چطور همیشه شاد باشیم

 
helpkade
چطور همیشه شاد باشیم
چطور همیشه شاد باشیم

شادی و خوشبختی چیزی است که همه ما برای رسیدن به آن تلاش می کنیم، خوشبختی ممکن است داشتن یک شغل جدید، خریدن خانه ی جدید و یا پاس کرن یک چک باشد.

اما با این حال همان طور که دکتر رابرت پاتنام از دانشگاه هاروارد  اشاره می کند:

پول تنها می تواند شما را خوشحال کند نه خوشبخت

چطور میتونیم همیشه شاد باشیم و خوشحال و سرزنده زندگی کنیم؟ در این پست روش های علمی ثابت شده برای اینکه شاد باشیم و شاد زندگی کنیم را ارائه کرده ایم، این روش ها به قدری ساده هستند که شاید تا به حال به ذهن شما نرسیده باشند.

مطالعات نشان داده که تمرینات ورزشی نه تنها برای تناسب اندام مفید هستند بلکه باعث آزاد شدن اندورفین در بدن می شوند که می تواند باعث تغییر خلق و خوی شما شده و شما را شادتر و سرحال تر می کند.

چطور همیشه شاد باشیم

مطالعات انجام شده در دانشگاه تورنتو نشان داده که ورزش می تواند باعث درمان افسردگی شود. در یک آزمایش سه گروه از افراد که دچار افسردگی بودند انتخاب شدند؛

به گروه اول داروی ضد افسردگی داده شد، به گروه دوم مصرف داروی ضد افسردگی در کنار ورزش پیشنهاد شد و گروه سوم برای درمان افسردگی ورزش می کردند، پس از شش ماه فقط گروه اول دچار افسردگی شدند و گروه دوم و سوم بازگشت افسردگی در آن ها دیده نشد.

شادی پیش زمینه موفقیت است – شان آچور

همه ی ما می دانیم که تفکر مثبت می تواند تا 10 درصد عوامل استرس زا، نگرانی ها، شرایط اقتصادی و روابط را بهبود بخشد، 90٪ باقی مانده به این بستگی دارد که شما چگونه جهان اطراف خود را پردازش می کنید.

تفکر مثبت سطح انرژی، خلاقیت و بهره وری را تا 30٪ افزایش می دهد، محققین همچنین تفکر مثبت را عامل طول عمر، درمان بیماری ها، سلامت جسمانی و تحمل شرایط دشوار می دانند.

بعضی از مردم در افکار منفی خود غرق می شوند و برای خلاص شدن از آنها با مشکلات جدی مواجه می شوند، یک مطالعه دانشگاهی در مادرید نشان داد که نوشتن افکار منفی بر روی یک کاغذ و سپس از بین بردن آنها روشی موثر برای خلاص شدن از افکار منفی می باشد.

احساس و فکر کردن در مورد چیز هایی که انگیزه ی شما برای بیدار شدن هستند راهی عالی برای شادی بیشتر در زندگی بوده و از افسردگی و ترس جلوگیری می کند.

مهم نیست که کجا هستند و یا چه کاری انجام می دهند، افراد خوشبخت که زندگی شادی دارند همیشه چیزی برای سپاسگزاری پیدا می کنند، سعی کنید که هر شب سه چیز را برای سپاسگزاری پیدا کنید و آن ها را یادداشت کنید.

برای چیزی که داری خوشحال باش و برای چیزی که می خواهی اشتیاق – آلن کوهن

تمرینات مدیتیشن به یکی از روش های محبوب در بین روان شناسان برای درمان افسردگی و شاد زندگی کردن تبدیل شده است، هنگامی که به طور مرتب مراقبه ی ذهنی انجام می دهید خوش اخلاق تر می شوید، استرس شما کاهش می یابد و در نتیجه زندگی شادتری خواهید داشت.

وقتی خواب کافی نداشته باشید، بیشتر سراغ افکار منفی می روید، محققان پس از چندین آزمایش به این نتیجه رسیدند که نداشتن خواب کافی باعث اختلال در بخشی از مغز که افکار مثبت را پردازش می کند، شده و در نتیجه فرد بیشتر دچار افکار منفی می شود.

خواب ناکافی فرآیند شناختی ما را کاهش داده و خطر افسردگی را افزایش می دهد، سعی کنید هر شب 30 دقیقه زودتر بخوابید تا صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید.

محققان دریافتند زمانی که افراد به دیگران کمک می کنند بیشتر احساس شادی دارند تا زمانی که برای خود بهترین ماشین یا بهترین تلویزیون و لباس ها را می خرند. یک مطالعه در سال 2008 نشان داد که بخشیدن پول به دیگران، شما را شادتر و خوشبخت تر می کند.

خوشبختی به کسانی روی می آورد که برای خوشبخت کردن دیگران می کوشند. – آندره توریه

باید بپذیرید که ممکن است به عنوان یک انسان نقص هایی داشته باشید، هر شخصی با پیدا کردن نقاط قوت خود و تقویت آن ها می تواند بهتر و شادتر زندگی کند.

اگر احساس می کنید یک روز سخت داشتید و خسته هستید سعی کنید بیشتر بخندید، تحقیقات روانشناسی نشان داده که حتی اگر ادای لبخند زدن را هم در بیاورید می تواند باعث شادتر شدن شما شود.

دانشمندان هنوز نمی دانند که چرا ادای خندیدن می تواند شما را شاد کند اما به نظر می رسد که لبخند زدن جریان خون بیشتری را به لوب های جلویی مغز هدایت می کند که به نوبه خود باعث آزاد شدن دوپامین شده و شما را شاد می کند.

برای بیشتر خندیدن می توانید یک فیلم کمدی ببینید، خندیدن استرس را از شما دور می کند.

بهتر است قبول کنید که شما انسان هستید و انسان هم جایز الخطاست، با پذیرش اشتباهات خود می توانید خودتان را ببخشید و بیشتر دوست داشته باشید.

هنگامی که خودتان را دوست داشته باشید می توانید شاد باشید و زندگی شادی داشته باشید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که قدرت نه گفتن ندارید و به همه چیز بله می گویید بهتر است بدانید که این عمل استرس بیشتری را برای شما به همراه دارد و باعث می شود که زمان کمتری را برای خودتان و منافع خودتان صرف کنید.

محققان دانشگاه اسکس می گویند زمانی را که در طبیعت سبز می گذرانید حتی اگر پنج دقیقه باشد، می تواند منجر به بهبود روحیه و افزایش عزت نفس شما شود.

یک مطالعه نشان داده که پیاده روی کوتاه مدت در طبیعت یا حیاط خانه می تواند به بهبود خلق و خوی شما و کاهش استرس کمک کند.

بخشش به این معنا نیست که آنچه اتفاق افتاده درست است فقط به این معنی است که شما دیگر نمی خواهید درد ناشی از آن را تحمل کنید.

هنگامی که ما از دست کسی عصبانی باشیم همواره با خشم و کینه رفتار می کنیم و این باعث می شود که نتوانیم شاد باشیم و شادتر زندگی کنیم.

بیشتر مردم از اینکه چیز های جدید را امتحان کنند می ترسند اما تحقیقات روانشناسی نشان داده که افرادی که در تجربه های گوناگون شرکت می کنند و خود را به چالش می کشند احساسات مثبت تری دارند و شادتر زندگی می کنند.

دکتر الکس لیکرمان می گوید که انجام دادن کار های جدید نیازمند شجاعت است و شرایطی را برای شما فراهم می کند که از چیز های جدید لذت ببرید بدون اینکه خسته شوید.

شاید با خود فکر می کنید که من به اندازه کافی خوب نیستم، به اندازه کافی موفق نیستم، به اندازه کافی جذاب نیستم و به اندازه کافی توانایی ندارم همه ی این ها از عدم عشق کافی در زندگی ناشی می شوند.

حقیقت این است که مهم نیست که چه کسی هستید و چه چیزی در زندگی شما اتفاق افتاده است، هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید در آینه نگاه کنید و بگویید من عاشقت هستم، این روش عزت نفس شما را تقویت کرده و باعث می شود که شادتر زندگی کنید.

بازی کردن با حیوانات خانگی مانند سگ و گربه باعث آزاد شدن اکسیتوسین در مغز شما شده و باعث احساس خوشبختی و شادی در زندگی می شود.

تحقیقات نشان داده که شنیدن صدای مادر می تواند به کاهش استرس کمک کند و باعث می شود که شما زندگی شادتری داشته باشید.

تحقیقات نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی خلق و خوی شما را بهبود بخشیده و به شما کمک می کند که مثبت تر فکر کنید و زندگی شادتری داشته باشید.

مطالعات همچنین نشان می دهد که گوش دادن به موسیقی غمگین می تواند باعث افزایش احساسات مثبت در افرد شود.

شادی واقعا مسری است، تحقیقات نشان می دهد که زمانی که افراد بیشتر با دوستان شاد خود زمان می گذرانند خوشحال تر و شادتر می شوند.

نیویورک تایمز گزارش داده که برنامه ریزی برای تعطیلات هم می تواند شما را شاد کند.

چطور همیشه شاد باشیم

محققان می گویند روش های خلاقانه و کوچک مانند آشپزی کردن باعث شادتر شدن افراد می شود شما می توانید زمانی را به پختن یک غذای خوشمزه برای اعضای خانواده اختصاص دهید.

تحقیقات نشان می دهد که دوستان زیاد داشتن شادی و رفاه ما را افزایش می دهد، برای اینکه دوستان جدید پیدا کنید می توانید در یک باشگاه ثبت نام کنید و یا با همکاران خود وقت بیشتری سپری کنید.

تحقیقات نشان می دهد که دوش آب گرم باعث افزایش احساس شادی در افراد می شود.

تحقیقات نشان می دهد که گریه کردن می تواند منجر به بهبود خلق و خوی و باعث افزایش احساس شادی شود.

یک مطالعه در مورد چگونگی تاثیر بوییدن گل بر روی شاد بودن نشان داده که شرکت کنندگان در اتاق عطر گل، سه برابر بیشتر از افراد دیگر شاد بودند.

تحقیقات نشان می دهد که داشتن رابطه جنسی می تواند استرس را کاهش داده و باعث احساس شادی در افراد می شود.

مطالعات نشان داده زمانیکه موفقیت های کوچک و بی اهمیت را جشن می گیرید روحیه شما تقویت شده و بیشتر احساس شادی در زندگی دارید.

موفقیت کلید شادمانی نیست، شادمانی کلید موفقیت است، اگر عاشق کاری که انجام می‌دهید باشید، موفق خواهید شد. – آلبرت شوایتزر

تحقیقات نشان می دهد یادآوری خاطرات شاد قدیمی می تواند باعث افزایش احساس شادی در افراد شود.

محققان می گویند افرادی که بیشتر شنونده هستند تا گوینده زندگی شادتری دارند. اپیکتتوس می گوید : ما دو گوش داریم و یک دهان پس باید دو برابر گوش کنیم.

یک مطالعه در سال 2016 نشان می دهد که سلفی گرفتن در واقع اعتماد به نفس افراد را افزایش می دهد و آن ها را خوشحال تر و شادتر می کند.

اگر توقع زیاد از خودتان و دیگران داشته باشید ممکن است نرسیدن به آن ها موجب نا امیدی شما شود، انتظارات خود را کاهش دهید تا زندگی شادتری داشته باشید.

یک راه ساده برای داشتن یک زندگی شادتر و خوشبخت تر این است که بیشتر بخندید.

خنده یک پاسخ فیزیولوژیکی است که شامل اعمال ریتمیک و غیر ارادی است و نشان دهنده لذت و شادی است، مطالعات زیادی نشان می دهد که خنده اثرات مثبتی بر سلامت جسمی و روانی افراد دارد.

مانند زمانی که برای سالم غذاخوردن و نوشیدن آب بیشتر برنامه ریزی می کنید تصمیم بگیرید که بیشتر بخندید و با خودتان بگویید: من تصمیم می گیرم بیشتر بخندم.

هر روز حداقل یکبار بخندید و حتی برنامه ریزی کنید که در محل کار زمان هایی که به استراحت اختصاص داده اید را بخندید.

مطالعات نشان داده که لبخند زدن مانند خندیدن مزایای زیادی دارد، هنگامی که شما لبخند می زنید بدن فکر می کند که شما در حال خندیدن هستید و در نتیجه شما شادتر می شوید.

می توانید یک دلیل برای اینکه به شما یادآوری کند لبخند بزنید برای خود در نظر بگیرید به عنوان مثال هر وقت می خواهید چای یا قهوه بنوشید لبخند بزنید.

از این به بعد سعی کنید در برخورد با افراد لبخند بزنید تا هم زیباتر به نظر برسید و هم شادتر شوید.

اگر مردم بتوانند فقط کمی بیشتر همدیگر را دوست داشته باشند، می توانند بسیار خوشحال باشند. امیل زولا

در جمع خانواده در میان دوستان خود از خندیدن با صدای بلند خجالت نکشید، اگر دوستانی دارید که شما را بابت صدای خنده تان سرزنش می کنند پس دوستان جدید پیدا کنید.

اغلب به ما توصیه می شود که اگر می خواهید بیشتر بخندید بهتر است جوک، لطیفه و کتاب های طنز و خنده دار را بخوانید.

کمدین مورد علاقه خود را انتخاب کنید و برنامه های طنز او را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

نمی خواهم به شما بگویم که تلویزیون تماشا کنید اما می توانید زمان هایی را به تماشای برنامه ی طنز مورد علاقه ی خود در تلویزیون اختصاص دهید.

تماشای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی خنده دار می تواند برای درمان افسردگی و درمان بیماری ها مفید باشد.
مثلا تام و جری بسیار خنده دار است، یک کاسه پاپ کورن آماده کنید و به یاد کودکی به تماشای این سریال زیبا و خنده دار بنشینید.

فیلم زیر را مشاهده کنید و اگر توانستید نخدید! باور می کنید هیچکس تا به حال نتوانسته با دیدن این فیلم نخدد؟

گوش دادن به اخبار که بیشتر جنایت های جامعه و مشکلات اقتصادی را منعکس می کند تنها باعث افسردگی شما می شود، اگر می خواهید که بیشتر بخندید تا حد امکان اخبار را دنبال نکنید و به جای آن به پادکست های طنز گوش کنید.

حیوانات خانگی کار های بامزه انجام می دهند که باعث خنده ی شما می شوند پس می توانید یک سگ یا گربه داشته باشید که با او بازی کنید و به کار های او بخندید و شاد باشید.

شما می توانید با دوستان و خانواده ی خود بازی های مفرح انجام دهید و با کنار هم بودن بخندید و شاد باشید.

یک دفترچه بردارید و نقل قول های خنده دار که از کسی می شنوید و یا در جایی می خوانید بنویسید و هر چند وقت یکبار به آن ها سر بزنید و بخندید.

اگر از افرادی هستید که به سختی می خندید وقتی تنها هستید، یوگای خنده را تمرین کنید.

می نوش که عمر جاودانی اینست
خود حاصلت از دور جوانی اینست
هنگام گل و باده و یاران سرمست
خوش باش دمی که زندگانی اینست
خیام

منابع :  wikihow – lifehack – themindunleashed – huffingtonpost

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

 چگونه همیشه شاد زندگی کنیم و آرامش داشته باشیم؟ راههای مهم و موثر در شاد بودن و شاد زندگی کردن کدامند؟ در این بخش خواهید خواند که چگونه با وجود مشکلات شاد زندگی کنیم.

برای اینکه شاد زندگی کنیم باید چند اصل مهم را رعایت کنیم که اولین اصل آن اهمیت دادن به خود و سلامت جسم و روح است که برای سلامتی جسم باید:

 آب فراوان بنوشید.

 مثل یک پادشاه صبحانه بخورید، مثل یک شاهزاده ناهار و مثل یک گدا شام بخورید.

 از سبزیجات بیش تر استفاده کنید تا غذاهای فراوری شده.

چطور همیشه شاد باشیم

 از یوگا، نماز و دعا کمک بگیرید.

 بیش تر بازی کنید.

 بیش تر از سال گذشته کتاب بخوانید.

 روزانه 10 دقیقه سکوت کنید و به تفکر بپردازید.

7 الی 8 ساعت بخوابید.

 هر روز 10 تا 30 دقیقه پیاده روی کنید و در حین پیاده روی، لبخند بزنید.

 

نوبت می رسد به سلامتی روح که بستگی به عوامل بسیاری دارد که مهم ترین و اصلی ترین انها شامل:

نخستین نکته برای اینکه بتوانید یک فرد مثبت اندیش باشید این است که هیچ وقت خود را با فرد دیگری مقایسه نکنید. وقتی شما خود را با کسی مقایسه نکنید نسبت به کارها و اعمال خود احساس بهتری خواهید داشت و بیشتر از داشته های تان راضی خواهید بود. وقتی عادت کنید مدام دیگران را بهتر از خودتان بدانید و به این فکر نکنید که شاید خودتان شایستگی بیشتری داشته باشید، به طور حتم روزبه روز عیب جوتر و تلخ تر خواهید شد. 

کارهای مثبت انجام دهید.

 از هر چیز غیر مفید، زشت یا ناخوشی دوری بجویید.

 هر موقعیتی چه خوب یا بد، گذرا است.

 مهم نیست که چه احساسی دارید، باید به پا خیزید، لباس خود را به تن کرده و در جامعه حضور پیدا کنید.

 بهتر است سعی کنید دنیا را سفید و سیاه نبینید، وقتی همیشه برای مشکلات تان دنبال مقصر باشید، نمی توانید مثبت فکر کنید؛ فقط مسئولیت کارهای خود را قبول کنید نه بیشتر از آن و نه کمتر. هیچ وقت دیگران را سرزنش نکنید اما دلیلی هم ندارد که بار مشکلات آنها را به دوش بکشید. 

 همین که صبح از خواب بیدار می شوید، باید از خداوند تشکر کنید.

 احساسات خود را بنویسید و اجازه ندهید درون شما از اندوه مالامال گردد

بخش عمده درون شما شاد است، بنابراین خوشحال باشید.

خیلی خود را جدی نگیرید.

لبخند بزنید و یادتان باشد اگر لبخند بزنید همیشه موضوعی برای خندیدن خواهید داشت .

انرژی خود را صرف فضولی در امور دیگران نکنید.

چیزهایی که شمارا ازار می دهد را از خود دور کنید و بر شادی تمرکز کنید و اتفاقات خوب و نیکو را طلب نمایید .ذهن شما مانند اهن رباست خوبی ها را بجویید و مهمتر از همه مثبت اندیشی را در خود تقویت کنید.

  

بهترین وعده غذایی خود را درست کنید – مجله آنلاین راهنمای آموزشی

اینکه بعضی وقت‌ها نسبت به اوقات دیگر احساس شادی بیشتری کنید، عادی است اما به این معنا نیست که نمی‌توانید الگوی ثابتی از رضایتمندی، خشنودی و قدردانی در زندگیتان داشته باشید. در گام اول باید یاد بگیرید که چطور میتوانیم همیشه شاد باشیم و خودتان به‌تنهایی، خوشحال و خشنود و در زندگی روزمره‌تان مثبت باشید. برای ادامه دادن به این کارهای نشاط‌آور، عادت‌هایی ایجاد کنید که بتواند در ایجاد حال خوب و اعتماد به‌نفس به کمکتان بیاید.

1.  یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید. این موضوع بسیار مهمی است. اگر در این راه موفق شوید، نشان می‌دهد خودتان را همانطور که واقعا هستید، قبول کرده‌اید. این رضایت می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس شما کمک کند.

چطور همیشه شاد باشیم

2. به خودتان بگویید که می‌توانید بر هر چیزی غلبه کنید. معمولا مردم به چیزی تبدیل می‌شوند که در مورد خودشان باور دارند. اگر باور دارید که نمی‌توانید کاری را انجام دهید، باعث می‌شود که قادر به انجام آن نباشید. به جای آن، به خودتان یادآوری کنید که می‌توانید از عهده هر کاری برآیید.

3. از مقایسه خودتان با دیگران اجتناب کنید. هر کسی زندگی متفاوتی دارد بنابراین مقایسه خودتان با بقیه، بی‌فایده است. موفقیت‌ها، استعدادها و فرصت‌های خود را به خودتان یادآوری کنید. شادی‌هایتان را بر اساس دستاوردهایتان پایه‌گذاری کنید، نه بر اساس کاری که دیگران انجام داده‌اند.

4. وقتی اشتباه می‌کنید، خودتان را ببخشید و طوری با خودتان رفتار کنید که در چنین شرایطی با دوستتان رفتار می‌کنید. روی اشتباه توقف نکنید اما متعهد باشید که در آینده، بهتر عمل کنید.

5. در کار، ارتباطات و عادت‌هایتان تعادل برقرار کنید. تعادل در همه جنبه‌های زندگی اهمیت دارد. به خودتان زمان کافی برای کار، زندگی اجتماعی، فعالیت‌های خانوادگی، علایق شخصی، ورزش و استراحت بدهید.

1. مثبت فکر کنید. هرگاه می‌بینید که در حال فکر کردن به چیزهای منفی هستید، مانند «نمی‌توانم این کار را بکنم یا چه روز بدی»، این افکار را متوقف و افکار مثبتی را جایگزین آن کنید. مثلا به این فکر کنید که «اگر روی این کار تمرکز کنم، می‌توانم انجامش بدهم یا اینکه امروز در حال بهتر شدن است». از خودتان بپرسید که «چگونه خوشحال باشم» و «راه‌های ساده برای شاد بودن» را پیدا کنید

2. خودتان را تحسین کنید. خودتان را به‌خاطر تلاش‌ها و دستاوردهایتان و حتی برای موفقیت‌های کوچک ستایش کنید. به خودتان یادآوری کنید که چقدر قوی، با استعداد و سخت‌کوش هستید.

3. وقتی احساس خستگی می‌کنید، لبخند بزنید. فقط لبخند زدن می‌تواند احساس شما را بهتر کند. وقتی تحت استرس، اضطراب یا نگرانی هستید سعی کنید لبخند بزنید. یک لبخند واقعی، با تنگ کردن چشم‌ها باعث می‌شود حالتان بهتر شود و تنش‌ها از بین بروند.


چگونه دندان های تمیز و سفید داشته باشیم

چگونه از خود در مقابل ویروس کرونا Covid-19 محافظت کنید(2020)

4. اطراف خود را پر از افراد مثبت کنید. گروه‌های اجتماعی شما نقش بزرگی در نوع احساستان دارند. اگر توسط افراد منفی یا بدبین محاصره شده باشید، از رفتارشان تاثیر خواهید گرفت. به جای آن، به دنبال ارتباطات مثبت با افراد خوشحال، خوش‌بین و شاد باشید.

5. به‌خاطر چیزها و انسان‌های خوب زندگی‌تان، قدردانی و تشکر کنید. هر روز فهرست جدیدی را تعیین کنید که به‌خاطرشان شاکر هستید. ارتباطات، فرصت‌ها، لحظات مورد علاقه و سایر چیزهایی را که در زندگیتان اتفاق افتاده است، در نظر بگیرید.

6. زندگی‌تان را مثل یک داستان مثبت بنویسید. هر روز چیزهایی را که برایتان اتفاق افتاده است، در دفترتان یادداشت کنید اما مثل یک داستان شاد. روی نکات مثبت تمرکز کنید. وقتی دارید درباره مشکلات می‌نویسید روی چیزی که از آنها یاد گرفتید یا اینکه آن تجربه چطور باعث رشد شما شد، تمرکز کنید.

1. انتظاراتتان را بر اساس روند زندگی‌تان تنظیم کنید. هرچه از لحاظ روحی، بزرگ‌تر و پخته‌تر شوید، زندگی‌تان بیشتر تغییر می‌کند. به جای چسبیدن به انتظارات، اهداف و آرزوهای خاص، برای تغییر در آنها آزاد باشید. تنظیم کردن انتظارات، به شما در واقع‌بین‌تر بودن و اجتناب از ناامیدی کمک می‌کند.

2. یکی از مهم‌ترین راه‌های شاد بودن، برقراری ارتباطی قوی با خانواده، دوستان و افراد دوست‌داشتنی است. ارتباطات، عناصر کلیدی شادی بلندمدت هستند. شما نیازی به ده‌ها دوست برای شاد بودن ندارید. پس زمانتان را به ایجاد ارتباط قوی با اشخاص نزدیکتان اختصاص دهید.

3. هر روز به طور میانگین، 7 تا 9 ساعت بخوابید. اگر خواب کافی ندارید ممکن است بداخلاق، بدبین یا دچار استرس شوید. یک زمان‌بندی خواب مناسب باعث می‌شود هر روز حس خوبی داشته باشید.اگر در هنگام شب دچار اختلال بی خوابی هستید این مطلب را بخوانید

4. شاید مدام از خودتان بپرسید که چطور خوشحال باشیم و چطور میتوانیم همیشه شاد باشیم. ما یک توصیه کلیدی داریم، میزان فعالیتتان را بیشتر کنید. ورزش و تحرک برای بهبود حال، عالی هستند. فعالیت بدنی بیشتری در زندگی روزمره‌تان داشته باشید تا احساس شادی و خوشحالی بیشتری کنید. برخی از روش‌های ساده افزایش فعالیت عبارتند از:

5. وقتی احساس اضطراب، استرس یا خفگی می‌کنید، مدیتیشن کنید. مدیتیشن به آرام کردن فکر و بازیابی حس آرامش کمک می‌کند. همچنین مدیتیشن روزانه، شما را برای رویارویی با شرایط سخت و استرس‌زا آماده می‌کند.

شما چه رویداد مهمی در زندگی تان باعث خوشحالی شما میشود؟ در قسمت نظرات آنرا بیان کنید

 

مطلب قبلی

درمان بی خوابی شب با 29 نکته مفید

چطور همیشه شاد باشیم

مطلب بعدی

چگونه در مصرف کاغذ صرفه جویی کنیم؟

چگونه کارهای منزل را مدیریت کنیم

راهنمای خرید تلویزیون هوشمند (2020)

چگونه در مصرف کاغذ صرفه جویی کنیم؟

چگونه قابل اعتماد باشیم ؟

آخرین مطالب


نان سیر پنیری


سمبوسه تن ماهی


نان دارچینی سیب

محبوب ترین مطالب


چگونه در مصرف کاغذ صرفه جویی کنیم؟


چطور صبح ها سرحال باشیم؟


صرفه جویی در مصرف آب با ایده هایی هوشمندانه


مدیتیشن عمیق با 4 روش آسان

این وبسایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. با ادامه کار با وبسایت باروکات شما در استفاده از کوکی ها موافقت خواهید کرد.
موافقم

دریافت کتاب الکترونیکی “41 خوراکی بی‌نظیر برای چربی سوزی” به صورت رایگان در ایمیل شما

جستجو در سایت



چطور همیشه شاد باشیم

بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


21267


بازدید امروز:


41642


بازدید دیروز:

چطور همیشه شاد باشیم


232406214


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی

چقدر شاد هستید و شادی چه سهمی در زندگی و لحظه های شما دارد‎

 

چطور همیشه شاد باشیم

چند سالتان است؟ فکر می کنید چند سال دیگر زندگی می کنید؟ در این چند سال که برای خودتان متصور هستید، قصد دارید چه جوری زندگی می کنید؟ حالتان خوب است؟ شاد هستید؟ از آینده چه تصوری دارید؟ کجا هستید؟ آدم شادی هستید یا یک گوشه نشسته اید و زانوی غم بغل کرده اید؟ برای این چند سال، سهم غم و شادی تان از زندگی چقدر است؟ تا امروز چطور زندگی کرده اید؟ چقدر شاد هستید و شادی چه سهمی در زندگی و لحظه های شما دارد و… تا دلتان بخواهد می توان درباره شادی و ردی که روی زندگی تان گذاشته، سوال پرسید.103 نکته برای شادتر زندگی کردنشادی ای که می تواند حالتان را بهتر کند؛ اما این شادی چگونه به دست می آید و چگونه می توان آن را به کار گرفت؟ اگر شادی دغدغه امروز شماست، ما برای شما 103 نکته داریم که با رعایت آن ها می توانید هم شادتر زندگی کنید و هم از زندگی تان راضی باشید.1- وقتی با کسی درباره موضوع مهمی حرف می زنید و طرف مقابل نمی گذارد شما نظرتان را بدهید و رگباری و بدون اعتنا به شما حرف می زند، زمانی که احساس می کنید باید نظرتان را بگویید، با یک  کلمه معذرت خواهی جلوی حرف زدن او را بگیرید و نظرتان را بگویید.2- بدون هیچ توقع پاداشت و تشکری برای کسی جز خودتان کاری انجام بدهید. مثلا برای زن صاحب خانه یک روسری گل گلی بخرید.3- هر روز برای خودتان یک لیست قدردانی بنویسید. مثلا از دوستتان تشکر کنید که بدون هیچ بهانه ای با شما به سینما می آید و فیلم هایی را که دوست ندارد، با شما تماشا می کند.4- هر روز تمرین کششی انجام بدهید، حتی اگر دو دقیقه باشد.5- روزی چند دقیقه تنها باشید. حتی برای پنج دقیقه به مغزتان استراحت بدهید و در یک اتاق دربسته یا یک محیط خلوت بنشینید و به چیزی فکر نکنید.6- از بدگویی نفستان خلاص شوید. گاهی نفستان می خواهد شما را از مردم جدا کند؛ به او این اجازه را ندهید.7- هر روز یک نوشته مثبت بخوانید. حالا خیلی هم طولانی نباشد که وقتتان را بگیرد. در حد یک پاراگراف کافی است.8- وقتتان را به خواندن مطالب چرند و بی معنی و غیرعلمی و ناراحت کننده و خبرهای بد نگذرانید.9- هر روز حداقل چنددقیقه ای برای خانواده وقت بگذارید. اگر از خانواده دور هستید، به مادر و پدرتان زنگ بزنید یا با پیغام حال خواهر و برادرتان را بپرسید.10- هر روز چنددقیقه پیاده روی کنید.11- در روز چند دقیقه با نزدیک ترین و صمیمی ترین دوست زندگی تان وقت بگذرانید یا حداقل چند دقیقه تلفنی صحبت کنید.12- جزییات خیلی هم مهم نیست. مثلا اگر یک شب نخ دندان نکشیدید تا صبح به خاطرش عذاب وجدان نداشته باشید.13- به شایعات توجه نکنید. قدیمی ها می گفتند اگر دنبال شایعه بروید، نصف عمرتان به هیچ و پوچ می گذرد.14- داشته هایتان را بپذیرید. تلاش کردن همیشه خوب است اما گاهی اوقات برای به دست آوردن یکسری چیزهای جدید باید از بعضی دل مشغولی هایتان بگذرید که ممکن است باعث ناراحتی تان شود.15- کتاب، وبلاگ، مقاله، شعر و… بخوانید که تا حالا نخواندهاید.16- روزنامه بخوانید و در صفحه ای که دوست داشتید، جمله ای را که دوست داشتید، بنویسید. مثلا بنویسید امروز چه روز خوبی بود.17- برای هر کاری که در روز انجام می دهید شور و اشتیاق داشته باشید. اگر مجبور به انجام دادن کاری هستید هم آن را با اشتیاق و علاقه انجام بدهید تا کم کم به کار محبوب شما تبدیل شود. اگر نشد پس بهتر است که آن کار را برای همیشه کنار بگذارید.18- غذای سالم و تا جایی که امکان دارد، تازه بخورید. غذای از شب مانده و پر از چربی و مواد نگه دارنده را فراموش کنید.19- به دیگران کمک کنید و انتظار این را که کمکتان جبران شود، فراموش کنید. کمک کردن بدون توقع به شادشدن خودتان کمک زیادی می کند.برای روزتان برنامه ریزی کنید. روزی که با برنامه شروع شود با رضایت هم به پایان می رسد.20- برای روزتان برنامه ریزی کنید. روزی که با برنامه شروع شود با رضایت هم به پایان می رسد.21- با آدم های مثبت وقت بگذرانید. فیلم ببینید و قدم بزنید.22- صبح زود از خواب بیدار شوید. به موقع رسیدن به اتوبوس و مترو و تاکسی و محل کار هم شادتان می کند.23- کار جوهر آدمی است. درست است؛ اما زیاد کار کردن هم خوب نیست. بهتر است از عواید آن کار لذت هم ببرید. همه آدم هایی که در بستر مرگ قرار می گیرند، می گویند کاش کمتر کار می کردند و بیشتر زندگی می کردند.24- بخندید، آن هم زیاد25- به دیگران پیشنهاد کمک بدهید. مثلا به خانم پیری که می خواهد از اتوبوس پیاده شود، کمک کنید، یا کمک کنید کودکی از پله پایین بیاید.26- درباره اینکه مردم درباره شما چه فکر می کنند کمتر کنجکاوی کنید.27- کمتر نگران باشید. تمام اتفاق هایی که در طول عمرمان نگرانشان هستیم یا اتفاق نمی افتند یا اگر بیفتند آن طوری نیستند که از قبل تصور می کنیم.28- فکر نکنید که خیلی دیر شده. هیچ وقت خیلی دیر نشده.29- هیچ وقت به این موضوع فکر نکنید که برای کار جدید یا حرکت جدید پیر شده اید. نه، شما پیر نشده اید.30- هیچ وقت فکر نکنید که برای انجام کاری بسیار جوان هستید. زمانتان را هدر ندهید.31- یادتان باشد ذهن شما می تواند به یک مکان خطرناک تبدیل شود، پس هیچ وقت تنهایی به آنجا نروید. وقتی حالتان خوب نیست، درباره احساساتتان با کسی حرف بزنید.32- ترس یک احساس طبیعی است که در وجود همه هست. ترس را درک کنید اما نگذارید شما را در چنگش اسیر کند. وقتی ترستان را بشناسید، می توانید آن را زیر سلطه خود بیاورید.33- از اسم ها توقع نداشته باشید. توقع داشتن باعث خشم و ناراحتی می شود.34- از اینکه بگویید «نمی دانم» هراس نداشته باشید. سوال پرسیدن اصلا بد نیست. به فکر کردن درباره اینکه باید همه چیز را بدانید، دست بردارید.35- راز بقا تماشا کنید. تماشای زندگی حیوانات و چگونگی زیست آن ها باعث شادی انسان ها می شود.36- از کلمات بی ارزش و بی معنی استفاده نکنید.37- از یک نفر تعریف کنید. حتی اگر آن یک نفر، غریبه باشد.38- برای کسی که پشت سر شما وارد جایی می شود، در را نگه دارید تا او هم با شما رد شود.39- از کسی که در یا آسانسور را برای شما نگه داشته، تشکر کنید.40- مثبت باشید حتی اگر حالتان خیلی بد است و مدام حس می کنید مثبت بودن فایده ای ندارد.41- با جمع هماهنگ باشید. ساز مخالف زدن باعث ناراحتی خودتان می شود.42- اگر در محیط کارتان خوش اخلاق و بگوبخند هستید، در خانه و نزد خانواده هم همین اخلاق را داشته باشید.43- در جزییات مهم و ویژگی زندگی بچه هایتان شریک باشد. مثلا روز اول مدرسه کنارش باشید یا وقتی نمایش بازی می کند، به او لبخند بزنید.44- آدم های اطرافتان را کوچک نکنید تا خودتان بزرگ شوید. این رفتار هیچ وقت جواب مثبتی در پی ندارد و باعث می شود دیگران مثل قبل به شما احترام نگذارند.45- به زمان احترام بگذارید. همیشه سر وقت به قرارهایتان برسید تا احساس شرمندگی در شما رخنه نکند. شادی و شرمندگی با هم هماهنگی ندارند.46- آدمی باشید که درباره اش حرف می زنید؛ یعنی حرف و عملتان یکی باشد.47- از چک کردن ای میل و تلگرام و اینستاگرام در صبح زود دوری کنید. خبرهای خوب خودشان را به گوش شما می رسند.48- امکان دسترسی به ای میل را از روی گوی تان پاک کنید تا مدام در تیررسی خبرهای مختلف نباشید.49- دیگران را نصیحت نکنید و از آدم هایی که مدام می خواهند پند و اندرز بدهند، دوری کنید.50- با دیگران همدلی کنید اما دلتان برای کسی نسوزد و برایشان سر تکان ندهید.

 

شادتر زندگی کنید و از زندگی تان راضی باشید‎

 

51- بچه هایتان را لوس نکنید.  درست است پدر و مادرها دوست دارند همه نیاز بچه هایشان را برآورده کنند اما همیشه هم خوب نیست که فرزندنان هر چیزی از شما خواست به او بدهید.52- تماس های از دست رفته گوشی تان را یکی یکی جواب بدهید.53- در روز یک شیرینی یا یک شکلات بخورید.54- کار امروز را به فردا نیندازید.55- فروتن و متواضع باشید.56- حتما در زندگی تان یک هدف مهم داشته باشید. مثل «من می خواهم پولدار شوم یا من باید یک آدم مشهور باشم.»57- همیشه احساس واقعیتان را بگویید. اگر کسی از شما می پرسد حالتان خوب است و شما خوب نیستید، نگویید خوب هستم چون شما خوب نیستید.58- از اشتباه کردن نترسید؛ بنابراین نمی توانید هیچ کاری شروع کنید.59- مطمئن شوید که از اشتباهات گذشته درس گرفته اید و یک اشتباه را دو بار انجام نمی دهید.60- وقتی به کسی چیزی می آموزید؟ همه نکته های مهم را به او بگویید.61- بخشنده باشید.62- همیشه نباید در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید. لحظه های جدید را تجربه کنید و در زمان زندگی کنید.63- همیشه بگویید لطفا و اگر کسی برای شما کاری کرد، از او تشکر کنید.64- بعضی وقت ها می توانید شادی را انتخاب کنید. یعنی اولویت اولتان شاید باشد بعد کارهای دیگر. اول شادی را انتخاب کنید.65- بپذیرید. پذیرفتن اتفاق ها و هضم کردن آن ها  غم را دور می کند.66- نگذارید ذهنتان مشغول چرندیات شود. وزنتان زیاد است خب کمش کنید. مدام فکر کردن به چاق بودن، باعث غم و ناراحتی می شود.67- هر روز یک کار جدید انجام دهید، حتی اگر آن کار خیلی کوچک و خنده دار باشد. مثل باد کردن یک بادکنک یا دویدن و بازی کردن با یک بچه گربه.68- قبل از شروع کار یا آزمودن تجربه ای جدید، کمی تحقیق کنید که این کار چقدر با روحیه شما سازگار است.69- زمان های عصبانیت، خشم، اندوه و… را کم کنید. درست است همه این ها حس های طبیعی ماست  اما زیاده روی و اصرار بر ماندن در آ« حالت، باعث پایداری غم می شود.70- از خوشحال بودنتان شاد باشید و لذت ببرید. هیچ وقت به این موضوع فکر نکنید که خوشحالی کاری بیهوده و اشتباه است.71- به انتقام گرفتن فکر نکنید.72- مردم را ببخشید.73- اجازه ندهید تغییرات آب و هوا، خلق و خوی شما را عوض کند.74- حداقل یک کتاب در ماه بخوانید.75- حداقل با دو آدم جدید و غریبه در هفته صحبت کنید.76- در ماه با یک دوست قدیمی وقت بگذرانید. دوست دوران مهد کودک یا دبستانتان را به ناهار یا شام دعوت کنید.77- زمان پیاده روی پیامک نزنید. همین طور در زمان رانندگی.78- نفس عمیق بکشید و به این مسئله که در روز حداقل یک بار نفس عمیق بکشید، توجه داشته باشید.79- این جمله را از آلبرت اینشتین همیشه به یاد داشته باشید؛ شما دو راه در زندگی دارید . اول: همه چیز در زندگی معجزه است. دوم: هیچ معجزه ای در زندگی وجود ندارد. شما اولی را انتخاب کنید.80- از اینکه کسی به تلفن، پیغام و ای میل شما جواب ندارد، عصبانی نشوید. بعضی وقت ها صبر چیز خوبی است.81- حداقل پنج بار در هفته ورزش کنید. حتی اگر ده دقیقه وقت دارید، ورزش کنید.82- آب بنوشید، خیلی بیشتر از همیشه.83- وقتی به داوری و قضاوت دعوت می شوید، اول همه حرف ها را بشنوید و بعد نظر بدهید. نظر دادن بدون فکر، همیشه اشتباه است.84- به معنویات زندگی توجه کنید. نماز که می خوانید برای آن وقت خاصی درنظر بگیرید. جانمازتان را عوض کنید. روی جانمازتان گل بریزید.85- اعتقادات دیگران را مسخره نکنید و علایقشان را زیر سوال نبرید.86- حداقل یک بار در هفته با کودکان زیر هفت سال حرف بزنید. مطمئن باشید برای یک ماه شاد می شوید.87- حداقل یک بار در هفته با کهن سالان بالای 70 سال صحبت کنید.88- سعی کنید هر شب، سروقت و خوب بخوابید.89- اگر نیمه شب از خواب می پرید و دیگر خوابتان نمی برد، کاری را انجام بدهید که دوست دارید. مثلا به گلدان ها آب بدهید.90- یک کار خوب برای یک نفر انجام بدهید. اگر هر روز نشد، یک بار در هفته، این کار را انجام بدهید. مثلا در اتوبوس جایتان را به کسی بدهید که خسته تر است و سرش را به میله اتوبوس تکیه داده است.91- بدون تحقیق به کسی مشاوره ندهید.92- سعی کنید مردم را قبل از اینکه بشناسید، قضاوت نکنید. سعی کنید هیچ وقت کسی را قضاوت نکنید.93- هر روز یک کلمه جدید بگیرید.94- باید قبول کرد که همیشه هم اتفاق های خوب و خوش در زندگی نمی افتد. باید دوران سختی را به امید رسیدن روزهای خوش گذارند.95- به پارک بروید و روی صندلی بنشیند و به کلاغ ها و گنجشک ها نگاه کنید. برای گربه ها غذا ببرید و شاخه شکسته درختی را قلمه بزنید.96- حداقل در روز به یک نفر بگویید که دوستش دارید. مادر، پدر، همسر، فرزند و دوستتان منتظر شنیدن این جمله هستند.97- لبخند بزنید. حتی وقتی تنها هستید.98- این واقعیت را بپذیرید که همه مردم کاری را که شما انجام می دهید، دوست ندارند. به زور از آن ها «تایید» نخواهید. اگر کاری شما را راضی و شاد می کند، همین کافی است. نظر دیگران نباید خیلی برایتان مهم باشد.99- یادتان باشد آنچه مردم درباره شما فکر می کنند، هیچ ربطی به شما ندارد.100- خودتان را مشغول چند کار نکنید. تمرکز روی یک کار، همیشه بهتر جواب می دهد تا اینکه تمرکزتان را روی انجام چند کار تقسیم کنید.101- وقتی شاد هستید، نگذارید هیچ چیزی شما را ناراحت یا خشمگین کند.102- شما از همه مهم تر هستید. اول خودتان را دوست داشته باشید و بعد دیگران را؛ فداکاری بیش از حد باعث احساس شکست و اندوه طولانی می شود.103- سعی کنید همیشه فقط شاد باشید.

 

منبع: ماهنامه همشهری تندرستی

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


چنددقیقه ای بدون دردسر ماست سالم بساز!

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت


مشاوره و مراقبت‌های قبل از بارداری


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی


خرید ماست ساز پونته

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

این مطلب را به دوست خود ارسال کنید

اطلاعات شما نزد گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده کاملا محفوظ می باشد

 

 

چگونه اولین 100 میلیون تومان اینترنتی خود را به دست آوریم؟

چطور همیشه شاد باشیم

 حتما شما هم این تجربه را دارید که بعضی روزها بعد از بیدار شدن از خواب احساس نشاط، انرژی و عشق می کنیم و به همه چیز از جمله خود، خانواده و همکارانمان خوش بین هستیم. اما بعضی روزهای دیگر بدون آنکه علت را بدانیم کسل و بی حوصله هستیم، گویی هیچ چیز در زندگی نمی تواند ما را خوشحال و امیدوار کند.

 

چه‌کار کنیم که همیشه خوشحال باشیم؟ روش‌های مختلفی برای «شاد‌بودن» وجود دارند. کتاب‌ها و مجله‌های مختلف و انواع پیام‌ها در شبکه‌های مجازی راه‌کارهای مختلفی برای خوشحال‌بودن معرفی می‌کنند. یکی می‌گوید مثبت اندیش باشید، دیگری جلسه‌ی خنده را پیشنهاد می‌دهد، مراقبه، سفر و انبوه توصیه‌های دیگر. اما آیا این کارها واقعا تأثیرگذار هستند؟  مطالعات جدید نشان می دهد که انسان بیشتر از آنچه تصور می کنیم توانایی کنترل ذهن خود را دارد. در واقع دیدن نیمه پر لیوان مهارتی است که می توان آن را تقویت کرد.در اینجا به نکاتی اشاره می کنیم که می توان با استفاده از آنها خوش بینی را تمرین کرد.

 حتما شما هم این تجربه را دارید که بعضی روزها بعد از بیدار شدن از خواب احساس نشاط، انرژی و عشق می کنیم و به همه چیز از جمله خود، خانواده و همکارانمان خوش بین هستیم. اما بعضی روزهای دیگر بدون آنکه علت را بدانیم کسل و بی حوصله هستیم، گویی هیچ چیز در زندگی نمی تواند ما را خوشحال و امیدوار کند.

 

 

پژوهش‌های زیادی درباره‌ی فواید ورزش برای سلامتی انجام شده است. ورزش باعث ترشح اندورفین و درنتیجه تقویت روحیه می‌شود. به همین خاطر است که همیشه بعد از تمرین‌های ورزشی یا حتی پیاده روی در راه بازگشت از خرید به خانه، روحیه‌ی بهتری دارید. هرگز نمی‌بینید فردی پس از ورزش حال بدی داشته باشد. اما آیا این توصیه پشتوانه‌ی علمی دارد؟ دانشگاه تورنتو مطالعه‌ی خوبی انجام داد و بیش از 25 پژوهش مختلف را در این زمینه بررسی کرد. نتایج تأیید کرد که فعالیت جسمی با افسردگی مقابله می‌کند. در یکی از بهترین این پژوهش‌ها، برای 3 گروه از افراد مبتلا به افسردگی 3 برنامه‌ی درمانی جدا شامل درمان دارویی، ورزش‌ و ترکیب این دو را درنظر گرفتند. 

روشن است که در پایان دوره‌ی درمان، هر 3 گروه شادتر بودند. اما آیا این وضعیت پایدار بود؟ 6 ماه بعد، در گروهی که درمانش تنها ورزش‌کردن بود، نرخ بازگشت افسردگی تنها 9٪ بود. نرخ بازگشت برای 2 گروه دیگر 31 و 38 درصد بود، یعنی پس از 6 ماه یک‌سوم آنها دوباره افسرده شده بودند!

 

به ‌نظرتان شدنی نیست؟ به گفته‌ی «شان آچر» (Shawn Achor) سخنران و کارشناس «چگونگی شاد‌زیستن» نقش عواملی مثل میزان اضطراب، گرفتاری‌ها، موفقیت‌ها، وضعیت اقتصادی، روابط اجتماعی و مانند آن در خوشحالی تنها 10 درصد است. 90درصد باقی از چگونگی برداشت و تفسیر ما از دنیای پیرامون تأثیر می‌پذیرد. اگر برای شاد‌بودن نیازمند موفقیت هستید، به‌سختی احساس خوشحالی می‌کنید زیرا همیشه به‌دنبال نمره‌ی بهتر، حقوق بالاتر، جایگاه بهتر و نمونه‌های مشابه هستید.

مثبت‌اندیشی سطح انرژی، خلاقیت و بهره وری را تا 30 درصد افزایش می‌دهد. راز مهم این است همین حالا مثبت‌اندیش باشید، نه وقتی پول‌دار یا مشهور شدید.

آدم‌های بسیاری در فکر‌های منفی غوطه‌ورند و راه دور کردن افکار منفی از خودشان را نمی‌دانند. پژوهشی در دانشگاه مادرید نشان داد نوشتن این فکرها روی کاغذ و سپس نابودکردن‌شان، اثر مثبتی به‌همراه دارد. بنا بر نظر پژوهشگران، بهتر است آنها را پاره‌ کنید، بسوزانید یا در سطل زباله بریزید. نابودکردن افکار به‌شکل فیزیکی آثار منفی و مسموم‌کننده‌ی آنها را کاهش می‌دهد. به توصیه‌ی روان‌شناسان بهتر است این‌کار را منظم انجام دهید.

روان‌شناس توماس گیلوویچ (Thomas Gilovich) پژوهش‌های زیادی درباره‌ی اهمیت ارزشمند دانستن تجربه‌ها و خاطره‌های خوش و به‌یادماندنی در برابر چیزهایی که می‌خریم، انجام داده است. دلایل زیادی برای این کار وجود دارد که در مقاله‌ای پژوهشی به آنها اشاره شده است. به‌چنگ‌آوردن چیزها و سپس به‌دنبال چیزهای بهتری رفتن، خوشی آغازین به‌دست‌آوردن ماشین، تلویزیون یا هر چیز نویی را از بین می‌برد و روحیه‌مان را تضعیف می‌کند.

اما کسب تجربه‌ و دانستن ارزش خاطرات به‌هیچ‌وجه چنین اثری ندارد. تجربه‌ها و خاطره‌هایمان متعلق به خود ما هستند، برای‌مان ویژه‌اند و شادی ماندگارتری به‌همراه دارند. بهتر است همیشه به‌دنبال دیدن مکان‌های تازه یا یک پیاده‌روی ساده در طبیعت باشیم. دولت‌ها و سازمان‌های دست‌اندرکار به‌جای ساختن فروشگاه‌های بزرگ و بزرگ‌تر باید امکاناتی فراهم کنند که شهروندان به‌جای خرید بتوانند فعالیت‌های لذت‌بخش و خوشایند بیشتری را تجربه کنند.

در آغاز هر روز، فکر‌کردن به داشته‌هایی که به‌خاطرشان شکرگزار هستید، روش خوبی برای شادمانی است. بررسی مغز نشان داده است، ما بیشتر تمایل داریم به چیزهای منفی مانند نگرانی‌ها، مصیبت‌ها، شکست‌ها و ناخوشی‌ها تمرکز کنیم. به‌عبارتی وضعیت پیش‌فرض مغز منفی‌نگری است.

 

 

بنابراین ما باید پیوسته بر خوبی‌ها تمرکز کنیم و به‌ویژه به داشته‌های ارزشمندی توجه کنیم که به‌خاطرشان شکرگزار هستیم. به روش‌های گوناگونی می‌توانید این کار را انجام بدهید؛ از جمله:

وقتی از خواب بیدار شدید، 3 چیز را که در زندگی‌تان قدردان وجودشان هستید، به خودتان یادآوری کنید. برخی ترجیح می‌دهند این 3 مورد را یادداشت کنند و هرازگاهی به آن نگاه کنند.

می‌توانید از شبکه‌های مجازی استفاده کنید. این کار روشی خوبی است که به دنبال‌کننده‌هایتان نشان بدهید چنین کاری به‌راستی نتیجه می‌دهد.با عزیزان‌تان تماس بگیرید و از آنها قدردانی کنید یا برای سپاس‌گزاری از همکاری که کمک‌تان کرده است،‌ او را به یک بستنی دعوت کنید.

با کمک به دیگران یا انجام کارهای داوطلبانه و خیرخواهانه، بخشندگی را تمرین کنید. باید بدانید پژوهش‌های علمی بسیاری اثرگذاری مثبت شکرگزاری و قدردانی را تأیید کرده‌اند.

تمام تمرکزتان را متوجه اکنون کنید و آن را همان‌طور که هست بدون قضاوت‌کردن و غر‌زدن بپذیرید. این رویکرد روز‌به‌روز طرفداران بیشتری در پزشکی و روان‌پزشکی پیدا می‌کند. انجام پیوسته‌ی این کار روحیه‌تان را تقویت می‌کند و در کاهش اضطراب و درنتیجه بهبود کیفیت زندگی مؤثر است.

زندگی در لحظه یعنی همان‌طور که از لمس‌کردن، بو‌کردن و دیگر حواس فیزیکی لذت می‌برید می‌توانید از حس‌ شاد‌مانی هم لذت ببرید. کافی‌ست بر خوشی و لذتی که برای‌تان به‌ارمغان آمده، تمرکز کنید. این کار تأثیر چشمگیری بر رهاکردن گذشته و نترسیدن از آینده دارد.

اما آیا این‌کار واقعا ما را شادتر می‌کند؟ آیا واقعا ثابت‌شده است؟ پژوهشی در دانشگاه هاروارد، پس از بررسی 15000 نفر این موضوع را تأیید کرد. بر این اساس، وقتی در لحظه زندگی می‌کنیم خوشحال‌تریم و هرچه ذهن‌مان بیشتر درگیر گذشته و آینده باشد، کمتر احساس شادی می‌کنیم.

بر مبنای نتیجه‌ی حاصل از چندین پژوهش مختلف اگر خوب نخوابیم، به‌شدت منفی‌باف می‌شویم. تمرکز یکی از این پژوهش‌ها روی بخش هیپوکامپ مغز بود؛ بخشی که فکرهای مثبت را پردازش می‌کند. وقتی خواب کافی نداشته باشیم این بخش خوب کار نمی‌کند و افکار منفی بیشتر به ذهن‌مان خطور می‌کند!

برای روشن‌شدن این مسئله، پژوهشگران از تعدادی دانشجو که دچار کم‌خوابی بودند، خواستند فهرستی از کلمات را به‌یاد بسپارند. آنها در به‌یادآوردن کلمه‌های منفی به امتیاز بالای 81 درصد رسیدند، درحالی‌که توانستند تنها 31 درصد کلمات مثبت یا خنثی را به‌خاطر بسپارند. اکنون می‌دانید چرا آدم‌ها وقتی خوب نمی‌خوابند، حال‌وحوصله ندارند!

آدم‌های بسیاری پیوسته ماشین بهتر، خانه‌ی بزرگ‌تر و موبایل جدیدتر را جایگزین قبلی‌ها می‌کنند. باوجود شادی کوتاه و مقطعی، اما گویا در درازمدت این‌کار چندان مایه‌ی خوشحالی‌ آدم‌ها نمی‌شود. شادی این‌چنینی دوام زیادی ندارد. پژوهش‌ها نشان داده‌اند صرف کمی از وقت یا پول‌مان برای کمک به دیگران، نقش چشمگیری در شادی و خشنودی ما دارد.

 

 

ما همیشه درباره‌ی اینکه کجا برویم، چه بخریم و چه‌ کار کنیم حرف می‌زنیم. شاید هم درباره‌ی انجام کار خیر بگوییم. اما به‌ندرت درباره‌ی دغدغه‌های ذهنی‌مان و اینکه چطور می‌توانیم شادتر و سبک‌بارتر باشیم، صحبت می‌کنیم. مسئله‌ی مهم این است که بر اولویت‌ها و خواسته‌های حقیقی خودتان تمرکز کنید.

آیا کنجکاو یا شجاع هستید؟ شاید هم فکرِ بازی دارید؟! چطور از این ویژگی‌ها برای بهتر‌کردن زندگی‌تان بهره می‌گیرید؟ این‌ها پرسش‌هایی اساسی هستند. آدم‌هایی که به‌جای ضعف‌هایشان بر به‌کارگیری توانایی‌هایشان تمرکز می‌کنند، معمولا شادتر هستند.

توانایی درک قابلیت‌هایمان و بهره‌گیری از آنها یکی از بهترین روش‌ها برای شاد‌زیستن و کمک به ساختن دنیایی بهتر است.  

 

منبع :.lifehack

چطور همیشه شاد باشیم

 

دانلود PDF  مقاله :چگونه همیشه شاد باشیم؟

تقریبا هیچ‌کسی را نمی‌توانید پیدا کنید که همیشه خوشحال و آرام باشد. این یک واقعیت است، اما متخصصان می‌گویند: یافتن لذت زندگی در لحظات و به زبان خودمانی دلخوشی‌های ساده، کلید شادمانی واقعی است. شادی را باید در لحظات جست‌و‌جو کرد. خوشی‌ها را باید در چیزهای ساده یافت. با ما باشید تا در این مقاله با خصوصیات زن شاد آشنا شوید.

هر چه بیشتر می گذشت همه چیز بیشتر غیرقابل تحمل می شد و مرا به این نتیجه می رساند که زندگی به راستی ارزش زیستن ندارد1این عبارات نشان دهنده این هستند که بعد روحانی و معناگرایی زندگی تا چه میزان در ایجاد احساس نشاط و شادابی در زندگی تاثیرگذار است.

احساس خوب داشتن و تغییر در زندگی که موجب خوشحالی و کارایی در زندگی تان می شود.با احساس خوب داشتن به همه ارزوهایتان می رسید.

احمد حلت را می‌توان چنین توصیف کرد: مردی که اشتیاق فراوان و تمام‌نشدنی دارد، مردی که هیچ‌وقت او را نمی‌توانید خونسرد ببینید، همیشه در حالی مشاهده می‌شود که لبخند می‌زند و باانرژی فراوانی صحبت و حرکت می‌کند.

شادی را خود ما انسان ها می سازیماین ما و شما هستیم که تصمیم می گیریم در زندگی شاد باشیم یا نباشیم. بیایید تصمیم بگیریم که هیچ وقت شادی‌هایمان را خراب نکنیم!  حتی اگر زلزله، سیل، یک کوه بدهی و قرض و وام و تورم هم در مسیرمان قرار گرفت.

خنده و تبسم  که از عوامل نشاط و شادی است. شادی نوعی رضایت درونی است که در انسانها وجود دارد و برخی نیز آن را غرور، قناعت و یا قدردانی توصیف کرده‌اند

یک خانواده شاد و کامل شامل کلیشه ای، عشق بین زن و شوهر، زندگی شاد و مفرح با یک روش راضی کننده زاد و ولد، می شود. گم شدن یک عضو از این نوع خانواده، معنی عدم تکامل و غیر شاد بودن خانواده را می رساند. همزمان یک مادر دلسوز و یک همسر عاشق بودن، گیج کننده و به صراحت غیر ممکن به نظر می رسد. خیلی مهم است که بین این دو نقش یک توازن برقرار کرد

اگر شما دنبال یک سرگرمی جدید هستید و مهارت هایی را به وجود می آورید که به شما کمک می کند مهارت و بهره وری خود را افزایش دهید

تعداد کل امتیازات این مطلب 8

این مطلب را به اشتراک بگذارید

با عضویت در سایت از مطالب ویژه ، آخرین اخبار ، دانلودهای رایگان و امکانات ویژه بهره مند شوید

درباره سایت بیشتر بدانید

نشانی : تهران-سعادت آباد-ضلع شرقی میدان فرهنگ-پیوند 2

تلفن تماس : 09120155416

ایمیل : info@keramatzade.com

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به گروه تحقیقاتی و آموزشی کرامت زاده می باشد و هرگونه کپی برداری غیر اخلاقی بوده و پیگرد قانونی دارد

طراحی سایت و سئو توسط گروه تخصصی آرمانیک | مشاوره تبلیغات اینترنتی توسط مدیر وب


دانلود PDF  مقاله :چگونه همیشه شاد باشیم؟Downloads-icon

چطور همیشه شاد باشیم
چطور همیشه شاد باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *