چطور عشق سابق رو فراموش کنم

 
helpkade
چطور عشق سابق رو فراموش کنم
چطور عشق سابق رو فراموش کنم

برای بسیاری از ما اتفاق افتاده که در عشق و عاشقی به بن بست خورده ایم و مجبور شده ایم بنا به دلایلی از کسی که عاشقش بودیم دل بکنیم ، این کار بسیار مشکل است اما این پایان راه نیست و نباید همه زندگی را تمام شده دانست، بلکه باید برای فصلی تازه از زندگی آماده شد و و دوباره به زندگی عادی برگشت. مسلما این کار راحت نیست ولی می توان با راهکارهایی که در نمناک ارائه می کنیم با یک نگاه واقع بینانه و بدون آسیب روانی زیاد زندگی جدیدی را آغاز کرد .

چطور عشق سابق رو فراموش کنم

1.به جای فکر کردن به خاطرات زیبایی که با معشوق گذرانده اید کمی عاقلانه به رفتارهایش بیاندیشید . به رفتارهایی که خاطر شما را آزرده و به چهره واقعی مردی نگاه کنید که این همه سال شما را فریب داده است .2.واقع بین باشید و بپذیرید رابطه ای که بر اساس عشق واقعی ، صمیمیت، صداقت و تعهد نیست دیر یا زود فرو می ریزد بنابراین وسوسه نشوید و در برابر وسوسه بازگشتن مقاومت نمایید.

3.خود را جای زن و فرزند او قرار دهید آیا خوشتان می آید دیگری به فکر همسرتان باشد و شما تنها مالک قلب و وجود همسر خود نباشید .

4.مدام به فردی که عاشقش بودید فکر نکنید و برای فراموشی حقیقی او بیشتر به فکر خودتان باشید .

5.خودتان را باور داشته باشید . فکر نکنید فقط او مناسب شما بود و شما دیگر عاشق نمی شوید بلکه به این فکر کنید که مردان شایسته زیادی در سر راه ازدواج شما قرار خواهند گرفت.

6.خوشبین باشید و به این فکر کنید که الان مجرد هستید و باید با آدم های زیادی آشنا شوید . خوشبین بودن موجب می شود شما زودتر عشق از دست رفته تان را فراموش کنید.

7.به این نیاندیشید که چون جذاب و دوست داشتنی نبوده عشق قبلیتان رهایتان کرده است به این فکر کنید که این امر فرصت دوباره ای به شما می دهد تا فرد مورد نظر خود را بیابید فردی که همانقدر که شما دوستش دارید او نیز شما را دوست خواهد داشت.

8.مردی که به احساسات شما توجه نمی کند و نسبت به شما و رنج هایتان بی تفاوت و منفعل است، به هیچ عنوان شایسته عشق ورزی نیست. اگر عشق و احترام در یک رابطه باید متقابل باشند نتیجه ای جز سرخوردگی ندارد.

9.زمان هایتان را به تنهایی بگذرانید و همیشه برای پر کردن اوقاتتان به دیگران متوسل نشوید . از تنها بودن و مستقل شدنتان شاد باشید و بیاموزید بدون وابستگی به دیگران شاد باشید زیرا فرد زندگی آینده تان به شادی نیاز دارد.

10.هر چیزی که او به شما داده و مربوط به او است را جمع کنید و در جایی خارج از دید قرار دهید . این کار سبب می شود روحیه تان بهتر شود .

 

فراموش کردن عشق گذشته که مطمئن بودید تا ابد دوام می‌آورد و از یاد بردن فردی که او را عشق زندگی‌تان می‌دانستید، واقعاً دردناک است. در عین حال در شرایطی که رابطه به بن‌بست رسیده است و از خود می‌پرسید چطور بهش فکر نکنم؟ فراموشی عشق عاقلانه‌ترین کاری است که کمک می‌کند تا وقار و قدرت خود را حفظ کنید. عشق ورزیدن به دیگری به خودی خود یک درس ارزشمند است. اما اگر رابطه عاشقانه طبق انتظار پیش نرود، فراموش کردن و پذیرفتن شرایط غیرقابل تغییر، مهارتی حیاتی است. در روند این فراموشی تلخ می‌آموزید که درباره حد و مرزها و الگوهای مخرب رابطه بیشتر فکر کنید، قاطعانه‌تر عمل کنید یا برای قطع رابطه با افراد مسموم یا اشخاصی که به نحوی به شما آسیب می‌زنند، اقدام کنید. آموختن این نکته که نمی‌توانید دیگران را مجبور به انجام دادن کاری کنید یا دیگری را وادار به عشق ورزیدن به خود کنید، آزادی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

فهرست مطالب

فراموش کردن رابطه قبلی مانند سوگواری برای از دست دادن یکی از عزیزان است. قبل از آن که بتوانید معشوق قبلی خود را فراموش کنید، باید مراحل انکار، عصبانیت، دلیل‌تراشی، نشخوار فکری درباره رابطه شکست خورده و معشوق از دست داده و مراحل دیگر را طی کنید تا در نهایت بتوانید واقعیت را بپذیرید. در ادامه ده راهکار برای پشت سر گذاشتن این دوران و فراموش کردن عشق و رابطه قبلی به شما پیشنهاد داده می‌شود:

پذیرش اتمام رابطه سخت‌ترین و مهم‌ترین مرحله برای فراموش کردن رابطه قبلی است. اگر این واقعیت را باور نداشته باشید و نپذیرید که همه چیز تمام شده است، نمی‌توانید بر غم و اندوه خود غلبه کنید. برای کنار آمدن با درد خود و درک احساساتتان به زمان نیاز دارید. پذیرش اتمام رابطه مانند بستن دری است که رو به سوی شکست و اندوه باز می‌شود، بنابراین پذیرش برای پشت سر گذاشتن رابطه قبلی حیاتی است. مدیتیشن با حضور ذهن نیز مفید است. انجام دادن کارهای هنری در این مدت، روی آوردن به عادت‌های مورد علاقه و وقت‌گذرانی با دوستان نیز می‌تواند مایه تسلای خاطرتان باشد.

ناراحت بودن برای رابطه‌ای که به بن‌بست رسیده است، هیچ اشکالی ندارد. برای رابطه از دست رفته خود سوگواری کنید و بگذارید که غم و درد و ناراحتی‌تان تخلیه شود. نگذارید احساسات بدتان بعد از این شکست عاطفی تلنبار شود و ابراز احساسا‌ت‌تان فرار نکنید. فراموش کردن نیاز به زمان دارد و قرص و دارویی وجود ندارد که بخورید و بلافاصله حالتان خوب شود، بنابراین شکیبا باشید به خودتان فرصت دهید.

چطور عشق سابق رو فراموش کنم

کنفوسیوس می‌گوید: “قبل از آن که در راه انتقام قرار بگیری، دو قبر آماده کن.” اگر قلب‌تان شکسته است، مطمئن باشید که انتقام گرفتن کمکی به شما نخواهد کرد. شاید آن‌قدر رنج کشیده‌اید و سردرگم شده‌اید که می‌خواهید دیگری نیز مانند شما رنج بکشد و این سختی‌ها را تجربه کند، در این بین برخی نیز شما را به انتقام گرفتن تشویق می‌کنند. اما باید بدانید که بازی انتقام برنده ندارد. از روی ناراحتی به دیگری آزار رساندن بچگانه، خطرناک و کاری بیهوده است. اگر خود را سرگرم انتقام گرفتن بکنید، فرصتی برای تسلی دادن خود و التیام یافتن زخم‌ها نخواهید داشت. از دنبال کردن معشوق سابق‌تان در فضای مجازی و زندگی واقعی دست بردارید. مطمئناً آخرین چیزی که می‌خواهید ببینید، این است که او شما را فراموش کرده و مشغول خوش‌گذرانی است یا رابطه جدیدی را شروع کرده است. به علاوه خواندن پست‌های او ممکن است امید واهی به شما بدهد.

اصرار داشتن برای برقراری یک دوستی افلاطونی بلافاصله پس از به اتمام رساندن یک رابطه عاشقانه اصراری نابجا و زودهنگام است. روابط را نمی‌توان با فشردن یک دکمه کنترل کرد. انجام دادن این کار از طرف شما یا دوست سابق‌تان علامت وجود یک مشکل عاطفی است که برای درمان آن باید از متخصص کمک بگیرید. این نکته را آویزه گوش‌تان کنید که شما نمی‌توانید دیگری را اصلاح کنید، تغییر دهید یا به جای او زجر بکشید. تبدیل شتابزده‌ی یک رابطه‌ی عاشقانه به دوستانه هیچ کمکی به فراموش کردن عشق ناکام نمی‌کند. اگر طرف مقابل شما را مجبور به دوستی و تماس دائم می‌کند، این اصرار می‎تواند علامت دل نکندن او از رابطه شکست‌خورده یا ضعف او در کنترل رفتار یا حفظ حد و مرزش باشد. همچنین گاهی طرف مقابل برای فرار از احساس گناه به دلیل قطع رابطه، برای داشتن رابطه دوستانه اصرار می‌کند. باور کنید که هیچ اجباری برای دوست ماندن یا در تماس بودن با عشق قبلی خود ندارید. اگر هر دو طرف با قطع رابطه موافق بوده‌اید، می‌توانید پس از مدتی برای حفظ دوستی خود تلاش کنید، اما ابتدا باید به خودتان زمان بدهید تا از سلامتی و سودمندی این دوستی مطمئن شوید. به خاطر داشته باشید که برخی را باید از دور دوست داشت و گاهی دوری و دوستی بهتر است.

این نکته برای برخی کاملاً واضح است، اما بسیاری از عشاق جدا شده به رابطه بدون عشق ادامه می‌دهند. یک نفر با شما به هم زده است، اما شما موافقت می‌کنید که نزدیکی با او را ادامه دهید؛ این کار غیرعاقلانه و غیرمنصفانه است. این رابطه‌ی نادرست باعث می‌شود که در یک رابطه به بن‌بست رسیده گیر کنید و این امید واهی را به خود القاء کنید که او هنوز هم شما را می‌خواهد و عشق‌تان دوباره شعله‌ور خواهد شد. اما ممکن است طرف مقابل فقط به فکر این باشد که تا زمان پیدا کردن فرد مناسب خود را با شما سرگرم کند. چنین ظلمی منجر به شکستن دل فردی می‌شود که عشق خود را ماورای مسائل جنسی می‌داند. ادامه دادن رابطه با فردی که عشق شما را پس زده است، اجازه نمی‌دهد تا خود را از قیدوبندهای این عشق شکست خورده رها کنید. مطمئن باشید که دوباره عشق را تجربه خواهید کرد، این بار فردی که خود را در قبال شما متعهد می‌داند و می‌خواهد تا پایان عمر با شما به خوبی و خوشی زندگی کند، عاشق‌تان خواهد شد. بنابراین تسلیم خواسته‌های ناعادلانه نشوید.

دوباره به دوستان و اعضاء خانواده خود نزدیک شوید و کارهایی را که دوست دارید، انجام دهید. کاری را شروع کنید که همواره از انجام دادن آن می‌ترسیده‌اید. انرژی خود را به مسیر جدیدی هدایت کنید. احتمالاً آن‌قدر خودتان را وقف رابطه قبلی‌تان کرده‌اید، که خودتان و علاقه‌مندی‌هایتان را نادیده گرفته‌اید. بهتر است بدانید که در این دوران آسیب‌پذیراید، بنابراین خودتان را برای گریه کردن‌های گاه و بی‌گاه آماده کنید. این ضعف‌ها هیچ اشکالی ندارد. فهرستی از رویاها و اهداف خود در سال آینده تهیه کنید و برای رسیدن به آنها برنامه‌ریزی کنید. در کارهای داوطلبانه شرکت کنید، یک سفر جاده‌ای داشته باشید، کوهنوردی کنید، به دامان طبیعت پناه ببرید، شعر بنویسید، کتاب بخوانید، در سکوت بنشینید، در کلاس‌های مختلف شرکت کنید، روی کارتان تمرکز کنید، ادامه تحصیل بدهید و … هزار و یک کار دیگری را که دوست دارید، شروع کنید. آنی بشوید که همواره آرزویش را داشته‌اید. خصوصیاتی را که به داشتن آنها می‌بالید، روی کاغذ بنویسید و هرگاه احساس شکست و سرافکندگی کردید، به آن نگاه کنید. در طول مسیر پذیرش و عاشق خود شدن دوستان جدیدی پیدا خواهید کرد که خود واقعی‌تان را تحسین خواهند کرد.

پس از آن که مرحله اندوه و پذیرش را پشت سر گذاشتید، می‌توانید شرایط را با فکر باز بررسی کنید. ممکن است هنگام بازنگری رابطه قبلی خودتان متوجه خطوط قرمز یا اشتباهاتی بشوید که به شکست رابطه‌تان انجامیده است. از این اشتباهات درس بگیرید و تمام روابط خود، عاشقانه و غیره را بهبود بدهید. شاید شما یا طرف مقابل به اختلال شخصیت منفعل ـ متهاجم، ناسازگار ـ اجتنابی، هم‌وابستگی یا خوشایند همه رفتار کردن مبتلا باشید. یک پایان گاهی اوقات مقدمه یک شروع شگفت انگیز است.

برخی می‌خواهند رابطه قبلی خود را به سرعت جایگزین کنند تا احساس شکست، تنهایی یا درد آزارشان ندهد. عده‌ای همواره فرد دیگری را در صف انتظار نگه می‌دارند تا هیچ وقت تنها نمانند. اجازه ندهید که کسی شما را در لیست انتظار خود نگه دارد و خودتان نیز دیگری را سر ندوانید. استفاده کردن از دیگران برای فراموش کردن عشق قبلی خود ناعادلانه است. متاسفانه دل شکستن یک بازی نیست که بلافاصله قلب‌تان ترمیم شود و بتوانید با قلب سالم وارد یک رابطه جدید شوید. اگر این‌طور بود، هیچ وقت هیچ کس مقاله‌ای درباره روش‌های فراموش کردن عشق قبلی و شروع یک رابطه جدید نمی‌خواند. هر گاه وقت‌اش برسد، متوجه می‌شوید. به مرور زمان و با فاصله گرفتن از رابطه قبلی می‌توانید از سلامتی و مثبت بودن رابطه جدید مطمئن شوید.

اگر هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، عکس‌ها و نامه‌های عشق سابق‌تان را ببینید، نمی‌توانید او را فراموش کنید. زنده شدن این خاطرات باعث خیال‌پردازی‌های عاشقانه می‌شود و شروع به رویاپردازی درباره رابطه‌ای می‌کند که آن‌قدرها هم خوب نبوده است. بهتر است عکس‌ها، نامه‌ها و هدایا را در یک جعبه بگذارید و در آن را قفل کنید. اگر باز هم برای باز کردن جعبه وسوسه می‌شوید، یا آن فرد فکرتان را مسموم کرده است، می‌توانید تمام گنجینه‌تان را بسوزانید تا خاکستر شدن خاطرات نمادی از رها شدن شما از انرژی منفی باشد. همچنین می‌توانید از این اشیاء استفاده دیگری بکنید و آنها را به اثرهای هنری‌ای تبدیل کنید. اهدا کردن یا بازیافت این اشیاء نیز راه دیگری است.

برخی افراد مدت کوتاهی پا به زندگی‌مان می‌گذارند تا درسی به ما بدهند یا شیوه فکر کردن و زندگی کردن‌مان را متحول کنند. تازمانی که از گذشته عبرت نگیریم، اشتباهات یکسانی را مدام تکرار خواهیم کرد. درست است که فردی را در گذشته از دل و جان دوست داشته‌اید، اما احتمالاً او تنها فردی نیست که می‌تواند در قلب‌تان جا بگیرد. قرار نیست که پس از شکست خوردن یک رابطه تا ابد تنها بمانید، لازم نیست که عشق و توجه را از دیگری گدایی کنید. از فرصت‌هایی که در زندگی مقابل‌تان قرار می‌گیرد، استفاده کنید تا این پایان شروع تجربه‌ای بهتر باشد.

نه سال قبل قلب‌ام به میلیون‌ها تکه‌ای خرد شده بود که هر یک یادآور هزاران حسرت و اندوه بود. نخستین رابطه جدی‌ام را در دانشکده شروع کردم، در زمانی که تمام تزلزل‌ها و شک و تردیدها به حد اعلای خود رسید و به بحرانی جدی دامن زد. دوست پسر سابق‌ام مجبور بود که چند نقش، از مشاور تا مشوق و پرستار بچه را به عهده بگیرد. تمام رابطه ما صرف دلداری دادن و تقویت روحیه من می‌شد. پس از به اتمام رسیدن رابطه‌مان متوجه شدم که به مدت سه سال از دیگری انتظار داشتم که مرا دوست داشته باشد، آن هم در حالی که خودم را دوست نداشتم. شرمساری و احساس گناه باعث شد که تقریباً ده سال تنها بمانم. البته در این مدت با اشخاص جدیدی ملاقات کردم، اما رابطه‌مان هیچ‌گاه جدی نشد؛ به دیگران نزدیک می‌شدم، اما بعد راهی برای خراب کردن رابطه‌مان پیدا می‌کردم. تا مدت‌ها پس از قطع رابطه با آن مرد، احساسات‌ این رابطه به اتمام رسیده مانع به آرامش رسیدن و شاد زندگی کردنم می‌شد. از آسیب‌پذیر بودن و آسیب دیدن می‌ترسیدم. هرچند بیشتر بیم آن را داشتم که دوباره دیگری را آزار بدهم و مجبور باشم که با این عذاب وجدان زندگی کنم. در واقع من هنوز خود را از رابطه قبلی رها نکرده بودم و مسائلی حل نشده از آن اتفاق در وجود من بود که امکان داشتن یک زندگی شاد و پیدا کردن شخصی که بتوانم عاشقانه روزهایم را کنارش بگذرانم از من گرفته بود. اینجا بود که بالاخره تصمیم گرفتم به مشاور مراجعه کنم و برای اولین بار با یکی از مشاورین در این زمینه تماس بر قرار کردم. او پس از شنیدن داستان من، با ارائه راهکارهای مرحله به مرحله و تجویز تمرینات مؤثر به من کمک کرد تا به تدریج از رابطه ده سال پیش، خود را خلاص کنم، زندگی را از نو بسازم و کم کم خود را برای برقراری ارتباط با افراد جدید آماده سازم.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

35 بازدید

270 بازدید

296 بازدید

250 بازدید

446 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام خسته نباشین ،من دختری۲۸ساله هستم که علاقه شدید پیدا کردم به همسایمون ایشون متاسفانه متاهل و دخترشون همسن من هست لحظه ای از فکرش درنمیام وقتی یکروز نبینمش کلافه میشم و بغضم میگیره انگار یه چیزی گم کردم حتی از طریق پیامک ابراز احساسات کردم با ایشون، اون هم گاهی رفتاری نشون میده که احساس میکنم منو دوست داره گاهی هم از رفتارش تنفر نسبت به خودم برداشت میکنم در کل با احساساتم بازی کرده میدونم کارم اشتباهه و کمک میخوام لطفا راهنماییم کنید.

سلام دوست گرامی احساسات‌تان را درک می‌کنیم، اما باید از خودتان بپرسید دلیل این علاقمندی چیست؟ چه چیزی در ایشان وجود دارد که شما را راضی کرده تا به او به عنوان یک عشق نگاه کنید و فکر کنید؟ او با احساسات شما بازی نکرده است، بلکه شما واقعیت موجود را انکار می‌کنید که او خانواده‌ای دارد و سالها پیش ازدواج کرده است. احساسات شما در حد علاقه قلبی هم باقی نمانده و حتی به او پیامک ابرازعلاقه ارسال کردید، این مساله به این معنی است که انکار در شما بسیار قوی است و واقعیت موجود را نادیده می‌گیرید. دوست عزیز نیاز است تا حتما با مشاور صحبت کنید تا بتوانید به صورت ریشه‌ای علت این علاقمندی را کشف کنید تا کشف کنید که به علت چه کمبودی این علاقه تا این حد شدید است.

سلام وقتتون بخیر. مرسی بابت راهنمایی هاتون.من یه خاستگاری دارم 30 سالشه 7 سال با ی خانومی دوست بودن عاشق ایشون بودن الانم میگن من حسرتشو میخورم که واسه ازدواج باهاش اقدام نکردم ازدواج کرد!همه ویژگی هاشون خوبه ولی میترسم گذشتش تو اینده تاثیر داشته باشه.چیکار کنم؟!!!

دوست عزیز سلام

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد شروع رابطه جدید وجود داره، همین مساله‌ای هست که شما هم به خوبی بهش اشاره کردید؛ همه آدم‌ها گذشته‌ای دارن، بنابراین کند و کاو کردن در اون درست نیست مگر اینکه گذشته تاثیرش را روی رابطه فعلی بزاره. مثل مورد شما. به همین دلیل بهتون می‌گم ترستون کاملا درسته! در مورد این موضوع باهاشون صحبت کنید. اگر واقعا بهشون علاقه دارید، پیشنهاد بدید که برای درمان حتما به روان‌شناس مراجعه کنند و تا کاملا این موضوع حل نشده، رابطه‌ای با هم شروع نکنید. حتما حتما یادتون باشه، قبل از بسته شدن پرونده گذشته، شروع رابطه حتی به صورت معمولی اشتباهه! چون، ممکنه شما به ایشون علاقه‌مند‌تر بشید ولی ایشون هیچ تغییری نکنند.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

چطور عشق سابق رو فراموش کنم

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمی‌خوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم


https://lovesradio.com/wp-content/uploads/Why-Take-Time-and-Invest1.mp3Downloads-icon


https://lovesradio.com/wp-content/uploads/How-does-this-course-help.mp3Downloads-icon

فراموش کردن عشق گذشته که مطمئن بودید تا ابد دوام می‌آورد و از یاد بردن فردی که او را عشق زندگی‌تان می‌دانستید، واقعاً دردناک است. در عین حال در شرایطی که رابطه به بن‌بست رسیده است و از خود می‌پرسید چطور بهش فکر نکنم؟ فراموشی عشق عاقلانه‌ترین کاری است که کمک می‌کند تا وقار و قدرت خود را حفظ کنید. عشق ورزیدن به دیگری به خودی خود یک درس ارزشمند است. اما اگر رابطه عاشقانه طبق انتظار پیش نرود، فراموش کردن و پذیرفتن شرایط غیرقابل تغییر، مهارتی حیاتی است. در روند این فراموشی تلخ می‌آموزید که درباره حد و مرزها و الگوهای مخرب رابطه بیشتر فکر کنید، قاطعانه‌تر عمل کنید یا برای قطع رابطه با افراد مسموم یا اشخاصی که به نحوی به شما آسیب می‌زنند، اقدام کنید. آموختن این نکته که نمی‌توانید دیگران را مجبور به انجام دادن کاری کنید یا دیگری را وادار به عشق ورزیدن به خود کنید، آزادی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

فهرست مطالب

فراموش کردن رابطه قبلی مانند سوگواری برای از دست دادن یکی از عزیزان است. قبل از آن که بتوانید معشوق قبلی خود را فراموش کنید، باید مراحل انکار، عصبانیت، دلیل‌تراشی، نشخوار فکری درباره رابطه شکست خورده و معشوق از دست داده و مراحل دیگر را طی کنید تا در نهایت بتوانید واقعیت را بپذیرید. در ادامه ده راهکار برای پشت سر گذاشتن این دوران و فراموش کردن عشق و رابطه قبلی به شما پیشنهاد داده می‌شود:

پذیرش اتمام رابطه سخت‌ترین و مهم‌ترین مرحله برای فراموش کردن رابطه قبلی است. اگر این واقعیت را باور نداشته باشید و نپذیرید که همه چیز تمام شده است، نمی‌توانید بر غم و اندوه خود غلبه کنید. برای کنار آمدن با درد خود و درک احساساتتان به زمان نیاز دارید. پذیرش اتمام رابطه مانند بستن دری است که رو به سوی شکست و اندوه باز می‌شود، بنابراین پذیرش برای پشت سر گذاشتن رابطه قبلی حیاتی است. مدیتیشن با حضور ذهن نیز مفید است. انجام دادن کارهای هنری در این مدت، روی آوردن به عادت‌های مورد علاقه و وقت‌گذرانی با دوستان نیز می‌تواند مایه تسلای خاطرتان باشد.

ناراحت بودن برای رابطه‌ای که به بن‌بست رسیده است، هیچ اشکالی ندارد. برای رابطه از دست رفته خود سوگواری کنید و بگذارید که غم و درد و ناراحتی‌تان تخلیه شود. نگذارید احساسات بدتان بعد از این شکست عاطفی تلنبار شود و ابراز احساسا‌ت‌تان فرار نکنید. فراموش کردن نیاز به زمان دارد و قرص و دارویی وجود ندارد که بخورید و بلافاصله حالتان خوب شود، بنابراین شکیبا باشید به خودتان فرصت دهید.

چطور عشق سابق رو فراموش کنم

کنفوسیوس می‌گوید: “قبل از آن که در راه انتقام قرار بگیری، دو قبر آماده کن.” اگر قلب‌تان شکسته است، مطمئن باشید که انتقام گرفتن کمکی به شما نخواهد کرد. شاید آن‌قدر رنج کشیده‌اید و سردرگم شده‌اید که می‌خواهید دیگری نیز مانند شما رنج بکشد و این سختی‌ها را تجربه کند، در این بین برخی نیز شما را به انتقام گرفتن تشویق می‌کنند. اما باید بدانید که بازی انتقام برنده ندارد. از روی ناراحتی به دیگری آزار رساندن بچگانه، خطرناک و کاری بیهوده است. اگر خود را سرگرم انتقام گرفتن بکنید، فرصتی برای تسلی دادن خود و التیام یافتن زخم‌ها نخواهید داشت. از دنبال کردن معشوق سابق‌تان در فضای مجازی و زندگی واقعی دست بردارید. مطمئناً آخرین چیزی که می‌خواهید ببینید، این است که او شما را فراموش کرده و مشغول خوش‌گذرانی است یا رابطه جدیدی را شروع کرده است. به علاوه خواندن پست‌های او ممکن است امید واهی به شما بدهد.

اصرار داشتن برای برقراری یک دوستی افلاطونی بلافاصله پس از به اتمام رساندن یک رابطه عاشقانه اصراری نابجا و زودهنگام است. روابط را نمی‌توان با فشردن یک دکمه کنترل کرد. انجام دادن این کار از طرف شما یا دوست سابق‌تان علامت وجود یک مشکل عاطفی است که برای درمان آن باید از متخصص کمک بگیرید. این نکته را آویزه گوش‌تان کنید که شما نمی‌توانید دیگری را اصلاح کنید، تغییر دهید یا به جای او زجر بکشید. تبدیل شتابزده‌ی یک رابطه‌ی عاشقانه به دوستانه هیچ کمکی به فراموش کردن عشق ناکام نمی‌کند. اگر طرف مقابل شما را مجبور به دوستی و تماس دائم می‌کند، این اصرار می‎تواند علامت دل نکندن او از رابطه شکست‌خورده یا ضعف او در کنترل رفتار یا حفظ حد و مرزش باشد. همچنین گاهی طرف مقابل برای فرار از احساس گناه به دلیل قطع رابطه، برای داشتن رابطه دوستانه اصرار می‌کند. باور کنید که هیچ اجباری برای دوست ماندن یا در تماس بودن با عشق قبلی خود ندارید. اگر هر دو طرف با قطع رابطه موافق بوده‌اید، می‌توانید پس از مدتی برای حفظ دوستی خود تلاش کنید، اما ابتدا باید به خودتان زمان بدهید تا از سلامتی و سودمندی این دوستی مطمئن شوید. به خاطر داشته باشید که برخی را باید از دور دوست داشت و گاهی دوری و دوستی بهتر است.

این نکته برای برخی کاملاً واضح است، اما بسیاری از عشاق جدا شده به رابطه بدون عشق ادامه می‌دهند. یک نفر با شما به هم زده است، اما شما موافقت می‌کنید که نزدیکی با او را ادامه دهید؛ این کار غیرعاقلانه و غیرمنصفانه است. این رابطه‌ی نادرست باعث می‌شود که در یک رابطه به بن‌بست رسیده گیر کنید و این امید واهی را به خود القاء کنید که او هنوز هم شما را می‌خواهد و عشق‌تان دوباره شعله‌ور خواهد شد. اما ممکن است طرف مقابل فقط به فکر این باشد که تا زمان پیدا کردن فرد مناسب خود را با شما سرگرم کند. چنین ظلمی منجر به شکستن دل فردی می‌شود که عشق خود را ماورای مسائل جنسی می‌داند. ادامه دادن رابطه با فردی که عشق شما را پس زده است، اجازه نمی‌دهد تا خود را از قیدوبندهای این عشق شکست خورده رها کنید. مطمئن باشید که دوباره عشق را تجربه خواهید کرد، این بار فردی که خود را در قبال شما متعهد می‌داند و می‌خواهد تا پایان عمر با شما به خوبی و خوشی زندگی کند، عاشق‌تان خواهد شد. بنابراین تسلیم خواسته‌های ناعادلانه نشوید.

دوباره به دوستان و اعضاء خانواده خود نزدیک شوید و کارهایی را که دوست دارید، انجام دهید. کاری را شروع کنید که همواره از انجام دادن آن می‌ترسیده‌اید. انرژی خود را به مسیر جدیدی هدایت کنید. احتمالاً آن‌قدر خودتان را وقف رابطه قبلی‌تان کرده‌اید، که خودتان و علاقه‌مندی‌هایتان را نادیده گرفته‌اید. بهتر است بدانید که در این دوران آسیب‌پذیراید، بنابراین خودتان را برای گریه کردن‌های گاه و بی‌گاه آماده کنید. این ضعف‌ها هیچ اشکالی ندارد. فهرستی از رویاها و اهداف خود در سال آینده تهیه کنید و برای رسیدن به آنها برنامه‌ریزی کنید. در کارهای داوطلبانه شرکت کنید، یک سفر جاده‌ای داشته باشید، کوهنوردی کنید، به دامان طبیعت پناه ببرید، شعر بنویسید، کتاب بخوانید، در سکوت بنشینید، در کلاس‌های مختلف شرکت کنید، روی کارتان تمرکز کنید، ادامه تحصیل بدهید و … هزار و یک کار دیگری را که دوست دارید، شروع کنید. آنی بشوید که همواره آرزویش را داشته‌اید. خصوصیاتی را که به داشتن آنها می‌بالید، روی کاغذ بنویسید و هرگاه احساس شکست و سرافکندگی کردید، به آن نگاه کنید. در طول مسیر پذیرش و عاشق خود شدن دوستان جدیدی پیدا خواهید کرد که خود واقعی‌تان را تحسین خواهند کرد.

پس از آن که مرحله اندوه و پذیرش را پشت سر گذاشتید، می‌توانید شرایط را با فکر باز بررسی کنید. ممکن است هنگام بازنگری رابطه قبلی خودتان متوجه خطوط قرمز یا اشتباهاتی بشوید که به شکست رابطه‌تان انجامیده است. از این اشتباهات درس بگیرید و تمام روابط خود، عاشقانه و غیره را بهبود بدهید. شاید شما یا طرف مقابل به اختلال شخصیت منفعل ـ متهاجم، ناسازگار ـ اجتنابی، هم‌وابستگی یا خوشایند همه رفتار کردن مبتلا باشید. یک پایان گاهی اوقات مقدمه یک شروع شگفت انگیز است.

برخی می‌خواهند رابطه قبلی خود را به سرعت جایگزین کنند تا احساس شکست، تنهایی یا درد آزارشان ندهد. عده‌ای همواره فرد دیگری را در صف انتظار نگه می‌دارند تا هیچ وقت تنها نمانند. اجازه ندهید که کسی شما را در لیست انتظار خود نگه دارد و خودتان نیز دیگری را سر ندوانید. استفاده کردن از دیگران برای فراموش کردن عشق قبلی خود ناعادلانه است. متاسفانه دل شکستن یک بازی نیست که بلافاصله قلب‌تان ترمیم شود و بتوانید با قلب سالم وارد یک رابطه جدید شوید. اگر این‌طور بود، هیچ وقت هیچ کس مقاله‌ای درباره روش‌های فراموش کردن عشق قبلی و شروع یک رابطه جدید نمی‌خواند. هر گاه وقت‌اش برسد، متوجه می‌شوید. به مرور زمان و با فاصله گرفتن از رابطه قبلی می‌توانید از سلامتی و مثبت بودن رابطه جدید مطمئن شوید.

اگر هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، عکس‌ها و نامه‌های عشق سابق‌تان را ببینید، نمی‌توانید او را فراموش کنید. زنده شدن این خاطرات باعث خیال‌پردازی‌های عاشقانه می‌شود و شروع به رویاپردازی درباره رابطه‌ای می‌کند که آن‌قدرها هم خوب نبوده است. بهتر است عکس‌ها، نامه‌ها و هدایا را در یک جعبه بگذارید و در آن را قفل کنید. اگر باز هم برای باز کردن جعبه وسوسه می‌شوید، یا آن فرد فکرتان را مسموم کرده است، می‌توانید تمام گنجینه‌تان را بسوزانید تا خاکستر شدن خاطرات نمادی از رها شدن شما از انرژی منفی باشد. همچنین می‌توانید از این اشیاء استفاده دیگری بکنید و آنها را به اثرهای هنری‌ای تبدیل کنید. اهدا کردن یا بازیافت این اشیاء نیز راه دیگری است.

برخی افراد مدت کوتاهی پا به زندگی‌مان می‌گذارند تا درسی به ما بدهند یا شیوه فکر کردن و زندگی کردن‌مان را متحول کنند. تازمانی که از گذشته عبرت نگیریم، اشتباهات یکسانی را مدام تکرار خواهیم کرد. درست است که فردی را در گذشته از دل و جان دوست داشته‌اید، اما احتمالاً او تنها فردی نیست که می‌تواند در قلب‌تان جا بگیرد. قرار نیست که پس از شکست خوردن یک رابطه تا ابد تنها بمانید، لازم نیست که عشق و توجه را از دیگری گدایی کنید. از فرصت‌هایی که در زندگی مقابل‌تان قرار می‌گیرد، استفاده کنید تا این پایان شروع تجربه‌ای بهتر باشد.

نه سال قبل قلب‌ام به میلیون‌ها تکه‌ای خرد شده بود که هر یک یادآور هزاران حسرت و اندوه بود. نخستین رابطه جدی‌ام را در دانشکده شروع کردم، در زمانی که تمام تزلزل‌ها و شک و تردیدها به حد اعلای خود رسید و به بحرانی جدی دامن زد. دوست پسر سابق‌ام مجبور بود که چند نقش، از مشاور تا مشوق و پرستار بچه را به عهده بگیرد. تمام رابطه ما صرف دلداری دادن و تقویت روحیه من می‌شد. پس از به اتمام رسیدن رابطه‌مان متوجه شدم که به مدت سه سال از دیگری انتظار داشتم که مرا دوست داشته باشد، آن هم در حالی که خودم را دوست نداشتم. شرمساری و احساس گناه باعث شد که تقریباً ده سال تنها بمانم. البته در این مدت با اشخاص جدیدی ملاقات کردم، اما رابطه‌مان هیچ‌گاه جدی نشد؛ به دیگران نزدیک می‌شدم، اما بعد راهی برای خراب کردن رابطه‌مان پیدا می‌کردم. تا مدت‌ها پس از قطع رابطه با آن مرد، احساسات‌ این رابطه به اتمام رسیده مانع به آرامش رسیدن و شاد زندگی کردنم می‌شد. از آسیب‌پذیر بودن و آسیب دیدن می‌ترسیدم. هرچند بیشتر بیم آن را داشتم که دوباره دیگری را آزار بدهم و مجبور باشم که با این عذاب وجدان زندگی کنم. در واقع من هنوز خود را از رابطه قبلی رها نکرده بودم و مسائلی حل نشده از آن اتفاق در وجود من بود که امکان داشتن یک زندگی شاد و پیدا کردن شخصی که بتوانم عاشقانه روزهایم را کنارش بگذرانم از من گرفته بود. اینجا بود که بالاخره تصمیم گرفتم به مشاور مراجعه کنم و برای اولین بار با یکی از مشاورین در این زمینه تماس بر قرار کردم. او پس از شنیدن داستان من، با ارائه راهکارهای مرحله به مرحله و تجویز تمرینات مؤثر به من کمک کرد تا به تدریج از رابطه ده سال پیش، خود را خلاص کنم، زندگی را از نو بسازم و کم کم خود را برای برقراری ارتباط با افراد جدید آماده سازم.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

35 بازدید

270 بازدید

296 بازدید

250 بازدید

446 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام خسته نباشین ،من دختری۲۸ساله هستم که علاقه شدید پیدا کردم به همسایمون ایشون متاسفانه متاهل و دخترشون همسن من هست لحظه ای از فکرش درنمیام وقتی یکروز نبینمش کلافه میشم و بغضم میگیره انگار یه چیزی گم کردم حتی از طریق پیامک ابراز احساسات کردم با ایشون، اون هم گاهی رفتاری نشون میده که احساس میکنم منو دوست داره گاهی هم از رفتارش تنفر نسبت به خودم برداشت میکنم در کل با احساساتم بازی کرده میدونم کارم اشتباهه و کمک میخوام لطفا راهنماییم کنید.

سلام دوست گرامی احساسات‌تان را درک می‌کنیم، اما باید از خودتان بپرسید دلیل این علاقمندی چیست؟ چه چیزی در ایشان وجود دارد که شما را راضی کرده تا به او به عنوان یک عشق نگاه کنید و فکر کنید؟ او با احساسات شما بازی نکرده است، بلکه شما واقعیت موجود را انکار می‌کنید که او خانواده‌ای دارد و سالها پیش ازدواج کرده است. احساسات شما در حد علاقه قلبی هم باقی نمانده و حتی به او پیامک ابرازعلاقه ارسال کردید، این مساله به این معنی است که انکار در شما بسیار قوی است و واقعیت موجود را نادیده می‌گیرید. دوست عزیز نیاز است تا حتما با مشاور صحبت کنید تا بتوانید به صورت ریشه‌ای علت این علاقمندی را کشف کنید تا کشف کنید که به علت چه کمبودی این علاقه تا این حد شدید است.

سلام وقتتون بخیر. مرسی بابت راهنمایی هاتون.من یه خاستگاری دارم 30 سالشه 7 سال با ی خانومی دوست بودن عاشق ایشون بودن الانم میگن من حسرتشو میخورم که واسه ازدواج باهاش اقدام نکردم ازدواج کرد!همه ویژگی هاشون خوبه ولی میترسم گذشتش تو اینده تاثیر داشته باشه.چیکار کنم؟!!!

دوست عزیز سلام

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد شروع رابطه جدید وجود داره، همین مساله‌ای هست که شما هم به خوبی بهش اشاره کردید؛ همه آدم‌ها گذشته‌ای دارن، بنابراین کند و کاو کردن در اون درست نیست مگر اینکه گذشته تاثیرش را روی رابطه فعلی بزاره. مثل مورد شما. به همین دلیل بهتون می‌گم ترستون کاملا درسته! در مورد این موضوع باهاشون صحبت کنید. اگر واقعا بهشون علاقه دارید، پیشنهاد بدید که برای درمان حتما به روان‌شناس مراجعه کنند و تا کاملا این موضوع حل نشده، رابطه‌ای با هم شروع نکنید. حتما حتما یادتون باشه، قبل از بسته شدن پرونده گذشته، شروع رابطه حتی به صورت معمولی اشتباهه! چون، ممکنه شما به ایشون علاقه‌مند‌تر بشید ولی ایشون هیچ تغییری نکنند.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

چطور عشق سابق رو فراموش کنم

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمی‌خوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم


https://lovesradio.com/wp-content/uploads/Why-Take-Time-and-Invest1.mp3Downloads-icon


https://lovesradio.com/wp-content/uploads/How-does-this-course-help.mp3Downloads-icon

فراموش کردن عشق گذشته که مطمئن بودید تا ابد دوام می‌آورد و از یاد بردن فردی که او را عشق زندگی‌تان می‌دانستید، واقعاً دردناک است. در عین حال در شرایطی که رابطه به بن‌بست رسیده است و از خود می‌پرسید چطور بهش فکر نکنم؟ فراموشی عشق عاقلانه‌ترین کاری است که کمک می‌کند تا وقار و قدرت خود را حفظ کنید. عشق ورزیدن به دیگری به خودی خود یک درس ارزشمند است. اما اگر رابطه عاشقانه طبق انتظار پیش نرود، فراموش کردن و پذیرفتن شرایط غیرقابل تغییر، مهارتی حیاتی است. در روند این فراموشی تلخ می‌آموزید که درباره حد و مرزها و الگوهای مخرب رابطه بیشتر فکر کنید، قاطعانه‌تر عمل کنید یا برای قطع رابطه با افراد مسموم یا اشخاصی که به نحوی به شما آسیب می‌زنند، اقدام کنید. آموختن این نکته که نمی‌توانید دیگران را مجبور به انجام دادن کاری کنید یا دیگری را وادار به عشق ورزیدن به خود کنید، آزادی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

فهرست مطالب

فراموش کردن رابطه قبلی مانند سوگواری برای از دست دادن یکی از عزیزان است. قبل از آن که بتوانید معشوق قبلی خود را فراموش کنید، باید مراحل انکار، عصبانیت، دلیل‌تراشی، نشخوار فکری درباره رابطه شکست خورده و معشوق از دست داده و مراحل دیگر را طی کنید تا در نهایت بتوانید واقعیت را بپذیرید. در ادامه ده راهکار برای پشت سر گذاشتن این دوران و فراموش کردن عشق و رابطه قبلی به شما پیشنهاد داده می‌شود:

پذیرش اتمام رابطه سخت‌ترین و مهم‌ترین مرحله برای فراموش کردن رابطه قبلی است. اگر این واقعیت را باور نداشته باشید و نپذیرید که همه چیز تمام شده است، نمی‌توانید بر غم و اندوه خود غلبه کنید. برای کنار آمدن با درد خود و درک احساساتتان به زمان نیاز دارید. پذیرش اتمام رابطه مانند بستن دری است که رو به سوی شکست و اندوه باز می‌شود، بنابراین پذیرش برای پشت سر گذاشتن رابطه قبلی حیاتی است. مدیتیشن با حضور ذهن نیز مفید است. انجام دادن کارهای هنری در این مدت، روی آوردن به عادت‌های مورد علاقه و وقت‌گذرانی با دوستان نیز می‌تواند مایه تسلای خاطرتان باشد.

ناراحت بودن برای رابطه‌ای که به بن‌بست رسیده است، هیچ اشکالی ندارد. برای رابطه از دست رفته خود سوگواری کنید و بگذارید که غم و درد و ناراحتی‌تان تخلیه شود. نگذارید احساسات بدتان بعد از این شکست عاطفی تلنبار شود و ابراز احساسا‌ت‌تان فرار نکنید. فراموش کردن نیاز به زمان دارد و قرص و دارویی وجود ندارد که بخورید و بلافاصله حالتان خوب شود، بنابراین شکیبا باشید به خودتان فرصت دهید.

چطور عشق سابق رو فراموش کنم

کنفوسیوس می‌گوید: “قبل از آن که در راه انتقام قرار بگیری، دو قبر آماده کن.” اگر قلب‌تان شکسته است، مطمئن باشید که انتقام گرفتن کمکی به شما نخواهد کرد. شاید آن‌قدر رنج کشیده‌اید و سردرگم شده‌اید که می‌خواهید دیگری نیز مانند شما رنج بکشد و این سختی‌ها را تجربه کند، در این بین برخی نیز شما را به انتقام گرفتن تشویق می‌کنند. اما باید بدانید که بازی انتقام برنده ندارد. از روی ناراحتی به دیگری آزار رساندن بچگانه، خطرناک و کاری بیهوده است. اگر خود را سرگرم انتقام گرفتن بکنید، فرصتی برای تسلی دادن خود و التیام یافتن زخم‌ها نخواهید داشت. از دنبال کردن معشوق سابق‌تان در فضای مجازی و زندگی واقعی دست بردارید. مطمئناً آخرین چیزی که می‌خواهید ببینید، این است که او شما را فراموش کرده و مشغول خوش‌گذرانی است یا رابطه جدیدی را شروع کرده است. به علاوه خواندن پست‌های او ممکن است امید واهی به شما بدهد.

اصرار داشتن برای برقراری یک دوستی افلاطونی بلافاصله پس از به اتمام رساندن یک رابطه عاشقانه اصراری نابجا و زودهنگام است. روابط را نمی‌توان با فشردن یک دکمه کنترل کرد. انجام دادن این کار از طرف شما یا دوست سابق‌تان علامت وجود یک مشکل عاطفی است که برای درمان آن باید از متخصص کمک بگیرید. این نکته را آویزه گوش‌تان کنید که شما نمی‌توانید دیگری را اصلاح کنید، تغییر دهید یا به جای او زجر بکشید. تبدیل شتابزده‌ی یک رابطه‌ی عاشقانه به دوستانه هیچ کمکی به فراموش کردن عشق ناکام نمی‌کند. اگر طرف مقابل شما را مجبور به دوستی و تماس دائم می‌کند، این اصرار می‎تواند علامت دل نکندن او از رابطه شکست‌خورده یا ضعف او در کنترل رفتار یا حفظ حد و مرزش باشد. همچنین گاهی طرف مقابل برای فرار از احساس گناه به دلیل قطع رابطه، برای داشتن رابطه دوستانه اصرار می‌کند. باور کنید که هیچ اجباری برای دوست ماندن یا در تماس بودن با عشق قبلی خود ندارید. اگر هر دو طرف با قطع رابطه موافق بوده‌اید، می‌توانید پس از مدتی برای حفظ دوستی خود تلاش کنید، اما ابتدا باید به خودتان زمان بدهید تا از سلامتی و سودمندی این دوستی مطمئن شوید. به خاطر داشته باشید که برخی را باید از دور دوست داشت و گاهی دوری و دوستی بهتر است.

این نکته برای برخی کاملاً واضح است، اما بسیاری از عشاق جدا شده به رابطه بدون عشق ادامه می‌دهند. یک نفر با شما به هم زده است، اما شما موافقت می‌کنید که نزدیکی با او را ادامه دهید؛ این کار غیرعاقلانه و غیرمنصفانه است. این رابطه‌ی نادرست باعث می‌شود که در یک رابطه به بن‌بست رسیده گیر کنید و این امید واهی را به خود القاء کنید که او هنوز هم شما را می‌خواهد و عشق‌تان دوباره شعله‌ور خواهد شد. اما ممکن است طرف مقابل فقط به فکر این باشد که تا زمان پیدا کردن فرد مناسب خود را با شما سرگرم کند. چنین ظلمی منجر به شکستن دل فردی می‌شود که عشق خود را ماورای مسائل جنسی می‌داند. ادامه دادن رابطه با فردی که عشق شما را پس زده است، اجازه نمی‌دهد تا خود را از قیدوبندهای این عشق شکست خورده رها کنید. مطمئن باشید که دوباره عشق را تجربه خواهید کرد، این بار فردی که خود را در قبال شما متعهد می‌داند و می‌خواهد تا پایان عمر با شما به خوبی و خوشی زندگی کند، عاشق‌تان خواهد شد. بنابراین تسلیم خواسته‌های ناعادلانه نشوید.

دوباره به دوستان و اعضاء خانواده خود نزدیک شوید و کارهایی را که دوست دارید، انجام دهید. کاری را شروع کنید که همواره از انجام دادن آن می‌ترسیده‌اید. انرژی خود را به مسیر جدیدی هدایت کنید. احتمالاً آن‌قدر خودتان را وقف رابطه قبلی‌تان کرده‌اید، که خودتان و علاقه‌مندی‌هایتان را نادیده گرفته‌اید. بهتر است بدانید که در این دوران آسیب‌پذیراید، بنابراین خودتان را برای گریه کردن‌های گاه و بی‌گاه آماده کنید. این ضعف‌ها هیچ اشکالی ندارد. فهرستی از رویاها و اهداف خود در سال آینده تهیه کنید و برای رسیدن به آنها برنامه‌ریزی کنید. در کارهای داوطلبانه شرکت کنید، یک سفر جاده‌ای داشته باشید، کوهنوردی کنید، به دامان طبیعت پناه ببرید، شعر بنویسید، کتاب بخوانید، در سکوت بنشینید، در کلاس‌های مختلف شرکت کنید، روی کارتان تمرکز کنید، ادامه تحصیل بدهید و … هزار و یک کار دیگری را که دوست دارید، شروع کنید. آنی بشوید که همواره آرزویش را داشته‌اید. خصوصیاتی را که به داشتن آنها می‌بالید، روی کاغذ بنویسید و هرگاه احساس شکست و سرافکندگی کردید، به آن نگاه کنید. در طول مسیر پذیرش و عاشق خود شدن دوستان جدیدی پیدا خواهید کرد که خود واقعی‌تان را تحسین خواهند کرد.

پس از آن که مرحله اندوه و پذیرش را پشت سر گذاشتید، می‌توانید شرایط را با فکر باز بررسی کنید. ممکن است هنگام بازنگری رابطه قبلی خودتان متوجه خطوط قرمز یا اشتباهاتی بشوید که به شکست رابطه‌تان انجامیده است. از این اشتباهات درس بگیرید و تمام روابط خود، عاشقانه و غیره را بهبود بدهید. شاید شما یا طرف مقابل به اختلال شخصیت منفعل ـ متهاجم، ناسازگار ـ اجتنابی، هم‌وابستگی یا خوشایند همه رفتار کردن مبتلا باشید. یک پایان گاهی اوقات مقدمه یک شروع شگفت انگیز است.

برخی می‌خواهند رابطه قبلی خود را به سرعت جایگزین کنند تا احساس شکست، تنهایی یا درد آزارشان ندهد. عده‌ای همواره فرد دیگری را در صف انتظار نگه می‌دارند تا هیچ وقت تنها نمانند. اجازه ندهید که کسی شما را در لیست انتظار خود نگه دارد و خودتان نیز دیگری را سر ندوانید. استفاده کردن از دیگران برای فراموش کردن عشق قبلی خود ناعادلانه است. متاسفانه دل شکستن یک بازی نیست که بلافاصله قلب‌تان ترمیم شود و بتوانید با قلب سالم وارد یک رابطه جدید شوید. اگر این‌طور بود، هیچ وقت هیچ کس مقاله‌ای درباره روش‌های فراموش کردن عشق قبلی و شروع یک رابطه جدید نمی‌خواند. هر گاه وقت‌اش برسد، متوجه می‌شوید. به مرور زمان و با فاصله گرفتن از رابطه قبلی می‌توانید از سلامتی و مثبت بودن رابطه جدید مطمئن شوید.

اگر هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، عکس‌ها و نامه‌های عشق سابق‌تان را ببینید، نمی‌توانید او را فراموش کنید. زنده شدن این خاطرات باعث خیال‌پردازی‌های عاشقانه می‌شود و شروع به رویاپردازی درباره رابطه‌ای می‌کند که آن‌قدرها هم خوب نبوده است. بهتر است عکس‌ها، نامه‌ها و هدایا را در یک جعبه بگذارید و در آن را قفل کنید. اگر باز هم برای باز کردن جعبه وسوسه می‌شوید، یا آن فرد فکرتان را مسموم کرده است، می‌توانید تمام گنجینه‌تان را بسوزانید تا خاکستر شدن خاطرات نمادی از رها شدن شما از انرژی منفی باشد. همچنین می‌توانید از این اشیاء استفاده دیگری بکنید و آنها را به اثرهای هنری‌ای تبدیل کنید. اهدا کردن یا بازیافت این اشیاء نیز راه دیگری است.

برخی افراد مدت کوتاهی پا به زندگی‌مان می‌گذارند تا درسی به ما بدهند یا شیوه فکر کردن و زندگی کردن‌مان را متحول کنند. تازمانی که از گذشته عبرت نگیریم، اشتباهات یکسانی را مدام تکرار خواهیم کرد. درست است که فردی را در گذشته از دل و جان دوست داشته‌اید، اما احتمالاً او تنها فردی نیست که می‌تواند در قلب‌تان جا بگیرد. قرار نیست که پس از شکست خوردن یک رابطه تا ابد تنها بمانید، لازم نیست که عشق و توجه را از دیگری گدایی کنید. از فرصت‌هایی که در زندگی مقابل‌تان قرار می‌گیرد، استفاده کنید تا این پایان شروع تجربه‌ای بهتر باشد.

نه سال قبل قلب‌ام به میلیون‌ها تکه‌ای خرد شده بود که هر یک یادآور هزاران حسرت و اندوه بود. نخستین رابطه جدی‌ام را در دانشکده شروع کردم، در زمانی که تمام تزلزل‌ها و شک و تردیدها به حد اعلای خود رسید و به بحرانی جدی دامن زد. دوست پسر سابق‌ام مجبور بود که چند نقش، از مشاور تا مشوق و پرستار بچه را به عهده بگیرد. تمام رابطه ما صرف دلداری دادن و تقویت روحیه من می‌شد. پس از به اتمام رسیدن رابطه‌مان متوجه شدم که به مدت سه سال از دیگری انتظار داشتم که مرا دوست داشته باشد، آن هم در حالی که خودم را دوست نداشتم. شرمساری و احساس گناه باعث شد که تقریباً ده سال تنها بمانم. البته در این مدت با اشخاص جدیدی ملاقات کردم، اما رابطه‌مان هیچ‌گاه جدی نشد؛ به دیگران نزدیک می‌شدم، اما بعد راهی برای خراب کردن رابطه‌مان پیدا می‌کردم. تا مدت‌ها پس از قطع رابطه با آن مرد، احساسات‌ این رابطه به اتمام رسیده مانع به آرامش رسیدن و شاد زندگی کردنم می‌شد. از آسیب‌پذیر بودن و آسیب دیدن می‌ترسیدم. هرچند بیشتر بیم آن را داشتم که دوباره دیگری را آزار بدهم و مجبور باشم که با این عذاب وجدان زندگی کنم. در واقع من هنوز خود را از رابطه قبلی رها نکرده بودم و مسائلی حل نشده از آن اتفاق در وجود من بود که امکان داشتن یک زندگی شاد و پیدا کردن شخصی که بتوانم عاشقانه روزهایم را کنارش بگذرانم از من گرفته بود. اینجا بود که بالاخره تصمیم گرفتم به مشاور مراجعه کنم و برای اولین بار با یکی از مشاورین در این زمینه تماس بر قرار کردم. او پس از شنیدن داستان من، با ارائه راهکارهای مرحله به مرحله و تجویز تمرینات مؤثر به من کمک کرد تا به تدریج از رابطه ده سال پیش، خود را خلاص کنم، زندگی را از نو بسازم و کم کم خود را برای برقراری ارتباط با افراد جدید آماده سازم.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

35 بازدید

270 بازدید

296 بازدید

250 بازدید

446 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام خسته نباشین ،من دختری۲۸ساله هستم که علاقه شدید پیدا کردم به همسایمون ایشون متاسفانه متاهل و دخترشون همسن من هست لحظه ای از فکرش درنمیام وقتی یکروز نبینمش کلافه میشم و بغضم میگیره انگار یه چیزی گم کردم حتی از طریق پیامک ابراز احساسات کردم با ایشون، اون هم گاهی رفتاری نشون میده که احساس میکنم منو دوست داره گاهی هم از رفتارش تنفر نسبت به خودم برداشت میکنم در کل با احساساتم بازی کرده میدونم کارم اشتباهه و کمک میخوام لطفا راهنماییم کنید.

سلام دوست گرامی احساسات‌تان را درک می‌کنیم، اما باید از خودتان بپرسید دلیل این علاقمندی چیست؟ چه چیزی در ایشان وجود دارد که شما را راضی کرده تا به او به عنوان یک عشق نگاه کنید و فکر کنید؟ او با احساسات شما بازی نکرده است، بلکه شما واقعیت موجود را انکار می‌کنید که او خانواده‌ای دارد و سالها پیش ازدواج کرده است. احساسات شما در حد علاقه قلبی هم باقی نمانده و حتی به او پیامک ابرازعلاقه ارسال کردید، این مساله به این معنی است که انکار در شما بسیار قوی است و واقعیت موجود را نادیده می‌گیرید. دوست عزیز نیاز است تا حتما با مشاور صحبت کنید تا بتوانید به صورت ریشه‌ای علت این علاقمندی را کشف کنید تا کشف کنید که به علت چه کمبودی این علاقه تا این حد شدید است.

سلام وقتتون بخیر. مرسی بابت راهنمایی هاتون.من یه خاستگاری دارم 30 سالشه 7 سال با ی خانومی دوست بودن عاشق ایشون بودن الانم میگن من حسرتشو میخورم که واسه ازدواج باهاش اقدام نکردم ازدواج کرد!همه ویژگی هاشون خوبه ولی میترسم گذشتش تو اینده تاثیر داشته باشه.چیکار کنم؟!!!

دوست عزیز سلام

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد شروع رابطه جدید وجود داره، همین مساله‌ای هست که شما هم به خوبی بهش اشاره کردید؛ همه آدم‌ها گذشته‌ای دارن، بنابراین کند و کاو کردن در اون درست نیست مگر اینکه گذشته تاثیرش را روی رابطه فعلی بزاره. مثل مورد شما. به همین دلیل بهتون می‌گم ترستون کاملا درسته! در مورد این موضوع باهاشون صحبت کنید. اگر واقعا بهشون علاقه دارید، پیشنهاد بدید که برای درمان حتما به روان‌شناس مراجعه کنند و تا کاملا این موضوع حل نشده، رابطه‌ای با هم شروع نکنید. حتما حتما یادتون باشه، قبل از بسته شدن پرونده گذشته، شروع رابطه حتی به صورت معمولی اشتباهه! چون، ممکنه شما به ایشون علاقه‌مند‌تر بشید ولی ایشون هیچ تغییری نکنند.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

چطور عشق سابق رو فراموش کنم

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمی‌خوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم


https://lovesradio.com/wp-content/uploads/Why-Take-Time-and-Invest1.mp3Downloads-icon


https://lovesradio.com/wp-content/uploads/How-does-this-course-help.mp3Downloads-icon

فراموش کردن عشق گذشته که مطمئن بودید تا ابد دوام می‌آورد و از یاد بردن فردی که او را عشق زندگی‌تان می‌دانستید، واقعاً دردناک است. در عین حال در شرایطی که رابطه به بن‌بست رسیده است و از خود می‌پرسید چطور بهش فکر نکنم؟ فراموشی عشق عاقلانه‌ترین کاری است که کمک می‌کند تا وقار و قدرت خود را حفظ کنید. عشق ورزیدن به دیگری به خودی خود یک درس ارزشمند است. اما اگر رابطه عاشقانه طبق انتظار پیش نرود، فراموش کردن و پذیرفتن شرایط غیرقابل تغییر، مهارتی حیاتی است. در روند این فراموشی تلخ می‌آموزید که درباره حد و مرزها و الگوهای مخرب رابطه بیشتر فکر کنید، قاطعانه‌تر عمل کنید یا برای قطع رابطه با افراد مسموم یا اشخاصی که به نحوی به شما آسیب می‌زنند، اقدام کنید. آموختن این نکته که نمی‌توانید دیگران را مجبور به انجام دادن کاری کنید یا دیگری را وادار به عشق ورزیدن به خود کنید، آزادی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

فهرست مطالب

فراموش کردن رابطه قبلی مانند سوگواری برای از دست دادن یکی از عزیزان است. قبل از آن که بتوانید معشوق قبلی خود را فراموش کنید، باید مراحل انکار، عصبانیت، دلیل‌تراشی، نشخوار فکری درباره رابطه شکست خورده و معشوق از دست داده و مراحل دیگر را طی کنید تا در نهایت بتوانید واقعیت را بپذیرید. در ادامه ده راهکار برای پشت سر گذاشتن این دوران و فراموش کردن عشق و رابطه قبلی به شما پیشنهاد داده می‌شود:

پذیرش اتمام رابطه سخت‌ترین و مهم‌ترین مرحله برای فراموش کردن رابطه قبلی است. اگر این واقعیت را باور نداشته باشید و نپذیرید که همه چیز تمام شده است، نمی‌توانید بر غم و اندوه خود غلبه کنید. برای کنار آمدن با درد خود و درک احساساتتان به زمان نیاز دارید. پذیرش اتمام رابطه مانند بستن دری است که رو به سوی شکست و اندوه باز می‌شود، بنابراین پذیرش برای پشت سر گذاشتن رابطه قبلی حیاتی است. مدیتیشن با حضور ذهن نیز مفید است. انجام دادن کارهای هنری در این مدت، روی آوردن به عادت‌های مورد علاقه و وقت‌گذرانی با دوستان نیز می‌تواند مایه تسلای خاطرتان باشد.

ناراحت بودن برای رابطه‌ای که به بن‌بست رسیده است، هیچ اشکالی ندارد. برای رابطه از دست رفته خود سوگواری کنید و بگذارید که غم و درد و ناراحتی‌تان تخلیه شود. نگذارید احساسات بدتان بعد از این شکست عاطفی تلنبار شود و ابراز احساسا‌ت‌تان فرار نکنید. فراموش کردن نیاز به زمان دارد و قرص و دارویی وجود ندارد که بخورید و بلافاصله حالتان خوب شود، بنابراین شکیبا باشید به خودتان فرصت دهید.

چطور عشق سابق رو فراموش کنم

کنفوسیوس می‌گوید: “قبل از آن که در راه انتقام قرار بگیری، دو قبر آماده کن.” اگر قلب‌تان شکسته است، مطمئن باشید که انتقام گرفتن کمکی به شما نخواهد کرد. شاید آن‌قدر رنج کشیده‌اید و سردرگم شده‌اید که می‌خواهید دیگری نیز مانند شما رنج بکشد و این سختی‌ها را تجربه کند، در این بین برخی نیز شما را به انتقام گرفتن تشویق می‌کنند. اما باید بدانید که بازی انتقام برنده ندارد. از روی ناراحتی به دیگری آزار رساندن بچگانه، خطرناک و کاری بیهوده است. اگر خود را سرگرم انتقام گرفتن بکنید، فرصتی برای تسلی دادن خود و التیام یافتن زخم‌ها نخواهید داشت. از دنبال کردن معشوق سابق‌تان در فضای مجازی و زندگی واقعی دست بردارید. مطمئناً آخرین چیزی که می‌خواهید ببینید، این است که او شما را فراموش کرده و مشغول خوش‌گذرانی است یا رابطه جدیدی را شروع کرده است. به علاوه خواندن پست‌های او ممکن است امید واهی به شما بدهد.

اصرار داشتن برای برقراری یک دوستی افلاطونی بلافاصله پس از به اتمام رساندن یک رابطه عاشقانه اصراری نابجا و زودهنگام است. روابط را نمی‌توان با فشردن یک دکمه کنترل کرد. انجام دادن این کار از طرف شما یا دوست سابق‌تان علامت وجود یک مشکل عاطفی است که برای درمان آن باید از متخصص کمک بگیرید. این نکته را آویزه گوش‌تان کنید که شما نمی‌توانید دیگری را اصلاح کنید، تغییر دهید یا به جای او زجر بکشید. تبدیل شتابزده‌ی یک رابطه‌ی عاشقانه به دوستانه هیچ کمکی به فراموش کردن عشق ناکام نمی‌کند. اگر طرف مقابل شما را مجبور به دوستی و تماس دائم می‌کند، این اصرار می‎تواند علامت دل نکندن او از رابطه شکست‌خورده یا ضعف او در کنترل رفتار یا حفظ حد و مرزش باشد. همچنین گاهی طرف مقابل برای فرار از احساس گناه به دلیل قطع رابطه، برای داشتن رابطه دوستانه اصرار می‌کند. باور کنید که هیچ اجباری برای دوست ماندن یا در تماس بودن با عشق قبلی خود ندارید. اگر هر دو طرف با قطع رابطه موافق بوده‌اید، می‌توانید پس از مدتی برای حفظ دوستی خود تلاش کنید، اما ابتدا باید به خودتان زمان بدهید تا از سلامتی و سودمندی این دوستی مطمئن شوید. به خاطر داشته باشید که برخی را باید از دور دوست داشت و گاهی دوری و دوستی بهتر است.

این نکته برای برخی کاملاً واضح است، اما بسیاری از عشاق جدا شده به رابطه بدون عشق ادامه می‌دهند. یک نفر با شما به هم زده است، اما شما موافقت می‌کنید که نزدیکی با او را ادامه دهید؛ این کار غیرعاقلانه و غیرمنصفانه است. این رابطه‌ی نادرست باعث می‌شود که در یک رابطه به بن‌بست رسیده گیر کنید و این امید واهی را به خود القاء کنید که او هنوز هم شما را می‌خواهد و عشق‌تان دوباره شعله‌ور خواهد شد. اما ممکن است طرف مقابل فقط به فکر این باشد که تا زمان پیدا کردن فرد مناسب خود را با شما سرگرم کند. چنین ظلمی منجر به شکستن دل فردی می‌شود که عشق خود را ماورای مسائل جنسی می‌داند. ادامه دادن رابطه با فردی که عشق شما را پس زده است، اجازه نمی‌دهد تا خود را از قیدوبندهای این عشق شکست خورده رها کنید. مطمئن باشید که دوباره عشق را تجربه خواهید کرد، این بار فردی که خود را در قبال شما متعهد می‌داند و می‌خواهد تا پایان عمر با شما به خوبی و خوشی زندگی کند، عاشق‌تان خواهد شد. بنابراین تسلیم خواسته‌های ناعادلانه نشوید.

دوباره به دوستان و اعضاء خانواده خود نزدیک شوید و کارهایی را که دوست دارید، انجام دهید. کاری را شروع کنید که همواره از انجام دادن آن می‌ترسیده‌اید. انرژی خود را به مسیر جدیدی هدایت کنید. احتمالاً آن‌قدر خودتان را وقف رابطه قبلی‌تان کرده‌اید، که خودتان و علاقه‌مندی‌هایتان را نادیده گرفته‌اید. بهتر است بدانید که در این دوران آسیب‌پذیراید، بنابراین خودتان را برای گریه کردن‌های گاه و بی‌گاه آماده کنید. این ضعف‌ها هیچ اشکالی ندارد. فهرستی از رویاها و اهداف خود در سال آینده تهیه کنید و برای رسیدن به آنها برنامه‌ریزی کنید. در کارهای داوطلبانه شرکت کنید، یک سفر جاده‌ای داشته باشید، کوهنوردی کنید، به دامان طبیعت پناه ببرید، شعر بنویسید، کتاب بخوانید، در سکوت بنشینید، در کلاس‌های مختلف شرکت کنید، روی کارتان تمرکز کنید، ادامه تحصیل بدهید و … هزار و یک کار دیگری را که دوست دارید، شروع کنید. آنی بشوید که همواره آرزویش را داشته‌اید. خصوصیاتی را که به داشتن آنها می‌بالید، روی کاغذ بنویسید و هرگاه احساس شکست و سرافکندگی کردید، به آن نگاه کنید. در طول مسیر پذیرش و عاشق خود شدن دوستان جدیدی پیدا خواهید کرد که خود واقعی‌تان را تحسین خواهند کرد.

پس از آن که مرحله اندوه و پذیرش را پشت سر گذاشتید، می‌توانید شرایط را با فکر باز بررسی کنید. ممکن است هنگام بازنگری رابطه قبلی خودتان متوجه خطوط قرمز یا اشتباهاتی بشوید که به شکست رابطه‌تان انجامیده است. از این اشتباهات درس بگیرید و تمام روابط خود، عاشقانه و غیره را بهبود بدهید. شاید شما یا طرف مقابل به اختلال شخصیت منفعل ـ متهاجم، ناسازگار ـ اجتنابی، هم‌وابستگی یا خوشایند همه رفتار کردن مبتلا باشید. یک پایان گاهی اوقات مقدمه یک شروع شگفت انگیز است.

برخی می‌خواهند رابطه قبلی خود را به سرعت جایگزین کنند تا احساس شکست، تنهایی یا درد آزارشان ندهد. عده‌ای همواره فرد دیگری را در صف انتظار نگه می‌دارند تا هیچ وقت تنها نمانند. اجازه ندهید که کسی شما را در لیست انتظار خود نگه دارد و خودتان نیز دیگری را سر ندوانید. استفاده کردن از دیگران برای فراموش کردن عشق قبلی خود ناعادلانه است. متاسفانه دل شکستن یک بازی نیست که بلافاصله قلب‌تان ترمیم شود و بتوانید با قلب سالم وارد یک رابطه جدید شوید. اگر این‌طور بود، هیچ وقت هیچ کس مقاله‌ای درباره روش‌های فراموش کردن عشق قبلی و شروع یک رابطه جدید نمی‌خواند. هر گاه وقت‌اش برسد، متوجه می‌شوید. به مرور زمان و با فاصله گرفتن از رابطه قبلی می‌توانید از سلامتی و مثبت بودن رابطه جدید مطمئن شوید.

اگر هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، عکس‌ها و نامه‌های عشق سابق‌تان را ببینید، نمی‌توانید او را فراموش کنید. زنده شدن این خاطرات باعث خیال‌پردازی‌های عاشقانه می‌شود و شروع به رویاپردازی درباره رابطه‌ای می‌کند که آن‌قدرها هم خوب نبوده است. بهتر است عکس‌ها، نامه‌ها و هدایا را در یک جعبه بگذارید و در آن را قفل کنید. اگر باز هم برای باز کردن جعبه وسوسه می‌شوید، یا آن فرد فکرتان را مسموم کرده است، می‌توانید تمام گنجینه‌تان را بسوزانید تا خاکستر شدن خاطرات نمادی از رها شدن شما از انرژی منفی باشد. همچنین می‌توانید از این اشیاء استفاده دیگری بکنید و آنها را به اثرهای هنری‌ای تبدیل کنید. اهدا کردن یا بازیافت این اشیاء نیز راه دیگری است.

برخی افراد مدت کوتاهی پا به زندگی‌مان می‌گذارند تا درسی به ما بدهند یا شیوه فکر کردن و زندگی کردن‌مان را متحول کنند. تازمانی که از گذشته عبرت نگیریم، اشتباهات یکسانی را مدام تکرار خواهیم کرد. درست است که فردی را در گذشته از دل و جان دوست داشته‌اید، اما احتمالاً او تنها فردی نیست که می‌تواند در قلب‌تان جا بگیرد. قرار نیست که پس از شکست خوردن یک رابطه تا ابد تنها بمانید، لازم نیست که عشق و توجه را از دیگری گدایی کنید. از فرصت‌هایی که در زندگی مقابل‌تان قرار می‌گیرد، استفاده کنید تا این پایان شروع تجربه‌ای بهتر باشد.

نه سال قبل قلب‌ام به میلیون‌ها تکه‌ای خرد شده بود که هر یک یادآور هزاران حسرت و اندوه بود. نخستین رابطه جدی‌ام را در دانشکده شروع کردم، در زمانی که تمام تزلزل‌ها و شک و تردیدها به حد اعلای خود رسید و به بحرانی جدی دامن زد. دوست پسر سابق‌ام مجبور بود که چند نقش، از مشاور تا مشوق و پرستار بچه را به عهده بگیرد. تمام رابطه ما صرف دلداری دادن و تقویت روحیه من می‌شد. پس از به اتمام رسیدن رابطه‌مان متوجه شدم که به مدت سه سال از دیگری انتظار داشتم که مرا دوست داشته باشد، آن هم در حالی که خودم را دوست نداشتم. شرمساری و احساس گناه باعث شد که تقریباً ده سال تنها بمانم. البته در این مدت با اشخاص جدیدی ملاقات کردم، اما رابطه‌مان هیچ‌گاه جدی نشد؛ به دیگران نزدیک می‌شدم، اما بعد راهی برای خراب کردن رابطه‌مان پیدا می‌کردم. تا مدت‌ها پس از قطع رابطه با آن مرد، احساسات‌ این رابطه به اتمام رسیده مانع به آرامش رسیدن و شاد زندگی کردنم می‌شد. از آسیب‌پذیر بودن و آسیب دیدن می‌ترسیدم. هرچند بیشتر بیم آن را داشتم که دوباره دیگری را آزار بدهم و مجبور باشم که با این عذاب وجدان زندگی کنم. در واقع من هنوز خود را از رابطه قبلی رها نکرده بودم و مسائلی حل نشده از آن اتفاق در وجود من بود که امکان داشتن یک زندگی شاد و پیدا کردن شخصی که بتوانم عاشقانه روزهایم را کنارش بگذرانم از من گرفته بود. اینجا بود که بالاخره تصمیم گرفتم به مشاور مراجعه کنم و برای اولین بار با یکی از مشاورین در این زمینه تماس بر قرار کردم. او پس از شنیدن داستان من، با ارائه راهکارهای مرحله به مرحله و تجویز تمرینات مؤثر به من کمک کرد تا به تدریج از رابطه ده سال پیش، خود را خلاص کنم، زندگی را از نو بسازم و کم کم خود را برای برقراری ارتباط با افراد جدید آماده سازم.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

35 بازدید

270 بازدید

296 بازدید

250 بازدید

446 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام خسته نباشین ،من دختری۲۸ساله هستم که علاقه شدید پیدا کردم به همسایمون ایشون متاسفانه متاهل و دخترشون همسن من هست لحظه ای از فکرش درنمیام وقتی یکروز نبینمش کلافه میشم و بغضم میگیره انگار یه چیزی گم کردم حتی از طریق پیامک ابراز احساسات کردم با ایشون، اون هم گاهی رفتاری نشون میده که احساس میکنم منو دوست داره گاهی هم از رفتارش تنفر نسبت به خودم برداشت میکنم در کل با احساساتم بازی کرده میدونم کارم اشتباهه و کمک میخوام لطفا راهنماییم کنید.

سلام دوست گرامی احساسات‌تان را درک می‌کنیم، اما باید از خودتان بپرسید دلیل این علاقمندی چیست؟ چه چیزی در ایشان وجود دارد که شما را راضی کرده تا به او به عنوان یک عشق نگاه کنید و فکر کنید؟ او با احساسات شما بازی نکرده است، بلکه شما واقعیت موجود را انکار می‌کنید که او خانواده‌ای دارد و سالها پیش ازدواج کرده است. احساسات شما در حد علاقه قلبی هم باقی نمانده و حتی به او پیامک ابرازعلاقه ارسال کردید، این مساله به این معنی است که انکار در شما بسیار قوی است و واقعیت موجود را نادیده می‌گیرید. دوست عزیز نیاز است تا حتما با مشاور صحبت کنید تا بتوانید به صورت ریشه‌ای علت این علاقمندی را کشف کنید تا کشف کنید که به علت چه کمبودی این علاقه تا این حد شدید است.

سلام وقتتون بخیر. مرسی بابت راهنمایی هاتون.من یه خاستگاری دارم 30 سالشه 7 سال با ی خانومی دوست بودن عاشق ایشون بودن الانم میگن من حسرتشو میخورم که واسه ازدواج باهاش اقدام نکردم ازدواج کرد!همه ویژگی هاشون خوبه ولی میترسم گذشتش تو اینده تاثیر داشته باشه.چیکار کنم؟!!!

دوست عزیز سلام

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد شروع رابطه جدید وجود داره، همین مساله‌ای هست که شما هم به خوبی بهش اشاره کردید؛ همه آدم‌ها گذشته‌ای دارن، بنابراین کند و کاو کردن در اون درست نیست مگر اینکه گذشته تاثیرش را روی رابطه فعلی بزاره. مثل مورد شما. به همین دلیل بهتون می‌گم ترستون کاملا درسته! در مورد این موضوع باهاشون صحبت کنید. اگر واقعا بهشون علاقه دارید، پیشنهاد بدید که برای درمان حتما به روان‌شناس مراجعه کنند و تا کاملا این موضوع حل نشده، رابطه‌ای با هم شروع نکنید. حتما حتما یادتون باشه، قبل از بسته شدن پرونده گذشته، شروع رابطه حتی به صورت معمولی اشتباهه! چون، ممکنه شما به ایشون علاقه‌مند‌تر بشید ولی ایشون هیچ تغییری نکنند.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

چطور عشق سابق رو فراموش کنم

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمی‌خوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم


https://lovesradio.com/wp-content/uploads/Why-Take-Time-and-Invest1.mp3Downloads-icon


https://lovesradio.com/wp-content/uploads/How-does-this-course-help.mp3Downloads-icon

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

اگر این سوال ها را در اینترنت جستجو کنید، چگونه معشوق خود را فراموش کنیم چگونه عشق یک طرفه را فراموش کنیم چگونه از عشق خود دل بکنیم راههاي فراموش كردن يك نفر فراموش كردن عشق اول دوسش دارم نمیتونم فراموشش کنم چگونه شکست عشقی را تحمل کنیم چگونه خیانت را فراموش کنیم، با راه حل های مشابه برای فراموش کردن عشقتان مواجه میشوید.

تمام مقالاتی که با آن برخورد داشتید به احتمال زیاد پاسخ سوال چگونه عشقم را فراموش کنم را به یک صورت مشابه در اخیار شما قرار داده اند. تصمیم دارم در این مقاله شما را با روش دیگری که مورد تاید روانشناسی است آشنا کنم.

شما میتونید با مشاهده این کلیپ آموزشی مراحل بازگشت عشق را یاد بگیرید و سپس در انتهای این مطلب روی لینک دانلود کتاب بازگشت عشق کلیک کنید و کتاب را هم دریافت کنید.

فراموش کردن عشق اول آسان نیست شاید فکر کنید این کار امکان پذیر نیست اما شما میتوانید عشق از دست رفته خود را فراموش کنید حتی اگر این یک نفر عشق اول شما باشد. معشوق شما دیگر در زندگی شما حضور ندارد باید تصمیم به فراموش کردن او بگیرید.این رابطه دیگر تبدیل به یک عشق یک طرفه شده است او از شما دل کنده است و باید بدانید که وقت آن رسیده که از عشق خود دل بکنیم. راه های فراموش کردن یک نفر شاید مسیری کوتاه باشد یا مسیری طولانی کدام را انتخاب خواهید کرد؟ میدانم خسته شدید از بس با خود گفتید دوسش دارم نمیتونم فراموشش کنم اما حتی میتوان یاد گرفت که چطور به راحتی شکست عشقی را تحمل کنیم. اینکه چگونه معشوق خود را فراموش کنیم یک مسئله غیر قابل حل نیست.

کافی است برای رسیدن به هدف چگونه عشقم را فراموش کنم وقت بیشتری بذارید و این مقاله را مطالعه کنید.

چطور عشق سابق رو فراموش کنم

باوری در بین ما وجود دارد که برای فراموش کردن عشق خود باید صبر کنیم تا زمان همه چیز را حل کند و ما نمیتوانیم از درد خود کم کنیم. تفاوتی ندارد یک شخص مغرور باشید یا حساس فردی قوی باشید یا ضعیف موفقیت های بزرگی بدست آورده باشید یا فقط یک زندگی ساده برای خود ساخته باشید، اگر در رابطه خود شکست بخورید قطعا دچار ناراحتی خواهید شد هر چقدر هم که یک فرد خود ساخته باشید. اما به خودتان بستگی دارد که آیا اجازه بدهید این شکست باعث توقف شما بشود یا از این مرحله عبور کنید و مجدد موفقیت را در آغوش بکشید.

 

فراموش کردن عشق کار آسانی نیست ولی نباید فراموش کردن را غیر ممکن تصور کرد. یکی از مهم ترین نکاتی که باید بدانید این است که انسان قادر به انجام هر کاری است. فقط کافیست این باور را در خود پرورش دهید سپس خواهید دید که شکست در مقابل شما محکوم به نابودی است.

ضمیر ناخود آگاه ما کاملا قابل برنامه ریزی است، هرباوری که در ناخود اگاه خود شکل بدهیم و پرورش دهیم در خود آگاه ما بروز میکنید و کاملا تبدیل به آن باور میشویم مثلا اگر باور داشته باشیم که ما نمیتوانیم در یک درس نمره کامل را بگیریم باعث میشود موقع تمرین تمام دقت خود را بکار نبریم در امتحان استرس داشته باشیم و تمام دانسته های خود را فراموش کنیم. وقتی ارتعاشات منفی از خود ارسال کنیم باعث میشود باور منفی بر ما قالب شود و تمام حرکات و اقدامات ما را دربر بگیرد.

اگر میپرسید چگونه عشقم را فراموش کنم بهتر است بدانید که ناخود آگاه در این مورد هم تاثیر بالایی دارد درست مانند مثال قبل اگر فکر کنید که شما نمیتوانید معشوق خود را فراموش کنید، تمام ذهن و ناخود آگاه شما بر این موضوع متمرکز میشود که زندگی بدون عشقتان برای شما ارزشی ندارد و فراموش کردن او غیر ممکن است.

اولین حرکت این است که دیگر از خود نپرسید چگونه عشقم را فراموش کنم. باید بدانید که مسئله اصلی چگونه فراموش کردن نیست چیزی که اهمیت دارد عشقتان یا شرایط شما بدون حضور او نیست همه چیز راجب شما احساس و باوران است. پس دیگر ذهن خود را با چگونه عشقم را فراموش کنم مشغول نکنید.

شما به راحتی میتوانید به این هدف دست پیدا کنید فقط کافی است نکاتی را رعایت کنید و مراحلی را طی کنید. همانطور که عرض کردم نگذارید تمام ذهن شما تبدیل به سوال چگونه عشقم را فراموش کنم بشود.

حل مسئله: وقتی در شرایط جدایی قرار میگیریم و مدام با خود میگویم چگونه عشقم را فراموش کنم احساس ما میگوید که دوسش دارم نمیتونم فراموشش کنم، این احساسات ما است که مانع پیشرفت و گذر از مشکلات ما میشود راه غلبه بر احساسات تمرین کردن و تقویت ذهن است.

در مرحله اول باید به این باور برسید که زندگی تمام نشده و عشقتان تنها کسی نبود که باعث میشود شما خوشبخت بشوید زیرا برای خوشبخت شدن نیاز به شخصی ندارید. هنوز انتخاب های زیادی در زندگی پیش روی خود داری با اشخاصی دیگری آشنا خواهید شد و مطمعن باشید عشق قبلی شما تنها عشق زندگی شما نخواهد بود. از پایان رابطه اطمینان حاصل کرده و دائما این مسئله را با خود تکرار کنید. به محض اینکه امید به بازگشت از بین برود به راحتی جدایی را قبول می کنید و خیلی زود خود را دور از عشق به او میابید.

حقیقتی که مردم نسبت به آن آگاه نیستند این است: ترس ها با فرار کردن از آن ها و یا انکار کردنشان رشد می کنند و قوی تر می شوند. همین اتفاق در شکست عشقی نیز رخ می دهد؛ اگر تلاش کنید خودتان را سرگرم و مشغول کرده و ازطرف مقابلتان فرار کنید احساسات شما نسبت به او بیشتر شده و رنج و عذابتان افزایش پیدا می کند.

راه حل روانشناسان برای استقامت در برابر ترس ها این است که به طور مداوم در معرض آن ها قرار بگیرید و به هیچ عنوان از آن فرار نکنید. برای فراموش کردن معشوق قبلی تان نیز باید تا می توانید با او برخورد داشته و به یاد داشته باشید که بهبودی شما پس از جدایی زمانی آغاز می شود که جدایی را بپذیرید و با آن رو به رو شوید.

تمام یادگاری ها و هدیه هایی که از عشقتان دارید از خود دور کنید، برای فراموش کردن نیاز نیست تمام این یادگاری ها را در کنار خود داشته باشید و به آنها نگاه کنید. این کار نه تنها کمکی نمی کند بلکه باعث میشود احساسات و خاطرات شما پررنگ تر بشود و نتوانید عشق خود را فراموش کنید.

از مکان هایی که با عشق قبلی خود در آن خاطره دارید دوری کنید حتی اگر عشقتان را هر روز میبینید نیاز نیست به جاهایی بروید که با او خاطره دارید نباید تصویر سازی کنید و او را در آن مکان کنار خود ببینید برای رسیدن به احساس قبلی خود.

تمام عکس ها را پاک کنید نیازی نیست از عشقتان نزد شما عکسی باشد وقتی تصمیم به فراموشی گرفتید و در جستجوی پاسخ سوال چگونه عشقمان را فراموش کنیم هستید دیگر نیاز نیست عکس اورا داشته باشید. نباید عشقتان را در شبکه های مجازی دنبال کنید و مدام خاطرات را یادآوری کنید. نیاز نیست به ترانه ها یا فیلم هایی که شما را یاد عشق قبلیتان می اندازد توجه کنید. شما این ترانه ها را قبلا گوش کرده اید فیلم ها را دیده اید پس مجدد تکرار نکنید.

ترانه های شاد گوش کنید گوش دادن ترانه های شاد باعث میشود شما از شکست عشقی فاصله بگیرید و بتوانید روحیه بهتری را داشته باشید این کار در فراموش کردن عشق یک طرفه تاثیر زیادی دارد.

ایجاد تغییر در خود یک تغییر ایجاد کنید مهم نیست این تغییر چقدر بزرگ  باشد. میتوانید یک رشته ورزشی را انتخاب کنید یا در یک کلاس ثبت نام کنید مانند کلاس زبان. به دنبال یاد گیری چیزی بروید که هیچ وقت برای این موضوع وقت نذاشتید، علاقه خود را دنبال کنید زیرا اکنون هم وقت بیشتری دارید هم ذهنتان بدنبال موضوعی سرگرم کننده برای فراموشی عشقتان میگردد.

مسافرت بروید یک مسافرت کوتاه یا یک مسافرت طولانی بسته به شرایط خودتان. حتما این مسافرت را با دوستان خود بروید. سفر کردن و تفریح باعث میشود حس شادابی گذشته را بدست بیاورید. راه های فراموش کردن یک نفر در غصه فرو رفتن نیست نباید فکر کنید که من نمیتوانم از او دل بکنم. زمان بیشتری را با خانواده و دوستان خود سپری کنید. با اعضای خانواده صحبت کنید، برنامه ریزی کنید یک کار مشترک انجام بدهید.

یک فرد موفق هوش هیجانی بالایی دارد، یک شخص رو به پیشرفت مهارت های ارتباطی قوی دارد. میداند کجا باید صبر کرد، کی باید حرف زد، قبل از حرف زدن و عمل کردن همه چیز را میسنجد. یک شخص موفق احساسات خود را کنترل می کند، توانایی یادگیری خوبی دارد، عقل و مهارت خود را بالاتر از خرافات و احساساتش قرار میدهد برای همین از هر مشکلی پیروز خارج میشود. راه برگرداندن یک شخص صرفا تکیه به معنویات نخواهد بود. برای موفقیت صد در صد در مراحل ترمیم عشق و یا جذب عشق شما نیاز به علم و تکنیک های روز دارید که با جهان امروزی هماهنگ باشد، در  دانلود کتاب بازگشت به عشق حسین رجب پور تکنیک های ان ال پی، تکنیک های روانکاوی، مهارت های ارتباطی، تکنیک های متقاعد سازی مرحله ای و تکنیک های نفوذ به ناخودآگاه به همراه قانون جذب بیان شده است که میتواند تاثیر بسیار زیاد و چشمگیری روی روابط شکست خورده بذارد.

؛؛برای آشنایی با مراحل و تکنیک ها همچنین پرسش سوالات خود میتوانید به تیم مشاوره سربرگ تازه از طریق تلگرام و واتس آپ پیام ارسال کنید، تیم روانشناسی سربرگ تازه از بهترین و با تجربه ترین روانشناسان ایرن تشکیل شده است، همچنین تمام روانشناسان سربرگ تازه زیر نظر آقای رجب پور دوره های ان ال پی و جذب را گذرانده اند و صلاحیت پاسخگویی سوالات شما را دارند؛؛

۰۲۱۹۱۳۰۵۰۵۹

۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

Telegram (برای ارتباط سریع تر با تلگرام روی لینک آبی رنگ کلیک کنید)

Whatsapp (برای ارتباط سریع تر با واتس آپ روی لینک آبی رنگ کلیک کنید)

کانال روانشناسی: sarbargetaze

 

مقالات مرتبط:

وقتی عشقت بلاکت میکنه

چگونه دیگران را عاشق خود کنیم

چگونه عشق از دست رفته خود را برگردانیم

شکست عشقی و دلایل آن

چگونه شکست عشقی را تحمل کنیم

صفحه اصلی

سربرگ تازه یک سایت خسته کننده و بی هدف نیست، سربرگ تازه یک سایت تخصصی در زمینه ان ال پی و قانون جذب می باشد. من حسین رجب پور نویسنده مقالات سایت و محقق در زمینه قانون جذب و ان ال پی هستم.

اصلا نمیشه فراموش كرد و تا آخر عمر هروقت كه ناخودآگاه درهر موقعیتی یادت بیفته ناراحت میشی…
فقط میشه خودتو به بیخیالی بزنی تا به نبودنش عادت كنی

سلام عرض شد برای حل مشکل و پرسش و پاسخ از طریق شما ره ۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰ در تلگرام یا واتس آپ پیام بدید مدیر روابط عمومی موسسه خانم گلرویی پاسختون رو میدن و به مشکلتون رسیدگی میکنن ارادت مند شما حسین رجب پور

چطور عشق سابق رو فراموش کنم

باور کنید خودمو به بی خیالی میزنم اما وقتی یه فیلم یا ترانه ی عاشقانه میبینم بدجور گریه میکنم که گریه کردن امونمو بریده من دلم میخواد فراموش بشه دیگه از ذهنم از قلبم میخوام دیگه گریه و دلتنگی نکنم واسش اما نمیتونم حتی همین دلتنگی من باعث افت تحصیلی من میشه خدایا چیکار کنم????

در پاسخ به masoomeh
برای اینکه یک شخص را جذب کرد باید روی ناخود اگاهِ فرد تاثیر گذاشت و نفوذ کرد. اولین مرحله ی ترمیم رابطه قطع کامل ارتباط از طرف شما است.
قطع ارتباط باید به صورت یک طرفه باشد { پیام ندید، تماس نگیرید، واسطه ارسال نکنید، در شبکه های اجتماعی پست ها و یا عکس های مربوط به ایشون یا پست هایی که نشان دهنده احساس ناراحتی شما است منتشر نکنید }
حداقل بین یک الی دو ماه نباید هیچ ارتباطی از طرف شما برقرار شود تا ایشان تنش ها و احساسات منفی به وجود آمده را فراموش کنند. هدف اصلی از قطع ارتباط این است که شخص مقابل، خلاءِ نبود شما را به صورت کامل احساس کند تا شرایط برای ایجادِ احساساتِ مثبت فراهم شود و تمام تنش ها از بین رود. دلیلِ ضرورتِ این کار این است که شما دیگر با واکنش منفی از طرف شخص مورد نظر روبرو نشوید.
توجه داشته باشید برای شروعِ این قطع ارتباط شما نباید پیامی مبنی بر کات کردن یا تمام کردنِ رابطه یا اینکه مدتی نمی خواهید پیام بدهید، ارسال کنید. قطع ارتباط باید یک طرفه و از سمت شما باشد بدون گفتن حرفی راجب این موضوع.

فقط میخام بگم تا حال یک ماه از جدایی مون گذشته ولی نتونستم فراموشش کنم اون عشششششششششششششققققققققققققققققققققممممممممممممممممممم بود مگه ممکنه فراموش کنم؟؟؟؟؟؟???????????????????????????????????????

در پاسخ به سونیتا
بله ممکنه فراموش کنید همه ما بالاخره یک روز بصورت کامل همه چیز رو فراموش می کنیم و هیچ چیز غیر ممکنی وجود نداره اما از طرفی ما میتونیم عشق خودمان را هم به رابطه برگردانیم توصیه می کنم لینک زیر را مطالعه کنید

https://www.sarbargetaze.com/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%AA-%D8%B9%D8%B4%D9%82-%D8%AF%D8%B1-6-%D9%85%D8%B1%D8%AD%D9%84%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87/

واقعا فراموش میشه؟؟

در پاسخ به fatemeh
سلام عرض شد هر مشکلی هر رابطه ای یک روزی کامل فراموش میشه و حتی چیزی از اون رو بخاطر نخواهید آورد اجرای این تکنیک ها کمک می کنه سریع تر فراموش کنید

سلام خسته نباش نمیدانم از کجا شروع کنم عشقم داره از دست میره و میتوانم جلوی خواستگاریش بگیرم ولی هرچه استخاره بندازم درمورد جلوگیری ازخواستگاریش نهی درمیاد من ازدواج کردم وخواستم این دومیمم باشه ولی داره میره چکار کنم نعلت برخودم که هرچه عذابه دارم برای خودم نازل میکنم

در پاسخ به شایان
سلام دوست عزیز این درست نیست که شما به همسرتون خیانت کنید اگر از زندگیتون راضی نیستید اول جدا بشید بعد به فکر ازدواج باشید.

سلام ترو خدا کمکم کنید ازش جدا شم ۷ساله با ی نفر هسم دوساله مامانمو از دس دادم خیلی دلم خونه خیلی غریبم هنوز ب طرفم نگفتم اب خوردی نوش جونت مامان منو گور ب گور میکنه خسته شدم چند بار هم خودکشی کردم ولی نشد ترو خدا کمکم کنین فراموشش کنم ازش جدا شم

سلام دنیای عزیز بهتره به تیم سربرگ تازه در تلگرام یا واتس آپ پیام ارسال کنید تا مشکلتون بصورت خصوصی بررسی بشه.
۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

سلام آقای رجب پور من مشکلی که دارم اینه که نمیتونم طرف حسابم منو دوست داره یا نه ولی هی من می‌خوام فراموشش کنم نمیشه میشه کمک کنی

سلام عرض شد رابطه شما باید بررسی بشه تا متوجه بشیم شرایط این رابطه به چه صورته شما می تونید توی تلگرام یا واتس آپ پیام ارسال کنید و سوالات خودتون رو از روانشناسان تیم سربرگ تازه بصورت رایگان بپرسید.
۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

سلام آقای رجب پور من مشکلی که دارم اینه که نمیتونم طرف حسابم منو دوست داره یا نه ولی هی من می‌خوام فراموشش کنم نمیشه میشه کمک کنی ممنونم

برای اینکه شخصی را فراموش کنید ابتدا باید احساسات خودتان را کنترل کنید. برای کنترل احساسات باید اعتماد به نفس و خود باوری را در خودتان شکل و پرورش بدهید.
فراموشی، رابطه ی عاطفی ساده نیست. برای اینکه دچار افسردگی یا آسیب های روحی نشوید باید در مرحله دوم، باور های خودتان را تغییر بدهید. باور هایی مانند: “من بدون او میمیرم، او همه چیز من است و ….”
در مرحله سوم باید به کمک تکنیک های اِن اِل پی، باور های جدید را جایگزین کنید. باور هایی مانند: “من می توانم، من برای خوشبخت شدن نیاز به کسی ندارم
در مرحله آخر شما باید به کمک تکنیک ها اهدافی را انتخاب کنید. اهدافی که وابسته به عوامل بیرونی نباشند و منشأ آن ها کاملا درونی باشد برای اینکه بتونید سریع تر پاسخ های خود را دریافت کنید به تیم روانشناسی سربرگ تازه پیام بدید ۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

سلام من النازم عشق بچگیم یعنی من ۴سالم بود با یه پسر ۱۶ساله…

سلام شما می تونید به تیم روانشناسی سربرگ تازه در تلگرام یا و…

یک سال بزرگترم است .از هم جدا شدیم ولی همدیگه رو دوست داریم…

سلام دوست عزیز. شما اشاره کردید به این که طرف مقابلتون رو بخ…

آیا حساب کاربری ندارید؟

09129305020

عشق چیزی نیست که یکی دو روزه به وجود آید و اگر هم روزی به هر دلیلی به پایان برسد یک دو روزه فراموش نخواهد شد و آسیب های روحی فراوانی بر فرد متحمل می گردد کسی که بعد از شکست روحی دچار افول روحی گردد باید سعی کند با راهکارهایی نقش آن را در زندگیش کمرنگ کند و به زندگی جدید برگردد ما در این مطلب از پرشین وی به شما خواهیم گفت که چگونه فراموش کردن یک رابطه را امکان پذیر کنید

برای شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید یا قبلا اتفاق افتاده یا ممکن است در آینده بیفتد که
در یک ارتباط عاشقانه به بن بست بر خورد کنید.
و همیشه قدم بعدی یک توقف، آغاز جدید است.
این افراد برای یک شروع جدید، احتیاج به فراموشی اتفاق‌های قدیم و قبلی دارند.
شکل گیری یک رابطه جدید عاطفی در حالی که هنوز از اثرات رابطه قبلی رنج می‌برید، اشتباه محض است.

جالب است که بدانید در یک تحقیقات جدید علمی ثابت شده است که وقتی دچار شکست یا سرخوردگی عاطفی می
شوید، قسمتی از مغز فعال می‌شود که در مقابل هیچ گونه محرک دیگر واکنش نشان نمی‌دهد.
و این می‌تواند به این ربط داشته باشد که گاهی درد ناشی از نپذیرفته شدن ممکن است بهبود نیابد! پس
با این درد «نا درمان» چه می‌شود کرد؟ می‌شود آن را تبدیل کرد به یک فیلم ماندنی و هر از
گاهی به عقب فلش بکش کرد.

می‌شود آنالیزش کرد و اشتباهات را پیدا کرد.
می‌شود آن را تبدیل به یک داستان تلخ رمانتیک کرد و برای کسانی که دچار موقعیت مشترک می‌شوند بازگویش کرد.
اما آنچه که نباید با آن کرد: این که همیشه سر دلتان بماند و از گوشه کنار مغزتان پاک نشود.
این که مدام مرورش کنید و تقصیر‌ها ر ا با متانت کامل برعهده بگیرید.
و این که اثر معجزه‌آسای «زمان» را فراموش کنید.
درد سرخوردگی تنها دردی است که با گذشت زمان بدتر نمی‌شود! روزهای اول؛ مقابله با عادت به اولین روز «خود
ساختگی» خوش آمدید.

می‌دانیم که درد زیادی روی دل شما سنگینی می‌کند روز اول: می‌دانیم که انگار به شما شوک بزرگی وارد شده
است و حسی کودکی را دارید که خانه رویایی با دست ساخته‌اش یک‌هو نابود و فنا شده است.
طبیعی است که حس «خود گم گشتگی» پیدا کرده باشید و به عبارتی دیگر اعتماد به نفس خود را از
دست داده‌اید.

چطور عشق سابق رو فراموش کنم

نگران نباشید، این حس همیشگی نیست.
با کمی صبر و کمی هم تفکر دوباره خودتان خواهید شد.
فقط کافی است که به آن کمی زمان بدهید.
روز دوم: در این مواقع است که ارزش داشتن یک دوست خوب مشخص می‌شود.
حداقل داشتن دو نفر دوست همدل که پذیرای شنیدن حرف‌های شما باشند لازم و ضروری است.
هر گاه دستان شما به طرف تلفن رفت که به همسر سابق زنگ بزنید، ‌با دست دیگر محکم جلوی آن
را بگیرید.

در عوض به دوستان خود زنگ زده و ترتیب یک قرار دوستانه را بدهید.
هیچ چیز مفیدتر از دو گوش شنوا برای شما در این شرایط بهتر نیست.
روز سوم: روز سوم روز سرنوشت سازی است.
از این جهت که شما قرار است تمام اثرات این دوست یا همسر سابق را از زندگی خود پاک کنید.
پاک کردن شامل پاک کردن شماره تلفنش، پاک کردن آدرس منزلش، پاک کردن شماره تماس تمام دوستان دور و نزدیکش،
و در آخر پاک کردن هر گونه نشانه‌ای

از او در منزل و حتی اگر مجبور به عوض کردن دکوراسیون
منزل شوید، این کار را بکنید.
تماس شما و هر گونه موردی که باعث یادآوری او به شما شود باید از صفحه زندگی‌تان پاک شود.
در نتیجه این است دست آورد روز سوم «روح زدایی» شما: تلفن ممنوع! ناگهانی سر کار یا دم در منزلش
رفتن ممنوع! به دوستانش تلفن زدن به منظور خبر گرفتن از او ممنوع! اگر به هر دلیلی مجبور شدید که
با او تماس بگیرید، تماس باید کوتاه، مختصر، و سر راست باشد.

می‌دانید خوبی ماجرا در چیست؟ این کار نه تنها به شما در «پاکسازی» کمک می‌کند،‌باعث می‌شود کمی او به خاطر
عدم توجه شما «دیوانه» شود! روز چهارم: امروز روز دفترچه خاطرات است.
صفحه اول، دفتر امروز قراراست پر شود.
در نهایت آرامش، لیست تمام عواملی که از نظر شما باعث بهم خوردن رابطه شما شده را تهیه کنید.
در نهایت آرامش و صد البته صداقت این لیست را تکمیل کنید.
این لیست فقط و فقط برای شما قرار است نوشته شود.
و به هیچ کس دیگر هم نشان نخواهد داده شد.

پس از کوچکترین تا بزرگ‌ترین عامل جدایی را بر روی کاغذ بیاورید.
دوباره یاد آوری می‌کنیم این لیست برای شما و از طرف شما نوشته می‌شود.
پس از آن که کامل شد، یک بار دیگر آن را مرور کنید.
یادتان باشد، همه این‌ها در نهایت آرامش قرار است انجام شود.
روز پنجم: امروز روز وقت صرف کردن با خانواده است.
سعی کنید که از تک تک دقایق «با خانواده» بودن استفاده کنید.
آنها بهترین تکیه گاهی هستند که هر زنی دارد.

روز ششم: یک تقویت روحیه برای خود بسازید.
مثلا یک «پلی لیست» از ترانه‌هایی تهیه کنید که با شنیدن آن‌ها حس خوبی به شما دست دهد.
سعی کنید روزی چند بار به آن گوش کنید.
روز هفتم: امروز اولین باری است که باید تلقین «تمام شدن رابطه» به خود را شروع کنید.
اگر نمی‌توانید ما به شما این را تلقین می‌کنیم: «رابطه شما تمام شده است».
چه برای عذر خواهی برگشته چه بر نگشته، لیاقت داشتن شما را به عنوان همسر و همدم در کنار خود
نداشته است.

یک هفته گذشت و نمردید! بله واقعا راحت نیست، اما باید تمرین کرد و تن به سختی داد…
پیروزی نزدیک است روز هشتم: امروز روز آخر پاک کردن تمام اثرات او از زندگی شماست.
اگر احیانا عکسی، نامه ای، هدیه ای، یا هر چیزی دیگری از قلم افتاده بوده است، اکنون قرار است به
طور کلی حذف شوند.
اگر جرات پاک کردن تمام عکس هایش را ندارید، آن‌ها را در یک فولدر جداگانه با نام «هرگز آن را
نبین» قرار دهید.

باور کنیدء هر گونه کاری که منجر به یاد آوری دوباره او برای شما شود، به منزله یک سم مهلک
برای شما خواهد بود.
پس از الان جواب این سوالات را می‌دانید: آیا دوست دارید که از او خبر داشته باشید؟ «خیر»! آیا دوست
دارید که او از شما خبر داشته باشد؟ «صد البته خیر!» روز نهم: پس از پاک کردن کامل او از
زندگی خود، حالا نوبت این است که بدانید چگونه با او رفتار کنید.

اگر مجبور شدید، یادتان باشد که شما دوست ندارید که با او در تماس باشید و تماس شما فقط در
صورت اجبار خواهد بود، مکالمه هایتان کوتاه، مختصر، و سر راست خواهد بود.
یادتان باشد که این که وقتی او را دیدید پشت دوستانتان پنهان شوید و یا آن که وانمود کنید که
او را ندیده اید ، این طرز تصور را به او می‌دهد که هنوز به او فکر می‌کنید.

پس از الان خود را آماده کنید که اگر با او برخورد کردید، شوکه نشوید.
اگر شده حتی می‌توانید جلوی آینه هم تمرین کنید! روز دهم: امروز روز شماست.
هر چه که فکر می‌کنید و یا می‌گویید باید از شما باشد.

اگر دارید راجع به دلایل شکست عاطفی فکر می‌کنید، راجع به این که او چه کرد، فکر نکنید.
روز یازدهم: لیستی از اهداف جدید خود را به صورت مکتوب بنویسید.

به خاطر داشته باشید که این مدت بهترین فرصت برای این است که خودتان را در یابید.
روز دوازدهم: اما الان نوبت تغییر دکوراسیون است.
اول نوبت منزل است.لازم نیست حتما تمام مبلمان را عوض کنید.
این تغییر می‌تواند به کوچکی عوض کردن یک تابلو یا تغییر عکس قاب‌های بالای تلویزیون باشد.

روز سیزدهم: امروز همان روز مرگ یک بار، شیون یک بار است.
امروز اجازه دارید که سراغ آن فولدر عکس‌ها یا اس ام اس‌هایی بروید که پنهان کرده بودید.
اجازه دارید که ترانه مشترکتان را گوش دهید و زار زار گریه کنید.
می‌توانید در تمام روز فقط «شکلات تراپی» داشته باشید و تا آن جا که می‌توانید پشت سر او حرف بزنید.
از دوستانتان بخواهید به حرف‌های شما فقط گوش بدهند.
با صدای بلند این را تکرار کنید «من زمان احتیاج دارم که در غم از دست دادن علاقه ام ناراحتی
کنم.
من می‌توانم برای آخرین بار گریه کنم».
و بعد از آن دیگر پلی برای بازگشت به گذشته وجود نخواهد داشت.
اعتماد به نفس باز می گردد تبریک می گوییم، باید به خودتان پاداش بدهید…

روز چهاردهم: باورتان می‌شود که ۱۴ روز گذشته است؟ ۱۴ روز از زمانی که شما «تصمیم کبری» خودتان را گرفتید
گذشته است و حتی اگر هم به ما نگویید ما مطمئن هستیم که نسبت به ۱۴ روز گذشته تغییرات روحی
زیادی در شما رخ داده است.
کافی است که از دوستان خود بپرسید.به پاس این وفاداری به تصمیم تان، باید به خودتان پاداش بدهید.
بهترین زمان برای خرید لباس مورد علاقه، کفش مهمانی، و یا حتی یک بسته شکلات همین الان است.

روز پانزدهم: خب یادتان است که به شما گفتیم خودتان را برای رویارویی با او آماده کنید؟ یادتان باشد که
برای شما مهم نیست و نباید باشد که حال او چه طور است.
یک مکالمه کوتاه، مختصر و سرراست.
به طور مثال: «وقتی او را دیدید، به چشمانش نگاه می‌کنید، سلام می‌کنید،‌ مودبانه یک لبخند می‌زنید، بعد سرتان را
پایین می‌اندازید و سعی می‌کنید هر چه زود تر آن جا را ترک کنید» حالا بلند شوید و جلوی آینه
بروید، و همین‌ها را تمرین کنید.

روز شانزدهم: خب، دیگر در خانه ماندن بس است.
برای یک پیاده روی حاضر شوید فراموش کردن یک رابطه.
سعی کنید به جایی بروید که تا حالا نرفتید.
مثلا یک پارک یا خیابان جدید را برای پیاده روی انتخاب کنید.
از بودن در هوای آزاد لذت ببرید فراموش کردن یک رابطه.

شما همان آدمی هستید که قبل از ملاقات با همسر قبلی تان بودید.
همانی که اعتماد به نفسش به هیچ مردی اجازه نمی‌داد که به او ضربه‌ای وارد کند.
زیبایی و پاکی در درون شما نهادینه شده است فراموش کردن یک رابطه.
اگر شریک سابق شما آن را ندیده گرفته است، به خاطر کمبود شما نبوده است.
به «خود»تان یاد بدهید که از تک تک لحظاتی که در پیش رو دارید نهایت استفاده را بکنید.

روز هفدهم: خب، اما امروز باید کمی صحبت جدی با هم داشته باشیم.
شما برای از بین بردن ناراحتی پس از جدایی چه نوع تراپی را انتخاب کرده اید: سایکو تراپی مثل رفتن
به یک روانشناس یا مدیتیشن، فراموش کردن یک رابطه شیرینی تراپی مانند پناه بردن به شکلات و شیرینی و نقل و نبات، خواب تراپی،
سیگار تراپی، و…

! حالا از شما می‌خواهیم که بنشینید و به‌طور جدی به این فکر کنید که چگونه می‌خواهید روح خود را
درمان کنید.
آیا این روش‌های درمانی که تا حالا انجام داده‌اید،فراموش کردن یک رابطه برای شما کارساز بوده است؟ یادتان باشد که تغییرات درونی بدون
پاکسازی بیرونی زیاد کار ساز نخواهد بود.

روز هجدهم: به سراغ دفترچه خاطرات خود بروید.
و نگاهی به لیست دلایلی که باعث جدایی شما شده است بیندازید.
اکنون با گذشت ۱۸ روز ، نظری منصفانه‌تر به ماجرا خواهید داشت.
اگر لازم هست تغییراتی در لیست خود بدهیدفراموش کردن یک رابطه .

روز نوزدهم: امروز؛ روز کشف استعداد است.
به موسیقی علاقه دارید؟ همیشه می‌خواستید یک زبان دیگر یاد بگیرید؟
عاشق شیرینی پزی هستید؟ لحظه‌ای درنگ نکنید فراموش کردن یک رابطه .
پشتکار داشته باشید و مطمئن باشید که بهترین نتیجه را خواهید دید.

روز بیستم: زمان، زمان چیدن یک برنامه جدید برای زندگی است.
لیستی که از اهداف زندگی تهیه کرده بودید را اکنون احتیاج دارید فراموش کردن یک رابطه .
با دقت آن را مرور کرده و از همین دقیقه برا ی رسیدن به اهداف جدید برنامه‌ریزی کنید.
یادتان باشد که این کاری است که برای آن باید حسابی فکر و زمان صرف کنید و چه زمانی بهتر
از الان که فکر شما آماده پذیرش هر گونه تغییری است.

روز بیست و یکم: سه هفته گذشت، هوراااااا! چه حسی دارید؟ آن را در دفترچه خاطرات‌تان بنویسید.
شما کاری را شروع و به نیمه رساندید که از عهده هر کسی بر نمی‌آید.

این یعنی یک شمای نو! ما هم در تبریک گفتن به شما شریک می‌شویم! «مبارکه!»

روز بیست و دوم: یک
صحبت در گوشی: ممکن است هنوز هم گهگاهی به او فکر‌کنید.
به جای افسوس خوردن این که چرا رابطه شما بهم خورده است و تمام تقصیر‌ها را سر خود بگذارید، یک
کار دیگر بکنید و آن این است که با آن که ممکن است تمام تقصیر‌ها از او نباشد، اما برای
این قسمت «روح زدایی»، سعی کنید که او را مقصر بدانید تا بتوانید زودتر فراموشش کنید.
تا زمانی که شما خود را برای وقایع اتفاق افتاده سرزنش می‌کنید، ‌نمی توانید به طور کامل او را از
ذهن خود بیرون بیندازید فراموش کردن یک رابطه.
از ما بشنوید: کمی بی منطقی در این جا واجب است! هر کاری می‌توانید بکنید که عصبانیت شما از او
به حد زیادی برسید.
آن جاست که شما به راحتی حتی حاضر نخواهید بود که اسمش را بیاورید چه برسد به اینکه به او
فکر کنید.

روز بیست و سوم: درد فراق دیگر نباید برای شما مسئله باشد.
یادتان باشد که برای خوشحالی شما وجود شخص دومی نیاز نیست.
شما مسئولیت کامل برای ناراحتی، خوشحالی و خوشبختی خود دارید.
سعی کنید این طرز تفکر را در خود پرورش دهید چرا که در تمام مراحل زندگی برای شما مفید خواهد
بود.

خیلی زود به آخرش رسیدیم شما از شر یادآوری خلاص شده‌اید…
روز بیست و چهارم: عطر خود را عوض کنید فراموش کردن یک رابطه.
به ویژه اگر عطر قبلی شما یک هدیه از طرف همسر سابق بوده باشد! عطر جدید، بوی جدید، زندگی جدید!

۱ – بفهمید که هنوز ممکن است این فرد را دوست داشته باشید

اگر تصور می‌کنید نمی‌توانید فراموشش کنید، احتمالاً دلیلی دارد.
شما اوقات فوق‌العاده‌ای را با هم گذرانده‌اید و بخش مهمی از قلبتان
را به او داده‌اید. حالا که تصمیم گرفته‌اید فراموشش کنید،
دیگر به آن فرد طوری که دوست دارید باشد نگاه نکنید و سعی کنید خودِ واقعی‌اش را ببینید.

 

_ اگر به شما دروغ می‌گوید یا فریبتان می‌دهد و یا احساسش نسبت
به شما عوض شده است باید بفهمید که این رابطه اصلاً رابطه سالمی
برای شما به حساب نمی‌آید. ممکن است برایتان سوءتفاهم شود یا
عصبانی شوید. فراموش کردن این فرد ممکن است خیلی سخت باشد
اما به این معنی نیست که نمی توانید فراموشش کرده و زندگی‌تان را پیش ببرید.

 

_ همچنین درک کنید که فراموش کردن به این معنی نیست که دیگر
نمی‌توانید آن فرد را دوست داشته باشید. فقط به این معنی است که
عشق شما به او تغییر کرده است. هنوز می‌توانید او را ببینید، بهترین
آرزوها را برایش داشته باشید و دعا کنید که خوشبخت شود. فراموش کردن
به این معنی نیست که باید به طور کل نادیده‌اش بگیرید؛ یعنی باید بیشتر به فکر خودتان باشید.

 

_ به خودتان باور داشته باشید. شما چیزهای زیادی دارید. عشق یعنی
فهمیدن بیشتر درمورد خودتان از طریق دیگران. با تجربه عشق‌های بیشتر،
اطلاعات بیشتری درمورد خودتان به دست می‌آورید. اگر خودتان،
خودتان را باور نداشته باشید، عشق بعدی‌تان چطور می‌تواند باورتان کند؟

چطور عشق سابق رو فراموش کنم

 

 

www.aryapdf.com / مردمان

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

 متاهل هستم و در دوران مجردی عاشق پسری بودم که الان نمی توانم او را فراموش کنم. احساس می کنم در حال خیانت به همسرم هستم. چه کنم؟

23 ساله و متاهل هستم. در زمان مجردی عاشق پسری شدم که به هزار و یک دلیل نتوانستیم به یکدیگر برسیم. بعد از دو سال از پایان آن رابطه، من ازدواج کردم ولی هنوز نمی توانم آن پسر و رفتارهایش را فراموش کنم. بعضی شب ها خوابش را می بینم. احساس می کنم که با این افکارم در حال خیانت به شوهرم هستم. چگونه آن پسر را فراموش کنم؟ هیچ یادگاری هم از او ندارم. دقیقا چه کنم که از ذهنم برود؟ 

بیشتر بدانید : چگونه عشق قدیمی خود را فراموش کنم؟

مخاطب گرامی، این طور که در پیامک شما می خوانم، یک تصمیم اصولی و خوب گرفته اید چرا که ازدواج تان بعد از دو سال از پایان آن رابطه اتفاق افتاده که این خود نشانه این است که دوران بحران این رابطه را گذرانده اید. با این حال، دو نکته را در پیامک تان مطرح کرده اید که دوست دارم کمی بیشتر درباره اش با شما صحبت کنم تا شرایط بهتری را در این روزها بگذرانید.

چطور عشق سابق رو فراموش کنم

شما درباره دیدن آن پسر در خواب تان صحبت کردید که به نظر می رسد چند دلیل برای این اتفاق را باید با شما در میان بگذارم. باید به شما بگویم که بار روانی احساس ناراحت کننده ای که نامش را خیانت گذاشتید و زیاد هم به شما دست می دهد، باعث می شود که شما بیشتر خواب این فرد را ببینید.رویاها را همچنین می توان با فکر کردن قبل از خواب تحت تاثیر قرار داد یعنی برخی از خواب ها راجع به موضوعاتی هستند که انسان ها درباره آن موضوعات در طول روز به خصوص در ساعات پایانی شب فکر کرده اند. خواب هر شخص تا حدود زیادی محدود به دانش و اطلاعات او از محیط اطرافش است. برای این که خواب تان کنترل شود، باید سعی کنید بار روانی را که این احساس دارد از خودتان دور کنید. در اولین قدم باید به شما بگویم که آن پسر بخشی از خاطرات شما بوده، پس هرچه سعی کنید این خاطره را حذف کنید، در خواب شما بیشتر می آید. شما باید بپذیرید که فردی در قسمتی از خاطرات شما بوده و الان نیست و نباید باشد و بار روانی دلتنگی و خاطرات را از خودتان دور کنید تا خواب وی را نبینید. ثمره فشارهای روانی روزمره را  به صورت ساده تر در خواب می بینیم.

در پیامک تان گفته اید که دقیقا چه کنم تا وی از ذهنم برود؟ توصیه می کنم بیشتر از تلاش برای فراموش کردن فرد، بار روانی که این رابطه داشته به طور مثال خشم ها و خوشحالی هایی که داشته و هیجان های مربوط به آن رابطه را کمتر کنید تا حذف شوند اما بدانید که خاطرات در ذهن می آیند. اشکال رشد و پرورش دادن شان است که خطرناک است نه آمدن در ذهن. این که شما ساعت ها بنشینید و خاطره ها را مرور کنید، بخندید یا گریه کنید، حسرت بخورید یا دلتنگ شوید و … خطر دارد و جای نگرانی است که خیانت پیش بیاید اما این که در ذهن بدون بار روانی بیاید، جای نگرانی کمتری دارد. البته چند پیشنهاد برای کاهش این بار روانی خدمت تان مطرح می کنم.

اگر تصور می کنید که نمی توانید او را فراموش کنید، احتمالا دلیلی دارد. شاید شما اوقات فوق العاده ای را با هم گذرانده اید بنابراین درک کنید که فراموش کردن به این معنی نیست که باید آن خاطرات را انکار یا به طور کل نادیده شان بگیرید بلکه باید بیشتر به فکر خودتان و زندگی جدیدتان باشید.

خیلی ها تصمیم می گیرند همه احساسات شان را جایی بنویسند. وقتی حوصله اش را داشتید، یک تکه کاغذ بردارید و افکارتان را روی آن یادداشت کنید. ذهن خود را به زمان حال بیاورید. هر لحظه آگاه باشید و نگذارید ذهن هرگاه که خواست به گذشته سفر کند. اگر دقت کرده باشید، بیشتر اوقات ذهن یا در گذشته سیر می کند یا در آینده و کمتر پیش می آید که ذهن به همان زمان حال فکر کند.

این روش را روش «ایست ذهنی» می نامیم یعنی لازم است خیلی محکم و مقتدر به ذهن تان ایست بدهید تا نتواند به هرکجا خواست برود. در حقیقت اگر آگاه نباشید و نبینید که ذهن تان در حال سفر به گذشته است، نمی توانید جلوی آن را بگیرید. به خود بگویید: «ساکت،  دیگر نمی خواهم بیشتر فکر کنم! یاهیس» یا در ذهن مان روی این فکرها ضربدر بزنیم و جلوی آن ها را بگیریم.

بیشتر بدانید : چرا عشق قدیمی ام را نمیتوانم فراموش کنم؟

بیشتر بدانید : شکست عشقی مان را چگونه فراموش کنیم؟

بیشتر بدانید : چگونه کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.


تست شنوایی و درمان وزوز گوش


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی

فراموش کردن عشق

عاشق شدن آسان است. شکستن قلب شما نیز آسان است. اما آیا می دانید قسمت سخت در این فرایند شکست و خارج شدن از عشق چیست؟ خلاص شدن از خاطراتی است که از آن شخص دوست دارید.

 

چطور عشق سابق رو فراموش کنم

دلیل این است که خاطرات هرگز از بین نمی روند. پس از تشکیل آنها ، آنها در قلب شما باقی می مانند. آنها ممکن است توسط تجربیات جدید و احساسات هیجان انگیز رونویسی شوند، اما وقتی احساس دلتنگی می کنید می توانید به راحتی دوباره آنها را بیرون بیاورید. بله ، آنها می دانند که چگونه در قلب ، ذهن و روح شما بمانند.

 

در واقع ، خاطرات را نمی توان پاک کرد ، اما هنوز هم می توانید فراموش کنید. این به معنای خلاص شدن از شر خاطرات نیست ، بلکه از بین بردن احساسات ناشی از این یادآوری ها است. اما چطور چنین چیزی را انجام می دهید؟

 

 

راه های فراموش كردن عشق :

در اینجا 7 روش وجود دارد که به شما در فراموش کردن عشق کمک می کند و دردی را که از گذشته به وجود می آید را درمان کنید:

 

1. تغییر دیدگاه :

اگر تصور می‌کنید نمی‌توانید فراموشش کنید، احتمالاً دلیلی دارد. شما اوقات فوق‌العاده‌ای را با هم گذرانده‌اید و بخش مهمی از قلبتان را به او داده‌اید. حالا که تصمیم گرفته‌اید فراموشش کنید، دیگر به آن فرد طوری که دوست دارید باشد نگاه نکنید و سعی کنید خودِ واقعی‌اش را ببینید. اگر به شما دروغ می‌گوید یا فریبتان می‌دهد و یا احساسش نسبت به شما عوض شده است باید بفهمید که این رابطه اصلاً رابطه سالمی برای شما به حساب نمی‌آید. 

 

2. ایجاد تجربیات جدید و معنی دار:

این ممکن است سخت ترین کار باشد ، اما در واقع ساده تر از حد انتظار است. در واقع ، بازدید از اماکن یا انجام فعالیتهایی که شما و شخص قبلی انجام داده اید ، می تواند وحشتناک باشد. با این حال ، هنگامی که شما دو نفر از هم جدا شدید ، پایان جهان نیست.

و این چیزها (آنهایی که قبلاً آنها را به اشتراک می گذاشتید) هنوز وجود دارد.

 

از این رو ، شما نمی توانید همیشه از آنها دوری کنید زیرا آنها گذشته ها را به شما یادآوری می کنند. شما فقط می توانید خود را از سرگرمی و هیجانی که این کارها ارائه می دهند محروم کنید اگر سعی کنید دوباره آنها را تجربه کنید. در عوض ،لذت آنها را با افرادی که بیشتر برای شما مهم هستند تجربه کنید.

 

با خانواده و دوستان خود از این مناطق به یاد ماندنی بازدید کنید. با هم عکس بگیرید ،  وعده های غذایی بخورید و از فعالیت های خود لذت ببرید. به این ترتیب ، هنگامی که شما به عقب نگاه می کنید ، فقط اوقات خوب را به خاطر می آورید ، نه آنهایی که خاطرات تلخ را به یاد شما می آورند.

  

راه هاي فراموش كردن عشق

 

3. بیرون بروید :

راه دیگر فراموش کردن شخصی که دوستش دارید بیرون رفتن است. کفش ورزشی خود را بپوشید و حتی در اطراف محله خود شروع به راه رفتن کنید. این به این دلیل است که هر چه بیشتر در خانه بمانید. وقت بیشتری را صرف فکر کردن به گذشته ای می کنید که هرگز بر نمی گردد.

 

راه رفتن را شروع کنید. از دیدنی ها ، فروشگاهها ، خیابان های شلوغ و لبخند زدن به افرادی که در طول مسیر با آنها ملاقات می کنید لذت ببرید. برای مدتی، شخصی  که قلب شما را شکسته فراموش خواهید کرد. هر چه بیشتر ذهن شما از این برخوردهای ساده پر شود ، آن خاطراتی که می خواهید فراموش کنید را زودتر فراموش می کنید. 

 

4. در مورد خاطرات خود صحبت کنید:

مردم غالباً در مورد چیزهایی که به خاطر می آورند می نویسند ، تا بتوانند آنها را حفظ کنند. در همین حال ، اگر می خواهید فراموش کنید ، بهتر است که در مورد آنها ننویسید. در عوض ، در مورد چیزهایی که به خاطر می آورید صحبت کنید.

 

دلیل این است که بر خلاف نوشتن در جایی که می توانید صفحات را مرور کنید ، صحبت کردن در مورد خاطرات خود با صدای بلند ضبط نمی شود. هرچه بیشتر درباره این یادآوری ها به صورت کلامی بحث کنید ، کمتر احساساتی می شوید، این کار را تا زمانی انجام دهید که دیگر نتوانید همه چیز را به یاد بیاورید. 

دلیلش این است که وقتی ذات خاطرات از بین رفته باشد ، تمام یادآوری دیگر برای شما مهم نیست.

 

5. چیزهایی را که به شما داده است دور بیندازید:

در اطراف اتاق خود یک نگاه بیندازید و هر چیزی را که به شما داده است پیدا کنید و آن را بیرون بریزید حتی رسیدهای نخستین فیلمی که با هم دیده اید ، آن را بیرون بیاورید و دور بریزید! روابط به پایان رسیده است بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که به چیزهایی بچسبد که تنها یادآوری گذشته باشد. اگرچه انجام این کار سخت و حتی غیرممکن است ، اما باید این کار را انجام دهید. شما باید یاد بگیرید که چگونه چیزها را رها کنید زیرا گاهی اوقات در طولانی مدت حتی اگر در ابتدا کمی صدمه دیده باشد برای شما بهتر است. 

 

چطور عشق سابق رو فراموش کنم

6. تمام تصاویر او را حذف کنید:

بعد از دور ریختن همه هدایای او در سطل زباله ، تلفن خود را باز کنید و به گالری تلفن خود بروید و تصاویر او را پاک کنید. این ممکن است وسوسه انگیز باشد که آنها را نگه دارید اما در طی فرایند فقط به خودتان آسیب می رسانید. اگر هنوز چیزی وجود داشته باشد که شما را در اتاق ، تلفن و یا حتی ذهنتان به شما یادآوری کند ، قادر به ادامه حرکت نخواهید بود.

 

7. خود را در اتاق حبس نکنید:

تنهایی قاتل است، بنابراین لطفا خود را در اتاق حبس نکنید. پنجره های خود را باز کنید و به بیرون نگاه خوبی بیندازید. جهان بدون تو پیش می رود ، بنابراین نباید از آن عقب بمانید! تا آخر عمرتان نمی توانید در اتاقتان بمانید. یک حمام گرم طولانی بگیرید، به همان اندازه که نیاز دارید ، راحت ترین لباس خود را بپوشید و سپس به بیرون بروید. شما نمی دانید کجا بروید؟ این بهترین قسمت است! چرا از آن فروشگاهی شروع نمی کنید که همیشه دوست داشتید به آن بروید؟

 

گردآوری:بخش روانشناسی بیتوته 

 

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید


سینما رو به خونت بیار!


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟


طراحی و بازسازی فضای داخلی


زبان انگلیسی رو کاربردی یادبگیر!


درمان اختلالات گفتاری کودکان


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی


یادگیری زبان در کوتاهترین زمان


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

Publisher –

تپیدن قلبت وقتی که اسم عشقت میاد یا بیاد خاطره هاش می افتی و یه آه دلسوز همیشه نشونه از این داره که یکی بوده و الان نیست. اینکه هی تو ذهنت به دنبال نقطه امید ها میگردی و با خودت میگی

و حرفای این مدلی

هی امید رو تو دلت زنده می کنه .. اما یهو یادت میاد که چند روزه اصلا نیست .. دلت بیشتر می لرزه از این که باید با یک واقعیت روبرو شی واقعیتی به نام جدایی از عشق! فراموش کردن عشق…

این عشق اگر دو طرفه هم باشه گاهی تو به همین حس ها می رسی..

چطور عشق سابق رو فراموش کنم

هر عشق دو طرفه ای هم که نباید حتما به وصال ختم شه..

به هر حال چیزی رخ داده که اون رفته .. و انتخاب قطعی اش که تو بودی.. تحت هر شرایطی الان تو نیستی! ( چه خودش بخوات چه نخوات ! )

و تو موندی و کلی خاطرات که هی روی اعصابت رژه می رن

و یه دل شکسته که نمیشه سمتش بری و چشمای پر از اشک که مثل بارون بهاره ..

 سختی روزهای جدایی رو با تصور لذت بخش پایان شکست و آلام ها، کاهش بده و مطمئن باش که اگر قبل از وجود کسی تو آروم بودی، و خوشبخت، بعد از رفتنش هم می تونی به اون فرد قبلی تبدیل بشی. آره شدنیه. 

همیشه وقتی به عقب بر می گردی می ترسی از این که این حس نابود گر همیشه باهات بمونه.. با خودت می گی

اما یک سری کارهای اشتباهی که تو می کنی، موجب می شه، این مدت زمان طولانی شه و حتی گاهی به چند سال بکشه. چند روز اخیر یکی از کیس های مشاوره ای به من پیام داده و میگه 13 ساله عشقم رو نتونستم فراموش کنم! و وقتی صحبت کردم، متوجه شدم که اشتباهات عمیقی داشته که اگر تو هم اون ها رو داشته باشی، مدت فراموش کردنت طول خواهد کشید.

فراموش کردن عشق فراموش کردنه دیگه! اول و دوم نداره . چون ما هرآدمی رو یک مدل که دوست نداریم. اما تجربه اول همیشه دردناک تره چون

اما معمولا وقتی که داری عشق دوم رو فراموش میکنی یه قوت قلب داری

از چی ؟

از تجربه فراموش کردن عشق اولت. 

چرا که متوجه شدی عشق اول رو هم فراموش کردی هر چند طول کشید اما این دومی هم آره از پسش بر میایی 

و خب تجربه هایی داری که می دونی چطور باید برخورد کنی با زندگی و با خودت، تا صدمه بیشتری نبینی.

معمولا عشق دوم زودتر از عشق اول فراموش میشه پس نگران از این نباش که برای اولین باره که شکست عشقی خوردی. راستی قبلا مطلبی نوشتم در مورد خاطره ای از یکی دو شکست عشقی از دوستانم که باید هر شکست عشقی اولی اون رو حتما بخونه. برای خوندن این مطلب کلیک کن

در مورد اون بنده خدایی که گفته بود 14 ساله عشقم رو فراموش نکردم، و کسانی که مثل ایشون هستن باید چند تا نکته بگم.

همه و همه طوری پیش میره که منجر شده تو نتونی با قضیه فراموش کردن عشق قدیمی ات جدی برخورد کنی. به همین خاطر قضیه ای که من راهکار  حل شدنش رو توی 70 روز، ارائه کردم، تو تا 13 چهارده سال کشوندی! خب مشخصه که تغیراتی که گفته شده رو اگر انجام بدی مطمئنا بهتر می تونی با قضیه کنار بیایی.

پس اگر سال های زیادی رفته وطی شده و موجب شده که شما هنوز عشقت رو کنج دلت نگه داشته باشی، نترس و نگران نباش راهکارش پیش منه چون روی خیلی ها تست کردیم و جواب عالی گرفتیم

به نظرم آره. شاید با خودت بگی، حتی یک دوستت دارم هم ازش نشنیدم چطور فراموشش کنم؟

پاسخت اینه: به راحتی!

وقتی که عشق یک طرفه داری، دلیل های زیادی داری برای این که فراموشش کنی

مثلا به خودت فکر کن و حسی که به فلان کس نداری! بعد میتونی متوجه شی حس اون نسبت به تو چطوریه! خیلی مزخرفه نه؟ حتی از خودت ممکنه بدت بیاد که در گیر عشق این فرد شدی.

به هر حال دلیل های زیادی وجود داره که قانعت میکنه که قدم در راه فراموش کردن عشق یک طرفه بگذاری

تو هم دلیل های بیشتری باید داشته باشی قطعا. پس بسم الله بگو و زندگی ات و فکرت و حاکم دلت رو تغییر بده. آره شدنیه.

فراموش کردن عشق دوطرفه رو بذار بیرون از دلت! راستش بیشتر وقت ها حس میکنم که این همون عشق یک طرفه است، که ما خیلی اون رو دلخواه کردیم و به طرف مقابل، فرصت دادیم و کم کاری هاش رو لاپوشی کردیم. مخصوصا وقتی که دو نفر همو دوست دارن، و طرف مقابل میگه

وقتی که به عمق برخی از حرف های عشق مقابل فکر می کنیم تهش تاسف های خنده اوری هست که باید جدی بگیریمشون.

حقیقتا خیلی از این موردهای که ما عشق دو طرفه اون ها رو می انگاریم! در حقیقت یک طرفه اند چون طرف مقابل حاضر به هیچ گونه تلاش و مقاومت نیست! و بعد ادعای دوست داشتن هم دارد! البته ادعایش آبکی و یا پفکی است. پس این گونه عشق ها هم خیلی راحت فراموش می شوند خیلی راحت..

برای این که بتوانی عشق را فراموش کنی، نیاز داری که ابتدا تصمیم خود را بگیری و مطمئن باشی که آینده ای شیرین تر می خواهی و ماندن در این حس، برایت آسیب زاست. بعد از این می توانی مدت ها صبر کنی حدود یکی دو سال تا یاد و خاطره ها از ذهنت پاک شود. اما با دوره پاکسازی عشق مرحله به مرحله کمک می کنیم که در 70 روز دلت را سامان بدهی.

بله. ما در دوره پاکسازی عشق با تکنیک هایی کاملا علمی و عملی و نتیجه بخش ( نتیجه دادن روی 100 درصد اعضای مورد آزمایش و کابران شادزیستی ) به شما کمک می کنیم دوره رهایی از عشق را کوتاه کنید و سریع تر به زندگی برگردید.

این تکنیک ها شامل:

هستند.

عشق تو هر چقدر هم که آتشین باشد تضمین می دهم که با کمک این دوره آموزشی به نام پاکسازی عشق می توانی آن را فراموش کنی و به دوران شور و اشتیاق و هیجان خودت برسی.

تو می توانی با تماس با پشتیبان های شادزیستی در تلگرام، ایمیل و یا واتس اپ، این دوره واقعا موثر را تهیه کنی و در این وضع بد نمانی. و یا این که می توانی از طریق لینک زیر اقدام به خرید و دانلود نمایی.

میخواهم فایل پاکسازی عشق رو همین حالا بخرم و از این آتیش رد بشم

چطور عشق سابق رو فراموش کنم

از زمانی که متولد شده ام، سعی کرده ام برای بنده های خوب خدا، مفید باشم. هر چه آموخته ام، تجربه کرده ام، و احساس کرده ام را با تو در میان خواهم گذاشت.

Prev Post

تنها جایی که مادر بودن تو را پشیمان خواهد کرد ( اشتباه عاشقانه زناشویی )

Next Post

12 نشانه برای مردی که تظاهر به دوست داشتن می کند

داستان پرونده آبنبات تلخ یا زنانه دو شوهره

چطور وقتی از مردم نفرت دارم به آرامش برسم

حل مشکل های زندگی با عمل کردن به وصیت شهید نوید

9 حرکت رمانتیک برای افزایش صمیمیت رابطه

سلام خسته نباشید
اگر با یک نفر قبلا از راه دور رابطه دوستی داشته باشی و ارتباط قطع شده باشه و بعد از 5 سال طرف برگشته و ازدواج کرده و دوباره میخواد این دوستی رو ادامه بده و ادعا میکنه که هنوز دوستت داره و (وقتی راجع به 5 سال پیش صحبت میکنه انگار که همه تقصیرها گردن تو بوده و تو نخواستی که پیشت بمونه.)بعد بهش میگی درست نیست ما با هم ارتباطداشته باشیم تو خانواده داری میگه رابطه ما به خانواده ام صدمه نمیزنه.
باید چیکار کرد ؟!!
لطفا راهنمایی کنید. تشکر.

سلام دوست عزیزم.
بهترین رفتار با فردی که برای خانواده اش و زندگی اش ارزش قائل نیست، بلاک کردن است.
به هیچ عنوان به این رابطه ادامه ندهید. از این فرد که متاهل است، برای شما جز اتلاف وقت، انرژی و هزینه و وابستگی چیزی نخواهد بود.
به عبارتی برادریه این فرد قبلا یک بار ثابت شده است!!!!!
با قدرت تمام جلوی ابراز علاقه، پیام دادن و غیره از ایشان بگیرید و بلاک کنید. حتی اگر در دل هنوز او را دوست دارید!
موفق باشید.

سلام
وقت بخیر
اگر اون عشق به حدی تو ذهن ما ریشه کرده باشه که ما حاظر به فراموش کردن ان نباشیم باید چه کرد
به گونه ای که هر روز خاطرات ان را مرور و از ان لذت برده و در لحظه ای بعد ناراحتی مارا فرا بگیرد که دیگر این عشق که داری مرورش میکنی اصلا وجود نداره

سلام و احترام
آن چه در ذهن شما شکل گرفته احتمالا به این دلیل هست که کسی در زندگی شما نیست و این که تجربه عشقی جدید هیجان انگیزی نداشتید که جایگزین بشه. از طرفی، ممکنه دچار وسواس فکری شده باشید که با رویکرد های درمانی CBT و رفتار درمانی قابل حل هستش.
تمرکز تون رو به سمت جذب همسر دلخواه تون از طریق تکنیک های پاکسازی، جذب و فرا جذب ببرید ( دوره آموزشی جذب همسر دلخواه در شادزیستی این موارد را آموزش می دهد ) و تلاش کنید که دامنه فکرتون رو تغییر بدین .
موفق باشین

ممنون از وقتی که گزاشتید و راهنمایی که کردید

سلام وای چقدر این فایله عالی بود مخصوصا تکنیک کش و نقطه سیاه
دارم ارتعاش رو انجام میدم و هر بار یادش می افتم سریع از ذهنم می ره و حس خوب میگیرم.
مطمئنم به زودی حالم خیلی خوب خوب میشه. ممنونم از مشاوره های شما.

سلام‌
‌من‌حدودیه‌ساله‌که‌بایکی‌تورابطه‌ام‌خیلی‌همو‌دوست‌داریم‌و‌من‌واقعاووبسته‌شدم‌طوری‌که‌یه‌روز‌بهش‌پیام‌ندم‌انگاریچیزی‌گم‌کردم‌‌ولی‌‌اون‌بیشتراوقات‌بدرفتاری‌میکنه‌و‌سرده‌دلیلشم‌ازش‌میپرسم‌فقط‌میگه‌عصاب‌ندارم‌و‌حالم‌خوب‌نیست‌چن‌سری‌خواستم‌فراموشش‌کنم‌و‌این‌رابطرو‌تموم‌کنم‌ولی‌نتونستم‌اگ‌میشه‌یه‌کمکی‌کنید‌ممنون

سلام من الان دو ماه میشه که ازش جدا شدم ولی با وجود همه راهنمایی مشاوره ها و انجام کارهای سنگین وقت پر کن هنوز شب و روزم جهنمه و احساس خفگی میکنم.با وجود اینکه بخاطر هیچ و پوچ پس زده شدم ولی نمیدونم چرا این زجرا و اون یی اعتنایی جلوی چشام نمیاد که تسکین دردا بشه دیگه راه برگشت وجود نداره و سعیم بر فراموش کردنشه باید چیکار کنم

Your email address will not be published.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

1 × دو =

هرگونه استفاده از محتوای شادزیستی در شبکه های اجتماعی ، وب سایت ها و کانال ها، موجب بدهکاری شرعی و عرفی است و پیگرد قانونی دارد. به تلاش های یکدیگر احترام بگذاریم.

پر بحث ترین ها

13 نشانه پسر یا دختری که دیگر تو را نمی خواهد

از کجا بدانم عشق سابقم هنوز دوستم دارد؟ ( 13 نشانه بازگشت معشوق)

تمام ترفندهای جذب مرد و وابسته کردن مردان به خود

49 نشانه تنفر پسر از دختر که مستقیما به زبان نمی آورد

Welcome, Login to your account.

7 × = چهل دو

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

هشت × = 48

چطور عشق سابق رو فراموش کنم
چطور عشق سابق رو فراموش کنم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *