چطور عشق اولمو فراموش کنم

 
helpkade
چطور عشق اولمو فراموش کنم
چطور عشق اولمو فراموش کنم

با سلام

ازتون کمک میخوام

من نمیتونم عشق اولمو فراموش کنمبا اینکه میدونم بهش  نمیرسم ولی هنوزم یواشکی عکساشو میبینم و براش گریه میکنم . چون فامیلیم هر ازگاهی میدیدمش ولی از وقتی رفت خارج برا ادامه تحصیل 2 ساله ندیدمش خیلی دلم براش تنگ شده با این که میدونم اون خیلی خوشه و …..چیکار کنم؟

چطور عشق اولمو فراموش کنم

بیشتر بخوانید … :

پسران بعد از چند وقت عشق خود را فراموش می کنند؟

چکار کنم که پسر مورد علاقم دوباره پیشنهاد خواستگاری اومدن رو بده ؟

چیکار کنم پسر مورد علاقم دوباره ازم خواستگاری کنه ؟

پسری که خاطرخواهم بود رو نا امید کردم ، حالا پشیمون شدم

آقا پسرتون تشریف نمیارن برای خواستگاری مجدد

چطور میتونم بهش بفهمونم که از رد کردنش پشیمونم؟

چکار کنم که دوباره بیاد خواستگاریم ؟

نشانه های عشق واقعی در مردان ( برای زنان )

نشانه های عشق واقعی چیست ؟

عشق واقعی چیست ؟

فرق عشق و میل جنسی از نظر آقایون چیه؟

شکست عشقی و تاثیرات آن بر زندگی آینده یک مرد

فراموشی عشق اول برای آقایاون سخت تره یا خانم ها ؟

چکار کنم که یک سال عشق پاک رو فراموش کنم ؟

در صورت ازدواج، عشق اولم فراموش میشه یا نه ؟

میخوام به برادر متاهلم کمک کنم عشق قدیمیش رو فراموش کنه

فکر می کردم بعد از ازدواج عشق اولم رو فراموش می کنم

نه می‌تونم به دختر مورد علاقم پیشنهاد بدم و نه فراموشش کنم

اگه ازدواج کنم می تونم عشق سابقم رو فراموش کنم ؟

زین پس جوری از کنار زندگی بگذر که نه زانوی آهوی بی جفت بلرزد و نه آن دل درمانده ی بیقرارت …

سلام 

من به عشقم رسیدم ولی بعدا اتفاقاتی افتاد که باعث جداییمون شد ولی من هرگز قیدشو نزدم میخوام برشگردونم چون بدون اون زندگی ندارم ،خیلی از دست دادنش عذابم میده طوری که هیچ لذتی دیگه از هیچی نمیبرم برام دعا کنید درست بشه ، اونم دلش بامنه ولی درست کردنش فقط یه معجزست 😭

سوال: پسری هستم ۲۶ ساله ۴ سال پیش یه دختر که الان۱۹ سالشه از فامیل دور اتفاقی برخورد کردم. البته از بچگی ازش خوشم میومد خیلی وقت بود ازش خبر نداشتم با نگاه اول یهو وابسته شدم با خانواده در میان گذاشتم و خانواده رفتن خواستگاری اول که قبول نکردن گفتن سن دختر پایینه بعد گفتن یکم صبر کنید بعد یکسال دوباره درخواست کردیم قبول نکردن تا اینکه منصرف شدم. ۳ سال گذشت دوباره اتفاقی روبرو شدیم و دوباره آتش علاقه در من روشن شد تا اینکه خانواده دوباره خواستگاری کردن و ایندفعه خانواده دختر راضی شدن که بریم باهم صحبت کنیم قرار بود که شب صحبت کنیم زنگ زدن که دخترمون پشیمون شده و گریه می کنه منم خیلی […]

سوال: سلام من ۱۹ و همسرم۲۹ و دوماه تو عقدیم. اون یکبار ازدواج کرده بود و در دوران عقد طلاق گرفته و بعد یه سال من زنش شدم. بعضی وقتا که تو خودشه یا آهنگ غمگین میزاره و بعضی وقتا اشتباهی منو به اسم اون صدا میزنه  فک می کنم شاید هنوزم به اون نامزد قبلنش فک می کنه بهش که یه بار گفتم جرات خودتی نکنه هنوز داری به اون فک می کنی میگه نه به خدا به اون فک نمی کنم دلم برا داداشم تنگ شده براهمون تو خودمم. تورو خدا بگین چیکار کنم. اطرافیانم بهم میگن هر وقت بیرون میری باهاش یه چیزی بگو برات بخرن ولی من روم نمیشه خجالت می کشم و نمی دونم حرفامو […]

سوال: سلام.من ۳۴ ساله هستم و ۹ ساله ازدواج کردم و دارای یک فرزند.همسرم مرد کاملی هست و برای راحتی و ارامش من هر کاری میکنن.قبل از ازدواج مدت ۵ سال با اقایی دوست بودم و به شدت به هم علاقه داشتیم با اینکه بارها خواستگاری من اومدند خانواده من قبول نکردند.ازدواج من فقط از سر لجبازی با خانوادم بود.بعد از ازدواج خودمو متعهد میدونستم و به هیچ عنوان با عشقم ارتباطی نداشتم.ولی ۱ هفته پیش از سر کنجکاوی با ایشون تماس گرفتم که از حالشون مطلع بشم.ایشون هم ازدواج کردند و دارای ۱ فرزند هستند.درگیری ذهنی زیادی پیدا کردم.همه خاطرات برام زنده شده.ولی بازم بخاطر احساس تعهدی که دارم از ایشون فاصله گرفتم و ارتباطم را قطع کردم ولی […]

سوال:   با سلام خانمی۲۸ساله هستم که۲سال از ازدواجم میگذره.همسرم مرد خوبی است و مرا بی اندازه دوست دارد. قبل از ازدواجم به مدت۱۰سال با اقایی بودم برای ازدواج که بیش از حد دوسشون داشتم و به پیشنهاد ایشون با هم محرم شدیم و مخفیانه رابطه داشتیم. مادر ایشون به خواستگاری اومدن و گفتن چون ما از اونا پایین تریم قبول نکردن. من به پیشنهاد اقا۵سال دیگه هم صبر کردم اما اقا هیچ تلاشی برای رضایت خونوادشون نکردن و از من خواستن ازدواج کنم. خواستگار زیاد داشتم و بالاخره با یکی ازدواج کردم اما اون اقا شب عقدم اظهار پشیمونی کردن ولی من گفتم میخوام ازدواج کنم.بعد از عقدم با اصرار ایشون باهاشون در تماس بودم و یه بارم به […]

مشاهده مشاوره

چطور عشق اولمو فراموش کنم

مشاوره های خانوادهمشاوره های کودکانمشاوره های ازدواجمشاوره های خیانت مشاوره های جنسی و زناشوییمشاوره های زوجین

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید
!

درباره ما

متأسفانه در جامعه کنونی ایران آمار طلاق ، خیانت ، افسردگی ، اعتیاد و … بسیار بالا می باشد و روز به روز نیز شاهد پیشرفت این آمار ها می باشیم . هدف اصلی وبسایت مشاوره 24 کمک به کاهش این آمارها در جامعه می باشد و هم اکنون با کمک خدای بزرگ روزانه با دادن مشاوره تلفنی و آنلاین به ده ها هموطن کارهای مفیدی در این زمینه به انجام رسیده است.

فراموش کردن کسی که دلبسته او هستیم کار دشواری است. اما گاهی به مرور زمان در طول رابطه متوجه خواهیم شد که شاید بهتر باشد رابطه را به اتمام برسانیم و شریک عاطفیمان را فراموش کنیم. چرا که در این رابطه هیچ کداممان به آرامش و رشدی که لیاقتش را داشتیم دست پیدا نکردیم. گاهی هم بدون اینکه تمایل قلبی داشته باشیم باید عشقمان را به دست فراموشی بسپاریم زیرا او ما را رها کرده است. البته فراموش کردن به همین راحتی‌ها هم نیست و فرایندی دشوار و زمان‌بر است. پس تصور نکنید که یک شبه این اتفاق می‌افتد؛ بلکه شاید برعکس ماه‌ها و یا حتی سال‌ها نیز به طول بیانجامد. آنچه در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم مجموعه راهکارهایی است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها فرایند فراموشی را راحت‌تر و سریع‌تر پشت سر بگذارید.

فهرست مطالب

مهم نیست که دست مرگ شما را از هم جدا کرده یا عشق بی‌وفایتان شما را رها کرده است، در هر حال جدایی دردناک است. اگر می‌خواهید عشق سابقتان را فراموش کنید، اول باید به خودتان اجازه بدهید که در غم این عشق سوگواری کنید. پاک کردن عشق سابق از ذهنتان به این منظور که دیگر به او فکر نکنید، روش سالمی برای پذیرش و کنار آمدن با شکست عشقی نیست. در عوض باید به خودتان زمان کافی بدهید تا در غم دوری از یار اندوهگین باشید. این ناراحتی نخستین گام برای فراموش کردن عشق سابق است، در واقع برای فراموش کردن یک نفر اول باید او را به یاد بیاورید.

برای فراموش کردن کسی که دوستش داشتید، این قانون را به خاطر بسپارید: اگر او در حال حاضر دیگر در زندگیتان حضور ندارد، سعی نکنید با هیچ بهانه‌ای با او تماس بگیرید. بسیاری از عاشقان شکست خورده با عذر و بهانه‌های مختلفی مانند “بستن پروندۀ رابطه”، “خداحافظی کردن” یا حتی “برای آخرین بار با هم بودن” با عشق سابقشان تماس می‌گیرند. اما این نگرش فقط اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند و هیچ کمکی به بهبود وضعیت نمی‌کند. وقتی کسی را دوست داشته باشید، خداحافظی کردن از او هرگز برایتان آسان نخواهد بود و تلاش برای این بدرود همیشگی تصمیم اشتباهی است که حالتان را بدتر می‌کند. حفظ ارتباط یا تماس گرفتن با فردی که می‌خواهید فراموشش کنید، فقط احساسات و هیجانات قدیمی را برایتان زنده می‌کند و دست کشیدن از گذشته را برایتان سخت‌تر می‌کند.

حتما بخوانید: فراموش کردن دوست دختر سابق با 12 تکنیکی که مشاوران پیشنهاد میدهند. چطور عشق اولمو فراموش کنم

اگر با تمام وجودتان از فردی که می‌خواهید فراموشش کنید، نفرت دارید، اشکالی ندارد. اما چنین نفرتی در اکثر موارد وجود ندارد، چرا که صحبت از فردی در میان است که زمانی عاشقانه دوستش داشته‌اید. متنفر شدن از عشق از دست رفته کار آسانی نیست و حتی در اکثر موارد اصلاً ممکن نیست، بنابراین خودتان را مجبور نکنید که از او متنفر شوید. برای فراموش کردن عشق سابقتان لازم نیست که از او متنفر شوید، فقط این حقیقت را بپذیرید که او دیگر بخشی از زندگیتان نیست.

برای فراموش کردن یک نفر لازم است که ابتدا او را به خاطر تمام خطاهایش ببخشید، او را ببخشید که باعث شده این روزها چنین احساسات ناخوشایند و آزاردهنده‌ای داشته باشید. اگر قلبتان مملو از خشم و نفرت نسبت به او است، باید یاد بگیرید که او را ببخشید، هر چقدر هم که برایتان سخت است، باید بخشش را یاد بگیرید تا بتوانید فراموش کنید. گارد گرفتن نسبت به کسی که دیگر در زندگیتان نیست، فقط شرایط را برای خودتان بدتر می‌کند.

حتما بخوانید: راههای فراموش کردن دوست پسر به کمک تکنیک‌های مشاوره و روانشناسی  

احساساتتان را سرکوب نکنید و نگذارید که احساسات منفی درونتان انباشته شود، آنها را تخلیه کنید. گریه کنید، فریاد بزنید، خودتان را تخلیه کنید و نزد کسی که به او اطمینان دارید و به شما نزدیک است، هر چقدر دلتان می‌خواهد ناله و زاری، درد ودل کنید تا بار دلتان سبک شود. حرف زدن همیشه به بهتر شدن شرایط کمک می‌کند، به ویژه اگر مخاطبتان شما را درک کند. اگر نمی‌خواهید داستان شکست عشقیتان را با فرد دیگری در میان بگذارید، آن را در دفترچه خاطراتتان بنویسید یا در انجمن‌های اینترنتی با فرد ناشناسی گفتگو کنید. اگر احساس کردید نیاز دارید دربارۀ احساساتتان با فرد متخصصی مشورت کنید، بدون تردید یا خجالت به مشاور مراجعه کنید.

صحبت با یک روانشناس می‌تواند در کاهش هیجانات منفی شما تاثیر زیادی داشته باشد. او راهکارهایی را به شما نشان می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید هرچه راحت‌تر این دوران سخت را پشت سر بگذارید.

یک راه فوق‌العاده برای فراموش کردن عشق سابقتان این است که با افراد جدیدی آشنا شوید و دوستان جدیدی پیدا کنید. البته لازم نیست تمام روابطتان با این آشنایان تازه دائمی باشد، اما پیدا کردن آشنایان جدید مسلماً به بهبود حال و روحیه‌تان کمک می‌کند. به علاوه به کمک این افراد جدید می‌توانید خاطرات تازه‌ای برای خودتان بسازید و جایگزین خاطرات قدیمی دردناک کنید؛ این جایگزینی و پر کردن ذهن با خاطرات جدید خوشایند نیز روش موثری برای فراموش کردن عشق سابقتان است.

یادتان باشد که هدف از این کار جایگزین کردن یک شخص جدید برای فراموش کرد عشق سابقتان نیست. بلکه هدف این است که شما دامنه روابط اجتماعی خود را گسترده‌تر کنید تا از حال و هوای ناامیدی و افسردگی بیرون بیایید. به هیچ عنوان نباید تا زمانیکه رابطه گذشته برای شما حل و فصل نشده وارد رابطۀ عاطفی جدیدی شوید.

همان‌طور که در حال پیدا کردن آشنایان جدید و دوستان تازه هستید، در این میان کمی هم برای خودتان وقت بگذارید و به تنهایی به تفریحات و کارهای مورد علاقه‌تان بپردازید. نباید برای فراموش کردن عشق سابقتان تمام لحظات بیداریتان را با معاشرت با دیگران پر کنید تا دیگر حتی یک لحظه هم فرصت فکر کردن به او را نداشته باشید این اشتباهی است که اکثر افراد آن را انجام می‌دهند. در عوض قدری هم با خودتان تنها بمانید.

برای فراموش کردن عشق سابقتان باید کاملاً از او دست بکشید و او را در گذشته رها کنید. به عبارت دیگر نباید او را در فیسبوک یا دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید، نباید از دوستان مشترکتان دربارۀ او سوال کنید، نباید با یک شمارۀ ناشناس به او زنگ بزنید. دست کشیدن از او به این معنا است که باید هر آنچه را که شما را به یاد او می‌اندازد، از قبیل وسایل شخصی، عکس، یادگاری‌ها و هدایا، از بین ببرید.

انتظار نداشته باشید که عشق سابقتان را به سرعت فراموش کنید، چون عشق یک شبه فراموش نمی‌شود و برای این کار به زمان نیاز دارید. حتی اگر تحمل کردن این برزخ برایتان سخت است و یاد او آزارتان می‌دهد، باید برای فراموش کردن او هر چقدر که لازم است، به خودتان زمان بدهید تا در نهایت یا او را فراموش کنید یا این که یادآوری خاطراتش دیگر آزارتان ندهد.

تمام احساسات و هیجانات خود را روی کاغذ بیاورید و از هر چیزی که ناراحت هستید با او صحبت کنید. اگر او رابطه را با شما تمام کرده است، به او بگوئید که چقدر از این کارش آسیب دیده‌اید. اگر هم هر دو با توافق یکدیگر این رابطه را به اتمام رسانده‌اید تمام دلایل منطقی خود را از این کار یادداشت کنید.خاطرات خوب و بد را بنویسید و اجازه دهید تمام هیجانات منفی شما تخلیه شوند. این نامه برای شما است و نیازی نیست که آن را برای کسی ارسال کنید. بعد از تمام شدن یادداشت، آن را یک بار بخوانید و سپس پاره کنید.

رابطۀ شما چرا تمام شد؟ اگر شما تمام کنندۀ این رابطه بوده‌اید احتمالا برای این کار خود دلایل منطقی داشته‌اید. سعی کنید یکبار دیگر آن‌ها را برای خود مرور کنید. هدف ما از برقراری رابطه عاطفی رسیدن به آرامش و کمال در کنار شخص دیگری است. پس زمانیکه ما تصمیم به تمام کردن چنین رابطه‌ای می‌گیریم یعنی آنطور که باید و شاید در آن رابطه احساس رضایت و شادکامی نمی‌کردیم. پس کار درست تمام کردن آن رابطه برای جلوگیری از آسیب‌های روحی بیشتر در آینده ‌است؛ دقیقا همان کاری که شما انجام دادید. اما از طرف دیگر اگر شریک عاطفی شما به دلایل مختلفی مانند مسائل مالی، بی وفایی، یا حتی مسائل شخصی رهایتان کرده است باز هم با خودتان فکر کنید. متوجه خواهید شد که دلایل او هر چیزی که بوده قطعا برای خودش بااهمیت بوده است و احتمالا علیرغم تلاش‌های شما باز هم کار خودش را کرده و از رابطه بیرون رفته است. اگرچه اقدام او غیر اخلاقی بوده اما به عنوان یک انسان اجازه تصمیم‌گیری برای زندگی خودش را داشته است. پس کسی را سرزنش نکنید و به ادامۀ مسیر زندگیتان فکر کنید.

ممکن است بعد از جدایی از عشقتان احساس کنید که ضعیف و آسیب‌پذیر شده‌اید و فکر کنید که قدرت تحمل این درد را ندارید. اما واقعیت این است که شما از قدرت کافی برخوردارید؛ فقط باید این موضوع را هر از گاه به خودتان یادآوری کنید. بنشینید و چند مورد از نقاط قوت و پیروزی‌هایی را که در گذشته به دست آورده‌اید، روی کاغذ بنویسید تا به خودتان نشان بدهید که می‌توانید این دوران سخت را هم پشت سر بگذارید و روزی خواهد رسید که از این غم و درد رها شوید. برای مثال می‌توانید بنویسید: ” من خیلی سرسختم. فقط با یه سال تمرین تونستم از پس دوی ماراتن بربیام. حتماً به کمک این سرسختی میتونم، این مشکل رو هم پشت سر بگذارم.”

زمانیکه احساس روحی بهتری داشتید و رابطه عاطفی گذشته برایتان تمام شد به افراد جدید فکر کنید. یادتان باشد که در رابطه جدیدتان به نکاتی که همیشه برایتان مهم بوده است توجه کنید. ملاک‌ها، ارزش‌ها و ویژگی‌هایی که از شریک عاطفی آینده خود انتظار دارید را بررسی کنید و سعی کنید تا اشتباهات رفتاری گذشته خود را دیگر تکرار نکنید.

فراموش کردن عشق قطعا کار دشواری است اما شما می‌توانید با بکارگیری تکنیک‌هایی این فرایند دشوار را راحت‌تر پشت سر بگذارید. قبل از هرچیز به خودتان اجازۀ ناراحتی بدهید. اصلا لازم نیست نقش آدم‌های قوی را بازی کنید. احساسات خود را تخلیه کنید و هرچقدر دوست داشتید گریه کنید. صحبت با یک دوست مورد اعتماد نیز می‌تواند حال شما را بهتر کند. این رابطه تمام شده پس به هیچ عنوان برای بازگرداندن آن تلاش نکنید. به هیچ عنوان او را در شبکه‌های اجتماعی چک نکنید. یادگارهای او را دور بیاندازید و او و خودتان را بخاطر تمام اشتباهاتتان ببخشید. سعی کنید دامنه روابط اجتماعی خود را تقویت کنید و به تفریحات شخصی خود بیشتر اهمیت بدهید. در یک کاغذ تمام ناراحتی‌هایتان را یادداشت کنید و سپس آن را پاره کنید. یادتان باشد که شما به عنوان یک انسان از قدرت زیادی برخوردار هستید؛ پس آن‌ها را نادیده نگیرید و هر زمان که از لحاظ روحی آمادگی داشتید به افراد و گزینه‌های جدید فکر کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

34 بازدید

270 بازدید

295 بازدید

250 بازدید

446 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

چطور عشق اولمو فراموش کنم

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

یکی از بهترین دوستام ترکم کرده میخوام کلاً از زندگیم پاکش کنم چی کار کنم؟

سلام دوست گرامی بسیار مختصر نوشتید نیاز است علت این ترک شدن را بررسی کنیم قرار نیست مساله را فراموش کنید اما می‌توانید با انجام تمرین‌هایی مساله را کمرنگ کنید.مشاور به شما کمک می‌کند تا این تمرین‌ها را یاد بگیرید. برای شروع باید تمامی خاطراتی که با او دارید( عکس، ویدیو و…) را برای مدتی دور از دسترس خودتان نگه دارید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمی‌خوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

فراموش کردن کسی که دلبسته او هستیم کار دشواری است. اما گاهی به مرور زمان در طول رابطه متوجه خواهیم شد که شاید بهتر باشد رابطه را به اتمام برسانیم و شریک عاطفیمان را فراموش کنیم. چرا که در این رابطه هیچ کداممان به آرامش و رشدی که لیاقتش را داشتیم دست پیدا نکردیم. گاهی هم بدون اینکه تمایل قلبی داشته باشیم باید عشقمان را به دست فراموشی بسپاریم زیرا او ما را رها کرده است. البته فراموش کردن به همین راحتی‌ها هم نیست و فرایندی دشوار و زمان‌بر است. پس تصور نکنید که یک شبه این اتفاق می‌افتد؛ بلکه شاید برعکس ماه‌ها و یا حتی سال‌ها نیز به طول بیانجامد. آنچه در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم مجموعه راهکارهایی است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها فرایند فراموشی را راحت‌تر و سریع‌تر پشت سر بگذارید.

فهرست مطالب

مهم نیست که دست مرگ شما را از هم جدا کرده یا عشق بی‌وفایتان شما را رها کرده است، در هر حال جدایی دردناک است. اگر می‌خواهید عشق سابقتان را فراموش کنید، اول باید به خودتان اجازه بدهید که در غم این عشق سوگواری کنید. پاک کردن عشق سابق از ذهنتان به این منظور که دیگر به او فکر نکنید، روش سالمی برای پذیرش و کنار آمدن با شکست عشقی نیست. در عوض باید به خودتان زمان کافی بدهید تا در غم دوری از یار اندوهگین باشید. این ناراحتی نخستین گام برای فراموش کردن عشق سابق است، در واقع برای فراموش کردن یک نفر اول باید او را به یاد بیاورید.

برای فراموش کردن کسی که دوستش داشتید، این قانون را به خاطر بسپارید: اگر او در حال حاضر دیگر در زندگیتان حضور ندارد، سعی نکنید با هیچ بهانه‌ای با او تماس بگیرید. بسیاری از عاشقان شکست خورده با عذر و بهانه‌های مختلفی مانند “بستن پروندۀ رابطه”، “خداحافظی کردن” یا حتی “برای آخرین بار با هم بودن” با عشق سابقشان تماس می‌گیرند. اما این نگرش فقط اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند و هیچ کمکی به بهبود وضعیت نمی‌کند. وقتی کسی را دوست داشته باشید، خداحافظی کردن از او هرگز برایتان آسان نخواهد بود و تلاش برای این بدرود همیشگی تصمیم اشتباهی است که حالتان را بدتر می‌کند. حفظ ارتباط یا تماس گرفتن با فردی که می‌خواهید فراموشش کنید، فقط احساسات و هیجانات قدیمی را برایتان زنده می‌کند و دست کشیدن از گذشته را برایتان سخت‌تر می‌کند.

حتما بخوانید: فراموش کردن دوست دختر سابق با 12 تکنیکی که مشاوران پیشنهاد میدهند. چطور عشق اولمو فراموش کنم

اگر با تمام وجودتان از فردی که می‌خواهید فراموشش کنید، نفرت دارید، اشکالی ندارد. اما چنین نفرتی در اکثر موارد وجود ندارد، چرا که صحبت از فردی در میان است که زمانی عاشقانه دوستش داشته‌اید. متنفر شدن از عشق از دست رفته کار آسانی نیست و حتی در اکثر موارد اصلاً ممکن نیست، بنابراین خودتان را مجبور نکنید که از او متنفر شوید. برای فراموش کردن عشق سابقتان لازم نیست که از او متنفر شوید، فقط این حقیقت را بپذیرید که او دیگر بخشی از زندگیتان نیست.

برای فراموش کردن یک نفر لازم است که ابتدا او را به خاطر تمام خطاهایش ببخشید، او را ببخشید که باعث شده این روزها چنین احساسات ناخوشایند و آزاردهنده‌ای داشته باشید. اگر قلبتان مملو از خشم و نفرت نسبت به او است، باید یاد بگیرید که او را ببخشید، هر چقدر هم که برایتان سخت است، باید بخشش را یاد بگیرید تا بتوانید فراموش کنید. گارد گرفتن نسبت به کسی که دیگر در زندگیتان نیست، فقط شرایط را برای خودتان بدتر می‌کند.

حتما بخوانید: راههای فراموش کردن دوست پسر به کمک تکنیک‌های مشاوره و روانشناسی  

احساساتتان را سرکوب نکنید و نگذارید که احساسات منفی درونتان انباشته شود، آنها را تخلیه کنید. گریه کنید، فریاد بزنید، خودتان را تخلیه کنید و نزد کسی که به او اطمینان دارید و به شما نزدیک است، هر چقدر دلتان می‌خواهد ناله و زاری، درد ودل کنید تا بار دلتان سبک شود. حرف زدن همیشه به بهتر شدن شرایط کمک می‌کند، به ویژه اگر مخاطبتان شما را درک کند. اگر نمی‌خواهید داستان شکست عشقیتان را با فرد دیگری در میان بگذارید، آن را در دفترچه خاطراتتان بنویسید یا در انجمن‌های اینترنتی با فرد ناشناسی گفتگو کنید. اگر احساس کردید نیاز دارید دربارۀ احساساتتان با فرد متخصصی مشورت کنید، بدون تردید یا خجالت به مشاور مراجعه کنید.

صحبت با یک روانشناس می‌تواند در کاهش هیجانات منفی شما تاثیر زیادی داشته باشد. او راهکارهایی را به شما نشان می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید هرچه راحت‌تر این دوران سخت را پشت سر بگذارید.

یک راه فوق‌العاده برای فراموش کردن عشق سابقتان این است که با افراد جدیدی آشنا شوید و دوستان جدیدی پیدا کنید. البته لازم نیست تمام روابطتان با این آشنایان تازه دائمی باشد، اما پیدا کردن آشنایان جدید مسلماً به بهبود حال و روحیه‌تان کمک می‌کند. به علاوه به کمک این افراد جدید می‌توانید خاطرات تازه‌ای برای خودتان بسازید و جایگزین خاطرات قدیمی دردناک کنید؛ این جایگزینی و پر کردن ذهن با خاطرات جدید خوشایند نیز روش موثری برای فراموش کردن عشق سابقتان است.

یادتان باشد که هدف از این کار جایگزین کردن یک شخص جدید برای فراموش کرد عشق سابقتان نیست. بلکه هدف این است که شما دامنه روابط اجتماعی خود را گسترده‌تر کنید تا از حال و هوای ناامیدی و افسردگی بیرون بیایید. به هیچ عنوان نباید تا زمانیکه رابطه گذشته برای شما حل و فصل نشده وارد رابطۀ عاطفی جدیدی شوید.

همان‌طور که در حال پیدا کردن آشنایان جدید و دوستان تازه هستید، در این میان کمی هم برای خودتان وقت بگذارید و به تنهایی به تفریحات و کارهای مورد علاقه‌تان بپردازید. نباید برای فراموش کردن عشق سابقتان تمام لحظات بیداریتان را با معاشرت با دیگران پر کنید تا دیگر حتی یک لحظه هم فرصت فکر کردن به او را نداشته باشید این اشتباهی است که اکثر افراد آن را انجام می‌دهند. در عوض قدری هم با خودتان تنها بمانید.

برای فراموش کردن عشق سابقتان باید کاملاً از او دست بکشید و او را در گذشته رها کنید. به عبارت دیگر نباید او را در فیسبوک یا دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید، نباید از دوستان مشترکتان دربارۀ او سوال کنید، نباید با یک شمارۀ ناشناس به او زنگ بزنید. دست کشیدن از او به این معنا است که باید هر آنچه را که شما را به یاد او می‌اندازد، از قبیل وسایل شخصی، عکس، یادگاری‌ها و هدایا، از بین ببرید.

انتظار نداشته باشید که عشق سابقتان را به سرعت فراموش کنید، چون عشق یک شبه فراموش نمی‌شود و برای این کار به زمان نیاز دارید. حتی اگر تحمل کردن این برزخ برایتان سخت است و یاد او آزارتان می‌دهد، باید برای فراموش کردن او هر چقدر که لازم است، به خودتان زمان بدهید تا در نهایت یا او را فراموش کنید یا این که یادآوری خاطراتش دیگر آزارتان ندهد.

تمام احساسات و هیجانات خود را روی کاغذ بیاورید و از هر چیزی که ناراحت هستید با او صحبت کنید. اگر او رابطه را با شما تمام کرده است، به او بگوئید که چقدر از این کارش آسیب دیده‌اید. اگر هم هر دو با توافق یکدیگر این رابطه را به اتمام رسانده‌اید تمام دلایل منطقی خود را از این کار یادداشت کنید.خاطرات خوب و بد را بنویسید و اجازه دهید تمام هیجانات منفی شما تخلیه شوند. این نامه برای شما است و نیازی نیست که آن را برای کسی ارسال کنید. بعد از تمام شدن یادداشت، آن را یک بار بخوانید و سپس پاره کنید.

رابطۀ شما چرا تمام شد؟ اگر شما تمام کنندۀ این رابطه بوده‌اید احتمالا برای این کار خود دلایل منطقی داشته‌اید. سعی کنید یکبار دیگر آن‌ها را برای خود مرور کنید. هدف ما از برقراری رابطه عاطفی رسیدن به آرامش و کمال در کنار شخص دیگری است. پس زمانیکه ما تصمیم به تمام کردن چنین رابطه‌ای می‌گیریم یعنی آنطور که باید و شاید در آن رابطه احساس رضایت و شادکامی نمی‌کردیم. پس کار درست تمام کردن آن رابطه برای جلوگیری از آسیب‌های روحی بیشتر در آینده ‌است؛ دقیقا همان کاری که شما انجام دادید. اما از طرف دیگر اگر شریک عاطفی شما به دلایل مختلفی مانند مسائل مالی، بی وفایی، یا حتی مسائل شخصی رهایتان کرده است باز هم با خودتان فکر کنید. متوجه خواهید شد که دلایل او هر چیزی که بوده قطعا برای خودش بااهمیت بوده است و احتمالا علیرغم تلاش‌های شما باز هم کار خودش را کرده و از رابطه بیرون رفته است. اگرچه اقدام او غیر اخلاقی بوده اما به عنوان یک انسان اجازه تصمیم‌گیری برای زندگی خودش را داشته است. پس کسی را سرزنش نکنید و به ادامۀ مسیر زندگیتان فکر کنید.

ممکن است بعد از جدایی از عشقتان احساس کنید که ضعیف و آسیب‌پذیر شده‌اید و فکر کنید که قدرت تحمل این درد را ندارید. اما واقعیت این است که شما از قدرت کافی برخوردارید؛ فقط باید این موضوع را هر از گاه به خودتان یادآوری کنید. بنشینید و چند مورد از نقاط قوت و پیروزی‌هایی را که در گذشته به دست آورده‌اید، روی کاغذ بنویسید تا به خودتان نشان بدهید که می‌توانید این دوران سخت را هم پشت سر بگذارید و روزی خواهد رسید که از این غم و درد رها شوید. برای مثال می‌توانید بنویسید: ” من خیلی سرسختم. فقط با یه سال تمرین تونستم از پس دوی ماراتن بربیام. حتماً به کمک این سرسختی میتونم، این مشکل رو هم پشت سر بگذارم.”

زمانیکه احساس روحی بهتری داشتید و رابطه عاطفی گذشته برایتان تمام شد به افراد جدید فکر کنید. یادتان باشد که در رابطه جدیدتان به نکاتی که همیشه برایتان مهم بوده است توجه کنید. ملاک‌ها، ارزش‌ها و ویژگی‌هایی که از شریک عاطفی آینده خود انتظار دارید را بررسی کنید و سعی کنید تا اشتباهات رفتاری گذشته خود را دیگر تکرار نکنید.

فراموش کردن عشق قطعا کار دشواری است اما شما می‌توانید با بکارگیری تکنیک‌هایی این فرایند دشوار را راحت‌تر پشت سر بگذارید. قبل از هرچیز به خودتان اجازۀ ناراحتی بدهید. اصلا لازم نیست نقش آدم‌های قوی را بازی کنید. احساسات خود را تخلیه کنید و هرچقدر دوست داشتید گریه کنید. صحبت با یک دوست مورد اعتماد نیز می‌تواند حال شما را بهتر کند. این رابطه تمام شده پس به هیچ عنوان برای بازگرداندن آن تلاش نکنید. به هیچ عنوان او را در شبکه‌های اجتماعی چک نکنید. یادگارهای او را دور بیاندازید و او و خودتان را بخاطر تمام اشتباهاتتان ببخشید. سعی کنید دامنه روابط اجتماعی خود را تقویت کنید و به تفریحات شخصی خود بیشتر اهمیت بدهید. در یک کاغذ تمام ناراحتی‌هایتان را یادداشت کنید و سپس آن را پاره کنید. یادتان باشد که شما به عنوان یک انسان از قدرت زیادی برخوردار هستید؛ پس آن‌ها را نادیده نگیرید و هر زمان که از لحاظ روحی آمادگی داشتید به افراد و گزینه‌های جدید فکر کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

34 بازدید

270 بازدید

295 بازدید

250 بازدید

446 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

چطور عشق اولمو فراموش کنم

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

یکی از بهترین دوستام ترکم کرده میخوام کلاً از زندگیم پاکش کنم چی کار کنم؟

سلام دوست گرامی بسیار مختصر نوشتید نیاز است علت این ترک شدن را بررسی کنیم قرار نیست مساله را فراموش کنید اما می‌توانید با انجام تمرین‌هایی مساله را کمرنگ کنید.مشاور به شما کمک می‌کند تا این تمرین‌ها را یاد بگیرید. برای شروع باید تمامی خاطراتی که با او دارید( عکس، ویدیو و…) را برای مدتی دور از دسترس خودتان نگه دارید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمی‌خوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

فراموش کردن کسی که دلبسته او هستیم کار دشواری است. اما گاهی به مرور زمان در طول رابطه متوجه خواهیم شد که شاید بهتر باشد رابطه را به اتمام برسانیم و شریک عاطفیمان را فراموش کنیم. چرا که در این رابطه هیچ کداممان به آرامش و رشدی که لیاقتش را داشتیم دست پیدا نکردیم. گاهی هم بدون اینکه تمایل قلبی داشته باشیم باید عشقمان را به دست فراموشی بسپاریم زیرا او ما را رها کرده است. البته فراموش کردن به همین راحتی‌ها هم نیست و فرایندی دشوار و زمان‌بر است. پس تصور نکنید که یک شبه این اتفاق می‌افتد؛ بلکه شاید برعکس ماه‌ها و یا حتی سال‌ها نیز به طول بیانجامد. آنچه در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم مجموعه راهکارهایی است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها فرایند فراموشی را راحت‌تر و سریع‌تر پشت سر بگذارید.

فهرست مطالب

مهم نیست که دست مرگ شما را از هم جدا کرده یا عشق بی‌وفایتان شما را رها کرده است، در هر حال جدایی دردناک است. اگر می‌خواهید عشق سابقتان را فراموش کنید، اول باید به خودتان اجازه بدهید که در غم این عشق سوگواری کنید. پاک کردن عشق سابق از ذهنتان به این منظور که دیگر به او فکر نکنید، روش سالمی برای پذیرش و کنار آمدن با شکست عشقی نیست. در عوض باید به خودتان زمان کافی بدهید تا در غم دوری از یار اندوهگین باشید. این ناراحتی نخستین گام برای فراموش کردن عشق سابق است، در واقع برای فراموش کردن یک نفر اول باید او را به یاد بیاورید.

برای فراموش کردن کسی که دوستش داشتید، این قانون را به خاطر بسپارید: اگر او در حال حاضر دیگر در زندگیتان حضور ندارد، سعی نکنید با هیچ بهانه‌ای با او تماس بگیرید. بسیاری از عاشقان شکست خورده با عذر و بهانه‌های مختلفی مانند “بستن پروندۀ رابطه”، “خداحافظی کردن” یا حتی “برای آخرین بار با هم بودن” با عشق سابقشان تماس می‌گیرند. اما این نگرش فقط اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند و هیچ کمکی به بهبود وضعیت نمی‌کند. وقتی کسی را دوست داشته باشید، خداحافظی کردن از او هرگز برایتان آسان نخواهد بود و تلاش برای این بدرود همیشگی تصمیم اشتباهی است که حالتان را بدتر می‌کند. حفظ ارتباط یا تماس گرفتن با فردی که می‌خواهید فراموشش کنید، فقط احساسات و هیجانات قدیمی را برایتان زنده می‌کند و دست کشیدن از گذشته را برایتان سخت‌تر می‌کند.

حتما بخوانید: فراموش کردن دوست دختر سابق با 12 تکنیکی که مشاوران پیشنهاد میدهند. چطور عشق اولمو فراموش کنم

اگر با تمام وجودتان از فردی که می‌خواهید فراموشش کنید، نفرت دارید، اشکالی ندارد. اما چنین نفرتی در اکثر موارد وجود ندارد، چرا که صحبت از فردی در میان است که زمانی عاشقانه دوستش داشته‌اید. متنفر شدن از عشق از دست رفته کار آسانی نیست و حتی در اکثر موارد اصلاً ممکن نیست، بنابراین خودتان را مجبور نکنید که از او متنفر شوید. برای فراموش کردن عشق سابقتان لازم نیست که از او متنفر شوید، فقط این حقیقت را بپذیرید که او دیگر بخشی از زندگیتان نیست.

برای فراموش کردن یک نفر لازم است که ابتدا او را به خاطر تمام خطاهایش ببخشید، او را ببخشید که باعث شده این روزها چنین احساسات ناخوشایند و آزاردهنده‌ای داشته باشید. اگر قلبتان مملو از خشم و نفرت نسبت به او است، باید یاد بگیرید که او را ببخشید، هر چقدر هم که برایتان سخت است، باید بخشش را یاد بگیرید تا بتوانید فراموش کنید. گارد گرفتن نسبت به کسی که دیگر در زندگیتان نیست، فقط شرایط را برای خودتان بدتر می‌کند.

حتما بخوانید: راههای فراموش کردن دوست پسر به کمک تکنیک‌های مشاوره و روانشناسی  

احساساتتان را سرکوب نکنید و نگذارید که احساسات منفی درونتان انباشته شود، آنها را تخلیه کنید. گریه کنید، فریاد بزنید، خودتان را تخلیه کنید و نزد کسی که به او اطمینان دارید و به شما نزدیک است، هر چقدر دلتان می‌خواهد ناله و زاری، درد ودل کنید تا بار دلتان سبک شود. حرف زدن همیشه به بهتر شدن شرایط کمک می‌کند، به ویژه اگر مخاطبتان شما را درک کند. اگر نمی‌خواهید داستان شکست عشقیتان را با فرد دیگری در میان بگذارید، آن را در دفترچه خاطراتتان بنویسید یا در انجمن‌های اینترنتی با فرد ناشناسی گفتگو کنید. اگر احساس کردید نیاز دارید دربارۀ احساساتتان با فرد متخصصی مشورت کنید، بدون تردید یا خجالت به مشاور مراجعه کنید.

صحبت با یک روانشناس می‌تواند در کاهش هیجانات منفی شما تاثیر زیادی داشته باشد. او راهکارهایی را به شما نشان می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید هرچه راحت‌تر این دوران سخت را پشت سر بگذارید.

یک راه فوق‌العاده برای فراموش کردن عشق سابقتان این است که با افراد جدیدی آشنا شوید و دوستان جدیدی پیدا کنید. البته لازم نیست تمام روابطتان با این آشنایان تازه دائمی باشد، اما پیدا کردن آشنایان جدید مسلماً به بهبود حال و روحیه‌تان کمک می‌کند. به علاوه به کمک این افراد جدید می‌توانید خاطرات تازه‌ای برای خودتان بسازید و جایگزین خاطرات قدیمی دردناک کنید؛ این جایگزینی و پر کردن ذهن با خاطرات جدید خوشایند نیز روش موثری برای فراموش کردن عشق سابقتان است.

یادتان باشد که هدف از این کار جایگزین کردن یک شخص جدید برای فراموش کرد عشق سابقتان نیست. بلکه هدف این است که شما دامنه روابط اجتماعی خود را گسترده‌تر کنید تا از حال و هوای ناامیدی و افسردگی بیرون بیایید. به هیچ عنوان نباید تا زمانیکه رابطه گذشته برای شما حل و فصل نشده وارد رابطۀ عاطفی جدیدی شوید.

همان‌طور که در حال پیدا کردن آشنایان جدید و دوستان تازه هستید، در این میان کمی هم برای خودتان وقت بگذارید و به تنهایی به تفریحات و کارهای مورد علاقه‌تان بپردازید. نباید برای فراموش کردن عشق سابقتان تمام لحظات بیداریتان را با معاشرت با دیگران پر کنید تا دیگر حتی یک لحظه هم فرصت فکر کردن به او را نداشته باشید این اشتباهی است که اکثر افراد آن را انجام می‌دهند. در عوض قدری هم با خودتان تنها بمانید.

برای فراموش کردن عشق سابقتان باید کاملاً از او دست بکشید و او را در گذشته رها کنید. به عبارت دیگر نباید او را در فیسبوک یا دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید، نباید از دوستان مشترکتان دربارۀ او سوال کنید، نباید با یک شمارۀ ناشناس به او زنگ بزنید. دست کشیدن از او به این معنا است که باید هر آنچه را که شما را به یاد او می‌اندازد، از قبیل وسایل شخصی، عکس، یادگاری‌ها و هدایا، از بین ببرید.

انتظار نداشته باشید که عشق سابقتان را به سرعت فراموش کنید، چون عشق یک شبه فراموش نمی‌شود و برای این کار به زمان نیاز دارید. حتی اگر تحمل کردن این برزخ برایتان سخت است و یاد او آزارتان می‌دهد، باید برای فراموش کردن او هر چقدر که لازم است، به خودتان زمان بدهید تا در نهایت یا او را فراموش کنید یا این که یادآوری خاطراتش دیگر آزارتان ندهد.

تمام احساسات و هیجانات خود را روی کاغذ بیاورید و از هر چیزی که ناراحت هستید با او صحبت کنید. اگر او رابطه را با شما تمام کرده است، به او بگوئید که چقدر از این کارش آسیب دیده‌اید. اگر هم هر دو با توافق یکدیگر این رابطه را به اتمام رسانده‌اید تمام دلایل منطقی خود را از این کار یادداشت کنید.خاطرات خوب و بد را بنویسید و اجازه دهید تمام هیجانات منفی شما تخلیه شوند. این نامه برای شما است و نیازی نیست که آن را برای کسی ارسال کنید. بعد از تمام شدن یادداشت، آن را یک بار بخوانید و سپس پاره کنید.

رابطۀ شما چرا تمام شد؟ اگر شما تمام کنندۀ این رابطه بوده‌اید احتمالا برای این کار خود دلایل منطقی داشته‌اید. سعی کنید یکبار دیگر آن‌ها را برای خود مرور کنید. هدف ما از برقراری رابطه عاطفی رسیدن به آرامش و کمال در کنار شخص دیگری است. پس زمانیکه ما تصمیم به تمام کردن چنین رابطه‌ای می‌گیریم یعنی آنطور که باید و شاید در آن رابطه احساس رضایت و شادکامی نمی‌کردیم. پس کار درست تمام کردن آن رابطه برای جلوگیری از آسیب‌های روحی بیشتر در آینده ‌است؛ دقیقا همان کاری که شما انجام دادید. اما از طرف دیگر اگر شریک عاطفی شما به دلایل مختلفی مانند مسائل مالی، بی وفایی، یا حتی مسائل شخصی رهایتان کرده است باز هم با خودتان فکر کنید. متوجه خواهید شد که دلایل او هر چیزی که بوده قطعا برای خودش بااهمیت بوده است و احتمالا علیرغم تلاش‌های شما باز هم کار خودش را کرده و از رابطه بیرون رفته است. اگرچه اقدام او غیر اخلاقی بوده اما به عنوان یک انسان اجازه تصمیم‌گیری برای زندگی خودش را داشته است. پس کسی را سرزنش نکنید و به ادامۀ مسیر زندگیتان فکر کنید.

ممکن است بعد از جدایی از عشقتان احساس کنید که ضعیف و آسیب‌پذیر شده‌اید و فکر کنید که قدرت تحمل این درد را ندارید. اما واقعیت این است که شما از قدرت کافی برخوردارید؛ فقط باید این موضوع را هر از گاه به خودتان یادآوری کنید. بنشینید و چند مورد از نقاط قوت و پیروزی‌هایی را که در گذشته به دست آورده‌اید، روی کاغذ بنویسید تا به خودتان نشان بدهید که می‌توانید این دوران سخت را هم پشت سر بگذارید و روزی خواهد رسید که از این غم و درد رها شوید. برای مثال می‌توانید بنویسید: ” من خیلی سرسختم. فقط با یه سال تمرین تونستم از پس دوی ماراتن بربیام. حتماً به کمک این سرسختی میتونم، این مشکل رو هم پشت سر بگذارم.”

زمانیکه احساس روحی بهتری داشتید و رابطه عاطفی گذشته برایتان تمام شد به افراد جدید فکر کنید. یادتان باشد که در رابطه جدیدتان به نکاتی که همیشه برایتان مهم بوده است توجه کنید. ملاک‌ها، ارزش‌ها و ویژگی‌هایی که از شریک عاطفی آینده خود انتظار دارید را بررسی کنید و سعی کنید تا اشتباهات رفتاری گذشته خود را دیگر تکرار نکنید.

فراموش کردن عشق قطعا کار دشواری است اما شما می‌توانید با بکارگیری تکنیک‌هایی این فرایند دشوار را راحت‌تر پشت سر بگذارید. قبل از هرچیز به خودتان اجازۀ ناراحتی بدهید. اصلا لازم نیست نقش آدم‌های قوی را بازی کنید. احساسات خود را تخلیه کنید و هرچقدر دوست داشتید گریه کنید. صحبت با یک دوست مورد اعتماد نیز می‌تواند حال شما را بهتر کند. این رابطه تمام شده پس به هیچ عنوان برای بازگرداندن آن تلاش نکنید. به هیچ عنوان او را در شبکه‌های اجتماعی چک نکنید. یادگارهای او را دور بیاندازید و او و خودتان را بخاطر تمام اشتباهاتتان ببخشید. سعی کنید دامنه روابط اجتماعی خود را تقویت کنید و به تفریحات شخصی خود بیشتر اهمیت بدهید. در یک کاغذ تمام ناراحتی‌هایتان را یادداشت کنید و سپس آن را پاره کنید. یادتان باشد که شما به عنوان یک انسان از قدرت زیادی برخوردار هستید؛ پس آن‌ها را نادیده نگیرید و هر زمان که از لحاظ روحی آمادگی داشتید به افراد و گزینه‌های جدید فکر کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

34 بازدید

270 بازدید

295 بازدید

250 بازدید

446 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

چطور عشق اولمو فراموش کنم

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

یکی از بهترین دوستام ترکم کرده میخوام کلاً از زندگیم پاکش کنم چی کار کنم؟

سلام دوست گرامی بسیار مختصر نوشتید نیاز است علت این ترک شدن را بررسی کنیم قرار نیست مساله را فراموش کنید اما می‌توانید با انجام تمرین‌هایی مساله را کمرنگ کنید.مشاور به شما کمک می‌کند تا این تمرین‌ها را یاد بگیرید. برای شروع باید تمامی خاطراتی که با او دارید( عکس، ویدیو و…) را برای مدتی دور از دسترس خودتان نگه دارید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمی‌خوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

فراموش کردن کسی که دلبسته او هستیم کار دشواری است. اما گاهی به مرور زمان در طول رابطه متوجه خواهیم شد که شاید بهتر باشد رابطه را به اتمام برسانیم و شریک عاطفیمان را فراموش کنیم. چرا که در این رابطه هیچ کداممان به آرامش و رشدی که لیاقتش را داشتیم دست پیدا نکردیم. گاهی هم بدون اینکه تمایل قلبی داشته باشیم باید عشقمان را به دست فراموشی بسپاریم زیرا او ما را رها کرده است. البته فراموش کردن به همین راحتی‌ها هم نیست و فرایندی دشوار و زمان‌بر است. پس تصور نکنید که یک شبه این اتفاق می‌افتد؛ بلکه شاید برعکس ماه‌ها و یا حتی سال‌ها نیز به طول بیانجامد. آنچه در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم مجموعه راهکارهایی است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها فرایند فراموشی را راحت‌تر و سریع‌تر پشت سر بگذارید.

فهرست مطالب

مهم نیست که دست مرگ شما را از هم جدا کرده یا عشق بی‌وفایتان شما را رها کرده است، در هر حال جدایی دردناک است. اگر می‌خواهید عشق سابقتان را فراموش کنید، اول باید به خودتان اجازه بدهید که در غم این عشق سوگواری کنید. پاک کردن عشق سابق از ذهنتان به این منظور که دیگر به او فکر نکنید، روش سالمی برای پذیرش و کنار آمدن با شکست عشقی نیست. در عوض باید به خودتان زمان کافی بدهید تا در غم دوری از یار اندوهگین باشید. این ناراحتی نخستین گام برای فراموش کردن عشق سابق است، در واقع برای فراموش کردن یک نفر اول باید او را به یاد بیاورید.

برای فراموش کردن کسی که دوستش داشتید، این قانون را به خاطر بسپارید: اگر او در حال حاضر دیگر در زندگیتان حضور ندارد، سعی نکنید با هیچ بهانه‌ای با او تماس بگیرید. بسیاری از عاشقان شکست خورده با عذر و بهانه‌های مختلفی مانند “بستن پروندۀ رابطه”، “خداحافظی کردن” یا حتی “برای آخرین بار با هم بودن” با عشق سابقشان تماس می‌گیرند. اما این نگرش فقط اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند و هیچ کمکی به بهبود وضعیت نمی‌کند. وقتی کسی را دوست داشته باشید، خداحافظی کردن از او هرگز برایتان آسان نخواهد بود و تلاش برای این بدرود همیشگی تصمیم اشتباهی است که حالتان را بدتر می‌کند. حفظ ارتباط یا تماس گرفتن با فردی که می‌خواهید فراموشش کنید، فقط احساسات و هیجانات قدیمی را برایتان زنده می‌کند و دست کشیدن از گذشته را برایتان سخت‌تر می‌کند.

حتما بخوانید: فراموش کردن دوست دختر سابق با 12 تکنیکی که مشاوران پیشنهاد میدهند. چطور عشق اولمو فراموش کنم

اگر با تمام وجودتان از فردی که می‌خواهید فراموشش کنید، نفرت دارید، اشکالی ندارد. اما چنین نفرتی در اکثر موارد وجود ندارد، چرا که صحبت از فردی در میان است که زمانی عاشقانه دوستش داشته‌اید. متنفر شدن از عشق از دست رفته کار آسانی نیست و حتی در اکثر موارد اصلاً ممکن نیست، بنابراین خودتان را مجبور نکنید که از او متنفر شوید. برای فراموش کردن عشق سابقتان لازم نیست که از او متنفر شوید، فقط این حقیقت را بپذیرید که او دیگر بخشی از زندگیتان نیست.

برای فراموش کردن یک نفر لازم است که ابتدا او را به خاطر تمام خطاهایش ببخشید، او را ببخشید که باعث شده این روزها چنین احساسات ناخوشایند و آزاردهنده‌ای داشته باشید. اگر قلبتان مملو از خشم و نفرت نسبت به او است، باید یاد بگیرید که او را ببخشید، هر چقدر هم که برایتان سخت است، باید بخشش را یاد بگیرید تا بتوانید فراموش کنید. گارد گرفتن نسبت به کسی که دیگر در زندگیتان نیست، فقط شرایط را برای خودتان بدتر می‌کند.

حتما بخوانید: راههای فراموش کردن دوست پسر به کمک تکنیک‌های مشاوره و روانشناسی  

احساساتتان را سرکوب نکنید و نگذارید که احساسات منفی درونتان انباشته شود، آنها را تخلیه کنید. گریه کنید، فریاد بزنید، خودتان را تخلیه کنید و نزد کسی که به او اطمینان دارید و به شما نزدیک است، هر چقدر دلتان می‌خواهد ناله و زاری، درد ودل کنید تا بار دلتان سبک شود. حرف زدن همیشه به بهتر شدن شرایط کمک می‌کند، به ویژه اگر مخاطبتان شما را درک کند. اگر نمی‌خواهید داستان شکست عشقیتان را با فرد دیگری در میان بگذارید، آن را در دفترچه خاطراتتان بنویسید یا در انجمن‌های اینترنتی با فرد ناشناسی گفتگو کنید. اگر احساس کردید نیاز دارید دربارۀ احساساتتان با فرد متخصصی مشورت کنید، بدون تردید یا خجالت به مشاور مراجعه کنید.

صحبت با یک روانشناس می‌تواند در کاهش هیجانات منفی شما تاثیر زیادی داشته باشد. او راهکارهایی را به شما نشان می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید هرچه راحت‌تر این دوران سخت را پشت سر بگذارید.

یک راه فوق‌العاده برای فراموش کردن عشق سابقتان این است که با افراد جدیدی آشنا شوید و دوستان جدیدی پیدا کنید. البته لازم نیست تمام روابطتان با این آشنایان تازه دائمی باشد، اما پیدا کردن آشنایان جدید مسلماً به بهبود حال و روحیه‌تان کمک می‌کند. به علاوه به کمک این افراد جدید می‌توانید خاطرات تازه‌ای برای خودتان بسازید و جایگزین خاطرات قدیمی دردناک کنید؛ این جایگزینی و پر کردن ذهن با خاطرات جدید خوشایند نیز روش موثری برای فراموش کردن عشق سابقتان است.

یادتان باشد که هدف از این کار جایگزین کردن یک شخص جدید برای فراموش کرد عشق سابقتان نیست. بلکه هدف این است که شما دامنه روابط اجتماعی خود را گسترده‌تر کنید تا از حال و هوای ناامیدی و افسردگی بیرون بیایید. به هیچ عنوان نباید تا زمانیکه رابطه گذشته برای شما حل و فصل نشده وارد رابطۀ عاطفی جدیدی شوید.

همان‌طور که در حال پیدا کردن آشنایان جدید و دوستان تازه هستید، در این میان کمی هم برای خودتان وقت بگذارید و به تنهایی به تفریحات و کارهای مورد علاقه‌تان بپردازید. نباید برای فراموش کردن عشق سابقتان تمام لحظات بیداریتان را با معاشرت با دیگران پر کنید تا دیگر حتی یک لحظه هم فرصت فکر کردن به او را نداشته باشید این اشتباهی است که اکثر افراد آن را انجام می‌دهند. در عوض قدری هم با خودتان تنها بمانید.

برای فراموش کردن عشق سابقتان باید کاملاً از او دست بکشید و او را در گذشته رها کنید. به عبارت دیگر نباید او را در فیسبوک یا دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید، نباید از دوستان مشترکتان دربارۀ او سوال کنید، نباید با یک شمارۀ ناشناس به او زنگ بزنید. دست کشیدن از او به این معنا است که باید هر آنچه را که شما را به یاد او می‌اندازد، از قبیل وسایل شخصی، عکس، یادگاری‌ها و هدایا، از بین ببرید.

انتظار نداشته باشید که عشق سابقتان را به سرعت فراموش کنید، چون عشق یک شبه فراموش نمی‌شود و برای این کار به زمان نیاز دارید. حتی اگر تحمل کردن این برزخ برایتان سخت است و یاد او آزارتان می‌دهد، باید برای فراموش کردن او هر چقدر که لازم است، به خودتان زمان بدهید تا در نهایت یا او را فراموش کنید یا این که یادآوری خاطراتش دیگر آزارتان ندهد.

تمام احساسات و هیجانات خود را روی کاغذ بیاورید و از هر چیزی که ناراحت هستید با او صحبت کنید. اگر او رابطه را با شما تمام کرده است، به او بگوئید که چقدر از این کارش آسیب دیده‌اید. اگر هم هر دو با توافق یکدیگر این رابطه را به اتمام رسانده‌اید تمام دلایل منطقی خود را از این کار یادداشت کنید.خاطرات خوب و بد را بنویسید و اجازه دهید تمام هیجانات منفی شما تخلیه شوند. این نامه برای شما است و نیازی نیست که آن را برای کسی ارسال کنید. بعد از تمام شدن یادداشت، آن را یک بار بخوانید و سپس پاره کنید.

رابطۀ شما چرا تمام شد؟ اگر شما تمام کنندۀ این رابطه بوده‌اید احتمالا برای این کار خود دلایل منطقی داشته‌اید. سعی کنید یکبار دیگر آن‌ها را برای خود مرور کنید. هدف ما از برقراری رابطه عاطفی رسیدن به آرامش و کمال در کنار شخص دیگری است. پس زمانیکه ما تصمیم به تمام کردن چنین رابطه‌ای می‌گیریم یعنی آنطور که باید و شاید در آن رابطه احساس رضایت و شادکامی نمی‌کردیم. پس کار درست تمام کردن آن رابطه برای جلوگیری از آسیب‌های روحی بیشتر در آینده ‌است؛ دقیقا همان کاری که شما انجام دادید. اما از طرف دیگر اگر شریک عاطفی شما به دلایل مختلفی مانند مسائل مالی، بی وفایی، یا حتی مسائل شخصی رهایتان کرده است باز هم با خودتان فکر کنید. متوجه خواهید شد که دلایل او هر چیزی که بوده قطعا برای خودش بااهمیت بوده است و احتمالا علیرغم تلاش‌های شما باز هم کار خودش را کرده و از رابطه بیرون رفته است. اگرچه اقدام او غیر اخلاقی بوده اما به عنوان یک انسان اجازه تصمیم‌گیری برای زندگی خودش را داشته است. پس کسی را سرزنش نکنید و به ادامۀ مسیر زندگیتان فکر کنید.

ممکن است بعد از جدایی از عشقتان احساس کنید که ضعیف و آسیب‌پذیر شده‌اید و فکر کنید که قدرت تحمل این درد را ندارید. اما واقعیت این است که شما از قدرت کافی برخوردارید؛ فقط باید این موضوع را هر از گاه به خودتان یادآوری کنید. بنشینید و چند مورد از نقاط قوت و پیروزی‌هایی را که در گذشته به دست آورده‌اید، روی کاغذ بنویسید تا به خودتان نشان بدهید که می‌توانید این دوران سخت را هم پشت سر بگذارید و روزی خواهد رسید که از این غم و درد رها شوید. برای مثال می‌توانید بنویسید: ” من خیلی سرسختم. فقط با یه سال تمرین تونستم از پس دوی ماراتن بربیام. حتماً به کمک این سرسختی میتونم، این مشکل رو هم پشت سر بگذارم.”

زمانیکه احساس روحی بهتری داشتید و رابطه عاطفی گذشته برایتان تمام شد به افراد جدید فکر کنید. یادتان باشد که در رابطه جدیدتان به نکاتی که همیشه برایتان مهم بوده است توجه کنید. ملاک‌ها، ارزش‌ها و ویژگی‌هایی که از شریک عاطفی آینده خود انتظار دارید را بررسی کنید و سعی کنید تا اشتباهات رفتاری گذشته خود را دیگر تکرار نکنید.

فراموش کردن عشق قطعا کار دشواری است اما شما می‌توانید با بکارگیری تکنیک‌هایی این فرایند دشوار را راحت‌تر پشت سر بگذارید. قبل از هرچیز به خودتان اجازۀ ناراحتی بدهید. اصلا لازم نیست نقش آدم‌های قوی را بازی کنید. احساسات خود را تخلیه کنید و هرچقدر دوست داشتید گریه کنید. صحبت با یک دوست مورد اعتماد نیز می‌تواند حال شما را بهتر کند. این رابطه تمام شده پس به هیچ عنوان برای بازگرداندن آن تلاش نکنید. به هیچ عنوان او را در شبکه‌های اجتماعی چک نکنید. یادگارهای او را دور بیاندازید و او و خودتان را بخاطر تمام اشتباهاتتان ببخشید. سعی کنید دامنه روابط اجتماعی خود را تقویت کنید و به تفریحات شخصی خود بیشتر اهمیت بدهید. در یک کاغذ تمام ناراحتی‌هایتان را یادداشت کنید و سپس آن را پاره کنید. یادتان باشد که شما به عنوان یک انسان از قدرت زیادی برخوردار هستید؛ پس آن‌ها را نادیده نگیرید و هر زمان که از لحاظ روحی آمادگی داشتید به افراد و گزینه‌های جدید فکر کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

34 بازدید

270 بازدید

295 بازدید

250 بازدید

446 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

چطور عشق اولمو فراموش کنم

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

یکی از بهترین دوستام ترکم کرده میخوام کلاً از زندگیم پاکش کنم چی کار کنم؟

سلام دوست گرامی بسیار مختصر نوشتید نیاز است علت این ترک شدن را بررسی کنیم قرار نیست مساله را فراموش کنید اما می‌توانید با انجام تمرین‌هایی مساله را کمرنگ کنید.مشاور به شما کمک می‌کند تا این تمرین‌ها را یاد بگیرید. برای شروع باید تمامی خاطراتی که با او دارید( عکس، ویدیو و…) را برای مدتی دور از دسترس خودتان نگه دارید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمی‌خوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

پورتال جوانان ایرانی

 

۱. بفهمید که هنوز ممکن است این فرد را دوست داشته باشید. اگر تصور می‌کنید نمی‌توانید فراموشش کنید، احتمالاً دلیلی دارد. شما اوقات فوق‌العاده‌ای را با هم گذرانده‌اید و بخش مهمی از قلبتان را به او داده‌اید. حالا که تصمیم گرفته‌اید فراموشش کنید، دیگر به آن فرد طوری که دوست دارید باشد نگاه نکنید و سعی کنید خودِ واقعی‌اش را ببینید.

• اگر به شما دروغ می‌گوید یا فریبتان می‌دهد و یا احساسش نسبت به شما عوض شده است باید بفهمید که این رابطه اصلاً رابطه سالمی برای شما به حساب نمی‌آید. ممکن است برایتان سوءتفاهم شود یا عصبانی شوید. فراموش کردن این فرد ممکن است خیلی سخت باشد اما به این معنی نیست که نمی توانید فراموشش کرده و زندگی‌تان را پیش ببرید.چطور عشق اولمو فراموش کنم

• همچنین درک کنید که فراموش کردن به این معنی نیست که دیگر نمی‌توانید آن فرد را دوست داشته باشید. فقط به این معنی است که عشق شما به او تغییر کرده است. هنوز می‌توانید او را ببینید، بهترین آرزوها را برایش داشته باشید و دعا کنید که خوشبخت شود. فراموش کردن به این معنی نیست که باید به طور کل نادیده‌اش بگیرید؛ یعنی باید بیشتر به فکر خودتان باشید.

۲. درک کنید که آدم‌های دیگری هم هستند–فقط شما نمی‌بینید. احتمالاً خیلی زیاد این فرد را دوست داشته‌اید که شما را به نقطه‌ای رسانده است که هیچ کس دیگری را در دنیا به جز او نمی‌بینید. فراموش کردن سخت‌ترین قسمت کار است و ممکن است زمان زیادی طول بکشد اما زندگی کوتاه‌تر از آن است که بخواهید آن را هدر دهید.

• همه ما دوست داریم در دنیای افسانه ای زندگی کنیم که در آن همه چیز دقیقاً طبق برنامه‌مان پیش می‌رود و هیچ سختی و مشکلی وجود ندارد، اما زندگی واقعی اینطور نیست. افراد زیادی هستد که قبل از این که با یک فرد خاص بمانند، در طول زندگی‌شان با آدم‌های زیادی رابطه عاشقانه برقرار می‌کنند.

۳. بدانید که ممکن است شما بیشتر از مقداری که طرف‌مقابلتان دوستتان داشته، دوستش داشته‌اید. این مورد شاید سخت باشد زیرا به احتمال زیاد طرف مقابل نمی‌دانسته است که شما چقدر عاشقش بوده‌اید. اما اشکالی ندارد. این به آن معنی نیست که شما فردی دوست‌داشتنی، جذاب یا فریبنده نیستید. فقط به این معنی است که فرصت دیگری برایتان هست که کسی را پیدا کنید که درست همان اندازه که شما دوستش دارید، دوستتان بدارد.

• اگر تصورتان این است که شما بیشتر از طرف مقابلتان او را دوست داشته‌اید، از این بعنوان یک انگیزه استفاده کنید. فکر کنید: ترجیح می‌دهید با کسی باشید که کمتر از آن مقداری که دوستش دارید، دوستتان دارد یا به همان اندازه؟

۴. اگر احساستان را به کسی که عاشقش هستید گفته‌اید و هیچ جوابی دریافت نکرده‌اید، درک کنید که هیچ دلیلی برای ادامه آن وجود ندارد. فراموش کردن به نفعتان است. 

• با یک فرد بی‌طرف که چنین موقعیتی داشته است حرف بزنید. یکی از دوستان یا اعضای خانواده‌تان. اگر مجبور شدید پیش مشاور هم بروید. درمیان گذاشتن فکر و احساستان با یک فرد بی‌طرف سبک‌ترتان می‌کند و کمک می‌کند زودتر فراموش کنید.

۱. به مسافرت بروید. لازم نیست یک سفر رویایی باشد. مهم این است که فقط مناظر تازه ببینید و چیزی شما را مشغول نگه دارد. افراد زیادی باور دارند که تغییر محل موقتی باعث می‌شود ذهنتان را پاک کنید و به وضعیت عادی برگردید.

• با محلی‌ها معاشرت کنید. اگر قرار است همیشه خودتان تنها باشید چه فایده‌ای دارد که به محلی جدید بروید؟ با محلی‌ها معاشرت کنید، به داستان‌هایشان گوش دهید و خوش بگذرانید.

۲. به دوستان و خانواده تکیه کنید. دوستان و خانواده‌تان در هر شرایطی در دسترس شما هستند – از آنها استفاده کنید! وقتی احساس ناراحتی می‌کنید، با اعضای خانواده وقت بیشتری را بگذرانید یا با دوستانتان قرار گذاشته و بیرون بروید. دوستان و خانواده‌تان درست به همان اندازه یک شریک عاشقانه دوستتان دارند اما به طریقی متفاوت.

۳. همه یادگاری‌های رابطه قبلی را از دیدرس خود دور کنید. شاید خیلی جالب به نظر نرسد اما لازم و ضروری است. فراموش کردن یک عشق قبلی مستلزم این است که در آینده زندگی کنید نه گذشته. همه عکس‌ها، یادداشت‌ها، فیلم‌ها، هدیه‌ها و هر چیز دیگری که به او مربوط می‌شود را جمع کرده و در جایی دور از دسترس و دیدتان بگذارید. کار ناراحت‌کننده‌ای است اما روحیه‌تان را بهتر خواهد کرد.

۴. همانطور که غصه می‌خورید، حتماً خودتان را خالی کنید. خیلی‌ها تصمیم می‌گیرند همه احساساتشان را جایی بنویسند. وقتی حوصله‌اش را داشتید، یک تکه کاغذ بردارید و افکارتان را روی آن یادداشت کنید. با این روش وقتی توانستید به خوبی رابطه را پشت سر بگذارید، با خواندن آن نوشته‌ها خواهید فهمید که چقدر قوی بوده‌اید که توانستید آن را فراموش کنید.

• چه حسی دارید؟ پنج سال پیش اگر در چنین موقعیتی می‌بودید چه حسی داشتید؟ پنج سال دیگر در چنین شرایطی چه حسی خواهید داشت؟ به این فکر کنید که آن رابطه چه معنا و مفهومی برایتان داشته است.

۶. وقتی آماده بودید، دوباره در جستجوی عشق باشید. این فرایند ممکن است ماه‌ها طول بکشد یک حتی یک سال. اگر هنوز آماده نیستید، خودتان را مجبور نکنید؛ نه برای خودتان و نه آن فرد جدید منصفانه نیست. بدانید که آدم‌های زیاد دیگری هم هستند که اگر به آنها فرصت دهید، برایتان احترام و ارزش قائلند.

• خیلی‌ها تصور می‌کنند که اگر وارد رابطه‌های سرسری شوند کمک می‌کند که زودتر فراموش کنند. اگر تصمیم به این کار گرفتید، حتماً این کار را به دلایل درست انجام دهید: اینکه مثلاً به دنبال محبت هستید، دیدن آدم‌های جدید برایتان جالب است و … دقت کنید که برای جلب حسادت فرد قبلی هیچوقت وارد چنین رابطه‌هایی نشوید چون ارزشش را ندارد.

• از اشتباهاتتان درس بگیرید. وقتی دنبال فرد جدیدی هستید که عشقتان را با او سهیم شوید، با انجام اشتباهات قبلی یک دل‌شکستگی دیگر را رقم نزنید. اشتباهات و تقصیراتتان در رابطه قبلی را پیدا کرده و سهی کنید دیگر آنها را تکرار نکنید.

نکات

 

• کسی که شما برایش فقط یک گزینه هستید را به اولویت زندگی‌تان تبدیل نکنید.

• وقتتان را برای کسی که با شما وقت نمی‌گذراند تلف نکنید.

• اگر احساس عصبانیت و افسردگی دارید، سعی نکنید انتقام بگیرید، فقط درمورد آن با یکی از دوستانتان حرف بزنید. هیچکس ارزش اینهمه ناراحتی و غصه شما را ندارد.

• یادتان باشد که بالاخره فراموشش خواهید کرد اما باید از کارهایی که شما را یاد او می‌اندازد دست بکشید. زندگی بسیار کوتاه است و نباید خودتان را نگران این کنید. تا می‌توانید از آن استفاده کنید.

• اشکالی ندارد که بعد از آن احساس ناراحتی و تنهایی کنید، فقط مطمئن شوید که نگذارید خیلی اذیتتان کند. گاهی‌اوقات احساس ناراحتی و گریه باعث می‌شود حالتان بهتر شود.

• زمان بهترین دارو است.

• به جای اینکه بخواهید فردی خاص دوباره وارد زندگی‌تان شود، عشق و خوشبختی بخواهید.

• تلفنتان را عوض کنید تا مدام پیام‌های قبلی‌تان را چک نکنید.

برچسب ها : چطوری فراموش کنمشکست عشقیطرد شدنعشق یکطرفهفراموش کردن عشقمردمان

۲۵ دی, ۱۳۹۴

۱۹ خرداد, ۱۳۹۵

۱ اسفند, ۱۳۸۸

تو دانشگاه با دختری آشنا شدم شمارشو ازش گرفتم هر روز باهاش از طریق واتساپ حرف میزدم و قرار میزاشتیم میرفتیم بیرون همو میدیدم دو سال اول دانشگاهو باهاش زندگی کردم خیلی خوشحال بودم از بودنش قصدم این بود باهاش ازدواج کنم تا اینکه دیدم بعد از دقیقا ۲ سال کم کم داره سرد تر میشه بهش زنگ میزد جوابمو نمیداد یا میداد خیلی دیر جواب میداد منم زیاد جدی نگرفتم چون سرکار بود میگفتم سرش شلوغه خونه ام میومد میگفتم میخواد حتما استراحت کنه تا یه روز کلا از زندگیم رفت بیرون اون موقع هیچ وقت دلیلشو ندونستم نشستم به التماس کردنش اما اون هر دفعه منو پس میزد و دلم بیشتر میشکست دیگه خودمم گذاشتمش کنار و کاری بهش نداشتم با اینکه واسم سخت بود ولی کم کم داشتم فراموشش میکردم تا اینکه روزای اخر دانشگاه فهمیدم که دوساله با یکی از پسرای کلاسمون که رفیقمم بود دوست شده دقیقا همون روزا که سرد شده بود باهام با اون دوست شده بود داشتم فراموشش میکردم ولی چون الان فهمیدم که بهم خیانت کرده و هیچی بهم نگفته بود و یادم میاد که هر روز کارم التماس بود اون با یکی دیگه وارد رابطه شده بود خیلی دلم شکست وخرد شدم و همش دنبال انتقامم نمیدونم باید چیکار کنم

دختراهمه اینجورن نمیشه رو حرفشون حساب کرد ۶ماه با یکی زندگی کردم قرار بود طلاق بگیره بعد ۶ماه کلا رابطشو قط کرد بی دلیل میدونم خیانت کرده بهم خودش میدونه هیچکی اندازه من دوستش نداره

بزرگترین انتقام اینه که فراموشش کنی .اون کسیو از دست داده که خالصانه دوستش داشته .

دیشب.بعد نه ماه رابطه.ب خاطر ی شوخی جدا شدیم.گفت دیگه دوست ندارم انگار فقط میشناسمت مثه صاحب ی بقالی

دوس دارم یکم دردودل کنم شاید احساس بهتری داشته باشم
من واسه ی اولین بار بود که به یه پسر علاقه پیدا کرده بودم اولین پسری بود که وارد زندگیم شد ۶٫۶٫۹۶ عقد کردیم من باهیچیش ساخته بودم ولی خیلی اذیت شدم اهل چاقو کشی بود و… دیگه از چشم افتاده ولی به این وجود هر شب کارم گریه اس خیلی سخته فراموش کردنش من خیلی دوسش داشتم ولی اون لیاقت نداشت الان ۵۰ روزه که باهاش حرفم نزدم خیلی دلم تنگ شده واسه صداش بعضی وقتا تماسامونو گوش میدم
ولی تصمیم جدی دارم واسه طلاق کاش همه چی خوب شه بتونم جدا شم
هیچوقت نمیتونم یکی دیگرو وارد زندگیم کنم چون اون همیشه تو قلبمهچطور عشق اولمو فراموش کنم

سلام
۲۲سالمه و دختر هستم
چند سال پیش توی یه گروه علمی عضو شدم و طبق کانالایی که قبلا عضو بودم یکی از ادمین سواال اعضا رو توی گروه میگذاشت و چون این گروه هم فقط یه نفر سوالاتشو میپرسید فکر کردم جریان اینجوریه پی وی اون شخص پیام دادم و گفتن نه سوال خودشون هست ،اولش توی گروه به سوالا جواب داده می شد اما کمکم گروه از هدفش خارج شد و منم لفت دادم که اون شخص امد پی وی من و ادرس کانالشو بهم داد جویا شدم که چرا اینکارو کردن گفتن دلیل خاصی ندارم سر بزنید میبینید که کانال شخصی ای نیست سر زدم دیدم درسته کانال جالبی بود عضوش شدم اون اقا کمی منو به وجد اورد و باهاش صحبت کردم در مورد مساعلی که ذهنمو مدت ها درگیر کرده بود و مدتی بود که از نماز خوندن هم فاصله گرفته بودم و ناراحت بودم و ایشون با هوش معنوی بالایی که داشتن تفکرات غیر منطقی منو تعدیل بخشیدن و از اون روز تغییراتی توی رفتار و اعمالم ظاهر شد سر هر نمازی ایشونو دعا میکردم. کمکم که بحثامون تموم شد ایشون از علایق و اهدافشون به من گفتن و گفتن چقدر به حرفشون علاقه دارن و غیر از این چقدر بچه ها رو دوست دارن و علاقه وافری برای تشکیل خانواده داشتن و نظر منو جویا شدن و من گفتم که فعلا زود میدونم چون هنوز خیلی احساسی با این مسائل برخورد میکنم و امادگیشو توی خودم نمیبینم علاوه بر اون قصد ادامه تحصیل و مشغول شدن در کاری رو دارم، گذشت تا اینکه یه روز حرفاشون امد به ذهنم و خیلی به صحبتاشون فکر کردم دیدم هم روشن فکری بالایی دارن هم ادم مذهبی و باهوشی هستن ، خانواده تحصیل کرده ،موقعیت اجتماعی خوب تقریبا تمام معیارای منو داشتن و منم دوست داشتم فردی توی زندگیم باشه که منو به تکاپو بندازه و باعث رشد من از بسیاری جهات بشه صحبتایی که داشتیم نشون دهنده علایق مشترکی بود و فکر میکنم تفاهم خوبی بتونیم با هم داشته باشیم چون میتونیم شرایط هم رو تحمل کنیم و ایشون برای من جذابیت های بالایی دارن. بعد دوسال تقریبا بهشون گفتم همو ببینیم تا بهتر باهم اشنا بشیم ولی از قضا توی دو شهر متفاوت بودیم و امکانش برای ایشون نبود و بهم گفتن الان شرایطتشون عوض شده و میخوان فعلا دنبال اهدافشون برن وشاید تا یکی دو سال دیگه هم جور نشه گفتا فعلا زود میبینن که بخوان ازدواج کنن هر چند ازدواج رو مانع پیشرفت نمیدونن ولی شرایط ایشون پیچیدگی های خاص خودشو داره. من در مورد حرفه ایشون تحقیق کردم در مورد پیچیدگیهایی که گفتن اطلاع کامل دارم و درکشون میکنم ولی از ایشون خیلی خوشم امده و دوست ندارم از دست بدمشون

من یه قاتلم !
احساس یه نفرو کشتم
بعد از یکسال و هفت ماه، درست زمانی که بهم وابسته شده بود رهاش کردم…
بهش گفتم قرار نبود بهم وابسته بشیم
گفت دل‌بسته چی؟ 🙂
دلم هزاااررر تیکه شد ولی کاری از دستم برنمیومد
هرشب دارم خوابشو میبینم
هنوز صداش توی گوشم میپیچه
دلم میخواد روی زمین نباشم تا از این عذاب وجدان راحت بشم
میدونم هیچوقت اینو نمیخونی ولی باور کن چنین قصدی نداشتم… شرایط منو مجبورم کرد
لطفا منو ببخش ..‌.
#

من دختر بیست و دو ساله ای هستم
چند سال پیش با اقایی تو گروه علمی تلگرام اشنا شدم که عکساشون رو هم برام فرستادن و کاملا تو حرفاشون صداقت داشتن چون در موردشون تحقیق کردم.من اون موقع ایشون رو نپذیرفتم ولی بعد دو سال بهشون دل مشغولی پیدا کردم بهشون گفتم اولش پذیرفتن ولی بعد گفتن فعلا قصدشو ندارن و دنبال اهدافشونن هر چند این مسئله رو مانعی برای ازدواج نمیدونن اما برای ایشون پیچیده تر هست ،و شما هم دختر با حجب و حیا ونجیب و با شعور و درک بالایی هستید و قطعا خیلی از اقایون شاید دوست داشته باشن با شما ازدواح کنن

فکر کردم این قسمت حرفشون که گفتن اینا رو مانعی نمیدونن رو روی منظور گفتن چون زمانی که ایشون قصد و علاقه ازدواج داشتن برای من رسیدن به اهدافم خیلی مهمتر از ازدواج بود و نمیخواستم اون موقع درگیر احساسات بشم چون قبول شدن تو رشته مورد علاقم کمی سخت بود و از طرفی هم دنبال این بودم که مشغول به کار بشم، البته اوشونم تشویق کردن اما براشون خیلی قانع کننده نبود. و همون روزم این حرفو به من زدن.

به هر حال

چون ایشون اینجوری صحبت کردن خانوادم گفتن بهتره فراموششون کنی
من باید چی کار کنم
قصد من لجبازی با خودمو خانوادم نیست دلایل هر طرف قضیه رو نگاه میکنم منطقی میبینم اما نمیتونم منکر احساساتم به این اقا بشم
دوست ندارم طوری جلوه بدم که من ولکن ماجرا نیستم من الان هیچ ارتباطی با این اقا ندارم ولی تکلیف احساس من چی هست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

دنبال کردن

ازدواج و خانواده

نحوه شناخت و برآوردن نیازهای زناشویی

۲۰ آذر, ۱۳۸۹

روشهای موفقیت

۱۵ روش برای تاثیر گذاری و متقاعد کردن دیگران

۲۳ خرداد, ۱۳۸۷

مد و مسائل زندگی

۱۰ نکته برای رشد معنوی و روحانی

۲۷ خرداد, ۱۳۸۷

سلامتی و بهداشت

اسکیزوفرنی چیست: علائم، نشانه ها و درمان

۲۱ خرداد, ۱۳۸۷

تغذیه و تناسب اندام

رژیم‌ های غذایی مطابق با گروه‌ خونی

۷ اسفند, ۱۳۹۱

چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

بررسی خودارضایی از نقطه نظر علمی

تنفر از والدین: چرا برخی فرزندان از والدین خود متنفر میشوند؟

وقتی مردی شما را بخواهد…

عشق یکطرفه: کسی را دوست دارید که دوستتان ندارد؟

بیشتر

مد و مسائل زندگی

چه مدل لباس‌هایی را در هنگام ورزش کردن نباید پوشید؟

۲۸ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

نکات مهم برای لباس پوشیدن در یک دورهمی دوستانه که هر خانم باید بداند

۲۸ اسفند, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

۷+۱ ماده غذایی که باعث افزایش وزن می شوند

۳ اسفند, ۱۳۹۸

ازدواج و خانواده

۳ راه زیبا برای بیان عشق به کسی که دوستش داریم

۳ اسفند, ۱۳۹۸

روشهای موفقیت

۳ اصل مهم برای دستیابی به موفقیت در زندگی با الگو گرفتن از دانشمندان

۳ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۹+۱ جفت کفش ضروری که باید در کمد هر زنی باشد

۳ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

معرفی ۵ کتاب ایرانی برتر از میان صدها اثر داستانی برگزیده جهان

۳ اسفند, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

آشنایی با مهم ترین دانه های روغنی و فواید هریک از آنها برای بدن

۳۰ دی, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

گیاهخوار در برابر گوشت خوار، کدام رژیم برای بدن سالم تر است؟

۳۰ دی, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۱۱ نکته مهم برای انتخاب لباس های با کیفیت

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۷ ویژگی مهم که یک ساعت مچی را به بهترین ساعت برای انتخاب تبدیل می‌کند

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۱۰ روش تضمین شده انتخاب کفش استاندارد برای پیاده‌روی های طولانی

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۶ توصیه جالب برای گذراندن یک تعطیلات تابستانی فراموش نشدنی

۲۷ فروردین, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۸ دلیلی که به شما می گوید چرا انسان ها به شعر احتیاج دارند

۲۷ فروردین, ۱۳۹۸

سلامتی و بهداشت

علائم گردن درد، روش های خانگی درمان گردن درد

۳۰ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

کاربردی‌ترین لباس‌هایی که در هر فصلی از سال به آن نیاز دارید

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

روشهای موفقیت

۱۰ ترفند طلایی که به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مواد لازم برای داشتن یک استایل خاص و متفاوت مردانه در فصل زمستان

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مهم ترین اصول قبل از گرفتن جشن تولد برای دختر بچه‌ها

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

روشهای موفقیت

۱۰ گام ساده برای خودشناسی و موفقیت در زندگی فردی

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

کلیه حقوق سایت برای مردمان محفوظ است . استفاده غیر تجاری مطلب همراه با ذکر منبع و لینک مجاز می باشد.

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

هشت سال گذشته خودم ترکش کردم حالا اون ازدواج کرده .ولی من حتی یک شبم نبوده که فراموشش کنمو مرتب پشیمونم از روزی که ترکش کردم و اون جلوم گریه میکرد همش صحنه اش جلو چشممه

هر روز زندگیم زجر شده چکار کنم

اون ازدواج کرده درست نیست به همسر یکی دیگه فک کنیچطور عشق اولمو فراموش کنم

خودت بابد بخوای 

آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

دنبال عشق تازه باش،يادت ميره، ديگه ازوداج كرده با اين افكار فقط خودتو محدود و داغون ميكني، زندگي كن

قسمت اینطوری و خدا برای تو بهترین ها رو رقم میزنه.به زندگیت برگرد و از جوونیت استفاده کن.اون فقط یک تجربه بوده.

خودت چرا دنبال زندگی خودت نیستی؟اون اردواج کرده بااینکه جلوت گریه کرده

تو چرا ازدواج نمیکنی و به زندگیت نمیرسی؟بهرچی فکرکنی بهمون مشغول میشی

من اصلا نمیتونم این چیزا رو که بعضیا میگن درک کنم

خودمم عاشق شدم.نمیگم عشقو نفهمیدم

عزیزم بهتره بری پیش مشاور 

اون بیشتر بهت کمک میکنه 

چون کاملا حست رو درک میکنم و میدونم که از درون آدم رو نابود میکنه

برو پیش روان شناس  یا دیروز تو نی نی سایت بچه ی تاپیکی زده بودن به نام ( شوهر خیالی) بخون شاید آرومت بکنه

خودتو درگیر نکن عزیزم اگه واقعا قسمت بود الان با هم بودین الان اون زندگیه خودشو داره توام به هدفات فکر کن حتما به صلاحت نبوده 

تو چرا اینهمه سال برای زندگیت کاری نکردی؟ تو گذشته نمون آینده تو هم خراب می کنی. شاید اگه باهاش می موندی تا الان صدبار دعوا و اختلاف و خیانت می‌دیدی. همه آدما تو جوونی ازین درگیری های احساسی زیاد دارن ولی باید برن جلو و رشد کنن 

اینکه دیگه زندگی نیست شاید خودتم نمی‌خوای فراموشش کنی قدم اول خودت باید برداری وگرنه تا آخر عمر زجر می‌کشی عزیزم ی موقع به خودت میای که خیلی دیر شده بخواه فراموش کن زندگی تازه شروع کن زندگی کن و از زندگیت لذت ببر 

ی چیزی نوشتی و رفتی ما هم منتظرت عه!

خیلی سخته من کاملا درکت می کنم فقط سعی کن باهاش کنار بیای 

از یادت نمیره چون به خاطرات خوبش فکر می کنی  اگه به خاطرات بد و حتی عاملی که باعث شد بهم بزنی رابطه را فکر کنی می تونی راحت کنار بیایی عشق همیشه از دور خوشه وارد زندگیت بشه و اون چیزهای که به خاطرش فرار کردی رو سرت بیاره فکر کن – سعی کن اصلا به فکرت نیاد همین که اومد به چیز دیگه فکر کن ارزش نداره به خاطرش غصه بخوری حالا هم که رفته بدتر — ممکن که زندگی اون هم باعث بشی بپاشه که خیلی بد هستش

ببخشید اخه مهمون اومد شما درست میگید  

[QUOTE=94316454]از یادت نمیره چون به خاطرات خوبش فکر می کنی  اگه به خاطرات بد و حتی عاملی که باعث شد بهم بزنی ر …[/QUOTE چشم عزیزم

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

احتیاج به راهنمایی دارم  من متاهلم چیکارکنم چطور فراموشش کنم.لطفا آدم های عقده ای روانی اونایی که خود در گیری دارن تو تاپیک من نظر ندن.جون مادرتون نظرندین خوب😑

میبینیش؟فامیلهه؟

کاش منم عشق سابق داشتم بهش فکر میکردم

چطور عشق اولمو فراموش کنم

چندساله ازدواج کردی؟

بپذیر که هرگز فراموشت نمیشه

بعد بقیه زندگیتو بکن!

اینطوری کمتر میاد به ذهنت…

خانه خود را زیبا تر کنید

عزیزم،سر خودت رو گرم کن یکسره،خوبیهای شوهرت رو بیار جلوی چشمات،هر وقت یادش میفتی سریع برو سر خودت رو به کاری مشغول کن

میترسم آینده ی منم اینجوری بشه 😫

بنظر من دليلش اينه كه با شوهرت ارضاي روحي نميشي يني به اندازه كافي دوسش نداري و جذبت نكرده اكر اينطوري بود امكان نداشت بهش فكر كني

به این فکر کن که الان اگر باهاش ازدواج کرده بودی عادی شده بود هر جور عشقی بعد از یه مدت عادی مبشه 

آره نه تو محله مادرم هستن😢

واااا جطور؟

وقتی یکی دیگه رو دوس دارین چرا ازدواج میکنین؟

عین بلایی که نامزدم سر من اورد!!!!!!!!!

اره😭

فقط اینو میتونم بگم که تا وقتی به یه چیزی فکر کنی نمیتونی فراموشش کنی یه مثال الان فک کن رو پیشونیت یه چیز هست ناخوداگاه میخای ورش داری پس فکر نکن 

۶سال

چند وقته کات کردی و چقدر از ازدواجت میگذره

ربطی نداره 

عشق اول فراموش نمیشه بطور کامل 

ادم پیر هم بشه طرفو ببینه قلبش میتپه

قسمت هم نبودیم

خیلی سخته بدونی طرفت قبل از تو عاشق کسی بوده

همش توذهن ادمه که نکنه الانم…..

هیشکی نمیتونه گذشته شو یا ادمی ک بهش علاقه داریم و فرانوش کنه ولی الان ک ازدواج کردی باید دنبال زندگی و اینده خودت باشی زیادم ب گذشتت فک نکنی اگر هم یاد خاطرات خوبت میوفتی فقط ازشون لذت ببری دیگه قاطی زندگیت نکنیشون

۷سال.۶سال ازدواج کردم

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

چطور عشق اولمو فراموش کنم
چطور عشق اولمو فراموش کنم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *