چطور کتاب خود را چاپ کنیم

 
helpkade
چطور کتاب خود را چاپ کنیم
چطور کتاب خود را چاپ کنیم

علاقه مند به وبلاگ نویسی و طراحی https://novelcafe.ir https://forum.novelcafe.ir

بسیاری از افراد اغلب به نوشتن کتاب و نویسندگی در زمینه های مختلف فکر می کنند، اما با تصور اینکه نگارش کتاب نیاز به تخصص و امکانات خاص دارد از انجام آن منصرف میشوند. در صورتیکه هر فردی که حرفی برای گفتن داشته باشد و یا اطلاعات مفیدی در زمینههای مختلف داشته باشد و علاقمند به ترویج آن است میتواند با اندکی تمرین و رعایت یکسری نکات اقدام به نگارش کتاب و چاپ آن نماید. هیچ فردی از ابتدا یک نویسنده بزرگ به دنیا نمیآید و دلیل موفقیت نویسندگان بزرگ نیز شکست های پی در پی و درس گرفتن از شکستها و از دست ندادن امید است. در واقع تفکر و شجاعت میتواند مهمترین ویژگی های یک نویسنده موفق باشد.

مرحله اول نگارش کتاب: مشخص کردن هدف از نگارش کتاب

ابتدا هدف خود را از نگارش کتاب مشخص نمایید. یک کتاب میتواند تالیفی باشد که حاصل تفکرات، اعتقادات و پژوهش های نویسنده است و یا میتواند از نوع گرآوری و یا ترجمه باشد. در این نوع کتابها مولف، اطلاعات مورد نیاز و ضروری راجع به یک موضوع خاص را گردآوری می کند و در قالب یک کتاب مدون در اختیار دیگران قرار میدهد و یا یک کتاب جالب و مفید را که به زبان دیگری نوشته شده است به زبان کشور خود ترجمه می کند تا هم وطنانش نیز بتوانند از آن کتاب استفاده نمایند.مرحله دوم: تالیف کتاب در این مرحله نویسنده بر اساس هدفی که برای خود مشخص کرده نگارش کتاب را انجام میدهد.محله سوم: ویراستاری کتاب یکی از دلایلی که باعث میشود بسیاری از نویسندگان، مطالب خود را به چاپ نرسانند ترس از نادرست بودن مطالب و یا وجود مشکلات ویرایشی و نگارشی در متن کتابشان میباشد و این ترس و نگرانی، مانع بروز خلاقیت و استعدادهای آنها می شود. درصورتیکه پس از نگارش با یک بازبینی ساده و آشنایی اولیه به اصول و قواعد نگارشی و دستوری میتوان این خطاها را به حداقل رساند.

کتابهای ارزشمند بسیاری در زمینه ویراستاری ادبی و نگارشی ارائه شده است که نویسندگان محترم با مطالعه آنها می توانند بسیاری از خطاهای ادبی و دستوری و نگارشی متن خود را اصلاح نمایند و بدین طریق، هزینههای چاپ کتاب خود را کاهش دهند. البته در صورت وجود مشکلات ویرایشی در کتاب جای هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت، زیرا دلیل چاپ دوم، سوم  و چاپهای بعدی کتاب با ویرایش جدید، رفع ایرادات کتاب و ارتقای مطالب میباشد که امری مرسوم در چاپ و نشر است و به هیچ عنوان نشان دهنده نقص کتاب و یا کوتاهی مولف نمیباشد.

چطور کتاب خود را چاپ کنیم

مرحله چهارم: انتخاب ناشر مناسب در این مرحله مولف باید مناسب ترین ناشر را برای چاپ رمان خود انتخاب کند که بتواند از صفر تا صد مراحل چاپ کتاب از صفحه آرایی و طراحی جلد تا اخذ مجوزها و چاپ کتاب را انجام دهد.

مرحله پنجم: بررسی سابقه و اعتبار ناشر برای چاپ کتاب خود حتما ناشری را انتخاب کنید که سابقه درخشانی در زمینه چاپ ونشر داشته باشد و نمونه کتاب های چاپ شده توسط این انتشارات در گذشته را بررسی کنید .

با توجه به استقبال کاربران و نویسندگان عزیز برای چاپ ، تیم ناول کافه برای چاپ رایگان رمان های کاربران انجمن ناول کافه با نشر علی که یک انتشاراتی شناخته شده با سابقه کاری خوبی هست شروع به همکاری کرده است.

https://novelcafe.ir/chap-roman/

📷

علاقه مند به وبلاگ نویسی و طراحی https://novelcafe.ir https://forum.novelcafe.ir

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

چگونه کتاب چاپ کنیم ؟ این سوال یکی از مهمترین سوالات اصلی بسیاری از نویسندگان است.

نویسنده کتاب خود را نوشته و قصد دارد که آنرا به چاپ برساند. حال چه باید بکند؟

جواب این سوال این است که دو راه پیش پای نویسنده است: یا کتاب را خود به چاپ برساند یا از انتشارات کمک بگیرد.

در ایران انتشاراتی های متعددی وجود دارد که می توان به هر کدام که تمایل داشتید مراجعه کنید، اما بهترین حالت آن است که به انتشاراتی مراجعه کنید که در حوزه کاری شما فعالیت می کند.

به طور مثال انتشاراتی که در شاخه کتابهای درسی در حال فعالیت است می تواند کتاب رمان شما را چاپ و انتشار دهد، اما به علت آنکه حوزه فعالیت آن چیز دیگری است، در توزیع کتاب شما موفق عمل نمی کند. برای مثال می توان به نمایشگاه بین المللی کتاب اشاره کرد. این انتشارات عمده فعالیت خود را در غرفه های کتابهای درسی دارد و طبیعتا مخاطبین آن به دنبال کتابی غیر از کتاب رمان هستند!

چطور کتاب خود را چاپ کنیم

چند راه برای این کار وجود دارد. اول آنکه می توان در صفحه شناسنامه کتابهای چاپ شده در بازار، نام انتشارات و شماره تماس آن را به دست آورد و از این طریق با انتشاراتی هایی که در این حوزه فعالیت می کنند را به دست آورد.

روش دوم جستجوی اینترنتی است. در این روش شما می تواند آثار منتشر شده توسط انتشاراتی های مختلف را دیده و بر اساس توان هر انتشارات و حوزه فعالیت آن، وارد گفتگو شد.

روش سوم کمک گرفتن از مشاورین سایت مولف یار است. این سایت برای یافتن ناشرین مرتبط مشاوره تلفنی و یا حضوری ارائه می دهد.

انعقاد قرارداد با انتشارات عمدتا توافقی است.

انتشارات به چند حالت ممکن است با نویسنده توافق کند.

1- هزینه چاپ کتاب و تمام مراحل صدور مجوز و غیره را نویسنده بر عهده می گیرد و ناشر تمام این مراحل را انجام داده و کتابهای چاپ شده را تحویل نویسنده می دهد.

در این حالت، انتشارات ممکن است تا حدودی در امر توزیع کتاب به نویسنده کمک برساند، اما در بسیاری از موارد این کار صورت نمیگیرد.

2- انتشارات هزینه چاپ کتاب و تمام مراحل صدور مجوز و توزیع کتاب را خود بر عهده میگیرد و نویسنده هیچ هزینه ای بابت چاپ کتاب نمی پردازد.

چنین توافقی زمانی انجام می شود که انتشارات متقاعد شود که کتاب تالیف شده توسط نویسنده ارزشمند بوده و برگشت سرمایه برای انتشارات به دنبال دارد

3- حالت سوم به این صورت است که نه تنها انتشارات هزینه چاپ اثر را متقبل می شود، بلکه مبلغی از فروش کتاب به عنوان حق تالیف به نویسنده پرداخت می کند که به صورت عرف بین 5 تا 20 درصد قیمت پشت جلد کتاب است.

حق تالیف توافقی بوده و درصدی از مبلغ پشت جلد کتاب را شامل می شود.

شما می توانید آثار خود را به صورت دست نویس یا تایپ شده به انتشارات بسپارید و در قبال آن رسید دریافت کنید.

در اکثر انتشاراتی ها افراد متخصصی وجود دارند که آثار شما را خوانده و نظر کارشناسی خود را به مدیر انتشارات ارائه می دهند.

در پاره ای از موارد که کتاب ارزش چندانی نداشته باشد، بسیاری از انتشاراتی های با سابقه ممکن است کتاب شما را به چاپ برسانند اما نام انتشارات خود را بر روی کتاب قرار ندهند.

عمده نگرانی که بین اکثر نویسندگان وجود دارد این است که چنانچه آثار و دست نوشته های خود را به انتشارات سپردم چه تضمینی برای جلوگیری از سرقت ادبی وجود دارد؟

در این باره باید گفت فقط اعتماد!

احتمال اینکه انتشاراتی هایی با سابقه و با مدیرانی شایسته دست به چنین کاری بزنند بسیار کم است اما در هر صورت تنها چاره کار اعتماد است.

مراحل چاپ کتاب :

بعد از پذیرفتن کتاب توسط انتشارات، ناشر اقدام به حروف چینی کتاب می کند. اصطلاح حروف چینی همان تایپ کتاب است که بر اساس اصول علمی انجام میپذیرد.

همزمان با حروف چینی کتاب، ناشر اقدام به دریافت شابک و فیپا برای کتاب کرده و سپس کتاب را به وزارت ارشاد برده و درخواست مجوز نشر می گیرد.

بعد از دریافت مجوز انتشار کتاب، کتاب به چاپخانه سپرده شده و چاپ آن صورت میپذیرد.

بعد از چاپ کتاب، ناشر چند جلد از کتاب انتشار یافته را به وزارت ارشاد و خانه کتاب سپرده و اعلام وصول دریافت می کند.

در نهایت کتاب چاپ شده و آماده واگذاری به نویسنده است. همانطور که گفته شد چنانچه ناشر همراهی کند کتاب به دست پخشی سپرده شده و در بازار توزیع می گردد.

پخش کتاب یکی از مهمترین مراحل چاپ کتاب است.

زمانی که آثار شما منتشر شود اما به دست خواننده نرسد هیچ ارزشی نداشته و با قبل از چاپ هیچ تفاوتی نمی کند.

نکته مهم در انتشار آثار این است که تقریبا هیچ کتاب فروشی از دست نویسنده کتاب برای فروش دریافت نمی کند. به عبارت دیگر چنانچه شما کتاب خود را به کتاب فروشی برده و برای فروش ارائه کنید، تقریبا هیچ کتابفروشی کتاب شما را خریداری نمی کند و یا حتی در اکثر موارد به صورت امانت هم نمی پذیرد.

کتاب فروشی ها معمولا کتابهای خود را از مراکز پخش کتاب دریافت میکنند و مراکز پخش نیز معمولا کتابهای خود را از انتشاراتی های تحت قرارداد خود میگیرند.

یا به عبارتی ساده تر، نویسنده ها معمولا نمی توانند آثار خود را در بازار بدون کمک پخش کننده ها عرضه کنند!

گاهی نویسنده تصمیم میگیرد که کتاب خود را بدون کمک گرفتن از ناشر به چاپ برساند. این روش چند مزیت و عیب دارد:

1- هزینه چاپ کتاب به شدت کاهش می یابد

2- نگرانی از سرقت ادبی از بین می رود

3- نویسنده با مراحل چاپ و دریافت مجوز آشنا می گردد

معایب چاپ کتاب به صورت ناشر مولف :

1- به علت عدم آگاهی نویسنده از مراحل دریافت مجوز و چاپ سردرگمی ایجاد می شود

2- پیدا کردن چاپخانه مناسب که کیفیت چاپ مناسبی داشته باشد بسیار مشکل است

چطور کتاب خود را چاپ کنیم

3- نویسنده باید برای هر یک از موارد حروف چینی و طراحی جلد و چاپ و غیره شخصا باید اقدام کند که کمی وقت گیر است

4- در حالت چاپ کتاب به صورت ناشر مولف، توزیع کتاب سخت است.

سایت مولف یار در پاسخ به این پرسش که ” چگونه کتاب چاپ کنیم ” آماده است به صورت حضوری و رایگان اطلاعات کافی در این زمینه به نویسندگان ارائه دهد.

این سایت هیچ هزینه ای بابت مشاوره دریافت نکرده و صرفا جهت ترویج فرهنگ نویسندگی و کتابخوانی ساخته شده است/

***************************************************

شما می توانید آثار خود را در انتشارات امید سخن به چاپ برسانید و از خدمات بسیار زیاد آن بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 66922440 و یا 66121068 تماس حاصل فرمایید.

چگونه کتاب چاپ کنیم / چگونه کتاب چاپ کنیم

با سلام و احترام بنده دفتر شعری دارم که میخواهم بصورت ناشر مولف چاپ گردد،تقاضا دارم مراحل مجوز چاپ کتاب را بر عهده بگیرید،لطفا راهنمایی میفرمایید.

با تشکر

سلام و عرض ادب البته که چاپ ناشذ مولف از قبل عید دیگه انجام نمیشه و حذف شد این روش چاپ توسط ارشاد. اما برای اخذ مجوزها خوشحال میشیم از همکاری باهاتون. لطفا تماس بگیرید 02166922440

سلام کتابی مبنی بر تاثیر شهادت سردار سلیمانی در یک جوان و علل دشمنی غرب با ایرانزمین را به نگارش در آورده ام چگونه میتوانم آن را به چاپ برسانم؟ انتشاراتی هست که به صورت رایگان آن را چاپ کرده و در اختیار جوانان قرار دهد؟

سلام. وقت شما بخیر. روال کار برای مترجم ها هم همینه؟ اگه کسی کتابی رو که تا حالا ترجمه نشده، ترجمه کنه و بخواد چاپش کنه، روش همینه یا فرق داره؟

سلام و ادب بله روند کار به همین شکل هست و فرقی نمیکنه با چاپ کتاب های دیگه

سلام من میخواستم دفتر شعرم رو که حاوی شعر نو،شعر سپید،غزل و ترانه است به چاپ برسونم میخواستم بدونم چاپ ناشر مولف انجام میشه در حال حاضر یا خیر ؟ و اینکه کتاب ها تا چه حد ممیزی میخورند در مرحله اخذ مجوز؟ من ۱۹سالمه آیا سن کم من خللی تو کارا ایجاد نمیکنه؟ لطفا انتشاراتی با قیمت مناسب معرفی کنید. متشکرم

سلام و ادب چاپ به صورت ناشر مولف از قبل عید برداشته شده و دیگه امکان پذیر نیست. ممیزی خوردن کتاب هم کاملا شانسی هست و معلوم نیست. سن شما هم مشکل ساز نمی شود در روند کار ها اگر مایل هستید تماس بگیرید. 02166922440

باسلام و خسته نباشید من کتابی 5 ماه پبش برای چاپ و دربافت مجوز منابع را به یک انتشاراتی دادم در کتابخانه ملی ثبت شده است اما حالا پاسخگو نیستند که مجوز ارشاد کتاب امده یا خیر یا در چه مرحله ای است ممنون میشوم در این زمینه راهنماییم کنید که از چه راهی میتوانم در مورد مجوز ارشاد اطلاعات کسب کنم

سلام و ادب با مدرک یا در حقیقت شماره ایی که در کتاب خانه ملی ثبت شده میتوانیدخودتان مستقیما به ارشاد مراجعه کنید و پیگیری کنید.

با سلام حالت سوم انتشار کتاب که گفته شد خود ناشر تمام هزینه ها را دریافت میکند و درصدی از قیمت پشت کتاب را به نویسنده می رساند در چه صورت امکان می پذیرد؟ و چگونه با استفاده از نویسندگی می توان در آمد زایی داشت؟

سلام همسر من اشعار بسیار زیبایی سروده که همه بصورت دستوشته میباشد. میخواهم بنوعی اشعار ایشان را چاپ کنم و به ایشان هدیه کنم . اصلا هم نظر چاپ تعداد زیاد را ندارم . خواستم بدانم برای اینکار چکار باید کرد و اینکه اصلا میتوانم اشعار ایشان را در کتابخوانه ملی ارائه و ثبت کنم؟ با تشکر فراوان از پاسخ شما

سلام. بسیار عالی. قطعا به هر تعداد که مد نظرتون باشه کتاب قابل انتشار است و کتاب در کتابخانه ملی و خانه کتاب به نام ایشان ثبت می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی بهتر می توانید به شماره 66922440 تماس بگیرید. به امید موفقیت های بیشتر برای شما و همسر شما

من بعد از خواندن این متن ۲ تا کتاب چاپ کردم یکی ببر تو ویترین، زیبایی کلام؟ و یک کتاب هم دهرم می نویسم ممنون از مطالب مفیدتون 😊

سلام، من کتاب کودک نوشتم ،کارای طراحی خودم انجام دادم ، چطوری مجوز چاپ بگیرم و چطور توزیع کننده پیدا کنم؟

درود بر شما. لطفا با شماره 6692240 سرکار خانم رزاقی تماس گرفته و ایشان شما را راهنمایی می کنند. موفق باشد

سلام خسته نباشید من شعر کودک میگم و میخوام که کتاب چاپ کنم چطور میتونم شروع کنم و طریقه ثبت اثر چطوره؟

درود بر شما. لطفا با شماره 6692240 سرکار خانم رزاقی تماس گرفته و ایشان شما را راهنمایی کنند. موفق باشد

سلام بنده می خواهم یک قصه ی قدیمی را در قالب یک کتاب داستان کودکانه چاپ کنم نیاز به راهنمایی دارم که از کجا باید شروع کنم

درود بر شما. لطفا با شماره 6692240 سرکار خانم رزاقی تماس گرفته و ایشان شما را راهنمایی کنند. موفق باشد

سلام و خسته نباشید من و دوستم یک کتاب رو به انگلیسی نوشتیم و میخوایم اون رو فقط به تعداد محدود و فقط برای خودمون چاپ کنیم و اصلا قصد فروش کتاب نداریم، آیا باز هم باید مجوز بگیریم؟

درود بر شما. قطعا هر کتابی که قصد چاپ آنرا دارید می بایست از وزارت ارشاد مجوز گرفته شود. به خصوص دریافت شابک و فیپا می تواند اثر شما را به نام شما ثبت کرده و از دزدی ادبی جلوگیری کند. اما چنانچه می خواهید به صورت یک پایان نامه پرینت و صحافی شود، خیر نیازی به مجوز ارشاد نیست

خسته نباشید. چند سال پیش کتابی چاپ کردم . جدیدا به فکر افتادم نسخه دیجیتالش را هم نشر کنم . لطفا راهنمایی بفرمایید چکار باید انجام بدم . ممنون

مراحل دریافت مجوز و شابک و فیپا برای نسخه دیجیتال همانند نسخه کاغذی است. شما می بایست از طریق یک ناشر و یا همان ناشر قبلی اقدام به اخذ مجوز وزارت ارشاد و همچنین شابک و فیپای جدید بکنید. موفق باشید

سلام من دفتر شعری دارم یکی دو تا از آثارم رو به یک شاعر نشان دادم و ایشون به من امیدواری دادن که از بار معنایی و وزن خوبی برخورداره و احتمال چاپش هم بالاست.. میتونم امید داشته باشم که انتشاراتی هم با همین نظر موافقت میکنه و هزینه مراحل چاپ کتابم رو عهده دار میشه؟

درود بر شما. جهت یافتن انتشاراتی که هزینه چاپ اثر شما را عهده دار شود می بایست تلاش کرد و امیدوار بود. مجموعه ما می تواند شما را در امر حروف چینی و صفحه آرایی و طراحی جلد و اخذ مجوز بدون دریافت هزینه یاری رساند. همچنین در صورت تمایل مجموعه ما (انتشارات امید سخن) می تواند آثار شما را به صورت دیجیتال و بدون دریافت هزینه نشر دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 6692240 سرکار خانم رزاقی تماس گرفته و ایشان شما را راهنمایی می کنند. موفق باشد

سلام دفتر شعرم رو شاعر شناخته شده ای پسندید و گفت احتمال چاپش زیاده میشه امید داشت انتشاراتی هم همین قضیه رو تایید کنه و نیمی از هزینه ها رو متقبل بشه!؟ هزینه چاپ کتابی حاوی صد دو بیتی چقدر تمام میشه؟

سلام وقت بخیر هنوز امکانش هست که نویسنده خودش کتابشو چاپ کنه بدون اینکه به ناشر بده؟

درود بر شما. نه متاسفانه در حال حاضر ناشر – مولف متوقف شده و نویسنده می بایست کتاب خود را به ناشر واگذار کند. موفق باشید

باسلام بنده یک کتاب تقریبا طنز برای نو جوان ها نوشتم که میخوام چاپش کنم ولی هزینه چاپ کتاب رو نمیتونم پرداخت کنم ایا امکان این هست که نشریه ای که میخوام کتابم رو چاپ کنه هزینهٔ چاپ رو خودش به گردن بگیره؟

من زندگی پر دردسر و پر ماجرایی داشتم خیلی دوست دارم زندگینامه خود را به صورت کتاب چاپ کنم

با آرزوی داشتن زندگی آرام برای شما. موفق باشید

سلام من با توجه به نکات کتاب نویسی یک کتاب داستان نوشته ام چطوری میتونم چاپ و منتشرش کنم؟ میشه لطفا راهنمایی کنید.

درود بر شما. چاپ کتاب شامل مراحل زیر می شود: 1- بخشی از کتاب را به انتشارات ارسال می کنید، چنانچه کتاب مورد تایید باشد قراردادی میان شما و انتشارات امید سخن منعقد می گردد 2- چنانچه کتاب نیاز به ویراستاری داشته باشد به بخش ویراستاری سپرده می شود در غیر اینصورت به واحد حروف چینی و صفحه آرایی ارجاع داده می شود. 3- بعد از اتمام صفحه آرایی به کتاب شابک و فیپا اختصاص می یابد 4- از وزارت ارشاد مجوزی جهت انتشار کتاب دریافت می گردد. 5- کتاب به چاپخانه فرستاده می شود و در اختیار نویسنده قرار می گیرد. در صورت نیاز می توانید با شماره 66922440 تماس حاصل نمایید. موفق باشید

سلام وقت بخیر،بنده در حال نوشتن یک کتاب در ژانر عاشقانه هستم،میخواستم بدونم که چقدر هزینه و زمان لازمه تا این کتاب در ۱۰۰۰ جلد ۶۰ برگی چاپ شه در قطع وزیری

درود بر شما. با توجه به نوسان قیمت کاغذ و هزینه چاپ باید محبت بفرمایید در زمانی که قصد چاپ کتاب را دارید به شماره 66922440 تماس گرفته و قیمت روز را استعلام بگیرید. موفق باشید

با سلام .من متن های ادبی و شعر مینویسم و تاکنون در چندین مسابقه رتبه کسب کردم.برای انتشار متون و اشعارم ایا میتوانم در مجله ب خاصی آن را منتشر کنم؟یا بهترین راه برای چاپ نوشته هایم چیست

درود بر شما. بله شما می توانید به مجلات مختلف آثار خود را بفرستید و با آنها همکاری کنید. چنانچه تعداد متن های شما هم قابل توجه هستند می توانید آنها را به صورت کتاب منتشر کنید. جهت کسب راهنمایی بیشتر می توانید با شماره 66922440 تماس بگیرید. موفق باشید

با سلام خسته نباشید من دو تا کتاب دارم ک تقریبا کار نوشتنشون تموم شده ولی نمیدونم کتابامو ب کدوم ناشر بسپارم و اینکه میخواستم بدونم کار نشر و مجوز گرفتن چقد طول میکشه؟ و میخواستم بدونم هزینه نشر کتاب ۲۰۰ صفحه ای چقدر میشه؟

درود بر شما. مدت زمان نشر و مجوز گرفتن کتاب کاملا مربوط می شود به اینکه: 1- آیا کتاب شما نیاز به ویراستاری دارد یا خیر 2- کتاب شما نیاز به صفحه آرایی و طراحی جلد و … دارد یا خیر 3- موضوع شما چیست (کتابهای علمی معمولا خیلی سریع از وزارت ارشاد مجوز دریافت می کنند و کتابهای اجتماعی و سیاسی و غیره کمی طولانی تر) اما نشر یک کتاب، به طور میانگین حدود یک تا دو ماه زمان می برد. هزینه نشر کتاب بستگی به: 1- ابعاد کتاب (قطع رقعی، وزیری، جیبی و …. ) 2- تعداد صفحات 3- تیراژ چاپ 4- نوع کاغذ دارد لطفا برای کسب اطلاع دقیق تر از هزینه چاپ لطفا با شماره 6692240 تماس بگیرید.

با سلام من دختر ۱۴ ساله هستم که اولین کتاب رو در حال نوشتن هستم این کتاب به صورت دل نوشته هایی هست که شاید حرف خیلی ها باشه ، راستش برای چاپ و فروش و تهیه مجوز و شابک هنوز نمیدونم چیکار باید بکنم اگر میشه کمکم بکنید

درود بر شما. چاپ کتاب شامل مراحل زیر می شود: 1- بخشی از کتاب را به انتشارات ارسال می کنید، چنانچه کتاب مورد تایید باشد قراردادی میان شما و انتشارات امید سخن منعقد می گردد 2- چنانچه کتاب نیاز به ویراستاری داشته باشد به بخش ویراستاری سپرده می شود در غیر اینصورت به واحد حروف چینی و صفحه آرایی ارجاع داده می شود. 3- بعد از اتمام صفحه آرایی به کتاب شابک و فیپا اختصاص می یابد 4- از وزارت ارشاد مجوزی جهت انتشار کتاب دریافت می گردد. 5- کتاب به چاپخانه فرستاده می شود و در اختیار نویسنده قرار می گیرد. در صورت نیاز می توانید با شماره 66922440 تماس حاصل نمایید. موفق باشید

ببخشید چطور می تونم توی نشر هوپا کتاب چاپ کنم

سلام من رمانی با ژانر های مختلف نوشتم و۱۲سال دارم و اسم شخصیت های داستان من از روی یک فیلم نامگذاری شده است .بنده ساکن شیراز هستم و نمی دانم چگونه کتاب خود را به چاپ برسانم .ممنون میشم راهنمایی کنید

درود بر شما. چاپ کتاب شامل مراحل زیر می شود: 1- بخشی از کتاب را به انتشارات ارسال می کنید، چنانچه کتاب مورد تایید باشد قراردادی میان شما و انتشارات امید سخن منعقد می گردد 2- چنانچه کتاب نیاز به ویراستاری داشته باشد به بخش ویراستاری سپرده می شود در غیر اینصورت به واحد حروف چینی و صفحه آرایی ارجاع داده می شود. 3- بعد از اتمام صفحه آرایی به کتاب شابک و فیپا اختصاص می یابد 4- از وزارت ارشاد مجوزی جهت انتشار کتاب دریافت می گردد. 5- کتاب به چاپخانه فرستاده می شود و در اختیار نویسنده قرار می گیرد. در صورت نیاز می توانید با شماره 66922440 تماس حاصل نمایید. با آرزوی موفقیت برای شما

سلام کتابی مبنی بر تاثیر شهادت سردار سلیمانی در یک جوان و علل دشمنی غرب با ایرانزمین را به نگارش در آورده ام چگونه میتوانم آن را به چاپ برسانم؟ انتشاراتی هست که به صورت رایگان آن را چاپ کرده و در اختیار جوانان قرار دهد؟

سلام من تازه نوسنده گی رو شروع کردم و کتاب اول بصورتی داستانی است و ادبا هستم میتونم کتابم را چاپ کنم باید چکار کنم

درود بر شما. چاپ کتاب شامل مراحل زیر می شود: 1- بخشی از کتاب را به انتشارات ارسال می کنید، چنانچه کتاب مورد تایید باشد قراردادی میان شما و انتشارات امید سخن منعقد می گردد 2- چنانچه کتاب نیاز به ویراستاری داشته باشد به بخش ویراستاری سپرده می شود در غیر اینصورت به واحد حروف چینی و صفحه آرایی ارجاع داده می شود. 3- بعد از اتمام صفحه آرایی به کتاب شابک و فیپا اختصاص می یابد 4- از وزارت ارشاد مجوزی جهت انتشار کتاب دریافت می گردد. 5- کتاب به چاپخانه فرستاده می شود و در اختیار نویسنده قرار می گیرد. در صورت نیاز می توانید با شماره 66922440 تماس حاصل نمایید. موفق باشید

سلام بنده حدود۹۵ درصد کتاب خودم رو نوشتم در حوزه موفقیت و توسعه فردی برای چاپ دنبال بهترین حالت ممکن هستم که هم بنده و هم انتشارات محترم و خواننده به ارزش خود برسند متشکرم

درود بر شما. لطفاً با انتشارات جهت مشاوره و همکاری تماس بگیرید. موفق باشید

ب مشاوره نیاز دارم

درود بر شما. جهت مشاوره می توانید با شماره 6692240 تماس حاصل کنید و کارشناسان شما را راهنمایی خواهند کرد. موفق باشید

باسلام.خسته نباشید ببخشید من یه نوجوون 17 ساله هستم ک تقریبا از 13 سالگی داستانهای کوتاهی مینوشتم.خب جلوتر ک رفت سبک و کیفیت نوشتنم بهتر شد اما هیچوقت ی نفر ک بخوبی از این داستان ها سر در بیاره کنارم نبود ک راهنماییم کنه.میخوام یکی از داستان های اخیرم رو ب دست یه انتشارات بسپرم ولی میترسم به خاطر سن کمم و ژانر داستان هام بازم جواب منفی (ژانر داستانم اجتماعی وتاحدودی مثل رمان اتاقه.خودمم هیچ کتاب ایرانی ای تابه حال ندیدم ک توی اینجور ژانرها چاپ شده باشه)قبلاناشری بهم گفت از چاپ درمجله وروزنامه شروع کنم اما هیچکدوم جواب درست و حسابی ندادن.میشه حداقل راهنماییم کنید ک از از کجا شروع کنم؟

درود بر شما. اگر کیفیت نوشتاری شما خوب باشد می توانید به کمک یک ویراستار کتاب خودتان را قوی تر و استانداردتر کنید و بعد اقدام به چاپ کنید. اگر احساس می کنید هنوز به درجه ای نرسیده اید که مستقلا و بدون کمک مطلب بنویسد حتما از یک ویراستار کمک بگیرید. در صورت تمایل می توانید به شماره 66922440 تماس بگیرید تا بهتر راهنمایی کنند. موفق باشید

سلام من یک نو جوان 15 ساله ام ویک کتاب نوشتم با ژانر ترسناک میشود راهنمایی کنید برای کار های چاپ به کجا مراجعه کنم

درود بر شما. چاپ کتاب شامل مراحل زیر می شود: 1- بخشی از کتاب را به انتشارات ارسال می کنید، چنانچه کتاب مورد تایید باشد قراردادی میان شما و انتشارات امید سخن منعقد می گردد 2- چنانچه کتاب نیاز به ویراستاری داشته باشد به بخش ویراستاری سپرده می شود در غیر اینصورت به واحد حروف چینی و صفحه آرایی ارجاع داده می شود. 3- بعد از اتمام صفحه آرایی به کتاب شابک و فیپا اختصاص می یابد 4- از وزارت ارشاد مجوزی جهت انتشار کتاب دریافت می گردد. 5- کتاب به چاپخانه فرستاده می شود و در اختیار نویسنده قرار می گیرد. در صورت نیاز می توانید با شماره 66922440 تماس حاصل نمایید. موفق باشید

یعنی هزینه هلی چاپ را به صورت رایگان انجام میدین

سلام من کتابی در مورد وضعیت فرهنگی و اجتماعی آلمان نازی نوشته ام، می خواستم ببینم،این اولین کتاب من است، لطفا من رو راهنمایی کنید برای چاپ کتاب باید چه کار کنم.

درود بر شما. چاپ کتاب شامل مراحل زیر می شود: 1- بخشی از کتاب را به انتشارات ارسال می کنید، چنانچه کتاب مورد تایید باشد قراردادی میان شما و انتشارات امید سخن منعقد می گردد 2- چنانچه کتاب نیاز به ویراستاری داشته باشد به بخش ویراستاری سپرده می شود در غیر اینصورت به واحد حروف چینی و صفحه آرایی ارجاع داده می شود. 3- بعد از اتمام صفحه آرایی به کتاب شابک و فیپا اختصاص می یابد 4- از وزارت ارشاد مجوزی جهت انتشار کتاب دریافت می گردد. 5- کتاب به چاپخانه فرستاده می شود و در اختیار نویسنده قرار می گیرد. در صورت نیاز می توانید با شماره 66922440 تماس حاصل نمایید. موفق باشید

با سلام بنده روی رمانی کار میکنم در سبک سورئال و راز آلود که تا چند ماه دیگه به پایان می رسه میخواستم بدونم شرایط سنی برای چاپ کتاب به چه شکله،بنده هفده سال دارم. باتشکر

با سلام و خسته نباشید خدمت شما بنده دو مجموعه جمع آوری نمودم یکی در ارتباط با خواص مواد غذایی و طوروق مصرف آنها و یکی احادیث و ادعیه ائمه در ارتباط با موضوعات روزمره مردم میخوام این دو مجموعه رو در دو کتاب جدا چاپ کنم ممنون میشم منو راهنمایی کنید. مظلوم

سلام و خسته نباشید، من کتابی نوشتم که مضمونش انگیزشی است و نحوه بهتر و درست تر زندگی کردن،ولی اولین کتابم هستش. من کتاب های زیادی در این راستا مطالعه کردم و فکر میکنم که کتابم محتوای خوبی داره و میتونه بازخورد خوبی داشته باشه.‌ولی برای چاپش اصلا نمیدونم باید چیکار کنم. مممون میشم اگه راهنماییم کنید.

سلام و خسته نباشید من یک کتابی نوشتم که مضمونش انگیزشی و نحوه بهتر و درست تر اندیشیدن و زندگی کردنه، کتاب های زیادی در این راستا مطالعه کردم، و فکر میکنم کتابم محتوای خوبی داره. و بازخورد خوبی خواهد داشت. میشه لطفا کمکم کنید برای چاپ کتاب.

سلام من چنتا داستان کوتاه و یه داستان بلند نوشتم و به دلیل تعریف دیگران از اینکه نوشتنم خوبه میخوام اگه بشه چاپشون کنم اما نمیدونم به کدام انتشاراتی بدم ؟

سلام، من کتابمو از طریق انتشارات داستان چاپ کرده م. آیا در زمینه پخش کتاب می تونین کمکم کنین؟

سلام انتشارات مطمئن برابی چاب رمان رو معرفی میکنید؟ممنون میشم

سلام من یک رمان نوشتم که ۲۱۱ صفحه A4 هست و قصد چاپ این رمان رو دارم لطفا بگید چه جوری به صورت رایگان چاپش کنم

سلام و درود خسته نباشید ⚘ من کتاب های زیادی نوشتم ولی هیچ وقت چاپ نکردم اطرافیانم میگن که بسیار قلمم روانه و خوب می نویسم در ژانر های تخیلی،معمایی،جادویی،ماجرایی و ترسناک مینویسم یک سوال خیلی مهم داشتم من میخوام یکی از کتاب هایم را چاپ کنم ولی اگه شخصیت ها اسمشون ایرانی نباشه و مثل مسیحی ها باشن در لندن باشن مشکلی پیش نمیاد؟ یا اینکه باید کاملا ایرانی باشه ؟ ممنون 💙

سلام من داستانی دارم که اگرچه هنوز تموم نشده ولی تمام موضوع و جزییات داستان رو میدونم و خب میخواستم بدونم که میشه با مشاوراتون صحبت کنم تا ببینم داستان من رو برای چاپ قبول میکنن یا نه ممنون میشم جوابمو بدین🙏

درود بر شما. لطفا با شماره 66922440 تماس بگیرید تا کارشناسان شما را راهنمایی کنند. موفق باشید

سلام ببخشید من چهارده سالمه و یه رمان نوشتم،همه تعریف کردن و گفتن که عالیه (البته تعریف از خود نباشه) میخواستم ببینم تو قزوین من کجا میاونم یه ناسر خوب پیدا کنم؟?

سلام ممنونم از سایت شما دختر دوازده ساله ای دارم که کتاب زیبایی در مورد روان شناسی نوشته مایلم ان را به چاپ برسانم ایا از نظر سنی مشکلی نیست؟

درود بر شما دختر دوازده ساله ای دارم که کتاب زیبایی در زمینه روان شناسی نوجوان نوشته است مایلم ان را به چاپ برسانم لطفا مرا راهنمایی بفرمایید

درود بر شما. چاپ کتاب شامل مراحل زیر می شود: 1- بخشی از کتاب را به انتشارات ارسال می کنید، چنانچه کتاب مورد تایید باشد قراردادی میان شما و انتشارات امید سخن منعقد می گردد 2- چنانچه کتاب نیاز به ویراستاری داشته باشد به بخش ویراستاری سپرده می شود در غیر اینصورت به واحد حروف چینی و صفحه آرایی ارجاع داده می شود. 3- بعد از اتمام صفحه آرایی به کتاب شابک و فیپا اختصاص می یابد 4- از وزارت ارشاد مجوزی جهت انتشار کتاب دریافت می گردد. 5- کتاب به چاپخانه فرستاده می شود و در اختیار نویسنده قرار می گیرد. در صورت نیاز می توانید با شماره 66922440 تماس حاصل نمایید. موفق باشید

با سلام و عرض ادب . بنده با یک انتشاراتی قرارداد تالیف کتاب آموزشی بسته ام ولی متاسفانه بنا به دلایلی پروسه زمانی از جانب این انتشارات به تعویق افتاده است می توانم با انتشارات دیگر قراداد ببندم ؟ از کجا باید با انتشارات دیگر ارتباط داشته باشم .

درود بر شما. چنانچه انتشارات اقدام به دریافت شابک و فیپا کرده باشد بایستی رضایت نامه از انتشارات دریافت کنید تا به ناشر دیگری انتقال دهید. توصیه این است که به صورت دوستانه از ناشر خود بخواهید که در امر چاپ کتاب شما عجله کند. در صورت عدم موفقیت با کارشناسان ما تماس بگیرید. موفق باشید

سلام من یک رمان نوشتم که حدود ده تا بیست صفحه ازش مانده الان صد صفحه شده فعلا میخواستم ببینم برای چاپش باید چه کنم با یک انتشاراتی صحبت کردم کارم را پسند کردن ولی گفتن اول کار باید یک میلیون و نیم پول پرداخت کنم تا به مرحله ی چاپ برسه وقتی کار تمام شد و کتاب آماده ی چاپ شد باید پول چاپ کتاب رو پرداخت کنم گفتن بستگی داره چند کتاب سفارش بدم واسه چاپ که حداقل 30 تا باید باشه که سی عدد کتاب دو میلیون الی دو میلیون و نیم میشه اما خیلی جاها که نگاه کردم میگن بهتره جایی کتاب رو چاپ کنیم که نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نباشه درضمن من توان مالی واسه چاپ کتاب رو ندارم یعنی اگه کسی پول نداشته باشه نباید کتابی ازش چاپ بشه؟

درود بر شما. امکان انتشار کتاب شما با قیمتی بسیار پایین تر امکان پذیره. با شماره 66922440 تماس بگیرید تا همکاران شما را راهنمایی کنند. موفق باشید

سلام من یک کتاب نوشتم که میخوام چاپش کنم ولی چون سنم کمهبعضی از انتشارات میگن کتابتو چاپ نمی کنیم من چی کارکنم؟(۱۳سالمه)

با سلام من کتابی در موضوع : تخیلی ماجراجویی درام نوشته ام و تصمیم گرفتم این کتاب را به چاپ برسانم. البته فقط ۱۳ سال دارم. ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

درود بر شما. چاپ کتاب شامل مراحل زیر می شود: 1- بخشی از کتاب را به انتشارات ارسال می کنید، چنانچه کتاب مورد تایید باشد قراردادی میان شما و انتشارات امید سخن منعقد می گردد 2- چنانچه کتاب نیاز به ویراستاری داشته باشد به بخش ویراستاری سپرده می شود در غیر اینصورت به واحد حروف چینی و صفحه آرایی ارجاع داده می شود. 3- بعد از اتمام صفحه آرایی به کتاب شابک و فیپا اختصاص می یابد 4- از وزارت ارشاد مجوزی جهت انتشار کتاب دریافت می گردد. 5- کتاب به چاپخانه فرستاده می شود و در اختیار نویسنده قرار می گیرد. در صورت نیاز می توانید با شماره 66922440 تماس حاصل نمایید. موفق باشید

سلام وقت بخیر من کتابی نوشتم برای کودکان و تصویر سازیشو خودم انجام میدم .همینطوری که توضیح دادید باید پیش برم؟

درود بر شما. بله

سلام علیکم بنده کتابی نوشته ام که بیشتر با مضمون نصیحت و خودباوری می باشد.از چه ناشری میتوانم کمک بگیرم که حوزه فعالیتش اینمضامین باشد؟

سلام چگونه پول به نویسنده میرسه؟ و اینکه مبلغ حدودی انتشار و …. چقدر میشود؟

درود بر شما. مبلغ انتشار کتاب بستگی به تعداد صفحات، قطع کتاب و تیراژ چاپ دارد. جهت کسب اطلاع دقیق از هزینه چاپ می توانید با شماره 66121068 تماس گرفته و از مشاورین بخواهید هزینه حدودی چاپ و فروش را به شما متناسب با صفحات کتاب شما اعلام کنند. موفق باشید

سلام من چندتا نمایشنامه دارم که ۳ تا شو اجرا کردم و جایزه نویسندگی ام‌گرفتم براشون … الان‌ مبخواستم چاپ‌ کنمشون‌ … نیاز به راهنمایی دارم

درود بر شما. جهت کسب راهنمایی می توانید با شماره 66922440 تماس گرفته از مشاورین انتشارات راهنمایی بگیرید. موفق باشید.

سلام من برای اولین بار به همراه دوستم یک کتاب نوشتم میخواستم بدونم شما چاپش میکنید اگر میکنید قیمتش چقدره؟؟؟

درود بر شما. بله با کمال میل. هزینه چاپ کتاب به عواملی مانند تعداد صفحات کتاب، قطع کتاب و تیراژ و غیره بستگی دارد. لطفا با شماره 66922440 تماس حاصل نمایید تا کارشناسان انتشارات شما را راهنمایی کنند. موفق باشید

سلام دختر من ده سالشه ،کتاب داستان مینویسه ،میخوام چاپ کنم بهش هدیه بدم و خوشحالش کنم ، ضمنا دوستان اشتباه نکنید ،یکی از اقوام ما ناشر مولف شد الان پشیمونه ،نتونست کتابشو بفروشه

وقت به خیر خواستم بدونم بابت کتاب داستان ، ناشر چقدر به نویسنده میده ( حدودی بفرمایید برای کتاب حدودا ۱۵ صفحه ای ) و آیا شابک رو خود نویسنده میگیره ممنون از شما

درود بر شما. شابک توسط انتشارات دریافت می شود. از لحاظ میزان حق تالیف هم می توان گفت که به ارزش اثر و متقاعد شدن ناشر به بازگشت سرمایه دارد. چنانچه ناشر متقاعد شود که اثر منتشر شده بازگشت مالی برای انتشارات دارد ممکن است بر روی آن سرمایه گذاری کرده و حق تالیف بپردازد در غیر اینصورت هزینه چاپ بر عهده نویسنده است. حق تالیف عموما 10 تا 15 درصد مبلغ پشت جلد را شامل می شود اگرچه بیشتر توافقی صورت می گیرد. موفق باشید

سلام اقا بنده یه کتاب دارم درمورد آشنایی با انواع نژاد سهره سانان صفحاتش کمه ولی موضوع خیلی خوبی برای عشقبازانه اقا بنده از چاپ هیچ سر رشته ای ندارم و سر درنمیارم بنده هم ابولفضل نصیری هستم که کمسن ترین عضو انجمن پرنده شناسی ایرانم بنده ۱۶ سالمه و با این سن کم عضو هیعت مدیره پرنده شناسی ایرانم و کارم آزار و اذیت نیست لطفا برای چاپ این کار کمکم کنید ممنون❤

بنده کتابی درمورد پرنده شناسی دارم بنده فقط ۱۴ سالمه و عوض فدراسیون پرنده شناسی ایران هستم چجوری باید این رو بچاپ برسونم

درود بر شما. چاپ یک اثر محدودیت سنی ندارد و چنانچه کتاب ارزشمندی باشد قطعا مورد پذیرش قرار گرفته و چاپ خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به شماره 66922440 تماس گرفته و راهنمایی بگیرید. موفق باشید.

سلام . من قصد دارم کتاب رمانی رو چاپ کنم ولی نمی‌دونم باید از چه کسی کمک بگیرم میشه کمکم کنید

درود بر شما. می توانید با شماره 66922440 تماس بگیرید و به طور رایگان در این زمینه راهنمایی کسب کنید. موفق باشید

سلام وقت بخیر من رمان اجتماعی نوشتم میخواستم چاپش کنم میشه راهنمایی کنید

درود بر شما لطفا با شماره 66922440 تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند. موفق باشید

من یه کتاب نوشتم میخام به ناشر مربوطه نشان بدم ک اگه ارزش داشت هزینه چاپ و نشرش رو قبول کنن ۱۷سالمم هست ولی اصلا نمیدونم چیکار باید بکنم میشه راهنمایی کنید لطفا ممنون میشم

درود بر شما. باید در بین ناشرانی که در زمینه کتاب شما فعالیت دارند بگردید و با آنها مذاکره کنید تا موفق شوید ناشری بیابید که کتاب شما را با هزینه خود چاپ کند. موفق باشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

تمامی مراحل چاپ کتاب در مؤلف یار به صورت رایگان می باشد.

محل اخذ مجوز برای چاپ

This left column is widget ready! Add one in the admin panel.

محا اخذ فیپا

This right column is widget ready! Add one in the admin panel.


چاپ کتاب pdfDownloads-icon

بسیاری از افراد اغلب به نوشتن کتاب و نویسندگی در زمینه های مختلف فکر می کنند، اما با تصور اینکه نگارش کتاب نیاز به تخصص و امکانات خاص دارد از انجام آن منصرف میشوند. در صورتیکه هر فردی که حرفی برای گفتن داشته باشد و یا اطلاعات مفیدی در زمینههای مختلف داشته باشد و علاقمند به ترویج آن است میتواند با اندکی تمرین و رعایت یکسری نکات اقدام به نگارش کتاب و چاپ آن نماید. هیچ فردی از ابتدا یک نویسنده بزرگ به دنیا نمیآید و دلیل موفقیت نویسندگان بزرگ نیز شکست های پی در پی و درس گرفتن از شکستها و از دست ندادن امید است. در واقع تفکر و شجاعت میتواند مهمترین ویژگی های یک نویسنده موفق باشد.
 

داشتن هدف و مطالب مفید برای نگارش کتاب مهمترین امکانات لازم برای نگارش و چاپ کتاب میباشد.
 

هزینه چاپ کتاب

ابتدا هدف خود را از نگارش کتاب مشخص نمایید. یک کتاب میتواند تالیفی باشد که حاصل تفکرات، اعتقادات و پژوهش های نویسنده است و یا میتواند از نوع گرآوری و یا ترجمه باشد. در این نوع کتابها مولف، اطلاعات مورد نیاز و ضروری راجع به یک موضوع خاص را گردآوری می کند و در قالب یک کتاب مدون در اختیار دیگران قرار میدهد و یا یک کتاب جالب و مفید را که به زبان دیگری نوشته شده است به زبان کشور خود ترجمه می کند تا هم وطنانش نیز بتوانند از آن کتاب استفاده نمایند.مرحله دوم: تالیف کتاب
در این مرحله نویسنده بر اساس هدفی که برای خود مشخص کرده نگارش کتاب را انجام میدهد.محله سوم: ویراستاری کتاب
یکی از دلایلی که باعث میشود بسیاری از نویسندگان، مطالب خود را به چاپ نرسانند ترس از نادرست بودن مطالب و یا وجود مشکلات ویرایشی و نگارشی در متن کتابشان میباشد و این ترس و نگرانی، مانع بروز خلاقیت و استعدادهای آنها می شود. درصورتیکه پس از نگارش با یک بازبینی ساده و آشنایی اولیه به اصول و قواعد نگارشی و دستوری میتوان این خطاها را به حداقل رساند.

کتابهای ارزشمند بسیاری در زمینه ویراستاری ادبی و نگارشی ارائه شده است که نویسندگان محترم با مطالعه آنها می توانند بسیاری از خطاهای ادبی و دستوری و نگارشی متن خود را اصلاح نمایند و بدین طریق، هزینههای چاپ کتاب خود را کاهش دهند. البته در صورت وجود مشکلات ویرایشی در کتاب جای هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت، زیرا دلیل چاپ دوم، سوم  و چاپهای بعدی کتاب با ویرایش جدید، رفع ایرادات کتاب و ارتقای مطالب میباشد که امری مرسوم در چاپ و نشر است و به هیچ عنوان نشان دهنده نقص کتاب و یا کوتاهی مولف نمیباشد.

چطور کتاب خود را چاپ کنیم

 

برای دریافت مشاوره رایگان یا اعلام هزینه های دقیق می توانید تماس بفرمایید یا عدد 7 را به  09197349500 پیامک کنید.

با توجه به وضعیت شیوع کرونا تمامی مراحل از انعقاد قرارداد، آماده سازی کتاب و چاپ و ارسال کتاب به صورت غیر حضوری نیز انجام می شود تا نیازی به خروج از منزل نداشته باشید.

دفتر مرکزی  (خط ویژه شش رقمی)      476255 – 021

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم بیک زاده    09197349100

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم رحیمی      09190441620

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم دکتر شهاب09197349500

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم ابراهیمی   09193716030

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم حیدری       09198284084

مشاوره چاپ کتاب ساعت غیر اداری شیدایی      09199170040

تماس، واتس اپ، تلگرام، وایبر

از اینکه بستری برای دریافت مشاوره هایی بدون جانبداری و واقع گرایانه مهیا نمودیم، به خود می بالیم.

قیمت حدودی چاپ کتاب (صفر تا صد: از آماده سازی کتاب، مجوز ها و چاپ)    700 هزار تومان

هزینه چاپ کتاب

 

 

موسسه آموزشی تالیفی ارشدان با همکاری هلدینگ ایران تایپیست با داشتن چندین هزار تایپیست و ویراستار و صفحه آرای ماهر ، بعد از بررسی کتاب شما در تیم تخصصی ویراستاری خود، در صورت نیاز قادر به انجام ویراستاری کتاب شما با بهترین کیفیت و کمترین هزینه میباشد.

مرحله چهارم: انتخاب ناشر مناسب
در این مرحله مولف باید مناسب ترین ناشر را برای چاپ کتاب خود انتخاب کند که بتواند از صفر تا صد مراحل چاپ کتاب از صفحه آرایی و طراحی جلد تا اخذ مجوزها و چاپ کتاب را انجام دهد.

مرحله پنجم: بررسی سابقه و اعتبار ناشر
برای چاپ کتاب خود حتما ناشری را انتخاب کنید که سابقه درخشانی در زمینه چاپ ونشر داشته باشد و نمونه کتاب های چاپ شده توسط این انتشارات در گذشته را بررسی کنید و همچنین با مراجعه به سایت خانه کتاب (www.ketab.ir) و سرچ نام ناشر در قسمت بانکهای اطلاعاتی از اعتبار ناشر اطمینان حاصل کنید.

مزایای انتخاب موسسه آموزشی تالیفی ارشدان جهت چاپ کتاب
موسسه آموزشی تالیفی ارشدان با سابقه چندین ساله در خدمات چاپ و نشر، علاوه بر چاپ کتاب در حوزه دانشگاهی شرایط و بستر چاپ کتاب برای علاقه مندان در حوزه های مختلف همچون تاریخی، رمان، داستان، شعر و … را هم فراهم میکند.

امکان ارتباط آسان مولفین با ارشدانشما برای اینکه در جریان روند کار چاپ کتاب خود قرار گیرید و کتابتان طبق سلیقه و نظر خودتان طراحی و چاپ شود باید به صورت مدارم با ناشر خود در ارتباط باشید. مشاوران ما در موسسه آموزشی و تالیفی ارشدان، به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی پاسخگوی تمامی سوالات و ابهامات شما خواهند بود تا بتوانید با اطمینان خاطر چاپ کتابتان را به ما بسپارید. موسسه آموزشی تالیفی ارشدان با ارائه خدمات غیرحضوری چاپ و نشر کتاب، این امکان را برای شما فراهم می کند که بدون مراجعه حضوری و اتلاف وقت و در کمترین زمان ممکن بتوانید کتاب خود را با تیراژ دلخواه و کیفیت مدنظرتان به چاپ برسانید.صفحه آرایی و طراحی جلد با بهترین کیفیت
در این راستا موسسه آموزشی تالیفی ارشدان با ارائه خدمات مناسب و با دسترسی به هزاران صفحه آرا و طراح جلد در سراسر کشور که با استانداردهای کتابخانه ملی ایران و چاپخانه آشنایی کامل دارند درخدمت شما عزیزان میباشد.امکان اخذ مجوزها در کمترین زمان ممکن
موسسه آموزشی تالیفی ارشدان با داشتن توکناز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به دلیل فعالیت گسترده و امکان ثبت نام اینترنتی جهت مجوزها توانایی اخد تمامی مجوزهای لازماز صفر تا صدجهت چاپ فوری کتاب را در کوتاهترین زمانممکن دارد.چاپ کتاب با بهترین کیفیت
موسسه آموزشی تالیفی ارشدان با تیمی متشکل از کارشناسان ماهر در دریافت مجوزها، ماهرترین گرافیستها جهت طراحی جلد و تایپیستهای حرفه ای جهت صفحه آرایی که با استانداردهای کتابخانه ملی ایران و چاپخانه آشنایی کامل دارند و استفاده از مدرنترین دستگهای چاپ کتاب و با کیفیت ترین کاغذها، با هدف چاپ کتاب با بهترین کیفیت و مناسب ترین هزینه در خدمت کلیه مولفین گرامی می باشد.معرفی کتاب شما در فروشگاه اینترنتی کتاب
موسسه آموزشی تالیفی ارشدان، با راهاندازی فروشگاه اینترنتی به آدرس www.arshadan.net و قابلیتهای بالای تبلیغات اینترنتی، امکان معرفی و فروش آنلاین کتاب شما را فراهم میسازد و بدین وسیله میتواند سهم کوچکی در معرفی اثر شما و  موفقیت در مسیر فروش کتابتان داشته باشد. حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب
موسسه آموزشی تالیفی ارشدان، با حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب و معرفی آثار ارزشمند مولفین عزیز به کتابخوانان و کتاب دوستان میتواند سهم کوچکی در معرفی و فروش کتاب شما داشته باشد. موسسه آموزشی تالیفی ارشدان با همکاری هلدینگ ایران تایپیست می تواند صفر تا صد مراحل چاپ کتاب شما را  با مناسبترین قیمت و کمترین هزینه انجام دهد.

 

در این راستا، موسسه آموزشی تالیفی ارشدان با تنظیم قرارداد به طور شفاف و ساده و با رعایت تمامی موازین حقوقی شرایطی را به گونه ای فراهم می کند که مولفین بدون هیچ دغدغه ای برای نگارش و چاپ کتاب خود بتوانند اقدام کنند.

 

مطالعه صفحات زیر به شما پیش نهاد می شود:

هزینه چاپ کتابراهنمای چاپ کتابقرارداد با ناشرچاپ فوری کتابچاپ کتاب در ارشدانتقویت رزومهارشدان در نمایشگاه بین المللی کتاب

 

برای دریافت مشاوره رایگان یا اعلام هزینه های دقیق می توانید تماس بفرمایید یا عدد 7 را به  09197349500 پیامک کنید.

با توجه به وضعیت شیوع کرونا تمامی مراحل از انعقاد قرارداد، آماده سازی کتاب و چاپ و ارسال کتاب به صورت غیر حضوری نیز انجام می شود تا نیازی به خروج از منزل نداشته باشید.

دفتر مرکزی  (خط ویژه شش رقمی)      476255 – 021

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم بیک زاده    09197349100

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم رحیمی      09190441620

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم دکتر شهاب09197349500

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم ابراهیمی   09193716030

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم حیدری       09198284084

چطور کتاب خود را چاپ کنیم

مشاوره چاپ کتاب ساعت غیر اداری شیدایی      09199170040

تماس، واتس اپ، تلگرام، وایبر

از اینکه بستری برای دریافت مشاوره هایی بدون جانبداری و واقع گرایانه مهیا نمودیم، به خود می بالیم.

قیمت حدودی چاپ کتاب (صفر تا صد: از آماده سازی کتاب، مجوز ها و چاپ)    700 هزار تومان

هزینه چاپ کتاب

 

انتشارات ارشدان چاپ کتاب را با هدف ارتقای سطح علمی و فرهنگی کشور انجام داده و دست مولفین، هنرمندان و مترجمین کشور را در این راستا می فشارد….

طراحی سایت
و
سئو
توسط
رایامارکتینگ

کلیه حقوق این سایت متعلق به 1392 چاپ کتاب ارشدان می باشد.

تولید محتوا

توسط
رایامارکتینگ

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید – حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

چگونه کتاب منتشر می شود؟ انواع چاپ کتاب کدام است؟ نشر چیست؟ انواع نشر کدام است؟ ناشر کیست؟ انتشار کتاب چیست؟ نشر دیجیتال چیست؟ نشر آفست چیست؟ اینها سئوالاتی است که در وبلاگ انتشارات ترجمک پاسخ داده می شود. در این مقاله به این سئوال می پردازیم: چگونه کتاب خود را منتشر کنیم؟

چطور کتاب خود را چاپ کنیم

اگر شما یک نویسنده تازه کار هستید، مشخص است که بطور کامل نمی دانید: چگونه می توانید کتاب خود را منتشر کنید. به هر حال امروزه گزینه های انتشار بیشتری نسبت به گذشته وجود دارد. هر مترجم یا مولفی خودش باید با توجه به مزایای نسبی انواع نشر و آنچه که واقعاً از این تجربه می خواهد (شهرت و آوازه، اعتبار ادبی یا اینکه بتواند بگوید که این کار را انجام داده است)، در مورد نوع چاپ و نشر کتاب خود تصمیم بگیرد.

در این مقاله مسیر نشر سنتی را بحث می کنیم، چیزی که اکثر نویسندگان وقتی درباره “چاپ کتاب” صحبت می کنند، به آن فکر می کنند. اگر تصور می کنید که خود-انتشاری بیشتر به درد شما می خورد، راهنمای خود-انتشاری انتشارات ترجمک را بخوانید. در اینجا فواید و معایب انواع نشر و وضعیت نشر را کنار گذاشته و مستقیم به سراغ انتشار سنتی کتاب می رویم: موجودی شما بایستی چه چیزی باشد که ناشر کار شما را بپذیرد!

اگر از صد مربی، نویسنده و مولف و ویراستار در مورد نشر کتاب خود راهنمایی بخواهید، ۹۵ نفر از آنها به شما می گویند که در مورد ژانر کتاب خود تحقیق و بررسی کنید. پنج نفر دیگر احتمالا فرض می کنند که قبلا این کار را کرده اید.

نکاتی در مورد روند نشر: بد نیست به نوشتن کتابی بپردازید که از روند و گرایشات فعلی نشر تبعیت می کند (به نظر خون آشام ها ، قهرمان های زن سرسخت و غیره). اما تا زمانی که کتاب شما سرانجام وارد قفسه کتابفروشی ها شود (که ممکن است سالها طول بکشد، حتی پس از امضای قرارداد چاپ کتاب)، این روند ممکن است به تغییر کرده یا به پایان برسد (چیزی که سردبیر و ناشرها کاملاً از آن آگاه هستند).

با این اوصاف ژانرهای کاملاً مشخصی وجود دارد که به نظر می رسد خوانندگان اشتهای بی پایانی برای آنها دارند. اینها گرایشهایی است که باید از آنها آگاهی داشت، نه روندهای مربوط به موضوع خاص یا انواع شخصیت (در مرحله ۵ در مورد این روند ژانر کتاب و اینکه چرا ناشران بزرگ آنها را دوست دارند، بیشتر صحبت خواهیم کرد).

تمام این مقاله به خوب بودن کتاب شما متکی است. نیازی نیست که بهترین رمان زمانه باشد، اما باید چیزی باشد که مخاطبان هدف از آن لذت ببرند. به همین دلیل نباید ناشر و یا نماینده وی اولین کسی باشد (که به غیر از شما) که دست نوشته شما را می خواند.

قبل از شروع کار با ادیتور یا ناشر، کار با خوانندگان درجه دو را در نظر بگیرید: افرادی که به ژانر کتاب شما علاقمند هستند و می توانند از دیدگاه شخص ثالث نظرات مفیدی به شما ارائه دهند. سعی کنید کسانی را انتخاب کنید که حرفه ای باشند! پسر عموی یا هم اتاقی دانشگاه شما ممکن است با اشتیاق به شما کمک کند، اما به دو دلیل زیر نمی تواند بهترین انتخاب شما نباشد:

به گفته ها و بازخورد مخاطبان شخص ثالث توجه کنید و بر اساس بازخورد آنها کتاب خود را ویرایش کنید. همچنین می توانید کار با ویراستاران حرفه ای و ویرایشگر کپی را در نظر بگیرید. ویرایش حرفه ای می تواند گام مهمی در اطمینان از خوب بودن دست نوشته شما باشد، زمانی که ناشری در نهایت برای پذیرش کار شما اعلان آمادگی می کند.

همه نویسندگان آنقدر خوش شانس نیستند که در شهر و محل زندگی آنها جلسات و کنفرانس نویسندگان برگزار شود. اما اگر توانایی حضور در یک جلسه را دارید، قطعاً باید این کار را انجام دهید. این فرصتی عالی برای مشاهده کتاب های نویسندگان منتشر شده و آشنایی با افراد فعال در صنعت (سردبیر و ناشر) است. در بیشتر موارد، حتی فرصتی برای ارتباط مستقیم با آن افراد در رویدادهای اجتماعی کنفرانس وجود خواهد داشت.

در این جلسات مرسوم است که کارگروه و برنامه هایی ترتیب داده می شود تا نویسندگان در آن تمرین کرده و نمونه کار خود را عرضه کنند و از حضار جلسات و بخصوص سردبیر، هیئت تحریریه و یا ناشرین حاضر بازخورد بگیرند. بدین ترتیب بازخورد مناسبی در مورد کار خود می توانید از افراد حرفه ای حاضر بگیرید. شاید پس از خواندن نمونه کار شما، کسی به انتشار کار شما تمایل نشان دهد.

جایگزین ارزان و در دسترس برای کنفرانس، نویسندگی و مشارکت در انجمن های آنلاین نویسندگی است، جایی که می توانید با افرادی که کتاب نوشته و منتشر کرده اند، مشاوره کرده و بازخورد بگیرید و مطالعات موردی عالی دریافت کنید. اگرچه بعید به نظر می رسد که با یکی از ویراستارهای شرکت های انتشاراتی بزرگ در این انجمن ها برخورد کنید، اما این انجمن ها مکانی عالی برای شروع نویسندگان است و حتی ممکن است منجر به عضویت مادام العمر شما شود.

حالا که دست نوشته شما آماده و مناسب به نظر می رسد، و دقیقا می دانید مخاطب کتاب شما چه گروهی است، آن را در جیب خود گذاشته و به دنبال یک شرکت یا عامل مناسب بگردید.

در حالی که بسیاری از شرکت های انتشاراتی و مطبوعاتی کوچک و متوسط سفارشات بدون عامل و ادیتور را می پذیرند، بعدها متوجه می شوید که بهترین شانس شما برای به ثمر رساندن یک قرارداد نشر سنتی در این است که نماینده یا ادیتور داشته باشید. آنها نه تنها امتیازات و دستی در شرکتهای انتشاراتی دارند، بلکه می دانند که چگونه این ژانر کتاب ها را به سردبیران یا ناشران متبحر بفروشند.

علاوه بر این، برنامه ریزی چاپ کتاب شما فقط یکی از کارهایی است که یک ادیتور انجام می دهد. معمولا ادیتورها همزمان مشاور و ویراستار کارهای دیگری هستند و می توانند به شما در مورد نسخه پیش نویس کارتان توصیه های عینی و روشنی بدهند و به عنوان محافظ حقوق شما، بین شما و ناشر واسطه گری می کنند. بسیاری از بخش های تجاری و تشریفاتی را ادیتور مدیریت خواهد کرد و وقت شما برای نوشتن کتاب بعدی یا ویراستاری کتاب فعلی آزاد می شود. از همه مهمتر ، آنها کاملاً با این صنعت آشنا هستند و می دانند که چگونه با بهترین قیمت برای کتاب شما مذاکره کنند (و از کلاهبرداری احتمالی جلوگیری کنند). به همین دلیل ارزش کارمزدشان را دارند.

اول از همه، نباید به دنبال هر ادیتوری باشید که مایل است کتاب شما را دست بگیرد. بلکه بایستی ادیتوری انتخاب کنید که برای شما و دست نوشته شما مناسب باشد. ادیتور باید در مورد کتاب شما مشتاق بوده و گزینه های خوبی در نظر داشته باشد، زیرا وی مسئول فروش آن خواهد بود! به همین دلیل ، شما باید تحقیقات خود را انجام دهید و یک لیست کوتاه از نامزدهای مناسب احتمالی که می تواند نماینده شما و کتاب و نویسندگان ژانر خاص شما باشند، تهیه کنید.

بخاطر داشته باشید که هدف همه در این تجارت کسب درآمد است. نماینده یا ادیتورها صرفاً به صورت دستمزدی یا کمیسیونی کار می کنند، بنابراین آنها به دنبال کتاب هایی هستند که شانس بالایی برای فروش به یک ناشر بزرگ دارند و اگر از خود-انتشاری یا نشر الکترونیک استفاده شود، نسخه های زیادی از کتاب به فروش خواهد رفت و سرمایه گذاری دارای توجیه اقتصادی است.

یک ادیتور به دنبال روابط کاری طولانی مدت نیز هست و هر کار را یک سرمایه گذاری بلند مدت می داند. این بدین معنی است که آنها روی نویسندگانی که نه تنها پتانسیل نوشتن کتابهای عالی زیادی دارند، بلکه به نظر می رسد افراد خوبی برای کار هستند، سرمایه گذاری خواهند کرد. مهم نیست که درفت کتاب شما چقدر جذاب باشد، اگر برخورد مناسبی نداشته باشید، نماینده یا ادیتور ممکن است زیر بار کار شما نرود.

اگر به صورت شخصی به ادیتور یا ناشری معرفی نشده باشید، روش معمول برای موفقیت در بستن قرارداد با ادیتور یا ناشر بدین صورت است:

البته این بهترین حالت است. بیشتر مواقع نویسندگان با چندین عامل یا ناشر وارد ارتباط می شوند. خود ادیتورها و ناشرین انتظار ندارند که یک مولف یا نویسنده در هر بار فقط با یک نماینده یا ناشر صحبت کند.

توجه:

به خاطر داشته باشید که ادیتور و ناشر ماهانه ممکن است کوهی از درخواست ها را دریافت نمایند. البته نامه های کپی شده و کارهای بی کیفیت بلافاصله کنار گذاشته می شوند. بنابراین کاور لتر خود را حرفه ای بنویسید. بایستی مشخصات زیر را داشته باشد:

گاهی اوقات فقط نشان دادن این که تحقیق زیادی انجام داده اید، به آنها اطمینان می دهد که شما یک نویسنده سخت کوش هستید، کسی که نحوه کار کردن را می فهمد و زود گوشه گیر نمی شود.

می توانید انتظار داشته باشید که با همکاری ادیتور دست نوشته خود را هر چه بیشتر توسعه داده و پخته تر باشد. در بسیاری از موارد ادیتور پتانسیل کتاب شما را می بینند و به عنوان اولین ویرایشگر شما عمل می کند. در حالت ایده آل ، بایستی در مورد چگونگی قابل فروش بودن کتاب خود قبل از امضای قرارداد با آنها بحث کنید.

هرچند ممکن است برخی از نویسندگان این ایده را دوست نداشته باشند. چرا با من قراردادبست، اگر تمام کاری که می خواست بکنند تغییر آن است؟ با این حال ، عاقلانه است که به پیشنهادات ادیتور گوش فرا دهید. آنها بیشتر از شما در بازی بوده اند و اگر در کار خود مهارت داشته باشند، ریزه کاری های توصیه شده به شما کمک می کنند تا به مخاطبان دلخواه خود برسید. و هنگامی که هر دو از وضعیت نسخه فعلی کتاب راضی بودید، مسئولیت نماینده شماست که در صنعت نشر کتاب به دنبال یک ناشر خوب بوده و بهترین قرارداد را برای چاپ کتاب ببندد.

بله، مواردی از این دست وجود دارد که ناشری دوباره کتابی را منتشر کرده است که قبلا به صورت خود-انتشاری منتشر شده است. اما این موارد بسیار نادر است و در مورد کتاب هایی مصداق دارد که در اقدام خود-انتشاری فروش خوبی داشته اند.

با این حال به یاد داشته باشید که ناشران بسیار گزینشی عمل می کنند، به ویژه هنگامی که صحبت از رمان و کتاب داستانی می شود. اگر می خواهید برای قرارداد با یکی از آنها اقدام کنید، اگر در ژانرهای خاصی بنویسید ، شانس بیشتری خواهید داشت. همانطور که احتمالاً می توانید از بازار فعلی حدس بزنید که بازار امروز بیشتر بازار کتاب های دانشگاهی است و در ژانر داستانی کتاب های زیر تا حدودی فروش دارد:

بنابراین بایستی روند و گرایشات بازار را در نظر گرفته و کتابی بنویسیم که به مذاق ناشر خوش بیاید تا بتوانیم از شرکت های انتشاراتی بزرگ قرارداد بگیریم.  در هر صورت اگر کتابی قوی و حرفه ای نوشته اید و از بازار آن اطمینان دارید، می توانید خود-انتشاری کنید و کلیه حقوق مادی و معنوی کتاب را برای خودتان حفظ کنید.

توجه: مطلب زیر ماشینی بوده و با هدف سئو و بهینه سازی بازدید سایت درج شده است. نیازی به خواندن آن نیست.

هزینه چاپ کتاب، انتشارات جهت چاپ کتاب و ترجمه و هزینه چاپ کتاب را برای شما توسط ادیتور تنطیم می کنیم و به شما می گوییم چطور با بودجه کم کتاب چاپ کنید مثلا ۲۰۰ صفحه کتاب, ۳۶۰۰۰۰۰ تومان, ۴۱۰۰۰۰۰ تومان. هزینه چاپ کتاب و فروش کتاب، چاپ کتاب در انتشارات. هزینه چاپ کتاب ۲۰۰ صفحه ای و چاپ کتاب و عوامل موثر بر آن: عوامل مهمی در چاپ کتاب تاثیرگذار هستند. یکی از این عوامل تعداد صفحات کتاب است که تاثیر مستقیمی روی هزینه چاپ دارد. با شرایط یکسان، هرچه تعداد صفحات بیشتر باشد هزینه بیشتر است. نحوه محاسبه هزینه چاپ کتاب ۱۳۰ صفحه ای در تیراژ ۱۰ جلد تحویلی به شما (درج در شناسنامه خود کتاب ۱۰۰۰ جلد) در قطع استاندارد وزیری با هزینه نهایی حدود ۷۰۰ الی ۷۵۰ هزار تومان قابل چاپ است. هزینه چاپ کتاب ترجمک اقتصادی است و تخفیف دارد. اگر کتابی ترجمه کرده اید، کتابی تالیف کرده اید، مشغول ترجمه و گردآوری یک کتاب دانشگاهی هستید، از همین حالا اقدام کنید و از خدمات انتشارات ترجمک شامل ترجمه کتاب، ویراستاری، قالب بندی، حروفچینی، نمونه خوانی، ترجمه معکوس، کنترل کیفی و تضمین کیفیت یا بازبینی تا چاپ کتاب بهره بگیرید. کافی است فرم ثبت سفارش را تکمیل کرده و همراه با فایل ترجمه کتاب یا فایل نگارش کتاب برای ما ارسال کنید. به مدت کوتاهی کوردیناتور سایت با شما تماس گرفته و اقدامات لازم برای چاپ کتاب شما را هماهنگ خواهد کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

22 محصول

تعداد محصولات

چطور کتاب خود را چاپ کنیم

157 مقاله

تعداد مطالب وبلاگ

369 کاربر

تعداد کاربران سایت

436 فروش

تعداد فروش کلیه محصولات


چگونه کتاب بنویسیم و چاپ کنیم؟

عده زیادی از افراد تا بحال به نوشتن کتاب و نویسندگی در زمینه‌های مختلف فکر کرده‌اند، اما به این علت که نگارش کتاب نیاز به تخصص و امکانات خاص دارد از ادامه این مسیر منصرف می‌شوند. اگر چه هر فردی که حرفی برای گفتن داشته باشد و یا بتواند اطلاعات مفیدی در زمینه‌های مختلف ارائه داده و علاقمند به ترویج آن است می‌تواند با مقداری تمرین و رعایت نکات اساسی می‌تواند به نگارش یک کتاب و چاپ آن اقدام نماید. هیچ‌کس از اول یک نویسنده بزرگ به دنیا نمی‌آید و علت موفقیت نویسندگان بزرگ هم ناکامی‌های پی در پی و درس گرفتن از شکست‌ها و نا امید نشدن است. در واقع تفکر و شجاعت می‌تواند مهمترین ویژگی‌های یک نویسنده موفق باشد.عده بسیاری وجود دارند که تمایل دارند نامشان بر روی یک کتاب برای همیشه ثبت شود. گاهی اوقات این کتاب می‌تواند محتوای بسیار ارزشمندی داشته باشد و توسط مردم یا اگر کتابی علمی باشد توسط اهالی علم و دانشگاهیان مورد استقبال قرار گیرد. گاهی اوقات نیز هدف نویسنده یا مترجم از چاپ کتاب عرضه آن به تعداد محدود و برای یک جامعه هدف خاص است. در هر دو صورت، چاپ کتاب مراحلی دارد که گاهی اوقات برای یک نویسنده پیچیده و مبهم است اما برای موسساتی که در این حوزه فعالیت دارند و روزانه کتاب‌هایی را به آماده چاپ می‌کنند بسیار ساده هستند. با انتشارات فرنام همراه باشید تا با مراحل چاپ کتاب آشنا شوید.

داشتن هدف و مطالب مفید برای نگارش کتاب مهمترین امکانات لازم برای نگارش و چاپ کتاب می‌باشد.

چطور کتاب خود را چاپ کنیم

مرحله اول نگارش یک کتاب: هدف خود را از نوشتن یک کتاب به صورت دقیق، تعیین کنید.

 

 

 

پیش از انجام هر کاری هدف خود از نوشتن یک کتاب را معین کنید. یک کتاب می‌تواند بصورت تألیف باشد که حاصل تفکرات، اعتقادات و پژوهش‌های نویسنده است و یا می‌تواند کتابی گردآوری و یا ترجمه شده باشد. در این نوع کتاب‌ها مولف، اطلاعات مورد نیاز و ضروری راجع به یک موضوع خاص را گردآوری می‌کند و در قالب یک کتاب مدون در اختیار دیگران قرار می‌دهد و یا یک کتاب جالب و مفید را که به زبان دیگری نوشته شده است را به زبان فارسی ترجمه می‌کند تا هم زبانان او نیز بتوانند آن کتاب را بخوانند.

 

مرحله دوم: نوشتن کتاب.

 

 

در این مرحله نویسنده بر اساس هدفی که برای خود مشخص کرده است کتاب خود را گردآوری، تألیف یا ترجمه می‌کند.

 

محله سوم: ویراستاری کتاب

 

 

 

 

شاید اولین دلیلی که باعث می‌شود بسیاری از نویسندگان، کتاب خود را به چاپ نرسانند ترس از نادرست بودن مطالب و یا وجود مشکلات ویرایشی و نگارشی در متن کتابشان ‌باشد و این ترس و نگرانی، مانع بروز خلاقیت و استعدادهای آن‌ها می‌شود. در صورتی‌که پس از نوشتن یک کتاب با انجام یک بازبینی ساده و آشنایی اولیه با اصول و قواعد نگارشی و دستوری می‌توان این خطاها را به حداقل رساند. کتاب‌های ارزشمند بسیاری در زمینه ویراستاری ادبی و نگارشی ارائه شده است که نویسندگان می‌توانند با مطالعه آن‌ها بسیاری از خطاهای ادبی و دستوری و نگارشی متن خود را اصلاح نمایند و نهایتاً هزینه‌های چاپ کتاب خود را کاهش دهند. با این حال در صورت وجود مشکلات ویرایشی در کتاب جای هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت، زیرا علت چاپ دوم، سوم و چاپ‌های بعدی کتاب با ویرایش جدید، رفع ایرادات کتاب و ارتقاء سطح کتاب می‌باشد که مسئله‌ای مرسوم در چاپ و نشر است و به هیچ عنوان نشان‌دهنده نقص کتاب و یا کوتاهی مولف نمی‌باشد.

 

مراحل چاپ کتاب

 

 مرحله اول: آماده سازی محتوای کتاب

 

 

 

در این مرحله نویسنده یا مترجم باید محتوای کتاب را آماده کند. این محتوا می‌تواند شامل شعر، داستان، دست‌نوشته، خاطرات و یا یک کتاب علمی یا دانشگاهی باشد. همچنین این کتاب می‌تواند به صورت تألیف یا ترجمه باشد. در هر صورت نویسنده باید محتوای کتاب را به صورت دست‌نوشته یا تایپ شده به ناشر تحویل دهد.

 مرحله دوم: آماده سازی اولیه کتاب

 

 

در این مرحله کارهایی مانند بررسی غلط‌های املایی و نگارشی، تایپ، صفحه‌‌آرایی، تصویرسازی و ویراستاری انجام می‌شود. فایل کامل کتاب باید در این مرحله آماده شود و این فایل باید تا حد امکان کامل و بدون ایرادات علمی و نگارشی باشد.

چطور کتاب خود را چاپ کنیم

 مرحله سوم: دریافت شابک (ISBN)

 

 

 

شابک مخفف عبارت شماره استاندارد بین المللی کتاب یا به انگلیسی International Standard Book Number است. شابک یک کد منحصر به فرد ۱۰ الی ۱۳ رقمی است که هر کد مربوط به یک کتاب می‌باشد. باید توجه نمود که با تجدید چاپ یک کتاب شابک آن تغییر نمی‌کند. همچنین از سال ۲۰۰۷ به بعد شابک از ۱۰ رقم به ۱۳ رقم افزایش یافت تا بتوان کتاب‌های بیشتری را چاپ کرد. در ایران دریافت شابک از خانه کتاب انجام می‌گیرد. به این صورت که ناشر شابک‌هایی که از خانه کتاب دریافت کرده است را به یک کتاب تخصیص می‌دهد و پس از چاپ کتاب، چند نسخه از آن را برای ثبت نهایی و نمایش آن در سایت‌ها به خانه کتاب ارسال می‌کند.

 مرحله چهارم: دریافت فیپا

 

 

فیپا مخفف فهرست‌نويسي پيش از انتشار است و شامل اطلاعاتی می‌باشد که در صفحه عنوان کتاب چاپ می‌شود. اداره كل پردازش و سازماندهي سازمان اسناد و كتابخانه ملي مسئول مستقيم صدور فيپا در ایران است و برای اخذ فیپا باید از طریق این سازمان اقدام کرد. برای دریافت فیپا، کتابی کامل که شامل شابک، تعداد نهایی صفحات کتاب، نام ناشر و نویسنده و… می‌باشد به‌صورت الکترونیکی به کتابخانه ملی ارسال می‌شود. مدت زمان تحویل فیپا به ناشر حدود یک هفته الی ده روز طول می‌کشد.

 

مرحله پنجم: دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

 

 

 

در این مرحله اطلاعات مربوط به فیپا و شابک و همچنین طرح رنگی جلد به صورت الکترونیکی برای صدور مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال می‌گردد. با توجه به محتوا و موضوع اثر معمولاً دریافت مجوز پیش از چاپ کتاب از وزارت ارشاد بین یک هفته الی ۴ ماه بعد از ارسال کتاب به طول می‌انجامد. کتاب‌های علمی و دانشگاهی معمولاً در کمترین زمان بررسی می‌شوند اما کتاب‌هایی با مضمون ادبی، شعر یا با موضوعات سیاسی، دینی یا حساس ممکن است چند ماه پس از ارسال مجوز را دریافت نمایند. همچنین گاهی اوقات ممکن است برای دریافت مجوز نیاز به تغییرات و اصلاحاتی در محتوای کتاب باشد.

مرحله ششم: چاپ و صحافی

 

 

 

 

بعد از اتمام مراحل فوق کتاب برای چاپ به چاپخانه ارسال می‌شود. برای کتاب‌های دارای تیراژ بالای ۱۰۰۰ جلد معمولاً از چاپ افست استفاده می‌شود و برای کتاب‌های زیر ۱۰۰۰ نسخه معمولاً چاپ دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از آماده شدن کتاب چاپ شده، صحافی آن نیز انجام می‌گیرد. با توجه به اینکه این مرحله در اختیار ناشر قرار دارد معمولاً با سرعت  بالاتری انحام می‌گیرد.

 

مرحله هفتم: ارسال کتاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعلام وصول

 

 

 

پس از اینکه کتاب چاپ شد، ناشر بایستی چند نسخه از آن به وزارت ارشاد، کتابخانه ملی و خانه کتاب ارسال نماید و پس از دریافت اعلام وصول، عملاً فرایند چاپ کتاب به اتمام رسیده است و می‌تواند کتاب وارد بازار شود.

 

 

برای اطلاع از آخرین اخبار انتشارات فرنام لطفا عضو شوید

بسیاری از افراد علاقه دارند نامی از خود بر روی یک کتاب داشته باشند. گاهی اوقات این کتاب می‌تواند محتوای بسیار ارزشمندی داشته باشد و توسط مردم یا اگر کتابی علمی باشد توسط اهالی علم و دانشگاهیان مورد استقبال قرار گیرد. گاهی اوقات نیز هدف نویسنده یا مترجم از چاپ کتاب عرضه آن به تعداد محدود و برای یک جامعه هدف خاص است. در هر دو صورت، چاپ کتاب مراحلی دارد که گاهی اوقات برای یک نویسنده پیچیده و مبهم است اما برای موسساتی که در این حوزه فعالیت دارند و روزانه کتاب‌هایی را به آماده چاپ می‌کنند بسیار ساده هستند. با نارون پاب همراه باشید تا با مراحل چاپ کتاب آشنا شوید.

محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب را از این صفحه انجام دهید

مرحله اول: آماده سازی محتوای کتاب

در این مرحله نویسنده یا مترجم باید محتوای کتاب را آماده کند. این محتوا می‌تواند شامل شعر، داستان، دست‌نوشته، خاطرات و یا یک کتاب علمی باشد. همچنین کتاب مورد نظر می‌تواند به صورت تالیف یا ترجمه باشد. در هر صورت نویسنده باید محتوای کتاب را به صورت دست‌نوشته یا تایپ شده به ناشر تحویل دهد.

مرحله دوم: آماده سازی اولیه کتاب

چطور کتاب خود را چاپ کنیم

در این مرحله کارهایی مانند بررسی غلط‌های املایی و نگارشی، تایپ، صفحه‌ آرایی و ویراستاری انجام می‌شود. فایل کامل کتاب باید در این مرحله آماده شود و این فایل باید تا حد امکان کامل و بدون ایرادات علمی و نگارشی باشد.

مرحله سوم: دریافت شابک (ISBN)

شابک مخفف عبارت شماره استاندارد بین المللی کتاب یا به انگلیسی International Standard Book Number است. شابک یک کد ۱۰ الی ۱۳ رقمی است که به هرکتاب منسوب می‌شود. باید توجه نمود که با تجدید چاپ یک کتاب شابک آن تغییر نمی‌کند. همچنین از سال ۲۰۰۷ به بعد شابک از ۱۰ رقم به ۱۳ رقم افزایش یافت تا بتوان کتاب‌های بیشتری را چاپ کرد. در ایران دریافت شابک از خانه کتاب انجام می‌گیرد. به این صورت که ناشر شابک‌هایی که از خانه کتاب دریافت کرده است را به یک کتاب نسبت می‌دهد و سپس فرم مربوطه را پر کرده و به خانه کتاب ارسال می‌کند.

مرحله چهارم: دریافت فیپا

فیپا که مخفف فهرست نويسي پيش از انتشار است شامل اطلاعاتی است که در پشت صفحه عنوان کتاب چاپ می‌شود. اداره كل پردازش و سازماندهي سازمان اسناد و كتابخانه ملي مسئول مستقيم صدور فيپا در ایران است و برای اخذ فیپا باید از طریق این سازمان اقدام کرد. برای دریافت فیپا، کتاب به کتابخانه ملی ارسال می‌شود که شامل شابک، پرینت کتاب و فایل آن در سی دی و در نهایت فرم تکمیل شده درخواست فهرست نویسی است. تحویل فیپا یک هفته الی ۱۰ روز زمان می‌برد.

مرحله پنجم: دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

در این مرحله پرینت کتاب به همراه فایل آن در قالب سی دی و اطلاعات مربوط به فیپا و شابک و همچنین طرح رنگی جلد برای صدور مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال می‌گردد. به طور معمول مجوز وزارت ارشاد یک هفته الی ۴ ماه بعد از تحویل کتاب صادر می‌شود که بستگی به موضوع کتاب دارد. کتاب‌های علمی و دانشگاهی معمولاً در کمترین زمان بررسی می‌شوند اما کتاب‌های شعر یا با موضوعات حساس ممکن است چند ماه پس از ارسال مجوز را دریافت نمایند. همچنین گاهی اوقات ممکن است برای دریافت مجوز نیاز به تغییرات و اصلاحاتی در محتوای کتاب باشد.

مرحله ششم: چاپ و صحافی

بعد از اتمام مراحل فوق کتاب برای چاپ به چاپ‌خانه ارسال می‌شود. برای کتاب‌های دارای تیراژ بالای ۱۰۰۰ جلد معمولاً از چاپ افست استفاده می‌شود و برای کتاب‌های زیر ۱۰۰۰ نسخه معمولاً چاپ دیجیتالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از آماده شدن کتاب چاپ شده، صحافی آن نیز انجام می‌گیرد. با توجه به اینکه این مرحله در اختیار خود ناشر قرار دارد معمولاً به سرعت انحام می‌گیرد.

مرحله هفتم: ارسال کتاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعلام وصول

پس از اینکه کتاب به چاپ رسید، ناشر باید ۱۰ نسخه از آن به وزارت ارشاد ارسال کند و با دریافت اعلام وصول، عملاً فرایند چاپ کتاب به اتمام رسیده است.

قابل ذکر است که موسسه چاپ کتاب نارون آمادگی دارد تمامی مراحل چاپ کتاب شما را در کمترین زمان و با هزینه بسیار پایین به انجام برساند. با توجه به اینکه این موسسه ماهانه ده‌ها کتاب را به چاپ می‌رساند، هزینه تمام شده بسیار کاهش می‌یابد که در صورت چاپ کتاب توسط خود فرد این هزینه چند برابر خواهد شد.

دانشجویان و پژوهشگران عزیز در صورتی که تمایل دارند تا در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای پایان‌نامه را تبدیل به کتاب نمایند، بعد از استخراج کتاب، تمامی مراحل فوق برای چاپ و نشر کتاب مستخرج انجام خواهد شد.

برای استعلام هزینه چاپ کتاب می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما، با همکارانمان در انتشارات نارون دانش تماس حاصل فرمایید. تمامی هزینه‌های مربوط به صفحه آرایی کتاب در مبلغ تخمین نهایی هزینه چاپ کتاب لحاظ شده و مشخص خواهد گردید.

بیشتر بخوانید: شابک کتاب چیست و کاربردهای آن کدام است

بیشتر بخوانید: فیپا برای کتاب و مدارک لازم جهت اخذ آن

بیشتر بخوانید: تفاوت‌های دو روش چاپ افست و چاپ دیجیتال

ممنون عالی بود

با سلام خدمت مدیران انتشارات و سایت نارون دانش، میخواستم بگم من مطالب زیادی از وب سایت رو خودندم، به جرات می تونم بگم کمترین حد غلط املایی و اشکال تایپی را در مطالبتان دیدم. این مساله برای شما که انتشارات کتاب هستید بسیار نویدبخش است. واقعا دست مریزاد.

سلام
تشکر از شما، دقیقا یکی از مواردی که ما بر روی مطالب سایت عامدانه دقت داریم این است که تماماً سعی کنیم به لحاظ نگارشی و ادبی، مطالب کمترین حد اشتباهات را داشته باشند. از توجه شما بسیار ممنون هستیم. نظرات مثبت هریک از عزیزان باعث دلگرمی ماست. بسیار سپاس

سلام خسته نباشید واقعا ممنون به خاطر سایت خوبتون
ببخشید من ی دختر ۱۵ ساله هستم که میخوام کتابم چاپ بشه من ی رمان نوشتم به اسم (عشق آسیایی )از نظر خودم که بی نقصه ولی هر کسی ی نظری داره دیگه

ولی خب حالا میخوام رمانمو چاپ کنم ولی نمیدونم اولین کار چیه یعنی مثلا باید دنبال ناشر گشت ؟؟ یعنی اصلا اطلاعات خاصی ندارم و در ضمن باید بگم این کتابو مخصوصا برای آقای جانگ گیون سوک (بازیگر.مدل و خواننده اهل کره جنوبی )نوشتم وچاپش خیلی برام مهمه اگه میشه کمکی به من بکنید ممنون میشم😘😘😘

با سلام
شما می بایست بخش هایی از کتاب خود را به انتشارات ایمیل کنید یا به آدرس پستی ما ارسال کنید تا کتاب در وهله اول ارزشیابی شود، اگر در ارزشیابی اول توانست استانداردهای لازم را کسب نماید انتشارات ما مراحل بعدی چاپ کتاب را به صورت شفاف ارایه خواهد داد.

میخام رمانی ک نوشتی رو بخونم اگع میشع،،؟

رمانت به هیچکس نده که بخونه بعضی ها سرغت ادبی میکنن من خودم ۱۴ سالمه فیلمنامه هالیوودی نوشتم ۷۰ صفحه است ولی به بابامم ندادم بخونهد اقای مهرشالد حرفی بزنید که منطقی باشه

امیدوارم به ارزوتون برسید🙂

خیلی وبسایتتون عالیه

سلام میخواستم ببینم برای مصاحبه دکترا بیشتر روی مقاله تاکید داشته باشم یا کتاب؟ مراحل انجم کدومیکی هم راحتره و هم ارزون تر؟ خیلی از دوستام برای مقاله اقدام کردند که یا به مصاحبه دکترا نرسید یا هزینه هاشون اونقدر بالا بود که من توان مالیشون ندارم. از اینطرف هم شنیدم دنگ و فنگ چاپ کتاب هم خیلی زیاده و باید بدویی دنبال مجوزهاش اونم اگر بشه یا نشه. لطف میکنید راهنماییم کنید. ممنون از شما

سلام و تشکر از شما
ببینید برای مصاحبه دکترا یا هر آزمون دیگه ای حتماً باید به امکانات و توانمندی های کنونی تون تاکید کنید. معمولاً افراد بر اساس شرایط خودشون و امکاناتی که داشته و دارند توصیه هایی برای مصاحبه دکترا انجام میدن. نظر بنده اینه که شما و سایر دوستان برای امادگی جهت شرکت در مصاحبه دکترا حتما و حتماً به شرایط و امکانات خودشون تاکید کنند. ببینید در حال حاضر چه کار میتونید انجام بدید و از آثار علمی مانند مقاله همایشی، چاپ کتاب، ترجمه کتاب و چاپ مقاله علمی پژوهشی یا isi کدومیک رو با توجه به بازه زمانی میتونید انجام بدید. یقیناً چاپ کتاب اروزنتر و به صرفه تر از چاپ مقالات پولی هستش. مقالات غیرپولی نیز عمدتاً فرآیند بسیار طولانی رو برای پذیرش و چاپ دارند و اینکه شما باید وجه را به دلار پرداخت کنید. ما به شما توصیه می کنیم اگر در وهله اول کتابی از پایان نامه کارشناسی ارشدتان میتوان استخراج کرد به آن تاکید کنید. امتیاز کتاب تالیفی در مصاحبه دکترا بالاترین امتیاز ممکنه رو داره و تقریباً اگر نخواهید مطلبی رو به مطالب پایان نامه تون اضافه کنید مدت ۱ ماه جهت چاپ کتاب باید زمان بگذارید. قطعاً نهایتاً در بازه زمانی یک ونیم ماه میتوانید کتاب چاپ شده خود را در اختیار داشته باشید. سعی کنید اگر بازه زمانی کمی دارید سمت ترجمه کتاب نرید چون بسیار وقت بر است اما اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید و یک کتاب ارزنده با تعداد صفحات کمک پیدا کردید میتونید برای ترجمه و چاپ اقدام کنید. لازم نیست شما به دنبال مجوزهای چاپ کتاب بروید. تمامی کارهای ثبتی و مجوزهای لازم برای چاپ کتاب از طریق ما انجام خواهد شد که در همان بازه زمانی یک ماهه انجام خواهد گرفت. برای ارایه توضیخات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

فکر کنم با توضیحی که دادید شرایط من برای چاپ کتاب بهتر از چاپ مقاله استو بسیار ممنون از شما. من در اسرع وقت برای چاپ کتابم باهاتون تماس میگیرم.

سسلام میخواستم بدونم مجوزهای چاپ کتاب مثل فیپا و شابک رو انتشاراتی ها میگیرن یا خود مولف؟ و اینکه چه کسی نظارت میکنه که محتوای کتاب به قول معروف محتوای مجرمانه نداشته باشه؟ مولف خودش باید حواسش باشه یا انتشارات یا خود وزارت فرهنگ؟ ببخشید سوالام زیاد شد دیگه:))

با سلام و درود به شما دوست عزیز
انتشارات کتاب موظف است تا تمامی مجوزهای قانونی برای چاپ کتاب را تهیه کند. نویسنده معمولاً هیچ دخالتی در گرفتن مجوزهای قانونی ندارد و این وظیفه به عهده ناشر است. محتوای مجرمانه در کتاب اعم از مطلب حساسیت برانگیز یا تصویر غیرمجاز به عهده ناشر است. ناشر قبل از ارسال کتاب به وزارت ارشاد حساسیت موجود و ملاک های معرفی شده توسط وزارت ارشاد را می داند و بر اساس ان کتاب را ممیزی می کند. در نهایت کتاب ارسال شده اگر یکباردیگر حاوی مصادیق غیرقانونی باشد می بایست از طریق ناشر و مولف به شکلی محتوا تغییر و تعدیل یابد یا اگر تصاویری وجود دارد نسبت به تغییر یا حذف ان اقدام کنند. مولفین حتماً می بایست در جریان تغییرات اعمال شده کتاب باشند زیرا این احتمال وجود دارد تغیییرات انجام شده ساختار و یا انسجام کتاب را به هم ریزد و نیاز باشد مجدداً کتاب ساختار بندی گردد. در کل مولف کتاب در فرآیند چاپ کتاب نقش یک ناظر را دارد و ناشر می بایست تمامی مراحل چاپ کتاب را انجام دهد. مولف بعد از اعمال هر تغییر، ویراستاری و یا موارد مشابه دیگر تایید خود را نسبت به تغییرات ابراز دارد تا ناشر نیز با خیال آسوده تر کار چاپ کتاب را جلو برد. هرچند یقیناً ناشرین در قبال هر تغییر جزیی و کلی در محتوای کتاب، نویسنده را جهت تایید اگاه میسازند.

سلام و خسته نباشید
مجوزهای وزارت ارشاد چقدر زمان می بره که آماده بشه؟ تو تمام مراحلی که گفتید مولف کتاب چه کارهایی باید بکنه؟ من میخوام کتاب چاپ بکنم در اسرع وقت و میخوام بدونم که به آزمون دکترا می رسم یا نه

سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز
ببینید از زمانی که مولف فایل خام کتاب را به ناشر میده از اون زمان تا چاپ کامل کتاب و اخذ مجوزها تقریباً به یک زمان ۳ الی ۳۵ روزه نیاز هست. تمامی مجوزهای قانونی نشر کتاب در همین بازه زمانی برای چاپ کتاب دریافت میشود. در مراحلی که در مطلب بالا مبنی بر مراحل چاپ کتاب گفتیم تقریباً همه این مراحل به عهده ناشر کتاب می باشد. ناشر و مولف کتاب در تمام بازه زمانی ۳۰ الی ۳۵ روزه با مولف کتاب در تماس و ارتباط می باشد و تغییرات لازم یا تعدیل و بررسی های مورد نیاز بر روی کتاب را با مولف کتاب در جریان می گذارد. همانطور که قبلاً نیز گفته ایم در تغییراتی که برای چاپ کتاب چه از طرف وزارت ارشاد و چه از طرف خود ناشر مد نظر قرار گرفته می شود مولف حتماً می بایست در جریان قرار گیرد تا تایید کند آیا تغییرات صورت گرفته در محتوای اصلی کتاب خدشه علمی به کتاب و ساحتار آن وارد کرده است یا خیر. با توجه به زمان یاد شده برای چاپ کتاب شما محاسبات زمانی را انجام دهید و در صورت صلاحدید با شماره های تماس و آدرس ایمیل موسسه ما با همکارانمان در ارتباط باشید. موفق و موید باشید.

سلام
برای چاپ کتاب رمان و شعر و داستان هم مراحل همینه یا تفاوت میکنه؟ کتابهای شعر و داستان احتمال ممیزی شدنشون و حساسیت بهشون زیاد هستش میخوام بدونم که شما رمان و داستان هم چاپ میکنید؟ درباره فروشش چی؟ فروشش رو هم کمک میکنید؟

چطور کتاب خود را چاپ کنیم

با سلام خدمت شما
فرآیند چاپ کتاب ربطی به محتوا و موضوع کتاب ندارد. شما در هر حیطه و با هر محتوایی که کتاب را اماده نموده اید این مراحل چاپ را برای آن در نظر بگیرید. بنده با نظر شما تاحدودی مخالف هستم. ببینید در رابطه با ممیزی کتاب همان قدر که کتابهای رمان و شعر می بایست حاوی مصادیق غیرقانونی نباشد به همان میزان کتاب دانشگاهی نیز باید فاقد اینگونه موارد باشند. حساسیت در تعیین محتوای کتابها از یک ملاک خاص پیروی می کند.
موسسه نارون شامل ۴ انشتارات مختلف است که هریک در حیطه های خاصی فعالیت دارند. مولفین هنگامی که کتاب را برای چاپ به همکاران ما ارسال می نمایند، همکاران ما بر اساس محتوای کتاب و نیازمندی مولف یکی از چهار انتشاراتی را انتخاب و به وی معرفی می نمایند. مهمترین ملاک این گروه از همکاران ما در انتخاب یکی از انتشارات چهارگانه متناسب بودن موضوع با فیلد کاری آن نشر می باشد. یکی از انتشارات ما مختص چاپ داستان و شعر می باشد که شما میتوانید برای همکاری در چاپ با شماره تماس های ما و آدرس ایمیل با همکاران در ارتباط باشید. درباره فروش کتاب موسسه ما تعهدی نخواهد داشت یعنی امتیازهای معنوی و مادی کتاب متعلق به مولف کتاب خواهد بودو موسسه ما دخالتی در بحث فروش کتاب نخواهد داشت. اما شما میتوانید از تجارب ارزنده و مشاوره های رایگان این موسسه در امر بازاریابی برای فروش کتابتان برخوردار شوید.
مولف و پیروز باشید.

یعنی به دوز مثلا عاشقانه بودن (ساده تر بگم ؛ اگر تو داستان بوسه باشه بین دختر و پسر) اونجاهارو حذف میکنن موقع نشریات و اینا ؟

با سلام
هر آنچه که در فیلم ها و سریال هایی که در پخص صدا و سیما مجوز می گیرد برای چاپ کتاب نیز همان است. طبیعتاً سعی کنید برای عدم ایجاد حساسیت فرهنگی، مواردی که لازم است را حذف نمایید.

سلام من یه پایان نامه در سال ۷۱ دفاع کردن در رشته جغرافیای طبیعی. با توجه به این که مطالب پایان نامه هنوز با توجه به ناجیه ای که بر روی ان کار کردم تغییرات اساسی و جدید نداشته است میتوانم آن را به کتاب تبدیل کنم و به چاپ برسانم؟ من برای دوره دکترا چاپ کتاب می خواهم. آیا آنها به خاطر قدیمی بودن پایان نامه ام برای کتاب ایرادی نمی گیرند؟ با تشکر

با سلام
کلاً ناشرانی که در کار نشر کتاب وجه و اعتبار دارند سعی می کنند که کتاب را از نظر کیفی مورد بررسی قرار دهند. این بررسی ها معمولاً در برخی از ناشران از طریق افراد گاهاً غیرمتخصصی انجام میشود. در موسسه نارون که متشکل از چهار انتشارات است گروهی علمی وجود دارد که به بررسی شرایط مختلف کتاب به لحاظ کیفی می پردازند. در این ارزیابی، مشخص می گردد که کتاب نیازمند چه تغییراتی است. بر اساس این ارزیابی، توصیه هایی دقیق به مولفین کتاب در باره ایجاد تغییرات انجام میشود. توصیه ها در دو حد الزامی و اختیاری ارایه میشود. در سطح الزامی مولف می بایست برای اینکه کتاب خود را در انتشارات وابسته به موسسه نارون چاپ کند حتماً باید این تغییرات را انجام دهد. در سطح اختیاری، مولف به اختیار خود می تواند توصیه های تغییراتی را انجام دهد و یا انجام دهد. اینکه مطالب شما قدیمی است اگر واقعاً در سالهای اخیر مقاهیم و تغییرات جدید و مهمی در ناحیه مورد بررسی شما رخ داده است قطعاً می باید مطالب را به روز کنید. ولی اگر این اتفاق رخ نداده باشد صرفاً قدیمی بودن مطالب نمی تواند ارزشمدی و فایده آنها را زیر سوال ببرد و شما می توانید با خیال آسوده به چاپ کتاب خود اقدام کنید.
همکاران موسسه نارون در حدمت شما خواهند بود تا ابندا با بررسی علمی فایل ارسالی شما و سپس توصیه های به جا شما را در امر ارزیابی فایل و نهایتاً اقدام برای چاپ کتاب یا عدم اقدام راهنمایی کنند.

با عرض سلام و خسته نباشید
بسیار بسیار عالی بود توضیحاتتون خدا شما رو حفظ کنه و امیدوارم خسته نباشید هیچ وقت
من حتماً برای انجام کارهای چاپ کتابم میرسم خدمتتون خیلی خیلی ممنون

با سلام و عرض خسته نباشید
من با استادم تقریباً یک و نیم سال پیش کتابی رو نوشتیم و دادیم به یک انتشاراتی که چاپ کنه. متاسفانه الان با گذشت یک و نیم سال هنوز جواب درست و حسابی به ما نمیدن و هر روز این وماه و اون ماه میکنن. واسه پارسال و برای مصاحبه دکترا که نتونستم ببرم و رد شدم. امسال هم با این اوصاف باز فک کنم به دستم نرسه. چه پیشنهادی دارید و من بهتره چه کار کنم> خیلی ممنون اگه جوابمو شریعتر بدید..

با سلام خدمت شما
ببینید اینکه کتاب شما بعد از گذشت یک و نیم سال چاپ نشده است می تواند دلایل زیادی داشته باشد. آیا کتاب شما نیاز به اصلاح و تعدیل و تغییر داشته است یا خیر؟ و اینکه برای چاپ کتاب شما چه انتشاراتی را انتخاب کرده اید؟ انتشارات اگر دانشگاهی باشد متاسفانه فرآیند بسیار طولانی برای چاپ و نشر لازم دارد و بهتر است در اسرع وقت برای اخذ جواب دقیق برای زمان چاپ و انتشار به محل انتشارات به صورت حضوری تشریف ببرید و اگر زمان چاپ و انتشار نامعلوم باشد یا زمان زیادی برای چاپ کتاب در نظر گرفته باشند می توانید برحسب نیاز خود یعنی حضور در مصاحله دکترا قرار داد خود را کنسل کنید و از انتشارات دیگری اقدام نمایید.
مراحل چاپ کتاب در انتشارات دانشگاهی معمولاً بسیار طولانی مدت است و صرفا عقد قرار دارد با آن انتشارات تا زمانی که کتاب چاپ نشده است هیچ تعهد و التزامی به شما یا ناشر نخواهد آورد. همکاران ما در موسسه نارون در خدمت شما خواهند بود تا در صورت تمایل کتاب شما را با اخذ مجوزهای رسمی و قانونی در مدت یک ماه تا ۴۰ روز به چاپ نشر برسانند. برای ارتباط با همکاران ما با شماره های تماس و آدرس ایمیل استفاده نمایید.
با تشکر از شما

خیلی خیلی ممنون از پاسخ کامل و جامع شما

سلام و عرض ادب خدمت شما
قیمت چاپ کتاب رو میخواستم بدونم چقدر هست. و اینکه من تو وب سایت شما دیدم که گفتید مجوز باید بگیریم. اگر مجوز نباشه چه اتفاقی میتونه بیافته؟ میشه لطفا بفرمایید چرا اینقدر مهم هستش؟

سلام دوست عزیز
بارها درباره گرفتن مجوز برای چاپ کتاب در همین وب سایت صحبت های زیادی نموده ایم. در حقیقت شما با اخذ مجوزههای قانونی مالکیت قانونی یک اثر را به نام خود ثبت می کنید و در صورتیکه فرد یا افرادی قصد سواستفاده از این اثر یا سرقت علمی از ان را داشته باشند به راحتی می توانید مانع این کار شوید. در حقیقت کتاب بدون مجوز مانند خانه ای است که شما می گویید مالکیت آن از آن شماست ولی هیچگونه سندیتی دال بر مالکیت خود بر ان را ندارید. اگر فردی بتواند قبل از شما سند آن خانه را دیافت نماید، خانه و مالکیت آن برای وی خواهد بود.
در چاپ کتاب نیز قصه بر همین منوال است. اگر کتابی را نوشته و برای چاپ آن ناشر خوب و رسمی پیدا نکنید هرچند فایل شما به صورت کتاب شکیلی در اختیار شما قرار خواهد گرفت اما اگر یک یا دو ماه بعد همان کتاب را با اسم شخصی دیگر در بازار دید نباید تعجب کنید. جالب آنکه هیچ گونه مدرکی دال بر مالکیت آن نیز نمی توانید ارایه کنید و باید بگوییم قابل قبول نیز نیست.
با عدم دریافت مجوزهای قانونی که در چاپ کتاب حرف اول و آخر را میزند، اثر خود را بدون هیچگونه حمایتی در دسترس افرادی فرصت طلب قرار میدهید که با یک بررسی سریع متوجه می شوند کتاب مجوز قانونی ندارد و میوانند به نام خود و به راحتی و بدون هیچگونه مانع قانونی آن را به نام خود چاپ کنند.
دلیل اینهمه تاکید بر مجوز قانونی نیز بر این است که دقیقاً حکم سند یک ماشین یا خانه و موارد مشابه را دارد و تنها زمانی می توانید ادعای کالکیت بر این کتاب را کنید که مجوزهای قانونی ان را کسب کرد اید و نام شما به همراه نام کتابیتان در وب سایت کتابخانه ملی نمایه شود.
قیمت چاپ کتاب نیز به عوامل و فاکتورهای مختلفی مانند تعداد تیراژ، کتاب سیاه و سفید یا رنگی، عم طراحی داخلی یا طراحی داخلی بعلاوه جلد کتاب، جنس کاغذ کتاب و موارد دیگر بستگی دارد که بهتر است با موسسه تماس حاصل نموده و دقیقاً این موارد را مورد سوال قرار دهید تا همکارن با فرمولی که در دست دارند با توجه به نیاز شما قیمت دقیق کتاب را تعیین نمایند.

درود بر شما
من یک کتاب ۱۲۸ صفحه ای دارم که نوشتنش تموم شده و در رابطه با کسب درآمد از اینترنت و موبایل هست میخواستم ببینم برای چاپش چه مراحلی رو باید طی کنم ؟ و اینکه قیمت چاپش در سایز وزیری در ۳۰۰۰ نسخه چند میشه ؟اینکه ما فایل کتاب رو به ناشر بدیم بسیار معذرت میخوام البته که میخوام اینو بگم، چطوری و با چه راهکاری میشه تضمین کرد که فایل ارایه شده به نام فردی دیگه چاپ نشه و اگر این اتفاق بیفته من کجا دستم بند هست که شکایت کنم؟
با تشکر از شما

با سلام و عرض ادب
با مشخصاتی که شما برای کتاب خود درج نموده اید امکان تخمین قیمت دقیق وجود ندارد چون ملاکهای دیگری هم برای تعیین قیمت وجود دارند و بسیار هم تاثیر گذار هستند. لطفاً با همکاران ما در موسسه نارون تماس بگیرید تا در حد چند دقیقه قیمت دقیق کتاب شما را برآورد نمایند. ببینید ما به صورت حرفه ای به مدت بیش از یک دهه در کار چاپ و نشر کتاب هستیم. روزانه فایل های کتاب بسیار زیادی برای ایمیل ما ارسال میشود و اگر تاکنون کوچکترین بد اخلاقی در کار با فایل ها از طرف انتشارات ما سر زده بود قطعاً روال کار کنونی را نداشتیم. و اینکه، زمانی شما فایل کتاب را برای ما ارسال می نمایید که کار چاپ و نشر کتاب را ۱۰۰ درصد با ما تمام کرده اید و قرار داد بسته اید. مادامی که با ما قرار داد دارید این قرار داد دست اویزی برای شماست که خدایی ناکرده در صورت بروز هر مشکلی بتوانید با استناد ان به حق قانونی خود برسید. همچنین وقتی که کتاب به اسم شما مجوز گرفته شد دیگر کسی نمی تواند از ان سوء استفاده کند و یا بخش هایی یا تمامی کتاب را برای خود کپی کند یا سرقت علمی انجام دهد. بنابراین، این دغدغه شما زمانی به جا است که کار چاپ کتاب را با انتشاراتی میخواهید انجام دهید که مجوزهای قانونی و رسمی را برای شما اخذ نخواهد کرد.
با استناد به توصیفات فوق، جای هیچ گونه نگرانی نیست. فقط این توصیه را برای شما ارایه می کنیم مادامی که قرارداد نبسته اید و کار شما رسمی نشده است و اینکه از نحوه اخذ مجوزها مطمئن نشده اید فایل کتاب و یا حتی اسم دقیق کتاب را به ناشر انتقال ندهید. وقتی که ار همه موارد خیالتان راحت شد و قرارداد رسمی بستید میتوانید با خیال راحت فایل کتاب را در اختیار ناشر قرار دهید و مطمئن باشید که هیچ اتفاق خاصی و خطری فایل کتاب شما را تهدید نمی کند.
تشکر از شما

بسیار ممنون توضیحاتتون بسیار خوب و کامل بود. تشکر بابت همه چیز ایمدوارم بتونم در اسرع وقت کتاب رو با شما به یه جایی برسونم

با سلام و خسته نباشید

میخواستم بدونم برای کتابی که قبلاً یکبار چاپ شده بازهم می باید برای تجدید چاپ مجوز یا فیپا و شابک گرفته بشه؟ من کتابم رو ۷ سال پیش چاپ کردم و الان میخوام دوباره تجدید چاپ بکنم. شما تا چه زمانی میتونید این کتاب رو برام مجدداً چاپ کنید؟ ممنون میشم اگر سریعتر جواب بدید.

باسلام
برای کتابی یکبار اطلاعات فیپا و شابک و مجوزهای دیگر گرفته شده است فارغ از اینکه چندسال پیش چاپ شده باشد احتیاجی به مجوز قانونی مجدد و فیپا و شابک جدید وجود ندارد. اگر شما به دلایلی تمایل به همکاری با ناشر قبلی نداشته باشید و به لحاظ قرار دادی که اخذ نموده اید هیچ تعهدی در قبال یکدیگر (شما و ناشر قبلی) ندارید میتوایند همان مجوزهای قبلی و اطلاعات شابک و فیپا را استفاده کنیدو اجازه امه ای نیز از ناشر قبلی دریافت کنید. این اجازه نامه بسیار مهم است و اگر به هر دلیلی این اجازه نامه صادر نگردد شما اجازه چاپ کتاب را نخواهید داشت. در اینصورت ممکن است شما با اندک تغییراتی در محتوا و عنوان کتاب چاچ را در نشر جدیدی پیگیری کنید. البته این موردی که ذکر نمودیم بسیار استثنا و بسیار بسیار نادر است و معمولاً ناشرین همیشه همکاری لازم را انجام میدهند مگر اینکه در قرار داد بنید باشد که مولف به رعابت ان متعهد نشده باشد و ناشرحقوق خود را از دست رقته ببیند.
مراحل چاپ و نشر کتاب حدودً یک ماه تا ۴۰ روز زمان نیاز دارد. برای شما همکاران موسسه نارون می توانند هماهنگی های لازم با ناشر قبلی را انجام دهند و اگر تمایل نداشته باشید تا در نشر قبلی کتاب خود را چاپ کنید گروه نارون در حدمت شما خواهد بود.
تشکر از شما

سلام و خسته نباشید
میخواستم بدونم اگه یه کتابی رو که ۳۵۰ صفحه داره بخواهیم به صورت صفحات روغنی تمام چاپ کنیم چقدر هزینه در بر مییگیره؟ و اینکه کلاً برای کتابهای ترجمه شده مراحل چاپ کتاب به چه شکلی هستش مرسی

با سلام
اگر کتاب وابسته به سازمان یا نهادی خاصی نیست و یا اینکه اچباری برای چاپ صفحات روغنی وجود ندارد پیشنهاد ما این است که برای صرفه جویی در هزینه این مورد را در چاپ کتاتان کنسل کنید. چون حقیقتاً برای ۳۵۰ صفحه هزینه زیادی (هرچند بی فایده) برای شما تحمیل خواهد کرد. و اگر اجباری وجود دارد هیچ مشکلی نیست. موسسه نارون قبلاً نیز بارها به چاپ کتاب مشتمل بر اینگونه صفحات اقدام نموده است. هزینه های چاپ کتاب به موارد مختلفی بستگی دارد و مهمترین این موارد عبارتند از: تعداد تیراژ، تعداد صفحات کتاب، طراحی جلد، ویراستاری، و جنس کاغذ مورد استفاده و قطع کتاب. بنابراین، تخمین قیمت صرفاً بر اساس تعداد صفحه امکان پذیر نمی باشد و شما می توانید با ارتباط با شماره های تماس موسسه نارون، با ارایه اطلاعات بیشتر و دقیقتر قیمت چاپ کتاب را به شما ارایه خواهند کرد.
مراحل چاپ کتاب بدون توجه به اینکه کتاب ترجمه شده یا نگارش شده ذکر شده است. چاپ کتاب روال ثابتی دارد که برای تمامی انوع کتابها یکسان است. این روال در متن فوق توضیح داده شده است و اگر در هریک از مراحل چاپ کتاب مشکل یا سوالی دارید میتوایند مطرح نمایید و همکاران ما در اسرعع وقت پاسخ خواهند داد.

من رساله دکترام رو تموم کردم و از اونجایی که قصد عزیمت به خارج برای تحصیلات دارم میخواستم بدونم که شما در مدت زمان ۲ ماهه میتونید کتابی رو چاپ کنید؟ و اینکه از اونجایی که من کتاب رو میخوام در خارج از کشور به عنوان رزومه استفاده کنم اونها چه دیدگاهی درباره ناشران ایرانی دارند؟ امتیازی تعلق میگیره بهش یا خیر؟ تشکر

با سلام
مدت زمان لازم از زمانی که محتوای اصلی کتاب به صورت کامل و بدون ایراد استخراج شده تا اخذ مجوزها و چاپ کتاب تقریباً ۲۰ روز است. از آنجایی که مقطع تحصیلی شما دکترا می باشد به احتمال فراوان ایرادات علمی بسیار کمی دارد و میتوان کار استخراج پایان نامه را در مدت زمان کوتهای انجام داد و نهایتاً در طول یکماه کتاب را چاپ کرد.
ببینید دیدگاه های مختلفی در خارج از کشور به مقالات یا کتابهایی که در داخل ایران چاپ میشو د وجود دارد و این فقط مختص کشور ایران نیست. برای مثال، مقاله ای که در مجلات داخلی کشور چین، هند، کشورهای عربی و امثالهم چاپ می شود کهگاهی از طرف دانشگاه های کشورهای برتر مانند کانادا، آمریکا و کشورهای اروپایی مورد قبول واقع نمی شوند و آنها عمدتاً دیدگاهشان بر این است که شما می بایست در انتشارات مورد قبول بین المللی آثار علمی خود را چاپ کنید. برای مثال، مجلات isi و یا اسکوپوس جزو ناشران بین المللی هستند و مقالاتی که در این مجلات چاپ می شوند عمدتاً مورد قبول دانشگاه ها قرار می گیرند. باز این مساله یک قاعده مورد قبول نیست و برخی دانشگاه های معتبر خارجی صرفا مقالاتی را به عنوان رزومه مورد قبول تایید می کنند که در مجلات دارای ضریب تاثیر چاپ شده باشند و یا اینکه اگر کتاب باشد در ناشران معروف و بین المللی چاپ شده باشد.
اما این نکته را شما در نظر بگیرید که شما دقیقاً به چه چیزی نیاز دارید؟ ما بر اساس نیاز شما توصیه هایی برای شما ارایه خواهیم نمود. از آنجایی که ما اطلاعاتی درباره اینکه شما به چه کشوری قصد عزیمت دارید و در چه دانشگاهی قرار است به ادامه تحصیل بپردازید نمی توانیم کمکی به شما کنیم. اگر این اطلاعات را دقیقاً به ما ارایه کنید میتوانیم مشورت دقیق تری را ارایه کنیم. برخی از دانشگاه های آمریکایی حتی مقالات فارسی و چاپ در مجلات داخلی را نیز به عنوان فعالیتهای علمی دانشجو مورد پذیرش قرار میدهند.
به هر ترتیب، ما میتوانیم کتاب شما را در این بازه زمانی چاپ کنیم اما اینکه تا چه حد این کتاب به عنوان رزومه برای شما مورد قبول قرار گیرد هیچ گونه اطلاعاتی نداریم و شما باید اطلاعات بیشتری در اختیار ما بگذارید.
موفق باشید.

سلام
با تشکر از مدیت سایت محترم نارون که وقت گذاشتند برای من، بسیار بسیار ممنون

با سلام
تو یه مطلبی از سایت شما دیدم که اگر کتاب به صورت قانونی چاپ بشه باید در کتابخانه مرکزی هم نمایه بشه. میخواستم بدونم قبل از چاپ کتاب این امکان وجود داره که من اسسم رو اونجا ببینم؟ چه تضمینی وجود داره که کتاب رو چاپ کنیم ولی بعدش ببینیم تو وب سایت کتابخانونه مرکزی هست؟ میشه لطفا راهنمایی کنید؟

با سلام
اگر در فرآیند چاپ کتاب اسم و مشخصات کتاب در کتابخانه مرکزی نمایه نشود، چاپ کتاب غیرقانونی است و ممکن است تبعات زیادی را برای مولف و همچنین ناشر داشته باشد. اولین و مهمترین تبعات این است که فرد دیگری ممکن است کتاب شما را با اخذ مجوزهای قانونی به اسم خود چاپ کند و شما نمی توانید درباره مالکیت کتاب هیچ ادعایی داشته باشید.
فرآیند چاپ کتاب به این شکل است که قبل از چاپ کتاب موسسه نارون به شما مجوزهایی که از مراجع دی ربط اخد نموده است را به شما ارایه می کند. این مجوزها به صورت نامه های رسمی با مهر و امضا می باشند. حتی شما میتوانید این مجوزهای اخذ شده را به منزله مصداق چاپ کتاب در مصاحبه دکترا و یا در موارد دیگر ارایه کنید. البته این زمانی معقولانه است که چاپ کتاب شما هنوز تمام نشده اما مجوزهای لازم را گرفته اید.
به محض اینکه مجوزهای چاپ کتاب به دست شما رسید میتوانید ۱۰۰ درصد مطمئن باشید که نام شما و عنوان کتاب شما در وب سایت کتابخانه ملی نمایه خواهد شد. در صورتیکه این مجوزها به دست شما نرسید این نشان می دهد که به احتمال بسیار زیادی نمایه شدن در کتابخانه ملی برای شما اتفاق نخواهد افتاد.
موسسه نارون بعد از اماده شدن فایل اصلی کتاب در مدت ۲ هفته تمامی مجوزهای لازم برای چاپ کتاب شما را در اختیار شما قرار خواهد داد و میتوانید با در دست داشتن این مجوزها این اطمینان خاطر را داشته باشید که روال و فرآیند چاپ کتاب شم کاملاً به صورت قانونی است.

سلام
من کتابی در زمینه نقد اشعار شاعران معاصر نوشتم و میخوام بدونم شما در این حیطه کتاب چاپ میکنید یا خیر؟ و اینکه انتشارات درباره محتوای کتاب مشاوره علمی هم ارایه میده یا خیر؟ مثلا اینکه اشکالات و اشتباهات علمی و ادبی ؟

با سلام
یکی از مزیت های موسسه نارون برای مولفین این است که با گردآوری گروههایی از رشته های مختلف توانسته است به مولفین کتاب کمک کند تا سطح کیفی کتاب خود را بالاتر ببرند. روند به این شکل است که گروه هایی مختلف از دانشجویان دکترا و اساتید دانشگاه با این موسسه در ارتباط هستند و کتاب ارسالی از سوی مولفین بعد از قرارداد توسط این گروه نیز به صورت کامل و جامع مورد بررسی قرار می گیرد و سطح کیفی و علمی آن را مورد ارزیابی قرار می دهند.
در مراحل مختلف چاپ کتاب، تمامی نکات و دستورالعمل های الزامی به مولفان اریه داده می شود و مولفین نباید هیچگونه دغدغه ای نسبت به این موارد داشته باشند. همانطور که قبلاً نیز ذکر شده موسسه نارون دارای چهار انتشاراتی میباشد که هریک از این انتشارات برحسب زمینه و فیلد خود اقدام به چاپ کتابهای تخصصی در آن حوزه می کنند. کتابی که شما مرقوم نموده اید در زمینه کاری یکی از انتشارات این موسسه است و ما میتوانیم برای اخذ مجوز و تمامی کارهای چاپ و طراحی و ویراستاری در خدمت شما باشیم.
با تشکر

برای چاپ کتاب از روی پایان نامه میخواستم سوال کنم که من هم میخوام پایان نامه کارشناسی و هم ارشدمو چاپ کنم تخفیف داره یا نه؟ و اینکه تقریباً جفتشون تو یه حیطه هستن ارزش داره یا نه؟ ممنون

با سلام
در چاپ کتاب برخی هزینه ها ثبت هستند مانند هزینه ویراستاری، هزینه کاغذ و هزینه های مربوط به صفحه آرایی و اخذ مجوزها. اما میتوانیم از دستمزد خود انتشارات برای چاپ کتاب شما تخفیف ارایه دهیم. ببینید، اگر پایان نامه های دو مقطع شما دقیقا در یک حیطه هستند که احتمال زیاد مکمل هم هستند و ارایه دو کتاب در این صورت غیرضروری است. اما اگر دو پایان نامه هرچند در یک حیطه هستند اما موضوعات مختلف و غیرهمسانی را در خود دارند شما می توانید هر دو را به کتاب تبدیل نمایید. در کل، صرفاً چاپ کتاب مهم نیست. یقینا با چاپ شدن کتاب شما میخواهید کتابها را در جایی ارایه کنید. اگر دو کتاب ارایه شده شما دقیقاً به یک موضوع پرداخته باشند و حرف جدیدی نیز نداشته باشند خود این مساله یک امتیاز منفی بزرگ برای شما تلقی خواهد شد.

در مراحل چاپ کتاب آیا مجوزها به دست مولف میرسه بعد چاپ میشه یا اینکه بعد زا چاپ کتاب مجوزها میرسند؟ واقعیت اونقدر این انتشارات قلابی زیاد شده که به همه دوستان توصیه میکنم مجوز چاپ کتاب رو حتماً حتماً حتماً پیگیری کنند. مدیر وب سایت لطفا جواب سوالمو بدید تشکر

با سلام
تشکر از شما
بله همانطوری که ما هم قبلاً به کرات گفتیم اخذ مجوز و نمایه شدن در کتابخانه ملی اساسی ترین فاکتور برای چاپ قانونی و رسمی هستش. موسسه نارون دارای چهار انتشارات رسمی هستش که تمامی انها در آغاز مجوزهای لازم رو برای چاپ کتاب دریافت میکنند سپس اقدام به چاپ کتاب میکنند. شما میتوانید از طرف موسسه ما این اطمینان ۱۰۰ درصدی را داشته باشید که قبل از چاپ کتاب مجوزهای لازم رو دریافت نمایید سپس کتابتون چاپ بشه. و اینکه در تسویه حساب ها نیز تسویه حساب کامل بعد از اخذ مجوزهای رسمی و قانونی انجام خواهد شد.

سلام .من میخوام شعرهامو چاپ کنم و کرمانشاه زندگی میکنم چطور میتونم از شما کمک بگیرم؟

با سلام، هیچ مشکلی وجود نداره، شما می تونید فایل هاتون رو از طریق ایمیل برای ما ارسال نمایید. مابقی موارد نیز از طریق تلفن و ایمیل قابل حل خواهد بود. حین چاپ کتاب هم کتابها را از طریق پست برای شما ارسال خواهیم نمود.

با سلام
من دارم یک کتاب می نویسم و دوست دارم که ابن کتاب رو چاپ کنم و خیلی هم روش وقت گذاشته ام.
میخواستم ببینم که شما می تونید در چاپ کتابم بهم کمکی کنید؟

با سلام و عرض ادب
بله، برای چاپ کتاب شما در خدمت هستیم. میتوانید با ما از طریق ایمیل و شماره تماس در ارتباط باشید.
تشکر

سلام.من میخواستم پایان نامه ارشدم تبدیل به کتاب بشه.اساتید گفتن باید انتشارات دانشگاه باید باشه.ایا باید پایان نامه مو باید به انتشارات خود دانشگاه مون بدم برای چاپ؟چه مراحلی باید طی کنم برای این کار؟

با سلام خدمت شما
انتشارات دانشگاه ها اغلب فایل آماده کتاب رو برای چاپ در نظر می گیرند. شما می بایست در مرحله اول کتاب رو از پایان نامه تون استخراج کنید و بعد فایلش رو برای چاپ ارسال کنید. می تونید فایل پایان نامه رو برای ما ارسال کنید تا استخراج کتاب انجام بشه بعد برای چاپ اقدام کنید. این رو هم در نظر بگیرید که انتشارات دانشگاهی معمولاً ۷ یا ۸ ماه بعد شروع به انجام کارهای مربوط به چاپ می کنند و علتش هم بیشتر به دلیل تشریفات وقت گیر هستش. اگر اساتید قبول کردند برای چاپ سریع و انتشار اون در خدمت شما هستیم.

با عرض سلام و خسته نباشید
من درحال ترجمه کتابی هستم که به زبان آلمانی هستش میخواستم ببینم آیا برای اخذ مجوز های چاپ کتاب نیاز به مدرک زبان آلمانی هست یا خیر؟ من بخاطر سفرهایی که به المان داشتم مسلط هستم جهت ترجمه اما مدرک زبانی در این باره ندارم. ایا در اخذ مجوز به مشکل برخواهم خورد؟

با سلام خدمت شما
نخیر، برای اخذ مجوزهای وزارت ارشاد در ایران نیاز به هیچ مدرک زبانی ندارید. اما اگر کتاب را در خارج از کشور بخواهید چاپ کنید که از ان بی اطلاع هستیم.
در ترجمه کتاب و چاپ کتاب مهمترین مساله این است که کتاب به دقت ترجمه شود؛ خواه اینکه مترجم مدرک زبانی (هر زبانی) را داشته باشد یا خیر.

سپاس از محتوای خوب این مقاله

سلام
خیلی ممنون از توضیحاتتون
خیلی کامل و مفید بود.

سلام
آیا مترجم اجازه ی تغییر عنوان کتاب رو داره؟ و آیا ناشران با این موضوع مشکلی ندارن؟

با سلام
بله، شما به عنوان مترجم میتوانید عنوان کتاب را تغییر دهید. منتها عنوان تغییر یافته هماهنگ با محتوای کتاب باشد.
نخیر، ناشرین مشکلی با تغییر نام کتاب ندارند. اما اگر عنوان عوض شده مشکل داشته باشد (طولانی باشد، یا هماهنگ با محتوای کتاب نباشد) پیشنهاد می دهند تا آن را تغییر دهید.

با سلام
من کتابی که می خوام چاپ کنم پژوهشی مذهبی است و مطالبم آماده است در مرحله بعد باید چکار کنم و چه اقداماتی انجام بدم؟

با سلام
شما می توانید فایل کتاب را برای ما ارسال نمایید تا ویراستاری شود. همچنین برای مجوزهای انتشارات اقدام خواهیم نمود.
شما می توانید با شماره های تماس ما برای کسب اطلاعات دقیق در ارتباط باشید.

باسلام ایاهمه کتاب های چاپ شده سال چاپ وسالی ک درمشخصات نشرقیدشده بایدیکسان باشد؟؟؟

با سلام
سوال شما مبهم است.
اما چیزی که بنده استنباط کردم از سوال شما، پاسخش اینه که بله، وقتی شما اقدام به چاپ می کنید یقیناً مجوزهاش رو گرفتید. اگر مجوز چاپ کتاب رو مثلا ۳ سال پیش گرفتید و هنوز چاپ نکردید، اشکالی نداره میتونید الان چاپ کنید و تاریخ مجوز همون قبلی باشه. تاریخ چاپ کتاب مهم نیست. مهم اخذ مجوزهای قانونی است. اگر کتاب مجوز قانونی کسب نمود، شما می توانید در هر زمانی آن را چاپ کنید.

سلام
کتابهایی که شما چاپ کردید، مثل همین کتاب آیا از طرف سایت شما فروش هم دارند؟ اگر فروش دارند حق نویسنده چطور میشه؟

سلام
ببینید ما کتابهایی رو که چاپ کرده ایم رو جدیداً در بخش معرفی کتاب داریم ارایه می کنیم. هدف فروش کتاب نیست و بیشتر معرفی کتاب هستش. یقیناً اگر کتاب فروش بره و کسی تقاضا کنه بر طبق قراردادی که مابین نویسنده و ناشر بوده عمل خواهد شد.

سلام میخواستم بدونم اگر من برای ترجمه یک کتاب اقدام بکنم شما میتونید اجازه ترجمه رو از مولف کتاب بگیرین؟ اصلا لازم هست که اجزاه بگیریم؟ مرسی

با سلام خدمت شما
ببینید اجازه برای ترجمه کتاب یک کار اخلاقی است. معمولاً مولفین و ناشرین به راحتی اجازه ترجمه یک کتاب را می دهند حتی در فرآیند آن کمک هم می کنند. مثلا اگر عکس یا تصویری داره احتمالاً فایل های اصلی عکس ها رو برای مترجم میفرستن که کتاب شکیل تر بشه و موارد دیگه. همکاران ما میتونند این کار رو برای شما انجام بدهند، منتها این کار صرفاً بعد از عقد قرارداد فی مابین مترجم و ناشر صورت می گیره.

سلام من یه کتاب دارم اما تعدا صفحاتش کمه در حد شاید ۱۰۰ صفحه. این جور کتاب ها رو چاپ میکنبد؟ و من از کجا باید بدونم حق و حقوقم بعد از چاپ و فروش کتاب چقد هست؟

با سلام و عرض ادب
ببینید کتاب و کیفیت آن با تعداد صفحات مشخص نمی شود. ما هم اکنون هم کتابهایی داریم که با تعداد صفحات پایین نیز پرفروش هستند. برای رعایت حقوق ناشر و مولف اول کار قرارداری بین ما و شما منعقد می شود که در آن قرار داد سعی می گردد تمامی مفادی که رضایت دو طرف را جلب نماید حاصل شود. چون انتشارات ما انتشارات رسمی است هرگونه عدول از مفاد قرار داد این حق را به شما و ما خواهد داد که از طریق قضایی پیگیری کنیم. بنابراین، اصلا نگران رعایت نشدن حق و حقوق نباشید. شما می توانید برای اطلاعات بعدی با شماره تماس ما از طریق برگه تماس با ما در ارتباط باشید. تشکر

سلام من یک نوجوان چهارده ساله هستم که داستان نویسی میکنم داستانهایی که مینویسم برای همه جالبه ومطمعنا اگه چاپ بشه برای من یه موفقیت بزرگه لطفا بهم بگین چطور میتونم داستان هاموچاپ کنم

سلام
کار بسیار بزرگ و ارزنده ای می کنید. شما می توانید برای نمونه یکی از داستانهای خود را برای ما ارسال کنید بعد از برسی محتوایی کار برای چاپ و انتشار رمانهای شما آغاز خواهد شد.. با ما در ارتباط باشید.

سلام منم ۱۴ سالمه. دارم یک رمان درباره حقوق زنان می نویسم .چند جلدیه. حالا به نظرتون یک کتاب چند جلدی از یک نویسنده ۱۴ ساله مخاطب داره ک برای چاپش اقدام کنم؟

سلام خدمت شما
نسبت به چاپ می توانید اقدام کنید اما اینکه فروش داشته باشد یا نه باید بررسی شود. اول اینکه در ایران کلا کتاب های کم حجم محبوبیت بیشتری دارند. همچنین رمان های ترجمه ای نسبت به تالیفی طرفداراران بسیار بیشتری دارند هر چند کتاب های خاصی پرفروش بوده اند که تالیفی هستند.

با عرض خسته نباشید
میخواستم بدونم برای چاپ یک کتاب مجموعه داستان کوتاه، برای مقدار داستان ها یا صفحه های آن چه حد و حدود هایی وجود دارد؟

سلام و عرض ادب
معمولاً تعداد صفحات ملاک مناسبی برای ارزیابی کیفی کتاب نیست اما برای یک داستان کوتاه ۳۰ تا ۸۰ صفحه معمول است. موفق باشید.

سلام
وقت به خیر
یک سوال!
من اخیرا چند داستان کوتاه( هر کدام چند صفحه ای) برای رده کودکان و نوجوانان نوشته ام
از مراحل ثبت و ارزیابی تهیه کتاب یا کتابچه اما چیزی مطلع نیستم!
آنقدر که حتی از لحاظ ارزیابی کیفی و حرفه ای نوشته هایم هم چیزی نمی دانم!!
و حتی حاضرم به آسانی عین نوشته ها را به هر ناشری بدهم…( بی هیچ بیم!!!!)
آیا شما می توانید مرا راهنمایی کنید
و یا اینکه برای گفتگو و همکاری
امکانی برایتان مقدور هست؟
لطفا فقط از طریق ایمیل پاسخ ارسال بفرمایید
با تشکر

با سلام و عرض ادب
ما قبلا نیز در مطلبی اشاره کرده ایم که ملاک های عینی برای ارزیابی کیفیت کتاب برای کتاب های غیرآموزشی و دانشگاهی وجود ندارد. برای ارزیابی این کتابها حتما می بایست ارزیاب با تجربه و با دانشی وجود داشته باشد.
شما می توانید بخش هایی از کتاب خود را در اختیار ما قرار دهید، تا همکاران بنده با بررسی بخشی از کتاب شما برآوردی از کیفیت آن داشته باشند. اگر کیفیت کتاب بالا بود بعد از عقد قرارداد کلیت کتاب شما دریافت خواهد شد. طبیعی است بعد از عقد قرار داد شما می توانید در صورت زیان و افشای خارج از عرف و غیرقانونی محتوای کتاب خود علیه انتشارات عمل کنید.

سلام. هزینه ی چاپ کتاب کامل بر عهده ی نویسنده یا مترجمه؟ یا اینکه اسپانسرهایی هم برای این کار هست؟

با سلام
بسته به قرار داد شماست. اگر در قرار داد شما چاپ کامل کتاب به عهده ناشر باشد هزینه های کامل را تقبل خواهد کرد و اگر برعهده مولف با مترجم باشد، هزینه های چاپ کتاب را می بایست وی تقبل نماید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های تماس ما در ارتباط باشید.

عرض سلام و ادب
من تاکنون چند داستان مخصوص رده سنی کودک تالیف کرده ام .چگونه میتوانم انها را چاپ کنم؟ ممنون از راهنمایی شما

با سلام و احترام
اتفاقاً یکی از پرمخاطب ترین کتابهای بازار کتاب، مخصوص کودکان و نوجوانان است. اگر تالیف کتابها تمام شده است شما می توانید با شماره های تماس و ایمیل ما با ما در ارتباط باشید تا همکاران برای مراحل چاپ بعدی شما را راهنمایی کنند. مراحل چاپ کتاب همان مراحلی است که در مطلب فوق ارایه داده ایم. اگر فعلاً برای چاپ کتاب ها نمی خواهید اقدام نمایید می توانید در مرحله اول مجوزهای لازم را دریافت نمایید تا کتاب ها به نام شما در کتابخانه ملی ثبت گردد. سپس در زمان مساعد اقدام به انتشار و آنها نمایید. با ما از طریق لینک زیر در ارتباط باشید:http://www.narvanpub.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/

سلام فایلی ک پیوست کردید دان نشد اگه امکانش هست مجدد لینک دانلودشو بفرستید با تشکر

ممنون درست شد

سلام، لطف میکنین در مورد نمایه کردن یک کتاب در آمازون و هزینه هاش توضیحاتی بدین! خیلی ممنون

با سلام
حتما در این باره مطلبی را در وب سایت قرار خواهیم داد.

آمازون با ادغام شرکت‌های «کریت‌اسپیس» و «نشر مستقیم کیندل» عملاً امکان نشر کتاب‌های فارسی‌زبان در سیستم «چاپ بر اساس تقاضا» را از خدمات نشر آمازون حذف کرد.»

سلام . . ممنون از راهنماییتون . . ببخشید فقط من یک سوال دیگه داشتم که جوابشو هیچ جا نتونستم پیدا کنم . . میخواستم بدونم که برای کسی مثل من که ۱۵ سالشه و هنوز به سن قانونی نرسیده هم همچین کاری امکان پذیره . . درواقع اگر من یک بتونم یک کتاب آموزشی خوب بنویسم نمیتونم اونو با نام خودم به چاپ برسونم ؟؟؟ یا اینکه راه هایی داره ؟؟؟

با سلام خدمت شما
برای نگارش و چاپ کتاب محدودیت سنی وجود ندارد. اگر کتابی در حیطه خاص نگارش کرده اید می توانید بخش هایی از آن را برای ما ارسال کنید تا با ارزیابی کیفیت و رفع نواقص آن برای چاپ اقدام کنیم.

سلام
از توجه و دقت نظرتان نسبت به دیدگاه ها و درخواست های خوانندگان سپاسگزاری می کنم.
من حدود سی و هشت داستان کوتاه نوشتم که در بیشتر آنها رخدادهایی که برای من در دوران کودکی رخ داده را بصورت داستان کوااه در آوردم و با پرورش شخصیت ها و اوج و فرود نمای بهتری به آن داده ام…
بسیاری از اطرافیان توصیه کردند که آنها را به چاپ برسانم ولی خودم هنوز نقص هایی در آن ها می بینم.
از این رو ” عناصر داستان” نوشته ی جمال میرصادقی و ” رمان و داستان کوتاه” سامرست موام و چند کتاب آمورشی دیگر را مطالعه کردم و ملتفت شدم هنوز نوشته هایم رنگ و بوی خاطره دارد.
بعد از بازنویسی و توجه بر موارد تاکید شده در کتب آموزشی قصد انتشار آنها را دارم.
محتاج راهنمایی شما هستم.
سپاسگزار توجه شما

با سلام و عرض احترام
ممنون از توجه شما
مراحل چاپ کتاب به صورت قدم به قدم در همین مطلب ارایه شده است. توضیحات کافی و روشن است، شما می توانید برای آگاهی از موارد دیگر و رفع ابهامات خود با شماره های تماس و یا با ایمیل ما در ارتباط باشید.

با سلام
محمد علی قجه هستم . نویسنده داستانهای رمان و کوتاه ایرانی و خارجی .
در صورتیکه بعنوان نمونهیک داستان کوتاه ایرانی که pdf شده باشد خدمت شما ارسال کنم آیا شما کمیسیون بررسی دارید که داستان را ارزیابی و چاپ کنند یا خیر ؟
در هر حال اگر بخواهم برای چاپ داستانها وارد مذاکره شویم شرایط شما چگونه است ؟
لطفا” راهنمایی فرمایید .

با سلام
شما میتوانید با شماره تماس و آدرس ایمیل ما در ارتباط باشید.http://www.narvanpub.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/

سلام

با سلام
من یک سوال کلی داشتم ایا بعد از چاپ کتاب ناشر کتاب میتونه پخش کنه آثار یا همون کتاب چاپی رو یعنی فروش و درصدی تعیین میشه یا بعد از چاپ همه دست نویسنده است و بلاتکلیف؟؟

با سلام
انتشارات در قبال آثار چاپی خود مسئولیت دارد اما واقعیت این است که برخی کتابها علی رغم محتوای ارزنده آن فروش خاصی ندارند. اما انتشارات نارون دانش با عقد قرار دادهایی با نهادهای مختلف نسبت به معرفی همه کتابهای خود اقدام نموده است. شما می توانید در این رابطه با کارشناسان ما در نشر تماس گرفته و اطلاعات دقیق را جویا شوید. برای ارتباط با همکاران ما از لینک زیر استفاده کنید.http://www.narvanpub.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/

چاپ از روی کتاب های خارجی که خارج از کشور چاپ شده و اجازه مولف و حق التالیف نیاز دارد یا خیر ؟

ببینید کلاً قبل از هرگونه چاپ، نشر و ترجمه و یا استفاده از بخشی از کتاب به هر شکلی، می بایست از ناشر یا مولف اجازه گرفته شود.

سلام و عرض ادب!
بنده رمانی نوشتم که الان نسخه ی پی دی اف اون داخل اینترنت هست. یعنی رمانم رو داخل انجمن رمان نویسی قرار دادم و اونها هم داخل سایت. و الان در سایت های رمان نویسی قابل دسترسی هست. می خواستم ازتون بپرسم که در حال حاضر، رمان بنده امکان چاپ شدن داره یا خیر؟!
خسته نباشید!

بله، هیچ اشکالی نداره، اگر کتاب برای شما بوده باشه مشکلی وجود نخواهد داشت. شما حداقل می توانید مجوز آن را به نام خودتان دریافت کنید که امکان سوء استفاده های بعدی را بگیرید. با ما در ارتباط باشید.

سپاس بابت پاسخگویی شما!
الان رمانم رو براتون بفرستم؟

بله میتونید از طریق ایمیل برای ما ارسال کنید.

سپاس بابت پاسخگوییتون.

ممنون از توضیحات ساده و جامع شما در مورد چاپ کتاب؛
دارم یک کتاب کم حجم (سفرنامه) می نویسم و دوست دارم که کتابم رو چاپ کنم. چند تا سوال دارم که ممنون میشم اگه پاسخ بدید:
۱- در صورت ارسال فایل اولبه برای هر ناشری، چه تضمینی وجود داره که مطالب کتاب مورد بهره برداری توسط شخص حقیقی یا حقوقی دیگری قرار نخواهد گرفت؟
۲- من در خارج از ایران زندگی می کنم. آیا میشه تمام مراحل چاپ کتاب رو (در صورت موفقیت عبور از تمام مراحل) با تماس آنلاین انجام داد یا در مرحله ای (کدام مرحله؟) نیاز به حضور فیزیکی هست؟
۳- دوست دارم خودم کتابم رو که زبان اصلیش فارسی خواهد بود به زبانهای دیگه (انگلیسی، ترکی و ایتالیایی) ترجمه کنم. آیا امکان چاپ این کتابها به زبانهای دیگه در ایران وجود داره؟

با سلام خدمت شما دوست عزیز
اتفاقاً مولفین زیادی هم اکنون و در گذشته داریم که کتابشان را علی رغم اینکه خودشان در خارج از کشور بودند برایشان چاپ کردیم. کلاً کاربرد ایمیل و سایر روشهای ارتباطی تسهیل در این امر است.
۱- در بحث تضمین عدم سوء استفاده که ما هیچ روشی برای دادن اطمینان به شما نداریم. ما ناشری با مجوز رسمی هستیم و تملزم به رعایت تمامی آثار مولفین ولو اینکه حتی به مرحله چاپ نرسد.
۲- همانگونه که در بالا هم گفتیم هیچ گونه مساله ای به وجود نخواهد آورد.
۳- بله امکان چاپ کتاب به زبانهای خارجی در داخل ایران وجود دارد. اما به مقوله فروش آن نیز باید توجه داشته باشید.

خیلی ممنون از وقت و حوصله ای که برای پاسخ به پرسشهام گذاشتید و امیدوارم در آینده امکان همکاری داشته باشیم.

میشه لطفاً آدرس ایمیلتون رو بفرمایید. با تشکر!

لطفا روی لینک زیر کلیک نمایید.http://www.narvanpub.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/

سلام من دو نوشته دارم و البته اول به صورت فیلم نامه بودن و خودتون ک می دونید چه مشکلاتی برای دیده شدن وجود دارد
پس به داستان تغییر دادم
و می خوام ب چاپ برسونم
موضوع در باره ی یک جنگل از حیوانات و دومین موضوع درباره ی روان درمانی هستش ک نمیشه موضوعات رو.کامل بگم
متاسفانه پول چاپش رو ندارم
خواستم ببینم شما مشارکتی چاپ می کنید یا وام میشه گرفت و …
تشکر از شما
۰۹۰۱۱۶۳۸۰۰۸

با سلام و عرض ادب
واقعیت انتشارات ما صرفا با مولفینی همکاری مالی دارد که رزومه قوی داشته باشند. کمکی که برای شما دوست عزیز می توانیم ارایه کنیم این است که بتوانید هزینه های چاپ کتاب را به صورت قسطی انجام دهید.
پیشنهاد دیگر این است که می توانید مجوزهای لازم را بگیرید تا کتاب شما مورد سرقت علمی قرار نگیرد سپس در زمان مناسب اقدام به چاپ انبوه آن نمایید.

سلام ،ممنون از اطلاعات مفیدتون.ببخشید من یه سوال داشتم اگه جواب بدید ممنون میشم.
میخوام بدونم که وقتی کتاب چاپ شد چطور به دست نویسنده میرسه؟منظورم این که ایا فایل یا سی دی هم به نویسنده اراعه میشه؟
وقتی کتاب چاپ شد چطور وارد بازار کتاب میشه و نویسنده چزور میتونه کتابشو بفروشه و یا اینکه مینونه از تیراژ فروش کتابش با خبر بشه؟ممنون میشم اگه جواب بدید.

با سلام
بعد از چاپ کتاب، کتاب چاپ شده (به هر تعداد که شما تصمیم گرفته اید چاپ کنید) به شما ارسال می شود که معمولاً از طریق پست می باشد.
فایل یا سی دی همان نسخه نهایی چاپ شده کتاب شما خواهد بود.
با افزایش اپلیکیشن های فروش کتاب امروزه اکثر نویسندگان دوست دارند به جای ارایه فیزیکی کتاب به بازار کتاب، نسخه الکترونیکی آن از طریق اپلیکیشن ها در دسترس عموم قرار گیرد. یقیناً تمامی اپلیکیشن ها (مثل کتابراه یا فیدیبو) سازوکاری برای تعیین میزان فروش کتاب ارایه داده اند. در این سازوکار حق ناشر و حق مولف نیز محفوظ است.

باسلام
من دارم کتابی علمی درمورد حیوانات مینویسم که دیگر چیزی نمانده تا به اتمام برسد.
عرض حضورتان رسانم که بنده ۱۳ سال دارم و آیا می توانم با این سنم(که در برخی سایت ها نوشته شده بود افرادی که پایین ۱۸ سال سن دارند نمی توانند تاب بنویسند و در بازار ببینندش!) کتاب بنویسم؟
و سوال دیگری که دارم این است که بنده دوست دارم کتابم زودتر چاپ شود تا بتوانم کتاب های دیگرم را چاپ کنم. و سوال دیگری که با عرض پوزش می خواهم بپرسم این است که پس از چاپ کتاب و گرفتن تمامی مجوز ها از چه راهی باید آن رادر کتابخانه ها و کتابفروشی ها ببینم؟
و سوال آخرم هم این است که آیا در سایت شما تمامی مراحل چاپ کتاب انجام می شود؟ که انشاءالاه من از پس فردا دست به کار شوم تا تمامی مراحل را از طریق سایت شما انجام دهم؟
واقعا ممنونم و ممنون تر میشوم اگر هرچه زودتر پاسخ دهید.
باتشکر.
خدانگهدار

سلام
در کامنتهای پیشین نیز در مورد سن و تالیف کتاب مطلب نوشته ایم. برای تالیف و چاپ کتاب به هیچ عنوان سن نمی تواند ملاک باشد. کتاب باید محتوای خوب و آموزنده ای داشته باشد حال این کتاب توسط فردی ۱۰ ساله نوشته شده باشد یا ۹۰ ساله.
انتشارات نارون دانش تمامی مراحل مربوط به چاپ کتاب را از صفر تا ۱۰۰ انجام می دهد.
چاپ کتاب نارون دانش با عقد قرار دادهایی با اپلیکیشن های معروف فروش کتاب، مانند فیدیبو، خدمات ارزنده ای برای فروش کتاب به مولفان ارایه می کند.

پس بنده تا چند روز اینده دست به کار خواهم شد.

شما می توانید برای اقدام به چاپ کتاب از طریق شماره های تماس و آدرس ایمیل ما که در لینک زیر آمده است با ما در ارتباط باشید:http://www.narvanpub.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/

حتما
تنها چند صفحه تا اتمام کتابم مانده که به زودی اقدام میکنم

با سلام . یک کتاب علمی و تالیفی را به تازگی به اتمام رساندم. اولین کتاب من هست و هنوز نمیدونم برای چاپ اون باید چیکار کنم البته توضیحات شما کامل بود. سوال من این هست که اولا طی چه تضمینی نویسنده کتاب رو در اختیار ناشر قرار میده که تمام حقوق مادی و معنوی اثر برای نویسنده محفوظ باشه ؟ دوم اینکه هزینه چاپ کتاب برای نویسنده چقدر هزینه داره؟ کتاب من ۳۵۰ صفحه هست و همراه هر کتاب باید یک سی دی نرم افزار هم وجود داشته باشه.
ممنونم

با سلام و عرض خسته نباشید
شما با خیال راحت می توانید با ناشرین دارای مجوز از وزارت ارشاد (چه انتشارات ما و چه سایر انتشارات دارای مجوز) همکاری کنید. بعد از عقد قرار داد فی مابین، آن قرار داد به عنوان ضامن تمامی حقوق مادی و معنوی شما خواهد بود. برای اطلاع از هزینه های چاپ کتاب می توانید با شماره های تماس ما ارتباط برقرار کرده و با همکاران ما صحبت کنید و هزینه های دقیق را مطلع شوید.
تشکر از شما

با سلام
من برای چاپ کتاب می خواهم بدانم که نحوه واریز پول و تسویه حساب به انتشارات به چه شکلی خواهد بود لطفا توضیحی بدهید.

سلام
برای چاپ کتاب در گام اول قرار دادی منعقد خواهد شد که مفاد و محتوای این قرار داد به صورت توافقی بین ناشر و مولف یا مترجم کتاب است. تمامی شرایط پرداخت در این قرار داد ذکر خواهد شد و یقیناً آنچه که می توانیم بگوییم به صورت مرحله به مرحله خواهد بود.

سلام به دست اندرکاران انتشارات نارون دانش
سایت و مطالب سایت بسیار عالی است. به شخصه برای نگارش و ترجمه کتاب از مطالب سایت شما استفاده زیادی بردم. واقعاً در وضعیتی که هرکس به فکر جیب خودش و پول درآوردن هستش وجود سایت هایی مانند شما که بدون منت مطالاب ارزنده ای در اختیار افراد می گذارید یک نعمت است دست مریزاد

تشکر از لطف و محبت شما دوست عزیز

با سلام
برای چاپ کتاب در تیراژ بالا هم مراحل به همین شکلی است که توضیح داده اید؟ متشکر از توضیحات شفاف شما

سلام به شما
بله تفاوتی از حیث تیراژ به وجود نمیاد.

با سلام
درباره چاپ کتاب برای رده سنی کودکان و نوجوانان انتشارات شما فعالیتی دارد؟

سلام
انتشارات نارون دانش تاکنون چندین جلد کتاب برای رده سنی کودک و نوجوان چاپ منتشر نموده است که برخی از آنها در بخش معرفی کتب منتشر شده توسط انتشارات نارون دانش معرفی شده اند. می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:http://www.narvanpub.com/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8/
در صورتی که شما در این حیطه کتابی را تالیف نموده اید میتوانید آن را برای بررسی کیفی به آدرس ایمیل ما ارسال نمایید. تشکر از شما

با سلام و عرض خسته نباشید به دست اندرکاران انتشارات نارون دانش
میخواستم ببینیم انتشارات شما با انتشارات دانشگاهی چه تفاوتی دارد و کدام یک معتبرتر است؟ الان کتابی را ترجمه کرده ایم که دانشگاهی است و نمی دانم انتشارات دانشگاهی انتخاب کنم یا انتشارات غیردانشگاهی ممنون میشم اگر بدون سوگیری راهنمایی کنید.

با سلام خدمت شما دوست بزرگوار
ببینید انتشارات دانشگاهی با غیر دانشگاهی در بحث بودجه بندی با یکدیگر تفاوت دارند. بودجه انتشارات دانشگاهی از طریق دانشگاه ارایه می شود و کتابهایی که در ان چاپ می شود از طریق دانشگاه ساپورت می شوند. اما انتشارات غیردانشگاهی، انتشاراتی هستند که بودجه آنها توسط اشخاص حقیقی و آزاد است. تقریباً چیزی در مایه های دانشگاهی ملی و آزاد یا غیرانتقاعی.
اینکه شما کتاب خودتان را در نشر دانشگاهی چاپ کنید یا غیر دانشگاهی طبیعتاً در محتوای کتاب شما تاثیری نخواهد داشت و حتی می توانیم بگوییم در فروش آن نیز تاثیری اندک دارد. کتابی که محتوای خوبی دارد و خوب ترجمه شده است لاجرم جای خود را در بین دانشگاهیان باز خواهد کرد و رفته رفته وارد فضای آکادمیک خواهد شد که طبیعتاً آمار فروش آن نیز بالاتر خواهد رفت. هم اکنون بسیاری از کتابهای مرجع که در دانشگاه های ایران تدریس می شوند در انتشارات غیردانشگاهی چاپ می شوند یا شده اند. آنچه که ما اطلاع داریم برای چاپ کتاب در انتشارات دانشگاهی شما نیازمند به صرف وقت بسیار زیادی خواهید شد زیرا کتب بسیاری در صرف چاپ قرار دارند که یکی از علت های آن نیز بودجه محدود دانشگاه هاست. همچنین، ملاک های خاصی برای پذیرش چاپ کتاب دانشگاهی در ایران است که آن هم خود جای بحث فراوان دارد. درکل، چاپ کتاب در انتشارات دانشگاهی یا غیردانشگاهی یک انتخاب است و مانند هر انتخابی مجبور خواهید بود نقاط منفی و مثبت آن را با توجه به هدفی که دارید در نظر گرفته و ارزیابی کنید. در انتشارات دانشگاهی نیازمند آن خواهید بود که زمان بسیار زیادی را منتظر چاپ کتاب خود باشید. اگر کتاب شما ترجمه است، این خطر وجود دارد که همان کتاب توسط افراد دیگر ترجمه و سریعتر از کتاب شما وارد بازار شود. در انتشارات غیردانشگاهی شما نیازمند صرف هزینه هستید. می بایست اطلاعات دقیقی از زمان و هزینه هر دو نوع نشر به دست آورید و با توجه به این اطلاعات بهترین تصمیم ممکنه زا اتخاذ کنید.

سلام
میخواستم بدون آیا باز به صورت ناشر مولف میشه کتاب چاپ کرد یا شایعه کنسل شدنش درسته؟ تشکر

سلام خدمت شما
طبق مصوبه وزارت ارشاد، مولفین دیگر نمی توانند کتاب را به صورت ناشر مولف چاپ کنند و حتماً می بایست از طریق یک ناشر برای چاپ کتاب خود اقدام کنند. هم اکنون نیز چاپ کتاب به صورت ناشر مولف کنسل است.

سلام و خسته نباشید
میخواستم بدونم ویراستاری نگارشی کتاب توسط انتشارات انجام میشه یا مولف خودش باید این ویراستاری رو انجام بده؟ منظورم از ویراستاری نگارشی همون نقطه و ویرگول، شروع پاراگراف ها و علام نگارشی هستش.
تشکر از مطالب خیلی خوب سایتتون

سلام
هرنوع ویراستاری بر روی کتاب توسط انتشارات نارون دانش صورت خواهد گرفت. طبیعتاً کتابی که دارای اشکالات ویرایشی و یا هر نوع اشکال دیگری است نمی تواند روانه بازار شود اما اینکه چه کسی باید این کار را انجام دهد بهتر است بگوییم بایدی در کار نیست و طبق توافق مولف و ناشر هر مسئولیتی که مترجم یا مولف در قبال کتاب خود قبلاً یا هم اکنون بر عهده گرفته یا خواهد گرفت به کنار اما هر مسئولیتی که مولف در این مرحله به ناشر محول کند ناشر نسبت به انجام آن موسئولیت ها که ویراستاری دستوری، ادبی، صفحه آرایی، طراحی جلد می تواند جزوی از آنها باشد، انجام خواهد داد.
در کل فرآیند چاپ کتاب یک فرآیند توافقی است که مولف و ناشر در آن سعی می کنند به کمک همدیگر در نهایت اثری عاری از ایراد را روانه بازار کنند.

یاسلام و احترام
می خواستم ببینم هزینه چاپ یک کتاب ۱۰۰ صفحه ای با کلیه مراحل چقدر درمیاد؟

همانطور که در بالا به دوست مان توضیح دادیم هزینه های چاپ کتاب به عوامل گوناگونی بستگی دارد و نمی توان با در دست داشت تعداد صفحه اقدام به تخمین قیمت نمود. شما می توانید از طریق منوی تماس با ما یا مراجعه به قسمت انتهایی همین صفحه، به شماره های تماس ما دسترسی پیدا کنید و با همکاران ما در ارتباط باشید.

با سلام
بنده یک کتاب ترجمه کرده ام در رابطه با مراقبت های کودک و مادر از بدو تولد تا ۴ سالگی. حدود ۳۰۰ صفحه است.
میخواستم منتشر کنم. مراحل را نمیدانم. ممکن است بفرمایید چاپ هزار جلد از آن چقدر هزینه دارد؟ و چه طور باید اقدام کنم؟ آیا از جایی میتوانم ساپورت مالی بگیرم؟
انتشار کتاب الکترونیکی به چه نحوی است؟ اگر بخواهم نسخه الکترونیکی منتشر کنم چه هزینه هایی دارد؟ به کجا باید مراجعه کنم؟
متشکرم

با سلام
برای انتشار الکترونیکی کتاب نیز شما حتماً می بایست مجوزهای کتاب را از ناشرین دریافت کنید. به این معنی که کتاب به صورت رسمی چاپ شود. درباره هزینه های چاپ کتاب که مطرح نمودید باید خاطر نشان کنیم که هزینه چاپ کتاب به مولفه های بیشتری بستگی دارد و نمی توان صرفا بر اساس تعداد صفحه و تعداد تیراژ هزینه را برآورد نمود. شما می توانید برای اطلاع دقیق از طریق لینک زیر و شماره های تماس، با همکاران ما در ارتباط باشید. همکاران حاضر در نشر کتاب، با ارزیابی مولفه های مختلف قیمت دقیق را اطلاع خواهند داد. همچنین درباره چاپ الکترونیکی کتاب نیز شما می توانید از همکاران ما سوالات خود را مطرخ نمایید.http://www.narvanpub.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/

سلام
با توجه به حساسیت مساله چاپ کتاب و احتمال سرقت علمی قبل از چاپ کتاب، آیا گرفتن مجوز و شابک برای کتاب از سرقت احتمالی کتاب جلوگیری می کند؟
ممنون میشم اگر جواب بدید.
تشکر

با سلام
بله، وقتی برای یک کتاب مجوزها دریافت می شود و کتاب دارای شناسنامه شود احتمال سرقت علمی از آن به صفر می رسد. افراد مختلفی متاسفانه کپی برداری های غیر اخلاقی حتی از کتاب دارای مجوز خواهند کرد ولی حقوق معنوی و مادی کتاب صد در صد برای شما خواهد بود و هرگونه کپی برداری نیز فاقد اعتبار و قابل پیگیری می باشد.

سلام وقت بخیر ، انتشارات شما داستان هم چاپ میکنه ؟ ( رمان علمی_تخیلی )
و اگر بله ، چطور میشه اقدامات لازم برای این کار رو انجام بدم ؟

با سلام
شما میتوانید از طریق صفحه تماس:http://www.narvanpub.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/
با همکاران ما در چاپ کتاب انتشارات نارون دانش در ارتباط باشید.

سلام خوبید هدف من از چاپ کتاب قوی کردن روزمه برای گرفتن بورسیه است باید کتایم تو انتشارات خارجی چاپ بشه؟و ایا باید در خارج منظورم اروپا داوری بشه بعد چاپ بشه؟لطفا راهنمایی کنید

با سلام
کلاً اگر برای قوی تر کردن رزومه میخواهید و در نهایت تمایل دارید آن رزومه را به دانشگاه های خارج از کشور ارایه کنید می بایست کتابتان را در انتشارات خارجی چاپ کنید و دقیقاً وقتی هدف چاپ کتاب در انتشارات خارجی است یقیناً هر انتشاراتی برای چاپ کتاب شما باید خودش داوری نماید. یک انتشارات خارجی وجود دارد که ما می توانیم کتاب شما را در آنجا چاپ کنیم. برای بررسی انتشارات و دریافت نام آن با همکاران ما در انتشارات تماس بگیرید. تشکر

سلام میخواستم بپرسم که آیا شما برای مولفینی که در شهرستان قصد چاپ کتاب را دارند خدمات ارایه میدهید؟

با سلام
نه فقط انتشارات نارون دانش، بلکه تمامی انتشاراتی که دارای مجوز از وزارت ارشاد هستند میتوانند به مولفینی که در جای جای ایران قصد چاپ کتاب دارند خدمات چاپ کتاب ارایه نماید. کتاب بعد از چاپ نهایی از طریق پست برای مولف ارسال می گردد. همچنین، در هیچ یک از مراحل، مولف لزومی برای مراجعه حضوری برای چاپ کتاب ندارد.

با سلام و تشکر از مسئولین انتشارات نارون دانش
من به چه شکلی میتونم استعلام از شماره پروانه یک نشر را بگیریم. برای مثال، اگر بخواهیم مطمئن بشوم که شماره پروانه نشری که شما در بالای سایت قرار داده اید چقدر واقعی است چطوری مطمئن بشم؟ چون تقریباً هر کاری کردم هیچ راه حلی وجود نداشت.

سلام
شما می توانید وارد وب سایت وزارت ارشاد بشوید و با بخش مربوط به انتشارات کتاب تماس حاصل کنید. با اعلام شماره پروانه به مسئولین این بخش، آنها حتی نام و نام خانوادگی مسئول انتشارات را نیز به شما اطلاع خواهند داد. در حال حاضر این تنها راهی است که شما میتوانید به استعلام یا صحت آزمایی شماره پروانه یک نشر بپردازید.

سلام.من دندانپزشک هستم و محتوای یک کتاب خیلی ساده و کوچک برای دندانپزشکی کودکان رو آماده کردم که برای بچه ها جالب باشه و آموزنده.برای انتشارش باید چکار کنم؟ناشر شما باهام همکاری میکنه؟وقتی از فروشش مطمئن نیستم میتونم در تعداد کم چاپ کنم؟

با سلام
شما میتوانید از طریق شماره های تماس با ما در ارتباط باشید. یقیناً بله، اگر احتمال میدهید یا شک دارید که شاید کتاب فروش نداشته باشد میتوانید به تعداد کم چاپ کنید و منتظر بازخورد فروش آن باشید.

تشکر از پاسخ شما

سلام متشکرم

سلام من یک سوال داشتم کتابی که ترجمه شده و یکبار چاپ شده و چاپ ان تمام شده رو میشه یک کسی غیر از مترجم و عوامل کتاب دوباره به چاپ دوم برسونه؟

سلام
اگر کتاب رو در نظر دارید به اسم فرد دیگری چاپ کنید که کلاً منتفی است و غیرقانونی. اما اگر از مترجمین و از انتشارات اول اجازه کسب کنید بله امکان چاپ کتاب مجدد وجود دارد.

با سلام
با توجه پاسخ های شما مبنی برچاپ کتاب بدون در نظر گرفتن محتوا،پس چرا به کتاب های ترسناک-معمایی-دلهره آور یا از این دست کتابها که با روح و اجنه و دنیای مردگان و… در ارتباط است را خیلی سخت مجوز میدن؟چرا نمیشه به راحتی کتابهای دیگر مجوز گرفت؟آیا در وزرات ارشاد خط قرمزی برای اینگونه مباحث وجود دارد یا خیر؟
با سپاس بیکران

سلام
بعید می دانیم از سمت بنده یا همکارانم جایی چنین مطرح شده باشد که چاپ کتاب بدون در نظر گرفتن محتوا امکانپذیر است. احتمالاً هم از سوی شما دوست عزیز سوء برداشتی به وجود آمده باشد. ببینید وزارت ارشاد ایران برای برخی محتوا که در تضاد با باور و عقیده دینی مذهبی و اسلامی و خلاف مواضع سیاسی کلان کشور باشد، سخت گیری دارد. درباره کتابهای ترسناک، معمایی و دلهره آور بنده تاکنون موردی را شاهد نبودم که به خاطر ترسناک بوده محتوای کتاب، وزارت ارشاد آن را لغو نماید. در باره موارد دنیای مردگان و یا روح و اجنه همانطور که قبلاً هم گفتیم اکر در تضاد با باورهای دینی اسلامی کشور نباشد، مشکل خاصی برای چاپ آنها وجود ندارد.

مبلغ Base برای چاپ حدودا چقدر میشه .
کتاب صفحه آرایی ویراستاری و هرچیزی که نیاز باشه روش انجام شده

سلام با شماره های تماس ما در ارتباط باشید.
۶۶۹۳۲۲۴۵ – ۰۲۱

سلام لطفا درصورت داشتن صفحه اینستاگرام آدرس پیجتونو برام بفرستین

سلام از کجا مطمئن باشیم از کتابمان طی مراحل چاپ سرقت ادبی نمیشود و محتوای کتاب به نام خودمان ثبت میشود

سلام
اولاً برای نشر و چاپ کتاب خود انتشاراتی را انتخاب نمایید که دارای پروانه نشر فعال باشد. دوماً با عقد قرار داد با سربرگ همان ناشر، هیچ اتفاق غیراخلاقی برای کتاب شما نخواهد افتاد. کافی است برگ قرار داد خود را به مراجع قضایی نشان دهید تا پیگیری قضایی برای آن انجام شود و احقاق خق گردد. ثانیاً، هیچ ناشر مجوز داری تحت هیچ شرایطی به کار سرقت علمی نمی پردازد زیرا هیچ اثر علمی به حدی ارزش مادی برای یک ناشر ندارد که بخواهد آینده کاری و اعتبار و آبروی خود را با انجام سرقت ادبی به خطر بیاندازد.

اگه بخواهیم اول کتاب شعر خودمان را به نام خودمان ثبت کنیم و سپس برای چاپ تحویل انتشارات دهیم باید چکار کنیم؟

با سلام
قبلاً مولفین یا مترجمین این امکان را داشتند که خودشان برای اخذ مجوزها از وزارت ارشاد اقدام کنند. اکنون بحث ناشر مولف حذف شده است و مولفین می بایست برای کسب مجوزهای قانونی از طریق یک ناشر مجاز و دارای شماره پروانه اقدام نمایند. شما زمانی می توانید کتاب را به صورت قانونی به نام خود درج کنید که مجوزهای قانونی ان را از طریق یک ناشر دریافت کنید.

سلام توضیحاتی که برای پذیرش کتاب درباره خود کتاب و خود نویسنده میخوان چجوری باید باشه؟باید مثلا خلاصه کتابو بفرستیم یا یه توضیح اجمالی و اشاره وار کافیه؟درباره خودمون چیا باید بگیم؟میشه لطفا یکم توضیح بدین؟ممنون

تا جاییکه متوجه شدیم سوالتون رو اگر قصد شما این هست که کتاب چاپ کنید و قبل از آن میخواهید ببینید ناشر کتاب شما را قبول می کند یا خیر شما می بایست بخش هایی از کتاب را برای آنها ارسال نمایید تا آنها به ارزیابی کتاب بپردازند. معمولاً در انتشارات نارون دانش روال به این گونه است که ما قبل از دریافت فایل کامل کتاب، بخش هایی از ان را در اختیار میگیریم و به مطالعه می پردازیم. در صورتیکه کار کیفیت اولیه خوبی داشت از مولف درخواست میکنیم تا برای مراحل بعدی چاپ و انتشار به همراه فایل کامل اثر خود در انتشارات حضور یابد یا اینکه از طریق اینترنتی سایر مراحل چاپ را پیش می بریم.

سلام وقت بخیر. ضمن تشکر بابت اطلاعات مفیدی که در سایت قرار دادید سوالی دارم که امیدوارم بتونید راهنمایی بفرمایین.
بنده به عنوان مترجم کتابی رو ۹ ماه پیش ترجمه کردم و متاسفانه به دلیل سهل انگاری و اعتماد بیجا متن ترجمه رو به دست ویراستاری سپردم که مدعی بودن با یک ناشر برای چاپ کتاب هماهنگ کردن و قول دادن در عرض کمتر از یک ماه کتاب چاپ میشه. اما بعد از گذشت ۹ ماه و پیگیریهای بنده تکلیف کتاب مشخص نیست. ویراستار گفتن کتاب برای اخذ فیپا فرستاده شده اما پروسه طولانی شده از طررف کتابخانه ملی چون نیاز به بازبینی داشته. واقعا نمیدونم کتاب رو چطور میتونم پیگیری کنم حتی نمیدونم به کدوم انتشاراتی سپردن. با واحد فیپا هم که تماس میگیرم میگن یا باید کد رهگیری داشته باشید یا از ناشر پیگیری کنید. شما راهی سراغ ندارین که بتونه کمکم کنه؟

سلام
به نظر ما، شما کتاب را در اولین فرصت از ویراستار بگیرید و سریع برای اخذ مجوزها اقدام کنید. شما با هیچ ناشری قرارداد نبسته اید که الان با کنسل کردن آن کار غیر اخلاقی انجام داده باشید. به هیچ عنوان مسائلی که به شما مطرح نموده اند صحت ندارد. انتشارات ما این تضمین را به شما می دهد تا برای کتابتان کمتر از یک ماه مجوز دریافت نماید سپس کارهای چاپی را برای شما آغاز می نماییم. در صورت امکان به ما از محتوای کتاب نیز اطلاعاتی ارایه کنید.

بله درسته قراردادی نبستم…اما بنده ساکن تهران نیستم و برای بستن قرارداد با شما هم باید بیام تهران. اینجا هم بعضی از انتشاراتی ها حاضر به بستن قرارداد نشدن. اگر لازم باشه تهران هم میام مشکلی نیست اما باید از قبل فایل رو بگیرم از ویراستار و هزینه قرارداد رو بدونم .کتاب در حوزه ی روانشناسی هست و حجم کمی هم داره و البته تیراژ پایین برای چاپ مدنظرم هست. لطفا شرایط لازم رو بفرمایید.

با سلام
نیازی به حضور شما در انتشارات نیست. تمامی مراحل کار به صورت اینترنتی انجام خواهد شد. شما می توانید با شماره های تماس ما، با همکارانمان در ارتباط باشید. جهت دسترسی به شماره های تماس و آدرس ایمیل بر روی لینک زیر کلیک نمایید:http://www.narvanpub.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/

سپاس از پاسخگویی و راهنمایی شما

با سلام
گرفتن شابک و فیپا برای حفظ کپی رایت و جلوگیری از سرقت ادبی از کتاب و همچنین پیگیری قضایی احتمالی کفایت می کند؟
یا حتما باید از اداره ارشاد هم مجوز و اعلام وصول گرفت؟

با سلام
ببینید شما باید برای چاپ و نشر کتاب مجوزهای ذکر شده در مطلب فوق را دریافت کنید. هریک از این مجوزها اهمیت خاصی دارند و ناشران و مولفان می بایست برای اخذ تمامی آنها اقدام نمایند.

با سلام
آیا جهت اخذ مجوز کتاب تخصصی، باید مدرک تحصیلی ارائه کرد؟
بعضی از انتشاراتی ها در سایت یا قرارداشان نوشته اند که مدرک تحصیلی میخواهند.
سپاس

با سلام
برای اخذ مجوز کتاب تخصصی یا هر نوع کتابی نیاز به ارایه مدرک تحصیلی وجود ندارد باستثنای زمانیکه شما می خواهید بر روی جلد و قبل از نام خود عنوانی مانند (مهندس، دکتر، عضو هیئت علمی و …) ذکر کنید. در اینصورت شما باید صحت این عناوین را با ارایه مدرک تحصیلی اثبات نمایید.

با سلام و خدا قوت خدمت مدیریت خستگی ناپذیر سایت
واقعأ خوشحال شدم که دیدم با این حوصله و صبر پاسخ تمام دیدگاه هارو دادید؛من همیشه دست بوس تمام افراد مسئولیت پذیر هستم.
پسر ۶ساله ی من قصه های خوب و آموزنده ای برای کودکان همسن و سال خودش میگه بطوریکه وقتی برای تکلیف مدرسه اونهارو مینویسم ،معلمش با اکراه قبول میکنه که قصه مال خودشه…
میخواستم بدونم میشه این قصه هارو بنویسم و به اسم خودش چاپ کنم؟

با سلام و عرض ادب
تشکر از شما
بله، نگارش و چاپ کتاب وابسته به سن نیست بلکه وابسته به استعداد است؛ در کتابهای دانشگاهی و آموزشی شرایط بسیار متفاوت می شود اما برای کتاب های داستانی و رمان واقعاً استعداد حرف اول و آخر را می زند. شما می توانید داستانهای فرزندتان را بنویسید و بعد از تشکیل یک مجموعه خوب فایل را برای ما ارسال کنید. هیئت ارزیابی محتوای انتشارات ما به بررسی محتوای کتاب خواهد پرداخت و در صورت تایید امور مربوط به چاپ آن عملیاتی خواهد شد.
امید است که با این کار بتوانید به پرورش هرچه بیشتر استعدادهای فرزندتان مبادرت کنید.

ممنون از لطف شما
این کار برای من چقدر هزینه در بر خواهد داشت؟

با سلام
هزینه چاپ کتاب بسته به عوامل مختلف است. اینکه شما چند عدد کتاب می خواهید چاپ کنید، تعداد صفحات کتاب چقدر است، آیا صفحات رنگی وجود دارد یا خیر و موارد دیگر ارزیابی می شود. شما می توانید از طریق شماره های تماس ما موجود در پایین همین صفحه با همکارانمان ارتباط برقرار کرده و به استعلام دقیق قیمت چاپ کتاب بپردازید.

عرض سلام و وقت بخیر
ببخشید من چنتا دست‌نوشته دارم از خودم در غالب داستان، که نمیدونم چقدر مایه ادبی دارن، یا اصلا بدرد چاپ شدن میخورن یا نه، اگه راهنمایی کنید که اینهارو باید چجوری ارزش یابی کنم ممنون میشم، و نکته دیگه اینکه اصولاً برای چاپ شدن یک کتاب، من باید پولی خرج کنم یا نه می‌تونه برام درآمد زا باشه؟
سپاسگزارم

با سلام
در باره مورد اولی که گفتید ببینید اگر روی کاغذ نوشته اید می بایست برای ما ارسال کنید. از طریق پست میتوانید برای ما ارسال کنید یا اینکه به تایپیست ارایه کنید تا تایپ شود سپس فایل الکترونیکی را برای ما ارسال کنید. ببینید با توجه به نشر الکترونیکی کتاب شما در چاپ اول نیازی به انتشار انبوه کتاب خود ندارید. می توانید در تیراژ محدود کارتان را به چاپ برسانید و فایل الکترونیکی کتاب چاپ شده خود را بر روی اپلیکیشن های فروش کتاب مانند کتاب راه و فیدبو قرار دهید. در صورتی که فروش خوبی داشته باشد شما می توانید به چاپ فیزیکی در شکل انبوه نیز اقدام کنید. اگر فروش راضی کننده نیز نداشته باشد که شما در حقیقت کتابی را تالیف یا گردآوری نموده اید و برای آن مجوزهای قانونی اخذ کرده اید و احتمال سرقت ادبی آن را به صفر رسانده اید. همچنین، در نهایت کتابی چاپ نموده اید و می توانید از مزایای آن استفاده کنید.

سلام من قصد چاپ رمانی رو دارم و میخوام قیمت چاپ رو به صورت حدودی بدونم
تعداد صفحات ۲۵۰ تا هست
صفحه رنگی ندارد
از جنس کاغذ ها اطلاعی ندارم
و به نظرم به ویراستاری احتیاج ندارد
تیراژ :۳۰۰
و یک سوالی هم داشتم ارشاد دقیقا به چه چیز هایی داخل رمان ایراد میگیره و
اگه من بخوام چندتا شعری که گفتم رو چاپ کنم فرایندش چی هست

شما می توانید از طریق نرم افزار محاسبه آنلاین قیمت چاپ کتاب استفاده کنید. از این لینک می توانید وارد شوید:http://www.narvanpub.com/%d9%85%d8%ad%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d9%87-%d8%a2%d9%86%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%da%86%d8%a7%d9%be-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8/
معمولاً اگر در کتابتان مشکل خاصی نباشد، طی دو تا سه هفته تمامی مجوزها را برای شما اخذ می کنیم.

انتشارات شما شرایط چاپش چجوریه؟
مثلا میشه رمان رو به شما فروخت و خودتون هزینه چاپ و… رو بدید و هزینه چاپ با نویسنده نباشه؟

با سلام
چنین خرید و فروشی غیرقانونی و اخلاقی می باشد.
اگر رمان شما مورد تایید گروه ارزیابی کیفی انتشارات ما قرار گیرد با عقد قرار دادد تمامی هزینه ها چاپ و نشر آن به صورت رایگان خواهد بود و منافع ناشر و مولف از طریق محل فروش کتاب تامین خواهد شد.

سلام من مشغول ترجمه کتابی هستم که ۴ انتشارات چاپش کرده اند. میتونم بعد از ترجمه چاپش کنم؟

با سلام
بله امکان چاپ هست. می توانید با انتشارات ما نیز از طریق ایمیل و شماره های تماس در ارتباط باشید.

سلام من یک رمان نوشتم که میخولم چاپش کنم و مطمئنم که ازش استقبال میشه چجوری میتونم از انتشارات شما اقدام کنم؟

با سلام
شما می توانید از طریق شماره های تماس و ایمیل اقدام نمایید.

سلام. آیا میشه کتابی رو به زبان محلی چاپ و توزیع کرد؟

با سلام بله، شما می توانید کتاب را به زبان محلی نیز چاپ و نشر کنید.

با سلام

بنده کتاب ترجمه شده مربوط به یکی از دروس دانشگاهی را خلاصه کردم و نمونه سوالات کنکوری و امتحانی این درس را به آن اضافه کرده ام.

ایا اجازه چاپش را دارم؟
برای اخذ اجازه از مولف و نشر، آیا انتشارات نارون خود این کار را انجام خواهند داد یا میبایست خودم برای اخذ مجوز و اجازه از نشر یا مولف اقدام کنم؟

با سلام
می بایست بررسی شود که کتاب شما چقدر مشابهت با کتاب اصلی را دارد. لطفا کتاب را برای ما ارسال نمایید تا بررسی کنیم.

سلام
من کتابی با استاد و همکلاسیم دارم مینویسم. سوالم اینه که آیا امتیاز کتاب بر اساس ترتیب اسامی روی جلد کتاب به چه صورت است؟

سلام
طبیعتاً نام اول امتیاز بالاتری در هر اثر علمی دارد و امتیاز آن با تغییر رتبه مکان کاهش پیدا می کند. در ضمن این مساله، یک مساله توافقی و قراردادی است و معمولاً مولفین یا مترجمین بر روی مکان قرار گیری نام خود توافق می کنند.

سلام
بنده از سال ۲۰۰۵ با یک نفرخارجی بر روی کتابی تاریخی در باره جنگ ایران و عراق به زبان انگلیسی همکاری کردم و در نهایت کتاب در سال ۲۰۱۹ با اسم ایشان در انگلستان به چاپ رسید و بسیار هم موفق بود. در پیشگفتار کتاب و نیز لیست منابع آن از بنده نیز نامبرده شده و چندین بار به کارهای بنده با نام اشاره شده است . سال گذشته از دوستم از طریق مسنجر درخواست کردم که بتوانم کتاب را به فارسی ترجمه کرده و منتشر کنم ، ایشان هم موافقت کردند. بنده کتاب را به فارسی ترجمه کرده و عکسها و مواردی هم به آن اضافه کردم که نسبت به کتاب اصلی هم جامع تر و هم قابل فهم تر برای قشر وسیعتری از اجتماع ایرانی علاقه مند به این موضوعات شده است و در واقع کتاب اصلی را با پژوهشهای بیشتر خود و نیز عکسهای بهتر و مرتبط تر ، ارتقاء داده ام ، حال میخواهم برای انتشار آن اقدام نمایم و اطمینان دارم که کتاب پر فروشی خواهد شد. میخواستم ببینم چه کمکی میتوانید برای چاپ آن انجام دهید. البته این کار را با هزینه خود انجام خواهم داد و در ادامه سه کتاب دیگر هم دارم که تقریبا با موضوعات مشابه تخصصی است و در نوع خود در جهان بسیار معدود است. ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید

با سلام و عرض ادب
تمامی امور مربوط به چاپ و نشر را می توانیم برای شما انجام دهیم. شما می توانید با شماره های تماس و ارس ایمیل ما در ارتباط باشید.

سلام میخواستم بپرسم مثلا من ۲۰تاشعری دارم که البته ترانه هست من اونو چطوری به ثبت برسونم که حق مالکیتم حفظ بشه وبرای اینکار باید به صورت کتاب دربیاد

شما باید از طریق یک انتشارات (دارای مجوز رسمی از ارشاد مانند انتشارات نارون دانش) اقدام نمایید تا براش شما مجوزهای لازم مانند فیپا و شابک اخذ شود. با اخذ این مجوزها اشعار به نام شما خواهد بود و هرگونه کپی برداری و سرقت علمی قابل پیگیری خواهد بود.

با درود، من در حال نوشتن کتابی در زمینه فلسفه هستم، کارشناس علوم سیاسی هستم…خواستم بدانم که می توانم با شما برای چاپ کتاب خود قرارداد ببندم.

بله، بسیار خوشحال خواهیم شد اگر بتوانیم آثار شما را دریافت کرده و منتشر نماییم. شما می توانید اثر خود را برای نشر ما ارسال نمایید تا بعد از ارزیابی کیفی و داوری، نتیجه نهایی برای شما اعلام شود. در صورتی که قابلیت چاپ وجود داشته باشد کتاب چاپ خواهد شد.

سلام ضمن خسته نباشید من کتابی دارم که اصلش بر میگرده به سال ۱۲۷۷ قمری ولی یکی در سال ۱۳۳۷ برای از بین نرفتن نسخه اصلی چند جلد ازین کتاب در انگلیس چاپ میکنه و به چند نفر میده جهت تکثیر، که یکیش در دست منه که البته مال پدربزرگم بوده و حالا به نظر شما من چیکار کنم ؟

با سلام و خسته نباشید . امکان این وجود دارد که کتابی چاپ بشه ولی اسم نویسنده در ان ذکر نشه؟ یا مثلا از اسم تخلصی استفاده کنه ؟

با سلام. بله این امکان وجود دارد.

با سلام و خسته نباشید
من به تازگی اولین کتابم رو با عنوان های روانشناسی که ۸۰صفحه هم هست به پایان رسوندم
میشه توضیح بدید که چقدر طول میکشه که کتاب چاپ بشه و اینکه هزینش چقدر میشه مثلا برای ۱۰۰۰ نسخه.
ویراستاری کتاب رو نشریه انجام میده؟

با سلام پروشه چاپ کتاب حدود ۴۵ روز زمان خواهد برد البته با احتساب اینکه کار شما ویراستاری عمیقی لازم نداشته باشد. درباره هزینه های چاپ کتاب می توانید از ابزار محاسبه آنلاین قیمت چاپ کتاب ما استفاده کنید که لینک آن عبارت است از:

ویراستاری کتاب را نیز نشر ما به عهده خواهد داشت.http://www.narvanpub.com/%d9%85%d8%ad%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d9%87-%d8%a2%d9%86%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86-%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%da%86%d8%a7%d9%be-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8/

از اینکه با صبر و تامل جواب می دهید،سپاسگرام

با سلام. شما کتاب به زبان های خارجی و هم چاپ می کنید؟ مثلا یک کتاب به زبان روسی یا انگلیسی از جانب چه نهادی باید مجوز بگیره تا بتونه چاپ بشه.

با سلام
بله امکان چاپ وجود دارد. تمامی کتب منتشر شده از سوی وزارت ارشاد اخذ مجوز می شوند. شما می توانید از طریق شماره تماس و آدرس ایمیل برای امور چاپ کتاب خود با ما در ارتباط باشید.

با سلام. من یه رمان ۱۰۰ صفحه ای نوشتم، میخواستم بدونم آیا نویسنده برای اننشار آثارش محدودیت سنی داره؟ و اینکه آیا شما میتونید رمان من رو چاپ کنید؟ و درسته که وزارت ارشاد با محتوایی که درش از حیواناتی مانند سگ و گرگ و…نام برده بشه ایراد مییره؟! ببخشید سوال هام یک مقدار زیاد شد 🙂

با سلان
برای تالیف یا ترجمه کتاب هیچ محدودیت سنی وجود ندارد
بله، گروه ماه انتشارات کتاب هست و طبیعتاً در حیطه چاپ کتاب خدمات ارایه می دهیم. اگر منظورتان امکان چاپ کتابتان در نشر ماست باید بگوییم که قبل از هرگونه اقدام کتاب شما توسط هیئت تحریریه و علمی و ادبی انتشارات ما به بررسی گذاشته می شود و در صورتی که محتوای آن کیفیت لازم داشته باشد به مرحله چاپ خواهد رسید.
بله، اگر الگوی محتوایی شما تبلیغ زندگی حیوانات در خانه به همراه انسانهاست وزارت ارشاد بر اساس موازین اسلامی عمل نموده و اجازه تبلیغ این سبک از زندگی را به انتشارات یا مولف نخواهد داد. اما اگر چیزی غیر از این باشد، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

با سلام خدمت انتشاراتی خوب نارون
من یک نوجوان ۱۶ ساله ام که با توجه به حرفهای معلمان ادبیات و نگارش و اطرافیانم میتوانم نویسندگی کنم و در مسابقات ادبیات تصویر نویسی خوارزمی نیز در استان رتبه دارم میخواستم ۳ سوال از شما بپرسم ۱ حاضرید کتاب یک نوجوان ۱۶ ساله رو برای چاپ و انجام مراحل فوق اماده کنید؟
۲ حتما نویسنده باید در شهر تهران باشد؟۳ کتاب من یک رمان خواهد بود ایا مشاورانی در انتشاراتی شما برای مشاوره دادن به نویسنده های اول وجود دارد؟خیلی ممنون

سلام
هیچ نیازی به حضور شما در شهر تهران نیست و تمامی مراحل چاپ می تواند به راحتی از طریق ایمیل و تلفن انجام شود. صرفاً باید تمامی مستندات خود را از طریق ایمیل برای ما ارسال کنید تا مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد تا بتوانیم نظر دهیم دست نوشته های شما می تواند تبدیل به کتاب شود یا خیر.

سلام ببخشید موضوع کتاب از رمان به مجموعه داستانهای کوتاه تغییر کرد

یه سؤال داشتم چاپ های مختلف کتاب با هم فرق دارن؟ (محتوا اضافه شده؟) مثلا چاپ پنجم یه کتاب با چاپ اولش چقدر فرق داره؟
تفاوت سال چاپ هم بین ۲۰ ساله
اولین چاپ ۱۳۷۷ پنجمین چاپ ۱۳۹۵

ممنون

سلام
خوب این مساله کاملاً بستگی به مولف کتاب دارد. اگر مولف کتاب بخواهد اطلاعات کتاب خود را به روز نگه دارد طبیعتاً چاپ اول با چاپ های بعدی متفاوت خواهد بود اما اگر محتوای کتاب طوری باشد که نیاز به به روز کردن نداشته باشد طبیعتاً هیچ تفاوتی نخواهد بود. برای مثال کتاب های داستان و رمان بعد از شاید ۱۰۰ سال چاپ محتوای یکسانی دارند اما کتابهای آموزشی و دانشگاهی بسته به سلیقه و نظر صاحب اثر می تواند به روز شود یا نشود.

ممنون بابت پاسخگویی تون

کتابش اصطلاحات رایج در درک فیلمهای زبان اصلی (انگلیسی)
چاپ و مقدمه اولیه کتاب ظاهرأ برای سال ۱۳۷۷ ولی چاپ پنجمش سال ۹۵ واسه همین برام سؤال بود که تغییراتی داشته یا نه

در هر صورت ممنون

سلام و خسته نباشید.
چندتا سوال داشتم.
در چه زمینه هایی کتاب چاپ می کنید؟ در زمینه اموزشی ( به عنوان مثال اموزش یک زبان بزنامه نویسی) هم چاپ کتاب دارید؟
و سوال دیگه اینکه، بنده یه محتوای اموزشی مربوط به یک زبان برنامه نویسی رو ترجمه کردم، و سوالم اینجاست که این محتوا در اصل به صورت کتاب نبوده (در واقع کتابی در این زمینه نه به انگلیسی و نه به فارسی متاسفانه وجود نداره)، و تنها منبع اصلی که ترجمه رو از روی اون انجام دادم یه پی دی اف هستش که خود شرکت سازنده نرم افزار مورد نظر منتشر کرده. خواستم ببینم چنین چیزی هم چاپ می کنید؟

و سوال اخر اینکه بعد از انجام مراحل چاپ توزیع کتاب در کتاب فروشی به عهده ی چه کسی هستش؟
ممنون تشکر

با سلام
ما علاوه بر انتشارات نارون دانش دو نشر دیگر نیز داریم که سعی نموده ایم هریک از آنها را مختلص فیلدهای خاص نگه داریم.
بله، کتب آموزشی یکی از کتابهای پر چاپ انتشارات ما می باشد.
ببینید یک کتاب آموزشی می بایست رفرنس های خوبی داشته باشد. اینکه کمپانی توسعه دهنده آن زبان برنامه نویسی پی دی افی را منتشر ساحته و آموزش هایی را ارایه داده است طبیعتاً سندیت خوبی دارد و می توان بر اساس آن عمل کرد منتها حتماً می بایست برای انتشارات مشخص گردد که آن پی دی اف از سوی کمپانی مربوطه انتشار یافته و اینکه در نهایت محتوای ترجمه شده شما از سوی هیئت علمی انتشارات ما مورد تایید قرار گیرد.
طبیعتاً تمامی مراحل چاپ کتاب توسط انتشارات نارون دانش انجام خواهد شد. به شکلی که بعد از اخذ قرارداد شما فایلی را تحویل انتشارات می دهید و در نهایت کتاب چاپ شده را در اختیار می گیرید. در باره فروش کتاب، روشهای مختلفی وجود دارد که انتشارات نارون دانش می تواند این ابزار را در اختیار شما قرار دهد.
برای کسب جزییات بیشتر پیشنهاد می کنیم حتماً از طریق فرم تماس با همکاران ما در ارتباط باشید.

خیلی محبت کردید.
از بابت اینکه پی دی اف مربوطه رو خود کمپانی منتشر کرده که مشکلی نیست، حتی این امکان هست که برای کسب اجازه با شرکت مورد نظر مکاتبه داشته باشم (گرچه فکر می کنم به دلیل نبودن قانون کپی رایت توی ایران، لازم نباشه، ولی برای بنده، این موضوع مهم هستش). پس با این اوصاف امکان چاپ هستش؟ (در صورتی که محتوا هم مورد تایید قرار بگیره البته).

سلام مجدد
قطعاً امکان چاپ وجود خواهد داشت و اگر برای چاپ آن انتشارات نارون دانش را انتخاب نمایید، همکاران ما تمامی مراحل آن را برای شما تشریح خواهند نمود.

سلام مجدد.
چندتا سوال داشتم. ویراستاری کتاب به چه کسی است؟
طراحی جلد میشه برعهده خود شخص باشه و از مراحلی که انتشارات نارون دانش انجام میده حذف بشه؟ یا اینکه نه، حتما باید توسر خود انتشارات انجام بشه؟

در نهایت اینکه، من چند روز پیام دادم جندتا سوال کردم. در مورد صحبت های پیشین، بنده با نویسنده مکاتبه کردم و مشکلی با چاپ کتاب نداشتن. در صورتی که بخوام انتشارات نارون دانش کار چاپ رو انجام بده، چطوری باید اقدام کنم.

سلام
شما به جر تمامی مراحل اخذ مجوزهای چاپ، مابقی موارد اعم از ویراستاری، صفحه آرایی و طراحی جلد را می توانید خودتان انجام دهید.
بسیار عالی. شما می توانید بعد از ترجمه کتاب، با شماره های تماس و آدرس ایمیل ما که در لینک زیر آمده است ارتباط برقرار کنید تا همکاران ما مابقی مراحل را برای چاپ خدمتتان شرح دهند. به امید همکاری با شما دوست عزیز.http://www.narvanpub.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/

تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین سایت ها
هستید.

سلام
می خواستم بدونم برای یک کتاب که چند تا مولف داره امکان داره بنویسیم گروه موء لفاان یا حتماً باید اسامی یک یک مولفان ذکر شود.
از پاسخ سزیع شما ممنون می شم.

با سلام
معمولاً عبارت گروه مولفان روی جلد کتاب درج می شود اما در صفحه اول کتاب شما می توانید تمامی نویسندگان را معرفی کنید چون اصولا نیز باید همین کار را انجام دهید تا امتیاز تالیفی را نیز دریافت کنید.

سلام میخواستم بدونم ابتدا برای چاپ کجا برویم؟

سلام
طبیعتاً اگر میخواهید چاپ کتاب انجام دهید باید اول فایل آماده شده را به یک انتشارات ارسال نمایید و بعد از عقد قرارداد تمامی امور مربوط به چاپ کتاب را انتشارات برعهده خواهد گرفت و کتاب را به صورت چاپ شده برای شما ارایه خواهد کرد.

سلام و تشکر از وقت ارزشمندی که برای پاسخ دادن صرف میکنید ، میشه لطفا کامل درباره چاپ کتاب با اسم تخلص توضیح بدید و اینکه این اسم تخلص وقتی به کسی تعلق بگیره نویسنده دیگری هم میتونه از این اسم استفاده کنه یا نه ؟
و سوال دوم اینکه امکان چاپ کتاب در یک نسخه فقط برای حفاظت از اثر وجود داره؟

با سلام
تشکر از شما
ببینید هنگام چاپ کتاب برای اخذ مجوزها تمامی اطلاعات هویتی دقیق و واقعی نویسنده و یا مترجم نیازمند است. استفاده از اسم تخلص نیز به اراده خودتان بستگی دارد. می توانید استفاده کنید یا خیر. اما حتما هنگام گرفتن مجوزها اطلاعات واقعی شما اخذ خواهد شد و مجوز کتاب به اسم واقعی شما صادر خواهد شد. اگر در این حین، شما کتابی را در یک انتشارات غیرقانونی چاپ کنید که برای اخذ مجوز چاپ کلا اقدامی نکند و کتاب شما در خانه کتاب و کتابخانه مرکزی درج نگردد، چه از اسم تخلص استفاده کنید یا نکنید حقوق مادی و معنوی شما در آن کتاب بسیار در معرض ریسک خواهد بود.
درباره سوال دوم باید ذکر کنیم که پروسه گرفتن مجوز کتاب به این شکل است که حداقل در حین اخذ مجوز باید ۵ نسخه از کتاب وجود داشته باشد. بنابراین، شما باید ۵ نسخه از آن را چاپ کنید و در صورت تمایل کتاب خود را به صورت نسخه الکترونیکی در پلتفورم هایی مانند کتاب راه یا فیدیبو در معرض فروش قرار دهید.

سلام من کتاب تصویرسازی کودکان میخوام چاپ کنم یا با متن و شعر یا صرفا تصویرسازی خواستم بدونم فایل اماده شده رو بعد به کجا باید تحویل بدم اگر در شهر کوچک ما انتشاراتی نبود چی؟ چطور بشناسم و اعتماد کنم که فایلمو بفرستم براشون !؟

با سلام
اگر در نظر دارید کتابتان را انتشارات ما یعنی انتشارات نارون دانش چاپ نماید می توانید از منوی تماس با ما، با همکارانمان در ارتباط باشید. آنها تمامی شیوه های ممکن برای ارسال و دریافت فایل را به شما اطلاع خواهند داد. طبیعتاً انتشاراتی که مجوز نشر حرفه ای از وزارت ارشاد را دارد می بایست در اول کار با شما قراردادی را منعقد نماید و در صورتی که هرگونه اشکال یا ایرادی در فرآیند کار به وجود آید آن قرارداد رسمی به صورت حافظ منافع طرفین عمل خواهد نمود و کاملاً قابل پیگیری قضایی می باشد. قابلیت پیگیری قضایی قرارداد زمانی به صورت کامل امکانپذیر است که شما با یک انتشارات دارای مجوز نشر قرارداد بسته باشید.

سلام من ۲۷سالمه وچندساله که داستانهای تخیلی مینویسم گروه سنیشونمیدونم امامعمولاهمشون یه پیام اخلاقی داره وهدف داستانهام نشون دادن بدی هاوخوبی هابه طورهیجان انگیزه امامنبع درآمدندارم که بخام هزینه ی چاپ کتاباموبدم…
هیچ راهی وجودنداره که بتونم چاپشون کنم؟ مثلاطوری باشه که من بنویسم وناشرکتاب روباهزینه خوش چاپ کنه؟
اگه چنین چیزی امکان داشته باشه بعدتمام حقوق کتاب به ناشرمیرسه؟ منظورم حق چاپ مجددوفروش واینا؟ یعنی سهم نویسنده ازکتاب فقط اسمش روی جلدکتاب باشه…
ببخشیدزیادسوال پرسیدم لطف میکنیدجوابموبدین.

با سلام
ناشرین معمولا تنها زمان هایی تمامی فرآیندهای چاپ یک کتاب را به صورت رایگان انجام می دهند که هیئت تحریریه آن ناشر کتاب مذکور را به لحاظ علمی، کیفیت، میزان قابلیت فروش و … تایید نموده باشند.
روش های بسیار زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها هزینه های چاپ کتاب را به شدت پایین بیاورید. برای اطلاع از این روشها حتما توصیه می کنیم با کارشناس های ما در ارتباط باشید. جهت ارتباط، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.http://www.narvanpub.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a7/

باسلام واحترام
بابرداشت ازمتن بالا میشه استنباط کرد که نوشته های فاقد مطالب علمی با کیفیت پایین نوشتاری امکان قابلیت فروش ندارن ونویسنده باصرفه نظر از دریافت هزینه چاپ وانتشارباید مبلغی هم به عنوان جریمه نوشتن مطالب اش بپردازد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

ایمیل: narvanpub@gmail.com
شماره تماس:
66932245 ـ 021
66943803 ـ 021
شماره موبایل:
09224013704
09101397281
آدرس: تهران، خیابان نصرت شرقی، بین کارگر و جمالزاده، پلاک 72، واحد 1


ایسنا

مشرق نیوز

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید – حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

بسیاری از افراد به نویسندگی علاقه مند هستند. اگر شما هم فکر نویسندگی در زمینه های مختلف را دارید حتما با سوال چگونه کتاب چاپ کنیم؟ مواجه شده اید. این سوال یکی از مهم ترین سوالاتی است که در ذهن نویسنده بوجود می آید. اغلب افراد با تصور اینکه مراحل چاپ کتاب سخت و دشوار می باشد، اقدام به نویسندگی و چاپ نمی کنند. اما چاپ کتاب کار آسانی است.

چطور کتاب خود را چاپ کنیم

هر فردی با داشتن اندک دانش علمی و رعایت نکات و قواعد نگارشی و همچنین تمرین زیاد می تواند به راحتی اقدام به چاپ کتاب نماید. این را فراموش نکنید که هیچ فردی از ابتدا یک نویسنده به دنیا نیامده است و با تلاش و پشتکار و درس گرفتن از شکست ها، به درجه های بالای نویسندگی رسیده است. در ادامه این مقاله به نکات ضروری برای چاپ و مراحل چاپ کتاب می پردازیم. اگر شما هم قصد نوشتن دارید با انتشارات متخصصان همراه باشید.

مشاوره رایگان جهت چاپ کتاب 

قبل از هر توضیحی، سپردن کتاب به انتشارات امن ترین حالت ممکن برای چاپ کتاب می باشد. در ایران انتشاراتی های زیادی وجود دارد که می توانید چاپ را به آن ها بسپارید. اما مناسب ترین حالت این است که کتاب خود را به انتشاراتی مناسب حوزه ی موضوع کتابتان بسپارید. مثلا انتشاراتی که در حوزه ی چاپ کتاب های مدرسه فعالیت دارد می تواند رمان هم چاپ کند اما چون حوزه ی اصلی چاپش متفاوت است شاید در انتشار کتاب شما موفق نباشد.

برای پیدا کردن انتشارات مناسب زمینه ی کاری شما، می توانید در کتاب های مشابه خود یا اینترنت تحقیق کنید. شماره تلفن انتشاراتی ها در صفحه ی شناسنامه ی کتاب وجود دارد. روش دیگر هم پرس و جو از کارشناسان می باشد.

اولین گام برای کسانی که می پرسند چگونه کتاب را چاپ کنیم؟ تعیین هدف از نگارش کتاب می باشد. کتاب شما می تواند تالیفی از تفکرات، اعتقادات و گردآوری مطلب باشد.در این حالت مولف، اطلاعات مورد نیاز و ضروری را برای یک موضوع خاص جمع آوری می کند و نکات جالب و مفیدی را به زبان کشور خودش ترجمه می کند تا هموطنانش از این اطلاعات بهره ببرند. در مرحله ی بعدی ” چگونه کتاب را چاپ کنیم؟ “، نگارش بر اساس مشخص شدن هدف انجام می شود.

مرحله ی بعد، ویراستاری کتاب می باشد. ترس از نادرست بودن مطالب و داشتن مشکلات ویرایشی برای همه ی مولفان و نویسندگان وجود دارد. این ترس در بیشتر مواقع مانع اقدام برای به چاپ رسیدن کتاب می شود. همین موضوعات باعث می شود خلاقیت و استعداد ها دیده نشود.

اما نباید نگران این موارد بود زیرا با یک بازبینی دقیق و ساده می توان خطاها را به حداقل رساند.

ویراستاری کتاب را می توانید به کارشناسان حرفه ای ما در انتشارات متخصصان بسپارید. علاوه بر این، کتاب های مفیدی در زمینه ی یادگیری ویراستاری درست وجود دارد که می توانید از آن ها کمک بگیرید. اگر خطایی در ویرایش بوجود آمد نگران نباشید. زیرا در چاپ دوم، سوم و… این مشکلات رفع خواهد شد.

بعد از ویراستاری باید اقدام به اخذ مجوز ها کنید. گرفتن مجوز ها کار ساده ای نمی باشد و زمان بر است. پیشنهاد ما به شما سپردن اخذ مجوز ها به انتشارات می باشد. این مجوزها شامل دریافت شابک، فیپا، مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

زیرا انتشارات با توجه به تجربه ای که در کار دارند راحت تر مجوز را در یافت می کنند از طرفی می دانند برای کتاب شما کدام مجوز لازم است. برای انتخاب ناشر، سابقه و تجربه را در نظر بگیرید. مراحل اخذ مجوز ها، جزء روند اداری چاپ کتاب محسوب می شود.

توجه کنید که بعد از گرفتن مجوز و چاپ کتاب هم باید چند نسخه را برای وزارت فرهنگ و ارشاد جهت اعلام وصول ارسال کنید. در مورد روند اجرایی هم بعد از اخذ مجوزها، متن و جلد کتاب به مرحله ی آماده سازی می رسد. سپس باید فیلم، زینک متن و جلد، چاپ متن و جلد، سلفون کشی برای جلد و صحافی هم انجام شود.

این یک روند طبیعی و زمان بر می باشد. یعنی باید زمان مشخص طی شود تا مجوز صادر شود. زمان هم به نوع موضوع وابسته است. وزارت فرهنگ و ارشاد باید نسخه ی پی دی اف شده را به طور کامل بررسی کند و بعد تایید نهایی را ارسال کند.

در قسمت آخر ” چگونه کتاب را چاپ کنیم؟ ” باید به چاپ و صحافی کتاب توجه کنید. بعد از گرفتن مجوز ها، صفحه آرایی و طراحی جلد کتاب باید تیراژ را انتخاب کنید. در مورد تیراژ های بالاتر از ۱۰۰۰ جلد معمولا از افست استفاده می شود. در تیراژ های کمتر از ۱۰۰۰ جلد، نوع چاپ دیجیتال است. بعد از آماده شدن کتاب چاپ شده، صحافی آن هم انجام می شود.

اگر مراحل چاپ کتاب را به انتشارات بسپارید، قراردادی بین شما و ناشر منعقد می گردد. این قرارداد می تواند حضوری و یا غیر حضوری (برای نویسندگان شهر های دیگر) باشد. اگر قرارداد به صورت غیر حضوری باشد باید اثر انگشت اسکن شود و ثبت شده باشد.

در تنظیم قرارداد به مسئله ی امتیاز کتاب توجه کنید که حتما صاحب امتیاز شخص شما باشید. قرارداد بین نویسنده/مولف و ناشر انواع متفاوتی دارد که شما با توجه به نوع نیاز، یکی از آن ها را انتخاب می کنید. برای آشنایی بیشتر، مطلب قرارداد با ناشر را مطالعه فرمایید.

نویسنده برای چاپ کتاب می تواند بخشی از مراحل را خودش انجام دهد و بخش دیگر که نیاز به حرفه و تجربه دارد (مانند اخذ مجوز، طراحی جلد و…) را به عهده ی ناشر بگذارد. یکی از مهم ترین مراحل در ” چگونه کتاب را چاپ کنیم؟ ” انتخاب عنوان مناسب برای کتاب می باشد.

متاسفانه به این موضوع کمتر توجه می شود اما نام کتاب تاثیر فوق العاده ای در انتخاب خواننده برای خرید آن دارد. زیرا می تواند تمامی حس و هدف آن کتاب را در قالب یک کلمه به مخاطب القا کند. بنابراین به انتخاب نام کتاب دقت کنید. مورد بعدی که اهمیت دارد، طراحی جلد کتاب است. پیشنهاد می کنیم طراحی جلد کتابتان را طراحان حرفه ای بسپارید. زیرا مخاطب با دیدن عکس روی کتاب، تصمیم به خریدن می گیرد.

در نهایت با دریافت اعلام وصول، پروسه اداری چاپ یک کتاب به پایان می رسد. اگر کتابی اعلام وصول نشود، یعنی چاپ نشده است و هیچ ارزشی ندارد. زیرا کتاب در کتابخانه ملی و ارشاد ثبت نشده است بنابراین حق مالکیت و پیگرد قانونی در آن وجود ندارد. می توانید بین ۶ ماه تا ۱ سال پس از چاپ کتاب، وارد سایت کتابخانه ملی شوید و اسم کتابتان را سرچ کنید.

هرچقدر که دنیای تکنولوژی پیشرفت می‌کند، بازهم هیچ چیزی جای کتاب را نمی‌گیرد. کتاب به شما حسی را منتقل می‌کند که بهترین پی‌دی‌اف ها و بهترین موبایل ها به منتقل نمی‌کند.

به همین دلیل کتاب مخاطب خاص و همیشگی خود را داد. اگر شما تصمیم گرفته اید که احساسات و تفکر خود را بر روی کاغذ پیاده بکنید و آن را تبدیل به کتاب بکنید باید تبریک گفت.

ما در این مقاله به شما توضیح خواهم داد که چگونه می‌توان یک کتاب چاپ کرد تا هم فروش خوبی داشته باشد و هم جزو بهترین آثار خود باشد. چاپ کتاب امروزه یکی از دغدغه‌های هر نویسنده ای است که ما در این مطلب توضیحات لازم را به شما داده ایم.

یکی از مسائلی که ممکن است برای کسی که قصد چاپ کتاب دارد مهم باشد، تیراژ کتاب است. شمارگان واژه‌ای است پارسی که در برابر واژه «تیراژ» که واژه ای فرانسوی است استفاده می‌شود. این واژه جمع «شماره» است و منظور از آن تعداد نسخه‌هایی از یک مجله، کتاب، لوح فشرده (سی‌دی)، نوار کاست، روزنامه یا فیلم است که در یک بار تکثیر و منتشر می‌شود.

تیراژ کتاب از اهمیت بالایی برخورد دار است. ممکن است مخاطبین کتاب شما صد هزار نفر باشند ولی تیراژ کتاب شما بیست هزارتا باشد. در این صورت نصفی از این کتاب‌ها روی دست شما باد کرده و به فروش نمی‌رسد. دقت داشته باشید که تیراژ کتاب خود را با هدف انتخاب کنید.

بدین معنی که متناسب با تعداد مخاطب خود تعداد تیراژ کتاب خود را حساب کنید. گاهی اوقات ممکن است فقط برای سنجش مزاج مخاطب خود فقط تعداد بسیار اندکی کتاب چاپ کنید.

 

شاخصه دیگری که باعث می‌شود چاپ کتاب شما موفقیت آمیز باشد و به فروش خوبی برسد صفحه آرایی است.به مجموعه تکنیک های غالباً بصری که باعث جذب مخاطب و تداوم مطالعه است را اصول صفحه آرایی میگویند. برای مثال صفحه آرایی مانند تبلیغات است. بدین معنی که همواره تلاش می‌کند تا با جلوه های بصری به جذب مخاطب بپردازد.

در واقع ظاهر مکوبات مانند مجلات و کتاب ها تأثیر بسیار زیادی بر روی فروش آن‌ها دارد. زیرا که جلوه های ظاهری باید به گونه ای باشد که مخاطب بدون هیچ گونه تبلیغات پیشینی و بدون هیچ پیش قضاوتی به سمت کتاب شما بیاید. این روش فقط از طریق صفحه آرایی خوب، مناسب به دست می‌آید.

اگر بخواهیم هدف اصلی از صفحه آرایی را جذب مخاطب بدانیم، باید دقت داشته باشیم که به قدری صفحه آرایی و طراحی گرافیک قدرتمند و جذاب باشد که مخاطب با یک نگاه جذب کتاب شما شود.

هدف دیگری که ما در صفحه آرایی دنبال می‌کنیم تداوم مطالعه مخاطب است. شما باید در صفحه آرایی کتاب و یا مجله‌تان دقت داشته باشید که چشم و ذهن مخاطب از خواندن کتاب شما خسته نشود. کتاب را تا آخر بخواند.

چطور کتاب خود را چاپ کنیم

صفحه آرا و طراح همیشه در صدد این هستند که به این هدف به ظاهر کوچک ولی مهم دست پیدا کنند. در واقع تنها چیزی که خواننده را در زمان اولیه در دست گرفتن کتاب جذب می‌کند و باعث موفقیت چاپ کتاب شما می‌شود همین فاکتورهای ذکر شده است. اگر بخواهیم دقیق‌تر حرف بزنیم باید گفت که صفحه آرایی کتاب کمی متفاوت تر از صفحه آرایی روزنامه و مجله است.

اغلب هدف مخاطب صرفاً مطالعه کتاب و طراحی های جذاب در کتاب باعث حواس پرتی مخاطب می‌شود. به همین دلیل بهتر است از کتاب در شکل سادگی طراحی شود. به همین دلیل صفحه آرایی کتاب بیشتر به معنای حروف چینی می‌باشد.

طراحی یک جلد کتاب را می‌توان جزو مهم‌ترین و آخرین مرحله چاپ کتاب دانست. زیرا این مرحله نیازمند از قبل مشخص شدن سایز کتاب، رنگ کاغذ ها، تعداد صفحات و ویرایش نهایی نوشته می‌باشد.

همان‌طوری که در گذشته بیان شد، مخاطب کتاب شما عامل تاثیر گذاری در محتوا و همینطور در صفحه آرایی و طراحی شما است. در طراحی کتابتان باید به این دقت داشته باشید که مخاطب شما در چه رنج سنی قرار دارد. مخاطب شما چه کسانی هستند؟

چند درصد از مخاطبین شما مرد و چند درصد زن هستند. پاسخ دادن به این سوالات باعث می‌شود که دید کلی و خوبی نسبت به انتقال پیام به مخاطب خود داشته باشید.

قبل از طراحی کتاب بهتر است که چندین کتاب مختلف در حوزه مربوط به موضوعتان را مورد بررسی قرار بدهید. نکاتی که باید به آن دقت بکنین، اندازه فونت، طیف رنگی، مدل طراحی، حروف چینی و … است.

جلد کتاب معمولا از چند سطر و تصویر تشکیل شده است. جلد کتاب شما باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد. به این دلیل که جلد کتاب شما هویت شما است و نقش بسیا مهمی در فروش کتاب شما دارد. نوع فونت، سایز فونت، طیف رنگ و … همه جزو مسائل مهمی است که دست در دست هم خواهد داد تا هویت کتاب شما را شکل دهند.

امروزه می‌توان یکی از هنرهای نویسندگی را ویراستاری دانست که نقش بسیار مهمی در چاپ کتاب دارد. از این جهت ویراستاری نوعی هنر به حساب می‌آید که  ویراستار با مهارت خود در نگارش و تسلطی که بر متون و دستور زبان دارد می‌تواند هر نوشته‌ای را مرتب کرده و  خطاهای آن را تصحیح و به آن نظم دهد.

به عبارت دیگر، ویرایش شامل بررسی دقیق یک سند کتبی است. ویراستار با ایجاد تغییرات، حذف و یا اضافه کردن  برای مطابقت با یک استاندارد خاص و توافق شده به منظور آماده ‌سازی برای یک موضوع خاص یک سند را اصلاح می‌کند.

زمانی که شما به عنوان ویراستار متنی را ویراستاری می‌کنید باید اشتباهات نگارشی، فنی، زبانی و دستوری را اصلاح کنید پس باید مهارت کافی را در ویرایش متون داشته باشید این مهارت از طریق مطالعه، نوشتن و تسلط بر دستور زبان به دست می‌آید.

کتاب شما دارای مضمونی است که ممکن است هر ناشری چاپ کتاب و انتشار آن را بر عهده نگیرد. باید دقت داشته باشید که سمت انتشاراتی بروید که چاپ کتاب هایی را بر عهده می‌گیرند که مضمونی نزدیک به هدف و مضمون کتاب شما داشته باشند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مراحل چاپ کتاب، ثبت سفارش چاپ کتاب با تیراژ کم و یا دریافت مشاوره رایگان در خصوص چاپ کتاب، همین حالا با کارشناسان انتشارات متخصصان تماس بگیرید.

{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “FAQPage”,
“mainEntity”: [{
“@type”: “Question”,
“name”: “چگونه کتاب بنویسیم؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “قبل از هر توضیحی، سپردن کتاب به انتشارات امن ترین حالت ممکن برای چاپ کتاب می باشد. در ایران انتشاراتی های زیادی وجود دارد که می توانید چاپ را به آن ها بسپارید. اما مناسب ترین حالت این است که کتاب خود را به انتشاراتی مناسب حوزه ی موضوع کتابتان بسپارید. مثلا انتشاراتی که در حوزه ی چاپ کتاب های مدرسه فعالیت دارد می تواند رمان هم چاپ کند اما چون حوزه ی اصلی چاپش متفاوت است شاید در انتشار کتاب شما موفق نباشد.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “مراحل چاپ کتاب چیست ؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “اولین گام برای کسانی که می پرسند چگونه کتاب را چاپ کنیم؟ تعیین هدف از نگارش کتاب می باشد. کتاب شما می تواند تالیفی از تفکرات، اعتقادات و گردآوری مطلب باشد. در این حالت مولف، اطلاعات مورد نیاز و ضروری را برای یک موضوع خاص جمع آوری می کند و نکات جالب و مفیدی را به زبان کشور خودش ترجمه می کند تا هموطنانش از این اطلاعات بهره ببرند. در مرحله ی بعدی ” چگونه کتاب را چاپ کنیم؟ “، نگارش بر اساس مشخص شدن هدف انجام می شود.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “چه تیراژی برای چاپ کتاب مناسب است؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “یکی از مسائلی که ممکن است برای کسی که قصد چاپ کتاب دارد مهم باشد، تیراژ کتاب است. شمارگان واژه‌ای است پارسی که در برابر واژه «تیراژ» که واژه ای فرانسوی است استفاده می‌شود. این واژه جمع «شماره» است و منظور از آن تعداد نسخه‌هایی از یک مجله، کتاب، لوح فشرده (سی‌دی)، نوار کاست، روزنامه یا فیلم است که در یک بار تکثیر و منتشر می‌شود.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “صفحه آرایی چیست و صفحه آرا باید چه کاری انجام بدهد؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “شاخصه دیگری که باعث می‌شود چاپ کتاب شما موفقیت آمیز باشد و به فروش خوبی برسد صفحه آرایی است.به مجموعه تکنیک های غالباً بصری که باعث جذب مخاطب و تداوم مطالعه است را اصول صفحه آرایی میگویند. برای مثال صفحه آرایی مانند تبلیغات است. بدین معنی که همواره تلاش می‌کند تا با جلوه های بصری به جذب مخاطب بپردازد.”
}
}]
}

عملی اگر کاشتید، عادتی درو خواهید کرد. عادتی اگر کاشتید، اخلاقی درو خواهید کرد. اخلاقی اگر کاشتید، سرنوشتی درو خواهید کرد.

سلام.
میخاستم راجب هزینه های چاپ کتاب بپرسم. میشه بگید برای چاپ کتاب چقدر باید هزینه کنیم؟ یه کف و سقف هم بدین خوبه

سلام دوست من
چاپ کتاب هزینه ها بستگی به تیراژ مورد نظر و صفحه ارایی و جلد کتاب شما داره و در حالت کلی عوامل مختلفی برای تعیین قیمت تاثیر گزار هست ، پیشنهاد میکنم برای ارتباط بهتر و کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما ارتباط بگیرید.

سلام اگه من کتابم رو از نشر متخصصان چاپ کنم وظیفه فروش کتاب با خودم هست؟
نشر کتاب هارو نمیفروشه ؟

سلام و درود
نشر متخصصان به بازاریابی و فروش کتاب شما کمک خواهد کرد.

سلام و درود لطفا با این شماره تماس بگیرید و اطلاعت کافی رو کسب کنید: 09055436985 سرکار خانم خسروجردی

سلام
اگر کسی جایی برای نگهداری کتاب های چاپ شده نداشته باشه
این امکان هست که کتاب ها به در خواست مولف مستقیم از طریق نشر به فروش برسه

سلام در صورتی که مولف خود انتشارات باشید بله ،درغیر این صورت فعلا خیر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

292

تعداد محصولات

56

تعداد مطالب وبلاگ

516

تعداد کاربران سایت

1130

تعداد فروش انجام شده از طریق سایت

انتشارات متخصصان با بیش از 10 سال تجربه در صنعت چاپ کتاب و اخذ مجوزهای اداری مربوطه و دارای تیم حرفه ای از ویراستاران، طراحان گرافیک که از ابتدای مراحل آماده سازی چاپ کتاب تا چاپ کتاب در کنار شما نویسندگان و مولفان گرامی هستیم تا کتاب خود را به بهترین شکل ممکن به چاپ برسانید

آشنایی با مراحل چاپ کتاب برای هر مهارت و کسب و کاری که دارید در موفقیت و افزایش اعتبار شما نقش موثری خواهد داشت . درضمن با چاپ کتاب می توانید موضوعاتی که فکر می کنید بهتر است به گوش اغلب افراد برسد را نوشته و نشر کنید.

شما در هر زمینه ای که فکر می‌کنید از علم و دانش کافی بهرمند هستید می‌توانید دانش خود را در قالبی کتابی با ارزش و ماندگار ارائه دهید و برای خود ارزشی دو چندان در حرفه و محیط اجتماعی خود مهیا کنید. اگر در دانشگاه در حال تحصیل هستید و می خواهید این راه کسب علم و دانش را ادامه دهید، چاپ کتاب می تواند به عنوان رزومه تحقیقاتی شما و نمره مثبت به شمار آید به خصوص در آزمون مصاحبه دکتری. برای اینکه بتوانید چاپ کتاب خود را در سریعترین زمان ممکن انجام دهید، دانستن مراحل چاپ کتاب و هزینه چاپ کتاب به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

هدف از چاپ کتاب می تواند تالیف نگارش باشد که در این شرایط بسته به علم و پژوهش های انجام شده خود و دیگران  می توانید نگارش کتاب را انجام دهید. شاید هم هدف شما جمع آوری یا ترجمه کتاب باشد.

پس از اینکه هدف خود را از چاپ کتاب تعیین کردید، خوب است که مراحل چاپ کتاب و هزینه چاپ را نیز تا حدودی برای خودتان مشخص کنید و سپس نوشتن را شروع کنید.

اما فراموش نکنید هیچ موضوعی پس از نوشته شدن به طور مستقیم برای چاپ نخواهد رفت. موضوعات نوشته شده باید از نظر نگارشی و بعضی قاعده ها و دستورالعمل مورد ویرایش کتاب (ویراستاری) قرار گیرد که برای اینکه این مرحله به درستی انجام شود لازم است موسسه چاپ کتاب و انتشارات معتبری را انتخاب کنید.

چطور کتاب خود را چاپ کنیم

به عنوان مثال موسسه چاپ کتاب آموزش و پژوهش صنعتی ایران که در سال ۱۳۷۷ با خط مش تدوین و چاپ کتاب در حوزه های علوم مدیریت، علوم رایانه، اقتصاد و… با اخذ جواز چاپ از سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را شروع کرد و تا بحال بیش از ۶۰۰ اسم کتاب در زمینه های مختلف چاپ کرده است.

بعد از اینکه امر ویراستاری انجام شد. باید صفحه آرایی یا همان نظم دادن به موضوعات و هماهنگ کردن آن ها با عکس ها و طرح بندی موضوعات کتاب انجام شود چراکه بدون صفحه آرایی به چاپ نمی رسد. دقت شود در مراحل چاپ کتاب این مرحله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است .

 

و حال اصلی ترین و ضروری ترین قسمت از مراحل چاپ کتاب، دریافت جواز چاپ، فیپا و شابک می باشد. بدون دریافت مجوز چاپ، شما نمی توانید چاپ کتاب خود را انجام دهید.

بعد از دریافت فیپا، باید مجوز چاپ کتاب گرفته شود، که موسسه چاپ کتاب انتخابی شما موظف است یک نسخه از کتاب را برای دریافت مجوز به سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی می فرستد. تا سازمان فرهنگ و ارشاد پس از بررسی های موردنیاز مجوز کتاب را صادر نماید.

در ادامه مراحل چاپ کتاب بعد از اخذ مجوز چاپ باید طراحی جلد انجام شود، اصلی ترین موضوع در طراحی جلد داشتن ایده نو می باشد، که بدین جهت از پیشنهادات نویسنده در مورد موضوعات کتاب به کار گرفته می شود و طرح پس از تایید نهایی نویسنده قطعی خواهد شد.

در آخر کتاب به چاپ می رسد، بعد از پشت سر گذاشتن مراحل چاپ کتاب، کتاب به چاپخانه موسسه چاپ کتاب فرستاده می شود و صحافی کتاب گام آخر از مراحل چاپ کتاب برای آماده سازی کتاب می باشد که در آن پس از ترتیب فرم های به چاپ رسیده، کتاب را توسط چسب سرد یا گرم به جلد وصل می کنند.

 

یک موسسه چاپ کتاب به دو صورت سرمایه گذاری مولف و مشارکت در هزینه چاپ کتاب  قرارداد میبندد.

در نوع سرمایه گذاری مولف، اگر مولف بخواهد با هزینه شخصی چاپ کتاب را انجام دهد، موسسه چاپ کتاب کار را با هزینه مناسب انجام می دهد، در این شرایط حق چاپ های آینده برای مولف حفظ خواهد شد.

 

اما مشارکت در هزینه چاپ کتاب  به این شکل است که هر مقداری از هزینه چاپ کتاب را مولف پرداخت کند و درصد دیگر را موسسه چاپ کتاب و در آخر سود برآمده از فروش بسته به میزان هزینه انجام شده توزیع خواهد شد.

 

معمولا موسسات چاپ کتاب ۵۰۰ هزارتومان  از هزینه چاپ کتاب را هنگام عقد قرار داد می گیرند و تقریبا نیمی از از مبلغ باقی مانده را بعد از دریافت مجوز و تسویه آخر بعد از چاپ و موقع تحویل کتاب انجام می شود.

 

یکی از پارامترهای حائز اهمیت جهت بررسی اعتبار موسسه های چاپ کتاب می تواند حضور پررنگ آن در نمایشگاه بین المللی کتاب باشد.در ادامه این مطلب تصمیم داریم بر اساس نتایج تحقیقات استخراج شده، ۱۰ موسسه برتر چاپ کتاب را به دانشجویان و سایر مخاطبان خود معرفی کنیم.

شاید برای شما سوال باشد که در صورت چاپ کتاب خود، هزینه چاپ کتاب برای شما چگونه و بر چه اساسی محاسبه می شود. برای تخمین هزینه چاپ کتاب باید به چند فاکتور تاثیرگذار دقت کرد: به بیان دیگر به منظور اینکه تخمینی از هزینۀ نهایی چاپ کتاب خود داشته باشید، باید اطلاعات و معیار هایی درنظر را داشته باشید که می توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی با کارشناسان ایران پیپر در تماس باشید.

 

دقت داشته باشید که بعد از ویراستاری و صفحه‌آراییِ آخر، تعداد صفحات کتاب شما ممکن است کم یا زیاد شود، اما این تغییر، در اصل قرارداد و هزینه چاپ کتاب مقرر در قرارداد تغییر ایجاد نمی کند.

اگر متن یا پایان‌نامۀ شما عکس، نمودار، جداول و نگره‌های زیادی دارد، حتما باید کتاب شما در قطع وزیری که دانشگاهی و بزرگتر است چاپ شود تا بتوان متن و جداول و نمودارها را در آن تنظیم کرد، به درستی متوالی بیاید تا برای خوانندۀ کتاب دشوار نباشد. اگر متن کتاب شما جدول و تصویر و نمودار زیادی ندارد چاپ در قطع رقعی پیشنهاد می شود.

تیراژ کتاب نیز در هزینه چاپ کتاب موثر است که در حد ۲۰ جلد باشد یا بیشتر یا فقط یک جلد. بخاطر آرشیو خودتان پیشنهاد ما این است که دست کم بیست یا سی جلد چاپ کنید تا بتوانید موقع مصاحبه‌های آزمون دکتری، و رزومه‌های دانشیاری و یا مصاحبه‌های کاری، ارائه دهید و یا حتی به عزیزان خود پیشنهاد دهید.

زمانی که کتاب شما بعد از دریافت مجوزهای قانونی چاپ شد، چگونه می خواهید کتاب خود را تحویل بگیرید، تحویل کتاب در هزینه تمام شده چاپ کتاب موثر است بنابراین در محاسبه هزینه‌ چاپ کتاب کلیه گزینه‌ها «دریافت مجوز، چاپ کتاب، صفحه‌آرایی (رنگی و سیاه سفید بودن) و طراحی جلد» در نظر گرفته شده است. حال شاید بپرسید نحوه پرداخت هزینه چاپ کتاب چگونه است؟ معمولا ۵۰ درصد مبلغ قرارداد هنگام عقد قرارداد و ۵۰ درصد دیگر را باید پس از صحافی و قبل از چاپ کتاب ارائه دهید.

 این موسسه چاپ کتاب رسمی و قانونی با مجوز رسمی به شماره پروانه: ۱۱۶۴۸ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  افتخار این را دارد که نتیجه سال‌ها تجربه و نقش خود در صنعت چاپ و نشر از جمله تایپ تخصصی انواع کتب، دریافت شابک، دریافت فیپا، دریافت مجوز چاپ کتاب و… را به انسان های اهل فرهنگ و علاقه‌مندانی که می خواهد آثار خود را ترجمه و چاپ و تالیف نمایند، ارائه دهد. این مرکز ثابت کرده که خدمات تجربی همه مراحل چاپ کتاب را با  کیفیت بالا و بازه زمانی کوتاه انجام می دهد. همچنین هزینه چاپ کتاب را بسیار خوب مدیریت می کند تا قیمت تمام شده کمتری برای چاپ پرداخت شود .

این موسسه چاپ کتاب با مجوز رسمی از سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره پروانه: ۱۱۶۸۸ و نیز بهرمندی از بیش از ۱۶ سال سابقه در حوزه چاپ و بهرمند بودن از نیروهای باتجربه و مسئولیت پذیر و داشتن تجهیزات بروز و دستگاه های مدرن برای چاپ کتاب مانند ریسو و دستگاه های دیجیتال و تبدیل کردن پایان نامه به کتاب، اخذ مجوز چاپ کتاب، استخراج کتاب از پایان نامه، چاپ بروشور در مدل های مختلف ، دفترچه راهنما و مجلات داخلی سازمان ها، چاپ انواع کتاب همچون شعر و رمان، چاپ انواع پوستر سیاه سفید و رنگی  و همچنین انجام منظم و حرفه ای مراحل چاپ کتاب فعالیت داشته و در این ۱۶ سال موفقیت های بسیاری کسب کرده و دیده شده است و توانسته کارهای خود را در سطح کیفی بالا و هزینه چاپ کتاب  در خور شایستگی مشتریان خود ارائه دهد.

این موسسه چاپ کتاب علاوه برانجام امور چاپ کتاب با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه چاپ کتاب، در فروش کتاب بوسیله مراکز پخش و فروش کتاب، فروشگاه های آنلاین کتاب، نمایشگاه های کتاب نیز مشارکت می کند، کتاب را به تعدادی مرکز پخش کتاب دارای اعتبار در تهران و چند شهر دیگر می فرستد. این مرکز اکثر کتاب های مولفین خود را در نمایشگاه جهانی کتاب تهران و  سایر نمایشگاه های استانی نیز عرضه می کند.

این مرکز در فروشگاه آنلاین انتشارات طرح روی جلد کتاب عنوان و توضیحات کتاب و مولف قرار داده می دهد، هزار فلش کارت رایگان برای معرفی کتاب فراهم می کند که چکیده ای از کتاب را به انتخاب خود نویسنده و تصویری از جلد کتاب در آن ها قرار دارد. از زینک خروجی برای ارتقا سطح کیفی چاپ متون و تصاویر کتاب استفاده می کند.

در مجموع این مرکز چاپ به این صورت کار می کند که تقریبا ۱۰۰ نسخه از کتاب را بعد از چاپ نگه می دارد و روی معرفی و فروش آن کار می کند و بعد از اینکه این ۱۰۰ نسخه را به فروش رساند با مولف تسویه می کند و سپس فروش باقی کتاب را شروع می کند.

درحال حاضر این موسسه چاپ کتاب تنها ناشر دارنده ی کلیه ماشین آلات مورد احتیاج یک انتشارات، با بیش از ۵۰ سال سابقه که کارگاه های بزرگی با تجهیزات چاپ و لیتوگرافی دارد در بازار ناشران حرفی برای گفتن دارد. همین مسئله موجب شده است که انتشارات به آسانی بتواند نیمی از هزینه چاپ کتاب خود را کاهش داده و از طرفی تخفیف ها و امکانات بسیاری را به مولفین خود اختصاص دهد که در نتیجه هزینه چاپ کتاب برای مولفین کمتر خواهد بود و همچنین سود تمام شده ی موسسه چاپ را نیز بیشتر کند. این سود بسیار هم در مرحله اول بصورت اعتباری به منظور پرداخت وام های قرض الحسنه و با کمترین کارمزد به مولفین است و در مرحله دوم، در مسیر حفظ کیفیت و به روزرسانی تجهیزات چاپ، صرف می شود. این مرکز از برترین مراکز آموزش مراحل چاپ کتاب ئ همچنین بهترین مجری برای انجام مراحل چاپ کتاب می باشد .

این موسسه چاپ کتاب فضایی آکادمیک با مشاورین دلسوز و متعهد دارد که به صورت حضوری و آنلاین در تمام مراحل چاپ کتاب پاسخگو هستند، از این رو اکثر نویسندگان ایرانی با خیالی راحت تمامی روند چاپ کتاب را  به این مجموعه می سپارند.این مرکز چاپ، با حضور در نمایشگاه جهانی کتاب در دو قسمت ناشرین دانشگاهی و عمومی در سال های پیش با استقبال بی نظیر دانشگاهیان و مولفین ایران روبرو شده است .

مرکز چاپ ارشدان با هلدینگ ایران تایپیست نیز مشارکت دارد و تیمی بزرگی از مترجمان و تایپیستان و پژوهشگران را در اختیار دارد، به همین خاطر هزینه چاپ کتاب بسیار به صرفه برای مولفین تمام خواهد شد.

این موسسه چاپ کتاب  مجوز رسمی با دریافت شماره پروانه  نشر: ۱۲۰۶۵ از سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه چاپ کتاب فعالیت دارد. این مرکز با کمترین هزینه پایان نامه و تحقیقات شما را در قالب کتاب چاپ می کند.

این موسسه چاپ کتاب در سال ۱۳۵۲ تاسیس شد و سالیان سال است که سابقه درخشانی دارد و زیرمجموعه معاونت پژوهشی و فناوری قرار گرفت. اما در سال ۱۳۷۰ دوباره انتشارات و چاپخانه با اسم «مرکز چاپ و انتشارات» با هم یکی شد. همچنین در این موسسه مراحل چاپ کتاب به گونه ای چیده شده که کمترین هزینه چاپ کتاب را دارا باشد .

موسسه چاپ کتاب نی که ۴۰ سال سابقه دارد، یکی از انتشارات برتر انواع کتاب های ایرانی در مورد فلسفه علوم اجتماعی و ادبیات با حفظ امتیاز و حق چاپ کتاب برای مولف می باشد. مراحل چاپ کتاب بسیار حرفه ایی در این موسسه با کمترین هزینه چاپ صورت می گیرد .

انتشارات پژوهش برتر آثار شما را در حوزه تالیف، ویراستاری ، چاپ شعر و رمان، پایان نامه و… به خوبی با هزینه مناسب، دقت و سرعت عمل در امور اداری و چاپ کتاب به ثبت می رسند و بعد در فروش هر چه بیشتر آثار مشارکت می کند مانند عرضه کتاب مولفین خود در نمایشگاه های کتاب.

چاپ دیجیتال میعاد نزدیک به ۲۰ سال در صنعت چاپ با دانش بسیار تجربه کسب کرده است و با افتخار در خدمت همه فرهیختگان و افرادی که می خواهند آثار و حرفه خود را به کتاب تبدیل کنند، می باشد .

چطور کتاب خود را چاپ کنیم

تیم ایران پیپر دسترسی کامل به تمام کتاب های زبان اصلی دنیا دارد. (بیش از ۶ میلیون کتاب!!) . در صورتی که کتاب مد نظر شما در بازار ایران موجود نباشد، امکان چاپ کتاب زبان اصلی با تیراژ کم یا انبوه و با قیمت بسیار مناسب برای ما فراهم است. با پشتیبانی سایت در تماس باشید.

سلام امتیازات چاپ هم فرق می کنه؟ بعنوان مثال امتیاز علمی چاپ در انتشارات جهاد دانشگاهی با شهید بهشتی فرق داره؟

سلام و عرض ادب برخی از دانشگاه ها یا سازمانها اصرار بر چاپ کتاب در ناشرین دانشگاهی جهت ارائه ی امتیاز دارند. البته منظور از نشر دانشگاهی صرفا ناشرین وابسته به دانشگاه ها میباشد نه ناشرینی که کتاب های دانشگاهی چاپ میکنند ( مثل انتشارات دانشگاه تهران و …) لازم به ذکر است که این اصرار اگر در زمان مصاحبه ی دکترا باشد مطمئنا خلاف قانون میباشد چون قانون صراحتا ذکر کرده که امتیاز چاپ کتاب مرتبط با موضوع و رشته نه ناشر خصوصی و دولتی تمایز دارد و ناشر عمومی و دانشگاهی. اگر در زمان مصاحبه ی دکترا با این موضوع روبرو شدین متاسفانه اعمال سلیقه ی شخصی است. با آرزوی موفقیت برای همه دوستان مرتضی هانی (مدیر مسئول انتشارات شاپرک سرخ)

بله. قطعا و قطعا فرق میکنه. انتشارات جهاد دانشگاهی با انتشارات کدوقلقله زن فرق نداره؟ گوش به حرف این ناشرای زبون باز و کلاش ندید. توشون آدم درست و حسابی کم پیدا میشه

درود خدا بر کسانی که فرهنگ وتمدن ایران زمین همیشه بر بلند قله ها فرامیخوانند. دوستدارتان آذین معتضد کیوانی

سلام بنده از سال ۲۰۰۵ با یک نفرخارجی بر روی کتابی تاریخی در باره جنگ ایران و عراق به زبان انگلیسی همکاری کردم و در نهایت کتاب در سال ۲۰۱۹ با اسم ایشان در انگلستان به چاپ رسید و بسیار هم موفق بود. در پیشگفتار کتاب و نیز لیست منابع آن از بنده نیز نامبرده شده و چندین بار به کارهای بنده با نام اشاره شده است . سال گذشته از دوستم از طریق مسنجر درخواست کردم که بتوانم کتاب را به فارسی ترجمه کرده و منتشر کنم ، ایشان هم موافقت کردند. بنده کتاب را به فارسی ترجمه کرده و عکسها و مواردی هم به آن اضافه کردم که نسبت به کتاب اصلی هم جامع تر و هم قابل فهم تر برای قشر وسیعتری از اجتماع ایرانی علاقه مند به این موضوعات شده است و در واقع کتاب اصلی را با پژوهشهای بیشتر خود و نیز عکسهای بهتر و مرتبط تر ، ارتقاء داده ام ، حال میخواهم برای انتشار آن اقدام نمایم و اطمینان دارم که کتاب پر فروشی خواهد شد. میخواستم ببینم چه کمکی میتوانید برای چاپ آن انجام دهید. البته این کار را با هزینه خود انجام خواهم داد و در ادامه سه کتاب دیگر هم دارم که تقریبا با موضوعات مشابه تخصصی است و در نوع خود در جهان بسیار معدود است. ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید

جالب بود

تو رو خدا مؤسساتی که کارشون فروش پایان نامه و مقاله هست رو تبلیغ نکنید زخم خوردم اساسی خدا نگذره از این مثلا انتشاراتی ها اسم یه جای معتبر رو ورمیدارن یه کوفتی اضافه میکنن تهش و کلاه مردم رو برمیدارن من فکر میکردم شاپرک هست نگو از اسم اونا سواستفاده میکنه پایان نامه ام رو دادم برای چاپ از پایان نامه فروشای انقلاب سر درآورد رفتم ارشاد گفتن باید بری شکایت کنی و ثابت کنی بیخودی نرو دنبالش به جایی نمیرسی مردک کلاهبردار خدا ازش نگذره

دوست عزیز اگر شما بیشتر دقت میکردین و از روی سایت انتشارات شاپرک به آدرس و شماره تماسشون دست پیدا میکردی و گرفتار کلاهبردارا نمیشدی.اتفاقا من با نشر شاپر از طریق همین سایت آشنا شدم و با وجود اینکه سابقه کار با دو ناشر دیگر رو هم داشتم ولی از برخورد و انصاف و خوش قولی مدیرمسئولشون خیلی راضی بودم و شخصا دوستان خودم رو بهشون معرفی میکنم.

خیلی ممنون از سایت مفیدتون سایت خیلی خوبی دارین

امتیاز بندی بله فرق میکنه و عموما در کشور ما به ناشران دانشگاهی بهای بیشتری داده میشه.

باباسلام. ببخشین من ی سوال داشتم اول اینک هیچ اطلاعی راجب کتاب نویسی ندارم. اماخودم معلول هستم بخاطره تصادف ونزدیک۱۷سالی هست قطع نخاع شدم ودراین طول مدت سختیایی کشیدم ک برای خواننده جذاب شایدباشه وچطورازسختیاگذشتم وتااینجارسیدم. اول میخام بدونم این نوشتن روعایاباید ب روی کاغذ نوشت؟نمیشه رودفتریاداشت گوشی نوشت چون نوشتن سخته برام مگ اینک دستگاه چاپگرتهیه کنم ک سخته برام ازهرلحاظ.

واینک عایامن نوشته هاموتموم کردم اجازه چاپ خواهن دادیاممکنه اجازه ندن واین زحمات وارزوم نابودبشه؟

ومراحله بعده اتمامه نوشتنم رواگ کسی میتونه کمکم کنه بهم یادبده بخاطره رضای خدا.این لطف رو ازم دریغ نکنه

۰۹۱۰۰۲۷۵۷۸۲شماره تلگرامم ۰۹۹۰۴۰۳۰۶۶۲ شماره تماس وپیامم اگ ازاینجابشه یاهرجوردیگ بشه راهنماییتون روبهم برسونین ممنون میشمودعاگوتون میشم.

هیچ اطلاعی ندارم ک بایدکجابرم وازکجاشروع کنم.

برای چاپ کتاب زندگینامه ام چقدر باید هزینه کنم ک عایا درتوانم خاهدبود ک زحماتم حدرنره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.


مراحل چاپ کتاب های pdfDownloads-icon


چاپ کتاب pdfDownloads-icon


چاپ کتاب از pdfDownloads-icon


چاپ کتاب های pdfDownloads-icon


خرید PDF کتاب خارجیDownloads-icon


دانلود کتاب pdfDownloads-icon

عضویت

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

{“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”آیا هرکسی می‌تواند کتاب بنویسید؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”از لحاظ قانونی برای نوشتن کتاب به هیچ مجوز خاصی نیاز ندارید و هرکسی اگر اطلاعاتی دارد می‌تواند کتاب بنویسد.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”بهتر است خودمان کتاب را منتشر کنیم یا به ناشر واگذار کنیم؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”بهتر است مراحل مجوز و نشر را به ناشر واگذار کنید. مدتی است امکان انتشار کتاب توسط نویسنده محدود شده است.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”برای نوشتن کتاب چقدر متن لازم است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”هر صفحه کتاب رقعی حدود 250 کلمه است. اگر متن شما حدود 25 هزار کلمه باشد می‌توانید کتابی 100 تا 128 صفحه‌ای داشته باشید.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”آیا نوشتن کتاب روش خاصی دارد؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”در این مقاله یک روش آلگوریتمی و ساده برای نوشتن کتاب در 30 روز ارائه می‌دهیم.”}}]}
به شما تبریک می‌گویم. قرار است به‌زودی نویسنده کتاب شوید. حتی شاید ماه بعد نوشتن کتابتان تمام شده باشد! اگر این موضوع برایتان جذاب است به خواندن این مقاله ادامه بدهید! در این مقاله تمامی مراحل نوشتن کتاب تا چاپ قدم به قدم توضیح داده می‌شود.

یکی از سوالات مهم قبل از نوشتن کتاب آن است که هدف از نوشتن کتاب چیست. در زنجیره محصولات، کتاب می‌تواند جزو محصولات ارزان شما باشد. حتی می‌تواند محصولی رایگان باشد! یک استراتژی بسیار عالی این است که به کتاب به‌عنوان محصولی برای ایجاد سود نگاه نکنیم! اگر تعداد زیادی از کتابمان را حتی با قیمت تمام شده بفروشیم، مسیر تبدیل شدن به مدرس مرجع را با سرعت بسیار بیشتری طی خواهیم کرد. کسانی که با خواندن کتاب، به آموزش‌های ما علاقه‌مند می‌شوند، خیلی راحت حاضر می‌شوند مبالغ بسیار بیشتری بپردازند و از آموزش‌های تخصصی‌تر ما استفاده کنند.

حتی می‌توانید در خود کتاب، تبلیغ محصولات دیگر را انجام دهید و مثلا توصیه کنید یک ویدیوی آموزشی را تهیه کنند. به این ترتیب کتاب ابزاری عالی برای بازاریابی آن فیلم آموزشی خواهد بود. پس یکی از قوی‌ترین استراتژی‌ها این است که کتاب را با سود بسیار ناچیزی بفروشید و از آن به‌عنوان ابزاری برای بازاریابی محصولات و خدمات گران‌تر استفاده کنید.

چطور کتاب خود را چاپ کنیم

 

امیدوارم با توضیحاتی که دادم انگیزه کافی ایجاد شده باشد تا پروژه نوشتن کتابتان را هرچه زودتر شروع کنید. در پاسخ این سوال که چگونه کتاب بنویسیم ، برای نوشتن و انتشار کتاب باید کارهایی انجام شود.
بخشی از کارها را شما به‌عنوان نویسنده انجام می‌دهید و برخی دیگر را ناشر شما. البته خودتان می‌توانید هم ناشر باشید و هم مولف؛ ولی شاید برای شروع، گزینه راحت‌تر این باشد که فقط بر نوشتن تمرکز کنید و انتشار کتاب را به یک ناشر واگذار کنید.

چهار مرحله از کار باید توسط شما یا تیمتان انجام شود، قبل از اینکه کتاب به ناشر تحویل داده شود.

بهتر است نوشتن متن را با تایپ در نرم‌افزار ورد انجام دهید. کل کتاب را در یک فایل ننویسید. برای هر فصل یک فایل جدید ورد باز کنید و مطالب آن فصل را بنویسید. یک فایل را هم به صفحات اولیه کتاب و فهرست و مقدمه اختصاص بدهید. هنگام نوشتن کتاب بهتر است بر جزئیات و اشتباهات نگارشی و … کمتر تمرکز کنید چون سرعت نوشتن را کاهش می‌دهد. بعدا می‌توان این موارد را تصحیح کرد.

بعد از نوشتن متن، نوبت ویرایش است. ویرایش کاری تخصصی است. باید نکات لازم را یاد بگیرید یا این کار را به یک ویراستار حرفه‌ای محول کنید. در این مرحله، جملات ساده‌تر و قابل‌فهم‌تر می‌شوند. همچنین اشتباهات املایی، نگارشی، نقطه‌گذاری و … تصحیح می‌شود.

البته توجه کنید که پس از تصحیح متن توسط نرم‌افزار لازم است ویرایش بیشتری انجام شود. این نرم‌افزار بخش عمده‌ای از کار ویرایش را انجام می‌دهد، ولی در هر صورت متن باید توسط شما یا یک متخصص، نهایی شود.

مرحله بعدی صفحه‌آرایی کتاب است. منظور از صفحه‌آرایی تبدیل کردن متن به قالب کتاب است. در صفحه‌آرایی دقیقا نسخه نهایی قابل چاپ را درست می‌کنیم. ابعاد کتاب را تعریف می‌کنیم. شماره صفحات و عکس‌ها را اضافه می‌کنیم و کارهای دیگری که کتاب را آماده چاپ می‌سازد.
صفحه‌آرایی را می‌توان با نرم‌افزار ورد انجام داد، ولی افراد حرفه‌ای از نرم‌افزار Adobe InDesign استفاده می‌کنند.
نکات ریزی وجود دارد که باید هنگام صفحه‌آرایی رعایت شود؛ مثلا بهتر است اولین صفحه هر فصل در صفحات فرد قرار گیرد. همچنین اولین سطر یک صفحه نباید نصفه باشد. فاصله عمودی خطوط هم مهم است و در زیبایی متن بسیار اهمیت دارد.
در نهایت از کتاب با فرمت پی‌دی‌اف خروجی گرفته می‌شود. این خروجی فایلی است که برای چاپ کتاب در چاپخانه استفاده خواهد شد.

طراحی جلد معمولا با نرم‌افزار فتوشاپ انجام می‌شود. جلد کتاب سه قسمت دارد. جلد، عطف و پشت جلد. منظور از عطف قسمتی از جلد است که جلد و پشت جلد را به هم متصل می‌کند. چون ضخامت کتاب‌ها متفاوت است، ضخامت عطف با توجه به تعداد صفحات تعیین می‌شود. وقتی کتاب در کتابخانه قرار می‌گیرد جلد و پشت جلد دیده نمی‌شود و فقط قسمت عطف آن دیده می‌شود. در طراحی جلد معمولا یک فایل مسطح طراحی می‌شود که جلد، عطف و پشت جلد روی آن قرار دارد.

برخی از ناشران شاید خودشان کارهای ویرایش، صفحه‌آرایی و طراحی جلد را به‌عهده بگیرند. آن‌ها اغلب معیارهای مشخصی دارند که باید در طراحی جلد و صفحه‌آرایی رعایت شود.
پس باید یک تصمیم مهم بگیرید. آیا می‌خواهید سلیقه‌های شما دقیقا اعمال شود؟ یا ناشر طراحی جلد و صفحه‌آرایی را با معیارهای خودش انجام دهد؟ من ترجیح می‌دهم تمام مراحلی که گفتم توسط خودمان انجام شود.

پس از انجام مراحلی که توضیح دادم، فایل پی‌دی‌اف نهایی کتاب را همراه فایل فتوشاپ جلد به ناشر تحویل می‌دهید تا کارهای بعدی را انجام دهد. ناشر شما 4 کار مهم انجام می‌دهد.

 

اولین کار ناشر ثبت کتاب شما در کتابخانه ملی ایران است. هر کتابی در جهان یک کد یا شماره استاندارد دارد که شابک نامیده می‌شود. قبلا ناشر به شما یک شماره «شابک» داده است و این شماره را در صفحات ابتدایی کتاب در بخش شناسنامه کتاب درج کرده‌اید؛ مثلا شماره شابک کتاب «مدرس مرجع» 9786002741479 است.

ثبت کتاب در کتابخانه ملی که توسط ناشر انجام می‌شود، فرایندی آنلاین است و در سایت کتابخانه ملی با آدرس nlai.ir انجام می‌شود. هنگام ثبت کتاب اطلاعات نویسنده هم ثبت می‌شود، اطلاعاتی مانند سال تولد، کد ملی و …

پس از ثبت کتاب توسط کتابخانه ملی، نسخه نهایی کتاب برای وزارت ارشاد ارسال می‌شود تا بررسی شود. این فرایند هم با توجه به محتوای کتاب شاید تا چند هفته طول بکشد. پس از اینکه کتاب توسط وزارت ارشاد تایید شد، دیگر نباید کوچک‌ترین تغییری در محتوای آن ایجاد کنید. اکنون ناشر می‌تواند با مجوزی که از وزارت ارشاد گرفته کتابتان را برای چاپ به چاپخانه تحویل بدهد.

چاپخانه‌ها فقط زمانی حق دارند کتاب را چاپ کنند که مجوز وزارت ارشاد آن صادر شده باشد. تیراژ کتاب در قیمت تمام‌ شده کتاب بسیار موثر است. شاید کمترین تیراژ مناسب 2000 نسخه باشد. اگر بخواهید از کتابتان 1000 نسخه چاپ کنید، قیمت تمام شده هر کتاب افزایش چشم‌گیری خواهد داشت.
البته امکان چاپ دیجیتال هم وجود دارد و می‌توان کتاب را حتی با تیراژ 10 عدد چاپ کرد؛ ولی یادتان باشد شما می‌خواهید مدرس مرجع شوید! پس از همین الان سعی کنید کتاب را به تعداد کافی چاپ کنید.
چاپ کتاب حدود یک هفته تا ده روز طول می‌کشد. البته چاپ احتمالا در یک یا دو روز انجام می‌شود؛ ولی برای صحافی کتاب‌ها به چند روز زمان نیاز است.

مرحله آخر کار که توسط ناشر انجام می‌شود «اعلام وصول» کتاب است. در این قدم کتاب چاپ‌شده برای وزارت ارشاد ارسال می‌شود. همین‌طور معمولا تیراژ کتاب بررسی می‌شود که با تعداد اعلام‌شده در کتاب مطابقت داشته باشد. پس از طی شدن این مرحله کتاب شما می‌تواند عرضه شود تا فروش آغاز شود.
تبریک می‌گوییم. کتابتان چاپ شده و آماده فروش است. البته فعلا فقط مراحل کار را توضیح دادیم. احتمالا دقیقا نمی‌دانید نوشتن کتاب را چطور آغاز کنید و چگونه در 30 روز آن را به پایان برسانید. پس بخش بعدی را مطالعه کنید.

 

در این قسمت یک تکنیک نوشتن کتاب توضیح می‌دهیم که بسیار ساده و کاربردی است. این روش فقط برای نوشتن کتاب‌های آموزشی قابل استفاده است. با این روش نمی‌توانید کتاب داستان بنویسید. البته شما یک مدرس مرجع هستید، پس کارتان آموزش به دیگران است.

اولین قدم انتخاب موضوع کتاب است. در دوره «کارخانه تولید اطلاعات» به شرکت‌کنندگان توصیه می‌کنم بیشتر دنبال انتخاب نتیجه باشند تا موضوع. افراد کتاب می‌خوانند تا به نتیجه مورد نظرشان برسند یا حداقل به آن نزدیک‌تر شوند.

اوایل کار هرچه موضوع انتخابی شما خاص‌تر باشد، احتمال موفقیت بیشتر است؛ مثلا «مدیریت زمان» موضوع خوبی برای کتاب نیست، چون خیلی کلی است. اگر کمی در گوگل و سایت‌های دیگر تحقیق کنید شاید متوجه شوید افراد در حوزه مدیریت زمان دنبال چه نتایج دقیق‌تری هستند و به این موضوع‌ها بپردازید.

با یک جستجوی ساده در گوگل متوجه می‌شوید اغلب جستجوکنندگان دنبال چه چیزی هستند. کافی است عبارت «مدیریت زمان» را جستجو کنید. گوگل در قسمت پایین نتایج جستجو، نشان می‌دهد افراد چه عبارت‌های مرتبط دیگری را جستجو کرده‌اند؛ مثلا یکی از توصیه‌های گوگل «مدیریت زمان با استفاده از موبایل» است! عالی نیست؟ یک نتیجه بسیار جذاب پیدا کردیم تا درباره‌اش کتاب بنویسیم. کافی است در کتاب آموزش ‌دهیم چگونه می‌توان با کمک موبایل و اپلیکیشن‌های مناسب مدیریت زمان را بهبود داد.

حتی این موضوع یا نتیجه را باز هم می‌توان خاص‌تر کرد. یکی از راه‌ها انتخاب مخاطب خاص است؛ مثلا: «مدیریت زمان با موبایل برای مدیران». توجه کنید که اکنون در حال انتخاب نام کتاب نیستیم. نام کتاب می‌تواند بسیار جذاب‌تر باشد. فعلا فقط موضوع کتاب را انتخاب می‌کنیم.

قدم بعدی آن است که 6 زیرمجموعه برای موضوع کتاب انتخاب کنیم. در واقع قفسه‌های اتاق ذهن خواننده را تعریف می‌کنیم. اگر جمله قبل برایتان عجیب بود لطفا یک بار دیگر فصل سوم را با دقت بیشتری بخوانید. اگر ساده‌تر بگویم، سعی می‌کنیم پاسخ این پرسش را بیابیم: کدام 6 موضوع را نمی‌توان از کتاب حذف کرد؟ اگر در حوزه‌ای خاصی تخصص داریم تشخیص این شش موضوع کار خیلی سختی نیست.

اگر به مثال خودمان برگردیم، در کتاب «مدیریت زمان با موبایل برای مدیران» کدام شش موضوع حتما باید در کتاب وجود داشته باشد. شاید شش موضوع اصلی چیزی شبیه مثال صفحه بعد باشد.

شش موضوع اصلی کتاب
1. هدف‌گذاری
2. تبدیل اهداف به برنامه اجرایی
3. ساخت برنامه ماهانه و روزانه
4. مدیریت زمان با گوشی موبایل
5. حذف عوامل مزاحم در مدیریت زمان
6. مدیریت پروژه‌ها و کارهای بزرگ‌تر

البته این شش موردی که عنوان کردم فقط یک مثال است و جنبه آموزشی دارد. در دنیای واقعی برای انتخاب این 6 موضوع تحقیقات بیشتری لازم است.

حالا باید برای هرکدام از این شش موضوع، سه موضوع فرعی تعیین کنیم. در واقع برای هر موضوع اصلی سه زیرمجموعه مشخص می‌کنیم؛ مثلا اولین موضوع اصلی «هدف‌گذاری» است. می‌توانیم برای این موضوع، سه موضوع فرعی زیر را تعیین کنیم:
1. انتخاب اهداف مهم
2. ارزیابی اهداف
3. اشتباهات رایج در هدف‌گذاری

همین کار را برای موضوع‌های اصلی دیگر تکرار می‌کنیم. تا اینجا 18 موضوع داریم که باید در کتاب به‌ آن‌ها بپردازیم.

حالا برای هرکدام از این موضوع‌های فرعی شش سوال مطرح می‌کنیم؛ مثلا یکی از موضوع‌های فرعی «ارزیابی اهداف» است. برای این مورد باید شش سوال مشخص و دقیق بنویسیم.

1. چرا باید پس از انتخاب اهداف آن‌ها را ارزیابی کنیم؟
2. چگونه بفهمیم هدف انتخاب شده با شخصیت ما سازگاری دارد؟
3. چگونه مطمئن شویم هدفی که انتخاب کرده‌ایم ارزشمند است؟
4. اگر هدفی که انتخاب کردیم در ارزیابی رد شود قدم بعدی چیست؟
5. آیا در ارزیابی اهداف، نظر اطرافیان مهم است یا خیر؟
6. آیا هدفی که همه با آن مخالفند می‌تواند مناسب باشد؟

با نوشتن سوالات، در نهایت به 108 سوال می‌رسیم که باید پاسخ‌ها را بنویسیم. به شما تبریک می‌گویم. بخش سخت نوشتن کتاب تمام شد! شاید تمام این مراحلی که تا اینجا توضیح دادم در یک روز کاری قابل انجام باشد. کافی است یک روز را به این کار اختصاص دهید و با تحقیق در اینترنت و منابع دیگر و حتی نظرسنجی، به 108 سوال کلیدی برسید که زیربنای کتاب شما را تشکیل می‌دهد.

قدم بعدی پاسخگویی به سوالات است. شاید این قدم سخت به‌نظر برسد ولی خیلی هم سخت نیست. روش‌های مختلفی برای پاسخگویی به سوالات وجود دارد. بهتر است ترکیبی از این روش‌ها را استفاده کنید تا کتاب متنوع‌تر و جذاب‌تر شود.

1. بینش و تجربیات خودتان
2. تحقیق در اینترنت
3. کتاب‌های معتبر
4. مصاحبه با افراد اثرگذار
5. نظرسنجی

 

تا اینجا 108 پرسش و پاسخ دارید. حالا باید این مطالب را به کتاب تبدیل کنید. دستتان کاملا باز است. می‌توانید برخی از سوالات و پاسخ‌ها را حذف کنید. همچنین این شما هستید که انتخاب می‌کنید کدام قسمت‌ها کنار هم قرار بگیرند و یک فصل کتاب را شکل بدهند. در این قسمت کار ابهاماتی وجود دارد. در دوره‌های قبلی «کارخانه تولید اطلاعات» وقتی این روش نوشتن کتاب را توضیح می‌دادم حضار سوالاتی می‌پرسیدند. در بخش بعد به پاسخ سوالات رایج می‌پردازم.

چطور کتاب خود را چاپ کنیم

شاید احساس کنید روشی که توضیح دادم شما را تا حدی محدود می‌کند؛ ولی این‌طور نیست! بعد از اینکه 108 سوال و پاسخ‌ها را نوشتید، نیازی نیست به مراحل قبل و تقسیم‌بندی قبلی برگردید. از این لحظه فکر کنید که 108 قطعه ارزشمند از کتاب را دارید و کافی است برخی را حذف کنید، حتی شاید مطالبی خارج از این موارد به آن اضافه کنید و از اول فکر کنید کدام قسمت‌ها کنار هم قرار گیرند. روشی که توضیح دادم فقط یک آلگوریتم ساده است که محتوای زیادی در کمترین زمان تهیه شود.

 

بگذارید سه مورد که معمولا ابهام ایجاد می‌کند را بیشتر توضیح ‌دهم.

کتابی که با این روش می‌نویسید لازم نیست 6 فصل باشد. درست است که شما شش موضوع اصلی انتخاب کردید و کار را پیش بردید؛ ولی شاید تصمیم بگیرید یک موضوع اصلی را به دو فصل تقسیم کنید یا حتی شاید دو موضوع اصلی را ادغام کنید و در یک فصل توضیح بدهید. بعد از تهیه 108 پرسش و پاسخ می‌توانید فکر کنید که کتاب چند فصل باشد و موضوع هر فصل چه باشد. در واقع ساختار محتوا را از اول طراحی می‌کنید.

نکته دیگر این است که لزومی ندارد از تمام سوالات استفاده کنید و گاهی 2 یا 3 سوال را می‌توان تلفیق کرد. برخی از سوالات شاید کلا از کتاب حذف شود. همچنین شاید هنگام تهیه 108 پرسش و پاسخ، نکاتی به ذهنتان برسد که در هیچ‌کدام از آن 108 مورد وجود ندارد. این موارد را می‌توانید به کتاب اضافه کنید.
هدف استفاده از روش 6-3-6 فقط یافتن ایده‌هایی برای محتوای کتاب است تا با پرورش آن‌ها تبدیل به یک کتاب خوب شود.

کتابی که با این روش تهیه کردیم مجموعه‌‌ای از پرسش و پاسخ نیست! پس این‌طور عمل نمی‌کنیم که به‌ترتیب اول سوال را مطرح کنیم و سپس پاسخ را بنویسیم. شاید بتوان بسیاری از سوالات را به یک عنوان خبری تبدیل کرد.

 

اگر به اندازه کافی مصمم باشید و نوشتن کتاب را همین الان شروع کنید، ماه بعد متن کتابتان تمام شده است و می‌توانید مراحل چاپ کتاب را آغاز کنید!

 

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 143

با سلام و سپاس از شما جهت ویدیو چگونه در کمتر از 30 روز کتاب بنویسیم
امکانش هست نرمافزارهایی که غیر از ورد برای تایپ و دسته بندی اطلاعات کتاب میتونیم استفاده کنیم بفرمایید. مخصوصا برای کتابی که حاوی تصاویر باشه جانمایی تصاویر و نوشته ها در ورد کمی مشکل ساز میشه.
سپاس
تحویل زاده

سلام
شما می توانید فیلم دوم را دانلود کنید که به طور مفصل به این موضوع پرداخته و مراحل تولید کتاب و برنامه های لازم توضیح داده شده است.

15 فرمت تولید محتوا
موفق باشید

با سلام
درصورت امکان درمورد اصول و نحوه ترجمه و چاپ کتاب هم توضیح دهید

با سلام و خسته نباشید
اینجانب کارشناسی ارشد شیمی آلی دارم ومدت حدود 15 سال را در آزمایشگاههای مختلف کار کرده ام. بسیار مشتاقم بدانم چگونه می توان کتابی در زمینه رشته خود و تجربیاتم بنویسم.با توجه به فیلم آموزشی جنابعالی ،چگونه سوالاتی را باید برای نوشتن یک کتاب علمی مطرح نمود.

با تشکر

سلام.وقت بخیر.استاد ژان بقوسیان من ۱۷سالمه و الان تصمیم به نوشتن کتاب انگیزشی دارم،اطلاعات کافی برای نوشتن کتاب ندارم ولی چندتا کتاب و مقاله رو دارم مطالعه میکنم .عناوین کتابم رو مشخص کردم و درحال مطرح کردن سوال های هر زیرمجموعه از عناوینم هستم.الان به نظرشما کتاب بیشتری مطالعه کنم و بعدش شروع به نوشتن کنم یا با اطلاعاتی که دارم شروع به نوشتن کنم و همزمان تحقیقات و مطالعم رو ادامه بدهم؟

سلام
توصیه می‌کنم به مطالعه و تحقیق ادامه بدهید و فقط زمانی کتاب بنویسید که واقعا حرفی برای گفتن دارید.

موفق باشید

سلام روز خوش
فیلم دوم کجاست؟؟؟؟؟؟/

سلام

modiresabz.com/film2

موفق باشید

سلام
از افغانستان هستم آیا امکان دارد DVD های آموزش تولید کارخانه را در این کشور(افغانستان کابل) بفرستید؟

سلام
بله. برای اطلاعات بیشتر در بخش تماس با ما پیام بگذارید.

با تشکر

من چگونه می توانم یک کتاب تستی ریاضی به یک پایه بنویسم؟

دقیقا مراحل را دنبال کنید.
شش موضوع، سه زیرمجموعه و شش سوال.
البته در کارهای فنی شاید این اعداد کمی تغییر کنند و مثلا 7 موضوع انتخاب کنید که همه موارد مهم پوشش داده شود.

موفق باشید

با سلام من می خواهم یک کتاب بنویسم تا چه حدی می تونم از مقالات و کتاب های دیگر استفاده کنم و اگر بخشی از کتاب برگرفته از یک فیلم مستند باشه چه جور به فیلم ارجاع بدم

سلام
می‌توانید در آخر کتاب در بخش منابع تمام این موارد را بنویسید.

موفق باشید

ببخشید آیا نوشتن کتاب محدودیت سنی دارد؟!؟

سلام
در این مورد اطلاعات دقیقی نداریم ولی ظاهرا محدودیتی وجود ندارد.

موفق باشید

شما فوق العاده اید استاد بقوسیان عزیز
با همه وجود و صمیمانه از شما متشکرم

باسلام وخسته نباشید.
من یک نوجوان16ساله هستم و به توشتن کتاب به شدت علاقه مندم.اینطور که شما در ویدیو اول گفتید،حتما باید اطلاعاتی داشته باشیم تا اون هارو تبدیل به کتاب کنیم.اگه بخوام کتاب رمان بنویسم چی کار کنم؟یا بخوام کتابی بنویسم ولی اطلاعات کافی نداشته باشم چطور؟
اگه سریع تر جواب بدید متشکر میشم…

با سپاس فراوان…

سلام
آفرین به انگیزه شما در این سن و همین که در نوجوانی مطالب تخصصی مطالعه می‌کنید نشان می‌دهد آینده درخشانی دارید.
روشی که اینجا آموزش می‌دهیم فقط برای نوشتن کتاب‌های آموزشی کاربرد دارد.
با این روش‌ها نمی‌توان رمان نوشت.

موفق باشید

با عرض سلام و درور بیکران مطالب مطرحه شده شاید کوتاه باشد ولی بسیار کاربردی میباشد از لطف شما بیکران سپاسگزارم

من با کمک حضرتعالی کتابم رو شروع میکنم….امیدوارم بتونم از راهنمایتون حداکثر استفاده رو ببرم و همراهم باشین….با سپاس

با سلام و احترام
ممنون از شما بابت آموزش‌های بسیار عالی و مفیدی که در وب سایت مدیر سبز قرار می دهید.
با تشکر فراوان

با سلام آقای بقوسیان من از شما ممنونم. من اولین کتابم رو نوشتم و کتاب در حال ویرایش هست و به زودی چاپ میشه. با سپاس

درود
بنده سنم ١۶سال است و در حال نوشتن کتاب هستم اما سوال داشتم ايا نوشتن کتاب در اين سن اشکالي دارد يا نه؟

سلام
برای نوشتن کتاب محدودیت سنی وجود ندارد.

موفق باشید

نكته اي كه من ياد گرفتم اين بود كه براي نوشتن كتاب ابتدا بايد زمان اتمام مشخص كنيم
دوما موضوعات را دسته بندي و اهداف را مشخص كنيم

باسلام
بسیارسپاسگزارم از اطلاعات خوبتون.
برا نوشتن مطالب تخصصی از نقطه نظرخومون .اینکه
کارشناسی ارشد رو تموم کردیم کفایت میکنه؟

سلام
تحصیلات عالی خیلی خوب است ولی مسلما در کنار آن باید تحقیقات عمیق و گسترده در حوزه تخصصی خود داشته باشید.
درضمن در نوشتن و انتشار کتاب تحصیلات افراد بررسی نمی‌شود.

موفق باشید

ببخشید چگونه نوشتن کتاب را شروع و ان را عرضه کنم؟
بنده دانشجو هستم
و میخوام در مورد سایت سازی کتاب بنویسم و تقریبا تمام موضو ع های ان را بلدم

سلام
توضیحات در فیلم گفته شده. اگر سوال مشخص‌تری دارید بفرمایید

بسیار عالی .ممنون از اینکه چنین فیلم خوبی را تهیه کرده اید .

درود جناب بقوسیان عزیز و گرامی. من بینهایت از لطف ، محبت ومناعت طبع شما متشکرم که این چنین با تواضع و فروتنی و مهربانی اطلاعات و دانش خود را با دیگران به اشتراک می گذارید. به امید شادکامی و بهروزی حضرتعالی و تیم همراهتان و همه دوستانی که از مطالب علمی شما بهره می برند.

سلام خدمت استاد بزرگوار
ارشد مدیریت اجرایی هستم با سابقه ی15سال کار مالی و مالیاتی,خواستم حاصل تجربیاتم را در قالب کتابی تحت عنوان حسابداری کاربردی مالیاتی بنویسم.خواستم برای شروع کار از محضرتون فیض ببرم.سپاس

سلام.ممنون از اطلاعات فوق العاده.موفق باشید

مقاله بسيار جالبي بود
قبلاً البته فايل ويدئويي اين رو ديده بودم
نكته طلايي اينجاست كه بخش اعظم وقت صرف شده براي نگارش كتاب ها
وقت پرت است
صرفا تحقيق و مطالعه منابع نمي شود
پس مي شود صرفه جويي شان كرد
ممنونم جناب بقوسيان

عالی بود. خیلی استفاده کردم. سپاسگزارم پایدار باشید.
مجید اللهیاری
فرش هزاردستان

واقعا یک استاد چقدر می تونه خلاق و قدرتمند باشه
برای من واقعا جای تحسین داره
و همچنین جای افتخار

ممنون به خاطر این مطلب محشر فقط میشود که در یک مطلب دیگر این موضوع را بازتر کنید؟ ممنون میشوم

آخه کجا بنویسیم برنامه پیدا کنیم اونجا بنویسیم یا توی دفتر چه جوری

سلام
معمولا کتاب در ورد تایپ می‌شود و سپس در نرم‌افزار ایندیزاین صفحه‌آرایی می‌شود.

موفق باشید

ممنون از راهنمایی تون واقعاعالی بود. بسیارسپاسگزارم

باسلام آیااستفاده ازنوشته های دیگران به عنوان بخشی ازکتاب جدیدخودمان مجازاست؟

سلام
اگر با ذکر مرجع انجام شود معمولا مشکلی ندارد.

موفق باشید

سلام و خسته نباشید خدمت شما و سپاس از این مقاله مفید،و سوالی که داشتم این بود که اسم قالب وب سایت شما چی هست؟

سلام
نام قالب سایت فعلا فلت‌سام است.

موفق باشید

بسیار عالی بود .
ممنون از سایت خوبتون با طراحی عالی . لذت بردم از حضور در این صفحه

سلام و دست مریزاد به شما
برای نوشتن کتاب از پایان نامم
حتما باید اسم اساتید راهنما رو هم بنویسم. ممنونم ایمیل بزنیر

سلام
بهتر است نوشته شود.

تشکر

سلام خداقوت برای کتاب از چه سایزی استفاده کنیم بهتره؟ کتاب در مورد موفقیت است

سلام
اغلب کتاب‌های بهبود فردی قطع رقعی هستند که حدودا 14.5 سانتی‌متر در 21.5 سانتی‌متر است.

موفق باشید

سلام اگر بخواهیم کتاب فقط به صورت الکترونیکی باشدوچاپ نشود ایا لازم از که موارد استاندارد مثل فونت و اندازه قلم و … را رعایت کرد؟

سلام
بله لازم است رعایت شود، چون برخی افراد آن را چاپ می‌کنند و روی کاغذ مطالعه می‌‌کنند.

موفق باشید

چه انتشاراتی رو پیشنهاد میکنید

سلام
ما خودمان با انتشارات «کلید آموزش» کار می‌کنیم.

موفق باشید

با سلام،
بینهایت سپاسگزار مقاله ی ارزشمند و کاربردی شما هستم
متشکرم

ممنون
من برای چاپ کردن کتاب باید چه مدرکی داشته باشم ؟؟؟
من ۱۶ سالمه

سلام
برای چاپ کتاب به مدرک خاصی نیاز نیست.

موفق باشید

سلام ممنونم از مقاله مفیدتون
میشه لطفا توضیحی در مورد شرایطی که برای مجوز گرفتن نیاز هست بدید؟
من ۱۴ سالم هست و به شدت به مطالعه کتاب و نوشتن علاقه دارم اما دقیقا نمیدونم که چه نکاتی رو باید رعایت کنم تا بتونم مجوز کتاب که بصورت رمان هست رو بگیرم،ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام
ما فقط در زمینه کتاب‌های آموزشی فعالیت می‌کنیم و برای کتاب رمان لازم است از ناشران این حوزه کمک بگیرید.

موفق باشید

سلام من در حال نوشتن یک کتاب تخصصی هستم که پرکتیکال هست برای تست های ازمایشگاهی؛ ابا میتونم از مطالب ترجمه شده دیگران در کتاب های تالیف شده استفاده کنم؟
با سپاس

سلام
بله حتما، البته با ذکر مرجع.

موفق باشید

سلام ممنون از مطلب خوبتون
آیا من می تونم که بر اساس تخیلات خودم از اسم های آشنایانم در کتاب استفاده کنم یا باید از شخص هایی که در کتاب نام برده ام اجازه بکیرم؟

سلام
نام افراد بی‌همتا و انحصاری نیست و استفاده از آن بعید است مشکلی پیش بیاورد.

موفق باشید

سپاس بیکران. استفاده کردم استاد

باسلام وتشکرفراوان ازاینکه باصبروحوصله به سئوالات پاسخ میدهید
خ.استم بدونم کتاب درزمینه حقوق که جنبه عمومی داره روهم شماچاپ میکنید

سلام
ما ناشر نیستیم و کتاب چاپ نمی‌کنیم. برای چاپ کتاب لازم است به ناشر مراجعه کنید.

موفق باشید

سلام .من یک کتاب بانک تست بهورزی دارم مینویسم چون مربوط به استخدامی میشه باید قبلش مجوز خاصی بگیرم یا نه؟
چه نکاتی باید در نظر بگیرم در مورد موضوع پیش رو؟

سلام
برای این موضوع باید با یک ناشر که در این زمینه اطلاعات دارد مشورت کنید.

موفق باشید

سلام میخواستم بدونم که در کجا باید به نوشتن شروع کنیم در دفتر یا در نرمافزار کامپیوتر

سلام
برای سرعت بخشیدن به کار، بهتر است متن را داخل ورد تایپ کنیم.

موفق باشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم مرا با ایمیل از دیدگاه‌های آتی این نوشته مطلع کنید. همچنین می‌توانید بدون ارسال دیدگاه مشترک شوید.

دیجیتال مارکتینگایمیل مارکتینگبازاریابی عصبیسیستم سازیتبلیغ نویسیبازاریابی محتواافزایش عملکردچگونه کتاب بنویسیم


ایمیل شما:


به من اطلاع دهید!


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟


آدرس ایمیل *


گذرواژه *


عضویت


دانلود PDFDownloads-icon

چطور کتاب خود را چاپ کنیم
چطور کتاب خود را چاپ کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *