چطور ناخن خود را بلند کنیم

 
helpkade
چطور ناخن خود را بلند کنیم
چطور ناخن خود را بلند کنیم

دوات آنلاین- هرچند مهمترین ترفند بلند و زیبا کردن ناخن کاشت آن است اما این روش باعث بروز بیمار های قارچی شده و مشکلاتی را ایجاد می کند. روش هایی وجود دارد که شما می توانید ناخن های خود را زیبا و بلند کنید بدون اینکه از مواد شیمایی استفاده کنید ناخن های خود را خیلی سریع بلند کنید.

شما باید بدانید که ناخن ها خود به خود نمی شکنند و شکستگی ناخن قطعا دلیلی دارد که در مرور زمان به آن آسیب وارد کرده است.یکی از این دلایل می تواند کمبود ویتامین در بدن شما باشد.

 

برای درمان شکنندگی ناخن از ترکیباتی شبیه مولتی ویتامین استفاده می‌کنیم که در آن ویتامین‌هایی که مخصوص رشد ناخن و مو ساخته شده از جمله بیوتین ۲۰ درصد باعث افزایش ضخامت ناخن‌ها می‌شود، هرچند مولتی ویتامین‌های معمولی نیز می‌تواند تا حدودی این مشکل راحل کنند همچنین دارو‌های موضعی وجود دارد که دو کار انجام می‌دهند چرب کنندگی و نفوذ در داخل شکنندگی‌های ناخن که باعث می‌شود سطح ناخن یکنواخت ترنشان داده شود. در شغل‌های مختلف  نیز باید از دستکش برای محافظت از پوست و ناخن استفاده شود.

 

چطور ناخن خود را بلند کنیم

در صورتی که این مسائل رعایت شود، ناخن‌ها به تدریج استحکام پیدا می‌کند که شدت زمان برای محسوس شدن این تغییرات ۶ ماه است.

صابون جامد و مایع با هم تفاوتی ندارد، اما به صابون مایع مواردی اضافه می‌کنند که می‌تواند باعث خشکی ناخن‌ها شود به طور کل کسانی که وسواس دارند و به طور مکرر دستشان را با صابون می‌شوید در معرض شکنندگی ناقص قرار دارند.

 

بسیاری از مردم تصور می‌کنند لاک‌ها موجب استحکام ناخن می‌شود، اما باید به این نکته توجه داشت که، لاک ناخن موقتا موجب سفتی می‌شود، اما اشکال در پاک کننده است و توصیه می شود از حلال‌هایی که بر پایه استون هستند استفاده نشود.

 

جنس ناخن عمدتا از پروتئینی به نام کراتین است که این پروتئین از نظر خصوصیات ساختمانی شباهت زیادی به سم حیوانات دارد و شباهتی به استخوان و اسکلت ندارد بنابراین آنچه در بین مردم تصور می‌شود که ناخن‌ها شبیه استخوان ترکیباتی از پروتئین و کلسیم دارند، برداشتی اشتباه است.

برای داشتن دست‌های زیبا و ناخن‌های خوش فرم رعایت نکاتی ساده که در زیر به آن‌ها اشاره شده است که در صورت رعایت در این امر به شما کمک خواهد کرد.

 

 نگه داری کردن از ناخن‌ها یکی از کار‌هایی است که شما باید آن را خوب یاد بگیرید؛ برای مثال اجازه ندهید گوشه‌های ناخن شما تیز شوند یا به صورت نامنظم رشد کنند.

 

ناخن‌های خود را با استفاده از سوهان ناخن شکل دهید.

 

ناخن ها را در معرض شوینده ها قرار ندهید

 

اگر برای مدت طولانی ناخن شما با مواد شیمیایی در تماس باشد، باعث می‌شود که آن ضعیف شود؛ برای مثال هنگام شستشوی ظرف از  دستکش استفاده کنید تا مواد شوینده با ناخن شما تماس پیدا نکنند.

 

برخی مواقع پیش می‌آید که روی ناخن لکه‌هایی وجود دارد که شما بهتر است راه درمان آن را پیدا کنید و هرچه سریعتر آن‌ها را برطرف کنید تا ناخن ضعیف و شکننده نشود.

 

هنگامی که بدن شما گردش خون ایده آل داشته باشد، باعث می‌شود که ناخن شما نیز زودتر رشد کند.

 

بهترین کار برای افزایش گردش خون افزایش تحرک است؛ شما می‌توانید به یک باشگاه بروید و در آنجا تمرین کنید یا بسکتبال بازی کنید.

 

شما باید کاری کنید که حرکت دستان شما زیاد باشند و فعالیت هایی نظیر  باغبانی ، تنیس بازی ، دمبل سبک و هرکار فعالیتی دیگر مشابه آن در این مورد موثراست.  اگر هیچکدام از این کارها را نمی توانید انجام دهید پیاده روی کنید

 

مردمی که  در مناطق با زمستان ملایم و تابستان گرم زندگی می کنند؛رشد ناخن سریعتری دارند؛  اما اگر امکان جابجایی ندارید پس به نکته زیر دقت کنید:

 

در زمستان هنگامی که بیرون می‌روید از دستکش استفاده کنید و دستان خود را گرم نگه دارید.

 

ناخن‌ها با کمک پروتئین رشد می‌کنند پس پروتئین را در دستور غذایی خود قرار دهید و متناسب با بدن خود، پروتئین آن را تامین کنید؛ تخم مرغ، ماهی، مرغ، گوشت گاو، اسفناج و سبزیجات سرشار از پروتئین است.

 

علاوه بر پروتئین، ویتامین‌ها نیز برای رشد ناخن بسیار موثر هستند که  ویتامین‌های D, C و A از مهمترین آن‌ها ویتامین ها محسوب می شوند.

 

رژیمی که شما در آن می‌خواهید لاغر شوید، باعث می‌شود که ناخن شما دیر بلند شود؛ اگر در رژیم بودید و می‌بینید که ناخن شما دیر رشد می‌کند، این بدان معناست که کالری کمی به بدن شما می‌رسد و باید آن را افزایش دهید؛ تا می‌توانید از موادی که دارای انرژی غذایی کمی هستند مصرف نکنید.چطور ناخن خود را بلند کنیم

روغن نباتی معمولی که در  هر خانه وجود دارد، چند روز به ناخن هایتان بمالید تا نتایج معجزه آسای آن را مشاهده کنید.

مخلوط حاصل از دو قاشق روغن زیتون و دوقاشق آب لیمو تازه به اندازه مساوی را درون یک کاسه به خوبی هم بزنید و به آرامی ناخن هارا هرکدوم پنج مرتبه و هر مرتبه دوبار با این مخلوط به خوبی ماساژ دهید تا ناخن‌های قوی و بلندی داشته باشید.

 

یک مرطوب کننده با استفاده از یک قاشق چای خوری لیمو، یک قاشق چای خوری ید و مقداری سیر خرد و له شده تهیه کنید و پس از خوب مخلوط کردن این مرطوب کننده قوی رو بر روی ناخن هاتون برای ساعتی قرار بدین.

 

روغن دانه کتان یکی از بهترین مرطوب کننده طبیعی برای محافظت از سلامت ناخن‌های شماست، استفاده از ماساژ ۱۰ دقیقه‌ای از این روغن بر روی ناخن و پوست اطراف اون بسیار فوق العاده موثر خواهد بود.

 

توت فرنگی ،تخم مرغ، کلم بروکلی و پروتین استفاده کنید و سیگار و مشروبات الکلی استفاده نکنید. توجه داشته باشید روی در رشد مو و ناخن بسیار موثر است حتما مراقب میزان روی بدنتان باشید.

 

 

اگر ناخن هایتان را اکستنشن کرده اید، یا اگر کاشت ژله‌ای داشته اید، هیچ وقت نباید خودتان برای در آوردن یا پاک کردنش تلاش کنید؛ اگر این کار را به درستی انجام ندهید، ناخن هایتان یا می‌شکنند یا شکننده می‌شوند یا در بهترین حالت زبر و زمخت خواهند شد.

 

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

اگر قصد رفتن به یک عروسی و یا مهمانی بزرگ را دارید و دوست دارید که ناخن‌های بلند و زیبایی داشته باشید سایت نازناخن شما را در ادامه این مطلب با روش‌های بلند کردن ناخن‌ها در کوتاه ترین زمان ممکن آشنا خواهد کرد. کلسیم در استحکام ناخن نقش ندارد ولی کمبود (زنیک روی) و منیزیم می‌تواند باعث شکنندگی ناخن شود.

دکتر داوودی متخصص پوست و مو ؛ علیرغم اینکه ممکن است انسان تصور کند شکننده بودن ناخن به سوء تغذیه و کمبودهای غذایی بر می گردد مهم‌ترین دلیل تماس با مواد شیمیایی و خشک شدن پوست و ناخن‌ها است که بعضی از شغل‌ها کسانی که دست‌هایشان زیاد در آب قرار می‌گیرد و آنهایی که ناخن‌هایشان تحت تماس با مواد شیمیایی است

مثلا کسانی که در پمپ بنزین‌ها، آزمایشگاه‌ها، آرایشگاه‌ها و مکانیکی کار می‌کنند ممکن‌است ، به مرور زمان ناخن‌های بسیار شکننده‌ای پیدا کنند این مسئله را حتی در خانم‌های خانه دار می‌توان دید.

وی افزود: اما کمبودهای غذایی می‌توانند باعث شکنندگی ناخن شوند علیرغم اینکه کلسیم در استحکام ناخن نقشی ندارد کمبود زنیک روی و منیزم می‌تواند باعث شکستگی ناخن شود.

وی ادامه داد: برای درمان شکنندگی ناخن از ترکیباتی شبیه مولتی ویتامین استفاده می‌کنیم که در آن ویتامین های ؟ که مخصوص رشد ناخن و مو ساخته شده از جمله بیوتین که 20 درصد باعث افزایش ضخامت ناخن‌ها می‌شود اما مولتی ویتامین‌های معمولی نیز می‌تواند تا حدودی این مشکل راحل کنند همچنین داروهای موضعی وجود دارد که دو کار انجام می‌دهند چرب‌کنندگی و نفوذ در داخل شکنندگی های ناخن که باعث می‌شود سطح ناخن یکنواخت ترنشان داده شود. در شغل‌ها نیز باید از دستکش برای محافظت از پوست و ناخن استفاده شود.چطور ناخن خود را بلند کنیم

در صورتی که این مسائل رعایت شود، ناخنها به تدریج استحکام پیدا می‌کند که شدت زمان برای محسوس شدن این تغییرات 6 ماه است. وی با اشاره به تاثیر صابون مایع درخشندگی ناخن عنوان کرد: صابون جامد و مایع با هم تفاوتی ندارد اما به صابون مایع مواردی اضافه می‌کنند که می‌تواند باعث خشکی ناخن‌ها شود به طور کل کسانی که وسواس دارند و به طور مکرر دستشان را با صابون می‌شوید در معرض شکنندگی ناقص قرار دارند.

وی درباره اینکه مردم تصور می کنند لاک‌ها موجب استحکام ناخن می‌شود خاطر نشان کرد: لاک ناخن موقتا موجب سفتی می شود اما اشکال در پاک کننده است و ما به مردم توصیه می‌کنیم از حلال‌هایی که بر پایه استون هستند استفاده نکنند.

وی در پایان عنوان کرد: جنس ناخن عمدتا از پروتئینی به نام کراتین است که این پروتئین از نظر خصوصیات ساختمانی شباهت زیادی به سم حیوانات دارد و شباهتی به استخوان و اسکلت ندارد بنابراین آنچه در بین مردم تصور می‌شود که ناخنها شبیه استخوان ترکیباتی از پروتئین و کلسیم است یک برداشت اشتباه می‌باشد.

برای افراد زیادی چیزی زیبا‌تر از داشتن ناخن‌های بلند نیست. اما تمایل به داشتن ناخن‌های بلند و بدست آوردن آن دو چیز متفاوت است. خوشبختانه می‌توانید کارهایی انجام دهید تا به بلند کردن ناخن‌هایتان کمک کند.
در این راهنما چند راه را به شما معرفی خواهیم کرد تا در یک چشم بهم زدن، ناخن‌هایی سالم‌تر بدست بیاورید و بتوانید بلند شدن آنها را نظاره گر باشید.

1 – برای داشتن ناخن‌هایی بلند حتما غذاهای سالم بخورید. کلسیوم و ویتامین آ در سلامت ناخن‌ها نقش مهمی دارند. حتما لبنیات و مقدار زیادی میوه و سبزیجات میل نمایید. اگر روی ناخن هایتان لکه های سفید رنگی دارید، شاید کمبود زینک داشته باشید.

2 – از ناخن‌هایتان مراقبت کنید. زمانی که گردگیری می‌کنید یا به گل و گیاهتان می‌رسید برای محافظت در برابر مواد شیمیایی و آسیب های پایه ای دستکش دستتان کنید. از ناخنتان برای کندن سوزن منگنه از کاغذ، باز کردن پاکت نامه و درب قوطی نوشابه و… استفاده ننمایید.

3 – ناخن‌هایتان را سوهان بکشید تا قوی‌تر شوند، این کار کمک می‌کند تا ناخن‌هایتان به آسانی نشکنند. این کار همچنین از ترک خوردن ناخن هایتان جلوگیری می‌کند. ناخن‌هایتان را بصورت یک شکل، گرد، مربعی یا بیضی کنید تا از شکستن آن‌ها جلوگیری شود.

4 – بجای استفاده از لاک ناخن، از محلول های رشد ناخن استفاده کنید تا سریع‌تر رشد کنند و بلند شوند.

5 – دستان‌تان را با لوسین یا کرم دست مرطوب کنید و زمانی را برای ماساژ پوست اطراف ناخن‌تان با این لوسیون اختصاص دهید.

6 – ناخن و پوست اطراف ناخن های خود را نجوید. این کار باعث می‌شود تا از سلامت ناخن هایتان کاسته شود.

7 – برای داشتن ناخن‌هایی بلند، ناخن‌هایتان را هیدراته نگاه دارید

برنامه‌ی غذایی متعادل، مهم؛ و نوشیدن آب فراوان، ضروری است. دبورا لیپمن، موسس و مدیر خلاق محصولات زیبایی و لوکس eponymous می‌گوید: مهم‌ترین چیز برای تقویت ناخن‌ها این است که ناخن‌هایتان و کاتیکل‌هایش را هیدراته نگاه دارید.

نکته : از ناخن‌هایتان مراقبت کنید. زمانی که گردگیری می‌کنید یا به گل و گیاهتان می‌رسید برای محافظت در برابر مواد شیمیایی و آسیب‌های پایه ای دستکش دستتان کنید. از ناخن‌تان برای کندن سوزن منگنه از کاغذ، باز کردن پاکت نامه و درب قوطی نوشابه و… استفاده ننمایید

8 – از کوتیکل‌هایتان مراقبت کنید

نونز توصیه می‌کند که مطمئن شوید کوتیکول‌هایتان را فقط به عقب می‌رانید، آنها را نباید بچینید. همچنین مرطوب کردن انشگتان و ناخن‌ها بیش از یک بار در روز نیز ایده‌آل است. لیپمن هم پیشنهاد می‌کند که همیشه در کیفتان کرم دست و کاتیکل به همراه داشته باشید. همچنین اضافه می‌کند که هیچگاه نباید صورتتان را بدون استفاده از مرطوب کننده بشویید، با دستانتان هم باید به همین شکل رفتار نمایید.

9 – بیوتین و تقویت کننده‌های دیگر

مکمل‌های بیوتین با شکنندگی ناخن‌ها از داخل مبارزه می‌کنند! دوریس نونز، متخصص پوست و زیبایی سالن AKS نیویورک، پیشنهاد می‌کند که برای رشد مو و ناخن‌هایتان قرص Phytophanere را مصرف نمایید.

اما حتما بخاطر بسپارید که قبل از استفاده از هر نوع دوا و درمانی، آنرا با پزشکتان در میان بگذارید. علاوه بر چنین محصولات دارویی، محصولات و لاک‌هایی هم وجود دارد که می‌توانید مستقیما آنها را روی ناخن‌هایتان استفاده کنید.

10 – ابزار مناسب انتخاب کنید

نوع سوهان ناخنی که استفاده می‌کنید خیلی مهم است. دکتر دبرا جالیمن می‌گوید که همیشه از سوهان ناخن‌های کریستالی استفاده کنید. این نوع سوهان به ملایمت با ناخن شما رفتار خواهد کرد.

نکته: بخاطر داشته باشید که بارداری به شما کمک می‌کند تا ناخن‌های بلند و سالم‌تری داشته باشید. متأسفانه بعد از تولد فرزندتان، کیفیت ناخن‌هایتان به کیفیت قبل از دوران بارداری‌تان باز خواهد گشت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 ناخن‌ها ارتباط مستقیمی با وضعیت سلامت شما دارند و از لایه‌های مختلفی با نام کراتین، تشکیل می‌شوند.

ناخن‌های سالم رنگی یکسان، سطحی صاف دارند و از مقاومت خوبی برخوردار هستند.

هیچ‌گونه ترک خوردگی یا زائده‌ای روی چنین ناخن‌هایی دیده نمی‌شود.

اگر متوجه کاهش رشد این عضو شدید و به دنبال راهکاری هستید که سریع‌تر شاهد بلند شدن آنها باشید، با ما همراه باشید.

کافیست جهت مراقبت از ناخن‌ها، از چند راهکار ساده در منزل استفاده کنید.چطور ناخن خود را بلند کنیم

به این ترتیب سلامت این عضو را بهبود بخشید و شاهد بلند شدن آن باشید.

از نظر علمی هیچ راهکاری به طور حتم موجب رشد نمی‌شود.

اما حفظ نکات بهداشتی و مصرف مواد غذایی سرشار ویتامین در کنار راهکارهایی که در ادامه به آن می‌پردازیم، استحکام را برای شما به ارمغان می‌آورد.

مقاومت بالا، این عضو را در برابر آسیب‌های احتمالی در امان نگه می‌دارد.

از این رو اقداماتی که موجب افزایش استحکام این عضو می‌شود را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

در صورتی که این اقدامات را به درستی به کار ببرید، رشد خوبی را مشاهده خواهید‌ کرد.

بیوتین یکی از انواع ویتامین‌های B است که انرژی موجود در مواد غذایی مصرفی را استخراج و در اختیار بدن قرار می‌دهد.

بیوتین به عنوان ویتامین دوستدار مو و ناخن شناخته می‌شود.

تحقیقات انجام شده، تأثیر این مکمل را بر سلامت موها و مراقبت از ناخن‌ها به اثبات رسانده است.

بیوتین در مواد غذایی زیر یافت می‌شود:

· مخمر جو

· تخم مرغ آب پز

· ساردین‌ها

· دانه‌هایی روغنی و کره‌های گرفته شده از این دانه‌ها

· غلات کامل

· لوبیا سویا و دیگر انواع لوبیا

· گل کلم

· موز

· قارچ

ناخن‌های نرم در مقابل ضربه‌های احتمالی بسیار شکننده هستند.

همین موضوع باعث می‌شود، دائماً منتظر رشد دوباره آنها باشید.

برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی، از سفت کننده‌ها استفاده کنید.

به این منظور کافیست تنها لایه نازک از این ماده را درست مانند لاک مورد استفاده قرار دهید.

این ماده با استفاده از حلال‌های موجود جهت پاک کردن لاک، به راحتی از بین می‌رود.

این ماده در کوتاه مدت از شکسته شدن، جلوگیری می‌کند.

اما متخصصان بر این باورند که استفاده طولانی مدت از این مواد، سبب ضعیف تر و شکننده تر شدن آنها خواهد شد.

یادتان باشد برای بلند کردن ناخن باید به تمام این مقاله با دقت توجه کنید. آماده اید برای ادامه مطالب؟

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده مرتب از چسب، این عضو طبیعی را به شدت آسیب پذیر می‌کند.

بهتر است به جای استفاده از ناخن‌های مصنوعی، از لاک‌هایی استفاده کنید که از چنین موادی ساخته شده باشند:

· تولوئن

· فرمال دهید

· دی بوتیل فتالات

از
این گذشته در هنگام انتخاب لاک، گزینه‌هایی که بر پایه آب تولید شده‌اند را در اولویت قرار دهید.

مرتب کردن علاوه بر اینکه موجب رشد ناخن‌ها می‌شود، بر استحکام و مقاومت آنها نیز می‌افزاید.

در ادامه اقدامات ضروری جهت حفظ و مراقبت از ناخن‌ها را با شما در میان می‌گذاریم: چطور ناخن خود را بلند کنیم

· آنها را همواره خشک و تمیز نگه دارید.

به این ترتیب از اجتماع باکتری‌ها جلوگیری خواهید کرد.

· از قیچی و ناخن گیر تیز جهت کوتاهی و مرتب کردن استفاده کنید.

· دست‌ها را با استفاده از لوسیون‌ها مرطوب کنید.

به یاد داشته باشید که مرطوب کردن ریشه این عضو، تأثیر بسزایی در سلامت و استحکام آنها دارد.

· از کوتاهی بیش از حد و جویدن این عضو خودداری کنید.

 هرگونه مشکل در سلامتی شما مانع رشد آنها می‌شود.

در این حالت تغییراتی از این دست را مشاهده می‌کنید:

· تغییر رنگ

· تغییر در ضخامت و شکل

· جدا شدن از پوست اطراف

· خونریزی

· درد و تورم در سر انگشتان

· سرعت پایین رشد

با
افزایش سن، سرعت رشد به تدریج کاهش می‌یابد، اما کمبود مواد مغذی و بروز مشکلاتی
که سلامت فرد را به مخاطره می‌اندازد نیز چنین علائمی را بر جای می‌گذارد.

هورمون‌ها نیز در بلند کردن ناخن‌ها بی تأثیر نیستند.

ناخن‌های مردان و زنان باردار در مقایسه با دیگران سریع‌تر رشد می‌کند.

حال آنکه ناخن یک فرد بزرگسال در بهترین حالت، به طور متوسط ۳.۵ میلیمتر در ماه، رشد می‌کند.

بلند کردن ناخن ها از کاشت ناخن مصنوعی برای خانم ها جذابیت بیشتری دارد.

این اعضا، زبان بدن هستند و اطلاعات ارزشمندی از سلامت عمومی بدن را در اختیار شما قرار می‌دهند.

اگر به دنبال بلند کردن ناخن‌های خود هستید، باید برنامه منظمی را جهت تقویت و مراقبت از آنها در نظر بگیرید.

یک
رژیم غذایی متعادل و سرشار از میوه و سبزیجات تازه در کنار مصرف پروتئین و
کربوهیدرات، سلامت آنها را تأمین می‌کند.

اگرچه در برخی از موارد استفاده از برخی درمان‌ها و راهکارهای خانگی می‌تواند راهگشای شما باشد.

اما به یاد داشته باشید که این اعضا در یک شب رشد نمی‌کنند، اما در صورتی که به خوبی از آنها مراقبت کنید شاهد نتایج درخشانی خواهید بود. 

Source: healthline


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

[vc_row][vc_column][vc_separator][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″]

بیوتایل مگ مجله سلامتی و زیبایی برای استفاده بانوان محترم میباشد. بانوان میتوانند به اطلاعات و اخبار در زمینه زیبایی و سلامتی دسترسی داشته باشند. همچنین با انواع خدمات زیبایی آشنا شوند و علاوه بر آن با مراکز و ارائه دهندگان آن آشنا و اقدام به دریافت خدمات نمایند.

نشانی
تهران – خیابان سهروردی شمالی – بالاتر از عباس آباد – خیابان کوشش – پلاک ۸ – طبقه ۵ – واحد ۱۴ – تلفن: ۸۸۵۰۴۲۴۶ – واتساپ: ۰۹۲۲۰۴۱۳۹۴۹

[/vc_column_text]

© ۱۳۹۸-۱۳۹۹ بیوتایل – مجله خدمات زیبایی بیوتایل مگ. کلیه حقوق سایت محفوظ و استفاده از مطالب بدون ذکر منبع مجاز نمی باشد.

[/vc_column_text][vc_separator color=”white”][/vc_column][/vc_row]

© ۱۳۹۸ بیوتایل – مجله خدمات زیبایی بیوتایل مگ. کلیه حقوق سایت محفوظ و استفاده از مطالب بدون ذکر منبع مجاز نمی باشد.

مطالب پر بازدید

داشتن ناخن های بلند و مرتب زیبایی را به دست های شما اضافه می کند. به همین دلیل اغلب  خانم ها دوست دارند ناخن های بلند، محکم و مرتبی داشته باشند. در این مطلب راه های مختلفی برای بلند شدن ناخن ها، تقویت و استحکام آنها پیشنهاد شده است.

آب لیمو ترش را بگیرید و با شکر مخلوط کنید، بهتر است در مخلوط کن بریزید تا به خوبی مخلوط شوند. مواد را با پنبه یا گوش پاک کن هر شب قبل از خواب به روی ناخن های دست و پایتان بمالید و صبح با اب گرم بشویید . اگر روزها این کار را انجام می دهید حداقل باید مواد تا ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی ناخن هایتان بماند و سپس بشویید. این کار باعث افزایش سرعت رشد ناخن ها می شود.
چطور ناخن خود را بلند کنیم

بیوتین یکی از انواع ویتامین های B  است که به عنوان ویتامین دوستدار مو و ناخن شناخته می شود. نتایج پژوهش ها حاکی از این است که این مکمل تاثیر بسزایی بر سلامت موها و مراقبت از ناخن ها دارد. بیوتین در مواد غذایی زیر یافت می شود:

روغن زیتون نه تنها برای پوست و مو بلکه تاثیر زیادی بر رشد ناخن ها دارد. به عبارت دیگر روغن زیتون یکی از بهترین و موثرترین مواد طبیعی شناخته شده برای تقویت و رشد سریع ناخن ها است.

برای تقویت ناخن ها با روغن زیتون، بهتر است ابتدا روغن زیتون را حرارت دهید و هر شب قبل از خواب دست ها و ناخن های خود را با آن ماساژ دهید. روغن زیتون نه تنها ناخن ها را مرطوب نگه می دارد بلکه از خشک شدن و شکنندگی آنها جلوگیری می کند.  این روش را هر روز تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما سیر به رشد ناخن ها کمک می کند. در حقیقت سیر یکی از بهترین داروهای درمانی در طبیعت است. سیر سرشار از سلنیوم است و هنگامی که بدن ما فاقد سلنیوم باشد رشد و استحکام ناخن ها ضعیف می شود.

برای تقویت رشد و استحکام ناخن ها، سیر را رنده کنید و یا برش بزنید و یک یا دو بار در هفته ناخن های خود را با سیر ماساژ دهید. سپس بگذارید تا خشک شود. ناخن ها آب سیر را به خود جذب می کنند و از درون تغذیه می شوند.

روغن نارگیل حاوی مواد مغذی مهمی است که برای تقویت، حفظ رطوبت و همچنین درمان قارچ ناخن و عفونت های کوتیکول مفید است. در حقیقت یکی از روش های درمانی خانگی برای رشد و تقویت ناخن ها استفاده از روغن نارگیل است.

برای تقویت ناخن ها شب ها قبل از خواب دست ها و ناخن های خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید. همچنین می توانید ¼ فنجان روغن نارگیل ارگانیک، ¼ فنجان عسل و 4 قطره اسانس رزماری را با هم مخلوط کنید و حدود 20 ثانیه آن را گرم کنید، پس از آن ناخن های خود را به مدت 15 دقیقه در آن بگذارید.

یکی از مفیدترین روش های خانگی برای رشد ناخن ها استفاده از روغن بادام تلخ و شیرین است، زیرا روغن بادام یک منبع غنی از ویتامین E است که نه تنها از ترک خوردن و خشک شدن ناخن ها جلوگیری می کند بلکه رطوبت کافی را به ناخن ها می رساند.

برای استفاده از این روش، مقداری روغن بادام را بر روی دست ها و ناخن های خود بریزید و آن را ماساژ دهید و بگذارید تا روغن به خوبی جذب شود. بهتر است این روش را برای دو هفته هر روز تکرار کنید تا نتیجه ایده آل بگیرید.

آب نقش مهمی برای سلامت بدن و ناخن ها دارد. به همین دلیل فراموش نکنید که باید روزانه هشت لیوان آب بنوشید. با پیروی از این نکات ساده خیلی زود متوجه تغییر در سلامت ناخن های خود خواهید شد.

آب پرتقال به دلیل داشتن ویتامین C  و اسیدفولیک به رشد و تقویت ناخن ها کمک می کند. برای استفاده از این روش طبیعی ناخن های خود را به مدت 10 دقیقه در آب پرتقال تازه فرو کنید و سپس آنها را با آب گرم بشویید و سپس کرم مرطوب کننده به دست های خود بمالید. بهتر است از این روش روزی یک بار استفاده کنید.

وازلین به تقویت ناخن های دست و پای شما کمک می کند و می تواند ناخن ها را سفت و محکم کند. پس دست های خود را با آب و صابون بشویید و مقداری وازلین را بر روی کل دست و ناخن ها بمالید و ماساژ دهید، بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس با آب و صابون بشویید.

شیر به دلیل وجود ویتامین ها و مواد معدنی نه تنها می تواند به تقویت و رشد  ناخن ها کمک کند بلکه قادر است رنگ ناخن ها را روشن تر کند. برای اینکار باید مقداری شیر را گرم کنید و سپس ناخن های خود را به مدت ده دقیقه در آن فرو کنید، این کار باعث رشد و تقویت ناخن های شما می شود.

حنا به رشد و تقویت ناخن ها کمک می کند. برای استفاده از حنا، مقداری پودرش را در آب خیس کنید و بگذارید که یک روز بماند و سپس با استفاده از چوب پنبه حنا را بر روی ناخن ها بمالید و بگذارید 15 تا 30 دقیقه بماند، سپس بشویید و بر روی ناخن ها کرم مرطوب کننده بمالید. حنا باعث تغییر رنگ ناخن ها می شود اما به رشد سریع و تقویت آنها کمک می کند.

مواد غذایی حاوی کلسیم و بیوتین مانند بادام برای درمان ناخن شکننده و خشک و همچنین رشد سریع ناخن ها کمک کننده هستند. همچنین مواد غذایی شامل آهن و پروتئین مانند عدس و لوبیا و سبزیجات سبز مانند اسفناج، کلم بروکلی، کاهو کمک می کنند تا ناخن های زیبا، سالم و محکمی داشته باشید.

مطالب مرتبط

من ناخن هام رو ۱۰روز گذاشتم تو ابلیمو و نمک نتیجشو دیدم خیلی خوب بود ناخن هام خیلی بلند شد حتما این کار رو انجام عاااااااااااااااااالی بود

خیلی خوب هستش خسته نباشیددددددددددد😘😘👏👏👏👏👏⁦👏🏻⁩⁦👏🏻⁩⁦👏🏻⁩👏👏👏👏👌👌👌👌

سلام‌من این کار انجام بدم واقعا رشت میکنه. شما خودتون انجام دادید.💞

واقعا عالیههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه اگه میشه راه های دیگه هم بگین، خسته نباشید. 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

عالیههههههههههههههههههه واقعا 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

خیلی عالی بود

من ابلیمو طبیعی دارم میشه

سلام بله مشکلی ندارد

چطور ناخن خود را بلند کنیم

خیلی خوب بود

من این کار رو انجام میدم ولی راسته؟

سلام بله حتما تاثیرگذار می باشد.

منم میخوام و ازاىن به بعد مىزارم به امىد اىن که بشه

به امىد اىنکه بشه خواهشا راهکار هاى دىگرى هم بزارىن

الان ناخن های دوستم حدود 3 سانتی متر هست چون 2 سال داره این کار رو انجام میده ولی احتمالا راه کا های دیگه ای هم هست ?من از 9 سالگی دارم ناخن میخورم ولی عادتم رو قطع کردم و ناخن نداشتم ولی این کار رو کردم درست شد

????????????

ای خداااااا ناخن برام نمونده ولی این کار رو کردم الان خیلی بلند شده

واقعا بلند شد؟

سلام من چنندیدن باراینکار انجام دادم بلند ک نشد هیچ باعث میشد ناخن هام خیلی زودبشکنن گفتم شایدتصادفی باشه اما چندین بارانجام دادم همین اتفاق افتاد…

واقعا خیلی عالی بود اگه میشه راهکارهای دیگه ای هم بزارید مرسی خسته هم نباشید

راه های دیگر نیز آموزش دهید.

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

مطالب پر بازدید

آیا ناخن هایتان فاقد زیبایی طبیعی هستند؟ آیا رشد ناخن هایتان از حد متوسط کندتر است؟ چگونه باعث افزایش رشد ناخن ها شویم؟ همانطور که می دانیم، همه خواهان این هستند که  ناخن هایشان  به سرعت رشد کنند، زیرا باعث زیبایی دستهایشان می شود. به غیر از این، رشد سالم ناخن، نشان دهنده سلامت عمومی بدن می باشد. راه های آسانی برای کمک به رشد سریع ناخن ها وجود دارد. در این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام بهترین نکات در مورد نحوه رشد سریع ناخن در خانه و در مدت یک هفته را ذکر می کنیم .

برای اینکه سلامت ناخن هایتان حفظ شود و رشد سریع تری داشته باشند بهتر است که کارهای زیر را حتما انجام دهید. انجام دادن بعضی از کارها باعث می شود که ناخن بیشتر کلاژن سازی کرده و محکم تر شود.

چطور ناخن خود را بلند کنیم

ناخن هایتان را باید تمیز و خشک نگه دارید

با این کار از رشد قارچ ها، باکتری ها و دیگر موجودات زنده در زیر ناخن ها جلوگیری می شود. اگر با مواد شیمیایی نظافت می کنید یا ظرف می شویید، از دستکش های لاستیکی که لایه پنبه ای دارند استفاده کنید و از اینکه ناخن های خود را به مدت طولانی در مایعات نگه دارید، اجتناب کنید.

 استفاده از مرطوب کننده

زمانی که از لوسیون دست استفاده می کنید، ناخن ها و کوتیکول های ناخن را هم با این لوسیون مالش دهید.

کوتاه کردن و سوهان کشیدن منظم

از یک قیچی مانیکور تیز یا قیچی استفاده کنید. ناخن ها را به صورت صاف کوتاه کنید و سر ناخن ها را گرد کنید. توصیه می شود که ناخن های خود را زمانی که نرم و ملایم هستند کوتاه کرده و سوهان بکشید.

داشتن یک رژیم غذایی متعادل

مصرف مقدار زیادی پروتئین به داشتن ناخن هایی سالم و قوی کمک می کند. زیرا ناخن ها از پروتئین ساخته شده اند. گوشت مرغ، گوشت گاو و گوشت بره، ماهی، اسفناج و سایر سبزیجات منبع غنی از پروتئین هستند.

برای حفظ سلامتی ناخن هایتان، از انجام کارهای زیر اجتناب کنید زیرا باعث خشک شدن و شکننده شدن ناخن هایتان می شود.

ناخن ها را خیلی از ته نگیرید یا پوست اطراف ناخن را نکنید

عادت به انجام این کار، به ناخن شما می تواند آسیب برساند. خیلی کوتاه کردن ناخن ها باعث می شود تا  قارچ ها یا باکتری ها به زیر ناخن نفوذ کنند و منجر به عفونت شوند.

از ناخن های خود سوء استفاده نکنید

از ناخن های خود به عنوان ابزاری برای فشار دادن،کندن یا بلند کردن چیزهایی که به ناخن آسیب می رسانند، استفاده نکنید.

از مسائل و مشکلات مربوط به ناخن، چشم پوشی نکنید

اگر از یک مشکل مربوط به ناخن احساس ناراحتی می کنید، برای بررسی مشکل، با یک متخصص پوست یا دکتر مشورت کنید.

اگر می خواهید ناخن هایی براق و سالم داشته باشید، این غذاها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین است و باعث استحکام استخوان های بدن، مو و ناخن ها می شود، همچنین غنی از بیوتین، ویتامین D و B12 می باشد. بیوتین به استحکام ناخن ها کمک می کند و شکنندگی آنها را کمتر می کند.

جو دوسر

مواد معدنی مانند روی و مس، برای ساخت ناخن و مو بسیار حیاتی هستند. این مواد معدنی در بلغور جو دوسر نیز یافت می شوند.

رشد ناخن و ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا نیز دارای مواد مغذی می باشد که در استحکام استخوان و رشد ناخن نقش دارد. علاوه بر این دارای ویتامین D میباشد که برای رشد استخوانها مفید میباشد.

لوبیا

لوبیا نیز در رشد ناخن ها نقش دارد زیرا حاوی بیوتین می باشد. بنابراین در رژیم غذایی خود از لوبیا استفاده کنید.

دانه های گل آفتابگردان

دانه های گل آفتابگردان حاوی مواد مغذی و مواد معدنی مانند منگنز و مس می باشند که تولید بافت همبند در غضروف و استخوان را افزایش می دهند.

ویتامین B9 یا اسید فولیک برای رشد سلول ها و همچنین رشد ناخن لازم و ضروری می باشد. غذاهایی مانند تخم مرغ، سبزیجات دارای برگ سبز، گوشت ها، و مرکبات سرشار از اسید فولیک هستند. یک فرد برای اینکه ناخن های سالمی داشته باشد باید به مقدار 400 تا 500 میلی گرم، اسید فولیک مصرف کند.

ویتامین C برای تولید کلاژن و کمک به استحکام ناخن ها حیاتی می باشد. کمبود ویتامین C باعث شکنندگی و کند شدن رشد ناخن می شود. این ویتامین در مرکباتی مانند لیمو ترش، پرتقال و لیمو، زغال اخته، توت فرنگی، گوجه فرنگی و سبزیجات دارای برگ سبز یافت می شود.

این ویتامین به رشد مو، پوست و ناخن ها کمک می کند. این ویتامین را به شکل مکمل یا از  طریق غذا میتوان به دست آورد. بیوتین در غذاهایی مانند ماهی قزل آلا، آووکادو و موز یافت می شود.

این ویتامین برای شرکت در ساخت بافت ها، دندان ها، ناخن ها و استخوان ها بسیار اهمیت دارد. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان می باشد که باعث سم زدایی بدن می شود. ویتامین A در غذاهایی مانند اسفناج، گریپ فروت، سیب زمینی شیرین و سیب یافت می شود. ویتامین های غیر گیاهی و گوشتی مانند جگر، شیر و تخم مرغ هم دارای ویتامین A بسیاری هستند.

بهتر است برای ناخن ها و دستان خود، از مرطوب کننده استفاده کنید. استفاده از مرطوب کننده، از خشکی ناخن ها جلوگیری می کند و باعث  بلندتر شدن و محکم تر شدن، ناخن ها می شوند. علاوه بر این، ممکن است به رشد سالم ناخن نیز کمک کنند. سعی کنید ناخن ها و دست ها را چندین بار در روز یا هر زمان که احساس کردید، خشک شده اند، با مرطوب کننده، مرطوب کنید.
چطور ناخن خود را بلند کنیم

هنگامی که از لوسیون برای دست های خود استفاده می کنید، آن را بر روی ناخن ها و  کوتیکول ناخن، ماساژ دهید.

لایه ضخیمی از کرم را بر روی دستان خود بزنید.

پس از شستن دست ها، از لوسیون استفاده کنید زیرا صابون، چربی های طبیعی محافظ ناخن ها را از بین می برد و آنها را بیشتر در معرض شکنندگی قرار می دهد.

بیوتین نوعی ویتامین B است که به تقویت ناخن ها و مو کمک می کند. بر اساس برخی مطالعات انسانی، مصرف مکمل بیوتین به صورت روزانه، برای تقویت ناخن ها مناسب می باشد. مخمر آبجو، تخم مرغ پخته شده، ساردین، غلات کامل، آجیل و کره های آجیلی، گل کلم، موز، قارچ و سویا و انواع لوبیا از بهترین غذاهای غنی از بیوتین هستند.

به طور کلی، نرمی ناخن ها، آنها را نسبت به شکستن آسیب پذیرتر می کند. توصیه می شود از سفت کننده های ناخن برای جلوگیری از شکستن آنها استفاده کنید. مواد تقویت کننده ناخن، باعث استحکام آنها شده و مانع از شکنندگی ناخن ها در کوتاه مدت می شود. اما، متخصصان می گویند استفاده طولانی مدت از مواد سفت کننده ناخن ها، می توانند ناخن ها را بیشتر در معرض شکنندگی و ضعیف شدن قرار دهند.

استفاده مرتب از چسب برای ناخن های مصنوعی، ناخن های واقعی را ضعیف و شکننده تر می کند. بهترین انتخاب استفاده از لاک های ناخن است که مواد شیمیایی سمی کمی دارند یا کلا فاقد مواد سمی هستند مانند تولوئن، فرمالدئید و دیبوتیل فتالات (DBP). فرمول های مبتنی بر آب بدون مواد سمی هستند.

همانطور که می دانیم، ناخن ها از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده اند. برای رشد سریع تر ناخن می توانید پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی تان بگنجانید.کمبود پروتئین منجر به بروز لکه های سفیدی بر روی ناخن ها می شود و آنها را ضعیف می کند. با خوردن گوشت گاو، تخم مرغ، گوشت بره، ماهی و مرغ  مقدار پروتئین دریافتی خود را افزایش دهید. سبزیجات سبز، اسفناج، دانه، آجیل و حبوبات دارای پروتئین هستند و برای گیاهخواران انتخاب خوبی است. همچنین می توانید مقداری پودر پروتئین را به یک لیوان شیر اضافه کرده و مصرف کنید. قبل از مصرف هرگونه مکمل پروتئین، با دکتر خود مشورت کنید.

کوتیکول بخش مهمی از ناخن به شمار می رود که از آن در برابر عفونت محافظت می کند. آسیب رسیدن به کوتیکول مانند فشار دادن به پائین  یا بریدن آنها بدون اینکه نرم شده باشند، ممکن است به ناخن ها آسیب برساند و باعث رشد تدریجی ناخن ها شود. بنابراین، ناخن های خود را در آب گرم و صابون قرار دهید تا نرم شوند، سپس کوتیکول ها را برای به جریان انداختن خون، ماساژ دهید. از بریدن کوتیکول ها اجتناب کنید زیرا باعث خونریزی و عفونت ناخن می شود.

مواد شوینده و دیگر محصولات  پاک کننده ها تنها محصولات شیمیایی نیستند که ناخن ها در معرض آنها قرار دارند. شامپوها و صابون ها نیز با مواد شیمیایی مانند لوریل سولفات سدیم، پارابن ها و فتالات ها ساخته شده اند. آنها برای از بین بردن چربی از روی دست و پوست طراحی شده اند، اما باعث خشک شدن و شکنندگی ناخن ها نیز می شوند. به جای استفاده از این محصولات، از محصولات طبیعی استفاده کنید.

اگر ناخن های شما در معرض شکنندگی قرار دارند ، حفاظت از آنها در هنگام رشد، اهمیت دارد. بنابراین توصیه می شود که از یک لاک ناخن تقویت کننده برای کمک به حفظ ناخن ها و جلوگیری از شکستن آنها استفاده کنید. همچنین، زمانی که رشد می کنند از این لاک بزنید تا از ناخن تازه رشد کرده، مراقبت کند.

اگر جریان خون در دست ها به اندازه کافی باشد، ناخن ها بلندتر شده و سریع تر نیز رشد می کنند. اگر اغلب دست های سردی دارید، پس ممکن است با گردش خون در دستان خود مشکل داشته باشید. ورزش یک روش عالی برای افزایش گردش خون است. بهتر است پنج بار در هفته یک پیاده روی نیم ساعتی انجام دهید. همچنین، مقدار زیادی آب بنوشید و نمک کمتری مصرف کنید.

کوتیکول های ترک خورده و خشک، باعث بلند شدن ناخن ها و سالم ماندن آنها، نمی شوند. کوتیکول ها و پوست خود را مرتب مرطوب نگه  دارید و از سالم و نرم ماندن آنها، مطمئن شوید. روغن آووکادو یک مرطوب کننده عالی برای کوتیکول به شمار می رود. این روغن خیلی چرب  و سبک نیست، اما به سرعت کوتیکول ها را نرم می کند و آنها را سالم نگه می دارد.

مواد لازم

طرز کار

مقداری روغن زیتون را گرم کنید و قبل از خواب، به ناخن ها و کوتیکول ها بزنید. 4 تا 5 دقیقه ماساژ داده و تمام شب، دستانتان را با دستکش پنبه ای بپوشانید. این درمان را یکبار در روز انجام دهید.

روغن زیتون به ناخن ها و پوست شما عمیقا نفوذ می کند و باعث تغذیه ناخن ها می شود. گذشته از این، این روغن سرشار از ویتامین E است که برای بهبود گردش خون، مرمت ناخن های آسیب دیده و افزایش قدرت و رشد سریع تر ناخن مفید است.

روش اول

مواد لازم

طرز کار

آب لیمو و روغن زیتون را مخلوط کرده و گرم کنید و در حدود 10 دقيقه ناخن ها را درون این مخلوط بگذارید. برای گرفتن نتایج سریع تر، روزانه این کار را تکرار کنید.

روش دوم

مواد لازم

طرز کار

برش لیمو را حدود 5 دقیقه بر روی ناخن ها بگذارید. سپس با آب گرم شسته و خشک کنید. سپس از مرطوب کننده استفاده کنید. این درمان را یک بار در روز انجام دهید.

لیمو سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که برای محافظت از ناخن ها و از بین بردن لکه ها مفید است و باعث رشد و تقویت ناخن می شود. علاوه بر این، در درمان ناخن های زرد رنگ و درخشندگی و زیبایی ناخن ها موثر است.

توجه

اگر ریشه ناخن کنده شده باشد یا بریدگی در انگشت داشته باشید، از مالش لیمو بر روی ناخن جلوگیری کنید زیرا ممکن است باعث سوزش شود.

روش اول

مواد لازم

طرز کار

مقداری روغن نارگیل را گرم کنید. با این روغن گرم، دست ها و ناخن ها را هر شب قبل از خواب، ماساژ دهید. توصیه می شود که به صورت دورانی ماساژ دهید تا جریان خون بهبود یابد.

روش دوم

مواد لازم

طرز کار

تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کنید و به مدت 18 تا 20 ثانیه گرم کنید و ناخن ها را در حدود 15 تا 18 دقیقه درون آن قرار دهید.این درمان را یک یا دو بار در هفته انجام دهید.

روغن نارگیل برای رشد سالم ناخن حیرت آور است. این روغن به علت دارا بودن مواد مغذی، باعث استحکام ناخن ها شده و آنها را مرطوب نگه می دارد. همچنین باعث تقویت کوتیکول ها می شود که نقش مهمی در رشد سریع تر ناخن دارد. علاوه بر این، برای درمان ریشه ناخن، ناخن های قارچی و عفونت های کوتیکول بسیار عالی است.

مواد لازم

طرز کار

کمی آب پرتقال تازه را بگیرید و ناخن ها را حداقل 10 دقیقه درون آن بگذارید، سپس با آب گرم بشویید و خشک کنید و مرطوب کننده بزنید. این روش درمانی را یک با در روز و هر روز تکرار کنید تا زمانی که از نتیجه راضی باشید.

آب پرتقال، ویتامین C زیادی دارد که باعث تقویت تولید کلاژن و حفظ سلامتی ناخن ها می شود. همچنین، دارای اسید فولیک است که برای رشد سریع تر ناخن ضروری است.

مواد لازم

طرز کار

مقداری روغن کتان را روی ناخن هایتان بمالید. چند دقیقه به آرامی ماساژ داده و چند ساعت دستان خود را با دستکش بپوشانید تا دستها مرطوب باقی بمانند. یک بار یا دو بار در روز این کار را تکرار کنید.

روغن کتان دارای اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث رشد سریع تر ناخن می شود. علاوه بر این، سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین B، پتاسیم، منیزیم، لسیتین، پروتئین و روی می باشد که برای سلامت کلی ناخن ضروری است. علاوه بر این، به درمان ترک خوردگی، خشکی، شکاف یا شکنندگی کمک می کند.

مواد لازم

طرز کار

روغن زیتون و آب گوجه فرنگی را در یک کاسه مخلوط کنید و ناخن ها را به مدت 10 دقیقه در این مخلوط بگذارید. یک بار در هر روز این کار را انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

گوجه فرنگی دارای ویتامین A و C است که برای داشتن پوست و ناخن سالم، ضروری هستند. به خاطر مقدار زیاد بیوتین، رشد ناخن را افزایش داده و آنها را براق و ضخیم می کند.

قبل از شروع درمان به طور منظم، یک تست انجام دهید تا حساسیتی به این مواد نداشته باشید.

ناخن ها که در معرض مواد شوینده خانگی قرار می گیرند، شروع به نازک شدن و خشک شدن می کنند، به خصوص با مواد شیمیایی مانند استون و فرمالدئید. هنگام کار با اینگونه مواد شیمیایی مضر از دستکش استفاده کنید. همچنین از پاک کننده های لاک ناخن حاوی استون استفاده نکنید.

ناخن های شما به مواد مغذی مناسبی برای بلند شدن و استحکام نیاز دارند. ویتامین C برای تولید کلاژن مورد نیاز است تا بدن  از آن برای رشد ناخن ها استفاده کند. از آنجا که بدن شما نمی تواند این ویتامین را تولید کند، از ویتامین ها یا مواد غذایی که حاوی این ویتامین هستند استفاده کنید تا با کمبود آن مواجه نشوید. برای جلوگیری از شکنندگی ناخن، بیشتر از سبزیجات دارای برگ سبز، گوشت قرمز بدون چربی وآجیل ها مصرف کنید که شامل ویتامین های مهمی برای ناخن هستند.

برای مرطوب ماندن ناخن ها و تقویت آنها برای رشد، وجود یک روغن، بسیار مهم  است. روغن نارگیل و روغن زیتون بهترین روغن ها برای رشد ناخن هستند زیرا شامل مواد مغذی برای افزایش گردش خون به ناخن ها و مرمت ناخن های آسیب دیده می باشند. شما می توانید یک بار در هفته، و بیش از 10 دقیقه، ناخن هایتان را درون این روغن ها بگذارید تا خیس بخورند.

منبع: دکتر سلام

مطالب مرتبط

از لیمو خاگی هم میشه استفاده کرد

سلام ببخشید من چندین ساله که ناخنم رو میخورم …والان کاملا حالتش رو از دست داده و رشد نمیکنه اصلا …الان به نظر شما کدام یک از راه کار ها رو انجام بدم زودتر و بهتر نتیجه میده … من برای رشد عجله دارم به خاطر شرایطم … خواهش میکنم راهنماییم کنید …خیلی ممنون از اطلاعاتتون …

سلام روغن زیتون تاریخ مصرف گذشته باشه مشکلی نیس؟:|

سلام خوب هستین دوست عزیز؟
تاریخ انقضا معیار فساد روغن زیتون نیست
اگر تاریخ انقضای روغن زیتون گذشته است، دلیل بر این نمی‌شود که همه خواص آن از بین رفته باشد. شاید نتوان از چنین روغن زیتونی برای پخت و پز استفاده کرد؛ اما می‌توان استفاده‌های دیگری از آن نمود

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

کلاکت/ خیلی از خانم ها و دختران جوان دوست دارند ناخن های بلند و خوش فرمی داشته باشند اما خیلی هایشان از شکستن سریع ناخن ها گله دارند، بعضی هم می گویند اصلا ناخن های خوش فرمی ندارند. در این ویدئو راز و رمزهای بلند کردن ناخن فقط در ده روز رو یاد بگیرید و با چند راهکار ساده به زیباتر و خوش فرم شدن ناخن های تان کمک کنید.

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12 چطور ناخن خود را بلند کنیم

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

چطور ناخن خود را بلند کنیم
چطور ناخن خود را بلند کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *