چطور زندگی عاشقانه داشته باشیم

 
helpkade
چطور زندگی عاشقانه داشته باشیم
چطور زندگی عاشقانه داشته باشیم

تنها دو نوع رابطه وجود دارد- روابطی که بلند مدت‌اند و روابطی که خیلی بلند مدت‌اند. بقیه روابط فقط درحد آشنایی هستند. روابط بلند مدت، عمیقند و ایجاد می‌شوند تا بتوانیم حوادث و شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

11 کار کوچکی که افراد شگفت‌انگیز برای ایجاد روابط عمیق‌تر انجام می‌دهند:

آنها جوری به ملاحظات شما اهمیت می‌دهند که انگار مربوط به خود آنهاست. بین واقعا محتاط بودن و ” تظاهر به احتیاط ” تفاوت وجود دارد . این افراد آشکارا “واقعا محتاط ” اند. وقتی با شما حرف می‌زنند سعی می‌کنند برنامه‌ها و افکارخودشان را رها کرده و به شما توجه کنند.

من در مورد تاریخ تولد و سالگردها صحبت نمی‌کنم. این افراد به چیزهایی که برای شما مهم‌ترین است، اهمیت داده و مراقبند. به‌عبارتی دیگر، آنها مانند شرکای مسئولیت‌پذیری که خودتان گمارده‌اید عمل می‌کنند و چیزهایی را که ممکن است در برنامه پرمشغله خودتان از قلم انداخته باشید، به شما یادآوری می‌کنند.چطور زندگی عاشقانه داشته باشیم

آنها اندیشمندانه و با درنظر گرفتن ملاحظات، شما را به افراد شبکه خودشان ارتباط می‌دهند تا فضای فرصت‌ها و امکانات شما را در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌تان گسترش دهند. آنها مشتاقانه می‌دانند که وقتی با افراد درست و مناسبی در ارتباط باشید، توانایی و ظرفیت‌تان به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد.

آنها در پیگیری‌های‌شان سرسخت هستند، نه درمورد چیزهایی که ازجانب شما نیاز دارند بلکه درمورد چیزهایی که نیازمندی‌ها و پیچیدگی‌ها را از زندگی شخصی و حرفه‌ای‌تان دور می‌کند. آنها آگاهند که شما پروژه‌های‌تان را با اهداف بزرگی شروع کرده‌اید اما مانند هرکس دیگری برای پیگیری و به انجام رساندن‌شان به کمک و همیاری نیاز دارید.

وقتی قرار است تصمیمات مهمی در زندگی یا حرفه‌تان بگیرید، این افراد هرچه می‌گویید را به سادگی نمی‌پذیرند. از شما سوالات جدی و عمیق پی‌پرسند تا وادار به اندیشه و تفکر دوباره شوید. در این فرایند، تصمیمات بهتری در انتها خواهید گرفت.

آنها نسبت به پیروزی‌های شما، حسود یا بی‌تفاوت نیستند و از صمیم قلب‌شان برای این موفقیت‌ها شادمانی می‌کنند. به‌علاوه، با کمک به شما در هدف‌گیری‌ بزرگ بعدی، به شما این ضمانت را می‌دهند که به دست آوردهای خودتان قانع نمانید و همچنان جلو بروید.

به حرف شما گوش می‌سپارند و همچنین به چیزهایی که نمی‌گویید هم گوش می‌دهند. آنها معنای نهفته در حرفهای شما را می‌خوانند تا ته توی چیزی را که درموضوع پنهان شده و آزارتان می‌دهد درآورند.

آنها همچنین برای شما آن اندازه راحتی را فراهم می‌نمایند تا آزادانه آرزوها، رویاها، خواسته‌ها، ترس‌ها، چالش‎‌ها، نگرانی‌ها، و مطالبات‌تان را با آنها درمیان بگذارید.

آنها مانند نسیم فرحبخشی هستند، همیشه با لبخند وارد می‌شوند، و وقت گذراندن با آنها لذت بخش است. وقتی در اطراف‌تان هستند شما هم در جریانی خوشایند قرار دارید.

آنها به طرز شگفت‌انگیزی زندگی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند، جوری که درمورد خودتان احساس خوبی دارید. نقاط قوت و مثبت‌تان را برجسته کرده و کمک‌تان می‌کنند نقاط ضعف‌تان را پوشش دهید. به‌طور خلاصه، شما را وادار به لبخند زدن و احساس آرامش می‌کنند. در حضور آنها شما در مورد زندگی احساس راحتی و خوبی خواهید داشت.

وقتی می‌گویند کافیست یک تماس بگیرید تا خودشان را برسانند، واقعا همین‌کار را می‌کنند. دراوقات خوشی و ناخوشی کنارتان هستند. تنها همین حقیقت که هرگاه به آنها نیاز داشتید، دردسترس‌اند به شما اطمینان می‌دهد تا با چالش‌ها روبرو شوید.

ضریب بخشندگی کاربردی، ظرفیتی است که فرد در روابطش به ظرفیت نیازهای شخص دیگر اضافه می‌کند تا به شیوه‌ای موثر، نیازهای او را برطرف نماید. آنها چنان ضریب بخشندگی کاربردی بالایی دارند که شما چاره‌ای جز این ندارید که بابت داشتن چنین دوستی احساس خوشبختی و کامروایی کنید.

به‌طور خلاصه، زندگی شما عالی می‌شود چون با این افراد شگفت‌انگیز و عالی احاطه شده‌اید. با آنها روابط عمیق برقرار نمایید تا زندگی‌تان را سحرآمیز کنید.

khob bod

منم میخوام عضو بشم میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خوب بود

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

صفحه نخست » زناشویی » راز های موفقیت » چگونه زندگی عاشقانه تری داشته باشیم

رابطه بین زن و شوهرها، رابطه بسیار پیچیده ای است. نکات ظریف بی شماری وجود دارد که با رعایت نکردن آن ها، یک مسئله یا حتی یک مشکل کوچک به یک دعوای بزرگ یا یک بحث و مشاجره بیهوده تبدیل می شود. زن و شوهرها باید مسائلی را در زندگی بدانند و رعایت کنند تا بتوانند برای سال های طولانی در کنار هم زندگی شاد و عاشقانه ای داشته باشند.

دوران متاهلی از زیباترین دوران زندگی برای هر مرد و زنی است. زوج ها برای زیباتر شدن این دوران از زندگی، باید نکاتی را همیشه در نظر داشته باشند که به دوام و بهتر شدن رابطه آن ها با همسرشان کمک می کند. در ادامه به ۷ مورد از نکاتی که باید برای عاشقانه تر شدن زندگی مشترک تان رعایت کنید، اشاره می شود.

 

چطور زندگی عاشقانه داشته باشیم

از معجزه مهربانی استفاده کنید
این روزها زندگی همه ما بسیار شلوغ است و همه مان مشغله های کاری و فکری بسیاری داریم. گاهی تحت فشار و سختی ها یادمان می رود مهربانی های خود را نثار همسرمان کنیم. شما باید سعی کنید مهربانی را به یکی از رفتارهای دایمی خود در زندگی با همسرتان تبدیل کنید. هرچه بیشتر به همسرتان مهربانی کنید، مهربانی بیشتری هم دریافت می کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که محبت، رابطه میان انسان ها را قوی تر می کند.

 

درباره همسرتان زود قضاوت نکنید
این را به یاد داشته باشید هیچ فردی، خوشبخت مطلق نیست. همه افراد، روزهای خوب و بد در زندگی شان دارند. طبیعت زندگی همین است که در کنار خوبی ها، بدی ها وجود دارند. برخی روزها هستند که آدم ها حوصله هیچ کاری را ندارند. شما به عنوان همسر، باید این مسئله را درک کنید و بدانید که نمی شود همیشه همه چیز خوب باشد و لبخند و شادی در خانه جریان داشته باشد. خود شما هم گاهی به قدری مشغله و دل مشغولی دارید که نمی توانید به اندازه کافی برای همسرتان وقت بگذارید. در چنین مواقعی، خیلی زود قضاوت نکنید. اگر یک روز همسرتان به شما کمتر توجه کرد، به این معنی نیست که دیگر دوست تان ندارد یا از شما خسته شده است.

 

در جمع بحث یا دعوا نکنید
شک نکنید که همه زن و شوهرها در زندگی با یکدیگر با اختلاف هایی مواجه می شوند. قرار نیست هر چه شما دوست دارید، همسرتان هم دوست داشته باشد یا برعکس. تفاهم نداشتن در همه زندگی ها وجود دارد. با این که هر ۲ نفر شما این اختلاف نظرها را قبول دارید، دلیلی وجود ندارد جلوی دیگران آن ها را مطرح کنید. وقتی جلوی دیگران بحث می کنید، شاید خودتان پس از مدتی آن را فراموش کنید، اما این مسئله در ذهن دیگران می ماند و این موجب بدنامی شما و همسرتان می شود. وجهه اجتماعی خود را برای مسائل ساده یا حتی مهم خراب نکنید. مشاجره ها یا بحث کردن درباره مسائلی که با هم اختلاف دارید را در خانه و به دور از جمع های دوستانه و فامیلی انجام دهید.

 

همسرتان را به راحتی ببخشید
زن و شوهرهایی که به راحتی می توانند به خاطر مسائل کم اهمیت یکدیگر را ببخشند، رابطه عاطفی طولانی تر و قوی تری با هم دارند. باید این درک را داشته باشید که هیچ فردی کامل نیست. همه انسان ها اشتباه می کنند و باید این واقعیت را پذیرفت و درک کرد. با این دید، می توانید عشق بیشتری به همسر خود بورزید و از آرامش بیشتری در ارتباط با همسرتان بهره بگیرید.

 

همیشه با هم بخندید
احساسات خوب، به ویژه خندیدن موجب سر حال آمدن روح می شود. وقتی با همسرتان که دوستش دارید، می خندید و از رویدادهای شاد و لحظه های ناب لذت می برید، یک مهر تایید روی استحکام رابطه عاشقانه خود با همسرتان می زنید. برای هم لطیفه تعریف کنید؛ کلیپ های خنده دار تماشا کنید. به مکان های شاد و هیجان انگیز بروید و از ته دل با هم و در کنار هم به زیبایی های دنیا بخندید.

 

رک و بدون کنایه با همسرتان حرف بزنید
شما باید خواسته ها و نیازهای خود را به زبان بیاورید و سپس انتظار برآورده شدن آن ها را از همسرتان داشته باشید. این مشکل بین بسیاری از زوج ها وجود دارد که خیال می کنند همسرشان باید خودش بفهمد که الان آن ها چه می خواهند یا چه نیازی دارند! نه این طور نیست خیلی رک و صریح درباره علاقه مندی ها، نیازها، خواسته ها و ایده های خود با همسرتان حرف بزنید. با هم همفکری کنید و برای انجام و برآورده کردن آن ها با هم تلاش کنید. قرار نیست برای هم معما طرح کنید و ببینید همسرتان این قدر آی کیو دارد که بداند در گوشه مغز شما چه می گذرد؟!

 

تعهدتان را به صورت عملی نشان دهید
یکی از مهم ترین مسائلی که در رابطه زن و شوهری باید رعایت کرد، تعهد است. وقتی شما قبول می کنید که ازدواج کنید یعنی متعهد می شوید و قول می دهید در همه لحظه های شادی و غم در کنار همسرتان باشید و به طور طبیعی باید در جریان زندگی هم این تعهد را به صورت عملی نشان بدهید. زن و مرد باید بتوانند به یکدیگر تکیه و اعتماد کنند و باید بدانید که تعهد، هسته اصلی تداوم ارتباط عاشقانه بین زن و شوهر است.

 

 

منبع :jamejamonline.ir

نام:

جستجو در سایت

داشتن یک زندگی مشترک عاشقانه کار سختی نیست. شما می توانید یک زندگی عاشقانه مانند فیلم ها و کتاب ها داشته باشید فقط کافی است چند نکته اصلی و مهم را بدانید.

در مقاله قبل (چگونه با همسر خود صمیمی شویم) درباره معجزه عشق شما بدون رابطه جنسی صحبت کردیم. گفتیم رابطه جنسی موجب نزدیکی زن و شوهر به هم می شود اما ممکن است صمیمیت را به وجود نیاورد. این رابطه تنها راه برقراری ارتباط و نزدیک شدن زوج به یکدیگر نیست. چه بسا روش های بسیاری برای ایجاد صمیمیت در زندگی مشترک وجود دارد که می تواند احساس و علاقه شما را به همسرتان نشان دهد.

گفتن رازهای خصوصی به همسر، یکی از طرق ایجاد صمیمیت است. اگر افشای راز باعث ایجاد مشکل نمی شود، آن را با همسرتان در میان بگذارید. وقتی شما با او درد و دل می کنید و او را از مکنونات قلبی تان مطلع می کنید، یعنی این که به او اعتماد دارید و او را مهم و جزیی از خود می دانید.چطور زندگی عاشقانه داشته باشیم

درست است به خاطر دعوای شدید،از دست همسرتان ناراحت هستید اما لزومی ندارد شهر را خبردار کنید. بهتر است یاد بگیرید بین مشکلات و حریم شخصی و عمومی تان حد و مرز قایل شوید. برای تلافی و انتقام اختلاف تان را جهانی نکنید و همسرتان را مقابل دیدگان دیگران تحقیر و سرزنش نکنید، در اوج اختلاف اگر جایی لازم است از همسرتان تعریف و تمجید کنید.

لازم نیست وقتی کنار همسرتان هستید، مدام از این در و آن در بگوئید تا بهانه ای برای صحبت کردن داشته باشید. لطفا کمی هم سکوت کنید! سکوت معجزه گر است و چنان صمیمتی بین شما ایجاد می کند که گاه با هزاران حرف و کلمه هم به دست نمی آید. از این به بعد تمرین کنید هرگاه کنار همسرتان نشستید، زمانی را بی هیچ کلام و درسکوت بگذارنید، این کار قطعا به هر دوی شما آرامش می دهد!

همسرتان را چون دوستان تان بدانید. جهت شادی و خوشحال کردن یکدیگر و سرگرم شدن تان لطیفه تعریف کنید و یا شوخی ها و شیطنت هایی که باب مزاج تان است، انجام دهید. بی شک برای حس نزدیکی و ایجاد صمیمیت، گاهی لازم است از پوسته بالغ شخصیت تان بیرون بیائید و کودک شوید.

بپذیرید همسرتان در قبال شما هیچ وظیفه ای ندارد، اگر کاری برای شما انجام می دهد، از سر لطف و محبت بسیار به شماست. لازم است از کوچکترین محبت و زحماتی که متحمل می شود، سپاسگزار باشید.

به دنبال بهانه یا مناسبت خاصی نباشید. هر زمان که احساس کردید باید زندگی احساسی تان را از یکنواختی خارج کنید، بهتر است به فکر خوشحال کردن همسرتان بیفتید. دعوت به یک رستوران، خرید هدیه، تهیه میز شام رمانتیک، دعوت به یک مکان تفریحی و… گزینه های خوبی است که همسرتان را متوجه میزان علاقه و محبت تان کنید.

روزانه وقتی را برای کنار هم بودن انتخاب کنید. می توانید قرار یک پیاده روی بگذراید، دست در دست هم و شانه به شانه یکدیگر، همچون دوران اولیه آشنایی، راه بروید و راجع به خودتان گفتگو کنید، و یا هنگامی که در منزل هستید به اتفاق به تماشای فیلمی بنشینید و یا سرگرم بازی شوید و یا به همراه یکدیگر پخت و پز کنید.

در محافل عمومی و میهمانی ها دست همسرتان را بگیرید و دوشادوش او قدم بردارید. گرفتن دست همسر اگر چه از نظر بعضی ها لوس بازی است و یا کار پیش افتاده ای به نظر می آید، اما به طرف مقابل تان احساس غرور و امنیت می دهد و ثابت می کند که شما خوشبخت و صمیمی هستید و زندگی عاشقانه ای دارید.

از هر فرصتی استفاده کنید و به ملاقات اعضای خانواده همسرتان بروید. با این کار نه تنها همسرتان را دلگرم می کنید بلکه عملا به او نشان می دهید که آنچنان که او را دوست دارید، خانواده اش را هم محترم می دانید و حضور در کنار آنها برایتان ارزشمند است.

منابع : سایت tebyan.net و seemorgh.com

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

نشانه های عاشق شدن در رابطه زن و شوهر

چطور شوهرم را عاشق خودم کنم

چطور زنم را عاشق خودم کنم

آموزش عشق بازی با همسر

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

چطور زندگی عاشقانه داشته باشیم

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


17402


بازدید امروز:


39106


بازدید دیروز:


232276954


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

چگونه می توان بهترین همسر دنیا شد ؟ شاید بگویید که بهترین همسر دنیا بودن دست نیافتنی است اما غافل از اینکه دانستن و رعایت نکاتی بسیار ریز و ساده شما را به بهترین همسر دنیا تبدیل خواهد کرد. باور ندارید؟ رازهای گفته شده در این بخش از نمناک را حتما امتحان کنید.

قبول کنید که شما در همه زمینه ها از همسرتان برتر نیستید و او در انجام برخی از کارها شایسته تر است پس فروتن باشید.

همه چیز را با هم به اشتراک بگذارید:

از همه مهم تر، هر چیزی که احساس می کنید. هیچ راهی وجود ندارد که روی زمین اشتراکی برایتان وجود نداشته باشد و هر اتفاق بدی که بیفتد، این را به خاطر داشته باشید.چطور زندگی عاشقانه داشته باشیم

فداکاری به اندازه:

صفت همسران فداکار مهربانی با یکدیگر و دوری از قهر و کینه است پس همیشه در زندگی محبت پذیر و قهر گریز باشیم. بهداشت روانی همسر خود را تأمین کنیم زیرا اگر جسم و روان همسرمان سلامت باشد ، می توانیم به هدف های خود برسیم، پس به رفتار او توجه کنید تا بتوانید از افسردگی و خمودیش پیشگیری نمایید.

محبت، محبت بیشتری می آورد:

یکدیگر را لمس کنید، هر روز یکدیگر را ببوسید، و رابطه جنسی (حتی زمانی که پیر هستید) داشته باشید.کودکان می توانند استرس زا باشند، اما آن ها هم بزرگ می شوند پس به خاطر آنها تمام زندگی تان را از عشق و توجه به همسرتان خالی نکنید.

درباره حل سختی ها و مشکلات محیط کار با همسرمان مشورت کنیم ؛ زیرا مشورت و هم فکری بار مشکلات را سبک تر میکند. در زندگی مشترک با هم مشورت کنید و پیشنهادات خود را بیان کنید زیرا مشورت موجب رسیدن به زندگی سالم می شود. از همسرمان به خاطر انجام وظایف، مسوولیت ها و همکاری هایش سپاسگذاری و قدر دانی کنیم.

زمانی را صرف کاری که دوست دارید انجام دهید،کنید. چه چیزی شما را شاد می کند و به شما انرژی می دهد – موفق شدن به عنوان یک زوج تنها در صورتی کار می کنند که هر یک از شما قوی و به عنوان یک فرد عمل کنید.

به نیازها و خواسته های همسر خود توجه کنید ؛ رفتار دلنشین و توأم با متانت سبب می شود خواسته های خود را به راحت بیان کند. در زندگی خود مسئولانه رفتار کنید یعنی اینکه در مقابل کاری که برعهده گرفته اید متعهد باشید و از زیر بار آن شانه خالی نکنید.

از سکوت خودداری کنید:

در مورد چیزهایی صحبت کنید که دوست دارید؛ بگذارید احساسات شما بالا رود، چون احتمالاً منفجر خواهید شد.

از سازش نترسید:

در مورد فشار و کشش یک رابطه سازش کنید. سعی کنید درجه بندی کنید که چقدر می خواهید چیزی در یک مقیاس از یک تا 10 قرار دهید و شریک شما هم همین کار را انجام دهد. بنابراین اگر غذا خوردن برای شما 5 است، و برای او 9، پس باید تا شب منتظرش بمانید. برای انجام کارهای روزانه تان برنامه ریزی کنید زیرا برنامه داشتن سبب نظم و سامان زندگی خانوادگی می شود. خانه کانون عشق و محبت است پس هیچگاه در خانه خشونت به کار نبرید و آن را به پادگان تبدیل نکنید.

یکدیگر را بدیهی فرض نکنید:

مهربان باشید! این می تواند سخت تر از آن چیزی باشد که گاهی به نظر می رسد، اما به خاطر داشته باشید که شما (امیدوارانه) این فرد را بیش از هر کس دیگری روی این سیاره دوست می دارید، بنابراین با او، با مهربانی رفتار کنید. در زندگی مشترک طوری رفتار نماییم که الگوی خوبی برای همسر و فرزندان خود باشیم. افکار مزاحم سلامت روانی انسان را ازبین می برند پس همیشه تعصبات غلط و افکار مزاحم را از خود دور کنیم و انرژی خود را صرف توجه به همسر و خانواده نماییم.

کم توقع باشید :

نکته ی مهمی که شاید این روزها کمتر کسی به آن اهمیت می دهد ؛ بهتر است از همسرتان آن قدر انتظار داشته باشید که توانایی پاسخ به آن را دارد.

صداقت داشته باشید:

از بهترین سرمایه های زندگی مشترک صداقت و راستی است پس هیچ وقت حتی زمانی که حقیقت به نفع ما نباشد ، دروغ نگوییم و به نیرنگ متوسل نشویم زیرا دروغ پایه های زندگی را سست می کند.

صبور باشید:

هر دوی شما ممکن است در زمان های مختلف و به روش های مختلف با هم فرق کنید، پس باید آن را حل کنید و همیشه آماده باشید. هیچ گاه زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید و از ازدواج خود اظهار پشیمانی نکنید و در تمام امور زندگی میانه رو و متعادل باشیم و اعتدال را رعایت کنیم تا کمتر دچار مشکل شویم.

زمانی که چیزهای خوب اتفاق می افتند، جشن بگیرید:

چیزهای جدید پیدا کنید، سرگرمی های جدیدی مثل دوچرخه سواری، کلاس آشپزی و یا شروع باغبانی این کار باعث می شود که هیجان به حرکت در بیاید. به او بگویید که به چه چیزی نیاز دارید. آن ها نمی توانند ذهن شما را بخوانند.

بسیار مهم است که زمانی را تنها باهم بگذرانید، صرف نظر از این که چقدر شلوغ هستید – به خصوص زمانی که شما بچه دارید. حتی بدون پول هم می توانید به سادگی به پیاده روی بروید یا شام ساده ای باهم بخورید.

امنیت روانی برای همسرتان ایجاد کنید:

محیط خانواده را با صفا و مطلوب و دوست داشتنی نماییم تا همسرمان در آن احساس رضایت کند و از امنیت روانی برخوردار باشد.

با هم بودجه بندی کنید:

یک راه عالی برای صحبت در مورد طرح ها و رویاها برای آینده و اینکه چطور آن ها را انجام دهید است.

برای دلجویی از همسر خود و خاموش کردن خشم وغضب و نفرت او ، همچنین دور ساختن خطرات تهدید کننده زندگی، از جملات زیبا و شورانگیز استفاده کنیم.

به ارزش ها اهمیت دهید:

ارزش ها از ستون های اصلی خانواده هستند پس همیشه به ارزش های دینی، اخلاقی و خانوادگی پایبند باشیم؛ زیرا پایبند بودن به ارزش ها سبب دوام و استحکام خانواده می شود و موجب حفظ اصالت او می شود.

شاد باشید:

چطور زندگی عاشقانه داشته باشیم

شاد بودن همیشه ارزشمند است، پس سعی کنی خود را خوشحال و سرحال نشان دهید تا خستگی از تن همسرتان دور شود.

سورپرایز شیرین است پس یکدیگر را شگفت زده کنید:

مانند یادداشت های خاص، هدایای کوچک، پخت غذای مورد علاقه آن ها و یا برنامه ریزی یک تعطیلات آخر هفته.این به همسرتان می فهماند که شما هنوز عاشق او هستید و باعث می شود که شما هم عشق را احساس کنید از طرف دیگر، زمانی که همسرتان کار ویژه ای برای شما انجام می دهد، قدردانی خود را نشان دهید.آن ها ممکن است بدانند، اما خوب است که به آن ها با صدای بلند بگویید.

شریک زندگی خود را بزرگ کنید و از او پشتیبانی کنید:

پیش از قضاوت، وقت بگذارید تا خود را جای او قرار دهید. شما باید تا جایی که می توانید از انتقاد غیر ضروری و یا منفی نگری اجتناب کنید.

مثبت اندیش و خوش بین باشید:

با بیاد آوردن لحظات شیرین زندگی بدبینی را از زندگی مشترکتان دور کنید، داشتن نگاه خوش بینانه به زندگی و اطرافیان باعث ایجاد آرامش و بذل محبت و عاطفه می شود و همین موجب تغییری در شما خواهد شد تا بیشتر به جنبه های مثبت و خوب همسرتان فکر کنید و ایرادات او را فراموش کنید.

به روابط زناشویی توجه داشته باشیم:

زیرا نداشتن رابطه زناشویی سبب بروز مشکلات مختلف خانوادگی، روحی و روانی برای هر یک از طرفین می شود و زندگی را با خطرهای جدی روبرو می کند.

همدیگر را بخندانید :سعی کنید همه چیز را جدی نگیرید.

مکالمه کلید است. زمانی که ازدواج شما به یک مانع ویژه برخورد می کند، به خودتان یادآوری کنید که زمانی که اگر جای او بودید، باید بهتر و تکامل یافته تر می بودید. وقتی که همسرمان با ما صحبت می کند به او حرف هایش توجه کنیم و شنونده ی خوبی باشیم و گاهی با جملات کوتاه یا تکان دادن سرمان نشان دهیم که به حرف هایش توجه داریم.

دوستان متاهل داشته باشید، اما هم چنین دوستان خودتان راهم داشته باشید که بدون همسر خود به طور مرتب با آن ها سر و کار داشته باشید.

برای اینکه آینده بهتری برای همسرمان بسازیم در زمینه های مختلف او را تشویق کنیم و موقعیت ها و پیشرفت هایش را گوشزد کنیم . همچنین برای او و صحبتهایش ارزش قائل شویم و همواره از او حمایت کنیم.

نسبت به زمان و پول بیشتر بخشنده باشید:

خودتان را خوشحال کنید. اگر در حالت رکود هستید، تمایل خواهید داشت آن را به همسر خود منتقل کنید یا بخواهید آن را درست کند. شما باید خودتان را تصحیح کنید.

توجه داشته باشید که اولین کسی که از پیشرفت همسرش سود می برد، شما هستید پس به پیشرفت همسرمان توجه کنیم و اهمیت دهیم و از پیشرفت او خوشحال شویم.

با همسر خود مهربان و صمیمی باشیم و او را جزئی از خود بدانیم و خوبی هایش را بازگو کنیم و همه تلاشمان را برای کمک به همسرمان انجام دهیم . با مهربانی می توانیم مالک قلب های یکدیگر باشیم .

حالت دفاعی نگیرید. سعی کنید از جای عشق و محبت به اشیا نزدیک شوید و فرض نکنید که مورد حمله قرار گرفته اید.

اعتماد کنید و قابل اعتماد باشید:

سعی کنید همیشه به خاطر داشته باشید که چرا عاشق همسرتان شدید. بگویید:عاشقت هستم. و به شریک تان بگویید که چقدر جذاب به نظر می رسد.

در زندگی برای حرف ها و قول های خود ارزش قائل شویم و خوش قول باشیم زیرا خوش قولی نشانه ی احترام به خود و همسر است.

برای دلگرم کردن همسرتان به زندگی به او بگویید به خاطر عشق تو همه ی سختی های زندگی مان را می پذیرم .

آنچه را که دارید تحسین کنید و درک کنید که ازدواج در طول زمان ممکن است شکننده باشند و نیاز به مراقبت دارد.

از زمان حال لذت ببرید. اضافه کردن خانه، بچه و غیره فقط همه چیز را پیچیده تر می کند. در هر جایی که در آن هستید، آن را در آغوش بگیرید و از وی لذت ببرید و بخاطر وجودش و داشتنش خدارا شکر کنید.

 

 کارهای صحیحی را برای حفظ ازدواج خود انجام دهید‎

 

برای حفظ ارتباطی شاد، سعی کنید این ده نکته مهم را به یاد داشته باشید تا زندگی عاشقانه ای داشته باشید.

 

چطور زندگی عاشقانه داشته باشیم

10 روش برای حفظ ازدواج

اول عشق به سراغ  آنها می آید، سپس حاصل این عشق ازدواج می شود، بعد از آن تمام زندگی را با خوبی و خوشی سپری می کنند. پایان تمام داستان ها همین است، آیا اینطور نیست؟ نه کاملا… واقعیت این است که زوجین بعد از اینکه فکر می کنند جام مقدس ازدواج را به دست آورده اند، کمی به آرامش می رسند، اما ممکن است وقتی که افسانه آنها تمام می شود، خود را مات و مبهوت بیابند.  

 

آلیسا باومن، نویسنده کتاب “خوشبختی بعد از آن” می گوید:” بسیاری از افراد گمان می کنند که با شخص مناسبی ازدواج نکرده اند، بنابراین وقتی با مشکلی روبرو می شوند، می گویند من فرد اشتباهی را برای زندگی انتخاب کردم. به جای اینکه فکر کنید با شخص مناسبی ازدواج نکرده اید به این فکر کنید که  کارهایی صحیحی را باید برای حفظ ازدواج خود انجام دهید. برای حفظ ارتباطی شاد، سعی کنید این ده نکته مهم را به یاد داشته باشید تا زندگی عاشقانه ای داشته باشید. 

  

خود را تربیت کنید

ازدواج یعنی بخشیدن، اما نگذارید اشتباهات بیش از حد شود.  باومن می گوید: ” برای داشتن  یک ازدواج موفق، باید خودتان خوب باشید، یاد بگیرید که چگونه کارهای خود را الویت بندی کنید، در مورد فعالیت هایی که باعث سلامتی اتان می شود، حد و مرز قائل شوید مانند استراحت کردن، ریلکسیشن، تناسب اندام و سپری کردن وقت با دوستان.” به عبارت دیگر، به یاد داشته باشید که جدول زمان بندی به من می گوید که من خودخواه نیستم، این یک ضرورت است. این کار ارتباط بین شما را مستحکم می کند، چون شما نسخه کاملی از خودتان خواهید بود تا تبدیل به “ما” شوید. 

  

مشکلات خود را مشخص کنید

کمی به ارتباط خود بیندیشید و ببینید که در کجاها به درستی عمل کرده اید و در کدام موارد به درستی عمل نکرده اید. باومن پیشنهاد می کند که فقط یک لحظه به این فکر کنید که در یک روز کامل یک ارتباط کاملی دارید. به نظر شما چطور می شود؟ شما و همسرتان چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنید؟ سپس ببینید چگونه ممکن است از نقطه A ( واقعیت فعلی اتان) به نقطه B (روز کامل) برسید. در صورت لزوم، آن را بنویسید، سپس مسائل را به قسمت های کوچکتری تقسیم کنید و به دنبال راه حل آنها باشید. 

  

با یکدیگر برنامه های مالی داشته باشید

پول یکی از بزرگترین عوامل استرس زا در یک ازدواج است. معمولا زوجین در مورد پول نگران هستند و اغلب اوقات به خاطر پول باهم جر و بحث می کنند. اگر شما و همسرتان هم به خاطر پول به جان هم می افتید، دیگر زمان آن رسیده است که به فکر بیفتید. جنی اندرسون نویسنده کتاب استفاده از اقتصاد دان ها برای مهارت در عشق، ازدواج و ظرف های کثیف می گوید:” اینکه همه ما اقتصاد دان ها را تصمیم گیرندگان منفعل می دانیم مقصریم، که به طور پیش فرض گزینه آسانی است، زوجین باید یک برنامه فعالی را در مورد چگونگی مدیریت پول داشته باشند: آن را ترکیب کنند؟ جدا کنند؟ هر تصمیمی که بگیرند، باید قسمتی از تصمیم خود را انجام دهند و سپس بدانند که باید این سیستم را حفظ کنند.”

  

از قانون سه جمله ای استفاده کنید

وقتی باید از همسر خود چیزی بپرسید که می تواند باعث سوء تفاهم بین شما شود، از قانون سه جمله ای استفاده کنید. باومن می گوید:” هنر اظهار تاسف کردن بدون پرخاشگری در خلاصه بودن آن و استفاده از تن صدای گرم و زبان بدن است. وقتی درخواست خود را با این سه جمله یا کمتر می گویید، احتمال اینکه طرف مقایل به حرف شما گوش کند، بیشتر است. در این حالت، احتمال اینکه توجه همسرتان را به خود جلب کنید بیشتر است. درخواست خود را با لبخند بگویئد. صمیمی باشید. ممکن است وقتی می خواهید درخواست خود را به همسرتان بگوئید دست او را محکم بگیرید و بگویید:” عزیزم، خونه خیلی بهم ریختست و منم خیلی خستم. میشه تو تمیز کردن خونه به من کمک کنی؟ میتونم ازت کمک بخوام؟”  

 

فورا آماده  جنگ نشوید

اندرسون می گوید:” مفهومی به نام دوری از زیان در اقتصاد وجود دارد که به سادگی به این معناست که ما واقعا از ضرر کردن متنفر هستیم. و وقتی به این فکر می کنیم که در حال ضرر کردن هستیم، با آن مبارزه می کنیم طوری که هیچ فردایی برای برنده شدن وجود ندارد. وقتی زوجین در مورد مسائلی مانند رابطه جنسی، خانه داری، پول یا بچه ها با یکدیگر حرف می  زنند، این مفهوم اتفاق می افتد. اگر هر دو فرد به این فکر کنند که در حال ضرر کردن هستند، زوجین به این مسائل شدت می بخشند.” دفعه بعدی که بین شما و همسرتان بحث به وجود آمد، کمی صبر کنید و  تلاش کنید تا بر طرف مقابل غلبه کنید.

 

 فراموش نکنید که باید برای حفظ ارتباط عاشقانه خود تلاش کنید‎

 

رابطه جنسی را هرگز و هرگز فراموش نکنید

بله، ما منظورمان رابطه جنسی است. صمیمیت، بخش مهمی از یک رابطه است و یکی از اولین زمینه ها برای به وجود آمدن مشکلات در رابطه، از بین رفتن صمیمت است. اما روابط جنسی  نیز می توانند یکی از سریع ترین روش ها برای ارتباط دوباره و صمیمیت بین دو فرد باشد. دکتر جوئل دی. بلاک نویسنده کتاب “ابتدا رابطه جنسی می آید: 15 روش برای حفظ رابطه اتان… بدون ترک اتاق ” می گوید: ” یکی از شکل های صمیمت زوجین – لبخند در اتاق، یک بوسه یا تماس با یکدیگر- رابطه جنسی است که قدرتمندترین تجربه فیزیکی مثبت محسوب می شود که اکثرا از آن لذت می بریم. این امر به شرطی حقیقت دارد که رابطه جنسی منجر به ارضای عاطفی، رابطه بهتر، احساس امنیت و قوت قلب شود.”

  

کینه به دل نگیرید

دیگر وقت آن رسیده است که خاطرات بد را برای همیشه از ذهن خود پاک کنید. جزء به جزء. خیلی وقت ها با گفتن جملاتی مانند ” یادت میاد اینکارو کردی فلان کار رو کردی؟” فقط به رابطه خود لطمه می زنید. به جای اینکه همیشه کینه به دل داشته باشید، آنها را فراموش کنید. باومن می گوید: ” یک ورق کاغذ بردارید و شروع به نوشتن کنید. برای خود زمان تعیین کنید، شاید ده دقیقه طول بکشد. شاید هم سی دقیقه طول بکشد. شاید کل روز طول بکشد. مهم این است : دیگر به این خاطرات فکر نکنید. آنها را رها کنید. در مورد آنها خشمگین باشید. سپس آنها را به حال خود رها کنید. هر خاطره ای که شما را آزرده و خسته می کنید رها کنید، وقتی این کار را انجام می دهید، با خود بگویید من دیگر در مورد این ها فکر نخواهم کرد. این کینه ها برای شما بی ارزش خواهند شد. ” امتحان کنید و کینه ها را فراموش کنید. 

 

خیلی هم اعتماد به نفس نداشته  باشید 

اعتماد به نفس بیش از حد می تواند منجر به خوشنودی از خود شود که برای هیچ رابطه ای خوب نیست. در یک بررسی که توسط اندرسون در سال 1993 در مجله قانون و رفتار انسان منتشر شد، از زوجین خواسته شده بود تا میزان طلاق را تخمین بزنند. اکثر آنها 50 درصد پیش بینی کرده بودند. سپس، از آنها خواسته شده بود تا فرصت هایی که خود آنها می توانند باعث ایجاد طلاق شوند را تخمین بزنند. آنها پاسخ دادند که احتمال طلاق آنها صفر است. مشکل این است که اگر احتمال هیچ گونه اشتباهی وجود نداشته باشد، هیچ رابطه ای استمرار نخواهد داشت.  به خود اجازه ندهید بر چیزهای کوچک سرپوش بگذارید. فراموش نکنید که باید برای حفظ ارتباط عاشقانه خود تلاش کنید. 

 

تقدیر از همسر خود را بنویسید

این کار آنطور ها هم که فکر می کنید وحشتناک به نظر نمی رسد. تقدیر کردن را تمرین کنید. باومن پیشنهاد می کند که روی چیزهایی تمرکز کنید که همسر شما کار درستی را انجام می دهد ( چون اینها چیزهایی هستند که دوست دارید از همسر خود تقدیر کنید). باومن می گوید:” به روزهایی فکر کنید که تازه با این مرد آشنا شده بودید. چه موقع به او لبخند زدید؟ چه موقع اشک شوق ریختید؟ چه موقع شما را سورپرایز کرد؟ اینها به شما کمک می کند تا بتوانید از همسر خود تقدیر کنید.” 

 

چطور زندگی عاشقانه داشته باشیم

به خود یادآور شوید که یک فرصت برای متاهل ماندن دارید

خیلی از افراد فقط به این خاطر در ازدواج خود با مشکل مواجه می شوند چون فکر می کنند دیگر هیچ شانسی ندارند. باومن می گوید :” آنها فکر می کنند که درمانده هستند و این درماندگی را تقصیر همسرشان می دانند، در حالیکه مقصر خودشان هستند نه همسرشان. حقیقت این است شما درمانده نیستید؛ شما سه شانس دارید: کاری انجام دهید  و همچنان درمانده و ناراحت باشید؛ با ترس های خود روبرو شوید و تلاش کنید تا ازدواج خود را حفظ کنید؛ درخواست طلاق دهید.” انتخاب کنید که می خواهید متاهل بمانید یا طلاق بگیرید. یک شانس به خود بدهید. هر روز بیدار شوید و این شانس را به خود بدهید. می خواهید به متاهل بودن ادامه دهید یا طلاق بگیرید. این حق شماست که تا آخر عمر با خوشحالی زندگی کنید.  

 

منبع: سیمرغ

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


بدون خجالت محصولات جنسی را آنلاین بخر


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن


درمان افسردگی یک بار برای همیشه

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن


زبان انگلیسی رو کاربردی یادبگیر!

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

بنای یک زندگی بی تنش، با گذشت پایه ریزی می شود

 

قبلا زیاد به این موضوع فکر می کردم که همسرم فردی خجالتی است و باید خجالت را کنار گذارد. حالا به این نتیجه رسیدم که بهتر است به نیازش که می خواهد تنها باشد احترام بگذارم. به این ترتیب برخی از نیازهای شخصی ام را خودم برآورده میکنم.هر دوی ما مراقب رابطه مان هستیم. یکدیگر را نمی رنجانیم و برخورد نمیکنیم. اگر هر انسانی بداند که چه انتظاری از طرف مقابلش دارد، احساس امنیت خاطر می کند.

همسرم ما را مجبور می کند تا درباره ی مسایل بحث کنیم و در نتیجه رابطه مان روز به روز معنی دارتر و لذت بخش تر می شود.چطور زندگی عاشقانه داشته باشیم

” ما زوج بسیار گرم و پر حرارتی نیستیم اما از نوع رابطه مان لذت می بریم.”ما می خواهیم برای یکدیگر حضور داشته باشیم. وقتی ایده ای مطرح می شود، هر کدام آنرا به ذهن می بریم و با خود خلوت می کنیم.”

” روزی به همسرم گفتم که دوست دارم بالای ماشین لباسشویی منزل، قفسه ای داشته باشیم. آن شب همسرم تا دیر وقت بیدار ماند و آن قفسه را ساخت. بدون کلمه ای حرف، کاری که می خواستم را انجام داد.”…

…رمز بهره مندی از یک زندگی آرام، سخت و پیچیده نیست. کافیست که به عبارات مذکور کمی عمیق تر بیندیشیم و سعی کنیم آنرا در زندگی روزمره به کار ببریم. به این ترتیب می توان گام هایی مثبت و موثر در جهت شکل دهی به یک خانواده منسجم ، مهربان و صمیمی را برداشت.بهتر است نگاهی عمیق تر به ” خانواده ” داشته باشیم. «خانواده» ای که کوچکترین شکل یک جامعه است که زن و شوهر ارکان آن هستند .اگر این دورکن، آرامش درونی داشته باشد، خانواده محلی امن برای زن و مرد و سپس برای تربیت فرزندان خواهد بود. وقتی فضای دوستی و مودت به این شکل در خانواده جریان داشته باشد، فرزندان هم از همان کودکی با این فضا خو می گیرند و این رفتارها در روح و ذهنشان می نشیند.

کافیست که زن و شوهر باور داشته باشند که بنای یک زندگی بی تنش، با گذشت پایه ریزی می شود.اگر هر کدام به وظایف اخلاقی و انسانی خود عمل نمایند و زندگی را بر اساس فداکاری، عشق و گذشت بنا کنند، با صفاترین خانواده را خواهند داشت، امّا اگر هوی و هوس، خودخواهی و غرور بر زندگی، حاکم شد و انسان «بایدها» و «نبایدها»، «شایدها» و «نشایدها» را به بازی گرفت و هر کس خواسته های شخصی خود را ملاک عمل قرار داد، به موجودی خطرناک تبدیل می شود و امروز، ریشه ی بسیاری از اختلافات خانوادگی و گروهی، چیزی جز بی توجهی به این ضرورت های نه چندان پیچیده، نیست. موضوعاتی که بسیار ساده و قابل فهم هستند. آنچه در روابط اجتماعی و خانوادگی و به ویژه روابط همسری، توجه بدان به عنوان یک اصل، ضرورت دارد ، تقویت شالوده های اخلاقی، حرکت بر اساس تفاهم، گذشت و فداکاری متقابل است. شکل دادن روابط زناشویی در چهارچوب الزامات اخلاقی و ارزشهای والای اوست که به زندگی و جامعه، گرمی بخشیده و پیوندهای آن را استوار می سازد، و نه صرفا تکیه بر حقوق قانونی و شرعی.اسلام نه مردمدار است، نه زن مدار. محور قوانین دینی ما هم بر اساس حق مداری بر پایه کرامت انسان و مصلحت خانواده و سلامت جامعه است و در چنین نظامی، مرد و زن، باید به آنچه حق و حقیقت است عمل کنند و نسبت به خانواده و جامعه خود مسئول هستند.

اینکه زوجین برای جلب رضایت و شاد بودن یکدیگر ارزش و اهمیت قایل باشند و همین تفکر، سلسله احساساتی در وجودشان ایجاد می کند که نتایج و اثرات مثبت و متعددی را برای آنها به دنبال خواهد داشت و به عنوان یار و یاوری قدرتمند در زندگی، حامی آنها خواهد بود.خانواده تجلیگاه شکوه وحدت و یکپارچگی است، اینجا همان جایی است که انسان می تواند به آرامش و سکون برسد. جایی که باید سرشار از همدلی و مهربانی باشد. اینجا همان جایگاهی است که می توان به رشد و تعالی رسیدو صفات والای انسانی را در خود رشد و پرورش داد. صفاتی چون مودّت، فضل، عفو و اغماض و لطف را به تمرین و تجربه گذاشت و صلاحیت خویش را بررسی کرد.

آنچه مسلم است اینکه  بنیاد مقدس خانواده بر عشق و محبت و روابط عاطفی و صمیمانه ، پی ریزی شده است و بهترین راه تحکیم اساس خانواده و صیانت آن، رعایت اخلاق انسانی از سوی زن و شوهر است.

اخلاق انسانی هم موضوع پیچیده و غیرقابل درکی نیست. اخلاق انسانی یعنی توجه زوجین به یکدیگر و درک متقابلی که لازم است در موقعیت های مختلف زندگی از سوی طرفین دیده و رعایت شود و این می تواند در ساده ترین رفتارها میان زن و شوهر به دست بیاید.

اینکه زوجین برای جلب رضایت و شاد بودن یکدیگر ارزش و اهمیت قایل باشند و همین تفکر، سلسله احساساتی در وجودشان ایجاد می کند که نتایج و اثرات مثبت و متعددی را برای آنها به دنبال خواهد داشت و به عنوان یار و یاوری قدرتمند در زندگی، حامی آنها خواهد بود.منبع: تبیان

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان


سینما رو به خونت بیار!


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان


انواع جراحی زیبایی سینه


کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن


درمان نازایی با بالاترین درصد موفقیت

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


آموزش زبان را با یک جلسه رایگان شروع کن


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

روانشناسان می‌گویند با انجام برخی کارها می‌توان عشق بین زن و شوهر را دوچندان و طعم زندگى زناشویی را شیرین‌تر کرد.

ایران آنلاین /خوشحالی بر زندگی شخصی و زناشویی افراد تاثیر شگرفی می‌گذارد. روحیه شاد بین زوجین، روابط عاشقانه آنان را گرمتر کرده و موجب استحکام زندگی می شود. تحقیقات نشان می دهد متاهلین خوشبخت از مجردین و مجردین از کسانی که در زندگی مشترک دچار اختلاف هستند، خوشحال تر بوده و بیشتر احساس خوشحالی می کنند.

چطور زندگی عاشقانه داشته باشیم
چطور زندگی عاشقانه داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *