چطور گلدانهای زیبا داشته باشیم

 
helpkade
چطور گلدانهای زیبا داشته باشیم
چطور گلدانهای زیبا داشته باشیم

تی وی پلاس

۰۸ / ۰۳ / ۱۳۹۵

با وسایلی که حتی فکرش را هم نمی کنید یک روز به دردتان بخورد، زیبا ترین گلدان را بسازید

تی وی پلاس

۱۵ / ۰۷ / ۱۳۹۷
چطور گلدانهای زیبا داشته باشیم

چرا می گویید معتاد باید بمیرد؟/ حق ندارید زن های معتاد را عقیم کنید/ شیشه که گران شد، مصرف کننده های گل زیاد شدند/ گفتگوی صریح دکتر پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با تی وی پلاس

تی وی پلاس

۱۱ / ۰۷ / ۱۳۹۷

تک گل پرسپولیس به السد از جایگاه هواداران

تی وی پلاس

۱۰ / ۰۷ / ۱۳۹۷

روزهای سفید و سیاه پرسپولیس در دنیای لیگ قهرمانان آسیا/ در این یک سال به پرسپولیس چه گذشت؟

تی وی پلاس

۱۱ / ۰۵ / ۱۳۹۷

10 گل عجیب در دنیای فوتبال که به ثمر رساندنشان غیر ممکن بود!

تی وی پلاس

۰۸ / ۰۵ / ۱۳۹۷

درخشش وحید امیری در اولین بازی برای ترابوزان با یک گل

تی وی پلاس

۰۳ / ۰۵ / ۱۳۹۷

30 گل زیبای جام جهانی 2018 روسیه در یک نگاه

تی وی پلاس

۳۰ / ۰۴ / ۱۳۹۷

تمام گل‌های جام‌جهانی 2018 روسیه در یک نگاه

تی وی پلاس

۲۷ / ۰۳ / ۱۳۹۷

موزیک ویدیو جالب امیر تتلو به نام " گل " ویژه جام جهانی

تی وی پلاس

۲۷ / ۰۳ / ۱۳۹۷

جواد خیابانی باز هم خبرساز شد + ویدیو

تی وی پلاس

۲۷ / ۰۳ / ۱۳۹۷

ویدیو؛ واکنش پیمان قاسم خانی لحظه به ثمر رسیدن گل ایران

تی وی پلاس

۲۷ / ۰۱ / ۱۳۹۷

بغض علی دایی وقتی اسم محبوب ترین زن دُنیا را به زبان آورد: فوتبال نه به علی دایی رحم می کند نه منصوریان/حاشیه های دیدنی مهمانی یک پرسپولیسی در شمشک با حضور ستاره فوتبال ایران و یارانش/اختصاصی تی وی پلاس

جهت دریافت جدیدترین ها عضو شوید.

جهت تبلیغات در سایت پلاس با شماره 22019630 تماس حاصل نمایید.

خطای رخ داده.

© کلیه حقوق این سایت برای ریتم زندگی (دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 20283/93)
محفوظ است


اطلاعیه:

شما اینجا هستید:
نازبو / آموزش و مقالات / چگونه گیاهانی شاداب و سرزنده داشته باشیم؟

گیاهان شاداب و راهکار های داشتن گیاهانی سرزنده

تمامی افرادی که در منزل خود گیاهان طبیعی را نگهداری می کنند، همیشه در پی راهی هستند که گیاهان، شادابی و طراوت خود را حفظ کنند. در اهمیت نگهداری از گیاهان آپارتمانی تردید نیست. هدف، چه تدارک زیبایی بصری خانه باشد و چه استفاده از دیوار سبز برای تصفیه هوا، در‌ صورتی‌ که گیاهان آپارتمانی سرحال و قبراق نباشند، به معکوس این اهداف خواهید رسید! برگ‌هایی پژمرده یا زرد شده که یارای سرپا ایستادن ندارند و زشت می‌شوند، یا گیاهانی بی‌رمق که تاب تصفیه هوا ندارند.

امروز چند راه برای داشتن گیاهانی با سر زنده طراوت را با شما در میان خواهیم گذاشت، در ادامه با ما همراه باشید.چطور گلدانهای زیبا داشته باشیم

رطوبت برای زنده نگه داشتن گل و گیاه فاکتور حیاتی به شمار می رود

یکی از بایسته‌های این نگهداری، تامین رطوبت برای گیاهان آپارتمانی است؛ اما در اقلیم ایران که بیشتر استان‌ها دارای اقلیمی خشک و کم‌ رطوبت دارند، اهمیت این تأمین رطوبت دو‌ چندان است. برای تامین رطوبت برای گیاهان آپارتمانی چندین راهکار ساده وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

آب‌پاشی به کمک آب‌پاش‌های دستی

برای تامین رطوبت برای گیاهان اولین راه‌حل استفاده از اسپری‌های آب‌پاش است که به‌ وفور در دسترس است. اسپری کردن آب روی برگ‌های گیاهان کاری ساده به نظر می‌رسد؛ ولی نیاز است که نکات مهمی را رعایت کرد. نظیر اینکه اسپری روی برگ‌های گیاه درست در زمانی که آفتاب روی برگ‌ها می‌تابد، باعث آسیب دیدن برگ‌ها می‌شود. یا اینکه در آب‌پاشی روی برگ‌های شماری از گیاهان (نظیر سرخس‌ها و بنفشه آفریقایی) باید احتیاط کرد.

نگاهداری گروهی گیاهان

نگهداری گیاهان در کنار یکدیگر سبب می‌شود که رطوبتی که از گلدان‌های هر یک از گیاهان خارج می‌شود، یا عرقی که گیاهان (مخصوصاً پهن برگ‌ها) می‌کنند، در میان شاخ و برگ گیاهان به دام بیفتد. در وضعیتی که از یک گلدان به‌ تنهایی نگاهداری می‌شود، گردش هوا در اطراف گلدان سبب می‌شود که رطوبتی که در اطراف گیاه پدید آمده در سطح فضای اطراف پخش شود. این امر همچنین سبب می‌شود رطوبت اطراف گلدان کمتر شود که به‌ علت پایین‌تر آمدن درصد رطوبت اطراف گیاه، باعث می‌شود هم تعریق و هم تبخیرِ آب از گیاه سرعت بگیرد و نیاز آبی گیاه بیشتر شود.

دستگاه‌های بخور سرد

در تابستان کولرهای گازی و در زمستان رادیاتورها و شومینه‌ها و بخاری‌ها، مستعد خشک‌‌ تر‌ کردن هوا هستند و زیان‌های این خشکی هوا بر کسی پوشیده نیست. راهکار دیگر برای تامین رطوبت برای گیاهان استفاده از دستگاه رطوبت ساز است. از این دستگاه‌ها معمولاً در زمستان‌ها استفاده می‌شود.

استفاده از سینی شن

واپسین و ساده‌ترین راهکاری که برای تأمین رطوبت گیاهان بدان اشاره می‌کنیم، استفاده از سینی شن است.برای این کار، زیر گلدانی های گیاهان را کمی بزرگ‌تر از حالت‌های معمول در نظر می‌گیریم و آن‌ها را تا نزدیکی‌های لبه از دانه‌های شن و سنگ انباشته می‌کنیم. آبی که از سوراخ انتهای گلدان خارج می‌شود، از لابه لای سنگ‌های موجود در زیرگلدانی عبور کرده و در آن ذخیره شده و به‌ مرور تبخیر می‌شود و رطوبت لازم را مهیا می‌کند.

 

گلدان ها را تغییر دهید

هرساله گیاهان رشد می کنند و ریشه آنان مکان وسیع تری برای رشد نیاز دارد. تعویض گلدان موجب می شود انگل های گیاهی و قارچ و کپک ها به ریشه گیاهان صدمه وارد نکنند و فرصتی برای رشد نداشته باشند؛ به این طریق خاک هم پایدارتر می ماند. تعویض گلدان برای تمام گیاهان لازم است، اما برای گیاهان کم رشد مانند کاکتوس، هرچند سال یک بار نیاز به تعویض گلدان است.

از ظروف شیشه ای استفاده نکنید

یادتان باشد ظروف شیشه ای را فقط برای قلمه زدن گیاهان استفاده کنید، زمانی که گیاه شما ریشه داد باید ظرف آن عوض شود چرا که این ظروف نور را به راحتی عبور می دهند و آب فراوان نیز موجب گندید گی ریشه ها و از بین رفتن آنها می شود.ظروف شیشه ای آب رو ندارند و به همین دلیل آب اضافی از خاک آنها خارج نشده و ریشه های گیاه از بین می روند. اگر از این ظروف استفاده می کنید، باید مرتبا آب گلدان را تعویض کنید یا با سنگ های ریز و درشت ریشه ها را بپوشانید و به مرطوب نگه داشتن سنگ ها بسنده کنید.

گلدان های سفالی را انتخاب کنید

بهترین گلدان ها با خاک رس ساخته می شوند که به گلدان های سفالی معروفند، چرا که بهترین شرایط برای شادابی و نشاط گیاه را تامین می کنند و موجب می شوند که دمای خاک برای ریشه در تابستان خنک و در زمستان گرم باشد. مخصوصا برای گیاهی مانند کاکتوس که به آب زیاد نیاز ندارد، استفاده از این گلدان ها موجب نشت آب اضافی به بدنه گلدان می شود. گلدان های پلاستیکی نیز برای برخی گیاهان آپارتمانی مانند پتیوس و فیکوس مناسب اند. از گلدان های فلزی هرگز استفاده نکنید، چراکه موجب زنگ زدن و افزایش نفوذ سم در خاک می شوند، البته گلدان های استیل جدید دارای روکش های مناسب بدون ضرر هستند.

خاک گلدان هایتان را هر سال تعویض کنید

خاک گلدان ها را هر سال تعویض کنید، آبها دارای املاح بسیار زیادی هستند و اگر دقت کرده باشید پس از مدتی کپک و لکه های سفید بر روی خاک ایجاد می شود؛ این لکه ها نشانه ای بر فقر خاک بوده و باید خاک گلدان تعویض شود. بهتر است سالی یک بار خاک گلدان را تعویض کنید تا موقعیتی مناسب برای رشد گیاهان ایجاد شود.

 

به تغذیه توجه کنید

تمامی گیاهان در فواصل مختلفی از سال نیازمند مواد مغذی هستند، و این مواد از طریق خاک به مصرف گیاه می رسد. برای این منظور می توانید از کود های شیمیایی و کودهای غیر شیمیایی بهره بگیرید. کودهای شیمیایی را نصف غلظت نوشته شده بر روی بسته بندی به گیاهان خود بدهید، برای کودهای غیر شیمیایی هم می توانید از آب برنج بدون نمک، پوست تخم مرغ، مانده پوست میوه ها و … استفاده کنید.از ریختن قهوه و نسکافه در خاک خودداری کنید؛ چرا که موجب اسیدی شدن خاک می شود. آب آکواریوم ها برای تقویت شاخه های جوان مناسب است، البته برای تامین کلیه این نیازها می توانید از کود بدون بو و جدید ورمی کمپوست استفاده کنید.

گرده افشانی را جدی بگیرید

گرده افشانی برای هر گیاه فصلی خاص دارد. بهترین فصل برای این کار فصول بهار و پاییز است، این گرده افشانی باعث حفظ طراوت و شادابی گیاهان بوده، و بهتر است در این مواقع از سال، گیاهان را در خارج از منزل نگه داری کنید تا زیبایی آن از بین نرود.البته گرده افشانی مخصوص گیاهان محدودی است که اغلب در باغچه ها کاشته می شوند.

آب و آفتاب دو فاکتور اصلی و مورد نیاز گیاهان

آبیاری برای گیاهان مهمترین بخش طراوت آنهاست اما آبیاری گیاهان هم باید با توجه به نیاز گیاه انجام شود؛ از آبیاری بیش از حد نیاز گیاه خودداری کنید تا موجب گندیدگی ریشه گیاه خود نشوید. بهترین اندازه آبیاری دو لیوان آب در هفته است. گیاهانی که در منزل نگه داری می کنید به آب فراوان احتیاج ندارند. علاوه بر آبیاری به اندازه برای گیاهان خود فضایی مناسب را در نظر بگیرید که از نور خورشید بیشترین استفاده را ببرند تا به اندازه نیاز فتوسنتز انجام شود و شاداب بماند. پشت پنجره، پاسیو و بالکن مکان های مناسبی برای نگه داری گیاهان است. حتی یک لامپ نیز می تواند نور گیاه را تامین کند. برای شادابی بیشتر گیاهان بهتر است در فصل تابستان آنها را بیرون آورده و چند ساعتی در هوای آزاد قرار دهید.


بذر کاهو پاریس آیلند

5,900 تومان


گلدان اچینو کاکتوس

69,000 تومان


بذر گل مغربی (زرد و صورتی)

4,900 تومان – 8,900 تومان


آب بان پلیمر سوپر جاذب

16,500 تومان – 19,000 تومان

چطور گلدانهای زیبا داشته باشیم


کود مخصوص بامبو

13,900 تومان


بذر گل نخودی الوان

6,900 تومان


بذر کرفس خارجی

3,900 تومان


بذر پیازچه

3,900 تومان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

نازبو در شبکه های اجتماعی

تماس مستقیم با پشتیبانی

اطلاعات حساب:

شماره کارت: ۵۰۲۹۳۸۱۰۲۴۶۴۵۴۹۱ نام صاحب حساب: ابوالفضل یاوری – بانک دی

آدرس دفتر مرکزی: یزد، خیابان مطهری، بن بست آسمان، کدپستی 8917618746

پاسخگویی تلفنی : شنبه تا پنج شنبه در ساعات اداری

شماره تماس :
09192145297 – 03535240918

آدرس ایمیل : info@nazboo.com

در فارسی، نازبو به معنای ریحان است و پر واضح است که این نامگذاری به جهت بوی معطر این سبزی بر آن نهاده شده است.
نازبو، در سال ۹۵ با همت جمعی از علاقه مندان به محیط زیست و کارشناسان این حوزه فعالیت خود را آغاز نمود و هدف خود را کمک به نگهداری محیط زیست از طریق آموزش و اطلاع رسانی و همچنین اشاعه فرهنگ نگهداری از گیاهان در بین خانواده های ایرانی قرار داد.
تیم نازبو، محصولات خود را از بهترین برندها تهیه کرده و محصولات رویشی خود را ابتدا در آزمایشگاه بررسی نموده و پس از آن اقدام به عرضه آن می‌نماید و در این راه رضایتمندی مشتری به عنوان ارزش کلیدی سازمان شناخته می شود.
شایان ذکر است که در راستای هدف اولیه موسسین، که حفظ محیط زیست بوده یک درصد از درآمد های این وب‌سایت صرف کمک به سبز نگاه داشتن زمین،‌از جمله کاشت درخت،جمع آوری زباله های رها شده در طبیعت و .. می شود.

The online version of the Iranian daily Hamshahri

همشهری آنلاین- ندا شریف:
صرف نداشتن حیاط به معنی نداشتن باغچه‌ای زیبا نیست. باغچه در قالب ظرف‌ یا گلدان‌های مختلف مناسب کسانیست که در آپارتمان یا جاهایی زندگی می‌کنند که شرایط خاک مناسب نیست.

این ظرف‌های کم‌قطر در رنگ‌ها، شکل‌ها، اندازه‌ها و جنس‌های مختلف مناسب هر نوع سلیقه‌اند. باغچه دست‌ساز خود را به گل‌، گیاه و یا سبزی اختصاص دهید و برای جلوه بیش‌تر از ترکیب آن‌ها استفاده کنید.1- امپاتیانسامپاتیانس‌ها به داشتن رنگ‌های مختلف و رشد سریع معروفند. زمانی که آن‌ها را در ظرف می‌کارید، مرتب به آن آب داده و هر هفته کود دهید.

2- بگونیابگونیا به طور طبیعی سفید، صورتی، زرد یا قرمز مایل به زرد است. اما رنگ‌های ترکیبی آن نیز برای جذابیت بیش‌تر گل‌ها و برگ‌ها کشت می‌شود. بگونیا را می‌توان در بیرون آپارتمان هم قرار داد.چطور گلدانهای زیبا داشته باشیم

این گل‌ها در آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می‌کنند اما با ایجاد شرایط آب و هوایی معتدل هم قابل نگه‌داری هستند.

3- گل جعفریگل جعفری 45 تا 50 روز بعد از کاشت دانه رشد می‌کند. آن را در اواسط فروردین بکارید و در داخل خانه قرار دهید و بعد از برطرف شدن خطر سرمازدگی به بیرون منتقل کنید. خاک آن را نه خیس بلکه همیشه مرطوب نگه دارید و از گل‌های خشک شده آن برای کاشت سال بعد استفاده کنید.

4- کاکتوسمی‌توانید انواع گونه‌های مختلف و مورد علاقه کاکتوس را یک‌جا نگه‌داری کنید. نگه‌داری کاکتوس‌ها آسان بوده و مناسب کسانیست که دست سبز برای نگه‌داری گل‌ها ندارند.

به جز انواع گل‌ها می‌توانید باغچه‌ای از سبزیجات وصیفی‌جات نیز داشته باشید.

5- کاهوبرای داشتن برگ‌های تازه داخل ظرف خود کاهو بکارید. کاهو به هوای سرد و 20-15 سانتی‌متر خاک نیاز دارد.

6- هویج

هویج که در انواع غذاها، سالادها، سوپ‌ها، خورش‌ها و حتی کیک‌ها کاربرد دارد، مناسب باغچه دست‌ساز شماست. این ریشه خوراکی به 25 سانتی‌متر عمق و 10 سانتی‌متر فاصله از هر طرف نیاز دارد.

7- فلفل جالاپینوفلفل جالاپینو در اندازه 5 تا 8 سانتی‌متر، براق بوده و معمولا به صورت سبز خورده می‌شود و گه‌گاه به صورت قرمز مصرف می‌شود. برای کاشت انواع مختلف فلفل حدودا به 40 سانتی‌متر خاک نیاز دارید.

8- گوجه‌ فرنگیگوجه فرنگی گیلاسی به 30 سانتی‌متر خاک برای رشد و گوجه فرنگی‌های معمولی به 60 سانتی‌متر خاک احتیاج دارند. از انواع مورد علاقه خود برای اضافه کردن به سالاد و یا سس ماکارونی استفاده کنید.

9- رزماری

رزماری یا اکلیل کوهی را جدا از سایر سبزی‌ها بکارید چون در فاصله دو آبیاری مایل به خشک شدن است. می‌توان در زمستان آن را به داخل منتقل کرد و زیر پنجره آفتاب‌گیر قرار داد.

10- ریحان

ساقه‌های ریحان را داخل ظرفی پر از آب قرار دهید. در عین حال مراقب کپک زدن آن باشید. این گیاه به جریان کامل هوا نیاز دارد.

http://www.ehow.com

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon

لذت تماشای فیلم باجزییات وکیفیت بالای نور

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن

 ۸ راه برای داشتن گیاهی شادابیکی از دغدغه های همیشگی صاحبان گل و گیاه در منزل، از دست رفتن نشاط و زیبایی گیاهانشان است. برای حفظ و به حداکثر رساندن شادابی گیاهان این توصیه ها عمومی هستند.

از ظروف شیشه ای استفاده نکنیدظروف شیشه ای زمانی استفاده می شود که گیاهی را قلمه بزنید تا به راحتی ریشه دهد؛ چرا که این ظروف نور را به راحتی عبور می دهند و آب فراوان نیز موجب گندید گی ریشه ها و از بین رفتن آنها می شود.ظروف شیشه ای آب رو ندارند و به همین دلیل آب اضافی از خاک آنها خارج نشده و ریشه های گیاه از بین می روند. اگر از این ظروف استفاده می کنید، باید مرتبا آب گلدان را تعویض کنید یا با سنگ های ریز و درشت ریشه ها را بپوشانید و به مرطوب نگه داشتن سنگ ها بسنده کنید.چطور گلدانهای زیبا داشته باشیم

خاک ها را تعویض کنیدآب هایی که املاح زیادی دارند، به اصطلاح آب های سخت نامیده می شوند که موجب از بین رفتن مواد معدنی خاک و ایجاد کپک های سپید بر روی خاک می شوند. این لکه های سپید نشانه فقر خاک و کمبود املاح است. بهتر است سالی یک بار خاک گلدان را تعویض کنید تا موقعیتی مناسب برای رشد گیاهان ایجاد شود.

گلدان ها را تغییر دهیدهرساله گیاهان رشد می کنند و ریشه آنان مکان وسیع تری برای رشد نیاز دارد. تعویض گلدان موجب می شود انگل های گیاهی و قارچ و کپک ها به ریشه گیاهان صدمه وارد نکنند و فرصتی برای رشد نداشته باشند؛ به این طریق خاک هم پایدارتر می ماند. تعویض گلدان برای تمام گیاهان لازم است، اما برای گیاهان کم رشد مانند کاکتوس، هرچند سال یک بار نیاز به تعویض گلدان است.

سفالی ها بهترندبهترین گلدان ها با خاک رس ساخته می شوند که به گلدان های سفالی معروفند، چرا که بهترین شرایط برای شادابی و نشاط گیاه را تامین می کنند و موجب می شوند که دمای خاک برای ریشه در تابستان خنک و در زمستان گرم باشد. مخصوصا برای گیاهی مانند کاکتوس که به آب زیاد نیاز ندارد، استفاده از این گلدان ها موجب نشت آب اضافی به بدنه گلدان می شود. گلدان های پلاستیکی نیز برای برخی گیاهان آپارتمانی مانند پتیوس و فیکوس مناسب اند. از گلدان های فلزی هرگز استفاده نکنید، چراکه موجب زنگ زدن و افزایش نفوذ سم در خاک می شوند، البته گلدان های استیل جدید دارای روکش های مناسب بدون ضرر هستند.

گرده افشانی را جدی بگیریدگرده افشانی برای هر گیاه فصلی خاص دارد. بهترین فصل برای این کار فصول بهار و پاییز است، بهتر است در این مواقع از سال، گیاهان را در خارج از منزل نگه داری کنید تا زیبایی آن از بین نرود و گرده افشانی آنان نیز موجب حساسیت افراد خانواده نشود. گرده افشانی موجب تقویت شادابی گیاه می شود، البته گرده افشانی مخصوص گیاهان محدودی است که اغلب در باغچه ها کاشته می شوند.

به تغذیه توجه کنیدبرای تقویت خاک بهتر است از کودهای گیاهی و شیمیایی با توجه به نوع گیاه استفاده کنید. آب برنج شسته شده بدون نمک موجب شادابی و سرسبز شدن هر گیاهی می شود. هنگامی که تخم مرغ را می پزید، آب آن را در گلدان بریزید تا آهک مورد نیاز گیاه را تامین کند. از ریختن قهوه و نسکافه در خاک خودداری کنید؛ چرا که موجب اسیدی شدن خاک می شود. آب آکواریوم ها برای تقویت شاخه های جوان مناسب است، البته برای تامین کلیه این نیازها می توانید از کود بدون بو و جدید ورمی کمپوست استفاده کنید.

گلدان را آب باید داد؛ اما نه زیاد!میزان آبیاری گیاهان خانگی باید بسیار کم و حداقل باشد. بهترین اندازه آبیاری دو لیوان آب در هفته است. گیاهانی که در منزل نگه داری می کنید به آب فراوان احتیاج ندارند. هیچ وقت نگذارید خاک خیس بماند، چرا که موجب پوسیدگی ریشه می شود. زیرگلدانی نیز موجب می شود آب اضافی گلدان نشت نکند.

و آفتاب…بهتر است نور کافی به گیاه تابیده شود تا به اندازه نیاز فتوسنتز انجام شود و شاداب بماند. پشت پنجره، پاسیو و بالکن مکان های مناسبی برای نگه داری گیاهان است. حتی یک لامپ نیز می تواند نور گیاه را تامین کند. برای شادابی بیشتر گیاهان بهتر است در فصل تابستان آنها را بیرون آورده و چند ساعتی در هوای آزاد قرار دهید.منبع:donya-e-eqtesad.com

چند دقیقه با دانستنی ها

درمان قطعی وزوز گوش باروش نوین کلینیک نجوا

تور ارزان کیش با رزرواسیون بهترین هتل ها

جدیترین یخچال ها رو باکمترین قیمت بازاربخر

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


بهبود مشکلات رفتاری کودک با بازی درمانی

ازکجالوازم خانگی رو باقیمت مطمئن خریدکنیم؟


این آزمون شخصیت شما را مشخص می کند


ارزانتر سفر کنید! بلیط زمینی وهوایی

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود

باکلاسهای غیرحضوری،چطورکمک درس فرزندم باشم


صدور آنلاین بلیط با ارزانترین نرخ

جدیترین یخچال ها رو باکمترین قیمت بازاربخر

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

همه‌ی ما از تاثیر زیبایی و فواید گیاهان در زندگی خود خبر داریم. در این بین راههای فراوانی برای افزایش زیبایی خانه و گیاهانمان وجود دارد که با صرف کمی هزینه و زمان، می‌توانید به راحتی از آنها استفاده کنید. تزیین گلدان و یا خلاقیت در ساخت گلدان با وسایل ساده یکی از این راههاست. شما می‌توانید به تنهایی و طبق سلیقه خودتان، از ایده های خلاقانه برای گلدان استفاده کنید و انواع گلدانهای فانتزی را داشته باشید. کافیست در این مقاله با ما همراه باشید تا با این ایده های تصویری و خلاقانه، بیشتر آشنا شوید.

آخرین بروزرسانی مقاله : 16 مهر 98

یک روز جمعه گلدان های ساده سفید یا مشکی یا هر رنگ دیگرتان را آماده کنید. با آرامش کامل لباس کار بپوشید و شروع به رنگ کردن آنها بکنید. هر رنگی که میخواهید یا هر طرحی که مورد علاقه‌تان است را می‌توانید برروی آن پیاده کنید و یک گلدان که مختص خودتان است را از نو بسازید ! به نمونه های زیر توجه کنید :

می‌توانید توپ های قدیمی فرزندتان یا خودتان که دیگر قابل استفاده نیستند و یا پاره شده‌اند را به گلدان تبدیل کنید. توپ های بستکبال و والیبال بهترین گلدان های توپی را برای شما می‌سازند.چطور گلدانهای زیبا داشته باشیم

 

بله جمله را درست خوانده اید ! از این پس میتوانید با وسایل دور ریختنی مانند قوطی کنسرو، ظروف پلاستیکی و … گلدان بسازید. این روش علاوه بر صرفه جویی در هزینه، خلاقیت شما را برای استفاده از وسایل بازیافتی بیشتر می‌کند.

از اسباب بازی های کودکتان که دیگر از آنها استفاده نمیکند برایش گلدان بسازید! می‌توانید از حیوان های پلاستیکی استفاده کرده و با خلاقیت خود، کاکتوس های کوچک درون آنها بکارید و در اتاق کودکتان قرار دهید. البته در رابطه با کودکان بهتر است در ابتدا، با گیاهان مناسب اتاق بچه‌ها آشنا شوید. همچنین قطارهای مسافری، گلدان های یکپارچه و منظمی برای شما خواهند شد و در دکوراسیون تاثیر بسزایی خواهند داشت.

به سادگی و با استفاده از سنگ گلدان خودتان را طراحی کنید. انواع سنگ های ریز و درشت در رنگهای متنوع در بازار ها یافت می‌شود. حتی اگر نمی‌خواهید برای خرید سنگ هزینه کنید، می‌توانید به یک رودخانه‌ی نزدیک بروید و از سنگهای صاف و صیقلی رودخانه استفاده کنید و آنها را با چسب حرارتی برروی گلدان بچسبانید.

می‌توانید با شیشه های دور ریختنی که دیگر آن ها را نمی‌خواهید، گلدان های زیبا بسازید. یکی از بهترین راهها برای استفاده از شیشه های مربا، شیر، ترشی و یا خیارشور، ساخت گلدان است. باید توجه کنید که به دلیل نبود زهکش در گلدان های شیشه ای، بهتر است از گیاهانی که به زهکشی بالایی نیاز دارند، استفاده نکنید. گیاهانی که بدون خاک نیز می‌توانند زندگی کنند، مانند : پوتوس ، ارکیده، قاشقی و … برای این گلدان ها مناسبند. 

ریختن سنگریزه در گلدان و ریختن خاک برروی آن مانند زهکش عمل می‌کند و می‌توانید انواع بذر های سبزیحات را در آن پرورش دهید. 

شما معمولا از لامپ های سوخته چه استفاده‌ای می‌کنید !؟ بهترین استفاده‌ی دوباره از این لامپ ها، ساخت گلدان است. برای این کار بهتر است که مواظب دست خود باشید و حتما از دستکش استفاده کنید تا لبه های لامپ دست شما را نبرد.  با استفاده از عکس پایین کاملا متوجه روش کار خواهید شد.

برای ساخت گلدان با وسایل ساده می‌توانید از صدف استفاده کنید. صدف ها به خودی خود زیبایی فراوانی دارند و استفاده از آنها برای تزیین گلدان، می‌تواند زیبایی دکور خانه‌ی شما را افزایش دهد.

می‌توانید ساخت گلدان با وسایل دور ریختنی مانند یک سبد شکسته، یک جا جورابی قدیمی، ضبط یا حتی یک میز توالت کهنه را امتحان کنید! تمامی این وسایل، زمانی هزینه‌ی زیادی صرف آنها شده است و می‌توانند بعد از قدیمی شدن و یا کهنه شدن، استفاده های دیگری داشته باشند. اگر خانه‌ی بزرگی دارید و یا می‌خواهید یک گلخانه‌ی کوچک بسازید، استفاده از این وسایل بهترین گزینه است.

کنف یکی از وسایل تزیینی قابل استفاده در طراحی هاست و به راحتی یافت می‌شود. می‌توانید با استفاده از کنف، یک آویز زیبا برای گلدانتان درست کنید و آن را از هرجایی که می‌خواهید آویزان کنید.

البته که کتاب، وسیله‌ی با ارزشی است و حتما باید آن را مطالعه کنید. اما اگر بر اثر یک حادثه تعدادی از صفحات کتابتان خراب شد، می‌توانید از آن استفاده کنید و با خالی کردن وسط آن، یک گلدان زیبا و ارزشمند بسازید. این گلدان خلاقانه و زیبا در کنار قفسه های کتابتان، می‌تواند یک چیدمان عالی برای گلدان های خانه‌تان باشد. 

با یک سرچ ساده در اینترنت، یک طرح پر و خالی پیدا کنید و آن را بکشید و یا پرینت بگیرید. طرح مورد نظرتان را بر روی نصف بطری های پلاستیکی نوشابه، آب معدنی و یا هر بطری دیگری بچسبانید. با چاقو و یا کاتر ( مواظب دستتان باشید ) قسمت های خالی طرحتان را ببرید و رنگ آمیزی کنید. طرح نهایی یک گلدان زیبای خلاقانه است که می‌توانید درون آن یک شیشه ساده و یا نصف دیگر بطری را قرار دهید و گیاهتان را در آن بکارید. در واقع گلدان دست ساز شما یک کاور نهایی برای هر گلدان دیگریست.

با استفاده از مقداری سیمان و آب و وسایل ساده‌ی دیگر می‌توانید خودتان یک گلدان سیمانی بسازید. گلدان های سیمانی امروزه طرفداران زیادی را در بازار ها به خود جذب کرده اند اما تمامی آنها طرح یکسانی دارند. بنابراین می‌توانید خودتان یک گلدان سیمانی با سلیقه خودتان بسازید. گلدانی که مشابه آن در هیچ جای دیگری نیست.

با کمی چسب چوب و اضافه پارچه و تور، می‌توانید گلدان های فانتزی و خلاقانه بسازید. در استفاده از تور زیاده روی نکنید تا سادگی گلدان ها حفظ شود.

بسیارعالی و خلاقانه

بسیارعالی و خلاقانه
من که خیلی لذت بردم

عالی بود

عالی

عالیههععع

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چطور گلدانهای زیبا داشته باشیم

وب‌ سایت

ایران درخت

امروز ، فروشگاه اینترنتی گل و گیاه  ایران درخت با بیش از 500 نوع محصول گوناگون اعم از گیاهان آپارتمانی ، انواع تقویت کننده ها و کود های گل و گیاه ، انواع گلدان های پلاستیکی ، سفالی ، سرامیکی و … ، انواع خاک های مخصوص گیاهان توانسته است نیاز های گل و گیاه شما مشتریان عزیز را در کمترین زمان ممکن فراهم آورد.

ماموریت و رساله ی فروشگاه اینترنتی گل و گیاه ایران درخت ، تامین سریع تمامی گل و گیاه ، ملزومات باغبانی و جلب رضایت شما مشتریان گرامی میباشد.


آدرس ایمیل:



نام کاربری یا ایمیل *


رمز عبور *


ورود

یکی از عناصری که می‌تواند حال و هوای خانه شما را عوض کند و طراوت و سبزی را برای شما به ارمغان بیاورد گیاهان هستند. این روزها شما می‌توانید با هزینه‌ای مناسب و زحمتی کم گیاهی را خریداری کنید و به خانه بیاورید. ولی نکته‌ی مهم، نگهداری و طرز رفتار با گل‌های خانگی است. خیلی وقت‌ها از افراد مختلف شنیده‌ایم که گیاهی را خریده‌اند و مدتی بعد، از پژمردگی و از بین رفتن گیاه‌شان گلایه دارند!

هر یک از انواع گل‌های خانگی یا همان گیاهان آپارتمانی نیازها و روش‌های نگهداری خاص خود را دارند که در زمان خرید باید به آنها توجه کنید. اگر خودتان اطلاعات کافی راجع به یک گونه گیاه آپارتمانی ندارید حتما از کارشناس فروش، اطلاعات کافی راجع به نیازهای گیاه کسب کنید و یا قبل از خرید مطالعه داشته باشید.

در این مطلب راجع به روش‌هایی که باعث تقویت گل‌های خانگی می‌شوند صحبت کرده‌ایم، تا انتهای مطلب همراه چیدانه باشید.

 

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

چطور گلدانهای زیبا داشته باشیم

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

گیاهان آپارتمانی همانطور که از نامشان مشخص است؛ برای فضاهای بسته و داخلی هستند، در نتیجه با شرایط فضاهای بسته تطبیق پیدا کرده‌اند. بعضی از گیاهان خانگی نگهداری و توجه زیادی لازم دارند و بعضی از آنها با کمترین توجهی هم به خوبی رشد می‌کنند. برای اینکه گیاهان شادابی داشته باشیم با هر گیاه آپارتمانی به اقتضای نیازهایش رفتار کنیم.

مطلب پیشنهادی: چگونه از گیاهان محافظت کنیم؟ همین چند نکته را در مورد من بدان!

 

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

یکی از اشتباهات رایج در مورد آبیاری گیاهان آپارتمانی این است که افراد فکر می‌کنند باید هر روز به گل‌ها آب بدهند! و آبیاری زیاد یکی از رایج‌ترین دلایل از بین رفتن گیاهان است! فراموش نکنید هر نوع گیاه آپارتمانی به میزان مشخصی آب نیاز دارد. اگر گیاه را به طور کامل آبیاری می‌کنید باید مطمئن شوید اضافه‌ی آب گلدان از انتهای آن خارج شود تا ریشه گیاه پوسیده نشود.

رعایت فاصله‌ی بین آبیاری‌ها در گل های خانگی بسیار اهمیت دارد. گیاهان در زمستان به آبیاری کمتری احتیاج دارند و تعداد دفعات آبیاری آنها باید کم شود. به طور کلی گیاهان گوشتی و کاکتوس‌ها به آبیاری کمتری احتیاج دارند و فاصله‌ی آبیاری آنها بیشتر است.

مطلب پیشنهادی: آبیاری گیاهان آپارتمانی، چگونه از آنها محافظت کنیم؟

 

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

یکی از مهم‌ترین نیازهای گیاهان، نور کافی است. اغلب گیاهان نور غیرمستقیم خورشید را دوست دارند و برخی از گل‌دارهای آنها نیاز به چند ساعت نور مستقیم خورشید دارند. قبل از خرید هر نوع گیاهی شرایط فضای خانه و داشتن مکانی با نور مناسب برای گیاه را در نظر داشته باشید. بعضی از گل‌های خانگی با نور مصنوعی هم می‌تواند نیاز خود را رفع کنند ولی بعضی‌ از آنها فقط به نور طبیعی احتیاج‌ دارند.

مطلب پیشنهادی: گیاهان خانگی سایه نشین؛ ۱۳ گیاه سایه دوست برای آپارتمان‌های کم نور!

 

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

کود در واقع غذای گیاه است. کوددهی به گیاهان یکی از راه‌های تقویت گل‌های خانگی است. استفاده از کود، نیاز گیاهان به عناصری مانند فسفر، پتاسیم و نیتروژن را رفع می‌کند. نیاز به کود در گیاهان مختلف مانند هر ویژگی دیگری متفاوت است. برخی از گیاهان هر سال یکبار و بعضی از آنها سالی دوبار به کود احتیاج دارند. استفاده از کود برای گیاهان مخصوصا گیاهان گلدار اهمیت زیادی دارد و باید طبق دستورالعمل از کود استفاده شود تا باعث از بین رفتن گیاه نشود.

کودها در انواع مختلف طبیعی (کود حیوانی، فرآوری شده، کود ارگانیک) و شیمیایی و به شکل‌های پودری، گرانوله، مایع و.. در بازار وجود دارند. یکی از انواع کودهای مناسب برای گل‌های خانگی کود مایع (liquid fertilizer) است. کود مایع شامل ترکیبی از عناصر غذایی پرمصرف و کم‌مصرف مورد نیاز گیاه است که از راه ریشه گیاهان جذب می‌شود و برخی از انواع کودهای مایع هم به صورت محلول‌پاشی روی برگ‌ها به گیاه می‌رسند.

مطلب پیشنهادی: کود مایع برای گلدان، هر آن‌چه که باید بدانید!

 

خاک مناسب یکی از نیازهای اصلی و تقویت‌کننده گل‌های خانگی است، انواع مختلفی از خاک‌های آماده برای گیاهان آپارتمانی در بازار وجود دارد که اغلب آنها ترکیبی از چندین نوع خاک هستند تا مواد مغذی لازم را به گیاه برسانند. به طور کلی گل‌های خانگی در خاک‌های ترکیبی و نسبتا سبک که نفوذپذیری بالایی دارند و ریشه به راحتی در آن رشد می‌کند، سرحال‌ترند و رشد مناسبی دارند. با این حال توجه به نوع گونه‌ی گیاهی که تهیه می‌کنید اهمیت دارد. به طور مثال کاکتوس‌ها نیاز به خاکی سبک و ماسه‌ای دارند و به دلیل حساسیت کاکتوس‌ها به نوع خاک، در زمان خرید خاک باید حتما خاک مناسب کاکتوس را خریداری کنید.

مطلب پیشنهادی: انواع خاک گلدان، خاک مناسب برای رشد گیاهان خانگی چیست؟

 

گرد و غباری که روی سطوح برگ گیاهان آپارتمانی را می‌گیرد مانع جذب نور و فتوسنتز گیاهان می‌شود در نتیجه سطوح روی برگ‌ها باید تمیز شوند، البته این کار را برای بعضی از گیاهان می‌توانید با دستمال نم‌دار انجام دهید به طور مثال؛ بعضی از گیاهان که برگ‌های صاف و چرمی دارند به راحتی با دستمال قابل تمیز کردن هستند ولی بعضی از گیاهان مثل برگ‌بیدی بنفش پرزهایی روی سطح برگشان دارند این قابلیت را ندارند و می‌توانید از یک قلموی نرم برای تمیز کردن سطح آنها استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: چگونه گیاهان آپارتمانی را برق بیندازیم؟

 

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

تعویض گلدان یکی از کارهای ضروری برای گل‌های خانگی است که اگر به موقع و درست انجام شود باعث تقویت گیاه و سرحال شدن آن می‌شوند. تعویض گلدان علاوه بر اینکه با بزرگ شدن گیاه، فضای کافی برای ریشه و گیاه به وجود می‌آورد باعث اضافه شدن مقداری خاک تازه و مغذی برای گیاه می‌شود. انتظار نداشته باشید که همیشه با تعویض گلدان گیاه به گلدانی بزرگتر، رشد گیاه هم سریعتر می‌شود؛ زیرا برخی از گیاهان با بزرگ شدن فضای ریشه، سرعت رشد کمتری پیدا می‌کنند. به خاطر داشته باشید گلدان گیاهی که گل دارد را تعویض نکنید.

مطلب پیشنهادی: تعویض گلدان در خانه، لباس نو برای گیاهان آپارتمانی!

 

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

برخی از موادی که در خانه‌ها وجود دارند به راحتی به شما در تقویت گیاهان آپارتمانی کمک می‌کنند. مثل حبه قندی که داخل گلدان آب گل‌های شاخه‌ بریده می‌اندازید، چون باعث بیشتر زنده ماندن گل خواهد شد.چطور گلدانهای زیبا داشته باشیم

آسپرین: برای تقویت گیاهان آپارتمانی می‌توانید از آسپرین استفاده کنید. آسپرین به دلیل وجود اسید‌سالیسیلیک برای گیاهان مفید است زیرا گیاهان، این ماده را در مقابل استرس و کم آبی تولید می‌کنند و در برابر مرگ مقاومت می‌کنند. می‌توانید قرص آسپرین را در آب حل کنید و به صورت محلول روی گیاه بپاشید. مراقب باشید در استفاده از قرص آسپرین برای گیاهان زیاده‌روی نکنید.

قرص آهن: یکی دیگر از ترفندهای تقویت گل‌های خانگی استفاده از قرص آهن است. می‌توانید قرص آهن را پودر کنید و با تفاله‌های چای کیسه‌ای استفاده شده ترکیب کنید، کمی آب اضافه کنید و مخلوط را به گیاه اضافه کنید.

مطلب پیشنهادی: چگونه در منزل، کود خانگی بسازیم؟

 

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

هر گیاهی آپارتمانی نیازهای خاص خود را دارد. اگر تازه‌کار هستید سعی کنید گیاهانی با نگهداری آسان تهیه کنید تا از بین فتن گیاهان ذوقتان را کور نکند! قبل از تهیه هر گیاه خانگی اطلاعاتی راجع به آن بدست بیاورید. فراموش نکنید که قبل از هرچیزی باید از برخی از تفکرات اشتباه راجع به گیاهان مانند: آبیاری زیاد همه‌ی گل‌های خانگی، قرار دادن همه‌ی گلدان‌ها در نورمستقیم خورشید، غبارپاشی هر روزه گل‌های خانگی و… دوری کنید و با هرگیاه به اقتضای نیاز و ویژگی‌هایش رفتار کنید.

برای تهیه‌ی کودهای مایع متناسب با هرگیاه می‌توانید به پروفایل شرکت رشد رهنمون طوس سر بزنید و با کارشناسان در ارتباط باشید.

اگر به دنبال تهیه گل و گیاه خانگی هستید به پروفایل اهالی فن چیدانه در این زمینه سر بزنید.

 

مطلب پیشنهادی:

یکی از عناصری که می‌تواند حال و هوای خانه شما را عوض کند و طراوت و سبزی را برای شما به ارمغان بیاورد گیاهان هستند. این روزها شما می‌توانید با هزینه‌ای مناسب و زحمتی کم گیاهی را خریداری کنید و به خانه بیاورید. ولی نکته‌ی مهم، نگهداری و طرز رفتار با گل‌های خانگی است. خیلی وقت‌ها از افراد مختلف شنیده‌ایم که گیاهی را خریده‌اند و مدتی بعد، از پژمردگی و از بین رفتن گیاه‌شان گلایه دارند!

هر یک از انواع گل‌های خانگی یا همان گیاهان آپارتمانی نیازها و روش‌های نگهداری خاص خود را دارند که در زمان خرید باید به آنها توجه کنید. اگر خودتان اطلاعات کافی راجع به یک گونه گیاه آپارتمانی ندارید حتما از کارشناس فروش، اطلاعات کافی راجع به نیازهای گیاه کسب کنید و یا قبل از خرید مطالعه داشته باشید.

در این مطلب راجع به روش‌هایی که باعث تقویت گل‌های خانگی می‌شوند صحبت کرده‌ایم، تا انتهای مطلب همراه چیدانه باشید.

 

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

گیاهان آپارتمانی همانطور که از نامشان مشخص است؛ برای فضاهای بسته و داخلی هستند، در نتیجه با شرایط فضاهای بسته تطبیق پیدا کرده‌اند. بعضی از گیاهان خانگی نگهداری و توجه زیادی لازم دارند و بعضی از آنها با کمترین توجهی هم به خوبی رشد می‌کنند. برای اینکه گیاهان شادابی داشته باشیم با هر گیاه آپارتمانی به اقتضای نیازهایش رفتار کنیم.

مطلب پیشنهادی: چگونه از گیاهان محافظت کنیم؟ همین چند نکته را در مورد من بدان!

 

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

یکی از اشتباهات رایج در مورد آبیاری گیاهان آپارتمانی این است که افراد فکر می‌کنند باید هر روز به گل‌ها آب بدهند! و آبیاری زیاد یکی از رایج‌ترین دلایل از بین رفتن گیاهان است! فراموش نکنید هر نوع گیاه آپارتمانی به میزان مشخصی آب نیاز دارد. اگر گیاه را به طور کامل آبیاری می‌کنید باید مطمئن شوید اضافه‌ی آب گلدان از انتهای آن خارج شود تا ریشه گیاه پوسیده نشود.

رعایت فاصله‌ی بین آبیاری‌ها در گل های خانگی بسیار اهمیت دارد. گیاهان در زمستان به آبیاری کمتری احتیاج دارند و تعداد دفعات آبیاری آنها باید کم شود. به طور کلی گیاهان گوشتی و کاکتوس‌ها به آبیاری کمتری احتیاج دارند و فاصله‌ی آبیاری آنها بیشتر است.

مطلب پیشنهادی: آبیاری گیاهان آپارتمانی، چگونه از آنها محافظت کنیم؟

 

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

یکی از مهم‌ترین نیازهای گیاهان، نور کافی است. اغلب گیاهان نور غیرمستقیم خورشید را دوست دارند و برخی از گل‌دارهای آنها نیاز به چند ساعت نور مستقیم خورشید دارند. قبل از خرید هر نوع گیاهی شرایط فضای خانه و داشتن مکانی با نور مناسب برای گیاه را در نظر داشته باشید. بعضی از گل‌های خانگی با نور مصنوعی هم می‌تواند نیاز خود را رفع کنند ولی بعضی‌ از آنها فقط به نور طبیعی احتیاج‌ دارند.

مطلب پیشنهادی: گیاهان خانگی سایه نشین؛ ۱۳ گیاه سایه دوست برای آپارتمان‌های کم نور!

 

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

کود در واقع غذای گیاه است. کوددهی به گیاهان یکی از راه‌های تقویت گل‌های خانگی است. استفاده از کود، نیاز گیاهان به عناصری مانند فسفر، پتاسیم و نیتروژن را رفع می‌کند. نیاز به کود در گیاهان مختلف مانند هر ویژگی دیگری متفاوت است. برخی از گیاهان هر سال یکبار و بعضی از آنها سالی دوبار به کود احتیاج دارند. استفاده از کود برای گیاهان مخصوصا گیاهان گلدار اهمیت زیادی دارد و باید طبق دستورالعمل از کود استفاده شود تا باعث از بین رفتن گیاه نشود.

کودها در انواع مختلف طبیعی (کود حیوانی، فرآوری شده، کود ارگانیک) و شیمیایی و به شکل‌های پودری، گرانوله، مایع و.. در بازار وجود دارند. یکی از انواع کودهای مناسب برای گل‌های خانگی کود مایع (liquid fertilizer) است. کود مایع شامل ترکیبی از عناصر غذایی پرمصرف و کم‌مصرف مورد نیاز گیاه است که از راه ریشه گیاهان جذب می‌شود و برخی از انواع کودهای مایع هم به صورت محلول‌پاشی روی برگ‌ها به گیاه می‌رسند.

مطلب پیشنهادی: کود مایع برای گلدان، هر آن‌چه که باید بدانید!

 

خاک مناسب یکی از نیازهای اصلی و تقویت‌کننده گل‌های خانگی است، انواع مختلفی از خاک‌های آماده برای گیاهان آپارتمانی در بازار وجود دارد که اغلب آنها ترکیبی از چندین نوع خاک هستند تا مواد مغذی لازم را به گیاه برسانند. به طور کلی گل‌های خانگی در خاک‌های ترکیبی و نسبتا سبک که نفوذپذیری بالایی دارند و ریشه به راحتی در آن رشد می‌کند، سرحال‌ترند و رشد مناسبی دارند. با این حال توجه به نوع گونه‌ی گیاهی که تهیه می‌کنید اهمیت دارد. به طور مثال کاکتوس‌ها نیاز به خاکی سبک و ماسه‌ای دارند و به دلیل حساسیت کاکتوس‌ها به نوع خاک، در زمان خرید خاک باید حتما خاک مناسب کاکتوس را خریداری کنید.

مطلب پیشنهادی: انواع خاک گلدان، خاک مناسب برای رشد گیاهان خانگی چیست؟

 

گرد و غباری که روی سطوح برگ گیاهان آپارتمانی را می‌گیرد مانع جذب نور و فتوسنتز گیاهان می‌شود در نتیجه سطوح روی برگ‌ها باید تمیز شوند، البته این کار را برای بعضی از گیاهان می‌توانید با دستمال نم‌دار انجام دهید به طور مثال؛ بعضی از گیاهان که برگ‌های صاف و چرمی دارند به راحتی با دستمال قابل تمیز کردن هستند ولی بعضی از گیاهان مثل برگ‌بیدی بنفش پرزهایی روی سطح برگشان دارند این قابلیت را ندارند و می‌توانید از یک قلموی نرم برای تمیز کردن سطح آنها استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: چگونه گیاهان آپارتمانی را برق بیندازیم؟

 

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

تعویض گلدان یکی از کارهای ضروری برای گل‌های خانگی است که اگر به موقع و درست انجام شود باعث تقویت گیاه و سرحال شدن آن می‌شوند. تعویض گلدان علاوه بر اینکه با بزرگ شدن گیاه، فضای کافی برای ریشه و گیاه به وجود می‌آورد باعث اضافه شدن مقداری خاک تازه و مغذی برای گیاه می‌شود. انتظار نداشته باشید که همیشه با تعویض گلدان گیاه به گلدانی بزرگتر، رشد گیاه هم سریعتر می‌شود؛ زیرا برخی از گیاهان با بزرگ شدن فضای ریشه، سرعت رشد کمتری پیدا می‌کنند. به خاطر داشته باشید گلدان گیاهی که گل دارد را تعویض نکنید.

مطلب پیشنهادی: تعویض گلدان در خانه، لباس نو برای گیاهان آپارتمانی!

 

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

برخی از موادی که در خانه‌ها وجود دارند به راحتی به شما در تقویت گیاهان آپارتمانی کمک می‌کنند. مثل حبه قندی که داخل گلدان آب گل‌های شاخه‌ بریده می‌اندازید، چون باعث بیشتر زنده ماندن گل خواهد شد.

آسپرین: برای تقویت گیاهان آپارتمانی می‌توانید از آسپرین استفاده کنید. آسپرین به دلیل وجود اسید‌سالیسیلیک برای گیاهان مفید است زیرا گیاهان، این ماده را در مقابل استرس و کم آبی تولید می‌کنند و در برابر مرگ مقاومت می‌کنند. می‌توانید قرص آسپرین را در آب حل کنید و به صورت محلول روی گیاه بپاشید. مراقب باشید در استفاده از قرص آسپرین برای گیاهان زیاده‌روی نکنید.

قرص آهن: یکی دیگر از ترفندهای تقویت گل‌های خانگی استفاده از قرص آهن است. می‌توانید قرص آهن را پودر کنید و با تفاله‌های چای کیسه‌ای استفاده شده ترکیب کنید، کمی آب اضافه کنید و مخلوط را به گیاه اضافه کنید.

مطلب پیشنهادی: چگونه در منزل، کود خانگی بسازیم؟

 

img {
width: 100%;
border-color: #707070;
border-width: thin;
border-radius: 5px 5px 0 0;
}

p {
text-align: justify;
}

هر گیاهی آپارتمانی نیازهای خاص خود را دارد. اگر تازه‌کار هستید سعی کنید گیاهانی با نگهداری آسان تهیه کنید تا از بین فتن گیاهان ذوقتان را کور نکند! قبل از تهیه هر گیاه خانگی اطلاعاتی راجع به آن بدست بیاورید. فراموش نکنید که قبل از هرچیزی باید از برخی از تفکرات اشتباه راجع به گیاهان مانند: آبیاری زیاد همه‌ی گل‌های خانگی، قرار دادن همه‌ی گلدان‌ها در نورمستقیم خورشید، غبارپاشی هر روزه گل‌های خانگی و… دوری کنید و با هرگیاه به اقتضای نیاز و ویژگی‌هایش رفتار کنید.

برای تهیه‌ی کودهای مایع متناسب با هرگیاه می‌توانید به پروفایل شرکت رشد رهنمون طوس سر بزنید و با کارشناسان در ارتباط باشید.

اگر به دنبال تهیه گل و گیاه خانگی هستید به پروفایل اهالی فن چیدانه در این زمینه سر بزنید.

 

مطلب پیشنهادی:

برای ثبت نظر ابتدا باید   وارد  سایت شوید

چیدانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال شرکت های معرفی شده ندارد. قبل از اقدام به خرید کالا یا خدمات اطمینان کافی را حاصل نمایید.

کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به
چیدانه
است و هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر وب سایت
چیدانه
حتی با ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.


Copyright 2020. Chidaneh.com. All Rights Reserved

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

چیدانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال شرکت های معرفی شده ندارد. قبل از اقدام به خرید کالا یا خدمات اطمینان کافی را حاصل نمایید.

کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به
چیدانه
است و هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر وب سایت چیدانه حتی با ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

Copyright 2020. Chidaneh.com. All Rights Reserved

چطور گلدانهای زیبا داشته باشیم
چطور گلدانهای زیبا داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *