چطور موهای خود را ضخیم کنیم

 
helpkade
چطور موهای خود را ضخیم کنیم
چطور موهای خود را ضخیم کنیم

شاید شما هم علاقه مند باشید که بدانید: چگونه موهای ضخیم داشته باشیم؟ سئوالی که برای بسیاری از مردان و زنان مهم است. همانطور که می دانید انسان ها دارای انواع نژادهای مو هستند که بستگی به ماهیت ژنتیکی، آب و هوای محل زندگی و مواد غذایی که مصرف می کنند، دارد. بسیاری از عوامل دیگر می توانند موثر بر ریزش یا ضخامت مو باشند، مانند: افزایش سن، استرس و …  (در مقالات دیگر درباره دلایل ریزش مو و راه های پیشگیری از آن نوشته ایم). اگر چه ضعف ریشه مو یا نازک شدن ساقه های آن به طور کامل قابل پیشگیری نیست اما استراتژی هایی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا موهایی با ظاهر ضخیم تر داشته باشید و از ریزش آن نیز جلوگیری و حتی به تقویت موهای خود کمک کنید. در زیر به مواردی چون تکنیک ها و نکات مراقبت از مو و همچنین تغییر در سبک زندگی که منجر به ضخیم ترشدن ریشه مو می شود، اشاره شده است. 

مورد جالبی که در این خصوص وجود دارد، بیشتر مردم برای اضافه شدن حجم موهایشان از کالاهای تجاری استفاده می کنند، اما این بهترین راه برای رسیدن به این هدف نیست.تکنیک های مراقبت از مو: 

بیشتر محصولات مو شامل موارد شیمیایی هستند که در تمیز شدن مو موثرند اما ممکن است مضرات بیشتری داشته باشند.این محصولات به پوست و موهای بعضی از مردم از چندان آسیبی نمی رسانند اما بهترین راه اجتناب از مصرف این محصولات تا حد امکان است. در حقیقت به شما توصیه می کنیم که به تاثیر شامپو بر ریزش مو توجه کنید. برخی مواد و ترکیبات شوینده هستند که در بیشتر محصولات مو به خصوص شامپوها و یا لوازم آرایشی، وجود دارند. از جمله: Sodium laurel and laureth sulfatesاین مواد و ترکیبات، چربی طبیعی دور موها را از بین می برند و ممکن است موجب ضعیف شدن و درنهایت ریزش مو شوند.بهتر است محصولات طبیعی یا محصولاتی که با روغن طبیعی یا عوامل صابونی تهیه شده اند را انتخاب کنید. 

پوست سر ما چربی طبیعی تولید می کند که موها را می پوشاند و ازآنها درمقابل آسیب های بیرونی محافظت می کند. وقتی این چربی ها هرروز شسته شوند، موها هربار ضعیف تر می شوند.- بدن هر شخص متفاوت است، اما بیشتر مردم به راحتی می توانند دو تا سه بار در هفته موهایشان را بشورند بدون اینکه موهایشان خیلی چرب شود. اگر موهایتان به صورت طبیعی بسیار چرب است می توانید آنها را سه تا چهار بار در هفته بشویید.- نشستن موها به صورت متناوب هم می تواند آسیب زننده باشد. افرادی با موهای نازک بیشتر مستعد شوره سر و شرایط بد پوستی هستند که می توانند با شستن متناوب (نه به صورت روزانه) از آن پرهیز شود.- از “شامپوهای خشک” (بدون نیاز به آب) برای بهتر شدن موهایتان بین هر شستشو استفاده کنید، باعث می شود که موهایتان تمیزتر به نظر برسد و مزایایی دارد که مو ضخیم تر به نظر می رسد. “شامپو خشک” یک پودر است که می توانید بین هربار شستشو به موهایتان بزنید، مخصوصا اطراف ریشه ها.

اگر موهایی چرب ندارید، می‌توانید سراغ روغن‌های طبیعی بروید. بابونه، اسطو خودوس، رزماری، آویشن، گل شمعدانی، چوب سدر، روغن بادام، روغن نارگیل، روغن انگور فرنگی هندی و بسیاری روغن دیگر که به ضخیم تر شدن فولیکول موها کمک می کنند. 

چطور موهای خود را ضخیم کنیم

– ۱۰ تا ۲۰ قطره از روغن انتخابی مورد نظر را بر روی پوست سر خود چکانده و با انگشتها، سر خود را ماساژ دهید. با انگشتها روغن را تا نوک موهایتان بمالید.- شما همچنین می توانید 3 یا 5 قطره از روغن گیاهی را با شامپو و یا نرم کننده خود ترکیب کنید و سر خود را بشویید.- می توانید موهای خود را با استفاده از ۵ تا ۱۰ قطره از روغن گیاهی و ۳ تا ۴ اونس روغن کرچک، روغن زیتون، روغن جوجوبا یا روغن آفتابگردان نرم تر کنید. دقت کنید که تمام قسمت های مو را به روغن آغشته کنید. موهایتان را در یک حوله بپیچید و 30دقیقه به آن زمان دهید، سپس موهایتان را مثل همیشه بشویید.- از هر روغنی استفاده نکنید. برای انتخاب روغن مناسب به جنس موهای خود دقت کنید.

جهت جلوگیری از ریزش موهای سر، بهتر است که بجای برس از یک شانه با دندانه های بافاصله استفاده کنید، و گره های مو را به آرامی باز کنید. شستشوی صحیح موها کمک زیادی به حفظ و حتی تقویت آنها می کند. – هنگامی که موهایتان خیس است بیشتر مراقب باشید. موهایتان را با فشار درون حوله نپیچید که این امر باعث شکستگی برخی از ساقه های مو می شود. در عوض موهایتان را به آرامی با استفاده از یک حوله بفشارید.- موهای سر را مدل دم اسبی یا هر مدل دیگری که باعث کشیده شدن تارهای مو می شود، نبندید.

استفاده بیش از حد از لوازم حرارتی برای مو باعث می شود که موهای شما خشک و شکننده شوند و به راحتی دچار ریزش شوند.

از رنگ کردن، هایلایت کردن و بکار بردن هرگونه مواد شیمیایی پرهیز کنید. به خصوص اگر موهای حساسی دارید. هرنوع ماده شیمیایی که به موهایتان می زنید، می تواند باعث آسیب رساندن و خشک شدن موها شود. حتی تغییر رنگ مو به روش طبیعی، مانند استفاده بیش از حد از آب لیمو، ممکن است به موهایتان آسیب بزند.

در بازار محصولات زیادی برای افزایش حجم و پر پشت کردن مو وجود دارد، توصیه می کنیم از محصولاتی که با استفاده از مواد طبیعی ساخته شده اند استفاده کنید.- موهایتان را با شامپوهای حجم دهنده بشویید تا به موهای بالای سرتان حجم و موج دهد و حجیم تر به نظر بیاید.- بعد از هر بار شستشو با شامپو از یک نرم کننده، حجم دهنده برای ساقه موهایتان استفاده کنید. نرم کننده را به بالای سرتان نزدیک ریشه موهایتان استفاده نکنید، چرا که با کم کردن وزن مو آنها را نازک تر نشان می دهد.- سعی کنید برای حالت دادن به موهایتان از تقویت کننده ریشه و اسپری حجم دهنده استفاده کنید تا پرتر به نظر برسد.

قسمت خشک انتهای موها را کوتاه کنید تا موهای جدید روییده شود. کوتاه کردن نوک موها باعث می شود که تارهای مو ضخیم تر به نظر بیایند. به ویژه در مورد آقایان این کار مزایای زیادی برای آنها دارد و موجب مرتب نگه داشتن موها و حتی ممکن است موجب کاهش ریزش آنها در درازمدت، بشود. 

متاسفانه بسیاری از مردم به دلیل کمبود مواد غذایی مغذی دارای موهای نازک هستند.- ویتامین ب نقش مهمی را در سلامت موهایتان ایفا می کند و جذب مقدار کافی از آن به داشتن موهای ضخیم و کاهش ریزش مو کمک می کند. بهترین منابع ویتامین ب شامل: میوه، سبزیجات، مغزها و برنج قهوه ای و … .- رژیم غذایی که دارای مقدار کافی آهن نباشد باعث رشد ضعیف مو می شود. بهترین منابع آهن عبارتند از: گوشت گاو، گوشت گوسفند، مرغ، ماهی، سبزیجات برگدار و حبوبات غنی شده با آهن.- مکمل های ویتامین مصرف کنید. این مکمل ها شامل میزان مناسبی از ویتامین ها هستند که برای داشتن موها، ناخن و پوست سالم ضروری اند.

اینکه در معرض سموم روزمره محیط زیست قرار نگیریم کار سختی است، اما چند روش پیشگیرانه وجود دارد که می توانید امتحان کنید:- وقتی پیاده یا با دوچرخه بیرون می روید موهایتان را درون روسری یا کلاه قرار دهید. آلودگی بوجود آمده از ماشین ها می تواند رشد موهای شما را کم کند و باعث ریزش مو شود و همینطور ظاهر آن را ناسالم و افتاده نشان دهد.- در استخرهای کلردار کلاه شنا بپوشید. کلر موجود در آب استخرها روی موها می نشیند و موها را مستعد خشکی و آسیب دیدن می کند. در هنگام شنا در استخر از موهایتان محافظت کنید و قبل از اینکه کلر روی موهایتان خشک شود آن را با شامپوی مناسب بشویید.

پوست سرتان را با انگشتانتان به صورت دایره های کوچک ماساژ دهید. این کار باعث افزایش گردش خون در سر می شود و به آن کمک می کند موهای سالم رشد کند.

شرایط استرس زا اغلب باعث کاهش مو می شود. اگر دلیلی برای استرس دارید آن را از زندگیتان حذف کنید. تاثیر استرس بر ریزش مو نکته مهمی است که متاسفانه بسیاری از افراد آنرا جدی نمی گیرند. – برخی از منابع استرس غیرقابل اجتناب هستند، اما بعد از مدتی از بین می روند. اگر بر اثر یک شرایط استرس زا موهایتان می ریزد، بعد از حل آن مشکل موهایتان مجددا رشد خواهد کرد.- موهای نازک خودش می تواند یک منبع استرس باشد. مغزتان را با استفاده از هرچیزی که به موهایتان کمک می کند تا سالم بماند آرام کنید، مثل استفاده از محصولات طبیعی، انتخاب های سالم برای سبک زندگی و جذب همه ویتامین های مورد نیازتان.

محصولاتی هستند که هم برای مردان و هم برای زنان ساخته شده اند که برای اکثر مردم موثر بوده است.- بعضی از این محصولات شامپوهای تحریک کننده رشد مو هستند و بقیه دارای پروسه عملکرد پیچیده تری هستند که بهتر است شما از این محصولات خریداری و استفاده کرده و بگذارید که این شامپوها یا داروها به مروربر روی موهای سر شما عمل کنند. (مانند شامپو سیر)- قبل از اینکه محصول را رو تمام پوست سرتان استفاده کنید آن را با احتیاط روی یک قسمت از سرتان امتحان کنید تا آلرژی نداشته باشید.

اکستنشن ها به ساقه های موهایتان متصل می شوند و در بعضی موارد با رنگ و حالت آنها کاملا ترکیب می شوند. اکستنشن ها می توانند به هر بلندی یا کوتاهی که شما بخواهید باشند.- اکستنشن ها عموما هزینه بردار هستند، پس قبل از انتخاب ابنکه کدام مدل را می خواهید تحقیق کنید.- به یک متخصص مراجعه کنید تا اطلاعات مورد نیازتان را کسب و جایگزاری اکستنشن را برایتان انجام دهد.

اسپری های رنگی و کرم ها میتوانند برای نشان دادن ضخیم تر ظاهر موها استفاده می شوند. انتخاب دیگر نانوژن ها هستند. رشته های کراتینی کوچک که به موهای شما می چسبند و آنرا ضخیم تر می کنند اما با شستشو ازبین می روند.

کاشت مو از طریق جراحی تارهای مو را درون منافذی از سر که خیلی باریک یا در حال از دست دادن موها هستند قرار می دهند.این روش معمولا برای مردان استفاده می شود، اما زنان با موهای بسیار نازک نیز معمولا کاشت مو انجام می دهند. عمل پیوند مو در کلینیک های پوست و مو انجام می شود. می توانید در این زمینه با پزشک خود و یا با یک فرد متخصص جهت دریافت اطلاعات بیشتر صحبت و یا مشورت کنید که آیا شما یک کاندید مناسب برای این روش هستید یا خیر.البته کسانی که کاندید عمل کاشت یا پیوند مو می شوند باید اقداماتی را نیز پیش ازعمل انجام دهند که در مقاله 10 کاری که باید پیش از کاشت مو انجام بدهیم در این مورد توضیح داده ایم.  

جهت معاینه و مشاوره شما میتوانید از طریق واتسپ و یا تلگرام با شماره
09122115442
تماس حاصل فرمایید

شاید عبارت کاشت مو با بانک موی ضعیف یا کم را شنیده باشید. حتما شما هم در این رابطه می خواهید بدانید که کاشت مو برای افرادی که بانک موی ضعیفی دارند چگونه صورت می گیرد و آیا اصولا کسانی که بانک موی کمی دارند، شانسی برای بدست آوردن زیبایی و پر کردن مناطقی از پوست سر که دچار ریزش و یا طاسی شده است، دارن

یکی از عمل های مهم زیبایی و ترمیم مو کاشت ابرو است. این عمل جراحی در اصل نوعی عمل کاشت مو است که بجای پوست سر، بر روی ناحیه ابرو انجام می شود و به این ترتیب پیوند موها به ناحیه ابرو صورت گرفته و ترمیم ابرو انجام می شود.

این سوال برای بسیاری از افراد ایجاد می شود که آیا انجام کاشت مو در زمان شیوع کرونا امکان پذیر است؟

ریزش مو و نحوه درمان آن (از جمله کاشت مو) مسئله ایست که این روزها ذهن بسیاری از جوانان و یا افراد میانسالی که به آن دچار شده اند را به خود معطوف کرده است. اما در این میان روش های مختلفی جهت تقویت موهای سر وجود دارند که مانع از ریزش آنها می شوند و به رشد هر چه بهتر فولیکول موهای سر کمک می کنند.

افراد به دلایل مختلفی مانند بیماری، استرس، مشکلات هورمونی، مصرف برخی داروها و ژنتیک دچار ریزش موی شدید یا طاسی می شوند. کاشت مو روشیست که به طور قطعی به حل این مشکل می پردازد

درمان ریزش مو ناشی از استرس، یکی از راهکارهایی است که به افرادی که بر اثر استرس دچار ریزش مو شده اند، توصیه می شود. در واقع امروزه با وجود فشارهای عصبی و ناراحتی های مختلف روحی روانی افراد، میزان ریزش مو به این دلیل بیشتر شده. همانطور که در بخش های دیگر گفته ایم ریزش مو دلایل مختلفی دارد که یکی از آ

سوالات متداول در مورد کاشت مو ، کاشت ابرو ، کاشت ریش و.. از آن جهت مهم است که شامل سوالات بسیاری از افرادی که به دنبال روشی جهت درمان ریزش موی خود هستند می گردد

دو رکن اساسی که در کنار یکدیگر می تواند سبب بهبود کلی عملکرد بدن شود تغذیه مناسب و تحرک و ورزش مداوم می باشد

اگر موهای نازکی دارید و یا به علت نازک بودن موهایتان کم پوشت به نظر می آیند این معجون فوق العاه را تهیه و استفاده نمایید

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، نازک شدن موها دلایل متفاوتی دارند اما اگر موها نازک بشوند هم استحکام خود را از دست می دهند و هم حجم موها کم می شوند.در این بخش از الو دکتر مطالب مفیدی را برای تقویت و بهبود موهای نازک برای شما آورده ایم.

 

موهای نازک و کم پشت یکی از مشکلاتی است که ممکن است هر خانم یا آقایی به آن دچار شود. اگر شما هم از مشکلکم پشتی موهای تان رنج می برید با ترفندها و روش های زیر از بین ببرید.
موهای ما بعد از دوره طولانی استفاده از انواع و اقسام مواد آرایشی و اتو و سشوارهای روزانه دیگر شادابی و زیبایی روزهای گذشته را ندارند و با هر بار رنگ کردن نازک‌تر و کم‌پشت‌تر از گذشته می‌شوند اما این مشکل شایع که افراد زیادی این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، با دست روی دست گذاشتن حل نمی‌شود.
یکی از مهم‌تریندلایل نازک شدن تارهای مو عوامل ارثی و ژنتیکی است که به شکل اختلال در هورمون‌های جنسی بروز می‌کند و به مرور باعث ریزش مو و نازک و شکنندگی آن می‌شود اما علاوه بر عامل وراثت، انواع حساسیت‌ها، آلودگی‌های آب و هوا، نوع تغذیه، نحوه آرایش و مراقبت و میزان استفاده ما از محصولات مختلف شیمیایی هم تاثیر فراوانی روی روند کم پشت و نازک شدن موها دارد ولی فقط این عوامل نیستند که باعث کم پشتی و نازک شدن موها می‌شود چون گاهی وجود یک بیماری خاص هم باعث این ریزش می‌شود.
برای مثال در خانم‌هاکم‌خونی و اختلال‌های هورمونی مثل کیست تخمدان هم دلایل کم‌پشتی و نازکی موها هستند اما برای یافتن هر کدام از این علت باید عادت‌های درست و غلط رفتار با موهای‌مان را روی کاغذ بیاوریم و بعد از مرور آنها با مراجعه به یک متخصص مشکلات پیش آمده را برطرف کنیم اشتباهات رایجی که موهای شما را نازک می‌کند
_ محصولات بهداشتی مانند شامپوها که پر از مواد شیمیایی آسیب‌رسان هستند، دشمن اول و آخر موهای شما محسوب می‌شوند. شست‌وشوی موها با شامپوهایی که حاوی سولفات یا هر نوع الکل هستند، تاثیرات مخربی روی موهای شما با خشک کردن ساقه آن و در نهایت نازک شدن تارهای مو می‌گذارد.
_ نرم‌کننده‌هایی که در ترکیبات خود سیلیکون دارند، حجم موهای شما را گرفته و تارهای آن را نازک و شکننده می‌کنند.
_ استفاده از مواد آرایشی و حالت‌دهنده‌های کاملا شیمیایی به جای مصرف ماسک و محصولات طبیعی و خانگی.
_ استفاده از برس به جای شانه‌های دانه درشت. برس کشیدن باعث آسیب‌رساندن به ریشه مو و کشیدگی بیش از حد موها شده و در نهایت تعداد زیادی از موهای شما را در طول روز از بین می‌برد. در حالی که استفاده از شانه‌های دانه درشت و شانه کردن موها از قسمت نوک موبه سمت بالا بهترین روش شانه زدن موهای تازک است.
_ بستن یا جمع کردن موها با کش‌های سفت یا بافتن آنها به روش‌هایی که باعث کشیدگی بیش از حد موها می‌شود به راحتی آنها را کم پشت می‌کند.
_ خشک کردن موهای خیس با سشوار بلافاصله بعد از خارج شدن از حمام یا استخر یکی از رایج‌ترین اشتباهات ماست که آسیبی به مراتب بیشتر از عادت‌های بد ما به مو وارد می‌کند.
_ استفاده زیاد از حالت‌دهنده‌های الکتریکی مانند اتو و بابیلیس که حرارت زیاد آنها ساختمان مو را به‌شدت تخریب و رشد آن را متوقف می‌کند.
_ تا زمانی که زندگی روزانه شما پر از استرس و تنش‌های گاه و بیگاه باشد، نباید انتظار موهایی سالم و زیبا داشته باشید. فکر و خیال و پرداختن به فعالیت‌های پراسترس خسارات جبران‌ناپذیری را برای شما رقم می‌زند. نرمش روزانه و یوگا بهترین راه رفع این مشکل و از همه مهم‌تر سلامت موهای شماست.مو نازک‌ها چه بخورند؟
بیشترین تاثیر سبک زندگی و نوع رژیم غذایی ما روی پوست و موها نمایان می‌شود. در واقع شما و سلامتی شما ناشی از همان چیزی است که نوش جان می‌کنید. پس در بین عوامل مهمی که به نازک و کم حجم شدن موهای شما کمک می‌کند، تغذیه بسیار تعیین‌کننده است.

 

چطور موهای خود را ضخیم کنیم

روغن گرچک را گرم کنید و شب ها قبل از خواب روی پوست سر خود ماساژ دهید.ماساژ خود را یک تا دو دقیقه ادامه داده سپس ان را با پارچه ای نازک ببندید و صبح روز بعد استحمام کنید.روغن گرچک باعث رشد مو  درمان ریزش مو شده و به ضخیم شدن مو ها کمک به سزایی می کند.

 

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن


اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان

داشتن موهای ضخیم و بلند

 

چند راهکار برای ضخیم شدن و بلند شدن بیشتر موها برای شما آورده ایم:

چطور موهای خود را ضخیم کنیم

 

موهای خود را هر روز نشویید:پوست سر ما ساخته شده از یک روغن طبيعي است که از مو در برابر آسیب ها خارجی مراقبت ميکند . هنگامی که این روغن هر روز شسته شود مو ها روز به روز ضعيف تر میشوند

 

بدن هرکس متفاوت از دیگری است ولی باید بتواند موهای خود را دو یا سه بار درهفته بشوید بدون این که دوباره چرب شود ولی درصورتی که موهای شما چرب است شما باید سه یا چهار بار در  هفته بشویید.

 

شستوشوی زیاد بندرت روی موهای شما اثر بد می گذارد. اشخاص با تار موهای نازک مستعد ابتلا به شوره سرنیز هستند و درصورتی که این اشخاص موهای خود را زیاد بشوریند پوست سر هم از بین میرود .

 

– ویتامین ب ۱۲ استفاده کنید

درصورتی که شما هم عاشق مو های بلند هستید، ولی خودتان اصلاً نمی توانید موهایتان را بلند کنید، باید بگوییم که احتمالا بدن شما ویتامین ب ۱۲ کافی ندارد. در واقع بدن براي رشد مو و سلامت آن، به این ویتامین احتیاج دارد. از این رو زمانیکه ميزان این ویتامین در بدن شما کاهش می یابد، موهایتان خشک، نازک و شکننده ميشود . پوست سر شما هم به این ویتامین احتیاج دارد، در غیر این صورت شما دچار خارش و شوره سر خواهید شد. از این رو بهتر است که مکمل ویتامین ب ۱۲ را بطور دائم استفاده کنید. براي اگاهی از ميزان استفاده روزانه، بهتر است که از پزشک کمک بگیرید.

 

خوب بخوابید تا موهایتان سریعتر رشد کند

 

– خوب بخوابید تا موهایتان سریعتر رشد کند

روزانه دست کم 8- 7 ساعت بخوابید تا موهایتان سریعتر رشد کند. عواملی مانند کمبود خواب و استرس معمولاً با ریزش مو در رابطه هستند.

 

– هنگام بستن موها دقت کنید

براي بستن موها از کلیپس یا گیره سرهایی با پوشش پارچه ای استفاده کنید.

 

– کارهای آرایش مو کمتر انجام دهید

کارهایی مانند رنگ کردن مو، فر کردن مو، یا کارهای آرایشی ديگر که در آن از موادشیمیایی بسیار قدرتمند و ابزار گرم کننده استفاده ميشود را کم تر انجام دهید.

 

– از روغن های مخصوص استفاده کنید

از روغن های مخصوص استفاده کنید تا موهایتان ضخیم شود:بابونه، اسطو خودوس، رزماری، آویشن، گلشمعدانی، چوب سدر، روغن بادام، روغن نارگیل، روغن انگور فرنگی هندی و دهها روغن ديگر که براي موی سر شما موثر هستند.

 

۱۰ تا ۲۰ قطره از روغن انتخابي خود را بر روی پوست سرچکانده و با کمک انگشتان خود سر خود را ماساژ دهید.

 

شما همچنين میتوانید ۲ یا ۳ قطره از روغن خود را با شامپو و یا نرم کننده خود ترکیب کنید و سر خود را بشویید.

 

موهای خود را با استفاده از ۵ تا ۱۰ قطره از روغن  انتخابی خود و ترکیب آن با اضافه کردن ۳ تا ۴ قطره روغن زیتون، روغن جوجوبا یا روغن آفتابگردان. توجه کنید که تمام موها اغشته شوند آن گاه موهای خود را در یک حوله بپیچید و ۳۰ دقیقه به آن استراحت دهید و در پایان موهای خود را با شامپو و یا نرم کننده مانند قبل بشوئید.

 

از هر روغنی براي موهای خود استفاده نکنید.

 

از هر روغنی براي موهای خود استفاده نکنید

 

– موهای تان را با روش های طبيعي تقویت کنید

چطور موهای خود را ضخیم کنیم

درصورتی که موهایتان بلند و ضخیم باشند، خواه بخواهید موهایتان را ببندید یا آنکه آن ها را باز بگذارید، در هر صورت، همه مدل موها براي شما عالی به نظر خواهند رسید. در نتيجه بیش تر خانم‌ها به دنبال راهی براي نگهداری از موهایشان هستند.

 

مطمئنا زيبايي مو به ظاهر کلی فرد کمک ميکند و تأثير گذار است. اما به این معنی نیست که شما لازم باشد پول بسياري براي خرید محصولات گرانبها یا انجام درمانهای پر هزینه بدهید. در واقع شیوه های طبيعي بسياري وجود دارند که میتوانند به ضخیم شدن مو های شما کمک کنند. این شیوه های طبيعي بی آزار و ارزان قیمت تر هستند.

 

– از وسیله ها حرارتي حالت دهنده زیاد استفاده نکنید

استفاده مکرر از سشوار و لوازم مو سبب ميشود تا موها خشک و شکننده شوند و ریزش آن ها بیش تر ميشود .

 

– سرتان را ماشاژ دهید

ماساژ دادن پوست سر، سبب ميشود که گردش خون در سر شما جریان یابد. از این رو خون بهتر در فولیکول های مو جریان پیدا کرده و در نتيجه رشد مو را بهبود می بخشد. براي ماساژ دادن، انگشتان تان را روی پوست سرتان قرار داده و آن را به نرمي و در تمام جهت ماساژ دهید. شما حتی میتوانید این کار را موقع حمام کردن انجام دهید. بعد از آن، تاثیری که ماساژ سر روی موهایتان خواهد گذاشت را به خوبی حس خواهید کرد.

 

– موها را کوتاه کنید

موهای خود را زمانی کوتاه کنید که موهایتان خشک باشد انتهای آن را کوتاه کنید تا موهای جدید رویده شود.

 

موهایتان را با آب سرد بشویید

 

– از بالشت های ابریشمی استفاده کنید 

بالشت های نخی میتوانند رطوبت موهایتان را جذب کنند و منجر به خشک شدن آنها شوند؛ ولی درصورتی که براي خواب بالشی ابریشمی استفاده کنید، این اتفاق نمی افتد. پارچه های ابریشمی اصطکاک بین مو ها و بالشت شما را از بین می برند و در نهایت از اسیب موهایتان جلوگيري ميکنند .

 

– موهایتان را با آب سرد بشویید

پس از آنکه موهایتان را در حمام شستید، آن را با آب سرد آبکشی کنید. این کار نه تنها مو ها را قوی تر و سالم تر کرده، بلکه برّاق تر و به تبع نرم تر هم ميکند . با این همه فایده ها، آیا شما هنوز هم از شستشو موهایتان با آب سرد جلوگیری می کنید؟

 

– مدل دم اسبی تان را تغيير دهید 

چنانچه شما جزء افرادی هستید که دائم موهایتان را به صورت دم اسبی می بندید، باید بدانید که حتی مدل بستن موهایتان هم میتواند روی رشد موهایتان تأثير بگذارد. مدل دم اسبی جزء مدل هایی ست که خيلي به نفع موهایتان کار نمی کند.

 

درصورتی که شما عادت دارید که دم اسبی تان را محکم و در قسمت بالای سرتان ببندید، از این پس اندکی آن را پائین تر بیاورید و شل تر ببندید. با این کار، از ریزش موهایتان جلوگيري می کنید. هر از چند گاهی هم به موهایتان استراحت دهید و آنها را باز بگذارید تا ریشه موهایتان از حالت کشیده شدن خارج شود.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

رازهای زیبایی


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


تخفیف باورنکردنی فرش سورنا|ازدستش نده!


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان


لاغری موضعی با لیزر

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


این کاغذدیواری های چسب دار رو


اسلایس براونی آلبالو


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


خرید بی واسطه جدیدترین مدلهای فرش

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


خودت سه سوته ماست درست کن

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی

موهای نازک و کم پشت 

 

چطور موهای خود را ضخیم کنیم

موهای ما بعد از دوره طولانی استفاده از انواع و اقسام مواد آرایشی و اتو و سشوارهای روزانه دیگر شادابی و زیبایی روزهای گذشته را ندارند و با هر بار رنگ كردن نازك‌تر و كم‌پشت‌تر از گذشته می‌شوند اما این مشكل شایع كه افراد زیادی این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌كنند، با دست روی دست گذاشتن حل نمی‌شود. ما در این مطلب بهترین و موثرترین راه‌های مراقبت از موهای نازك را جمع‌آوری كرده‌ایم تا در عرض چند ماه موهای شما را مثل روز اول سالم و زیبا كنیم.یكی از مهم‌ترین دلایل نازك شدن تارهای مو عوامل ارثی و ژنتیكی است كه به شكل اختلال در هورمون‌های جنسی بروز می‌كند و به مرور باعث ریزش مو و نازك و شكنندگی آن می‌شود اما علاوه بر عامل وراثت، انواع حساسیت‌ها، آلودگی‌های آب و هوا، نوع تغذیه، نحوه آرایش و مراقبت و میزان استفاده ما از محصولات مختلف شیمیایی هم تاثیر فراوانی روی روند كم پشت و نازك شدن موها دارد ولی فقط این عوامل نیستند كه باعث كم پشتی و نازك شدن موها می‌شود چون گاهی وجود یك بیماری خاص هم باعث این ریزش می‌شود.برای مثال در خانم‌ها كم‌خونی و اختلال‌های هورمونی مثل كیست تخمدان هم دلایل كم‌پشتی و نازكی موها هستند اما برای یافتن هر كدام از این علت باید عادت‌های درست و غلط رفتار با موهای‌مان را روی كاغذ بیاوریم و بعد از مرور آنها با مراجعه به یك متخصص مشكلات پیش آمده را برطرف كنیم اما بعد از این اقدامات بهتر است ما را امتحان كنید.

اشتباهات رایجی كه موهای شما را نازك می‌كند

_ محکم کشیدن موها با حوله و شانه زدن موهای خیس،تا چه حد می توانند آسیب زننده باشند.

متخصصان توصیه می کنند بعد از شستشوی موها، آنها را به آرامی در حوله بپیچید و بعد از گرفتن آب اضافه موها، به آرامی آنها را شانه بزنید.برای شانه زدن راحت تر ، بسته به نوع و بافت موهای خود، حتما از نرم کننده داخل یا خارج حمام استفاده کنید.

 

_ محصولات بهداشتی مانند شامپوها كه پر از مواد شیمیایی آسیب‌رسان هستند، دشمن اول و آخر موهای شما محسوب می‌شوند. شست‌وشوی موها با شامپوهایی كه حاوی سولفات یا هر نوع الكل هستند، تاثیرات مخربی روی موهای شما با خشك كردن ساقه آن و در نهایت نازك شدن تارهای مو می‌گذارد._ نرم‌كننده‌هایی كه در تركیبات خود سیلیكون دارند، حجم موهای شما را گرفته و تارهای آن را نازك و شكننده می‌كنند._ هنگامیکه برای حفظ حالت موها، از محصولاتی مثل ژل، تافت یا آنهایی که برای ساعتها موها را سفت و خشک نگه می دارند، استفاده می کنید،به سادگی سلامت موهای خود را به مخاطره خواهید انداخت.این گونه حالت دهنده ها، معمولا حاوی الکل هستند که موها را خشک خواهند کرد.به علاوه شانه زدن چنین موهایی، کنده شدن ،ریزش و نازک شدن موها را در پی خواهد داشت.توصیه متخصصان این است که به جای استفاده از این محصولات، از کرم ها و حالت دهنده های کرمی استفاده کنید تا ضمن حفظ رطوبت موها، شانه زدن آنها هم راحت تر باشد.

_ استفاده از برس به جای شانه‌های دانه درشت. برس كشیدن باعث آسیب‌رساندن به ریشه مو و كشیدگی بیش از حد موها شده و در نهایت تعداد زیادی از موهای شما را در طول روز از بین می‌برد. در حالی كه استفاده از شانه‌های دانه درشت و شانه كردن موها از قسمت نوك موبه سمت بالا بهترین روش شانه زدن موهای تازك است._ محکم بستن موها، موجب صدمه به فولیکول مو ، تضیف و نازک شدن موها و مانع از رشد طبیعی آنها خواهد شد._ خشک كردن مو های خیس با سشوار بلافاصله بعد از خارج شدن از حمام یا استخر یكی از رایج‌ترین اشتباهات ماست كه آسیبی به مراتب بیشتر از عادت‌های بد ما به مو وارد می‌كند._ استفاده زیاد از حالت‌دهنده‌های الكتریكی مانند اتو و بابیلیس كه حرارت زیاد آنها ساختمان مو را به‌شدت تخریب و رشد آن را متوقف می‌كند._ تا زمانی كه زندگی روزانه شما پر از استرس و تنش‌های گاه و بیگاه باشد، نباید انتظار موهایی سالم و زیبا داشته باشید. فكر و خیال و پرداختن به فعالیت‌های پراسترس خسارات جبران‌ناپذیری را برای شما رقم می‌زند. نرمش روزانه و یوگا بهترین راه رفع این مشكل و از همه مهم‌تر سلامت موهای شماست.

 

تقویت موهای نازک

 

مراقبت های روزانه  برای ضخیم شدن مو

برای حفظ سلامت مو و ضخیم شدن مو سر، مراقبت های روزانه یکی از مهم ترین اصول مراقبتی ست که به روشهای مختلف انجام می گیرد:

–اولین اصل در مراقبت این است که چه کارهایی باید انجام دهیم و چه کارهایی ممانعت دارد.

–شستشوی مو در طول هفته با توجه به جنس مو و شرایط هر مویی متفاوت است بنابر این با در نظر گرفتن چرب بودن و خشک بودن مو، شستشو را در طول هفته انجام می دهیم.

—انتخاب شامپوی مناسب با توجه به شرایط مو

–شناخت برند معتبر از شامپو ها

انتخاب مناسب ماسک موها و کاندیشنر های مناسب مو

–استفاده صحیح از ماسک موها و کاندیشنرها

–انتخاب صحیح ماسک موهای بدون آبکشی بعد از حمام

–انتخاب درست و استفاده صحیح اسپر های دوفاز و سرم موهای مناسب قبل از براشینگ یا استفاده از هر نوع دستگاه برای حالت دادن به موها

 

تقویت موهای نازک با رژیم غذایی سالم 

موهاي نازک و کم پشت نشانه کمبود ويتامين و برخي از مواد معدني است ،ويتامين هاي B، E، A و C به ترتيب از مهمترين ويتامين هاي تأثيرگذار در سلامتي و شادابي موها هستند.

 

غلات سبوس دار، گوشت، شير، ميوه هاي تازه، ماهي و تخم مرغ مهمترين منابع غني ويتامين B هستند، در واقع اين گروه از ويتامين ها موجب افزايش جريان خون در پوست سر شده و از اين طريق به شادابي و سلامتي موها کمک مي کند.

 

درمان کم پشتی مو

 

ماسك تخم مرغ برای درمان موهای نازک و کم پشتدستور اول : باتوجه به اندازه موهای‌تان یك یا دو تخم مرغ را در ظرفی بشكنید و حسابی آن را بهم بزنید. سپس این محلول را در حمام روی موهای خیس‌خورده‌تان به مدت 30 دقیقه قرار داده و بعد با شامپو و آب ولرم خوب شست‌وشو دهید (یك بار در هفته).دستور دو : سفیده تخم مرغ را با یك قاشق غذاخوری از هر نوع روغن طبیعی (زیتون، كنجد و. . . ) و دو قاشق غذاخوری آب مخلوط كرده و به مدت 10 دقیقه روی كف سرتان ماساژ دهید (یك بار در هفته).

ماسك حنا برای درمان کم پشتی موپودر حنا را با سه قاشق ماست، مقداری آب یا نوشیدنی چای سبز مخلوط كرده (بهتر است از چای سبز دم‌کشیده استفاده شود)و یك شب در یخچال نگه دارید. روز بعد یك عدد تخم مرغ و دو قاشق آبلیمو به آن اضافه كرده و آن را به موهای‌تان آغشته كنید. حدود یك ساعت صبر كنید تا ماسك روی موهای شما خشك شود و سپس آن را شامپو زده و كاملا آبكشی كنید (هفته‌ای یك بار).

 

استفاده از برخی روغن گیاهی برای “تقویت موهای نازک”:

 

روغن کرچک:

روغن کرچک 90 درصد اسید ریکینولیک است و غنی از ویتامین E و امگا 6 است. زمانی که به طور روزانه استفاده شود، ممکن است به تقویت گردش خون در پوست سر و رشد موی سالم کمک کند. روغن کرچک را می توان ماساژ داد و یا به موهای مرطوب بزنید و برای چند ساعت اجازه دهید تا بماند.

چطور موهای خود را ضخیم کنیم

 

روغن زیتون:

روغن زیتون برای ایجاد ظاهری سالم و کامل عالی است. روغن زیتون غنی از ویتامین A و E است، به حذف تجمع چربی کمک می کند (که رشد مو را متوقف می کند) و برای پوشاندن رطوبت و حفاظت از کراتین در مو کاربرد دارد.

موهای کم‌پشت‌ را پرپشت جلوه دهیمهیچ وقت برای افزایش حجم مو‌های‌تان از تافت‌ و اسپری‌های چسبنده استفاده نكنید. در عوض آنها را با شامپوهای حجم‌دهنده‌ و فرموله شده بر پایه نشاسته بشویید. این شامپو‌ها چربی اضافی مو را گرفته و مو‌ها را از قسمت ریشه بالاتر از حد معمول نگه می‌دارند. محصولاتی سنگین و سیلیكون‌دار مانند تافت‌ها، فقط مو‌ها را به هم چسبانده و آنها را كم پشت و نازك‌تر نشان می‌دهند.

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

 

رازهای زیبایی


زبان انگلیسی رو کاربردی یادبگیر!


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی


جدیدترین مدلهای طرح برجسته فرش


دانستنی های سلامت واژن

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


قاعدگی دردناک زنان و دختران


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


لازم نیست برای تهیه ماست کلی زحمت بکشی

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

بعضی از مردم با موهایی با ریشه بسیار ضخیم متولد میشوند این در حالی است که بسیاری با موهای بسیار نازک بدنیا می ایند. فاکتورهایی مثل محیط زندگی شما وافزایش سن و همچنین استرس میتواند به افزایش ریزش موی شما کمک کند.جلوگیری از ضعف ریشه مو بطور کامل قابل اجتناب نیست اما استراتژی های بسیاری وجود دارد که میتواند شما را کمک کند تا موهایی با ظاهر پر تری داشته باشید .در زیر به مواردی چون تکنیک های مراقبت از مو تغییر در سبک زندگی که منجر به ضخیم ترشدن ریشه مو میشود اشاره شده است.

بخش ۱ از ۳: مراقبت از مو

1از مواد شیمیایی چون شامپو و نرم کننده ها و حالت دهنده ها استفاده نکنید: بیشتر این محصولات دارای مواد شیمیایی است که موثر در تمیز کردن موهای شماست اما ممکن است تاثیر تخریبی آن بیشتر باشد و در بعضی از مردم این مورد تاثیر بخصوصی ندارد اما اگر شما نگران نازکی تار مو خود هستید دیگر از شامپو استفاده نکنید.

چطور موهای خود را ضخیم کنیم

2موهای خود را هر روز نشوید: پوست سر ما ساخته شده از یک روغن طبیعی است که از مو در برابر صدمات بیرونی محافظت می کند. وقتی این روغن هر روز شسته شود مو ها روز به روز ضعیف تر می شوند.

3از روغن های مخصوص استفاده کنید تا موهایتان ضخیم شود: بابونه، اسطو خودوس، رزماری، آویشن، گلشمعدانی، چوب سدر، روغن بادام، روغن نارگیل، روغن انگور فرنگی هندی و دهها روغن دیگر که برای مو سر شما مفید هستند.

4درمان ریزش مو: از یک شانه دانه بزرگ به جای برس آرامی بر روی مو های خود بکشید.

5از وسایل حرارتی حاتل دهنده زیاد استفاده نکنید: استفاده مکرر از سشوار و لوازم مو باعث می شود تا موها خشک و شکننده شوند و ریزش آنها بیشتر می شود.

6اجازه دهید تا موهایتان به حالت طبیعی و رنگ عادی خود رشد کنند: از رنگ مو، هایلایت، وهر ماده شیمیایی که باعث تخریب ریشه مو ها می شود پرهیز کنید حتی از روش های طبیعی چون هایلایت کردن مو بوسیله آب لیمو نیز در بعضی افراد سبب تخریب مو می شود.

7از تکنیک های افزایش حجم استفاده کنید: محصولات بسیاری برای افزایش حجم مو وجود دارد. به بازار بروید و یکی از آنها را انتخاب کنید که شامل مواد طبیعی باشد.

8موها را کوتاه کنید: موهای خود را زمانی کوتاه کنید که موهایتان خشک باشد انتهای آن را بریده تا موهای جدید رویده شود.

بخش ۲ از ۳: تغییر سبک زندگی

1خوردن متعادل، رژیم غذایی سالم با مقدار زیادی از ویتامین B و آهن بسیار مهم است: خیلی از مردم بدلیل کمبود ویتامین در رژیم غذایی خود دچار ریزش مو می شوند.

2حفاظت از موهای خود در برابر مواد شیمیایی و آلاینده: این که در معرض سموم روزمره محیط زیست قرار نگیریم کار سختی می باشد. اما با کمک چند روش پیشگیرانه وجود داررد که علارتند از:

3پوست سر خود را به طور منظم با استفاده از نوک انگشتان خود ماساژ دهید: ماساژ گردش خون را به پوست سر افزایش می دهد، این کار کمک به رشد بهتر مو می کند.

4سطح استرس خود را بررسی کنید: شرایط استرس زا اغلب به ریزش مو منجر می شود. اگر شما از یک منبع استرس رنج می برید، می توانید از زندگی خود آن حذف کنید.

استراتژی ۳ از۳: به دنبال درمان مو ضخیم تر شدن

1انجام اکستنشن مو: اکستنشن مو در مواردی که ریزش مو داریم بسیار موثر است.

۲٫ حتما رژیمی غذایی برای خود داشته باشید که حاوی انواع ویتامین ها باشد.

۳٫ روغن مراکش کمک به سزایی در پر پشت شدن مو می کند.

۴٫ همیشه بعد از حمام اجازه دهید مو خوشد به صورت طبیعی خشک شود و از سشوار استفاده نکنید.

یه سوال دارم مثلا بازیگرایه خارجی مرداشون مخصوصا کره ایا خواننده هاشونو بازیگراشون همش موهاشون بلنده و ریزش نمیگیرن درسته زیره نظره بهترنی دکتران ولی شامپویه درست استفاده میکنن؟ یا لیزر اخه دیدم یجا لیزر باعث تقویت مو میشه ریشرو تثبیت میکنه میخواستم بدونم اونا چیکار میکنن حتی موهاشونم همیشه رنگ میکنن مرداشون ممنون یمشم بگید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چطور موهای خود را ضخیم کنیم

منم ندارم…

سلام پاور کامپیوتر من آسیب دید. یک پاور نو روی کامپیوتر نصب…

درسته مهراب تسکین روح و روانمه…

سلام خسته باشید میخواستم بدونم مادر برد asus z490-p از قابلی…

من موندم این همه روانشناس بیکار تا الن کجا بودن…

منم ندارم…

سلام پاور کامپیوتر من آسیب دید. یک پاور نو روی کامپیوتر نصب…

درسته مهراب تسکین روح و روانمه…

سلام خسته باشید میخواستم بدونم مادر برد asus z490-p از قابلی…

من موندم این همه روانشناس بیکار تا الن کجا بودن…


Downloads-icon


چگونه یک صفحه از pdf را حذف کنیمDownloads-icon


pdf (6)Downloads-icon

ریزش مو می تواند ناشی از هزاران عامل مانند شیوه زندگی ناسالم، کمبودهای غذایی، آلرژی ها، عدم تعادل هورمونی، ضعف در مراقبت از مو، و ژنتیک باشد. بنابراین، روش های درمانی و تکنیک های زیادی وجود دارد که می تواند کارآمد باشد .

ریزش و نازک شدن مو چیزی است که امروزه زنان و مردان بسیاری را درگیر و نگران کرده است اما در این بخش از سلامت پوست و مو در نمناک به شما خواهیم گفت چطور با این نگرانی خدا حافظی کنید. 

مواد مورد نیاز : 

زمان آماده سازی: 5 دقیقه

 زمان پردازش: 30 دقیقه

چطور موهای خود را ضخیم کنیم

مراحل :

حدود 2قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را خارج کنید می توانید این کار را با خرد کردن برگ با چاقو انجام دهید و فقط ژل را بردارید. ژل را به گونه ای ترکیب کنید که قوام داشته باشد. شروع به ماساژ دادن ژل روی پوست سر با نوک انگشتان خود کنید. پس از ماساژ با ژل حدود 5 دقیقه بگذارید 25 دقیقه بماند. آن را با آب گرم بشویید.

 شست و شو : اغلب هفته ای دو بار

 آلوئه ورا حاوی آنزیم های پروتئولیتیک است که به التیام و ترمیم سلول های مرده پوست کمک می کند. این کار به تحریک رشد مو از کیسه های ترشحی مو، افزایش حجم مو کمک می کند. مصرف روزانه عصاره آلوئه ورا نیز برای کمک به افزایش رشد مو توصیه می شود.

 مواد مورد نیاز : 

زمان آماده سازی : 5 دقیقه

زمان پردازش:20 دقیقه

 مراحل: 

داخل کاسه ای تخم مرغ را با یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون ترکیب کنید آن را به هم بزنید تا یک مخلوط صاف به دست آورید. مخلوط را روی موها و پوست سر بمالید از ریشه تا نوک مو بزنید.

زمانی که پوست سر و مو به طور کامل با مخلوط پوشش داده شد، حدود 20 دقیقه آن را بگذارید. در طول این زمان موهای خود را با کلاه حمام بپوشانید .

موها را با شامپو و آب سرد بشویید. از آب گرم برای شستن موی خود در این نقطه استفاده نکنید چون می تواند تخم مرغ را بپزد. با نرم کننده شستن را به اتمام برسانید.

 شست و شو : یک – 2 بار در هفته. 

تخم مرغ منبع غنی از پروتیین و گوگرد است. درمان های مکرر پروتئین برای موهای ضخیم و سالم حیاتی هستند.

مواد مورد نیاز : 

زمان آماده سازی: 5 دقیقه

زمان پردازش:30 دقیقه – 1 ساعت 

مراحل : 

آووکادو و موز را در کاسه ای تا زمانی که یک مخلوط صاف به دست آورید له کنید.مخلوط را روی موها و پوست سر از ریشه تا نوک مو بزنید. زمانی که پوست سر و مو به طور کامل در این مخلوط پوشش داده شود، حدود 30 دقیقه تا یک ساعت مواد را روی سر بگذارید.

در طول این زمان موها را با یک کلاه حمام بپوشانید . موها را با شامپو و آب سرد بشویید. هفته ای یک باراین کار را انجام دهید. 

 آووکادو به خاطر فواید سلامتی متعدد آن مشهور است. در ترکیب با موز، به شدت مو و فولیکول را تغذیه می کند و رشد مو سالم را بهبود می دهد.

مواد مورد نیاز : 

زمان آماده سازی:5 دقیقه

زمان پردازش:15 تا 20 دقیقه 

مراحل : 

بخش های مساوی از عصاره لیمو و آملا را قبل از اینکه به یک مخلوط نرم برسید، ترکیب کنید. مخلوط را روی موها و پوست سر از ریشه تا نوک بزنید. هنگامی که پوست سر پوشیده از مخلوط است آن را تا زمانی که خشک شود رها کنید. موها را با شامپو و آب سرد بشویید. هفته ای یک بار از این ماسک استفاده کنید.

 وقتی نوبت به درمان ریزش و نازکی مو می شود، آملا امن ترین درمان خانگی است این سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ث است. علاوه بر خوب بودن برای موی مصرف آملانیز برای بدن مفید است. مقادیر بالای ویتامین ث در این گروه به افزایش سطح کلاژن در پوست سرتان کمک می کند و رشد مو را افزایش می دهد.

در مورد این نسخه ی تقویت کننده مو در طب سنتی پیش از این هم در بخش سلامت نمناک توضیحاتی ارائه شد که این بار هم نسخه ای دیگر معرفی کرده ایم.

مواد مورد نیاز: 

زمان آماده سازی :8 ساعت + 10 دقیقه

 مراحل : 

دانه های شنبلیله را در نیم فنجان آب خیس کنید بگذارید یک شب بماند. صبح، دانه ها را با کمی آب مخلوط کنید تا این که خمیر نرمی به دست آید. مخلوط را روی موها و پوست از ریشه تا نوک مو بزنید.

زمانی که پوست سر و مو به طور کامل در این مخلوط پوشش داده می شود، حدود 30 دقیقه آن را بگذارید بماند. موها را با شامپو و آب سرد بشویید. هفته ای یک بار این کار را انجام دهید.

سلامتی پوست سر تا حد زیادی بر حجم موها تاثیر می گذارد. شنبلیله یکی از بهترین مواد غذایی است که می توانید برای حفظ سلامتی پوست سر از آن استفاده کنید این کار نه تنها به طور موثر با مسائلی مانند شوره سر و خشکی سر و کار دارد، بلکه پوست سر هر گونه التهاب و یا تشدید را تسکین می دهد.

چطور موهای خود را ضخیم کنیم

مواد مورد نیاز : 

زمان آماده سازی :5 دقیقه

زمان پردازش: 3 ساعت

مراحل : 

حنا تازه را با کمی آب ترکیب کنید تا مخلوط نرمی بدست آید. مخلوط را روی موها و پوست از ریشه تا نوک بمالید. زمانی که پوست سر و مو به طور کامل در این مخلوط پوشش داده می شود، حدود 3 ساعت آن را روی مو بگذارید.

در طول این زمان موهای خود را با کلاه حمام بپوشانید . موها را با شامپو و آب سرد بشویید. ماهی یک بار این کار را انجام دهید .

 حنا را روی کوتیکول مو بزنید زیرا مو را تقویت و رنگ طبیعی به موها می دهد. همچنین پ هاش سر را متعادل می کند برگ های حنا خاصیت نرم کنندگی دارند .

 مواد مورد نیاز :

زمان آماده سازی: 2 دقیقه

زمان پردازش: 45 دقیقه

مراحل:

در کاسه ای روغن نارگیل را برای چند ثانیه گرم کنید .از انگشتان خود برای ماساژ دادن روغن به پوست سر استفاده کنید. پس از ماساژ دادن پوست سر حدود 15 دقیقه، روغن را به بقیه موهایتان بزنید تا حدود 30 دقیقه بماند و روغن ها را با شامپو بشویید و 2 تا 3 بار در هفته این کار را انجام دهید.

روغن نارگیل حاوی موادی است که به طور طبیعی موها را نرم می کنند و هم چنین رشد را بهبود می دهند. این روغن غنی از مواد معدنی ضروری و چربی، آهن و پتاسیم است که از شکستگی مو جلوگیری می کند. هم چنین به حفظ سلامت پوست سر کمک و از مشکلات مثل شوره سر جلوگیری می کند.

مواد مورد نیاز : 

زمان آماده سازی :10 دقیقه

زمان پردازش: 1 ساعت

مراحل :

یک فنجان چای سبز درست کنید و بگذارید خنک شود.چای سبز را روی موها بریزید و پوست سر خود را در حالی که این کار را انجام می دهید، ماساژ دهید.دقت کنید که موهایتان کاملا از چای اشباع شده باشد. بگذارید یک ساعت بماند.

موها را با آب ولرم بشویید.یک – 2 بار در هفته این کار را انجام دهید.

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است که به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد کمک و پوست سر و مو را سالم نگه می دارد هم چنین به تحریک رشد موی جدید کمک می کند.

زمان آماده سازی : 1 دقیقه

زمان پردازش : 5 دقیقه

مراحل :

موهای خود را شانه بزنید تا ژولیدگی نداشته باشد.با استفاده از پد پنبه ای نارون را به پوست سر بزنید.آن را حدود 15 دقیقه بگذارید و سپس موها را به طور معمول بشویید.2 تا 3 بار در هفته این کار را انجام دهید.

اگر پوست سر چرب و شوره سر دارید نارون کوهی به از بین بردن شوره سر و کردن باز کردن منافذ کمک خواهد کرد. همچنین روغن اضافی را از پوست سر پاک می کند این روش درمانی برای افرادی که مو چرب عالی است.

مواد مورد نیاز : 

زمان آماده سازی: 5 دقیقه

زمان پردازش: 15 دقیقه

مراحل :

چنانچه در بخش سلامت پوست و موی نمناک گفته شده است پیاز را پوست کنید و به قطعات کوچکی ببرید. مواد غذایی را پوره کنید و سپس عصاره آن را استفاده کنید.عصاره پیاز را به مدت 5 دقیقه روی پوست ماساژ دهید و سپس برای 10 دقیقه دیگر آن را رها کنید.

همان طور که می خواهید موی خود را بشویید. 2 تا 3 بار در هفته این کار را انجام دهید.

پیاز به خاطر خواص تحریک رشد مو مشهور هستند. آن ها نه تنها از ریزش مو جلوگیری می کنند و رشد مو را افزایش می دهند بلکه باعث رشد مو از کیسه های ترشحی مو می شوند. استفاده منظم از عصاره پیاز بسیار خوب است. 

روغن زیتون غنی از اسیدهای چرب و دیگر مواد مغذی است که برای سلامت کلی از جمله بهداشت مو ضروری هستند. روغن زیتون به هنگام اعمال مستقیم بر روی پوست و مو، به موی ضخیم تر کمک می کند.روغن زیتون همچنین برای نرم کردن مو و تسکین پوست سر خشک دارد. 

روغن را به اندازه ی دمای بدن گرم کنید.روغن گرم را روی پوست سر و مو ماساژ دهید بگذارید حدود 30 تا 45 دقیقه روی مو بماند روغن زیتون را با شامپو ملایم آبکشی کنید

برخی از افراد عسل را به روغن زیتون اضافه و برخی پیشنهاد می کنند که روغن زیتون را در طول شب با استفاده از کلاه حمام بپوشانند. 

رژیم غذایی مغذی شامل چربی های مفید، پروتئین و گستره ای از ویتامین ها است که می تواند به نازک شدن مو کمک کند. در واقع موهای نازک می تواند نشانه این باشد که فرد به اندازه کافی مواد مغذی کافی دریافت نمی کند.

برای رفع این مشکل، افراد با موهای نازک باید برخی از غذاهای غنی از مواد مغذی را در رژیم غذایی خود داشته باشند:

فرد باید یک یا دو وعده غذایی بالا را به رژیم غذایی روزانه اضافه کند. حتی اضافه کردن تنها 3 یا 4 وعده در هفته می تواند به بهبود سلامتی مو کمک کند.

ویتامین ث، پکتین و اسید در پرتقال می تواند به چند روش مختلف به مو کمک کند. ویتامین ها و مواد مغذی ممکن است درخشندگی طبیعی را که باعث می شود موها ضخیم تر به نظر آیند، بهبود بخشد.

اسید در پرتقال به جدا کردن باقی مانده از محصولات مو کمک می کند. این باقی مانده ممکن است با رشد مو تداخل داشته باشند برخلاف برخی از درمان های دیگر، پوره پرتقال بوی مطبوعی دارد که درمان را لذت بخش تر می کند.

فرد می تواند با مخلوط کردن پوره پرتقال تازه به عنوان درمان مو استفاده کند سپس قبل از شستن پوره بگذارید 1 ساعت بماند.

برخی افراد دوست دارند از نرم کننده برای درمان موی خود استفاده کنند. 

روغن کرچک اسیدهای چرب و ویتامین ایی بالایی دارد ویتامین ایی برای کمک به سلامتی مو شناخته شده است.استفاده از روغن کرچک آسان است روغن را روی پوست سر و مو بمالید تا وقتی که مو پوشیده شود. قبل از شستشو، روغن را به مدت 30 دقیقه روی مو بزنید.

روغن زیتون پر از ویتامین مهم است و موها را تغذیه می کند به سادگی روغن را با خرده زنجبیل یا روغن زنجبیل ترکیب کرده و روی موها ماساژ دهید. 30 تا 45 دقیقه وقت بگذارید و سپس با آب بشویید.

 این ترکیب واقعا می تواند به ضخیم کردن مو و رشد موی جدید کمک کند. اسپری را با 3 / 4 فنجان رزماری و یک چای کیسه ای گزنه به 1 فنجان آب جوش اضافه کنید از روی حرارت بردارید و به مدت 1 ساعت خیس تا به طور کامل خنک شود صاف کرده و سپس با آب بشویید و بعد شامپو بزنید آن را در بطری اسپری بریزید و روی موهای خیس اسپری بکنید.

این دستور عالی دیگر برای افزایش حجم و تسکین هر گونه التهاب پوست سر است. یک فنجان سرکه سیب را با یک فنجان چای سبز سرد ترکیب کنید. بعد از شامپو زدن مخلوط را روی موها ریخته و شانه بزنید موها را نشویید اگر موهای سفید و یا بلوند داشته باشید، ابتدا یک آزمایش کوچک انجام دهید تا مطمئن شوید تارهای مو تغییر رنگ پیدا نمی کنند .

این ماسک نارگیل سرشار از پروتئین های سالم و چربی های ضروری است که هر دوی آن ها رشد مو را افزایش می دهند. 3 قاشق چای خوری روغن زیتون را با نصف فنجان شیر نارگیل با کمی گرما ترکیب کنید این ماسک را به پوست سر ماساژ دهید. یک کلاه دوش برای برای کمک به نفوذ عمیق تر بپوشید. 10 تا 15 دقیقه وقت بگذارید و بعد شامپو بزنید تا ماسک را با آب بشویید.

افزودن درخشش موها با آب میوه نارنجی: 

آب پرتقال تنها برای صبحانه نیست! آن برای موهای ضخیم و حتی جلوگیری از شوره مناسب است. کاری که باید انجام دهید این است که پرتقال را پوست بکنید آن را در مخلوط کن بریزید و برای 20 دقیقه، یک بار در هفته انجام دهید نه تنها منجر به موی ضخیم تر خواهد شد بلکه موهایتان تازه و خوشبو خواهد شد! 

دوری از استرس : 

بالا رفتن میزان کورتیزول می تواند باعث ریزش موها بسیار سریع تر از حد معمول شود تکنیک های تسکین استرس مانند تنفس عمیق، یوگا و مدیتیشن می تواند به حفظ این هورمون ها کمک کند.

 طب سوزنی می تواند رشد مو را افزایش دهد: 

این کمی غیر معمول است، اما متخصصان رشد موموافقند که تحریک ارائه شده توسط سوزن های طب سوزنی می تواند یک روش موثر برای درمان و جلوگیری از موهای کم پشت باشد.

 رژیم غذایی سالم و متعادل برای رشد و ضخامت مو اهمیت دارد بیشتر زمان ها ریزش مو به کمبود ویتامین و مواد معدنی مرتبط است در زیر لیستی از غذاها را دراختیارتان خواهیم گذاشت :

 اسفناج ، سالمون ،ماست ،دارچین ، جو ، تخم مرغ ،جگر ،مغزها ، قارچ 

ماسک تخم مرغ، آلوئه ورا و روغن زیتون 

در حال حاضر همه ما به فواید آلوئه ورا آگاه هستیم آلوئه ورا به عنوان عامل قوی برای مو عمل می کند. موها را با روغن زیتون درمان کرده و موهای کدر را تقویت کنید. همچنین اگر موهای چرب داشته باشید می توانید روغن زیتون را با روغن جوجوبا جایگزین کنید. 

چگونه میتوان از آن استفاده کرد:برای این ماسک تخم مرغ، در کاسه ای زرده تخم مرغ 3 – 2 و 4 – 5 آلوئه ورا و 2 – 3 زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید. 1 قاشق روغن زیتون را به مدت 10 ثانیه قبل از مخلوط کردن آن به داخل روغن زیتون بریزید. به تمام موهای خود را بمالید و از ریشه ها شروع کنید. بگذارید 30 دقیقه بماند و با آب سرد بشویید. 

تخم مرغ، موز و ماسک عسل 

این ماسک مو کمک می کند تا از تمام مشکلات مربوط به مویی که ممکن است با آن ها روبرو شوید، جلوگیری کنید در حالی که تخم مرغ موها را با پروتئین تغذیه می کند، موز و عسل رطوبت طبیعی تخم مرغ را افزایش خواهد داد. روغن زیتون و شیر به شما قدرت و درخشش مورد نیاز را می دهد برای بهترین نتیجه این ماسک را دوبار یا سه بار در یک هفته اعمال کنید.

 چگونه از آن استفاده کنیم:برای ماسک نیاز به مخلوط کردن 1 عدد تخم مرغ، 1 موز له شده ، 3 قاشق عسل، 3 قاشق شیر ، 5 قاشق غذاخوری روغن زیتون. تمام مواد تشکیل دهنده را به خوبی در کاسه ای مخلوط کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام مواد تشکیل دهنده به خوبی مخلوط شده اند. حالا این ماسک را به آرامی روی پوست و مو بمالید بگذارید ماسک یک ساعت بماند و آن را به آرامی با شامپو بشویید.

 تخم مرغ، روغن نارگیل و روغن بادام 

به روغن بادام فرآوری شده و روغن نارگیل توجه نکنید. روغن بادام و روغن نارگیل هر دو دارای خاصیتی هستند که می توانند موها را تقویت کنند پروتیین سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و اجازه دهید ماسک جذابیت خود را روی موها اعمال کند.

 چگونه می توانید از آن ها استفاده کنید:کاسه ای بردارید و 4 – 5 ق شیر بادام بادام، 3 – 4 ق سفیده تخم مرغ، 1 – 2 روغن نارگیل را مخلوط کنید تمام مواد را به خوبی مخلوط کنید و به آرامی این ماسک را روی موها و پوست بمالید با آب سرد و شامپو بشویید از نرم کننده استفاده نکنید. برای بهترین نتیجه، ماسک را سه بار در هفته استفاده کنید .

 ماسک تخم مرغ و کشک 

این ماسک مو به احتمال زیاد ریزش مو را از بین می برد تخم مرغ و کشک نه تنها موهای ضعیف را تقویت می کنند بلکه خاصیت این را دارد که از ریزش جلوگیری کرده و شوره سر را دور نگه می دارد و علاوه بر آن نرم کننده عالی است.

 چگونه از آن استفاده کنید:1 عدد تخم مرغ را بزنید و با 3 – 4 کشک و یک عصاره لیمو ترش بزنید ( پوست سر را پاک می کند). حالا به آرامی ماسک را روی پوست سر با کمک شانه بزنید و بگذارید حدود یک ساعت بماند. .

 ماسک روغن کرچک و تخم مرغ 

این ماسک تخم مرغ جدای از تغذیه و نرم کنندگی می تواند به رشد مو کمک کند. روغن کرچک با تخم مرغ ترکیب شده برای ریزش مو موثر بوده و از کچلی جلوگیری می کند.

 چگونه از آن ها استفاده کنیم:کاسه ای بردارید 2 عدد تخم مرغ را به خوبی بزنید 1 قاشق روغن کرچک را اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید این ماسک را روی پوست و یا تارها بمالید و بگذارید حدود نیم ساعت بماند. سپس، موهایتان را با شامپو معمول آبکشی کنید و از استفاده از نرم کننده مو خودداری کنید.

 ویتامین ها آ، ب، ث، د، ایی و ک برای حفظ سلامتی مو بسیار مهم هستند. مصرف کنندگان در هر کدام از این ویتامین ها می توانند بر روی موها تاثیر منفی داشته باشند. با این حال، مهم ترین این ویتامین ها ویتامین ث، نیاسین (ویتامین ب)، پاناتونل(ویتامین B5)و بیوتین (ویتامین B7)هستند. معمول ترین:ویتامین مو است.

در حالی که مکمل ها می توانند تا حد زیادی مفید باشند، مشورت با یک متخصص مراقبت های بهداشتی قبل از شروع به کار ضروری است.

توصیه می شود که در هر روز 700 mcg – 1000 mcg مصرف شود. نه تنها سلامتی مو را بهبود می بخشد بلکه سلامتی پوست و ناخن های شما را نیز بهبود می بخشد.

 

موهای نازک و کم پشت یکی از مشکلاتی است که ممکن است هر خانم یا آقایی به آن دچار شود. اگر شما هم از مشکل کم پشتی موهای تان رنج می برید با ترفندها و روش های زیر از بین ببرید. موهای ما بعد از دوره طولانی استفاده از انواع …

موهای نازک و کم پشت یکی از مشکلاتی است که ممکن است هر خانم یا آقایی به آن دچار شود. اگر شما هم از مشکل کم پشتی موهای تان رنج می برید با ترفندها و روش های زیر از بین ببرید.

موهای ما بعد از دوره طولانی استفاده از انواع و اقسام مواد آرایشی و اتو و سشوارهای روزانه دیگر شادابی و زیبایی روزهای گذشته را ندارند و با هر بار رنگ کردن نازک‌تر و کم‌پشت‌تر از گذشته می‌شوند اما این مشکل شایع که افراد زیادی این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، با دست روی دست گذاشتن حل نمی‌شود. ما در این مطلب بهترین و موثرترین راه‌های مراقبت از موهای نازک را جمع‌آوری کرده‌ایم تا در عرض چند ماه موهای شما را مثل روز اول سالم و زیبا کنیم.

یکی از مهم‌ترین دلایل نازک شدن تارهای مو عوامل ارثی و ژنتیکی است که به شکل اختلال در هورمون‌های جنسی بروز می‌کند و به مرور باعث ریزش مو و نازک و شکنندگی آن می‌شود اما علاوه بر عامل وراثت، انواع حساسیت‌ها، آلودگی‌های آب و هوا، نوع تغذیه، نحوه آرایش و مراقبت و میزان استفاده ما از محصولات مختلف شیمیایی هم تاثیر فراوانی روی روند کم پشت و نازک شدن موها دارد ولی فقط این عوامل نیستند که باعث کم پشتی و نازک شدن موها می‌شود چون گاهی وجود یک بیماری خاص هم باعث این ریزش می‌شود.

چطور موهای خود را ضخیم کنیم

برای مثال در خانم‌ها کم‌خونی و اختلال‌های هورمونی مثل کیست تخمدان هم دلایل کم‌پشتی و نازکی موها هستند اما برای یافتن هر کدام از این علت باید عادت‌های درست و غلط رفتار با موهای‌مان را روی کاغذ بیاوریم و بعد از مرور آنها با مراجعه به یک متخصص مشکلات پیش آمده را برطرف کنیم اما بعد از این اقدامات بهتر است روش‌های پیشنهادی این شماره سیب سبز را امتحان کنید.

اشتباهات رایجی که موهای شما را نازک می‌کند
_ محصولات بهداشتی مانند شامپوها که پر از مواد شیمیایی آسیب‌رسان هستند، دشمن اول و آخر موهای شما محسوب می‌شوند. شست‌وشوی موها با شامپوهایی که حاوی سولفات یا هر نوع الکل هستند، تاثیرات مخربی روی موهای شما با خشک کردن ساقه آن و در نهایت نازک شدن تارهای مو می‌گذارد.

_ نرم‌کننده‌هایی که در ترکیبات خود سیلیکون دارند، حجم موهای شما را گرفته و تارهای آن را نازک و شکننده می‌کنند.

_ استفاده از مواد آرایشی و حالت‌دهنده‌های کاملا شیمیایی به جای مصرف ماسک و محصولات طبیعی و خانگی.

_ استفاده از برس به جای شانه‌های دانه درشت. برس کشیدن باعث آسیب‌رساندن به ریشه مو و کشیدگی بیش از حد موها شده و در نهایت تعداد زیادی از موهای شما را در طول روز از بین می‌برد. در حالی که استفاده از شانه‌های دانه درشت و شانه کردن موها از قسمت نوک موبه سمت بالا بهترین روش شانه زدن موهای تازک است.

_ بستن یا جمع کردن موها با کش‌های سفت یا بافتن آنها به روش‌هایی که باعث کشیدگی بیش از حد موها می‌شود به راحتی آنها را کم پشت می‌کند.

_ خشک کردن موهای خیس با سشوار بلافاصله بعد از خارج شدن از حمام یا استخر یکی از رایج‌ترین اشتباهات ماست که آسیبی به مراتب بیشتر از عادت‌های بد ما به مو وارد می‌کند.

_ استفاده زیاد از حالت‌دهنده‌های الکتریکی مانند اتو و بابیلیس که حرارت زیاد آنها ساختمان مو را به‌شدت تخریب و رشد آن را متوقف می‌کند.

_ تا زمانی که زندگی روزانه شما پر از استرس و تنش‌های گاه و بیگاه باشد، نباید انتظار موهایی سالم و زیبا داشته باشید. فکر و خیال و پرداختن به فعالیت‌های پراسترس خسارات جبران‌ناپذیری را برای شما رقم می‌زند. نرمش روزانه و یوگا بهترین راه رفع این مشکل و از همه مهم‌تر سلامت موهای شماست.

مو نازک‌ها چه بخورند؟
بیشترین تاثیر سبک زندگی و نوع رژیم غذایی ما روی پوست و موها نمایان می‌شود. در واقع شما و سلامتی شما ناشی از همان چیزی است که نوش جان می‌کنید. پس در بین عوامل مهمی که به نازک و کم حجم شدن موهای شما کمک می‌کند، تغذیه بسیار تعیین‌کننده است.

برای شروع چه کنیم؟

پروتئین برای جلوگیری از ریزش مو
یکی از پایه‌های اصلی ساختمان موها پروتئین است و کمترین تغییر در اندازه آن می‌تواند به ریزش مو منجر شود. پس برای به دست آوردن میزان کافی پروتئین و کمک به ضخیم شدن موهای‌تان در هفته باید مقدار کافی ماهی، گوشت گاو، مرغ، نخود، لوبیا و دیگر حبوبات و انواع و اقسام مواد لبنی مانند شیر، ماست و پنیر نوش‌جان کنید.

امگا ۳ برای جلوگیری از ریزش مو
بدن برای رشد و پر پشت شدن موها به مقدار زیادی از اسیدهای چرب امگا۳ نیاز دارد. پس برای اینکه بتوانید این میزان امگا ۳ را در بدن تامین کنید باید مصرف ماهی سالمون و ساردین، گردو و در صورت امکان آووکادو را در برنامه غذایی خود بیشتر کنید.

ویتامین B برای جلوگیری از ریزش مو
بیوتین یکی از انواع ویتامین B است که مصرف آن به عنوان مکمل برای رشد و تقویت مو و ناخن‌ها بسیار توصیه می‌شود. منابع غذایی خوب بیوتین سبزیجات، گردو، جگر، برنج با پوسته و تخم مرغ است که وجود این ویتامین از سفید شدن زود رس موها و ریزش آن جلوگیری می‌کند.

ویتامین E برای جلوگیری از ریزش مو
یکی از مزیت‌های ویتامین‌ E بهبود رشد و توسعه مویرگ‌ها و عروق خونی است. این عملکرد سبب افزایش جریان خون به ریشه موها می‏ شود، به همین خاطر می‌توان گفت این ویتامین به رشد موها کمک کرده و رشد آنها را در بسیاری از افراد تسریع می‏ بخشد. علاوه بر این نشان داده شده که مصرف مقادیر بیشتر ویتامین E در رژیم غذایی می‌تواند از موخوره و چند شاخه شدن انتهای موها پیشگیری کند.

  یکی از مهم‌ترین دلایل نازک شدن تارهای مو عوامل ارثی و ژنتیکی است


ماسک‌های تقویتی مخصوص موهای نازک و کم حجم

ماسک تخم مرغ برای درمان موهای نازک و کم حجم
دستور اول : باتوجه به اندازه موهای‌تان یک یا دو تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و حسابی آن را بهم بزنید. سپس این محلول را در حمام روی موهای خیس‌خورده‌تان به مدت ۳۰ دقیقه قرار داده و بعد با شامپو و آب ولرم خوب شست‌وشو دهید (یک بار در هفته).

دستور دو : سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری از هر نوع روغن طبیعی (زیتون، کنجد و. . . ) و دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده و به مدت ۱۰ دقیقه روی کف سرتان ماساژ دهید (یک بار در هفته).

معجزه روغن کرچک برای ضخیم کردن مو
در ظرفی متوسط مقداری مساوی از روغن کرچک و روغن نارگیل را مخلوط کنید و روی سرتان بریزید و خوب آن را ماساژ دهید. سپس با شانه‌ای دانه درشت موها را خوب شانه کنید تا روغن حسابی به خورد موها برود. موها را با حوله‌ای گرم بپیچید و بعد از یک ساعت آنها را با شامپو شست‌وشو دهید. از آنجایی که این روش یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های ضخیم کردن موهای نازک است، یک یا دوبار در هفته آن را امتحان کنید.

ماسک حنا برای درمان موهای نازک
پودر حنا را با سه قاشق ماست، مقداری آب یا نوشیدنی چای سبز مخلوط کرده (بهتر است از چای سبز دم‌کشیده استفاده شود)و یک شب در یخچال نگه دارید. روز بعد یک عدد تخم مرغ و دو قاشق آبلیمو به آن اضافه کرده و آن را به موهای‌تان آغشته کنید. حدود یک ساعت صبر کنید تا ماسک روی موهای شما خشک شود و سپس آن را شامپو زده و کاملا آبکشی کنید (هفته‌ای یک بار).

موهای کم‌پشت‌ را پرپشت جلوه دهیم
هیچ وقت برای افزایش حجم مو‌های‌تان از تافت‌ و اسپری‌های چسبنده استفاده نکنید. در عوض آنها را با شامپوهای حجم‌دهنده‌ و فرموله شده بر پایه نشاسته بشویید. این شامپو‌ها چربی اضافی مو را گرفته و مو‌ها را از قسمت ریشه بالاتر از حد معمول نگه می‌دارند. محصولاتی سنگین و سیلیکون‌دار مانند تافت‌ها، فقط مو‌ها را به هم چسبانده و آنها را کم پشت و نازک‌تر نشان می‌دهند.

چتری‌باز شوید
برای پوشاندن حالت تُنُک جلوی مو‌ها، چتری کج بزنید. چرا که چتری قاب صورت ‌شما را پوشانده و تصویری ظاهری از پُر بودن مو‌ها را ایجاد می‌کند، از طرفی چتری پیشانی شما را کوتاه کرده و توجه را به چشمان شما جلب می‌کند.

هایلایت کنید
استفاده از رنگ‌های یکدست موهای شما را کاملا کم حجم نشان می‌دهد پس با روش هایلایت ‌و لولایت‌ سایه‌هایی را به موها اضافه و به آنها عمق بدهید. این روش رنگ کردن مو توهمی نوری روی موها ایجاد کرده و مو‌های نازک را پرپشت و زیبا جلوه می‌دهد.

موس بزنید و سشوار بکشید
برای حالت دادن موهای کم‌حجم بعد از حمام مو‌های خود را با موس حجم‌ دهید و شانه کنید. بعد از اینکه موها کمی خشک‌تر شد برس گرد مویی ‌بردارید و سرتان را پایین بیندازید و با هوای گرم سشوار که به سمت ریشه مو‌های‌تان گرفته‌اید، به موهای خود حالت‌بدهید.


کلیه حقوق مادی و معنوی اين سایت متعلق به میهن فال میباشد و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع حرام است.

مطالب پر بازدید


در اینجا راه حل های خانگی را ارائه میدهیم  که می توانید موهای خود را تا حدی ضخیم کنید1. آلوئه ورا

چطور موهای خود را ضخیم کنیم

یکی از محبوب ترین موردی که در این زمینه بسیار کمک میکند آلوئه ورا است. ژل آلوئه ورا یک ماده طبیعی است که برای بهبود ضخامت مو موثر است

دو یا سه برگ آلوئه ورا نصف کرده تا ژل آن بیرون بیاید و این ژل را برروی موهایتان بمالید  و مالش دهید بگذارید برروی مو و پوست سر نیم ساعت بماند سپس با آب ولرم بشوئیدهمچنین می توانید ترکیبی دیگری از ژل آلوئه ورا درست کنید به این ترتیب که ، مقدار کمی از هویج  پخته و تخم مرغ را با ژل آلوئه ورا خوب مخلوط کنید و سپس بر روی پوست سر بمالید10-15 دقیقه بعد آن را با آب و شامپوی ملایم بشوئیدسعی کنید این درمان یک یا دو بار در هفته برای داشتن  موهای سالم و ضخیم تر انجام دهید.مصرف یک قاشق غذاخوری از آب آلوئه ورا هر روزبا معده خالی نیز به بهبود رشد مو کمک می کند.

2. آب پرتقال

پرتقال خواص اسید سیتریک دارد که  به راحتی ا ز شوره سر خلاص می شوید. همچنین به  بهبود ضخامت  و رشد مو کمک میکند

مخلوط  مساوی از آب پرتقال و نیز پوره سیب   را ترکیب کر ده بر روی پوست و موی سر  مالیده مالش دهید بعد از نیم ساعت بشوئیدسعی کنید این درمان را  یک بار در هفته انجام دهید همچنین می توانید مقدار مساوی از آب پرتقال و روغن زیتون  را مخلوط کنید خوب مالش دهید تا گرم شود بعد از نیم ساعت با آب ساده بشوئید3. تخم مرغ

تخم مرغ بهترین ماده است که  پروتئین های لازم  را به مو میدهد . رسانند پروتئین  روزانه  برای مولازم است

2 عدد تخم مرغ متوسط ​​ را در یک کاسه ریخته خوب مخلوط میکنیم موها را با این مخلوط آغشته کرده 10-15 دقیقه بعد با آب ولرم وشامپوی ملایم  می شوئیم تا بوی تخم مرغ از بین برود این درمان خانگی را  حداقل سه تا چهار بار در هفته انجام دهید.
همچنین  می توانید یک زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن مو و دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. 10 دقیقه با این مواد مو را ماساژ دهید سپس با آب ولرم بشوئید یک بار در هفته این کاررا انجام دهید

4. آووکادو

آووکادو یک عنصر طبیعی است

به میزان مساوری از  آووکادو و موز را خوب مخلوط کنید و بعد ازنیم ساعت با آب و شامپوی ملایم بشوئیدسعی کنید این درمان را دو تا سه بار در هفته انجام دهیدشما همچنین می توانید یک ماسک مو طبیعی با مخلوط کردن دو قاشق غذاخوری روغن زیتون با نصف آووکادو له شده رسیده بمدت 20 دقیقه بماند سپس بشوئید

5. دانه شنبلیله

شنبلیله یکی دیگر از داروهای طبیعی است که میتوانید تاثیر آن را برروی موهایتان  امتحان کنید

2-3 قاشق غذاخوری از دانه شنبلیله را در آب ساده به مدت 10 ساعت خیس کنید. خمیر  دانه شنبلیله خیس شده  با اضافه کردن کمی آب در مخلوط کن یا میکسرکنید روی پوست سر قرار داده و نیم ساعت بعد  بشوئید هم موها را پرپشت میکند و هم شوره سر را درمان میکند

6 انگور فرنگی

انگور فرنگی هندی یک جزء بسیار مهم است و طبیعی است  انگور فرنگی هندی خاصیت ضد باکتری، ضد التهاب،  دارد لایه بردار و همچنین خواص آنتی اکسیدانی دارد که به  رشد مو کمک می کند

انگور فرنگی خشک شده را در دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط  کنید چند دقیقه بعد آن را فشار داده و روغنش را  در پوست سر ماساژدهید  قبل از خوابیدن این کارر اانجام دهید و صبح روز بعد بشوئیدبا استفاده از این روغن   پوست سر خود را به آرامی به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. استفاده از این روغن بر روی پوست سر  قبل از  حمامرفتن . این درمان چهار بار در هفته توصیه می شود
انگور فرنگی خشک شده را به  مدت یک شب در آب خیس کنید از  آبش برای شست وشوی موی سر استفاده کنیدشما همچنین می توانید  عصاره  میوه انگور فرنگی  را هر روز  به عنوان یک مکمل غذایی استفاده کنید

7. روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین داروهای خانگی برای افزایش رشد موها است. ماساژ دادن پوست سر با روغن خالص نارگیل برای داشتن  موهای ضخیم بسیار موثر است. پروتئین موجود در روغن نارگیل رشد مو را زیاد میکند. ماساژ دادن پوست سر با روغن نارگیل  گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد و   فولیکول های مو مواد مغذی را بهتر جذب میکند

حرارت روغن نارگیل و ماساژ روغن در پوست سر با استفاده از نوک انگشتان.همیشه در حرکت دایره ای ماساژ دهید و خیلی فشار ندهیدپس از استفاده از روغن  سر خود را با یک حوله ضخیم بپوشانید پس از نیم ساعت با شامپوی ملایم بشوئید. حداقل یکبار در هفته این کاررا انجام دهید

8. روغن زیتون

روغن زیتون حاوی امگا سه اسید چرب است که به  رشد مناسب مو کمک میکند. با استفاده از روغن زیتون  پوست سر را ماساژ دهید و همچنین از  روغن زیتون در رژیم غذایی برای تقویت موی سر استفاده کنید

قبل از رفتن به حمام، با استفاده از نوک انگشتان  روغن زیتون را درپوست سر ماساژ دهید نیم ساعت بعد با شامپوی ملایم بشوئیدشما همچنین می توانید روغن زیتون را بر روی موهای خود  قبل از رفتن به رختخواب در شب ریخته  وصبح بشوئیدشما همچنین می توانید روغن زیتون را با عسل مخلوط کنید و بعد از نیم ساعت بشوئید موهایتان قوی و براق می شود

9. دانه کتان

دانه کتان  یک ماده طبیعی است که  در افزایش ضخامت مو کمک می کند . اسیدهای چرب موجود در دانه کتان موها را ضخیم میکند.• مخلوط سه قاشق غذاخوری بذر کتان در یک کاسه آب و نگه داشتن آن در آب به مدت پنج روز.• یک توپ پنبه ای را  در این محلول فرو برده و به پوست سر بمالید ده دقیقه بعد با آب گرم بشوئید هر روز این کارر ا انجام دهید10. حنا

پودر حنا و  عصاره برگ حنا   از مواد مفید است که  زنان هندی  یک بار در هر هفته برای بهبود ضخامت موهای خود  از این درمان قدیمی استفاده میکنند

چند برگ حنا تازه را در یک مخلوط کن  ریخته  کمی آب بریزید و چند ساعت بماند   این مخلوط را روی سر گذاشته و موهار ا پوشش میدهیم سه ساعت بعد آن را می شوئیمدرمان دیگر این است  پودر حنا را در یک کاسه آب به مدت یک شب خیس میکنیم دو بار در هفته این کار را انجام دهید تا تاثیر آن را ببینید

آیا شما  ازحجم موهایتان راضی نیستید؟ آیا می خواهید موهایتان ضخیم و قوی شود  اگر  به دنبال داروهای خانگی طبیعی و موثر هستید که به رشد مو کمک کندمی توانید  از این داروهای خانگی استفاده کنید که فوق العاده موثرند این داروها بعد از چند هفته استفاده تاثیر خودر انشان میدهند

این مطلب توسط تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام ترجمه شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع مجاز می باشد

مطالب مرتبط

سلام دختری هستم۱۷ ساله و قبلا موهای پرپشت و ضخیمی داشتم ولی الان موهام خیلی نازک و کم شده…شدیدا هم موهام چرب میشه…علتش حمام زیاد یا استفاده از نرم کننده نیست؟از چه شامپویی باید استفاده کنم؟

سلام مواردی که فرمودید ممکنه که دلیلش باشه اما به غیر از این موارد، مسائلی مانند کم خونی و غنی نبودن رژیم غذایی همچنین قاعدگی و مسائل هورمونی نیز در این موضوع نقش دارند.

باسلام.کف سرمن بعضی اوقات بدجور عرق میکنه انگار اب ریختن به خصوص جلو سرم اصلا موهام رشد ندارن نازک شدن تو بعضی از فصل ها ریزشش بیشتر میشه مثل بهار راهنمایی بفرمایید.ممنون

چطور موهای خود را ضخیم کنیم

سلام بهتر است به پزشک متخصص مراجعه فرمایید

سلام من مشکل هورمونی و تخمدان پلی کیستیک داشتم درمان کردم ولی موهام ضخیم نشد . قبل این مشکل خیلی موهای پرپشت و ضخیمی داشتم … الان از این روشها استفاده کنم موهام به همون حالت قبل برمیگرده؟

خب میشه مثال بزنید؟؟
مثلا موثر ترین راه برای پرپشتی چیه؟

در این رابطه مطالب خوبی توی سایت قرار گرفته که با جستجو می تونید مشاهده کنید

سلام.من 15 سالمه و چند سال هست که از ریزش موهام رنج می برم.از شامپو های مختلف استفاده کردم اما فایده ای نداشت.من موهای بلندی دارم اما تار هاش خیلی نازک هستن .میشه بگید که چه کار کنم تا هم موهای ضخیم تری داشته باشم هم پرپشت تر؟؟؟

سلام
میتوانید از ویتامین های خوراکی که مخصوص پوست و مو میباشد استفاده کنید.

قرص هایه گیاهی فور هير عالی جواب ميدن داروخانه ها هم دارن

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

مو پر پشت و ضخیم کاملا دست یافتنی است، فقط باید روش های موثر را بدانید در این مقاله، ما چندین درمان طبی را که فرد می تواند در خانه برای کمک به موهای انجام دهد و باعث پرپشت شدن موها شود. موهای نازک یا کم پشت در اکثر افراد دیده میشود. مردان اغلب از ریزش مو در قسمت طاسی سر خود رنج می برند، اما چه در مردان و چه زنان موهای کم پشت و نازک دیده می شود.

چطور موهای خود را ضخیم کنیم

قطعا شما که به سراغ این مقاله آمدید چنین دغدغه هایی دارید :

حالا وقتشه که برای مشکلات مو راهکارهایی پیدا کنیم.

-افزایش سن-ژنتیک-کمبود مواد مغذی-استفاده بیش از حد از محصولات تجاری موی سر-واکنش ها یا آلرژی به مواد شیمیایی یا مواد-بیماری

مهم نیست که علت آن چه موردی باشد ، ما می توانیم با استفاده از محصولات روزمره و مدرن، به مو های نازک و کم پشت کمک کنیم تا پرپشت تر بشوند.این روش ها نباید جایگزین شرایطی باشند که موجب موهای نازک و کم پشت شدند مانند کمبود تغذیه ای و یا ریزش مو شود.درمان های طبیعی زیر ممکن است به پرپشت شدن موهای نازک کمک کند، بدون توجه به اینکه آیا نیاز به درمان بیشتر است یا خیر.

انواع مختلفی از روش های طبیعی برای پرپشت شدن و کاهش ریزش مو وجود دارد، اما تاثیر ان از فرد به فرد متفاوت است.

محصولات مدرن برای افزایش موهای پرپشت تر عبارتند از:

تخم مرغ دارای پروتئین زیادی است که برای بدن ضروری می باشد و با استفاده مداوم از ان می تواند باعث تقویت موها نازک و پرپشت شدن انها شود.

برای استفاده درمانی از تخم مرغ:

شکستن ۱ یا ۲ تخم مرغتخم مرغ را به پوست سر خود بزنیدبه مدت ۳۰ دقیقه ان را روی پوست سر خود بگذاریدشست و شوی مو با اب ولرمو شامپومی توانید تخم مرغ و اب و روغن را با هم ترکیب کنید: زرده تخم مرغ را مخلوط کنید، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 قاشق غذاخوری آب را به ان اضافه کنیدترکیب درست شده را بر روی پوست سر خود بگذارید۱۵ دقیقه ان را روی سر خود نگه داریدشست و شو با اب ولرم و شامپو

استفاده از تخم مرغ به طور مداوم برای چند هفته می تواند منجر به تقویت مو شود .

روغن زیتون غنی از امگا 3 و سایر مواد مغذی است که برای سلامتی، از جمله سلامت مو، ضروری است. هنگامی که به طور مستقیم به پوست و مو زده می شود باعث پرپشت شدن مو می شود.وفواید دیگر ان کاهش شوره سر و نرم و لطیف شدن مو می باشد.

برای استفاده از روغن زیتون:

دمای روغن باید به دمای بدن برسدروغن را به ارامی بر روی پوست سر خود ماساژ دهید.حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بر روی مو قرار بگیردشست و شو با اب ولرم و شامپو

بعضی افراد عسل را به روغن زیتون اضافه می کنند و بعضی دیگر هم ان را تا صبح بر روی سر خود نگه می دارند و سپس به حمام می روند.

رژیم غذایی قوی حاوی چربی های سالم، پروتئین و مقدار زیادی ویتامین می باشد و می تواند باعث باعث پرپشت شدن مو شوددر حقیقت موی ضعیف و نازک نشان از کمبود مواد مغذی است.

برای کمک به افرادی که موهای نازک دارند بهتر است از این موتد استفاده کرد:

ماهی قزل آلا که دارای پروتئین و اسید چرب استتخم مرغ ها حاوی پروتئین، امگا 3 و آهن هستندگردو، بادام و سایر آجیل ها که منابع اسیدهای چرب هستندماست یونانی، که منبع پروتئین استلوبیا سبز، سیاه و سفید، پینتو حاوی پروتئین هستند

فرد باید دو یا سه مورد از این مواد بالا را مصرف کند تا باعث بهتر شدن موها شود حتی اضافه کردن فقط 3 یا 4 وعده در هفته می تواند به بهبود سلامتی مو کمک کند.

ویتامین C، ژلاتین و اسید در پرتقال ها می توانند به موهای فرد به روش های مختلف کمک کنند.ویتامین ها و مواد مغذی باعث پرپشت شدن موها می شود.اسید موجود در پرتقال کمک می کند تا جدا از مواد مانده از محصولات مو. این باقی مانده ها ممکن است با رشد مو مواجه شوند. بر خلاف برخی از درمان های دیگر، پوره نارنج دارای بوی دلپذیر است که باعث می شود که درمان لذت بخش تر باشد.اسید موجود در پرتقال باعث رشد مو می شود و به علت بوی دلپذیری که دارد درمان را خوشایند تر می کند. می توانید پوره ی تازه پرتقال را به مدت ۱ ساعت روی مو و ریشه های مو ماساژ دهید.بعضی افراد دوست دارد برای روشن تر شدن موهایشان بعد از استفاده از این پوره خود را در معرض نور خورشید قرار بدهند.

بسیاری معتقدند که گیاه آلوئه ورا برای پوست، پوست سر و مو مفید است. استفاده از روغن آلوئه ورا به طور مستقیم باعث تقویت مو و پرپشت شدن انها می شود.چندین محصول تجاری وجود دارند که این ماده در تهیه ان استفاده می شودو به راحتی در دسترس هستند. این محصولات اغلب به شکل ژل و کرم هایی هستند که برای تقویت مو و ریشه مو کاربرد دارد.یک راه حل درمان خانگی استفاده از این ژل برای ریشه مو و مو می باشد و بهتر است قبل از شستن به مدت نیم ساعت بماند.بعضی افراد این ژل را با روغن زیتون و نارگیل ترکیب می کنند.مردم می توانند از این درمان یک یا دو بار در هفته استفاده کنند.

آواکادو سرشار از ویتامین E می باشد که یه عنوان لظیف و نرم کردن مو می توان از ان استفاده کرد. از اووکادو می توانید دوبار در هفته استفاده کنید و از مزایای ان بهره ببرید.

برای تهیه آوکادو:

۱ عدد اووکادو را با ۱ قاشق روغن زیتون ترکیب کنید.این ترکیب را به ریشه مو خود بزنیدبه مدت نیم ساعت ان را بر روی سرتان نگه داریدسپس با اب ولرم و شامپو ان را بشوریید

چطور موهای خود را ضخیم کنیم

روغن کرچک دارای ویتامین E و اسیدهای چرب است و برای تقویت مو مفید هستند.از این روغن می توان به راحتی برای تقویت موی سر استفاده کرد.روغن را به مو یا ریشه مو بزنید و ان را به مدت نیم ساعت روی سر نگه دارید و بعد ان را بشوییدمهم است که بدانید نتایج درمان های طبیعی به خود فرد بستگی دارد. در بسیاری از موارد، این داروها برای موهایکم پشت مورد بررسی قرار نگرفته اند و حتی نتایج علمی هم در مورد انها ثابت نشده است.افراد باید مراقب باشند از موادی استفاده نکنند که به ان حساسیت دارند چون استفاده مستقیم از ان ها در ریشه مو باعث واکنش الرژیک می شود.بعضی افراد که به طور ناگهانی دچار ریزش مو می شوند قبل از استفاده این درمان های طبیعی باید با دکتر مشورت کنند چون ممکن است علت پزشکی داشته باشد.در اغلب موارد استفاده از این درمان های خانگی هم اسان است و هم ارزان بنابراین ارزش امتحان کردن را دارد.اگر می خواهید روغن کرچک، ژل الویه ورا و روغن زیتون بخرید سعی کنید از مکان های مطمین سفارش دهید.

با استفاده از روش های درمانی گفته شده براحتی میتوانید مو پرپشت داشته باشید. نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

چطور موهای خود را ضخیم کنیم
چطور موهای خود را ضخیم کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *