چگونه احساس ضعف را از بین ببریم

 
helpkade
چگونه احساس ضعف را از بین ببریم
چگونه احساس ضعف را از بین ببریم

خستگی می تواند به عنوان بی حالی یا کمبود انرژی نیز تعریف شود و در واقع ضعف بدنی، فقدان قدرت جسمی و یا ماهیچه ای است و این احساس که تلاش زیادی برای حرکت دادن بازوها، پاها و یا ماهیچه های دیگر لازم است، می باشد. ضعف بدنی در واقع جزو علائم است نه بیماری؛ پس باید بدانید که این نشانه ها را می توان توسط بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر ایجاد کرد، اهمیت ضعف و خستگی را می توان تنها هنگامی تعیین کرد که علائم دیگر ارزیابی شوند. در این بخش از سلامت نمناک قصد پرداختن به علل ضعف بدنی نداریم چراکه در مطالب قبلی به صورت کامل توضیح دادیم و در ادامه به راهکارها خواهیم پرداخت؛ راهکارهایی خانگی برای رفع ضعف کامل بدن.

در این قسمت از سلامت نمناک چندین نکته و روش برای درمان و تسکین ضعف یا خستگی بدن آورده شده است:

در ادامه درمان های خانگی آورده شده است که اگر خستگی و رخوتی در بدنتان حس می کنید، می توانند انرژی شما را افزایش دهند: 

آملا حاوی مقدار قابل توجهی آهن, پروتئین , کربوهیدرات, ویتامین ث و فسفر است که سیستم ایمنی را بهبود می بخشد. برای مبارزه با ضعف و خستگی, چند عدد از این میوه را در یک میکسر مخلوط کنید و هفته ای سه بار آب آن را بنوشید. اگر نمی توانید مزه ترشش را تحمل کنید, کمی عسل به آن اضافه کنید. همچنین می توانید آن را در وعده صبحانه تان نیز بگنجانید. چگونه احساس ضعف را از بین ببریم

این گیاه جایگاه ویژه ای در طب آیووردیک دارد. جنسینگ از بدن در برابر خستگی ضعف محافظت می کند. برای داشتن محلول آن, یک ریشه جینسینگ را به قطعات نازکی ببرید و در سه فنجان آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید و هر روز یک فنجان را به مدت سه روز پیاپی بنوشید. توجه داشته باشید که جنسینگ برای افراد مبتلا به دیابت یا فشار خون بالا مناسب نیست. 

انبه یک منبع غنی از منیزیم , پتاسیم , فیبر رژیمی, بتا کاروتن , ویتامین c و مس است و همچنین حاوی نشاسته است که قند را به گلوکز تبدیل می کند. به همین دلیل است که ورزش کاران اغلب آب انبه می خورند تا سطح انرژی خود را افزایش دهند . یک عدد انبه تازه را به تکه های کوچک ببرید, مقداری پودر هل اضافه کنید و دو بار در روز این میوه خوشمزه را بخورید. متناوبا, هر بار که احساس ضعف می کنید آب انبه بنوشید. 

توت فرنگی حاوی اسید فولیک است که از احساس ضعف بدن شما جلوگیری می کند . علاوه بر این, توت فرنگی غنی از ویتامین c است که آسیب رادیکال های آزاد را قطع می کند, بافت های بدن را ترمیم کرده و سیستم ایمنی شما را افزایش خواهد داد. علاوه بر این, توت فرنگی مقدار توصیه شده و مورد نیاز فیبر و منگنز را برای بدن فراهم می کند. اگر احساس ضعف می کنید , کمی آب توت فرنگی بخورید و یا توت فرنگی را به سالادتان اضافه کنید. 

یک راه سریع برای مبارزه با خستگی خوردن یک لیوان شیر است. این فراورده لبنی حاوی ویتامین های b است که می تواند ضعف بدن را کاهش دهد. علاوه بر آن, شیر حاوی کلسیم است که به قوی نگهداشتن ماهیچه ها کمک می کند. شواهد کافی مبنی بر این که شیر حاوی موادی می باشد که تولید سروتونین را افزایش می دهد، وجود دارد که این هورمون باعث بهبود وضعیت روحی خواهد شد.

بنابراین هر بار که خسته هستید، یک قاشق چای خوری عسل را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید و بنوشید. برای گرفتن نتایج بهتر و سریع, یک قاشق چای خوری کره را به شیر بیفزایید و دو بار در روز بنوشید. 

یک تصور غلط وجود دارد که موز باعث اضافه وزن می شود . اما در واقع موز به آب کردن چربی های اضافی کمک می کند. علاوه بر این، منبع طبیعی فروکتوز، گلوکز و ساکاروز است که باعث افزایش انرژی در بدن می شود. همچنین حاوی پتاسیم است که به تبدیل قند به انرژی کمک می کند. برای جلوگیری از احساس ضعف، یک عدد موز رسیده را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و 1 – 2 بار در روز بخورید. همچنین می توانید این میوه خوش مزه را به اسموتی ها و سالادهای خود اضافه کنید. 

7. جو دوسر:

جو یک کربوهیدرات است که به بالا بردن سطح گلوکز کمک می کند. همچنین دارای مقدار زیادی منیزیم ، فسفر، پروتئین و ویتامین B1 است . این مواد معدنی از گرسنگی بیش از حد جلوگیری می نند و می تواند به مقابله با خستگی کمک کند . علاوه بر این، جو به دلیل محتوای فیبر بالا ، برای سیستم گوارشی مناسب است . برای اینکه انرژی خود را در سطوح بهینه حفظ کنید ، باید روزتان را با یک کاسه از بلغور جو دو سر آغاز کنید. 

8. نوشیدن مقدار زیادی مایعات:

کم آبی بدن باعث ضعف و خستگی جسمانی خواهد شد. برای اینکه انرژی خود را بازگردانید، باید مقدار زیادی آب بنوشید . اکثر متخصصان نوشیدن بیش از دو لیتر آب در طول روز را توصیه می کنند که می توانید مقدار زیادی از این میزان را در هنگام ورزش بنوشید . اگر یک ماده شیرین را ترجیح می دهید می توانید آب میوه غنی از ویتامین A، C و B1 مثل گوجه فرنگی و عصاره هویج را مصرف کنید. بهترین نشانه تایید این که آیا به اندازه کافی مایعات مصرف کردید یا خیر، این است که رنگ ادرار خود را چک کنید که اگر تیره و پررنگ است ، باید آب بیشتری بنوشید. 

بادام ها حاوی ویتامین E هستند که به تسکین حس ضعف کمک می کند. علاوه بر این ، بادام غنی از منیزیم است که به تبدیل شدن چربی ها، پروتئین ها و کربو هیدرات ها به منابع انرژی کمک خواهد کرد. برای رسیدن به انرژی سریع ، هر زمانی که احساس ضعف کردید، بادام برشته مصرف کنید.

یک راه دیگر این است که کمی بادام و کشمش را به مدت 8 ساعت در آب بخیسانید و آب باقی مانده را بنوشید. 

شیرین بیان یک گیاه خاص و بومی در طب سنتی چینی است که به جلوگیری از خستگی کمک می کند. گلابریدین موجود در شیرین بیان، از خستگی جلوگیری می کند. شیرین بیان مثل جنسینگ، به تنظیم میزان کورتیزول کمک خواهد کرد و باعث افزایش متابولیک بدن می شود. اگر می خواهید احساس انرژی بیشتری داشته باشید، یک قاشق چای خوری پودر شیرین بیان را در یک لیوان شیر بریزید و 1 – 2 بار در روز بنوشید.

شیرین بیان به بالا بردن سطح فشار خون مرتبط است ، بنابراین قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. 

تخم مرغ شامل اسید فولیک، آهن، پروتیین و ریبوفلاوین است که به مبارزه با خستگی کمک می کنند. هم چنین زرده تخم مرغ غنی از ویتامین های B است که به تبدیل شدن غذا به انرژی کمک خواهد کرد. برای کاهش ضعف، املت، تخم مرغ آب پز یا یک ساندویچ تخم مرغ با پنیر و سبزیجات سبز را مصرف کنید. 

زمانی که به طور منظم ورزش می کنید, نه تنها قدرت ماهیچه ای خود را افزایش می دهید، بلکه استقامت و قدرت خود را نیز تقویت خواهید کرد. مردم اغلب وقتی احساس خستگی دارند به رختخواب می روند اما این یک اشتباه است. برای اینکه بدن خود را تازه و پر انرژی نگاه دارید , باید ورزش متوسطی مانند پیاده روی, شنا و دوچرخه سواری را انجام دهید و همچنین می توانید از یوگا و مدیتیشن در برنامه ورزشی خود استفاده کنید . بهترین زمان برای انجام این تمرین صبح زود یا حداقل 3 تا 4 ساعت قبل از خوابیدن است. 

13. مصرف منیزیم:

کوچک ترین کمبود منیزیمی در بدن باعث احساس ضعف خواهد شد. طبق گفته متخصصان پزشکی , منیزیم در صدها واکنش متابولیک مورد استفاده قرار می گیرد. هم چنین برای تشکیل ATP (مولکول انرژی) نیز ضروری است. علاوه بر این , زمانی که کمبود منیزیم دارید, بدن قادر به مقابله موثر با آسیب شدید رادیکالی نخواهد بود. برای درمان خستگی, مکمل های منیزیم و یا غذاهای غنی از منیزیم را بیشتر مصرف کنید. 

14. روغن نارگیل:

اگر هر روز صبح بیرون آمدن از تخت خواب برایتان یک چالش است , وقت آن است که روغن نارگیل را امتحان کنید . روغن نارگیل مقدار زیادی اسید های چرب دارد که آن را به یک منبع عالی از انرژی تبدیل کرده است . برخلاف سایر درمان ها, متابولیسم را افزایش می دهد و هضم آن آسان است. علاوه بر این , هورمون ها را تحریک می کند و غده تیرویید را متعادل می سازد. برای مبارزه با خستگی باید روغن پخت و پز خود را با روغن نارگیل جایگزین کنید. 

15. دم نوش های گیاهی:

دم نوش های گیاهی حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که به بدن کمک می کنند تا با خستگی و بی حالی مبارزه کند. با اینکه چای معمولی هم می تواند سطح انرژی را افزایش دهد اما چای های گیاهی دیگر مواد مغذی و طعم دلچسب تری به شما می دهند. برای آماده کردن یکی از این چای ها، ریحان را به مدت 10 دقیقه در آب بجوشانید و سپس آن را بنوشید. 

16. جینکو بیلوبا:

جینکو بیلوبا سیستم عصبی را تحریک می کند و در نتیجه خستگی و ضعف را تسکین خواهد داد. هم چنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به جوان سازی و تازه کردن بدن کمک می کند. برای رفع خستگی و بی حالی، این گیاه را به غذاها، ماست و اسموتی هایتان اضافه کنید. اگر هرگونه داروی دیگری را مصرف می کنید، حتما قبل از استفاده از این گیاه با پزشک خود مشورت کنید. 

17. طب فشاری:

طب فشاری یک تکنیک چینی است که می تواند به تسکین سفتی مفاصل، افسردگی، خستگی و غیره کمک کند. اصل اساسی طب فشاری ، تحریک فشار بر نقاط مشخص بدن است. برای تسکین دادن ضعف بدنی ، از انگشت شست خود استفاده کنید تا کمی فشار بر روی ماهیچه شانه، ابرو ها ، کمر، کاسه زانو ، زیر ناف و در قسمت های دیگر قرار دهید. بر خلاف تمام روش های دیگر، فشاری نسبتاً سریع دارد. 

کافئین باعث انرژی کوتاه مدت می شود. استقامت را افزایش می دهد، میزان متابولیک و تمرکز را بهبود می بخشد. برای افزایش فوری انرژی، هر روز 2 تا 3 فنجان قهوه بنوشید.

دقت کنید که اگر اعتدال را رعایت نکنید ممکن است شرایط را بدتر کنید . از نوشیدن قهوه 2 تا 3 ساعت قبل از خواب اجتناب کنید. 

ماست حاوی میزان زیادی منیزیم است که به بدن کمک می کند تا غذاهایی که می خوریم را به انرژی تبدیل کند. پروبیوتیک ماست، باکتری های سالم موجود در دل و روده را افزایش می دهد. از آنجایی که بدن می تواند ماست را سریع تر از انواع دیگر غذا پردازش و هضم کند، منبع خوبی از انرژی است. هم چنین باعث می شود که برای یک مدت طولانی تر احساس سیری وجود داشته باشد بنابراین هر بار که احساس ضعف می کنید ، یک کاسه ماست بخورید. 

ریشه زنجبیل حاوی ترکیبات ضد درد و ضد التهابی است که به افزایش انرژی کمک می کند. زنجبیل هم چنین غنی از آنتی اکسیدان هایی است که اثرات رادیکال های آزاد را مسدود می کنند و سموم را از بدن دفع خواهند کرد . اگر احساس خستگی می کنید ، می توانید زنجبیل را به شکل چای یا کپسول مصرف کنید. برای داشتن بهترین نتیجه ، مقادیر مساوی از زنجبیل و آب لیمو را باهم مخلوط کنید و سپس کمی نمک اضافه کنید و این معجون را هر روز برای غلبه بر ضعف مصرف کنید. 

مرکبات شامل ویتامین ث هستند که به مهار خستگی و ضعف کمک می کند.چگونه احساس ضعف را از بین ببریم

از آنجایی که این ویتامین نقش حیاتی در سیستم ایمنی بدن ایفا می کند, وقتی که دچار کمبود ویتامین ث می شویم، این مسله ممکن است منجر به ضعف بدن شود. همچنین احتمال دارد مشکلات عصبی همراه با تولید انرژی کم تر بوجود آید.

در حالی که بسیاری از میوه ها غنی از ویتامین C هستند اما لیمو بهترین نتیجه را خواهد داشت.

برای مبارزه با خستگی و سستی , یک عدد لیمو را در لیوان آب فشار دهید و قبل از اینکه روزتان را شروع کنید ، بنوشید. 

برای درمان ضعف بدن و تقویت قدرت بدنی روش های خانگی و استفاده از برخی خوراکی ها پیشنهاد می‌شود که همه بسیار مفید و عالی هستند. احساس خمودی و ضعف عمومی مشکلی نسبتا شایعی است که بسیاری از آدم‌ها در سراسر جهان با آن مواجه می‌شوند. به گفته‌ی مرکز درد و مراقبت‌های حمایتی، ضعف به عنوان فقدان نیروی عضلانی یا فیزیکی و این احساس که برای انجام هر فعالیت ساده‌ای در زندگی روزمره تلاش بیش‌تری مورد نیاز است، تعریف می‌شود.

ضعف مداوم می‌تواند در اثر برخی از مشکلات بهداشتی مانند بیماری قلبی، دیابت، سندرم خستگی مزمن، سرطان، اختلال خواب، کم‌کاری تیروئید، آرتروز و کم‌خونی باشد. در این موارد، بسیار مهم است که فاکتور دقیق ایجادکننده‌ی ضعف را در خودتان پیدا کنید.

مطلب مرتبط: درمان سردرد: ۸۷ موثرترین درمان خانگی سردرد که نمی دانستید

ممکن است احساس ضعف شما ناشی از کار فیزیکی بیش از حد، استرس‌های احساسی، نخوردن غذا، ضعیف بودن سیستم ایمنی، عدم خواب کافی یا کمبود مواد مغذی ضروری باشد.چگونه احساس ضعف را از بین ببریم

ضعف ممکن است سبب شود که شما احساس بی‌علاقگی، رخوت، نداشتن انرژی حتی برای انجام برخی از فعالیت‌های روزمره، خستگی یا خواب‌آلودگی داشته باشید. علائم و نشانه‌های دیگر می‌توانند وجود مشکل در خوابیدن، دشواری در تمرکز، از دست دادن اشتها و اضافه وزن باشند.

برای این‌که احساس طراوت بیش‌تری در زندگی داشته باشید و پرانرژی‌تر باشید، باید از سیگار کشیدن و مصرف الکل پرهیز کنید، به اندازه‌ی کافی آب در طول روز مصرف کنید به طوری که بدن شما همیشه هیدراته بماند، وزن ایده‌آل بدن‌تان را حفظ کنید، به اندازه‌ی کافی بخوابید، دست کم نیم ساعت در روز به طور روزانه ورزش کنید و رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید.

امروز، در این مقاله، می‌خواهیم برخی از بهترین راه‌حل‌های خانگی را برای از بین بردن ضعف معرفی کنیم. ثابت شده‌‌است که این روش‌های درمانی خانگی تاثیر مثبتی دارند و منجر به هیچ گونه عارضه‌ی جانبی نمی‌شوند. امیدوارم که این روش‌های طبیعی درمان ضعف بدن کمک‌تان کند که دست از نگرانی بردارید.

۱. قهوه
۲. تخم‌مرغ
۳. توت‌فرنگی
۴. انبه
۵. شیرین‌بیان
۶. جینسینگ
۷. انگور فرنگی هند
۸. شیر
۹. بادام
۱۰. موز

اگر پس از امتحان کردن این داروهای خانگی درمان ضعف بدن هنوز هم در اغلب مواقع احساس خستگی دارید، باید پزشک خود را برای تعیین عامل واقعی بروز مشکل ببینید و پزشک‌تان به شما درمان و راه‌حل مناسب خودتان را ارائه خواهد داد.

این نخستین نکته در مورد درمان ضعف بدن به طور طبیعی است – یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای رفع ضعف که دوست داریم در مقاله‌ی امروز معرفی کنیم و می‌خواهیم خوانندگان‌مان آن را یاد بگیرند، ‌در خاطر داشته باشند و برای همیشه از آن استفاده کنند.

قهوه حاوی مقدار ایده‌آلی از کافئین است که می‌تواند مغز شما را حسابی بیدار کند و به افزایش فوری انرژی‌تان کمک کند.

قهوه همچنین می‌تواند باعث افزایش استقامت شما، بهبود میزان متابولیسم، بهبود تمرکز و کاهش درد نیز بشود. بیش از ۲ فنجان قهوه در روز ننوشید زیرا ممکن است ریسک بروز بی‌خوابی و اضطراب را افزایش دهد.

اگر می‌توانید قهوه را در مقادیر مناسب بخورید و میزان مصرف خود را در حد اعتدال حفظ کنید، هیچ صدمه‌ای به سلامتی‌تان وارد نخواهد شد.

یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان ضعف بدن که باید بدانید دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل است. تخم‌مرغ سرشار است از مواد مغذی ضروری از جمله پانتوتنیک اسید، ریبوفلاوین، اسید فولیک، ویتامین A، آهن و پروتئین.

مصرف فقط یک تخم‌مرغ در روز به شما کمک می‌کند تا در مدت کوتاهی احساس بهتری داشته باشید. شما می‌توانید یک ساندویچ تخم‌مرغ، یک تخم‌مرغ حسابی پخته یا املت تخم‌مرغ و سبزیجات سبز یا پنیر میل کنید.

فکر نکنید که تخم‌مرغ فقط می‌تواند شکم‌تان را پر کند، زیرا این ماده‌ی خوراکی می‌تواند به شما انرژی بیش‌تری نیز بدهد!

نکته‌ی دیگری برای درمان ضعف بدن و در واقع یکی از بهترین راه‌حل‌های خانگی رفع ضعف که باید بدانید استفاده از توت‌فرنگی است. توت‌فرنگی علاوه بر این‌که کالری کمی به رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه می‌کند، سبب می‌شود که در طول روز خودتان را پرانرژی‌تر احساس کنید. توت‌فرنگی سرشار است از ویتامین C – آنتی‌اکسیدانی که می‌تواند به جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد به بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن و ترمیم بافت‌های بدن کمک کند. علاوه بر این، شما می‌توانید مقدار زیادی آب، فیبر و منگنز از این میوه‌ی مغذی و خوشمزه دریافت کنید.

۱. شما می‌توانید خیلی ساده توت‌فرنگی بخورید یا آنها را با انواع میوه‌های دیگر ترکیب کنید و یک سالاد میوه‌ی پر از فیبر و کم‌کالری داشته باشید.
۲. همچنین می‌توانید هر زمان که احساس ضعف داشتید، نصف لیوان آب توت‌فرنگی تازه بنوشید.

آیا انبه دوست دارید؟ من مطمئن هستم که بسیاری از آدم‌های دنیا دیوانه‌ی این میوه‌ی خوشمزه و مغذی هستند. در واقع، انبه یکی از بهترین ابرخوراکی‌ها است که می‌تواند به آدم‌ها کمک کند تا بسیاری از مشکلات سلامتی را در خود از بین ببرند.

انبه یک میوه‌ی آبدار و شیرین است که حاوی مقادیر مناسبی از آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که می‌توانند کمک‌تان کنند وضعیت سلامتی‌تان را در حد بهینه نگه دارید. انبه همچنین منبع عالی مس، منیزیم، پتاسیم و فیبر غذایی است.

علاوه بر این، آهن موجود در انبه می‌تواند با افزایش گلبول‌های قرمز درون بدن به مبارزه با کم خونی کمک کند. همچنین انبه دارای مقدار زیادی نشاسته است که می‌تواند به قند تبدیل شود و فورا برای‌تان انرژی تامین کند.

۱. خیلی ساده باید یک انبه را برش بزنید. روی برش‌ها مقداری پودر هل، مقدار اندکی زعفران، ۱ قاشق چایخوری عسل و مقداری گلاب بریزید. برای جلوگیری از ضعف ایجاد شده در اثر از دست دادن بیش از حد خون، این ترکیب را دو بار در روز مصرف کنید.
۲. روش دیگر این است که می‌توانید، هر زمانی که احساس ضعف دارید، یک لیوان میلک‌شِیک انبه بخورید تا فرآیند‌ی تولید انرژی را افزایش دهد.
این در واقع یکی از مؤثرترین روش‌های طبیعی برای از بین بردن ضعف است که دوست داشتیم در این مقاله معرفی کنیم و می‌خواهیم که خوانندگان‌مان یاد بگیرند و یادشان باشد که هر روز از آن استفاده کنند.

یکی دیگر از درمان‌های خوب برای درمان ضعف بدن استفاده‌ی منظم از شیرین‌بیان است.

شیرین‌بیان نه تنها یک ماده‌ی درمانی طبیعی است، بلکه وقتی که پای درمان‌های خانگی ضعف به میان می‌آید، این گیاه دارویی در راس فهرست قرار می‌گیرد!

شیرین‌بیان در واقع یک گیاه شگفت‌انگیز است که می‌تواند به مبارزه با علائم و نشانه‌های ضعف کمک کند. این داروی گیاهی می‌تواند به طور طبیعی آزاد شدن هورمون‌های آدرنال را که بدن تولید می‌کند، تحریک کند و به این ترتیب متابولیسم و انرژی شما را افزایش دهد.

۱. ۲ قاشق چایخوری عسل و ۱ قاشق چایخوری پودر شیرین‌بیان را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید.
۲. برای این‌که پرانرژی‌تر باشید، باید این ترکیب را دو بار در روز استفاده کنید.

نکته: در بعضی موارد، شیرین‌بیان می‌تواند سطح فشار خون را افزایش دهد، بنابراین قبل از مصرف آن به صورت منظم، باید به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از هر خطری با پزشک‌تان مشورت کنید.

در واقع، استفاده از شیرین‌بیان یکی از بهترین راه‌حل‌های خانگی برای از بین بردن ضعف است و افرادی که با این مشکل روبه‌رو هستند باید آن را یاد بگیرند و برای همیشه از آن استفاده کنند!

استفاده از جینسینگ، یکی از بهترین روش‌های درمانی خانگی برای درمان ضعف بدن است که افراد دچار این مشکل نباید آن را نادیده بگیرند. جینسینگ، که قرن‌هاست به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند و مفید شناخته می‌شود، می‌تواند به آدم‌ها در هر زمانی که دچار ضعف می‌شوند، انرژی فراوانی بدهد. طبیعت تسکین‌دهنده و آرام این گیاه نیز به آرامی و به صورت مثبت روی عصب‌های شما تاثیر می‌گذارد.

– ۱ ریشه‌ی جینسینگ را به صورت نازک برش بزنید.
– ۸ تا ۱۰ برش جینسینگ را در ۳ فنجان آب و روی حرارت کم به مدت حدود ۱۵ دقیقه دم بگذارید.
– این محلول را صاف کنید، برای افزودن طعم بیش‌تر به آن عسل را اضافه کنید و کمی صبر کنید تا ترکیب خنک شود.
– هر زمانی که لازم بود روزانه ۱ تا ۳ فنجان چای جینسینگ بنوشید.

توجه: جینسینگ برای کسانی که از فشار خون بالا رنج می‌برند توصیه نمی‌شود.

انگور فرنگی هندی به لطف خواص قدرتمندی که دارد، یکی دیگر از داروهای خانگی مفید برای درمان ضعف بدن است.چگونه احساس ضعف را از بین ببریم

انگورفرنگی هندی که به نام آمله نیز شناخته می‌شود، یک میوه‌ی بسیار مغذی است که می‌تواند به بهبود سطح انرژی بدن کمک کند. این میوه یک منبع عالی فسفر، کربوهیدرات، آهن، پروتئین، کلسیم و ویتامین C است. شما فقط باید روزانه یک عدد انگور هندی یا آمله بخورید تا بتوانید سیستم ایمنی ضعیف خود را به طور موثری تقویت کنید.

– برای استخراج آب تازه‌ی این میوه، دانه‌ی مقداری انگورفرنگی هندی را بیرون بیاورید و آنها را در دستگاه آبمیوه‌گیری بریزید.
– ۲ قاشق غذاخوری آب انگور فرنگی را با مقدار مساوی عسل مخلوط کنید.
– ترکیب به‌دست آمده را ۲ تا ۳ بار در روز و به مدت یک هفته مصرف کنید.

در واقع، این ترکیب نیز یکی از موثرترین داروهای طبیعی برای خلاص شدن از شر ضعف عمومی به طور طبیعی است – یکی از بهترین راه‌حل‌های خانگی برای ضعف – که دوست داشتیم در این مقاله عنوان کنیم و افرادی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند باید آن را یاد بگیرند و برای همیشه از آن استفاده کنند.

یکی دیگر از داروهای خانگی ضعف، که دوست داریم در این مقاله به آن اشاره کنیم استفاده از شیر است. شیر، بهترین منبع ویتامین B است که می‌تواند به طور موثر به کاهش ضعف کمک کند. علاوه بر این، شیر یک منبع عالی کلسیم است که می‌تواند به حفظ سلامت عضلات و استخوان‌های شما کمک کند.

– برای استفاده از این ماده، فقط باید به یک لیوان شیر گرم ۱ قاشق چایخوری کره‌ی مایع اضافه کنید. ترکیب به‌دست آمده را ۲ بار در روز مصرف کنید و به این ترتیب قادر خواهید بود تا ضعف خود را که به دلیل از دست دادن بیش از حد خون است درمان کنید.
– شما همچنین می‌توانید ۲ عدد انجیر را در یک فنجان شیر بجوشانید. انجیر آب پز شده و همین‌طور شیر را مصرف کنید، و به این ترتیب می‌توانید قدرت و استقامت بیش‌تری به‌دست بیاورید.
– هر زمانی که ضعف دارید، فقط باید یک فنجان شیر گرم را با ۱ قاشق چایخوری عسل ترکیب کنید تا عطر و طعم شیر را افزایش دهید.

یکی دیگر از بهترین داروهای خانگی برای درمان ضعف بدن که به آدم‌ها کمک می‌کند تا از این مشکل در خانه و طی مدت کوتاهی خلاص شوند، استفاده‌ی منظم از بادام است. بادام غنی از ویتامین E است و می‌تواند به شما در بهبود انرژی و توانایی‌تان برای مبارزه با علائم مختلف ضعف کمک کند. علاوه بر این، میزان زیاد منیزیم موجود در بادام نقش مهمی در تبدیل کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها به منابع انرژی ایفا می‌کند. کمبود خفیف منیزیم نیز می‌تواند در برخی از موارد منجر به ضعف شود. برای استفاده از بادام جهت مقابله با ضعف و رفع آن می‌توانید یکی از دو راه زیر را امتحان کنید:

– اول این‌که وقتی بیرون می‌روید، باید با خودتان کمی بادام بوداده داشته باشید تا هر زمان که احساس ضعف و خستگی می‌کنید، آنها را مصرف کنید، و به این ترتیب فورا انرژی‌تان را افزایش بدهید.

– روش دیگر این است که باید ۱ انجیر خشک، ۲ بادام و کمی کشمش را در آب خیس بگذارید و اجازه دهید که آنها به مدت یک شب تا صبح در آب بمانند. صبح روز بعد، کشمش، انجیر و بادام را دربیاورید و آب را مصرف کنید. بادام‌ها را پوست بکنید و بخورید و سپس انجیر و کشمش را مصرف کنید.

این مورد آخرین روش درمانی برای درمان ضعف بدن است اما در واقع یکی از مهم‌ترین و موثرترین درمان‌های خانگی برای رفع این مشکل محسوب می‌شود که دوست داریم خوانندگان این مقاله آن را یاد بگیرند، به یاد داشته باشند و استفاده کنند!

موز منبع خوبی از قندهای طبیعی مانند گلوکز، فروکتوز و ساکارز است که می‌تواند انرژی زیاد و فوری به شما بدهد. علاوه بر این، موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم است، ماده‌ای معدنی که بدن شما برای تبدیل قند به انرژی لازم دارد. محتوای بالای فیبر موجود در موز نیز می‌تواند به حفظ سطح گلوکز سالم در خون کمک کند.

– یک موز رسیده را همراه با ۱ قاشق غذاخوری عسل ۲ بار در روز مصرف کنید تا از بروز احساس ضعف جلوگیری کنید و کل بد‌ن‌تان را تقویت کنید.
– هر گاه احساس ضعف می‌کنید، فقط باید ۱ یا ۲ عدد موز تازه مصرف کنید یا یک اسموتی موز بنوشید.

در این مقاله فهرست کامل بهترین درمان‌های خانگی را برای درمان ضعف بدن در اختیار شما و دیگر افرادی گذاشتیم که به دنبال بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از ضعف و درمان سریع آن هستند بدون این‌که لازم باشد زمان، پول و تلاش بیش از حدی را صرف کنند. بنابراین، افراد دچار این مشکل باید روش‌های درمانی طبیعی و داروهای خانگی را که در این مقاله معرفی شده‌است را یاد بگیرند و از آنها در اسرع وقت استفاده کنند تا به بدن و ذهنی سالم دست بیابند بدون این‌که مجبور به تحمل هر گونه عارضه‌ی جانبی ناخواسته باشند.

منبع: vkool

 

برچسب ها vkoolدرمان خانگیدرمان خانگی ضعفدرمان ضعف بدنسلامتیضعفضعف بدنضعف بدنی


آدرس

تهران، اشرفی اصفهانی، ابتدای بلوار مرزداران، مرکز درمانی بهار، طبقه 2


تماس با مرکز قلب بهار

0214800096209021122962

ضعف کلمه ای است که برای مثال میتوان نداشتن انرژی را برای آن استفاده کرد.چگونه احساس ضعف را از بین ببریم

خیلی از ما انسان ها با این مسئله مواجه میشویم.

احساس ضعف و بی حالی در اواسط روزهایی که کار میکنیم، امر مشکلی است که هم کارایی شما را کم می‌کند و همچنین دیگران فکر میکنند شما تنبل هستید.

مشکل اینجاست که ما نمیدانیم علت این ضعف و بی حالی چیست؟

دلیل این ضعف شاید میتواند نداشتن خواب کافی باشد؟

در اینجا شما را با دلایل ضعف و بی حالی و راه های درمان رفع خستگی ناشی از آن آشنا می‌ نماییم.

قبل از هر چیز بهتر است که متن زیر را مطالعه کنید.

آیا دچار سر درد میشوید و انرژی بدنات زود تمام میشود میتوانید این خوراکی ها را استفاده نمایید.

خوراکی که میتوانند انرژی بدنتان را تامین نمایند؛ خوردن آب سیب زمینی برای رفع بی حالی بسیار موثر است.

کنترلِ کردن احساس ضعف شاید کار دشواری باشد، چون ضعف و خستگی بدن انواعی دارد.

این مسئله هم هست که ضعف، شاید از نشانه های قند خون کم باشد. جهت از بین بردن احساس ضعف و بی حالی، اول باید نزد پزشک بروید.

ولی اگر نتوانستید علت ضعف خود را متوجه شوید (حتی با رفتن نزد پزشک) باید منبع آن را در سبک زندگی کردن به روز و امروزی خود بیابید.

 

اشتباه کار ما این است که برای درمان بی حالی فورا خوابیدن را راس کار قرار میدهیم.

تا به حال دقت کرده اید که وقتی بیمار میشوید در رخت خواب دراز میکشید احساس بی‌حالی شما افزایش میابد؟

به جای اینکه انرژی بدنتان افزایش یابد سرتان درد میگیرد.

علتش آن است که استراحت بیش از اندازه نتیجه عکس انتظار ما را دارد؛ و ما را بی حال تر میکند.

اما داشتن فعالیت فیزیکی روز مره میتواند انرژی ما را بهبود بخشد.

 

شاید فکر کردن به اینکه بخواهیم یک لیوان آب سیب زمینی را بخوریم زیاد جالب نباشد.

ولی آب سیب‌زمینی و خوردن آن یه راه بسیار مناسب برای رفع بی حالی است.

گذاشتن چند قطعه از تکه های سیب‌زمینی در یک لیوان آب، آن را به یک معجون غنی از پتاسیم تبدیل می‌کند که نتیجه ی آن کاهش احساس بی حالی است. چون بدن ما قادر به این نیست که پتاسیم را مثل منیزیم تولید ‌کند و ما باید آن را از راه های دیگری کسب کنیم و به بدنمان برسانیم.

با کسب مقدار کافی پتاسیم، می‌توان احساس ضعف بی حالی خود را رفع کنیم.

آهن یکی از موارد ضروری بدن بشمار میرود و بدون آن بدن ما قادر نخواهد بود به اندازه کافی گلبول قرمز تولید کند.

گلبول‌های قرمز بدن ما نیز دارای هموگلوبین می باشند.

هموگلوبین در ساختمان خودِ عنصر آهن قرار میگیرد و وظیفه ی آن منتقل کردن اکسیژن به کل بدن است.

همانگونه که می دانید کم شدن اکسیژن در بدن میتواند کارایی ما را کاهش دهد.

در نتیجه باعث ایجاد بی حالی میشود؛ که به آن کم خونی ناشی از کمبود آهن میگویند.

برای مبارزه با کمبود آهن میتوانید از برگ گزنه (تازه باشد بهتر است) چای دم کنید که منبع غنی از آهن و ویتامین سی میباشد.

به دلیل تلخ بودن مزه ی این چای بهتر است با عسل میل شود.

 

یکی از مشهور ترین گیاه چینی همین گیاه جینسنگ است که در طب سنتی چینی نیز کاربرد دارد. این گیاه چینی حاوی منبع زیادی از ترکیبات طبیعیست.

به همین دلیل مصرف کردن این گیاه میتواند باعث بهبود بی حالی شما باشد؛ که این کار را با استفاده از بالا بردن عملکرد سیستم آدرنال بدن انجام میدهد.

بالا بودن سطح کورتیزول بدن باعث میشود تا زمانی که شما خواب کافی هم دارید باز هم احساس بی حالی کنید؛ که با مصرف مقدار اندکی از گیاه جینسنگ میتوانید سطح کورتیزول بدن خود را تنظیم نمایید؛ که در نتیجه از ضعف و بی حالی بدن شما میکاهد.

 

چگونه احساس ضعف را از بین ببریم

اکثر مرکبات خوش خوراک هستند مثل آب لیمو شیرین یا آب انواع میوه ها که بیشتر در مصرف درمان های خانگی استفاده میشوند.

پیشنهاد ما این است که روز خود را با خوردن یک فنجان آب لیمو ترش شروع کنید

برای درمان بی حالی بسیار مفید است. تنها عطر لیموی ترش تازه قادر به این است ک شما را شاداب کند.

اب لیمو ترش از بروز یبوست هم تا حد قابل قبولی جلوگیری میکند.

 

از مصرف کردن نوشیدنی های بیرون که به اسم انرژی زا معروف هستند عادت نکنید.

در اصل این نوشیدنی ها باعث بروز مشکلات فیزیکی در بدن ما میشوند.

پس بهتر است که خودمان در خانه به درست کردن نوشیدنی های انرژی زا بپردازیم؛ که بسیار طبیعی تر هستند؛ و تاثیر سلامتیشان بیشتر است.

 

در واقع باید گفت غذاهای سالم چه هستند؟

و چرا مصرف آنها مهم است؟

غذای سالم در اصل سوخت لازم برای بدن هستند.

پس اگر از غذاهای چرب و بدون ارزش غذایی استفاده کنید علاوه بر اینکه چاقی را تجربه میکنید دچار ضعف و بی حالی نیز می شوید.

 

خوابیدن کوتاه در اواسط روز میتواند راه بسیار آسانی برای بازگشت دوباره انرژی بدن باشد.

چون هم خستگی بدن را کاهش میدهد و  هم ذهن را بهبود میبخشد و از بی حالی در باقی روز جلوگیری میکند

 

خوردن اسفناج که منبع کاملی از آهن است که به افزایش گلبول ها ی قرمز بدن هم کمک میکند.

باعث ایجاد انرژی و قدرت هم میشود و عاملی است برای کاهش کم خونی. اسفناج حتی به بهبود عملکرد و کارایی ماهیچه های بدن هم کمک میکند.

 

قهوه دارای مقدار کافی کافئین می باشد که باعث فعال شدن سلول های مغزی میشوند و انرژی بدن را بالا میبرد. نوشیدن یک فنجان قهوه استقامت بدن را افزایش داده و تمرکز را بهبود میبخشد و راه مفیدی برای درمان ضعف و بی حالی بدن است.

 

از جمله دارو هایی ک هبرای درمان ضعف بدن مناسب است خوردن تخم مرغ می باشد؛ زیرا حاوی منبع غنی از مواد ضروری مانند ویتامین A و پروتئین و مواد مغذی و… میباشد. خوردن یک تخم مرغ در روز میتواند در زمان کمی باعث ایجاد سیری بدن شود؛ و انرژی کافی به بدهن دهد.

 

برای کاهش ضعف و بی حالی بدن میتوان گفت یکی از موثر ترین راه ها خوردن توت فرنگی است.

با وجود داشتن کالری اندک میتواند احساس شادابی و نشاط را در بدن زنده کند؛ زیرا سرشار از آنتی اکسیدان که سیستم ایمنی بدن را بهبود میبخشد.

برای درمان ضعف بدن میتوانید نصف لیوان از آب توت فرنگی بخورید.

 

انبه از میوه های بسیار شیرین و حاوی مواد مناسب آنتی اکسیدانی برای بدن است.

انبه میتواند به سلامتی بدن تا حد زیادی کمک کند. آهن غنی شده در انبه با کم خونی مقابله میکند که خود باعث درمان بی حالیست.

انبه با استفاده از نشاسته موجود در خود میتواند سریعا انرژی بدن را افزایش دهد.

 

خوردن شیر از دیگر موارد درمان ضعف بدن است؛ که در این مورد صحبت میکنیم.

شیر سرشار از ویتامین B است که تاثیر مفید و قابل توجهی به درمان بی حالی و خستگی بدن میکند.

کارایی ماهیچه ها و استخوان ها را ارتقا میدهد.

کسانی ک شیر را خالی دوست ندارند میتوانند آن را با عسل ترکیب کنند که مزه ی آن بسیار دلنشین تر میشود.

برای رهایی از ضعف و بی حالی بدن خوردن منظم بادام مناسب است در صورتی که زیاده روی نکنید.

چرا که بادام سرشار از ویتامین E می باشد که میتواند قدرت و انرژی بدن را مقدار چشمگیری افزایش دهد.

 

مصرف موز که در اصل یکی از تاثیر گذار ترین و کارامد ترین روش های درمان خانگی برای ضعف بدن است. چرا که موز منبع غنی از قند های طبیعی است ب عنوان مثال مثل گلوکز و ساکارز که میتواند ب سرعت انرژی بدن را بالا ببرد. علاوه بر آن موز دارای مقدار فراوانی پتاسیم نیز میباشد. ماده ای که بدن برای استفاده از قند به انرژی نیاز دارد.

برای مصرف کردن موز جهت رفع ضعف بدن میتوان از روش مصرفی زیر استفاده کرد:

اولین کار این است که یک موز رسیده یا پخته را با یک قاشق عسل در طی روز دو بار میل کنید. تا از ضعف و بی حالی شما جلوگیری بعمل آورد. یا میتوانید هر وقت که احساس ضعف کردید یک یا دو موز مصرف نمایید.

از جمله راه های درمان مفید برای در مان ضعف بدن خوردن منظم شیرین بیان میباشد؛ زیرا شیرین بیان علاوه بر اینکه یکه ماده طبیعیست. خاصیت درمانی نیز دارد. این گیاه در بالای لیست درمان خانگی جای دارد. در اصل شیرین بیان یک گیاه خارق العاده است که توان مقابله با علائم ضعف را دارد. این گیاه دارویی میتواند به طور طبیعی باعث آزاد شدن آدرنال بدن شود؛ که با همین کار سطح انرژی بدن را تا حد زیادی بالا میبرد.

 

ما در مرکز قلب، عروق و اکوکاردیوگرافی بهار با داشتن تخصص، تجربه و با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها در زمینه اکوکاردیوگرافی قلب تحت نظر دکتر اصغر مزارعی تلاش می‌کنیم تا مناسب ترین روش‌های تشخیصی، درمانی و مراقبتی را به شما ارائه دهیم. ما متعهدیم تا برای ارتقا، بهبود و بازیابی سلامتی بیماران، خدماتی فراتر از انتظار و با کیفیت برای بیماران، خانواده ها و جامعه به ارمغان بیاوریم.

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مرکز قلب و عروق بهار می باشد. طراحی، توسعه و پشتیبانی توسط دیجینگ.

پست الکترونیکی

support@pezeshket.com

تلفن پشتیبانی

021-91002055

درمان خانگی رفع ضعف پا چیست؟ این گونه درمان های خانگی رفع ضعف پا، می تواند به افرادی که مستعد ضعف پاها هستند، کمک قابل توجهی را بنماید. این افراد باید یک روش چند جانبه را برای تقویت قدرت عضلانی پاهای خود در پیش بگیرند. با این حال، بهتر است که شما ابتدا منشا مشکل خود را شناسایی کرده و سپس برای رفع آن که نیاز به مشاوره پزشکی دارد، اقدام کنید.چگونه احساس ضعف را از بین ببریم

احساس ضعف در پاها پس از انجام یک کار شدید جسمی،­­­ طبیعی است. در این شرایط ضعف می تواند پس از استراحت مناسب سریعاً برطرف شود. احساس ضعف در پا از کاهش قدرت یا انرژی ناشی می شود و می تواند علت آن فیزیولوژیکی مانند از دست دادن قدرت عضلانی یا صرفاً روانشناختی باشد.

ضعف پا ممکن است با علائم زیر همراه باشد:

ضعف پا می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد.

استفاده بیش از حد از عضلات و فعالیت شدید بدنی می تواند منجر به ضعف ساق پا شود.

عضلات شما به طور مداوم در تمام ساعات بیداری فعالیت می کنند و در هنگام خواب نیاز به استراحت و بازسازی دارند.

ضعف پاها همچنین می تواند نشان دهنده خستگی یا خستگی مزمن باشد. سبک زندگی شلوغ و پر کار و بدون وقفه می تواند انرژی شما را تخلیه کند، در حالی که سبک زندگی کم تحرک ممکن است فعالیت بدنی را کاهش دهد و شما را به راحتی خسته می کند. خستگی همچنین می تواند در نتیجه اضطراب، استرس یا بی حوصلگی زمینه ای ایجاد شود.

بدنبال آسیب جدی جسمی مانند پیچ خوردگی یا شکستگی، عضلات پا ممکن است ضغیف شوند.

آرتروز گروهی از اختلالات اسکلتی – عضلانی را در بر می گیرد که منجر به تحلیل رفتن تدریجی عضلات، رباط ها، تاندون ها، استخوان ها و یا مفاصل می شود. ضعف و درد در پاها شایعترین شکایات گزارش شده توسط بیماران مبتلا به آرتروز است.

همه  افراد از تجزیه تدریجی توده عضلانی و از دست دادن قدرت عضلانی ناشی از افزایش سن رنج می برند؛ اما برخی از افراد مسن به دلیل عدم تحرک مناسب دچار ضعف عمومی پا می شوند.

استراحت کافی و مراقبت های بعد از جراحی پا می تواند منجر به ضعف عضلانی در پای آسیب دیده شود.

کاهش یا ناکافی بودن خونرسانی به اندام تحتانی می تواند منجر به احساس ضعف در پاها شود.

رگ های واریسی رگهای متورم و گره داری هستند که می توانند کاملاً دردناک باشند و بیشتر روی پاها تأثیر می گذارند. این وضعیت به ویژه در زنان شیوع بیشتری دارد.

بدن زنان باردار به دلیل احتباس مایعات و کاهش گردش خون، تمایل به تورم دست، مچ پا، پا و صورت دارد؛ زیرا بدن مجبور است خون را به جنین نیز برساند. این تورم می تواند باعث فشرده شدن عصب و ضعف، از دست دادن احساس و سوزن سوزن شدن، به ویژه در نیمه تحتانی بدن شود.

ضعف پا می تواند نشانه یک بیماری جدی باشد. بسته به نوع ضعف، مشکل می تواند به اختلال سیستم عصبی مرکزی یا سیستم عصبی محیطی، عروقی، تروما یا سایر فرایندهای بیماری مربوط باشد؛ بنابراین، اگر کسی از ضعف پا رنج می برد، باید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارد. ضعف طولانی مدت پا برای افراد طبیعی نیست. ضعف پاها می تواند به دلیل سلامتی ضعیف یا مسائل عصبی ناشی از مغز یا ستون فقرات باشد. مسائل عصبی می تواند شامل سکته مغزی و مولتیپل اسکلروزیس باشد. مشکلات ستون فقرات می تواند به دلیل آسیب دیدگی، افتادگی دیسک یا تنگی کانال باشد.

وقتی عضلات تحت انقباض مداوم قرار می گیرند، خونرسانی به آنها قطع شده و در نتیجه ضعف ایجاد می شود. اضطراب باعث فلج یا ضعف موقتی می شود. با این حال، اضطراب مزمن خوب نیست و فرد باید به روانپزشک مراجعه کند.

افراد مسن به دلیل مسائل متعدد مانند روند طبیعی پیری، عوارض جانبی داروها، ضعف عمومی در سلامت، افسردگی، مسائل عصبی و مشکلات ناشی از ستون فقرات می توانند پاهای ضعیفی داشته باشند. مشکلات ستون فقرات به صورت کمردرد و ضعف در پاها با فاصله راه رفتن محدود آشکار می شود.

چند روش درمانی مکمل برای تقویت عضلانی پاها وجود دارد که می توانید در خانه آنها را انجام دهید، از جمله:

ماساژ دادن پاها، اگر به درستی انجام شود، می تواند به تحریک گردش خون در محل آسیب دیده کمک کند. افزایش جریان خون می تواند مواد مغذی بیشتری را به عضلات پا وارد کرده و ممکن است به ترمیم آسیب کمک کند. با این حال، مالیدن ناحیه آسیب دیده به روش اشتباه می تواند ناراحتی شما را تشدید کند، به خصوص اگر ضعف پا از یک وضعیت نسبتاً جدی ناشی شده باشد؛ بنابراین، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و سپس به دنبال متخصص حرفه ای ماساژ دهنده یا فیزیوتراپی باشید تا از بروز هرگونه عارضه جلوگیری کنید

بهتر است که عضلات پای خود را انعطاف پذیر و فعال نگه دارید تا از ضعیف شدن بیشتر آنها جلوگیری شود. شما می توانید تعدادی تمرینات قدرتی و مقاومتی را، امتحان کنید. روش های مختلفی وجود دارد که می توانید بدون وارد کردن بار اضافی، عضلات پای خود را به تدریج به چالش بکشید.

ضعف و گرفتگی عضلات پا می تواند نشانه کم آبی بدن باشد. به عنوان یک قاعده سرانگشتی، به هر فرد سالم توصیه می شود که حداقل 7-8 لیوان آب در روز بنوشد که می تواند با سایر نوشیدنی های غیر کافئین دار مانند سوپ ها و آب میوه ها و همچنین میوه های غنی از آب تکمیل شود. مصرف مایعات خود را در طول روز با نوشیدن یک نوشیدنی تازه جایگزین کنید. نوشیدنی های حاوی کافئین جایگزین های مناسبی برای آب نیستند، زیرا خاصیت ادرار آوری دارد که می تواند به جای اصلاح کمبود آب بدن، آن را تقویت کند.

افرادی که دچار آسیب شدید پا یا نخاع شده اند اغلب برای بازیابی عملکرد کامل اندام آسیب دیده خود به فیزیوتراپیست ارجاع داده می شوند. این نوع فیزیوتراپی تخصصی همچنین برای افرادی که پایشان را جراحی کرده اند و به عنوان ابزاری برای حمایت از افرادی که دارای شرایط زیر هستند، توصیه می شود:

اگرچه تمرینات فیزیوتراپی معمولاً برای تأمین نیازهای بیماران اصلاح می شوند، اما این تمرینات عمدتا اهداف زیر را برآورده می کنند:

پیاده روی به عنوان یک ورزش کم شدت حتی می تواند در صورت احساس ضعف در پاها انجام شود. فعال نگه داشتن عضلات پا برای ایجاد قدرت و توده کلی آنها ضروری است. پیاده روی ممکن است به انعطاف پذیری و تقویت عضلات پا کمک کرده و باعث افزایش جریان خون در بافت آسیب دیده شود. افرادی که پاهای ضعیف دارند باید با پیاده روی آهسته و کم شدت شروع کنند و به توصیه پزشک خود مدت، مسافت و سرعت آن را به تدریج افزایش دهند.

اهمیت یک رژیم غذایی سالم و متعادل را نمی توان برای ایجاد عضلات مقاوم و قوی نادیده گرفت. کمبودهای تغذیه ای می توانند گردش خون و سطح انرژی را مختل کرده و ضعف عضلانی پاها را بدتر می کند.

چند ماده مغذی که باید به اندازه کافی آنها را مصرف کنید، عبارتند از:

برخی از غذاهای غنی از منیزیم شامل سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، غلات سبوس دار، دانه کدو تنبل، لوبیای سیاه، شیر سویا و مغزهایی مانند بادام هندی و بادام است.

برخی راهکارهای دیگر برای جلوگیری از ضعیف شدن عضلات پا، عبارتند از:

در برخی شرایط فرسودگی عضلانی که به دلیل کار شدید جسمی ایجاد شده با کمی استراحت خوب می شود؛ اما اگر این وضعیت به طور مکرر اتفاق بیفتد، نیاز به درمان های پزشکی دارد. پزشک برای تشخیص علت اصلی ضعف پا، یک معاینه دقیق انجام می دهد و سپس درمان مناسب را توصیه می کند که ممکن است شامل مداخلات خانگی و دارویی باشد. برای اینکه هر یک از روشهای درمانی ذکر شده بدون هیچ عوارضی منجر به تقویت عضلات شما شوند، باید آنها را تحت نظر پزشک انجام دهید. علاوه بر این، اتخاذ یک سبک زندگی سالم و تغییر در رژیم غذایی می تواند کمک زیادی به کاهش دفعات و شدت ضعف پا کند.

منبع:

https://www.emedihealth.com/strengthen-weak-legs.html

چگونه احساس ضعف را از بین ببریم

هم اکنون با مشاوران پزشکت مشاوره آنلاین بگیرید

آسیب های مغزی و روابط جنسی طی تحقیقات انجام شده بین آسیب…

میوکلونوس خواب میوکلونوس خواب یا میوکلونوس شبانه اسپاسم های غیرارادی و غیر…

انواع زوال عقل وجود دارد که آنها در بیشتر موارد ناشی از…

کمر درد شبانه و خطر سرطان کمر دردی که در طول شب…

دمانس با اجسام لوئی (DLB) نوعی زوال عقل است که علائم آن…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 

درمان ضعف بدن

ضعف بدن

چگونه احساس ضعف را از بین ببریم

ضعف بدن یک بیماری نیست بلکه یک شکایت است،ضعف بدن و خستگی احساسی است که توسط فرد و به صور مختلف از جمله : بی حالی ، کسالت و زود خسته شدن ، فقدان انگیزه و نیرو، ازدست دادن میل و علاقه به کارهای روزمره شادابی کم یا احساس یأس وناامیدی بیان می شود;همچنین به صورت احساس باطنی ضعف و میل شدید به استراحت یا خوابیدن نیز بیان می گردد.

 

درمان ضعف بدنآیا می دانید چه میوه ای خستگی و ضعف بدن شما را برطرف می کند ؟ اگر این مشکل را دارید این مطلب را بخوانید.

یکی از میوه هایی که برای درمان ضعف بدن و خستگی میتوان استفاده کرد انگور است.مصرف انگور خستگی را برطرف می‌كند و به دلیل داشتن پتاسیم برای برطرف كردن ضعف بدن مفید است. مصرف آب انگور تازه می‌تواند یبوست كه عوارض آن بی اشتهایی، نفخ، سردرد، تشنگی مفرط و بوی بد دهان را از بین برد.غوره حالت كال انگور است و برای درست كردن سركه استفاده می‌شود و سركه حاصل از تخمیر دانه‌های انگور در تسكین خارش‌های پوستی و جلدی مؤثر است.

انگور سرشار از پتاسیم است كه برای درمان ضعف بدن مفید است. افراد مبتلا به ناراحتی‌های قلب و اعصاب می‌تواتند مفید باشد. انگور برای سلامت قلب، ریه و كلیه مفید است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین و مدر است و برای مبتلایان به اوره خون مناسب و سازگار است.دانه‌های خشك انگور صفرا و بلغم را رفع می‌كند. اتصالات را قوی می‌كند و حالت‌های خستگی و ضعف بدن را برطرف می‌كند. روغن هسته انگور حاوی اسید‌های چرب غیر اشباع است كه مصرف آن بسیار مفید است.

 

درمان ضعف بدن

یکی دیگر از مواد غذایی که میتوان از آن برای درمان ضعف بدن استفاده کرد جو است.جو از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است و دارای خواص دارویی است.جو غذایی بسیار مقوی است. جوشانده ‏ی حاصل از مخلوط دانه‏ های جو همراه با جوی دوسر و گندم ماده غذایی بسیار مقوی در درمان ضعف بدن است. جو دارای مقادیر بالایی از فسفر است و بنابراین برای وضعیت عصبی و فعالیت‏ های ذهنی بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید تا سالم بمانید


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه

جهت دریافت تخفیف دندانپزشکی شمارتوثبت کن

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


یادگیری زبان در کوتاهترین زمان


درمان نازایی با بالاترین درصد موفقیت


انواع تشک طبی و خوشخواب/خرید مستقیم

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان


ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم


درمان ناهنجاری جلو بودن فک با ارتودنسی


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

مطالب پر بازدید


دکتر سلام – ضعف عمومی و یا احساس بی حال یک مشکل شایع  است. به گفته مرکز  مراقبت حمایتی، ضعف را می توان به عنوان “عدم قدرت فیزیکی و یا عضلانی و احساس ناتوانی در انجام فعالیت های روزانه ” تعریف کردعلائم ضعف شامل خستگی، تنبلی، تعریق بیش از حد، کاهش اشتها، عدم تمرکز، و مشکل  خواب است.

علت ضعف بدن شامل سیستم ایمنی ضعیف، نوشیدن بیش از حد مشروبات الکلی،  حذف وعده های غذایی، استرس عاطفی، و کار فیزیکی بیش از حد است
ضعف مداوم را می توان به علت کم خونی، ورم مفاصل، کم کاری تیروئید، اختلال خواب، سرطان، سندرم خستگی مزمن، دیابت و بیماری های قلبی ایجاد می شود. در این موارد، علت دقیق این ضعف خیلی مهم است باید دلیلش پیدا شود
برای انرژی زیاد داشتن،  باید روزانه به مدت حداقل 30 دقیقه ورزش کنید و ، وزن ایده آل خود را حفظ کرده ، از یک رژیم خوب پیروی کنید، خواب مناسب داشته باشید، در طول روز برای هیدراته کردن بدن آب بنوشید،  از مصرف الکل و سیگار بپرهیزید.
بسیاری از داروهای خانگی ساده نیز   انرژی  را افزایش می دهد و  قدرت از دست رفته را بر می گرداند:1. موز
موز یک منبع بزرگ از قندهای طبیعی مانند ساکاروز، فروکتوز، گلوکز  است که می تواند  انرژی را بطور   قابل توجهی افزایش  دهد. به علاوه، موز دارای پتاسیم است، ماده معدنی  بدن که قند را به انرژی تبدیل میکند. فیبر موجود در موز نیز  سطح قند  خون را متعادل میکند. هر زمان که  احساس ضعف کردید، یک یا دو عدد موز بخورید.  برای کمک به تقویت بدن و جلوگیری از احساس ضعف،  یک موز رسیده را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید دو بار در روز بخورید.
2. بادام
بادام  ویتامین E  دارد و به انسان انرژی  میدهد. همچنین، به دلیل اینکه  منیزیم موجود در بادام زیاد است بی حالی را از بین می برد. چون کمبود خفیف منیزیم ممکن است باعث ضعف در برخی از افراد شود.دو  عدد بادام، یک  عدد انجیر خشک، و چند کشمش را یک شب در آب خیس کنید. در صبح روز بعد آنها را به همراه آبش بخورید .  همچنین،  بادام بو داده  بخورید تا انرژی بگیرید

علت ضعف بدن شامل سیستم ایمنی ضعیف، نوشیدن بیش از حد مشروبات الکلی،  حذف وعده های غذایی، استرس عاطفی، و کار فیزیکی بیش از حد است
چگونه احساس ضعف را از بین ببریم

ضعف مداوم را می توان به علت کم خونی، ورم مفاصل، کم کاری تیروئید، اختلال خواب، سرطان، سندرم خستگی مزمن، دیابت و بیماری های قلبی ایجاد می شود. در این موارد، علت دقیق این ضعف خیلی مهم است باید دلیلش پیدا شود

برای انرژی زیاد داشتن،  باید روزانه به مدت حداقل 30 دقیقه ورزش کنید و ، وزن ایده آل خود را حفظ کرده ، از یک رژیم خوب پیروی کنید، خواب مناسب داشته باشید، در طول روز برای هیدراته کردن بدن آب بنوشید،  از مصرف الکل و سیگار بپرهیزید.

بسیاری از داروهای خانگی ساده نیز   انرژی  را افزایش می دهد و  قدرت از دست رفته را بر می گرداند:

موز یک منبع بزرگ از قندهای طبیعی مانند ساکاروز، فروکتوز، گلوکز  است که می تواند  انرژی را بطور   قابل توجهی افزایش  دهد. به علاوه، موز دارای پتاسیم است، ماده معدنی  بدن که قند را به انرژی تبدیل میکند. فیبر موجود در موز نیز  سطح قند  خون را متعادل میکند. هر زمان که  احساس ضعف کردید، یک یا دو عدد موز بخورید.  برای کمک به تقویت بدن و جلوگیری از احساس ضعف،  یک موز رسیده را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید دو بار در روز بخورید.

2. بادام

بادام  ویتامین E  دارد و به انسان انرژی  میدهد. همچنین، به دلیل اینکه  منیزیم موجود در بادام زیاد است بی حالی را از بین می برد. چون کمبود خفیف منیزیم ممکن است باعث ضعف در برخی از افراد شود.دو  عدد بادام، یک  عدد انجیر خشک، و چند کشمش را یک شب در آب خیس کنید. در صبح روز بعد آنها را به همراه آبش بخورید .  همچنین،  بادام بو داده  بخورید تا انرژی بگیرید

3. شیر
شیر  بهترین منبع ویتامین  B  است که ضعف و خستگی را از بین می برد. همچنین، این منبع خوبی از کلسیم است که استخوانها و عضلات را  قوی نگه می دارد قوی است.هر زمان که  احساس خستگی و ضعف کردید، یک فنجان شیر گرم را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کرده بنوشید.شما همچنین می تواند دو تا سه انجیر  را در یک فنجان شیر بجوشانید. خوردن انجیر پخته و شیر برای به دست آوردن نیرو بسیار خوبست.

شیر  بهترین منبع ویتامین  B  است که ضعف و خستگی را از بین می برد. همچنین، این منبع خوبی از کلسیم است که استخوانها و عضلات را  قوی نگه می دارد قوی است.هر زمان که  احساس خستگی و ضعف کردید، یک فنجان شیر گرم را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کرده بنوشید.شما همچنین می تواند دو تا سه انجیر  را در یک فنجان شیر بجوشانید. خوردن انجیر پخته و شیر برای به دست آوردن نیرو بسیار خوبست

 

 

4. انگور فرنگی هندی
انگور فرنگی هندی  میوه بسیار مغذی است که  سطح انرژی را بهبود می بخشد.  منبع خوبی از ویتامین C، کلسیم، پروتئین، آهن، کربوهیدرات ها، و فسفر است. خوردن روزانه  انگور فرنگی هندی  می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت  کند. چند انگور فرنگی هندی را در  آبمیوه گیری بریزید و آب آن را با دو قاشق عسل  مخلوط کنید و دو یا سه بار در روز بمدت یک هفته بخورید
5. جینسنگ
برای قرن ها به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی شناخته شده است، جینسنگ  بسیار پر انرژی است.جینسنگ  را نازک برش بدهید.هشت تا 10 برش در سه فنجان آب به مدت 15 دقیقه روی حرارت کم قرار دهید کمی عسل بریزید و بگذارید خنک شود.روزانه یک تا سه فنجان چای جینسنگ مورد نیاز است
توجه: جین سنگ  برای کسانی که فشار خون بالا دارند توصیه نمی شوند

انگور فرنگی هندی  میوه بسیار مغذی است که  سطح انرژی را بهبود می بخشد.  منبع خوبی از ویتامین C، کلسیم، پروتئین، آهن، کربوهیدرات ها، و فسفر است. خوردن روزانه  انگور فرنگی هندی  می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت  کند. چند انگور فرنگی هندی را در  آبمیوه گیری بریزید و آب آن را با دو قاشق عسل  مخلوط کنید و دو یا سه بار در روز بمدت یک هفته بخورید

5. جینسنگ

برای قرن ها به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی شناخته شده است، جینسنگ  بسیار پر انرژی است.جینسنگ  را نازک برش بدهید.هشت تا 10 برش در سه فنجان آب به مدت 15 دقیقه روی حرارت کم قرار دهید کمی عسل بریزید و بگذارید خنک شود.روزانه یک تا سه فنجان چای جینسنگ مورد نیاز است

توجه: جین سنگ  برای کسانی که فشار خون بالا دارند توصیه نمی شوند

6. شیرین بیان
شیرین بیان با ضعف مبارزه میکند این گیاه به طور طبیعی غده آدرنالین ترشح میکند، در نتیجه انرژی و سوخت و ساز بدن را ا فزایش میدهند.  یک قاشق چای خوری پودر شیرین بیان و دو قاشق چای خوری  عسل به یک لیوان شیر گرم بریزید. دو بار در روز بخورید
توجه: شیرین بیان برای فشار خون بالا توصیه نمی شود، بنابراین قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید

شیرین بیان با ضعف مبارزه میکند این گیاه به طور طبیعی غده آدرنالین ترشح میکند، در نتیجه انرژی و سوخت و ساز بدن را ا فزایش میدهند.  یک قاشق چای خوری پودر شیرین بیان و دو قاشق چای خوری  عسل به یک لیوان شیر گرم بریزید. دو بار در روز بخورید

توجه: شیرین بیان برای فشار خون بالا توصیه نمی شود، بنابراین قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید


7. انبه
انبه یک میوه شیرین و آبدار است که حاوی مقدار خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است . همچنین منبع بسیار خوبی از فیبر ، پتاسیم، منیزیم و مس هستند.به علاوه، آهن موجود در انبه  با کم خونی مبارزه  میکند به  افزایش تعداد سلول های قرمز خون در بدن کمک کند. علاوه بر این، انبه حاوی نشاسته، است که  قند را به انرژی تبدیل میکند.نوشیدن یک لیوان میلک شیک انبه برای انرژی دادن بسیار خوبست. همچنین می توانید به برشهای انبه.  یک قاشق چای خوری عسل،  زعفران، پودر هل و کمی از آب گل رز بریزید.  دو بار در روز برای درمان ضعف ناشی از کم خونی مفید است

انبه یک میوه شیرین و آبدار است که حاوی مقدار خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است . همچنین منبع بسیار خوبی از فیبر ، پتاسیم، منیزیم و مس هستند.به علاوه، آهن موجود در انبه  با کم خونی مبارزه  میکند به  افزایش تعداد سلول های قرمز خون در بدن کمک کند. علاوه بر این، انبه حاوی نشاسته، است که  قند را به انرژی تبدیل میکند.نوشیدن یک لیوان میلک شیک انبه برای انرژی دادن بسیار خوبست. همچنین می توانید به برشهای انبه.  یک قاشق چای خوری عسل،  زعفران، پودر هل و کمی از آب گل رز بریزید.  دو بار در روز برای درمان ضعف ناشی از کم خونی مفید است

8. توت فرنگی
توت فرنگی  علاوه بر کم کالری  بودن  رژیم غذایی سالم است که انسان را در طول روز پر انرژی نگه می دارد.حاوی ویتامین C، یک آنتی اکسیدان است که به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن کمک میکند، همچنین دارای منگنز، فیبر است. نوشیدن نیم لیوان آب توت فرنگی تازه هر زمان که احساس ناتوانی کردید مفید است. شما همچنین می توانید توت فرنگی را ساده  و یابا میوه های کم کالری، دیگر که فیبر بالا داشته باشد مثل سالاد میوه مخلوط کنید و بخورید  .

8. توت فرنگی

توت فرنگی  علاوه بر کم کالری  بودن  رژیم غذایی سالم است که انسان را در طول روز پر انرژی نگه می دارد.حاوی ویتامین C، یک آنتی اکسیدان است که به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن کمک میکند، همچنین دارای منگنز، فیبر است. نوشیدن نیم لیوان آب توت فرنگی تازه هر زمان که


9. تخم مرغ
یکی از راه های مهم برای مبارزه با ضعف است . تخم مرغ مواد مغذی مانند پروتئین، آهن، ویتامین A، اسید فولیک، ریبوفلاوین و اسید پانتوتنیک  دارد.هر روز یک تخم مرغ بخورید. اگر دوست ندارید تخم مرغ آب پز بخورید، املت با پنیر یا سبزیجات سبز، و یا یک ساندویچ تخم مرغ بخورید.

یکی از راه های مهم برای مبارزه با ضعف است . تخم مرغ مواد مغذی مانند پروتئین، آهن، ویتامین A، اسید فولیک، ریبوفلاوین و اسید پانتوتنیک  دارد.هر روز یک تخم مرغ بخورید. اگر دوست ندارید تخم مرغ آب پز بخورید، املت با پنیر یا سبزیجات سبز، و یا یک ساندویچ تخم مرغ بخورید.

10. قهوه
کافئین موجود در قهوه قدرت پردازش  مغز  را بیشتر کرده و انرژی را افزایش می دهد.در نوشیدن قهوه همیشه اعتدال را رعایت کنید
علاوه بر  انرژی دادن ،  متابولیسم  بدن را بهبود می  بخشد،  استقامت را افزایش داده،  تمرکز  را بهبود می بخشد میدهدو  درد را کاهش میدهد.در روز بیش از دو فنجان قهوه ننوشید. خطر ابتلا به اضطراب و بی خوابی را افزایش می دهد.
اگر  هنوز هم احساس خستگی بیشتر میکنید به پزشک مراجعه کنید

10. قهوه

کافئین موجود در قهوه قدرت پردازش  مغز  را بیشتر کرده و انرژی را افزایش می دهد.در نوشیدن قهوه همیشه اعتدال را رعایت کنید

علاوه بر  انرژی دادن ،  متابولیسم  بدن را بهبود می  بخشد،  استقامت را افزایش داده،  تمرکز  را بهبود می بخشد میدهدو  درد را کاهش میدهد.در روز بیش از دو فنجان قهوه ننوشید. خطر ابتلا به اضطراب و بی خوابی را افزایش می دهد.

اگر  هنوز هم احساس خستگی بیشتر میکنید به پزشک مراجعه کنید

این مطلب توسط تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام ترجمه شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع و آدرس hiDoctor.ir مجاز می باشد

مطالب مرتبط

چگونه احساس ضعف را از بین ببریم

سلام خیلی خوب بود

با سلام و کمالات طلب می شود برای تغذیه موثرتر اینجانب مساعدتی بفرمائید

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

چگونه احساس ضعف را از بین ببریم
چگونه احساس ضعف را از بین ببریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *