چگونه احساس طرف مقابل را بفهمیم

 
helpkade
چگونه احساس طرف مقابل را بفهمیم
چگونه احساس طرف مقابل را بفهمیم

در اینجا با نکاتی برای اینکه بفهمید شخصی واقعا عاشق شماست یا نه آشنا خواهید شد.

وقتی با کسی آشنا می‌شویم و تصمیم می‌گیریم با او نامزد و در نهایت ازدواج کنیم، شاید گاهی شک و تردید سراغ‌مان بیاید و از خودمان بپرسیم آیا این فرد واقعا به ما علاقه دارد؟ چگونه می‌توانیم از عشق و احساس او مطمئن باشیم؟

شاید فهمیدن این موضوع به مرور زمان امکان‌پذیر باشد اما اگر می‌خواهید در همان مراحل اولیه به این موضوع پی ببرید لازم است زبان بدن آن شخص را بلد باشید. این روش به صورت قطعی نمی‌تواند به تمام سوالات ما پاسخ دهد اما با کمک آن می‌توانیم تا حدودی این موضوع را تشخیص دهیم. در این شماره پویا ودایع، سخنران و مدرس زبان بدن به شما می‌گوید چطور می‌توانید یک خواستگار عاشق را تشخیص دهید.

چشم‌ها

اگر زمانی که با خواستگار یا نامزدتان به گردش می‌روید در اغلب اوقات چشمان نامزدتان به شما دوخته شده است، نشانه این است که او عاشق شماست و اطلاعات درونی و شخصیت پنهان شما را واکاوی می‌کند اما اگر زمانی که با یکدیگر هستید چشمان او به اطراف می‌چرخد؛ این حالت می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که او در انتخاب خود مردد است. البته هر نگاه به اطراف نشانه این مردد بودن و شکاک بودن نیست. افرادی که در انتخاب مردد هستند سعی می‌کنند به دفعات مختلف از نگاه مستقیم پرهیز کنند.

چگونه احساس طرف مقابل را بفهمیم

مردها مغزی تصویری و کاملا مبتنی بر تصاویر دارند. زمانی که یک مرد نامزدش را می‌بیند دوست دارد دوباره به او نگاه کند. مردمک چشم افراد عاشق بزرگ‌تر می‌شود و فرد دارای چشم‌های شفاف‌تر و درشت‌تری می‌شود که حس خیس بودن یا اشک‌آلود بودن به او دست می‌دهد.

عشق یک بیماری دوست‌داشتنی است

با تصویر‌برداری از افراد عاشق، پژوهشگران دریافتند یک نقطه خاص در تصاویر مغزی بیشترین ارتباط را با عشق دارد. این نقطه مسئول بیشتر اعمال حیاتی مانند خوردن، آشامیدن و حرکات چشم است. دانشمندان روی این موضوع تحقیق کردند و متوجه شدند همانند خوردن، خوابیدن و… عاشق شدن هم جزء نیازهای بدنی و روحی ماست و جالب است بدانید روانشناسان هم بیشترین شباهت را بین عشق و یک بیماری خاص روانی به نام وسواس اجباری مشاهده کرده‌اند.

در این بیماری، افکار خاصی به مغز هجوم می‌آورد که فرد از آنها گریزی ندارد؛ این افکار او را مجبور به انجام رفتارهای خاصی می‌کند که اگر انجام ندهد دچار اضطراب و استرس زیادی می‌شود. درست مانند شخصی که وسواس دارد و خانه و محل کار خود را روزی دو بار تمیز و گردگیری می‌کند. این علاقه شدید قلبی یا همان عشق در ظاهر نشانه‌های بالینی شبیه بیماری وسواس اجباری دارد که از نظر آزمایشگاهی هم به آن شبیه است. در بیماری وسواس اجباری، یک ناقل خاص در سلول‌های پلاکت خون بیمار افزایش پیدا می‌کند.

پژوهشگری به نام مارازیتی، افراد عاشق را به این طریق آزمایش کرده و به این نتیجه رسیده که آنها هم درست همین حالت را دارند، پس عشق حالت وسواس اجباری ایجاد می‌کند در آن فرد عاشق دچار افکار و عادت‌های خاصی می‌شود که نمی‌تواند از دست آنها خلاص شود؛ مثل دیدار‌های پی در پی، تماس گرفتن مکرر با طرف مقابل خود و فکر کردن مداوم به او که عملکرد عادی مغزش را مختل می‌کند.

زبان بدن افراد عاشق

افراد عاشق همان‌طور که گفتیم دچار فعل و انفعالاتی می‌شوند که مغز وظیفه انتقال این اطلاعات و حالت‌ها را به اندام‌شان برعهده دارد، در نتیجه بدن‌شان دچار تغییر و تحول خواهد شد. بسیاری از نشانه‌ها وجود دارد که می‌توانیم از روی آنها حدس بزنیم یک فرد عاشق شده است یا خیر. برخی از راه‌های ابراز اطلاعات مربوط به احساسات از طریق زبان بدن فرد عاشق حالات چهره، تماس چشمی، صدا و زبان بدن است. به این ترتیب هر یک از این حالت‌ها دارای نشانه‌های مخصوصی هستند که می‌توانند در رفتار غیرکلامی ما انسان‌ها دیده شوند.

لبخند زدن

زمانی‌که نامزدتان به شما علاقه‌مند است، عمیق و صمیمی به شما لبخند می‌زند. اگر او لبخندی خشک و مصنوعی دارد انگار که آن لبخند به زور به او دیکته شده است. در این صورت بهتر است بدانید او از روی ادب کنار شماست و به محض اینکه فرصتی پیدا کند، شما را ترک خواهد کرد. لبخند مصنوعی را می‌توانید از هماهنگ نبودن ابرو‌ها با گوشه‌های لب در خندیدن تشخیص دهید.

در خندیدن واقعی گوشه‌های لب بالا و ابرو‌ها کمی مچاله می‌شوند. افراد عاشق سعی می‌کنند جوری بخندند که لب‌شان به گوشه کشیده‌تر شده و دندان‌های آنها همراه چشم‌های گرد شده دیده می‌شود. آنها خندیدن را با چشم‌های‌شان هم اجرا می‌کنند و می‌توانید آثار خندیدن یک عاشق را در چشم‌های گرد شده او هم ببینید.

شخصیت

مردی که به نامزدش علاقه داشته باشد سعی می‌کند در مقابل او مانند یک جنتلمن رفتار کند. کمک می‌کند تا مانتو یا پالتویش را بپوشد، مراقب اوست و سعی می‌کند زندگی را برای او ساده‌تر کند. با این نشانه‌ها می‌توانید بفهمید که مادرش او را به خوبی تربیت کرده و این علامتی است برای اینکه بفهمید علاقه مرد به نامزدش چقدر واقعی است و فقط از روی ادب با خانم‌ها رفتار نمی‌کند. این نوع مردان همیشه در تمام موارد اولویت را با خانم ها می دانند و در موضوعات مهم در زندگی با آنها مشورت می کنند.

مردانی که زبان عشق ندارند

بسیاری از مردان علاقه‌شان را پشت حرف‌های آزاردهنده و نیش‌دارشان پنهان می‌کنند. آنها ممکن است جوک یا حرف خنده‌داری بزنند یا نامزدشان را دست بیندازند اما این نوع مردان با کارهای‌شان در واقع به خانم‌ها نشان می‌دهند که عاشق‌شان هستند. ادبیات اغلب آقایان در این نوع خشونت کلامی خلاصه می‌شود و به مرور زمان هم خانم‌ها به این نوع ادبیات عادت می‌کنند.

زبان بدن افراد عاشق در اجتماع

افراد عاشق وقتی در مقابل معشوق قرار می‌گیرند بدن خود را به فرد مورد علاقه مایل کرده و سعی می‌کنند که همیشه رو به او قرار گیرند. در آقایان معمولا بدن به صورت یک حمایت کننده و در برگیرنده است و در خانم‌ها بدن کوچک و ضعیف‌تر نشان داده می‌شود تا حمایت مورد نیاز را از مرد دریافت کند. مرد‌ها غالبا دوست دارند نامزدشان در سمت چپ‌شان قرار گیرد و اندازه یک کف پا هم فاصله راه رفتن مرد از خانم بیشتر باشد.

موقع راه رفتن مرد با کج کردن سر به سمت نامزدش سعی در ارتباط چشمی با او دارد. بیشتر وقت‌ها افراد عاشق مات و خیره به یک نقطه نگاه کرده و از شنیدن صدای بیرون و خارجی اجتناب می‌کنند. سر فرد عاشق معمولا متمایل به یک طرف است و سعی می‌کند هنگام شنیدن هم لبخند کوچکی بر لب داشته باشد و با حرکات سر معشوق خود را همراهی می‌کند.

بازوها

زمانی‌که نامزدتان با دستانی باز به استقبال شما می‌آید، نشان‌دهنده علاقه به ایجاد صمیمیت و آشنایی بیشتر است اما اگر کسی بازوهایش بسته باشد به این معنی است که او علاقه ندارد شما به حریم شخصی‌اش وارد شوید. دست‌های عرق کرده و بازی کردن با وسایل دم‌دست خود یکی از نشانه‌های عاشق شدن مرد‌هاست.

شانه‌ها

زمانی‌که مردان در حال صحبت و گفت‌وگو با نامزد مورد علاقه‌شان هستند شانه‌های‌شان به‌طور غیر ارادی به سمت جلو خم می‌شود. این کار به خاطر بهتر گوش کردن به فرد مقابل انجام می‌شود. این حالت نشان‌دهنده این است که آن مرد می‌خواهد شما در مرکز توجهش باشید و تمام تمرکز و توجهش به شماست.

اندام بالاتنه

زمانی که مردی با نامزدش قدم می‌زند، سینه‌اش را جلو داده و بازوهایش به عقب متمایل می‌شود. این حالتی است که مردان سعی می‌کنند جنس مخالف‌شان را با آن تحت تاثیر قرار دهند و قدرت و استواری خود را به دیگران نشان دهند. معمولا هم تنفس‌های عمیق و بلندمدت می‌کشند یا تپش قلب ناشی از هیجان را کنترل می‌کنند.

پاها

اگر مردی به نامزدش علاقه‌مند شده باشد سعی می‌کند در راه رفتن خانم را راهنمایی کند یا هنگام ورود به محل خاصی بعد از خانم حرکت کند حتی در را برای خانم باز کند و صندلی‌اش را به جلو بکشد. موقعیت و حالتی که او به خود می‌گیرد نشان‌دهنده میزان صمیمیت و علاقه او به نامزدش است. او سعی می‌کند نامزدش را حمایت کند و به طرف مقابل بفهماند که همیشه در کنار اوست.

نشستن فرد عاشق

فرد عاشق برای فرار از دیده شدن استرس‌ها و علائم ظاهری، متمایل به جلو می‌نشیند و نشیمنگاه خود را از صندلی کمی فاصله می‌دهد. او با این کار به نامزدش توجه کرده و خود را به او نزدیک‌تر می‌کند و البته در تلاش است بدن خود را کنترل کند.

افراد عاشق موقع نشستن سعی می‌کنند روبه‌روی یکدیگر بنشینند اما در روابط بسیار نزدیک‌تر سعی می‌کنند کنار هم و در یک محل قرار گیرند حتی برای استفاده از یک بشقاب برای غذا و نوشیدنی ترجیح می‌دهند کنار هم بنشینند.

افراد عاشق موقع نشستن سعی می‌کنند هیچ مانعی روبه‌روی شان نباشند و هیچ چیز خارجی بین آنها قرار نگیرد. لباس‌های اضافی و وسایل اضافی خود را در کنار دیگری قرار می‌دهند و از فاصله انداختن یا مانع گذاشتن بین خود و نامزدشان پرهیز می‌کنند.

این افراد هنگامی که می‌نشینند و به گوش کردن و نگاه کردن نامزدخود ادامه می‌دهند، مشت خود را گره می‌کنند و کنار سر می‌گذارند و با علاقه و یک حسرت کوچک به فرد خیره می‌شوند./ مجله زندگی ایده آل

فال حافظ

چگونه احساس طرف مقابل را بفهمیم

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

telegram-group.me – مرجع لینک هزاران گروه تلگرامِ، که میتوانید گروه مورد نظرتون رو به راحتی پیدا کنید

امروزه چت کردن در گروه تلگرام با وجود همه معایب اش، به یکی از راههای ارتباطی رایج در میان قشر های مختلف تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی این مسئله بپردازیم که آیا می‌توان براساس نحوه چت کردن فرد مقابل با خود، متوجه شد که فردی به شما علاقه دارد یا خیر . اگر می‌خواهید پاسخ این سوال را بدانید با ادامه این مقاله همراه شوید.

علائمی که نشان میدهد به شما علاقه دارد

چت کردن، یکی عمل ناخودآگاه است و در حقیقت ضمیر ناخودآگاه کنترل کامل آن را بر عهده دارد. به همین علت احساسات و افکار نا خودآگاه فرد مقابل، میتواند مستقیما در نحوه چت کردن او با شما به نمایش گذاشته شود.

۱٫ وقتی کسی به شما علاقمند است، دوست خواهد داشت که بیشتر با شما حرف بزند و در کنار شما باشد. حال آنکه بخاطر خجالت یا دلایل دیگر، ممکن است نخواهد این مساله را متوجه شوید.

چگونه احساس طرف مقابل را بفهمیم

دقیقا اینجاست که ضمیر ناخودآگاه، به او خیانت کرده و احساسات درونی اش را در رفتار، بروز میدهد ! مثلا ممکن است بجای نوشتن “سلام”،”سلاممم” را به شما ارسال کند. یا اینکه زمان میان پیامهایش به شما کوتاهتر شود. همه اینها یک پیغام از سوی ضمیر ناخودآگاه او به شماست که احساسات درونی را بروز میدهد.

با این وجود، توجه داشته باشید که ممکن است فرد، فقط به این علت که در آن لحظه حس خوب دارد، این علائم را نشان داده باشد و بنابر این هرگز فقط بر اساس یک نشانه قضاوت نکنید.

۲٫ نکته بالا، در جهت عکس نیز صحت خواهد داشت. اگر شخصی، تمایل به حرف زدن با شما را نداشته باشد، پاسخهای او به کوتاهترین حالت ممکن خواهد بود. مثلا بجای دادن پاسخهای کامل، از “نه”، “آره” و غیره استفاده کند. البته ممکن است خستگی نیز علت این مساله باشد اما به هرحال، مردم معمولا وقتی با فرد مورد علاقه خود مواجه میشوند، انرژی خواهند داشت.

۳٫ وقتی فرد مقابل حین نوشتن زیاد تردید میکند این مساله میتواند نشان دهد که شما برایش مهم هستید و به همین علت سعی دارد کلمات را هوشمندانه و با ملاحظه انتخاب نماید. بسیاری از گروه های چت تلگرام که در لینکدونی قابل دسترسی است، در حال حاضر، به شما کمک میکنند که زمان آغاز تایپ فرد مقابل را متوجه شده و بدین ترتیب این مساله را تشخیص دهید. اگر متوجه شدید که این اتفاق برای چند بار رخ داده است، میتوانید نتیجه گیری دقیق تری داشته باشید.

۴٫ پاسخ دادن با بیش از یک پیغام نیز میتواند نشانه علاقه باشد. مثلا اگر شما به فرد مقابل فقط یک “سلام” ارسال کردید اما در مقابل، “سلامممم، چطوری ؟! چه خبر، خیلی وقته خبری ازت نیس !” ، دریافت کردید، این مساله میتواند نشانی ناخودآگاه از علاقمندی او به شما باشد.

صبر کنید !

قبل از اینکه از اصولی که گفتیم استفاده کنید باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که حس و حال لحظه افراد رفتار آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مثلاً وقتی یک فرد حس شادی و خوشحالی داشته باشد، ممکن است این حس خود را در نحوه نوشتن کلمات و جملاتی است که انتخاب می‌کند به نمایش بگذارد، حتی اگر هیچ تمایلی به شما نداشته باشد. بنابراین قبل از اینکه قصد قضاوت کلی درباره او را داشته باشید، این نکته را نیز مد نظر قرار دهید.

برای اینکه از قضاوتهای اشتباه جلوگیری کنید، هرگز آنها را بر اساس یک نشانه استوار نکنید. بلکه بهتر است چندین عامل را بررسی کرده و جمع بندی نهایی را داشته باشید.

بتوانید قبل از قضاوت کردن و نظر دادن درمورد یک مساله، داده‌های بیشتری را مدنظر قرار داده‌ و همه جوانب را بررسی کنید، نتیجه گیری های شما دقیق تر خواهند شد.

telegram-group.me – مرجع لینک هزاران گروه تلگرامِ، که میتوانید گروه مورد نظرتون رو به راحتی پیدا کنید

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

 (function () { var now = new Date(); var version = now.getFullYear().toString() + “0” + now.getMonth() + “0” + now.getDate() + “0” + now.getHours(); var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0]; var link = document.createElement(“link”); link.rel = “stylesheet”; link.href = “https://app.najva.com/static/css/local-messaging.css” + “?v=” + version; head.appendChild(link); var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = true; script.src = “https://app.najva.com/static/js/scripts/tabnakjavan-3294-253787cc-eb4b-4d87-bd2c-90159a756a16.js” + “?v=” + version; head.appendChild(script); })() (function (w, d, s, l, i) { w[l] = w[l] || []; w[l].push({ ‘gtm.start’: new Date().getTime(), event: ‘gtm.js’ }); var f = d.getElementsByTagName(s)[0], j = d.createElement(s), dl = l != ‘dataLayer’ ? ‘&l=’ + l : ”; j.async = true; j.src = ‘https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id=’ + i + dl; f.parentNode.insertBefore(j, f); })(window, document, ‘script’, ‘dataLayer’, ‘GTM-T7Q963P’);
{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “NewsArticle”,
“headLine”: “u0686u0637u0648u0631 u0645u062au0648u062cu0647 u0634u0648u06ccu0645 u062fu0631 u06ccu06a9 u0631u0627u0628u0637u0647 u0639u0627u0637u0641u06cc u06ccu06a9 u0637u0631u0641u0647 u0642u0631u0627u0631 u062fu0627u0631u06ccu0645u061f”,
“articleBody”: “u0631u0648u0627u0628u0637 u0639u0627u0637u0641u06ccu060c u0639u0634u0642u060c u0639u0644u0627u0642u0647u060c u062fu0644u0628u0633u062au06afu06ccu060c u0648u0627u0628u0633u062au06afu06cc u0648 u063au06ccu0631u0647 u0627u06ccu0646u200cu0647u0627 u0647u0645u0647 u062cu0632u0626u06cc u0627u0632 u0632u0646u062fu06afu06cc u0628u0634u0631 u0645u062du0633u0648u0628…”,
“author”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Organization”,
“name”: “u062au0627u0628u0646u0627u06a9 u062cu0648u0627u0646 | tabnakjavan”,
“description”: “u067eu0627u06ccu06afu0627u0647 u062eu0628u0631u06cc u062au062du0644u06ccu0644u06cc u062au0627u0628u0646u0627u06a9 u062cu0648u0627u0646”,
“logo”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “ImageObject”,
“name”: “admin.gif”,
“url”: “http://tabnakjavan.com/client/themes/fa/main/img/admin.gif”
},
“url”: “http://tabnakjavan.com”,
“address”: “u062au0647u0631u0627u0646”,
“email”: “info@tabnakjavan.com”,
“founder”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Person”,
“name”: “u062au0627u0628u0646u0627u06a9”
},
“foundingDate”: “2018-07-23T00:00:00+04:30”,
“legalName”: “u062au0627u0628u0646u0627u06a9 u062cu0648u0627u0646”,
“telephone”: “+9809031020635”,
“faxNumber”: “”,
“sameAs”: [
“http://t.me/tabnakjavan”,
“https://www.instagram.com/tabnakjavan”
]
},
“publisher”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Organization”,
“name”: “u062au0627u0628u0646u0627u06a9 u062cu0648u0627u0646 | tabnakjavan”,
“description”: “u067eu0627u06ccu06afu0627u0647 u062eu0628u0631u06cc u062au062du0644u06ccu0644u06cc u062au0627u0628u0646u0627u06a9 u062cu0648u0627u0646”,
“logo”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “ImageObject”,
“name”: “admin.gif”,
“url”: “http://tabnakjavan.com/client/themes/fa/main/img/admin.gif”
},
“url”: “http://tabnakjavan.com”,
“address”: “u062au0647u0631u0627u0646”,
“email”: “info@tabnakjavan.com”,
“founder”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Person”,
“name”: “u062au0627u0628u0646u0627u06a9”
},
“foundingDate”: “2018-07-23T00:00:00+04:30”,
“legalName”: “u062au0627u0628u0646u0627u06a9 u062cu0648u0627u0646”,
“telephone”: “+9809031020635”,
“faxNumber”: “”,
“sameAs”: [
“http://t.me/tabnakjavan”,
“https://www.instagram.com/tabnakjavan”
]
},
“datePublished”: “2018-11-01T08:53:02+03:30”,
“dateModified”: “2018-11-01T08:53:02+03:30”,
“image”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “ImageObject”,
“name”: “admin.gif”,
“url”: “http://tabnakjavan.com/client/themes/fa/main/img/admin.gif”
},
“mainEntityOfPage”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “WebPage”,
“breadcrumb”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “BreadcrumbList”,
“itemListElement”: [
{
“@type”: “ListItem”,
“position”: 1,
“item”: {
“@id”: “http://tabnakjavan.com/fa/archive?service_id=4”,
“name”: “u062eu0627u0646u0648u0627u062fu0647 u0648 u062cu0627u0645u0639u0647”
}
},
{
“@type”: “ListItem”,
“position”: 2,
“item”: {
“@id”: “http://tabnakjavan.com/fa/archive?service_id=4&cat_id=624”,
“name”: “u0633u0644u0627u0645u062a u0648 u062au0646u062fu0631u0633u062au06cc”
}
}
]
},
“lastReviewed”: “2019-01-15T22:49:59+03:30”,
“comment”: [
{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Comment”,
“text”: “u0628u0627 u0641u0631u062fu06cc u062fu0631 u0645u0648u0631u062f u0639u0634u0642 u062du0631u0641 u0645u06ccu0632u062fu0645 u06a9u0647 u0686u0642u062fu0631 u0645u0645u06a9u0646 u0627u0633u062a u062fu0631 u062eu0648u0634u0628u062eu062au06cc u062au0627u062bu06ccu0631 u06afu0630u0627u0631 u0628u0627u0634u062f u0627u0648 u0632u0646u062fu06afu06cc u062eu0648u062f u0631u0627 u0628u06ccu0627u0646 u06a9u0631u062f u0648 u0627u0641u0632u0648u062f u062cu0648u0627u0646u06cc u0627u0647u0644 u06a9u0627u0631 u0628u0648u062fu0645 u0648 u0645u06a9u0627u0646u06ccu06a9 u0645u0648u062au0648u0631 u062fu06ccu0632u0644u06cc u0645u06ccu06afu0641u062a u067eu0648u0644 u0632u06ccu0627u062fu06cc u067eu0633 u0627u0646u062fu0627u0632 u06a9u0631u062fu0645 u0648 u067eu0633 u0627u0632 u0645u062fu062au06cc u0645u0648u0641u0642 u0634u062fu0645 u06ccu06a9 u06a9u0627u0645u06ccu0648u0646 u0628u0646u0632 u06afu0631u0627u0646 u0642u06ccu0645u062a u062eu0631u06ccu062fu0627u0631u06cc u06a9u0646u0645 u0645u06ccu06afu0641u062a u0647u0645u0627u0646 u0645u0648u0642u0639 u0628u0627 u062fu062eu062au0631u06cc u0627u0632 u0627u0634u0646u0627u06ccu0627u0646u0645u0627u0646 u0627u0634u0646u0627 u0634u062fu0645 u0627u0648 u0628u0633u06ccu0627u0631 u0628u0647 u0645u0646 u0639u0644u0627u0642u0647 u0645u0646u062f u0628u0648u062f u0648 u0628u0634u062fu062a u0645u0631u0627 u062fu0648u0633u062a u062fu0627u0634u062a u0648u0636u0639 u0645u0627u0644u06cc u0645u0646u0627u0633u0628u06cc u062fu0627u0634u062au0646u062f u0648 u0639u0644u0627u0642u0647 u062fu062eu062au0631 u062eu0627u0646u0645 u0647u0631u06afu0632 u0628u0631u0627u06cc u067eu0648u0644 u0646u0628u0648u062f u06afu0641u062a u0686u0648u0646 u0628u0627 u0631u0627u0646u0646u062fu06afu0627u0646 u0645u062eu062au0644u0641 u0633u0631u0648u06a9u0627u0631 u062fu0627u0634u062au0647 u0628u0647 u0645u0648u0627u062f u0645u062eu062fu0631 u062au0631u06ccu0627u06a9 u0631u0648u06cc u0627u0648u0631u062fu0645 u0648 u0628u0647 u0637u0648u0631u06cc u06a9u0647 u0631u0648u0632u06cc u0633u0647 u0628u0627u0631 u0645u0635u0631u0641 u0645u06ccu06a9u0631u062fu0645 u0645u06ccu06afu0641u062a u062fu062eu062au0631 u062cu0648u0627u0646 u0645u0631u0627 u0645u0631u062f u0627u0631u0632u0648u0647u0627u06ccu0634 u0645u06ccu062fu06ccu062f u0645u06ccu06afu0641u062a u0645u06ccu062fu0627u0646u0633u062au0645 u062fu0631 u0628u062f u062fu0631u062fu06cc u06afu0631u0641u062au0627u0631 u0634u062fu0645 u0628u062fu0647u06cc u0628u0633u06ccu0627u0631u06cc u0628u0627 u0646u062fu0627u0646u0645 u06a9u0627u0631u06ccu0647u0627u06ccu0645 u0628u062fu0647u06cc u0633u0646u06afu06ccu0646 u0628u0627u0644u0627 u0627u0648u0631u062fu0645 u0648 u0628u0647 u062fu062eu062au0631 u062cu0648u0627u0646 u06afu0641u062au0645 u0645u0639u062au0627u062fu0645 u0648 u0645u0646 u0628u062fu0631u062f u0632u0646u062fu06afu06cc u0628u0627 u0627u0648 u0646u0645u06ccu062eu0648u0631u0645 u0627u0645u0627 u0627u0648 u06afu0641u062a u06a9u0647 u0639u0627u0634u0642u0627u0646u0647 u0645u0631u0627 u062fu0648u0633u062a u062fu0627u0631u062f u0645u06ccu06afu0641u062a u062eu0648u062fu0645 u062au0635u0645u06ccu0645 u0628u0647 u062au0631u06a9 u0631u0627u0628u0637u0647 u06afu0631u0641u062au0645 u062fu0648 u0633u0647 u0633u0627u0644 u0627u0632 u062au0631u06a9 u0627u0646 u062fu062eu062au0631 u062eu0627u0646u0645 u06afu0630u0634u062a u0645u0627u0634u06ccu0646u0645 u0631u0627 u0641u0631u0648u062eu062au0645 u0648 u0628u062fu0647u06ccu0645 u0631u0627 u0635u0627u0641 u06a9u0631u062fu0645 u0648 u067eu0633 u0627u0632 u06f3u06f8 u0631u0648u0632 u0633u062eu062a u062au0648u0627u0646u0633u062au0645 u0645u0648u0627u062f u0648 u062du062au06cc u0633u06ccu06afu0627u0631 u0631u0627 u0627u0632 u0632u0646u062fu06afu06ccu0645 u062du0630u0641 u06a9u0646u0645 u0648 u0628u0627 u06a9u0627u0645u06ccu0648u0646 u0628u0633u06ccu0627u0631 u06afu0631u0627u0646 u0642u06ccu0645u062a u0628u0631u0627u062fu0631u0645 u06a9u0627u0631 u0645u06ccu06a9u0631u062fu0645 u0645u06ccu06afu0641u062a u0631u0648u0632u06cc u0628u0631u0627u06cc u06ccu06a9u06cc u0627u0632 u0634u0647u0631 u0647u0627u06cc u0634u0645u0627u0644u06cc u0628u0627u0631 u0628u0631u062fu0647 u0628u0648u062fu0645 u062fu0631 u06ccu06a9 u0633u0648u067eu0631 u0645u0627u0631u06a9u062a u062au0648u0642u0641 u06a9u0631u062fu0645 u062au0627 u0645u0642u062fu0627u0631u06cc u062eu0631u06ccu062f u06a9u0646u0645 u0648u0627u0631u062f u0633u0648u067eu0631 u0645u0627u0631u06a9u062a u0634u062fu0645 u062fu06ccu062fu0645 u062eu0627u0646u0645u06cc u0632u06ccu0628u0627 u06a9u0647 u0647u0645u0631u0627u0647 u0647u0645u0633u0631u0634 u0628u0648u062f u0628u0647 u0645u0646 u0633u0644u0627u0645 u06a9u0631u062f u0628u0627u0648u0631u0645 u0646u0645u06ccu0634u062f u0627u0648 u0686u0642u062fu0631 u0632u06ccu0628u0627 u0634u062fu0647 u0628u0648u062f u0627u0648 u0627u0646u062cu0627 u0686u06a9u0627u0631 u0645u06ccu06a9u0631u062f u0647u0645u0633u0631u0634 u067eu0631u0633u06ccu062f u06a9u0647 u0627u06ccu0646 u0627u0642u0627 u06a9u06cc u0647u0633u062au0646u062f u062eu0627u0646u0645 u062cu0648u0627u0628 u062fu0627u062f u06a9u0647 u0647u0645u0633u0627u06ccu0647 u0633u0627u0628u0642 u0647u0633u062au0646u062f u0645u06ccu06afu0641u062a u062eu062fu0627u062du0627u0641u0638u06cc u06a9u0631u062fu0645 u0627u0632 u0627u06ccu0646u06a9u0647 u0627u0646 u0645u0648u0642u0639u06ccu062a u0627u0632u062fu0648u0627u062c u0631u0627 u0627u0632 u062fu0633u062a u062fu0627u062fu0647 u0628u0648u062fu0645 u0628u0634u062fu062a u0646u0627u0631u0627u062du062a u0628u0648u062fu0645 u0648 u06ccu0627u062f u0627u0634u062au0628u0627u0647 u0628u0632u0631u06af u0632u0646u062fu06afu06ccu0645 u0627u0641u062au0627u062fu0645 u0648 u0627u06ccu0646u06a9u0647 u0686u0631u0627 u0628u0647 u0639u0634u0642 u0627u0648 u067eu0634u062a u067eu0627 u0632u062fu0647 u0627u0645 u0645u06ccu06afu0641u062a u0634u0628 u0648 u0631u0648u0632 u0646u062fu0627u0634u062au0645 u0627u06cc u06a9u0627u0634 u0627u0648 u0631u0627 u0647u0631u06afu0632 u0646u0645u06ccu062fu06ccu062fu0645 u0627u0648 u0645u06ccu06afu0641u062a u0627u062eu0631 u0646u062au0648u0627u0646u0633u062au0645 u0645u0642u0627u0648u0645u062a u06a9u0646u0645 u0648 u0628u0647 u062fu0631 u062eu0648u0646u0647 u06ccu06a9u06cc u0627u0632 u0627u0634u0646u0627u06ccu0627u0646 u0645u0631u0627u062cu0639u0647 u0648 u0628u0627 u0627u0644u062au0645u0627u0633 u0634u0645u0627u0631u0647 u0627u0648 u0631u0627 u06afu0631u0641u062au0645 u0628u0647 u0627u0648 u0632u0646u06af u0632u062fu0645 u0648 u06f4 u0633u0627u0639u062a u0635u062du0628u062a u06a9u0631u062fu0645 u0645u06ccu06afu0641u062a u0639u0630u0627u0628 u0648u062cu062fu0627u0646 u062fu0627u0634u062au0645 u0686u0648u0646 u0627u0648 u0647u0645u0633u0631 u062fu0627u0634u062a u0648 u0645u0646 u0646u0628u0627u06ccu062f u0632u0646u06af u0645u06ccu0632u062fu0645 u0627u0648 u06afu0641u062a u06a9u0647 u062fu062eu062au0631 u062eu0627u0646u0645 u06afu0641u062au0647 u062du0627u0636u0631 u0627u0633u062a u0627u0632 u0634u0648u0647u0631u0634 u0637u0644u0627u0642 u0628u06afu06ccu0631u062f u0648 u0628u0627 u0645u0646 u0627u0632u062fu0648u0627u062c u06a9u0646u062f u06afu0641u062a u0686u0646u062f u0631u0648u0632u06cc u06afu0630u0634u062a u062au0627 u0628u0647 u0627u06ccu0646 u0646u062au06ccu062cu0647 u0631u0633u06ccu062fu0645 u06a9u0647 u0645u0646 u0646u0628u0627u06ccu062f u0632u0646u062fu06afu06cc u0627u0646 u0645u0631u062f u0631u0627 u0628u0647 u0648u06ccu0631u0627u0646u0647 u062au0628u062fu06ccu0644 u06a9u0646u0645 u0686u0648u0646 u0627u0648 u0627u062du062au0645u0627u0644u0627 u062fu0644u0628u0633u062au0647 u0634u062fu0647 u0627u0648 u0634u062eu0635u06cc u0628u0633u06ccu0627u0631 u0645u0647u0631u0628u0627u0646 u0648 u0628u0627 u0634u062eu0635u06ccu062a u0628u0648u062f u0645u06ccu06afu0641u062a u0634u0645u0627u0631u0647 u0631u0627 u067eu0627u06a9 u06a9u0631u062fu0645 u0648 u0628u0627 u062fu062eu062au0631u06cc u062fu06ccu06afu0631 u0627u0632u062fu0648u0627u062cu200cu06a9u0631u062fu0647 u0648 u0635u0627u062du0628 u06ccu06a9 u062fu062eu062au0631 u0627u0633u062a nu0639u0634u0642 u0627u06afu0631 u062fu0631 u0632u0646u062fu06afu06cc u0648u062cu0648u062f u062fu0627u0634u062au0647 u0628u0627u0634u062f u0647u06ccu0686 u0637u0631u0641u06cc u062du0627u0636u0631 u0628u0647 u062eu06ccu0627u0646u062a u0646u062eu0648u0627u0647u062f u0628u0648u062f u0628u0631u062eu06cc u06a9u0647 u062fu0631 u0686u0646u062f u0631u0627u0628u0637u0647 u0647u0645u0632u0645u0627u0646 u0647u0633u062au0646u062f u0631u0627 u0628u0627u06ccu062f u0628u06ccu0645u0627u0631 u067eu0646u062fu0627u0634u062a”,
“datePublished”: “2019-01-16T12:23:36+03:30”,
“downvoteCount”: 10,
“upvoteCount”: 0,
“comment”: {
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “Comment”,
“text”: “”,
“datePublished”: “”,
“downvoteCount”: 10,
“upvoteCount”: 0
}
}
],
“commentCount”: “1”,
“keywords”: “u0627u0632u062fu0648u0627u062c,u0639u0634u0642,u0639u0644u0627u0642u0647,u0631u0648u0627u0628u0637 u0639u0627u0637u0641u06cc,u0631u0627u0628u0637u0647 u0633u0627u0644u0645”,
“url”: “http://tabnakjavan.com/fa/news/624”
}
}

روابط عاطفی، از جمله روابط مهم و حیاتی محسوب می‌شود که احساسات انسان را درگیر می‌کند. احساساتی که شاید با ترک خوردن آن یک انسان از بین برود و یا حتی پیامد‌های منفی دیگری را داشته باشد.

اما به راستی یک رابطه عاطفی چه ویژگی‌هایی دارد و در چه زمانی باید به یک طرفه شدن آن شک کرد؟!

اینکه ما بتوانیم با فردی دیگر رابطه عاطفی سالمی برقرار کنیم بسیار مهم‌تر از صرف برقراری ارتباط است. بسیاری از افراد صرف‌نظر از توجه به سلامت روابط خود، فقط به دنبال برقراری ارتباط یا ازدواج با جنس دیگر هستند، بگذریم از اینکه همه می‌گویند «یک رابطه عاطفی خوب می‌خواهم». وقتی که ما یک رابطه عاطفی نا‌سالم را به همان شکل ادامه می‌دهیم، دیر یا زود از آن رابطه آسیب می‌خوریم و چه بسا مجبور به ترک رابطه می‌شویم.

داشتن یک رابطه عاطفی سالم یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی است که باید بسیار برای آن وقت و انرژی صرف کنیم، زیرا تاثیر بسیار زیادی بر زندگی و روان ما دارد.

چگونه احساس طرف مقابل را بفهمیم

در روابط عاطفی سالم تمامی هیجانات چه مثبت و چه منفی، می‌توانند حضور داشته باشند، اما آنچه بسیار اهمیت دارد این است که دو طرف رابطه بر یکدیگر تاثیر هیجانی مثبتی بگذارند. در روابطی که پر از ناراحتی، شکایت، رنجش، خشم و متمرکز بر اختلافات و تفاوت‌ها است، هرگز نمی‌توان شادی و سرزندگی را برای مدتی طولانی تجربه و حفظ کرد. در روابط عاطفی سالم وقتی زن و مرد رابطه در کنار هم قرار می‌گیرند، حتی اگر حال خوشی نداشته باشند هم به‌خاطر تاثیرگذاری مثبت طرف مقابل حالشان تغییر می‌کند. البته ناگفته نماند که قرار نیست این اتفاق همیشه رخ دهد و گاهی میان دو طرف بحث اتفاق می‌افتد یا هر دو طرف حال خوشی ندارند و غیره، اما غالبا این‌طور خواهد بود که رابطه به هر دو طرف احساس شادی و آرامش بیشتری می‌دهد. این انرژی مثبت خود به خود به وجود نمی‌آید، بلکه ناشی از مهارت‌های برقراری ارتباط دو طرف در رابطه است که باعث می‌شود به یکدیگر انرژی مثبت، شادی و آرامش منتقل کنند، مانند مهارت گوش دادن فعال یا گفتگوی موثر.

اگر در رابطه‌ای دو طرف رابطه نتوانند اختلاف نظر یا تفاوت‌های خود را بیان کنند رابطه به قالب انکار و عدم پذیرش می‌رود، در این‌صورت وابستگی، پنهانکاری، شرم و ترس از جدایی رخ می‌دهد. با وجود این تبعات رابطه آلوده شده و احتمال جدایی بسیار بالا می‌رود. در روابط سالم دو طرف رابطه می‌توانند نظری مخالف یکدیگر داشته باشند یا با هم تفاوت‌هایی داشته باشند، اما با پذیرش یکدیگر به رابطه خود ادامه دهند. در بسیاری از موارد، آنچه روابط را به هم می‌زند تفاوت‌های افراد نیست، بلکه عدم پذیرش یکدیگر و عدم همدلی با یکدیگر است. آنچه یک رابطه را سالم نگه می‌دارد در حقیقت این است که دو طرف بدانند که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، این تفاوت‌ها را بشناسند، یکدیگر را با این تفاوت‌ها بپذیرند و با هم همدلی کنند. البته گاهی این تفاوت‌ها آنقدر فاحش است که موجب می‌شود دنیای طرفین به کلی با هم تفاوت داشته و قابل جبران نباشد، در این‌صورت اصلا بهتر است که رابطه‌ای شکل نگیرد.

این مطلب را از دست ندهید: آیا می دانید چقدر به همسرتان اعتماد دارید؟! / راه‌هایی برای اعتماد به همسر!

یکی از مهم‌ترین ارکان رابطه سالم حفظ حرمت، حریم و احترام یکدیگر است. توهین و بی‌احترامی به یکدیگر، تجاوز به حریم و خط قرمز‌های یکدیگر و خدشه‌دار کردن حرمت‌ها رابطه را آلوده می‌کنند. بسیاری از افراد بی‌احترامی و توهین به یکدیگر را صمیمیت می‌دانند، چنین کاری هرگز صمیمیت نیست، بلکه صمیمیت سالم رابطه را نیز از بین می‌برد.

 

بنابراین، اگر می‌خواهید رابطه عاطفی سالمی داشته باشید، به خط قرمز‌های یکدیگر که فردیت و ارزش فردی را مشخص می‌کنند، تجاوز نکنید، با یکدیگر محترمانه صحبت کنید، یکدیگر را تحقیر نکنید و به هم برچسب‌های منفی نزنید، به آزادی‌های اولیه و قوه اختیار یکدیگر احترام بگذارید، اصولی برای رابطه تعریف کنید و هر دو طرف به آن پایبند بمانید.

حمایت کردن، پذیرش و دوست داشتن طرف دیگر رابطه به او حس امنیت و اعتماد می‌دهد. رابطه عاطفی سالم تمامی این موارد را در خود جای می‌دهد. انسان‌ها با هم ارتباط برقرار می‌کنند تا به آرامش برسند و رابطه‌ای که آرامش ندارد، رابطه سالمی نیست. در یک رابطه سالم دو طرف رابطه همدیگر را از لحاظ عاطفی، ذهنی و فکری، مادی، رشد شخصیتی، استقلال فردی و مادی حمایت می‌کنند. نیاز به توجه، تحسین، دوست داشته شدن و پذیرفته شدن در زمره نیاز‌های عاطفی‌ای هستند که در رابطه باید به آن‌ها توجه داشت. نیاز به همفکری و آرامش ذهن نیاز ذهنی و فکری‌ای است که باید در یک رابطه از جانب هر دو طرف در نظر گرفته شود. نیاز به استقلال فردی، رشد و پیشرفت شخصیتی در یک رابطه باید تامین شود. در روابطی که وابستگی و چسبندگی در آن‌ها زیاد است، یا از طرفی دیگر، در روابطی که بی‌توجی و بی‌میلی در آن‌ها زیاد است، این نیاز‌ها تامین نمی‌شود. بنابراین، این نوع روابط سمی هستند که یا باید از آن‌ها بیرون رفت یا با تلاش هر دو طرف آن رابطه را ترمیم کرد.

رابطه اصولا موضوع پیچیده و شکننده‌ای است. این قضیه خصوصا در مورد دو نفر که در رابطه‌ی عاشقانه هستند، شدت بیشتری دارد. در اغلب مواقع بازگرداندن رابطه به وضعیت ابتدایی آن، ممکن نیست. وقتی احساس میان دو نفر از بین می‌رود، بازگرداندن آن به حالت اولش کار ساده‌ای نیست و در این مرحله است که برخی شروع به دروغ گفتن می‌کنند و … که در ادامه به معرفی برخی از علائم هشداردهنده روابط عاطفی یک طرفه را می‌پردازیم.

این جمله را به‌خاطر داشته باشید: هیچ‌کس نمی‌تواند آرام بنشیند و ببیند دیگران وسایل شخصی او را کندوکاو می‌کنند. این کار برای هیچ‌کس خوشایند نیست. فرض کنید خیلی اتفاقی گوشی موبایل همسرتان را برمی‌دارید و در آن سرکی می‌کشید.

از قضا واکنش او به این کار شما تندوتیز و منفی است. شما کاملا مطمئن هستید او از لحاظ روانی سالم است و این واکنش مربوط به کاری است که انجام داده‌اید. در این‌ صورت شاید بتوان نتیجه گرفت که او تلاش می‌کند چیزی را از شما پنهان کند.

گاهی اوقات کسانی که ادعا می‌کنند تا دیروقت سر کار می‌مانند واقعا مشغول به کار هستند، اما در مواردی هم تا دیروقت سر کار بودن می‌تواند نشانه‌ی وجود رابطه‌ی عاشقانه‌ای در محل کار یا بی‌علاقگی به دیدن طرف مقابل باشد.

بیشتر بخوانید: وفاداری در رابطه زناشویی

سؤال اینجاست که این اتفاق به چه دلیل رخ داده است؟

شما باید جواب این سؤال را در یک گفتگوی آرام و به دور از تنش پیدا کنید؛ به امید اینکه بعد از حل موضوع هردوی شما بعد از کار، برای رسیدن به منزل و ملاقات یکدیگر لحظه‌شماری کنید.

در حد مطلوب و کم، حسادت حسی فوق‌العاده است! و خصوصا در سال‌های اول رابطه این حس بسیار دلپذیر و مطلوب است، چراکه عشق شما را به طرف مقابل‌تان نشان می‌دهد، اما اگر معشوق یا معشوقه‌ی شما پس از گذشت سال‌ها از شروع رابطه به‌طور دائم و بی‌دلیل به شما حسادت کرد، احتمال دارد که خودش در خیانت دستی بر آتش داشته باشد!

ما اغلب از طرف کسی که دوست‌مان دارد یا عاشق‌مان است کمبود توجه و ابراز عشق را احساس می‌کنیم. اغلب مردم از ابراز عشق و صمیمیت شریک عاطفی‌شان لذت می‌برند، اما اگر شما به شریک عاطفی‌تان توجه نشان می‌دهید و او از دریافت آن دوری می‌کند و تمایلی به آن ندارد، بهتر است دست از این کار بکشید و تا دلیل آن را متوجه نشده‌اید از توجه نشان دادن یک‌طرفه دست بردارید.

صمیمیت عامل مهم و تأثیرگذار در یک رابطه‌ی هماهنگ است. شوروشوقی که در ابتدای یک رابطه وجود دارد طبیعتا پس از مدتی رنگ‌وبوی خود را از دست می‌دهد، اما از بین رفتن صمیمیت در رابطه نشانه‌ی خطرناکی است.

 

برای نجات رابطه‌تان بهتر است در این خصوص با شریک عاطفی‌تان صحبت کنید و از او بخواهید بگوید که در قلبش چه می‌گذرد و چرا مدتی است که نسبت‌به شما سرد شده است.

کسانی که در یک رابطه سالم هستند مایلند برنامه‌هایشان را با شریک عاطفی‌شان در میان بگذارند. این موضوع خصوصا در سال اول رابطه شدت بیشتری دارد. موضوعات بحث می‌تواند متنوع باشد مثلا اینکه قرار است کجا زندگی کنید؛ در شهر یا در جای خلوت و آرامی در خارج از شهر؟ آیا هردوی شما دوست دارید حیوان خانگی داشته باشید؟ و موار مشابه. اگر یکی از شما تمایل ندارد درباره‌ آینده‌ی مشترک با دیگری صحبت کند، باید تلاش کنید دلیل این امر را پیدا کنید.

همه هدیه گرفتن را دوست دارند.

این حس خصوصا در مورد خانم‌ها قوی‌تر است.

آن‌ها وقتی هدیه می‌گیرند احساس می‌کنند یک الهه هستند!

اما چه پیش می‌آید اگر کسی بیش از اندازه به شما هدیه بدهد؟

این مطلب را از دست ندهید: مهم‌ترین مهارتی که لازم است برای حفظ رابطه عاطفی بدانید!

در ابتدا احتمالا هیجان‌زده خواهید شد، اما پس از مدتی شک و دلایل منطقی به سراغ‌تان می‌آید.

از خود می‌پرسید برای چه این کار را می‌کند؟

آیا چیزی هست که بابت آن احساس گناه یا شرم می‌کند؟

آیا این هدایا پوششی بر آنهاست؟

در زندگی همه‌ ما شرایط سختی اتفاق می‌افتد که ما را تحت فشارِ استرس یا تنش قرار می‌دهد. به همین دلیل هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که همیشه خلق‌و‌خوی ثابتی دارد، اما اگر دفعات این نوسان زیاد است یا اطمینان دارید که دلیل آن استرس و فشار‌های کاری نیست، باید آن را جدی بگیرید. بهتر است در این مورد خودمانی و صمیمانه صحبت کنید تا متوجه شوید در رابطه‌تان چه می‌گذرد.

واضح است که بلافاصله پس از رسیدن به منزل از سر کار یا وقتی برای خواب و استراحت آماده می‌شویم زمان‌های مناسبی برای یک بحث جدی نیستند، اما گاهی شریک عاطفی شما از بحث درباره‌ی هر موضوعی طفره می‌رود.

گویا او در تلاش است تا از صحبت کردن در خصوص آنچه شما مطرح کرده‌اید اجتناب کند. می‌توان گفت: این نشانه‌ای است که شما باید درخصوص آینده‌ی رابطه‌تان کمی نگران باشید.

چگونه احساس طرف مقابل را بفهمیم

اگر مدت‌هاست در رابطه هستید و شریک‌عاطفی‌تان چندان علاقه‌ای ندارد که شما را به دوستان صمیمی‌اش معرفی کند، می‌توانید آن را نشانه‌ای منفی درنظر بگیرید. اگر او در مورد شما جدی است، نباید در این مورد تردید نشان بدهد. آیا دائم می‌گوید آمادگی این کار را ندارد و حس می‌کنید برای این کار بهانه می‌تراشد؟! احتمالا در این شرایط شما نمی‌خواهید با حقیقت مواجه شوید. زیرا به‌نظر می‌رسد آن‌قدر‌ها هم که فکر می‌کنید در دل او جای ندارید!

منبع: خبرنگاران جوان

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگلیش) معذور است.

آیا تا به حال در مورد صداقت یک فرد در بیان احساسات خود به شما دچار شک شده‌اید؟ آیا تا به حال احساسات شما به بازی گرفته شده است؟ بازی با احساسات افراد کاری به دور از انسانیت و رفتاری غیراخلاقی می‌باشد. بسیاری از افراد درگیر روابطی می‌شوند که در آن احساس می‌کنند طرف مقابل با احساسات آن‌ها بازی می‌کند اما معمولا به دلیل وابستگی‌های عاطفی ایجاد شده نمی‌توانند تشخیص دهند که این احساس تا چه میزانی درست است. در ادامه این مقاله به یکسری نشانه‌ها اشاره خواهیم کرد که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید تشخیص دهید چه کسانی در ابراز احساسات خود صادق نیستند و در حقیقت احساسات شما را به بازی می‌گیرند.

اگر فردی با احساسات شما بازی کند به این معناسات که شما از نظر عاطفی در رابطه‌ای درگیر شده‌اید اما طرف مقابلتان احساساتی مشابه شما ندارد و دلبستگی خاصی به رابطه در فرد دیده نمی‌شود. در چنین موقعیتی خواسته‌های شما از رابطه با یکدیگر متفاوت خواهد بود و فرد مورد نظر شما با صداقت از خواسته‌ها و نیت‌های خود صحبت نخواهد کرد.

اگر شما در این شرایط قرار داشته باشید علائم و نشانه‌های بسیاری به شما کمک خواهند کرد تا به شناخت دقیق‌تر و عمیق‌تری از فرد مورد نظر خود برسید. دقت به این مسئله بسیار حائز اهمیت است که بدانید افرادی که از احساسات دیگران سوء استفاده می‌کنند معمولا بازیگران خوبی هستند و هنگامی که می‌بینند شما به احساسشان شک می‌کنید با روش‌های فریبنده‌ای شروع به قانع سازی شما می‌کنند. آگاهی از علائم زیر به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با چشمان بازتری به رابطه خود نگاه بیاندازید.

معمولا افرادی که با احساسات دیگران بازی می‌کنند، در رابطه بیشتر به دنبال ارضای نیازها و خواسته‌های خود هستند و به نیازهای فرد مقابل اهمیت چندانی نمی‌دهند. به همین دلیل دائما رفتارهای متناقضی از خود نشان خواهند داد. شما با دقت در رفتارهای او خواهید فهمید که آیا شرایط این گونه هست یا خیر.

برای مثال به این دقت کنید که او چه زمانی با شما مهربان است. فردی که می‌خواهد احساسات شما را به بازی بگیرد معمولا تنها زمانی که احتمال رابطه جنسی را می‌دهد با شما مهربان خواهد شد و در غیر این صورت با شما چندان مهربان نخواهد بود. همچنین علاقه‌ای به گرفتن دست‌های شما نخواهد داشت و از سر مهربانی و عشق در چشمان شما زل نخواهد زد. در حقیقت او این رفتارها را هیچ گاه برای شاد کردن شما انجام نخواهد داد بلکه زمانی این گونه مهربان خواهد شد که بداند می‌تواند رابطه جنسی و فیزیکی با شما برقرار کند.

چگونه احساس طرف مقابل را بفهمیم

برای آگاهی بیشتر در زمینه شناخت مردان عاشق کلیک کنید.

ممکن است که یک نفر به همان اندازه که شما او را دوست دارید شما را دوست نداشته باشد و آنقدرکه شما برای رابطه با او تلاش می‌کنید تلاش نکند. اما حتی اگر این رفتارها منجر به آسیب دیدن شما بشود به معنی این نیست که احساسات شما به بازی گرفته شده است چراکه ویژگی اصلی شخصی که از احساسات دیگران سوء استفاده می‌کند و آن‌ها را به بازی می‌گیرد این است که او در مورد احساسش و نیتش در رابطه صادق نیست و به چیزهایی تظاهر می‌کند که در حقیقت شما با خلاف آن‌ها رو‌به‌رو هستید.

این عدم صداقت نیز منجر به رفتارهای متناقض از جانب شخص می‌شود به این صورت که او گاهی خود را بسیار مشتاق نشان می‌دهد اما در زمان‌هایی که خواسته‌ها و نیازهایش برآورده نمی‌شود اهمیتی به نیازهای شما نمی‌دهد و تمایلی به رابطه ندارد.

توجه به این مسئله کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد تا بتوانید تشخیص دهید که آیا فرد مورد نظرتان واقعا به این رابطه تمایل دارد یا شما را تنها برای خواسته‌ها و نیازهای خود می‌خواهد. به همین منظور توجه کنید که طرف مقابلتان چه زمان‌هایی بیشتر در دسترس است. فردی که قصد بازی با احساسات شما را دارد معمولا بیشتر زمانی با شما قرار می‌گذارد و می‌خواهد شما را ببیند که منفعتی درکار باشد. اما در سایر اوقات و زمان‌هایی که شما دچار مشکل هستید و یا به او احتیاج دارید، دائما بهانه‌هایی را برای عدم کمک به شما پیدا می‌کند.

برای آشنایی بیشتر در زمینه مهارت های ارتباطی کلیک کنید.

گاهی برای اینکه بتوانیم فرد مقابل خود را بهتر بشناسیم می‌توانیم به خودمان رجوع کنیم. در طول زمان به رفتارها و احساسات خود توجه کنید و ببینید که آیا در طول رابطه دائما نگران احساسات فرد مقابل خود هستید؟ آیا دائما نشانه‌هایی دریافت می‌کنید که شما را بی‌اعتماد می‌کند و شما هنوز نمی‌دانید که او شما را دوست دارد یا خیر؟ اگر شرایط اینگونه است احتمالا یک جای کار در رابطه شما می‌لنگد.

برای اینکه به درک درست‌تری برسید، به روابط گذشته خود نگاه کنید ببینید که آیا این احساسات در گذشته نیز با شما بوده‌اند یا خیر. بسیاری از اوقات احساساتی که در مورد دیگران داریم از سبک شخصیتی و تجربیات گذشته‌مان ناشی می‌شود.

اگر شما در گذشته با افرادی مواجه شده باشید که از احساسات شما سوء استفاده کرده و شما را به بازی گرفته باشند؛ بیشتر احتمال دارد که اکنون حساسیت زیادی روی این مسئله پیدا کرده باشید. در این صورت بهتر است که ابتدا به یک مشاور روانشناس مراجعه کنید تا بتوانید از تجربیات تلخ گذشته خود عبور کنید و نگذارید که گذشته آینده شما را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روابط می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

فال احساس و عشق گرفتم و گفت که عشقم دیگر دوستم ندارد و می خواهد ترکم کند. این جمله آشنا را شاید تاکنون از زبان خیلی از دخترها و پسرهایی شنیده‌اید که برای پی بردن به احساس عشقشان سراغ اینترنت و فضای مجازی می روند تا ببیند که نظر فال احساس ورق درباره رابطه آنها چیست؟ آیا سرانجام ارتباطشان ازدواج است یا دوری و جدایی؟  شما هم که اکنون درحال خواندن این مقاله هستید احتمالا می خواهید زودتر ما فال احساس و عشق از شما بگیریم و آینده شما و عشقتان را پیش بینی کنیم. اما بنظرتان این فال‌های احساس تاروت، ورق و قهوه، کف بینی ها و طالع بینی ها پیش بینی کننده خوبی از حال و آینده ارتباط شما خواهند بود؟

فهرست مطالب

شاید تاکنون برایتان پیش آمده باشد که به کسی علاقه مند شده اید و روز و شب به او فکر می کنید. نمی دانید که آیا او هم به شما علاقه دارد یا نه؟ آیا انتهای ارتباط شما وصال است یا فراق و جدایی؟ به هرحال انقدر مستاصل و نگران می شوید که سری به گوگل می زنید تا شاید او بتواند دوای درد شما را پیدا کند. صفحاتی برای شما باز می شوند که به شما تضمین می دهند که می توانند آینده رابطه شما را پیش بینی کنند و بگویند که آیا عشقتان به شما علاقه مند است یا خیر. با هزار امید و آرزو سایت ها را یکی پس از دیگری باز می کنید و گاهی مجبور می شوید که هزینه ای هم بابت این پیش بینی پرداخت کنید. اما در عوض چه می شود؟ با یک کلیک دو پیغام برای شما ظاهر می شود: شخص مورد نظر شما روز و شب به شما فکر می کند امیدوار باشید! یا انتهای این رابطه غم و جدایی است به فکر شخص دیگری باشید! با خواندن هر کدام از این دو پیام یا دنیایی از امید و آرزو در ذهنتان ایجاد می شود یا کوهی از غم و اندوه و حسرت. اما یک دقیقه پیش خودتان فکر کنید که چطور با یک کلیک می توانید احساسات درونی طرف مقابل و آنچه را که در ذهنش می گذرد، بفهمید؟ ذهن انسان یکی از پیچیده ترین چیزهایی است که در دنیا وجود دارد. روانشناسان باید سال‌ها تحصیل و تحقیق کنند تا بتواند آماده کار با ذهن و روح انسان ها شوند. آن وقت چطور امکان دارد که فقط با یک کلیک و بدون گرفتن هیچ اطلاعاتی درباره احساسات کسی اظهار نظر کرد؟ پس فال احساس شاید برای سرگرمی بهانه بدی نباشد اما قطعا برای تصمیم گیری درباره آینده ابزار مناسبی نیست و نه تنها چیزی به شما نمی دهد بلکه تمام امید و انگیزه های شما را نیز نابود می کند. در ادامه ما به شما می گوییم که از روی چه علائم و نشانه هایی پی به احساس طرف مقابلتان ببرید.

 

چگونه احساس طرف مقابل را بفهمیم

اگر بدنبال این هستید که بدانید آیا کسی که به او علاقه مند هستید به شما احساسی دارد یا نه، به نشانه های علاقه مندی که در ادامه آمده نگاهی بیاندازید:

اگر مدام نگاه‌هایتان با هم تلاقی می‌کند و نگاه‌هایتان در هم قفل می‌شود، دو احتمال وجود دارد: چیزی روی صورتتان است و او نمی‌داند که چطور به شما بگوید و یا به احتمال بیشتر او دوستتان دارد. اگر اعتماد به نفس‌تان پایین باشد یا شکست تلخی را در گذشته تجربه کرده باشید، احتمالاً برایتان سخت است که تصور کنید کسی بتواند به شما علاقه‌مند شود. اما اگر مرتب به هم نگاه می‌کنید، لبخند می‌زنید، تماس چشمی‌تان بیشتر از حد معمول است و از این که حین نگاه کردن به هم گیر می‌افتید، کمی خجالت می‌کشید، احتمالاً احساس علاقه‌تان دوجانبه است و او هم شما را دوست دارد.

اگر حین صحبت کردن با یک نفر احساس می‌کنید که انگار دارید در آینه به خودتان نگاه می‌کنید، احتمالاً او این حرکات یکسان را بدون هدف انجام نمی‌دهد. وقتی دو نفر یکدیگر را دوست دارند و احساس ارتباط و علاقه‌ای بین‌شان به وجود می‌آید، رفتارشان ناخودآگاه مثل هم می‌شود و مانند هم رفتار می‌کنند؛ مثلاً به یک روش می‌نشینند، ژست‌های بدن‌شان یکسان است و حتی استفاده از کلمات و زبان‌شان نیز به سرعت مانند هم می‌شود. تمام این کنش‌های آئینه‌سازی شده به معنای احساس علاقه‌ی فردی است که در حال صحبت با شما است البته این علاقه ممکن است همواره عاشقانه نباشد، اما احتمال آن وجود دارد. اگر او “خودش” را در رفتار شما می‌بیند، وجود عشق و علاقه قطعی است. این علامت در واقع از سیستم نورون‌های آئینه‌ای مغز نشأت می‌گیرد. این شبکه‌ی مغزی مانند چسبی اجتماعی می‌ماند که افراد را به یکدیگر پیوند می‌دهد. هر چه سطح فعالسازی سیستم نورون‌های آئینه‌ای بالاتر باشد، علاقه و همکاری بین دو طرف نیز بیشتر است.

وقتی مخاطب‌تان به صحبت‌های شما علاقه داشته باشد، خودش را به شما نزدیکتر می‌کند و به طرف‌تان خم می‌شود. این حرکت نیز کنش ناخودآگاه دیگری است که به شما می‌گوید طرف مقابل دوستتان دارد. ممکن است او سرش را پایین‌تر بیاورد، موقع حرف زدن شما به طرف‌تان خم شود و حتی بدنش را به بدن‌تان نزدیکتر کند و تمام این کارها را بدون آن که متوجه باشد، انجام بدهد. تماشا کردن تعامل و ارتباط میان دو نفری که با هم رابطه‌ای ندارند، اما به هم علاقه دارند، بسیار جالب است: حرکات آنها شبیه هم است و آنقدر به طرف یکدیگر خم می‌شوند که به نظر می‌رسد، هر لحظه ممکن است با سر از روی صندلی زمین بخورند.

وقتی از یک نفر خوش‌مان نمی‌آید و نمی‌خواهیم نزدیکش باشیم، موانعی فیزیکی را بین خودمان و او قرار می‌دهیم. مثلاً بازوهایتان را هنگام حرف زدن با رئیس بداخلاقتان روی سینه حلقه می‌کنید؛ در واقع با این حرکت ناخودآگاه به رئیس‌تان می‌گویید که از شما فاصله بگیرد و از حریم شخصی‌تان خارج شود. اما وقتی کسی را دوست داشته باشید، به جای آن که خودتان را بگیرید و بدن‌تان را منقبض کنید، آزاد و رها می‌ایستید و سعی می‌کنید به او بفهمانید که از ورودش به حریم شخصی‌تان استقبال می‌کنید. اگر یک نفر وقتی در حضور شما است، حلقه‌ی گره خورده‌ی بازوانش را باز می‌کند، این کارش مثل این می‌ماند که شما او را خلع سلاح می‌کنید. او با از هم باز کردن بازوانش در واقع برای گفتگو با شما اعلام آمادگی و تمایل می‌کند. به علاوه این حرکت به معنای آن است که او دوستتان دارد. اگر فرد مورد علاقه‌تان در حضور شما نیازی به محافظت از خودش احساس نمی‌کند، این حرکتش را به فال نیک بگیرید.

بنابراین هنگام ارزیابی زبان بدن فرد مورد علاقه‌تان باید به نکات زیر توجه کنید:

یکی از عجیب‌ترین روش‌ها برای فهمیدن علاقه‌ داشتن یک نفر به خودتان، این است که به پاهایش نگاه کنید و ببینید که آیا پاهایش به طرف شما متمایل‌اند یا خیر. اگر حتی وقتی که بدنش را می‌چرخاند تا با شخص دیگری حرف بزند یا وقتی حواسش پرت است، باز هم پاهایش به طرف شما است، بدانید که احتمالاً علاقه‌اش را جلب کرده‌اید. باز هم تاکید می‌کنیم که بدن‌هایمان به روش‌های ظریفی احساس علاقه داشتن به دیگری و مورد علاقه‌ی او بودن را برایمان فاش می‌کنند.

ممکن است درباره‌ی موضوعی احساس اضطراب یا نگرانی کنید و بعداً متوجه شوید که این دلواپسی به خاطر علاقه‌تان به یک نفر بوده و نمی‌دانسته‌اید که با این احساسی که در بدن‌تان جاری شده، چطور برخورد کنید.

وقتی کسی شما را دوست داشته باشد، فکر می‌کند که بامزه‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین آدم روی کره زمین هستید … حتی اگر اصلاً بامزه نباشید. بنابراین اگر نمی‌دانید که آیا کراش‌تان هم شما را دوست دارد یا نه، کافی است یک جوک بی‌مزه برایش تعریف کنید و ببینید که چطور واکنش نشان می‌دهد. زمانی که دیگری را دوست داریم، نهایت تلاش‌مان را می‌کنیم تا او احساس مهم بودن، مورد قبول بودن و دوست داشته شدن بکند و آنقدر در این کار زیاده‌روی می‌کنیم که از خودمان یک احمق می‌سازیم، مثلاً در جایی که نباید بخندیم، الکی می‌خندیم تا به این ترتیب عشق‌مان را بالاتر برده باشیم.

مهم نیست که اتاق مملو از جمعیت باشد یا شما دو نفر در کافی‌شاپ تنها باشید، در هر حال او سعی می‌کند که کنار شما بایستد یا بنشیند. تمایل او برای نزدیک شدن به شما گاهی کاملاً واضح می‌شود، به خصوص اگر او دیگری را هل بدهد یا به سرعت کنار بزند تا بتواند صندلی کنار شما را اشغال کند.

این مورد یکی از نشانه‌های مهم و نسبتاً واضح است. اگر دوستانش تلاش می‌کنند تا شما دو نفر با هم تنها بمانید یا به وضوح نشان می‌دهند که می‌خواهند شما دو نفر را با هم تنها بگذارند، احتمالش زیاد است که چون از احساس قلبی او نسبت به شما خبر دارند، این کارها را می‌کنند. تنها گذاشتن شما با هم در واقع کمکی است که آنها به دوستشان در راه رسیدن به عشقش می‌کنند.

منظور از ور رفتن به خود این است که دائماً به لباس و سر و صورتتان نگاه می‌کنید تا نقص‌های خود را اصلاح کنید؛ مثلاً لباس‌تان را مرتب می‌کنید، انگشتهایتان را لای موهایتان فرو می‌کنید یا صورتتان را لمس می‌کنید. درهر حال اگر او شما را دوست داشته باشد، می‌خواهد که وقتی کنارتان است، بهتر از هر وقت دیگری باشد. به علاوه اگر به شما علاقه داشته باشد، احتمالاً در کنارتان مضطرب و عصبی می‌شود. ور رفتن به خود روشی ناخودآگاه برای اعلام کردن علاقه‌ی خود و تشویق کردن شما برای افزایش دلبری و جذابیت خود است.

گشاد شدن مردمک نشانه‌ی مهمی است، چون از آن دست نشانه‌هایی است که نمی‌توانیم آن را کنترل کنیم. نتایج پژوهش دانشگاه کنت بیانگر آن است که مردمک‌ها هنگام نگاه کردن به فرد یا شیء مورد علاقه‌مان گشاد می‌شود. چشم‌هایتان منبسط می‌شود تا آنچه را که در اطرافمان دوست داریم، هر چه بیشتر در خود جای بدهد. جالب اینجا است که پژوهشگران متوجه شده‌اند که برای گشاد شدن مردمک‌ها نسبت به دیگر معیارهای بدنی به سطح پایین‌تری از تحریک نیاز دارید. بااین توصیف چشم‌ها می‌توانند واقعاً شما را لو بدهند. بنابراین مردمک‌های فرد مورد علاقه‌تان را مرتب چک کنید، اگر مردمک‌های چشم‌هایش در نور استاندارد گشادتر از حد معمول است، می‌توانید به علاقه‌ی او امیدوار باشید.

این سوال شاید از ذهن افراد بسیاری بگذرد، اما منظورمان این نیست که او مستقیماً از شما می‌پرسد که: آیا مجردید؟ اگر او چنین سوالی پرسید، بدانید که علاقه‌ای به شما ندارد. اما فردی که به شما علاقه داشته باشد، برای فهمیدن جواب این سوال با ظرافت بیشتری رفتار می‌کند. شاید اشاره کند که خودش مجرد است و کسی در زندگی‌اش نیست، به این امید که شما هم وضعیت خودتان را به او بگویید. شاید برایتان تعریف کند که چطور آخر هفته به یک جشن عروسی رفته است تا از اظهارنظر شما پی به جواب سوالش  ببرد. و همین‌طور به تلاش‌های مخفیانه‌اش ادامه می‌دهد تا از روی نشانه‌های کوچک به نتیجه برسد. درهر حال اگر او به دنبال آن است که از وضعیت زندگی عشقی شما سردربیاورد، این کنجکاوی نشانه‌ی آن است که به شما علاقه دارد و می‌خواهد بداند که آیا شانسی برای شروع رابطه با شما دارد یا خیر.

اگر وقتی با شما حرف می‌زند، خجالتی یا معذب به نظر می‌رسد، ممکن است به شما علاقه داشته باشد. البته همیشه این‌طور نیست، اما اگر کسی همیشه در حضور شما خجالتی می‌شود، یعنی این که شما او را به روش خوشایندی مضطرب و عصبی می‌کنید. او نهایت سعی‌اش را می‌کند تا در حضورتان مرتکب اشتباهی نشود یا این که نمی‌داند چه بگوید تا گفتگو را گرم‌تر کند؛ به عبارت دیگر میل مفرط‌اش برای تحت تاثیر قرار دادن شما و باقی گذاشتن یک تاثیر خوشایند پایدار باعث اضطراب و خجالتش می‌شود.

زمانی که در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانیم، در واقع وقت آزاد ما است، بنابراین می‌توانیم عملاً هر کاری که دوست داشته باشیم در این زمان انجام بدهیم. پس اگر او وقت آزادش را برای پاسخ دادن به شما و چت کردن با شما می‌گذارد، این کار نشانه‌ی آن است که می‌خواهد با شما وقت بگذراند. درهر حال باید به این نکته دقت کنید که آیا جواب‌های یک کلمه‌ای به شما می‌دهد یا برای پاسخ دادن به شما وقت می‌گذارد. شاید هم با جواب دادن به شما فقط می‌خواهد مودب باشد. اما اگر جواب‌هایش متفکرانه و جدی است، می‌توانید به دوست داشتن او امیدوار شوید.

وقتی فردی به شما علاقه داشته باشد، به جای آن که مانند بقیه سوالات ساده‌ بپرسد، سعی می‌کند تا بیشتر شما را بشناسد؛ بنابراین درباره‌ی تحصیلات، اهداف، موفقیت‌ها، علائق، سلیقه‌ی موسیقایی و تفریحات‌تان سوال می‌کند تا هر چه بیشتر پی به شخصیت اصلی‌تان ببرد.

او رسماً از شما دعوت می‌کند، حتی اگر این دعوت در ابتدا یک “قرار عاشقانه” واقعی نباشد. مثلاً شاید شما را به اتفاق دوستانتان به سینما دعوت کند یا برای صرف غذا به رستورانی معمولی دعوتتان کند که محل مناسبی برای قرارهای عاشقانه نیست. حتی ممکن است با شما در محلی، مانند کتابفروشی مورد علاقه‌ی یکی از شما دو نفر ملاقات کند. هیچ کدام از این قرارها را نمی‌توان یک قرار عاشقانه محسوب کرد، اما نشان دهنده‌ی این است که او می‌خواهد متوجه احساس خودش و همچنین احساس شما نسبت به خودش بشود و زمینه را برای دعوت کردن شما به یک قرار عاشقانه‌ی واقعی آماده کند.

به نظرتان می‌آید که او در کنار دیگران راحت‌تر است و رفتار صادقانه‌تری دارد، تا وقتی که در کنار شما است. شاید فکر کنید که عجیب و متناقض است، اما این رفتار علامت آن است که او اهمیتی نمی‌دهد، بقیه درباره‌اش چه فکری می‌کنند یا این که آنها را آنقدر می‌شناسد که در حضورشان احساس راحتی کند. اما در حضور شما شرایط اندکی فرق می‌کند. چون نظرش را جلب کرده‌اید و دوستتان دارد، برایش مهم است که چه فکری درباره‌اش می‌کنید، بنابراین سعی می‌کند به بهترین وجه رفتار کند.

او نهایت تلاشش را می‌کند تا کارهای جالب و خوشایندی برای شما انجام دهد، حتی اگر این کارها کوچک باشد. برای مثال وقتی با هم هستید، برایتان نوشیدنی می‌خرد یا برایتان غذا درست می‌کند؛ اگر در حال برنامه‌ریزی برای رخدادی باشید، در سرو سامان دادن به کارها به شما کمک می‌کند. حتی کاری به سادگی باز نگه داشتن در از جانب فردی که دوستتان دارد، معنای خاصی می‌یابد.

به همین ترتیب وقتی کسی کنارتان احساس راحتی بکند، جزئیات بیشتری از زندگی خودش را با رغبت تمام برایتان برملا می‌کند. حرف زدن درباره‌ی زندگی شخصی نشانه‌ی امیدوارکننده‌ای است که بیان می‌کند، او شما را به عنوان شخصی قابل اعتماد می‌بیند. همچنین او درباره‌ی نقشه‌هایش برای آینده‌ با شما حرف می‌زند تا ببیند که آیا شما با این نقشه‌ها موافق هستید و می‌توانید جزئی از آنها باشید یا خیر. به خاطر بسپارید که اگر مدتی از دوستی‌تان گذشته باشد، او بدون شک بعد از سپری شدن این مدت مسائل بیشتری را از زندگی شخصی‌اش برایتان تعریف خواهد کرد. اما اگر دوستان نزدیکی نیستید، بااین حال او برای شما پرده از رازهای زندگی شخصی‌اش برمی‌دارد، این رازگویی‌ها را نشانه‌ی آن تلقی کنید که او می‌خواهد شما را به دنیایش راه بدهد، چون احساس می‌کند که آینده‌ی مشترکی با هم خواهید داشت.

 

گرفتن فال احساس برای پی بردن به اینکه آیا کسی که به او علاقه مند هستید احساسی به شما دارد یا نه قطعا هیچ سودی به حال شما ندارد. زیرا افرادی که چنین کاری برای شما می کنند صرفا بخاطر منافع خودشان و بدون داشتن اطلاعاتی از شخص مورد نظر شما نتایج دروغین و ناامیدکننده ای در اختیارتان قرار می دهند. بجای گرفتن فال احساس به نشانه هایی که در رفتار او وجود دارد دقت کنید. آیا او مرتب به شما نگاه می کند؟ آیا دوست دارد مثل شما حرف بزند و رفتار کند؟ آیا بی دلیل مرتب به شما پیام می دهد؟ به جوک هایی که تعریف می کنید می خندد و هر زمان شما را می بیند دستی به سر و صورتش می کشد؟ برای شما هدیه میخرد و دنبال این است که بفهمد شما مجرد هستید یا خیر؟ اگر شخص مورد نظرتان تمام این نشانه ها را داشت، امیدوار باشید چون او هم احتمالا به شما علاقه مند است. 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

29 بازدید

40 بازدید

110 بازدید

99 بازدید

چگونه احساس طرف مقابل را بفهمیم

173 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

با سلام. من دختری 30 ساله و دانشجو مقطع دکتری هستم. حدود 2.5 سال پیش متوجه پسری در همسایگی خودم شدم که به من نگاههای عاشق طوری داشت. من این پسر رو تا اون موقع هیچ وقت ندیده بودم و اصلا جدی نگرفته بودم و فکر میکردم مرو با یکی اشتباه گرفته،با یکسری رفتار و کردارها منو متوجه خودش کرد و فهمیدم پسر همسایه کوچه بالایی ماست و پدرش در سر خیابان اصلی چند مغازه داره. اون رفتارهای که اصلا در حوصله نوشتن نیست و کلا عاشق طوری نشون میداد و من بعد مدتها فهمیدم بهش علاقه مند شدم.ظاهر ساده و موجهی داشت. بعد گذشت زمان و تا قبل از اومدن کرونا یه روز میخاستم به باجه بانک در نزدیکی خونمون برم متوجه اون شدم و اون منتظرم موند و به سمتم اومد و میخواست چیزی بگه اما من اصلا نتونستم نگاش کنم و گذشتم ولی متوجه شدم اون واقعا منو میخاد و بهم علاقه داره، من بعدش تصمیم گرفتم اگه ایندفعه دیدمش خودم برم باهاش صحبت کنم بازم تاکید میکنم اون در مدتی 2تا 3سال رفتارهای خاصی نشون میدادو برای بار آخر که خودش جلو اومد و مطمئن شدم که به من علاقه داره این تصمیم رو گرفتم.چون من در مقطع دکتری تحصیل میکردم و باید به استان دیگه ای میرفتم. این اتفاق مربوط به اسفند 98 هست و چون بعدش کرونا اومد خیلی جاها تعطیل شد و من که بهش علاقه مند شده بودم میترسیدم دیگه نبینمش حدود 1/5 ماه بعد اونو تو مغازه باباش دیدم و با اینکه خیلی استرس داشتم رفتم داخل مغازه و بهش گفتم که دوست داشتم یه چیز بگی و اون خیلی معذب بود و گفت باید در مورد چی صحبت کنم و من که فکر کردم شاید سختش شده ازش خواستم که همدیگرو ببینیم و اون جا خورده بود ازش شماره گرفتم و تشکر کردم. بعد حدود 2 ساعت به من زنگ زد و من جواب ندادم و پیام دادم نمیتونم صحبت کنم و گفت شما چیزی میخواستید به من بگید منم حقیقت رو گفتم و گفتم فکر میکردم شاید شما چیزی بخواید بگید اونم گفت من اصلا شماره نمیشناسم و حرفی برای گفتن ندارم و دلیلی برای قرار فردا نمیبینم (البته درست گفته بود اون منو نمیشناخت چون همیشه منو تنها میدید و فقط منو چک کرده بود که کجا زندگی میکنم ). منم بدون اینکه چیزی بگم یا توضیحی ازش بخوام گفتم اوکی. خیلی ناراحت شدم اما خودم رو کنترل کردم . روزها گذشت و حدود چند ماه ندیدمش، راستش چون احساس بدی پیدا کرده بودم بیرون نمیرفتم. اما بعد مدتی که روال زندگی رو شروع کردم اونو میدیدم و اون هر وقت منو میدید با ماشین تو خیابون وای میستاد و اینقدر میایسته که من رد بشم یا اگه مغازه پدرش باشه نشون میده خودش رو که هست…یادم میاد یه بار منو دید که از ماشین پیاده شدم و داشتم میرفتم خونه جلوی مغازه ایستاده بود اومد جلو دست به کمر و همینطور خیره به من، البته فاصلمون زیاد بود. راستش من بهش احساس پیدا کرده بودم و برام مهم شده بود که خواستم ببینمش اما الان فهمیدم که اون شخصیت نادرست و ناسالمی داره و اصلا ازش خوشم نمیاد. میخاستم بدونم شما میتونید راهنماییم کنید و دلیل این رفتارا رو بهم بگید و راهنماییم کنید. من دختر جذابی هستم و همیشه افرادی بودن که مورد توجههشون باشم، اما چون این فرد همسایه بود و خودش با رفتاراش خودش رو به من شناسوند و فکر کردم شاید فرد خوبی باشه….. مرسی

سلام دوست گرامی رفتارهای ایشان در ذهن شما یک پازلی چیده است که باعث شده تصور کنید او می‌خواهد به شما ابراز علاقه کند. به همین دلیل خودتان پیش‌دستی کردید و متاسفانه به نتیجه خوبی نرسید. در حال حاضر نیاز نیست درگیر این ماجرا باشید، به راحتی عبور و مرور کنید و رفتارهای او را زیرنظر نگیرید.در صورتی که نیاز به یادگیری مهارت‌های ارتباطی مانند ارتباط موثر دارید، با مشاوران مجموعه رادیوعشق در ارتباط باشید.

یک سال دو سالی هست که عاشق نوه دایم شدم وقتی در یک مهمانی دعوت بودیم من کفش نداشتم او ایستاده بود و امد کفشش را گذاشت و رفت نشست این نشانه عشق است این خاطره مال سال 97 است از ماه محمرم سال 98 تا الان او را ندیدم ممکن است مرا فراموش کرده باشد

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. ممکن است این حرکت برای شما به معنی عشق تلقی شود، اما تا وقتی هیچ شناختی از هم نداشته باشید، این عشق معنای خاصی ندارد. بهتر است به آدمی فکر کنید و برایش سرمایه‌‌گذاری کنید که از عشق او به خودتان مطمئن هستید. در حال حاصر شما با دیدن یک حرکت، هیجان زده شدید و چندماه به او فکر کردید، رفتارهای از الان به بعد ایشان را در نظر بگیرید و سعی کنید در رفت و آمدهای خانوادگی او را زیرنظر داشته باشید. اما تا وقتی به صورت مستقیم ابراز علاقه نکرده است، شما هیچگونه ریسک و سرمایه‌گذاری عاطفی روی او انجام ندهید و رویابافی نکنید.

سلام وقت بخیر مدت است باپسری در ارتباطم خیلی دوسش دارم وهم جوره از نظر مالی حمایتش میکنم اما جدیدا اصلا بهم توجهی نمیکنه تا پیام ندم پیامم نمیده زنگ نزنم زنگم نمیزنه به نظرتون چ کنم

سلام دوست گرامی بهترین کار این هست که با خودشون صحبت کنید و این موضوع را بازگو کنید .بهرحال این تغییر رفتار باید علتی داشته باشد .اگر تغییر رفتار ایشان بدون دلیل هست مشخص هست شما اولویت ایشان محسوب نمیشوید از رابطه خارج شوید.اما اگر دلیل منطقی دارند سعی کنید شرایط ایشان را درک کنید و همراهشان باشید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

اینکه مطمئن باشیم طرف مقابل از ما خوشش نمی آید بسیار بهتر از آن است که نادانسته در یک رابطه یک طرفه بمانیم.

بدون شک عشق زیباترین اتفاقی است که هر کس می تواند در زندگی اش تجربه کند. عاشق بودن و دوست داشتن و عشق ورزیدن موهبت های بی نظیری هستند که باعث می شوند از زندگی مان بیشتر لذت ببریم و دنیا را زیباتر ببینیم. دوست داشتن و دوست داشته شدن هر دو به یک اندازه زیبا و لذت بخش است اما، صرف نظر از لذت بخش بودن، این تجربیات می توانند تا حدودی هم خطرناک باشند. قطعا ضربه ای که شکست عشقی به انسان وارد می کند ضربه ای سخت و نفس گیر است.

حتما برایتان اتفاق افتاده که به شخصی علاقه مند شده اید و مطمئن نیستید که آیا او هم همین احساس را نسبت به شما دارد یا خیر.

درست است که عشق و دوست داشتن مقوله ای پیچیده است، اما در این بین نشانه هایی نیز وجود دارد که نشان از علاقه فرد به شما دارد، آیا می خواهید در مورد این نشانه ها صحبت کنیم؟ در این مطلب جذاب از مجله آلامتو به نشانه هایی که به شما می گوید فردی شما را دوست دارد، می پردازیم، لطفا تا انتها مطلب با ما همراه باشید.

چگونه احساس طرف مقابل را بفهمیم

بهترین راه برای پیشگیری از اتفاقات ناراحت کننده و شکست عشقی، این است که انتخابی درست و عاقلانه داشته باشیم، بیایید با هم روراست باشیم، کسی که شما را دوست داشته باشد، قطعا اجازه نخواهد داد که نسبت به حس او نامطمئن باشید.

در قسمت زیر این نشانه ها را با هم مرور می کنیم:

همه ما به طور طبیعی، بسته به موقعیتی که در آن قرار می گیریم نقاب های متفاوتی داریم و نمیتوانیم خود واقعی مان را نشان دهیم. تعداد افرادی که در کنار آن ها بدون ترس خودمان هستیم، اندک است.

به همین خاطر اگر فرد موردنظر شما وقتی کنار شماست بدون ترس خود واقعی اش را نشان می دهد، این نشان از اعتماد و راحتی او دارد و نشان می دهد که شما جزء نزدیک ترین افراد به او هستید.

همیشه نباید به دنبال اتفاقات خارق العاده برای نشان دادن عشق باشیم، گاهی می توان با کوچکترین کارها عمق عشق را به کسی که دوستش داریم نشان بدهیم.

اگر متوجه می شوید که او از روش های مختلف نشان می دهد که به شما اهمیت می دهد و اولویت زندگی اش هستید، قطعا این یک نشانه خوب است.

اگر روزی زودتر از محل کار برگشته تا برای شما که مریض هستید دارو تهیه کند، اگر زودتر از شما از رختخواب بیرون می رود تا بتوانید با بوی قهوه مورد علاقه تان بیدار شوید و یا هر کار جزئی دیگر، همه و همه یعنی به شما اهمیت می دهد و قطعا کسی به شما اهمیت می دهد که شما را دوست می دارد.

صداقت و روراستی یکی از ارکان مهم یک رابطه موفق است. صادق بودن یک ویژگی مثبت است اما خودتان هم می دانید ما نمی توانیم همیشه با همه صادق باشیم و چیزی را بگوییم که حقیقت دارد، گاهی حرف زدن در مورد برخی حقایق سخت ترین کار دنیاست. اما اگر فردی که دوستش دارید با شما صادق است و همیشه حقیقت را به شما می گوید، این یعنی او فردی امن است.

همه ما ممکن است شرایطی را تجربه کرده باشیم که به فردی که دوستش داریم فکر کنیم، قطعا در میان گذاشتن احساسات با او از طریق یک پیغام یا تماس کوتاه کار بسیار خوبی است، اما همیشه این اتفاق نمی افتد و گاهی واقعا به او نمی گوییم که در حال فکر کردن به او هستیم.

کسی که شما را دوست داشته باشد این را به شما می گوید، می گوید که ذهنش را درگیر کرده اید و در حال فکر کردن به شماست، حتی اگر شده آن را با یک پیغام ساده مانند “امیدوارم روز خوبی داشته باشی”، نشان بدهد، این کار را می کند.

هیچ چیز بدتر از ارتباط داشتن با فردی ناامن نیست، کسی که اگر بلافاصله به او پیغام ندهید، عقب نشینی خواهد کرد. همچنین، ارتباط با فردی ناامن یک شرایط ناراحت کننده به وجود می آورد، زیرا رفتار او نشان می دهد که به شما اعتماد ندارد.

کسی که شما را دوست داشته باشد کاملا به شما اعتماد دارد و مدام در حال تهدید کردن شما نیست. در یک رابطه درست، طرفین باعث تقویت اعتماد به نفس یکدیگر می شوند نه مسبب تخریب آن!

تنها بودن و خلوت کردن، چیزی است که هر انسانی زمانی به آن نیاز پیدا می کند. برخی از افراد بیش از سایرین به آن احتیاج دارند. در برخی موارد، مانند یک مشاجره، کمی فاصله گرفتن از یکدیگر، می تواند شما را از گفتن چیزی که به زودی پشیمان می شوید، نجات دهد.

گاهی همین جدا بودن های موقتی، باعث می شود که برای زمانی که با هم هستید، ارزش قائل شوید. نیاز داشتن به خلوت و تنهایی یک چیز طبیعی است و پسری که این را درک می کند، قطعا به شما علاقه مند است.

قطعا شرایط همیشه به نحوی پیش نمی رود که اوضاع برای هر دو طرف ایده آل باشد، گاهی اوقات یک نفر مجبور می شود شرایطی را تحمل کند، که به واسطه آن کسی که دوستش دارد خوشحال تر باشد.

درست است که یک رابطه درست و حسابی، رابطه ای است که هر دو طرف راضی و خوشحال باشند، اما اگر مرد موردنظر شما، بهترین ها را برای شما می خواهد، قطعا این یک نشانه عالی است.

همه ما حداقل یک علاقه یا سرگرمی داریم که کمی خارج از چارچوب است. وقتی مردی شما را دوست دارد، می خواهد از همه چیزهایی که به آن ها علاقه مند هستید مطلع شود. او به علاقه مندی های شما واکنش مثبتی نشان خواهد داد و هیچوقت احساس بدی به شما منتقل نخواهد کرد.

اعتراف کردن به اشتباه و به دنبال آن عذرخواهی، یکی از سخت ترین کارهای دنیاست. قطعا ما حاضر به اعتراف پیش همه افراد نیستیم و فقط زمانی به اشتباهمان اعتراف می کنیم، که طرف مقابل برایمان مهم باشد.

با تمایل به گفتن اینکه “من اشتباه کردم و متاسفم” ، یک پسر می تواند به شما نشان دهد که واقعا به شما اهمیت می دهد. البته، این عذرخواهی فقط در صورتی خوب و قابل تحسین است که واقعی باشد و فقط دست آویزی برای رسیدن به هدف بعدی نباشد.

همه ما از انجام برخی از کارها آن قدر فراری هستیم که همیشه آن را به بعدا موکول می کنیم، ممکن است این کار چیزی مانند جدا کردن زباله ها یا تخلیه ماشین ظرفشویی باشد. کسی که شما را دوست دارد ترجیح می دهد برای راحت بودن شما آن کار را خودش انجام دهد.

درست است که نمایش دادن بیش از حد رابطه به دیگران خسته کننده است، اما همه ما دوست داریم که کسی که دوستش داریم را به همه معرفی کنیم. گاهی چیزی مانند گرفتن دستان کسی که دوستش داریم در خیابان نیز می تواند احساس خیلی خوبی به ما بدهد.

وقتی او با اشتیاق شما را به دیگران معرفی می کند، این نشان می دهد که به شما و رابطه با شما افتخار می کند.

همراه بودن با کسی که صادقانه نیازهای شما را در اولویت بالاتری از نیازهای خود قرار دهد، قطعا هیجان انگیز است. گاهی کوچک ترین کارهای او نیز نشان از علاقه او دارد.

اگر او همیشه آخرین قطعه پیتزا را به شما پیشنهاد می دهد یا فیلمی را پیشنهاد می کند که فکر می کند بیشتر دوست دارید ببینید، این ها کارهایی به دور از هرگونه خودخواهی و نشانه بسیار مثبتی است.

وقتی مردی با عشق این نوع کارها را انجام می دهد، این شما را مشتاق تلافی می کند و زمانی که هر دو مشغول انجام کاری خوب برای دیگری هستند، رابطه شما یک رابطه بی نظیراست.

حتی اگر فردی خجالتی هستید و تمایلی برای نشان دادن موفقیت هایتان به دیگران ندارید، مردی که شما را دوست داشته باشد با لذت از موفقیت های شما سخن خواهد گفت، او اولین کسی خواهد بود که از موفقیت های شما احساس خوشحالی و لذت می کند.

همه ما روزانه درگیری ها و گرفتاری های فراوانی داریم و این اولویت بندی افراد است که مشخص می دهد تا چه حدی به ما اهمیت می دهند و چقدر در اولویت قرار داریم.

اگر این فرد، فردی است که با وجود گرفتاری های زیادی که دارد، بازهم شما را در اولویت قرار می دهد، این یک نشانه خوب است که می گوید این فرد شما را دوست دارد.

مردان نسبت به زنان تمایل کمتری برای به اشتراک گذاشتن نگرانی ها و مشکلات خود دارند. گاهی اوقات برای یک مرد واقعا سخت است که در مورد چیزهایی که او را آزار می دهد، صحبت کند. او هرگز این حرف ها را با کسی که احساس نزدیکی به او نداشته باشد، نمی زند.

اگر مرد موردنظر شما تمام قسمت های زندگی اش را با شما به اشتراک می گذارد، این حرکت را جدی بگیرید، زیرا انجام این کار برای بسیاری از مردان کاری سخت است.

دلتنگی احساسی است که به خوبی گویای علاقه است. ما قطعا دلتنگ کسانی می شویم که دوست شان داریم.

به این صورت اگر فردی که با او در ارتباط هستید، با پیغام یا هر روش دیگری به شما ابراز دلتنگی می کند یعنی به شما علاقه مند است و نمی تواند نسبت به دوری از شما بی تفاوت باشد.

سر تکان دادن و شنیدن، با گوش دادن بسیار متفاوت است. کسی که می خواهد به حرف های شما گوش بدهد منتظر می ماند تا صحبت شما به طور کامل تمام شود و بعد نظرش را در مورد آنچه گفتید، می گوید، اما کسی که فقط می شنود و بیهوده سر تکان می دهد، اهمیتی به گفته های شما نمی دهد. کسی که شما را دوست داشته باشد به آنچه می گویید کاملا گوش می دهد و بعد نظرش را می گوید.

مناسبت هایی مانند روز تولد شما یا ولنتاین، فرصت خوبی هستند تا مردی که به شما علاقه دارد، علاقه اش را نشان دهد. اگر با یک دسته گل زیبا شما را غافلگیر کرده و یا برای تعطیلات آخر هفته برنامه ای هیجان انگیز تدارک دیده است، همه و همه نشانه این است که او به شما و خوشحال کردن شما اهمیت می دهد.

وقتی کسی، چیزی که در گذشته به او گفته اید را به یاد دارد و از آن حرف می زند، این نشان می دهد که حرف های شما را به خوبی گوش داده و به جای اینکه آن را از یک گوش بگیرد و از گوش دیگر خارج کند، آن را به خوبی به خاطر سپرده است.

چگونه احساس طرف مقابل را بفهمیم

اگر در روز تولدتان هدیه ای به شما می دهد، که قبلا از آن حرف زده اید، این نشان می دهد که او زمانی را صرف یادآوری آنچه در واقع برای شما مهم است کرده است.

ملاقات و گذراندن وقت با عزیزانتان می تواند بخشی از ترس و وحشت فرد مقابل در رابطه باشد، اما این موضوع، بسیار ضروری است.

مردی که به شما اهمیت می دهد و شما را دوست دارد، تمایل خود را برای وقت گذراندن با خانواده و دوستان تان اعلام خواهد کرد.

آیا احساسی بهتر از این وجود دارد که تحت تأثیر محبت قرار بگیرید و نتوانید جلوی گفتن “دوستت دارم” را بگیرید؟ ممکن است ادای این جمله برای بار اول سخت باشد، اما همین که گفته شود، برای دفعات بعد قدرت بیشتری برای ابراز خواهد داشت.

مردی که عاشق شماست به طور مرتب، هم از طریق گفتار و هم از طریق عمل، به شما یادآوری خواهد کرد که دوست تان دارد.

من۱۶سالمه دوسه سال پیش من عاشق پسرخالم شدم ولی نگفتم ونزاشتم بفهمه .ولی احساس میکنم الان اون منودوسم داره همه اون رفتارهایی که بالاذکرشده روداره ولی حتی یه بارم نگفته دوست دارم یه بارم علاقشونشون داده.باهامم سردرفتارمیکنه تاکسی شک نکنه .چندبارم خواستم اززیرزبونش بکشم بیرون که بگه دوست دارم اماهربارحرفوپیچوند.چه جورکنم تابفهمم اون واقعابه من علاقه داره یانه؟لطفاجواب بدین

سلام با یک بزرگتر یا مشاور صحبت کنید که اگر معیارهای دینی، اخلاقی را داره، میشه از یک واسطه خواست که نظرش رو درباره شما بپرسه، بدون اینکه از نظر شما چیزی بگه. اگر شرایط تون و شرایط خانوادگی به هم خورد و خانواده تایید کردن. با توکل بر خدا به صورت رسمی پیگیری کنند. اگر هم نه، با توکل بر خدا فراموش کنید. سلامت و موفق باشد

سلام دختر خوب حواست رو جمع کن. ممکنه تو دام بیفتی. این یک حسه که بر اثر توجه و محبت اون به وجود آمده ممکنه فقط ا ز روی دلسوزی و محبت بوده و یا اینکه دامی برای شما باشد.حتی اگر واقعا همچین فردی با این ویژگی ها و این شرایط شما رو بخواهد شما نباید اینگونه بپذیرید. باید با یک مشاور دین دار و با تجربه صحبت کنید. بهش فکر نکنید تموم میشه

لطفن جوابمو بدین خواهش میکنم نمیتونم تحمل کنم

سلام علیکم من 16 سالمی از بچگی یه دوست داشتم که خیلی هم دوستش دارم نمیدونم چگونه بگم خیلی هیچ کی نمیتونه جای اونو بگیره چند سال پیش اون رفت به آلمان حتا به من نگفت که میره بعد که رفت من خبر شدم خیلی گریان کردم تا حالا همیشه که یادش میکنم نمیتونم خودمو کنترل کنم واقعن خیلی دوستش ندارم خوب نمیتونم بیان کنم که چقدر و هیچگاه دیگه ازش احوال نداشتم خیلی دنبالش می گشتم همیشه بعد چند سال که چند روز میشه شمارشو از یکی گرفتم خیلی خوش شدم بعد بهش مسچ کردم د اول که نشناخت کیم خوب بهام مسچ کرد بعد خوده معرفی کردم خوب گرم همرایم رفتار کرد حالا هم که مسچ میدم خیلی دیر جواب میده چنین ساعت بعد نمیدونم چی کنم زیادی بهش نچسپم لطفن یه راهی برام نشون بدین خواهشن

چجوری میشه فهمید کسی واقعا دوستت داره و بخاطر پولت نیست ؟؟

سلام چن روزیه رل زدم همه چی عالیع ولی هم اون خجالتیه هم من هم اون ساکته هم من ولی وقتی قرار میزاریم خیلی میخام بغلش کنم ولی نمیشع تا حالا ن از دستم گرفته ن چیزی بنظرتون نمیخاد بامن ادامه بده؟؟؟لطفا جوابمو بدین

سلام من یه دوست خیلی صمیمی داخل مدرسه دارم که واقعا دوستش دارم حتی حاضرم جونم هم براش بدم از ته دل دوستش دارم اما به نظزم میرسه که اون بهم اهمیت نمیده ویه چندروزی هست میره پیش هم کلاسی های دیگم…. دارم دیوونه میشم من یه بار سعی کردم باهش قهر شم ولی اومد منو تو بغل گرفت و بابت کارش عذر خواهی کرد اما الان یه چند روزی هست بازم باهام جور در نمیاد البته گفته باشم پیش دوست های دیگش بهم تیکه هم میپرونه … حالا خواهش میکنم یه راه حل برام پیشنهاد کنین واقعا دارم دیوونه میشم

سلام چرا جوابه سوالمو نمیدین؟؟؟

سلام من ۱۶سالمه چند وقته عاشق ی پسر ۲۸ساله شدم ولی اون نمیدونه اوایل فک میکردم ک ی حسه زود گذره ک واسه سنه کممه ولی چند ماه گذشته و من نمیتونم فراموشش کنم واقعا گیج شدم نمیدونم چیکار کنم نمیتونم فراموشش کنم نمیتونمم غرور خودمو بشکنم بهش بگم این روزا خیلی دارم اذیت میشم گاهی اوقات با خودم فک میکنم برم از زبون ی نفر دیگه برم پیام بدم متوجهش کنم ک دوسش دارم تا اگه اونم منو دوست داره بیاد سمتم

سلام منم ی درسخ روی یکی ازهمکلاسی هام کراش زدم ولی بین کا خیلی فرق هستش مثلا اینکه تون شاخ مدرسه هست و من جز بچه درسخونا این بگم من توی مدرسه محبوبم و همین طور اون دختره خیلی نگام میکنه و احساس می کنم هر وقت منو می بینه می خواد جلب توجه کنه همینطور هم وقتی یک روز نیومدم مدرسه از دوستم حالمو پرسید نمی دونم اونم به من حسی داره یا نه ولی به نظرم خیلی جذاب هستش نمی دونم چی کار کنم در ضمن من کلاس نهمی هستم

سلام من 16سالمه پسر خالم ب من میگ ک منو دوست داره ولی بعضی وقتا ک میخواد پیام بده جواب نمیده بی محلی میکنه. ب من میگ دوستم داره داخل پیام ولی سرد رفتار میکنه پیام ک میدم.واقعا نمیدونم دلیل این رفتارش چیه .ی بار بهم گفت نمیخوام بهم وابسته شی من نمیتونم تورو خوشبخت کنی . ولی وقتی منو میبینه همش نگام میکنه ب من توجه میکنه بیشتر از همه واقعا نمیدونم اینکه میگ دوستم داره رو باور کنم یا نه میشه کمکم کنین؟ ب من میگ بیشتر از همه دنیا دوستت دارم اما واقعا نمیدونم دلیل رفتارش با هم ارتباط نداریم فقط بعضی وقتا من بهش اش میدم چون من خودم گفتم نمیخوام باهم در ارتباط باشیم چند سال بهم میگ دوستت دارم

سلام من ۱۸ سالمه عاشق یه دختر شدم همسایع روبه رومون ۱۷سالشه واسه اولین که خونمون امد اونجا منو دید خیلی نگاه مبکرد به چشمام خیره میشد میخندید چند روز اینجور گذشت الاقه اون به من بیشتر شد مثلا هر ۵دقیقه میامد تو بارکن نگاه میکر میرفت تو دباره میامد من خواستم شماره بهش بدم واسع اشنایی شانس نداشتم این روزش رفت مسافرت بعد۱۵روز برگشت وقتی برگشت امد تو بارکن نگام کرد رفت تو از پشت‌پردم نگاه کرد دباره از اون روز ببعد منو میببنه میره خونه زود بعد تا الان تازگی امد بیرون نگاهم میکرد بعد میرفت تو دباره بعد رفت خونه رفتم جلو بارکن داشتم بایه بچه حرف میزدم‌تا صدام‌شنید امد جلو‌بارکن دباره نگاه میکرد ولی احساس میکنم‌مثل قبل نیست دیونم کرده بنظرتون بهاش دوست بشم هنوذ دوستم داره یا نه چون خیلییی دوسش دارم شب روز واسش ندارم

من سیزده سالمه میدونم زوده ولی اول سال از یه دختر نهم خیلی خوشم اومد و عاشقشم شدم اونم کلی مغرور بازی در اوردم و شب و روز کارم گریه شده بود تا اینکه یه دختر هشتم دیدم که خیلی بهتر از اون بود خیلی مهربونه بام خوبه ولی گاهی پقتا اخلاقش مث اولیع میشه و من میترسم که تو اینیکی ام شکست بخورم نمی دونم چطوری باید باهاش ارتباط بر قرار کنم اطفا راهنماییم کنید کل زندگیمو گرفته برام از هر چی با ارزش تره

هنوز بچه ای عزیزم تو معنی عشقو خیلی مونده تا بفعمی.من ب این میگم یه حس زودگذر و احمقانه اونم به یه مرد متاهل!!

اگر آدم بخواد میتونه فراموش کنه حتی اگر هم هر روز برای دیدنش لحظه شماری میکرده منم عاشق بودم خیلم دوسش داشتم شبو روزم اون بود هروز صبح زود ساعت ۷ از خونه میزدم بیرون به امدی این که بیاد برونو ببینمش وای آخرش فهمیدم که همه مثل همن وقتی پسرا بفهمن که دوسشون داری اگر بات علاقه نداشته باشه فقط وفقط از روی هوسه که باهاتن همین منم حالا تمام وجودمو ازش خالی کردم و دادمش به او عشقی که باید از اول میبود .

از دی ماه بود که به دندون پزشکی رفتیم اول هیچ حسی بهش نداشتم اما بعدش فهمیدم دلم پیشش گیره . مثلا یه روز که رفتیم داشتم با لبام ور میرفتم ( پوستشو میکندم) خیلی با آرامش و مهربونی گفت یا برو یه کرم بخر یا رژ بزن ولی بیرون نزنی گناه داره . من همینطوری عاشقش شدم اون یه چیزی داره که هیچکس نداره حتی وقتی خوشگلترین و بهترین مرد رو میبینم بازم عاشق اونم اینم بگم زن داره بچشم میره کلاس سوم. منم 14 سالمه . اون متولد 1340 میدونم سنش زیاده اما تا اخر دنیا به هر جا که برسم عاشقشم . اینم بگم هر وقت من میبینه میگه کجایی دلم برات تنگ شده بود یا یه بار نوبت مامانم بود من دو ماه ندیده بود به منشیش گفت بگو بیاد تو ببینمش تو رو خدا کمکم کنین خواب شب و روز ندارم

سلام عزیزم این ها عشق های زودگذر که بین سن چهارده سال تا هجده سال اهمیت نده وکاملا نمیگم فراموش کن ولی سعی کن بهش کمتر فکرکنی ااگر دیدی رابطه ای از همون اول غیرمنطقی ویک جاش لنگ میزنه بدون ازاول اشتباه من خودم دقیقا عاشق یک مرد متاهل درسن هفده سالگی شدم اون هم مثل این آقا حرف های عاشقانه میزد اون حتی یک قدم جلوتر رعت خواستگاری کرد ولی برای این که دلت قرص قرص بشه نماز امام زمان بخون دورکعت بیشترنیس توگوگل نوشته چطوری بخونی

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تشخیص عشق و هوس و شناخت عشق واقعی در یک نگاه شاید به نظر مشکل و غیر ممکن باشد اما باید بدانید که برخی حرکات و نگاهها نشانه هایی واضح برای تشخیص عشق و هوس هستند.

تشخیص عشق و هوس به هر عاشق و معشوقی این فرصت را می دهد که بهتر تصمیم بگیرد و بداند که فرد مقابل چه نیت و هدفی دارد. در ادامه این بخش از نمناک شما را با حرکات و نگاههای عاشقانه و یا فریب دهنده آشنا می کنیم.

عشق با بدبینی و سوء ظن همراه نیست. عشق یک اعتماد است. پس از شناخت رفتار، گفتار و احساسات معشوق، و به جهت یک آگاهی عمیق به وجود می آید. لذا ابتدا اعتماد به وجود می آید و بعد عشق منعقد می شود.

عمیق است و غیرقابل توصیف و تمایلی تمام ناشدنی به سمت معشوق است تا جایی که می توان آن را از دوست داشتن متمایز کرد. برای عاشق حالت ها و لذت های خودش مهم نیست بلکه تنها به دنبال تامین خواست معشوق است.

چگونه احساس طرف مقابل را بفهمیم

احساسی است که خیلی از اوقات در نگاه اول با عشق اشتباه گرفته می شود در حالی که تنها یک احساس ناگهانی و زودگذر نسبت به کسی است که شاید فرد او را به خوبی نشناسد. این احساس با عشق اشتباه گرفته می شود چراکه به شدت فرد را جذب می کند در حالی که محور آن چیزی جز لذت نیست.

فرد مقابل می تواند به راحتی با شما درمورد مسائل زندگی مثل مسائل مالی، بچه ها و چیزهایی که او را می ترساند با شما صحبت کند چراکه برای او مهم ترین هدف پیش بردن زندگی و بهبود آن به همراه شماست.

او می تواند با شما بحث کند و درنهایت هم نقاط مشترکی پیدا کند که بتوانید به تفاهم برسید؛ هیچ وقت فراموش نکنید که بحث کردن نشانه این است که شما دو نفر توانایی این را دارید که با هم حرف بزنید.عاشق واقعی شما کاملا صادق و راحت است و می تواند به آسودگی در مورد احساساتش صحبت کند.

اما زمانی که چیزی جز هوس نباشد او چیز زیادی درمورد شما نمی داند تنها از رنگ مورد علاقه تان اطلاع دارد و می داند در چه رشته ای تحصیل کرده اید. بیشتر اوقات هم از پرسیدن سؤالات عمیق درمورد شما طفره می رود از ترس اینکه مبادا جواب خوبی به او ندهید یا چیزهایی بفهمد که به صلاحش نیست.

فرد مقابل کمتر با شما درمورد احساساتش صحبت می کند و از شما هم چندان توقع ندارد که احساسات زیادی نشان دهید. همچنین سعی می کند تا حد ممکن هیچ بحثی بین شما پیش نیاید تا مبادا دلخوری و رنجشی پیش بیاید، بخشش در زمان خطا از هیچ کدام از طرفین دیده نمی شود.

اگر زمانی به شما نگاه می کند خیلی سریع شانه هایش را به سمت بالا جمع می کند و به سمت جلو می دهد. در این حالت احتمالا شما حرکتی انجام داده اید که او توجهش به سمت شما جلب شده است.

وقتی مردی رفتارهای یک زن را تحسین می کند و او را مورد مناسبی برای ازدواج می داند کاملا ناخودآگاه شانه هایش را به سمت جلو می آورد و جمع می کند.

این حرکت در مردان نشان دهنده محبت عمیقی است که در دل داشته و دوست دارند به نوعی آن را ابراز کنند، حتی در زندگی زناشویی هم وقتی مردی از همسرش حرکتی تحسین آمیز می بیند، ولی غرورش اجازه نمی دهد آن را ابراز کند شانه هایش را به سمت جلو جمع می کند (شبیه آغوش کشیدن) ، در این مواقع می توانید برای خوشحال کردن همسرتان، شما هم به طور کلامی علاقه خود را به او نشان دهید.

زمانی که چشم در چشم می شوید او کمی سرش را به سمت راست یا چپ کج می کند. کج کردن سر یک حرکت کاملا ناخودآگاه در مردان است که وقتی نسبت به زنی احساس نزدیکی می کنند از خود نشان می دهند.

این حرکت و ژست را زمانی مردها نشان می دهند که به زنی علاقه مند شده اند ولی خودشان این شجاعت را ندارند که جلو بروند و علاقه شان را ابراز کنند و از زن خواستگاری کنند. درواقع او با کج کردن سر، خود را آسیب پذیر نشان می دهد تا بتواند دردسترس تر باشد یا شاید می خواهد خود را مجذوب تر نشان دهد.

در مقاله ای که در medicalnewstoday منتشر شده است دانشمندان عشق و شهوت را از طریق الگوی حرکات چشم آشکار می سازند. گر چه تشخیص این دو احساس از همدیگر بسیار مشکل است اما دانشمندان با مطالعه الگوهای چشم می توانند دریابند که آیا طرف مقابل شما به لحاظ جنسی جذب شما شده است و یا شما را دوست دارد.

نتایج تحقیقات نشان می دهد کسی که طرف مقابلش را دوست دارد بر روی صورتش تمرکز می کند و چشمانش را از روی صورتش بر نمی دارد، در حالیکه کسی که فقط از لحاظ جنسی جذب کسی شده باشد بر روی اندامهای مختلف بدنش نگاه می اندازد.

مسئولان و محققان این طرح می گویند:علاوه بر کمبود اطلاعات در این زمینه باید گفت چگونه فرایندهای چشمی اتوماتیک، مانند خیره نگاه کردن، می توانند احساس عشق و شهوت را از هم متمایز کنند. مطالعات نشان داد کسانی که توجهشان بر روی صورت طرف مقابلشان است عاشقانه او را دوست دارند در حالیکه توجه به اندام بدن به معنای میل جنسی به طرف مقابل است.

در یک آزمایش شرگت کننده گان به عکس های زوجهای جوانی که با همیگر رابطه داشتند نگاه کردند و در بخش دیگری از آزمایش آنها به عکسهایی جذاب از جنس مخالفشان نگاه کردند که نگاهشان مستقیما به دوربین بود.

نکته ی قابل توجه این است که هیچکدام از تصاویر دارای عکس لخت و یا تحریک کننده نیستند. شرکت کننده گان جلوی کامپیوتر نشستند و سپس از آنها خواسته شد که با نگاه کردن به عکس ها سریع بگویند آیا کسانی که در تصویر هستند باعث برانگیختن احساس عشق و یا شهوت در آنها می شوند؟

اگرچه، بعد از بررسی مطالعات ردیابی حرکات چشم، محققان دریافتند کسانی که تمایل به تمرکز بر روی صورت را در هنگام نمایش تصویر داشتند احساس عشق در آنها بر انگیخته شده بود، در حالیکه هنگامی که تصویر باعث برانگیختن احساس شهوت در افراد می شد آنها چشمشان را از روی صورت بر داشته و بر روی اندامهای بدن تمرکز می کردند.

 

چگونه احساس طرف مقابل را بفهمیم
چگونه احساس طرف مقابل را بفهمیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *