چگونه چراغ دل شوهرمان را روشن کنیم

 
helpkade
چگونه چراغ دل شوهرمان را روشن کنیم
چگونه چراغ دل شوهرمان را روشن کنیم

نسخه
الکترونیک
کتاب چراغ دل شوهرت را روشن کن
به همراه
هزاران کتاب دیگر از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است. همین حالا
دانلود کنید

معرفی کامل کتاب چراغ دل شوهرت را روشن کن را رایگان
بشنوید

تعداد زیادی از داستان‌‌هایی که این روزها درباره‌ی ازدواج و زندگی مشترک می‌شنویم، تلخ هستند. اگر از یک زوج بپرسید که تفاوت ارتباط‌شان قبل و بعد از ازدواج چه بوده است؟ احتمالا این جواب را از تعداد نه چندان کمی خواهید شنید که شور و هیجانی را که درابتدای رابطه‌شان حس می‌کرده‌اند، پس از مدتی کمرنگ شده و شاید حتی از بین رفته است. آیا شما هم جز این گروه هستید؟ آیا ارتباط شما با همسر‌تان به بن‌بست رسیده است؟ آیا شما هم حس می‌کنید راز دلبسته ماندن به همسرتان را نمی‌دانید؟

اگر پاسخ شما به این سوال‌ها مثبت است، بخت با شما یار بوده و دکتر الن کریدمن با کتاب چراغ دل شوهرت را روشن کن می‌تواند در هفت مرحله به شما بیاموزد چگونه زندگی‌ رویایی خود را بسازید و همسری که همیشه آروزیش را داشتید کنار خود ببینید.

چگونه چراغ دل شوهرمان را روشن کنیم

دکترالن کریدمن متولد جولای 1944 در آمریکاست. او تحصیلاتش را در رشته‌ی روانشناسی تکمیل کرد و به یکی از موفق‌ترین متخصصان موضوعات زناشویی در این کشور تبدیل شد. آنقدر که آمریکایی‌ها او را روانشناس محبوب‌شان می‌نامند.

ایده‌ی نوشتن متن کتاب چراغ دل شوهرت را روشن کن  بعد از تجربه‌ی بیست و سه سال زندگی زناشویی به ذهن الن رسید. وقتی در ماه می سال 1981 دفتری اجاره کرد و دوره‌های شش ماهه‌ی کلاس «چراغ دل شوهرت را روشن کن» را برگزار کرد.  بعد از برگزاری دوره‌ها و مشاهده‌ی نتایج فوق‌العاده آن، دکتر کریدمن تصمیم گرفت آموزه‌هایش را برای کسانی که نمی‌توانند در کلاس‌ها شرکت کنند و یا می‌خواهند موضوعات درس داده شده در کلاس را به شکل جزوه‌ای مرتب و قابل مراجعه نگهداری کنند؛ بنویسد.

کریدمن زمان نوشتن چراغ دل شوهرت را روشن کن برای انتقال بهتر اطلاعات، نه تنها از زندگی شخصی خود مثال‌هایی آورده که از نامه‌ها و خاطرات شاگردانش هم استفاده کرده است. او هنگام نوشتن کتاب با زوج هایی صحبت کرده که از ازدواجشان حداقل ده سال گذشته است وخلاصه‌ی تعداد زیادی از تجربیات آن زوج‌ها را در کتاب منتقل کرده است.

او  بین سال‌های 1989 تا 1999 شش جلد کتاب نوشت و منتشر کرد. مجموعه‌ی کتاب‌های Light a fire (چراغ دل شوهرت/ دل زنت را روشن کن) به پرفروش‌ترین کتاب‌های او تبدیل شدند تا حدی که او چند سال بعد از موفقیت این دو کتاب؛ کتابی به نام «چراغ دل خودت را روشن کن» منتشر کرد.  راهنمایی برای افزایش عزت نفس فردی.

او در طول سال‌های فعالیتش به نوشتن کتاب‌های دیگری درباره‌ی ارتباطات زناشویی و آموزش دلبسته كردن زوج‌ها به یکدیگر ادامه داد. «بوسه ده ثانیه‌ای او» که به اعتقاد خوانندگانش توانسته زندگی میلیون‌ها زوج را نجات دهد، یکی از شناخته‌شده‌ترین کتاب‌های اوست. کریدمن با آموزه‌هایش در طول سی سال عشق را به خانه‌ی تعداد زیادی از خانواده‌های آمریکایی برگرداند. گفت‌وگوها و ویدیو‌هایی از او در فضای نت وجود دارد که  قدرت تاثیرگذاری کلامش را نشان می‌دهد.

گرچه الن کریدمن، روان‌شناس متخصص روابط زناشویی بود اما در جواب این سوال که آیا داشتن مدرک مرتبط برای مشاوره دادن درباره‌ی مشکلات زندگی زناشویی کافیست؟ معتقد بود کسی که خودش سی کیلوگرم وزن کم کرده باشد، مشاور و راهنمای بهتری نسبت به پزشک متخصص تغذیه است.  بنابراین به‌ جای کمک گرفتن از روانشناسان و مددکاران بهتر است از کسانی کمک بخواهیم‎ که زندگی زناشویی موفقی داشته‌اند.

او در یازدهم ژوئن سال 2011 از دنیا رفت اما کتاب‌هایش بارها تجدید چاپ شده‌اند و خانواده‌اش وب سایت رسمی‌اش را اداره می‌کنند.

از میان کتاب‌های کریدمن فقط دو عنوان «چراغ دل شوهرت را روشن کن» و «چراغ دل زنت را روشن کن» به فارسی برگرداننده شده‌اند. پدیدآورندگان نسخه فارسی این کتاب عباس چینی و شیرین نوروی هستند و نشر البرز این دو عنوان را در قطع رقعی منتشر کرده است.

شیرین نوروی سال‌هاست در حوزه‌ی روان‌شناسی بالینی فعالیت می‌کند و عباس چینی بیش از بیست سال است که کتاب‌های زیادی در حوزه‌ی روانشناسی، موفقیت و زندگی بهتر ترجمه کرده است.

حدود سی سال از انتشار چراغ دل شوهرت را روشن کن می‌گذرد، بعضی از خوانندگان این کتاب معتقدند که اگرچه توصیه‌های کریدمن همچنان قابل استفاده و اجرا هستند، اما این کتاب از زاویه دید  به روز بودن در حوزه‌ی تکنولوژی کمی عقب است. برای مثال الن کریدمن در متن کتاب به «نوار کاست» اشاره می‌کند. اما نظر تعداد زیادی از خوانندگان درباره‌ی محتوای کاربردی کتاب مثبت است. این خوانندگان معتقدند بعد از انجام راهکارهای دکتر کریدمن به نتایج مطلوب خودشان رسیده‌اند یعنی دکتر کریدمن به قولی که اول کتاب به خوانندگانش می‌دهد، عمل کرده است. این کتاب برای عده‌ای از خوانندگانش آنقدر مفید بوده که آن را چندین بار خوانده‌اند و به عزیزانشان هدیه داده‌اند و در سالهای اخیر نسخه pdf این کتاب پرفروش شده است.

دکتر کردمن خواننده را  در هفت مرحله برای رسیدن به همسر رویایی‌اش آماده می‌کند. هر مرحله یک فصل کتاب را تشکیل می‌دهد. فصل‌هایی که با مرور مختصر آن‌ها خیال‌تان بابت کاربردی بودن کتاب راحت خواهد شد:

دکتر کریدمن در این فصل از خوانندگانش می‌خواهد که خودشان مسئولیت کامل سعادت و خوشبختی‌شان را بپذیرند و برای رسیدن به آن خودشان تلاش کنند. او در این فصل قول می‌دهد که اگر نکات و توصیه‌هایی که در فصل‌های بعدی به شما می‌کند را رعایت کنید، شاهد تغییری بزرگ در زندگی‌تان می‌شوید. او معتقد است برای این که تغییر در زندگی‌تان اتفاق بیافتد باید اول دید و نگرشتان به دنیا تغییر کند. حتی ممکن است برای این تغییر مجبور به گفتن حرف‌ها یا انجام کار‌هایی شوید که دوست ندارید، اما او تضمین می‌کند که این رفتار‌ها نتیجه می‌دهند.

در این فصل دکتر کریدمن درباره‌ی «پذیرش» صحبت می‌کند. او پذیرش را مهم‌ترین جنبه‌ی یک رابطه‌ی مهرآمیز می‌داند و از همه‌ی خوانندگان می‌خواهد که اولین قدمی که برمی‌دارند پذیرفتن تفاوت‌ها و قبول منحصر به فرد شریک عاطفی‌شان است. کریدمن در ادامه این فصل می‌گوید، تنها پذیرش این تفاوت کافی نیست، بلکه باید این را به همسرتان ابراز کنید، برای مثال باید به او بگویی که «تو را همین گونه که هستی دوست دارم.»

در این فصل دکتر کردیمن معتقد است که باید از ظاهر همسرتان تعریف کنید. چون مردها کمتر از زنان مورد توجه ظاهری قرار می‌گیرند. پیشنهاد کریدمن این است که فهرستی از افراد مشهور تهیه کنید و به شوهرتان بگویید که او از مردان این فهرست خوش‌تیپ‌تر است.

در این فصل تاکید کریدمن روی ارتباط است. او معتقد است برای برقراری یک ارتباط مفید باید اول شنونده خوبی باشید. چون اکثر آدم‌ها بدنبال پیشنهاد یا راه‌کار نیستند و فقط نیاز دارند کسی به حرف آن‌ها گوش کند و احساساتشان را درک کند. پس دکتر کردیمن می‌گوید «از صمیم قلب گوش کنید.» برای اینکه شنونده‌ی خوبی باشید باید اجازه دهید شوهرتان احساساتش را بیان کند، از دغدغه‌هایش بگوید و بعد از آن همسرتان را در آغوش بکشید و دستانش را لمس کنید و به او این آرامش خاطر را بدهید که کنارش هستید.

راهکارهای هیجان انگیزی که دکتر کریدمن به شما پیشنهاد می‌دهد حتما به کارتان خواهد آمد. او پیشنهاد می‌کند که برای همسرتان مجموعه‌ای از اتفاق‌های غیرقابل پیش‌بینی در نظر بگیرید، مثلا او را به آتلیه عکاسی ببرید و از او عکس‌برداری کنید، یا اینکه باهم به سینما بروید و یادی از دوران جوانی کنید. او معتقد است اگر این کارها را انجام دهید روابط عاشقانه‌تان پررنگ تر می‌شود و روابط عاشقانه تا مدت‌ها زنده می‌ماند.

 دکتر کریدمن این فصل کتاب را با تاکید دوباره بر این موضوع که خود شما مسئول شادی‌تان هستید؛ شروع می‌کند. همه‌ی ما زن‌هایی را می‌شناسیم که در خود را مادر یک فرزند یا همسر یک مرد می‌دانند خودشان را به عنوان یک فرد مستقل نمی‌شناسند. کریدمن در این فصل توضیح می‌دهد که هر زن باید تعریف دقیق و کاملی از خود داشته باشد و خودش رسیدن به سعادت و خوش‌بختی‌اش را بر عهده بگیرد: «تصور اینکه شوهرتان وظیفه خوش‌بخت کردن شما را دارد یک ایده پوچ و بی معنی است». توصیه دکتر کریدمن برای رسیدن به این نوع تفکر این است  که فهرستی تهیه کنید و کارها و موضوعات دلخواه‌تان را در آن بنویسید و کم کم همراه همسرتان به دنبال برآورده کردنشان باشید.

در این فصل دکتر کریدمن می‌گوید که احساسات تنها در درون ما وجود دارند و برای اینکه همسرمان بتواند از احساسات عمیق درون وجودمان خبردار شود باید راهی برای بیانش پیدا کنیم. گفت‌و‌گو‌ی شفاف تاثیرگذارترین روش است. چون هر دو طرف احساسات یکدیگر را می‌شنوند و درک می‌کنند.

چیزی که دریافتم این بود که آنچه برایمان اتفاق می افتد، چیزی نیست که کیفیت زندگی ما را با شخص دیگر تعیین می کند. واکنش ما در برابر آنچه رخ می دهد کیفیت زندگی ما را با یکدیگر معین می سازد…

فراموش نکنید، عشق هرگز کافی نیست. شما باید محبت خود را به مرد زندگیتان، هرروز و بارها، نشان دهید و بر زبان آورید. برای مردتان محیطی امن، دوست داشتنی و برانگیزاننده بیافرینید، خواهید دید که بخشی از شادی و سعادت او خواهید شد. آن هم برای همیشه. مردی که در زندگی خود این گونه عشق و محبتی را احساس کند، هرگز از شما دست نخواهد کشید.

بخش‌های بیشتری از این کتاب را می‌توانید در این صفحه مطالعه کنید و نسخه‌ی الکترونیکی کتاب «چراغ دل شوهرت را روشن کن» را دانلود کنید.

جس مک

الیف شافاک

دارن هاردی

توماس دبلیو.مک نایت

فردریک بکمن

لیل لوندز

سم هورن

ام. سوسا

برایان تریسی

اروین یالوم

ویلیام اچ.مک‌ریون

دبرا فاین

سیمین شیردل

چگونه چراغ دل شوهرمان را روشن کنیم

دیوید کسلر، لوییز ال.هی

شعبان مرتضی‌زاده نوری

پيمان آزاد

سمیرا آقاخانی

استیو هاروی

استیو هاروی

سارا لسکور، لیندا بابکوک

نیل دونالد والش

پیمان آزاد

بهارک کشاورز

مهناز متقی

الن کریدمن

نام کتاب، نویسنده، مترجم، ناشر یا هر واژه مورد نظرتان را
بنویسید

iOS

اندروید

ویندوز




https://fidibo.com/book/5767

کتاب مورد نظرتان را درخواست کنید تا در صورت امکان آن را به فروشگاه اضافه کنیم.

نسخه
الکترونیک
کتاب چراغ دل زنت را روشن کن
به همراه
هزاران کتاب دیگر از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است. همین حالا
دانلود کنید

خیلی از داستان‌‌هایی که این روزها درباره‌ی ازدواج و زندگی مشترک می‌شنویم، تلخ هستند. اگر از یک زوج بپرسید که تفاوت ارتباطشان قبل و بعد از ازدواج چه بوده است؟ احتمالاً این جواب را از تعداد نه‌چندان کمی خواهید شنید که شور و هیجانی را که در اول رابطه‌شان حس می‌کرده‌اند، پس از مدتی کمرنگ شده و شاید حتی از بین رفته است.

 آیا شما هم جز این گروه هستید؟ آیا ارتباط شما با همسر‌تان به بن‌بست رسیده و بیشتر شبیه ارتباط دو هم‌خانه  است؟ اگر پاسخ شما به این سؤال‌ها مثبت است، بخت با شما یار بوده و دکتر الن کریدمن با کتاب چراغ دل زنت را روشن کن می‌تواند در هفت مرحله به شما بیاموزد چگونه زندگی‌ رؤیایی خود را بسازید و همسری که همیشه آرزویش را داشتید کنار خود ببینید.

درباره‌ی کتاب چراغ دل زنت را روشن کن باید بیشتر به دنبال دلیلی برای نخواندن آن باشیم. این کتاب، کتابی کامل و جامع باشد و می‌تواند شما را در زندگی مشترکتان راهنمایی کند و یارای خوبی برای روز‌های سخت باشد. شما با خواندن این کتاب راه و روش به دست آوردن دل همسرتان را به دست می‌آورید و میدانید برای دل ربایی از زنتان باید از چه راهکار‌هایی استفاده کنید. خواندن این کتاب از یک‌جهت دیگر هم مفید است و آن‌هم این است که کتاب را قبل از شروع زندگی مشترک بخوانید و بتوانید در دوران آشنایی و نامزدی با همسرتان درباره‌ی آن با همسرتان بحث کنید و از عقاید و احساساتش درباره‌ی این کتاب و ازدواج به‌صورت کلی آشنا شوید.

چگونه چراغ دل شوهرمان را روشن کنیم

کتاب چراغ دل زنت را روشن کن نوشته‌ی الن کریدمن برای نخستین بار در سال 1992 منتشر شد. این کتاب شامل هشت فصل است. این فصل‌ها عبارت‌اند از:

فصل اول: به شادی و سلامتی تفاوت‌هایتان

فصل دوم: از دیدگاه زنم

فصل سوم: با تمام قلبت گوش کن

فصل چهارم: نه چیزی بیشتر از احساسات

فصل پنجم: ترغیب کردن،دلسرد کردن

فصل ششم: مرا به عالم خیال ببر

فصل هفتم: دوستدار خلاق

فصل هشتم: عشق یعنی…

چه کسی می‌تواند زنی را درک کند؟

از مردی بپرسید زن کامل چگونه است. بیشتر وقت‌ها می‌گوید: «زنی است که روزها خانم و شب‌ها معشوقه باشد.» از همان مرد بپرسید به نظر او، زن دوست دارد در مردش چه چیزهایی باشد. پاسخ او اغلب این است: «پرسش خوبی کردی. کی می‌تواند آن‌ها را بشناسد؟ آن‌ها خیلی پیچیده هستند. زن خودش هم نمی‌داند چه می‌خواهد!»

هنری هیگینز در فیلم «بانوی زیبای من» نمی‌توانست الیزا را درک کند ازاین‌رو، از او پرسید: «چرا زن نمی‌تواند بیشتر مانند مرد باشد؟» واقعاً چرا زن نمی‌تواند بیشتر مانند مرد باشد. او نمی‌تواند مانند مرد باشد، چون به‌طورکلی با مرد متفاوت است. بسیاری از مردها که آرزو دارند  کاش زن این‌گونه نبود، در اين ناخرسندی شریک‌اند.

مرحله عالی برای آغاز آشکار کردن این راز، شروع درک پیچیدگی نیازهای زن، فهرست زیر است:

او می‌خواهد مقدم‌ترین شخص برای شما باشد.

او از شما می‌خواهد که نیازهایش را بالاتر از هر چیز دیگر بدانید.

او از شما می‌خواهد فکر کنید که برای شما هیچ زنی مانند او جذاب نیست.

او از شما می‌خواهد نزد دوستان و اقوام خود به او افتخار کنید.

او از شما می‌خواهد به خود ببالید که او همسر شماست.

او از شما می‌خواهد که عشقتان را به وی ثابت کنید.

او از شما می‌خواهد فکر کنید وی زیباترین زن دنیاست.

او از شما می‌خواهد فکر کنید او کیست و آنچه او می‌کند کمتر از معجزه نیست.

او توجه ظریف و عاشقانه شمارا در دوره‌ای که حالاتش تابعی است از هورمون‌هایش می‌طلبد.

او نیاز و انتظار دارد هرروز به وی بگویید که چقدر دوستش دارید.

از دیدگاه او، وی نیاز به این باور دارد که شما همواره به فکر او هستید. و این‌که شما لحظه‌شماری می‌کنید تا بار دیگر در کنارش

باشید. این ممکن است خواب‌وخیالی برای او باشد، ولی باکمی کوشش از جانب شما، ممکن است حقیقت پیدا کند. شما هم می‌توانید به‌صف عاشقان بزرگ بپیوندید؛ مردانی که قادرند رؤیای زنی را به واقعیت بدل سازند.

دکتر الن کریدمن متولد جولای 1944 در آمریکاست. او تحصیلاتش را در رشته‌ی روانشناسی تکمیل کرد و به یکی از موفق‌ترین متخصصان موضوعات زناشویی در این کشور تبدیل شد. آن‌قدر که آمریکایی‌ها او را روانشناس محبوبشان می‌نامند.

ایده‌ی نوشتن متن کتاب چراغ دل زنت را روشن کن بعد از تجربه‌ی بیست‌وسه سال زندگی زناشویی به ذهن الن رسید. وقتی در ماه می سال 1981 دفتری اجاره کرد و دوره‌های شش‌ماهه‌ی کلاس «چراغ دل شوهرت را روشن کن» را برگزار کرد.  بعد از برگزاری دوره‌ها و مشاهده‌ی نتایج فوق‌العاده آن، دکتر کریدمن تصمیم گرفت آموزه‌هایش را برای کسانی که نمی‌توانند در کلاس‌ها شرکت کنند و یا می‌خواهند موضوعات درس داده‌شده در کلاس را به شکل جزوه‌ای مرتب و قابل مراجعه نگهداری کنند؛ بنویسد. بعد از برگزاری دوره‌های موفق برای خانم‌ها، الن کریدمن تصمیم گرفت که این دوره از کلاس‌ها را برای مردان نیز برگزار کند.

کریدمن زمان نوشتن چراغ دل زنت را روشن کن برای انتقال بهتر اطلاعات، نه‌تنها از زندگی شخصی خود مثال‌هایی آورده که از نامه‌ها و خاطرات شاگردانش هم استفاده کرده است. او هنگام نوشتن کتاب با زوج‌های صحبت کرده است که از ازدواجشان حداقل ده سال گذشته است و تعداد زیادی از تجربیات آن زوج‌ها را در کتاب منتقل کرده است.

او  بین سال‌های 1989 تا 1999 شش جلد کتاب نوشت و منتشر کرد. مجموعه‌ی کتاب‌های Light a fire (چراغ دل شوهرت/ زنت را روشن کن) به پرفروش‌ترین کتاب‌های او تبدیل شدند تا حدی که او چند سال بعد از موفقیت این دو کتاب؛ کتابی به نام «چراغ دل خودت را روشن کن» منتشر کرد.  راهنمایی برای افزایش عزت‌نفس فردی. او در طول سال‌های فعالیتش به نوشتن کتاب‌های دیگری درباره‌ی ارتباطات زناشویی ادامه داد. «بوسه ده‌ثانیه‌ای او» که به اعتقاد خوانندگانش توانسته زندگی میلیون‌ها زوج را نجات دهد، یکی از شناخته‌شده‌ترین کتاب‌های اوست. کریدمن با آموزه‌هایش در طول سی سال عشق را به خانه‌ی تعداد زیادی از خانواده‌های آمریکایی برگرداند. گفت‌وگوها و ویدیو‌هایی از او در فضای نت وجود داردکه  قدرت تأثیرگذاری کلامش را نشان می‌دهد.

گرچه الن کریدمن، روان‌شناس متخصص روابط زناشویی بود اما در جواب این سؤال که آیا داشتن مدرک مرتبط برای مشاوره دادن درباره‌ی مشکلات  زندگی زناشویی کافیست؟ معتقد بود کسی که خودش سی کیلوگرم وزن کم کرده باشد، مشاور و راهنمای بهتری نسبت به پزشک متخصص تغذیه است.  بنابراین به‌جای کمک گرفتن از روانشناسان و مددکاران بهتر است از کسانی کمک بخواهیم‎ که زندگی زناشویی موفقی داشته‌اند. الن کریدمن در یازدهم ژوئن سال 2011 از دنیا رفت اما کتاب‌هایش بارها تجدید چاپ‌شده‌اند و خانواده‌اش وب‌سایت رسمی‌اش را اداره می‌کنند.

از میان کتاب‌های کریدمن فقط دو عنوان «چراغ دل شوهرت را روشن کن» و «چراغ دل زنت را روشن کن»  با ترجمه‌ی عباس چینی و شیرین نوروری به فارسی برگرداننده شده‌اند و انتشارات البرز این دو عنوان را در قطع رقعی منتشر کرده است.

شیرین نوروی سال‌هاست در حوزه‌ی روان‌شناسی بالینی فعالیت می‌کند و عباس چینی بیش از بیست سال است که کتاب‌های زیادی در حوزه‌ی روانشناسی، موفقیت و زندگی بهتر ترجمه کرده است.

این کتاب مناسب مردانی است که می‌خواهند در زندگی زناشویی خود موفق باشند است. این کتاب می‌تواند هدیه‌ی مناسبی برای مردانی باشد مه به‌تازگی ازدواج‌کرده‌اند و می‌خواهند از رابطه‌ی زناشویی سر دربیاورند و همسرشان را همیشه خوشحال نگه‌دارند.

آنچه در بالا خواندید نقد و بررسی کتاب چراغ دل زنت را روشن کن اثر الن کریدمن با ترجمه‌ی شیرین نوروری و عباس چینی بود. خرید و دانلود کتاب الکترونیکی این اثر در همین صفحه‌ی فیدیبو امکان‌پذیر است.

چگونه چراغ دل شوهرمان را روشن کنیم

دارن هاردی

توماس دبلیو.مک نایت

سم هورن

لیل لوندز

برایان تریسی

دبرا فاین

فردریک بکمن

الیف شافاک

استفان‌ کاوی

جف اولسون

اروین یالوم

ويكتور فرانكل

سیمین شیردل

دیوید کسلر، لوییز ال.هی

شعبان مرتضی‌زاده نوری

پيمان آزاد

سمیرا آقاخانی

استیو هاروی

استیو هاروی

سارا لسکور، لیندا بابکوک

نیل دونالد والش

پیمان آزاد

بهارک کشاورز

مهناز متقی

الن کریدمن

نام کتاب، نویسنده، مترجم، ناشر یا هر واژه مورد نظرتان را
بنویسید

iOS

اندروید

ویندوز




https://fidibo.com/book/5766

کتاب مورد نظرتان را درخواست کنید تا در صورت امکان آن را به فروشگاه اضافه کنیم.

45,000تومان

15,000تومان

12,500تومان

12,500تومان

40,000تومان

چگونه چراغ دل شوهرمان را روشن کنیم

42,000تومان

30,000تومان

35,000تومان

64,000تومان

47,000تومان

35,000تومان

99,900تومان

35,000تومان

59,900تومان

45,000تومان

44,000تومان

20,000تومان

37,000تومان

27,000تومان

52,000تومان

30,000تومان

85,000تومان

40,000تومان

33,000تومان

25,000تومان

35,000تومان

40,000تومان

45,000تومان

34,000تومان

گیسوم سامانۀ سفارش و پیگیری تهیۀ کتابه. شما سفارش میدین و ما اگر کتاب رو داشتیم یا تونستیم پیدا کنیم، شرایط خرید کتاب رو براتون فراهم می‌کنیم.

عشق یعنی… اگر زن غذا را تهیه کرده است، مرد ظرف ها را بشوید و آشپزخانه در تمیز کند.

عشق یعنی… اگر زن عصبی است، همراه او به قرار ملاقات با دکتر یا دندانساز رفتن.

عشق یعنی… روزی که زن از بیمارستان مرخص می شود، شوهر او را با خودرو به منزل ببرد.

عشق یعنی… مرد پس از اصلاح صورت، موهای ریخته شده در دستشویی را تمیز کند…

با شریک زندگی تان طوری رفتار کنید که احساس کند یک فرد خاص و منحصر بفرد در زندگی شما است

 

 

بعد از چند سال زندگی زناشویی ، معمولا زوج ها دچار خستگی، روزمرگی، سوء تفاهمات ساده ای که گاهی بسیار بزرگ می شوند و حتی تا مرز طلاق پیش می روند ، صحبت هایی که بسیار تند و زننده هستند و … . تمام توصیفات گفته شده خطرناک و مهلک هستند . این احساس در روابط بین زن و مرد یک سم است زیرا این سم روابط بین زوجین را مسموم می کند و مسلما در این میان زندگی خانوادگی قربانی می شود .تمام مشاوران خانواده معتقد هستند در هنگامی که بحثی بین زن و شوهر صورت می گیرد باید یکی از زوجین یا هر دو سکوت اختیار کنند تا بتوانند با تمدد اعصاب و آرامش بیشتری به مشکل پیش آمده فکر کنند . زیرا هنگام عصبانیت و بحث های زناشویی معمولا با فریادهای گوش خراش و پرخاش جویانه نسبت به طرف مقابل صدایمان را بلند می کنیم و همین عمل اولین جرقه ای برای شدت گرفتن بحث می باشد پس توصیه اکید می شود که در بحث های زناشویی هنگامی که احساس می کنید صدای شما و همسرتان در حال اوج گرفتن هستند سکوت اختیار کنید و همسرتان را نیز دعوت به سکوت و آرامش کنید تا بتوانید در ساعتی دیگر که آرامش خود را به دست آوردید به دور از احساساتی شدن به موضوع بپردازید.اکنون به نقاط بسیار باریک و مهم در استحکام روابط زناشویی اشاره می شود که شاید به نظر ساده برسند اما بسیار مهم هستند :1 – به صحبت های همسر خود همیشه با دقت گوش بدهید .زیرا نوع صحبت کردن، بلندی یا کوتاهی صدا ، نوع کلماتی که استفاده می شود به خوبی بیانگر احساس، حالت روانی و درونی همسرتان می باشد . بخصوص این مورد را خانم ها نسبت به همسرانشان باید فراموش نکنند .

چگونه چراغ دل شوهرمان را روشن کنیم

اما چرا این توصیه را بعنوان اولین راه حل به شما ارائه کردیم ؟زیرا آقایان برعکس خانم ها درون گرا هستند ، به ندرت و خیلی کم صحبتهای خود را بروز می دهند اما شما با استفاده از این راه حل می توانید به حالات درونی آنها پی ببرید . جالب است بدانید که مشکل زیادی از زوجین حول این موضوع می گردد که خانم ها از اینکه همسرانشان با آنها درد و دل نمی کنند شکایت دارند و به قولی حرفهایی که در دلشان نهفته است را به آنها بروز نمی دهند و تنها خانم ها هستند که با شوهرانشان صحبت می کنند و همیشه منتظر کلامی از طرف همسرانشان هستند اما این خواسته جواب داده نمی شود تا به صورت یک کمبود و عقده تبدیل می شود . این مشکل و عقده کم کم خود را در روابط عاطفی بین همسران نشان می دهد و خانم نیز دیگر تلاشی در جهت تقویت روابط انجام نمی دهد .

 

2 – همیشه همسرتان را در هر شرایطی که باشید حمایت کنید .حمایت معنای مختلفی دارد و تنها به معنای حمایت مالی نیست . گاه حمایت احساسی ، حمایت فکری بسیار مهم تر از حمایت های مالی می باشند .به همسرتان اطمینان دهید که در هر موقعیت و هر زمانی به او اعتماد کامل دارید .

3 – همیشه در چشمان همسر خود نگاه کنید .مانند روزهای اولی که با هم ازدواج کرده بودید و عاشقانه یکدیگر را نظاره می کردید . چشم ها تاثیر فوق العاده ای در جذب و استحکام بخشیدن روابط زناشویی دارند .همیشه با چشمانی عاشقانه همسر خود را نگاه کنید تا او به یاد داشته باشد شخصی در دنیا او را دوست دارد و انتظارش را می کشد .

 

4 – از همسرتان راجع به علایق ، سلایقش سوال بپرسیدشاید هرگز در این رابطه با شما صحبت نکند اما زمانی که سوال مستقیم پرسیده شود مجبور به پاسخ دادن می شود .5 – اجازه دهید همسرتان در رابطه با مشکلاتش صحبت کند حتی اگر شنیدن این مشکلات برای شما خوشایند نباشد یا ناراحت شوید .برای مثال : اگر همسرتان به شما می گوید که در حال ورشکست شدن می باشد به جای اینکه به او بگویید : نه ! من طاقت ندارم ، جواب فامیل را چه بدهم ، از این پس چطور زندگی کنیم و یا سوالاتی بدین سبک … با همسرتان همدردی کنید اجازه دهید او به صحبت هایش ادامه دهد از او بپرسید حالا چه فکری دارد ؟ چه طور می توانید با هم راه حلی پیدا کنید ؟

فراموش نکنید همسرتان به کمک ،همدلی و همدردی شما نیازمند است نه ملامت و افکاری که دردهای او را مضاعف کنند .

 

6 – نظرات خود را بدون ترس مطرح کنید :این مورد بیشتر در خانم ها دیده می شود . بدین معنا که خانم ها از ترس اینکه مبادا از چشم همسر خود بیافتند یا طرد شوند از گفتن نظراتشان ممانعت می کنند . اما با مرور زمان و ادامه یافتن این جریان ، خانم ها دچار مشکلات روحی شدیدی می شوند پس نظرات خود را بدون هیچ گونه ترس و ابای بیان کنید .

 

7 – از غر زدن بر سر موضوعات کوچک و بی اهمیت جدا بپرهیزید :بسیاری از دعواها و بحث های جدی از همین مورد آغاز می شوند . اینکه خانم یا آقا سر موضوع کوچکی آنقدر غر می زند تا عرصه را بر طرف مقابل تنگ می کند و در نتیجه او نیز به دفاع از خود می پردازد

8 – یاد بگیرید که علاقه خود را به همسرتان بروز بدهید :گفتن جملاتی مانند : ” دوست دارم _ با آمدن تو زندگیم رنگ و بویی دیگری گرفت _ برایم ارزش مند هستی و …. ” در زندگی زناشویی معجزه می کند .بسیاری از روابط زناشویی در خانواده های ایرانی به دلیل مشکلات عاطفی منجربه متارکه یا طلاق عاطفی می شود .

 

همسرتان را غافلگیرکنید

 

اگر دوست دارید همسرتان را غافلگیرکنید:

اگر شما دوست دارید همسرتان را شاد غافلگیرکنید، به پیشنهادهایی که در اینجا برایتان آورده ایم، نگاهی بیاندازید. با انجام چند راه ساده می توانید تاثیر مثبتی در رابطه و زندگی خود بگذارید.به یاد اولین روزهای آشنایی تان بیافتید. چه چیزی در شما شریک زندگی تا را عاشق کرد؟ تمام جذابیت خود را به کار گیرید و بار دیگر او را عاشق کنید. سعی کنید رفتار و حرکاتی را که او را تحت تاثیر قرار می دهد، از خود نشان دهید.

به تماشای مکان های دیدنی شهر بروید، مکان های جدید یا حتی قدیمی که برای هر دوی شما جذابیت دارد. به عنوان مثال برای یک گپ رمانتیک در یک رستوران زیبا قرار بگذارید.فکر رژیم و کالری اضافه را از خود دور کنید و برای خود و شریک زندگی تان یک بستنی با طعم مورد علاقه تان سفارس دهید. بستنی شادی آور است و بر شادی شما در چنین روزی نیز می افزاید.کارهای جدید را تجربه کنید. به عنوان مثال اگر به فکر یادگیری هنری بوده اید یا دوست داشتید غذای جدیدی را بپزید، این فرصت را از دست ندهید. تجربه کارهای جدید در کنار فردی که دوستش دارید، خاطره فراموش نشدنی را در زندگی شما بر جای خواهد گذاشت.چه چیزی رمانتیک تر از این که خاطره اولین دیدار خود را دوباره زنده کنید. با این کار به یاد خواهید آورد که چه راهی را تا بدین جا طی کرده اید و از یادآوری آنها خوشحال خواهید شد.با شریک زندگی تان طوری رفتار کنید که احساس کند یک فرد خاص و منحصر بفرد در زندگی شما است. به او بیش از همیشه توجه کنید، به عنوان مثال برایش یک صبحانه خوشمزه درست کنید یا حتی می توانید او را با دسر مورد علاقه اش غالفگیر کنید. در هر صورت او باید احساس کند که مرد یا زن آرزوهای شما است.تماشای یک فیلم در کنار عشق زندگی تان می تواند بسیار دلنشین باشد. اگر می خواهید کمی رمانتیک تر باشید، چراغ ها را خاموش و به جای آن شمع روشن کنید. این لحظات تاثیر مثبتی در زندگی شما خواهد گذاشت.بد نیست از خانه بیرون بزنید، به عنوان مثال به مکانی که برای هر دوی شما جدید است و جذابیت دارد، بروید. رزور کردن یک اتاق برای یک شب در هتل ایده بسیار خوبی است. مکان جدید، احساس جدیدی نیز به شما منتقل خواهد کرد. در نهایت باید بگوییم که لازم نیست یک کار خارق العاده انجام دهید. گفتن یک «دوستت دارم» ساده هم می تواند تاثیر لازم را بر عشق تان بگذارد. به او بگویید که چقدر دوستش دارید و چقدر از با او بودن راضی و خوشنود هستید.شما می توانید بدون هیچ هزینه ای، خوش بگذرانید کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

منابع:

سیمرغ

برترینها

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن


درمان نازایی با بالاترین درصد موفقیت


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه

تور ارزان کیش با رزرواسیون بهترین هتل ها


لاغری موضعی با لیزر

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین

چگونه چراغ دل شوهرمان را روشن کنیم


درمان افسردگی یک بار برای همیشه


دنبال بهترین روانشناس تهران میگردی؟


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید


ارسال محرمانه محصولات جنسی


درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

هنگامی که کلمات برای برقراری ارتباط نامناسب و یا نارساست، دادن هدیه روشی عالی برای این منظور به شمار می آید

هنگامی که کلمات برای برقراری ارتباط نامناسب و یا نارساست، دادن هدیه روشی عالی برای این منظور به شمار می آید

چگونه چراغ دل شوهرمان را روشن کنیم

در آغاز هر ارتباطی، کارت ها و نشانه های جزئی از عشق و محبت با بزرگواری پذیرفته و به این حساب گذاشته می شود که طرف مقابل می گوید: «به تو می اندیشم.» و یا «دوستت دارم.» ما، در پاسخ، می پذیریم که این کار طرف مقابل، نشانه با ملاحظه و جدی بودن و داشتن شعور و ادب اوست.

اما، با گذشتن زمان، کم کم چنین حرف هایی بر زبان می آوریم:

«برای خرید این چقدر پول دادی؟»

«باورم نمی شه که در خرده فروشی بابتش این قدر پول داده باشی، در صورتی که می تونستم با تخفیف بخرمش.»

«این خیلی گرونه چطور تونستی به این این همه پول بدی.»

«من واقعاً لازم ندارم.»

«رنگش واقعاً لازم ندارم.»

«من که چیز خوبی توی این نمی بینم»

ما باید بیاموزیم  که وقتی بسته هدیه ای را باز می کنیم، به زحمت هایی که هدیه دهنده برای تهیه آن کشیده است فکر کنیم، نه به خود هدیه.

بنابراین وقتی هدیه را می گیرید، به هدف آن بیندیشید. اگر هدف و منظور شوهرتان خرسند کردن شماست، هیچ گاه افکار خود را مبنی بر نادرست بودن هدف او ابراز ندارید.

ما، وقتی نامزد هستیم، به دلیلی، همیشه مرد خود را تحسین می کنیم، حال مهم نیست چه هدیه ای برایمان خریده باشد، اما چند سال که می گذرد و ما زن و شوهریم، مشغولیت فکری ما پولی است که بابت خرید هدیه پرداخت شده است.

گاهی اوقات همسرمان برایمان هدیه می خرد که بسیار دوست دارد وما از آن متنفریم مانند عطر شما هم می توانید نسبت به عطری که همسرتان گرفته و شما بویش را دوست ندارید دو نوع واکنش نشان دهید یا به ابراز ناراحتی وتنفر از استشمام بوی آن عطر بپردازید یا آنکه شش روز هفته عطری را به خودتان بزنید که خیلی دوست دارید ویک روز عطری را بزنید که شوهرتان دوست دارد.

واقعا چه اشکالی دارد که هفته ای یک بار، یا ماهی یک بار لباسی به تن کنید که خشنودی شوهرتان را فراهم آورد؟ چه اشکالی دارد که اگر بیست تابلو نقاشی در خانه تان دارید، یکی از آن ها هدیه ای باشد از جانب شوهرتان که شما اصلاً از آن خوشتان نمی آید؟ هر طور هست آن را هم آویزان کنید!به هر حال این موضوع را فراموش نکنید که همسرتان آن قدر از آن هدیه  خوشش آمده است که برایتان بخرد. گهگاه آن ها را استفاده کنید مطمئن باشید اتفاقی نمی افتد ! در دیگر وقت ها می توانید هر آنچه مورد  علاقه تان هست مورد استفاده قرار دهید.

زنانی که شکایت دارند همسرشان هرگز به آنان هدیه نمی دهد، با کمی تأمل، معمولاً در می یابند که شوهرانشان  زمانی برایشان هدیه خریده اند، اما از ادامه کار دلسرد شده اند، زیرا واکنش آنان آشکارا دلسرد کننده و منفی بوده است. مردانی که همسرانشان از کارهای آنان انتقاد و عیبجویی می کنند، سرانجام به آنجا می رسند که به دادن پول به آنان، برای آنکه هر چه می خواهند خودشان بخرند، متوسل شوند. آنان بدین سبب چنین می کنند که از احساس حماقت و یا خرید چیزی که مورد تأیید همسرشان نیست، بپرهیزند.

بسیاری از خانمه شکایت دارند که شوهرشان هرگز نه عقیده ای ابراز می کند که کجا برویم، چه بخوریم و چه باید بپوشیم و نه در این خصوص حرفی می زند. شاهد بوده ام که در بسیاری موارد شوهرها برای شروع ارتباط گرم با اشتیاق پیشنهادهایی داده اند، اما وقتی با اعتراض های پی در پی رویارو شده اند، دیگر رغبتی نداشته اند به این کار خود ادامه دهند. بیشتر مردان خواهان جلب رضایت همسرانشان هستند و می خواهند که آنان شاد و سعادتمند باشند. اما وقتی که شوهرتان از شما می پرسد چه غذایی را دوست دارید بخورید و شما می گویید غذای خاصی را ترجیح نمی دهید و سپس او غذای فست فود را پیشنهاد می کند، ولی شما می گویید: «نه، اصلاً حال و حوصله غذای فست فود رو ندارم.»، شما به چیزی تبدیل می شوید که آن را دیوانه کننده می نامند. شما چیزی می گویید، اما منظور دیگری دارید.

شاید از شوهرتان بخواهید که برای خرید همراهتان بیاید و برای خریدن لباس نو کمک تان کند. وقتی که او چیزی را برای شما پیدا می کند که از آن خوشش آمده است و شما می گویید، «اون زشته. من هیچ وقت نمی تونم اون رو بپوشم»، آیا هیچ تعجبی دارد که او از همراهی کردن شما در خرید متنفر باشد؟

اگر عقیده مرد را جویا می شوید، هرازگاه به آن احترام بگذارید!

بسیاری از مردان به من می گویند دیگر نظر خود را ابراز نخواهند کرد، چون گویا آنچه در ذهن دارند و بر زبان می آورند اهمیتی ندارد.

آنان می گویند: «زنم از من راهنمایی و توصیه می خواهد، اما کاری کاملاً برعکس انجام می دهد.» ف

قط گاهی به پیشنهاد شوهرتان عمل کنید و سپس به او بگویید که نظر و توصیه او چقدر برای شما اهمیت دارد.

حال یک کارت فهرست نویسی دیگر در نظر بگیرید و بر روی آن بنویسد:

– شنیدن، شنیدن، شنیدن- با گوش دلم، نه با گوش سرم.

به شوهرم اجازه دهم بداند آنچه را احساس می کند، درک می کنم، و به او اطمینان خاطر دهم که در کنارش خواهم بود. انتقاد و ارزشیابی و هیچ نوع توصیه ای نکنم، مگر آنکه او تقاضای کمک کند.

– هدیه ای را که شوهرم می دهد، بپوشم، استفاده کنم یا به دیگران نشانش دهم.

– بار دیگر که شوهرم پیشنهادی می دهد، به آن عمل کنم.

توصیه و راهنمایی شوهرم را پی بگیرم و به او بگویم چقدر زرنگ یا باهوش است. افکار عالی و قابلیت او را در حل مسائل مورد تمجید قرار دهم.

فرآوری :فاطمه فردوسی

بخش خانواده ایرانی تبیان

چگونه چراغ دل شوهرمان را روشن کنیم

منبع :کتاب چراغ دل همسرت را روشن کن

مطالب مرتبط:

ورود ممنوں حتی شما همسر عزیز

پنج نکته‌ی حیاتی برای زن و شوهرها

رفو گری زندگی بعد از خیانت

دوباره چسب خواهیم زد!

راه رسیدن به محیطی شاعرانه

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

چگونه چراغ دل شوهرمان را روشن کنیم
چگونه چراغ دل شوهرمان را روشن کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *