چطور زن شادی باشیم

 
helpkade
چطور زن شادی باشیم
چطور زن شادی باشیم

جستجو در سایت

زنان شاد چه می‌کنند،چطور زن شادی باشیم

محققان با بررسی و مطالعه عوامل شادی در زنان مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که:

1. زنان‌شاد می‌دانند کامل‌گرایی با کمال گرایی متفاوت است، بنابراین به دنبال واقعی نگاه کردن به خود و نقاط ضعف و قوت‌شان هستند و نگاه آرمانی و اید‌ه‌آل‌گرایانه ندارند. 2. زنان شاد می‌دانند ارزش‌ آن‌ها بستگی به این ندارد که چه دارند و چگونه به نظر می‌رسند.برای آن‌ها مهم این است که از چه روابط موفق و سلامت احساسی برخوردارند. 3. زنان شاد می‌دانند تنها خودشان هستند که می‌توانند کاری برای شادبودن خود انجام دهند و نباید آن را به دیگری واگذار کنند و از دیگران انتظار داشته باشند. 4. زنان شاد درک می‌کنند امروز تنها روزی است که می‌توانند از آن مطمئن باشند.آن‌ها می‌دانند که از این روز چگونه بیشترین استفاده را کنند. 5. زنان شاد می‌دانند که با «نه گفتن» به دیگران فرصتی را پیدا می‌کنند که به خودشان «آری» بگویند. 6. زنان شاد اهمیت داشتن قدرت شخصی را درک می‌کنند و این باور را دارند که زندگی‌شان متعلق به خودشان است نه وابسته به دیگران. 7. زنان شاد قدرت انتخاب در زندگی را باور دارند بنابراین به انتخاب‌های زندگی‌شان توجه ویژه‌ای می‌کنند. 8. زنان شاد از قدرت بخشش مطلع هستند، چرا که می‌دانند بخشیدن به یک فرد کمک به او نیست بلکه کمک کردن به خودشان است. 9. زنان شاد برنامه ویژه‌ای برای وقت گذراندن با خود دارند و برای شاد زیستن برنامه‌ریزی‌ می‌کنند. 10. زنان شاد هرگز موقعیت‌های بد و اتفاقات ناخوشایند را فراگیر و همیشگی‌ نمی‌دانند و آن را شخصی ارزیابی نمی‌کنند. 11. زنان شاد می‌دانند که خوشبختی و شادمانی بدون تلاش و زحمت نیست، بنابراین در مواقع بروز مشکلات به دنبال حل مسأله و یافتن راه‌حل‌های منطقی هستند. 12. زنان شاد می‌دانند که در هرمرحله از زندگی، چیزی را از دست خواهند داد اما در مقابل، چیزی را هم به‌دست می‌آورند. 13. زنان شاد می‌دانند بخشی از هویت آن‌ها به شغل و کاری که انجام می‌دهند مربوط می‌شود، اما هرگز اجازه نمی‌دهند همه‌ هویت‌شان را کارشان رقم بزند. 14. زنان شاد می‌دانند که می‌توانند صاحب همه چیز شوند، اما لزوماً همه چیز را در یک زمان به دست نمی‌آورند. 15. زنان شاد می‌دانند نگرش مثبت، روابط ارزشمند و زندگی پرمعنا اجزای تشکیل‌دهنده‌ شادمانی و خوش‌بختی هستند. 16. زنان شاد خود را باور دارند، قدر‌شناس و عامل‌ هستند. 17. زنان شاد مقایسه نمی‌کنند زیرا می‌دانند همیشه کسانی وجود دارند که بیش از آن‌ها دارند. 18. زنان شاد می‌دانند اعتراف‌‌کردن به مسائلی که وجود دارد نخستین قدم برای تغییر دادن است. 19. زنان شاد به هر قیمتی وارد یک رابطه عاطفی نمی‌شوند.آنها ترجیح می‌دهند عشق برابر و پایدار و با‌ثبات را تجربه کنند. 20. زنان شاد به دنبال یادگیری و تغییر هستند و هیچ گاه قدرت خلاقیت خود را دست‌کم نمی‌گیرند. وقت را تلف نکنید. به این موضوعات فکر کنید و آن‌ها را اجرا کنید. این ۲۰ اصل به عنوان راز‌هایی برای تبدیل شدن به یک زن شاد زندگی شما را دگرگون می‌کند. فراموش‌نکنید که هیچ لوازم آرایشی به‌اندازه‌ «شادی» شما را زیبا نمی‌کند.چطور زن شادی باشیم

منبع : سلامت نیوز



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :

چطور زن شادی باشیم


13438


بازدید امروز:


41642


بازدید دیروز:


232398385


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.



چگونه یک همسر شاد داشته باشیم

 

احترام گذاشتن به همسر خویش

چنانچه میخواهید یک ازدواج سالم داشته باشید، شما باید همسر خود را بعنوان معشوقه خویش بگیرید و احساسات خویش را در هر موقع که تصمیم گیری می کنید و یا تنها در خصوص روز هایی که در نظر گرفته اید، نسبت به وی ابراز کنید.

 

چطور زن شادی باشیم

چنانچه با همسرتان همانند نظرات وی رفتار کنید یا واقعا مهم نیست و دوست دارید همیشه حرف پایان را بزنید، شما مجبورید که در ازدواج خویش ثباتی داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که نظرهای همسرتان را همان طور جدّي تلقی می کنید که خویش را وقف وی می کنید و وقت خویش را برای گوش دادن به حرفای همسر خویش قرار دهید و باعث شوید که وی حس ارامش کند.

 

نسبت به همسرتان مهربان باشید، به وی عشق بورزید و وی را درک کنید. چنانچه روز بدی دارید و به وی ضربه ای می زنید، حتماً معذرت خواهی کنید؛ چنانچه میخواهید به حرفا شما گوش کند، به وی احترامی را که مستحق اوست، به وی بگذارید، بخاطر این که ازدواج نموده اید.

 

شما همینطور باید به حریم خصوصی همسر خویش احترام بگذارید. چنانچه انتظار دارید وی به شما احترام بگذارد، بخاطر تلفن یا رایانه خویش وی را کم اهمیت نکنید.

 

تأثیر همسر شاد در زندگی زناشویی

 

محبت را فراموش نکنید

فراموش نکنید که زن ها تا لحظه مرگشان هم منتظر نوازش و محبّت از همسرشان هستند و از شما توقع محبّت دارند؛ پس چنانچه زن شادی میخواهید از محبّت کلامی( بیان کردن کلمات محبّت آمیز، تحسین وی در جمع و خلوت و بالا بردن اعتماد به نفس وی) و محبّت عملی( خرید هدیه، وقت صرف کردن با وی، تفریح و سرگرمی های دونفره و…) دریغ نکنید.

 

در کار های خانه به همسرتان کمک کنید

انجام کار های بیرون و داخل منزل بسیار استرس زا و خسته کننده است و سبب می شود زن ديگر فرصتی برای رسیدگی به سلامت جسمی و روحی خود نداشته باشد؛ بنابراین کمک به زن در انجام کار های منزل و تقسیم کار ها تا حد زيادي میتواند سطح استرس را کاهش داده و آنها را شادمان کند. شما با این کار با یک تیر دو نشان خواهید زد؛ محبّت به همسر و کمک به وی در کار انجام کار های خانه.

 

همسرتان را در جریان قرارها، تصمیمات و مسوولیت هایتان قرار دهید 

به عنوان یک مرد که تمام روز کار می کند، ممکن است قرارها، تصمیمات و مسوولیت های زيادي داشته باشید که چنانچه همسرتان را از آنها مطلع نکنید، وی حس طرد شدن و موردقبول نبودن خواهد کرد. شاید باورتان نشود، ولی رعایت همین نکته گاهی آنقدر حس ارامش و غروری به زن می دهد که میتواند سبب شادی و خوش‌حالی وی شود.

 

چگونه همسر شادی باشیم

 

زندگی را از یکنواختی دربیاورید

چند سال پس از زندگی مشترک، روزمرگی و یکنواختی آرام آرام روی زندگی شما سایه می افکند، ولی یکنواختی میتواند هرکسی را دلزده و ناراحت کند، پس نگذارید روند یکنواخت زندگی، شادی را نابود کند؛ رفتن هفته ای یک بار به سینما، چرخ زدن در پاساژ ها و فروشگاه های زنجیره ای، رفت وآمد با دوست های و اشنایان، تماشای فیلم موردعلاقه و… میتواند  زندگی را از یکنواختی دربیاورد.

 

اوقاتی را با هم بگذرانید

هیچ چیزی نمیتواند جایگزین اوقاتی که به صورت موثر با هم میگذرانید شود، آن گاه که وقتی را با هم بدون فرزندان، حیوانات خانگی یا دیگر مواردی که در رابطه تان اختلال ایجاد می کند می گذرانید در واقع پیوندی را شکل میدهید که در سخت ترین اوقات زندگی همراهتان خواهد ماند.

 

بهتر است وقتی که با یکدیگر میگذرانید همراه با فعالیتی مشترک باشد و نه تنها تماشای تلویزیون!

 

مدام با هم بخندید

احساسات خوب، به خصوص خندیدن باعث سر حال امدن روح می شود. هنگامی که با همسرتان که دوستش دارید، می خندید و از رویدادهای شاد و لحظه های ناب لذت می برید، یک مهر تائید روی استحکام رابطه عاشقانه خویش با همسرتان می زنید. برای هم لطیفه تعریف کنید؛ کلیپ های خنده‌دار تماشا کنید. به مکان های شاد و هیجان انگیز بروید و از ته دل با هم و در کنار هم به زیبایی های دنیا بخندید.

 

همسرتان را تحسین کنید.

سپاسگذاری کردن از همسرتان را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. از نقاط قوت وی تعریف کنید و هنگامی که برایتان کاری انجام می دهد از وی قدردانی کنید. با این کار او را خوشحال تر می کنید و نشان می دهید که به او متعهد هستید.

 

داشتن همسر شاد

 

چطور زن شادی باشیم

هم‌دیگر را غافلگیر کنید.

ارتباطات عاطفی خيلي زود میتوانند معمولی و روزمره شوند. برای حفظ هیجان رابطه تان، به فکر استفاده از راههای سرگرم کننده و خلاقانه برای غافل گیر کردن یکدیگر باشید. این غافل گيري امکان دارد شامل انجام کارهای سرگرم کننده ، خرید هدیه و یا حتی طی کردن یک شب رمانتیک و عاشقانه در کنار هم باشد. از این ایده ها هم میتوانید استفاده کنید:

 

غذای مورد علاقه وی را درست کنید.

برای وی هدیه بخرید.

یک ماساژ عاشقانه به وی هدیه بدهید.

خيلي هم راحت و خودمانی نباشید

 

هرچند پوشیدن لباس راحتی و لم دادن و تماشای تلویزیون میتواند خيلي دل چسب و راحت باشد، ولی این را به روال هر روزتان تبدیل نکنید. شادترین زوج ها آنهایی اند که با هم قرار می گذارند، از ظاهر هم تعریف می کنند و با همکار های سرگرم کننده و جالب انجام میدهند تا عشق و جاذبه و حس شان را نسبت به هم حفظ کنند.

 

با هم ورزش کنید

دکتر جین گریر می گوید با هم ورزش کردن کلید شاد زیستن در زندگی زناشویی و از علامت های رابطه ی سالم است. حتی اگر شما روی تردمیل مشغول دویدن هستید و وی در سالن بدن سازی است، باز هم این بهترین راهی است که میتوانید عصبانیت ها و ناراحتی های تان را با هم دور بریزید درحالی که ذهن و جسم تان را سالم نگاه می دارید.

 

روشهای شاد کردن همسر

 

درباره همسرتان زود قضاوت نکنید

این را به خاطر داشته باشید هیچ فردی، خوشبخت مطلق نیست. همه اشخاص، روزهای خوب و بد در زندگی شان دارند. طبیعت زندگی همین است که در کنار خوبی ها، بدی ها وجود دارند. بعضی روزها هستند که آدم ها حوصله هیچ کاری را ندارند. شما بعنوان همسر، باید این مسأله را درک کنید و بدانید که نمی شود همیشه همه چیز خوب باشد و لبخند و شادی در منزل جریان داشته باشد.

 

خود شما هم گاهی به قدری مشغله و دل مشغولي دارید که نمی توانید به اندازه کافی برای همسرتان وقت بگذارید. در چنين مواقعی، خيلي زود قضاوت نکنید. چنانچه یک روز همسرتان به شما کم تر توجه کرد، به این معنی نیست که ديگر دوست تان ندارد یا از شما خسته شده است.

 

صداقت ضروری است

ممکن است مسایلی را با همسرتان در بین بگذارید که وی مایل به شنیدن آن ها نباشد ولی این بهتر از آن است که همسرتان در صداقت شما شک کند.

 

عدم اعتماد یکی از عوامل اصلی شکست در رابطه زناشویی می باشد، اگر اعتماد خدشه دار شده یا از بین برود ایجاد دوباره اعتماد وقت بسیار زیادی خواهد گرفت، شادترین زوج ها آنهایی هستند که صداقت در زندگیشان امری طبیعی و روزمره مانند تنفس است.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4


ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم


طلاق توافقی و هرآنچه لازم است بدانید


واسه همه چی جا هست!


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟


تشخیص و درمان ناباروری در زنان


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

پیشرفته ترین روش درمان نازایی زنان و مردان


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

همه زوج ها دوست دارند زندگی مشترک شادی با هم داشته باشند، اما باید بدانند که شاد زيستن هم مانند هر امر ديگر اصولي دارد. افراد مختلف و صاحب نظران گوناگون از شادي و شاد زيستن برداشت ها و تعاريف مختلف دارند.

مثلا ارسطو مي گويد؛

مردم عادي لذت را شادي فرض مي كنند، افراد موفق عملكرد خوب را برابر شادي مي شمارند و دانشمندان زندگي متفكرانه و جستجوگرانه را معادل شادي مي دانند.چطور زن شادی باشیم

جان لاك معتقد است كه شادي بستگي به تعداد لذات زندگي دارد. “مك گيل” شادي را به لذت هاي تمايلات ارضا شده مربوط دانسته است.

برتراندراسل مي گويد:

رغبت همگاني ترين نشانه شاد زيستن است. ولي مي توان تعريف ديگري از شادي داشت. شادي عبارت است از احساس خوشبختي پايدار در زندگي شخصي، مفيد بودن براي تحقق آرزو و رفع نيازهاي عمومي، يعني انساني شاد است كه از زنده بودن خود احساس خوشبختي و رضايت كند و ديگران از زندگي او سود ببرند.

اين سوال با فراواني بسيار بالا در بين افراد مطرح مي شود. چون همه ما شادي را دوست داريم و آن را زيربناي سلامتي خود و جامعه مي دانيم. با عنايت به محوريت زن و مرد در ايجاد زندگي شاد در خانواده و با توجه به اين كه خانواده شاد، جامعه شاد را ايجاد مي كند.

بي ترديد افكار شاد، ما را شاد مي كند، اما افكار بد، حالمان را خراب مي كند. زن بايد بداند به خاطر خوشبختي خودش هم كه شده بايد شوهر شاد و خوشبختي داشته باشد. براي رسيدن به اين هدف، يك لبخند هم كفايت مي كند. به طور يقين نمي توانيم شوهرمان را تغيير دهيم. زيرا شخصيت او شكل گرفته است. پس سعي كنيم كه او را همان طوري كه هست بپذيريم. از تشويق كردن او در انجام مسئوليت هاي اجتماعي، شخصي و زندگيش غفلت نورزيم. مطمئن باشيم كه قهرمان ساختن از او در همه شئونات زندگي به نفع ماست.

با او حرف بزنيم، به اتفاق هم راه برويم، به حرفهايش گوش بدهيم، او را بفهميم، اين ها رمز شادماني او هستند.اگر مي خواهيم شوهرمان را خوشحال كنيم، ابتدا خودمان را شاد كنيم. با شادي به كار او نگاه كنيم تا او هم از كارش راضي بشود و بدانيم كه كسي كه از كارش راضي باشد مسرور و شاد مي شود. همسرمان را دست كم نگيريم، زيرا برداشتي كه ما از همسرمان داريم روي رفتار او، به خصوص در حضور ما اثر مي گذارد.

وقتي همسرمان حتي در سالمندي به ما هديه اي مي دهد به او نگوييم اين چه كاري است كه با اين سن و سال انجام مي دهي؟

بلكه به گرمي از او تشكركنيم و خداوند را سپاسگزار باشيم كه به ما چنين همسري را داده است. با تبسم و آراستگي از همسر مان استقبال كنيم همسرمان بعد ازخداوند آرامش دهي را از ما مي خواهد. سعي كنيم سوتفاهم ها را كنار بگذاريم و حداقل يك روز در هفته را با هم باشيم.

اگر فرض را براين بگذاريم كه در سن 25 سالگي ازدواج كنيم، مي توان نتيجه گرفت كه حدود 50 سال يا بيشتربا فرض برخورداري از عمر طبيعي با زنمان زندگي مي كنيم، پس به اين بينديشيم كه با شاد كردن همسرمان خودمان هم شاد و خوشبخت خواهيم بود، براي اين كار بايد سعي كنيم در خودمان عادات بهتر ايجاد كنيم.

مثلا قبل از اين كه ميهمان دعوت كنيم موضوع را با او در ميان بگذاريم، به او فرصت كافي براي تدارك ميهمان بدهيم، در مسايل عقلاني و منطقي با زنمان موافقت كنيم، اشتباهات خود را بپذيريم، اشتباه پذيري كسر شان و امتياز دادن نيست، بلكه اشتباه بهترين آمو زگار انسان است. سعي كنيم بخنديم و به همراه ما زن ما هم بخندد، بدانيم كه خوشحال كردن زن هنر است نه علم، اگر علم بود همه مي توانستند كسب كنند، اما هنر ريشه ذاتي و دروني دارد و به همين جهت اثر آن ماندگارتر است.

از تلاش همسرمان قدرداني كنيم، در تصميم گيري به او كمك كنيم شرايطي را فراهم كنيم كه استعدادهايش را نمايان كند و با بهره گيري از قدرت تعريف و تمجيد ما بدرخشد. به جاي هداياي گران قيمت، براي زنمان وقت صرف كنيم، به گفته هايش گوش دهيم و حتي اجازه دهيم فرياد بكشد تا از اين طريق به آرامش برسد، محبت خودمان را به زبان بياوريم و حتي به مادر همسرتان بگوييد كه دخترش را دوست داريد، فراموش نكنيم كه حال و هواي عاشقي تا زماني بر فضاي خانواده ما حاكم خواهد بود كه رفتار ما با همسر مان مانند رفتار روزهاي آشنايي و نا مزديمان باشد.

يقين بدانيم كه هر چه در خانه شاد تر باشيم و ارتباط بهتري با همسرمان داشته باشيم انرژي بيشتري داريم تا صرف كارمان كنيم و به اين وسيله در كارمان نيز موفق تر خواهيم بود.زنان نياز به صحبت كردن دارند، مردي كه با زنش صحبت مي كند و به حرفهاي او گوش مي دهد قلب زنش را تسخير مي كند، بارها شايد شنيده باشيم كه خانممان مي گويد”فقط مي خواهم حرفم را بشنوي و آنچه را مي كويم درك كني و به احساس من اهميت بدهي” اين جمله و امثال آن بيانگر ابراز نياز دروني وي است. پس به همسر مان توجه كنيم تا شادي در فضاي زندگي ما پراكنده شود.

۱ – کم توقع باشیم؛ از همسرمان آن قدر انتظار داشته باشیم که بتواند به انتظارات پاسخ دهد.

۲ – گذشت کنید؛ مطمئنا زندگی بدون خطا نیست و هر کدام از ما دچار اشتباهاتی می شویم و با گذشت می شود زندگی شیرین تری داشت.

۳ – این را قبول کنید که او با یکسری عادات و خو ی ها بزرگ شده است و راحت نمی تواند آنها را کنار بگذارد. به او فرصت دهید.

۴ – به خاطر همسر خود کمی از مطالب مفید و روانشناسی استفاده کنید؛ چرا که ما تجربه کافی را در اوایل زندگی نداریم.

۵ – قدر حال را بدانید شاید فردا دیگر دیر باشد.

۶ – این را خوب درک کنید که می توانید بهترین لحظات رو با همسر خود داشته باشید؛ هیچ کس نمی تواند جای همسر شما رو بگیرد.

۷ – صبور باشیم؛ اگر رفتار همسرمان را خوشایند نمی دانیم بهتر است با حوصله و تأمل و در شرایط مناسب او را از چگونگی رفتارش آگاه کنیم.

۸ – منطقی رفتار کنیم؛ مسایل را منطقی و درست بررسی کنیم و به جای منافع شخصی، مصالح زندگی مشترک را در نظر بگیریم و بی طرفانه قضاوت کنیم.

۹ – مثبت نگر باشیم؛ با بیاد آوردن لحظات شیرین زندگی بدبینی را از خود دور کنیم، به رفتارهای خوب همسرمان بیشتر بیندیشیم و جنبه های خوب زندگی را فراموش نکنیم.چطور زن شادی باشیم

۱۰ – یکدل باشیم؛ درک متقابل موجب ایجاد تفاهم می شود و یکدلی به وجود می آورد.

۱۱ – ارتباط کلامی و عاطفی خود را حفظ کنیم؛ سعی کنیم با همسر خود درباره ی مسائل مختلف گفتگو کنیم. صحبت کردن بهترین راه آگاهی از افکار و احساسات همسر می باشد.

۱۲ – با یکدیگر مهربان باشیم؛ همسرمان را جزئی از وجود خود بدانیم، محسناتش را بازگو کنیم، برایش خوبی بخواهیم و در راه کمک به همسرمان تمام تلاش خود را به کار ببریم. با مهربانی می توانیم مالک قلب های یکدیگر باشیم و رابطه ی گرم و صمیمی بر قرار کنیم.

۱۳ – محبت پذیر و قهر گریز باشیم؛ منش توأم با مهربانی و دوری از قهر و کینه صفت همسران فداکاراست. تلاش کنیم که آیینه ی زندگیمان شفاف و بدون غبار کدروت باشد.

۱۴ – سعی کنیم همدیگر را در کارهای که در دست انجام دادیم تشویق کنیم؛ چراکه هیچ کس مثل زن و شوهر نمی توانند مشوق هم باشند.

۱۵ – راستگو باشیم؛ صداقت و راستی از بهترین سرمایه های زندگی مشترک است. هرگز نباید به دروغ و نیرنگ متوسل شویم حتی اگر حقیقت به نفع ما نباشد. فراموش نکنیم که دروغ پایه های زندگی را سست می کند.

۱۶ – محیط خانواده را با صفا کنیم؛ فضای عاطفی خانواده باید چنان مطلوب و دوست داشتنی باشد که همسرمان در آن احساس رضایت خاطر کند و از امنیت روانی برخوردار باشد.

۱۷ – به نیازهای همسر توجه کنیم؛ رفتار دلنشین و توأم با متانت موجب می شود خواسته های خود را به راحتی بیان کند.

۱۸ – بهداشت روانی همسر را تأمین کنیم؛ در سایه ی سلامت جسمی و روانی می توانیم به هدف های خود برسیم، بنابراین باید به رفتار او توجه نماییم و از افسردگی و خمودیش جلوگیری کنیم.

۱۹ – با یکدیگر مشورت کنیم؛ هر یک از همسران باید حق داشته باشند نظر و پیشنهاد خود را بیان کنند. با مشورت کردن، راه رسیدن به زندگی سالم کوتاه تر می شود.

۲۰ – قدرشناس باشیم؛ از همسرمان به خاطر انجام وظایف، مسوولیت ها و همکاری هایش قدردانی کنیم برای ابراز سپاسگزاری و تشکر به کلمه های خاصی نیازمند نیستیم!

۲۱ – احساس مسوولیت داشته باشیم؛ هر یک از همسران باید خود را در مقابل کاری که برعهده گرفته اند متعهد بدانند و از انجام دادن آن شانه خالی نکنند.

۲۲ – سعی کنید حرمت هم را همیشه رعایت کنید. حتی موقع دعوا

۲۳ – خوش قول باشیم؛ برای حرف ها و قول های خود ارزش قائل شویم و خود را در مقابل آنها مسوول بدانیم خوش قولی نشانه ی احترام به خود و همسر است.

۲۴ – سلایق و علایق او را بدانید تا با این کار به بگوئید که چقدر برای شما مهم است؛ در بسیاری از موارد زن وشوهر از هم توقع دارند که او را خوب بشناسد و بدانند که او چی دوست دارد.

۲۵ – خود را به جای همسرمان بگذاریم؛ دنیا را از دریچه ی نگاه او ببینیم و از خود بپرسیم: «اگر من جای او بودم چه می کردم؟»

۲۶ – سختی ها و مشکلات محیط کار را در حد ضرورت با همسرمان در میان بگذاریم؛ هم فکری بار مشکلات را سبک تر می نماید.

۲۷ – روابط زناشویی را بسیار مهم بدانیم؛ عدم توجه به این روابط موجب ایجاد مشکلات مختلف خانوادگی، روحی و روانی برای هر یک از طرفین می شود و زندگی را با خطرهای جدی روبرو می کند.

۲۸ – به همسر خود بگوییم که من به خاطر عشق به تو همه ی سختی های زندگی مان را می پذیرم چنین جملاتی باعثدلگرمی او می شود.

۲۹ – همدیگر را آرام کنید؛ رو زها همیشه بدون مشکل نیست و شرایط سخت از زندگی جدایی ناپذیر است. اگر یک روز همسرتان عصبانی بود شما سعی کنی او را آرام کنید و بر عصبانیت او نیافزاید.

۳۰ – با متانت و صداقت قبول کنیم که در بعضی از کارها همسرمان شایسته تر است.

۳۱ – با جملات زیبا از همسر خود دلجویی کنیم؛ یک جمله ی شورانگیز می تواند طوفانی از خشم وغضب و نفرت را خاموش کند و بنای زندگی را از خطرات گوناگون دور سازد.

۳۲ – برای سخن و پیشنهاد همسرمان احترام قائل شویم و خود را عقل کل ندانیم. باور داشته باشیم که همیشه همه چیز را همگان دانند.

۳۳ – فرمان ندهیم؛ نباید خانه را به پادگان تبدیل کنیم، متوجه باشیم که خانه کانون عشق و محبت است نه محل یکه تازی و خشونت.

۳۴ – از ازدواج خود اظهار پشیمانی نکنیم؛ زندگی و روابط خود را با دیگران مقایسه نکنیم و از یاد نبریم که زندگی هر کسی مطابق سلیقه و عقل و درایت او اداره می شود.

۳۵ – روی نقاط ضعف همسر خود انگشت نگذاریم؛ هر فردی ممکن است در موارد مختلف دچار ضعف باشد آشکار کردن و بزرگ جلوه دادن این نقاط ضعف موجب ایجاد کدورت می شود. هرگز نباید از نقطه ضعف ها به عنوان اسلحه ای برای سکوت یا شکست دادن همسر استفاده کنیم.

۳۶ – مقابله به مثل نکنیم؛ از رفتارهای تلافی جویانه بپرهیزیم و سعی کنیم به جای مقابله به مثل، رفتار مناسب را به او یادآوری نماییم.

۳۷ – مقایسه نکنید؛ با مقایسه، هم همسر خود را از خود ناراحت می کنید و هم زندگی را برخود سخت می گیرید و بدانید تمام انسان ها نمی توانند شبیه هم باشند.

۳۸ – سعی کنید در هر جای جویای حال همسر خود باشید؛ این امر باعثمی شود تا حس اهمیت زن وشوهر برای هم بیشتر شود.

۳۹ – روزها ی خوب با هم بودن رو به یاد هم بیاریم؛ این امر باعثمی شود تا روز ها ی با خاطرات تلخ راحتتر فراموش شود.

۴۰ – شنونده ی خوبی باشیم؛ هنگامی که همسرمان با ما صحبت می کند حتی الامکان به چشمان او نگاه کنیم و یا با اشاره و سرتکان دادن نشان دهیم که به حرف های او توجه داریم.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

خانوما من از بچگی بخاطر شرایطی که داشتیم تو خانواده خیلی افسرده و منزوی و خجالتی بودم الان سه ساله که ازدواج کردم یخورده بهتر شدم اما هنوز اثراتش هست اثرات افسردگی مثلا هنوز نمیفهمم چطور شادیمو نشون بدم یا چطور شاد وپر انرژی باشم چکار کنم کمکم کنین مرسی میبوسمتووووون  

مسئله های شاد رو بیان کن ناراحتیو رو زود فراموش کن

اولین گام نیا نی نی سایت باور کن موثرترینه 

چطور زن شادی باشیم

تو کانالای انرژی مثبت تل گرام عضو شو همینجوری الکی شاد میشی 

آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

حتی برای چیزای کوچیک خوشحالیتو نشون بده،بروز بده ،مثلا میخواید برید رستروان کباب بخورید ذوقتو نشون بده  و بیان کن اخ جون فلان غذا به به 😋😍

سعی کن بخندی

آهنگ اندی.شهرام شب پره.منصور گوش کن.برقص.با دوستات جک بگو بخند.حال کن.من کلا بخوام حالم خوب کنم یه کیو پیدا میکنم مثلا شوهرم سرکار میزارم اونم به طور جدی بعد میشینم یه ساعت میخندم بهش.در کل با آزار دیگران سرحال میام.عجب مردم آزاریم من.

من سعی میکنم بگم بخندم و ناراحتیامو فراموش کنم و خداروشکر ادم شادی ام

حساس نباش به حرف و حرکات مردم.قرار نیس اونا هر چی گفتن تو باب میلشون رفتار کنی آدم بهترین کار هارو هم بکنه بازم یکی هست ک ازت ایراد بگیره. ببین رضای خدا چیه همون رو انجام بده.این مهم ترین کار و اولین کار برای احساس رضایت وشادیه

تازه اومدم….چرا آخه؟؟؟؟

خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خسته نباشی ….شوهرت ناراحت نمیشه؟؟؟؟

وای تا الوده نشدی فرااااااار کن ،اینجا اومدی شکاک و بدبین میشی افسرده میشی انقدر تاپیک خیانت و کتک زدن و دعوا خواهر شوهر مادر شوهر جاری میبینی که فکر میکنی از نون شب کتکه واجب تره کلا ذهنت منفی میشه دیگه 

نه بابا بنده خدا به دیوانه بازیای من عادت داره.اون آرومه من شر و شیطون

تحرک داشتن باعث میشه هورمون های نشاط آور در بدنت ترشح بشه.بعضیها ورزش هوازی و بعضیها رقص رو انتخاب میکنن.فرقی نداره کدوم باشه مهم اینه که تحرک داشته باشی.داشتن تحرک از همه چیز مهمتره.

اجازه نده در طول روز افکار منفی به سراغت بیان و اگر اومدن فورا خودت رو مشغول به کاری کن تا ذهنت منحرف بشه.

برای رفتارها و افکار ناخوشایندت یه اسم بزار و وقتی به سراغت اومدن بگو باز هم …. اومد سراغم و باید از خودم دورش کنم.با این کار دیگه خودت رو متهم نمیکنی بلکه رفتار یا اون فکر رو عامل ناخوشایند میدونی ، و اعتماد به نفس و عزت نفست صدمه نمیبینه.

استارتر چقدر شرایطت مث منه!تو منی یا من توام

من معمولا وقتی میخام تمیز کاری کنم یا فلشمو میزنم ب تلویزیون یا با هدفون آه‍نگ شاد گوش میدم،،،😂😂😂با آهنگ میخونم،بعضی وقتا میرقصم،ادا مدا در میارم،،،دابسمش میکنم(اینو وقتی در حال تمیز کردن آینه‌م😂😂😂😂)هم از کار کردنم لذت میبرم هم شادیمو تامین میکنم😊

من تاپیکای خیانت و فامیل شوهر رو اصلا نمیخونم😑دوست ندارم منفی نگر و شکاک بشم😑😑😑

اخه همش تو پربازدیدان 😣😣😣حتی به نظرم کل نی نی سایت انرژی منفیه من که معتاد شدم 

تاپیک خیلی خوبیه

من گاهی به خودم میگم باید فرض کنی هنرپیشه ایی و نقش یک ادم شاد و پر انرژی رو باید بازی کنی. کم کم راست راسی حالم خوب میشه

منم تازگیا خیلی شاد نیستم فقط تو فکر اینم که دچار مریضی نشیم فقط فکر منفی میکنم نمیدونم چکار کنم کمکم کنید

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است


اطلاعات لازم و مفید زندگی در با متن

بامتن » مهارت زندگی » سبک زندگی » چطور یک زن شاد باشیم؟ به همراه ۲۰ نکته طلایی

زنان زیادی در دنیا وجود دارند که علاوه بر شرایط دشوار و سخت زندگی‌ شان توانسته‌ اند زندگی‌ شاد و سعادتمند و پرنشاطی داشته باشند.

زنان شاد چگونه هستند ؟ اکثر زنان می‌دانند که همسر یا فرزندان‌ خودشان چگونه شاد می‌ شوند اما وقتی نوبت به خودشان می‌رسد این موضوع را جدی نمی‌گیرند. دنیا پر از زنانی است که به جنبه‌های منفی خود توجه دارند و به این فکر می‌کنند که انجام دادن چه کارهایی از آن‌ها ساخته نیست و چه چیزهایی ندارند؛ باید توجه داشت که شاد بودن برای یک زن یک مهارت و انتخاب متفاوت است.چطور زن شادی باشیم

زنان زیادی در دنیا وجود دارند که علاوه بر شرایط دشوار و سخت زندگی‌ شان توانسته‌ اند زندگی‌ شاد و سعادتمند و پرنشاطی داشته باشند.. این افراد لزوماً قوی‌ ترین و شجاع‌ ترین زن‌ها‌ نبوده‌اند بلکه آنچه آن‌ها را از دیگران مجزا می‌کند این‌است که توانسته‌اند تجارب را در زندگی‌ شان بگنجانند و به جلو قدم بردارند. این گروه از زنان می‌دانند چگونه زندگی‌ خوبی داشته باشند و حتی آن را بهتر هم بسازند.

بخش مهمی از خوشبختی با نوع جنسیت رابطه دارد. در بسیاری از پژوهش‌هایی که در سال‌های اخیر بر روی مغز زنان و مردان انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که نورون‌های مغز زنان در بخش‌های مربوط به برقراری ارتباط، احساسات و عواطف، اتصالات بیشتری تولید می‌کنند به همین دلیل است که زنان در مقایسه با مردان رابطه‌محورتر هستند.

دکتر بریزندین استاد دانشگاه کالیفرنیا ضمن تأیید این نکته اشاره می‌کند نورون‌های مغزی زنان در بخش زبان و شنیدن ۱۱ درصد از نورون‌های مردان بیشتر است. (به همین دلیل است که وقتی مردها را صدا می‌زنیم به ما جواب نمی‌دهند یا دیر‌تر عکس‌العمل نشان می‌دهند).کورتکس جلو پیشانی که وظیفه‌ اش کنترل شخصی است، در زنان بزرگتر است و زودتر‌ به شرایط بلوغ می‌رسد و به همین دلیل است که زنان صبور‌تر از مردان هستند.

این‌ها بخش کوچکی از تفاوت‌ های زنان با مردان است. همان‌ طور که می‌بینیم این تفاوت‌ها باعث ایجاد نگرش‌ها و رفتار‌های متفاوت در زنان و مردان می‌شود.

تحقیقات نشان داده است شش دام مهم وجود دارد که موجب ناخشنودی زنان می‌شود. این دام‌ها را می‌توان با عبارت «تنها اگر» توضیح داد. تنها اگر لاغر تر بودم، تنها اگر پول بیشتری داشتم ، تنها اگر می‌ توانستم مرد رؤیاهای خود را پیدا کنم ، تنها اگر می‌توانستم ترفیع رتبه بگیرم ، تنها اگر می‌توانستم متفاوت‌ تر بودم، تنها اگر شانس بیشتری داشتم ، زندگی‌ ام عالی و بی‌ کم وکاست می‌ شد.

این باور‌های ذهنی نه تنها افراد را خوشبخت‌‌ تر و شاد‌ تر نمی‌کند بلکه آن‌ها را از رضایت‌ و احساس شاد کامی نیز دور خواهد کرد. شاید بپرسید ریشه این دام‌های فکری چیست؟ جواب «ترس‌» است. این ترس‌ها در بسیاری از مواقع منشأ غیر‌واقعی دارند و با توجه و فکر کردن به‌ آن‌ها زمینه رشد شان فراهم می‌شود. بنابراین برای شاد بودن سری به باور‌ها و افکار‌غیر منطقی خود بزنید و آن‌ها را مدیریت کنید.

منبع: yjc.ir

مطالب مرتبط

+ آرشیو مطالب

مطالب سایت بامتن صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

چطور زن شادی باشیم
چطور زن شادی باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *