشان می دهند. با کارت های ویزیت با احترام برخورد کنید.

 

– چگونه با افراد مورد نظر خود ملاقات کنید. وقتی شخص مورد نظر می نشیند، یک صندلی در نزدیکیاو انتخاب کنید. اگر نزدیک کسی بنشینید، شروع و ادامه صحبت با او آسانتر است.

 

ارتباطات

– دیگران را در مکالمات گرم و صمیمانه خود شریک کنید. با این کار آنها احساس خوبی نسبت به شما پیدا می کنند. از روش های زیر استفاده کنید:

 

– چگونه با افرادی که چند لحظه پیش ملاقات کرده اید، گفت و گویی جذاب داشته باشید. مکالمه را طوری هدایت کنید که بیشتر راجع به مخاطب باشد. جزییاتی در مورد کارهای اخیر آنها بپرسید که در چند ساعت گذشته انجام داده اند. صحبت درباره چنین جزییاتی برای مردم آسان است زیرا به تازگی آنها را انجام داده اند و از صحبت راجع به موضوع مورد علاقه خود «یعنی خودشان» لذت می برند.

 

– چگونه با افراد غریبه دوست شوید. غریبه ها را تشویق کنید راجع به موضوعات ادامه دار صحبت کنند تا مکالمه ادامه پیدا کند. برای مثال، از شخصی بخواهید رستورانی معرفی کند تا با همسرتان برای شام به آنجا بروید (ادامه بحث: این رستوران کجاست؟ بهتر است چه غذایی سفارش دهم؟) اگر اسم غذا را فراموش کنید، بهانه ای دارید که با این فرد جدید تماس بگیرید و مجددا از او بپرسید. تماس با فردی که قبلا به او معرفی شده اید، مطمئن ترین روش ایجاد یک دوستی جدید است.

 

– چگونه پشت سر مردم طوری حرف بزنید که خوششان بیاید. مردم همیشه مشتاقندنظر دیگران را درباره خود بدانند، بنابراین مطلب خوبی درباره آنها بگویید و مطمئن شویدآن را شنیده اند. اگر فکر می کنید آن را نشنیده اند، مجددا بگویید. وقتی مهمانی را ترک می کنید، جمله مورد نظر خود را بگویید: «دیویس واقعا می داند چگونه یک مهمانی خوب برگزار کند، اینطور نیست؟» بلندتر از حد معمول صحبت کنید تا دیوس بتواند سخنان شما را بشنود.

 

 

– چگونه کاری کنید که همه در صحبت کردن با شما احساس راحتی کنند. برای شرکت در مکالمه ای که برای دیگرانهم خالی از لطف نباشد، مطمئن شوید که آنها حداقل از نظر فیزیکی راحت هستند. برای مثال، اگر از پشت میز خود با کسی صحبت کنید، ممکن است او را بترسانید. به جای آن، یک صندلی در کنار میز خود قرار دهیدو از او بخواهید در کنار شما بنشیند. آقایان باید از جایی که نشسته اند، در خروجی را ببینند. اغلب آنها از اینکه پشتشان به در باشد، احساس ناخوشایندی دارند.

 

چطور رابطه دوستی برقرار کنیم

– چگونه خود را قدرتمند نشان دهید. وقتی کسی نکته ای را می گوید، چند بار چانه خود را از حالت موازی با زمین کمی بالاتر بیاورید (پایین آوردن چانه نشانه توافق است). البته این کار ممکن است متکبرانه به نظر آید. پس با احتیاط از آن استفاده کنید.

 

– چگونه طوری بخندید که مورد احترام قرار گیرید. خندیدن مسری است. وقتی مردم اطراف شما کاری هوشمندانه یا خنده دار انجام می دهند، اولین کسی باشید که با صدای بلند می خندید. به دیگران نشان دهیدکه از مصاحبت با آنها لذت می برید.

اجتماعی شدن

بسیاری از مردم به مهمانی می روند تا روابط اجتماعی خود را گسترش دهند اما اغلب احساس راحتی نمی کنند. برای اینکه خوش بگذرانید، نکات زیررا به کار گیرید:

 

– چگونه در یک مهمانی بزرگ دوست پیدا کنید. اگر کمی زودتر به مهمانی بروید می توانید با افرادی که پیش از شما رسیده اند، ارتباط برقرار کنید و وقتی دوستان آنها به مهمانی آمدند، آنها شما را به دوستانشان معرفی می کنند. همچنین، وقتی بچه ها را به مهمانی می برید این تکنیک، تکنیک بسیار موثری است. وقتی کسی تنها به نظر می رسد، لبخند بزرگی به او بزنید. به سرعت وارد صحبت شوید و او را برای همیشه به دوست خود تبدیل کنید.

 

– چگونه در یک گردهمایی تنها و سردرگم به نظر نیایید. طوری وارد سالن شویدکه گویی مالک آن هستید. به همه جای سالن نگاه کنید و چنان با اشتیاق نگاه خود را بچرخانید که گویی کسی را که می شناسید، دیده اید.

 

– چگونه دعوت کسی را رد کنید و همچنان ارتباط را حفظ کنید. وقتی احساس می کنید باید دعوتی را برای یک مهمانی بپذیرید که ترجیح می دهید از آن اجتناب کنید، خود را هیجان زده و مشتاق نشان دهید. بعدا با آن شخص تماس بگیرید و بگویی با کمال تاسف برنامه های شما امکان شرکت در آن مراسم را به شما نمی دهند.

 

ایمیل و موبایل

بایدها و نبایدهای استفاده از ایمیل و تلفن همراه در برقراری ارتباطات عبارتند از:

 

– چگونه وقتی خارج از محل کارید، ثابت کنید فرد خاصی هستید. به پیام های اتوماتیک اعتماد نکنید، پیام های خصوصی و دوستانه برای افراد ارسال کنید.

 

– چه کنیدکه ایمیل هایتان مطمئن به نظر آیند؟ در جملات خود از افعال زمان گذشته استفاده نکنید. ننویسید «امیدوار بودم که …»، بنویسید «امیدوارم که شما …». زمان گذشته عدم اطمینان را نشان می دهد.

 

– چگونه از خودپسند به نظر آمدن در ایمیل اجتناب کنید: از کلمه «من» کمتر استفاده کنید.

 

– چگونه پیام های خود را امضا کنید: هیچ چیز برای یک نفر مهمتر از اسمش نیست. نام گیرنده نام را در جمله آخر پیام خود لحاظ کنید.

 

– چگونه از تحقیر دیگران به وسیله ایمیل اجتناب کنید: همه پیام های زنجیره ای را که ممکن است به صورت اتوماتیک ضمیمه پیام های ارسالی شما باشند دوباره چک کنید پیام های اشتباه را برای افراد اشتباه نفرستید.

 

– چگونه با استفاده از موبایل خود عزت نفس آنها را افزایش دهید. بودن با کسی که مرتب با جواب دادن به تلفن همراه خود، مزاحم صحبت های شما می شود، بسیار توهین آموز است. وقتی با کسی هستید، با خاموش کردن تلفن همراه خود، نشان دهید که برایش ارزش قائلید.

 

ارتباطات شخصی

هیچ چیز مهمتر از ارتباطات شخصی نیست. برای ارتقای روابط شخصی خود از نکات زیر کمک بگیرید:

 

– چه کنید که همیشه تشکر شما را به خاطر داشته باشند. وقتی مردم به شما لطفی می کنند، هدیه ای می دهند یا رفتار با ملاحظه ای انجام می دهند، به سرعت از آنها تشکر کنید. سپس گام دیگری بردارید و مدتی بعد دوباره از آنها تشکر کنید.

 

– چگونه از آنها طوری تعریف کنید که هرگز فراموش نکنند. تعریف خود را با اضافه کردن جزییات طولانی کنید. باید نشان دهید که همه تلاش های آن فرد را فهمیده اید و به آن ارج می نهید.

 

– چگونه ارتباط خود با شریکتان را بهبود ببخشید. همیشه مطالب مثبتی راجع به شریک خود بگویید، چه خودش حاضر باشد و چه نباشد.

 

 

کارهایی که نباید انجام دهید

مردم گاهی بی معنی ترین سخنان را می گویند و بی معنی ترین کارها را انجام می دهند. از ارتکاب این اشتباه ها اجتناب کنید:

 

– چگونه طوری رفتار کنید که مردم شما را کم اهمیت نپندارند: هرگز از عبارت «وقت ناهار من» استفاده نکنید. این جمله نشان می دهد که شما مسوول زمان خود نیستید و رییستان تصمیم می گیرد.

 

– چگونه از گفتن جملات احمقانه معمول اجتناب کنید. از گفتن جملات «متاسفم، وقت نکردم با شما تماس بگیرم، یا برای شما نامه بنویسم یا نزد شما بیایم» اجتناب کنید. این جملات نشان می دهد شخص مذکور لیاقت زمان ما را نداشته است. وقتی افراد را به فرودگاه می رسانید، به آنها نگویید «پرواز ایمنی داشته باشید». این جمله نشان می دهد فکر می کنید آنها می میرند. به کسانی که با آنها قدم می زنید، نگویید «مواظب باشید پایتان نلغزد» زیرا فکر می کنند آنها را دست و پا چلفتی می دانید.

 

– چگونه بفهمید در چه مواردی نباید دوستانه رفتار کنید. اهی مردم نمی خواهند با آنها دوستانه رفتار کنید، به خصوص وقتی در حال جر و بحث با حمل و اسباب و اثاث هستند. وقتی کسی را دیدید و فهمیدید که نمی خواهد به او نزدیک شوید، پس به او نزدیک نشوید. وقتی کسی غمگین یا بیمار است شاید اطلاعاتی را افشا کند که بسیار خصوصی هستند پس بهتر است سریع موضوع بحث را عوض کنید.

 

– چگونه از متقلب به نظر آمدن اجتناب کنیم. هرگز از عبارات «صریحا بگویم …» یا «بگذارید با شما روراست باشم» استفاده نکنید. چنین عباراتی نشان می دهند که بسته به شخصی که در حال مکالمه با او هستید ممکن است روراست یا غیر روراست باشید.

منبع:مجله موفقیت

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان


مشاوره تربیت کودک و شیوه های فرزندپروری


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی


بهبود مشکلات رفتاری کودک با بازی درمانی


این آزمون شخصیت شما را مشخص می کند


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی


انواع جراحی زیبایی سینه

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

سلامت نیوز: ممکن است که ما در زندگی استرس زای امروزه فراموش کنیم که چه اعمال و رفتاری منجر به قوی‌تر شدن و پایداری رابطه می‌شود؛ اما با اختصاص دادن زمان برای بازسازی این موضوعات به راحتی می‌توانیم روابط خود را با کسانی که دوستشان داریم بهبود ببخشیم.به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها، چگونگی برقراری ارتباط برای هر رابطه بسیار حیاتی است. حالا فرقی نمی‌کند که این ارتباط با همسر باشد یا فرزند و والدینمان. ممکن است که ما در زندگی استرس زای امروزه فراموش کنیم که چه اعمال و رفتاری منجر به قوی‌تر شدن و پایداری رابطه می‌شود؛ اما با اختصاص دادن زمان برای بازسازی این موضوعات به راحتی می‌توانیم روابط خود را با کسانی که دوستشان داریم بهبود ببخشیم.به همین منظور قصد داریم برای شما دوستان و همراهان همیشگی سایت برترین ها، به شرح ۱۰ روش برقراری ارتباط با فرد مورد علاقه بپردازیم، تا با آگاهی کامل بتوانید در جهت بهبود روابط خود گام بردارید. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.۱ – شنونده خوبی باشید و فقط به دنبال حرف زدن نباشیدیکی از مشکلات اصلی که مردم هنگام برقراری ارتباط با فرد مورد علاقه شان دارند این است که آن‌ها واقعا شنونده خوبی نیستند. مطمئنا، این افراد به طور کلی آنچه دیگری می‌گوید را می‌شوند، ولی به جزئیات توجه نمی‌کنند و فقط به دنبال فرصتی برای جواب دادن هستند.از این رو توصیه ما به شما این است که ذهن خود را جمع کنید و فقط به آنچه به شما گفته می‌شود گوش کنید. وقتی فرد دیگری در حال صحبت کردن است، پس از اتمام حرف هایش لحظه‌ای مکث کنید و حرف‌های او را در ذهن خود پردازش نمایید، سپس یک پاسخ کاملا مناسب ارائه دهید.۲ – برای برقراری ارتباط با فرد مورد علاقه تان سعی کنید صادق باشیدهمواره این نکته را به یاد داشته باشید که بدترین حقیقت بهتر از بهترین دروغ است. دوستان واقعی کسانی هستند که حقیقت را می‌گویند، حتی اگر شنیدن آن برایتان سخت باشد. زوج‌هایی که با یکدیگر صادق هستند، می‌توانند توفان‌های زندگی را به عنوان یک تیم تحمل کنند؛ آن‌ها قادر خواهند بود تمامی مشکلات را حل کنند و همه چیز را به دست فراموشی بسپارند. اگر با کسانی که دوستشان دارید صادقانه رفتار می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که رابطه‌ای پایدار خواهید داشت و به بهترین شیوه اقدام به برقراری ارتباط با فرد مورد علاقه تان کرده اید.۳ – گاهی برای برقراری ارتباط با فرد مورد علاقه تان می‌توانید از نوشتن استفاده کنید!نوشتن بسیار قدرتمند و تاثیرگذارتر از صحبت کردن است، آن هم به یک دلیل: خواننده می‌تواند نوشته یا نامه را بار‌ها و بار‌ها مطالعه کند و تمامی کلمات را با قلب و روح خود درک نماید و همچنین می‌تواند به راحتی تشخیص دهد که آیا شما زمان کافی را برای نوشتن این نامه صرف کرده اید یا خیر. ایمیل‌ها برای برقراری ارتباطات لحظه ای، خوب و مناسب هستند، اما هنگامی که شما یک نامه دست نویس ارسال می‌کنید، حتی اگر در حد چند کلمه باشد، تاثیرگذاری اش به مراتب بیشتر خواهد بود.۴ – با هم به گردش برویدیکی از راه‌های دیگر برای برقراری ارتباط با فرد مورد علاقه تان این است که برنامه ریزی کنید تا با هم به سفر بروید. به مکانی بروید که هیچ گونه مزاحمی نداشته باشید و به راحتی بتوانید با هم خلوت کنید. بهتر است گوشی‌های خود را خاموش کنید، تا بتوانید در طبیعت غرق شوید و از منظره‌های زیبا لذت ببرید.رفتن به یک پیک نیک در پارک، گردش در کنار ساحل یا پیاده روی در مسیر‌های طبیعی جنگل به شما فرصتی عالی برای برقراری ارتباط با فرد مورد علاقه تان و توجه به یکدیگر می‌دهد و در عین حال از طبیعت زیبا هم لذت می‌برید. رفتن به گردش روح شما را تازه می‌کند، ارتباط شما را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود، ایده‌های جدید و جذابی درباره زندگی و کار به ذهنتان خطور کند.۵ – برای برقراری ارتباط با فرد مورد علاقه تان احساسات خود را با او در میان بگذاریدبار‌ها شده است که ما عزیزانی را از دست داده ایم و بعد از آن پشیمان شده ایم که چرا در زمان بودنشان احساس واقعی مان را به آن‌ها نگفتیم. اگر شما برای خلاقیت فردی ارزش قائل هستید، یا اگر به دلیل زحمت‌هایی که برایتان می‌کشند، قدردان هستید، یا این که از ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها لذت می‌برید و دوستشان دارید، آن‌ها را از این احساسات مطلع کنید.نه تنها با گفتن این موارد شما خودتان احساس خوبی پیدا می‌کنید، بلکه طرف مقابل نیز به ارزش خود نزد شما پی می‌برد. این موضوع برای افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله بسیار مهم است؛ زیرا احساساتشان بسیار متزلزل است و نیاز دارند محبت و توجه دریافت کنند. حتی اگر آن‌ها سعی می‌کنند از شما دوری کنند، شما نباید این احساسات را از آن‌ها دریغ نمایید و نباید در برقراری ارتباط خساست به خرج دهید.۶ – سعی کنید زمان‌هایی را پیدا کنید که طرف مقابل در بهترین حالت قرار داردبرخی از مردم صبح زود در بهترین حالت خود قرار دارند، در حالی که برخی دیگر بعد از صرف شام یا آخر شب در این حالت قرار می‌گیرند. اگر طرف مقابلتان هنگامی که صبح‌ها از خواب بیدار می‌شود، عصبانی و کم حوصله است پس مطمئنا زمان خوبی برای صحبت کردن درباره موضوعات مهم نیست. زمانی که شما بتوانید طرف مقابلتان را درک کنید، رابطه بسیار بهتر و راحت‌تر خواهد شد.۷ – از تماس فیزیکی برای برقراری ارتباط با فرد مورد علاقه تان استفاده کنیدآیا می‌دانستید نوزادانی که تماس فیزیکی کافی ندارند، اغلب قادر به رشد نیستند و حتی این موضوع می‌تواند منجر به مرگشان شود؟ نیاز به تماس فیزیکی در انسان‌ها چنان درخشان است که ما در واقع بدون آن نمی‌توانیم رشد کنیم. وقتی با کسانی که دوستشان دارید، وقت می‌گذرانید مطمئن شوید که به نوعی در تماس فیزیکی با آن‌ها هستید. به این صورت برقراری ارتباط با فرد مورد علاقه تان را تقویت خواهید کرد. با دست یکدیگر را گرفتن و یا فقط نشستن در کنار هم می‌توانید یک حس اطمینان دو طرفه در خودتان ایجاد کند.۸ – گاهی لازم است خانه را ترک کنیدگاهی اوقات شما درباره موضوع مهمی با طرف مقابلتان صحبت می‌کنید و در حین مکالمه هر دو عصبی می‌شوید، در این زمان بهتر است خانه را برای ساعاتی ترک کنید و ادامه مکالمه را به زمان دیگری موکول نمایید.همواره به خاطر داشته باشید هنگامی که تنش‌ها بالا بگیرد، شما به درستی نمی‌توانید با یکدیگر صحبت کنید و ممکن است دلخوری و ناراحتی پیش بیاید؛ بنابراین بهتر است کمی پیاده روی کنید، یا تمرینات مدیتیشن انجام دهید و بعد از این که آرام شدید دوباره با هم گفتگو کنید.۹ – اجازه دهید طرف مقابلتان زمان‌هایی تنها باشدهر کس به تنهایی نیاز دارد تا شارژ شود و احساسات منفی و نا امیدی را از خود دور کند. گاهی اوقات هنگامی که طرف مقابلتان ناراحت است باید به سراغش بروید و با او صحبت کنید؛ ولی در برخی موارد بهتر است او را تنها بگذارید و مزاحمش نشوید تا بتواند با درون خود کنار بیاید و کمی آرام شود. علاوه بر این شما می‌توانید زمان‌هایی که احتیاج به تنهایی دارید را به راحتی به دیگران اعلام کنید، تا آن‌ها مزاحمتان نشوند و مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.۱۰ – هنگام بیان مطالب دشوار از ضمیر «من» استفاده کنیدیکی از نکات مهم در برقراری ارتباط با فرد مورد علاقه این است که اگر در مورد وضعیت یا رفتاری ناراحت و عصبانی هستید، به راحتی این موضوع را بیان کنید تا از سوتفاهمات احتمالی جلوگیری نمایید. به جای اینکه بگویید «شما واقعا من را ناراحت کردید…»، به راحتی بیان کنید که «من واقعا از دست شما ناراحت هستم…». این لحن بیان باعث می‌شود طرف مقابل بیشتر بر روی کارهایش تمرکز کند و کمتر موجب ناراحتی شما شود.به هیچ عنوان ناراحتی خود را پنهان نکنید و اجازه دهید که دیگران متوجه رفتار‌های بد خود بشوند، تا راحت‌تر آن‌ها را اصلاح کنند. اگر شما احساسات خود را پنهان نمایید، در بلند مدت با مشکلات شدید تری مواجه می‌شوید و به روابط خود در آینده لطمه‌های جدی وارد کنید.

هنر زندگی کردن

هنر زندگی کردن

هنر زندگی کردن

ارتباط با جنس مخالف و اینکه چگونه با جنس مخالف ارتباط برقرار کنیم؟ و همچنین نحوه ارتباط با جنس مخالف را می توان یکی از ابعاد رسیدن به موفقیت معرفی کرد. در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که چگونه با جنس مخالف ارتباط برقرار کنیم؟ هر انسانی که بخواهد راه موفقیت را پی بگیرد و به جلو حرکت کند، نیاز دارد تا با انسان های دیگر روابط خوبی را برقرار کند. یکی از ارتباط های مهم در زندگی هر انسان، ارتباط با جنس مخالف است. آیا ارتباط برقرار کردن یک مسئله ذاتی است؟ آیا می توانیم با یادگیری یک سری نکات، بهتر با جنس مخالف ارتباط برقرار کنیم؟ مضرات دوستی دختر و پسر چیست؟ارتباط درست با جنس مخالف چه نقشی را در زندگی انسان ها داراست؟

در این نوشتار به این پرسش ها و نکات جانبی این پرسش که چگونه با جنس مخالف ارتباط برقرار کنیم پاسخ داده می شود.  وب سایت موفقیت استاد ملک پور همواره در تلاش است تا با در اختیار گذاشتن اطلاعات ارزشمند به صورت رایگان، تغییر مثبتی را در زندگی افراد پدید آورد. امیدواریم بتوانیم به این هدف دست پیدا کنیم.چطور رابطه دوستی برقرار کنیم

فایل تصویری استاد ملک پور در رابطه با موضوع ارتباط با جنس مخالف

فایل صوتی استاد ملک پور در رابطه با موضوع ارتباط با جنس مخالف

چگونه با جنس مخالف ارتباط برقرار کنیم؟ انسان از گذشته برای پیشرفت نیاز به ارتباط برقرار کردن با دیگران داشته است و دوستی دختر و پسر هم یکی از مهم ترین مسائل زندگی هر فرد است. بعضی افراد در زندگی، همواره کم تر با دیگران ارتباط برقرار می کنند و به نوعی گوشه گیر هستند. آیا مضرات این کار از مضرات دوستی دختر و پسر کم تر است؟ همانگونه که در اطرافیان مان مشاهده می کنیم، بعضی افراد به طور همزمان با چندین نفر رابطه عاشقانه برقرار می کنند اما بعضی دیگر حتی نمی توانند یک احوال پرسی ساده را با جنس مخالف انجام دهند. اعتماد به نفس در برقراری ارتباط با جنس مخالف بسیار تاثیرگذار است که استاد ملک پور در ویدیو هایی کامل به این موضوع پرداخته است که می توانید از این لینک به آن ها دسترسی داشته باشید. شاید بتوان از روی رفتار افراد به شخصیت و حس آنها مانند ترس و استرس پی برد. اما سوال اصلی ما در این مقاله این است که چگونه با جنس مخالف ارتباط برقرار کنیم؟

از مواردی که خیلی در روند ارتباط با جنس مخالف (دوستی با دختر یا پسر) تاثیرگذار است می توان به بحث قالب های ذهنی اشاره کرد. قدرت این قالب های ذهنی به قدری زیاد است که می تواند به کلی رفتار های ما را تحت تاثیر قرار دهد. محدودیت ذهنی است. استاد ملک پور در ویدیویی بیان می کنند که چطور می توانیم بدون محدودیت باشیم. شما می توانید از طریق این لینک به این صفحه بروید. در جامعه ایرانی، به طور معمول والدین فرزندان را از ارتباط با جنس مخالف منع می کنند و آن را مسئله ای خلاف دین مطرح می کنند.

همین موضوع از کودکی تا بزرگی به قدری از سوی خانواده و جامعه تکرار می شود، تا تبدیل به باوری قوی می شود. زمانی که انسان چیزی را باور کند، خیلی سخت می تواند کاری را خلاف باورهایش انجام دهد و آن را بپذیرد. در جامعه امروزی در کشورهای جهان اول، می بینیم که مسائل رابطه دختر و پسر و سطح های مختلف آن در کلاس های آموزشی به فرزندان آموخته می شود. نیاز است به دختران طرز برخورد با پسران را آموزش داد و همچنین با پسران یاد داد چطور در هنگام دوستی با دختر با او رفتار کنند.

اما شاید این فرصت هیچ گاه برای فرزندان و کودکان ایرانی پیش نیاید. هم جامعه و هم والدین معمولا این کار را به عنوان موردی بد در ذهن فرزندان جلوه می دهند و همین موضوع پایه های عدم اعتماد به نفس در ارتباط با جنس مخالف را در ذهن فرزندان می کارد. روانشناسی دوستی با دختر هیچگاه برای پسران شرح داده نمی شود و به پسران آموزه های لازم در طرز برخورد با دختران گفته نمی شود. مضرات دوستی دختر و پسر بارها در جامعه تکرار می شود. دختران دچار عدم توانایی ارتباط پسر و پسران دچار عدم توانایی ارتباط با دختر می شوند. اما چطور می توان این موضوع را تغییر داد؟


زمانی که چیزی همواره در ذهن انسان تکرار می شود، انسان شروع به باور کردن آن می کند. وقتی چندین سال این مسئله از هر طرف به انسان گفته می شود، این باور در ذهن شکل می گیرد که در صورت برقراری رابطه عاشقانه، خداوند از او ناراضی می شود. یا با طرز فکرهای متفاوت مانع از  این می شود که نسبت به جنس مخالف حس خوبی داشته باشند. به طور مثال صحبت کردن یک پسر یا دختر با جنس مخالف یک اتفاق بد قلم داد می شد. که این موضوع باعث عدم توانایی ارتباط با دختر توسط پسر یا عدم توانایی ارتباط با پسر توسط دختر می شود.

برای تغییر این موضوع، باید بر روی قالب های ذهنی کار کرد. این که چه افکاری مانع از برقراری ارتباط درست دختر و پسر شده است و اعتماد به نفس آن ها را پایین آورده است.باید همانگونه که وقت گذاشته شد و باورهای غلط در ذهن شکل گرفت، برای تغییر باورها وقت گذاشته شود. برای مثال استاد ملک پور در محصول هنر زندگی کردن به اهمیت موضوع ارتباطات و رابطه آن با موفقیت مباحثی را تدریس کرده اند.

در ارتباط با اینکه چگونه با جنس مخالف ارتباط برقرار کنیم؟ باید به گذشته برگردیم. در گذشته بسیاری از موارد مختلف در جامعه ایرانی تابو محسوب می شد که برخی از این موارد همچنان باقی مانده اند. تابوهایی که باعث عدم توانایی ارتباط با دختر یا عدم توانایی ارتباط با پسر شده اند. از نوع لباس پوشیدن افراد تا روابط مختلف. برای مثال تا زمانی پوشیدن شلوار جین هم مشکلاتی را برای افراد به وجود می آورد. رابطه دختر و پسر نیز به همین شکل است. متاسفانه در جامعه ایرانی این موضوع به عنوان مسئله ای منفی بیان می شود و آموزش های لازم به فرزندان داده نمی شود. در حالی که در جوامع اروپایی دقیقا عکس این مطلب عمل می شود. برای مثال از سال های ابتدایی تحصیل در مدارس به افراد آموزش های ارتباط با جنس مخالف داده می شود. حالا این موضوع خوب هست یا بد؟

وقتی افراد آموزش هایی را در رابطه با موضوعی فرا می گیرند، در واقع خود را برای موقعیت های مختلف آماده می کنند و این موضوع می تواند از خیلی از اشتباهات و مشکلات پیشگیری کند. وقتی شخصی هیچ چیزی از ارتباط با جنس مخالف نمی داند، ممکن است کارهایی را انجام دهد که بعدها موجب پشیمانی شود. چون برای یادگیری به کسانی مراجعه می کند که خود چیزی در مورد نحوه ارتباط با جنس مخالف نمی دانند.

باورهای ذهنی غلط می تواند سرنوشت انسان ها را تغییر دهد. برای مثال باوری در افکار بسیاری از دختران وجود دارد که تنها راه خوشبختی شان از راه ازدواج است. البته که پیوند ازدواج بسیار مقدس است اما انسان نباید تنها راه موفقیت و خوشبختی خود را در ازدواج ببیند. ممکن است دختری تا 30 سالگی ازدواج نکند. حتما با انواع فشار های خانوادگی و جامعه مواجه می شود. فقط به این دلیل که ازدواج نکرده است.

فایل تصویری استاد ملک پور در رابطه با موضوع ارتباط با جنس مخالف

فایل صوتی استاد ملک پور در رابطه با موضوع ارتباط با جنس مخالف

مطابق قانون ارتعاش و جذب، افراد مثل امواج خود را جذب می کنند. افراد به جای اینکه سعی کنند روی افکار و قالب های ذهنی خود کار کنند، فکر می کنند با عمل های جراحی مختلف می تواند به شخص مورد نظر خود برسند. بار روانی که روی افراد مختلف قرار می گیرد برای ازدواج کردن، موجب بسیاری از ازدواج های غلط می شود. اشخاص بدون شناخت کافی از هم ازدواج می کنند و در زمانی کوتاه به دلیل تفاوت افکار و امواج ذهنی به مشکل بر می خورند.

رابطه جنسی اگر محصول عشق و احساس درست باشد نه تنها بد نیست بلکه زیبا و مقدس است. تولید مثل انسان از همین راه است که اهمیت آن را نشان می دهد. اما همین معنای عشق نیز برای بسیاری از افراد بد جا افتاده است. خیلی از انسان ها فکر می کنند هرچقدر دچار مشکلات بیشتری شوند، سختی های بیشتری را متحمل شوند و برای مثال آهنگ های غمگین گوش دهند و گریه کنند عاشق هستند!

اگر چیزی را در ذهن خود بد بدانید، چطور می خواهید به سمتش حرکت کنید و آن را به دست بیاورید؟ اگر قالب ذهنی شما می گوید که رابطه بین دختر و پسر بد است، پس چطور توقع دارید همچین رابطه ای را داشته باشید؟ بحث اصلا روی ظاهر افراد نیست. شما باید از درون تغییر کنید و روی قالب های ذهنی تان کار کنید. اگر قصدتان از ایجاد یک رابطه لذت بردن، عشق دادن و شناختن افراد هست و به دنبال این هستید که یک رابطه درست را پایه گذاری کنید، پس چه مشکلی وجود دارد؟ به جز اینکه شما خودتان دیواری را در جلوی راه تان ساخته اید و خودتان مانع می شوید؟

در ادامه مبحث ارتباط با جنس مخالف به یکی از آیات خداوند در قرآن می پردازیم.

ما شما را جفت آفریدیم تا در کنار هم آرامش یابید

چگونه با جنس مخالف ارتباط برقرار کنیم؟ همسر وهمراه خوب می تواند در مواجه با موقعیت های مختلف باعث موفقیت انسان شود. در هنگام سختی ها می تواند کنارتان باشد. کسی که بتوانید به او تکیه کنید. به همین خاطر است که انتخاب فردی که مناسب باشد بسیار حائز اهمیت است. یک همسر خوب می تواند باعث شود با سرعت چند برابر قله های ترقی را یکی پس از دیگری فتح کنید. اما یک همسری که مناسب شما هم نباشد باعث می شود هرقدر هم که تلاش کنید نتوانید به چیزی که می خواهید برسید. اما چطور یک همسر مناسب را برای خودمان انتخاب کنیم؟ چطور انسان درست را وارد زندگی مان کنیم؟

 بارها گفته ایم که جهان بازتابی از افکار شماست. برای مثال وقتی دختری باور دارد که همه مردها غیرقابل اعتماد هستند، چطور می خواهد مردی که قابل اعتماد است را به زندگی اش وارد کند؟ احساس به همراه دیدگاه ما انسان ها را به زندگی ما دعوت یا دور می کند. زمانی که بخواهید چیزی را به زندگی خود وارد کنید باید از همان چیز صحبت کنید. برای مثال اگر می خواهید همسری خوب و قابل اعتماد به زندگی خود جذب کنید نباید از بی اعتمادی همه صحبت کنید. باید از اینکه چقدر همسری قابل اعتماد داشتن خوب است صحبت کنید. با استفاده از باورهای درست انسان درست را به زندگی تان جذب کنید و در ادامه با ایمان به خدا و اعتماد سعی در حفظ و ادامه رابطه داشته باشید.


فایل تصویری استاد ملک پور در رابطه با موضوع ارتباط با جنس مخالف

فایل صوتی استاد ملک پور در رابطه با موضوع ارتباط با جنس مخالف

 همه ی انسان ها ضعف هایی را دارا هستند. اما توجه به نکات مثبت و صحبت از ویژگی های خوب افراد است که به قوی تر شدن رابطه می انجامد. باور درست این است که برای هر شخصی یک شخص عالی در این دنیا وجود دارد. این مسئله از چیزهایی است که به طور مستقیم با ذهن و احساسات شما در ارتباط است. به میزانی که احساست مثبتی داشته باشید انسان های مثبت را به زندگی تان جذب خواهید کرد. زمانی که خودتان را دوست داشته باشید و برای خودتان وقت بگذارید و برای خودتان ارزش قائل شوید، دیگران هم به شما احترام خواهند گذاشت. جذب شما و شخصیت و احترامی که به خودتان می گذارید می شوند.

پس روی باورهای تان وقت بگذارید. برای خود و شخصیت تان وقت بگذارید. بدانید که شما ارزشمند هستید تا زمانی که خودتان ایت ارزش را به خودتان بدهید. یادتان باشد که این جهان چیزی جز افکارتان نیست. پس با افکاری درست به این جهان نگاه کنید.

سوالات متداول درمورد چگونگی ارتباط با جنس مخالف

✅ چگونه با جنس مخالف ارتباط برقرار کنیم؟
موفقیت ۴ بُعد دارد. ارتباطات یکی از این ابعاد می باشد. از مواردی که خیلی در روند ارتباط با جنس مخالف (دوستی با دختر یا پسر) تاثیرگذار است می توان به بحث قالب های ذهنی اشاره کرد.

✅ دلیل عدم توانایی ارتباط با دختر چیست؟
هم جامعه و هم والدین معمولا ارتباط یک پسر با دختر را به عنوان موردی بد در ذهن فرزندان جلوه می دهند. همین موضوع پایه های عدم اعتماد به نفس در ارتباط با جنس مخالف را در ذهن فرزندان می کارد.

✅ دلیل عدم توانایی ارتباط با پسر چیست؟
همچنین این موضوع برای دختران هم وجود دارد. قالب های ذهنی مانع ارتباط درست دختر با پسر شده است. در نتیجه باعث ناهنجاری هایی می شود.

✅ نحوه ارتباط با جنس مخالف چگونه است؟
چگونه با جنس مخالف ارتباط برقرار کنیم؟ خیلی از دختران و پسران برای رسیدن به پاسخ این سوال به سراغ اشخاصی می روند که خود آموزشی در این باره ندیده اند. و همین موضوع ممکن است باعث به وجود آمدن نتیجه بد شود.

✅ اعتماد به نفس در مورد ارتباط با جنس مخالف چه تاثیری دارد؟
عدم اعتماد به نفس در ارتباط با جنس مخالف یکی از موانع می باشد. که در نتیجه به وجود آمدن باورهای ذهنی غلط در گذشته می باشد.

در این مقاله سعی کردیم در رابطه با موضوع رابطه با جنس مخالف صحبت کنیم. اینکه چگونه با جنس مخالف ارتباط برقرار کنیم؟ صحبت کردیم. این سوال که چگونه با جنس مخالف ارتباط برقرار کنیم؟ ذهن خیلی از ما را درگیر کرده است. برای ازبین بردن مشکل عدم توانایی ارتباط با دختر و یا عدم توانایی ارتباط با پسر ابتدا به ریشه این عدم توانایی پرداختیم. مبحث ارتباط با جنس مخالف و نحوه برقراری ارتباط درست با جنس مخالف همواره از موارد جالب توجه در ذهن انسان بوده است. باید با داشتن باورهای درست و اعتماد به نفس بتوانید ارتباطی را که می خواهید با افراد مختلف برقرار کنید. وبسایت موفقیت استاد ملک پور، تلاش می کند اطلاعات رایگان در رابطه با موضوعات مختلف موفقیت را در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهد. امیدواریم توانسته باشیم تاثیری مثبت در زندگی تان ایجاد کرده باشیم.

فقط کافیه اسم و آدرس ایمیلت رو توی این فرم وارد کنی. به همین سادگی!


چطور رابطه دوستی برقرار کنیم

سلام مرسی از ویدئوتون اقای دکتر

من بی صبرانه منتظر ویدئوهای بعدی شما در خصوص چگونگی ارتباط با جنس مخالف و هنر ارتباطات هستم. ????
فقط ممنون میشم قوانین و کاربردی و با مثال بگین

سلام و درود به استاد ملک پور عزیز بی صبرانه منتظر ادامه ویدئو ارتباط با جنس مخالف شما هستم خیلی خیلی عالی بود

سلام آقای دکتر
وقت تون بخیر
ممنون که این اطلاعات رو در اختیار ما قرار می‌دهید
من ۱۵ سالمه
ای کاش این ها در مدارس ایران تدریس می‌شد
من ۱۵ سالمه و اگر این اطلاعات رو به من در مدرسه بدن بهتر از اینکه از دوستان خود به صورت غلط و ناکامل بشنویم که باعث زیان های بسیار در فرهنگ و آینده ما میشه

کاملا درسته. آموزش در این زمینه میتونه از خیلی از مشکلات پیشگیری کنه

سلام اقای ملک پور و باقرزاده
من یه دختر خانومیو خوشم میاد ازشون بعد امروز متوجه شدم اونم خوشش میاد از من حالا نمیدونم بخاطر منه یا ماشینم
در هر صورت من بلد نیستم و اینکه جراتشو ندارم بهش بگم چون خاطرات خوبی از دوستی یا اینجور مسایل ندارم میدونم تقصیر خودمه که ارتعاششو نمیدونم چی مشکلی هست تو ذهنیتم که این نتایجو میگیرم ولی میدونم مشکل ذهنییته حالا نمیدونم چیکار کنم یه چیزی تو درونم میگه بگو یه چیزی تو درونم میگه تو که همش نتایج یکسان میگرفتی ارتعاشت اشتباهه باز بری همون میشه نمیدونم چیکار کنم من خیلی وقته خوشم میاد ازش من 20سالمه ایشون دوره وره 15 یا 16
باتشکر از اقای ملک پور و باقزاده و دوستان

خیلی جذاب توضیح میدید اقای دکتر عزیز
تورو خدا کامل این موضوع باز کنید و راهکار و تمرین بدید زندگیم داره بخاطر این موضوع نابود میشه

سلام دوست عزیز حتما باز در رابطه با این موضوع ویدیوهایی از استاد ملک پور بر روی وب سایت قرار خواهد گرفت

جناب دکتر عزیز و بزرگوار…
بنده به شدت موافق بحث کردن درباره ی این موضوع هستم به خاطر اینکه به نظرم یکی از مهمترین و اساسی ترین موضوعاتی هست که هر پسر و دختر جوانی ممکنه باهاش دست و پنجه نرم کنه…
ارتباط خوب با جنس مخالف از نظر من نه تنها هیچ اشکالی ندارد بلکه بسیار بسیار هم مثبت و خوب است و در دراز مدت تاثیرات فوق العاده بینظیری دارد…
از شما استدعا میکنم که از تجارب بینظیرتون در ویدئوهای بعدی برای ما عرض بفرمایید…
من خیلی خیلی کنجکاو هستم که درباره ی این موضوع بیشتر و بهتر بدونم…
بیصبرانه منتظر ویدئوهای بعدی جناب شریفتون هستم…
عاشقتونم❤❤❤

سپاس از همراهی شما دوست عزیز

سلام خسته نباشید
استاد خواهشاً این موضوع رو یعنی برقراری ارتباط با جنس مقابل را تا ۲۰قسمت دیگر هم تولید کنید
تشکر

سلام و وقت بخیر خدمت تیم بی نظیر mie
بنده یک خواهش از جناب ملک پور داشتم:
لطفا ویدیویی درباره خودارضایی بگذارید لطفا 🙏🏻🙏🏻
اگه بگذارید من ممنون میشم

سلام. استاد درسته که جامعه ی ایرانی الان از اون حالت خشک مذهبی خارج شده ولی هنوز یه سری از مسائل باقی مونده که اجازه این کارو نمی‌ده. من در مورد همه ی مردم ایران نمیدونم ولی حداقل داخل اقوام و اطرافیانم این موضوع صادقه. داخل فرهنگ ما اینجوریه که اگه کسی بخواد ازدواج کنه و شناخت قبل از ازدواج داشته باشه باید نامزد کنه. نامزد کردن هم باید با اطلاع خانواده ها باشه و اگه بدون اطلاع خانواده ها دختر و پسر با هم در ارتباط باشن ممکنه هزار و یک حرف پشت سر هردوتاشون بزنن. وقتی خانواده ها در جریان قرار میگیرن یعنی کل فامیل هنوز هیچی نشده میگن اینا زن و شوهر شدن و … حالا اگر این وسط دختر و پسر متوجه بشن که به درد هم نمیخورن، واقعا نمیشه ازدواجو به هم زد و …. یعنی تا یه عمر اسم اون پسر میمونه روی دخترو هزار و یک حرف پشت سر دختر. بعدش هم اگه دختر و پسر با هم فامیل باشن، دیگه بین یه فامیل شکرآب میشه. خلاصه به این شکل اصلا امکانش نیست. تازه به جز این، همه این تصور دارن که اگه دختر یه شماره بده به یه پسر و فقط با هم حرف بزنن، نظر اون پسر در مورد دختر عوض میشه و میگه این دختر خوبی برای ازدواج نیست و پسر پیش خودش تصور میکنه که همینجوری که اون دختر با من دوست شد، میتونه با کس دیگه ای هم دوست بشه و … .
راستش من ۲۵ سالمه و بیشتر از ۷ ساله که دخترداییمو دوست دارم حتی خانواده ی منم در جریان این موضوع هستم واقعا نیت ازدواج هم دارم راستش شماره موبایلش هم دارم اما به خاطر دو موضوع تا الان هیچ حرفی بینمون رد و بدل نشده یکی اینکه هنوز کاملا نمیشناسمش چون نتونستم باهاش خصوصی و راحت صحبت کنم و یکی هم اینکه فکر میکنم داخل این شرایط اقتصادی نه چندان جالب، اگه کار به ازدواج بکشه واقعا نمیتونم از پس یه زندگی کامل بر بیام چون پدرم فوت شده و خانوادم بدون من نمیتونن زندگی کنن.
اگه شما جای من بودید چیکار میکردید؟ بهش می‌گفتید ؟
واقعا گیر کردم چکار کنم. از یه طرف به نظرم وقت مناسبی نیست و از طرف دیگه میترسم دیر بشه و با کس دیگه ای ازدواج کنه. ممنون میشم کمکم کنید

باسلام وعرض ادب خدمت استادملک پوربنظرم ارتباط سالم باجنس مخالف خوبه وباعث میشه طرفین بیشترهمدیگروبشناسن ولی بیشترآقایون دنبال یک رابطه دوستی هستن تاازدواج برعکس دخترها من واقعااحساس تنهایی میکنم ودلم میخوادکسی بیادتوزندگیم که بامن هم فرکانس باشه منظورم اینکه درارتباط حال هردوی ما خوب باشه ازاین آشنایی نه اینکه رواعصاب هم باشیم لطفاراهنمایی کنیدچطوری باکسی واردارتباط بشیم که ازاین ارتباط لذت ببریم وبه ازدواج ختم بشه چگونگی پیشروی دررابطه میخوام توضیح بدید ممنونم

حتما در رابطه با این موضوع بیشتر خواهیم گفت

سلام و عرض ارادات خدمت استاد ملک پور عزیزم امیدوارم سالی خوبی برای شما ،خانواده تون ، تیم خوب MIE و همچنین برای همه هم وطنانم در سراسر دنیا باشه . . .
استاد مهربونم بسیار ممنونم که این بحث مهم رو شروع کردید و دارین این مهارت ها رو به ما آموزش میدن ، همون طور که اطلاع دارید در ایران نه در دوران مدرسه و نه در دوران دانشگاه هیچ گونه آموزشی در این زمینه ارائه داده نمیشه و مسئولین امر بر اساس یک سری افکار سلیقه ای جامعه رو از داشتن این مهارت بسیار مهم و کلیدی محروم کرده‌اند ،متأسفانه چقدر همکلاسی هایی داشتم که بخاطر نبود آموزش و نداشتن آگاهی در روابط با جنس مخالف دچار آسیبهای جسمی و روحی شدن که در زندگی مشترک بیشتر نمود پیدا میکند . . .
استاد بزرگوارم همون طور که فرمایش کردید از نظر بنده هم روابط با جنس مخالف بر اساس یک چارچوب معین بسیار برای فرد میتونه مفید باشه از شناخت جنس مخالف برای ازدواج کردن گرفته تا روابط اجتماعی که میتونه باعث افزایش اعتماد به نفس و موفقیت فرد در زندگی شخصی بشه . . . از شما خواهش میکنم این بحث مهم را ادامه بدین چون اهمیت این موضوع وقتی دوچندان میشه که طبق یک تحقیق در داخل کشور درصد بالایی از طلاق ها حدود 90% از اتاق خواب و تأمین نشدن نیازهای عاطفی گزارش شده
استاد عزیز و دوس داشتنی من ، شما با این ویدئو های رایگانتون خیلی به ما لطف میکنید ، با وجود اینکه توان خریدن محصولات پولی شما رو ندارم اما هر روز این محصولات رایگانتون رو گوش میدم و تأثیر فوق العاده ای روی افکار و برنامه ریزی برای آینده ام داشته ،
امیدوارم همیشه در کنار خانواده خوبتون و تیم خوبتون شاد و سلامت باشید منتظر ویدئو های بعدی شما هستیم دوستتون دارم.

تشکر از پیام پر مهر شما

سلام و عرض ادب
با تزتون تا یک حدی موافقم اما متاسفانه از جایی که اینجا ایرانه و مردم تشنه تر از این حرفا هستن از کوچک تا بزرگ مجرد تا متاهل فقط یک موضوع در ارتباط با جنس مخالف میبینن و اونم سکسه بخاطر همین ایجاد این دست از ارتباطات اصلا جایز نیست و چون مسلمون هستیم یک فاجعست بفهمی همسرت قبل از ازدواج با یک عده ارتباط داشته مگر اینکه اینجا رو با آلمان اشتباه گرفته باشیم.
به خواهرای عزیزم هم ميگم کتاب بخونین چون آقایون با اصالت فقط دنبال کسی هستن که دوستی قبل از ازدواج نداشته چه برسه به رابطه جنسی که توسط دکتر مشخص میشه. در پناه خدا

محتوای درمورد خودارضایی کی اماده میشه؟

سلام دوست عزیز به زودی روی سایت قرار می گیره

سلام. خسته نباشید من اتفاق اینجوری برایم افتاد یعنی من به كسی علاقه مند شدم و به دلیل نداشتم مهارت برقراری ارتباط به مشكلاتی برخوردم و نشد.
خیلی خوشحال شدم كه چنین ویدئو هایی را منتشر كردید امید وارم ادامه دار باشه و منابع مناسب معرفی بشه تشكر.

سپاس از همراهی شما دوست عزیز. حتما باز در رابطه با موضوع ارتباط با جنس مخالف صحبت خواهیم کرد

سلام و عرض ارادت.
به نظرم عالی بود آقای دکتر بحث ارتباط با جنس مخالف لطفا ادامه بدید.

سلام حتما در رابطه با این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد

سلام و خسته نباشید خدمت استاد عزیز. مفتخرم که با شما آشنا شدم چرا که یک معلم دلسوز، روانشناسی آگاه و وکیلی زبردست و هموطنی دلسوز هستید.
متاسفانه ایران در دبستان که بچه ها تا 12 سالگی در این مقطع هستند مطلع هستم که هیچ آموزش جنسی ندارند دختر من 10 ساله است و در دبستان غیر انتفاعی درس میخونه و تا حالا در مورد جنسیت یک زن و دختر و مکانیسم عمل بدن هم هیچ اگاهی ندادن فقط
به همت مدیر مدرسه چند بار اموزش کوتاه در رابطه با سوالات جنسی بچه ها داشتیم آن هم کوتاه و ناقص. و در ایران بسیااااار کوتاهی شده و همه چیز تابو است. فرمایشات شما بسیار به جا است و اگر آموزش‌ها با فرهنگ ما مطابقت پیدا کنه و بجه ها اگاه باشند هیچ اتفاق ناگواری هم برای انها نخواهد افتاد در صورتی که هیچ اگاهی وجود ندارد و فقط منع میشن در رابطه با جنس مخالف بدون هیچ توضیحی.
در آخر از شما بسیار سپاسگزارم. که فقط یه وکیل تک بعدی نیستید و همدل و دلسوز ما هستید

فرمایشات شما کاملا درست است. سپاس از همراهی شما دوست عزیز

سلام استاد مرسی از ویدیو های خوبتون و انرژی مثبتی که به میدید.❤
استاد به نظر شما بهتره از چند سالگی رابطه با جنس مخالف شروع کنیم.

Be nazar man kheli in kar khobe , vali man mikhastam bedonam ke tasir in ertebat to dars khondan khobe ya bad ?

حتما در رابطه با این موضوع بیشتر خواهیم گفت

دقیقادکتر زندگی من هم میتونست جور دیگه ای رقم بخوره و من کنار کسی که دوستش داشتم باشم اما به خاطر قبحی که ۲۰ سال پیش وجود داشت هر دو سکوت کردیم به جای صحبت.دلم میخواد این اتفاق برای دختران سرزمینم دیگه نیفته.لطفا برای ارتباط نوجونها هم راهکار بفرمایید

استاد امروز شما در این ویدئو دید منو نسبت به این موضوع عوض کردید سپاس ممنون که همیشه در کنار ما هستید

سپاس از محبت شما

با سلام خدمت آقای دکتر ملکپور
من تقریبا تو کمتر از یک سال دوست هامو از دست دادم(منظورم اینه که ترکم کردن) و با دختری تو رابطه بودم که یکی از همین دوست هام معرفیش کرده بود که خیلی باهاش صمیمی بودم بعد سه ماه در ارتباط بودن با این خانوم گفتن که از ناحیه کمر دچار ضایه نخاعی پیدا کردن بخاطر تصادفی که دو سال پیش داشتن و در آخر هم بخاطر دلایل بی منطقی گفتن نمیخوام ادامه بدم و ارتباط من و اون خانوم الان 10 ماهه قطع شده. دلیل اینکه دوستام منو ترک کردن هم بخاطر اینه که من به خواهر دوست صمیمیم علاقه مند شدم و این موضوع رو با دوستم در جریان گزاشتم از اون موقعی که گفتم کلا رفتارش کمی باهام تغییر کرد و من هم بخاطر مهاجرت و وقت کمی که داشتم تصمیم گرفتم که به خواهرش پیام بدم تا نظرشو بپرسم بعد از مدتی سادگی کردم و به دوستم گفتم قضیه رو و کلا رابطشو با من قطع کرد و بقیه دوستانم هم با من دشمن شدن و همین کارشون باعث شد نامه ایی بنویسم و باعث شد حتی اگه ذره ایی احتمال بازگشت دوستی هم باشه دیگه از بین بره.
بعد از این جریانات من کاملا شکسته شدم و حال روحی خیلی بدی دارم و زندگیم داره به بطالت میگذره و اصلا راضی نیستم از این وضعیت نه با کسی میتونم خوب درد و دل کنم بخاطر خجالتی بودنم نمیتونم با کسی خوب ارتباط برقرار کنم
میخواستم اگه امکانش هست راهکاری یا هرچیزی یا مشاوره ایی داشته باشم باهاتون تا از این وضعیت در بیام
از موکلاتون هم هستم
ممنونم از وقتی که میزارید
خدانگهدار

سلام و عرض ادب و احترام خدمت دکتر ملک پور بزرگوار
خیلی عالی دارید توضیح میفرمایید بنده منتظر ویدیو های بعدی شما در رابطه با ارتباطات موفق با افراد و موضوع افزایش اعتماد به نفس و کنترل افکار هستم
با احترام – احسان عشقی نور با یک دنیا عشق به شما

خیلی ممنون اقای دکتر حتما قسمت بعد هم بزارید چون به ما هبچ چیز در این باره یاد مداده این

سلام استادصحبتاتون عالیه
استادمن دچاریک مشکل شدم ازتون خواهش میکنم کمکم کنید
استادمن دختری۱۸ساله هستم وبانامزدم قهرم وهیچ ارتباطی باهم نداریم….به نظرشماچیکاربایدبکنم؟؟؟

دکتر جان اگر امکان داره به سوال بنده پاسخ بدید، بنده یک پسر 19 ساله هستم و سالهاست که درگیر مشکل خودارضایی و پ ن هستم. این خیلی سخته که ادم 7 سال توی لجن زندگی کنه، من ازون دسته ادم هایی نیستم که بتونم کمش کنم. برای همینه که مدتی بعد از کلی شکست های پی در پی موفق شدم بزارمش که هم خود ارضایی رو هم فیلمهای پ ن رو که ذهن ادم رو الوده میکنن و باعث میشن از خدا و جهان هستی دور بشی. 98 درصد از تین های ایرانی چه دختر و چه پسر درگیر مشکل خود ارضایی هستند، شاید این درصد کمتر باشه ولی باز هم قابل توجه. شما برای همچین ادم هایی چه پیشنهادی میکنید ؟ شاید من و امثال من نتونیم توی یک رابطه خودمونو کنترل کنیم و گند بزنیم یا دست به کار های فجیع بزنیم نظر شما چی هست ؟ چه پیشنهادی میدید ؟

سلام
استاد من 40 سال شدم اما نتونسنم با کسی باشم برام سخته و این گار را بازیچه بودن میدونم و تحصیلات ام بی ای دارم ولی …دختر مجردم

سلام وعرض ادب وارادت خدمت استاد گرامی جناب دکتر ملک پور
بدون شک مبحث بسیار زیبا وهیجان انگیزی است. با توجه به اینکه الان خیلی از رابطه ها شکل میگیره ولی پایه هردو سست وهردو تفکر بر فریبکاری طرف دیگر دارند .
در صورت امکان در مورد مبحث شروع روابط در شبکه های اجتماعی هم صحبت بفرمایید خصوصا زمانی که دسترسی به شخص مورد نظر نداریم
با تشکر

سلام اقاى دكتر دخترى هستم ٢٣ ساله تا بحال رابطه ى جدى اى با هيچ پسرى نداشتم با اينكه كلاً خوب هستم :)) از بچگى خيلى درونگرا و غير اجتماعى بودم .
لطفاً در خصوص اينكه دختر ها چگونه بايد كسى رو به دست بيارن و اينكه اصلاً بايد بگن به طرف يا نه ، هم صحبت كنيد .
ممنون????

باسلام خدمت استاد عزیز

ویدیو های شما واقعا فوقالعاده هستند
خیلی از شما تشکر میکنم که درباره این موضوع که دغدغه بسیاری از جوانان ایرانی از جمله من هست هم صحبت میکنید.
بسیار مشتاق برای ویدیوهای بعدی شما درباره این موضوع هستم.

سپاس از محبت شما دوست عزیز

استاد سلام
از نظر خودمم من در مورد این روابط سختگیرم نه اینکه خواهان نباشم اما نسبت به اطرافیان سختگیرانه تر به موضوع فک میکنم
فک میکنم ک شروع این دوستی باید با هدف ازدواج باشه ینی نیت از آشنایی ازدواج باشه (در مورد دوستان کاری و یا خانوادگی عرض نمیکنم) دوم اینکه اون شخص باید تمام معیارهای ازدواج رو داشته باشه ینی تنها چیزی ک بین ما بمونه ک حل شه سازش اخلاقی باشه و علاقه
از طرفی میترسم از فکرای مردم و یا اینکه اون رابطه به جاهای خوب ختم نشه و عکس العمل شخص بعد کات کردن
از طرفی تمایلات جنسی بالایی دارم و عدم ارضای میل جسمی و البته روحیم باعث خودارضایی شده و خود این مسئله هم ترسم رو از این روابط و حتی ازدواج بیشتر کرده
در واقع حالتی مث سیب ممنوعه رو خواستن دارم
دختر هستم و 20 ساله
ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام و عرض ارادت خدمت استاد عزیزم
الان که دارم این پیام رو مینوسیم خدمتتون 26 سالی از عمرم میگذره
به سبب خانواده ای که توش بزرگ شدم ، مثل دوره شماها دیدگاه سفت و سخت مذهبی داشتم و تا حدودی دارم
تو این 26 سال بیشتر سرم یا به کار گرم بوده یا دانشگاه ….سرتونو درد نیارم …کلا مثل لاکپشت سرم به کار خودم گرم بوده و سرم تو لاک خودم
درسته که گفته میشه همش بخاطر خودمونه و خودمون مسئول اعمالمون هستیم ، اما در کنارش وقتی از راهنمایی تو گوشمون میخونن که حتی نگاه کردن به نامحرم مثل تیری از ناحیه شیطان هست و توسط دبیران و اطرافیان به طرق مختلف و تعابیر و تفاسیر عجیب و غریب برامون زمزمه میکنن و در آزمون های سراسری حتی ازش سوال مطرح میشه…واقعا خب کسی که خونوادش هم مذهبی باشه بنظرم تاحدودی باید بهشون حق داد که در ناخود آگاهشون هم یه چیزایی رفته باشه و یه نوع قالب ذهنی براشون شکل گرفته باشه
تو دانشگاه هم که سرم پایین و تو درس و کتاب و کار خودم بوده و هست ، دیگه بعضی وقتا پیش میاد که خانمی به دوستاش میگه و دوستان ایشون از طریق دوستان خودم به نوعی به گوشم میرسونن که فلان فرد ازت خوشش میاد و یه رابطه رو شروع کن شاید تهش خوب شد واما واکنش عجیب و ناخودآگاه من اینه که بیشتر از اون فرد فاصله میگرفتم!
دقیقا همینطور که تو ویدیو هاتون میگین ذهنم یجورایی مانع تراشیده برای ارتباط…و هیچ ارتباطی هم نداشتم.
با ویدیو های خوشگلتون هر روز زندگی میکنم….خیلی ازتون یاد گرفتم…و خیلی تغییر کردم
تا الان دقیقا 4 باری که ازتون سوال پرسیدم هر 4 بار بهم جواب دادین و هر بارش هم برام مفید تر….. اون قدیم تر ها یادمه سوالامون رو براتون ایمیل میکردیم و شما ویس میفرستادین هر شب برامون….الان هم ویدیو میذارین و از دیدن وجود شما لذت میبریم.
ممنونم که راجب این مورد بخصوص که مشکل خیلی از جوان تر هاست صحبت کردین….این ویدیو آخر دقیقا همون چیزی هست که لازمه شنیده بشه.
همون فردی هستم که چند وقت پیش پرسیدم گیج شدم و نمیدونم از زندگی چی میخوام و زحمت کشیدین نیم ساعتی برام صحبت کردین.و اولین بار که صحبتتون رو گوش دادم و واقعا متوجه نشدم که منظورتون چیه از قالب ذهن و یسری بحث دیگه
ولی حدودا یک ماه بعدش که باز همون ویدیو رو نگاه کردم احساس کردم نکاتی توش گفته شده که الان بهتر میفهمم…..
و تقریبا هر روز به اون ویدیو گوشم میدم… و هر روز کمی بهتر از روز قبل و خوشحال تر و خوش مسیر تر ادامه میدم
بنظرم اگه از دوستان عزیز کسی این فایل های ارزشمند رو میبینه و هیچ حس خاصی بهش نداره یا متوجه نمیشه شاید بعد از مدتی دیدن دوباره این فایل ها جالب بنظر بیاد.
نمیدونم باز هم این پیامم رو میخونید یا نه….اما بدونید قلبا دوستتون دارم و امیدوارم منم به روش خودم بتونم به مردمم کمکی کنم.
مشتاق دیدارتون هستم.
خدانگهدارتون باشه.

درود بر شما جناب ملک پور عزیز
از تماشای ویدیو هاتون درباره ارتباط بسیار لذت میبرم و با وجود اینکه 22 سالم هست همه ی همه بحث هایی که بهشون اشاره فرمودین درمورد ارتباط با جنس مخالف تو ایران رو به شدت قبول دارم.حتی میتونم بگم تجربه و حس هایی که شما داشتین رو من هم تجربه کردم و بعضا احساس ناراحتی و غم دارم بخاطره همین مسئله که بخاطره ترس,غلط پنداشتن ارتباط خیلی از موقعیت های آشنایی رو خودم با دست خودم پس زدم و بعدش پشیمون شدم….خیلی ممنونم ازتون که به این مسائلِ خیلی مهم میپردازین و برامون راه حل میذارین.. برای امثال ما جوون هایی که توی حصاری از مخفی کردن احساساتمون گیر افتادیم
به اعتقاد من ما یکبار زندگی میکنیم پس باید لذت ببریم و شاد باشیم…
.تنتون سلامت
منتظر ویدیو های بعدی تون هستم

با سلام و عرض ارادت خدمت استاد ملک پور و همکاران گرامیتان
استاد من ۱۸ سال دارم و هر دو ویدیو شما رو تماشا کردم و میخواستم بگم که قالب ذهنی من هم مثل قالب ذهنی نو جوانی شما بوده که از وقتی این دو ویدیو شما رو تماشا کردم به نظر خودم مقدار خیلی زیادی نسبت به این موضوع تغییر کرده و اگه میشه می خواستم بدونم ویدیو سوم کی میاد و محصول اصلی شما کی میاد؟
خیلی ممنون بابت اطلاعاتی که به ما دادین ❤❤❤

سلام دوست عزیز. به زودی ویدیو سوم در همین صفحه قرار میگیره.

سلام و درود خداوند و فرشتگان و انسان ها بر استاد عزیز خودم، استاد امیر محمد ملک پور دوست داشتنی و همه دوستان هم مداری عزیزم. استاد، من قصد نداشتم کامنت بذارم ولی ندای درونم(خدا) بهم گفت که بنویس…منم گوش به فرمان معبود و معشوقم هستم، می نویسم برای خودم، برای شما استاد بزرگوار و برای دوستای عزیزی که در مسیر خودسازی و موفقیت هستند.
از موقعی که ویدیو اول رو گذاشتید، مدام پیگیر ویدیو بعدی بودم، فکر کردم استاد بی‌خیال ویدیو بعدی شدن یا شاید هم وقت نکردن… خدا رو شکر که ویدیو جدید اومد و نوید یه دوره عالی و مستمر رو میده. استاد باور کنید این موضوع ارتباط دختر با زوج مخالف خیلی مهمه، خییییییبلیییی… به نظر من ارتباط سالم و دوستانه با جنس مخالف ( با نیت دوستی و مهربانی و عشق و کسب تجربه لذت بخش و آرامش بخش، نه سو استفاده و هوس) بسیار لازم و کمک کنندست. من دیگه کاری به فرهنگ جامعه و عرف ندارم. با اینکه در خانواده و فضای خشک مذهبی بزرگ شدم ولی دیگه نتونستم این باور های غلط رو بپذیرم و در راه درک حقیقت جهاد و حرکت کردم. چندین ماه پیش بود که یه نمنمه حس های بهم میگفت که میلاد، تو که به همه چیز شک کردی، بیا از زاویه دیگه ای به ازدواج، روابط دختر و پسر نگاه کن… قشنگ فهمیدم که باید کم کم قالب های ذهنیمو بشکنم و با تفکر نقادانه و سیستمی به موضوع بنگرم. تا اینکه با ویدیو شما مواجه شدم و مهر تاییدی بر باورهای جدیدی که دارم می‌سازم زد.
ویدیو های اعتماد به نفس و بقیه ویدیو ها رو دیدم، فوق العاده بود و داری قیمت و ارزش زیاد. کلی بهره بردم. استاد شما یکی از دستان خداوند هستید، پیام آور کلام خدا، عشق ، ایمان، عمل و موفقیت. بهتون تبریک میگم از ته دلم بابت این موهبت و هدایت الهی. به خداوندی خدا شکی ندارم که شما هدایت یافته رب جهانیان هستی. بهشت این دنیا و آخرت گوارای وجودتان ای بنده عزیز و شریف خدا. ماشاالله شما هم وکیل تاپ و درجه یکی، هم توی زمینه مهاجرت و بیزنس فعالید، هم تعلیم هنر زندگی و موفقیت. توی یکی از ویدیو هاتون در مورد روابط رویایی و عاشقانه با همسر گران قدرتون حرف زدید… تازه دیدمش… باور نمی‌کنید که از شوق و شادی میخواستم بال دربیارم و پرواز کنم. چقدر خدا رو شکر کردم و شما و همسرتون رو تحسین میکنم. منم از خدا خواستم که آره منم همچین رابطه عاشقانه و الهی میخام . چقدر خوب در مورد گذشت و رها بودن حرف زدید.
خودم هم مدتیه که به این اصل در روابط عاشقانه پی بردم که آدم باید اول عاشق خودش باشه تا بتونه به دیگران عشق بده، باید رهای رها باشه بدون هیچ وابستگی ای، فقط باید به خدا وابسته و محتاج باشیم و بس. خیلی دوست دارم بیشتر در موردش حرف بزنم ولی با این روند کامنتم به یه طومار بلند تبدیل میشه.
راستی یادم اومد، توجه به نکات مثبت و زیبایی ها… این تصاویر و کلیپ های کوتاهی که بینابین سخنان ارزشمند تون میکس میکنید، خیلی رویایی و دل انگیزه.آدم کیف می‌کنه احساس میکنه توی این طبیعت بهشتیه… چقدر فضا و لوکیشن های فیلم برداری دلربا و شورانگیزه. توی بالکن در یک هوای خنک بهاری … اون خونه های خوشگل و شیک اطرافتون، عجب محله با صفایی، مطمئنم همسایه ها و آدم های مهربون و خوبی هستن، چون شما هاله ای از انرژی مثبت الهی و در مدار خداوند هستید و بهترین ها جذبتون میشن. دلم غش رفت واسه اون درخت سفید و با اون برگ و شکوفه های خوشگلش… الهی شکر ازین همه نعمت و زیبایی.
توی ویدیو های اول و دوم کلی خندیدم و کیف کردم با اون خاطره هاتون.. یاد خاطرات تلخ و شیرین خودم افتادم. دیدم دوستان در مورد خودارضایی گفتن… وای وای چی بگم ازین معضل بزرگ آزاردهنده… من خودم پسری ۲۰ ساله هستم… بیش از ۶ سال دچار این عارضه بدقلق بودم، اون هم به همراه اعتیاد به دیدن پورن… خواستم با اسم مستعار کامنت بذارم ولی گفتم چکاریه آدم باید خودش باشه و از قضاوت و حرف دیگران ابایی نداشته باشه… یکی اعتیاد به دوپامین (پورن و خودارضایی)، یکی هم کمال گرایی، این دوتا ریشه منو از بیخ کند، داغون و نابودن کردن، اجیر و اسیرم کردن…
خدا شاهده که همش ناخواسته و ناخودآگاه بود و چاره ای پیدا نمی‌کردم. پسری شریف، مهربان، خوش چهره و خوش هیکل، با ادب و اخلاق بودم ولی به دلیل خیلی مسائل که نمیخام بازش کنم درگیر این آفت بد شدم… فشار… استرس… تحقیر و سرکوفت… کمبود و خلاهای عاطفی… عدم عزت نفس… سرکوب و نگرانی… غم و خشم و ناراحتی… باورهای محدودکننده و غلط مذهبی… و خیلی چیزای دیگه سبب تشدید و استمرار این عمل نادرست میشد… هیچگاه با نظر بد به دخترا نگاه نمی‌کردم و همیشه به اون ها به چشم فرشته ها و پاکی نگاه میکردم، تصور و نگرشم به جنس مخالف، با احترام و زیبایی و عشق بود همیشه … ولی چکنم که ناخواسته درگیر خودزنی شدم… چکنم که این ورودی های نامناسب منو از خودم و خدام دور کرد…در کامنت های بعد شاید بیشتر در موردش توضیح بدم…
خلاصه کنم… اما هم اکنون پس از سال ها سعی و تلاش تونستم خودمو ازون باتلاقی که توش گیر کرده بودم رها کنم و به آغوش زندگی و خدایم بازگردم… مدتیه که کلا ترک کردم و اصلا فراموشش کردم، به طرز معجزه آسا و البته با پرداخت بها و جهاد اکبر… و این را فقط و فقط اعتبارش را به رب و فرمان روایم الله یکتا میدهم… زندگی چقدر زیبا و دلچسب تر شده برام، چقدر حالم خوبه ، چقدر عالی عزت نفس گم شده ام را بازیافتم … خدایا شکرت… این کار دختر و پسر نداره و تقریباً همه آدما ممکنه درگیرش شده باشن… در ویدیوهای بعد استاد مطمئنا توضیحات مفیدی رو خواهند داد من هم از تجربیات خودم و چگونگی رهایی ام براتون شرح میدم تا هم به خودم یادآوری کنم هم شاید به شما دوستای عزیزم کمکی کرده باشم…
و اما سوال خودم از استاد…. توی بخش اتاق گفتگو یکی از دوستای خوبم آقا سجاد علیزاده حرف جالب و قابل تاملی رو مطرح کردن… استاد همانطور که میدونید خدا در قرآن محارم رو به طور واضح بیان کرده و گفته که نکاح با محارم رو حرامه … کاملاً درست… اما در رابطه با غیر محارم و دیگران چی؟… فقط گفته لا تقربو زنا… حالا دقیقا مراد از زنا چیه؟….
آیا منظور از زنا، رابطه جنسی با زن شوهر دار یا مرد همسر دار هستش؟ یا اینکه شامل رابطه بین دختر و پسر مجرد هم هستش؟ … اگه مثلا دو تا دختر و پسر با شخصیت و هم فرکانس با عشق و رضایت هم با هم ربطه جنسی داشته باشن اشکال داره؟ ممکنه به ازدواج و تشکیل خانواده هم ختم نشه… امیدوارم که منظورمو درک کنید … من به شما اعتماد دارم… لطفاً خیلی واضح و شفاف نظرتونو بگید… خودم تا این لحظه فقط تونستم نصف قرآنو بخونم و مدتیه که تازه یاد گرفتم که چطور به صورت سیستمی و از دید خداوند بخونمش و درکش کنم… درود بر شما که تونستید حداقل ۹ بار این گنج عظیم رو مطالعه و بررسی کنید… چیزی که من متوجه شدم اینه که خداوند تأکید زیادی بر لذت بردن از نعمت هاش داره، آدم باید شاد باشه و تفریح کنه، آزاد و رها باشه، لذت ببره و شکور باشه… خیلی برام سخت بود تغییر باورها و نگرشم… ولی من ول کن نبودم و نیستم و تا رسیدن به لقای خدا، از حرکت و عمل نمی ایستم… سقف آرزوهام تا خود خداست… اهداف والا و مقدسی دارم و حاضرم هر بهایی را حتی جانم را بپردازم… من از زندگی فقط یه خونه و ماشین و پول و همسر نمیخام.. من همه چی رو میخام و خودمو لایق بهترین ها میدونم… عاشقتم خدا که دریچه های ذهن و روحمو باز کردی… خدا رو میلیارد ها مرتبه شکر…
تا به حال با هیچ دختری چه مستقیم و چه غیر مستقیم در رابطه نبودم.. نمی‌دونم چرا دقیقاً… فکر کنم باور مسموم کمال گرایی یکی از عواملش باشه یه غرور خاصی توی وجودم رخنه کرده که دارم آروم آروم میشکنمش.. ذهنم همش ازم ایده آل ترین ها رو میخاد… میدونم که خیلی کار دارم و باید با تمرین و طی تکامل حلش کنم… با سپردن خودم به جریان همیشگی هدایت
عاشقتم استاد عزیزم… مرسی از زحمات و خدمات بی نظیرتون … عاشق تو، آره تویی که داری کامنت منو میخونی هستم… در آغوش خداوندگار عشق و مهربانی، شاد سالم و ثروتمند باشید

نمیدانم یا اسلام بن و بیخ دروغه و غلطه یا جامعه و افکار ما غلطه…قابل توجه ی شما در قران گفته شده که دوست پنهانی نگیرید.و همچنین بجز کنیز و همسر بر مرد مسلمان زنی دیگر حرام است. حالا میگن ازدواج موقت، ازدواج موقت همه مسلمانان قبول ندارند.
نمیدونم حالا اسلام غلطه یا ما درست اجراش نمیکنیم؟

سلام و خسته نباشید
توفیق حاصل شد که با شخص شخیص آقای دکتر ملک پور آشنا بشم و از این مسئله فوق العاده خوشحالم.
هدف از نوشتن این سطور،تقدیر و تشکر کردن از ایشان بود

سلام خدمت جناب آقای دکتر ملکپور عزیز
امیدوارم حالتون خوب باش
آیا ازدواج دونفر که ملیتشون باهم فرق داره درسته یا نه خیلی ممنون میشم درمورد این مسئله صحبت بفرمایید

سلام دکتر جان من خلاصه میگم تا متن زیاد نشه شما میگین زمان شما اینطوری بوده ولی این هنوزم هست تو شهرما و انگار مردم منتظرن تا یکی یه خطایی بکنه تا پشت سرش حرف بزنن ولی مسیله ای که منو ازار میده خودارضایی هست که من نمیتونم مهارش کنم تو روابط گیر کردم اعتماد به نفسم له شده من برای اینکه خودارضاییو انجام ندم بارها تلاش کردم با کسی دوس بشم اما هر دفع منو تحقیر کردن و من دیگ نمیتونم هیچ کاری بکنم واقعا ممنونم که راجب این مسایل که خیلی مهمن حرف میزنیم اگه کمکم کنین تا ترک کنم این مشکلو و اعتماد و عزت نفس بالا بره بزرگترین لطفو در حق من کردین من اماده ام هر کاری بکنم تا یاد بگیرم و اجراش کنم و نتیجه بگیرم البته مشکل مالی دارم و فک نکنم بتونم هزینه بکنم ولی هرکاری میکنم تا نتیجه بگیرم و من هیچی نمیدونم در مورد این مسیله وگرنه که مشکلی نداشتم من خودمو خالی میکنم تا از شما یاد بگیرم منتظرم سپاس

سلام دوست عزیز. به زودی ویدیویی در این رابطه از استاد منتشر خواهد شد

سلام استاد کی ویدیوی سوم ارتباط با جنس مخالف و ویدیوی جدید اعتماد به نفس رو میزارید؟ و خواهشا برای هرکدومشون مثال های کاربردی بگید که چیکار کنیم
منتظر ویدیو های زیبا تون هستیم

سلام دوست عزیز قسمت جدید این ویدیو به زودی بر روی سایت قرار می گیره

سلام آقای دکتر می خواستم بگم این موضوع برای خودم پیش اومده واقعا تو ارتباط با جنس مخالف خیلی مشکل دارم واقعا تو هر رابطه ای وارد میشم چون نمیدونم چطور باید صحبت کنم اسیب میبینم دوست دارم بیشتر در مورد این موضوع حرف بزنین ،ممنون از شما

سلام استاد ممنون از انرژی مثبت و وقتی که برای ما میذارید
من 38سالم هست تا سی سالگی با پسری ارتباط برقرار نکرده بودم بعدش با پسری آشنا شدم که هفت سال از خودم بزرگتر بود و چند کتاب عاشقانه به چاپ رسونده بود و گفتم کسی که تا این حد به عشق احترام میذاره محال هست منو بازیچه کنه ولی هفت سال از عمرم رو دزدید .بارها ازش خواستم اگه قصدت جدی نیست به من بگو چون سنم میره بالا ولی اون جواب درستی نداد و حتی به خواهرم گفت من اگه دوستش نداشتم و قصدم جدی نبود بیشتر از سه ماه باهاش ادامه نمیدادم ولی ادامه داد داد منو توی انتظار گذاشت آخرش بدون هیچ توضیحی رفت، این شد که من هر مردی رو میبینم ناخودآگاه درونی شیطانی تصور میکنم و فکر میکنم همه مردها یه نقاب دارن . آخر اعتمادم شد تنهایی و گذر عمرم،الان تنها راه ادامه زندگی رو سرگرم کردن خودم با ادامه تحصیل برای دکتری و فکر اینکه از این کشور برم . بعضی از مردا دنیا رو خراب میکنن رو سر آدم بعدش بیخیال سود میزنن و میرن .

سلام استاد با تشکر از راهنمایی های عالیتون
من یه ابهامی برام پیش اومده…کسی هم جواب درستی برام نداشته…جز تاسبات مذهبی…
خواهش می کنم این سوالمو جواب بدین…
مگه قران کتاب درستی نیست؟…
ایا واقعا تابیر این ایه (5 مائده)اینه که حق دوستی و ارتباط با نامحرم رو نداریم؟…
خواهش میکنم به پیام من بی اهمیتی نکنید و جوابمو بدین…
من شما رو خیلی قبول دارم و بد جوری تو ابهام های مذهبی عجیب و غریب گیر گردم…

چرا ادامه این ویدیوها ساخته نشد ؟

سلام دوست عزیز در حال ساخت هست و به زودی بر روی وب سایت قرار می گیره

به نظر من واسه برقراری رابطه اول باید ادم نگاه ب خودش شرایطش و هدفش از ارتباط جنس مخالف کنه با و با توجه ب این شاخه های ک گفتم فکراش رو کنه و ب یه نتیجه برسه و وقتی نتیجه گرفت یکم تحقیق کنه قبلش و راه درست ارتباط رو پیدا کنه بعد ک تا اینجای کار پیش رفت خودشو از قبل اماده کنه و به ی لول کامل از امادگی و اعتماد ب نفس برسه بعد قدم اول رو در حد سلام و اهوال پرسی برداره و قدم دووم اینکه با حرف زدن از شرایط هم و بهم گفتن شرایط هم با هم به یه وجه اشتراک برسن ک این قدم دووم مهمه اگه ب یه توافق رسیدن ک قدم سوم چارمو برداره و چند قرار بعدی باهم بزارن و بیشتر باهم اشنا شن و برن تو رابطه اگرم تو قدم دووم باهم ب توافق نرسیدن باید اینو درک کنه ک اینا برا هم مناسب نیستن و بعد باهم ب مشکل میخورن و باید قبل از شروع ی رابطه نا مناسب همون جا همون رابطه رو ب پایان برسونن . این قالب ذهنیم باید داشت ک هرکاری ک تو گذشته کنیم نتیجش تو اینده ما ظاهر میشه اگه کار بد کنیم نتیجه بد میبینیم و اگه کار خوب کنیم ب ی نتیجه خوب میریسیم .

با تشکر از سایت ام ای ایی امیدوارم این نوشتمو جناب ملک پور مطالعش کنن 👍🥕

سلام و عرض ارادت استاد
اصلا نمیدونم واقعا این پیام به دست خود شما میرسه یا نه اصلا برسه میخونید یا نه
ولی استاد من یه ایده ی واقعا عالی به ذهنم رسیده برای به کمال رسوندن و افزایش فوق العاده کیفیت محصول هنر ارتباطاتتون به ذهنم رسیده…
اطلاعات بسیار ارزشمند و کمیابی که اصلا شبیهشون رو جایی ندیدم …راجع به ارتباط قدرت مند با جنس مخالف…ولی متاسفانه تو این اطلاعات یه سری الگو های سیاه وجود داره که من اونا رو با تحقیق و تحلیل پیدا کردم ولی برای رفع اونا نیاز به کمک خود شخص شما دارم فقط شما…
اگه باهم این اطلاعات رو اصلاح کنیم و به بهترین سطح برسونیم و شما تو محصول تون این ها رو هم بزارین عالی میشه
منتظر پیامتون هستم استاد
ممنون از اینکه پیام منو خوندید
با بهتریت ارزو ها براتون…
دوست دار شما از ته قلب… حسین

سلام و عرض ادب
به نظر من ارتباط داشتن با انسان ها فارغ از جنسیت و نژاد و رنگ و مذهب و… نه تنها بد نیست بلکه بسیار هم زیباست و پسندیده ،متاسفانه ما متولدین دهه ۶۰ در جامعه سنتی و خانواده های سنتی بزرگ شدیم حاصل جامعه ای جنگ زده هستیم و تبدیل به آدم های خود ساخته و قانع و بله چشم بگو هستیم با خاطرات و موزیکای و عشق و عاشقی های نسل دهه ۵۰ بزرگ شدیم ولی باید با نسل بسیار متفاوت و به روز شده و تابو شکسته دهه ۷۰ هم مسیر و جهت میشدیم.
مثلا خود من با اینکه فردی موفق و با اعتماد به نفس بودم حتی با داشتن روابط اجتماعی خوب و داشتن رشته تحصیلی و موقعیت کاری مناسب در سن ۲۲ سالگی بخاطر داشتن خانواده سنتی مجبور به ازدواج سنتی شدم که حاصلش ۸ سال زندگی بی هدف و بی ثمر و بدون فرزند بود و ۳ سال بعد از اون هم درگیر طلاق بخاطر شرایط قانونی جامعه خودم شدم یعنی ۱۱ سال از عمر و جوانی من درگیر باورهای غلط و خانواده و جامعه شد.
باز هم این موردها دلیلی برا درجا زدن من نشد و من همچنان برا داشتن آینده ای روشن تلاش کردم ولی متاسفانه بخاطر شرایط اقتصاد مریض جامعه هر تلاشی در حال حاضر بی نتیجه شد.
الان من ۳۶ سال سن دارم و باید تمام باورهایم رو دور بریزم و از خودم یه ادم جدید و همسو با جامعه بسازم به نظر شما چقدر زمان احتیاج هست برای این انقلاب درونی و آیا شدنی هست؟
تنها مراوده درونی من هر روز با خودم و درونم این ۴ مبحث شده:
متاسفم
منو ببخش
متشکرم
دوستت دارم
ولی آنسان ها با امید زنده هستن و زندگی میکنن. در جامعه کنونی بسیارند افرادی که از لحاظ ذهنی مریض هستند و پراز خشم و روز به روز تنها مسئله ای که به آن پرداخت میشود درصد بیشترش نیاز جنسی است در صورتی که مقدس ترین و زیباترین مسئله بین یه زن و مرد که باعث نشاط و شادی و تولید نسل برای بقا است به بدترین و مریض ترین حالت ممکن بین جوان های این جامعه داره اتفاق میوفته و بعدش هم یا پشیمان هستن یا صلاحی است برا تخریب و توهین به یکدیگر و از همین موضوع برا تخریب هم استفاده میکنن.
ممنون میشم راجب این تضاد شخصیتی که الان بین جوانان هر روز داره بیشتر میشه نظر و راه حل بدید و بیشتر بهش بپردازید.
با تشکر از این انرژی و عشق بی دریغی که به انسان ها میدهید.

سلام و عرض ارادت خدمت آقای ملک پور عزیز.من شما رو خیلی دوست دارم و همه ی ویدئو های شما رو دنبال می کنم.قرار بود که راجع به خودارضایی ویدئو ضبط کنید. اگر ممکنه در ویدئو های بعدیتون دو مورد این موضوع هم صحبت کنید.متشکرم 😗

سلام من دختر خانومی هستم ۲۶ساله
اصلا قصدم تعریف از خود و خودشیفتگی نیست اما کلا پسرای ۱۵تا ۲۳ و ۲۳تا ۳۰ و مردای متاهل یا سن های ۴۰ اینا از من خیلی خوششون میاد و من ب همین خاطر تو فامیل خیابون بانک و ادارات اصلا نمیتونم برم چون همه فقط میخان ی جوری باهام صحبت کنن من حتی سگمو ک فروختم ب یه اقا ب بهانه سگم مدام با من حرف میخاد بزنه پیام میده از نظر ظاهری هم من اونقد خشگل و خاص نیستم یا بور و فلان ،اما خب صورتم ی جوری انگار عمل دارم اما هیچ وقت عمل نکردم من ی سری مشکل ها دارم یکی این که اصلا بیرون از خونه نمتونم برم دوم هر پسری ک مثلا اشناست مثلا دوست پسر دوستم اینها جلوی دوستام یهو میاد ی حرفی میزنه رو تخیلش مثلا یکیشون گف تو رقصت باید خ خوب باشه و من هنگم هنوز هر کی ی فکری میکنه تو ذهنش ،ی پسره هست تو محل زندگی من شاید سالی ی بار بیاد و اگه منو ببینه ول نمیکنه همه اینها کنار من از جنس مخالف خ میترسم و ترس تو چشمام واقعا پیداست مثلا وقتی پسر موتور سوار میبینم قلبم میخاد کنده شه و کلا پیش پسرا نمیتونم باشم مدلشم فرق نداره اینجا ی پیتزایی معروف داریم ک صاحبش هر بار میرم منو وادار ب صحبت میکنه .چرا من با ی ظاهر معمولی انقد بهم گیر میدن ایا صرفا واسه امتحان کردن یا این که صورتم مظلوم دیده میشه البته اینو خواهرم میگه ،من خ اذیت میشم و الان افسرده هم شدم ،ی جورایی انگار همه پسرا بخان منو ولی نشه و تهش تنهام .جالبه ک هیچکس معتقد نیست من سینگلم و خب هر کی ی فکری میکنه حتی بهم میگن شما امریکایی ایرانی هستی این حرفا از کجا میاد .نحوه لباس پوشیدنم هم از ساده ساده ترم

با اجازه تون مطلب رو توی سایتم میزارم

سلام استاد
با تشکر از سایت عالی و پر از انرژی تون
استاد یه سوال مهم داشتم ازتون امید وارم بعدها که میبینید پاسخ بدبد
نظر شما درباره ی علم پیکاپ در رابطه با ارتباط با خانم ها چیه؟
استاد از نظر شما تایید شده است…یا مشکل داره…
اگر مشکل داره ما چه طوری و از چه منبعی ارتباط صحیح رو یاد بگیریم؟

فقط3 تا ویدیو؟همین؟یا ادامه دارد؟
من سوال ام اینه-در ایران که محیط مختلطی وجود ندارد(خیلی کمه) چطوری با یک نفر اشنا بشم؟
1-تو خیابون هر کی رو دیدم برم جلو بهش بگم؟رک و پوست کنده؟درجا-ضربتی؟(خودم با این نوع مشکل دارم-چون حتی من وقتی بخوام یک دوست رو انتخاب کنم اینطوری رفتار نمیکنم که الان بخوام اینطوری با یک دختر اشنا بشم)
2-اصلا اینطوری رفتار کنم(خیابونی)-چطوری سر صحبت رو با یک دختر باز کنم؟چه کاری کنم که ماجرا ادامه دار بشه؟یعنی بتونم باهاش در ارتباط باشم؟(در شرایطی که بیشتر مردم حالت گارد دارند)
یه نمونه بگید-مو به مو(با جزئیات)-برای نمونه(اگه ویدیو هاتون ادامه داره)-منی که تو ایرانم اصلا نحوه برقراری ارتباط و سرصحبت بازکردن و اینکه طرف اصلا مایل هست یا نیست رو بلد نیستم-مثل کشورهای پیشرفته اصلا بهمون اموزش ندادن تا بخوام بلد باشم

سلام استاد وقتتون بخیر
من به طور تصادفی سایت شما رو دیدم و شما رو شناختم، البته بابت این خیلی خوشحالم شایید دلیلش اینه در این ارتعاش قرار گرفته ام
استاد من دختر 26ساله ای هستم یادمه از بچگی پدرم همیشه با مادرم دعوا میکرد، پدرم با دعوا کردن با مادرم و جیغ و داد ما مردونگی خودش رو به همسایه ها اثبات میکرد، به مادرم میگفت برو ما تورو نمیخواییم مام هر شب میترسیدیم مادرم تنهامون بزاره و با این کابوس بزرگ شدیم
من تا الان که سال آخر ارشد هستم و دارم برای دکتری میخونم بایک جنس مخالف از لحاظ احساسی صحبت نکردم اما از لحاظ درسی خیلی راحت میتونم ارتباط برقرار کنم و چون رشته درسی من مهندسی است، بیشتر هم کلاسی هایم پسر هستند و ارتباط برقرار کردن برایم مشکلی ندارد ولی تا الآن حتی به صورت پیام با یک جنس مخالف نتونستم احساسی صحبت کنم رابطه پدر و مادرم در ذهنم تاثیر گذاشته اینکه به کسی اعتماد ندارم.
البته فقط من نیستم که اینطوری فکر میکنم دو خواهر بزرگترمم نیز اینگونه هستن فقط برادر بزرگم ازدواج کرده.
به دوستی با جنس مخالف هم اعتقادی ندارم چون دوستی هایی که در اطرافم دیدم ملاک و معیاری ندارن و بقول خودشون برای خوش گذرونی با هم دوست میشن و به پایداری و تداوم رابطه فکر نمی کنند، همش در زمینه ای که قبح گناه شکسته میشه حرف میزنن و چیزهای که مثبت باشه و باعث پیشرفت دو طرف باشه در اونها ندیدم.
اما نیازهایی در خودم میبینم که دوست دارم با کسی که همفکر منه صحبت کنم و زندگی شاد و موفقی رو داشته باشم برای همینم داشتم در این رابطه مطالعه میکردم و سایت شما رو دیدم
خواستم نظر شما رو بدونم، اگر در این زمینه راهنمایی کنید ممنون می شوم استاد.

سلام -من هم میخواهم با جنس مخالف رابطه داشته باشم ولی چون در خانواده مذهبی ام و بخاطر دوستان ، همینطور اینکه این رابطه در جامعه بد تعریف شده و فرهنگ آن جانیفتاده، نمیتوانم رابطه داشته باشم – لطفا بگید تصور ذهنی خودمو نسبت به مردم چگونه کنم ؟

سلام. فرموده بودید راجب خودارضایی صحبت میکنید…

[…] مقاله پیشنهادی (کلیک کنید) […]

[…] چگونگی ارتباط با جنس مخالف […]

[…] چطور با جنس مخالف ارتباط برقرار کنم؟ […]

[…] چطور با جنس مخالف ارتباط برقرار کنم و دوست شوم؟ […]

[…] ارتباط با جنس مخالف: چطور با جنس مخالف رابطه ای درست برق… […]

[…] چگونگی ارتباط با جنس مخالف […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

صفحه رسانه موفقیت

دانلود رایگان کتابهای صوتی

جادوی تاثیر بر ضمیر ناخودآگاه

کتاب صوتی رایگان به سوی کامیابی

تغییری شگرف در زندگی

گوشه ای از زندگی افراد موفق

ابعاد موفقیت

گفتگوی جف بزوس و برادرش مارک

 

استاد امیر محمد ملکپور وکیل پایه یک دادگستری و از وکلای با سابقه در زمینه حقوق بین الملل و حقوق تجارت هستند که در حال حاضر مشغول به تحصیل در مقطع دکتری رشته حقوق در دانشگاه وین اتریش و رشته بیزنس در دانشگاه سوئیس می باشند. ایشان از اساتید برجسته در خصوص موفقیت هستند که در این صفحه رازهای موفقیت و حس خوب زندگی را با شما عزیزان در میان می گذارند.

بهترین راه ارتباط با ما جهت مشاوره، پیگیری خرید، آگاهی از آخرین اخبار و سمینارهای موفقیت از طریق تلفن های مذکور در این وبسایت به شرح ذیل تماس حاصل بفرمایید:

021-49196000

021-49076

[email protected]


دریافتDownloads-icon


اشتراک در FacebookDownloads-icon


اشتراک در TwitterDownloads-icon


Share on WhatsAppDownloads-icon


اشتراک در LinkedInDownloads-icon


اشتراک در TelegramDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


اشتراک در FacebookDownloads-icon


اشتراک در TwitterDownloads-icon


Share on WhatsAppDownloads-icon


اشتراک در LinkedInDownloads-icon


اشتراک در TelegramDownloads-icon


دریافتDownloads-icon


اشتراک در FacebookDownloads-icon


اشتراک در TwitterDownloads-icon


Share on WhatsAppDownloads-icon


اشتراک در LinkedInDownloads-icon


اشتراک در TelegramDownloads-icon

هرگاه صحبت از آشنایی دختر و پسر به قصد ازدواج می‌شود بسیاری از دختران از نبود روابط سالم شکایت می‌کنند و معتقدند که در جامعه امروزی دیگر کمتر پسری پیدا می‌شود که در رابطه قبل از ازدواج ما را فقط بخاطر خودمان دوست داشته باشند. آن‌ها یا بخاطر ظاهر شیفته ما می‌شوند یا بخاطر وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده یا برقراری رابطه جنسی؛ اما حقیقت چیز دیگری است. اگرچه برخی از پسران از برقراری رابطه‌ سالم (رل زدن) با دختران اجتناب می‌کنند و فقط دنبال رسیدن به خواسته‌هایشان هستند، اما با این حال عده‌ای هم هستند که هدفشان برقراری رابطه‌ای سالم و به قصد ازدواج است. در این مقاله ما راه‌هایی را به شما نشان می‌دهیم که از طریق آن می‌توانید رابطه‌ای سالم را شروع کنید یا اینکه رابطه‌ای که در حال حاضر در آن هستید را به سمت و سوی سلامت پیش ببرید.

در این مقاله، آنچه با عنوان دوستی دختر و پسر آورده می‌شود به معنای هر رابطه‌ای است که به قصد ازدواج و با نظارت والدین ایجاد شده است. هدف ما در استفاده از این واژه نیز صرفا ملموس‌تر شدن مبحث برای خوانندگان است، زیرا بیشتر مراجعان ما نیز هنگام بیان مشکل خود در استفاده از این واژه احساس راحتی می‌کنند.

 

چطور رابطه دوستی برقرار کنیم

فهرست مطالب

هیچ رابطه‌ای همیشه بی‌نقص و ایده‌آل نیست. اما اگر رابطه‌ سالم باشد، هر دو طرف اکثر اوقات احساس خوبی نسبت به رابطه‌شان دارند. یک رابطه‌ی پاک و فوق‌العاده فقط بر پایه‌ی جذابیت بنا نمی‌شود، بلکه برقراری و استمرار آن به سعی و تلاش هر دو طرف نیاز دارد. در این مقاله با راهکارهای مفیدی برای ایجاد یک رابطه‌ی سالم آشنا می‌شوید.

 هر دو طرف هر رابطه‌ای در موفقیت‌ها و شکست‌هایش مسئول هستند. وقتی مشکلی پیش می‌آید، به جای این که طرف مقابل را متهم به ایجاد آن کنید، باید با دقت به این فکر کنید که شما چه سهمی در بروز این مشکل داشته‌اید. قبل از آن که انگشت اتهام را به طرف عشقتان بگیرید، نقش خودتان را در بروز این شکست مشخص کنید و مسئولیت آن را بپذیرید.

انسان‌ها بهترین تصمیم‌ها را زمانی می‌گیرند که از ترکیب منطق و احساس استفاده ‌کنند. بنابراین هیجان‌زده و نسنجیده درباره‌ی احساس خود در لحظه واکنش نشان ندهید. در غیر این صورت ممکن است حرف‌هایی بزنید و کارهایی بکنید که به رابطه‌تان آسیب بزند. برای حل کردن یا پرداختن به یک مشکل لازم است که صبر کنید تا آرام شوید و بتوانید منطقی فکر کنید.

بسیاری از افراد واقعاً نمی‌دانند که با وجود اطرافیان کنجکاو و خانواده‌هایی که مدام در کارشان دخالت می‌کنند، چطور می‌توانند رابطه‌ی سالمی داشته باشند. بسیار مهم است که حد و مرزهای سالمی را برای دیگران تعریف کنید و به این ترتیب با دور نگه داشتن آنها از امور شخصیتان از رابطه‌تان محافظت کنید. به عبارت دیگر باید حریم شخصیتان را حفظ کنید و به دیگران اجازه ندهید که بین شما و همسرتان قرار بگیرند و از رابطه‌تان محافظت کنید. مشخص نکردن حدود برای دیگران باعث می‌شود که مشکلات جدی در رابطه‌تان به وجود بیاید.

سعی کنید رفتارتان مکمل رفتار عشقتان باشد تا به این ترتیب به همراه خوبی برای او تبدیل شوید. به دنبال این نباشید که او تمام کارها و حرف‌هایتان را تایید کند. داشتن اختلاف نظر و دیدگاه‌های متفاوت تعادل سالمی را در روابط عاشقانه ایجاد می‌کند.

سالم‌ترین افراد به بهترین عشاق تبدیل می‌شوند. بنابراین از جسم، روح و روان خودتان مراقبت کنید تا بتوانید بهترین‌ها را به عشقتان ارائه بدهید. مراقبت از خود را جزء اولویت‌های زندگیتان قرار بدهید.

ویژگی‌های مثبت عشقتان را به خودتان یادآوری کنید. در وجود یکدیگر به دنبال بهترین‌ها بگردید و فکر نکنید که همسرتان عمداً نقشه می‌کشد تا شما را برنجاند. در عوض سعی کنید که نیت خیر او را در زندگی ببینید و روی نقاط قوت رابطه‌تان متمرکز شوید.

سوال مشترک بسیاری از زوج‌های عاشق این است که وقتی نمی‌توانند به اندازه‌ی کافی در کنار هم باشند، چطور می‌توانند رابطه‌ی سالمی را برقرار کنند. دقت کنید که زمان در کنار هم بودنتان کیفیت بالایی داشته باشد. تلفن‌هایتان را خاموش کنید، جز به یکدیگر به هیچ چیز دیگری در این دنیا توجه نکنید و گفتگوی پرمعنایی با یکدیگر داشته باشید. به همسران توصیه می‌کنیم که از قرارهای عاشقانه‌ی شبانه غافل نشوند و سعی کنند حداقل سالی یک بار با هم به تعطیلات بروند.

طبیعی است که احساسات عاشقانه به موازات تغییر کردن رابطه، گاهی پررنگ و گاهی کمرنگ شود. اما شما نباید رابطه‌تان را برمبنای چگونگی احساستان بنا کنید. سعی کنید با عشق مانند یک فعل رفتار کنید؛ یعنی با هم عاشقانه رفتار کنید، حتی وقتی عشق را در قلبتان احساس نمی‌کنید. کاری کنید که عشق در تمام کارها و حرف‌هایتان نمود پیدا کند. هدفتان این باشد که همسرتان عشق و دوست داشته شدن را احساس کند تا تفاوت چشمگیری در رابطه‌تان ایجاد شود و یکی از سالم‌ترین رابطه‌های دنیا را داشته باشید.

اگر خواسته‌هایتان در این رابطه‌ی عاطفی برآورده نمی‌شود، احتمالاً طرف مقابل نیز در این رابطه به خواسته‌هایش نمی‌رسد. به جای این که روی تغییر دادن شرایط اصرار کنید، به این فکر کنید که خودتان برای رابطه‌تان چکار کرده‌اید. زمانی که اطمینان حاصل کنید نیازهای شریک عاطفیتان در رابطه تامین می‌شود، احتمالاً به مرحله‌ای رسیده‌اید که خواسته‌های خودتان نیز به نحو رضایت‌بخشی تامین می‌شود.

برای این که بدانید چطور می‌توانید رابطه‌ی سالمی داشته باشید که در گذر زمان تاب بیاورد، باید یادتان بیاید که عشقتان چه خصوصیاتی داشت که باعث شد چنین دیوانه‌وار جذبش بشوید. حتماً برای انتخاب کردن شریک عاطفیتان دلایلی داشتید، اما ممکن است این دلایل را در گذر زمان و در گیر و دار یک زندگی پرمشغله فراموش کرده باشید. به خاطر بیاورید که چه دلیلی باعث شد تا عشقتان را انتخاب کنید، سپس این دلیل را ملکه‌ی ذهنتان کنید و از آن برای بهبود رابطه‌تان استفاده کنید

اگر خودتان را دوست داشته باشید و با خودتان کنار بیایید، می‌توانید عاشق شادتری باشید.

زماینکه خودتان را به خوبی بشناسید می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را نیز شناسایی کنید و آنها را بهبود ببخشید. همه انسان‌ها نقاط ضعف و قوت دارند و هیچ کس بی عیب و ایراد نیست، اما آنچه مهم است پذیرش بی‌قید و شرط خودمان است؛ آنگونه که واقعا هستیم. هر چقدر که شما بیشتر خودتان را بپذیرید، راحت‌تر می‌توانید نقاط قوت‌تان را تقویت کنید؛ در نتیجه می‌توانید عاشق خودتان باشید و این حس مثبت را به شریک عاطفیتان نیز منتقل کنید.

با عشقتان درباره‌ی احساساتتان حرف بزنید. از او سوال بپرسید و با دقت به جوابهایش گوش بدهید. اگر ناراحت شدید، دلیلش را به او بگویید، او را مجبور نکنید که خودش به تنهایی راز ناراحتیتان را کشف کند. حرف زدن درباره‌ی مشکلات باعث جلب اعتماد می‌شود و رابطه را قوی‌تر می‌کند. البته فقط هم نباید درباره‌ی مشکلات حرف بزنید، فراموش نکنید به عشقتان بگویید که کدام کارهایش خوشحالتان می‌کند و از او به خاطر لطف و محبتش تشکر کنید.

درباره‌ی افکار، احساسات و کارهایتان با هم صادق باشید. صداقت اعتماد می‌آورد. کمتر چیزی است که به اندازۀ‌ دروغ به رابطه آسیب بزند.

در کنار هم بودن فوق‌العاده است، اما این که بخواهید تمام لحظه‌هایتان را با هم بگذرانید، اصلاً فکر خوبی نیست. دو طرف یک رابطه‌ی سالم، باید دوستان و علائق خاص خودشان را خارج از رابطه‌ی عاشقانه‌شان داشته باشند.

زمانیکه احساس کردید خودتان و شریک عاطفیتان را ملزم به ماندن در کنار یکدیگر می‎‌کنید بدانید که رابطه شما در حال از دست دادن یکی از فاکتورهای سلامت است. پس بدون هیچ گونه عذاب وجدانی به راحتی به تفریحات شخصی خود برسید. البته یادتان باشد که این تفریحات نباید با مرزها و ارزش‌های موجود در رابطه در تناقض و تضاد باشد.

یکی از فاکتورهای مهم سلامت یک رابطه این است که افراد بتوانند استقلال رای و نظر داشته باشند و هیچکدام از طرفین رابطه نظرش را به دیگری تحمیل نکند. پس اگرچه داشتن تفاهم و هم‌عقیده بودن در یک رابطه چیز خوبی است اما مخالفت کردن و داشتن نظری خلاف نظر طرف مقابل هم اصلا چیز بدی نیست. شما به راحتی می‌توانید با حفظ احترام به نظرات طرف مقابلتان، نظر مخالف خود را نیز با او درمیان بگذارید و جوانب مختلف آن را با هم بررسی کنید و نظرات او را نیز بشنوید.

انسان جائزالخطا است. اما اگر خطایی کردید، باید عذرخواهی کنید و متقابلاً عذرخواهی عشقتان را بپذیرید.

عذرخواهی کردن از شریک عاطفیتان به هیچ عنوان به معنای کوچک کردن خود یا له کردن غرورتان نیست؛ بلکه با این کار به او نشان می‌دهید چقدر این رابطه برای شما محترم و با‌اهمیت است. به طور کلی سه مرحله اصلی برای عذرخواهی وجود دارد: اول اینکه سهم خودتان را از ایجاد احساس بد در فرد مقابل بپذیرید؛ دوم اینکه صادقانه و کوتاه درمورد اتفاق صحبت کنید و در نهایت دیگر آن کار را تکرار نکنید.

روابط سالم روابط حمایت‌گرانه‌ای هستند و شرکای عاطفی از همه لحاظ هوای یکدیگر را دارند. در چنین روابطی هیچ کدام از طرفین احساس تنهایی نمی‌کند و مطمئن است که هنگام مواجه شدن با شرایط سخت تکیه‌گاه محکمی را در کنار خودش دارد.

یک رابطه‌ی عاطفی موفق در خلأ رخ نمی‌دهد، چنین رابطه‌ای زمانی به دست می‌آید که هر دو طرف خطر به اشتراک گذاشتن آنچه را که در ذهن و قلبشان می‌گذارد، با جان و دل قبول کنند و راز دلشان را برای هم برملا کنند.

پس یادتان باشد که منتظر نباشید رابطه عاطفی شما با فرد موردعلاقه‌تان خود به خود تبدیل به رابطه ای پاک و سالم  شود این رابطه را شما با روشن کردن انتظارات، توقعات و مرزهای خود از شریک عاطفیتان ایجاد می‌کنید.

اگر کسی را دوست دارید و فکر می‌کنید که او بعد از مدتی رفتارهای ناخوشایندش را تغییر خواهد داد، بهتر است تجدیدنظر کنید. اگر به دنبال تغییر هستید، بهتر است آن را شفاف و واضح بیان کنید تا طرف مقابل دقیقاً متوجه خواسته‌هایتان بشود.

پس هیچگاه به امید تغییر دادن رفتار و شخصیت کسی با او وارد رابطه نشوید.

وقتی قهر و دلخوری پیش می‌آید، بهتر است به جای این که از دست شریک عاطفیتان عصبانی بشوید، درونیات خودتان را بررسی کنید. واقعیت این است که دلیل اصلی عصبانیت ما با آنچه فکر می‌کنیم، تفاوت دارد.

 خشم و عصبانیت تنها رابطه شما را روز به روز از سلامت دورتر می‌کند.

ایده‌ی مردان مریخی و زنان ونوسی صحت ندارد، چون زنان و مردان اصولاً به یک منظومه‌ی شمسی یکسان تعلق ندارند. درک کردن تفاوت‌های بین زنان و مردان و احترام گذاشتن به آنها زندگی مشترک را مفرح‌تر، جذاب‌تر و آرام‌تر می‌کند.

هر روز صبح این فرصت را دارید تا رابطه‌تان را با ابراز عشق مجدد به همسرتان، شیرین‌تر از قبل کنید. اگر احساس کنیم، کسی که او را دوست داریم، متقابلاً به ما عشق می‌ورزد و به ما احترام می‌گذارد، زندگی‌مان بسیار شیرین‌تر خواهد شد.

خشم قاتل رابطه‌ی عاشقانه است، چون شما را خودخواه و خودبین می‌کند و اجازه نمی‌دهد که خوبی‌ها را ببینید. اگر از دست عشقتان عصبانی شدید، کمی صبر کنید تا آرام شوید و بعد موضوع را در کمال آرامش برای او توضیح بدهید.چطور رابطه دوستی برقرار کنیم

در کارگاه‌های مهارت‌های زندگی شرکت کنید، با مشاور صحبت کنید یا کتاب‌های نوشته شده در زمینه موفقیت در رابطه را حداقل سالی یک بار بخوانید. حتی اگر فکر می‌کنید که نیازی به مشاوره و آموزش ندارید، باز هم در این جلسات می‌توانید ایده‌های نابی را پیدا کنید؛ به علاوه خود فرایند مشورت و آموزش دیدن در کنار هم، ارتباطتان را تقویت می‌کند.

شاید این توصیه از دور به نظرتان غیرعاشقانه بیاید، اما عاشقانی که بهترین دوستان یکدیگر نیز هستند، معتقدند که این دوستی ناب و خالصانه بهترین قسمت رابطه‌شان است.

به جز خودتان، هیچ کس دیگری نمی‌تواند شما را شاد کند. اگر احساس می‌کنید که شاد نبودن شما تقصیر شریک عاطفیتان است، باید تجدیدنظر کنید و با خویشتن‌نگری عاملی درونی را که باعث این احساس ناخوشایند شده است، پیدا کنید.

نیازهای ما به مرور زمان تغییر می‌کند. اگر دوست دارید که عشقتان شما را درک کند، سعی کنید که خودتان هم او را درک کنید. اگر می‌خواهید که عشق بیشتری را دریافت کنید، بیشتر عشق بورزید. این رفتار و انتظار متقابل برنامه‌ی ساده‌ای است که همیشه موثر واقع می‌شود.

فکر بدی نیست که هر از گاه در خلوت خودتان احساس واقعی‌تان را نسبت به رابطه بسنجید. سوالات زیر بیشتر در ارتباط با رابطه‌های عاشقانه طراحی شده است، اما می‌تواند برای هر نوع رابطه‌ای کاربرد داشته باشد. بعد از این که سوالات زیر را از خودتان پرسیدید، بهتر است یک بار دیگر از نقطه نظر عشقتان هم به آنها پاسخ بدهید.

داشتن رابطه‌ای سالم با جنس مخالف به قصد ازدواج مستلزم رعایت کردن و در نظر داشتن مجموعه اصولی می‌باشد. در یک رابطه سالم طرفین مسئولیت کارهای خود را برعهده می‌گیرند، واکنش‌های هیجانی افراطی از خود نشان نمی‌دهند، مرزهای واقع‌بینانه‌ای برای خود تعریف می‌کنند، در کارها با هم مشارکت می‌کنند، از خودشان هم مراقبت می‌کنند، بدنبال نکات مثبت رابطه هستند، کیفیت رابطه را بر کمیت ترحیج می‌دهند، افراد صادقی هستند و خودشان را دوست دارند، یکدیگر را محدود نمی کنند، حق اعتراض و آزادی بیان دارند، اگر اشتباه کنند عذرخواهی می‌کنند و طرف مقابلشان را نیز در صورت خطا می بخشند، به تفاوت بین زن و مرد آگاهند، زیاد عصبانی نمی‌شوند و در نهایت برای بهبود رابطه خود از روانشناس متخصص کمک می‌گیرند.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

38 بازدید

47 بازدید

119 بازدید

107 بازدید

184 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

نظر شما درباره انجام رابطه جنسی یا افعال احساسی قوی مثل بوسه یا بغل قبل از ازدواج چیه ؟

سلام دوست گرامی مدیریت رابطه جنسی و افعال جنسی وابسته به کیفیت رابطه عاطفی دارد و اگر تنها به این بخش از رابطه توجه شود، رابطه به سمت و سوی خوبی نخواهد رفت. مگر آنکه صمیمیت روانی و همچنین تعهد و هدف داشتن در رابطه وجود داشته باشد.

سلام‌ خسته نباشید و ممنون بابت اینهمه راهنمایی های خوبتون. میخواستم بدونم چجوری رابطه ای که هنوز یه‌سری مشکلات وجود داره توش رو به بهبود ببریم مسایلی که اذیتم میکنه و خودمم از اوایل رابطه بی تجربگی هایی داشتم و خیلی از توقعاتمو توی رابطه به پارتنرم نگفتم و ایشون هم به اروم بودن و سادگی من عادت کردن ولی حالا خیلی چیزا رو نمیدونم میتونم با صبوری و وقت در رابطم بهتر کنم ؟؟؟ و اینکه چجوری هدف اینده و ازدواج رو جوری که یه دختر غیرمستقل جلوه نکنیم به طرفمون بفهمونیم و رابطه ‌رو به اون سمت بیشتر سوق بدیم،؟؟؟؟

دوست عزیز سلام

قطعا هیچ کس در رابطه کامل نیست و قطعا هم هیچ رابطه‌ای بدون مشکل نیست؛ پس اینکه در گذشته چی کار کردید و نکردید رو کنار بگذارید. مهم اینه که الان دارید در جهت رشد، تغییر و آگاهی قدم برمی‌دارید. البته درست گفتید، وقتی شما تا الان به شیوه‌ای رفتار کردید، پذیرش تغییر از سمت فرد مقابله سخته؛ اما به هر حال می‌تونید کم کم شروع کنید. سعی کنید همونطور آرام و صبور، در مورد چیزهایی که دوست دارید نظر بدید یا گاهی برای بهتر شدن رابطه، به ایشون پیشنهاداتی بدید (مثلا وقتی اینطوری صحبت می‌کنی، احساس آرامش پیدا می‌کنم). این پیشنهادات باعث می‌شه که رفتاری که در ایشون مورد پسندتونه تقویت بشه و بیشتر انجامش بدن. نکته مهمش اینه که آرام و صبورانه در مسیر تغییر بیافتید. در مورد اینکه چطوری بهشون در مورد آینده و هدف بگید هم راه‌هایی وجود داره که خیلی به سبک شما و ایشون بستگی داره؛ اما به هر حال می‌تونید در گفت و گوهاتون اشاره کنید که براتون مهمه که در آینده با ایشون رابطه متعهدانه‌ای داشته باشید و … .

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

چطور رابطه دوستی برقرار کنیم
چطور رابطه دوستی برقرار کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *