چطور یه رابطه رو فراموش کنیم

 
helpkade
چطور یه رابطه رو فراموش کنیم
چطور یه رابطه رو فراموش کنیم

فراموش کردن کسی که دلبسته او هستیم کار دشواری است. اما گاهی به مرور زمان در طول رابطه متوجه خواهیم شد که شاید بهتر باشد رابطه را به اتمام برسانیم و شریک عاطفیمان را فراموش کنیم. چرا که در این رابطه هیچ کداممان به آرامش و رشدی که لیاقتش را داشتیم دست پیدا نکردیم. گاهی هم بدون اینکه تمایل قلبی داشته باشیم باید عشقمان را به دست فراموشی بسپاریم زیرا او ما را رها کرده است. البته فراموش کردن به همین راحتی‌ها هم نیست و فرایندی دشوار و زمان‌بر است. پس تصور نکنید که یک شبه این اتفاق می‌افتد؛ بلکه شاید برعکس ماه‌ها و یا حتی سال‌ها نیز به طول بیانجامد. آنچه در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم مجموعه راهکارهایی است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها فرایند فراموشی را راحت‌تر و سریع‌تر پشت سر بگذارید.

فهرست مطالب

مهم نیست که دست مرگ شما را از هم جدا کرده یا عشق بی‌وفایتان شما را رها کرده است، در هر حال جدایی دردناک است. اگر می‌خواهید عشق سابقتان را فراموش کنید، اول باید به خودتان اجازه بدهید که در غم این عشق سوگواری کنید. پاک کردن عشق سابق از ذهنتان به این منظور که دیگر به او فکر نکنید، روش سالمی برای پذیرش و کنار آمدن با شکست عشقی نیست. در عوض باید به خودتان زمان کافی بدهید تا در غم دوری از یار اندوهگین باشید. این ناراحتی نخستین گام برای فراموش کردن عشق سابق است، در واقع برای فراموش کردن یک نفر اول باید او را به یاد بیاورید.

برای فراموش کردن کسی که دوستش داشتید، این قانون را به خاطر بسپارید: اگر او در حال حاضر دیگر در زندگیتان حضور ندارد، سعی نکنید با هیچ بهانه‌ای با او تماس بگیرید. بسیاری از عاشقان شکست خورده با عذر و بهانه‌های مختلفی مانند “بستن پروندۀ رابطه”، “خداحافظی کردن” یا حتی “برای آخرین بار با هم بودن” با عشق سابقشان تماس می‌گیرند. اما این نگرش فقط اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند و هیچ کمکی به بهبود وضعیت نمی‌کند. وقتی کسی را دوست داشته باشید، خداحافظی کردن از او هرگز برایتان آسان نخواهد بود و تلاش برای این بدرود همیشگی تصمیم اشتباهی است که حالتان را بدتر می‌کند. حفظ ارتباط یا تماس گرفتن با فردی که می‌خواهید فراموشش کنید، فقط احساسات و هیجانات قدیمی را برایتان زنده می‌کند و دست کشیدن از گذشته را برایتان سخت‌تر می‌کند.

حتما بخوانید: فراموش کردن دوست دختر سابق با 12 تکنیکی که مشاوران پیشنهاد میدهند. 

چطور یه رابطه رو فراموش کنیم

اگر با تمام وجودتان از فردی که می‌خواهید فراموشش کنید، نفرت دارید، اشکالی ندارد. اما چنین نفرتی در اکثر موارد وجود ندارد، چرا که صحبت از فردی در میان است که زمانی عاشقانه دوستش داشته‌اید. متنفر شدن از عشق از دست رفته کار آسانی نیست و حتی در اکثر موارد اصلاً ممکن نیست، بنابراین خودتان را مجبور نکنید که از او متنفر شوید. برای فراموش کردن عشق سابقتان لازم نیست که از او متنفر شوید، فقط این حقیقت را بپذیرید که او دیگر بخشی از زندگیتان نیست.

برای فراموش کردن یک نفر لازم است که ابتدا او را به خاطر تمام خطاهایش ببخشید، او را ببخشید که باعث شده این روزها چنین احساسات ناخوشایند و آزاردهنده‌ای داشته باشید. اگر قلبتان مملو از خشم و نفرت نسبت به او است، باید یاد بگیرید که او را ببخشید، هر چقدر هم که برایتان سخت است، باید بخشش را یاد بگیرید تا بتوانید فراموش کنید. گارد گرفتن نسبت به کسی که دیگر در زندگیتان نیست، فقط شرایط را برای خودتان بدتر می‌کند.

حتما بخوانید: راههای فراموش کردن دوست پسر به کمک تکنیک‌های مشاوره و روانشناسی  

احساساتتان را سرکوب نکنید و نگذارید که احساسات منفی درونتان انباشته شود، آنها را تخلیه کنید. گریه کنید، فریاد بزنید، خودتان را تخلیه کنید و نزد کسی که به او اطمینان دارید و به شما نزدیک است، هر چقدر دلتان می‌خواهد ناله و زاری، درد ودل کنید تا بار دلتان سبک شود. حرف زدن همیشه به بهتر شدن شرایط کمک می‌کند، به ویژه اگر مخاطبتان شما را درک کند. اگر نمی‌خواهید داستان شکست عشقیتان را با فرد دیگری در میان بگذارید، آن را در دفترچه خاطراتتان بنویسید یا در انجمن‌های اینترنتی با فرد ناشناسی گفتگو کنید. اگر احساس کردید نیاز دارید دربارۀ احساساتتان با فرد متخصصی مشورت کنید، بدون تردید یا خجالت به مشاور مراجعه کنید.

صحبت با یک روانشناس می‌تواند در کاهش هیجانات منفی شما تاثیر زیادی داشته باشد. او راهکارهایی را به شما نشان می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید هرچه راحت‌تر این دوران سخت را پشت سر بگذارید.

یک راه فوق‌العاده برای فراموش کردن عشق سابقتان این است که با افراد جدیدی آشنا شوید و دوستان جدیدی پیدا کنید. البته لازم نیست تمام روابطتان با این آشنایان تازه دائمی باشد، اما پیدا کردن آشنایان جدید مسلماً به بهبود حال و روحیه‌تان کمک می‌کند. به علاوه به کمک این افراد جدید می‌توانید خاطرات تازه‌ای برای خودتان بسازید و جایگزین خاطرات قدیمی دردناک کنید؛ این جایگزینی و پر کردن ذهن با خاطرات جدید خوشایند نیز روش موثری برای فراموش کردن عشق سابقتان است.

یادتان باشد که هدف از این کار جایگزین کردن یک شخص جدید برای فراموش کرد عشق سابقتان نیست. بلکه هدف این است که شما دامنه روابط اجتماعی خود را گسترده‌تر کنید تا از حال و هوای ناامیدی و افسردگی بیرون بیایید. به هیچ عنوان نباید تا زمانیکه رابطه گذشته برای شما حل و فصل نشده وارد رابطۀ عاطفی جدیدی شوید.

همان‌طور که در حال پیدا کردن آشنایان جدید و دوستان تازه هستید، در این میان کمی هم برای خودتان وقت بگذارید و به تنهایی به تفریحات و کارهای مورد علاقه‌تان بپردازید. نباید برای فراموش کردن عشق سابقتان تمام لحظات بیداریتان را با معاشرت با دیگران پر کنید تا دیگر حتی یک لحظه هم فرصت فکر کردن به او را نداشته باشید این اشتباهی است که اکثر افراد آن را انجام می‌دهند. در عوض قدری هم با خودتان تنها بمانید.

برای فراموش کردن عشق سابقتان باید کاملاً از او دست بکشید و او را در گذشته رها کنید. به عبارت دیگر نباید او را در فیسبوک یا دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید، نباید از دوستان مشترکتان دربارۀ او سوال کنید، نباید با یک شمارۀ ناشناس به او زنگ بزنید. دست کشیدن از او به این معنا است که باید هر آنچه را که شما را به یاد او می‌اندازد، از قبیل وسایل شخصی، عکس، یادگاری‌ها و هدایا، از بین ببرید.

انتظار نداشته باشید که عشق سابقتان را به سرعت فراموش کنید، چون عشق یک شبه فراموش نمی‌شود و برای این کار به زمان نیاز دارید. حتی اگر تحمل کردن این برزخ برایتان سخت است و یاد او آزارتان می‌دهد، باید برای فراموش کردن او هر چقدر که لازم است، به خودتان زمان بدهید تا در نهایت یا او را فراموش کنید یا این که یادآوری خاطراتش دیگر آزارتان ندهد.

تمام احساسات و هیجانات خود را روی کاغذ بیاورید و از هر چیزی که ناراحت هستید با او صحبت کنید. اگر او رابطه را با شما تمام کرده است، به او بگوئید که چقدر از این کارش آسیب دیده‌اید. اگر هم هر دو با توافق یکدیگر این رابطه را به اتمام رسانده‌اید تمام دلایل منطقی خود را از این کار یادداشت کنید.خاطرات خوب و بد را بنویسید و اجازه دهید تمام هیجانات منفی شما تخلیه شوند. این نامه برای شما است و نیازی نیست که آن را برای کسی ارسال کنید. بعد از تمام شدن یادداشت، آن را یک بار بخوانید و سپس پاره کنید.

رابطۀ شما چرا تمام شد؟ اگر شما تمام کنندۀ این رابطه بوده‌اید احتمالا برای این کار خود دلایل منطقی داشته‌اید. سعی کنید یکبار دیگر آن‌ها را برای خود مرور کنید. هدف ما از برقراری رابطه عاطفی رسیدن به آرامش و کمال در کنار شخص دیگری است. پس زمانیکه ما تصمیم به تمام کردن چنین رابطه‌ای می‌گیریم یعنی آنطور که باید و شاید در آن رابطه احساس رضایت و شادکامی نمی‌کردیم. پس کار درست تمام کردن آن رابطه برای جلوگیری از آسیب‌های روحی بیشتر در آینده ‌است؛ دقیقا همان کاری که شما انجام دادید. اما از طرف دیگر اگر شریک عاطفی شما به دلایل مختلفی مانند مسائل مالی، بی وفایی، یا حتی مسائل شخصی رهایتان کرده است باز هم با خودتان فکر کنید. متوجه خواهید شد که دلایل او هر چیزی که بوده قطعا برای خودش بااهمیت بوده است و احتمالا علیرغم تلاش‌های شما باز هم کار خودش را کرده و از رابطه بیرون رفته است. اگرچه اقدام او غیر اخلاقی بوده اما به عنوان یک انسان اجازه تصمیم‌گیری برای زندگی خودش را داشته است. پس کسی را سرزنش نکنید و به ادامۀ مسیر زندگیتان فکر کنید.

ممکن است بعد از جدایی از عشقتان احساس کنید که ضعیف و آسیب‌پذیر شده‌اید و فکر کنید که قدرت تحمل این درد را ندارید. اما واقعیت این است که شما از قدرت کافی برخوردارید؛ فقط باید این موضوع را هر از گاه به خودتان یادآوری کنید. بنشینید و چند مورد از نقاط قوت و پیروزی‌هایی را که در گذشته به دست آورده‌اید، روی کاغذ بنویسید تا به خودتان نشان بدهید که می‌توانید این دوران سخت را هم پشت سر بگذارید و روزی خواهد رسید که از این غم و درد رها شوید. برای مثال می‌توانید بنویسید: ” من خیلی سرسختم. فقط با یه سال تمرین تونستم از پس دوی ماراتن بربیام. حتماً به کمک این سرسختی میتونم، این مشکل رو هم پشت سر بگذارم.”

زمانیکه احساس روحی بهتری داشتید و رابطه عاطفی گذشته برایتان تمام شد به افراد جدید فکر کنید. یادتان باشد که در رابطه جدیدتان به نکاتی که همیشه برایتان مهم بوده است توجه کنید. ملاک‌ها، ارزش‌ها و ویژگی‌هایی که از شریک عاطفی آینده خود انتظار دارید را بررسی کنید و سعی کنید تا اشتباهات رفتاری گذشته خود را دیگر تکرار نکنید.

فراموش کردن عشق قطعا کار دشواری است اما شما می‌توانید با بکارگیری تکنیک‌هایی این فرایند دشوار را راحت‌تر پشت سر بگذارید. قبل از هرچیز به خودتان اجازۀ ناراحتی بدهید. اصلا لازم نیست نقش آدم‌های قوی را بازی کنید. احساسات خود را تخلیه کنید و هرچقدر دوست داشتید گریه کنید. صحبت با یک دوست مورد اعتماد نیز می‌تواند حال شما را بهتر کند. این رابطه تمام شده پس به هیچ عنوان برای بازگرداندن آن تلاش نکنید. به هیچ عنوان او را در شبکه‌های اجتماعی چک نکنید. یادگارهای او را دور بیاندازید و او و خودتان را بخاطر تمام اشتباهاتتان ببخشید. سعی کنید دامنه روابط اجتماعی خود را تقویت کنید و به تفریحات شخصی خود بیشتر اهمیت بدهید. در یک کاغذ تمام ناراحتی‌هایتان را یادداشت کنید و سپس آن را پاره کنید. یادتان باشد که شما به عنوان یک انسان از قدرت زیادی برخوردار هستید؛ پس آن‌ها را نادیده نگیرید و هر زمان که از لحاظ روحی آمادگی داشتید به افراد و گزینه‌های جدید فکر کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

38 بازدید

274 بازدید

300 بازدید

253 بازدید

451 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

چطور یه رابطه رو فراموش کنیم

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

یکی از بهترین دوستام ترکم کرده میخوام کلاً از زندگیم پاکش کنم چی کار کنم؟

سلام دوست گرامی بسیار مختصر نوشتید نیاز است علت این ترک شدن را بررسی کنیم قرار نیست مساله را فراموش کنید اما می‌توانید با انجام تمرین‌هایی مساله را کمرنگ کنید.مشاور به شما کمک می‌کند تا این تمرین‌ها را یاد بگیرید. برای شروع باید تمامی خاطراتی که با او دارید( عکس، ویدیو و…) را برای مدتی دور از دسترس خودتان نگه دارید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمی‌خوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

فراموش کردن کسی که دلبسته او هستیم کار دشواری است. اما گاهی به مرور زمان در طول رابطه متوجه خواهیم شد که شاید بهتر باشد رابطه را به اتمام برسانیم و شریک عاطفیمان را فراموش کنیم. چرا که در این رابطه هیچ کداممان به آرامش و رشدی که لیاقتش را داشتیم دست پیدا نکردیم. گاهی هم بدون اینکه تمایل قلبی داشته باشیم باید عشقمان را به دست فراموشی بسپاریم زیرا او ما را رها کرده است. البته فراموش کردن به همین راحتی‌ها هم نیست و فرایندی دشوار و زمان‌بر است. پس تصور نکنید که یک شبه این اتفاق می‌افتد؛ بلکه شاید برعکس ماه‌ها و یا حتی سال‌ها نیز به طول بیانجامد. آنچه در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم مجموعه راهکارهایی است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها فرایند فراموشی را راحت‌تر و سریع‌تر پشت سر بگذارید.

فهرست مطالب

مهم نیست که دست مرگ شما را از هم جدا کرده یا عشق بی‌وفایتان شما را رها کرده است، در هر حال جدایی دردناک است. اگر می‌خواهید عشق سابقتان را فراموش کنید، اول باید به خودتان اجازه بدهید که در غم این عشق سوگواری کنید. پاک کردن عشق سابق از ذهنتان به این منظور که دیگر به او فکر نکنید، روش سالمی برای پذیرش و کنار آمدن با شکست عشقی نیست. در عوض باید به خودتان زمان کافی بدهید تا در غم دوری از یار اندوهگین باشید. این ناراحتی نخستین گام برای فراموش کردن عشق سابق است، در واقع برای فراموش کردن یک نفر اول باید او را به یاد بیاورید.

برای فراموش کردن کسی که دوستش داشتید، این قانون را به خاطر بسپارید: اگر او در حال حاضر دیگر در زندگیتان حضور ندارد، سعی نکنید با هیچ بهانه‌ای با او تماس بگیرید. بسیاری از عاشقان شکست خورده با عذر و بهانه‌های مختلفی مانند “بستن پروندۀ رابطه”، “خداحافظی کردن” یا حتی “برای آخرین بار با هم بودن” با عشق سابقشان تماس می‌گیرند. اما این نگرش فقط اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند و هیچ کمکی به بهبود وضعیت نمی‌کند. وقتی کسی را دوست داشته باشید، خداحافظی کردن از او هرگز برایتان آسان نخواهد بود و تلاش برای این بدرود همیشگی تصمیم اشتباهی است که حالتان را بدتر می‌کند. حفظ ارتباط یا تماس گرفتن با فردی که می‌خواهید فراموشش کنید، فقط احساسات و هیجانات قدیمی را برایتان زنده می‌کند و دست کشیدن از گذشته را برایتان سخت‌تر می‌کند.

حتما بخوانید: فراموش کردن دوست دختر سابق با 12 تکنیکی که مشاوران پیشنهاد میدهند. 

چطور یه رابطه رو فراموش کنیم

اگر با تمام وجودتان از فردی که می‌خواهید فراموشش کنید، نفرت دارید، اشکالی ندارد. اما چنین نفرتی در اکثر موارد وجود ندارد، چرا که صحبت از فردی در میان است که زمانی عاشقانه دوستش داشته‌اید. متنفر شدن از عشق از دست رفته کار آسانی نیست و حتی در اکثر موارد اصلاً ممکن نیست، بنابراین خودتان را مجبور نکنید که از او متنفر شوید. برای فراموش کردن عشق سابقتان لازم نیست که از او متنفر شوید، فقط این حقیقت را بپذیرید که او دیگر بخشی از زندگیتان نیست.

برای فراموش کردن یک نفر لازم است که ابتدا او را به خاطر تمام خطاهایش ببخشید، او را ببخشید که باعث شده این روزها چنین احساسات ناخوشایند و آزاردهنده‌ای داشته باشید. اگر قلبتان مملو از خشم و نفرت نسبت به او است، باید یاد بگیرید که او را ببخشید، هر چقدر هم که برایتان سخت است، باید بخشش را یاد بگیرید تا بتوانید فراموش کنید. گارد گرفتن نسبت به کسی که دیگر در زندگیتان نیست، فقط شرایط را برای خودتان بدتر می‌کند.

حتما بخوانید: راههای فراموش کردن دوست پسر به کمک تکنیک‌های مشاوره و روانشناسی  

احساساتتان را سرکوب نکنید و نگذارید که احساسات منفی درونتان انباشته شود، آنها را تخلیه کنید. گریه کنید، فریاد بزنید، خودتان را تخلیه کنید و نزد کسی که به او اطمینان دارید و به شما نزدیک است، هر چقدر دلتان می‌خواهد ناله و زاری، درد ودل کنید تا بار دلتان سبک شود. حرف زدن همیشه به بهتر شدن شرایط کمک می‌کند، به ویژه اگر مخاطبتان شما را درک کند. اگر نمی‌خواهید داستان شکست عشقیتان را با فرد دیگری در میان بگذارید، آن را در دفترچه خاطراتتان بنویسید یا در انجمن‌های اینترنتی با فرد ناشناسی گفتگو کنید. اگر احساس کردید نیاز دارید دربارۀ احساساتتان با فرد متخصصی مشورت کنید، بدون تردید یا خجالت به مشاور مراجعه کنید.

صحبت با یک روانشناس می‌تواند در کاهش هیجانات منفی شما تاثیر زیادی داشته باشد. او راهکارهایی را به شما نشان می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید هرچه راحت‌تر این دوران سخت را پشت سر بگذارید.

یک راه فوق‌العاده برای فراموش کردن عشق سابقتان این است که با افراد جدیدی آشنا شوید و دوستان جدیدی پیدا کنید. البته لازم نیست تمام روابطتان با این آشنایان تازه دائمی باشد، اما پیدا کردن آشنایان جدید مسلماً به بهبود حال و روحیه‌تان کمک می‌کند. به علاوه به کمک این افراد جدید می‌توانید خاطرات تازه‌ای برای خودتان بسازید و جایگزین خاطرات قدیمی دردناک کنید؛ این جایگزینی و پر کردن ذهن با خاطرات جدید خوشایند نیز روش موثری برای فراموش کردن عشق سابقتان است.

یادتان باشد که هدف از این کار جایگزین کردن یک شخص جدید برای فراموش کرد عشق سابقتان نیست. بلکه هدف این است که شما دامنه روابط اجتماعی خود را گسترده‌تر کنید تا از حال و هوای ناامیدی و افسردگی بیرون بیایید. به هیچ عنوان نباید تا زمانیکه رابطه گذشته برای شما حل و فصل نشده وارد رابطۀ عاطفی جدیدی شوید.

همان‌طور که در حال پیدا کردن آشنایان جدید و دوستان تازه هستید، در این میان کمی هم برای خودتان وقت بگذارید و به تنهایی به تفریحات و کارهای مورد علاقه‌تان بپردازید. نباید برای فراموش کردن عشق سابقتان تمام لحظات بیداریتان را با معاشرت با دیگران پر کنید تا دیگر حتی یک لحظه هم فرصت فکر کردن به او را نداشته باشید این اشتباهی است که اکثر افراد آن را انجام می‌دهند. در عوض قدری هم با خودتان تنها بمانید.

برای فراموش کردن عشق سابقتان باید کاملاً از او دست بکشید و او را در گذشته رها کنید. به عبارت دیگر نباید او را در فیسبوک یا دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید، نباید از دوستان مشترکتان دربارۀ او سوال کنید، نباید با یک شمارۀ ناشناس به او زنگ بزنید. دست کشیدن از او به این معنا است که باید هر آنچه را که شما را به یاد او می‌اندازد، از قبیل وسایل شخصی، عکس، یادگاری‌ها و هدایا، از بین ببرید.

انتظار نداشته باشید که عشق سابقتان را به سرعت فراموش کنید، چون عشق یک شبه فراموش نمی‌شود و برای این کار به زمان نیاز دارید. حتی اگر تحمل کردن این برزخ برایتان سخت است و یاد او آزارتان می‌دهد، باید برای فراموش کردن او هر چقدر که لازم است، به خودتان زمان بدهید تا در نهایت یا او را فراموش کنید یا این که یادآوری خاطراتش دیگر آزارتان ندهد.

تمام احساسات و هیجانات خود را روی کاغذ بیاورید و از هر چیزی که ناراحت هستید با او صحبت کنید. اگر او رابطه را با شما تمام کرده است، به او بگوئید که چقدر از این کارش آسیب دیده‌اید. اگر هم هر دو با توافق یکدیگر این رابطه را به اتمام رسانده‌اید تمام دلایل منطقی خود را از این کار یادداشت کنید.خاطرات خوب و بد را بنویسید و اجازه دهید تمام هیجانات منفی شما تخلیه شوند. این نامه برای شما است و نیازی نیست که آن را برای کسی ارسال کنید. بعد از تمام شدن یادداشت، آن را یک بار بخوانید و سپس پاره کنید.

رابطۀ شما چرا تمام شد؟ اگر شما تمام کنندۀ این رابطه بوده‌اید احتمالا برای این کار خود دلایل منطقی داشته‌اید. سعی کنید یکبار دیگر آن‌ها را برای خود مرور کنید. هدف ما از برقراری رابطه عاطفی رسیدن به آرامش و کمال در کنار شخص دیگری است. پس زمانیکه ما تصمیم به تمام کردن چنین رابطه‌ای می‌گیریم یعنی آنطور که باید و شاید در آن رابطه احساس رضایت و شادکامی نمی‌کردیم. پس کار درست تمام کردن آن رابطه برای جلوگیری از آسیب‌های روحی بیشتر در آینده ‌است؛ دقیقا همان کاری که شما انجام دادید. اما از طرف دیگر اگر شریک عاطفی شما به دلایل مختلفی مانند مسائل مالی، بی وفایی، یا حتی مسائل شخصی رهایتان کرده است باز هم با خودتان فکر کنید. متوجه خواهید شد که دلایل او هر چیزی که بوده قطعا برای خودش بااهمیت بوده است و احتمالا علیرغم تلاش‌های شما باز هم کار خودش را کرده و از رابطه بیرون رفته است. اگرچه اقدام او غیر اخلاقی بوده اما به عنوان یک انسان اجازه تصمیم‌گیری برای زندگی خودش را داشته است. پس کسی را سرزنش نکنید و به ادامۀ مسیر زندگیتان فکر کنید.

ممکن است بعد از جدایی از عشقتان احساس کنید که ضعیف و آسیب‌پذیر شده‌اید و فکر کنید که قدرت تحمل این درد را ندارید. اما واقعیت این است که شما از قدرت کافی برخوردارید؛ فقط باید این موضوع را هر از گاه به خودتان یادآوری کنید. بنشینید و چند مورد از نقاط قوت و پیروزی‌هایی را که در گذشته به دست آورده‌اید، روی کاغذ بنویسید تا به خودتان نشان بدهید که می‌توانید این دوران سخت را هم پشت سر بگذارید و روزی خواهد رسید که از این غم و درد رها شوید. برای مثال می‌توانید بنویسید: ” من خیلی سرسختم. فقط با یه سال تمرین تونستم از پس دوی ماراتن بربیام. حتماً به کمک این سرسختی میتونم، این مشکل رو هم پشت سر بگذارم.”

زمانیکه احساس روحی بهتری داشتید و رابطه عاطفی گذشته برایتان تمام شد به افراد جدید فکر کنید. یادتان باشد که در رابطه جدیدتان به نکاتی که همیشه برایتان مهم بوده است توجه کنید. ملاک‌ها، ارزش‌ها و ویژگی‌هایی که از شریک عاطفی آینده خود انتظار دارید را بررسی کنید و سعی کنید تا اشتباهات رفتاری گذشته خود را دیگر تکرار نکنید.

فراموش کردن عشق قطعا کار دشواری است اما شما می‌توانید با بکارگیری تکنیک‌هایی این فرایند دشوار را راحت‌تر پشت سر بگذارید. قبل از هرچیز به خودتان اجازۀ ناراحتی بدهید. اصلا لازم نیست نقش آدم‌های قوی را بازی کنید. احساسات خود را تخلیه کنید و هرچقدر دوست داشتید گریه کنید. صحبت با یک دوست مورد اعتماد نیز می‌تواند حال شما را بهتر کند. این رابطه تمام شده پس به هیچ عنوان برای بازگرداندن آن تلاش نکنید. به هیچ عنوان او را در شبکه‌های اجتماعی چک نکنید. یادگارهای او را دور بیاندازید و او و خودتان را بخاطر تمام اشتباهاتتان ببخشید. سعی کنید دامنه روابط اجتماعی خود را تقویت کنید و به تفریحات شخصی خود بیشتر اهمیت بدهید. در یک کاغذ تمام ناراحتی‌هایتان را یادداشت کنید و سپس آن را پاره کنید. یادتان باشد که شما به عنوان یک انسان از قدرت زیادی برخوردار هستید؛ پس آن‌ها را نادیده نگیرید و هر زمان که از لحاظ روحی آمادگی داشتید به افراد و گزینه‌های جدید فکر کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

38 بازدید

274 بازدید

300 بازدید

253 بازدید

451 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

چطور یه رابطه رو فراموش کنیم

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

یکی از بهترین دوستام ترکم کرده میخوام کلاً از زندگیم پاکش کنم چی کار کنم؟

سلام دوست گرامی بسیار مختصر نوشتید نیاز است علت این ترک شدن را بررسی کنیم قرار نیست مساله را فراموش کنید اما می‌توانید با انجام تمرین‌هایی مساله را کمرنگ کنید.مشاور به شما کمک می‌کند تا این تمرین‌ها را یاد بگیرید. برای شروع باید تمامی خاطراتی که با او دارید( عکس، ویدیو و…) را برای مدتی دور از دسترس خودتان نگه دارید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمی‌خوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

فراموش کردن کسی که دلبسته او هستیم کار دشواری است. اما گاهی به مرور زمان در طول رابطه متوجه خواهیم شد که شاید بهتر باشد رابطه را به اتمام برسانیم و شریک عاطفیمان را فراموش کنیم. چرا که در این رابطه هیچ کداممان به آرامش و رشدی که لیاقتش را داشتیم دست پیدا نکردیم. گاهی هم بدون اینکه تمایل قلبی داشته باشیم باید عشقمان را به دست فراموشی بسپاریم زیرا او ما را رها کرده است. البته فراموش کردن به همین راحتی‌ها هم نیست و فرایندی دشوار و زمان‌بر است. پس تصور نکنید که یک شبه این اتفاق می‌افتد؛ بلکه شاید برعکس ماه‌ها و یا حتی سال‌ها نیز به طول بیانجامد. آنچه در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم مجموعه راهکارهایی است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها فرایند فراموشی را راحت‌تر و سریع‌تر پشت سر بگذارید.

فهرست مطالب

مهم نیست که دست مرگ شما را از هم جدا کرده یا عشق بی‌وفایتان شما را رها کرده است، در هر حال جدایی دردناک است. اگر می‌خواهید عشق سابقتان را فراموش کنید، اول باید به خودتان اجازه بدهید که در غم این عشق سوگواری کنید. پاک کردن عشق سابق از ذهنتان به این منظور که دیگر به او فکر نکنید، روش سالمی برای پذیرش و کنار آمدن با شکست عشقی نیست. در عوض باید به خودتان زمان کافی بدهید تا در غم دوری از یار اندوهگین باشید. این ناراحتی نخستین گام برای فراموش کردن عشق سابق است، در واقع برای فراموش کردن یک نفر اول باید او را به یاد بیاورید.

برای فراموش کردن کسی که دوستش داشتید، این قانون را به خاطر بسپارید: اگر او در حال حاضر دیگر در زندگیتان حضور ندارد، سعی نکنید با هیچ بهانه‌ای با او تماس بگیرید. بسیاری از عاشقان شکست خورده با عذر و بهانه‌های مختلفی مانند “بستن پروندۀ رابطه”، “خداحافظی کردن” یا حتی “برای آخرین بار با هم بودن” با عشق سابقشان تماس می‌گیرند. اما این نگرش فقط اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند و هیچ کمکی به بهبود وضعیت نمی‌کند. وقتی کسی را دوست داشته باشید، خداحافظی کردن از او هرگز برایتان آسان نخواهد بود و تلاش برای این بدرود همیشگی تصمیم اشتباهی است که حالتان را بدتر می‌کند. حفظ ارتباط یا تماس گرفتن با فردی که می‌خواهید فراموشش کنید، فقط احساسات و هیجانات قدیمی را برایتان زنده می‌کند و دست کشیدن از گذشته را برایتان سخت‌تر می‌کند.

حتما بخوانید: فراموش کردن دوست دختر سابق با 12 تکنیکی که مشاوران پیشنهاد میدهند. 

چطور یه رابطه رو فراموش کنیم

اگر با تمام وجودتان از فردی که می‌خواهید فراموشش کنید، نفرت دارید، اشکالی ندارد. اما چنین نفرتی در اکثر موارد وجود ندارد، چرا که صحبت از فردی در میان است که زمانی عاشقانه دوستش داشته‌اید. متنفر شدن از عشق از دست رفته کار آسانی نیست و حتی در اکثر موارد اصلاً ممکن نیست، بنابراین خودتان را مجبور نکنید که از او متنفر شوید. برای فراموش کردن عشق سابقتان لازم نیست که از او متنفر شوید، فقط این حقیقت را بپذیرید که او دیگر بخشی از زندگیتان نیست.

برای فراموش کردن یک نفر لازم است که ابتدا او را به خاطر تمام خطاهایش ببخشید، او را ببخشید که باعث شده این روزها چنین احساسات ناخوشایند و آزاردهنده‌ای داشته باشید. اگر قلبتان مملو از خشم و نفرت نسبت به او است، باید یاد بگیرید که او را ببخشید، هر چقدر هم که برایتان سخت است، باید بخشش را یاد بگیرید تا بتوانید فراموش کنید. گارد گرفتن نسبت به کسی که دیگر در زندگیتان نیست، فقط شرایط را برای خودتان بدتر می‌کند.

حتما بخوانید: راههای فراموش کردن دوست پسر به کمک تکنیک‌های مشاوره و روانشناسی  

احساساتتان را سرکوب نکنید و نگذارید که احساسات منفی درونتان انباشته شود، آنها را تخلیه کنید. گریه کنید، فریاد بزنید، خودتان را تخلیه کنید و نزد کسی که به او اطمینان دارید و به شما نزدیک است، هر چقدر دلتان می‌خواهد ناله و زاری، درد ودل کنید تا بار دلتان سبک شود. حرف زدن همیشه به بهتر شدن شرایط کمک می‌کند، به ویژه اگر مخاطبتان شما را درک کند. اگر نمی‌خواهید داستان شکست عشقیتان را با فرد دیگری در میان بگذارید، آن را در دفترچه خاطراتتان بنویسید یا در انجمن‌های اینترنتی با فرد ناشناسی گفتگو کنید. اگر احساس کردید نیاز دارید دربارۀ احساساتتان با فرد متخصصی مشورت کنید، بدون تردید یا خجالت به مشاور مراجعه کنید.

صحبت با یک روانشناس می‌تواند در کاهش هیجانات منفی شما تاثیر زیادی داشته باشد. او راهکارهایی را به شما نشان می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید هرچه راحت‌تر این دوران سخت را پشت سر بگذارید.

یک راه فوق‌العاده برای فراموش کردن عشق سابقتان این است که با افراد جدیدی آشنا شوید و دوستان جدیدی پیدا کنید. البته لازم نیست تمام روابطتان با این آشنایان تازه دائمی باشد، اما پیدا کردن آشنایان جدید مسلماً به بهبود حال و روحیه‌تان کمک می‌کند. به علاوه به کمک این افراد جدید می‌توانید خاطرات تازه‌ای برای خودتان بسازید و جایگزین خاطرات قدیمی دردناک کنید؛ این جایگزینی و پر کردن ذهن با خاطرات جدید خوشایند نیز روش موثری برای فراموش کردن عشق سابقتان است.

یادتان باشد که هدف از این کار جایگزین کردن یک شخص جدید برای فراموش کرد عشق سابقتان نیست. بلکه هدف این است که شما دامنه روابط اجتماعی خود را گسترده‌تر کنید تا از حال و هوای ناامیدی و افسردگی بیرون بیایید. به هیچ عنوان نباید تا زمانیکه رابطه گذشته برای شما حل و فصل نشده وارد رابطۀ عاطفی جدیدی شوید.

همان‌طور که در حال پیدا کردن آشنایان جدید و دوستان تازه هستید، در این میان کمی هم برای خودتان وقت بگذارید و به تنهایی به تفریحات و کارهای مورد علاقه‌تان بپردازید. نباید برای فراموش کردن عشق سابقتان تمام لحظات بیداریتان را با معاشرت با دیگران پر کنید تا دیگر حتی یک لحظه هم فرصت فکر کردن به او را نداشته باشید این اشتباهی است که اکثر افراد آن را انجام می‌دهند. در عوض قدری هم با خودتان تنها بمانید.

برای فراموش کردن عشق سابقتان باید کاملاً از او دست بکشید و او را در گذشته رها کنید. به عبارت دیگر نباید او را در فیسبوک یا دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید، نباید از دوستان مشترکتان دربارۀ او سوال کنید، نباید با یک شمارۀ ناشناس به او زنگ بزنید. دست کشیدن از او به این معنا است که باید هر آنچه را که شما را به یاد او می‌اندازد، از قبیل وسایل شخصی، عکس، یادگاری‌ها و هدایا، از بین ببرید.

انتظار نداشته باشید که عشق سابقتان را به سرعت فراموش کنید، چون عشق یک شبه فراموش نمی‌شود و برای این کار به زمان نیاز دارید. حتی اگر تحمل کردن این برزخ برایتان سخت است و یاد او آزارتان می‌دهد، باید برای فراموش کردن او هر چقدر که لازم است، به خودتان زمان بدهید تا در نهایت یا او را فراموش کنید یا این که یادآوری خاطراتش دیگر آزارتان ندهد.

تمام احساسات و هیجانات خود را روی کاغذ بیاورید و از هر چیزی که ناراحت هستید با او صحبت کنید. اگر او رابطه را با شما تمام کرده است، به او بگوئید که چقدر از این کارش آسیب دیده‌اید. اگر هم هر دو با توافق یکدیگر این رابطه را به اتمام رسانده‌اید تمام دلایل منطقی خود را از این کار یادداشت کنید.خاطرات خوب و بد را بنویسید و اجازه دهید تمام هیجانات منفی شما تخلیه شوند. این نامه برای شما است و نیازی نیست که آن را برای کسی ارسال کنید. بعد از تمام شدن یادداشت، آن را یک بار بخوانید و سپس پاره کنید.

رابطۀ شما چرا تمام شد؟ اگر شما تمام کنندۀ این رابطه بوده‌اید احتمالا برای این کار خود دلایل منطقی داشته‌اید. سعی کنید یکبار دیگر آن‌ها را برای خود مرور کنید. هدف ما از برقراری رابطه عاطفی رسیدن به آرامش و کمال در کنار شخص دیگری است. پس زمانیکه ما تصمیم به تمام کردن چنین رابطه‌ای می‌گیریم یعنی آنطور که باید و شاید در آن رابطه احساس رضایت و شادکامی نمی‌کردیم. پس کار درست تمام کردن آن رابطه برای جلوگیری از آسیب‌های روحی بیشتر در آینده ‌است؛ دقیقا همان کاری که شما انجام دادید. اما از طرف دیگر اگر شریک عاطفی شما به دلایل مختلفی مانند مسائل مالی، بی وفایی، یا حتی مسائل شخصی رهایتان کرده است باز هم با خودتان فکر کنید. متوجه خواهید شد که دلایل او هر چیزی که بوده قطعا برای خودش بااهمیت بوده است و احتمالا علیرغم تلاش‌های شما باز هم کار خودش را کرده و از رابطه بیرون رفته است. اگرچه اقدام او غیر اخلاقی بوده اما به عنوان یک انسان اجازه تصمیم‌گیری برای زندگی خودش را داشته است. پس کسی را سرزنش نکنید و به ادامۀ مسیر زندگیتان فکر کنید.

ممکن است بعد از جدایی از عشقتان احساس کنید که ضعیف و آسیب‌پذیر شده‌اید و فکر کنید که قدرت تحمل این درد را ندارید. اما واقعیت این است که شما از قدرت کافی برخوردارید؛ فقط باید این موضوع را هر از گاه به خودتان یادآوری کنید. بنشینید و چند مورد از نقاط قوت و پیروزی‌هایی را که در گذشته به دست آورده‌اید، روی کاغذ بنویسید تا به خودتان نشان بدهید که می‌توانید این دوران سخت را هم پشت سر بگذارید و روزی خواهد رسید که از این غم و درد رها شوید. برای مثال می‌توانید بنویسید: ” من خیلی سرسختم. فقط با یه سال تمرین تونستم از پس دوی ماراتن بربیام. حتماً به کمک این سرسختی میتونم، این مشکل رو هم پشت سر بگذارم.”

زمانیکه احساس روحی بهتری داشتید و رابطه عاطفی گذشته برایتان تمام شد به افراد جدید فکر کنید. یادتان باشد که در رابطه جدیدتان به نکاتی که همیشه برایتان مهم بوده است توجه کنید. ملاک‌ها، ارزش‌ها و ویژگی‌هایی که از شریک عاطفی آینده خود انتظار دارید را بررسی کنید و سعی کنید تا اشتباهات رفتاری گذشته خود را دیگر تکرار نکنید.

فراموش کردن عشق قطعا کار دشواری است اما شما می‌توانید با بکارگیری تکنیک‌هایی این فرایند دشوار را راحت‌تر پشت سر بگذارید. قبل از هرچیز به خودتان اجازۀ ناراحتی بدهید. اصلا لازم نیست نقش آدم‌های قوی را بازی کنید. احساسات خود را تخلیه کنید و هرچقدر دوست داشتید گریه کنید. صحبت با یک دوست مورد اعتماد نیز می‌تواند حال شما را بهتر کند. این رابطه تمام شده پس به هیچ عنوان برای بازگرداندن آن تلاش نکنید. به هیچ عنوان او را در شبکه‌های اجتماعی چک نکنید. یادگارهای او را دور بیاندازید و او و خودتان را بخاطر تمام اشتباهاتتان ببخشید. سعی کنید دامنه روابط اجتماعی خود را تقویت کنید و به تفریحات شخصی خود بیشتر اهمیت بدهید. در یک کاغذ تمام ناراحتی‌هایتان را یادداشت کنید و سپس آن را پاره کنید. یادتان باشد که شما به عنوان یک انسان از قدرت زیادی برخوردار هستید؛ پس آن‌ها را نادیده نگیرید و هر زمان که از لحاظ روحی آمادگی داشتید به افراد و گزینه‌های جدید فکر کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

38 بازدید

274 بازدید

300 بازدید

253 بازدید

451 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

چطور یه رابطه رو فراموش کنیم

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

یکی از بهترین دوستام ترکم کرده میخوام کلاً از زندگیم پاکش کنم چی کار کنم؟

سلام دوست گرامی بسیار مختصر نوشتید نیاز است علت این ترک شدن را بررسی کنیم قرار نیست مساله را فراموش کنید اما می‌توانید با انجام تمرین‌هایی مساله را کمرنگ کنید.مشاور به شما کمک می‌کند تا این تمرین‌ها را یاد بگیرید. برای شروع باید تمامی خاطراتی که با او دارید( عکس، ویدیو و…) را برای مدتی دور از دسترس خودتان نگه دارید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمی‌خوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

فراموش کردن کسی که دلبسته او هستیم کار دشواری است. اما گاهی به مرور زمان در طول رابطه متوجه خواهیم شد که شاید بهتر باشد رابطه را به اتمام برسانیم و شریک عاطفیمان را فراموش کنیم. چرا که در این رابطه هیچ کداممان به آرامش و رشدی که لیاقتش را داشتیم دست پیدا نکردیم. گاهی هم بدون اینکه تمایل قلبی داشته باشیم باید عشقمان را به دست فراموشی بسپاریم زیرا او ما را رها کرده است. البته فراموش کردن به همین راحتی‌ها هم نیست و فرایندی دشوار و زمان‌بر است. پس تصور نکنید که یک شبه این اتفاق می‌افتد؛ بلکه شاید برعکس ماه‌ها و یا حتی سال‌ها نیز به طول بیانجامد. آنچه در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم مجموعه راهکارهایی است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها فرایند فراموشی را راحت‌تر و سریع‌تر پشت سر بگذارید.

فهرست مطالب

مهم نیست که دست مرگ شما را از هم جدا کرده یا عشق بی‌وفایتان شما را رها کرده است، در هر حال جدایی دردناک است. اگر می‌خواهید عشق سابقتان را فراموش کنید، اول باید به خودتان اجازه بدهید که در غم این عشق سوگواری کنید. پاک کردن عشق سابق از ذهنتان به این منظور که دیگر به او فکر نکنید، روش سالمی برای پذیرش و کنار آمدن با شکست عشقی نیست. در عوض باید به خودتان زمان کافی بدهید تا در غم دوری از یار اندوهگین باشید. این ناراحتی نخستین گام برای فراموش کردن عشق سابق است، در واقع برای فراموش کردن یک نفر اول باید او را به یاد بیاورید.

برای فراموش کردن کسی که دوستش داشتید، این قانون را به خاطر بسپارید: اگر او در حال حاضر دیگر در زندگیتان حضور ندارد، سعی نکنید با هیچ بهانه‌ای با او تماس بگیرید. بسیاری از عاشقان شکست خورده با عذر و بهانه‌های مختلفی مانند “بستن پروندۀ رابطه”، “خداحافظی کردن” یا حتی “برای آخرین بار با هم بودن” با عشق سابقشان تماس می‌گیرند. اما این نگرش فقط اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند و هیچ کمکی به بهبود وضعیت نمی‌کند. وقتی کسی را دوست داشته باشید، خداحافظی کردن از او هرگز برایتان آسان نخواهد بود و تلاش برای این بدرود همیشگی تصمیم اشتباهی است که حالتان را بدتر می‌کند. حفظ ارتباط یا تماس گرفتن با فردی که می‌خواهید فراموشش کنید، فقط احساسات و هیجانات قدیمی را برایتان زنده می‌کند و دست کشیدن از گذشته را برایتان سخت‌تر می‌کند.

حتما بخوانید: فراموش کردن دوست دختر سابق با 12 تکنیکی که مشاوران پیشنهاد میدهند. 

چطور یه رابطه رو فراموش کنیم

اگر با تمام وجودتان از فردی که می‌خواهید فراموشش کنید، نفرت دارید، اشکالی ندارد. اما چنین نفرتی در اکثر موارد وجود ندارد، چرا که صحبت از فردی در میان است که زمانی عاشقانه دوستش داشته‌اید. متنفر شدن از عشق از دست رفته کار آسانی نیست و حتی در اکثر موارد اصلاً ممکن نیست، بنابراین خودتان را مجبور نکنید که از او متنفر شوید. برای فراموش کردن عشق سابقتان لازم نیست که از او متنفر شوید، فقط این حقیقت را بپذیرید که او دیگر بخشی از زندگیتان نیست.

برای فراموش کردن یک نفر لازم است که ابتدا او را به خاطر تمام خطاهایش ببخشید، او را ببخشید که باعث شده این روزها چنین احساسات ناخوشایند و آزاردهنده‌ای داشته باشید. اگر قلبتان مملو از خشم و نفرت نسبت به او است، باید یاد بگیرید که او را ببخشید، هر چقدر هم که برایتان سخت است، باید بخشش را یاد بگیرید تا بتوانید فراموش کنید. گارد گرفتن نسبت به کسی که دیگر در زندگیتان نیست، فقط شرایط را برای خودتان بدتر می‌کند.

حتما بخوانید: راههای فراموش کردن دوست پسر به کمک تکنیک‌های مشاوره و روانشناسی  

احساساتتان را سرکوب نکنید و نگذارید که احساسات منفی درونتان انباشته شود، آنها را تخلیه کنید. گریه کنید، فریاد بزنید، خودتان را تخلیه کنید و نزد کسی که به او اطمینان دارید و به شما نزدیک است، هر چقدر دلتان می‌خواهد ناله و زاری، درد ودل کنید تا بار دلتان سبک شود. حرف زدن همیشه به بهتر شدن شرایط کمک می‌کند، به ویژه اگر مخاطبتان شما را درک کند. اگر نمی‌خواهید داستان شکست عشقیتان را با فرد دیگری در میان بگذارید، آن را در دفترچه خاطراتتان بنویسید یا در انجمن‌های اینترنتی با فرد ناشناسی گفتگو کنید. اگر احساس کردید نیاز دارید دربارۀ احساساتتان با فرد متخصصی مشورت کنید، بدون تردید یا خجالت به مشاور مراجعه کنید.

صحبت با یک روانشناس می‌تواند در کاهش هیجانات منفی شما تاثیر زیادی داشته باشد. او راهکارهایی را به شما نشان می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید هرچه راحت‌تر این دوران سخت را پشت سر بگذارید.

یک راه فوق‌العاده برای فراموش کردن عشق سابقتان این است که با افراد جدیدی آشنا شوید و دوستان جدیدی پیدا کنید. البته لازم نیست تمام روابطتان با این آشنایان تازه دائمی باشد، اما پیدا کردن آشنایان جدید مسلماً به بهبود حال و روحیه‌تان کمک می‌کند. به علاوه به کمک این افراد جدید می‌توانید خاطرات تازه‌ای برای خودتان بسازید و جایگزین خاطرات قدیمی دردناک کنید؛ این جایگزینی و پر کردن ذهن با خاطرات جدید خوشایند نیز روش موثری برای فراموش کردن عشق سابقتان است.

یادتان باشد که هدف از این کار جایگزین کردن یک شخص جدید برای فراموش کرد عشق سابقتان نیست. بلکه هدف این است که شما دامنه روابط اجتماعی خود را گسترده‌تر کنید تا از حال و هوای ناامیدی و افسردگی بیرون بیایید. به هیچ عنوان نباید تا زمانیکه رابطه گذشته برای شما حل و فصل نشده وارد رابطۀ عاطفی جدیدی شوید.

همان‌طور که در حال پیدا کردن آشنایان جدید و دوستان تازه هستید، در این میان کمی هم برای خودتان وقت بگذارید و به تنهایی به تفریحات و کارهای مورد علاقه‌تان بپردازید. نباید برای فراموش کردن عشق سابقتان تمام لحظات بیداریتان را با معاشرت با دیگران پر کنید تا دیگر حتی یک لحظه هم فرصت فکر کردن به او را نداشته باشید این اشتباهی است که اکثر افراد آن را انجام می‌دهند. در عوض قدری هم با خودتان تنها بمانید.

برای فراموش کردن عشق سابقتان باید کاملاً از او دست بکشید و او را در گذشته رها کنید. به عبارت دیگر نباید او را در فیسبوک یا دیگر شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید، نباید از دوستان مشترکتان دربارۀ او سوال کنید، نباید با یک شمارۀ ناشناس به او زنگ بزنید. دست کشیدن از او به این معنا است که باید هر آنچه را که شما را به یاد او می‌اندازد، از قبیل وسایل شخصی، عکس، یادگاری‌ها و هدایا، از بین ببرید.

انتظار نداشته باشید که عشق سابقتان را به سرعت فراموش کنید، چون عشق یک شبه فراموش نمی‌شود و برای این کار به زمان نیاز دارید. حتی اگر تحمل کردن این برزخ برایتان سخت است و یاد او آزارتان می‌دهد، باید برای فراموش کردن او هر چقدر که لازم است، به خودتان زمان بدهید تا در نهایت یا او را فراموش کنید یا این که یادآوری خاطراتش دیگر آزارتان ندهد.

تمام احساسات و هیجانات خود را روی کاغذ بیاورید و از هر چیزی که ناراحت هستید با او صحبت کنید. اگر او رابطه را با شما تمام کرده است، به او بگوئید که چقدر از این کارش آسیب دیده‌اید. اگر هم هر دو با توافق یکدیگر این رابطه را به اتمام رسانده‌اید تمام دلایل منطقی خود را از این کار یادداشت کنید.خاطرات خوب و بد را بنویسید و اجازه دهید تمام هیجانات منفی شما تخلیه شوند. این نامه برای شما است و نیازی نیست که آن را برای کسی ارسال کنید. بعد از تمام شدن یادداشت، آن را یک بار بخوانید و سپس پاره کنید.

رابطۀ شما چرا تمام شد؟ اگر شما تمام کنندۀ این رابطه بوده‌اید احتمالا برای این کار خود دلایل منطقی داشته‌اید. سعی کنید یکبار دیگر آن‌ها را برای خود مرور کنید. هدف ما از برقراری رابطه عاطفی رسیدن به آرامش و کمال در کنار شخص دیگری است. پس زمانیکه ما تصمیم به تمام کردن چنین رابطه‌ای می‌گیریم یعنی آنطور که باید و شاید در آن رابطه احساس رضایت و شادکامی نمی‌کردیم. پس کار درست تمام کردن آن رابطه برای جلوگیری از آسیب‌های روحی بیشتر در آینده ‌است؛ دقیقا همان کاری که شما انجام دادید. اما از طرف دیگر اگر شریک عاطفی شما به دلایل مختلفی مانند مسائل مالی، بی وفایی، یا حتی مسائل شخصی رهایتان کرده است باز هم با خودتان فکر کنید. متوجه خواهید شد که دلایل او هر چیزی که بوده قطعا برای خودش بااهمیت بوده است و احتمالا علیرغم تلاش‌های شما باز هم کار خودش را کرده و از رابطه بیرون رفته است. اگرچه اقدام او غیر اخلاقی بوده اما به عنوان یک انسان اجازه تصمیم‌گیری برای زندگی خودش را داشته است. پس کسی را سرزنش نکنید و به ادامۀ مسیر زندگیتان فکر کنید.

ممکن است بعد از جدایی از عشقتان احساس کنید که ضعیف و آسیب‌پذیر شده‌اید و فکر کنید که قدرت تحمل این درد را ندارید. اما واقعیت این است که شما از قدرت کافی برخوردارید؛ فقط باید این موضوع را هر از گاه به خودتان یادآوری کنید. بنشینید و چند مورد از نقاط قوت و پیروزی‌هایی را که در گذشته به دست آورده‌اید، روی کاغذ بنویسید تا به خودتان نشان بدهید که می‌توانید این دوران سخت را هم پشت سر بگذارید و روزی خواهد رسید که از این غم و درد رها شوید. برای مثال می‌توانید بنویسید: ” من خیلی سرسختم. فقط با یه سال تمرین تونستم از پس دوی ماراتن بربیام. حتماً به کمک این سرسختی میتونم، این مشکل رو هم پشت سر بگذارم.”

زمانیکه احساس روحی بهتری داشتید و رابطه عاطفی گذشته برایتان تمام شد به افراد جدید فکر کنید. یادتان باشد که در رابطه جدیدتان به نکاتی که همیشه برایتان مهم بوده است توجه کنید. ملاک‌ها، ارزش‌ها و ویژگی‌هایی که از شریک عاطفی آینده خود انتظار دارید را بررسی کنید و سعی کنید تا اشتباهات رفتاری گذشته خود را دیگر تکرار نکنید.

فراموش کردن عشق قطعا کار دشواری است اما شما می‌توانید با بکارگیری تکنیک‌هایی این فرایند دشوار را راحت‌تر پشت سر بگذارید. قبل از هرچیز به خودتان اجازۀ ناراحتی بدهید. اصلا لازم نیست نقش آدم‌های قوی را بازی کنید. احساسات خود را تخلیه کنید و هرچقدر دوست داشتید گریه کنید. صحبت با یک دوست مورد اعتماد نیز می‌تواند حال شما را بهتر کند. این رابطه تمام شده پس به هیچ عنوان برای بازگرداندن آن تلاش نکنید. به هیچ عنوان او را در شبکه‌های اجتماعی چک نکنید. یادگارهای او را دور بیاندازید و او و خودتان را بخاطر تمام اشتباهاتتان ببخشید. سعی کنید دامنه روابط اجتماعی خود را تقویت کنید و به تفریحات شخصی خود بیشتر اهمیت بدهید. در یک کاغذ تمام ناراحتی‌هایتان را یادداشت کنید و سپس آن را پاره کنید. یادتان باشد که شما به عنوان یک انسان از قدرت زیادی برخوردار هستید؛ پس آن‌ها را نادیده نگیرید و هر زمان که از لحاظ روحی آمادگی داشتید به افراد و گزینه‌های جدید فکر کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

38 بازدید

274 بازدید

300 بازدید

253 بازدید

451 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

چطور یه رابطه رو فراموش کنیم

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

یکی از بهترین دوستام ترکم کرده میخوام کلاً از زندگیم پاکش کنم چی کار کنم؟

سلام دوست گرامی بسیار مختصر نوشتید نیاز است علت این ترک شدن را بررسی کنیم قرار نیست مساله را فراموش کنید اما می‌توانید با انجام تمرین‌هایی مساله را کمرنگ کنید.مشاور به شما کمک می‌کند تا این تمرین‌ها را یاد بگیرید. برای شروع باید تمامی خاطراتی که با او دارید( عکس، ویدیو و…) را برای مدتی دور از دسترس خودتان نگه دارید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمی‌خوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

برای بسیاری از ما اتفاق افتاده که در عشق و عاشقی به بن بست خورده ایم و مجبور شده ایم بنا به دلایلی از کسی که عاشقش بودیم دل بکنیم ، این کار بسیار مشکل است اما این پایان راه نیست و نباید همه زندگی را تمام شده دانست، بلکه باید برای فصلی تازه از زندگی آماده شد و و دوباره به زندگی عادی برگشت. مسلما این کار راحت نیست ولی می توان با راهکارهایی که در نمناک ارائه می کنیم با یک نگاه واقع بینانه و بدون آسیب روانی زیاد زندگی جدیدی را آغاز کرد .

چطور یه رابطه رو فراموش کنیم

1.به جای فکر کردن به خاطرات زیبایی که با معشوق گذرانده اید کمی عاقلانه به رفتارهایش بیاندیشید . به رفتارهایی که خاطر شما را آزرده و به چهره واقعی مردی نگاه کنید که این همه سال شما را فریب داده است .2.واقع بین باشید و بپذیرید رابطه ای که بر اساس عشق واقعی ، صمیمیت، صداقت و تعهد نیست دیر یا زود فرو می ریزد بنابراین وسوسه نشوید و در برابر وسوسه بازگشتن مقاومت نمایید.

3.خود را جای زن و فرزند او قرار دهید آیا خوشتان می آید دیگری به فکر همسرتان باشد و شما تنها مالک قلب و وجود همسر خود نباشید .

4.مدام به فردی که عاشقش بودید فکر نکنید و برای فراموشی حقیقی او بیشتر به فکر خودتان باشید .

5.خودتان را باور داشته باشید . فکر نکنید فقط او مناسب شما بود و شما دیگر عاشق نمی شوید بلکه به این فکر کنید که مردان شایسته زیادی در سر راه ازدواج شما قرار خواهند گرفت.

6.خوشبین باشید و به این فکر کنید که الان مجرد هستید و باید با آدم های زیادی آشنا شوید . خوشبین بودن موجب می شود شما زودتر عشق از دست رفته تان را فراموش کنید.

7.به این نیاندیشید که چون جذاب و دوست داشتنی نبوده عشق قبلیتان رهایتان کرده است به این فکر کنید که این امر فرصت دوباره ای به شما می دهد تا فرد مورد نظر خود را بیابید فردی که همانقدر که شما دوستش دارید او نیز شما را دوست خواهد داشت.

8.مردی که به احساسات شما توجه نمی کند و نسبت به شما و رنج هایتان بی تفاوت و منفعل است، به هیچ عنوان شایسته عشق ورزی نیست. اگر عشق و احترام در یک رابطه باید متقابل باشند نتیجه ای جز سرخوردگی ندارد.

9.زمان هایتان را به تنهایی بگذرانید و همیشه برای پر کردن اوقاتتان به دیگران متوسل نشوید . از تنها بودن و مستقل شدنتان شاد باشید و بیاموزید بدون وابستگی به دیگران شاد باشید زیرا فرد زندگی آینده تان به شادی نیاز دارد.

10.هر چیزی که او به شما داده و مربوط به او است را جمع کنید و در جایی خارج از دید قرار دهید . این کار سبب می شود روحیه تان بهتر شود .

 

عشق چیزی بسیار خاص است زیرا وقتی شکست می خورد قدرت آسیب زدن به ما را دارد. نباید این شکست را به خودتان بگیرید. هر روز روابط بسیاری با شکست مواجه می شوند و این به آن معنی نیست که دیگر عشقی وجود نخواهد داشت. دلیل آن هر چه که باشد، اینکه یاد بگیرید چطور کسی که خیلی دوست داشته اید را فراموش کنید کار بسیار سختی است و نیازمند گذشت زمان است. خوشبختانه، خیلی ها این کار را انجام داده و با موفقیت روبه رو شده اند. ما روش آن را به شما آموزش می دهیم.

نامزدی تان به تازگی بهم خورده است؟ غذا می خورید یاد او می افتید؟ توی خیابان راه می روید یاد او می افتید؟ بوی عطر به مشامتان می خورد یاد او می افتید؟ هر چیز و هر جا و هر کسی توی این دنیا شما را یاد او می اندازد؟ نگران نباشید. شما هیچ مشکلی ندارید. هر آدم سالمی بعد از جدا شدن از کسی که دوستش داشته، چنین حالی خواهد داشت. فرقی نمی کند رابطه تان تا چه حد پیش رفته و دلیل کناره گیری تان از یکدیگر چه بوده است، مهم این است که حالا به این وضعیت دچار شده اید و برای بیرون آمدن برای آن باید کاری کنید؛ چون هیچ کس و هیچ چیز به جز خود شما نمی تواند در فراموش کردن یک شخص خاص کمکتان کند. البته بهتر است از عبارت «فراموش کردن» استفاده نکنیم. چرا که درواقع فراموش کردن اتفاق نمی افتد مگر در وضعیتی که دچار آلزایمر شوید. شما فقط می تواند نقش کسی را در ذهن و زندگی تان کمرنگ کنید. برای کمرنگ کردن دیگران به اندازۀ افراد روی کرۀ زمین راه وجود دارد، اما چیزی که در اینجا به آن اشاره می کنیم، چند راه کار عمومی است که جدای از سن، جنسیت، موقعیت زندگی و دیگر مسائل، معمولا تاثیر یکسانی روی افراد می گذارد.

1. بپذیرید: اولین کاری که باید بکنید این است که اتفاقی را که افتاده، بپذیرید. فکر کردن به موضوعاتی که درصد وقوعشان خیلی پایین است، مثل اینکه «شاید برگرده»، «شاید این بار همه چی عوض شه» و… را کنار بگذارید. به هیچ وجه دنبال خبرگیری از او نباشید. اگر واقعا رابطۀ شما با شخص مورد نظر قطع شده، بهتر است واقعیت را باور کنید و با فکر کردن به مسایل غیرواقعی خودتان را آزار ندهید. 2. پاکسازی کنید: یکی از نخستین مراحل فراموش کردن یا کمرنگ کردن دیگران، پاک کردن زندگی مان از وسایلی است که ما را مستقیما به یاد آن فرد می اندازد. یادگاری هایی را که از شخص مورد نظر داشته اید، از جلوی چشم تان دور کنید. بیخود نگفته اند «از دل برود هر آنکه از دیده برفت»، برای از دل رفتن او باید خودش و یادگاری هایش را از دیده تان دور کنید. 3. سرشلوغ باشید: هیچ چیز به اندازۀ سر شلوغی شما را از فکر کردن به او خلاص نمی کند. هرچقدر هم که آدم توانایی باشید و قدرت فکر کردن هم زمان به چند موضوع را داشته باشید، وقتی به معنای واقعی کلمه ذهنتان درگیر کاری بشود، نمی توانید او را در اولویت های فکری تان بگذارید. پس بهتر است یک پروژۀ درسی یا کاری جدی و پرکار را قبول کنید و مشغول انجام دادنش بشوید. این کار دو فایده دارد. یکی اینکه وقتتان را صرف کار مهمی می کنید، دوم اینکه او را در ذهنتان کمرنگ می کنید.

4. وارد گروه شوید: بودن در جمع تاثیر بسیاری در فکر نکردن به یک شخص خاص دارد. حتی بهتر است جمعی را انتخاب کنید که صمیمیت کمتری با آن ها دارید. در این صورت به طور جدی تری درگیر مسایل گروه می شوید. باتوجه به علاقه هایتان می توانید دوستان جدید پیدا کنید. عضویت در انجمن های ادبی، ورزشی، هنری، گردشگری و… نمونه هایی از این گروه ها هستند که شما را با افراد جدید آشنا کرده و به طور غیرمستقیم باعث کمرنگی «او» در ذهنتان می شوند. 5. به گذشته برگردید: منظور این نیست که بنشینید و خاطراتتان را با آن شخص مرور کنید. منظورمان خیلی گذشته تر است. برای مدتی از لوازم الکترونیکی که به هزار و یک روش می توانند خبری از او به شما برسانند، فاصله بگیرید. خودتان را با چیزهایی سرگرم کنید که سالیان سال قبل مردم از آن ها استفاده می کردند. کاردستی درست کنید، پیاده روی کنید، گل وگیاه پرورش بدهید. تعمیر خودرو یاد بگیرید یا هزار کار دیگر که ربطی به لوازم الکترونیکی ندارند. 6. موسیقی را فراموش نکنید: همان قدر که شنیدن آهنگ های غمگین و عاشقانه در این روزهای بعد از جدایی می تواند حال شما را خراب کند، گوش دادن به آهنگ های شاد می تواند خوشحالتان کند. شاید اولش مسخره به نظرتان برسد که با این وضعیت روحی نشسته اید و موسیقی شش و هشت گوش می دهید، اما کم کم تاثیر ناخودآگاه آن در روحیه تان شما را به وجد خواهد آورد. 7. بدوید: ورزش هم مانند موسیقی تاثیر زیادی در بهبود حال روحی شما دارد. البته منظورمان ورزش های کم تحرکی مثل شطرنج نیست! برای این روزهایتان بهتر است سراغ ورزش های هوازی بروید که میزان سوخت وساز بدن شما را بالا برده و گردش هوا را در بدنتان بیشتر می کنند. کافی است یک بار در محیطی مثل یک پارک شروع به دویدن کنید، تا این ادعا به شما ثابت شود. 8. سلامت بخورید: اگر هیچ وقت در زندگی تان به فکر سلامتی خوراک نبوده اید، وقت آن است که به طور جدی آن را وارد برنامۀ زندگی تان کنید. یک رژیم سلامتی، نه رژیم چاقی یا لاغری، بگیرید. در طول روز حواستان را به خوراکتان جمع کنید. از تمام پنج گروه غذایی شامل لبنیات، غلات، پروتین، سبزیجات و میوه ها و البته کمی (!) چربی و شیرینی استفاده کنید. تغذیۀ سالم فقط به بهبود وضعیت جسمی تان کمک نمی کند، بلکه تاثیر فراوانی هم در وضعیت روحی تان دارد. 9. به فکر خودتان باشید: اگر شما تا آخر عمر زانوی غم بغل بگیرید و از عالم و آدم کناره گیری کنید، اتفاقی در دنیا می افتد؟ آیا به شخصی که روزی دوستش داشتید (یا دوستتان داشته) و دیگر نیست، ضرری می رسد؟ پس بهتر است بلند شوید و کمی به فکر خودتان باشید. آراستگی ظاهری کمترین کاری است که می توانید برای خودتان بکنید. این جمله که «برای کی دیگه تیپ بزنم؟» عجیب ترین سوالی است که معمولا برای افراد پیش می آید. برای خودتان تیپ بزنید و از دیدن خودتان لذت ببرید! 10. ببخشید: انگلیسی ها عبارتی دارند که می گوید «ببخش و فراموش کن» یا همان «forgive and forget». اگر همۀ کارهای بالا را کردید و حالتان کمی بهتر شد، اگر به زندگی عادی برگشتید، اگر دیگر به فکر انتقام نبودید، اگر از وضعیت زانوی غم بیرون آمدید، وقت آن است که ببخشید و فراموش کنید. او و تمامی رفتارهایش را که موجب آزارتان شده، ببخشید. با این قدم نهایی شاید باز هم نتوانید به طور کامل فراموشش کنید، اما قطعا آن قدر در ذهن و دلتان کمرنگ می شود که دیگر بودن یا نبودن یک خط مثل او در دفتر نقاشی زندگی تان آزاردهنده نخواهد بود. این ده مورد راهکارهای ساده ای هستند که به شما در فراموش کردن «او»، کمک می کنند، البته یادتان باشد که هیچ راهکاری به داد شما نخواهد رسید اگر خودتان نخواهید. پس لطفا بخواهید و دست به کار شوید.

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

همیشه بعد از پایان یک رابطه، طرفین چند هفته یا برخی مواقع ممکن است چندین ماه حال و روز خوبی نداشته باشند. فراموش کردن یک رابطه با یکی از دوستان صمیمی خود معمولا کار سختی می باشد که در این چگونگی میخواهیم نکاتی را به شما بگوییم که چگونه می توانید راحت تر یک نفر را فراموش کنید تا در ادامه زندگی دچار مشکل نشوید و سختی نکشید.

فهرست بندی این مقاله

1قطع تماس فیزیکی : شما هیچوقت نمی توانید یک نفر را که بعضی وقتا یا هر روز می بینید را فراموش کنید. همچنین شنیدن فعالیت های آن نیز باعث می شود آن را نتوانید فراموش کنید پس سعی کنید که دیگر او را بعد از قطع رابطه خود نبینید.

چطور یه رابطه رو فراموش کنیم

2حذف کردن شخص از زندگی مجازی : اگر هنوز شماره شخص مورد نظر خود را دارید آن را پاک کنید یا جزوء دوستان مجازی شما هست، دیگر قطع رابطه کنید.

3از بین بردن چیزهایی که شما را یاد او میندازد : اگر شخصی را که دارید فراموش می کنید در خانه شما وسایل دارد که به شما کادویی داده است بهتر است آنها را در یک کیفت جمع کرده و از یکی از دوستان خود بخواهید آن را برای شما نگه دارد که آنها رو دور بریزید.

1نزارید فکر انتقام گرفتن شما را اذیتت کند. همیشه بعد از خارج شدن از یک رابطه به این فکر می کنن که چگونه می شود از او انتقام گرفت که بعدا احساس پشیمانی کند. بهتر این است هیچوقت فکر انتقام گرفتن نباشید زیرا باعث می شود که خودتان اذیت شوید.

2تنظیم یک وقت برای بیان احساسات : اگر شما هر کاری می کنید که فراموش کنید و هنوز نمی توانید آن را فراموش کنید، یک وقت را مشخص کرده ( حدودا یک ساعت ) و احساسات خود را روی کاغذ بنویسید.

3خود را مشغول کاری کنید : اگر نمیخواهید راجب شخصی فکر کنید، خودتات را مشغول کنید. برای مثال کتاب بخوانید یا کار کنید، یا سرتان را مشغول یک پروژه کنید، که فکر شما را درگیر کند و باعث شود به کسی دیگر فکر نکنید.

4به موزیک های احساسی گوش ندهید : سعی خود را کنید که به آهنگهای غمگین و عاشقانه گوش نکنید و از فیلم هایی که ژانر درام و عاشقانه دارند دوری کنید تا بعد یک مدت.

1غذا خوب بخورید و ورزش کنید : اگر اهل غذای بیرون و فست فودی هستید، بهتر است آن را کنار بگذارید و برای خود یک غذا درست کنید که علاوه بر اینکه باعث می شود سرگرم شوید، یک غذای سالم نیز میل می کنید. همچین هروز یک وقتی را برای ورزش در نظر بگیرید. برای مثال روزی ۳۰ دقیقه پیدا روی کنید.

2رفتن به بیرون با دوستان یا فامیل : یکی از بهترین راههایی که دیگر به رابطه خود با کسی که میخواهید فراموش کنید، فکر نکنید رفتن پیش دوستان و آشنایان می باشد. زیرا هنگامی که با آنها بیرون باشید هم شاد و هم دوستان شوخی و سرگرمی های گوناگون باعث می شوند به چیزی فکر نکنید و فقط خوش بگذرانید.

3ببخشید و فراموش کنید. احتمالاً خیلی زیاد این فرد را دوست داشته‌اید که شما را به نقطه‌ای رسانده است که هیچ کس دیگری را در دنیا به جز او نمی‌بینید. فراموش کردن سخت‌ترین قسمت کار است و ممکن است زمان زیادی طول بکشد اما زندگی کوتاه‌تر از آن است که بخواهید آن را هدر دهید. سعی کنید خوش‌بین باشید. نیمه پر لیوان را ببینید. به جای اینکه فکر کنید، «من عشقم را از دست دادم» فکر کنید «من الان مجردم!». به جای اینکه فکر کنید «کسی که خیلی وقت بود می‌شناختم را از دست دادم»، فکر کنید «حالا باید با آدمهای زیادی آشنا بشوم». خوش‌بین بودم کمکتان می‌کند زودتر فراموش کنید.

۱- به جای اینکه بخواهید فردی خاص دوباره وارد زندگی‌تان شود، عشق و خوشبختی بخواهید.

۲- اشکالی ندارد که بعد از آن احساس ناراحتی و تنهایی کنید، فقط مطمئن شوید که نگذارید خیلی اذیتتان کند. گاهی اوقات احساس ناراحتی و گریه باعث می‌شود حالتان بهتر شود.

۳- اگر احساس عصبانیت و افسردگی دارید، سعی نکنید انتقام بگیرید، فقط درمورد آن با یکی از دوستانتان حرف بزنید. هیچکس ارزش اینهمه ناراحتی و غصه شما را ندارد.

۴- زمان بهترین دارو است.

۵- کسی که شما برایش فقط یک گزینه هستید را به اولویت زندگی تان تبدیل نکنید.

درسته مهراب تسکین روح و روانمه

نمیدونم ولی. حالم از دوستای قبلیم که ۶ نفر بودم بهم میخوره واقعا ازشون متنفرم بخاطر اینکه واسه یه دگدختر تازه وارد همشون قد منی. که ۳ ساله باهاشون دوستمو زدن اونم بخاطر یک چیز خیلی خیلی خیلی مسخره یعنی خیلی مسخره ها دلم میخواد فراموششون کنم و نمیخوام آنقدر واسم ارزش داشته باشن که ازشون متنفر باشم. دلم میخواد به مرحله بی تفاوتی برسم و دوستای جدید پیدا کنم.

سلام ممنونم ازمدیریت سایت مطالبتون خوب بود ولی واقعا سخته باکسی ک شش سال تورابطه بودی وعاشقش بودی یهو فراموش کنی من دیگه روزو شب ندارم همش ب اون لعنتی فک میکننم چجور دلش اومد پاشو روی احساس وغرور دختری بزاره ک شش سال عاشقانه و ازته دلم دوسش داشت؟؟!!!!:-( 🙁 دیگ نمیتونم زندگی کنم ناامید افسرده ام میخوام خود کشی کنم ک شاید عذابم کمتربشه بمیرم هم فراموشش کنم هم فراموش بشم زندگی دیگه برا معنی نداره بدون اون فقط میخوام بمیرم همین💔💔😭😖:-( 🙁 🙁 :'( :'( فقط یه نفر حس مون میفهمه مهراب ک هرشب باهنگاش میخوابم …..:'( :'( 🙁 🙁 💔💔

دقیقا منم حال تورو دارم دوستم اما در نهایت که به خودت ضربه بزنی آیا اون برمیگرده؟؟اتفاقا اصلا اینجور موجودات شرف ندارند و عین خیالشون هم نیست چه سالم باشی چه مریض من اصلا شرایط خوبی ندارم و فقط به خدا پناه بردم

ببین هر کی باشی تنها چیزی که تو این دنیا می ارزه فقط خودت و خدا هست و اگه میخوام هم خودتو از بین ببره و به خدا کفر کنی خیلی بی ارزشی… منم الان دلم شکسته اما قرار نیس برم خودکشی کنم تحمل کن.

اینا چین باو! هر کدومش اونو یادم میندازه میگید بیرون یاد اون میفتم هر چی میگی یاد اون اصلا نمیشه فراموش کرد تیتر گوگل بجای اینکه بنویسید (چگونه کسیو فراموش کنیم ) بنویسید #لاشی _نباشیم🙂😔

ببینید منم خودم این مشکلو داشتم واقعا واقعا درکتون میکنم ولی اونایی که هنوز یه ماه یا دوسه ماه از جداشدنشون از کسی که دوس داشتن میگذره و میگن نمیتونم فراموشش کنم باید یکم دیگه صبر کنن مطمئنا هر چی دوری بیشتر باشه ادم فراموش میکنه فقط صبر کنید حالا یه سال یا دو سال صبر داشته باشید بالاخره شماها هم وی خوش زندگیرو میبینید و دیگه ناراحت نخواهید بود

هر چقد مطلبای این سایت و اون سایت و خوندم حتی پیش مشاورم رفتم ولی حتی یه ثانیه هم از ذهنم بیرون نمیره با اینکه فقط ۱۵ سالمه خودمم باورم نمیشه ۵ ماه بعد از قطع رابطه باهاشم حتی واسه یه ثانیه هم نشه فراموشش کرد

یکی دیگه رو جایگزین اون کن منم مثل تو نابود شدم ولی کسی رو پیدا کردم که دوستم داره و داره جای اون رو برام پر میکنه دیگ مثل قبل اذیت نمیشم حالم خیلی بهتره

من یه دخترم و قبلا همچین حسیو تجربش کردم.برا اینکه هم خودم بیشتر اذیت نشم و هم اونو مجبور به دوست داشتن خودم نکنم،کشیدم کنار ازش.خییلی سخته…هنوزم بهش فکر میکنم ولی دیگه اون حس قبلو بهش ندارم.فقط دلم میخواد هرجایی که هست حالش خوب باشه:))

🤮🤮🤮🤮🤮

چطور یه رابطه رو فراموش کنیم

هر چقد مطلبای این سایت و اون سایت و خوندم حتی پیش مشاورم رفتم ولی حتی یه ثانیه هم از ذهنم بیرون نمیره با این که فقط ۱۵ سالمه نمیدونم این عشق مزخرف که مث خوره به جونم افتاده چیه؟ بعضی وقتا حالم از خودم به هم میخوره ۵ ماه از قطع رابطمون میگذره و حال و روز من هیچ تغییری نکرده صب تا شب و هر ثانیه به خیالش میگذره و خودمم دیگه خسته شدم ….. ولی تموم نمیشه😔

من یه رفیق دارم خیلی دوسش دارم من پسرم اونم پسر من ۱۷ سالمه او۱۶ خیلی باهم خوب بودیم تا اینکه دیدم اون به من اهمیت نمیده برام مثل عشق یک طرفه شده بود باهاش کات کردم😂 ولی از فکرش نمی تونم دربیام نمیدونم کسی میفهم من چی میگم یانه ولی من عاشقشم

منم مثه توعم ولی الان تصمیم گرفتم از دو نگاهش کنم و موفقیتشو ببینم چون یه طرفس و در همین حد میتونم راه های زیادیم امتحان کردم ولی فکرای بد کردو… پس اینکارو کردم

منم دقیقا همین اتفاق برام پیش افتاده و منم نمیدونم چجور فراموشش کنم من و تو دقیقا عین همیم پسر😂

حق با شماست عشق فقط دختر پسر نیس اتفاقا از یه جنس باشیم بهتره😜❤️

اره حق باشماست.. عشق از یه جنس بهتره از نظرم

اره منم دخترم و دوستمم دختره با هم خيلي دوست بوديم و همه چي رو يهو تموم كرد . با اينكه دوست بود ولي واقعا دارم طعم يك شكست عشقي و حتي بيشتر ميچشم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

منم ندارم…

سلام پاور کامپیوتر من آسیب دید. یک پاور نو روی کامپیوتر نصب…

درسته مهراب تسکین روح و روانمه…

سلام خسته باشید میخواستم بدونم مادر برد asus z490-p از قابلی…

من موندم این همه روانشناس بیکار تا الن کجا بودن…

منم ندارم…

سلام پاور کامپیوتر من آسیب دید. یک پاور نو روی کامپیوتر نصب…

درسته مهراب تسکین روح و روانمه…

سلام خسته باشید میخواستم بدونم مادر برد asus z490-p از قابلی…

من موندم این همه روانشناس بیکار تا الن کجا بودن…


Downloads-icon


چگونه یک صفحه از pdf را حذف کنیمDownloads-icon


pdf (6)Downloads-icon

عشق چیزی نیست که یکی دو روزه به وجود آید و اگر هم روزی به هر دلیلی به پایان برسد یک دو روزه فراموش نخواهد شد و آسیب های روحی فراوانی بر فرد متحمل می گردد کسی که بعد از شکست روحی دچار افول روحی گردد باید سعی کند با راهکارهایی نقش آن را در زندگیش کمرنگ کند و به زندگی جدید برگردد ما در این مطلب از پرشین وی به شما خواهیم گفت که چگونه فراموش کردن یک رابطه را امکان پذیر کنید

برای شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید یا قبلا اتفاق افتاده یا ممکن است در آینده بیفتد که
در یک ارتباط عاشقانه به بن بست بر خورد کنید.
و همیشه قدم بعدی یک توقف، آغاز جدید است.
این افراد برای یک شروع جدید، احتیاج به فراموشی اتفاق‌های قدیم و قبلی دارند.
شکل گیری یک رابطه جدید عاطفی در حالی که هنوز از اثرات رابطه قبلی رنج می‌برید، اشتباه محض است.

جالب است که بدانید در یک تحقیقات جدید علمی ثابت شده است که وقتی دچار شکست یا سرخوردگی عاطفی می
شوید، قسمتی از مغز فعال می‌شود که در مقابل هیچ گونه محرک دیگر واکنش نشان نمی‌دهد.
و این می‌تواند به این ربط داشته باشد که گاهی درد ناشی از نپذیرفته شدن ممکن است بهبود نیابد! پس
با این درد «نا درمان» چه می‌شود کرد؟ می‌شود آن را تبدیل کرد به یک فیلم ماندنی و هر از
گاهی به عقب فلش بکش کرد.

می‌شود آنالیزش کرد و اشتباهات را پیدا کرد.
می‌شود آن را تبدیل به یک داستان تلخ رمانتیک کرد و برای کسانی که دچار موقعیت مشترک می‌شوند بازگویش کرد.
اما آنچه که نباید با آن کرد: این که همیشه سر دلتان بماند و از گوشه کنار مغزتان پاک نشود.
این که مدام مرورش کنید و تقصیر‌ها ر ا با متانت کامل برعهده بگیرید.
و این که اثر معجزه‌آسای «زمان» را فراموش کنید.
درد سرخوردگی تنها دردی است که با گذشت زمان بدتر نمی‌شود! روزهای اول؛ مقابله با عادت به اولین روز «خود
ساختگی» خوش آمدید.

می‌دانیم که درد زیادی روی دل شما سنگینی می‌کند روز اول: می‌دانیم که انگار به شما شوک بزرگی وارد شده
است و حسی کودکی را دارید که خانه رویایی با دست ساخته‌اش یک‌هو نابود و فنا شده است.
طبیعی است که حس «خود گم گشتگی» پیدا کرده باشید و به عبارتی دیگر اعتماد به نفس خود را از
دست داده‌اید.

چطور یه رابطه رو فراموش کنیم

نگران نباشید، این حس همیشگی نیست.
با کمی صبر و کمی هم تفکر دوباره خودتان خواهید شد.
فقط کافی است که به آن کمی زمان بدهید.
روز دوم: در این مواقع است که ارزش داشتن یک دوست خوب مشخص می‌شود.
حداقل داشتن دو نفر دوست همدل که پذیرای شنیدن حرف‌های شما باشند لازم و ضروری است.
هر گاه دستان شما به طرف تلفن رفت که به همسر سابق زنگ بزنید، ‌با دست دیگر محکم جلوی آن
را بگیرید.

در عوض به دوستان خود زنگ زده و ترتیب یک قرار دوستانه را بدهید.
هیچ چیز مفیدتر از دو گوش شنوا برای شما در این شرایط بهتر نیست.
روز سوم: روز سوم روز سرنوشت سازی است.
از این جهت که شما قرار است تمام اثرات این دوست یا همسر سابق را از زندگی خود پاک کنید.
پاک کردن شامل پاک کردن شماره تلفنش، پاک کردن آدرس منزلش، پاک کردن شماره تماس تمام دوستان دور و نزدیکش،
و در آخر پاک کردن هر گونه نشانه‌ای

از او در منزل و حتی اگر مجبور به عوض کردن دکوراسیون
منزل شوید، این کار را بکنید.
تماس شما و هر گونه موردی که باعث یادآوری او به شما شود باید از صفحه زندگی‌تان پاک شود.
در نتیجه این است دست آورد روز سوم «روح زدایی» شما: تلفن ممنوع! ناگهانی سر کار یا دم در منزلش
رفتن ممنوع! به دوستانش تلفن زدن به منظور خبر گرفتن از او ممنوع! اگر به هر دلیلی مجبور شدید که
با او تماس بگیرید، تماس باید کوتاه، مختصر، و سر راست باشد.

می‌دانید خوبی ماجرا در چیست؟ این کار نه تنها به شما در «پاکسازی» کمک می‌کند،‌باعث می‌شود کمی او به خاطر
عدم توجه شما «دیوانه» شود! روز چهارم: امروز روز دفترچه خاطرات است.
صفحه اول، دفتر امروز قراراست پر شود.
در نهایت آرامش، لیست تمام عواملی که از نظر شما باعث بهم خوردن رابطه شما شده را تهیه کنید.
در نهایت آرامش و صد البته صداقت این لیست را تکمیل کنید.
این لیست فقط و فقط برای شما قرار است نوشته شود.
و به هیچ کس دیگر هم نشان نخواهد داده شد.

پس از کوچکترین تا بزرگ‌ترین عامل جدایی را بر روی کاغذ بیاورید.
دوباره یاد آوری می‌کنیم این لیست برای شما و از طرف شما نوشته می‌شود.
پس از آن که کامل شد، یک بار دیگر آن را مرور کنید.
یادتان باشد، همه این‌ها در نهایت آرامش قرار است انجام شود.
روز پنجم: امروز روز وقت صرف کردن با خانواده است.
سعی کنید که از تک تک دقایق «با خانواده» بودن استفاده کنید.
آنها بهترین تکیه گاهی هستند که هر زنی دارد.

روز ششم: یک تقویت روحیه برای خود بسازید.
مثلا یک «پلی لیست» از ترانه‌هایی تهیه کنید که با شنیدن آن‌ها حس خوبی به شما دست دهد.
سعی کنید روزی چند بار به آن گوش کنید.
روز هفتم: امروز اولین باری است که باید تلقین «تمام شدن رابطه» به خود را شروع کنید.
اگر نمی‌توانید ما به شما این را تلقین می‌کنیم: «رابطه شما تمام شده است».
چه برای عذر خواهی برگشته چه بر نگشته، لیاقت داشتن شما را به عنوان همسر و همدم در کنار خود
نداشته است.

یک هفته گذشت و نمردید! بله واقعا راحت نیست، اما باید تمرین کرد و تن به سختی داد…
پیروزی نزدیک است روز هشتم: امروز روز آخر پاک کردن تمام اثرات او از زندگی شماست.
اگر احیانا عکسی، نامه ای، هدیه ای، یا هر چیزی دیگری از قلم افتاده بوده است، اکنون قرار است به
طور کلی حذف شوند.
اگر جرات پاک کردن تمام عکس هایش را ندارید، آن‌ها را در یک فولدر جداگانه با نام «هرگز آن را
نبین» قرار دهید.

باور کنیدء هر گونه کاری که منجر به یاد آوری دوباره او برای شما شود، به منزله یک سم مهلک
برای شما خواهد بود.
پس از الان جواب این سوالات را می‌دانید: آیا دوست دارید که از او خبر داشته باشید؟ «خیر»! آیا دوست
دارید که او از شما خبر داشته باشد؟ «صد البته خیر!» روز نهم: پس از پاک کردن کامل او از
زندگی خود، حالا نوبت این است که بدانید چگونه با او رفتار کنید.

اگر مجبور شدید، یادتان باشد که شما دوست ندارید که با او در تماس باشید و تماس شما فقط در
صورت اجبار خواهد بود، مکالمه هایتان کوتاه، مختصر، و سر راست خواهد بود.
یادتان باشد که این که وقتی او را دیدید پشت دوستانتان پنهان شوید و یا آن که وانمود کنید که
او را ندیده اید ، این طرز تصور را به او می‌دهد که هنوز به او فکر می‌کنید.

پس از الان خود را آماده کنید که اگر با او برخورد کردید، شوکه نشوید.
اگر شده حتی می‌توانید جلوی آینه هم تمرین کنید! روز دهم: امروز روز شماست.
هر چه که فکر می‌کنید و یا می‌گویید باید از شما باشد.

اگر دارید راجع به دلایل شکست عاطفی فکر می‌کنید، راجع به این که او چه کرد، فکر نکنید.
روز یازدهم: لیستی از اهداف جدید خود را به صورت مکتوب بنویسید.

به خاطر داشته باشید که این مدت بهترین فرصت برای این است که خودتان را در یابید.
روز دوازدهم: اما الان نوبت تغییر دکوراسیون است.
اول نوبت منزل است.لازم نیست حتما تمام مبلمان را عوض کنید.
این تغییر می‌تواند به کوچکی عوض کردن یک تابلو یا تغییر عکس قاب‌های بالای تلویزیون باشد.

روز سیزدهم: امروز همان روز مرگ یک بار، شیون یک بار است.
امروز اجازه دارید که سراغ آن فولدر عکس‌ها یا اس ام اس‌هایی بروید که پنهان کرده بودید.
اجازه دارید که ترانه مشترکتان را گوش دهید و زار زار گریه کنید.
می‌توانید در تمام روز فقط «شکلات تراپی» داشته باشید و تا آن جا که می‌توانید پشت سر او حرف بزنید.
از دوستانتان بخواهید به حرف‌های شما فقط گوش بدهند.
با صدای بلند این را تکرار کنید «من زمان احتیاج دارم که در غم از دست دادن علاقه ام ناراحتی
کنم.
من می‌توانم برای آخرین بار گریه کنم».
و بعد از آن دیگر پلی برای بازگشت به گذشته وجود نخواهد داشت.
اعتماد به نفس باز می گردد تبریک می گوییم، باید به خودتان پاداش بدهید…

روز چهاردهم: باورتان می‌شود که ۱۴ روز گذشته است؟ ۱۴ روز از زمانی که شما «تصمیم کبری» خودتان را گرفتید
گذشته است و حتی اگر هم به ما نگویید ما مطمئن هستیم که نسبت به ۱۴ روز گذشته تغییرات روحی
زیادی در شما رخ داده است.
کافی است که از دوستان خود بپرسید.به پاس این وفاداری به تصمیم تان، باید به خودتان پاداش بدهید.
بهترین زمان برای خرید لباس مورد علاقه، کفش مهمانی، و یا حتی یک بسته شکلات همین الان است.

روز پانزدهم: خب یادتان است که به شما گفتیم خودتان را برای رویارویی با او آماده کنید؟ یادتان باشد که
برای شما مهم نیست و نباید باشد که حال او چه طور است.
یک مکالمه کوتاه، مختصر و سرراست.
به طور مثال: «وقتی او را دیدید، به چشمانش نگاه می‌کنید، سلام می‌کنید،‌ مودبانه یک لبخند می‌زنید، بعد سرتان را
پایین می‌اندازید و سعی می‌کنید هر چه زود تر آن جا را ترک کنید» حالا بلند شوید و جلوی آینه
بروید، و همین‌ها را تمرین کنید.

روز شانزدهم: خب، دیگر در خانه ماندن بس است.
برای یک پیاده روی حاضر شوید فراموش کردن یک رابطه.
سعی کنید به جایی بروید که تا حالا نرفتید.
مثلا یک پارک یا خیابان جدید را برای پیاده روی انتخاب کنید.
از بودن در هوای آزاد لذت ببرید فراموش کردن یک رابطه.

شما همان آدمی هستید که قبل از ملاقات با همسر قبلی تان بودید.
همانی که اعتماد به نفسش به هیچ مردی اجازه نمی‌داد که به او ضربه‌ای وارد کند.
زیبایی و پاکی در درون شما نهادینه شده است فراموش کردن یک رابطه.
اگر شریک سابق شما آن را ندیده گرفته است، به خاطر کمبود شما نبوده است.
به «خود»تان یاد بدهید که از تک تک لحظاتی که در پیش رو دارید نهایت استفاده را بکنید.

روز هفدهم: خب، اما امروز باید کمی صحبت جدی با هم داشته باشیم.
شما برای از بین بردن ناراحتی پس از جدایی چه نوع تراپی را انتخاب کرده اید: سایکو تراپی مثل رفتن
به یک روانشناس یا مدیتیشن، فراموش کردن یک رابطه شیرینی تراپی مانند پناه بردن به شکلات و شیرینی و نقل و نبات، خواب تراپی،
سیگار تراپی، و…

! حالا از شما می‌خواهیم که بنشینید و به‌طور جدی به این فکر کنید که چگونه می‌خواهید روح خود را
درمان کنید.
آیا این روش‌های درمانی که تا حالا انجام داده‌اید،فراموش کردن یک رابطه برای شما کارساز بوده است؟ یادتان باشد که تغییرات درونی بدون
پاکسازی بیرونی زیاد کار ساز نخواهد بود.

روز هجدهم: به سراغ دفترچه خاطرات خود بروید.
و نگاهی به لیست دلایلی که باعث جدایی شما شده است بیندازید.
اکنون با گذشت ۱۸ روز ، نظری منصفانه‌تر به ماجرا خواهید داشت.
اگر لازم هست تغییراتی در لیست خود بدهیدفراموش کردن یک رابطه .

روز نوزدهم: امروز؛ روز کشف استعداد است.
به موسیقی علاقه دارید؟ همیشه می‌خواستید یک زبان دیگر یاد بگیرید؟
عاشق شیرینی پزی هستید؟ لحظه‌ای درنگ نکنید فراموش کردن یک رابطه .
پشتکار داشته باشید و مطمئن باشید که بهترین نتیجه را خواهید دید.

روز بیستم: زمان، زمان چیدن یک برنامه جدید برای زندگی است.
لیستی که از اهداف زندگی تهیه کرده بودید را اکنون احتیاج دارید فراموش کردن یک رابطه .
با دقت آن را مرور کرده و از همین دقیقه برا ی رسیدن به اهداف جدید برنامه‌ریزی کنید.
یادتان باشد که این کاری است که برای آن باید حسابی فکر و زمان صرف کنید و چه زمانی بهتر
از الان که فکر شما آماده پذیرش هر گونه تغییری است.

روز بیست و یکم: سه هفته گذشت، هوراااااا! چه حسی دارید؟ آن را در دفترچه خاطرات‌تان بنویسید.
شما کاری را شروع و به نیمه رساندید که از عهده هر کسی بر نمی‌آید.

این یعنی یک شمای نو! ما هم در تبریک گفتن به شما شریک می‌شویم! «مبارکه!»

روز بیست و دوم: یک
صحبت در گوشی: ممکن است هنوز هم گهگاهی به او فکر‌کنید.
به جای افسوس خوردن این که چرا رابطه شما بهم خورده است و تمام تقصیر‌ها را سر خود بگذارید، یک
کار دیگر بکنید و آن این است که با آن که ممکن است تمام تقصیر‌ها از او نباشد، اما برای
این قسمت «روح زدایی»، سعی کنید که او را مقصر بدانید تا بتوانید زودتر فراموشش کنید.
تا زمانی که شما خود را برای وقایع اتفاق افتاده سرزنش می‌کنید، ‌نمی توانید به طور کامل او را از
ذهن خود بیرون بیندازید فراموش کردن یک رابطه.
از ما بشنوید: کمی بی منطقی در این جا واجب است! هر کاری می‌توانید بکنید که عصبانیت شما از او
به حد زیادی برسید.
آن جاست که شما به راحتی حتی حاضر نخواهید بود که اسمش را بیاورید چه برسد به اینکه به او
فکر کنید.

روز بیست و سوم: درد فراق دیگر نباید برای شما مسئله باشد.
یادتان باشد که برای خوشحالی شما وجود شخص دومی نیاز نیست.
شما مسئولیت کامل برای ناراحتی، خوشحالی و خوشبختی خود دارید.
سعی کنید این طرز تفکر را در خود پرورش دهید چرا که در تمام مراحل زندگی برای شما مفید خواهد
بود.

خیلی زود به آخرش رسیدیم شما از شر یادآوری خلاص شده‌اید…
روز بیست و چهارم: عطر خود را عوض کنید فراموش کردن یک رابطه.
به ویژه اگر عطر قبلی شما یک هدیه از طرف همسر سابق بوده باشد! عطر جدید، بوی جدید، زندگی جدید!

۱ – بفهمید که هنوز ممکن است این فرد را دوست داشته باشید

اگر تصور می‌کنید نمی‌توانید فراموشش کنید، احتمالاً دلیلی دارد.
شما اوقات فوق‌العاده‌ای را با هم گذرانده‌اید و بخش مهمی از قلبتان
را به او داده‌اید. حالا که تصمیم گرفته‌اید فراموشش کنید،
دیگر به آن فرد طوری که دوست دارید باشد نگاه نکنید و سعی کنید خودِ واقعی‌اش را ببینید.

 

_ اگر به شما دروغ می‌گوید یا فریبتان می‌دهد و یا احساسش نسبت
به شما عوض شده است باید بفهمید که این رابطه اصلاً رابطه سالمی
برای شما به حساب نمی‌آید. ممکن است برایتان سوءتفاهم شود یا
عصبانی شوید. فراموش کردن این فرد ممکن است خیلی سخت باشد
اما به این معنی نیست که نمی توانید فراموشش کرده و زندگی‌تان را پیش ببرید.

 

_ همچنین درک کنید که فراموش کردن به این معنی نیست که دیگر
نمی‌توانید آن فرد را دوست داشته باشید. فقط به این معنی است که
عشق شما به او تغییر کرده است. هنوز می‌توانید او را ببینید، بهترین
آرزوها را برایش داشته باشید و دعا کنید که خوشبخت شود. فراموش کردن
به این معنی نیست که باید به طور کل نادیده‌اش بگیرید؛ یعنی باید بیشتر به فکر خودتان باشید.

 

_ به خودتان باور داشته باشید. شما چیزهای زیادی دارید. عشق یعنی
فهمیدن بیشتر درمورد خودتان از طریق دیگران. با تجربه عشق‌های بیشتر،
اطلاعات بیشتری درمورد خودتان به دست می‌آورید. اگر خودتان،
خودتان را باور نداشته باشید، عشق بعدی‌تان چطور می‌تواند باورتان کند؟

چطور یه رابطه رو فراموش کنیم

 

 

www.aryapdf.com / مردمان

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

یکی از رایج ترین مشکلاتی که از ما سوال کرده اید ، فراموش کردن کسی است که عاشقانه دوستش داشتید و اکنون حضور ندارد.از آنجاییکه دانش قدرت نامحدود حامی شماست ، در این مقاله قصد داریم ، دو نکته را به شما گوشزد کنیم که باعث خواهند شد بتوانید کسی را که به شدت عاشقش بودید و واقعا دوستش داشتید ، به سادگی از یاد ببرید.اگر به خوبی به این نکات گوش کنید ، حداکثر در 3 روز میتوانید فرد مذکور را تماما از ذهن خود خارج کنید.اگرچه دلایل بسیاری وجود دارند که باعث میشوند نتوانید نبود کسی که مدتها عاشقش بودید را فراموش کنید.اما دو دلیل اصلی و ریشه ایی وجود دارد که با رعایت این دو مساله ، خواهید دید که به سادگی میتوانید فرد مذکور را فراموش کنید.

ما عاشق افرادی میشویم که معیارهای ضمیر ناخودآگاه ما را داشته باشند.به این معیارها ، نقشه ی عشق گفته میشود.چیزی که اکثر افراد نمیدانند ، این است که ما ، عاشق کسی خواهیم شد که حدود 70 یا 80 درصد از معیارهای ما را داشته باشد.این مساله ، بدین معناست که چیزی به نام یک فرد خارق العاده و متقاوت ، وجود ندارد.

اگر شما عاشق کسی بوده اید ، علت این بوده که او 70 درصد معیارهای ضمیر ناخودآگاه شما را داشته است.به همین علت ، اگر شما کسی را ببینید که 75 درصد این معیارها را داشته باشد ، شما حتی او را بیشتر از نفر اول دوست خواهید داشت !

با عرض معذرت ، اما باید گفت که شما توسط رسانه ها و رمان های عشقی ، احمق فرض شده اید.چیزی که در فیلمها وجود دارد ، ضمیر ناخودآگاه شما را برنامه ریزی کرده و درحال حاضر فکر میکنید که او ، با همه متفاوت است و تا ابد عاشقش خواهید بود.فقط کافیست اندکی صبر کنید و به نکاتی که گفتیم عمل کنید ، به زودی به حس بدی که پس از پایان رابطه داشتید ، خواهید خندید !

داشتن حتی 1 درصد امید ، باعث خواهد شد که هرگز نتوانید از حس بد خود نجات پیدا کنید.امید داشتن به برگشت فرد ، میتواند مانع اصلی برای فراموش کردن کسی که دوستش دارید، باشد.

چطور یه رابطه رو فراموش کنیم

چرا ما مرگ عزیزانمان را پس از مدتی میپذیریم اما رفتن کسی که عاشقانه دوستش داشتیم را نمیپذیریم ؟ باید گفت : به این علت که وقتی کسی میمیرد ، ما امید خود را برای بازگرداندن او به زندگی ، کاملا از دست میدهیم و از دست دادن امید ، علت اصلی این است که بتوانیم چیزی که رخ داده است را بپذیریم.

پس از رفتن کسی که دوستش داشتید ، یک درصد امیدی که در ذهن شما برای برگشتن او وجود دارد ، علت اصلی این است که حس بدی دارید و نمیتوانید چیزی که رخ داده است را بپذیرید.

این ، 1 درصد امید باقیمانده برای برگشتن فرد مذکور است که باعث شده است به آهنگهای غمگین گوش کنید ، خاطره های خود را در ذهن مرور کنید ، منتظر تماس او باشید یا به مکانهایی بروید که قبلا باهم رفته بودید.

امید را ، تماما و تا ابد بکشید ، گوش دادن به موسیقی های ناراحت کننده و مرور خاطرات را متوقف کنید.شماره ی فرد مذکور را پاک کنید و به زودی خواهید دید که توانستید فرد مذکور را تا ابد فراموش کنید.معمولا اگر به خوبی به این نکات توجه کنید ، حداکثر در 3 روز ، فرد مذکور را تا ابد فراموش خواهید کرد.

هوشیار و آگاه باشید ! عیبهای فرد مقابل را ببینید.اگر کسی رهایتان کرده و رفته است ، این یک عیب شخصیتی بسیار بزرگ در فرد مقابل است.اصولا مهمترین چیز در یک رابطه این است که دو نفر تحت هر شرایطی ، کنار هم بمانند.در غیر اینصورت ، همواره هزاران بهانه وجود دارد که هر لحظه رابطه را تمام کرد.اگر کسی رابطه را رها کرده و به یکباره میرود ، به سادگی از آن نگذرید ! این یک عیب بزرگ شخصیتی در اوست !

در برخی نگرشها مدام گفته میشود که بگذرید ، فرد مذکور را ببخشید و…اما بحث اینجاست :

تا زمانی که قبول نکنید فرد مربوطه ، اشتباهی کرده و سطح شخصیتی پایینی دارد ، نمیتوانید از او دل بکنید ! شما باید آگاهانه ببینید که فرد مذکور چه نقاط ضعفی دارد و چه بر سر شما آورده است.در غیر اینصورت ، دوری از او باعث آزار شما خواهد شد و فراموش کردنش برای شما سخت خواهد بود.

 


خرید مستقیم فرش از کارخانه


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه

فراموش کردن عشق

عاشق شدن آسان است. شکستن قلب شما نیز آسان است. اما آیا می دانید قسمت سخت در این فرایند شکست و خارج شدن از عشق چیست؟ خلاص شدن از خاطراتی است که از آن شخص دوست دارید.

 

چطور یه رابطه رو فراموش کنیم

دلیل این است که خاطرات هرگز از بین نمی روند. پس از تشکیل آنها ، آنها در قلب شما باقی می مانند. آنها ممکن است توسط تجربیات جدید و احساسات هیجان انگیز رونویسی شوند، اما وقتی احساس دلتنگی می کنید می توانید به راحتی دوباره آنها را بیرون بیاورید. بله ، آنها می دانند که چگونه در قلب ، ذهن و روح شما بمانند.

 

در واقع ، خاطرات را نمی توان پاک کرد ، اما هنوز هم می توانید فراموش کنید. این به معنای خلاص شدن از شر خاطرات نیست ، بلکه از بین بردن احساسات ناشی از این یادآوری ها است. اما چطور چنین چیزی را انجام می دهید؟

 

 

راه های فراموش كردن عشق :

در اینجا 7 روش وجود دارد که به شما در فراموش کردن عشق کمک می کند و دردی را که از گذشته به وجود می آید را درمان کنید:

 

1. تغییر دیدگاه :

اگر تصور می‌کنید نمی‌توانید فراموشش کنید، احتمالاً دلیلی دارد. شما اوقات فوق‌العاده‌ای را با هم گذرانده‌اید و بخش مهمی از قلبتان را به او داده‌اید. حالا که تصمیم گرفته‌اید فراموشش کنید، دیگر به آن فرد طوری که دوست دارید باشد نگاه نکنید و سعی کنید خودِ واقعی‌اش را ببینید. اگر به شما دروغ می‌گوید یا فریبتان می‌دهد و یا احساسش نسبت به شما عوض شده است باید بفهمید که این رابطه اصلاً رابطه سالمی برای شما به حساب نمی‌آید. 

 

2. ایجاد تجربیات جدید و معنی دار:

این ممکن است سخت ترین کار باشد ، اما در واقع ساده تر از حد انتظار است. در واقع ، بازدید از اماکن یا انجام فعالیتهایی که شما و شخص قبلی انجام داده اید ، می تواند وحشتناک باشد. با این حال ، هنگامی که شما دو نفر از هم جدا شدید ، پایان جهان نیست.

و این چیزها (آنهایی که قبلاً آنها را به اشتراک می گذاشتید) هنوز وجود دارد.

 

از این رو ، شما نمی توانید همیشه از آنها دوری کنید زیرا آنها گذشته ها را به شما یادآوری می کنند. شما فقط می توانید خود را از سرگرمی و هیجانی که این کارها ارائه می دهند محروم کنید اگر سعی کنید دوباره آنها را تجربه کنید. در عوض ،لذت آنها را با افرادی که بیشتر برای شما مهم هستند تجربه کنید.

 

با خانواده و دوستان خود از این مناطق به یاد ماندنی بازدید کنید. با هم عکس بگیرید ،  وعده های غذایی بخورید و از فعالیت های خود لذت ببرید. به این ترتیب ، هنگامی که شما به عقب نگاه می کنید ، فقط اوقات خوب را به خاطر می آورید ، نه آنهایی که خاطرات تلخ را به یاد شما می آورند.

  

راه هاي فراموش كردن عشق

 

3. بیرون بروید :

راه دیگر فراموش کردن شخصی که دوستش دارید بیرون رفتن است. کفش ورزشی خود را بپوشید و حتی در اطراف محله خود شروع به راه رفتن کنید. این به این دلیل است که هر چه بیشتر در خانه بمانید. وقت بیشتری را صرف فکر کردن به گذشته ای می کنید که هرگز بر نمی گردد.

 

راه رفتن را شروع کنید. از دیدنی ها ، فروشگاهها ، خیابان های شلوغ و لبخند زدن به افرادی که در طول مسیر با آنها ملاقات می کنید لذت ببرید. برای مدتی، شخصی  که قلب شما را شکسته فراموش خواهید کرد. هر چه بیشتر ذهن شما از این برخوردهای ساده پر شود ، آن خاطراتی که می خواهید فراموش کنید را زودتر فراموش می کنید. 

 

4. در مورد خاطرات خود صحبت کنید:

مردم غالباً در مورد چیزهایی که به خاطر می آورند می نویسند ، تا بتوانند آنها را حفظ کنند. در همین حال ، اگر می خواهید فراموش کنید ، بهتر است که در مورد آنها ننویسید. در عوض ، در مورد چیزهایی که به خاطر می آورید صحبت کنید.

 

دلیل این است که بر خلاف نوشتن در جایی که می توانید صفحات را مرور کنید ، صحبت کردن در مورد خاطرات خود با صدای بلند ضبط نمی شود. هرچه بیشتر درباره این یادآوری ها به صورت کلامی بحث کنید ، کمتر احساساتی می شوید، این کار را تا زمانی انجام دهید که دیگر نتوانید همه چیز را به یاد بیاورید. 

دلیلش این است که وقتی ذات خاطرات از بین رفته باشد ، تمام یادآوری دیگر برای شما مهم نیست.

 

5. چیزهایی را که به شما داده است دور بیندازید:

در اطراف اتاق خود یک نگاه بیندازید و هر چیزی را که به شما داده است پیدا کنید و آن را بیرون بریزید حتی رسیدهای نخستین فیلمی که با هم دیده اید ، آن را بیرون بیاورید و دور بریزید! روابط به پایان رسیده است بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که به چیزهایی بچسبد که تنها یادآوری گذشته باشد. اگرچه انجام این کار سخت و حتی غیرممکن است ، اما باید این کار را انجام دهید. شما باید یاد بگیرید که چگونه چیزها را رها کنید زیرا گاهی اوقات در طولانی مدت حتی اگر در ابتدا کمی صدمه دیده باشد برای شما بهتر است. 

 

چطور یه رابطه رو فراموش کنیم

6. تمام تصاویر او را حذف کنید:

بعد از دور ریختن همه هدایای او در سطل زباله ، تلفن خود را باز کنید و به گالری تلفن خود بروید و تصاویر او را پاک کنید. این ممکن است وسوسه انگیز باشد که آنها را نگه دارید اما در طی فرایند فقط به خودتان آسیب می رسانید. اگر هنوز چیزی وجود داشته باشد که شما را در اتاق ، تلفن و یا حتی ذهنتان به شما یادآوری کند ، قادر به ادامه حرکت نخواهید بود.

 

7. خود را در اتاق حبس نکنید:

تنهایی قاتل است، بنابراین لطفا خود را در اتاق حبس نکنید. پنجره های خود را باز کنید و به بیرون نگاه خوبی بیندازید. جهان بدون تو پیش می رود ، بنابراین نباید از آن عقب بمانید! تا آخر عمرتان نمی توانید در اتاقتان بمانید. یک حمام گرم طولانی بگیرید، به همان اندازه که نیاز دارید ، راحت ترین لباس خود را بپوشید و سپس به بیرون بروید. شما نمی دانید کجا بروید؟ این بهترین قسمت است! چرا از آن فروشگاهی شروع نمی کنید که همیشه دوست داشتید به آن بروید؟

 

گردآوری:بخش روانشناسی بیتوته 

 

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


سفارش آنلاین کیک تازه خانگی


اسباب بازی فکری و آموزشی به تفکیک سنین

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!


جلوگیری از ورود هوای آلوده به خانه!


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


مشاوره تلفنی طلاق

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

خانه > اینفوگرافیک > چگونه گذشته را فراموش کنیم؟ 50 راهکار برای فراموش کردن گذشته

 

خیلی ها معتقدند گذشته ها هیچ وقت نمی گذرند؛ همیشه چیزی از گذشته در زندگی انسان باقی می ماند و امتداد پیدا میکند و اثرش را در بخش های مختلف حال و آینده ی زندگی فرد باقی می گذارد. حالا می خواهیم از این گذشته ای که همه ی ما در زندگی کم و بیش تجربه اش کرده ایم، دست بکشیم و در زندگی حال و آینده مان متمرکز شویم.

فراموش کردن گذشته یعنی قبول کنید که برای تغییر گذشته کاری از دستتان برنمی آید. درمواجهه با شکستتان شما هرچه از دستتان برمی آمده کرده‌اید. باید بدانید که تا جاییکه می‌توانسته‌اید خوب، مهربان و موثر بوده‌اید. اگر قرار بود به عقب برگردید مطمئناً نمی‌توانستید کاری بیش از آن انجام دهید.

چطور یه رابطه رو فراموش کنیم

 

فراموش کردن گذشته یعنی خود را برای اشتباهاتتان ببخشید. فکر کردن دوباره به آنچه که می‌توانستید یا باید انجام می‌دانید هیچ اثری ندارد. اگر با اشتباهاتتان درگیر هستید یا شکست خورده‌اید سعی کنید خودتان را ببخشید. فراموش کردن گذشته یعنی افکارتان را بشناسید. اگر می‌بینید که مدام درگیر گذشته هستید، با ملایمت افکارتان را به زمان حال برگردانید. سعی کنید این عادت را کنار بگذارید که مدام به اشتباهات گذشته‌تان فکر کنید. فراموش کردن گذشته یعنی به ذات زمان اعتماد کنید. زمان می‌گذرد و شما هم باید از گذشته بگذرید. زخم‌هایتان به مرور التیام می‌یابند و فقط جای آن بر جا می‌ماند.

1- تصمیم بگیر برای رها کردن خاطرات گذشته، ابتدا لازم است تصمیم بگیری. تصمیم بگیر که آدم های گذشته را با تمام خاطرات خوب و بدشان به زباله دان تاریخ بیندازی.

2- اراده کن اراده کن که روی تصمیمی که گرفته ای بایستی. اجازه نده افکار منفی دوباره گذشته را در قلب و روحت زنده کنند.

3- حرف بزن یک بار برای همیشه تمام آن چیزهایی را که از گذشته باقی مانده اند، مرور کن، حرف بزن، وجودت را خالی کن و بعد برای همیشه پرونده اش را ببند.

4- مظلوم نمایی نکن سعی نکن خودت را تبرئه کنی، به هر حال در ایجاد ارتباط های ناموفق، خودت هم سهم داشته ای، سعی کن اشتباهاتت را بپذیری و با آن ها کنار بیایی.

5- دیگران را متهم نکن برخلاف چیزی که فکر می کنی، خیلی ها اهمیتی برای احساس تو قائل نیستند، برای جلب توجه دیگران، سعی نکن آدم های زندگی گذشته ات را بیش از چیزی که بودند، متهم جلوه دهی.

6- روی زندگی حال تمرکز کن سعی کن نقاط قوت زندگی ات در زمان حال را پیدا کنی،  نقاط قوت ات را پررنگ کن، سعی کن از لحظه هایی که در حال سپری کردن شان هستی لذت ببری.

7- ببخش و فراموش کن شاید این جمله ی معروف را شنیده باشی که «می بخشمت نه به خاطر اینکه تو لایق بخششی بلکه من لایق آرامش هستم». پس با تمام وجودت بهش عمل کن.

8- گذشته را با خودت حمل نکن زندگی ات در حال جریانه. اگر تو بخوای با گذشته زندگی کنی و به خاطر جفایی که در حقت شده، مدام غصه بخوری در حالی که اون آدم ها دارن زندگی شون رو می کن، شبیه اینه که سم بخوری ولی انتظار داشته باشی دیگران بمیرن!

 

9- طرز تفکرت را تغییر بده اگر تا کنون به این نکته فکر کرده ای که گذشته را می توان در زمان حال امتداد داد، حالا وقتش رسیده که به اشتباهات خودت اعتراف کنی و دست از تفکر غلط بکشی.

10- منفی بافی نکن زندگی همیشه دو روی خوب و بد دارد. اینکه در گذشته خوش شانس نبودی، دلیل نمی شود در آینده هم همین روال ادامه یابد.

11- خاطراتت را یادداشت کن تمام آن اتفاقاتی که در گذشته رخ داده و حالا فکر کردن به آن ها عذابت می دهد را یادداشت کن، با تمام خشم و نفرتی که از اتفاق ها و آدم ها داری، بعد از اتمام کار حس بهتری خواهی داشت.

12- دوستانت را عوض کن دوستان قدیمی و مخصوصا دوستانی را که رابطه ای در گذشته را مدام برات تداعی می کنند، کنار بگذار. مکان های جدید و دوستان جدیدی انتخاب کن. کسانی را ملاقات کن که قصه ات را ندانند و شروع کن به ساختن خاطره های جدید.

13- سعی نکن همه را راضی نگه داری تلاش برای جلب رضایت همه ی آدم های زندگی، معمولا تلاشی محکوم به شکست است. چون هیچ وقت چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

14- به ظاهرت برس فرو رفتن در لاک خود، باعث افسردگی می شه. پس برای فرار از افسردگی، به ظاهرت برس، آراسته و مرتب باش، به رژیم غذایی ات برس. مواظب بالا یا پایین رفتن بیش از حد وزنت باش.

15- به خاطره ها قدرت نده خاطره های گذشته در همان روزها دفن شده اند، خاطره ها قدرتی ندارند، مگر اینکه خودت بخواهی نبش قبر کنی، مگر اینکه تو بهشون قدرت ببخشی. گذشته رو رها کن، تا بتونی قوی تر ادامه بدی.

16- خودت رو دوست داشته باش اشتباهات گذشته  نباید دلیلی برای فرار از خودت باشه. تو باید هر روز این رو تمرین کنی که شایستگی های بسیاری داری. هر چند اون شایستگی ها یک بار نادیده گرفته شده باشن.

17- اثرش رو خنثی کن هدف این نیست که کل زندگی گذشته رو یک باره فراموش کنی، بلکه باید تاثیر خاطره های تلخ، رابطه های تموم شده و آدم های مرده رو خنثی کنی.

18- ذهنت رو کنترل کن یه مدت زیادی ذهنت رو پرواز دادی، ذهنت رو آزاد گذاشتی و اون به راحتی تونسته همه جا رو کنکاش کنه. حالا وقتشه که محدود بشه.

19- افکار واقع بینانه داشته باش اگر بتونی در تمام اتفاق ها منصفانه قضاوت کنی، اشتباهات خودت و طرف مقابل رو به طور دقیق بپذیری؛ در این صورت میتونی یه پرش بزرگ رو به جلو داشته باشی.

20- داستان ات رو مرور نکن مرور داستان آشنایی، اتفاق های خوشایند، خاطره ی مکان های مشترک، تنها باعث میشن که به قلب و روح و مغز و بدنت آسیب برسونی. پس همین جا تموم شون کن.

21- کمک ها را دریاب کسی که از یک بحران عاطفی خارج شده، در معرض آسیب های روانی قرار داره. پس لازمه که با پناه بردن به رابطه های صمیمانه و حمایت های عاطفی خانواده در امان بمونی.

22- مثبت فکر کن زندگی اصلا منصفانه نیست! پس این واقعیت را بپذیر. مسولیت بهتر کردن زندگی تو به عهده ی دیگران نیست. گذشته هم اونقدر بد نبوده که نتونی اصلاحش کنی.

23- خشمت رو پنهان کن برای نشون دادن لحظه به لحظه ی زندگی ات مدام  نقشه نکش. پست های سوزناک نوشتن و عوض کردن عکس آواتار تنها یه امید واهی برای دیده شدن و خونده شدن از جانب طرف مقابله.

24- به روزهای از دست رفته فکر کن با زندگی ات بازی نکن. کاری نکن که چند سال دیگه به خودت بیای و ببینی دور و برت خالی شده، همه روال عادی زندگی رو طی کردن و تو تک و تنها همون نقطه ای ایستادی که چند سال قبل ایستاده بودی.

25- پاکسازی کن تمام یادگاری ها، هدیه ها، عکس ها، دوستان و مکان های خاطره ساز رو کنار بگذار، هر چند دشوار است. با دور ریختن این چیزها، راه رو برای ورود آدم های جدید و خاطره های جدید باز می کنی.

26- یاد بگیر که گذشته قابل تغییر نیست گذشته به هیچ عنوان قابل جبران نیست، اما اثرش رو همیشه روی زندگی حال و آینده ی تو باقی میذاره. افکار منفی روی ذهنت تاثیر بدی گذاشته پس وقتشه که نگرشت رو به جهان تغییر بدی. با افکار منفی، نمیشه زندگی مثبت ساخت!

27- فعالیت های جدیدی رو شروع کن شروع یک ورزش جدید، مثل یوگا، ایروبیک، مدیتیشن، می تونه تمام خشم های سرکوب شده و بغض های فرو خورده رو از وجودت بیرون کنه. پس امتحانش کن.

28- به دل طبیعت بزن روزهای مشخصی رو تعیین کن و حتما برای گردش به دل طبیعت برو. خلوت کردن در سکوت طبیعت میتونه روحیه ات رو تغییر بده.

29- اجتماعی شو در گروه های جدیدی عضو شو. آدم های جدیدی رو ملاقات کن و سعی کن فعالیت های اجتماعی ات رو دوباره به طور جدی دنبال کنی.

30- هدف داشته باش هدف های مهم زندگی ات رو تعیین کن و با تمام قوا برای محقق کردن شون تلاش کن. اجازه نده گذشته باعث توقفت بشه.

31- مهارت های جدید یاد بگیر زمانی که در گذشته توقف می کنی و مدام خودت رو تخریب می کنی، داری استعداد های خودت رو می سوزونی، برای فرار از این کار، مهارت های جدیدی رو یاد بگیر و ازشون استفاده کن.

32- شغلت رو جدی بگیر در هر شغلی که هستی، با جدیت تلاش کن، دنبال ارتقا و ترفیع باش. سعی کن امروز، روی همون پله ای نباشی که دیروز روش ایستاده بودی. راز زندگی موفق همینه.

چطور یه رابطه رو فراموش کنیم

33- اشتباهات جدیدی مرتکب شو گاهی اونقدر توی اشتباهات گذشته و تبعات اون غرق می شی که قدرت ریسک کردن رو از خودت میگیری. سعی کن در هر لحظه از زندگیت در حال مزه کردن چیزهای جدیدی باشی، حتی اشتباهات جدید.

34- معجزه ی صبح ها رو درک کن اینکه صبح ها زود بیدار بشی و هر روز فکر های مثبت به خودت القا کنی، کم کم می تونه باعث بشه که همه ی الهام های مثبت رو مثل یک حقیقت باور کنی. و چی بهتر از باور حرف های انرژی بخش؟

35- کوله بار سنگین گذشته را روی زمین بگذار تصور کن که زندگی یک میدان مسابقه است و تو دونده ای هستی که باید به خط پایان برسه و گذشته مثل یه کوله پشتی سنگینیه که روی دوش خودت حمل میکنی، سنگینی این کوله پشتی  قطعا مانع رسیدن تو به خط پایان خواهد شد.

36- برای پاک کردن گذشته به مخدر ها اصلا روی نیار برای مقابله با آلام و دردهای روحی های سپری شده، به سیگار و مشروبات الکلی روی نیار. کم کم عادت میشه.

37- ادامه ی تحصیل بده برای اینکه بتونی شخصیت جدیدی بیابی، در رشته ای که همیشه مورد علاقه ات بوده ادامه ی تحصیل بده. یادگیری مستمر، بهترین مسکن برای فراموشی است.

38- گذشته را نقاشی کن تمام اتفاقات رنج آور گذشته را در  یک صفحه نقاشی کن. اگر خودت در نقاشی هایت حضور داشته باشی، یعنی توانسته ای از آن اتفاق ها جدا شده و به عنوان یک تماشاگر همه چیز را نگاه کنی. نقاشی را تا رسیدن به این مرحله ادامه بده.

39- به دنبال تعادل باش وقتی دلت میخواهد دردها و ناراحتی هایت را با دیگران سهیم شوی، به همان نسبت هم باید به زندگی دیگران حساس باشی. تا یک تعامل سازنده بین شما شکل بگیرد.

40- مشاوره بگیر در کنار یک مشاور امین صحبت کردن به مراتب می تواند به تخلیه ی روانی ات کمک کند. پس جلسات مشاوره را به طور جدی دنبال کن.

41- گذشته رو چراغ راه آینده ات بکن اگر نمیخوای در یک برهه از زندگی بمونی و در جا بزنی، گذشته رو فراموش کن. گذشته و همه ی خاطره های تلخ و شیرینش باید تو گذشته باقی بمونه.

42- افسرده مانی نکن گاهی برای اینکه به بقیه ثابت کنی، یک شکست خورده ای، خودت رو به افسردگی می زنی، در حالی که این فقط یه تلقینه. پس دست از تلقین و ظاهر سازی بردار. عمرت را تلف نکن! یادت باشه فقط یک بار زندگی میکنی!

43- عجله نکن اینکه گذشته رو فراموش کنی، نباید باعث بشه یه آدم اشتباهی دیگه رو جایگزین نفر قبلی کنی. پس برای شروع یه رابطه ی جدید شتاب زده عمل نکن.

44- انتقام نگیر برای رها شدن از احساس شکست و یاسی که به دنبالش وجودت رو گرفته، دست به انتقام جویی نزن. اینکه توی یه رابطه پس زده شدی، دلیل موجهی برای قربانی کردن دیگران نیست.

45- ایمان بیار ایمان داشتن به نیروی فوق بشری، توی همه ی مسیرهای زندگی یه الهام بخش واقعیه. پس برای رها شدن از تمام فکرهای بد، چی بهتر از آغوش امن خدا؟

46- رویا بساز برای اینکه بتونی کدورت ها، غم ها و بغض ها رو از وجودت پاک کنی پناه ببر به قدرت رویا سازی. تمام آرزوهات رو بریز توی رویاهات و باهاشون خود واقعی ات رو پیدا کن.

47- مدیریت کن حس بدی که اغلب بابت گذشته سراغت میاد اینه که فکر می کنی دیگه کنترلی روی بقیه ی زندگیت نداری. در حالی که زندگی در دستای تو هست. کافیه باور کنی.

48- اجازه نده ازت سواستفاده کنن تبدیل به ماشین قصه گویی برای دوستانت نشو. اجازه نده هر وقت دلشون خواست، با پیش کشیدن قصه ی تو روزشون رو پر کنن.

49- قبول کن که حالت بده گاهی وقت ها اونقدر از همه ی آدم ها، خود واقعی مون رو مخفی می کنیم و احساسات مون رو بروز نمی دیم که گاهی واقعا باورمون میشه چیزی نبوده! خودت رو به موقع بیرون بریز، گریه کن، داد بزن.

50- مواظب خودت باش بیماری های روحی و روانی، مقدمه ی بروز بیماری های جسمی هستن. پس برای اینکه دچار بیماری های متعدد جسمی نشی، هوای خودت رو داشته باش.

دقیقا الان توی یه حالی ام که به یه همچین چیزی نیاز داشتم دارم میخونم و یه سری چیزها رو یادداشت میکنم که بزنم به دیوار اتاقم میخوام همیشه جلوی چشمم باشه ممنون بابت مطلب خوبتون

ممنون از نظر خوب تون همه ی تلاش ما در سایت عروس نوشتن مقالات کاربردی برای شما خوانندگان پیگیره

اصلا به دردم نخورد چطوری وقتی به کسی که پشت سر ما قصه میگه دسترسی نداریم جلوی رفتن ابرومونو بگیریم و بتونیم طرف فراموش کنیم

از نظر من خیلی وقت می‌بره تا گذشته رو فراموش کنی واینکه چطور میشه باکسی که باهاش خاطره داشتیم رو به سادگی به گذشتمون بسپاریم؟ من هرچقدر که تلاش میکنم هیچ قدر از گذشته ام رو نمیتونم فراموش کنم ? مطالبتون هم خوندم ولی هیچی برام عوض نشد شما بگید دیگه باید چکارکنم؟?

مورد 43 اونقدر مهمه که باید به جای مورد یک می نوشتین و چند تا ستاره هم روش میزدین که بلکه آدم ها بفهمن دارن با زندگی خودشون و دیگران چیکار میکنن! من خودم از این مورد خیلی ضربه خوردم …..

قبول ندارین که اینا خیلی بیش از حد شعاریه؟ خب اینا رو که هممون میدونیم مهم اینه که بتونی عملیش کنی تو زندگیت وقتی یکی که عاشقشقی ولت میکنه و با یکی پولدار تر از تو میریزه رو هم و تو رو قال میذاره دیگه نشستن و به این مزخرفات فکر کردن خیلی مسخره به نظر میرسه !

شعار یا هر چیز دیگری مهم اینه که همه ی این مسائل حاصل تحقیقات روان شناسی است. مهم این است که مطالعه کنیم و اطلاعات لازم رو کسب کنیم تا در وقت ضرورت بتونیم از راهکارهای ارائه شده استفاده کنیم. درسته که توی شرایط بحرانی نمی شه از طرف مقابل انتظار داشت که عقلانی رفتار کنه ولی به هر حال بعد از گذشت یک دوره، باید به زندگی عادی برگشت و این راهکارها میتونه برای برگشت به زندگی عادی کمک کنه. ممنون که نقدمون می کنید.

عالی بود عاشقش شدم……ولی یه آدم های بیشرفی هستن که از سگ هار هم بد تر هستن…..چه رابطه رو باهاشون قطع کنی چه نکی همیشه به دستو پات میپیچن…..چیکارشون کنیم؟؟؟؟ من منتظر هستم دوره ی تحصیلیم با اونا تمون بشه چون خیلی بد هستن تو یه کلاس هستیم و نمیدونم چطور خودم رو خلاص کنم….چیکار کنم؟؟؟؟

خوبیش اینه که ذات اون طرف هم رو شد. پول برای اون ادم مهم تر از شما و شخصیتتون هست. اگه پول ندارین غصه نخورین عوضش در اینده کسی پیدا میشه که شما رو همین جوری بخواد و پاتون وایسه. یا حداقل تلاش کنین که شما هم پولدار بشین

من موندم بعضی ها چه جوری میتونن اینقدر بی عاطفه باشن. من بعد از سه سال از یه رابطه کنار گذاشته شدم. اونم به یه بهانه ی واهی. یادش رفت که اولش چقدر عاشقم بود. حالا من هی بشینم اینا رو بخونم چه دردی از من دوا میکنه 🙁

سودابه ی عزیز، آدم ها در طول زمان تغییر می کنن. گاهی انتخاب اشتباه یا سرمایه گذاری اشتباه روی آدم ها، می تونه باعث بروز یک بحران روحی در فرد بشه. اما باید با این واقعیت کنار بیایید که اینکه یک نفر در این کره ی خاکی دیگه شما رو دوست نداره نمیتونه چیز چندان مهمی باشه. این جهان میلیاردها آدم دیگه داره که می تونن شما رو با همه ی نقص ها با همه ی کاستی ها دوست داشته باشن. به خودتون و به زندگی تون یک فرصت دیگه بدید و مطمئن باشید که خوشبختی دوباره بهتون رو خواهد کرد.

منم دقیقا سه سال دوسش داشتم خب ببین یادش میفتم دیوونه میشما ولی باید حواستو اونقد پرت کنی ک دیگه یادت نیاد اینطوری وقتی هم ک یادت میاد دیگه برات مهم نیس

سلام…ممنون واقعا من الان به خوندن همچین جمله هایی نیاز داشتم حس امید رو در من زنده کردین خیلی متشکرم ازتون

سلام…ممنون واقعا من الان به خوندن همچین جمله هایی نیاز داشتم حس امید رو در من زنده کردین خیلی متشکرم ازتون

سلام…ممنون واقعا من الان به خوندن همچین جمله هایی نیاز داشتم حس امید رو در من زنده کردین خیلی متشکرم ازتون

سلام…ممنون واقعا من الان به خوندن همچین جمله هایی نیاز داشتم حس امید رو در من زنده کردین خیلی متشکرم ازتون

سلام…ممنون واقعا من الان به خوندن همچین جمله هایی نیاز داشتم حس امید رو در من زنده کردین خیلی متشکرم ازتون

دام نمي خوادم خیال باف باشم یه عمربخاطرزندگی زجراورم پناه آوردم به خیال همه چیزموباختم چون همش دررویا بودم به نظرم خیال باغی احمقانست

به این فکر کن که اون طرف شما رو از دست داده، کسی که عاشقش بوده و دوسش داشته. اون محبت شما رو از دست داده و باید ناراحت باشه نه شما. به این فکر کن که لیاقت شما رو نداشته

شماره ۴۸ کاملا درسته… مردم بیکار و خاله زنک بیشتر دنبال خراب کردن تو هستند که از خودشون بیشتر احساس رضایت کنند. حداقل اینه که در ظاهر عین تو شکست نخوردند، هر چند از زندگی خودشان راضی نیستند. من این اشتباه رو متاسفانه اخیرا تجربه کردم

سلام وخسته نباشید همه موارد هم منطقی وهم علمیه ولی شکستها آدمها رو غیر منطقی وزود رنج وبی هدف و سرگردان میکند من خودم هم ازنظر شکست عاطفی وهم مالی که مالی را چند بار تجربه کردم حال باگذشت ۴۵سال از زندگیم باوجود هوش زیاد وپشتکارزیادالان هم ترسو وهم در انتخاب شغل مشکل دارم شاید الان سرمایه اولیه کاری را نداشته باشم ولی اموالی دارم که با فروش آن کاری را شروع کنم ولی شکستها ی گذشته منو ترسو کرده الان خیلی از مسائل گذشته برام حل شده ولی نیاز فکری دارم برای انتخاب شغلم باوجود اینکه در منطقه عالی کشور یعنی مازندران شهر آمل زندگی میکنم مهیاست ولی باوجود زن و بچه نتوانم تصمیم درستی بگیرم کمک کنید اگه کسی میتونه

در اینکه حق با شماست که شکی وجود نداره ولی بر اساس اقتضای موضوع، گاهی مطلب باید طولانی باشه که حق مطلب ادا بشه ممنون که نظر می دید.

سلام..ممنون از راهکارهای خوبتون من واقعا الان به خوندن همچین جمله هایی نیاز داشتم

با سلام .

من با بکارگیری راهکارهای شما تونستم قسمتی از گذشته رو فراموش کنم . ممنونم از تون.

محمد عزیز دیدگاهت رو خوندیم. این کامنت باعث دلگرمی ما در سایت عروس خواهد بود. از اینکه عروس رو دنبال می کنی ممنونیم.

به قول جان وودن:

“ﺑﻪ ﺷﺨﺼﻴﺖ ﺧﻮﺩ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﺁﺑﺮﻭﻳﺘﺎﻥ ﺍﻫﻤﻴﺖ ﺩﻫﻴﺪ ﺯﻳﺮﺍ ﺷﺨﺼﻴﺖ ﺷﻤﺎ ﺟﻮﻫﺮ ﻭﺟﻮﺩ ﺷﻤﺎ ﻭ ﺁﺑﺮﻭﻳﺘﺎﻥ ﺗﺼﻮﺭﺍﺕ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺳﺖ …”

برو خدا رو شکر کن که تموم شد و راحت شدی. الان با سکه ۲ تومنی نه می شه ازدواج کرد نه میشه طلاق گرفت. خدا به دادمون برسه

داداش الان سکه چنده؟

خب خوبه دیگه اینجوری آمار ازدواج میره بالا چون از ترس قیمت سکه هم که شده هیچ کس جرات طلاق دادن و گرفتن نداره مردها میرن میوفتن به پای زنشون و خیال زیرآبی رفتن هم به سرشون نمیزنه:)

خیلی خوبه که به تجربه ای به این خوبی دست پیدا کردین که خودتون مهم تراز بقیه هستین وبه نظرم شما کاملا فرد با تجربه ای شدین✌???

باور کن ساده تر از این حرفاست…

* اگر یاد گذشته حالتو خوب میکنه، به یاد گذشته کن… اگر یاد گذشته حالتو بد میکنه، به یاد گذشته نکن…

* هر کاری که حالتو خوب میکنه، انجام بده… هر کاری که حالتو بد میکنه، انجام نده…

* فکر آینده خودت باش… نه گذشته

* فکر آرامش خودت باش… نه انتقام

ﺳﺮﻋﺖ ﺁﻫﻮ 90 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﺳﺖ؛ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽﮐﻪ سرعت شیر 57 کیلومتر در ساعت ﺍﺳﺖ. ﭘﺲ ﭼﻄﻮﺭ ﺁﻫﻮ ﻃﻌﻤﻪ شیر می‌شود؟ “ﺗﺮﺱ” ﺁﻫﻮ ﺍﺯ ﺷﮑﺎﺭ ﺷﺪﻥ ﺑﺎﻋﺚ میشود ﮐﻪ ﺍﻭ ﺑﺮﺍﯼ سنجیدن فاصله خود با شیر مدام به “پشت ﺳﺮ” ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻨﺪ، ﻭ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ همین سرعتش بسیار کم می‌شود! تا جایی که شیر میتواند به او برسد؛ یعنی ﺍﮔﺮ ﺁﻫﻮ ﺑﻪ ﭘﺸﺖ ﺳﺮﺵ ﻧﮕﺎﻩ ﻧﮑﻨﺪ ﻃﻌﻤه ﺷﯿﺮ ﻧﻤﯽ شود! ﺍﮔﺮ ﺁﻫﻮ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺧﻮﺩ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ؛ ﻫﻤﺎﻧﮕﻮﻧﻪ ﮐﻪ شیر به نیرویش ایمان دارد؛ ﻫﯿﭽﮕﺎﻩ ﻃﻌﻤﻪ ﯼ ﺷﯿﺮ نخواهد شد ﺍﯾﻦ ﻗﺼﻪ ﯼ ﺧﯿﻠﯽ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺁﺩﻡ ﻫﺎ ﻫﻢ ﻫﺴﺖ ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ایمان نداشته باشیم و در طول زندگی ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﻪ ﭘﺸﺖ ﺳﺮﻧﮕﺎﻩ کنیم و به مرور خاطرات ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﯾﻢ؛ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺯﻧﺪﮔﯿﻤﺎﻥ ﻋﻘﺐ میمانیم ﻭ ﻫﻢ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻣﯽ ﺩﻫﯿﻢ…

عالیییییی

فقط باید بگم ممنونم به خوندن این نوشته هاواقعا نیاز داشتم.

یعضی ادمها ارزش ندارد بهشون خوبی کنی،اگر یک جا دیدی که طرف حرف از جدایی میزنه سریع برو طلاقش بده، ارزش نداره دیگه بهش خوبی کنی ،چون خودت رو کوچیک میکنی، باید به کسی خوبی کنی ارزشش رو بدونه

خیلی وقته روحمو کشتن.. اگه تونستم انتقاممو بگیرم ک هیچ اگه نتونستم خودکشی می کنم

دو راهی عجیبی رو انتخاب کردین، یا انتقام یا خودکشی، مطمئنید که بعد از هر کدوم از این دو راه، حالتون بهتر می‌شه؟ چرا به راه سوم فکر نمی‌کنید؟

ادمین جان،من به تازگی حیوان خانگیم رو از دست دادم،از وقتی که ۶ سالم بود باهاش بودم ولی هرکاری میکنم نمیتونم از ذهمنم بندازمش بیرون،کله زندگیمو با مرگش نابود کرده،نه میتونم درس بخونم،نه میتونم کارای دیگمو انجام بدم،حتی غذا خوردنم هم نمیچسبه،چون همیشه دوتایی غذا میخوردیم،همه کارا مو با اون انجام میدادم،یعنی عین روح تو بدنم بود که الان نیست ببخشید که این همه تایپ کردم،من واقعا داغونم،حتی اینو خودمم میدونم به غیر از اطرافیانم،تورو خدا یه راهی رو نشونم بده،زندگیم به هم خورده من ۱۶ سالمه ممنونت میشم

سلام مرسی از متن مفیدتون. اما یه انتقاد هم داشتم. عنوان یا تیتر این هستش که چگونه گذشته را فراموش کنیم. پس ننوشتین چگونه شکست عشقی را فراموش کنیم ! اما اکثرِ این پنجاه مورد درباره شکست عشقی بود. کاش این فرهنگ توی جامعه ما جا میفتاد هممون به این درک برسیم که اگه پسر یا دختر جوانی دچار افسردگی و روزمرگی شده لزوما شکست عشقی نخورده. درباره این پست هم میخواستم یادآوری کنم که هر انسانی توی زندگیش کلی مراحل و اتفاق ها رو پشت سر میذاره که مسائل عشقی فقط یک درصدشه. همه ش نیست. مخصوصا دوره کودکی و نوجوانیش. مخصوصا کسایی که بی سرپرست بد سرپرست تک سرپرست یا…… بزرگ میشن. خلا های عاطفی عمیقی دارن. به ویژه بد سرپرست که اون آزارهای روحی تا آخر عمر ولشون نمیکنه چون توی سنِ حساس که شخصیتشون شکل میگرفته ضربه روحی خوردن. کاش میدونستیم گذشته یعنی کودکی ، نوجوانی و….. گذشته تلخ فقط شکستِ عشقی نیست. اما متنتون نکاتِ مفیدی هم داشت. مرسی

ممنونم سارای عزیز کامنت خیلی خوبی بود و نکاتی که متذکر شدی کاملا درسته. اما با توجه به اینکه اینجا سایت عروس هست و صفر تا صد مطالب در حوزه عروسی و ازدواج و روابط عاطفی تهیه و نوشته میشه، به خاطر همین عنوان اینجوری انتخاب شده. حتما با مشورت مشاورین سایت به مباحث مد نظر شما می‌پردازیم چون به شدت نیازش در جامعه حس میشه.

سلام، من ۶ ماهه ازدواج مجدد کردم ولی نمی تونم شوهر سابقم رو فراموش کنم. عکس هایی که دوستان مشترک می ذارن عذابم میده و خیلی پشیمونم ازش زود جدا شدم. لطفا من رو راهنمایی کنید

سلام به نظر میرسه شما فرصت کافی برای پشیمانی و رجوع داشتین، ولی به هر دلیلی ازش استفاده نکردین. به هر دلیلی نخواستین یا نشده و برنگشتین به اون رابطه. علاوه بر اینکه برنگشتین یک رابطۀ جدید رو هم شروع کردین. پس دیگه منصفانه نیست که خودتون و همسرتون رو با این افکار عذاب بدین. اولین کاری که باید بکنین اینه که با دوستان مشترک قطع رابطه کنین. به مکان‌هایی که شما رو یاد همسر سابق‌تون میندازه نرین، هر چیزی رو که از زندگی سابق با خودتون به زندگی فعلی منتقل کردین کنار بذارین. هر عکس یا فیلمی ازش دارین پاک کنین. چون این مصداق بارز خیانت به همسرتون هست. به نظرم باید روی این زندگی جدید بیشتر برنامه ‌ریزی کنین، اونقدر انسان ارزشمندی بودین که بعد از یک زندگی نافرجام، حالا به یک آرامش نسبی رسیدین و می‌تونین دوباره یک زندگی جدید بسازین. بهتره قدردان این موهبت باشین و با افکار پوچ و بی اساس زندگی رو به کام خودتون و همسرتون تلخ نکنین. در نهایت به این فکر کنین که چی باعث شد که ازش جدا بشین؟ چون الان همه چی تموم شده، شما فقط بخش های خوب اون زندگی رو برای خودتون یادآوری میکنین؛ اگر به تلخی های اون زندگی فکر کنین قطعا دلتون نمیخواد دوباره تکرارش کنین. دنبال شادی های جدید در این زندگی باشین و به افکار پوسیده اجازۀ خودنمایی ندین. خیانت فقط این نیست که جسمت رو در اختیار دیگری قرار بدی، همین که ذهنت و فکرت پیش کسی غیر از همسرت هست یعنی داری بهش خیانت می‌کنی. تقویت بعد معنوی، ورزش و یوگا خیلی می‌تونه موثر باشه. تا میتونی سر خودت رو گرم کن تا افکار پوچ فرصت خودنمایی پیدا نکنن.

سلام وخسته نباشید همه موارد هم منطقی وهم علمیه ولی شکستها آدمها رو غیر منطقی وزود رنج وبی هدف و سرگردان میکند من خودم هم ازنظر شکست عاطفی وهم مالی که مالی را چند بار تجربه کردم حال باگذشت ۴۵سال از زندگیم باوجود هوش زیاد وپشتکارزیادالان هم ترسو وهم در انتخاب شغل مشکل دارم شاید الان سرمایه اولیه کاری را نداشته باشم ولی اموالی دارم که با فروش آن کاری را شروع کنم ولی شکستها ی گذشته منو ترسو کرده الان خیلی از مسائل گذشته برام حل شده ولی نیاز فکری دارم برای انتخاب شغلم باوجود اینکه در منطقه عالی کشور یعنی مازندران شهر آمل زندگی میکنم مهیاست ولی باوجود زن و بچه نتوانم تصمیم درستی بگیرم کمک کنید اگه کسی میتونه

بیخیالش شو، عصابتو که از سر راه نیاوردی. یادت باشه فقط یک بار زندگی میکنی… حیفش نکن

اینکه خوبه من زنمو طلاقش دادم واسه خیانتی که بهم کرد بعدش نتونستم خاطراتو فراموش کنم دوباره گرفتمش دوباره بهم خیانت کرد بازم نتونستم بدون اون زندگی کنم رفتم سراغش الانم با اینکه میدونم با کس دیگه ارتباط داره همچنان منم باهاش ارتباط دارم.اصلا یه وعضی مث چی تو گل گیر کردم ۲تا بچه هم داریم من موندمو غم این ۲تابچه که نه تنهایی میتونم بزرگشون کنم نه دلم میاد نامادری بیارم براشون.کاش یه مشاور بود میگفت چیکار درسته که انجام بدم

هیچ کس غیر از خودتون نمی‌تونه راه درست رو بهتون نشون بده. شما همه واقعیت زندگی تون رو می‌دونین منتها نمی‌خوایین قبول کنین. وقتی آشکارا داره بهتون خیانت میشه منتظر چه تغییری هستین؟ اینکه روی بچه‌ها هم اثر بذاره این رابطه؟ بچه‌ها توی رابطۀ تنش زا بیشتر آسیب می‌بینن تا با زندگی در کنار نامادری.

سلام خیلللللللی ممنونم از راهکار ها و سایت خوبتون حتما با به کار گیری این راهکار ها میتونیم روزهای تلخمونو فراموش کنیم

من دو ساله نامزدم با نامزدم چندبار خارج کشور رفتم و خاطرات متفاوتی دارم و داشتم اما متاسفانه با پدر خانمم به مشکل خوردم و خانمم هم مونده بین من و خانوادش، و در نهایت انتخابش خانواده ست » دارم می‌سوزم برای خاطراتم برای روزای خوشم برای آرزو هام ، برای رویاهام با طرف مقابلم

این چیزا که بالا بود خیلی خوبن ، ولی واقعیت یچیز دیگست ، خیلی سخته بخای کنار بیای خیلی … خدا کسی رو به حالو روز من نندازه

سلام خسته نباشید متوعشقم یکسال باهم بودیم دیوونه وار عاشق هم بودیم برای هم جون میدادیم من یک اشتباه بزرگ‌کردم ک خودمم نفهمیدم یدفعه جیشد بادوستش منو دید و غرورش خورد شد از خودم متنفرم باید چیکارکنم

سلام من یه مدت تو رابطه بودم که جونمو واسش میدادم ولی یهویی ازم جدا شد دلیلشو بهم نگفت تا این مدت فهمیدم سرطان داشته واسه همین تنهام گذاشت به نظرتون میتونم فراموشش کتم؟؟؟؟

من هنوز هم که هنوزه نمیتونم اون دختری رو که بهم زنگ زد فراموش کنم علتش چیه هر چند علاوه بر اون خیلی ضربه خوردن به خاطر ضعیف بودنم و اینکه خیلی ساکت و آروم بودم و اینکه خیلی وقتا حقمو میخوردن و این خاطرات رو فراموش کردم اما هنوزم اون دختره رو فراموش نمیکنم با اینکه میدونم هیچ فایده ای به حالم نداره!

سلام من با همسرم 5ساله ازدواج کردم اوایل با من خیلی بد رفتاری میکرد اصلا محبت بلد نبود و نمیکرد اما بعدها مثلا یکی دو سال بعدش خوب شده اما من دیگه اون ادم سابق نیستم دیگه دوسش ندارم چون خیلی زد تو ذوقم همش تا یه دعوا بشه یاد اون روزا میفتم و خودخوری میکنم که چرا ازش طلاق نگرفتم اون خیلی پشیمونه و چندین بار ازم معذرت خواهی کرده و همش میگه منو ببخش و خدا کنه که منو دوس داشته باشی ولی من حتی یه جان هم کنار اسمش نمیذارم ولی اون الان عاشق منه و خدا منو از لمس لذت عشق و دوس داشتن یه نفر محروم کرده چون ازدواج ماسنتی بود اما همسرم نتونست منو جذب خودش کنه حالا یه بچه هم دارم طلاقم بگیرم که وضعم خوب نمیشه بدترم میشه نمیدونم چه کنم که افکار منفی ازم دور بشه همش دوس دارم بمیرم تا هم خودم هم بقیه راحت بشیم

دوست عزیز با وجود اینکه شرایط سخت شما رو درک می‌کنم اما چند تا توصیه دارم براتون. زندگی هیچ کس، حتی اونایی که عاشقانه کنار هم هستند بدون مشکل نیست. از کجا می‌دونید که شرایطی که شما در طی این چند سال دارید رو همسرتون اون اوایل ازدواج نداشته؟ تا حالا نشستین باهاش حرف بزنین؟ از حس و حالتون بهش گفتین؟ تلاش کردین که حسی رو در خودتون ایجاد کنید؟ روان‌شناس‌ها می‌گن طلاق گرفتن خیلی راحته، ولی بعدش خیلی سخته. اول تلاش بکنید که بهتر بشه اوضاع، بخوایین که زندگی شیرین تر بشه. با لجبازی و تلافی کردن گذشته زندگی فقط برای هر دوتون زهر میشه. شما توی یه کشتی نشستین، با سوراخ کردن کشتی هر دوتون غرق می‌شین. از همین امروز شروع کنین به ساختن، برین مشاوره، کتاب‌های روانشناسی بخونین، با همسرتون حرف بزنین و با تمام وجود بخوایین که بهتر بشه اوضاع. خیلی‌ها هستن که عشقی رو از دست دادن ولی زندگی منتظر من و شما نمی‌مونه و جریان داره. من نمیگم به خاطر بچه تون، میگم به خاطر خودتون چون لایق یه زندگی خوب و عاشقانه هستین. تلاش تون رو بکنید بعد اگر نشد همیشه راه جدایی هست.

دلم براش تنگ شده شیش ماهه ک باهم ارتباط نداریم.گفت بخاطرمنه،چون دوسم داره نمیخواد آیندم خراب بشه چون درس دارم کنکور دارم موقع خدافظی باخودم میگفتم خوبه ک انقدموقعیتمودرک میکنه ومیگه منتظرتم تابعدکنکور. اما حالا.. روزای اول هرروز گریه میکردم بعدشدشباتوخواب توبیداریامم باهام بود الانم ک هرجارومیبینم یادش میفتم بااینکه هیچ خاطره مشترکی نداریم.فک نمی کردم انقدعاشقش باشم و ندونم. نمیدونم الان منویادشه یانه ولی دلم تنگشه ازطرفی درسم…

دقییییقا همین اتفاق واسه منم افتاد و گفت نمیخاد ایندم بخاطرش خراب شه،ما دیدار حضوری نداشتیم الان یکماهه ک باهم هیچ ارتباطی نداریم،بااینکه همیشه بم میگف دوسم داره حتی تالحظه ی اخر،ولی من مطمعنم اگه دوسم داشت طاقت دوریمو نداشت و کنکورم فقط بهونش بود…

الان یک ماه و نیمه نه میبینمش نه حرف میزنیم.نه سال تمام باهم بودیم هر روز هرجای این شهر خاطره داریم نه سال بعداز ظهر ها از ساعت سه تا ساعت هفتی نیم باهم بودیم.بدجور داغونم.شوهر داشت ولی همدیگرو میپرستیدیم.آخرش حرفامون بهم نخورد هر روز دعوا بود دیگه توافقی کات کردیم.ولی خاطره ها عذابم میده.چقد طول میکشه فراموش کنم

سلام واقعاً عالی بود ممنون از شما

سلام مطالبتون بسیار مفیده ممنون و ممنون از ادمین محترم با جوابهای خوب و بجا

من،سه سال پیش ازهمسرم سرچیزای بیخودجداشدم،اون بلافاصله ازدواج کردومنم وقتی پروفتبلاشومیدیدموفهمیدم زنش حاملهس دنیا روسرم خرابشدو ازلجش باپسرخالم ازدواج کردم،انقدفکروذهنم روی همسراوام بودکه نتونستم باپسرخالهم کنارببام البته نه فقط بخاطر مقایسه باهمسرسابقم بخاطر کلی دلیل دیگه واینکه ازاصل انتخاب دوم اشنباه محض بود… هنوزم ازدوتج اوامو فراموش نکردم مدام بهش فکرمیکنم بااینکه اون لعنتی الان غرق خوشیو خوشبختیه…خیلی پشیمونم حماقت بزرگی کردم… کاش معجزه بسه همهچی درست شه یابمیرم… نمیدونم باید چ کنم،میام تصمیم میگیرم روی آینده فکرکنم اما فکرم میگه هیجی اون زندگی نمیشه،هیچکس اون لعنتی نمیشه‌..حوصله هیچکس وهیچ آدم جدیددیگه ای روندارم، کاش بود و جور دیگه ای باهاش رفتار میکردم… خسته شدم بس به گذشنه فکرمیکنمو درجامیزنم

باسلام، لطفا راهنمایم کنید، من مرد هستم، از همسرم دو سال جدا شدیم، و سه سال باهم زندگی کرده بودیم، من بیش از حد همسرم دوست داشتم و این باعث شد فک کنه چیزی کم دارم، قبل ازدواج با قسم قران التماسم میکرد ازدواج کنیم، بعد ازدواج متوجه شدم باهمکارش که آقا بودن پیام رد بدل میکنن و پاک میکنن و این موضوع باعث بدبینی من شد که البته بعد طلاق متوجه شدم با اون آقا قبل من هم دوست دخترش بوده، همسرم تو چشم من زیبا و مهربان و فرشته بود با همه تهدید کردناش به جدایی و.. همیشه میگفت ترکم نکن و بدون من میمیره، ولی هر حرفی پیش میومد به خانوادش انتقال میداد که همین مادرش و فامیلاش براش خواستگار پیدا کردن وقتی همسرم بود، بلافاصله مهریشو اجرا گذاشت و به هر نحوی بود جدا شدیم، این وسط همه حاطر به جدایی ما بودن حتی همسرم بال بال میزد جدا بشه و من تنها این وسط مخااف بودم چون با همه بدیاش عاشق زنم بودم، براش گریه کردم تا جدا نشیم، پیش هرکسی میرفتم و برام کابوس بود که همسرم ازم میخواد جدا شه، فکر میکردم همسرم هیچوقت ترکم نمیکنه ولی با خوشحالی اومد دادگاه و من گریه میکردم جدا شدیم، همسرم بعد چن ماه ازدواج کرد ولی من از روز جدایی شب و روز ندارم نصف شب از خواب بیدار میشم و دنبال همسرم هستم، روزها کلا تو دهنمه، همه این روشها رو خودنم پیش مشاور رفتم ولی انگار نه انگار حالم خوب نمیشه، ما بچه نداشتیم این وسط، ولی نمیتونم باور کنم بلافاصله زنم منو فراموش کرد و رفت با یکی دیگه تو تبریز زندگی کنه

همتون چسبیدید به داستاناتون بدون اینکه بفهمید زندگیتون روز به روز داره میگذره تیک تاک

من مجردم و ازاینکه باهاش کات کردم خوشحالم بخاطر آیندم خوشحالم چون میدونم بعد طلاقش از شوهرش با اون زندگی موفق نخواهم داشت با اینکه عاشق هم بودیم ولی مطمنم موفق نمیشدیم بخاطر دوتا بچش.ولی خاطره ها و دل تنگی عذابم میده

من گذشته بدی داشتم شکست عشقی خوردم و الان تو یه رابطه جدیدم هرکاری میکنم فراموش کنم گذشته مو و واقعا عاشق این رابطه ام بشم ولی نمیتونم لطفا راهنمایی کنین?

با عرض سلام… عزیزی که بریدی و پناه اوردی اینترنت تا دوای دردت رو پیدا کنی ….به نظر من بهترین التیام ودوای درد ۱،،،دوری از شرایط وادمای سمی۲،،،من تو دنیای خودم ادمایی که باعث ازار وشکنجه روحیم شدن…اسمشونو گذشتم ((ادمای ویروسی)) حالا چرا؟؟چون اعتقادم اینه بعد از برخورد با این موجودات زندگیت تغییر می کنه….سیستم مغزتان به هم می ریزه…حتی اگه از این اونا فاصله بگیرین بازم تو مغزتون هستن کارشون می کنن..باید انتی ویروس بهتون تزریق بشه از نظر من اونم اینه که خیلییی محکم جواب این اینارو بدین..وگر ن شاید هیچ وقت نتونیین خودتون رو ببخشین..ودر نهایت دوری کنین و مثل ویروس کرونا با فاصله تعیین شده با این افراد ارتباط کمرنگی داشته باشین….??? پس چی شد ۱-حتی الامکان جوابشان خوشگل بدین۲-ازشون فاصله بگیرین..درصورتی که این شخص جوریه که نمی تونین ازش دور باشین با فاصله ی تعیین شده و خیلی کمرنگ باهاش درارتباط باشین… موفق باشین ودر ارامش?????.

حالمو خوب کردی خیلی خیلی ممنون

سلام من ۵ سال هست که از همسرم جدا شدم خودم فکر میکنم که قضیه رو فراموش کردم ولی هر وقت تو مراسم عروسی کسی شرکت میکنم ویا حتی فیلم عروسیشون میبینم تا چند روز به شدت حالم بده و دوست دارم گریه کنم این حال خودم دوست ندارم داره اذیتم میکنه

مطالب تون عالی بود امیدوارم همه چی رو فراموش کنم همه چی رو به امید پیروزی

سلام من خانم متاهلم و دوتا بچه دارم ظاهر زندگیم خوبه ولی بخاطر عدم روابط زناشویی از طرف شوهرم و کمبود عاطفی با یه پسر مجرد دوست شدم و رابطه هم بوجود.دیوونه این مردم کاش هیچوقت نمیدیدمش داشتم زندگی مو میکردم اروم و پاک حیف شد الوده شدم.. و دیگه همون محبت هم که بهمسرم داشتم روندارم و.تظاهر میکنم و دلم بحالش می سوزه .. اولش اون خواهان بود بعدش من بودم که دیوونش شدم دوسه بار.هم بهم زدیم و.من دوباره بهش برمیگشتم بدی هاشو میدونم ولی جذابیتهایی داره و درکو هوشی که اصلا نمی تونم دل بکنم عصر دیروز قرار گذاشتیم و.نیومد من تا شب حالم بد بود و گریه میکردم و وویس هاشو گوش میدادم قسم خوردم بخاطر این حالهای خرابم هیچوقت بهش برنگردم که نتونم به خونواده م رسیدگی کنم عطش عجیبی بهش دارم که خاموش نمیشه ولی اون کم رنگه و بی تفاوت و بهونه میاره که چون من متاهلم تنها زندگی میکنه و میدونم که روابط دیگه هم داره خیلی دوستش دارم تا میام ازش بگذرم یه پیام میده و. دیووونم میکنه واقعا سخت شده کاش هرگز نمیدیمش

عالی بود عاشقش شدم……ولی یه آدم های بیشرفی هستن که از سگ هار هم بد تر هستن…..چه رابطه رو باهاشون قطع کنی چه نکی همیشه به دستو پات میپیچن…..چیکارشون کنیم؟؟؟؟ من منتظر هستم دوره ی تحصیلیم با اونا تمون بشه چون خیلی بد هستن تو یه کلاس هستیم و نمیدونم چطور خودم رو خلاص کنم….چیکار کنم؟؟؟؟

نمیدانم چه بگویم/ دوستش داشتم و دارم. نمیدانم تقصیر من است یا او. بنظرم منصفانه این است که هردو. ولی تقصیر من از دلتنگی فراوان و دوست داشتن بیش از اندازه بود. نباید مکرر ازش آنشب خبر میگرفتم. شب عجیبی بود. دلتنگ بودم و بی قرار. برای همین زیادی ازش خبر گرفتم. بعد از نزدیک به بیست و چهار ساعت امد و گفت گوشیم رو جا گذاشتم. اهل دروغ نیست ، ولی به گمونم دروغ میگفت. روز قبلش هم تغییر کرده بود رفتارش با من. من خوب میفهمم. به هر حال/ امروز تولدش است و بیخبرم ازش. شاید چند روز دیگر بهش بیام بدم، با اینکه از همه جا بلاکم کرده. اما نکته مهم این است که : دوستش دارم. و همین کافی است. از محسن به یگانه رمز: ma har2 khordadi hastim , aZiZam 26___4

سلام یک ضرب المثل انگلیسی میگه easy said than done یعنی گفتنش آسان است.خاطرات گذشته داغون میکنه آدمو و دست از سرت برنمیداره و این بستگی به روحیه شخص دارد و خوشا بحال آنان که بی خیالندچون ثروتی دارند که خود خبر ندارند.

سلام .شخصی که من بهش علاقه مند بودم از فامیل های نزدیک هست .البته ایشون هم به من علاقه مند هستن اما قبل از اینکه قضیه جدی تر مطرح بشه من متوجه شدم ،بعضی از روبط ازاد ایشون رو با جنس مخالف نمیتونم بپذیرم و شاید همین امر سبب شده که رابطه ما هنوز جدی تر نشده به همین خاطر با کمک مشاور و این نکات تمام تلاش ام رو کردم که علاقه ام رو فراموش کنم حالا بعد از ۶ ماه تلاش با هر فرد دیگری که اشنا میشم به طور ناخوداگاه با ایشون مقایسه ش میکنم و خاطرات گذشته برام یاد اوری میشه تا حدی که نسبت به جدی کردن رابطه جدیدم تردید پیدا میکنم و فکر میکنم شاید بشه با دادن فرصت دوباره به ایشون و…رابطه قبل رو از نو ساخت.خیلی سردرگم هستم میشه کمک ام کنید

سلام دوستان امیدوارم این موضوع رو که میخوانید بهم کمک کنید من تو سایت های مختلف گشتم اما هیچ کدام من را از اینکه مشکلم را بهش بگویم راضی نمیکرد. بله مشکل من از لماظ جنسی است میدونم و میدونیید که تو دوران امروز اینقدر رو این مسئله کشور های دیگه سرمایه گذاری میکنن که مارو نابود کنن راستش من غرق تو این فیلم ها شده بودم و برای اینکه نیازم را برطرف کنم میخواستم با کسی رابطه برقرار کنم اما چون از این میترسیدم که به دختر اسیبی برسونم تصمیم گرفتم با یک پسر رابطه برقرار کنم. البته اون پسر اختلاف هورمونی داشت و به طور علمی ترنس بود من با اون رابطه واقعی ای نداشتم اما از روی هوس یکی از کارهایی که تو اون فیلما انجام میدن رو روش انجام دادم و بعد از اون رابطه همش به اشتباهم فکر میکنم اینکه شاید اون هم عذاب کشیده یا نه میخواستم بپرسم ایا واقعا راهی هست که این مسئله تلخ رو برای همیشه از یاد ببرم؟ لطفا راهنماییم کنین.

فرتموش کردن بعضی خاطرات خیلی سخت تر و پیچیده تر از فراموش کردن ی ادم اشتباهیه ک بهت رکب عشقی زده این چیزا واسه بعضی ادما هیچو پوچه و خنده دار واسه بعضیا ن عشق مهمه ن چیزی تو این مایع ها درد گذشته ی بعضی انقدر بزرگه ک خیلییییی سخته بگذری خیلییییی سخته فراموش کنی کسی مثله من ک طعم تعرضو سوعه استفاده رو تو دوران کودکیش چشیده دورانی ک تصورم از ی ادم بد در برابر خلق این حیوونایی ک پنهونی با ادما زندگی میکنن ناچیزه وقتی طعم گسه این اتفاقو چشیدی جوری نفدتو کینه وجودتو میگیره ک سخته ب گذشته سفر نکنی سخته اجازه ورود اون خاطرات و ب مغزت ندی نمیگم امکان نداره اما سخته محو گذشتت نباشی

سلام به نظر من اگه این خانم قبلا ازهمسرشون جدا شدن و با شما یک رابطه عاطفی رو شروع کردن داشتن دو تا فرزند ایشون مانع خوشبختی شما نمیشه .چه بسادختر و پسران مجردی که به صورت سنتی یا عاشقانه با هم ازدواج میکنن و در آخر به طلاق ختم میشه . مهم علاقه و تفاهم هستش

سلام مطالب عالی چیزی که باعث تعجبمم شد این بود که الی ماشالا اکثرن تو رابطه خیانت کردن ولی میگن عاشق طرف بودیم و…خب عزیزم اگه عاشقی پس چطور خیانت کردی؟ کاش یاد بگیریم نفر سوم رابطه ها نشیم مگه وجدان ندارید؟ عشق و دوس داشتن چیز خوبیه ولی کل وجود و قلب تونو به یک نفر ندید برای خودتونم نگه دارید لااقل اگر ولتون کرد چیزی برای خودتون مونده باشه بتونید زندگی جدید شروع کنید

من عاشق شدم بعدازاون حتی سمت خودکشی هم رفتم دوسال باهاش بودم بعدش که رفت دوساله جداییم ضربه بدی ازش خوردم رفتم بایکی دیگه همینجوررفتم بادیگری امابه دمته کوتاه انگارفقط نیازبوداروم شم امابعدش رفتم بایکی که دوباره عاشق شدم اون بایکی دیگ ازدواج کردبخاطرپول حالاخودشم پولداربودامابادخترعموش ازدواج کردچون بابابزرگش فوت کردوقتی ازدواج بکردن بیش ازحدپول روسرشون میریخت بعدخانوادش خیلیامیدونستن میخوادبیادخواستگاریم امانمیدونم یهوچیشدحتی تااخرین لحظه هم میگفت منودوس داره تایه روزدیدم بیوش اسمه اونونوشته که عاشقشه…بعدش اونم هیچ تموم شدبعدبایکی رفتم دوباره عاشق اون شدم نمیدونم اصلاعشقه وابستگیه چیه اخه میگن عشق یه باره امامن سه بارعاشق شدم باهرکس بودم عاشقش نبودم اماواقعاعاشق این سه تابودم اینم نمیدونم چیشدبهش گفتم نمیخوام باهم باشیم همین اخریه بعدش حالادیگه نمیخوادم هرکاریم میکنم برنمیگرده اصلامیخوام ازاین چیزامیخوام برگردم به قبلم همون دختری باشم که همش باخدابودهمون ک خیلی مثبت بودوگذشتروفراموش کنم اصلاگذشته هرچی بودبودحالابه من لطفابگین من چیکارکنم که قلبم سه بارشکسته تیکه تیکه شده چجوری برگرده چجوری اروم بگیرم چجوری فکرنکنم..چجوری ازنوزندگیموبسازم ووقتی روزی خواستن بهم برگردن چون زمین گرده چجوری بگم نه دیگ تمومه اوناباهرحرفی منوشکستن من اینطوری نبودم امانابودم انگارفقط میگذرونم من دختری بودم ک خیلی خوب بامهروغیره اماالان خیلی نابودشدم بعدازاون اولی عشقه بچگیم بوددیگه مثلافکرشوکنین انقدداغون بودم هی رل میزدم هی کات میکردم اصلامیزدم میشکوندم اماسرم اومدواسه دوتای بعدی زمین گرده دیگ حالاشمابهم لطفابگین چیکارکنم گذشته همه چی فراموش شه وازنوهمه چیوبسازم بخدا قلب دردهمه چی گرفتم اصلاحالم خوب نیس حس میکنم نمیتونم اینارم عملی کنم امابنظرتون چیکارکنم واقعانظربدین یعنی طوری بودباانلاینیشون اروم میشدم همین اخریه انلاین میشدمیذاشتم گوشیوروقلبم اروم میگرفتم دراین حد….

سلام بعضی خاطرات غم انگیز گذشته هر روز جلو چشماته گذشته ات به خاطر تبعیض هایی که تو خانواده داشتی چطور میتونی فراموش کنی با این که الانم تو اون خانواده داری زندگی میکنی داری تو همون خانواده جلو چشمت اون تبعیض هارو میبینی ادمین اگه یه راه حلی واسه این داشتی مشتاق شنیدنش هستم.

چطوری فراموش کنم وقتی هم خونم خواهرم بهم خیانت میکنه ????????

چهار ساله که از هم جدا شدیم نتونستم فراموشش کنم، بعد از این که از من جدا شد، من مریض شدم هر روز امپول و سرم، همش فشارم میفتاد، بی اشتها شدم کاهش وزن شدید گرفتم، تا این که امروز بهم گفت یکساله ازدواج کردم دارم عروسی میکنم، احساس میکنم خدا هیچ وقت منو ندیده هیچ وقت صدای گریه هامو نشنیده، من برای آرامش خودم میخوام فراموش کنم همه چیزو ولی هیچی رو من تاثیر نداره

۴سال تو یه رابطه بودم بارها دعوا کردیم اشتی ولی اون نمیتونست من رها کنه و من باز به یه نحوه برمیگردون البته من دوست داشتم که خودمم برمیگشتم ولی یهو با یه خانم دوست شد با اون چندین بار رفت بیرون بعد یک شب یهو گفت من گذاشتمت کنار و رفتم واسه همیشه مگه میشه مگه داریم الان که مینوسم سرم داره منفجر میشه دوست دارم زنده بمونم

دقیقا عشق من اسمش منا بود اونم یهو بمن گفت ازدواج کردم این درد هیچوقت خوب نمیشه

راستش خب همه ی این مطالب خیلی درسته اما دنیای ما با دنیای مجازی خیلی فرق میکنه و خاطرات و درد های فراموش کردنشون خیلی سخت تر از اون چیزیه که فکرشو میکنید ببخشید ولی این مطالب کمکی به من هم نکرد.

تمامی فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است | 1396 © AROOS.CO


https://www.aroos.co/wp-content/uploads/2017/06/aroos-co-eshgh-ya-ezdevaj-mixdown.mp3Downloads-icon

چطور یه رابطه رو فراموش کنیم
چطور یه رابطه رو فراموش کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *