چطور معده خود را گرم کنیم

 
helpkade
چطور معده خود را گرم کنیم
چطور معده خود را گرم کنیم

هدف بخش

«سایت‌خوان دنیای اقتصاد»

گسترش اطلاع‌رسانی است و انتشار این مطلب به معنی تأیید محتوای آن نیست.

ترش کردن، نفخ معده، سوءهاضمه، بزرگی شکم و حالت تهوع همه ازنشانه‌های سردی معده است، این بیماری پنهان که اکثر افراد جامعه به آن مبتلا هستند ممکن است به دلایل متفاوتی از جمله خوردن آب سرد یا پوشیدن پیش‌بند خیس در زمان ظرف شستن اتفاق افتد.

طب سنتی فارغ از توصیه‌هایی که برای پیشگیری از این بیماری پنهان دارد برخی از روش‌های درمانی را هم برای آن معرفی کرده است.

یگانه رمضانی گیوی متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه عوامل سردی معده بالفعل یا بالقوه هستند اظهار کرد: عواملی، چون خوردن آب سرد، استفاده از پیشبند خیس هنگام شستشوی ظرف، قرار گرفتن در برابر باد کولر بعد از حمام و مواردی از این قبیل که طی آن سرما به بدن نفوذ می‌کند، از جمله عوامل سردی معده هستند.

رمضانی ادامه داد: خوردن مواد غذایی با طبع سرد مثل دوغ، سالاد گوجه خیار، ترشی و … از عوامل بالقوه سردی معده هستند.

چطور معده خود را گرم کنیم

وی اظهارکرد: رفتاری مانند خوب نجویدن غذا، در هم خوری، حمام رفتن بعد از غذا و … سوءتدبیر‌هایی هستند که هرچند از عوامل بالقوه و بالفعل سردی نیستند، اما باعث ضعیف شدن معده می‌شوند و در صورتی که معده ضعیف شود انرژی و حرارت خود را از دست داده و دچار سردی می‌شود.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه بیماری‌های معده با منشا سردی، به علت زیاد شدن سردی در دستگاه گوارش به وجود می‌آیند اظهار کرد: برخی علائم مانند ترش کردن معده، نفخ معده، گاهی یبوست و گاهی اسهال، دل درد و بی‌اشتهایی، آروغ زدن زیاد، گاز معده زیاد و … از عوامل این بیماری هستند.

وی خاطرنشان کرد: پرهیز از نوشیدن آب سرد، نخوردن غذا‌های سنگین و دیر هضم، نخوردن آب هنگام ورزش، پرهیز از سردیجات مثل دوغ، خیار و … به همراه استفاده از مشتقات گرم مثل پودر گل سرخ، آویشن و نعناع در کنار سردیجات از راه‌های درمان سردی معده هستند.

حال معده شما چطور است؟

رمضانی ادامه داد: در کل با رعایت و پرهیز از عواملی، چون سردی‌های بالفعل و بالقوه و سوتدبیر‌ها که ذکر کردیم می‌توان سردی معده را علاج کرد.

وی در خصوص ارتباط سردی معده با زخم معده با اشاره به اینکه زخم معده علت‌های مختلفی دارد، اظهار کرد: یکی از این عوامل سردی معده است، زمانی که معده بر اثر سردی ضعیف می‌شود نمی‌تواند از خود در برابر اسید‌ها محافظت کند و با از بین رفتن این محافظت، معده مستعد زخم می‌شود، اما سردی معده تنها علت ایجاد زخم معده نیست و مستقلا نمی‌توان زخم معده را به سردی یا مزاج خاصی ارتباط داد.

از درمان خودسرانه سردی معده بپرهیزید

این متخصص طب سنتی با تاکید برپرهیز از خود درمانی در مبتلایان به سردی معده اظهار کرد: از آنجایی که هر کسی مزاج خاص خودش را دارد ما خود درمانی را توصیه نمی‌کنیم مثلا بسیاری از افراد دارای مزاج سرد هستند، ولی کبد گرمی دارند و به همین دلیل خود درمانی به واسطه ادویه‌ها ممکن است برای فرد آسیب زننده باشد، حساسیت‌های آلرژیک ایجاد کند و باعث ایجاد جوش، خارش و … شود، پس به هیچ وجه خود درمانی را توصیه نمی‌کنیم.

عواقب مصرف دارویی ادویه

وی در ادامه با بیان اینکه ادویه جمع دوا به معنی دارو است، پس باید با مشورت پزشک متخصص مصرف شود، اظهار کرد: بعضی افراد ادویه‌جات را جزئی از حاشیه غذا به حساب می‌آورند لذا استفاده از آن را به هر اندازه مفید می‌پندارند.

رمضانی با اشاره به اینکه استفاده از ادویه‌جات به مقدار مناسب اشکالی ندارد، یادآور شد: اگر همین ادویه به عنوان دارو، روزانه مصرف شود ممکن است باعث ایجاد عوارضی، چون آسیب به روده‌ها، معده و کبد شود.

 

گروه نشریات دنیای اقتصاد

درباره ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به روزنامه دنيای اقتصاد بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

برای درمان بیماری ها ابتدا باید معده اصلاح شود چرا که معده خانه همه بیماری هاست؛ سلامت بدن بسته به سلامت معده دارد؛ چرا که طب سنتی طبی کل نگر است و در درمان بیماری ها به همه ارگان ها توجه می شود. سرد شدن معده یکی از مسائلی است که امروزه بسیاری از افراد جامعه با آن روبه رو هستند که دارای علائمی مانند سوءهاضمه، ورم معده، زخم معده، ترش کردن، نفخ و … است. بزرگ بودن شکم خود یکی از نشانه های سردی معده است.

بیماری های معده با منشأ بلغمی به علت زیاد شدن خلط بلغم و یا به عبارتی اثر سوء مزاج خلط بلغم در دستگاه گوارش به وجود می آیند. علائم شایع این مشکل عبارتند از: ترش کردن معده، نفخ معده، گاهی یبوست گاهی اسهال، دل درد و بی اشتهایی. افزایش بلغم در سایر قسمت ها با علائمی چون زیاد شدن آب دهان، سردرد، درد پاها و یا دست ها، سستی و رخوت همراه است.

غلبه بلغم معمولاً به علت مصرف زیاد خوراکی های با طبع سرد، نوشیدن مایعات سرد بین غذا و خوردن آب بسیار سرد بروز می کند.از عوامل دیگری که سبب اختلال در هضم غذا و نفخ می شوند، می توان به مواردی مانند: خوب نجویدن غذا، درهم خوری، حمام رفتن بعد از غذا، خوابیدن بعد از غذا، خوردن زمانی که فرد سیر است و جماع (نزدیکی جنسی) بعد از غذا اشاره کرد.علاوه بر موارد ذکرشده، داشتن اجابت مزاج مناسب، رعایت آداب خوابیدن، پرهیز از بی تحرکی و داشتن آرامش روحی و روانی برای پیشگیری از نفخ و هر بیماری دیگری لازم است.

* خوردن مصطکی ساییده شده با شکر* روغن مالی شکم با روغن هایی مانند بابونه* تقویت معده با مصرف گل قند و بذر انیسون

چطور معده خود را گرم کنیم

علاوه بر موارد فوق، رعایت نکات زیر کمک شایانی به بهبودی شما می کند. برخی از این نکات با توصیه های عمومی مشترک است، که به معنای اهمیت بالای آن در بهبودی شما است.1- بر حسب نوع غذا و ذائقه خود، غذا را با ادویه جاتی مانند: زیره، نعناع، دارچین (یک قاشق چایخوری از پودر یکی از آن ها) و در صورت اطمینان از نداشتن زخم گوارشی، زنجبیل (نصف قاشق چایخوری) با هر وعده میل نمایید.2- از غذاهای سنگین و دیرهضم مانند گوشت گاو (به هر شکل و به هر مقدار)، کله پاچه، حلیم، تخم مرغ آب پز کامل، کوکو سیب زمینی، ماکارونی، الویه، اجتناب کنید.3- از غذاهای زودهضم بیشتر استفاده کنید. (گوشت بره، جوجه کباب، تخم مرغ عسلی …)4- از خوردن سالاد خیار گوجه، ترشی، دوغ و ماست اجتناب کنید.5- از میوه های با مزاج سرد مانند: هندوانه، هلو، زردآلو، کیوی، خیار و گوجه به ویژه بر روی غذا پرهیز نمایید.6- غذا را با مقدار خیلی کمی نمک شروع و با نمک به پایان برید. (اگر بیماری فشارخون ندارید).7- از خوراکی های مولد ریاح مانند حبوبات، کمتر استفاده نمایید. در صورت تمایل به مصرف، قبل از طبخ، حداقل 12 ساعت در آب خیس نموده و در طی این مدت 3-2 بار آب آن را تعویض نمایید.

8- از ادویه جاتی مانند قرنفل (میخک)، هل و زعفران در طبخ غذا استفاده کنید.9- از خوردن آب همراه غذا و تا 2 ساعت پس از آن اجتناب کنید (برای کاهش تمایل به آب، غذا را خوب بجوید و بدون عجله و با آرامش غذا میل کنید).10- قبل از سیری کامل دست از غذا بکشید.11- حداقل تا 2 ساعت پس از غذا از خوابیدن اجتناب کنید.12- از مصرف غذاهای سرد و مرطوب مانند آش ماست، آش دوغ، آش رشته و آش جو پرهیز کنید.13- از انواع فست فود به ویژه سوسیس، کالباس و همبرگر جداً اجتناب کنید.14- اگر دچار ضعف هضم و نفخ زیاد هستید از ورزش روزانه با معده کاملاً خالی به مدت 20-15 دقیقه غافل نشوید.15- در صورتی که بلغم معده تان را درگیر کرده و سبب عفونت شده است، از دم کرده بومادران، کلپوره و درمنه استفاده کنید. اما اگر این گیاهان را در اختیار ندارید، نسخه ای کلی برای درمان بلغم مفاصل و معده وجود دارد: سیاه دانه را با سه برابر عسل مخلوط کرده و برای درمان بلغم مفاصل به اندازه یک قاشق چای خوری، ناشتا صبح و به همین مقدار سر شب، این مخلوط را میل کنید. در صورتی که بلغم معده را درگیر کرده، مخلوطی را که در بالا ذکر شد، بعد از هر غذا میل کنید.

البته اگر با انجام موارد فوق بهبودی حاصل نشد حتماً با یک متخصص طب سنتی مشورت کنید.

سالم و تندرست باشید.


تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

ترش کردن، نفخ معده، سوءهاضمه، بزرگی شکم و حالت تهوع همه از نشانه های سردی معده است، این بیماری پنهان که اکثر افراد جامعه به آن مبتلا هستند ممکن است به دلایل متفاوتی از جمله خوردن آب سرد یا پوشیدن پیش بند خیس در زمان ظرف شستن اتفاق افتد.طب سنتی فارغ از توصیه هایی که برای پیشگیری از این بیماری پنهان دارد برخی از روش های درمانی را هم برای آن معرفی کرده است.

تقریبا تمام لبنیات جز پنیر کهنه، شیر محلی تازه، کره و ماست چکیده، طبع سردی دارند. بین لبنیات، پنیر تازه، خامه، دوغ، سرشیر، شیر پاستوریزه و ماست معمولی، طبع سرد و تر دارند و کشک و قره قروت طبعشان سرد و خشک است.

سردي معده داراي علائمي نظير ترش کردن است و مي تواند با احساس سوزش در مري و سرمعده، دل درد، اسپاسم عضلات شکمي، اسهال يا گاهي اوقات يبوست، احساس تهوع و بي حالي همراه باشد.

خوردن سريع خوراکي ها، نوشيدن آب همراه با غذا، مصرف غذاهاي دير هضم، استفاده از چاشني و انواع ادويه هاي تند همراه با غذا، مصرف خوراکي هاي سرد چون يخ و بستنی و برخي داروها همگي درسردی معده موثر هستند.

درمان اين مشکل در وهله اول رعايت رژيم غذايي اهميت فروان دارد، هر فردي داراي يک مزاج است و خوردن غذاهاي طبع ديگر مي تواند باعث مشکلات گوارشي و حتي بيماري هايي مانند آکنه و ريزش مو در او شود، براي فهميدن طبع مي توان به پزشک طبع گياهي مراجعه کرد.

چطور معده خود را گرم کنیم

نوشيدن چاي بابوبه يکي از راه هاي برطرف کردن التهاب و سردي معده است، مي توان اين چاي را همراه با نبات يا ليمو ترش مصرف کرد تا علاوه بر درمان مشکل اسيدي شدن و سردي معده با عوامل عفونت زا در دستگاه گوارش هم مبارزه کند.

آب برنج هم يکي ديگر از داروهاي مفيد براي درمان مشکل سردي و ترش کردن معده است، براي اين کارمقدار کمي برنج را با آب بدون نمک پخته تا قوام پيدا کند، سپس محلول را از صافي رد کنيد، اين نوشيدني را مي توانيد در طول روز به همراه مقداري عسل مصرف کنيد تا مشکل سردي معده برطرف شود.

استفاده از برگ هاي شفابخش نعناع هم که از ديرباز به عنوان يک داروي بي رقيب براي درمان کليه مشکلات معده مشهور بوده که مي توان با جويدن برگ نعناع يا عرق نعناع و چاي نعناع را هنگام دل درد و سردي معده مصرف کرد تا التهاب برطرف شود، با توجه به طبع سرد ذاتي نعناع براي رفع سردي معده آن را همراه با نبات مصرف کنيد.

دانه رازيانه هم يکي از خوراکي هاي بسيار مفيد براي سلامت معده است ومي تواند مشکل سردي معده و يا هضم کند مواد غذايي در دستگاه گوارش را برطرف کند و به اين ترتيب مشکل التهاب معده برطرف مي شود.

علاوه بر موارد فوق، رعایت نکات زیر کمک شایانی به بهبودی شما می کند. برخی از این نکات با توصیه های عمومی مشترک است، که به معنای اهمیت بالای آن در بهبودی شما است.
1- بر حسب نوع غذا و ذائقه خود، غذا را با ادویه جاتی مانند: زیره، نعناع، دارچین (یک قاشق چایخوری از پودر یکی از آن ها) و در صورت اطمینان از نداشتن زخم گوارشی، زنجبیل (نصف قاشق چایخوری) با هر وعده میل نمایید.
2- از غذاهای سنگین و دیرهضم مانند گوشت گاو (به هر شکل و به هر مقدار)، کله پاچه، حلیم، تخم مرغ آب پز کامل، کوکو سیب زمینی، ماکارونی، الویه، اجتناب کنید.
3- از غذاهای زودهضم بیشتر استفاده کنید. (گوشت بره، جوجه کباب، تخم مرغ عسلی …)
4- از خوردن سالاد خیار گوجه، ترشی، دوغ و ماست اجتناب کنید.
5- از میوه های با مزاج سرد مانند: هندوانه، هلو، زردآلو، کیوی، خیار و گوجه به ویژه بر روی غذا پرهیز نمایید.
6- غذا را با مقدار خیلی کمی نمک شروع و با نمک به پایان برید. (اگر بیماری فشارخون ندارید).
7- از خوراکی های مولد ریاح مانند حبوبات، کمتر استفاده نمایید. در صورت تمایل به مصرف، قبل از طبخ، حداقل 12 ساعت در آب خیس نموده و در طی این مدت 3-2 بار آب آن را تعویض نمایید.

نکته : غلبه بلغم معمولاً به علت مصرف زیاد خوراکی های با طبع سرد، نوشیدن مایعات سرد بین غذا و خوردن آب بسیار سرد بروز می کند

8- از ادویه جاتی مانند قرنفل (میخک)، هل و زعفران در طبخ غذا استفاده کنید.
9- از خوردن آب همراه غذا و تا 2 ساعت پس از آن اجتناب کنید (برای کاهش تمایل به آب، غذا را خوب بجوید و بدون عجله و با آرامش غذا میل کنید).
10- قبل از سیری کامل دست از غذا بکشید.
11- حداقل تا 2 ساعت پس از غذا از خوابیدن اجتناب کنید.
12- از مصرف غذاهای سرد و مرطوب مانند آش ماست، آش دوغ، آش رشته و آش جو پرهیز کنید.
13- از انواع فست فود به ویژه سوسیس، کالباس و همبرگر جداً اجتناب کنید.
14- اگر دچار ضعف هضم و نفخ زیاد هستید از ورزش روزانه با معده کاملاً خالی به مدت 20-15 دقیقه غافل نشوید.
15- در صورتی که بلغم معده تان را درگیر کرده و سبب عفونت شده است، از دم کرده بومادران، کلپوره و درمنه استفاده کنید. اما اگر این گیاهان را در اختیار ندارید، نسخه ای کلی برای درمان بلغم مفاصل و معده وجود دارد: سیاه دانه را با سه برابر عسل مخلوط کرده و برای درمان بلغم مفاصل به اندازه یک قاشق چای خوری، ناشتا صبح و به همین مقدار سر شب، این مخلوط را میل کنید. در صورتی که بلغم معده را درگیر کرده، مخلوطی را که در بالا ذکر شد، بعد از هر غذا میل کنید.

البته اگر با انجام موارد فوق بهبودی حاصل نشد حتماً با یک متخصص طب سنتی مشورت کنید.

تغییر حالت روز و شب

شرکت تحقیقاتی پارسی طب

2015-12-04
بیماری های گوارشی, بیماری های معده, درمان با محصولات پارسی طب

۴۶ دیدگاه
316,833 بازدید

کسانی که طبع معده شان سرد است و با مصرف کوچک ترین ماده غذایی با طبع سرد دچار مشکل می شوند و هم چنین کسانی که با مصرف غذاهایی مانند شیر، پنیر و ماست دچار مشکل می‌شوند و غذا به خوبی هضم نمی شود و دچار چاقی شکمی هستند، طبع معده آن ها سرد است.

افرادی که طبع معده ‌شان سرد است غذاهای لطیفی مانند سوپ آلو بخارا، هویج و گندم یا تخم مرغ عسلی برایشان بسیار خوب است. هم چنین می‌توانند ماست را با آویشن، نعناع و پونه مصرف کنند یا شیر را با گلاب و عسل و پنیر را با مغز گردو مصرف کنند.

چطور معده خود را گرم کنیم

محتوای مقاله (با استفاده از این لیست به موضوع مورد نظر دسترسی سریعتر دارید)

رعایت نکات زیر کمک شایانی به بهبودی بیماری می‌کند.

نیم ساعت قبل از ناهار و شام بین ۸۰ تا ۱۰۰ سی‌سی و به مدت ۳ ماه استفاده شود.

نکتـه
۱٫    در صورت داشتن حرارت کبد بالا و در نتیجه ابتلا به یبوست گرم، از مقطر پاک سازی کبد شلیور صبح ناشتا استفاده شود.
۲٫    در صورت داشتن معده سرد به همراه یبوست از مقطر تقویت اعضا رییسه سایکودایجست به میزان ۱۰۰ سی سی دو ساعت قبل از شام استفاده گردد.
۳٫    برای این افراد باید رژیم غذایی سرد در نظر گرفته شود.
۴٫    در صورت وجود یبوست ابتدا باید از ملین های عام و بعد از ۱۴ روز از مسهل استفاده شود.
۵٫    از روغن های صنعتی (روغن جامد، مایع و سرخ کردنی) استفاده نشود.
دوز مصرف برای شدت بیماری های مختلف قابل افزایش تا مقدار حداکثر ذکر شده در کاتالوگ محصول می‌باشد.

برچسبمعده و مشکلات گوارشی مقطر نُه گیاه سایکودایجست مقطر هفت گیاه پاکسازی کبد شلیور

2020-02-29

2020-01-22

2019-10-30

روز جهانی قلب: امروز روز جهانی قلب است. اکثر سردمداران بخش سلامت در کشورهای مختلف …

سلاممن ۳۰ساله هستم مشکل معده وتنگی مری دارم عمل هم کردم اما هنوز باید بین غذا اب بهورم که غذا بره پایین به مدت هم هست تا چند لقمه غذامیخورم سیر میشم ومعده درد میگیرم ومدتی هم هست که بالای نافم خیلی درد عجب دارم که بعضی که بعضی وقت ها نمیتونم تحمل کنم باید لیوان بندازم واحساس میکنم معده سرد شده وخیلی هم سوزش دارم واحساس نیکنم معده ام ورم میکنه باید چکار کنن خیلی هم دکتر رفتم وهیچی جوری شدم که تا چندروز لب به غذا نمیزنم

سلام
یبوست رو بر طرف کنید.

سلام من ۳۷سالم ویبوست شدید دارم شکمم بزرگ شده تیرئید کم کاری دارم و به شیرینی علاقه شدید دارم و نمیدونم چطور شکمم را آب کنم همیشه هم ترش میکنم ومعده هم می سوزه

سلام من ۳۱سالمه از بچگی گاهی وقتا دلپیچه میگرفتم ک با داروهای گیاهی خوب میشد ولی الان ی ساله که ی دردی پایین شکمم حس میکنم داعمی نیست ولی وقتی میاد حس میکنم پرده ای شدم و نمی تونم چیزی بلند کنم حتما باید اول شکممو سفت کنم بعد بلند کنم بعضی وقتا درد سمت چپه بعضی وقتا راست میشه ک ی هو از بین میره وچند ساعت بعد درده میره سمت مخالف شکمم یبوستم دارم خیلیم معدم حساسه بعضی وقتا حس میکنم رودهام جابجا شدن یا تاب خوردن اجازه جلو رفتن غذا نمیدن حتما باید پیاده روی کنم داعمم یوبسم

سلام
همونطور که خودتون اشاره کردید مشکلتون مستقیما به یبوست مربوط میشه و باحتمال زیاد حالت مزمن پیدا کرده که همیشه همراهتون هست، از طرفی به دلیل تخلیه نشدن روده و اخلال در چرخه جذب و دفع، اخلاط بلغمی دستگاه گوارشتون رو پر کرده.
توصیه میکنم با این پزشک یک وقت مشاوره بگیرید، پرونده های بسیار موفقی در زمینه درمان مشکلات گوارشی دارند.
موفق باشید

سلام . کدام پزشک من هم همیشه یبوستم و خیلی در عذابم.

سلاماین پزشک پرونده های خیلی موفقی در زمینه درمان مشکلات مشابه شما داشتند.
موفق باشید

فرزند من دچار بی اشتهایی شدید شده چیکار کنیم اشتهاش برگرده؟

سلام
فرزندتون چندسالشه؟

سلام من چند وقته بالای ناف و قفسه سینم درد میکنه ومیسوزه باید خیلی غذا بخورم ک اروم شه دکتر رفتم شربت الومینیوم دادن بهم باچند تاقرص برااسید معده اما خوب نشدم

سلام
باید اقدام کنید به رفع یبوست و اصلاح مزاج

شربت آلومینیوم در این موارد منع مصرف داره:
آپاندیسیت
اختلال عملکرد کلیه
خونریزی گوارشی یا رکتال تشخیص داده نشده
یبوست
فکال ایمپکشن (مدفوع جمع و خشک شده)
اسهال مزمن
انسداد راه خروجی معده
انسداد روده

سلام من حدود چند ماهیی میشه احساس میکنم زیر قفسه سینم یا وسطش پره.به اصطلاح حس پر بودن معده دارم.بعد خوردن آب یا غذا این حس بیشتر میشه.حالت گیر کردن غذا هم در گلو دارم بعد از صرف غذا.گاهی رفلاکس دارم.و بیرون رویم خوبه.ولی گاهی یبوست میشم.به همه غذا ها واکنش نشون میده معدم و همین حالات پر بودن و خفگی رو دارم.حتی آب.البته هیچ دردی ندارم.فقط حس خفگی و سنگینی اذیتم میکنه
میشه راهنماییم کنید؟

سلام
مشکل شما در ابتدا و مستقیما به یبوست برمیگرده و معدتون به شدت دچار سردی شده. شاید گاهی اوقات بر اثر غذا و یا داروهایی که استفاده می کنید احساس کنید که یبوست از بین رفته اما این حالت موقتی هست و مجدد دچار یبوست میشید. یک شرح حال کامل از بیماری تون برای این پزشک ارسال کنید. بین یک تا سه روز بعد جوابتون رو خواهند داد.
با آرزوی سلامتی

سلام ببخشید من متادون مصرف دارم به همین دلیل همیشه مشگل یبوست دارم لطفی کرده ومراراهنمای کنید که چه چیز مشگل مرابهبود بخشید باتشکر

سلام
استفاده از دم کرده سنا و گل محمدی باعث از بین رفتن یبوست میشه اما استفاده طولانی مدت از هیچ دارویی توصیه نمیشه و عوارض زیادی خواهند داشت. توصیه میکنم با این پزشک درباره این موضوع صحبت کنید تا درمان ها و توصیه های لازم انجام بشه.
موفق باشید

درشکم در سمت چپ از زیر قفسه زیر تا مثانه علتش چیست

عوامل مختلفی میتونه داشته باشه که پزشک بعد از بررسی وضعیت مزاجی و شرایط بدنی شخص، علت اصلی رو پیدا میکنه. یکی از رایج ترین عواملی که میتونه باعث بروز این مشکل باشه یبوست هست. توصیه میکنم برای تشخیص دقیق علت مشکل با این پزشک مشورت کنید.
با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما

سلام خسته نباشین مشکل معده دارم نفخ همیشه داره اشتهام عادیه ولی چاقی شکمی دارم سردی معده دارم هرزگاهی دستشویی که میرم خونریزی میکنه حتی دکتر هم رفتم تشخیص نداده و سردی معدم خوب نشده بی زحمت بگین چه دارویی مصرف کنم؟داروخانه ها دارن ممنون میشم جواب بدین؟سپاس🙏🙏

سلام
مشکلی که شما دارید با استفاده از یک قرص و یا یک بطری عرق گیاهی درمان نمیشه! باید رژیم غذایی رو اصلاح کنید و تحت نظر یک پزشک حاذق طب سنتی (نه هر عطاری) باشید. دوره درمان کامل بیماری شما حدودا سه ماه زمان میبره.

چطور معده خود را گرم کنیم

سلام
من حدودا یکسال هست که نفخ شکم دارم. با توجه به اطلاعاتی که خوندم ، فکر میکنم دچار سردی معده شده باشم. به خیلی از مواد غذایی سرد کاملا حساسم.هر روز هم به طور مرتب ورزش میکنم و قبل شروع ورزش با معده خالی یک لیوان اب ولرم هم میخورم. و همینطور بده ورزش.
ممنون میشم راهنماییم کنید.

با سلام
توصیه هایی که در مقاله بالا قید شده برای نوع افراد بلغمی موثر هست و جنبه عمومی داره.
اگر با رعایت این موارد باز هم مشکل سردی معده و حساسیت به غذاهای با طبع سرد در شما وجود داره توصیه میکنم مشکلاتتون رو با یک پزشک متبحر طب سنتی در میون بذارید تا به صورت تخصصی و بر اساس شرایط و ساختار بدنی شما تجویز دقیق انجام بشه.
می تونید از دکتر مریم رضایی کمک بگیرید.

سلام شماره ای بزارید که بتونیم این داروهارو تهیه کنیم من چند جارفتم گیرم نیومد لطفا رسیدگی کنید چطوری این دارو رو بدست بیاریم ممنون میشم راهنمای کنید با سپاس

سلام با این شماره تماس بگیرید براتون ارسال میکنن
۰۲۱۸۸۳۲۲۵۶۴

سلام
من مشکل بیرون روی بیش از حد ادرار بخصوص تو ماه رمضان دارم و این مشکلات زیادی برای من ایجاد کرده است از جمله اینکه بعد از افطار تا حدود ساعت ۱۲ شب مشکلی ندارم بعد از این ساعت هر نیم ساعت حتی رب ساعت بایستی مثانه خود را خالی کنم و نیز این که احساس خالی شدن مثانه ندارم لطفاً در این خصوص راهنمایی بفرمایید چه دارویی باید مصرف کنم؟

پی بردن به علت بیماری و ارائه راهکار درمانی بدون بررسی دقیق وضعیت شخص ممکن نیست ، برای این کار باید حداقل به ۴۰ پرسش پاسخ دهید تا امکان تشخیص و ارائه راهکار درمان ایجاد شود ، برای این منظور از لینک زیر وارد شوید و با دقت به سوالات پزشک پاسخ دهید:سامانه مشاوره آنلاین ایزو ویزیت

سلام من معده م خیلی حساسه یه مدت دکتررفتم گفت که ظاهرا سندرم روده تحریک پذیرداری مدام یبوست داشتم همه آزمایش هارو هم دادم چیزی نشون ندادن منتها الان با خوردن منیزیم یبوستم حل شده ولی هنوز خیلی زود یکم غذابیشتربخورم همش رفلاکس دارم و پوستم پرازجوشهای ریزه و همینطوردارم بدترمیشم بخصوص باسنم و بازوهام هرچی ام روغن استفاده میکنم بی فایده ست ممنون میشم راهنمایی کنید و شرایط ویزیت و درمان رو به ایمیل ام ارسال کنید

پی بردن به علت بیماری و ارائه راهکار درمانی بدون بررسی دقیق وضعیت جسمانی شما ممکن نیست، برای این کار باید حداقل به ۴۰ پرسش پاسخ دهید تا امکان تشخیص و ارائه راهکار درمان ایجاد شود ، برای این منظور از لینک زیر وارد شوید و با دقت به سوالات پزشک پاسخ دهید:سامانه مشاوره آنلاین ایزو ویزیت

سلام من چهار ماه پیش به خاطر درد شدید در پشت قفسه سینه و گلو درد و گرفتگی صدا به پزشک مراجعه کردم. که بعد از آندسکوپی و نمونه برداری تشخیص خراش روی مری و ریفلاکس را دادند. بعد از چهار ماه مصرف پنتاپرازول الان تمام علایم بهبود یافته ولی بعد از خوردن غذا دچار ریفلاکس شدید می شوم که تنها علامت آن احساس تورم در گلو و تنگ شدن نفس می باشد. آب دهانم زیاد شده و کف مانند است و همچنین رنگ زبانم خیلی سفید می شود. میزان غذایم را خیلی کم و رژیمی کرده ام در حالیکه وزن زیادی کم کرده ام ولی این حالات به هیچ وجه از بین نمی روند. لازم به ذکر است در چند ماه گذشته به خاطر عفونت مجاری ادراری روزانه تا ده لیوان آب می نوشیدم. لطفا راهنمایی بفرمایید چگونه با طب سنتی از این مشکل خلاص می شوم.

برای مشاوره در این مورد می توانید از سایت مشاوره آنلاین http://www.isovisit.com استفاده نمائید.

سلام من ۱۷ سال سن دارم و یک سال هست که دچار رفلاکس معده هستم
اونطور غذایی هم نمیخورم
خیلی وزن کم کردم ۷۰ کیلو هستم
هرچی میخورم باعث رفلاکس معده میشه
و تنهایی عذایی که میتونم بخورم سیب زمینی اب پز و تخمرغ اب پز

راه درمان سراغ دارید بگویید

با سلام
برای مشاوره در این مورد می توانید از سایت مشاوره آنلاین ایزوویزیت http://www.isovisit.com استفاده نمائید.

سلام من خیلی از روزها معدم صداهای قاروقور میده و آروقهای بد بو و اسهال میشم بی زحمت راه حلی برای درمان بهم بدید

سلام من ۲۷ سالمه ۴۵ کیلو ام و به شدت لاغر و ضعیفم، متاسفانه خیلس وقته هم سوزش معده میگیرم هم حالت تهوع که نمیتونم چیزی بخورم هم تازگیا ورم و نفخ معده. تازگیا فهمیدم معده ی من طبعش سرده واسه همین یبوست خیلی شدید میگیرم و همین خیلی خسلس اذیتم میکنه. مادر همه ی مریضی ها یبوسته. هرکاری هم بگید کردم. شنیدم عسب و زنجبیل یا عسل و سیاهدانه واسه معده و یبوست خوبه. اگه میشه کمکم کنید

سلام خسته نباشید من ۲. ۳ ساله نمیتونم آب بخورم دکتر هم زیاد رفتم ولی درست نشده .اب که میخورم حالت تهوع میگیرم انقریبه استفراغ کنم لطفاً راهنمای کنید

با سلام
مردی ۲۷ ساله هستم. هفته گذشته در اثر خوردن غذای ناسالم معده ام بهم ریخت و استفراغ کردم. اما بعد از گذشت دو هفته همچنان تهوع و لرز دارم.
دو سال پیش این اتفاق تکرار شد و چند ماه تا بهبودی نسبتا کامل طول کشید.
مشکل بنده و راه علاج آن چیست؟
با تشکر

سلام
در معده شما تیکه گیر کرده است با رد کردن ان کاملا خوب خواهید شد

دیگه غذای ناسالم نخور😐

چطوری محصولات پاپریکارو سفارش بدم؟

سلام
من دو ماه که احساس میکنم سمت چپ گلوم چیزی مونده ولی رفتم عکس گرفتن چیزی نیست
بعضی وقت ها انگار از معده ام چیزی میاد بالا و احساس تنگ نفس میگیرم البته معده اصلا ترش نمیکنه بعضی وقت ها نزدیک معدم زیر قفسه سینه میسوزه
رفتم یه عطاری گفت معده شما ورم کرده و چیزیای سرد نخور
درسته؟

شما بند هستی یه بندی گیر بیار خوب میشی

سلام . من خانمی ۳۵ سلله و ساکن استرالیا هستم و درضمن گیاه خوارم. مدت ۱ ماه فقط تمایل داشتم سللاد بخورم با سرکه و روعن زیتون. بعد از اون ۲ هفته است که به شدت دچار بادگلو و گاهی ترش کردن شدم. ممکنه منو راهنمایی کنید چه عذاهایی بخورم که ضد بلغم باشد و سردی معده منو بگییره. ممنونم

سلام.مردی هستم ۳۵ ساله.وزن ۱۰۰ کیلو .باشکمی بزرگ .چند سالیه که با خورد غذاهای سرد در کمتر از نیم ساعت دچار تکرر ادرار و اسهال و باد معده ی زیاد میشم میخواستم بدونم ایا این دارو مقطر شما میتونه برای درمان بنده موثر باشه.با تشکر.

ممنونم از پاسخ شما. پایدار باشید.

سلام برای درمان معده سرد توصیه شما چیست. با خوردن هر غذای سردی دچار ضعف معده و افت فشار می شم طوری که یکبار با خوردن هندوانه دچار سر گیجه و بیحالی شددیم شدم که کارم به درمانگاه کشید. ممنونم از پاسخ شما.

با سلام
مردی ۴۵ ساله هستم. هیچگاه مشکل گوارشی نداشته ام اما از تیر ماه ۱۳۹۵ بعد از اتمام ماه رمضان با استفاده از شیوه طب سنتی به رژیم ۱۵ روزه پاکسازی بدن روی آوردم. بعد از آن به اسهال شدید مبتلا شدم و با عسل و نعناع ب مداوا مشغول شدم اما طولی نکشید که این امر به تناوب یبوست و اسهال منتهی شد. تلاش برای درمان این مشکل با خوردن شبی یک قاشق اسپند، استفاده زیا از زنجبیل و دارچین و عرق نعناع ادامه یافت. سرانجام از اواخر آبان درد شدید معده آغاز شد . با مراجعه به پزشک احتمال وجود سرطان منتفی شد و با توجه به تشخیص پزشک این بیماری سندرم روده تحریک پذیر است و تا الان هم با دردهای گاهگاهی تحمل کردم. اما اکنون بعد از ۱۳ روز روزه درد معده به شدت بالا گرفته چنانکه بعد از غذا، قبل از غذا و در حالت گرسنگی و سیری معده ام درد می کند و گاهی شدت آن تا حدی است که قادر به راست ایستادن نمی باشم. لطفا راهنمایی کنید چه کنم؟؟

سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون من معده م با کوچکترین خوراک سرد و لبنیات . اذیت میشه و دچار تکرر ادرار و خلط سفید پشت گلو میشم و در معده م احساس خام بودن میکنم . این مقطر بلغم که فرمودید آیا در دوران بارداری هم میشه استفاده کرد و از کجا تهیه کنیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

“پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، فاطمه نجات بخش عضو هیئت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره نفخ اظهار داشت: نفخ از شایع ترین علائم گوارشی است که در زنان بیشتر از مردان بروز پیدا می‌کند.

به گفته وی مصرف غذا با حجم زیاد، مصرف آب با غذا، مصرف غذاهای بدون کیفیت، مصرف غذاهای نفاخ، مصرف غذاهای آبدار، حرکت شدید بعد از غذا همه از عوامل بروز نفخ به شمار می‌آیند.

این متخصص طب سنتی افزود: سردی مزاج معده موجب بروز نفخ می‌شود که سرد شدن مزاج معده دارای علائمی مانند سوءهاضمه و هضم غذاهای خیلی سبک و عدم هضم غذاهای سنگین، ترش کردن معده و تمایل به مصرف غذاهای سرد است.

افراد مبتلا به نفخ از مصرف  ترشی‌ها، آب سرد و غذاهای نفاخ پرهیز کنند

نجات بخش گفت: افراد مبتلا به نفخ از مصرف  ترشی‌ها، آب سرد و غذاهای نفاخ پرهیز کنند و توصیه می‌شود این افراد ورزش زیاد انجام دهند و در حد طاقت گرسنگی و تشنگی را تحمل کنند. همچنین، این افراد شکم خود را با کیسه محتوی ارزن یا نمک یا سبوس گرم کنند به نحوی که کیسه محتوی این مواد را در جای گرم مانند فر یا ماکروفر قرار دهند، 20 دقیقه تا نیم ساعت روی شکم خود قرار داده تا معده گرم شود، این کار در بهبود بسیاری از علائم گوارشی مفید است.

چطور معده خود را گرم کنیم

بهترین غذا برای درمان نفخ شکم مصرف “نخود آب ” است

وی بیان کرد: بهترین غذا برای درمان نفخ شکم مصرف “نخود آب “با ادویه دارچین و زعفران است به این ترتیب که مقدار دلخواه نخود را با آب پخته و به آن ادویه اضافه کرده و مصرف کنند البته نخودآب را با مقداری گوشت نیز می‌توان پُخت.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: خوردن آسیاب شده مصطکی با شکر و روغن مالی شکم با روغن‌هایی مانند سیاه‌دانه خود برا رفع نفخ مفید است.

نجات بخش یادآور شد: به طور کلی برای پیشگیری از نفخ باید از تمام عمواملی که موجب بروز نفخ می‌شود پرهیز کرد.

انتهای پیام/

ایسنا/چهارمحال و بختیاری محقق طب اسلامی در چهارمحال و بختیاری گفت: رعایت نکردن رژیم غذایی سالم و مصرف انواع خوراکی‌ها به صورت همزمان بدون در نظر گرفتن طبع گرم یا سرد آنها می‌تواند باعث بیماری سردی معده و مشکلات فراوان شود.

محمد امین افرا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: سردی معده دارای علائمی نظیر دل درد، اسپاسم عضلات شکمی، اسهال یا گاهی اوقات یبوست، احساس تهوع و بی حالی است که برای درمان آن روش‌های ساده و موثری می‌توان استفاده کرد.

وی افزود: برای درمان این مشکل در مرحله اول رعایت رژیم غذایی اهمیت فروان دارد، هر فردی دارای یک مزاج است و خوردن غذاهای طبع دیگر می‌تواند باعث مشکلات گوارشی شود.

این محقق طب اسلامی خاطرنشان کرد: نوشیدن چای بابوبه یکی از راه‌های برطرف کردن التهاب و سردی معده است، می‌توان این چای را همراه با نبات یا لیمو ترش مصرف کرد تا علاوه بر درمان، مشکل اسیدی شدن و سردی معده با عوامل عفونت‌زا در دستگاه گوارش هم مبارزه کند.
وی با اشاره به اینکه برگ‌های شفابخش نعناع از دیرباز به عنوان یک داروی بی‌رقیب برای درمان مشکلات معده مشهور بوده، تصریح کرد: با جویدن برگ نعناع یا عرق نعناع و چای نعناع تا حدودی می‌توان مشکلات ناشی از سردی معده را برطرف کرد.
افرا خاطرنشان کرد: دانه رازیانه هم یکی از خوراکی‌های بسیار مفید برای سلامت معده است ومی‌تواند مشکل سردی معده و یا هضم کند مواد غذایی در دستگاه گوارش را برطرف کند و به این ترتیب مشکل التهاب معده برطرف می‌شود.
این محقق طب اسلامی با بیان اینکه همه افراد و در هر سنی می‌توانند دچار سردی معده شوند، توصیه کرد: در فصل پاییز و زمستان باید از غذاهای گرم استفاده کرده و از خوردن خوراکی‌های سرد اجتناب شود.

انتهای پیام

اگر شما هم جزو افرادی هستید که با خوردن برخی مواد غذایی با طبع سرد، احساس درد معده می‌کنید، باید بگوییم که دچار سردی معده هستید. برای درمان سردی معده بهتر است تا وعده‌های غذایی خود را اصلاح نمایید. در غیر این صورت ممکن است بیماری شما تشدید شود.

اگر شما از مشکلات گوارشی مانند نفخ معده، ترش کردن معده، یبوست، اسهال و … رنج می‌برید و به دنبال رفع سردی معده خود هستید، خواندن این مقاله از مجله کاکوتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

علائم شایع سردی معده شامل موارد زیر می‌باشد:

روش نادرست تغذیه و برخی عادت‌های غلط تغذیه‌ای باعث ایجاد سردی معده و تشدید علائم آن می‌شود. ازجمله این علل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چطور معده خود را گرم کنیم

آب برنج: بسیاری از خانم‌ها، هنگام آب‌کشی برنج، آب آن را دور می‌ریزند. پزشکان طب سنتی معتقدند که یکی از روش‌های خانگی برای درمان سردی معده استفاده از آب برنج می‌باشد.

اگر شما هم دچار چنین مشکلی هستید، بهتر است تا آب برنج را در طول روز مصرف کنید تا مشکل سردی معده شما از بین برود.

روغن کرچک: اگر مزاج سرد معده‌تان، باعث ناراحتی شما شده است، از خواص درمانی روغن کرچک استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید مقداری روغن کرچک را به معده خود بزنید. سپس این نواحی را ماساژ دهید. بعدازاینکه تمام معده شما چرب شد، بهتر است با یک حوله یا کیسه آب گرم، شکم خود را بپوشانید.

عسل: برای رفع سردی معده از خواص شفابخش عسل استفاده کنید. شما می‌توانید دمنوش های موثر برای سردی معده را با عسل ترکیب کرده و نشو جان کنید. همچنین می‌توانید عسل را به تنهایی و به‌عنوان صبحانه مصرف کنید.

سرکه انگور: برخی طبیبان طب سنتی معتقدند که برای درمان سردی معده ، سرکه انگور کارساز می‌باشد. برای این منظور می‌توانید مقداری از سرکه انگور را در آب حل کنید. سپس این نوشیدنی گوارا را هر روز نوش جان کنید تا التهاب و سردی معده شما برطرف شود.

چای بابونه: برای برطرف کردن سردی معده، بهتر است چای بابونه را امتحان کنید. برای این منظور می‌توانید چای بابونه را با نبات یا لیموترش نوش جان کنید. این درمان به شما کمک می‌کند تا علاوه بر برطرف شدن اسید معده و سردی معده، دستگاه گوارش شما به‌خوبی ضدعفونی شود.

برگ نعنا: برای درمان مشکلات معده مانند سردی معده، برگ نعنا معجزه می‌کند. برای این منظور می‌توانید چند دانه از برگ نعنا تازه را بجوید. همچنین می‌توانید از عرق نعنا یا چای نعنا به همراه نبات نیز استفاده کنید. کافی است یک‌بار امتحان کنید تا التهاب معده شما از بین برود.

رازیانه: برای رفع سردی معده خود از دانه‌های شفابخش رازیانه استفاده کنید. این دانه‌ها برای سلامت معده بسیار مؤثر بوده و به هضم مواد غذایی در دستگاه گوارش شما کمک بسیاری می‌کند. علاوه بر این رازیانه التهاب معده شمارا از بین می‌رود.

ترکیب بادیان و زنیان: برای کاهش علائم و درمان سردی معده دستور زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

مقداری باز گیاهان بادیان، زنیان، زیره سبز و نبات را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس مقدار یک قاشق از آن را در روز نوش جان کنید.

افتیمون: برای از بین رفتن سردی معده از خواص گیاه افتیمون استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید مقداری از این گیاه را در یک لیوان آب بجوشانید. سپس آن را صاف کنید و همراه با نبات میل کنید.

آویشن: برای درمان سردی معده و کاهش التهاب آن، گیاه آویشن معجزه می‌کند. شما می‌توانید این گیاه را با گیاه مریم نخودی و مرزنجوش ترکیب کنید و همراه با یک لیوان آب دم کنید. بعد از صاف کردن آن همراه با نبات نوش جان کنید.

سنبل‌الطیب: برای کاهش التهاب معده و تغییر مزاج سرد آن گیاه سنبل‌الطیب را امتحان کنید.

اگر با موارد گفته‌شده در بالا، به درمان سردی معده شما کمک نکرد، بهتر است از درمان خودسرانه اجتناب کرده و برای درمان اصولی با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

برای تهیه گیاهان دارویی و دم‌نوش‌های گیاهی می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کاکوتی اقدام به سفارش نمایید.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید بهفروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

درتلاش هستیم تا عرقیجات سنتی ایران عزیزمان را به سفره های شما عزیزان بازگردانیم . سعی برآن داریم که بجای نوشابه های مضر ، مصرف عرقیجات گیاهی را تبلیغ کنیم.

برای بار بعدی نظر من، نام، ایمیل، و وب سایت من را در این مرورگر ذخیره کنید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


ایمیل شما:


درتلاش هستیم تا عرقیجات سنتی ایران عزیزمان را به سفره های شما عزیزان بازگردانیم . سعی برآن داریم که بجای نوشابه های مضر ، مصرف عرقیجات گیاهی را تبلیغ کنیم.

با تشکر از شما دوست گرامی
در صورت تمایل به تهیه عرقیحات گیاهی میتوانید بهفروشگاه اینترنتی عرقیجات گیاهی کاکوتی مراجعه نماید و خرید خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت نمایید . برای دانلود اپلیکیشن اندروید کاکوتی اینجا کلیک کنید

طراحی شده در ایران | خرید خوب ، حق شماست،کافیست نگرش خود را تغییر دهید.ساخته شده با عشق در کاکوتی. | نیرو گرفته شده از سرور های قدرتمند سرور ستاپ

یکی از تاثیرات نامطلوب سبک زندگی امروز کاهش سطح سلامتی جامعه است. بی تدبیری‌هایی که در انتخاب غذا، سفره آرایی، آداب صرف غذا و… وجود دارد باعث بروز مشکلات بی‌شماری شده است. یکی از پیامدهای نامطلوب این روش‌های نادرست، مشکلات معده از جمله سردی معده است. در این مقاله مجله طب سنتی طبایع به بررسی سوء مزاج سرد و تر معده، علل و پیامدهای آن و ارائه راهکارهای درمان ساده سردی معده در طب سنتی برای رفع آن می‌پردازیم.

از علت‌های سردی معده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بدون شک برای رفع سردی معده و بهبود مشکلاتی نظیر سوء هاضمه، آروغ ترش، آب دهان، نفخ، معده درد، سنگینی بعد از غذا و… پرهیز از موارد ذکر شده ضروری است.

غلبه سردی و تری در معده نه تنها موجب مشکلات معده و اختلال در هضم غذا می‌شود؛ بلکه بواسطه ارتباط معده، مغز و دستگاه تناسلی بیماری‌های بسیاری به دنبال دارد. انواع سردردها، مشکلات نازایی و تاخیر در قاعدگی، کم خونی و… از این جمله‌اند.

 

چطور معده خود را گرم کنیم

جهت آشنایی با پزشکان طب سنتی شهر خود می‌توانید به صفحه پزشکان طبایع مراجعه نمایید. پیشنهاد می‌کنیم از تجویزهایی که هیچ‌گونه منبع معتبری ندارند دوری کرده و دستورات داده شده را حتما از لحاظ اعتبار بسنجید.

 

مشاوره طبایع

همراهان گرامی طبایع می توانند برای تشخیص مزاج و انجام مشاوره تخصصی به لینک زیر مراجعه نمایند…

آکادمی طبایع

برای شرکت در کلاس‌های آموزشی با گواهینامه معتبر انجمن علمی به لینک زیر مراجعه نمایید…

اپلیکیشن طبایع

برنامه موبایل اندروید طبایع با امکانات بسیار آماده شد! جهت آشنایی با اپلیکیشن و دانلود به لینک زیر بروید…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

| طبایع مرجع طب سنتی ایران © 1399 – تمامی حقوق محفوظ است. |

چگونه طبع یا مزاج خود را تغییر دهیم؟ چرا اکثریت به دنبال تغییر مزاج خود از طبع سرد به طبع گرم هستند؟ چگونه طبع خود را گرم‌ کنیم و اینکه آیا مهم است که اینکار را انجام دهیم؟ ما در این مقاله به سؤال‌های ذکر شده پاسخ ‌خواهیم داد؛ و اگر مزاج شما به سمت سردی سوق پیداکرده است توصیه می‌کنیم که با ما همراه باشید. ابتدا با یک مثال به اهمیت و ضرورت مزاج‌شناسی می‌پردازیم.

قبل از اینکه به دنبال پاسخ‌هایی برای سوال چگونه طبع خود را گرم‌ کنیم برویم، در زیر با مثالی خلاصه‌ای از انواع مزاج‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

این خانواده بدون اطلاع از مزاج سرد فرزندشان و به خاطر ندانستن مزاج غذاها، دائماً با غذاهای سرد تغذیه کرده‌اند. یک خانواده ایرانی را در نظر بگیرید. صبح که فرزند از خواب بیدار می‌شود یک چای برای او می‌ریزند درحالی‌که طبع چای سرد و خشک است. سپس پنیر را آماده کرده و به‌عنوان صبحانه به فرزند می‌دهند. برای تغذیه‌ی مدرسه هم از همان پنیر، ساندویچ کرده همراه چند عدد خیار سرد و خشک از همان ابتدای صبح تا ظهر به‌عنوان تغذیه به فرزند خود می‌دهند.

ظهر که از مدرسه می‌آید، مادر غذای موردعلاقه‌ی فرزندش را با تمام عشق و علاقه فراهم می‌کند. برنج و مرغ‌ترش، درحالی‌که مزاج مرغ سرد است و برنج هم سرد و خشک است. عصر هم پدر خانواده با خرید بستنی و فالوده به خانه برمی‌گردد؛ که این‌ها همه سرد هستند. مادر شب برای شام؛ خوراک سیب‌زمینی و گوجه درست کرده است. در طول هفته ۹۰ درصد از غذاهایی که از صبح تا شب به این فرزند داده می‌شود؛ غذاهایی با مزاج سرد و غالباً سرد و خشک هست.

گرچه والدین، از سر محبت این رژیم غذایی را فراهم می‌کنند اما نتیجه این نحوه غذا خوردن این است که فرزند ازنظر رفتاری بسیار بی‌حال، کندذهن و خمود است و از جهت جسمی نیز همیشه مریض است، بدنش در مقابل سرما و ویروس‌ها ضعیف شده و به‌راحتی سرما می‌خورد و به‌آسانی هم خوب نمی‌شود. یبوست، وسواس و مانند آن از دیگر مشکلاتی است که گریبان گیر این کودک می‌شود. والدینی که این خانواده را اداره می‌کنند نه از مزاج فرزندشان آگاهی داشته (که طبع او سرد و خشک یعنی سودا بوده) و نه از طبع غذاهایی که به فرزند می‌داده‌اند.

چطور معده خود را گرم کنیم

خانواده دیگر، مزاج غذاها را می‌دانند و بعد از شنیدن ضررهای سردی‌ها، به‌صورت مداوم، فرزند را با غذاهای گرم تغذیه می‌کنند و به دنبال این سوال هستند که چگونه طبع خود و فرزندمان را گرم کنیم غافل از اینکه طبع فرزندشان بسیار گرم بوده است. این خانواده به طب سنتی علاقه‌مند بوده و سخنرانی‌های مختلفی را در این زمینه گوش می‌دادند. در جلسات طب سنتی اسلامی شنیده بودند غذاهای سرد فراوان به فرزندان خود ندهید چون بیشتر بیماری‌ها از سردی می‌باشد. ازاین‌رو یک رژیم غذایی با طبع گرم را برای کودکشان آغاز می‌کنند.

صبح‌ها، چای پونه دم‌کرده و صبحانه‌ی آن‌ها ارده‌شیره یا کره عسل می‌باشد. ظهر، خورشت فسنجان یا کباب با گوشت گوسفند. شب هم این رژیم غذایی گرم را با تخم‌مرغ محلی و روغن‌زیتون تکمیل می‌نمایند.در اثر استفاده‌ی بلندمدت از غذاهای بسیار گرم، بعد از مدتی این فرزند دچار پرخاشگری شده و انواع بیماری‌های پوستی، خارش، اگزما و جوش در بدنش ظاهر می‌شود. کبد فرزند بسیار گرم شده و همیشه احساس گرما و گرفتگی دارد؛ و حال برای درمان فرزندشان به دکتر و داروهای شیمیایی متوسل می‌شوند.علت این است که این خانواده از طبع گرم فرزند خود ناآگاه بودند و به خاطر دانش ناقص، این‌چنین تصور کرده که همه غذاهای سرد، بد و همه غذاهای گرم، خوب می‌باشد. لذا در خوراندن غذای گرم به فرزند با طبع گرم خود افراط کرده بودند.

خانواده‌ی دیگری در ایران، مطلع از طبع غذاها و آگاه از مزاج فرزند ولی نسبت به تأثیرگذاری طبع غیر خوردنی‌ها ناآگاه می‌باشند. این خانواده اقدام به یادگیری این دانش سودمند کرده‌اند و به اهمیت یادگیری طبع انسان و غذاها پی برده‌اند. بعد از علم به مزاج غذاها و اطلاع از سردی طبع فرزند خود، اقدام به تغذیه‌ی ۷۰ درصد خوراکی‌های گرم و ۳۰ درصد خوراکی‌های سرد کردند. اما این خانواده نیز بعد از طی دوره زمانی، نتیجه‌ای نگرفتند! چرا؟

آن‌ها فقط به طبع خوراکی‌ها و انسان‌ها پی برده بودند اما هنوز نمی‌دانستند که رفتارها، صداها، بوها، رنگ‌ها، فلزات، خانه‌ها، لباس‌ها، چهره‌ها و ساعات شبانه‌روز (همه‌ی این‌ها) مزاج دارند. فرزند این خانواده هرروز که از مدرسه برمی‌گشت در معرض سروصدای زیاد اتومبیل و رفت‌وآمد وسایل نقلیه بود. درنتیجه تحت تأثیر طبع سرد و خشک صدای اتومبیل قرار داشته است. در مدرسه‌ای که درس می‌خواند برخوردهای هم‌کلاسی‌ها و مدیر و معلم مناسب نبوده است. این فرزند در مدرسه دعوا می‌گیرد و تحت تأثیر برخورد توبیخ آمیز معلم و مدیر قرار می‌گیرد. لذا روزانه چندین رفتار سرد در مدرسه با او می‌شود. هنگام ورود به منزل، مادر و پدر عموماً جنگ‌ودعوا دارند. دائم فرزند را سرزنش و امرونهی می‌کنند. لذا در منزل تحت تأثیر رفتارهای والدین، سردی مضاعفی به بدنش وارد می‌شود. در منزل هم طبق معماری‌های خانه‌های آپارتمانی امروزی، دیوارها گچی می‌باشد که بسیار سرد خشک است.

مواد شیمایی‌ای مثل تینر و وایتکس که به‌صورت شایع در بعضی شستشو‌ها استفاده می‌شود نیز طبعشان سرد است و سردی مضاعفی را به‌ کل اعضاء خانواده تزریق می‌کند. ظروفی که در منزل قرار دارد و استفاده می‌کنند، روی و آلومینیوم هست که همگی سرد هستند. درمجموع مادر این شخص تصور کرده است که با آگاهی به غذاهای گرم، حدود ۷۰ درصد، از غذای او را گرم کرده است ولی غافل از این‌که غذاهای او اعم از خوردنی، شنیداری، پنداری دیداری و بویایی می‌باشد. ۷۰ درصد از ورودی‌های غذای این فرزند سرد بوده و فقط غذای خوردنی او گرم می‌باشد.

خانواده‌ای که اطلاعات کافی در مورد مزاج انواع غذاها و ورودی‌های بدن انسان اعم از خوراکی و غیرخوراکی دارند، در خوراکی‌ها سردی‌ها را با مصلح گرم و بالعکس و هرکدام را متناسب با مزاج شخص می‌خورند. طبع فرزند را می‌دانند، طبع رفتارها، گفتارها، رنگ‌ها و مانند آن را هم می‌دانند. چنین خانواده‌ای دچار مشکلات کمتری از جهت جسمی و حتی روحی و روانی هستند؛ بنابراین شناخت طبع بسیار مهم بوده و لازمه‌ی هر انسانی این است که طبع خود را بشناسد. طبع‌ها به چهار دسته‌ی اصلی دموی (گرم وتر)، صفراوی (گرم و خشک)، سوداوی (سرد و خشک) و بلغم (سرد وتر) تقسیم‌بندی می‌شوند؛ و با استفاده از تست های طبع شناسی می‌توانید طبع خود را بشناسید.

قبل از اینکه به جستجوی پاسخ‌هایی برای سوال چگونه طبع خود را گرم‌ کنیم برویم، با حقیقت غذا آشنا می‌شویم. مجموعه‌ی بهره‌مندی انسان از جهان طبیعت را غذا می‌نامیم. اعم ازآنچه می‌پوشیم، می‌بلعیم، می‌بوییم، فکر، حس و لمس می‌کنیم و آنچه از طریق قلب و دل ادراک می‌کنیم. چون همه‌ی این‌ها در شکل‌گیری طبع دخالت دارند. این انرژی، توان و حرکت از کجا آمده است؟! این‌طور نیست که این سه مؤلفه همیشه و فقط از طریق خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها باشد بلکه آنچه می‌شنویم یا می‌بینیم نیز غذا هستند.

غذاهای تأثیرگذار بر طبع‌ها، هفت مورد هستند:

وقتی‌که بیماری سراغ شما آمد، سراغ رد پای این هفت غذا را بگیرد و ببیند که ایراد دارد یا نه؟! همه‌ی غذاها را باید چک کرد.

در اینجا منظور از غذا، همان غذای خوراکی است؛ و هر کس با شناخت مزاج خودش و هم اطلاع از طبع غذاها باید تغذیه‌ی مناسب را انتخاب کند. در ارتباط با چهار طبع اصلی لازم است بدانیم غذاهای شیرین و چرب صفرا (طبع گرم و خشک) را زیاد می‌کند و غذاهای مانده، شور و نمک‌سود، سودا (سرد و خشک) را زیاد می‌کند.غذاهای سردی بخش، مثل لبنیات، ترشی و سرکه، بلغم را زیاد می‌کند؛ و نیز پرخوری حالت دموی (طبع گرم و تر) را زیاد می‌کند. امروزه دانشمندان یکی از علت‌های بروز بیماری‌های نقص ایمنی مانند آلزایمر، MS و پارکینسون را غلبه‌ی طبع سرد بر بدن انسان می‌دانند.

مهم‌ترین نکته این‌ است که هر غذایی را همراه با مُصلِح آن مصرف کنید. به‌عنوان‌مثال شیر دارای طبع سرد است و باعث غلبه‌ی سردی بر بدن می‌شود و برای جلوگیری از این قضیه شما باید شیر را به همراه زنجبیل یا دارچین و یا نبات میل کنید. البته در آداب سنتی ما ایرانیان نیز این نکات رعایت شده است به‌طوری‌که به‌عنوان‌مثال دوغ با کاکوتی، عدسی با گلپر، نان گندم با رازیانه و سیاه‌دانه، تخم‌مرغ با دارچین، آبگوشت با آویشن، چای با لیمو، ماهی با گردو و فلفل سیاه، باقلا با گلپر، برنج با زیره، پنیر با گردو، شیر با گلاب یا دارچین، خیار با نعناع و گل سرخ، ماست با زنیان، گوشت با سماق و مانند آن مصرف می‌شده است.

از غذاهایی با طبع سرد می‌توان به گوشت گاو، نان جو، ماهی، مرغ ماشینی، کره، گل‌کلم، کرفس، گیلاس، مرکبات، زرشک، کشک، ماش، باقلا، قارچ، ریواس، زردآلو، آلو، سیب، گلابی، انار، بادمجان، نخودفرنگی، گوجه‌فرنگی، توت‌فرنگی، شلغم و مانند آن اشاره کرد.

برخی از غذاهایی با طبع گرم مانند مرغ خانگی، گوشت گوسفند، گوشت شتر، نان گندم، انگور، عسل، تخم‌مرغ، نخود، گردو، طالبی، هویج، انجیر، توت، گوشت شترمرغ، گوشت بوقلمون، گوشت بز، شیر بز و مانند آن هستند.

اولین غذای غیرخوراکی از غذاهای هفت‌گانه، غذای فکری یا اعتقادی هست. یک فکر منفی می‌تواند اشتهای ما را کور کند. تکرار فکر منفی می‌تواند آسیب‌های زیادی بر ما وارد کند. پس اگر فکر را در نظر نگیریم در بحث تشخیص بیماری‌ها و درمان دچار مشکل می‌شویم. آنچه فکر و خیال می‌کنیم اعم از مثبت و منفی، نقش غذایی دارد. فکر ما در کیفیت، جذب، بلع و هضم غذا دخالت دارد. فکرهای منفی سبب سردی مزاج می‌شوند. پس برای داشتن طبع گرم باید از افکار منفی دوری‌کنید.

در تقسیم‌بندی انواع غذاها باید تقسیمات را به نحوی بیان کنیم که شامل همه‌ی ورودی‌های مادی، معنوی، فکری، اخلاقی و رفتاری شود. در قسمت خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها بحثی نیست ولی در بخش غیر خوردنی‌ها؛ باید تمام انرژی‌های مثبت یا منفی که از طریق حواس پنج‌گانه و از طریق افکار، اخلاق و رفتار جذب بدن ما می‌شود و مزاج را می‌سازد بررسی کنیم. بدگویی و ناسزا گفتن، ناسزاشنیدن، دروغ و مانند آن سبب دور شدن طبع شما از گرمی می‌شود.

جالب است بدانید، صداها حاوی پیام‌هایی هستند و پیام‌ها حامل انرژی و توان‌هایی هستند که به‌صورت پرتوهای مداوم و همیشه زنده و فعال، درحرکت هستند. کارایی و انرژی‌زایی صداها از تمامی عناصر طبیعت بیشتر است، اثرات مثبت اصوات بسیار اعجاب‌انگیز و روح‌بخش و اثرات تخریب‌کننده‌ی آن‌ها نیز بسیار عمیق، سریع و ماندگار است.

از صداهایی با طبع گرم می‌توان به تمامی صداهای آرام و مداوم طبیعت، اشاره کرد. صدای زمزمه برگ درختان بید هنگام وزش باد، صدای جریان آب جوی، کرکر کبک‌ها در دامنه کوه، صدای آوای خروس هنگام سحر، صدای صبحگاه پرندگان، جنجال گنجشکان بر سر درخت، جیرجیر شبانگاهی جیرجیرک‌ها، غور غور قورباغه‌ها، همگی صدایی گرم و امیدبخش هستند.

صداهای مهیب و ترسناک طبیعت، صدای مهیب رعدوبرق، همگی دارای طبع سرد می‌باشند ازاین‌رو پس از شنیدن چنین صداهایی باید غذاهای با طبع گرم تناول کرد و نوشیدنی‌های گرم نوشید. همچنین بعد از وقوع بعضی از این حوادث رعب‌انگیز طبیعت، نماز آیات واجب است؛ و یکی از اثرات نماز این است که تن و روان انسان را گرم کرده و به انسان آرامش می‌دهد.

تمامی صداهای صنعتی سرد و سودازا هستند و موجب خستگی جسم می‌شوند و غلظت خون می‌آورند و در یک کلمه، انرژی بدن انسان را می‌گیرند.

هر نوایی که موجب ایجاد واکنش سریع گردد و انسان را از حالت آرام بانشاط خارج سازد و باعث بروز واکنش‌های سریع گردد، نوای خشک تعریف می‌شود. اگر این واکنش از سر عشق و نشاط و امید و انرژی بود دارای مزاج گرم و خشک است؛ و اگر از سر غم، نومیدی، یأس باشد؛ سرد و خشک تعریف می‌شود. بر اساس این معیار، بیشتر نواهای موسیقی شرقی، دارای طبع گرم هستند.

انسان‌ها در طول شبانه‌روز غیر از ساعاتی که در خواب به‌سر می‌برند از نیروی بینایی خود برای دیدن امور مختلف نیز بهره می‌برند. هر چیزی که انسان می‌بیند دارای ویژگی‌هایی بوده و طبیعتاً تأثیری در انسان می‌گذارد.تماشای هر صحنه‌ای، هر رنگی و دیدن هر چهره‌ای، انعکاسی در ذهن پدید می‌آورد که هم می‌تواند حالت سرور و نشاط را ایجاد کند و یا موجب غم و تأسف و نگرانی و بی‌حالی و بی انگیزشی شود. به‌عنوان‌مثال نگاه به چهره‌ی پدر و مادر سبب می‌شود که مزاج شما گرم شود؛ و همچنین نگاه به طبیعت طبع شما گرم می‌کند.

رنگ‌ها روی طبع و چهره‌ها انرژی دارند. اولین چیزی که در غذای دیداری وجود دارد، رنگ‌ها هستند. به‌عنوان‌مثال رنگ آبی طبع معتدل و خنک دارد. رنگ سفید سرد است و موجب انعکاس سردی در روح و روان و بدن می‌شود. رنگ سیاه نیز طبع سرد دارد. رنگ قرمز، طبع گرم و مرطوب دارد. افراد باید به‌تناسب شرایط موجود، خود را در معرض تماشای رنگ‌های متفاوت قرار دهند و از تماشای دائمی به رنگ‌هایی خاص پرهیز نمایند.

خیلی وقت‌ها بیمار افسردگی شدید دارد، اگر فقط خوراک گرم به او بدهید زمان زیادی باید سپری شود تا نتیجه حاصل شود. لذا رنگ فضای زندگی‌اش، پرده‌ی خانه‌اش را عوض می‌کنید تا تأثیرگذاری غذا بیشتر شود. رنگ‌ها بر جسم و روح، میزان جذب غذا، ضربان نبض، غم، نشاط، افکار و احساسات تأثیرگذار هستند. برای اینکه مزاج خود را گرم ‌کنیم کافی است روزی نیم ساعت به آسمان نگاه کنیم و همچنین روزانه یک ساعت در پارک قدم بزنیم و به گیاهان نگاه کنیم. رنگ درمانی یکی از راه‌کارهای ساده برای درمان افسردگی می‌باشد. رنگ‌ها در بلندمدت اثر سردی یا گرمی می‌گذارند، رنگ‌هایی مثل قرمز، نارنجی، زرد، سبز نیز گرم‌کننده طبع هستند.

برای گرم کردن مغز از طریق خوراکی زحمت زیاد و فرآیند زمان‌بری لازم است؛ اما گاهی همین‌الان به گرم کردن مزاج خود نیاز داریم و می‌خواهیم تمرکز داشته باشیم. تمرکز، حرارت لطیف می‌خواهد، این گرمی فوری از طریق عطر یا دود مؤثر است. همین‌که استشمام کردیم، بلافاصله مغز گرم می‌شود، سردی روان و غم مرتفع می‌شود. این فلسفه‌ی غذای بویایی است.

به‌عنوان‌مثال عطر گل‌های محمدی، مریم، یاس، شب‌بوی زرد، نرگس، کاه، عود هندی، سنا و هل دارای طبع گرم و لطیف هستند. مشک، عنبر، زعفران و بوهای تند، گرم و خشک هستند. همچنین بوی سرکه، آب‌لیمو، ترشی، اسیدهای سرد و همچنین تینر، وایتکس، بنزین، نفت، ضدعفونی‌کننده، بوی تعفن دارای طبع خیلی سرد می‌باشند.

غذای جذبی، غذایی که از طریق پوست جذب می‌شود. مثلاً زالو درمانی، بادکش، حجامت، طب سوزنی، ماساژ و چرب کردن با روغن‌ها جزو غذاهای جذبی برای بدن هستند. چرب کردن پوست با روغن سیاه‌دانه که گرم و خشک است در علاج دردهای بلغمی و سوداوی بسیار دوای خوبی است. گاهی فصل زمستان در اثر غلبه‌ی مزاج سرد مفصل‌ها به‌خصوص زانو دچار ورم و درد شدید می‌شوند که چرب کردن با روغن‌های گرم، نظیر سیاه‌دانه این مشکل را برطرف می‌کند. همچنین روغن‌های کنجد، زیتون و بادام تلخ نیز به‌شدت گرمازا است.

اگر به دنبال پاسخ این سوال که چگونه طبع خود را گرم کنیم هستید، باید به شما بگویم که حتی فصل‌ها هم دارای مزاج هستند. به‌عنوان‌مثال فصل زمستان طبع سرد و مرطوب و فصل تابستان طبع گرم و خشک دارد. در فصل تابستان مصرف غذاهای پخته‌شده، گوشت کباب شده، گوشت شتر که دارای مزاج گرم می‌باشد برای تعادل طبع افراد بلغمی بسیار مفید می‌باشد.

غالباً افرادی که دارای طبع سرد هستند بیشتر بیماری‌های آنان در فصل سرد ظهور و بروز پیدا می‌کند و افراد با طبع گرم در فصل بهار و تابستان. برای اعتدال مزاج در این فصل خوردن نوشیدنی‌های خنک یا ترش‌مزه و میوه‌های تازه مثل هندوانه و خیار و کاسنی توصیه می‌شود. طبع فصل پاییز سرد و خشک است. خوردن میوه‌های پاییزی و مرکبات در فصل پاییز بسیار مفید است زیرا باعث رقیق شدن خون و تولید خون تازه و سالم در بدن می‌شود.

از دیگر پاسخ‌های سوال چگونه طبع خود را گرم‌ کنیم استفاده از سایر گرمازاهاست که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزاج‌شناسی می‌توانید به ویکی‌پدیا مراجعه نمایید.

منابع:

سلام جدااا بذت بردم ازخوندنشون خیلیییی عاالییی بود ازتون ممنونم مطلبهای بینظیری رو گذاشته بودید که تاحالا نخونده بودم و به گوشمم نخورده بود ازتون ممنونم تشکر عالییی بود 👏👏🙏🙏🌺🌺

طبع بادمجون گرم و خشک هست سیب هم همنطور

بسیار عالی بود ، مخصوصا در مورد انواع غذاهای ۷ گانه بدن ، من مشکل آسم دارم ، دکتر داخلی گفت ناشی از سینوزیت و پولیپ هست ، عمل کردم بازم آسم من خوب نشد ، تو نت سرچ کردم دیدم غلبه بلغم دارم تا قبل از مطالب شما روی غذای خوراکی ، نوع خوابیدن و سریع خوردن غذا زوم کرده بودم ولی متاسفانه بواسط غذای گرم بیش از حد ، بدنم دونه ریخته و می ترسم گرمای زیاد به کبد و کلیه اثر کند ، لطفا اگر پیشنهادی دارید ارایه دهید ، ممنون از لطف شما

عالی بود دوست گرامی من طبع سودا دارم

چطور معده خود را گرم کنیم

خیلی عالی بود وبه بنده کمک فراوانی کرد
ممنونم از همه

روغن یا کره حیوانی روی ب نج بریزید طبعش گرم میشه

فوق العاده بود

وایی عالی بود ممنونم 🤩👍

خیلی خوب بود ممنون

مطالب خیلی خوبی بود ولی نه خیلی کامل .میتونستید مطالب بیشتری در مقاله بگنجونید
اگر کسی دچار اختلال طبع شده اونم به مرور زمان اون شخص چه کاری باید انجام بدهد که حالت وشرایط سابق برگردد.

مگه بادنجان گرم نیست؟ توی سردیها نوشته شده

دکتر غضنفری (طب سنتی)خودم وبستگانم رفتیم و نتیجه گرفتیم . شهرک غرب- بلوار دادمان – بلوار درختی – نبش خیابان حافظی – پلاک 45 – طبقه همکف – واحد 2 . کد پستی 1981617981 . سهولت دسترسی: یادگار شمال، خروجی حافظی، نبش درختی
تلفن : 22378698
22369341

تشكر مطالب عالي بود

مفصل بود رعایتش مشکل است

فوق العاده بود سپاس فراوان

برای معده درد دوستان یک لیوان عرق نعنا را با یک نبات چند دقیقه بجوشونید با یه قاشق بارهنگ..عالیه

عالی بود کامل ک جامع
ممنون

متخصص های طب سنتی هم ایقد زیاد شدن ادم نمیدونه به کی اعتماد کنه

تست تشخیص طبع خیلی هم درست نمیگه. آقای محمد صدرا کاش میشد اینجوری که شما میگید. چطوری طرف رو ببریم پیش متخصص طب سنتی…!!!

به قول خانم بهروزیان طبع سرد و خشک خیلی بده . خصوصا اگه شریک زندگیت این مدلی باشه. طبع گرم و سرد در ازدواج خیلی مهمه.

طبع سرد و خشک همون سودا هستش که خیلی هم بده

خیلی خیلی مفید بود

عالی

ام اس یکی از بیماریهای طبع سرد هستش. خداییش طبع سرد خیلی عواقب بدی به دنبال داره

مطلبتون خیلی عالی بود من به دنبال درمان طبع سرد میگشتم که اینجا پیداش کردم. ممنون واسط کالا

سلام
من هنوز توی تشخیص مزاج مشکل دارم،علائم همه مزاج هارو دارم،قبلا دست و پای سردی داشتم اما تعریق زیاد،کم اشتها و خواب الود،میل جنسی کم،عصبی،نفس تنگی ،اما تمرکز و حافظه خوبی داشتم،بیماری جسمی ندارم خداروشکر،فقط کمی اضطراب بود که حل شد و الان چندتا از اون علایم از بین رفتن ،الان دست و پام سرد نیست همه بدنم متعادل گرماش،تعریق رو همچنان دارم،سرم چربه و ریزش مو بالا،خشکی پوست بخصوص صورت دارم،عصبی نیستم دیگه،اشتهام تقریبا زیاد شده،خیلی غذا میخورم اما چاق نمیشم اصلا،مزاج من چیه طبق این علایم؟

سلام تشخیص مزاج بسیار تخصصی است. و باید حضوری به یک متخصص طب سنتی مراجعه کنید.
هر شخص یک مزاج ذاتی داره و در طول زندگی ممکنه مزاجش بهم بخوره و علائم متفاوتی داشته باشد. با مراجعه به متخصص و رعایت یکسری رژیم غذایی این مشکل برطرف می شود. به اصطلاح می گویند نیاز به تعدیل مزاج دارد.

خانم هستی اگه دقت کرده باشین وقتی غذاهای با طبع سرد را می خورید. بیشتر سردتون میشه

ممنونم. بسیار مفید و کاربردی. خدا خیر بهتون بده

اینکه دائم سردت بشه و نتونی زمستون رو تحمل کنی یکی خصوصیات طبع سرد هستش. من تازه متوجه این موضوع شدم. اتفاقا منم شنیدم غذای گرم در پسردار شدن خیلی مهمه…خودم تجربه اش کردم

در پاسخ به خانم سریدونی : بله با تجربه ای که قدیمی ها دارن اره غذاهای گرم در پسر شدن فرزند کمک می کند

دوستان مواد غذایی که طبع گرم دارند و بهتره توی فصل بهار بخورید: ماست چکیده، شیر گوسفندی، کره، خیار چنبر، طالبی، گرمک و خربزه، آناناس انجیر تازه و خشک شده انگور خرما سیب های شیرین قیسی موز گلابی حتی توت ها هم که دیگه فصلشه گرم هستن.

سلام…میگن غذاهای طبع گرم و مقوی برای بارداری باعث می شود بچه پسر شود. کسی اطلاعاتی در این باره داره یا نه؟

دوستانی که به دنبال غذاهای رژیمی با طبع گرم هستند توجه داشته باشند .خوراکی هایی مانند گردو، نارگیل ، کاکائو ، ‏خرما ،‌ کنجد ، گوشت شتر ، گوشت کبوتر جزء غذاهای گرم و خوراکی هائی مانند هلو ، ‏هنداونه ، خیار ، توت فرنگی ، جو ، برنج ، گوشت گاو ، ماهی و مرغ به نام غذاهای سرد هستند که نباید استفاده کنید. ولی دلیل نمیشه که اصلا حذفشون کنید بهترد است کم بخورید

سلام اطلاعات بسیار خوب و موثری است متشکرم.

همه میگن غذاهای گرم را برای کودکان استفاده کنید یعنی در تغذیه کودکانتون بیشتر از غذاهایی با طبع گرم استفاده کنید مثل عسل، مغزیجات یا خرما دلیلش اینه که برای رشد و تقویت آن ها مفیده.حدودی از کودکی تا 17 سالگی

غذاهای گرم وتر از نظر طب سنتی:عسل – سیاه دانه – شنبلیله – اسطوخودوس-دارچین- زنجبیل – انجیر- روغن زیتون – روغن کنجد– توت – چغندر – روغن دنبه – روغن حیوانی- هل- گلپر- گل گاوزبان – میخک – گوشت گوسفند – گوشت شتر – گوشت گنجشک- گوشت کبوتر -گوشت اردک- گوشت کبک-گوشت بلدرچین – به – کشمش –هویج- کرفس- انگور – خربزه – جعفری – تره – بومادران – ریحان – پیاز – کنجد – ارده – سیر- نخود – شیره خرما – شیره انگور– زرد چوبه – شلغم – پونه – نعناع – اسپند – آویشن – رازیانه – ترب بادرنجبوی

سلام ممنون از مطالب ارزندتون من مشکل دوقطبی دارم نزدیک ۲۰ ساله قرص لیتیم میخورم چطور سردی بدنم رو کنترل کنم پیش دکتر طب سنتی رفتم گفتن کاری از دس ما بر نمیاد تیرویید کم کارم گرفتم

میگن غذاهای گرم و خشک برای لاغری خوبن. منم بلغمی هستم و میخوام لاغر بشم

با سلام به عوامل سایت محترم، قویترین بلغم زدا داروی امام صادق ع هست که در طب سنتی اسلامی بهش توصیه شده است. به دوستان پیشنهاد می کنم استفاده کنند.

افراد مزاج بلغمی که باردار هستند باید ار خوردن غذاهای شدیدا گرم، تند و شدیدا سرد جلوگیری کنند. نباید ورزش های سنگینی انجام بدن و فقط پیاده روی در حد تعادل و آروم. کلا مراقبت های زیادی برای مزاج بلغمی و بارداری وجود دارد .ممنون از سایتتون

از آنجایی که افراد بلغمی دارای بدن درشت و چاق هستند خیلی سخته که بخوان لاغر بشن و من هم این مشکل را دارم. حالا میخوام بدونم کسی راه حلی یا دارویی برای اینکه بلغمی ها لاغر شوند میدونه یا نه؟

پیشنهاداتتون برای کسانی که مزاج دموی با غلبه بلغم دارن خیلی خوب بودن. یکی از دوستام سایت واسط کالا رو بهم معرفی کرد برای فروش یکسری وسایل خونم که میخواستم عوضشون کنم. خیلی زود تونستم وسیله هامو با قیمت خوب بفروشم و هم من راضی بودم هم خریدار.خدا خیرتون بده

یکی از مضرات مزاج دموی پر خوری و خوردن غذاهای فست فودی نشاسته ای و ادویه ایه. چون مزاج دموی گرم و تر هستش باید سعی کنن رژیم غذایی خشک و سرد داشته باشن

زن دموی مزاج خیلی خوبه که خوراکی های ترش طبیعی مثل لواشک طبیعی و ریواس بخوره گشنیز هم خیلی خوبه

بخور و نخور مزاج دموی شامل چیزهای زیادی میشه مثلا غذاهای سرخ کردنی و چرب و پرحجم رو بهتره که نخورن و استفاده زیاد از آب و انواع سبزیجات و سالاد برای دموی مزاج ها خیلی خوبه.
درمورد واسط کالا هم بگم که یه وبلاگ عالی و پر از مطالب خوب داره سایتشم عالیه من تجربه خرید یه بخارپز از واسط کالا دارم که هم چون دست دو بود قیمتش خیلی خوب دراومد و هم تمیز و سالمه

من مزاجم مزاج دموی گرم و مرطوب هستش و با مطلب شما چیزایی خوبی در موردش یاد گرفتم

من تست مزاج شناسی دکتر ناصری رو توصیه میکنم.خوندن مطالبی مثل همین مطلب ها خیلی خوبه اما هر چیزی یکسری فوت کوزه گری داره به نظرم باید حتما توی دوره های حضوری هم شرکت کرد.

کسی تا حالا تست تشخیص مزاج از روی گروه خونی انجام داده؟اعتبار داره؟اگر کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه.اخه عجیبه!همه کسایی گروه خونی مشابه دارن که مزاجشون یکی نیست!

به نظر من بهترین تست،تست مزاج شناسی بوعلی سینا هست که از قدیم الایام بوده.این دکترای امروزی هر کدوم یه حرفی میزنن.منکه به این قدیمیا بیشتر اعتماد دارم.

سلام.من تست مزاج شناسی انجام دادم و فهمیدم دموی مزاج با طبع گرم و تر هستم.راجع بهش سرچ کردم و خیلی برام جالب بود که کاملا تحلیل رفتاریش با من یکی بود.ممنون که با مطلبتون باعث شدین برم دنبالش

ممنون از وبلاگ خوبتون.ولی قبل از همه این کارها باید مزاج خودمون رو تشخیص بدیم تا بدونیم چه کارهایی باید انجام بدیم.من تست مزاج شناسی دکتر روازاده رو انجام دادم و بعدش مواردی که گفته شده رو رعایت کردم و خداروشکر کلی از مشکلات همیشگی که دیگه برام عادی شده بود حل شدن حتی آرامش اعصابم هم خیلی بیشتر شده.واقعا برای همه واجبه که مزاجشون رو بفهمن و متناسب با اون خوراک و رفتارشون رو برنامه ریزی کنن.

در جواب آقای مولایی می گویم که درسته که راههای متفاوتی برای تشخیص مزاج وجود دارد اما تشخیص اصلی با استفاده از یکسری سوال که با نام تست مزاج شناسی دقیق معروف را جواب بدیم در نهایت مشخص میشه که مزاج شما چیه.براتون بگم که من با استفاده از نرم افزار واسط کالا تونستم یک متخصص طب سنتی در شهرمون پیدا کنم. و برای تعدیل مزاجم دارو و دستور غذایی دریافت کنم. ممنون واسط کالا…

عالی بود . مرسی

تست تشخیص مزاج از راههای متفاوت انجام می شود. به عنوان مثال افراد با مزاج گرم از تابستان و گرمای آن متنفرند و دوستدار زمستان هستند. درواقع دمای بدن آنها همیشه بالا است. و اما افراد با مزاج سرد. وقتی که همه گرمشان است انها احساس سرما دارند مطلب جالبی بود. ممنون از واسط کالا

پرانرژی بودن و نیاز به تحرک بالا یکی از خصوصیات افراد گرم مزاج است. اینگونه افراد باید یک شغلی داشته باشن در غیر اینصورت افسرده میشن… خود منم همینطور هستم. و همش دنبال کار بودم که کار مورد نظر خودم رو در برنامه ی واسط کالا پیدا کردم. حتما نصبش کنید. و استفاده کنید. خداییش از زمانی که سرکار میرم خیلی حالم بهتره. موفق باشین

قدیما همش دنبال این سوال بودم. چگونه سرد رو گرم کنیم؟ حالا بس که مواد غذایی با طبع گرم خوردم. دیگه زیادی طبعم گرم شده!!!!!!!!!!!! حالا بهتون بگم که مواد غذایی معتدل بخورین که مثل من بدنتون پر از جوش نشه موفق باشین.

تست آنلاین سرد مزاجی و گرم مزاجی را میتونید در بسیاری از سایت ها پیدا کنید و بعد از شناخت طبعتون اگه طبعتون سرد بود این مقاله فوق العاده است براتون. ممنون از عوامل واسط کالا

خیلی ها میپرسن؛ چگونه طبع سرد خود را گرم کنیم؟ خودرن روزانه ی گلاب باعث میشه طبع شما گرم بشه. و همینطور یک دستمال رو با گلاب مرطوب کنید و روی بالش خودتون قرار دهید و اونموقع هست که یک خواب خیلی خوب را تجربه خواهید کرد. راستی گلاب های اصل کاشان رو میتونید از طریق واسط کالا بخرین. من خودم چند بار خریدم. به معنی واقعی گلاب خالص هستند

سلام آقای آرش؛ بله طبع طلا گرمه و پوشیدن آن فایده های خودش را دارد. اما طلا باعث افزایش بیش از گلبول های سفید در خون می شود که باعث کم خونی و سرطان میشه.در واقع زیانش بیش از سودشه.
جالبه که بدونین زیر پوست خانم ها یک بافت چربی هستش که از ورود بعضی اشعه ها مانند طلا جلوگیری میکنه و باعث میشه برای خانم ها ضرر نداشته باشه.

باسلام.اطاعاتی که شما دادیدبسیار مفید بود.فقط سوالی که ذهن منومشغول کرده اینه که طلاطبعش گرمه.ولی توی بعضی سایتاگفته شده که طلا برای بدن مخصوصا بدن مرد مضره.ایا واقعااینطوره؟

چگونه بفهمیمم سرد مزاجیم یا گرم مزاج؟ جوابش به این راحتی ها پیدا نمیشه و میگن یه پرسشامه ی طولانی رو باید پر کنیم. چمدونم والا !!! بی زحمت در این مورد هم چیزی بنویسین ممنون ولی خداییش مطلبتون خوب بود

تغییر طبع سرد به گرم در طب سنتی کار آسون ولی پروسه ی زمان بری هستش. میگن یکسالی طول میکشه. من الان دو ماهی هست که زیر نظر یه متخصص هستم هنوزم طبعم سرده…

برای تعدیل مزاج و درمان طبع سرد به مدت چند ماه و یا حتی یک سال باید از مواد غذایی که طبع گرم دارند، استفاده کنیم. در واقع تعدیل مزاج انجام دهیم. مواد غذایی مثل سیاه دانه،عسل، آویشن،پونه و … بسیار خوب و مناسب هستن. ممنون مطلب خوبی بود

چگونه طبع برنج را گرم کنیم؟ تا حالا به این موضوع فک کردین. ما ایرانی ها مه هر روز برنج میخوریم. قطعا باید جواب این سوال رو پیدا کنیم. با اضافه کردن زیره، دارچین، شوید و یا ادویه های پلویی می توان به راحتی طبع برنج را گرم کرد. در کل مقالتون خیلی عالی بود

درمان طبع سرد ممکنه 6ماه تا یکسال طول بکشه. ولی با نکاتی که شما گفتین درمان طبع سرد شدنیه. خیلی جالب بود ممنون

در پاسخ به این سوال که چگونه طبع مرغ را گرم کنیم؟ بگم براتون با اضافه کردن دارچین و زنجبیل هنگام پخت می تونه طبع مرغ رو گرم کنه. راه حل دیگه اضافه کردن زیره است . اضافه کردن این چاشنی ها علاوه بر گرم کردن طبع مرغ باعث خوشمزه شدن غذاها هم میشه

چطور معده خود را گرم کنیم
چطور معده خود را گرم کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *