چه طور دوست پسر پیدا کنیم

 
helpkade
چه طور دوست پسر پیدا کنیم
چه طور دوست پسر پیدا کنیم

از اوایل دوران جوانی، یکی از دغدغه‌های جدی دختران و پسران، پیدا کردن فرد مناسبی برای رابطه عاطفی و ازدواج است. خیلی از دختران جوان در این زمینه نگرانی‌ها و سوالات مختلفی از جمله «چطور یه دوست پسر خوب پیدا کنم؟ چه پسری برای دوستی و آشنایی مناسبه؟» دارند. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، این است که دختران برای داشتن یک رابطه و ازدواج خوب نباید منتظر بمانند و منفعلانه برخورد کنند. شما باید توانایی شکل دادن به یک رابطه عاطفی سالم را داشته باشید تا بتوانید به شناخت مناسبی از طرف مقابل‌تان برسید. اما باید یک رابطه جدی و به قصد ازدواج را از روابط بی‌هدف و فقط به قصد دوستی و خوش‌گذرانی تشخیص دهید تا دچار آسیب نشوید. در این مقاله می‌خواهیم به شما یاد دهیم چطور می‌توانید رابطه عاطفی سالمی با فردی مناسب و به قصد آشنایی و ازدواج شکل دهید.

هشدار: رادیو عشق به هیچ عنوان استفاده از واژه دوست پسر و همچنین دوستی بی‌هدف دختر و پسر را تایید نمی‌کند. استفاده از واژه «دوست پسر» در این مقاله صرفا به منظور دیده شدن این مقاله توسط جستجوکنندگان در نتایج جستجو است. این مقاله برای افرادی تهیه شده است که به دنبال ایجاد یک رابطه سالم برای آشنایی بیشتر به قصد ازدواج هستند. روابط دوستی بی مرز و بی هدف چیزی جز آسیب عاطفی برای افراد بر جا نخواهد گذاشت.

فهرست مطالب

چه طور دوست پسر پیدا کنیم

خیلی وقت‌ها دختر می‌پرسند چه زمانی می‌توانم وارد یک رابطه عاطفی شوم و دوست‌پسر داشته باشم؟ واقعیت این است که برای این موضوع نمی‌توان سن خاصی پیشنهاد داد و همه چیز به آمادگی و پختگی شما برمی‌گردد. هر وقت که احساس کردید می‌توانید یک رابطه سالم به قصد ازدواج را شکل دهید، زمان آن است که دنبال فرد مناسب بگردید. گاهی وقت‌ها دوست‌پسر داشتن در بین دختران تبدیل به نوعی امتیاز مثبت می‌شود و خیلی از دختران فقط برای اینکه از بعضی دوستان‌شان عقب نمانند می‌گویند «دوست‌پسر می‌خوام». درصورتیکه باید بدانید دوست پسر داشتن برای تفریح یا برای عقب نماندن از دیگران و روابط بی‌هدف، به شما آسیب خواهد زد. احساسات در دختران خصوصا در سنین پایین‌تر بسیار شدید و خالص است. شما حتی اگر در ابتدا بدون هدف خاصی وارد یک رابطه شوید کم‌کم از نظر احساسی به دوست‌پسرتان وابسته می‌شوید، این وابستگی احساسی چشم‌تان را روی بسیاری از واقعیت‌ها می‌بندد. اگر طرف مقابل بخواهد از شما سوءاستفاده کند به خاطر وابستگی‌تان در مقابل او بی‌دفاع می‌شوید، از استانداردها و ایده‌آل‌هایتان کوتاه می‌آیید و زمانی که توسط او رها شوید به شدید ضربه روحی می‌خورید. نمی‌خواهیم شما را از همه روابط عاشقانه بترسانیم، اما لازم است از روابط بی‌هدف بترسید.

برای اینکه خودتان را در مقابل آسیب حفظ کنید، لازم است در درجه اول آمادگی ورود به رابطه سالم و متعهدانه به قصد ازدواج را در خودتان ایجاد کنید،‌ روش صحیح یافتن یک فرد مناسب را پیدا کنید و درنهایت وارد یک رابطه سالم شوید. شما به یک راهنمای آموزشی نیاز دارید تا بدانید چه زمانی برای یافتن فرد ایده‌آلتان آماده هستید، دنبال چه ویژگی‌هایی در او باید باشید، چطور باید او را پیدا کنید،‌ چطور به او نزدیک شوید و یک رابطه عاطفی سالم به قصد ازدواج شکل دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره، لطفا صفحه «جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» را مطالعه کند.

برای پیدا کردن یک دوست پسر مناسب،‌ ابتدا باید خودتان را بشناسید. دوست‌پسر خوب برای هرکس معنی متفاوتی دارد. مهم این است که خواسته‌های شما از فردی که می‌خواهید با او زندگی کنید چیست. بنابراین دست به کار شوید و از خودتان بپرسید واقعا دنبال چطور فردی می‌گردید؟ چه ملاک‌هایی برای یک دوست‌پسر خوب دارید؟ دوست دارید او چه ویژگی‌های رفتاری، شخصیتی، ظاهری و خانوادگی داشته باشد؟ لیستی از این ویژگی‌ها تهیه کنید تا در ادامه راه کمک‌تان کند.

بهتر است بعد از تهیه لیست، آن را به یک مشاور روانشناس نشان‌ دهید تا بررسی کند، چون قرار است این لیست معیار سنجش خواستگارهای‌تان باشد بنابراین اگر لیست درستی آماده نکرده باشید احتمال اشتباه و آسیب زیاد می‌شود. مشاوران رادیو عشق به شما کمک می‌کنند بتوانید یک تصویرسازی درست از مرد ایده‌آل‌تان انجام دهید و بر اساس‌ آن بتوانید گزینه‌های ازدواج اشتباه را از درست به خوبی تشخیص دهید.

وقتی به این فکر می‌کنید که دوست‌پسر ایده‌آلتان چه ویژگی‌هایی لازم است داشته باشد، گاهی به این مسئله پی می‌بردید که لازم است تغییراتی نیز در خودتان ایجاد کنید تا جذابیت‌تان افزایش پیدا کند و شما هم فرد ایده‌آلی برای او باشید. مثلا ممکن است به این نتیجه برسید که باید روی جذابیت‌‌های ظاهری‌تان کار کنید، اعتمادبه‌نفس‌تان را افزایش دهید یا سبک زندگی جذاب‌تر و هدف‌مندی‌تری برای خودتان ایجاد کنید،‌ پس دست به کار شوید و هرکاری که لازم است برای جذاب‌تر شدن برای دوست‌پسر ایده‌آلتان انجام دهید. حالا باید دنبال چنین فرد ایده‌آلی بگردید. برای اینکه دنبال یک دوست‌پسر خوب بگردید نباید منفعل باشید و منتظر بمانید او شما را پیدا کند، بلکه شما هم باید در این مسیر حرکت کنید. مهم‌ترین کاری که در این مرحله باید انجام دهید این است که فعالیت‌ها و حضور اجتماعی‌تان را بیشتر کنید. مطمئنا برای افزایش حضور اجتماعی‌تان لازم است از مهارت‌های ارتباطی قوی برخوردار باشید. بنابراین اگر در این زمینه احساس ضعف می‌کنید، دست به کار شوید؛ مطالعه و تمرین کنید و از مشاور متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

هر زمان فردی را دیدید که شبیه به خواسته‌های شما از یک مرد ایده‌آل بود، بهتر است به شیوه‌های مناسب به او نزدیک شوید. شاید فکر کنید سخت‌ترین قسمت کار اینجاست و چطور باید به او نزدیک شد؟ خیلی‌ها در این شرایط به ابراز علاقه مستقیم فکر می‌کنند، اما باید بدانید ابراز علاقه مستقیم به یک پسر کار درستی نیست و حتی اگر رابطه عاطفی بین شما ایجاد شود، در آینده به مشکلاتی برمی‌خورید. اما این به این معنی نیست که شما باید دست روی دست بگذارید و هیچ‌کاری نکنید. شما باید به او فرصت دهید شما را ببیند و انتخاب‌تان کند. سعی کنید سر صحبت را با او باز کنید.

بستگی دارد شما این فرد را کجا ملاقات کرده‌اید. مثلا اگر در محیط دانشگاه آشنا شده‌اید،‌ راجع به مسائل درسی با او صحبت کنید یا حتی ازش کمک بگیرید. کمک کردن حس خوبی به آقایان می‌دهد. البته نباید در این زمینه زیاده‌روی کنید که فکر کند فرد وابسته‌ای هستید یا خودتان از پس کارهای‌تان برنمی‌آیید. سعی کنید کم‌کم صحبت‌هایتان دوستانه‌تر شود تا هم بتوانید شناخت بیشتری درباره او پیدا کنید و هم این فرصت را به او بدهید که شما را بشناسد. درواقع شما با ایجاد این فرصت و معرفی و شناساندن خودتان، او را ترغیب می‌کنید که خودش به شما پیشنهاد آشنایی بدهد.

خیلی وقت‌ها افراد از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باهم آشنا می‌شوند. نمی‌توان انکار کرد که این روزها تکنولوژی نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در زندگی افراد دارد و یک روش بسیار پرکاربرد برای آشنایی دو نفر است. نمی‌گوییم به هیچ‌وجه از طرق فضای مجازی با کسی آشنا نشوید، اما باید حسابی حواس‌تان جمع باشد. شبکه‌های اجتماعی فقط می‌تواند در زمینه آشنایی اولیه به شما کمک کند و به هیچ‌وجه نمی‌توانید افراد را از طریق فضای مجازی بشناسید. بسیاری از دختران که مورد سوءاستفاده عاطفی، مالی و… قرار می‌گیرند،‌ از طریق مجازی با فرد موردنظر آشنا شده‌اند و فقط با شنیدن حرف‌های فرد مقابل یا دیدن پست‌ها و مطالبی که به اشتراک می‌گذارد، به این نتیجه رسیده‌اند که کاملا او را شناخته‌اند و او همان دوست‌پسر رویایی‌شان است! بنابراین به هیچ‌وجه فراموش نکنید که از راه دور و از طریق چت کردن و تماس تلفنی نمی‌توانید فردی را بشناسید. بنابراین قبل از اینکه وابستگی عاطفی پیدا کنید، حتما او را چندین جلسه به صورت حضوری ببینید. روابط مجازی طولانی مدت وابستگی عاطفی شدید ایجاد می‌کند. با شنیدن حرف‌های طرف مقابل یک تصویر ایده‌آل از او در ذهن‌تان نسازید و عاشق و دلباخته‌اش نشوید. اگر می‌دانید نمی‌توانید او را در دنیای واقعی ملاقات کنید، مثلا در دو شهر متفاوت و بسیار دور از همدیگر هستید، به‌هیچ‌وجه رابطه دوستانه ایجاد نکنید.

بهتر است قبل از اینکه با فردی وارد رابطه عاطفی شوید، استانداردها و خط قرمزهای‌تان را اول برای خودتان و بعد برای طرف مقابل‌تان مشخص کنید. مراقب باشید یکی از مهم‌ترین استانداردهای شما باید هدف‌مند بودن رابطه باشد. یعنی اگر بعد از یک مدت آشنایی و ایجاد شناخت متوجه شدید به درد هم می‌خورید و رابطه خوبی دارید، هردو تمایل داشته باشید رابطه را به سمت ازدواج سوق دهید. پس با کسی که از همان ابتدا می‌گوید قصد یا شرایط ازدواج ندارد، از صحبت‌های جدی درباره آینده طفره می‌رود یا از همان روز اول خواسته‌های جنسی از شما دارد، وارد رابطه نشوید. خودتان را گول نزنید! خیلی از دخترها با پسری دوست می‌شوند که از همان ابتدا گفته فعلا به ازدواج فکر نمی‌کند. آن‌ها با خودشان می‌گویند «الان اینطوری میگه، یه کم باهم باشیم نظرش عوض میشه، هرطور شده راضیش می‌کنم». اما وقتی به خودشان می‌آیند می‌بینند چند سال از رابطه‌شان گذشته و طرف مقابل همچنان علاقه‌ای به ازدواج ندارد. پس به جای اینکه چندسال از زندگی‌تان را صرف یک رابطه بی‌نتیجه کنید و از نظر عاطفی کاملا وابسته شوید، از همان ابتدا وارد رابطه‌های بی‌هدف یا آسیب‌زا نشوید. بنابراین از همان ابتدای رابطه با رفتار و گفتارتان به او نشان دهید که دنبال یک رابطه جدی و هدفمند هستید. فراموش نکنید فرآیند شناختن طرف مقابل‌تان باید در تمام طول رابطه وجود داشته باشد و از طرفی باید برای داشتن یک رابطه سالم تلاش کنید. یک رابطه سالم و هدفمند ذره ذره ساخته می‌شود. شما باید یاد بگیرید چطور به شیوه صحیح باهم صحبت کنید، نیازهای همدیگر را برآورده کنید،‌ چطور اختلافات‌تان را برطرف کنید و حتی چطور به شیوه صحیح باهم دعوا کنید. اگر باهم یک رابطه عاطفی سالم و رضایت‌بخش داشته باشید،‌ او به هیچ‌وجه شما را رها نخواهد کرد.

اگر در هرکدام از این مراحل مشکل دارید، نمی‌دانید دنبال چطور فردی هستید، نمی‌توانید با جنس مخالف مخالف ارتباط برقرار کنید، نمی‌دانید چطور یک دوست‌پسر مناسب پیدا کنید، در رابطه با دوست‌پسرتان مشکلات زیادی دارید یا دوست دارید رابطه‌تان را تبدیل به یک رابطه پایدار و ازدواج کنید، بهترین راه کمک گرفت از یک مشاور متخصص است. مشاور به شما کمک می‌کند مشکل را به صورت ریشه‌ای پیدا کنید و مهارت‌های لازم برای حل مشکلات‌ را بیاموزید.

خیلی از دختران جوان به دنبال پیدا کردن یک دوست پسر مناسب هستند. تلاش برای پیدا کردن دوست‌پسر مناسب خوب است اما نباید فراموش کنید که باید با فردی وارد رابطه شوید که دنبال یک رابطه هدفمند و به قصد ازدواج باشد. برای پیدا کردن یک دوست‌پسر خوب باید در درجه اول خودتان را بشناسید و بدانید دنبال چطور فردی هستید. سپس با تقویت مهارت‌های ارتباطی و فعالیت‌های اجتماعی‌تان با افراد مناسبی آشنا شوید. شما نباید مستقیما به مردی ابراز علاقه کنید یا پیشنهاد آشنایی دهید. بلکه باید با نزدیک شدن به او و ایجاد یک رابطه دوستانه، این فرصت را به او دهید که به شما علاقه‌مند شود و پیشنهاد آشنایی دهد. مراقب باشید با فردی که از ابتدا بیان می‌کند قصد یا شرایط ازدواج ندارد، وارد رابطه نشوید و با گفتار و رفتارتان به او نشان دهید دنبال یک رابطه هدفمند و ازدواج هستید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

32 بازدید

43 بازدید

112 بازدید

101 بازدید

175 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

چه طور دوست پسر پیدا کنیم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

از اوایل دوران جوانی، یکی از دغدغه‌های جدی دختران و پسران، پیدا کردن فرد مناسبی برای رابطه عاطفی و ازدواج است. خیلی از دختران جوان در این زمینه نگرانی‌ها و سوالات مختلفی از جمله «چطور یه دوست پسر خوب پیدا کنم؟ چه پسری برای دوستی و آشنایی مناسبه؟» دارند. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، این است که دختران برای داشتن یک رابطه و ازدواج خوب نباید منتظر بمانند و منفعلانه برخورد کنند. شما باید توانایی شکل دادن به یک رابطه عاطفی سالم را داشته باشید تا بتوانید به شناخت مناسبی از طرف مقابل‌تان برسید. اما باید یک رابطه جدی و به قصد ازدواج را از روابط بی‌هدف و فقط به قصد دوستی و خوش‌گذرانی تشخیص دهید تا دچار آسیب نشوید. در این مقاله می‌خواهیم به شما یاد دهیم چطور می‌توانید رابطه عاطفی سالمی با فردی مناسب و به قصد آشنایی و ازدواج شکل دهید.

هشدار: رادیو عشق به هیچ عنوان استفاده از واژه دوست پسر و همچنین دوستی بی‌هدف دختر و پسر را تایید نمی‌کند. استفاده از واژه «دوست پسر» در این مقاله صرفا به منظور دیده شدن این مقاله توسط جستجوکنندگان در نتایج جستجو است. این مقاله برای افرادی تهیه شده است که به دنبال ایجاد یک رابطه سالم برای آشنایی بیشتر به قصد ازدواج هستند. روابط دوستی بی مرز و بی هدف چیزی جز آسیب عاطفی برای افراد بر جا نخواهد گذاشت.

فهرست مطالب

چه طور دوست پسر پیدا کنیم

خیلی وقت‌ها دختر می‌پرسند چه زمانی می‌توانم وارد یک رابطه عاطفی شوم و دوست‌پسر داشته باشم؟ واقعیت این است که برای این موضوع نمی‌توان سن خاصی پیشنهاد داد و همه چیز به آمادگی و پختگی شما برمی‌گردد. هر وقت که احساس کردید می‌توانید یک رابطه سالم به قصد ازدواج را شکل دهید، زمان آن است که دنبال فرد مناسب بگردید. گاهی وقت‌ها دوست‌پسر داشتن در بین دختران تبدیل به نوعی امتیاز مثبت می‌شود و خیلی از دختران فقط برای اینکه از بعضی دوستان‌شان عقب نمانند می‌گویند «دوست‌پسر می‌خوام». درصورتیکه باید بدانید دوست پسر داشتن برای تفریح یا برای عقب نماندن از دیگران و روابط بی‌هدف، به شما آسیب خواهد زد. احساسات در دختران خصوصا در سنین پایین‌تر بسیار شدید و خالص است. شما حتی اگر در ابتدا بدون هدف خاصی وارد یک رابطه شوید کم‌کم از نظر احساسی به دوست‌پسرتان وابسته می‌شوید، این وابستگی احساسی چشم‌تان را روی بسیاری از واقعیت‌ها می‌بندد. اگر طرف مقابل بخواهد از شما سوءاستفاده کند به خاطر وابستگی‌تان در مقابل او بی‌دفاع می‌شوید، از استانداردها و ایده‌آل‌هایتان کوتاه می‌آیید و زمانی که توسط او رها شوید به شدید ضربه روحی می‌خورید. نمی‌خواهیم شما را از همه روابط عاشقانه بترسانیم، اما لازم است از روابط بی‌هدف بترسید.

برای اینکه خودتان را در مقابل آسیب حفظ کنید، لازم است در درجه اول آمادگی ورود به رابطه سالم و متعهدانه به قصد ازدواج را در خودتان ایجاد کنید،‌ روش صحیح یافتن یک فرد مناسب را پیدا کنید و درنهایت وارد یک رابطه سالم شوید. شما به یک راهنمای آموزشی نیاز دارید تا بدانید چه زمانی برای یافتن فرد ایده‌آلتان آماده هستید، دنبال چه ویژگی‌هایی در او باید باشید، چطور باید او را پیدا کنید،‌ چطور به او نزدیک شوید و یک رابطه عاطفی سالم به قصد ازدواج شکل دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره، لطفا صفحه «جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» را مطالعه کند.

برای پیدا کردن یک دوست پسر مناسب،‌ ابتدا باید خودتان را بشناسید. دوست‌پسر خوب برای هرکس معنی متفاوتی دارد. مهم این است که خواسته‌های شما از فردی که می‌خواهید با او زندگی کنید چیست. بنابراین دست به کار شوید و از خودتان بپرسید واقعا دنبال چطور فردی می‌گردید؟ چه ملاک‌هایی برای یک دوست‌پسر خوب دارید؟ دوست دارید او چه ویژگی‌های رفتاری، شخصیتی، ظاهری و خانوادگی داشته باشد؟ لیستی از این ویژگی‌ها تهیه کنید تا در ادامه راه کمک‌تان کند.

بهتر است بعد از تهیه لیست، آن را به یک مشاور روانشناس نشان‌ دهید تا بررسی کند، چون قرار است این لیست معیار سنجش خواستگارهای‌تان باشد بنابراین اگر لیست درستی آماده نکرده باشید احتمال اشتباه و آسیب زیاد می‌شود. مشاوران رادیو عشق به شما کمک می‌کنند بتوانید یک تصویرسازی درست از مرد ایده‌آل‌تان انجام دهید و بر اساس‌ آن بتوانید گزینه‌های ازدواج اشتباه را از درست به خوبی تشخیص دهید.

وقتی به این فکر می‌کنید که دوست‌پسر ایده‌آلتان چه ویژگی‌هایی لازم است داشته باشد، گاهی به این مسئله پی می‌بردید که لازم است تغییراتی نیز در خودتان ایجاد کنید تا جذابیت‌تان افزایش پیدا کند و شما هم فرد ایده‌آلی برای او باشید. مثلا ممکن است به این نتیجه برسید که باید روی جذابیت‌‌های ظاهری‌تان کار کنید، اعتمادبه‌نفس‌تان را افزایش دهید یا سبک زندگی جذاب‌تر و هدف‌مندی‌تری برای خودتان ایجاد کنید،‌ پس دست به کار شوید و هرکاری که لازم است برای جذاب‌تر شدن برای دوست‌پسر ایده‌آلتان انجام دهید. حالا باید دنبال چنین فرد ایده‌آلی بگردید. برای اینکه دنبال یک دوست‌پسر خوب بگردید نباید منفعل باشید و منتظر بمانید او شما را پیدا کند، بلکه شما هم باید در این مسیر حرکت کنید. مهم‌ترین کاری که در این مرحله باید انجام دهید این است که فعالیت‌ها و حضور اجتماعی‌تان را بیشتر کنید. مطمئنا برای افزایش حضور اجتماعی‌تان لازم است از مهارت‌های ارتباطی قوی برخوردار باشید. بنابراین اگر در این زمینه احساس ضعف می‌کنید، دست به کار شوید؛ مطالعه و تمرین کنید و از مشاور متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

هر زمان فردی را دیدید که شبیه به خواسته‌های شما از یک مرد ایده‌آل بود، بهتر است به شیوه‌های مناسب به او نزدیک شوید. شاید فکر کنید سخت‌ترین قسمت کار اینجاست و چطور باید به او نزدیک شد؟ خیلی‌ها در این شرایط به ابراز علاقه مستقیم فکر می‌کنند، اما باید بدانید ابراز علاقه مستقیم به یک پسر کار درستی نیست و حتی اگر رابطه عاطفی بین شما ایجاد شود، در آینده به مشکلاتی برمی‌خورید. اما این به این معنی نیست که شما باید دست روی دست بگذارید و هیچ‌کاری نکنید. شما باید به او فرصت دهید شما را ببیند و انتخاب‌تان کند. سعی کنید سر صحبت را با او باز کنید.

بستگی دارد شما این فرد را کجا ملاقات کرده‌اید. مثلا اگر در محیط دانشگاه آشنا شده‌اید،‌ راجع به مسائل درسی با او صحبت کنید یا حتی ازش کمک بگیرید. کمک کردن حس خوبی به آقایان می‌دهد. البته نباید در این زمینه زیاده‌روی کنید که فکر کند فرد وابسته‌ای هستید یا خودتان از پس کارهای‌تان برنمی‌آیید. سعی کنید کم‌کم صحبت‌هایتان دوستانه‌تر شود تا هم بتوانید شناخت بیشتری درباره او پیدا کنید و هم این فرصت را به او بدهید که شما را بشناسد. درواقع شما با ایجاد این فرصت و معرفی و شناساندن خودتان، او را ترغیب می‌کنید که خودش به شما پیشنهاد آشنایی بدهد.

خیلی وقت‌ها افراد از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باهم آشنا می‌شوند. نمی‌توان انکار کرد که این روزها تکنولوژی نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در زندگی افراد دارد و یک روش بسیار پرکاربرد برای آشنایی دو نفر است. نمی‌گوییم به هیچ‌وجه از طرق فضای مجازی با کسی آشنا نشوید، اما باید حسابی حواس‌تان جمع باشد. شبکه‌های اجتماعی فقط می‌تواند در زمینه آشنایی اولیه به شما کمک کند و به هیچ‌وجه نمی‌توانید افراد را از طریق فضای مجازی بشناسید. بسیاری از دختران که مورد سوءاستفاده عاطفی، مالی و… قرار می‌گیرند،‌ از طریق مجازی با فرد موردنظر آشنا شده‌اند و فقط با شنیدن حرف‌های فرد مقابل یا دیدن پست‌ها و مطالبی که به اشتراک می‌گذارد، به این نتیجه رسیده‌اند که کاملا او را شناخته‌اند و او همان دوست‌پسر رویایی‌شان است! بنابراین به هیچ‌وجه فراموش نکنید که از راه دور و از طریق چت کردن و تماس تلفنی نمی‌توانید فردی را بشناسید. بنابراین قبل از اینکه وابستگی عاطفی پیدا کنید، حتما او را چندین جلسه به صورت حضوری ببینید. روابط مجازی طولانی مدت وابستگی عاطفی شدید ایجاد می‌کند. با شنیدن حرف‌های طرف مقابل یک تصویر ایده‌آل از او در ذهن‌تان نسازید و عاشق و دلباخته‌اش نشوید. اگر می‌دانید نمی‌توانید او را در دنیای واقعی ملاقات کنید، مثلا در دو شهر متفاوت و بسیار دور از همدیگر هستید، به‌هیچ‌وجه رابطه دوستانه ایجاد نکنید.

بهتر است قبل از اینکه با فردی وارد رابطه عاطفی شوید، استانداردها و خط قرمزهای‌تان را اول برای خودتان و بعد برای طرف مقابل‌تان مشخص کنید. مراقب باشید یکی از مهم‌ترین استانداردهای شما باید هدف‌مند بودن رابطه باشد. یعنی اگر بعد از یک مدت آشنایی و ایجاد شناخت متوجه شدید به درد هم می‌خورید و رابطه خوبی دارید، هردو تمایل داشته باشید رابطه را به سمت ازدواج سوق دهید. پس با کسی که از همان ابتدا می‌گوید قصد یا شرایط ازدواج ندارد، از صحبت‌های جدی درباره آینده طفره می‌رود یا از همان روز اول خواسته‌های جنسی از شما دارد، وارد رابطه نشوید. خودتان را گول نزنید! خیلی از دخترها با پسری دوست می‌شوند که از همان ابتدا گفته فعلا به ازدواج فکر نمی‌کند. آن‌ها با خودشان می‌گویند «الان اینطوری میگه، یه کم باهم باشیم نظرش عوض میشه، هرطور شده راضیش می‌کنم». اما وقتی به خودشان می‌آیند می‌بینند چند سال از رابطه‌شان گذشته و طرف مقابل همچنان علاقه‌ای به ازدواج ندارد. پس به جای اینکه چندسال از زندگی‌تان را صرف یک رابطه بی‌نتیجه کنید و از نظر عاطفی کاملا وابسته شوید، از همان ابتدا وارد رابطه‌های بی‌هدف یا آسیب‌زا نشوید. بنابراین از همان ابتدای رابطه با رفتار و گفتارتان به او نشان دهید که دنبال یک رابطه جدی و هدفمند هستید. فراموش نکنید فرآیند شناختن طرف مقابل‌تان باید در تمام طول رابطه وجود داشته باشد و از طرفی باید برای داشتن یک رابطه سالم تلاش کنید. یک رابطه سالم و هدفمند ذره ذره ساخته می‌شود. شما باید یاد بگیرید چطور به شیوه صحیح باهم صحبت کنید، نیازهای همدیگر را برآورده کنید،‌ چطور اختلافات‌تان را برطرف کنید و حتی چطور به شیوه صحیح باهم دعوا کنید. اگر باهم یک رابطه عاطفی سالم و رضایت‌بخش داشته باشید،‌ او به هیچ‌وجه شما را رها نخواهد کرد.

اگر در هرکدام از این مراحل مشکل دارید، نمی‌دانید دنبال چطور فردی هستید، نمی‌توانید با جنس مخالف مخالف ارتباط برقرار کنید، نمی‌دانید چطور یک دوست‌پسر مناسب پیدا کنید، در رابطه با دوست‌پسرتان مشکلات زیادی دارید یا دوست دارید رابطه‌تان را تبدیل به یک رابطه پایدار و ازدواج کنید، بهترین راه کمک گرفت از یک مشاور متخصص است. مشاور به شما کمک می‌کند مشکل را به صورت ریشه‌ای پیدا کنید و مهارت‌های لازم برای حل مشکلات‌ را بیاموزید.

خیلی از دختران جوان به دنبال پیدا کردن یک دوست پسر مناسب هستند. تلاش برای پیدا کردن دوست‌پسر مناسب خوب است اما نباید فراموش کنید که باید با فردی وارد رابطه شوید که دنبال یک رابطه هدفمند و به قصد ازدواج باشد. برای پیدا کردن یک دوست‌پسر خوب باید در درجه اول خودتان را بشناسید و بدانید دنبال چطور فردی هستید. سپس با تقویت مهارت‌های ارتباطی و فعالیت‌های اجتماعی‌تان با افراد مناسبی آشنا شوید. شما نباید مستقیما به مردی ابراز علاقه کنید یا پیشنهاد آشنایی دهید. بلکه باید با نزدیک شدن به او و ایجاد یک رابطه دوستانه، این فرصت را به او دهید که به شما علاقه‌مند شود و پیشنهاد آشنایی دهد. مراقب باشید با فردی که از ابتدا بیان می‌کند قصد یا شرایط ازدواج ندارد، وارد رابطه نشوید و با گفتار و رفتارتان به او نشان دهید دنبال یک رابطه هدفمند و ازدواج هستید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

32 بازدید

43 بازدید

112 بازدید

101 بازدید

175 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

چه طور دوست پسر پیدا کنیم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

از اوایل دوران جوانی، یکی از دغدغه‌های جدی دختران و پسران، پیدا کردن فرد مناسبی برای رابطه عاطفی و ازدواج است. خیلی از دختران جوان در این زمینه نگرانی‌ها و سوالات مختلفی از جمله «چطور یه دوست پسر خوب پیدا کنم؟ چه پسری برای دوستی و آشنایی مناسبه؟» دارند. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، این است که دختران برای داشتن یک رابطه و ازدواج خوب نباید منتظر بمانند و منفعلانه برخورد کنند. شما باید توانایی شکل دادن به یک رابطه عاطفی سالم را داشته باشید تا بتوانید به شناخت مناسبی از طرف مقابل‌تان برسید. اما باید یک رابطه جدی و به قصد ازدواج را از روابط بی‌هدف و فقط به قصد دوستی و خوش‌گذرانی تشخیص دهید تا دچار آسیب نشوید. در این مقاله می‌خواهیم به شما یاد دهیم چطور می‌توانید رابطه عاطفی سالمی با فردی مناسب و به قصد آشنایی و ازدواج شکل دهید.

هشدار: رادیو عشق به هیچ عنوان استفاده از واژه دوست پسر و همچنین دوستی بی‌هدف دختر و پسر را تایید نمی‌کند. استفاده از واژه «دوست پسر» در این مقاله صرفا به منظور دیده شدن این مقاله توسط جستجوکنندگان در نتایج جستجو است. این مقاله برای افرادی تهیه شده است که به دنبال ایجاد یک رابطه سالم برای آشنایی بیشتر به قصد ازدواج هستند. روابط دوستی بی مرز و بی هدف چیزی جز آسیب عاطفی برای افراد بر جا نخواهد گذاشت.

فهرست مطالب

چه طور دوست پسر پیدا کنیم

خیلی وقت‌ها دختر می‌پرسند چه زمانی می‌توانم وارد یک رابطه عاطفی شوم و دوست‌پسر داشته باشم؟ واقعیت این است که برای این موضوع نمی‌توان سن خاصی پیشنهاد داد و همه چیز به آمادگی و پختگی شما برمی‌گردد. هر وقت که احساس کردید می‌توانید یک رابطه سالم به قصد ازدواج را شکل دهید، زمان آن است که دنبال فرد مناسب بگردید. گاهی وقت‌ها دوست‌پسر داشتن در بین دختران تبدیل به نوعی امتیاز مثبت می‌شود و خیلی از دختران فقط برای اینکه از بعضی دوستان‌شان عقب نمانند می‌گویند «دوست‌پسر می‌خوام». درصورتیکه باید بدانید دوست پسر داشتن برای تفریح یا برای عقب نماندن از دیگران و روابط بی‌هدف، به شما آسیب خواهد زد. احساسات در دختران خصوصا در سنین پایین‌تر بسیار شدید و خالص است. شما حتی اگر در ابتدا بدون هدف خاصی وارد یک رابطه شوید کم‌کم از نظر احساسی به دوست‌پسرتان وابسته می‌شوید، این وابستگی احساسی چشم‌تان را روی بسیاری از واقعیت‌ها می‌بندد. اگر طرف مقابل بخواهد از شما سوءاستفاده کند به خاطر وابستگی‌تان در مقابل او بی‌دفاع می‌شوید، از استانداردها و ایده‌آل‌هایتان کوتاه می‌آیید و زمانی که توسط او رها شوید به شدید ضربه روحی می‌خورید. نمی‌خواهیم شما را از همه روابط عاشقانه بترسانیم، اما لازم است از روابط بی‌هدف بترسید.

برای اینکه خودتان را در مقابل آسیب حفظ کنید، لازم است در درجه اول آمادگی ورود به رابطه سالم و متعهدانه به قصد ازدواج را در خودتان ایجاد کنید،‌ روش صحیح یافتن یک فرد مناسب را پیدا کنید و درنهایت وارد یک رابطه سالم شوید. شما به یک راهنمای آموزشی نیاز دارید تا بدانید چه زمانی برای یافتن فرد ایده‌آلتان آماده هستید، دنبال چه ویژگی‌هایی در او باید باشید، چطور باید او را پیدا کنید،‌ چطور به او نزدیک شوید و یک رابطه عاطفی سالم به قصد ازدواج شکل دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره، لطفا صفحه «جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» را مطالعه کند.

برای پیدا کردن یک دوست پسر مناسب،‌ ابتدا باید خودتان را بشناسید. دوست‌پسر خوب برای هرکس معنی متفاوتی دارد. مهم این است که خواسته‌های شما از فردی که می‌خواهید با او زندگی کنید چیست. بنابراین دست به کار شوید و از خودتان بپرسید واقعا دنبال چطور فردی می‌گردید؟ چه ملاک‌هایی برای یک دوست‌پسر خوب دارید؟ دوست دارید او چه ویژگی‌های رفتاری، شخصیتی، ظاهری و خانوادگی داشته باشد؟ لیستی از این ویژگی‌ها تهیه کنید تا در ادامه راه کمک‌تان کند.

بهتر است بعد از تهیه لیست، آن را به یک مشاور روانشناس نشان‌ دهید تا بررسی کند، چون قرار است این لیست معیار سنجش خواستگارهای‌تان باشد بنابراین اگر لیست درستی آماده نکرده باشید احتمال اشتباه و آسیب زیاد می‌شود. مشاوران رادیو عشق به شما کمک می‌کنند بتوانید یک تصویرسازی درست از مرد ایده‌آل‌تان انجام دهید و بر اساس‌ آن بتوانید گزینه‌های ازدواج اشتباه را از درست به خوبی تشخیص دهید.

وقتی به این فکر می‌کنید که دوست‌پسر ایده‌آلتان چه ویژگی‌هایی لازم است داشته باشد، گاهی به این مسئله پی می‌بردید که لازم است تغییراتی نیز در خودتان ایجاد کنید تا جذابیت‌تان افزایش پیدا کند و شما هم فرد ایده‌آلی برای او باشید. مثلا ممکن است به این نتیجه برسید که باید روی جذابیت‌‌های ظاهری‌تان کار کنید، اعتمادبه‌نفس‌تان را افزایش دهید یا سبک زندگی جذاب‌تر و هدف‌مندی‌تری برای خودتان ایجاد کنید،‌ پس دست به کار شوید و هرکاری که لازم است برای جذاب‌تر شدن برای دوست‌پسر ایده‌آلتان انجام دهید. حالا باید دنبال چنین فرد ایده‌آلی بگردید. برای اینکه دنبال یک دوست‌پسر خوب بگردید نباید منفعل باشید و منتظر بمانید او شما را پیدا کند، بلکه شما هم باید در این مسیر حرکت کنید. مهم‌ترین کاری که در این مرحله باید انجام دهید این است که فعالیت‌ها و حضور اجتماعی‌تان را بیشتر کنید. مطمئنا برای افزایش حضور اجتماعی‌تان لازم است از مهارت‌های ارتباطی قوی برخوردار باشید. بنابراین اگر در این زمینه احساس ضعف می‌کنید، دست به کار شوید؛ مطالعه و تمرین کنید و از مشاور متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

هر زمان فردی را دیدید که شبیه به خواسته‌های شما از یک مرد ایده‌آل بود، بهتر است به شیوه‌های مناسب به او نزدیک شوید. شاید فکر کنید سخت‌ترین قسمت کار اینجاست و چطور باید به او نزدیک شد؟ خیلی‌ها در این شرایط به ابراز علاقه مستقیم فکر می‌کنند، اما باید بدانید ابراز علاقه مستقیم به یک پسر کار درستی نیست و حتی اگر رابطه عاطفی بین شما ایجاد شود، در آینده به مشکلاتی برمی‌خورید. اما این به این معنی نیست که شما باید دست روی دست بگذارید و هیچ‌کاری نکنید. شما باید به او فرصت دهید شما را ببیند و انتخاب‌تان کند. سعی کنید سر صحبت را با او باز کنید.

بستگی دارد شما این فرد را کجا ملاقات کرده‌اید. مثلا اگر در محیط دانشگاه آشنا شده‌اید،‌ راجع به مسائل درسی با او صحبت کنید یا حتی ازش کمک بگیرید. کمک کردن حس خوبی به آقایان می‌دهد. البته نباید در این زمینه زیاده‌روی کنید که فکر کند فرد وابسته‌ای هستید یا خودتان از پس کارهای‌تان برنمی‌آیید. سعی کنید کم‌کم صحبت‌هایتان دوستانه‌تر شود تا هم بتوانید شناخت بیشتری درباره او پیدا کنید و هم این فرصت را به او بدهید که شما را بشناسد. درواقع شما با ایجاد این فرصت و معرفی و شناساندن خودتان، او را ترغیب می‌کنید که خودش به شما پیشنهاد آشنایی بدهد.

خیلی وقت‌ها افراد از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باهم آشنا می‌شوند. نمی‌توان انکار کرد که این روزها تکنولوژی نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در زندگی افراد دارد و یک روش بسیار پرکاربرد برای آشنایی دو نفر است. نمی‌گوییم به هیچ‌وجه از طرق فضای مجازی با کسی آشنا نشوید، اما باید حسابی حواس‌تان جمع باشد. شبکه‌های اجتماعی فقط می‌تواند در زمینه آشنایی اولیه به شما کمک کند و به هیچ‌وجه نمی‌توانید افراد را از طریق فضای مجازی بشناسید. بسیاری از دختران که مورد سوءاستفاده عاطفی، مالی و… قرار می‌گیرند،‌ از طریق مجازی با فرد موردنظر آشنا شده‌اند و فقط با شنیدن حرف‌های فرد مقابل یا دیدن پست‌ها و مطالبی که به اشتراک می‌گذارد، به این نتیجه رسیده‌اند که کاملا او را شناخته‌اند و او همان دوست‌پسر رویایی‌شان است! بنابراین به هیچ‌وجه فراموش نکنید که از راه دور و از طریق چت کردن و تماس تلفنی نمی‌توانید فردی را بشناسید. بنابراین قبل از اینکه وابستگی عاطفی پیدا کنید، حتما او را چندین جلسه به صورت حضوری ببینید. روابط مجازی طولانی مدت وابستگی عاطفی شدید ایجاد می‌کند. با شنیدن حرف‌های طرف مقابل یک تصویر ایده‌آل از او در ذهن‌تان نسازید و عاشق و دلباخته‌اش نشوید. اگر می‌دانید نمی‌توانید او را در دنیای واقعی ملاقات کنید، مثلا در دو شهر متفاوت و بسیار دور از همدیگر هستید، به‌هیچ‌وجه رابطه دوستانه ایجاد نکنید.

بهتر است قبل از اینکه با فردی وارد رابطه عاطفی شوید، استانداردها و خط قرمزهای‌تان را اول برای خودتان و بعد برای طرف مقابل‌تان مشخص کنید. مراقب باشید یکی از مهم‌ترین استانداردهای شما باید هدف‌مند بودن رابطه باشد. یعنی اگر بعد از یک مدت آشنایی و ایجاد شناخت متوجه شدید به درد هم می‌خورید و رابطه خوبی دارید، هردو تمایل داشته باشید رابطه را به سمت ازدواج سوق دهید. پس با کسی که از همان ابتدا می‌گوید قصد یا شرایط ازدواج ندارد، از صحبت‌های جدی درباره آینده طفره می‌رود یا از همان روز اول خواسته‌های جنسی از شما دارد، وارد رابطه نشوید. خودتان را گول نزنید! خیلی از دخترها با پسری دوست می‌شوند که از همان ابتدا گفته فعلا به ازدواج فکر نمی‌کند. آن‌ها با خودشان می‌گویند «الان اینطوری میگه، یه کم باهم باشیم نظرش عوض میشه، هرطور شده راضیش می‌کنم». اما وقتی به خودشان می‌آیند می‌بینند چند سال از رابطه‌شان گذشته و طرف مقابل همچنان علاقه‌ای به ازدواج ندارد. پس به جای اینکه چندسال از زندگی‌تان را صرف یک رابطه بی‌نتیجه کنید و از نظر عاطفی کاملا وابسته شوید، از همان ابتدا وارد رابطه‌های بی‌هدف یا آسیب‌زا نشوید. بنابراین از همان ابتدای رابطه با رفتار و گفتارتان به او نشان دهید که دنبال یک رابطه جدی و هدفمند هستید. فراموش نکنید فرآیند شناختن طرف مقابل‌تان باید در تمام طول رابطه وجود داشته باشد و از طرفی باید برای داشتن یک رابطه سالم تلاش کنید. یک رابطه سالم و هدفمند ذره ذره ساخته می‌شود. شما باید یاد بگیرید چطور به شیوه صحیح باهم صحبت کنید، نیازهای همدیگر را برآورده کنید،‌ چطور اختلافات‌تان را برطرف کنید و حتی چطور به شیوه صحیح باهم دعوا کنید. اگر باهم یک رابطه عاطفی سالم و رضایت‌بخش داشته باشید،‌ او به هیچ‌وجه شما را رها نخواهد کرد.

اگر در هرکدام از این مراحل مشکل دارید، نمی‌دانید دنبال چطور فردی هستید، نمی‌توانید با جنس مخالف مخالف ارتباط برقرار کنید، نمی‌دانید چطور یک دوست‌پسر مناسب پیدا کنید، در رابطه با دوست‌پسرتان مشکلات زیادی دارید یا دوست دارید رابطه‌تان را تبدیل به یک رابطه پایدار و ازدواج کنید، بهترین راه کمک گرفت از یک مشاور متخصص است. مشاور به شما کمک می‌کند مشکل را به صورت ریشه‌ای پیدا کنید و مهارت‌های لازم برای حل مشکلات‌ را بیاموزید.

خیلی از دختران جوان به دنبال پیدا کردن یک دوست پسر مناسب هستند. تلاش برای پیدا کردن دوست‌پسر مناسب خوب است اما نباید فراموش کنید که باید با فردی وارد رابطه شوید که دنبال یک رابطه هدفمند و به قصد ازدواج باشد. برای پیدا کردن یک دوست‌پسر خوب باید در درجه اول خودتان را بشناسید و بدانید دنبال چطور فردی هستید. سپس با تقویت مهارت‌های ارتباطی و فعالیت‌های اجتماعی‌تان با افراد مناسبی آشنا شوید. شما نباید مستقیما به مردی ابراز علاقه کنید یا پیشنهاد آشنایی دهید. بلکه باید با نزدیک شدن به او و ایجاد یک رابطه دوستانه، این فرصت را به او دهید که به شما علاقه‌مند شود و پیشنهاد آشنایی دهد. مراقب باشید با فردی که از ابتدا بیان می‌کند قصد یا شرایط ازدواج ندارد، وارد رابطه نشوید و با گفتار و رفتارتان به او نشان دهید دنبال یک رابطه هدفمند و ازدواج هستید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

32 بازدید

43 بازدید

112 بازدید

101 بازدید

175 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

چه طور دوست پسر پیدا کنیم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

از اوایل دوران جوانی، یکی از دغدغه‌های جدی دختران و پسران، پیدا کردن فرد مناسبی برای رابطه عاطفی و ازدواج است. خیلی از دختران جوان در این زمینه نگرانی‌ها و سوالات مختلفی از جمله «چطور یه دوست پسر خوب پیدا کنم؟ چه پسری برای دوستی و آشنایی مناسبه؟» دارند. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، این است که دختران برای داشتن یک رابطه و ازدواج خوب نباید منتظر بمانند و منفعلانه برخورد کنند. شما باید توانایی شکل دادن به یک رابطه عاطفی سالم را داشته باشید تا بتوانید به شناخت مناسبی از طرف مقابل‌تان برسید. اما باید یک رابطه جدی و به قصد ازدواج را از روابط بی‌هدف و فقط به قصد دوستی و خوش‌گذرانی تشخیص دهید تا دچار آسیب نشوید. در این مقاله می‌خواهیم به شما یاد دهیم چطور می‌توانید رابطه عاطفی سالمی با فردی مناسب و به قصد آشنایی و ازدواج شکل دهید.

هشدار: رادیو عشق به هیچ عنوان استفاده از واژه دوست پسر و همچنین دوستی بی‌هدف دختر و پسر را تایید نمی‌کند. استفاده از واژه «دوست پسر» در این مقاله صرفا به منظور دیده شدن این مقاله توسط جستجوکنندگان در نتایج جستجو است. این مقاله برای افرادی تهیه شده است که به دنبال ایجاد یک رابطه سالم برای آشنایی بیشتر به قصد ازدواج هستند. روابط دوستی بی مرز و بی هدف چیزی جز آسیب عاطفی برای افراد بر جا نخواهد گذاشت.

فهرست مطالب

چه طور دوست پسر پیدا کنیم

خیلی وقت‌ها دختر می‌پرسند چه زمانی می‌توانم وارد یک رابطه عاطفی شوم و دوست‌پسر داشته باشم؟ واقعیت این است که برای این موضوع نمی‌توان سن خاصی پیشنهاد داد و همه چیز به آمادگی و پختگی شما برمی‌گردد. هر وقت که احساس کردید می‌توانید یک رابطه سالم به قصد ازدواج را شکل دهید، زمان آن است که دنبال فرد مناسب بگردید. گاهی وقت‌ها دوست‌پسر داشتن در بین دختران تبدیل به نوعی امتیاز مثبت می‌شود و خیلی از دختران فقط برای اینکه از بعضی دوستان‌شان عقب نمانند می‌گویند «دوست‌پسر می‌خوام». درصورتیکه باید بدانید دوست پسر داشتن برای تفریح یا برای عقب نماندن از دیگران و روابط بی‌هدف، به شما آسیب خواهد زد. احساسات در دختران خصوصا در سنین پایین‌تر بسیار شدید و خالص است. شما حتی اگر در ابتدا بدون هدف خاصی وارد یک رابطه شوید کم‌کم از نظر احساسی به دوست‌پسرتان وابسته می‌شوید، این وابستگی احساسی چشم‌تان را روی بسیاری از واقعیت‌ها می‌بندد. اگر طرف مقابل بخواهد از شما سوءاستفاده کند به خاطر وابستگی‌تان در مقابل او بی‌دفاع می‌شوید، از استانداردها و ایده‌آل‌هایتان کوتاه می‌آیید و زمانی که توسط او رها شوید به شدید ضربه روحی می‌خورید. نمی‌خواهیم شما را از همه روابط عاشقانه بترسانیم، اما لازم است از روابط بی‌هدف بترسید.

برای اینکه خودتان را در مقابل آسیب حفظ کنید، لازم است در درجه اول آمادگی ورود به رابطه سالم و متعهدانه به قصد ازدواج را در خودتان ایجاد کنید،‌ روش صحیح یافتن یک فرد مناسب را پیدا کنید و درنهایت وارد یک رابطه سالم شوید. شما به یک راهنمای آموزشی نیاز دارید تا بدانید چه زمانی برای یافتن فرد ایده‌آلتان آماده هستید، دنبال چه ویژگی‌هایی در او باید باشید، چطور باید او را پیدا کنید،‌ چطور به او نزدیک شوید و یک رابطه عاطفی سالم به قصد ازدواج شکل دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره، لطفا صفحه «جذب عشق از آشنایی تا ازدواج» را مطالعه کند.

برای پیدا کردن یک دوست پسر مناسب،‌ ابتدا باید خودتان را بشناسید. دوست‌پسر خوب برای هرکس معنی متفاوتی دارد. مهم این است که خواسته‌های شما از فردی که می‌خواهید با او زندگی کنید چیست. بنابراین دست به کار شوید و از خودتان بپرسید واقعا دنبال چطور فردی می‌گردید؟ چه ملاک‌هایی برای یک دوست‌پسر خوب دارید؟ دوست دارید او چه ویژگی‌های رفتاری، شخصیتی، ظاهری و خانوادگی داشته باشد؟ لیستی از این ویژگی‌ها تهیه کنید تا در ادامه راه کمک‌تان کند.

بهتر است بعد از تهیه لیست، آن را به یک مشاور روانشناس نشان‌ دهید تا بررسی کند، چون قرار است این لیست معیار سنجش خواستگارهای‌تان باشد بنابراین اگر لیست درستی آماده نکرده باشید احتمال اشتباه و آسیب زیاد می‌شود. مشاوران رادیو عشق به شما کمک می‌کنند بتوانید یک تصویرسازی درست از مرد ایده‌آل‌تان انجام دهید و بر اساس‌ آن بتوانید گزینه‌های ازدواج اشتباه را از درست به خوبی تشخیص دهید.

وقتی به این فکر می‌کنید که دوست‌پسر ایده‌آلتان چه ویژگی‌هایی لازم است داشته باشد، گاهی به این مسئله پی می‌بردید که لازم است تغییراتی نیز در خودتان ایجاد کنید تا جذابیت‌تان افزایش پیدا کند و شما هم فرد ایده‌آلی برای او باشید. مثلا ممکن است به این نتیجه برسید که باید روی جذابیت‌‌های ظاهری‌تان کار کنید، اعتمادبه‌نفس‌تان را افزایش دهید یا سبک زندگی جذاب‌تر و هدف‌مندی‌تری برای خودتان ایجاد کنید،‌ پس دست به کار شوید و هرکاری که لازم است برای جذاب‌تر شدن برای دوست‌پسر ایده‌آلتان انجام دهید. حالا باید دنبال چنین فرد ایده‌آلی بگردید. برای اینکه دنبال یک دوست‌پسر خوب بگردید نباید منفعل باشید و منتظر بمانید او شما را پیدا کند، بلکه شما هم باید در این مسیر حرکت کنید. مهم‌ترین کاری که در این مرحله باید انجام دهید این است که فعالیت‌ها و حضور اجتماعی‌تان را بیشتر کنید. مطمئنا برای افزایش حضور اجتماعی‌تان لازم است از مهارت‌های ارتباطی قوی برخوردار باشید. بنابراین اگر در این زمینه احساس ضعف می‌کنید، دست به کار شوید؛ مطالعه و تمرین کنید و از مشاور متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

هر زمان فردی را دیدید که شبیه به خواسته‌های شما از یک مرد ایده‌آل بود، بهتر است به شیوه‌های مناسب به او نزدیک شوید. شاید فکر کنید سخت‌ترین قسمت کار اینجاست و چطور باید به او نزدیک شد؟ خیلی‌ها در این شرایط به ابراز علاقه مستقیم فکر می‌کنند، اما باید بدانید ابراز علاقه مستقیم به یک پسر کار درستی نیست و حتی اگر رابطه عاطفی بین شما ایجاد شود، در آینده به مشکلاتی برمی‌خورید. اما این به این معنی نیست که شما باید دست روی دست بگذارید و هیچ‌کاری نکنید. شما باید به او فرصت دهید شما را ببیند و انتخاب‌تان کند. سعی کنید سر صحبت را با او باز کنید.

بستگی دارد شما این فرد را کجا ملاقات کرده‌اید. مثلا اگر در محیط دانشگاه آشنا شده‌اید،‌ راجع به مسائل درسی با او صحبت کنید یا حتی ازش کمک بگیرید. کمک کردن حس خوبی به آقایان می‌دهد. البته نباید در این زمینه زیاده‌روی کنید که فکر کند فرد وابسته‌ای هستید یا خودتان از پس کارهای‌تان برنمی‌آیید. سعی کنید کم‌کم صحبت‌هایتان دوستانه‌تر شود تا هم بتوانید شناخت بیشتری درباره او پیدا کنید و هم این فرصت را به او بدهید که شما را بشناسد. درواقع شما با ایجاد این فرصت و معرفی و شناساندن خودتان، او را ترغیب می‌کنید که خودش به شما پیشنهاد آشنایی بدهد.

خیلی وقت‌ها افراد از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باهم آشنا می‌شوند. نمی‌توان انکار کرد که این روزها تکنولوژی نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در زندگی افراد دارد و یک روش بسیار پرکاربرد برای آشنایی دو نفر است. نمی‌گوییم به هیچ‌وجه از طرق فضای مجازی با کسی آشنا نشوید، اما باید حسابی حواس‌تان جمع باشد. شبکه‌های اجتماعی فقط می‌تواند در زمینه آشنایی اولیه به شما کمک کند و به هیچ‌وجه نمی‌توانید افراد را از طریق فضای مجازی بشناسید. بسیاری از دختران که مورد سوءاستفاده عاطفی، مالی و… قرار می‌گیرند،‌ از طریق مجازی با فرد موردنظر آشنا شده‌اند و فقط با شنیدن حرف‌های فرد مقابل یا دیدن پست‌ها و مطالبی که به اشتراک می‌گذارد، به این نتیجه رسیده‌اند که کاملا او را شناخته‌اند و او همان دوست‌پسر رویایی‌شان است! بنابراین به هیچ‌وجه فراموش نکنید که از راه دور و از طریق چت کردن و تماس تلفنی نمی‌توانید فردی را بشناسید. بنابراین قبل از اینکه وابستگی عاطفی پیدا کنید، حتما او را چندین جلسه به صورت حضوری ببینید. روابط مجازی طولانی مدت وابستگی عاطفی شدید ایجاد می‌کند. با شنیدن حرف‌های طرف مقابل یک تصویر ایده‌آل از او در ذهن‌تان نسازید و عاشق و دلباخته‌اش نشوید. اگر می‌دانید نمی‌توانید او را در دنیای واقعی ملاقات کنید، مثلا در دو شهر متفاوت و بسیار دور از همدیگر هستید، به‌هیچ‌وجه رابطه دوستانه ایجاد نکنید.

بهتر است قبل از اینکه با فردی وارد رابطه عاطفی شوید، استانداردها و خط قرمزهای‌تان را اول برای خودتان و بعد برای طرف مقابل‌تان مشخص کنید. مراقب باشید یکی از مهم‌ترین استانداردهای شما باید هدف‌مند بودن رابطه باشد. یعنی اگر بعد از یک مدت آشنایی و ایجاد شناخت متوجه شدید به درد هم می‌خورید و رابطه خوبی دارید، هردو تمایل داشته باشید رابطه را به سمت ازدواج سوق دهید. پس با کسی که از همان ابتدا می‌گوید قصد یا شرایط ازدواج ندارد، از صحبت‌های جدی درباره آینده طفره می‌رود یا از همان روز اول خواسته‌های جنسی از شما دارد، وارد رابطه نشوید. خودتان را گول نزنید! خیلی از دخترها با پسری دوست می‌شوند که از همان ابتدا گفته فعلا به ازدواج فکر نمی‌کند. آن‌ها با خودشان می‌گویند «الان اینطوری میگه، یه کم باهم باشیم نظرش عوض میشه، هرطور شده راضیش می‌کنم». اما وقتی به خودشان می‌آیند می‌بینند چند سال از رابطه‌شان گذشته و طرف مقابل همچنان علاقه‌ای به ازدواج ندارد. پس به جای اینکه چندسال از زندگی‌تان را صرف یک رابطه بی‌نتیجه کنید و از نظر عاطفی کاملا وابسته شوید، از همان ابتدا وارد رابطه‌های بی‌هدف یا آسیب‌زا نشوید. بنابراین از همان ابتدای رابطه با رفتار و گفتارتان به او نشان دهید که دنبال یک رابطه جدی و هدفمند هستید. فراموش نکنید فرآیند شناختن طرف مقابل‌تان باید در تمام طول رابطه وجود داشته باشد و از طرفی باید برای داشتن یک رابطه سالم تلاش کنید. یک رابطه سالم و هدفمند ذره ذره ساخته می‌شود. شما باید یاد بگیرید چطور به شیوه صحیح باهم صحبت کنید، نیازهای همدیگر را برآورده کنید،‌ چطور اختلافات‌تان را برطرف کنید و حتی چطور به شیوه صحیح باهم دعوا کنید. اگر باهم یک رابطه عاطفی سالم و رضایت‌بخش داشته باشید،‌ او به هیچ‌وجه شما را رها نخواهد کرد.

اگر در هرکدام از این مراحل مشکل دارید، نمی‌دانید دنبال چطور فردی هستید، نمی‌توانید با جنس مخالف مخالف ارتباط برقرار کنید، نمی‌دانید چطور یک دوست‌پسر مناسب پیدا کنید، در رابطه با دوست‌پسرتان مشکلات زیادی دارید یا دوست دارید رابطه‌تان را تبدیل به یک رابطه پایدار و ازدواج کنید، بهترین راه کمک گرفت از یک مشاور متخصص است. مشاور به شما کمک می‌کند مشکل را به صورت ریشه‌ای پیدا کنید و مهارت‌های لازم برای حل مشکلات‌ را بیاموزید.

خیلی از دختران جوان به دنبال پیدا کردن یک دوست پسر مناسب هستند. تلاش برای پیدا کردن دوست‌پسر مناسب خوب است اما نباید فراموش کنید که باید با فردی وارد رابطه شوید که دنبال یک رابطه هدفمند و به قصد ازدواج باشد. برای پیدا کردن یک دوست‌پسر خوب باید در درجه اول خودتان را بشناسید و بدانید دنبال چطور فردی هستید. سپس با تقویت مهارت‌های ارتباطی و فعالیت‌های اجتماعی‌تان با افراد مناسبی آشنا شوید. شما نباید مستقیما به مردی ابراز علاقه کنید یا پیشنهاد آشنایی دهید. بلکه باید با نزدیک شدن به او و ایجاد یک رابطه دوستانه، این فرصت را به او دهید که به شما علاقه‌مند شود و پیشنهاد آشنایی دهد. مراقب باشید با فردی که از ابتدا بیان می‌کند قصد یا شرایط ازدواج ندارد، وارد رابطه نشوید و با گفتار و رفتارتان به او نشان دهید دنبال یک رابطه هدفمند و ازدواج هستید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

32 بازدید

43 بازدید

112 بازدید

101 بازدید

175 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

چه طور دوست پسر پیدا کنیم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

ما دوره‌ای را پشت سر گذاشته‌ایم که در آن پدر و مادرها از فردی به عنوان واسطه یا معرف درخواست می‌کردند که ” جفت مناسبی” را برای فرزند آنها که انسانی بالغ و کامل شده است، پیدا کند. امروزه ما این آزادی را داریم که خود واسطه یا معرف رابطه‌های خودمان باشیم اما همچنان مانعی در این میان وجود دارد و آن این است که چنین کاری همیشه چندان آسان نیست. در نتیجه بسیاری از افراد مجرد در چنین مواقعی به کمک افراد ماهر و حرفه‌ای نیازمند می‌شوند. در این نوشتار با ما همراه باشید تا روش های خوب و اصولی پیدا کردن دوست پسر برای اینکه مرد دلخواه آينده تان را برای ازدواج پیدا کنید را بدانید.

امروزه دلالان ازدواج (کسانی که پیدا کردن فرد مناسبی برای ازدواج حرفه اصلی آنها به شمار می‌رود) به دنبال کسب درآمد بسیار زیادی از این راه هستند و مقادیر هنگفتی را طلب می‌کنند. قیمت‌های پیشنهادی آنها به‌صورت صعودی در حال افزایش است و تنها تعداد کمی از افراد مجرد توانایی مالی پرداخت برای دریافت چنین خدماتی را دارند. از طرف دیگر، شما آنچه که بهایش را پرداخته‌اید را به‌دست می‌آورید و باید به این نکته نیز توجه کنید که معرف‌ها در انتخاب کاندیدای مورد نظر شما دقت بسیاری به خرج می‌دهند و آنها را از بین افراد حاضر در میهمانی ها، رویدادهای سیاسی یا جشن‌های خیریه برای شما با دقت گزینش می‌کنند.

پس از این مرحله نوبت به دیدار حضوری با یکایک افراد می‌شود و شما جملاتی از این قبیل را از زبان معرف یا واسطه ( دلال آشنایی) خواهید شنید: ” من نقشی مهم‌تر از یک معرف بر عهده دارم. من با تمامی مراجعان خودم دوست می‌شوم و همیشه در دسترس آنها هستم. پس از هر دیداری که بین دو نفر انجام می‌شود، من جداگانه با هر یک از آنها گفت‌وگو می‌کنم و بازخورد و نظر آنها را جویا می‌شوم و با زکاوت و هوشمندی این نظرات را به نفر مقابل ارائه می‌دهم”.

یکی از افرادی که برای ۱۶ سال به حرفه دلال آشنایی برای ازدواج مشغول است معتقد است که در طول این سال‌ها این روش به صدها مورد ازدواج و حداقل تولد ۴۰ کودک منجر شده است. پس با ما همراه باشید تا بهترین روش های پیدا کردن دوست پسر و سپس مرد آینده تان را بدانید.

چه طور دوست پسر پیدا کنیم

با این وجود، اگر شما توانایی مالی برای استخدام یک دلال اینچنینی ندارید نیازی نیست که نگران باشید. ما با افرادی که در این حرفه تخصص دارند گفت‌وگوهایی را انجام داده‌ایم و بهترین راهکارهای پیشنهادی پیدا کردن دوست پسر آنها را انتخاب کرده‌ایم که با استفاده از آنها می‌توانید فرد مورد نظر خود را پیدا کنید. با ما همراه باشید.

اگر چهره‌ای معمولی شبیه به روزان بار دارید، بر پیدا کردن فردی شبیه به تام کروز پافشاری نداشته باشید. برخی از دخترها نیز شکارچی پول هستند و فقط به دنبال پیدا کردن مردانی هستند که ثروت‌های هنگفتی دارند. به این گروه از دخترها توصیه می‌شود که اگر به رابطه هایی بلند مدت فکر می‌کنند، بهتر است که دیدگاه و نگرش خود را تغییر دهند. اگر شما صرفا به دلیل پول مردها و نه شخصیت آنها در کنارشان قرار بگیرید، آنها فورا نیت شما را احساس می‌کنند. در واقع، آن دسته از ویژگی‌ها و خصوصیات بدون قیمتی که شما باید در یک رابطه طولانی مدت در شریک عاطفی خود جست‌وجو کنید ظاهر و پول نیست بلکه قلبی عاشق، ماهیت وجودی قابل اعتماد و تعهد او در برابر شما است.

مردها مجهز به راداری هستند که با استفاده از آن زنان مشتاق و عاشق بچه را شناسایی می‌کنند بطوریکه در نخستین دیدار شما با مردی حتی ممکن است چنین چیزی را از او بشنوید: ” با وجود اینکه من حتی اسم کوچک تو را نمی‌دانم اما خوب می‌دانم که رنگ مورد علاقه تو برای اتاق خواب کودکت چه رنگی است”.

بهتر است همیشه آنچنان آراسته باشید که می‌خواهید در مصاحبه‌ای کاری شرکت کنید. همیشه آماده باشید زیرا شما نمی‌دانید که چه وقت یا کجا فرد مورد علاقه خود را دیدار خواهید کرد. لباس هایی را بر تن کنید که احساس جذاب بودن را در شما به وجود می‌آورند و گفت‌وگویی جذاب را در ذهن خود از قبل برنامه‌ریزی کنید. همچنین بهتر است که تغییری در برنامه‌های روزانه خود به‌وجود آورید: کسی را برای تحویل دادن روزنامه‌ها به درب منزل خود استخدام نکنید؛ ممکن است که شما فرد مورد نظر خود را در کنار باجه روزنامه فروشی برای نخستین بار ملاقات کنید.

مطلب مرتبط: ۱۵ ترفند روانشناسی برای جذب دختر مورد علاقه و دلخواه تان

توصیه می‌شود که تمایل به صحبت کردن در مورد شریک عاطفی سابق خود را در جلسات اول دیدار با شریک عاطفی جدید خود فراموش کنید. توجه داشته باشید که اگر شریک عاطفی قبلی شما مردی شگفت‌انگیز و رویایی باشد، شریک فعلی شما با خود احساس می‌کند که نمی‌تواند به اندازه او برای شما خوب باشد. از طرف دیگر، اگر بیش از اندازه نیز از شریک عاطفی سابق خود بدگویی کرده و او را در مقابل شریک فعلی خود نابود کنید او نیز با خود فکر می‌کند که شما چند ماه دیگر در مورد او نیز همین گونه صحبت خواهید کرد.

به همین ترتیب، شما نیز باید نسبت به مردی که دائما در مورد شریک عاطفی قبلی خود حرف می‌زند آگاه و حساس باشید. اگر ذهن و فکر او همچنان درگیر آن زن باقی مانده است بدون شک شما در قلب او هم جایی نخواهید داشت.

برای آنکه رابطه‌ای موفق و سالم داشته باشید هر دو نفر باید در سلامت عاطفی و احساسی به سر ببرید. برای مثال، این نشانه خوبی نیست که شما عمدتا به دلیل ترس از تنها بودن خود را در رابطه‌ای قرار می‌دهید. همچنین اگر احساس می‌کنید که شریک عاطفی شما تنها برای تامین نیازهای جنسی خود با شما در رابطه قرار گرفته است باید بدانید که نشانه خوبی را دریافت نمی‌کنید. یا اگر می‌بینید که فرد مقابل شما به طرز وحشت آوری افسرده است بهتر است که رفتاری محتاطانه تر داشته باشید. در چنین مواردی آگاه باشید تا در دام وابستگی گرفتار نشوید یا با خودتان فکر نکنید که شما می‌توانید او را درمان کنید. هوشمندانه تر این است که به دنبال مردی باشید که نیازی به درمان نداشته باشد.

به یاد داشته باشید که وقتی دختر باهوش، جذاب و دوست داشتنی و مورد علاقه مردی کاری احمقانه یا نسنجیده می‌کند، آن مرد به طرز عجیبی ترسناک می‌شود. نصف کردن یک تکه نان و گذاشتن نیم دیگر آن در سبد نان یا تجدید رژلب سر میز غذا در رستوران کارهایی از این قبیل است. همچنین باید بدانید که وقتی شما درخواست ارائه صورتحساب را در رستوران مطرح می‌کنید، از نظر او کاری بچه گانه و نسنجیده انجام داده اید. مرد دوست دارد که خودش پیش خدمت را صدا بزند و خودش صورتحساب را پرداخت کند.

همچنین مراقب اشتباهات رایج رفتاری خودتان باشید: به موقع در محل قرار حاضر شوید، تلفن همراه خود را خاموش کنید، هنگام حرف زدن به چشمان او نگاه کنید و به زمین خیره نشوید، بیش از اندازه از او در مورد شغلش سوال نپرسید چون در این صورت با خودش فکر می‌کند شاید شما در جست‌وجوی گنج یا طلا هستید. به یاد داشته باشید که اگر مثل یک چراغ قوه حساس و نکته سنج عمل کنید، تعجبی ندارد که نخستین ملاقات شما آخرین دیدارتان خواهد بود.

مطلب مرتبط: ۳۱ بهترین عطر مردانه که هر زنی را به شما جذب می‌کند

مفهوم این جمله آن نیست که شما باید با همزاد یا فرد دوقلوی خود ازدواج کنید اما در جریان آشنایی با فرد مورد نظر خود از خودتان بپرسید که شما و این مرد از چه ویژگی‌های اصلی مشابهی برخوردار هستید؟ به عنوان مثال در این خصوص می‌توانید به نظرها و دیدگاه‌های مشترک یا متفاوت تان در مورد پول، هوش، سبک زندگی و شوخ طبعی فکر کنید. این موضوع را به دقت بررسی کنید که اهداف اصلی شما دو نفر در زندگی بخوبی با یکدیگر همخوانی دارد یا خیر.

بعلاوه لازم است که شما دو نفر نظرات مشابهی در مورد مزایا و معایب ازدواج کردن، بچه دار شدن یا حتی زندگی کردن در یک خانه درختی یا پنت هاوس داشته باشید. این‌ها مواردی است که شما باید به سرعت و در طی یک یا دو دیدار حضوری آنها را کشف کنید.

اجازه دهید مرد مورد نظر شما بداند که شما او را دوست دارید. با این وجود، جذابیت اولیه را علامتی برای وابسته شدن به او و نگه داشتن او ندانید. آگاه باشید که رابطه تنها پس از ۳ جلسه دیدار حضوری شکل نمی‌گیرد. ما در اینجا در مورد قوانین و قواعد یک رابطه حرف نمی‌زنیم- اگرچه که لازم است بدون معطلی و در زمان مناسب پس از اینکه با شما تماس گرفت شما هم با او تماس بگیرید اما به یاد داشته باشید که زندگی اجتماعی خود را حول محور او تشکیل ندهید؛ به عنوان مثال هنوز هم می‌توانید به همراه یکی از دوستان نزدیک خودتان بلیط تئاتر تهیه کرده و آخر هفته همراه با دوست قدیمی خود به تماشای تئاتر بروید.

در چنین شرایطی او را تحت فشار قرار ندهید تا در مورد احساساتش با شما حرف بزند. این موضوع را شفاف کنید که اگرچه دوست شما بخشی از زندگی شما است اما آن مرد نیز همه زندگی شما نیست. بهتر است زمانی که رابطه جدی تان شکل گرفت و مدتی پس از نخستین دیدارهایتان این موضوع را شفاف کنید.

بدون تردید شما کلی داستان جالب و جذاب دارید که می‌خواهید در همان نخستین دیدار همه را برای مردی که با او دیدار می‌کنید بازگو کنید اما بهتر است تعدادی از آنها را نیز برای دیدار دوم نگه دارید. مردها واقعا دوست دارند که هر از گاهی حرفی از شما بشنوند. بهتر است که شما به عنوان یک زن سرعت صحبت کردن را در خود مدیریت کنید و از قبل در مورد دو یا سه ماجرایی که می‌خواهید در هر دیدار تعریف کنید خوب فکر کنید. با این وجود زیاده روی نکنید و بیش از اندازه در مورد خودتان اطلاعات ندهید.

مطلب مرتبط: ۲۶ ترفند جذب جنس مخالف که فورا و شدیدا جواب می‌دهد!

غالبا دیده می‌شود که مردها از فقدان گرما و حرارت در حالات و حرکات زن‌ها گله و شکایت می‌کنند. مردها می‌گویند که بسیاری از زن‌ها در برابر آنها حالتی تدافعی گرفته و محبت واقعی خود را نشان نمی‌دهند. به خانم‌ها توصیه می‌شود که سپرهای دفاعی خود را کمی پایین بیاورند، لب‌های خود را به لبخندی باز کنند و کمی گرم تر و مهربان تر باشند.

توصیه می‌شود که شخصیت حرفه‌ای خود را پس از پایان ساعت اداری همانجا پشت میز کارتان در اداره بگذارید و از آنجا بیرون بیایید. مردها همواره از این موضوع شکایت دارند که اغلب با زن هایی روبه‌رو می‌شوند که رفتاری مردانه دارند، کت و شلوارهای مردانه بر تن دارند و در ملاقات‌های حضوری خود در مورد هر چیزی بحث می‌کنند: اینکه کدام نوشیدنی را سفارش دهند، اینکه امور بین‌الملل در چه وضعیتی قرار دارد و اینکه چه کسی صورتحساب رستوران را پرداخت کند. زن‌ها باید بدانند که در این لحظه در حال دیدار با مردی هستند که می‌تواند شریک عاطفی آنها باشد. به یاد داشته باشید که اینجا مسابقه بوکس نیست.

آگاه باشید تا چشمان شما با چهره‌ای زیبا و ظاهری جذاب کور نشود. آیا این مرد ارزش به‌دست آوردن قلب شما را دارد؟ او تا چه اندازه در برقراری ارتباط با شما موفق است؟ با مادر خود چگونه رفتار می‌کند؟ رفتار او با خواهرها و برادرهایش، دخترخاله‌ها و پسرخاله هایش و حتی دوستانش چگونه است؟ اگر پاسخ شما به این سوالات چندان رضایت بخش نیست لازم است که بیشتر در انتخاب خود دقت کنید. هنگامی که او از عشق و علاقه شما نسبت به خود مطمئن می‌شود، رفتار همیشگی خود را از سر خواهد گرفت و با شما نیز مثل سایر افرادی که برایش اهمیت دارند رفتار خواهد کرد.

در نخستین نگاه شاید بیش از هر زمان دیگری احساس کنید که می‌خواهید دستان او را در دست گرفته و در آغوش او قرار بگیرید. این علامت بدی نیست: همچنان که شناخت شما از یکدیگر بیشتر شده و اعتماد شما نسبت به یکدیگر افزایش می‌یابد، جذابیت‌های فیزیکی شما دو نفر برای یکدیگر نیز افزایش خواهد یافت. با این وجود، لازم است که بارقه‌ای از جذابیت اولیه در شما وجود داشته باشد تا پس از آن به آتش عشق تبدیل شود. بدون وجود این کیمیاگری بهتر است که شما دو نفر به عنوان دوست برای هم باقی بمانید.

مطلب مرتبط: ۵۰ حقیقت شگفت‌انگیز در مورد عشق و عاشقی

روانشناسان معتقد هستند که بهتر است رابطه جنسی را حداقل برای مدتی کاملا فراموش کنید. تا زمانی که مرد مقابل شما آمادگی ندارد که حداقل بخشی از روح خود را به شما اختصاص دهد بهتر است که شما نیز تمامی جسم خود را در اختیار او قرار ندهید. باید منتظر شوید تا موضوع صحبت شما به جایی برسد که در آن به یکدیگر تعهد بدهید که برای هریک از شما دو نفر شخص دیگری وجود ندارد. به این ترتیب اطمینان خواهید یافت که رفتار او نتیجه عشق است نه هوس.

کلید واقعی تبدیل یک رابطه دو نفره به یک زوج این است که هر دو نفر خواستار سازش و توافق باشند. اگر یکی از دو نفر یا هر دوی آنها همواره راه خودش را برود و حتی کوچک‌ترین تغییرها برای او تهدیدآمیز باشد، طولی نمی‌کشد که مشکلات پدیدار می‌شوند. برای مثال، اگر به طور اتفاقی همان شبی که شما می‌خواستید برای او شام مخصوصش را درست کنید او مجبور شد که تا دیروقت در شرکت مانده و کار کند، لازم است که شما او را درک کنید، انعطاف پذیر باشید و بجای اینکه او را برای شام در کنار خودتان داشته باشید، به صرف قهوه‌ای در کنار او اکتفا کنید. البته که او هم باید برای این تغییر به‌وجود آمده در برنامه هایتان متاسف باشد و در صدد جبران این اتفاق برای شما برآید.

منبع: today

برچسب ها todayدوست پسرمرد دلخواهپیدا کردن دوست پسر

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

دمنوشی که شمارا به وزن ایده آل خود میرساند  

نازنینا ما به ناز تو جوانی داده ایم     دیگر اکنون با جوانان ناز کن با ما چرا

برای گم شدن همیشه نباید  توی کوچه پس کوچه های غربت باشی گاهی وقت ها توی اتاق خودت! میان تک تک خاطراتت گم میشی! اون وقت باید خیلی به عقب برگردی  تا خودت رو پیدا کنی…

چه طور دوست پسر پیدا کنیم

خدایا تورو بحق عزیزان درگاهت،کمک کن همه ی نی نی ها به موقع و صالح و سالم بیان بغل ماماناشون.آمین🙏

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

هفت نوع تیپ آقایان که زنها نمیتوانند در مقابل آن مقاومت کنند

 

در اين قسمت 7 مورد از اين ويژگي هاي “ايده آليستي” و توضيح آنکه چرا خانم ها عاشق اين خصوصيات هستند را براي شما ذکر مي کنيم. البته نبايد خود را به يکباره تغيير دهيد و و شخصيت خود را به طور کامل عوض کنيد. شايد برخي از اين صفات مناسب حال شما نباشند، توجه داشته باشيد که خانم ها به سادگي متوجه تناقض موجود در شما خواهند شد.

 

از بين تمام ويژگي ها چند موردي را که بيشتر با شما سازگاري دارد، انتخاب کنيد و سعي کنيد هر يک از آنها را در وجود خود پرورش دهيد. شايد در حال حاضر هم بعضي از آنها در وجود شما يافت شود اما با نگاه کوتاهي که به اين مقاله مي اندازيد متوجه خواهيد شد که خانم ها به دنبال چه چيزي در شما هستند، اين امر موفقيت شما را تضمين خواهد کرد.

چه طور دوست پسر پیدا کنیم

1- مرد رمانتيک

آقايي که به عشق کلاسيک اعتقاد داشته باشيد، دائما براي او گل و شکلات بخرد، بر سر ميز شام شمع روشن کند ، براي اينکه نشان دهد به ياد اوست با وي تماس تلفني بگيرد، به چشمان بانوي خود خيره شود و احساسات قلبي خود را به بيرون بريزد.

و اما چرا اين مرد غير قابل اجتناب است: خانم ها نياز دارند که مورد احترام قرار گيرند و يک مرد رمانتيک اين نياز زن ها را برآورده مي سازد. اين مرد با ژست هاي رمانتيکي که به خود مي گيرد به او نشان مي دهد که دوستش دارد، و در مقابل خانم نيز براي تلافي گرايشات رمانتيک خودش را در طبق اخلاص قرار مي دهد.

2- مرد با اعتماد به نفس

او کاملا مطمئن است و به خود اعتماد کامل دارد، مردم او را به عنوان يک فرد مثبت مي شناسند و تجلي قدرت و اراده است ( البته توجه داشته باشيد که مردهاي خودبين و از خود راضي شامل اين گروه نمي شوند) به ارتباط خانم ها با ساير مردها حسادت نمي ورزند و اصلا احساس نمي کنند که ممکن است به وسيله دوستان مذکر و يا همکاران خانم تهديد شون

و اما چرا اين مرد غير قابل اجتناب است: زن ها جذب مردهاي مطمئن مي شوند. اگر خود را بزرگ تصور کنيد بدون شک چنين تصوري در فرد مقابل نيز ايجاد خواهد شد. يک مرد با اعتماد به نفس به دنبال تاييد و تمجيد خانم ها نيست و همين امر باعث مي شود که بيشتر مورد توجه آنها قرار بگيرد.

 

3- مرد هنرمند

يک مرد هنرمند خودجوش که در حال زندگي مي کند و براي اظهار عشق و علاقه اغلب از خلاقيت خود استفاده مي کند مثلا براي خانم شعر مي سرايد و يا يک نقاشي زيبا مي کشد.

و اما چرا اين مرد غير قابل اجتناب است: تمام زن ها دوست دارند احساس کنند که خاص و بي همتا هستند و چه راهي بهتر از اينکه شما او را الهه و منبع الهام خود قرار دهيد. او شيفته ذهن خلاق مردهاي هنرمند است خصوصا هنگاميکه او را نيز با هنرشان در مي آميزند.

 

4- مرد خارجي

اين مرد از يکي از کشور هاي دور دست خارجي مي آيد و داراي لهجه شيريني است. او ديد متفاوتي نسبت به دنيا دارد. روابط اجتماعي و رفتارهاي روزمره اش اندکي عجيب و غريب به نظر مي رسند اما با وجود همه اين حرف ها باز هم به دل مي نشيند و بسيار جذاب است. البته براي اينکه جزء اين دسته محسوب شويد حتما لازم نيست که خارجي باشيد بلکه اگر با چند زبان مختلف آشنايي داشته باشيد و زياد سفر کنيد همان مقدار محبوبيتي را که يک خارجي مي گيرد مي توانيد به خود اختصاص دهيد.

و اما چرا اين مرد غير قابل اجتناب است: جاذبه و گيرايي، جاذبه و گيرايي، جاذبه و گيرايي. هيچ چيز ديگري نميتوانم در اين مورد ذکر کنم. تنها راز، گفتن جمله اي با لهجه اي زيبا است که خانم ها را جذب مي کند و مرد مورد نظر را براي او دلکش و فريبنده مي سازد و اغلب نيز خانم هايي اين مرد ها را انتخاب مي کنند که در مورد دنيا کنجکاو هستند. البته تمام جاذبه هاي دنيا در مقابل قرار گذاشتن با يک چنين مردي هيچ است.

 

5- مرد آزاد و رها (به آنها پسرهاي شر هم گفته مي شود)

اين دسته از مردها از قيد و بندها آزاد هستند و اجازه مي دهند که باد آنها را به هر کجا که مي خواهد ببرد که معمولا هم به مکان هاي جالب و سرگرم کننده اي کشيده مي شوند. او موتورسواري مي کند، از کار خود مي زند تا با شما در کوچه ها پرسه بزند، نگران آينده نيست و به پيش روي خود چشم دوخته است.

چرا اين مرد غيرقابل اجتناب است: تمام خانم ها تا حدي خواستار ياغي گري و سرکشي هستند (البته در حد معقول) او عاشق آزادي و رهايي اين مرد مي شود و آرزو مي کند که روزي خودش هم بتواند اين طور باشد. روح سرکش اين مرد شادابي و جواني را به رابطه شان اضافه مي کند و خانم هم هميشه در تلاش براي رام کردن اوست  هرچند مي داند که هيچ گاه واقعا موفق نخواهد شد.

 

6- مرد زيرک/بامزه

صحبت هاي اين مرد انسان را به وجد مي آورد او تنها مردي است که به حرف هاي شما نيز گوش مي دهد. اين مرد باعث مي شود که خانمش بخندد و با احساس شوخ طبعي و بذله گويي خود براي او شادي به بار مي آورد. او براي جذب خانم ها از سياست خنداندن و سرگرم کردن استفاده مي کند. اين مرد مي تواند ساعت هاي متمادي با خانم گفتگو کند بدون اينکه او را خسته و کسل کند.

چرا اين مرد غيرقابل اجتناب است: با گذشت زمان موهاي شما شروع به ريزش مي کنند و عضلات محکم بدنتان نرم مي شوند اما اگر بتوانيد او را همچنان سرگرم نگه داريد برنده ميدان خواهيد بود. گفتگو و تبادل نظر عامل مهمي در ادامه ارتباط است، اگر به او نشان دهيد که داراي اين ويژگي مي باشيد او خيلي سريع به دام غلاب شما اسير مي شود.

7- مرد با ملاحظه

او مردي است که در ماشين را باز مي کند، صندلي را براي او بيرون مي کشد، پول شام را حساب مي کند، مطمئن مي شود که خانم حتما دسر خود را سفارش دهد و هميشه با يک بيان منطقي و مودبانه براي بيرون رفتن از او در خواست مي کند، هنگام بازگشت او را تا درب منزل همراهي مي کند، براي احساسات او ارزش قائل است و مي داند که چه موقع براي رفتن به منزل آمادگي دارد.

چرا اين مرد غيرقابل اجتناب است: غافلگير شديد؟ احتمالا فکر نمي کرديد که يک مرد خوب و با فکر مورد توجه خانم ها قرار بگيرد. زمانيکه زن ها مردهاي بد و بي ادب و شرور و کسانيکه به خود زحمت تلفن زدن را هم نمي دهند و بسيار بي توجه هستند را ملاقات مي کنند، مجددا اولويت هاي خود را از نو مي چينند. البته خانم ها نيازمند رشد عقلي و بلوغ فکري هستند تا بتوانند به اين نتيجه دست پيدا کنند. اما بالاخره تمام دخترخانم ها متوجه مي شوند که مردي را بايد انتخاب کنند که با آنها در طول يک رابطه دراز مدت خوب رفتار کند.

 

نکته قابل توجه

در اعمال هيچ کدام از خصوصيات اخلاقي مذکور زياده روي به خرج ندهيد و سعي نکنيد که خود را فردي که نيستيد جلوه دهيد زيرا براي خانم ها اين امر خيلي سريع آشکار مي شود.

رمز موفقيت شما در اين است که دليل علاقه خانم ها به هر يک از ويژگي هاي بالا را به خاطر بسپاريد و بدانيد که از چه تيپ مردهايي قدرداني مي کنند و بعد همه آنها را با هم مخلوط کنيد و ببينيد کداميک از آنها براي شما مناسب تر هستند تا خانم ها به دليل خصوصيات بديع و نوظهورتان شما را مورد محبت و علاقه خود قرار دهند.

حالا متوجه شديد که ارزش وقت گذاشتن را داشت!

هرگز با پسرهاي سن پايين دوست نشويد: بعضي از دخترها خيال ميكنند پسرهاي سن پايين ساده تر و مهربان تر و از نظر جنسي قوي تر و بامزه ترند اما همه اينها گمان و وهم است. پسرهاي سن پايين در دوستي، اغلب تنها يك هدف را دنبال ميكنند! آنها شما را تبديل ميكنند به موش هاي آزمايشگاهي تا با شما تمرين كنند و روي شما آزمايش كنند. آنها به هيچ وجه قصد ازدواج ندارند و در روابطشان چنين چيزي را دنبال نميكنند. اگر هم روزي ديديد دم از ازدواج ميزنند بدانيد يا برايتان دام ميگذارند و يا از آن بچه مذهبي هايي هستند كه البته چند سال بعد از اينكه خرشان پل گذشت يادشان ميافتد كه جواني نكرده اند و آن وقت ميروند سراغ دخترهايي كه جواني كردن را به يادشان بياورند! شايد هم منظورشان از ازدواج همان ازدواج موقت است. قالبي كه آنها براي شرعي كردن هوس هاي زودگذر خود در عين نداشتن احساس گناه، پيشنهاد ميكنند! پسرهاي سن پايين حتي محبت كردن هم بلد نيستند و البته اسم همه ناكارآمدي هايشان را ميگذارند بي تجربگي! اكثر آنها هميشه بو ميدهند. در زندگيشان خبري از مسواك و ادكلن نيست!

هرگز در رابطه اي كه با يك پسر داريد هديه ندهيد. اين هم از عجايب است كه اين روزها دخترها هداياي گران قيمت و لوكس ميخرند و به دوست پسرهايشان به هر بهانه اي تقديم ميكنند! اين حركت زشت، كه ظاهراً نوعي كادو دادن و در باطن نوعي باج دادن است، بيشتر مخصوص دخترهاي بدون اعتماد به نفس است. دخترهايي كه عقده خود كم بيني دارند و عزت نفسشان پايين است. خصوصاً اگر اين هديه، اولين هديه و كادو در دوستي آنها باشد. اگر دختري هستيد كه ميخواهيد براي دوست پسرتان كادو بخريد قبل از خريد چند سوال اساسي از خود بپرسيد: چرا ميخواهم براي او كادو بخرم؟ انگيزه اصلي ام از اين كار چيست؟ آيا بدون كادو خريدن نميتوانم به هدف خود برسم؟ آيا او تا به حال به من كادو داده است؟ آيا با اين كار ميخواهم خودم را در دل او بيشتر جا كنم؟ آيا راه بهتري براي اين كار وجود ندارد؟ آيا علاقه او به من با رد و بدل ماديات بيشتر ميشود؟ آيا او مادي است و راه بهتري براي بدست آوردن دل او وجود ندارد؟ اين كار من براي او چه معنا و مفهومي دارد؟ البته تعداد اين قبيل سوالها خيلي زياد است. سوال هايي كه ما را بيشتر به خودمان ميشناسانند و حتي شناختمان را از دوست پسرمان هم بيشتر ميكنند. خودتان را گول نزنيد و به جاي باج دادن، سعي كنيد در روابط، خودتان باشيد. اگر شما را همينطوري كه هستيد نپذيرند با كوهي از رشوه و باج دادن هم نميتوانيد در روابط خود موفق باشيد.هرگز به پسري پيشنهاد دوستي ندهيد. اين روزها بعضي دخترها خودشان را خيلي روشنفكر ميدانند. آنها گمان ميكنند بين دختر و پسر فرقي نيست و آنها هم حق دارند از بين پسرها حق انتخاب داشته باشند و هميشه نقش انتخاب شونده را بازي نكنند. به نظر من درست ميگويند منتها مشكل اينجاست كه طرف مقابل آنها چنين نظري ندارد يعني پسرهاي دور و بر، از آن سنخ پسرهاي عهد دقيانوس هستند كه فقط زبانشان روشنفكر شده و دلشان هنوز مانند پدرجد پدربزرگهاي ماست! وقتي دختري به سمت پسري ميرود و پيشنهاد دوستي يا شماره تلفن يا خلاصه نخ هاي واضح ميدهد هميشه يك اتفاق ميافتد. البته پسر به ظاهر با آغوش باز نخ را ميگيرد اما آن را براي هميشه بعنوان نخ دست دوم در صندوقچه نگه ميدارد! او جلوي دوستان پسرش پز ميدهد كه دخترها به او توجه دارند و او را دوست دارند و برايش سر و دست ميشكنند و چنين دختري را به دوستان و اطرافيانش نشان ميدهد و پز ميدهد. پيشقدم شدن در پيشنهاد دوستي با يك پسر، يعني صادر كردن حكم بي ارزشي و بي احترامي و ضايع شدن دختر براي هميشه نزد آن پسر. چنين دختري در نظر پسر سهل الوصول و دست يافتني جلوه ميكند. اصطلاحي كه براي ياد كردن از آنها بين پسرها رد و بدل ميشود اين است “از اين دخترها كه همه جا ريخته!” اين دخترها حتي اگر در دهان پسر عسل بگذارند، اگر برايش جان فشاني و فداكاري كنند و حتي اگر خودشان را براي آن پسر بكشند، باز هم در صندوقچه باقي ميمانند. چشم پسر هميشه به دنبال دخترهاي ديگر است. بدنبال دخترهاي دست نيافتني كه به كسي نخ نميدهند و همه پسرها در آرزوي آنها هستند و لابد از آسمان پايين افتاده اند. همان دخترهايي كه بر خلاف دخترهاي پيشقدم، در نظر پسرها به درد ازدواج ميخورند و زن زندگي اند! اصلاً مهم نيست كه آنها دوست دخترهاي پسرهاي ديگر بوده باشند. اصلاً مهم نيست هيچ حرف مشتركي بين آنها وجود نداشته باشد. مهم اين است كه ظاهراً آنها، به كسي نخ نميدهند! دخترهاي پيشقدم تا آخر رابطه، درجه دو و بدهكار شناخته ميشوند چون قدمي به جلو گذاشته اند بايد هميشه به دل پسر راه بيايند، بايد كارهايش را از كارهاي خانه تا كارهاي بانكي و خريد و … انجام دهند. بايد در مواقع لازم در دسترس باشند، بايد حتي اگر لازم شود خرج آقا پسر را بدهند بالاخره خودشان خواسته اند وارد رابطه با چنين نوگل شازده اي بشوند پس بايد تبعاتش را بپذيرند!

قبل از اينكه حرف ازدواج بينتان باشد، درباره ازدواج كلمه اي نگوييد. دوستي در ذهن پسرها هيچ ربطي به ازدواج ندارد! يك لحظه خود را به جاي پسرها بگذاريد. مثلاً به جاي يك پسر 22 ساله يا حتي 28 ساله كه ميخواهد با يك دختر دوست شود. فكر ميكنيد انگيزه او براي دوستي چيست؟ پز دادن به پسرهاي ديگر. امتحان كردن خود (كه ببينند عرضه پيدا كردن دوست دختر دارند). افزايش اعتماد به نفس. وقت گذراني و خوش گذراني. يادگيري رفتار و رابطه با زنها (بيرون آمدن از بي تجربگي و دست و پا چلفتي بودن). داشتن كسي كه با او در مهماني ها ظاهر شود. گاهي هم مقاصر مالي. اما انگيزه دخترها چيست؟ بيشتر دخترها در يك فضاي رمانتيك و عاشقانه بدنبال كسي ميگردند كه شريك زندگي و همسر آنها باشد. آنها از اينكه همسر آينده شان را با خواستگاري و به شكل سنتي و بدون شناخت، انتخاب كنند منزجرند. دوستي با پسر را روشي موثر و عاقلانه براي شناخت و عاشق شدن ميدانند اما چه فايده؟ به محض آنكه صحبت ازدواج يا تصور همسر شدن يا خواستگاري يا … پيش بيايد ناگهان دوستي از اين رو به آن رو ميشود. ناگهان زنگ خطر مغز پسرها به صدا در ميايد و در گلويشان احساس خفگي ميكنند! قفسه سينه شان تنگ ميشود و كمرشان در زير بار احساس آويزان شدن دوست دخترشان خم ميشود! در اين حالت يا بدنبال راه فرار ميگردند و يا رك و راست به دوست دخترشان تذكر آيين نامه اي ميدهند كه از اول شرط كرده اند كه قصد ازدواج ندارند! از احساساتي بودن دخترها و زير پا گذاشتن شرط و شروط توسط آنها گله ميكنند و پيش دوست پسرهايشان ميگويند امان از دست اين دخترهاي آويزون ضعيف! البته ناگهان يادشان ميافتد كه دخترهاي ديگر را امتحان كنند! اگر بر فرض محال دوست پسري پيدا كرديد كه از شما خواستگاري كرد، كاملاً به او شك كنيد. حتي ميتوانيد مطمئن باشيد كه شما خيلي خيلي خيلي از او سر هستيد و او از شما خيلي پايين تر است. اين احتمال هم هست كه در حال لجبازي با كسي باشند مثلاً در حال لجبازي با پدر يا مادر يا … وگرنه تقريباً همه پسرها براي ازدواج ترجيح ميدهند سراغ دختر آفتاب مهتاب نديده بروند! دختري كه دست نيافتني باشد، جديد باشد! مادرشان او را تاييد كند، بتوانند عيبهايشان را از او پنهان كنند و پيش او مثل يك شاهزاده به نظر برسند! شعار ناگفته پسرها اين است دوست دختر يك اسباب بازي موقت است. براي زندگي دائم بايد بدنبال زن زندگي بود!اگر دوست پسرتان به شما گفت كه متفاوت ترين دختر زندگيش هستيد، مطمئن باشيد به بقيه هم اين حرف را زده و خواهد زد. قبلاً اين قانون فقط به دخترهاي نواجوان 12 تا 17 سال گفته ميشد! اما حالا به لطف زود باورتر شدن دخترها، به همه سنين آموزش داده ميشود! اينكه تمجيدهاي دوست پسرهايشان را خيلي جدي نگيرند و گول حرف هاي قشنگ و گوگولي آنها را نخورند!

هرگز از دخترهاي ديگر جلوي دوست پسرتان بد نگوييد. وقتي جلوي پسرها از دخترهاي ديگر بدگويي ميكنيد، حتي اگر منظور بدي نداشته باشيد، پسرها گمان ميكنند بشدت دوست داشتني هستند و شما داريد به اين وسيله آنها را نسبت به دخترهاي ديگر بدبين ميكنيد تا در دام خود نگهشان داريد! يا گمان ميكنند شما آدم حسودي هستيد و تازه بعدش شما را به همه دخترهاي دنيا تعميم ميدهند و ميگويند همه دخترها حسودند! يا گمان ميكنند دختر مورد نظر دختر خيلي خوبي است و شما با بدگويي از او ميخواهيد كاري كنيد كه رقيب را از ميدان به در كنيد و خودتان را به او قالب كنيد! يا گمان ميكنند شما آدم بدجنسي هستيد و پشت سرتان به ديگران ميگويد دختر بدي نيست اما كمي بدجنس است! در هر حالت شما محكوميد.

هرگز با تحكم و قدرت با پسرها گفتگو نكنيد. از آنجا كه پسرها، ترسو، ناز نازو، عزيزكرده مامان و بابا و در درون ضعيف و بشدت ناتوان هستند به هيچ وجه تحمل دخترهاي قوي را ندارند. البته آنها دخترهاي قوي را ميخواهند، اما براي باركشي، پول درآوردن، جمع كردن خانه زندگي و خلاصه جمع و جور كردن پسرهاي دست و پا چلفتي، كه تعدادشان هم خيلي زياد شده. اما همين دخترهاي قوي و توانا، در مقابل مردها بايد سر تعظيم فرو بياورند و با ناز ناز و پيش پيش حرف بزنند و با عزيزم و جانم رفتار كنند! اگر دختر بخت برگشته اي اشتباهاً جلوي پسري از دهانش كلماتي خارج شود كه حتي كمي رنگ و بوي تحكم داشته باشد، ناگهان به عنوان دختري مردنما، بي ادب، پرخاشگر، عصباني و بد اخلاق شناخته ميشود!

چه طور دوست پسر پیدا کنیم

 

دوست دارید ازدواج كنید اما
احساس می‌كنید كه هیچ كدام از مردان جهان به شما توجهی ندارند و حتی حاضر
نیستند به‌عنوان یك گزینه احتمالی به شما فكر كنند؟

 

اطراف‌تان كسانی هستند كه
مشتركات زیادی با شما دارند اما آن‌ها هم تنها به‌عنوان یك دوست روی شما
حساب می‌كنند و تمایلی به ازدواج با شما ندارند؟

 

دوستان دوره دبیرستان و
دانشگاه‌تان یكی‌یكی سر خانه و زندگی خودشان رفته‌اند و احساس می‌كنید كه
تنها مانده‌اید؟ اگر مدام ذهن‌تان را با این فكر و خیال‌ها پر كرده‌اید،
بهتر است دست بردارید و از مجردی‌‌تان یك بحران پر از غصه نسازید.

 

شاید هنوز آمادگی ازدواج ندارید
و نتوانسته‌اید آنطور كه باید برای ساختن یك زندگی مشترك آماده شوید.
ازدواج كردن موضوعی نیست كه بتوان برایش الگو و راه حل ارائه كرد اما شاید
با خواندن مراحل زیر بتوانید برای ازدواج‌تان آماده‌تر شوید و دست از این
نگرانی‌ها هم بردارید.

 

آه و ناله نكنید

به منفی‌بافی‌های‌‌تان پایان
دهید. وقتی كه با دوستان یا خانواده‌‌تان صحبت می‌كنید، خشم یا
عصبانیت‌‌تان از این‌كه ازدواج نكرده‌اید را بروز ندهید. به جای این‌كه
مدام از ازدواج نكردن‌تان حرف بزنید سعی كنید در مورد موضوعاتی كه برای طرف
مقابل‌تان جالب است گفت‌وگو كنید.

 

می‌توانید با توجه به شخصیت فرد
مقابل‌تان از سیاست، مذهب، هنر، سرگرمی یا ورزش صحبت كنید و اگر هم كسی از
شما پرسید كه چرا ازدواج نكرده‌اید، به جای آه و ناله كردن خیلی منطقی
بگویید كه هنوز با فردی كه برای‌تان مناسب باشد روبه‌رو نشده‌اید.

 

دوستی‌هایتان را خراب نكنید

برای جلب توجه دیگران به هر
شیوه‌ای متوسل نشوید. اگر شما یك دوست یا همكار‌ دارید كه نسبتا به شما
نزدیك است و احساس می‌كنید، می‌تواند فرد مناسبی در زندگی شما باشد،
عجولانه اقدام نكنید. بگذارید زمان بگذرد و به شما ثابت شود كه آیا
می‌توانید زوج خوبی برای هم باشید یا این‌كه او هم همین علاقه را به شما
دارد؟

 

هیچ وقت با فرستادن یك پیامك
عاشقانه و ابراز عشق‌تان به زبان بی‌زبانی، رابطه دوستی‌‌تان را خراب نكنید
زیرا ممكن است او با دیدن چنین واكنش‌هایی از طرف شما، كاملا از شما فاصله
بگیرد و همین دوستی آرام و ساده را هم از دست بدهید.

 

از طرف دیگر اگر او به فرد
دیگری علاقه‌مند است، واكنش خصمانه‌ای نشان ندهید و دوستی‌‌تان را به هم
نریزید. به این فكر كنید كه این فرد در مقام یك دوست ساده چقدر به زندگی
شما آرامش می‌دهد و تنهایی‌‌تان را از بین می‌برد. با این اوصاف آیا هنوز
هم ارزش این را دارد كه به‌خاطر این‌كه عاشق‌تان نیست از زندگی‌‌تان بیرون
برود؟

 

زندگی‌‌تان را شلوغ كنید

برای مشغول كردن ذهن‌تان و شلوغ
كردن زندگی‌‌تان راه‌های دیگری پیدا كنید. درست است كه هر تعلقی در زندگی
جای خودش را دارد و هیچ‌چیز نمی‌تواند جای یك همراه خوب را برای شما پر كند
اما اگر ازتك‌بعدی بودن دست بردارید و مشغولیت‌های دیگری برای خود‌تان
ایجاد كنید خیلی چیزها تغییر می‌كند. سعی كنید كار مورد علاقه‌‌تان را پیدا
كنید و آن را جدی بگیرید، برای زندگی‌‌تان دلیلی پیدا كنید.

 

این دلیل می‌تواند كار، تحصیل،
دوستان‌، خانواده یا هر چیز دیگری باشد. همانطور كه گفتیم این موارد
نمی‌تواند جای یك رابطه حمایت‌گرانه و عاطفی را پر كنداما اگر شما
زندگی‌‌تان را پوچ و بی‌معنا نبینید و دلایل زیادی برای افتخار كردن به‌خود
و زندگی‌‌تان داشته باشید، حال‌تان خیلی بهتر از حالا می‌شود.

 

قطعا در خانواده و در میان
دوستان شما افراد زیادی هستند كه قصد ازدواج دارند و روز به روز هم
تعدادشان كمتر می‌شود. ممكن است با ازدواج‌كردن هر كدام آن‌ها از خود
بپرسید كه چرا شمانتوانسته‌اید یكی از گزینه‌ها باشید و چرا همیشه زنان
دیگر هستند كه مورد توجه قرار می‌گیرند اما به جای این فكر و خیال‌ها سعی
كنید در خود معیارهایی را پرورش دهید كه از نظر همه برای انتخاب یك همسر
ایده‌آل ضروری هستند.

 

آدم‌های اطراف شما براساس
رفتارهایی كه در همین لحظات عادی زندگی‌‌تان انجام می‌دهید روی شما قضاوت
می‌كنند. بدخلقی‌ها، بهانه‌گیری‌ها، رفتارهایی كه با خانواده‌‌تان دارید و
بسیاری موارد دیگرمی‌تواند مبنای قضاوت دیگران روی شما باشد. پس اگر واقعا
قصد ازدواج دارید و این دنیای مجردی آزار‌تان می‌دهد، به همه این جزئیات
توجه كنید. ظاهر‌سازی‌ كافی نیست بلكه باید با دل و جان همه این‌ها را
تغییر دهید.

 

از رابطه‌های‌‌تان درس بگیرید

ممكن است شما پیش از این، چند
رابطه شكست خورده را تجربه كرده باشید و این شكست‌های مكرر اعتماد به نفس
شما را از بین برده باشد. به‌جای این‌كه احساس ناتوانی كنید سعی كنید از
این شكست‌ها درس بگیرید. رابطه‌های شما به چه دلایلی شكست خورده؟

 

چه اشتباهاتی كرده‌اید و چه
كارهایی می‌توانستید و نكرده‌اید؟ اگر واقعا دوست دارید كه ازدواج كنید
باید برای شروع یك رابطه تازه آماده باشید. مهم نیست كه این رابطه در چه
زمانی شكل می‌گیرد بلكه شما باید همیشه برای چنین ارتباطی آماده باشید.

 

رابطه‌ها و زندگی‌های مشترك
اطرافیان‌تان هم می‌تواند برای شما الگوی خوبی باشد این‌كه چه رفتارهایی
انجام می‌دهند كه از نظر‌تان اشتباه است و باید از آن‌ها بپرهیزید و چه
رفتارهایی می‌تواند الگوی مناسبی برای زندگی آینده شما باشد.

 

از طرف دیگر به رفتارها و شخصیت
مردان اطراف‌تان هم دقت كنید. شاید با همین بررسی‌ها بتوانید در
تصمیم‌گیری آینده‌‌تان هم موفق‌تر باشید و بدانید كه چه مردی می‌تواند
شاهزاده سوار بر اسب شما باشد.

 

وسواس را كنار بگذارید

محافظه كاری‌های بی‌مورد را
كنار بگذارید و با ازدواج، وسواس گونه برخورد نكنید. اگر خواستگارهایی
دارید كه حاضر نیستید حرف‌های‌شان را بشنوید یا اگر گاهی فامیل و
دوستان‌تان كسی را برای ازدواج به شما معرفی می‌كنند

 

اما شما اهمیتی نمی‌دهید، باید
كمی در نگاه‌تان تجدید نظر كنید. شاید یكی از همین موارد بتواند همسر
ایده‌آلی برای شما باشد. از آشنایی نترسید و چند هفته‌ای با
خواستگارهای‌تان صحبت كنید و بعد تصمیم بگیرید، مشكلات كوچك آدم‌ها را
بهانه نه گفتن نكنید.

 

فراموش نكنید كه هر كسی با هر شخصیتی هم كه باشد، مشكلاتی دارد كه می‌توان از آن‌ها ایراد گرفت.

 

شما نمی‌توانید یك شخصیت بی‌عیب
و نقص را به‌عنوان همسر‌تان انتخاب كنید چون اصلا چنین شخصیتی وجود ندارد
اما سعی كنید فردی را انتخاب كنید كه بتوانید با مشكلاتش كنار بیایید و
مدام به خاطرشان افسرده یا عصبانی نشوید.

 

تكلیف‌تان را روشن كنید

شما نباید برای فرار از چیزی به
سمت ازدواج بروید بلكه باید تنها برای ساختن یك زندگی بهتر در كنار فردی
كه به شما آرامش می‌دهد چنین قدمی بردارید.

 

اگر نمی‌دانید چطور باید انتخاب
كنید و چطور پیش بروید بهتر است سراغ یك مشاور بروید. با شركت در كلاس‌های
آمادگی ازدواج می‌توانید تا حدودی تكلیف‌تان را روشن كنید و هم آگاهانه‌تر
انتخاب كنید و هم منطقی‌تر پیش بروید.

1- قبول کنید به دنبال برقراری رابطه هستیدافتخار کنید به سن بلوغ و بزرگسالی رسیده اید و همچنین به خوبی می دانید نیازمند همسری هستید که ادامه زندگی خود را با او بگذرانید.

2- روابط گذشته را برای خودتان حل نماییدسعی
کنید صدماتی که در گذشته به شما وارد آمده را فراموش کنید و اگر تقصیر از
جانب شما بوده تلاش کنید از آنها عذر خواهی کرده و طلب بخشش نمایید. اگر
بخواهید همواره وقایع تلخ گذشته را در ذهن خود مرور کنید و سعی بر منطقی
کردن آنها داشته باشید، مطمئن باشید که کار به جایی نخواهید برد. شما باید
از یک رابطه فقط دریافت احساسی داشته باشید. نامه ای بفرستید، تلفن بزنید، و
از همه اینها بهتر رو در رو با شخص مورد نظر صحبت کنید. به خاطر داشته
باشید که بخشش و عشق در قلب شما زندگی می کند نه در سرتان.

3- از تمرین تصویری استفاده کنیدبر
روی یک تکه کاغذ بنویسید: “من خوشحالم از اینکه مالک ……هستم.” و رابطه
ای که آرزویش را می کنید برای خود توصیف نمایید. سعی کنید احساسات، و
آرزوهایی را که دارید، در ذهن خود به تصویر بکشید و البته نه فقط در مورد
شریک زندگی، بلکه به طور کلی در مورد رابطه تان. در آن سمت کاغذ هم
بنویسید: “مطمئن هستم که به تمام خواست هایم می رسم، به این دلیل که….” و
بعد هم تمام حقایق موجود پیرامون آن مطلب را برای خود به رشته تحریر
درآورید. این کاغذ را به کسی نشان ندهید، اما آنرا در دسترس نگه دارید و به
طور مکرر به آن نگاه بیندازید.

4- باورکنید که جذب جنس مخالف یکی از طبیعی ترین کارها در سرتاسر دنیاستاگر
برای بدست آوردن چیزی، بیش از اندازه تلاش می کنید، بهتر است کاملاً ریلکس
با قضیه برخورد کنید؛ چراکه طبیعت آنچه را که لازم است، انجام می دهد!

5- همان طور رفتار کنید که انتظار دارید دیگری با شما رفتار کنددر
خودتان همان صفاتی را که دوست دارید شریکتان داشته باشد، پرورش دهید و
برای ارتقای آنها از هیچ تلاشی مضایقه نکنید: کلاس، آماده سازی، تراپی، رشد
معنوی، رژیم، ورزش و غیره.

6- اگر کاری که انجام می دهید نتیجه بخش نیست موارد دیگر را امتحان کنیدخود
را از مرزهایی که در سرتاسر خود کشیده اید، رها سازید. اگر برای مدت زمان
بسار زیادی است که با آدم ها متفاوت قرار ملاقات می گذارید، اما به نتیجه
دلخواه دست پیدا نمی کنید، به خودتان مدتی فرصت بدهید تا بتوانید راحت تر
با مسائل برخورد کنید. اگر جزء افرادی هستید که بیشتر وقت خود را در خانه
می گذرانند، بهتر است کمی به بیرون بروید، و یا به کانون های همسریابی ملحق
شوید.

7- به همسرتان به عنوان یک امر مقدس نگاه کنیدچون
همین طور هم هست. نشانه مقدسی از عشق حقیقی و سرسپردگی شما، هم نسبت به
خودتان و هم نسبت به شریک زندگیتان می باشد. یک رابطه موفق جنسی می تواند
یک ارتباط ضعیف را حتی تا 3 سال نیز برقرار نگه دارد. شما که دوست ندارید
پس به پایان رسیدن دورانتان مجبور شوید جلوی آینه، سیگار دود کنید؟

8- اصوات درونی خود را که موجب تخریب رابطه می شوند، کنترل کنیدوقت
بگذارید و با صدای درونتی تان در مورد وقایع گذشته، ترس ها، ناراحتی ها،
نگرانی ها، آسیب ها، و زخم ها صحبت می کند. با انجام این کار به طور حتم به
نتیجه دلخواه خواهید رسید.

9- سعی کنید برای شخص منحصر بفردی که وارد زندگیتان می شود ارزش و احترام قائل باشیدآن
خانم و یا آقای مورد نظر در حال حاضر مشغول زندگی شخصی خود هستند. باید
برای آنها انرژی بفرستید تا آنها را پذیرای زندگی مشترک سازید.

10- با روی باز از دیدگاههای جدید استقبال کنیدکتاب
هایی از قبیل آنچه در این قسمت به آن اشاره می شود را مطالعه کنید: کتاب
آمادگی برای انجام کارهای شخصی، نوشته دکتر پاتریشیا آلن؛ چگونه مجرد
نمانیم، نوشته نیتا تاکر؛ *** ، عشق ، شیفتگی: چگونه می توانم تشخیص دهم؟
نوشته ری ای شرت. حتی اگر با تمام مطالب داخل کتاب موافق نبودید سعی کنید
به تدریج دید خود را نسبت به مسائل مختلف تغییر دهید.

 

مایکل اچ هارت، اختر فیزیکدان یهودی آمریکایی در سال ۱۹۷۸در اولین کتاب خود صد نفر از تاثیرگذار ترین انسان های تاریخ بشر را معرفی کرده است . او پس از معرفی هر یک از این اشخاص ، دلیل خود را برای انتخاب آن شخصیت آورده است . پنج نفر اول لیست او به این صورت است :۱. محمد (ص)۲. اسحاق نیوتن۳. عیسی مسیح (ع)۴. بودا۵. کنفوسیوساچ هارت پیامبر اسلام را انسانی بسیار موفق ، هم در جنبه ی روحانی و هم در عرصه ی سکولار معرفی می کند . او هم چنین نقش پیامبر اسلام در گسترش دین اسلام را بیش از نقش عیسی علیه السلام در گسترش دین مسیحیت می داند .او در کتابش علت ِ انتخاب پیامبر اسلام به عنوان تاثیرگذار ترین شخصیت تاریخ را در چند مولفه بیان می کند :یک . اصلاح طلب ِ اجتماعیدو . سیاستمدارسه . بشر دوستچهار . بازرگانپنج . فیلسوفشش . سخنورهفت . قانون گذارهشت . رهبر نظامی

*تفاوت خوابیدن زن و مرد و یک نتیجه گیری واقعی *

محوطه (سایت) چیچن ایتزا شامل چندین ساختمان سنگی است که قبلاا به عنوان قصر، معبد، حمام، مغازه و … به کار می‌رفته اند. مطرح ترین قسمت های آن عبارتند از

* El Castillo (قلعه)o مهمترین اثر این مجموعه، El Castillo ( به معنای قلعه در اسپانیولی) است که عبارتست از هرمی پلکانی که از هر چهار طرف دارای پله‌هایی تا بالای هرم است. این معبد، متعلق به خدای آسمان بوده است.

این شهر در حدود سال ۱۴۵۰ میلادی ساخته‌شده‌ و صدها سال پیش در زمان فتح اینکاها توسط اسپانیایی‌ها متروک شده‌است. برای قرن‌ها فراموش شده‌بود و به جز عده‌ای از مردم محلی کسی از آن نامی به خاطر نداشته است. این اثر در سال ۱۹۱۱ میلادی توسط هیرام بینگهام، تاریخ‌شناس آمریکایی به جهانیان معرفی‌شد. پس از آن، ماچو پیچو به یکی از مناطق جذب توریست تبدیل ‌شد و در سال ۱۹۸۱ میلادی در فهرست آثار کشور پرو و در سال ۱۹۸۳ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این اثر هم اکنون به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید شناخته می‌شود.

ماچو پیچو به‌عنوان میراث جهانی یونسکو در سال ۱۹۸۳ میلادی به ثبت رسید. و این منطقه «یک شاهکار خالص معماری و نشانه‌ای منحصر به فرد از تمدن اینکاها» نامیده شد. این اثر هم اکنون به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید شناخته می‌شود.

حدود کشور نَبَطی‌ها از ساحل شهر عسقلان در غرب فلسطین و در امتداد صحرای شام در سمت مشرق ادامه می‌یافت. شهر پترا حلقهٔ اتصال بین تمدن سرزمین میان‌رودان (یا بین‌النهرین) و سرزمین شام و شبه‌جزیره عربستان و مصر بوده‌است. این شهر که پایتخت کشور نَبَطی‌ها بود توانسته‌بود کنترل و زمام راه‌های تجارتی مناطق اطراف خود بدست گیرد، کاروانهای تجارتی از جنوب شبه‌جزیره عربستان و غزه و عسقلان و صور و دمشق از راه پترا پایتخت کشور نَبَطی‌ها می‌گذشته‌اند و این شهر از رونق خاصی برخوردار بوده‌اند.پایان حکومت نَبَطی‌ها

پایان حکومت نَبَطی‌ها و خرابی پایتخت شهر پترا بدست رومیان در سال ۱۰۵ میلادی بوده‌است، قشون رومیان در سال ۱۰۵ میلادی سرزمین نَبَطی‌ها را محاصره می‌کنند وآب را به روی ساکنان شهر می‌بندند و سرانجام بعد از مدتی آن شهر را اشغال می‌کنند و به حکومت نَبَطی‌ها خاتمه می‌دهند.بیرون آمدن پترا از دست رومیان

عجایب هفتگانه جدید جهان شنبه شب 7 ژوییه در یک مراسم رسمی در استادیوم لوز شهر لیسبون ، پایتخت پرتغال و با حضور چهره های مشهور جهانی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، در خاتمه یک رای گیری که توسط یک بنیاد سوئیسی برگزار شد و در جریان آن نزدیک به 100 میلیون نفر از طریق اینترنت یا تلفن به فهرستی شامل 20 نامزد نهایی کسب عنوان عجایب هفتگانه جدید جهان رای دادند ، برگزارکنندگان این رای گیری شنبه شب فهرست نهایی عجایب هفتگانه جدید جهان را در لیسبون معرفی کردند.

دیوار بزرگ چین ، آرامگاه تاج محل (هند) ، شهر باستانی پترا (اردن) ، مجسمه حضرت مسیح ریودوژانیرو (برزیل) ، ویرانه های ماچو پیکچو متعلق به تمدن اینکا (پرو) ، هرم و بقایای شهر چیچن ایتزا متعلق به تمدن مایا (مکزیک) و کولوسئو رم (ایتالیا) به عنوان عجایب هفتگانه جدید جهان انتخاب شدند.

البته اهرام ثلاثه مصر آخرین بازمانده عجایب هفتگانه قدیم جهان کماکان مقام خود را حفظ کرده است.

رای گیری برای انتخاب عجایب هفتگانه جدید جهان بسیار جدل برانگیز بود ، زیرا هر فردی هر اندازه که مایل بود می توانست به مکان مورد نظر خود رای دهد. به طوری که براساس آمار حدود 2 میلیون اردنی از مجموع جمعیت 6 میلیونی این کشور به شهر باستانی پترا رای داده اند.

از سوی دیگر سازمان یونسکو از این طرح استقبال نکرد و آن را تنها امری مربوط به افرادی که در رای گیری شرکت کردند، دانسته است.


/*
/*]]>*/

 

نتایج یک تحقیق جدید نشان داده که آب های قطبی مریخ خالص هستند……


/*
/*]]>*/

نتایج یک تحقیق جدید نشان داده که آب های قطبی مریخ خالص هستند.

یک کلاهک عظیم در قطب شمال سیاره ی مریخ کشف شده است که در بالا ترین درجه ی تمیزی و خالص بودن است.

این اطلاعات مربوط به داده های راداری است که توسط مدارگرَدمریخی امریکا در مدار سیاره ی سرخ به دست آمده اند.این اطلاعات تایید میکند که آب موجود در این ناحیه از مریخ نود و پنج درصد خالص است.

محققان میگویند،پیش بینی میشود که مناطق قطبی مریخ حامل مقادیری معادل دو تا سه میلیون کیلومتر مکعب یخ باشند.با این پیش بینی، مقادیر یخ موجود در قطب مریخ تقریبا صد برابر بیش تر از کل ذخایر یخی موجود در دریاچه ی بزرگ شمال امریکاست.

                                            

بر خلاف باور های رایج مطالعات جدید نشان میدهد که مورچه ها نسبت به مواد غذایی نمک دار بیشتر از مواد شیرین از خود علاقه نشان میدهند…………….

                                            

بر خلاف باور های رایج مطالعات جدید نشان میدهد که مورچه ها نسبت به مواد غذایی نمک دار بیشتر از مواد شیرین از خود علاقه نشان میدهند. 

تمام جانداران از حیوانات تا بشر برای حفاظت از اعصاب بدن و فعالیت های ماهیچه ای و تعدیل میزان آب بدن نیازمند مصرف مقدار معینی از نمک هستند. 

با این وجود که مورچه ها معمولا برای تامین انرژی مورد نیاز خود به منابع شیرین هجوم می آورند اما مطالعات جدید نشان میدهد که این جانداران در شرایط مختلف طعم شوری را به شیرینی ترجیح میدهند. 

این نتایج در باره ی مورچه های گیاه خوار بیشتر صادق بود زیرا مورچه های گوشت خوار نمک مورد نیاز بدن خود را از بدن شکار تامین میکنند.

عده زیادی از دختران برای همرنگی با دوستان و فاصله گرفتن از سنت ها، به درخواست های دوستی پاسخ مثبت می دهند و امیدوارند که این دوستی به ازدواج ختم شود.

مرد

ازدواج های امروزی، فرد محور تر است. یعنی دختر و پسر پیش از آنکه پای خانواده ها به میان بیاید، تصمیم به شناخت همدیگر می گیرند و وقتی مطمئن شدند این آشنایی عاقبت خوبی در پی خواهد داشت، ماجرا را رسمی و علنی می کنند. این آشنایی برای عده ای جدی است و برای عده ای بیشتر فرم دوستی های گذرا را دارد که شاید به ازدواج ختم شود و شاید هم نه!

تفاوتی که بیشتر در دختران و پسران در اوایل جوانی به چشم می خورد در مورد هدف از رابطه دوستی با جنس مخالف است.

چه طور دوست پسر پیدا کنیم

دختران معمولا تصور می کنند که برای یافتن همسر مناسب باید در یک رابطه احساسی با پسران دخیل شوند. اما واقعیت این است که در اکثر مواقع پسرانی طالب ارتباط دراز مدت، پنهانی، و احساسی و عاطفی با دختران هستند که شرایط ازدواج را ندارند و مایلند این خلاء را با یک رابطه دوستانه با یک یا چند دختر پر کنند و برای این کار از دادن قول ازدواج ابایی ندارند.

عده زیادی از دختران برای همرنگی با دوستان و فاصله گرفتن از سنت ها، به درخواست های دوستی پاسخ مثبت می دهند و امیدوارند که این دوستی به ازدواج ختم شود. در این شرایط، طولانی شدن دوستی، عمق گرفتن آن و نزدیک شدن بسیار زیاد دختر و پسر به هم، برای دختران معنای قطعی شدن ازدواج را دارد. مثلا دختر خانمی فکر می کند حالا که 6 سال با یک نفر دوست بوده، امکان ندارد بتواند بدون او زندگی کند و بی شک طرف مقابل هم او را برای ازدواج در نظر دارد. این در حالی است که از نگاه پسرها ( اگر نگوییم همه، باید بگوییم اکثریت قریب به اتفاق آنها ) طولانی شدن یک رابطه دوستی که خانواده ها از آن اطلاع ندارند، به معنی گذرا بودن آن رابطه است و به محض فراهم شدن شرایط ازدواجشان، یا به محض آنکه با فردی موجه تر و مناسب تر از شما رو به رو شوند، رابطه دوستی شان را خاتمه می دهند.

دوستی هایی برای پر کردن اوقات فراغت

دوستی هایی که بنا به گفته دختران و پسران جوان بابت آشنایی بیشترشان با جنس مخالف و پر کردن اوقات فراغت به نحوی شادمانه !! صورت می گیرد و گاهی برای توجیه عملکرد خود دم از شناخت برای ازدواج می زنند . دوستی هایی که شروع آن ساده اما عواقب آن سخت جبران نا پذیر است . بخصوص برای دختران که در این گونه دوستی ها بیشترین ضرر را در قالب شکست عاطفی تا هتک حرمت های اخلاقی باید متحمل شوند .

دوستی های خیابانی، برای دختران نوجوان و جوان به نظر راه شادی است که آن ها را به سرمنزل مقصود می رساند! اما در واقع بیراهی است که ره به ترکستان دارد و جز گرفتار شدن در فحشا چیز دیگری عاید آنها نمی کند. این روش گذران اوقات فراغت در واقع ویروسی خطرناک است که به جان اندیشه ها و اخلاقیات دختران نوجوان می افتد و آن تفکر ساده خوش گذرانی در اوقات فراغت را تبدیل به عادتی بیمارگونه در ارتباط گیری های نامعقول می کند . منجلاب این گونه گرفتاری ها و عادات غیر اخلاقی که زاییده دوستی های خیابانی است می تواند انسان را تا مرحله بدنامی و فحشا فرو ببرد.

این پسرها هر روز یک بهانه برای علنی کردن رابطه دارد و امروز و فردا می کند: درسم تمام شود، سربازی بروم، کار پیدا کنم، پس انداز داشته باشم، موافقت خانواده را جلب کنم و…

راه چاره چیست؟

** بدون پنهان کاری و وعده و وعید باید موضوع را با خانواده ها در میان بگذارید.

** بهتر است علنی شدن رابطه در روزهای اول آشنایی باشد در غیر این صورت حداقل یک ماه بعد از آشنایی و کسب شناخت مقدماتی از همدیگر موضوع را به خانواده ها اطلاع داده و بقیه شناخت تان را به دوران نامزدی رسمی یا غیر رسمی واگذار کنید.

** اگر شرایط یکی از طرفین برای ازدواج یا رسمی شدن نامزدی آماده نیست، از همان ابتدا موعدی را برای علنی کردن رابطه مشخص کنید. مثلا دو ماه، سه ماه یا 6 ماه بعد. متناسب با این موعدی که در نظر گرفته اید، شدت و عمق رابطه یا میزان دیدارها و صحبت ها را تنظیم کنید تا رابطه تان همیشه تحت کنترلتان باشد و زیادی عمیق نشود.

به این مردان اعتماد نکنید

کسانی که از دوران آشنایی چنین رفتارهایی دارند، نه تنها قابل اعتماد نیستند، بلکه شما را برای ازدواج هم در نظر ندارند:

** به جای شناخت منطقی شما، سراغ جنبه های احساسی رابطه می رود.

** از آشنایی با خانواده شما طفره می رود.

** عفت را زیر پا می گذارد، درخواست های نامشروع دارد یا درباره مسائل جنسی، تحریک کننده و نا متعارف با شما صحبت می کند.

** مایل است آشنایی تان طولانی شود و برای آن زمان مشخصی را اعلام نمی کند.

** به شما می گوید که درگیر یک رابطه اجباری شده و خانواده اش دختر دیگری را برای او در نظر گرفته اند اما او مایل است از او فرار کند و شما را به همسری برگزیند.

دروغ گفتن

** هر روز یک بهانه برای علنی کردن رابطه دارد و امروز و فردا می کند: درسم تمام شود، سربازی بروم، کار پیدا کنم، پس انداز داشته باشم، موافقت خانواده را جلب کنم و…

نقش والدین در پیشگیری

در این میان والدین نقش مهمی در پیشگیری دارند. آنها باید در صورت روبرو شدن با چنین مواردی با یک مشاور مجرب صحبت کنند. چرا که آگاهی، آشنایی و داشتن علم نوین تربیتی برای هدایت فرزندان امری ضروری است. بنابراین آنچه تأثیرگذار و پاسخگو است شیوه های صحیح برخورد است. مطمئن هم باشیم خشونت و رفتار تند والدین نه تنها مۆثر نیست بلکه فرزندان را از خانواده جدا می کند. در کنار خانواده ها، مدارس و صدا و سیما و رسانه ها نیز باید با ارائه برنامه های آموزشی صحیح و کارشناسی روابط پسران و دختران را در حد قانون و شرع به فرزندان آموزش دهند و عواقب سوء روابط پنهانی و بدون آشنائی را از طریق بررسیهای علمی همواره به آنها گوشزد کنند.

روابط دختر و پسر

روابط دختر و پسر قبل از ازدواج،درست یا نادرست؟

بالاخره روابط دختر و پسر چگونه باید باشد؟ برخی می گویند اصلا چه لزومی دارد روابط داشته باشیم؟ و برخی دیگر روابط کاملا آزاد را تجویز می کنند… نظر شما چیست؟

اگر کسی به شما بگوید کلاً رابطه بین دو جنس ممنوع است نه تنها مسلمان نیست بلکه به عقلش هم شک کنید!!! در دین مبین اسلام ، که برای همه شئون بشر برنامه جامع دارد برای روابط بین دو جنس بشر نیز حساسیت به خرج داده شده است و برای آن ضوابطی تعیین شده از جمله:

شناخت واقعیت های جنس مخالف

اول باید بدانیم که او نیز انسانی چون ماست که دارای ویژگیهای مثبت و منفی ، توانایی و ضعف و خصوصیات اخلاقی مثبت و منفی است. نباید ناراحتی ما از اعضای خانواده منجر به تصوری ایده آل و غیرواقعی از جنس مخالف شود.

شاهزاده ی رؤیایی!

خیالبافی افراطی درباره جنس مخالف به واقع بینی شما لطمه می زند. حواستان باشد آنقدر درباره اش رویاپردازی نکنید که کم کم خودتان هم خیالات خودتان را واقعیت بپندارید!

ترس؟هیجان؟خصومت؟ هیچکدام!! باور کنید جنس مخالف شما نه دیوه نه فرشته! نه به آن شوری که تمام افراد غیر همجنس تان را وحشی و سوء استفاده گر بدانید نه به این بی نمکی که یکطرفه و در ذهنتان او را فرشته و عالیترین انسان بدانید.

کنترل خونسردی و صلابت شخصیت در مقابل او

تو یک انسانی و محترم، او نیز یک انسان است و دارای ارزش و احترام. پس وقتی با هم روبرو می شوید مثل دو انسان محترم ارزشمند رفتار کنید بدون اینکه هیجان زده شوی و دستپاچه از اینکه با جنس مخالفت روبرو شدی ، یا از آن طرف خیلی خودت را دست بالا بگیری که انگار فقط خودت محترمی!

دینت کجای این روابطه؟

حدود شرعی که درباره محرم و نامحرم در اسلام وارد شده است برخلاف نظر بعضیها، به حفظ احترام متقابل کمک می کند. می پرسید چگونه؟ وقتی شما بر اساس الگوی دینت ، چارچوب رفتاری را تعیین می کنی درواقع به طرف مقابلت می گویی من با تو مثل یک انسان رفتار می کنم و روابط ما نیز انسانی است نه بر اساس شهوت و جنسیت. خود شما می پسندید که به چشم یک انسان نگریسته شوید یا یک شئ جنسی؟

چه طور دوست پسر پیدا کنیم

روابط پنهان؟

اگر قصد، ازدواج است چرا نباید خانواده ها در جریان قرار گیرند؟ فقط یک درصد احتمال بدهید که این آشنایی منجر به ازدواج نشود آنگاه تکلیف نامه ها، عکس ها و …. چه می شود؟ یا از کجا مطمئنید که شما اولین و آخرین نفر در زندگی این فردی هستید که با شما روابط پنهانی دارد؟ از کجا از روابط پنهانی او با دیگران – چه قبلاً چه در آینده و چه حتی همزمان با خودتان – خبر دارید؟

 

روابط دختر و پسر

روابط صمیمانه قبل از عقد؛ نظر شما چیست؟

آشنایی و شناخت قبل از ازدواج، هم ازنظر عقل و هم از نظر شرع مقدس اسلام نه تنها جایز بلکه بسیار لازم است. اما این شناخت باید تحت نظر خانواده و بر اساس موازین اسلام باشد. و آنگاه پس از انتخاب بر اساس شناخت است که مهر و صمیمیت بین زوجین پس از عقد روز به روز بیشتر می شود وگرنه صمیمیتی که از شناخت متقابل سرچشمه نگرفته باشد ، بیشتر احساس و شوری ناشی از غلیان شهوت است که زود هم به سردی می گراید.

از همین رو پیامبر اکرم(ص) ارتباط زن و مرد نامحرم را نهی کردند و فرمودند: «هر مرد ی که با زن نامحرمی دست دهد ، دچار غضب الهی شود و هر کس با زن نامحرمی همراه شود و در جای خلوتی قرار گیرد ، در زنجیری از آتش قرار خواهد گرفت»

نداشتن روابط سبک، خودنمایی، و جلب توجه جنس مخالف در مجامع مختلف

در روانشناسی، اینگونه رفتارها نشانه عدم رشد کافی شخصیت در انسان است. انسانی که به لحاظ شخصیتی به سطوح بالاتر دسترسی پیدا می کند، بر اساس اصول و ضوابط عقلانی و انسانی عمل می کند نه برای جلب توجه دیگران.

خانواده از ازدواج زن و مرد به وجود می آید . و به دنبال این ارتباط است که بقای نسل حاصل می شود. اما اگر این روابط دختر و پسر شکل و قانون مناسبی نداشته باشد صرفاً بستری برای ارضای شهوت می باشد و آرامش و انسجام خانواده را متزلزل می کند.

 پیامدهای روابط دختر و پسر

پیامدهای روابط دختر و پسر-یکی از پیش نیازها و کلیدهای موفقیت و آرامش در زندگی، آشنایی با روانشناسی ارتباطات و آگاهی از فنون و تکنیک های ارتباطی با گروههای مختلف اجتماعی بویژه گروه غیر همجنس می باشد.عدم تعریف روابط سالم و هدفمند بین گروههای غیر همجنس با تأکید بر رویکرد دینی و فرهنگ بومی و ملی، موجب تنش ها و تلخی های آزاردهنده بین اعضای خانواده بخصوص بین والدین و فرزندان نوجوان و جوان و نیز بروز آسیب‌هایی نظیر فرار دختران و پسران از خانه، ازدواج های ناموفق، دوستی های ناسالم دختران و پسران، احساس شکست و ناکامی در فرآیند این نوع دوستی ها و بدنبال آن گسترش اعتیاد، خودکشی، افسردگی، افت تحصیلی و دهها معضل و مشکل دیگر در بین لایه های مختلف اجتماع گردیده است.

بنابراین بازکاوی و تبین روابط دختر و پسر یکی از ضروریات بسیار مهم جامعه امروز ما به شمار می آید.

سه نوع روابط بین دختر و پسر وجود دارد

در یک تقسیم بندی کلا سه نوع رابطه در جامعه امروز مابین گروههای غیر همجنس مشاهده می شود

1-اولین گروه از روابط دختر و پسر، گروهی که بدون شناخت از مهارتهای ارتباطی و صرفاً با انگیزه های عاطفی، احساسی و البته با هدف ازدواج وارد عرصه روابط با جنس مخالف شده و با انگیزه‌ی شناخت بیشتر و آمادگی بهتر برای زندگی برتر! بر گستره و گرمی روابط می افزایند. و در این مسیر دیدارهای روزانه، گفتگوی تلفنی شبانه، پیامک‌های مستمر عاشقانه! و آرزوها و رؤیاهای کودکانه همه ذهن و زندگی دو طرف بخصوص، دختران را که عاطفی‌تر و زود باورترند را در برگرفته و در توهماتی افسانه ای فرو می غلتند. اما دیری نمی پاید که واقعیت ها چهره خشن خود را نمایان ساخته و واقعه تلخ مذکور بارها و بارها تکرار می شود.

فرایند معیوب مذکور زمانی رخ می دهد که دختر و پسر می توانند بدون طی کردن راههای پرخطر، بعد از تحصیل شرایط ازدواج، از طریق یک رابط واسط مجرب و متعهد که ازدواج کرده و در روابط زناشویی، فردی موفق و خوشبخت می باشد استفاده کرده و به راحتی می توانند فرد را هم تا حدّ هشتاد درصد شناسایی کنند. بدون اینکه دامنه حرارت علاقه و شور و هیجان ارتباط بین آنها گسترش یافته و دلبستگی موجب به حاشیه رانده شدن عقل در تصمیم گیریها شود؛ همسر آینده خود را بهتر و دقیق مورد شناسایی قرار دهند. البته بعد از شناخت کلیات و تأیید رابط و واسط و خانواده شان، در نشست ها و روابط سالم و آشکار (و نه پنهان) در منزل و منظر والدین دختر، جزئیات هم روشن شده و گام های محکم و مطمئن خود را به سوی ازدواجی پایدار و ماندگار و عشقی مبتنی بر عقل (و نه احساسی ناپایدار و کودکانه) بر می دارند.

2- گروه دوم روابط دختر و پسر، دختران و پسرانی هستند که نه برای ازدواج که صرفاً برای به اصطلاح دوستی و گذران اوقات فراغت و ارضاء نیازهای عاطفی خود و کسب تجربیاتی نو و تزریق شور و نشاط و هیجان به زندگی تکراری، به طرح دوستی و رابطه می پردازند.

روابط دختر و پسر

این گروه ممکن است روزهای آغازین نسبتاً خوشی را با هم سپری کنند. اما وابستگی و علاقه ی توأم با تماسهای تلفنی، پیامک های مهیج و گفتگوها و دیدارهای پرخاطره تبادل هدایا و احساسات، این دوران را به فرآیندی غیرقابل بازگشت تبدیل نموده و دختر و پسر بدون تماس با یکدیگر (به شکل‌های مختلف) دچار نوعی احساس کمبود، کلافگی، بی حوصله شده و استرس و اضطراب و نگرانی، خوراک روزانه شان می شود.

برای مثال، پسر جوانی بعد از مواجه شدن با مخالفت والدین دوست دخترش برای ادامه ارتباط و انجام ازدواج با پاشیدن اسید به روی دختر ساده لوح (که او را عاشق خود می دانست) زندگی و زیبایی او را لگدمال کرد.

این گروه بدلیل غیر همجنس بودن نمی توانند برای همیشه دوستی خود را ادامه بدهند. چرا که بعد از ازدواج پسر یا دختر با فرد دیگری، قطع رابطه قطعی شده و طرفی که شاهد این ازدواج است، دنیایی پر از درد و حسرت و اندوه و احساس حقارت خواهد داشت. و آنکه ازدواج می کند، گاهی همسرش را با دوست غیرهمجنس خود مقایسه نموده، بین آن رؤیاهای شیرین و این واقعیت های نسبتاً تلخ و گزنده، گرفتار شده و زندگی را بر خود و همسرش تیره و تاریک نموده و با مرگ عاطفی(طلاق غیررسمی) هم آغوش می شوند.

هر چه دوستی ها و روابط دختر و  پسر قبل از ازدواج بیشتر و گسترده تر، درگیریها و تنش های بعد از ازدواج بیشتر، پس هیچ آدم عاقل و دوراندیشی به دوستی ها و در واقع دشمنی های قبل از ازدواج تن نمی دهند.در این گروه از روابط دختر و پسر،نیز همچون گروه اول افراد از نظر فعالیت های درسی دچار افت تحصیلی شده و به لحاظ روحی و روانی از بی ثباتی و ناآرامی و افسردگی رنج می برند.در این نوع از روابط دختر و پسر خوشی های کودکانه ی خیابانی. و تلفنی و … به سرعت به پایان می رسد و زمستانی سرد و پر درد و حسرت فرا می رسد. از نظر اجتماعی نیز بین دوستان، آشنایان و خویشان، شکست سختی را متحمل شده و نگاه دیگران به این گروه، نگاهی توأم با بی اعتمادی و بدبینی خواهد بود.

به لحاظ اخلاقی بی مبالات و نیز در بعد اعتقادی دچار تردید و دودلی در انجام فرایض دینی می شوند. چرا که همواره احساس گناه (رابطه عاطفی، شخصی، تحریک آمیز با نامحرم از نظر شرعی حرام و از نظر روانشناختی باعث خود کم بینی و بی ثباتی و استرس می شود) نموده و خود را در انجام تکالیف شرعی، سست و شکست خورده تلقی می کنند.

3- گروه سوم از روابط دختر و پسر، دختران و پسرانی هستند که دوران خوش دوستی های قبل از ازدواجشان بسیار وحشتناک‌تر و سیاه‌تر به پایان می رسد. که در این اجمال (به جای نقل دهها حادثه و رویداد واقعی که در آرشیو نگارنده پرونده پر حجم و سنگینی را تشکیل داده است) پیامدهای شوم و ناگوار این نوع دوستی ها را با تأکید بر خلاصه چند نمونه حادثه مرور می کنیم.

* دختری بعد از افشا شدن اهداف پلید دوست پسرش! تصمیم به قطع رابطه می گیرد. اما پسر با تهدید، خواهان ادامه روابط می شود. دختر امتناع می کند. پس با همدستی دوستانش، دوست دخترش را ربوده و یک هفته در زیر زمین منزلی مورد آزار و اذیت قرار داده و رهایش می کنند و از تمامی صحنه ها عکس و فیلم گرفته و دخترک را تهدید می کنند که اگر ماجرا را با کسی یا کسانی در میان بگذارند و دردسر ایجاد کند، با تکثیر و توزیع تصاویر مذکور در سطح محله و شهر، آینده اش را به تباهی می کشند. این، همان کسی بود که روز و شبی را بدون ارسال پیامهای عاشقانه و دیدارهای عاشقانه! با دوست دخترش سپری نمی کرد. قلب های تیرخورده و هدایای گاهی گرانقیمت و گردش ها و تفریح های پر از احساس و هیجان را از اصلی ترین برنامه های زندگی خود می دانست.

* سرقت از اموال والدین و خویشان برای تأمین مخارج دوستی های خیابانی و پنهانی، بازی کردن با احساسات دختران ساده لوح و خوش باور با وعده ازدواج (پسر جوانی به 5 دختر وعده ازدواج داده و از هر 5 نفر مبالغی را به سرقت برده و صدمات حیثیتی به آنان وارد ساخته)، قتل های خانوادگی از دیگر عوارض و پیامدهای تلخ و ناگوار روابط دختر و پسر و دوستی های قبل از ازدواج است که همه روزه در جامعه روی می دهد.

* دختر جوانی، بعد از مطمئن شدن از اینکه دوست پسرش با دختر دیگری طرح دوستی ریخته. در پی تعقیب برآمد،  آنان را در پارکی در حال قدم زدن دیده به خانه بازگشت درِ اطاقش را از داخل قفل کرد و گاز شهری را باز کرد و …

* خانم جوانی با نگارنده (به عنوان مشاور خانواده) تماس گرفت و گفت: بر اساس توصیه ها و گفته های شما و معیارهایی که برای انتخاب همسر به من داده بودید. با جوانی با فرهنگ و با اصالت ازدواج کردم دو سالی است که با هم زندگی می کنیم. زندگی خوب و خوشی داریم. امّا چند روزی است که زندگی آرام و شیرینم در گرداب ناآرامی و تلخی فرو افتاده است. سر و کلّه دوست پسری که قبل از ازدواج با او مدتی رابطه عاطفی و کلامی داشتم، پیدا شده و با تهدید و ارعاب می گوید اگر با من نباشی تمامی خاطرات و با هم بودن هایمان را به همسرت خواهم گفت، چه کنم؟

این دوستی ها چه به ازدواج منجر شود و چه به جدایی ختم شود در هر دو صورت آثار و عوارض تلخ و گزنده و سیاهی را در بر دارد. لذا هیچ آدم عاقلی به صرف گذران چند روز به اصطلاح خوش امروز، فرداهای خود را تیره و تباه نمی کند…

کلیه حقوق مادی و معنوی اين سایت متعلق به میهن فال میباشد و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع حرام است.

امروز می خوام به بسط یک مطلب پر طرفدار بپردازم که خیلی مراجعه کننده داره و مثل اینکه جای دیگه ای هم صحبتش به میون نیومده !

چه طور دوست پسر پیدا کنیم

بحث امروزمون پیدا کردن یه دوست خوبه و اینکه چطور یک دوست خوب رو اصولا می شه پیداش کرد .

اشتباه نکنین . نمی خوام مثل قبل از احادیث و روایات بزرگان استفاده کنم
. بلکه این یکی کاملا اورجینال هستش و به کمک آیکون دونی محدود بلاگفا
تهیه شده می باشد !

و اما بعد …

درس اول رو اختصاص می دیم به دختر خانومهای گل که به دنبال دوست می
گردند و از اونجایی که هیچ دو خانومی زیر این گنبد مینایی نمی تونن با هم
بسازند ! پس دوست یافتن اون هم از جنس خودشون جزو محالاتیه که تو دروس
ریاضی به این صورت بیان می شه : بدیهی است … !!!

خب پس می مونه دوست از جنس مخالف یا همون دوست پسر و یا فرنگیش که می شه بوی فرند !

اول در آرزوی داشتن یه دوست پسر خوب اینجوری می شی :

بعد با خودت فکر می کنی که چیکار کنی ؟ یعنی این شکلی :  

بعدش با خودت یه نموره خیال بافی می کنی :  معلومه که یه دوست پسر پولدار تور کردی !

همونجوری قند تو دلت آب می شه که دیدن پسرها به این ریختت در میاره ! :

بهترین کار رو در این می بینی که بخوابی و منتظر باشی که ببینیش ! 

از خواب که بیدار می شی اینجوری ای  نمی دونی خواب بوده یا تو بیداری دیدیش !

خوش تیپ می کنی و از خونه می زنی بیرون :

دو تا نخاله تو خیابون مرات مزاحمت ایجاد می کنن :

وقتی از دست مزاحمان خلاص شدی یه دل سیر می شینی به حال خودت گریه می کنی :

توی مراحل بعدی سعی می کنی کمی شیطنت کنی :

مسخره بازی در بیاری :

شاگرد اول دانشگاه تون بشی :

چه طور دوست پسر پیدا کنیم

همه ی روشها رو امتحان کردی و نتیجه نگرفتی دست به دامن خدا می شی :

و همینطور روزها و شبها می گذره اما یکی هم نیست که بهت پیامک عشقولی بده ! :

بعد از کلی تفکر و تعمق و چله نشینی و ریاضت دستت میاد که ای بابا پسرها دنبال آفتاب مهتاب ندیده اند و می شی :

دوستان خودت این رفتار رو باهات می کنند :  اما چاره ای نیست . ت. هدف خیلی بالاتر از این حرفهاست !

هنوز چند ساعتی نگذشته که دینگ دینگ ! یه پیامک میاد : و تو قیافه ت دیدنی می شه

به روی خودت نمیاری یعنی طبیعیش می کنی !!!!

ولی توی دلت غوغاست . اون هم از این نوع غوغاها :

دنبال صاحب شماره می گردی :  و وقتی پیداش می کنی این شکلی می شی :

از اینکه تو رو اینجوری :  فرض کرده اینجوری  می شی !

تا اینکه یه روزی از روزهای خوب و به یاد موندنی خدا از راه می رسه و با همچین چیزی لای جزوه ت برخورد می کنی !!! :

و تو :

مواقعی که باهاش روبرو می شی این شکلی می شی :

ولی از اونجایی که دختر خوبی هستی همیشه اینجوری باهاش تا می کنی :

تا اینکه احساس می کنی اینجوری شدی :

و کارت به جاهای باریکتری می رسه از قبیل :

یه کم که پیشرفت می کنین برای پز دادن جلو دیگر دخترها هم که باشه علنیش می کنی و باهاش :

و رفتارت با بقیه دخترها اینجوری می شه :

از اینکه دوست پسر خوبی گیرت اومده احساس رضایتمندی داری :

اینجاست که دیگه به خودت اجازه می دی کارت به جاهای باریکتری هم برسه : یعنی

و همینطوری خاطراتت رو برای دیگر دختران تعریف می کنی و می خوای که  باشند و به کسی چیزی نگن !

خب گاها سوتی هایی هم توی خونه می دی که با  سر و تهش و جمع می کنی که مامان مثلا نفهمه !

خیلی وقتها با جادو جنبل و هیپنوتیزم و … اغفال می شی :  و بعدش … ( آیکون صفحه شطرنجی )

و بعد از اینکه می فهمی کلاهی به این بزرگی :  رفته سرت ! دیگه کار از کار گذشته و …

پ . ن . : از خانمها و آقایون ملتمسانه درخواست می کنم راجع به آیکون صفحه شطرنجی جون ماماناتون فکر بد نکنین .

پ . ن . ۲ : منظور از کار از کار گذشتن تموم شدن لحظات خوب جوونی و ازدواج نکردنه !

این بود داستان : چگونه دوست پسر پیدا کنیم

داستان : چگونه دوست دختر پیدا کنیم باشد برای بعد .

٢-در
جمع دوستانش بهش پیشنهاد دوستی ندید .چون مطمئنا جواب نه میشنوید مگه
اینکه دوستان شما هم همزمان به دوستان او پیشنهاد بدن که مثلا دسته جمعی
بیرون بریم و این وسط شماره ها رد و بدل بشه .

٣-
هرگز هرگز برای دوستی یا پیشنهاد ازدواج دوستتون را واسطه نکنید . باور
کنید خیلی از دوستهای صمیمیتون زیرابتون رو میزنن شاید باور نکنید ولی من
خودم چندین مورد این رو  دیدم . از طرف دیگه هیچ دختری از یک پسر دست و پا
چلفتی که عرضه یک پیشنهاد دادن رو نداره خوشش نمیاد . مطمئن باشید جواب نه
میشنوید.

۴-به
بخش چگونه دوست شویم که نوشته شده رجوع کنید و اگه دیدید دختری این کارها
رو جلوی شما انجام میده بدونید که میخواد باهاتون دوست بشه .

۵-
میتونید با یک سلام ساده شروع کنید . مثلا اگه طرف همکلاسیتونه هر روز بهش
سلام کنید و سر راهش باشید . وقتی با دوستاش حرف میزنه بهش نگاه کنید
بذارید بفهمه بهش توجه میکنید. برای مدتی این کار رو بکنید ولی طولش ندید
.ببینید چطور مورد توجه اون قرار میگیرید

۶-
به دختر مورد نظرتون نزدیک بشید و سر صحبت رو باهاش باز کنید . بهش نگید
میشه وقتتون رو بگیرم این جمله رو روزی صد بار دخترها میشنوند و نسبت به
این جمله حساسیت دارن بلکه در مورد مسائل عادی باهاش صحبت کنید مثلا در
مورد جزوه درسی و بهش بگید چطوری میتونم اشکالاتم رو ازتون بپرسم ؟ با این
سوال با یک تیر دو نشون زدید اول اینکه بهش فهموندید که یک جورایی میتونه
به شما کمک کنه و دوم اینکه بهتون میگه که به من زنگ بزنید یا من به شما
زنگ میزنم .

٧-
اگر قرار شد شما به او زنگ بزنید حتما سر ساعت مقرر تماس بگیرید .با این
کار بهش نشون میدید که وقت شناس هستید . منتظر صحبت کردن با او هستید .
برایش احترام قائلید .

٨- اگر قرار شد او به شما زنگ بزنه در اون ساعت تلفن رو مشغول نکنید .

٩- در جلسه اول بحث باید کاملا معمولی و مثلا پیرامون همون مشکلات درسی باشه . پله پله برید جلو .

١٠-بعضی
از دخترها اهل دوست شدن نیستند . بعضی اعتماد به نفس کافی ندارند . بعضی
خانواده شان این مساله رو نمیپذیره و بعضی از دوست شدن میترسند و… پس اگر
برای دوست شدن با دختری جواب رد شنیدید اصلا ناراحت نشید و این مساله رو به
خودتون نگیرید برید سراغ اونایی که مایل به دوستی با شما هستند .

١١-
نکته مهم اینه که یک دختر سر اینکه کدوم پسر شیک تر یا خوش تیپ تره با اون
قرار نمیذاره و به دوستیش ادامه نمیده اون باید از حس مردانگی شما لذت
ببره

سلام

من یه دختر 17 ساله هستم که دوست دارم دوست پسر داشته باشم! من میدونم این ارتباط ها خوب نیستن و … ولی من فقط برای یه هم صحبت میخوامش و نه به قصد ازدواج یا چیز دیگری. خواهشا نصیحتم نکنید، من دیگه از تنهایی و نبود همدم خسته شدم.

خونوادم هر کس به فکر خودشه. من میخوام با یکی ارتباط داشته باشم که باهاش درد دل کنم و کمی سرگرم بشم. فقط نمیدونم چه جوری دوست پسر پیدا کنم. از راه چت کردن خوشم نمیاد. تا حالا هم کسی بهم شماره نداده. من باید چکار کنم؟ یه هم صحبت از جنس مخالف میخوام که تنهایی هام رو پر بکنه. من چکار کنم و چه جوری دوست پسر پیدا بکنم؟

پاسخ :

چه طور دوست پسر پیدا کنیم

سلام

بذارید یه حقیقتی رو براتون بگم . شما می خواید با یه پسر دوست بشید تا ؛

1 – یه هم صحبت داشته باشید

2 – از تنهایی در بیاید

3 – باهاش درد دل کنید

اهداف خوبی دارید اما یه سوال ؛

شما قراره به اون پسری که این 3 نیاز شما رو برآورده می کنه چی بدید ؟!

انتظار نداشته باشید که اون پسر مفت و مجانی این سه خدمت رو به شما بکنه و از شما هم هیچی به اون نرسه . می دونید چه کسانی می تونن بدون چشم داشت این سه خدمت رو به شما بکنن ؟

پدر ، برادر ، دایی ، عمو 

فکر می کنم ارزشش رو داشته باشه که برای دور شدن از خطرات دوستی با یه پسر ، ارتباط تون رو با محارم تون بهتر کنید . 

رابطه تون با پدر یا برادرتون خوب نیست ؟ 

خب چرا همون انرژی که می خواید خرج یه پسر غریبه بکنید صرف تقویت روابط با محارم تون نمی کنید ؟!

مطمئن باشید پسر غریبه ای که بخواد مفت و مجانی این خدمات رو به شما بکنه پیدا نمی کنید .

بذارید کمی بد صحبت بکنم ؛

قصد ازدواج که ندارید ، قصد خدمات دادن هم که ندارید ، پس یه پسر با کدوم دلیل باید با شما ارتباط بگیره ؟!

یه پسر وقتی به دختر نزدیک میشه ، یا به قصد ازدواج هست یا به قصد دوستی و خوش گذرونی . اگه ظاهر به اصطلاح زیبایی داشته باشید و به پسری نزدیک بشید ، میشید یک هدف دم دستی و راحت برای سوء استفاده . 

چرا سوء استفاده ؟ چون پسری که قصد ازدواج داشته باشه ، معمولا مادر بچه هاش رو از بین دخترانی که خیلی ساده با پسران دوست میشن انتخاب نمی کنن .

بر فرض محال که یه سر پیدا شد و به رایگان اون 3 نیاز شما رو برآورده کرد و بعد هم خیلی شیک از شما جدا شد و رفت دنبال زندگیش ، بعدا که خواستید ازدواج کنید یکی از سوالات اصلی پسران اینه که میگن ” قبلا با کسی بودید یا نه ؟ ” 

شما چی جواب میدید ؟

اگه دروغ بگید ازدواج کنید ، و بعدش ماجرا فاش بشه ، چه جوابی به شوهرتون میدید ؟

اگه بگید بله بودم ، میگن روابط تون در چه سطحی بوده ؟ همدیگه رو لمس کردید ؟ یا … !!!

آیا می تونید اثبات کنید که فقط حرف زدیم و … ؟!

به نظر بنده رنج تنهایی رو تحمل کنید و تن به این همه سختی ندید ، بذارید توی همون چاله ای که هستید باشید و خودتون رو توی چاه نیاندازید .

مرتبط :

دوست پسر قبلیم تهدید کرده فیلم هایی که ازم داره رو پخش می کنه

چطوری می شه دختری رو پیدا کرد که دوست پسر نداشته باشه؟

با دختری که قبلا دوست پسر داشته ازدواج نمی کنم

میخوام از دست دوست پسرم شکایت کنم ؟

متوجه شدم دوست پسر سابقم پسر خاله ی نامزمه

ازدواج کردم ولی هنوز تو فکر دوست پسرمم

تردید در ازدواج با دختری که 7 سال دوست پسر داشته

“دختران” دوست پسر دار بعد از ازدواج چه می کنند ؟!

اگه تو گذشتت دوست پسر داشتی زن من نشو …

چه طور دوست پسر پیدا کنیم

میشه به دختری که دوست پسر داره اعتماد کرد ؟

توی تحقیق فهمیدم که دختر مورد علاقم دوست پسر داشته

نداشتن دوست پسر از نتوانستنم نبوده از نخواستن بوده

آیا بعد از ازدواج از فکر دوست پسر سابقم بیرون میام ؟

دوست پسر قبلی خواهرم برای زندگی جدیدش ایجاد مزاحمت میکنه ؟

به امید ازدواج با دوست پسرم خواستگارهای ایده آلم رو رد می کنم

میدونی داری اشتباه میکن. نصیحتم نمیخوای.نمیدونم حتما میخوای تشوقیت کنیم. ببخشید نمیتونیم  تشویق به کاری بکنیم که میدونیم آخرش چیه..درباره چطور پیداکردنش هم نمیدونم چون  نداشتم که بدونم.خود دانی…………….. 

ای خـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدا…

از دست شماها………………

والا من حرفی ندارم

سوال کننده عزیز فقط اینو بدون که اینجا قرارنیست کسی بیاد بهت راه های پیدا کردن دوست پسر رو یاد بده ..

این وبلاگ واسه چیز دیگه ای ساخته شده نه برای امر به منکر.

بدون دوست پسر موفق باشی

به اوه مای کامپیوتر :

نه کی گفته مشکلش تنهایی نیست؟؟؟

من خودمم نمیدونم از شر تنهایی چیکار کنم! تو مغازه حوصلم سر میره برا همین میام این چرندیات رو اینجا مینویسم

بعضی وقتا به سرم میزنه برم دوست دختر پیدا کنم ولی دوتا مشکل سر راهم هست!!

اول اینکه میترسم از سادگیم سو استفاده کنه و بهم ت ج ا و ز کنه !!

دوم هم اینکه فکر نمیکنم دختری حاضر بشه با یه لوله کش دوست بشه !!

به سوال کننده

کار خدا رو ببین … یه پسری که دنبال دوست دختر میگرده رو سر راه یه دختر که دنبال دوست پسر میگرده میذاره … *_*

شاعر می گه:

یادمان باشد اگر خاطرمان تنها شد

طلب عشق ز هر بی سر و پایی نکنیم!

تازه این گفته طلب عشق!

نصیحت نکنیم چه کنیم؟ دوستیم! ، نه دشمن!

یعنی اینقدر تو و تنهایی هات کم ارزشید که حاضری حراجشون کنی؟

تنهایی برای همه هست…اینم برای خودش عالمی داره

دو دستی پاکیت رو بچسب وگرنه دو روز دیگه میای می پرسی آیا … سالمه؟

تو نمیخوای این اتفاق بیفته اما پسرایی که دوست میشن همینو میخوان! 

 هستن دخترایی  که بخاطر ی بار فریب خوردن مجبورن قید ازدواج رو برای همیشه بزنن و تا ابد تو تنهایی بمونن…

دوستان عزیز (ارین_نادیا)

درسته که شما به شوخی اینارو نوشتیدو من اینو میدونم که هیچ قصدی بابت نوشتن این مطلب نداشتین ولی اینو بدونید که سوال کننده هدفش این بوده که یه راه هایی رو واسه پیدا کردن دوست بهش نشون بدید که شما هم با شوخی این کاررو کردید و حالا اگه خدایی نکرده یکی از این راه هایی که شما گفتید رو انتخاب کنه و با یه پسر دوست بشه شما هم تو گناهش شریک میشید چون راه را بهش نشون دادید..

نمیدونم حرفمو قبول دارید یانه ..ولی بهش فکرکنید.

دوستان لطفا نصیحت نکنین !!

چون فایده ای نداره !!

دختر خانم

شما که تا امروز پاک موندی!!

دو روز دیگه تحمل کن مدرسه ها باز میشه دیگه اونقدر سرت شلوغ میشه که وقت تنها شدن نداری

از طرفی بیشتر وقتتو هم با همکلاسی ها و معلما سپری میکنی که همشبگو بخنده !!.

اینو به چشم یاداوری بخون: سعی کن بیشتر تمرکزت به این باشه که یکی دو سال دیگه میخوای کنکور بدی!!

به ریحان

شعرت لایک داره!!

درهر زمان از شبانه روز مادامی که فردی  گناه میکند از ولایت وسرپرستی خداوند خارج؛ و زیر ولایت وسرپرستی طاغوت یعنی من شیطان است!

 

حالا بشین وفکرش کن که دوس داری با چه راهی ودرچه زمانی زیر نظروسرپرستی من باشی ومن بر تو ولایت داشته باشم ؟؟

 

 حاضری کدوم ساعت از وقت وعمرت که خدا بهت هدیه داده (ومن  هیچ سهمی نداشتم در دادنه این نعمت به تو )روبه من بسپری؟؟؟

 

البته من ضامن نمیشم که ازآتش جهنم بدور بمونی

اون موقع من میگم من فقط دعوتت کردم ومنو هم سرزنش نمیتونی بکنی چون خودت اراده واختیار داشتی وانتخاب کردی

بعدشم درراه این ولایت ودوستی هیچ کمکی نمیتونم بهت بکنم ولی بابت کار احمقانه ات اختیار دارم هر لحظه  باقهقهه بهت بخندم و مسخره ت کنم !

 

آخه خیلی احمقه کسی که خالقش با محبت خلقش کنه وبهش نعمت بده واز شیطان ودشمنش منعش کنه ولی اون بنده با حماقت  بیاد  ایمان ومحبت بخدا وتشکراز اون بابت خوبی هاش ودس گرفتناشو فراموش کنه ؛بجاش زنجیر گناه رو بندازه به گردنش وبا دشمنش طرح دوستی بریزه واز نعمتای خالقش بر ضد خالقش استفاده کنه یعنی با همین دستی که خدا روزی بی منت بهش عطا کرد دست نامحرم (کسی خدا نمیپسنده ) رو بگیره باهمین چشم که خدا بهش عطا کرد وموقع بیماری با یه دعا شفاش داد بیاد به نامحرم زل بزنه

 

حرف آخر هیچ تضمینی تو رابطه من وتو نیست حتی خیلی خوش خوشونم میشه بلا سرت بیارم چون کسی که از خالقش رویگردان میشه وبرای  رضای اون کاری نمیکنه وحاضرنیس سرتعظیم فرود بیاره /اون وقت واسه من دشمن قسم خورده ش دل میسوزونه آیا ؟؟؟ پس منم تا میتونم بهش ضربه میزنم ویه کاری میکنم که درحال گناه بمیره وبا سرپرستی وولایت من؛ تا تو اون دنیا تو آتیش جواب حماقت ولجبازیشو بگیره از اتیش کارای بد خودش!!

 

 

دشمن قسم خورده تو ؛شیطان

ببخشید اگه باعث ناراحتیت شدم:(

با حرف اخرت موافـــــــــــــــــــقم

موفق باشی ابجی گلم.

حداقل من یکی که متوجه شدم کامنتت شوخی بود.

دکتر و این حرفا؟ تازه تو یه پست دیگه گفته بودین مزاحم تلفنی دارین که خانم هستن، اگه می خواستین همونا که راحت تر در دسترس بودن تا این دختر خانم. ناراحت نشو داداش خوبم.

هی میگن شب خوش هی چپ میرن راس میان میگن شب خوش ! آخه مگه شماها میذارین شبمون خوش شه ! یه دقه سکوت همگی !!!!!

سلام

به سوال کننده:بعد از این که این پست رو خوندم فهمیدم که تنها نیستم و مثل من ادمی پاک وتنها یک گوشه ایران است که در حسرت یک هم زبون وکسی برای درد ودل است خیلی دوست دارم بدونم ایا موفق به پیدا کردن دوست شدید یا نه؟ 

من که دیگه افسردگی گرفتم دیگه نتیجه گرفتم بیخیال همه بشم 

ان شاا.. حالت بعد این همه مدت  خوب شده باشه

به اناهید:نمیدونم بعد این همه مدت اینو میخونی یا نه ولی ان شاا.. بخونی

ببخشید دیر جواب دادم گرفتار کنکورم اگر می شدبا کمال میل قبول میکردم اما متاسفانه نمیشه چون هیچ شماره یا ایمیلی یا نشونی از هم نداریم

همه دختران و خانم‌های جوان تمایل دارند تا در روابط عاطفی‌شان، جذاب و خواستنی باشند. اما این حس ممکن است تنها در ابتدای دوستی دیده شود و در طول رابطه، دیگر خبری از شیفتگی و دوست داشتن دیوانه وار وجود نداشته باشد. پس این سوال همواره در ذهن خانم‌های جوان به وجود می آید که چطور می‌توانیم جنس مخالف یا دوست پسر خود را عاشق کنم؟ چطور حس دوست داشتن او را حفظ کرده و حتی بیشتر کنم ؟ یا راه های جذب دوست پسر چیست؟ و سوالاتی از این دست.

در این مقاله از وب سایت شادیما درباره راه‌های جذب و ترغیب دوست پسر و افزایش عشق در رابطه صحبت میکنیم و اطلاعات کامل و جامعی در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

اولین دلیلی که افراد به دنبال رابطه هستند فرار از تنهایی و حس نیاز به یک فرد دیگر است. تجربه نشان داده است که هر چه ساعت‌های بیشتری را در کنار هم بگذرانید، احساس بین شما و دوست پسرتان قوی تر از قبل می‌شود. به بیانی ساده، هر چه تعداد دفعات و طول ساعات برای دیدن یک فرد خاص افزایش پیدا کند، علاقه آن شخص نسبت به شما بیشتر از قبل می‌شود. لذا برای اینکه بیشتر وقت‌تان را با او بگذرانید، بدنبال راهکارهایی برای دیدن او باشید.

مسلما تا به حال درباره خود با دوست پسرتان حرف زده اید، اما ممکن است خصوصیات خود را با ذکر جزئیات دقیق نگفته باشید. البته دلایل زیادی برای نگفتن تمامی جزئیات ویژگی‌های‌ خودتان وجود دارد. اما آنچه که واضح است، با گفتن جزئیات بیشتر و دقیق تر می‌توانید خیلی بهتر نظر او را جلب نمایید.

فرض کنید فردا قرار است دوست پسرتان را ببینید و با او حرف بزنید. با خود فکر کرده اید که می‌خواهید درباره چه موضوعاتی حرف بزنید؟! بدیهی است که هر موضوعی برای یک قرار دوستانه با او مناسب نیست. برای همین، بهتر است از خودتان، خانواده‌تان، علایق و توانمندی‌هایی که دارید، با او حرف بزنید. دقت داشته باشید که با نگه داشتن بعضی از موضوعات مثل اهداف و آرزوهایی که دارید، دوست پسرتان را نسبت به خود کنجکاو می‌کنید و می‌توانید به راحتی او را جذب خود کنید.

چه طور دوست پسر پیدا کنیم

هیچ پسری نمی‌تواند نقش زیبایی خانم‌ها را در دوست داشتن انکار کند. اگر دوست دارید تا برای دوست پسرتان یک دختر دوست داشتنی و تمام عیار باشید، نیاز دارید تا به ظاهر خود بیشتر برسید. لباس شیک و تمیز بپوشید و از آرایش‌های ملایم برای با طراوت نشان دادن خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که رعایت هماهنگی بین لباس و آراستگی ظاهری شما، نشان دهنده این است که برای طرف مقابل‌تان ارزش بخصوصی قائل هستید.

برای جذاب کردن ظاهرتان به دو نکته اساسی توجه داشته باشید. آرایش چشم را هیچ گاه فراموش نکنید و هر از چندگاهی، لباس قرمز بپوشید. چرا که چشم‌های یک زن در اولین نگاه مردان مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین، وقتی که با دوست پسرتان قرار دارید، هیچ گاه آرایش چشم را فراموش نکنید و قسمت‌های پایینی و بالایی چشم و پلک را با سایه، خط چشم و ریمل زیباتر کنید.

علاوه براین، رنگ قرمز یکی از جذاب ترین رنگ‌هایی است که مورد توجه مردان قرار می‌گیرد. در واقع تاثیر کلام شما هنگامی که روسری یا شال قرمز پوشیده اید، بیشتر از هر وقت دیگری است. اگر این نتایج را باور ندارید، می‌توانید برای یکبار هم که شده، لباس قرمز بپوشید و به قرار بروید.

در حالت عادی وقتی کسی را دوست دارید، حاضر هستید تا تمامی ساعت‌هایی که با او حرف می‌زنید، به بهترین شکل ممکن بگذرد. این حالت از دوست داشتن احساس بین دو نفر را قوی می‌کند. اکنون که قصد دارید تا برای چندین ساعت در کنار دوست پسرتان باشید، سعی کنید که خوش بگذرانید و شاد باشید. گفتنی است که هیچ حسی مثل حس شادی و سرخوش بودن برای داشتن لحظات فوق‌العاده و ناب مهم نیست. با توجه به این موضوع لازم می‌دانیم که این نکته را یادآوری کنیم که تظاهر به شاد بودن نکنید. چون وقتی که تظاهر می‌کنید سر خوش هستید، به زودی دست شما رو می‌شود و تمامی راه‌های شما برای جذب دوست پسرتان لو می‌رود!

با توجه به نمونه‌های زیر می‌توانید در کنار دوست پسرتان خوش بگذرانید:

خیلی از خانم‌ها فکر می‌کنند در صورتی جذاب هستند که شبیه یک دختر ایده آل باشند. باید بگوییم که این دسته از افراد، سخت در اشتباهند. چرا که برای جذب دوست پسر و تسخیر یک مرد، لازم نیست تا همواره طوری رفتار کنید که مورد تشویق و تحسین دیگران قرار بگیرید تا توجه مرد آینده زندگی‌تان به شما جلب شود. با توجه به این توضیح، برای سپری کردن ساعت‌های زیاد با او، لازم نیست دقیقا حرف‌هایی را بزنید که او دوست دارد بشنود. در نخستین قدم برای جذب دوست پسر باید سعی کنید که خودتان باشید و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید.

خوب است بدانید که داشتن اعتماد به نفس چه برای انجام کارهای عادی و چه برای انجام کارهای دشوار، برای اکثر مردم از جذابیت‌های بخصوصی برخوردار است. البته ممکن است زمان‌هایی وجود داشته باشند که شما در کنار دوست پسرتان کار یا فعالیتی نداشته باشید که آن را انجام بدهید! پس می‌توانید به راحتی درباره موفقیت‌های خودتان و نقش مفیدی که در به پایان رساندن فعالیت های محل کار یا محیط خانه دارید، صحبت کنید.

دقت داشته باشید که بعضی از افراد اعتماد به نفس پایینی دارند. اکنون ممکن است فردی که روبه‌روی شما است و شما او را دوست پسر خود خطاب می‌کنید، از اعتماد به نفس پایینی برخوردار باشد و تعریف و تمجیدهای شما را نوعی به رخ کشیدن، درک کند. پس در صحبت کردن خود درباره اعتماد به نفسی که دارید، معتدل رفتار کنید تا طرف مقابل شما حس بدی از بیان آن‌ها نداشته باشد.

هیچ چیز بهتر از این نیست که به علایق دوست پسرتان اهمیت بدهید و او را شیفته و مجذوب خود کنید. بالاخره همه آدم‌ها دوست دارند که به علایق و سلیقه‌های آنان اهمیت داده شود. البته اهمیت دادن به این موضوع بدین معنا نیست که بدون بررسی زمینه‌هایی که او علاقه دارد، بی چون و چرا او را تشویق و تحسین کنید، چون تشویق و تعریف بیش از حد نیز معمولا نتیجه عکس دارد.

درست است هر کسی دارای حریم خصوصی است. به طور قطع، هم شما و هم دوست پسرتان هم هر کدام حریم شخصی دارید که نباید به زور وارد این حریم شوید.، پس می توانید از این حریم و فعالیت های شخصی برای جذب دوست پسر خود استفاده کنید، اما چطور؟ یک راه بسیار موثر برای جذب دوست پسر، این است که اجازه بدهید دلتنگتان شود. دلتنگی همیشه بد نیست. تجربه کردن این احساس به او کمک می‌کند تا شور و اشتیاق دوباره‌ای برای بودن با شما داشته باشد.

البته می‌دانیم سخت است از کسی که دوستش دارید، مدتی فاصله بگیرید اما همین موضوع به شما کمک می‌کند تا به او ثابت کنید که زندگی شخصی خودتان را دارید و او تنها منبع شادی و سرخوشی شما نیست. برای تمرین این قسمت، کافی است یک روز در هفته را با دوستان همیشگی خود بگذرانید و به دوست پسر خود نیز پیشنهاد بدهید تا یک شبی را در کنار دوستان خود باشد و با آن‌ها خوش بگذراند.

این موضوع خیلی اهمیت دارد که یک دختر هیچ وقت نباید به راحتی دست یافتنی باشد. حتی اگر مدت‌ها است که دوست پسر خود را می‌شناسید و صمیمیت زیادی بین شما وجود دارد، رفتار موقرانه و متین به شما کمک می‌کند تا آتش درون او را هر لحظه شعله‌ور تر کنید.

اگر تا به حال، از این راهکار برای جذب دوست پسر خود استفاده نکرده اید، پیشنهاد می‌کنیم تا در اولین فرصت، این ترفند را اجرا نمایید. غیر از این مورد، موارد دیگری هم هستند که در جلب نظر و توجه او بسیار پر اهمیت هستند. به موارد زیر دقت کنید:

نکته: البته به یاد داشته باشید که تکرار بیش از حد این کارها خود می تواند مشکل ساز باشد و توصیه شادیما به شما این است که در برخی مواقع از این ترفندها استفاده کنید.

تحسین کردن دیگران در واقع یک هنر است. این هنر، تنها یک مهارت اجتماعی نیست. بلکه تحسین و تمجید از دیگران، یکی از اساسی ترین مهارت‌ها برای ادامه روابط امروزی است. بالاخره دوست پسر شما یک انسان است و همه انسان ها نیازمند تشویق و تحسین می باشند و با این راه، خیلی بهتر از قبل می‌توانید عشق و علاقه خود را به دوست پسرتان نشان دهید.

در واقع وقتی از او تعریف می‌کنید، به طور واضح به او نشان می‌دهید که او را قبول دارید و اظهار عشق و علاقه می‌کنید. درست است که تحسین کردن برای موفقیت در کارهای بزرگ است، اما فراموش نکنید که تحسین کردن برای موفقیت دوست پسرتان در کارهای کوچک نیز نظر او را نسبت به شما تغییر می‌دهد. علاوه براین، با این واکنش نشان می‌دهید که هیچ گاه او دور از چشم شما نبوده است.

همیشه قرار نیست که با کلام و بصورت مستقیم ابراز عشق و علاقه کنید. برقرار کردن تماس چشمی یک روش غیرکلامی و موثر برای شیفته کردن دوست پسرتان است. در واقع، این روش غیرکلامی برای ابراز علاقه هنگامی موثر و مفید واقع می‌شود که فرد مقابل‌تان را واقعا دوست داشته باشید. البته این ارتباط چشمی نباید بیش از حد باشد. چرا که ارتباط چشمی بیش از حد، به طور غریزی با گستاخی، تکبر یا خصومت در ارتباط است. پس حواس‌تان را نسبت به این موضوع متمرکز کنید.

انسان‌ها برای ادامه زندگی خود و همچنین برای ادامه دادن به روابط عاطفی‌شان، نیاز دارند تا شور و اشتیاق داشته باشند. برای ایجاد این شور و اشتیاق لازم است تا شریک عاطفی‌شان، آتش شور و انگیزه آن‌ها را روشن کند. اکنون نوب شماست تا در اولین فرصت مناسب با یک غافلگیری نه چندان بزرگ، او را از روزمرگی‌های معمول جدا کنید. با این کار نشان می‌دهید که دیوانه او هستید و می‌خواهید از او دلربایی کنید. برای مثال، اگر به طور معمول باهمدیگر به یک دانشگاه یا محل کار می روید، می توانید با خرید دو بلیط سینما یا تئاتر و … او را هیجان زده کنید. همچنین بعد از روزهای سخت کاری که او در هفته دارد، می‌توانید او را به یک رستوران دعوت کنید و ساعاتی را بدون دغدغه در کنار هم باشید.

نقش حمایتگرانه شما که در روابط عاطفی بین شما و دوست پسرتان وجود دارد، بهترین راه برای وابسته کردن او به شمار می‌رود. با این کار ابراز می‌کنید که حاضرید پای تمامی کارهای او باشید و اطمینان خاطر می‌دهید که همواره برای کمک به او آمده هستید و در شرایط سخت کنار او خواهید بود.

فرض کنید دوست پسرتان فردا به یک مصاحبه شغلی دعوت شده است. اکنون بهترین فرصت است که نقش حمایتگرانه خودتان را بهترین شکل ممکن ایفا کنید. این فرصت را مغتنم بشمارید و به او نشان دهید که چقدر عاشقانه پای خواسته‌تان مانده اید و مشوق او باشید.

و سخن آخر

اگر دوست دارید رابطه خوبی با دوست پسر خود داشته باشید و در کل ارتباط مناسبی را ایجاد کنید، سعی کنید ابتدا به خودتان و سپس به او اهمیت دهید. تا زمانی که شما خود را دوست نداشته باشید نمی توانید آنطور که باید دوست داشته شوید.

هیچ احساسی زیباتر از عشق نیست پس سعی کنید اگر کسی را دوست دارید حتما به او نشان دهید و به او اهمیت دهید چون هیچ انسانی از اینکه یک مشوق و یار مهربان را از دست بدهد خوشحال نمی شود. پس برای جذب دوست پسر خود همانطوری با او رفتار کنید که دوست دارید با خودتان رفتار شود.

نظر شما چیست؟ اگر راه های دیگری را میشناسید در با ما در میان بگذارد.


خوب نبود یه نظر خلوت کردن در خانه رفتن به حموم دو تایی لب بازی

موافقم عشق بازی خیلی تا ثیر داره

عجب

میشه بگید باید چی کار کنم پسری که دوسش دارم هم دوسم داشته باشه
صراحتن به من میگه رابطمون تهی نداره و جداییه اخرش
من نمیتونم ی دقیقه بدون اون تحمل کنم … نمیتونم
چی کار کنم

بنظرم خوبه درصورتی که تورابطه هردونفرعاقل باشن وبدبین نباشن

احسنت

بنظرم خوبه درصورتی که تورابطه هردونفرعاقل باشن وبدبین نباشن

تا حدودی موافقم

خوب نبود

سلام
من ۵ ساله با زیدم هستم
وعشقش رو بهم ثابت کرده
وقتی بهش میگم میری قسم میخوره و میگه من هیچ وقت نمیرم البته نه جونه منو جونه مامانشو قسم بخوره
میخوام ی کاری بکنم که هیچ وقت نره هیچ وقت
من تو این ۵ سال رابطه جن*ی هم نداشتم
یعنی اون دوست نداره منم دوست ندارم
میخوام بهم ی نظر بدید 🙁

چه طور دوست پسر پیدا کنیم

صددرصد اگه رابطه نخواد و با هر نوع اخلاق بدت سازگار باشه دوست داره💃

اگه میخای نره زیادی دم دست نباش اهمیتم نده همیشه کشته مردت میشه

وبسایت شادیما بعنوان مرجع راهنمای برگزاری جشن های عروسی کشور در تلاش است تا با ارائه جدیدترین اطلاعات و راهنمایی ها در مورد عروسی، لباس عروس و داماد، تالارهای عروسی و مشاوره های تخصصی در زمینه خواستگاری و ازدواج به شما در برگزاری هر چه با شکوه تر جشن هایتان کمک کرده و در شیرین ترین روزهای شما در کنارتان باشد.

کلیه حقوق مطالب، تصاویر و طرح قالب برای سایت Shadima.com محفوظ است.

چه طور دوست پسر پیدا کنیم
چه طور دوست پسر پیدا کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *